چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

 
helpkade
چگونه شخصیت خود را رشد دهیم
چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مردمان، خیلی از ما برای ارتقا بخشیدن به شخصیتمان تلاش زیادی می کنیم. دوست داریم همه ظاهر و لباس پوشیدنمان را تحسین کنند. به همین دلیل است که خیلی ها پول زیادی را صرف رفتن به سالن های آرایشی و کلینیک های پوست و مو می کنند. شما دوست دارید دیگران را با طرزتفکر و طرز برقراری ارتباطیتان با آنها تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین آنهایی که در روابط خود و مهارت های ارتباطی شان اعتمادبه نفس لازم را ندارند، برای بهتر شدن در آن و برقراری رابطه اجتماعی با دیگران تلاش زیادی می کنند.

خیلی از ما بی اندازه نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه درمورد شخصیتمان چه می گویند هستیم. در ارتقای شخصیتمان، جنبه های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می توانیم روی آنها تمرکز کنیم. گفته می شود که یک شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ از مجموعه ای از ویژگی های ذهنی، فیزیکی، احساسی، معنوی و سلامت عمومی تشکیل می شود.

از نظر ظاهری جذاب باشید

خصوصیات ظاهری ما یکی از جنبه های شخصیت ماست. به این دلیل که ظاهر ما می تواند تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت درونی ما باشد. معمولاً با کمک ظاهر بیرونی است که می توانید در ابتدا روی دیگران تاثیر بگذارید. برای بهبود شخصیتتان، باید مطمئن شوید که ظاهرتان با طرز لباس پوشیدن، آرایش کردن، مدل مو و … به اندازه کافی جذاب باشد. لزوماً به این معنی نیست که باید لباس های خیلی زرق و برق دار بپوشید یا موهایتان را تابلو درست کنید که نظر دیگران را جلب کنید. معنای آن این است که باید برحسب موقعیتی که می خواهید در آن ظاهر شوید، تمیز، مرتب، خوش فرم، و خوش لباس باشید.

همه به کسانیکه مرتب و خوش لباس هستند جذب می شوند. وقتی می خواهید از خانه خارج شوید، مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی شانه زده باشید و ناخن هایتان مرتب باشد. هر روز دوش بگیرید تا همیشه شاداب به نظر برسید. قبل از بیرون آمدن از در، دوباره به خودتان در آینه نگاه کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید. با سالم نگه داشتن بدنتان باید از آن مراقبت کنید. ورزش منظم باعث می شود از نظر جسمی فعال بمانید.چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

گستره دانش و اطلاعاتتان را افزایش دهید

برخوردهای روزانه ما با موقعیت های مختلف و انواع مختلف آدمها عوامل مهمی در شکل گیری شخصیت ما هستند. باید تا می توانید تجربه کسب کنید. از طریق این تجربیات است که می فهمیم واقعاً که هستیم و در برخورد با موقعیت های غیرآشنا چطور رفتار می کنیم.

برای یاد گرفتن چیزهای جدید تردید نکنید. اینکار افق دید شما را گسترده تر کرده و مهارت های کشف نشده ای را در شما تقویت می کند. به محیط اطرافتان علاقه مند شوید و به همه چیز توجه کنید.

به آدم ها علاقه نشان دهید و بفهمید که چه خواسته هایی دارند. اولویت ها، علایق، اعتقادات و رفتارهای آنها را کشف کنید. در مراسم های اجتماعی و گردهمایی ها شرکت کنید تا بتوانید با افراد جدیدی آشنا شوید. زیاد مسافرت کنید. مسافرت کردن اطلاعات و تجربه شما را به شدت بالا می برد.

رفتار و شخصیتی دوست داشتنی داشته باشید

اگر می خواهید کاری کنید که دیگران دوستتان داشته باشند، باید اول یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید و دوست داشتنی باشید. وقتی شخصیتی خوب برای خود ایجاد کردید، آدمها خیلی راحت تحسینتان کرده و دوستتان خواهند داشت. به چیزهایی درمورد خودتان که دوست دارید و دوست ندارید فکر کنید. نقاط مثبت و منفی خود را یادداشت کنید. رفتار و منشی برای خود ایجاد کنید که دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. در ایجاد شخصیتتان بسیار بیشتر از ظاهرتان تاثیر گذار خواهد بود.

خیلی مهم است که یاد بگیرید ضعف ها و نقص هایتان را بپذیرید و برای اصلاح آنها تلاش کنید. هیچوقت به خودتان نگویید که همین است که هستید و نمی توانید کاری برای درست کردن عیب هایتان بکنید. همیشه برای تغییر فرصت هست.



گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

همه ما دوست داریم انسانی باشخصیت و قابل‌احترام باشیم. بعضی‌ها سعی می‌کنند با خرید ماشین گران‌قیمت، خانه اعیانی و تلفن همراه مد روز خود را باشخصیت‌تر نشان بدهند. آن‌ها باور دارند که آدم پولدار، آدمی محترم است. اما یک‌لحظه فکر کنید و ببینید چند آدم ثروتمند و بی‌شخصیت می‌شناسید؟ چه چیز آن‌ها را بی‌شخصیت می‌کند؟ و مهم‌تر از آن، چه تغییراتی می‌تواند شخصیت ما را ارتقا بدهد؟

شخصیت به مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌ها گفته می‌شود که یک نفر را از دیگران متمایز می‌کند. معمولا وقتی فردی را باشخصیت می‌خوانیم، می‌خواهیم بگوییم که از کنار او بودن احساس خوبی پیدا می‌کنیم. این افراد زندگی شخصی و کاری بهتری هم خواهند داشت. چرا که خانواده، همکاران یا مدیرانشان از بودن در کنار آن‌ها لذت می‌برند. اما آیا این صفات و ویژگی‌های شخصی، قابل ارتقا هستند؟ چطور؟

داشتن قدرت تحمل بالا یکی از صفاتی که است که مراوده با ما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر با اندکی گرما، گرسنگی، ناراحتی یا بعد از فقط کمی‌ پیاده‌روی عصبی و کلافه شویم، مراوده با ما آن‌قدرها لذت‌بخش نخواهد بود. آدم‌های کم‌طاقت زیاد گله و شکایت می‌کنند و هیچ‌کس از شنیدن شکایت‌های مداوم لذت نمی‌برد.

فقط کمی ورزش روزانه و یک رژیم غذایی سالم می‌تواند توان فیزیکی بدن ما را ارتقا دهد. حتی اگر به بیماری سختی مبتلا هستیم، باز هم می‌توانیم قدرت فیزیکی خود را افزایش بدهیم. وقتی در شرایطی سخت و دشوار لبخند می‌زنید، شرایط را تحمل می‌کنید و می‌کوشید که اوضاع برای دیگران بهتر شود، آدم باشخصیت‌تری هستید.چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

در مورد مهارت‌های سخن گفتن کتاب‌ها و مقالات زیادی وجود دارد. اما اگر بهترین سخن‌ران جهان باشیم و نتوانیم به حرف‌های دیگران گوش دهیم، آن‌ها از مراوده با ما لذت نخواهند برد.

در مقابل اگر وقتی کسی با ما صحبت می‌کند، در آرامش و سکوت به حرف‌های او گوش بدهیم، او از ارتباط با ما خوشحال می‌شود. مهم است که صحبت‌های او را دنبال کنیم و نشان بدهیم که به حرف‌هایش اهمیت می‌دهیم. به چشم‌هایش نگاه کنیم. مدام ساعت را چک نکنیم. خمیازه نکشیم. هر از گاهی با صداها و کلماتی مثل «اوهوم… چه جالب!… واقعا؟…» نشان بدهیم که حرف‌هایش برای ما جالب است. یک شنونده خوب می‌تواند دوست خیلی خوبی باشد.

اگر هفته‌ای یک روز برای مطالعه، تماشای مستند، کسب اطلاعات و ارتقای مهارت‌های فنی و هنری وقت بگذاریم می‌توانیم شخصیت خود را ارتقا بدهیم. کسی که در مورد مسائل مختلف نظراتی عمیق دارد، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود.

بهتر است فقط وقتی نظر خود را بیان کنیم که کسی از ما سوال می‌کند.

اما داشتن اطلاعات یک آفت دارد. اگر در هر موقعیتی و برای هر چیزی نظر بدهیم، آن‌قدرها باشخصیت به نظر نخواهیم رسید. بهتر است فقط وقتی نظر خود را بیان کنیم که کسی از ما سوال می‌کند. مثلا ممکن است اطلاعات زیادی در مورد بازار سرمایه یا جغرافیای تاریخی داشته باشیم. اما شاید همه دلشان نخواهد سر میز شام در مورد معاملات آتی یا وضعیت آب‌وهوایی مصر باستان حرف بزنند. با این حال اگر کسی در مورد آب‌وهوای مصر در گذشته سوال کرد، داشتن اطلاعات، هرچند مختصر می‌تواند خیلی جذاب باشد.

همان‌طور که گفتیم شخصیت همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. اگر از غذایی خوشتان می‌آید، یا یک خوراکی به‌خصوص را دوست ندارید، با اعتمادبه‌نفس سلیقه خود را بروز دهید. هیچ ایرادی ندارد که اگر دیگران بدانند من عاشق طعم قهوه هستم و از شکر بیزارم.

اما اگر فهرست چیزهایی که دوست نداریم خیلی طولانی شود، دیگران در ارتباط با ما دچار مشکل خواهند شد. مثلا شاید دلشان برای ما تنگ شود و بخواهند ما برای نهار دعوتمان کنند. اما وقتی به این فکر می‌کنند که هزار و یک خوردنی وجود دارد که از آن خوشمان نمی‌آید، از خیر این دعوت می‌گذرند. مراوده با کسی که کارها را آسان می‌گیرد و باوجود داشتن سلایق شخصی سعی می‌کند خودش را با شرایط تطبیق دهد، لذت‌بخش‌تر است.

تغییر دادن شخصیت فرایندی کند و زمان‌بر است. هیچ‌کس نمی‌تواند یک‌شبه به‌طور کامل متحول شود. اگر سعی کنیم ادای انسان‌های خوب، مهربان و باسواد را در بیاوریم، دیگران خیلی زود متوجه تقلبی بودن این شخصیت خواهند شد. فردی زودرنج اما واقعی، دوست‌داشتنی‌تر از یک انسان صبورِ تقلبی است.

فردی زودرنج اما واقعی، دوست‌داشتنی‌تر از یک انسان صبورِ تقلبی است.

این شخصیت‌های تقلبی و مصنوعی در مهمانی‌ها، مراسم خواستگاری و مصاحبه‌های کاری به‌سادگی قابل‌تشخیص هستند. مثلا فرض کنید که شما دکترای فیزیک دارید و کسی که فرق فوتون و تلفن را نمی‌داند اصرار دارد در مورد خاصیت دوگانه ذرات صحبت کند. شاید اگر تمام مدت سکوت می‌کرد و چیزی نمی‌گفت بیشتر از او خوشتان می‌آمد.

البته که ظاهر بر روی دریافت دیگران از شخصیت ما تاثیر می‌گذارد. اما داشتن ظاهری آراسته، همیشه به معنای خریدن لباس‌های گران‌قیمت نیست.

اتفاقا در موارد زیادی در مورد شخصیت کسی که لباس‌هایی گران و زشت می‌خرد یا نمی‌تواند به‌درستی آن‌ها را با هم ست کند، تردید می‌کنیم. فرض کنید کسی با یک کت‌شلوار رسمی 10 میلیون تومانی، یک کفش ورزشی قرمز به قیمت 2 میلیون تومان بپوشد. پس فقط قیمت لباس نیست که آراستگی آن را تعیین می‌کند.

موهایی مرتب، لباس‌هایی تمیز، مقدار کم و ملایمی عطر، دندان‌هایی مسواک‌زده و جزئیات ساده دیگر می‌تواند مراوده با ما را خوشایند‌تر کند. آیا خودتان از ارتباط با کسی که جورابش را چند میلیون تومان خریده معذب نمی‌شوید؟

یکی از سوال‌های مهم این است که آیا بهتر است شخصیتی ایثارگر داشته باشیم که مدام همه‌چیزش را فدای دیگران می‌کند؟ یا بهتر است خودخواه باشیم و قبل از دیگران به خود اهمیت بدهیم؟ مثلا فرض کنید با یکی از دوستانتان بیرون رفته‌اید و به یک‌باره احساس گرسنگی می‌کنید. آیا دوست دارید او تمام برنامه‌ها را کنسل کند، با شما به رستوران بیاید و در سکوت بنشیند تا شما غذا بخورید؟ یا ترجیح می‌دهید در نهایت خودخواهی بگوید باید از برنامه‌ای که قبلا چیده‌اید پیروی کنید و به گرسنگی شما هیچ اهمیتی ندهد؟

واقعیت این است که ارتباط با هر دوی این شخصیت‌ها دشوار است. اما اگر او سعی کند با حفظ شخصیت خودش، از شما حمایت کند، حس خوبی خواهید داشت. مثلا می‌تواند یک خوراکی کوچک تهیه کند تا بتوانید اوضاع را تا رسیدن به وقت غذا تحمل کنید. یا پیشنهاد بدهد به یک کافه بروید و وقتی شما دارید غذا می‌خورید او از چای یا قهوه‌اش لذت ببرد. به این شکل این دوست دوست‌داشتنی از شما حمایت می‌کند، نه آن که خودش را فدا کند. نه نیاز شما را نادیده می‌گیرد و نه به خاطر شما چشمش را بر روی نیازهای خودش می‌بندد. به همین دلیل احساس می‌کنید که او شخصیت مستقل و قابل‌احترام دارد.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

عالی بود

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قبل از ایجاد کسب و کار خود باید به رشد شخصیت و بهبود سبک زندگی تان بپردازید. کسب و کار به خودی خود به راه نمی افتد و کسی که آن را می گرداند شما هستید. اگر در شما نقصی وجود داشته باشد آن را به کسب و کارتان انتقال خواهید داد. در زیر تغییراتی که در بهبود شخصیت تان کمک می کند برای شما آورده شده است. این نکات را در نظر بگیرید.

زمانی شرایط تغییر می کند که طرز فکر شما تغییر کرده باشد. با مثبت اندیشی به جنبه ی خوب همه چیز نگاه می کنید و این باعث می شود بیشتر از تهدید ها، فرصت های دنیا را ببینید.

ظاهرا رشد شخصیتی به خود فرد باز می گردد و درونی است اما در باطن با خدمت کردن به دیگران حاصل می شود. موفقیت شما در گرو خدمت به دیگران است پس قبل از آن باید بر ویژگی های شخصی تان کار کنید.

رشد شخصیتی در یک کلمه تعریف می شود: پیشرفت. بعد از تعیین اهداف تان باید تغییراتی در سبک زندگی و عادت های تان بدهید. پیش از این در دیجیاتو مطلبی درباره ی تغییر عادت نوشته شده که در این راه می تواند کمک شایانی به شما کند. با تغییر یک عادت نه تنها به هدف تان نزدیک تر می شوید بلکه مدتی بعد از آن بدون اینکه فکر کنید به طور خودکار به آن کار می پردازید.چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

همه ی کاری که باید بکنید این است که بهتر از دیروز تان باشید. سعی نکنید که همه ی عادات بد تان را تغییر دهید زیرا خیلی زود خسته می شوید. عادات به طور تدریجی ایجاد می شوند و به طور تدریجی تغییر می یابند.

زمانی که به تغییر عادت های بدتان می پردازید دوستان یا آشنایانی که در آنها شریک شما بودند از اطراف تان پراکنده می شوند و به طور اعجاب آوری انسان های خوب و مثبت نگر به زندگی شما وارد می شوند زیرا آنها نیز به دنبال انرژی مثبت شما و نیتی که برای بهبود شخصیت تان دارید می گردند و به شما نیاز دارند.

درد اتفاق است اما زجر انتخاب. انسان های ضعیف بعد از درد زجر می کشند و از ترس شان فرار می کنند اما انسان های قوی هرگز خود را زجر نداده و با ترس شان روبه رو می شوند.

درد هرگز از بین نمی رود اما با بهبود دادن شخصیت تان ابزار لازم برای مواجه شدن با آن را خواهید داشت.

تاریخچه ی نرم افزار مغز به میلیون ها سال پیش برمی گردد و هرگز آپدیت نشده است. تنها از راه بهبود شخصیت می توانید مغزتان را به روز کنید. زیرا در این فرانید، نقص ها و کاستی های تان را شناسایی کرده و آنها را رفع می کنید و به این شکل مغزتان قوی می شود.

مهم ترین چیزی که شما یاد می گیرید این است که ذهن زمان زیادی را به منفی فکر کردن اختصاص می دهد. با فهمیدن این موضوع می توانید راه فکر کردن مغزتان را تغییر دهید و با تغییر دادن نوع فکر کردن شادی را به زندگی تان برگردانید.

با بهبود شخصیت تان یاد می گیرید که لازم نیست همیشه مردم را از خود راضی نگه دارید یا آنها را تغییر دهید. این انتخاب خود آنهاست که بخواهند چگونه زندگی کنند.

زمانی که رفتارهای نادرست را از خود می زدایید، آهنربای خوبی ها می شوید از این رو شرکت ها و مشتری های زیادی به سمت تان جذب می شوند و این گونه است که درآمد تان افزایش می یابد.

ذهن هر کسی از داشتن سیر نمی شود و همیشه بیشتر و بیشتر می خواهد. وقتی به جای نداشته ها، قدردان داشته های تان شوید شیوه ی فکر کردن تان نیز تغییر می یابد. با شکرگزاری سرعت گذر جهان کمتر شده و بیشتر از قبل زیبایی های جهان را می بینید.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

Select Page

خیلی وقت نیست این تصور که شخصیت افراد ثابت است به چالش کشیده شده، باید بگویم برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، می‌توانید شخصیت خود را پرورش دهید و تبدیل به انسانی با شخصیت قوی شوید. اگر می‌پرسید: چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟ یا می‌خواهید بدانید شخصیت‌هایی که همیشه بدون تلاش اضافه، نظر دیگران را به خود جلب می‌کنند چه خصوصیاتی دارند این مقاله برای شماست.

حتما بخوانید: ۴ عادت قدرتمند که زندگی شما را دگرگون می‌کند

تقریبا تا همین اواخر تصور می‌شد شخصیت افراد تغییر نمی‌کند. در سال ۱۸۹۰ ویلیام جیمز روانشناس معروف هاروارد در کتاب تاثیرگذار خود گفت شخصیت فرد با رسیدن به اوایل بزرگسالی در قالبی از گچ مستحکم می‌شود. این دیدگاه به مدت بیش از یک قرن رواج داشت. اما به مرور زمان نظریات منعطف بودن شخصیت اعتبار خود را پیدا کردند و امروزه ما انسان‌ها از کنترل و اثرگذاری خود بر ویژگی‌ها و صفاتی که قصد تغییر یا پرورش آن را داریم آگاه هستیم.چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

شخصیت الگوی معمول تفکر، احساس و رفتار فرد است که از او انسانی متمایز می‌سازد. وقتی ابراز می‌کنیم که کسی شخصیت خوبی دارد منظورمان این است که او دوست‌داشتنی و جالب است و بودن در کنار او تجربه‌ی خوشایندی است. همه می‌خواهند که برای دیگران جذاب باشند. برای رسیدن به این خواسته داشتن یک شخصیت خوب، حتی از ظاهری جذاب هم حیاتی‌تر است. در حقیقت ٪۸۵ از موفقیت و شادی افراد در نتیجه‌ی کیفیت رابطه‌ی آنها با دیگران شکل می‌گیرد. در نهایت این شخصیت شماست که تعیین می‌کند سایرین به شما جذب شوند یا از شما فاصله بگیرند. در حالی که تنها تا اندازه‌ای قدرت داریم ظاهرمان را تغییر دهیم، این توانایی را داریم که شخصیت خود را تا هر اندازه که می‌خواهیم ارتقا دهیم. ما می‌توانیم صفات و ویژگی‌های یک شخصیت قوی را که مناسب و مطلوب می‌دانیم در خود تقویت کنیم.

ژاکلین کندی یکی از جذاب‌ترین زنان دنیا به حساب می‌آمد؛ زیرا مهارت اینکه شنونده‌ای استثنایی باشد را در خود رشد داده بود. نحوه‌ی نگاه این زن به چشم‌های دیگران، توجه او به تک‌تک کلمات گوینده و انتقال این احساس به آنها که مهم هستند زبانزد بود. هیچ چیز خوشایندتر از این نیست که کسی مشتاقانه به حرف‌های شما گوش بدهد؛ زیرا این احساس را به شما می‌دهد که تنها آدم مهم روی زمین هستید.

حتما بخوانید: ۱۰ اصلی که شما را تبدیل به یک شنونده خوب می‌کند

هرقدر بیشتر مطالعه کنید و به زمینه‌های بیشتری برای یادگیری و صرف وقت علاقه نشان دهید، شخصیت قدرتمندتری پیدا خواهید کرد. وقتی آدم‌های جدیدی را ملاقات می‌کنید حرفی برای گفتن خواهید داشت و می‌توانید با دیگران در این موارد وارد بحث و گفتگو شوید. در این موقعیت ممکن است در مواجهه با نادانسته‌های دیگران عصبانی شوید، اما به یاد داشته باشید که اگر به نحوی مناسب اطلاعات خود را با آنها در میان بگذارید اشتیاق آگاهی را در آنها روشن خواهید کرد.

حتما بخوانید: ۱۰ نکته ساده برای تقویت فن‌بیان و بالا بردن نفوذ کلام‌تان در دیگران

هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از همنشینی با کسی که در هیچ زمینه‌ای نظر نمی‌دهد نیست. اگر قادر به شرح نظری که دارید نباشید مکالمه به جایی نخواهد رسید. اگر نظری نامعمول یا متفاوت از دیگران دارید در مطرح کردنش درنگ نکنید، چرا که جذابیت شما بیشتر خواهد شد؛ البته به شرط آنکه از دسته‌ی آدمهای‌ همه‌چیزدان به نظر نرسید. چشم‌انداز متفاوت شما به موضوع، باعث گسترش روشن‌بینی جمع می‌شود.

سعی کنید با آدم‌های جدید ملاقات کنید به خصوص کسانی که با شما متفاوت هستند. این کار نه تنها باعث آشنایی شما با فرهنگ‌ها و راه‌های متفاوت انجام کارها می‌شود بلکه افق‌های شخصیتی شما را نیز توسعه می‌دهد.

حتما بخوانید: ۱۷ عادت رفتاری و گفتاری در افراد خیلی دوست داشتنی

دومین مورد خسته‌کننده بعد از نداشتن هیچ نظری در گفتگو، این است که سعی کنید کسی که نیستید به نظر برسید. ادای کسی که نیستید را درآوردن به دلیل اینکه در جمع جایی پیدا کنید یا موردپسند واقع شوید معمولا نتیجه‌ی عکس می‌دهد. به این علت که ما منحصر به فرد هستیم، نشان دادن همان شخصیت خاص‌مان است که ما را جذاب می‌کند. تلاش برای تقلید از دیگری نه تنها کاملا محکوم به شکست است بلکه نشانه‌ای از فقدان اصالت است.

داشتن یک شخصیت قوی به معنای آن است که شما شادی و امنیت را از درون خودتان دریافت می‌کنید و برای تائید گرفتن از دیگران نیاز به جلب توجه ندارید. شخصیت‌های قوی زمان خود را صرف توجه‌طلبی با شکایت از دنیا، غیبت از دیگران یا رفتارهای نمایشی نمی‌کنند، به جای آن اجازه می‌دهند که اعمال و رفتارشان درباره‌ی آنها سخن بگوید. مهم است بدانید که توجهات زودگذر ماندگار نیستند؛ آنچه به یادها می‌ماند شخصیت قوی شماست.

کسی نمی‌خواهد اطراف آدم‌های منفی که دائما شکایت می‌کنند یا حرف مثبتی برای گفتن ندارند باشد. سعی کنید آدم شادی باشید که با ورودش به اتاق، با خود انرژی می‌آورد. می‌توانید این کار را با مدنظر قرار دادن بهترین ویژگی‌های آدم‌ها و موقعیت‌ها انجام دهید. لبخند گرمی بزنید، شادی را بپراکنید و با حضور خود به اطراف روح بدمید.

حتما بخوانید: جملات مثبتی که افراد موفق هر روز به خود می‌گویند

در حالی که برخی در گوشه‌ای در انتظار ترفیع، پیدا کردن کار، مسافرت و سایر فرصت‌ها نشسته‌اند، شخصیت‌های قوی تلاش می‌کنند تا فرصتی خلق کنند و به سمت هدفی حرکت کنند. شخصیت‌های قوی یادگیری، رشد و تحول را بخشی از روند همیشگی زندگی خود در نظر می‌گیرند. برای داشتن شخصیت قوی باید به جای ترسیدن از تغییر آن را با آغوش باز بپذیرید و از رخوت دوری کنید. شما هم ممکن است مانند هر کس دیگری ترس‌هایی داشته باشید، اما نباید بگذارید این ترس‌ها شما را کنترل کنند. در عوض اجازه بدهید اشتیاق شما به شادمانی و موفقیت بزرگ‌تر از ترس‌های‌تان باشد.

حامی بودن احتمالا جذاب‌ترین خصوصیتی است که می‌توانید در شخصیت خود ادغام کنید. همان‌طور که خود شما چنین خصوصیتی را در دیگران دوست دارید، خودتان چنین حمایتی را برای بقیه در مواقع نیاز فراهم کنید. همه‌ی ما خیلی دوست داریم کسی که در گوشه‌ی زمینِ بازیِ زندگی ما را تشویق‌ کند، به ما باور داشته باشد و کمک کند وقتی افتادیم دوباره از نو شروع کنیم.

برگرفته از: essentiallifeskills

اشتراک گذاری:

خرداد ۲۴, ۱۳۹۷

خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

آبان ۱۱, ۱۳۹۸

بهمن ۲۲, ۱۳۹۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Designed by Vasl | Powered by Vasl

هرکسی دوست دارد در جامعه و خانواده شخصیت قابل احترامی داشته باشد یعنی همان تعریف داشتن بهترین شخصیت ، افراد باتجربه برای رسیدن به این هدف راههای لذت بخش را توصیه می کنند.

نصیحت های بزرگان از جمله مادر بزرگ هایمان بخش زیادی از زندگی مارا دربر گرفته اند و این نصیحت ها از زمان کودکی مان وجود داشته است و همیشه ما فقط به آنها گوش می دهیم ولی خیلی کم پیش می آید که ما به آنها عمل کنیم ، ولی به مرور زمان متوجه این خواهیم شد که حق با آنها بوده و باید به نصیحت آنها عمل می کردیم .

سال هایی که گذرانده است یقینا تجربه هایی را کسب کرده اند که برای هرکسی ممکن است جالب باشد و باید دقت داشته باشید که هر چه از جانب آنها به شما حرفی زده می شود ، طی منطق و تجربه ایی که داشته زده شده است و از این جهت ارزشمند خواهد بود.

با این حال هنگامی که ما یاد میگیریم که توصیه ها و نصیحت های مادر بزرگمان را وارد زندگی خود کنیم و در آن اعمال سازیم ، راهی برای بهتر دیدن جهان خود می سازیم که این کار بدون کمک بزرگانمان به زودی رخ نمی دهد و از این رو هرکسی زندگی متفاوتی دارد.چگونه شخصیت خود را رشد دهیم

یک نکته کلی وجود دارد که این نکته چیزی نیست جز اینکه برای داشتن یک زندگی خوب و بدون استرس باید تمام انرژی های منفی را از زندگی خود حذف کنید تا بهتر بتوانید زندگی کنید و با این تغییر راه شادی را برای خود باز می کنید  به همین دلیل قصد داریم در این بخش از نمناک راه موفقیت برای داشتن شخصیت بهتر در طی چند مورد به شما بیان کنیم . 

1- در زندگی تان به چیزهای مادی زیاد اهمیت ندهید

گاهی اوقات ما بطور ناخودآگاه ، زمان زیادی را برای صرف چیزهای مادی می کنیم که در نهایت هیچ اهمیتی برای ما نخواهند داشت .شاید مادیات بتوانند ما ار تا حدی خوشحال کنند و هیچ کمبودی نداشته باشیم ولی هیچ وقت نمی توانند از تجربیات افراد مهم تر واقع شوند.

صرف نظر از موقعیتی که شما در حال حاضر در آن قرار دارید و یا آنچه که در شروف انجام دادن آن هستید ، باید باورد داشته باشید که باعث زیبایی آینده شما خواهد بود و این هم بدانید که همیشه فرصت های زیادی برای رسیدن به اهداف شما وجود دارد و هیچ زمان نباید از رسیدن به هدف خود خسته شوید .

در مورد لحظات بد گذشته خود ، به هیچ وجه فکر نکنید و در صورت یاداوری مجدد آنها ، فورا فکر خود را عوض کنید تا فراموش کنید . هر تجربه ایی که در زندگی تان کسب می کنید می تواند در رشد شما موثر باشد ولی برخی از آنها باید برای کل از خاطر شما فراموش شوند.

آیا شده است که به این فکر کنید که دنیا در تضاد باشما است ؟ بطور کل هرچیزی که برای شما اتفاق می افتد ، چه خوب و چه بد ، در نهایت باید در شخصیت شما تاثیر داشته باشند که بتوانند شخصیت زندگی شما را تغییر دهند و به بهترین سمت بکشند . زندگی شما را به سمت های مختلفی می کشد ، ولی این که چه کسی تعیین کننده راه است کسی نیست جز خودتان .

4- زمان را با افرادی که دوست دارید بگذرانید

کار کردن یکی از بخش های مهم زندگی هر شخص می باشد ولی این نباید تماما به مهمترین بخش زندگی شما تبدیل شود . برای رشد صرفه جویی در زمان یکی از مهمترین کارهای ممکن می باشد که متاسفانه ما یک لفض از آنرا می دانیم ولی هیچ وقت نشده است که آنرا کاملا عملی سازیم . به یاد داشته باشید که اطرافیانتان از جمله خانواده تان و دوستان صمیمی تان در زندگی و پیشرفت شما موثر خواهند بود .

متاسفانه در این عمل شاید کمی افسرده شوید ولی باید قبول کنید که هر کسی نمی تواند دوست ما باشد و همیشه چیزی که ما از اطرافیانمان انتظار داریم اتفاق نممی افتد و اگر دیدید که یکی از دوستانی که مانع پیشرفت شما می شوند را کنار بگذارید تا راحت تر بتوانید زندگی کنید .

درست است که کنترل احساسات کمی کار سخت می باشد ولی باید برای رسیدن به راحتی باید کمی سختی هم کشید ولی این افرادی که بیشتر مانند یک مانع برای ما هستند در عدم پیشرفت ما مانند یک دیوار بتنی می باشند که باید از آن رد شد تا به موفقیت رسید .

6- زندگی می تواند ساده باشد

وقتی که ما تعهدات زیادی داریم و برای انجام آن باید کار کنیم ، احساس پیچدگی در زندگی به شما دست می دهد و یک سوال پیش می آید و آن هم این است که چرا زندگی این گونه باید به نظر بیاید؟

همه چیز به نگرش انسان بستگی دارد و باید در حد توانایی هایمان کار کردن را ادامه دهیم تا در شرایط دیگر مجبور نشویم دوباره انجام دهیم . در انجام هر کاری باید سعی داشته باشیم که انضباط در کارهایما یکی از مهمترین عوامل باشد و همیشه در درجه اول از آن یاد شود .

مادر بزرگمان همیشه گفته است که همه چیز در زندگی مان متکی بر نوع نگرش ما بر اطرافمان می باشد . از دشوار بودن راهی که در آن قرار داریم همیشه بدمان می آید ولی جالب است که بدانید همین راه های سخت آینده شما را خواهند ساخت . قبل از شکایت کردن و عصبایت دنبال راه حل باشید تا از پس مشکلاتتان خلاص شوید و همه این ها به ما در فرد اجتماعی بودنمان کمک خواهند کرد .

ما همیشه در نمناک گفته ایم ولی باز هم می گوییم که هر چیزی را که دوست دارید را انجام دهید ولی اگر منطقی نباشد ، به هیچ وجه انجام ندهید . اما چرا انجام دادن این کار سخت است ؟ چون که ما همیشه نگران این هستیم که چیزهای مادی را از دست ندهیم ولی هیچ چیزی ارزش شادی زندگی شما را ندارد و همیشه سعی کنید که فردی شاد باشید .

 

چگونه شخصیت خود را رشد دهیم
چگونه شخصیت خود را رشد دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *