چطور به فرزندم عشق بورزم

 
helpkade
چطور به فرزندم عشق بورزم
چطور به فرزندم عشق بورزم

حدیث هفته/ امام صادق عليه السلام : هر كس به شايستگى در حقّ خانواده اش نيكى كند، عمرش طولانى مى شود.                         


جام خانواده؛


 

برخی والدین عقیده دارند سخت گیری به فرزندان بهترین شیوه تربیتی و ضامن سلامتی آنهاست در صورتی که مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد؛ سخت گیری بدترین شیوه تربیتی است و والدین باید دوست کودکان خود باشند سخت گیری روح آزادی کودک را از بین می برد و کودک را دچار اختلال های شخصیتی می کند.

ما در اینجا راههایی را برای شما آموزش می دهیم تا  بهتر بتوانید به فرزندانتان عشق بورزید:

چطور به فرزندم عشق بورزم


 

* عشق هدیه بی چون و چراست. به کودکان خود نشان دهید که آنها را در هر شرایطی دوست دارید و حمایتشان می کنید . در این صورت آنها هنگام سختی ها و مشکلات با آرامش و احساس امنیت به شما پناه می آورند.


 

* برای بازی با فرزندتان زمان مناسبی را اختصاص دهید با با کودکان بهترین راه عشق ورزی است. کودکان به کسی که با آنها بازی می کند اعتماد خاصی دارند و با او احساس دوستی می کنند.


 

 * فرزندتان را با واژه ای خوب صدا بزنید و هنکام حرف زدن با انها از کلمات مثبت استفاده کنید .به نیازهای احساسی و فیزیکی آنها با عشق پاسخ دهید و از کلمات سرزنش‌آمیز دوری کنید.


 

* هنگامی که فرزند شما از چیزی ناراحت است او را در آغوش بگیرید و با او ابراز همدردی کنید تا بتواند با شما درد دل کند.


 

* فرزندان آئینه پدر و مادر هستند. اگر می خواهید کودک شما تربیت صحیحی داشته باشد باید الگوی رفتاری مناسبی برای آنها باشید.و برای انتقال باورها و اعتقادات خاص خود باید آنها را در زندگی با شما ببینند.


 

* به کودکتان اجازه دهید تا طعم شکست و پیروزی را بدون دخالت شما بچشد و در این زمینه تجربیات خود را به آنها منتقل کنید.


 

* برای برخی شب‌ها، بازی خانوادگی درنظر بگیرید، بگونه‌ای که افراد خانواده بتوانند با هم باشند. برای هر شب، نام یک نفر را بنویسید که می‌تواند بازی را انتخاب کند.


 


گروه خانواده جام نیوز/ 2007

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

خیلی اوقات احساس می کنید که زندگی خانوادگی با مشکلات و پیچیدگی هایی روبرو شده است. اغلب از خودمان سوال می کنیم آیا کارهایی که باید انجام دهیم تا همه اعضای خانواده عشق و حمایت ما را احساس کنند، درست هستند یا نه .. یا اینکه آیا زمان خود را به شیوه ای درست صرف می کنیم و… در نقش  والدین، فشار زیادی را متحمل می شویم تا یک زندگی زیبای خانوادگی برای بچه هایمان درست کنیم. اما این ممکن است به فراموش کردن ابتدایی ترین شیوه های ابراز عشق بی حد و مرز ما منجر شود.

 

چطور به فرزندم عشق بورزم

خیلی از راههای ابراز علاقه به کودکان تاثیری بسیار در آنها ایجاد می کند. در واقع می توان بدون به زبان آوردن هیچ واژه و جمله ای این محبت ها را به آنها نشان داد. و هیچکدام از این محبت ها برنامه ریزی نمی خواهد. این موارد بهترین شیوه های ابراز علاقه به فرزندانتان بدون حرف زدن است. 1. در چشم آنها نگاه کنید.این ممکن است از آنچه در اولین نگاه به نظر می رسد، سخت تر باشد. این چالشی بود که من با پنج بچه زیر 11 سال آن را تجربه کردم. متوجه شدم که وقتی با بچه هایم حرف می زنم، به تلفنم نگاه می کردم یا درحال نوشتن یک ایمیل سریع بودم. خیلی زود متوجه شدم که درحال از دست دادن آن لحظه شیرین و احساس عمیق حضوری بودم که در طول سالهای مادری پروش داده بودم. حالا وقتی بچه ها با من حرف می زنند، هرچه درحال انجام آن هستم را کنار می گذارم و مستقیما در چشم آنها نگاه می کنم. چنین چیزی برای هردو طرف ارزش بیشتری دارد و زیباترین چیز در مورد زندگیم را به من یادآوری می کند. از احساسی که در تماشا کردن چهره آنها دارم گاهی اوقات شگفت زده می شوم.

 

اگر نتوانم دست از کارم بردارم به آنها می گویم که چند لحظه زمان می خواهم تا کارم را تمام کنم برای اینکه می خواهم وقتی با آنها حرف می زنم، در صورت آنها نگاه کنم.” متوجه شدم که در پی انجام این کار بچه هایم صبورتر شده اند و حضور بیشتری دارند. حتی کوچک ترین بچه ام با حوصله صبر می کند و می داند که از همه تمرکز و حواس من برخوردار خواهد شد. در تماس چشمی، حسی از تائید وجود دارد. در دنیای که بچه ها بزرگسالان را مرتب پای تلفن و مقابل کامپیوتر و تلویزیون ها می بینند، می توانیم نمونه ای از والدینی باشیم که مستقیم در چشم بچه های خود نگاه می کنند. آنها چنین روشی را در روابط خود با بقیه هم پیاده می کنند. 2.هیچ وقت آغوش بچه را زودتر ترک نکنیدوقتی بچه هایتان را در آغوش می گیرید، بگذارید آنها زودتر آغوش شما را ترک کنند. من این تجربه را چند سال پیش شروع کردم. این تصمیم یکی از مهمترین اقدامات من در مورد نشان دادن علاقه ام به آنها بود. عادت داشتم مثل بقیه پدر و مادرها، بچه هایم را با عجله و درحالی که حواسم پرت بود، در آغوش بگیرم و سریع سراغ کار دیگرم بروم. اما حالا وقتی آنها من را در آغوش می گیرند، اجازه می دهم تا جایی که می خواهند در آغوش من بمانند. از آنجایی که می دانند من آغوش آنها را ترک نمی کنم، فکر می کنم که خیلی عمیق تر در آغوشم می مانند.

 

گاهی اوقات آنها فقط به یک لحظه سریع علاقه نیاز دارند و بعضی وقت ها به آغوشی طولانی تر احتیاج دارند. آنچه در این کار یادگرفتم این بود که چنین چیزی به من اجازه می دهد به طریقی که هرگز قبلا به خودم اجازه اش را نداده بودم، از بچه هایم عشق بگیرم. این جزو باارزش ترین هدایایی است که می توانید به بچه خود بدهید. به آنها اجازه دهید که عشق خود را به شما ابراز کنند. 3. وقتی داخل اتاق می شوند، لبخند بزنیداین خیلی ساده است. اما این سوال را از خودتان بپرسید و ممکن است همه چیز متفاوت به نظر بیاید: چند دفعه به طور ناگهانی باید متوجه شویم که بچه ها در اتاقی حضور دارند؟ سرمان را بالا می کنیم و متوجه می شویم که یکی از بچه هایمان بدون اینکه کسی متوجه شود وارد اتاقی شده است.  یا گاهی وقتی متوجه ورود آنها می شویم، نگاهی سریع می کنیم و بلافاصله دوباره تلفن خود را چک می کنیم یا به کاری که داشتیم انجام می دادیم مشغول می شویم.

 

یا بدتر اینکه به آنها نشان می دهیم که موجب قطع شدن کار ما شده اند و می خواهیم آن را حس کنند. یک راه خاص که من سعی می کنم از طریق آن به بچه ام ابراز علاقه کنم، لبخند زدن به آنها در زمان ورودشان به اتاق است. می خواهم لبخند من را وقتی که وارد اتاق می شوند، به یاد داشته باشند. به عنوان پدر و مادر موقعیت های زیادی برای اصلاح و تربیت آنها داریم. ولی راههای خیلی معدودی برای محبت به آنها بدون گفتن جمله ای پیش رو داریم. اعلام آگاهی از حضور آنها با لبخند، کار آنها را ساده تر می کند. این پیام را به آنها می دهد که آنها را دوست داریم و دیدن آنها ما را شاد می کند.منبع:niniban.com


جراحی زیبایی سینه و شکم


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


طراحی و بازسازی فضای داخلی


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


تعیین جنسیت پیش از بارداری


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


 


محبت: مهمترین عامل سلامت روح کودک


رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله:

فرموده علی علیه السلام در مورد محبت به کودکان


 

چگونه می توانیم به فرزندانمان عشق بورزیم؟

چطور به فرزندم عشق بورزم

مشغله روزانه شما چیست؟ كار كردن در اداره، رسیدگی به امور خانه و خانواده و یا…  با وجود مسئولیت ها و مشغله های فكری متعدد آیا می دانید كه چگونه عشق و علاقه واقعی خود  را به فرزندانتان ابراز نمایید؟ فرصت های كوتاهی را كه در اختیار دارید به بهترین شكل مورد استفاده قرار دهید. دكترHarriet Heath معتقد است كه بهترین راه برای بر قراركردن ارتباطی عاطفی با كودكان ” برقرار كردن ارتباطی معنادار و صادقانه و تلاش برای حفظ آن است.”

2- قدرت كلامی : به نیروی واژه های خود پی ببرید. به شكلی با فرزندتان گفت و گو كنید كه همدلی ، همراهی و هم پیمانی خود را به او ابراز كنید نه این كه خود را به عنوان یك دشمن یا رقیب به او معرفی نمایید. به طورمثال هنگامی كه فرزندتان از مدرسه به خانه بر می گردد و از برخورد تند و نا مناسب معلم خود شكایت می كند بهتر است كه ابتدا او را درك كنید، با مهربانی با او سخن بگویید و اضطراب و نگرانی او را كاهش دهید . به او بفهمانید كه موافق او هستید. دراین صورت می توانید به رفع مشكل بپردازید، دیدگاه خود را به او منتقل سازید و به او نشان دهید كه آمادگی شنیدن سخنان نگران كننده او را دارید. او نیز آمادگی پذیرش نصایح شما را پیدا خواهد كرد.

نیروی واژه ها، هنگامی كه مشكلی وجود ندارد نیز معجزه آساست. به طور مثال وقتی كه فرزند تان به خانه می آید با اشتیاق و علاقه از وقایع روزمره او  پرس و جو كنید. به جای این كه به او بگویید : ” لباست را آویزان كن ، دستت را بشور…” از او بپرسید : ” با زی امروز چه طور بود؟ چند تا گل زدید؟ تعریف كن چه اتفاقاتی افتاد؟ … ” مهارت ارتباطی شماست كه مكالمه را طولانی تر می كند، چرخش كلام را تداوم می بخشد و علاقه وعشق شما را به فرزندتان اثبات می كند.

3-هیجانات : هنگام بروز هیجانات ، صبور باشید.از طریق نامگذاری هر یك از احساسات فرزندتان مانند عصبانیت، ترس، دلسردی ، ناراحتی ، خوشحالی می توانید به او كمك كنید كه هیجانات و احساسات خود را كنترل كند.

در حالی كه هیجانات و احساسات فرزندتان را تأیید می كنید، رفتار او را محدود سازید. به طور مثال زمانی كه كودك نوپای شما می خواهد از میز آشپزخانه بالا برود به او بگویید كه چنین اجازه ای را به وی نمی دهید. ” تو گرسنه هستی ، توخسته هستی ” و… با نام گذاری كردن هیجانات و احساسات كودك خود، او را همراهی كنید تا بتواند هیجان های درونی خود را كنترل كند. یاد بگیرد كه چگونه اعتماد كند و خود را تنها احساس نكند. با این روش رابطه ای نزدیك و صمیمانه بین شما و فرزندتان برقرار خواهد شد.

4-عشق و محدودیت ها: به خاطر داشته باشید كه شما می توانید همزمان با عشق ورزیدن به فرزندتان ، محدودیت های مورد  نظر خود را نیز اعمال كنید .

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.


برخی والدین عقیده دارند سخت گیری به فرزندان بهترین شیوه تربیتی و ضامن
سلامتی آنهاست در صورتی که مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد؛ سخت گیری
بدترین شیوه تربیتی است و والدین باید دوست کودکان خود باشند سخت گیری روح
آزادی کودک را از بین می برد و کودک را دچار اختلال های شخصیتی می کند.

ما در اینجا راههایی را برای شما آموزش می دهیم تا  بهتر بتوانید به فرزندانتان عشق بورزید:..ادامه مطلب

بی تردید شما فرزندان خود را دوست دارید. ولی آیا آنها هم می دانند که دوستشان دارید؟ بیشتر مردم فکر می کنند که عشق پدر و مادر به فرزند امری ساده، روشن و واضح است. شما هر روز عشقتان را به هزاران شیوه به فرزندتان نشان می دهید ولی گاهی کودک منظورتان را درک نمی کند. درست مانند اینکه به زبان دیگری سخن بگویید. حداقل سه زبان برای ابراز عشق وجود دارد:نشان دادن عشق، گفتن (بیان کردن)، و نوازش کردن. در ادامه نکات سودمندی جهت درخشش عشق در زندگی فرزندانتان با توجه به سن آنها ارایه می گردد.

دکتر اسمیت، روان شناس، توضیح می دهد که ابراز علاقه و توجه به بچه های کوچک تر آسان تر است. بچه ها درک مستقیمی از اطرافشان دارند. ابراز علاقه روشی برای مطمئن کردن کودکی است که به نوازش و اطمینان بین والدین و خودش نیاز دارد. کودکان نوپا ممکن است همیشه درک نکنند که چه می گویید ولی والدین می توانند با صدای آرام و مهربان با کودکان گفتگوی مثبت داشته باشند. اغلب لحن صدای شما منظورتان را از کلماتتان بیان می کند. ارتباط چهره به چهره نیز مهم است. گاهی والدین نمی دانند که کودکان چه درکی از چهره آنها دارند. به آینه نگاه کنید. ظاهر معمولی شما چگونه است؟ آیا خوشحال به نظر می رسید یا عصبانی و یا ناراحت؟ بچه ها را در آغوش بگیرید، ببوسید، نوازش کنید، لبخند بزنید و با آنها بخندید. گذراندن وقت با کودکان، در هر سن و شرایطی، بسیار جالب است. این کار، اعتماد به نفس و حس استقلال کودک را تقویت می کند. در3 تا 5 سالگی اش، عشق تان را به زبان بیاورید

روان شناسان کودک و خانواده معتقدند که پدر و مادر باید بیاموزند که چگونه پیام های عشق و علاقه خود را به کودکان برسانند. کودکی که دوست دارد مورد علاقه شما باشد، ممکن است بخواهد ظرف هایش را بشویید، برایش هدیه بخرید، اوقاتی را با او سپری کنید، برایش بستنی بخرید یا دوچرخه اش را تعمیر کنید. کودک در این سن دلش می خواهد جملاتی مانند :دوستت دارم، تو برایم مهم هستی، دوست دارم با تو باشم و… را از پدر و مادر بشنود. می خواهد والدینش او را در آغوش بگیرند، دست هایش را بگیرند و او را نوازش کنند. وقتی به فرزندتان می رسید، به چشم هایش نگاه کنید، دست هایش را بگیرید، نوازشش کنید، با او بازی کنید و با هم قدم بزنید. به او بگویید دوستش دارید و از داشتن او خوشحالید، کودک مشتاق شنیدن این جمله ها و کلمات است.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چطور به فرزندم عشق بورزم
چطور به فرزندم عشق بورزم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *