چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

 
helpkade
چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم
چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

اگر شما به فکر انیمیشن سازی یا کشیدن نقاشی های انیمه ی خود هستید و یا حتی فقط میخواهید داستان هایی در مورد کاراکتر های انیمیشن های مورد علاقه ی خود بنویسید، قطعا میخواهید کاراکتری خلق کنید که جذاب باشد و مردم را وادار به تماشای  انیمیشن شما بکند

 با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا ما به شما نشان دهیم که چگونه این کاراکتر ها را بنویسید

 

یافتن شخصیت آن ها

چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

 

۱-گروه خونی آنها را تعیین کنید

گروه خونی به عنوان یک شاخص معمول از شخصیت در ژاپن شناخته شده. شما میتوانید از این به عنوان راهی برای اینکه میخواهید شخصیت شما چگونه باشد استفاده کنید.گروه های خونی و شخصیت های همراه آنها اینجا هستند

O -مطمئن، خوش بین و با اراده اما همچنین خود محور و غیر قابل پیشبینی

A -خلاق، آماده و مسئولیت پذیر ولی همچنین خیره سر(حرف گوش نکن) و وابسته به زمان(در زمان های مختلف تصمیمات مختلف میگیرد)

B -فعال و پر شور اما همچنین خودخواه و مسئولیت نا پذیر

AB -سازگار و منطقی اما همچنین فراموشکار و انتقاد کننده

 

۲- روز تولدشان را تعیین کنید

زودیاک(تقویم خورشیدی، صفحه ای که به کمک آن ماه های سال را تعیین میکردند)شرقی باشد یا غربی ؟

میتوانید یکی را برای تعیین شخصیت کاراکتر انتخاب کنید. شما میتوانید از این برای انتخاب سن یا تاریخ تولد کاراکتر استفاده کنید

 

۳-از آزمون شخصیتی مایر بریگز استفاده کنید

اگر میخواهید یک ایده برای شخصیتی که به طور کامل شکل گرفته به دست بیاورید میتوانید تست mayers-briggs را امتحان کنید.این نوع شخصیت ها که بر اساس مطالعات روانشناسی بدست آمده میتواند در شکل گیری شخصیت کاراکتر شما کمک کند.

 

۴-از یک متعادل کننده ی شخصیت استفاده کنید

شما حتما میخواهید مطمئن باشید که شخصیت شما آدم متعادلی باشد(!). تعادل بین صفات مثبت و منفی برای خلق یک شخصیت جذاب و قابل باور لازم است. صفات مثبت و منفی کاراکتر خود را بشمارید و سعی کنید صفات منفی آن کمی بیشتر باشد. در انتهای داستان، کاراکتر شما آنقدر پیشرفت کرده که بر بعضی از صفات بدش غلبه کند. مثال هایی شامل صفات بد:

ور رفتن با هرچیزی(دستکاری کردن)

گاهی اوقات دروغ گفتن

توهین به دیگران

اهمیت ندادن به ناراحت کردن دیگران

متمرکز تنها بر اهداف خود

نداشتن کنترل بر ناراحت کردن دیگران

 غالبا رنجیده شدن، حتی بر اثر اتفاقات کوچک و تصادفی 

معمولا بی پروا و بی فکر

 

۵-برایشان اسمی عالی انتخاب کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند اسامی افراد میتواند بر شخصیت آنها تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده داشتن اسامی غیرمعمول میتواند به قلدری و یا مشکلات شخصیتی به دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتن منجر شود. همچنین افرادی(کابالاریان ها) وجود دارند با این باور که نام میتواند کل شخصیت شما را مشخص کند. این، چه درست یا غلط میتواند به شما برای انتخاب نام کمک کند

سعی کنید از انتخاب اسامی خیلی غیر معمول برای شرایط (محیط یا شخصیت) معمولی خودداری کنید. این باعث غیر واقعی جلوه دادن کاراکتر شما میشود.

 

 

خلق داستان های دلربا

 

۱- پایان کار کاراکتر خود را مشخص کنید(در آخر داستان چگونه است؟)

میخواهید هدف نهایی کاراکتر شما کجا باشد؟

چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

میخواهید چه تاثیری در داستان شما بگذارد؟

میخواهید در آخر داستان چه چیز هایی یاد گرفته باشد و چه تغییر هایی کرده باشد؟

شما میتوانید از موقعیت(شخصیت و رفتار) کاراکتر خود در آخر داستان استفاده کنید تا بفهمید آنها را چگونه در ابتدا به تصویر بکشید.

 

۲- آغاز به کار کاراکتر خود را تعیین کنید

حالا که میدانید کجا پایان کار اوست تصمیم بگیرید چگونه و کجا وارد داستان شود(با چه اخلاقیاتی و رفتاری؟) که این باید از نظر منطقی با نحوه و جایی که شخصیت تان به پایان کارش میرسد در تناسب باشد. برای مثال اگر شما کاراکتری میخواهید که در طول داستان یاد گرفته قدر دان دیگران باشد باید در ابتدا شخصیتی را به نمایش بگذارید که از دیگران قدر دانی نمیکند(مثال های عینی بسیاری در انیمیشن های بروز سینما وجود دارد به طور مثال مک کوئین در انیمیشن ماشین ها که در اول داستان تنها به فکر شهرت و محبوبیت خود است اما در ادامه از غرور او کاسته میشود و چیزی مهمتر که همان دوستان خوبش هست رو بدست میاورد). همچنین شما احتمالا میخواهید نشان دهید که چرا او فکر میکند که به مردم دیگر نیاز ندارند.

۳-تصمیم بگیرید چگونه آنها به آنجا میرسند(تغییر صفات بدشان به خوب در انتهای داستان)

به این فکر کردید که میخواهید او کجا شروع کند و به پایان کار خود برسد. حالا، چه چیزی باعث میشود که کسی اینگونه تغییر کند؟ اینجا زمانیست که میتوانید ایده های عالی خود را برای خلق داستان خود بیاورید.

چون چیز هایی که برای کاراکتر شما اتفاق میافتد تا باعث تغییر او شود باعث طرح و داستانی عالی میگردد.

 

۴-از کلیشه ها دوری کنید

نامزدش کشته میشود. در سنین جوانی یتیم میشود. با یک بچه ی جدید رشد میکنند(بچه ی کوچک تر باعث کم توجهی به او میشود)

اینها کلیشه هایی هستند که باعث شروع توسعه ی کاراکتر شما میشوند و چون کلیشه هستند کسالت آور میباشند. سعی کنید از آنها دوری کنید. تلاش کنید توسعه ی شخصیت کاراکتر خود را به طور واقعی نمایش دهید. این باعث میشود مردم به داستان شما علاقه مند تر شده و تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما داشته باشند.

 

 

کشیدن کاراکتر خود

  

۱- یک استایل و سبک طراحی انتخاب کنید

کاراکتر های مختلف انیمه های مختلف اغلب در سبک های مختلفی کشیده میشوند. شما میتوانید از سبک طبیعی و استعداد ذاتی خود استفاده کنید یا میتوانید از سبک های هنرمندان کلاسیک و مطرح در هر جانر تقلید کنید.

Shojo و shonen از سبک های مطرح و رایج در انیمه و مانگا هستند.

 

 

۲- کشیدن کاراکتر

به خاطر داشته باشید که شخصیت های بامزه چشم های عریضی دارند و شخصیت های باحال چشمان کوچک و کج

(مبحث طراحی اجزای صورت و بدن بسیار گسترده است و در قالب یک مقاله نمیگنجد اما همین نکات ریز به علاوه ی مقالات کاملی که بعدا خواهیم گفت در شکل گیری شخصیت ها در داخل ذهن کمک خواهد کرد)

۳-  طراحی خود را بر اساس شخصیت کاراکتری که ساخته اید انجام دهید

لباس و لوازم(مانند شمشیر، گردنبند) متناسب با شخصیت انتخاب کنید. اجازه بدهید انتخاب های شما به بازتاب دادن شخصیت کاراکتر شما کمک بکند.

برای مثال اگر شما میخواهید کاراکتر زنی داشته باشید که گرایش بالایی به عملگرا بودن دارد(مانند مریدا در انیمیشن brave– همان دختر مو نارنجی فرفری) کفش های بدون پاشنه را به جای پاشنه بلند به او بپوشانید. اگر میخواهید به گذشته ی یک کاراکتر اشاره کنید، میتوانید به چیزهایی فکر کنید که او میپوشد یا نگه میدارد که برایش مهم است(اهمیت معنوی دارد) برای مثال نام woody در داستان اسباب بازی ها که در پشت کفش او حک شده بود نشانه ای از گذشته بود. خلاق باشید!

 

 

توسعه دادن مهارت هایتان

 

۱-  آناتومی بدن انسان را مطالعه کنید

ساخت کاراکتر هایی که خوب به نظر میرسند با داشتن اطلاعات پایه از آناتومی بدن انسان آغاز میشود. شما نمیخواهید که کاراکترتان عضله ای بیش از حد یا برعکس بدون عضله باشد.

مفصل های بسیار یا خیلی کم. یک بدن بدون تناسب و …

یک کتاب آناتومی خوب بگیرید و در مورد اینکه استخوان ها و ماهیچه های ما کجاست، چگونه به هم متصل شده اند و در کجا تنظیم میشوند مطالعه کنید.

 

۲-  زندگی را طراحی کن

کشیدن یک شخصیت انیمیشن نیاز به دانش اولیه از بدن انسان دارد. هر چه بیشتر بتوانید بدن انسان را طراحی کنید  برایتان کشیدن کاراکتر های انیمیشن راحت تر میشود. پس برای تمرین شروع کنید به کشیدن دوستانتان و حتی خودتان در جلوی آینه.

۳- در حالات متفاوت تمرین کن، ژست ها و حالات حرکتی بدن

برای طراحی حالات حرکتی برای کاراکترتان میتوانید از خود در حالات مختلف عکس گرفته و بعد سعی کنید کاراکترتان را به کمک عکس هایی که گرفتید در حالات مختلف طراحی کنید.

همچنین میتوانید از سایت های مفیدی مثل posemaniacs.com به عنوان مرجع استفاده کنید.

سعی کنید آناتومی را هنگامی که در حال حرکت های مختلف هستید در ذهنتان داشته باشید.

۴- تمرین کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید مطمعنا بیشتر موفق خواهید شد.

 

منبع: ۳danimators (wikihow)


به این پست امتیاز دهید!


متوسط آرا
/ ۵٫

واقعا عالی بود.

خیلییییی عالی بود واقعا دستتون درد نکنه❤❤❤

Comment

Name

Email

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


عبارت امنیتی
64 + = 67

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انیماتور های زن هم معرفی میکنید ؟؟

پس کرج چی ؟؟؟

خیلی زیبا بود … ممنون

تمام حقوق برای خانه انیمیشن محفوظ است

admin

فوریه 18, 2020
نقاشی

4 Comments
7,656 Views

نوامبر 22, 2020

سپتامبر 4, 2020

سپتامبر 2, 2020

آموزش طراحی مانگا . چشمان بزرگ، جملات پر معنا و اغراق آمیز و کاراکترهای چیبی (chibi) فقط بخش کمی از جذابیت طراحی و نقاشی انیمه را نشان می دهند؛ البته اینها، به داشتن چند مفهوم از مانگا کمک می کند. ما امروز در این مطلب نکاتی اساسی و کاربردی برای طراحی مانگا قرار داده داده ایم تا شما از آنها پیروی کنید و در طراحی مانگا حرفه ای شوید!چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

اگر شما به دنبال نکاتی برای بهتر شدن در طراحی مانگا و نکاتی برای جلوگیری از اشتباهات هستید، پیشنهاد می کنم که این مطلب را از دست ندهید و با سایت جامع هنر و سرگرمی همراه باشید…

1- آناتومی را یاد بگیرید.

دانستن آناتومی مهم است. شما باید بدانید که چگونه اجزای یک بدن در کنار هم قرار گرفته می شود و چگونه کار می کند – با وجود اینکه اغلب شکل ها و تناسب کاراکترهای مانگا در حد معمول نیستند مانند چشم هایشان.

2- از تصاویر مرجع استفاده کنید.

گذشتن از این مرحله و رفتن به مراحل بعدی کمی وقت گیر است، اما اگر چیزی وجود دارد که نمی دانید چگونه آن را طراحی کنید، یک مرجع برای آن جستجو کنید. به حالت ها و ژست ها، اطراف و… نگاهی بیاندازید – هنر شما خیلی بهتر به نظر می رسد. سعی نکنید چیزی را صرفاً از حافظه بکشید! چراکه جزئیات مهم را فراموش می کنید.

3- از دستورالعمل ها استفاده کنید.

گرچه برخی از هنرمندان با این مخالف هستند، ولی دستورالعمل ها بسیار مفید هستند. آنها به شما کمک می کنند به سرعت یک نقاشی را ترسیم کنید، اشکال و اندازه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و از خطاها جلوگیری کنید. هر فرد حرفه ای – هر فرد حرفه ای – کارش را با کشیدن اشکال اساسی قبل از طراحی کاراکتر، شروع می کند.

4- هیچوقت کپی نکنید!

شما می توانید سبک هنرمند مورد علاقه خود را یاد بگیرید ولی این نباید به کپی کردن از سبک آن هنرمند تبدیل شود – اگر شما مبتدی هستید و شروع به کپی کردن کردید، می توانید به راحتی از او تقلید کنید و اگر سبکش نقضی داشته باشد، شما آن را تکرار نکنید. درعوض، هنر آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید کدام قسمت ها را دوست دارید و چرا.

5- در انتقادات شرکت کنید.

این توصیه سختی است که باید از آن پیروی کنید زیرا انتقاد می تواند مانند یک سرزنش کننده به خصوص، انتقاداتی باشد که به شکلی بی ادعا و بی ادبانه یا خشن بیان شده است. لازم نیست هر نقدی را به عنوان یک قانون قبول کنید؛ ولی باید ذهن خود را باز نگه دارید. شخص دیگر ممکن است یک نکته معتبر داشته باشد.

6- منتظر تحسین خانواده و دوستان نباشید.

افرادی که شما را دوست دارند، همیشه می گویند آثار هنری شما عالی است و ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم ممکن است آنها دروغ بگویند. گاهی اوقات، هنرمندان در اوج پیشرفت و تمجید و ستایش کارشان، از تلاش برای پیشرفت دست می کشند. همیشه به دنبال افرادی باشید که انتقادات و پیشنهادات صادقانه و انتقاد سازنده را به شما ارائه دهند. این تنها راهی است که شما به عنوان یک هنرمند رشد خواهید کرد!

7- از میانبرها خودداری کنید.

منظور از میانبرها، این نیست که به جای کشیدن چشم از یک سبک، از سبک دیگری استفاده کنید! بلکه منظور این است که اگر نمی توانید مثلا دست ها یا پاها را بکشید، آنها را مخفی نکنید! از کشیدن دست متنفرید؟ تمرین کنید! شاید با خود فکر کنید که مخفی کردن دست در پشت کمر یا کشیدن کاراکتر از نیم تنه راه ساده و نسبتا خوبی باشد ولی بالاخره که باید مشخص کنید کاراکتر چه لباسی می پوشد! درست می گویم؟ بهتر است اول دست های خراب، عجیب و وحشتناک بکشید و بعد آن را اصلاح کنید. با تمرین کردن، بهتر می شوید.

8- شخصیت های مختلف و متفاوتی را طراحی کنید.

همه ما «شخصیت» مشخصی داریم که دوست داریم آن را بکشیم، و راحت می توان آن را طراحی کرد؛ چه چیبی باشد، چه یک دختر زیبا یا یک پسر زیبا باشد. همانطور که نقاشی های انیمه ای خود را تمرین می کنید، مهم است که همه نوع افراد و کاراکترها را ترسیم کنید. این به طور کلی به طراحی های شما بهبودی می بخشد.

9- ناامید نشوید!

این خیلی آسان است که وقتی می بینید هنرمندان دیگری که از شما بهتر هستند، به خصوص هنرمندان جوان تر، احساس شکست و ناامیدی کنید. اما همه از یک جایی شروع می کنند. اجازه ندهید افراد تازه وارد به شما احساس بدی نسبت به مهارت های خود دهند؛ اجازه دهید آنها را به شما برای بهبود الهام ببخشند.

10- خوشحال باشید!

بهبود مهارت های هنری می تواند بعد از مدتی شما را سرخورده کند و دیگر میل و رغبتی برای حرفه ای تر شدن نداشته باشید؛ اما به خودتان اجازه ندهید که این احساس به شما برسد. طراحی باید سرگرم کننده باشد. فقط آرام باشید، تمام تلاش خود را بکنید و به تمرین کردن ادامه دهید!

Tags آموزش طراحی شخصیت های مانگا آموزش طراحی مانگا آموزش طراحی مانگا pdf آموزش طراحی مانگا با فتوشاپ آموزش کشیدن مانگا pdf آموزش گام به گام طراحی مانگا آموزش گام به گام نقاشی مانگا اصول طراحی کاراکتر اموزش طراحی مانگا اموزش مانگا نویسی برنامه مانگا فارسی بهترین مانگا ها چگونه شخصیت کارتونی خود را بسازیم چگونه کاراکتر بکشیم چگونه کاراکتر طراحی کنیم چگونه نقاشی انیمه ای بکشیم خريد كتاب مانگا خرید کتاب طراحی مانگا دانلود برنامه مانگا فارسی دانلود رایگان کتاب آموزش طراحی مانگا دانلود رایگان کتاب اموزش مانگا دانلود کتاب آموزش طراحی انیمه دانلود کتاب آموزش طراحی مانگا دانلود کتاب اموزش نقاشی انیمه دانلود مانگا امپراتوری طراحی کاراکتر مانگا طراحی مانگا با مداد فرق انیمه و مانگا کتاب چگونه مانگا بکشیم کتاب مانگا کتاب مانگا چیست مانگا های عاشقانه نرم افزار مانگا وسایل طراحی مانگا

آموزش نقاشی هایی درباره ماه محرم به کودکان باعث می شود تا بیشتر با این …

ببخشید میشه یه سایت معرفی کنید که اناتومی اموزش بده

سلام کاربر گرامیآموزش تناسبات آناتومی بدن انسان جهت ترسیم در نقاشی/ اسکیس و…
لینک بالا آموزشی برای آناتومی هست و آموزش های دیگری هم برای طراحی اجزای بدن داره.
به زودی مطلبی درباره طراحی آناتومی در سایت قرار داده میشه.🙂

سلام من عرفان معمارپور هستم 17 سالمه من یه خواسته دارم لطفا لباسم بزارید ممنونچگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

سلام
باشه ان شاء الله در اولین فرصت قرار میدیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


آموزش طراحی مانگا pdfDownloads-icon


آموزش کشیدن مانگا pdfDownloads-icon


آموزش طراحی مانگا pdfDownloads-icon


آموزش کشیدن مانگا pdfDownloads-icon

بهترین ها در illustrator راهنمایی های جالبی رو برای طراحی کاراکتر در اختیار بقیه قرار دادند.

طراحی کاراکتر تبدیل به یک غول پیچیده شده است.کشیدن از روی یک طرح دیگه براتون حتما آسونه ولی طراحی کردن یک کاراکتر جدید نیاز به فکر کردن زیادی دارد.بسیاری از کاراکترهایی که در کارتون و تبلیغ می بینید به نظر خیلی ساده میان در صورتی که برای طراحی اونها ساعتها وقت گذاشته شده.

از میکی موس که انیمیت اون از سال 1920 آغاز شده تا سیمپسون ها همگی سعی شده نقاشی ساده درونشان حفظ بشه.

1-تصمیم بگیرید طراحی کاراکترتون برای کدوم سنین است؟چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

اول به کسانی که قراره این طرح رو ببینند فکر کنید.اگر کودک باشند طرح باید ساده با رنگ آمیزی شاد باشد.اگر برای مشتری باشه چیزیه که از قبل تعیین شده.طبق گفته آرتیست استرالیایی Nathan Jurevicius

( طرح های شخصیتی اعمال شده معمولا محدود کننده تر هستند اما کمتر خلاقانه هستند. مشتریان دارای نیازهای خاص هستند، اما من نیز می خواهم کارم را انجام دهم. معمولا، ویژگی های اصلی و شخصیت را تجزیه می کنم. )

(مثلا اگر چشم برای اونها خیلی مهم باشد من بیشتر تمرکزم رو روی صورت میگذارم ودرست کردن این ویژگی کلیدی براشن مهم هست)

2-تصمیم بگیرید کاراکترتون قراره کجا نمایش داده بشه

کاراکترتون کجا و در چه سایزی دیده میشه؟این ارتباط مستقیم با طراحی کاراکترتون داره.مثلا اگر برا موبایل طراحی میشه نیاز نیست خیلی جزییات بهش اضافه کنید.

جورویسیوس میگوید صرف نظر از فرمت:طراحی کردن اصولا با چند چیز شروع میشود:کاغذو مدادو چایی و ایده های کوچک و کشیدن خط و پیش طرح.

3-طراحی های دیگران رو سرچ کنید.

این مهمه که چرا بعضی از کاراکترها محبوب شدن و بعضی ها متاسفانه نه.در سرچ منبع illustratorکم نیست داخل کارتون ها و تبلیغات تلویزیونی و روی نایلکس های خریدو انیمیشن موبایل و بازی های موبایل و…

راجب کاراکترهای دیگر تحقیق کنید چیزهایی که راجبشون دوست دارید و براتون جذاب رو به حافظه بسپارید.

(هنگامی که روی کاراکترها کار میکنید باید الهام بخش باشید)

انیمیشن ساز پرنیل می گوید:شما میتوانید اینکارو با سرچ کردن حل کنید.مغزتون یک کتابخانه است که میتونید پرش کنید.به مردم اطرافتون نگاه کنید که چطوری راه میرن،چی میپوشن و چه شکلی هستند و در طراحیتون ازش استفاده کنید.

(عکس های داخل گوشیتون و مجله ها و عکس ها میتونه منبع زیادی برای یادگیری براتون باشه.برای مثال طبق تبلیغات 1950 که رنگ های محدودی داره الهام بخش خوبی است.)

یکنیک4-تلاش کنید سریع کار کنید.

وقتی کاراکتری رو شروع میکنید در ابتدا زیاد وارد جزییات نشید.

تصمیم بگیرید با چی میخواهید ارتباط برقرار کنید و بعد وارد طراحی و جریان زندگیش بشید.

به محض اینکه طراحی سریع رو شروع کنید پویایی کار رو یک کم از دست میدیدپس تا جایی که میتونید زندگی رو در طراحیتون به جریان بندازید.حرکت رو بعد میتونید به طراحیتون اضافه کنید،سریع طراحی کنید و طرح های زیاد و سریع بکشید.

5-کاراکترتون رو متمایز کنید.

اگر میمون یا روبات یا دایناسور یا هر چیز دیگری طراحی کنید میلیون ها مورد از اون وجود داره ولی کاراکتر شما باید جذابیت خاصی داشته باشه که توجه بقیه رو جلب کنه.

وقتی مث گروئنینگ کاراکترهاش رو طراحی کرد میدونست باید یک چیز متفاوت ارائه کنه.اون فکر کرد وقتی مردم تلویزیون رو روشن میکنن و کاراکترهاش رو میبینن رنگ زرد اونهارو جذب کنه.

6-طراحی سیاه یکدست بکشید

یکی از راه های دیگه برای بهتر کردن طرحتون استفاده از طراحی سیاه قبل از طراحیتون هست.بعد میبینید کاراکتر چطوری به نظر میادو اگر بخواید ژستشو عوض کنید.آیا شما احساسات طرحتون رو میتونید از طرح سیاه متوجه بشید؟آیا راضیتون میکنه؟سعی کنید اندامهارو از هم جدا کنید و به تفکیک نمایش بدید.

7-یک خط طراحی بکشید.

کلید اصلی طراحی کشیدن خط طراحی هست.این زمانی هست که poseاولیه کاراکتر رو بکشید و بعد خط طراحی رو بکشید.خط طراحی میتونه جنبش زندگی رو به طرح بیاره.سعی کنید حتما خط طراحی رو بکشید.

در ballet dancerخط طراحی از نوک انگشتان دست تا نوک پا هست.خط طراحی در حیوانات بسیار ساده تر هست برای همین در پری دریایی خط طراحی کشیدن بسیار ساده است.

8-خط کیفیت دور کاراکترتون برای توضیح کاراکترتون بکشید

خط هایی که دور کاراکتر کشیده می شود توصیف کننده اون کاراکتر است.خطوط گرد و نرم یک شخصیت نرم و مهربان را نشان میدهد و خطوط خشک و خشن یک شخصیت خشن رو نمایش میدهند.

کاراکترهای sune ehlers در حال رقص و بولد هستند که طراح اون به این موضوع اگاه هست.یک خط قوی ریتم رو هم نمایش میدهد.

انیماتور Ørum خطوط گرد و مستقیم رو میگوید بالانس باشد.خط های مستقیم حرکت چشم رو سریع میکنند و خط های گرد حرکت چشم رو کند میکنند.

یک طراحی خوب ترکیبی از خطوط مستقیم و گرد است که طرح زندگی رو با حرکت های چشم در ان زنده کند.

9-بزرگنمایی کاراکترها

اغراق در ویژگی های کاراکتری که طراحی میکنید زندگی را در آن بیشتر به نمایش میگذارد.اغراق در کاراکتر به بیننده کیفیت های ویژه ای رو انتقال میده.

اغراق در کاراکترهای کارتونی و کاریکاتورها باعث میشه روی یک کاراکتر تمرکز بیشتری بشود.اگر کاراکترتون فرد قوی هست بازوهاش رو از اندازه واقعی بزرگتر و کشیده تر کنید تا قوی بودن کاراکتر به نظر برسد.

10-کاراکتر را ساده نگه دارید.

زمانی که کاراکتر را اغراق امیز طراحی کنید،روم علاقه زیادی به برجسته کردن سادگی کاراکتر دارد.چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

(من همیشه علاقه دارم کاراکترهایم را با کمترین خط های ساده ای طراحی کنم.این به معنی این نیست که برای طراحی شخیت کاراکتر وقت کمتر و توجه کمتری گذاشته بشه ولی سعی میکنم کمترین خطوط لازم برای طراحی را بکشم.)

(این در طراحی های من کاملا مشخص است که باید اگر رندر میگیرید کاراکتر به چشم بیننده تا حد ممکن ساده باشد.)

11-با دقت رنگ را انتخاب کنید

رنگ شخیت کاراکتر را معرفی میکند.رنگ های سیاه و خاکستری و بنفش کاراکترهای بدجنس و خشن را نمایش میدهد و رنگ های زرد و سفید و ابی کاراکترهای مثبت را نمایش میدهند.

کمیک بوک های قرمزو زرد و ابی برای نشان دادن قهرمان داستان است.

برای انتخاب رنگ های تاثیر گذار،بهتره اصلیت رنگ رو بشناسیم.طبق گفته روم(باید با رنگ های اولی و دومی و سوم اشنا باشید و بعد با رنگ های مکمل و تک رنگ اشنا بشید.یک تکنیک برای انتخاب پالت رنگی مناسب استفاده از دو رنگ مکمل و یک رنگ تک رنگ است)

(در این صورت بالانس ایجاد می شود چون رنگ های مکمل پویایی رو بیشتر میکنددر صورتی که تک رنگ ها ارامش رو به همراه دارد.همچنین میتونید از روش سوم استفاده کنید و رنگهای سومی رو استفاده کنید مثلا بنفش و نارنجی و سبز و بعد از تک رنگ های ان ها استفاده کنید.اگر تازه با رنگ ها اشنا شدید از رنگ های ساده استفاده کنید.

12-به مو جزییات زیادی اضافه کنید.

(چند سال پیش از متنفر بودن کشیدن مو عاشق کشیدن مو شدم)روم(قبلا جزییات مو و شکل اون رو به سختی میکشیدم ولی الان ان را به عنوان یک پرچم که در باد است و روی شخصیت فرد تاثیر میگذارد.)

(با یک حجم بزرگ تر شروع کنید و اونو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.وقتی فکر کنید کجا موها از هم جداشوندو خط موها کجاست.هر خطی طرح مو را نمایش میدهد)

13-چیزهای تزیینی اضافه کنید.

تجهیزات و لباس و بک گراند میتونه کاراکتر رو متمایز کنه.مثلا لباس های ژولیده برای افراد فقیر و سکه و طلا برای افراد پولدار استفاده می شود.تجهیزات کاراکتر شمارا نمایش میدهند مثل طوطی بر شانه دزد دریایی.

14-در نظر بگیرید 2بعدی بهتر است یا 3بعدی

با توجه به اینکه کاراکترتون چند بعدی هست باید از همه زوایا خوب دیده بشه.یک کاراکتر flatممکنه دارای یک شکم چاق باشه و از پهلو دیده بشه ولی اگر کاراکترتون سه بعدی هست برای انیمیشن یا بازی و …باید وزن و فیزیک و shapeطرحتون خیلی مهمه.

15-به کاراکترتون شخصیت بدید.

جالب به نظر رسیدن برای یک طراحی کافی نیست و شخصیت اون خیلی مهمه.شخصیت کاراکتر در کمیک و انیمیشن احیا میشه و اکشن کاراکتر دیده میشه.

شخصیت کاراکترتون حتما نباید تایید بشه باید ان جالب باشه مگه اینکه کاراکترتون یه عروسک باشه.شخصیت کاراکتر بستگی به این داره که چطور طراحی شده باشه.

16-روی حالت چهره تمرکز کنید

حالت چهره بالا و پایین بودن سطح احساسات و شخصیت کاراکتر را نشان میدهد.با توجه به حالت چهره میتواند کاراکتر خاموش کج خلق و یا انفجاری باشد.

(زمانی که اساس طراحی چهره را بدانید،با حالت چهره کاراکتر میتوانید بازی کنید)روم میگوید(از یک آینه استفاده کنید و حالت چهره خودتون رو بررسی کنید.با کشیدن بالا و پایین ابرو میتوانید احساسات را نشان دهید.به چهره تقارن ندهید.معمولا لبها به یک جهتی کج می شوند و این احساسات را نشان میدهدو به سر یک شیب ملایم اضافه کنید.)

یک نمونه از اغراق کلاسیک کارهای تکس اوری است که چشم های گرگ وقتی هیجان زده می شود از سرش بیرون می افتد.یک مورد دیگر از حالت چهره دروپی است که تقریبا همه جور احساساتی را در چهره دارد.

17-به کاراکترتون هدف و رویا بدهید

نیرویی که پشت شخصیت کاراکتر است چیزیه که میخواهد بدست بیاورد.داستان هایی مثل از دست دادن دوست و یا پولدار شدن چیزهایی است که به کاراکتر جان می بخشد و اغلب این نواقص در کاراکتر به چشم میخورد.

18-یک داستان گذشته برایش بسازید

اگر کاراکترتون رو برای کمیک و یا انیمیشن طراحی میکنید داستان گذشته اون خیلی مهمه.اینکه کاراکترتون از کجا امده و کجا زندگی میکنه و اتفاقات زندگیش به چه صورت بوده در طراحی شخصیت شما بهتون خیلی کمک میکنه.

بیشتر اوقات دانستن داستان گذشته جذاب تر از داستان فعلی کاراکتر هست.

روم(اگربرای طراحی یک کاراکتر مشکل دارید سعی کنید آن را در موقعیت خاصی در نظر بگیرید.)

(قبل از طراحی کاراکتر رو در موقعیت بگذارید تا احساسات کاراکتر را بهتر درک کنید و بعد جزییات به ان اضافه کنید.در نظر گفتن یک موقعیت خاص روی کاغذ و طراحی کاراکتر براساس اون خیلی جالب و جذاب هست)

19-آزمایش کنید

از آزمایش نترسید و تمامی قوانین طراحی را کنار بگذارید و کاراکترتون رو طراحی کنید.برخلاف جریان آب حرکت کردن میتونه کاراکتر خاص و غیر قابل انتظاری رو بهتون بده.

20-طراحی کاراکترتون قابل انعطاف باشد

استفاده از ابزار طراحی های قدیمی میتونه خیلی کمک بزرگی باشه ولی ضروری نیست برای طرح اولیه کاراکترتون.کاراکترهای فوق العاده زیبای زیادی قبل از امدن فتوشاپ و کامپیوتر که اون زمان یک رویا بود طراحی شدند.

طراحی شما روی کاغذ باید قابل رندر شدن باشه طبق گفته سونه(شخصیت باید حتی اگر با یک چوب روی اسفالت کشیده شده باشد هم جالب باشد)

21-موس را با مداد جایگزین کنید.

طرفداران طراحی هم با مداد و هم در کامپیوتر طراحیشون رو انجام میدن اجازه میدهد عناصر تکنولوژی روی کار تاثیر بگذارند.(من کاراکترهایی رو دوست دارم که با محیط اطراف در ارتباط باشند)

(محیط اطراف یک ایده به من میدهند و مغز عجیب من شروع میکنه به استراحت کردن.من ترجیح میدهم در دنیای واقعی با مداد نقاشی کنم به جای کامپیوتر چون چیز های عجیبی موقع نقاشی اتفاق می افتد.)

22-نظر بقیه افراد را جویا شوید

طراحیتون رو به بقیه نشان دهید و نظرشون رو راجب کاراکتر بپرسید و به اینکه خوب است یا نه کفایت نکنید.سعی کنید شخیت کاراکتر را برای شما توضیح دهند.اون افراد رو پیدا کنید و نظرشون رو راجب کارتون بپرسید.

23-طراحیتون رو تمیز کنید

به جای اینکه ناتان فقط یک طراحی بکنه بدون طرح های زیاد قبلی جورویسیوس ترجیح داد راه حل دیگه ای پیدا کنه(من مدت زیادی راجب کشیدن طرح های کاراکتر و اینکه چگونه صحبت میکنه صرف کردم)

24-محیط درستی ایجاد کنید.

علاوه بر اینکه داستان گذشته خوبی برای کاراکتر میسازید باید محیط خوبی برای طراحی کاراکتر ایجاد کنید.اینکه کاراکتر در کجا زندگی میکنه چه کسی هست و هدفش چی هست.

25-طرح خود را دقیق تنظیم کنید

هر قسمت طرحتون رو مورد سوال قرار بدید و بپرسید چرا مخصوصا حالت چهره به این شکل است.کوچکترین تغییرات روی حالت چهره تاثیر میگذارد.

طراح Neil McFarland توصیه میکند(راجب کلمه کاراکتر خوب فکر کنید.شما میخواهید به کاراکترتون جان ببخشید و به بینندگان این رو القا کنید که کاراکترتون چطوری حرکت میکنه و چه جور شخصیتی دارد.

برای من جای تعجب داره که طراحی کاراکتر یک شاخه جدا شده از گرافیک شده است)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

امتیاز کاربران

طراحی کاراکتر نیازمند مهارت هایی خاص می باشد و جزو آن دسته از وظایف محسوب می شود که گرچه از دور ساده به نظر می رسد اما زمانی که برای نخستین بار شروع به طراحی آن کنید متوجه خواهید شد که کار بسیار سخت و پیچیده ای به حساب می آید. برای بسیاری از کاراکتر هایی که شما در کارتون ها، بازی های کامپیوتری و دیگر آثار گرافیکی مشاهده می کنید و به نظرتان ساده می آیند فکر و زمان بسیاری صرف می شود. اگر برای نخستین بار قصد دارید تا کاراکتر خاصی را طراحی کنید به شما پیشنهاد می کنم تا این مقاله را به دقت بخوانید تا با شیوه ی کار کردن اصولی جهت طراحی کاراکتر آشنا شوید.

از شخصیت هایی همانند میکی  موس، باگز بانی و بتی بوپ گرفته تا کاراکتر هایی همچون هومر سیمپسون، پیتر گریفین و فین و جیک همگی در یک نکته ی کلیدی با یکدیگر شباهت دارند و آن به همراه داشتن عنصر سادگی است. همواره باید دقت داشته باشید که شما برای طراحی کاراکتر خود به خطوط تمیز و ویژگی های قابل فهم نیاز خواهید داشت. اما به جز این نکات، نکات بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما مستلزم این می باشید که آن ها را یاد گرفته و در آثار خود به کار بگیرید. به عنوان مثال شما باید بدانید که کدام قسمت آناتومی شخصیت شما نیاز دارد تا به طور اغراق آمیزی به آن پرداخته شود، چه ویژگی خاصی در کاراکتر شما باید عمق بیشتری داشته باشد و یا اینکه چگونه طرح کاراکتر شما بدون نیاز به توضیح کلامی ویژگی های شخصیت کاراکتر مورد نظر را در خود به خوبی نشان دهد. 

یک مثال واضح تر، آیا می دانستید که طرح باگز بانی برگرفته از طرح کهن الگو (آرکیتایپ) انسان ابله می باشد؟! ویژگی های این طرح اصلی و اولیه شامل سر دراز، اما نه خیلی بزرگ، گردن لاغر می باشد و می توان گفت که ویژگی های اغراق شده این طرح شامل  گوش ها که نسبت به موقعیت های مختلف واکنش نشان می دهد، پیشانی کوتاه، بدن گلابی شکل و  پاهای بسیار لاغر می شود.

این کهن الگو تنهای یکی از بسیاری نمونه دیگر است که توسط پرستون بلر که نویسنده کتاب مربوط به طراحی کاراکتر های کارتون ها و انیمیشن ها می باشد توسعه یافته است. او نخستین بار در سال ۱۹۴۷ کتاب را نوشته و از کاراکتر هایی که برای کمپانی های دیزنی و ام جی ام طراحی کرده بود به عنوان مرجع استفاده کرد. در این مقاله برخی از تصاویر مربوط به استفاده از کهن الگو در کاراکتر های موجود در این کتاب آورده شده است. چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم

 

 

 

خب در ادامه مقاله بهتر است بپردازیم به پنج توصیه موثر در طراحی کاراکتر

رنگ عنصر مهم و کلیدی در طراحی کاراکتر به شمار می آید. یک کاراکتر خوب باید از رنگ های مناسبی بهره جسته باشد. اما با نگاهی به کاراکتر های موفق به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها از تعداد رنگ های محدودی برخوردار هستند. دلیل این امر این است که تعداد رنگ های زیاد مخاطب را گیج می کند چرا که رنگ ها نشان دهنده ی شخصیت پردازی کاراکتر می باشند بنابراین بهترین راه این است که از تعداد رنگ های کم ( به طور پیشنهادی سه رنگ ) و مربوط به شخصیت آن کاراکتر در طرح خود به کار ببرید.

 

همه ی کاراکتر های قدرتمند و موثر از یک ایده الهام گرفته اند. تمامی چیز هایی که مربوط به طراحی آنها است در خدمت پیش بردن آن ایده خاص می باشند. چیزی که شما نیاز دارید این است که صفت اصلی شخصیت خود را تعیین کرده و مطابق با آن خلاقیت خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو آن را در طرح پیاده سازی کنید و همه ی ویژگی ها را از مدل مو گرفته تا ویژگی های صورت، ژست و لوازم تزئینی مرتبط با آن صفت اصلی طراحی کنید.

 

هیچ چیز کسل کننده تر از این نیست که کاراکتر طراحی شده در بدنه ای شبیه به سایر کاراکتر های دیگر طراحی شود. شما نیاز دارید تا با استفاده از اشکال متمایز و منحصر به  صفت ویژه کاراکتر خود، متمایز با سایر آثار عمل کنید تا کاراکتر شما به طور ویژه در ذهن مخاطبان ثبت شود.

 

این که چه میزان طرح کاراکتر شما دارای پیچیدگی می باشد ارزش خاصی ندارد طرح شما باید قابلیت این را داشته باشد که به راحتی تجزیه و تحلیل شود. بهترین کاراکتر ها کاراکتر های ساده اما جذاب و منحصر به فرد می باشد.

 

شما به شدت نیازمند این هستید که ویژگی های توصیفی مهم شخصیت کاراکتر خود را به طور اغراق شده نشان دهید تا اثری جذاب و قابل فهم را خلق کرده باشید. به طور مثال اگر کاراکتر شما از لحاظ فیزیکی فردی قدرتمند می باشد می باید تا به طور خنده آوری بازوهای بزرگ برای آن در طرح خود در نظر بگیرید و یا اگر شخصیت جذاب و خونسردی دارد بهتر است تا از عینک آفتابی بزرگ بر روی چهره کاراکتر خود بهره ببرید.

 

موارد بالا تنها بخش کوچکی از مواردی است که در طراحی یک کاراکتر باید در نظر گرفت. طراحی کاراکتر که در ابتدا ممکن بود ساده به نظر برسد، در عمل تبدیل به یکی از پیچیده ترین و سخت ترین کارهای مربوط به طراحی و تبلیغات می شود. در صورتی که شما هم نیاز به طراحی کاراکتر برای برند خودتان دارید و در عمل، متوجه سختی و حرفه ای بودن طراحی کاراکتر شده اید، می توانید با مراجعه به بخش طراحی کاراکتر سایت لولسا مراجعه کنید و کاراکتری داشته باشید که توسط تیمی حرفه ای طراحی شده باشد.

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

نام (اجباری)

تصویر امنیتی جدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بیشتر بخوانید: 

چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم
چگونه شخصیت انیمه ای بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *