چطور به هدفمان برسیم

 
helpkade
چطور به هدفمان برسیم
چطور به هدفمان برسیم

همه‌ی ما در زندگی اهدافی داریم که می‌خواهیم به آن‌ها برسیم اما مشکل اینجا است که چطور به اهداف و آرزوهایمان برسیم؟ رسیدن به آرزوها و اهداف آسان نیست اما آیا ترفند و روش‌هایی برای رسیدن به اهداف وجود دارد؟ به آسانی نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما در این بخش نکات ساده‌ای می‌گوییم که با آن‌ها می‌توانید به اهدافتان جامه‌ی عمل بپوشانید.

در وب‌یادهای زیر می‌توانید نکات بیش‌تری در این مورد بیاموزید:

دستیابی به اهداف در کار و زندگی

تغییر در مسیر زندگی

داستان مسیر موفقیت

چطور به هدفمان برسیم

حتما می‌گویید این جمله تکراری است اما برای رسیدن به هر هدفی در زندگی باید خود و توانایی‌هایتان را باور کنید. خودباوری کلید موفقیت در هر کاری است که می‌خواهید انجام دهید. برای انجام هر کاری علاوه بر علاقه به آن، باید باور داشته باشید در آن موفق خواهید شد. خودباوری سنگ بنای شروع هر کاری است. بسیاری از ما هنگام انجام کارهایی مثل آشپزی، رانندگی یا صحبت در کلاس این ویژگی را داریم فقط لازم است آن را به کارهای دیگر نیز تعمیم دهیم.

برنامه‌ریزی بسیار مهم است به خصوص هنگامی که برای رسیدن به هدفی خاص تلاش می‌کنید. به علاوه بسیار مهم است که هر مرحله از این برنامه را برای خود مجسم کنید یعنی خودتان را در حال انجام این مراحل تصور کنید. این کار روشی ساده برای برنامه‌ریزی است و به شما کمک می‌کند در طول مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافتان هیچ چیز را فراموش نکنید. با تصور کردن  مراحل رسیدن به آرزوهایتان متوجه می‌شوید چه کارهایی برای رسیدن به آن‌ها باید انجام دهید. هنگامی که می‌خواهید مراحل برنامه‌ی خود را عملی کنید چون قبلاً آن‌ها را برای خود تجسم کرده‌اید احتمالاً برایتان آسان‌تر می‌شوند.

درست متوجه شدید تصور کردن مراحل برنامه‌تان قبل از خواب نه تنها در رسیدن به آرزوها و اهدافتان به شما کمک می‌کند بلکه ممکن است خواب آن‌ها را نیز ببینید و این نوعی تمرین کارهایی است که می‌خواهید انجام دهید. آیا می‌دانستید هنگامی که خواب هستید مغز فرق بین واقعیت و خیال را نمی‌داند؟ این مسئله نشان می‌دهد چرا رویاها گاهی درست و همچنین چرا کابوس‌ها گاهی شبیه واقعیت به نظر می‌رسند. بنابراین می‌توانیم از فواید خواب دیدن به درستی برای رسیدن به آرزوها و اهدافمان استفاده کنیم.

یک شبه و بدون تلاش نمی‌توانید به اهدافتان برسید بلکه باید از موانع زیادی بگذرید. همیشه موانع یا افرادی در مسیر رسیدن شما به اهدافتان هستند که باید بر آن‌ها غلبه کنید. هیچگاه حتی هنگامی که فکر می‌کنید همه چیز را از دست داده‌اید دلسرد و ناامید نشوید؛ همیشه مثبت فکر کنید و بر حل مشکل و برداشتن موانع تمرکز کنید. هیچکس بدون پشت سر گذاشتن شکست و موانع به موفقیت یا هدفی نمی‌رسد.

همراهان وب‌یاد پیشنهاد می‌کنیم یادداشت‌های زیر را نیز مطالعه کنید:

برای رسیدن به اهدافتان چه کاری باید انجام دهید؟

مدیریت زمان، موثرتر از قبل!

چگونه به توانایی های خود اعتماد کنیم؟

برای صحبت کردن درباره‌ی اهداف جدید و روش رسیدن به آنها خجالت نکشید و با اطرافیان‌تان راجع به آن‌ها حرف بزنید. نظرات و دیدگاه‌های دیگران بسیار مهم است و ممکن است کمک کنند سریع‌تر به هدف خود برسید؛ همچنین می‌توانید از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. کمک گرفتن از دیگران نه تنها کمک می‌کند سریع‌تر در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافتان پیش روید بلکه به دوستان و خانواده‌تان نشان می‌دهد شما می‌خواهید چیزی یاد بگیرید و به اهدافتان برسید.

فراموش نکنید همه می‌توانند به اهدافشان برسند اما باید در زندگی واقع‌بین باشیم زیرا رسیدن به بعضی اهداف ممکن نیست. بعلاوه اگر اهداف رویایی و غیرواقع‌بینانه داشته باشید و نتوانید به آن‌ها دست یابید ناامید می‌شوید پس اهدافی برای خود تعیین کنید که واقعاً بخواهید به آن‌ها برسید.

آموزش زبان خوندم و این روزها در کنار تیم وب یاد درحال یادگیری هستم.


Current ye@r *


Leave this field empty

برچسپ ها:
زندگی
،
تناسب
،
تجارت
،
اهدافی

 

چگونه است كه بعضی از افراد به اوج موفقیت می‌رسند و بعضی دیگر در همان پله‌های اول درجا می‌زنند؟موفقیت در زندگی بدون برنامه‌ریزی حساب‌شده، حاصل نمی‌شود. بهترین راه به دست آوردن موفقیت، تعیین اهداف و سپس برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به آنهاست. 

 هدف‌ها می‌بایست واقعی و قابل دست یابی باشند و باید طوری تعیین شوند كه با ظرفیت‌ها و توانایی‌های فرد تناسب داشته باشند. تعیین آرزوهای خیلی بلند پروازانه ممكن است باعث ناامیدی و شكست شوند. برای نیل به هدف غایی كه ممكن است كسب موفقیت مالی، گرفتن یك پست خوب در محل كار، خریدن یك ماشین یا خانه جدید یا پرداخت قرض و بدهی باشد، باید ابتدا یك طرح و برنامه داشته باشیم.چطور به هدفمان برسیم

مطمئن باشید اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید را واقعا از ته قلبتان دوست دارید و تنها به دلیل اینکه آن اهداف خوب و درست هستند، آنها را انتخاب نکرده اید. برای مثال  ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی ممکن است انتخاب خوبی باشد اما اگر شما علاقه ای به این رشته نداشته باشید تحصیلات شما بی نتیجه خواهد بود.

هدفتان باید ارزش تلاش و ابتکار عمل شما را داشته باشد. هرچقدر هدفتان متفاوت تر و خاص تر باشد انرژی و انگیزه و بیشتری برای رسیدن به آن خواهید داشت

برای مثال یکی از اهداف شما این است که خانه ای 1 میلیارد تومانی داشته باشید اما کنار این هدف هدف مالی تان را تنها 1 میلیون تومان در نظر گرفته اید. طبیعی است که با داشتن چنین درآمدی نمی توان صاحب خانه ای گران قیمت شد.

اهدافتان را به صورت خانه و خانواده، روانی و معنوی، سلامت و تناسب اندام، مالی و کاری، اجتماعی و فرهنگی و ذهنی و تحصیلی تقسیم کنید و در هر بخش جزئیات آنچه را که می خواهید بنویسید.

اگر می خواهید به وزن متناسبی برسید هدف خود را به صورت «من نمی خواهم چاق باشم» ننویسید بلکه آن را به صورت «من می خواهم اندامی متناسب داشته باشم» یادداشت کنید.

به جای اینکه یک خانه مجلل را جزو اهدافتان بنویسید، می توانید جزئیات خانه را نیز مشخص کنید. برای مثال من یک خانه با 4 اتاق خواب، یک آشپزخانه بزرگ و یک حیاط 100 متری می خواهم. هر چقدر در نوشتن اهدافتان جزئی تر باشید نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. چون دقیقا می دانید دنبال چه هستید.

هدفتان باید ارزش تلاش و ابتکار عمل شما را داشته باشد. هرچقدر هدفتان متفاوت تر و خاص تر باشد انرژی و انگیزه و بیشتری برای رسیدن به آن خواهید داشت. البته یادتان باشد خاص بودن به معنای غیرواقعی بودن هدف نیست. هدفی را انتخاب کنید که در سطح توانایی شما و البته منطقی و معقول باشد.

نوشتن اهداف مانند نقشه ای است که مسیر را به شما نشان می دهد. اهدافتان را هرازگاهی مرور کنید. سعی کنید چند مورد از اهدافتان را در جایی قرار دهید که مقابل چشمتان باشد.

برای مثال روبروی در اتاق، روی یخچال، کنار رایانه یا ابتدای دفتر یادداشت روزانه تان. این کار باعث بالابردن تمرکزتان روی اهداف تعیین شده تان می شود.

مطمئن باشید اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید را واقعا از ته قلبتان دوست دارید و تنها به دلیل اینکه آن اهداف خوب و درست هستند، آنها را انتخاب نکرده اید

از افرادی که با انرژی منفی و بدبینی نقش ضدانگیزشی را برایتان دارند، دوری کنید. اهداف خود را با افرادی مطرح کنید که به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک کرده و انگیزه لازم برای پیگیری اهدافتان را در شما ایجاد کنند.

* اولین رمز موفقیت، خودباوری است.

* دیر یا زود، آنها که برنده می شوند، به توانایی خود ایمان می آورند.

* فقط آنها که جرات شکست خوردن دارند، موفق می شوند.

* اشتباه است اگر باور داشته باشیم که مردم از موفقیت، موفق می شوند. در اکثر موارد، از طریق شکست هایمان است که موفق می شویم. از هیچ قاعده اخلاقی و پند و اندرزی نمی توانیم به این اندازه درس بگیریم.

* اکثر شکست ها نصیب کسانی شده است که نمی دانستند فاصله شان تا موفقیت چقدر نزدیک است و دست از کار کشیده اند.

* وقتی به پول، تحسین دیگران، و شهرت بی علاقه شدید، در نوک قله موفقیت قرار گرفته اید.

* کار را به این خاطر انجام دهید که کار خوبی است، نه اینکه چون فرصتی برای موفقیت به شما می دهد.

* برنده شدن هم یک عادت است، و متاسفانه از دست دادنی.

* بهای موفقیت، کار و تلاش زیاد است. من فکر می کنم اگر شما بتوانید بهای آن را بپردازید، در هر کاری موفق خواهید شد.

* این آزمایش نهایی یک انسان باشخصیت است: احترام او برای افرادی که هیچ ارزشی برای او ندارند.

* افراد خوب از این جهت خوب هستند که حکمت و دانش خود را از طریق شکست به دست آورده اند. خیلی کم پیش می آید که کسی معرفت خود را از موفقیت به دست آورد.

 

* موفقیت یعنی از شکستی به شکستی دیگر رفتن بدون اینکه شور و اشتیاق خود را از دست بدهیم.

منابع: هفته نامه زندگی مثبت، سیب سبز

در میان سخنان بزرگان دین ، گنج هایی وجود دارد که شاید عمل به حتی یکی از آنها ضمانت خوشبختی و سعادت ما در زندگی باشد ، در اینجا تلاش کرده ایم 10 حدیث مهم در باب برکت و رزق و روزی در زندگی تقدیم شما کنیم.

اسلام، به زندگى مادّى انسان توجّه كامل دارد و در رأس آنها نیازهاى غذایى است كه در این مورد، ده ها آیه و صدها حدیث آمده است.

بیشترین تفاوت آدم‌ها با یکدیگر، گاهی فقط در «نوبت‌»شان است. یکی زودتر می‌رسد و یکی دیرتر. چون بیشتر مردم(از انقلابی‌ تا لیبرال) پیوسته در حال تغییرند، و سمت‌وسوی تغییرات هم یکی است. در واقع جوامع انسانی، از روز نخست تا اکنون، از مسیرهای مختلف و با سرعت‌های متفاوت، به یک سو می‌روند

پديد آمدن حادثه عظماي عاشورا و شهادت امام حسين (ع)، نزديکان و ياران و در ادامه اسارت اهل بيت آن حضرت، برآيند زمينه ها، عوامل متعددي بود. فهم درست اين اتفاق بزرگ در تاريخ اسلامي، بسته به اين است که همه ي آنها مورد بازشناسي دقيق جامعه شناختي و فکري قرار گيرد.

وقتی کاری را نمی توانیم انجام دهیم بهانه می آوریم و می گوئیم: یک دست صدا ندارد چرا که عقل سلیم تأیید می کند که انسان به تنهایی نمی تواند کاری را بکند و نیاز به یک یار و دوست دارد تا در نهایت نیازمندی، کمک کار او باشد.

پدر او خُوَیلد بن اسد و مادر او فاطمه دختر زائده است.

«خردمندترین مردم کسی است که در تنظیم مخارج زندگی اجتماعی و خانوادگی دقت کافی به خرج بدهد.». بعبارت دیگر هرچه برنامه ریزی افراد جامعه برای تأمین رفاه مادی خود بهتر باشد، نشانگر رشد عقلانی و فرهنگ بیشتر است.

اما چگونه می‌توان با یك برنامه‌ریزی مناسب، این آرامش و رضایتمندی را تجربه كرد؟

هر انسانی در زندگی با سختی هایی روبرو می شود و موانعی سر راه زندگی اش قرار می گیرد؛ آنچه اهمیت دارد، تدبیرهایی است که به کار می گیرد، تا مشکلات را پشت سر گذاشته و به هدفش برسد. از میان تمام انسان ها، پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) با بیشترین مشکلات روبرو بودند.

گاه آدمی پاسخ یک بدی را با مهربانی می دهد و این پاسخ مهرورزانه او سبب تغییر رویه طرف مقابل می شود. امام کاظم «علیه السلام» را به دلیل این ویژگی به چنین لقبی خوانده اند. در مدینه مردی بود که هرگاه امام را می دید زبان به دشنام می گشود. روزی امام به همراه یاران خویش از کنار مزرعه او می گذشتند که او مثل همیشه، ناسزاگویی را آغاز کرد. یاران امام بر آشفتند و از امام خواستند تا آن مرد بد زبان را مورد تعرض قرار دهند. امام به شدّت با این کار مخالفت کرد و آنان را از انجام چنین کاری بازداشت. روز دیگری امام به سراغ مرد رفت تا او را در مزرعه اش ملاقات کند، ولی مرد عرب از کار زشت خود دست بر نداشت و به محض دیدن امام، ناسزا گفت.چطور به هدفمان برسیم

از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: در تأمین مایحتاج زندگی خودتان سستی نکنید.

این اولین باری است که شاه، اسم «روح‌الله خمینی» را می‌شنود. هر چه فکر می‌کند او را به خاطر نمی‌آورد.در این حال رئیس ساواک به یادش می‌آورد

زندگی بافتن یک قالی است نه هر آن نقش و نگاری که خودت میخواهی، نقشه از پیش مشخص شده است تو در این بین فقط می بافی، نقشه را خوب ببین، خوب بباف، نکند آخر کار قالی بافته ات را نخرند.

خانمی که غذا درست می‌کند چند درصد غذایش مواد است چند درصد نمک غذاست؟ نمک را نمی‌شود زیاد زد. در هر غذایی یکی از مواد لازم آن نمک است، درصدی از آن نمک است؛ پیغمبر خدا می ‌فرماید: دعا باید در زندگی ما به همین اندازه باشد.

در نظرگاه اسلام خانواده از تقدس ویژه ای برخوردار است؛

امام در فقراتی از این دعا می‌فرمایند «اللَّهُمَّ إِنَّکَ أَنْزَلْتَهُ عَلَى نَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ- مُجْمَلًا، وَ أَلْهَمْتَهُ عِلْمَ عَجَائِبِهِ مُکَمَّلًا، وَ وَرَّثْتَنَا عِلْمَهُ مُفَسَّراً، وَ فَضَّلْتَنَا عَلَى مَنْ جَهِلَ عِلْمَهُ، وَ قَوَّیْتَنَا عَلَیْهِ لِتَرْفَعَنَا فَوْقَ مَنْ لَمْ یُطِقْ حَمْلَهُ؛

امروز درحالی برخی سعی دارند در قالب‌ سلبریتیسم خود را نماد زندگی موفق معرفی کنند که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل خداوند آب پاکی را روی دست همه انسان‌ها ریخته و پرده از چهره‌ای برداشت که تبعیت و پیروی از او ضامن سعادت، کمال و خوشبختی است.

0 نظر

0 نظر

جهت اطلاع از آخرین مطالب در خبرنامه عضو شوید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

احتمال رسیدن به هدف

وقتی ما هدف گذاری می کنیم و یک هدف را تعیین می کنید که به آن برسیم، در ابتدا احتمال رسیدن به هدف مان بسیار کم است، اما کارهایی می توانیم انجام دهیم که احتمال رسیدن به هدف مان را افزایش دهد. این کار مانند کاشتن بذر در زمین است، در ابتدا زمان می برد تا این بذر سر از خاک بیرون آورد، وقتی هم که این اتفاق افتاد، آنقدر سست و شکننده است که ممکن است به راحتی با یک باد تند، با نرسیدن آب و نور خورشید به آن، از بین برود و یا توسط پرندگان خورده شود و تمام زحمات از بین برود.

هدف هم دقیقا همین طور است، عوامل زیادی وجود دارد تا باعث شود به هدف مان نرسیم، بنابراین اگر می خواهیم هدف مان را محقق کنیم باید مانند یک کشاورز یا باغبان عمل کنیم، باید از هدف مان مراقبت کنیم تا به نتیجه برسد.

در ادامه به 6 کاری که باعث می شود احتمال رسیدن به هدفمان افزایش یابد می پردازیم، این کارها را باید در مورد هر هدف انجام دهیم.چطور به هدفمان برسیم

هیچ کشاورزی از بذر نامرغوب استفاده نمی کند، زیرا می داند بذری که مرغوب نباشد از همان ابتدا محکوم به شکست است، نمی تواند رشد کند و خودش هم محصول دهد. هدف هم دقیقا همینطور است، وقتی یک هدف واضح و روشن نباشد، ماند یک بذر نامرغوب است که احتمال رسیدن به آن بسیار کم است.

بنابراین هدف تان را با دقت و وسواس انتخاب کنید و وقتی انتخاب کردید، لازم است آن را طوری تنظیم کنید که ویژگی های یک هدف خوب را داشته باشد، برای اینکه بدانید ویژگی های یک هدف خوب چیست، مقاله زیر را بخوانید.

[su_highlight background=”#99d2ff”]مقاله ویژگی های یک هدف خوب[/su_highlight]

هر هدفی یک نقطه شروع دارد و یک نقطه پایان و فاصله بین این دو را کارهایی که انجام می دهیم پر می کند، بنابراین احتمال رسیدن به هدف مان زمانی افزایش می یابد که کارهای درست را به اندازه کافی انجام داده باشیم، واقعیت این است همه کارهایی که ما برای رسیدن به هدف مان انجام می دهیم، احتمال دارد درست نباشد، بعضی کارها ممکن است لازم به نظر برسید ولی تاثیرگذاری کمی داشته باشد.

وقتی پیشرفت تان را اندازه می گیرید، متوجه می شوید که کدام کارها را درست انجام داده اید که باعث شده به هدف تان نزدیک تر شوید و کدام شما را از هدف تان دور کرده است، برای اندازه گیری پیشرف تان لازم است در فاصله بین نقطه شروع و نقطه پایان هدف تان، نقاط پیشرفت قرار دهید، برای این کار هدف تان را به هدف های فصلی، ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید.

همانطور که یک بذر به آب، خاک و نور خورشید احتیاج دارد تا تغذیه شود، هدف ها هم نیاز به تغذیه دارند، برای تغذیه هدفتان کارهای زیر را انجام دهید. حداقل روزی دو سه بار هدف تان را مرور کنید و هر چقدر بیشتر باشد بهتر است، به این فکر کنید که به هدفتان رسیده اید، حالا چه احساسی دارید؟ آن احساس را شناسایی کنید و تا می توانید آن را در خود تقویت کنید.

مثلا اگر رسیدن به هدف تان باعث می شود احساس برنده بودن کنید، پس هر هدف هفتگی و روزانه را هم که به سرانجام می رسانید، به خود تبریک بگویید، پاداش دهید و آگاهانه احساس برنده بودن کنید، اینکار باعث می شود احساس شما تغذیه شود و دائم قوی تر شود.

کارهایی مثل نوشتن روزانه اهداف، تجسم خلاق، تابلو خواسته ها، عبارات تاکیدی و خیلی موارد دیگر باعث تغذیه اهدافتان می شود.

برای یک بذر که سر از خاک بیرون آورده، فقط آب، کود، خاک و نور خورشید کافی نیست تا رشد کند، باید جلوی عواملی که باعث از بین رفتن آن می شود گرفته شود، به همین خاطر کشاورزان و باغبانان سم پاشی می کنند تا بذر و محصولشان آفت نزند.

آفت هدف هم، فکر های سمی است، افکار می تواند هم مثبت باشد هم منفی، باید مواظب افکار منفی باشید، مثلا هدف انتخاب می کنید که ظرف یک سال درآمدتان را دو برابر کنید، همان لحظه فکرهای سمی هجوم می آورند:

برای رسیدن به این هدف «باید دو برابر کار کنی»، «هیچ وقتی باقی نمی ماند که تفریح کنی»، «خسته می شوی»، «به همسر و خانواده ات را چه می خواهی بگویی»، «چه طور می خواهی این کار را انجام دهی؟» و این فهرست فکرهای سمی همینطور ادامه دارد.

این فکرهای سمی در قالب دلایل منطقی ظاهر می شوند و به شما می گویند که نمی توانید به این هدف تان برسید، پس لازم است شما هم دلایلی بسیار قدرتمندتر از این دلایل پیدا کنید که نشان دهد می توانید به هدف تان برسید. مثلا به جای اینکه دو برابر کار کنید، کارهایی که ارزش و اولویت بالاتری دارند را شناسایی کنید و آنها را انجام دهید.

یکی دیگر از آفت های هدف، انواع ترس ها هستند، مثل ترس از شکست، ترس از انتقاد، ترس از مسخره شدن، ترس از اینکه دیگران راجع به ما چی فکر می کنند، ترس از ضایع شدن و حتی ترس از موفقیت و خیلی ترس های دیگر که به محض اینکه یک هدفی انتخاب می کنید، آنها ظاهر می شوند.

آنها توان انجام کارها را از شما می گیرند، پس لازم است آنها را شناسایی کنید و رفعشان کنید. البته قرار نیست با همه ی آنها مقابله کنید و یا وانمود کنید که نمی ترسید، مقابله با آنها باعث قوی تر شدنشان می شود، همانطور که روشن کردن یک لامپ در اتاق تاریک باعث می شود تاریکی از بین برود، انجام دادن یک کار شجاعانه هم می تواند باعث کمرنگ تر شدن ترس شود.

خودتان را در شرایطی قرار دهید که بتوانید کارهای شجاعانه انجام دهید، در این صورت حتی اگر هم بترسید، باز پیش می روید.

موانع هم می تواند احتمال رسیدن به هدف تان را بسیار کاهش دهد یا حتی به صفر برساند، پس لازم است آنها را شناسایی کنید، برایشان تدابیری بی اندیشد و رفعشان کنید.

موانع ممکن است مانند دو آفت قبلی درونی نباشند، ممکن است فقط نداشتن یک مهارت باعث شود که به هدف تان نرسید، پس لازم است آن مهارت را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید.

یک مدیر هدف باید مانند یک کشاورز عمل کند، باید بداند که هر هدف مانند یک بذر است که نیاز به مراقبت دارد و با صبر و حوصله به مراقبت از آن بپردازد.

مواردی که باعث می شود نتوانیم به هدف مان برسیم این است که؛ شرایطی را فراهم نمی کنیم که هدف مان بتواند رشد کند، مثل یک کشاورز عمل نمی کنیم، صبر و حوصله نداریم، می خواهیم سریع تر به هدف مان برسیم اما وقتی نگرش یک کشاورز را پیدا می کنیم، احتمال رسیدن به هدف مان را چندین برابر می کنیم.

یک درخت بزرگ و تنومند، در ابتدا یک بذر کوچک است که ممکن است به راحتی از بین برود، اما با فراهم شدن شرایط رشد، به درختی بزرگ و تنومند تبدیل می شود، اهداف هم دقیقا همینطورند، در ابتدا ممکن است، با فکرهای سمی، ترس ها، موانع، حرف های دیگران، شک و تردیدها و خیلی چیزهای دیگر از بین بروند، اما اگر مثل یک کشاورز از آنها مراقبت کنید، سرانجام به یک هدف قدرتمند و ارزشمند تبدیل می شوند.

شاد و موفق باشید منبع مدیر هدف

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دانلود pdf مقاله

[su_button url=”https://modirehadaf.com/wp-content/uploads/2016/10/این-6-کار-احتمال-رسیدن-به-هدف‌تان-را-چند-برابر-می‌کند.pdf” target=”blank” style=”flat” background=”#1e73be” size=”12″ center=”yes” radius=”5″]دانلود مقاله[/su_button]

نویسنده: افشین محمدی

منبع: مدیر هدف

شما می‌توانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام مدیر هدف روی دکمه زیر کلیک کنید.

عالی بود

ممنون لطف دارید

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

ممنون سپاسگزارم 🙂

خیلی خوب بود به خصوص مثالی که زدید، موفق باشید.

سلام ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چطور به هدفمان برسیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سایت مدیر هدف به منظور آموزش هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، اعتماد به نفس، عزت نفس و رسیدن به موفقیت ایجاد شده است.

مهمترین هدف ما ارائه آموزش‌های لازم به صورت ساده، کاربردی و قابل اجراست تا با صرف کمترین زمان و انرژی به اهدافتان برسید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 44594714-021 و 63510641-021

آدرس ایمیل: info@modirehadaf.com

جهت دانلود دوره روی عکس زیر کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیر هدف می‌باشد. فعالیت این سایت در زمینه آموزش موفقیت و پیشرفت شخصی می‌باشد.

وارد ناحیه کاربری خود شوید




Remember Me


Fill the forms below to register




لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.



ما معمولا برای خودمون برنامه ها و اهدافی رو طراحی میکنیم و اون ها رو برای اول هفته یا سال آینده موکول میکنیم  و متاسفانه به اهدافمون هم نمی رسیم . ممکنه برای همه ی ما پیش اومده باشه که بعضی اوقات مثلا : تصمیم به ورزش کردن یا حتی آموزش زبان میگیریم اما فقط تا چند روز پایبند این برنامه ها هستیم و به اصلاح پشتمون باد میخوره و اون ها رو انجام نمیدیم .
تو این مقاله میخوایم بررسی کنیم که چرا این اتفاق میفته و چطور باید جلوی این اتفاق ها و این عادت های تکراری رو گرفت ؟

 

 

هدفی که تو زندگی انتخاب می کنید باید اسمارت باشه . هر حرف مخفف یک واژه است که توضیح میدیم .
مرتبط با دیگر اهدافمان باشد
دقیق و مشخص باشد
زمان دار باشد
قابل اندازه گیری باشد
قابل دستیابی باشداسمارت بودن اهدافمون اولین قدم برای رسیدن به هدف است . با معیارهای اسمارت میشه اهدافمون رو طوری تغییر داد که شدنی و اسمارت باشند و خیلی ها رو هم میشه خط زد . برای همین مثال ساده خودمون میشه بگیم آیا اونقدر توان داریم صبح زود بیدار شیم ؟ آیا وقتی واسه کلاس زبان داریم ؟

حالا این سوال پیش میاد که اهداف اسمارت حتما خوب هستند ؟
قطعا نه
اگه همیشه پدرتون دوست داشته که شما دکتر بشین و حالا به این هدف رسیدین اما راضی نیستین و حالتون هم خوب نیست . یا به خاطر علاقه به فرد خاصی تو فامیل شغل اون فرد رو انتخاب کردین اما بعد ها فهمیدین اصلا علاقه ای به اون شغل نداشتین .
پس قبل از اینکه هدفی رو برای خودتون انتخاب کنید ریشه یابی کنین که آیا این هدف شما هست یا نه ؟ حتی اگه هدفی رو که انتخاب کرده باشیم هم برای خودمون باشه هم اسمارت باشه باز هم ممکنه انرژی کافی برای حرکت به سمت اون نداشته باشیم .چطور به هدفمان برسیم

 

 

میتونیم بگیم علت اصلی اجرا نشدن برنامه هامون ، برنامه ریزی هستش . و البته برنامه ریزی که با اصول هدف گذاری تطابق نداشته باشه . وقتی ما برای خودمون برنامه های قشنگی تعریف میکنیم به اون ها نمیرسیم یا عمل نمیکنیم چون برنامه های خوبی نیستند .
مثلا وقتی من هیچ وقت خالی ندارم چه جوری میتونم کلاس زبان شرکت کنم ؟ یا وقتی شب ها دیر وقت میخوابم چه جوری میتونم صبح زود از خواب بلند شم ؟ واسه همین باید تو هدف گذاری هامون دقت داشته باشیم که با روحیات ما متناسب باشه .

موتور متحرک ما به سمت هدفامون
دوستی تعریف میکرد که هیچوقت نمیتونست صبح ها برای ورزش از خواب بلند شه اما همین آدم برای جور کردن شهریه دانشگاه صبح زود به بازار تره بار میرفت و سخت کار میکرد و به کاری سخت تر تن داده بود . به نظر شما علت چی میتونه باشه ؟ چه جوری این اتفاق پیش میاد ؟انگیزه
اول باید هدف هایی که برای خودمون انتخاب میکنیم متناسب با روحیاتمون باشه و همچنین معیار هوشمندی های هدف رو دارند یا خیر . باز هم اگه محرکی به نام انگیزه در کار نباشه قدمی برای رسیدن به اون هدف برنمیداریم . در نتیجه برای هر کدوم از اهدافمون نیاز به انگیزه داریم .
مثلا این دوستمون برای شهریه دانشگاه خودش رو مجبور کرده تا کار سخت انجام بده و صبحا زود از خواب بلند شه . یکی دیگه سخت ورزش میکنه برای اینکه سالم باشه تا از خانوادش نگهداری کنه . با این اوصاف خیلی از مشکلاتمون در ارتباط با رسیدن به اهدافمون برطرف میشه .

منبع : سایت مدیر ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



نام *




تمامی حقوق برای وبسایت هیوامگ محفوظ است.© 2019

همه‌ی ما در زندگی اهدافی داریم که می‌خواهیم به آن‌ها برسیم اما مشکل اینجا است که چطور به اهداف و آرزوهایمان برسیم؟ رسیدن به آرزوها و اهداف آسان نیست اما آیا ترفند و روش‌هایی برای رسیدن به اهداف وجود دارد؟ به آسانی نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد اما در این بخش نکات ساده‌ای می‌گوییم که با آن‌ها می‌توانید به اهدافتان جامه‌ی عمل بپوشانید.

جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر را در صفحه آگهی استخدام ببینید.

حتما می‌گویید این جمله تکراری است اما برای رسیدن به هر هدفی در زندگی باید خود و توانایی‌هایتان را باور کنید.

چطور به هدفمان برسیم

خودباوری کلید موفقیت در هر کاری است که می‌خواهید انجام دهید. برای انجام هر کاری علاوه بر علاقه باید باور داشته باشید که در آن کار موفق خواهید شد. خودباوری سنگ بنای شروع هر کاری است.

بسیاری از ما هنگام انجام کارهایی مثل آشپزی، رانندگی یا صحبت در کلاس این ویژگی را داریم فقط لازم است آن را به کارهای دیگر نیز تعمیم دهیم.

برنامه‌ریزی بسیار مهم است به خصوص هنگامی که برای رسیدن به هدفی خاص تلاش می‌کنید. به علاوه بسیار مهم است که هر مرحله از این برنامه را برای خود مجسم کنید یعنی خودتان را در حال انجام این مراحل تصور کنید. این کار روشی ساده برای برنامه‌ریزی است و به شما کمک می‌کند در طول مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافتان هیچ چیز را فراموش نکنید.

با تصورکردن  مراحل رسیدن به آرزوهایتان متوجه می‌شوید چه کارهایی برای رسیدن به آن‌ها باید انجام دهید. هنگامی که می‌خواهید مراحل برنامه‌ی خود را عملی کنید چون قبلاً آن‌ها را برای خود تجسم کرده‌اید احتمالا برایتان آسان‌تر می‌شوند.

درست متوجه شدید تصور کردن مراحل برنامه‌تان قبل از خواب نه تنها در رسیدن به آرزوها و اهدافتان به شما کمک می‌کند بلکه ممکن است خواب آن‌ها را نیز ببینید و این نوعی تمرین کارهایی است که می‌خواهید انجام دهید. آیا می‌دانستید هنگامی که خواب هستید مغز فرق بین واقعیت و خیال را نمی‌داند؟ این مسئله نشان می‌دهد چرا رؤیاها گاهی درست و همچنین چرا کابوس‌ها گاهی شبیه واقعیت به نظر می‌رسند. بنابراین می‌توانیم از فواید خواب دیدن به درستی برای رسیدن به آرزوها و اهدافمان استفاده کنیم.

یک‌شبه و بدون تلاش نمی‌توانید به اهدافتان برسید بلکه باید از موانع زیادی بگذرید. همیشه موانع یا افرادی در مسیر رسیدن شما به اهدافتان هستند که باید بر آن‌ها غلبه کنید. هیچ‌گاه حتی هنگامی که فکر می‌کنید همه چیز را از دست داده‌اید، دلسرد و ناامید نشوید؛ همیشه مثبت فکر کنید و بر حل مشکل و برداشتن موانع تمرکز کنید. هیچکس بدون پشت سر گذاشتن شکست و موانع به موفقیت یا هدفی نمی‌رسد.

برای صحبت‌کردن درباره‌ی اهداف جدید و روش رسیدن به آنها خجالت نکشید و با اطرافیان‌تان راجع به آن‌ها حرف بزنید. نظرات و دیدگاه‌های دیگران بسیار مهم است و ممکن است کمک کنند سریع‌تر به هدف خود برسید؛ همچنین می‌توانید از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. کمک‌گرفتن از دیگران نه تنها کمک می‌کند سریع‌تر در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافتان پیش بروید، بلکه به دوستان و خانواده‌تان نشان می‌دهد شما می‌خواهید چیزی یاد بگیرید و به اهدافتان برسید.

وقتی اهدافتان را می‌نویسید همیشه جلوی چشم شما هستند بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید زیرا همیشه در ذهن‌تان هستند. سپس این اهداف به وسواس فکری تبدیل می‌شوند و وقتی اهدافتان بر افکارتان غلبه می‌کنند و شما هیچ گزینه‌ی دیگری به جز رسیدن به آن‌ها ندارید.

زمان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های شما است. هر هدفی که ارزش رسیدن داشته باشد کمی از وقت شما را می‌گیرد پس مطمئن شوید آماده هستید و برای رسیدن به آن هدف برنامه داشته باشید. به برنامه‌هایی که در آینده دارید توجه کنید تا مطمئن شوید بیش‌ترین زمان خود را به اهدافتان اختصاص داده‌اید.

وقتی از خودتان می‌پرسید «چرا؟» به اهدافتان معنا می‌بخشید. باید دلایلی داشته باشید که به شما برای تلاش و گذشتن از سختی‌ها و مشکلات انگیزه‌ی لازم را بدهد.

وقتی جواب سؤال چرا را می‌دانید آگاهانه دلایل انجام بعضی کارها را می‌دانید.

وقتی جواب سؤال چرا را می‌دانید آگاهانه دلایل انجام بعضی کارها را می‌دانید.

مطلب مرتبط: مسئله یابی به روش پنج چرا

هنگامی که اطرافتان پر از افرادی باشد که اهداف مشترک دارید و مانند شما برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند، انگیزه پیدا می‌کنید و برای ادامه‌ی راه مشتاق می‌شوید. همچنین برای کسب مهارت‌های بیشتر تلاش کنید به گونه‌ای که دیگران نیز بتوانند روی شما به عنوان فردی توانمند حساب کنند. لازم است روی اهدافتان تمرکز کنید پس باید افراد منفی را از اطرافتان حذف کنید و اصلا احساس بدی در این مورد نداشته باشید زیرا آن‌ها مانع پیشرفت شما می‌شوند.

هنگامی که در طول مسیر رسیدن به هدف برای خود پاداش قرار می‌دهید، به خود انگیزه می‌دهید و برای دستیابی به آن پاداش‌ها تلاش بیش‌تری می‌کنید. هنگامی که راه رسیدن به هدفتان سخت است این کار ضرورت بیش‌تری دارد.‍‌

جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر را در صفحه آگهی استخدام ببینید.

فراموش نکنید همه می‌توانند به اهدافشان برسند اما باید در زندگی واقع‌بین باشیم زیرا رسیدن به بعضی اهداف ممکن نیست. بعلاوه اگر اهداف رویایی و غیرواقع‌بینانه داشته باشید و نتوانید به آن‌ها دست یابید ناامید می‌شوید پس اهدافی برای خود تعیین کنید که واقعا بخواهید به آن‌ها برسید.

شما این جلسه از دوره آموزش هدفگذاری را مطالعه کرده‌اید.

برای ثبت این جلسه و مطالعه کامل دوره، وارد شوید.

جلسه قبلی آموزشی


جلسه بعدی آموزشی

۱۱ جلسه آموزشی

چطور به هدفمان برسیم

بخش کارجو

بخش کارفرما

لینک‌های مفید

درباره کاربوم

کاربوم محصولی دانش‌بنیان از شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین و دارای مجوز کاریابی الکترونیک از وزارت کار و رفاه اجتماعی است.
© ۱۳۹۹ – تمام حقوق برای شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین محفوظ است.

چگونه به هدف خود برسیم ؟ آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پس از تعیین هدف و برنامه ریزی و یک شروع عالی و رویایی، در میانه راه دلسرد و شده و از ادامه مسیر ناامید می شود؟ چه چیزهایی باعث رها کردن هدف می شود؟ زندگی شما فقط زمانی بهتر می‌شود که خواستۀ خودتان از زندگی را مشخص کنید و برای دستیابی به این خواسته برنامه‌ریزی کنید و سپس تک تک روزها را روی این برنامه کار کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید به اهداف خود برسید.

هرکسی رویاهایی دارد. این رویاها چه بزرگ باشند و چه کوچک، اهمیت زیادی در زندگی‌مان دارند. دست‌یافتن به این هدف‌ها، رفاه و شادی ما را در پی دارد و راهی برای افزایش اعتماد بنفسمان است. فرآیند تلاش ما برای رسیدن به اهدافمان، می‌تواند ما را به فرد بهتری تبدیل کند. پس حتی اگر رویای شما به دست آوردن یک میلیون دلار، و یا بازیگر یا ورزشکاری در سطح جهان شدن باشد، صبر نکنید. شروع به تلاش برای رسیدن به هدفتان بکنید.

مهمترین عامل، در کسب هر موفقیتی ، تدوین و مشخص کردن دقیق اهداف می باشد. هدفگذاری مهمترین عامل حرکت و خلق آینده است. این اهداف هستند که مقصد و مسیر زندگی هر شخص را روشن می کنند. هدف گذاری مانند ترسیم جاده ای برای آینده است. تلاشی ارزشمند است که معطوف به هدف باشد، تلاش بی هدف مثل پرتاب تیر در تاریکی است. یکی از موانع بسیار مهم موفقیت و کامیابی، ناتوانی افراد در تدوین اهداف می باشد. آنهایی که رویایی در ذهن و هدفی بر روی کاغذ نداشته باشند مقصدشان ناکجا آباد خواهد بود.

چطور به هدفمان برسیم

در ‍ اهمیت هدف در کسب درآمد و پول همین بس که گفته می شود، در دنيا، هيچ چيزی قدرتمندتر و تاثیرگذارتر از اهداف كاملاً مشخص و تعريف شده ، وجود ندارد . اين يكي از مهم ترين و عجیب ترین رازهای زندگی در دنيای واقعی مي باشد. شاید بارها آرزو کرده اید كه می توانستيد يك چراغ جادو را در دست بگيريد، غول چراغ جادو را آزاد كنيد و تمام رؤياهايتان را برآورده كنيد؟ اما حال بدون داشتن چراغ جادو چگونه به هدف خود برسیم؟

این آرزوی بیشتر آدمهاست ولی واقعیت این است که، اين غول چراغ جادو در درون ذهن شما قرار دارد، و منتظر است تا در صورتی كه شما به اهدافتان سروسامان دهید، بيدار شود. بدانید كه ضمير ناخودآگاه شما در خدمت افكار آگاهانه شماست. اين شماييد كه تمام وقايع و شرايط زندگی تان را بر اساس باورها و تصميماتتان، به سوی خودتان جذب می كنيد.

اگر به زندگی ثروتمندان جهان نگاهی بیاندازیم میفهمیم که آنها با هدف گذاری درست توانسته اند به کسب در آمد و زندگی مرفه دست یابند. داشتن هدف باعث می شود قدرت و انرژی بیهوده هدر نرود و در راستای رسیدن به یک هدف خاص متمرکز شده و در نهایت به موفقیت رسید.

 

وقتی به شرکت های بزرگ نگاهی می اندازیم به این نتیجه میرسیم که شرکتهایی به موفقیت دست یافته اند که بسیاری از تصمیمات خود را براساس اهداف و چشم انداز خود گرفته اند. با مطالعه شرکتهای آمریکایی این به طور کامل توجیه می شود و دیده شده است تنها شرکتهایی به موفقیت رسیده اند که این امر را رعایت کرده اند و چیزی حدود یک سوم سازمانهای آمریکایی را تشکیل میدهند. همین امر می تواند به ما هم کمک کند که در کسب و کارمان چگونه به هدف خود برسیم.

بسیاری از کسب و کارهایی که شکل گرفته اند با این هدف نبوده اند که بخواهند به کسب ثروت برسند. یک نگاهی به اطراف خود بیاندازید عده ای در تلاشند که نیاز بقیه را برطرف کنند و عده ای به دنبال کمک به دیگران هستند. خلاصه باید گفت چیزی که باعث می شود یک کسب و کار به هدف خودش برسد همان هدف و چشم انداز است که به فعالیت های ما معنا میدهد.

همه ما برای هرکاری نیاز به انگیزه داریم و وقتی که هدف داشته باشیم این انگیزه لازم برای انجام دادن آن تامین می شود. درواقع هدف عاملی برای ایجاد انگیزه در افراد می باشد. انگیزه که باعث می شود که ما در دشواری هایی که برایمان ایجاد میشود با قدرت پیش رفته و همه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

هدف‌گذاری یا تعیین اهداف، فرآیندی است برای مشخص نمودن اهدافی که شما در سر می‌پرورانید.

داشتن هدف لازمه یک زندگی موفق و پر شور و شوق است. به عبارت دیگر داشتن اهداف مدون، به زندگی معنا و جهت می‌دهد.

اصولاً یکی از ویژگی‌های انسان‌های موفق آن است که هدف دارند و برای رسیدن به اهداف خود، برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از مردم در زندگی سرگردان و بی‌هدف هستند و اصلا نمی دانند چگونه به هدف خود برسند!

آنها علیرغم سخت‌کوشی بسیار و تلاش بی‌وقفه خود، چون هدفی ندارند، از زندگی راضی و خشنود نیستند و حس می‌کنند یک جای کار می‌لنگد!

یک دلیل اصلی بروز این احساس ناخوشایند آن است که افراد سرخورده، هیچ هدف روشنی برای خود ترسیم نمی‌کنند و وقت کافی برای فکر کردن درباره آنچه که از زندگی می‌خواهند، اختصاص نمی‌دهند. در نهایت این سوال که چگونه به هدف خود برسیم برای همیشه بدون پاسخ باقی می ماند.

چگونه است كه بعضی از افراد به اوج موفقیت می‌رسند و بعضی دیگر در همان پله‌های اول درجا می‌زنند؟ موفقیت در زندگی بدون برنامه‌ریزی حساب‌شده، حاصل نمی‌شود. بهترین راه به دست آوردن موفقیت، تعیین اهداف و سپس برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به آنهاست.

هدف‌ها می‌بایست واقعی و قابل دست یابی باشند و باید طوری تعیین شوند كه با ظرفیت‌ها و توانایی‌های فرد تناسب داشته باشند. تعیین آرزوهای خیلی بلند پروازانه ممكن است باعث ناامیدی و شكست شوند. برای نیل به هدف غایی كه ممكن است كسب موفقیت مالی، گرفتن یك پست خوب در محل كار، خریدن یك ماشین یا خانه جدید یا پرداخت قرض و بدهی باشد، باید ابتدا یك طرح و برنامه داشته باشیم.

رعایت این اصل بسیار مهم مشخص می کند که ما چگونه به هدف خود برسیم و تبدیل به یک انسان موفق شویم.

مطمئن باشید اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید را واقعا از ته قلبتان دوست دارید و تنها به دلیل اینکه آن اهداف خوب و درست هستند، آنها را انتخاب نکرده اید. برای مثال  ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی ممکن است انتخاب خوبی باشد اما اگر شما علاقه ای به این رشته نداشته باشید تحصیلات شما بی نتیجه خواهد بود.

انگیزه، نیروی محرکه‌ای است که برای رسیدن به هدف به آن نیاز داریم. گاهی حتی تحت بهترین شرایط هم حفظ انگیزه دشوار به نظر می‌رسد. حال در نظر بگیرید لیست کارهایی که باید انجام دهید، سر به فلک ‌بگذارد، رزومه‌ی شما تایید نشود. اتومبیل و ماشین لباسشویی همزمان از کار بیفتند و تمام روز برای انجام پروژه‌هایتان فرصتی نداشته باشید. در چنین شرایطی چطور می‌توان با‌انگیزه ماند؟

ممکن است با یک سری از روش‌های ساده‌ی روانشناسی که همه‌ با آن آشنا هستیم، برای حفظ انگیزه تلاش کنیم مثلا «تصویری از خود ایده‌آل‌مان را به در یخچال بزنیم. چک یک‌ میلیون تومانی در وجه خودمان بنویسیم و آن را به مانیتور کامپیوتر بچسبانیم و یا عبارت تاکیدی (من نیمه‌ گمشده‌ام را جذب خواهم کرد) را روی آینه بنویسیم.»

برای ایجاد انگیزه لازم نیست از ترفندهای شعبده‌بازی چیزی بدانیم. هیچ اقیانوسی بطری حاوی انگیزه به ساحل نمی‌آورد و هیچ دارویی در ما تولید انگیزه نخواهد کرد. فقط کافی ست تصمیم بگیریم و در تصمیم خود ثابت قدم بمانیم و تا رسیدن به هدف دست از تلاش بر نداریم.

تصمیم گیری قاطع ذهن را درگیر مسئله پیش رو که همان هدف است می کند و باعث بوجود آمدن ایده های جدید و پیدا شدن راه کارهای جدید شده و در نتیجه می فهمیم که چگونه و از چه روشی باید به هدف خود برسیم.

اگر در تصمیم گیری تردید دارید حتما مقاله غلبه بر تردید در تصمیم گیری را مطالعه کنید.

 

نوشتن اهداف مانند نقشه ای است که مسیر را به شما نشان می دهد. اهدافتان را هرازگاهی مرور کنید. سعی کنید چند مورد از اهدافتان را در جایی قرار دهید که مقابل چشمتان باشد.

برای مثال روبروی در اتاق، روی یخچال، کنار رایانه و حتی در صفحه دسکتاپ رایانه و یا ابتدای دفتر یادداشت روزانه تان. این کار باعث بالابردن تمرکزتان روی اهداف تعیین شده تان می شود.

مطمئن باشید اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید را واقعا از ته قلبتان دوست دارید و تنها به دلیل اینکه آن اهداف خوب و درست هستند، آنها را انتخاب نکرده اید

 

وقتی هدفی را در ذهنمان پرورش می دهیم، به شدت مشتاقیم در مورد آن با دیگران صحبت کنیم تا با هم از نظرات آن ها استفاده کنیم و هم از تشویق و تمجید آن ها لذت ببریم. معمولا احساس می کنیم اگر در مورد اهداف بزرگ و راه هایی که برای رسیدن به آن ها در ذهن داریم با دیگران صحبت کنیم، انرژی و انگیزۀ بیشتری پیدا می کنیم و در نتیجه سریع تر به آن دست پیدا می کنیم اما باید واقعیتی را بدانید؛ شما نباید هدفتان را به کسی بگویید، درست است که تشویق های شنونده خوشایند شما است اما بعد از حس خوبی که از تشویق دیگران پیدا می کنید، انگیزۀ شما برای تلاش و رسیدن به هدفتان به مرور زمان کم می شود؛ البته این اتفاق چنان آهسته رخ می دهد که شما متوجه آن نمی شوید. تست های مکرر روان شناسان در این زمینه این نظریه را تأیید کرده اند.

یکی از اصول هدف­ سازی این است که مطلقاً تا وقتی که به هدف­مان نرسیده­ ایم، با هیچکس راجع به اهداف­مان صحبت نکنیم!

باور کنیم که با رعایت کردن همین اصل ساده، خیلی به اهداف­مان نزدیک می ­شویم. بخش زیادی از موانع هدف ما ناشی از سیگنال های منفی محیط است. از هدف­مان با هیچکس حرف نزنیم! اصلاً لزومی ندارد که دیگران بدانند ما چه می­ کنیم!

با رعایت این موارد رسیدن به اهداف تضمینی خواهد بود. مهمترین اصل رسیدن به اهداف راز دار بودن شما در برابر اهدافتان است و باید اهداف را مانند یک راز در نزد خود نگه دارید. سینه خود را صندوقچه اسرار اهدافتان قرار دهید، به شما قول می دهم همین اصول ساده تحول فوق العاده زیادی در زندگی شما رقم خواهد زد.چطور به هدفمان برسیم

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

خداوند شما را خیر برکت زهن آرام بته خیلی عالی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید…

آیا حساب کاربری ندارید؟

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

هدف خود را مشخص کنید‎

 

چطور به هدفمان برسیم

انگیزه اولین عنصر تشکیل‌دهنده رفتار در ما آدم‌هاست، وقتی می‌پرسیم فلان شخص چرا فلان کار را انجام داد؟ دنبال انگیزه او از رفتارش هستیم. انگیزه وادارمان می‌کند کاری را که واقعا دوست داریم انجام دهیم یا به هدفی که واقعا داریم برسیم، اما این مهم است که بفهمیم چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم و به هدف برسیم.

 

در این نوشته می‌خواهیم درباره سه گام مهمِ تمرکز، رشد اعتماد به نفس و ثابت قدم بودن که در ایجاد انگیزه موثر هستند، با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید تا ببینیم چگونه باید در خودمان انگیزه ایجاد کنیم.

 

موقعی که ترسیده‌اید، فکر نکنید 

به این مورد کاملا توجه کنید! همه ما می‌دانیم که افکار منفی بد هستند؛ اما اغلب اوقات حواس‌مان نیست که داریم به آنها پروبال می‌دهیم. همیشه فکرمان مشغول چیزهایی است که نمی‌خواهیم، این جمله برای‌تان آشنا نیست؟! بله اتفاقا این بدترین چیزی است که همیشه هم اتفاق می‌افتد؛ دقیقا روی چیزی متمرکزیم که نمی‌خواهیم. البته این مساله کاملا طبیعی است! اما ذهن ما از کجا باید بداند که ما به چیزی فکر می‌کنیم که نمی‌خواهیمش؟ پس باز هم به کار خودش ادامه می‌دهد و همان‌ها را به سمت خود می‌کشد؛ حتی اگر نخواهیم‌شان! از طرفی کدام‌تان کسی را می‌شناسید که برای چیزی که نمی‌خواهد تلاش کند؟ وقتی چیزی را نمی‌خواهید آیا برای رسیدن به آن تصمیم می‌گیرید؟! در نهایت تمام اینها دست به دست هم می‌دهد تا شما هیچ کاری نکنید.پس ترس به چند دلیل مضر است؛ اول اینکه شما را بی‌انگیزه می‌کند، هدف منفی چیزی نیست که شما برایش تلاش کنید. نکته بعدی این است که افکار منفی که از ترس می‌آیند، خسته‌کننده و طاقت‌فرسا هستند. «ترس» انرژی شما را کم می‌کند و در حالت نگرانی مداوم نگه‌تان می‌دارد و وقتی خسته و نگران باشید، بی‌انگیزه می‌شوید.

 

هدف خود را مشخص کنید 

برنامه ریزی یکی از اصول فراموش‌نشدنی کار است. خوب فرض می‌کنیم که شما افکار مثبتی دارید. اما همان‌طور که گفتیم چون ذهن‌مان تشخیص نمی‌دهد ما مثبت فکر می‌کنیم یا منفی و فقط کلمات و احساسات مربوط به آنها را دریافت می‌کند، باید بدانیم چگونه و درباره به چه موضوعاتی فکر کنیم. نکته مهم این است که برای هر هدفی باید چند نمونه برنامه کارامد داشته باشید. می‌دانم این یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست اما برای رسیدن به هدف‌تان باید بین تمام موارد هماهنگی ایجاد کنید و انجام‌شان دهید. اگر واقعا این هدف مد نظر شماست، باید اول ببینید دقیقا چه می‌خواهید و چه برنامه‌ای برای تحققش دارید، اگر واقعا بخواهید راهش را هم پیدا می‌کنید. مگر اینکه نخواهید هدفی داشته باشید که از آن انگیزه‌ای به وجود بیاید.

 

یک هدف داشته باشید

به قول قدیمی‌ها پله‌ها را یکی‌یکی بالا بروید. اگر یک لیست بلندبالا از اهداف‌ داشته باشید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است: استرس می‌گیرید، بی‌خیال همه‌شان می‌شوید، دچار رفتار اجتنابی می‌شوید و رسیدن به هدف را به بعد موکول می‌کنید. اما اگر قدم به قدم و یکی یکی به اهداف‌تان فکر کنید شدنی‌تر خواهند بود. می‌توانید روی یکی تمرکز کنید، به آن برسید و سراغ بعدی بروید. اگر نتوانید روی یک هدف خاص تمرکز کنید، نمی‌توانید روی خودتان متمرکز شوید پس انگیزه‌ای در کار نخواهد بود. اهداف‌تان را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت تقسیم کنید تا امکان رسیدن به آنها بیشتر شود. سعی کنید یک برنامه بریزید و کم‌کم به هدف‌تان نزدیک شوید.

 

خودتان را سرگرم کنید 

ممکن است شما خیلی وقت‌ها کارهایی انجام داده باشید و از انجام آنها ناراضی باشید. اشکالی ندارد، گذشته دیگر گذشته است. لزومی ندارد مدام خودتان را شماتت کنید. دست از سر خودتان بردارید. اگر موفق شوید این کار را بکنید، می‌توانید تجربیات بدتان را هم مثل افکار منفی رها کنید. سعی کنید برای خودتان سرگرمی‌های تازه به‌وجود بیاورید و به همه چیز با دید منطقی نگاه کنید، آن‌ وقت چیزهای بد هم مثل بقیه چیزها می‌گذرند و آن‌قدرها آزارتان نمی‌دهند.

 

درباره انگیزه‌تان مطالعه کنید 

یکی از راه‌های مطالعه درباره انگیزه‌تان، شنیدن داستان‌های موفقیت دیگران است که مغز شما را وادار به تفکر می‌کند. البته ممکن است فکر کنید مثلا خواندن داستان کسی که موفق شده است ۳۰ کیلو وزن کم کند، شما را مایوس می‌کند و حس کنید آدم بی‌عرضه‌ای هستید که نتوانسته‌اید حتی ۵ کیلو وزن کم کنید؛ اما اگر حتی فرض کنیم این حرف‌تان درست باشد، باید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و عزم‌تان را جزم کنید. می‌توانید حتی از همین افراد کمک بگیرید. اتفاقا همین‌طور داستان‌ها می‌تواند برای پیشرفت ترغیب‌تان کند و از بی‌تفاوتی نجات‌تان دهند.

 

یک هدف داشته باشید‎

 

به خودتان جایزه بدهید 

بیایید صادق باشیم؛ اینکه سریع‌تر به نتیجه برسیم واقعا کافی نیست. سال‌ها طول می‌کشد تا از یک کسب‌وکار پول خوب به‌دست آورید. ماه‌ها طول می‌کشد تا به وزن دلخواه‌تان برسید و ممکن است خیلی طول بکشد تا واقعا به احساس خوشحالی در زندگی‌مان برسیم. اما چیزی که درباره‌اش حرف می‌زنیم، احساس رضایت و خشنودی فوری است. پس می‌توانیم این راهکار را استفاده کنیم: خودمان به خودمان پاداش بدهیم.حتما نباید فقط وقتی به هدف بزرگی می‌رسید به خودتان پاداش بدهید (حواس‌تان باشد جایزه مبهوت‌تان نکند، در هر صورت باید تا آخرش بروید) نقاط هدف تعیین کنید و به هرکدام که رسیدید به خودتان جایزه بدهید. ۲ کیلو وزن کم کردید؟ عالی است! به خودتان یک جایزه بدهید، این به شما انگیزه می‌دهد چند کیلوی دیگر هم کم کنید. در امتحان بهترین رتبه را به‌دست آوردید؟ خیلی خوب است! خودتان را به یک شام عالی دعوت کنید. نیمه اول کتاب‌تان را تمام کرده‌اید؟ شگفت‌انگیز است! جایزه‌اش این است که بیرون بروید و خرید کنید.

 

گام دوم: اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید

 

نیمه‌ پر لیوان را ببینید 

مهم‌ترین چیزی که باید در این بخش به آن توجه کنید این است: بدانید چه چیزی ندارید و می‌خواهید به‌دستش بیاورید. واقع‌بین باشد و نواقص یا نداشته‌هایتان را بپذیرید. آن‌وقت است که می‌دانید چه می‌خواهید و می‌توانید به‌ آنها فکر کنید. قبول دارم که این می‌تواند آغاز یک موج منفی باشد، خب بالاخره یاد نداشته‌هایتان می‌افتید! ممکن است شروع کنید به دلسوزی کردن برای خودتان، بی‌علاقه شوید، انگیزه‌تان را از دست بدهید و دیگر سمت چیزی نروید. چاره‌ای نیست، البته راه‌حل دارد.۱۰ مورد از داشته‌هایتان و آنچه که دارید و برای‌شان سپاسگزارید، لیست کنید.

 

این کار را هر روز انجام دهید (تازه، هر چقدر بیشتر فکر کنید می‌فهمید چیزهای بیشتری دارید) روی آنچه که دارید تمرکز کنید، هرچیزی که ساخته‌اید و خودتان به‌دست آورده‌اید. همه اینها به افزایش اعتماد به نفس شما کمک ‌می‌کند. اگر نگرشتان مثبت باشد با خودتان می‌گویید «من می‌تونم انجامش بدم». اگر به دستاوردهای گذشته‌تان نگاه کنید می‌بینید که واقعا می‌توانید. بنابراین انگیزه پیدا می‌کنید و رسیدن به هدف‌تان آسان‌تر می‌شود.

 

راهش را پیدا کنید 

اگر از تمام چیزی که می‌خواهید تا شما را به هدف‌تان برساند سر در بیاورید، می‌توانید به اندازه یک متخصص به خودتان مطمئن باشید. «دانش» ذهن شما را آرام می‌کند و نگرانی را از شما دور می‌کند. اگر بدانید مسیرتان چیست و چگونه باید آن را طی کنید، افکار منفی دور می‌شوند، اعتماد به نفس‌تان بالا می‌رود و نگرشی تازه پیدا خواهید کرد.

 

چطور به هدفمان برسیم

از کم شروع کنید 

اگر لیستی از اهداف یا کارها دارید به نفعتان است که از کوچک‌ترین‌شان شروع کنید وقتی آن را به نتیجه برسانید، انگیزه لازم برای کار بعدی خود به خود ایجاد شده است. دستاورد واقعی مثل این می‌ماند که نصف راه را رفته باشید.

 

تجسم کنید 

هر روز چند دقیقه بنشینید و تجسم کنید که هدف‌تان را به‌دست آورده‌اید. تمام مراحل را تجسم کنید؛ اهداف‌تان، نحوه انجام دادن‌شان، دستیابی به آنها و هر چیز خوب دیگری که به آنها مربوط است. حسی که دارید شبیه چیست؟ بعد از چند دقیقه بلند شوید. چه حسی دارید؟از تمام حواس‌تان کمک بگیرید. چه مزه‌ای و چه بویی حس می‌کنید؟ چه صدایی می‌شنوید؟ چه چیزهایی می‌بینید؟ چه چیز زندگی را بعد از رسیدن به هدف‌تان دوست دارید؟ کدام صفت‌ها برای توصیف این زندگی مناسب هستند؟ کار کردن روی کدام موارد و جزئیات، هدف‌تان را شفاف‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌کند؟ کجا هستید؟ در چه مرحله‌ای؟ چه می‌کنید؟ چطور به نظر می‌رسید؟ تمام اینها را تصور کنید و در ذهن‌تان مرور کنید. حالا چه حسی دارید؟ انگیزه یعنی همین!زندگی کوتاه است. امروز را آن‌طور که هست درک کنید و کارهایی را که می‌خواهید، انجام دهید. بجنبید و تنبلی نکنید! فردا هم کارهای دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

  

منبع: سلامت نیوز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


همین حالا وکیل بگیر


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور به هدفمان برسیم
چطور به هدفمان برسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *