چگونه شخصیت طراحی کنیم

 
helpkade
چگونه شخصیت طراحی کنیم
چگونه شخصیت طراحی کنیم

بهترین ها در illustrator راهنمایی های جالبی رو برای طراحی کاراکتر در اختیار بقیه قرار دادند.

طراحی کاراکتر تبدیل به یک غول پیچیده شده است.کشیدن از روی یک طرح دیگه براتون حتما آسونه ولی طراحی کردن یک کاراکتر جدید نیاز به فکر کردن زیادی دارد.بسیاری از کاراکترهایی که در کارتون و تبلیغ می بینید به نظر خیلی ساده میان در صورتی که برای طراحی اونها ساعتها وقت گذاشته شده.

از میکی موس که انیمیت اون از سال 1920 آغاز شده تا سیمپسون ها همگی سعی شده نقاشی ساده درونشان حفظ بشه.

1-تصمیم بگیرید طراحی کاراکترتون برای کدوم سنین است؟چگونه شخصیت طراحی کنیم

اول به کسانی که قراره این طرح رو ببینند فکر کنید.اگر کودک باشند طرح باید ساده با رنگ آمیزی شاد باشد.اگر برای مشتری باشه چیزیه که از قبل تعیین شده.طبق گفته آرتیست استرالیایی Nathan Jurevicius

( طرح های شخصیتی اعمال شده معمولا محدود کننده تر هستند اما کمتر خلاقانه هستند. مشتریان دارای نیازهای خاص هستند، اما من نیز می خواهم کارم را انجام دهم. معمولا، ویژگی های اصلی و شخصیت را تجزیه می کنم. )

(مثلا اگر چشم برای اونها خیلی مهم باشد من بیشتر تمرکزم رو روی صورت میگذارم ودرست کردن این ویژگی کلیدی براشن مهم هست)

2-تصمیم بگیرید کاراکترتون قراره کجا نمایش داده بشه

کاراکترتون کجا و در چه سایزی دیده میشه؟این ارتباط مستقیم با طراحی کاراکترتون داره.مثلا اگر برا موبایل طراحی میشه نیاز نیست خیلی جزییات بهش اضافه کنید.

جورویسیوس میگوید صرف نظر از فرمت:طراحی کردن اصولا با چند چیز شروع میشود:کاغذو مدادو چایی و ایده های کوچک و کشیدن خط و پیش طرح.

3-طراحی های دیگران رو سرچ کنید.

این مهمه که چرا بعضی از کاراکترها محبوب شدن و بعضی ها متاسفانه نه.در سرچ منبع illustratorکم نیست داخل کارتون ها و تبلیغات تلویزیونی و روی نایلکس های خریدو انیمیشن موبایل و بازی های موبایل و…

راجب کاراکترهای دیگر تحقیق کنید چیزهایی که راجبشون دوست دارید و براتون جذاب رو به حافظه بسپارید.

(هنگامی که روی کاراکترها کار میکنید باید الهام بخش باشید)

انیمیشن ساز پرنیل می گوید:شما میتوانید اینکارو با سرچ کردن حل کنید.مغزتون یک کتابخانه است که میتونید پرش کنید.به مردم اطرافتون نگاه کنید که چطوری راه میرن،چی میپوشن و چه شکلی هستند و در طراحیتون ازش استفاده کنید.

(عکس های داخل گوشیتون و مجله ها و عکس ها میتونه منبع زیادی برای یادگیری براتون باشه.برای مثال طبق تبلیغات 1950 که رنگ های محدودی داره الهام بخش خوبی است.)

یکنیک4-تلاش کنید سریع کار کنید.

وقتی کاراکتری رو شروع میکنید در ابتدا زیاد وارد جزییات نشید.

تصمیم بگیرید با چی میخواهید ارتباط برقرار کنید و بعد وارد طراحی و جریان زندگیش بشید.

به محض اینکه طراحی سریع رو شروع کنید پویایی کار رو یک کم از دست میدیدپس تا جایی که میتونید زندگی رو در طراحیتون به جریان بندازید.حرکت رو بعد میتونید به طراحیتون اضافه کنید،سریع طراحی کنید و طرح های زیاد و سریع بکشید.

5-کاراکترتون رو متمایز کنید.

اگر میمون یا روبات یا دایناسور یا هر چیز دیگری طراحی کنید میلیون ها مورد از اون وجود داره ولی کاراکتر شما باید جذابیت خاصی داشته باشه که توجه بقیه رو جلب کنه.

وقتی مث گروئنینگ کاراکترهاش رو طراحی کرد میدونست باید یک چیز متفاوت ارائه کنه.اون فکر کرد وقتی مردم تلویزیون رو روشن میکنن و کاراکترهاش رو میبینن رنگ زرد اونهارو جذب کنه.

6-طراحی سیاه یکدست بکشید

یکی از راه های دیگه برای بهتر کردن طرحتون استفاده از طراحی سیاه قبل از طراحیتون هست.بعد میبینید کاراکتر چطوری به نظر میادو اگر بخواید ژستشو عوض کنید.آیا شما احساسات طرحتون رو میتونید از طرح سیاه متوجه بشید؟آیا راضیتون میکنه؟سعی کنید اندامهارو از هم جدا کنید و به تفکیک نمایش بدید.

7-یک خط طراحی بکشید.

کلید اصلی طراحی کشیدن خط طراحی هست.این زمانی هست که poseاولیه کاراکتر رو بکشید و بعد خط طراحی رو بکشید.خط طراحی میتونه جنبش زندگی رو به طرح بیاره.سعی کنید حتما خط طراحی رو بکشید.

در ballet dancerخط طراحی از نوک انگشتان دست تا نوک پا هست.خط طراحی در حیوانات بسیار ساده تر هست برای همین در پری دریایی خط طراحی کشیدن بسیار ساده است.

8-خط کیفیت دور کاراکترتون برای توضیح کاراکترتون بکشید

خط هایی که دور کاراکتر کشیده می شود توصیف کننده اون کاراکتر است.خطوط گرد و نرم یک شخصیت نرم و مهربان را نشان میدهد و خطوط خشک و خشن یک شخصیت خشن رو نمایش میدهند.

کاراکترهای sune ehlers در حال رقص و بولد هستند که طراح اون به این موضوع اگاه هست.یک خط قوی ریتم رو هم نمایش میدهد.

انیماتور Ørum خطوط گرد و مستقیم رو میگوید بالانس باشد.خط های مستقیم حرکت چشم رو سریع میکنند و خط های گرد حرکت چشم رو کند میکنند.

یک طراحی خوب ترکیبی از خطوط مستقیم و گرد است که طرح زندگی رو با حرکت های چشم در ان زنده کند.

9-بزرگنمایی کاراکترها

اغراق در ویژگی های کاراکتری که طراحی میکنید زندگی را در آن بیشتر به نمایش میگذارد.اغراق در کاراکتر به بیننده کیفیت های ویژه ای رو انتقال میده.

اغراق در کاراکترهای کارتونی و کاریکاتورها باعث میشه روی یک کاراکتر تمرکز بیشتری بشود.اگر کاراکترتون فرد قوی هست بازوهاش رو از اندازه واقعی بزرگتر و کشیده تر کنید تا قوی بودن کاراکتر به نظر برسد.

10-کاراکتر را ساده نگه دارید.

زمانی که کاراکتر را اغراق امیز طراحی کنید،روم علاقه زیادی به برجسته کردن سادگی کاراکتر دارد.چگونه شخصیت طراحی کنیم

(من همیشه علاقه دارم کاراکترهایم را با کمترین خط های ساده ای طراحی کنم.این به معنی این نیست که برای طراحی شخیت کاراکتر وقت کمتر و توجه کمتری گذاشته بشه ولی سعی میکنم کمترین خطوط لازم برای طراحی را بکشم.)

(این در طراحی های من کاملا مشخص است که باید اگر رندر میگیرید کاراکتر به چشم بیننده تا حد ممکن ساده باشد.)

11-با دقت رنگ را انتخاب کنید

رنگ شخیت کاراکتر را معرفی میکند.رنگ های سیاه و خاکستری و بنفش کاراکترهای بدجنس و خشن را نمایش میدهد و رنگ های زرد و سفید و ابی کاراکترهای مثبت را نمایش میدهند.

کمیک بوک های قرمزو زرد و ابی برای نشان دادن قهرمان داستان است.

برای انتخاب رنگ های تاثیر گذار،بهتره اصلیت رنگ رو بشناسیم.طبق گفته روم(باید با رنگ های اولی و دومی و سوم اشنا باشید و بعد با رنگ های مکمل و تک رنگ اشنا بشید.یک تکنیک برای انتخاب پالت رنگی مناسب استفاده از دو رنگ مکمل و یک رنگ تک رنگ است)

(در این صورت بالانس ایجاد می شود چون رنگ های مکمل پویایی رو بیشتر میکنددر صورتی که تک رنگ ها ارامش رو به همراه دارد.همچنین میتونید از روش سوم استفاده کنید و رنگهای سومی رو استفاده کنید مثلا بنفش و نارنجی و سبز و بعد از تک رنگ های ان ها استفاده کنید.اگر تازه با رنگ ها اشنا شدید از رنگ های ساده استفاده کنید.

12-به مو جزییات زیادی اضافه کنید.

(چند سال پیش از متنفر بودن کشیدن مو عاشق کشیدن مو شدم)روم(قبلا جزییات مو و شکل اون رو به سختی میکشیدم ولی الان ان را به عنوان یک پرچم که در باد است و روی شخصیت فرد تاثیر میگذارد.)

(با یک حجم بزرگ تر شروع کنید و اونو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.وقتی فکر کنید کجا موها از هم جداشوندو خط موها کجاست.هر خطی طرح مو را نمایش میدهد)

13-چیزهای تزیینی اضافه کنید.

تجهیزات و لباس و بک گراند میتونه کاراکتر رو متمایز کنه.مثلا لباس های ژولیده برای افراد فقیر و سکه و طلا برای افراد پولدار استفاده می شود.تجهیزات کاراکتر شمارا نمایش میدهند مثل طوطی بر شانه دزد دریایی.

14-در نظر بگیرید 2بعدی بهتر است یا 3بعدی

با توجه به اینکه کاراکترتون چند بعدی هست باید از همه زوایا خوب دیده بشه.یک کاراکتر flatممکنه دارای یک شکم چاق باشه و از پهلو دیده بشه ولی اگر کاراکترتون سه بعدی هست برای انیمیشن یا بازی و …باید وزن و فیزیک و shapeطرحتون خیلی مهمه.

15-به کاراکترتون شخصیت بدید.

جالب به نظر رسیدن برای یک طراحی کافی نیست و شخصیت اون خیلی مهمه.شخصیت کاراکتر در کمیک و انیمیشن احیا میشه و اکشن کاراکتر دیده میشه.

شخصیت کاراکترتون حتما نباید تایید بشه باید ان جالب باشه مگه اینکه کاراکترتون یه عروسک باشه.شخصیت کاراکتر بستگی به این داره که چطور طراحی شده باشه.

16-روی حالت چهره تمرکز کنید

حالت چهره بالا و پایین بودن سطح احساسات و شخصیت کاراکتر را نشان میدهد.با توجه به حالت چهره میتواند کاراکتر خاموش کج خلق و یا انفجاری باشد.

(زمانی که اساس طراحی چهره را بدانید،با حالت چهره کاراکتر میتوانید بازی کنید)روم میگوید(از یک آینه استفاده کنید و حالت چهره خودتون رو بررسی کنید.با کشیدن بالا و پایین ابرو میتوانید احساسات را نشان دهید.به چهره تقارن ندهید.معمولا لبها به یک جهتی کج می شوند و این احساسات را نشان میدهدو به سر یک شیب ملایم اضافه کنید.)

یک نمونه از اغراق کلاسیک کارهای تکس اوری است که چشم های گرگ وقتی هیجان زده می شود از سرش بیرون می افتد.یک مورد دیگر از حالت چهره دروپی است که تقریبا همه جور احساساتی را در چهره دارد.

17-به کاراکترتون هدف و رویا بدهید

نیرویی که پشت شخصیت کاراکتر است چیزیه که میخواهد بدست بیاورد.داستان هایی مثل از دست دادن دوست و یا پولدار شدن چیزهایی است که به کاراکتر جان می بخشد و اغلب این نواقص در کاراکتر به چشم میخورد.

18-یک داستان گذشته برایش بسازید

اگر کاراکترتون رو برای کمیک و یا انیمیشن طراحی میکنید داستان گذشته اون خیلی مهمه.اینکه کاراکترتون از کجا امده و کجا زندگی میکنه و اتفاقات زندگیش به چه صورت بوده در طراحی شخصیت شما بهتون خیلی کمک میکنه.

بیشتر اوقات دانستن داستان گذشته جذاب تر از داستان فعلی کاراکتر هست.

روم(اگربرای طراحی یک کاراکتر مشکل دارید سعی کنید آن را در موقعیت خاصی در نظر بگیرید.)

(قبل از طراحی کاراکتر رو در موقعیت بگذارید تا احساسات کاراکتر را بهتر درک کنید و بعد جزییات به ان اضافه کنید.در نظر گفتن یک موقعیت خاص روی کاغذ و طراحی کاراکتر براساس اون خیلی جالب و جذاب هست)

19-آزمایش کنید

از آزمایش نترسید و تمامی قوانین طراحی را کنار بگذارید و کاراکترتون رو طراحی کنید.برخلاف جریان آب حرکت کردن میتونه کاراکتر خاص و غیر قابل انتظاری رو بهتون بده.

20-طراحی کاراکترتون قابل انعطاف باشد

استفاده از ابزار طراحی های قدیمی میتونه خیلی کمک بزرگی باشه ولی ضروری نیست برای طرح اولیه کاراکترتون.کاراکترهای فوق العاده زیبای زیادی قبل از امدن فتوشاپ و کامپیوتر که اون زمان یک رویا بود طراحی شدند.

طراحی شما روی کاغذ باید قابل رندر شدن باشه طبق گفته سونه(شخصیت باید حتی اگر با یک چوب روی اسفالت کشیده شده باشد هم جالب باشد)

21-موس را با مداد جایگزین کنید.

طرفداران طراحی هم با مداد و هم در کامپیوتر طراحیشون رو انجام میدن اجازه میدهد عناصر تکنولوژی روی کار تاثیر بگذارند.(من کاراکترهایی رو دوست دارم که با محیط اطراف در ارتباط باشند)

(محیط اطراف یک ایده به من میدهند و مغز عجیب من شروع میکنه به استراحت کردن.من ترجیح میدهم در دنیای واقعی با مداد نقاشی کنم به جای کامپیوتر چون چیز های عجیبی موقع نقاشی اتفاق می افتد.)

22-نظر بقیه افراد را جویا شوید

طراحیتون رو به بقیه نشان دهید و نظرشون رو راجب کاراکتر بپرسید و به اینکه خوب است یا نه کفایت نکنید.سعی کنید شخیت کاراکتر را برای شما توضیح دهند.اون افراد رو پیدا کنید و نظرشون رو راجب کارتون بپرسید.

23-طراحیتون رو تمیز کنید

به جای اینکه ناتان فقط یک طراحی بکنه بدون طرح های زیاد قبلی جورویسیوس ترجیح داد راه حل دیگه ای پیدا کنه(من مدت زیادی راجب کشیدن طرح های کاراکتر و اینکه چگونه صحبت میکنه صرف کردم)

24-محیط درستی ایجاد کنید.

علاوه بر اینکه داستان گذشته خوبی برای کاراکتر میسازید باید محیط خوبی برای طراحی کاراکتر ایجاد کنید.اینکه کاراکتر در کجا زندگی میکنه چه کسی هست و هدفش چی هست.

25-طرح خود را دقیق تنظیم کنید

هر قسمت طرحتون رو مورد سوال قرار بدید و بپرسید چرا مخصوصا حالت چهره به این شکل است.کوچکترین تغییرات روی حالت چهره تاثیر میگذارد.

طراح Neil McFarland توصیه میکند(راجب کلمه کاراکتر خوب فکر کنید.شما میخواهید به کاراکترتون جان ببخشید و به بینندگان این رو القا کنید که کاراکترتون چطوری حرکت میکنه و چه جور شخصیتی دارد.

برای من جای تعجب داره که طراحی کاراکتر یک شاخه جدا شده از گرافیک شده است)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

امتیاز کاربران

طراحی کاراکتر نیازمند مهارت هایی خاص می باشد و جزو آن دسته از وظایف محسوب می شود که گرچه از دور ساده به نظر می رسد اما زمانی که برای نخستین بار شروع به طراحی آن کنید متوجه خواهید شد که کار بسیار سخت و پیچیده ای به حساب می آید. برای بسیاری از کاراکتر هایی که شما در کارتون ها، بازی های کامپیوتری و دیگر آثار گرافیکی مشاهده می کنید و به نظرتان ساده می آیند فکر و زمان بسیاری صرف می شود. اگر برای نخستین بار قصد دارید تا کاراکتر خاصی را طراحی کنید به شما پیشنهاد می کنم تا این مقاله را به دقت بخوانید تا با شیوه ی کار کردن اصولی جهت طراحی کاراکتر آشنا شوید.

از شخصیت هایی همانند میکی  موس، باگز بانی و بتی بوپ گرفته تا کاراکتر هایی همچون هومر سیمپسون، پیتر گریفین و فین و جیک همگی در یک نکته ی کلیدی با یکدیگر شباهت دارند و آن به همراه داشتن عنصر سادگی است. همواره باید دقت داشته باشید که شما برای طراحی کاراکتر خود به خطوط تمیز و ویژگی های قابل فهم نیاز خواهید داشت. اما به جز این نکات، نکات بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما مستلزم این می باشید که آن ها را یاد گرفته و در آثار خود به کار بگیرید. به عنوان مثال شما باید بدانید که کدام قسمت آناتومی شخصیت شما نیاز دارد تا به طور اغراق آمیزی به آن پرداخته شود، چه ویژگی خاصی در کاراکتر شما باید عمق بیشتری داشته باشد و یا اینکه چگونه طرح کاراکتر شما بدون نیاز به توضیح کلامی ویژگی های شخصیت کاراکتر مورد نظر را در خود به خوبی نشان دهد. 

یک مثال واضح تر، آیا می دانستید که طرح باگز بانی برگرفته از طرح کهن الگو (آرکیتایپ) انسان ابله می باشد؟! ویژگی های این طرح اصلی و اولیه شامل سر دراز، اما نه خیلی بزرگ، گردن لاغر می باشد و می توان گفت که ویژگی های اغراق شده این طرح شامل  گوش ها که نسبت به موقعیت های مختلف واکنش نشان می دهد، پیشانی کوتاه، بدن گلابی شکل و  پاهای بسیار لاغر می شود.

این کهن الگو تنهای یکی از بسیاری نمونه دیگر است که توسط پرستون بلر که نویسنده کتاب مربوط به طراحی کاراکتر های کارتون ها و انیمیشن ها می باشد توسعه یافته است. او نخستین بار در سال ۱۹۴۷ کتاب را نوشته و از کاراکتر هایی که برای کمپانی های دیزنی و ام جی ام طراحی کرده بود به عنوان مرجع استفاده کرد. در این مقاله برخی از تصاویر مربوط به استفاده از کهن الگو در کاراکتر های موجود در این کتاب آورده شده است. چگونه شخصیت طراحی کنیم

 

 

 

خب در ادامه مقاله بهتر است بپردازیم به پنج توصیه موثر در طراحی کاراکتر

رنگ عنصر مهم و کلیدی در طراحی کاراکتر به شمار می آید. یک کاراکتر خوب باید از رنگ های مناسبی بهره جسته باشد. اما با نگاهی به کاراکتر های موفق به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها از تعداد رنگ های محدودی برخوردار هستند. دلیل این امر این است که تعداد رنگ های زیاد مخاطب را گیج می کند چرا که رنگ ها نشان دهنده ی شخصیت پردازی کاراکتر می باشند بنابراین بهترین راه این است که از تعداد رنگ های کم ( به طور پیشنهادی سه رنگ ) و مربوط به شخصیت آن کاراکتر در طرح خود به کار ببرید.

 

همه ی کاراکتر های قدرتمند و موثر از یک ایده الهام گرفته اند. تمامی چیز هایی که مربوط به طراحی آنها است در خدمت پیش بردن آن ایده خاص می باشند. چیزی که شما نیاز دارید این است که صفت اصلی شخصیت خود را تعیین کرده و مطابق با آن خلاقیت خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو آن را در طرح پیاده سازی کنید و همه ی ویژگی ها را از مدل مو گرفته تا ویژگی های صورت، ژست و لوازم تزئینی مرتبط با آن صفت اصلی طراحی کنید.

 

هیچ چیز کسل کننده تر از این نیست که کاراکتر طراحی شده در بدنه ای شبیه به سایر کاراکتر های دیگر طراحی شود. شما نیاز دارید تا با استفاده از اشکال متمایز و منحصر به  صفت ویژه کاراکتر خود، متمایز با سایر آثار عمل کنید تا کاراکتر شما به طور ویژه در ذهن مخاطبان ثبت شود.

 

این که چه میزان طرح کاراکتر شما دارای پیچیدگی می باشد ارزش خاصی ندارد طرح شما باید قابلیت این را داشته باشد که به راحتی تجزیه و تحلیل شود. بهترین کاراکتر ها کاراکتر های ساده اما جذاب و منحصر به فرد می باشد.

 

شما به شدت نیازمند این هستید که ویژگی های توصیفی مهم شخصیت کاراکتر خود را به طور اغراق شده نشان دهید تا اثری جذاب و قابل فهم را خلق کرده باشید. به طور مثال اگر کاراکتر شما از لحاظ فیزیکی فردی قدرتمند می باشد می باید تا به طور خنده آوری بازوهای بزرگ برای آن در طرح خود در نظر بگیرید و یا اگر شخصیت جذاب و خونسردی دارد بهتر است تا از عینک آفتابی بزرگ بر روی چهره کاراکتر خود بهره ببرید.

 

موارد بالا تنها بخش کوچکی از مواردی است که در طراحی یک کاراکتر باید در نظر گرفت. طراحی کاراکتر که در ابتدا ممکن بود ساده به نظر برسد، در عمل تبدیل به یکی از پیچیده ترین و سخت ترین کارهای مربوط به طراحی و تبلیغات می شود. در صورتی که شما هم نیاز به طراحی کاراکتر برای برند خودتان دارید و در عمل، متوجه سختی و حرفه ای بودن طراحی کاراکتر شده اید، می توانید با مراجعه به بخش طراحی کاراکتر سایت لولسا مراجعه کنید و کاراکتری داشته باشید که توسط تیمی حرفه ای طراحی شده باشد.

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

نام (اجباری)

تصویر امنیتی جدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

اگر شما به فکر انیمیشن سازی یا کشیدن نقاشی های انیمه ی خود هستید و یا حتی فقط میخواهید داستان هایی در مورد کاراکتر های انیمیشن های مورد علاقه ی خود بنویسید، قطعا میخواهید کاراکتری خلق کنید که جذاب باشد و مردم را وادار به تماشای  انیمیشن شما بکند

 با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا ما به شما نشان دهیم که چگونه این کاراکتر ها را بنویسید

 

یافتن شخصیت آن ها

چگونه شخصیت طراحی کنیم

 

۱-گروه خونی آنها را تعیین کنید

گروه خونی به عنوان یک شاخص معمول از شخصیت در ژاپن شناخته شده. شما میتوانید از این به عنوان راهی برای اینکه میخواهید شخصیت شما چگونه باشد استفاده کنید.گروه های خونی و شخصیت های همراه آنها اینجا هستند

O -مطمئن، خوش بین و با اراده اما همچنین خود محور و غیر قابل پیشبینی

A -خلاق، آماده و مسئولیت پذیر ولی همچنین خیره سر(حرف گوش نکن) و وابسته به زمان(در زمان های مختلف تصمیمات مختلف میگیرد)

B -فعال و پر شور اما همچنین خودخواه و مسئولیت نا پذیر

AB -سازگار و منطقی اما همچنین فراموشکار و انتقاد کننده

 

۲- روز تولدشان را تعیین کنید

زودیاک(تقویم خورشیدی، صفحه ای که به کمک آن ماه های سال را تعیین میکردند)شرقی باشد یا غربی ؟

میتوانید یکی را برای تعیین شخصیت کاراکتر انتخاب کنید. شما میتوانید از این برای انتخاب سن یا تاریخ تولد کاراکتر استفاده کنید

 

۳-از آزمون شخصیتی مایر بریگز استفاده کنید

اگر میخواهید یک ایده برای شخصیتی که به طور کامل شکل گرفته به دست بیاورید میتوانید تست mayers-briggs را امتحان کنید.این نوع شخصیت ها که بر اساس مطالعات روانشناسی بدست آمده میتواند در شکل گیری شخصیت کاراکتر شما کمک کند.

 

۴-از یک متعادل کننده ی شخصیت استفاده کنید

شما حتما میخواهید مطمئن باشید که شخصیت شما آدم متعادلی باشد(!). تعادل بین صفات مثبت و منفی برای خلق یک شخصیت جذاب و قابل باور لازم است. صفات مثبت و منفی کاراکتر خود را بشمارید و سعی کنید صفات منفی آن کمی بیشتر باشد. در انتهای داستان، کاراکتر شما آنقدر پیشرفت کرده که بر بعضی از صفات بدش غلبه کند. مثال هایی شامل صفات بد:

ور رفتن با هرچیزی(دستکاری کردن)

گاهی اوقات دروغ گفتن

توهین به دیگران

اهمیت ندادن به ناراحت کردن دیگران

متمرکز تنها بر اهداف خود

نداشتن کنترل بر ناراحت کردن دیگران

 غالبا رنجیده شدن، حتی بر اثر اتفاقات کوچک و تصادفی 

معمولا بی پروا و بی فکر

 

۵-برایشان اسمی عالی انتخاب کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند اسامی افراد میتواند بر شخصیت آنها تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده داشتن اسامی غیرمعمول میتواند به قلدری و یا مشکلات شخصیتی به دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتن منجر شود. همچنین افرادی(کابالاریان ها) وجود دارند با این باور که نام میتواند کل شخصیت شما را مشخص کند. این، چه درست یا غلط میتواند به شما برای انتخاب نام کمک کند

سعی کنید از انتخاب اسامی خیلی غیر معمول برای شرایط (محیط یا شخصیت) معمولی خودداری کنید. این باعث غیر واقعی جلوه دادن کاراکتر شما میشود.

 

 

خلق داستان های دلربا

 

۱- پایان کار کاراکتر خود را مشخص کنید(در آخر داستان چگونه است؟)

میخواهید هدف نهایی کاراکتر شما کجا باشد؟

چگونه شخصیت طراحی کنیم

میخواهید چه تاثیری در داستان شما بگذارد؟

میخواهید در آخر داستان چه چیز هایی یاد گرفته باشد و چه تغییر هایی کرده باشد؟

شما میتوانید از موقعیت(شخصیت و رفتار) کاراکتر خود در آخر داستان استفاده کنید تا بفهمید آنها را چگونه در ابتدا به تصویر بکشید.

 

۲- آغاز به کار کاراکتر خود را تعیین کنید

حالا که میدانید کجا پایان کار اوست تصمیم بگیرید چگونه و کجا وارد داستان شود(با چه اخلاقیاتی و رفتاری؟) که این باید از نظر منطقی با نحوه و جایی که شخصیت تان به پایان کارش میرسد در تناسب باشد. برای مثال اگر شما کاراکتری میخواهید که در طول داستان یاد گرفته قدر دان دیگران باشد باید در ابتدا شخصیتی را به نمایش بگذارید که از دیگران قدر دانی نمیکند(مثال های عینی بسیاری در انیمیشن های بروز سینما وجود دارد به طور مثال مک کوئین در انیمیشن ماشین ها که در اول داستان تنها به فکر شهرت و محبوبیت خود است اما در ادامه از غرور او کاسته میشود و چیزی مهمتر که همان دوستان خوبش هست رو بدست میاورد). همچنین شما احتمالا میخواهید نشان دهید که چرا او فکر میکند که به مردم دیگر نیاز ندارند.

۳-تصمیم بگیرید چگونه آنها به آنجا میرسند(تغییر صفات بدشان به خوب در انتهای داستان)

به این فکر کردید که میخواهید او کجا شروع کند و به پایان کار خود برسد. حالا، چه چیزی باعث میشود که کسی اینگونه تغییر کند؟ اینجا زمانیست که میتوانید ایده های عالی خود را برای خلق داستان خود بیاورید.

چون چیز هایی که برای کاراکتر شما اتفاق میافتد تا باعث تغییر او شود باعث طرح و داستانی عالی میگردد.

 

۴-از کلیشه ها دوری کنید

نامزدش کشته میشود. در سنین جوانی یتیم میشود. با یک بچه ی جدید رشد میکنند(بچه ی کوچک تر باعث کم توجهی به او میشود)

اینها کلیشه هایی هستند که باعث شروع توسعه ی کاراکتر شما میشوند و چون کلیشه هستند کسالت آور میباشند. سعی کنید از آنها دوری کنید. تلاش کنید توسعه ی شخصیت کاراکتر خود را به طور واقعی نمایش دهید. این باعث میشود مردم به داستان شما علاقه مند تر شده و تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما داشته باشند.

 

 

کشیدن کاراکتر خود

  

۱- یک استایل و سبک طراحی انتخاب کنید

کاراکتر های مختلف انیمه های مختلف اغلب در سبک های مختلفی کشیده میشوند. شما میتوانید از سبک طبیعی و استعداد ذاتی خود استفاده کنید یا میتوانید از سبک های هنرمندان کلاسیک و مطرح در هر جانر تقلید کنید.

Shojo و shonen از سبک های مطرح و رایج در انیمه و مانگا هستند.

 

 

۲- کشیدن کاراکتر

به خاطر داشته باشید که شخصیت های بامزه چشم های عریضی دارند و شخصیت های باحال چشمان کوچک و کج

(مبحث طراحی اجزای صورت و بدن بسیار گسترده است و در قالب یک مقاله نمیگنجد اما همین نکات ریز به علاوه ی مقالات کاملی که بعدا خواهیم گفت در شکل گیری شخصیت ها در داخل ذهن کمک خواهد کرد)

۳-  طراحی خود را بر اساس شخصیت کاراکتری که ساخته اید انجام دهید

لباس و لوازم(مانند شمشیر، گردنبند) متناسب با شخصیت انتخاب کنید. اجازه بدهید انتخاب های شما به بازتاب دادن شخصیت کاراکتر شما کمک بکند.

برای مثال اگر شما میخواهید کاراکتر زنی داشته باشید که گرایش بالایی به عملگرا بودن دارد(مانند مریدا در انیمیشن brave– همان دختر مو نارنجی فرفری) کفش های بدون پاشنه را به جای پاشنه بلند به او بپوشانید. اگر میخواهید به گذشته ی یک کاراکتر اشاره کنید، میتوانید به چیزهایی فکر کنید که او میپوشد یا نگه میدارد که برایش مهم است(اهمیت معنوی دارد) برای مثال نام woody در داستان اسباب بازی ها که در پشت کفش او حک شده بود نشانه ای از گذشته بود. خلاق باشید!

 

 

توسعه دادن مهارت هایتان

 

۱-  آناتومی بدن انسان را مطالعه کنید

ساخت کاراکتر هایی که خوب به نظر میرسند با داشتن اطلاعات پایه از آناتومی بدن انسان آغاز میشود. شما نمیخواهید که کاراکترتان عضله ای بیش از حد یا برعکس بدون عضله باشد.

مفصل های بسیار یا خیلی کم. یک بدن بدون تناسب و …

یک کتاب آناتومی خوب بگیرید و در مورد اینکه استخوان ها و ماهیچه های ما کجاست، چگونه به هم متصل شده اند و در کجا تنظیم میشوند مطالعه کنید.

 

۲-  زندگی را طراحی کن

کشیدن یک شخصیت انیمیشن نیاز به دانش اولیه از بدن انسان دارد. هر چه بیشتر بتوانید بدن انسان را طراحی کنید  برایتان کشیدن کاراکتر های انیمیشن راحت تر میشود. پس برای تمرین شروع کنید به کشیدن دوستانتان و حتی خودتان در جلوی آینه.

۳- در حالات متفاوت تمرین کن، ژست ها و حالات حرکتی بدن

برای طراحی حالات حرکتی برای کاراکترتان میتوانید از خود در حالات مختلف عکس گرفته و بعد سعی کنید کاراکترتان را به کمک عکس هایی که گرفتید در حالات مختلف طراحی کنید.

همچنین میتوانید از سایت های مفیدی مثل posemaniacs.com به عنوان مرجع استفاده کنید.

سعی کنید آناتومی را هنگامی که در حال حرکت های مختلف هستید در ذهنتان داشته باشید.

۴- تمرین کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید مطمعنا بیشتر موفق خواهید شد.

 

منبع: ۳danimators (wikihow)


به این پست امتیاز دهید!


متوسط آرا
/ ۵٫

واقعا عالی بود.

خیلییییی عالی بود واقعا دستتون درد نکنه❤❤❤

Comment

Name

Email

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


عبارت امنیتی
+ 67 = 76

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انیماتور های زن هم معرفی میکنید ؟؟

پس کرج چی ؟؟؟

خیلی زیبا بود … ممنون

تمام حقوق برای خانه انیمیشن محفوظ است

اصول طراحی کاراکتر را می تواند موضوعی بسیار چالش بر انگیز باشد.
شاید بتوانید شخصیت های متحرک را طراحی کنید اما طراحی کاراکتر
مخصوص به خودتان بر اساس طرح اولیه نیازمند خلاقیت زیاد میباشد.
اگرچه ممکن است بسیاری از شخصیت های کلاسیکِ مشهور که در
انیمیشن ها، تبلیغات و فیلم ها وجود دارند بنظر ساده برسند،اما در
واقع پشتِ این سادگی ساعت ها کار و تلاش وجود دارد.
از دستانِ معروف میکی موس که در سال 1920 ابداع شد گرفته تا
سادگیِ بی نظیر Homer Simpson همگی اصل سادگی را رعایت
کرده اند.

موارد مهم دیگر بجز خطوط صاف و مرتب و ویژگی های براحتی قابل خواندن که برای اصول طراحی کاراکتر وجود دارند، چه مورد دیگری وجود دارد؟
استفاده از اغراق، عمق بخشیدن به شخصیت، و توسعۀ هویت نیز از موارد با اهمیت می باشد.
شروع کار، سخت ترین مرحله برای پروژۀ طراحی کاراکتر شما می باشد.
البته زمانیکه ایده هایی دربارۀ طراحی کاراکتر داشته باشید این نکات برای شما بسیار کاربردی خواهند بود.

به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید.
اگر برای یک مشتری خاص کار می کنید، مخاطبین از قبل تعیین شده هستند.
همانطور که Jurevicius Nathan  هنرمندِ Aussie ، معتقد است:
” طراحی های شخصیتِ از پیش تعیین شده، اغلب بسیار محدودتر و کمتر خلاقانه هستند.

شخصیت شما در چه مکانی و از طریق چه رسانه ای نمایش داده خواهد شد؟
این موضوع اثر مستقیمی بر طراحی شما دارد. بعنوان مثال،
اگر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید  بدون در نظر گرفتنِ قالب:
” این فرآیند فکر کردن به مفهوم همیشه به این صورت آغاز می شود:
مداد، کاغذ، چای سبز، ایده های مکتوب، طراحی های اولیه و باز طراحی و طراحی.”

تحلیل و بررسی این موضوع که چرا برخی از شخصیت ها تا این حد معروف و محبوب شده اند نیز می تواند به شما کمک کند.
در این مورد با کمبود مطلب مواجه نمی شوید زیرا شخصیت های زیادی در تبلیغات تلویزیونی،
جعبه های غلات، تابلوهای مغازه ها، برچسب های روی میوه، انیمیشن های روی تلفن همراه، و غیره وجود دارند.
این شخصیت ها را مورد بررسی قرار دهید و به دلیل موفقیت آنها پی ببرید.چگونه شخصیت طراحی کنیم

چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید.
طراحی کاراکتر شما باید از نظر بصری قوی و جذاب باشد تا بتواند افراد را به سمت خود بکشاند.
زمانیکه The Simpsons پخش می شد، Matt Groening بخوبی می دانست که باید شخصیتی متفاوت به مخاطبین ارائه دهد.
او می دانست زمانی افراد جذب کانال های تلویزیونی می شوند که شخصیت دارای رنگ روشن باشد و توجه آنها را جلب کند.

در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند.
خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند.
از طرفی دیگر خطوط ناصاف، تیز و خراشیده نشان دهندۀ شخصیت ناآرام و نامنظم می باشد.
شخصیت های Sune Ehlers بسیار برجسته هستند و بنظر می رسد روی کاغذ در حال رقصیدن هستند که بیانگر سبک نقاشی او می باشند.
او معتقد است: ” طراحیِ یک شخصیت ابله حاصلِ مانور قلم بر روی کاغذ است. خطوط پر رنگ ناشی از قدرت و ریتم هستند.”

اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود.
ویژگی های اغراق شده، می تواند به مخاطب در تشخیص خصوصیات اصلی یک شخصیت کمک کند.
اغراق کلیدِ شخصیت های کارتونی است و بر روی ویژگی های خاص شخصیتی تاکید می کند.
اگر شخصیت شما قوی است، سعی کنید اندازه های بازو را در اندازۀ غیر طبیعی و حتی 5 برابرِ اندازۀ عادیِ بازو طراحی کنید.

رنگ ها می توانند به ابرازِ هویت یک شخصیت کمک کنند.
مثلا رنگ های تیره مانند مشکی، بنفش، و طوسی نشان دهندۀ تمایلات منفی و خصمانه است.
رنگ های روشن مانند سفید، آبی، صورتی، و زرد نشان دهندۀ پاکی، خلوص و مثبت بودن شخصیت می باشد.
قرمز، زرد، و آبی ممکن است نشاندهندۀ شخصیت قهرمان باشد.

اکسسوری و لباس می تواند بر ویژگی های خاص یک شخصیت تاکید کند.
بعنوان مثال لباس های ژولیده برای شخصیت های فقر بکار می رود و لباس های تجملاتی و پر زرق و برق برای افراد مرفه و طبقات بالا استفاده می شود.
اکسسوری همچنین می تواند شخصیت را گسترش دهد، مانند استفاده از یک طوطی بر روی شانۀ یک دزد دریایی و یا کرم در جمجمۀ یک دیو.

بر اساس برنامه ای که برای اصول طراحی کاراکتر خود در نظر دارید، باید تصمیم بگیرید که بر روی چه ویژگی هایی از او کار کنید.
یک شخصیت ساده می تواند از جنبه های مختلف ویژگی های متفاوتی داشته باشد.
مثلا ممکن است از یک زاویه، شکمی بزرگ داشته باشد.
اگر قرار است شخصیت شما بصورت سه بُعدی به نمایش درآید، بر روی قد، وزن، و ویژگی های فیزیکی او کار کنید.

ظاهر جذاب به تنهایی نمی تواند نشان دهندۀ یک طراحی کاراکتر خوب باشد بلکه هویت آن شخصیت نیز بسیار مهم است.
این هویت می تواند از طریقِ نقاشی های بهم پیوسته و کمیک استریپ نشان داده شود که در آن در موقعیت های مختلف عکس العمل او را ابراز می کند.
هویت یک شخصیت نباید لزوما مثبت باشد بلکه باید جذاب باشد.
هویت می تواند به سادگی از طریق طراحی به نمایش درآید.
اصول طراحی کاراکتر مهارتی دشوار است و یکی از فعالیت هایی است که ممکن است به نظر ساده باشد اما در واقع وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید بسیار سخت تر هم می باشد.
بسیاری از شخصیت ها که با آنها آشنایی دارید بسیار ساده هستند.

به شخصیت های کارتون هایی که تابحال دیده اید فکر کنید. اینطور که به نظر می رسد مسیر دشواری را برای اصول طراحی کاراکتر باید طی کنید.
بنابراین شما یک برگۀ سفید پیش روی خود دارید و می خواهید شخصیت منحصر بفردی را خلق کنید. چطور این کار را انجام می دهید؟
آیا اولین بار است که اینکار را می کنید؟ احتمالا نمی دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید.
البته جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

نکته ای که باید در نظر بگیرید خطوط تمیز و مرتب و ویژگی های به آسانی قابل خواندن می باشد.
اما نکات بیشتری هم در این زمینه وجود دارد که در زیر مشاهده می کنیم.
باید بدانید چه ویژگی هایی از بدن آنها را اغراق آمیز بکشید و یا با کدام ویژگی ها شوخی کنید.
باید بدانید برای عمیق کردن شخصیت باید چه کارهایی انجام دهید و چگونه از طریق طراحی بتوانید هویتِ یک شخصیت را نشان دهید.

استفاده از رنگ بسیار عالی است. برای طراحی کاراکتر نیز استفاده از رنگ امری پسندیده محسوب می شود.
زمانیکه از رنگ های زیاد استفاده می کنید، افرادی که شخصیت ها را مشاهده می کنند نمی دانند باید به کجا نگاه کنند.
در واقع شما آنها را در یک زمان با نقاط جذاب زیادی مواجه می کنید.
بطور ایده آل باید 3 رنگ را انتخاب نمایید و طراحی را بر اساس همین سه رنگ انجام دهید.

تمامی شخصیت های مهم کارتونی فقط و فقط با یک ایده طراحی شده اند و بقیه موارد در جهت تقویت این ایدۀ اصلی هستند.
می توانید Gambit  از X-Men را مشاهده کنید. به او نگاه کنید.
هر چیزی در اصول طراحی کاراکتر ،  نکته در رابطه با هویت این فرد به شما نشان میدهد.
او مانند Han Solo در جنگ ستارگان، یا کاپیتان جک در دزدان دریای کرائیب بعنوان یک انسان فرومایه و پست طراحی شده بود.
تمامی اکسسوری های او با این نوع شخصیتش همخوانی داشت.

حتی با ویژگی های ظاهری اش می توانید حدس بزنید روابط خوبی با خانم ها دارد، ورق بازی می کند، و این ویژگی های به شخصیتش عمق می دهد.
سلاح انتخابی او نشان دهدندۀ چابکی او می باشد، و پالتویی که پوشیده بود نشان دهندۀ شخصیت مشکوک او بوده است.
باید بدانید اصلی ترین ویژگی شخصیت شما چیست و بعد مطمئن شوید تمامی موارد مانند لباس، ویژگی های ظاهری، اکسسوری، و غیره با این شخصیت مطابق هستند.

هیچ چیز خسته کننده تر از یک سری شخصیت با ویژگی های یکسان نیست.
باید مطمئن شوید که هر یک از آنها از هم متمایز هستند.
بطور ایده آل شما باشد بتوانید شخصیت ها را کاملا متفاوت از هم خلق کنید.
سعی کنید انواع مختلف بدن ها را شناسایی نمایید.
و شکلِ بدن شخصیت خود را بر اساس ویژگی های شخصیتی او طراحی نمایید.
بعنوان مثال، اگر شخصیتتان خیلی فرز و چابک است بهتر است جثه ای ریز و کوچک داشته باشد.
اگر شکل بدن قوی هیکلی دارد، باید شخصیت قوی و تنومندی باشد.
شکل بالا نشان دهندۀ انواع مختلف بدن است که در اصول طراحی کاراکتر بکار می رود.

فارغ از اینکه چقدر طراحی کاراکتر شما پیچیده است، باید بتوانید براحتی اجزای آنرا بررسی و تحلیل کنید.
یعنی باید بتوانید شکل کلی شخصیت را با استفاده از 10 یا کمتر از حرکات قلم طراحی
نمایید و به این صورت سادگی را در طراحی رعایت کنید.
بهترین لباس شخصیت و طراحی همیشه ساده ترین لباس است.
این قانون را رعایت کنید تا به مشکلی برنخورید.

باید بتوانید بارها و بارها شخصیت ها را طراحی کنید.
البته اگر طرحتان موفق شود و به طرح نهایی برسید.
سعی کنید شخصیت ها را در موقعیت ها و زوایای مختلف بکشید.
قانون کلی این است که باید از طرح های پیچیده بر روی لباس و یا تتو خودداری کنید.
این طرح ها را نمی توان بارها تکرار کرد و از تمامی زوایا طراحی کرد.

باید در اصول طراحی کاراکتر در ویژگی های اصلی او اغراق کنید.
این امر کمک می کند مخاطبین به راحتی این ویژگی های اصلی را تشخیص دهند.
بعنوان مثال اگر شخصیت شما قوی باشد در طراحی از ماهیچه های بزرگ استفاده کنید.
اگر بسیار لاغر هستند سعی کنید بصورت تمسخرآمیزی آنها را لاغر و باریک طراحی نمایید.

در عین حال که سادگی در طراحی کاراکتر امری مهم محسوب می شود، استفاده از اکسسوری نیز مهم است.
می دانید به چه دلیلی جذب شخصیت Gambit می شویم؟
بخش مهمی از شخصیت او وابسته به اکسسوری هایی است که از آن استفاده می کند.

باید حتما از اکسسوری استفاده کنید تا بتوانید شخصیت ها و پیش زمینۀ آنها را بهتر معرفی کنید.
نه تنها باید پیش زمینۀ شخصیت ها را با استفاده از اکسسوری ها مشخص کنید بلکه باید از طریق آن نشان دهید ویژگی های هویتی شخصیت ها کدامند.
مثلا در مورد Gambit ، یک بسته کارت نشان می دهد او اهلِ ورق بازی کردن است.
مثلا بهتر است یک عدد طوطی روی شانۀ یک دزد دریایی نشسته باشد.

طراحی رنگیِ شخصیت ها باعث جذب مخاطبین می شود.
بطور سنتی رنگ های تیره و مشکی مربوط به شخصیت های منفی و خشن و رنگ های روشن مربوط به شخصیت های مثبت هستند.
می توانید از رنگ های خنثی برای نشان دادنِ شخصیت های بذله گو استفاده کنید.
رنگ های قوی مثل قرمز ها، زردها، و آبی ها اغلب برای شخصیت های کمیک و خنده دار مورد استفاده قرار می گیرند. مطمئن شوید از رنگ های درستی استفاده می کنید.

در عین حال که سادگی در طراحی کاراکتر امری مهم محسوب می شود، استفاده از اکسسوری نیز مهم است.
می دانید به چه دلیلی جذب شخصیت Gambit می شویم؟
بخش مهمی از شخصیت او وابسته به اکسسوری هایی است که از آن استفاده می کند.

باید حتما از اکسسوری استفاده کنید تا بتوانید شخصیت ها و پیش زمینۀ آنها را بهتر معرفی کنید.
نه تنها باید پیش زمینۀ شخصیت ها را با استفاده از اکسسوری ها مشخص کنید بلکه باید از طریق آن نشان دهید ویژگی های هویتی شخصیت ها کدامند.
مثلا در مورد Gambit ، یک بسته کارت نشان می دهد او اهلِ ورق بازی کردن است.
مثلا بهتر است یک عدد طوطی روی شانۀ یک دزد دریایی نشسته باشد.

مهمترین مورد این است که شخصیت های شما باید منحصر بفرد باشند.
تمامی ویژگی های شخصیتی آنها، شکل بدنشان، ژست آنها، جای زخم ها،
و بقیۀ موارد باید در مجموع یک شخصیت منحصر بفرد خلق کند که در همان لحظۀ اول قابل شناسایی باشد.
این منحصر بفرد بودن را فقط بر اساس اکسسوری و مدل مو قرار ندهید.
این ویژگی ها می توانند به مرور زمان تغییر کنند. بطور ایده آل شخصیت ها باید حتی بدون مو و لباس هم قابل شناسایی باشند.
می توانید از قد، شکل بدن، وزن، جای زخم، ژست، رنگ پوست، گردن، دهان، بینی، و چشم هایشان استفاده کنید و هر یک از شخصیت ها را از بقیه متمایز کنید.

 

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های طراحی کاراکتر

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

اولین گام در اصول طراحی کاراکتر چیست؟

در اصول طراحی کاراکتر مخاطبین شخصیت خود را شناسایی نمایید.
به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید.

برای صفحه نمایش یک تلفن چگونه باید طراحی کنیم؟

گر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید بدون در نظر گرفتنِ قالب.

آیا شما آموزش دوره های طراحی کاراکتر را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یکی از راه های منحصر به فرد بودن کاراکتر چیست؟

چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید.

یکی از مهم ترین المان ها در طراحی چیست؟

در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند.چگونه شخصیت طراحی کنیم

خط ها چه پیامدی را به همراه دارند؟

خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند.
خطوط ناصاف، تیز و خراشیده نشان دهندۀ شخصیت ناآرام و نامنظم می باشد.

یکی از ویژگی های مهم در طراحی کاراکتر چیست؟

اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود.

پیش از انتخاب رشته مورد نظر خود، از همکاران این مجموعه که پاسخگوی سوالات شما هستند، مشاوره لازم را دریافت کنید .

با ۲۹ سال قدمت آموزشی ،افتخار این را داریم که آموزش های تخصصی هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، طراحی لباس، جواهرسازی و …
ویژه بازار کار را بنا نهادیم .موفقیت هزاران هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است .

تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – ساختمان 120  مرکز تخصصی آموزش های هنر – تصویرگران پویا اندیش

05 05 58 22 – 587 587 22 – ( 021 )      پیام برای واتساپ : 60 73 973 0912ساعت کاری آموزشگاه : از شنبه تا پنجشنبه _ ساعت 9 الی 19

با ما در ارتباط باشید :

   

فصل 6 دوره جامع طراحی کاراکتر منتشر شد

آرت تول – آموزش مجازی طراحی و نقاشی دیجیتال

شما چگونه آموزش طراحی کاراکتر مورد علاقه خود را می‌یابید؟ این روزها مهم‌ترین منبع آموزشی ما گوگل است. با یک سرچ ساده می‌توانید به حجم عظیمی از اطلاعات دست پیدا کنید، برای پیدا کردن آموزش نقاشی کاراکتر ، کلید واژه‌های متعددی وجود دارد همانند: آموزش طراحی شخصیت ، آموزش کاراکتر سازی ، آموزش کاراکتر ، آموزش کشیدن کاراکتر و…. هر کدام از این کلیدها شما را به منبعی متصل می‌کند.

نکته: نیازی نیست حتماً صدها منبع را جستجو کنید کافیست بجای دیدن هزار آموزش، چند آموزش کاراکتر اصولی و کاربردی را با دقت ببینید. درست دیدن مهم‌ترین عامل در یادگیری است. ما در این آموزش درست دیدن و درست تمرین کردن را به شما آموزش می‌دهیم.

برای طراح کاراکتر شدن باید زیرک و تیز بین باشید. آموزش طراحی کاراکتر یک فرایند روان شناختی است و شما به کمک ذهنتان یاد می‌گیرید، نه با دست هایتان، دست‌ها ابزاری هستند که به کمک ذهنتان کنترل می‌شوند، ما ذهن هنری شما را فعال می‌کنیم.چگونه شخصیت طراحی کنیم

کاراکتر یک مخلوق است، مخلوقی که توسط هنرمندی چیره دست به وجود می‌آید. این شخصیت مجموعه ایی از صفات را طبق علاقه طراح و یا سفارش مشتری که می‌تواند برای یک انیمیشن، فیلم، کتاب، کمیک، داستان، بازی و غیره باشد را داراست.

در این دنیا شما آزادید تا هر آنچه که می خواهید را زنده کنید و آن را موجودی خوب، بد، خشن، و…. نشان دهید. دسته بندی‌های مختلفی برای آموزش طراحی شخصیت وجود دارد، که بسته به سن و قشر مخاطبین، تغییرات شخصیتی و ظاهری بسیاری پیدا می‌کند، اما به‌طور کل می‌توان آموزش کاراکتر را در حوزه‌های مختلف دسته بندی کرد:

شما از همین حالا میتونید طراح کاراکتر بشید کافیست ­با ما همراه باشید…

ما اینجا هستیم تا مسیر رسیدن به هدفتان را به شما نشان می دهیم.

با دنبال کردن آموزش طراحی کاراکتر ،راه کارها ، نکات و اصول طراحی کاراکتر را فرا می گیرید و پله پله به شکوفایی استعداد خود نزدیک میشوید. پس با ما در ادامه همراه شوید.

برای مطالعه مقاله روی دکمه کلیک کنید

برای آموزش طراحی کاراکتر و یا آموزش طراحی شخصیت لازم است این موارد را بررسی کنیم.

برای مهارت یافتن در هر رشته و فنی لازم است ابتدا شما شناخت درستی از ابزار ها و کمک ابزارها (قدم سوم) داشته باشید بطور مثال اگر برای اولین بار پشت فرمان یک ماشین نشسته باشید هر چند هزاران بار ابزار و ادوات هدایت ماشین را دیده باشید با این حال نمی توانید به درستی از انها استفاده کنید. زیرا هنوز شناخت کافی از این ابزار ها ندارید و نیاز به تمرین و آشنایی بیشتر دارید، پس از آشنایی، شما میتوانید به کمک این مجموع ادوات یا ابزار ها در مسیر هدف خود حرکت کنید و به آن برسید. بنابراین آموزش طراحی کاراکتر هم نیاز به شناخت ابزار دارد.

 

 

آموزش طراحی کاراکتر

 

ساده‌ترین و در دسترس ترین ابزار طراحی، مداد و کاغذ است.

آموزش طراحی شخصیت هم می‌تواند با این ابزار ساده باشد که حتی در محروم‌ترین نقاط دنیا به وفور یافت می‌شود. مزایای این ابزار برای یک طراح کاراکتر در این است که ما را در هر مکانی می‌تواند همراهی کند. با خریداری و یا ساختن دفترچه‌های کوچک طراحی (اسکچ بوک) می‌توانید همیشه و به‌طور مستمر تمرین کنید و ایده‌هایی که در آنٍ واحد به ذهنتان خطور می‌کند را در آن ترسیم کنید.

(نگران آن نباشید که در حال حاضر طراحیتان خوب نیست. ایده‌های خوب را هرگز از دست ندهید. آنها را یادداشت و یا به‌صورت ساده هم که شده طراحی کنید تا در آینده نزدیک آن را به‌صورت حرفه ایی باز آفرینی کنید).

از مزایای دیگر مداد، راحتی و حس خوب ما به این ابزار است که از کودکی با ما بوده و اصل تمرین‌های فشرده ما می‌تواند با مداد و کاغذ باشد و سپس به مراحل بالاتر برویم، در آموزش کاراکتر سازی شما می‌توانید استفاده بهینه ایی از این ابزار داشته باشید.

از مهمترین ابزار آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ به‌صورت حرفه ایی می‌توان به قلم نوری اشاره کرد.

قلم دیجیتال به ما کمک می‌کند تا طرح‌ها، ایده‌ها و تمرینات خود را مستقیم وارد کامپیوتر خود کنیم. این دستگاه از یک قلم و یک پد یا صفحه تشکیل شده که کار همان مداد و کاغذ را می‌کند با این تفاوت که نگاه شما به نوک قلم نیست بلکه به صفحه مانیتور کامپیوتر است.

شاید در ابتدا تصور کنید این کار دشواری است اما ذهن شما با چند بار طراحی و آشنایی با این وضعیت تطبیق پیدا می‌کند.

 آموزش طراحی کاراکتر ( character design tutorial ) معمولاً با قلم نوری است.ما نیز با این مدل از قلم نوری دوره جامع طراحی کاراکتر را تهیه و تولید کردیم.

قلم های نوری تنوع بسیار زیادی دارند. سایزهای مختلف با قیمت‌های مختلف اما معمولاً کارایی آن‌ها یکسان است و تفاوت آنها در ظاهر آن است. در قسمت سخت افزاری شباهت‌های بسیاری به همدیگر دارند، با این حال هرچه میزان سطح شناسایی فشار و سرعت انتقال داده‌های آن بالا باشد قلم نوری کارایی بالاتری در آموزش طراحی شخصیت یا به طور کل آموزش نقاشی دیجیتال خواهد داشت.

برای اینکه بدانید برای خرید قلم نوری مناسب نقاشی دیجیتال به چه خصوصیت و ویژگی های آن باید توجه داشته باشید و در مورد قیمت‌ها و مقایسه‌های قلم نوری اطلاعات کسب کنید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

تبلت‌های طراحی مانیتوردار در دودسته قرار می‌گیرند:

آیپد پرو جایگزین مناسبی برای قلم و کاغذ است و از مزایای آن جلوگیری از اسراف کاغذ و قطع درختان، کمک به حفظ محیط زیست و امکانت بسیار زیادی را برای ما فراهم می‌کنند که در آموزش طراحی کاراکتر می‌تواند کمک شایانی باشد.

چگونه شخصیت طراحی کنیم

سینتیک‌ها، همان قلم نوری هستند با یک تفاوت بسیار بزرگ، سینتیک‌ها بجای یک پد، دارای یک مانیتور هستند درست همانند یک تبلت! اما سینتیک‌ها نیاز به یک سیستم عامل دارند و باید به کامپیوتر و یا یک لپتاپ وصل شوند تا بتوانند کارایی بهتری داشته باشند. آموزش طراحی کاراکتر با این ابزار به دلیل توانایی در دسترس بودن چندین نرم افزار طراحی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

ایپد نرم افزارهای تخصصی کمی دارد. اما سینتیک‌ها از آنجایی که به یک کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌شوند شما می‌توانید از تمامی نرم افزارهای پیشرفته روز دنیا استفاده کنید.

آیپد ها کم حجم‌تر و سبک‌تر هستند و همینطور نیازی به سیتم جدا گانه ندارند، ایپد می‌تواند رفیق خوبی در سفرها و اماکن عمومی باشد، آموزش طراحی شخصیت در هر جایی با آن ممکن است.

برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در مورد قیمت‌ها و مقایسه‌های تبلت های طراحی مقاله زیر مطالعه کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

نرم افزار ها به دو دسته 3 بعدی و 2 بعدی تقسیم میشوند، و اما آموزش طراحی شخصیت در هر دو نرم افزار فرقی ندارد زیرا آموزش کشیدن کاراکتر را باید بصورت پایه ای و اصولی یاد گرفت، نرم افزار فقط ابزار خلق آنچه در ذهن دارید است.

معروفترین نرم افزارهای طراحی و آموزش کاراکترسازی بصورت دو بعدی و سه بعدی فتوشاپ و زیبراش است.

برای طراحی کاراکتر در این نرم افزار ها نیاز است که از قلم نوری استفاده کنیم.

فتوشاپ، قدرتمندترین و محبوب‌ترین نرم افزار در زمینه طراحی و نقاشی دیجیتال است.

فتوشاپ طیف وسیعی از ابزار ها ، رنگ ها ، شکل ها را در اختیار ما میگذارد، در هر مرحله ایی اجازه ویرایش طراحی را به ما می دهد و جزو مناسب ترین نرم افزار های اموزش طراحی کاراکتر است.

به دلیل در دسترس بودن برای همه و امکانات بسیاری که دارد، اکثر آموزش‌های نقاشی دیجیتال به کمک این نرم افزار انجام می‌شود، رابط کاربری آسان فتوشاپ این امکان را به شما می‌دهد تا با 1 ساعت آموزش هدفمند و صحیح تمام موارد لازم این نرم افزار در نقاشی دیجیتال را یاد بگیرید، دربخش اول دوره پایه نقاشی دیجیتال شما می‌توانید به سرعت فتوشاپ را یاد بگیرید و از این نرم افزار برای اهدافتان استفاده کنید.

از مزایای نرم افزار ها میتوان به سرعت بخشیدن به کار ، صرفه جویی در هزینه ها (هزینه هایی همچون خرید رنگ ، قلم مو ، کاغذو…) ویرایش آسان ، لایه لایه بود مراحل کار ، افکت دادن ، تغییر دادن رنگ ها و بسیاری از امکانات دیگر که برای ان می توان یک کتاب نوشت!

برخی از نرم افزار های دیگر که میتوان با آنها نیز کار کرد.

ArtRage

Artweaver

Procreate

Krita

Affinity Designer

Rebelle

Sketchbook

Corel Painter

برای آشنایی با انواع نرم افزار های رایگان و غیر رایگان نقاشی دیجیتال بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگری نیاز به صبر و تمرین بسیار دارد ، عجله در این کار شما را دچار ناامیدی می کند.

عجله نکنید، شما به هدفتان خواهید رسید، ایمان داشته باشید. در آموزش طراحی کاراکتر با هر میزان استعدادی که داشته باشید شما می توانید یک طراح کارکتر حرفه ای شوید.

برای شروع آموزش طراحی کاراکتر شما باید مبانی طراحی کاراکتر را یاد بگیرد. نگران این نباشید که این اصول چی هستن و چطور یاد بگیریم در ادامه ویدیو آموزشی برای شما تهیه کردیم که این اصول کاملا توضیح دادیم. پس تا انتهای آموزش همراه ما باشید.

مبانی و سر فصل هایی که در مسیر آموزش طراحی شخصیت باید یاد بگیرید :

در کنار آموزش طراحی کاراکتر (آموزش کاراکتر سازی) و تمام ابزارها و مبانی که به شما معرفی کردیم ، روش ها و نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در بهتر شدن و ارتقای شما کمک کند.

رفرنس به تصاویر و اطلاعاتی می گویند که به کمک آن، ما بار سنگین طراحی و یا کم و کاستی مهارت خود در طراحی را بر دوش آن می‌اندازیم.

به‌طور مثال یک طراح برای اولین بار می‌خواهد از یک گربه، کاراکتری خلق کند، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد آناتومی گربه به سراغ عکس ها و جمع آوری اطلاعاتی از گربه می‌رود، به کمک آن ایده را تکمیل می‌کند و یا در بعضی موارد برای پیدا کردن ایده به سراغ کاراکترهای از پیش طراحی شده هنرمندان دیگر می‌رود و از این تصاویر کمک گرفته تا ضعف‌های خود را جبران کند.

لازم به ذکر است استفاده از این روش در آموزش طراحی شخصیت نشان دهنده ضعیف بودن یک هنرمند نیست. اکثر اساتید این رشته هم هنوز از رفرنس برای خلق ایده‌های خود استفاده می‌کنند. حتی لئوناردو داوینچی برای اکثر تابلوهای خود از رفرنس استفاده می‌کرد.

بنابراین یکی از موارد آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ یا طراحی سنتی یافتن رفرنس‌های مناسب است. به یاد داشته باشید رفرنسها با استایل کاراکترتان هم خوانی داشته باشد.

 

آنالیز کردن یکی از روش‌های بسیار عالی در زمینه آموزش طراحی شخصیت و به‌طور کلی یاد گیریست، این روش آنچنان مبحث پر محتوایی است که نمی‌توان فقط در کلمات گنجاند. به‌طور کلی آنالیز کردن به معنی بررسی مویرگی و دریافت ریز نکته‌ها و اطلاعات مهم سوژه است.

همانطور که در دوره جامع طراحی کاراکتر بسیار دقیق این موارد بررسی و توضیح دادیم سوژه می‌تواند هر چیزی باشد و بررسی هم می‌تواند در هر حوزه و تکنیکی باشد. این روش پیشرفته به شما کمک می‌کند که بهتر محیط خود را درک کنید و سرعت دریافت اطلاعات به مغز شما بالاتر رفته و به طبع با سرعت و دقت بیشتری طراحی کنید و کاراکترهای بی‌نظیری خلق کنید. آنالیز جزو ارکان اصلی آموزش طراحی شخصیت است.

برای مطالعه تخصصی این مبحث به دوره جامع آموزش طراحی کاراکتر مراجعه کنید.

بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بر روی خود است.

همیشه مقاله های جدید را دنبال کنید . مقاله های بروز شما را از وقایع هنر جهان همیشه آگاه نگاه میدارد و روش های جدید را به شما می آموزد و شما را آپدیت میکند. در بلاگ آرت تول بهترین مقالات منتشر میکنیم. هر شنبه به سایت آرت تول سری بزنید.

برای شخصیت‌های خود یک زندگی نامه داشته باشید. اگر شما خالق هستید پس مخلوق شما زنده است و هر موجود زنده ایی داستانی برای گفتن دارد.

این روش باعث می‌شود شما بیشتر با کارکتر خود ارتباط برقرار کنید و مخاطبان احساس خوبی به کاراکتر شما داشته باشند.

هر شخصیتی خصوصیات رفتاری بالقوه ایی دارد. قبل از شروع طراحی خود ذهنتان را جهت دهی کنید و همانطور که در دوره جامع طراحی کاراکتر آموزش دادیم لیستی از تیپ شخصیت مورد نظرتان بنویسید تا افکارتان منسجم باشد و انرژیتان هدر نرود.

اشکال مختلفی در اطراف ما وجود دارد که هرکدام، از شکل هندسی‌ای پیروی می‌کند. می‌توانید از این اشکال کمک بگیرد به‌طور مثال شما می‌خواهید یک کاراکتر چاق طراحی کنید به اطراف خود نگاه کنید کدام شی اطراف شما شکلی چاق به خود دارد (کوزه‌ها، پارچ آب، فلاسک چای، بطری‌ها و…) از شکل آن برای بیس کاراکتر خود الهام بگیرید.

بعد از یادگیری تمام مراحل آموزش طراحی کاراکتر و بعد از انتخاب طرح نهایی ، شما می توانید شروع به اضافه کردن جزئیات کنید، طرح را تکمیل  و آماده کنید تا به مرحله رنگ آمیزی برسد.

منظور از واژه رندرینگ در آموزش طراحی کاراکتر ، خروجی گرفتن از کاراکتر است ، به عبارت دیگر کار را به انتها رساندن و قابل ارائه کردن می باشد. البته هر کسی استایل شیوه خودش را دارد و رندرینگ هنرمندان با هم متفاوت است. مبحث رندرینگ نیاز به مهارت دارد. ما در دوره جامع طراحی کاراکتر دو فصل را به نحوه رندریگ و رنگ آمیزی اختصاص دادیم، روش ها و تنوع بسیاری دارد، شما بعد از مدتی تمرین در نهایت به استایل هنری خود می رسید و شیوه کار شما امضا شخصی شما خواهد بود.

در انتخاب ایده و خلق شخصیت حتما باید به سن و علاقه مخاطبین توجه کنید. هر گروه سنی رفتارها و سیلقه های خاصی دارد که فقط جذب آن می شوند شما باشناخت بیشتر مخاطب خود میتوانید هر چه بیشتر طرفدار جذب کنید.

بطور مثال کاراکتری که برای یک انیمیشن کمدی ساخته شده را نمی توان در یک انیمشن اکشن ترسناک استفاده کرد و یا کاراکترهای تبلیغاتی با کاراکتر های یک کمیک فرق دارد. پس قبل از شروع به کار این اطلاعات را در نظر بگیرید.

همه ما میکی موس را می‌شناسیم از قدیمی‌ترین کاراکترهای والت دیزنی چندین نسل هنوز هم در حال ایفای نقش است، کاراکترها می‌توانند جاودانه باشند بنابراین باید ارزش زیادی برای آنان قائل شد، از طرفی فرض کنید ممکن است کاراکتر شما روزی برای ساخت یک انیمیشن استفاده شود پس می‌توان در لیست خصوصیات کاراکتر این نکات را هم اضافه کرد و جایی هم برای تکامل و آپدیت شدن شخصیت در آینده گذاشت.

اگر شما برای شرکتی کار می‌کنید، باید انعطاف بسیاری داشته باشید نمی‌توان با غرور و یک کلام بودن برای مشتریان و مخاطبین خود کار کرد. شما برای آنها طرح می‌زنید پس لازم است تا آنجا که ممکن است از آنها اطلاعات کسب کنید و سلیقه‌هایشان را کشف نمایید. اگر بدون این اطلاعات دست بکار شوید در اکثر اوقات باید کار را از سر بگیرید!

هنرمند بازاری باید سیاست بازاری داشته باشد.

برای آنکه بتوانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید گروه آموزشی آرت تول این مسیر را برای شما هموار کرده است.

در این دوره به‌طور کامل‌تر و وسیع‌تر به تمام موضوعات نقاشی دیجیتال و طراحی کاراکتر پرداخته شده است و حاوی مثال‌های متعدد بسیاری می‌باشدt در مورد مسائلی همچون متریال ها ، لباس و پارچه، بافت‌ها، ساختار بدن و دست (آناتومی) ، روش‌های افزایش خلاقیت، روش‌های سریع خلق ایده‌ها، شخصیت پردازی با رفرنس‌ها، قوانین نور، سایه، رنگ ، فیزیک و بسیاری موارد دیگر صحبت کرده ایم و از تکنیک‌های متعددی برای رندرینگ نهایی استفاده شده است. شما از سطح  پایه تا حرفه ایی طراحی کاراکتر را در این دوره فرا میگیرید. از مزایای ویژه آن این است که به طور اختصاصی با اساتید آرت تول در ارتباط هستید و تا رسیدن به هدفتان در کنارتان خواهیم ماند.

در هر صورت اگر مایل به امتحان کردن روش‌های دیگر هستید پس هرگز این فرصت طلایی را از دست ندهید. آموزش‌های زیر که به دو صورت رایگان و کم هزینه است را دانلود کنید تا آشنایی بیشتری نسبت طراحی کاراکتر بدست آورید و از روند یاد گیری مطلع شوید.

بهتر است پایه خود را قوی کنید

اگر در ابتدای کار دچار مشکل شدید ممکن است به دلیل مشکلات پایه ایی باشد، یعنی مبانی پایه نقاشی دیجیتال را هنوز نمی‌دانید نگران این مورد نباشید. دوره آموزش پایه نقاشی دیجیتال هر آنچه که یک شخص کاملاً مبتدی و صفر به آن احتیاج داشته باشد در اختیارتان قرار می‌دهد، در واقع یک استارتر است و شمارا در مسیر قرار میدهد .شما همیشه میتوانید با استاد دوره در ارتباط باشید، مباحث زیادی در این دوره توضیح دادیم که به شما برای حرفه ای شدن کمک میکنه.

تمریناتتون برای ما ارسال کنید و رفع اشکال نمایید تا آماده مرحله بعدی شوید. همه دوره های ما به صورت آنلاین و غیر حضوری می باشد و ویدیوهای آن همیشه قابل دانلود هست.

این دوره‌ طراحی کارکتر را میتونید با قیمت بسیار پایین به‌دست آورید این دوره‌ حول یک موضوع و یک پروژه می‌گردد.

هر زمان که بخواهید این ویدیوها در دسترس شماست و بارها میتوانید این آموزش ها را نگاه کنید و نکات تازه ای یاد بگیرید.

برای هرچه بهتر درک کردن طراحی کارکتر می‌توانید از دوره رایگان و مجازی طراحی کاراکتر که برای شما آماده شده است  استفاده کنید. ( این دوره برای شما کاملا رایگان است ) و نکات ارزشمندی استاد احدپور در این دوره بیان کردند.  10 ویدیو آموزشی (3 ساعت)

در انتها باید بگویم اگر تمام این مراحل را طی کردید می‌توانید با راهنمایی‌های این دوره غول مرحله آخر را هم شکست دهید

شما با به‌دست آوردن این کلید، پنجره‌هایی را به سوی آینده هنرییتان باز می‌کنید.

سوالیست که اکثر هنرجویان تازه کار می‌پرسند. شما می‌توانید ظرف 6 ماه به نقطه خوبی برسید این نقطه تازه شروع کار شماست که شما را به سمت حرفه ایی شدن پیش می‌برد ، اگر در طول روز 3 الی 8 ساعت تمرین مفید انجام بدید و از آموزش‌های درست استفاده کنید، همیشه به دنبال یافتن مشکلات خود باشید!

مهم‌تر از همه پشتکار و نا امید نشدن است به یاد داشته باشید تا شکست نخورید موفقیت را تجربه نمی‌کنید پس از شکست در تمریناتتان نترسید، هر بار قوی‌تر ادامه دهید.

طراحی کاراکتر جزو مشاغل خاص بشمار می‌رود از آن جهت که شما کاملاً در این شغل استقلال دارید. میزان درامد در این شغل به‌طور مستقیم به میزان حرفه ایی بودن و اعتبار شما بستگی دارد. اما به‌طور میانگین قیمت هر کاراکتر بین 1.500.000 تومان الی 20.000.000 تومان می‌باشد. از اینجا به بعد بستگی به شما دارد که چه تعداد سفارش در ماه قبول می‌کنید!

هر دو روش مکمل یکدیگرند و نمیتوان از هم جدایشان کرد. اما در سریع بودن و حرفه ایی بودن مسلما طراحی دیجیتال خروجی بهتری نسبت مداد دارد و کارایی بالاتر در محیط کاری بازار را داراست.

خیر، بدون هیچ محدودیت سنی میتوانید در دوره طراحی شخصیت شرکت کنید فقط کافیست علاقه داشته باشید.

به راحتی میتوانید از شبکه های اجتماهی از قبیل اینستاگرام ، تلگرام ، واتساپ و یا از طریق سایت در بخش تیکت پشتیبانی تمرین هاتون برامون ارسال کنید، از ساعت 8 صبح تا 12 شب پاسخ گو شما عزیزان هستیم.

بلافاصله بعد از شرکت در دوره تمام ویدیو های آموزشی قابل دانلود است و هر زمان که بخواهید مجددا و بدون محدودیت میتوانید ویدیو های دوره در پنل کاربری خود دانلود کنید.

پست قبلی

درس پنجم: اشتباهات رایج در طراحی و نحوه برطرف کردن آنها

پست بعدی

چگونه نقاشی کنیم ؟ 10 درس رایگان آموزش طراحی

10 نکته مهم اصول طراحی کاراکتر کارتونی که نمیدانید!

نقاشی دیجیتال [دوره آموزشی رایگان]

آموزش نقاشی چهره دیجیتال در فتوشاپ 8 مرحله تا طراحی چهره [به همراه ویدیو]

آموزش طراحی چهره با قلم نوری [ویدیو مرحله به مرحله]

شما فوق العاده اید اموزش طراحی کاراکتر عالی بود

از دیدگاه ارزشمند شما سپاس گذاریم

سلام
میخواستم بدونم فقط تفاوت ایپد و سینتیگ همین هست یعنی به جز اون فرق در کیفیت طراحی نداره؟

مثلا (آیپد پرو 11 اینچ نسل 2 مدل 2020 – 128 گیگ) و (قلم 21 اینچی Wacom Cintiq 21UX DTK-2100 – مانیتور گرافیک با قلم دیجیتال) با هم فرق داره؟

سلام میلاد جان بله تفاوت این دو قلم نوری در نرم افزار قابل استفاده اونها هست . در کیفیت طراحی فرقی نمیکنه چون تکنیک طراحی شما در هر دو ابزار یکی هست.

من تازه وارد دورتون شدم اموزشاتون خیلییییی خوب بود واقعا ممنونم برای اینکه همچین اموزش هایی رو با قیمت مناسب گذاشتتتید

هانیه جان از حضور شما در دوره جامع طراحی کاراکتر بسیار خوشحالیم ، امیدواریم با همراهی اساتید آرت تول به اداف خودتون در این رشته دست پیدا کنید

سلام
من چند ساله ک قلم نوری دارم در این سالها
در دوره ها و آموزشهای زیادی شرکت کردم ولی چیز زیادی یاد نگرفته بودم
با خرید دوره های شما پیشرفت و حس کردم.مشتاقانه منتظر دوره های جدیدتون هستم.ممنونم ازتون موفق باشید

سلام محمد جان. از اینکه از پکیج دوره جامع طراحی کاراکتر راضی بودید خرسندیم ، به ما لطف دارین.
با آرزوی پیشرفت روز افزون برای شما

واقعا ممنون از سایت خوبتون ، من تازه با سایت شما آشنا شدم و این مقاله طراحی کاراکتر خیلی مفید و آموزنده بود و مخصوصا دوره رایگان من بخش اول دانلود کردم و منتظرم بخش دوم برام ارسال کنید . متشکرممممم

سلام مینا جان تشکر بابت این دیدگاه ارزشمندتون ، از اینکه پکیج رایگان طراحی کاراکتر براتون مفید بود بسیار خوشحالیم، پیوسته موفق باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن.

تعداد موارد موجود در سبدخرید: 0

10 نکته مهم اصول طراحی کاراکتر کارتونی که نمیدانید!


نقاشی دیجیتال [دوره آموزشی رایگان]


به آریا گستر افزار خوش آمدید


مشاهده بیشتر

هر کس به یک شخصیت کارتونی علاقه داره اما این شخصیت ها چطور به وجود میان؟ تحقیقات و عشق زیادی صرف طراحی شخصیت های کارتونی شده. امروز ده نکته مورد نیاز در مورد طراحی شخصیت رو یاد می گیرید.

با آموزش ” ۱۰ نکته برای طراحی شخصیت منحصر به فرد ” با ما همراه باشید…چگونه شخصیت طراحی کنیم

طراحی یک شخصیت جدید مثل نگاه کردن به بوم خالی هست. هیجان انگیز اما ترسناک. کلید غلبه به این فشار اینه که اول یک تم رو انتخاب کنید.

دوست دارید موقعی که یک نفر به این شخصیت نگاه می کنه، چه چیزی ببینه، چه احساسی داشته باشه و چه چیزهایی رو از ظاهرش متوجه بهش؟ اجازه بدید این احساس توی این شخصیت به چشم بخوره.
اول از همه با جواب های توصیفی یک کلمه ای شروع می کنیم. کلمه هایی مثل گذشته، حال و آینده، هر کدوم به یک زمان اشاره دارن. در انتهای این طیف کلمه هایی مثل ناشی، خونسرد یا شرور هم هستن که بیشتر به استایل یا شخصیت اشاره دارن.
بعد از انتخاب تم مورد نظر، لیستی از جزئیاتی که این تم رو تقویت می کنه، انتخاب کنید. مراقب باشید که این جزئیات با شخصیت مورد نظرتون هماهنگی داشته باشه.

چشم هاتون رو ببندید. هر مرحله از زندگی شخصیت رو تجسم کنید. از لحظه ای که متولد میشه و پا به دنیا میزاره تا زمانی که برای آخرین بار خداحافظی می کنه. برای این شخصیت، چه نوع زندگی انتظار دارید؟

این داستان، تمام اطلاعات پس زمینه ای که باید بدونید رو شامل میشه. برای ایجاد داستان، مکان ها، فرهنگ ها و حرفه های مختلف رو جستجو کنید. آشنایی با این شخصیت مثل این هست که خواید بهترین دوست تون رو بشناسید. باید همه چیز رو در مورد همه چیز بدونید تا بتونید یک داستان پس زمینه برای این شخصیت مشخص کنید.
من لیستی از سوال هایی که توی این فرآیند بهتون کمک می کنه رو تهیه کردم:
– کجا زندگی می کنه؟
– والدین اون چه کسایی هستن؟
– شغل اون ها چی هستن؟
– بهترین دوست اون کی هست؟
– از چه غذایی خوشش میاد؟
– رنگ مورد علاقه اون چی هست؟
همه می دونن باب اسفنجی شلوار مکعبی توی خونه آناناسی زندگی می کنه و توی رستوران آقای خرچنگ کار می کنه. بنابراین از این سوالات چی دستگیرتون میشه؟
اگه شخصیت مورد نظرتون به جای آمریکا توی اسپانیا یا یک منطقه دیگه متولد میشد، چه فرقی می کرد؟ اگه جواب سوال ها به نظر احمقانه هم میاد اشکال نداره. فقط باید این سوال ها رو جواب بدید و تا جایی که می تونین سوالات بیشتری به این لیست اضافه کنید. اگه به کمک بیشتری نیاز دارید، از جایی که میشناسید شروع کنید.

سلام. اسم من … هست.

شخصیتی که خلق می کنید مثل یک نوزاد هست. تنها فرقی که داره اینه که چند لحظه قبل تر و از ذهن خلاق متولد میشه. بنابراین باید براش یک اسم انتخاب کنید.

اسم سالی، جو یا اسپات با کاراکتر یا شخصیت هماهنگی داره؟ این روزها اسامی خلاقانه زیادی برای نوزادان در نظر گرفته میشه. پس چرا شما هم یکم خلاقیت به خرج نمیدید؟ قبل از اینکار، در مورد اصالت، معنا و تلفظ اسم مورد نظرتون تحقیق کنید.
موقعی که طراحی رو انجام میدید، مدام هماهنگی اسم با طرح رو چک کنید. شاید به مرور، اسم استیو به استفان تبدیل بشه. بنابراین تعداد زیادی از اسامی رو در نظر بگیرید تا در صورت لزوم بتونید تغییرش بدید.
افراد به شخصیت شون متصل هستن. کسی رو میشناسید که درست مشابه شخصیت شما باشه؟ درست مثل داستان پس زمینه، یادتون باشه که باید با شخصیت کاراکتر، از ظاهری که داره تا جوک هایی که تعریف می کنه، آشنا باشید. در نهایت هرقدر بیشتر بدونید، بهتر می تونید این شخصیت رو به طراحی منتقل کنید.

اینکه تصمیم بگیرید شخصیت مورد نظرتون انسان باشه یا حیوان خیلی اهمیت داره. شاید هیچ کدوم نباشه. شاید فقط یک گل صورتی یا یک ربات فوق حرفه ای با ظاهر دوستانه باشه.
نیازی نیست همه شخصیت ها انسان باشن و از همین سیاره الگوبرداری شده باشن. شاید شخصیت انسان با داستانی که مشخص کردید هماهنگی نداشته باشه. انسان ها ظاهر مشخصی دارن. بنابراین هر تغییری که توی ظاهرشون بدید منجر به خلق گونه جدید میشه.

نکته مهم در مورد حیوانات اینه که میشه اون ها رو آرام یا وحشی نشون داد. اگه هنوز در مورد گونه شخصیت مورد نظرتون مطمئن نیستید، می تونید خودتون گونه جدید خلق کنید! برای اینکه آناتومی درستی رو برای این گونه در نظر بگیرید، باید ویژگی های انسانی یا حیوانی رو بهش اختصاص بدید. در نهایت بقیه جزئیات رو اضافه کنید و ببینید چه کارای دیگه ای می تونید براش انجام بدید.

تا حالا دقت کردید شخصیت های حاشیه از شخصیت های قهرمان کوتاه تر هستن؟ به نظر غیر منصفانه میاد اما هدف اینه که بیینده، شخصیت اصلی رو در مقایسه با بقیه شخصیت های کوتاه، به چشم یک رهبر مقتدر ببینه.

یکی از راه های متمایز کردن شخصیت اصلی اینه که ترکیب بدنی متفاوتی رو روش امتحان کنیم. از اونجایی که جامعه، صفت های مختلفی رو برای هر فرم و سایز بدن در نظر می گیره، از روی ظاهر شخصیت می تونیم به صورت خودکار چیزای زیادی رو نتیجه بگیریم.

یک نکته:
سر رو جدا از بدن بکشید. بعد فرم های مختلف بدن رو طراحی کنید و سر رو روی هر کدوم از این بدن ها قرار بدید. به نظرتون کدوم بهتر هست و چرا؟

این مثال نشون میده که فرم بدن چقدر روی ظاهر تاثیر داره. اما یادتون باشه نیازی نیست طبق شخصیت های قالب پیش برید. می تونید توی این کار کاملا آزادانه عمل کنید.

هر رنگ، یک معنایی داره. بنابراین موقع انتخاب خلقی که شخصیت قرار هست داشته باشه، باید با آگاهی عمل کنید. معمولا ما رنگ های روشن رو به صورت شاد و پر انرژی در نظر می گیریم در حالی که رنگ های تیره از نظر ما رمزآلود اند. رنگ قرمز نشون دهنده خشم و اشتیاق هست و رنگ سبز ما رو به یاد طبیعت و پول مینداره.

اگه هنوز رنگی رو برای شخصیت در نظر نگرفتید، همه رنگ ها رو امتحان کنید تا در نهایت به رنگ دلخواهی که برای اون شخصیت مناسب باشه، برسید. حتی می تونید یک شخصیت خشن رو صورتی کنید یا موهای یک شخصیت کاری رو آبی کنید.

اینکه کاملا برخلاف هنجار عمل کنیم به تقویت ظاهر شخصیت کمک نمی کنه اما باعث میشه بهتر توی ذهن مخاطب بمونه.

می دونم دوست دارید همه چیز رو ساده بگیرید اما این شخصیت باید زنده باشه. به غیر از وضعیت های استاندارد یعنی پشت و جلو، سعی کنید اون شخصیت رو در وضعیت های حرکتی مختلف طراحی کنید. با توجه به زبان بدن میشه چیزهای زیادی رو در مورد احساسات و کارهایی که شخصیت انجام میده فهمید. هر چیزی که در مورد داستان پس زمینه می دونید رو روی وضعیت های حرکتی مختلف اون شخصیت پیاده کنید.

برای شروع بهتره از بررسی تجسم شروع کنید. هر کلمه، به طور خودکار تصویر مشخصی رو به ذهن مون میاره. مثلا با شنیدن کلمه آرامش، کسی رو تصور می کنیم که تکیه داده و پاهاش رو روی هم انداخته. درست مثل تصویر موش بالای سمت چپ.

به خصوص وضعیت های پویا موقع طراحی حرفه ای اهمیت زیادی داره. بزارید این شخصیت با همون انرژی که مورد نظرتون هست پا به صحنه بزاره و در معرض دید مخاطب ها قرار بگیره. وضعیت های پویا، میزان انطباق پذیری شما رو هم به عنوان یک هنرمند نشون میده. بنابراین برای نشون دادن استعدادی که دارید حتما از این وضعیت ها استفاده کنید.

خرید کردن رو دوست دارید؟ پول تون رو خرج نکنید. در عوض برید سراغ مد شخصیت! با توجه به لباس های شخصیت میشه چیزهای زیادی فهمید. هر شخصیتی که توی جهان خلق شده با یک یونیفرم خاص شناخته میشه. منظورم از یونیفرم، لباس کار نیست بلکه منظورم شیوه لباس پوشیدن معمول اون شخصیت هست.

لباس ها رو با دقت انتخاب کنید. به جزئیات کوچک مثل دکمه ها، درزها و دوخت کلی هم دقت کنید. شخصیت مورد نظرتون با لباس راحتی یا حتی کت و شلوار و کراوات ظاهر متفاوتی پیدا می کنه. مثلا برای این مرد زنجبیلی از یه سری خطوط و دکمه به عنوان لباس استفاده شده.

یادتون باشه همه چیز رو ساده بگیرید. شاید مجبور بشید یک شخصیت رو چندین بار طراحی و رنگ آمیزی کنید. به همین دلیل سادگی می تونه بهتون کمک کنه.

یک چهره خنده دار در نظر بگیرید. حالا اون رو بکشید؟ شخصیت مورد نظرتون چه شکلی شده؟ Expression در واقع وسیله ای ارتباطی در طراحی شخصیت هست. توی هر لحظه از روز، این شخصیت چه نوع هیجانی از خودش بروز میده؟

برای اینکه در مورد هیجانات شخصیت بیشتر بدونید، سعی کنید از تکنیک های قدیمی که هنرمندها از ابتدا استفاده می کردن، استفاده کنید. جلوی یک آینه بشینید و هیجانات مختلف رو از خودتون بروز بدید. چشم ها، ابروها و دهان و بر اساس این هیجانات تغییر می کنن. بنابراین بخش هایی از صورت رو که بر اساس هر هیجان وضعیت جدیدی به خودش می گیره و خوب بررسی کنیم.چگونه شخصیت طراحی کنیم

موقعی که توی این کار مهارت پیدا کنید، یک گام به طراحی شخصیت هم نزدیک میشید. یک موقع به خودتون میاید و می بینید توی این کار استاد شدید.

طراحی یعنی امتحان کردن چیزهای مختلف. شاید اون شخصیت با یک کلاه یا یک لباس دیگه، ظاهر بهتری پیدا کنه. طرح اولیه رو به عنوان نمونه نگه دارید اما نسخه های دیگه رو هم امتحان کنید.

گاهی وقت ها بک طرح نگاه می کنیم اما متوجه نمیشیم چه چیزی کم داره. همه رنگ ها خوب هستن؟ نیازی نیست دوباره رو موها کار کنیم؟ شاید یک مدل جدید برای چشم ها بتونه ظاهر بهتری به طرح بده. همون طور که توی مثال بالا می بینید، سبک های شخصیتی مختلف بر اساس یک نمونه اصلی طراحی شده. ویژگی دیگه طراحی نسخه های مختلف این  هست که میشه اون شخصیت رو توی محیط های مختلف امتحان کرد و دید کدوم شرایط با اون شخصیت هماهنگی داره.

قبل از اینکه تموم کنیم، یک نگاه سریع به تمام چیزهایی که یاد گرفتید، میندازیم. موقع طراحی شخصیت،  از این لیست به عنوان راهنما استفاده کنید.

– یک تم انتخاب کنید: از یک عبارت یک کلمه برای توصیف شخصیت استفاده کنید.
– مشخص کردن داستان پس زمینه: اون شخصیت رو باید مثل دوستاتون بشناسید.
– در نظر گرفتن نام و شخصیت: یک نام و شخصیت رو متناسب با استایل اون کاراکتر در نظر بگیرید.
– انتخاب گونه: در مورد اینکه می خواید اون شخصیت انسان، حیوان یا یک گونه جدید باشه، تصمیم بگیرید.
– فرم بدن رو مشخص کنید: با مشخص کردن فرم بدن مثل کوتاهی، بندی، لاغری و چاقی میشه اون شخصیت رو تقویت  کرد.
– مشخص کردن رنگ اصلی: همیشه از یک رنگ اصلی استفاده کنید.
– خلق وضعیت های پویا: فقط وضعیت جلو و پشت کافی نیست. سعی کنید اون شخصیت رو توی وضعیت ها مختلف زندگی طراحی کنید.
– انتخاب نوع استایل: نوع پوشش و استایل اون شخصیت رو تعیین کنید.
– مشخص کردن هیجان شخصیت: نحوه تصویرسازی هیجان رو یاد بگیرید.
– نسخه های مختلف رو امتحان کنید: اگه چیزی به نظرتون درست نمیاد، یک چیز جدید بکشید. تا زمانی که به طرح دلخواه برسید، نسخه های مختلف رو امتحان کنید.

امیدواریم آموزش ” ۱۰ نکته برای طراحی شخصیت منحصر به فرد ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– ” صفر تا صد آموزش فتوشاپ “

– ” صفر تا صد آموزش ایلاستریتور “

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

آریا گستر افزار ناشر دیجیتال و بزرگترین تولید کننده و ارائه دهنده محصولات آموزشی تخصصی فارسی در گرافیک دو بعدی و سه بعدی، جلوه های ویژه، برنامه نویسی وب، برنامه نویسی موبایل ، بازی سازی، انیمیشن سازی ، مهندسی ، میکس ، مونتاژ و تدوین صوتی و ویدیویی ، جلوه های ویژه و … تلفن های تماس : 01333515586 و تلفن پشتیبانی: 09116211066 پست الکترونیک : info[at]aryagostarafzar.com

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر کشور + تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول! حتما کلیک کنید! رد کردن

به کاراکتری از درونتان جان ببخشید

خانه بازی » اخبار و مقالات

چگونه شخصیت طراحی کنیم

وقتی خبر شخصی‌سازی کاراکتر «وی» در سایبرپانک در رسانه‌‌‌ها پیچید، اکثر گیمرها آن را خبری خوشحال کننده و قابلیتی جذاب می‌دانستند. به‌طور معمول، انسان‌ها از خلق لذت می‌برند و همواره به دنبال خلق داستان و شخصیت‌های جدید چه در دنیای واقعی و چه در بازی‌ها هستند.

در بخش‌های قبلی، نحوه داستان نویسی بازی‌ها را شرح دادیم و گفتیم که در ابتدا لازم است کاراکتر بازی خود را طراحی کنید. حالا در این بخش از آموزش‌های بازی‌سازی کامل‌تر آن را شرح می‌دهیم؛ زیرا طراحی کاراکتر همانطور که در عین حال کاری هیجان انگیز است، اما کاری پیچیده به حساب می‌آید که باید حوصله زیادی برای آن خرج شود.

طراحی کاراکتر در بازی‌ها، یکی از اصلی‌ترین کارهای طراح بازی به‌شمار می‌رود. کاراکترها می‌توانند نماد هر بازی یا استودیو شوند و حتی تاریخ دنیای بازی را تغییر دهند. گاهی آنقدر با این شخصیت‌ها ارتباط می‌گیرید که فراموش می‌کنید آن‌ها در دنیای واقعی وجود خارجی ندارند. وقتی به کاراکترهای بزرگی مانند نیتن دریک، جوئل و کریتوس نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم چطور این کاراکترها زیبا و دقیق خلق شده‌اند و حتی داستان بازی‌ها را تغییر داده‌اند.

کاراکترها در بازی، خود انواع متفاوتی دارند. مهم‌ترین آن‌ها، شخصیت اصلی بازی یا همان کاراکتر قابل بازی (Playable Character) است. اما این انتهای داستان نیست و زمانی که می‌خواهید طراحی را شروع کنید، باید بدانید که می‌خواهید کدام یک از این کاراکترها را طراحی کنید.

همانطور که گفتیم، اصلی‌ترین و اولین کاراکتری که باید طراحی شود، قهرمان داستان است. هر داستان قهرمان یا پروتاگونیستی دارد که داستان حول محور او می‌چرخد و حس و حال اصلی مخاطب را شکل می‌دهد.

 دسته بعدی، آنتاگونیست یا ویلن اصلی بازی است که به اصطلاح سایه نیز نامیده می‌شود و می‌تواند به زیر دسته‌های کوچک‌تر و دشمنانی ضعیف‌تر نیز تقسیم شود. مانند ریف در آنچارتد 4 که با اینکه خودش باس اصلی بود اما تیمی برای شکست نیتن و برادرش ردیف کرده بود.

دسته‌های بعدی کاراکترها، مربی یا راهنما مانند جادوگر در شاه‌دزد، دوست و همراه مانند دندلیون در ویچر 3، دگرپیکر مانند گالوم در ارباب حلقه‌ها و ان‌پی‌سی‌های جانبی (NPCs) هستند که لازم است هر یک از آن‌ها نیز طراحی شوند.

یکی از ترفندهایی که می‌توان در طراحی کاراکتر به‌کار برد، استفاده از کاراکترهای از پیش طراحی شده و نمادهایی است که در داستان‌های اساطیری وجود دارد. مثلا استفاده از الهه‌های یونانی، خدایان هندی، افسانه‌های ژاپنی یا کاراکترهای داستان هری‌پاتر، ارباب حلقه‌ها و کامیک‌‌های مارول و دی‌سی.

شما می‌توانید یکی از کاراکترها را متناسب با دنیای بازی خود انتخاب کنید و به بازی خود راه دهید. حتی می‌توانید از شخصیت‌هایی استفاده کنید که به‌طور طبیعی در ذهن انسان‌ها به صورتی نمادین شکل بسته‌اند.

نمونه آن در بازی ایرانی شاه دزد مشهود است. استفاده از نمادهایی مانند جادوگر، ملیجک، فروشنده فرنگی و قلعه باعث می‌شود که خودبه‌خود دنیای بازی شکل بگیرد و شما حتی بدون اطلاعی از داستان پیشین کاراکترها با ان‌ها ارتباط بگیرید و به آن‌ها حس نزدیکی کنید.

به قسمت پیچیده و اصلی طراحی کاراکتر رسیده‌ایم! همانطور که در بخش داستان نویسی گفته شد، شما ابتدا لازم است سبک بازی و نوع مخاطب خود را بشناسید و بر اساس آن کاراکتر خود را شکل دهید. در مرحله بعدی باید هدف خود از خلق این کاراکتر و هدفی که کاراکتر دنبال می‌کند را بسنجید. پیشنهاد می‌کنم سندی جداگانه برای طراحی کاراکترها ترتیب دهید و تمام این نکات را با دقت در آن بنویسید.

این کاراکتر چه چیزی می‌خواهد؟ چرا ما به این کاراکتر نیاز داریم؟ اهداف اصلی این کاراکتر چیست؟ پاسخ به این سوالات است که کاراکتر را خلق می‌کند. مثلا کاراکتر واس (Vaas) در بازی فارکرای 3 را در نظر بگیرید. می‌توانید در ابتدا خودتان برای تمرین اهداف خلق کاراکتر را بیابید و روی کاغذ بنویسید. اما در نهایت می‌دانیم که هدف او چیست و چرا شکل گرفته‌ است.

ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید بزرگی ذهن هر کس به اندازه اهداف اوست! پس هر رفتاری که قرار است کاراکتر در بازی نشان دهد، نباید بی‌معنی باشد و باید هدفی پشت آن داشته باشد. همه این‌ها به هدف اصلی او نیز باز می‌گردد و زیرمجموعه‌ای از اهداف اصلی کاراکتر و داستان در بازی است.

برای خلق هر کاراکتر پس از اینکه هدف او را مشخص کردید باید ابعاد شخصیتی او را شکل دهید. شرایط اجتماعی، روانی، جسمانی و دراماتیک از اصلی‌ترین خصوصیاتی هستند که شما باید آن‌ها را خلق کنید. خصوصیات مثبت و منفی، نقاط ضعف و قوت هر کاراکتر باید جداگانه نوشته شوند و بر اساس آن‌ها کاراکترهای دشمن‌ یا تله‌ها بالانس شوند.

در مرحله بعدی طبقه اجتماعی، شغل، میزان تحصیلات، زندگی پیشین (Backstory)، خانواده، تاهل و تجرد، تعداد فرزندان، محل زندگی، درآمد، و تفکرات سیاسی و اعتقادی کاراکتر را باید شکل دهید. این بخش‌ها بسته به دنیایی که قرار است در بازی شکل بگیرد و خصوصیاتی که قرار است از کاراکتر در بازی نمایش داده شود باید خلق شود. اما بهتر است خودتان تمام هویت فردی و اجتماعی کاراکترتان را در ذهن خود شکل داده باشید، حتی اگر قرار است آن را در بازی نمایش ندهید.

کاراکتر شما مثبت است یا منفی؟ پاسخ این سوال نباید با پروسه قهرمان یا ضدقهرمان بودن کاراکتر اشتباه شود. مثلا در بازی جی‌تی‌ای شما قهرمانی در نقش یک دزد و خلافکار هستید و با وجود اینکه این شخصیت منفی است اما از بازی کردن با او لذت می‌برید.

در خیلی از بازی‌ها هویت شما ابعاد منفی دارد، اما هیچ کاراکتری در بازی نباید تماما سیاه یا تمام سفید باشد. اگر ویژگی‌های منفی را به کاراکتری نسبت می‌دهید، باید هدف و دلیل آن را مشخص کنید. مثلا اگر کاراکتر شما فردی خواخواه یا مغرور است، دلیلی دارد یا پیشینه‌‌ای در گذشته او دارد.

آنتاگونیست و پروتاگونیست دو تعریفی هستند که از فرهنگ یونانی وارد دنیای داستان‌ نویسی شده‌اند و ویژگی‌های اساطیری را شکل می‌دهند. امروز شما این اصطلاحات را در دنیای کامیک‌هایی مانند مارول نیز می‌شنوید و مثلا برای بتمن لفظ پروتاگونیست را به ‌کار می‌برید.

پروتاگونیست در فرهنگ یونانی به معنای قهرمان (Hero) یا سخنگوی اصلی در مجادله و مباحثه است. در داستان‌های اساطیری نمونه آن را در شاهنامه همانند سهراب و سیاوش و در هملت و رومئو و ژولیت مشاهده می‌کنیم.

آنتاگونیست دقیقا مفهومی ضد با پروتاگونیست دارد و به معنای ضد قهرمان، هماورد و رقیب است. آنتاگونیست‌ها نباید موجوداتی تک‌بعدی و بی‌احساس باشند و باید هویت آن‌ها نیز مانند پروتاگونیست شکل بگیرد.

خیلی از دیزاینرها، ویژگی‌های شخصیتی کاراکتر را با استفاده از MBTI شکل می‌دهند. MBTI شامل چهار بخش هویتی می‌شود: بخش اول که با حرف I یا E نشان داده می‌شود به درون‌گرا (Introvert) یا برون‌گرا (Extrovert) بودن فرد اشاره دارد. بخش دوم با N یا S نمایش داده می‌شود و بیشتر ویژگی‌های حسی (Intuitive) و شهودی (Sensing) بودن فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش سوم با حروف T و F نمایش داده می‌شود و منطقی بودن (Thinking) یا احساسی بودن (Feeling) کاراکتر را شکل می‌دهد و بخش آخر با P یا J نمایش داده می‌شود و نمایانگر ادراکی (Perceiving) یا قضاوتی بودن (Judging) کاراکتر است.

 برای مثال، من فردی با خصوصیات INTJ هستم. یعنی درونگرا، شهودی، منطقی و قضاوتی به‌حساب می‌آیم. به همین ترتیب می‌توانید این خصوصیات را برای کاراکتر خود در نظر بگیرید و ویژگی‌های روانی و درونی او را شکل دهید. البته بسیاری از روانشناسان این خصوصیات را غیرمعتبر دانسته‌اند، زیرا انسان‌ها مدام در حال تغییرند و چند ویژگی ثابت نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی توصیف کند.

داینامیک (Dynamic) و استاتیک (Static) بودن کاراکترها از دیگر ویژگی‌های کاراکتر در بازی است که کاربرد بسیاری دارد و محوریت داستان را شکل می‌دهد. کاراکتر داینامیک، کاراکتری است که با دیگر کاراکترها و دشمنان در چالش است و کاراکتر استاتیک کاراکتری است که با خودش در چالش قرار می‌گیرد. چالش‌های درونی‌اش می‌توانند بین آینده و گذشته با باورهایش باشد.

در واقع، فرد یا کاراکتر خودآگاه (Conscious)، کاراکتری است که از هدف و معنای آن به‌خوبی اطلاع دارد و دقیقا وضعیتش با خودش مشخص است. کاراکتر ناخودآگاه (Unconscious)، کاراکتری است که فکر می‌کند هدف خود را می‌داند ولی در اصل، مدام در شک و تردید بین درستی و نادرستی هدف خودش است.

برای طراحی هر کاراکتر لازم است که یک سیستم طراحی شود. این سیستم در 4 بخش تقسیم می‌شود:

این بخش‌ها می‌توانند چهار بخش لوزی الماس فریمن را شکل دهند. برای مثال بیایید کاراکتر پک‌من را در نظر بگیریم.

الماس فریمن می‌گوید که برای واقع‌گرا بودن کاراکتر خود باید برای آن‌ها نقطه ضعف‌های انسانی قرار دهید. رازهای مخفی، گذشته‌ای سیاه، احساس گناه کردن، بی‌اخلاقی، عصبی بودن و.. می‌توانند از نقاط ضعف درونی کاراکتر باشند. همچنین باید بر اساس ویژگی‌های درونی کاراکتر مانعی برای هدف او وجود داشته باشد که می‌تواند ترس شخصی، بیماری، محدودیت یا.. باشد.

البته الماس فریمن خود بحثی طولانی و پیچیده دارد و نیازمند دانش بیشتر است و همه آن در یک مطلب نمی‌گنجد و می‌تواند برای خود مطلب و کلاسی جداگانه باشد.

ویژگی‌های ظاهری کاراکتر، باید بر اساس ویژگی‌های درونی کاراکتر شکل بگیرند. ظاهر کاراکتر می‌تواند شامل چند بخش ظاهر، اندام، نحوه پوشش، کیفیت صدا و نحوه رفتارهای فیزیکی کاراکتر مانند نحوه راه رفتن باشد. دیزاینر وظیفه دارد به آرتیست بگوید که هر کاراکتر چه ظاهری دارد، چگونه لباس می‌پوشد، فرد شلخته یا منظمی است و بر اساس آن، آرتیست ظاهر کاراکتر را طراحی کند.

در واقع ظاهر و باطن کاراکتر رابطه دوسویه دارند و در یک راستا بر حس و حالی که به پلیر می‌دهند، تاثیر می‌گذارند. مثلا نجوه پوشش اسپایدرمن نشان می‌دهد که چه قابلیت‌هایی دارد و چه اهدافی را دنبال می‌کند. ظاهر بازی بیشتر بر اساس آرت و انیشمیشن بازی شکل می‌گیرد و می‌تواند حتی شامل اندازه و سایز و مدل کاراکتر نیز بشود.

بعضی از پوشش‌ها نماد هستند. مثلا شما می‌توانید با پوششی هندی در بازیتان فضای هندی و بودایی را نمایش دهید. لباس فراعنه و مومیایی‌ها نماد بازی‌های معمایی مصری هستند و زره و ضدگلوله نماد کاراکتری آماده به جنگ هستند.

البته در اینجا ظاهر و پوشش می‌تواند بسته به جنسیت کاراکتر عوض شود و مثلا برای کاراکترهای زن نیاز به طراحی موها و نحوه بسته شدن آن‌ها، لباس‌ها و تن صدای متفاوت است. هرچند که این طراحی‌ها می‌تواند با لباسی کاملا عادی برای زنان و مدل موهای کوتاه باشد.

حالا که ظاهر و باطن کاراکتر خود را طراحی کرده‌اید، زمان آن رسیده که آن را در دنیای بازیتان نمایش دهید. اشتباه نکنید! شما قرار نیست تمام اطلاعاتی که خودتان از کاراکتر دارید را یک‌جا به مخاطب تحویل دهید. ویژگی‌های کاراکتر نباید آشکار و هویدا بازگو شود بلکه این مخاطب است که باید با کاراکتر روبه‌رو شود و ویژگی‌های او را بفهمد.

شاید پیچیده به‌نظر برسد. اما شخصیت همه ما انسان‌ها نیز بر اساس تغییرات و چالش‌ها تغییر می‌کند و واکنش‌های متفاوتی بر اساس ویژگی‌های درونی خودمان نشان می‌دهیم. کاراکتر بازی نیز دقیقا همین‌طور است. چالش‌ها و ماموریت‌ها در بازی طراحی می‌شوند و کاراکتر بر اساس آن واکنش نشان می‌دهد.چگونه شخصیت طراحی کنیم

از طرفی دیگر باید در نظر بگیرید که همانطور که واکنش‌ها بر اساس چالش‌های بازی طراحی می‌شوند، چالش‌های بازی نیز باید بر اساس هویت کاراکتر طراحی شوند. نقطه ضعف‌هایی که برای کاراکترتان در نظر گرفته‌اید اینجا به کمک شما می‌آیند و چالش‌ها، تله‌ها و دشمن‌های بازی را پدید می‌آورند.

کاراکترها با چهار پارامتر اصلی در بازی نمایش داده می‌شوند. رابطه با خودشان، رابطه با دیگران، رابطه با فعالیت‌ها و رابطه با زمان. در مورد اول مثلا می‌توان گفت که کاراکتر فردی متفکر است، در رابطه با دیگران فردی اجتماعی، در رابطه با فعالیت‌ها فردی نامنظم و در رابطه با زمان فردی بی‌پروا است.

یکی از نکاتی که باید در طراحی کاراکتر اصلی بازی خودتان در نظر بگیرید، خستگی ناپذیر بودن او در برابر چالش‌هاست. بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، ممکن است کاراکتر شما گاهی نا امید شود یا از تلاش دست بکشد اما باید پس از آن باز به میدان برگردد و نشان دهد که یک جنگ‌جو واقعی است، چالش‌های پیش رو را از بین می‌برد و مسیر خود را هموار می‌سازد. زیرا این قابلیتی است که پلیرها در بازی دارند، اگر کاراکتر در بازی نا امید شود، پلیر نیز نا امید می‌شود و دست از بازی کردن می‌کشد.

یکی دیگر از پارامترهایی که در نمایش بازی باید درنظر بگیرید، قابلیت توسعه یافتن کاراکتر است. انسان‌ها نیز در زندگی روزانه خود دائما در حال رشد و یادگیری مهارت‌های جدید است. موجودات در دنیای ما پویا هستند و میل به پویایی دارند؛ پس کاراکتری که طراحی می‌کنید نیز باید در روند بازی پیشرفت کند و قابلیت‌های جدید به‌دست آورد.

بر اساس ویژگی‌های اصلی کاراکتر، او می‌تواند بعد از رد کردن هر مرحله و در اصطلاح لول آپ شدن (Level UP)، قابلیتی جدید برای مقابله با دشمن یا تله‌ها، اسلحه‌ای جدید، رفتاری تازه یا مهارتی پیدا کند که در مرحله‌های قبلی نداشته است. این پارامتر هم به پیش بردن داستان کمک می‌کند و هم پویایی، قابل توسعه بودن و واقعی بودن کاراکتر شما را تثبیت می‌کند.

یکی دیگر از اصلی‌ترین راه‌های نمایش کاراکتر در بازی انتخاب صحیح دیالوگ‌ برای اوست. دیالوگ‌ها می‌توانند در سه دسته قرار بگیرند. دیالوگ‌هایی که کاراکتر با خودش دارد، دیالوگ‌هایی که کاراکتر با دیگران دارد، دیالوگ‌هایی که کاراکترهای دیگر درباره کاراکتر اصلی دارند و نظر خود را نسبت به او اعلام می‌کنند.

انتخاب صحیح و به‌جای این دیالوگ‌ها کمک بسیار زیادی به روند بازی و نمایش کاراکتر می‌کند. مثلا دیالوگ‌های دو برادر سیاه‌پوست با جوئل و الی را در لست‌آف‌آس 1 در نظر بگیرید. این دیالوگ‌ها حس ما نسبت به آن دو برادر را تغییر می‌‌دهند و زمانی که آن‌ها را از دست می‌دهیم، واقعا برای آن‌ها به عذا می‌نشینیم و ساعت‌ها به حرف‌های پرمعنایشان فکر می‌کنیم.

حالا پس از اینکه کاراکترها را در بازی نمایش دادید، باید بدانید که این کاراکترها چگونه بر هم تاثیر می‌گذارند. کاراکترهای اصلی و ان‌پی‌سی‌ها، دشمنان شما و کاراکتر قابل بازی در فضای شما بر یکدیگر تاثیراتی مثبت و منفی دارند که داستان بازی و حتی گاهی مراحل را شکل می‌دهند. پس، از تاثیرات آن‌ها بر یکدیگر غافل نشوید و آن‌ها را نسبت به یکدیگر نیز بررسی کنید.

بین هویت کاراکتر و هویت جامعه بازی شما رابطه دو سویه وجود دارد. همانطور که شما بر جامعه و جامعه بر شما تاثیر می‌گذارد. به ساخت همان کاراکتر شخصی سازی شده وی در سایبرپانک فکر کنید. یا کاراکترهایی که در بازی سیمز می‌ساختیم. رفتار کاراکترهای مختلف، ان‌پی‌سی‌ها و دشمنان بر رفتار کاراکتر ما تاثیر می‌گذارند؛ زیرا کاراکترها با یکدیگر ارتباط دارند.

نشان دادن و تاثیر آن‌ها بر هم را می‌توان با دیالوگ‌ها به خوبی نمایش داد. در بخش قبل انواع دیالوگ‌ها را معرفی کردیم و حالا اینجا بیشتر می‌توانیم به تاثیرگذاری آن‌ها در این روند پی ببریم. برای مثال اگر شما در بازی رد دد (Red dead redemption) تقلب کنید، ان‌پی‌سی‌های بازی با شما دیگر مثل گذشته رفتار نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که رفتار منفی شما روی کاراکترهای دیگر بازی نیز تاثیر گذاشته است.

حالا فرض کنید شما در یک بازی مانند پیپرز پلیز (Papers, Please) برای عبور از گیت‌ها، به یکی از نگهبانان صد دلار رشوه پرداخت کنید و او اجازه عبور از گیت را به شما بدهد. شما در مورد آن کاراکتر چه فکری خواهید کرد؟ می‌فهمید که آن نگهبان به‌اصطلاح فردی رشوه‌بگیر است و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

حالا به نگهبان دیگری صد دلار رشوه می‌دهید و او قبول نمی‌کند. صد دلار را به پانصد دلار می‌رسانید و این‌بار اجازه ورود به شما را می‌دهد. این‌بار حس شما در مورد این نگهبان این است که نه تنها او رشوه‌بگیر است، بلکه آدمی به‌شدت بدجنس و پول‌دوست است که می‌خواهد پول بیشتری دریافت کند و باز هم از باز مسئولیت‌پذیری خود با پولی بیشتر کم کند!

حالا که با ساختار طراحی کاراکتر آشنایی پیدا کردید، بیایید با هم چند کاراکتر معروف دنیای بازی را بررسی کنیم. البته که هر کدام از این بررسی‌ها به خودی خود می‌توانند مقاله‌ای جداگانه باشند و ما اینجا به بررسی مختصری از هرکدام می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

کریتوس یکی از بهترین کاراکترهای طراحی شده در دنیای بازی‌ها است. نیمه خدایی که با خودخواهی تمام هر چه جلوی راه خود می‌بیند بر می‌دارد، برادر و همسر خود را از بین می‌برد تا به اهداف شخصی خود برسد. دیالوگ‌های کریتوس در گاد آف وار است که شخصیت خشن و جدی او را به نمایش می‌دهد.

اما با وجود تمام این خصوصیات منفی در کریتوس، کمتر کسی را می‌شناسم که عاشق او نباشد! زیرا تمامی ویژگی‌های منفی او با دلیل و پیشینه‌ای که در گذشته داشته‌ به‌وجود آمده است و واقعا هویتی استثنایی را برای او رقم زده است.

جوئل در لست آف آس یکی دیگر از آن شخصیت‌های خفن بازی است که امکان ندارد شما با دیدن او تحت تاثیر قرار نگیرید. جوئل در ابتدا فقط فردی عادی است که هیچ قابلیت استثنایی یا ماورائی ندارد. اما با همان خصوصیات انسانی خود، چه مثبت و چه منفی، روند داستان را پیش می‌برد و میلیون‌ها دشمن را از سر راه خود بر می‌دارد.

احساس و عاطفه‌ای که بین جوئل و الی به‌وجود می‌آید دقیقا همان تاثیری است که کاراکترها بر یکدیگر می‌گذارند. هر چند که الی دختری بی‌پروا و بد دهن است اما جوئل را از هدفش که رسیدن به فایرفلای‌ها و گرفتن اسلحه و پول است باز می‌دارد و احساسات او را برمی‌انگیزد.

ویژگی‌های ماجراجو و کله‌شق بودن نیتن واقعا قابل تحسین است! بی‌پروایی که نیتن در وجودش دارد و بخشی از آن به زندگی پیشین آن در پرورشگاه باز می‌گردد، این شخصیت را زیبا و دوست‌داشتنی می‌کند. توصیف زیبایی‌های خلق این کاراکتر در چند پاراگراف قابل وصف نیست و من خودم را در برابر وصف آن‌ها واقعا ترسو می‌دانم! اما همین‌که شما بعد از تمام کردن بازی دوباره به آن باز می‌گردید و افسردگی بعد از بازی را تجربه می‌کنید، به‌خوبی گواه این است که چقدر می‌توانید با این کاراکتر ارتباط بگیرید.

شخصیت بازی لیمبو از آن دسته از شخصیت‌هایی است که با اینکه هیچ نام و نشان و پیشینه‌ای درباره او ندارید و تئوری‌های متفاوتی را برای داستانش ارائه می‌‌دهید، اما شما را به خودش وابسته می‌کند. گاهی حس می‌کنید روح آن پسرک در زندگی شما جریان دارد و جثه سیاه رنگش تاثیر زیادی روی شما گذاشته است.

لارا کرفت، یک دختر کاملا معمولی که با کنجکاوی خود مهارت‌هایی را در طول بازی به‌دست می‌آورد که بازی توم ریدر را بازی کاملا متفاوتی می‌سازد. وقتی در نقش لارا کرفت بازی می‌کنید، حس باهوش بودن می‌کنید و دلتان نمی‌خواهد حتی ساعتی از بازی کردن با او دست بکشید.

با احتمال بالا، مکس پین از آن کاراکترهایی است که کمتر کسی است که با او خاطرات خوبی نداشته باشد. چهره او از روی سم لیک نویسنده و خالق آن الهام گرفته شده است و آنقدر واقعی است که وقتی می‌فهمید همسر او کشته شده است، حس می‌کنید همسر خودتان بوده که به دست دشمنان به قتل رسیده است! برای دست‌یابی به هدفتان هر کاری می‌کنید و حتی اشتباهاتی که در اعتماد کردن به کاراکترهای بازی می‌کنید، کاراکتر را برایتان قابل لمس‌تر می‌کند.

تا اینجا کاراکترهای انسانی و معمولی‌تر را آموزش دادیم و حالا شما می‌توانید مرحله طراحی کاراکتر را پیش ببرید. در بخش بعدی به طراحی کاراکترهای منفی، غیرمعمولی و غیر انسانی می‌پردازیم و بخش اول آموزش طراحی کاراکتر را در اینجا خاتمه می‌دهیم.

در لنز 76 کتاب «هنر طراحی بازی، کتاب لنزها» از جسی شل، پرسش‌هایی با توجه به وظایف شخصیت مطرح می‌شود: «چه نقش‌هایی را نیاز دارم که شخصیت‌ها انجام دهند؟ چه شخصیت‌هایی را قبلا تصور کرده‌ام؟ کدام شخصیت‌‌ها به کدام نقش به‌خوبی نگاشت می‌شوند؟ آیا هر شخصیتی می‌تواند بیش از یک نقش انجام دهد؟ آیا برای تطابق بهتر با نقش‌ها نیاز دارم شخصیت‌ها را تغییر دهم؟ آیا شخصیت جدیدی نیاز دارم؟

در نهایت، طراحی ظاهر و باطن هر کاراکتری نیازمند دقت بالا و تامل زیاد است. وقتی شما به کاراکتر انسان‌ها و نحوه شکل‌گیری آن در دنیای واقعی فکر کنید، چندین مرحله به کاراکتر خودتان نزدیک‌تر می‌شوید و با شناخت بیشتری می‌توانید آن‌ را شکل دهید. غول مرحله آخر را شکست دهید. خلق کنید و تولد کاراکتر جدیدتان در دنیای بازی را جشن بگیرید.

اگه میشه یه مطلب درباره زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای بازی سازی هم بنویسید.

با تشکر از سایت خوب ویجیاتو

خطر حاوی اسپویل
.
.
کاراکتر مورد علاقه ک چ عرض کنم عشق بود جویل یعنی موقعی ک مرد تو TLOU2گریم در اومد انگار ک بهترین کسی ک میشناختم رو از دست دادم خدا لعنتت کنه دراکمن

با سلام یه درخواست از نویسده محترم داشتم
اگر میتونید در بخش بازی سازی علاوه بر مفاهیم کلی به نحوه کار با یونیتی نیز اشاراتی داشته باشید
با تشکر از سایت خوب ویجیاتو

۱_بهترین برنامه ساخت بازی برای پی سی های متوسط چیه
۲_از کجا شروع کنیم

سلام، بازی‌سازی برای پی‌سی کار دشواریه اما می‌تونید از همین انجین‌های در دسترس مثل یونیتی یا آنریل استفاده کنید و لازمه که تا حدی برنامه‌نویسی هم بلد باشید. برای سوال دومتون هم پیشنهاد می‌کنم این مطلب رو بخونید، قبلا توضیح دادم مفصل: https://vigiato.net/p/112297

۱-یونیتی عزیزم

۲- برو برنامه نویسی سی شارپ یاد بگیر

چه برنامه ای پیشنهاد میدید برای ساخت کاراکتر؟

سلام، برنامه خاصی که نداره اگر صرفا میخواهید دیزاین کنید همینطوری آماده بنویسید و بعد روی یونیتی یا انجین‌های دیگه پیاده‌سازیش کنید. حالا جلوتر تو مقاله‌های بعدی بیشتر توضیح میدم D:

چه مقاله خوبی دستتون درد نکنه

چگونه یک کاراکتر خوب بسازیم؟سعی کنیم مثال عناوین کپکام تک بعدی و توخالی و تیپ نباشند.

از کجا میتونم آموزش کار با موتور های بازی سازی مثل یونیتی رو رایگان یاد بگیرم؟

تو یوتیوب سرچ کن brackeys

انگلیسیم زیاد خوب نیست فارسی نداره؟

سلام، به فارسی هم سرچ کنید آموزش یونیتی میاره براتون، کلاس هم الان زیاد شده براش. ولی سعی کنید انگلیسی رو قوی کنید که اگر بخواهید بعدا با خود یونیتی کار کنید یا وارد دنیای گیم بشید و کتاب‌های زبان اصلی بخونید واقعا نیازه 🙂 موفق باشید

آموزشای فارسی رو که اصلا ول کن به درد نمیخورن
برو توی یوتیوب سرچ کن unity tutorial
کلی آموزش داره
البته کانال how to در یوتیوب آموزش های بسیار خوبی داره

سلام من کلاس نهمم.به داستان نویسی علاقه دارم و یه سری ایده هم دارم،به نظر شما الان باید چیکار کنم؟

سلام، سعی کنید بنویسید، کتاب‌های مرتبط بخونید و ایده‌هاتون رو پیاده‌سازی کنید. ایده‌ای که عملی نشه تا اید در ذهن شما باقی خواهد ماند و فایده‌ای هم نداره 🙂

واقعا لازم بود این مقاله.
چقدر خوبین شما

مرسی لطف دارید مخلص شما

خیلی مقاله خوب و جالبی بود لطفا شما که در زمینه بازیسازی فعالیت دارین باز هم از این دست مقالات بنویسین

خیلی ممنونم مخلص، بله انشالله بیشتر میشه هر هفته یکشنبه‌ها ساعت ۲۳ آموزش بازی‌سازی خواهیم داشت

خیلی سخته بازیسازی، یه تیم فوق حرفه ای لازمه به علاوه پول و‌ سرمایه زیاد برای ساخت بازی هایی خفن با گرافیک امروزی 😊

تو میتونی یه بازی با کیفیت متوسط ولی با گیم پلی عالی بسازی
گرافیک آنچنان مهم نیست

نیازی نیست همین اول آدم کار بازی هایی با گرافیک روز شروع کنه
مرحله به مرحله

اطلاعات مهمی از ریمیک نسخه چهارم لو رفته

شیطاین، فرشتگان و سوپرویلن‌ها

تولد سونیک تا ولادیمیر ماکارو

خانه بازی » اخبار و مقالات

چگونه شخصیت طراحی کنیم

وقتی که خیلی کوچک بودم، بچه‌ای خیال پرداز بودم که دوست داشتم مدام شخصیت‌ها و داستان‌های مختلف خلق کنم. آن‌طور که برایم تعریف کرده‌اند دو دوست خیالی داشتم که اسمشان هینا و اجینیا بود. هیچ‌کس دقیقا نمی‌دانست این دو نفر چه کسانی هستند که شبانه‌روز با آن‌ها حرف می‌زنم و بازی می‌کنم.

بعضی‌ها فکر می‌کردند که این دو نفر دو جن یا آدم‌هایی فضایی هستند که به سراغ من آمده‌اند و من را تسخیر کرده‌اند! اما من فقط در کودکی خود، شخصیت‌هایی را خلق می‌کردم که گاهی آن‌ها حتی انسان هم نبودند و گاهی شخصیت‌های بدجنس بازی‌های کودکی خودم را شکل می‌دادم.

در قسمت اول طراحی کاراکتر به معرفی انواع کاراکتر، ساخت کاراکترها بر اساس نماد، طراحی درونی و بیرونی کاراکتر، نحوه ساخت آن‌ها و بررسی چند کاراکتر بازی‌های ویدیویی پرداختیم. حالا در این قسمت به سراغ آموزش ساخت کاراکترهای منفی و غیرانسانی می‌رویم تا دوباره رویاهای عجیب کودکیمان را بازگردانیم.

از جوکر گرفته تا زئوس در گاد آو وار همه شخصیت‌های منفی بودند که اکثر ما آن‌ها را دوست داشتیم و با وجود منفی بودن آن‌ها، هرگز نمی‌خواستیم که آن‌ها در داستان حضور نداشته باشند. با این وجود، کاراکترهای مثبتی بودند که به‌خاطر طراحی بدشان منفور شدند و پلیر را از بازی دلسرد کردند.

طراحی اصولی کاراکترها بیش از هر چیز خود را در طراحی کاراکترهای منفی نمایش می‌دهند. مهم‌ترین اصل به نحوه طراحی شما از کاراکترها باز می‌گردد که پلیر را به سمت ارتباط گرفتن با آن سوق می‌دهد و برای او حس نزدیکی ایجاد می‌کند.

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، شما اهداف و انگیزه‌های کاراکترهایتان را مشخص می‌کنید، مثبت و منفی بودن کاراکتر و آنتاگونیست و پروتاگونیست بازی خود را می‌دانید. اما حواستان باشد، گاهی ممکن است بازی حول محور کاراکتری منفی شکل بگیرد اما آن کاراکتر خود پروتاگونیست بازی باشد.

برای مثال شما در بازی هیتمن در نقش فردی آدم‌کش و قاتل بازی می‌کنید. در طول بازی با وجود جنایات بزرگی که از هیتمن سر می‌زند، باز هم شما او را دوست دارید و رهایش نمی‌کنید. اما دلیل این موضوع واضح است. شما بی‌دلیل آدم‌کش نشده‌اید!

نوشتن پیشینه و داستان برای هر کاراکتر خود را به‌خوبی در اینجا نشان می‌دهد. بدی کردن بی‌دلیل هرگز نمی‌تواند مورد ستایش قرار بگیرد و فقط از احساس نزدیکی مخاطب با کاراکتر کم می‌کند. اگر کاراکتر شما درونمایه‌ای منفی دارد، باید هدفی بامعنا پشت کار منفی خود داشته باشد. در غیر این‌صورت فقط کاراکتری منفی است که هیچ‌کس از آن خوشش نمی‌آید و در همان اولین روزها کنار می‌رود.

زمانی که جوکر از بانک دزدی می‌کند، همه می‌دانند که هدف او پول‌هایی که در بانک وجود دارد نیست. هدف جوکر ارزشمندتر و خبیثانه‌تر است. پیشینه و اتفاقاتی که برای جوکر رخ داده، دقیقا همان چیزی است که کاراکتر او را در عین منفی بودن، جذاب می‌کند.

حالا نقش‌های منفی چه خصوصیاتی می‌توانند داشته باشند؟ خصوصیات منفی ساده شامل دزدی، قتل و غارت، تجاوز، خشونت، دروغگویی، دورویی و.. می‌شود. هرکدام از این خصوصیات اگر به درستی شکل بگیرد و بستر مناسبی برای برقراری ارتباط پلیر با آن را فراهم کند، می‌تواند آن کاراکتر را استثنایی کند.

پس حتما به یاد داشته باشید که اگر شخصیت اصلی بازی‌تان مانند جی‌تی‌ای یا هیتمن دارای خصوصیاتی منفی است، آن را به‌گونه‌ای شکل دهید که پلیر حس منفی نسبت به خود نگیرد و در اشتباه بودن آن تصمیمات شک نکند. حق بد بودن را کاملا به کاراکتر بدهد و بتواند خودش را در جای او قرار دهد.

اما اگر شما می‌خواهید در دنیای بازیتان مجموعه‌ای از آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیست‌ها شکل دهید و می‌دانید که قرار است نقش مثبت را به کاراکتر قابل بازیتان بدهید، باید چند مرحله زیر را طی کنید:

ابتدا دنیای بازی و شخصیت اصلیتان را در داستان تعیین کنید. شما پروتاگونیست یا قهرمان داستان هستید و هدف شما برقراری نظم و از بین بردن بدی‌هاست. پس شخصیت آنتاگونیست شما باید دقیقا در نقطه مقابل قهرمان داستان قرار داشته باشد.

اهداف پروتاگونیست و آنتاگونیست باید با یکدیگر در تضاد باشند. هرچند که رفتارهایی مشابه یا سرگذشت‌هایی مشابه داشته باشند. تعامل این دو کاراکتر و نمایش خوبی و بدی آن‌ها باید در داستان شکل بگیرد.

دقیقا همان مراحلی که برای طراحی کاراکتر پروتاگونیست پیاده شده‌اند، برای آنتاگونیست نیز باید پیاده شوند. آنتاگونیست هم دارای هویت و خصوصیاتی درونی است، او هم دارای زندگی شخصی و سرگذشت است. پس باید به همان کیفیتی که پروتاگونیست شکل گرفته است، آنتاگونیست نیز شکل بگیرد.

همانطور که خطی داستانی برای پروتاگونیست شکل می‌گیرد، باید برای آنتاگونیست نیز خطی داستانی داشته باشیم. این خطوط داستانی باید با هم در ارتباط قرار بگیرند و در جایی مقابل یکدیگر بایستند.

بیشتر بخوانید:

تنها نکات دیگری که باید برای ساخت آنتاگونیست در نظر بگیرید، ایجاد دوگانگی بین خوب و بد و شک و تردید است که باید برای مخاطب به وجود آورید. باید پلیر را دچار سردرگمی کنید که گاهی حق را به انتاگونیست بدهد.

برای ایجاد سردرگمی از دیالوگ‌های درست درمان استفاده کنید. آنتاگونیست همواره به‌گونه‌ای استدلال می‌کند که در دیالوگ‌های پیچیده و عجیب او باز می‌مانید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که نابود کردن او کار درستی است یا نه!

عدم صمیمیت و اعتماد در تعامل بین آنتاگونیست و پروتاگونیست‌ها باید شکل بگیرد. گاهی هر دو جانب به هم دروغ می‌گویند یا به‌گونه‌ای با دورویی با یکدیگر رفتار می‌کنند که حس منفی بینشان ایجاد می‌کند و تناقض اعدافشان را نمایش می‌دهد.

نکته آخر، شکست ناپذیر بودن آنتاگونیست‌هاست. هیچ‌وقت دنیای بازی‌ها، دنیایی تماما گل و بلبل نیست و آنتاگونیست‌‌ها به کل یا بخشی از اهداف خود می‌رسند. شاید در آخر بتوانید آن‌ها شکست دهید اما مطمئن باشید آنقدر در این مسیر شکست می‌خورید که به خودتان می‌گویید با عجب بد کسی طرف شده‌ام.

نمونه کاراکترهای منفی بازی‌ها که به خوبی شکل گرفته‌اند، نمسیس (Nemesis) در رزیدنت اویل، ولادیمیر ماکارو در کال آو دیوتی و واس در فارکرای 3 است.

اسکات شلبی در بازی زیبای هوی رین (Heavy Rain) می‌گوید: «هیچ کاری نیست که من نتوانم انجام دهم!»

کاراکترهای غیرانسانی خودشان می‌توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. همه ما نمونه این کاراکترها را در بازی‌ها دیده‌ایم و با آن‌ها بازی کرده‌ایم. از بازی کردن در نقش چاپ سگ جی‌تی‌ای وی گرفته تا بازی کردن در نقش جوجه تیفی آبی رنگ به اسم سونیک که با سرعت بالا می‌دوید و همه موانع را درو می‌کرد.

موجودات و انسان‌های فرابشری با قابلیت‌هایی عجیب و ماورائی جزو این دسته از کاراکترها به حساب می‌آیند. این موجودات علاوه بر حفظ ویژگی‌های انسانی توانایی‌هایی دارند که انسان‌های معمولی ندارند. این قابلیت‌ها می‌توانند قابلیت‌های نیمه خدایی که از داستان‌های اساطیری الهام گرفته‌اند باشند یا ‌قابلیت‌هایی مانند پرواز کردن، دستان آتشین، نامزئی شدن و.. باشند.

کامیک‌ها، مانگاها و انیمه‌ها موجودات فرابشری زیادی را پرورش داده‌اند و با خلاقیت خود دنیاهایی را به‌وجود آورده‌اند که تجربه‌های فانتزی زیبایی را برای مخاطبان رقم زده‌اند. تنها نکته قابل توجه این نوع از کاراکترها این است که طوری طراحی شده‌اند که برای مخاطب جذابیت داشته باشند و بتوانند با خصوصیات آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

شما هیچ‌وقت در دنیای واقعی نمی‌توانید جای حیوانات باشید! دنیای حیوانات از آن دنیاهایی است که همواره مورد توجه نویسندگان، انیمیشن سازان و بازی‌سازان بوده است. بازی‌هایی مانند کرش، سونیک، پک‌من و مانکی کانگ از جمله بازی‌هایی بودند که کاراکتر اصلی آن‌ها را حیوانات شکل می‌دادند.

پرسه زدن و ساخت دنیایی متفاوت با حیوانات و دادن روحیات انسانی و عواطف به آن‌ها از جمله کارهای خفنی است که می‌توان در این دسته‌بندی انجام داد. اگر بتوانید با رعایت اصول و آگاهانه کاراکتر حیوانی را شکل دهید و آن را به دنیای بازی خود وارد کنید، می‌توانید کاراکتری محبوب و موفق در بازی خود داشته باشید.

بازی انیمال کراسینگ از آن بازی‌هایی بود که از مرز کلیشه‌ها گذشت و دنیایی را با حیوانات مختلف شکل داد. در این دنیای حیوانی انسانی پیدا نمی‌شود اما با این وجود کاراکترها حس دارند، می‌فهمند و با هم تعامل می‌کنند.

حالا زمانی که به اندازه کافی با نحوه ساخت کاراکترها آشنا شده باشید، می‌توانید کلیشه‌ها را دور بریزید و موجوداتی خیالی از ذهن خود خلق کنید! موجوداتی که شاید هرگز در دنیای واقعی وجود خارجی نداشته باشند، با چند دست و پای اضافه یا چشم‌هایی روی شکمشان باشند و حتی از سیاره‌ای دیگر به سراغ پلیرها بیایند.

می‌توانید این کاراکترها و موجودات خیالی را هر طور که خودتان می‌خواهید طراحی کنید و موجوداتی جدید را به دنیای بازی‌ها وارد کنید. اما باید حواستان باشد که اصول را به حد کافی آموخته باشید و پیش از آن چند کاراکتر معمولی را خلق کرده باشید؛ چرا که وقتی موجودی در جهان واقعی وجود خارجی ندارد احتمال برقراری ارتباط با آن توسط مخاطب کم می‌شود و این هنر شماست که باید آن را به زیبایی نمایش دهد.

طراحی کاراکتر همانند تمام بخش‌های دیگر بازی‌سازی سه بخش دارد: آرت، دیزاین که بیشتر بعد روانی را شامل می‌شود و بخش فنی. تا به اینجا بیشتر در مورد دیزاین کاراکترها در بازی صحبت کردیم و بحثی از بخش هنری و فنی آن به‌میان نیامد.

اما تا زمانی که کاراکتر در ذهن شما یا روی کاغذ قرار دارد نمی‌تواند وجود خارجی داشته باشد، هرچند که ظاهر او را نیز در ذهنتان طراحی کرده باشید. برای طراحی هنری کاراکترها می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند ثری‌دی‌مکس، مایا، زیربراش و فتوشاپ استفاده کنید که یادگیری هرکدام پروسه‌ای طولانی دارد.

برای پیاده‌سازی بخش فنی آن‌ها در محیط بازی‌سازی باید بسته به انجینی که برای بازیتان انتخاب کرده‌اید تصمیم بگیرید که پیش‌تر آن‌ها را در «بازی‌سازی در ایران؛ از کجا باید شروع کنیم؟» توضیح دادیم.

بخش ساخت کاراکتر در بازی‌سازی را به پایان رساندیم. در نهایت، از داستان‌پردازی و خلق کاراکترهای جدید نترسید. هینا و اجینای ذهنتان را روی کاغذ پیاده کنید و به آن شکل دهید. آن را وارد محیط‌های بازی‌سازی کنید و از خلاقیت خود لذت ببرید.چگونه شخصیت طراحی کنیم

ببخشید یه سوال داشتم:چجوری مطالبی که تو سایت ذخیره کرده بودم رو پبدا کنم؟چون پارت های قبلی رو سیو کرده بودم ولی الان نمیدونم از کجا پیداش کنم

سلام من کلاس نهمی هستم و علاقه به داستان نویسی دارم.به نظر شما بهتره چه رشته ای رو انتخاب کنم؟

سلام دوست عزیز
بنظرمن میتونید با اموزش های اینترنتی و کتاب ها و فیلم های اموزشی خودتون در خونه یاد بگیرید…

سلام. ممنون از آموزش بازیسازی.

لطفا در مورد بالانس کردن بازی هم مقاله بنویسید. مثلا قیمت آیتم‌ها چقدر باشن، وقتی آپدیت می‌شن قیمت چقدر بالا بره. قدرت یک سلاح چقدر باشه و وقتی آپدیت می‌شه چقدر بشه و امثال این بحث‌ها.

کلا منظورم در مورد ریاضی و چیزهایی که بازی رو تغییر می‌دن هست. قبلا هم از یکی از سایت‌ها که آموزش بازیسازی رو شروع کرده بود، این سوال رو کردم ولی مقاله‌ای درباره بالانس کردن بازی ننوشتن. امیدوارم شما چیزی بنویسید که کاربردی باشه، جدا از این که در کدوم انجین کار می‌کنیم.

ممنون

واقعا دمتون گرم ، عالی بود
هینا و اجینیا خیلی جالب هستن

مقاله ی جالبی بود . سپاس

سلام ممنون از مطالب بازی سازی که گذاشتید فقط ببخشید این ایمیل های مربوط به فرصت های شغلی در ویجیاتو رو چک نمکنید

یکشنبه ها ساعت ۲۳ منتظر مقاله های بازی سازی هستیم…مرسی از خوش قولیتون

اطلاعات مهمی از ریمیک نسخه چهارم لو رفته

شیطاین، فرشتگان و سوپرویلن‌ها

یاد بگیرید که با استفاده از ZBrush ، 3ds Max ، و GoZ یک شخصیت بازی ویدئویی خلق کنید.
در اینجا به فرآیند تشکیل ReY می پردازیم.
در نهایت وقتی چند انیمیشن با ReY ساخته شد، مشخص شد تا چه حد شخصیت زنده و واقعی شده است.
در اینجا برای طراحی شخصیت روی سبک Overwatch تمرکز شده است.

در ابتدای کار از اشکال کُروی و استوانه ای استفاده می کنیم.
سپس با استفاده از ابزار Transpose و قلم موی Move حجم ها و نسبت های اولیۀ شخصیت را می سازیم.
خوب است در این مرحله به انیمیشن های معروف دیزنی و همینطور منابع مختلفی که در وبسایت ArtStation موجود است، بیاندیشیم.

2. سر و تنه را بسازید.

همیشه باید آناتومی را بخاطر داشته باشید.
به یاد داشته باشید که استخوان ها و ماهیچه ها باید در چه مکانی قرار بگیرند و چگونه کار کنند.
حتی برای طراحی شخصیت های کارتونی نیز این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تمامی شکل ها و نسبت ها بر اساس آناتومی واقعی شکل می گیرند و زمانیکه شما اینکار را درست انجام دهید، می توانید ادامه دهید و نسبت ها را رعایت کنید.
بعنوان مثال، می توانید سر، چشمان، و اندازه و یا پاهای شخصیت را بزرگتر از معمول طراحی کنید.

در اینجا ما از ابتدایی ترین امکانات استفاده می کنیم تا مواردی مانند لباس، اکسسوری، مو، و غیره را طراحی کنیم.
در این مرحله، تصمیم گیری بر روی جزئیات ایدۀ خوبی برای طرح شما می باشد.
بعنوان یک شخصیت دارای سبک، سعی کنید آنرا پیچیده یا شلوغ طراحی نکنید.چگونه شخصیت طراحی کنیم

4. از چند ضلعی ها و DynaMesh استفاده کنید.

می توانید دست ها را بعنوان مواردی مستقل طراحی کنید و بعد انگشتان را با استفاده از CurveTube یا اشکال استوانه ای اضافه نمایید.
سپس می توانید از DynaMesh استفاده کنید تا تمامی چند ضلعی ها را با هم ترکیب نمایید.
چند ضلعی های مختلف می توانند در زمان ژست دهی به شخصیت مفید باشند.

میتوان از قلم موهای استاندارد مانند ClayBuildup ، Move ، Dam_Standard ، و hPolish استفاده کرد.
اما بندرت قلم موهای Standard ، Clay ، TrimDynamic ، Inflate ، Move Topological ، Pinch ، Layer ، و یا CurveTube استفاده می شوند.
پیشنهاد می کنیم قلم موهای Orb را دانلود کنید.
برای طرح های رنگی میتوانید از Pen A یا قلم موهای مختص خودتان برای هدف مشخصی استفاده کنید.

6. موها را خلق کنید.

روش های مختلفی برای ایجاد موها وجود دارند.
می توانید با استفاده از Maya و 3ds Max و یا FiberMesh در ZBrush اینکار را انجام دهید.
علاوه بر این، می توانید موها را روی صفحه با استفاده از کانال آلفا بکشید.
در اینجا ترجیح دادیم از CurveTube استفاده کنیم و وقتی شکل اولیه به اتمام رسید، از hPolish استفاده می کنیم تا کمی طرح را ویرایش کنیم.

در اینجا از Mask Lasso و Extract استفاده شده است.
در این مرحله از ZRemesher استفاده کردیم تا لبه های کار را به درستی روی هم قرار دهیم.
برخی مواقع چند چین ایجاد می کنیم و یا از راهنما برای طرحمان استفاده می کنیم.

8. چین را ایجاد کنید.

می توانید از Marvelous Designer استفاده کنید تا خطوط صافی رسم کنید .
به یاد داشته باشید که شخصیت های ما سبک بخصوص خود را دارند بنابراین چین های بیش از اندازه به آن اضافه نکنید.

میتوانید طرح اولیه را با 3ds Max انجام دهید و بعد برای نهایی کردن از ZBrush استفاده کنید.
نقاط برجسته، شکستگی ها، کشیدگی ها و غیره را نیز با این برنامه انجام می دهیم.
علاوه بر این میتوان از ZModeler برای چین دادن به لبه ها استفاده کرد.

10. بافت را اضافه کنید.

وقتی طرح را دوباره بررسی می کنیم و UVs انجام می شود، می توانیم بافت را اضافه کنیم.
کار با Substance Painter ساده است و در عین حال شامل ابزار مختلفی نیز می باشد.
ترجیحا از Spec/Gloss استفاده می کنیم زیرا گزینه های بیشتری برای کار با مواد مختلف در اختیارم می گذارد.

برای تکمیل، از تنظیمات زیر استفاده می کنیم.
ضد انعکاس 8×8 برای حالت طبیعی، W_normal و نقشه های Curvature و Position.
ضد انعکاس برای AO و Thickness. برای تنظیمات AO ما تعداد Rays را به 256 افزایش می دهیم.
ترجیح می دهیم از Uniform Distribution با ارزش Max Occluded Distance 0.5 تا 0.8 استفاده کنیم.
ابتدا هر تکه را جداگانه تکمیل و سپس همه را با هم نهایی می کنیم تا نقشۀ نهایی AO را بدست آوریم.
در نتیجه AO جزئی و کلی را در اختیار داریم که می توانیم آنها را با فتوشاپ ترکیب کنیم.

12. طرح های رنگی خلق کنید.

در ابتدای کار، همۀ موارد را با رنگ ساده پُر می کنیم و سپس سعی می کنیم از رنگ های جذاب تر برای شخصیت استفاده کنیم.
اطلاعات زیادی دربارۀ پالت ها و نظریه های رنگ در اینترنت وجود دارد.
می توانید تصویری را بیابید که براحتی از رنگ های آن استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که Substance Painter در sRGB کار می کند و رنگی که شما انتخاب می کنید شاید به همان اندازه روشن نباشد.
بعد از این مرحله زاویۀ دید و براق بودن را برای هر بخش تنظیم می کنیم.
سعی می کنیم از مواد ساده و کاربردی استفاده کنیم.

می توانید با استفاده از رنگ های خالص در نسبت ها سر و صدا بپا کنید.
حالت ترکیب یا چند برابر کردن را با درجۀ تاریِ 3 تا 10 درصد قرار دهید.
اینکار حالت غیر یکنواختی به رنگ می دهد.
می توانید از این روش برای براق کردن نیز استفاده کنید.

14. برای رنگ های فرعی از پوششِ سطح شیبدار استفاده کنید.

سطح شیبدار می تواند رنگ های فرعی را به رنگ های اصلی شما پیوند دهد.
یک لایۀ خالص برای رنگ های فرعی ایجاد کنید که می توانید بصورت دستی یا با استفاده از نقشه کشی انجام دهید.

در اینجا ما یک افکت پارگی به لباس ها اضافه کردیم.
با استفاده از نقشۀ Curvature می توانید طرح های پارگی و دوخت های نامرتب را ایجاد نمایید.
البته ابزار دیگری نیز وجود دارند.
بعنوان مثال، می توانید کمی چرک و لکه را روی شانه های شخصیت اضافه کنید.

16. پوست را رنگ کنید.

رنگ های مختلفی برای پوست صورت و بدن انسان ها وجود دارند.
صورتِ نارنجی تیره، دستانِ صورتی، بازوهای تیره تر، استخوان های زرد، مناطق آبی رنگ در اطراف چشم ها، گونه های صورتی، لبان قرمز و غیره.
بنابراین می توانید تمامی این موارد را بخاطر داشته باشید.

مایلیم از فیلتر هایی برای نورپردازی استفاده کنیم.
با استفاده از این فیلترها می توانیم نور و سایه ها را تنظیم کنیم و طرح، شبیه به رنگ آمیزی بصورت دستی شود.
می توانید از تنظیمات فیلتر مانند رنگ ها، منابع نور، و تغییرات دیگر استفاده کنید.

18. جزئیات نهایی را اضافه کنید.

برای نهایی کردن شخصیت، کمی خالکوبی روی پوستش قرار می دهیم.
برخی مواقع کمی لکه نیز با استفاده از قلم موی آلفا ایجاد می کنیم.
اما در نهایت، کار شلوغ می شود و از اینکار فقط وقتی استفاده می کنیم که نیاز به درجۀ تاری سطح پایین داشته باشیم.

می توان با استفاده از Anisotropy روی مو هایلایت انجام داد.
برای استفاده از این ابزار لازم است به نقشۀ Position بروید و از شدت براقی نیز بکاهید تا طبیعی جلوه دهد.

20. قسمت های فلزی را تکمیل کنید.

در اینجا از Anisotropy برای بخش های فلزی استفاده شده .
اما این روش بسیار ساده تر است: فقط Anisotropy را در Marmoset Toolbag فعال کنید و بعد با تنظیمات کار کنید تا به مورد دلخواه برسید.

میتوان از Biped در 3ds Max استفاده کرد و به مو و لباس کمی هویت بخشید .
سلاح ها نیز باید تقویت شوند.

22. به شخصیت خود روح ببخشید.

میتوانید ژست شخصیت را در ZBrush تنظیم کنید .

23. مواد را در Marmoset Toolbag تنظیم نمایید.

خوب دیگر به مرحلۀ نهایی رسیدیم.
حال می توانید مدل خود را در Marmoset Toolbag باز کنید و مواد و نور را نمظیم کنید.
هیچ نکتۀ دیگری وجود ندارد اما بخاطر داشته باشید که Marmoset Viewer نیز محدودیت های خاص خود را دارد.

با ۲۸ سال سابقه آموزش در رشته های زیر هنرجو می پذیرد :

دپارتمان آموزش هنرهای تجسمی :

آموزش نقش برجسته ، آموزش پتینه ، آموزش لعاب ، آموزش نقاشی ، سفالگری با چرخ ، قالبگیری ، مجسمه سازی با چوب ، منبت کاری ،  کاشی شکسته  و معرق کاشی ، ریخته گری برنز ، کلاس های نقاشیخط ، جواهرسازی ، طراحی جواهرات با کامپیوتر ، آموزش عکاسی ، چاپ روی پارچه و چاپ باتیک ، سیاه قلم ، آموزش مجسمه سازی با فلز

ساخت مجسمه و هنرهای تجسمی

چگونه شخصیت طراحی کنیم

تهران – پاسداران –  ابتدای گلستان سوم – ساختمان 120
مرکز تخصصی آموزش مجسمه سازی و هنرهای تجسمی تصویرگران پویا اندیش
تلفن ها :  110 111 28 – 05 05 58 22 – 587 587 22

همراه : 60 73 973 0912

چگونه شخصیت طراحی کنیم
چگونه شخصیت طراحی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *