چطور شیر شب رو قطع کنم

 
helpkade
چطور شیر شب رو قطع کنم
چطور شیر شب رو قطع کنم

صفحه اصلی | وبلاگ | روش های قطع شیر شب یا از شیر گرفتن شبانه نوزاد

شما به عنوان یک مادر هرگز نمی توانید به صورت دائمی به شیردهی ادامه دهید و یا آن را به صورت ناگهانی قطع کنید. قطع شیر شب یا همان از شیر گرفتن شبانه نوزاد جایگزین مناسبی برای بسیاری از مادران است. شاید اینطور تصور کنید که در این روش نوزاد مواد غذایی لازم را که در شیر مادر وجود داشته است از دست خواهد داد. اما در حقیقت این چنین نیست. پس از قطع کردن شیر شب نوزاد همچنان مواد مغذی را از دیگر غذا ها به دست خواهد آورد. بخاطر داشته باشید که خواب شبانه مرحله مهمی از رشد و تکامل نوزاد (مانند یاد گرفتن راه رفتن و یا دستشویی کردن) است که نوزادان در سنین مختلف آن را کسب می کنند. حتی اگر هیچ تلاشی هم نکنید، بالاخره روزی خواهد رسید که کودک شما خواب شبانه را یاد خواهد گرفت. اگر برنامه ازشیر گرفتن نوزاد و قطع شیر شبانه نوزاد به خوبی پیش نمی رود، آن را ادامه ندهید. شما می توانید با گذشت زمان دوباره آن شروع کنید. هراندازه که نوزاد به درک کامل تری از خواب شبانه رسیده باشد، قطع شیر شب برای پدر و مادر و خود او راحت تر خواهد بود.

بر خلاف آنچه که در رسانه ها و کتاب ها به تصویر کشیده می شود، خواباندن نوزاد جنگ نیست که شما باید در آن برنده شوید. هدف اصلی تامین خواب مورد نیاز اعضای خانواده است، به شکلی که نیاز های کوچکترین عضو خانواده که تغذیه هم بخشی از آن است تامین شود.

متخصص کودکان و نوزادان

در ادامه توجه شما را به پیشنهاداتی برای عادت دادن نوزاد به کاهش شیر شب و قطع شیر شبانه نوزاد جلب می کنیم.

چطور شیر شب رو قطع کنم

اگر فکر می کنید که نوزادتان در حال دندان در آوردن است، قبل از خواب شبانه به او مسکن بدهید (البته با نظر پزشک متخصص اطفال). نوزادانی که در حال دندان در آوردن هستند معمولا با شیر خوردن بیشتر از سینه مادر سعی می کنند درد لثه خود را آرام کنند. درد دندان در آوردن نوزاد در بیشتر مواقع شب ها بدتر می شود.

دمای مطلوب برای خوابیدن نوزاد خود را پیدا کنید. بعضی از نوزادان در اثر گرما و یا سرمای زیاد از خواب بیدار می شوند. بنابراین، تنظیم دمای مطلوب اتاق یکی از عوامل تعیین کننده برای قطع شیر شب و از شیر گرفتن شبانه نوزاد است.

آیا به تازگی کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرده است؟ با شروع تغذیه با غذای جامد، بسیاری از کودکان (به ویژه کودکان زیر شش ماه) میزان شب بیداری شان به دلیل مشکل هضم غذا ها بیشتر می شود. سعی کنید عصر ها از تغذیه نوزاد با غذاهای جامدی پرهیز کنید. شما می توانید تغذیه با غذاهای  جامد را تا زمان تکامل بیشتر دستگاه گوارش او به تاخیر بیاندازید. مطالعات متعددی نشان داده اند که تغذیه کودک با غذاهای به خواب شب او کمکی نخواهد کرد. 

نوزادان مبتلا به آلرژی های غذایی، آلرژی های محیطی یا اگزما به دلیل بی قراری که دارند شب ها از خواب بیدار می شوند. بنابراین با حذف عوامل آلرژی زا و درمان آن ها، می توان زمینه را برای قطع کردن شیر شب و از شیر گرفتن شبانه نوزاد مهیا نمود.

ناراحتی ناشی از ریفلاکس نوزاد یا همان برگشت اسید معده به مری نیز می تواند باعث شب بیداری کودک شود. 

بیماری هایی مانند عفونت گوش و سرماخوردگی کودکان می تواند باعث اختلال خواب کودک شود، و نیاز به شیر شب نوزاد را افزایش دهد. حساسیت به پوشک یا سایرعوامل حساسیت زا نیز می توانند خواب نوزاد را تحت تاثیر قرار دهند. هر وقت شب بیداری کودک تان به طور ناگهانی بیشتر شده است به دنبال پیدا کردن عامل این شب بیداری باشید. قبل از شروع برنامه قطع شیر شبانه نوزاد لازم است با مشاوره با متخصص اطفال مشکلات ریفلاکس و بیماری های او را برطرف کنید.

کودک خود را به خوردن شیر بیشتر در روز تشویق کنید (فواصل شیردهی را از هر ۳ ساعت یکبار به هر ۲ ساعت یکبار افزایش دهید) به شکلی که کودک در طول روز مقدار شیر بیشتری دریافت کند.

سعی کنید شیر دهی روزانه را در محیطی آرام انجام دهید. چراغ ها را خاموش کنید، در اتاق را ببندید و پرده ها را بکشید. قبل از شروع شیردهی به نوزاد برنامه ای ترتیب دهید که بچه های بزرگتر سرگرم باشند و باعث حواس پرتی نوزاد شما نشوند. سعی کنید به حالت خوابیده به بچه شیر بدهید. گاهی اوقات حواس پرتی نوزاد هنگام شیردهی در طول روز باعث می شود که کمتر شیر بخورند که این مساله نیاز به شیر شب را افزایش می دهد. چراغ ها را خاموش کنید، در اتاق را ببندید و پرده ها را بکشید.

قبل از شروع شیردهی به نوزاد برنامه ای ترتیب دهید که بچه های بزرگتر سرگرم باشند و باعث حواس پرتی نوزاد شما نشوند. سعی کنید به حالت خوابیده به بچه شیر بدهید. گاهی اوقات حواس پرتی نوزاد هنگام شیردهی در طول روز باعث می شود که کمتر شیر بخورند که این مساله نیاز به شیر شب را افزایش می دهد.

بر اساس نتایج یک مطالعه تحقیقاتی نوزادان در سنین بالاتر ۲۵ درصد از شیر مورد نیاز خود را از شیر شب دریافت می کنند. صرفا به این دلیل که در طول روز حواس شان به محیط اطراف پرت شده بوده است. اگر به دنبال برنامه ای برای قطع شیر شبانه نوزاد و از شیر گرفتن شبانه نوزاد خود هستید حتما عامل حواس پرتی را هم در برنامه های خود در نظر بگیرید.

یک اقدام دیگر برای قطع کردن شیر شب و از شیر گرفتن شبانه نوزاد آن است که قبل از وقت خواب، نوزاد را به خوبی تغذیه کنید. زمان شیر دهی را به شکلی انتخاب کنید(با در نظر گرفتن هر ۱ یا ۲ ساعت شیر دهی) که به زمان خوابیدن نوزاد نزدیک باشد. بعضی از مادران هنگام شیر دادن، ترجیح می دهند فقط از یک سینه شیر بدهند که این امر باعث می شود نوزاد در اخرین مرتبه از شیر خوردن شیری با چربی بالاتر دریافت کند. (با این روش می توانید فواصل وعده های شیر را افزایش دهید). در صورتی که نوزاد برای دریافت شیر شببیدار شد، از سینه دیگر به او شیر دهید تا مجددا شیر پر چرب دریافت کند. به این شکل می توانید فواصل شیردهی را افزایش دهید.

به صدا ها و گریه های نوزادتان دقت کنید. فقط خود نوزاد است از گرسنگی و تشنگی خود خبر دارد. همانطور که می دانید بسیاری از بزرگسالان هم، شب ها برای نوشیدن آب و یا حتی خوردن یک غذای سبک از خواب بیدار می شوند.

قبل از اینکه بخوابید به کودک خود شیر بدهید (حتی اگر بچه زودتر خوابیده باشد)، به این شکل شما قبل از بیدار شدن مجدد نوزاد خواب خوبی خواهید داشت. بسیاری از نوزادان در این زمان ها به سختی از خواب بیدار می شوند، اگر چه ممکن است  شیر خوبی هم بخورند. بنابراین، عادت به خوابیدن طولانی از دیگر راهکارهای قطع شیر شب و از شیر گرفتن شبانه نوزاد می باشد.

بعضی از نوزادان وقتی بیش از حد خسته می شوند به سختی می خوابند. بنابراین حواستان به خواب آلودگی کودک باشد.

برنامه ای را پیدا کنید که علاوه بر تامین نیاز های عضو کوچک خانواده به استراحت بقیه اعضای خانواده هم لطمه وارد نکند.

بیشتر نوزادان زمانی که در کنار مادر خود باشند بهتر و راحت تر می خوابند. خوابیدن در کنار نوزاد را امتحان کنید، بسیاری از خانواده ها دریافته اند که نوزاد و بقیه اعضای خانواده به این شکل خواب بهتری خواهند داشت (بعد از بخواب رفتن کودک حتما کودک را به تخت خودش منتقل کنید و از آزاد بودن راه های تنفسی کودک اطمینان حاصل کنید).نگران عادت کردن نوزاد به این شکل از خوابیدن نباشید. تمام نوزادان و کودکان نوپا یک روز بالاخره کامل خوابیدن در شب را یاد خواهند گرفت. بدون اینه نیاز به آموزش، تشویق و یا تغییر محل خوابیدن داشته باشند.

برای بسیاری از خانواده ها، خواب مشترک نیمه وقت مناسب است، در این روش کودک تا شب در گهواره خود می خوابد و هنگامی که برای اولین بار در شب بیدار شد در اتاق خواب مشترک، درکنار مادر و پدرش به خواب خود ادامه می دهد.

اگر در تخت خواب مشترک با کودک راحت نیستید، یا اگر متوجه شده اید در تخت خواب مشترک نه خودتان و نه نوزادتان خواب راحت ندارید، در این صورت راه های دیگر را امتحان کنید. شما می توانید گهواره کودک را به تخت خودتان بچسبانید و ریل های گهواره را پایین بیاورید. به این ترتیب، کودک برای خوردن شیر شب کنارتان خواهد بود و مجبور نیستید برای شیر دادن به اتاق دیگری بروید. راه حل دیگر که در بعضی از خانواده ها متداول است، قرار دادن یک تخت برای ماد در اتاق کودک است. در این روش  مادر و کودک در کنار هم خواهند بود و پدر خانواده هم بد خواب نخواهد شد. 

بعد از دادن شیر کودک را به پشت بخوابانید، یا کمی از خود دور کنید تا به شما نزدیک نباشد، و به شیر خوردن مجدد وسوسه نشود. لباسی بپوشید که دسترسی کودک به سینه تان را در شب ها سخت تر کند.

اگر کودک شما شب ها صرفا بیدارمی شود که اسباب راحتی اش را فراهم کنید، ممکن است پدر را هم به عنوان کسی که می تواند این کا را انجام دهد بپذیرد (نوزاد از پدر انتظار شیر شب نخواهد داشت). پدر می تواند به روش های مختلف مثل دادن آب، خوابیدن در کنار کودک، و بغل کردن، کودک را آرام و راحتی او را فراهم کند. در بعضی از مواقع کودک ممکن است در یک اتاق مجزا با پدر تنها بخوابد و بی قراری کمتری نسبت به وقتی که کنار مادر خوابیده است داشته باشد.

برای کودک تان در طول روز فرصت شیر خوردن و در آغوش گرفتن زیاد را فراهم کنید. بعضی اوقات کودکان نوپا به دلیل اینکه در طول روز از آغوش مادر بی بهره بودند در طول شب بیشتر به دنبال سینه مادر می گردند. گاهی اوقات، مادران به دلیل مشغله زیاد مخصوصا اگر فرزندان دیگری هم داشته باشند، این مورد را در طول روز به طور کامل فراموش می کنند و فقط در کنار گهواره کودک می نشینند، بدون اینکه با کودک تماسی داشته باشند.

اگر شما بتوانید در طول روز تماس نزدیک با کودک خود را افزایش دهید و بیشتر به او شیر بدهید، احتمالا او شب ها کمتر نیاز به شیر خوردن خواهد داشت. اگر شما روزها کار می کنید، در این صورت درخواست شبانه کودک برای شیر دادن، بیشتر برای رفع نیاز تماس نزدیک کودک با شما است. اگر در حال برنامه ریزی برای قطع شیر شب کودک هستید حتما در طول روز تماس خود را با کودک افزایش دهید.

وقتی کودک شما کمی بزرگتر شده باشد بعضی چیزها را می توانید به زبان خودش برایش توضیح بدهید. مثلا بگویید وقتی خورشید پایین رفت نی نی شب بخیر. و یا وقتی مامان بابا شب بخیر نی نی هم شب بخیر. (یا به هر زبانی که کودک شما صحبت می کند) اول ممکن است کودک متوجه نشود ولی اگر اینکار را قبل از خوابیدن کودک و یا هنگامی که شب ها بیدار می شود انجام دهید، به مرور زمان آن را درک خواهد کرد.

اگر کودک نوپای شما (مخصوصا اگر بالای ۱۸ ماه سن دارد) از شما طلب شیر می کند، با اطمینان خاطر «نه» یا «بعدا» بگویید اما در عین حال نیاز های کودک را هم در نظر بگیرید. برای قطع شیر شب یا از شیر گرفتن شبانه نوزاد می توانید در وقت شب به کودک تان بگویید، «الان نه، ولی بعدا شیر می دهم». اگر این کار را انجام بدهید شاید (شاید هم نه) کودک دیگر برای شیر خوردن مجدد از خواب بیدار نشود.

برای قطع شیر شب از چیزهای دیگری که به کودک راحتی و آرامش می دهند؛ مثلا مالش و خاراندن پشت بچه، در آغوش گرفتن و نوازش کردن، دادن آب، و لالایی خواندن به جای شیر دادن استفاده کنید.

ممکن است دیگران برای شما چیزهایی در مورد تاثیر “اگر شما به کودک خود شیر شب بدهید (یا شب ها در کنار او بخوابید، یا خیلی چیزهای دیگر)، شما دیگر نخواهید توانست در آینده موفق به قطع شیر شب بشوید. این فکر شاید در برخی مواقع درست باشد، ولی درکل آن طوری که آنها می گویند نیست.

بخاطر داشته باشید که بیدار شدن نوزادان و کودکان نوپا در شب موقتی است.

کودکان رشد می کنند و این عادت بیدار شدن شبانه را حتی بدون هیچ گونه اقدام آموزشی یا تشویقی، ترک می کنند. این دوره زمانی تنها یک بخش بسیار کوچکی از سال ها در کنار شما بودن کودک تان می باشد.

برنامه خواب هر کودک با کودک دیگر بسیار متفاوت است. بعضی از پدر مادر ها تا وقتی که نوزاد شیر می خواهد به او شیر می دهند و تلاش چندانی به قطع کردن شیر شب نمی کنند.

اما بعضی دیگر، به دلیل تداخل شیر شب نوزاد و خراب شدن کیفت خواب خود در صدد قطع شیر شب کودک هستند. اگر برنامه فعلی شیر شب برای شما جواب نمی دهد، آن را تغییر دهید ولی همیشه نیاز های اساسی کودک خود را در نظر بگیرید.

هدف شما فراهم کردن شرایط مطلوب خواب کامل شبانه برای تمامی اعضای خانواده است، و اگر روش انتخابی شما مناسب باشد، درنتیجه شما به هدف تان خواهید رسید.

اما اگر روش فعلی شما نتیجه ی خوبی به همراه نداشته باشد، شما به طور مرتب مجبور به تغییر و انتخاب روش متفاوتی برای رسیدن به هدف خواهید شد. همه والدین متوجه می شوند که آنها باید به طور مرتب روش ها و شیوه ی انجام کارهای خود را با توجه به بزرگ شدن فرزند و براساس مراحل مختلف رشد او تغییر بدهند، و برنامه خواب نیز دقیقا یک مورد دیگری است که با بزرگ شدن کودک دچار تغییر می شود.

متخصص کودکان و نوزادان

تهران، خیابان آیت الله کاشانی، بین حسن آباد و ابراهیمی شمالی، پلاک ۴۳۰، ساختمان آرمیتا، طبقه سوم، واحد ۳۷

تلفن : ۴۴۰۶۱۵۲۷-۰۲۱

چطور شیر شب رو قطع کنم

نوامبر 25, 2019

سپتامبر 23, 2020

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

از طریق شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید

© کلیه حقوق این وبسایت متعلق به دکتر فرناز محامدی متخصص کودکان و نوزادان غرب تهران می باشد.

رمز ورود خود را فراموش کرده اید؟

رمزعبور خود را گم کردی؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. برای تنظیم گذرواژه جدید ، نامه با لینک دریافت خواهید کرد.

بازگشت به صفحه ورود

Publisher – مشاوره پزشکی زنان

– تبلیغات –

– تبلیغات –

قطع شیردهی شبانه:یک سوال بسیار معمول که می­توان پرسید این است که آیا یک کودک می­تواند تمام شب بدون تغذیه بخوابد؟ این مقاله دستورالعمل­های کلی در مورد چگونگی شیردهی شبانه که در هر سنی انتظار می­رود، ارائه می­دهد.به نظر می­رسد متخصصان اطفال با پاسخ این سوال مخالف باشند که یک کودک بدون هیچ تغذیه­ای بتواند تمام شب را بگذراند.

فربر ادعا می­کند که نوزادان بعد از 3 ماهگی نباید شبانه شیر بخورند و همچنین ویس­بلوث معتقد است که نوزادان تا 9 ماهگی نیاز به 1-2 شیردهی در طول شب دارند.

چطور شیر شب رو قطع کنم

چه کسی درست می­گوید؟ آنها هر دو متخصص اطفال هستند که تجربه زیادی دارند. با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید و پاسخ احتمالا چیزی متفاوت خواهد بود.

اگرچه من واقعا دوست دارم که کتاب فربر را بخوانم و از آن یاد بگیرم، نمیتوانم به درستی انجامش دهم، حتی توصیه به مصرف 3 ماهه در شبانه­روز می­کنم. به نظرم افراطی است که فکر کنیم همه بچه­ها مخصوصا نوزادان شیرخوار بتوانند این کار را انجام دهند.

بعضی از والدین به اندازه کافی خوش­شانس هستند که فرزندشان آن را حتی وقتی کوچک هستند، انجام می­دهند اما بسیاری از والدین نمی­توانند به این خوش شانسی باشند.

به طور کلی من افراط گرا نیستم و زمانی که در شب گرسنه می­شود، من با احتیاط به خطا می­افتم.

مطمئنا که برای ما خیلی راحت است که کودک در شب شیر نخورد، اما بزرگسالانی هستند که حتی نمی­توانند 12 ساعت بدون غذا بخوابند، بنابراین مشخص نیست که چرا از نوزادانمان چنین انتظاری داریم.

من به همه نشکستن خواب و ترویج خواب سالم برای نوزادان را توصیه نمی­کنم تا زمانی که کودک شما نشانه­ای از آمادگی­اش را نشان دهد و این سن در هر کودک متفاوت می­باشد.

در حال حاضر، می­دانم که دشوار است که تعیین زمان دقیق از شیر گرفتن کودک شما در شب آماده می کند. به همین دلیل من یک پرسشنامه ایجاد کردم که آیا کودک شما آماده گرفتن از شیر شبانه است؟ این بسیار کوتاه است (فقط 5 سوال ) و آسان است،

بنابراین اگر شما در حال مبارزه با این که آیا کودک شما آماده برای گرفتن از شیر شبانه است، من پیشنهاد می­کنم شما این پرسشنامه دریافت کنید تا به شما کمک کند که تعیین کنید که آیا کودک شما آماده­ی از شیر گرفتن شبانه است یا اینکه کمی باید صبر کنید.

در ادامه اطلاعاتی در مورد تعداد شیردهی در شب، در سنین مختلف وجود دارد، که در دامنه­ی “عادی” هستند (به تجربه­ی من)، اعلام خطر نکنید که راه­های بیشتری برای خوردن وجود دارد.

برای هر نوزاد متفاوت از دیگری است. ولی بیشتر نوزادان، چیزی بین رده های سنی ۴ و ۶ ماه در طول روز به اندازه کافی کالری دریافت می کنند تا آنان را هنگام شب به مدت ۵ تا ۶ ساعت حفظ کند.

با اینهمه، به هیچ وجه برای نوزادان کم سن و سال تر غیرعادی نیست که بدون نیاز به غذا برای مدت های بسیار طولانی تر بخوابند و یا نوزادان بزرگتری که همچنان برای غذا خوردن از خواب بیدار می شوند.

همزمان با این امر، کودکتان احتیاجات مهم دیگری دارد. چند چیز برای نوزاد خرسندتر و اطمینان بخش تر از در آغوش پدر یا مادر بودن و غذا دادن به او است.

اگر به تازگی به سرکار برگشته اید و کودک در طول روز کمتر به شما دسترسی دارد، ممکن است که در هنگام شب به عنوان روشی از ارتباط و پیوند مجدد با شما مایل باشد تا به او شیر بدهید یا از یک شیشه شیر بنوشد.

و هنگامی که نوزادتان در حال دندان درآوردن می باشد، دچار سرما خوردگی شده، یا متحمل یک تغییر رشد و تکاملی شده است احتمال می رود که متوجه شوید بیشتر اوقات از خواب بیدار می شود.

براساس تمام این دلایل، به تدریج و به آرامی ره یافتن به فرایند از شیر گرفتن مهم است. به خاطر بسپارید که نوزادتان هنوزهم کم سن و سال است و برای آسایش، نزدیکی و صمیمیت و اطمینان خاطر (مجدد) شدیداً به ویژه از سوی شما نیازمند است.

1-اگر کودکتان  4تا7 ماهه است احتمالاً می توانید او را از شیردر شب بگیرید. البته، حتی اگر کودکتان نیازی ندارد که در نیمه شب تغذیه شود، ممکن است هنوزهم مایل به بیدار شدن باشد.

نوزادانی که عادت دارند به هنگام شب چند مرتبه غذا بخورند تمایل دارند تا از روی عادت بیدار شوند و تغییر این روال یکنواخت می تواند وقت گیر باشد. اگر به شدت از خواب محروم هستید حفظ سلامتی و بهروزی سخت می باشد.

از اینرو تصمیم گیری برای پایان دادن به تغذیه شبانه نوزادتان تا حدودی مبتنی بر این است که این امر چگونه شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر از شیردادن یا ارائه یک شیشه شیر به نوزادتان در هنگام شب لذت می برید، هیچ دلیلی برای متوقف کردن این کار وجود ندارد. چراکه او سرانجام به تنهایی این کار را ترک می کند.

از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که احساس می کنید بدخلق و خو و بسیار خسته هستید و نوزادتان هم به لحاظ جسمانی آماده تغییر می باشد، ممکن است هم اکنون زمان از شیرگرفتن شبانه او باشد. اگر مطمئن نیستید که نوزادتان آماده این کار می باشد یا نه، با پزشک او صحبت کنید.

پزشک می تواند به شما کمک کند تا همه مسائل را بررسی کنید و شما را یاری می رساند تا براساس چگونگی رشد نوزادتان تصمیم گیری کنید.

2-   به آهستگی و به تدریج فرایند از شیرگرفتن را شروع کنید. به کودک تان برای دوره زمانی کوتاه تری با هر پستان شیر داده یا مقدار کمتری از شیر در شیشه شیر او در هنگام شب به او بدهید. سعی کنید فواصل زمانی بین تغذیه ها را از طریق تحسین و دلگرمی و آرام کردن نوزادتان به منظور خوابیدن طولانی کنید.

3-  همان طور که نوزادتان رشد می کند و فعال تر می شود اطمینان حاصل کنید که او در طول روز به مقدار زیادی می خورد، ممکن است که او مایل نباشد تا شیردادن به او یا نوشیدن یک شیشه شیر در طول روز متوقف شود و ممکن است که او سعی کند تا انجام این کار را به هنگام شب جبران کند.

برای اطمینان از اینکه او به اندازه کافی می خورد، وقفه های زمانبندی شده ای را در طول روز برای یک شیشه شیر آرامش بخش یا مدت شیردادن به او در یک مکان بدون عوامل بازدارنده درنظر بگیرید.

قطع شیردهی شبانه کودک

4-  به نوزاد در هنگام عصر غذای بیشتری بدهید چراکه در این صورت در نیمه شب گرسنه نخواهد شد.

سعی نکنید که در طول زمانی از تغییر و تحول نوزاد خود را به هنگام شب از شیر بگیرید. برای مثال، اگر درست در شرف بازگشت به سرکار یا رفتن به تعطیلات خانوادگی هستید این کار را انجام ندهید.

اگر به تازگی در طول روز دسترسی به شما کمتر شده است، مطمئن شوید که در هنگام با هم بودن زمان بیشتری را برای بغل و نوازش کردن نوزادتان در نظر می گیرید.

از اینرو او پیوستگی بیشتری را احساس خواهد کرد و کمتر احتمال دارد که در نیمه ی شب جویای آرامش و آسایش شود.

5-هنگامی که کودکتان در طول شب گریه می کند، همسرتان او را آرام کند. اگر شما کسی هستید که به هنگام شب از او مراقبت می کنید، احتمالاً  عطر و بوی خودتان یا شیر پستان شما موجب می شود که نوزادتان مایل به تغذیه کردن باشد. اگر کودک را کنار خود می خوابانید، در عوض قراردادن یک گهواره  را کنار همسرتان روی تخت در نظر بگیرید.

6- شیردهی را به تدریج کنار بگذارید، یک مرتبه در هر اوقات. هنگامی که کودکتان تان به منظور تغذیه کردن بیدار می شود به او آرامش و آسودگی بخشید و توضیح دهید که هم اکنون زمان خوابیدن است ، نه خوردن.

به او بگویید که می تواند در هنگام صبح شیر سینه شما را بخورد یا شیشه شیر خود را بیاشامد، ولی الان زمان خوابیدن است. در حالیکه او را تحسین می کنید با جدیت و به آرامی با او صحبت کنید، اما او را بلند نکنید.

چطور شیر شب رو قطع کنم

حتی اگر او برای درک کلمات شما خیلی کم سن و سال باشد به تدریج معنی را متوجه می شود و حضور شما آرامش بخش خواهد بود. در بسیاری از موارد، نوزادان قبل از سازگاری با سیستم جدید تنها کمی به مدت یک یا دو شب گریه می کنند.

اگر سعی می کنید که تغذیه کردن ها را کنار بگذارید و نوزادتان به طرز تسکین ناپذیری به مدت چند شب پشت سرهم گریه می کند، به روال یکنواخت معمول خود برگردید و دوباره در عرض 1 یا 2 هفته سعی کنید.قطع شیردهی شبانه

اگر تصمیم به عدم تغذیه با شیر مادر داشته باشید، یا اگر آماده از شیر گرفتن کودک خود باشید، شما می¬خواهید که شیر خود را قطع کنید. اگر کودکتان را از شیر میگیرید، بهتر است سعی کنید این کار را به تدریج بکنید. از شیر گرفتن منظم به بدن شما اجازه میدهد تا به آرامی میزان شیر خود را کاهش دهید. هنگامی که میزان شیر شما به آرامی کاهش مییابد، احتمال ابتلا به درد پستان کمتر میشود. اگر بخواهید از ابتدا درست شیردهی را قطع کنید، باید بدانید که با شیر ندادن به کودکتان بدن شما تولید شیر را متوقف خواهد کرد. اما، این کار به یکباره اتفاق نخواهد افتاد. ممکن است چند هفته طول بکشد و در عین حال ممکن است درد و سوزش در سینه را تجربه کنید. سعی کنید ناراحتی را تسکین دهید، می¬توانید یک سوتین حمایتی بپوشید و کمپرس سرد بر روی سینه¬های خود قرار دهید. اگر برای تسکین درد نیاز به دوشیدن شیر دارید، فقط به اندازه¬ای شیر بدوشید که احساس خوبی داشته باشید.

روش تضمینی برای پسر دار شدن (صد در صد)

درمان قی چشم نوزاد با شیر مادر (نی نی سایت)

علت نخوابیدن نوزاد در شب :گریه و کلافگی (9)

روش خواباندن نوزاد یک ماهه (نحوه بعد از شیر خوردن )

محاسبه تاریخ زایمان در پریود نامنظم (محاسبه سن بارداری )

بعد نزديكی چه كنيم باردار شویم (چه بخوریم)

برای درمان دیابت بارداری چه باید کرد (طب سنتی )

بهترین قرص برای باردار شدن (داروهای تقویتی)

تغذیه دوران بارداری هفته به هفته (چی بخوریم ؟) ؟

غذاهای آهن دار برای کودکان (میزان نرمال آهن )22*

# تست بارداری با خمیردندان صحت دارد #

رژیم غذایی مادر برای زردی نوزاد (غذای مفید )*

(مواد غذایی خشک کننده شیر مادر )(قرص)

طرز تهیه پوره سیب زمینی | سوپ نوزاد(6 تا 9 ماهه)

علت | درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

درجه | درمان | تغذیه | در زردی نوزادی چیست؟

** صدک نرمال وزن و اندازه جنین در هفته های بارداری**

نمودار  رشد وزن کودک (صدک ایده‌آل)در100

6عوارض بارداری دوقلویی برای مادر و نوزاد

شیر مادر :3مراحل تولید،رنگ،طعم،ترکیبات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام من، ایمیل و وب سایت و در این مرورگر برای دفعه بعد که خواستم نظر ثبت کنم.

مشاوران پزشکی و سلامت زنان استقلال و تفاوتهای شیوه زندگی بیماران خود را می شناسیم و در تلاش برای احترام به انتخاب های مراقبت های بهداشتی آنها هستیم. ما نقش خود را به عنوان منابع اطلاعاتی و مشاوران می دانیم ، در حالی که مسئولیت نهایی سلامتی شخص بر عهده خود زنان است. مأموریت ما ارائه بالاترین کیفیت مقاله های اموزشی مراقبت های بهداشتی و خدمات فردی به زنان ودختران جوان است.ما ، آماده مراقبت از نیازهای زنان و زایمان هستیم. زنان در هر سنی ، از دوران نوجوانی تا یائسگی را مشاوره میدهیم. مشاوران بهداشت زنان مشارکت در حمایت و مراقبت از زنان از طریق بسیاری از مشکلات پزشکی دارند . ما به روابط بیمار خود افتخار می کنیم.

آخرین نوشته ها

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی (سریع و خانگی)


روش تضمینی برای پسر دار شدن (صد در صد)


بهترین تقویت کننده مژه گیاهی (سرم مژه )

طراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

همه‌گیری کروناویروس جدید کووید-۱۹، یک وضعیت اضطراری در دنیا اعلام شده است و طبعاً زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری داشته‌اند در مورد همه چیز…

واریکوسل از مشکلات شایعی است که احتمالاً در جریان درمان‌های ناباروری با آن مواجه می‌شوید. واریکوسل وجود سیاهرگ‌های واریسی در بیضه است که معمولاً…

فشار خون بالا بعد از هفتۀ ۲۰ بارداری اگر با علائم بیماری‌های دیگری همراه نباشد، می‌تواند نشانۀ بیماری فشار خون حاملگی باشد. کنترل نکردن به موقع…

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

آمدنتان همراه نوزاد به خانه، برای شما و همسرتان یک لحظۀ زیبا و به‌یادماندنی است. شما مادر و همسرتان پدر شده‌اید. اولین روز حضور نوزاد در خانه برای…

چطور شیر شب رو قطع کنم

تغذیهٔ خوب برای رشد ذهنی و جسمی کودک شما بسیار مهم است و پس از تولد نوزاد، لازم است افزایش وزن و وزن‌گیری او به دقت توسط یک پزشک اطفال مورد اعتماد…

بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند که آیا کودک شیرخوارشان نسبت به سنش بزرگ‌تر است یا کوچک‌تر. سازمان بهداشت جهانی برای کودکان زیر یک سال داد‌ه…

وقتی کودکتان بزرگ می‌شود دلتان برای خیلی چیزها تنگ خواهد شد، اما به احتمال خیلی زیاد، عوض کردن پوشک یکی از این دلتنگی‌ها نیست. با این حال، یادتان…

حالا دیگر شما به عنوان والدین می‌دانید که فرزندتان به اندازه‌ٔ دوران شیرخوارگی به خواب نیاز ندارد، اما چه مقدار خواب برای کودکان از دو تا هشت سالگی…

سندرم التهابی چند سیستمی یا سندرم میس می‌تواند به دنبال واکنش نسبت به کووید ۱۹ در بدن برخی اطفال و کودکان ایجاد ‌شود. همچنین از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰،…

زایمان طبیعی گاهی با تزریق بی‌حسی‌ انجام می‌شود. این زایمان‌ها، زایمان بدون درد نامیده می‌شود. در این ویدیو، خانم ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی…

کودکتان پس از تولدش می‌تواند گهواره، تخت یا هر دو را در دو زمان مشخص یعنی برای چند ماه اول، یک گهواره و سپس یک تختخواب داشته باشد. در واقع این شما…

از شیر گرفتن کودک هنگام خواب در دل شب، یک روش آموزش خواب به کودکان شیرخوار است. اما برای انجام این روش لازم است نکاتی را بدانید تا این کار باعث گرسنه ماندن کودک یا موارد اشتباه دیگر نشود. به عنوان مثال نمی‌توان از شیردهی به یک نوزاد یا کودکی یک ماهه صرف نظر کرد، چون کاری نادرست است. برای شناخت بهتر، در این مطلب می‌توانید با سن و زمان مناسب برای از شیر گرفتن کودکتان در شب، اطمینان از آمادگی برای از شیر گرفتن کودک هنگام شب، نظرات کارشناسان دربارهٔ از شیر گرفتن کودک در شب و نکاتی مفید هنگام از شیر گرفتن کودکان شیرخوار در شب آشنا شوید.

کودکان نیازهای مهمی دارند که آن را با نیاز به شیر خوردن نشان می‌دهند مثل در آغوش گرفته شدن و تغذیه شدن توسط مادر یا پدر که برای کودک آرامش‌بخش است و البته که چیزهای کمی هست که به اندازهٔ این موارد به کودک حس آرامش و اطمینان‌ بدهد. به عنوان مثال اگر شما به تازگی به سر کار برگشته‌اید و روزها کمتر در خانه هستید، کودکتان ممکن است به عنوان راهی برای ارتباط با شما، سینهٔ شما یا یک شیشه‌شیر بخواهد. همچنین ممکن است وقتی کودک در حال دندان درآوردن است، سرما خورده یا یک تغییر تکاملی در رشد را تجربه می‌کند، شب‌ها بیشتر از خواب بیدار ‌شود. به دلیل تمام این موارد‌، مهم است که فرایند از شیر گرفتن را به تدریج و با ملایمت انجام دهید و به خاطر داشته باشید که کودکتان هنوز خیلی کوچک است و نیاز بسیار زیادی به تسکین، تسلی، نزدیکی و اطمینان خاطر، به ویژه از طرف شما دارد.

پس با توجه به تمام موارد گفته‌شده و هرچند هر کودکی با دیگری متفاوت است، اما معمولاً بین چهار تا شش ماهگی بیشتر کودکان در طول روز آن‌قدر کالری دریافت می‌کنند که آنها را برای پنچ یا شش ساعت در دل شب سیر نگه دارد. با این حال، اصلاً غیرعادی نیست که کودکان کوچک‌تر از این سن هم شب‌ها ساعت‌های متوالی بخوابند بدون اینکه به شیر خوردن نیاز داشته باشند و برعکس برای کودکان بزرگ‌تر از این سن هم غیرمعمول نیست که شب‌ها برای غذا خوردن بیدار شوند.

اگر شما از شیردهی یا دادن یک شیشه‌شیر به کودک در نیمه‌های شب لذت می‌برید، دلیلی برای منع و حذف این کار وجود ندارد، زیرا کودک او در نهایت خودش این کار را کم‌کم ترک خواهد کرد. اما از سوی دیگر، اگر می‌بینید خودتان کلافه و خسته شده‌اید و کودکتان از لحاظ فیزیکی آمادهٔ این تغییر است، شاید وقت آن رسیده باشد که شیر شب را از برنامهٔ غذایی کودکتان حذف کنید. همچنین اگر شما بی‌خوابی مزمن دارید، حفظ سلامت و آسایش خودتان دشوار می‌شود. بنابراین تصمیم‌گیری برای پایان دادن به تغذیه‌های شبانه تا حدی هم می‌تواند بر اساس این موضوع باشد که این بیدار شدن‌ها چه تأثیری روی شما داشته است.

همچنین برای اطمینان کامل از اینکه کودکتان آماده است یا خیر، خیلی بهتر است اگر با پزشک فرزندتان صحبت کنید. پزشک می‌تواند به شما کمک کند همهٔ مسائل را در نظر بگیرید و بر اساس میزان رشد کودکتان برای این کار تصمیم بگیرید و خیالتات نیز راحت باشد.

به‌طورکلی و طبق نظر کارشناسان، اگر کودکتان حداقل چهار تا شش ماهه است، شما احتمالاً می‌توانید وعده‌های تغذیهٔ شبانه را حذف کنید. البته حتی اگر کودکتان به شیر خوردن در نیمه‌شب نیاز نداشته باشد باز هم ممکن است بیدار شود و شیر بخواهد. کودکانی که عادت داشته‌اند شب‌ها چندین بار شیر بخورند، معمولاً از روی عادت بیدار می‌شوند و تغییر این روال روتین ممکن است کمی زمان ببرد.

برخی کارشناسان حامی این روش می‌گویند تغذیه‌های شبانهٔ غیرضروری ممکن است واقعاً باعث ایجاد مشکلات خواب شود. طبق گفتهٔ آنها، اگر کودکی در طول شب چندین بار برای تغذیه بیدار شود، یک پوشک خیلی خیس یا مشکلات گوارشی ناشی از این بیدار شدن‌های مکرر ممکن است باعث شود که دوباره و بارها بیدار شود و بخواهد باز هم شیر بخورد که در نتیجه یک دور باطل ایجاد می‌کند.

اما از سوی دیگر، کارشناسانی نیز بر مزایای تغذیه‌های شبانه برای تقویت پیوند عاطفی بین والد و کودک تأکید می‌کند. آنها از والدین می‌خواهند که تا وقتی تغذیه‌های شبانه برای خانواده خیلی مخل و مزاحم نیست برای از شیر گرفتن کودک در شب عجله نکنند. در نهایت و مثل همهٔ تصمیمات تربیتی، شما لازم است کاری را انجام دهید که برای شما و خانواده‌تان بهتر باشد.

قبل از شروع هر روش آموزش خوابی به کودکان شیرخوار و به‌طورکلی پیش از هر تصمیمی در مورد تغییرات زندگی فرزندتان ابتدا لازم است که شما و همسرتان با یکدیگر هم‌نظر و همراه باشید تا بتوانید در مسیری که انتخاب می‌کنید موفق‌تر عمل کنید. نکات زیر می‌تواند شما را برای از شیر گرفتن کودک در شب راهنمایی کند:

فرایند از شیر گرفتن را آهسته و کم‌کم شروع کنید: هر شب، مدت کوتاه‌تری از هر سینه به کودک شیر بدهید یا مقدار کمتری شیر در شیشه‌شیر بریزید. سعی کنید با تسکین دادن کودک و ضربه به پشتش او را بخوابانید تا فواصل بین وعده‌های شیردهی بیشتر شود.

از خوردن شیر کافی در طول روز مطمئن شوید: وقتی کودک بزرگ‌تر شده است و تحرک پیدا می‌کند، شاید در طول روز نخواهد بازی و فعالیتش را قطع کند تا شیر بخورد یا شیشه‌شیر را بگیرد و ممکن است بخواهد در طول شب این کمبود را جبران کند. برای اینکه مطمئن شوید که در طول روز شیر کافی می‌خورد وعده‌هایی را در طول روز برنامه‌ریزی کنید که به یک جای آرام و بدون حواس‌پرتی بروید و به کودک شیر یا شیشه‌شیر بدهید. اگر باز هم مطمئن نیستید که کودکتان شیر کافی می‌خورد، از پزشکش بخواهید با وزن کردن او میزان رشدش را بررسی کند.

شب‌ها وعده‌های تغذیهٔ اضافی به او بدهید: اگر کودک با شکم پر به رختخواب برود کمتر احتمال دارد که نیمه‌شب بیدار شود و گرسنه باشد. حتی می‌توانید قبل از اینکه خودتان بخوابید او را برای تغذیهٔ آخر بیدار کنید.

از شیر گرفتن شبانه را در زمان مناسبی آغاز کنید: این کار را در طول دوره‌های تغییر و انتقال انجام ندهید. برای مثال، اگر در حال برگشتن به سر کار هستید یا می‌خواهید به مسافرت بروید این کار را نکنید. همچنین اگر روزها به هر دلیل کمتر کنار کودکتان هستید، اطمینان پیدا کنید که وقتی با هم هستید بیشتر از همیشه او را بغل می‌کنید تا او احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری کند و در نتیجه کمتر احتمال داشته باشد که در نیمه‌های شب تسکین و تسلی شما را بخواهد.

از همسرتان کمک بگیرید: اگر شب‌ها شما از کودک مراقبت می‌کنید، احتمال دارد که بوی شما یا بوی شیرتان باعث شود که او باز هم شیر بخواهد. اگر کودک را در اتاق خودتان می‌خوابانید می‌توانید گهوارهٔ ‌کودک را در سمتی بگذارید که همسرتان می‌خوابد تا وقتی کودکتان شب‌ها بیدار می‌شود، همسرتان فقط او را آرام کند.

وعده‌های تغذیهٔ شبانه را به‌تدریج و یکی‌یکی کم کنید: وقتی کودک برای شیر خوردن بیدار می‌شود، او را با ملایمت تسکین دهید و نوازش کنید و بگویید الان وقت خواب است نه شیر خوردن. بگویید فردا صبح می‌تواند شیر بخورد یا شیشه‌شیرش را بگیرد، اما الان وقت خواب است. درحالی‌که به پشت یا شکمش می‌زنید، با ملایمت اما قاطعانه صحبت کنید ولی او را از تختش بلند نکنید. اگرچه هنوز خیلی کوچک‌تر از آن است که حرف‌های شما را بفهمد، اما به‌ تدریج معنای آنها را خواهد فهمید و حضور شما برایش آرامش‌دهنده خواهد بود.

در بسیاری از موارد، کودکان تنها برای یک یا دو شب کمی گریه می‌کنند و بعد با برنامهٔ جدید تطبیق پیدا می‌کنند. اگر سعی دارید وعده‌های تغذیه را کم کنید و چندین شب متوالی است که کودک به شکلی تسلی‌ناپذیری گریه می‌کند، به برنامهٔ قبلی خود برگردید و بعد از یک هفته یا همین حدود دوباره امتحان کنید.

یکی از روش‌های یاد دادن و آموزش خواب به کودکان شیرخوار روش گریه تا خواب است. مردم اغلب فکر می‌کنند این روش خواب به معنای آن است که کودک را تنها…

مدت زمان خواب معمول بیشتر کودکان شیرخوار سه تا شش ماهه مجموعاً ۱۵ تا ۱۶ ساعت در شبانه‌روز است که این ساعت‌های خواب شامل خواب شبانه و چرت‌های روزانه…

روش ناپدید شدن تدریجی یکی از روش‌های آموزش خواب به کودکان است که ناپدید شدن والدین یا اردو زدن هم نامیده می‌شود. تکنیک‌ ناپدید شدن تدریجی به بیشتر…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

شاید سوال شما این باشدی که شیر شب کودک تا کی باید ادامه یابد ؟ و یا بهترین زمان قطع شیر شب نوزاد چه زمانیست؟ ویا چگونه شیر شب را قطع کنیم ؟از شش ماهگی و نهایتا یک سالگی کودک دیگر نیازی به …

شاید سوال شما این باشدی که شیر شب کودک تا کی باید ادامه یابد ؟ و یا بهترین زمان قطع شیر شب نوزاد چه زمانیست؟ ویا چگونه شیر شب را قطع کنیم ؟ و یا …

از شش ماهگی و نهایتا یک سالگی کودک دیگر نیازی به شیر شب ندارد. آخرین وعده ی غذایی باید قبل از خواب باشد و بعد از تمیز کردن لثه و دندانها و نوشیدن آب به خواب برود.

زمان دقیق و یا اینکه چگونه شیر شب کودک را قطع کنیم به شما و نوزادتان بستگی دارد اما بنظر می رسد بعد از شش ماهگی و با داشتن حداقل وزن 8 کیلوگرم در نوزاد می توانید برای قطع کردن شیر شب اقدام کنید.

چطور شیر شب رو قطع کنم

مطالب دیگر:– جلوگیری و درمان عرق سوز شدن نوزاد با استفاده از شیر مادر– جدا کردن اتاق خواب کودک– کودک و تلوزیون

این کار نیازمند صبوری زیادی است و بطور متوسط دو هفته طول می کشد. بنظر می رسد که نوزاد سه شب اول را به شدت مقاومت کند و از شب چهارم آرام تر شود. چنانچه بی قراری و مقاومت نوزادتان به درازا کشید این روند را تا 15 روز به تاخیر بیندازید و دوباره امتحان کنید.

برخی کارشناسان طرفدار این روش می‌گویند تغذیه‌های شبانهٔ غیرضروری ممکن است واقعاً باعث ایجاد مشکلات خواب در نوزادان شود. طبق این نظر، اگر کودکی در طول شب چندین بار برای تغذیه بیدار شود، یک پوشک خیلی خیس یا مشکلات گوارشی ناشی از این بیدار شدن‌های مکرر ممکن است باعث شود که دوباره و بارها بیدار شود و بخواهد باز هم شیر بخورد که در نتیجه یک دور باطل ایجاد می‌کند و مادران را دچار مشکل می‌کند.

اما از سوی دیگر، کارشناسانی نیز بر مزایای تغذیه‌های شبانه برای تقویت پیوند عاطفی بین مادر و کودک تأکید می‌کند. آنها از مادران می‌خواهند که تا وقتی تغذیه‌های شبانه برای خانواده خیلی مخل و مزاحم نیست برای از شیر گرفتن کودک در شب زیاد عجله نکنند. در نهایت و مثل همهٔ تصمیمات تربیتی، شما لازم است کاری را انجام دهید که برای شما و خانواده‌تان بهتر باشد.

ممنون از مطالب مفیدتون ، جواب سوالاتمو گرفتم

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

مطالب منتشر شده در این مجله تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چطور شیر شب رو قطع کنم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خدایا.. که دیده ای تو مرا و خریده ای تو مرا 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

چطور شیر شب رو قطع کنم

سلام اگه ظروف دکوری شیک وخاص  وهمچنین ظروف سالم میخواین کلیک کنید

به فکرسلامتی خانواده وفرزندتون باشین

@mesezanjan95

سلام،پسر من ۱۷ماهشه و هنوز شیر شب بهش میدم،شاید شب ۵-۶بار واسه شیر بیدار بشه،بنظرتون چیکار کنم؟چندسری بهش شیر ندادم و تکون دادم روی پام تا بخوابه ولی دیدم بلندشد نشست و شروع کرد به گریه کردن،لطفا کمکم کنید چیکار کنم ک شیر شبش قطع بشه و شب راحت خودم و پسرم بخوابیم

منم به بچم شیر خشک میدم ولی شبها تا صبح میخوابه آخرین شیری هم که شب بهش میدم ساعت 9میدم بچم شش ماهشه سه خط میخوره و تا صبح میخوابه هزار ماشاالله

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

کودک اگر خواب کافی در شب داشته باشه روز بعد به موقع از خواب بیدار میشه و پر انرژی و قبراقه. در مطلب علل بدخوابی نوزادان و روش های بهبود خواب کودک بهتون توصیه کردم که سعی کنید تنها خوابیدن…

کودک اگر خواب کافی در شب داشته باشه روز بعد به موقع از خواب بیدار میشه و پر انرژی و قبراقه. در مطلب علل بدخوابی نوزادان و روش های بهبود خواب کودک بهتون توصیه کردم که سعی کنید تنها خوابیدن رو از سن 4 ماهگی به کودکتون آموزش بدین تا این رفتار براش تثبیت بشه و مقدمه ای بشه برای جدا کردن اتاق خواب و قطع شیر شبانه ی نوزاد. معمولا از 6 ماهگی تا یک سالگی بهترین زمان برای قطع شیر دهی شبانه کودکه.

قطع وعده ی شبانگاهی شیر نوزاد

برخی از متخصصان سنین 4 تا 6 ماهگی رو برای این کار مناسب میدونن. اما بهترین وقت از 6 ماهگیه و زمانی که کودک غذای کمکی رو شروع کرده و به مرور این غذا بیشتر میشه. از لحاظ وزنی هم بهترین وزن برای شروع این کار زمانیه که کودک به 8 کیلو رسیده باشه. در این زمان بدن کودک باید تحمل گرسنگی رو پیدا کنه و بتونه از ذخایرش استفاده کنه. همیشه بیدار شدن و شیر خواستن نوزاد به معنای گرسنگی نیست بلکه بعضی اوقات بخاطر نیاز به آرامشیه که در کنار مادر به دست میارن.

شروع غذای کمکی و قطع شیر شب نوزاد

چطور شیر شب رو قطع کنم

بی خوابی علاوه بر اینکه کودکان رو بی حوصله و خسته میکنه باعث بی حوصلگی، افسردگی و خستگی مادر هم میشه و انرژی لازم برای انجام امور زندگی رو در طول روز از مادر میگیره. با کم کردن یک تا دو وعده شیر کودک که بهتره از وعده های شبانکاهی باشه میتونین خوابش رو طوری تنظیم کنید که حداقل 6 ساعت رو مداوم بخوابه.

شروع فرآیند از شیرگرفتن شبانه ی نوزاد باید به آرامی و به تدریج صورت بگیره. در ابتدا باید مطمئن شوید که در طول روز وعده های غذایی درست و به اندازه ای داشته باشه. اگه کودک بازیگوشی دارید بهتره که در هنگام شیر خوردن او را به محیط آرامی ببرید تا از خوردن شیر توسط کودک کاملا اطمینان حاصل کنید. اگر در روز به طور درست تغذیه شود دچار کاهش وزن نخواهد شد پس اصلا نگران نباشید.

از کامل بودن وعده ی غذایی روزانه ی نوزاد مطمئن شوید

در این زمان بهتر است مادر هر شب مقداری از شیر خود را بدوشد و میزان آن را برای تغذیه ی شبانگاهی نوزاد کم کند و برای آرام کردن کودک از روش های دیگری کمک بگیرد. در صورتی که کودک شما با شیر خشک تغذیه میشود بهتر است میزان شیر رو کاهش داده و آب رو بیشتر کنید و هرشب شیر رقیق تری به او بدهید تا نهایت به آب برسد. نوزاد به راحتی وابستگی به آب را کنار میگذارد.

معمولا این روند 15 روز طول میکشه. یعنی اگه بتونین 15 روز سختی از شیرگرفتن شبانه ی نوزاد رو تحمل کنید موفق به انجام این کار شدین. شبهای اول بیدار شدن و نق نق کردنای نوزاد طبیعیه و حتی گریه کردنش. در بسیاری از موارد نوزادان سه شب اول بسیار مقاومت کرده و گریه میکنن و بعد از سه شب با روش های لالایی و نوازش آروم میشن در صورتی که گریه های نوزاد طولانی بود و مقاومت زیادی برای این روش از خودش نشون داد بهتره که به مدت دو هفته برنامتون رو کنار بذارین و بعد از دو هفته مجددا سعی کنید. برای آرام کردن نوزاد در هنگام شب از همسرتان کمک بگیرید چون بوی بدن مادر کودک رو به خوردن شیر ترغیب میکنه.

از همسرتان برای آرام کردن کودک کمک بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

شیردهی شبانه یکی از سخت ترین و البته با ارزش ترین چالش‌هایی است که مادران جوان با آن روبرو می‌شوند. شیردهی شبانه با شیر مادر شاید در دسترس ترین شیوه تغذیه نوزاد باشد اما در عین حال سبب بی‌خوابی و کم خوابی مادر می‌شود. جالب است بدانید میزان ترشح هورمون پرولاکتین شب‌ها بیشتر است و شیردهی شبانه به تولید بهتر و بیشتر شیر کمک می‌کند. متاسفانه شیرخواران و مخصوصا نوزادان معده کوچکی دارند و مرتبا گرسنه می‌شوند اما با بالا رفتن سن نوزاد و باز شدن معده حجم بیشتر شیر در آن قرار گرفته و مدت زمان بیشتری شیرخوار می‌خوابد. اگر در طول روز در کنار فرزندتان نیستید توصیه می‌کنیم شیردهی در طول شب را جدی بگیرید تا تولید شیر کم نشود گرچه به هر حال این موضوع باعث خستگی در طول روز و در محل کار می‌شود.

مزایای تغذیه با شیر مادر در طول روز و شب تقریبا مشابه است. تغذیه در طول شب اما فواید بیشتری دارد. به عنوان مثال بر اساس بررسی‌ها نوزادانی که شب‌ها شیر می‌خورند به دلیل دریافت برخی از هورمون‌ها از شیر مادر الگوی خواب بهتری دارند. معمولا در شیرخواران 3-4 ماه طول می‌کشد تا الگوی خواب نظم پیدا کند. در هفته‌های نخست نوزاد هیچ تصوری از شب و روز ندارد. توجه به نیازهای گرسنگی او اما می‌تواند سبب منظم شدن الگوی خواب در او شود. یکی دیگر از مزایای تغذیه شبانه شیرخواران پیشگیری از سندروم مرگ شبانه است. بیدار شدن‌های مکرر مادر باعث نظارت دقیق بر نوزاد در طول شب و پیشگیری از بروز یک فاجعه می‌شود.

تغذیه با شیر مادر به مراتب ساده تر از تغذیه شیرخوار با بطری و شیرخشک است. مسایلی است که لازم است هنگام تغذیه با بطری به آن توجه داشته باشید:

تغذیه بیش از حد:

چطور شیر شب رو قطع کنم

جریان شیر در بطری سریع تر و آسان تر از سینه مادر است که باعث می‌شود شیرخوار حتی بعد از سیر شدن باز هم به نوشیدن شیر ادامه دهد. این موضوع سبب گشاد شدن معده و چاقی شیرخوار می‌شود.

هضم سخت:

هضم شیرخشک به مراتب سخت تر است و مدت طولانی تری طول می‌کشد تا هضم شود.

آماده شدن طولانی تر:

تهیه شیرخشک به مراتب سخت تر از شیردهی از سینه مادر است.

برخی خانم‌ها در طول روز شیر خود را می‌دوشند تا تولید شیر با وجود عدم شیردهی در طول شب ادامه یابد اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از مزایای شیردهی در طول شب باید هر بار شیرخوار بیدار می‌شود شیر خود را بدوشید.

برای آسان شدن شیردهی شبانه می‌توانید از این ترفندها استفاده کنید:

1- همزمان با شیرخوار بخوابید

برای آنکه تغذیه شبانه ساده‌تر شود سعی کنید ساعات خواب خود را با شیرخوار تنظیم کنید و در طول روز بیشتر بخوابید. اگر نمی‌توانید بخوابید استراحت خود را بیشتر کنید.

2- قبل از خواب به شیرخوار شیر دهید

برای کنترل میزان شیردهی شبانه، قبل از آنکه شیرخوار بخوابد به او کامل شیر دهید و اگر تغذیه کمکی دارید با یک وعده مقوی شیرخوار را سیر کنید. اگر شیرخوار خوابش برد به آرامی او را قبل از آنکه خودتان بخوابید بیدار و تغذیه کنید.

3- وسایل مورد نیاز را در دسترس قرار دهید

قبل از خواب تمام مواد مورد نیاز خود را از جمله شیر خشک، پوشک، دستمال مرطوب و .. را دم دست بگذارید تا در طول شب اگر شیرخوار از خواب بیدار شد شما مجبور نباشید دنبال وسایل بروید و این موضوع باعث بی خوابی شیرخوار شود.

4- لباس مناسب به تن کنید

هر چه مراحل در دسترس قرار دادن شیر ساده تر باشد شیرخوار سریع تر مجدد به خواب می‌رود. سعی کنید لباس مناسبی به تن کنید. سوتین‌های مخصوص شیردهی گزینه‌های مناسبی هستند.

5- در یک اتاق با شیرخوار بخوابید

هنگام شیردهی می‌توانید شیرخوار را در کنار خود در تخت شیر دهید و به محض اتمام شیردهی او را به گهواره خود برگردانید.

6- به ساعت نگاه نکنید

بسیاری از مادران نمی‌خوابند و نگاهشان را به ساعت می‌دوزند تا فرزندشان از خواب بیدار شود و شیر بنوشد بعد بخوابند. نگرش‌تان را به شیردهی عوض کنید و راحت بخوابید. استرس نداشته باشید.

برخی از شیرخواران خواب آلوده هستند و به اندازه کافی شیر نمی‌خورند و این موضوع باعث گرسنگی و گریه‌ها و مکرر شدن شیردهی شبانه می‌شود. نوزادان در ماه اول زندگی معمولا 14 بار در شبانه روز شیر می‌خورند. اگر نوزادتان کمتر از 8 بار در طول روز شیر نوشیده بهتر است شب‌ها او را بیدار کنید و شیر دهید. بعد از دو تا 4 هفته، هوشیاری آنها بیشتر شده و راحت تر شیر می‌خورند. اگر نوزاد شما مرتبا خواب آلوده است به کمک این ترفندها به تغذیه بهتر او کمک کنید:

1- دفعات شیردهی را افزایش دهید:

معمولا نوزادان هر 2 ساعت یکبار باید شیر بخورند. اگر نوزاد شما خواب است باز هم او را بغل کنید و سینه را به دهان او بمالید تا بیدار شده و شیر بمکد. پس از مدتی به این روند عادت می‌کند.

2- مراقب رفتار شیرخوار باشید:

شیرخواران با مکیدن سینه مادر به آرامش می‌رسند. گاه سینه برای آنها به عنوان پستانک عمل می‌کند. توجه کنید که شیرخوار شما در حال شیر نوشیدن است یا فقط آن را برای آرامش می‌مکد. کمی شیر به داخل دهانش فشار دهید تا برای بلعیدن شیر تحریک شود.

3- شیرخوار را تحریک کنید:

با صحبت کردن با شیرخوار، برقراری نگاه چشمی و نوازش گونه‌ها سعی کنید شیرخوار را هوشیار نگه دارید تا به اندازه کافی شیر بنوشد و خواب راحت و طولانی‌تری داشته باشد.

4- تماس پوست به پوست برقرار کنید:

در هنگام شیر دادن به شیرخوار ارتباط پوست به پوست برقرار کنید. اینکار به تغذیه بهتر شیرخوار کمک می‌کند.

5- قبل از شیردهی پوشک شیرخوار را عوض کنید:

قبل از هر وعده شیردهی پوشک شیرخوار را عوض کنید. این موضوع به هوشیار شدن شیرخوار کمک می‌کند.

شیرخواران 6 تا 12 ماهه معمولا 8 ساعت در طول شب می‌خوابند. 70 درصد شیرخواران 9 ماهه در طول شب می‌خوابند. هیچ راهی وجود ندارد که بخواهید شیرخوارتان سریع تر به خواب آرام شبانه برسد اما می‌توانید به شیرخوار کمک کنید خواب بهتری داشته باشد.

اگر فرزند شما به اندازه کافی بزرگ شده و می‌خواهید شیردهی شبانه را متوقف کنید این 4 ترفند را به کار گیرید:

1- به تدریج شروع کنید:

بزرگترین اشتباه در از شیر گرفتن شیرخواران عجله کردن است. شیرخوار به روندی که دارد متکی است و با آن احساس آرامش دارد. تغییر ناگهانی استرس شدیدی به او وارد می‌کند. اگر شیر را تدریجی از او بگیرید استرس کمتری متوجه او خواهد بود و بعد از مدتی به کل آن را فراموش می‌کند.

2- خوراک روزش را افزایش دهید:

چطور شیر شب رو قطع کنم

برای قطع شیردهی شبانه نوزاد سعی کنید شیرخوار را سیر نگه دارید و قبل از خواب وعده ای مقوی به او بدهید تا احساس سیری کند. در طول روز سعی کنید گرسنگی اش را با غذا رفع کنید و فقط یک بار عصرها به او شیر بدهید.

3- کمک بگیرید:

گاه شیرخوار گرسنه نیست اما شب برای شیردهی شبانه بیدار می‌شود. در این شرایط از همسر خود بخواهید بجای شما برای خواباندن او نزدش برود.

4- در وعده شام غذای جامد به شیرخوار بدهید:

یکی دیگر از راههای قطع شیردهی شبانه این است که غذای کمکی شیرخوار را مغذی تر کنید. جامدات دیرتر هضم می‌شوند و شیرخوار بیشتر می‌خوابد.

مطالعه بیشتر:

1- نوزاد هر چند ساعت یکبار باید شیر بخورد ؟

2- دفعات شیر خوردن نوزاد در شبانه روز چقدر است؟

3- دفعات شیر خوردن نوزاد به تفکیک سن نوزاد چگونه است؟

4- در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد وچندبار باید بیدار شوید؟

آیا می توانم برای شب شیرمو بدوشم و در بطری به نوزاد بدهم؟

برخی خانم‌ها در طول روز شیر خود را می‌دوشند تا تولید شیر با وجود عدم شیردهی در طول شب ادامه یابد اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از مزایای شیردهی در طول شب باید هر بار شیرخوار بیدار می‌شود شیر خود را بدوشید.


چیکار کنم بچم شبا کمتر شیر بخوره؟

برای کنترل میزان شیردهی شبانه، قبل از آنکه شیرخوار بخوابد به او کامل شیر دهید و اگر تغذیه کمکی دارید با یک وعده مقوی شیرخوار را سیر کنید. اگر شیرخوار خوابش برد به آرامی او را قبل از آنکه خودتان بخوابید بیدار و تغذیه کنید.


نوزادم در خواب سینه را ول نمیکنه، چیکار کنم؟

شیرخواران با مکیدن سینه مادر به آرامش می‌رسند. گاه سینه برای آنها به عنوان پستانک عمل می‌کند. توجه کنید که شیرخوار شما در حال شیر نوشیدن است یا فقط آن را برای آرامش می‌مکد. کمی شیر به داخل دهانش فشار دهید تا برای بلعیدن شیر تحریک شود.


چجوری شیردهی شبانه را قطع کنیم؟

برای قطع شیردهی شبانه نوزاد سعی کنید شیرخوار را سیر نگه دارید و قبل از خواب وعده ای مقوی به او بدهید تا احساس سیری کند. در طول روز سعی کنید گرسنگی اش را با غذا رفع کنید و فقط یک بار عصرها به او شیر بدهید.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

momlovesbest

مبانی تغذیه با شیر

وزن و تغذیه در بارداری

مبانی تغذیه با شیر

مبانی تغذیه با شیر

مبانی تغذیه با شیر

مبانی تغذیه با شیر

مبانی تغذیه با شیر

این بخش در حال طراحی می باشد

مراحل گرفتن شیر شب کودک را به آرامی و به تدریج شروع کنید. در طول شب اگر مادر به فرزند شیر می دهد، مدت زمان شیردهی را کوتاهتر کند، اگر از شیر خشک استفاده می شود، حجم شیر را کمتر و به تدريج آن را رقيق تر کنید. فاصله زمانی بین وعده های شیردهی را طولانی تر و اگر بیدار شد سعی کنید بدون بغل کردن، فقط با زدن به پشت، او را به خواب برگردانید.

با بزرگتر شدن کودک، فعالیت او نیز بیشتر می شود و به همین دلیل شاید در طول روز آنقدر سرگرم بازی باشد که تمایل کمتری به خوردن شیر داشته و به همین دلیل بخواهد این کمبود را در طول شب جبران کند. برای اینکه مطمئن شوید در طول روز به اندازه کافی شیر می خورد، برای زمان وعده های شیر او برنامه ریزی کنید. در طول روز سعی کنید که شیر را در فضایی آرام و خلوت به او بدهید تا شلوغی های اطراف، حواس او را پرت نکنند. اگر مطمئن نیستید که فرزند شما به اندازه کافی شیر میخورد، حتما با دکتر او مشورت کنید. نمودار رشد او میتواند به شما بگوید که رشد قدی و وزنی او در چه شرایطی است.

چطور شیر شب رو قطع کنم

اگر کودک شما با شکم کاملا سیر بخوابد، احتمال اینکه در طول شب به دلیل گرسنگی بیدار شود کمتر است. شاید حتی لازم باشد، قبل از اینکه بخوابید او را یک بار بیدار و شیر آخر شب بدهید.

مثلاً اگر در حال بازگشت به کار هستید و یا یک سفر تفريحى خانوادگی در پيش داريد. اگر در طول روز به دليل مشغله كارى وقت کمتری را با كودك خود می گذرانيد، سعی کنید که شب قبل از خواب وقت بيشترى براى بغل کردنش بگذاريد، اين باعث مي شود كه او با شما ارتباط بیشتری برقرار كند، كمبود آغوش شما را كمتر حس كرده و در طول شب به دنبال آغوش شما نباشد و بهتر بخوابد.

اگر به طور كلى شما آن کسی هستید که هميشه در طول شب مراقب فرزندتان است، به احتمال زیاد بوى بدن و شير شما کودک را متمايل به خوردن شیر بيشتر میکند. به همين دليل در طول اين دوره (گرفتن شير شب) از همسرتان براى آرام كردن گريه هاى كودك در طول شب كمك بگيريد. اگر کودک در اتاق شما میخوابد، تختش را در كنار همسرتان قرار دهید.

بعد از حذف هر وعده، هر بار كه فرزندتان برای خوردن شیر بیدار مي شود، به آرامی او را نوازش کرده و آرامش كنيد. برای او توضیح بدهید که الان وقت شير خوردن نیست، بلكه وقت خواب است و صبح وقتی که بيدار شد ميتواند شير بخورد. در حالیکه آرام به پشتش میزنید و یا شکمش را نوازش می کنید، اين جملات را آرام و قاطع به او بگویيد، ولی بغلش نكنيد. شاید فکر کنید که او خیلی کوچیک است که معنی کلمات شما را بفهمد، ولی باور کنید که به مرور زمان متوجه معنی حرف های شما خواهد شد و آنوقت فقط با حضورتان در کنارش، آرام خواهد بود.

در بیشتر موارد بچه ها فقط یک یا دو شب گریه کرده و بعد به نخوردن شیر شب عادت می کنند. اگر سعی کردید که شیر شب کودک را بگیرید و او چندین شب پشت سر هم گریه کرد و نخوابید، دوباره به روتین قبل خود برگردید. کمی به او زمان دهید و بعد از یک هفته دوباره این فرایند را تکرار کنید.

بیشتر پدر و مادرها بعد از بدنيا آمدن فرزندشان دوست دارند که هر چه زودتر به روتين خواب شبانه خود بازگردند و مانند گذشته يك خواب خوب، طولانى مدت و عمیق داشته باشند، ولى در عين حال نگرانند كه مبادا در طول شب فرزندشان گرسنه بماند. اکثر بچه ها معمولا بین سن ۴ تا ۶ ماهگی در طول روز آنقدر کالری دریافت می کنند که بتوانند در طول شب حداقل ۵ تا ۶ ساعت بدون خوردن شیر بخوابند. ولى هميشه يادتان باشد كه بچه ها با يكديگر متفاوتند و بنابراين زمان گرفتن شير شب آنها نیز ميتواند متفاوت باشد. حتى متخصصان اطفال هم در این زمینه نظريه هاى مختلفی دارند، در كل همه چیز به آمادگی فیزیکی کودک برمي گردد، اگر از آمادگی فیزیکی او مطمئن نیستید، حتما با پزشک مشورت کنید.

با این وجود که هیچ سن خاص و تعریف شده ای برای گرفتن شیر شب برای همه کودکان وجود ندارد، ولی چارچوب هایی برای زمان و تعداد دفعات شیر دهی در طول شب وجود دارد که به نظر میرسد بین اکثر بچه ها شبیه است.

البته تغییرات رشد و تکاملی، مریضی و دندان در آوردن کودک، همه و همه جز عواملی هستند که میتوانند در این مرحله از زندگی اختلال ایجاد کنند. بنابراین در زمان هر کدام از این اتفاقات، فرايند گرفتن شیر شب کودک را برای مدتی متوقف کنید، حتی ممکن است در این زمان کودک شما به خوردن شیر بیشتری نیاز داشته باشد!

تجربه ثابت کرده است که به طور کلی گرفتن شیر شب از بچه هایی که شیر خشک می خورند بسیار راحتتر از بچه هاییست که شیر مادر میخورند. به این دلیل که شیر مادر سریعتر هضم‌ میشود و بنابراین کودک زودتر گرسنه میشود. تقریباً اکثر بچه هایی که شیر خشک میخورند، به راحتی میتوانند حدود ۶ ماهگی با رقيق كردن تدريجى شير و تبديل شدنش به آب، خوردن شیر شب را ترک کنند و خوب بخوابند.

هر کودکی برای رشد خود نیاز به دریافت مقدار مشخصی کالری در طول روز دارد، و اگر کمی از این کالری را در طول شب دریافت کند، آن وقت در طول روز به مقدار کافی غذا نمیخورد، و اگر در طول روز به مقدار کافی غذا نخورد، آنوقت در طول شب برای خوردن شیر بیدار میشود. بعضی وقت ها کودک واقعا در طول شب گرسنه میشود ولی به این معنی نیست که او نمیتواند تمام طول شب را بدون خوردن شیر به سر ببرد، بلکه به این معنیست که او نیاز به غذای بیشتر در طول روز دارد. فرایند گرفتن شیر شب کودک وقتگیر، همراه با گریه های شبانه و خسته کننده است، اما کاریست که باید انجام شود.

مادر، همسر، معمار، طراح داخلى و مؤلف (مؤسس) صفحه ى “mi.and.ardi” در اينستاگرام هستم. اين صفحه مجموعه اى است از تجربيات و مطالعات روزانه ى من در زمينه ى مادر و كودك.
سوژه ى مقالاتم در بانوى شهر چكيده اى از علائق من به طراحى داخلى و پرورش كودك در فرهنگ ها و مليت هاى مختلف است.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

26 آبان 1399

17 مهر 1398

22 مرداد 1398

9 بهمن 1397

22 دی 1397

12 آذر 1397

8 آذر 1397

30 آبان 1397

26 دی 1399

22 دی 1399

14 آذر 1399

8 آذر 1399

2 آذر 1399

چطور شیر شب رو قطع کنم

26 آبان 1399

20 آبان 1399

16 آبان 1399

بانوی شهر

است.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای و ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

طراحی وب سایت و سئو سایت توسط
بیلاود مارکتینگ

مطالب پر بازدید

از شیرگرفتن شبانه نوزاد مشکلات مخصوص به خود را دارد، بهتر است با اصول و شیوه صحیح از شیرگرفتن نوزاد آشنا شوید. فرایند از شیر گرفتن باید به گونه ای انجام شود که به نوزاد آسیبی وارد نشود. برخی از راهنمایی های عملی در این زمینه را دراختیارتان قرار خواهیم داد .


این امر برای هر نوزاد متفاوت از دیگری است. ولی بیشتر نوزادان، چیزی بین رده های سنی ۴ و ۶ ماه در طول روز به اندازه کافی کالری دریافت می کنند تا آنان را هنگام شب به مدت ۵ تا ۶۶ ساعت حفظ کند.

چطور شیر شب رو قطع کنم

با اینهمه، به هیچ وجه برای نوزادان کم سن و سال تر غیرعادی نیست که بدون نیاز به غذا برای مدت های بسیار طولانی تر بخوابند و یا نوزادان بزرگتری که همچنان برای غذا خوردن از خواب بیدار می شوند. همزمان با این امر، کودکتان احتیاجات مهم دیگری دارد. چند چیز برای نوزاد خرسندتر و اطمینان بخش تر از در آغوش پدر یا مادر بودن و غذا دادن به او است.

اگر به تازگی به سرکار برگشته اید و کودک در طول روز کمتر به شما دسترسی دارد، ممکن است که در هنگام شب به عنوان روشی از ارتباط و پیوند مجدد با شما مایل باشد تا به او شیر بدهید یا از یک شیشه شیر بنوشد. و هنگامی که نوزادتان در حال دندان درآوردن می باشد، دچار سرما خوردگی شده، یا متحمل یک تغییر رشد و تکاملی شده است احتمال می رود که متوجه شوید بیشتر اوقات از خواب بیدار می شود. براساس تمام این دلایل، به تدریج و به آرامی ره یافتن به فرایند از شیر گرفتن مهم است. به خاطر بسپارید که نوزادتان هنوزهم کم سن و سال است و برای آسایش، نزدیکی و صمیمیت و اطمینان خاطر (مجدد) شدیداً به ویژه از سوی شما نیازمند است.

اگر نوزادتان حداقل ۴ تا ۶ ماهه است احتمالاً می توانید از شیرگرفتن او به هنگام شب را شروع کنید. البته، حتی اگر نوزادتان نیازی ندارد که در نیمه شب تغذیه شود، ممکن است هنوزهم مایل به بیدار شدن باشد. نوزادانی که عادت دارند به هنگام شب چند مرتبه غذا بخورند تمایل دارند تا از روی عادت بیدار شوند و تغییر این روال یکنواخت می تواند وقت گیر باشد. اگر به شدت از خواب محروم هستید حفظ سلامتی و بهروزی سخت می باشد. از اینرو تصمیم گیری برای پایان دادن به تغذیه شبانه نوزادتان تا حدودی مبتنی بر این است که این امر چگونه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از شیردادن یا ارائه یک شیشه شیر به نوزادتان در هنگام شب لذت می برید، هیچ دلیلی برای متوقف کردن این کار وجود ندارد. چراکه او سرانجام به تنهایی این کار را ترک می کند. از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که احساس می کنید بدخلق و خو و بسیار خسته هستید و نوزادتان هم به لحاظ جسمانی آماده تغییر می باشد، ممکن است هم اکنون زمان از شیرگرفتن شبانه او باشد. اگر مطمئن نیستید که نوزادتان آماده این کار می باشد یا نه، با پزشک او صحبت کنید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا همه مسائل را بررسی کنید و شما را یاری می رساند تا براساس چگونگی رشد نوزادتان تصمیم گیری کنید.

Richard Ferber، متخصص اطفال در کتاب خود با عنوان “مشکلات خواب فرزندتان را رفع کنید” می گوید: تغذیه های غیر ضروری به هنگام شب ممکن است که در حقیقت مشکلات خواب را موجب شوند. به گفته ی Ferber، اگر یک نوزاد برای غذا خوردن چندین بار در طول شب بیدار می شود، ممکن است یک پوشک بسیار خیس یا مشکلات گوارشی او را وادار می کنند تا از خواب بیدار شود و از اینرو مایل است تا بیشتر تغذیه کند که در این صورت یک چرخه باطل خلق می شود. از طرف دیگر، William Sears، متخصص اطفالی است که بر مزیت های تغذیه های شبانه در جهت قوی تر شدن پیوند بین والد و بچه تاکید می کند. Sears مصرانه از والدین درخواست می کند که مادامیکه تغذیه های کودک برای خانواده خیلی اخلال گر نیستند در امر از شیرگرفتن شبانه عجله نکنند. Sears در کتاب خوابیدن نوزاد استراتژی هایی مانند سهیم بودن و خوابیدن کودک در تختخواب خودمان و شیر دادن به او را در حال دراز کشیدن به منظور آسانتر کردن  تغذیه های شبانه برای والدین ارائه می دهد. سرانجام، با در نظر گرفتن تمام تصمیمات تربیتی باید آن چیزی را انجام دهید که برای شما و خانواده تان بهترین است.

نسخه

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چطور شیر شب رو قطع کنم
چطور شیر شب رو قطع کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *