چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

 
helpkade
چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم
چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: خداوند متعال انسان را بر چهار طبیعت بنا کرده است که آن ها عبارتند از : صفرا، سودا، خون و بلغم.

دو تای آن ها گرم و دو تای دیگر سرد است و میان هر دو تای آن ها از لحاظ های دیگر نیز اختلاف است.

دکتر غیاث الدین جزایری متخصص علم غذاشناسی می گوید:

پزشکان قدیم معتقد بودند که وقتی شخصی غذا می خورد، آن غذا پس از معده به کبد می رود و به چهار جزء تقسیم می شود:

جزء اول که مایعی زرد رنگ و از سه جزء دیگر سبک تر است که در روده توقف می کند موسوم به صفراء است.چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

جزء دوم کمی سنگین تر است و بعد از صفرا واقع می شود و آن خون است.

جزء سوم مایع سفید لزجی است که آن را بلغم می نامند.

جزء چهارم که از همه این ها سنگین تر است، مانند گل و لای می ماند سودا نام دارد.

طبیعت صفرا، سرد و خشک است، طبیعت خون، گرم و تر، طبیعت سواد سرد و خشک و طبیعت بلغم گرم و تر است.

پس از آن طبایع را بر چهار جزء بدن تقسیم می کنند که سر، سینه ، پهلو و شکم هستند.

خون بر سر، صورت، چشمها، گوش ها، بینی و دهان مسلط است، بلغم بر سینه با نیروی باد استیلا می کند، صفرا بر دنده های پهلو غالب است و سودا را می توان بر شکم، امشا و احشا سیطره داد.

هر کدام از این ها بر بدن غلبه کند آثارش در جاهایی که بالا ذکر شد بیشتر مشهود است؛ به عنوان مثال، وقتی خون غلبه کند رنگ رخساره، زبان و چشم ها سرخ می شوند و بیمار بسیار خمیازه می کشد، بزاق دهان شیرین، رگهای گردن متورم می شود، پیشانی چروک بر می دارد و پوستش کلفت می شود و حواس پنجگانه تضعیف می شوند.

پیدایش انواع جوش ها و جریان خون از دندان ها و لثه ها نیز دلیل بر غلبه خون است.

وقتی صفرا غلبه می کند نیز دارای علائم بسیاری است که آشکارترینشان، عطش زیاد، درد پهلو و معده و احساس سوزش است.

وقتی سودا غلبه کند احساس گرسنگی زیادی به بیمار دست می دهد و هنگامی که بلغم چیره می شود شخص بسیار دچار باد گلو شده، به تنگی نفس دچار می شود.

بیمار بلغمی بسیار به سنگینی سینه مبتلا می شود، چنان چه که گاهی از تخیل جسمی را درون سینش احساس می کند که از آن به بختک تعبیر می کنند.

منبع:قدس آنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
اخلاط چهارگانه و تشخیص مزاج, طب سنتی و مکمل

۸۱ دیدگاه
551,544 بازدید

تشخیص سودا مزاجی :

سودا یکی از اخلاط چهار گانه بدن است که اگر بر دیگر اخلاط غلبه پیدا کند عوارضی را بدنبال خواهد داشت. این عوارض نسبت به سن، جنسیت، قدرت جسمانی و روحی شخص متفاوت است و به شکلهای گوناگون ظاهر می شود. حال اگر غلبه خلط سودا در مدتهای طولانی ادامه داشته باشد به سودای  غلیظ یا اصطلاحا سودای سوخته تبدیل می شود و چون در اوایل شروع این بیماری معمولا کسی به آن توجه نمی کند، اکثرا تبدیل به سودای سوخته می شود که درمان آن هم طولانی می شود.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

شایع ترین علتی را که برای این بیماری می توان تعریف کرد به شرح ذیل است:

هر گاه شخص بعد از قرار گرفتن در یک وضعیت روحی و روانی شدید مثلا عصبانیت زیاد، ترس و حتی خوشحالی زیاد، اقدام به خوردن چیزهای خیلی ترش و یا عدس بکند در این حالت بدن خلط سودای زیادی ترشح می کند. ترشیجات و عدس باعث تشدید ترشح این خلط می شوند، لذا این خلط بر دیگر اخلاط غلبه کرده و باعث ظاهر شدن عوارضی چون: ترس بی مورد، عصبانیت و هم و غم و … میشود. از علل دیگر هم می توان از سودا مزاجی ارثی و قرار داشتن طولانی مدت در شرایط روانی نامساعد نام برد.

مراحل اولیه: 

از دست دادن علاقه، بی حوصلگی، دلزدگی، ناتوانی از لذت بردن، احساس ناامیدی، بی حالی و خستگی، گوشه گیری اجتماعی، بی اشتهایی یا پرخوری، یبوست، از دست دادن میل جنسی و مشکل داشتن در تصمیم گیری.

مراحل حاد:

یکباره گریه افتادن بدون علت خاص، تحریک پذیری ، افکار خودکشی ، دردهای مختلف بدون شواهدی از بیماری جسمی، ترک ترک شدن زبان، کهیر پوستی و برگشت اسید معده(رفلکس اسید معده).

توجه: هر یک از این علائم ممکن است به صورت مفرد و یا گروهی ظاهر شوند.

عصبانیت، داشتن شخصیتی وسواسی، منظم و جدی، تکامل گرا یا شدیدا وابسته، وجود سابقه افسردگی خانوادگی، وابستگی به الکل، همچنین شکست در کار، ازدواج ناموفق، اختلاف روابط با دیگران، مرگ یا فقدان یکی از عزیزان، تغییر شغل یا نقل مکان و …

بیشتر افراد درباره علایم احساسی بیماری افسردگی اطلاعاتی دارند. با این همه در بسیاری از موارد افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. در نخستین ماه های ابتلا به این بیماری تصور می کنند بدنشان اختلالات فیزیکی مربوط به بیماریهای دیگر پیدا کرده، در حالی که بسیاری از علایم بیماری افسردگی مانند بی اشتهایی یا حالت تهوع و سردرد در واقع نشانه هایی از سوء کارکرد روان آنهادر اثر سودا مزاج شدن آنهاست.

افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که عوارض جسمی زیادی دارد که البته بسیاری از آنها برای عموم مردم ناشناخته است. از جمله این عوامل: سر درد، کمر درد، اختلالات گوارشی و اختلال در خواب است که در ادامه این مطلب جزییات بیشتری از آنها ارایه شده است.

اگر فرد اخیرا مبتلا به سر درد میگرنی شده باشد با بروز افسردگی شدید تر هم می شود.

اگر فرد قبلا مبتلا به کمر درد بوده است، افسردگی مزید بر علت شده و درد را شدیدتر می کند.

به طور کلی افسردگی باعث می شود که دردهای مزمنی مانند درد مفاصل بدتر شود.

به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تأملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت، زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می شود.

از این جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی می توان به: احساس تهوع و استفراغ  اشاره کرد. همچنین ممکن است فرد دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.

مهم نیست که فرد چه مقدار خوابیده است، ولی با این حال احساس خستگی خواهد کرد به طوری که خارج شدن از رختخواب برای فرد بسیار سخت و حتی غیر ممکن می شود.

در وضعیت افسردگی اغلب افراد دچار کم خوابی می شوند. در این حالت فرد خیلی زود از خواب بیدار می شود یا خیلی دیر به خواب می رود. در شکل دیگر، فرد بیش از اندازه نرمال و طبیعی به خواب می رود.

بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست داده و دچار کاهش وزن می شوند. بعضی دیگر از افراد به نوع خاصی از غذاها مثل کربوهیدرات ها علاقه مند شده و در این حالت مبتلا به چاقی می گردند.

این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی شود. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می شوند. همانطور که گفته شد این علایم و تغییرات فقط در سر اتفاق نمی افتد، بلکه کلیه نقاط بدن را تحت تأثیر قرار می دهد مثل دستگاه گوارش.

به نظر می رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می افتد.

در کل اگر خلط سودا در مغز تاثیر گذاشته باشد بیمار بیشتر مشکلات روحی-روانی خواهد داشت (در قسمتهای مختلف مغز عکس العملهای متفاوتی از بیمار سر میزند مثلا در قسمتی باعث عصبانیت زیاد در قسمتی باعث ترس و….)

ممکن است در جایی از بدن شخص سودا باشد اما در جای دیگر خلط دیگری غالب باشد که در این موارد باید ابتدا برای بیمار داروهای پاکسازی تجویز شود، مثلا مسهل (البته در صورتی که بیمار بنیه بدنی ضعیفی نداشته باشد در غیر اینصورت باید داروهای متفاوتی مصرف کند که برای تنظیم همه اخلاط مفید باشد).

درمان:

۱-شرایط باید طوری باشد که شخص از لحاظ روحی آسوده خاطر باشد.

۲-از تنهایی و گوشه نشینی پرهیز کرد.

۳-از لباس های رنگ روشن استفاده شود.

۴-در هفته حداقل یکبار به دامن طبیعت رفته و از فضای سالم و با طراوت استفاده کرد.

پرهیز از مصرف گوشت گاو، گوشت ماهی، عدس، هر چیز ترش  و نمک زیاد…

توجه :

چون افراد سودا مزاج معمولا دچار یبوست هستند، مصرف دوغ و ماست اولا باید کم باشد، ثانیا حتما باید همراه با ملین ها مثلا گل محمدی باشد.

برای مشاوره آنلاین با پزشکان مجموعه پارسی طب در خصوص این بیماری به سامانه مشاوره آنلاین پارسی طب مراجعه فرمایید.

برچسباخلاط چهارگانه

4 روز پیش

2020-11-05

2020-09-05

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

تقویم حجامت ۹۹ : تقویم حجامت ۹۹ در دو عکس و به صورت شش ماهه …

سلام.۲۳سالمه موهام روزبه روز دارن خشک میشن وپوست سرم به شدت پوسته پوسته وزخم شده.میتونه از سودا باشه؟راه درمانش چیه

سلام
مشکلی که دارید هم میتونه از سودا باشه و هم از خشکی و حرارت کبد
روش های درمانی زیادی وجود داره اما توصیه میکنم با این پزشک در ارتباط باشید تا بر اساس وضعیت مزاجی شما راهکار صحیح بهتون بدن.
موفق باشید

سلام من ۲۸ سالمه ۱۰ ساله جوش صورت دارم. پیش دکتر طب سنتی رفتم و ۴ ماهه تحت درمانم ولی صورتم تغییری نکرده و سودای زیاد دارم. مشکلات گوارشی، رفلاکس معده دارم و نفخ و یبوست کمی دارم. تنبلی تخمدان هم دارم. معمولا طول درمان سودا مزاج ها چقدر است؟ حداقل و حداکثر میتوانید بگید

سلام اگر بعد از چهار ماه هنوز مشکلاتتون برطرف نشده یا نکاتی که پزشک بهتون گفته به صورت کامل رعایت نمی کنید و یا ایشون بیماریتون رو درست تشخیص ندادن.
طول درمان سودا مزاجی بستگی به شدت و نفوذ بیماری در بدنتون داره که باید بررسی بشه اما در صورتی که درمان صحیح انجام بشه از هفته دوم علائم بهبودی رو در خودتون می بینید و بین دو تا چهار ماه زمان خواهد برد.
با آرزوی موفقیت و سلامتی

سلام من ۱۶ سالمه و اکثرا خوابم میاد و در بدنم حس خستگی دائم دارم این ممکن همس علائم سودا مزاجی باشه ؟ روش درمانی براش هست؟

سلام
این مشکل در اثر غلبه سودا و بلغم بوجود اومده.
برای تشخیص دقیق علت و درمان اون، وضعیت کلی بدن باید توسط پزشک طب سنتی بررسی شه.
توصیه میکنم با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) در ارتباط باشید.
تا قبل از شروع مشاوره سعی کنید از مصرف سردیجات مثل ماست، دوغ، لبنیات، هندوانه، خیار و … و یا داروهایی که موجب خواب آلودگی میشن پرهیز کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

اخیرن تاری دید دارم حافظه م ضعیف شدهشدیدن عرق میکنم پوستم خشک و بدنم داغ است بیخابم دهانم طعم بدی میدهد بوی دهانم مثل بوی پنیر میماند واریس پای راستم را عمل کردمرکهای بدنم برجسته است بدنم بوی بدی میدهد موی سرم کم پشت
کلن میخام بمیرم تو رو خدا کمک کنید

وقت بخیر ۴١سالمه لاغر اندام قد ١۶٨
صب که از خاب بیدار میشم تکون که میخورم عرق میکنم طعم دهانم بد خلط هم بهش اضافه شده همش بیحالم خابم کمه از حمام که میا بیرون عرق میکنم عرقم چربه دهانم خیلی بوی بدی میده کلنبدنم همیشه داغه از تابستان متنفرم الن دیگه کلن میخام بمیرم تو رو خدا راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر
بخش اعظم بیماری هایی که دارید به دلیل ضعف معده، کبد، بخارات بلغمی و سوداوی که در بدنتون پخش شده و مشکلات دهانه معده بوجود اومده.
نگران نباشید! تمام اونها طی یک دوره دو تا سه ماهه کاملا از بین خواهند رفت.
برای بررسی کامل بیماری ها و شروع دوره درمان مشاوره با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) رو شروع کنید.
پیروز باشید

سلام وقت بخیر کار سنگین انجام می دم نافم خیلی درد دارد چیکار کنم

سلام خسته نباشد من ۲۸ سالمه خانم هستم دوتا بچه دارم حدود چهارسال هست که دستام زخم میشه خود به خود برای تمام کارهام از دستکش استفاده میکنم خیلی دکتر رفتم خوب نشدم این دکتر آخر که رفتم گفت سودا دارم دارو مصرف کردم بازم خوب نشدم صورتم خیلی جوش میزنه خیلی افسرده شدم خیلی خیلی شدید آلزایمر گرفتم خیلی بی حالم حوصله هیچ کاری رو ندارم اصلا انگیزه ای برای زندگی ندارم لطفا راهنمایی کنی

سلام
بله عواملی که فرمودید همگی مربوط به سوء مزاج سودا و مشکلات کبد هست که باید توسط پزشک بررسی و درمان بشه.
برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید.

سلام
من یک فرد سودایی شدیدم واین رو از بزاق دهانم تشخیص دادن
خوابم خوب نیست و پرخواش ناشی ازمعده چون بیشتر عطرا یی
که خریدم می خورم وروانم هم ارثیه اسشیزوفرنی دارم.

سلام ممنون از مطالبتون
من ۳۱ سالمه حدود ۲ ساله پیشونیم لکه سیاه به اندازه گردو پر رنگ شده ۲ ماهه کل صورتم سیاه میشه تو ماههای سرد سال کم رنگ میشه ولی هر چه گرم تر میشه هوا لکه ها پر رنگ میشه بعضی از علایم سودا رو دارم یبوست پر خوری استرس حافظه ام خیلی ضعیف شده در ضمن ۱۶ ساله بدنسازی کار میکنم.
تورو خدا راهنماییم کنین افسردگی گرفتم از لحاظ روحی بهم ریختم.

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت شخص ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من مردی ۶۲ ساله حدود ۱۲ سالها به بیماری پسوریازیس مبتلا هستم اخیرا متوجه شدم که شدیدأ سودایی مزاج هستم وتمام نشانه های سودا را دارم لطفأ راهنمایی کنید.

با سلام و آرزوی بهبودی برای شما دوست عزیز
مشکلات سودایی در متدهای درمانی طب نوین تعریف و درمان خاصی ندارند مگر اینکه با طب سنتی تلفیق شوند.
و این موضوع نیاز به تبحر پزشک معالج دارد.
در سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت میتوانید با پزشکان مورد تایید پارسی طب در ارتباط باشید.
با توجه به مدت ابتلای شما به این بیماری، طول روند درمان معمولا بین ۳ تا ۴ ماه خواهد بود.

سلام وقتتون بخیرمنم همه این مشکلات رو دارم به اضافه سردرد در فصل گرما خداخیرتون بده بگین شماچکارکردین

اگر به هردلیلی مثل هراس یا هول شدن با پای چپ ترمز بگیری خیلی خطرناکه پای چپ نمیتونه ترمز نیمه بگیره ،هیچکس با پای چپ نمیتونه ترمز بگیره

ایا سویق عدس هم برای سودایی ها مضره؟سویق کنجد چطور؟

سلام وخسته نباشید .من سمت چپ صورتم نصف پیشونیم رنگ سیاه یا قهوهه ایی پرنگ شده تا دوسال پیش ک روی گونه همون سمت یه حاله سیاه افتاد ک جدی نگرفتم والان مث یه گردو شده ورنگش سیاه و چند ماهی میشه شایدم یک سال روی ساق دست چپم به کبودی میزنه بادکتر طب سنتی صحبت کردم گفتن غلبه سودا داری.ایا درست میگن واگه درسته کمکم کنید خوب بشم من خانوم۲۲ساله هستم ک دارم افسرده میشم بخاطر همین

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

س . ممنون از مطالب و اطلاعات مفیدتون . منم بدجور اذیتم . چند وقته تا یه چیزی می خورم معده ام نفخ میکنه سردرد میگیرم پشت گردنم درد میگیره . اگه چای چیزی بخورم طپش قلب شدید میگیرم خوابم زیادشده .تیوئیدم کم کار شده . کل رگهای دست و پام بیرون زدن سوزش سر دل دارم .بعد کمرم هم چند وقته درد میگیره . انگشتای یه دستم ورم میکنه . صورتم هم جوش میزنه . در ضمن گوشه زبانم همیشه سیاه بوده . تا چیزای گرم بخورم نفخ ام چندبرابر میشه و سردرد میگیرم تا یه چیز سرد بخورم یه کم بهتر میشم .جدیدا اشتهام به فذا یه مقدار بیشتر شده . یبوست هم دارم . به نظر خودم طبق چیزایی که از اینترنت خوندم مزاجم گرم و خشک یا همون صفراوی. سودایی هستش . ممنون میشم کمکم کنین . منتظر جوابتون هستم.

علائم کمی بیان کردید نیاز به بررسی کامل توسط پزشک متخصص طب سنتی داره. برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید: isovisit.com

سلام من این مشکل رو داشتم و زمانى فهمیدم که به علت گرفتن رژیم سخت اثرات خودشو گذاشت من چون طبع من گرم بود و من به خاطر رژیم فقط گیاه خوارى مى کردم این اتفاق براى من افتاد .و به این نتیجه رسیدم که این افسردگى از نخوردن غذاى خوب و دوست داشتنى و نرفتن باشگاهم بود که ولش کرده بودم .غذامو درست کردم ،باشگاهمو شروع کردم و چون کارى رو که به من انرژى خوب مى داد انجام دادم و خوب شدم ((مهم اینه که خودت خودتو باور داشته باشى ٩٠٪؜ راهو رفتى بقیشم بستگى داره به طبع بدنت خوراکى هایى که باعث گرمى بدنت مى شن به طور عجیبى ارومتون مى کنه))سالم و سعى کنین از کافى یا چاى یا چیزى که باعث تپش قلب میشه دورى کنین

سلام من ۳۴ ساله هستم با قد ۱۶۷ و وزن ۵۰ سودای بدنم بسیار زیاده مناهل هستم ، همیشه سردرد دارم صبح ک از خواب بیدار میشم سرم درد میکنه معدم ب شدت ورم می کنه قارو قور شکم هم دارم میل جنسیم صفره و ب این خاطر با همسرم دچار مشکل شدم ، جدیدا حافظم بسیار ضعیف شده هرچیزی را باید بنویسم تا یادم بمونه حتی شماره تلفنم ، خیلی ناراحتم از این موضوع چون ایران ساکن نیستم برام خیلی سخته مواد غذایی پیدا کنم ک گرم باشه ، باید چیکار کنم میشه منو راهنمایی کنید ؟ ممنونم

با سلام
برای مشاوره در این مورد به سایت http://www.isovisit.com مراجعه نمائید.

سلام.منم سودا دارم و دارم به راحتی با انجام چندتا کار خوب میشم .
پرهیزات غذایی سودا رو رعایت میکنم.
ناهار نمیخورم.بجاش انجیر و سویق و کشمش میخورم.
فقط کافیه خوابم نبره،ظرف خالی گلاب رو که هنوز بو داره رو بو میکنم.تو پنج دیقه میخوابم

باسلام من ازتیرماه سال ۹۸متاسفانه کلاقاطی کردم یکیش مشکل رانندگی دارم امروزفرداکردم شدیه سال درست نشدم که هیچ بدترهم شدم بعدش به دکترمراجعه کردم باقرصاش کمی آروم شدم دکترگفتن مشکل پنیک دارم الان مشکل اصلی من ترس زیادورانندگیه خیلی بدهستش یه لحظه توسرعت پامومیزارم توترمزالان میگم چپ میشم اونم متاسفانه ازطرف ناهیه چپ بدنم میباشدعزیزان کسی هست یه کمکی بکنه ممنون میشم توبدشرایطی هستم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

من تپش قلب استرس واصطراب داشتم رفت دکتر گفت اختلال عصبی به اسم پانیک بعد اون رفتو طب سنتی گفت از سودا ست حالا موندم چی گرفتم چیکار کنم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

سلام ۲۶ سالمه، ازین علایمی ک گفتین چندتاشو دارم مثل کار نکردن مغز، کم انرژی بودن، تنفسمم ضعیفه، معدمم ضعیفه و دچار نفخ میشم، چند ساله روش های سنتی و جدیدو امتحان کردم نتیجه نگرفتم

سلام ۱۹ سالمه تورو خدا کمکم کنید اول زندگیمه مزاجم سوداویه فکرم همش درگیره یه خواب درست حسابی ندارم یه اشتها درست حسابی ندارم گوشه گیر افسرده گریه های بدون دلیل قدرت یادگیری صفر حافظه نمونده واسم ببینم به همه روانپزشکم رفتم فایده نداشت

با سلام
می توانید برای مشاوره آنلاین با پزشکان ما از سایت http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام دوست من اول این که زیاد نگران نباش نگرانی بیش از حد بخاطر احوال اعصاب نا مساعدته که خودت درک نمیکنی
دوم شما خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنی بهبود پیدا میکنی سوم اینکه راه درست رو انخاب کن

سلام خدمت همه شما دوستان گرامی:مطلب مهم اینه که داروی گیاهی در هر فردی تاثیر متفاوتی ممکنه داشته باشه،گاهی داروی گیاهی بسیار عوارض خطرناکتر از داروی شیمیایی ممکنه داشته باشه،پس با توجه به علایم و بیماریهای مختلف هر دارویی به هر کس سازگاری نداره،مثلا یکی اضطرابش بالاست ممکنه با مصرف یه داروی گیاهی حالاتش تشدید بشه،چون ما دقیقا نمی‌دونیم که اون گیاه چه خواصی داره،ممکنه یکی فشارش بره بالا یکی بیاد پایین،یکی سردرد بگیره یکی سرخوش بشه،در کل ورزش مهمترین نقش و تو شیوه زندگی ما داره،رژیم غذایی مناسب،رعایت نکات مهمی مثه طبع غذاها و میوها و مصلحات اونها،پس بی دلیل به ذهنتان بد راه ندهید،امیدوار باشید

گل گاو زبان فشارو میبره بالا نه پایین

عزیزم گل گاو زبان آرام‌بخش فشار وپایین میاره

سلام دوستان من دیروز از سرم حجامت کردم دیشب راحت خوابم برد در ضمن چشم هام یه کم تار میدید الان خوب شده خدایا شکرت

سلام.خانوم بنده وسواس فکری وعملی شدید داره یک بار به روانپزشک مراجعه کردیم اما داروهاشو دور ریخت حدود سه ساله .لطفا راهنمایی کنید.

سلام بر شما آخه برادر من نمی دونم تا یه طوری میشه همه میرن پیش روانپزشک شما باید پیش مشاور مراجعه کنید اگر مشاور تشخیص داد دارو نیاز دارند خودش ارجاع میده به روانپزشک

من شرایط خانومتونو داشتم و ۲سال کامل قرص خوردم، منظم..
اما بعداز تکمیل دوره درمان بدتر شدم که بهترنشدم، داروهای روانپزشک ها وحشتناکه، نصفه نیمه خوردنش وحشتناک تر…
هزار جور مرض جدید میریزه تو جونت و عمرت و بازدهیت رو کلی کم میکنه. من فقط بعدش ضرر دیدم ازشون با اینکه تماماً حرف متخصص رو گوش کردم و داروهارو منظم خوردم.
الان درمان سنتی رو پیش گرفتم خداروشکر احساس آرامش بیشتری میکنم با اینکه هنوز اول درمانه..

سلام خداقوت من طبعم گرم و خشکه و سودای شدید دارم و همه علائم یه فرد سودایی و دارم هرچی هم پرهیز میکنمو اصلاح مزاج میکنم درست نمیشه خسته شدم کمکم کنید.ممنونم

منم مثل شمام :((((

باسلام، ممنونم بابت مطالب مفیدی که ارائه داذین، فقط لطف کنید اسامی این ۹گیاه رو بفرمایید ممنون میشم.

سلام. مقطرها، مقطرهای ترکیبی گیاهی هستند و از بیش از حداقل سی گیاه، طی فرمولاسیون خاصی تولید شده اند…

سلام
وضعیت بسیار حاد از سودای سوخته دارم که در فصل سرما با افزایش حساسیت و کهیر سراسری به شدت آزار دهنده است .نداشتن صبر و قرار و حوصله ،احساس جوشش خون از درون ،سیری ناپذیری که همیشه احساس گرسنگی میکنم،آب دهانم ترش است .عضلات بسیار شل و وارفته هستن،یادگیری بسیار پایین،بسیار حساس و زودرنج و منزوی هستم .همش دوست دارم در محیط خلوت و تنها باشم .قدرت بدنی پایین و عدم تحمل سختی و فشار های روحی و جسمی از علایم دیگر میباشد .لطفا راهنمایی بفرمایید

اکثر این مشکلات که بالا ذکر شده را دارم چندین سال هست که اگر احساس گرسنگی بهم دست بده صد در صد سردرد میگیرم البته گاهی فرق میکنه نصف سر گاهی چشمها گاهی یک چشم و بعضی اوقات ظربانی اکثر اوقات که از خواب بیدار میشوم سردرد دارم نوبت دارم برای آزمایش دوم معده یک بار از طریق دهان شیلنگ فرستادن داخل معده و گفتن داخل معده چند خال سفید هست احتمال زخم معده داری دوبار نوبت دارم ولی از مشکل سر درد رنج میبرم گاهی با مصرف داروهای ضد درد احساس نفس تنگی بهم دیت میده و شکمم خیلی باد میکنه فک کنم قسمت زیر قفسه سینه هست لطفا راهنمایم کنید

شما میگرن داری

سلام

منم همین مشکلو دارم مخصوصا شب نمیتونم بخوابم یا نزدیکای صبح خوابم میبره الان سه ساله اینجوریم قرص و دارو به درد نمیخوره از بوهای تند هم دوری کن

سلام دکتر عزیز لطف کنید شماره تلگرامی تون را برایم بفرستید

ی سوال آیا رژیم غذاییش محدود ب همین چند قلم میشه؟ من حتی میترسم غذا بخورم بعدش باید ی چیز شیرین بخورم وگرنه بحدی حالم بد میشه ک حالت بیقراری بهم دست میده خیلی بده

سلام ممنون از اطلاع رسانیتون

سلام مطالب خیلی مفیدبود
من این علایم و دارم با ریزش مو شدید، برای درمان باید چکار کنیم،؟
کانالی که معرفی کردین ارتباط با ادمین نداره تا سوالات رو بپرسیم
لطفا مطب های طب سنتی دراستانهارو هم معرفی کنید بنداز استان مرکزی هستم

تشکر واقعا مطلب مفیدی بود

سلام همسرم این علایمارو داره.نمک زیاد می خوره.افسردم هست اسکیزوفرنی تشخیص دادن.کم کاری تیروییدم داره.میتونه سودا باعث اسکیزوفرنی بشه؟ میشه راهنماییم کنید چند بار بستری شده خوب نشده مرسی

سلام.. طب سنتی بسیار کمک کننده هست در این مورد. به پزشک طب سنتی مجرب، مراجعه حضوری داشته باشین تا وضعیتشون از نزدیک تحت نظر باشه..

با سلام و تشکر

آیا زالودرمانی برای دفع سودا مفید است؟
سودا چگونه باعث بالارفتن پلاکت خون میشود؟

سلام من تاامروزچیزی درباره سودامغزنمیدونستم یه مطلب خوندم که پیگیرش شدم.من حالم خیلی بده خودم میدونم که افسردم خیلی وقتاعصبیم بی دلیل دلم میخوادجیغ بکشم بدنم گرمیگیره تپش قلبم زیادمیشه.بدترازهمه چیزاینکه هیچ کسی رو ندارم که باهاش حرف بزنم وشرایتیم که دارم عوض نمیشه.میخواستم برم پیش مشاورولی ساعتی۶۰بودومن توان مالی ندارم.کاش بشه بهم کمک کنید.من فقط بخاطر بچم میخوام که سعی کنم خوب بشم.ممنونم

سلام وقت به خیر .. لطفا به تلگرام مشاوره پارسی طب به آدرس moshaverparsiteb@ پیام بدین تا از لحاظ مزاجی بررسی بشین .. سالم باشید ..

شاید اسم سودا ترسناک باشه یا شاید عجیب و غریب ،اما این فقط یک اسم هست که شرایط کسی رو تشریح میکنه که از لحاظ روحی دچار مشکل شده و عامل اصلی این مشکل شرایط فیزیکی و محیطی زندگی فرد هست ( مثلا امید به زندگی نداره بخاطر مشکلی که داره یا جایی که زندگی میکنه ) و همین باعث کم خوابی ترشح بیش از حد اسید معده در نتیجه مشکل گوارش و همه اینها زنجیره وار عمل میکنن … و اما راه حل ، مسافرت . هدف داشتن وتلاش برای رسیدن به اون و در اخر اینکه نباید گذاشت که زندگی از جریان بیوفته ( مثلا یه شغل میتونه کمک کننده باشه ).
یا حق

سلام چند روزی هست دکه از ناحیه سمت راست بالای شکمم احساس درد میکنم هنگام خندیدن و یا نفس کشیدن شدیدتر میشه لطفا اگ کسی میدونه مکلم چیه راهنمایی کنه.ممنون

سلام شما سنگ کیسه صفرا داری منم اینجوری بودم عمل کردم حتما یه سونو از کبد وصفرا بده

با سلام ایا سیاهی و تغیر رنگ پوست پشت بدن و خارش محل ان از اثرات سوداست؟ ممنون

با سلام و تشکر
من بسیاری از علایم سوداوی را دارم و چندین بار به طبیب سنتی مراجعه کرده ام
برای خارش و حساسیت شدید پوستی هم هر روغنی گفتند زدم اما هیچ اثری ندیدم
به نظر شما برای حل این مشکل که واقعا اذیتم می کند چه کنم؟

میگن کک مک صورت هم یکی از نشانه های سودا مزاجی هست.ایا این درسته؟ واسه درمانش چیکار باید کرد؟

سلام دوست عزیز. از مهم ترین دلایل کک و مک کارکرد نامنظم کبد در اثر وجود مواد زاید در کبد وخون هست که باید پاک سازی بشه. محصولی که در این زمینه بسیار موثر هست، مقطر پاک سازی کبد شلیور هست، در کنارش حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید، روغن های سالم و طبیعی استفاده کنید و به طور منظم و راحت هر روز دفع مدفوع داشته باشید در کنار درمان ریشه ای، در صورتی که پوستتون حساس نیست از ژل الویه ورا و یا آب جعفری به صورت موضعی استفاده کنید.

با سلام و خسته نباشید…همه موارد عنوان شده به همراه سیاهی و گودی دور چشم ها در بنده وجود داره…میشه راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم.

سلام. یبوست (دفع کمتر از دو بار در روز و یا دفع سخت و ناقص) نداشته باشید، از غذاهای سودا زا پرهیز کنید، از مقطر ضد سودای پارسی طب (۹گیاه) استفاده کنید.

سلام دکتر باسپاس فراوان ازشما،دکتر من چندین ماه استرس فوق‌العاده شدیدی داشتم بعد از اون بدنم شروع کرد به لک سیاه بعضا سفید اوردن الان اکثر نقاط بدنم زگیل اورده حتی کشاله ران و ناحیه تناسلی،چندین بار کرایو کردم ولی بی فایده است، خیلی میترسم نگرانم، لطفا راهنمایی ام کنین،سپاسگزارم دانیال ۴۱ ساله،

ایا اسهال بودن دائم هم جزء سودا مزاج است..ممنون بابت متنهای مر محتواتان

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

بسیار عالی و مفید بود.

با سلام و احترام بنده وقتی علائم سوداوی را میخوانم همه جوره با من سازگاری دارد برای درمان این حالت چه کاری باید انجام بدهم؟

با سلام . ۲ ماهی است دچار رفلاکس اسید معده شدم و در حال مصرف دارو هستم ولی هیج اثری نکردن این داروها . لطفا راهنماییم کنید چه غذا و میوه هایی مصرف کنم و یا برعکس… ایا استفاده همزمان داروهای تجویزی دکتر با داروهای گیاهی صحیح است یانه؟؟؟؟؟

ali bood mc

حتمن بایدآندوسکوپی انجام بدید

سلام مجدد،اکثر ما آدما نیاز به یه روانشناس داریم،خیلی از مسایل با مشاوره قابل حله،یه متخصص خوب و کاربلد پیدا کنید در این زمینه وان شالله با راهنمایی و روانشناسی خیلی از دغدغه های مشکلات حل میشه،اکثر مشکلات زمینه روانی و ذهنی داره ،امیدوار و با روحیه زندگی کنید،فکر منفی رو بریزید دور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
اخلاط چهارگانه و تشخیص مزاج, طب سنتی و مکمل

۸۱ دیدگاه
551,545 بازدید

تشخیص سودا مزاجی :

سودا یکی از اخلاط چهار گانه بدن است که اگر بر دیگر اخلاط غلبه پیدا کند عوارضی را بدنبال خواهد داشت. این عوارض نسبت به سن، جنسیت، قدرت جسمانی و روحی شخص متفاوت است و به شکلهای گوناگون ظاهر می شود. حال اگر غلبه خلط سودا در مدتهای طولانی ادامه داشته باشد به سودای  غلیظ یا اصطلاحا سودای سوخته تبدیل می شود و چون در اوایل شروع این بیماری معمولا کسی به آن توجه نمی کند، اکثرا تبدیل به سودای سوخته می شود که درمان آن هم طولانی می شود.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

شایع ترین علتی را که برای این بیماری می توان تعریف کرد به شرح ذیل است:

هر گاه شخص بعد از قرار گرفتن در یک وضعیت روحی و روانی شدید مثلا عصبانیت زیاد، ترس و حتی خوشحالی زیاد، اقدام به خوردن چیزهای خیلی ترش و یا عدس بکند در این حالت بدن خلط سودای زیادی ترشح می کند. ترشیجات و عدس باعث تشدید ترشح این خلط می شوند، لذا این خلط بر دیگر اخلاط غلبه کرده و باعث ظاهر شدن عوارضی چون: ترس بی مورد، عصبانیت و هم و غم و … میشود. از علل دیگر هم می توان از سودا مزاجی ارثی و قرار داشتن طولانی مدت در شرایط روانی نامساعد نام برد.

مراحل اولیه: 

از دست دادن علاقه، بی حوصلگی، دلزدگی، ناتوانی از لذت بردن، احساس ناامیدی، بی حالی و خستگی، گوشه گیری اجتماعی، بی اشتهایی یا پرخوری، یبوست، از دست دادن میل جنسی و مشکل داشتن در تصمیم گیری.

مراحل حاد:

یکباره گریه افتادن بدون علت خاص، تحریک پذیری ، افکار خودکشی ، دردهای مختلف بدون شواهدی از بیماری جسمی، ترک ترک شدن زبان، کهیر پوستی و برگشت اسید معده(رفلکس اسید معده).

توجه: هر یک از این علائم ممکن است به صورت مفرد و یا گروهی ظاهر شوند.

عصبانیت، داشتن شخصیتی وسواسی، منظم و جدی، تکامل گرا یا شدیدا وابسته، وجود سابقه افسردگی خانوادگی، وابستگی به الکل، همچنین شکست در کار، ازدواج ناموفق، اختلاف روابط با دیگران، مرگ یا فقدان یکی از عزیزان، تغییر شغل یا نقل مکان و …

بیشتر افراد درباره علایم احساسی بیماری افسردگی اطلاعاتی دارند. با این همه در بسیاری از موارد افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. در نخستین ماه های ابتلا به این بیماری تصور می کنند بدنشان اختلالات فیزیکی مربوط به بیماریهای دیگر پیدا کرده، در حالی که بسیاری از علایم بیماری افسردگی مانند بی اشتهایی یا حالت تهوع و سردرد در واقع نشانه هایی از سوء کارکرد روان آنهادر اثر سودا مزاج شدن آنهاست.

افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که عوارض جسمی زیادی دارد که البته بسیاری از آنها برای عموم مردم ناشناخته است. از جمله این عوامل: سر درد، کمر درد، اختلالات گوارشی و اختلال در خواب است که در ادامه این مطلب جزییات بیشتری از آنها ارایه شده است.

اگر فرد اخیرا مبتلا به سر درد میگرنی شده باشد با بروز افسردگی شدید تر هم می شود.

اگر فرد قبلا مبتلا به کمر درد بوده است، افسردگی مزید بر علت شده و درد را شدیدتر می کند.

به طور کلی افسردگی باعث می شود که دردهای مزمنی مانند درد مفاصل بدتر شود.

به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تأملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت، زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می شود.

از این جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی می توان به: احساس تهوع و استفراغ  اشاره کرد. همچنین ممکن است فرد دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.

مهم نیست که فرد چه مقدار خوابیده است، ولی با این حال احساس خستگی خواهد کرد به طوری که خارج شدن از رختخواب برای فرد بسیار سخت و حتی غیر ممکن می شود.

در وضعیت افسردگی اغلب افراد دچار کم خوابی می شوند. در این حالت فرد خیلی زود از خواب بیدار می شود یا خیلی دیر به خواب می رود. در شکل دیگر، فرد بیش از اندازه نرمال و طبیعی به خواب می رود.

بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست داده و دچار کاهش وزن می شوند. بعضی دیگر از افراد به نوع خاصی از غذاها مثل کربوهیدرات ها علاقه مند شده و در این حالت مبتلا به چاقی می گردند.

این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی شود. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می شوند. همانطور که گفته شد این علایم و تغییرات فقط در سر اتفاق نمی افتد، بلکه کلیه نقاط بدن را تحت تأثیر قرار می دهد مثل دستگاه گوارش.

به نظر می رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می افتد.

در کل اگر خلط سودا در مغز تاثیر گذاشته باشد بیمار بیشتر مشکلات روحی-روانی خواهد داشت (در قسمتهای مختلف مغز عکس العملهای متفاوتی از بیمار سر میزند مثلا در قسمتی باعث عصبانیت زیاد در قسمتی باعث ترس و….)

ممکن است در جایی از بدن شخص سودا باشد اما در جای دیگر خلط دیگری غالب باشد که در این موارد باید ابتدا برای بیمار داروهای پاکسازی تجویز شود، مثلا مسهل (البته در صورتی که بیمار بنیه بدنی ضعیفی نداشته باشد در غیر اینصورت باید داروهای متفاوتی مصرف کند که برای تنظیم همه اخلاط مفید باشد).

درمان:

۱-شرایط باید طوری باشد که شخص از لحاظ روحی آسوده خاطر باشد.

۲-از تنهایی و گوشه نشینی پرهیز کرد.

۳-از لباس های رنگ روشن استفاده شود.

۴-در هفته حداقل یکبار به دامن طبیعت رفته و از فضای سالم و با طراوت استفاده کرد.

پرهیز از مصرف گوشت گاو، گوشت ماهی، عدس، هر چیز ترش  و نمک زیاد…

توجه :

چون افراد سودا مزاج معمولا دچار یبوست هستند، مصرف دوغ و ماست اولا باید کم باشد، ثانیا حتما باید همراه با ملین ها مثلا گل محمدی باشد.

برای مشاوره آنلاین با پزشکان مجموعه پارسی طب در خصوص این بیماری به سامانه مشاوره آنلاین پارسی طب مراجعه فرمایید.

برچسباخلاط چهارگانه

4 روز پیش

2020-11-05

2020-09-05

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

تقویم حجامت ۹۹ : تقویم حجامت ۹۹ در دو عکس و به صورت شش ماهه …

سلام.۲۳سالمه موهام روزبه روز دارن خشک میشن وپوست سرم به شدت پوسته پوسته وزخم شده.میتونه از سودا باشه؟راه درمانش چیه

سلام
مشکلی که دارید هم میتونه از سودا باشه و هم از خشکی و حرارت کبد
روش های درمانی زیادی وجود داره اما توصیه میکنم با این پزشک در ارتباط باشید تا بر اساس وضعیت مزاجی شما راهکار صحیح بهتون بدن.
موفق باشید

سلام من ۲۸ سالمه ۱۰ ساله جوش صورت دارم. پیش دکتر طب سنتی رفتم و ۴ ماهه تحت درمانم ولی صورتم تغییری نکرده و سودای زیاد دارم. مشکلات گوارشی، رفلاکس معده دارم و نفخ و یبوست کمی دارم. تنبلی تخمدان هم دارم. معمولا طول درمان سودا مزاج ها چقدر است؟ حداقل و حداکثر میتوانید بگید

سلام اگر بعد از چهار ماه هنوز مشکلاتتون برطرف نشده یا نکاتی که پزشک بهتون گفته به صورت کامل رعایت نمی کنید و یا ایشون بیماریتون رو درست تشخیص ندادن.
طول درمان سودا مزاجی بستگی به شدت و نفوذ بیماری در بدنتون داره که باید بررسی بشه اما در صورتی که درمان صحیح انجام بشه از هفته دوم علائم بهبودی رو در خودتون می بینید و بین دو تا چهار ماه زمان خواهد برد.
با آرزوی موفقیت و سلامتی

سلام من ۱۶ سالمه و اکثرا خوابم میاد و در بدنم حس خستگی دائم دارم این ممکن همس علائم سودا مزاجی باشه ؟ روش درمانی براش هست؟

سلام
این مشکل در اثر غلبه سودا و بلغم بوجود اومده.
برای تشخیص دقیق علت و درمان اون، وضعیت کلی بدن باید توسط پزشک طب سنتی بررسی شه.
توصیه میکنم با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) در ارتباط باشید.
تا قبل از شروع مشاوره سعی کنید از مصرف سردیجات مثل ماست، دوغ، لبنیات، هندوانه، خیار و … و یا داروهایی که موجب خواب آلودگی میشن پرهیز کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

اخیرن تاری دید دارم حافظه م ضعیف شدهشدیدن عرق میکنم پوستم خشک و بدنم داغ است بیخابم دهانم طعم بدی میدهد بوی دهانم مثل بوی پنیر میماند واریس پای راستم را عمل کردمرکهای بدنم برجسته است بدنم بوی بدی میدهد موی سرم کم پشت
کلن میخام بمیرم تو رو خدا کمک کنید

وقت بخیر ۴١سالمه لاغر اندام قد ١۶٨
صب که از خاب بیدار میشم تکون که میخورم عرق میکنم طعم دهانم بد خلط هم بهش اضافه شده همش بیحالم خابم کمه از حمام که میا بیرون عرق میکنم عرقم چربه دهانم خیلی بوی بدی میده کلنبدنم همیشه داغه از تابستان متنفرم الن دیگه کلن میخام بمیرم تو رو خدا راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر
بخش اعظم بیماری هایی که دارید به دلیل ضعف معده، کبد، بخارات بلغمی و سوداوی که در بدنتون پخش شده و مشکلات دهانه معده بوجود اومده.
نگران نباشید! تمام اونها طی یک دوره دو تا سه ماهه کاملا از بین خواهند رفت.
برای بررسی کامل بیماری ها و شروع دوره درمان مشاوره با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) رو شروع کنید.
پیروز باشید

سلام وقت بخیر کار سنگین انجام می دم نافم خیلی درد دارد چیکار کنم

سلام خسته نباشد من ۲۸ سالمه خانم هستم دوتا بچه دارم حدود چهارسال هست که دستام زخم میشه خود به خود برای تمام کارهام از دستکش استفاده میکنم خیلی دکتر رفتم خوب نشدم این دکتر آخر که رفتم گفت سودا دارم دارو مصرف کردم بازم خوب نشدم صورتم خیلی جوش میزنه خیلی افسرده شدم خیلی خیلی شدید آلزایمر گرفتم خیلی بی حالم حوصله هیچ کاری رو ندارم اصلا انگیزه ای برای زندگی ندارم لطفا راهنمایی کنی

سلام
بله عواملی که فرمودید همگی مربوط به سوء مزاج سودا و مشکلات کبد هست که باید توسط پزشک بررسی و درمان بشه.
برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید.

سلام
من یک فرد سودایی شدیدم واین رو از بزاق دهانم تشخیص دادن
خوابم خوب نیست و پرخواش ناشی ازمعده چون بیشتر عطرا یی
که خریدم می خورم وروانم هم ارثیه اسشیزوفرنی دارم.

سلام ممنون از مطالبتون
من ۳۱ سالمه حدود ۲ ساله پیشونیم لکه سیاه به اندازه گردو پر رنگ شده ۲ ماهه کل صورتم سیاه میشه تو ماههای سرد سال کم رنگ میشه ولی هر چه گرم تر میشه هوا لکه ها پر رنگ میشه بعضی از علایم سودا رو دارم یبوست پر خوری استرس حافظه ام خیلی ضعیف شده در ضمن ۱۶ ساله بدنسازی کار میکنم.
تورو خدا راهنماییم کنین افسردگی گرفتم از لحاظ روحی بهم ریختم.

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت شخص ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من مردی ۶۲ ساله حدود ۱۲ سالها به بیماری پسوریازیس مبتلا هستم اخیرا متوجه شدم که شدیدأ سودایی مزاج هستم وتمام نشانه های سودا را دارم لطفأ راهنمایی کنید.

با سلام و آرزوی بهبودی برای شما دوست عزیز
مشکلات سودایی در متدهای درمانی طب نوین تعریف و درمان خاصی ندارند مگر اینکه با طب سنتی تلفیق شوند.
و این موضوع نیاز به تبحر پزشک معالج دارد.
در سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت میتوانید با پزشکان مورد تایید پارسی طب در ارتباط باشید.
با توجه به مدت ابتلای شما به این بیماری، طول روند درمان معمولا بین ۳ تا ۴ ماه خواهد بود.

سلام وقتتون بخیرمنم همه این مشکلات رو دارم به اضافه سردرد در فصل گرما خداخیرتون بده بگین شماچکارکردین

اگر به هردلیلی مثل هراس یا هول شدن با پای چپ ترمز بگیری خیلی خطرناکه پای چپ نمیتونه ترمز نیمه بگیره ،هیچکس با پای چپ نمیتونه ترمز بگیره

ایا سویق عدس هم برای سودایی ها مضره؟سویق کنجد چطور؟

سلام وخسته نباشید .من سمت چپ صورتم نصف پیشونیم رنگ سیاه یا قهوهه ایی پرنگ شده تا دوسال پیش ک روی گونه همون سمت یه حاله سیاه افتاد ک جدی نگرفتم والان مث یه گردو شده ورنگش سیاه و چند ماهی میشه شایدم یک سال روی ساق دست چپم به کبودی میزنه بادکتر طب سنتی صحبت کردم گفتن غلبه سودا داری.ایا درست میگن واگه درسته کمکم کنید خوب بشم من خانوم۲۲ساله هستم ک دارم افسرده میشم بخاطر همین

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

س . ممنون از مطالب و اطلاعات مفیدتون . منم بدجور اذیتم . چند وقته تا یه چیزی می خورم معده ام نفخ میکنه سردرد میگیرم پشت گردنم درد میگیره . اگه چای چیزی بخورم طپش قلب شدید میگیرم خوابم زیادشده .تیوئیدم کم کار شده . کل رگهای دست و پام بیرون زدن سوزش سر دل دارم .بعد کمرم هم چند وقته درد میگیره . انگشتای یه دستم ورم میکنه . صورتم هم جوش میزنه . در ضمن گوشه زبانم همیشه سیاه بوده . تا چیزای گرم بخورم نفخ ام چندبرابر میشه و سردرد میگیرم تا یه چیز سرد بخورم یه کم بهتر میشم .جدیدا اشتهام به فذا یه مقدار بیشتر شده . یبوست هم دارم . به نظر خودم طبق چیزایی که از اینترنت خوندم مزاجم گرم و خشک یا همون صفراوی. سودایی هستش . ممنون میشم کمکم کنین . منتظر جوابتون هستم.

علائم کمی بیان کردید نیاز به بررسی کامل توسط پزشک متخصص طب سنتی داره. برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید: isovisit.com

سلام من این مشکل رو داشتم و زمانى فهمیدم که به علت گرفتن رژیم سخت اثرات خودشو گذاشت من چون طبع من گرم بود و من به خاطر رژیم فقط گیاه خوارى مى کردم این اتفاق براى من افتاد .و به این نتیجه رسیدم که این افسردگى از نخوردن غذاى خوب و دوست داشتنى و نرفتن باشگاهم بود که ولش کرده بودم .غذامو درست کردم ،باشگاهمو شروع کردم و چون کارى رو که به من انرژى خوب مى داد انجام دادم و خوب شدم ((مهم اینه که خودت خودتو باور داشته باشى ٩٠٪؜ راهو رفتى بقیشم بستگى داره به طبع بدنت خوراکى هایى که باعث گرمى بدنت مى شن به طور عجیبى ارومتون مى کنه))سالم و سعى کنین از کافى یا چاى یا چیزى که باعث تپش قلب میشه دورى کنین

سلام من ۳۴ ساله هستم با قد ۱۶۷ و وزن ۵۰ سودای بدنم بسیار زیاده مناهل هستم ، همیشه سردرد دارم صبح ک از خواب بیدار میشم سرم درد میکنه معدم ب شدت ورم می کنه قارو قور شکم هم دارم میل جنسیم صفره و ب این خاطر با همسرم دچار مشکل شدم ، جدیدا حافظم بسیار ضعیف شده هرچیزی را باید بنویسم تا یادم بمونه حتی شماره تلفنم ، خیلی ناراحتم از این موضوع چون ایران ساکن نیستم برام خیلی سخته مواد غذایی پیدا کنم ک گرم باشه ، باید چیکار کنم میشه منو راهنمایی کنید ؟ ممنونم

با سلام
برای مشاوره در این مورد به سایت http://www.isovisit.com مراجعه نمائید.

سلام.منم سودا دارم و دارم به راحتی با انجام چندتا کار خوب میشم .
پرهیزات غذایی سودا رو رعایت میکنم.
ناهار نمیخورم.بجاش انجیر و سویق و کشمش میخورم.
فقط کافیه خوابم نبره،ظرف خالی گلاب رو که هنوز بو داره رو بو میکنم.تو پنج دیقه میخوابم

باسلام من ازتیرماه سال ۹۸متاسفانه کلاقاطی کردم یکیش مشکل رانندگی دارم امروزفرداکردم شدیه سال درست نشدم که هیچ بدترهم شدم بعدش به دکترمراجعه کردم باقرصاش کمی آروم شدم دکترگفتن مشکل پنیک دارم الان مشکل اصلی من ترس زیادورانندگیه خیلی بدهستش یه لحظه توسرعت پامومیزارم توترمزالان میگم چپ میشم اونم متاسفانه ازطرف ناهیه چپ بدنم میباشدعزیزان کسی هست یه کمکی بکنه ممنون میشم توبدشرایطی هستم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

من تپش قلب استرس واصطراب داشتم رفت دکتر گفت اختلال عصبی به اسم پانیک بعد اون رفتو طب سنتی گفت از سودا ست حالا موندم چی گرفتم چیکار کنم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

سلام ۲۶ سالمه، ازین علایمی ک گفتین چندتاشو دارم مثل کار نکردن مغز، کم انرژی بودن، تنفسمم ضعیفه، معدمم ضعیفه و دچار نفخ میشم، چند ساله روش های سنتی و جدیدو امتحان کردم نتیجه نگرفتم

سلام ۱۹ سالمه تورو خدا کمکم کنید اول زندگیمه مزاجم سوداویه فکرم همش درگیره یه خواب درست حسابی ندارم یه اشتها درست حسابی ندارم گوشه گیر افسرده گریه های بدون دلیل قدرت یادگیری صفر حافظه نمونده واسم ببینم به همه روانپزشکم رفتم فایده نداشت

با سلام
می توانید برای مشاوره آنلاین با پزشکان ما از سایت http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام دوست من اول این که زیاد نگران نباش نگرانی بیش از حد بخاطر احوال اعصاب نا مساعدته که خودت درک نمیکنی
دوم شما خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنی بهبود پیدا میکنی سوم اینکه راه درست رو انخاب کن

سلام خدمت همه شما دوستان گرامی:مطلب مهم اینه که داروی گیاهی در هر فردی تاثیر متفاوتی ممکنه داشته باشه،گاهی داروی گیاهی بسیار عوارض خطرناکتر از داروی شیمیایی ممکنه داشته باشه،پس با توجه به علایم و بیماریهای مختلف هر دارویی به هر کس سازگاری نداره،مثلا یکی اضطرابش بالاست ممکنه با مصرف یه داروی گیاهی حالاتش تشدید بشه،چون ما دقیقا نمی‌دونیم که اون گیاه چه خواصی داره،ممکنه یکی فشارش بره بالا یکی بیاد پایین،یکی سردرد بگیره یکی سرخوش بشه،در کل ورزش مهمترین نقش و تو شیوه زندگی ما داره،رژیم غذایی مناسب،رعایت نکات مهمی مثه طبع غذاها و میوها و مصلحات اونها،پس بی دلیل به ذهنتان بد راه ندهید،امیدوار باشید

گل گاو زبان فشارو میبره بالا نه پایین

عزیزم گل گاو زبان آرام‌بخش فشار وپایین میاره

سلام دوستان من دیروز از سرم حجامت کردم دیشب راحت خوابم برد در ضمن چشم هام یه کم تار میدید الان خوب شده خدایا شکرت

سلام.خانوم بنده وسواس فکری وعملی شدید داره یک بار به روانپزشک مراجعه کردیم اما داروهاشو دور ریخت حدود سه ساله .لطفا راهنمایی کنید.

سلام بر شما آخه برادر من نمی دونم تا یه طوری میشه همه میرن پیش روانپزشک شما باید پیش مشاور مراجعه کنید اگر مشاور تشخیص داد دارو نیاز دارند خودش ارجاع میده به روانپزشک

من شرایط خانومتونو داشتم و ۲سال کامل قرص خوردم، منظم..
اما بعداز تکمیل دوره درمان بدتر شدم که بهترنشدم، داروهای روانپزشک ها وحشتناکه، نصفه نیمه خوردنش وحشتناک تر…
هزار جور مرض جدید میریزه تو جونت و عمرت و بازدهیت رو کلی کم میکنه. من فقط بعدش ضرر دیدم ازشون با اینکه تماماً حرف متخصص رو گوش کردم و داروهارو منظم خوردم.
الان درمان سنتی رو پیش گرفتم خداروشکر احساس آرامش بیشتری میکنم با اینکه هنوز اول درمانه..

سلام خداقوت من طبعم گرم و خشکه و سودای شدید دارم و همه علائم یه فرد سودایی و دارم هرچی هم پرهیز میکنمو اصلاح مزاج میکنم درست نمیشه خسته شدم کمکم کنید.ممنونم

منم مثل شمام :((((

باسلام، ممنونم بابت مطالب مفیدی که ارائه داذین، فقط لطف کنید اسامی این ۹گیاه رو بفرمایید ممنون میشم.

سلام. مقطرها، مقطرهای ترکیبی گیاهی هستند و از بیش از حداقل سی گیاه، طی فرمولاسیون خاصی تولید شده اند…

سلام
وضعیت بسیار حاد از سودای سوخته دارم که در فصل سرما با افزایش حساسیت و کهیر سراسری به شدت آزار دهنده است .نداشتن صبر و قرار و حوصله ،احساس جوشش خون از درون ،سیری ناپذیری که همیشه احساس گرسنگی میکنم،آب دهانم ترش است .عضلات بسیار شل و وارفته هستن،یادگیری بسیار پایین،بسیار حساس و زودرنج و منزوی هستم .همش دوست دارم در محیط خلوت و تنها باشم .قدرت بدنی پایین و عدم تحمل سختی و فشار های روحی و جسمی از علایم دیگر میباشد .لطفا راهنمایی بفرمایید

اکثر این مشکلات که بالا ذکر شده را دارم چندین سال هست که اگر احساس گرسنگی بهم دست بده صد در صد سردرد میگیرم البته گاهی فرق میکنه نصف سر گاهی چشمها گاهی یک چشم و بعضی اوقات ظربانی اکثر اوقات که از خواب بیدار میشوم سردرد دارم نوبت دارم برای آزمایش دوم معده یک بار از طریق دهان شیلنگ فرستادن داخل معده و گفتن داخل معده چند خال سفید هست احتمال زخم معده داری دوبار نوبت دارم ولی از مشکل سر درد رنج میبرم گاهی با مصرف داروهای ضد درد احساس نفس تنگی بهم دیت میده و شکمم خیلی باد میکنه فک کنم قسمت زیر قفسه سینه هست لطفا راهنمایم کنید

شما میگرن داری

سلام

منم همین مشکلو دارم مخصوصا شب نمیتونم بخوابم یا نزدیکای صبح خوابم میبره الان سه ساله اینجوریم قرص و دارو به درد نمیخوره از بوهای تند هم دوری کن

سلام دکتر عزیز لطف کنید شماره تلگرامی تون را برایم بفرستید

ی سوال آیا رژیم غذاییش محدود ب همین چند قلم میشه؟ من حتی میترسم غذا بخورم بعدش باید ی چیز شیرین بخورم وگرنه بحدی حالم بد میشه ک حالت بیقراری بهم دست میده خیلی بده

سلام ممنون از اطلاع رسانیتون

سلام مطالب خیلی مفیدبود
من این علایم و دارم با ریزش مو شدید، برای درمان باید چکار کنیم،؟
کانالی که معرفی کردین ارتباط با ادمین نداره تا سوالات رو بپرسیم
لطفا مطب های طب سنتی دراستانهارو هم معرفی کنید بنداز استان مرکزی هستم

تشکر واقعا مطلب مفیدی بود

سلام همسرم این علایمارو داره.نمک زیاد می خوره.افسردم هست اسکیزوفرنی تشخیص دادن.کم کاری تیروییدم داره.میتونه سودا باعث اسکیزوفرنی بشه؟ میشه راهنماییم کنید چند بار بستری شده خوب نشده مرسی

سلام.. طب سنتی بسیار کمک کننده هست در این مورد. به پزشک طب سنتی مجرب، مراجعه حضوری داشته باشین تا وضعیتشون از نزدیک تحت نظر باشه..

با سلام و تشکر

آیا زالودرمانی برای دفع سودا مفید است؟
سودا چگونه باعث بالارفتن پلاکت خون میشود؟

سلام من تاامروزچیزی درباره سودامغزنمیدونستم یه مطلب خوندم که پیگیرش شدم.من حالم خیلی بده خودم میدونم که افسردم خیلی وقتاعصبیم بی دلیل دلم میخوادجیغ بکشم بدنم گرمیگیره تپش قلبم زیادمیشه.بدترازهمه چیزاینکه هیچ کسی رو ندارم که باهاش حرف بزنم وشرایتیم که دارم عوض نمیشه.میخواستم برم پیش مشاورولی ساعتی۶۰بودومن توان مالی ندارم.کاش بشه بهم کمک کنید.من فقط بخاطر بچم میخوام که سعی کنم خوب بشم.ممنونم

سلام وقت به خیر .. لطفا به تلگرام مشاوره پارسی طب به آدرس moshaverparsiteb@ پیام بدین تا از لحاظ مزاجی بررسی بشین .. سالم باشید ..

شاید اسم سودا ترسناک باشه یا شاید عجیب و غریب ،اما این فقط یک اسم هست که شرایط کسی رو تشریح میکنه که از لحاظ روحی دچار مشکل شده و عامل اصلی این مشکل شرایط فیزیکی و محیطی زندگی فرد هست ( مثلا امید به زندگی نداره بخاطر مشکلی که داره یا جایی که زندگی میکنه ) و همین باعث کم خوابی ترشح بیش از حد اسید معده در نتیجه مشکل گوارش و همه اینها زنجیره وار عمل میکنن … و اما راه حل ، مسافرت . هدف داشتن وتلاش برای رسیدن به اون و در اخر اینکه نباید گذاشت که زندگی از جریان بیوفته ( مثلا یه شغل میتونه کمک کننده باشه ).
یا حق

سلام چند روزی هست دکه از ناحیه سمت راست بالای شکمم احساس درد میکنم هنگام خندیدن و یا نفس کشیدن شدیدتر میشه لطفا اگ کسی میدونه مکلم چیه راهنمایی کنه.ممنون

سلام شما سنگ کیسه صفرا داری منم اینجوری بودم عمل کردم حتما یه سونو از کبد وصفرا بده

با سلام ایا سیاهی و تغیر رنگ پوست پشت بدن و خارش محل ان از اثرات سوداست؟ ممنون

با سلام و تشکر
من بسیاری از علایم سوداوی را دارم و چندین بار به طبیب سنتی مراجعه کرده ام
برای خارش و حساسیت شدید پوستی هم هر روغنی گفتند زدم اما هیچ اثری ندیدم
به نظر شما برای حل این مشکل که واقعا اذیتم می کند چه کنم؟

میگن کک مک صورت هم یکی از نشانه های سودا مزاجی هست.ایا این درسته؟ واسه درمانش چیکار باید کرد؟

سلام دوست عزیز. از مهم ترین دلایل کک و مک کارکرد نامنظم کبد در اثر وجود مواد زاید در کبد وخون هست که باید پاک سازی بشه. محصولی که در این زمینه بسیار موثر هست، مقطر پاک سازی کبد شلیور هست، در کنارش حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید، روغن های سالم و طبیعی استفاده کنید و به طور منظم و راحت هر روز دفع مدفوع داشته باشید در کنار درمان ریشه ای، در صورتی که پوستتون حساس نیست از ژل الویه ورا و یا آب جعفری به صورت موضعی استفاده کنید.

با سلام و خسته نباشید…همه موارد عنوان شده به همراه سیاهی و گودی دور چشم ها در بنده وجود داره…میشه راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم.

سلام. یبوست (دفع کمتر از دو بار در روز و یا دفع سخت و ناقص) نداشته باشید، از غذاهای سودا زا پرهیز کنید، از مقطر ضد سودای پارسی طب (۹گیاه) استفاده کنید.

سلام دکتر باسپاس فراوان ازشما،دکتر من چندین ماه استرس فوق‌العاده شدیدی داشتم بعد از اون بدنم شروع کرد به لک سیاه بعضا سفید اوردن الان اکثر نقاط بدنم زگیل اورده حتی کشاله ران و ناحیه تناسلی،چندین بار کرایو کردم ولی بی فایده است، خیلی میترسم نگرانم، لطفا راهنمایی ام کنین،سپاسگزارم دانیال ۴۱ ساله،

ایا اسهال بودن دائم هم جزء سودا مزاج است..ممنون بابت متنهای مر محتواتان

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

بسیار عالی و مفید بود.

با سلام و احترام بنده وقتی علائم سوداوی را میخوانم همه جوره با من سازگاری دارد برای درمان این حالت چه کاری باید انجام بدهم؟

با سلام . ۲ ماهی است دچار رفلاکس اسید معده شدم و در حال مصرف دارو هستم ولی هیج اثری نکردن این داروها . لطفا راهنماییم کنید چه غذا و میوه هایی مصرف کنم و یا برعکس… ایا استفاده همزمان داروهای تجویزی دکتر با داروهای گیاهی صحیح است یانه؟؟؟؟؟

ali bood mc

حتمن بایدآندوسکوپی انجام بدید

سلام مجدد،اکثر ما آدما نیاز به یه روانشناس داریم،خیلی از مسایل با مشاوره قابل حله،یه متخصص خوب و کاربلد پیدا کنید در این زمینه وان شالله با راهنمایی و روانشناسی خیلی از دغدغه های مشکلات حل میشه،اکثر مشکلات زمینه روانی و ذهنی داره ،امیدوار و با روحیه زندگی کنید،فکر منفی رو بریزید دور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
اخلاط چهارگانه و تشخیص مزاج, طب سنتی و مکمل

۸۱ دیدگاه
551,546 بازدید

تشخیص سودا مزاجی :

سودا یکی از اخلاط چهار گانه بدن است که اگر بر دیگر اخلاط غلبه پیدا کند عوارضی را بدنبال خواهد داشت. این عوارض نسبت به سن، جنسیت، قدرت جسمانی و روحی شخص متفاوت است و به شکلهای گوناگون ظاهر می شود. حال اگر غلبه خلط سودا در مدتهای طولانی ادامه داشته باشد به سودای  غلیظ یا اصطلاحا سودای سوخته تبدیل می شود و چون در اوایل شروع این بیماری معمولا کسی به آن توجه نمی کند، اکثرا تبدیل به سودای سوخته می شود که درمان آن هم طولانی می شود.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

شایع ترین علتی را که برای این بیماری می توان تعریف کرد به شرح ذیل است:

هر گاه شخص بعد از قرار گرفتن در یک وضعیت روحی و روانی شدید مثلا عصبانیت زیاد، ترس و حتی خوشحالی زیاد، اقدام به خوردن چیزهای خیلی ترش و یا عدس بکند در این حالت بدن خلط سودای زیادی ترشح می کند. ترشیجات و عدس باعث تشدید ترشح این خلط می شوند، لذا این خلط بر دیگر اخلاط غلبه کرده و باعث ظاهر شدن عوارضی چون: ترس بی مورد، عصبانیت و هم و غم و … میشود. از علل دیگر هم می توان از سودا مزاجی ارثی و قرار داشتن طولانی مدت در شرایط روانی نامساعد نام برد.

مراحل اولیه: 

از دست دادن علاقه، بی حوصلگی، دلزدگی، ناتوانی از لذت بردن، احساس ناامیدی، بی حالی و خستگی، گوشه گیری اجتماعی، بی اشتهایی یا پرخوری، یبوست، از دست دادن میل جنسی و مشکل داشتن در تصمیم گیری.

مراحل حاد:

یکباره گریه افتادن بدون علت خاص، تحریک پذیری ، افکار خودکشی ، دردهای مختلف بدون شواهدی از بیماری جسمی، ترک ترک شدن زبان، کهیر پوستی و برگشت اسید معده(رفلکس اسید معده).

توجه: هر یک از این علائم ممکن است به صورت مفرد و یا گروهی ظاهر شوند.

عصبانیت، داشتن شخصیتی وسواسی، منظم و جدی، تکامل گرا یا شدیدا وابسته، وجود سابقه افسردگی خانوادگی، وابستگی به الکل، همچنین شکست در کار، ازدواج ناموفق، اختلاف روابط با دیگران، مرگ یا فقدان یکی از عزیزان، تغییر شغل یا نقل مکان و …

بیشتر افراد درباره علایم احساسی بیماری افسردگی اطلاعاتی دارند. با این همه در بسیاری از موارد افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. در نخستین ماه های ابتلا به این بیماری تصور می کنند بدنشان اختلالات فیزیکی مربوط به بیماریهای دیگر پیدا کرده، در حالی که بسیاری از علایم بیماری افسردگی مانند بی اشتهایی یا حالت تهوع و سردرد در واقع نشانه هایی از سوء کارکرد روان آنهادر اثر سودا مزاج شدن آنهاست.

افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که عوارض جسمی زیادی دارد که البته بسیاری از آنها برای عموم مردم ناشناخته است. از جمله این عوامل: سر درد، کمر درد، اختلالات گوارشی و اختلال در خواب است که در ادامه این مطلب جزییات بیشتری از آنها ارایه شده است.

اگر فرد اخیرا مبتلا به سر درد میگرنی شده باشد با بروز افسردگی شدید تر هم می شود.

اگر فرد قبلا مبتلا به کمر درد بوده است، افسردگی مزید بر علت شده و درد را شدیدتر می کند.

به طور کلی افسردگی باعث می شود که دردهای مزمنی مانند درد مفاصل بدتر شود.

به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تأملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت، زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می شود.

از این جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی می توان به: احساس تهوع و استفراغ  اشاره کرد. همچنین ممکن است فرد دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.

مهم نیست که فرد چه مقدار خوابیده است، ولی با این حال احساس خستگی خواهد کرد به طوری که خارج شدن از رختخواب برای فرد بسیار سخت و حتی غیر ممکن می شود.

در وضعیت افسردگی اغلب افراد دچار کم خوابی می شوند. در این حالت فرد خیلی زود از خواب بیدار می شود یا خیلی دیر به خواب می رود. در شکل دیگر، فرد بیش از اندازه نرمال و طبیعی به خواب می رود.

بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست داده و دچار کاهش وزن می شوند. بعضی دیگر از افراد به نوع خاصی از غذاها مثل کربوهیدرات ها علاقه مند شده و در این حالت مبتلا به چاقی می گردند.

این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی شود. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می شوند. همانطور که گفته شد این علایم و تغییرات فقط در سر اتفاق نمی افتد، بلکه کلیه نقاط بدن را تحت تأثیر قرار می دهد مثل دستگاه گوارش.

به نظر می رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می افتد.

در کل اگر خلط سودا در مغز تاثیر گذاشته باشد بیمار بیشتر مشکلات روحی-روانی خواهد داشت (در قسمتهای مختلف مغز عکس العملهای متفاوتی از بیمار سر میزند مثلا در قسمتی باعث عصبانیت زیاد در قسمتی باعث ترس و….)

ممکن است در جایی از بدن شخص سودا باشد اما در جای دیگر خلط دیگری غالب باشد که در این موارد باید ابتدا برای بیمار داروهای پاکسازی تجویز شود، مثلا مسهل (البته در صورتی که بیمار بنیه بدنی ضعیفی نداشته باشد در غیر اینصورت باید داروهای متفاوتی مصرف کند که برای تنظیم همه اخلاط مفید باشد).

درمان:

۱-شرایط باید طوری باشد که شخص از لحاظ روحی آسوده خاطر باشد.

۲-از تنهایی و گوشه نشینی پرهیز کرد.

۳-از لباس های رنگ روشن استفاده شود.

۴-در هفته حداقل یکبار به دامن طبیعت رفته و از فضای سالم و با طراوت استفاده کرد.

پرهیز از مصرف گوشت گاو، گوشت ماهی، عدس، هر چیز ترش  و نمک زیاد…

توجه :

چون افراد سودا مزاج معمولا دچار یبوست هستند، مصرف دوغ و ماست اولا باید کم باشد، ثانیا حتما باید همراه با ملین ها مثلا گل محمدی باشد.

برای مشاوره آنلاین با پزشکان مجموعه پارسی طب در خصوص این بیماری به سامانه مشاوره آنلاین پارسی طب مراجعه فرمایید.

برچسباخلاط چهارگانه

4 روز پیش

2020-11-05

2020-09-05

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

تقویم حجامت ۹۹ : تقویم حجامت ۹۹ در دو عکس و به صورت شش ماهه …

سلام.۲۳سالمه موهام روزبه روز دارن خشک میشن وپوست سرم به شدت پوسته پوسته وزخم شده.میتونه از سودا باشه؟راه درمانش چیه

سلام
مشکلی که دارید هم میتونه از سودا باشه و هم از خشکی و حرارت کبد
روش های درمانی زیادی وجود داره اما توصیه میکنم با این پزشک در ارتباط باشید تا بر اساس وضعیت مزاجی شما راهکار صحیح بهتون بدن.
موفق باشید

سلام من ۲۸ سالمه ۱۰ ساله جوش صورت دارم. پیش دکتر طب سنتی رفتم و ۴ ماهه تحت درمانم ولی صورتم تغییری نکرده و سودای زیاد دارم. مشکلات گوارشی، رفلاکس معده دارم و نفخ و یبوست کمی دارم. تنبلی تخمدان هم دارم. معمولا طول درمان سودا مزاج ها چقدر است؟ حداقل و حداکثر میتوانید بگید

سلام اگر بعد از چهار ماه هنوز مشکلاتتون برطرف نشده یا نکاتی که پزشک بهتون گفته به صورت کامل رعایت نمی کنید و یا ایشون بیماریتون رو درست تشخیص ندادن.
طول درمان سودا مزاجی بستگی به شدت و نفوذ بیماری در بدنتون داره که باید بررسی بشه اما در صورتی که درمان صحیح انجام بشه از هفته دوم علائم بهبودی رو در خودتون می بینید و بین دو تا چهار ماه زمان خواهد برد.
با آرزوی موفقیت و سلامتی

سلام من ۱۶ سالمه و اکثرا خوابم میاد و در بدنم حس خستگی دائم دارم این ممکن همس علائم سودا مزاجی باشه ؟ روش درمانی براش هست؟

سلام
این مشکل در اثر غلبه سودا و بلغم بوجود اومده.
برای تشخیص دقیق علت و درمان اون، وضعیت کلی بدن باید توسط پزشک طب سنتی بررسی شه.
توصیه میکنم با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) در ارتباط باشید.
تا قبل از شروع مشاوره سعی کنید از مصرف سردیجات مثل ماست، دوغ، لبنیات، هندوانه، خیار و … و یا داروهایی که موجب خواب آلودگی میشن پرهیز کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

اخیرن تاری دید دارم حافظه م ضعیف شدهشدیدن عرق میکنم پوستم خشک و بدنم داغ است بیخابم دهانم طعم بدی میدهد بوی دهانم مثل بوی پنیر میماند واریس پای راستم را عمل کردمرکهای بدنم برجسته است بدنم بوی بدی میدهد موی سرم کم پشت
کلن میخام بمیرم تو رو خدا کمک کنید

وقت بخیر ۴١سالمه لاغر اندام قد ١۶٨
صب که از خاب بیدار میشم تکون که میخورم عرق میکنم طعم دهانم بد خلط هم بهش اضافه شده همش بیحالم خابم کمه از حمام که میا بیرون عرق میکنم عرقم چربه دهانم خیلی بوی بدی میده کلنبدنم همیشه داغه از تابستان متنفرم الن دیگه کلن میخام بمیرم تو رو خدا راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر
بخش اعظم بیماری هایی که دارید به دلیل ضعف معده، کبد، بخارات بلغمی و سوداوی که در بدنتون پخش شده و مشکلات دهانه معده بوجود اومده.
نگران نباشید! تمام اونها طی یک دوره دو تا سه ماهه کاملا از بین خواهند رفت.
برای بررسی کامل بیماری ها و شروع دوره درمان مشاوره با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) رو شروع کنید.
پیروز باشید

سلام وقت بخیر کار سنگین انجام می دم نافم خیلی درد دارد چیکار کنم

سلام خسته نباشد من ۲۸ سالمه خانم هستم دوتا بچه دارم حدود چهارسال هست که دستام زخم میشه خود به خود برای تمام کارهام از دستکش استفاده میکنم خیلی دکتر رفتم خوب نشدم این دکتر آخر که رفتم گفت سودا دارم دارو مصرف کردم بازم خوب نشدم صورتم خیلی جوش میزنه خیلی افسرده شدم خیلی خیلی شدید آلزایمر گرفتم خیلی بی حالم حوصله هیچ کاری رو ندارم اصلا انگیزه ای برای زندگی ندارم لطفا راهنمایی کنی

سلام
بله عواملی که فرمودید همگی مربوط به سوء مزاج سودا و مشکلات کبد هست که باید توسط پزشک بررسی و درمان بشه.
برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید.

سلام
من یک فرد سودایی شدیدم واین رو از بزاق دهانم تشخیص دادن
خوابم خوب نیست و پرخواش ناشی ازمعده چون بیشتر عطرا یی
که خریدم می خورم وروانم هم ارثیه اسشیزوفرنی دارم.

سلام ممنون از مطالبتون
من ۳۱ سالمه حدود ۲ ساله پیشونیم لکه سیاه به اندازه گردو پر رنگ شده ۲ ماهه کل صورتم سیاه میشه تو ماههای سرد سال کم رنگ میشه ولی هر چه گرم تر میشه هوا لکه ها پر رنگ میشه بعضی از علایم سودا رو دارم یبوست پر خوری استرس حافظه ام خیلی ضعیف شده در ضمن ۱۶ ساله بدنسازی کار میکنم.
تورو خدا راهنماییم کنین افسردگی گرفتم از لحاظ روحی بهم ریختم.

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت شخص ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من مردی ۶۲ ساله حدود ۱۲ سالها به بیماری پسوریازیس مبتلا هستم اخیرا متوجه شدم که شدیدأ سودایی مزاج هستم وتمام نشانه های سودا را دارم لطفأ راهنمایی کنید.

با سلام و آرزوی بهبودی برای شما دوست عزیز
مشکلات سودایی در متدهای درمانی طب نوین تعریف و درمان خاصی ندارند مگر اینکه با طب سنتی تلفیق شوند.
و این موضوع نیاز به تبحر پزشک معالج دارد.
در سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت میتوانید با پزشکان مورد تایید پارسی طب در ارتباط باشید.
با توجه به مدت ابتلای شما به این بیماری، طول روند درمان معمولا بین ۳ تا ۴ ماه خواهد بود.

سلام وقتتون بخیرمنم همه این مشکلات رو دارم به اضافه سردرد در فصل گرما خداخیرتون بده بگین شماچکارکردین

اگر به هردلیلی مثل هراس یا هول شدن با پای چپ ترمز بگیری خیلی خطرناکه پای چپ نمیتونه ترمز نیمه بگیره ،هیچکس با پای چپ نمیتونه ترمز بگیره

ایا سویق عدس هم برای سودایی ها مضره؟سویق کنجد چطور؟

سلام وخسته نباشید .من سمت چپ صورتم نصف پیشونیم رنگ سیاه یا قهوهه ایی پرنگ شده تا دوسال پیش ک روی گونه همون سمت یه حاله سیاه افتاد ک جدی نگرفتم والان مث یه گردو شده ورنگش سیاه و چند ماهی میشه شایدم یک سال روی ساق دست چپم به کبودی میزنه بادکتر طب سنتی صحبت کردم گفتن غلبه سودا داری.ایا درست میگن واگه درسته کمکم کنید خوب بشم من خانوم۲۲ساله هستم ک دارم افسرده میشم بخاطر همین

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

س . ممنون از مطالب و اطلاعات مفیدتون . منم بدجور اذیتم . چند وقته تا یه چیزی می خورم معده ام نفخ میکنه سردرد میگیرم پشت گردنم درد میگیره . اگه چای چیزی بخورم طپش قلب شدید میگیرم خوابم زیادشده .تیوئیدم کم کار شده . کل رگهای دست و پام بیرون زدن سوزش سر دل دارم .بعد کمرم هم چند وقته درد میگیره . انگشتای یه دستم ورم میکنه . صورتم هم جوش میزنه . در ضمن گوشه زبانم همیشه سیاه بوده . تا چیزای گرم بخورم نفخ ام چندبرابر میشه و سردرد میگیرم تا یه چیز سرد بخورم یه کم بهتر میشم .جدیدا اشتهام به فذا یه مقدار بیشتر شده . یبوست هم دارم . به نظر خودم طبق چیزایی که از اینترنت خوندم مزاجم گرم و خشک یا همون صفراوی. سودایی هستش . ممنون میشم کمکم کنین . منتظر جوابتون هستم.

علائم کمی بیان کردید نیاز به بررسی کامل توسط پزشک متخصص طب سنتی داره. برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید: isovisit.com

سلام من این مشکل رو داشتم و زمانى فهمیدم که به علت گرفتن رژیم سخت اثرات خودشو گذاشت من چون طبع من گرم بود و من به خاطر رژیم فقط گیاه خوارى مى کردم این اتفاق براى من افتاد .و به این نتیجه رسیدم که این افسردگى از نخوردن غذاى خوب و دوست داشتنى و نرفتن باشگاهم بود که ولش کرده بودم .غذامو درست کردم ،باشگاهمو شروع کردم و چون کارى رو که به من انرژى خوب مى داد انجام دادم و خوب شدم ((مهم اینه که خودت خودتو باور داشته باشى ٩٠٪؜ راهو رفتى بقیشم بستگى داره به طبع بدنت خوراکى هایى که باعث گرمى بدنت مى شن به طور عجیبى ارومتون مى کنه))سالم و سعى کنین از کافى یا چاى یا چیزى که باعث تپش قلب میشه دورى کنین

سلام من ۳۴ ساله هستم با قد ۱۶۷ و وزن ۵۰ سودای بدنم بسیار زیاده مناهل هستم ، همیشه سردرد دارم صبح ک از خواب بیدار میشم سرم درد میکنه معدم ب شدت ورم می کنه قارو قور شکم هم دارم میل جنسیم صفره و ب این خاطر با همسرم دچار مشکل شدم ، جدیدا حافظم بسیار ضعیف شده هرچیزی را باید بنویسم تا یادم بمونه حتی شماره تلفنم ، خیلی ناراحتم از این موضوع چون ایران ساکن نیستم برام خیلی سخته مواد غذایی پیدا کنم ک گرم باشه ، باید چیکار کنم میشه منو راهنمایی کنید ؟ ممنونم

با سلام
برای مشاوره در این مورد به سایت http://www.isovisit.com مراجعه نمائید.

سلام.منم سودا دارم و دارم به راحتی با انجام چندتا کار خوب میشم .
پرهیزات غذایی سودا رو رعایت میکنم.
ناهار نمیخورم.بجاش انجیر و سویق و کشمش میخورم.
فقط کافیه خوابم نبره،ظرف خالی گلاب رو که هنوز بو داره رو بو میکنم.تو پنج دیقه میخوابم

باسلام من ازتیرماه سال ۹۸متاسفانه کلاقاطی کردم یکیش مشکل رانندگی دارم امروزفرداکردم شدیه سال درست نشدم که هیچ بدترهم شدم بعدش به دکترمراجعه کردم باقرصاش کمی آروم شدم دکترگفتن مشکل پنیک دارم الان مشکل اصلی من ترس زیادورانندگیه خیلی بدهستش یه لحظه توسرعت پامومیزارم توترمزالان میگم چپ میشم اونم متاسفانه ازطرف ناهیه چپ بدنم میباشدعزیزان کسی هست یه کمکی بکنه ممنون میشم توبدشرایطی هستم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

من تپش قلب استرس واصطراب داشتم رفت دکتر گفت اختلال عصبی به اسم پانیک بعد اون رفتو طب سنتی گفت از سودا ست حالا موندم چی گرفتم چیکار کنم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

سلام ۲۶ سالمه، ازین علایمی ک گفتین چندتاشو دارم مثل کار نکردن مغز، کم انرژی بودن، تنفسمم ضعیفه، معدمم ضعیفه و دچار نفخ میشم، چند ساله روش های سنتی و جدیدو امتحان کردم نتیجه نگرفتم

سلام ۱۹ سالمه تورو خدا کمکم کنید اول زندگیمه مزاجم سوداویه فکرم همش درگیره یه خواب درست حسابی ندارم یه اشتها درست حسابی ندارم گوشه گیر افسرده گریه های بدون دلیل قدرت یادگیری صفر حافظه نمونده واسم ببینم به همه روانپزشکم رفتم فایده نداشت

با سلام
می توانید برای مشاوره آنلاین با پزشکان ما از سایت http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام دوست من اول این که زیاد نگران نباش نگرانی بیش از حد بخاطر احوال اعصاب نا مساعدته که خودت درک نمیکنی
دوم شما خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنی بهبود پیدا میکنی سوم اینکه راه درست رو انخاب کن

سلام خدمت همه شما دوستان گرامی:مطلب مهم اینه که داروی گیاهی در هر فردی تاثیر متفاوتی ممکنه داشته باشه،گاهی داروی گیاهی بسیار عوارض خطرناکتر از داروی شیمیایی ممکنه داشته باشه،پس با توجه به علایم و بیماریهای مختلف هر دارویی به هر کس سازگاری نداره،مثلا یکی اضطرابش بالاست ممکنه با مصرف یه داروی گیاهی حالاتش تشدید بشه،چون ما دقیقا نمی‌دونیم که اون گیاه چه خواصی داره،ممکنه یکی فشارش بره بالا یکی بیاد پایین،یکی سردرد بگیره یکی سرخوش بشه،در کل ورزش مهمترین نقش و تو شیوه زندگی ما داره،رژیم غذایی مناسب،رعایت نکات مهمی مثه طبع غذاها و میوها و مصلحات اونها،پس بی دلیل به ذهنتان بد راه ندهید،امیدوار باشید

گل گاو زبان فشارو میبره بالا نه پایین

عزیزم گل گاو زبان آرام‌بخش فشار وپایین میاره

سلام دوستان من دیروز از سرم حجامت کردم دیشب راحت خوابم برد در ضمن چشم هام یه کم تار میدید الان خوب شده خدایا شکرت

سلام.خانوم بنده وسواس فکری وعملی شدید داره یک بار به روانپزشک مراجعه کردیم اما داروهاشو دور ریخت حدود سه ساله .لطفا راهنمایی کنید.

سلام بر شما آخه برادر من نمی دونم تا یه طوری میشه همه میرن پیش روانپزشک شما باید پیش مشاور مراجعه کنید اگر مشاور تشخیص داد دارو نیاز دارند خودش ارجاع میده به روانپزشک

من شرایط خانومتونو داشتم و ۲سال کامل قرص خوردم، منظم..
اما بعداز تکمیل دوره درمان بدتر شدم که بهترنشدم، داروهای روانپزشک ها وحشتناکه، نصفه نیمه خوردنش وحشتناک تر…
هزار جور مرض جدید میریزه تو جونت و عمرت و بازدهیت رو کلی کم میکنه. من فقط بعدش ضرر دیدم ازشون با اینکه تماماً حرف متخصص رو گوش کردم و داروهارو منظم خوردم.
الان درمان سنتی رو پیش گرفتم خداروشکر احساس آرامش بیشتری میکنم با اینکه هنوز اول درمانه..

سلام خداقوت من طبعم گرم و خشکه و سودای شدید دارم و همه علائم یه فرد سودایی و دارم هرچی هم پرهیز میکنمو اصلاح مزاج میکنم درست نمیشه خسته شدم کمکم کنید.ممنونم

منم مثل شمام :((((

باسلام، ممنونم بابت مطالب مفیدی که ارائه داذین، فقط لطف کنید اسامی این ۹گیاه رو بفرمایید ممنون میشم.

سلام. مقطرها، مقطرهای ترکیبی گیاهی هستند و از بیش از حداقل سی گیاه، طی فرمولاسیون خاصی تولید شده اند…

سلام
وضعیت بسیار حاد از سودای سوخته دارم که در فصل سرما با افزایش حساسیت و کهیر سراسری به شدت آزار دهنده است .نداشتن صبر و قرار و حوصله ،احساس جوشش خون از درون ،سیری ناپذیری که همیشه احساس گرسنگی میکنم،آب دهانم ترش است .عضلات بسیار شل و وارفته هستن،یادگیری بسیار پایین،بسیار حساس و زودرنج و منزوی هستم .همش دوست دارم در محیط خلوت و تنها باشم .قدرت بدنی پایین و عدم تحمل سختی و فشار های روحی و جسمی از علایم دیگر میباشد .لطفا راهنمایی بفرمایید

اکثر این مشکلات که بالا ذکر شده را دارم چندین سال هست که اگر احساس گرسنگی بهم دست بده صد در صد سردرد میگیرم البته گاهی فرق میکنه نصف سر گاهی چشمها گاهی یک چشم و بعضی اوقات ظربانی اکثر اوقات که از خواب بیدار میشوم سردرد دارم نوبت دارم برای آزمایش دوم معده یک بار از طریق دهان شیلنگ فرستادن داخل معده و گفتن داخل معده چند خال سفید هست احتمال زخم معده داری دوبار نوبت دارم ولی از مشکل سر درد رنج میبرم گاهی با مصرف داروهای ضد درد احساس نفس تنگی بهم دیت میده و شکمم خیلی باد میکنه فک کنم قسمت زیر قفسه سینه هست لطفا راهنمایم کنید

شما میگرن داری

سلام

منم همین مشکلو دارم مخصوصا شب نمیتونم بخوابم یا نزدیکای صبح خوابم میبره الان سه ساله اینجوریم قرص و دارو به درد نمیخوره از بوهای تند هم دوری کن

سلام دکتر عزیز لطف کنید شماره تلگرامی تون را برایم بفرستید

ی سوال آیا رژیم غذاییش محدود ب همین چند قلم میشه؟ من حتی میترسم غذا بخورم بعدش باید ی چیز شیرین بخورم وگرنه بحدی حالم بد میشه ک حالت بیقراری بهم دست میده خیلی بده

سلام ممنون از اطلاع رسانیتون

سلام مطالب خیلی مفیدبود
من این علایم و دارم با ریزش مو شدید، برای درمان باید چکار کنیم،؟
کانالی که معرفی کردین ارتباط با ادمین نداره تا سوالات رو بپرسیم
لطفا مطب های طب سنتی دراستانهارو هم معرفی کنید بنداز استان مرکزی هستم

تشکر واقعا مطلب مفیدی بود

سلام همسرم این علایمارو داره.نمک زیاد می خوره.افسردم هست اسکیزوفرنی تشخیص دادن.کم کاری تیروییدم داره.میتونه سودا باعث اسکیزوفرنی بشه؟ میشه راهنماییم کنید چند بار بستری شده خوب نشده مرسی

سلام.. طب سنتی بسیار کمک کننده هست در این مورد. به پزشک طب سنتی مجرب، مراجعه حضوری داشته باشین تا وضعیتشون از نزدیک تحت نظر باشه..

با سلام و تشکر

آیا زالودرمانی برای دفع سودا مفید است؟
سودا چگونه باعث بالارفتن پلاکت خون میشود؟

سلام من تاامروزچیزی درباره سودامغزنمیدونستم یه مطلب خوندم که پیگیرش شدم.من حالم خیلی بده خودم میدونم که افسردم خیلی وقتاعصبیم بی دلیل دلم میخوادجیغ بکشم بدنم گرمیگیره تپش قلبم زیادمیشه.بدترازهمه چیزاینکه هیچ کسی رو ندارم که باهاش حرف بزنم وشرایتیم که دارم عوض نمیشه.میخواستم برم پیش مشاورولی ساعتی۶۰بودومن توان مالی ندارم.کاش بشه بهم کمک کنید.من فقط بخاطر بچم میخوام که سعی کنم خوب بشم.ممنونم

سلام وقت به خیر .. لطفا به تلگرام مشاوره پارسی طب به آدرس moshaverparsiteb@ پیام بدین تا از لحاظ مزاجی بررسی بشین .. سالم باشید ..

شاید اسم سودا ترسناک باشه یا شاید عجیب و غریب ،اما این فقط یک اسم هست که شرایط کسی رو تشریح میکنه که از لحاظ روحی دچار مشکل شده و عامل اصلی این مشکل شرایط فیزیکی و محیطی زندگی فرد هست ( مثلا امید به زندگی نداره بخاطر مشکلی که داره یا جایی که زندگی میکنه ) و همین باعث کم خوابی ترشح بیش از حد اسید معده در نتیجه مشکل گوارش و همه اینها زنجیره وار عمل میکنن … و اما راه حل ، مسافرت . هدف داشتن وتلاش برای رسیدن به اون و در اخر اینکه نباید گذاشت که زندگی از جریان بیوفته ( مثلا یه شغل میتونه کمک کننده باشه ).
یا حق

سلام چند روزی هست دکه از ناحیه سمت راست بالای شکمم احساس درد میکنم هنگام خندیدن و یا نفس کشیدن شدیدتر میشه لطفا اگ کسی میدونه مکلم چیه راهنمایی کنه.ممنون

سلام شما سنگ کیسه صفرا داری منم اینجوری بودم عمل کردم حتما یه سونو از کبد وصفرا بده

با سلام ایا سیاهی و تغیر رنگ پوست پشت بدن و خارش محل ان از اثرات سوداست؟ ممنون

با سلام و تشکر
من بسیاری از علایم سوداوی را دارم و چندین بار به طبیب سنتی مراجعه کرده ام
برای خارش و حساسیت شدید پوستی هم هر روغنی گفتند زدم اما هیچ اثری ندیدم
به نظر شما برای حل این مشکل که واقعا اذیتم می کند چه کنم؟

میگن کک مک صورت هم یکی از نشانه های سودا مزاجی هست.ایا این درسته؟ واسه درمانش چیکار باید کرد؟

سلام دوست عزیز. از مهم ترین دلایل کک و مک کارکرد نامنظم کبد در اثر وجود مواد زاید در کبد وخون هست که باید پاک سازی بشه. محصولی که در این زمینه بسیار موثر هست، مقطر پاک سازی کبد شلیور هست، در کنارش حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید، روغن های سالم و طبیعی استفاده کنید و به طور منظم و راحت هر روز دفع مدفوع داشته باشید در کنار درمان ریشه ای، در صورتی که پوستتون حساس نیست از ژل الویه ورا و یا آب جعفری به صورت موضعی استفاده کنید.

با سلام و خسته نباشید…همه موارد عنوان شده به همراه سیاهی و گودی دور چشم ها در بنده وجود داره…میشه راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم.

سلام. یبوست (دفع کمتر از دو بار در روز و یا دفع سخت و ناقص) نداشته باشید، از غذاهای سودا زا پرهیز کنید، از مقطر ضد سودای پارسی طب (۹گیاه) استفاده کنید.

سلام دکتر باسپاس فراوان ازشما،دکتر من چندین ماه استرس فوق‌العاده شدیدی داشتم بعد از اون بدنم شروع کرد به لک سیاه بعضا سفید اوردن الان اکثر نقاط بدنم زگیل اورده حتی کشاله ران و ناحیه تناسلی،چندین بار کرایو کردم ولی بی فایده است، خیلی میترسم نگرانم، لطفا راهنمایی ام کنین،سپاسگزارم دانیال ۴۱ ساله،

ایا اسهال بودن دائم هم جزء سودا مزاج است..ممنون بابت متنهای مر محتواتان

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

بسیار عالی و مفید بود.

با سلام و احترام بنده وقتی علائم سوداوی را میخوانم همه جوره با من سازگاری دارد برای درمان این حالت چه کاری باید انجام بدهم؟

با سلام . ۲ ماهی است دچار رفلاکس اسید معده شدم و در حال مصرف دارو هستم ولی هیج اثری نکردن این داروها . لطفا راهنماییم کنید چه غذا و میوه هایی مصرف کنم و یا برعکس… ایا استفاده همزمان داروهای تجویزی دکتر با داروهای گیاهی صحیح است یانه؟؟؟؟؟

ali bood mc

حتمن بایدآندوسکوپی انجام بدید

سلام مجدد،اکثر ما آدما نیاز به یه روانشناس داریم،خیلی از مسایل با مشاوره قابل حله،یه متخصص خوب و کاربلد پیدا کنید در این زمینه وان شالله با راهنمایی و روانشناسی خیلی از دغدغه های مشکلات حل میشه،اکثر مشکلات زمینه روانی و ذهنی داره ،امیدوار و با روحیه زندگی کنید،فکر منفی رو بریزید دور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
اخلاط چهارگانه و تشخیص مزاج, طب سنتی و مکمل

۸۱ دیدگاه
551,547 بازدید

تشخیص سودا مزاجی :

سودا یکی از اخلاط چهار گانه بدن است که اگر بر دیگر اخلاط غلبه پیدا کند عوارضی را بدنبال خواهد داشت. این عوارض نسبت به سن، جنسیت، قدرت جسمانی و روحی شخص متفاوت است و به شکلهای گوناگون ظاهر می شود. حال اگر غلبه خلط سودا در مدتهای طولانی ادامه داشته باشد به سودای  غلیظ یا اصطلاحا سودای سوخته تبدیل می شود و چون در اوایل شروع این بیماری معمولا کسی به آن توجه نمی کند، اکثرا تبدیل به سودای سوخته می شود که درمان آن هم طولانی می شود.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

شایع ترین علتی را که برای این بیماری می توان تعریف کرد به شرح ذیل است:

هر گاه شخص بعد از قرار گرفتن در یک وضعیت روحی و روانی شدید مثلا عصبانیت زیاد، ترس و حتی خوشحالی زیاد، اقدام به خوردن چیزهای خیلی ترش و یا عدس بکند در این حالت بدن خلط سودای زیادی ترشح می کند. ترشیجات و عدس باعث تشدید ترشح این خلط می شوند، لذا این خلط بر دیگر اخلاط غلبه کرده و باعث ظاهر شدن عوارضی چون: ترس بی مورد، عصبانیت و هم و غم و … میشود. از علل دیگر هم می توان از سودا مزاجی ارثی و قرار داشتن طولانی مدت در شرایط روانی نامساعد نام برد.

مراحل اولیه: 

از دست دادن علاقه، بی حوصلگی، دلزدگی، ناتوانی از لذت بردن، احساس ناامیدی، بی حالی و خستگی، گوشه گیری اجتماعی، بی اشتهایی یا پرخوری، یبوست، از دست دادن میل جنسی و مشکل داشتن در تصمیم گیری.

مراحل حاد:

یکباره گریه افتادن بدون علت خاص، تحریک پذیری ، افکار خودکشی ، دردهای مختلف بدون شواهدی از بیماری جسمی، ترک ترک شدن زبان، کهیر پوستی و برگشت اسید معده(رفلکس اسید معده).

توجه: هر یک از این علائم ممکن است به صورت مفرد و یا گروهی ظاهر شوند.

عصبانیت، داشتن شخصیتی وسواسی، منظم و جدی، تکامل گرا یا شدیدا وابسته، وجود سابقه افسردگی خانوادگی، وابستگی به الکل، همچنین شکست در کار، ازدواج ناموفق، اختلاف روابط با دیگران، مرگ یا فقدان یکی از عزیزان، تغییر شغل یا نقل مکان و …

بیشتر افراد درباره علایم احساسی بیماری افسردگی اطلاعاتی دارند. با این همه در بسیاری از موارد افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. در نخستین ماه های ابتلا به این بیماری تصور می کنند بدنشان اختلالات فیزیکی مربوط به بیماریهای دیگر پیدا کرده، در حالی که بسیاری از علایم بیماری افسردگی مانند بی اشتهایی یا حالت تهوع و سردرد در واقع نشانه هایی از سوء کارکرد روان آنهادر اثر سودا مزاج شدن آنهاست.

افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که عوارض جسمی زیادی دارد که البته بسیاری از آنها برای عموم مردم ناشناخته است. از جمله این عوامل: سر درد، کمر درد، اختلالات گوارشی و اختلال در خواب است که در ادامه این مطلب جزییات بیشتری از آنها ارایه شده است.

اگر فرد اخیرا مبتلا به سر درد میگرنی شده باشد با بروز افسردگی شدید تر هم می شود.

اگر فرد قبلا مبتلا به کمر درد بوده است، افسردگی مزید بر علت شده و درد را شدیدتر می کند.

به طور کلی افسردگی باعث می شود که دردهای مزمنی مانند درد مفاصل بدتر شود.

به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تأملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت، زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می شود.

از این جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی می توان به: احساس تهوع و استفراغ  اشاره کرد. همچنین ممکن است فرد دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.

مهم نیست که فرد چه مقدار خوابیده است، ولی با این حال احساس خستگی خواهد کرد به طوری که خارج شدن از رختخواب برای فرد بسیار سخت و حتی غیر ممکن می شود.

در وضعیت افسردگی اغلب افراد دچار کم خوابی می شوند. در این حالت فرد خیلی زود از خواب بیدار می شود یا خیلی دیر به خواب می رود. در شکل دیگر، فرد بیش از اندازه نرمال و طبیعی به خواب می رود.

بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست داده و دچار کاهش وزن می شوند. بعضی دیگر از افراد به نوع خاصی از غذاها مثل کربوهیدرات ها علاقه مند شده و در این حالت مبتلا به چاقی می گردند.

این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی شود. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می شوند. همانطور که گفته شد این علایم و تغییرات فقط در سر اتفاق نمی افتد، بلکه کلیه نقاط بدن را تحت تأثیر قرار می دهد مثل دستگاه گوارش.

به نظر می رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می افتد.

در کل اگر خلط سودا در مغز تاثیر گذاشته باشد بیمار بیشتر مشکلات روحی-روانی خواهد داشت (در قسمتهای مختلف مغز عکس العملهای متفاوتی از بیمار سر میزند مثلا در قسمتی باعث عصبانیت زیاد در قسمتی باعث ترس و….)

ممکن است در جایی از بدن شخص سودا باشد اما در جای دیگر خلط دیگری غالب باشد که در این موارد باید ابتدا برای بیمار داروهای پاکسازی تجویز شود، مثلا مسهل (البته در صورتی که بیمار بنیه بدنی ضعیفی نداشته باشد در غیر اینصورت باید داروهای متفاوتی مصرف کند که برای تنظیم همه اخلاط مفید باشد).

درمان:

۱-شرایط باید طوری باشد که شخص از لحاظ روحی آسوده خاطر باشد.

۲-از تنهایی و گوشه نشینی پرهیز کرد.

۳-از لباس های رنگ روشن استفاده شود.

۴-در هفته حداقل یکبار به دامن طبیعت رفته و از فضای سالم و با طراوت استفاده کرد.

پرهیز از مصرف گوشت گاو، گوشت ماهی، عدس، هر چیز ترش  و نمک زیاد…

توجه :

چون افراد سودا مزاج معمولا دچار یبوست هستند، مصرف دوغ و ماست اولا باید کم باشد، ثانیا حتما باید همراه با ملین ها مثلا گل محمدی باشد.

برای مشاوره آنلاین با پزشکان مجموعه پارسی طب در خصوص این بیماری به سامانه مشاوره آنلاین پارسی طب مراجعه فرمایید.

برچسباخلاط چهارگانه

4 روز پیش

2020-11-05

2020-09-05

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

تقویم حجامت ۹۹ : تقویم حجامت ۹۹ در دو عکس و به صورت شش ماهه …

سلام.۲۳سالمه موهام روزبه روز دارن خشک میشن وپوست سرم به شدت پوسته پوسته وزخم شده.میتونه از سودا باشه؟راه درمانش چیه

سلام
مشکلی که دارید هم میتونه از سودا باشه و هم از خشکی و حرارت کبد
روش های درمانی زیادی وجود داره اما توصیه میکنم با این پزشک در ارتباط باشید تا بر اساس وضعیت مزاجی شما راهکار صحیح بهتون بدن.
موفق باشید

سلام من ۲۸ سالمه ۱۰ ساله جوش صورت دارم. پیش دکتر طب سنتی رفتم و ۴ ماهه تحت درمانم ولی صورتم تغییری نکرده و سودای زیاد دارم. مشکلات گوارشی، رفلاکس معده دارم و نفخ و یبوست کمی دارم. تنبلی تخمدان هم دارم. معمولا طول درمان سودا مزاج ها چقدر است؟ حداقل و حداکثر میتوانید بگید

سلام اگر بعد از چهار ماه هنوز مشکلاتتون برطرف نشده یا نکاتی که پزشک بهتون گفته به صورت کامل رعایت نمی کنید و یا ایشون بیماریتون رو درست تشخیص ندادن.
طول درمان سودا مزاجی بستگی به شدت و نفوذ بیماری در بدنتون داره که باید بررسی بشه اما در صورتی که درمان صحیح انجام بشه از هفته دوم علائم بهبودی رو در خودتون می بینید و بین دو تا چهار ماه زمان خواهد برد.
با آرزوی موفقیت و سلامتی

سلام من ۱۶ سالمه و اکثرا خوابم میاد و در بدنم حس خستگی دائم دارم این ممکن همس علائم سودا مزاجی باشه ؟ روش درمانی براش هست؟

سلام
این مشکل در اثر غلبه سودا و بلغم بوجود اومده.
برای تشخیص دقیق علت و درمان اون، وضعیت کلی بدن باید توسط پزشک طب سنتی بررسی شه.
توصیه میکنم با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) در ارتباط باشید.
تا قبل از شروع مشاوره سعی کنید از مصرف سردیجات مثل ماست، دوغ، لبنیات، هندوانه، خیار و … و یا داروهایی که موجب خواب آلودگی میشن پرهیز کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

اخیرن تاری دید دارم حافظه م ضعیف شدهشدیدن عرق میکنم پوستم خشک و بدنم داغ است بیخابم دهانم طعم بدی میدهد بوی دهانم مثل بوی پنیر میماند واریس پای راستم را عمل کردمرکهای بدنم برجسته است بدنم بوی بدی میدهد موی سرم کم پشت
کلن میخام بمیرم تو رو خدا کمک کنید

وقت بخیر ۴١سالمه لاغر اندام قد ١۶٨
صب که از خاب بیدار میشم تکون که میخورم عرق میکنم طعم دهانم بد خلط هم بهش اضافه شده همش بیحالم خابم کمه از حمام که میا بیرون عرق میکنم عرقم چربه دهانم خیلی بوی بدی میده کلنبدنم همیشه داغه از تابستان متنفرم الن دیگه کلن میخام بمیرم تو رو خدا راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر
بخش اعظم بیماری هایی که دارید به دلیل ضعف معده، کبد، بخارات بلغمی و سوداوی که در بدنتون پخش شده و مشکلات دهانه معده بوجود اومده.
نگران نباشید! تمام اونها طی یک دوره دو تا سه ماهه کاملا از بین خواهند رفت.
برای بررسی کامل بیماری ها و شروع دوره درمان مشاوره با خانم دکتر مریم رضایی (پزشک طب سنتی) رو شروع کنید.
پیروز باشید

سلام وقت بخیر کار سنگین انجام می دم نافم خیلی درد دارد چیکار کنم

سلام خسته نباشد من ۲۸ سالمه خانم هستم دوتا بچه دارم حدود چهارسال هست که دستام زخم میشه خود به خود برای تمام کارهام از دستکش استفاده میکنم خیلی دکتر رفتم خوب نشدم این دکتر آخر که رفتم گفت سودا دارم دارو مصرف کردم بازم خوب نشدم صورتم خیلی جوش میزنه خیلی افسرده شدم خیلی خیلی شدید آلزایمر گرفتم خیلی بی حالم حوصله هیچ کاری رو ندارم اصلا انگیزه ای برای زندگی ندارم لطفا راهنمایی کنی

سلام
بله عواملی که فرمودید همگی مربوط به سوء مزاج سودا و مشکلات کبد هست که باید توسط پزشک بررسی و درمان بشه.
برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید.

سلام
من یک فرد سودایی شدیدم واین رو از بزاق دهانم تشخیص دادن
خوابم خوب نیست و پرخواش ناشی ازمعده چون بیشتر عطرا یی
که خریدم می خورم وروانم هم ارثیه اسشیزوفرنی دارم.

سلام ممنون از مطالبتون
من ۳۱ سالمه حدود ۲ ساله پیشونیم لکه سیاه به اندازه گردو پر رنگ شده ۲ ماهه کل صورتم سیاه میشه تو ماههای سرد سال کم رنگ میشه ولی هر چه گرم تر میشه هوا لکه ها پر رنگ میشه بعضی از علایم سودا رو دارم یبوست پر خوری استرس حافظه ام خیلی ضعیف شده در ضمن ۱۶ ساله بدنسازی کار میکنم.
تورو خدا راهنماییم کنین افسردگی گرفتم از لحاظ روحی بهم ریختم.

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت شخص ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من مردی ۶۲ ساله حدود ۱۲ سالها به بیماری پسوریازیس مبتلا هستم اخیرا متوجه شدم که شدیدأ سودایی مزاج هستم وتمام نشانه های سودا را دارم لطفأ راهنمایی کنید.

با سلام و آرزوی بهبودی برای شما دوست عزیز
مشکلات سودایی در متدهای درمانی طب نوین تعریف و درمان خاصی ندارند مگر اینکه با طب سنتی تلفیق شوند.
و این موضوع نیاز به تبحر پزشک معالج دارد.
در سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت میتوانید با پزشکان مورد تایید پارسی طب در ارتباط باشید.
با توجه به مدت ابتلای شما به این بیماری، طول روند درمان معمولا بین ۳ تا ۴ ماه خواهد بود.

سلام وقتتون بخیرمنم همه این مشکلات رو دارم به اضافه سردرد در فصل گرما خداخیرتون بده بگین شماچکارکردین

اگر به هردلیلی مثل هراس یا هول شدن با پای چپ ترمز بگیری خیلی خطرناکه پای چپ نمیتونه ترمز نیمه بگیره ،هیچکس با پای چپ نمیتونه ترمز بگیره

ایا سویق عدس هم برای سودایی ها مضره؟سویق کنجد چطور؟

سلام وخسته نباشید .من سمت چپ صورتم نصف پیشونیم رنگ سیاه یا قهوهه ایی پرنگ شده تا دوسال پیش ک روی گونه همون سمت یه حاله سیاه افتاد ک جدی نگرفتم والان مث یه گردو شده ورنگش سیاه و چند ماهی میشه شایدم یک سال روی ساق دست چپم به کبودی میزنه بادکتر طب سنتی صحبت کردم گفتن غلبه سودا داری.ایا درست میگن واگه درسته کمکم کنید خوب بشم من خانوم۲۲ساله هستم ک دارم افسرده میشم بخاطر همین

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

س . ممنون از مطالب و اطلاعات مفیدتون . منم بدجور اذیتم . چند وقته تا یه چیزی می خورم معده ام نفخ میکنه سردرد میگیرم پشت گردنم درد میگیره . اگه چای چیزی بخورم طپش قلب شدید میگیرم خوابم زیادشده .تیوئیدم کم کار شده . کل رگهای دست و پام بیرون زدن سوزش سر دل دارم .بعد کمرم هم چند وقته درد میگیره . انگشتای یه دستم ورم میکنه . صورتم هم جوش میزنه . در ضمن گوشه زبانم همیشه سیاه بوده . تا چیزای گرم بخورم نفخ ام چندبرابر میشه و سردرد میگیرم تا یه چیز سرد بخورم یه کم بهتر میشم .جدیدا اشتهام به فذا یه مقدار بیشتر شده . یبوست هم دارم . به نظر خودم طبق چیزایی که از اینترنت خوندم مزاجم گرم و خشک یا همون صفراوی. سودایی هستش . ممنون میشم کمکم کنین . منتظر جوابتون هستم.

علائم کمی بیان کردید نیاز به بررسی کامل توسط پزشک متخصص طب سنتی داره. برای مشاوره با پزشک به سایت ایزو ویزیت مراجعه کنید: isovisit.com

سلام من این مشکل رو داشتم و زمانى فهمیدم که به علت گرفتن رژیم سخت اثرات خودشو گذاشت من چون طبع من گرم بود و من به خاطر رژیم فقط گیاه خوارى مى کردم این اتفاق براى من افتاد .و به این نتیجه رسیدم که این افسردگى از نخوردن غذاى خوب و دوست داشتنى و نرفتن باشگاهم بود که ولش کرده بودم .غذامو درست کردم ،باشگاهمو شروع کردم و چون کارى رو که به من انرژى خوب مى داد انجام دادم و خوب شدم ((مهم اینه که خودت خودتو باور داشته باشى ٩٠٪؜ راهو رفتى بقیشم بستگى داره به طبع بدنت خوراکى هایى که باعث گرمى بدنت مى شن به طور عجیبى ارومتون مى کنه))سالم و سعى کنین از کافى یا چاى یا چیزى که باعث تپش قلب میشه دورى کنین

سلام من ۳۴ ساله هستم با قد ۱۶۷ و وزن ۵۰ سودای بدنم بسیار زیاده مناهل هستم ، همیشه سردرد دارم صبح ک از خواب بیدار میشم سرم درد میکنه معدم ب شدت ورم می کنه قارو قور شکم هم دارم میل جنسیم صفره و ب این خاطر با همسرم دچار مشکل شدم ، جدیدا حافظم بسیار ضعیف شده هرچیزی را باید بنویسم تا یادم بمونه حتی شماره تلفنم ، خیلی ناراحتم از این موضوع چون ایران ساکن نیستم برام خیلی سخته مواد غذایی پیدا کنم ک گرم باشه ، باید چیکار کنم میشه منو راهنمایی کنید ؟ ممنونم

با سلام
برای مشاوره در این مورد به سایت http://www.isovisit.com مراجعه نمائید.

سلام.منم سودا دارم و دارم به راحتی با انجام چندتا کار خوب میشم .
پرهیزات غذایی سودا رو رعایت میکنم.
ناهار نمیخورم.بجاش انجیر و سویق و کشمش میخورم.
فقط کافیه خوابم نبره،ظرف خالی گلاب رو که هنوز بو داره رو بو میکنم.تو پنج دیقه میخوابم

باسلام من ازتیرماه سال ۹۸متاسفانه کلاقاطی کردم یکیش مشکل رانندگی دارم امروزفرداکردم شدیه سال درست نشدم که هیچ بدترهم شدم بعدش به دکترمراجعه کردم باقرصاش کمی آروم شدم دکترگفتن مشکل پنیک دارم الان مشکل اصلی من ترس زیادورانندگیه خیلی بدهستش یه لحظه توسرعت پامومیزارم توترمزالان میگم چپ میشم اونم متاسفانه ازطرف ناهیه چپ بدنم میباشدعزیزان کسی هست یه کمکی بکنه ممنون میشم توبدشرایطی هستم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

من تپش قلب استرس واصطراب داشتم رفت دکتر گفت اختلال عصبی به اسم پانیک بعد اون رفتو طب سنتی گفت از سودا ست حالا موندم چی گرفتم چیکار کنم

سلام برای مشاوره با پزشکان متخصص طب سنتی درباره این مشکل، به سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت مراجعه کنید: https://isovisit.com

سلام ۲۶ سالمه، ازین علایمی ک گفتین چندتاشو دارم مثل کار نکردن مغز، کم انرژی بودن، تنفسمم ضعیفه، معدمم ضعیفه و دچار نفخ میشم، چند ساله روش های سنتی و جدیدو امتحان کردم نتیجه نگرفتم

سلام ۱۹ سالمه تورو خدا کمکم کنید اول زندگیمه مزاجم سوداویه فکرم همش درگیره یه خواب درست حسابی ندارم یه اشتها درست حسابی ندارم گوشه گیر افسرده گریه های بدون دلیل قدرت یادگیری صفر حافظه نمونده واسم ببینم به همه روانپزشکم رفتم فایده نداشت

با سلام
می توانید برای مشاوره آنلاین با پزشکان ما از سایت http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام دوست من اول این که زیاد نگران نباش نگرانی بیش از حد بخاطر احوال اعصاب نا مساعدته که خودت درک نمیکنی
دوم شما خیلی زودتر از چیزی که فکر میکنی بهبود پیدا میکنی سوم اینکه راه درست رو انخاب کن

سلام خدمت همه شما دوستان گرامی:مطلب مهم اینه که داروی گیاهی در هر فردی تاثیر متفاوتی ممکنه داشته باشه،گاهی داروی گیاهی بسیار عوارض خطرناکتر از داروی شیمیایی ممکنه داشته باشه،پس با توجه به علایم و بیماریهای مختلف هر دارویی به هر کس سازگاری نداره،مثلا یکی اضطرابش بالاست ممکنه با مصرف یه داروی گیاهی حالاتش تشدید بشه،چون ما دقیقا نمی‌دونیم که اون گیاه چه خواصی داره،ممکنه یکی فشارش بره بالا یکی بیاد پایین،یکی سردرد بگیره یکی سرخوش بشه،در کل ورزش مهمترین نقش و تو شیوه زندگی ما داره،رژیم غذایی مناسب،رعایت نکات مهمی مثه طبع غذاها و میوها و مصلحات اونها،پس بی دلیل به ذهنتان بد راه ندهید،امیدوار باشید

گل گاو زبان فشارو میبره بالا نه پایین

عزیزم گل گاو زبان آرام‌بخش فشار وپایین میاره

سلام دوستان من دیروز از سرم حجامت کردم دیشب راحت خوابم برد در ضمن چشم هام یه کم تار میدید الان خوب شده خدایا شکرت

سلام.خانوم بنده وسواس فکری وعملی شدید داره یک بار به روانپزشک مراجعه کردیم اما داروهاشو دور ریخت حدود سه ساله .لطفا راهنمایی کنید.

سلام بر شما آخه برادر من نمی دونم تا یه طوری میشه همه میرن پیش روانپزشک شما باید پیش مشاور مراجعه کنید اگر مشاور تشخیص داد دارو نیاز دارند خودش ارجاع میده به روانپزشک

من شرایط خانومتونو داشتم و ۲سال کامل قرص خوردم، منظم..
اما بعداز تکمیل دوره درمان بدتر شدم که بهترنشدم، داروهای روانپزشک ها وحشتناکه، نصفه نیمه خوردنش وحشتناک تر…
هزار جور مرض جدید میریزه تو جونت و عمرت و بازدهیت رو کلی کم میکنه. من فقط بعدش ضرر دیدم ازشون با اینکه تماماً حرف متخصص رو گوش کردم و داروهارو منظم خوردم.
الان درمان سنتی رو پیش گرفتم خداروشکر احساس آرامش بیشتری میکنم با اینکه هنوز اول درمانه..

سلام خداقوت من طبعم گرم و خشکه و سودای شدید دارم و همه علائم یه فرد سودایی و دارم هرچی هم پرهیز میکنمو اصلاح مزاج میکنم درست نمیشه خسته شدم کمکم کنید.ممنونم

منم مثل شمام :((((

باسلام، ممنونم بابت مطالب مفیدی که ارائه داذین، فقط لطف کنید اسامی این ۹گیاه رو بفرمایید ممنون میشم.

سلام. مقطرها، مقطرهای ترکیبی گیاهی هستند و از بیش از حداقل سی گیاه، طی فرمولاسیون خاصی تولید شده اند…

سلام
وضعیت بسیار حاد از سودای سوخته دارم که در فصل سرما با افزایش حساسیت و کهیر سراسری به شدت آزار دهنده است .نداشتن صبر و قرار و حوصله ،احساس جوشش خون از درون ،سیری ناپذیری که همیشه احساس گرسنگی میکنم،آب دهانم ترش است .عضلات بسیار شل و وارفته هستن،یادگیری بسیار پایین،بسیار حساس و زودرنج و منزوی هستم .همش دوست دارم در محیط خلوت و تنها باشم .قدرت بدنی پایین و عدم تحمل سختی و فشار های روحی و جسمی از علایم دیگر میباشد .لطفا راهنمایی بفرمایید

اکثر این مشکلات که بالا ذکر شده را دارم چندین سال هست که اگر احساس گرسنگی بهم دست بده صد در صد سردرد میگیرم البته گاهی فرق میکنه نصف سر گاهی چشمها گاهی یک چشم و بعضی اوقات ظربانی اکثر اوقات که از خواب بیدار میشوم سردرد دارم نوبت دارم برای آزمایش دوم معده یک بار از طریق دهان شیلنگ فرستادن داخل معده و گفتن داخل معده چند خال سفید هست احتمال زخم معده داری دوبار نوبت دارم ولی از مشکل سر درد رنج میبرم گاهی با مصرف داروهای ضد درد احساس نفس تنگی بهم دیت میده و شکمم خیلی باد میکنه فک کنم قسمت زیر قفسه سینه هست لطفا راهنمایم کنید

شما میگرن داری

سلام

منم همین مشکلو دارم مخصوصا شب نمیتونم بخوابم یا نزدیکای صبح خوابم میبره الان سه ساله اینجوریم قرص و دارو به درد نمیخوره از بوهای تند هم دوری کن

سلام دکتر عزیز لطف کنید شماره تلگرامی تون را برایم بفرستید

ی سوال آیا رژیم غذاییش محدود ب همین چند قلم میشه؟ من حتی میترسم غذا بخورم بعدش باید ی چیز شیرین بخورم وگرنه بحدی حالم بد میشه ک حالت بیقراری بهم دست میده خیلی بده

سلام ممنون از اطلاع رسانیتون

سلام مطالب خیلی مفیدبود
من این علایم و دارم با ریزش مو شدید، برای درمان باید چکار کنیم،؟
کانالی که معرفی کردین ارتباط با ادمین نداره تا سوالات رو بپرسیم
لطفا مطب های طب سنتی دراستانهارو هم معرفی کنید بنداز استان مرکزی هستم

تشکر واقعا مطلب مفیدی بود

سلام همسرم این علایمارو داره.نمک زیاد می خوره.افسردم هست اسکیزوفرنی تشخیص دادن.کم کاری تیروییدم داره.میتونه سودا باعث اسکیزوفرنی بشه؟ میشه راهنماییم کنید چند بار بستری شده خوب نشده مرسی

سلام.. طب سنتی بسیار کمک کننده هست در این مورد. به پزشک طب سنتی مجرب، مراجعه حضوری داشته باشین تا وضعیتشون از نزدیک تحت نظر باشه..

با سلام و تشکر

آیا زالودرمانی برای دفع سودا مفید است؟
سودا چگونه باعث بالارفتن پلاکت خون میشود؟

سلام من تاامروزچیزی درباره سودامغزنمیدونستم یه مطلب خوندم که پیگیرش شدم.من حالم خیلی بده خودم میدونم که افسردم خیلی وقتاعصبیم بی دلیل دلم میخوادجیغ بکشم بدنم گرمیگیره تپش قلبم زیادمیشه.بدترازهمه چیزاینکه هیچ کسی رو ندارم که باهاش حرف بزنم وشرایتیم که دارم عوض نمیشه.میخواستم برم پیش مشاورولی ساعتی۶۰بودومن توان مالی ندارم.کاش بشه بهم کمک کنید.من فقط بخاطر بچم میخوام که سعی کنم خوب بشم.ممنونم

سلام وقت به خیر .. لطفا به تلگرام مشاوره پارسی طب به آدرس moshaverparsiteb@ پیام بدین تا از لحاظ مزاجی بررسی بشین .. سالم باشید ..

شاید اسم سودا ترسناک باشه یا شاید عجیب و غریب ،اما این فقط یک اسم هست که شرایط کسی رو تشریح میکنه که از لحاظ روحی دچار مشکل شده و عامل اصلی این مشکل شرایط فیزیکی و محیطی زندگی فرد هست ( مثلا امید به زندگی نداره بخاطر مشکلی که داره یا جایی که زندگی میکنه ) و همین باعث کم خوابی ترشح بیش از حد اسید معده در نتیجه مشکل گوارش و همه اینها زنجیره وار عمل میکنن … و اما راه حل ، مسافرت . هدف داشتن وتلاش برای رسیدن به اون و در اخر اینکه نباید گذاشت که زندگی از جریان بیوفته ( مثلا یه شغل میتونه کمک کننده باشه ).
یا حق

سلام چند روزی هست دکه از ناحیه سمت راست بالای شکمم احساس درد میکنم هنگام خندیدن و یا نفس کشیدن شدیدتر میشه لطفا اگ کسی میدونه مکلم چیه راهنمایی کنه.ممنون

سلام شما سنگ کیسه صفرا داری منم اینجوری بودم عمل کردم حتما یه سونو از کبد وصفرا بده

با سلام ایا سیاهی و تغیر رنگ پوست پشت بدن و خارش محل ان از اثرات سوداست؟ ممنون

با سلام و تشکر
من بسیاری از علایم سوداوی را دارم و چندین بار به طبیب سنتی مراجعه کرده ام
برای خارش و حساسیت شدید پوستی هم هر روغنی گفتند زدم اما هیچ اثری ندیدم
به نظر شما برای حل این مشکل که واقعا اذیتم می کند چه کنم؟

میگن کک مک صورت هم یکی از نشانه های سودا مزاجی هست.ایا این درسته؟ واسه درمانش چیکار باید کرد؟

سلام دوست عزیز. از مهم ترین دلایل کک و مک کارکرد نامنظم کبد در اثر وجود مواد زاید در کبد وخون هست که باید پاک سازی بشه. محصولی که در این زمینه بسیار موثر هست، مقطر پاک سازی کبد شلیور هست، در کنارش حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید، روغن های سالم و طبیعی استفاده کنید و به طور منظم و راحت هر روز دفع مدفوع داشته باشید در کنار درمان ریشه ای، در صورتی که پوستتون حساس نیست از ژل الویه ورا و یا آب جعفری به صورت موضعی استفاده کنید.

با سلام و خسته نباشید…همه موارد عنوان شده به همراه سیاهی و گودی دور چشم ها در بنده وجود داره…میشه راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم.

سلام. یبوست (دفع کمتر از دو بار در روز و یا دفع سخت و ناقص) نداشته باشید، از غذاهای سودا زا پرهیز کنید، از مقطر ضد سودای پارسی طب (۹گیاه) استفاده کنید.

سلام دکتر باسپاس فراوان ازشما،دکتر من چندین ماه استرس فوق‌العاده شدیدی داشتم بعد از اون بدنم شروع کرد به لک سیاه بعضا سفید اوردن الان اکثر نقاط بدنم زگیل اورده حتی کشاله ران و ناحیه تناسلی،چندین بار کرایو کردم ولی بی فایده است، خیلی میترسم نگرانم، لطفا راهنمایی ام کنین،سپاسگزارم دانیال ۴۱ ساله،

ایا اسهال بودن دائم هم جزء سودا مزاج است..ممنون بابت متنهای مر محتواتان

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

ba salam .kheyli khoob va mofid be fayede bood man tamam in alaemo dashtam va daram, ama hich etelaati nadashtam rajebesh .mmnoon

بسیار عالی و مفید بود.

با سلام و احترام بنده وقتی علائم سوداوی را میخوانم همه جوره با من سازگاری دارد برای درمان این حالت چه کاری باید انجام بدهم؟

با سلام . ۲ ماهی است دچار رفلاکس اسید معده شدم و در حال مصرف دارو هستم ولی هیج اثری نکردن این داروها . لطفا راهنماییم کنید چه غذا و میوه هایی مصرف کنم و یا برعکس… ایا استفاده همزمان داروهای تجویزی دکتر با داروهای گیاهی صحیح است یانه؟؟؟؟؟

ali bood mc

حتمن بایدآندوسکوپی انجام بدید

سلام مجدد،اکثر ما آدما نیاز به یه روانشناس داریم،خیلی از مسایل با مشاوره قابل حله،یه متخصص خوب و کاربلد پیدا کنید در این زمینه وان شالله با راهنمایی و روانشناسی خیلی از دغدغه های مشکلات حل میشه،اکثر مشکلات زمینه روانی و ذهنی داره ،امیدوار و با روحیه زندگی کنید،فکر منفی رو بریزید دور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

هر یک از چهار خلطی که در بدن ما وجود دارند اگر زیادتر از حد طبیعی‌شان شوند، بر بدن غلبه کرده و موجب بیماری می‌شوند. غلبه بلغم و همچنین غلبه صفرا از موضوعاتی بوده‌اند که پیش‌تر از این مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این مطلب می‌خواهیم از خلط سودا در طب سنتی و غلبه سودا بگوییم. اینکه اصلا خلط سودا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ به چه علت شخص دچار غلبه سودا می‌شود؟ علائمش در هریک از اندام های بدن چیست؟ و درمان و تدابیر مشکلات ناشی از غلبه سودا چگونه است؟

هر خلط مشخصه‌های منحصر به فردی دارد که در قسمت ذیل به مشخصات خلط سودا اشاره می‌گردد:

خلط سودا بر دو نوع است: طبیعی و غیر طبیعی

سودای طبیعی دُرد، رسوبات و تیرگی خون است، گوهری که غلیظ تر از مابقی خون است. مزه آن بین شیرین، گس و ترش است. سوداوی که از کبد (جگر) بیرون می‌رود، بخشی (همراه گلبول های قرمز و سفید از کار افتاده) به طحال (سپرز، لین، اسپیلین) و باقی با خون جریان می‌یابد و به مصارف بدن (تغذیه استخوان و مو و ناخن) می‌رسد.چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

آن بخش که به طحال می‌رود، بعد از هضم در طحال بر دهانه معده می‌آید، آن را نیرومند می‌کند و با ترشی خود گرسنگی را تحریک می‌کند. نبودن یا خرابی طحال که باعث زیادی سودا در خون می‌شود، موجب سرطان، واریس رگ های پا، داء الفیل (چاقی زیاد پا)، بهق (لکه سیاه پوستی)، برص سیاه، جذام، یرقان سیاه، تیرگی پوست و مالیخولیا می‌شود.

خون اگر رطوبتش گرفته شود و حرارت خون بیشتر شود، خون سوخته می‌شود که به آن سودا یا صفرا سوخته می‌گویند. صفرا هم اگر بیش از اندازه شود ترکبیات خون را می‌سوزاند و این هم تولید سودا می‌کند. بلغم هم اگر سردی آن بیشتر شود غلیظ می‌شود و حرکتش کند می‌گردد تا یخ ببندد، به این نوع بلغم هم سودا گفته می‌شود.

از جمله وظایف مهم خلط سودا می توان موارد زیر را نام برد:

سودا به علت اقداماتی که در زیر برای شما برشمرده‌ایم در بدن‌تان بالا می‌رود و ممکن است غلبه کند. متاسفانه سبک زندگی امروزی هم به گونه‌ای است که کاملاً به غلبه اخلاط از جمله غلبه سودا دامن می‌زند. همین امر موجب افزایش بیماری‌های غلبه سودا مانند واریس، کک و مک، سرطان و… می‌شود.

افزایش سودا در بینی می‌تواند باعث افزایش قدرت بویایی شود؛ این افراد همیشه بوهای خیلی ضعیف را هم استشمام می‌کنند.

از دیگر اثرات افزایش و غلبه سودا در سیستم گوارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در گوارش برای حالت دفع باید سودا وجود داشته باشد. اما اگر سودا در اندام روده و قسمت‌های انتهایی آن غلبه کند می‌شود بواسیر (همورئید). حتی اگر این بواسیر درونی باشد باز هم به خاطر غلبه سودا پدید می‌آید.

درمان هموروئید: اول روده را با این ترکیب گرم می‌کنیم (یک قاشق مرباخوری بارهنگ در یک لیوان گلاب ده دقیقه جوشانده و بعد عسل اضافه می‌کنیم و شخص هر شب یک لیوان می‌خورد تا چهل شب) اگر بواسیر باز هم باقی ماند حجامت ساکرال (گودی کمر) می‌کنیم و اگر باز هم برطرف نشد سه تا پنج زالوی موضعی می‌اندازیم.

تبلور سودا در اندام‌های تحتانی می‌شود سرطان بدخیم. چون این سودا سنگین و فشردگی‌اش بیشتر است. در اندام فوقانی می‌شود سرطان خوش‌خیم، چون در اندام فوقانی سبک‌تر و درمان‌پذیرتر است.

یکی دیگر از علائم غلبه سودا در مثانه، شب ادراری در کودکان و زنان است که جهت بهبود آن، مالش کمر و زیر شکم با روغن کنجد و بادکش (حجامت گرم) روی کمر و شکم می‌تواند مفید باشد.

به طور کلی برای سودازدایی و درمان سودا در طب سنتی این موارد را می‌توان انجام داد:

منابع:

مشاوره طبایع

همراهان گرامی طبایع می توانند برای تشخیص مزاج و انجام مشاوره تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایند…

آکادمی طبایع

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی با گواهینامه معتبر انجمن علمی به لینک زیر مراجعه نمایید…

اپلیکیشن طبایع

برنامه موبایل اندروید طبایع با امکانات بسیار آماده شد! جهت آشنایی با اپلیکیشن و دانلود به لینک زیر بروید…

سلام خداقوت خییلی خوب بود

سلام خیلی ممنون از لطف شما

واقعا باید تمامی مردم بایدبا سودا وعوارض آن مطلع باشند و هر چیزی را نخورند وپرهیز کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

| طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1399 – تمامی حقوق محفوظ است. |

شفقناافغانستان- استاد حوزه علمیه خواهران گفت: انواع فست فودها، غذاهای سرخ کردنی، دمنوش هایی مانند قهوه، چای تلخ و چای های خارجی و انواع چیپس و شکلات و میوه هایی مانند نارنگی و گوجه فرنگی در بدن ایجاد سودا می کنند.

به گزارش شفقناافغانستان، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران ، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه علت بروز بیماری با مشاء سودا در بدن غلبه سردی و خشکی است، گفت: درمان بیماری های با منشاء صفرا و بلغم بسیار راحت است اما درمان بیماری های با منشاء سودا در طب اسلامی دشوار است.

او افزود: کسانی مانند مردم ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند پایه مزاجی آنها صفرا( گرم و خشک) است به همین دلیل  اگر صفرا در مغز بسوزد و تبدیل به سودا شود درمان آن از سودایی که از طریق مواد خوراکی وارد بدن می شود، دشوار تر است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: استرس، نگرانی، دلهره اگر همیشگی و زیاد باشد، موجب می شود که صفرا در مغز بسوزد و تبدیل به سودا شود.

شریف اظهار کرد: اگر استرس و دلهره انسان همراه با کار باشد مشکلی پیش نیامده و صفرا تولید شده مصرف شده و تبدیل به سودا نمی شود اما اگر فرد بدون اینکه مشغول فعالیت باشد به موارد استرس آور فکر کرده و مادام دلهره داشته باشد چون صفرای تولید شده تبدیل به کار و فعالیت نمی شود منجر به تولید سودا در مغز می شود.چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

او افزود: افراد پر نشاط و پر کار به اندازه ای که می خواهند فعالیت کنند برنامه ریزی می کنند و صفرا به اندازه تولید شده و مصرف می شود اما اگر فرد مادام استرس داشته و فعالیت نکند این استرس منجر به تولید صفرا و تبدیل آن به سودا می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: بنابراین علت بروز بیماری های با منشاء سردی و خشکی در انسان یا همان سودا تولید صفرا در اثر استرس و مصرف نشدن این صفرا و بدون کار و نتیجه ماندن آن است که تبدیل به سودا می شود.

شریف ادامه داد: سودا ابتدا در مغز، بعد در اندام ها و بعد در گوراش  انسان جمع شده و بسته به ناحیه جمع شده در بدن، بیماری های مختلفی را ایجاد می کند. صفرای سوخته مهم ترین عامل ایجاد سودا در بدن است.

استاد حوزه علمیه خواهران خوردن مواد سودایی را از دیگر عوامل افزایش سودا در بدن عنوان کرد، گفت: مواد سودایی موادی هستند که هم خشک و هم سرد هستند مثل غذاهای سرخ کردنی، کتلت، مرغ سوخاری(البته مرغ خانگی اینطور نیست)، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و سایر غذاهای فست فودی هستند.

او افزود: همچنین دمنوش هایی مانند قهوه، کاکائو، چایی تلخ( چای ایرانی این طور نیست)، نسکافه، چای خارجی با دم شدن و غلیظ دم شدن طبیعت آنها سرد و خشک می شود و چیپس کاکائو و مواردی از این قبیل هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: نارنگی، گوجه فرنگی، بادمجانی که در مناطق سرد به عمل آید و اغلب غذاهای سرخ کردنی موجب ایجاد سودا در بدن می شوند.

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | فیسبوک | تلگرام

ایسنا/آذربایجان شرقی یک پزشک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه وجود مقدار متعادل سودا در بدن ضروری است، گفت: غلبه‌ی سودا در بدن، عوارض بدی را در پی خواهد داشت.

سیدباقر فضل‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  اظهار کرد: بر اساس دیدگاه طب سنتی بدن متشکل از چهار ماده اساسی است که تعادل این مواد اگر از لحاظ کمی و کیفی تغییر یابد سلامتی فرد را دچار مشکل می‎کند.

وی افزود: به دلیل اینکه این چهار ماده‌ی اساسی بدن که عبارتند از “بلغم، خون، سودا و صفرا” موادی سیال، رطوبی و روان هستند، که به آن‌ها اخلاط گفته می‌شود؛ این اخلاط دارای مشخصات، وظایف و مقدار خاصی هستند و متعادل و نرمال بودن آن‌ها برای سلامتی فرد ضروری است.

وی تاکید کرد: محل تولید این چهار خلط کبد بوده و اگر در مقدار آن تغییر ایجاد شده و افزایش یابد یکی از این چهار خلط که سوداست، در قسمت دیگری از بدن تولید شده و موجب زیان بدن خواهد شد.

فضل‌جو خاطرنشان کرد: اگر سودای بدن در حد متعادل و نرمال باشد، در سلامتی فرد بسیار موثر می‎باشد؛ این ماده در استخوان و ناخن باعث جذب مواد مغذی می‌شود که محل ذخیره‌ی آن در طحال است و همچنین موجب رقت خون در عروق شده و در سلامتی فرد نقش موثری را ایفا می‎کند.چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

وی بیان کرد: اگر در کیفیت یا کمیت سودای بدن اختلال ایجاد شود باعث بروز بیماری در فرد شده و سوء مزاج را به همراه خواهد داشت؛ این مورد با عنوان غلبه‌ی سودا شناخته می‎شود که دارای علایمی چون یبوست، اشتهای کاذب، ریفلاکس و ترشی معده و… است.

وی در خصوص عوارض غلبه‎ی سودا در بدن تشریح کرد: بروز مشکلات روحی-روانی، افسردگی، گوشه‌گیری، فکر و خیال و غم و غصه‌ی فراوان، اختلال در خواب و خواب‌های پریشان و … از جمله مواردی است که در صورت غلبه‌ی سودا در بدن ایجاد شده و در دراز مدت نیز باعث بروز سکته‌های قلبی در اثر انسداد عروق، خودکشی در اثر و… خواهد شد.

این پزشک طب سنتی افزود: غلبه‌ی سودا علاوه بر حالات روحی فرد در قسمت‌های دیگر بدن نیز عوارض مخصوص خود را نشان داده و در پوست نیز عوارضی چون تیرگی پوست، خشکی، کک و مک را در پی داشته و در حالت کلی نیز می‌تواند به لاغری فرد منجر شود.

وی اظهار کرد: افراد در صورت دیدن این علایم به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و همچنین توصیه‌های پزشکی را نیز در این خصوص جدی گرفته و به آن عمل کنند؛ چرا که در صورت بی‌توجهی به غلبه‌ی سودا سلامتی انسان به مخاطره خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی، فعالیت‌های بدنی، ورزش‌های نشاط آور و… و همچنین استفاده از داروهایی که توسط پزشک متخصص طب سنتی تجویز شده و باعث خارج کردن مقدار اضافی سودا از بدن می‌شود، در این رابطه مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

فضل‌جو در توصیه به کسانی که دچار غلبه‌ی سودا هستند، بیان کرد: این افراد باید سبک زندگی خود را تغییر داده و از مصرف موادی چون سس، سوسیس، کالباس، ترشیجات، گوشت گاو، قارچ، غذاهای سرخ کردنی، عدس، بادمجان، پیاز خام و… پرهیز کنند.

انتهای پیام

مطالب پر بازدید

چه عواملی در بروز سودا در بدن نقش دارند سودا چیست و چه تاثیری بر بدن میگذارد چه اختلالاتی در بدن موجب پدید آمدن سودا می شوند آیا مزاج ما در این زمینه نقشی دارد یا خیر؟انواع سودا را می شناسید؟توصیه های پزشکی در این باره را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم با ما همراه باشید


چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

سودا

از بین چهار خلط بلغم، خون، سودا و صفرا؛ سودا سنگین ترین خلط است و در واقع رسوبات خون است که ته نشین می شود و مرکز نگهداری آن طحال است که در زمان نیاز به دریچه معده ریزش کرده و باعث احساس گرسنگی می شود. ممکن است فردی سودایی نباشد ولی با خوردن غذا و همچنین داروهایی که سودا زا است و یا رفتارهایی که سودا را زیاد می کند باعث سودا در بدن خود شود.

نکته ای که حائز اهمیت است اینست که مزاج سودا به خودی خود در حالت متعادل اثرات نا مطلوب ندارد و تنها اندام شخص شکل خاصی دارد و فرد دارای شخصیت خاصّی می باشد که طبق قانون طبیعت بدست خداوند حکیم، خلقت یافته است.

از جمله کارهای خلط سودا در بدن؛ شرکت در ساختمان های اسکلتی و موها و ناخن و شرکت در عملیات انعقادی خون و شرکت فعال در ساختمان فراورده های دفعی بدن می باشد و از جمله علل پیدایش خلط سودا در بدن عبارتند از: غم و علل ارثی و علل شغلی و خواب زیاد و فصل پاییز و نگرانی مداوم و ناتوانی طحال و ورشکستگی مالی و غذا های فریز شده خوردن و کشیدن سیگار و مواد افیونی و عوامل بسیاری دیگر که در این مقاله انشاالله درج خواهد شدو امید است با فراگیری و عمل به آن از اثرات نامطلوب و مخرب آن در امان بمانیم.

سودا چیست؟
این خلط دردی یا رسوب خون است که حاصل متابو لیسم بقیه خون می باشد.

(1) سودای طبیعی ته نشین و رسب خون است سودای غیر طبیعی از سوختن هر خلطی حتی سودا حاصل می شود.(2) سودا در طبیعت معادل خاک است، خاک مظهر اثر گذاری منفی و اثر پذیری کم است. خاک ایجاد جنبش نمی کند و حرکت نمی کند بلکه حرکت ها را متوقف می کند. خاک می تواند آتش را خاموش کند. یک سنگ جلوی حرکت یک چرخ را می گیرد. خاک ایجاد اصطکاک می کند و حرکت ها را کند می کند لذا اثر گذاری آن منفی است.

از سوی دیگر نمی توان شکل تکه سنگ را به راحتی تغییر داد، لذا آن را سرد و خشک می دانیم. رسوب خون است لذا سنگین تر و غلیظ تر از سایر اخلاط است. رنگ آن سیاه و مزه آن آمیخته از شیرینی و ترشی و گسی است.

بخش عمده آن در طحال ذخیره می شود و مقدار کمی از آن همراه خون می گردد تا به اعضایی که برای تغذیه نیاز به سودا دارند. مثل استخوان غذا برساند.

جنس سودا
سودا چهار گونه دارد:
1) سودا مایل به زردی: سودا ناشی از صفرا است.
2) سودای مایل به سرخ تیره (اقتم): سودای حاصل از خون.
3) سودای مایل به سبز: سودای خالص
4) سودای مایل به سفیدی: سودای ناشی از بلغم است.اگر از دم باشد، فرد می خندد. اگر از سودا باشد، فرد ترسو و خشمناک است. اگر از بلغم باشد، فرد همیشه غمناک است.

علل پیدایش سودا
سودا از گرمی جگر، ناتوانی طحال، سردی انجماد کننده، دوام یافتن احتفان، و بیماری های مداوم که اخلاط را از بین می برد، بوجود می آید
*سودا به علت زیادی ترشح غده تروئید می باشد، البته گه گاهی این غده ترشحات آن تعادل خود را از دست داده یک روز زیاد و یک روز کم می شود و البته این را هم می دانید که هم غده زیر نظر و فرمان غده هیپوفیز بوده و اگر در ترشحات آن به غده تیروئید خللی ایجاد شود باز هم نشانه های بالا که مخصوص سودا بلغمی است بروز می کند و همچنین زمانی که املاح اضافی در بدن انباشته شود سودا افزایش می یابد

سودا خلطی سیاه رنگ که معمولاً از تجمّع و تهاجم و تکاثر و رسوب و سوختن یا متابولیسم سایر اخلاط دیگر خصوصاً صفرا در بدن بوجود آمده گاه نیز با خوردن مستقیم املاح معدنی مثل: کلسیم، فسفر، پتاسیم و سدیم خلط سودا در خون پدیدارمی گردد ( قابل توجه مصرف کنندگان حرفه ای قرص های کلسیم دار و مولتی ویتامین های ملح دار)

1) غذا های ساده:

الف) غذاهای بسیار گرم (بادمجان، پیاز پخته)، پیاز خام سودا زدا است.
ب) غذاهای سرد وخشک
ج) غذاهای حرام(حتی اگر شربت عسل باشد) که درمانش روزه است.سودا مثل خاک است وتا غذا حلال نباشد عارف قدرت پرواز در ملموت را ندارد. د) غذاهای مانده و غذاهای سریع پخته شده و میوه های نارس و غذاهای فریز شده.
2) محل زیست (سرد و خشک، گرم و خشک)

3) غم مستمر

4) بیماری های مزمن و مستمر

5) کبد( بیش از اندازه گرم باشدیا بیش از اندازه سرد باشد)

6) معده (بیش از اندازه گرم یا بیش از اندازه سرد باشد)

7) آسیب موضعی ( هماتوم)
8) بی تحرکی جسمی (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

9) بی تحرکی فکری (که درمانش روزه و مطالعه و کم خوری است)

10) بی تحرکی جنسی؛ امّا درمانش: روزه + کم خوری + مطالعه + نخود آب + روغن زیتون + شیره خرما یا خود خرما + تخم مرغ + آخر نخودآب
11) سوء ظن یودا زا است
12) رنگ سیاه ( در حدیث پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد، سودایی زندگی را تاریک می بیند)
13) بوهای بد و بعضی بوهای خیلی گرم
14) نبودن انس(آسمانی یا زمینی)
15) تماس با چیز های سرد (تماس زیاد با آب، وسواسی سودایی پدید می آورد)
16) برخی داروها
17) خرده خوری
18) پرخوری
19) نهار خوردن
20) ایستاده غذا خوردن
21) وسایل الکتریکی والکترونیکی
22) ترافیک
23.) دائم در سفرهای طولانی بودن
24) آپارتمان نشینی (نرفتن داخل منازظر)
25) آلودگی های صوتی و شیمیایی در هوا
26) خواب صبح و غروب
27) خواب زیاد
28) خندیدن زیاد
29) نخندیدن زیاد
30) الکل گرم حاد است در بلند مدت سودا زا است.
31) مصرف نگهدارنده ها
32) تصمیم گیری های سریع همراه با استرس شدید (اسکی بازی، موج سواری، موتور سیکلت، مسابقات ماشین رانی و همچنین بازی رایانه ای اینگونه ورزشها)
33) سوداء موضعی در اندامی که درمعرض گرما یا سرمای مستمر باشد.
34) نشستن مداوم (سودای موضعی در اندام تحتانی)

راسخون

http://www.persianv.com/pezeshki/343872.php

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پارسینه نوشت: مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی است، زیرا تمامی جنبه‌های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد.

به طور کلی دو نوع مزاج وجود دارد: مزاج گرم و مزاج سرد. گروه گرم مزاج، خود به دو طبع صفراوی و دموی و گروه سرد مزاج به دو طبع بلغمی و سوداوی تقسیم می‌شود.

البته طبع پنجمی هم به نام طبع معتدل وجود دارد که در افراد خاص معنوی و وابستگان به درگاه الهی دیده می‌شود. اما در میان طبایع چهارگانه غلبه دم اگرچه خود یک بیماری محسوب می‌شود، ولی تقریبا آن را معادل سلامتی می‌دانند و بقیه طبع‌ها به تناسب از اعتدال دور می‌شوند.

افراد گرم مزاج به مصرف غذاهای سرد تمایل دارند

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم

محققانی که در این زمینه تحقیق کرده اند معتقدند افراد گرم مزاج به مصرف مواد عذایی سرد تمایل دارند و در صورت مصرف عذاهای گرمی نظیر شکلات، عسل، خرما و … دچار التهاب و گرگرفتگی می‌شوند. همچنین افراد سردمزاج با مصرف غذاهای سردی مثل ماهی، ترشی، ماست و … دچار ناراحتی‌هایی نظیر استخوان درد، ضعف، سستی و بیحالی می‌شوند.

براین اساس است که توصیه می‌شود افرادی که طبیعت گرم صفراوی یا دموی دارند از غذاهای سرد استفاده کنند تا گرمی آن غذاها تعدیل شود و افرادی که طبع سرد بلغمی یا سوداوی دارند غذاهای گرم مصرف کنند و یا با مخلوط غذاهای سرد و گرم اثر سردی و گرمی غذاها را تعدیل کنند.

سردی و گرمی در طب جدید با عنوان غذاهای کم کالری و پرکالری نام برده می‌شود. پزشکان معتقدند هر فرد به صورت تجربی قادر است طبیعت خود را شناسایی کند. بسیاری از بیماری‌ها نیز طبع سرد و برخی از آن‌ها طبع گرم دارند؛ بنابراین به منظور کسب و حفظ سلامتی بهتر است طبع خود را بشناسید تا در مواقع بروز بیماری بتوانید از بهترین درمان برخوردار شوید. به منظور شناخت طبع، قاعده‌ای وجود دارد که تشخیص سردی مزاج را از گرمی مزاج آسان می‌کند.

افراد دارای طبع سرد تحمل سرما را ندارند

به طور کلی کسانی که طبع سردی دارند تحمل سرما را ندارند و زیاد لباس می‌پوشند. برعکس کسانی که طبع گرم دارند نسبت به گرما کم طاقت هستند و زیاد لباس نمی‌پوشند. به طور خلاصه باید گفت: صفراوی‌ها در تمام فصول سال خصوصا تابستان حرارت بدنشان بالاست (زیرا مزاج تابستان گرم و خشک است).

دموی‌ها فقط در فصل گرم سال (تابستان) حرارت بدنشان بالاست، ولی در پاییز و زمستان به لباس‌های گرم نیاز پیدا می‌کنند. بلغمی‌ها افرادی هستند که در تمام فصول سال خصوصا زمستان نیاز مبرم به پوشیدن لباس گرم دارند. (زیرا مزاج زمستان سرد وتر است.)

سوداوی‌ها هم مانند دموی‌ها فقط در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) نیاز به لباس گرم دارند و در سایر فصول، برخلاف بلغمی‌ها خیلی احساس سردی نداشته و حالت عادی دارند. بالاخره گروه پنجمی که وجود دارند (طبع معتدل) اگرچه با یکی از شرایط مذکور منطبق هستند، ولی قسمتی از بدنشان (نوک انگشت دست) همیشه سرد و یا (کف پا) همیشه گرم است.

خصیصه بیماری‌ها با طبع اشتباه گرفته نشود

لازم به ذکر است که خصیصه برخی بیماری‌ها این است که قسمتی از بدن را گرم و یا برعکس سرد می‌کنند. همین امر موجب اشتباه در تشخیص طبع می‌شود. مثلا خصوصیت کم خونی این است که نوگ انگشتان دست و پاها را سرد می‌کند.

چربی خون خصوصا کلسترول بالا موجب داغی و ورم سر معده موجب احساس سردی کف پا می‌شود. سینوزیت باعث احساس سردی شدید در پیشانی و وسط قفسه سینه می‌شود. لازم است اینگونه موارد استثناء شناسایی شده و با درنظر گرفتن آن‌ها اقدام به شناسایی طبع کرد.

مثلا ممکن است صفراوی مزاج باشید و در همه جای بدن و در همه فصول سال احساس گرما و حرارت کنید، ولی در عین حال وسط قفسه سینه تان سرد باشد. این بدان معناست که شما علاوه بر داشتن طبع صفراوی، ورم معده و رفلکس گوارشی هم دارید.

دانستن نوع طبع تشخیص و درمان بیماری را آسان می‌کند

ممکن است در همه جای بدن خود و در همه فصول سال احساس سردی کنید، ولی کف پاهایتان در اکثر مواقع داغ باشد و این بدان معناست که بلغمی مزاج هستید، ولی در عین حال چربی و کلسترولتان هم بالاست. معمولا درمان چنین افرادی باید به صورت درمان به اضداد مختلف صورت گیرد؛ بنابراین در مواجهه با تشخیص طبع غالب نباید فریب سردی و گرمی موضعی را خورد بلکه بهترین راه تشخیص سردی از گرمی همان پوشیدن و نپوشیدن دائمی لباس و در درجه بعد احساس گرگرفتگی افراد و در درجه سوم وجود حساسیت پوستی به خوراکی‌های گرم مزاج نزد آن هاست. فایده دانستن نوع طبع این است که تشخیص و درمان بیماری را آسان می‌کند.

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شاید در گذشته، اینکه در ایران زندگی کنیم و درآمد دلاری داشته باشیم و به ریال خرج کنیم یک رویا بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امر به کاری روتین تبدیل شده است. در صورتی که به نرم‌افرار تری دی مکس مسلط باشید این امکان برای شما فراهم می‌باشد که با دریافت پروژه‌های دلاری و فروش مدل‌های سه بعدی در مارکت های جهانی کسب درآمد نمایید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم
چگونه بفهمیم غلبه سودا داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *