چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

 
helpkade
چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم
چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

 

وقتی افراد با هرگونه مشكلی مواجه می‌شوند یا شكست می‌خورند، سرزنش، احساس گناه، تأسف‌خوردن و اضطراب مقداری انرژی منفی تولید می‌كند.چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

 

تعریف انرژی منفی با اصطلاحات علمی سخت است ولی مسلما هر كسی آن را تجربه كرده است.این بدان مفهوم نیست كه آنها بد یا منفی هستند ولی به این معناست كه آنها با منبع درونی انرژی مثبت‌شان قطع رابطه كرده‌اند!شاید شما تجربه رفتن به جایی یا بودن با افرادی را دارید كه باعث می‌شوند احساس بدی پیدا كنید؛ احتمالا احساس خستگی بكنید.

 

گرچه سخت است علت دقیق ناراحتی‌تان را معلوم كنید ولی به هر حال آن را احساس می‌كنید. در عوض، امكان دارد شما در كنار بعضی افراد خودبه‌خود احساس بهتربودن و داشتن آرامش بیشتر بكنید.

 

این تجربیات اتفاقی نیست؛ اینها نتیجه تبادل مشخص انرژی است. وقتی شخصی انرژی كمی دارد، فقط بودن با فرد دارای انرژی زیاد به او نیرو می‌دهد، در عین حال از انرژی خود آن شخص اندكی كاسته می‌شود. انتقال انرژی از شخصی به شخص دیگر موجب برقراری تعادل و توازن می‌شود.

 

مثلا اگر شما احساس خوبی دارید و با كسی كه احساس بدی دارد ارتباط برقرار می‌كنید، بعد از مدتی آن فرد احساس بهتری پیدا می‌كند و احساس خوب شما كمتر خواهد شد. ممكن است این تغییر را خود احساس نكنید ولی طی چند ساعت یا چند روز متوجه می‌شوید كه احساس خوبی ندارید. درك این تشابه به توضیح تبادل انرژی مثبت و منفی كه همیشه در جریان است، بیشتر كمك می‌كند.

 

 

وقتی منفی‌بافی می‌كنیم چه اتفاقی می‌افتد

 

هرچه بیشتر منفی‌بافی می‌كنیم و راهی هم برای رهاساختن آن نمی‌یابیم انرژی خود را راكد نگه می‌داریم.وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شویم ممكن است سعی كنیم اعتماد و اطمینان داشته باشیم ولی وقتی دست به كاری خطیر می‌زنیم، همچنان دستخوش اضطراب و سردرگمی می‌شویم؛ بدین‌ترتیب اعتمادبه‌نفس ما زائل شده است. ما آرزوی درونی‌مان را برای فعالیت بیشتر و پیشرفت‌كردن احساس می‌كنیم ولی متوجه می‌شویم عقب‌ نگه داشته شده‌ایم.

 

اما وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شویم، شاید دلمان بخواهد شاد باشیم ولی احساس می‌كنیم كه با افسردگی و تأسف‌خوردن برای خود، بیشتر در خود غرق می‌شویم. لذت ما كم می‌شود و احساس می‌كنیم میل درونی‌مان شادبودن است اما آن را نمی‌یابیم. این فرایند در افرادی با حساسیت كمتر كه از كمبودهای خود بی‌اطلاع هستند، متفاوت است. آنها تاحدودی شاد هستند ولی این افراد از دیرباز مفهوم لذت‌بردن‌های واقعی را از بین برده‌اند.

 

فراموش نكنیم وقتی منفی‌بافی می‌كنیم ممكن است بخواهیم نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم ولی هنوز گرفتار احساس گناه و بی‌ارزشی هستیم. ما نمی‌توانیم خلوص، معصومیت و خوبی را كه حاصل آن است احساس كنیم.

 

ما به خاطر اشتباهات گذشته‌مان احساس تباهی و بیهودگی می‌كنیم و نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم. در نتیجه احساس می‌كنیم در قبال دیگران مسئول هستیم. اگر هنگام كودكی برای اشتباهاتمان تنبیه می‌شدیم ممكن است خودمان هم مجازات‌كردن‌مان را ادامه دهیم.

 

روح‌های حساس، منفی‌گرایی دیگران را به درون خود می‌كشند چون آنها بیشتر در معرض خطر هستند. منفی‌گرایی كه آنها احساس می‌كنند تركیبی از منفی‌بافی‌های خودشان همراه با منفی‌بافی‌های دیگران است. آنها مانند اسفنج به هر جا كه می‌روند منفی‌بودن و احساسات منفی دیگران را به درون خود می‌كشند.

 

اما چیزی كه به دیگران اجازه می‌دهد حساسیت كمتری داشته باشند توانایی فرونشاندن احساسات است. بعضی افراد هنگام عصبانیت نیاز ندارند احساسات‌شان را مورد بررسی قرار دهند تا به احساس بهتری برسند. این افراد فقط می‌خواهند احساسات‌شان را انكار كنند یا نپذیرند و سرانجام به راه خودشان بروند. این روش برای افرادی كه حساسیت كمتری دارند مفید است ولی برای كسانی كه حساس‌ترند نمی‌تواند مفید واقع شود.

در واقع افراد، منفی‌گرایی خود را سركوب می‌كنند، آنها نه‌تنها این احساس‌شان را به دیگران منتقل می‌كنند بلكه منفی‌گرایی كمتری را از جهان جذب می‌كنند.

 

 

تبادل انرژی

 

افراد حساس كسانی هستند كه انرژی منفی بیشتری جذب می‌كنند. مگر اینكه خودشان از حساسیت‌شان به نوعی كم كنند. این افراد بسیار تأثیرپذیر هستند و اغلب زود مریض می‌شوند و نسبت به خودشان احساس منفی دارند.

 

در واقع بیش از حد خوردن یكی از راه‌های كم‌كردن حساسیت‌مان یا زائل‌ساختن احساساتمان است. وقتی افراد گرفتار هر یك از موانع موفقیت شخصی هستند، اغلب با انرژی مثبت خود واقعی‌‌شان قطع ارتباط می‌كنند و به جای آن انرژی منفی به بیرون می‌فرستند.

بعضی‌ها به دلیل نوع زندگی‌شان، دوستانشان و طرز فكرشان، انرژی منفی منتشر می‌كنند. این افراد ممكن است در تمام مدت یا بعضی اوقات این انرژی منفی را منتشر كنند اما افرادی كه با طبیعت واقعی خود بیشتر در تماس هستند، خودبه‌خود انرژی مثبت منتشر می‌كنند. بودن در كنار این افراد حال شما را عملا بهتر می‌كند، به همین دلیل است كه ما به سوی افراد موفق كشیده می‌شویم.

 

 

چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

تخلیه انرژی منفی

 

نخستین گام در فرا گرفتن فرایند تخلیه انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و برقراری تعادل است. درست همانطور كه شما توانایی جذب انرژی توسط نوك انگشتانتان را در مراقبه دارید، قدرت بیرون فرستادن آن را هم دارید.

 

دومین گام برای بیرون فرستادن انرژی منفی، فرستادن انرژی منفی به جایی است كه صدمه‌ای به آن نمی‌زند. انرژی منفی توسط طبیعت جذب می‌شود و صدمه‌ای به آن نمی‌زند. به همین دلیل است هنگامی كه گرفتار استرس یا اضطراب هستید، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خودبه‌خود به آرامش بیشتری دست پیدا می‌كنید. همچنین با توجه به همین موضوع بعضی افراد از رفتن كنار دریا یا درازكشیدن در آفتاب، لذت می‌برند. عوامل طبیعی با جذب انرژی منفی، انرژی مثبت منتشر می‌كنند.

 

گیاهان، گل‌ها و درختان معمولا بهترین هدف برای تخلیه انرژی هستند. برای اغلب افراد گل‌ها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به بهبود حال آنها كمك كنند.

 

اكنون می‌توانیم درك كنیم كه چرا افراد از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند یا چرا وقتی می‌خواهیم به كسی ابراز علاقه كنیم به او گل هدیه می‌دهیم. وقتی شخصی گلی را به عنوان هدیه دریافت می‌كند، آن گل به او كمك می‌كند تا احساسات منفی خود را رها كند و به حس بهتری دست یابد.

 

محل دیگر برای تخلیه انرژی منفی ظرف پر آب، وان حمام، استخر، حوض یا دریاچه است.هرچه حجم آب بیشتر باشد قدرت تخلیه انرژی هم بیشتر است. آب، انرژی منفی را جذب می‌كند؛ برای حفظ جریان انرژی و استفاده از مراقبه و مدیتیشن منظم، مهم است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

 

آتش عنصر نیرومند دیگری از طبیعت است كه ما می‌توانیم برای تخلیه انرژی منفی خود از آن استفاده كنیم. به اوقات خوشی فكر كنید كه می‌توانید دور یك آتش جمع شوید و داستان‌های مختلف تعریف كنید.

 

آتش قادر است انرژی منفی را از ما دریافت كند؛ بنابراین برای دورشدن از انرژی منفی می‌توانیم از آن استفاده كنیم.این آگاهی مهم درباره انرژی می‌تواند به راحتی اشتباه فهمیده شود؛ مثلا ممكن است شخصی از بودن در كنار افرادی با انرژی منفی یا سرزنش‌كردن دیگران برای مشكلات، مضطرب شود.

 

اگر شما انرژی مثبت زیادی دارید، گرفتن انرژی منفی بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است. شما نمی‌توانید از آن فرار كنید. به جای اینكه درصدد اجتناب‌كردن از انرژی منفی باشیم، فقط نیاز داریم برای تخلیه‌كردن و رهایی‌یافتن از آن مصمم باشیم.

 

این تبادل طبیعی انرژی بسیار شبیه وضع هوا در طبیعت است. یك سیستم فشار ضعیف همیشه یك سیستم فشار قوی را جذب می‌كند. جریان هوای گرم همواره در یك اتاق سرد بالا می‌رود. اگر خانه شما گرم و راحت است و پنجره‌ها دو جداره نیستند، در زمستان جریان هوای سرد را خواهید داشت و گرمای درون تحت تأثیر سرمای بیرون قرار خواهد گرفت؛ حتی اگر دست‌تان را به پنجره نزدیك كنید، جریان هوا ر احساس می‌كنید. طبیعت همیشه در جست‌وجوی تعادل است. به همان صورت، وقتی كه شما انرژی مثبت زیادی دارید، انرژی منفی را هم جذب می‌كنید.

 

رمز موفقیت شخصی این است كه با شارژ مجدد می‌توانید ادامه دهید و سپس انرژی منفی را كه جذب می‌كنید تخلیه كنید. كوشش برای اجتناب از انرژی منفی در صورتی مهم است كه خسته و بیمار هستید. ولی اگر هر روز با مراقبه و مدیتیشن و دریافت آرامش و رهایی به هر طریقی كه خود سراغ دارید، خود را تقویت سازید و سپس عشق خود را با اطرافیان تقسیم كنید، بیشترین رضایت خاطر را خواهید داشت. همچنان كه قدرت‌تان را برای جذب انرژی مثبت و تخلیه انرژی منفی تقویت می‌كنید، مقابله با چشمان منفی‌گرا شما را نیرومند می‌سازد.

منبع : hamshahrionline.ir

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


خرید مستقیم فرش از کارخانه


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

قطعا احساسات منفی اذیت کننده هستند و باعث از دست دادن بسیاری از عوامل موفقیت آمیز در زندگی فردی و اجتماعی خواهند شد. در این قسمت از نمناک راهکار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن ها احساسات منفی خود را کنار گذاشته و به موفقیت نزدیک تر شوید.

با وجود احساسات بد و منفی، بدن محکم شده و حالت تدافعی خواهد گرفت. حتما باید سعی کنید تا به محض حجوم چنین افکاری چندین نفس عمیق و پشت هم بکشید و کلمات آرامش بخش به زبان بیاورید. بعد از چندین بار تکرار به مرور زمان این کار جز عادات شما خواهد شد.

وقتی موضوعی شما را از حالت تعادل خارج می کند، بهتر است خود را از آن محیط دور نگهدارید. احساسات را می توان درجه بندی کرد، بنابراین زمانی که ناراحتی شما به سطح 8، 9 یا 10 می رسد، ضروری است که شدت آن را کاهش دهید که آهسته کردن تنفس گام اول خواهد بود.

هر کار دیگری هم که باعث می شود کنترل خود را به دست بگیرید و از کوره در نروید را انجام دهید. حتی می توانید یک صحنه آرامش بخش را تجسم کنید – این گونه که در ساحلی نشسته اید و نسیم ملایمی به صورت شما می وزد و تمام بدنتان را آرام می کند. هر چه توانایی خود را در انجام چنین تجسم هایی بالا ببرید، سریع تر آرامش به شما برخواهد گشت.

چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

سعی کنید ناامیدی ها را کنار بگذارید و از تجربیات خود به دنبال مثبت ها و اتفاقات خوب باشید و بر روی آن ها تمرکز کنید. و پس از هر شکستی از آن درس مثبت بگیرید و به این فکر کنید که در آینده چه کمکی به شما خواهد کرد.

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با احساسات منفی این است که با خودتان مهربان باشید، کاری را انجام دهید که ارزش واقعی شما را حفظ کند. حتی اگر کسی شما را رها کرده باشد، مجبور نیستید که خود هم خودتان را رها و فراموش کنید و حتما باید بهترین عکس العمل را داشته باشید تا احساسات منفی از شما دور شوند.

اگر از دست کسی عصبانی یا ناامید شوید، می توانید با او تماس بگیرید یا ملاقات کنید و مشکلاتتان را کنار بگذارید. اکثر اوقات با انجام کارهای ساده ی این چنینی می توان احساسات بد و منفی را از خود دور کرد و از بدتر شدن موضوع پیشگیری کرد.

مهم ترین قدم این است که بر احساسات منفی خود غلبه کنید و بعد حتما شخص صمیمی و مورد اعتمادی را برای صحبت و درک احساسات و همفکری با خود در نظر بگیرید زیرا اگر با هر گونه مقاومت و مخالفت روبرو شوید، به سختی می توانید این گونه احساسات را از خودتان دور کنید.

اجازه ندهید که احساسات شما را کنترل کرده و بر شما غلبه کند و از کوره در نروید و واکنش ناگهانی نداشته باشید. برای اولین قدم ابتدا کمی به عقب برگردید، موضوع را بررسی کنید و این بار قضاوت منطقی تری داشته باشید و حتما سعی کنید که احساسات مثبت را جایگزین نمایید.

تا زمانی که دیگران را مقصر اشتباهات و احساسات منفی خود بدانید و آن ها را سرزنش کنید، خود را ناتوان کرده و اجازه تغییرات نمی دهید. تغییر این گونه رفتار و به دست گرفتن کنترل احساسات به شدت به دور کردن افکار منفی کمک خواهد کرد.

اولین قدم این است که مسئولیت کارهایتان را بپذیرید و بدانید که احساسات منحصرا متعلق به خود شماست و باید برای رهایی خود از منفی ها و بدی ها تلاش کنید.

یکی از راه های قدرتمند برای غلبه بر احساسات ناراحت کننده، بیرون ریختن آن ها از ذهن است. که نوشتن می تواند به این موضوع کمک شایانی کند و راهی موثر برای دور کردن احساسات منفی خواهد بود.

اگر افراد یا چیزهایی وجود دارند که معمولاً شما را تحریک می کنند، تا حد ممکن از آن ها دور بمانید. همه ما روزانه به اندازه کافی استرس داریم، بودن در کنار کسانی که ما را تحریک می کنند نیز بر این موضوع اضافه شده و احساسات منفی را دو چندان خواهند کرد. بنابراین هر چه سریع تر برای حال خوب و آرامش خود اقدام کنید.

در مطالب قبلی سبک زندگی نمناک هم خواندید که عشق ورزیدن به خود باعث می شود تا از احساس اندوه، تاسف و منفی بیرون بیایید و خودتان را بیش از همیشه دوست داشته باشید و سعی کنید با موفقیت های هر چند کوچک تان هم خوشحال باشید و برای خودتان هدیه بگیرید. این گونه احساسات منفی نیز از شما دور خواهند شد.

گاها توجه خود را به مسائل دیگر هم معطوف کنید که این اتفاق می تواند بسیار مفید باشد تا از احساسی که نسبت به خود دارید، برای مدتی رها شوید. کمک به فردی دیگر برای انجام یک پروژه، یا تغییر مسیر زندگی و گوش دادن به مشکلات او، کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

شوخ طبع بودن احساس خوب و مثبت را هم درون شما و هم اطرافیان تان به وجود خواهد آورد و باعث می شود که افکار و اتفاقات منفی از شما دور شوند و همچنین افراد زیادی تمایل به بودن در کنار شما داشته باشند.

ورزش کردن شما را از افکار و احساسات منفی دور کرده؛ ترشح اندروفین در مغز را افزایش داده و استرس و فشار را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. بنابراین بهتر است حداقل سه بار در هفته ورزش را در برنامه خود بگنجانید تا به مرور احساسات بد و منفی از شما دور شوند. همچنین باید رژیم غذایی سالم و مناسبی را نیز داشته باشید تا در کنار هم، به سلامت بدن و روحیه شما کمک کنند.

انرژی منفی می تواند به راحتی روی هرکسی اثر بگذارد . افراد منفی اندیش افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند.

انرژی ای که این افراد منتشر می کنند روی افکار و اعمال ما اثر گذار است پس برای کسب موفقیت بیشتر باید از منابع انرژی منفی دوری کرد در مقابل افراد مثبت اندیش هستند که همیشه رفتار چشمگیری دارند و راه مقابله با انرژی منفی را یادگرفته اند. برای کسب موفقیت شما نیز لازم است کارهایی را که در این بخش از نمناک آورده ایم و افراد مثبت نگر برای از بین بردن انرژی منفی بلدند را بکار برید .

گفتن کلمه نه

کلمه نه و بله دو کلمه قدرتمند هستند که نحوه استفاده از آنها در زندگی شما تعیین کننده است . پس سعی کنید «نه» و یا «بله» گفتن را به موقع به کار ببرید و بلافاصله بعد از یک درخواست،آنها را بکار نبرید .افراد مثبت نگر اولویت های خودشان از خشنودی دیگرانبرایشان با ارزش تر است . به همین علت گاهی نیز پاسخ منفی به درخواست دیگران می دهند.چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

اهمیت ندادن به تایید دیگران

اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید و فرد شادی باشید اجازه ندهید نظرات منفی دیگران شما را تحت تاثیر قرار دهد و فلج کند . افراد مثبت فکر کرده و اقدامی حتی معکوس نسبت به بقیه مردم را انجام می دهند.

آن ها از انتقاد دیگران نمی ترسند و عقاید خود را بر اساس نظر آنها شکل نمی دهند بلکه از منتقدان به عنوان یک شاخص معتبر و خوب استفاده می کنند. امور زیادی در فکر شما برای حرکت به سوی موفقیت وجود دارد که به تایید دیگران احتیاج ندارد.

خلق شادی درونی

انگیزه های بیرونی مبنای شادی افراد شاد نیستند زیرا اگر انگیزه های بیرونی، از بین بروند شادی آنها نیز زایل می گردد و حال خوبشان خراب خواهدشد. پس افراد شاد همیشه دنبال منابع درونی انرژی مثبت هستند و روی ذهن خود تمرکز می کنند.

تمرین مثبت نگری

این افکار شماست که می تواند اعمال تان را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین اگر منفی نگر باشید، آینده روشنی نخواهید داشت. افراد مثبت نگراعتقادی به بهانه هایی که به ذهن شان خطور می کنند، ندارند و چنانچه پیش از این در نمناک گفته شد آن ها موفقیت خود را از طریق مثبت نگری و پیدا کردن وجه مثبتی از هر مشکل، کسب می کنند.

دلایلی برای خودباوری

افکار منفی همیشه مانعی بر سر راه موفقیت است پس هرگز اجازه ندهید افکار منفی شما را ناراحت کند. ممکن است گاهی اوقات افرادی به دنبال آسیب رساندن به شما باشند، اما تا زمانی که به خودباوری برسید این خود باوری برای شما مهم تر و اثرگذارتر از هر چیزی خواهد بود. دلایل زیادی برای خودباوری حتی زمانی که شما کاملا احساس ناتوانی و بی ارزش بودن می کنید، وجود دارد.

قطع رابطه با افراد منفی نگر

محیط اطراف بر شما تاثیر فراوانی می گذارد . اگر زمان خود را با افراد مثبت نگر بگذرانید مطمئن باشید دید مثبت آنها به شما سرایت می کند و اگر با افرادی که مدام در حال گله و شکایت هستند، معاشرت کنید خیلی سخت می توانید افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

مسئولیت پذیری

افراد مثبت نگر مسئولیت زندگی شان را خود بر عهده می گیرند و پیروزی و شکستی را که در زندگیشان اتفاق می افتد را تقصیر دیگران و عوامل خارجی نمی اندازند و این اتفاقات همواره اثری از افکار و اعمال خود آنها تلقی می شود. آنها برای بهبود شرایط همواره روی موارد قابل دسترسی تمرکز می کنند و به جای نا امیدی به خاطر عوامل خارجی به دنبال پیشرفت و کسب تجارب جدید می باشند.

کنترل افکار

ذهن انسان می تواند در اثرعوامل خارجی تمرکز خود را از دست بدهد. اگر افراد مثبت نگر افکارشان را کنترل نکنند، نمی توانند اعمال و رفتارشان را کنترل کنند ، این افراد به دنبال آموختن و تمرین روش های کنترل ذهن هستند.

اختصاص زمانی برای آسودگی خاطر

افراد مثبت نگر گاهی به جای تلاش برای عالی بودن، اهداف و جاه طلبی های خود را کاهش می دهندو آهسته تر به جلو حرکت می کنند . آن ها با این روش از انرژی ای که به ایجاد انرژی منفی می انجامد ، جلوگیری می کنند. این افراد برای حرکت بیشتر گاهی یک قدم به عقب بر می دارند.

تمرین به طور منظم

ورزش و تمرین های منظم سبب ترشح هورمون اندورفین در بدن و ایجاد «احساس خوب» در انسان می شود . پس به طور منظم ورزش کنید تا استرس شما کاهش و شادی شما افزایش بیابد. عواقب بدی در انتظار شماست ، اگر به نیازهای بدن تان توجه نکنید.

گذراندن اوقات در طبیعت

افراد شاد و مثبت زمانی از اوقات خود را در طبیعت سپری می کنند زیرا گذراندن وقت در طبیعت ذهن را پاک و بدن را آرام می سازد. برای جریان داشتن انرژی جدید در شما این راه بسیار موثر خواهدبود.

دوری از خرج های اضافی

زیاد خرید کردن یک رفتار ناسالم است که انسان های مثبت از آن دوری می کنند زیرا دوست دارند در عوض این کار وقت و هزینه خود را صرف کشفیات جدید در جهان و خلق خاطرات کنند.

هرچند، زیاد خرید کردن در ایجاد احساس خوب در شما ایجاد کند، اما در یک بازه طولانی مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسان های مثبت از آن به هر قیمتی دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند وقت و هزینه خود را برای کشفیات جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.

پذیرفتن شکست

تنها راه برای یادگرفتن و رشد کردن افراد مثبت این است که شکست را می پذیرند آن ها به جای تسلیم شدن برای بالا رفتن و به دست آوردن دوباره جایگاه رفیع خود زمانی که سقوط می کنند کار می کنند. هنگام شکست و ایجاد احساسات منفی این باور را دارند که این امور گذرا هستند و به سرعت محو می شوند. آن ها افکار مثبت را برای سرعت بخشیدن به این روند، پرورش می دهند.

باور به وجود راه حل برای هر مشکلی

گاهی اوقات در زندگی ما به توانایی های خود برای حل مشکلات شک می کنیم . افراد مثبت نگر همیشه به این می اندیشند که یک راه برای غلبه بر مشکلات وجود دارد و این باور را حتی هنگام به اوج رسیدن مشکلات دائما در ذهن خود نگه می دارند و با این باور می توانند مشکلشان را حل کنند. 

The online version of the Iranian daily Hamshahri

در این روزها اخبار ناخوشایند ناشی از شیوع کرونا همه جا فراگیر شده و حال و هوای پرشور و انرژی روزهای قبل از سال جدید را نگران کننده و همه جا را پر از استرس کرده است. اما برای دوری هرچه بیشتر از این انرژی های منفی، در شرایطی که عده ای مجبور به خانه نشینی هستند، با چند راهکار ساده فضای خانه خود را به مکانی با آرامش و انرژی های مثبت تبدیل کنید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از زندگی آنلاین، اولین گام برای خارج کردن انرژی منفی از خانه باز کردن تمام پنجره‌ها است. حتی اگر بیرون سرد هم باشد پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید هوا داخل خانه بیاید. گاهی وقت ها احساس می کنیم فضای خانه مان سنگین است. در این مقاله می خواهم تکنیک هایی به شما بیاموزم تا چنین فضاهایی را در خانه خود خنثی کنید و خود رنگ و بویی آرامش بخش به آن منتقل کنید

چگونه انرژی منفی را از خانه خود بیرون کنیم؟

همه ما گاهی اوقات عصر های تیره و تاری را از سر می گذرانیم. اما گاهی این فضای خانه است که حالت ثابتی از غم دارد و اوضاع را بدتر می کند. وقتش است این موارد منفی را از خانه پاک کنیم. در این مقاله می خواهم تکنیک هایی به شما بیاموزم تا چنین فضاهایی را در خانه خود خنثی کنید و خود رنگ و بویی آرامش بخش به آن منتقل کنید. چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

کاری کنید همه چیز هوا بخورد

اولین گام برای خارج کردن انرژی منفی از خانه باز کردن تمام پنجره ها است. حتی اگر بیرون سرد هم باشد پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوا داخل خانه بیاید. هوای تازه همه چیز است تا وقتی جریان دارد پتو ها و بالش ها را در آن تکان دهید.

در خانه کمی عود بسوزانید

این رایحه همراه با دود مانند تمرین فکری و مدیتیشن است ،پس چرا در خانه امتحانش نکنیم؟ عود باعث افزایش انرژی می شود، بیشتر برای تمرین مدیتیشن از آن استفاده می شود چون فضایی آرامش بخش را حکمفرما می کند.

مطمئن شوید که چیزهای خراب را یا تعمیر می کنید یا دور می اندازید

چیزهای شکسته و خراب با خود انرژی منفی وارد خانه می کنند پس هرچه زودتر یا تعمیرشان کنید و یا اگر ارزش تعمیر کردن ندارند از آنها خلاص شوید. با این کار در واقع یکی از قوانین فنگ شویی را رعایت کرده اید.

در اطراف خانه روغن طبیعی پرتقال پخش کنید

اگر حس می کنید چیزی در رایحه پرتقال وجود دارد که شما را به یاد لبخند و طلوع خورشید می اندازد باید بگویم تنها نیستید. این کار نه تنها انرژی منفی را از بین می برد، بلکه باعث بهبود خلق و خو نیز می شود. می توانید مقداری از این روغن را در آب بریزید و یا از اسپری روغن طبیعی پرتقال استفاده کنید.

بدون معطلی شلوغی‌ها را جمع کنید

تا به حال دقت کرده اید وقتی روی یک میز را جمع می کنید چه حسه خوبی دارد؟ اشیا از خود انرژی فراوانی بیرون می دهند که از نظر ذهنی، فیزیکی، احساسی و معنوی مسیرمان به سمت جلو را سد می کنند. طرح های شلوغ نیز می توانند باعث خستگی ذهن و همچنین بالا رفتن استرس شود.

در خانه مریم گلی بسوزانید

یکی از تکنیک های قدیمی بومیان آمریکا برای بیرون راندن انرژی منفی سوزاندن مریم گلی بوده است. دود این گیاه چیزی است که برای تمیز کردن خانه به کار می رود. من همیشه از در جلویی خانه شروع می کنم و دور خانه در جهت عقربه های ساعت می چرخم.

با کریستال ها از فضای خود محافظت کنید

متاسفانه برای این تمرین نمی توانید رنگ های مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. کهربایی سیاه را به عنوان کریستالی که انرژی منفی را از بین می برد می شناسند. سفید و رنگ رز کوارتز نیز از این جمله هستند. بهتر است کریستال ها را تا جای ممکن نزدیک وسائل الکترونیکی قرار دهید.

صدای زنگ در اتاق‌ها

خیلی ساده به نظر می آید نه؟ فقط کافیست در هر گوشه از خانه یکبار زنگ را به صدا در بیاورید، سپس در ذهن خود اینگونه تداعی کنید که موج این صدا انرژی های منفی را بیرون می کند و انرژی های مثبت را به داخل خانه می آورد.

دیوارها را به رنگ زرد درآورید

رنگ ها نقشی محوری در خانه تان دارند. برخی از طراحان داخلی خانه بر این عقیده هستند که زرد انرژی منفی را خنثی می کند. از نظر یک طراح دکوراسیون داخلی این رنگ باعث می شود اتاق بزرگتر جلوه کند و فضا گرم شود.

گوشه های هر اتاق نمک بریزید

برای جذب انرژی منفی صاحبان قبلی خانه متخصصان انرژی درمانی توصیه می کنند چهار گوشه هر اتاق نمک بریزید و بگذارید ۴۸ ساعت بماند، سپس نمک ها را با جاروبرقی یا جارو معمولی جمع کنید و دور بیاندازید.

سطوح را تمیز کنید

اگر قرار بود به خانه ای جدید بروید متخصصان توصیه می کنند قبل از اینکه وسائلتان را به خانه منتقل کنید ابتدا تمام سطوح را خوب شستشو دهید و تا تمام انرژی های منفی صاحبان قبلی از بین برود.

زاویه‌های تیز را حذف کنید

یکی از مهمترین قوانین فنگ شویی این است که تا جای ممکن زوایا و گوشه های تیز را در خانه کاهش دهید. این کار ساده نیست اما ارزشش را دارد. اگر می خواهید انرژی مثبت وارد خانه تان شود بهتر است از وسائلی استفاده کنید که گرد باشند و بی زاویه.

به تعداد آینه‌ها اضافه کنید

برای اضافه کردن انرژی مثبت ( که به نام ” چی ” نیز شناخته می شود ) اطراف خانه آینه قرار دهید. اما توجه داشته باشید از آینه هایی با لبه های تیز استفاده نکنید. این کار نه تنها کمکی به ساخت انرژی مثبت در دکور نمی کند بلکه تاثیر منفی نیز دارد.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

درباره اش فکر کنید: رنگ های تیره و غنی سرشار از شخصیت هستند. اما گاهی وقتی زندگی حسابی خسته تان کرده این رنگ ها تاثیرشان برای ایجاد فضایی آرامش بخش کاملا برعکس می شود. از هر چیز تیره ای دور بشوید چون حس منفی انتقال می دهد و همچنین باعث می شود فضا کوچک به نظر بیاید.

از ورودی خود محافظت کنید

درها و پنجره های رو به بیرون مانند ورودی های انرژی عمل می کنند. برای تصفیه کردن این نقاط متخصصان توصیه می کنند که داخل یک سطل آب، آب لیمو، نمک و سرکه سفید بریزید، و سپس به در و پنجره های خانه از این ترکیب بمالید. پس از این کار جلوی تمام ورودی های خانه مقداری نمک دریایی بریزید و رویشان را با پادری بپوشانید این کار از ورود نیروی منفی به خانه جلوگیری می کند.چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

13 روش رهایی از منفی بافی و افکار منفی

آیا منفی باف هستید و از افکار منفی خودتان خسته شده‌اید؟ از شدت خود منفی نگری دچار افسردگی شده‌اید؟ برای مبارزه با افکار منفی چه راهکاری وجود دارد؟ چگونه ذهن خود را از افکار منفی خالی کنیم؟ چطور برای رهایی از افکار منفی، افکار و احساسات را باید کنترل کرد؟ برای جلوگیری و رهایی از افکار منفی این مطلب از سایت زوم لایف را تا پایان بخوانید.

زندگی از بدو تولد پراز اتفاقات ناخواسته آزاردهنده است. حوادث غیرقابل پیش‌بینی، شرایط حاد و غیره. اما بعضی چیزها هم درکنترل ماست، وآن افکارِ ماست واینکه چطور از خودمان باید مراقبت کنیم. برای گذشتن از موانع، اولین کارنساختن موانع جدید است. اولین کاری که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید برای خودتان انجام دهید این است که به خودتان زمان دهید

افکار و احساسات منفی می‌توانند باعث آسیب‌هایی شوند که حتی قابل دیدن نیستند، پس این افکار را باید کنترل کنید. مسلماً حرف زدن ساده‌تر از عمل کردن است اما ما برای شما چند پیشنهاد داریم که به کمک آن‌ها بتوانید خود منفی بافی نکنید.چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

تعریف منفی بافی و انرژی منفی  بصورت عامیانه سخت است اما مسلماً همه شما این موضوع را تجربه کرده اید مواجه باآدم هایی که درزندگی شکست خورده ویا درقبال هر مشکلی تاسف خورده وناله می کنند وهمواره سخنان منفی و انرژی منفی را ساطع می‌کنند.

این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد بوجود آورده و زمینه بروز مشکلات روحی و روانی دیگر مانند استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و ده‌ها مورد دیگر شود. عمده مشکلات ناشی از افکار منفی بشرح زیر است:

سخن گفتن منفی با خود می‌‌تواند در بعضی از شیوه‌ها واقعاً مخرب باشد و حتی زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، مطالعه نشان می‌دهد که ارتباط زیادی با استرس و عزت نفس دارد. استرس را به شدت افزایش و عزت نفس را به شدت کاهش می‌دهد. این می‌تواند منجر به کاهش انگیزه و همچنین احساس بلاتکلیفی شود. حتی گاهی با افسردگی هم همراه است، بنابراین قطعاً باید حل شود.

می‌خواهیم درباره نتایج روانشناسی روی موضوع منفی بافی صحبت کنیم. منفی بافی یک نوع محدودیت فکری است که شما مدام به خودتان می‌گویید که من نم‌یتوانم کاری را انجام بدهم و مدام تکرار می‌کنید تا جزو باورهایتان می‌شود. این را باور کنید و ایمان بیاورید که خوب بودن بهتر از عالی بودن نیست. پس عالی باشید و رسیدن به کمال هیچ‌گاه غیرقابل دستیابی نیست.

راه‌های متفاوتی برای مواجهه با افکار منفی وجود دارد، می‌توان آنها را پذیرفت، نادیده گرفت یا به شکلی منطقی با آنها روبه‌رو شد. افکار منفی کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اعتماد به نفس و عزت نفس ما را مخدوش می‌کنند و به زبان خودمانی روزگارمان را سیاه می‌کنند.

افکار منفی بخش قابل توجهی از تفکر شخص را درگیر خود کرده و در صورت دامن زدن به این تفکرات که به نام نشخوار فکری در مباحث تخصصی روانشناسی مطرح می‌شود می‌تواند زمینه ساز بیماری‌هایی همچون افسردگی مزمن شود.

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث خود سرکوبی می‌شود بیش از حد فکرکردن به یک مسئله است. شکست خوردن وترس فلج کننده بدنبال آن می‌آیند. پس در این مواقع بهترین کار مکث کردن و کشیدن یک نفس عمیق است. با این کار ضربان قلب شما کم شده و نگاه شما خوش‌بینانه‌ترمی‌شود. اگرتوسط افکار منفی محاصره شده‌اید و احساس خشم و اضطراب می‌کنید، توقف کنید و نفس بکشید.

وقتی متوجه شدید که افکارمنفی دست به کار شده‌اند، آنهارا تأیید کنید. قرار نیست این افکارنادیده گرفته شوند. پس قبل از مقابله، آنها را تأییدکنید. اعتراف به شکست یا ترس یا شک به خودتان، آسان نیست، اما با آگاهانه برخورد کردن می‌توانید مانع عمیق‌تر شدن و معنی دار شدن آنها شوید.

ریشه‌های افکار منفی کجاست؟ ترس؟ شک کردن به خودتان؟ آیا اخیراً به دلیل عدم موفقیت، اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید؟ آیا افسرده شده‌اید؟ اگر دچار افکار منفی می‌شوید، چرا آن‌ها را در ذهن خود مخفی می‌کنید؟ به افکار منفی اجازه دهید تا بیرون بیایند تا بتوانید علت را ریشه یابی کنید و با آن‌ها مقابله کنید.

افکار منفی در بیشتر مواقع فقط در ذهن شما شکل می‌گیرد. اگر شکست خورده‌اید، به خودتان بگویید هر کسی شکست می‌خورد و دوباره شروع کنید. فقط با تمرکز بر علت‌ها و ریشه‌های افکار منفی می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید.

در علم روانشناسی تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضع زندگی اشخاص صورت گرفته است. تحقیقات و پژوهش‌‌های صورت گرفته در روانشناسی موجب پدیدآمدن روش‌های علمی و اصولی برای درمان مشکلات شده که برای افکار منفی نیز این موضوع صادق است. در بین روش‌های متداول برای درمان ریشه‌ای افکار منفی و به تبع آن جایگرینی افکار مثبت، روش توقف فکر (Thought stopping) یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تفکرات نادرست می‌باشد.

اگر تازه شروع کرده‌‌اید از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید . اگر بعد از یک شکست بزرگ شروع به کار کرده‌اید یا به خودتان شک دارید با خود بگویید شکست برای هر کسی اتفاق می‌افتد. وقتی کسی حرفه‌ای نیست پس انتظار حرفه‌ای بودن از خودتان نداشته باشید. کمبودها وشکست‌ها بخشی از زندگی است، و هنگامی که شما آنها را درآغوش گرفته و حرکت می‌کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید. اگر اشتباه کردید اشتباه خودراقبول کرده به عقب برگشته و راه را ادامه دهید.

افکارتان را با چیزهایی که به شما انرژی و انگیزه می‌دهند، پرکنید. لیستی از چیزهایی که به شما احساس خوب و مثبت می‌دهند تهیه کنید. یک موسیقی یا یک فیلم آموزشی از نویسنده یا سخنرانی که به شما انگیزه می‌دهد. صحبت کردن با یک دوست یا عضو خانواده، کسی که‌ می‌داند در لحظات حساس و یا اوقات بدچه بگوید. هنگامی که احساس تحقیر می‌کنید خودتان را بالا بکشید. بدانید که چه چیزی باعث بهبود روحیه و اندیشه شما می‌شود و از آنها استفاده کنید. افکار شما خارج از کنترل شما نیستند.کافی است وقتی که در خدمت شما نیستند، بدانیدچه کارهایی برای تغییر آنها باید انجام دهید.

اگر یک برنامه روتین و تکراری درست کنید، هم کمترمنفی بافی می‌کنیدوهم در زمان وانرژی صرفه جویی می‌کنید. برای روزتان برنامه ریزی داشته باشید. اگرهرروزسروقت بیدارشوید، صبحانه بخورید وبه‌موقع سرکار بروید، دیگربا خودتان درگیری ذهنی نخواهید داشت. کارهایی مانندکاردر بیرون ویا صرف غذا، مثل یک قرارملاقات‌ واقعی هستندکه تمرکزذهنی شمارا هرروزبیشترمی‌کند. حتی اگرمی‌ترسیدویا هنوز به خودتان شک دارید، با داشتن یک برنامه روزانه وتکراری و مرتب با افکار منفی خداحافظی کنید.

کارسختی است. صداها و افکار منفی همیشه درگوش ما زمزمه می‌کنند و ما را وسوسه می‌کنند تافرصت حرف زدن پیدا کنند، اما انتخاب کنیدکه با آنها مواجه شوید. یک حرکت متداول درذهن خودبسازید. اگرتردید دارید وتوان حرکت ندارید، نفس بکشید، خودتان را غرق افکارمثبت کنید و پیشرفت‌هایی که هر روز داشتید را به خاطر بیاورید.

گاهی در مواجهه با افراد سمی نیاز به کمک دیگران داریم. برای مقابله با افراد سمی، باید در قالب یک تیم و با کمک دیگران وارد حل مسئله شویم. کمک گرفتن از دیگران برای شناخت رفتارها و واکنش‌های ما از طریق یک نفر سوم بسیار نتیجه بخش است. کسی که ما را از بیرون می بیند و می تواند نقطه ضعف‌هایمان را در برخورد با افراد سمی شناسایی کند.

افراد سمی همه جا در اطراف ما هستند، پس باید روش درستی برای مقابله با آن‌ها داشته باشیم. کنترل استرس و انرژی منفی اولین قدم برای موفقیت در هر کاری است. با آرامش، خونسردی و کنترل استرس می توانیم به شخصیتی تبدیل شویم که در برخورد با مشکلات و آدم‌های سمی، واکنش درستی از خود بروز می دهد. باید خودمان را به خوبی بشناسیم و خصوصیات مثبت و منفی‌مان را به درستی مدیریت کنیم. شاید نیاز باشد خودمان را زیر ذره بین ببریم، شاید ما هم یکی از همین افراد سمی باشیم! (1)

خواب کافی سبب افزایش هوش هیجانی و مدیریت احساسات و عواطف می شود. با استراحت کافی استرس را از خود دور می کنید و وقتی بیدار می شوید، شاداب‌تر و هوشیارتر خواهید بود و قدرت خودکنترلی، توجه و حافظه‌ی شما نیز بهبود می یابد. همچنین خواب کافی سبب می شود خلاق‌تر و مثبت‌تر بمانید. افراد سمی توجهی به این موارد ندارند و با دیدن چنین ویژگی‌هایی در شما، ناخودآگاه از اطرافتان پراکنده می شوند.

گاهی در برخورد با افراد سمی، احساس تنفر و نفرت شدیدی به شما دست می دهد. شاید از این احساسات شرمنده شوید و تقصیر را بر گردن خود بیاندازید. باید با خود مهربان باشید. اینکه فردی سمی شما را ناراحت و عصبانی می کند، به رفتار او مربوط است. او با منفی بافی و افکار اشتباه خود، باعث ناراحتی‌تان شده است. باید قبول کنید هیچ تقصیری ندارید و همه چیز ریشه در رفتار او دارد.

یاد بگیرید که وقتی متوجه می‌شوید در حالت بحرانی هستید،خودتان متوقفش کنید. به عنوان مثال: چیزهایی را به خودتان بگویید که به یک دوست خوب یا یک کودک می‌گویید، تا به او حس خوب بدهید. به یاد داشته باشید که افکار و احساسات همیشه واقعیت

نیستند. فکر کردن به چیزهای منفی در مورد خود هم ممکن است مانند مشاهدات، دقیق احساس شود و شما آن را جدی بگیرید و باورتان شود که برای شما مخرب است.

برای مثال گاهی پیش آمده است که به مدت 5 یا حتی 10 سال به یک موضوع دید منفی داشته‌اید و شما را ناراحت می‌کرده است، اما بعد از سال‌ها تصمیم گرفتید که زاویه‌ی دید خود را نسبت به آن موضوع عوض کنید. وقتی به موضوعاتی فکر می‌کنی که در گذشته چقدر بزرگ و لاینحل به نظر می‌رسیده است، باعث می‌شود که بتوانی منفی بافی را درون خود به حداقل برسانید.

گاهی وقت‌ها خودت را دستگیر می‌کنی که داری به افکار منفی فکر می‌کنی. در آن مواقع افکارت را بلند بگو. بلند گفتن آنهاست که می‌تواند به تو کمک کند.

گفتنش به یک دوست مورد اعتماد که راجع به چه چیزی دارید فکر می‌کنید می‌تواند منجر به یک خنده‌ی حسابی و یک درخشش در رابطه با این باشد که چقدر بعضی از صحبت‌هایی که با خودمان می‌کنیم می‌تواند مسخره باشد. و در مواقع دیگر می‌تواند حداقل حمایت به همراه داشته باشد. حتی گفتن بعضی از عبارت‌های منفی زیر زبان به شما یادآوری می‌کند که چقدر غیرمنطقی و غیرواقعی به نظر می‌آیند و به شما یادآوری می‌کنند که به خودتان یک استراحت بدهید.

سخن پایانی

چه بخواهید و چه نخواهید شرایط خارجی (خارج از ذهن و یا كنترل ما) و صحبت سایر آدم‌ها ما را ناراحت كرده و اینجاست كه افكار منفی به مغز ما تشریف می‌آورند! بنابراین گاهی در ورود آنها به ذهنمان هیچ كاری نمی‌توانیم بكنیم اما اینكه چقدر این افكار را گسترش می‌دهیم و می‌پرورانیم كاملا دست خود ماست. بنابراین دائم مثبت فكر كنید، حرف‌های مثبت بزنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

سلام، بله دست می‌فرمایید. مقاومت ذهن در برابر تغییر باعث می‌شود که نتوانیم برای شکست منفی بافی، کاری انجام دهیم. درباره اینکه چطور قانون مقاومت را شکست دهیم حتماً در یک مطلب جداگانه توضیح خواهیم داد.چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم
چگونه احساس منفی را از خود دور کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *