چطور به هدفم برسم

 
helpkade
چطور به هدفم برسم
چطور به هدفم برسم

آیا در تعیین کردن اهدافتان دچار مشکل شده اید و یا دغدغه تان این است که چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ ترفندهای روانشناسی که در ادامه آنها را شرح می دهیم به شما در تنظیم و پیگیری اهدافتان کمک خواهد کرد، با ما همراه باشید.

چرا میخواهید به این هدف برسید؟ همه دلایل مفید برای این که واقعا میخواهید به این هدف برسید را پیدا کنید. قرار دادن هدف تان در دسته انتخاب های قدرتمند به شما کمک می کند به آن به چشم یک تکلیف یا الزام استرس زا نگاه نکنید.

از اصطلاحات هوشمندانه استفاده کنید: خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، واقع بینانه و مقید به زمان. هدف در شرایط رفتاری چیست؟ آیا شخص دیگری می تواند به صورت عینی آن را بسنجد؟ آیا این هدف حتی با یادگیری مهارت های لازم، بهینه سازی محیط و … قابل دستیابی است؟ هدف های خاص و مقید به زمان به شما کمک می کنند که برای رسیدن به اهداف تان با انگیزه باشید.

تقسیم کردن هدفتان به مراحل کوچکتر رسیدن به آن را آسان تر می کند. برای اجرای هر مرحله وقت کافی بگذارید. اتمام هر مرحله تقویت و انگیزه ای برای انجام مرحله ی بعدی خواهد بود و کارتان را آسان تر خواهد کرد. این یکی از کارهایی است که پاسخی محکم به سوال چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ است.چطور به هدفم برسم

این کار می تواند به شما قدرت و ثبات لازم را بدهد. چرا می خواهید به این هدف برسید؟ اگر این هدف را دنبال نکنید چه خواهد شد؟ جواب این سوال ها احساس مسئولیت را در شما ایجاد خواهد کرد، فقط مهم است که این احساس مسئولیت را در خود حفظ کنید.

کلید تحقق اهداف تان در این است که با استفاده از پاداش خودتان را کنترل کنید. برای مثال اگر مرحله ای از هدفتان که برای امروز تعیین کرده بودید را با موفقیت به اتمام رساندید به خودتان یک پاداش بدهید، مثلا آهنگی که دوست دارید را گوش کنید به جایی که دوس دارید بروید و …

ولی اگر مرحله ی امروزتان را به پایان نرساندید، خودتان را با محرومیت از پاداش تنبیه کنید! برای مثال امروز حق ندارید غذایی که عاشقش هستید را بخورید.

سماجت و پایداری به این معناست که اگر یک روز از پیگیری هدفتان و انجام کاری که تعیین کرده بودید عقب ماندید و یا در آن شکست خوردید یا با مانعی رو به رو شدید، پا پس نکشید. حتی اگر مجبور شوید فردا دوباره همان کارها را تکرار کنید.

به جای اینکه مدام و با بی رحمی از خود بپرسید چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ قبل و در حین و همچنین بعد از انجام مرحله ای که برای روز تعیین کرده اید، با خود مهربان باشید و خودگویی های مثبت داشته باشید. برای مثال 3 مورد از اظهارات و خودگویی های مثبت را برایتان شرح خواهیم داد. قبل از انجام کار: خیلی خوب است که برای انجام کاری که برایش هدف دارم آماده می شوم.

در حین کار: حتی اگر این یک چالش است، خوب است که من برای رسیدن به هدفم وقت می گذارم و نتایجش حتما خشنودکننده خواهد بود. بعد از کار: خوشحالم که سخت تلاش کردم و مرحله ای که برای امروز تعیین شده بود را انجام دادم. خیلی خوشحالم و از خودم راضی ام.

به عنوان مثال می توانید خودتان را تجسم کنید که به هدف تان رسیده اید. اینکار می تواند باعث انگیزه و خوش بینی تان شود.

حواستان به حرفها و فکرهایتان باشد. به این فکر می کنید که به اهدافتان نرسیده اید؟ یک “هنوز” به آن اضافه کنید. بگویید: من “هنوز” به هدفم نرسیده ام اما همچنان برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد.

فواید نوشیدن دوغ در ماه رمضان چیست؟

نگاهی به مبارزات UFC 237 ؛ تاگ رز در راند دوم ناک اوت شد !

انیمیشن وولف واکرز Wolfwalkers با مرور 5 دلیل برای تماشای…

*راوی: اظهار یک تراژدی که برای ۱۳ سال کسی آن…

سلام به همه ناکاما های وارونه و طرفداران بخش انیمه مخصوصا بررسی انیمه…

بهترین انیمه های مدرسه ای سلام به همگی شما دوستان…

طی بررسی آزمون اخلاقی هوش مصنوعی اتومبیل ‌های خودران، می‌فهمیم…

هوش مصنوعی کاسپین شیوع کرونا در مناطق را پیش بینی…

هوش مصنوعی خودکفا بالاخره تولید می شود؟ هوش مصنوعی خودکفا…

هوش مصنوعی محدود زیر ذره بین … هوش مصنوعی محدود…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

موسیقی متن انیمه مدرسه قهرمانی من My Hero Academia فراتر…

آلبوم موسیقی در روزهای بارانی! نوشیدن قهوه و گوش کردن…

موسیقی متن انیمه شیطان کش: تیغه شیطان Demon Slayer: Kimetsu…

تاثیر رژیم غذایی بر ذهن و سلامت روان در این…

فیلم درمانی یا سینما درمانی فیلم درمانی یا سینما درمانی…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

در این مطلب راهکارهای کمک به نوجوان افسرده را شرح…



نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


نام‌کاربری


ایمیل

تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.

چطور به هدفم برسم


در زندگی، داشتن هدف مسئله بسیار مهمی است که افراد به اشکال مختلف آن را برای خود تعیین می‌کنند حتی اگر بسیار کوچک و سطحی باشد و یا ممکن است هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود نکنند ولی از برنامه‌هایی که برای زندگی خود دارند صحبت می‌کنند. اگر هدف واقعی باشد دغدغه رسیدن به […]

در زندگی، داشتن هدف مسئله بسیار مهمی است که افراد به اشکال مختلف آن را برای خود تعیین می‌کنند حتی اگر بسیار کوچک و سطحی باشد و یا ممکن است هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود نکنند ولی از برنامه‌هایی که برای زندگی خود دارند صحبت می‌کنند. اگر هدف واقعی باشد دغدغه رسیدن به آن در افراد وجود دارد و مهم است که به وقوع بپیوندد. برای دست‌یابی به اهداف خود لازم است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دست یافتنی باشد هدفی که بدانید توانایی رسیدن به آن را دارید، هدفی واقعی است. اگر چیزی که در ذهنتان می‌گذرد خیلی بزرگ و غیرقابل دسترس باشد به آن نخواهید رسید و در حد یک رویا باقی می‌ماند. دست‌یابی به هدف در صورت تلاش شما به دست می‌آید و اگر تمام تلاشتان را برای رسیدن به چیزی هزینه می‌کنید و به نتیجه نمی‌رسید مطمئن باشید که فقط به دنبال یک رویا هستید.

هدف مبهم نباشد اگر بدانید که چه چیزی می‌خواهید وهدفتان مشخص باشد یا بتوانید به درستی برای دیگران توضیح دهید مطمئن باشید که به هدف خود می‌رسید. اگر هدف مبهم بود و قابلیت بازگو کردن نداشت آن را فراموش کنید.

قابلیت تعیین زمان داشته باشد برای پاسخ به این سوال که چگونه به اهدافمان دست یابیم، تعیین زمان بسیار مهم می‌باشد. به این معنی که شما توانایی رسیدن به هدفتان را در خودتان می‌بینید و می‌دانید که چه زمانی به جایگاهی که انتظارش را می‌کشید، خواهید رسید. هدفی که می‌توان برای آن زمان تعیین کرد قابلیت به وقوع پیوستن را دارد.چطور به هدفم برسم

چگونه به اهدافمان دست یابیم | ضرورت داشتن هدف و رسیدن به آن هرکدام از ما انسان‌هایی علاقه‌مند به رسیدن به موفقیت هستیم و برای یک زندگی خوب و رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنیم اما باید بدانیم که تلاش برای چه چیزی است؟ این سوال برای همه ما پیش آمده است که چگونه به اهدافمان دست یابیم ؟ اگر مدام بی‌گدار به آب بزنید و بدون برنامه‌ خاصی پیش بروید فقط زندگی خود را به اتمام می‌رسانید بدون این که به جایگاه مناسبی رسیده باشید. انسان‌های زیادی را دیده‌اید که سنشان بسیار بالا رفته و هنوز به جایی نرسیده اند. اگر به پیشینه آن‌ها توجه کنید می‌بینید که بدون هیچ برنامه و هدفی روزهایشان را طی‌کرده‌اند که همه شبیه به هم بوده است پس برای دچار نشدن به این شرایط باید برای زندگی خود هدف تعیین کنید.

نداشتن هدف شما را دچار روزمرگی می‌کند و هیچ موفقیتی را برایتان رقم نمی‌زند. همچنین روزمرگی، شما را دچار افسردگی می‌کند. پس اگربه دنبال احساس رضایت از زندگی هستید داشتن هدف را فراموش نکنید.

زمان دقیق برای اهداف مشخص کنید باید تعیین کنید که چه زمانی می‌خواهید به اهداف برسید. اگر مدام می‌خواهید کاری را انجام دهید بدون این‌که زمانی را برایش مشخص کرده باشید به راحتی می‌توانید آن را پشت گوش بیندازید و تلاش برای آن را به زمان دیگر موکول می‌کنید. باید گفت اصلا بعید نیست که آن را به طور کامل کنار بگذارید و فراموش کنید.

برای رسیدن به هدف، دلیلتان را بدانید دانستن دلیل برای رسیدن به هدف همیشه به شما انگیزه زیادی می‌دهد که به سمت اهدافتان کشیده شوید. اگر از دلیلتان غافل شوید مطمئن باشید که هدف نیز به زودی از یادتان می‌رود و دیگر برای رسیدن به آن تلاش نمی‌کنید.

اهداف خود را بنویسید تا پاسخی برای سوال چگونه به اهدافمان دست یابیم داشته باشید

نوشتن اهداف روی کاغذ اول از همه به شما قدرت تصور آن را می‌دهد که خود را در زمان رسیدن به آن تجسم کنید. وقتی شروع به نوشتن اهداف می‌کنید تعهدی درخود ایجاد کرده و خود را موظف رسیدن به آن می‌کنید.

آن‌ها را به اهداف کوچک تقسیم کنید اگر بخواهید به یک‌باره به هدفتان برسید و در بازه زمانی کمی برایش تلاش کنید قطعا به زودی خسته می‌شوید و آن را رها می‌کنید. پس یاد بگیرید که هدفتان را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید و پس از رسیدن به قسمتی از آن خود را تشویق کنید که ذهنتان انگیزه بیشتری برای ادامه دادن پیدا کند.

کمک گرفتن از دیگران از دیگران کمک بگیرید و اهدافتان را با آن‌ها بگویید. اشکالی ندارد که اگر به دیگران نیاز داشتید از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند. حتی اگر نیاز ندارید که به شما کمک کنند در میان گذاشتن اهدافتان با دیگران روی ناخودآگاه شما تاثیر بسیار می‌گذارد و موظفتان می‌کند برایش تلاش کنید.

به مسیر فکر کنید مدام فکر کردن به خود هدف و این که چطور به هدفم برسم در جایگاهی قرارتان می‌دهد که همه جوانب را بسیار دشوار می‌بینید. اگر به جای این که خودتان را درگیر انتهای مسیر کنید روی تمرینات و تلاش‌هایتان تمرکز کنید، پروسه رسیدن به هدف برای شما آسان‌تر می‌شود.

گزارش ریز به ریز بنویسید تا بدانید چگونه می توانیم به اهدافمان دست یابیم برای رسیدن به هدفتان هر روز گزارش بنویسید زیرا به شما کمک می‌کند که بدانید چقدر از راه را رفته‌اید و چه کارهای دیگری باید برای رسیدن به آن انجام دهید.

استراحت کنید خود را مجبور به انجام کاری نکنید که حتی اگر خسته شدید انجام دهید. به خود زمان دهید تا نیرو و توان لازم را برای تلاش بیشتر کسب کنید. اگر خسته شدید و توان ادامه مسیر را نداشتید به هیچ وجه نا امید نشوید و هدف را رها نکنید، استراحت می‌تواند به شما کمک کند که دوباره به کارتان ادامه دهید.

چگونه به اهدافمان دست یابیم | اعتبار اهداف تا چه سنی است؟ شاید پیش خود فکر کنید برای مشخص کردن هدف وتلاش رسیدن به آن تا یک سن خاصی فرصت دارید. این تفکر اشتباه است، چراکه افراد را از تعیین بعضی از اهداف و رسیدن به آن‌ها نا امید می‌کند و می‌تواند فرد را دچار حسرت کند. داشتن هدف و رسیدن به آن‌ به زمان خاصی معطوف نمی‌شود و اگر شرایط اجازه‌ دهد می‌توان این کار را در هر سنی انجام داد.

چگونه به اهدافمان دست یابیم | سوالات متداول خانواده‌ام اجازه نمی‌دهند به هدفم برسم چه کار کنم؟ اگر می‌خواهید راه رسیدن به هدف برایتان هموار باشد سعی کنید طبق شرایطی که در آن حظور دارید انتخابش کنید اما اگر علاقه‌مند به دنبال کردن هدف خاصی را دارید با خانواده صحبت کنید و در این مسیر می‌توانید از مشاور نیز کمک بگیرید.

همیشه وسط راه از هدفام خسته میشم و رهاشون میکنم. چطور خودمو مجبور کنم ادامشون بدم؟ یادتان باشد به خودتان انگیزه بدهید و بدانید که چقدر برای شما رسیدن به هدف اهمیت دارد. هرگاه خسته شدید استراحت کنید اما به خودتان اجازه ندهید که ازاهداف خود دست بکشید. برای رسیدن به اهداف می‌توانید برای خود پاداش تعیین کنید.


نام :               


ايميل :            


سايت :           



کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

افراد موفق وقتی هدفی دارند، تا به آن نرسند عقب نشینی نمی کنند‎

 

چطور به هدفم برسم

به اولین روزهای سال فکر کنید… اهداف اصلی و مقاصدی که برای خود یا تجارت خود در این سال تعیین کرده بودید، چه بودند؟ چه تعداد از آن ها را از لیست خارج کرده اید یا پیشرفت قابل ملاحظه ای برای دستیابی آن داشته اید؟

5 استراتژی قدرتمند که کمک می کند به هر هدفی دست یابیداگر از برنامه عقب افتاده اید یا تمرکز بر اهداف بزرگ خود را دشوار یافته اید. در این جا پنج اصل از قدرتمندترین اصول موفقیت را آورده ام تا به شما کمک کنم انگیزه تان را تقویت کنید و حس هدفمندی را بازیابید- و به دستیابی به موفقیت با هر عمل و تصمیم که می گیرید نزدیک تر شوید.1- پافشاری را تمرین کنیدآن خصوصیتی که بین موفق ها بیش از هرچیزی مشترک است، چیست؟ پافشاری. آن ها وقتی هدفی دارند، تا به آن نرسند عقب نشینی نمی کنند- مهم نیست که زندگی چه موانعی را بر سر راه آنان می اندازد.داستان رابرت پیری را به خاطر داشته باشید، کسی که هفت بار تلاش کرد تا به قطب شمال برسد و بار هشتم موفق شد. یا کرگ بورتن فیلم نامه نویس که در سال 1992 فیلم نامه ای با نام کلوپ خریداران دالاس نوشت و 20 سال تلاش کرد تا فیلم این فیلم نامه ساخته شود- که موفقیتی بزرگ بود و جایزه های متعددی شامل اسکار برای بهترین فیلم نامه را دریافت کرد.2- با هرچیزی که کارآیی ندارد رو به رو شویداگر می خواهید موفق تر باشید، باید انکار را کنار بگذارید و با هرچیزی که در زندگی تان کارایی ندارد روبرو شوید. آیا اهداف تان برای تحقق در زمان موجود، بسیار بزرگ هستند؟ آیامهارت های لازم برای رسیدن به آن ها را ندارید؟ آیا منکر پشتیبانی های لازم برای رسیدن به موفقیت هستید؟افراد موفق با شرایط از همه سو رو به رو می شوند، به علائم هشداردهنده توجه دارند و اعمال مناسب را انجام می دهند و مهم نیست که آن اعمال و شرایط تا چه اندازه ناراحت و چالش برانگیز هستند.آیا نیاز دارید با کسی صحبت کنید؟ از کسی کمک بخواهید؟ منبع جدیدی بیابید؟ کتاب بخوانید؟ با متخصصی تماس بگیرید؟ برای درست کردن آن طراحی بریزید؟ یکی از کارهایی را که می توانید انجام دهید انتخاب کنید و سپس دست به کار شوید. سپس کاری دیگر و کاری دیگر را انجام دهید تا آن مساله را حل کنید.

 

افراد موفق با شرایط از همه سو رو به رو می شوند‎

 

3- از باورهای محدودکننده خود فراتر رویدگاهی بزرگ ترین دلیل این که ما پیش نمی رویم این است که در اعماق درون فکر نمی کنیم که شایستگی رسیدن به هدف را داریم یا مستحق موفقیتی هستیم که مدت ها در انتظارش بودیم. اگر باورهای محدودکننده یا افکار منفی دارید که را از رسیدن به اهداف دور نگه می دارد، وقتی را به شناسایی این باورها و افکار اختصاص دهید و سپس با ساتفاده از این چهار مرحله، آن ها را به باوری قدرتمند تبدیل کنید:• باورهای منفی را یادداشت کنید.• نحوه محدودکردن این باورها را شرح دهید.• شرح دهید که ترجیح می دهید چگونه باشید، عمل کنید یا احساس کنید.• جمله ای تغییر یافته و معکوس بسازید که بر درست بودن، عمل کردن یا احساس تان به روش جدید تاکید می کند.برای مثال…باور محدودکننده: من بای همه کارها را خودم انجام دهم. درخواست کمک نشانه ضعف است.جمله معکوس: درخواست کمک خوب است. من ارزش دریافت پشتیبانی مورد نیاز خود را دارم- و می دانم که به من کمک خواهدکرد تا سریع تر به اهدافم برسم.4- با کمک اساتید، انگیزه خود را حفظ کنیدانگیزه از درون می آید- اما گاهی باید محرکی بیرونی وجود داشته باشد که شما را به جلو و در مسیر درست هل بدهد. به همین دلیل است که من به خواندن، تماشا یا گوش دادن به چیزی که هر روز در شما انگیزه ایجاد کند، باور قوی دارم- حتی اگر تنها برای پانزده دقیقه باشد.چه با اتومبیل یا قطار رفت و آمد کنید، دوچرخه برانید، بدوید یا دقایقی در مقابل کامپیوتر خود بنشینید، گوش دادن به موسیقی یا تماشای تصاویر ضبط شده می توانند آن تحرک لازم برای برتری جستن در هر حوزه از زندگی تان را به شما هدیه دهند. می توانید انگیزه خود را حفظ کنید، زبان بیاموزید، مهارت های مدیریت بیاموزید، استراتژی های فروش و بازاریابی را یاد بگیرید، ارتباطات بهتر را بیاموزید و در مورد سلامت عمومی و چیزهای دیگر نیز آموزش ببینید. با اختصاص دادن زمان بیشتر برای توسعه افکار و گرایش های مبتنی بر موفقیت، دستیابی سریع تر شما به موفقیت تضمین می شود.5- کارهای جسورانه انجام دهید تا به نتایج بزرگ دست یابیدوقتی که پروژه جدیدی را آغاز می کنید، در معامله ای جدید وارد می شوید یا خودتان را در موقعیت جدیدی قرار می دهید، همیشه ترسی وجود دارد. متاسفانه بسیاری افراد اجازه می دهند تا این ترس آن ها را از برداشتن گام های لازم برای رسیدن به رویاهای شان باز دارد. از سوی دیگر افراد موفق هم همراستا آن ترس را احساس می کنند اما اجازه نمی دهند که مانع انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند بشود یا کارهایی که باید انجام دهند.این ها درک می کنند که مانع انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند بشود یا کارهایی که باید انجام دهند. این ها درک می کنند که ترس چیزی ست که باید شناخته شود، تجربه شود و در طول مسیر باشد. آن ها خود را در این چالش وارد می کنند که کارهای جسورانه بکنند و اعتماد داشته باشند که هرچیزی را که برای رسیدن به نتیجه لازم است، دارا هستند.به همین دلیل است که به شما شجاعت بزرگ فکرکردن می دهم- و بزرگ تر عمل کردن. وقتی با ترس روبرو می شوید، اگر از روی ایمان خیز بردارید، می توانید زندگی خود را عوض کنید.

 

منبع:مجله پنجره خلاقیت

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

رفع دغدغه های فکری که زندگیتون رومختل کرده


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ما معمولا برای خودمون برنامه ها و اهدافی رو طراحی میکنیم و اون ها رو برای اول هفته یا سال آینده موکول میکنیم  و متاسفانه به اهدافمون هم نمی رسیم . ممکنه برای همه ی ما پیش اومده باشه که بعضی اوقات مثلا : تصمیم به ورزش کردن یا حتی آموزش زبان میگیریم اما فقط تا چند روز پایبند این برنامه ها هستیم و به اصلاح پشتمون باد میخوره و اون ها رو انجام نمیدیم .
تو این مقاله میخوایم بررسی کنیم که چرا این اتفاق میفته و چطور باید جلوی این اتفاق ها و این عادت های تکراری رو گرفت ؟

 

 

هدفی که تو زندگی انتخاب می کنید باید اسمارت باشه . هر حرف مخفف یک واژه است که توضیح میدیم .
مرتبط با دیگر اهدافمان باشد
دقیق و مشخص باشد
زمان دار باشد
قابل اندازه گیری باشد
قابل دستیابی باشداسمارت بودن اهدافمون اولین قدم برای رسیدن به هدف است . با معیارهای اسمارت میشه اهدافمون رو طوری تغییر داد که شدنی و اسمارت باشند و خیلی ها رو هم میشه خط زد . برای همین مثال ساده خودمون میشه بگیم آیا اونقدر توان داریم صبح زود بیدار شیم ؟ آیا وقتی واسه کلاس زبان داریم ؟

حالا این سوال پیش میاد که اهداف اسمارت حتما خوب هستند ؟
قطعا نه
اگه همیشه پدرتون دوست داشته که شما دکتر بشین و حالا به این هدف رسیدین اما راضی نیستین و حالتون هم خوب نیست . یا به خاطر علاقه به فرد خاصی تو فامیل شغل اون فرد رو انتخاب کردین اما بعد ها فهمیدین اصلا علاقه ای به اون شغل نداشتین .
پس قبل از اینکه هدفی رو برای خودتون انتخاب کنید ریشه یابی کنین که آیا این هدف شما هست یا نه ؟ حتی اگه هدفی رو که انتخاب کرده باشیم هم برای خودمون باشه هم اسمارت باشه باز هم ممکنه انرژی کافی برای حرکت به سمت اون نداشته باشیم .چطور به هدفم برسم

 

 

میتونیم بگیم علت اصلی اجرا نشدن برنامه هامون ، برنامه ریزی هستش . و البته برنامه ریزی که با اصول هدف گذاری تطابق نداشته باشه . وقتی ما برای خودمون برنامه های قشنگی تعریف میکنیم به اون ها نمیرسیم یا عمل نمیکنیم چون برنامه های خوبی نیستند .
مثلا وقتی من هیچ وقت خالی ندارم چه جوری میتونم کلاس زبان شرکت کنم ؟ یا وقتی شب ها دیر وقت میخوابم چه جوری میتونم صبح زود از خواب بلند شم ؟ واسه همین باید تو هدف گذاری هامون دقت داشته باشیم که با روحیات ما متناسب باشه .

موتور متحرک ما به سمت هدفامون
دوستی تعریف میکرد که هیچوقت نمیتونست صبح ها برای ورزش از خواب بلند شه اما همین آدم برای جور کردن شهریه دانشگاه صبح زود به بازار تره بار میرفت و سخت کار میکرد و به کاری سخت تر تن داده بود . به نظر شما علت چی میتونه باشه ؟ چه جوری این اتفاق پیش میاد ؟انگیزه
اول باید هدف هایی که برای خودمون انتخاب میکنیم متناسب با روحیاتمون باشه و همچنین معیار هوشمندی های هدف رو دارند یا خیر . باز هم اگه محرکی به نام انگیزه در کار نباشه قدمی برای رسیدن به اون هدف برنمیداریم . در نتیجه برای هر کدوم از اهدافمون نیاز به انگیزه داریم .
مثلا این دوستمون برای شهریه دانشگاه خودش رو مجبور کرده تا کار سخت انجام بده و صبحا زود از خواب بلند شه . یکی دیگه سخت ورزش میکنه برای اینکه سالم باشه تا از خانوادش نگهداری کنه . با این اوصاف خیلی از مشکلاتمون در ارتباط با رسیدن به اهدافمون برطرف میشه .

منبع : سایت مدیر ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



نام *




تمامی حقوق برای وبسایت هیوامگ محفوظ است.© 2019

چگونه هدف گذاری کنیم و به آن برسیم ؟

یکی از سوالاتی که زیاد از من در سمینارها و کلاس هایم پرسیده می شود این است که چگونه هدف گذاری کنیم ؟

در این ویدیو آقای ایمان برجی مفصل در مورد گام هایی برای هدف گذاری که احتمال موفقیت شما را بیشتر میکند صحبت میکنند

ویدیو شماره ۱

مدت زمان: ۲۱دقیقه    نوع فایل:تصویری    حجم فایل: ۱۲۰مگابایت    دانلود
چطور به هدفم برسم

 

ویدیو شماره ۲

مدت زمان: ۲۳دقیقه    نوع فایل:تصویری    حجم فایل: ۱۴۰مگابایت    دانلود

دوره آنلاین هدف گذاری

 

آیا شده تا حالا ….

آیا شده تا حالا بخواهید به اهدافی برسید ولی نشده.

مثلا:

چندبار خواستید درآمدتونو افزایش بدید ؟

چند بار خواستید وزنتون کم کنید ؟

چند بار خواستید شغل جدید داشته باشید ؟

چند بار شده بخواهید مهارت جدیدی یاد بگرید ؟

و ….

اما هر دفعه نشده، یا تلاش نکردید ، یا نمی دونستید چکار هایی باید انجام بدید تا به خواسته هاتون برسید

من ( ایمان برجی ) در یک ویدیو رایگان در خصوص اینکه چطور به اهدافتان برسید صحبت کردم

افراد آرزوهای متفاوتی در زندگی دارند، شاید شما هم این اهداف داشته باشید

مثل چطور میتونم درامدم افزایش بدم ؟

چطور میتونم به هدف یک زندگی موفق برسیم ؟

چطور میتونم به اهدفی مثل ماشین، خونه، ویلا و … دست پیدا کنم ؟

و ….

من اهداف خیلی زیادی در سر داشتم و دوست داشتم که به آنها دست پیدا کنم

دوست داشتم پول در بیاورم تا بتوانم به خواسته های خود برسم

اما نمی توانستم!!!  شروع به مطالعه کردن کردم و بعد از تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم که:

این جهان بر اساس قانون عمل می کند

خداوند این جهان را بر اساس قوانینی اداره میکند. و هدف گذاری هم از این قائده مستثنی نیست، باید قانون اینکه چگونه هدف گذاری کنیم را بیاموزیم

بعد از اینکه به این قانون دست پیدا کردم، سعی کردن همه آن را در زندگی خودم پیاده سازی کنم

با یاد گرفتن قانون چگونه هدف گذاری کنیم و پیاده سازی آن

نتایج عالی در زندگی خود گرفتم

در تمام حوزه ها: ثروت، روابط و خانواده، تحصیلی و …

من به همه اهدافی که برای خودم برنامه ریزی کرده بودم تا پایان سال ۹۸ برسم دست یافتم

به همین خاطر احساس میکنم که می توانم در مورد هدف و اینکه چگونه هدف گذاری کنیم صحبت کنم

دوست دارم که تجربیات و اطلاعاتی که باعث شد من بتوانم به خواسته هایم برسم را با شما در میان بگذارم

در این فایل آموزشی و در فایل هایی که در ادامه بر روی سایت قرار میگیرد

سعی دارم به شما آموزش دهم که چگونه هدف گذاری کنیم و به آن دست یابیم

 

چطور به هدفم برسم

 

پیشنهاد ویژه

دوره آنلاین هدف گذاری ( چگونه هدف گذاری کنیم و به آن برسیم؟ )

در این دوره ۱۲ گام را یاد میگیرید که با پیاده سازی قدم قدم به آنها شما لحظه به لحظه به هدفتان نزدیک تر می شوید تا در نهایت به آن دست پیدا کنید

تا پایان روز ۷ فروردین می توانید با ۶۰% تخفیف در این دوره شرکت کنید

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

دوره آنلاین هدف گذاری

 

مسابقه و جایزه ۲۰۰ هزار تومانی

تا پایان روز جمعه ۱ فروردین ۹۹ میتونید در قسمت نظرات ( پایین همین صفحه ) ، در مورد اهدافی که به آن ها دست پیدا کرده اید بنویسید

یکی از اهدافی که داشته اید و به آن رسیده اید با توضیحات کامل بنوسید. و در قرعه کشی شرکت کنید

جایزه نفر برنده ۲۰۰ هزارتومان وجه نقد

نفر برنده : جناب آقای کیامهر حیدری ( بر اساس قرعه کشی بین افرادی که نظرشان را ثبت کرده بودند)

 

لطفا این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

بنام خداوند فراوانی و ثروت… هدف اصلی و گام اولم را گذاشتم روی تعویض منزل و طبق آموزش ها و دوره هایی که توسط جناب برجی عزیز دیده بودم تجسم خلاق کردم و مرتب با جملات تاکیدی کارکردم و براش داخل املاک مسکن ها پیگیر بودم تا اینکه ی نفر پیدا شد برای خریدش و همون شخص بصورت فوق‌العاده جالب و همونیکه من دقیقا میخواستم در همون جاییکه من نیاز به منزل داشتم ی نفر را میشناختش که بدلیل ماموریت کاری باید از این شهر میرفت و زمانی هم نداشت و با صحبت کردن با اون شخص خودم ی تخفیف… ادامه مطلب »

سلام خدمت استاد عزیز
من چندین هدف داشتم که الهی شکر بهشون رسیدم مهم ترینش داشتن شغل مطابق رشته تحصیلی ام ،داشتن زندگی مستقل و…
چون خیلی دوست داشتم شاغل بشم هر چ سریع تر و درواقع هدفم همین بود دوران دانشجویی مرتب جویای کار بودم خودمو شاغل تصور میکردم ولذت میبردم تا اینکه ترم اخر موفق شدم در کار مورد نظرم شاغل بشم .هدفم در سال جدید خریدن خانه دلخواهمه که با جزییات پیشبینی کرده ام ،کسب مهارت در بورس،ارتقاء شغلی .انشالله

سلام و خداقوت خدمت شما استاد عزیز
هدفم شاغل شدن توی رشته خودم بود از همون موقع که دانشجو بودم شاید ترم ۴ بودم دنبال کار میگشتم مرتب اگهی های استخدام رو چک میکردم خودمو توی اون شغلم تصور میکردم و لذت میبردم موفق شدم از ترم اخر دانشگاهم شروع بکار کنم.هدف دیگرم داشتن زندگی مستقل بود که با کمک الله و جذب مدوام خودم تونستم بهش برسم هدف سال جدیدم کسب مهارت در شاخه بورس و خریدمنزل است انشالله

عالی متشکرم. یکی از اهداف من داشتن رابطه خوب با همسرم بود. در حالیکه در مراحل پایانی کارهای طلاق بودم، با آقای برجی و سایتشون آشنا شدم. تو یکی از سمینارها شرکت کردم. کروکی خواسته ها رو خریدم و تمام. الان نزدیک به یک ساله که انقدر رابطه ام با همسرم قشنگ شده که حتی برای خودم هم قابل باور و مقایسه نیست. این حال خوب و رسیدن به هدف رو برای همتون آرزون میکنم. ممنونم آفای برجی. مرسی که هستید.

بعد از پایان تحصیلاتم تصمیم گرفتم مطابق رشته تحصیلی ام کار و فعالیت نمایم. با توجه به اینکه عرصه آموزش و تربیت از مهترین و مبنایی ترین محورهای توسعه هر جامعه محسوب می شود تصمیم جدی گرفتم که کارآفرینی کنم مرکز آموزشی ای را تاسیس کنم تا بتوانم با سبک و نگاه حرفه ای به فعالیت های آموزشی و پرورشی بپردازم. این تصمیم ام بعد از پایان تحصیلاتم عملی شد و اکنون نزدیک به ده سال است که مدیریت یک مرکز آموزشی را بر عهده دارم و تا کنون موفق به اجرای برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی و تربیتی… ادامه مطلب »

سلام من تونستم رتبه ی سه رقمی کنکور ریاضی بشم و در رشته و دانشگاه مورد علاقه ام تحصیل کنم
خب من دو سال برای خودم برنامه ریزی داشتم و خودم رو مقید به انجام آن میکردم البته برنامه ی من منعطف بود و برای مثال یک روز در هفته رو اختصاص میدادم به قسمت هایی ک عقب افتاده بودم
من هر روز از تمام درس ها خلاصه نویسی میکردم ک نتیجه این بود ک در سه ماه آخر فقط خلاصه هامو مرور کردم و خدارو شکر نتیجه ی دلخواهمو ب دست آوردم

من شغلهای زیادی رو امتحان کردم ولی وقتی دو سه ماه آن کار رو انجام میدادم و حس خوبی به من نمیداد، ولشون میکردم. تا اینکه یه روز نشستم و شفاف نوشتم که چه شغلی رو دوست دارم. شغلی که بیشتر در خانه باشم، به درد خانواده ام بخوره، تاثیرگذار باشم، در ضمینه روانشناسی باشه… بعد از مدتی به لطف خداوند به صورت معجزه آسا با دوره مدرسه استادی آقای بهرام پور آشنا شدم. من بیرجند و استاد تهران، برای شرکت در این دوره هر ۲۰ روزی باید میرفتم تهران. با داشتن سه فرزند و ۱۲ میلیون هزینه کلاس… ولی… ادامه مطلب »

بسیارآموزنده وخوب بودمثل همیشه

چندسال پیش میخواستم تریلربخرم ولی پول به اندازه کافی نداشتم باپرس وجووپیگیری تونستم ازلیزینگ وام بگیرم وتریلی موردنظرموخریداری کنم بعدازاون تصمیم به تبدیل اون به اتوبوس کردم وموفق شدم ولی الان استادخوبی مثل شمادرکنارم هست تابتونم باآموزش به اهداف بهتروبیشتری دست پیداکنم ممنون که هستید

سلام یکی از اهداف من این بود که وقتی تو سرمایه گذاری چه بانک چه بورس چه ارز دیجیتالی سود کنم ۶۷٪سودمو بین بچه هایی که تو خیابان گل دستمال کاغذی میفروشن تقسیم کنم و خداروشکر نتیجه خوبی تو بورس دست یافتم تا الان ۴۷٪کمک کردم داره نتیجه میده شکر خدا 😊😊

سلام دورود فراوان
منم به هدفم در دریافت جواز یک مغازه رسیدم با پیگیرهای مداوم و با پشتکار و اشتیاق سوزانی که برای مغازه داشتم در آخر بهش (هدفم) رسیدم

سلام یکی از اهدافم قبولی در رشته مورد علاقم بود که با برنامه ریزی و تلاش بهش دست یافتم

یکی از اهدافم قهرمان شدن توی رشته ورزشیم بود . قبلش کلی تمرین کردم و هدف سازی ذهنی کردم . به طور میان کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت. در آخر تونستم به هدفم برسم

سلام و ارادت
خدا رو شکر در طول عمرم هر هدفی داشتم بهش رسیدم از شغل زرگری که در عرض ۹ ماه به حد استادی رسیدم و رسیدن به رشته مهندسی عمران و کار در این رشته که به حمد الله به درجات خوبی رسیدم
به نظره بنده هدف گذاری خیلی مهمه ولی شاید مهم تر از اون اینه که وقتی به اهدافمون میرسیم قدرشون رو بیشتر بدونیم و در جهت حفظ و ارتقاء اهدافمون قدم برداریم.

سلام.
من چند سال پیش هر روز از خدا سر نمازم می خواستم وقتی بزرگ شدم برای خودم یه خونه داشته باشم و ناخودآگاه تصویرش رو در ذهنم مجسم می کردم که چه شکلی باشه.هدفم زندگی در اون نبود چون عاشق خانوادم بودم و هیچ وقت دوست نداشتم ازشون دور باشم ولی دلم می خواست یه خونه برای خودم داشته باشم و به لطف پدر مادرم بعد از گذشت چند سال اونو به دست آوردم که مایه خیر و برکت شد برام.

سلام استاد بزرگوار ممنون بابت همه چیز
انشاءالله همیشه موفقیت روز افزون داشته باشید
از وقتی سر کلاس شما با آموزش های شما مشکلاتی از من حل شد که هیچ مشاوری راه حلی برای آن نداشت
در صورتیکه من فقط برای پولدار شدن اومده بودم
الان از همه قیود محدود کننده خود رها می بینم و پتانسیل هر کاری را در وجودم می‌توانم پیدا کنم کافی فقط خواسته ام را انتخاب کنم

سلااااام. من دوره ی رایگان شمارو ثبت نام کردم و کلیپ هاتونو دیدم که میگفتید باید کانالتو عوض کنی و روی مدار خواسته ات قراربگیری تا برات اتفاق بیفته.اون روزا من به عنوان منشی کار میکردم ساعت کاریم زیاد بود و خسته و کسل با کلی غر زدن میرفتم سرکار و با خستگی زیاد برمیگشتم خلاصه یه دفعه به خودم گفتم بیا غرنزن و مزایای کارتو بنویس منم یه دفتر برداشتم و خصوصیاته مثبت کارم رو نوشتم مثل اینکه رفت و آمدم با سرویسه , ناهار بهمون میدن تو محل کار همه جذب من میشن و …., خلاصه هرروز صبح… ادامه مطلب »

چند سال پیش در سن ۴۴ سالگی تصمیم گرفتم درس بخوانم و با وجود سختیهای زیاد و مشکلات خانه و همسر و فرزند، با عزمی راسخ، کمر همت به این کار بستم و با اینکه اطرافیان می گفتند دیر شده و نمی توانی اما فقط به هدفم فکر کردم و سرانجام کارشناسی را گرفتم وبلافاصله امتحان دادم وپس ازمدتی کارشناسی ارشدم را هم گرفتم و به امید خدا میخواهم بخوانم برای مقطع دکترا. در این راه فقط خود را در غالب فردی که مدرک دکترا گرفته تصور کردم و فقط روی هدفم تمرکز کردم و اینکه بعنوان استاد دانشگاه مشغول… ادامه مطلب »

توانستم در محل کار خود به قسمت آشپزی برم بعد از دوجلسه از کارگاهای شما

سلام.من حدود دوسه سال پیش انقد اطلاعات از هدف گزاری و اینجوری صحبتا نداشتم،ولی خب چون یه خواسته هایی داشتم و میشه بهشون گفت هدف ،براشون تلاش کردم و بهشون رسیدم البته نه همشون!یکی از هدفهام این بود که؛تو مدرسه همیشه ۲۰ باشم و با تلاشام شد!

هدفی که داشتم رسیدن به شغل و قبولی در امتحانات دانشگاه بود که الحمدالله به انها رسیدم

ندین سال پیش با دختر مورد علاقه ام ازدواج کردم. خیلی مصمم بودم و به دلیل سماجت بیش از حد موفق شدم. برای رسیدن به همه اهداف مثبت مان باید سماجت داشته باشیم. البته کلمه بهتر بجای سماجت همان پشتکار است.

عرض سلام و ارادت سال گذشته در شرکتی که مدیریت فروشش رو بر عهده داشتم متعهد به یک میلیارد تومان فروش بودم ولی با تعابیر تبلیغات و فروشی که اجرا کردم حدودا دو برابر اون مبلغ رو رکورد زدم و تجربه ای بسیار لذت بخش برای شرکت ، خودم و تیم فروشم شد. از جمله اقداماتی که انجام دادم بررسی دقیق وضعیت شرکت بود و مشخص کردن پتانسیل ها، نقاط قوت و نقاط ضعف آن. طی برنامه ای اصلاحاتی ، پتانسل ها تبدیل به قابلیت های بالفعل ، نقاط قوت تقویت و ضعف ها مرتفع شدن. در مرحله دوم بازارهای… ادامه مطلب »

سلام من چندین سال پیش میخاستم کنکوربدم تصورم ازدانشگاهی ک قبول میشم ی دانشگاه بزرگی بود ک ازبس وسعتش زیاد بود توش گم بشم!وقتی نتیجه کنکوراومد ومتوجه شدم ی دانشگاهی ک مثل آپارتمانه قبول شدم…یکسال پشت کنکورموندم وتلاش کردم و شب قبل ازاعلام نتایج تلویزیون حرم حضرت معصومه رونشون میداد ب ایشون عرض ادب و احترام کردم وگفتم بطلب برای زیارت بیام.تاشب ک سایت برای اعلام نتایج بازبشه صبوری کردم توی ی دانشگاه بسیاربزرگ چند هکتاری اونم درشهرقم قبول شدم!یعنی خواسته من ازقبل اجابت شده بود فقط باید طلب میکردم خانواده گفتن مسیرش دوره توی شهردیگس منم ب خداتوکل کردم… ادامه مطلب »

سلام خدمت استاد عزیز ممنون بابت همه ی مطالب مفیدی که از شما آموختم. من کمتر از سه ماه پیش هدفم رو ” سه برابر کردن درآمد فعلی خودم ” قرار دادم. و بعد از تقریبا دوماه ، با استفاده از مطالبی که استاد برجی در دوره ی تحول سرنوشت مالی آموزش دادند و انجام دادن تمرینات با ایمان کامل و هم فرکانس شدن با خواسته هام ،به هدفم رسیدم . هدف دیگه ای که داشتم و بهش رسیدم انجام پروژه ی کاری بود که اصلا تجربه ای در موردش نداشتم و به بهترین نحو انجامش دادم و خیلی پول… ادامه مطلب »

سلام و خداخوت جانانه به جناب برجی عزیز
هدف من باز کردن یک باب مغازه بود با اراده و اشتیاق سوزان و صبر و اقدام خودم تمامی موانع رو پشت سر گذاشتم و موفق شدم به هدف خودم برسم
باسپاس فراوان از سایت خوبتان…

سلام. یکی از اهدافم پیدا کردن کار دلخواهم خودم بود و از آنجایی که اونو روی کاغذ نوشته بودم و تا دست یابی به اون سماجت داشتم به همین دلیل بالاخره تونستم بهش دست بیابم.

باسلام خدمت استادعزیزوبچه های گروه. من سال۹۴برای خودم هدفی گذاری کردم که تا۲سال دیگه به اون خونه واون ماشینی که بااون قیمت پیش بینی کرده بودم برسم.بااین که هم مستجر بودم واز همه مهمتربیکارولی ته دلم یه ایمانی بود که بهش می رسم.ما اون موقع خونه ای که پدر همسرم به مااجاره داده بود زندگی می کردیم.تقریبایک سال بعد پدر همسرم تصمیم گرفت خونه روبفروشه درحالی که همیشه می گفت که بااون خونه خاطرات زیادی داره بااین حال خونه رو گذاشت بنگاه وجالب این که خونه توی کمتراز ده روز به فروش رفت در حالی که خونه هایی که بقیه… ادامه مطلب »

سلام.مثل همیشه عالی و کاربردی و مرسی
به خاطر انرژی زیاد و مثبتتون

با سلام
توانستم کار پایان نامه ای را که هیچ کس در آن کمک نکرد و جدید هم بود به پایان برسانم و نوشتن مقالاتی به انگلیسی همراه با یاد گرفتن کلی نکته و ترفند مربوط که قبلا به نظرم مثل غولی وحشتناک به نظر می رسید.به رشته ام که دوستش نداشتم علاقه مند شدم.در موضوع پایان نامه ام ماهر شدم. متحول شدم و کلی تصمیم خوب برای آینده گرفتم.شرایطی فراهم کردم برای یادگیری دو زبان دیگر.خوشبینی را یاد گرفتم و نتیجه اش را دیدم.

با سلام و وقت بخیر
یکی از اهدافی که من خیلی دوست داشتم بهش برسم،نوشتن کتاب بود،که خوب چون قبلا فقط یک خواسته بدون اقدام بود ،این کار مهیا نشده بود اما بعد از اینکه به صورت هدف برای خودم قرار دادم و اون رو نوشتم،تونستم کتابم رو بنویسم و چاپ کنم
وخدا رو شکر افراد زیادی کتاب من رو که در حیطه ی روابط خانواده هست به نام(مدرسه ازدواج پایدار همسران وفادار)
خوانده اند و آن را در زندگی شان استفاده کرده اند ومن به یکی از مهم ترین اهداف زندگی ام دست یافته ام

بسیار ممنونم از شما بابت تمام چیزهایی که از شما آموختم.
امیدوارم که موفق باشید.

نامدار باشید استاد

استاد برجی عزیز
از این که به این موضوع اساسی در زندگی اشاره نمودید واقعا از شما سپاسگزارم
مطمئنا بدون داشتن هدف منظم و دقیق دستیابی به هیچ کدام از آروزها میسر نخواهد بود
و از این که برای ما این مسیر را هموارتر می سازید از شما نهایت تشکر را دارم

در زندگی متوجه شدم اگر به تعدادی از مردم کمک کنم که به آنچه میخواهند برسند، من هم همیشه به هرآنچه بخواهم میرسم و هیچگاه نگران نخواهم بود .

“ایمان برجی”

 

 

 

تماس با ما :

تلفن : 09130905122 ( فقط پیامک )

ایمیل :info@imanbori.ir

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

احتمال رسیدن به هدف

وقتی ما هدف گذاری می کنیم و یک هدف را تعیین می کنید که به آن برسیم، در ابتدا احتمال رسیدن به هدف مان بسیار کم است، اما کارهایی می توانیم انجام دهیم که احتمال رسیدن به هدف مان را افزایش دهد. این کار مانند کاشتن بذر در زمین است، در ابتدا زمان می برد تا این بذر سر از خاک بیرون آورد، وقتی هم که این اتفاق افتاد، آنقدر سست و شکننده است که ممکن است به راحتی با یک باد تند، با نرسیدن آب و نور خورشید به آن، از بین برود و یا توسط پرندگان خورده شود و تمام زحمات از بین برود.

هدف هم دقیقا همین طور است، عوامل زیادی وجود دارد تا باعث شود به هدف مان نرسیم، بنابراین اگر می خواهیم هدف مان را محقق کنیم باید مانند یک کشاورز یا باغبان عمل کنیم، باید از هدف مان مراقبت کنیم تا به نتیجه برسد.

در ادامه به 6 کاری که باعث می شود احتمال رسیدن به هدفمان افزایش یابد می پردازیم، این کارها را باید در مورد هر هدف انجام دهیم.چطور به هدفم برسم

هیچ کشاورزی از بذر نامرغوب استفاده نمی کند، زیرا می داند بذری که مرغوب نباشد از همان ابتدا محکوم به شکست است، نمی تواند رشد کند و خودش هم محصول دهد. هدف هم دقیقا همینطور است، وقتی یک هدف واضح و روشن نباشد، ماند یک بذر نامرغوب است که احتمال رسیدن به آن بسیار کم است.

بنابراین هدف تان را با دقت و وسواس انتخاب کنید و وقتی انتخاب کردید، لازم است آن را طوری تنظیم کنید که ویژگی های یک هدف خوب را داشته باشد، برای اینکه بدانید ویژگی های یک هدف خوب چیست، مقاله زیر را بخوانید.

[su_highlight background=”#99d2ff”]مقاله ویژگی های یک هدف خوب[/su_highlight]

هر هدفی یک نقطه شروع دارد و یک نقطه پایان و فاصله بین این دو را کارهایی که انجام می دهیم پر می کند، بنابراین احتمال رسیدن به هدف مان زمانی افزایش می یابد که کارهای درست را به اندازه کافی انجام داده باشیم، واقعیت این است همه کارهایی که ما برای رسیدن به هدف مان انجام می دهیم، احتمال دارد درست نباشد، بعضی کارها ممکن است لازم به نظر برسید ولی تاثیرگذاری کمی داشته باشد.

وقتی پیشرفت تان را اندازه می گیرید، متوجه می شوید که کدام کارها را درست انجام داده اید که باعث شده به هدف تان نزدیک تر شوید و کدام شما را از هدف تان دور کرده است، برای اندازه گیری پیشرف تان لازم است در فاصله بین نقطه شروع و نقطه پایان هدف تان، نقاط پیشرفت قرار دهید، برای این کار هدف تان را به هدف های فصلی، ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید.

همانطور که یک بذر به آب، خاک و نور خورشید احتیاج دارد تا تغذیه شود، هدف ها هم نیاز به تغذیه دارند، برای تغذیه هدفتان کارهای زیر را انجام دهید. حداقل روزی دو سه بار هدف تان را مرور کنید و هر چقدر بیشتر باشد بهتر است، به این فکر کنید که به هدفتان رسیده اید، حالا چه احساسی دارید؟ آن احساس را شناسایی کنید و تا می توانید آن را در خود تقویت کنید.

مثلا اگر رسیدن به هدف تان باعث می شود احساس برنده بودن کنید، پس هر هدف هفتگی و روزانه را هم که به سرانجام می رسانید، به خود تبریک بگویید، پاداش دهید و آگاهانه احساس برنده بودن کنید، اینکار باعث می شود احساس شما تغذیه شود و دائم قوی تر شود.

کارهایی مثل نوشتن روزانه اهداف، تجسم خلاق، تابلو خواسته ها، عبارات تاکیدی و خیلی موارد دیگر باعث تغذیه اهدافتان می شود.

برای یک بذر که سر از خاک بیرون آورده، فقط آب، کود، خاک و نور خورشید کافی نیست تا رشد کند، باید جلوی عواملی که باعث از بین رفتن آن می شود گرفته شود، به همین خاطر کشاورزان و باغبانان سم پاشی می کنند تا بذر و محصولشان آفت نزند.

آفت هدف هم، فکر های سمی است، افکار می تواند هم مثبت باشد هم منفی، باید مواظب افکار منفی باشید، مثلا هدف انتخاب می کنید که ظرف یک سال درآمدتان را دو برابر کنید، همان لحظه فکرهای سمی هجوم می آورند:

برای رسیدن به این هدف «باید دو برابر کار کنی»، «هیچ وقتی باقی نمی ماند که تفریح کنی»، «خسته می شوی»، «به همسر و خانواده ات را چه می خواهی بگویی»، «چه طور می خواهی این کار را انجام دهی؟» و این فهرست فکرهای سمی همینطور ادامه دارد.

این فکرهای سمی در قالب دلایل منطقی ظاهر می شوند و به شما می گویند که نمی توانید به این هدف تان برسید، پس لازم است شما هم دلایلی بسیار قدرتمندتر از این دلایل پیدا کنید که نشان دهد می توانید به هدف تان برسید. مثلا به جای اینکه دو برابر کار کنید، کارهایی که ارزش و اولویت بالاتری دارند را شناسایی کنید و آنها را انجام دهید.

یکی دیگر از آفت های هدف، انواع ترس ها هستند، مثل ترس از شکست، ترس از انتقاد، ترس از مسخره شدن، ترس از اینکه دیگران راجع به ما چی فکر می کنند، ترس از ضایع شدن و حتی ترس از موفقیت و خیلی ترس های دیگر که به محض اینکه یک هدفی انتخاب می کنید، آنها ظاهر می شوند.

آنها توان انجام کارها را از شما می گیرند، پس لازم است آنها را شناسایی کنید و رفعشان کنید. البته قرار نیست با همه ی آنها مقابله کنید و یا وانمود کنید که نمی ترسید، مقابله با آنها باعث قوی تر شدنشان می شود، همانطور که روشن کردن یک لامپ در اتاق تاریک باعث می شود تاریکی از بین برود، انجام دادن یک کار شجاعانه هم می تواند باعث کمرنگ تر شدن ترس شود.

خودتان را در شرایطی قرار دهید که بتوانید کارهای شجاعانه انجام دهید، در این صورت حتی اگر هم بترسید، باز پیش می روید.

موانع هم می تواند احتمال رسیدن به هدف تان را بسیار کاهش دهد یا حتی به صفر برساند، پس لازم است آنها را شناسایی کنید، برایشان تدابیری بی اندیشد و رفعشان کنید.

موانع ممکن است مانند دو آفت قبلی درونی نباشند، ممکن است فقط نداشتن یک مهارت باعث شود که به هدف تان نرسید، پس لازم است آن مهارت را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید.

یک مدیر هدف باید مانند یک کشاورز عمل کند، باید بداند که هر هدف مانند یک بذر است که نیاز به مراقبت دارد و با صبر و حوصله به مراقبت از آن بپردازد.

مواردی که باعث می شود نتوانیم به هدف مان برسیم این است که؛ شرایطی را فراهم نمی کنیم که هدف مان بتواند رشد کند، مثل یک کشاورز عمل نمی کنیم، صبر و حوصله نداریم، می خواهیم سریع تر به هدف مان برسیم اما وقتی نگرش یک کشاورز را پیدا می کنیم، احتمال رسیدن به هدف مان را چندین برابر می کنیم.

یک درخت بزرگ و تنومند، در ابتدا یک بذر کوچک است که ممکن است به راحتی از بین برود، اما با فراهم شدن شرایط رشد، به درختی بزرگ و تنومند تبدیل می شود، اهداف هم دقیقا همینطورند، در ابتدا ممکن است، با فکرهای سمی، ترس ها، موانع، حرف های دیگران، شک و تردیدها و خیلی چیزهای دیگر از بین بروند، اما اگر مثل یک کشاورز از آنها مراقبت کنید، سرانجام به یک هدف قدرتمند و ارزشمند تبدیل می شوند.

شاد و موفق باشید منبع مدیر هدف

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دانلود pdf مقاله

[su_button url=”https://modirehadaf.com/wp-content/uploads/2016/10/این-6-کار-احتمال-رسیدن-به-هدف‌تان-را-چند-برابر-می‌کند.pdf” target=”blank” style=”flat” background=”#1e73be” size=”12″ center=”yes” radius=”5″]دانلود مقاله[/su_button]

نویسنده: افشین محمدی

منبع: مدیر هدف

شما می‌توانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام مدیر هدف روی دکمه زیر کلیک کنید.

عالی بود

ممنون لطف دارید

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

ممنون سپاسگزارم 🙂

خیلی خوب بود به خصوص مثالی که زدید، موفق باشید.

سلام ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چطور به هدفم برسم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سایت مدیر هدف به منظور آموزش هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، اعتماد به نفس، عزت نفس و رسیدن به موفقیت ایجاد شده است.

مهمترین هدف ما ارائه آموزش‌های لازم به صورت ساده، کاربردی و قابل اجراست تا با صرف کمترین زمان و انرژی به اهدافتان برسید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 44594714-021 و 63510641-021

آدرس ایمیل: info@modirehadaf.com

جهت دانلود دوره روی عکس زیر کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیر هدف می‌باشد. فعالیت این سایت در زمینه آموزش موفقیت و پیشرفت شخصی می‌باشد.

وارد ناحیه کاربری خود شوید




Remember Me


Fill the forms below to register




لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.



چطور به هدفم برسم
چطور به هدفم برسم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *