چگونه عطر خوشبو درست کنیم

 
helpkade
چگونه عطر خوشبو درست کنیم
چگونه عطر خوشبو درست کنیم

شاید به نظرتان ساختن عطری که به سلیقه خودتان باشد در منزل کار خیلی سختی باشد، مثلا برای کادو دادن به یک دوست عزیز میتوانید خودتان در خانه برای او عطر بسازید و از اینکه دست ساز خودتان است به خودتان ببالید. عطری که در خانه درست میکنید با استفاده از گل ها و میوه های خوشبو تهیه میشود که انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد.

باید با انواع نوتز ها یا همان بوی عطر آشنا باشید تا بتوانید ترکیبی برای خود انتخاب کنید، یادتان باشد حتما باید سه نوتز را با هم ترکیب کنید. نوتزها به سه دسته تقسیم میشوند 1- نوتز پایه 2- نوتز میانی 3- نوتز ابتدایی که در صد خاصی از آن ها را باید مورد استفاده قرار دهید یعنی نوتز پایه 30 درصد و نوتز میانی 50 درصد و نوتز ابتدایی 20 درصد.

عطرها از ترکیب چند عطربا بوی متفاوت به دست می آیند که این بوها نوتز (notes ) نامیده می شوند. وقتی یک عطر را به لباس تان اسپری میکنید شامل سه بوی مختلف است که در سه محله به مشام تان میرسد، اولین بو تقریبا 15 دقیقه اول ماندگاری دارد که بسیار قوی و تند می باشد .

بوی بعدی دقیقا بعد از از بین رفتن بوی اول به مشام تان میرسد و از اسانسی مانند بوی جنگل، بوی شرقی (گیاهان معطر خاور دور ) یا اسانس گل ها که عطر شما به آن تعلق دارد برگرفته شده است .چگونه عطر خوشبو درست کنیم

بوی آخر تکمیل کننده بوی دوم است و حدود 5 ساعت ماندگاری دارد.شما می توانید برای برخی عطرها از چهار الی پنج نوتز هم استفاده کنید و از عطر گل و گیاهان معطر و انواع میوه های خوشبو در نهایت بهترین را درست کنید که تا بحال داشته اید.

باید انواع نوتز ها را بشناسید و ببینید کدام را بیشتر میپسندید.

برای درست کردن عطر دست سازتان شما به نوتزهای ابتدایی، میانی و پایه نیاز ندارید. شما به مواد اولیه دیگری نیاز دارید که عبارتند از:

شما ابتدا به یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا ، روغن بادام (شیرین) یا روغن هسته انگورنیاز دارید . در مرحله بعدی کم کم نوتزهای پایه، میانی و ابتدایی را به روغن حامل بیفزایید . در این مرحله باید ماده ای به ترکیب نوتزها و روغن کمک می کند ، اضافه شود. این ماده بهتر است الکل باشد زیرا سریع تبخیر می شود و موجب می شود که نوتزها سریعا به اطراف پخش شود.

شما می توانید عطرهای مختلفی با توجه به سلیقه تان بسازید . شما می توانید عطرهایی خوشبو با رایحه گیاهی، عطر گل رز و عطر وانیل و نعنا و حتی با استفاده از صابون بسازید. بهتر است که بدانید عطرها به چهار خانواده گلی، شرقی، تازه و چوبی تقسیم می شود.

برای تهیه عطر با هارمونی بهتر باید شناخت بیشتری نسبت به این رایحه ها داشته باشید . مثلا برای ساخت عطری با رایحه تازه و خنک باید مرکبات، رایحه های سبز و آب را با هم ترکیب کنید. برای ساخت عطری با رایحه گل؛ ترکیبی از رایحه گل ها، گل های ملایم و گل های شرقی هارمونی بسیار خوبی به شما می دهد.

1. یک شیشه تیره رنگ برای عطرتان انتخاب کنید. نگهداری عطر در یک شیشه تیره و به دور از نور باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. 

2. شیشه ای را انتخاب کنید که قبلا در آن خوراکی نریخته باشیدزیرا عطر آن خوراکی با بوی عطر شما ترکیب می شود.

3.برای روغن های حامل از روغن های بدون بو استفاده کنید. 

4. در صورت استفاده از گل های طبیعی برای رایحه عطرتان شاخ و برگ های اضافی آن را بگیرید و بهتر است برای این کار از گل های تازه استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از مواد خانگی عطر خوشبو مخصوص خود تهیه کنید و از استفاده آن کاملا لذت ببرید و خوش عطر باشید. اگر دوست دارید خودتان مطابق بوی مورد علاقه‌تان عطر درست کنید و از رایحه آن لذت ببرید،در اینجا روش ساخت عطر خانگی ارائه شده است که می توانید با مطالعه آن، عطر محبوب‌تان را بسازید

 

درک علم ساخت عطر
پیش از هر چیز بهتراست درک صحیحی از عطر و انواع رایحه های آن داشته باشید. عطرها، ترکیبی از رایحه های مختلف هستند که “نت” نامیده می شوند.وقتی عطری را به روی پوست خود اسپری می کنید، بوی آن به ترتیب “نت” های زیر حرکت می کند:

 

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

نت بالایی
بویی است که به محض استفاده از یک عطر به مشام می رسد. نت های بالایی شامل مولکول های کوچکی هستند که به سرعت (معمولا درعرض10 تا 15 دقیقه) تبخیر می شوند.آنها در شکل گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی دارند و در نتیجه در فروش آن عطر بسیار مهم هستند.

 

از بوهای نت بالایی محبوب می توان به ریحان، ترنج، گریپ فروت، اسطوخودوس، لیمو، آهک، نعناع، شکوفه پرتقال، رزماری و پرتقال اشاره کرد.

 

نت میانی

بویی است که درست وقتی، نت بالایی در حال محو شدن است، خود را نشان می دهد.ترکیبات نت میانی هسته یا بدنه اصلی یک عطر را تشکیل می دهند و و به عنوان یک پوشش برای عدم احساس بوی نامطبوع اولیه نت پایه عمل می‌کنند.این بوی ناخوشایند ابتدایی در نت‌های پایه با گذشت زمان، مطبوع و دل‌انگیز می‌شوند.

 

بوهای میانی عبارتند از: فلفل سیاه، هل، بابونه، دارچین، میخک، سوزن صنوبر، یاسمن، سرو کوهی، سنبل هندی، شکوفه پرتقال، جوز، گل رز، چوب بلسان بنفش و یلانگ یلانگ.

 

نت پایه
هنگام محو شدن بوی نت میانی، نت پایه شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایه و میانی یک عطر درکنار هم، اساس عطر را تشکیل می‌دهند.نت‌های پایه، عمق و استحکام هر عطر را به وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده به مشام نمی‌رسند.

 

اما 4 تا 5 ساعت دوام دارند. از بوهای این نت، می توان به چوب سدر، سرو، زنجبیل، نعناع هندی، چوب کاج، چوب صندل، وانیل و علف وتیور اشاره کرد.

 

ترتیب و نسبت ترکیب نت های عطر
هنگام ساخت عطر، باید از نت پایه شروع کرد و سپس نت میانی و در انتها نت بالایی را افزود. مطلوب ترین نسبت نت های هر عطر، 30 درصد بالایی، 50 درصد میانی و 20 درصد پایه می باشد.

 

یک افزودنی دیگر
اگر می خواهید عطری بیش از نت های بالایی، میانی و پایه داشته باشید، باید ماده دیگری نیز به آن بیفزایید.

 

* فرآیند عطرسازی تان را با یک نوع روغن حامل مانند جوجوبا، بادم شیرین و روغن دانه انگور شروع کنید.

 

* سپس به آرامی و قطره قطره، بوهای مربوط به نت پایه، میانی و بالایی را اضافه کنید.

 

* در انتها باید ماده ای به این مواد بیفزایید که مواد را به خوبی در هم ادغام کند.الکل گزینه خوبی است، زیرا به سرعت تبخیر می شود و بوی نت های عطر را منتشر می کند.

 

* اگر می خواهید عطر جامد بسازید، برای ثابت کننده، به جای استفاده از الکل یا آب، موم به کار برید.

 

محتویات مورد علاقه
اگر نمی دانید ساختار عطرتان را چگونه درست کنید که دلپذیر و مورد علاقه تان باشد، می توانید نگاهی به محتویات عطرهای محبوب بازاری تان بیندازید.

 

مواد لازم برای ساخت عطر خانگی
ظرف شیشه ای تیره

 

نگهداری شیشه عطرها به دور از نور، از عطر درون آن به خوبی محافظت می کند و خیلی زود از بین نمی رود.

 

بنابراین استفاده از ظرف تیره بسیار مناسب است. بدین ترتیب از طول عمر عطرتان کم نمی شود.

 

* مراقب باشید از ظرفی استفاده نکنید که قبلا مواد خوراکی در آن نگه می داشته اید. زیرا بوی آن مواد، وارد عطرتان می شود.

 

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

البته اگر ظرف مورد نظر حاوی ماده ای بود که می خواهید در ساخت عطر، از آن استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آورد. (هشدار: طعم بادام زمینی، کره، موز و شکلات، به مراتب بهتر از بوی آنهاست.)

 

خرید روغن حامل
وظیفه روغن های حامل، انتقال بوی خوش عطر به پوست تان است و خودشان بویی ندارند.

 

* روغن حامل هر نوع روغنی می تواند باشد، مانند روغن زیتون، البته اگر از بوی روغن زیتون بدتان نمی آید، گزینه خوبی است.

 

* با ترکیب گلبرگ های گل رز و روغن زیتون و در انتها مخلوط کردن آن با روغن ویتامین E برای ثابت نگهداشتن عطر می توانید عطر خوشبویی تهیه کنید.

 

خرید الکل قوی و انتخاب رایحه مورد علاقه
الکل قوی با خلوص 190، مانند الکل انگور خنثی آلی، برای استفاده در عطر، بهترین انتخاب است. سپس بوی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.در واقع عطرتان می تواند از ترکیبات متفاوتی مانند روغن های معطر، گلبرگ های گل های خوشبو و برگ ها و گیاهان مختلف درست شده باشد.

 

دو ماده مهم که در عطرها به کار می روند، گیاهان (گل و برگ) و روغن های معطر است. اما برای ترکیب این رایحه ها، روش های مختلفی وجود دارد.

 

استفاده از گل ها، برگ ها یا گیاهان تازه
ظرفی را که برای عطر برمی دارید باید تمیز و شیشه ای باشد. درضمن در محکمی هم داشته باشد. البته رنگ ظرف بهتر است تیره باشد تا عطر از نور محفوظ بماند.سپس از یک روغن بی بو به عنوان روغن حامل استفاده کنید. روغن هایی مانند روغن جوجوبا، بادام و دانه انگور مناسب هستند.

 

در ادامه، از گل و یا گیاهانی که مورد علاقه تان هستند، استفاده کنید. تا جایی که می توانید از گل و گیاهان تازه که بوی قویی دارند، استفاده کنید.هنگام استفاده از گل، فقط گلبرگ هایش را به کاربرید. در خصوص گیاهان دیگر هم مراقب باشید، شاخه های خرد و ریز آنها را گرفته و فقط از برگ هایشان استفاده کنید.

 

شاخه ها و ساقه گل در بوی اصلی عطر تداخل ایجاد می کنند. برای اینکه بوی این گیاهان بیشتر حس شود، آنها را با یک قاشق چوبی کمی فشار دهید.سپس کمی روغن به درون ظرف بریزید، فقط آنقدر که اندکی روی گل و یا گیاهان را بپوشاند. سپس در ظرف را محکم ببندید. ظرف را به مدت یک تا دو هفته در یک مکان تاریک قرار دهید.

 

اگر پس از دو هفته، بوی عطرتان آنگونه که دوست دارید، قوی نبود، گل و گیاهان استفاده شده را درآورده و گل و گیاه تازه به ظرف اضافه کنید و بگذارید، یک تا دو هفته دیگر بماند.البته مراقب باشید روغن مورد استفاده همچنان در ظرف باقی بماند. زمانی که گیاهان جدید اضافه می کنید باید دوباره روغن به آن بیفزایید.

 

این کار را آنقدر تکرار کنید تا سرانجام به بوی مورد نظرتان دست پیداکنید.سپس یک یا دو قطره نگهدارنده طبیعی مانند ویتامینE یا عصاره دانه انگور به آن بیفزایید تا دوام عطرتان افزایش یابد.

 

استفاده از روغن های معطر ترکیب مواد عطر
در این مرحله وسایلی که لازم دارید به عبارت زیر هستند:2 قاشق غذاخوری روغن حامل، 6 قاشق غذاخوری الکل با خلوص 190، 5.2 قاشق غذاخوری آب معدنی، 30 قطره روغن معطر (برای هر نت از عطر، حداقل یک نوع روغن معطر استفاده شود.)، صافی، قیف، 2 ظرف کاملا تمیز شیشه ای

 

روش کار
روغن حامل را درون بطری شیشه ای بریزید. سپس به ترتیب نت ها- پایه، میانی و بالایی- روغن های معطرتان را بیفزایید.نسبت هایشان را همانطور که قبلا توضیح داده شده است، انتخاب کنید و هر رایحه ای را که قوی تر از بقیه می خواستید، از روغن آن رایحه، بیشتر بریزید. اکنون الکل را اضافه کنید.

 

در ظرف را محکم بسته و حداقل 48 ساعت در جایی نگهدارید. برخی از افراد برای رسیدن به کیفیتی بسیار عالی، تا 6 هفته به ظرف دست نمی زنند.پس از گذشت این زمان، 2 قاشق غذاخوری آب معدنی به عطرتان اضافه کرده و ظرف را هم بزنید.سپس با استفاده از فیلتر و صافی، محتویات ظرف را به بطری دلخواه که بهتر است درپوش اسپری داشته باشد، منتقل کنید.اکنون عطر دلخواه و ساخت خودتان آماده است.

 

 

مانتو

پالتو و بارانی

ژاکت و پلیور

کاپشن

کت

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

لباس مجلسی

سرهمی

تاپ و تونیک

پیراهن و شومیز

سویشرت

تیشرت و پولو شرت

دامن

شال و روسری

شلوار

شلوارک

لباس زیر

اکسسوری

لباس راحتی و لباس خواب

کت و شلوار

کت تک و بلیزر

کاپشن و پالتو

ژاکت و پلیور

پیراهن

سویشرت

تیشرت و پولوشرت

شلوار

شلوارک

لباس زیر

اکسسوری

مراحل ساخت عطر و ادکلن چیست ؟ چگونه عطر بسازیم ؟ رایحه عطر را چگونه بسازیم ؟ روغن عطر چیست ؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مراحل ساخت عطر چگونه است ، در این مطلب روش ساخت و تولید عطر و ادکلن را به صورت تصویری و عکس به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت عطر و ادکلن در دنیای مد و فشن امروز یکی از پر سود ترین کار ها به حساب می آید. واقعیت این است که همه ما فکر میکنیم این کار بسار سخت است ، واقعیت این است که هیچ کاری جز استراخت آسان نیست ، و باید سال ها تجربه کسب کرد تا جزو بهترین ها شویم ، پس مطلب زیر فقط شروع یک تجربه جدید است ، نا امید نشوید و در صورت عدم موفقیت مجدد ادامه دهید. مطلب زیر در چهار فصل برای شما آماده شده است که به تفکیک معرفی خواهد شد.

فصل اول : معرفی علم و دانش عطر سازی 

1. آشنایی با لایه های ترکیبی عطر : 

عطر ها در باطن و هنگام ساخت شامل 3 رایحه مختلف می باشند . بو ها و رایحه های هر عطر از ترکیبات متفاوتی تهیه می شوند که در طول مدت شامل تغییرات می شوند. چگونه عطر خوشبو درست کنیم

2. آشنایی با رایحه های لایه ابتدایی : محبوب ترین رایحه ها این بخش شامل ترنج ، ریحان ، لایم ، لیمو ، اسطوخدوس ، گریپفروت ، لیمو شیرین ، رزماری ، گل پرتقال ، نعنا می باشد . لازم به ذکر است که این رایحه ها می بایست با یکدیگر ترکیب شوند و به صورت یکتا شاید نیاز شما را بر آورده نکنند. 

3. آشنایی با رایحه های لایه های ثانویه : رایحه های محبوب و معروف این بخش شامل میخک ، دارچین ، بابونه ، هل ، فلفل سیاه ، علف لیمو ، سرو کوهی ، یاسمن ، برگ کاج ، کانانگا ، رز وود ، رز ، جوز هندی و گل پرتقال و یا نورولی می باشد. لطفا توجه کنید با ترکیب این گونه ها می توانید به رایحه های خاصی دست پیدا کنید 

4. معرفی برترین رایحه های لایه نهایی : معمولا رایحه های این لایه مکمل لایه بالاتر هستند و نمی تواند زیاد متفاوت از هم باشند .نعنا هندی ، زنجبیل ، سرو ، چوب صدر ، علف وتیور ، وانیل ، چوب صندل و کاج معروف ترین در این لایه می باشند.

 

5. چند درصد از لایه ها با یکدیگر ترکیب کنیم : از آنچه در ابتدا مطرح شد مشخص می شود که ترکیب و به هم آمیختن لایه ها نیز می بایست مطابق فرمول نیز باشد ، برای اینکار ابتدای رایحه نهایی ، رایحه ثانویه و در انتها رایحه اولیه را می بایست با یکدیگر ترکیب نمود. مقدار و درصد این لایحه ها مطابق تصویر بالا برابر است با : 30 درصد رایحه اولیه ، 50 درصد لایه رایحه ثانویه و 20 درصد رایحه نهایی. 

 

6. دستور و روش ابتدایی ترکیب : 

برای ساخت عطر شما به چیزی بیشتر از ترکیب 3 لایه ای نیاز دارید و می بایست موارد بیشتری را به ترکیبات خود اضافه کنیم 

 

7. پیداکردن ترکیبات عطر مورد علاقه خودتان : در صورتیکه که نمی دانید ترکیب چه رایحه هایی در لایحه های مختلف می تواند باعث خلق رایحه مورد علاقه شما شود می توانید به دفترچه و یا کاتالوگ برند مورد نظر نگاهی بندازید. 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای ماندگاری بیشتر عطر

فصل دوم :  چه وسایلی برای ساخت عطر نیاز دارید ؟

1. شیشه و ظروف تیره و سیاه تهیه کنید : بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که استفاده از ظروف تیره می تواند از عطر شما در برابر نور خورشید محافظت کند. زیرا که نور خورشید باعث کم شدن عمر عطر می شود.

 

2. روغن حامل تهیه کنید : کار روغن حامل در واقع پخش رایحه عطر روی پوست شما می باشد. این روغن ها بدون بو و رایحه می باشند و پوست انسان را تحریک نمی کنند .

 

3. قوی ترین الکل موجود در بازار را تهیه کنید : یک نمونه محبوب و مورد استفاده الکل در عطر ها ، الکل 80 تا 100 که با علامت ( 40% تا 50% alc/vol) نشان داده می شود. اما بهترین الکل برای این کار 190 است که 80% alc/vol نشان دهده می  شود .

 

4. رایحه خود را انتخاب کنید : عطر شما می تواند شامل رایحه های زیادی باشد که با یکدیگر ترکیب شده اند. محبوب ترین رایحه ها می تواند شامل روغن های رایحه دار ، گیاهان ،گلبرگ گل ها و برگ ها باشد.

 

5. روش ساخت عطر را انتخاب کنید : روش ساخت عطر بستگی به دسترسی شما به مواد لازم دارد. 2 روش تولید عطر وجود دارد

فصل 3: روش استفاده از گل علف و برگ ها 

1. ظروف شیشه ای انتخاب کنید : نوع ظرف شیشه ای زیاد زیاد مهم نیست  ، فقط مطمئن شوید که که ظرف تمیز و بدون بو باشد. همچنین درب ظرف محکم بسته شود. 

2. تهیه روغن حامل : همانطور که قبلا به آن اشاره شد ، روغن حامل می بایست بدون بو باشد و معروف ترین آن روغن جاجوبا ، روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور می باشد.

 

3. آماده سازی گل ، علف و برگ گل که رایحه مورد نظر شماست : مطمئن شوید گلبرگ و برگ هایی که تهیه میکنید بیشترین رایحه را داشته باشد ، همچنین آن را خشک کنید. اجازه دهید هوای داخل گل خارج شود که بیشترین رایحه را تولید کنند.

 

4. ضایعات گیاهان را جدا کنید : هر گونه چوب و علف متصل به گیاهانی که انتخاب کردید را جدا کنید زیرا که باعث می شود بر روی رایحه شما تاثیر گذارد.

 

5. خرد کردن ساده گیاهان : این مرحله کاملا اختیاری می باشد در صورتی که می خواهید رایحه شما قوی تر باشد می توانید با یک قاشق چوبی با ظرافت آنها را خرد کنید ، نیازی نیست فشار زیادی بر آن وارد کنید.

 

6. اضافه کردن روغن حامل به ظرف شیشه ای : مقداری کمی از روغن حامل را درون ظرف شیشه ای بریزید ، به اندازه ای که گیاهان خشک شما را پوشش دهد. 

 

7. گل و گیاه خود رو به ظرف اضافه کنید و درب ظرف را ببندید : حتما مطمئن شوید درب ظرف محکم شده باشد.

 

8. ظرف را در جای خنک و تیره برای یک تا 2 هفته نگداری کنید.

 

9. تکرار بررسی و فشردن محلول :  درصورتیکه روغن محلول شما رایحه قوی و مورد علاقه شما را بعد از یک الی 2 هفته پیدا نکرده ، با استفاده از یک صافی گل و برگ ها قدیمی را خارج کنید و دوباره به همان روغن از همان گل ها جدید اضافه کنید و دوباره درب آنرا ببندید و آنرا در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. 

 

10. نگهدای از روغن رایحه : در صورتیکه از رایحه عطر خود لذت می برید ، می توانید با اضافه کردن 1 الی 2 قطره روغن ویتامین E و یا گرده هسته گریپ فروت به آن اضافه کنید تا طول عمر آنرا بیشتر کنید و مدت بیشتری رایحه خود را داشته باشد.

فصل چهار : استفاده از اسانس روغنی

1. آماده سازی موارد مورد نیاز : 

 

2. دو قاشق چایخوری از روغن حامل را درون ظرف شیشه ای بریزید

 

3. اضافه کردن اسانس روغنی : توجه داشته باشید که برای ترکیب حداقل 30 قطره از اسانس روغنی برای کل عطر نیاز است، ابتدا اسانس رایحه نهایی را اضافه کنید ، سپس رایحه ثانویه و نهایتا رایحه اولیه ، میزان ترکیب را در ابتدای مطلب به شما آموزش دادیم که شامل 20% ، 50% و 30% بود.

 

4. اضافه کردن الکل : الکل با کیفیت برای کار خود استفاده کنید ، بعد از اضافه نمودن تمام اسانس روغنی حال نوبت به اضافه کردن الکل است ، 6 قاشق چایخوری الکل می تواند مناسب باشد.

 

5. دو روز اجازه بدید اسانس ها ترکیب شوند : درب ظرف شیشه ای را محکم ببندید و اجازه بدید 48 ساعت با هم ترکیب شود . شما می توانید تا 6 هفته به آن زمان بدید تا رایحه ای قوی تری ایجاد شود. 

 

6. دو قاشق چایخوری آب مقطر به آن اضافه کنید : هنگامی که از بوی عطر خود راضی شدید ، 2 قاشق چایخوری آب مقطر خوراکی و خالص به آن اضافه کنید.

 

7. ظرف شیشه ای رو تکان دهید : ظرف حاوی عطر خود را در جهت های مختلف به مدت یک دقیقه تکان دهید و مطمئن شوید محلول داخل آن کاملا در هم ترکیب شدند.

 

8. انتقال عطر به ظرف دیگر : برای این کار از یک قیف و فیلتر قهوه استفاده کنید ، می بایست عطر شما زلال و شفاف به نظر برسد. ، پیشنهاد می شود از ظروف شیشه تیره استفاده کنید ، البته برای کار های تجاری حتما ظرف شیشه ای خاصی مد نظر شما خواهد بود. 

 

9. مدل های مختلف را امتحان کنید : حتما ترکیبات مختلف را امتحان کنید ، برای دستیابی به رایحه ها مورد علاقه باید تلاش کنید ، همچنین می توانید به خشبو کننده های جامد فکر کنید که در بازار محبوبیت پیدا کرده اند ، برای تهیه خشبو کننده های جامد می بایست بجای استفاده از آب از موم زنبور عسل که مایع شده است استفاده کنید و اجازه دهید محلول شما سر شود و سپس آنرا منجمد کنید .

 

 

روش تشخیص عطر و ادکلن اصلی از تقلبی

ترفندهایی برای ماندگاری بیشتر عطر

Ghazaal
1397-06-24
پاسخ

سوالات متداول

ارسال و تعویض کالا

قوانین و مقررات

حریم خصوصی

درباره ما

تماس با ما

مانتو

پالتو و بارانی

ژاکت و پلیور

کاپشن

کت

لباس مجلسی

سرهمی

تاپ و تونیک

پیراهن و شومیز

سویشرت

تیشرت و پولو شرت

دامن

شال و روسری

شلوار

شلوارک

لباس زیر

اکسسوری

لباس راحتی و لباس خواب

کت و شلوار

کت تک و بلیزر

کاپشن و پالتو

ژاکت و پلیور

پیراهن

سویشرت

تیشرت و پولوشرت

شلوار

شلوارک

لباس زیر

اکسسوری

لطفا ابتدا وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

 

نگهداری شیشه عطرها به دور از نور، از عطر درون آن به خوبی محافظت می کند

 

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

نت های عطری چیست؟

مسلماً در موقع خرید اینترنتی عطرها با اصطلاحاتی مانند « نت بالایی»،« نت میانی» و« نت پایه» روبرو شده اید. ولی این اصطلاحات چه مفهموی دارند؟ نت بالایی همان بویی است که در نخستین لحظه استفاده از یک عطر به مشام می رسد. این نت از مولکول های کوچکی ساخته شده که به سرعت تبخیر شده و از بین می روند. نت بالایی همان بویی است که باعث می شود شما از یک عطر خوش تان بیاید و قصد به خرید آن بگیرید. محبوب ترین نت های بالایی شامل؛ لیمو، ترنج، پرتقال، بهار نهار و گریپ فروت است.

 

نت میانی بعد از این که نت بالایی محو گردید، خود را نشان می دهد. این نت بخش اصلی یک را تشکیل می دهد و بعنوان پوشش برای بوی ناخوشایند نت ابتدایی بکار می رود. نت میانی شامل؛ میخک، صنوبر، یاسمن، گل رز و هل می شود. نت پایه بعد از ناپدید شدن نت میانی خویش را نشان می دهد. این نت ها هستند که سبب دوام یک عطر می شوند. ترکیب از نت معمولاً بسیار عمیق هستند و پس از سی دقیقه نمی توان آنها را احساس کرد ولی بعد از گذشت چند ساعت ماندگاری دارند. معمولاً این نت شامل؛ نعناع هندی، چوب درخت کاج یا صندل، وانیل و چوب سدر می شود.

 

برای درست کردن یک عطر نت ها را چگونه با هم ترکیب کنیم؟

برای ساخت یک عطر نخست باید نت پایه را به مقدار ۲۰ درصد، بعد از آن نت میانی را به مقدار ۵۰ درصد و در پایان نت بالایی را به ميزان ۳۰ درصد با یکدیگر قاطی کرد. درصورتی که میخواهید عطر شما نتی بیشتر از این سه داشته باشد، باید یک رایحه ديگر به آن اضافه کنید. ساخت عطر معمولاً با یک گونه روغن حامل شروع می شود. برای این کار میتوانید از روغن هسته انگور، بادام شیرین، جوجوبا یا روغن کنجد استفاده کنید. بعد نوبت به افزودن بوهای نت ها به همان ترتیبی است که گفتیم. در پایان هم باید ماده ای به نت هایتان اضافه کنید که خوب با هم آمیخته شوند. برای این کار میتوانید از الکل یا آب استفاده کنید که توصیه ما به شما الکل با خلوص ۱۰۰ درصد است. ولی درصورتی که میخواهید عطر جامد بسازید از موم استفاده کنید.

 

یک افزودنی دیگر

درصورتی که میخواهید عطری بیش از نت های بالایی، میانی و پایه داشته باشید، باید ماده دیگری هم به آن بیفزایید.

 

فرآیند عطرسازی تان را با یک نوع روغن حامل مثل جوجوبا، بادام شیرین و روغن دانه انگور آغاز کنید.

 

بعد از آن به آرامی و قطره قطره، بوهای مربوط به نت پایه، میانی و بالایی را اضافه کنید.

 

در پایان باید ماده ای به این مواد بیفزایید که مواد را به خوبی در هم ادغام کند. الکل گزینه خوبی است، برای این که سریع تبخیر می شود و بوی نت های عطر را انتشار می کند.

 

درصورتی که میخواهید عطر جامد بسازید، برای ثابت کننده، به جای استفاده از الکل یا آب، موم بکار ببرید.

 

شما می توانید با رایحه دلخواهتان، عطر محبوب تان را بسازید

 

4 نکته اساسی که قبل از ساخت عطر در خانه باید بدانید

1. یک شیشه تیره رنگ برای عطرتان انتخاب کنید. نگهداری عطر در یک شیشه تیره و به دور از نور سبب ماندگاری بیشتر آن می شود.

 

2. شیشه ای را انتخاب کنید که قبلا در آن خوراکی نریخته باشید زیرا عطر آن خوراکی با بوی عطر شما ترکیب می شود.

 

3. برای روغن های حامل از روغن های بدون بو استفاده کنید.

 

4. در صورت استفاده از گل های طبیعی برای رایحه عطرتان شاخ و برگ های اضافی آنرا بگیرید و بهتر است برای این کار از گل های تازه استفاده کنید.

 

برای شما عزیزان آموزش تهیه عطر مورد علاقه در خانه را در این مطلب گردآوری کرده ایم با ساده ترین روش می توانید بهترین عطر مورد علاقه خود را بسازید.

 

حتما شما هم عطر و برند خاصی را دوست دارید و بارها آنها را هدیه داده یا برای خودتان خریداری کرده اید. اما تا به حال فکر کرده اید که خودتان هم می توانید عطر بسازید؟ شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد اما واقعیت این است که با وسایل ساده می توانید از گیاهان و گل های خوشبو عطر دلخواهتان را تهیه کنید.

 

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

دنیای اسرار آمیز و خوشبوی عطر هرکسی را شیفته خودش می کند؛ از بوهای قدیمی و خوشی که خاطره ها را به یاد می آورند تا رایحه های جدیدی که دنیای پر جنب و جوش و صنعتی عطر با آنها طرفدارانش را شگفت زده می کند.

 

آموزش ساخت عطر مورد علاقه در خانه

بدون شک شما هم عطر و برند خاصی را دوست دارید و بارها آن ها را هدیه داده یا برای خودتان خریداری کرده اید. ولی تا به حال فکر نموده اید که خودتان هم میتوانید عطر بسازید؟ احتمالا اندکی بعید به نظر برسد ولی حقیقت این است که با وسایل ساده میتوانید از گیاهان و گل های خوش بو عطر دلخواه تان را تهیه کنید.

 

درست كردن عطر خانگي

 

آموزش ساخت عطر مورد علاقه در خانه

مواد لازم آن هم دردسترس است. احتمالا سر دیوار خودتان یا همسایه احتمالا هم در باغچه حیاط. یاس امین الدوله و رز و شمعدانی در حیاط غوغایی به پاکرده اند با عطر بی نظیرشان. این رایحه های دل پذیر را به خانه بیاورید.

 

رایحه اسطوخودوس، مریم گلی و شمعدانی

نخستین طریق یعنی تقطیر با آب برای تهیه اسانس گیاهان و گل هایی مثل اسطوخودوس، گل محمدی، رز، شمعدانی عطری، آویشن، میخک و مریم گلی بکار می آید؛ روشی که اگر به کاشان سفر نموده باشید شبیه آنرا در گلاب گیری ها دیده اید.

 

مواد لازم:

    ظرفی با گنجایش ۵۰۰ سی سی

    آب: یک عدد

    گل تازه موردنظرتان: ۷۵ تا ۸۰ گرم

    سینی: یک عدد

    اتانول: به مقدار لازم

 

اموزش ساخت عطر در منزل :

نخست ظرف را پر از آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید. سپس گل های تازه را در آن بریزید و اجازه بدهید آب جوش بیاید. پس از این که آب جوش آمد، سینی سرد را با یک شیب آرام بالای ظرف بگیرید تا بخار ناشی از تبخیر آب همراه با ترکیبات معطر گلها (اسانس) روی سطح آن بشیند. اسانس همراه با آب دائما بصورت قطره قطره از سینی به درون ظرف جمع آوری اسانس چکیده می شود. حال شما یک لایه روغن رنگ زرد کم رنگ یا رنگ زرد متمایل به رنگ سبز روی سطح آب می بینید که همان اسانس گیاه است. آنرا از آب جدا نموده، در یک ظرف کوچک بریزید.

 

یادتان باشد ظرف تان باید به طور کامل خشک، تیره رنگ (با کشیدن یک لایه فویل آلومینیوم میتوانید ظرف را در در برابر نور عایق کنید) و مناسب با مقدار اسانس تان باشد. برای این مقدار از آب و گل، ظرف 1 تا 1/5 سی سی کافی است. در این ظرف نباید هوا باشد و زیرا شما دستگاه وکیوم و خارج کردن هوا از ظرف را در منزل ندارید، بهتر است شیشه هایتان کوچک باشند که با اسانس پر شوند و ديگر هوایی در آن ها وجود نداشته باشد.

 

اکنون پس از پر کردن شیشه و ظرف مورد نظر از اسانس، روی آن اتانول بریزید. اتانول حداکثر باید ۸۰ درصد از عطر شما را تشکیل دهد؛ یعنی مقدار اسانس ۲۰ درصد باشد و اتانول ۸۰ درصد. اما چنانچه دوست دارید عطرتان غلیظ تر باشد، میتوانید اتانول کمتری اضافه کنید. اکنون عطر دست ساز و خانگی شما آماده است.

 

طرز تهیه عطر

 

نکته:

1- بهتر است از ظرف پیرکس برای جوشاندن گیاه در آب استفاده کنید. برای این که این ظروف واکنشی نسبت به ترکیبات معطر گیاه نشان نداده و آن ها را تغيير نمی دهند. ظروف استیل و آلومینیوم هم در رتبه بعدی قرار دارند.

 

2- سینی شما باید به طور کامل سرد باشد.

 

3- مقدار گلی که شما برای درست کردن عطرتان احتیاج دارید بستگی به نوع آن دارد. درصورتی که میخواهید اسانس اسطوخودوس بگیرید ۷۵ تا ۸۰ گرم گل آن کافی است ولی بسته به حجم گل مقدار آن میتواند کم تر یا بیشتر شود. حداکثر میزان مناسب با ۵۰۰ سی سی آب، ۱۰۰ گرم گل است.

 

4- ظروفی که برای مراقبت اسانس استفاده می کنید باید تیره باشند و در معرض نور آفتاب قرار نگیرند. زیرا زمانی که اسانس ها در معرض نور قرار می گیرند تند و بدبو می شوند.

 

عملیات خیساندن

در این شیوه خیساندن در روغن های جاذب « Enfleurage» نام دارد و برای تهیه اسانس گل هایی مانند یاس، یاس امین الدوله، اقاقیای بنفش (گلیسین)، نرگس، یاسمن و مریم کاربرد دارد زیرا ترکیبات معطر این گل ها به دمای فوق حساس و اسانسی شان پایین است. در واقع این شیوه، شیوه سنتی و البته گرانبها تهیه عطر در دنیاست زیرا احتیاج به زحمت و زمان متعددی دارد. ولی در عین حال روشی است که با استفاده از آن در منزل هم میتوانید عطر خودتان را تولید کنید.

 

آموزش “ساخت عطر خانگی” با گل

 

مواد لازم :

     گل تازه گیاه: به میزان لازم

    روغن جاذب و بی بو مانند پارافین مایع، روغن کنجد و روغن زیتون بی بو: به میزان لازم

    ظرف پیرکس مستطیل شکل: یک عدد

    الکل اتانول: به میزان لازم

 

طرز تهیه عطر در خانه :

شما برای تهیه عطر به این طریق میتوانید از ظروف پیرکس مستطیلی شکلی که برای تهیه لازانیا یا سوفله ها بکار میروند استفاده کنید. اکنون در ظرف تان به عمق یک سانتیمتر روغن بریزید و گل ها را منظم روی آن بچینید. تا جایی که روی روغن به طور کامل پوشانده شده و ظرف پر از گل شود. هر ۱۲ تا ۲۴ ساعت باید گل ها و روغن را هم بزنید. پس از ۴۸ ساعت هم گل ها را از درون روغن بردارید و روغن روی آن ها را به خوبی بگیرید و جدا کنید. روغن را درون ظرف برگردانید.

 

بعد گل های تازه را به همان روغن درون ظرف اضافه کنید و همان مرحله ها را طی کنید. ۲ تا ۳ نوبت باید این کار را انجام بدهید تا روغنِ درون ظرف از ترکیبات عطر اشباع شود. اکنون نوبت عملیات استخراج ترکیبات عطری است؛ یعنی باید روی روغن الکل بریزید.

 

میزان الکل باز هم به مقدار روغن بستگی دارد؛ به عنوان مثال برای ۱۰۰ سی سی روغن اشباع شده، ۲۰ تا ۳۰ سی سی اتانول احتیاج دارید. پس از ریختن الکل، آنرا جمع کنید و اجازه دهید الکل بپرد. ديگر عطرتان آماده شده و میتوانید آنرا در ظرف مناسب بریزید و استفاده کنید.

 

طرز درست کردن عطر

 

مواد مورد نیاز :

الکل

روغن اسانس، روغن عطر، روغن دم کرده یا طعم دهنده های غذایی مثل وانیل (توضیحات بیشتر را در ادامه بخوانید)

آب مقطر یا آب معدنی

گلیسیرین

لازم نیست همه روغن هایی که در بالا نام بردیم را داشته باشید.

البته هرچه مواد خام تنوع بیشتری داشته باشند، دست تان در ساخت رایحه بازتر است.

این روغن ها را می توانید از عطاری ها بخرید.

بین روغن هایی که نام بردیم، روغن اسانس از همه ارزانتر است چون مصنوعی است.

 

وسایل مورد نیاز :

یک بطری شیشه ای برای نگه داشتن عطر دست ساز (بهتر است رنگی باشد)

شیشه مربا برای مخلوط کردن رایحه ها

قاشق یا فنجان اندازه گیری

قطره چکان

قیف

فویل یا کاغذ کادو (اگر از بطری شیشه ای شفاف استفاده می کنید)

 

طرز تهیه عطر خانگی:

بطری ها را آماده کنید بطری ها و شیشه های مربایی را در ظرفشویی یا به طریق دستی استریل کنید.

 

درصورتی که از بطری های قدیمی استفاده می کنید، اینکار را با توجه بیشتری انجام بدهید.

 

هر چیزی که اسانس و عطر طولانی مدت در آن قرار می گیرد، باید به طور کامل تمیز باشد.

 

الکل را اضافه کنید. هرچه الکل خالص تر باشد، بهتر است یک چهارم فنجان الکل درون شیشه مربایی تان بریزید.

 

رایحه ها را ترکیب کنید، اکنون میتوانید درست کردن عطر را شروع کنید. از قبل فهرست رایحه ها و ترتیب افزودن آن ها را روی کاغذ بنویسید. 25 قطره روغن اسانس یا روغن عطر درون شیشه مربا بریزید. یکی از رایحه های فهرست را بردارید و چند قطره از آن درون شیشه بریزید.

 

شیشه را تکان بدهید و محلول را بو کنید (مسلما اسم رایحه ها و تعداد قطره ها را روی کاغذ بنویسید). رایحه بعدی را بردارید و چند قطره از آن هم اضافه کنید. همین طور مقدار و تعداد رایحه ها را کم و زیاد کنید تا به عطر موردپسندتان برسید.

 

درصورتی که نمی دانید باید از کجا آغاز کنید، الکل را در ظرف های کوچکتر بریزید. و در هر کدام از آن ها رایحه های گوناگون( با مقدارهای گوناگون) را امتحان کنید. کسب تجربه کمک می کند خلاقیت تان در درست کردن عطر خانگی سریعتر آشکار شود.

 

صبر کنید تا عطر عمل بیاید، زمانی که به رایحه مورد نظرتان رسیدید، باید صبر کنید تا عطر خوب جا بیفتد و عمل بیاید. عطر را دست کم 48 ساعت در محیط خشک و خنک بگذارید. این مدت زمان بسته به نوع رایحه هایی که استفاده نموده اید تا یک ماه هم میرسد.

 

اینکار سبب می شود رایحه های گوناگون بهتر با هم ترکیب شوند و ماندگاری و دوام عطر هم بیشتر شود.بعد از سپری شدن زمانیکه مشخص نموده اید ، عطر را بردارید و آنرا بو کنید.

 

درصورتی که از رایحه آن راضی نبودید، از روی فهرست تان کاستی هایش را رفع کنید و مجدداً قرار دهید تا جا بیفتد.

 

آب و گیلیسرین را بیافزایید، اکنون که عطرتان آماده شده باید آنرا رقیق کنید. ابتدا دو قاشق آب مقطر یا آب معدنی به آن اضافه کنید. درصورتی که می خواهید اسپری عطر بسازید، مقدار آب را بیشتر کنید.

 

حدود پنج قطره گلیسیرین هم اضافه کنید تا رایحه عطر در طول این مدت حفظ شود. عطر خانگی و  مخصوص تان آماده است!

 

اکنون میتوانید عطر اختصاصی تان را درون ظرفی که انتخاب نموده اید، بریزید.

 

باز هم می گوییم که درصورتی که از شیشه عطرهای قدیمی تان استفاده می کنید، باید آنرا به طور کامل استریل کنید تا به هیچ عنوان بود ندهد.

 

درصورتی که از شیشه شفاف استفاده می کنید، حتماً آنرا با کاغذ کادو یا فویل بپوشانید. اینکار عطر را دربرابر نور مقاوم می کند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

 


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


سینما رو به خونت بیار!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


انواع جراحی زیبایی سینه

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه انسان های دوست دارند که خوشبو باشند و به همین دلیل به سمت عطرها روی می آورند تا با استفاده از آن ها خوشبو شوند. هرکسی در این دنیا سلیقه خاصی در بخش عطرها دارد ولی عطر میوه را می توان جزو عطرهایی دانست که اکثریت مردم به آن علاقه دارند و اکثریت علاقمند هستند که از رایحه های مثل رایحه پرتقال، لیمو، توت فرنگی و… در عطرهای روزمره خود استفاده کنند. البته ناگفته نماند بیشتر عطرهای که در بازار موجود هستند حاوی رایحه طبیعی میوه نمی باشند و از مواد مصنوعی برای شبیه سازی عطر میوه استفاده شده است، اما خودتان می توانید با استفاده از میوه های دلخواهتان، عطر میوه ای خود را درست کنید و از آن لذت ببرید. ما در این مقاله از کلبه عطر می خواهیم سه روش ساخت عطر خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم. توصیه می کنیم که با ما همراه شوید و این مقاله را *از دست ندهید.

اولین روش برای اینکه بتوانید عطر میوه در خانه درست کنید استفاده از پوست پرتقال رنده شده به همراه میزانی ادویه می باشد که در آشپزخانه ها به راحتی یافت می شود. عطری که از این ترکیبات حاصل می شود دارای خاصیت آرامش بخش است و می توانید از آن بعنوان عطر روزمره استفاده کنید. برای اینکه بتوانید این عطر را تهیه کنید باید طبق چهار گام زیر عمل کنید:

برای ساخت عطر باید در ابتدا مواد مورد نیاز را تهیه کنید، این مواد عبارتند از یک رول دارچین طبیعی، بیست و پنج دانه هل طبیعی، پانزده عدد میخک خشک طبیعی، یک دانه وانیل طبیعی، پوست تازه یک عدد پرتقال و دویست میلی لیتر الکل غیر صنعتی. در ابتدا باید وانیل را با استفاده از یک چاقوی تیز به قطعات ریز خرد کنید. بعد از آن پوست پرتقال را رنده کنید تا لایه رویی آن جدا شود، این کار را باید تا زمانی انجام دهید که سفیدی پوست پرتقال نمایان شود.

حال نوبت آماده کردن ادویه های خشکی می رسد که از قبل آن ها را آماده کرده اید. با استفاده از یک هاون دستی به ترتیب دارچین، هل و میخک را پودر کنید. آن ها را باهم در داخل هاون بریزید و دسته هاون را با حرکات دورانی روی آن ها فشار دهید تا کاملا خرد شوند و به یک پودر نرم و یکدست تبدیل شوند. البته اگر نمی خواهید یا قادر نیستید اینکار را انجام دهید، می توانید از یک آسیاب برقی کوچک استفاده کنید.چگونه عطر خوشبو درست کنیم

بعد از آنکه پودر را آماده کردید وانیل خرد ده، پوست پرتقال رنده شده و الکل را به آن بیافزاید و تمام مواد را در داخل یک ظرف شیشه ای دردار بریزید. حال در ظرف را ببندید و آن را به گونه ای تکان دهید که تمام مواد داخل آن به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند، سپس ظرف را در فضایی خنک و تاریک قرار دهید. هر روز باید دو مرتبه ظرف را تکان دهید و این کار را باید به مدت دو تا شش هفته به صورت مداوم انجام دهید تا موجود در ظرف به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

بعد از اینکه دو تا شش هفته را سپری کردید ترکیب شیمیایی عطر کاملا آماده خواهد شد و شما فقط باید آخرین کار یعنی صاف کردن آن را انجام دهید تا عطر قابل استفاده شود. برای اینکه کار صاف کردن را انجام بدهید شما نیاز به یک صافی چای نیاز دارید، صافی چای را بالای یک شیشه کوچک قرار دهید و محتویات ظرف را درون صافی بریزید. بدین صورت شیشه عطر میوه دست ساز شما آماده و قابل استفاده خواهد شد. این عطر خوشبو و دلپذیر اثر ضد استرس دارد و موجب کاهش خستگی و تنش های عصبی می شود.

دومین روش برای ساخت عطر میوه استفاده از روغن های معطر می باشد. شما می دانید این روغن های معطر دارای ترکیبی کاملا طبیعی هستند و به راحتی می توانید آن ها را از مغازه های عطاری و طب سنتی تهیه کنید و برای تهیه عطر خانگی آن ها را استفاده کنید. برای تهیه عطر مرکبات به این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا باید مواد مورد نیاز را که شامل چند نوع روغن معطر گیاهی است را گردآوری کنید. برای ساخت این عطر شما به یک بطری پنج میلی لیتری، یک روغن حامل بدون بو، روغن پرتقال شیرین، روغن نارنگی، روغن بهارنارنج و روغن چوب سدر نیاز خواهید داشت. روغن حامل روغنی است که از تبخیر شدن روغن های گیاهی جلوگیری می کند و معمولا دارای بو نمی باشد. روغن های مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن دانه انگور و روغن بادام می توانند به عنوان روغن حامل عطر مورد استفاده قرار بگیرند.

دو قطره از روغن پرتقال شیرین، سه قطره روغن نارنگی، سه قطره روغن بهار نارنج و دو قطره روغن چوب سدر را در یک ظرف کوچک دردار بریزید و بعد از آن در بطری را کامل ببندید و به صورت محکم آن را تکان دهید و بچرخانید تا روغن ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سه قطره از این ترکیب را باید داخل بطری کوچک عطر خود بریزید و مابقی آن را اگر نیاز نداشته باشید می توانید دور بریزید.

حال بقیه ظرف پنج میلی لیتری را با روغن پایه پر کنید و درب ظرف را ببندید. ظرف را در دستان خود به خوبی تکان دهید تا روغن های معطر با روغن پایه به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و آن زمان است که عطر مورد نظر شما قابل استفاده می باشد. روغن دانه انگور بهترین روغن پایه است چون هیچ بویی ندارد و همچنین می توانید از روغن نارگیل گرم هم استفاده کنید.

حال عطر شما کاملا آماده می باشد و می توانید از آن روزانه استفاده کنید ولی باید بخاطر داشته باشید که روغن های مرکبات پوست را در برابر نور خورشید بسیار حساس می کنند و بهتر است از آن ها روی قسمت هایی از پوست استفاده کنید که در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرند. اگر بار اولتان است که از این روغن های معطر استفاده می کنید توصیه می شود که قبل از استفاده از آن، مقداری از روغن های معطر را روی پوست خود بمالید تا ببینید به آن ها حساسیت ندارید. همچنین استفاده از این عطر برای خانم های باردار و کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

استفاده از میوه های طبیعی بهترین و جالب ترین راه برای تهیه عطر می باشد. در این روش شما می توانید از هر نوع میوه ای که دوست دارید استفاده کنید و عصاره آن را بگیرید. سپس با این عصاره عطر میوه مورد علاقه خود را تهیه کنید و از آن استفاده کنید. برای اینکه این نوع عطر را درست کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

در این روش شما باید نخست عصاره میوه مورد نظر خود را آماده کنید. برای اینکار نیاز به میوه های تازه، منجمد یا خشک شده دارید، همچنین در این روش می توانید از هر نوع میوه ای استفاده کنید. ابتدا یک ظرف دردار انتخاب کنید و دو سوم آن را با میوه های خرد شده تکمیل کنید و باقی ماند ظرفیت عطر را باید با الکل کامل کنید و این ظرف را در یک فضای خنک و تاریک و خشک قرار دهید. هرچند باید هر روز حداقل یکبار این ظرف را تکان دهید و این کار باید در شش هفته بصورت مداوم انجام شود تا عصاره میوه آماده استفاده شود. بعد از اینکه این شش هفته را سپری کردید باید این مخلوط را از صافی رد کنید، و بعد از آن عصاره میوه شما آماده خواهد بود.

در داخل یک ظرف کوچک سه قطره از عصاره میوه مورد نظر خود را همراه با سه قطره روغن نارنگی، سه قطره روغن لیمو و سه قطره روغن دانه انگور بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید. اگر عطر قوی تری مد نظر شما است باید از روغن وانیل در ترکیب خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری هم از عصاره میوه خود دوباره اضافه کنید تا بوی میوه دلخواه شما در عطر، قوی تر از بقیه باشد.

ظرفیت باقی مانده ظرف را باید با روغن های حامل تکمیل کنید و آن را در دست بچرخانید و تکان دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. در صورت تمایل می توانید الکل یا سرکه و یا الکل ایزوپروپیل به جای روغن حامل در عطر خود بکار ببرید.

حال از عطر خود می توانید استفاده کنید چون کار آن به اتمام رسیده است و می توانید آن را روی مچ دست یا پشت گوش خود بزنید. همچنین شما قادر خواهید بود نسبت مواد موجود در این عطر را به صورت دلخواه تغییر دهید و عطر دست ساز خود را تهیه کنید.

آدرس جزیره کیش: کیش، مرکز خرید پردیس 2، غرفه 47 و 159 تلفن تماس:07644456115

دفتر فروشگاه اینترنتی: تهران، میدان توانیر، خیابان دوستان، بن بست کرمانشاهی، پلاک8، واحد 5 تلفن:86080569

روابط عمومی:09124861663

خانه » وبلاگ تخصصی عطر ماه 24 » ترفندهای جذاب ساخت عطر در خانه – عطر موردعلاقه تان را در منزل بسازید

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا تابحال به ساخت عطر در خانه فکر کرده اید؟

دنیای اسرار آمیز و خوشبوی عطر هرکسی را شیفته خودش می کند؛

از بوهای قدیمی و خوشی که خاطره ها را به یاد می آورندچگونه عطر خوشبو درست کنیم

تا رایحه های جدیدی که دنیای پر جنب و جوش و صنعتی عطر با آنها طرفدارانش را شگفت زده می کند.

حتما شما هم عطر و برند خاصی را دوست دارید و بارها آنها را هدیه داده یا برای خودتان خریداری کرده اید.

 

 

قصد دارم در این مقاله شما را با چند روش مختلف ساخت عطر در خانه آشنا کنم!

تا بتوانید بعطرهای مورد علاقه خودتان را در منزل و به صورت کاملا مطمئن بسازی.

البته ساخت عطر در خانه بیشتر از هر چیز نیاز به دقت و حوصله دارد.

پس اگر تازه کار هستید، نباید یکی دوبار اول انتظار رایحه های خاص و هارمونیک داشته باشید.

درست کردن عطر هم درست مثل آشپزی است؛

باید کمی تمرین کنید تا بتوانید مزه‌ها را با هم ترکیب کنید و مزه جدید خلق کنید.

در درجه ی اول بهتر است برای ساخت عطر در خانه ، کمی بیشتر با عطرها آشنا شوید.

اما اگر برای ساخت عطر اختصاصی تان عجله دارید، با کلیک بر روی لینک زیر به مرحله بعدی بروید.

عطرهای امروزی از قسمت های مختلف گیاهان تشكیل شده اند.

این قسمتها شامل برگ تنه ریشه ساقه میوه دانه و غیره می‌باشند.

از گیاهانی که در عطر سازی کاربرد بیشتری دارند می‌توان از ترنج. هل. سدر. یاسمن. زنبق زرد و … نام برد.

از میان گیاهانی که بیشترین اهمیت را در عطرسازی دارند با توجه به قسمتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد

می توان به روغن طبیعی رز. عصاره یاسمن و گلهای پرتقال اشاره کرد.

معمولا عطرهای امروزی هر کدام شامل درصدی از گیاهان نام برده در مواد متشکله خود می‌باشند.

 

عطرهای امروزی دارای تفاوتهای زیادی با یكدیگر می‌باشند.

از جمله این تفاوتها معیار اثر اولیه عطر می‌باشد.

این اثر که در واقع همان حسی می‌باشد که در اولین برخورد با آن عطر بوجود آمده و معمولا پس از چندین دقیقه پایان می‌پذیرد.

توانمندی این اثر می‌تواند باعث جذب بیشتر مشتری شود.

اثر بعدی اثر رایحه می باشد که همان حسی است که شما پس از بو کردن پوست آغشته به عطر احساس می‌كنید.

به این مرحله. مرحله میانی نیز گفته می‌شود.

مرحله نهایی، حسی می باشد که پس از خشك شدن و یا احیانا جذب شدن عطر به پوست بدن احساس می‌شود.

عطرها را به طور کلی می‌توان به دو گروه عمده تقسیم کرد.

یکی عطرهای مایع که طیف بسیار وسیعی از عطرها را به خود اختصاص می‌دهد

و دیگری عطرهای جامد که به صورت‌های مختلفی وجود دارند.

از عمده عطرهای جامد می‌توان به مُشک جامد و عود و عطرهای شیمیایی جامد اشاره کرد.

عطرهای طبیعی به عطرهایی گفته می‌شود که حاصل تغییر و تحول در یک چیز طبیعی است؛

مثل عطر «گل محمدی» که همان گلاب است.

یا عطر گل یاس و عطر گلهای مختلف که از تغلیظ کردن عصاره گلهای مختلف به دست می‌آید.چگونه عطر خوشبو درست کنیم

یکی از طبیعی‌ترین و مرغوب ترین عطرهای طبیعی دنیا، مشک ختن است

که از ناف آهوی چینی به نام «آهوی خُتن» که در دشت «خُتن» در چین زندگی می‌کند به دست می‌آید.

همچنین عطری که از عصاره نوعی گل رز معروف به «رز محمدی» به دست می‌آید.

معروف ترین این عطر در کاشان ساخته می شود و نوع خالص آن عطر گلاب قمصر کاشان است

در ایران عصاره رقیق شده این عطر را به نام گلاب به صورت خوراکی استفاده می‌کنند.

می‌گویند پیامبر اسلام  (صلی الله علیه و آله) از این عطر استفاده می‌کرده به همین دلیل به «گل محمدی» معروف شده است.

عطرهای مصنوعی و یا شیمیایی عطرهایی هستند

که توسط علم شیمی و با تغییر و تحول در یک یا چند ماده شیمیایی بدست می‌آید.

عطرهای شیمیایی عموماً دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای طبیعی دارند؛

چون در بافت ملکولی آنها از انواع و اقسام مواد شیمیایی استفاده شده که باعث دوام زیاد آنها می‌شود.

عطرهای شیمیایی به صورت‌های مختلفی وجود دارند.

یک دسته از این عطرها با درجه خلوص بالا و به صورت مایع در قوطی‌هایی با وزنهای متفاوت و از جنس آلومینیوم و با نامهای بسیار متنوع

(چیزی در حدود بیش از ده هزار نام مختلف) تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

این قبیل عطرها را در صنایع مختلف آرایشی و بهداشتی و کرم سازی و صابون سازی به کار می‌برند.

علاوه بر آن به صورت خالص و برای خوشبویی تن و بدن نیز استعمال می‌شود.

دسته دیگر عطرهای مایع به نام عمومی «ادکلن» و با تنوع بیش از چند هزار نام متفاوت تجاری در بازار وجود دارد.

که همان عطرهای خالص مایع که ذکر آن شد به اضافه لاکی مخصوص

و ماده نگهدارنده ویژه در شیشه‌ها و قوطی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

ادکلن‌ها عموماً دوام کمتری نسبت به عطرها دارند

و در شیشه‌های اسپری‌دار ارائه می‌شوند تا استفاده از آنها راحت‌تر باشد.

گروهی دیگر از همین دسته از عطرها، اسپری‌های خوشبوکننده بدن و هوا می‌باشند

که در اشکال و انواع بسیار زیادی در بازار وجود دارند و محتویات آنها همان ترکیبات ادکلن‌هاست؛

به اضافه گازی ویژه که در کپسولهای فلزی خاص نگهداری می‌شوند.

مثل ادکلنها دارای یک اسپری است که با فشار گاز داخل کپسول به بیرون هدایت شده و با فشار زیاد اسپری می‌شوند.

 

برای ساخت عطر در خانه به صورت استاندارد از رایحه های نزدیک بهم استفاده کنید

در این مرحله کمی درباره عطرها و رایحه های مختلف توضیح داده ایم.

 

رایحه عطرهای مختلف بسته به زمانی که بوی آنها به مشام می‌رسد، به سه نت اصلی تقسیم می‌شوند.

وقتی می خواهید عطر بسازید باید نت ها را از آخر به اول اضافه کنید؛

ابتدا نت پایه، سپس نت میانی و در آخر هم نت بالایی.

عطرها معمولاً به چهار خانواده گلی، شرقی، چوبی و تازه تقسیم می‌شوند.

وقتی با چرخ رایحه و این خانواده ها آشنا باشید،

می‌توانید رایحه‌هایی را ترکیب کنید که در این دسته‌بندی به هم نزدیک‌تر هستند.

به این ترتیب هارمونی و هماهنگی رایحه‌های مختلف به حداکثر می‌رسد و می‌توانید یک رایحه جدید خلق کنید.

تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای خانواده رایحه های مختلف وجود دارد

که ما یکی از آنها را در زیر آورده ایم (به ترتیب ها دقت کنید) :

می توانید همین اطلاعات را به شکل بهتری در تصویر چرخه رایحه که در بالا آمده؛ ببینید.

برای ساخت عطر بهتر، رایحه های نزدیک را با هم مخلوط کنید!

لازم نیست همه روغن هایی که در بالا نام بردیم را داشته باشید.

البته هرچه مواد خام تنوع بیشتری داشته باشند، دست تان در ساخت رایحه بازتر است.

این روغن‌ها را می‌توانید از عطاری‌ها بخرید.

بین روغن‌هایی که نام بردیم، روغن اسانس از همه ارزانتر است چون مصنوعی است.

بطری‌ها و شیشه‌های مربا را در ظرفشویی یا با روش‌های دستی استریل کنید.

اگر از بطری‌های کهنه استفاده می‌کنید، اینکار را با دقت بیشتری انجام بدهید.

هر چیزی که اسانس و عطر به مدت طولانی در آن قرار می‌گیرد، باید کاملاً تمیز باشد.

هرچه الکل خالص تر باشد، بهتر است

یک چهارم فنجان الکل داخل شیشه مربا بریزید.

حالا می‌توانید ساخت عطر در خانه را آغاز کنید.

از قبل لیست رایحه‌ها و ترتیب اضافه کردن آنها را روی کاغذ بنویسید.

25 قطره روغن اسانس یا روغن عطر داخل شیشه مربا بریزید.

یکی از رایحه‌های لیست را بردارید و چند قطره از آن داخل شیشه بریزید.

شیشه را تکان بدهید و محلول را بو کنید (حتماً نام رایحه‌ها و تعداد قطره‌ها را روی کاغذ بنویسید).

رایحه بعدی را بردارید و چند قطره از آن هم اضافه کنید.

همینطور میزان و تعداد رایحه‌ها را کم و زیاد کنید تا به عطر دلخواه‌تان برسید.

اگر نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، الکل را در ظرف های کوچک تر بریزید

و در هر کدام از آنها رایحه‌های مختلف (با اندازه های مختلف) را آزمایش کنید.

کسب تجربه کمک می‌کند خلاقیت تان در ساخت عطر خانگی زودتر بروز پیدا کند.

وقتی به رایحه مورد نظرتان رسیدید، باید صبر کنید تا عطر خوب جا بیفتد و عمل بیاید.

ساخت عطر در خانه به دست کم 48 ساعت در محیط خشک و خنک بگذارید.

این مدت بسته به نوع رایحه هایی که استفاده کرده اید تا یک ماه هم می‌رسد.

اینکار باعث می‌شود رایحه‌های مختلف بهتر باهم ترکیب بشوند و ماندگاری عطر هم بیشتر بشود.

بعد از طی شدن زمانی که مشخص کرده اید، عطر را بردارید و آن را بو کنید.

اگر از رایحه آن راضی نبودید، از روی لیست‌تان کاستی هایش را برطرف کنید و دوباره بگذارید تا جا بیفتد.

حالا که عطرتان آماده شده باید آن را رقیق کنید.

ابتدا دو قاشق آب مقطر یا آب معدنی به آن اضافه کنید.

اگر می‌خواهید اسپری عطر بسازید، میزان آب را بیشتر کنید.

حدود پنج قطره گیلیسرین هم اضافه کنید تا رایحه عطر در طول زمان حفظ بشود.

عطر خانگی و البته اختصاصی تان آماده است!

حالا می‌توانید عطر مخصوص‌تان را داخل ظرفی که انتخاب کرده اید، بریزید.

باز هم می‌گوییم که اگر از شیشه عطرهای قدیمی تان استفاده می‌کنید،

باید آن را کاملاً استریل کنید تا اصلاً بود ندهد.

اگر از شیشه شفاف استفاده می‌کنید،

حتماً آن را با کاغذ کادو یا فویل بپوشانید. اینکار عطر را در برابر نور مقاوم می‌کند.

با کمک دکتر محمدتقی عبادی، دکترای گیاهان دارویی، دو روش دیگر ساخت عطر خانگی را به شما آموزش می دهم.

شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد

اما واقعیت این است که می‌توانید از گیاهان و گل‌های خوشبو عطر دلخواهتان را تهیه کنید.

مواد لازمش هم در دسترس است.

شاید سر دیوار خودتان یا همسایه شاید هم در باغچه حیاط. یاس امین الدوله و رز و شمعدانی با عطر بی نظیرشان در حیاط غوغایی به پاکرده اند،

براحتی این رایحه های دلپذیر را به خانه بیاورید.

 

اولین روش یعنی تقطیر با آب برای تهیه اسانس گیاهان و گل هایی مانند اسطوخودوس،

گل محمدی، رز، شمعدانی عطری، آویشن، میخک و مریم گلی به کار می آید؛

روشی که اگر به کاشان سفر کرده باشید مشابه آن را در گلاب گیری ها دیده اید.

 

برای ساخت عطر در خانه ابتدا ظرف را از آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید.

بعد گل های تازه را در آن ریخته و اجازه دهید آب جوش بیاید.

بعد از اینکه آب جوش آمد، سینی سرد را با یک شیب ملایم بالای ظرف بگیرید

تا بخار ناشی از تبخیر آب همراه با ترکیبات معطر گل ها (اسانس) روی سطح آن بنشیند.

اسانس همراه با آب دائما به صورت قطره قطره از سینی به داخل ظرف جمع آوری اسانس چکیده می‌شود.

حال شما یک لایه روغن زرد کمرنگ یا زرد مایل به سبز روی سطح آب می‌بینید که همان اسانس گیاه است.

آن را از آب جدا کرده، در یک ظرف کوچک بریزید.

یادتان باشد ظرف تان باید کاملا خشک، تیره رنگ (با کشیدن یک لایه فویل آلومینیوم می توانید ظرف را در مقابل نور عایق کنید) و متناسب با میزان اسانس تان باشد.

برای این میزان از آب و گل، ظرف یک تا یک و نیم سی سی کافی است.

در این ظرف نباید هوا باشد و چون شما دستگاه وکیوم و خارج کردن هوا از ظرف را در خانه ندارید،

بهتر است شیشه های تان کوچک باشند که با اسانس پر شوند و دیگر هوایی در آنها وجود نداشته باشد.

حالا بعد از پر کردن شیشه و ظرف موردنظر از اسانس، روی آن اتانول بریزید.

اتانول حداکثر باید ۸۰ درصد از عطر شما را تشکیل دهد؛

یعنی میزان اسانس ۲۰ درصد باشد و اتانول ۸۰ درصد.

البته اگر دوست دارید عطرتان غلیظ تر باشد، می توانید اتانول کمتری اضافه کنید.

حالا عطر دست ساز و خانگی شما آماده است.

 

 

دومین روش خیساندن در روغن های جاذب «Enfleurage» نام دارد.

و برای تهیه اسانس گل هایی چون یاس، یاس امین الدوله، اقاقیای بنفش (گلیسین)، عطر گل نرگس، یاسمن و مریم کاربرد دارد.

چون ترکیبات معطر این گل ها به دمای بالا حساس و اسانسی‌شان پایین است.

در واقع این روش، شیوه سنتی و البته گران قیمت تهیه عطر در دنیاست چون نیاز به زحمت و زمان زیادی دارد.

اما در عین حال روشی است که با استفاده از آن در خانه هم می‌توانید عطر خودتان را تولید کنید.

 

 

شما می‌توانید برای تهیه عطرو اسانس خالص با ماتماس بگیرید و یا سفارش دهید.چرا که ما مرجع فروش عطر های خالص به صورت گرمی هستیم؛و از این طریق نیاز های شما عزیزان را برآورده میکنیم.

در کنارتان هستیم 

فروشگاه اینترنتی عطرماه 24 برای شما آرزوی لحظاتی خوشبو دارد.


کلیه عطرها دارای گارانتی رایحه، کیفیت و پخش بو می‌باشد. درصورت نارضایتی عطر را عودت دهید.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در طول صدها سال، انسان‌ها به دنبال راهی برای خوشبو ساختن خود بودند. استفاده از انواع عطر نیز به این منظور در طول این سال‌ها همواره بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها بوده است. عطرهایی که می‌توانستند بوهای دلپذیر طبیعت را درون خود داشته باشند همیشه چیزی بود که افراد به دنبال آن بودند. به همین دلیل میل غریزی افراد به بوهای دوست‌داشتنی است که در طول صدها سال شاهد تولید میلیون‌ها نوع عطر و دیگر محصولات زیبایی خوشبو هستیم که از انواع مواد طبیعی و مصنوعی برای رسیدن به ترکیبی خوشبو استفاده می‌کنند.

واژه‌ی انگلیسی عطر یعنی Perfume از واژه‌ی لاتین Per به معنی «توسط» و Fumum به معنی «دود» گرفته شده است. دلیل این موضوع آن است که بسیاری از عطرهای باستانی از استخراج روغن‌های طبیعی گیاهان با فشار و بخار کردن آن‌ها به دست می‌آمدند. برای تولید عطر، جدای از ماده‌ی معطر، الکل و آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم عطر بسازیم، شاید به یکی از زیباترین دنیاهای بشریت وارد شده‌ایم که در آن بوها جان می‌یابند و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل می‌شوند. این دنیای فوق‌العاده چیزی بود که منبع الهام پاتریک زوسکیند در نوشتن رمان عطر بود.

در این مقاله قصد داریم شما را به صورت خلاصه با تاریخ عطر سازی آشنا سازیم. سپس به شما راهی ساده برای درست کردن عطر خانگی را آموزش خواهیم داد. به این ترتیب قادر خواهید بود بوی خاص خود را تولید کرده و از آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

 

چگونه عطر خوشبو درست کنیم

 

 

شاید یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌هایی که به صورت دقیق درباره‌ی عطر صحبت کرده است، کتاب مقدس باشد. در عهد جدید، در انجیل متنی می‌خوانیم که سه مغ برای زادروز عیسی زر، مر و کندر بردند. مر صمغ رزین خوشبویی است که از یک درختچه گرفته می‌شود. دیگر نشان از عطر در تاریخ را می‌توان در مصر باستان یافت. مصریان قدیم با سوزاندن بخوری خاص به نام Kyphi به بوی خوش دست می‌یافتند. این بخور از حنا، مر، دارچین و ارس ساخته می‌شد. آن‌ها از این ماده برای خوشبو کردن بدن خود استفاده می‌کردند. در برخی از دوره‌ها، مصری‌ها حتی مردگان خود را با عطر خوشبو می‌ساختند.

عطرهای تاریخی مصریان الهام‌بخش افراد در یونان باستان و روم شد. اما پس از سقوط امپراتوری رم اروپا نقش مهمی در تولید عطرها دیگر نداشت و شرقی‌ها به عنوام مهم‌ترین تولید‌کننده‌های عطر شناخته شدند. این موضوع تا زمان جنگ‌های صلیبی ادامه یافت. در آن زمان بود که جنگجویان بازگشته از فلسطین به انگلستان، فرانسه و ایتالیا با خود فرهنگ استفاده از عطر را دوباره به اروپا آوردند. سال‌های بعد اروپاییان خواص پزشکی بسیاری را نیز برای مواد معطر پیدا کردند و از این رو رواج استفاده از عطرها و مواد خوشبو در اروپا بیشتر شد. به عنوان مثال، در آن سال‌ها پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به طاعون، دهان خود را با کیسه‌های چرمی مملو از میخک تند، دارچین و دیگر ادویه‌ها می‌بستند.

در سال‌های بعد، استفاده از عطر در اروپا کاربرد بسیار بیشتری یافت. به عنوان مثال پادشاه فرانسه لوئی چهاردهم از یک نوع عطر بسیار زیاد استفاده می‌کرد و به آن عشق می‌ورزید. دربار لوئی چهاردهم نیز جدای از عطر شخصی مورد استفاده‌ی او همواره خوشبو بود. او دستور داده بود که مقدار بسیار زیادی گل‌های خشک را در دربار او جهت خوشبو ساختن آنجا مورد استفاده قرار دهند. میهمانان امپراتور نیز پیش از رفتن نزد او در شیر بز و گلبرگ‌های رز استحمام می‌کردند. به این دلیل بود که جنوب فرانسه که منبع تولید اصلی این مواد خوشبو بود، در سال‌های بعد به عنوان یکی از مهم‌ترین و پیشروترین مراکز تولید عطر مطرح شد.

 

ادکلن یکی از قدیمی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین هدیه‌هایی بوده است که افراد برای آنان که دوستشان داشتند تهیه می‌کردند. اما تصور کنید عطری را به کسی هدیه دهید که خود آن را ساخته‌اید. قطعاً می‌تواند تجربه‌ای رویایی برای آنکه دوستش دارید را با هدیه‌ی عطر مخصوص او بسازید. اگر شما هم به دنبال پاسخ سؤال چگونه عطر بسازیم هستید، شاید بهتر باشد این بار به صورت جدی به این موضوع فکر کنید. عطری که خود می‌سازیم خالی از ترکیبات شیمیایی بوده و به صورت کامل مطابق امیال و سلیقه‌ی ما است. در ادامه یاد خواهیم گرفت چگونه به شکلی ساده و ابتدایی عطر بسازیم.

 

اگر بخواهیم ادکلن بسازیم، باید بتوانیم مواد اولیه‌ی مختلفی را تهیه کنیم که باعث می‌شوند بویی فوق‌العاده بدهند. عطر تشکیل شده از روغن‌های معطر، آب و الکل است. در ادامه مواردی را که برای درست کردن عطری ساده نیاز به فراهم کردن آن‌ها دارید را آورده‌ایم.

 

۲۵ قطره از روغن‌های اساسی در حقیقت تولید کننده‌ی بوی خاص عطر ما هستند. ترتیب‌بندی آن‌ها به شکل زیر است:

شما همچنین می‌توانید از دو قطره برای نت‌های بین این نت‌ها که در انگلیسی به آن‌ها Bridge Notes می‌گویند استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهیم عطر بسازیم، باید بدانیم که این روغن‌های خوشبو اساس نت‌های عطر ما را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایه، نت‌هایی هستند که در طول زمان بیشتری می‌مانند. نت‌های میانی کمی زودتر از بین می‌روند و نت‌های بالایی بویی لطیف را تشکیل می‌دهند و اول از همه ناپدید می‌شوند. نت‌های که آنان را اصطلاحاً Bridge Notes می‌نامند، میزان تبخیری میانی دارند و به عنوان اتصال‌دهنده‌ی بوهای مختلف عمل می‌کنند. گاهی اوقات وقتی می‌خواهیم ادکلن بسازیم، مواد دیگری نیز به آن اضافه می‌کنیم که از میان آن‌ها می‌توان به نمک دریا، فلفل سیاه، کافور و علف تیور اشاره کرد.

از جمله نت‌های معمول که زمان ساخت عطر می‌توانیم مورد استفاده قرار دهیم موارد زیر هستند:

 

نحوه‌ی ترکیب این نت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این شکل است که می‌توانید بوی خاص خود را تولید کنید. اگر بخواهیم عطر بسازیم، باید به این ترتیب و نحوه‌ی ترکیب این نت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. ممکن است در این طول کار روش خود را تغییر داده و یا روشی را که انجام داده و از نتیجه‌ی آن راضی بوده‌اید را یاداشت کنید. زمانی که می‌خواهیم عطر بسازیم، رسیدن به بوی مورد نظرمان تا حدود زیادی بستگی به تجربه دارد. باید موارد مختلف را تجربه کرده و امتحان کنیم.

 

منابع:

 

https://www.thoughtco.com/make-homemade-perfume-recipe-605976

http://www.madehow.com/Volume-2/Perfume.html

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


کد تایید *

 

بدون هیچ قرعه کشی از مه‌استایل هدیه دریافت نمائید.

۲۰٫۰۰۰ تومان هدیه اولین خرید برای همه شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم. کافی است اطلاعات خود را وارد کنید و هدیه خود را همین الان دریافت نمائید:


کد تایید *

چگونه عطر خوشبو درست کنیم


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟



آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.


کد تایید *


عضویت

مشاهده سبد خریدصورت حساب

هزینه کلی: 0 تومان

مشاهده سبد خریدصورت حساب

چگونه ادکلن بسازیم، عطرچگونه ساخته می شود؟ ادکلن ها را چگونه می سازند؟

از زمان های بسیار قدیم ، بشر برای تولید عطرهای خوشبو کننده از عناصر طبیعت استفاده می کرد.چگونه عطر خوشبو درست کنیم

این عطرها اشکال مختلفی از جمله گیاهان خشک شده ، چوب سوزانده شده و یا روغن فشرده شده دارند.

در این دوران مدرن ، انسان روزانه از انواع اقلام معطر استفاده می کند.

صابون ها ، لوسیون ها ، شمع ها ، محصولات تمیز کننده و البته عطرهای شخصی.

عطر ها و ادکلن های متفاوتی در بازار وجود دارند که حتی نمیشود نام آنها را تک به تک حفظ کرد.

برای اینکه ایده بهتری در مورد نحوه تولید عطر به شما ارائه دهیم ، فرآیندهای استفاده شده در طول تاریخ را برای شما توضیح خواهیم داد.

ما همچنین در مورد تولید مدرن عطر نیز که در این دوره ساخته میشود هم صحبت خواهیم کرد.

ممکن است تعجب کنید که چقدر کار برای ساختن رایحه مورد علاقه انسان ها پیش می رود!

شاید برایتان جذاب باشد که عطر در زمان قدیم چگونه ساخته می شد؟

در دوره های خیلی قدیم ، سازندگان عطر توانایی تولید بوی مصنوعی را نداشتند.

تمام عطرها از یک راه یا دیگری از روی زمین آمده بودند.

تمدن های باستانی لوسیون ها و آب بدن را با گل های معطر و انواع مختلف چوب درست میکردند.

آنها همچنین ادویه جات مانند دارچین و میوه را سوزاندند و روغن آنها را از گیاهان استخراج کرده و استفاده میکردند.

قبل از شروع فرآیند تولید عطر  ، ابتدا مواد تشکیل دهنده عطرهای گیاهی و حیوانی باید جمع آوری شوند .

روش های مختلف استخراج روغن های گیاهی با گذشت زمان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

در طی سالها ، روشهای استخراج عطر و ساخت تولید و نوآوری شد.

نه تنها عطر به عنوان یک لوازم آرایشی تشریفاتی و سمبل عمل کرد بلکه راه جدیدی را برای تجارت باز کرد.

به عنوان مثال ، بسیاری معتقدند که ایرانیان فرایند تقطیر را اختراع کردند که منجر به استفاده از الکل به عنوان پایه عطر شد.

ایرانیان قرنها بر تجارت عطرها تسلط داشتند ، به احتمال زیاد به دلیل روش جدیدی که در این زمینه به کار بردند.

عطر شگفت انگیز و تابستانی آکوا بولگاری پور هوم را بیشتر بشناسید!

تهیه و ساخت عطر شامل جمع آوری مواد تشکیل دهنده ، استخراج روغن ها ، مخلوط کردن و کنترل کیفیت می باشد.

نکته جالب توجه این است که امروزه بسیاری از روشهای ساخت عطر از روش های قدیمی الهام میگیرند.

البته ، تکنیک ها و مخلوط هایی توسط دانشمندان و متخصصان دیگر به پایان رسیده و تکمیل شده اند ،

اما برخی از روش ها بسیار شبیه به همتایان اولیه و روش های ساخت قدیمی هستند.

بسیاری از عطرها با استخراج روغن معطر از مواد طبیعی ساخته می شوند.

این مواد می توانند شامل گیاهان ، میوه ها ، چوب ها و حتی ترشحات حیوانات باشند.

از منابع دیگری مانند الکل ، زغال سنگ ، تار و پتروشیمی می توان در طی مراحل تولید و ساخت عطر استفاده کرد.

برای رایحه هایی که در طبیعت وجود ندارد و یا روغنهای اساسی تولید نمی کنند ، از مواد شیمیایی مصنوعی برای ساخت عطر استفاده می شود.

بسیاری از عطرهای محبوب در این دسته قرار می گیرند ،

بنابراین به احتمال زیاد در عطر مورد علاقه شما از عطرها و رایحه های مصنوعی به کار رفته است.

برای ایجاد عطر ، مواد طبیعی باید روغن آنها را استخراج کند.

استخراج روغنهای اساسی از راههای مختلفی قابل انجام است:

روغنها را می توان از طریق استخراج با حلال ، تقطیر بخار ، مسدود کردن (فرایندی که روغنها را فشرده می کند) یا مکش بدست آورد.

بعضی از روشها ممکن است شما در خانه  انجام دهید ،

اما برخی دیگر ممکن است بخواهید آنها را به متخصصین این کار واگذار کنید.

این روش با قرار دادن گیاهان در ظرف بزرگ و چرخان انجام می شود.چگونه عطر خوشبو درست کنیم

سپس گیاهان با اتر یا بنزن نفتی پوشانده می شوند.

قسمتهای گیاهی سرانجام در حلال مورد استفاده حل می شوند و ماده مومی را به وجود می آورند.

این ماده سپس در  الکل قرار می گیرد.

روغن در الکل حل می شود ، که پس از آن سوخته می شود و مایع عطر بسیار غلیظی باقی می گذارد.

با تقطیر بخار ، مواد طبیعی در یک جا قرار می گیرند.

این مواد تا زمانی که استخراج نشوند در جای خود قرار دارند.

ماده حاصل سپس از طریق لوله ها عبور می کند ، جایی که سرد می شود و سپس به مایع تبدیل می شود.

علاوه بر تقطیر ، روغنها را می توان با جوشاندن در آب از مواد گیاهی نیز استخراج کرد.

فرایند مکش شبیه به دامپزشکی است ، اما از چربی های گرم شده برای تولید رایحه های مختلف استفاده میشود.

سپس چربی ها باید در الکل حل شوند تا روغنهای اصلی به دست بیایند.

فرآیند ایجاد رایحه پس از استخراج و جمع آوری روغنهای تولید شده آغاز می شود.

پس از انتخاب همه مواد اولیه ، آنها باید با هم مخلوط شوند.

روغن ها براساس فرمولی که توسط یک متخصص در صنعت عطر از پیش تعیین شده مخلوط شده اند.

بسیاری از این فرمول ها با دقت در طی چند سال ایجاد شده اند و اغلب شامل صدها ماده مختلف هستند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، برخی از مواد تشکیل دهنده عطر از گیاهان و بعضی دیگر محصولات حیوانی هستند.

به عنوان مثال ، کرچک از beavers ، مشک از گوزن های نر و عنبر از نهنگ اسپرم حاصل می شود.

مواد حیوانی معمولاً به عنوان ماده ثابت کننده مورد استفاده قرار می گیرند که باعث می شود عطر به آرامی تبخیر شود و بوی طولانی تری داشته باشد.

سایر مواد ثابت کننده شامل تار ذغال سنگ ، خزه ، رزین یا مواد شیمیایی مصنوعی است.

الکل و گاهی اوقات آب برای رقیق کردن مواد در عطرها استفاده می شود.

این نسبت الکل به عطر است که قدرت و ارزش عطر را تعیین می کند.

هرچه روغن طبیعی عطر بیشتر باشد عطر نیز گران تر و با ارزشمند تر است.

عطر های خیلی خوب و با کیفیت، اغلب ماهها یا به طور بالقوه حتی سالها پس از مخلوط شدن رایحه ماندگار می شوند.

این کار برای اطمینان از ایجاد رایحه مناسب انجام می شود.

عطرها از مواد های برتر تشکیل شده اند که رایحه را با بدن و عطر ماندگار ایجاد می کنند.

کنترل کیفیت یک جنبه اساسی در فرایند تولید عطر است.

تضمین می کند که عطر تمام شده حاوی هیچ محصول مضر یا ناخواسته ای نیست ، که برخی از آنها حتی ممنوع است.

به این ترتیب از شهرت برند و از همه مهمتر بهداشت عمومی محافظت می شود.

برداشت مواد طبیعی می تواند دشوار باشد ، و بعضی از عطرها از روغنهای طبیعی حیوانات استفاده می کنند

که جمع آوری آنها نیز می تواند مشکل ساز باشد.

عطر مصنوعی به عطرهای تجاری اجازه داده است تا راحت تر عطر و بوی خود را ایجاد کرده و به کنترل کیفیت کمتری نیاز داشته باشند.

امروزه بطور خیلی زیادی عطرها با استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی ساخته می شوند.

اغلب ، رایحه هایی که به طور طبیعی پیدا یشوند به جای اینکه از آنها استفاده شده و استخراج شوند ، مصنوعی تولید می شوند.

این امر به کاهش هزینه های تولید عطر و افزایش دسترسی آن به عموم اجازه می دهد.

احساس بوی ما قدرتمندترین حس از حواس پنجگانه است ، به نظر نمی رسد که به زودی عطر از بین برود.

اهمیت عطر از ابتدای زمان بسیار زیاد بوده است ،

به این معنی که بو برای بسیاری از اهداف از جمله احساسات ، حافظه ، خلاقیت و روابط بسیار ارزشمند است.

به دلیل تأثیر قابل توجه حس بویایی ما بر زندگی روزمره  ،

تحقیقات در زمینه های عطر مصنوعی انسان و ایجاد مجدد عطرهای جدیدتر بدن انسان یعنی فرمون و آروماتراپی انجام می شود.

عطر می تواند تا جایی پیش برود که باعث تقویت حالات عاطفی انسان و برانگیختگی جسمی شود.

تولید کنندگان عطر از زمان های بسیار قدیم فاصله زیادی با روش های تولید و ساخت  قدیمی داشته اند ،

اما بسیاری از روش های استخراج خسته کننده نیز هستند.

معرفی مواد شیمیایی مصنوعی باعث شده است تا روند کمی سریعتر و مقرون به صرفه تر شود.

وقتی اصول عطرسازی را بلد باشید و با تئوری های ساخت عطر و رایحه آشنا باشید،

هم می توانید عطرهای گران قیمت را با هزینه کم بسازید و هم خودتان رایحه های جدید خلق کنید.

ساخت عطر در خانه بیشتر از هر چیز نیاز به دقت و حوصله دارد. پس اگر تازه کار هستید،

نباید یکی دوبار اول انتظار رایحه های خاص و هارمونیک داشته باشید.

بطری ها و شیشه هرا در ظرفشویی یا با روش های دستی استریل کنید.

اگر از بطری های کهنه استفاده می کنید، اینکار را با دقت بیشتری انجام بدهید.

هر چیزی که اسانس و عطر به مدت طولانی در آن قرار می گیرد، باید کاملاً تمیز باشد.

یک چهارم فنجان الکل داخل شیشه ای که در آن در نظر گرفته اید اظافه کنید.

حواستان به رایحه ای که میخواهید ایجاد کنید باشد.

رایحه عطرهای مختلف بسته به زمانی که بوی آنها به مشام میرسد، به سه نت اصلی تقسیم میشوند.

نت بالایی : رایحه ای است که به محض استعمال عطر احساس میشود و کمی بعد از بین میرود.

نت بالایی معمولاً یکی از این رایحه هاست : لیمو، پرتقال، گریپ فروت، نارنج، نعناع تند، نعناع و … .

نت میانی : این نت بلافاصله بعد از تمام شدن نت بالایی به مشام میرسد.

نت بالایی رایحه هایی مثل گشنیز، مرزنگوش، ریحان، علف لیمویی، رزماری، شمعدانی، اسطوخودوس و … است.

نت پایه : این نت بعد از نت میانی احساس میشود و رایحه اصلی عطر شماست.

نت پایه معمولاً بوی پچولی یا نعناع هندی، کندر، چوب سرو و کاج میدهد.

وقتی می خواهید عطر بسازید باید نت ها را از آخر به اول اضافه کنید؛ ابتدا نت پایه، سپس نت میانی و در آخر هم نت بالایی.

25 قطره روغن اسانس مورد نظر را یا روغن عطر داخل شیشه عطر بریزید.

شیشه را تکان بدهید و محلول را بو کنید.

رایحه بعدی را بردارید و چند قطره از آن هم اضافه کنید.

همینطور میزان و تعداد رایحه ها را کم و زیاد کنید تا به عطر دلخواه تان برسید.

وقتی به رایحه مورد نظرتان رسیدید، باید صبر کنید تا عطر خوب جا بیفتد و عمل بیاید.

عطر را به دست کم 48 ساعت در محیط خشک و خنک بگذارید.

این مدت بسته به نوع رایحه هایی که استفاده کرده اید تا یک ماه هم میرسد.

اینکار باعث میشود رایحه های مختلف بهتر باهم ترکیب بشوند و ماندگاری عطر هم بیشتر بشود.

حالا که عطرتان آماده شده باید آن را رقیق کنید.

ابتدا دو قاشق آب مقطر یا آب معدنی به آن اضافه کنید. اگر می خواهید اسپری عطر بسازید، میزان آب را بیشتر کنید.

حدود پنج قطره گیلیسرین هم اضافه کنید تا رایحه عطر در طول زمان حفظ بشود.

حتما شما انتظار ندارید چنین کالایی به ظاهر ساده ساخت بسیار پیچیده ای داشته باشد.

هر بار که عطر و بویی جدید را امتحان کنید ، در مورد آنچه در ایجاد و ساخت عطر انجام شده است ، فکر کنید.

اگر مایل هستید برخی از عطرهای مختلف موجود دنیای امروز را امتحان کنید ،

می توانید با خرید عطر و ادکلن با تخفیف بالا به صورت آنلاین از فروشگاه الیسا پرفیوم خرید کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

دیدگاه

برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

ارسال نظر

فروشگاه عطر الیسا این امکان را برای شما فراهم آورده که در طول هفته به جز ایام تعطیل عطر مورد نظر خود رایگان و فوری در محل تحویل بگیرید

به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز فروشگاه عطر الیسا سفارشات شما را به صورت رایگان کادو پیچ مینماید. درصورت تمایل در مرحله پایانی خرید در قسمت توضیحات کافیست بنویسید (سفارش را کادو کنید)

تماس: 02144735424 09123001457

طراحی سایت فراداده

چگونه سرکه خانگی درست کنیم؟- چگونه یک عطر لباسشویی بسیار معطر درست کنیم ,این مواد در عرض 24 ساعت باعث معطر شدن سرگه می شوند که باید بعد از این مدت آنها را از سرکه خارج کرد. … چگونه می توان یک عطر خانگی تولید کرد؟ … چگونه سرکه خانگی درست کنیم؟ …چگونه صابون حمام مایع درست کنیممحصولشستشوی صابون مایع دست آنزیم 13045- چگونه صابون حمام مایع درست کنیم ,چگونه در خانه پودر و صابون لباسشویی ارگانیک درست کنیم.روش درست کردن مایع لباسشویی طبیعی 1- یک قالب صابون را رنده کنید. 2- صابون رنده شده را در ظرفی …

چگونه می توان توپک خرمای درست کردآکاایران: چگونه می توان توپک خرمای درست کرد آکاایران: یکی از پرفایده ترین خوراکی های روی زمین، خرما میباشد خوشبختانه خرما در ایران به وفور یافت میشود، به طوری یکی از اقلام صادراتی ما …

آکاایران: چگونه قهوه درست کنیم +آموزش تهیه بهترین قهوه. اگر می خواهید بهترین قهوه خوشمزه را درست کنید و نوش جان نمایید باید بدانید که برای درست کردن آن باید به نکاتی توجه نمایید که ما در این مطلب به شما خواهیم گفت.

عطر یک هدیه ی کلاسیکه، اما زمانی که شما خودتان این عطر را درست کرده باشید بسیار منحصر بفرد و ویژه خواهد بود، مخصوصا اگر شما این عطر خود ساخته رو تو یه بطری زیبا بسته بندی کنید.

برای درست کردن یک عطر نت ها را چگونه با هم ترکیب کنیم؟ برای ساخت یک عطر نخست باید نت پایه را به مقدار ۲۰ درصد، بعد از آن نت میانی را به مقدار ۵۰ درصد و در پایان نت بالایی را به ميزان ۳۰ درصد با …چگونه عطر خوشبو درست کنیم

ساخت عطر خانگی با رایحه مورد علاقه تهیه عطر و ادکلن در خانه l ساخت عطر خانگی l روش ساخت عطر اسطوخودوس مریم گلی و شمعدانی l طرز تهیه عطر یاس امین الدوله l چگونه عطر بسازیم ساخت عطر خانگی مطمئنا شما هم از عطرها با برندهای …

چگونه حلقه معطر بسازیم ؟ | ویکی چجور … %

انتخاب عطر و خوشبوکننده در اتاق بسیار اهمیت دارد. عطر باید شادی­ بخش بوده و روی اعصاب و روان تاثیر مثبت داشته باشد. در اینجا ما سه شیوه برای تهیه بالش­های معطر اتاق نشیمن پیشنهاد کرده ­ایم:

معمولا انتخاب عطر و ادکلن در نگاه اول برای بسیاری از افراد سخت است و اصول اولیه خرید عطر و ادکلن را نمی دانند. چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟ انواع عطر ها: ۱- عطر خالص:

چگونه حلقه معطر بسازیم ؟ | ویکی چجور … %

در این چگونه با روش ساخت کرم اصلاح خانگی اشنا می شویم. ۱- یک قطعه صابون مرطوب کننده و یک صابون معمولی بردارید و آنها را در یک قابلمه ی استیل بزرگ رنده کنید.

روش ساخت عطر در خانه. شاید به نظرتان ساختن عطری که به سلیقه خودتان باشد در منزل کار خیلی سختی باشد، مثلا برای کادو دادن به یک دوست عزیز میتوانید خودتان در خانه برای او عطر بسازید و از اینکه دست ساز خودتان است به خودتان …

روش ساخت عطر در خانه. شاید به نظرتان ساختن عطری که به سلیقه خودتان باشد در منزل کار خیلی سختی باشد، مثلا برای کادو دادن به یک دوست عزیز میتوانید خودتان در خانه برای او عطر بسازید و از اینکه دست ساز خودتان است به خودتان …

چگونه کرم اصلاح صورت درست کنیمآرایش و زیبایی لوازم آرایشیچگونه کرم اصلاح صورت درست کنیم در این چگونه با روش ساخت کرم اصلاح خانگی اشنا می شویم ۱- یک قطعه صابون مرطوب کننده و یک صابون معمولی بردارید و آنها را در یک قابلمه

در این چگونه با روش ساخت کرم اصلاح خانگی اشنا می شویم. ۱- یک قطعه صابون مرطوب کننده و یک صابون معمولی بردارید و آنها را در یک قابلمه ی استیل بزرگ رنده کنید.

ساخت عطر خانگی با رایحه مورد علاقه تهیه عطر و ادکلن در خانه l ساخت عطر خانگی l روش ساخت عطر اسطوخودوس مریم گلی و شمعدانی l طرز تهیه عطر یاس امین الدوله l چگونه عطر بسازیم ساخت عطر خانگی مطمئنا شما هم از عطرها با برندهای …

به نام خدا. دستور العمل تولید یک عطر خانگی شخصی: عطر یک هدیه ی کلاسیکه، اما زمانی که شما خودتان این عطر را درست کرده باشید بسیار منحصر بفرد و ویژه خواهد بود، مخصوصا اگر شما این عطر خود ساخته رو تو یه بطری زیبا بسته بندی …

تهیه صابون پاپایا در خانه- چگونه تجارت صابون معطر را در هند … برای ماشین لباسشوییچگونه در خانه پودر و صابون لباسشویی ارگانیک درست کنیم 20/11/2018· روش درست کردن مایع لباسشویی طبیعی 1- یک قالب …

چگونه یک عطر خانگی درست کنیم، چه رایحه هایی برای ساخت عطر مردانه مناسب تر است، راهنمای خرید عطر و ادکلن، رایحه مرکبات چه تاثیری بر نت آغازین عطر دارد

حالا عطر دست ساز و خانگی شما آماده است. نکته: ۱-بهتر است ظرفی که برای جوشاندن گیاه در آب استفاده می کنید پیرکس باشد. چون این ظروف واکنشی نسبت به ترکیبات معطر گیاه نشان نداده و آنها را تغییر نمی …

تهیه صابون پاپایا در خانه- چگونه تجارت صابون معطر را در هند … برای ماشین لباسشوییچگونه در خانه پودر و صابون لباسشویی ارگانیک درست کنیم 20/11/2018· روش درست کردن مایع لباسشویی طبیعی 1- یک قالب …

چگونه حلقه معطر بسازیم ؟ | ویکی چجور … %

چگونه از عطر و ادکلن درست و صحیح استفاده کنیم؟ … یک عطر خوشبو به شما القا می شود، منحصر به فرد بودن با یک ادکلن یا عطر خاص هم موضوعی است که بسیار مورد توجه افرا قرار میگیرد. اما چگونه و در چه …

محصولشستشوی صابون مایع دست آنزیم 13045- چگونه صابون حمام مایع درست کنیم ,چگونه در خانه پودر و صابون لباسشویی ارگانیک درست کنیم.روش درست کردن مایع لباسشویی طبیعی 1- یک قالب صابون را رنده کنید. 2- صابون رنده شده را در ظرفی …

خانه چگونه عطر میوه طبیعی در خانه درست کنیم؟ همه انسان های دوست دارند که خوشبو باشند و به همین دلیل به سمت عطرها روی می آورند تا با استفاده از آن ها خوشبو شوند.

Copyright ©AoGrand All rights reserved

چگونه عطر خوشبو درست کنیم
چگونه عطر خوشبو درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *