چگونه دختری پخته باشیم

 
helpkade
چگونه دختری پخته باشیم
چگونه دختری پخته باشیم

آلپورت روانشناس معروف، تحول و رشد شخصیت را در انسان شدن می داند که این یک دیدگاه روانشناسی است. پخته شدن شخصیت از منظر آلپورت زمان بر است و فقط آدم های بزرگسال می توانند به تحقق خود، نزدیک شوند. تغییر و تحولات نیز همیشه آسان و یکنواخت نیستند، بلکه ناگهانی و منقطع هستند. انسان زمانی بر اساس یافته ها و گذر زمان و بر اساس تجربه و علم خود و بینشی که در زندگی به دست می آورد، دچار تغییر و تحول می شود و در زمانی به یکباره و با رقم خوردن اتفاق های جایگزین و هم زمانی که با بینشی دقیق و رفتاری صحیح است به وجود می آید.

از دیدگاه آلپورت می توان برداشت کرد؛ بزرگسالی را تجسم کنید که بسیار تخریب گر و یکدنده است. توقع دارد امیالش فوراً ارضا شوند و به دیگران وابسته است. نمی تواند اموال و وسایلش را با دیگران تقسیم کند و احساساتش را بی مهابا بروز می دهد. این رفتار برای یک بچه دو ساله طبیعی است ولی برای یک بزرگسال از دیدگاه روانشناس یا هر رویکرد روانشناسی هولناک است. اگر خصوصیات در جریان شدن تغییر نکند، یک شخصیت کودکانه و شیطانی روی دست ما خواهد ماند.

وقتی انسان در جهت رشد قرار می گیرد، پیوند های او با وابستگی های گذشته اش به مرور کم تر میشود. آدم های پخته به پدر و مادرشان وابسته نیستند و طبق آرزوهای آنها عمل نمی کنند. آنها برای حفاظت از عزت نفسشان در برابر حملات دیگران به روش های دفاعی پناه نمی برند و برای خودشان سبک و هدف مشخصی دارند. البته که انسان پخته وابسته نیست, رفتارش بهنجار است و هدفمند عمل می کند، از هر لحظه ایی برای رشد استفاده می کند. بعد از هر اتفاق احتمالی، به درسی که آن اتفاق برایش داشته، فکر می کند؛ انتقام جو نیست و در زمان حال با سبک و روش خودش زندگی می کند.

از منظر این روانشناس آلپورت آدم پخته کسی است که می تواند از اتکای افراطی به انگیزه های قبلی خود رها شود و دارای شش ملاک روانشناسی می باشد.

چگونه دختری پخته باشیم

آدم های پخته در فعالیت هایی که از محدوده خودشان فراتر است، شرکت می کنند و علاوه بر رفاه خویش، نگران رفاه دیگران هستند.

دو نوع گرم بودن از دیدگاه روانشناسی مطرح است: صمیمیت یا ظرفیت عشق ورزیدن به خود و خانواده و دوستان است و دلسوزی. اشخاص پخته در عین صمیمیت، احترام قائل می شوند و حد و مرز و فاصله خود را حفظ می کنند و بنابراین در حال گله و شکایت و غیبت نیستند.

احساس امنیت می کنند و به چیزهایی که تحت کنترلشان نیست واکنش شدید نشان نمی دهند؛ در واقع تحمل ناکامی شان بالا است.

این افراد واقعیت را تحریف نمی کنند؛ در واقع مسئله محور هستند نه خود محور.

اشخاص پخته خود را می شناسند، یعنی به محدودیت ها و توانایی های خود واقف هستند؛ شوخ طبع هستند و جنبه های خنده دار زندگی را می شناسند.

این افراد درک و برداشت درستی از هدف زندگی دارند؛ در زندگی جهت دارند و به همین خاطر مورد اعتماد هستند. راه های خودشان را برای بهتر زندگی کردن دارند و نیز می توانند راهکارهای جدیدی را هم امتحان کنند و سرسخت و یکدنده نیستند.

و در آخر از دید یک روانشناس خوب، انسان های پخته، پخته به دنیا نمی آیند. آنها برای بهتر بودن، دوست داشتنی بودن و رفع نیازهای خود و دیگران تلاش می کنند و همیشه به دنبال یک مقصر نیستند. همه ما در هر شرایطی می توانیم با بینش درست به ارتقای رفتار خودمان بپردازیم.

لطفا جهت مشاوره در مورد «پخته شدن شخصیت از نظر روانشناس آلپورت» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22004925 – 021 22623587 – 021

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22004925 021

تلفن: 22623587 021

همراه: 1671664 0935

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

سوالاتی نظیر چگونه بالغ شویم و چگونه می‌توان مانند یک فرد بالغ رفتار کنیم می‌تواند ذهن هر شخص را درگیر خود کند. شخصیت انسان همانند جسم او نیازمند مراقبت می‌باشد که بتواند رشد کند و بالغ شود. به همین خاطر زمانی که برای رشد جسمانی از آب و غذا استفاده می‌کنیم و از آن مراقبت می‌کنیم تا به خوبی رشد کند، برای شخصیت و رفتار نیز لازم است نکاتی را رعایت کنیم تا به خوبی رشد کند و بالغ شود. عوامل زیادی مانند مسئولیت پذیری، مطالعه، شکیبایی و… موجب رشد شخصیت می‌شوند که در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره می‌کنیم. استفاده از راهکارهایی که در ادامه گفته می‌شود ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر بیاید اما با کمی تمرین می‌توانید به خوبی از عهده آن‌ها بربیایید.

عوامل زیادی مانند مسئولیت‌پذیری، کنترل احساسات، بخشندگی، داشتن مطالعه روزانه،‌ شناخت نقاط قوت و ضعف خود، هدفمند بودن و بسیاری از موارد دیگر موجب بالغ و پخته شدن افراد می‌شود که در ادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین اصولی که در رشد فکری و بالغ شدن افراد تاثیرگذار است، مسئولیت پذیری می‌باشد. زمانی که مسئولیت کاری را قبول می‌کنید لازم است به بهترین نحو آن‌ را انجام دهید و به خوبی از پس آن بربیایید. اگر گمان می‌کنید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید از قبول آن امتناع کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مسئولیت پذیری کلیک کنید.

چگونه دختری پخته باشیم

درصورتی که نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، ممکن است در روابط اجتماعی و جنبه‌های دیگر زندگی دچار مشکل شوید. کنترل احساسات به معنای سرکوب کردن آن‌ها نیست بلکه به معنا بروز احساسات در موقعیت‌های مختلف می‌باشد. اگر بتوانید به خوبی احساسات خود را بروز دهید موجب می‌شود که به تدریج رفتارهای ناپسند و نامناسب نداشته باشید و به عنوان یک فرد بالغ شناخته شده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل احساسات کلیک کنید.

بخشنده بودن به این معنا نیست که صرفا هزینه‌ مالی کنید بلکه می‌توانید از زمان، حرفه، شغل و بسیاری از مهارت‌های دیگر برای کمک به افراد استفاده کنید. با این کار شما تجربه‌های زیادی کسب می‌کنید و متوجه بسیاری از وقایعی که در اطراف شما رخ می‌دهد می‌شوید. در نتیجه به تدریج در روابط اجتماعی خود پیشرفت می‌کنید و به بلوغ می‌رسید.

با شناخت عادات و ویژگی‌های اخلاقی خود می‌توانید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید همچنین نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعفتان را کاهش دهید. با این کار می‌توانید رفتار خود را بهبود ببخشید و رشد خوبی داشته باشید. بهتر است عادات بد و ناپسندی که دارید را ترک کنید و به جای آن رفتارهای شایسته‌ای را در خود تقویت کنید. با این کار شما به بلوغ فکری می‌رسید و به تدریج بالغ می‌‌شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

در زندگی فرصت‌های بی‌شماری به دست می‌آورید و گاهی این فرصت‌ها موجب پیشرفت شما می‌شود. به همین خاطر بهترین کار بررسی این موقعیت‌ها به صورت عقلانی، منطقی و استفاده از آن‌ها است. اما در هر صورت گاهی برای پیشرفت لازم است تا ریسک کنید که اگر با درایت از این فرصت‌ها استفاده کنید مسیرهای خوبی را طی خواهید کرد و تجارب زیادی نیز کسب می‌کنید که منجر به رشد و بالغ شدن شما می‌شود.

صبر و بردباری ممکن است در ابتدا کاری دشوار و غیرممکن به نظر بیاید اما با تمرین می‌توانید این مهارت را در خود تقویت کنید. اگر به پیشینه‌ افراد موفق توجه کنید، متوجه می‌شوید که بارها شکست خورده‌اند اما با صبر و شکیبایی از این شکست‌ها درس گرفتند و دوباره تلاش کردند. بنابراین اگر قصد دارید در مسیر جدیدی قدم بردارید لازم است در ابتدا این مهارت را در خود تقویت کنید تا بتوانید به خوبی چالش‌های زندگی را برطرف سازید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه بلوغ عاطفی کلیک کنید.

خواندن کتاب و مجلات مختلف باعث می‌شود که شما دید تازه‌ای پیدا کنید و اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می‌دهد را از جنبه‌های دیگر بررسی کنید. همچنین مطالعه موجب گسترش دایره‌ لغات شما می‌شود. توصیه می‌شود بیشتر کتاب‌هایی که موجب ارتقا و رشد شخصیت می‌شود را مطالعه کنید که بتوانید نکات مهم و کاربردی را در رابطه با رشد شخصیت و بالغ شدن بخوانید و در زندگی خود از آ‌ن‌ها استفاده کنید چراکه هرچقدر مطالعه‌ بیشتری در زمینه‌های مختلف داشته باشید، شخصیت شما قوی‌تر و پخته‌تر می‌شود و در زمان صحبت با دیگران حرفی برای گفتن دارید. حتی می‌توانید افرادی که اطلاعات کافی ندارند را تشویق به یادگیری کنید و از طریق دانسته‌های خود آن‌ها را آگاه کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه سلامت روان کلیک کنید.

سعی کنید با افراد مختلف و از فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید که علاوه بر تقویت مهارت‌های اجتماعی، تجربه‌ و آگاهی‌ زیادی کسب کنید. با این کار شما از نظر شخصیتی کاملا متفاوت با فردی هستید که با کسی در ارتباط نیست و ارتباطات او تنها به افراد خانواده محدود می‌شود. برای آنکه دوستان جدید پیدا کنید می‌توانید در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال داشته باشید.

اگر به اتفاقاتی که رخ می‌دهد با دید مثبت نگاه کنید و نسبت به آ‌ن‌ها خوش‌بین باشید، باعث می‌شود تا بهتر بتوانید با مسائل مختلف کنار بیایید و آن‌ها را حل کنید اما اگر دائما دید منفی نسبت به مسائل داشته باشید به تبع آن مسیرهای سخت‌تری در پیش رو خواهید داشت و با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوید.

برای شناخت بیشتر در زمینه روانشناسی مثبت گرا کلیک کنید.

برای آنکه بتوانید مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنید لازم است نکاتی را رعایت و تکنیک‌هایی را تمرین کنید، مطالعه کردن باعث افزایش دایره لغات می‌شود و باعث می‌شود که بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید و بهتر تبادل نظر کنید. توصیه می‌شود از راهنمایی‌های مشاور فردی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بالغ شدن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.



 

پي‌نوشت‌ها:
 

* روانپزشک (اصفهان)

چگونه دختری پخته باشیم



 

جشنواره ۵۰٪ تخفیف فرانش به مدت محدود

جشنواره ۵۰٪ تخفیف فرانش محدود

شروع یادگیری


حالت مطالعه در شب

فرانش » وبلاگ فرانش » اینفوگرافیک: هفت فرق آدم پخته با آدم ناپخته

چگونه دختری پخته باشیم

وقتی که مدرسه رو رد می‌کنیم و به عنوان یه آدم بالغ وارد اجتماع می‌شیم، انتظار می‌ره که دیگه بچگی‌هامون رو کرده باشیم و رفتار پخته و بالغی در پیش بگیریم. رفتارهای ناپخته در اجتماع به شدت به جایگاه ما لطمه می‌زنه. فرق رفتار آدم پخته با آدم ناپخته در اجتماع چیه؟ این اینفوگرافیک کوتاه رو ببینید:

4 دیدگاه

با تشکر از شما
البته کمی معیارهای به کار برده شده مطلق بود

پاسخ

سلام حامد جان
خواهش میکنم

ی چند تایی از این ها رو من با تجربه کردن به دست اوردم به بقیه عمل می کنم تا روابط بهتری در جامعه ایجاد کنم و با افراد بیشتری ارتباط داشته باشم

پاسخ

جالب بود

پاسخ

مطالعه مقاله‌های مشابه

وبلاگ فرانش

یادگیری وردپرس به افرادی که ایده و زمان کافی دارند، کمک می‌کند تا محصول یا سرویس مورد نظر خود را توسعه داده و کسب‌وکار خود را شروع کنند. در واقع، تعداد زیادی از اعضای تیم بزرگ وردپرس این کار را انجام می‌دهند. اگر در حال حاضر مشغول انجام یک کار تمام وقت هستید یا تعهدات شخصی و اجتماعی فراوانی دارید، باز هم می‌توانید وردپرس را شروع کنید. منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت رایگان وردپرس یاد بگیرید. اگر در طول روز کمی وقت آزاد دارید، می‌توانید خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از چیزی که در تصورتان است به وردپرس مسلط شوید. این مقاله یک راهنمای گام به گام برای کاربرانی است که می‌خواهند وردپرس را به صورت روزانه تمرین کنند. 20 پلاگین برتر وردپرس در 2019 فرضیات ارائه شده در این راهنما: ۱- شما از وردپرس استفاده کرده و نرم‌افزار آن را نصب کرده‌اید. ۲- روزانه حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان برای یادگیری وردپرس در اختیار دارید. ۳- به طور نسبی با زبان HTML ،CSS و PHP آشنا هستید.   شنبه سایت وردپرس کدکس را مطالعه کنید وردپرس کدکس (راهنمای آنلاین وردپرس :Wordpress Codex)، تلویزیون وردپرس‌ (ویدیوهای مربوط به وردپرس :TV WordPress)، بلاگ رسمی تیم توسعه وردپرس (سایتی برای به ‌روز رسانی‌های عمومی، گزارش‌های وضعیت و بحث در مورد کدهای وردپرس :Make WordPress Core) اگر فکر می‌کنید وردپرس کدکس فقط برای مبتدیان است، کاملا در اشتباهید. اساسا کدکس شامل همه چیزهایی است که باید در مورد وردپرس بدانید. هر زمان که به وردپرس کدکس مراجعه می‌کنید، خیلی بیشتر از چیزی که قصد جستجوی آن را داشتید یاد خواهید گرفت. مراجعه به کدکس باعث می‌شود با مطالب جدیدتری آشنا شوید. درست است که بیشتر مقالات در کدکس، جامع و دایره‌المعارفی هستند؛ اما اطلاعات بسیار زیادی در مورد کار با پوسته‌ها و نوشتن پلاگین برای کمک به توسعه وردپرس در آن وجود دارد. اگر ترجیح می‌دهید یادگیری بصری داشته باشید، بهتر است به تلویزیون وردپرس مراجعه کنید. تلویزیون وردپرس شامل ساعت‌ها درس و ارایه ویدیویی در زمینه وردپرس از سراسر جهان است. در تلویزیون وردپرس، به راحتی می‌توانید هر موضوعی را جستجو کنید. همچنین از توسعه‌دهندگان مشهوری مانند اندرو ناسی و مارک جکیت (هر دو از توسعه‌دهندگان اصلی وردپرس) مطالب فراوانی بیاموزید. اگر علاقه‌مندید بدانید که وردپرس از کجا هدایت شده و توسعه می‌یابد، می‌توانید به Make WordPress Core (بلاگ رسمی تیم اصلی توسعه وردپرس) مراجعه کنید. این سایت به طور منظم به روز رسانی‌هایی برای نسخه‌های بعدی وردپرس ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در جریان اتفاقات تیم وردپرس قرار بگیرید، حتما به این سایت مراجعه کنید.  یکشنبه از تمام امکانات پوسته‌ها (Themes) استفاده کنید درک نحوه کارکرد قالب‌ها یا پوسته‌ها برای یادگیری وردپرس بسیار مهم است.  اولین قدم برای شروع ساخت یک سایت، انتخاب پوسته است. بنابراین مهم است بدانید که باید چه کارهایی انجام دهید. بخش توسعه پوسته‌ در کدکس، اولین قدم برای شروع است. این بخش، اطلاعات ‌جامعی از نحوه ایجاد پوسته‌ها ارائه می‌دهد. حتی اگر فکر می‌کنید اطلاعات کاملی در این زمینه دارید، باز هم مطالعه این قسمت برای شما مفید خواهد بود. بخش پوسته فرزند (پوسته‌هایی که خصوصیات ظاهری‌ خود را از پوسته‌های قبلی به ارث می‌برند :Child Theme) در کدکس را قبل از گذراندن دوره طراحی حرفه‌ای قالب وردپرس و ایجاد امکانات پیشرفته برای آن بخوانید. این مقاله موضوع رویکردهای مختلف توسعه وردپرس مانند ساخت یک پوسته از ابتدا یا هک کردن یک پوسته موجود را توضیح می‌دهد. گام بعدی، فریم‌ورک یا چارچوب پوسته است. راهنمای فریم‌ورک‌های پوسته وردپرس در وبسایت WPTuts +، مقدمه‌ای عالی برای یادگیری فریم‌ورک است. همچنین WPTuts + یک راهنمای کامل برای توسعه پوسته‌های وردپرسی شخصی منتشر کرده است. دوشنبه از تمام امکانات پلاگین‌ها (Plugins) استفاده کنید پلاگین‌ها به سادگی دنیایی از امکانات را به شما ارائه می‌دهند و به کمک آنها می‌توانید وردپرس را با توجه به نیازهایتان تنظیم کنید. اولین پست در کدکس درباره چگونگی نوشتن یک پلاگین است. سایت فرانش نیز آموزش پلاگین نویسی وردپرس را منتشر کرده که مقدمه‌ خوبی برای توسعه پلاگین است. سه‌شنبه میزبانی (Hosting) و راه‌حل‌های بکاپ‌گیری اگر می‌خواهید سایتتان بدون خرابی و به صورت روان اجرا شود، انتخاب یک هاست خوب بسیار مهم است. با وجود صدها هزار میزبان وب، انتخاب یک هاست مناسب کار چندان آسانی نیست. در وبسایت Hosting Reviwe پنج مورد از محبوب‌ترین میزبان‌های وب بررسی شده‌اند. تکنولوژی هاستینگ مدیریت وردپرس، روز به روز محبوب‌تر می‌شود و این امر باعث شده تا رقبا هم پا به عرصه بازار بگذارند. سایت WP Kube یک راهنمای به روز شده برای انتخاب بهترین آپشن‌های این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار داده است. بعضی از هاست‌ها راه‌حل‌های بکاپ‌گیری هم ارائه می‌دهند. اما اگر می‌خواهید خودتان مدیریت آن را به عهده بگیرید، مقاله سایت WPMU DEV یک راه‌حل عالی برای برنامه‌ریزی بکاپ‌گیری در آمازون S3 یا دراپ باکس است. فرانش آموزشی با عنوان بک‌آپ گیری از سایت وردپرسی ارائه داده است. مطالعه این آموزش کمک می‌کند تا پیش از آن که سایت شما با مشکل جدی مواجه شود، یک بک‌آپ کامل از آن تهیه کنید. چهارشنبه سئو و بهینه‌سازی سایت Moz راهنمای بهینه‌سازی سایت برای مبتدیان را ارائه داده که از طریق آن می‌توانید تمام نکات مورد نیاز برای سئو را یاد بگیرید. این نکات شامل بازاریابی موتورهای جستجو، جستجوی کلمات کلیدی و مطالب دیگری در مورد بهینه‌سازی است. اگر می‌خواهید از سئو بیشتر استفاده کنید، بهترین راه این است که سایت خود را بهینه‌سازی کنید. کدکس، راهنمای اولیه بهینه‌سازی سایت را ارائه داده است. همچنین می‌توانید با مطالعه دوره‌های سئو در وردپرس، آموزش سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO و سئو و بهینه‎سازی استاندارد، دانش خود را در این زمینه گسترش دهید.   پنجشنبه آموزش PHP رایگان | راهنمای گام به گام برای شروع سفارشی سازی در ۵ روز گذشته نکات مهمی درباره وردپرس یاد گرفتیم. امروز می‌خواهیم به مبحث سفارشی‌سازی بپردازیم. پرس کدرز (PressCoders) در مقاله‌ای با عنوان چگونگی سفارشی کردن پوسته‌های وردپرس یک راهنمای عالی، جامع و گام به گام به شما ارائه می‌دهد. ما نیز در سایت فرانش آموزش‌های متنوعی با موضوع سفارشی‌سازی منتشر کرده‌ایم. دو نمونه از محبوب‌ترین آموزش‌های ما در زمینه سفارشی‌سازی، طراحی حرفه‌ای قالب وردپرس و فارسی‌سازی قالب‌ وردپرس است.   جمعه اخبار وردپرس پس از یک هفته سخت و پر تلاش، چرا آخر هفته خود را صرف استراحت، نوشیدن یک نوشیدنی خوشمزه و خواندن اخبار وردپرس نمی‌کنید؟ انجمن وردپرس دارای شبکه بزرگی از سایت‌های خبری است. سایت‌هایی مانند ManageWP.org، WP Tavern، Post Status، wpMa و Torque. سعی کنید به طور منظم این سایت‌ها را بررسی کرده تا در جریان اخبار به روز شدن و تغییرات وردپرس قرار بگیرید. یادتان باشد جمعه برای تعطیل کردن یادگیری نیست. مقاله ۱۰ دلیلی که باید از وردپرس استفاده کنید را مطالعه کرده تا برای ایده‌هایی که نیاز به استفاده دقیق از وردپرس دارند آماده باشید.

با همیم

  اُراکل دلفی روزی سقراط را داناترین مرد روی زمین خواند. سقراط بی‌درنگ از این اتفاق به او گفت که اشتباه می‌کند و پاسخی داد که تا امروز شهرت خود را حفظ کرده‌ است. او گفت:«من فقط یک چیز می‌دانم، اینکه هیچ‌ چیز نمی‌دانم»!   به‌نظرت، چطور یک متفکر اسطوره‌ای که از پایه‌گذاران فلسفه مدرن است خود را نادان خطاب می‌کند؟ این تناقض بزرگ را من شاید وقتی ۱۴-۱۵ سالم بود برای اولین بار وقتی که معلم مدرسه‌ام گفت متوجهش شدم. در طول سا‌ل‌ها از آدم‌های بزرگ زیادی این جمله را باز شنیدم اما معنایش هیچوقت برایم تغییر نکرد: اینکه هرچقدر هم که آدم تحصیل کرده و اصلا نمره بیست کلاس هم که باشی باز می‌توانی از هرکس و هرچیزی مفاهیم و تجربیات تازه یادبگیری!   هر نفر، یک دوره آموزشی یادگیری از اشتباهات گذشته‌ام را خیلی دوست‌ دارم اما می‌دانی چه چیزی از آن برایم جذاب‌تر است؟ یادگیری از اشتباهات دیگران! حضور آدم‌های مختلف در زندگی ما یک نعمت است که تقریبا همه از آن برخورداریم و می‌توانیم به‌طور مداوم از آن استفاده کنیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید مهم‌ترین چیزهایی است که من از دیگران و کتاب‌هایی که خوانده‌ام یادگرفته‌ام. برخی از آن‌ها را قطعا شما می‌دانید و برای یادگرفتن‌شان هم زحمت زیادی کشیده‌اید اما خوب است تا باز این لیست را مرور کنیم؛ چون به هرحال تجربه کردن همه این موارد به‌طور شخصی کار عاقلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد و بسیار هم زمان‌بر است. ضمن اینکه ما هرچیزی که را که سریع‌تر یادمی‌گیریم زودتر و بیشتر هم آن را فراموش می‌کنیم. برای همین باید در چنین فرصت‌هایی تجربیات ارزشمندمان را به خود یادآوری کنیم.   ۱- کشمکش با مشکلات چیز بدی نیست! هیچ‌وقت نگویید بیشتر از این نمی‌توانم… . بلکه بگویید بیشتر می‌خواهم! هر مشکل، فرصتی تازه برای رشد است. رشدی که بین شما و افراد تمایز ایجاد می‌کند.   ۲- غر نزنید ایراد گرفتن از زمین و زمان یا همان غر زدن خودمان، بهترین راه برای تلف کردن وقت ارزشمندتان است. پس از این به بعد یا کاری برای یک مساله انجام دهید یا درموردش حرف نزنید.   ۳- با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید درمورد خانواده و بهترین دوستان‌تان حرف می‌زنیم. اگر خانواده‌ای ندارید یکی بسازید. یادتان باشد که بسیاری از افرادی که هر روزه می‌بینید شبیه به توریست‌هایی در زندگی‌ شما هستند که روزی می‌روند اما خانواده مادام‌العمر است و به آسانی هم به‌دست نمی‌آید.     ۴- اگر عاشق نیستید رابطه‌ای را آغاز نکنید صرفا برای اینکه شانس‌ خود را امتحان کنید خود را درگیر یک ارتباط عاطفی نکنید. اینکار ایده خوبی نیست. شما بالاخره یا عاشق کسی هستید یا نیستید پس نه خودتان را گول بزنید و نه طرف مقابل را.   ۵- روزانه ورزش کنید این مساله را من تا همین چندوقت پیش جدی نمی‌گرفتم. یک بدن سالم جایی است که همه‌چیز زندگی شما از آن آغاز می‌شود. نگویید نمی‌شود یا وقت ندارم. اگر نمی‌توانید یک بدن سالم برای خودتان بسازید پس کلا چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟     ۶- بنویسید نوشتن خاطرات برای دختر بچه‌ها نیست این تصورات از ذهن‌ها بریزید بیرون. نوشتن اتفاقات روزمره زندگی‌تان به شما کمک می‌کند بهتر فکر کنید و روند احساسات خود را مدیریت کنید. لازم نیست نویسنده باشید. فقط باید برای زندگی‌ خود و اتفاقات روزمره‌تان ارزش بیشتری قائل شوید تا ثبت‌شان کنید.   ۷- قدردان باشید از هرچیز و هرکس تشکر کنید. کوچکترین چیزهای خوب را جدی‌ بگیرید. با اینکار می‌توانید قدردانی را به عادتی خوب برای داشتن زندگی شاد مبدل کنید.   ۸- به تصورات دیگران کاری نداشته باشید همه ما در آخر خواهیم مُرد. با این وجود، به‌نظرت واقعا مهم است که دیگران درمورد تو، اهداف و کارهایت چه فکر می‌کنند؟!   ۹- با عقلانیت ریسک‌های بیشتری را بپذیرید شاید رفتن به دنبال خطر به عواقبی منجر شود اما قطعا ترسو بودن آدم را به هیچ‌جا نمی‌رساند. همان‌طور که ما همیشه در فرانش گفته‌ایم:«ترس، سرآغاز شکسته!». پس شروع کنید. ۱۰- برای حرفه خود یک صنعت انتخاب کنید نه یک شغل وقتی می‌خواهید در کار به‌خصوصی خوب و موفق باشید باید سال‌های سال برایش وقت بگذارید. اگر مکرر از یک صنعت به صنعت دیگری و از یک حوزه به حوزه کاری دیگری جابه‌جا شوید تخصص کافی پیدا نخواهید کرد. یک حوزه حرفه‌ای که دوستش دارید را شروع کنید تا ببینید که در نهایت بهترین نقش را در آن ایفا خواهید کرد.   ۱۱- پیشروی‌ها را مدیریت کنید گاهی آدم در جمع‌ها و شرایطی قرار می‌گیرد که همه فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند و نمی‌دانند که چه باید کرد. در چنین مواقعی رهبری مسیر را به عهده بگیرید. شما می‌توانید یک مدیر یا پیشوا باشید اما اگر بخواهید. پیشتازی دیگران نه یک عنوان است و نه یک مسیر، بلکه انتخابی است که شما در درون‌تان می‌گیرید!   ۱۲- پول مهم‌ترین چیز نیست به خودتان یاد دهید که به پول اهمیت ندهید، درعوض تمرکزتان را روی ارزش‌ها بگذارید. این فقط شامل پول نقد و حساب بانکی‌تان نمی‌شود، پس به وسایل و چیزهایی که صاحبشان هستید هم وابسته نشوید، وگرنه روزی آن‌ها صاحب شما خواهند شد.   ۱۳- مهربان باشید منظور از مهربان بودن، حساس بودن نیست. اشتباه نکنید. فقط با دنیا و دیگران نرم‌تر باشید. برای موفقیت لازم نیست به‌دیگران توهین یا نقطه‌ ضعفی از آن‌ها پیدا کنید.   ۱۴- هر روز چیزی تازه یادبگیرید هوشیارتر باشید تا هم بهتر زنده ‌بمانید هم بهتر زندگی کنید. لازمه هوشیاری هم یادگیری مداوم است. البته قرار نیست همیشه کتاب بخوانید بلکه باید بیشتر به بخش‌های مختلف محیط و حتی عمرتان توجه کنید. یعنی از گذشته و اشتباهاتان و همینطور آدم‌های اطراف تا می‌توانید یادبگیرید.   ۱۵- قبل از آنکه خسته شوید استراحت کنید حتی اگر عاشق کارتان هستید و هر روز برایتان شبیه به یک مسافرت یا روز تعطیل خوب می‌ماند باید حواستان باشد که به موقع استراحت کنید. ما انسان‌ هستیم نه ربات. این را هیچکدامان نباید فراموش کنیم.   ۱۶- کمتر قضاوت کنید مسخره است اگر بگوییم اصلا قضاوت نکنید چون چه بخواهیم یا نه، روزانه بخش زیادی از حواس ما درگیر قضاوت کردن افراد و مسائل مختلف است. اما این هم به‌این معنی نیست که خود را قاضی دنیا بدانیم. ضمن اینکه چون دیگران تصمیم متفاوتی نسبت به ما می‌گیرند به این معنی نیست که اشتباه می‌کنند!   ۱۷- به دیگران هم فکر کنید همه ما قبض برق و گاز داریم؛ همه ما روابط دوستانه و عاطفی داریم که در بستر آن‌ها مشکلات متعددی وجود دارد. پس فقط به خودتان فکر نکنید و گاهی دیگران را هم درنظر بگیرید. بعضی‌ها کلید داشتن یک زندگی و ذهن آرام را تنها در این نکته دیده‌اند.   ۱۸- بی‌چشم داشت ببخشید برای هرکاری که می‌کنید لازم نیست در ذهن‌تان حساب‌و‌کتاب کنید. اینکه چقدر دیگران به شما بدهکارند. در غیر این‌صورت آدم تلخی خواهید شد و تلخ بودن، هیچ‌جای دنیا مزیت نیست.   ۱۹- هیچ جواب نهایی وجود ندارد ما هم مثل سایر موجودات در حال طی کردن سفر خودمان هستیم و در این راه چیزهای زیادی هست که از آن‌ها سر نمی‌آوریم. کنجکاوی عالی است اما نیازی نیست همه‌چیز را بفهمیم. از مسیر لذت ببرید.   ۲۰- از چیزهای کوچک شاد شوید من به شخصه کلیشه‌ها را دوست دارم، چرا که احساساتی همگانی در زندگی ما به شمار می‌روند. شما هم آن‌ها را بپذیرید و از لحظه‌ها و خنده‌های کوچک شاد شوید و لذت‌های پنهان و اندک را قدر بدانید.   ۲۱- خودتان را خیلی جدی نگیرید بله! میفهمم شما هم یک شخصیت مستقل هستید و مردم باید برایتان ارزش قائل باشند اما در نهایت همه ما مثل مورچه‌هایی می‌مانیم که دنبال چیزی مشترک می‌گردیم. این یعنی هیچ‌گاه یادتان نرود که دنیا دور پاشنه شما حرکت نمی‌کند.   ۲۲- دیگران را کمتر سرزنش کنید اتفاقات ناخوشایند همه‌جا و به‌دست همه رخ می‌دهند. لازم نیست از صبح تا شب وقت و اعصاب خود را برای گرفتن مچ دیگران یا حتی مچ خودتان سپری کنید. شما هم انسانید و اشتباه می‌کنید.   ۲۳- چیزی بسازید نه برای آنکه میراثی درست کنید، بلکه برای دل خودتان هم که شده یادبگیرید آهنگ بسازید، کتاب بنویسید، یک چیز را نجاری کنید. با اینکار احساس بهتری درمورد خودتان خواهید داشت. به علاوه اینکه می‌توانید ساخته‌هایتان را به دیگران هدیه دهید.   ۲۴- خیلی به اعماق گذشته‌تان نروید یادآوری اتفاقات و اشتباهات گذشته فقط برای یک کار بیشتر خوب نیست و آن هم یادگرفتن است!   ۲۵- کاری کن! فقط حرف نزنیم. گاهی عمل کنیم. اگر فقط یک گوشه بشینیم و دست روی دست بگذاریم هیچ نتیجه برای دیدن نخواهیم داشت.   شاید شما چیزهای بیشتری بدانید اما من و سقراط می‌دانیم که هیچ چیز نمی‌دانیم. برای همین همیشه باید یادبگیریم! منبع:Darius Foroux’s Medium

تخفیف‌ و جشنواره‌

اگر بخوای یک زبان برنامه‌نویسی یادبگیری دقیقا چه‌کار می‌کنی؟ مسلما چند تا راه مشخص داری. اول اینکه می‌تونی بری در لیست کلاس‌های حضوری بگردی و بین اساتید مختلف اونی که اسمش به‌نظر حرفه‌ای تره رو ثبت‌نام کنی! بعدش هم هر هفته، چند سری راه بیفتی از اینور شهر به اونور شهر حرکت کنی تا بتونی بخشی از چیزی که می‌خواهی رو یادبگیری. یا اگر تهران باشی اصلا می‌تونی بری به میدون انقلاب و از بین ده‌ها CD‌، DVD  و کتاب آموزشی، چیزی که بیشتر حس می‌کنی بدردت می‌خوره رو تهیه کنی. اما یه لحظه صبر کن… واقعا به‌نظرت با این راه‌ها، آدم به اهدافی که می‌خواد می‌تونه برسه؟!   هرکار را به شیوه درست انجام دهیم ورود به هر حوزه‌ای و یا اصلا انجام یک کاری امروزه راه‌های زیادی دارد. اما استفاده از روش درست است که بین من، شما و دیگران تفاوت ایجاد می‌کند! ضمن اینکه انتخاب بهترین راه نشان دهنده میزان انگیزه ذهنی شما برای رسیدن به اهدافتان هم هست. ما هرچه انگیزه بیشتری برای اهدافمان داشته باشیم، دل‌مان می‌خواهد از رسیدن به آن‌ها خیال‌مان راحت باشد و برای همین معمولا با وسواس بیشتری شیوه‌های انجام آن کار را دنبال می‌کنیم. ما با مشورت کردن با افراد صاحب‌نظر، جست‌وجو در اینترنت و خواندن تجربیات دیگران و خیلی کارهای دیگر نشان می‌دهیم چقدر روی رویای ذهنی‌مان حساب باز کرده‌ایم. به‌خاطر روز برنامه‌نویس این هفته را در فرانش به علاقه‌مندان برنامه‌نویسی اختصاص دادیم. با جادی میرمیرانی گپ‌وگفتی تخصصی زدیم، برنامه زنده پرسش و پاسخ با او برگزار کردیم و الان هم می‌خواهیم درمورد یافتن بهترین شیوه یادگیری مهارت‌های نرم‌افزاری با هم صحبتی مختصر کنیم.   ظرفیت تو بیشتر از اون چیزیه که فکر می‌کنی کشور ما علاقه‌مندان زیادی به حوزه نرم‌افزار دارد و روزبه‌روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود. به دلیل همین علاقه، ما در مدت چندسال توانستیم بسیاری از نتایج خوب تکنولوژی را از کشورهای توسعه یافته در ایران و زندگی روزمره خودمان بومی‌سازی کنیم. اگر شما هم به دنبال ورود و کار در این حوزه هستید، اندکی رویای‌تان را جدی‌تر بگیرید و بیشتر برایش اهمیت قائل شوید. شیوه‌های یادگیری بسیارند اما همه آن‌ها شما را به سرانجامی که می‌خواهید نمی‌رسانند. برترین شیوه یادگیری روشی است که کمتر از روش‌های دیگر شما را خسته کند! کمتر پول‌تان را خرج کند و کمتر شما را برای یادگیری به جاهای مختلف بکشاند. برای ورود به دنیای دیجیتال دیجیتالی یادبگیرید.   تا فردا روی همه دوره‌های برنامه‌نویسی ۲۰ درصد تخفیف ویژه داریم. همین الان بهترین با روش یادگیری رسیدن به مهارت‌های دلخواه‌تان را شروع کنید…

با همیم

به قلم نویسنده مهمان: زهرا حاتمی ۱۴ تیر روز قلم، دوره‌ای از کودکی را برایم یادآور شد: دفتر ۴۰ برگ تعاونی را با یک خودکار بیک آبی برمی‌داشتم و به جای بازی و همراهی برادرها و بچه‌های محل شروع می‌کردم با خط خرچنگ قورباغه‌ای دفتر را پر کردن؛ نه سواد خواندن داشتم نه نوشتن. از سمت چپ دفتر شروع می‌کردم و شبیه مادرم وقتی چیزی می‌نوشت یا برگه‌های امتحانی دانش آموزان را تصحیح می‌کرد، سعی می‌کردم تند تند بنویسم. بالا و پایین شدن خودکار روی صفحات کاغذ و خط خطی‌ها حس عجیبی از شادی را در من داشت؛ انگار من هم مثل آدم بزرگ‌ها بلدم بنویسم و «کسی» هستم. وقتی اولین جرقه‌های علاقه‌مندی‌ام به آموزش و تدریس را حس کردم، خاطره مبهم آن دفتر و ‌بیک آبی رنگ برایم زنده شد. کلمات بی سر و ته قورباغه‌ای من و لذت نوشتن و خواندن‌شان برای دانش آموزان خیالی، یک جایی از ذهنم جا خوش کردند تا اینکه من هم یک معلم شدم و نوشتن داستان واقعی خودم و شاگردان‌ام را شروع کردم. می‌خواندم، می‌نوشتم، تدریس می‌کردم و هر بار موفقیت شاگردها در چالش‌های مختلف انگیزه‌ای بود برای ادامه دادن و تجربه حس بزرگ بودن، کسی بودن و ساختن چیزی که دوستش دارم.   قلم در دنیای امروز بعد از چند سال، زندگی شغلی‌ام به اوجی متفاوت رسید. سال قبل وقتی کارم را در تهران و با تیم فرانش شروع کردم یکی از محرک‌های اصلی انتخابم (و حساسیت برای آن)، متمرکز کردن انرژی و فرصت‌هایم در محیطی بود که فضای آموزش‌ را برای هزاران نفر فراهم کرده است. حالا که فکر می‌کنم هر داستانی اوج و فرود، اشک‌ها و لبخندهای خودش را دارد. داستان من در فرانش پل بزرگی بین خودِ امروزم و‌ کودک خرچنگ قورباغه‌ای آن روزها شد؛ انگار تکه‌های پازل داستان شغلی‌ام به هم وصل شدند. زمانه این‌ روزها دیگر شبیه کودکی‌‌های من نیست. اگر مفهومی‌تر نگاه کنیم، نوشتن دیگر فقط دست به قلم شدن نیست، ثبت و انتقال محتوای تولید شده به هر شکل و با هر رسانه‌ای به نوعی نویسندگی است. تکنولوژی مفاهیم را پیچیده‌تر و سرعت دسترسی و پیشرفت در هر زمینه‌ای را بالاتر برده و به هدف متعالی «قلم» شکل‌های دیگری داده است. کتاب الکترونیک، محتوای ویدویی، آموزش‌های تصویری و موارد دیگر، خبر از همسویی «قلم» و تکنولوژی در عصر ارتباطات می‌دهند. داستان من برای حضور در فضای کاری که محتوای آموزشی فارسی تولید و عرضه می‌کند، کمکم می‌کند تا در مسیر خواسته‌ها و علایق‌ام هم از کار کردن لذت ببرم و هم به حس «بزرگ» شدن نزدیک و نزدیک‌تر شوم.   روز قلم شاید فرصتی برای مرور و نوشتن داستان شغلی خودتونه؛ داستان شما چیه؟ از داستان‌تون برای ما بنویسید.  

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به شرکت دانش بنیان پردیس ونداد پارس است.

ورود و ثبت نام

حتما برای شما هم پیش آمده بعد از یک مهمانی، جلسه کاری یا ملاقات به طرز رفتار خود در آن جمع فکر می کنید و از اینکه در آن موقعیت بهتر رفتار نکرده اید یا دیگران از شما دلخور شده اند خود را مورد بازخواست قرار می دهید که چرا پخته رفتار نکردم. یا ای کاش زمان به عقب بر می گشت و آن حرف را نمی زدم یا آن رفتار را انجام نمی دادم.

برای اینکه دوباره در موقعیت های دیگر آن رفتار را تکرار نکنیم می توانیم با یادگیری تکنیکها و تبدیل آنها به عادتهایی مفید این جنبه از وجود خود را بهبود بخشیم. هر موقعیتی که ما در آن بد عمل می کنیم یعنی مغز ما در آن مورد آموزش کافی ندیده و بصورت غریزی عمل کرده است.

بصورت کلی رفتار پخته به رفتاری گفته می شود که خود فرد و همینطور کلیت جمع از آن احساس بهتری داشته باشند. یا حداقل احساس بدی نداشته باشند. مثلا:

چگونه دختری پخته باشیم

اگر درست ندانیم رفتار پخته چیست ممکن است برای اینکه پخته رفتار کنیم کارهایی را انجام دهیم که نه تنها ربطی به پختگی ندارد که ما را از آن طرف بام به پایین بیاندازد.

اگر اغلب به جای صحبت کردن سکوت را انتخاب کنید در واقع پخته رفتار نکرده اید. این بیشتر عدم مشارکت اجتماعی است تا وقار اجتماعی. تا وقتی با ادب، متانت، احترام،رعایت انصاف و به جا و به موقع صحبت می کنید هیچ اشکالی بر آن نیست.

اگر همواره بنا به مصالح و رعایت شان خود بگذاریم دیگران حق ما را پایمال کنند نامش خجولی گری است. ما در عین متانت و ادب می توانیم حق مان را طلب کنیم. بدون عصبانیت، خشونت کلامی و فیزیکی.

اگر در همه چیز احتیاط می کنید و به قول معروف آسته بیا آسته برو هستید هم اسمش پختگی نیست. وقتی تلاش می کنید حرفی بزنید یا کاری بکنید که هیچکس نرنجد تقریبا هیچ کاری نباید بکنید. جلب رضایت همگان غیر ممکن است.

نام این ویژگی کامل گرایی یا کمال گرایی است. بدون آزمون و اشتباه کردن هی چیزی نمی توان یاد گرفت. بنابراین اگر می خواهید دیگران شما را کامل و بی عیب و نقص ببینند پخته رفتار نکرده اید. در واقع خودتان را از تجربیات جدید و رشد و یادگیری محروم کرده اید.

هیچ اشکالی ندارد شما کاری که بلد نیستید را ناقص انجام دهید. اگر انگلیسی را دست و پا شکسته صحبت می کنید، در کار با رایانه کند هستید، خط تان زیبا نیست یا نوشته تان نغز نیست هیچ ایرادی ندارد.

پختگی به معنی این نیست که وقتی شاد هستیم شادی خود را مخفی کنیم. که دیگران نگویند انسان سبکی است. همینطور اگر غمی یا ناراحتی داریم آن را از چشم دیگران پنهان کنیم. ما در جایگاه انسان حق داریم خوشحال باشیم یا ناراحت.

صرف احساسات ما هیچ ایراد و اشکالی ندارد. بیان شادی و غم، ناراحتی و عصبانیت، حتی احساسات منفی هم خالی از هر گونه اشکالی است.

ولی چطور ابراز کردن احساسات است که می تواند محل اشکال باشد. اگر ابراز احساسات ما باعث تجاوز به حریم دیگران باشد اشکال دارد.

در شرایط سخت و بحرانی که ممکن است برای همه پیش بیاید انسان پخته صبر پیش می کند. ضمن اینکه دیگران را هم به صبر و شکیبایی دعوت می کند. چون می داند هیچ چیز قرار نیست تا ابد بماند. سختی و بحران بالاخره تمام می شود.

وقتی بین دو یا چند نفر تعارضی بوجود می آید انسان خردمند بجای دامن زدن به اختلاف و درگیری ابتدا خود از این کار دوری می کند. بعد دیگران را به آرامش دعوت می کند. دامن زدن به خشونت نهایتا پشیمانی به بار می آورد.

انسان معجونی از ضعف و قوت، نیک و بد مثبت و منفی است. ضمن اینکه خیلی از صفات انسانی مطلق نیست و نسبی است. انسانی که می خواهد رفتار پخته داشته باشد از کسی عیب جویی نمی کند. اگر نمی تواند حسن جویی کند سکوت می کند. در مقابل حسن جویی باعث ایجاد موج مثبت می شود.

اگر لازم است چیزی نقد شود آن کاری است که فرد انجام داده نه خود. پس انسان عاقل همیشه این تمایز را رعایت می کند. بجای اینکه بگوید تو آدم بی ادبی هستی میگوید آن کار تو خارج از ادب و نظاکت بود.

سیستیمی دیدن دنیا یعنی نگاه کردن به مسائل در بلند مدت. نگاه می کند هر کاری در بلند مدت چه نتایجی به بار می آورد. و اینکه همه چیز به همه چیز ربط دارد. پس برای رضایت آنی کاری نمی کند که در نهایت پشیمانی به بار آورد.

برداشت تک جمله ای یعنی پدیده ای را با یک جمله توصیف کردن. مثلا شمالی ها اینطورن، جنوبی ها آن طور. توصیف مردم یک منطقه یا یک استان به یک صفت نشانه ای از خرد در پی ندارد. چون همیشه قابل نقض است. حتی یک نفر را هم نمی شود با یک صفت توصیف کرد.

یا استفاده از صفات کلی برای یک فرد. فلانی خوب است، دیگری بد است. آن یکی دروغگو است، این یکی مهربان است. انسان پخته به جای اینها  مثال یا مثالهای آن رفتار را بیان می کند. بقول مارشال روزنبرگ چه کسی را با صفت مثبت و چه با منفی توصیف کنیم در هر دو صورت قضاوت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: چطور شخصیت جذابی داشته باشیم؟

جیم ران سخنران انگیزشی می گوید بالغ کسی است که مسئولیت صددرصد رفتار خود را بپذیرد. تا زمانی که ما دنیا و مردم و دولتها و ابر و باد و مه و خورشید و فلک را دلیل رفتار خود می دانیم یعنی مسئولیت پذیر نیستیم، یعنی بالغ نشده ایم و یعنی نمی توانیم پخته رفتار کنیم. پس هر اتفاقی در دنیای بیرون رخ دهد دلیلی برای رفتار ما نیست. ما مسئول رفتار خود هستیم بصورت صددرصد.

به زبان واضح تر رفتار ما باید بر اساس تصمیم و خواست درون مان باشد. نه در واکنش به رفتار دیگران. مثلا اگر فردی حرف تندی به ما زد می توانیم مقابله به مثل کنیم یا بر اساس ارزشهای خود جواب دهیم. کسی که مقابله به مثل می کند مسئولیت رفتار خود را بر دوش فرد مقابل می گذارد. ولی انسان مسئولیت پذیر می گوید من مسئول اعمال و رفتار خودم هستم و دیگران تعیین کننده رفتارم نیستند.

مهمترین ویژگی در هر رابطه ای است. تا زمانی که در یک مکالمه شرکت داریم حتی اگر طرف مقابل بقول معروف چرت هم می گوید باید دقیق به او گوش کنیم. این دیگر بدترین حالت آن بود. پس در بحث های دوستانه، صحبتهای خانوادگی و کاری و حتی با یک غریبه در خیابان لازم است خیلی دقیق و با حوصله به صحبتهای طرف مقابل مان گوش کنیم و بگذاریم تمام حرفش را بزند.

افراد پخته برای هر عمل خود به مقدار کافی فکر می کنند. این مقدار بر اساس اهمیت آن حرف یا عمل می تواند متفاوت باشد. ولی هیچوقت بدون فکر کاری را انجام نمی دهند. فکر کردن در گفتگو باعث ایجاد مکثی می شود که برای افراد حاضر بسیار خوشایند است و احترام بالایی را برای گوینده به ارمغان می آورد.

غر زدن یعنی بیان اعتراض در مورد یک موضوع پیش کسی که هیچ ارتباطی به او ندارد.

یک فرد بالغ و پخته می داند که هیچوقت با غر زدن مشکلی حل نمی شود. شما می توانید از صبح تا شب و در هر جمعی از مشکلات جامعه، قیمت ارز، رفتار دولت مردان، گرانی، خشونت خیابانی و هزاران موضوع دیگر گله و شکایت کنید. ولی مطمعن باشید فقط حال طرف مقابل را بد کرده اید. چون ایشان هیچکدام از این مشکلات را نمی تواند حل کند.

احتمالا این مثل را شنیده اید که عجولها دیرتر به مقصد می رسند یا هیچوقت نمی رسند. به غیر از ضررهایی که عجله در زندگی برای ما ایجاد می کند، باعث می شود دیگران آنرا نشانه ای از ناپختگی ما بحساب بیاورند. می گویند مانند بچه رفتار می کند و هنوز بزرگ نشده است.

بصورت کلی هرچقدر در رفتارمان اضطراب و تنش بیشتری باشد دیگران آن را نشانه های ناپختگی می دانند. یکی از بهترین راههای کسب آرامش تمرین های ذهن آگاهی است. مانند مراقبه، تنفس عمیق، اسکن بدن.

برای اطلاع بیشتر از ذهن آگاهی این مقاله را بخوانید: شادی و شعف واقعی با زندگی در لحظه اکنون

مثل بخشش از بزرگان است حق مطلب در این زمینه است. بزرگ کسی است که پخته رفتار می کند. شما می توانید به پای حق بایستید و آنرا ثابت کنید ولی آنرا ببخشید. یا عیب و نقص های دیگران را نادیده بگیرید.

احترام به ارزشها و انتخابهای دیگران نوعی دیدن دنیا از نگاه فراتر از خود است. رسیدن به ادراک دیگران و اینکه هر کس ممکن است از چیزی خوشش بیاید یا از چیز دیگری خوشش نیاید. شاید رسیدن به چنین سطحی کار آسانی نباشد ولی صرف تلاش کردن و بهبود مستمر ارزشمند است.

ما تا زمانی که زنده هستیم در یک مسیر کسب دانش و تجربه هستیم. مطالعه، درس گرفتن از تجربیات خود و دقت در تجربیات دیگران می تواند منبع بزرگی از خرد برای ما به ارمغان بیاورد. این دانش هم پشتوانه ای است برای پخته رفتار کردن ما در روابط مان با دیگران.

یک فرق بزرگتر ها با بچه ها در این است که دغدغه های بزرگتر دارند. برای مثال بچه ها اسباب بازی شان برایشان مهم است در حالیکه یک فرد بالغ آینده شغلی، درآمد، روابط، کیفیت زندگی و چیزهایی از این قبیل برایش مهم است.

ولی متاسفانه گاهی ما به دغدغه های خیلی کوچک می چسبیم. مانند رنگ و مدل لباس، ظواهر کم ارزش یا چیزهایی حتی از این هم کوچکتر. وقتی از دغدغه هایمان در جمع دیگران صحبت می کنیم می شود مبنای قضاوت آنها از پختگی یا ناپختگی ما.

چگونه دختری پخته باشیم

آدمهای پخته تمرکز خود را بر داشته های خود چه مادی و چه غیر مادی، چه درونی و چه بیرونی می گذارند. برعکس آن هم این است که ببینیم بقیه چه کاری انجام می دهند، ارزشهایشان چیست، چه اهدافی دارند… و هر کسی توجه ما را جلب کرد بخواهیم مانند او شویم.

هنرمند می بینیم میخواهیم ساز بزنیم، نویسنده می بینیم می خواهیم کتاب بنویسیم، طنز پرداز می بینیم می خواهیم مثل او لطیفه بگوییم. در این صورت است که دیگران رفتار ما را ناپخته به حساب می آورند. چون از درون مان نمی جوشد و صرفا تابع محیط است.

این دو مقاله را هم از دست ندهید:

چگونه فردی خاص باشیم؟

شخصیت مستقل چگونه ساخته می شود؟

1 بازدید

22 بازدید

20 بازدید

24 بازدید

29 بازدید

63 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

بهبود من جایی است برای به اشتراک گذاشتن دانش، تجربیات و مهارتهای بهبود و رشد فردی


ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


آیا تا به حال در جمعی بوده اید که خانم باشخصیتی با رفتار و ظاهرش شما را جذب خود کند و دیگران در هر جمع و مهمانی از شخصیت و متانتش تعریف کنند؟ ویژگی های بارز این بانوی باوقارچیست و چه رفتار ها و حرکت هایی، یک زن را به یک بانوی با شخصیت تبدیل میکند؟ اگر می خواهید رمز و راز باوقار بودن، جذاب و با شخصیت بودن را بدانید ، با این بخش از نمناک همراه باشید تا با رعایت اصولی ساده شما هم به یک بانوی جذاب تبدیل شوید.

در اولین گام برای اینکه با کلاس به نظر برسید باید مانند یک خانم با وقار رفتار کنید و برای با وقار بودن، ظرافت های زنانه، ادب داشته باشید و نسبت به خود و دیگران احترام بگذارید.

فقط روی ظاهر و مد نیستند

امروزه بسیاری از خانم ها برای متفاوت بودن از دیگران وقت خود را در سالنهای زیبایی صرف رنگ کردن موها و کاشت ناخن و سشوار وموج موها و… می کنند و برای اینکه ظاهری چشمگیر برای خود بسازند ، لباس هایی تنگ و عذاب آورو کفش های پاشنه بلند می پوشند اما یک «خانم باکلاس واقعی» هیچوقت برای چشمگیر بودن هیچ وقت تمام تمرکز و وقتش را روی ظاهرشان نمیگذارند زیرا اینگونه به یک مانکن معمولی تبدیل می شوند.

چگونه دختری پخته باشیم

زنان باکلاس فضولی نمی کنند

زنان با کلاس شاد، مثبت اندیش و واقع بین هستند که از زندگی با انسانهای دیگر و زیست مسالمت آمیز اجتماعی درک درستی دارند؛ بنابراین به خوبی قادرند که احساسات زنانه مثبت و منفی شان را کنترل کنند.

زنان با کلاس هیچوقت غیبت، بدگویی و حسادت برای تسکین درد ناشی از حسرتها و نداشته هایشان نمی کنند.زنان باکلاس واقعی ممکن است پولدار نباشند بلکه طبعی بلند دارند و دست و دلبازند و در پی کشف عیب ها و رازهای دیگران نیستند و در کار دیگران فضولی نمی کنند مثلا برای فهمیدن وضعیت سلیقه صاحبخانه در مهمانی ها کابینت ها را باز نمی کنند.

خوش پوش و با سلیقه اند

با کلاس های واقعی با سلیقه هستند و عیوب بدنشان را می شناسند و با توجه به آن لباس می پوشند مثلا اگر شکم تخت ندارند ، از لباس هایی که کمربند شان روی شکم بسته می شود دوری می کنند اما زنان باکلاس نما برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب هر لباسی را که مد می شود را می پوشند .

برای ست کردن لباسها، خوش پوشی، خودارایی و رفع نواقص ظاهری باید دانشی در مورد رنگ شناسیداشته باشید . به علاوه برای اینکه همیشه در مقابل دیگران خوشبو باشید از عطرهای ملایم و با کیفیت استفاده کنید.

از نکاتی که برای شیک پوشی باید رعایت کنید کیفیت کیف و کفش است یعنی شما باید کیف دستی با کیفیتی از برندی مناسب که به تیپ تان بیاید در دست بگیرید و شیک باشید. برای با کلاس بودن شما باید با ست کردن درست رنگ ها، لباسی معمولی اما برازنده به تن کنید.

آرایش های سنگین نمی کنند

بسیاری از زنان با کلاس نما برای رفتن به سوپرمارکتها ، سمینارهای علمی، مترو جلسه کنکور و سالن دفاعیه ، پایان نامه در دانشگاههای معتبر در آرایش کردن افراط می کنند و بیشتر از اینکه آراسته وزیبا به نظر بیایند مضحک و عجیب به نظر می آیند .

قبلا هم در نمناک گفتیم که خانم های با کلاس به خوبی می دانند برای هر موقعیتی چه تنوع و چه میزان آرایش و آراستگی مناسب است؛ بنابراین قبل از آرایش کردن به اینکه کجا می خواهند بروند و اینکه فضای آنجا چگونه است ، فکر می کنند.

در همه چیز سر رشته دارند

امروزه خانم هایی که می خواهند با کلاس و متفاوت به نظر برسند بلد بودن خیاطی، گلدوزی و به خصوص آشپزی و آنچه زنان قدیم انجام می دادند را عیب و ننگ می دانند و آنها را یادنمی گیرند و فقط وقت خود را صرف رفتن به کلاس های فشرده زبان و یوگا و تای چی می کنند .

برای باکلاس بودن باید هنرهای خانگی را بیاموزید زیرا آموختن هنر های خانگی و سرآمد بودن در همه چیز نشان دهنده هوش، استعداد و مهارت بالا است و نشانه بی کلاسی نیست. زنانی که ضمن شیک بودن دست پخت بسیار خوبی دارند بسیار جذاب هستند .

زبان بدن شیکی دارند

یکی از اولین و موثرترین تصویرها برای معرفی شخصیت فرد به دیگران زبان بدن آنها است پس برای اینکه باکلاس باشید به نکات زیر دقت کنید:

افراد با کلاس در همه مواقع برای نشان دادن اعتماد بنفشان درست می ایستند و می نشینند پس حتما برای ایستادن و نشستن موزون و درست تمرین کنید.

برای با کلاس به نظر رسیدن در مهمانی ها یا اماکن عمومی هیچ وقت به افراد متفاوت خیره نشوید.

یکی از رفتارهایی که نشان دهنده بی کلاسی افراد و آشنا نبودن با آداب معاشرت است در گوشی حرف زدن با دوستان صمیمی یا همسر در جمع است .

هیچگاه موقع غذا خوردن صحبت نکنید و هنگام خوردن غذا عجله نکنید و صدای خود را موقع صحبت با تلفن همراه با دوستان و خانواده تان بالا نبرید.

برای عادت کردن به استفاده از کلمات احترام آمیزی مثل «لطفا» و «متشکرم» آنها را در خانه و بیرون به کار ببرید.

متواضع و فروتنند

افراد با کلاس نما به خاطر غرور بیجا اغلب می خواهند به دیگران بفهمانند که آنها از بقیه بهترند و کارهایشان درست تر است اما نه تنها این کار فردی متفاوت و قابل اعتنا از شما نمیسازد بلکه باعث میشود آدم متوهمی به نظر برسید که فقط باید به توهماتش خندید تا پایین بیایید.

بنابراین در همه جا متواضع باشید و در هیچ جمعی از زیبایی، هوش، شغل و موقعیت، امکانات مالی و خانواده با اصل و نسب خودتان با آب و تاب تعریف نکنید باورکنید زیرا تواضع بیشتر از خودستایی به درد شما می خورد.

عاقل هستند و اطلاعات عمومی خوبی دارند

برای اینکه زنی دوست داشتنی و قابل احترام به نظر برسید فقط ظاهرتان را زیبا نشان ندهید بلکه باید فکر، هوش و عمق وجود شما هم دیدنی باشد . خانم های شیک پوشی که جذابیت اولیه دارند به مرور زمان کسالت بار می شوند اما افرادی که اطلاعات عمومی خوبی دارند و ذهنی فعال دارند همیشه در اوج باقی می مانند .

پس بهتر است مرتب مطالعه کنید و در شبکه های اجتماعی و گروههایی که بار علمی یا اخبار عمومی دارند، شرکت کنید تا اطلاعاتتان به روز باشد و مهارتهای تازه ای بیاموزید.

رازدار هستند

زنان با کلاس قابل اعتمادند و راز داری از مهم ترین ویژگی آنهاست . این خانم ها هیچ گاه اسرار زندگی شخصی دیگران را برای نزدیکترین کسان خودشان تعریف نمی کنند و هیچوقت برای افراد دیگر اسرار محرمانه بین خود و نزدیکانش را بازگو نمی کند.

چگونه دختری پخته باشیم

در کار و زندگی دیگران دخالت نمی کنند

افراد با شخصیت و زنان با شخصیت ، هرگز حسرت زندگی دیگران را نمی خورند و از دیگران بدگویی نمی کنند. آن ها در کنترل رفتار خود مهارت داشته و همیشه از جملات مثبت استفاده می کنند و سعی می کنند در کنار افراد دیگر با افکار مثبت زندگی کنند.

حتی وقتی عصبانی هستند لحنشان ملایم است

خانم های با وقار هنگام حضور در جمع حتی اگر همسرتان، بهترین دوست خود خشمگین هستند ، یک نفس عمیق میکشند، چشمان شان را می بندند، آرام حرف می زنند و خونسردی شان را حفظ می کنندو هرگز کسی آنها را در حال داد و فریاد زدن نمی ببیند.

در مورد میزان درآمد حرف نمی زنند

خانم های با کلاس هیچگاه درباره داشته های خود و در مورد میزان درآمدشان و میزان سرمایه شان حرف نمیزنند. صحبت در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی تان اصلا باکلاس نیست.

مسئولیت پذیر هستند

افراد باکلاس کارهای مربوط به خودشان را خود انجام می دهند و خودشان را مسئول زباله ای که تولید کرده اند می دانند یا وسایل شان را خودشان حمل می کنند و انتظار ندارند دیگران برای شان این کار را انجام بدهند اما افراد بی کلاس و مغرور کارِ انجام شده را وظیفه می دانند و کمک و لطف دیگران را نادیده می گیرند.

 

دختران ایده آل ویژگی های متفاوتی نسبت به بقیه دختران دارند که این ویژگی ها ، دیگران را به خود جذب می کند. بهتر است بدانید زیبایی ظاهر تنها خصوصیت بارز یک زن نیست، آنچه یک زن را زیبا و جذاب می کند، خصوصیات اخلاقی اوست. اگر می خواهید بدانید که یک دختر ایده آل چه ویژگی هایی دارد ، با این بخش از نمناک همراه شوید.

اگر میخواهید از همه نظر دختر ایده آل و فوق العاده ای باشید بهتر است با ویژگی های دختران ایده آل آشنا شوید.

1- خودتان را دوست داشته باشید

این مورد یکی از اساسی ترین بخش های این فرآیند است.بسیاری از دختران در سن بلوغ احساس افسردگی و یا رقابت با دیگران دارند اگر شما نیز چنین حسی دارید بدانید که تنها نیستید . بهتر است بهترین ویژگی خود را بیابید ، اگر در کلاستان شاگرد اول هستید به این فکر کنید که در آینده می توانید یک شغل خوب و درآمد خوب داشته باشید . شاید نسبت به دوستانتان درشت تر باشید اما ناراحت نباشید فقط کافیست لبخند بزنید و لباس های مناسب بپوشید و کمی ورزش کنید . افراد دیگر قبل از هر چیزی ابتدا متوجه لبخند شما خواهند شد.

 

چگونه دختری پخته باشیم

2- لبخند بزنید

هر روز دو بار از دهانشویه سفید کننده استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید و هنگام مسواک زدن زبان خود را نیز تمیز کنید . گاهی اوقات برای خوشبو شدن دهانتان آدامس بجوید اما در لحظات مهم و حساس مانند مدرسه، کتابخانه، هنگام مصاحبه و محل کار آدامس نجوید .

3- ورزش کنید

برای ورزش کردن حتما نیاز به صرف هزینه هنگفت نیست و شما احتیاج به رفتن به یک باشگاه گران را ندارید . شما می توانید در اطراف منزلتان بدوید و یا هنگام رفتن به محل کارتان قسمتی از راه را پیاده بروید . باید بدانید قدم زدن در هوای تازه می تواند آکنه های شما را درمان کند .

 

4- سرگرمی داشته باشید

برای اینکه پولتان هدر نرود ، احساسی خرید نکنید وهدفدار و در مواقع لزوم خرید نمایید . برای اینکار رسید خرید را نگه دارید و خریدهای اشتباهتان را در اتاق تان نگه دارید تا وقتی پشیمان شدید ، با خود عهد کنید که دیگر ولخرجی نکنید چون نمی توانید دیگر آن را پس بدهید.

 5- دختر ایده آل درست می ایستد

در وضعیت درستی بایستید ، بلند شوید و پای چپ تان را به صورت عمودی و رو به پایین نسبت به شانه هایتان قرار دهید. پاشنه پای راست تان را در قوس پای چپ تان قرار دهید و حدود 20 درجه بچرخانید. این کار سبب می شود که شما زیباتر و با وقارتر به نظر برسید و پاهایتان باریک تر به نظر آید . هنگام راه رفتن شانه هایتان را پایین بگیرید و کمی به سمت عقب بدهید و مستقیم به جلو نگاه کنید.

هنگام نشستن قوز نکنید ودرست بنشینید. پاهایتان را روی زمین بگذارید و به پشتی صندلی تان تکیه دهید. اگر احساس گردن درد ویا شانه درد دارید ، روی یک سطح صاف بخوابید و به کشش عضلات تان بپردازید. سپس برعکس روی مبل دراز بکشید به صورتی که سرتان رو به زمین باشد. این کار سبب کم شدن درد شما و کشیده شدن ستون فقرات تان می شود.

6- زیور آلات مناسب انتخاب کنید

چیزهای ساده و کلاسیک انتخاب کنید و استفاده ازسرویس طلای مصنوعی پهن بپرهیزید و در مورد طلا و جواهر و زیور آلات زیاده روی نکنید. یک کیف دستی ساده مشکی به دست بگیرید و یک عینک آفتابی مناسب با شکل صورت تان بزنید ، واز یک روسری ساتن استفاده نمایید.

7- از نظر ظاهری شیک و زیبا باشید

اگر از لباسی که دوستتان خریده است ، خوشتان آمده است باید بدانید این لباس حتما در تن شما نیز به آن خوبی نیست پس لباسهایی را بخرید که مناسب اندام خودتان باشد و به رنگ پوست شما و زندگی شخصیتان جور در بیاید . از خرید لباس مد بپرهیزید و لباس هایی بپوشید که دوستشان دارید.

 

8-از پوست تان مراقبت کنید

برای حفاظت از پوستتان از مرطوب کننده های طبیعی مثل گلاب و دیگر مواردی که در بخش بهداشت و سلامت بارها گفته ایم استفاده کنید و در صورت خشک نبودن پوست صورتتان در حمام به لایه برداری صورتتان بپردازید، البته در حد مجاز نه بیش از حد . برای بدنتان نیز از مرطوب کننده استفاده کنید . بهتر است مرطوب کننده های بدن و پوست جدا از یکدیگر باشد زیرا مرطوب کننده های بدن بیش از حد چرب و معطر هستند و پوست صورت را تحریک می کنندپس هرگز این نوع مرطوب کننده ها را به پوست صورتتان نزنید . برای خوشبو شدن بدنتان از یک اسپری دئودورانت 48 ساعته استفاده نمایید . برای از بین خشکی لب های خود از نرم کننده لب استفاده نمایید.

9- فوق العاده به نظر برسید

آرایش ساده ای انجام دهید و برای پوشاندن لکه های صورت از کانسیلر جادوگر استفاده کنید. اگر مژه هایتان فر نیست ، از فرمژه استفاده کنید و ریمل بزنید و خط چشم ظریفی به آرایش چشمهایتان اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید سایه بزنید زیرا استفاده از سایه صورت تان را تازه و ظاهرتان را فریبنده می کند.

 

10- کار سختی است

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانش آموز. گرفتن نمره خیلی مهم است. اما بهتر است خوب درس بخوانید و سختی بکشید تا بعداً وقتی یک شغل خوب پیدا کردید یا مرد رویاهایتان را جذب کردید، زندگی برایتان آسان تر شود. کارهای مدرسه را سازماندهی کنید و برنامه ریزی مفید داشته باشید. اگر همکلاسی هایتان به خاطر باهوش بودن تان مسخره تان می کنند، فقط به این فکر کنید که در ده سال آینده زندگی شما از آنها بهتر خواهد بود.

11- خوب غذا بخورید

بیش از حد غذا نخورید و اگر احساس گرسنگی کردید ، اول یک لیوان آب بخورید شاید واقعاً تشنه بوده اید . به اندازه کافی در طول روز آب بنوشید و برای صبحانه موز خرد شده و غلات میل کنید و برای وعده ناهار سالاد و همچنین دو وعده سبزیجات بخورید. در طول روز 5 بار سبزی و میوه بخورید .

 

12- استعداد خودتان را کشف کنید

برای بهبود مهارت هایتان یک زبان یاد بگیرید تا بتوانید با کسانی که به خاطر زبان شان با آنها نمی توانستید ارتباط برقرار کنید ، صحبت نمایید و یا می توانید به یک کشور دیگر سفر کنید و با مردم آن کشور ارتباط برقرار نمایید و به این ترتیب اقامت تان را در آن کشور بسیار جالب تر و سرگرم کننده تر می کنید . ممکن است در ورزش خوب باشید و استعداد داشته باشید پس به کلاس رقص یا فوتبال بروید.

13- خودتان باشید

اگر به هم سن و سالان خود اعتماد دارید و برایشان ارزش قائلید و آنها دارای هدف هستند ، انتقادشان را به کار بگیرید و اگر از روی حسادت به شما نظر داده اند، انتقاد را نشنیده بگیرید و به خاطر حرف یک مرد خودتان را تغییر ندهید.

اگر کسی نتواند شما را آن گونه که هستید بپذیرد و درک کند، هیچ گاه نمی تواند صادقانه دوست تان داشته باشد . چشم های خود را باز کنید ، شاید او مرد ایده آلتان را در جایی بیابید که کمترین احتمال را می دهید.

 

14- چیزی که به آن “ایده آل” می گویند، قابل بحث است

نظر شما درباره کلمه ایده آل شاید متفاوت تر از نظر دیگران باشد . پس نظر خودتان مهم است و از نظر خود ایده آل باشید وبه نظر دیگران اهمیتی ندهید.

 

در این مقاله قصد داریم ویژگی ها و خصوصیات افراد پخته را از جنبه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. به طور کلی، رشد و تکامل از اجزای جدا نشدنی و لاینفک زندگی هر فرد محسوب می شود. هر انسانی با تجربه کودکی و سپری کردن این دوران، با گذشت زمان، قدم به مرحله بلوغ و رشد جسمی و فیزیکی می گذارد. از سوی دیگر، شخصیت هر فرد همانند جسم او و در جهت فراهم آوردن بستر مناسب برای بالغ شدن و رشد کردن، نیاز به مراقبت دارد.

مؤلفه های متعددی نظیر شکیبایی، مطالعه و مسئولیت پذیری می تواند در رشد و توسعه شخصیت افراد تاثیر بسزایی از خود برجای گذارد. بنابراین، هدفمند بودن، شناخت نقاط ضعف و قدرت خود، مطالعه روزانه داشتن، بخشندگی، کنترل و مدیریت احساسات و مسئولیت پذیری را می توان از مهمترین خصوصیات افراد پخته برشمرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که الگوی معمول رفتار، احساس و تفکر شخص که سبب متمایز ساختن او از دیگران می شود، در مفهوم شخصیت تعبیر می گردد.

از سوی دیگر، همه افراد از صمیم قلب دوست دارند که برای دیگران جذاب و دوست داشتی به شمار آیند. به منظور محقق ساختن این مهم، برخورداری از یک شخصیت پخته و بالغ، ورای زیبایی ها و جذابیت ها ظاهری قرار دارد. لازم به ذکر است که افزون بر 85 درصد شادی و موفقیت افراد، نشأت گرفته از کیفیت روابط و تعاملات آنها با دیگران می باشد. به عبارت دیگر، یکی از عامل های مؤثر در فاصله گرفتن یا جذب شدن دیگران، ریشه در شخصیت فرد دارد. بر همین اساس، برخورداری از شخصیت قوی و بالغ، از خصوصیات افراد پخته محسوب می شود.

بدون تردید، مسئولیت پذیری، یکی از مهم ترین خصوصیات افراد پخته و بالغ به شمار می آید. مسئولیت پذیری از خصوصیات اکتسابی انسان ها محسوب شده که در زمره مهارت های شخصی و فردی قرار دارد. از طرف دیگر، این خصوصیت از بدو تولد در نهان فرد وجود نداشته، بلکه به تدریج و به واسطه رشد و به دست آوردن تجربیات مختلف از طریق مدرسه، دوستان و نهاد خانواده، گسترش پیدا می کند. بنابراین در پرتو آموزش و تمرین، مهارت مسئولیت پذیری رشد و توسعه می یابد.

چگونه دختری پخته باشیم

ناگفته نماند که تعهد کامل در انجام کارها و قبول نتایج و پیامدهای آن، معنای مسئولیت پذیری را به ذهن متبادر می سازد. کنترل و مدیریت احساسات، از دیگر خصوصیات افراد پخته محسوب می شود. شایان ذکر است که کنترل احساسات به معنای نشان ندادن و سرکوب عواطف نبوده، بلکه فراگیری و مسلط شدن بر مهارت هایی مانند کنترل خشم را گوشزد می نماید. چراکه عدم کنترل احساسات منفی و پرخاشگرانه، روابط اجتماعی، شخصی و امور دیگر زندگی فرد را بشدت تحت شعاع قرار می دهد.

از دیگر خصوصیات افراد پخته می توان به استفاده بهینه از فرصت ها و موقعیت های پیش رو، اشاره نمود. بدون اغراق، هر فرد در مسیر زندگی خود با فرصت های مختلفی مواجه می شود که با استفاده منطقی و عقلانی از این فرصت ها می تواند به کمال و موفقیت شخصی دست پیدا کند. بنابراین افراد پخته و بالغ علاوه بر از دست ندادن این فرصت ها، با استفاده از تجربیات دیگران، بهترین تصمیم ها را برای خود رقم می زنند.

بخشنده بودن، از بارزترین خصوصیات افراد پخته به شمار می آید. بخشنده بودن هرگز به معنای صرف هزینه های گزاف مالی نبوده، بلکه استفاده از پارامترهایی نظیر شغل، حرفه و زمان در جهت کمک و مساعدت به دیگران می باشد. خودشناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف خود نیز در زمره خصوصیات افراد پخته به حساب می آید.

بر این اساس، افراد بالغ ضمن شناخت ویژگی ها و عادات اخلاقی، درصدد کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود بر می آیند. این امر در بهبود بخشیدن به رفتار و رشد و پیشرفت فرد کمک شایانی می نماید. از دیگر خصوصیات افراد پخته، می توان صبور بودن و شکیبایی را عنوان نمود. افراد بالغ عموماً افرادی صبور و بردبار بوده که با تمرین و آموزش این مهارت را در خود تقویت نموده اند. صبر و بردباری به عنوان مهارتی آموختنی، در مسیر زندگی افراد و به منظور رسیدن به موفقیت و کامیابی تاثیر بسزایی برجای می گذارد. برای دستیابی به موفقیت و احساس رضایت در زندگی باید مسیر را آهسته و پیوسته طی نمود. ملاقات با افراد و فرهنگ های جدید و شرکت در فعالیت های اجتماعی، از دیگر خصوصیات افراد پخته تلقی می شود.

مطالعه داشتن روزانه و مستمر با خصوصیات افراد پخته عجین شده است. به طور کلی، با خواندن مجلات و کتاب های تازه، دید و افق تازه ای در پیش چشم افراد قرار می گیرد. مضاف بر این، در پرتو مطالعه مستمر داشتن علاوه بر توسعه و گسترش دایره لغات افراد، بررسی اتفاقات محیط پیرامون از دیگر جنبه ها امکان پذیر می شود. برای برخورداری از شخصیتی پخته، بالغ و قوی، مطالعه داشتن راهکار مثمر ثمر و مفیدی تلقی می گردد. مثبت گرایی از دیگر ویژگی ها و خصوصیات افراد پخته به شمار می رود. خوش بین بودن و با دید مثبت به مسائل نگریستن، در کنار آمدن و حل و فصل مسائل مختلف، از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

نگارنده: سپیده حسینی فرد

جهت مشاوره در مورد «افراد پخته و خصوصیات آنها چگونه است؟» و تعیین وقت مشاوره حضوری با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22618473 021

22623587 021

سایت مرکز مشاوره فکر بکر با هدف گسترش دانش عمومی و تخصصی جامعه در زمینه انواع مشاوره روانشناسی، خانواده و زوجین، کودک و سبک زندگی و موفقیت کار خود را آغاز نموده است. در این راستا تمام سعی متخصصین و دکتر روانشناس ما بر روی مطالعه و یافتن جدیدترین دستاوردها و تحقیقات به روز روانشناسی و متعاقبا حل مشکلات اجتماعی و خانوادگی هم میهنان ارجمند است.

در مجموعه فکر بکر علاوه بر ارائه مقالات، تصویرنماها و ویدیوهای مرتبط با علم روانشناسی، به معرفی مراکز معتبر مشاوره پرداخته می شود و کانال های برقراری ارتباط سریع و ساده با یک مرکز مشاوره معتبر و مناسب برای شما فراهم شده است. در کنار تمام موارد فوق امکان انجام انواع تست های روانشناسی بصورت کاملا آنلاین و تخصصی در سایت برای استفاده شما بازدید کننده محترم وجود دارد. با امید به اینکه بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای بهبود حال مردم عزیز کشورمان و در نتیجه پیشرفت ایران سرفراز داشته برداریم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

چگونه دختری پخته باشیم
چگونه دختری پخته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *