چطور لباس شب یلدا درست کنیم

 
helpkade
چطور لباس شب یلدا درست کنیم
چطور لباس شب یلدا درست کنیم

یکی از جشن های بزرگ ایرانی ها که قدمتی دیرینه دارد، یلدا است. در این شب خانواده ها دور هم جمع می شوند تا طولانی ترین شب سال را جشن بگیرند، خوراکی های مخصوص این شب را می خورند و فال حافظ می گیرند. اما چیزی که این روزها به این سنت دیرینه اضافه شده، پوشیدن لباس هایی با تم شب یلدا است. امروز برخی از خانواده ها، لباس هایی با تم شب یلدا بر تن می کنند تا به این جشن زیبا، رنگی زیباتر ببخشند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب، ایده هایی را برای لباس یلدا بچه گانه به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

شب یلدا، آخرین شب پاییزی است و به طولانی ترین شب سال معروف است. در این شب اغلب خانواده ها دور هم و در خانه بزرگ ترها جمع می شوند، از ایام خوش می گویند و شبی بسیار زیبا را در کنار هم رقم می زنند. اما همان طور که گفته شد، برخی از خانم ها دوست دارند تا علاوه بر تزئین سفره شب یلدا، به این شب رنگ و رخ دیگری ببخشند و آن هم استفاده از لباس هایی با تم شب یلدا است. در این میان پوشاندن لباس یلدا بچه گانه به تن بچه های کوچولو می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. همان طور که می دانید، هندوانه به عنوان یکی از نمادهای شب یلدا شناخته می شود، به همین دلیل است که برای انتخاب لباس یلدا بچه گانه، لباس هایی با تم و رنگ هندوانه انتخاب می کنند:

اگر کودک شما یک دختر است، شما می توانید از این ایده ها استفاده نمایید و یک لباس زیبا برای او فراهم سازید:

سارافون قرمز و سبز یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب لباس یلدا بچه گانه است. شما می توانید یک پارچه قرمز خریداری کنید و یک سارافون دامن دار زیبا برای دختر خود بدوزید. البته برای آنکه تم این لباس را بیشتر به شب یلدا نزدیک کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم یک چین سبز رنگ و یا نواری سبز رنگ در پایین دامن بدوزید تا لباس چیزی شبیه هندوانه را یادآور شود.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

اگر دوست داشته باشید شما می توانید به راحتی با انتخاب یک پارچه قرمز، سبز و سفید، لباسی بدوزید که کاملا شبیه به هندوانه است. کافیست از پارچه قرمز برای پایه لباس استفاده نمایید و سپس قسمت های پایینی را یک نوار سفید و سپس یک نوار سبز بدوزید؛ درست شبیه به هندوانه!

اگر دوختن لباس یلدا بچه گانه برای شما کاری سخت و حتی زمان بر است، شما می توانید به راحتی در مغازه ها و بازار، لباس هایی را انتخاب نمایید که روی آن هندوانه دوخته شده است. یا اصلا می توانید یک تیشرت ساده دخترانه که روی آن عکسی از هندوانه چاپ شده است را برگزینید.

راه های ساده تری هم برای انتخاب یک لباس یلدا بچه گانه وجود دارد، آن هم پوشاندن یک لباس قرمز رنگ به همراه جوراب های هندوانه ای است. شما می توانید بدون صرف هزینه های زیاد، از همان لباس های قدیمی فرزندتان استفاده کرده و تنها با خرید یک جوراب هندوانه ای، در لباس کودک خود، تم شب یلدا اضافه نمایید.

برای پسربچه ها نیز شما می توانید لباس هایی با تم شب یلدا انتخاب نمایید:

اگر می خواهید یک لباس شیک و نسبتا رسمی بر تن پسربچه خود کنید، کافیست یک لباس با تم زرشکی تیره برای او انتخاب کنید و سپس کراوات و پاپیون هایی با طرح هندوانه برای او تهیه و یا خریدای نمایید. به همین سادگی شما می توانید لباسی برای شب یلدا برای کودک پسر خود طراحی نمایید.

خوشبختانه امروز طراحان پارچه و طراحان لباس خلاقی وجود دارند که خود را برای تمام مناسبت ها آماده می سازند. شما می توانید با یک گشت ساده در فروشگاه های لباس، بلوز و شلوارهایی با طرح هندوانه ببینید که برای پسر بچه ها طراحی شده اند. این لباس ها می توانند گزینه های مناسبی برای کودک شما باشند.

اگر پیدا کردن لباس هایی که طرح هندوانه دارند، برای شما دشوار است، می توانید لباس هایی ساده اما با رنگ های قرمز و سبز انتخاب نمایید تا بتوانید هندوانه را به راحتی در ذهن ها تداعی کنید.

برای انتخاب لباس یلدا بچه گانه شما گزینه های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. کمی با رنگ ها بازی کنید و سعی کنید با چیدمان درست رنگ هایی مانند قرمز سبز، سفید و مشکی، نماد شب یلدا که هندوانه است را درون لباس ها پیاده سازی نمایید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم اکسسوری ها را نیز فراموش نکنید؛ یک تل و یا کش سر هندوانه ای، یک کلاه پسرانه قرمز و سبز و یا هر چیز دیگری می تواند به شما برای طراحی لباس یلدا بچه گانه کمک شایانی نماید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آراء: 4

تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

درست است که بیشتر لباس های یلدایی موجود در بازار برای کودکان و نوزادان تهیه میشوند اما خوب بالاخره بزگتر ها هم دل دارند و این نوشته از دلبرانه متعلق به مدل های لباس یلدا دخترانه و زنانه شیک و جدید است که از صفحات نت و اینستاگرام ایرانی و خارجی جمع آوری و در آستانه شب چله تقدیم خانم های خوش سلیقه میشود . بیشتر این لباس ها با الهام از المان اصلی شب یلدا یعنی هندوانه ، از طرح های هندانه ای استفاده کرده است ، بعضی از این لباس ها مناسب مجالس و مهمانی های زنانه شب یلداست و بعضی مناسب دور همی های خانودگی و صمیمی تر . امیدوارم این نوشته نظر شما عزیزان را جلب کند و ایده های خوبی به شما برای تهیه لباس شب یلدا بدهد.

شب یلدا چی بپوشم ؟ 

قرمز و سبز مناسب ترین رنگ ها برای انتخاب لباس در شب یلداست پس کمد لباس ها را برای پیدا کردن لباس هایی مناسب این شب با رنگ های قرمز یا سبز زیر و رو کنید.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

اگر برای پوشیدن لباس قرمز معذب هستید یا لباس سبز متناسب مهمانی ندارید میتوانید تنها به پوشیدن یک شال یا روسری قرمز برای این شب اکتفا کنید . هر چند در این سال ها مدل های شال و روسری زیبایی متناسب با شب چله در بازار وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

اگر تا حالا فکر میکرید لباس هندانه ای فقط مخصوص دختر بچه ها یا پسر بچه هاست با دیدن تصاویر این نوشته که اکثر آنها لباس های دخترانه و زنانه یلدایی با طرح هندوانه است متقاعد خواهید شک لباس های هندوانه میتواند یک استایل یلدایی شیک برای شما با هر سن و سلیقه ای باشد.

بجز لباس های طرح هندوانه ، لباس هایی با طرح و نقش انار هم میتواند برای شب یلدا مناسب باشد بخصوص که انار میوه ای است که یک جورهایی نمادی از عشق است و میتواند به عنوان یک المان زیبا با رنگ بندی درخشان به صورت گل دوزی یا سوزن دوزی روی لباس یا مانتو شما خودنمایی کند.

اگر میانه ای با لباس های طرح دار یا رنگی رنگی ندارید میتوانید همان لباس های مشکی یا سنگین رنگین خود را اکسسوار یلدایی مثل پاپیون ، گل سینه ، گل سر ، دستبند با رنگ بندی و طرح هایی یلدایی حس و حال متناسب با شب چله ببخشید .

از آنجایی که شب یلدا یک مناسبت کهن و اصیل و سنتی در میان رسوم ایران زمین است انتخاب لباس هایی با طرح و رنگ سنتی میتواند کاملا با روح شب یلدا متناسب باشد. پس سراغ شال و روسری مانتو و کیف های سنتی تان بروید و آن را برای این شب آماده کنید.

پوشیدن لباس ست آن هم با این همه گزینه ای که این سال ها به عنوان ست زن و شوهر ، ست مادر و دختر و ست خانوادگی برای شب یلدا در بازار عرضه شده است یکی از بهترین و خاص ترین انتخاب ها برای لباس پوشیدن در شب یلداست حتما به آن فکر کنید.

مدت زمان کمی تا شب یلدا این جشن کهن ایرانی باقی مانده است.شب یلدا طولانی ترین شب سال است که همزمان با آن بلندتر شدن روزها در نیم کره شمالی آغاز می شود که به آن انقلاب زمستانی می گویند.ایرانیان و بسیاری دیگر از اقوام این شب را جشن می گیرند.واژه یلدا در لغت به معنای ولادت و تولد است.ایرانیان چندین هزار سال است که این شب را جشن می گیرند و تا سپیده دم با یکدیگر بیدار می مانند که تاریکی و نبود خورشید روحیه آنان را تضعیف نکند و با روشن شدن آسمان به رختخواب می روند.

لباس شب یلدا دخترانه

 

آیین شب یلدا یا چله دورهم جمع شدن وخوردن آجیل و شیرینی، میوه وهندوانه است.همه این میوه ها جنبه نمادین دارند و نشان از برکت، تندرستی، شادکامی و فراوانی هستند.همچنین انار و هندوانه نماد از خورشید در شب تاریک هستند.

مدل لباس یلدا دخترانه

شاید موضوعی که ذهن خانم ها بخصوص دختر خانم های جوان را برای این جشن کهن ایرانی درگیر کند این است که در شب یلدا چه بپوشیم؟ اصلا نگران نباشید با دیدن تصاویر این نوشته حتما ایده های به درد بخوری برای انتخاب یک لباس مناسب مهمانی های یلدایی پیدا خواهید کرد. البته ممکن است لازم شود برای تبدیل این لباس ها برای لباسی که در جمع های فامیلی و مختلط قابل استفاده باشد نیاز به یک کت بلند یا مانتو یا اضافه کردن آستین داشته باشید. اما برای مهمانی ها و دور همی های زنانه همین مدل ها میتواند معرکه باشد.

لباس شب یلدای دخترانه

امیدوارم از مطالب این نوشته و عکس ها و مدل لباس های یلدایی دخترانه آن راضی باشید

و بتوانید برای تهیه لباس شب یلدا از این ایده ها استفاده کنید .

مدل لباس شب یلدا دخترانه

لباس شب یلدا زنانهلباس برای شب یلدا زنانه

لباس شب یلدای زنانهلباس مخصوص شب یلدا زنانه

مدل لباس شب یلدا زنانه

مدل های لباس شب یلدا زنانه

لباس مجلسی برای شب یلدا

لباس مجلسی مخصوص شب یلدا

لباس مجلسی مناسب شب یلدا

لباس مجلسی زنانه شب یلدا

لباس های مجلسی شب یلدا

مدل لباس مجلسی شب یلدا

لباس مجلسی دخترانه برای شب یلدا

لباس هندوانه ای دخترانه شب یلدا

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

لباس هندوانه ای دخترانه برای شب یلدا

 

مدل لباس هندوانه ای دخترانهدوخت لباس هندوانه ای دخترانه

لباس بافتنی هندوانه ای دخترانهمدل های شیک و با کلاس لباس هندوانه ای دخترانه

لباس عروس برای شب یلدامدل لباس عروس برای شب یلدا

لباس شب یلدا برای عروسلباس مناسب عروس برای شب یلدا

عکس لباس عروس برای شب یلدا

لباس عروس در شب یلدا

لباس عروس مخصوص شب یلدا

مطالب مرتبط

ست یلدا | ۳۳ ست لباس زن و شوهر و مادر و کودک شب یلدا

لباس بچه شب یلدا | ۴۵ مدل لباس بچگانه شیک و جدید مناسب شب یلدا

اتلیه شب یلدا | ۳۵ مدل ژست عکاسی و آتلیه ای برای شب یلدا

تزیین شب یلدا | ۳۵ مدل تزیین یلدا برای میز و سفره یلدا یی

گیفت شب یلدا | ۵۵ مدل گیفت شب یلدایی + آموزش ساختن گیفت نمدی یلدا

تزیین شب یلدا عروس | شب یلدایی عروس را چطور تزیین کنیم؟ + ۴۰ عکس

لباس هاتون مدل یلدایی سایز بزرگ ۵۰ به بالا هم دارین ؟چطوری از چه طریق باید سفارش بدهیم ؟

لباس ها فقط برای ایده گرفتن هستن نه برای فروش دوست عزیز

هندوانه یک میوه ی تابستانیه و این لباسها با طرح هندوانه و باز و نازک هم ویژه ی تابستانند نه چله ی زمستون

دوست عزیز هندوانه یک میوه تابستانی است ولی مثل انار نماد شب یلدا هم هست. این لباس ها هم گرم هستند هم خنک ، شما داخل خونه هم به بچه هاتون لباس کاموایی میپوشونید؟؟

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

کمدا‌|‌خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف

سرفصل ها

یلدا مناسبت باستانی ایرانیان است که سال‌هاست فامیل و دوستان را دور هم جمع می‌کند و بهانه‌ای برای شادی است. در مهمانی‌های شب یلدا، این شب را به خاطر طولانی‌ترین شب سال بودن و نوید دادن روزهای بلندتر و رسیدن بهار، تا دیروقت با فال حافظ جشن می‌گیرند. در این مهمانی‌ها علاوه بر خوراکی‌های سنتی و خاصی مانند هندوانه، انار و آجیل، پوشیدن لباس‌های مناسبتی با رنگ قرمز و سبز و طرح‌های یلدایی رسم زیبایی است که می‌تواند به این مهمانی‌ها شور و هیجان تازه‌ای بدهد. در این پست رادیومدا ست لباس شب یلدا را با هم می‌بینیم.

آرایش مناسب شب یلدا

اکسسوری شب یلدا

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

اکسسوری شب یلدا

اکسسوری انار شب یلدا

ست لباس شب یلدا

شومیز شب یلدا

ست لباس شب یلدا

دامن شب یلدا

اکسسوری شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

ست لباس کودک برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

ست لباس کودک برای شب یلدا

ست لباس کودک برای شب یلدا

ست لباس کودک برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

ست لباس کودک برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

ست لباس نوزاد برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

ست لباس شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

پیراهن برای شب یلدا

طراحی ناخن طرح هندوانه

آرایش مناسب شب یلدا

اکسسوری انار شب یلدا

لباس کودک طرح هندوانه

دامن کودک طرح هندوانه

گوشواره هندوانه ای

عینک هندوانه ای

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

کیف طرح هندوانه

ست لباس شب یلدا

کیف طرح هندوانه

کیف طرح هندوانه

ست لباس یلدایی

سندل طرح هندوانه

اکسسوری یلدایی

اکسسوری یلدایی

اکسسوری یلدایی

اکسسوری یلدایی

کفش یلدایی

اکسسوری یلدایی

لباس کودک یلدایی

لباس نوزادی یلدایی

شومیز یلدایی

شنل یلدایی

ست شیک یلدایی

دامن دخترانه یلدایی

کفش شیک یلدایی

ست کردن لباس این روزها به خصوص برای مهمانی‌های با مناسبت خاص حسابی روی بورس است. خلاقیت در ست لباس مادر و فرزند یا حتی دو خواهر می‌تواند بسیار جذاب باشد. ست‌هایی با طرح انار و هندوانه و طرح های شیرین یلدایی را برای ایده به شما معرفی کرده‌ایم.

ست مادر دختری و خواهرانه یلدایی

ست مادر دختری و خواهرانه یلدایی

ست مادر دختری و خواهرانه یلدایی

خرید ست خواهرانه یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست خواهرانه یلدایی از اپلیکیشن کمدا

نوزادان و کودکانی که لباس‌هایی شبیه هندوانه و انار می‌پوشند را دیده‌اید؟ ممکن است زمانی که برای خرید لباس به بازار می روید پیراهن‌هایی را مشاهده کنید که وسوسه‌ی خرید را حسابی در شما تقویت کند اما پیشنهاد ما به شما این است که نگاهی به اپلیکیشن کمدا و نگاهی به کالشن یلدایی بیندازید.

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

لباس نوزادی و کودکانه یلدایی

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید ست کودک یلدایی از اپلیکیشن کمدا

در این شب رنگ قرمز و مشکی به عنوان پس زمینه برای شما در الویت است؛ اما از آن جایی که رنگ های قرمز شما را با نشاط‌تر نشان می‌دهند پیشنهاد ما این است که به عنوان لباس اصلی حتما از این رنگ استفاده کنید و بعد آن را با رنگ مشکی و مقداری سبز تلفیق کنید تا کاملا یلدایی شوید. پیراهن‌هایی که می‌توانید به عنوان لباس مهمانی یلدا بپوشید، از اپلیکیشن کمدا ببینید و بخرید.

پیراهن دخترانه یلدایی

پیراهن دخترانه یلدایی

پیراهن دخترانه یلدایی

پیراهن دخترانه یلدایی

خرید پیراهن یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید کت و شلوار یلدایی از اپلیکیشن کمدا

یکی از جذابیت های شما به عنوان نوعروس در مراسم شب یلدا این است که ظاهری جذاب داشته باشید و چه چیزی جذاب‌تر از یک دامن قرمز یلدایی؟!

دامن یلدایی

دامن یلدایی

خرید دامن یلدایی از اپلیکیشن کمدا

اگر از آن خانم‌هایی هستید که به پوشیدن پیراهن علاقه ندارید یا در پیراهن در یک مهمانی رسمی راحت نیستید، تاپ، شومیز و بلوزهایی با طرح هندوانه و انار یا رنگ قرمز و سبز گزینه مناسب بعدی برای شما است.

تاپ، شومیز و بلوز یلدایی

خرید شومیز یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید شومیز یلدایی از اپلیکیشن کمدا

هر کمد هر خانمی کیف یا کفش قرمز پیدا می شود. رنگ قرمز را درآیتم‌هایی مانند کفش یا کیف می‌توانید برای مهمانی یلدا استفاده کنیدو حتی اگر کیف یا کفش قرمز رنگ ندارید در اپلیکیشن کمدا سرچ کنید و در شب یلدا و حتی مهمانی‌‌ها و مراسم آینده از آن‌ها استفاده کنید.

کفش یلدایی

کفش یلدایی

گاهی لازم نیست خودتان را به خرج بیندازید و برای یلدا لباس‌هایی را به کمدتان اضافه کنید که شاید تا شب یلدای سال بعد، دیگر آن را نپوشید یا حتی لازم نیست سر تا پا قرمز یا سبز بپوشید. می‌توان با کوچک‌ترین آیتم‌ها حال و هوای یلدا را به استایلتان بدهید. نمونه‌های کاردستی دختران هنرمند کمدایی را در ادامه می‌بینیم.

اکسسوری یلدایی

اکسسوری یلدایی

اکسسوری یلدایی

خرید اکسسوری یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید اکسسوری یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید اکسسوری یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید اکسسوری یلدایی از اپلیکیشن کمدا

خرید اکسسوری یلدایی از اپلیکیشن کمدا

روسری آیتم بعدی است که حتی در طرح‌های ساده و فقط با بازی رنگ‌ها هم می‌تواند استایل شما را یلدایی کند.

روسری یلدایی

اگر مهمانی پر و شور و رسمی‌ای دارید می‌توانید علاوه بر آیتم‌های یلدایی برای میکاپ هم از المان‌ایی یلدایی ایده بگیرید.

آرایش و میکاپ یلدایی

آرایش و میکاپ یلدایی

آرایش و میکاپ یلدایی

جوراب یلدایی کم هزینه‌ترین و کوچک‌ترین آیتمی است که می‌تواند حال و هوای یلدا را به استایل شما بیاورد و حتی تا مدتی بعد هم از آن استفاده کنید.

خرید جوراب یلدایی از اپلیکیشن کمدا

شما برای مهمانی یلدا رنگ سبز را ترجیح می‌دهید یا قرمز؟ پیراهن یا دامن؟ آیا برنامه دارید که با کودک دلبندتان لباس ست بپوشید؟ نطرات خود را باما در میان بگذارید.

برای معمانی‌های یلدا، لباس‌های طرح هندوانه و انار بیشتر شناخته شده‌اند شما می‌تواند با یک یا چند آیتم قرمز استایلتان را یلدایی کنید.

می‌توانید لباس‌های مختلفی که دیگر استفاده نمی‌کنید را در اپلیکیشن کمدا بفروشید.

از کالکشن یلدای اپلیکیشن کمدا انواع ست‌ها و آیتم‌های یلدایی را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

بیست و پنج ساله دنبال کیمیای جاودانگی‌م. نه چوبِ جادوییِ فرشته‌ی سیندرلا کمکی کرد و نه اجی‌مجیِ جادوگر شهر اُز. بعداً شیمی خوندم که عصاره جوانی رو پیدا کنم اما زهی خیال باطل! اما حالا فرمول جاودانگی رو یاد گرفتم؛ زندگی رو می‌نویسم و لحظه‌ها رو عکس می‌گیرم که جای پام توی این دنیا بمونه.
مشاهده همه نوشته های ریحانه احمدی →

دسامبر 20, 2019

بیست و پنج ساله دنبال کیمیای جاودانگی‌م. نه چوبِ جادوییِ فرشته‌ی سیندرلا کمکی کرد و نه اجی‌مجیِ جادوگر شهر اُز. بعداً شیمی خوندم که عصاره جوانی رو پیدا کنم اما زهی خیال باطل! اما حالا فرمول جاودانگی رو یاد گرفتم؛ زندگی رو می‌نویسم و لحظه‌ها رو عکس می‌گیرم که جای پام توی این دنیا بمونه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای کُمُدا محفوظ است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

 شب یلدا، یکی از مهم‌ترین شب‌های آئینی ما ایرانیان است. میراث کهنی که «شب چلّه» نیز نامیده می‌شود. این شب هم می‌تواند درست مانند نوروز که حال و هوایی دیگر دارد، رنگ اصیل‌تری به خود بگیرد و البته به خاطر وجود میوه‌های نمادین و بودن میان دو فصل پر نشانه، قابلیت طراحی‌‌های خاص به‌ویژه برای کودکان را دارد.

از آن جایی که آداب و رسوم، رنگ زندگی را تغییر می‌دهد و یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ این رسوم، انتقال آن‌ها به نسل بعد است و با توجه به اینکه حافظه کودکی در حفظ خاطرات، اثری چشم‌گیر دارد، بر آن شدیم تا نوآوری کرده و این بار در گروه مد و لباس، به این شب خاص و راه‌هایی برای پر رنگ کردن آن در ذهن کودکان با لباس‌های یادآور خاطره این شب بپردازیم. این یادداشت گامی کوچک برای رنگ بخشیدن به دنیای کودکان شماست. دنیایی به رنگ شب‌ یلدا. اما نه به تیره‌گی و سیاهی.

شب یلدا در واقع نماد آغاز فصل زمستان است پس طبیعی‌ست که لباس‌های موردنظر باید از جنسی باشند که معرف حضور فصل نو باشد. این انتخاب به کودکان کمک می‌کند تا به استقبال پوشش گرم‌تر بروند و درک بهتری از آغاز فصل سرما داشته باشند.

مهم است که بدانید قصد دارید برای کودک با چه سنی لباس تهیه کنید. اگر کودک شما زیر یک سال است، راه نیفتاده و یا اولین گام‌ها را برمی‌دارد، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها، سرهمی‌ هایی‌ ست که جنس نرمی دارند. اما برای کودکان با سن بالای یک سال، می‌توانید از لباس‌های آزادتر استفاده کنید. به هر حال اصل اول ذهن کودکان در هرسنی، آزادی هنگام بازی‌ست.

بیشتر بخوانید: اهمیت ماساژ نوزاد در زمستان به چه دلیل است؟

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

اگر در شب یلدا به جمع خانواده خود کفایت می‌کنید، می‌توانید انتخاب‌های خانگی‌تری داشته باشید. برای مثال، از بین لباس‌های خانگی کودک‌تان بلوز یا شلوار مناسبی را انتخاب کنید و سعی کنید با ترکیب رنگ‌ها، یلدای فرزندتان را بسازید. یعنی شلوار سبزی را هم‌نشین بلوز قرمز رنگی کنید یا حتی می‌توانید لباس خواب او را با دستمال‌ گردنی به رنگ انار یا هندوانه تزئین کنید. البته یک پیشنهاد ویژه می‌تواند خرید تکه‌دوزی‌های ساده است که در ادامه توضیح داده می‌شود.

شاید هم این شب را به مهمانی دعوت شده باشید. به خانه بزرگترها یا مراسم رسمی‌تری که طبعاً نیازمند پوشش رسمی‌تر است. اگر قصد شرکت در چنین مراسمی دارید، بهتر است لباس‌های جدی‌تر را مدنظر داشته باشید. مثلاً برای دخترخانم‌ها از سارافون‌های ضخیم و جوراب شلواری با یک نیم‌تنه یا ژاکت کوتاه و برای آقاپسرها از شلوار و پیراهن به انضمام ژاکت‌های مخصوص این فصل استفاده کنید. اصل آزادی کودکان در هنگام بازی را فراموش نکنید.

از فرزند خود بپرسید دوست دارد چه بپوشد. به هر حال ایده‌های بچه‌ها کمک‌رسان خوبی‌ست. شاید پسربچه شما با شلوار خیلی ضخیم یا بلوز یقه‌ اسکی میانه چندان خوبی نداشته باشد یا دخترتان دوست داشته باشد به جای پیراهن، بلوز و دامن بپوشد. کودکان موظف به درگیری با قواعد دست‌وپا گیر زندگی ما نیستند، از این رو ممکن است گاهی ایده‌های خلاقانه خوبی را پیشنهاد دهند.

اگرچه استانداردهای کلی برای هر کار، مورد نیاز است اما گاهی بهتر است از سلیقه و ایده‌های خودتان بهره بگیرید. می‌توانید با در نظر گرفتن علاقه‌مندی‌های فرزندتان، لباسی را که دوست دارد تولید کنید. شاید استفاده از طرح میوه‌ها برای کودک‌تان جذاب باشد. مثلاً لباسی با طرح هندوانه یا انار، می‌تواند او را سر ذوق بیاورد.

بیشتر بخوانید: تزئین لباس های ساده با جیب های میوه ای!

راهکار بعدی، تکه‌دوزی‌ست. می‌توانید روی لباس کودک‌تان، طرح انار، هندوانه یا آجیل را تکه‌دوزی کنید. با این روش هم هزینه کمتری دارید و هم تنوعی که مدنظر شماست عملی می‌شود. حتی می‌توانید دانه‌های برفی پارچه‌ای را به لباس کودکتان بدوزید. این طرح‌های نمادین با چاپ بر روی لباس نیز عملی هستند، که البته هزینه به همراه دارند.

دانه‌های برف را به عنوان طرح اصلی یا جانبی کار در نظر داشته باشید. نیازی نیست زمینه کارها لزوماً سفید باشد اما دانه‌های برف روی کلاه، بدنه اصلی لباس مثل سر جیب‌ها، روی شال گردن یا دستکش، چشم‌نواز است.

از بند رنگ‌های خاص رها شوید. اگرچه رنگ غالب این شب سبز و قرمز است و البته سفید که بیانگر زمستان است اما به یاد داشته باشید که شب یلدا آخرین شب پاییز است. پس از رنگ‌های گرم به بهانه بدرقه نسبی، غافل نباشید. تلفیق رنگ‌های گرمی چون قهوه‌ای، طلایی، نارنجی و زرد در کنار قرمز با رنگ‌هایی مانند سبز، سفید، آبی، خاکستری و نوک‌مدادی می‌تواند زیبایی دوچندانی را رقم بزند.

هر کسی بنابر سلیقه، می‌تواند جشن خداحافظی با پاییز را برگزار کند. شما می‌توانید از منظری دیگر، نمادهایی مثل کاج، برگ‌های رنگی و خرمالو را مدنظر داشته باشید و طرح‌های لباس شب یلدای فرزندتان را محدود به نوید زمستان نکرده باشید. این همراهی با آخرین روز فصل، می‌تواند در غالب بافتن طرح‌های ذکر شده برای شال، جوراب، کلاه و دستکش خود را نشان بدهد یا روی لباس فرزندتان خودنمایی کند.

بیشتر بخوانید: نکات و اصول نگهداری از نوزاد در سرمای پاییز و زمستان

دست به کار شوید و اگر اهل ذوق هستید، طرح برگ و کاج را روی کفش‌های پارچه‌ای، رسم کنید. بعد هم با رنگ‌آمیزی، زیبایی‌اش را قاب بگیرید. این سبک را می‌توانید روی لباس‌های کودک‌تان نیز اجرا کنید.

تکمیل‌کننده کار شما که طراح مد فرزندتان هستید نیز مهم است. گام آخر، عموماً مواردی‌ست که شاید آن‌قدرها به چشم نیاید اما تغییرات دلچسبی را رقم می‌زند. مثلاً استفاده از کلاه‌های کاغذی، تل و گل‌سرهای دخترانه، جوراب های طرح زمستانی و غیره که مزین به نمادهای شب یلداست، می‌تواند سلیقه شما را قاب بگیرد. پایان‌ بندی صحیح کار، نمایانگر ذوق شماست.

برای دیدن جشن ها و برنامه های کودکانه به مناسبت شب یلدا کلیک کنید.

        معلم های باذوق، ایده های جدید بازی و فعالیت‌های کلاس‌های آنلاین را دریافت کنید تا کلاس شما یک سر و گردن از بقیه کلاس های مجازی بالاتر باشد 😉

لباس های زیبای دخترونه با طرح دامن های توتو و طرح های زیبای پسرانه را مشاهده میکنید امیدواریم که ایده های خوبی بگیرید

 

تزیین لباس توتو

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

ست یلدایی دامن توتو

دامن توتو شب یلدا

خرید لباس یلدایی برای کودکان

 

ست لباس یلدایی دخترانه

بالاتنه دامن توتو

 

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. پس از سرو تنقلات، قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است

در شب یلدا که بزرگترین شب در سال است و هر ساله ایرانیان برای آن جشن می گیرند در این سالهای اخیر جشن ها به شکل ویژه ای شده و تغییرات خاصی کرده  مثلا در این شب برای کودکان لباس هایی می گیرند که روی آن عکس هندوانه دارد چون هندوانه و البته انار نمادی از شب یلدا هستند

لباس هندوانه ای شب یلدا ,

لباس شب یلدا پسرونه

 

لباس یلدا دخترانه , کراوات نوزاد مخصوص شب چله

مدل لباسهای یلدا دخترانه

لباس شب یلدا پسرونه

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

مدل لباس دخترانه شب یلدا , لباس شب چله نوزادی

مدل لباس دخترانه شب یلدا , لباس یلدا نوزادی

 

لباس هندوانه ای شب یلدا

 

خرید لباس شب یلدا برای کودکان

جلیقه نمدی شب یلدا

مدل لباس کودک مخصوص  یلدا

 

خرید لباس شب یلدا برای کودکان

لباس بافتنی شب یلدا دخترانه

لباس بافت شب یلدا دخترانه

 

 

«شب یلدا» که به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان مطرح بوده به‌صورت رسمی در تقویم ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ قبل از میلاد در زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان باستان راه یافت.[۱] چله و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

پیراهن دومی که قرمزه و دوریقه هندوانه داره
کاره پیج من هست
اگه دوست داشتید به پیج اینستاگرامم سر بزنید
Yalda_khas1

فاطمه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

خرید فالوور اینستاگرام

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیکته شب کلاس اول

یکی از بهترین مدل لباس هایی که برای شب یلدا میتوانید برای کودکتان تهیه کنید لباس هایی با تم انار و هندوانه هستند، لباس های فانتزی و بامزه با تم هندوانه میتواند دختر کوچک شما را در بلندترین شب سال حسابی خوشتیپ کنند.

برای دوختن و تزیین لباس شب یلدای کودکان، جالب است که از طرح میوه های شب یلدا استفاده کنید مثلا هندوانه بهترین تم برای لباس یلدایی کودکان است، نمونه ای از این لباس های هندوانه ای را در این بخش از دنیای مد نمناک مشاهده کنید و ایده بگیرید.

برای دختربچه های کوچک پیراهن های بامزه با طرح هندوانه با ست هدبند و پاپوش وجود دارد که بچه ها با پوشیدن آن ها بسیار خوشتیپ و بامزه میشوند، اگر دوست داشته باشید میتوانید فرزندتان را با این لباس هندوانه ای به آتلیه برده و یک عکس یادگاری از او بیندازید.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

 

تشکر از عزیزانی که این مطلب را مشاهده می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ایده های تم شب یلدا و کاردستی های شب یلدا هم می توانید به صفحات زیر مراجعه نمائید.

شب یلدا موقعیت مناسبی است تا اگر تدارک خاصی در زمینه تزئینات شب یلدا، یا لباس شب یلدا برای کودکتان دیده اید با عکاسی از کودک آن را ثبت کنید. کیک شب یلدا، تزئینات شب یلدا، هندوانه ی شب یلدا و… همه سوژه های مناسبی برای عکاسی از کودک در شب یلدا هستند. میتوانید با درست کردن کلاه شب یلدا یا یک تاج هندوانه ای تم شب یلدای کودکتان را کامل کنید. درست کردن ریسه های هندوانه ای نیز خیلی کار ساده ای است که ما در مطلب کاردستی شب یلدا آن را آموزش داده ایم. برای لباس دختربچه تان میتوانید از یک تور قرمز یا صورتی رنگ استفاده کنید و آن را به صورت یک دامن پرچین دربیاورید. با یک هدبند سبز لباس شب یلدای دختر شما آماده خواهد بود. میتوانید یک تاپ و شلوارک قرمز و سبز را به عنوان لباس شب یلدای پسرتان باهم ست کنید. استفاده از جزئیات مثل کلاه، هدبند، پاپیون یا کراوات به تنهایی نیز برای لباس شب یلدای کودک کافی خواهد بود. در این مطلب ما ایده هایی برای عکاسی از کودک در شب یلدا آورده ایم.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

 

 

 

 

 

 

 

ایشان با ۱۵ سال سابقه درمان کودکان بدون دارو از طریق مشاوره آنلاین کنار خانواده های عزیز هستند.

نیوشا باز هم مثل همیشه یه کتاب کودک به نام المر رو معرفی می کنه. المر از بهترین کتاب های ادبیات کلاسیک در حوزه خودشناسی هست.

تمامی حقوق مطالب و تصاویر تولیدی این سایت متعلق به سایت رادیو کودک است، هرگونه کپی برداری با ذکر نام سایت و لینک به آن براساس صفحه قوانین و مقررات بلامانع است.

شاید انتخاب لباس مناسب برای شب یلدا جزو دغدغه های شما نیز باشد. طبق رسم و رسوم هایی که از قدیم تا الان بوده برای شب یلدا تم رنگی قرمز و سبز در نظر گرفته می شود بنابراین توصیه ما به شما این است که سعی کنید لباس هایی انتخاب کنید که بیش تر به رنگ قرمز متمایل باشند تا هم شما را جوان و شاداب نشان دهند و هم با رنگ این شب هماهنگ باشد. در ادامه چند ست پیشنهادی لباس برای شب یلدا برایتان فراهم کرده ایم.

 

می‌توانید برای شب یلدای امسال خود یک پیراهن سبز را با اکسسوری‌های قرمز ست کنید. از آنجا که امسال پارچه گیپور در میان انواع پارچه بسیار مد و پرطرفدار شده می‌توانید یک پیراهن گیپور سبز را با کیف دستی قرمز یا کفش قرمز و یا حتی یک کمربند قرمز ست کنید تا یک استایل رسمی و جذاب برای شب یلدا داشته باشید.

یکی از ساده ترین و جذاب ترین ست های ممکن برای شب یلدا، ست یک بلوز ساده قرمز با دامن سبز است. این استایل در عین مینیمال بودن، بسیار جذاب و خاص می باشد.اگر از دامن های کوتاه استفاده می کنید، به دلیل سرمای هوا می توانید از ساپورت های مشکی یا رنگ پا استفاده کنید. 

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

 

بیشتر بخوانید: مدل های زیبای لباس بچگانه برای شب یلدا

برای اینکه در کنار تمام افرادی که در شب یلدا قرمز پوشیده اند بدرخشید، می توانید از یک سرهمی سبز رنگ استفاده کنید. اگر هم به سرهمی علاقه ندارید، می توانید از یک بلوز و شلوار سبز رنگ استفاده کنید. در نهایت هم می توانید از اکسسوری های قرمز رنگ استفاده کنید. با این استایل در عکس های شب یلدا، متفاوت ترین فرد جمع خواهید بود. 

اگر می‌خواهید میزان استفاده از رنگ قرمز را در پوشش خود به حداقل برسانید می‌‌توانید از رنگ سبز و سفید در کنار هم استفاده کنید. به طور مثال اگر تیپ اسپرت مد نظر شما است می‌توانید یک بلوز سفید را با شلوار سبز ست کنید و در کنار از یک کلاه یا یک کیف دستی کوچک قرمز استفاده کنید. در عین سادگی و اسپرت بودن این تیپ می‌تواند گزینه مناسبی برای جشن شب یلدا باشد.

اگر جسارت این را پیدا کرده‌اید که یک تیپ شاد و جذاب قرمز رنگ برای مراسم شب یلدا امسال خود داشته باشید می‌توانید کت و شلوار خود را با یک شومیز سفید رنگ ست کنید و در کنار از یک جفت کفش پاشنه‌دار سفید و یا مشکی استفاده کنید تا یک تیپ کاملا مجلسی و رسمی داشته باشد. ترکیب رنگ سفید با قرمز باعث می‌شود تا کمی از جلب توجه رنگ قرمز کم شود و تیپ شما حس و حال ملایم‌تری داشته باشد. 

شاید باور نکنید، اما ترکیب رنگ سبز و قرمز، کاملا جذاب است و به هیچ عنوان شما را مضحک و خنده دار نخواهد کرد؛ در عین حال مناسب ترین استایل برای شب یلدا می باشد. تنها کافی است تا کمی جسارت داشته باشید و یک کت یا بلوز سبز رنگ را با یک دامن جذاب قرمز ست کنید.

 

بیشتر بخوانید: آرایش متناسب با لباس قرمز برای جذابیت بیشتر

پیراهن کوتاه قرمز با یک کیف دستی مشکی یکی از بهترین گزینه ها برای دختر خانم های جوان و شیک پوش است. می توانید این استایل زیبا و جذاب خود را با یک کفش مشکی و گوشواره کامل کنید.

اگر برای شب یلدا به یک جمع کوچک خانوادگی دعوت شده اید، می توانید از یک شومیز قرمز به همراه یک شلوار جین روشن استفاده کنید. شومیز قرمز یک لباس مناسب شب یلدا بوده و شلوار جین نیز بسیار راحت و زیبا می باشد. این استایل در عین سادگی، یکی از جذاب ترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید. 

اگر جزو افرادی هستید که بلوز به تن تان می آید بهتر است از یک شومیز قرمز به همراه یک دامن مشکی استفاده کنید و از همسرتان هم بخواهید به همین شیوه لباس به تن کند. این ست جذاب اگر با گردنبند مروارید مشکی، ناخن های لاک زده قرمز و کفش های مشکی ست شود، شما را به طرز شگفت آوری خیره کننده خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: گالری بهترین مدل پیراهن های کوتاه قرمز 

اگر میانه ای با لباس های طرح دار یا رنگی رنگی ندارید میتوانید همان لباس های مشکی یا سنگین رنگین خود را با اکسسوار یلدایی مثل پاپیون ، گل سینه ، گل سر ، دستبند با رنگ بندی و طرح هایی یلدایی حس و حال متناسب با شب چله ببخشید . 

 

طراحی ناخن برای مهمانی های رسمی یکی از کارهای جالبی است که می توانید انجام دهید. دست بر قضا تعداد طراحی هایی که برای این شب وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید بسیار زیاد است.
برای شب یلدا می توانید دو مدل طراحی ناخن داشته باشید یکی مدل انار و دیگری مدل هندوانه. که البته مدل هندوانه طراحی های بیشتری دارد و معمولا از این طرح استفاده می کنند. برای طراحی کردن ناخن های تان با طرح هندوانه می توانید کاملا راحت و آسوده در خانه تان مشغول به کار شوید.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل های جذاب و زیبای دیزاین ناخن

 

در اولین قدم کافیست روی ناخن های تان یک بار براق کننده بزنید و روی آن را با لاک قرمز بپوشانید. حالا نوبت پوست هندوانه می رسد که سبز رنگ است. قسمت بالایی ناخن تان را با رنگ سبز پررنگ پر کنید و اجازه بدهید کاملا خشک شود. حالا برای اینکه رگه های سبز رنگ هندوانه را کاملا روی ناخن تان مشخص کنید باید از لاک سبز پررنگ کمک بگیرید.
برای این کار یک قلموی ساده که آن را خیلی لازم ندارید بردارید و به رنگ سبز پررنگ آغشته کنید و همانطور که در تصویر می بینید آن را نوک ناخن تان بکشید تا رگه های سبز پررنگ روی آن نمایان شود. حالا نوبت می رسد به پوست سفید داخل هنداوانه که با یک لاک طراحی نازک سفید رنگ می توانید آن را هم به طراحی ناخن تان اضافه کنید.
نهایی ترین کار شما اضافه کردن تخم های هندوانه با لاک سیاه روی قسمت قرمز زنگ است. این دانه ها را به شکل بیضی های کوچک و با فاصله از هم روی ناخن تان بکشید و اجازه بدهید تمام آن ها خشک شود. در نهایت هم با یک برق ناخن با کیفیت به هنداونه تان کمی رنگ و لعاب بدهید.
اگر این یلدا، اولین شب یلدای شما است قطعا با این فرم برای همیشه در خاطر همه به عنوان عروس باسلیقه ماندگار خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک انار برای شب یلدا

ایده هایی برای تزئین سفره شب یلدا و دیزاین خانه

دستور تهیه ۵ نوع دسر ویژه شب یلدا

آموزش تصویری ۳ مدل آرایش صورت کلاسیک و فانتزی برای شب یلدا

توصیه های طب سنتی برای شب یلدا

 

عالیی

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

مناسبت ها: همیشه چند روز قبل از شب یلدا هیجان و شور و شوق زیادی به سراغم می آید، شور و شوقی از جنس روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز، شب یلدا دست کم برای من فرق زیادی با نوروز ندارد، هر دو شکوه و فر کیانیان را نشانگر است. شکوهی بی بدیل، شبی سراسر شادی و خنده، پر از خوراکی های رنگارنگ و خوشمزه، حضور پر هیاهوی رنگ قرمز، بوی اصالت که همه جای خانه را پر می کند…مگر می شود از کنار این همه هیاهو به سادگی عبور کرد، مگر می شود از فال حافظ پدر بزرگ با دستان لرزانی که لای هر کدام از چین و چروک هایش تجربه هایی بسیار نهان است؛ گذشت؟ اصلا مگر می شود رسم و رسوم های این شب را ندید و اجرا نکرد، این ها همه بهانه های کوچک دور هم بودن و با هم خندیدن است. این شب ها و روزها یادآور می شوند که زندگی کوتاه است و حتی یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. بیاید و شما هم با چیدانه همراه شوید تا در کنار هم ببینیم برای بهتر برگزار کردن این شب چه کارهایی از دستمان بر می آید.

در ادامه خواهید دید:

یادش به خیر آن چاشتی های پف آلود… بوی پنیر و نان و ریحان قدیمی… چای همیشه حاضر مادر بزرگم…آن کرسی و آن حوض و ایوان قدیمی…

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

هوا سرد باشد یا نباشد، دکوراسیون داخلی خانه تان مدرن باشد یا کلاسیک، خانه تان کوچک باشد یا بزرگ در شب یلدا بساط کرسی تان باید به راه باشد. رسم ها را زنده نگه دارید، مادربزرگ ها و پدر بزرگ های تان را دعوت کنید و از آن ها بخواهید که لحاف کرسی های قدیمی شان را از صندوقچه ها برای تان بیاورند. دور تا دور کرسی را را پشتی بچینید و حسابی غوغا کنید و فضای خانه های قدیمی را برای پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های تان بازسازی کنید.

گذشت پائیز آمــد فصل سرما … سر آغازش شب زیبـــای یلدا … چه شبهای درازی دارد این فصل … یقین زلف سیاه گسیـــوی یلدا

بعد از این که کرسی ها را انداختید، باید به میز پذیرایی بپردازید. منظورمان میزی است که می خواهید ظرف میوه و آجیل و بقیه خوراکی ها را روی آن بچینید، نه میز شام. راجع به آن هم صحبت می کنیم، اما اول بهتر است تا به تزیینات میز پذیرایی بپردازیم. خب اولین ایده که به ذهن هر کسی می رسد، استفاده از مجمع های بزرگ است. این مجمع های زیبایی کرسی های شما را تکمیل می کند. البته وقتی ظرف انار و آجیل را روی آن می گذارید ممکن است کمی سنگین شود حتما قبل از چیدن به این موضوع دقت کنید.

مطالب بیشتر: کرسی شب یلدا، چهاردیواری خانه هایمان گرم گرم…

ای حافظ شیرازی… تو کاشف هر رازی…

دیوار حافظ نفیس تان را از کتابخانه بیرون بیاورید، صفحه ای را به روشنی بگشایید و آن را روی میز یا کرسی تان بگذارید. هر کجا یلدا هست نفس حق خواجه شیراز هم هست، یلدا بی حافظ به سر نشود، باید که در همین شب به شاخه نباتش و به قرآن درون سینه اش قسمش داد تا صلاح و مصلحت را برایت روشن سازد تا بگوید یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور… تا دلت قرص شود به نفس حقش و روشنی روزهای باقی مانده ات را پر کند.

مطلب بیشتر : تزیینات شب یلدا، آن چه در خانه مخاطبان خوش سلیقه ما گذشت!

شب یلدا همیشه جاودانی است… زمستان را بهار زندگانی است…

در شب یلدا همه چیز قرمز رنگ است، اصلا بیشتر هیاهو و نشاط شب یلدا را مدیون همین رنگ قرمز آتشین هستیم که گرمای خاصی را به خانه های ما مهمان می کند. می توانید علاوه بر همه میوه های قرمز خوش رنگ که در سفره های یلدایی تان می گذارید شان، می توانید از پارچه هایی با طرح و نقش های ایرانی استفاده کنید تا اصالت بیش تری را در دکوراسیون شب یلدایتان شاهد باشید. ترمه های رنگارنگ بهترین انتخاب ها هستند.

مطلب بیشتر: قرمز لعل یا قرمز آکادمی، از قرمز یلدا تا قرمز کریسمس

شب یلدا شب فر و کیان است… نشان از  سنت ایرانیان است…

یکی از رسم های زیبایی که در شب یلدا شاهد آن هستیم، بردن سینی یلدا برای تازه عروس هاست، رسمی بسیار دلپذیر و خوشایند. بیشتر افراد سبد هایی از میوه های رنگارنگ، سینی هایی پر از باسلق و پشمک، آجیل و حتی لباس هایی که به عنوان هدیه برای عروس در نظر گرفته اند را تزیین می کنند و با ساز و دهل به خانه او می برند. برای تزیین میوه ها هم ایده های متنوعی وجود دارد.

میوه های که پوست های به نسبت محکم تری دارند را می توانید با هنر حکاکی روی میوه تزیین کنید. فقط کافی است که ذهنی خلاق، کمی سلیقه و یک چاقوی تیز داشته باشید. به راحتی می توانید طرح هایی که در عکس بالا می بینید را روی میوه های تان پیاده کنید. اما در غیر این صورت میوه های سیخی می تواند بسیار ساده تر و شیک تر باشد.

بیایید کمی هم به سراغ عذاها و خوراکی هایی که می توانید در شب یلدا سرو کنید بپردازیم. بعدا باز هم جزییات بیشتری را با هم بررسی می کنیم.

 

غذاهای خیلی زیادی در شب یلدا پخته و سرو می شود یکی از آن ها آجیل پلو است که هم ظاهری زیبا دارد وهم مزه آن هوش و حواس از سرتان می پراند. در پختن این غذای خوشمزه از بیشتر آجیل هایی که در شب یلدا روی میز می گذارید استفاده می شود.

اگر دلتان می خواهد در شب یلدا غذایی درست کنید که همه مهمان ها از آن ها خوششان بیاید قطعا آن غذا یک ته یگ خوشمزه پر از زغفران و زرک است. هم رنگ های این غذا بسیار به سفره های تان می آید و هم طعم و مزه اش حسابی سر حال تان می کند.

برای شب های یلدا می تواینید خورشت هایی مانند قورمه سبزی کنید. سعی کنید که لوبیاهایی که استفاده می کنید بزرگ باشند تا در میان رنگ سبز خورشت خودنمایی کنند و زیبایی سفره تان را تکمیل کنند.

اگر مهمانی تان صمیمی و خودمانی و محدود به شما و همسرتان است پیشنهاد من به شما درست کردن یک کوکو سبزی خوشمزه آن هم با سبزی های تازه و تیین آن با دانه های قرمز و خوش رنگ انار است.

مطلب پیشنهادی : تزیین میز شام یلدا، ایده های داغ شب چله!

برای دسر ها هم می توانید کیک هندوانه درست کنید. سر و ته یک هندوانه را ببرید و آن را به حالت نیم دایره در بیاورید. هندوانه را مدت کمی در یخچال قرار دهید تا کمی سرد شود و برای گذاشتن خامه آماده شود، اگر سطح هندوانه گرم باشد خاخمه به سرعت وا می رود و ظاهر کیک شما را خراب می کند، سپس تمام سطح هندوانه را با خامه بپوشانید. بعد از آن هم می توانید با انواع و اقسام میوه های دلخواه و یا حتی با انواع تنقلات روی آن را تزیین کنید. فکر می کنم عکس بالا میتواند منبع الهام خوبی برای شما باشد.

سالاد انار هم به نظر هیجان انگیز میاید، ضمن آن که حسابی هم ساده و مقرون به صرفه است. یک ظرف انار، چند شاخه جعفری و ترخه و ریحان و مقداری سیب به همراه نمک و مقدار کمی هم لیمو یک سالاد خوشمزه و لذیذ را برای شما درست می کنند که حسابی مهمان های تان را غافلگیر می کند.

زیتون پرورده های خوشمزه هم می توانند جایی در سفره شام شما داشته باشند. مخصوصا این که یکی از مواد اصلی آن ها انار های ترش و خوشمزه ای هستند.

چطور لباس شب یلدا درست کنیم

مطلب پیشنهادی : ایده هایی برای تزیین تنقلات شب یلدا

 

انار همیشه یکی از بهترین ایده ها برای تزیینات سفره شب یلداست. فقط نکته ای که می تواند برای شما جالب باشد ایده های متنوع استفاده از آن است. شما غیر از تزیین انار برای خوردن می توانید به شکل های مختلفی از آن، حتی بدون دانه کردن، استفاده نمایید. همنشینی انار و شمع یکی از ایده هایی است که فضای دکوراسیون شب یلدا را به کلی تغییر می دهد. مانند تصاویر بالا، انار و شمع هم میت وانند بر روی میز چیداه شده و هم در سینی وظروف زیبا به همراه گیاهان سبز در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی : تزیین انار شب یلدا، 20 ایده ساده اما شیک!

 

برای این که میزبانی حرفه ای تر به نظر برسید، می توانید از همان بتدا مهمان های تان را با حلقه های خوش آمد گویی که با انار تزیین شده است شگفت زده و غافلگیر کنید و مطمئن باشید که این بهترین نوع خوش آمد گویی به مهمان های تان خواهد بود.

امیدوارم شب یلدای امسال برایتان از همیشه زیبا تر و بهتر باشد. اگر برنامه خاصی مد نظرتان هست بهتر است از همین ابتدای هفته شروع به برنامه ریزی کنید تا با خیال آسوده تری به میزبانی مهمان های تان بروید.

مطالب پیشنهادی:

مناسبت ها: همیشه چند روز قبل از شب یلدا هیجان و شور و شوق زیادی به سراغم می آید، شور و شوقی از جنس روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز، شب یلدا دست کم برای من فرق زیادی با نوروز ندارد، هر دو شکوه و فر کیانیان را نشانگر است. شکوهی بی بدیل، شبی سراسر شادی و خنده، پر از خوراکی های رنگارنگ و خوشمزه، حضور پر هیاهوی رنگ قرمز، بوی اصالت که همه جای خانه را پر می کند…مگر می شود از کنار این همه هیاهو به سادگی عبور کرد، مگر می شود از فال حافظ پدر بزرگ با دستان لرزانی که لای هر کدام از چین و چروک هایش تجربه هایی بسیار نهان است؛ گذشت؟ اصلا مگر می شود رسم و رسوم های این شب را ندید و اجرا نکرد، این ها همه بهانه های کوچک دور هم بودن و با هم خندیدن است. این شب ها و روزها یادآور می شوند که زندگی کوتاه است و حتی یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. بیاید و شما هم با چیدانه همراه شوید تا در کنار هم ببینیم برای بهتر برگزار کردن این شب چه کارهایی از دستمان بر می آید.

در ادامه خواهید دید:

یادش به خیر آن چاشتی های پف آلود… بوی پنیر و نان و ریحان قدیمی… چای همیشه حاضر مادر بزرگم…آن کرسی و آن حوض و ایوان قدیمی…

هوا سرد باشد یا نباشد، دکوراسیون داخلی خانه تان مدرن باشد یا کلاسیک، خانه تان کوچک باشد یا بزرگ در شب یلدا بساط کرسی تان باید به راه باشد. رسم ها را زنده نگه دارید، مادربزرگ ها و پدر بزرگ های تان را دعوت کنید و از آن ها بخواهید که لحاف کرسی های قدیمی شان را از صندوقچه ها برای تان بیاورند. دور تا دور کرسی را را پشتی بچینید و حسابی غوغا کنید و فضای خانه های قدیمی را برای پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های تان بازسازی کنید.

گذشت پائیز آمــد فصل سرما … سر آغازش شب زیبـــای یلدا … چه شبهای درازی دارد این فصل … یقین زلف سیاه گسیـــوی یلدا

بعد از این که کرسی ها را انداختید، باید به میز پذیرایی بپردازید. منظورمان میزی است که می خواهید ظرف میوه و آجیل و بقیه خوراکی ها را روی آن بچینید، نه میز شام. راجع به آن هم صحبت می کنیم، اما اول بهتر است تا به تزیینات میز پذیرایی بپردازیم. خب اولین ایده که به ذهن هر کسی می رسد، استفاده از مجمع های بزرگ است. این مجمع های زیبایی کرسی های شما را تکمیل می کند. البته وقتی ظرف انار و آجیل را روی آن می گذارید ممکن است کمی سنگین شود حتما قبل از چیدن به این موضوع دقت کنید.

مطالب بیشتر: کرسی شب یلدا، چهاردیواری خانه هایمان گرم گرم…

ای حافظ شیرازی… تو کاشف هر رازی…

دیوار حافظ نفیس تان را از کتابخانه بیرون بیاورید، صفحه ای را به روشنی بگشایید و آن را روی میز یا کرسی تان بگذارید. هر کجا یلدا هست نفس حق خواجه شیراز هم هست، یلدا بی حافظ به سر نشود، باید که در همین شب به شاخه نباتش و به قرآن درون سینه اش قسمش داد تا صلاح و مصلحت را برایت روشن سازد تا بگوید یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور… تا دلت قرص شود به نفس حقش و روشنی روزهای باقی مانده ات را پر کند.

مطلب بیشتر : تزیینات شب یلدا، آن چه در خانه مخاطبان خوش سلیقه ما گذشت!

شب یلدا همیشه جاودانی است… زمستان را بهار زندگانی است…

در شب یلدا همه چیز قرمز رنگ است، اصلا بیشتر هیاهو و نشاط شب یلدا را مدیون همین رنگ قرمز آتشین هستیم که گرمای خاصی را به خانه های ما مهمان می کند. می توانید علاوه بر همه میوه های قرمز خوش رنگ که در سفره های یلدایی تان می گذارید شان، می توانید از پارچه هایی با طرح و نقش های ایرانی استفاده کنید تا اصالت بیش تری را در دکوراسیون شب یلدایتان شاهد باشید. ترمه های رنگارنگ بهترین انتخاب ها هستند.

مطلب بیشتر: قرمز لعل یا قرمز آکادمی، از قرمز یلدا تا قرمز کریسمس

شب یلدا شب فر و کیان است… نشان از  سنت ایرانیان است…

یکی از رسم های زیبایی که در شب یلدا شاهد آن هستیم، بردن سینی یلدا برای تازه عروس هاست، رسمی بسیار دلپذیر و خوشایند. بیشتر افراد سبد هایی از میوه های رنگارنگ، سینی هایی پر از باسلق و پشمک، آجیل و حتی لباس هایی که به عنوان هدیه برای عروس در نظر گرفته اند را تزیین می کنند و با ساز و دهل به خانه او می برند. برای تزیین میوه ها هم ایده های متنوعی وجود دارد.

میوه های که پوست های به نسبت محکم تری دارند را می توانید با هنر حکاکی روی میوه تزیین کنید. فقط کافی است که ذهنی خلاق، کمی سلیقه و یک چاقوی تیز داشته باشید. به راحتی می توانید طرح هایی که در عکس بالا می بینید را روی میوه های تان پیاده کنید. اما در غیر این صورت میوه های سیخی می تواند بسیار ساده تر و شیک تر باشد.

بیایید کمی هم به سراغ عذاها و خوراکی هایی که می توانید در شب یلدا سرو کنید بپردازیم. بعدا باز هم جزییات بیشتری را با هم بررسی می کنیم.

 

غذاهای خیلی زیادی در شب یلدا پخته و سرو می شود یکی از آن ها آجیل پلو است که هم ظاهری زیبا دارد وهم مزه آن هوش و حواس از سرتان می پراند. در پختن این غذای خوشمزه از بیشتر آجیل هایی که در شب یلدا روی میز می گذارید استفاده می شود.

اگر دلتان می خواهد در شب یلدا غذایی درست کنید که همه مهمان ها از آن ها خوششان بیاید قطعا آن غذا یک ته یگ خوشمزه پر از زغفران و زرک است. هم رنگ های این غذا بسیار به سفره های تان می آید و هم طعم و مزه اش حسابی سر حال تان می کند.

برای شب های یلدا می تواینید خورشت هایی مانند قورمه سبزی کنید. سعی کنید که لوبیاهایی که استفاده می کنید بزرگ باشند تا در میان رنگ سبز خورشت خودنمایی کنند و زیبایی سفره تان را تکمیل کنند.

اگر مهمانی تان صمیمی و خودمانی و محدود به شما و همسرتان است پیشنهاد من به شما درست کردن یک کوکو سبزی خوشمزه آن هم با سبزی های تازه و تیین آن با دانه های قرمز و خوش رنگ انار است.

مطلب پیشنهادی : تزیین میز شام یلدا، ایده های داغ شب چله!

برای دسر ها هم می توانید کیک هندوانه درست کنید. سر و ته یک هندوانه را ببرید و آن را به حالت نیم دایره در بیاورید. هندوانه را مدت کمی در یخچال قرار دهید تا کمی سرد شود و برای گذاشتن خامه آماده شود، اگر سطح هندوانه گرم باشد خاخمه به سرعت وا می رود و ظاهر کیک شما را خراب می کند، سپس تمام سطح هندوانه را با خامه بپوشانید. بعد از آن هم می توانید با انواع و اقسام میوه های دلخواه و یا حتی با انواع تنقلات روی آن را تزیین کنید. فکر می کنم عکس بالا میتواند منبع الهام خوبی برای شما باشد.

سالاد انار هم به نظر هیجان انگیز میاید، ضمن آن که حسابی هم ساده و مقرون به صرفه است. یک ظرف انار، چند شاخه جعفری و ترخه و ریحان و مقداری سیب به همراه نمک و مقدار کمی هم لیمو یک سالاد خوشمزه و لذیذ را برای شما درست می کنند که حسابی مهمان های تان را غافلگیر می کند.

زیتون پرورده های خوشمزه هم می توانند جایی در سفره شام شما داشته باشند. مخصوصا این که یکی از مواد اصلی آن ها انار های ترش و خوشمزه ای هستند.

مطلب پیشنهادی : ایده هایی برای تزیین تنقلات شب یلدا

 

انار همیشه یکی از بهترین ایده ها برای تزیینات سفره شب یلداست. فقط نکته ای که می تواند برای شما جالب باشد ایده های متنوع استفاده از آن است. شما غیر از تزیین انار برای خوردن می توانید به شکل های مختلفی از آن، حتی بدون دانه کردن، استفاده نمایید. همنشینی انار و شمع یکی از ایده هایی است که فضای دکوراسیون شب یلدا را به کلی تغییر می دهد. مانند تصاویر بالا، انار و شمع هم میت وانند بر روی میز چیداه شده و هم در سینی وظروف زیبا به همراه گیاهان سبز در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی : تزیین انار شب یلدا، 20 ایده ساده اما شیک!

 

برای این که میزبانی حرفه ای تر به نظر برسید، می توانید از همان بتدا مهمان های تان را با حلقه های خوش آمد گویی که با انار تزیین شده است شگفت زده و غافلگیر کنید و مطمئن باشید که این بهترین نوع خوش آمد گویی به مهمان های تان خواهد بود.

امیدوارم شب یلدای امسال برایتان از همیشه زیبا تر و بهتر باشد. اگر برنامه خاصی مد نظرتان هست بهتر است از همین ابتدای هفته شروع به برنامه ریزی کنید تا با خیال آسوده تری به میزبانی مهمان های تان بروید.

مطالب پیشنهادی:

برای ثبت نظر ابتدا باید   وارد  سایت شوید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت
چیدانه
حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

چطور لباس شب یلدا درست کنیم
چطور لباس شب یلدا درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *