چگونه روغن جذب پوست میشود

 
helpkade
چگونه روغن جذب پوست میشود
چگونه روغن جذب پوست میشود


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


قاعدگی دردناک زنان و دختران

 

 

چگونه روغن جذب پوست میشود

 

روش ماساژدرمانی از دوران باستان برای بهبود بسیاری از بیماری ‌ها، خصوصا بیماری‌ های عضلانی و مفصلی کاربرد داشته است. در این میان، پوست هم بی ‌بهره نمانده و روش ماساژ‌درمانی برای ناراحتی ‌های پوستی هم استفاده می‌ شده است.

 

زمانی ماساژدرمانی مختص از ما بهتران بود اما این روز‌ها در بیشتر سالن‌ های زیبایی و حتی مجتمع‌ های ورزشی، تکنسین‌ های ماساژ هم حضور دارند و با قیمتی تقریبا منصفانه، فعالیت می ‌کنند.

 

اغلب این افراد، انواع و اقسام روغن ‌ها، لوسیون ‌ها و ژل‌ ها را به شما معرفی می ‌کنند و ممکن است با توصیف خواص سلامت ‌بخش آن ها، شما را متقاعد کنند که انواع گران ‌تر را برگزینید و سلامت پوست خود را تضمین کنید ولی آیا این روش‌ های فیزیکی واقعا برای پوست مفیدند؟ واقعا تفاوتی می ‌کند که به پوستمان لوسیون شیمیایی بزنیم یا روغن گیاهی؟

 

روش‌ های ماساژدرمانی مختلف بوده و هدف از آن ها تحریک رباط‌ ها، تاندون‌ ها و بافت‌ های زیرپوستی و همچنین افزایش خون ‌رسانی به این نواحی است.

 

در گذشته اعتقاد بر این بود كه انجام منظم تکنیک‌ های ماساژ در مدتی طولانی سبب استحکام بیشتر عضلات شده و در نتیجه افتادگی پوست فرد را از بین خواهند برد. درباره دردهای مفصلی و اسکلتی هم تصور بر این بود كه ماساژ عضلات اطراف ناحیه درد، آن ها را حجیم‌ تر کرده و عملکرد آن ها را بهبود می ‌بخشد.

 

 

روغن‌ های گیاهی ماساژ

 

اکثر روغن ‌های ماساژ، گیاهی هستند. این روغن‌ ها انواع ویتامین‌ های محلول در چربی را دارند؛ مثلا ویتامینA ،D ، E و K اما باید خاطرنشان کرد که جذب این ویتامین‌ ها از طریق پوست، بسیار اندک است پس به ادعاهای تکنسین‌ ها توجهی نكنید.

 

 

این روغن ‌ها جنبه درمانی ندارند

 

در گذشته، ماساژ قسمت‌ های مختلف بدن به وسیله روغن‌ ها توصیه می ‌شد اما امروزه مطالعات جدید نشان داده که ماساژ، تاثیر چندانی در شلی عضلات ندارد. روغن‌ ها و ماساژ تنها حس آرامش را به فرد القا می‌ کنند و نمی ‌توانند در درازمدت مشکل پوستی او را بهبود بخشند.

 

روغن ماساژ یکی از ملزومات تکنیک ماساژ است و نقشی در درمان خشکی و دیگر ناراحتی‌ های پوستی ندارد. به عبارت دیگر، استفاده از روغن‌ های ماساژ بیشتر جنبه تفریحی دارد تا درمانی. اگر می‌ خواهید با روش‌ های ماساژ حس آرامش به شما دست دهد از این روش ‌ها استفاده کنید اما اگر انتظار دارید که ماساژ با روغن‌ های گیاهی پوست شما را جوان کند یا جوان نگاه دارد یا کلا بهبودی در وضعیت آن به وجود آورد، سخت در اشتباه ‌هستید.

 

 

لوسیون‌ های ماساژ

 

لوسیون ‌های ماساژ پایه روغنی ندارند. بنابراین هنگام ماساژ از روی پوست، سُر نمی ‌خورند و سر جای خود باقی می‌ مانند. به علاوه پخش نشدن ناگهانی لوسیون‌ های ماساژ به تکنسین این امکان را می ‌دهد که بدون مالش و حرکت‌ های سخت مراحل ماساژ را با آرامش اجرا کند. به این ترتیب، فرد تحت استرس و تنش کمتری قرار خواهد گرفت.

 

 

انواع لوسیون ‌های ماساژ

 

لوسیون ‌های ماساژ پوست را نرم کرده و مدتی طول می ‌کشد تا جذب پوست شوند. این محصولات انواع گوناگونی دارند اما بیشتر آن ها با برخی روغن ‌ها (روغن بادام شیرین و آفتاب‌ گردان) ترکیب می‌ شوند تا بافت بهتری داشته باشند.

 

 

ژل ‌های ماساژ

چگونه روغن جذب پوست میشود

 

ترکیبات ژل‌ های ماساژ به مراتب ساده‌ تر و سبک ‌ترند و به سرعت جذب پوست می ‌شوند. تنها مقدار اندکی از این ژل‌ ها بخش قابل توجهی از پوست را پوشش می ‌دهد.

 

 

انواع و اقسام روغن ماساژ

 

روغن بادام: روغن بادام طرفداران زیادی دارد و بسیار نرم است و استفاده از آن حس آرامش‌ بخشی به فرد القا می ‌کند. سریع جذب می ‌شود؛ زیاد روی پوست نمی ‌ماند؛ ایجاد حساسیت نمی‌ کند؛ خیلی چرب نیست، به راحتی پخش می ‌شود و در ضمن، خوش‌ بو و دارای عطری ملایم هم هست.

 

روغن هسته انگور: روغن هسته انگور هم زیاد چرب نیست اما معمولا با روغن بادام و روغن جوانه گندم ترکیب می ‌شود، سبک است و بوی زننده ‌ای ندارد.

 

روغن زردآلو: روغن زردآلو پوست را تحریک نمی‌ کند و خوب روی پوست پخش می‌ شود.

 

روغن آووکادو: روغن آووکادو رنگ سبز تیره‌ ای دارد و نسبت به سایر روغن‌ ها سنگین‌ تر است و به علت چرب بودن فوق ‌العاده ‌اش معمولا با دیگر روغن ‌ها مثلا روغن بادام ترکیب شده سپس مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

روغن جوجوبا: این روغن از دانه گیاه جوجوبا گرفته می‌ شود؛ خوشبو است و خاصیت ضدمیکروبی دارد. برای درد‌های مفصلی و ناراحتی ‌های پوستی مفید است، پوست را تحریک نمی‌ کند و سریع و آسان جذب می ‌شود.

 

روغن جوانه گندم: بوی ملایم این روغن، باعث شده در روش ‌های ماساژ اروماتراپی رواج داشته باشد. هنگامی که با روغن بادام شیرین ترکیب می ‌شود، استفاده‌ از آن راحت ‌تر است.

 

روغن نارگیل: زنجیره چربی روغن نارگیل مدت طولانی ‌تری روی پوست می ‌ماند، استفاده از آن راحت است، حساسیت‌ زا نیست و لباس ‌های فرد را رنگی نمی‌ کند.

 

سایر روغن‌ها: دیگر روغن‌ های مورد استفاده در روش ‌های ماساژ عبارتند از روغن زیتون، کره ‌های معمولی، روغن برخی حبوبات و گیاهان و روغن شترمرغ. هر کدام از این روغن ‌ها ویژگی‌ های منحصر به فردی دارند و برای شرایط به خصوصی مناسب ‌ترهستند.

 

 

روغن ماساژ خوب 3 ویژگی دارد

 

1- عطر و اسانس زیادی ندارد: روغن ‌هایی که بوی تندی دارند، نه تنها بیمار، بلکه تمام اطرافیان را هم آزرده می‌ کنند. فرض کنید شخصی بخواهد به تناوب، یک روز درمیان، از روغنی معطر استفاده کند. در این صورت، ماندن او در خانه و محیط‌ های اجتماعی، غیرممکن می ‌شود. شست ‌وشوی این روغن‌ ها دشوار است و بوی برخی از این روغن ‌ها آنقدر زیاد است که با شست‌ وشو هم از بین نمی ‌روند.

 

2- حساسیت ‌زا نیستند: اگر روغن‌ هایی که در تکنیک ماساژ استفاده می‌ شوند، خالص نباشند و ترکیبات مصنوعی در آن ها به کار رفته باشد، استعمال‌ شان در درازمدت سبب واکنش ‌های پوستی آلرژیک می ‌شود. البته 80 تا 90 درصد روغن ‌های پرکاربرد از عصاره گیا‌هان استخراج می‌ شوند.

 

3- خیلی چرب نیستند: اگر روغنی خیلی چرب باشد، مدتی بعد از استفاده باعث می‌ شود که پوست به شدت لغزنده و ناخوشایند ‌شود.

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران

منبع:هفته نامه سلامت

رازهای زیبایی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


16 روش زیبایی دندان ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

این روزها قیمت کرم های پوستی بسیار بالا رفته و شاید شما هم برای خرید کمی تردید داشته باشید. اما نگران نباشید در این مقاله به شما روغن های مفیدی را معرفی می کنیم که می تواند یک جایگزین عالی برای این کرم های پوستی گران قیمت باشد.

 این روزها اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید متوجه شده‌اید که بیشتر کرم‌های پوستی با یک افزایش قیمت ناگهانی مواجه بوده‌اند و همین در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های مالی شما اختلال به وجود می‌آورد تا جایی که شاید به راحتی نتوانید کرم همیشگی خود را تهیه کنید و ناچار می‌شوید یا در کرم‌های قبلی صرفه‌جویی کنید یا فعلا استفاده از کرم را کنار بگذارید اما پوست در این فصول بیشتر از هر زمان دیگری خشک می‌شود و به کرم احتیاج دارد پس باید به فکر راه چاره باشید.پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی است، روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند، هر کدام از این مواد می‌توانند بخشی از نیازهای پوستی را برطرف کنند مثلا اسیدهای چرب ضروری به خودی خود در بدن تولید نمی‌شوند، اما تمام سلول‌های بدن‌ برای سلامت بیشتر به آن نیاز دارند. این اسیدها کمک می‌کنند تا رطوبت طبیعی پوست در حد تعادل حفظ شود و از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کنند.هیچ‌گاه استفاده از روغن برای پوست صورت و بدن خود را امری غیرممکن تلقی نکنید. چربی‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.چرا که خود پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند. این نوع روغن‌ها از دانه، مغز، میوه و پوست آنها تهیه می‌شود و این ‌روزها به‌صورت موضعی و خوراكی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله برخی از خواص درمانی و كاربردهای موضعی روغن‌های طبیعی را مرور کرده‌ایم.

بیشتر بدانید : بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو را بشناسید

چگونه روغن جذب پوست میشود

این روغن زرد خیلی کمرنگ است و سرشار از ویتامین‌ E و B ، پروتئین، گلوسئید و مواد کانی است. کمی چرب است، که اجازه می‌دهد تا دست به راحتی روی پوست سر بخورد و در نتیجه برای ماساژ استفاده می‌شود. این روغن سریع جذب می‌‌شود؛ زیاد روی پوست نمی‌‌ماند؛ معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کند، خوشبو و دارای عطری ملایم هم هست.

در سال 2007 مقاله‌ای در ژورنال تخصصی پوست منتشر شد که در آن آمده بود استفاده از روغن بادام نه تنها از پوست دربرابر آفتاب محافظت می‌کند بلکه ممکن است بعضی از آسیب‌های ناشی از آفتاب را نیز تا حدی بهبود دهد. همچنین  ویتامین   E  موجود در این روغن مانع پیری زودرس پوست می‌شود و تا حد زیادی روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

از روغن بادام به عنوان مرطوب‌کننده پوست هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا هم پوست را نرم می‌کند و هم صاف. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 دریک کلینیک تخصصی پوست در انگلستان انجام شد، روغن بادام اثر نرم‌کنندگی فراوانی دارد. تا جایی که حتی رنگ پوست روشن‌تر می‌شود و پوست طراوت بیشتری پیدا می‌کند. روغن بادام می‌تواند در بهبود اثر به جا مانده از زخم‌ها نیز بسیار مفید باشد. 

التهابات پوستی مثل تورم و خارش هم  با روغن بادام زودتر بهبود پیدا می‌کنند. بیماری‌هایی چون پسوزیاریس، اگزما می‌توانند باعث التهابات و قرمزی‌ و خارش روی پوست بشوند اما روغن بادام می‌تواند در چنین موقعیت‌هایی به عنوان داروی شفابخش عمل کند و به طور موقت پوست را التیام دهد. البته حواستان باشد که بعضی‌ها نسبت به این روغن آلرژی دارند پس باید حتما قبل از استفاده مقدار خیلی کمی را روی پوست بگذارید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست نسبت به این روغن واکنش نشان می‌دهد یا نه؟

درمانگران طب سنتی ماساژ صورت با روغن بادام تلخ را یكی از بهترین شیوه‌های طبیعی برای از بین بردن آثار لك، آثار باقی مانده از جوش و سایر آثار پوستی می‌دانند. آنها توصیه می‌كنند 2 تا 3 بار در هفته از این روغن برای ماساژ پوست صورت‌ استفاده كنید. علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشك شدن و از بین رفتن جوش‌های چركی و عفونت‌های پوستی نیز می‌شود.

اول از همه پوست را با شوینده همیشگی خود، بشویید. بعد کف دست‌هایتان را با آب گرم مرطوب کنید  و به همراه چند قطره روغن بادام خالص پوست صورت را ماساژ دهید. بهتر است حرکات دست‌تان دورانی باشد. بعد از اینکه روغن کاملا جذب پوست شد می‌توانید روی آن از کرم‌ها و آرایش‌های هر روز خود استفاده کنید. 

این روغن سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است، همچنین اسید لینولئیک (linoleic acid) موجود در آن، برای بازسازی پوست لازم است و تا حد زیادی پوست و مو را نرم و لطیف می‌کند.

از آنجا که این روغن غنی از ویتامین‌ها و بتاکاروتن است، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و پوست آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند. همچنین تولید کلاژن را که برای حفظ سلامت بافت‌های پیوندی مهم است، بهبود می‌بخشد. در تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوهایو ثابت شده ‌است که عصاره هسته انگور باعث تسریع در ترمیم جراحات می‌شود. ناگفته نماند که به طور موثر سیاهی دور چشم را هم برطرف می‌کند.

ماده مغذی موجود در این روغن از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. همچنین اثر لکه‌های قهوه‌ای به وجود آمده از نور خورشید را کم رنگ می کند. بنابراین مصرف روزانه آن یا مالیدن روغن آن روی پوست خطر آفتاب‌سوختگی و ایجاد لکه‌های پوستی را کاهش خواهد داد.

مهم‌ترین ویژگی هسته انگور، خاصیت بالقوه آنتی‌اکسیدانی موجود در آن است، به طوری که خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن چندبرابر ویتامین c و ویتامین E است که خودشان  آنتی‌اکسیدان‌های بالقوه هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که رادیکال‌های آزاد (مواد مضر بدن) را تخریب می‌کنند و در نتیجه می‌توانند تا حد زیادی از پیری زودرس پوست پیشگیری ‌كنند.

یك‌ونیم پیمانه شکر قهوه‌ای را یک چهارم پیمانه روغن هسته انگور و یک چهارم پیمانه روغن بادام مخلوط کنید. در هر بار استفاده، کافی است مقدار مناسبی از این محلول را فقط برای مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید. این مخلوط را می‌توانید داخل ظرف در بسته به مدت 6 ماه نگه دارید.

این روغن زردمایل به نارنجی است و حاوی مقادیر بالایی لستین، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6 و ویتامین‌های E و A است.

این ماده باعث ترمیم پوست شده و در درمان خشکی و چین و چروک پوست به کار می‌رود. علاوه بر آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی هم دارد. در واقع خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی آن را از دیگر روغن‌ها متمایز می‌کند. ویتامین E طبیعی موجود در این روغن حدود 100 برابر ویتامین E صنعتی، قدرت آنتی‌اکسیدانی داشته و همراهی این ویتامین با اسیدهای چرب امگا 3و 6 پوست را در برابر عوامل مخرب محیطی و رادیکال‌های آزاد حفظ كرده و در به تعویق افتادن پیری نقش موثری ایفا می‌كند.

اگزما معمولا پوست را به طور تکه‌ای خشک می‌کند به طوری که نه تنها پوست ملتهب و قرمز می‌شود بلکه گاهی خارش ناشی از آن نیز آزار دهنده می‌شود. روغن جوانه گندم در درمان این خشکی‌ها بسیار موثر است. لستین آن باعث رفع خشکی پوست می‌شود و به خوبی آن را مرطوب می‌کند. این روغن در اروماتراپی هم استفاده می شود و باعث می‌شود پوست نرم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

این روغن به تنهایی بسیار چسبناک است و بهتر است با سایر روغن‌ها مثل بادام شیرین مخلوط شود تا روان‌تر شود بعد در موضع مورد نظر مالیده شود.

روغن نارگیل یک روغن عالی برای ماساژ پوست به شمار می‌رود. این روغن به عنوان یک مرطوب‌کننده روی همه انواع پوست ازجمله پوست‌های خشک تاثیری عالی دارد. 

روغن نارگیل مرطوب‌کننده خوبی است بنابراین یک انتخاب ایده‌آل برای ماساژ بدن است، برخلاف کرم‌ها که دارای روغن‌های تصفیه شده است و تا حدودی باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، روغن نارگیل تا حدودی به وجود آمدن چروک‌ها را به تاخیر می‌اندازد و از شل شدن پوست در سنین جوانی جلوگیری می‌کند. این روغن از پوست در برابر لک‌های پیری محافظت می‌کند و در بهبود این لک‌ها نیز موثر است. استفاده از این روغن موجب لایه‌برداری طبیعی سلول‌های مرده پوست شده و مانند یك كرم ضدآفتاب طبیعی نیز عمل می‌كند.

روغن نارگیل برای کسانی که دارای پوستی چرب هستند یا پوست آنها مستعد آکنه و دانه‌های سرسیاه است چندان مفید نیست. چون این روغن می‌تواند منافذ پوستی این افراد را مسدود کند و در نتیجه باعث تشدید جوش‌ها و آکنه‌ها شود. روغن نارگیل بیشتر برای افراد دارای پوست خشک مناسب است. 

ضمن اینکه روغن نارگیل ظاهر جوان و سالم پوست را حفظ می‌كند، می‌تواند یک درمان خوب برای بسیاری از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، عفونت‌‌های قارچی، اگزما، التهاب و… نیز باشد. این روغن، پوست آسیب‌دیده را التیام می‌دهد و لایه سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد. همچنین از پوست در مقابل جوش‌ها و آفتاب‌سوختگی  محافظت می‌کند. ضماد روغن نارگیل می‌تواند برای خراش‌ها، بریدگی‌ها و سوختگی‌های شما بسیار موثر باشد و بهبود آنها را سرعت ببخشد و از به جا ماندن جای این جراحت‌ها جلوگیری کند.

برای درمان لکه‌ها توصیه می‌شود بعد از شست‌وشوی و خشک کردن دست و صورت   روغن را به پوست خود بزنید. چند قطره از روغن را روی دست بریزید و روی لکه ماساژ دهید. به شدت پوست را ماساژ ندهید زیرا موجب تحریک پوست می‌شود. اگر لکه‌ها دور پوست چشم است تنها با انگشت و بدون فشار زیر چشم را با روغن ماساژ دهید.

روغن جوجوبا زردرنگ، خوشبو و نرم است و سرشار از  ویتامین‌های E و ب كمپلكس و مواد معدنی سیلیكن، كروم، مس و روی و همچنین حاوی مقدار زیادی یُد است.

این روغن به عنوان پاک‌کننده طبیعی استفاده می‌شود و برای پوست‌های چرب و یا خشک و مستعد به آکنه بسیار عالی است. روغن جوجوبا از بیش از حد چرب شدن پوست جلوگیری می‌كند، زیرا تركیب روغن جوجوبا به چربی ترشح شده از غدد چربی در انسان‌ها شباهت دارد و درحقیقت می‌تواند با تولید كمی از چربی، غدد پوست را بفریبد و منافذ پوست را پر كند. روغن جوجوبا به دو روش با كاهش چربی ایجاد شده توسط پوست و محافظت از پوست در برابر باكتری‌های مضر، به درمان جوش‌های غرور در صورت می‌پردازد. 

برای مصرف موضعی چند قطره از روغن جوجوبا را دركف دست بچكانید، دو دست را به همدیگر مالش داده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن در سطح آن اثر كند. اگر پوست واكنش منفی نشان داد، استعمال آن باید متوقف شود.

روغن شتر مرغ منبع غنی ازاسیدهای چرب ضروری امگا  ۳ و ۶ و ۹ است روغن‌های ضروری‌ای كه بدن قادر به ساختن آنها نیست و باید روزانه خارج از  بدن تامین شود.

روغن شترمرغ می‌تواند به  آبرسانی به سلول‌های پوستی کمک شایانی کند. در نتیجه مانع به وجود آمدن خشکی‌های آزاردهنده شود. در واقع امگا 3 موجود دراین  روغن مهم‌ترین عامل در حفظ نشاط و سلامت پوست است، زیرا جذب بسیار بالای خود می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رطوبت را به پوست بازگرداند. در متون تاریخی و قدیمی به این نکته اشاره شده که افراد ثروتمند در مصر باستان به ویژه ملکه کلئوپاترای هفتم از روغن شترمرغ برای حفظ زیبایی، جذابیت و آبرسانی پوست در آب و هوای گرم و خشک مصر استفاده می‌کردند. 

بسیاری از محققان اروپایی بر این باورند که روغن شترمرغ می‌تواند از پیری پوست پیشگیری کند. آنها معتقدند که استفاده از این روغن به صورت موضعی در نواحی پوست دست، گردن و صورت می‌تواند موجب افزایش شادابی و طراوت سلول‌های پوستی شده روند پیری سلول‌های پوستی را به تاخیر بیندازد. علاوه بر این ماساژ صورت با این روغن می‌تواند از افتادگی عضلات صورت جلوگیری و از بروز چین و چروک در صورت به ویژه نواحی اطراف چشم و لب پیشگیری كند.

به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می‌برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می‌شوند توصیه می‌‌شود، پس از هر بار استحمام صورت و دست‌های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند. برای رفع ترک‌های پاشنه و کف پا نیز باید روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب) آنها را با روغن شترمرغ به خوبی مالش دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 روغن طبیعی که زیبایی شما را چند برابر می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت ناخن و زیبایی صورت با 6 روغن طبیعی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید روغن کرچک برای پوست صورت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوش زیر پوستی با روغن های طبیعی درمان کنید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

قطعاً استفاده از روغن ها برای روتین های مراقبتی بسیار زیاد به گوش شما خورده است . این ایده معمولاً در تمام جوامع مورد استفاده قرار می گیرد . روغن ها می توانند پوست شما را از مشکلات مختلف مثل پوست حساس ، آکنه و غیره محفوظ نگه دارند.

در نتیجه نیاز شما برای مراقبت از پوست تا حد زیادی کاهش پیدا می کند . روغن یکی از محصولاتی است که می تواند مشکلات مختلف پوستی را درمان کند و گاهی اوقات پوست شما را درخشان تر، روشن تر و تمیز تر از همیشه نشان دهد.

خوشبختانه برای تمام انواع پوست ها روغن های طبیعی در دسترس هستند . در نتیجه هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از آن ها وجود ندارد . در این قسمت از نمناک متناسب با هر نوع هدفی که برای پوست خود دارید ، روغن های مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن های گیاهی دارای ویتامین های فراوانند:

این روغن ها دارای انواع ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامینA ،D ، E و K هستند.

چگونه روغن جذب پوست میشود

روغن های گیاهی ،عطر و اسانس زیادی ندارند:

این روغن ها بوی تند و غیرمطلوبی ندارند بنابراین می توان از آنها استفاده نمود بدون اینکه سبب آزار اطرافیان شود.

روغن های گیاهی حساسیت زا نیستند:

برای ماساژ صورت با روغن های گیاهی لازم است از روغن های خالص استفاده نمایید زیرا استفاده از روغن های گیاهی ناخالص در درازمدت سبب واکنش های پوستی آلرژیک می شود.

روغن های گیاهی خیلی چرب نیستند:

این روغنها چربی زیادی ندارند . اگر از روغن چرب برای ماساژ پوست استفاده نماییم ، مدتی بعد از استفاده پوست به شدت لغزنده و ناخوشایند می شود.

صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید و صورت تان را شسته و آن را با حوله ای نرم خوب خشک کنید.

انتخاب یک روغن صحیح، نه تنها می تواند باعث ضدعفونی کردن و تمیزی صورت شما و خلاص شدن از دست چربی های اضافه باشد ، بلکه می تواند به تعادل سازی پایدار، منظم کردن تولید سبوم که یک روغن طبیعی پوست می باشد نیز کمک کند . در نتیجه چربی کلی آن کاهش پیدا می کند.

با استفاده از این روغن ها می توانید بافت کلی صورت خود را بهبود ببخشید زیرا هر کدام از آن ها وزن های مختلفی در مولکول های خود دارند ، در نتیجه احساس آرامش را به پوست شما تزریق می کنند.

این روغن ها می توانند رطوبت را در پوست شما به دام بیاندازند که یکی از مهم ترین اساس مراقبت از پوست می باشد . روغن های سبک می توانند به راحتی به پوست شما جذب بشوند و لابلای منافذ را نیز تمیز کنند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا نه تنها یک روغن سبک می باشد ، بلکه زمانی که روی پوست شما قرار می گیرد، به منافذ آن اجازه تنفس می دهد و می تواند رطوبت آن را حفظ کند . روغن جوجوبا به شدت سبوم یا همان چربی طبیعی پوست را در خود حل می کند و به درخشندگی پوست تان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

روغن دانه انگور

اگر پوست چربی دارید و هیچ گاه تا به حال احساس خشکی روی پوست نکرده اید، حتما از روغن انگور استفاده کنید . روغن انگور یک ماده طبیعی ضد عفونی کننده می باشد و کمی خشک تر از روغن جوجوبا عمل می کند و می تواند به مات کردن چربی پوست شما کمک کند.

روغن بادام

روغن بادام برای افراد دارای پوست چرب بسیار مفید است. ماساژ صورت با 2تا3قطره روغن، دو بار در هفته سبب زیبایی پوست می شود . پس از یک ساعت پوست خود را بشویید.

روغن رزماری

یکی از بهترین روغن های گیاهی برای ماساژ پوست چرب روغن رزماری است. این روغن برای درمان جوش یا کورک موثر است و دارای خواص ضد باکتری می باشد.

شستشودهنده های آنتی باکتریال تجاری برای پوست مان مضر هستند اما استفاده از یک شوینده ی خانگی تهیه شده از روغن رزماری بی خطر است و هم تاثیر بسیار زیادی دارد.شما می توانید روغن رزماری را با روغن کرچک یا هر روغن حامل دیگری نیز مخلوط کنید و با این ترکیب صورت تان را ماساژ بدهید و سپس با یک لیف گرم صورت تان را پاک کنید تا پوست تان نرم و صاف گردد.

روغن کرچک

اگر دارای پوست چرب هستید ، از روغن کرچک برای ماساژ پوست صورت استفاده نمایید ، روغن کرچک سبب یکدست شدن پوست می شود و خلل و فرج پوست را پر می کند . روغن کرچک سبب درمان چروک زیر چشمان تان می شود ، برای بهره گیری از روغن کرچک برای درمان چروک زیر چشم ، پیش از خواب کمی روغن کرچک زیر چشمان تان بزنید، اما مراقب باشید داخل چشم تان نرود.

برای زیبا و نرم شدن لب ها نیز می توانید هر شب پیش از خوابیدن یا صبح اول وقت ، کمی روغن کرچک به لب هایتان بزنید.

اگر می خواهید یک اسکراب ملایم پوست تهیه کنید و با آن پوست خود را تمیز نمایید ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری نمک را با هم مخلوط کنید و به صورت و گردن بمالید.نمک به عنوان اسکراب ملایم پوست را تمیز می کند.

روغن نارگیل

اگر دارای پوست چرب هستید ، برای رفع ناراحتی پوست، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید و هفته ای یک بار با حرکت دایره ای به صورت و گردن بمالید.

شاید فکر کنید که چربی پوست باعث زیبایی می شود اما اصلا اینطور نیست . بسیاری از افراد پوست خشک و زیبایی دارند اما این زیبایی نمی تواند دوام زیادی داشته باشد . بعضی از روغن ها نیز نسبت به روغن های دیگر سبک تر هستن د، مثل روغن جوجوبا ، دانه انگور یا روغن انار.

اما پوست های خشک تر باید از روغن هایی استفاده کنند که وضعیت پوستی آن ها را بهبود ببخشد.

روغن های غنی تر باید برای پوست هایی استفاده شود که بتواند حساسیت های ایجاد شده به دلیل خشکی را بهبود ببخشد.

3 الی 5 قطره از روغن را مستقیماً به مرطوب کننده ای بزنید که شب ها استفاده می کنید و آن را هم به صورت و هم گردن خود بزنید . با این کار قسمت های بیش از خشک صورت شما تغذیه می شوند و رطوبت بیشتری در آن ها به دام می افتد.

روغن بادام

روغن بادام خاصیت آبرسانی دارد و بسیار ملایم با پوست شما رفتار می کند و برای مشکلاتی مثل اگزما و آماس پوست و پوست بیش از حد خشک مناسب می باشد . همچنین ویتامین آ بالایی دارد و خاصیت نرم کنندگی آن نیز بالاست.

روغن مارولا

روغن مارولا می تواند به پوست شما در عرض چند دقیقه ماساژ به خوبی جذب شود . همچنین رطوبت دهی بسیار عالی دارد و خشکی پوست را در طول روز از بین خواهد برد.

چگونه روغن جذب پوست میشود

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم بهترین روغن برای پوست های خشک، می باشد. افرادی دارای پوست های خشک می توانند صبح ها پس از حمام و شب ها قبل از خواب از این روغن استفاده کنند. برای افزایش کیفیت روغن جوانه گندم ، می توانید روغن اسطوخودوس و یا هر روغن خوش بوی دیگری را به آن بیافزایید.

روغن کنجد

برای مرطوب شدن پوست خشک صورتتان ، از روغن کنجد استفاده نمایید تا گردش خون را بهبود بخشد و سلول های آسیب دیده را درمان کند.

روغن آفتابگردان

برای درمان اگزما و پوست خشک روغن آفتابگردان طبیعی که روغنی سبک محسوب می شود و بوی خنثی دارد، بسیار موثر است . برای نرم تر شدن پوستتان با یک پنبه کوچک مقدار اندکی از روغن آفتابگردان را بر روی پوست بمالید.

روغن گل رز

بهترین گزینه برای مرطوب کردن پوست صورت روغن گل رز است که بوی خوبی دارد و می تواند ترکیب خوبی برای مرطوب کردن پوست صورت داشته باشد.این روغن سریع جذب پوست می شودو پوست را نرم و شاداب می کند.

بسیاری از شما به فکر این هستید که چگونه مشکلات پوستی خود را برطرف کنید . هیچ گاه برای انجام دادن این اقدامات دیر نیست . بیشتر درمان های مربوط به آکنه و محصولات این چنینی ، حاوی موادی هستند که می توانند حساسیت های دیگری را برای پوست شما به وجود بیاورند.

زمانی که پوست شما خشک شود ، موجب می شود سبوم بیشتری تولید کنید و در نتیجه عاملی برای جوش های چرکی و یا سر سیاه می شود . روغن های امن و مناسب برای آکنه می تواند به تقویت پوست شما کمک کند . بنابراین مشکلات درونی بدن را نیز بهبود می بخشد ؛ بدون این که تعداد آکنه را افزایش دهند.

در این قسمت می توانید با اطلاعات مناسب ، از این روغن ها استفاده کنید . کافی است که چند قطره از آن ها را روی کل پوست خود ماساژ دهید و این کار را آخر از همه در روتین مراقبتی پوست خود به انجام برسانید.

روغن انار به طور طبیعی دارای خاصیت آنتی باکتریایی و ضد التهابی می باشد و به مبارزه با باکتری ها داخل منافذ پوست شما کمک می کند . همچنین التهابات پوست شما را آرام می کند . این روغن بسیار سبک است و هرگز ظاهری چرب را به پوست شما نخواهد داد.

زمانی که مشکلاتی مثل التهاب ، خشکی ، چروک ، قرمزی و غیره در پوست شما به وجود می آید ، می توانید از روغن گل سرخ استفاده کنید . این روغن پوست شما را عمیقاً مرطوب می کند ، بدون اینکه منافذ آن را بدتر کند و همچنین اسیدهای موجود چرب موجود در آن ، آکنه ها را از بین برده و قرمزی را کاهش خواهد داد.

اگر هیچ گونه از علائم پیری ، خشکی و یا چربی بیش از حد روی پوست خود ندارید و حساسیت خاصی را مشاهده نمی کنید ، باز هم باید یک روتین مراقبت از پوست داشته باشید تا در آینده با چنین مشکلاتی روبرو نشوید.

در واقع باید نیازهای پوستی خود را برطرف کنید . پوست نرمال ، بسیار پوست با ارزشی می باشد، زیرا می توانید از محصولات پایه استفاده کنید ، بدون ای نکه نگران منافذ پوست خود، حساسیت و یا خشکی آن باشید.

پوست نرمال، خشکی کمتری دارد . در نتیجه در مقایسه با پوست خشک نیاز به چربی های کمتر نیز دارد . برای چنین پوست هایی می توانید دو الی سه قطره از روغن های طبیعی را هنگام شب به مرطوب کننده خود اضافه کنید تا با درخشندگی بیشتر پوست خود مواجه شوید.

هرگز نباید روغن را با ضد آفتاب و یا مرطوب کننده هیبریدی مخلوط کنید و اصلا فرقی ندارد که پوست شما چه نوع داشته باشد . مرطوب کننده هایی که دارای ضدآفتاب و اس پی اف هستند ، به گونه ای طراحی شده اند که پوست شما را در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می کنند اما زمانی که چند قطره روغن را با آن مخلوط می کنید ، نمی توانید از این خاصیت مطمئن باشید . در نتیجه بهتر است که این ریسک را نکنید زیرا احتمال ایجاد لکه های قهوه ای ، چروک ها و سرطان پوستی وجود خواهد داشت.

روغن های رتینول

این روغن ها یک روغن جداگانه و نوع خاصی از یک روغن محسوب نمی شوند اما می توانید برای پوست های نرمال ، نتایج خوبی از آن ها بگیرید زیرا باعث روشن شدن تگاژ پوستی شما می شوند ، چین و چروک ها را بهبود می بخشند، جوش ها را برطرف می کنند و باعث آبرسانی پوست شما می گردند.

هر یک شب در میان بعد از مرطوب کننده از این روغن ها استفاده کنید . اگر از مرطوب کننده استفاده نمی کنید ، بهتر است که هر چه سریع تر این کار را انجام دهید زیرا رتینول ها بدون مرطوب کننده باعث خشکی پوست شما شده و مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن مغذی و نرم کننده است و می تواند به راحتی جذب پوست شما شود . همچنین ویتامین D بالایی دارد و آنتی اکسیدان موجود در ویتامین D می تواند به جلوگیری از مشکلات پوستی ، لکه های قهوه ای و چین و چروک ها کمک کند زیرا چنانچه در بخش سلامت و در مطلب خواص روغن آرگان گفته شد خطر آسیب های محیطی را به شدت کاهش می دهد . ماساژ دادن روغن آرگان روی پوست ، هنگام صبح و شب می تواند جزء آخرین مرحله روتین مراقبت از پوست شما باشد.

روغن دانه انگور

روغن هسته انگور بسیار سبک است و هیچ گاه اثر چربی از خود برجا نمی گذارد و پوست را مرطوب می کند و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می نماید. استفاده از روغن هسته انگور منافذ بسته شده ی پوستی را بازکرده و جوش ها را تمیز می کند.

اگر پوست حساسی دارید ، حتما باید از روغن های مخصوص پوست خود استفاده کنید تا مشکلات پوست تان برطرف گردد ، آن را تقویت کنید و وضعیت کلی آن را بهبود ببخشید.

به این معنا که حتماً باید فرمولاسیونی را پیدا کنید که هیچ ماده تحریک کننده ای نداشته باشد . روغن هایی مثل روغن نعنا ، گلاب و غیره عاملی برای حساسیت پوست می باشند.

هر روغنی که انتخاب می کنید ، اول باید مقداری از آن را زیر ناحیه گوش خود و نزدیک به چانه تست کنید و 24 ساعت صبر کنید و سپس واکنش پوست خود را مشاهده کنید . اگر احساس کردید که پوستتان هنوز سالم است، می توانید آن را هنگام صبح روی کل پوستتان یا هنگام شب ماساژ دهید و این کار را باید در آخرین مرحله روتین مراقبت از پوست خود انجام دهید.

روغن مورینگا حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد و پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد حفظ می کند ، اسید های چرب موجود در این روغن ، آسیب دیدگی و خشکی پوست را بهبود می بخشد. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی برای آرامش حساسیت های پوستی می باشد.

روغن مورینگا یک روغن سبک است و می تواند پوست های خشک را رطوبت رسانی کند . بنابراین می توانید یک لایه از آن را بدون ایجاد هیچ گونه سختی و حساسیتی روی پوست خود بزنید.

گل یاس از جمله گل هایی می باشد که روغن آن بسیار پرخاصیت می باشد.به نام پادشاه روغن های معطر معروف بوده.

برای بر طرف کردن ترک های پوست مفید است و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

روغن هایی دارویی را همیشه باید در بطری های شیشه ای تیره رنگ و دور از نور نگهداری کرد.نور خورشید آن ها را فاسد می کند.

روغن بابونه

روغن بابونه برای درمان آکنه موثر است و ترمیم کننده پوست ، افزایش دهنده ی جریان خون است . برای بهره گیری از خواص روغن بابونه 3 یا 4 قطره روغن بابونه ی رومی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بمالید.

این ترکیب سبب تسکین تحریک پوستی ، آبرسانی و مرطوب کردن پوست ، درخشندگی آن و رهایی از چروک ها و خطوط تیره ای که چشم های زیبایی شما را فراگرفته اند، می شود.

در مطلب خواص روغن بابونه در بخش سلامت نمناک خواندید که این روغن ترمیم کننده ،جوان کننده و تقویت کننده ی پوست است و سبب کاهش جوش می شود و پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد.

روغن آلوورا مانند روغن مورینگا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است . همچنین می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده و یک ضد باکتریایی طبیعی عمل کند و برای پوست های حساس و یا حتی پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب است .

استفاده از روغن برای پوست مفهوم جدیدی نیست. هزاران سال است که از انواع روغن‌ها برای سلامت و شادابی پوست استفاده می‌شود. با این حال تحقیقات اخیر در مورد روغن گیاهی و بهترین روغن برای پوست صورت اطلاعات جالبی را در مورد نحوه عملکرد و مواد تشکیل دهنده آنها در اختیار ما قرار داده است. نتایج این تحقیقات نشان داده که چگونه این روغن‌ها باعث زیبایی پوست می‌شوند و دلیل تأثیرگذاری آن‌ها چیست.

تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اطلاعات جالبی در مورد ۱۰ روغن غیر معطر جمع‌آوری شده است. مطمئن هستیم که با خواندن این مطالب و آشنایی با خواص و کاربرد هر یک از این روغن‌ها از طراوت پوست خود لذت خواهید برد.

نکته قابل توجه اینکه، تمام روغن‌های گیاهی که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم تنها برای پوست‌های حساس و پوست‌های مستعد روزاسه مناسب هستند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید…

روغن آفتابگردان از دانه گیاه آفتابگردان بدست می‌آید و منبعی غنی از اسیدهای چرب از جمله اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک است.

چگونه روغن جذب پوست میشود

اسیدهای چرب موجود در روغن آفتابگردان، به طور طبیعی جذب سایر لیپیدهای (چربی‌ها) محافظ پوست می‌شود. سازگاری اسیدهای چرب با چربی‌های موجود در پوست، ترکیبی مناسب برای تسکین و ترمیم پوست‌های خشک، حساس و آسیب دیده به وجود می‌آورد.

روغن آفتابگردان برای افرادی مناسب است که پوست آنها دچار خشکی و ناراحتی خفیف تا متوسط است. این روغن با سایر روغن‌ها و نرم‌کننده‌ها سازگار بوده و در اکثر مرطوب کننده‌های صورت و بدن استفاده می‌شود.

روغن آفتابگردان پوست را نرم‌تر، شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست از جمله پاک‌کننده‌های صورت وجود دارد.

روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل به دست می‌آید. این روغن منبعی غنی از چربی‌های اشباع شده از جمله تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که بهترین روغن برای پوست صورت خشک به شمار می‌آید.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، پوست را صاف کرده و آن را تسکین می‌دهد. روغن نارگیل و ترکیبات آن در بسیاری از پاک کننده‌های صورت، شوینده‌های بدن و شامپوها وجود دارد.

روغن نارگیل برای افرادی مناسب است که پوستی خشک دارند. درجه خشکی پوست می‌تواند از کم تا بسیار شدید متغیر باشد. حالت چربی طبیعی و چربی‌های اشباع شده موجود در این روغن، مانع از دست رفتن رطوبت پوست شده و آن را صاف و صیقلی می‌کند.

روغن نارگیل به طرز شگفت‌انگیزی پوست را نرم، لطیف و انعطاف‌پذیر می‌کند و در صورت ترکیب شدن با سایر نرم‌کنندها به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را تا چندین ساعت حفظ کند. روغن نارگیل در محصولات مخصوص لب و همچنین بسیاری از مرطوب کننده‌ها وجود دارد.

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا که شبیه به یک درختچه است بدست می‌آید. این روغن یک منبع بدون بو از چندین نوع اسید چرب است، که بسیاری از آنها از لحاظ بافت از چربی‌های اشباع شده‌ی‌ روغن‌های دیگر سبک‌تر هستند.

اسیدهای چرب روغن جوجوبا و اندازه نسبتاً کوچک ذرات آن، باعث جذب بهتر و راحت‌تر این روغن در بالاترین لایه‌های پوست می‌شود. به این ترتیب، این روغن گیاهی احساس چربی حاصل از روغن را کمتر به پوست منتقل کرده و به راحتی روی آن پخش خواهد شد.

روغن جوجوبا برای انواع مختلف پوست مناسب است.

روغن صورت جوجوبا یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده بسیاری از محصولات و سرم‌های تقویت کننده روغنی است.

روغن دانه میدوفوم نوعی روغن گیاهی بسیار پایدار و بدون بو است که از اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل شده است. تقریبا ۶۰ درصد از اسیدهای چرب موجود در این روغن، از خانواده اسیدهای ایکوزانوئیک است. اسیدهای چرب ایکوزانوئیک برای پوست بسیار مفید است.

اسید ایکوزانوئیک موجود در روغن دانه میدوفوم، به همراه سایر ترکیبات آن، یک نرم‌کننده فوق‌العاده است. با استفاده از این روغن حس چربی را روی پوست خود احساس نخواهید کرد. این روغن، پوست را لطیف کرده و آن را تسکین می‌دهد. اضافه کردن این روغن به محصولات مراقبت از پوست، خاصیت نرم‌کنندگی این محصولات را دو چندان می‌کند.

روغن دانه میدوفوم بهترین روغن برای پوست صورت خشک است.

یکی از نکته‌های قابل توجه در مورد روغن دانه میدوفوم نحوه نرم‌کنندگی آن است. این روغن یک لایه نازک از رطوبت را روی پوست باقی می‌گذارد، که همین خاصیت، آن را به یک افزودنی فوق‌العاده برای پاک‌کننده‌های صورت تبدیل کرده است. به همین دلیل است که روغن دانه میدوفوم در بسیاری از پاک‌کننده‌ها وجود دارد.

این روغن گیاهی سبک و غیر معطر، از هسته انگور به دست می‌آید. چربی اشباع شده کمی که در این روغن وجود دارد، بافت آن را بسیار سبک کرده است.

روغن هسته انگور حاوی مقدار بالایی ویتامین E است. وجود این ویتامین در روغن هسته انگور، آن را به یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده تبدیل کرده است. این روغن همچنین حاوی چندین فنول با خاصیت آنتی اکسیدانی مانند رِزوِراترول است.

روغن هسته انگور برای تمام پوست‌ها مناسب است. بافت سبک این روغن، آن را به بهترین گزینه برای پوست‌های معمولی تا نسبتاً خشک و یا حتی نواحی خشک پوست‌های مختلط تبدیل کرده است.

مانند اکثر روغن‌های گیاهی، روغن هسته انگور نیز پوست را نرم‌، لطیف‌ و درخشان‌ می‌کند. محتوای آنتی اکسیدان این روغن، مقاومت پوست را در برابر آلودگی و دیگر آسیب‌های محیطی بالا می‌برد.

روغن هسته انگور، عنصری کلیدی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. در محصولاتی که برای پوست‌های خیلی خشک تولید شده‌اند نیز از این روغن استفاده می‌شود.

این روغن غیر معطر، از فشردن میوه زیتون گرفته می‌شود. اگرچه در درجه اول به عنوان روغن پخت و پز استفاده می‌شود، اما نوع تصفیه شده آن در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد.

روغن زیتون سرشار از ۳ اسید چرب کلیدی برای پوست است. این ۳ اسید شامل اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک می‌شود. اولئیک، اسید اصلی موجود در روغن زیتون است و به دلیل تک غیراشباع بودن، بسیار روان است و به راحتی روی پوست پخش می‌شود. این روغن رطوبت پوست را حفظ کرده و سرشار از ویتامین E است؛ که یک آنتی اکسیدان بسیار مهم محسوب می‌شود.

روغن زیتون برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است. این روغن علی‌رغم ماهیت تک غیراشباع آن، به اندازه دیگر روغن‌های گیاهی سبک نبوده و بنابراین بهترین روغن برای پوست صورت افرادی که پوست چرب دارند، نیست.

روغن زیتون پوست را احیا کرده و خشکی آن را کاهش و درخشندگی آن را افزایش می‌دهد. در همین حال، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن، اثرات ناشی از آلودگی‌ها و آفتاب سوختگی را از بین برده و پوست را صاف می‌کند. روغن زیتون می‌تواند جزئی مؤثر در ماسک‌های شب باشد که به منظور آبرسانی قوی پوست طی خواب طراحی شده‌ است.

روغن میوه گل رز نوعی روغن گیاهی غیر معطر است که از هسته و میوه انواع گل رز تهیه می‌شود. از آنجایی که برای تهیه این روغن از خود گل رز استفاده نمی‌کنند، بو و رایحه گل رز را نداشته و در نتیجه برای افراد مستعد و یا دارای پوست‌های حساس ایجاد حساسیت نخواهد کرد.

روغن میوه گل رز منبعی مهم از فیتواسترول‌های آرام کننده و تسکین دهنده پوست است. این روغن همچنین حاوی چندین نوع اسید چرب است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اسید لینولئیک و اسید لینولنیک اشاره کرد. این دو اسید به محافظت و احیاء مجدد سد محافظتی پوست کمک می‌کنند. روغن میوه گل رز به شکل طبیعی سرشار از ویتامین C است، هر چند که درصد زیادی از این ویتامین در پروسه روغن‌گیری از بین می‌رود.

روغن میوه گل رز برای انواع پوست، خصوصاً پوست‌های خشک، حساس و ضعیف مناسب است.

این روغن پوست را نرم‌تر و صاف‌تر خواهد کرد و همچنین حساسیت پوست را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. روغن میوه گل رز یکی از ترکیبات اصلی کرم‌های مرطوب کننده شب است.

روغن آرگان نوعی روغن غیر معطر است که از هسته آجیل‌های درخت آرگان تهیه می‌شود. معمولاً گفته می‌شود که این روغن اثر معجزه آسایی روی پوست و مو دارد؛ اما واقعیت این است که اگرچه روغن آرگان نوعی روغن گیاهی مفید است، اما نمی‌توان ادعا کرد که بهترین روغن گیاهی موجود باشد.

روغن آرگان روان است و خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارد. این موضوع آن را در دسته‌بندی روغن‌های اشباع شده سنگین‌تر مانند روغن نارگیل و روغن‌های سبک‌تر مانند روغن هسته انگور قرار داده است. این روغن همچنین حاوی چربی‌ها و اسیدهای چرب مفید از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است. روغن آرگان نیز مانند روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است.

روغن آرگان برای انواع مختلف پوست مناسب است. اما برای افرادی که پوستی خشک، خیلی خشک و یا کم آب دارند، از نظر زیبایی‌شناسی بسیار مفید واقع می‌شود و حس خوشایندی را به آنها منتقل خواهد کرد. روغن آرگان می‌تواند به ضد آفتاب‌های مینرال یا معدنی (که گاهی اوقات دارای بافت پودری هستند) فرم کرمی داده و آنها را برای انواع مختلف پوست مناسب کند.

با مصرف این روغن، انتظار پوستی صاف و براق را داشته باشید. با مصرف روغن آرگان، پوست شما مدت طولانی‌تری نرم و لطیف باقی خواهد ماند. با این حال صادقانه بگوئیم که خواص این روغن برخلاف باور عموم که بهترین روغن برای پوست صورت شناخته شده است، چیزی فراتر از دیگر روغن‌های ذکر شده در این مقاله نیست.

چگونه روغن جذب پوست میشود

روغن دانه چیا از دانه‌های ریز گیاه چیا به دست می‌آید. این ماده در درجه اول به عنوان یک ماده غذایی مغذی شناخته می‌شود، اما برای پوست هم فواید بسیاری دارد.

این روغن، اسید چرب امگا ۳ را به همراه اسیدهای فنولیک و ایزوفلاوون‌ها که دو منبع قدرتمند آنتی اکسیدان هستند به پوست منتقل می‌کند. روغن‌های امگا ۳ پوست را آرام و هیدراته می‌کنند، در حالی که آنتی اکسیدان‌ها علائم پیری و استرس را کاهش می‌دهند. این روغن به هیچ ‌وجه سنگین نیست و روی پوست احساس بدی به جا نمی‌گذارد. روغن دانه چیا حاوی پروتئین‌هایی است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

این روغن برای انواع مختلف پوست، پوست‌های مستعد لک و جوش، حساس و حتی دارای قرمزی مناسب است.

با توجه به آرام‌بخش بودن اسیدهای چرب امگا ۳، روغن دانه چیا پوست را یکدست و قوی می‌کند؛ به شکلی که کمتر به عوامل خارجی واکنش نشان می‌دهد و البته از حساسیت آن نیز می‌کاهد. با مصرف این روغن، پوست‌تان نرم‌تر و لطیف‌تر شده و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید.

روغن دانه چیا یک مکمل عالی برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بوده و باعث تقویت اثر نرم‌کنندگی و آبرسانی محصولات حاوی اسیدهای چرب امگا می‌شود.

روغن گل مغربی از دانه‌های این گل به دست می‌آید. این روغن به لطف غلظت بالای اسیدهای چرب امگا ۶ و گاما-لینولنیک اسید از بافتی روان و سبک برخوردار است.

بررسی ها نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا ۶ موجود در گل مغربی، در کنار دیگر اسیدهای چرب و طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله ویتامین E، به متعادل کردن واکنش‌پذیری و حساسیت پوست کمک می‌کند. این موضوع پوست را آرام کرده و ظاهر آن را صاف، یکدست و حتی جوان‌تر نشان می‌دهد.

روغن گل مغربی برای انواع پوست مناسب است. با این حال، اگر پوستی علائم پیری دارد و بسیار حساس است، این روغن بهترین گزینه است.

در یک جمله می‌توان گفت که این روغن، پوست را آرام می‌کند. گاما-لینولنیک اسید موجود در این روغن ظاهر پوست را زیباتر و از همیشه عادی‌تر می‌کند. به دلیل خاصیت تسکین دهندگی، روغن گل مغربی می‌تواند یک افزودنی عالی در تونرهایی باشد که برای پوست‌های خشک و خیلی خشک طراحی شده‌اند.

در این مقاله ۱۰ نوع

معرفی کردیم که در نوع خود بهترین روغن برای پوست صورت هستند. اگر پوستی حساس و دهیدراته دارید، از این روغن‌ها استفاده کنید و نتیجه آن را با ما و دیگران در میان بگذارید…

مقالات تخصصی سایت کاسبان

از دوران باستان برای درمان انواع بیماری ها ، به خصوص بیماری های عضلانی و مفصلی از ماساژ درمانی استفاده می کردند . ماساژ درمانی برای ناراحتی های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گرفت .

در آن دوران ها افرادی که به اصطلاح از ما بهتران بودند از ماساژ درمانی استفاده می کردند اما امروزه در اکثر سالن های زیبایی و حتی در مجتمع های ورزشی هم انجام می گیرد . و قیمت زیادی هم ندارد .

اگر سری به مراکز ماساژ درمانی بزنید آن ها انواع روغن ها ، ژل ها و لوسیون ها را به شما معرفی می کنند گاهی با توصیف خواص آن ها شما را متقاعد می سازند که محصولی را خریداری کنید که قیمت بالاتری دارد . آیا استفاده از این روش می تواند برای پوست تان مفید باشد یا خیر ؟ آیا در لوسیون شیمیایی و روغن گیاهی تفاوتی وجود دارد یا خیر ؟

چگونه روغن جذب پوست میشود

برای ماساژ درمانی از روش های مختلفی استفاده می شود هدف از انجام این کار تحریک کردن رباط ها ، بافت های زیرپوستی و تاندون ها می باشد از طرفی خون رسانی به این گونه نواحی نیز صورت می گیرد .

در گذشته افراد معتقد بودند که ماساژ می تواند در طولانی مدت باعث مستحکم شدن عضلات شده و مانع از افتادگی پوست در افراد می گردد . ماساژ در دردهای مفصلی و اسکلتی باعث می گردد که عضلات این ناحیه حجیم تر شده و عملکرد آن ها بهبود یابد .

اکثر روغن هایی که برای ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می گیرد گیاهی هستند . ویتامین های آن ها در چربی محلول می شود مثل انواع ویتامین A, D , E, K دقت داشته باشید که این ویتامین ها بسیار کم از طریق پوست جذب می شوند . اگر تکنسینی چنین ادعایی داشت که از طریق پوست جذب می شود ادعادیی کذب است .

در آن دوران از روغن ها برای قسمت های مختلف بدن استفاده می شد اما امروزه تحقیقات نشان داده که ماساژ درمانی نمی تواند شلی عضلات را از بین ببرد . و استفاده از ماساژ تنها برای رساندن حس آرامش در فرد است . و برطرف کننده مشکلات پوستی وی نیست .

جهت جلوگیری از چین و چروک پوست و همچنین داشتن پوستی صاف می توانید از روش های لایه برداری پوست از جمله میکرودرم ابریژن و لیزر استفاده نمایید.

استفاده از روغن در ماساژ از تکنیک های ماساژ است و هیچ گونه نقشی در از بین بردن ناراحتی های پوستی ندارد . بیشتر برای تفریح از این روغن استفاده می شود و در درمان هیچ گونه نقشی ندارد . اگر به دنبال آرامش هستید می توانید از انواع روغن ها در ماساژ استفاده کنید . فکر این که توسط روغن ها ناراحتی های پوستی تان را برطرف سازید را از سرتان بیرون کنید . زیرا روغن ها نقشی در جوان سازی پوست شما ندارند .

چرا روغن ها روی پوست سر نمی خورند و در جای خودشان باقی می مانند ؟ زیرا این نوع لوسیون ها پایه روغنی ندارند . این عامل باعث می گردد که تکنسین به راحتی عمل ماساژ را انجام دهد . و فرد کم تر دچار استرس و تنش خواهد شد .

لوسیون ماساژ باعث می گردد که پوست نرم گردد و پس از مدتی جذب پوست می شود . لوسیون ها دارای انواع گوناگونی هستند بعضی از آن ها را با برخی روغن ها مثل روغن بادام شیرین و آفتاب گردان ترکیب می کنند این عمل باعث می گردد که بافت بهتری داشته باشند .

ترکیباتی که داخل ژل های ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد سبک تر هستند و سریع تر نیز جذب پوست می شوند . با مقدار کمی ژل می توان بخش زیادی از سطح پوست را مورد پوشش قرار داد .

این روغن باعث تحریک پوست نمی گردد و خیلی خوب نیز روی سطح پوست پخش می گردد .

این روغن طرفدار زیادی دارد و آرامش بخش است . به سرعت جذب می گردد و زیاد روی پوست باقی نمی ماند حساسیت ایجاد نمی کند و زیاد چرب هم نیست این روغن خوش بو بوده و عطر آن بسیار ملایم است و به راحتی نیز پخش می گردد .

این روغن هم زیاد چرب نمی باشد بوی آن مطبوع است . آن را با رنگ بادام و روغن جوانه گندم ترکیب می کنند .

این روغن به رنگ سبز تیره است و نسبت به دیگر روغن ها سنگین تر می باشد این روغن را با روغن هایی مثل روغن بادام ترکیب کرده ومورد استفاده قرار می دهند .

بوی ملایمی دارد ترکیب آن با روغن بادام شیرین باعث استفاده راحت تر آن می گردد .

بسیار خوشبو است و دارای خواص ضد میکروبی می باشد . مناسب برای دردهای مفصلی و ناراحتی های پوستی است بسیار آسان جذب می گردد و باعث تحریک پوست نیز نمی گردد .

این روغن مدت طولانی تری بر روی پوست باقی می ماند و حساسیت زا هم نیست .

از روغن های دیگری چون روغن زیتون ، روغن شترمرغ و … نیز می توان استفاده کرد که هر کدام از این نوع روغن ها دارای خواص منحصر به فرد خودشان هستند .

عطر زیادی نداشته باشد . روغنی که بوی آن تند است باعث آزار فرد و اطرافیان خواهد شد . شست و شوی این نوع روغن ها بسیار سخت است گاهی با شست و شو نیز از بین نمی روند بنابراین روغنی خوب است که عطر آن ملایم بوده و قابل تحمل باشد .

ایجاد حساسیت نکند . در صورتی که روغنی که برای ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد خالص نباشد استفاده از آن در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود . بنابراین روغنی را انتخاب کنید که میزان حساسیت آن خیلی کم باشد . و یا اصلا وجود نداشته باشد .

چرب هم نباشد . روغن چرب باعث می گردد که پوست لغزنده شود. و استفاده از این نوع روغن ها نیز باعث آزار فرد خواهد شد . و روغنی مناسب است که میزان چربی آن پایین باشد .

 

برچسب ها: روغن ماساژماساژماساژ درمانیماساژور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خانوم ها از سفر به این کشورها بپرهیزند!

از سوغاتی های گوناگون ایران زمین چه می دانید؟

چگونه روغن جذب پوست میشود

از راز و رمزهای عکاسی در سفر چه می دانید؟

زنان و مسئله امنیت آن ها در سفر

از هنر چاپ بر روی چوب چه می دانید؟

از چاپ کلاقی یا همان چاپ باتیک چه اطلاعاتی دارید؟

معرفی انواع کارتریج و استفاده بهینه از کارتریج دستگاه‌های پرینتر

دانستنی هایی برای صرفه جویی در مصرف جوهر کارتریج پرینتر

تبخال چیست و چگونه درمان می شود ؟

آیا ویتامین B7 می تواند نقشی در جلوگیری از ریزش موها داشته باشد؟

با ورزش، پوست خود را روشن کنید!

چرا همیشه در یک جای صورت مان، جوش می زنیم؟

برای خرید ماکروفر چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

راهنمای خرید حوله

با اطلاعات کامل برای خرید فرش اقدام کنید!

راهنمای جامع خرید کارتریج

کپی برداری از مقالات بدون هیچ قید و شرطی بلامانع است!!

پوست شما در زیبایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. وقتی روغن برای پوست خود استفاده کنید دیگر حاضر نیستید بدون آن به زندگی خود ادامه دهید. اما باید در انتخاب، استفاده و نگهداری روغن ها دقت داشته باشید. مقاله ای در این ارتباط آورده ام تا بدانید چگونه روغن های صورت و بدن را در مراقبتهای پوستی روزانه خود بکار ببرید.

نحوه مصرف روغن ها

یکی از نکات مثبت روغن ها این است که برای مدت طولانی می مانند. اگر تا به حال روغن استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنم ابتدا مقداری روی پوست بدن استفاده کنید اگر رضایت داشتید برای صورت هم مصرف کنید. در اینجا چند مورد مصرف روغن به عنوان راهنما آورده ام.

به عنوان سرم پس از پاکسازی: پس از پاکسازی یک یا دو قطره روغن قبل از اینکه مرطوب کننده استفاده کنید بزنید. بهتر است هنگامی که هنوز پوست مرطوب است بزنید.

همراه با مرطوب کننده روزانه مصرف کنید: برای کسانی که در استفاده روغن به طور مستقیم روی پوست تردید دارند کمی از روغن را با کرم مرطوب کننده ترکیب کنید سپس استفاده کنید.

چگونه روغن جذب پوست میشود

پس از آرایش برای ظاهر تازه: خیلی از روغن ها مثل روغن نارگیل بدون اینکه پوست را چرب کنند جذب پوست می شوند. پس خوب است که پس از آرایش روی پیشانی و گونه ها بزنید تا پوست را آراسته کند.

طی حمام: برای رفع مشکلات پوست سر کمی روغن در حمام به آن بمالید.

داخل وان: کمی روغن داخل وان حمام بریزید تا پوستتان نرم و لطیف شود.

برای بدن استفاده روغن کمی طول می کشد. مقداری روغن به پوست مرطوب بزنید و ماساژ بدهید. سپس بگذارید خودش خشک شود. اگر زیاد روغن زده باشید می توانید با حوله آن را خشک کنید.

برای صورت ۲ تا ۳ قطره روغن هنگام صبح روی صورت ماساژ بدهید پس از چند دقیقه می توانید ضدآفتاب یا کرم پودر روی آن مصرف کنید.

کدام روغن برای پوست شما بهتر است

روغن ها کاملا شخصی هستند. به عنوان مثال روغنی که شما مصرف می کنید ممکن است برای پوست دوستتان خیلی سنگین باشد. بعضی روغن ها برای پوست های خشک مناسب هستند و بعضی هم برای پوست های چرب یا پوست های حساس. بله برای پوست های چرب هم می توان از روغن استفاه کرد اما باید در انتخاب روغن مناسب دقت داشته باشید.

به عنوان مثال اگر پوست ملتهب و جوشی دارید روغن هایی مصرف کنید که حاوی اسید لنولئیک هستند. روغن هایی چون روغن گلرنگ، کنف، هسته انگور ، آفتابگردان و گل رز. این روغن ها از روغن های دیگر سبک تر هستند و به پوستهای ملتهب می شوند.

اگر پوست خشک دارید روغن هایی مصرف کنید که حاوی اسید اولئیک هستند.مثل روغن زیتون، ماکادمیا یا فندق استرالیایی، بادام، آووکادو، جوانه گندم، کنف و کلزا.

مواد تشکیل دهنده روی لیبل روغن ها

وقتی بحث روغن های صورت به میان می آید دوست باید روغن هایی مصرف کنید که اصل و تایید شده باشند و حداقل پردازش روی آن ها انجام شده باشد. برای این کار به این کلمات روی لیبل روغن دقت کنید: virgin، CO2-extracted، unrefined (تصفیه نشده)، cold pressed.

نکته دیگر این است روغن هایی که خوراکی هستند را می توانید برای پوست هم استفاده کنید.

روغن های صورت معمولا بسیار گران هستند. برای اینکه پول کمتری هزینه کنید می توانید خودتان آن را بسازید. همچنین می توانید چند روغن را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال روغن هسته انگور، گل رز و هسته هویج را با هم ترکیب کنید

چگونه از روغن هانگهداری کنیم؟

روغن های با کیفیت که کمی پردازش شده اند نباید در هوای گرم نگهداری شوند. آن ها را در یخچال یا در هوای خنک نگهداری کنید و مدام استفاده کنید.

من به ترجمه متون روانشناسی و سبک زندگی علاقه دارم و امیدوارم این مطالب در زندگی شما مفید و موثر باشد.

با سلام . مطالبی که دوست گرامی در مورد روعن ها و مصارف انها فرمودند کاملا درسته . البته روغنها بسته به نوع و تنوع ویتامین ها،املاح ،مواد معدنی و اسید های موجود در آنها و میزان انها در هریک میلی لیتر روغن و ترانس اسیدها میتوانند اثر بخشی متفاوتی داشته باشند . ما برای اولین با در ایران روغن هسته خرما را پس از دو سال تحقیق بصورت خالص استحصال کردیم و معجزه ای برای پوست و مو میباشد .

من صورتم چربه و خیللللی جوش چرکی میزنه من همه کار کردم راهنماییم کنید پیکار کنم جوش متوقف شه

حتما باید به پزشک مراجعه کنید و هر تجویزی رو روی پوستتون امتحان نکنید

روغن خراطین واسه حجم دهی صورت عالیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تشکر! شما با موفقیت عضو خبرنامه بدونیم شدید.


برای دریافت آخرین مطالب بدونیم ایمیل خود را وارد کنید:

استفاده از مطالب بدونیم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع ، بلا مانع است. تمامی حقوق این سایت متعلق به بدونیم می باشد.

روغن زیتون طی مراحلی از فشرده شدن زیتون به دست می‌آید و به اشکال مختلف تولید می‌شود. فواید روغن زیتون اصل بسیار گسترده است. این روغن موارد مصرف گوناگونی دارد که یکی از مهمترین‌ آن‌ها، استفاده به صورت موضعی برای بهره‌مندی از خواص روغن زیتون برای مو و پوست است. این ماده ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K به همراه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد که به دلیل وجود اسکوآلن (Squalene) در ترکیبات آن است. وجود میزان زیاد اسکوآلن در ترکیبات این روغن است که آن را از باقی روغن‌ها متمایز و خواص روغن زیتون برای پوست را بیشتر می‌کند. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و نرم کننده پوست است. بنابراین با استفاده صحیح می‌تواند پوست را نرم و جوش‌های صورت را از بین ببرد.

روغن زیتون معمولا جزوی از ترکیبات محصولات شست‌وشوی صورت است و به عنوان پایه در بعضی از لوازم آرایشی هم استفاده می‌شود. همچنین انواع صابون زیتون و شامپو بدن و انواع دیگر لوسیون بدن نیز با عصاره زیتون تولید می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای پوست به صورت مستقیم و به تنهایی هم ممکن است. این ماده تاثیرات مثبتی روی پوست، مو و زیبایی دارد و می‌توانید از آن به اشکال متنوعی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شود.

خرید انواع روغن زیتون از سوپرمارکت دیجی‌کالا

چگونه روغن جذب پوست میشود

خواص روغن زیتون برای مو و پوست سر از زمان مصریان باستان مورد استفاده بوده است. ابتدا باید آن را در مایکروفر، یا در ظرفی که داخل آب جوش قرار دارد، گرم کنید. سپس به آرامی آن را روی کف سر و نوک موها ماساژ دهید و اجازه دهید که ۱۰ الی ۲۰ دقیق بماند. سپس به حمام بروید و با آب گرم و شامپو سر خود را بشویید.

شکر دانه درشت را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید و روی لب‌ها ماساژ دهید. این اسکراب لب برای درمان خشکی و ترک لب موثر است و پوست لب را نرم می‌کند. همچنین می‌توانید چند قطره آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید تا به علت ترکیبات اسیدی لیمو، اسکراب لب شما خاصیت لایه‌برداری هم پیدا کند. این اسکراب خوب را می‌توانید در مقدار بزرگ‌تر تهیه کرده و روی صورت یا بدن نیز استفاده کنید.

شاید فکر کنید روغن زیتون باعث می‌شود آرایش به همه‌جا پخش شود اما درواقع این روغن با لوازم آرایش، که پای روغنی دارند، ترکیب می‌شود و به نوعی آن‌ها را در خود حل می‌کند. با این روش این ماده تبدیل به مایع خوبی برای پاک کردن لوازم آرایشی مثل ریمل، سایه و خط چشم می‌شود. بعد از آن می‌توانید صورت را با آب گرم و شوینده ملایم صورت بشویید.

برای افزایش درخشندگی موها نیازی به خرید سرم مو و ماسک‌های درخشان کننده نیست. فقط کافی است چند قطره روغن زیتون بی‌بو کف دست خود بریزید و آن را از ریشه تا نوک موها پخش کنید تا به یک درخشش طبیعی و جذاب دست پیدا کنید.

اگر کرم اصلاح شما تمام شده و صابون پوست شما را خشک می‌کند، کمی روغن زیتون بردارید و روی پاها یا دست‌ها بمالید. این کار باعث حرکت راحت تیغ اصلاح روی پوست، بدون قرمزی و خراش می‌شود. از طرفی هم چربی این روغن باعث بیرون آمدن موهای زیر پوستی می‌شود و شما اصلاحی تمیزتر و دقیق‌تر خواهید داشت. البته نرمی و درخشش پاها بعد از اصلاح را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید ناخن‌های بلندتر و قوی‌تر داشته باشید باید از کوتیکول ناخن خود بهتر مراقبت کنید. روغن زیتون را به صورت مستقیم روی کوتیکول خود استفاده کنید. می‌توانید یک شیشه روغن زیتون خالص در کنار ظرفشویی خود داشته باشید تا هر وقت که چیزی را با دستان خود را شستید، چند قطره از آن بردارید و دور ناخن خود را نرم کنید.

همانطور که گفته شد، این روغن دارای ویتامین E است. بیشترین استفاده‌‌ای که از خواص روغن زیتون می‌شود، مرطوب کنندگی قوی آن است. می‌توان از این خواص روغن زیتون برای پوست‌ خشک و آسیب دیده در اثر اگزما استفاده کرد. خشکی پوست باعث تحریک شدن اگزما می‌شود و البته محصولات مرطوب کننده کارخانه‌ای هم اکثرا دارای اسانس هستند که باعث تحریک شدن اگزما می‌شود. ناحیه خشک یا دچار اگزمای پوست را دو بار در هفته با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید و برای گرفتن نتیجه چند هفته این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: اگزمای پوستی و رژیم غذایی مناسب برای درمان آن

از دیگر خواص روغن زیتون می‌توان به آنتی‌باکتریال و ضدپیری بودن آن اشاره کرد. این فواید روغن زیتون به دلیل ترکیب نادری به نام «هیدروکسی‎تریزسول» است. این ماده تاثیر بسیار خوبی در از‌بین بردن باکتری‌های عامل بروز آکنه دارد. برای درمان آکنه صورت هفته‌ای یک بار قبل از خواب و بعد از تمیز کردن صورت، ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

اسکوآلن (Squalene) که در ترکیبات روغن زیتون موجود است، نوعی چربی است که در سلول‌های پوست ما هم وجود دارد. جبران کردن اسکوالن‌های از بین رفته می‌تواند به مبارزه با پیری زودرس پوست کمک خوبی کند.

محصولات بسیار کمی وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای درمان سوختگی پای کودکان و بزرگسالان مشکلی نداشته باشد. روغن زیتون برای پوست‌های حساس ایدئال است و می‌توان آن را روی نقاط حساس و حتی پوست حساس بچه‌ها استفاده کرد. البته قبل از آن باید تست کنید و مطمئن شوید که کودکان یا خودتان به این ماده حساسیت نداشته باشید.

خشکی و زبری پاشنه و درمان ترک پا پا نیاز به نرم‌کننده و رطوبت دهنده قوی دارد. بعد از این که پاهای خود را سنگ پا کشیدید، به آن‌ها روغن زیتون بزنید، خوب پاها را ماساژ دهید و سپس جوراب نخی بپوشید. این کار را قبل از خواب انجام دهید تا مجبور نباشید راه بروید و به روغن اجازه دهید که کاملا جذب پاها شود.

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون بسیار زیاد است و این اسید‌های چرب هستند که به مبارزه با پیری پوست، حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی، کمک می‌کنند. مقدار کمی از روغن زیتون فرابکر را روی بدن خود ماساژ دهید و اجازه دهید که کامل جذب شود. این روغن بافت سبکی دارد و به سادگی جذب پوست می‌شود به شرطی که مقدار مناسبی از آن استفاده کنید و نه زیاد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

بهترین نوع برای استفاده روی پوست، نوع کاملا طبیعی، تصفیه نشده و خالص آن، یعنی «روغن زیتون فرابکر طبیعی» است. شاید فکر کنید که پیدا کردن روغن زیتون فرابکر کار سختی باشد یا این که طرز تهیه روغن زیتون فرابکر با انواع دیگر مثل روغن زیتون بی‌بو باهم تفاوتی نداشته باشد اما اشتباه می‌کنید. طرز تهیه و روغن‌گیری تاثیر زیادی روی خاصیت روغن زیتون و ترکیبات مفید آن می‌گذارد؛ روغن فرابکر حرارت ندیده و عاری از افزودنی‌های شیمیایی است.

انواع روغن زیتون ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد؛ روغن زیتون بی‌بو، روغن زیتون بابو، روغن زیتون بکر (Virgin Olive Oil)، روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) و غیره. در بین تمام این‌ها روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) برای استفاده روی پوست مناسب است. روغن‌های زیتون دیگر بیشتر برای استفاده در غذا و پخت و پز مناسب هستند. اسیدیته بعضی از انواع روغن زیتون طی فرایند تصفیه بالا می‌رود و به همین دلیل نباید از آن‌ها روی پوست استفاده شود. همچنین به هیچ‌وجه نباید از اسپری روغن زیتون که داخل قوطی است استفاده کنید؛ چرا که دارای مواد خطرناکی مانند “Propellant ” است، که قطعا نمی‌خواهید به پوست شما برسد.

حتی بهترین و پرخاصیت‌ترین مواد هم ممکن است برای همه مناسب نباشند و در بعضی افراد ایجاد ناراحتی کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که ممکن است روغن زیتون برای برخی از پوست‌های خیلی حساس، پوست‌های چرب یا افرادی که مشکلات پوستی مثل درماتیت دارند، انتخاب خیلی مناسبی نباشد. از این رو وقتی برای اولین بار می‌خواهید از خواص روغن زیتون برای پوست استفاده ‌کنید، کمی از آن را روی پوست داخل ساعد دست خود امتحان کنید. اگر در ۲۴ تا ۴۸ ساعت واکنش حساسیتی مشاهده نکردید می‌توانید با خیال راحت از آن روی پوست استفاده کنید. البته این حساسیت در مورد تمام روغن‌های طبیعی صدق می‌کند؛ چرا که بعضی از افراد دارای حساسیت‌های خاصی هستند که ممکن است از آن بی‌اطلاع باشند.

بیشتر بخوانید: کدام روغن‌ طبیعی برای درمان ترک پوست مفید است؟

منابع: Healthline, Quora, Allure

هشت
 − 
شش
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

من برای مو چند وقتیه از روغن زیتونی که دستی گرفته شده و خالصه استفاده میکنم.خیلیم ویسکوزیته بیشتری نسبت به روغن زیتون معمولی داره.
اما تاثیری نمیذاره.فکر کنم باور اشتباهیه.

واقعا استفاده از روغن زیتون رو به شخصه بیشتر پیشنهاد می کنم برای پوست تا استفاده و خرید لوازم آرایشی ؛ چرا که هر محصولی که برای پوست به کار می برید ، هر چه طبیعی تر باشه از جهت سالم ماندن و جوان ماندن پوست کمک به سزایی در حفظ شادابی و جوانی آن می کنید.
باز هم این نظر شخصی بنده هست،دوستانی هم که تا حالا تجربه های دیگری داشتند لطفا اعلام کنند که ما هم استفاده کنیم از تجربشون.

سپاس از دیجی کالا

سپاس از دیجی کالا

چند سال هستش که صورتمو با روغن زیتون، ماساژ و ورزش میدم. بسیار مؤثره. بهتره برای نتیجه بهتر، صبور بود. به هیچ عنوان از کرمهای دیگه ای استفاده نکردم. سپاس از مطلب بسیار مفیدتون

ممن برای پوست صورتم استفاده میکنم و واقعا تاثیر داره هم پوستم رو نرم کرده هم شفاف ترو سفید تر شده البته من از روغن زیتون فرابکر استفاده میکنم

چگونه روغن جذب پوست میشود
چگونه روغن جذب پوست میشود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *