چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

 
helpkade
چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم
چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم جذاب باشیم و که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی جذابیت ما و در نتیجه در نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان جذاب باشیم و بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود. ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. 
شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر…  (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید که تا چه حد می‌توانید در برداشت دیگران از شخصیت شما و جذابیت‌تان تایر گذار باشد.. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

آیا تا کنون حرف‌ها یا عباراتی را گفته‌اید که به سرعت از گفتن آن‌ها پشیمان شده باشید؟ به احتمال زیاد گه‌گاه این اتفاق برای همه ما پیش می‌آید، اما چنین موضوعی برای افراد باهوشی که با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان آن‌ها برمی‌گزینند، یک اتفاق عادی نیست. باید در کلام هم جذاب بود!
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

ما در زندگی روزمره خود در اجتماع، محل کار یا در میان بستگان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که ممکن است برخی از آنان بسیار به دل ما بنشینند و برخی‌ها را اصلاً دوست نداشته باشیم. ویژگی شخصیتی افراد می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. اما زندگی به گونه‌ای‌ است که باید با همه افراد جامعه چه کسانی که رفتارشان را می‌پسندیم و چه کسانی که نمی‌پسنیدم، در ارتباط باشیم. پس بهتر است یاد بگیریم با افرادی که با آن‌ها در تعامل هستیم؛ به‌خصوص کسانی که دوستشان نداریم، چگونه رفتار کنیم تا زندگی راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشیم. 

ادامه مطلب…

ما همیشه مجبور نیستم به تمام درخواست‌های دیگران یا چیزهایی که ما را وسوسه می‌کنند یا تمرکزمان را به هم می‌ریزند، بگوییم “بله”. نه گفتن از جمله مهارت‌های زندگی است که آموختن آن می‌تواند در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ادامه مطلب…

برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

چگونه شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشیم

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود میپرسند؛ این است که آیا من خسته کننده هستم؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالاً شما شخصیت جذابی دارید ولی میتوانید با رعایت برخی از نکات جذاب تر هم باشید.

شخصیت جذاب داشتن

برای این کار نیاز است مهارت ها، دانش و تجربیات جدید کسب کرده و نحوه اشتراک آنها با دیگران را فرابگیریم. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌ سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با اینکه چطور میتوان شخصیت جذاب تری داشت، صحبت کرده اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه ها را با هم مرور می کنیم.

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه میکند تا می توانید مهارت های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب سایت گرفته تا خیاطی.
به این ترتیب ما تبدیل به فردی می شویم که همواره به او رجوع میشود؛ چه دوست ما بخواهد وب‌ سایتی برای تجارت جدید خود راه‌ اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

۲- کنجکاو باشیم

یکی از مواردی که جذاب نبودن ما را تضمین میکند این است که ذهن خود را به روی ایده ها و نظرهای جدید ببندیم. برای اینکه جذاب تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر میدهند.
سودهیر دسایی پیشنهاد میکند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شویم. ذهنِ بازی داشته باشیم؛ کنجکاو باشیم؛ موارد جدید بیاموزیم تا دیدگاه های خود را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

۳- یاد بگیریم چطور داستان خوبی تعریف کنیم

شاید تجربه ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است ما باید یاد بگیریم چطور داستان گوی خوبی باشیم:
هر چیزی که به ذهنمان میرسد در مکالمات خود استفاده نکنیم. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می آوریم، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ ای فرض کنیم که می توانیم به دیگران بدهیم، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچیم.
جالب است بدانیم مطالعات جدید هم نشان میدهند که مردانی دارای توانایی داستان گویی بهتر، برای خانم ها جذاب تر هستند. محققان معتقدند داستان گوهای بهتر، بیشتر می توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

۴- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشیم

اینکه بدانیم چطور داستانی را به‌ صورت بداهه تعریف کنیم، یک مهارت واقعاً مفید محسوب میشود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی میشویم، خود را به چند داستان از پیش آماده شده مجهز کنیم تا یخ مکالمات را بشکنیم.

دیوش در این مورد میگوید:
وقتی کمدین ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی کنند، بلکه نمایش صحبت های خود را هم تمرین کرده اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشیم که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

۵- گوش کنیم و اشتیاق خود را نشان دهیم

بکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنیم تا دیگران برای ما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش “چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم” در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:
تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه مند شدن به دیگران پیدا میکنیم، به‌ مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌ مند کردن دیگران به خود پیدا خواهیم کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنیم و با اشتیاق حرکات و محرک های آنها را دریابیم. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه های زندگی خود منحصربه‌ فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم میشود.

۶- سؤالات خوب بپرسیم


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگوییم تا ثابت کنیم جذاب هستیم؛ در عوض آنها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنیم.

سؤالات حساب‌ شده در رابطه با آنها، علایق و اولویت‌ هایشان بپرسیم (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعاً به پاسخ ها گوش دهیم. بحث را با سؤالات حساب شده دیگر ادامه دهیم (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، ما به یکی از جذاب ترین افرادی تبدیل شده ایم که آنها تابحال دیده اند.
از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشیم. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:
تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را میدانیم، در حالی که نمیدانیم. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالاً می توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می شویم تاثیر بگذاریم.

۷- چیزی که به آن فکر می کنیم به زبان بیاوریم

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌ ای دارند. ما احساس میکنیم که هیچ‌ وقت نمی توانیم با آنها مکالمه ای داشته باشیم. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

۸- علایق خود را دنبال کنیم

به جای اینکه در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنیم فقط برای این که انسان “بادانشی” باشیم، حوزه هایی را دنبال کنیم که واقعاً برای ما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می کنیم، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان میدهیم.

۹- زیاد مطالعه کنیم

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی داریم که خیلی عالی است، اگر نداریم، هنوز هم میتوانیم با مطالعه در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاوریم؛ کتاب ها، وبلاگ ها و نشریات دوره ای در این راه به ما کمک میکنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق تر هستند.

۱۰- شوخ طبعی خود را نشان دهیم

آودش سینگ پیشنهاد میکند در تعاملات خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. یاد بگیریم نیمه پر زندگی را ببینیم و عادت شاد بودن، حتی در شکست ها را در خود توسعه دهیم.
تحقیقات نشان میدهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر میرسند.

۱۱- اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانیم

افرادی که با آنها وقت می گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهند. اگر همراه با افراد خسته کننده، بدخلق یا جدی باشیم؛ احتمالاً خیلی زود مثل آنها می شویم. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندیم.

۱۲- یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنیم

شاید علاقه داشته باشیم که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشیم و مقداری دانش در زمینه های مختلف کسب کنیم. بجای این کار، سعی کنیم که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشیم و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنیم.
اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک چیز را با جدیت و علاقه به‌ صورت طولانی‌ مدت پیگیری میکنند. فرقی نمیکند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

۱۳- دوره های ارتقای شخصی بگذرانیم

بیل کانولی که یک کمدین است میگوید:
هنر بداهه گویی میتواند مهارتهای ارتباطی ما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌ های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

کن گرِگ معتقد است:
حتی اگر خجالتی هستیم و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی نداریم، بداهه گویی کمدی به ما کمک میکند سریعتر فکر کنیم، یاد بگیریم چطور دوباره سرزنده باشیم (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده اند) و حس راحت تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشیم. این امر به ما کمک میکند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنیم.

۱۴- با جمع‌ های جدید بیرون برویم

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود احساس جذاب بودن نداشته باشیم، این است که با افرادی وقت خود را می گذرانیم که ما را تحسین نمی کنند. در اینگونه موارد باید جمعی را پیدا کنیم که به‌ خوبی متوجه ارزش‌ های ما میشوند و جذابیت ما را درک میکنند.
خود را با دیدن انسان های جدید به چالش بکشیم، با جمع های جدید بیرون بروید و انسان های دیگر با نظرات و دیدگاه‌ های متفاوت را تجربه کنیم. بدون تردید افراد جذاب و افرادی که ما را جذاب می پندارند، پیدا میکنیم.

مطلب قبلی

زندگینامه ژول ورن – شاعر و نمایشنامه نویس

مطلب بعدی

عادت های ثروتمندان جوان را بشناسید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

چگونه در زندگی موفق شوید: 13 نکته تغییردهنده زندگی

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

شاید با مشاهده کردن صفحات اینستاگرامی افراد معروف سلبریتی فکر کنید که آنها چگونه بدین میزان جذاب هستند؟! و یا افراد سلبریتی و مدلینگ را مشاهده نموده اید که دارای اندام مناسب و لباس های شیک و از همه مهم تر چهره ای بشاش و جذاب هستند که در نگاه اول برای شما یقینا جذاب خواهند بود. آیا رازی پشت این میزان جذابیت وجود دارد؟! اگر رازهایی در مورد افزایش جذابیت وجود دارند، آنها چه چیزی می توانند باشند؟! اینها سوالاتی هستند که می توانند ذهن شما را تا مدتها درگیر کنند. 

در پاسخ به سوال شما می توان گفت که رازهای کوچک وجود دارند که می توانند باعث جذابیت شوند. در این بخش از نمناک قصد داریم تا تعدادی از رازهایی که به واسطه آنها می توانید به یک فرد جذاب تبدیل شوید را به شما کاربران معرفی سازیم.

در سال 2011 تعدادی از دانشمندان در طی تحقیق بزرگی تلاش کردند تا مشخص کنند که کدام چهره می تواند باعث جلب توجه آقایان و کدام چهره می تواند باعث جلب توجه خانم ها شود. این مطالعه بیش از هزار نفر را شامل می شد که هر یک از آنها دارای چهره ای خاص و همراه با احساسات متفاوت بودند.

نتیجه آزمایش مشخص کرد که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که دارای لبخند آرام و چشمان بشاش هستند، از طرفی خانم ها نیز بیشتر جذب آقایان مغرور با چهره ای ساده می شوند.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

پس از این آزمایش جامع، دانشمندان با تائید صحت آن بیان کردند که این شواهد کاملا با علایق هر جامعه ای مطابقت دارد.

در سال 2016 دانشمندان برای اطلاع از اینکه چه چیزی منجر به جذب هر دو طرف می شود، آنها در یک تحقیق دریافتند که زوجین به عکس العمل های جدی و جذاب علاقمند هستند چرا که آنها پس از اولین دیدار مجذوب طرف مقابل می شوند.

عطر و ادکلن یکی از گزینه های جذابیت می باشد که می توان از آنها برای جذب افراد زیادی به خود استفاده نمود. بنابر تحقیقات انجام شده، یکی از موارد جذابیت افراد، استفاده از عطرها و ادکلن ها خوشبو می باشد.

طبق آخرین آمار و اطلاعات، مردان بیشتر دوست دارند که همسر آینده آنها دارای موهای بلند و درخشان باشد. از سوی دیگر می توان گفت موی بلند و درخشان نشان دهنده سلامت جسمانی می باشد. 

اما در مقابل خانم ها به مدل موهای آقایان زیاد اهمیت نمی دهند چرا که برخی مدل موهای کوتاه و برخی مدل موهای بلند در آقایان را دوست دارند و بنابراین برای آقایان هیچ تفاوتی وجود ندارد و می توانند مدل موهای دلخواه خود را عملی نمایند.

جالب است بدانید که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که از کفش هایی با سایز کوچک استفاده می کنند اما در مقابل برای یک خانم هیچ فرقی ندارد که مرد مورد علاقه اش از کفش با چه سایزی استفاده می کنند.

به طور کلی خوش تیپ بودن باید در اولویت هر شخصی باشد که قصد دارد جذاب به نظر برسد و باید به میزان بسیار زیادی به آن اهمیت دهد.

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

15 بازدید

68 بازدید

68 بازدید

141 بازدید

127 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

15 بازدید

68 بازدید

68 بازدید

141 بازدید

127 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

15 بازدید

68 بازدید

68 بازدید

141 بازدید

127 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

15 بازدید

68 بازدید

68 بازدید

141 بازدید

127 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جذابیت یک دختر چیزی فراتر از چهره زیبا و اندامی بدون نقص است. دختران زیبای بسیاری وجود دارند که به هیچ وجه جذاب و تو دل برو نیستند و از طرفی دختران با چهره و اندام معمولی نیز وجود دارند که از نظر دیگران بسیار خاص و دوست داشتنی هستند. این موضوع به این دلیل است که جذاب بودن یک مهارت است نه یک ویژگی ذاتی. علاوه بر این، زیبایی برای هرکس تعریف متفاوتی دارد و محدود به یک سری ویژگی های مشخص و ثابت نیست. حتی برای هر مردی نیز فاکتورهای زیبایی یک زن میتواند متفاوت باشد. اما چه چیزی باعث میشود یک دختر حتی با ظاهری معمولی بتواند در نظر دیگران جذاب، خاص و خواستنی باشد؟

فهرست مطالب

با در پیش گرفتن نکات زیر میتوانید به راحتی تبدیل به یک دختر جذاب و دوست داشتنی شوید و هر پسری را عاشق خودتان کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید، ابراز خودتان (اینکه خودتان باشید) خیلی ساده تر خواهد شد. مسائلی وجود دارد که افراد نمی توانند راجع به خودشان قبول کنند و به همین دلیل سعی می‌کنند خود را فردی دیگر نشان دهند. یک زن جذاب با فردی که هست، راحت است. او قدر بدن خودش را می‌داند و از آن مراقبت می‌کند. او با وجود آگاهی از نقایصی که دارد خودسرزنشگر نیست ،از ابراز وجود کردن نمی‌ترسد دارای اعتماد به نفس است.یک زن جذاب با همینی که هست خوشحال است و به سادگی با استانداردهای دیگران و تعریف آنان از خوبی و بدی متاثر نمی شود. او می‌داند که کیست و به آن افتخار می‌کند.

می دانید که هر کدام از ما به نوعی منحصر به فرد است. اگر می‌خواهید جذاب باشید، بر آنچه شما را از دیگران متمایز می‌کند تمرکز کرده و آن را پرورش دهید. مردان مجذوب زنانی می‌شوند که شبیه دیگر زنانی که تا بحال دیده اند، نباشد. خودتان باشید. اگر با لباسان زرق و برق دار و جذاب راحت نیستید و دوست دارید یک شلوار لی و کتانی بپوشید، به خودتان فشار نیاورید و همین کار را بکنید. اگر سواری روی اسب را به خرید ترجیح می‌دهید، شک نکنید. هیچ نیازی نیست که همرنگ جماعت باشید. زنی که همراه جماعت باشد، تا به جایی خواهد رسید که جمعیت همراه رسیده؛ اما زنی که به تنهایی ریسک می‌کند، خودش را در جایی خواهد دید که پیش از آن کسی به آن دست نیافته بود. کمبودهای خودتان را بشناسید و سعی در بهبود آنها داشته باشید. نقاط قوتتان را برجسته کنید و به خود واقعی‌تان اجازه درخشیدن بدهید. ظاهرسازی هیچوقت شما را جذاب نخواهد نمود.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

زنانی که بر باورهایشان راسخ می‌ایستند، همیشه برای مردان جذابند. مهم است که زن بداند چه می‌خواهد و برای رسیدن به آن سخت تلاش کند. اینکه نداند کجا باید باشد، کمی ناامید کننده و آزار دهنده است. یک زن منظم قادر به حفظ استانداردهای اخلاقی اش صرفنظر از تمامی مسائل پیش رویش خواهد بود و این به تنهایی بسیار زیبا و جذاب است. زنان قوی، تحسین برانگیزند. اگر فکر می‌کنید چیزی درست نیست و معتقدید که برخلاف اصولتان است، از دور شدن نترسید. هیچ نکته مثبتی در اجبار خودتان به پذیرش چیزی که به وضوح بر خلاف ملاکهای اخلاقی‌تان است، نیست.

زن جذاب کسی است که از خودش مراقبت می‌کند. او سالم است و شایسته یک سبک و روال زندگی سالم است. در اوقات آزادش تمرین میکند. هر از چندگاهی مو و ناخن هایش را مرتب می‌کند. دندانهایش را مرتب مسواک می‌زند. تمیز است و بوی تمیزی و تازگی می‌دهد. به اندازه کافی می‌خوابد و از پوستش به طور منظم مراقبت می‌کند. یک زن جذاب تمیز است، ولی از کثیف شدن نمی ترسد (وسواس ندارد). اگر اندام زیبا و متناسبی داشته باشید،هم خودتان احساس خوبی خواهید داشت و هم این حس خوب را به دیگران منتقل خواهید کرد متناسب بودن منجر به جذابیت ظاهری می‌شود. جذابیت ظاهری به معنای اعتماد به نفس و اعتماد به نفس یعنی جذاب و دلربا.

یک زن دلربا و جذاب، کسی است که دائما لبخند می‌زند و نگرش مثبتی به زندگی دارند. زیباترین حالت یک زن زمانی است که لبخند می‌زند. همین برای به دست آوردن قلب یک مرد کافی است. اگر زنی دلپسند و دوستانه باشد، در نگاه همه جذاب خواهد بود. حال در طرف دیگر قضیه، هر چقدر هم اگر زنی زیبا اما بی ادب باشد، نزدیک شدن به وی سخت است و جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین داشتن لبخند و مهربان بودن با همه، دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگرچه به حدی با دیگران مهربان نباشید که شما را نادیده بگیرند و برخورد بدی با شما داشته باشند. یاد بگیرید که در زمان مقتضی از خود دفاع کنید. دیگران را مسخره نکنید. به کسی آزار نرسانید و بی ادب نباشید. یاد بگیرید که اگر با مساله ای مخالفید تا شما را ناراحت می‌کند، آن را به شیوه ای دوستانه و آرام ابراز کنید. قطعا مردم بلافاصله مجذوب رفتار خوب و دوستانه شما خواهند شد. لبخند تصنعی نداشته باشید؛ لبخند تصنعی بی ادبانه است و معمولا طعنه آمیز برداشت می‌شود.

یک زن جذاب زمان و موقعیت مناسب برای شوخی و جدیت راجع به مسائل مختلف را می‌دانند. وقتی که او زندگی را جشن می‌گیرد و یا دیگران لذت می‌برد، جذاب است. اگر زنی ارزش زندگی اش را بداند، هر اتفاقی که بیافتد باز هم شاد خواهد بود. این حلقه ادمه پیدا می‌کند و او لذتی به زندگی دیگران القا خواهد نمود. زنی که می‌داند چگونه از کوچکترین مسائل در زندگی لذت ببرد، هرگز خسته کننده نخواهد بود. مردان حتما مجذوب چنین زنانی خواهند شد.

تفاوتی بین مزاج و طبیعت دخترهای معمولی و جذاب وجود دارد و این تفاوت همان ظاهر شاد آنها است. زنان جذاب، شادترند و این شادی دیده می‌شود. آنها برای دیدن شما هیجان دارند، در صحبت راجع به هر موضوعی که پیش بیاید و همچنین در انجام هر چیزی هیجان دارند. در راه رفتنشان جست و خیزی دارند که دیگر دختران آن را ندارند و این شور و شوق در آن ها از بین نمیرود. دیدار با دخترانی که متفاوتند، خسته کننده نیستند و بودن با آنها جالب است، نیروبخش است.

رفتار و نگرش مثبت به زندگی، توجه بسیاری از سوی مردان را جلب می‌نماید. قطعا زنی که قلب مهربانی در قبال افراد دارد و به آسانی آنها را مورد قضاوت قرار نمی دهد،  جذاب تر است. زنی که به آسانی از شرایط مایوس و دلسرد می‌شود، جذاب نیست. او باور دارد که در وجود هر کسی که می‌بیند، خوبی وجود دارد. در قضاوت دیگران بسیار محتاط عمل می‌کند و همین است که او را دوستی بسیار خوب و محرم اسرار می‌کند. زنی با دوستان خوب، می‌تواند مسیری طولانی را بپیماید. زنی که به آسانی دیگران را قضاوت می‌کند و مدام راجع به همه چیز شکایت می‌کند، موانعی در جذب پسران محجوبی که دوست دارد با آنها در ارتباط باشند، فراهم می‌کند.

چیزی زشت تر از کسی که دائما در حال شکایت از همه چیز است، نیست. چرا مردی باید بخواهد بخشی از زندگی دختری باشد که خودش اذعان دارد،و از  زندگی خود راضی  نیست. مردان همچنین زنانی را که مدام در زندگی دیگران دخالت و از آنها عیبجوئی می‌کنند، را تحمل نمی کنند. این مساله خسته کننده و ناراحت کننده است.

در مورد ظاهر خودتان نیز بدگویی نکنید. اگر پسری با شماست، ظاهر شما را دوست دارد. با شکایت از ظاهر خودتان، به قضاوت او توهین نکنید.هیچ پسری انتظار ندارد که شما شبیه سوپرمدل‌ها باشید و همین نقص های جزئی است که شما را جذاب تر می‌کند، چرا که این دلیلی بر واقعی بودنتان است.

اگر بروید بیرون و از آفتاب لذت ببرید، مردم تنها می‌توانند زیبایی شما را تحسین کنند. اگر به مخفی شدن ادامه دهید، آنها متوجه شما نخواهند شد. بیرون بروید، گل‌ها را ببوید، لبخند بزنید و از زندگی لذت ببرید. شادی همه گیر است. این مساله یک زن را زیبا و جذاب خواهد نمود. بیرون بروید و اوقات خوشی با دوستانتان داشته باشید. چیزهایی بخورید که قبلا مزه آن را نچشیدید. خودتان باشید! مردان دخترانی که غیرقابل پیش بینی اند را دوست دارند؛ دوست دارند حرکت بعدی دختر را حدس بزنند و با آنچه انجام می‌دهد شگفت زده شوند و بدینگونه آنها بیشتر هم عاشق او می‌شوند. اگر دوست ندارید بیرون بروید، مادامی که فعالیت داشته باشید، مشکلی وجود ندارد.

برای ورزشکار بودن لازم نیست حتما دونده ماراتن یا قهرمان تیم ملی باشید! همین که هر نوع ورزش مورد علاقه تان را در برنامه روزانه یا هفتگی خود جای دهید برای جذاب بودن کافی است. ورزش کردن منظم نشان میدهد شما برای سلامتی خود ارزش قائل هستید. ورزش علاوه بر اینکه باعث میشود از نظر جسمی سلامت باشید و اندام زیبا و جذابی داشته باشید و با ایجاد نشاط و شادابی، شما را در نظر مردان خواستنی میکند.

یک زن جذاب می‌داند که کی باید خود را ابراز کند؛ او آنقدر باهوش است که کلماتش را با دقت انتخاب می‌کند و در عین حال با صمیمیت و بی ریا بیان می‌کند. او باهوش است ولی عجیب نیست. حس شوخ طبعی وی همه را می‌خنداند. لطیفه های خوبی می‌گوید، ولی هیچوقت کسی را مسخره نمی کند. راجع به مسائل مختلفی صحبت می‌کند؛ راجع به موارد مختلف خیلی می‌داند و همنشین خسته کننده ای نیست. جذابیت، به معنای قادر بودن به ابراز احساسات و بیان آنچه که می‌خواهید است، زمانی که می‌خواهید اعتماد به نفس داشته باشید! اگر فکر می‌کنید باید چیزی بگویید، بگویید. مردم به شما گوش خواهند داد. اجازه ندهید ایده های درخشانتان ناگفته باقی بمانند. مردم شایسته دانستن آنها هستند …

زنی که برخلاف تمام چالشهای پیش رو در زندگی به راه خود ادامه می‌دهد، قطعا زیبا و جذاب است. او به دنبال رویاها و دستیابی به اهدافش است. او کسی است، همواره موفق و مطمئن که به خواسته هایش می‌رسد. وقتی زنی در مواجهه با چالش‌ها جا نمی زند و آنچه که بر عهده اش قرار گرفته تکمیل می‌کند، توجه مردان را جلب نموده و آنها شروع به تحسینش خواهند نمود.

دخترها همه چیز را به یکدیگر می‌گویند، اما پسرها الزاما نمی خواهند که همه از تمامی جوانب زندگی خصوصی و رابطشان باخبر باشند.وقتی دختری در رابطه راز نگه دار باشد، پسر احساس می‌کند هر دو آن‌ها در یک تیم هستند و هوای هم را دارند. راز نگه دار بودن یک دختر برای پسرها بسیار مهم و جذاب است.

شما میتونید برای اینکه هر چه بیشتر جذاب باشید و باعث شوید خواستگار شما جذب شما شود میتوانید از موبایل خودتان کمک بگیرید. برای آشنایی با این موضوع حتما مقاله جذب مرد با موبایل را بخوانید

برای اینکه در نظر دیگران دختری جذاب و خاص باشید لازم است قبل از هرچیز خودتان را دوست داشته باشید، از خودتان مراقبت کنید، جرأت متفاوت بودن داشته باشید و پای باورهایتان بایستید. برای دوست داشتنی بودن لبخند بزنید و شاد باشید، یاد بگیرید از زندگی لذت ببرید و مثبت نگر باشید.برای زن جذاب بودن از همه چیز ناله و شکایت نکنید، در مقابل فعال، با انرژی و ورزشکار باشید. اگر میخواهید جذاب و خاص باشید، در موقعیت مناسب ابراز وجود کنید، در برابر مشکلات قوی و محکم و در رابطه عاطفی راز نگه دار باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

15 بازدید

68 بازدید

68 بازدید

141 بازدید

127 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

وقتی اعتماد ب نفسمون کمه یا خودمونو کمتر از بقیه میدونیم چی کنیم؟

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

سلام. کار کردن روی اعتماد به نفس یک پروسه زمان‌بره و باید کمک حرفه‌ای گرفته بشه. پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاوره صحبت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جذابیت و کاریزما داشتن، چیزی است که تقریباً همه ی خواهان آن هستند، خود ما در اطرافمان آدم هاي جذاب و گیرا را بیشتر از دیگران دوست داریم، اما تا به حال فکر کرده‌اید که چطور می‌شود تا خودمان آن فرد جذاب و دوست داشتنی و پرطرفدار باشیم؟

 

 گیرا صحبت کنیم و توجه همه ی رابه خود جلب کنیم. چطور اینکار را انجام دهیم؟ ما بشما می‌گوییم. مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست.اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی میتوانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.

 

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی می‌توانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.اگر نمی‌دانید که چگونه این کارها را انجام دهید، ما بشما نکاتی را یادآور میشویم که با رعایت آنها در جمع محبوب تر از قبل خواهید درخشید.جذابیت یکی از ویژگی هایي است که همه ی ما می‌خواهیم آنرا داشته باشیم

 

تماس چشمی

نخستین چیزی که دیگران در نگاه شما جست‌وجو می‌کنند، حس اعتماد است. ما نمیتوانیم افرادی راکه به آنها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما بطور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چگونه در دیدار اول بطرف مقابل مان انتقال دهیم. واضح اســت، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم هاي طرف مقابل میتواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد.

 

لبخند

هیچگاه قدرت لبخند را نادیده نگیرید. خندیدن یکی از تاثیرگذارترین راههای برقراری ارتباط با دیگران اســت. پس تا میتوانید لبخند بزنید و این حس مثبت رابه دیگران نیز انتقال دهید تا در برقراری ارتباط با شا آسان تر عمل کنند.

 

اشتیاق

درکنار لبخند، اشتیاق و انرژی خودرا نشان دهید. اینکار نه تنها دیگران رابه سمت شما جذب می‌کند بلکه به آنها نیز این انگیزه را میدهد تا چون شما پر از امید و انگیزه باشند. اگر شور و شوق کافی از خود نشان دهید، مطمئنا دیگران پس از صحبت با شما با انرژی وافری از شما جدا خواهند شد.

 

تلفن همراه خودرا در جیب تان بگذارید

تا زمانی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به اتمام نرسید، تلفن همراه خودرا از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر این صورت، اینکار حرف هاي شما را قطع میکند و انگیزه صحبت کردن بیشتر را از طرف مقابل تان میگیرد.

 

با خاطرجمعی خاطر دست دهید

دست دادن یکیدیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل اســت. اگر شل و بی‌حال دست دهید، انرژی منفی رابه طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم همدست وی را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در نخستین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

 

دیگران رابا نام بخوانید

آیا زمانی که دیگران شما رابه نام می‌خوانند، احساس خوبی بشما دست نمیدهد؟ روانشناسان میگویند: هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید.زمانی که می‌خواهید مکالمه خودرا برای دیگران تعریف کنید،

 

شخص سوم رابه نام بخوانید در غیر این صورت به سرعت نام وی را فراموش خواهید کرد. به زبان آوردن نام دیگران، چه در محیط خانه، چه در محیط کار یا حتی در رابطه عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد.

 

به حرف هاي دیگران گوش دهید

بیش از این‌که حرف بزنید، خوب به حرف هاي طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از آنها اســتفاده کنید.

 

تعریف و تمجید دیگران رابه درستی پاسخ دهید

زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان میگوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاســت زیرا جوابی که می‌دهید ممکن اســت که شما را فردی خودخواه جلوه دهد.

 

برای پیشگیري از اینکار بجای گفتن جمله هایي چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماســت» به شدت بپرهیزید و بجای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من میدهد.»

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

 

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف هاي فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان میدهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند اســت.

 

بگویید واقعا متاسفم

هر شخصی در زندگی داستان غم انگیزی دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشید.به گزارش پارس ناز دراین شرایط بهترین جمله اي که می‌توانید در جواب تجربه هاي غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» اســت. با گفتن این جمله به او نشان میدهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده‌اید. دراین شرایط آنها بشما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

 

از مکالمه هاي کوتاه بپرهیزید

پینشهاد ما بشما این اســت که اگر میخواهید سر صحبت رابا فردی باز کنید، موضوعی را انتخاب کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. دراین صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بودو تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

 

به حالت بدنی تان دقت کنید

هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدنتان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی رابه دیگران منتقل نمی‌کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. بعنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می‌دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

همه ی دنبال رابطه گرفتن با افراد جذاب هستند

 

هنگام صحبت به همه ی نگاه کنید

اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام افرادی که بشما گوش میدهند، نگاه کنید. دراین شرایط به آنها نشان می‌دهید که برای شما اهمیت دارند ودر نتیجه بیشتر بشما توجه خواهند کرد.

اگرهم فردی در جمع سعی دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمیشود، شما از او بخواهید که در گفت و گو شرکت کند. بعنوان مثال بگویید: «آقای… شما چیزی می خواســتید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

 

شکایت نکنید

مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با افرادی که مدام در حال شکایت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنید. اینکار انرژی منفی اي را منتقل و دیگران را از شما دور میکند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

 

مکالمه را عاقلانه به اتمام برسانید

کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان میکنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابر این آنها رابه درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفت‌وگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق العاده باشد» یا «هیچ وقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می‌تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

 

جذاب بودن و رنگ قرمز

رنگ قرمز خیلی چیزها را برای ما تدعی میکند: عشق، گل سرخ، گرما و … . بهمین خاطر اســت که تحقیقات نشان داده اند که پوشیدن رنگ قرمز به افزایش جذابیت کمک میکند. طی تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردان سراسر جهان پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط خانمها را جذاب می‌دانند. قرمز رنگ عشق اســت. با پوشیدن رنگ قزمر شما بیشتر در دسترس توجه هستید.

 

گارد نگیرید، و انعطاف پذیر باشید

خانمها ممکن اســت خیال کنند اگر احساسات واقعی خودرا پنهان کنند تا مردان وادار به حدس و گمان شوند جذابتر می‌شوند. طبق مطالعاتی که در چین انجام شده اســت مردان زمانی که وارد یک رابطه میشوند علاقه دارند که طرف دیگر انعطاف پذیر باشد ودر رابطه با این موضوع خیلی گارد نگیرید ولی این در حالیست که خانمها باید دقت کنند که این رفتار قبل از آشنای و مراحل ابتدای رابطه برای مردان خیلی خوشایند نیست و مراقب باشید که دراین امر زیاده روی نکنید.

راز این نکته در مغز ماســت: یعنی این‌که شرکت کنندگان این مطالعه توانسته اند دایره لغات عصبی طرف مقابل را رمزگشایی کنند.سایت پارس ناز ،زوج ها باید اطلاعاتی که از انگیزه و نیات طرف مقابل خود دارند را بدانند و درک خود از آنها رابه روز رسانی کنند و انتظار بروز رفتار از طرف مقابل را داشته باشند و رفتار خودرا با آن رفتار تطبیق دهند.

 

صدای زیر و نازک در زنان، صدای بم در مردان

قبل تر در هاو کن یو در رابطه با نقش صدا در روابط شما صحبت کردیم. تحقیقات نشان داده که داشتن صدای زیر و نازک در زنان جذابیت آنها را افزایش می‌دهد و بر عکس. مردانی هم که صدای بم دارند برای زنان جذابتر هستند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که افراد صدای نازک رابا جثه و اندام کوچک و صدای بم رابا جثه و اندام بزرگ مرتبط می‌دانند. درضمن تفاوت بین اندام زن و مرد هم در جذابیت آنها نقش ایفا میکند. در واقع تفاوت هاي جنسیتی، مثل زیر و بمی صدا جذابیت را افزایش می‌دهد.

چطور فردی جذاب باشیم؟

 

شوخ طبعی

خانم هایي که به مرد یا پسری علاقه دارند بیشتر تمایل دارند که به رفتار ها و صحبت هاي آنان لبخند بزنن و پذیرای آن باشند. در واقع جذابیت شوخ طبعی برای زنان به لحاظ علمی ثابت شده اســت. خانمها و آقایان هردو شوخ طبعی را جذاب میدانند و هیچ مردی از خانم اخمو و افسرده خوشش نمی‌آید. اما تحقیقات نشان داده اند که تنها زنان شوخ طبعی را جذاب میدانند نه مردان.

این به این معناســت که برای جذاب بودن از دید آقایان، خانم مورد نظر باید شوخ طبع بودو وی را شاد کند. چرا شوخ طبعی برای زنان جذاب اســت؟ چون شوخ طبعی نیاز به داشتن مهارت هاي شناختی و هوش و خلاقیت دارد ودر نتیجه فرزندی که در نتیجه ي ازدواج با مرد شوخ طبع بدنیا می‌آید هم این ویژگی ها رابه ارث خواهد برد.

 

داشتن حیوانات خانگی

البته این مورد شاید با فرهنگ و شرایط ما در ایران کمی کتفاوت باشد چرا که این تحقیقات در کشور اروپایی انجام شده اســت ولی با این حال شاید برای شما هم میتواند قابل توجه باشد. حیوانات خانگی میتوانند به اسانی مکالمه ي بین دو نفر را ایجاد کنند. تحقیقی که در فرانسه انجام شده نشان داده که مردانی که سگ دارند سه برابر بیشتر از مردانی که سگ ندارند در جذب زنان موفق هستند.

 

مهربانی و جذاب بودن

این موضوع بر هیچ یک از شما پوشیده نیست. باید دانست که راز جذابیت چیزی فراتر از داشتن اندام و چهره ي زیباســت. افراد خوش قلب، مهربان و خوب جذابتر هستند. تحقیقات نشان داده که مردم افراد جذاب را افراد خوب و مهربانی هم می‌دانند و تحقیقات جدید نشان داده که این قضیه می‌تواند جهت وارونه هم داشته باشد به این معنی که افراد مهربان و خوش قلب جذابتر ظاهر خواهند شد.

 

آراســتگی و جذابیت

این را دیگر همه ی می‌دانند که هیچکس از ظاهر ژولیده و نا مرتب خوشش نمی‌آید. تحقیقات نشان داده اند که بخش اعظم جذابیت به جوانب قابل تغییر انسان بر میگردد. موی مرتب و تمیز، لباس آراســته و باکیفیت ، ژست خوب و وزن مناسب. ما بیشتر به دنبال افرادی هستیم که بیش از هر چیز سالم و تمیز باشند و بتوانند از فرزندانمان به خوبی مراقبت کنند. و بنابر این باید برای مراقبت از فرزندان اول از خودشان مراقبت کنند.

 

اســترس نداشتن

همانگونه که لبخند زدن و مهربان بودن می‌تواند ما را جذابتر کند نشانه هاي اســترس زیاد در زندگی مثل پوف کردن پای چشم ها، یا پوست کدر هم میتواند از جذابیت ما کم کند.عدم بازرسی استرس نه تنها می‌تواند خودرا در چهره ي ما نشان دهد بلکه نشانه اي از ضعف سیستم ایمنی بدن است. طی مطالعه اي که توسط محققان اروپایی و آفریقای جنوبی انجام شد زنان مردانی راکه کمتر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قوی داشتند را جذابتر تلقی کردند.

 

ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل در فرم ها و مدلهای مختلف مردان نشانۀ مردانگی و بلوغ آنهاست و از اي نظر برای زنان جذاب ترهستند البته نه برای تمامی انها. طی مطالعه اي که اخیرا در استرالیا انجام شده زنان مردانی که ته ریش زیاد داشتند را جذابتر میدانستند و از سوی دیگر مردانی که ریش کامل داشتند رابا داشتن توانایی در تربیت فرزند و بدن سالم مرتبط میدانستند.

رابطه ي بین ریش و سلامت را هم میتوان آن گونه توضیح داد که چون ریش مانع جذب اشعه ي مضر خورشید میشود از سرطان پوست محافظت میکند. همچنین مانع رسیدن گرد و غبار به منافذ هوایی می‌شود. رابطه ي ریش و پدر خوب بودن هم به خاطر این اســت که ریش نشانه ي بلوغ و پختگی و قابلیت فرزندآوری اســت.

 

تاثیر منفی آرایش

یکیدیگر از تلقی هاي نادرست خانمها این اســت که اگر بیشتر آرایش کند درنظر مردان جذابیت بیشتری خواهند داشت. البته آرایش صحیح میتواند جذابیت را تا حدی افزایش دهد اما طی مطالعه اي مشخص شده که مردان، زنانی راکه آرایش کمتر داشته اند را زنان جذابتر و قابل اعتمادتر دانسته و به زنانی که آرایش غلیظ تر داشته اند نتوانسته بودند اعتماد کنند. البته زنان همیشه برای جذب مردان آرایش نمی‌کنند بلکه آنها بیشتر برای افزایش اعتماد به نفس اینکار را میکنند.

 

جمع دوستان

مطالعات مشخص کرده که افرادی که در جمع هاي دوستانه شرکت دارند نسبت به افرادی که تنها در جایی حضور دارند جذابتر بنظر می‌رسند. دانشمندان میگویند علت این امر شاید این باشد که ما وقتی افراد یک گروه را می‌بینیم از چهره هاي همه ی ي آن افراد میانگین می‌گیریم و افرادی که جذابیت کمتر دارند بیشتر برایمان جذاب خواهند بود. در واقع چهره ي متوسط جذابیت بیشتر دارد.

اما منظور چیست؟ متوسط بودن چهره به این معناســت که چهره ي فرد شبیه چهره ي اکثر آدم ها باشد. مطالعه اي که در اسپانیا انجام شده مشخص کرده که مردان چهره ي متوسط زنان را بیشتر جذاب میدانند یعنی اندازه، رنگ و اجزای صورت زنانی که چهره ي متوسط دارند نزدیکی بیشتری با چهره ي سایر افراد جمعیت دارد.

 

رفتار جذاب شاید برای برخی افراد ذاتی باشد ولی کاملا قابل یادگیری است و میتوانید آن ها را تبدیل به عادت کنید

اگر بخواهیم خصوصیاتی از جمله ، هوش ، خوش تیپ بودن ، شوخ طبعی و غیره را در
شخصی بیان کنیم، می توانیم دلایل خوبی برایش بیاوریم ولی بسیاری از ما نمی توانیم
عواملی که باعث جذابیت یک فرد می شود را به طور دقیق بیان کنیم و فقط آن را حس
میکنیم.  جذاب بودن یک خصلت گسترده و پیچیده است می تواند حسی یا رفتاری باشد،
جسمی یا عاطفی باشد، منطقی یا غیرمنطقی باشد. تعریف رفتار جذاب یا یک فرد
جذاب کمی سخت تر است و شامل مجموعه رفتارهای گسترده ای می باشد که در برخی
افراد به صورت ذاتی وجود دارد ولی می توان با تمرین آن ها را تبدیل به عادت کرد.

برخی از ما به سمت افرادی جذب می شویم که در نهایت به ما صدمه میزنند این مورد
می تواند درعین حالی که سرگرم کننده است ، غیر قابل توضیح باشد.  برخی از ما
جذب افرادی می شویم که ارزش ها ، آرمان ها و اهداف ما را تقلید میکنند.

رفتارهای خاصی وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر افراد می شود و ضد دافعه است
اغلب ما می دانیم که گذراندن وقت با کسی که منفی نگر و بدبین باشد چیزی نیست که از
آن لذت ببریم. این نوع رفتارها غیر جذاب بوده و دفع کننده اند.

از سویی دیگر ما قدردان اشخاصی می شویم که در زندگی ما رفتارها و اقداماتی مثبت
انجام داده اند. این نوع رفتارها باعث می شود که با خودمان فکر کنیم عادت های افراد
جذاب چیست و چطور می توانیم ما هم فردی جذاب باشیم.

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

در ادامه مقاله ۱۴ عادتی که در افراد فوق جذاب وجود دارد را به شما می گوییم تا بتوانید
به راز آن ها پی ببرید.

۱ . شوخ طبعی

زندگی در برخی مواقع میتواند دشوار باشد. ما با چالش های متفاوتی روبرو هستیم که حتی می تواند
قوی ترین ما را از پا درآورد. بنابراین توانایی تسکین دادن، آرامش بخش بودن و خنداندن در لحظه
میتواند یک ویژگی مهم باشد. این خندیدن و خنداندن می تواند دیگران یا خودمان را به سمت این
فرد سوق دهد البته تا زمانی که بدانیم پشت این اقدامات نیت خوبی وجود دارد. لازم به گفتن
نیست که حس شوخ طبعی فوق العاده جذاب است. چه کسی دوست دارد همیشه اطراف آدم های
جدی بچرخد؟

۲ . اشتیاق برای زندگی

بیشتر ما از دیدن اشتیاق دیگران به وجد می آییم. اشتیاق ، هدف ساز است و هدف داشتن به
نوبه خود باعث ایجاد جهت گیری و ذوق و شوق خواهد شد. اگر بگوییم زندگی چیزی به جز
داشتن شور و اشتیاق نیست، زیاده روی نکرده ایم. همه با به چیزی برای زندگی نیاز داریم
حتی اگر ما را به چالش بکشد.

اشتیاق بسیار جذاب است زیرا غالبا با از خودگذشتگی همراه است. زمانی که عمقا و با اشتیاق
به هدفی اعتقاد داشته باشیم می توانیم از تلاطم های زندگی به سلامت عبور کنید چه دوستان
باشند، چه خانواده، چه عشق ، چه کار و یا هر چیز دیگری.

۳ . توانایی تصمیم گیری

قاطع بودن جذاب است زیرا احساس جهت گیری و جهت دادن را القا می کد. این ویژگی شاید در
یک همسر بالقوه جذاب تر باشید چون مسلما در یک زندگی زمانی می رسد که باید قاطعانه تصمیمات
سختی بگیرید. از سویی دیگر عجول بودن یک رفتار غیر جذاب است. قاطعیت عقلانی یک صفت
جذاب و به طور فزاینده ای غیر معمول است بنابراین زمانیکه با شخصی با این ویژگی روبرو شوید
مسلما جذب او خواهید شد.

۴ . مهربانی با خود و دیگران

ما تلاش می کنیم در کنار کسانی باشیم که نسبت به دیگران مهربان هستند. برای اغلب ما مهربانی
نه تنها یک جذابیت بلکه یک نیاز محسوب می شود. شخصی که با دوستان و حتی غریبانه رفتاری
مهربان داشته باشد جذابیت بالایی پیا میکند. نشان دادن همدلی و نمایش رفتارهای ناشی از مهربانی
به صورت تصادفی نشان دهنده خوب بودن انسان است.

۵ . داشتن ذهنی باز

ذهن بسته نشانه جهل است چیزی که اکثر ما از آن نفرت داریم. چرا بسیاری از ما برای تخلیه احساسات
از سیاست و ادیان سازمان یافته استفاده می کنیم؟ یکی از دلایل اصلی آن گسترده بودن آن ها بین افراد
متفاوت است. کسی که ذهنی باز داشته باشد می تواند تمام این فرقه ها را کنار بگذارد و همه را به چشم
یک جامعه گسترده می بیند که عقایدشان برای خودشان محترم است و آن ها را بر اساس دین یا
جهت گیری سیاسی قضاوت نمی کند.

۶ . اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس در شرایط سخت کاری بسیار سخت تر است. بسیاری از ما در مواقع
حساس احساس ناامنی داریم ولی برخی از ما توانایی تمرکز روی خواسته خود را دارند که
این خصیصه آن ها را تبدیل به فردی بهتر می کند. به علاوه ما می خواهیم اطراف کسی
باشیم که به خود اعتماد دارند این گونه افراد احساس ناامنی را از اطرافیانشان دور می کنند
اعتماد به نفس نه تنها جذاب است بلکه واگیردار بوده و به دیگران هم سرایت می کند.

۷ . پذیرش دیگران

بسیاری از مشکلات امروز دنیا را می تواند به یک چیز خاص نسبت داد : عدم توانایی پذیرش
افراد به همان شکلی که هستند. در حال حاضر چه تعداد درگیری فقط به دلیل این که یک گروه
نمی تواند گروهی دیگر را بپذیرد وجود دارد؟ نیازی به گفتن نیست کسانی که دیگران را همانطور
که هستند می پذیرند تمایل به جذب افراد مشابه دارند. کسی که به راحتی دیگران را می پذیرد
احتمال این که عشق بیشتری به طرافیان نشان بدهد بیشتر است و همین امر او را فوق جذاب
جلوه می دهد.

۸ . در مورد ظاهر خود وسواس به خرج نمی دهد

یکی از نقاط ضعفی که فرد را در دید دیگران بد جلوه میدهد وسواس بیش از حد در مورد این
است که چطور به نظر می رسد. جذاب ترین افرداری که روزانه با آن ها روبرو می شوید
معمولا افردی هستند که با وجود شیک و مرتب بودن وسواسی در مورد این که چطور به نظر
برسند ندارد. آن ها فقط سعی می کنند ظاهر خوبی داشته باشند ولی خودشان را در این مورد
به زحمت و دردسر نمی اندازند.

۹ . توانایی سازگاری در تعامل با افراد

به یاد داشته باشید که زیبایی از نشر افراد مختلف متفاوت است. آنچه برای یک شخص زیبا و
جذاب است لزوما برای دیگران همان زیبایی و جذابیت را نخواهد داشت. به همین دلیل یکی از
اصول جذابیت توانایی ایجاد سازگاری با شرایط و افراد مختلف است. شما باید مخاطب خود را
بشناسید و بتوانید با توجه به فرد مقابل و شرایط خودتان را تطبیق دهید.

۱۰ . یاد بگیرید واضح صحبت کنید

شخصی که می داند چطور به وضوح و شفاف صحبت کند می تواند ارتباطی موثر با دیگران
برقرار کنید به همین دلیل در دید دیگران جذابیت بیشتری پیدا می کند. همچنین این تصور را به
دیگران می دهد که شما نسبت به آنچه می گویید مطمئن تر هستید و بنابراین دلشان می خواهد
بیشتر به شما گوش بدهند.

۱۱ . لبخند زدن

خوشحالی را بین دیگران پخش کنید، اگر لبخند به لب داشته باشید دیران بیشتر پذیرای شما بوده و
بیشتر به شما نزدیک می شوند. بنابراین از نشان دادن مروارید های سفید پشت لب هایتان نترسید
اگر لبخند زدن را تمرین کنید از افزایش میزان جذابیت خود متعجب خواهید شد.

۱۲ . خود را با افراد جذاب احاطه کنید

شما به صورت خودکار صفات و خصوصیات افرادی که شما را احاطه کرده اند و به طور مداوم
با آن ها در ارتباط هستید را به دست می آورید. این امر به صورت علمی اثبات شده است. بنابراین
هر چه بیشتر خودتان را با افراد جذاب احاطه کنید، جذاب تر خواهید شد.

۱۳ . مطالعه بیشتر

کسانی که مطالعات بیشتری دارند معمولا جذاب تر از افرادی هستند که اهل مطالعه نباشند. هر چه
بیشتر بخوانید و بدانید دیدگاهتان در مورد هستی و زندگی ووقایع اطارف بهتر خواهد شد. کتاب ها
شما را باهوش تر می کنند و هوز این روزها یک ویژگی فوق جذاب است.

۱۴ . اطلاعات به روز داشته با شید

هوشیار بمانید و از همه اتفاقاتی که اطرافتان رخ می دهد آگاه باشید. هنگامی که از وقایع جاری
مطلع باشید مردم به طور خودکار شما را به عنوان فردی بسیار باهووش و آگاه از نظر اجتماعی
می بینند و به شما نزدیک تر می شوند.

منبع : Powerofpositivity ، relrules

تهیه و ترجمه گروه روانشناسی نیک صالحی

اختصاصی نیک صالحی



چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم



©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور


 

 

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

من با 12 راهکار به رشد و توسعه شخصی تو کمک میکنم

https://metafekr.com/thanks


دانلود رایگان 3 گام طلایی برای شناسایی سریع علایق و استعدادهای پنهان

09127408199

info@metafekr.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید …

برای دانلود رایگان کتاب 4 ستون طلائی هدف گذاری کلیک کنید

چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم
چگونه رفتاری جذب کننده داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *