چگونه قلب نمدی درست کنیم

 
helpkade
چگونه قلب نمدی درست کنیم
چگونه قلب نمدی درست کنیم

ایده های بسیار زیادی برای درست کردن قلب با نمد وجود دارد، که در این مطلب می توانید با روش ساخت گردنبند دخترانه قلبی شکل نمدی و نشانگر کتاب قلبی شکل نمدی آشنا شوید.

قلب نماد عشق و محبت است، با هدیه دادن انواع قلب نمدی در روز تولد عزیزانتان و یا در دیگر مناسبت های خاص می توانید این عشق و علاقه را ابراز نمایید. از این رو، این مطلب را به آموزش ساخت قلب با نمد اختصاص داده ایم، که خواهشمندیم تا پایان با آرگا همراه باشد.

برای ساخت گردنبند دخترانه به شکل قلب می توان از نمدهای رنگارنگ استفاده کرد. دیگر وسایل لازم برای ساخت این نوع آویز عبارتند از:چگونه قلب نمدی درست کنیم

ابتدا الگوهای قلب را در اندازه های مختلف بر روی کاغذ طراحی نمایید و پس از برش هر طرح قلب، الگوها را بر روی پارچه نمدی پیاده کنید و به وسیله قیچی مخصوص برش بزنید تا لبه کار، حالت هلال مانند داشته باشد.

نحوه دوخت این گرنبندهای قلبی، بسیار ساده می باشد و برای شروع دوخت باید نخ هم رنگ با نمد مورد استفاده شده و یا نخ با هر رنگ دیگری را درون سوزن قرار دهید.

دو الگوی قلب هم اندازه را روی هم قرار دهید و با کمک کوک های ساده لبه های آن را بدوزید، البته مقداری کمی از لبه های دو طرف قلب را باز بگذارید و بعد از پر کردن قلب با پنبه یا الیاف مصنوعی این قسمت را نیز کوک بزنید.

اکنون شما یک قلب نمدی دارید و به این ترتیب به سادگی می توانید قلب های نمدی در انواع رنگ بسازید.

در آخرین مرحله از درست کردن قلب با نمد می توانید با قرار دادن روبان یا نوارهای زیبای تزیینی در قسمت لبه های بالایی قلب نمدی و دوخت آن، صاحب یک گردنبند دخترانه زیبا و جذاب باشید. برای مشاهده انواع مدل گردنبند قلب کلیک نمایید.

یکی دیگر از خلاقیت های استفاده از نمد، ساخت نشانگر کتاب به شکل قلب می باشد. که ابتدا باید برای ساخت آن وسایلی همچون الگوی قلب، پارچه نمدی، قیچی، سوزن و نخ گلدوزی را تهیه کنید.

طرح قلب را روی کاغذ طراحی کنید و یا این که تصویر زیر را پرینت بگیرید و سپس برش بزنید.

 الگوی قلب را از گوشه های پارچه نمدی برش بزنید.

مجددا یک طرح قلب دیگر را نیز از گوشه پارچه نمد برش بزنید، تا دو طرح قلب نمدی داشته باشید.

در این مرحله نخ گلدوزی را از داخل سوزن عبور دهید.

دو طرح قلب را بر روی هم قرار دهید و با کمک نخ و سوزن (همانند تصویر) لبه های دو قلب را تا انتهای گوشه پایینی قلب بدوزید.

لبه های سمت دیگر دو طرح قلب را نیز به ترتیب بالا کوک بزنید.

اکنون با همان نخ گلدوزی طرح یک گل زیبا را در مرکز قلب بدوزید. یا این که یک جمله زیبا مثلا “I love you” یا “Teacher” را روی قلب گلدوزی کنید.

اکنون نشانگر کتاب قلبی شکل نمدی شما آماده شده است.

با استفاده از نمد می توان طرح های زیبایی از قلب نمدی را بسازید و آن را به دوستانتان هدیه دهید. نمونه های از این قلب های نمدی زیبا را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

مراحل تصویری ساخت قلب نمدی

ساخت آویز تزیینی با نمد برای اتاق کودک

     ساخت زیر گلدانی زیبای نمدی با طرح قلب

چگونه قلب نمدی درست کنیم

امیدواریم از آموزش درست کردن قلب با نمد نهایت استفاده را برده باشید، همچنین پیشنهاد می کنیم با بازدید از قسمت هنر در خانه با خلاقیت های بیشتری در زمینه ساخت انواع وسایل با نمد آشنا شوید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلام. امروز می‌خوام دوخت ریسه قلب نمدی رو بهتون آموزش بدم. شما با بعد از این آموزش می‌تونین یه عالمه قلب‌های خوشگل رنگی رنگی داشته باشین و اونارو توی اتاقتون آویزون کنین.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کارهای هنری معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، واسه ساختن کاردستی بانمد، عروسک های نمدی، ست لحاف و تشک، کوسن، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

مرحله اول:

مواد لازم جهت شروع آموزش نمددوزی قلب‌های رنگی رنگی:چگونه قلب نمدی درست کنیم

نمد دو میل در رنگ‌های مختلف

قیچی

پشم شیشه

نخ

سوزن

ماژیک یا مداد خیاطی صابونی

مرحله دوم:

از هر رنگ نمدی که دارین، دو تیکه در نظر بگیرین؛ یکی برای روی کار و اون یکی واسه زیر کار.

مرحله سوم:

الگو قلب تونو روی پارچه نمدی قرار بدین و اونو با ماژیک یا مداد خیاطی صابونی، روی پارچه منتقل کنین.

مرحله چهارم:

طرح منتقل شده روی پارچه رو برش بزنین.

مرحله پنجم:

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

 

قبل از این که دوختتون تمام بشه، داخل قلب نمددوزی رو به وسیله پشم شیشه پر کنین و بعد ادامه اونو بدوزین. 

 

 

اینم از مراحل آموزش دوخت ریسه قلب نمدی، امیدوارم این آموزش نمددوزی براتون مفید بوده باشه.

در آینده بازم براتون مطالب جذاب آموزش کاردستی های نمدی  می‌ذاریم، پس با ما همراه باشین 🙂

 

اگه دنبال آموزش‌های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش دوخت عروسک نمدی بالرین مراجعه کنین.



* Copy This Password *

چگونه قلب نمدی درست کنیم

* Type Or Paste Password Here *

تمامی حقوق برای شرکت دانش بنیان هنربخشان نوین شایگان محفوظ است و انتشار با ذکر دقیق مطلب و لینک به سایت هنری بلامانع است.


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


ایده های زیادی برای ساخت قلب با نمد وجود دارد، که در این مطلب روش ساخت گردنبند دخترانه قلبی شکل نمدی و نشانگر کتاب قلبی شکل نمدی را به آموزش می دهیم.

یکی از نمادهای عشق، قلب است که با هدیه دادن قلب نمدی در روز تولد و یا دیگر مناسبت ها، می توانید عشق و محبت خود را به او ابراز کنید. در این مطلب آموزش درست کردن قلب نمدی را می خوانید و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای ساختن گردنبند دخترانه شبیه به قلب می توانید از نمدهای رنگارنگ استفاده کنید. دیگر وسایل مورد نیاز برای ساخت این نوع آویزها عبارتند از:

چگونه قلب نمدی درست کنیم

در ابتدا الکوهای قلب را در انداه های مختلفی روی کاغذ طراحی کنید و بعد ا برش های طرح قلب، الگوها را روی پارچه نمدی پیاده کنید و با قیچی مخصوص برش بزنید تا لبه کار، حالت هلال مانند پیدا کند.

دوخت این گردنبند های قلبی شکل، خیلی ساده است و برای شروع کردن دوخت باید نخ هم رنگ با نمد استفاده شود و با تخ یا هر رنگ دیگری را در سوزن قرار دهید.

دو الگوی قلب هم اندازه را بر روی هم بگذارید با کوک های ساده لبه های آن را بدوزید، البته کمی از لبه های دو طرف قلب را باز بگذارید و پس از پر کردن قلب با پنبه یا الیاف مصنوعی این قسمت را هم کوک بنید.

حالا شما یک قلب نمدی دارید و به سادگی می توانید قلب های نمدی را در رنگ های مختلف بساید.

در آخرین مرحله ا ساخت قلب با نمد می توانید با قرار دادن روبان یا نوارهای زیبای تزیینی در قسمت لبه های بالایی قلب نمدی و دوخت آن، صاحب یک گردنبند دخترانه زیبا شوید.

یکی دیگر از طرح های جالب که می توانید با نمد سبازید، ساخت نشانگر کتاب به شکل قلب می باشد. در ابتدا برای ساخت آن وسایلی مانند الگوی قلب، سوزن، قیچی و نخ گلدوزی را تهیه کنید.

طرح قلب را روی کاغذ طراحی کنید و یا این که تصویر زیر را پرینت بگیرید و سپس برش بزنید.

الگوی قلب را از گوشه های پارچه نمدی برش بزنید.

مجددا یک طرح قلب دیگر را نیز از گوشه پارچه نمد برش بزنید، تا دو طرح قلب نمدی داشته باشید.

در این مرحله نخ گلدوزی را از داخل سوزن عبور دهید.

دو طرح قلب را بر روی هم قرار دهید و با کمک نخ و سوزن (همانند تصویر) لبه های دو قلب را تا انتهای گوشه پایینی قلب بدوزید.

لبه های سمت دیگر دو طرح قلب را نیز به ترتیب بالا کوک بزنید.

اکنون با همان نخ گلدوزی طرح یک گل زیبا را در مرکز قلب بدوزید. یا این که یک جمله زیبا مثلا “I love you” یا “Teacher” را روی قلب گلدوزی کنید.

اکنون نشانگر کتاب قلبی شکل نمدی شما آماده شده است.

با استفاده از نمد می توانید طرح های زیبایی از قلب نمدی را بسازید و آن را به دوست خود هدیه بدهید. نمونه هایی از قلب های نمدی زیبا را در ادامه مشاهده می کنید.

آموزش ساخت قلب نمدی

آویز تزیینی با نمد

چگونه قلب نمدی درست کنیم

آموزش ساخت زیر گلدانی با نمد

امیدواریم که یک قلب زیبا با نمد درست کنید و از آن نهابت لذت را ببرید.

با ساختن وسایل خیلی ساده میتونیم اتاق یا فضای خونمون رو جذاب تر کنیم. آویز نمدی یه نمونه از این وسایل تزیینی هستش که میتونه روی دیوار یا روی در اتاق ازش استفاده کنیم. آویزی رو میخوام آموزش بدم که…

با ساختن وسایل خیلی ساده میتونیم اتاق یا فضای خونمون رو جذاب تر کنیم. آویز نمدی یه نمونه از این وسایل تزیینی هستش که میتونه روی دیوار یا روی در اتاق ازش استفاده کنیم. آویزی رو میخوام آموزش بدم که نوع کاربرد اون بستگی به حروفی داره که با اونها تزیین میشه. این حروف میتونه اسم فرزند نازنینتون باشه و یا نوشته هایی مثل خونه یا خوش آمدگویی که حروف لاتین اون روی هر قلب میچسبه و در آخر این آویز رو در جای مناسب خودش نصب کنین. برای درست کردن این آویز با من همراه باشین.

آموزش ساخت آویز نمدی طرح قلب

وسایل مورد نیاز

برای شروع کار نیاز به تعدادی قلب دارین که تعدادش بستگی به حروف و کلمه ی مورد نظرتون داره. به تعداد قلب ها گل هایی با دو تا سایز  و برگ هایی برای تزیین گل ها برش میزنیم، برای روی گل ها هم میتونیم از دایره خیلی ریز یا مربع های کوچیک استفاده کنیم.چگونه قلب نمدی درست کنیم

برای برش حروف انگلیسی، شما میتونین از الگوی زیر در هر سایزی که دوست دارین پرینت بگیرین و اونها رو روی نمد قرار داده و ببرید.

الگو برای برش قلب روی نمد

الگوی حروف انگلیسی

بعد از برش زدن حروف مورد نظرمون هر حرف رو روی یه قلب میچسبونیم. میتونیم آویز رو از دو رنگ و یا تک رنگ استفاده کنیم. همچنین میتونیم یه آویز رنگی رنگی هم از نمد درست کنیم.

چسباندن حروف روی قلب های نمدی

برای تزیین روی قلب ها میخوایم از گل های رنگی رنگی استفاده کنیم. دو تا قلب توی دو تا سایز که روی هم میچسبونیم و روی اون رو میتونیم دایره بچسبونیم. (اگر برش دایره ریز براتون یه کم سخته میتونیم از مربع ریز برای چسبوندن روش استفاده کنیم.) و یه برگ خیلی ریز رو هم پشت گل هامون میچسبونیم.

چسباندن گل ها به هم

حالا که گل هامون آماده شدن اون رو روی قلب میچسبونیم.

چسباندن گل به قلب

نوبت به وصل کردن قلب ها رسیده، اون ها رو به ترتیب پشت سر هم روی نخ کنفی میچسبونیم. برای تمیزی کارمون روی نخ رو چسب میزنیم و قلب رو میچسبونیم.چون ممکنه اگر قلب ها رو چسب بزنین جایی که قرار روی نخ قرار بگیره چسب نخوره و حایی چسب بخوره که از پشت کارمون نمیز دیده نشه.

چسباندن قلب هابه نخ

برای اینکه آویزمون جذاب تر بشه با ربان پاپییون های کوچولو درست میکنیم و روی قلب ها میچسبونیم.

چسباندن پاپییون

آویز قلبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

کسب و کارت را اینترنتی کن

کوپن تخفیف 20 درصدی: 2nafare

گیفت با طرح های مختلف و با توجه به مناسبت های مختلف میتونه یه هدیه خاص باشه و البته میتونه بعنوان یه هدیه از جشنمون برای مهمونا به یادگار بمونه. گیفتی که میخوایم آموزش بدم برای جشن های نامزدی یا…

گیفت با طرح های مختلف و با توجه به مناسبت های مختلف میتونه یه هدیه خاص باشه و البته میتونه بعنوان یه هدیه از جشنمون برای مهمونا به یادگار بمونه. گیفتی که میخوایم آموزش بدم برای جشن های نامزدی یا حتی یه هدیه واسه ولنتاین مناسبه. همچنین میتونید با مروارید های کوچیک زیباترش کنید. در ادامه مطلب آموزش گیفت قلب نمدی رو می بینید…

گیفت قلب

وسایل مورد نیاز

الگو های قلب رو توی سه سایز مختلف برش میزنیم و از قلب بزرگمون دو تا برش میزنیم.چگونه قلب نمدی درست کنیم

الگو قلب نمدی

قلب کوچیک رو روی قلب بزرگمون  که سفید رنگه میچسبونیم و دور قلب سفید رو دندون موشی میدوزیم.

چسباندن قلب ها

حالا قلب سفید رو روی قلب بزرگ قرمز رنگ میچسبونیم و دورش رو با کوک های بخیه میدوزیم.

چسباندن و دوختن دور قلب

دو لایه نمد قلبی بزرگ رو روی هم میزاریم و شروع میکنیم به دوختن اطراف قلب و داخلش رو با پشم شیشه پر میکنیم. اطراف قلبمون رو دندون موشی میدوزیم. هر مرحله از دوختمون یه مروارید رو داخل نخمون میفرستیم و کوک دندون موشی میزنیم و این مراحل رو تکرار میکنیم تا دور قلبمون دوخته بشه.

فرستادن مهره

کوک دندون موشی

ادامه کوک دندون موشی

با ربان یه پاپیون ریز میتونیم درست کنیم و روی گیفتمون بچسبونیم.

چسباندن پاپیون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

کسب و کارت را اینترنتی کن

کوپن تخفیف 20 درصدی: 2nafare

شما کدبانوهای خلاق می توانید با چند تکه پارچه نمدی، دکوری زیبا و شیک را برای منزل تان درست کنید. میتوانید قلب های نمدی بسازید و اتاق تان را تزیین کنید.

پارچه مورد نظرتان را آماده کنید و الگوی قلب را نیز بکشید . حالا الگو را روی پارچه قرار داده و بعد با قیچی دالبر دار دور تا دور طرح تان را ببرید .

برای یک قلب دوتا برش لازم دارید . بعد برشهارا روی هم قرار داده و دوخت مورد نظرتان را انجام دهید.

 

ابتدا مواد و وسایل مورد نیاز شامل: نمد در رنگ مورد نظر ، نخ ، قیچی ، سوزن ، ماژیک الگو و الیاف را آماده میکنیم

 

 

چگونه قلب نمدی درست کنیم

 

 

الگوی قلب را در سایز مورد نظر پرینت بگیرید و  دور آن را برش بزنید . پیشنهادم  برای سایز قلب حدود مربع 10 سانت در  10 سانت هست

 

 

 

2 تکه از هر رنگ نمد به اندازه قلب برش میزنیم ( 2 عدد مربع 10*10)

 

 

 

با استفاده از ماژیک الگو طرح قلب را از روی الگو روی نمد ها میکشیم. دقت کنید که کشیدن الگئ خیلی دقیق باید باشه . میتونید الگو را با سوزن ته گرد روی نمد ثابت کنید و بعد الگو رو بکشید تا احتمال جابجا شدن الگو صفر بشه

 

 

 

حالا آن را بوسیله قیچی برش میزنیم ، بهتره برای برش تکه ها کوچک از قیچی کوچک استفاده کنیم

 

 

 

حالا هر دوقسمت جلو و پشت قلب ما برش خوره آماده هست 

 

 

 

با تکه ای نمد نمد دار دور قلب را تمیز میکنیم تا در صورتی که اثری از ماژیک الگو روی نمد باقی مونده بود کاملا تمییز بشه

 

 

 

حالا با توجه به رنگ نمدی که انتخاب کردیم ، نخ هم رنگ آنرا نیز انتخاب میکنیم

 

چگونه قلب نمدی درست کنیم

 

 

 

سوزن با سایز مناسب نخ را انتخاب میکنیم

 

 

 

 

سوزن را نخ کرده

 

 

 

 

انتهای نخ را همان طور که در جلسه دوم با هم آموزش دیدیم گره میزنیم

 

 

 

قسمت جلو و پشت قلب را روی هم قرار میدهیم  و سوزن را از بین دو لایه عبور میدهیم

 

 

 

 

سوزن را از فاصله حدود نیم سانتی از لبه نمد وارد کرده و محکم میکشیم

همون طور که در جلسات قبل بهتون گفتم اینکار و انجام میدیم تا گره را مخفی کنیم

 

 

 

 

شروع به  دوخت دندان موشی که در جلسه قبل باهم کامل یاد گرفتیم میکنیم 

 

 

 

 

 

 

دوخت دور را به همین صورت ادامه میدهیم

 

 

 

 

اگر احیانا در حین دوخت اشتباه کردید نگران نباشد ، اول سوزن رو از نخ در بیارید

 

 

 

 

بعد شروع به شکافتن قسمت هایی که اشتباه دوختید کنید

 

 

 

 

توجه کنید که دور تا دور قلب و ندوزید و یک قسمتو ندوخته باقی بزارید تا از اونجا داخل قلب رو با الیاف پر کنیم

 

 

 

 

شروع کنید الیاف پشم شیشه رو کم کم وارد قلب کنید

 

 

 

در انتها برای اینکه کاملا داخل قلب پر بشه میتونید الیاف رو با انگشت و یا وسیله نازکی مثل خودکار به داخل فشار دهید تا الیاف متراکم تر  شود و قلب بهتر و زیباتر باشد وبعد قسمت باز را نیز مجدد بدوزید

 

 

 

 

همین مراحل رو برای نمد با رنگ های دیگه هم تکرار کنید تا مجموعه ای از قلب های رنگی داشته باشید

حالا با استفاده از نخ کوبلن ( بدون اینکه رشته ای از آن جدا کنید )شروع به وصل کردن قلب ها به هم میکنیم

 

 

سوزن را از یک سمت وارد میکنید

 

 

 

 

و از سمت دیگر خارج میکنید

 

 

 

 

هورااا اولین قلبون رو به ریسه تبدیل کردیم حالا نوبت قلب دوم رسیده

 

 

 

قلب دوم هم مثل اولی داخل نخ میکنیم

اینکار رو برای همه قلب های آماده شده تکرار میکنیم ، فقط دقت کنید که نخ رو برش ندید چون هم از ابتدا و هر انتهای ریسه مقدار زیادی نخ احتیاج داریم برای آویز

 

 

اینم از ریسه با طرح قلب که باهم درستش کردیم

رنگ بندی قلب هایی که انتخاب میکنید کاملا سلیقه ای هست و میتونید اونهارو مطابق سلیقه و فضایی که میخواید استفاده کنید انتخاب کنید

من  عکس چندتا از رنگ های مختلف رو براتون میزارم تا بتونید راحت تر انتخاب کنید و زودِ زود دست به کار شید

       

        

    

چگونه قلب نمدی درست کنیم
چگونه قلب نمدی درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *