چگونه رفیق جذب کنیم

 
helpkade
چگونه رفیق جذب کنیم
چگونه رفیق جذب کنیم

محققان دائما در حال پیدا کردن شواهدی هستند که ارتباط میان اعتماد به نفس و موفقیت را نشان می دهد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب جذاب تر به نظر می رسند، به عنوان فروشنده عملکرد بهتری دارند و در فضاهای تعاملی، خوب تر به نظر می رسند. آنها همچنین معتقدند که توانایی روبرو شدن و کنترل هرچیزی که زندگی بر سر راه آنها قرار می دهد را دارند، آنها ریسک پذیر هستند که در واقع آنها را به سمت فرصت های بیشتر هدایت می کند. اگر می خواهید که در وجود خودتان نیز شاهد این خصایص شخصیتی باشید، می توانید روش های زیر را به کار بگیرید تا تعامل آسان تری با خودتان داشته باشید با این توضیحات متوجه شدید که یک ازعوامل اصلی برای جذاب بودن و داشتن ارتباطات اجتماعی با کیفیت و بدون استرس داشتن اعتماد به نفس است درست موضوعی که در ادامه این بخش از نمناک راه کارهایی برای پیشرفت در آن با هدف جذب دیگران به خود مطرح خواهیم کرد.

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.

چگونه رفیق جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.

چگونه رفیق جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.

چگونه رفیق جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست، میدانم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستم که الان در دل خود میگویید: “اگر اینکار آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟”

جواب این سوال ساده است، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند. اگر دنبال این هستید که بدانید راه صحیح و درست جذب کردن دیگران به سمت خودتان چیست یا اینکه چطور میتوانیم کاری کنیم که دیگران ما را تحسین کنند، تا انتها این مطلب را پیگیری کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است.

شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

حتما ببینید: چند ترفند روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیايیم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.

محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند.

بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید.

فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.

می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.

چگونه رفیق جذب کنیم

اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند.

توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

وقتی شخصی تلاش میکند نظر دیگران را جذب کند و مورد تحسین واقع بشود، معمولا اشتباهاتی انجام میدهد که به صورت خلاصه در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

“وقتی من به یک دلیل کسی را تحسین میکنم، پس او هم میتواند به همان دلیل من را تحسین کند. به عنوان مثال اگر من یک شخص ثروتمند را که با تلاش خودش ثروتمند شده نزد خودم عزیز میدانم، پس اگر به دوستانم بگویم که من با تلاش خودم ثروتمند شده ام باعث میشود آنها من را تحسین کنند.”

اگر اینطور فکر میکنید احتمال زیادی وجود دارد که سرخورده شوید، به این دلیل که چیزی که شما آن را تحسین میکنید الزاما دیگران را تحت تاثیر قرار نمیدهد. به عنوان مثال چه کسی اهمیت میدهد شما ثروتمند باشید وقتی خودش به پول احتیاجی ندارد؟ چه کسی به تشویق شما نیاز دارد وقتی خودش به قدر کافی شجاع است؟ چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد که شما بدن ورزیده و عضله های قوی دارید وقتی که خودش از شما قویتر است؟!

از همین رو است که روانشناس ها میگویند:

اگر میخواهید کسی رو مجذوب خود کنید، یا اینکه اگه میخواهید دیگران شما را تحسین کنند یا عاشق شما باشند، ابتدا باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید!

با توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیزهایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیزهایی علاقه مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود. بعضی از افراد با استفاده از متدهایی که به صورت عمومی شناخته شده اند وقت خود را هدر میدهند و هنگامی که آن روش برایشان جواب معکوس میدهد، نا امید و سرافکنده شده و با خودشان فکر می کنند: “حتما ایرادی در من وجود دارد که این روش ها برای من کارساز نیستند”.

منبع : عصرعلم | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.

چگونه رفیق جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

چگونه رفیق جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

105 بازدید

181 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.

چگونه رفیق جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

چگونه رفیق جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

105 بازدید

181 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.

چگونه رفیق جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

چگونه رفیق جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

105 بازدید

181 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مورد توجه دیگران بودن همیشه جذاب است و برای برخی از افراد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی هستند که دوست دارند با انجام کارهایی دیگران را وابسته خود کنند و بتوانند از این طریق احساس نیاز خود به قدرت را ارضا کنند. درحقیقت این نیاز به قدرت در همۀ انسان‌ها اما با درجات مختلفی وجود دارد. روش‌هایی نیز هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید به راحتی دیگران را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار بدهید و در همۀ موقعیت‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. برخی از افراد دوست دارند در محیط کار همکارانشان را وابسته خود کنند، برخی والدین دوست دارند فرزندانشان را به خود وابسته نگه دارند و از همه مهم‌تر برخی از زن و شوهرها می‌خواهند این حس وابستگی را در همسر خود ایجاد کنند. در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا نکاتی را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از طریق بکارگیری آن‌ها به هدف مطلوب خود برسید.

فهرست مطالب

این راهبرد آئینه‌سازی گفته می‌‌شود و مستلزم آن است که رفتار مخاطبتان را به طور نامحسوس تقلید کنید. وقتی در حال صحبت با فردی هستید، سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورتش را تقلید کنید. پژوهشگران دانشگاه نیویورک در سال 1999، اثری را به نام “اثر آفتاب پرست” ثبت کردند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که افراد رفتار یکدیگر را ناخودآگاه تقلید ‌کنند. این تقلید کردن علاقه پیدا کردن به یکدیگر را آسان می‌کند. پژوهشگران از 72 مرد و زن خواستند که تکلیفی را با هم‌گروهیشان انجام بدهند. این هم‌گروهی‌ها که با پژوهشگران همکاری داشتند، رفتار شرکت کننده مقابل را تقلید می‌کردند یا نمی‌کردند و پژوهشگران نیز از تعاملات آنها فیلمبرداری می‌کردند. پژوهشگران در پایان آزمون از شرکت کنندگان خواستند که توضیح بدهند چقدر هم‌گروهی‌شان را دوست دارند. نتایج با درصد بالایی از اطمینان حکایت از آن داشت که هم‌گروهی‌هایی که رفتار شرکت کنندگان را تقلید کرده بودند، بیشتر توانسته بودند علاقه‌شان را جلب کنند.

براساس اثر”مواجهه صرف”، مردم معمولاً به افرادی که برایشان آشنا باشند، علاقه‌مند می‌شوند. روانشناسان دانشگاه پیتسبورگ برای بررسی این پدیده از چهار خانم خواستند که به عنوان دانشجو در کلاس روانشناسی دانشگاه شرکت کنند. هر یک از آن‌ها در تعداد دفعات متفاوت در کلاس حاضر شد. وقتی آزمایش کنندگان عکس این چهار خانم را به دانشجویان مذکر نشان دادند، آنها نسبت به خانم‌هایی که بیشتر در کلاس دیده بودند، علاقه بیشتری احساس می‌کردند، حتی اگر با هیچ کدامشان رابطه‌ای برقرار نکرده بودند.

چگونه رفیق جذب کنیم

حتما بخوانید: چطور در رابطه وابسته نشویم 

مردم از همان صفاتی که شما به دیگران نسبت می‌دهید، برای توصیف کردن خودتان استفاده می‌کنند. این پدیده اصطلاحاً “انتقال خودبه خودی خصایل” گفته می‌شود. براساس نتایج یک مطالعه، این اثر حتی زمانی که افراد می‌دانستند، صفاتی معین درباره فرد مورد نظری که درباره‌اش صحبت می‌کنند، صادق نیست، باز هم رخ می‌دهد. هر آنچه که درباره دیگران می‌گویید، آنچه را که دیگران در شما می‌بینند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر از فردی به عنوان یک انسان مهربان و سخاوتمند تعریف کنید، دیگران هم همین صفات را به شما نسبت خواهند داد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ اگر دائماً پشت سر دیگران درباره‌شان بدگویی کنید، دوستانتان نیز همان ویژگی‌های منفی را به شما نسبت خواهند داد.

سرایت هیجانی بازگو کننده اتفاقی است که وقتی مردم به شدت تحت تاثیر روحیه و انرژی دیگران قرار می‌گیرند، رخ می‌دهد. انسان‌ها می‌توانند هیجانات و احساسات اطرافیانشان را ناخودآگاه حس کنند. این پدیده احتمالاً به این دلیل رخ می‌دهد که ما حرکات و حالات صورت اطرافیان‌مان را به طور طبیعی تقلید می‌کنیم و در نتیجه احساسی مشابه احساس آنها پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید دیگران وقتی در کنارتان هستید، شاد باشند، نهایت تلاشتان را برای منتقل کردن احساسات مثبت به کار ببرید.

حتما بخوانید: راه های عاشق کردن پسر: با دلبری کردن عشقتان را مجذوب و شیفته خود کنید.

روانشناسان مدل محتوای کلیشه‌ای را مطرح کرده‌اند، براساس این نظریه، انسان‌ها دیگران را برمبنای صمیمیت و شایستگی آن‌ها قضاوت می‌کنند. اگر بتوانید تصویر انسانی خونگرم و صمیمی را از خود به نمایش بگذارید که رفتاری دوستانه و غیررقابتی دارد، دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته و کاردان به نظر برسید، برای مثال جایگاه اقتصادی یا علمی بالایی داشته باشید، تمایل دیگران برای احترام گذاشتن به شما بیشتر می‌شود. نکته مهم به ویژه در کسب و کار این است که اول صمیمی‌تان را نشان بدهید و بعد شایستگی‌تان را به نمایش بگذارید. از منظر تکاملی، این که بدانیم آیا طرف مقابل شایستگی اعتمادمان را دارد یا خیر، اهمیت بیشتری برای بقای‌مان دارد.

وقتی اشتباهی می‌کنید، مردم بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند، البته اگر قبلاً باور کرده باشند که شما فرد شایسته‌ای هستید. وقتی برای مخاطبتان فاش کنید که یک انسان کامل و بی عیب و نقص نیستید، ارتباط با شما برای اطرافیانتان آسان‌تر می‌شود و آنها احساس می‌کنند که شما هم مثل خودشان انسانی آسیب‌پذیر هستید. پژوهشگران هنگامی که در حال بررسی اثر اشتباه‌های ساده بر جذابیت درک شده بودند، متوجه این پدیده شدند. پژوهشگران از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواستند تا به نواری که از صدای افراد در حال امتحان دادن ضبط شده بود، گوش بدهند. افرادی که امتحان را به خوبی پشت سر می‌گذاشتند، اما در انتها قهوه را می‌ریختند، بیشتر از اشخاصی مورد علاقه دانشجویان قرار می‌گرفتند که امتحان را خوب می‌دادند و قهوه را نمی‌ریختند یا هم امتحان را خوب نمی‌دادند و هم قهوه را می‌ریختند.

مردم بیشتر جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان باشند این اثر اصطلاحاً “اثر جذب مشابهت” گفته می‌شود. پژوهشگران نظرات افراد آزمون را درباره موضوعات بحث‌برانگیزی مانند رابطه جنسی و سیاست در یک مطالعه بررسی کردند و سپس از آن‌ها خواستند که مدتی در یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنند. در پایان دوره مشخص شد، آزمودنی‌ها به افرادی که درباره موضوعات بررسی شده نظراتی مشابه نظرات خودشان داشتند، بیشتر علاقه پیدا کرده بودند. نکته جالبی که پژوهشگران متوجه آن شدند، این بود که افرادی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مشترک برای سربازان نیروی هوایی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از افرادی با ویژگی‌های مثبت مشترک بودند.

لبخند زدن با ژست باز یا بسته، مسئله این است. خانم‌ها وقتی لبخند می‌زنند، صرف نظر از باز یا بسته بودن زبان بدنشان، بیشتر علاقه دیگران را به خود جلب می‌کنند. پژوهشگران به تازگی متوجه شده‌اند، دانشجویانی که از طریق آواتار با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در صورتی که آواتار لبخند بزرگتری به لب داشته باشد، احساس بهتری درباره رابطه‌شان پیدا می‌کنند.

نکته: براساس نتایج یک مطالعه، لبخند به لب داشتن در اولین ملاقات کمک می‌کند که طرف مقابل بعداً شما را  به یاد بیاورد.

حتما بخوانید: چگونه با مردان صحبت کنیم: جذب مرد با حرف زدن

انسان‌ها دوست دارند به شیوه‌ای همسو با باورهای خود درک شوند. این پدیده در قالب نظریه خودتاییدی تعریف می‌شود. همگی ما می‌خواهیم دیگران نظراتمان را چه مثبت چه منفی تایید کنند. در یک مجموعه مطالعه از شرکت کنندگانی که دارای تصورات مثبت و منفی از خود بودند، پرسیده شد که دوست دارند با چه افرادی در ارتباط باشند، با اشخاصی که نظر مثبتی درباره‌شان دارند یا با اشخاصی که دیدی منفی درباره آنها دارند؟

شرکت کنندگانی که نظر مثبتی درباره خود داشتند، افرادی را ترجیح می‌دهند که نظر مثبتی درباره‌شان داشتند، حال آن که شرکت کنندگان با دید منفی درباره خود، منتقدان را ترجیح می‌دادند. نتایج به دست آمده را می‌توان این گونه تحلیل کرد که انسان‌ها دوست دارند با افرادی ارتباط داشته باشند که بازخوردی همسو با هویت مورد قبول خودشان را به آنها ارائه دهد. نتایج یک پژوهش دیگر نیز حکایت از آن دارد که وقتی باورهای دیگران درباره ما با باورهایمان درباره خود همخوانی داشته باشد، رابطه‌مان با آنها راحت‌تر جریان پیدا می‌کند. چرا که در این حالت احساس می‌کنیم که طرف مقابل درکمان می‌کند و همان‌طور که می‌دانید درک و تفاهم مولفه‌ مهمی برای ایجاد صمیمیت است.

خودافشایی یکی از بهترین تکنیک‌های ایجاد رابطه و وابستگی است.

دانشجویان در یک مطالعه در گروه‌های دوتایی تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد که 45 دقیقه برای شناختن یکدیگر وقت بگذارند. آزمایش کنندگان مجموعه سوالاتی را در اختیار بعضی گروه‌ها قرار دارند که کاملاً شخصی و عمیق بود. برای مثال یکی از این سوال‌ها این بود: ” رابطه‌ات با مادرت چطوریه؟” حال آن که به بقیه گروه‌ها سوالاتی پیش پاافتاده درباره زندگی روزمره داده شد، مثل این که “تعطیلات مورد علاقه‌ات چیه؟ چرا؟”

در پایان آزمایش دانشجویانی که سوالات شخصی‌تری از هم پرسیده بودند، نسبت به دانشجویانی که درباره موضوعات روزمره با هم حرف زده بودند، احساس صمیمت بیشتری نسبت به هم احساس می‌کردند. شما هم می‌توانید این تکنیک را برای شناخت بهتر طرف مقابلتان به کار ببرید. برای مثال می‌توانید رابطه‌تان را با پرسیدن سوالاتی ساده تقویت کنید، مثلاً بپرسید “آخرین فیلمی که ازش خوشت اومد، چی بود؟”. مطرح کردن این سوالات کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه اشخاصی بیشترین اهمیت را در زندگی طرف مقابلتان دارند. وقتی اطلاعاتی را درباره زندگی خصوصی با هم رد و بدل می‌کنید، مخاطبتان احساس صمیمیت بیشتری با شما می‌کند و تمایل پیدا می‌کند که در آینده به شما اعتماد کند.

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

حتما بخوانید: سیاست های زنانه برای جذب مردان: رفتار خانم باسیاست در رابطه 

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال 1959 انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

چگونه رفیق جذب کنیم

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

105 بازدید

181 بازدید

1.64k بازدید

2.11k بازدید

2.23k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‎ها: همه ما دوست داریم که فردی محبوب نزد دیگران باشیم. همه ما تلاش می‌کنیم که با رفتارهایمان دیگران را به خود جذب کنیم، اما چگونه؟ اگر دوست دارید ترفند‌های جذاب بودن را بدانید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سوال بپرسید و با دقت به جوابش گوش دهید

یکی از رفتار‌هایی که شما را نزد دیگران جذاب می‌کند، این است که شنونده خوبی باشید. اکثر افراد دوست دارند که در مورد خود و علاقمندی هایشان صحبت کنند. این که شما از دیگران سوال کنید و با دقت به حرف‌های آن‌ها گوش دهید، در واقع یک مکالمه خوبی را آغاز کرده‎اید و از طریق صحبت‌های طرف مقابل می‌توانید او را بیشتر بنشناسید و ارتباط بهتری با او برقرار کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

اما چگونه این کار را انجام دهید؟ کار سختی نیست. شما به صحبت‌های طرف مقابل  گوش دهید و در رابطه با آن‌ها سوال بپرسید. مثلا اگر او گفت که یک بازیگر است، در مورد اولین تجربه بازیگری‎اش سوال کنید. هر جا هم که سوالی به ذهن‎تان نرسید اما دوست داشتید که مکالمه را بیشتر ادامه دهید، بگوید: «چه جالب! در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهی؟»

جمله‌های طرف مقابل را تکرار کنید

یکی دیگر از کار‌هایی که شما را نزد طرف مقابل‎تان جذاب می‌کند این است که شما برخی از صحبت‌های او را تکرار کنید. همین کار نشان می‌دهد که به حرف‌های او گوش کرده‎اید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید. روانشناسان ثابت کرده‎اند که با این رفتار، شما میزان توجه‎تان را به طرف مقابل ثابت می‌کنید؛ بنابراین این بار به جای این که هنگام صحبت کردن طرف مقابل، به فکر جواب خود باشید، برخی از حرف‌های مهم او را بلند تکرار و سعی کنید که آن‌ها را درک کنید و سپس به آن‌ها جواب دهید. مثلا اگر فردی به شما گفت که پایم در نیمه اول مسابقه فوتبال شکست، به او بگویید: «نیمه اول» سپس سوال بعدی را از او بپرسید. البته همیشه لازم نیست که عین جمله‌های او را تکرار کنید، همین که کلمات کلیدی را در جواب او تکرار کنید، به او ثابت کرده‎اید که به حرف‎هایش اهمیت می‌دهید و همین شیوه مکالمه شما را پیش می‌برد.

به زبان بدن‎تان توجه کنید

یکی دیگر از رفتار‌هایی که روی طرف مقابل‌تان تاثیر می‌گذارد، زبان بدن‌تان است، بنابراین شما باید در هر مکالمه ای، به زبان بدن‌تان دقت کنید. اما برای جذاب‌تر شدن، چه کنید؟ کافی است که به زبان بدن طرف مقابل دقت کنید. مثلا اگر او در مقابل شما نشسته، اما به صندلی تکیه نداده است، شما نیز کمی به جلو خم شوید یا اگر او پایش را روی پای دیگری انداخت، شما نیز این کار را انجام دهید. این تکنیک که به تکنیک «آینه‌ای» شهرت دارد، ممکن است که به طور ناخوادآگاه در مکالمه‎هایتان اتفاق افتد، اما اگر به فکر تاثیرگذاری بیشتری روی طرف مقابل‎تان هستید، بهتر است که به آن توجه بیشتری داشته باشید.

با چشم هایتان لبخند بزنید

روانشناسان اعتقاد دارند که ما می‌توانیم با حالت صورت‎مان با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اگر شما می‌خواهید بدون سختی و انجام کاری جذاب‌تر به نظر برسید، کافی است که لبخند بزنید. زمانی که شما لبخند می‌زنید، در واقع راه را برای برقراری ارتباط با دیگران باز کرده‎اید.

البته هر لبخندی راه حل شما نمی‌باشد. لبخندی تاثیرگذار است که در چشم‎هایتان نیز پیدا باشد. اگر دقت کرده باشید، زمانی که شما از ته دل می‌خندید، کمی چشم‎هایتان کوچک‌تر می‌شود، اما در لبخند‌های زورکی تنها ماهیچه‌های لب‌های شما حرکت کرده و هیچ تغییری در فرم چشم‎هایتان ایجاد نمی‌کند. از این رو بهتر است که هنگام ارتباط برقرار کردن با دیگران، یک لبخند واقعی روی لب‎هایتان باشد.

به اطرافیانتان انرژی مثبت دهید

افراد جذاب افرادی سخنوری نیستند، اما آن‌ها می‌دانند که چگونه دیگران را به سمت خود جلب کنند. اگر شما می‌خواهید فردی را تحت تاثیر قرار دهید، باید به گونه‌ای با او صحبت کنید که او پس از مکالمه با شما، با حس و انرژی مثبتی از شما جدا شود. به بیان دیگر، او باید از هم‎نشینی با شما لذت ببرد  شما باید به گونه‌ای رفتار کنید که انتظار دارید دیگران با شما رفتار کنند. مثلا در یک میهمانی یک گوشه آرام ننشینید، منتظر نباشید که دیگران به سراغ شما بیایند، خودتان برای صحبت با آن‌ها پیش‎قدم شوید. سعی کنید به آن‌ها انرژی مثبت دهید. مثلا به طرف مقابل‎تان بگویید: «این لباس خیلی به تو می‌آید.» در حقیقت باید به گونه‌ای رفتار کنید که آن‌ها در کنار شما احساس خاص بودن کنند. همین باعث می‌شود که آن‌ها برای دیدار مجدد شما لحظه‌شماری کنند.

اسم دیگران را به خاطر داشته باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما طرف مقابل‎تان را بعد از یک دیدار فراموش کنید یا این که اسم او را از یاد ببرید. برعکس همین اتفاق، یعنی به یاد آوردن اسم دیگران، تاثیر فوق العاده‌ای روی آن‌ها می‌گذارد. البته تنها به یاد داشتن اسم دیگران کافی نیست، بلکه شما باید آن را نشان دهید. مثلا اگر همسر شما یکی از دوستانش را به شما معرفی کرد، بگویید: «از آشنایی با شما خوشبختم، علی آقا» یا این که سعی کنید حین مکالمات نام طرف مقابل را به زبان آورید. همین کار ساده، تاثیر فوق‌العاده‌ای را روی طرف مقابل خواهد گذاشت.

در زمان حال زندگی کنید

این که غصه اتفاقات گذشته را نخوریم یا این که به فکر آینده نباشیم، ساده نیست، اما اگر سعی کنید که در زمان حال زندگی کنید، نه تنها خودتان از زندگی لذت بیشتری خواهید برد، بلکه برای دیگران هم جذاب‌تر خواهید بود. لازم نیست که مدام دیگران را راضی نگه دارید یا کاری کنید که به مذاق آن‌ها خوش آید، همین که در لحظه زندگی کنید، همه چیز به بهترین شکل ممکن برایتان اتفاق خواهد افتاد. همین که دیگران ببینند شما به دنبال حاشیه و پیچیده کردن مسائل نیستید، بیشتر جذب‌تان می‌شوند، زیرا آن‌ها هم دوست دارند که مانند شما از هر چه فکر و خیال است، برای ساعاتی رهایی یابندم.

خودتان باشید

مهم نیست که برخی از اخلاق‎هایتان بد است یا این که از نظر خودتان شخصیت دوست داشتنی ندارید، هر چه هستید، سعی کنید خودتان باشید. مردم شخصیت‌های تکراری را دوست ندارند بلکه جذب افرادی یا شخصیت‌های خاص و منحصر بفرد می‌شوند. شما برای چیزی که اکنون هستید، سال‌ها زمان گذاشته‎اید، بنابراین خودتان را دوست داشته باشید و در عین حال برای بهبودی شخصیت‎تان تلاش کنید.

منبع: thelist

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

8
 × 

 = 
8

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه رفیق جذب کنیم

از محبوب ترین مطالب وبسایت سوخت جت که در روزنامه های پرتیراژ نیز چاپ شد

اگر یک مصاحبه کاری در پیش دارید یا در سمیناری درحال شبکه سازی با افراد جدید و حرفه ای هستید.

یا اصلا در حال دویدن به سمت آسانسوری هستید که بیل گیتسسوارش است و میخواهید به او پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی ایده فوق العادتون رو بدهید، شما نیاز به مهارتی برای جلب توجه مردم و متقاعد کردن آنها به اینکه صحبت های شما ارزشمند هستند… دارید.

اجازه بدید یک واقعیتی را به شما بگویم؛ اگر میخواهید خیلی راحت دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، شما فقط 8+22 ثانیه برای این منظور زمان دارید !

تعجب کردید؟ در اصل شما در 8 ثانیه اولِ اولین ملاقات تان 80% قضاوت های ذهنی طرف مقابل راجع به شما را در ذهنش ایجاد میکنید و سپس 22 ثانیه فرصت دارید یا آنرا تغییر دهید و یا آنرا برای همیشه در ذهن طرف مقابل ثبت کنید.

اینکه چطور از این 30 ثانیه حیاتی استفاده کنید خیلی مهم است؛
چون پایه و اساس روابط آینده تان را در این 30 ثانیه شکل میدهید. اگر در این 30 ثانیه بتوانید دیگران را متقاعد کنید که فردِ صادق و ارزشمندی هستید، مطمئن باشید برای همیشه در ذهن شان ثبت خواهد شد.

خب، فهمیدیم که این 30 ثانیه مهم و حیاتی هستند، اما چطور از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
ما 8 راهکار اساسی و کاملا کاربردی برای شما آماده کرده ایم، تا در فقط 30 ثانیه تمام آنچه را که هستید یا دارید بطور فوق العاده موثر ارائه کنید و دیگران را مجذوب خود کنید…

اگر وقت کمی برای خواندن آن دارید، توصیه میکنیم پادکست «جطور با افراد جدید ارتباط برقرار کنیم»را دانلود و گوش کنید در غیراین صورت حتما ادامه این مقاله را بخوانید :

ارائه محصول یا ارائه شخصیت خودتان باید حاوی پاسخ 3 پرسش کلیدی زیر باشد :

پس اول، باید برای خودتان مشخص کنید کی هستید؟ دقیقا چه کار میکنید؟ انگیزه اصلی تان چیست؟ و بعد به سراغ سرمایه گذار، مشتری یا بیل گیتس(!) بروید و آنها را به وی منتقل کنید. در غیر این صورت، کسی توجه زیادی به صحبت های شما نخواهد کرد.

 

بعد از بررسی کردن مجدد رزومه کاری تان، یا ویژگی های محصولتان یا اصلا خصوصیات خودتان؛ فقط 4 تا از بهترین و اصلی ترین ویژگی ها را انتخاب کنید و شماره گذاری شده بنویسید. این 4 ویژگی باید هسته اصلی رزومه، محصول یا خصوصیات خودتان باشد و دیگر توضیحات اضافی را دور بریزید.

اگر بیش از این 4 مورد مهم را بیان کنید، آنها خیلی زود حتی همین 4 مورد را هم فراموش خواهند کرد…
طبق آمار روانشناسی، مردم از لیست موارد فقط 3 الی 4 مورد مهم که برایشان مهم است را به خاطر می سپارند؛ پس وقت و انرژی خودتان و طرف مقابل تان را بیهوده تلف نکنید.

 

مردم عاشق داستانند و قبلا در مقاله «جادوی داستان‌ها؛ زندگی مردم را متحول کنید و باعث ترغیب آنها شوید» راجع به آن مفصل خواندید، پس داستانتان را برایشان تعریف کنید، اینطوری بهتر شما را به خاطر خواهند سپرد.

دل کارنگی می‌نویسد:مغز انسان ها ذاتا وابسته پذیر است، یعنی اشکال، اشعار، تصاویر یا هرچیزی که مربوط به هم باشند و بتوان آنها را از هم تفکیک و به هم ربط داد را دوست دارد به خاطر بسپارد.

این یعنی اجزا و کل یک داستان را مردم خیلی خوب به خاطر می سپارند. به زبانی ساده تر : اگر میخواهید مردم گفته های شما را به خاطر بسپارند، داستانی برایشان تعریف کنید… و البته خوب تعریف کنید.

 

سخنرانی شما چه برای یک نفر باشد چه برای صد نفر، در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که قابل فهم باشد.
یعنی نباید از اصطلاحات و مخفف هایی استفاده کنید که توسط عوام قابل فهم نیست و چون فکر میکنید شما را متخصص جلوه میدهد از آنها استفاده کنید.

به زبان آوردن ایده های پیچیده یعنی چراغ قرمز در روابط اجتماعی !
یک استراتژی خوب برای این کار به گفته انیشتین این است که:

فکر کنید مخاطب ایده تان، مادربزرگ پیر تان است و قرار است تمام آنچه را میگویید را بفهمد.

پس سعی کنید طوری جمله بندی و کلمه یابی کنید تا منظورتان را به کمترین توضیحات و به ساده ترین شکل ممکن، اکثر مردم بفهمند.

 

بعد ازینکه داستان جذاب تان را تعریف کردید، باید مطمئن شوید آنچنان جذاب و گیرا آنرا تعریف کردید که مخاطب شما تشنه ادامه آن باشد… یعنی مخاطب شما باید با هیجان از شما بپرسد «خب بعد چه اتفاقی افتاد؟…»

اگر این سوال را شنیدید، یعنی به قلب و روح مخاطب تان نفوذ کردید. انگیزه ای در وی برای ارتباط با شما ایجاد کردید و این یعنی یک امتیاز به نفع شما… پس همیشه داستان تان را کامل و با توضیحات اضافه تعریف نکنید؛ یک جاهایی را مبهم بگذاری تا انگیزه برای فهمیدن کامل داستان در مخاطب تان ایجاد شود.

 

شما میخواهید با یک نفر جدید آشنا شوید، یک صحبت کوتاه با سرمایه گذارتان داشته باشید و رئیس تان را مجاب کنید به شنیدن صحبت های شما علاقه مند باشد… لطفا بیشتر از 30 ثانیه تلاش نکنید.

اگر تلاش شما در 30 ثانیه اول موفق بود، خیلی خوب است به شما تبریک میگوییم؛ اما اگر در 30 ثانیه اول موفق نشدید، سعی نکنید یک 30 ثانیه دیگر هم امتحان کنید، چون نتیجه عکس خواهید گرفت.

در عوض، یک زمان دیگر شانس تان را امتحان کنید یا آنقدر در خلوت با خودتان تمرین کنید که بتوانید در 30 ثانیه اول خیلی خوب ظاهر شوید.

هرچقدر گفته تان کوتاه تر باشد، فرصت برای فکر کردن و به خاطر سپردن برای طرف مقابل تان بیشتر خواهد شد.

 

 

شما نیاز دارید بدانید وقتی دارید داستانی را تعریف میکنید چه شکلی هستید. آیا خوب تعریف میکنید؟ آیا باورکردنی هستید؟ مردم نتیجه خودشان را از داستان شما خواهند گرفت؟

چگونه رفیق جذب کنیم

تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید و قبل از ارائه حتما چندین بار از خودتان فیلم بگیرید تا یک ارائه بی نقص داشته باشید و یا در برابر آیینه چندین مرتبه با خودتان صحبت کنید و به خودتان ارائه دهید.

برای تمرین توصیه میکنیم حتما دو مقاله زیر را بخوانید :

 

بعد از فراهم کردن داستانتان، تمرین کردن و جذاب تر کردن آن باید آنرا با دوستان یا خانواده تان تمرین کنید.
از آنها بخواهید در برابر شما بایستند و شما محصول جدید را به آنها ارائه کنید و در آخر از آنها بازخورد بگیرید. از آنها بخواهید نقد کنند تا آنجا که میتوانید بهترش کنید.

آنقدر تمرین کنید تا برایتان عادی باشد و بتوانید با صدای رسا و در نهایت اعتماد از خود آنرا بازگو کنید.
نفوذ کلام، امری ذاتی نیست. اگر میخواهید کلام تان مانند هنرپیشه های سینما بسیار جذاب و گیرا باشد، باید تمرین کنید. آنقدر تمرین کنید تا در صحنه اجرا، نقش تان را به نحو احسنت اجرا کنید.

در ضمن،
اگر دوست دارید به صورت حرفه‌ای در زمینه تاثیرگذاری یادبگیرید حتما این آموزش کامل را بخوانید و پادکست سوخت جت به نام «جطور با افراد جدید ارتباط برقرار کنیم» را رایگان را دانلود کنید.

مقاله قبلی

اگر تاحالا این کار ها را انجام میدادید, دیگر انجامش ندهید (نصیحت های از دهه 60, 70 که باید دوباره ارزیابی کنیم)

مقاله بعدی

5 کاری که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام میدهند

جملات انگیزشی از ورزشکاران بزرگ تاریخ

جملات انگیزشی کوتاه و قوی برای اینکه کوه ها را جابجا کنید

بسیار کارآمد و مفید و دقیق بود

ممنون

سلام وقت بخیر خدا قوت به همه ی کارکنان سوخت جت. ممنون بابت همه زحماتی که میکشید، لطفاً خیلی بیشتر در مورد این این موضوعات صحبت کنید و لطفاً صوتی کنید مقالاتتون رو
با تشکر

خیلی جالب بود و لذت بردم.

سلام
اگه مقالاتتون رو صوتی میکردین خیلی خوب بود .

مطالب خوبی بود و البته متفاوت فقط یک اشکال وجود داشت شما همش از کلمه ی مردم استفاده میکردید در صورتی که ما فکرمون مردم نیست چیزی هست که سرچ کردیم کمی بیشتر به کلمه ها اهمیت بدید چون کلمه ها در کنار هم جمله ها و جمله ها در کنار هم مطلب های مفیدی به وجود میارند

بنظر من جالبه حالا حتما سی ثانیه نباشه ولی خوندن همین متن میتونه فکرمون رو باز کنه و وقتش که اومد بدونیم چیکار کنیم‌

اصلاعملیاتی نمیشه این یک ادعایی بیش نیست که در 30 ثانیه به مقصود برسیم وتا عمق وجود دیگران رخنه کرد

هرکی تونست توسی ثانیه این کاراروکنه مجذوب سرعت عملش میشن.نیازی به این همه داستانوشماره گذاری ارایه به اشنایان نیست.

شما خیلی توضیحات کامل تری دارید خیلی جالب بود. باتشکر از سایت شما.

ممنون از سایت عالی شما تشکر

خیلیییییی عالی بود..توی عرض30ثانیه انجامش دادم..عالی بود عالیییی مرسی واقعا..

با سلام ممنون از سایت خوب شما تشکر نوار لاستیکی

اینا واقعا 30 ثانیه شد به نظر من 1 ساعت برای اینا کافی نیست

بعد از تشکر من باب به اشتراک گذاری این مطلب،باید بگم که حقیقتا یکم فضاییه!

در حد ایده و مشاوره ایده آل بنظر میاد،ولی سی ثانیه برای این حجم از مطلب،معرفی و داستانو اینا..یکم آرمانی بنظر میرسه.

بهتر بود توسط افراد مختلف آزمایش بشه و نتایج دیده بشه..

هرچند بنظر من در دیدار اول با اشخاص،اینکه شروع به معرفی دقیق و جدی خودت کنی و بلافاصله بعد از اون بخوای داستان اهداف و ایده هاتو بگی شاید خیلی مناسب هر جَو و انسانی نباشه.و نه تنها شمارو صمیمی جلوه نده،بلکه باعث قضاوتهای غلط هم بشه.

این راهکارها بیشتر بنظر میاد مناسب محیطای کاریه و برای مصاحبه های مختلف کاری تنظیم شده.

میگما الان اینا جدی جدی سی ثانیه شد اینا سه ده دوازده ساعتی وقت میخواد تازه اگه سریع همرو انجام بدی
ولی در کل جالب بود

واقعا ممنونم

الان واقعآ اینا 30 ثانیه ای میشه?:)

بسیار کاربردی و مفید

زیادم کاربردی نبودا

چرا نبود امتحان کردید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

8
 × 

 = 
8

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

به گزارش آلامتو به نقل از بیزینس اینسایدر؛ برای همۀ ما اهمیت دارد که دیگران در مورد ما چه نظری دارند و دوست داریم دیگران ما را دوست داشته باشند.

نکات کلی برای اینکه دیگران از ما خوششان بیاید نیز واضح است: باید مهربان و ملاحظه‌کار باشیم و انسانیت داشته باشیم. شکی در صحت این موارد نیست. اما نکات بسیار ریز دیگری نیز در قضاوت دیگران نقش دارند، چیزهای پنهان که می‌توانند تاثیر بزرگی بروی نظر دیگران در مورد شما داشته باشند.

اکثر این نکات را به راحتی می‌توانید در زندگی روزمرۀ خود پیاده کنید. بنابراین حتی اگر که بعضی از این موارد کمی احمقانه به نظر می‌آیند، آنها را در زندگی خود بکار بگیرید تا به چشم خود ببینید که چقدر بروی محبوب شما اثر می‌گذارند.

بگذارید شما را با حقیقت روبرو کنیم: همۀ ما انسان‌ها بسیار خودپسند هستیم و دوست داریم که آوای اسم خودمان را بشنویم. بنابراین خوب است که شما اسم افراد را یاد بگیرید و از آن در مکالمۀ خود استفاده بکنید. این تکنیک قبلاً بارها امتحان خودش را پس داده است و نشان داده که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بروی مخاطب شما بگذارد.

چگونه رفیق جذب کنیم

درست است که ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و تکنولوژی به سرعت جایگزین ارتباطات انسان می‌شود، اما ما هنوز در ذات خودمان موجوداتی اجتماعی هستیم. به عنوان انسان، ما از روابط اجتماعی برای بازخورد گرفتن در مورد خودمان استفاده می‌کنیم و بسیاری از تصمیم‌های آگاهانه و ناآگاهانۀ ما بر اساس نوع رفتار و واکنش دیگران نسبت به ما گرفته می‌شود.

بسیاری تحقیقات بوده است که نشان داده چطور حس و حال روحی ما، چه منفی و چه مثبت، بروی افراد دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین منطقی است که وقتی یک لبخند صادقانه بروی صورت کسی می‌درخشد، خوشحالی او به مخاطبانش نیز سرایت بکند.

اگر که رویکرد مثبت شما به زندگی باعث روشن شدن روز فرد دیگری شود، می‌توانید مطمئن باشید که او به این خاطر شما را دوست خواهد داشت.

احتمالاً این نکته برای شما چندان جدید و بکر نیست که گوش دادن به مردم باعث می‌شود آنها شما را بیشتر دوست داشته باشند. اما عملی کردن این درک چندان هم کار راحتی نیست. برای شروع خوب است وقتی که با دوستان خود بیرون می‌روید گوشی خود را کنار بگذارید. اما مساله از این فراتر هم می‌رود.

شما می‌توانید با حرکات بدن خود به فرد مقابل نشان دهید که به حرف‌های او گوش می‌کنید. این یعنی بدن خود را به سمت طرف مقابل بگیرید، حالت بدنی مشابهی بگیرید و تماس چشمی برقرار کنید. البته، شما علاوه بر بدن با کلام خود نیز می‌توانید نشان دهید که به حرف طرف مقابل گوش می‌کنید. نکته بعدی در این زمینه است.

بسیاری از کتاب‌های روانشناسی این تکنیک را با عنوان “گوش دادن فعالانه” معرفی کرده‌اند. گوش دادن فعالانه به این معنی است که شما قابلیت گوش دادن خود را با تکرار بخش‌هایی از آنچه که فرد مقابل می‌گوید به او نشان دهید. در زیر مثالی برای شما می‌آوریم:

– مخاطب: هفتۀ پیش به نمایشگاه غذا رفتم و کلی غذاهای محلی مختلف رو امتحان کردم.

– شما: کلی غذاهای جورواجور رو امتحان کردی؟ آره؟

– مخاطب: آره و کلی هم بهم خوش گذشت. غذای مورد علاقه‌ام بادمجان شکم پر بود.

– شما: از بادمجون شکم‌پر بیشتر از غذاهای سنتی دیگه خوشت اومد؟

– مخاطب: آره ، مزه‌اش عالی بود.

شاید که در قالب متن این مکالمه کمی عجیب و غیر عادی به نظر بیاید، اما هنگام صحبت‌کردن چنین حرف‌هایی می‌تواند تاثیر بسزایی در دوست داشته شدن شما توسط فرد مقابل داشته باشند.

این تائیدهای کلامی باعث می‌شوند که فرد مقابل حس کند شما به او توجه می‌کنید. به علاوۀ اینکه آدم‌ها عاشق این هستند که کلمات خودشان به خودشان پس داده شود، زیرا همانطور که گفتیم ما همه خودپسندیم.

همانطور که گفتیم مهم است که به دیگران نشان دهید که به حرف‌های آنها به دقت گوش می‌دهید. وقتی که حرف‌های کسی برای شما مهم نیست و تنها کاری که می‌کنید این است که مثل یک جنازه به آنها زل بزنید، نباید هم انتظار داشته باشید که آنها برای شما ارزشی قائل شوند.

یکی از راه‌های اینکه به افراد نشان دهید به حرف‌های آنها گوش می‌دهید، این است که سعی کنید بحثی را مطرح کنید که قبلاً طرف مقابل به آن اشاره کرده است. برای مثال فرض کنید همکار شما در مورد پروژۀ مدرسۀ پسر دبستانی‌اش به شما گفته است و اینکه قصد دارد برای آماده کردن آن به او کمک کند. این یک فرصت عالی است.

شما پس از مدتی می‌توانید پی این قضیه را گرفته و بپرسید که کار مدرسۀ پسر وی به کجا رسیده است. یا مثلاً یکی از دوستان شما قصد دارد آخر هفته خانۀ خود را رنگ بزند. بنابراین بد نیست هفتۀ بعد از او بپرسید که رنگ کردن خانه‌اش چه طور پیش رفته است و آیا از رنگ جدید راضی است یا نه.

به هیچ وجه هم لازم نیست که سوال‌های شما حتماً در مورد رویدادهای مهم زندگی افراد باشد. در حقیقت، توجه به اتفاق‌های کوچک زندگی افراد می‌تواند حاکی از علاقه و توجه بسیار بیشتری از سوی شما باشد.

آدم‌ها دوست دارند که از آنها بابت زحماتشان قدردانی شود. البته باید حواستان باشد که یک تعریف خشک و خالی با یک حس صادقانه از زمین تا آسمان فرق می‌کند و اکثر افراد هم فرق میان آنها را متوجه می‌شوند.

آدم‌ها دوست ندارند که به آنها دروغ گفته شود. آنچه آنها می‌خواهند قدردانی صادقانه دیگران است – اینکه بابت کارشان اعتبار دریافت کنند و تلاش‌های آنها دیده شود. بنابراین با بخشندگی از زحمات آنها تشکر کنید و به آنها آفرین بگویید.

این احساس که به شما بگویند کاری را درست انجام داده‌اید بسیار خوب است. هر وقت کسی کاری را خوب انجام داد این موضوع را به او بگویید. مطمئن باشید که افراد هیچوقت این لطف و محبت شما را فراموش نمی‌کنند.

همانطور که شما باید با دست باز به تحسین افراد بپردازید، هنگام انتقاد هم باید احتیاط لازم را داشته باشید. آدم‌ها حساس هستند و حتی کوچک‌ترین انتقاد هم می‌تواند به غرور آنها صدمه بزند. البته درست است که گاهی لازم است رفتار آدم‌ها را تصحیح کنید، اما همیشه باید هدفمند اینکار را انجام دهید و با دقت حرف خود را به مخاطب بزنید.

اگر که کسی اشتباهی بکند، بهتر است که این موضوع را جلوی جمع با او مطرح نکنید. حرف خود را مستقیم نزنید و با ظرافت آن را منتقل کنید. شما همچنین می‌توانید از تکنیک “ساندویچ تعریف” نیز برای این منظور استفاده کنید – به این صورت که قبل و بعد از انتقاد خود از مخاطب تعریف می‌کنید. این کمک می‌کند که وی راحت‌تر انتقاد شما را بپذیرد.

هدف اصلی شما باید این باشد که جوری رفتار کنید که بدون اشاره مستقیم به اشتباه فرد مقابل، او متوجه این اشتباه بشود. در صورتی هم که طرف مقابل از شما عذرخواهی کرد و قول داد که دفعۀ بعد سخت‌تر تلاش کند، لازم نیست که موضوع را بیشتر کش دهید و بهتر است همانجا بحث را خاتمه دهید.

به آنها اطمینان دهید که جای نگرانی نیست و مطمئن هستید که آنها می‌توانند از پس موضوع برآیند. هر چقدر که کمتر اشتباه فرد مقابل به رخ او کشیده شود، بهتر است.

یک سیاست خوب دیگر برای اینکه یک حرکت اشتباه مخاطب را تصحیح کنید این است که بحث را با صحبت در مورد اشتباهات گذشته خود شروع کنید و بعد از آن به سراغ اشتباه او بروید. در نهایت، شما باید همیشه تلاش داشته باشید تا با ملایمت انتقاد خود را مطرح کنید و تنها وقتی آن را پیش بکشید که واقعاً نیاز باشد.

هیچکس دوست ندارد که به او دستور داده شود. پس وقتی از آدم‌ها کاری می‌خواهید باید چه کنید؟ حقیقت این است که شما می‌توانید از پرسیدن یک سوال هم به اندازه دستور دادن نتیجه بگیرید. اما حتی اگر که نتیجه مشابه باشد، احساس فرد مقابل و رفتار او می‌تواند با توجه به رویکرد شما تفاوت بسیاری بکند.

بنابراین یک تغییر ساده در رفتار خود ایجاد کنید. به جای اینکه بگویید “من تا امشب گزارش‌ها را نیاز دارم. آنها را هر چه زودتر به من برسان”، می‌توانید چنین حرفی را بزنید “آیا می‌توانی گزارش‌‌ها را تا بعد از ظهر امروز به دستم برسانی؟ واقعاً کمک بزرگی خواهد بود”. مطمئن باشید که این تاثیر بزرگی به روی روحیۀ فرد مقابل و علاقۀ او به شما خواهد داشت.

آدم‌ها دوست دارند که با شخصیت‌های جاافتاده و اصیل روبرو شوند. هر چند که اصول تجارت به ما می‌گویند که باید محکم باشیم و اقتدار خود را حفظ کنیم (شانه‌ها عقب باشد، چانه را بالا بگیریم و محکم دست بدهیم)، زیاده‌روی در این زمینه هم راحت است و این می‌تواند برای طرف مقابل مصنوعی به نظر آید.

پس بهتر است که در عوض، شخصیتی با اعتماد به نفس و قابل احترام داشته باشید. بعضی از متخصصان پیشنهاد داده‌اند که وقتی فردی را دیدیم به سمتش قدم برداریم و هنگامی که معرفی می‌شویم کمی به جلو خم شویم، انگار که تعظیم می‌کنیم. این گونه از حرکات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بروی نظر دیگران در مورد شما داشته باشند.

آدم‌ها عاشق شنیدن داستان‌های مهیج و جذاب هستند و البته روایت کردن یک داستان عالی نیاز به توانایی بالای داستان‌پردازی دارد. این هنر نیاز به شناخت درستی از زبان و همچنین سرعت روایت دارد.

اما اگر شما بتوانید بر این سنت قدیمی تسلط پیدا کنید، نتیجه این خواهد شد که افراد به دور شما گرد آیند و دوست داشته باشند وقت خود را با شما بگذرانند.

دست دادن با دیگران باعث نزدیکی بیشتر میشود.

عملی کردن این مورد کمی سخت است، زیرا برقرار کردن یک تماس فیزیکی باید به گونۀ خاصی انجام گیرد و با رعایت مرزها باشد. اما اگر که به صورتی ظریف با شخصی تماس داشته باشید، او احساس نزدیکی بیشتری به شما خواهد کرد.

یک مثال خوب از این مورد وقتی است که هنگام دست دادن با یک شخص، با دست دیگر خود ساعد او را لمس می‌کنید. این یک روش خوب برای پایان دادن به مکالمه است و باعث می‌شود طرف مقابل با شما احساس راحتی بسیار بیشتری کند.

چگونه رفیق جذب کنیم

البته هر کسی با اینکار راحت نیست و اگر شما هم دوست ندارید اینکار را انجام دهید، هیچ اجباری وجود ندارد.

مشورت خواستن از افراد، به طرز غیر قابل باوری، بروی آنها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شما را بیشتر دوست داشته باشند. مشورت خواستن از دیگران به آنها نشان می‌دهد که شما برای نظرشان ارزش قائل هستید و به آنها احترام می‌گذارید.

همه دوست دارند که احساس کنند دیگران به آنها نیاز داشته و اهمیت دارند. وقتی کاری می‌کنید که کسی راجع به خودش احساس بهتری کند، در نهایت قطعاً او شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

بگذاریم با این حقیقت روبرو شویم: اکثر ما آدم‌های حوصله‌سربر را دوست نداریم. آنها اصلاً برای ما جذاب نیستند. ولی در عوض آنهایی که متفاوت و خاص هستند، حتی آنهایی را که عجیب و غریب هستند را دوست داریم. یک مثال خوب از چنین موقعیت‌هایی که بهتر است در آنها از کلیشه دوری کنیم در مصاحبه‌های کاری است.

در چنین ملاقات‌هایی، به جای آنکه بگویید “از ملاقات با شما خوشوقت شدم”، بهتر است که کمی تنوع ایجاد کنید تا بیشتر در خاطر فرد مقابل بمانید، حتی اگر تا حد بسیار کمی.

یک جمله اینچنینی را امتحان کنید “من واقعاً از صحبت با شما لذت بردم” یا “شناخت بیشتر شرکت شما واقعآً لذت‌بخش بود.” لازم نیست که همه‌چیز را به کل عوض کنید – فقط خودتان باشید.

سوال پرسیدن از آدم‌های دیگر یک راه مطمئن است تا آنها را وارد لیست دوستان خود کنید. از آنها در مورد زندگی، علایق و آرزوهایشان بپرسید. آدمها عاشق این هستند که در مورد خودشان صحبت کنند.

اگر که شما از افراد سوال بپرسید و آنها را ترغیب کنید در مورد خودشان به شما بگویند، آنها بعد از پایان مکالمه احساس می‌کنند که شما بهترین هستید. حتی اگر که در این مکالمه دلیلی به طرف مقابل نداده‌اید که از شما خوشش بیاید، او به طور ناخوداگاه در مورد شما احساس بهتری خواهد داشت چرا که در مورد او صحبت کرده‌اید.

نظر شما در مورد این مقاله چیه ؟ لطفاً نظراتتون رو برای ما و دیگر کاربران سایت آلامتو مطرح کنید.

خیلی خوب بود عالی بود

تو رو خدا تو سن کم کسیو عاشق نکین و خودتونم نشین زندگی خودتونو خراب میکنین

عالی بود

من عاشق شدم اون پسر عمم ولی نمی دونم اون چه نظزی در باره من داره من هر سری که بابام رو راضی می کنم بریم خونشون یا نیست یا خوابه یک سری رفتم پیشش تا اومدم حرف بزنم باهاش کلا همه چیز رو خراب کردم چون نمی تونستم باهاش حرف بزنم کلا خودم رو گم کردم ولی بعد از خوندن مطالب شما خیلی خوب باهم حرف می زنیم راستی من 10 سالمه و پسر عمم 13 سالشه ما یک جورایی دوست دختر دوست پسریم فقط یک سوال میشه بگید من این موضوع رو به پدر ومادرم بگم یانه؟

خیلی خوب بود من تو یه سایت دیگه رفتم چرا پدرت تحویل می داد عااااااالی بود تشکر فراوان

عالی بود

کسی که دوستش دارم عاشق رفیقمه و باهاش رل زده و منو نمیخواد

خوب بود فقط بهترین کار از نظر من این هست که بریم به شخص مورد نظر بگین که دوسش دارین چون من خودم این کار رو نکردم به خاطر غرور و مجبور شدم کسی که از بچگی باهاش بزرگ شدم و کسی که از 7 سالگی میشناسمش رو فراموش کنم در کل شما باید بدونید که ایا قادر به فراموش کردنش هستین اگه هستین فراموشش کنین اگه مطمئن شدید قادر به این کار هستین این کار رو کنین و گرنه مثل من داغون میشین اگه هم نمی خوانی فراموشش کنین بهش از طریق نامه یا هر چیز دیگه بگید که دوستش دارید

مطالب خوبی بود

ولی یک نکته

این مطالب طوری نوشته شده که می تونه یک عده رو جذب کنه چون واقعا من همه ی این ها رو استفاده کردم ولی روی شخص مورد نظر کمی اثر کرد خواستن بهتون بگم که می تونه بهتر از این هم بشه

خیلی خوب بود نمیدونم تاثیر داره یا نهطرف مقابله من 1 ماه از من بزرگتره ما از بچگی باهم بزرگ شدیم وباهم درس خوندیم امیدوارم جواب بده یعنی میشه؟

می خوام کسی رو عاشق خودم کنم که تفاوت سنیم باهاش خیلی زیاده امیدوارم موفق باشم

خیلیاشون برای خود من اتفاق افتاده بدون اینکه فهمیده باشم…واقعا ک چقد دقیق و خوب نوشتین…ممنون

مفید بود لطفا ادامه بدین..

خوب بود ولی من نمیتونم اونوجذب کنم

مرسی عالی بود

عالی بود ولی اگر از خودمان بزرگتر بود با اسم کوچیک نباید صدا بکنیم

اگر اینطور باشه اسم خودتم اینطوری که تو صدا میکنی صدایت میکنن

ممنونم، سایتتون حرف نداره.

بسیار عالـــی و کاربردی هستن سپاس فراوان

به نظرم طرف مقابل رو با اسم کوچیکش صدا نزنیم بهتره، شاید طرف مقابل برداشت دیگه ای بکنه؟ اینطور نیست؟

نه اصلا اینطور نیست من امتحان کردم خیلی جواب میده عزیزم

واقعاً مطلبی مفید و ارزشمندی بود! جهان سپاس و امتنان از زحمات تان

بستگی به شخص مقابل داره اگه طرف دوست و آشنا و نزدیکه به شما میتونی اسمشو صدا بزنی

ممنونم راهکار های خوبی هستندامیدوارم برای من جواب بده اخه کم کم دارم دوستامو ازدست میدم

من اکثر این راهکار هارو امتحان کردم و واقعا تاثیرگذار بود،ممنون کلللللللی

خیلی خیلی عالی بود.مرسی

خیلی عالی ومفید بود .به درد همه آدمها می خوره که به کار ببرند تا از زندگی لذت ببرند .لطفا همین مطالبو ادامه بدید .

مرسی خیلی خوب بود

واقعا عااااااااااااااالی بود لطفا این مطالب عالی رو ادامه بدین

عااالي بود.ممنون

عااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

خیلی خوب بود مرسی K

واقعاً علی بود تقریباً 10 تاشو امتحان کردم علیه دستتون در نکنه.

مقاله ای کامل و مفید بود. ممنون از زحماتتون.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

« مهارت جذب افراد در دنیای امروز یکی از توانایی های مهم است » .

 

چگونه رفیق جذب کنیم

فکرش را بکنید که نیرو و انرژی ای داشتید که می توانستید هر کسی را که می خواستید متقاعد به انجام کارهای دلخواهتان می کردید . غیرممکن به نظر می آید ؟ باید بگویم آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست برای انجام این کار راههای زیادی وجود دارد که بتوانید به وسیلۀ آنها افراد را وادار به کاری کنید .

آیا تا به حال دربارۀ این راهها فکرکرده اید ؟ در این مقاله می خواهیم راههایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده ازآنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید .

 

1- مهربان و صمیمی باشید : برای اینکه روز خوبی داشته باشید لبخند بزنید .

2-  علاقۀ صمیمانه به مردم نشان دهید : اگردلمان می خواهد دوست پیدا کنیم باید با اشتیاق وشور به مردم خوشآمد بگوئیم .

3- نام افراد را حفظ کنید : آدمها به قدری از نام خود احساس غرور می کنند که دلشان می خواهد به هر قیمتی که شده است اسم خود را بعد از خود باقی بگذارند . یادمان نرود که در نام افراد معجزه ای نهفته است و همۀ افراد دقیقاً و کاملاً نسبت به این امرحساس هستند . 

4- از چیزهایی صحبت بکنید که دیگران دوست دارند : صحبت خود را با دیگران با بحث دربارۀ چیزهایی که در مورد آنها اختلاف نظر دارید شروع نکنید . 5- سؤالاتی بپرسید که آدمها دوست دارند جوابش را بدهند .

افراد را تشویقشان کنید که دربارۀ خودشان و کارهایشان برایتان حرف بزنند .

6- مردم را سرزنش نکنید : یادتان باشد احتمال دارد دیگران به کلی اشتباه کنند ولی خودشان این طور فکر نمی کنند .

7- گـفته های دیگران را رد نکـنید : از اعـتراض کردن و جر و بحـثهـای بی مورد که به هر رابـطه ای پایان می دهد پرهیز کنید .

8- به صحبتهای دیگران به دقت گوش کنید : اگر می خواهید خودتان را در دل دیگران جا کنید با علاقه و با تمام وجود به صحبتهایشان گوش دهید و مرتباً سرتان را تکان دهید و بپرسید : « خوب بعداً چی شد ؟ » خواهید دید که گل ازگلشان شکفته می شود .  

9- به وضعیت ظاهری خودتان توجه کنید : اولین خاطره ای که درذهن دیگران باقی می گذارید مربوط به آراسته و تمیز بودن خودتان می باشد .

10- وقت خودتان را با دیگران تقسیم کنید اگر کارهای خود را زمان بندی کنید می توانید زمانی را برای افرادی که دوست دارید صرف نمایید . شوخ طبع باشید : شوخ طبعی باعث می شود دیگران از گوش سپردن به شما لذّت بیشتری ببرند  .

11- از دیگران ازصمیم دل قدر دانی کنید : در ازای محبت و خوبی دیگران باید تشکر و قدردانی کرد چون اگر کسی تشکر نکند یعنی محبت دیگران را درک نمی کند .

12- همیشه کاری کنید که دیگران احساس کنند آدمهای مهمی هستند : همه دوست دارند دیگران ازآنها تعریف کنند اگر چنین کاری را کنید می توانید آدمها را در کف دست خود بگیرید .

 

جان دیوئی می گوید: عمیقمترین اشتیاق درطبیعت بشر آرزوی مهم بودن است .  

 

     اکرم رجبی

« کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی »

موفقیت و مدیریتچگونه مردم را به خود جذب کنیمتوسط : mayedeاز حملات کلیشه ای استفاده نکنید مراقب باشید وقتی با افراد موفق حرف می زنید به هیچ وجه عبارت تکراری به کار نبرید . و هرگز به چنین جملاتی اشاره هم نکنید . هرگز ؟ حتی زمانی هم که لازم است ، این کار را نکیند ، مگر این که بخواهید ابله جلوه کنید .می گویند قلم توانمندتر ازشمشیر است . همین طوراست ، ولی توانایی زبان ازقلم هم فراتر است . زبان ما می تواند جمعی را به خنده یا گریه و ادارد ،یا آنها را به زانو درآورد .به جای تکرار حرف های کلیشه ای ، با توجه به این شیوه می توانید جملات زیرکانه ای را که تنها مختص خود شماست به زبان آورید . کافی است چندکتاب دربارة « آیین و آداب » سخنرانی بخوانید و برخی از شگردهای آن را فرا بگیرید . بعد می توانید آنها را وارد واژه های شخصی و روزمرة خود کنید . راهکار 28 تفاوتی نداردکه در پشت یک تربیون برای سخنرانی درمقابل هزاران نفر یاپشت کباب پز آشپزخانه در برابر اعضای خانواده ایستاده باشید . در هر حال با استفاده ازمهارت های مشابه همه را تحت تأثیر قرار دهید ، آنها را برانگیزانید وبه خود جذب کنید .نقل قول هایی را از کتاب سخنران های بزرگ انتخاب کنید و شگردها برتر آنها را در مکالمات خود به کار گیرید . نکات جالب و طنزآمیز آنها را برای استفاده درموقعیت های خاص و مناسب گلچین کنید . اگر می خواهید مورد توجه واقع شوید ، نقل قول هایی شیرین و دلنشین را حفظ کنید .فصل 5در هر جمعی یک خودی باشیم آیا تا به حال برای تان پیش آمده ، که در جمعی قرار بگیرید که همه مشغول حزف زدن باشند ؟ هریک ازآنها دربارة موضوعی خاص مثل : آمار نادرست در خسابرسی ، محدودیت های ریزی ، یا بازار کتاب حرف میزنندو شما حرف های آنها را نمی فهمید . علت آن این است که همه در آن مهمانی یا حسابدارند ، یا آرشیتکت و یا یک ناشر و شما هیچ یک ازاین دسته ها قرار نگرفته اید .بدین ترتیب ، با لبخندی کم رنگ برلب ، در حالی که لب ازلب ، باز نمی کنید ، در گوشه ای می ایستید . چون می ترسید اگراین کار را بکنید ، حرف نادرستی بر زبان می آورید . کج خیالی و بد گمانی همة وجودتان را فرا می گیرد . احساس می کنید همه به شما پوزخند می زنند . شما در این جمع یک غریبه هستید . بنابرایندر سکوت رنج می برید .همان طور که ماهیگریان سنجاقکی را طعمة ماهی قرار می دهند , شما نیز تنها کاری که انجام می دهید این است که با طرح سؤالات مناسب وارد بحث دیگران شوید . در این بخش به عملکردهایی اشاره خواهیم کرد که می توانید با استفاده از آنها کاری کنید که مرد در هر جمعی با شما مثل یک خودی گپ بزنند . زندگی خود را از روال عادی خارج کنید در این شیوه کافی است , زندگی خود را موقتاً از حاللت عادی خارج کنید و دست به کاری بزنید که تا به حال به آن فکر هم نکرده اید. ماهی یکبار تعطیلات آخر هفتة خود را به انجام کار کامالاص خارج از برنامة عادی زندگی خود اختصاص دهید . یکبار امتحان کردن هر کاری , این امکان را به شما می دهد که 80 درصد بیشتر دربارة آن کار اطلاع پیداکنید . با این کار طؤالات مربوط به آن فعالیت را فرا می گیرید . از اصطلاحات صحیح استفاده می کندی. و دیگر, زمانی که سؤالات فوق برنامه مطرح می شود « که همیشه این اتفاق می افتد » هرگز دست و پای خود را گم نخواهید کرد . راهکار 29 زندگی خود را از روال عادی خارج کنید در پایان هر ماه زندگی خود را تغییر دهید . کاری را انجام دهید که هیچ گاه به مخیلة خود را راه نمی دادی . مثلاً در یک فعلایت ورزشی شرکت کنید , به نمایشگاه بروید , به یک سخنرانی دربارة موضوعی گوش کندی که تا به حال هیچ تجربه ای در مورد آن نداشته اید . بدین ترتیب 80 درصد از زبان حرفه ای هر فعالیت و سؤالات مربوط به آن را فرا خواهید گرفت . کمی زبان حرفه ای یاد بگیرید صحبت هایی که بیش از سخنان عادی می تواند شما را در هر جمعی خودی نشان دهد , زبان صحبت های حرفه ای است . نکتة جالب این است که یادگیری این زبان کاری بسیار سهل و ساده است . تنها چیزی که به آن نیاز دارید سؤالاتی است که با مطرح کردن آنها بتوانید یادگیری این زبان را شورع کنید .سؤال کنید , پاسخ ها را بشنوید و به این ترتیب برای چند دقیقه وارد کلاس ابتدایی آموزش , مکالمات هدف دار آن رشتة خاص شده اید . بعد در اولین فرصت موضوع صحبت را عوض کنید ! چون نباید بیش از انچه که واقعاً دربارة آن کار یا رشتة خاص می دانید اظهرا فضل کنید . راهکار 30 کمی زبان حرفه ای یاد بگیرید .چه طور باید زبان حرفه ای را یاد گرفت ؟ هیچ نوار و کتابی در این باره وجود ندارد ., ولی یادگیری این زبان کار ساده ای است . کافی است از دوستی, که از زبان حرفه ای جمعی که شما می خواهید وارد آن شوید اطلاع دارد , بخواهید چند سؤال مقدماتی به شما بیاموزید . با آموختن تنها چند کلمة کلیدی به مزایایی چند جانبه دست خواهید یافت . هرکار , هر ورزش و هر موضوع مورد علاقة یک جمع , سؤالات خاص خود رادر آن رشته می دانند و از یکدیگر می پرسند و هیچ گاه سراغ سؤالات احمقانه وبی ربط نمی روند.موضوعات متداول و مورد توجه هر حرفه ای مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که دیگران از آن اطلاعی ندارند . فرض کنید به مهمانی عده ای از نویسندگان دعوت شده اید , و از آن جا که شما یک نویسنده نیستید , نمی دانید , دربارة چه موضوعی با آنها صحبت کنید . کاری که شما باید قبل از رفتن به این مهمانی انجام دهید این است که با نویسنده ای که از قبل با او آشنایی دارید, دربارة موضوعات متداول و روزمرة این حوزه سؤال کنید . به شما اطمینان می دهم که همة شب را به گفت و گویی هیجان انیز مشغول خواهید بود . راهکار 31موضوعات متداول و مورد توجه قبل از آن که کورکورانه در میان حرف های عده ای صحاف یا دندانپزشک اظهار نظر کنید, از موضوعات متداول و رایجی که مورد توجه آنها است آگاهی یابید . هر حرفه ای مسائل خاصی دارد که دیگران از آن بی اطلاع اند . این مسائل را پیداکنید , بعد با طرح این موضوعات بحث پرهیجانی را شروع کنید . مطالب مربوط به آنان را در روزنامه بخوانیدتصور کنید روزنامه فروش چند لحظه پیش روزنامه را پشت در خانه انداخته است . معمولاً از کدام قسمت شروع می کنید ؟ این کار را نکیند ! قسمت های دیگر را هم بخوانید , قسمت هایی را که هیچ وقت نخوانده اید . چرا؟ چون شما را با نیاهای دیگری آشنا می کند ک می توانید دربارة آنها گفت و گو کنید , هر چند اطلاعات کمی درباة آنها داشته باشید .بعد از آشنایی بیشتر با زبان حرفه ای مورد نظر خود , می توانید مجلات و مقالات تخصصی تری دربارة آن موضوع بخوانید . راهکار 32مطالب مربوط به آنها را در روزنامه بخوانیدمخاطب بعدی شما یک گلف باز , یک دونده ,یک شناگر , یک موج باز یا یک اسکی باز است ؟ آیا در احتماعاتی شرکت می کندی که اعضای آن را حساب داران یا بودایی های چیزی میان این دو تشکیل می دهند؟ هر ماه مجلات بیشماری دربارة هر موضوعی که تصور کنید به چاپ می رسند . شما می توانید با مطالعة آنها اطلاعات لازم را برای اینکه در هر جمعی احساس خودی بودن کنید , به دست آورید . دربارة آداب و رسوم مختلف مطالعه کنید . تصور کنید, می خواهید به یک مسافرت کاری خارج از کشور بروید . اولین کاری که انجام می دهید چیست ؟ گرفتن گذرنامه و واژه نامة مکالمات روزمرة ان کشور , این طور نیست ؟ ولی اکثر ما چیزی را فراموش می کنیم که اغلب پیامدهایی را هم به دنبال دارد , کتابی دربارة سنت های بین المللی . برای این که بتوانید در هر جمعی و در هر جای این کرة خاکی یک فرد آشنا باشید, دربارة اداب و رسوم ملل دیگر مطالعه کنید تا ببینید چه قدر با این سنت ها آشنایی دارید . راهکار 33دربارة آداب و رسوم مختلف مطالعه کنید قبل از آن که وارد خاک یک کشور بیگانه شوید , کتابی دربارة آداب و رسوم آن جا بخوانید . قبل از آن که با کسی دست بدهید , هدیه ای به تقدیم کنید , رفتار خاصی بروز دهید یا از کسی تعریف کنید , دربارة آن تحقیق کنید زیرا یک اشتباه ممکن است , کل سفرتان را خراب و بی فایده کند . فصل 6 با همه به خوبی ارتباط برقرار کنیم بیایید به مسئلة خودی بودن در یک جمع , عمیق ترنگاه کنیم . این بار به بررسی این موضوع می پردازیم که چه طور می توانیم مسائلی جدی تر از تجارب خود را با مخاطب مان مطرح کنیم . مسائلی مثل عقاید و ارزش های زندگی .بدون شک ثابت شده , که مردم با کسانی که در زندگی دارای ارزش های یکسانی هستند , چه در دوستی و چه در محیط کار , راحت تر ارتباط برقرار می کنند . این 5 روش به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با هر کسی که می خواهید ارتباطی نزدیک برقرار کنید . شما می توانید با استفاده از این شیوه ها علاوه بر ایجاد ارتباطی نزدیک با مشتریان , همکاران , دوستان و کسی که با او رابطة عاطفی برقرار کرده اید , با سایر افراد نیز از هرنژاد و آیینی , همدلی و همفکری پایداری داشته باشید . بدین ترتیب آنها هم ارتباطی نزدیک با شما برقرار می کنند که در غیر این صورت ایجاد نمی شد . دنباله رو باشید درست مثل پرندة کوچکی که بال های خود را سریع تر از یک عقاب در حال پرواز به هم می زند , افراد مختلف روش های متفاوتی در زندگی دارند. مثلاً مردمی که در حومة شهرها زندگی می کنند عادت دارند با فاصلة بیشتری از هم بایستند, در حالی که زندگی شهر نشینی سبب می شود که افراد به طور معمول در ترن ها و اتوبوس های شلوغ در فاصلة نزدیکی از هم قرار بگیرند .افراد ماهر در ارتباطات اجتماعی می دانند که حرکات شان باید مثل مشتریان و مراجعان شان باشد . مردم با افرادی که شبیه به خودشان حرکت می کنند احساس راحتی بیشتری خواهند کرد . راهکار 34دنباله رو باشید به مردم نگاه کنید . به حرکات آنها توجه کنید . حرکات کوچک ؟ حرکات بزرگ ؟ , سریع ؟, ارام ؟, شتاب زده ؟, بی ثبات ؟ , پخته ؟, خام ؟, شیک ؟, و مرخرف ؟تصور کنید فردی که با او صحبت می کندی مبی رقص شماست . آیا به سبک جاز تعلیم می دهد ؟ آیا باله درس می دهد ؟ بدن او رانگاه کنید وروش حرکات او را تقلید کنید . این کار باعث می شود طرف صحبت شما به طور ناخودآگاه احساس راحتی کند . آیا تا به حال برای تان اتفاق افتاده که با کسی مشغول صحبت باشید و بعد از چند دقیقه به خودتان بگویید :« چه قدر مثل من فکر می کند! مثل این که ما روی یک طول موج قرار گرفته ایم . » این احساس فوق العاده ای است , درست مثل عاشق شدن . آیا می خواهید تخته موجی جادویی داشته باشید که با آن بتوانید هر وقت اراده کردید روی طول موج هر کسی که می خواهید , بپرید؟ این تخته موج همین جا است , ابزاری زبانی که به وسیلة آن می توانید با هر کسی که می خواهید ارتباطی نزدیک برقرار کنید . من این تکنیک را بازتاب می نامم, چون در این روش شما عین کلمات طر مقابل تان راتکرار می کنید . راهکار 35 بازتاببازتاب عملکردی زبانی و ساده است که تأثیرات نیرومندی را به دنبال دراد. به حرف های طرف مقابل دقت کنید , به اسامی , افعال , حروف اضافه و صفتی که به طور معمول به کار می برد و سعی کندی بازتاب آنها باشید . شنیدن کلمات مورد استفادة او از زبان شما , باعث ایجاد ارتباطی نزدیک می شود. به این ترتیب او احساس خواهد کرد ارزش ها , دیدگاه ها , علائق و تجاربش با شما مشترک است . ازکلماتی حاکی از همدلی استفاده کنید . وقتی به صحبت های کسی گوش می کنیم , اغلب برای نشان دادن توجه و دقت از آواهایی مثل « اوم » یا « آها» استفاده می کنیم . استفاده از این صداها بهتر از این است که در سکوت به طرف مقابل خیره شویم . با این حال افراد ماهر در ارتباطات اجتماعی از این روش استفاده نمی کنند . سعی کنید به جای گفتن « آها» , کلماتی حاکی از درک و همدلی به کار ببرید . این کلمات ساده , کوتاه و حمایت کننده اند , مثل :« واقعاص جالب است .» وقتی شما به جای استفاده از آواهای مختلف از جملاتی کامل استفاده کنید , شنونده توجه و درک شما را بیشتر احساس می کند. راهکار 36 از کلماتی حاکی از همدلی استفاده کنید نا آگاهانه « اوهوم » و « آها» بر زبان نیاورید . برای نشان دادن درک خود از جملات کامل استفاده کنید . جملاتی مثل : « فهمیدم منظورت چیست .» یا از عباراتی احساسی مثل : « واقعاً جالب بود . »همدلی شما شنونده را مجذوب و ترغیب به ادامة صحبت خواهد کرد . البته این کار هم راهی دارد. شما برای استفاده از عباراتی مانند: همدلانه و متفکرانه باید آنها رااز قبل شنیده باشید! زودتر از موقع از کلمة « ما » استفاده کنید با چند دقیقه گوش کردن به حرف های دو نفر , به راحتی می توانید اطلاعات زیادی , دربارة روابط آن دو کسب کنید. می توانید حدس بزنید که دوستان قدیمی هستند یا تازه با هم آشنا شده اند . یا این که زن و شوهر یا از هم بیگانه اند. چه طور ؟روند مکالمه بر حسب نزدیکی ارتباط , کاملاً مشخص می شود . به این قسمت توجه کنید :نوع اول : حرف های کلیشه ای . وقتی دو غریبه با هم حرف می زنند حرف های کلیشه ای ردو بدل می کنند . مثلاً وقتی دربارة هوا صحبت می کنند یکی به دیگری می گوید : « امروز چه هوای آقتابی دلنشینی داریم . » نوع دوم : واقعیات . افرادی که یکدیگر ار می شناسند ولی به تازگی با هم آشنا شده اند, معمولاً دربارة واقعیات صحبت می کنند:« می دانی جو, امسال تعداد روزهای آفتابی دو برابر سال گذشته است . » نوع سوم : احساسات و سؤالات خصوصی . وقتی رابطة دوستی بین دو نفر ایجاد می شود , آنها معمولاً احساسات خود را مطرح می کنند, حتی دربارة مسائل یکنواختی مثل هوا: « خدای من , جرج , چه قدر این روزهای آفتابی را دوست دارم . » نوع چهارم : جملات توآم با « ما » . این نوع معمولاً مختص دوستان نزدیک یا دلدادگان است . در این سطح حرف های غنی تر از واقعیات و نزدیک تر از احساسات مبادله می شود: جملات توآم با ما . دوستان نزدیکی که در این سطح دربارة هوا حرف می زنند می گویند :« اگر این هوا همین طور باشد تابستان خوبی خواهیم داشت » و دلدادگان می گویند :« اگر هوا به همین نحو ادامه پیدا کند , مسافرتی عالی در پیش خواهیم داشت . » روشی که به آن اشاره می کنیم از همین نوع سرچشمه می گیرد . کافی است از کلمة «ما » زودتر از موقع استفاده کنید . شما می توانید با استفاده از این کلمه کاری کنید , که مشتری , دوست آینده, یا حتی یک غریبه احساس کند از قدیم با شما آشنا بوده است . از آن استفاده کنید تا کسی که دوستش دارید با شما احساس یگانگی و تفاهم کند . در مکالمات عادی , نوع اول ودوم را حذف کنید  و مستقیماً به سراغ نوع سوم و چهارم بروید . راهکار 37استفاده از کلمة « ما » زودتر از موقع کاری کنید تا کسی که چند دقیقه ای بیشتر نیست با او آشنا شده اید: با شما احساس راحتی کند . پیشینه ها ذهنی او را با حذف نوع اول و دوم و استفاده از نوع سوم و چهارم تغییر دهید. با استفاده از کلمات جادویی ما, برای ما و مال ما , احساس دوستی و نزدیکی برقرار کنید . خاطرات فوری دوستان , عشاق , شرکاو همکاران صمیمی چه وجه مشترکی با هم دارند؟خاطرات . به این روش توجه کنید . با استفاده از آن می توانید کاری کنید , کسی که به تازگی با او آشنا شده اید احساس کند سال هاست شما را می شناسد . با هر کسی که دوست دارید, جزئی از زندگی شخصی یا حرفه ای آیندة شما را تشکیل دهد, به دنبال دقایق خاص باشید . بعد از آنها استفاده کنید .راهکار 38خاطرات فوری وقتی با دوست جدیدی ملاقات می کنید که مایل اید با او ارتباط نزدیک تری داشته باشید , به دنبال دقایق خاصی باشید که در اولین ملاقات با هم داشته اید, با چند جمله آن دقایق توآم با لبخند و احساسات گرم را تداعی کنید. حالا شما هم مثل دو دوست قدیمی با هم خاطراتی دارید , خاطراتی فوری .  فصل 7دوستی هایی واقعی و پایدار ایجاد کنیمدوستان واقعی کسانی هستند که زندگی شان با سرگذشت و خاطراتی مشترک سپری شده باشد . کسانی که از یکدیگر چیزی دریافت کرده باشند . این می تواند هر چیزی باشد . شاید این چیز , دانشی جدید باشد . آنه نین در یکی از نوشته های خود چنین می گوید : « هر دوست , مظهری از خلق دنیایی جدید در وجود ماست , دنیایی که تا قبل از دوستی با او وجود نداشت , و تنها با این پیوند است که دنیای جدید دورن ما زاده می شود. » یا شاید هم خودشناسی باشد “ همان طور که در این جمله آمده :« دوست قدیمی , بهترین آینه انسان است . » (جرج هربرت )شاید هم کمکی برای رشد انسان . همان طور که هنری فورد گفته است :« بهترین دوست من کسی ایت که بهترین ها را در من بیدارمی کند .» شاید آن چیزی که روزهای شما رادلنشین تر می کند . جان لوبوک می گوید:« دوست مانند یک روز آفتابی است که روشنایی خود را همه جا پخش می کند»علت دوستی شما هر چه باشد , حتماً چیز با ارزشی به او بخشیده  و در برابر نیز چنین چیزی رادریافت کرده اید . بریا داشتن یک دوست خوب , شما هم باید دوست خوبی باشید .استعدادهای خود را پرورش دهید اگر قرار بود واقعیاتی را دربارة دوستی روی یک لوح حک کنید , اولین فرمان این بود:« برای این که چیزی را از یک دوست دریافت کنید باید چیزی برای دادن داشته باشید . » اگر می خواهید دوستانی پویا به سوی خود جذب کنید , باید به رشد خود ادامه دهید . کسالت و بی حوصلگی زمانی آغاز می شود که افراد قابل پیش بینی می شوند. این موضوع در دوستی یک واقعیت است : شما منافعی را با یکدیگر مبادله می کنید , این منافع می توانند به سادگی دلنشینی روزهای تان باشند , یا گشودن دریچة دنیایی جدید به روی یکدیگر . راهکار 39استعدادهای خود را پرورش دهید برای جذب دوستان بیشتر و یا بر ای این که دوست بهتری باشید, آگاهانه استعدادها و قرایج خود را در همة زمینه ها پرورش دهید , زمینه هایی مثل : دانش و معلومات عمومی , امور مالی , شهرت و اعتبار , ظاهر و مهم تر از همه ویژگی های شخصیتی . روش هایی برای نشان دادن محبت و علاقه به یک دوست بعضی اوقات گفتن این که « تو برای من بسیار با ارزشی » به یک دوست , دشوارتر از گفتن « دوستت دارم » به کسی است که او را واقعا دوست دارید . در این جا به چند روش که با استفاده از آنها می توانید به دوست تان نشان دهید که چه قدر وجود او برای شما ارزشمند است , اشاره می کنیم . راهکار 40اورا غافلگیر کنید دوست خود را با یک برنامة جالب غافلگیر کنید تا به این وسیله احساس خود را به او نشان دهید . مثلاً می توانید بلیطیک مسابقة ورزشی یا کنسرت مورد علاقة او را برایش تهیه کنید . یا می توانید روزی را به همراه او به انجام فعالیت های مورد علاقه اش بپردازید . دوست شما بدون شک تحت تأثیر این توجه و محبت شما قرار خواهد گرفت و از این که این برنامه , تنها خاص او بوده , بسیار هیجان زده خواهد شد . راهکار 41هدایایی کوچک برای یک دوستبه دوستان و همکاران تان و کسانی که به ادامة دوستی با آنها علاقه دارید , هدایایی کوچک بدهید تا به آنها نشان دهید برای تان اهمیت دارند. هدایایی کوچک از سفر به کشورهای مختلف می تواند نشان دهندة این باشد که شما به فکر آنها بوده اید و این بسیار بهتر از کارت پستالی است که در واقع فرستادن آن یعنی:« ها ها , نگاه کن ببین من کجا هستم و تو نیستی .» از دوستان خود حمایت کنیدمارتین لوترکینگ همین کار را انجام داد . جان ارک هم به همین طریق عمل کرد . جولیوس سزار هم همین طور . همة ما میتوانیم با پیش قدم شدندر کارهای کوچکی که معتقدیم باید در حق دوستان و افراد مورد علاقة خود « و همة مردم کشورمان » انجام دهیم . یک قهرمان باشیم . راهکار 42از دوستان خود حمایت کنید وقتی از صمیم قلب به صحت کاری اعتقاد دارید , بخصوص اگر اینکار در مورد مردم « اعم از اقلیت یا اکثریت » باشد , برای انجام آن پیش قدم شوید . خواه این کار اقدام مهمی دربارة روابط نژادی باشد و خواه کار ساده و پیش پا افتاده ای در یک مدرسه یا دانشگاه . همیشه اولین نفری باشید که به حمایت از دوستان نان بر می خیزید . بدون شک علاقه و احترام آنها نسبت به شما به خاطر این کار افزون تر خواهد گشت . ولی بیش از همه , علاقة شما به خودتان بیشتر می شود و این اولین گام برای مورد علاقه و توجه واقع شدن است. با افراد جذاب هم صحبت شوید مطالعات نشان داده اند که افراد جذاب وبرجسته , همیشه تنها می مانند , چون دیگران خود را در خور معاشرت با آنها نمی دانند. پس امتحان کنید . اگر دوست دارید با فردی جذاب و کامل دوستی کنید , تمایل خود را به او نشان دهید . بیش از آنچه تصور می کنید احتمال موفقیت دارید . اگر هم موفق نشدید چیزی را از دست نداده اید , حدالق دیگر در برابر افراد عادی دست و پای خود را گم نمی کنید ! راهکار 43با افراد جذاب هم صحبت شوید حتماً این کار را انجام دهید! هرگز فکر نکنید که شانس تان در هم صحبت شدن با جذاب ترین افراد ضعیف است . آنها را هدف خاص در دوستی خود قرار دهید . جرأت متفاوت بودن داشته باشید در قدیم در کلاس های درس به همه یاد می دادند که چگونه ط مثل دیگران » عمل و « هماهنگ » رفتار کنند .ولی امروزه , همگان , مرد یا زنی که شهامت متفاوت بودن را داراست , تقدیر و تحسین می کنند . کسی از برتری های خود آگاه است و آنها را در زندگی به کار میگیرد و شان می دهد , قادر است همه را مجذوب خود کند . راهکار 44جرأت متفاوت بودن داشته باشید برتری ها و تفاوت های خودرا دریابید و آنها راپرورش دهید . اگر تفاوتی با دیگران دارید, آن را نشان دهید!دوستانی از همه رنگ بیشتر افراد نمی دانند , کسی که در جمعی از ملیت ها  ونژادهای مختلف قرار گرفته , چه قدر ممکن است احساس تنهایی کند . فرقی نمی کند کجا زندگی کنید , تجربة سیاه بودن , اسپانیایی بودن‌,آسیایی بودن و شنیدن جملاتی مثل « زبان اول تو زبان دوم من است » بسیار متفاوت است. خوشبختانه اگر با کسی دوست شوید که در دنیای امروز لهجة نامأنوسی دارد ,هیچ کس اعتراضی نمی کند , بلکه همه شما را تحسین می کنند که دست به کاری زده اید که متأسفانه همه فقط حرف آن را می زنند . راهکار 45دوستانی از همه رنگ دوستی با افرادی از فرهنگ های مختلف درک و فهم را از دنیا گسترش می دهد. فرقی نمی کند که پوست شما سیاه , سفید, قهوه ای یا زرد باشد . دوستانی از رنگ ها و فرهنگ های متفاوت انتخاب کنید . فصل 8 چه طور عشقی ماندگار ایجاد کنیم و درحفظ آن بکوشیم ما تنها به این دنیا قدم می گذاریم . در محدوه ای که ذهن و بدن ما برای تنها بودن مشخص کرده , زندگی می کنیم وسرانجام به تنهایی از این وجود خاکی خارج می شویم . در این میان اگر دو موجود تنها بتوانند با هم پیوند و همدلی برقرار کنند, به شادی واقعی دست یافته اند . ولی عشق واقعی موهبتی نیست که از ابتدای تولد برای ما مقدر شده باشد . عشق را هم مثل بسیاری از موهبت های دیگر باید به دست آورد و برای کسب و حفظ آن نیاز به روش هایی خاص داریم !همه جا به ظاره خود توجه کنیداولین نگاه از قدرتی حیرت انگیز برخوردارد است. مسیر این نگاه از چشمان شما به چشمان او تصویزی سوزان است و خاطرة آن می تواند برای همیشه زنده و شعله ور باقی بماند . یک سؤال بزرگ در این جا مطرح می شود : چرا افرادی که به دنبال عشق هستند برای حاضر شدن در سرقرار این همه وقت را صرف جذاب تر کردن خود می کنند, ولی وقتی می خواهند سگ خود را به دامپزشکی ببرند این کار را نیم کنند؟ شما قبل از اولین قرار ملاقات , تأثیری را که باید روی شکار خود بگذارید, گذاشته اید . این که در اولین قرار ملاقات چه طور به نظر برسید مهم است. ولی اهمیت اولین نگاه مسلماً بیشتر خواهد بود . راهکار 46همه جا به ظاهر خود توجه کنید آقایان , این بدان معنا نیست که برای روزنامه خریدن هم کت و شلوار بپوشید. خانم ها, شما هم نیازی نیست بر ای بیرون برن سگ خود از خانه قشر ضخیمی از ریمل روی مژه های خود بمالید , بلکه منظور این است که هر وقت سر قرار ملاقات با فرد مورد نظر خود حاضر می شوید , در آراستگی لباس و ظاهر خود سعی بسیار کنید . به دنبال کسی بگردید که شبیه شما باشد منظور من به هیچ وجه این نیست که در مهمانی هاخط کشی با خود برداری و مثلاً نرمة گوش , انگشت و فاصلة میان چشمان فرد مورد نظر خود را اندازه بگیرید . ولی اجازه بدهید موقتاً جملاتی را که می خواستم دربارة دوستی , عشق و تفاوت به شما بگویم کنار بگذارم و مسئله ای را که از نظر علمی به اثبات رسیده مطرح کنم : اگر با کسی که شبیه شماست طرح دوستی بریزید, احتمال این که عاشق شما شود چهار برابر افزایش می یابد . راهکار 47به دنبال کسی بگردید که شبیه شما باشد اگر جداً می خواهید کسی عاشق شما شود , به دنبال کسی باشید که شبیه شماست . از جای خود بلند شویدحالا به جنبة عملی مسئله می پردازیم . چه طور می خواهید عشق رادر رگ های کسی جاری کنید که هیچ شباهتی به شما ندارد؟ خب , ممکن است مضحک به نظر برسد ولی باید بگویم که : « باید با او قرار ملاقات بگذارید» قبل از خواندن ادامة مطلب , فهرستی از پنج کار یا فعالیت بیرون از خانه را که واقعاً از انجام آنها لذت می برید, تهیه کنید . منظور از بیرون از خانه , خارج از خانة خودتان است ,ولی می تواند در محیط سرپوشیدة دیگری مثل سالن اسکواش یا سخنرانی باشد . حالا خود را متعهد کنید که هفته ای یکبار و به تنهای به جایی بروید که  افراد همفکر و همسیلقة شما در آن جمع حضور داشته باشند . اگر واقعاً به دنبال یافتن عشق در مکان مناسبی هستید , هفته ای دوبار این کار را انجام دهید . راهکار 48هفته ای یکبار به تعهدتان عمل کنید برای این که بتوانید فرد مناسبی را پیدا کنید هفته ای یکبار به جلسات یا مسابقات مورد علاقة خود بروید . و این فقط در صورتی است که در این باره تردید داشته باشید . اگر واقعاً در یافتن عشق جدی هستید , هفته ای دو بار به این گونه جلسات بروید .    راهکار 49 جلب نظر مبتکرانهعشق را به حال خود رها نکنید . اگر می دانید که شخص مورد نظرتان کیست , پیشاپیش با جمع آوری اطلاعاتی دربارة مسائل مورد علاقة او , خود را در موقعیت برتر قرار دهید . راهکار 50 در اولین ملاقات خود دلهره و هیجان ایجاد کنید وقتی می خواهید برای اولین بار با فرد مورد نظر خود قرار ملاقات بگذارید , سعی کنید بفهمید چه چیزهایی او را هیجان زده می کند. بعد برنامه ای بریزید که احساسات او را تحریک کنید. این کار مهارت زیادی نمی خواهد , تنها کمی هیجان می تواند بسیار محرک , واقع شود. می توانید برنامه ریزی کنید که به اسب سواری یا موج سواری بروید . اگر این نوع فعالیت های بدنی باعث خستگی شما می شود می توانید فیلیم مهیج یال ترسناک یا به یک کنسرت مشهور بروید . البته بعد از آن می توانید برای شام خوردن بیرون بروید و دربارة تجربة هیجان انیگزی که با هم داشتید گفت و گو کنید . سعی کنید اولین قرار ملاقات تان تجربه ای پر شور باشد و مطمئن باشید که فر مرد نظرتان نیز در برابر , احساساتی پر هیجان و آتشین را به شما منتقل خواهد کرد!کمی اغراق می تواند بسیار محرک باشد آقایان محترم , فکر نکنید که کمی اغراق در تعریف از فرد مورد نظرتان یا استفاده از حملات رمانتیکم و شاعرانه فقط به نفع طرف مقابل است . زنان معمولاً نمی توانند در برابر مردانی که در چنین هنری مهارت دارند , مقاومت کنند. فکر می کنید چرا مردان ایتالیایی مشهورند؟ ساده است . چون می دانند چگونه اززن مورد نظر خود تعریف کنند . آنها می دانند که استفاده از کمی شعر و ادبیات در جملات شان چه تأثیر عمیقی بر جای می گذارد . راهکار 51 کمی اغراق , می تواند بسیار محرک باشد فیلمهای ایتالیایی تماشا کنید. رمان های زنانه بخوانید . شعرهای انگلیسی را مطالعه کنید … « چه طور میتوانم عشقم را به تو ثابت کنم؟ بگذار راه های آن را برایت بشمارم …»« عشق من مثل یک گل سرخ , قرمز و آتشین است …» حالا می دانید چه باید بکنید . اگر می خواهید از زیبایی دوست خود تعریف کنید یا به همسر خود که 50 سال است با او زندگی مشرتک دارید بگویی دوستش دارید, از کلماتی استفاده کنید که در شعرها و ترانه ها به کار می روند . احساسات خود را غزل گونه ابراز کنید . اگر نتیجة آن حتی مضحک هم به نظر رسد مهم نیست , او قدر تلاش شما را میداند . آتش عشق را گرم نگاه دارید عشق جاده ای دو طرف است و اگر محبت شما نسبت به فرد مورد علاقه تان کم رنگ شود , به سختی می توانید او را در کنار خود نگاه دارید . در این جا به گردی اشاره می کنیم که با استفاده از آن می توانید عشق و علاقة خود را به فرد مورد نظرتان حفظ کنید , چون او هم مطابق میل شما رفتار خواهد کرد . به او بگویید چه چیزهایی را دوست دارید, بعد با تحسین و قدردانی , او را تشویق کنید که همان طور باشد که شما می خواهید , و باز هم تحسین و قدردانی را فراموش نکنید . مثلاً به او بگویید:« خطی که موقع خندیدن بر بینی ات نقش می بندد دوست دارم . » یا بگویید:« چه باور کنی و چه نکنی , یکی از چیزهایی که در مورد تو دوست دارم هنگامی است که پیشنهاد می کندی ظرف ها را بشویی . »بگویید:« من نیروی تو را در برابر مشکلات تحسین می کنم . » راهکار 52 آتش عشق را گرم نگاه دارید برای این که عاشق بمانید و در نتیجه فرد مورد نظرتان هم عاشق شما باقی بماند,: او را به آنچه در وجودش دوست دارید و می پسندید ترغیب کنید . به چیزهای کوچک یا بی اهمیتی که دربارة او دوست دارید فکر کنید . بعد در لحظاتی دور از انتظار , دربارة آنها با او صحبت کنید. او نمی تواند فکر شما را بخواند . تنها گفتن « دوستت دارم » کافی نیست , باید علت آن را هم به او بگویید . تیر عشق خود را با نکاتی از این کتاب یاد گرفتید آغشته کنید . ولی در حالی که شکار خود را هدف گرفته اید , ذوق هنری , خلاقیت و جادوی عشق را هم فراموش نکنید . با مطالعه و تمرین شگردهای این کتاب کاری کنید که فر مورد نظرتان عاشق شما شود . ولی وقتی زمان آن فرا رسید, خود را وقف آن کنید . به ندای قلب تان گوش بسپارید و به آن عمل کنید . مطالعات ، تجربه ها و تمرین های ضروری برای تدریس ، سخنرانی ، گویندگی ، گفتگو ، مناظره ،مجریگری ، مباحثه ، مذاکره و مصاحبه استخدامی و رسانه ای .۳۹ – تمرین ساده گویی ، صراحت بیان و پرهیز از کلی گویی۵یکی از راه های جذب مردم ساده گویی است .خداوند متعال برای توجه مردم به حقایق قرآن آن را به زبان رسول گرامیش علیهم السلام ساده نمود؛(فانما یسرناه بلسانک لعلهم یتذکرون )((ما قرآن را به زبان تو ای رسول آسان کردیم ، امید است که مردم ، حقایق آن را متذکر شوند . ))این آیه چهار بار در سوره قمر تکرار شده است : (و لقد یسرنا القرآن للذکر فهل من مدکر)((و قرآن را برای پند گرفتن آسان نمودیم ، آیا پند گیرنده ای هست ؟ . ))بسیار روشن است که استفاده از کلمات سنگین و جملات پیچیده از تاءثیر آن می کاهد زیرا بسیاری از مردم با اینگونه کلمات بیگانه اند . سخن گفتن به زبان مردم و با سادگی کامل رمز موفقیت رهبران الهی در جذب آنان به سوی دین خدا بوده است که مصداق روشن آن در عصر کنونی امام خمینی قدس سره بودند . ایشان که با سخنان ساده و پر محتوای خود قلب میلیون ها انسان را شیفته خود ساختند . و این درسی بود که آن بزرگوار از جد والا مقامشان رسول گرامی علیهم السلام گرفته بودند که خدای بزرگ در حق او می فرماید : (وما علی الرسول الا البلاغ المبین )((وظیفه پیامبر تبلیغ روشن است . ))امام صادق علیه السلام فرمود : برای عالم هشت آفت است که یکی از آنها ((والتکلف فی تزیین الکلام بزواید الالفاظ)) است یعنی برای زیبا نمودن کلام ، با استفاده از الفاظ زاید ، خود و دیگران را به زحمت بیندازد . البته باید توجه داشت که ساده گویی غیر از سست گویی و بی محتوا سخن گفتن است . مبلغ باید از خدای خود بخواهد گره از زبانش بگشاید و او را بر ساده گویی توانا سازد . همانند حضرت موسی علیه السلام که در آغاز تبلیغ ، چنین از خدا در خواست نمود؛(رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی )((خدایا! سینه ام را وسعت ده (تحملم را زیاد کن ) و کارم را آسان ساز و گره از زبانم بگشای تا مردم سخنم را بفهمند . ))

مطالعات ، تجربه ها و تمرین های ضروری برای تدریس ، سخنرانی ، گویندگی ، گفتگو ، مناظره ،مجریگری ، مباحثه ، مذاکره و مصاحبه استخدامی و رسانه ای .

۳۹ – تمرین ساده گویی ، صراحت بیان و پرهیز از کلی گویی

۵

یکی از راه های جذب مردم ساده گویی است .

خداوند متعال برای توجه مردم به حقایق قرآن آن را به زبان رسول گرامیش علیهم السلام ساده نمود؛(فانما یسرناه بلسانک لعلهم یتذکرون )((ما قرآن را به زبان تو ای رسول آسان کردیم ، امید است که مردم ، حقایق آن را متذکر شوند . ))این آیه چهار بار در سوره قمر تکرار شده است : (و لقد یسرنا القرآن للذکر فهل من مدکر)((و قرآن را برای پند گرفتن آسان نمودیم ، آیا پند گیرنده ای هست ؟ . ))بسیار روشن است که استفاده از کلمات سنگین و جملات پیچیده از تاءثیر آن می کاهد زیرا بسیاری از مردم با اینگونه کلمات بیگانه اند . سخن گفتن به زبان مردم و با سادگی کامل رمز موفقیت رهبران الهی در جذب آنان به سوی دین خدا بوده است که مصداق روشن آن در عصر کنونی امام خمینی قدس سره بودند . ایشان که با سخنان ساده و پر محتوای خود قلب میلیون ها انسان را شیفته خود ساختند . و این درسی بود که آن بزرگوار از جد والا مقامشان رسول گرامی علیهم السلام گرفته بودند که خدای بزرگ در حق او می فرماید : (وما علی الرسول الا البلاغ المبین )((وظیفه پیامبر تبلیغ روشن است . ))امام صادق علیه السلام فرمود : برای عالم هشت آفت است که یکی از آنها ((والتکلف فی تزیین الکلام بزواید الالفاظ)) است یعنی برای زیبا نمودن کلام ، با استفاده از الفاظ زاید ، خود و دیگران را به زحمت بیندازد . البته باید توجه داشت که ساده گویی غیر از سست گویی و بی محتوا سخن گفتن است . مبلغ باید از خدای خود بخواهد گره از زبانش بگشاید و او را بر ساده گویی توانا سازد . همانند حضرت موسی علیه السلام که در آغاز تبلیغ ، چنین از خدا در خواست نمود؛(رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی )((خدایا! سینه ام را وسعت ده (تحملم را زیاد کن ) و کارم را آسان ساز و گره از زبانم بگشای تا مردم سخنم را بفهمند . ))

چگونه رفیق جذب کنیم

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

بروزرسانی جدید تلگرام؛ انتقال چت ها از واتساپ به تلگرام

عرضه بروزرسانی اندروید 11 (One UI 3.0) برای گلکسی نوت 10 لایت آغاز شد

آمار عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر 2020؛ امیدها زنده شد!

تعداد گوشی های فعال آیفون در سراسر جهان از یک میلیارد عبور کرد!

چگونه رفیق جذب کنیم

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

یک دوستی خوب چیزی نیست که کسی بخواهد از دستش بدهد، اما گاهی اوقات پیدا کردن یک دوست خوب سخت است! برای پیدا کردن دوست باید در نظر آنها جذاب برسید، شروع کننده‌ی گفت و گو باشید، به خواسته ها و نیازهای آنها توجه کرده و موارد زیادی را رعایت کنید. ملاقات با افراد جدید و دوست شدن با آنها شاید کار سختی بنطر برسد، اما با کمی تلاش و خروج از پیله‌ی خودتان خواهید دید که آن قدرها هم کار دشواری نیست. در ادامه‌ی این مطلب با دیجی رو همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه دوست پیدا کنید و راه حل هایی را برای پیدا کردن دوست های جدید به شما معرفی کنیم.

۱. به یک گروه یا دسته ملحق شوید

این راهی عالی برای پیدا کردن افرادیست که با شما علایق مشترک دارند. لازم نیست که حتما تمام علایق‌تان با هم یکسان باشد بلکه برعکس، بعضی از بهترین دوستی ها بین دو نفر که خیلی علایق و سلایق مشترک ندارند اتفاق می افتد. با این حال اگر به موضوع خاصی علاقمند هستید، سعی کنید به دنبال جاهایی بگردید که افرادی با علایق شما در آنجا رفت و آمد دارند. کلیسا، مسجد یا دیگر عبادتگاها می توانند جای مناسبی باشند، چراکه حداقل اعتقاد مذهبی تان با این افراد یکی است.

علاوه بر فعالیت های مذهبی، می توانید عضو یک گروه علمی درمدرسه و یا دانشگاه بشوید، در راهپیمایی ها و گردش ها شرکت کنید یا اگر ساز می زنید و آواز میخوانید، سعی کنید عضو یک بند شوید.

۲. به یک تیم ورزشی ملحق شوید

باور غلطی که در این باره وجود دارد این است که حتما باید ورزش خاصی را خوب بلد باشید تا بتوانید آنجا دوست پیدا کنید! اما اینطور نیست و تا زمانیکه از ورزش لذت برده و از هم تیمی هایتان حمایت می‌کنید، عضو یک تیم ورزشی شدن می تواند ایده‌ی خوبی برای دوستیابی باشد.

صرف کردن وقت در تمرینات و بازی ها، راهی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران و پیدا کردن دوستان جدید است.

۳.خودتان را در دسترس قرار دهید

اگر میخواهید دوستان جدید پیدا کنید باید خودتان را در معرض دید قرار دهید. مثلا اگر در مدرسه یا دانشگاه هستید، سعی کنید دور میز با یک سری افراد دیگر بنشینید. لزوما نباید میز شلوغی باشد، یکی دو نفر هم سر میز باشند کافیست.

این را بدانید که با نشستن در خانه و بازی با موبایل و لپ تاپ احتمال دوست واقعی پیدا کردن خیلی کم است!

۱.با مردم صحبت کنید

می توانید به باشگاه بروید، به گروه های مختلف محلق شوید یا کارهای دیگر انجام دهید، اما تا زمانیکه با مردم حرف نزنید نمی توانید دوست پیدا کنید. هر بار که با کسی صحبت می کنید، می تواند فرصتی برای آغاز یک دوستی طولانی باشد. شاید بیشتر صحبت هایی که می کنید به جایی نرسد، یا اصلا فرصت دوباره صحبت کردن را پیدا نکنید یا مثلا درحد آشنایی بمانید و جدی دوست نشوید، اما بالاخره با یکی از کسانی که صحبت می کنید دوست خواهید شد.

می توانید با هرکسی صحبت کنید: کارمند فروشگاه، کسی که در اتوبوس کنار شما نشسته یا کسی که جلوی شما در صف ایستاده. خیلی وسواس به خرج ندهید!

۲. ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید

اگر ظاهرتان دوستانه نباشد، افراد کمتری خواستار دوستی با شما خواهند بود. وقتی افراد با شما صحبت می کنند مستقیم در چشمانشان نگاه کنید (یا وقتی خودتان با آنها صحبت می کنید) و لبخندی گرم و دوستانه به آنها هدیه کنید.

اینطرف و آنطرف را نگاه نکنید، خسته و اخمالود نگاه نکنید و قیافه‌ی خشک و بی روحی هم نداشته باشید زیرا این کارها عملا به آنها می گوید که بامن حرف نزنید! این طور رفتارها شما را ناراحت و بی علاقه به آنها نشان می دهد.

۳. گفت و گو را آغاز کنید

اگر دیدید کسی علاقه مند به دوستی با شماست، باید سر صحبت را با او باز کنید. این به شما کمک می کند که با او ارتباط برقرار کرده و شروع به شکل دهی یک رابطه ی دوستانه کنید.

چگونه رفیق جذب کنیم

سعی کنید با نظر دادن درمورد شرایط و محیط شروع کنید.

بلافاصله سوال را با یک سوال یا یک جمله ی دیگر ادامه دهید: از هوای گرم بدت میاد؟ معمولا واسه مامانت چی میخری؟ کفشاتو از کجا خریدی؟

۴. کم صحبت کنید

در هنگام صحبت کردن سعی کنید ۳۰٪ شما حرف بزنید و بگذارید ۷۰٪ بقیه را آنها صحبت کنند. به یاد داشته باشید که این یک قانون کلی است و در شرایط مختلف متفاوت است.

مردم صحبت کردن راجع به خودشان را دوست دارند به همین خاطر وقتی به حرف هایشان گوش می دهید دوست خوبی به نظرشان می رسید.

۵. خودتان را در انتهای گفت و گو معرفی کنید

می توانید خیلی ساده بگویید: راستی اسم من فلانیه! وقتی این کار را می کنید اغلب طرف مقابلتان هم خودش را معرفی می کند.

سعی کنید اسم او را بخاطر داشته باشید، چون اگر دفعه‌ی دیگر بازهم یکدیگر را دیدید، اینکه آنها بدانند گفت و گوی قبلی و اسمشان را بخاطر دارید باعث می شود هم آدم باهوشی بنظرشان بیایید و هم چون به آنها توجه نشان داده‌اید می فهمند که دوست دارید با هم دوست باشید.

۶. از آنها دعوت کنید که با هم برای صرف چایی یا ناهار بروید

این کار فرصت بهتری برای صحبت کردن و شناختن افراد به شما می دهد. دعوتشان کنید که با شما چای یا قهوه بنوشند و ایمیل یا شماره تلفن خود را به آنها بدهید. این کار به او فرصت برقراری ارتباط با شما را می دهد. شاید آنها در مقابل، اطلاعات تماسی شان رابه شما ندهند، برایتان مهم نباشد!

راهی برای طولانی تر کردن و مدت دار کردن گفت و گو در آینده این است که اینطور بگویید:

ببین من دیگه باید برم، اما اگه دوست داری بعدا هم باهم یه چایی بخوریم و صحبتی بکنیم، می تونم شمارمو بهت بدم؟

شاید آنها وقت آشنایی با دوستان جدید را نداشته باشند، به خودتان نگیرید. این کار را ادامه بدهید، بالاخره با یک نفر به تفاهم رسیده و دوست خواهید شد.

۷.علایق مشترکتان را دنبال کنید

اگر دیدید کسی که با او حرف می زنید به چیزهایی که شما علاقه دارید، علاقه دارد، بیشتر در مورد آن سوال بپرسید. اگر از آنها اطلاعات دقیق تری بپرسید، مثلا بپرسید کی ها میروی، کجا می روی یا کس دیگری هم می تواند بیاید؟ احتمالا آنها شما را دعوت می کنند تا بهشان ملحق شوید.

اگر هم شما بند یا گروهی دارید که فکر می کنید آنها خوششان خواهد آمد، می توانید از این فرصت استفاده کنید و شماره تان را به آنها بدهید و دعوت کنید که به شما ملحق شوند.

۱.به دوستانتان وفادار باشید

رفیق نیمه راه نباشید. رفیق های نیمه راه تا وقتی همه چیز خوب است هستند، اما وقتی مشکلی پیش می آید شانه خالی می کنند. وفادار بودن بقیه را به سمت شما جذب خواهد کرد.

بخشی از دوستی این است که در صورت لزوم حاضر به از خود گذشتگی برای دوستتان باشید. فرقی نمی کند به چه طریقی. اگر دوستانتان درباره‌ی چیزی به کمک احتیاج دارند یا اینکه تمام چیزی که میخواهند یک شانه برای گریه کردن است، در کنارشان باشید.

۲. دوست خوبی باشید

اگر یک دوست واقعی پیدا کردید و رابطه تان جدی شد، حواستان باشد که سهم خودتان را در دوستی انجام دهید. اگر میخواهید دوستان خوبی در زندگی داشته باشید خودتان هم باید دوست خوبی باشید. هیچکس نمی خواهد با کسی که احساساتش را بی جواب می گذارد دوست شود.

این یعنی باید تاریخ تولدها یادتان باشد، حال همدیگر را بپرسید و از اینجور چیزها. اگر حواستان به این موارد نباشد دوستی تان بی‌ثبات شده و دلخوری و فاصله پیش می آید.

۳.قابل اطمینان باشید

وقتی می گویید کاری را انجام می دهید، انجام دهید. کسی باشید که بشود رویتان حساب کرد. اگر این ویژگی ها را در رفتارتان با دیگران داشته باشید، دیگران جذب قابل اطمینان بودن شما می شوند و خودشان هم به شخصی قابل اطمینان برای شما تبدیل خواهند شد.

اگر نمی توانید سر وقت یا کلا به یک قراری برسید، فورا با آنها تماس بگیرید، عذرخواهی کنید و بگویید که حتما دوباره برنامه ریزی خواهید کرد.

از آنها نخواهید که منتظرتان بمانند، این کار خیلی بی ادبانه است و ایجاد یک رابطه ی پایدار و طولانی مدت را دچار مشکل خواهد کرد.

۴. شنونده ی خوبی باشید

بعضی ها فکر می کنند که برای اینکه پایه‌ی دوستی بنظر برسند باید کارهای عجیب غریب و جالب انجام بدهند. اما مهم تر از همه این است که شنونده‌ی خوبی باشید. با دقت به حرف های مردم گوش کنید، جزئیات مهم راجع به آنها را به خاطر بسپارید( اسمشان، علایقشان، چیزهایی که دوست ندارند و…) راجع به علایقشان بیشتر سوال بپرسید و برای شناختن آنها وقت بگذارید.

لازم نیست که همیشه داستانی که شما تعریف می کنید از مال آنها بهتر باشد یا دائم موضوع صحبت را عوض کنید! به راحتی آنها هم توجه نشان دهید!

۵. قابل اعتماد باشید

یکی از بهترین چیزهای دوستی این است که کسی را دارید که می توانید راجع به چیزهایی که از همه پنهان کرده اید با آنها صحبت کنید. هرچند برای این کار اول باید اعتماد طرف مقابلتان را جلب کنید تا رازهایش را با شما در میان بگذارد.

رازداری و قابل اعتماد بودن یکی از مهم ترین ویژگی ها برای حفظ یک رابطه است.

۶. ویژگی های خوب خود را بررسی کنید

ویژگی های خاص و خوب خودتان را بشناسید و چیزی که شما را از بقیه متمایز می سازد را به افراد نشان دهید. راجع به سرگرمی ها و علایقتان صحبت کنید. کمی راجع به خودتان و گذشته تان با دوست جدیدتان صحبت کنید. همه‌ی آدم ها داستان هایی برای تعریف کردن دارند، از اینکه داستان خودتان را تعریف کنید نهراسید! اگر آدم خاصی هستید این را نشان دهید.

کمی شوخ طبعی همواره به گفت و گوها کمک می کند. مردم دوست دارند که دور و بر کسی که آنها را می خنداند باشند.

۷. در تماس باشید

خیلی از افراد پس از مدتی ارتباط خود را با دوستانشان را از دست می دهند؛ یا چون سرشان خیلی شلوغ است و یا اینکه برای دوستی شان ارزش قائل نیستند. وقتی ارتباط خود را با دوستانتان قطع یا کم می کنید، احتمال پاشیده شدن دوستی وجود دارد و وقتی هم که دوباره سعی کنید تماس و ارتباط برقرار کنید ممکن است دیگر گرما و صمیمیت بین تان از بین رفته باشد و دوباره ساختن دوستی کار مشکلی باشد.

حفظ دوستی کار سختی است. وقت بگذارید و زندگی تان را با آنها شریک شوید. به تصمیمات آنها احترام بگذارید و تصمیمات خود را با آنها درمیان بگذارید. تلاش کنید که در طول زمان بتوانید با هم در تماس بوده و ارتباط تان را حفط کنید.

۸. دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید

هرچه با افراد بیشتری دوست شوید، می بینید که با بعضی هایشان راحت تر کنار می آیید. باید این را بدانید که بعضی از دوستی ها ناسالم هستند؛ مثل دوستانی که دائما وقت شما را می گیرند یا سعی می کنند شما را کنترل کنند، دائم شکایت میکنند یا باعث بوجود آمدن تهدید یا خطر در زندگی تان می شوند!

در این گونه موارد سعی کنید به آرامی خودتان را از این دوستی بیرون بکشید. کسانی را در کنار خود داشته باشید که تاثیر مثبتی در زندگی تان داشته باشند و سعی کنید شما هم تاثیر مثبتی در زندگی آنها داشته باشید.

اگر مجبورید کسی که دوست خوبی برایتان نیست را ترک کنید، سعی کنید خودتان را مشغول کار دیگری کنید تا بتوانید صادقانه به آنها بگویید سرتان خیلی شلوغ است و فرصت وقت گذراندن با آنها را ندارید. سعی نکنید وقتتان را با دوستان دیگری بگذرانید، چون ممکن است متوجه شوند، حسودی کنند و مشکلات دیگری برایتان ایجاد شود!

 

نظرات خود را درباره ی این مطلب، با ما و دیگر کاربران دیجی رو به اشتراک بگذارید

نهال سهیلی‌فر چندین سال زبان انگلیسی خونده و در حال حاضر در رشته‌ی مترجمی فرانسه مشغول به تحصیل است. او عاشق جان بخشی به کلمات با استفاده از ترجمه‌ست و از سال ۹۶ به تیم دیجی‌رو پیوسته.

آیا شما یک انسان درون گرا هستید؟ چگونه یک درون‌گرای کارآمد شویم؟

ترتیب تولد چطور روی شخصیت شما تاثیر می‌گذارد؟ فرزند چندم هستید؟

اگر پاسخ‌تان به این سوال‌ها بله است، موفق‌تر از آنی هستید که فکر می‌کنید!

10 چیز کوچکی که بدنیست در زندگی به خاطر داشته باشید

خیلی مفید بود، واقعا بهتون خسته نباشید میگم و به خوم تبریک که سایتتونو پیدا کردم

خیلی عالی بود

خیلی خیلی عالی بود و در زندگی من کار برد بسیار زیادی داشت.ممنون

واقعن هم عالی بود ?????

منتوگللو

بسیار زیبا و آموزنده

???

سلام وقت بخیر

من هفتمم وهیچ دوستی ندارم یه دختر در مدرسه ما تازه آمده ‌دوست دارم با او دوست شوم هر دومتولد یک ماه و سال هستیم ودرسمان خوب است تو رو خدا کمکم کنید

خب پسری یا دختر؟

من یه دختر اول فکر نمی کنم زیاد جنسیت مهم باشه . دوم من خیلی دوست تو مدرسه دارم و کلاس هشتمم ولی همشون بی معرفت و حسودن. وهنوز نتونستم دوست واقعیمو پیدا کنم.

بستگی به اسمت داره

به ظر من بهش وفادار باش راز هاشو لو نده البنه من که امتحان کردم نشد

من هم ششم هستم و می خواهم با همکلاسی ام دوست بشم برو و بدون خجالت هر حرفی که داری و داخل دلت هست رو بهش بگو اگر هم سعی داشت ازت مدام دور بشه خودت رو بهش مدام و مدام نزدیک تر کن و هیچ وقت بهش دروغ نگو چونکه آدم ها دروغ را دوست ندارند باهاش صادق باش اگر نا راحت شد دلداری اش بده باهاش لجبازی نکن و بخاطر هر موضوع کوچکی ازهم جدا نشین باهم رک باشین هرچی که اون دوست داره رو توهم سعی کن بهش علاقه مند بشی اگر کسی حرفی بهش زد ازش… بیشتر بخوانید »

منم یه دوستی داشتم آدم فروش بود باخودم گفتم چه غلطی کودم اومدم بااین دوست شدم بعد از این راهکار هااستفاده کردم همه دورموگرفتن

عافرین به شما مثل منب

من دوستی ندارم،هرکاری که این سایت گفته انجام دادم اما بیشتر از من دور میشن،لطفا کمکم کنید عاجزم…

اصلا نگو نمیتونم اصلا اصلا اصلا

بیا با من دوست شو

سوءاستفاده نکن دیگه

سلام

سلام خیلی دوست دارم دوستای زیادی داشته باشم اما حس میکنم همه از من دوری میکنن.خیلی حساسم اگه دوستم پست منو لایک نکنه و برای کسی دیگرو لایک کنه خیلی ناراحت میشم خیال میکنم دوستم نداره??

یه آدم متعلق به یه شخص خاص نیست

اصلا ناراحت نشو بزار حق انتخاب داشته باشه چون اگه این کار رو نکنی فکر میکنه تو داری اونرو محدود می کنی

سلام چطوری با یه نفر صمیمی بشم لطفا راهنماییم کنید

سلام من کلاس هشتمم البته من یه پسرم برای همین کسایی که توی محله ی ما هستن اگه خیلی باهاشون مودبانه صحبت کنم ازم دوری میکنن اخه پسرا یکم خشن ترن برای همین من نمیتونم این کارارو انجام بدم در واقع مشکل من توی مدرسه نیست و توی محله مونه لطفا کمکم کنید که چیکار کنم ?

سلام آقا علیرضا من فکر میکنم مدرسه با محله فرق زیادی داره من در محله خیلی راحت میتونم دوست پیدا کنم فقط کافیه خودتو در محله خوب نشون بدی مثلا جوک های باحال بگو یا خودتو تو بازی های محله ای نشون بده راستی اگه میشه راهنماییم کنید من تو مدرسه پیش هرکی میرم ازم دور میشه

سلام علیرضا منم تنهام هیچ دوستی ندارم بامن دوست میشی

سلام من کلاس.? هفتمم واصلا دوستی ندارم من از کلاس سوم با همکلاسی هام بودم ولی از کلاس پنجم به بعد دیگهکم محلم گذاشتن تا الان که کلاس هفتمم هیچ دوستی ندارم? و انقدر تنها تو خونه موندم. که اضافه وزن گرفتم راستش مشکل من هم همکلاسیه و هم اینکه نمی تونم بیرون هم دوست پیدا کنم??

سلام بامن دوست میشی؟

سلام: راستش منم هفتممو دوستای زیادی ندارم و خیلی تنهانم من از مهدکودک بادوستام دوست بودم و الان که جدا شدیم خیلی احساس تنهایی میکنم اگه میشع توروخدا یکی یه راه حل پیشنهاد بده???

منم از کلاس پنجم تا هفتم دوست صمیمی نداشتم البته با یکی از دوستام از کلاس اول تا الان هنوز دوستم ولی خب دیگه مثل اون موقع نیست چون من جهشی خوندم بعد دیگه الان مثل اون موقع نیستیم من امسال که کلاس هشتم هستم اومدم تیزهوشان و مدرسه م رو عوص کردم تو این مدرسه من از اول مهر ماه خیلی دوست داشتم با یه دختری دوس بشم اما خب نشد اون خودش دوست پیدا کرد الان کلاس ما رو عوض کردن گذاشتن یه کلاس دیگه من رفتم نیمکت پشتی دختره نشستم و به مرور زمان که باهاش حرف… بیشتر بخوانید »

تو خیلیییی خوبیییی????

سلام خوشگله? ببین عزیزم همیشه با یک دیدگاه خوب به قضیه نگاه کن? ولی اگه میخوای دوست پیدا کنی فقط یکم از زندگیش بپرس …..یعنی کلا سر صحبت تو باز کن بعد باهاش جوری رفتار کن که انگار با هم دوست هستید باید یاد بگیرید با سیاست باشید?

سلام من هفتمم من داخل محل دوست زیاد دارم اما تو مدرسه با چند نفر میخوام دوس شم اما نمیشه لطفا کمکم کنید

سلام خب راستش من دیگه کلاش هفتمی نیستم من ۱۵ سالمه. خیلی خوب بود اما وقتی که آدم خجالتی هستی مثل من اونوقت چیکار میکنی و چطوری از دوستای بدمون دوری کنیم بگم من با تو قهرم? که نمیشه? من تاحالا هیچوقت خودم دوستم و پیدا نکردم یا دوستم منو پیدا کرده یا یکی ما رو به هم معرفی کرده

خیلی عالی بود من دوستان زیادی دارم ولی فکر میکنم فقط بخاطر اینکه شوخ طبع هستم اونا با من دوستن .. واین باعث میشه من با وجود اونا هم احساس تنهایی کنم.. ??

هست

منم دقیقا همین احساسو راجع خودم دارم چون تمام دوستام فقط واسه اینکه باهاشون شوخی میکنم پیشم هستن ??

سلام تو مدرسه به یک هم جنسیم عاشق شدم خودش می دونه عزم خیلی بدش میاد لطفا نخندید کمکم کنید

سلام من می خام بهات دو ست شوم

ازخودت فاصله گرفتی میخوای خودتو توی وجود اون عشیت ببینی

عزیزم اول باید ببینی این حسیکه داری به خاطر هیجانات سنی که داری هست یا اینکه گرایشته و اینکه زمانکه بگذره حست کمتر میشه

منم همینطور با یکی از هم جنسیم عاشق شدم فکر کنم میدونه که دوسش دارم. هی به من نگاه میکنه و لبخند میزنه نمیدونم اونم مبخواد با من دوست بشه یا نه

اصلا خنده نداره

من تومدرسه خیلی تنهام و تو خونه کسی رو ندارم باهاش راحت باشم من از کلاس اول تا الان که دوم دبیرستانم کسی با من دوست نشده این روش هارو تومدرسه جدیدم انجام دادم ولی هنوز دوستی ندارم و واقعا نمی دونم چی کا کنم خوب واقا چیکا کنم

اگه خودتو دوس داشته باشی همه دوسِت دارن من اینو تجربه کردم ک میگما….بیا ویژگی های خوبتو بنویس و هرشب بخونشون وطوری بخون که به خودت بگی ایول دمم گرم که مثلا قد بلندی دارم یا ایول که حافظه خوبی دارم ایول اینقدر قویم و… اینطوری کم کم عاشق خودت میشی قول میدم.

مرسی واقعن .هم جواب میده هم اعتماد به نفس میگیری

راستی من جوابم میخوام

من هم می خوام بایک نفر دوست شوم سه تا دو ست صمیمی دارم اما زیاد دوستشون ندارم لطفا کمکم کنید من خیلی اون فرد را دوست دارم ???

من هم‌دوست ندارم اگر کسی که باید به صداقت دوستی میخواهد من هم میخواهم …

چند سالته؟

سلام خوبی با من دوست میشی؟

سلام با من دوست میشی؟

من کلاس هشتمم و هیچ دوستی ندارم اگه اینجا کسی مثل من تنهاست بیاد با هم دوست شیم?

سلام منم مثل تو تنهام

سلام عزیزم شما کلاس چندمی ؟کدومشهری؟

سلام زهرا جون منم نرگسم تنهام ولی چن تا دوست هم دارم منم کلاس هشتمم میتونیم با تلگرام باهم بچتیم ها؟

فک کنم همه تو این سن اینطورین

من دوست های زیادی دارم و با این میاود توانستم دیگر آنها را مجذوب کنم و بسیار خوشحال هستم هر می خواست مشوره بگیرد مسج کند د.ر مسنجر

من با هات دوست میشم

سلام نگین راستش ازت خوشم اومده با من دوست میشی ؟ چند سالته؟

من هم مثل تو اگه میخوای باهم دیگه دوست بشیم

سلام من میخام اما شماره تو ندارم

سلام خوبی گلم. منم مثل خودت دوستی ندارم. اگه آشنا بشیم در خدمتم

سلام من اسمم آواست منم کلاس هشتمم دوستی ندارم یه کم شیطونم بدم نمی یاد باهم دوست شیم راستی اسم دومم فریاله

من هم‌کلاس دهم‌ هستم *** ایمو ، کابل

ارش25دوست دخترمیخوام خیلی تتهام 09304131701فقط واتساپ

منم مثل تو هستم

سلام سوگل خچبی چند سالته با من دوست میشی؟

سلام عزیزم منم تنهام اسمم الهه هس من هستم اگ میخای باهم دوس بشیم گلم

کن کلاس هشتمم میخوام امسال توی یه مدرسه دیگه درس بخونم میترسم کسی باهام دوست نشه چیکار کنم حالا شاید هم دوست شد نمیدونم چیکار کنم دوستای زیادی پیدا کنم

سلام از این موضوع نباید ترسی داشته باشید. به راهنمایی هایی این مقاله توجه کنید اما اینکه دوستی پیدا نکنید برای یه مدت نباید شما رو بترسونه، به هر حال همه ادما دوست هایی پیدا میکنن، مهم نیست تعدادشون زیاد یا کم باشه، مهم اینه که دوست هاتون ارزش داشته باشن

Samagh1370

سلام عزیزم وقتت بخیر

پریسا شما تلگرام دارین

سلام

سلام من میخواهم با یکی دوست شوم

سلام اگر پسری بیا بامن دوست بشو اینو آیدی تلگراممReza0ff

سلام بیدا کردن یه دوست خوب این روزا خیلی سخته من شخصا ارتباطمو با بعضی دوستام دارم کم میکنم چون حس میکنم ارزش بودن دوست رو نمیفهمن و دارن از مهربانی هات سو استفاده میکنن و این خیلی برام درد اور بود که دوست صمیمیم همچنین کاری رو باهام کرد

سلام. بیدا کردن یه دوست خوب و وفادار خیلی سخته دوست صمیمیم از مهربانی ام سو استفاده میکرد و فکر میکرد که خیلی کار خوبی داره میکنه با اینکه من متوجه بودم اما چون چند سال رفیقم بود خواستم دوستیمون رو نگه دارم ولی دیدم نه منو احمق داره فرض میکنه منم جوابشو دادم

خانوم۴۵ ساله ام دنبال یه هم صحبت باحالم

سلام منیژه خوبی

سلام من کلاس ششم هستم و امسال میروم هفتم و با اینکه با دختر خوب درسخون و خانواده دار وبا کلاس دوست شوم مشکل دارم نمدونم چجوری بهشون بگم که من دوست دارم با تو دوست بشم و اینکه اگه بهش بگم بامن دوست میشی که خعلی بچگانست لطفا به من راه حل بدین

من تنها هستم.و اگر یک دوست خوب و صمیمی داشتم حاضر بودم بهترین فداکاری ها رو براش بکنم.و هیچ وقت پشتشو خالی نکنم

سلام بیا بامن دوست بشو برای بیشتر باهم صبحت کنیم بیا تل اینم آیدینReza0ff

من چندتا دوست صمیمی تو مدرسه دارم و رابطم هم با بچه های دیگه خوبه اما دلم میخواد دوست های بهتری داشته باشم دوستایی که درکم کنم من دوستامو دوست ندارم ما دوستای واقعی نیستیم مخصوصا من که عجیب دلم یک خواهر میخواد من تو تهران زندگی میکنم ودر آستانه۱۴ سالگیم اگه کسی مثل من تنهاست پاسخ بده تا باهم از طریق تلگرام دوست شیم امیدوارم همه شما و خودم که تنهاییم یک دوست خوب پیداکنیم

هیچوقت نمیتونی با مجازی دوست واقعی پیداکنی

با سلام من اهل اهوهز هستم ولی الان مشهد هستم سنم ۱۶ ساله داخل ۱۷ هستم من عاشقم خیلی دوست دارم کسی بامن چت کنه تنها هستم ممنون

با سلام من علی هستم ۱۷ سال ولی بخدا بزار به همتون بگم خیلی مهم دختر ها میرن سمت پسر جوان که لباس بی نضم و سیگار میکشه و فساد شما میدونی که منظورمن چیه ولی این جوری نیست من نمیگم با پسر دوست نشو اتفاقن خیلی خوبه من خودم من تنها هستم ولی پسر خوب و با شخصیت و خوش رفتار ممنون ببخشید یا علی

سلام.من۱۸ سالمه و تا به حال هیچ دوست خوبی نداشتم و خیلی تنها هستم.واقعا دوست خوب یک نعمت و ارزش بزرگیه.اگه من یک دوست خوب داشتم حاضرم بهترین کار هارو براش بکنم و هیچ وقت پشتشو خالی نکنم.و در غم ها و شادی هایمان ما هم شریک باشیم.خوشبحال کسی که دوست خوبی داره….

سلام من صدفم دنباا یه دوست با معرفت میگردم

سلام صدف جان با من دوست میشید

سلام خوبین

سلام من دارم میرم پنجم دوستای زیادی دارم و خیلی دوستای خوبین برای دوست زیاد پیدا کردن باید یه ذره بیای جلو یعنی منظورم اینه که اگه خجالتی هستی باید بیشتر توی کلاس حرف بزنی اون موقع خو به خود دوست پیدا میکنی و در ضمن باید بیشتر پیش اونایی که اشون خوشت میاد بپلکی.

خب من امسال میرم هشتم ولی مدرسمو عوض کردم و واسه همین خیلی نگرانم که نتونم دوستی پیدا کنم تقریبا همه کلمه های کلیدی در این رابطرو سرچ کردم و حتی میدونم چند دقیقه مونده به شروع مدرسه ها. استرسم لحظه به لحظه بیشتر میشه و حتی کابوسم میبینم! موقعیتم جوریه که دیگه اصن نمیتونم با دوستای قبلیم ارتباط داشته باشم. سعی میکنم بیخیال باشم ولی نمیشه اصن…

همیشه شروع کننده دوستی تو اول مهر نباش بزار یه روز یا دوروز بگذره وبه همه نگاه کن و بهترینشونو انتخاب کن بگم که باید خیلی دقت کنی و اگر حرف بد یا چیز زشتی ازشون دیدی ولشون کن و برو سراغ یکی دیگه

سلام.میشه جواب منم بدید اگه میتونید؟

سلام.من پایه هشتمم و ی دختری ک ازش خوشم اومده پایه نهم.اون اخرین سالیه ک تو مدرسمونه.زمان کافیی ندارم.ارتباط چشمی باهام برقرار کرد حسم میگه.فک میکنم اونم ازم خوشش اومد ولی نمیدونم چجوری سر صحبتو باز کنم مثلا فردا برم بهش بگم:لعنتی هوا چ گرمه؟ تو دیشب بازی استقلاو دیدی؟چ تیمی هستی؟بعد از اونها ک گذشت بهش بگم تلگرام داری>میتونم شمارمو بدم بهت؟واقعا گیر کردم لطفا جوابمو زودتر بدید چون وقتی نمونده

بله میتونید همین کارو کنید. یه جوری سر صحبت رو باز کنید و خودش ادامه پیدا میکنه خود به خود، جای نگرانی نداره

ا ره خیلی خوب است من این کار رو کردم و دوازده تا پی داکردم خیلی ، خیلی خوب است مرسی از شما که این نکته را به ما گفتید تشکر ،مرسی

بهش بگو دوسش داری

عالی بود

من یک ارمی (طرفدار بی تی اس) هستم و فقط گفتم تو ارمی و گفت اره و اینگونه من دوست پیدا کردم

زیاد هم خودتون رو نشون ندید بعضیا بخاطر دوست یابی میخوان خودشون رو نشون بدن ولی بعد از چند وقت مسخره به نظر میاند شخصیت خودتون رو حفظ کنید و نخواهید که مثلا توی مدرسه با همه دوست بشید چون امتحان کردم نمیشه اگر هم بشه یه دوستیه واقعی نمیشه با یه نفر یا دو نفر دوست بشید ولی دو تا دوست واقعی

من یه دوست دارم اسمش احمد خیلی دوسش دارم باش لب کردم دوستم مثله برادرم…?

دوست پسر ها چی کار می کنن

پسری یا دختر باهاش لب کردی?

من دنبال دوست خوب میگردم کسی هست ایا

سلام بیاید با هم دوست بشیم

خیلی خوب بود

پایم

آخرین‌ اخبار

بروزرسانی جدید تلگرام؛ انتقال چت ها از واتساپ به تلگرام

عرضه بروزرسانی اندروید 11 (One UI 3.0) برای گلکسی نوت 10 لایت آغاز شد

آمار عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر 2020؛ امیدها زنده شد!

تعداد گوشی های فعال آیفون در سراسر جهان از یک میلیارد عبور کرد!

سامسونگ از گوشی فوق العاده ارزان گلکسی ای 02 رونمایی کرد

گوشی سونی اکسپریا کامپکت جدید در راه است [گالری تصاویر]

دیجی فکت

حقایقی جالب و شنیدنی در مورد کار کردن در گوگل

چند نکته جالب و خواندنی در مورد پیتزا

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون

43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

دیجی 10

با 10 مورد از بزرگترین حیوانات جهان آشنا شوید

جذاب‌ترین و برترین فیلم های تاریخ با پایانی مبهم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

با 10 مورد از حیرت انگیزترین دستاوردهای هوش مصنوعی آشنا شوید

بروزرسانی جدید تلگرام؛ انتقال چت ها از واتساپ به تلگرام

عرضه بروزرسانی اندروید 11 (One UI 3.0) برای گلکسی نوت 10 لایت آغاز شد

آمار عرضه گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر 2020؛ امیدها زنده شد!

تعداد گوشی های فعال آیفون در سراسر جهان از یک میلیارد عبور کرد!

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

چگونه رفیق جذب کنیم
چگونه رفیق جذب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *