چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

 
helpkade
چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه
چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

آن دسته از مشمولینی که خدمت خود را به پایان نرسانده اند، حتما برای استعلام غیبت سربازی با کد ملی اقدام نمایید. در رابطه با اینکه غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟ باید بگوییم با توجه به سن و همچنین میزان تحصیلات فرد. چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم؟ اگر درخواست خود را برای معافیت موقت ارائه نموده اید، می توانید از استعلام نظام وظیفه با کد ملی استفاده نمایید. با استفاده از استعلام غیبت سربازی با کد سخا کلیه مشمولین می توانند بدون مراجعه حضوری، استعلام بگیرند.

 

 

برای استعلام غیبت سربازی با کد ملی – اطلاع از نحوه دریافت بخشودگی غیبت سربازی و همچنین اطلاع از میزان جریمه غیبت سربازی می توانید سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

 

 

سازمان نظام وظیفه عمومی ، برای سهولت انجام کار کلیه مشمولان، و همچنین عدم مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 تلاش نموده است تا انجام کارهای خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. استعلام غیبت سربازی با کد ملی با استفاده از فعال سازی پیامک امکان پذیر است. سازمان نظام وظیفه عمومی دو سرویس بدین منظور در نظر گرفته است. متقاضیان توجه داشته باشند که احتمالا استعلام از طریق پیامک، با هزینه همراه خواهد بود.

سرویس اول برای استعلام کدملی : در سرویس اول برای آن دسته از مشمولینی است که ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، می توانند با استفاده از این سامانه، جهت اطلاع رسانی، اعلام بررسی اقدامات انجام شده، از این سرویس استفاده نمایند. سرویس ذکر شده برای استعلام مواردی همچون : تاریخ بررسی پرونده، تایید، ارسال به شورا، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام، عودت، صدور کارت، تحویل به پست و … از سرویس مذکور استفاده نمایند.

سرویس دوم : مختص به مشمولینی است که درخواست خود را به ثبت رسانده اند و حال می خواهند از طریق استعلام غیبت سربازی با کد سخا از همین سامانه استفاده نمایید. کافی است علامت ؟ را به شماره 11026010 پیامک را ارسال نمایید. جهت اطلاع از آخرین وضعیت مشمولین عدد : 1 را برای دریافت کد سخا با کد ملی ارسال نمایید. جهت اطلاع از وضعیت رسبدگی به پرونده : عدد 2، کد سخا، کد ملی و همچنین برای اطلاع از وضعیت رسیدگی برای درخواست تعویض کارت، عدد 3 را وارد نمایید.

 

 

 

 

مطابق با قوانین تعیین شده معافیت موقت تحصیلی، کلیه دانش آموزان، طلاب در صورتی که درخواست خود را به ثبت رسانده باشند. می توانند تا حداکثر یک سال پس از تحصیل، برای معافیت خود اقدام نمایند. پس از پذیرش در دانشگاه های با آزمون و بدون آزمون نیز، بر اساس مقطع تحصیلی لازم است درخواست خود را تمدید نموده و مجددا به ثبت برسانند. در این شرایط، هر یک از فارغ التحصیلان، بر اساس مقطع تحصیلی خود، می توانند از معافیت موقت بهره مند شوند.

چنانچه مشمول سربازی می باشید، اما برای معافیت از سربازی، درخواست خود را به ثبت نرسانده است و مایل به ادامه تحصیل نمی باشد و یا انصراف از تحصیل داده اند، پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، تنها تا 6 ماه فرصت خواهد داشت تا خود را معرفی نماید. در صورتی که درخواست خود را به ثبت رسانده اید اما برای اعزام به خدمت آماده نشده اید، غائب محسوب خواهید شد و در صورت اعزام لازم است زمان بیشتری را علاوه بر دوره ضرورت خود سپری نمایید.

آن دسته از مشمولانی که به صورت آزاد تحصیل نموده اند نیز برای استعلام غیبت سربازی با کد ملی تنها تا موعد قانونی زمان خواهند داشت. همچنین مشمولان خدمت از سربازی در صورتی که برای خدمت سربازی خود در زمان تعیین شده اقدام ننموده باشند، غائب محسوب خواهند شد و به همین دلیل لازم است مدارک خود را ارائه نمایند.

 

 

 

 

در صورتی که غیبت سربازی داشته باشید، حتما لازم است از میزان غیبت خود اطلاع یابند. در صورت داشتن غیبت نمی توانید از تسهیلات سربازی استفاده نمایند. بنابراین حتما، برای استعلام سربازی اقدام نمایند. فرد مشمول خدمت سربازی اقدام به استعلام نمایند. همانطور که می دانید، استعلام غیبت سربازی از دو طریق امکان پذیر است. استعلام غیبت سربازی از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +10 و همچنین از طریق استعلام غیبت سربازی با کد سخا.

برای دریافت راهنمای بیشتر در رابطه با استعلام غیبت سربازی و همچنین دریافت مشاوره برای معافیت موقت و دائم و شرایط دریافت معافیت برای تمامی انواع معافیت، می توانید با شماره های پشتیبانینظام وظیفه 9099072952 ( از سراسر کشور) و 9099072952 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه استعلام غیبت سربازی با کد ملی به شما مشمولین عزیز ارائه نماییم. برای استعلام غیبت سربازی با کد سخا می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. پاسخ به سوالات چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم؟ و غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟ را به صورت کامل از مشاوران نظام وظیفه ما دریافت نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

شرایط سربازان متاهل برای خدمت نظام وظیفه عمومی

شرایط ترخیص از خدمت برای تحصیل چیست؟

خرید خدمت سربازی در سال 99

سامانه اینترنتی خدمات الکترونیک سخا سربازی – epolice.ir

قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

استعلام غیبت سربازی با کد ملی

استعلام غیبت سربازی با کد سخا

جهت استعلام غیبت سربازی با کد سخا می توانید از طریق وب سایت در نظر گرفته شده بدین منظور استفاده نمایید.

 

 

سن، میزان تحصیلات، تعداد سال های استفاده از معافیت تحصیلی تعیین کننده موضوع می باشد.

 

 

با استعلام نظام وظیفه با کد ملی به صورت پیامک و اینترنتی به راحتی می توانید از میزان غیبت سربازی خود اطلاع یابید.

 

 

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره باران – وب سایت باران مشاوره در زمینه های نظام وظیفه، تحصیلی، حقوقی، روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی ارائه می دهد.

در صورتی که مشمولان نظام وظیفه دارای غیبت سربازی باشند، نمی توانند از تسهیلات سربازی بهره مند شوند. برای رسیدگی به امور نظام وظیفه لازم است مشمولان در مرحله اول استعلام غیبت سربازی را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط غیبت از سربازی و چگونگی استعلام از وضعیت نظام وظیفه و استعلام غیبت سربازی اطلاعات جامعی در اختیار مشمولین عزیز قرار دهیم.

چگونه از مدت غیبت سربازی مطلع شویم؟

نحوه استعلام غیبت سربازی چیست؟

چه کسانی سرباز غایب محسوب می شوند؟

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

در صورت غیبت سربازی چه مشکلاتی ایجاد می شود؟

بسیاری از مشمولین نظام وظیفه نمی دانند فرآیند اعزام به خدمت یا معافیت از خدمت به چه شکل است. مرکز مشاوره تلفنی باران در تمامی مراحل، از اعزام به سربازی تا دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت خدمت همراه مشمولین و خانواده های گرامیشان است. مشمولین می توانند از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی باران از نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه، استعلام سوابق خدمت سربازی، استعلام معافیت سربازی، استعلام کارت پایان خدمت، سابقه خدمتی و چگونگی آنها اطلاع حاصل نمایند.

برخی از مشمولین خدمت نظام وظیفه به دلیل بی اطلاعی از قوانین از خدمت سربازی غیبت می کنند. وجود این غیبت باعث از دست دادن فرصت استفاده از برخی امکانات و خدمات می گردد. همانطور که می دانید آقایان در سن ۱۸ سالگی مشمول قانون خدمت نظام وظیفه عمومی قرار می گیرند و باید نسبت به انجام خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که افراد در فرصت های تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه در سامانه مربوطه ثبت نام نکنند به عنوان مشمول غایب شناخته و دچار مشکلاتی می شوند.

حتما بخوانید: شرایط استفاده از معافیت تحصیلی

برای کسب اطلاعت بیشتر به شما توصیه می کنیم مقاله تاریخ اعزام به خدمت را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: توجیه غیبت سربازی

در صورتی که افراد مشمول خدمت سربازی شوند اما عذر موجهی برای نرفتن به سربازی نداشته باشند و در زمان مقرر مراحل ثبت نام و اعزام خود را پیگیری نکنند به عنوان غایب محسوب می شوند. به مشمول دارای غیبت در صورت اعزام به خدمت سربازی اضافه خدمت تعلق می گیرد. در صورتی که فردی مشمول سربازی بوده ولی به خدمت سربازی نرفته باشد با برخی از محرومیت های اجتماعی مواجه می شود. این محرومیت ها به شرح زیر شامل حالش می شود:

حتما بخوانید: اخذ معافیت کفالت پدر بالای ۷۰ سال

تمامی مشمولین نظام وظیفه می توانند قبل از انجام هر اقدامی، از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوند. همانگونه که گفته شد در صورتی که فرد مشمول دارای غیبت سربازی باشد نمی تواند از تسهیلات سربازی بهره مند شود. پس لازم است فرد مشمول اقدام به استعلام غیبت سربازی کند. به منظور استعلام وضعیت نظام وظیفه و یا استعلام غیبت سربازی به دو روش می توان اقدام کرد:

در این روش جهت استعلام وضعیت نظام وظیفه فرد مشمول می تواند به همراه کارت ملی به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه نماید. با ارائه کارت ملی و کد ملی فرد مشمول می تواند اقدام به استعلام وضعیت نظام وظیفه و یا استعلام غیبت سربازی نماید.

هر فرد مذکر دارای یک کد چند رقمی نظام وظیفه می باشد که به آن کد سخا می گویند. فرد مشمول می تواند بدون مراجعه حضوری،از طریق سایت خدمات الکترونیک نظام وظیفه به نشانی www.vazifeh.police.ir غیبت سربازی را استعلام نماید. فرد مشمول پس از ورود به سامانه فوق، در قسمت خدمات غیر حضوری شماره ملی و کد سخا را وارد می نماید. پس از آن می تواند وضعیت نظام وظیفه و یا میزان غیبت سربازی خود را مشاهده نماید.

در صورتی که فرد مشمول دارای غیبت سربازی باشد فقط می تواند از شرایط معافیت پزشکی بهره مند شود

تمامی مشمولین نظام وظیفه می توانند با برقراری ارتباط با مشاورین گروه باران از وضعیت سربازی خود مطلع شوند. مشاورین مجرب گروه مشاوره باران به شماره تماس ۷۰۷۰۳۰۲۵ ۰۲۱  در زمینه نظام وظیفه و استعلام غیبت خدمت سربازی آماده ارائه خدمات تلفنی به شما مشمولان می باشند.

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

شرایط بخشش اضافه خدمت سنواتی در سال ۱۴۰۰

دانشگاه دامغان به عنوان پژوهش یار، سرباز امریه می پذیرد

جذب سرباز طلبه در قرارگاه شتاب دهی تحول اجتماعی ثمر

شرایط جذب امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران

با سلام بنده پایه خدمتی بهمن ۹۸هستم ۶ماه اضافه دفترچه ایی دارم وداری شرایط خاص فرزند ایثارگر هستم میخواستم بدونم آیا امکانش هست اضافه دفترچه ایی من بخشیده شده باشد یا بخشیده بشه

آقای استادزاده اینکه پدرتان ایثارگر هستند یعنی شانس اولیه بخشش رو دارید. نظر نهایی با فرمانده یگان خدمتی است.

سلام من از سال۹۵ اقدام کردم واسه خدمت و رفتم تو آموزشی مرخصی گرفتم اومدم خونه و تا الان نرفتم مشکله مالی خیلی دارم چکار کنم؟؟؟

hاحمد جان شما هیچ راه چاره ای ندارید. قبل از این که دستگیر شوید خود را دادسرای نظامی معرفی کنید تا حکم سنگین به شما ندهند.

سلام وقت بخیر

بنده برای امریه شرکت های دانش بنیان اقدام کردم منتها بخاطر تاخیری که بخاطر صدور مدرک ارشد و ثبت نام دانش بنیان داشتم غیبت خوردم .میخواستم ببینم میتونم غیبت خودمو موجه کنم یا نه؟؟؟

میثم جان غیبت سربازی به سختی توجیه می شود و شما باید زودتر اقدام می کردید.

سلام وقت بخیر من پشت دفتر چه دارم ۱۸۰ روز چه کار کنم اضاف نخورم خواهشا راهنمایی کنید

بهرام جان اضافه را خواهید خورد. اگر حسن رفتار و … داشته باشید ممکن است فرمانده شما را ببخشد.

سلام بنده متولد تیر سال ۸۰ هستم و در سال ۹۸ دیپلم گرفتم اما به دلیل اشتباه مدرسه برگه اعلام وضعیت تحصیلی رو در زمان تحصیل به پلیس بعلاوه ده تحویل نداده بودم و وقتی که چند روزه پیش برگه وضعیت تحصیلی که روش فارق التحصیل درج شده رو برای ارائه به پلیس بردم اما قبول نکردند. حالا چه کاری باید انجام بدهم؟

امیر جان معمولا نظام وظیفه زیر بار مشکلات کم کاری دانشگاه، مدرسه و … نمی رود.

سلام‌.در صورت عفو رهبری برای اضافه خدمت قبل از خدمت میشه از کسر خدمت ایثارگری استفاده کرد؟

بله امین جان ایشان عفو بدهند می توانید کسری بگیرید.

سلام.بخاطر ده روز دیر فرستادن دفترچه سه ماه اضافه خدمت خوردم.در صورت بخشش این سه ماه میتونم از کسری خدمت ایثارگری بهره مند شوم؟

خیر در صورت بخشش نیز فقط اضافه شما بخشیده می شود.

سلام خسته نباشید قلب من سمت راست بدنمه تو بعضی از سایت ها زده بودن که معافم درستع این موضوع؟

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

سوالاتان را در صفحه مرتبط مطرح کنید.

سلام من یکسال از معافیت تحصیلیم گذشت و ۶ ماه اضافه خدمت خوردم دی ماه پست کردم دفترچه رو و ۱ اسفند رفتم پادگان الان چطوری میتونم پیگیری کنم که اضافه خدمتم بخشیده بشه چون مقام معظم رهبری گفته بودن کسایی که بین روز مادر تا روز پدر خودشون رو برای خدمت معرفی کنن بخشیده میشه …

محمدرضا جان عفو سال ۹۹ برای سربازان فراری بود نه مشمولان غایب.

علیرضا

سلام من مادرم مشکل عصبی نخاعی داره و مدارک پزشکی هم داره من پست کردم برای خدمت ولی به خاطر نگهداری از مادرم نتونستم به خدمت برم میتونم توجیه غیبت یا همون بخشودگی بگیرم؟

علیرضا هر چقدر غیبت شما بیشتر باشد توجیه دشوار تر می شود.

سلام متولد ۱۳۷۴ -من در سال ۱۳۹۵ از دانشگاه انصراف دادم و مادرم سال ۹۷ سکته مغزی کرده و یه طرف بدنش فلجه کار های خودشو نمیتونه انجام بده حتی راه رفتن-تحت پوشش بهزیستی هم شده -داداشم و خواهرم ازدواج کردن و هر دو شاغل – داداشم معافیت کفالت بابامو گرفته- بابام ۶۶ سالشه و از لحاظ پا مشکل داره -و کسی نیس ک از مادرم نگهداری کنه-آیا میتونه از طرف مادرم که تحت پوشش بهزیستی هس معافیت بگیرم؟

امیر جان اگر غیبت داشته باشید نمی توانید معافیت بگیرید. همچنین هر خانواده یک کفیل دارد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من مانند نام، ادرس ایمیل و … را برای کامنت های بعدی که می خواهم بنویسم ذخیره کن.

مطالب ویژه

معافیت خدمت سربازی نظام وظیفه

معافیت ایثارگری

کسری خدمت سربازی

انواع معافیت کفالت

معافیت پزشکی

آخرین مقالات

اخبار نظام وظیفه

امریه

خدمت سربازی

آشنایی با خدمت سربازی

اعزام به سربازی

خروج از کشور سربازان

کسری خدمت

مشمولان غایب

معافیت ایثارگری

معافیت پزشکی

معافیت کفالت

معافیت های متفرقه


کسری خدمت سربازان متاهل


عفو رهبری برای اضافه خدمت سربازی


طرح مالیات سربازی


گم کردن دفترچه بیمه سربازی

محبوب ترین ها

اخبار نظام وظیفه

امریه

خدمت سربازی

آشنایی با خدمت سربازی

اعزام به سربازی

خروج از کشور سربازان

کسری خدمت

مشمولان غایب

معافیت ایثارگری

معافیت پزشکی

معافیت کفالت

معافیت های متفرقه


نحوه تقسیم سربازان پس از آموزشی


حقوق خدمت سربازی


بخشودگی غیبت و اضافه خدمت


کد مراکز آموزشی سربازی

اخبار نظام وظیفه

افتتاح مرکز آموزش سربازی نیروی انتظامی در پردیس

فراخوان امریه سربازی دانشگاه شهید باهنر در سال ۱۴۰۰


فراخوان اعزام به سربازی بهمن ۹۹


فراخوان جذب سرباز فناور

دوره آموزشی سربازی در دوران کرونا، یک ماه یا دو ماه؟

 

آخرین مطالب

برخورد قاطع ستاد کل نیروهای مسلح به رفتار ناشایست با سربازان

امریه سربازی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاد دانشگاهی

همانطور که میدانید اقایون از سن 18 سالگی موظف میشوند برای رفتن به خدمت سربازی بسته به شرایط خودشون که میتوانند در همان سن اعزام شوند و یا اینکه ادامه تحصیل بدهند و بعد از ان مراجعه نمایند اجباری در این دو روش نیست اما نکته ای هست اینکه بعد از اتمام درسشان تا یکسال فرصت دارند تا خود را به نظام وظیفه معرفی نمایند در غیر این صورت غیبت میخورند و سرباز غایب محسوب میشوند.و اما در این مقاله به این مطالب خواهیم پرداخت که از کجا بفهمیم که غیب سربازی داریم یا نه با مطالعه کامل این مقاله میتوانید به پاسخ سوالات خود در این خصوص دست پیدا کنید.

 

 

 

,,,,,,,,,

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

 “سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه  “

 

 

 

برخی از مشمولین خدمت نظام وظیفه به دلیل بی اطلاعی از قوانین از خدمت سربازی غیبت می کنند. وجود این غیبت باعث از دست دادن فرصت استفاده از برخی امکانات و خدمات می گردد. همانطور که می دانید آقایان در سن ۱۸ سالگی مشمول قانون خدمت نظام وظیفه عمومی قرار می گیرند و باید نسبت به انجام خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که افراد در فرصت های تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه در سامانه مربوطه ثبت نام نکنند به عنوان مشمول غایب شناخته و دچار مشکلاتی می شوند.

 

 

این قانون شامل دانش آموزان، دانشجویان، طلاب داخل و خارج از کشور که حداکثر یک سال پس از تاریخ اتمام و فراغت از تحصیل همچنان خود را معرفی نکرده اند نیز می گردد. همچنین اگر دانشجویان اخراج شده یا از تحصیل خود انصراف داده باشند، یا به هر دلیلی ترک تحصیل کرده باشند باز هم پس از یک سال باید مراحل اعزام را پیگیری نمایند. در غیر این صورت باز هم مشمول غایب محسوب می شوند.در صورتی که فرد هنوز به سن مشمولیت نرسیده باشد و از تحصیل انصراف داده یا ترک تحصیل کرده تنها ۶ ماه پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی فرصت دارد تا خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کند.

 

 

برخی از مشمولین نسبت به معافیت خود اقدام کرده و معافیت موقت دریافت می کنند. این افراد تنها ۱ماه پس از اتمام معافیت موقت برای پیگیری روند رسیدگی خود زمان دارند و در غیر اینصورت مشمول غایب محسوب می شوند.

 

 

 

اتباع خارجی که تابعیت تحصیلی دریافت کرده و ۶ ماه پس از اخذ تابعیت خود را معرفی نکرده اند نیز در گروه مشمولین غایب قرار میگیرند.

 

 

 

مشمولانی که فاقد شناسنامه بوده و حداکثر تا ۶ ماه پس از صدور شناسنامه خود را معرفی نکرده باشند سرباز غایب محسوب می شوند.

 

مشمولانی که به‌صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل داده و تحصیل آنان تا بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته باشد و همچنین مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری در صورتی که در مهلت های قانونی (که بر اساس تاریخ تولد و زمان اخذ مدرک تحصیلی آنان تعیین شده است)، مدارک خود را برای معرفی ارسال نکرده باشند نیز غایبند.بر اساس قانون مشمولانی که در مهلت قانونی درخواست معافیت پزشکی  یا کفالت داده و در مراحل رسیدگی پزشکی و کفالت قرار گرفته‌ اما از روی عمد و یا به دلیل قصور در پیگیری پرونده و عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و هیئت کفالت، باعث طولانی شدن مراحل رسیدگی شده اند ، چنانچه رای شورای پزشکی یا هیئت رسیدگی کفالت، به سرباز بودن آنان صادر شود ، در این صورت در حکم مشمولان غایب بوده و برای آنها برگ اعزام با غیبت صادر خواهد شد.

 

وقتی به ابتدای سن جوانی  می رسید و یا بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی ، نوبت به طی کردن خدمت سربازی می رسد سوالات بسیاری در خصوص این موضوع در ذهن تان ایجاد می شود. اینکه چه زمانی باید برای اعزام به خدمت اقدام کنم و از چه طریقی باید وضعیت خدمتی خود را استعلام کنم و سوالات بسیار دیگری از این دست. در این مقاله سعی داریم بعضی از این پرسش ها را پاسخ دهیم.پس از اینکه شما مشمول خدمت سربازی شدید، اولین اقدام مراجعه به پلیس+10 و اقدام به ثبت مشخصات شماست. اگر دانشجو بوده اید باید برگه فراغت از تحصیل خود را با خود ببرید تا آخرین وضعیت تحصیلی شما در سیستم نظام وظیفه ثبت گردد. پس از خرید دفترچه خدمت سربازی و ثبت مشخصات شما در سیستم ، برگه ای تحت عنوان برگه سبز خدمت به شما تحویل می شود که در آن تاریخ اعزام شما مشخص شده است. همچنین شما باید یک کد به نام کد سخا را از مسئول پلیس +10 بگیرید تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنید.

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱

( تماس بدون پیش شماره / حتی ایام تعطیل )


pdf رایگان سوالات مصاحبه نیروانتظامیDownloads-icon

رفتن به خدمت سربازی و رسیدن به دوران مشمولیت، یکی از مراحل مهم زندگی هر پسر جوانی است که به سن 18 سالگی می رسد. حال اگر خانواده ها و خود افراد برای این دوران مهم زندگی، برنامه ریزی نداشته باشند و با ورود به سن 18 سالگی در موعد مقرر، تکلیف خود را در رفتن و یا نرفتن به خدمت سربازی مشخص نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند.

از آن جایی که ورود به دوران غیبت و شناخته شدن به عنوان یک مشمول غایب، می تواند محدودیت ها و مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد، و مجازات و جریمه غیبت سربازی را در پی خواهد داشت، بنابراین بهتر است پیش از رسیدن به این دوران، نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 را فرا گرفته و با کمی حساب و کتاب، از ورود به این دوران جلوگیری کنیم.

در این مقاله قصد داریم به این پرسش که غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 یکی از دغدغه های افرادی است که به سن مشمولیت می رسند. از آن جایی که اگر افراد وارد دوران غیبت شوند نمی توانند از امکاناتی همچون دریافت معافیت کفالت استفاده نمایند، بایستی پیش از هر گونه اقدامی نسبت به استعلام غیبت سربازی 99 خود اقدام نمایند.

استعلام غیبت سربازی به 2 طریق امکان پذیر می باشد:

در انتها لازم به ذکر است که نحوه محاسبه غیبت سربازی برای تمامی مشمولان یکسان بوده و پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از ورود به دوران غیبت که می تواند فرصت های طلایی شما را در استفاده از انواع معافیت ها بسوزاند، نسبت به استعلام غیبت سربازی خود اقدام نمایید. 

لازم به ذکر است، مشمولین غایب، در صورت دارا بودن شرایط توجیه غیبت سربازی نظام وظیفه، میتوانند دوران غایب بودن خود را بی اثر کنند.

چنانچه در خصوص این موضوع که ” غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود ” سوالات دیگری داشتید، می توانید از مشاورین با تجربه ی ما در این زمینه کمک بخواهید.

منبع: سازمان وظیفه عمومی ناجا

سلام ببخشید من 1378/6/4ساله تولدم درس هم نخوندم میخواستم ببینم چقدر قیبت خوردم نامم پست نکردم ولی میخوام برم وقت میخوام ببینم چقدر قیبت خوردم

سلام وقت بخیر: شما6ماه غیبت دارید حتی اگر ده سال نروید 6ماه غیبت دارید

سلام ببخشید یک صوال داشتم سربازی از 18 تا 22 سابمه نعرفتم پست کنم ¿

سلام وقت بخیر لطفا سوال مطرح کنید چون غلط املایی دارد. ضمنا پسرها درایران از18سالگی مشمول می شوند وتاسن 50سالگی باید ادای دین کنند.

سلام وقت بخیر. من متولد ۱۳۸۰/۴/۱۶ هستم و ۱۳۹۸/۳/۳۱ فارغ التحصیل شدم اما پشت کنکور ماندم و کنکور۹۹ شرکت کردم، میخواستم ببینم ایا من جز کسانی هستم که قبل ۱۸ سالگی فارغ التحصیل شدم یانه؟ و اینکه وارد دوران غیبت شدم؟

سلام پدر مادر بنده جدا شدن و من تک فرزندم نه خواهر دارم نه برادری غیبت سربازی دارم ایا درخواست کفالت مادرم کنم معاف میشم یا خیر؟

سلام بنده مادر و پدرم مشکل دارن باهم و مادرم در حال جدایی هستن و بنده تک فرزندم نه خواهر دارم نه برادری سالم هستم و سن قانونی هم دارم بنده کفالت مادرم میخوام قبول کنم سوال بنده این هست من غیبت دارم آیا بخشیده میشه یا نه

باسلام من ۶ماه اضافه خدمت دفترچه ایی دارم پایه خدمتی بهمن ۹۸ فرزند ایثارگر هستم میخواستم بدونم با شرایطی که دارم آیا امکانش هست اضافه دفترچه ایی من بخشیده شده باشد

سلام من کلا۱۹ماهخدمت کردم بعد دریگان خدمتی اذیت کردن موهام ریخت فرارکردم الان هم موهام ریخته چندوقته مریضم میخوام خودم معرفی کنم لطفا راهنمایی کنین که چه اتفاقی می افته

سلام وقت بخیر: لطفا به یگان خود ویا دادگاه نظامی شهرتان خودتان معرفی نمائید.

سلام من ۴ سال غیبت دارم سالی قدر اضافه میزنن؟

سلام وقت بخیر: ما کلا 6ماه اضافه خدمت می زنیم، که ان غیبت ها یا رهبری می بخشد ویا دوسوم فرمانده می تواند ببخشد. حتی اگر10سال غیبت داشته باشید.

سلام ببخشید اگه در حال خدمت باشی و سر خدمت نری دیگه کلا اضاف بیشتر میخوری یا همون شیش ماهه بعد میتونی بعد چند سال بخری سربازیا؟؟

سلام وقت بخیر:اولا فرار محسوب می شوید وحکم جلب شما بعداز 3ماه صادرمی شود ثانیا بعداز 8سال می توانید بخرید البته اگرخرید باشد. ضمنا کلا شش ماه اضافه خدمت داریم

سلام . آیا امسال امیدی به عفو‌ رهبری در مورد اضافه سنواتی هست؟ من ۶ماه دارم و متاهل هستم ومیگن نهایتا شاید ۲ماهش فرمانده ببخشه ۴ماهش رو باید بکشم

سلام مه سال ۹۵ درسم تموم شد ۹۶امریه گرفتم برای اموزش و پرورش ولی ارشد قبول شدم و سربازی نرفتم الان که ارشدم تموم شده برام غیبت زدن ۳ماه الان امریه گرفتم ایا این قابل حذف هست چون من هیچوقت غیبت نداشتم

سلام من یه ماه از معافیتم گذشته دفترچه فرستادم سر هم 40روز از معافیتم گذشته چن ماه اضاف میخورم
آیا همون شیش ماه هستش یا چطور حساب میشه

سلام وقت بخیر:به شما3ماه اضافه خدمت دارید

با سلام من 2سال غیبت دارم پدرمم 2سال جبهه داره خواستم بدونم غیبتام چطور محاسبه میشه؟؟
لطفا ج بدید ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

راستین مشاور

درباره ما

تماس با ما

درخواست مشاوره آنلاین

ارتباط تلفنی با مشاوران و متخصصان مااز طریق این دو شماره٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١۰۹۲۲۱۱۰۱۸۹۲

نحوه استعلام غیبت سربازی با کد ملی

سازمان نظام وظیفه عمومی ، برای سهولت انجام کار کلیه مشمولان، و همچنین عدم مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 تلاش نموده است تا انجام کارهای خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. استعلام غیبت سربازی با کد ملی با استفاده از فعال سازی پیامک امکان پذیر است. سازمان نظام وظیفه عمومی دو سرویس بدین منظور در نظر گرفته است. متقاضیان توجه داشته باشند که احتمالا استعلام از طریق پیامک، با هزینه همراه خواهد بود.

سرویس اول برای استعلام کدملی : در سرویس اول برای آن دسته از مشمولینی است که ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، می توانند با استفاده از این سامانه، جهت اطلاع رسانی، اعلام بررسی اقدامات انجام شده، از این سرویس استفاده نمایند. سرویس ذکر شده برای استعلام مواردی همچون : تاریخ بررسی پرونده، تایید، ارسال به شورا، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام، عودت، صدور کارت، تحویل به پست و … از سرویس مذکور استفاده نمایند.

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

سرویس دوم : مختص به مشمولینی است که درخواست خود را به ثبت رسانده اند و حال می خواهند از طریق استعلام غیبت سربازی با کد سخا از همین سامانه استفاده نمایید. کافی است علامت ؟ را به شماره 11026010 پیامک را ارسال نمایید. جهت اطلاع از آخرین وضعیت مشمولین عدد : 1 را برای دریافت کد سخا با کد ملی ارسال نمایید. جهت اطلاع از وضعیت رسبدگی به پرونده : عدد 2، کد سخا، کد ملی و همچنین برای اطلاع از وضعیت رسیدگی برای درخواست تعویض کارت، عدد 3 را وارد نمایید.

رفتن به خدمت سربازی و رسیدن به دوران مشمولیت، یکی از مراحل مهم زندگی هر پسر جوانی است که به سن 18 سالگی می رسد. حال اگر خانواده ها و خود افراد برای این دوران مهم زندگی، برنامه ریزی نداشته باشند و با ورود به سن 18 سالگی در موعد مقرر، تکلیف خود را در رفتن و یا نرفتن به خدمت سربازی مشخص نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند.

از آن جایی که ورود به دوران غیبت و شناخته شدن به عنوان یک مشمول غایب، می تواند محدودیت داشت، بنابراین بهتر است پیش از رسیدن به این دوران، نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 را فرا گرفته و با کمی حساب و کتاب، از ورود به این دوران جلوگیری کنیم.

نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:

Source: غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟

نحوه استعلام غیبت سربازی با کد ملی

سازمان نظام وظیفه عمومی ، برای سهولت انجام کار کلیه مشمولان، و همچنین عدم مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 تلاش نموده است تا انجام کارهای خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. استعلام غیبت سربازی با کد ملی با استفاده از فعال سازی پیامک امکان پذیر است. سازمان نظام وظیفه عمومی دو سرویس بدین منظور در نظر گرفته است. متقاضیان توجه داشته باشند که احتمالا استعلام از طریق پیامک، با هزینه همراه خواهد بود.

سرویس اول برای استعلام کدملی : در سرویس اول برای آن دسته از مشمولینی است که ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، می توانند با استفاده از این سامانه، جهت اطلاع رسانی، اعلام بررسی اقدامات انجام شده، از این سرویس استفاده نمایند. سرویس ذکر شده برای استعلام مواردی همچون : تاریخ بررسی پرونده، تایید، ارسال به شورا، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام، عودت، صدور کارت، تحویل به پست و … از سرویس مذکور استفاده نمایند.

سرویس دوم : مختص به مشمولینی است که درخواست خود را به ثبت رسانده اند و حال می خواهند از طریق استعلام غیبت سربازی با کد سخا از همین سامانه استفاده نمایید. کافی است علامت ؟ را به شماره 11026010 پیامک را ارسال نمایید. جهت اطلاع از آخرین وضعیت مشمولین عدد : 1 را برای دریافت کد سخا با کد ملی ارسال نمایید. جهت اطلاع از وضعیت رسبدگی به پرونده : عدد 2، کد سخا، کد ملی و همچنین برای اطلاع از وضعیت رسیدگی برای درخواست تعویض کارت، عدد 3 را وارد نمایید.

رفتن به خدمت سربازی و رسیدن به دوران مشمولیت، یکی از مراحل مهم زندگی هر پسر جوانی است که به سن 18 سالگی می رسد. حال اگر خانواده ها و خود افراد برای این دوران مهم زندگی، برنامه ریزی نداشته باشند و با ورود به سن 18 سالگی در موعد مقرر، تکلیف خود را در رفتن و یا نرفتن به خدمت سربازی مشخص نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند.

از آن جایی که ورود به دوران غیبت و شناخته شدن به عنوان یک مشمول غایب، می تواند محدودیت داشت، بنابراین بهتر است پیش از رسیدن به این دوران، نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 را فرا گرفته و با کمی حساب و کتاب، از ورود به این دوران جلوگیری کنیم.

نحوه محاسبه غیبت سربازی 99 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:

Source: غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟

تعداد صفحات : 86

آخرین وضعیت اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، چگونگی اعزام سربازان در شرایط کرونایی، از جمله مواردی است که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سربازی واژه عجیب و غریبی نیست.همه ما کم و بیش با آن آشنا بوده و به فراخور تعداد فرزندان ذکور خانواده با حواشی آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم.

 تحصیل، اشتغال و انجام بسیاری از فعالیت‌های زندگی پسران منوط به انجام خدمت سربازی است و اگر فردی غیبت کرده و به سربازی نرود با موانعی مواجه خواهد شد؛ محدودیت و ممنوعیت‌هایی که  ادامه تحصیل، استخدام و کار در نهادهای دولتی و خصوصی، خروج از کشور و … را تحت تأثیر قرار داده و حتی مختل می‌کند.

تا چند سال پیش طبق قانون افرادی که 8 سال غیبت از سربازی داشتند می‌توانستند با پرداخت وجه، جریمه غیبت سربازی خود را پرداخته و از محرومیت‌ها خلاص شوند اما بعد از آن طرح جریمه مشمولان غایب به کلی منتفی شد؛ اگر چه هنوز در برخی اخبار و مطالب منتشر شده در فضای مجازی شاهد انتشار شایعاتی در خصوص خرید خدمت سربازی هستیم.

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

آخرین وضعیت اجرا یا عدم اجرای طرح جریمه غیبت سربازی در آینده، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های پیش ‌روی مشمولان غایب، آخرین روند اعزام سربازان با توجه به وضعیت کرونا در استان‌های قرمز، تعداد سربازان مبتلا به کرونا و آگاهی از چند و چون شرکت در کنکور سراسری برای مشمولان از جمله مسائلی بود که ما را بر آن داشت تا با امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به گفت‌وگو بنشینیم.

*اجرای طرح  جریمه مشمولان غایب ناعادلانه بود/ ستادکل تجدید و احیاء این طرح را در دستور ندارد

* آخرین وضعیت اجرای طرح  جریمه مشمولان غایب به کجا رسید، آیا ستاد کل برنامه‌ای برای اجرا در سال‌های آتی دارد؟

جریمه مشمولان غایب در سال‌های گذشته با این رویکرد اجرا شد که از یک سو تعداد مشمولان غایب را کم کند و از سوی دیگر تعداد افرادی که بلاتکلیف هستند کاهش دهد؛ ولی آمارها نشان داد که عملاً تعداد مشمولان غایب افزایش یافته است؛ چرا که تعدادی از مشمولان به این امید که اگر صبر کنند و غیبت‌شان ادامه‌دار شود می‌توانند در طرح جریمه غیبت سربازی شرکت کنند به سربازی نرفتند و این موضوع باعث افزایش تعداد مشمولان غایب شد.

با این اوصاف و آثار و تبعاتی که اجرای این موضوع به دنبال داشت ادامه اجرای آن برای ستادکل مثبت نبود و با پیگیری که در سال 97 انجام دادیم اجرای این طرح از قانون بودجه حذف شد.

باید گفت طرح جریمه مشمولان غایب دیگر در دستور کار نیست و قرار هم نیست این موضوع تجدید و احیا شود.

اگرچه اصل موضوع جریمه مشمولان غایب نیز به نظر بنده ناعادلانه بود چرا که در اذهان عمومی این باور جای گرفته بود که هر کسی که پول دارد می‌تواند سربازی نرود؛ ‌در نهایت ستادکل هم به این نتیجه رسید که طرح جریمه مشمولان غایب متوقف و حذف شود.

*  مشمولان غایب هر چه زودتر برای اعزام اقدام کنند 

* خیلی از مشمولان غایب هنوز امید به احیای طرح جریمه مشمولان غایب دارند؛ چه توصیه‌ای به آنها می‌کنید؟

دوباره تأکید می‌کنم که مشمولان منتظر احیای طرح جریمه مشمولان غایب نبوده و افرادی که غیبت دارند در اولین فرصت برای اعزام اقدام کرده و خود را معرفی کنند تا هر چه زودتر به وضعیت سربازی‌شان رسیدگی شود.

* جلب و دستگیری مشمولان غایب در دستور کار ناجا است

* طبق قانون محدودیت و ممنوعیت‌هایی برای مشمولان غایب وجود دارد؛ آیا این موارد اجرا می‌شود؟

طبق قانون در ماده 10,62 و 63 قانون خدمت وظیفه عمومی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی برای  که به خدمت سربازی نرفته و غیبت کنند، مشخص شده است و آن قوانین کماکان سر جای خود قرار دارد، اما ما با جدیت در سال 99، آنها را پیگیری خواهیم کرد تا اجرا شوند.

محدودیت‌هایی همچون خروج از کشور، استخدام در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و حتی موارد دیگری همچون تجدید و تعویض گواهینامه از جمله این موارد است؛ اگرچه گواهینامه را طبق قانون می‌توانند دریافت کنند اما در هنگام تجدید و تعویض گواهینامه, مشمولان غایب شناسایی شده و در ادامه جلب و دستگیر خواهند شد.

در سال 99 پیگیر آن هستیم که جلب و دستگیری‌ها بیشتر انجام شود.

* عملا کمتر شاهد جلب و دستگیری مشمولان غایب هستیم؛ آماری در این خصوص وجود دارد؟

همواره جلب و دستگیری مشمولان غایب در دستور کار ناجا بوده و هست؛ در رسیدگی و خدماتی که از ناجا و مراکز آن می‌گیرند موظف هستند مشمولان غایب را شناسایی و جلب و دستگیر کنند؛ همچنان هم در حال جلب و دستگیری هستند اما تعدادشان آنگونه نیست که اعلام کنند؛ البته از طرف دیگر می‌تواند جو ناامنی ایجاد کند؛ هم اینک سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری این موضوع را در دستور کار داشته و در سال تعدادی را جلب و دستگیر می‌کنند.

* اضافه خدمت سنواتی در انتظار مشمولان غایب

* ‌از جلب و دستگیری مشمولان غایب گفتید. بعد از دستگیری آنها چه سرنوشتی در انتظارشان است؛ به دادگاه می روند یا فقط اضافه خدمت می‌خورند؟‌

مشمولان غایبی که شناسایی، ‌جلب و دستگیر می‌شوند اول به مراجع قضایی معرفی شده و سپس به مراکز آموزشی می‌روند.

مشمولانی که تا یکسال غیبت کرده باشند سه ماه اضافه خدمت سنواتی دریافت می‌کنند؛ اما افرادی که بیش از یکسال غیبت داشته باشند علاوه بر اینکه باید به دادگاه رفته تا به وضعیت خدمتی‌شان رسیدگی شود، 6 ماه اضافه خدمت سنواتی برایشان در سامانه ثبت می‌شود.

* غیبت مانع استفاده از کسرِ خدمت ایثارگری است

* غیبت از سربازی علاوه بر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در استفاده از کسری خدمت هم تأثیر دارد؟

بله؛ اگر مشمولی غیبت داشته باشد کسر خدمت نمی‌تواند بگیرد؛ نمی‌تواند در جایی هم استخدام شود.خروج از کشور و ادامه تحصیل هم برایش ممنوع می‌شود.

* چه مدت غیبت مانع از استفاده از کسر خدمت ایثارگری می‌شود؟

به محض آنکه غیبت در سیستم سامانه وظیفه عمومی ثبت شود فرد دیگر نمی‌تواند از کسر خدمت ایثارگری استفاده کند.

* تعیین تکلیف اعزام مشمولان دارای بیماری قلبی و ریوی تا 10 روز دیگر

* تعدادی از مشمولان غایب دارای بیماری‌هایی از جمله قلبی و ریوی بوده و اعزام آنها با توجه به شرایط کرونا هر ماه تمدید می‌شود؛‌خیلی از آنها عنوان می‌کنند که بلاتکلیف شده‌اند؛ آیا ستاد کل برنامه‌ای برای اعزام یا تعویق اعزام این دسته از مشمولان دارد؟

ان‌شاءالله ظرف  یک هفته تا 10 روز، این دسته از افراد تعیین تکلیف می‌شوند و در اولین فرصت آنها را اعزام کرده و نمی‌گذاریم معطل بمانند.

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

تا الان وضعیت سلامت مشمولان مطرح بود و به هر حال اعزام آنها صلاح نبود؛‌ از طرف دیگر موضوع کرونا در ابتدا خیلی مشخص نبود؛ بنابراین ما آنها را اعزام نکردیم تا خدایی ناکرده آسیبی نبینند اما طی یک هفته تا 10 روز آینده با جلساتی که با مراکز تخصصی ستادکل داریم این افراد را تعیین تکلیف کرده و در اولین فرصت اعزام خواهند شد.

* تکلیف اعزام‌های جدید در استان‌های قرمز چگونه است؟

* بعضی از استان‌ها مثل خوزستان با توجه به شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند؛‌ سوال این است که اعزام به مراکز آموزشی این دسته از استان‌ها چگونه خواهد بود؟

کرونا باعث شده ما در بحث اعزام‌ها نیز تغییراتی بدهیم. بعضی از مراکز آموزشی برای برخی از استان‌ها فعال شده بودند. بعضی از استان‌ها مثل خوزستان و گیلان در یک دوره تمدید اعزام خوردند اما اینکه در ماه بعدی وضعیت اعزام چگونه ‌شود منتظریم تا وضعیت کرونا را در آخرین لحظه رصد کنیم. ممکن است اعزام‌های ما تغییر پیدا کرده و برخی مراکز آموزشی را به هر حال برای جایی خاص در نظر بگیریم.

حتماً‌ این موضوع در تصمیمات ما اثر می‌گذارد ولی اینقدر باعث نگرانی نیست.

*  چرخه اعزام به خدمت دچار وقفه نمی‌شود

* هم اکنون وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در پادگان‌ها چگونه است؟

الحمدلله پادگان‌ها و مراکز آموزشی امنیت بهداشتی بسیار بالایی دارند و مشکلی از نظر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نداریم که چرخه اعزام‌ها و آموزش‌ها متوقف شود.

خانواده‌ها هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که طبق آخرین آمار تعداد سربازان مبتلا و افراد مشکوک به کرونا بسیار بسیار کم است.

* تا امروز حتی یک مورد فوتی به خاطر کرونا نداشته‌ایم

* آخرین آمار سربازان مبتلا به کرونا و فوت‌شدگان را اعلام می کنید؟

خوشبختانه تا الان حتی یک مورد فوتی هم در حوزه سربازان به واسطه کرونا نداشته‌ایم؛ تعداد مبتلایان و مشکوکان خیلی کمتر از آمار مبتلایان در کل کشور است چرا که بیمارستان‌ها و بهداری‌ها مراکز آموزشی مجهز بوده و تا کنون مشکلی در زمینه بستری، درمان یا قرنطینه سربازان نداشته‌ایم که بخواهد نگرانی ایجاد کند.

اگر آمار مبتلایان در کشور حدود 3 تا 5 درصد باشد این آمار در جامعه سربازان و کارکنان تحت آموزش کمتر از نیم درصد است که اکثرا هم مشکوک به آنفلوآنزا بوده‌اند.

* در ابتدای شیوع کرونا ظرفیت مراکز آموزشی برای پذیرش نصف شد آیا همچنان ظرفیت این مراکز به صورت 50 درصد است؟

مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار خود را انجام می‌دهند؛ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از جمله مواردی است که به طور جد در مراکز آموزشی دنبال می‌شود.

بر طبق این اصول ما عدد نصف را برای همه بکار نمی‌گیریم چرا که بسته به مرکز آموزش دارد که چقدر فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرا می‌کند ولی می‌توان گفت که حداقل مراکز آموزشی به صورت نصف پذیرش سربازان را انجام می‌دهند.

* هنگام پذیرش سربازان چه مراحلی انجام می‌شود تا از نظر ابتلا به کرونا یا موارد مشکوک سنجیده شوند و از انتشار بیماری در مراکز آموزشی جلوگیری شود؟

همه مشمولان وظیفه در موقع اعزام توسط نمایندگی‌های اعزام یا معاونت‌های اعزام و احضار استان‌ها غربالگری می‌شوند و اگر فردی بیمار یا مشکوک به کرونا باشد از اعزامش خودداری می‌شود.

پس از اعزام هم همه مشمولین وظیفه در ورود به مراکز آموزشی مورد معاینه دقیق پزشکی و روانشناسی قرار می‌گیرند؛‌ آزمایشات پزشکی انجام شده و افرادی که مشکوک باشند از بقیه جدا شده و آزمایش‌های تخصصی برایشان انجام می‌شود و اگر بیمار باشند حتما تحت قرنطینه قرار خواهند گرفت.

مشمولان و خانواده‌هایشان اطمینان داشته و هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که تمام مراکز آموزشی مجهز به بهداری بوده و به طور شبانه‌روزی پزشک معاین حضور دارد؛ حتی مجهز به روانپزشکی بوده و تشخیص شخصیت نیز انجام می‌شود.

می توان گفت تا الان هیچ مشکل و موردی در هیچ مرکز آموزشی مشاهده نشده و در حوزه بهداشت خوشبختانه امنیت کامل را داریم.

دوباره تأکید می‌کنم که تعداد سربازان مبتلا به کرونا بسیار ناچیز بوده و اکثراً آنفلوآنزا و بیماری‌هایی می‌گیرند که در مراکزی که تجمع می‌شود شایع است؛ این بیماری‌ها هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل درمان است.

* فرصت ستاد کل برای شرکت در آزمون مختص دیپلمه‌ها است

* یکی از نگرانی‌های مهم مشمولان، شرکت در آزمون‌های سراسری است. اخیراً ستاد کل برای شرکت در کنکور سراسری فرصتی برای مشمولان قائل شده؛‌ جزئیات تعویق در اعزام مشمولان کنکوری را تشریح بفرمایید؟

همه مشمولان وظیفه دیپلم که در سال 98 موفق به اخذ دیپلم شده بودند یکسال مهلت داشتند که در کنکور شرکت کنند یا برای اعزام آماده شوند.

امسال که مهلت یکساله آنها به اتمام رسیده به دلیل تعویق در اجرای آزمون کنکور سراسری نمی‌توانستند بیشتر از یکسال صبر کرده و در کنکور شرکت کنند بنابر این ستاد کل به آنها مهلت داد تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

این افراد بعد از انجام کنکور سراسری حداکثر یک هفته فرصت دارند تا خودشان را به پلیس + 10 معرفی کنند تا اعزام شوند.

* اگر مشمولان دیپلمه بعد از کنکور سراسری و فرصت یک هفته‌ای خود را معرفی نکنند چه سرنوشتی خواهند داشت؟

اگر این دسته از مشمولان بیش از یک هفته توقف کرده و خودشان را معرفی نکنند مشمول غایب محسوب می‌شوند؛ هنگامی که نتایج کنکور اعلام شد در صورت قبولی نمی‌توانند وارد دانشگاه شده ، ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند؛ بنابر این حتماً باید در مهلت یک هفته‌ای بعد از آزمون کنکور سراسری خود را معرفی کرده و آماده اعزام شوند.

* ‌در صورت قبولی تکلیف دانشگاه و خدمت سربازی‌شان چه می‌شود؟

اگر این افراد در کنکور سراسری قبول شده و در حین خدمت باشند از خدمت ترخیص شده و وارد دانشگاه می‌شوند.

*فرصت ستاد کل برای داوطلبان ارشد و دکترا نیست/ مشمولان بعد از فرصت یکساله خود را معرفی کنند

* فرصت ستاد کل آیا شامل داوطلبان آزمون‌های ارشد و دکترا هم می‌شود؟

ذکر این نکته ضروری است که این موضوع فقط برای کنکور سراسری و دیپلمه‌هاست و شامل بقیه کنکورهای دکترا، ارشد و ناپیوسته نمی‌شود.

دوباره باید تأکید کنم که فرصت ستاد کل صرفا برای کنکور سراسری است و سایر امتحانات سراسری مثل ارشد، دکترا،‌کاردانی و فنی و حرفه‌ای در شمولش نیست.

طبق قانون فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام یک سال مهلتشان باید به سربازی بروند و می‌توانند در حین سربازی در کنکور شرکت کنند.

همه مشمولان وظیفه در هر مقطعی که فارغ‌التحصیل شده‌اند یکسال مهلت دارند تا در هر امتحانی شرکت کنند اما در پایان یکسال باید وارد چرخه اعزام شده و خود را  به پلیس +10 معرفی کنند؛ اگر این اتفاق نیفتد و از یکسال بگذرد و خودشان را معرفی نکند مشمول غایب محسوب شده و محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی همچون خروج از کشور و استخدام را خواهند داشت.

با توجه به اینکه جوانان کنکوری هم اکنون درگیر درس و مطالعه بوده و اخبار را پیگیری می‌کنند ذکر این مطالب ضروری است چرا که بعداً مراجعه کرده و می‌گویند جهل به قانون داشته و نمی‌دانستیم فلان تاریخ باید مراجعه کنیم و دچار مشکل می‌شوند؛‌از سوی دیگر ما هم نمی‌توانیم از قوانین عدول کرده و دائماً‌  آنها را عوض کنیم چرا که مواردی که به کل کشور ابلاغ می‌شود باید اجرا شود و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت؛ بنابر این الزامی است که داوطلبان کنکور به این موضوع توجه داشته باشند که در پایان فرصت یک هفته‌ای بعد از آزمون سراسری خود را به پلیس +10 معرفی کرده تا در شمول مشمولان غایب قرار نگیرند.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

عزیزان مشمول موضوع اینبار این مقاله اطلاع از میزان غیبت سربازی میباشد که در این خصوص مطالب کاملی د این مقاله نوشته ایم تا شما همراهان همیشگی سایت نظام وظیفه با خواندن این مطالب به پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص اطلاع از میزان غیبت سربازی دست پیدا نمایید….

 

 

,,,,,,,,,

 “سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه ”

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

نحوه محاسبه غیبت سربازیرفتن به خدمت سربازی و رسیدن به دوران مشمولیت، یکی از مراحل مهم زندگی هر پسر جوانی است که به سن 18 سالگی می رسد. حال اگر خانواده ها و خود افراد برای این دوران مهم زندگی، برنامه ریزی نداشته باشند و با ورود به سن 18 سالگی در موعد مقرر، تکلیف خود را در رفتن و یا نرفتن به خدمت سربازی مشخص نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند.

از آن جایی که ورود به دوران غیبت و شناخته شدن به عنوان یک مشمول غایب، می تواند محدودیت ها و مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد، و مجازات و جریمه غیبت سربازی را در پی خواهد داشت، بنابراین بهتر است پیش از رسیدن به این دوران، نحوه محاسبه غیبت سربازی 98 را فرا گرفته و با کمی حساب و کتاب، از ورود به این دوران جلوگیری کنیم.

 

 

 چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریمنحوه محاسبه غیبت سربازی 98 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:

دانش آموزانی که پیش از رسیدن به سن 18 سالگی و یا مشمولیت، انصراف داده، ترک تحصیل کرده، اخراج شده و یا فارغ التحصیل شده اند، می بایست حداکثر تا مدت زمان 6 ماه بعد از ورود به سن 18 سالگی، خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند و در مهلت های ارائه شده از سمت سازمان نظام وظیفه، برای رسیدگی به پرونده و یا اعزام معرفی نکنند وارد غیبت می شوند.افرادی که دارای معافیت موقت می باشند، اگر 1 ماه بعد از اتمام زمان معافیت موقت خود، جهت ادامه ی رسیدگی به وضعیت شان، خود را معرفی نکنند نیز وارد دوران غیبت می شوند.

افرادی که در سازمان های غیر نظامی کشور متعهد به خدمت می باشند و نیز مطابق مواد قانونی شماره های 13، 14 و 15 کارکنان پایور و همچنین پیمانی سازمان نیرو های مسلح تنها تا 6 ماه بعد از فراغت از خدمت خود فرصت دارند تا خود را برای رسیدگی و اعزام به خدمت معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.دانش آموزان، طلاب و یا دانشجویان داخل و خارج از کشور که به دلایل انصراف، ترک تحصیل، اخراج یا حتی اتمام تحصیلات، از تحصیل فراغت یافته اند، حداکثر یک سال بعد از تاریخ فراغت از تحصیل مهلت دارند تا خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که به شکل متفرقه در حال ادامه تحصیل باشند نیز اگر این تحصیل تا پس از زمان قانونی اعزام به خدمت ایشان، ادامه داشته باشد، وارد دوران غیبت می شوند.

 

 

 

وضعیت رسیدگی به تعویض کارتوی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه امکان دسترسی به انواع خدمات سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارسال پیامک‌ فراهم خواهد بود، افزود: برای بهره‌مندی از این خدمات مشمولان می‌بایست تنها یک کد که به آن کد سخا گفته می‌شود را با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 دریافت کنند.جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: بر این اساس مشمولان باید برای طرح پرسش خود علامت سوال(؟) را به شماره سامانه پیامک فرستاده و پس از آن برای اطلاع از آخرین وضعیت مشمولی خود عدد 1 را به همراه کد سخا و کد ملی به این سامانه ارسال کنند.کریمی افزود: برای اطلاع از نحوه رسیدگی به پرونده باید عدد 2 را به همراه کد سخا و کد ملی به سامانه کد 110206010 ارسال کرد و برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به تعویض کارت نیز باید عدد 3‌، کد سخا و کد ملی به این سامانه فرستاده شود.جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک خدمات غیرحضوری این سازمان برای ارائه به مشمولان ارتقاء یابد. 

 

 

 

چه غیبت هایی قابل توجیه هستند؟مسلما تمامی افرادی که مشمول غیبت می شوند به عمد در این شرایط قرار نگرفته و ممکن است تحت تاثیر یکسری وقایع و شرایط در این مسیر قرار گرفته باشند. شرایطی وجود دارد که اگر مشمولان ، توسط یکی از آن ها از اعزام به خدمت باز مانده و وارد غیبت اولیه شده باشند ، غیبت آن ها موجه تلقی شده و از جرایم و محدودیت ها معاف می باشند. شرایطی که به موجب آن ها غیبت مشمول ، موجه خواهد بود به شرح زیر است:

فرد دچار بیماری یا صدمه ای شده باشد که تاخیر در معرفی و یا اعزام حداکثر به مدت 2 ماه ، از زمان شروع بیماری را به دنبال داشته باشد.فرد دچار بیماری و یا صدمه ای باشد که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان گردد ، حداکثر تا 6 ماه پس از شروع بیماری ، آن هم با ارائه مدرک مستند و تاییدیه پزشک معتمد سازمان ، مجاز به تاخیر در معرفی یا اعزام می باشد. درصورتی که دوره بهبود آن ها به بیش از 6 ماه بیانجامد ، باز هم به تاییدیه پزشک معتمد سازمان نیاز است.درصورتی که یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول فوت کند ، معرفی و اعزام او حداکثر تا 3 ماه می تواند به تاخیر بیانجامد. درصورتی که متوفی از خانواده همسر باشد این مدت زمان به حداکثر 1 ماه کاهش می یابد.درگیری فرد مشمول یا اعضای درجه یک خانواده وی ، با وقایع طبیعی مانند سیل ، زلزله و … و یا حوادثی همچون آتش سوزی ، انفجار ، تصادف شدید و یا سقوط هواپیما که موجبات تاخیر فرد را حداکثر بین 2 تا 6 ماه پس از وقوع حادثه فراهم آورد. درصورتی که همسر و فرزند فرد در حادثه آسیب دیده باشند ، بسته به شدت آن و ضرورتی که برای حضور فرد مشمول نیاز است حداکثر تا 6 ماه پس از وقوع حادثه ، غیبت مشمول موجه است. درصورتی که آسیب دیدگان پدر ، مادر ، خواهر و یا برادر مشمول باشند ، این بازه زمانی به حداکثر 3 ماه کاهش یافته و درصورتی که پدر و مادر همسر فرد مشمول صدمه دیده باشند ، غیبت او تا حداکثر 2 ماه توجیه دارد. باید توجه کرد که این تاخیر با ارائه مدارک مستند و تاییدیه مراجعی که دارای صلاحیت هستند قابل توجیه می باشد.

 

 

 

منبع :اطلاع از میزان غیبت سربازی

 

 

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 – 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 – 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 – 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگران- ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98- قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا- لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98- استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی- بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده است- شرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98- استعلام کارت ایثارگران ارتش 98- وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد- بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98- آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی –     خرید خدمت سربازی 98 – 99

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه

فرم در حال بارگذاری …

این بخش تنها می تواند توسط جاوا اسکریپت نمایش داده شود.

فید نظر برای این مطلب

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه
چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم یا نه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *