مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

 
helpkade
مشاوره آنلاین رایگان افسردگی
مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

مشاوره افسردگی چه کاربردی دارد؟ آیا مزیت های مشاوره تلفنی درمان افسردگی و مشاوره آنلاین درمان افسردگی را می دانید؟ افسردگی، یک اختلال روانی است که باعث بروز احساس غم و اندوه در شما می شود. همچنین ميتواند موجب كاهش انگيزه و از بين رفتن علايق، كاهش عملكرد در كار و تحصيل شود. از اين رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع، با روش های نوین مانند مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی از اهميت ويژه ای برخوردار است. در اين مقاله به شناسايی اين بيماری و روش های درمان افسردگی می پردازيم. شما می توانید از مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری افسردگی مركز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بهرمند شوید.

 

از مهم ترین عوامل بروز افسردگی می توان به فقدان و شکست اشاره کرد که سبب تغییراتی در جنبه های هیجانی، شناختی، رفتاری و فیزیکی شما می شود که در ادامه توضیح می دهیم:

بعد هیجانی: از پیامد های هیجانی افسردگی در زندگی، می توان به کاهش میل جنسی، عدم علاقه به کارهای روزانه، بی انگیزگی، پوچ گرایی و غمگینی اشاره کرد.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

بعد شناختی: افسردگی سبب می شود افراد باورهای بدبینانه نسبت به خود و دیگران، ناامیدی به آینده و افکار خودکشی داشته باشند. اگر شدت افسردگی شدید باشد سبب می شود تا فرد به دلیل احساس ناتوانی و بی ارزش بودن، برای خودکشی اقدام نماید.

بعد رفتاری: افرادی که دچار افسردگی هستند معمولا آهسته صحبت می کنند، آرام راه می روند، به صورت مداوم احساس خستگی دارند، کم تحرک اند و ممکن است به بهداشت شخصی خود اهمیت ندهند.

بعد فیزویولوژیکی: معمولا افزایش یا کاهش وزن به میزان حداقل 5 کیلو در ماه در آنان دیده می شود. بی خوابی یا پرخوابی، اختلال سیکل ماهیانه (افزایش زمان سیکل یا عدم آن) در زنان، اخلال در عملکرد جنسی و… از دیگر پیامد های افسردگی فیزیکی است.

 

افسردگی ممکن است به دلايل زيستی، روانی، فيزيولوژيكی، ژنتيكی و محيطی بروز پیدا کند. در ادامه تعدادی از دلایل افسردگی را برای شما آورده ایم:

برخی از دلایل افسردگی به شرح زیر می باشد:

1- بیمار بودن و یا فوت یکی از عزیزان و یا نزدیکان فرد

2- خیانت

3- طلاق

4- مشکلات شدید مالی

5- داشتن تجربه های بد در زندگی (مانند تجاوز جنسی)

6- زایمان (افسردگی پس از زایمان)

7- بیماری های خطرناک جسمانی از قبل سرطان، ایدز، بیماری ها قلبی، دیابت، آلزایمر و…

8- داشتن فرزندان استثنایی مانند کودکان سندرم داون، نقص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی و…

9- نداشتن اعتماد به نفس

10- نوسان و تغییرات هورمون های بدن 

11- قطع رابطه عاطفی یا احساسی (شکست عشقی)

12- اعتیاد به مواد مخدر و الکل

13- ناکامی در برآوردن احتیاجات و نیازهای خود

14- داشتن اختلال شخصیت مانند وابسته بودن

15- شکست در کار و شغل

نشانه های مهم افسردگی به قرار زير است:

1- افراد افسرده دارای حالات روحی غمگين و افسرده هستند، تمايل زيادی به گریه کردن دارند.

2- بطور دائم از محيط اطراف خود گله دارند و شكايت ميكنند.

3- همواره كارهای مهم و روزمره خود را به تعويق می اندازند.

4- تمايل زيادی به انزوا دارند و از ديگران كناره ميگيرند.

5- همواره نسبت به گذشته احساس شكست ميكنند و نسبت به آينده بدبين هستند.

6- احساس گناه ميكنند و همواره خود را بابت اشتباهات خود سرزنش ميكنند.

7- اين افراد معمولا اشتهای خود را از دست ميدهند و دچار كمبود وزن ميشوند.

8- حالات پرخاشگرانه و برانگيختگی در مواجه با كوچكترين تحريك ها و تكانه ها را دارند.

 

افسردگی از جمله بیماری هایی است که فرد تا زمانی که بسیار آشفته و کلافه نشود، آن را ابزار نمی کند. در واقع ممکن است افسردگی پنهان وجود داشته باشد. توصیه می کنیم در صورتی که نشانه ها و علائم افسردگی را در خود مشاهده می کنید، هر چه سریعتر از یک درمانگر، مشاوره افسردگی بگیرید و نگذارید این بیماری به مراحل بحرانی خود برسد. 

مشاوره گرفتن از فردی دلسوز، همدل و متخصص، اولین قدم انگیزشی برای درمان افسردگی است. روانشناس بر اساس اطلاعاتی که از شما در مشاوره افسردگی تلفنی یا حضوری دریافت می کند، می تواند میزان و نوع افسردگی شما را تشخیص دهد. سپس با توجه به شخصیت و توانایی های شما یک درمان مناسب را آغاز کند. درمان افسردگی با رویکردهای مختلف مانند طرحواره درمانی، درمان شناختی و رفتاری افسردگی، واقعیت درمانی و… انجام می پذیرد. در کنار این رویکردها در مواردی نیز از داروهای ضد افسردگی همراه با روان درمانی استفاده می گردد.

 

مشاوره افسردگی به صورت تلفنی و آنلاین، به دلیل مشغله های زیادی که ممکن است در دنیای امروز با آن مواجه شوید و نداشتن وقت کافی برای مراجعه به مراکز روانشناسی؛ همچنین با توجه به هزینه های بالای جلسات روانشناسی در کلینیک ها می تواند یک راه حل مناسب برای شما باشد. از آنجایی که در مشاوره های حضوری، ممکن است در بیان مشکلات خود راحت نباشید، مشاوره تلفنی می تواند یک بستر امن و ایمن برای دریافت مشاوره روانشناسی باشد تا افراد بتوانند به راحتی مشکلات خود را بیان و راه حل مناسبی را برای مشکلاتشان دریافت نمایند.  

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


عالی بود مشاورتون ممنون

من خیلی خیلی خیلی به خودکشی فکر میکنم, و واقعا هیچ علاقه ای واسه ادامه زندگی ندارم, بنظرتون چیکار کنم

سلام خودکشی شاید یکی از راه هایی باشه که وقتی بهش فکر می کنید راحت و قابل دسترس هست اما بهتره بدانید که افکار خودکشی در ذهن بسیاری از آدم ها خطور می کنه. برخی کمتر و برخی بیشتر و حتی گاه کسانی که چندان به آن فکرهم نمی کنند در یک لحظه تصمیم به خودکشی می گیرند. در مورد کسانی مثل شما که زیاد و مدام به خود کشی فکر می کنند احتمال تشخیص دیگر علائم افسردگی نیز وجود داره. افسردگی در میان روانشناسان سرماخوردگی روانی شناخته میشه، چرا که هر کسی در برهه ای از زندگی به آن دچار میشه. با انواع روش های درمانی هم قابل حل هست ( پس جای نگرانی نیست). اگر به خودکشی یا روش های انجام آن فکر می کنی توصیه می کنم حتما در مورد مسائل و زندگی خود با کسی حتی یک دوست صحبت کنی. اما چه بهتر که این فرد دارای تخصصی بوده و بتونه شما رو به صورت اصولی راهنمایی هم بکنه.

ممنون از پاسخگوییتون!
مشکل منم همینه که نمیتونم با کسی صحبت کنم ,یه حسی مثل غرور اجازه نمیده که رو راست باشم, سال هاست که با کسی دردو دل نکردم,

جلسات روانشناسی به شما این امکان رو میده بدون هیچ نگرانی و با اطمینان از حفظ اسرارتان مطالبتنان را بازگو کنید. پس ارزش دارد یک بار هم که شده این روش را برای به دست آوردن آرامش تان امتحان کنید.

سلام من انگیزه ادامه زندگیم رو از دست دادم و همش به فکر خودکشی هستم و نمیتونم با کسی در مورد مشکم صحبت کنم

سلام افسردگی یکی ازبیماری هایی است که در عین سادگی و شیوع بالا می تونه خطرناک باشه. زمانی که در کنار علائم افسردگی افکار خودکشی هم پدیدار میشه وضعیت بیمار در حدی است که به صورت اورژانسی باید تحت مداوا قرار بگیره. خوب حالا دوست عزیز شما با مراجعه به این سایت و نوشتن این کامنت در واقع به دنبال راهی برای خلاصی از مشکلاتت به جای خودکشی بودی. این اقدام شما ذره امیدی رو نشون میده. به یاد بیار وقتی سنت کم بود و با مشکلی مواجه میشدی چه احساسی داشتی ، همه ما ادما در هنگام مواجهه با مسائل اون ها رو کوهی از درد و مشکلات می بینیم اما وقتی که زمان میگذره و از اون مساله میگذره حتی شاید بهشون بخندیم . این گفته ها دلیل بر این نمیشه که مشکل شما کوچیکه یا مهم نیست فقط لازمه بدونی هر مساله ای جوابی داره و زمانی که به جواب برسی می تونی خیلی راحت تر اون ها رو هضم کنی.
با توجه به اینکه توضیح چندانی ندادید توصیه میکنیم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیریدو یه جلسه مشاوره روانشناسی حداقل دریافت کنید.

سلام من ۳۰سالم هست و ۳ سال هست ازدواج کردم چند ماه هست شدیدن بی انگیزه و بی حوصله هستم و حتی انگیزه کار کردن و انجام خیلی از کارهای روز مر خودم را ندارم و مشکلی هم که دارم و واقعا اذیتم میکنه کندن ریش و سیبیلم هست چطور میتونم این احساسات ناخوشایندو ترک کنم ممنون میشم کمکم کنید

سلام نشانه های افسردگی معمولا به یک یا چند دلیل بروز پیدا می کنند. کسانی که در سنین پایین تر نشانه های افسردگی را بیشتر در خودشون داشته باشن به احتمال بیشتری در سنین جوانی به افسردگی دچا میشن. اما با توجه به رفتار ریش کندن که گفتید به نظر میاد موضوعی در ذهنتان شمارو آزار میده که با رفتار ریش کندن اضطراب ناشی از اون موضوع رو به طور ناخودآگاه سعی می کنید از بین ببرید
خوب برای درمان و رفع علائم افسردگی حتما باید مشاوره روانشناس دریافت کنید. عدم درمان افسردگی به از بین رفتن خودب خودی نشانه ها کمکی نمیکنه. با شماره های درج شده جهت شروع درمان تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برای “مشاوره آنلاین رایگان” یک دسته بندی را انتخاب کنید و مشکل خود را با روانشناس مطرح کرده و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

بیش از ۱۰ هزار چت مشاوره آنلاین در بخش پایانی صفحه مشاهده کنید.

بیماری های روان شامل:

مشاوره خانواده شامل:

مشاوره جنسی و سکستراپی زوجین شامل:

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

شامل موارد زیر است:

شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده شامل:

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

****توجه*****

بجای فرم زیر سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید و سریعا توسط متخصص روانشناسی مرتبط با موضوع شما پاسخ داده می شود.

نام مستعار *

ایمیل *

عنوان *

2 + 5 = ?برای جلوگیری از اسپم لطفا به سوال زیر پاسخ دهید *

به همین علت، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.

آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

در برخی از اختلالات مانند اضطراب اجتماعی، اثر بخشی مشاوره آنلاین رایگان بسیار خوب است.

افراد زیادی هستند که با حمله هراس و حتی افسردگی مشکل دارند و یکی از علائم و نشانه های اختلال آنها این است که بیرون رفتن و دیدن یک روانشناس برای آنها بسیار دشوار است.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد .

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

روانشناسی ایران اساسا مبتنی بر روانشناسی آمریکایی است.

درمانگران در ایران بعنوان درمانگران در ایالات متحده عمل می کنند و بنابراین ممکن است برخی از ملاحظات فرهنگی نادیده گرفته شود.

به عنوان مثال، مردم ایران تقریبا از مطالعه جنسیتی محروم هستند، در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر این آموزشها بخشی از سیستم آموزشی و پرورشی است.

در دو سال و نیم گذشته، من با زوج هایی که مشغول ذهنشان هستند مبارزه می کنم، اما به دلایل فرهنگی، آنها نمی توانستند با راحتی سوالات را مطرح کنند.

بسیاری از زوج ها معتقدند اگر فضای آنلاین یا حتی ناشناس وجود نداشته باشد، مشخص نبود که چه مدت آنها با این سوالات مواجه خواهند شد.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از مردم و کشورهای دیگر بیش از حد نباشد، گرچه در همه جا در جهان احساس شرمساری وجود دارد، اما وقتی که این بخشی از آموزش جهانی است و برای همه قابل دسترسی است، ممکن است حتی یک نیاز باشد.

این موضوع نیست سوال و آموزش مشابه کافی است.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

آیا مشاوره آنلاین در سایت مرکز مشاوره مشاورانه رایگان است؟
بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است.

آیا مشاوره به صورت محرمانه صورت می گیرد؟
بله. شما می توانید نام مستعار وارد نمایید و ایمیل وارد شده هم نمایش داده نمی شود.

زمان پاسخگویی به سوالات چقدر است؟
در اسرع وقت و فوری توسط برترین مشاوران به صورت تخصصی پاسخ داده شود. ممکن است در برخی تعطیلاتو ساعات شلوغ، به دلیل افزایش تعداد مراجعین و کاهش تعداد مشاوران، مشاوره آنلاین رایگان کمی با تاخیر رخ دهد.

آیا مشاوره تخصصی خانواده، ازدواج، فردی، روانشناسی و غیره ارائه می شود؟
بله. با برترین مشاوران ایران و به صورت آنلاین رایگان، تلفنی و حضوری صورت می گیرد.

بسیاری از متخصصان مدتها با درمان از راه دور مخالف بودند.

شاید اولین گروهی که در ارائه خدمات مشاوره راه دور تخصصی روانکاوی بودند.

روانکاوانها بیش از نیم قرن از تلفن برای روانکاوی استفاده کرده اند.

در تمام این سالها، بسیاری از آنها با چنین ارائه خدمات مخالفت کرده اند، اما جالب است که توجه داشته باشیم که در طول زمان، تعداد آنها کاهش یافته است، و در طول زمان، آنها متوجه شده اند که چه چیزی باعث درمان می شود، ماهیت ارتباطات انسانی است و این رابطه می تواند حتی در نوشتن انجام شود.

امروز، درمانگران احتمال بیشتری دارند که بتوانند با استفاده از صدا، ویدیو، متن و حتی عکس، ویدیو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

در مشاوره اینترنتی آنلاین بدون هماهنگ، مقامات فرصت دارند که مشاور خود را از تجربیات عمیق خود مطلع کنند.

به عنوان مثال، درمانگران اغلب از مشتریان خود می خواهند که رویای خود را بنویسند و آنها را در جلسه بعدی برگردانند.

در مشاوره آنلاین، ممکن است که ارجاعات حتی رویای خود را با درمانگر به اشتراک بگذارند، حتی پس از ان فیلم ضبط می کنند.

به این ترتیب، ممکن است موضوع را فراموش نکنند.

درمان آنلاین، همچنین به عنوان درمان الکترونیکی (درمان الکترونیک) و یا مشاوره آنلاین شناخته شده است، چالش های منحصر به فرد، مانند محرمانه بودن اطلاعات ارجاع، در مورد مناسب بودن استفاده از این سبک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات روانی را ایجاد کرده است.

درمان آنلاین می تواند یک ابزار مهم برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

حتی اگر شما از نظر روان شناختی سالم احساس کنید، درمان آنلاین می تواند به شما در افزایش قدرت روانی کمک کند.

شما می توانید در مورد رفتارهای سالم و مکانیسم های سازگاری که منجر به سلامت روانی بهتر می شود بیشتر یاد بگیرید.

منبع : حقیقت شهپر , انصاری مریم,  یونسیان مسعود,  اکبری محمداسماعیل , ابراهیمی ماندانا,  علیجانی محسن , منتظری علی. مقایسه مشاوره تلفنی و معاینه حضوری در تشخیص سرطان پستان. بیماریهای پستان ایران :   بهار ۱۳۸۸ , دوره  ۲ , شماره  ۱

سلام. بله تمامی مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه به صورت رایگان صورت می گیرد. تیم مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات در کنار شما هستند.

هزینه مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه رایگان است. ولی به صورت عمومی در سایر اپلیکشن ها و بستر ها اینترنتی از 25 تا 70هزار تومان است.

این یک سوال کلی است. بی شک که مشاوره از هر نوعی اثر بخشی دارد ولی برخی مشکلات و چالش های روانشناسی نیاز به دارو درمانی و یا حضور اعضای خانواده دارد و مشاوره آنلاین به تنهایی پاسخگوی شما نیست.

بله شما می توانید از اطلاعات و نام مستعار استفاده کنید.

بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است

سلام خسته نباشید . دختر ۱۸ ساله ای هستم که مادرم از پدرم در دوران نوزادی من جدا شده است . و ازدواج مجدد داشته است و من با مادرم و ناپدری ام زندگی می کنم و با آن موضوع مشکلی ندارم زیرا ناپدری ام آدم خوبی است . تا اینکه دوسال پیش متوجه شدم که مادرم با مرد دیگری چت میکند و رابطه دارد و وقتی از او خواستم که توضیح دهد مادرم به من گفت که به من ربطی ندارد و همه چیز را انکار کرد . بعد از مدتی و با تکرار شدن این موضوع او به… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که روبرو شدن با این شرایط برای شما با درگیری فکری زیادی همراه هست اما عزیزم در اول اینکه در خیانت بودن رفتار و رابطه ای که مادرتان دارند شکی وجود ندارد حتی اگر ایشان در زندگی مشترک از نظر عاطفی و جنسی ارضا نشوند چون فردی که وارد زندگی مشترک می شود متاهل و متعهد می باشد اما موضوع مهم در اینجا این است که مادر شما در کنار توجیهاتی که دارند خود از اشتباه بودن مسیرشان آگاه هستند حتی از آسیب هایی که وجود دارد چه از نظر قانونی چه… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news


8,835 سوال


11,804 پاسخ


7,638 دیدگاه


2,122 کاربر

برای دریافت مشاوره آنلاین رایگان یکی از موضوعات زیر را انتخاب کنید سپس پرسش خود را بیان کنید

چگونه یک مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی پیدا کنم؟ چطور می توانم به مشاوره آنلاین رایگان اطمینان کنم؟ یک مشاور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

شما می توانید سوالات روانشناسی خود را در بخش کامنت ها از متخصصان ما بپرسید و اطمینان داشته باشید که تنها هدف ما یاری رساندن به شما برای داشتن زندگی بهتر است.

حال می خواهیم توضیح دهیم که منظور از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی در کلینیک روان آرام چیست؟ در مشاوره آنلاین روانشناسی ارتباط با مراجع از طریق وسایل ارتباطی الکترونیکی انجام می شود. البته لازم به ذکر است که در مشاوره آنلاین روانشناسی بیشتر موضوعاتی همچون روابط بین فردی و چالش ها و مشکلات مورد درمان قرار می گیرد و دیگر مشکلاتی که شامل بیماری ها و اختلالات روانی است بایستی از طریق مراجعه حضوری صورت گیرد.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

در این نوع مشاوره متخصصان کلینیک روان شناسی روان آرام با تکیه بر تجربیات چندین ساله خود راهکارهایی عملی را به شما ارائه می دهند تا بتوانید هر چه بهتر مشکلات خود را حل کنید. در این بین متخصصان ما اقدام به آموزش تکنیک ها و مهارت هایی می کنند که شما را در برابر چالش های پیش آمده یاری می کنند.

علاوه بر این کلینیک روان شناسی روان آرام سعی می کند تا با معرفی مقالات و کتاب هایی در این زمینه نیز در جهت رفع مشکلات شما را یاری دهد.

مشاوره آنلاین روانشناسی مزیت های زیادی که دارد که با توجه به شرایط شخص مراجع قابل بررسی است. در ادامه اشاره ای به انواع مزیت های این نوع مشاوره می کنیم.

عدم علاقه به جلسات حضوری : بسیاری از افراد به دلیل شرایط روحی خاصی که دارند از جلسات حضوری ابا دارند. در برخی از موارد نیز مشکلات افراد به صورتی است که از بیان آن به صورت رو در رو اکراه دارند. به همین دلیل است که مشاوره انلاین برای این قبیل از افراد بهترین راه پیش روست. البته این امکان وجود دارد که در جلسات مشاوره آنلاین روند یاری به شما به صورتی پیش رود که دیگر نگرانی از بابت جلسه حضوری نداشته باشید. می توان گفت با یک تیر دو نشان زده اید.

عدم توانایی حضور در جلسات : بسیاری از افراد به دلیل دور بودن نمی توانند از جلسات حضوری مشاوره استفاده کنند. از جمله این موارد می توان به ساکنین شهرستان ها و یا هموطنان مقیم خارج از کشور هستند که می توانند از خدمات مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی بهره ببرند.

هزینه کمتر : جلسات مشاوره آنلاین نسبت به جلسات حضوری هزینه کمتری را در بر می گیرد و از این جهت می تواند مناسب کسانی باشد که می خواهند هزینه های کمتری متحمل شوند.

مشکلات سطحی : برخی از افراد دارای مشکلات سطحی در زمینه روانشناسی هستند که آن ها را از حضور در جلسات باز می دارد. این افراد ترجیح می دهند به جای آنکه زمان صرف جلسات حضوری کنند با مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی این مشکلات سطحی را حل کنند.

 

برای مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی کلینیک روان آرام می توانید در قسمت کامنت ها سوالات خود را بپرسید تا روانشناسان و متخصصین ما به سوالات شما پاسخ دهند. دقت کنید که برخی از مسائل و مشکلات نیازمند درمان طولانی مدت هستند و در این مورد متخصصین ما کمک می کنند تا مشکلاتتان را حل کنید.

 

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی در موضوعات مختلفی انجام می شود که به فراخور موضوعات ممکن است تعداد جلسات متفاوتی را در بر گیرد.از جمله این موضوعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره روانشناسی ازدواج آنلاین : ازدواج همواره یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در زندگی شخصی ممکن است رخ دهد و دلیل آن تعهد و پیوندی است که برای یک عمر می پذیرید. اهمیت ازدواج باعث شده است که استفاده از مشاوره ازدواج امری انکار نا پذیر و کاملا ضروری باشد.

مشاوره ازدواج ممکن است در مقاطع مختلفی رخ دهد که بهترین زمان آن پیش از ازدواج است. مشاوره ازدواج یکی از مسائلی است که می توانید در مراحل اولیه با استفاده از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی به نتایجی دست یابد که در صورت ریشه دار بودن برخی از مسائل ممکن است به جلسات حضوری ختم شود. روانشناسی ازدواج می تواند شما را در انتخاب مناسب تر و همچنین ادامه زندگی با فرد مورد نظر یاری دهد.

مشاوره تحصیلی آنلاین : تحصیل یکی از مسائلی است که بخشی از آینده افراد به وسیله آن تعیین می شود. از آن روست که مشاوره تحصیلی می تواند به خوبی فرزندان شما و حتی خود شما را در انتخاب رشته و راه تحصیلات یاری دهد. از جمله این مسائل می توان به چند راهی هایی که در طی انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه و … برای افراد پیش می آید اشاره کرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد حتی پس از ورود به دانشگاه متوجه می شوند مسیر طی شده را اشتباه آمده اند و باید تصمیمی جدید بگیرند. به همین دلیل است که استفاده از مشاوره تحصیلی در هر سنی لازم است تا بتوان به فرد کمک کرد استعداد و علائق خود را بشناسد و با توجه به آن ها قدم در راه تحصیل بگذارد.شما می توانید با استفاده از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی به راحتی با مشاوره تحصیلیتان در ارتباط باشید البته دقت کنید که در برخی مواقع شرایط مراجعین به صورتی است که بایستی از خدمات طولانی مدت مشاوره استفاده کنند، اما در بیشتر موارد این مشکلات با چند سوال و جواب کوتاه در حال حل است.

مشاوره کودک و نوجوان آنلاین : مشاوره کودک و نوجوان برای همه والدین و کودکان امری ضروری است . این مشاوره تنها محدود به کودکان و نوجوانی نیست که دارای مشکلات رفتاری هستند بلکه بسیاری از آن ها برای آنکه استعدادهای خود را کشف کنند نیز نیاز به مشاوره دارند.

دوره نوجوانی نیز یکی از دوره هایی است که والدین بیشترین تنش را با فرزندان خود دارند به همین دلیل مشاوره برای والدین و نوجوانان به آن ها کمک می کند تا بتواند روابط سالم تری را در کنار هم تجربه کنند. همچنین استفاده از این مشاوره می تواند روابط نوجوانان و والدین را در آینده نیز تحت تاثیر قرار دهد. دقت کنید که در بسیاری موارد والدین بایستی آموزش هایی در رابطه با برقرار ارتباط با نوجوانان خود ببینند، در اینصورت پیشنهاد میکنیم هر چه سریعتر نسبت به این مسئله اقدام کنید.

این موضوع از آن جهت اهمیت می یابد که مسائل و مشکلات دوران نوجوانی ممکن است اثرات دائمی روی زندگی نوجوانان بگذارد و بی توجهی به این دوران موجب پشیمانی همیشگی شما شود.

مشاوره فردی آنلاین : حتما برای شما پیش امده است که از کمبود اعتماد به نفس خود شکایت دارید یا از ناتوانی در برقراری ارتباط با اطرفیان خسته شده اید. مشاوره فردی به شما کمک می کند تا نگاه تازه ای به خود و روابطتان داشته باشید. گاهی اوقات به کارگیری بسیاری از راهکارها برای رسیدن به اعتماد به نفس و دیگر مشکلات فردی بسیار آسان است اما نیازمند کمی تلاش است.

کلینیک روانشناسی روان آرام با مشاوره آنلاین رایگان فردی و یا مشاوره حضوری این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا به راحتی به بهترین شرایط خود دست یابید.

مشاوره انگیزشی آنلاین : مدت هاست که ایده شروع کار جدیدی را در ذهن خود دارید و همواره از انجام آن فرار می کنید؟ پس باید به شما بگوئیم نیاز به کمی انگیزه دارید. در کلینیک روان شناسی روان آرام جلسات مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی انگیزشی برگزار می شود تا به این ترتیب به شما کمک کند تا انگیزه خود را بازیابید و به سراغ تمام ایده ها و کارهایی بروید که مدت هاست در سر دارید ولی از انجام آن سرباز می زنید.

در بسیاری از مواقع شما تنها نیاز به یک راهنمایی کوتاه دارید تا به خودتان بازگردید و انگیزه لازم را پیدا کنید پس معطل نکنید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

مشاوره جنسی آنلاین : مسائل جنسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دلیل زندگی در ایران و فرهنگ موجود به سختی می توانند در رابطه با آن با دیگر افراد صحبت کنند. از این رو مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی یکی از بهترین راه ها برای مشاوره جنسی است.

در این نوع مشاوره اطلاعات شما کاملا محرمانه باقی می ماند و امکان دسترسی آن به دیگر افراد وجود ندارد. دقت کنید که بسیاری از مشکلات جنسی نیازمند درمان های بلند مدت هستند، اما نگران نباشید همکاران ما در کلینیک روان آرام تمام تلاش خود را برای کمک به شما می کنند.

مشاوره خانواده آنلاین : خانواده ها از اصلی ترین پایگاه های زندگی هر فردی است که ایجاد تزلزل در هر کدام از بخش های آن ممکن است زندگی افراد را دچار مشکلات زیادی کند. مشاوره خانواده یکی از خدماتی است که توسط کلینیک روان شناسی روان آرام به تمامی افراد ارائه می شود.

در این نوع مشاوره شما می توانید روابط سالم تری را با خانواده خود تجربه کنید.

سوالات رایج :

مشاوره آنلاین به طور معمول با استفاده از تلگرام و واتس اپ انجام می شود.

در تمامی مسائلی که شما دچار مشکل شده اید می توانید از مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی استفاده کنید. برخی از مسائل در صورتی که اهمیت بیشتری داشته باشند و نیاز به جلسات حضوری داشته باشند به شما اعلام می شود.

روانشناسانی که اقدام به ارائه مشاوره آنلاین می کنند، همکاران کلینیک روان آرام هستند که به صورت حضوری نیز به مراجعین مشاوره می دهند.

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی روان آرام هیچ تفاوتی با جلسات حضوری آن ندارد و تنها تفاوت در حضور نیافتن شماست. مشاوران شما متخصصین کلینیک روان شناسی روان آرام هستند و به همین دلیل می توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان ما  با شما جلسه را اداره می کنند.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

کلینیک روان شناسی روان آرام با توجه به سابقه فعالیت خود و همچنین بهره گیری از روانشناسان و متخصصین مجرب و با سابقه یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره آنلاین با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام 35ساله هستم من نزدیک 8سال هست ازدواج کردم و حاصل زندگی من و همسرم یک فرزند پسر 4/5ساله هستش من از زمان مجردیم تنوع طلب بودم و هر روز با یکی بودم حتی در یک روز به چند نفر سکس داشتم واز زمانی که ازدواج کردم همشونو گذاشتم کنار و به زن وزندگی ام چسبیدم ولی الان یکسالی هست که از همسرم سرد شدم و با دو تا خانوم دیگر خودم را تخلیه میکنم و هیچ حسی به خانومم ندارم از انجای که همسرم نسبت به این دوتاخانوم خیلی سرتر هستش هم از لحاظ قیافه و اندام ولی من… بیشتر بخوانید »

سلام حتما به یک مشاور خانواده برای مسایل زندگی مراجعه کنید برای درمان زودانزالی نیز میتوانید به یک روانشناس سلامت جنسی مراجعه کنید

سلام من شوهر شکاکی دارم با دست بزن پولی ام ندارم که برم مشاوره چیکار باید بکنم

سلام دوست خوبم امیدوارم که حالتون خوب باشه شکاکی متاسفانه اختلال سختیه و این فردی که با فرد شکاک زندگی میکنه متاسفانه خیلی بهش سخت میگذره و این رو ما کاملاً می توانیم درک کنیم اما برای بررسی و برای درمان این موضوع حتما باید به روانشناس مراجعه بکنید برای این کار هم میتونید به کلینیک های دولتی مراجعه کنید

سلام دوست عزیز ، پیشنهاد میکنیم به روانشناس سکستراپیست مراجعه فرمایید.

نمیشه بگی که زنت و دوس داری ولی بهش خیانت میکنی.از نظر من تو یه مریض روانی هستی تنوع طلبی خوب زنتو طلاق بده نمیدونم چرا شما مردا شعور اینو ندارید که زن با تمام وجود حس مرد زندگیشو میفهمه ولی به روی خودش نمیاره این تو خود ریختنا منجر به پرخاشگری و افسردگی میشه اونوقت میگید زنم پرخاشکره و میل جنسی نداره خوب به نظرت چجوری باید حس بهت داشته باشه.این رابطه ها میتونه دو جانبه باشه فرقی بین زن و مرد نیست ولی تو خودت میتونی قبول کنی که زنت هر روز با یکی باشه ولی ازت جدا… بیشتر بخوانید »

همين كارو شوهر من باهام كرد به خاطر بچم ازش جدا نشدم فقط

افرین عالی بهش گفتی

واقعا لایک داری .نمیدونم مردا چی فک میکنن که این رفتارا ازشون سرمیزنه

دقیقا. امیدوارم که همین بلا سر خودشون بیاد تا بفهمن ما چه حسی داریم موقع خیانتشون

واقعا راست میگی شما زنها همتون از یه قماشیت نمیدونم چرا بعضی مرد ها شعور این رو ندارن که همتون یه ….

واقعا متاسفم

هر ادمی چه زن چه مرد میتونه بیشعور باشه .فقط درستش اینه که کاری کنی خودت بیشعور نباشی .اخه این طرز فکر ،طرز فکر آدم بیسواد و بدون دانش هست که جنس مرد یا زن رو بد بدونه .ابتدا سعی کنید خودتونو اصلاح کنید.با آرزوی عاقبت بخیری برای همه

عالی بود

پرخاشگری شما واسه استفاده از ترامادل و مخدر هایی هست ک استفاده میکتی نکن برادر من ب فکر بچه ات و همسرت باش

اولا زود قضاوت نکنید،وقتی کامل از زندگی ومسائل کسی باخبر نیستید،به جایی زودقضاوت کردن،به اصل موضوع وکمک فکری درست بیان کنید،نه احساسی برخوردکنید،هرکس در شرایط وموقعیت خواص قرار میگیرد که عالم ودانشمند وفیلسوف نیست صحیح تصمیم بگیرد،باید کمک کرد بهترین کارو انجام بدهد نه بدتر شود

تنوع طلبی مثل یک درپوش میمونه واسه پنهان کردن خطای شما به نظر مشکل جنسی دارین و دست خودتون نیست بهتره درمان بشین البته بهتر بود قبل از ازدواجدرومان میشدین تا زندگی چند نفر دیگه هم درگیر نمیشد

سلام خسته نباشید برادر من تاحالا ۳بار قرص حورده واسه خودکشی و ب خودشم اسیب زیاد میزنه کسی بهش میگه کاری نکن قرص میخوره مارو تحدید میکنه خودشو میندازه پایین از پنجره روانپزشکم قبلا بردیم ولی دیگه قرص نخرد و چندساله میگه منو بستری کنین تیماریستان با توجه ب رفتارش و امکان اسیب رسوندن شما چ راهی رو پیشنهاد میکنید مشاوره و دکترهم نمیره فقط میگه تیمارستان

سلام با توجه به مشکل به برادر توصیه می کنم که یک مشاور روانپزشک مراجعه فرمایید و هرجا که دکتر روانپزشک گفت آن را انجام بدید و در صورت نیاز باشه و بستری انجام بدن

سلام کسی که قصد خودکشی داشته باشه تهدید نمی کنه حتما اون باری هم که قرص خورده کاری کرده که شما متوجه بشین واسه به کرسی نشوند ن حرفشون این کار و میکنن امیدوار م از مشاور کمک بگیرین

سلام برادر شما هم باید پیش روان پزشک برای دارو درمانی برود و هم پیش رواندرمانگر روانشناس برای دریافت خدمات روان درمانی همزمان با دارو درمانی . دارو سطح آرمانها را تنظیم می کند و روان درمانی باعث بهبود رفتارش میشه ولی طولانی مدته شاید دو تا سه سال طول بکشد .

خانومت و زندگیت رو دوست میداشتی، سعی میکردی مشکل رو حل کنی، نه هم بستر شخص دیگه ایی بشی.. نمیدونم این چه فرهنگیه ما داریم اگر خانوم شما با مرد دیگه ایی میخوابید رگ گردنت میشد چنین و چنان و باید سنگسار میشد، اما مردهای سرزمین من ، با پنهان شدن پشت اون قسمت از احکام که به نفع خودشونه هرکاری میکنن و انگار نه انگار‌.. انسان باش

این ناعداتی در حق زنهاست وقتی فاحشه ب زن گفته میشه با وجود این ک مردهاهم خطا کارند وقتی مرد خیانت میکنه کسی سنگ سارش نمیکنه ولی اگ زن اینجوری باشه سرشو میبرند مرد اگه خیانت کرد محبت کن ولی زن خیانت کرد حق داری سرشو ببری نمیدونم واقعا چی میشه گفت ب نطر من هنوزم دختران و زنهایی در دنیا هستند ک اینگونه زنده ب گور میشن با تفکرات اشتباه با یک طرفه بودن قانون بنطر من خوشبهال مجردها همون تااخر عمر مجرد بمونن بهتر از این ناعداتی هاست ک در حق زنها دخترها میشه

شما اگه زنتو دوس داشتی نمیرفتی دنبال این کارا فردی که تنوع طلب هسش درست نمیشه

تو ک گفتی هیچ حسی به زنت نداری و در اخر گفتی زنتو دوست داری

سلام آقا شما هر چقدر هم تو زنگیتون مشکل داشته باشید حق خیانت ب همسرتون رو ندارید…اقای حسن خودتون نوشتید که برای خیانت نکردن همسرتون باهاشون رابطه برقرار میکنید…این یعنی که میدونید چقدر خیانت سخته پس چرا خودتون این کار رو انجام میدید؟خودتون و همسرتون ب درک ب فکر طفل معصومی باشید که شما ب این دنیا دعوتشون کردید،فکر میکنید با این شرایط میتونید بچه تون رو درست تربیت کنید…خیر …نمیتونید…میدونید چقدر سخته برای یه بچه که بفهمه اولین مرد زندگیش ،پدرش یه خائن یه آدم ضعیفه که نمیتونه جلوی شهوته لعنتیشو بگیره…اقای حسن منتظر عواقب کار اشتباهتون باشید…من این… بیشتر بخوانید »

حتما باید به یه روان شناس مراجعه کنی بعد از این که تونستین زن های دیگه رو بذارین کنار با همسرتون برین روان شناس به نظر من بهتره بهش بگید اگرم طلاق خواست واقعا حق داره

سلام روزتون بخیر من دخترم ۲۱ سالمه .نزدیک دوساله که با پسری دوستم از همون اوایل رابطه من به ایشون علاقه پیدانکردم ولی همچنان رابطرو ادامه دادم چندباری میخواستم با بهونه تمومش کنم اما از ناراحتی عذاب وجدان نتونستم چون بهم گفت تنهاش بزارم حتما خودش رو میکشه ..و همینجور ادامه پیداکرد . آدم بدی نیست و بمن خیلی توجه میکنه اما هیچ حسی بهش ندارم خیلی اصرار به ازدواج داره و مدام تکرار میکنه که کی برای خواستگاری بیاد. از طرفی هم من خیلی سخت زندگی کردم تو نوجوانیم با ترک تحصیل شروع به سرکار رفتن کردم و قشر… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه و در این مورد به هیچ عنوان ما پیشنهاد نمی کنیم که از محیط خانواده با کلی هم مشکل دور بشید .و یک انتخاب اشتباه داشته باشید حتماً قبل از اینکه تصمیم به کاری بگیرید بهتره که با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید

سلام عزیزم سعی کن دیدتو نسبت بهش بازتر کنی که بتونی نقاط مثبتشو پیدا کنی به توجه هاتش توجه نشون بدی به محبت کردنش نصبت به خودت اونوقت میتونی بهش علاقمند بشی کم کم دو سال کم نیست! این سرچشمه میگیره از خودت ک نخواستی خوب ببینیش دیدت و بستی بهش..

سلام.اینکه شما گفتین خانومم رو دوست دارم و نمیخوام زندگیم خراب بشه،این خودش میتونه یه برد باشه و امید به اینکه حتما مشکلتون حل میشه! من برای اینکه فرمودین حسی به زنم ندارم و باهاش فقط بلاجبار سکس دارم از ترس خیانت،یه پیشنهادی براتون دارم،خصوصیات خوب خانومتون رو بنویسیدو هر روز بخونیدش،و از ته دلتون خدارو بخاطر داشتن چنین همسری شکر کنید! برای اینکه تکرار این کار خسته کننده نباشه روزی یک خصوصیت جدید خوب خانومتون رو اضافه کنید. بهش بگید خیلی دوسش دارید و پیام عاشقانه براش بگذارید؛مثلن کاغذی رو بردارین و مطلب و شعر عاشقانه براش بنویسید همراه… بیشتر بخوانید »

ببخشید دور از ادبه که اینطوری با صراحت و بی حاشیه بهتون بگم ولی این قدر بعد از خوندن این متن حالم بد شد که ناچار به بیانش هستم. به نظر من شما به بلوغ جنسی رسیدین ولی متاسفانه به بلوغ عقلی خیر! ودر سر شما چیزی به عنوان مغز وجود نداره و تمام شما رو اندام تناسلیتون کنترل میکنه! باعث تاسفه جوونایی که از هر لحاظ به بلوغ رسیدن و قادر به ایجاد رابطه توام با محبت برای همسران خود هستند به دلیل مشکلات اقتصادی نمیتونند ازدواج کنند بعد امثالی مثل شما… برای خودم متاسفم در نسلی زندگی میکنم… بیشتر بخوانید »

داداش من درکت میکنم ایراد از تو نیس خانومت باید بدونه تو چی میخوای تو سکس همونی که بقیه واست انجام میدن ولی خانومت اکراه داره از انجامش به نظر من راهش اینه رک و راست حستو بهش بگی من انجام دادم اونم قبول کرد و درست شد فقط شانس بیاری درک کنه وگرنه خودتو به هزارتا چیز متهم میکنه زیر بار هم نمیره مثل همین خانم هایی که کامنت گذاشتن برات.به این خانم های محترم هم میگم قبل اینکه زندگیتون خراب شه واسه خودتون قانون نزارین وگرنه اون خانم هایی که قبلا مثل شما بودن و الان زندگیشونو از… بیشتر بخوانید »

سلام به نظرتوت احترام میزارم .! اما شما از کجا میدونید که خانومش اکراه داره وبهش بی توجه در این مسئله ….؟ آخه اونی که تنوع طلبه دلیل نمیخوات زود از طرف مقابلش خسته میشه زن هم اگه ببینه مردش بهش بیتوجه سرد میشه …….با کلی احترام….

قسمت میدم به خدااوندی خدااا،جااان عزیزترین کست،برو پیش یه مشاوره وکمک بگیر،فقققط به بچه ات فکرکن،گناااه داره،آینده اش رو نااابووود نکن،اگررر نمیشه نمیتونی از همسرت جداشو اما تامینشون که آسیب نبینن،من شمارو قضاوت نمیکنم قاضی خداست،فقط برای شما وهمسرتون وفرزندتون آرزوی آرامش دارم

سلام من بیست ساله ازدواج کردم دو تا بچه دارم شوهرم یه مرد تنوع طلب بود اوایل فقط با شوخی و متلک اما بعد با عمل خیانت و الان هم مدتی هست که من و بچه هاش و ترک کرده و رفته هر روز با یکی به قول خودش عشق و حال من باید چکار کنم نه شکایتی فقط با خانوادش قطع رابطه کردم

دوست عزیز در رابطه با حق و حقوقتون باید به مشاور حقوقی مراجعه کنیو ، اما برای ترمیم رابطه میتونید به روانشناس خانواده مراجعه کنید تا دقیق تر موضوعتون بررسی بشه.

من ۸ساله با اقایی در ارتباطم که مثل شما تنوع طلبه و زن و دوتا بچه داره.من رو به هرکاری که فکرشو کنید وادار کرده.غیرقابل بیانه.ایشون بخاطر مخدر دچار جنون میشن و هرلحظه ممکنه هربلایی سر من و خانوادم بیارن .برا همین از ترس جون خانوادم و ابروشون باهاشم.دعا کنید بمیرم تا تموم شه

سلام خسته نباشید من امسال تعیین رشته کردم و رفتم تجربی ولی بعد یه مدت پشیمون شدم الانم خیلی توسط دیگران تحت فشارم دیگه نمیتونم تحمل کنم پدر و مادرمم میگن هر چی خودت میخوای چند تا دوست دارم که بیشتر من رو در معرض فشار قرار میدن مخصوصا یکی از اونها که هم تو خانواده اش مشکل داره و هم افسرده هست خیای تا حالا بهم ضرر رسونده امروزم مدرسه نرفتم حالا امروز تصمیمم رو برای رفتن به تجربی گرفتم میخوام درست برنامه ریزی کنم و ارتباطم رو با دنیای بیرون قطع کنم ولی متاسفانه نمیتونم موفق بشم چون… بیشتر بخوانید »

برای دست و پنجه نرم کردن با این مسایل حتما از یک روانشناس کمک بگیرید

دوست عزیز سلام ، خوشحالیم که به سلامت روان خودتون اهمیت میدین . پیشنهاد میشه به مشاور تحصیلی مراجعه کنید .

شما كه فقط مشاور توصيه ميكنيد شايد يكي پول نداره بره مساوره

ببینید دوست عزیزم توصیه‌های مشاوره ما در مواردی است که واقعاً راه حلی برای وجود یک حال خوب وجود نداشته باشد در این صورت ما فقط می‌گوییم که برای مشاور مثل چی مثل اینکه مثلاً دارویی توسط یک پزشک نیاز به تجویز داره اما پزشکان مطمئن نیست و این فرد و معاینه نکرده نمیتونه همینجوری براش دارویی تجویز بکن و ایشالله این کار را انجام بده ایشالا خوب شد که نیاز نداشته باشید ولی در مواردی که مسئله خاصی وجود ندارد یعنی در حقیقت مورد خاصی نیست که احتیاج به معاینه داشته باشه ما می‌بینیم که مورد خواست این مسئله… بیشتر بخوانید »

سلام بهزیستی شهرستانها مشاوره تلفنی رایگان دارند شما می تونید در شهر خودتون از این خدمات استفاده کنید و فقط هزینه تلفن براتون دارد .

موافقم

با سلام اگر شما علاقه و استعداد این رشته را در خودت می بینید دنبالش برو و سعی کن تحت فشار دیگران هیچ گاه کاری را انجام ندید . انسان موجودی اجتماعی است و باید با دیگران در ارتباط باشد ولی این به این معنا نیست که هر کاری را اونا می کنند منم باید همون کار را بکنم باهاشون باش تفریح کن ولی برای زندگی شخصیت اهداف و برنامه ها و علایق خودت را داشته باش و دنبال کن . انشالله که موفق باشید .

سلام چند وقتی هست ک بیکار شدم و خیلی فشار عصبی رومه خیلی جاها هم دنبال کار رفتم ولی پیدا نمیشه بخاطر همین همش با پدر ومادرم دعوا میکنم چیکار کنم واقعا حال روحیم بده کمکم کنید

سلام خودتون منشا حال بد خودتون رو میدونین کاری که نباید انجام بدین برون ریزی مشکل تون رو دیگران هست و کاری که باید انجام بدین پیدا کردن شغل مناسب.خوشحالم که به مشکل تون بینش دارید.

سلام وضعیت روحی شما قابل درکه و شرایط سختیه و هر کس دیگری هم به جای شما بود همین شرایط روحی را داشت . ولی شما برای آرام کردن خودتون می تونید در خانه ورزش کنید مثلا یوگا و یا پیاده روی … لرای اینکه از این فشار روحی بیاید بیرون و ذهنت برای این سوال که در شرایط الان با توجه به مهارتی و توانایهایی که دارید و امکانات چیکار می تونید بکنید باز میشه .

سلام خیلی خوابم کم شده چیکار کنم شبا اصلا نمیتونم بخوابم همش ب چیزای بیهوده فک میکنم چیکار کنم راهنمایی کنین

سلام به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید. منشا این علایم.مدت زمان بروز علایم و …. باید بررسی شود.

سلام . باید برسی بشه کم خواب یا از کی شروع شده . آیا پس از اتفاقی خاص بوده و آیا این فکرهای بیهوده مربوط به آن اتفاق خاص است ؟ …. حتما پیش روانشناس بروید .

قرص خواب بخور منم همینطوری بودم الان قرص میخورم زود میخوابم

سلام پسر 13ساله دارم اصلا حواش ب درس خوندن نیس بعد مدرسه هم همش با تبلتی ک براش خریدیم بازی میکنه چند باری هم قایمش کردم بهش ندادم ولی میدونم این راه حل درستی نیس میشه راهنمایین کنین مرسیییی

محدود سازی مثلا چند ساعات خاص در هر روز در یک ساعت مشخص شده پس از انجام تکالیف مدرسه و نهایتا مراجعه به یک متخصص کودک

سلام وقتتون بخیر مدت پیش با یک پسری در اینستاگرام اشنا شدم و بعد از مدتی اصرار کرد ک بخاستگاری بیاید من هم قبول کردم و با خانواده ام قرار گزاشتم ک اخر هفته ب خانه ما بیایند بعد مراسم همه چی خوب پیش رفت بعد دوهفته نامزدی فهمیدم ک به یه دختر دیگه پیام میده و با اون در ارتباط هستش ازش جدا شدم ولی هنوزم میاد میگه منو ببخش منم نمیتونم این فرصتو بهش بدم لطفا بگین در چنین مواقعی فرد باید چکاری انجام بده

با سلام دوست عزیز. شما می توانید انتخاب کنید که شخص مقابلتان را ببخشید یا نبخشید اما دقت کنید در صورتی که وی را بخشیدید بایستی تمام مسئولیت خیانت دوباره ایشان را بپذیرید چون شما از این موضوع آگاه شده اید. با توجه به این موضوع تصمیم بگیرید. آیا می توانید در صورت خیانت دوباره ایشان مسئولیت تصمیم را بر عهده بگیرید یا خیر؟

عزیزم اصلا این اشتباه نکن . کسی یک بار اونم اول رابطه که واسش کلی هیجان داره خیانت میکنه پس چند ساله که بگذره و از هیجان اولیه بیوفته بیشتر خیانت میکنه

کاملا موافقم

اميدوارم اسن اشتباهو نكرده باشي و بهش فرصت دوباره نداده باشي چون بدجور پشيمون ميشي

اشتباه نكن فرصت نده من دادم ولي زندگيم الان نابوده منم اويل نامزديم فهميدم هرروز حس ميكنم بهم خيانت ميكنه

سلام شما بایستی در انتخاب دقت بیشتری میگردید الان که ما در دوری هستیم که هر چقدر شما پاک نجیب باشی محیط و جامعه تحصیر گذار است ببخشید خیانت کردن از هر طرف یا طرفین مسئولیت همیشه از طرف خیانت کار نیست و شما بایستی خودتان را بسنجید و ببینید به عنوان یک زن یا عشق تمام خواست جنسی و روحی کلام فرد مقابل خود را تعمین کردیند چون انسان همیشه دنبال کم بود زندگی خود هست در اولین درج بعد از این که دیدین واقعا شما از هر لحاظ به عنوان شریک جنسی و زندگی واقعا نیاز فرد مقابلتان… بیشتر بخوانید »

سلام چند وقتیه ک عروسی کردم ولی مدام اختلاف داریم با همسرم کوچک ترین چیز ها بینمون تبدیل ب دعوا مشه چجوری مشکلمونو حل کنیم

حتما به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.

سلام خیلی اعتماد بنفسم پایینه اصلا نمیتونم مهمونی های شلوغ یا عروسی برم همش استرس میگرم لطفا راهنمایین کنین چون این موضوع خیلی داره ازارم میده

سلام بنظر می آید که شما درگیر ویژگی های هراس اجتماعی اجتماعی باشید.باید مشکل شما دقیق تر بررسی شود.چیز شایعی است و به مرور زمان با تمرین و تکرار و در موارد حاد با دارودرمانی درست میشود.به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید.

ما اگه میتونیسم که از شما مشورت ننیخواستیم که همش میگین برین نشاوره

در مورد مسایلی که بدون مراجعه تشخیص علت یابی و راه حل و بررسی اون ها احتیاج است و این مسئله زمان بر است یک کامنت و یک جواب نمیتونم جوابگو باشه

سلام من کاکولد هستم یعنى دوست دارم ارتباط جنسی همسرم رو با مردان دیگه ببینم، اما خانمم اجازه نمیده ولی به اصرار من همسرم اجازه میده ازش عکس برهنه بگیرم برای اشتراک گذاری با مردان دیگه البته بدون چهره، از اینکه مردان دیگه بدن لخت همسرمو ببینن لذت میبرم و این موضوع باعث اختلافات زیادی بین ما شده چه طورى این حسو در خودم کمرنگ کنم؟

سلام حتما به یک مشاور متخصص سلامت خانواده و جنسی مراجعه کنید.این حالت شما مناسب نیست

یا ابببببر فضللللللل😨😨😨

سلام من 5ماه پیش با یه آقا پسر24 دوست شدم دو هفته پیش گفت میخواد چند روز منو تنها بزاره منم بهشون توهین کردم ايشون منو از تلگرام بلاک کرد چیکارکنم برگرده به رابطه‌ بامن لطفا کمکم کنید ?

سلام دوست عزیز در رابطه با تنها گذاشتن شما خب مسلما هیچ کس دوست نداره تنها گذاشته بشه اما در رابطه با توهین کردن هم همین صادق مهارت کنترل خشم را همه انسان های کره زمین نیاز دارند یاد بگیرند،حتی خود روانشناسان. این هم بدرد شما میخوره هم بدرد شریک عاطفی رابطه شما. اگر شما را دوست داشته باشد احتمال دارد که برگردد،بداخلاقی سم رابطه است مخصوصا از طرف زنان در ارتباط با مردان.مرد شما نمیتواند به شما احساس داشته باشد.

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

ارسالی توسط nashenas در دسته بندی روانشناسی افسردگی | 12 پاسخ

سلام با عرض خسته نباشید..من ی دختر 16 سالم ک از ی سال پیش افسردگی اومده سراغم و تا الان حس میکنم بجای بهتر شدن،بدتر شدم… از این حال خودم خسته شدم.حتی باعث میشه تمرکزی روی درس نداشته باشم کاملا بی حوصله ام .. انسان دوست داره بزرگ شه تجربه کنه تلاش کنه و به هدف برسه و از اون هم فراتر بره…. ولی من هیچ انگیزه ای برای نفس کشیدن ندارم! خیلیا میگن مگه ی دختر تو سن تو از زندگی چی میفهمه ک افسرده هم باشه.خب مسلمه ک همه چی تو ظاهر ادم نیس…. میشه کمکم کنین

سلام ی دختر ۱۴-۱۵ساله هستم که خیلی مشکل تو زندگی هس ولی الان یک ماه مشکلات زندگی بیشتر شده و فوران کرده همه بهم میگن اخه دختر جون مگه چند سالته الکی فاز برداشتی ولی من همگی رو میفهمم و اصلا حال خوبی ندارم در حدی که زیر نظر دکتری ولی هیچی از دکتر نمیفهمم کسی نمیتونه کمکم کنه

می خواهیم بگوییم چطور می شود با یک ذهن منظم قدم به قدم برای حل مشکل ها جلو رفت. مهارتی که روان شناس ها به آن می گویند حل مساله. برای حل مسائلتان لازم است از این پنج تا گام بگذرید.
«می خوام تغییر رشته بدم اما نمی دونم این کار درسته یا نه»، «یه درس افتاده دارم، نمی دونم باهاش چه کار کنم». «با برادرم مشکل دارم، نمی تونم حرفاشو بفهمم»، «جدیدا حس می کنم خیلی مضطربم و اضطرابم داره داغونم می کنه»، «تو محل کار با رئیسم به مشکل خوردم»، «می خوام کارمو عوض کنم ولی نمی دونم چطور» همه این جمله ها در واقع مشکلات ریز و درشتی هستند که ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیایند.
راستش را بخواهید، زندگی همه اش مشکل است. از طرف دیگر به قول کارل پور «زندگی سراسر حل مساله است». نمی خواهیم راه حل همه مشکل هایی که گفتیم را ردیف کنیم اما می خواهیم بگوییم چطور می شود با یک ذهن منظم قدم به قدم برای حل مشکل ها جلو رفت. مهارتی که روان شناس ها به آن می گویند حل مساله. برای حل مسائلتان لازم است از این پنج تا گام بگذرید.
● گام اول
مهمترین مشکلات را انتخاب کن!
برای اینکه بتوانید مهمترین مشکلات زندگی فعلی تان را انتخاب کنید باید قبلش یک فهرست از مشکلاتتان بنویسید. راستش بعضی ها حتی از این کار هم میترسند و می گویندنکندلیستم طولانی شود و خودمبفهمم که چقدر مشکل دارم! از این طولانی شدن نترسید. مشکلاتتان را که نوشتید، یک جدول «دامنه شدت مشکلات» رسم کنید. از اسمش معلوم است چه جور جدولی است دیگر!
شما باید از یک تا ده به مشکلاتتان «نمره شدت» بدهید. شدیدترین مشکلات آنها هستندکه تعادل روان شناختی شما را به هم زده اند ودر حوزه های بیشتری از زندگی شما اختلال ایجاد کرده اند. مثلا مشکلی مثل اخراج شدن از دانشگاه هم عزت نفس شما را پایین می آورد، هم آینده ذهنی شما را خراب می کند و هم باعث می شودشما از محیط حمایت کننده ای که به آن عادت کرده بودید دور شوید.
اینگونه مشکلات نمره های بالاتری می گیرند اما مشکلات کوچکتر معمولا فراگیرتر هستند و فعلا از درجه اهمیت کمتری برخوردارند. مثلا نوسانات کوچک در نمره های پایان ترم. مشکلاتی که ضروری هستند یعنی اگر تا یک زمان مشخص حل نشوند باعث مشکلات دیگر می شوند، نمره بالاتری می گیرند. حالا مهمترین مشکلتان را انتخاب کنید و بروید به مرحله بعد.
مثلا: فکر کنید که همزمان هم مادر شما مریضی حادی گرفته است و باید او را بستری کنید، هم شب یکی از امتحان های پایان ترم است و باید درس بخوانید، هم دختر خاله – یا حالا گیر ندهید پسر خاله (!) – تان دلش گرفته و می خواهد با شما درد دل کند وهم یک کار اداری عقب افتاده دارید که بهتر است فردا انجامش دهید. به نظرتان کداممشکل اولویت بالاتری دارد؟ (۲ نمره!)
● گام ۲
مشکلات را تعریف کن!
مشکلات کاری، مشکلات حقوقی، مشکلات تحصیلی، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، مشکلات خانوادگی، شاید این عبارت ها به درد تقسیم بندی های خسته کننده همایش های اداری بخورد اما وقتی آدم خودش است و خودش«من مشکل تحصیلی دارم» هیچ به دردش نمی خورد. چون این جمله آنقدر کلی است که چیز خاصی درباره مشکل ما حتی به خود ما نمی گوید اما اگر به جای این جمله مبهم مشکلتان را دقیق و با جزییات تعریف کنید تکلیفتان با خودتان معلومتر است.
مثلا: این جمله یک مشکل دقیق تحصیلی است: «نمره درس «زبان عمومی» این ترم من برای دومین بار زیر ۱۰ شده و چون این درس پیش نیاز زبان تخصصی است، من نمی توانم ترم آینده با همکلاسی های خودم زبان تخصصی را بگذرانم.»
● گام ۳
راه حل ها را ردیف کن
حالا وقت رفتن به مرحله راه حل هاست. برای مشکلتان هر راه حلی که به ذهنتان می رسد را بنویسید. مهم نیست که این راه حل ها خنده دار یا غیرمنطقی باشند. در این مرحله تعداد راه حل ها مهم است و نه کیفیت آنها. برای زیاد شدن تعداد این راه حل ها می توانید از چند رفیق شفیق، یا متخصص مشکلتان، یا اینترنت، یا کسانی که در مشکلتان تجربه داشته اند و خلاصه هر منبع راه حل دهی استفاده کنید. این مرحله اسمش «بارش فکری» است و تا می توانید باید ببارید تا لیست تان طولانی تر و طولانی تر شود.
مثلا: برای مشکلی مثل افتادن یک درس تخصصی در آخرین ترم تحصیلی لیست زیر می تواند حاصل یک بارش فکری جانانه باشد:
معرفی به استاد گرفتن همان درس در ترم آینده
التماس به استاد برای دادن نمره
بالکل بی خیال شدن تحصیلات
لابی زدن با یکی از بچه های درسخوان استاد خوشحال کن برای واسطه شدن
اعتراض قانونی به نمره
گرفتن درس به صورت مهمان در یک دانشگاه دیگر
گرفتن درس به صورت کاملا معمولی در ترمآینده
● گام ۴
عیب و حسن راه حل ها را بنویس؟
حالا شما هستید و یک لیست طولانی راه حل. هیچ کدام از راه حل ها را خط نزنید. یک جدول سه ستونی بکش. توی ستون اولش راه حل ها را بنویس و ستون های بعدی را بگذار برای عیب و حسن هر کدام از این راه حل ها. یادتان باشد که دقیق در مورد هر کدام از راه حل ها فکر کنید و ببینید برای شما، خود شما، چه عیب و چه حسنی دارد. یادتان باشد که امکانات شما – چه امکان مالی، چه امکان روانی – مثل هوش شما، استقامت شما، ریسک پذیری شما و … – با امکانات دیگران فرق دارد. پس بر اساس داشته های خودتان برای هر کدام از راه حل ها عیب و حسن بنویسید.
مثلا: برای راه حل هایی که در مرحله قبل آمد می توانید یک جدول عیب و حسن بکشید. مثلا حسن التماس کردن به استاد می تواند این باشد که احتمال دارد استاد دلش برایتان بسوزد ونمره بدهدو شما فارغ التحصیل شوید اما عیبش این است که هم ممکن است سنگ روی یخ شوید و هم التماس کردن عزت نفستان را پایین می آورد. یا حسن معرفی به استاد گرفتن این است که لازم نیست بروید سر کلاس ها اما عیبش این است که به هر حال فارغ التحصیل شدنتان یک ترم بیشتر طول می کشد.
● گام ۵
به عیب وحسن ها نمره بدهید
ساده ترین کار برای نمره گذاری این است که تعداد بدی ها و خوبی های هر راه حل را با هم مقایسه کنید اما روش بهتر آن است که برای هر کدام از عیب ها و حسن ها ضریب در نظر بگیرید. یعنی ممکن است برای شما یک عیب، خیلی عیب بزرگی باشد و یک حسن، خیلی حسن کوچکی.
پس می توانید ضریب بگذارید و از ۱+ تا ۳+ برای حسن ها و از ۱ تا ۳ برای عیب ها در نظر بگیرید. حالا برای هر کدام از راه حل ها، نمره های مشخص مثبت و منفی دارید. این نمره ها را با هم جمع بزنید و ببینید که بهترین نمره مال کدام راه حل است. جمع زدن منفی و مثبت با هم را که بلدید؟ به همه راه حل ها نمره بدهید و آنها را اولویت بندی کنید.
مثلا: برای همان مثال مرحله ۳ و راه حل التماس کردن به استاد «کم شدن عزت نفس» برای یک نفر ۳ نمره منفی دارد و برای یک نفر دیگر فقط ۱ نمره منهفی. از طرف دیگر احتمال قبول کردناستاد و فارغ التحصیل شدن هم برای یک نفر ۳ نمره مثبت دارد و برای یک نفر دیگر ممکن است ارزش مثبت کمتری داشته باشد. حالا فکر کنید که هم احتمال سنگ روی یخ شدن و هم پایین آمدن عزت نفس ۳ نمره منفی و احتمال قبول کردن استاد هم ۳ نمره مثبت بلگیرد، حاصل جمع ۳ نمره منفی است و باید ببینید که در جدول اولویت بندی کجا قرار می گیرد.
● گام ۶
حل ها را عملی کن!
خیلی اتفاق ها هستند که ما موقع نمره دادن یا نوشتن راه حل ها به آنها فکر نکرده ایم. این اتفاق ها در عمل می افتند و در واقع محک واقعی راه حل های ما هستند. برای همین اگر راه حل اولویت ۱ را به کار بردید و دیدید در عمل جواب نمی دهد، می توانید به راحتی راه حل شماره دو را انتخاب کنید و به همین ترتیب.
یادتان باشد که بعضی از راه حل ها را می شود با هم ترکیب کرد و بعضی ها را می توان پشت سر هم به کار برد. مثلا هم می شود اعتراض گذاشت و هم التماس کرد تازه اگر اینها نشد معرفی به استاد گرفت. سعی کنید راه حل ها را با حوصله و انرژی پیش ببرید. به هر حال تلاش خود شما هم بخشی از واقعیت است دیگر.
مثلا: فکر کنید که گرفتن درس به صورت مهمان بالاترین نمره را در جدول اولویت بندی شما گرفته است. احتمالا شما به میزان سخت گیری استادی که در دانشگاه میزبان آن درس را تدریس می کند، جو کلاس و حتی قوانین خاص داخلی دانشگاه مهمانفکر نکرده اید. چیزهایی که در عمل پیش می آید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

منم مث توعم ۱۵ سالمه و دارم نابود میشم
البته برای خالی کردن خودم دست به کارایی میزنم ک اصلا فکر نمیکردم به این سمت برم یکیش سیگار کشیدن یکیش با تیغ خط میندازم رو دستم(خیلی حالمو خوب میکنه همینکه خون میزنه بیرون حالم خوب میشه)

همه فکر میکنن خیلی ساکت و مودبم ولی بعضی وقتا انقدر با بقیه دعوا میکنم ک حتی به کتک کاری میرسه مثلا اگ یه پسر مزاحم شه تا حد مرگ فحش میدم اگه ادم نشد میزنمش…
شاید بگید یه دختر نباید این کارا رو بکنه ولی من دیگه کارم ازینا گذشته

با سلام خدمت شما
واقعیت این است که بعضی حالات شبیه به افسردگی مختص گروه نوجوانان و به ویژه نوجوانی که خلاقیت داشته باشد وجود دارد . و این دوره گذرا است و با افسردگی متفاوت است . لذا باید جهت تشخیص این مسئله نزد روانشناس رفته تا معین شود که آیا شما افسردگی دارید و یا در حال گذراندن دوره خاصی از تحول روانی – عاطفی خود می باشید که با تشخیص درست بتواند شما را به درستی راهنمایی کند برای هر دو مشکل راه حل مختص به خود وجود دارد افسردگی درمان خودش را دارد و گذر از دوره هم با مجموعه آموزش هایی تسهیل می شود. در این زمینه روانشناسان کانون مشاوران ایران می توانند۲۲۳۵۴۲۸۲ کمکتان کنند در ادامه مقاله ای که علائم افسردگی را اورده شده که بهتر است مطالعه فرمائید نشانه‌های رایج افسردگی نوجوانان

تغییر در عادت‌های غذایی و برنامه ی خواب (خوردن و خوابیدن بسیار زیاد یا بسیار کم)
تغییرات قابل توجه در وزن (افزایش یا کاهش)
بی علاقگی نوجوان به حضور در مدرسه یا کاهش کارایی در مدرسه
گوشه‌گیری، کناره گیری از دوستان یا اعضای خانواده
بروز عصبانیت / طغیان ناگهانی
بی قراری یا اضطراب عمومی
واکنش‌ تند دربرابر انتقاد، حتی انتقاد سازنده
خود پسندی یا خطاکاری
مشکلات غیرمعمول با مراجع قدرت
بی‌علاقگی و خودداری از شرکت در تفریحات و سرگرمی هایی که پیش از این، به آن ها علاقه مند بوده‌اند
دودلی، عدم تمرکز، فراموشکاری
احساس بی‌ارزشی و گناه
شکایت های پی درپی از بیماری درعین سلامت کامل جسمی
نداشتن انگیزه و اشتیاق برای زندگی روزمره
استفاده از مواد مخدر / الکل
فکر کردن به خودکشی یا بیان آن

علل افسردگی
دلایل فراوانی برای بروز افسردگی در نوجوانان وجود دارند. معمول‌ترین این دلایل عبارت ا ند از:

یک اتفاق ناگوار مهم در زندگی همچون مرگ یکی از اعضای خانواده یادوست نزدیک، جدایی والدین، برهم‌خوردن رابطه با دوستی از جنس مخالف، انتقال به مدرسه یا محله ی جدید.
بی توجهی به نیازهای عاطفی / فیزیکی، جدا شدن از یک پشتیبان مهم در زندگی، بدرفتاری دیگران، پایمال شدن عزت نفس.
تغییرات فراوانی که در زمان بسیار کوتاهی رخ دهند، می‌توانند سبب افسردگی شوند. برای بعضی از نوجوانان، حتی یک تغییر بزرگ در یک مرحله از زندگی می تواند به افسردگی بیانجامد.
فشار روانی، به ویژه هنگامی که نوجوان حمایت عاطفی اندکی ازسوی والدین، دیگر اعضای خانواده یا دوستان دریافت می کند.
رخدادهای ناگوار پیشین یا تجربیاتی مانند سو‌ء استفاده ی جنسی، سوء استفاده‌های عمومی، و تجربه‌های ناگوار دیگری که در کودکی روی داده‌اند و در سال‌های نوجوانی دوباره یادآوری می شوند. بسیاری از کودکان می‌توانند این گونه رویدادها را به موقع درک کنند، اما آن ها را به خاطر می‌سپارند. با افزایش سن، این اتفاقات و تجربیات، روشن‌تر می شوند و معانی جدیدی پیدا می کنند.
تغییرات مربوط به بلوغ، احساساتی را سبب می شوند که زیرشاخه ی افسردگی به شمار می آیند.
مصرف مواد مخدر یا مواد دیگری از این دست، می تواند سبب تغییراتی در فرایندهای شیمیایی مغز شود که در بسیاری موارد سبب انواعی از افسردگی می شوند.
برخی براین باورند که بعضی از مشکلات پزشکی مثل کم‌کاری تیروئید، بر کارکرد هورمون‌ها و توازن روحیات افراد تاثیرمی گذارند.دردهای فیزیکی مزمن نیز می توانند سبب افسردگی شوند. در بسیاری از موارد، افسردگی‌هایی که به علت مشکلات پزشکی به وجود می آیند، پس از درمان ، از بین می‌روند.
افسردگی یک اختلال ژنتیک است و نوجوانانی که اعضای خانواده‌شان به افسردگی دچارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

آمار و داده‌های موجود
افسردگی، معمول‌ترین اختلال یا بیماری روانی در میان نوجوانان و بزرگسالان است. آمار زیر نشان می‌دهد، توجه به این مسئله تاچه اندازه مهم و ضروری است:

در حدود ۲۰ درصد افراد، افسردگی را در نوجوانی تجربه می کنند.
در ۱۰ تا ۱۵ درصد نوجوانان، نشانه‌های افسردگی پیوسته بروز می‌کند.
حدود ۵ درصد نوجوانان، به طور دائم دچار افسردگی شدید هستند.
حدود ۸.۳ درصد نوجوانان، دست کم یک سال افسردگی را تجربه می کنند.
بسیاری از نوجوانان، بیش از یک بار دچار افسردگی می شوند. ۲۰ تا ۴۰ درصد آن ها، بیش از یک بار در دو سال پیاپی به افسردگی دچارمی شوند و ۷۰ درصد هم قبل از رسیدن به بزرگسالی بیش از یکبار افسرده می شوند. دوره‌های افسردگی نوجوانان معمولا ۸ ماه طول می کشد.
دیستیمیا (افسرده‌خویی)، نوعی افسردگی خفیف ولی بلند مدت، ۲ درصد نوجوانان را آزار می دهد و کم و بیش همین تعداد از نوجوانان در سال‌های آخر نوجوانی به اختلال دوقطبی دچار می شوند. ۱۵ درصد نوجوانان افسرده، سرانجام به اختلال دوقطبی مبتلا می‌شوند.
درصداندکی از نوجوانان نیز به افسردگی فصلی گرفتار می شوند که معمولا در ماه های زمستان در مناطق سردسیر رخ می دهد.
۳۰ درصد نوجوانانی که به افسردگی دچار می شوند، مشکلات بسیاری هم در مورد مصرف موادمخدر پیدا می‌کنند.
کمتر از ۳۳ درصد نوجوانانی که به افسردگی دچار می شوند ، تحت درمان قرار می گیرند .

اضطراب در نوجوانان
اضطراب خویشاوند افسردگی، افراد را در همه ی گروه های سنی می‌آزارد و می‌تواند به ویژه برای نوجوانان زیان‌بخش باشد. کاملا معمولی و حتی رایج است که افراد، اضطراب را تجربه کنند؛ مخصوصا در دوره‌های پرتنش زندگی، مانند پیش از یک آزمون یا ملاقات‌های مهم. برای بسیاری، این اضطراب سودمند است، چون سبب ایجاد انگیزه در آن ها می‌شود تا مطالعه ی بیشتری انجام دهند یا رفتار بهتری داشته باشند. اما برای افراد فراوان دیگری، اضطراب، بیش از دوره‌های پرتنش استاندارد است. تنش‌های گاه و بی گاه سبب نگرانی نمی شود و حتی می‌تواند برای سلامتی سودمند باشد، اما بسیاری از افراد به طور پیوسته اضطراب را تجربه می کنند. مردم، به ویژه نوجوانانی که از اضطراب رنج می‌برند، درمی‌یابندکه درزندگی روزمره ی آن ها ممکن است مشکلاتی همانند ترس‌ها یا نگرانی‌های طولانی مدت پیش آید.
اضطراب، مهلک نیست، اما می تواند توانایی افراد برای کارکرد معمول در زندگی روزمره را با مشکل جدی روبه رو کند. احساس ترس و نگرانی شدید، به کم‌خوابی می انجامد و خواب سالم و کافی را برای افراد بسیار مشکل می‌کند. اضطراب می تواند سبب سردرد، درد معده و حتی حالت تهوع شود. به علاوه ،تنش می تواند سبب از دست دادن اشتها شود یا تغذیه ی افراد را دچار مشکل کند. یکی از دشوارترین جنبه‌های اضطراب برای دانش‌آموزان، دشواری در تمرکز است. هنگامی که فردی نگران مسئله‌ای است، درذهن وی به طور پیوسته افکار آزاردهنده‌ای راه می یابد و این مسئله، از تمرکز نوجوان بر تکالیف مدرسه و دیگر مسائلی که نیاز به تمرکز ذهنی دارند به میزان قابل توجهی می‌کاهد. این تاثیرات اضطراب، می تواند زندگی روزانه ی نوجوانان را مختل سازد و آن ها را از آرامش و لذت زندگی محروم کند.
اگرچه به نظر می رسد اضطراب یک علت واحد ندارد، اماروشن شده است اضطراب می تواند در خانواده منتقل شود. این واقعیت نشان می‌دهد که ممکن است اضطراب عامل ژنتیک یا ارثی داشته باشد. اگر یکی از اعضای خانواده‌تان به اضطراب دچار است، به این معنا نیست که شما نیز مضطرب خواهید شد. اگرچه احتمال ابتلای افرادی که اعضای خانواده‌شان اضطراب دارند، بسیار بالاست.
انتقال‌دهنده‌های عصبی درون مغز روحیات انسان را تنظیم می کنند، در نتیجه، عدم تعادل در این انتقال‌دهنده‌ها می تواند سبب تغییر روحیات شود. اختلال در این انتقال‌دهنده‌ها سروتونین (serotonin) نامیده می شود و عامل اضطراب است. جالب توجه آنکه، اختلال سروتونین در مغز مستقیما به افسردگی مربوط است. به همین دلیل، داروهای SSRI، معمولا به عنوان داروهای ضد افسردگی شناخته می شوند و برای درمان اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند. دارو می‌تواند به میزان زیادی این احساسات نامطلوب را آزاد کند،اما همیشه کارآمدترین نوع درمان نیست.
افزون بر دارو، درمان‌های اضطراب شامل درمان‌های شناختی – رفتاری، انواع دیگر گفتاردرمانی، و استراحت و تمدد اعصاب و بیوفیدبک برای کنترل تنش های ماهیچه‌ای هستند. گفتاردرمانی می تواند کارآمدترین درمان برای نوجوانان باشد، چون در این نوع درمان آن ها به بحث در باره ی احساسات شان با کارشناس بهداشت روانی می پردازند. بسیاری از نوجوانان، صحبت در مورد تنش و اضطرابی راکه با آن دست وپنجه نرم می کنند بسیار سودمند می یابند. در نوع خاصی از گفتاردرمانی که درمان شناختی – رفتاری نامیده می شود، نوجوانان برخی از ترس‌های خود را فراموش می کنند. این روش‌های درمانی، راه های جدیدی را به افراد می آموزند تا بر ترس‌ و اضطراب خود چیره شوند و با احساسات شان درست برخورد کنند.

سلام من مردی ۴۵ساله و کارمند بانک هستم.از هیچی توی این دنیا حوشم نمیاد و هیچی خوشحالم نمیکنه. آدم منزوی هستم. به نظر شما دلیلش چیه؟ ازدواج هم نگردم

اتوبوس احساس شادی بدبین بودن دلایل شاد نبودن دلایلی که باعثمی شوند شما شاد نباشید راه حل برای شاد بودن سخت گرفتن زندگی شاد بودن شادی و خوشحالی علت شاد نبودن علت شاد نبودن افراد لبخند مقایسه با دیگران نکات ارزشمند نگران بودن چهره غمگین کیفیت زندگی کینه توزی

نگاهی به اطراف خود بیندازید. چند نفر از افراد دور و بر شما، شاد نیستند؟ چند نفر از آن‌ها لبخند بر لب دارند و واقعاً شاد هستند؟ کجای راه را اشتباه رفته‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم؟

من در محله ای بزرگ شدم که در آن هر روز صبح انسان‌ها با چهره ای غمگین از خانه های خود بیرون می آمدند و به سمت ایستگاه اتوبوس می‌رفتند. در ایستگاه به راحتی می‌توانستید جمع زیادی از این افراد را ببینید. بودن در کنار این افراد به من نکات ارزشمندی را آموخت. آموختم که چرا مردم شاد نیستند.

علت شاد نبودن افراد

۱. نگران بودن

مادر، با چهره ای درهم روی صندلی نشسته است و نگران امتحان آخر هفتهٔ پسرش است. این امتحان تعیین می‌کند آیا پسرش به یک مدرسهٔ خوب خواهد رفت یا خیر. او همچنین در فکر این است که به محله ای که نزدیک مدرسهٔ پسرش است نقل مکان کنند. او در فکر این است که نکند پسرش با دوستان بدی قاطی شود و کار سطح پایینی گیرش بیاید.
مارک تواین یک‌بار گفت “من سن زیادی دارم و بسیاری از مشکلات بزرگ را می‌شناسم، اما اکثر آن‌ها هیچ گاه اتفاق نمی‌افتند”. وقتی شما نگران هستید، یک تصور غیر واقعی از آینده را در ذهن خود ایجاد می‌کنید؛ و اعتقاد به این تصور، موجب ایجاد احساس منفی در شما می‌شود. به عبارت ساده تر، شما بدون هیچ دلیل قابل قبولی، خودتان را از آینده می‌ترسانید.

راه حل:

شاد باشید، نگرانی را رها کنید. نگرانی برای شما هیچ سودی ندارد. اگر برای مشکل شما هیچ راه حلی وجود ندارد، نگرانی هم کمکی نمی‌کند. اگر راه حلی برای مشکل وجود دارد، پس باید با تمام قدرت به سمت آن بروید.

۲. کینه‌توزی

یک دانش آموز دبیرستانی در اتوبوس ایستاده است. یک دستش به میله و دست دیگرش به موبایلش است. با خشم دندان‌هایش را به هم می سایید. دوست او یک ویدئوی خجالت آور از او را در فیس‌بوک منتشر کرده است. او در فکر انتقام گرفتن از او است.
شما چقدر کینه‌توز هستید؟
با اعضای فامیل؟ با دوستان؟ با افراد دیگر؟
زمانی که شما کینه‌توزی می‌کنید، تنها فردی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد خود شمایید. طرف مقابل شما معمولاً به هیچ وجه در جریان نیست که شما چه نفرتی از او دارید و یا چه بلایی می‌خواهید سر او بیاورید. در این وضعیت شما عصبانی، غمگین و ناراحت هستید، طوری که این ذهنیت منفی کل ذهنیت شما را، منفی می‌کند. در این حال شما واقعاً چه چیزی بدست می‌آورید؟

راه حل:

ببخش و فراموش کن. به یاد داشته باشید که اگر این قضیه را فراموش نکنید، شما آن فرد را واقعاً نبخشیده اید. هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. چون وقتی شما به کسی اجازه داده‌اید تا شما را عصبانی کند، کنترل خود را به دست او داده‌اید(مورد شمارهٔ ۲) با این کار شما بسیار شاد تر خواهید بود.

۳. داشتن قوانین بی مورد شخصی

زن ناگهان بر سر زنی دیگری فریاد کشید فقط به این دلیل که نگذاشت آن زن اول از اتوبوس پیاده شود و بعد وی سوار شود. با این مشاجره مشخص است که هر دو زن با ناراحتی ایستگاه را ترک کردنند.
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه خوشحال نباشید(!) این باور است که همهٔ اطرافیان شما باید بر طبق قوانین شما رفتار کنند. آخرین باری که عصبانی شدید را به خاطر بیاورید. آیا دلیل عصبانیت شما این نبود که کسی یکی از قوانین شما را زیر سؤال برده بود؟

راه حل:

به خاطر داشته باشید که قوانین شما فقط مخصوص خود شماست، دیگران مجبور نیستند با آن قوانین زندگی کنند. اینکه در قانون شخصی شما این‌گونه است که اول باید افراد از اتوبوس پیاده شوند و بعد مسافران سوار شوند دلیل بر این نیست که شخص دیگر هم این گونه فکر کند. قبول کنید که قوانین و استاندارد های شما ربطی به دیگران ندارد.

۴. مقایسه با دیگران

مهندس جوانی در ایستگاه مترو ایستاده بود و عمیقاً در فکر فرو رفته بود. از چهره‌اش می‌شد فهمید که از مسئله ای ناراحت است. ساعتی قبل دوستان دانشگاهی‌اش را دیده بود. آنها پیشرفته خوبی در زمینهٔ شغلی داشتند و به سرعت در حال پیشرفت بودند. او به زندگی خود فکر می‌کند و از خود می‌پرسد کجای راه را اشتباه رفته است.
مقایسهٔ خود با دیگران در صورتی که شما اعتماد به نفس بالایی داشته باشید می‌تواند در شما ایجاد انگیزهٔ قوی بکند، اما متأسفانه بیشتر انسان‌ها این توانایی را ندارند و در نهایت پس از مقایسه دچار نا‌امیدی و احساس حقارت می‌شوند. دلیل این مشکل هم اینجاست که اکثراً در هنگام مقایسه ما فقط خود را با یکی از ویژگی‌های فرد دیگر مقایسه می‌کنیم و اغلب با بهترین ویژگی آن فرد.

راه حل:

از مقایسهٔ خود با دیگران دست بکشید. اگر می‌خواهید با کسی خود را مقایسه کنید، با خودتان مقایسه کنید. آیا امروز از دیروز بهتر بوده‌اید؟ اگر می‌خواهید خود را با دیگران مقایسه کنید، در تمام جنبه های زندگی مقایسه کنید و نه فقط در یک ویژگی.

۵. زندگی را برای خود سخت می‌کنید

کارآفرینی در گوشه ای از اتوبوس نشسته بود و به رشد کسب و کار خود فکر می‌کرد. او تلاش بسیاری انجام داده بود تا همه چیز درست پیش برود اما رشد کسب و کار او کند بود. او از پیشرفت کارش ناامید شده بود.
«زمانی من خوشحالم که ۱۰ میلیارد تومان پول داشته باشم» یا «من زمانی خوشحال می‌شوم که غذای خوشمزه ای امشب درست کنم» کدامیک از این دو شانس بیشتری برای خوشحالی دارند؟ من در مورد پولداری و یا بی پولی صحبت نمی‌کنم، من در مورد انتظار شما برای خوشحالی صحبت می‌کنم. شادی و خوشحالی را خود شما ایجاد می‌کنید. بسیاری از ما زندگی را برای خود بیش از حد سخت می‌کنیم.

راه حل:

چرا رسیدن به هدف را برای خود سخت می‌کنید؟ تعریف خود را از موفقیت بگویید و کاری کنید که هر روز به قسمتی از آن برسید. زندگی کوتاه است پس وقت خود را بر سر چیزی بگذارید که از آن لذت می‌برید. مادامی که کاری را که دوست داریم انجام بدهیم موفق هستیم.

۶. بدبین بودن

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

زن: طلاها را در خانه بزاریم؟
مرد: نه ممکن است دزد بیاید.
زن: باشه پس همراه خود ببریم مسافرت؟
مرد: نه ممکن است گم شود.
زن: می‌خواهی آن‌ها را در بانک بگذاریم؟
مرد نه ممکن است زلزله بیاید و بانک خراب شود.
زن … و این داستان ادامه دارد.
خیلی ساده است، زمانی که ما عمیقاً در فکر چیزی هستیم و یا بر آن تمرکز می‌کنیم، بیشتر آن را می‌بینیم. اگر بخواهیم یک ماشین ۲۰۶ سفید بخریم، خیلی زود متوجه می‌شویم که اکثر ماشین‌هایی که می‌بینید ۲۰۶ سفید است.
این همان چیزی است که در زمان بد بینی برای شما اتفاق می‌افتد. اگر شما فکر می‌کنید بد شانس هستید، در حال جذب این بد شانسی هستید. شاد بودن در حالی که تفکرات شما منفی است بسیار سخت هست.

راه حل:

نیمهٔ پر لیوان را ببینید. خوش بین باشید. حس شوخ طبعی بسیار به شما در خوش بینی کمک می‌کند. اتفاقات خوبی که برای شما می‌افتد را ثبت کنید؛ و به خود بگویید «عالی است. همیشه اتفاقات خوب برای من می‌افتد.».

این ۶دلیل اصلی بود که موجب می‌شوند شما شاد نباشید. البته همراه با ۷ راه حل کوچک برای آن‌ها.
شادی و خوشحالی اهمیت زیادی دارد.
شادی کیفیت زندگی شما را بالا می‌برد.
این حق شماست که کیفیت زندگی‌تان بالا باشد.
اگر شاد نیستید، کدامیک از دلایل بالا موجب این حالت در شما شده است؟
اگر شاد هستید، چگونه به آن رسیدهاید؟ برای شادی چه راه های دیگری شما پیشنهاد میکنید؟
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام من یه دختر۱۵ سالم
تقریبا دوساله ک اصلا تمرکز ندارم حتی باعث شده ک به سمت سیگار و خط انداختن با تیغ رو دستم برم
موقع درس خوندن یه لحظه ام تمرکز ندارم و افت شدید درسی داشتم
حتی انجام دادن کار های مورد علاقم کمکم نمیکنه و همش اهنگ گوش میدم و خوابم زیاد شده
و یه مشکل دیگه که دارم اینه که توی خواب حرف میزنم و این باعث شده ک جلوی خانوادم خیلی خجالت بکشم
ولی اصلا خانوادم یه درصدم فکر نمیکنن که من سیگار بکشم و انقدر داغون باشم
البته دلایل زیادی داره که من اینطوریم …یکیش شکست عشقی و بقیشم مربوطه ب خانوادم که محدودم میکنن و به علایقم احترام نمیزارن
من خیلی مغرور بودم و یک درصدم فکر نمیکردم مسایل مسخره عشق منو انقدر عذاب بده
حتی توی جمع دوستانه همه دارن میگن و میخندن ولی به نظرم اصلا چیزای خنده داری نیست ک بخندن و من یادم نمیاد اخرین بار کی خندیدم

یه راهکار میخوام ک حالم خوب شه و بتونم مثل اول درسمو خوب کنم و انقدر افسرده نباشم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
قابل درک است که در سن بسیار حساسی قرار دارید و نیاز به توجه و محبت و گاهی احساس نیاز جنسی و تمایل به جنس مخالف دارید . در این سن برای تمام همسن های شما هیجانات و احساساتی اتفاق می افتد که گاهی باعث سردرگمی خودتان می شود و حتی فکر می کنید دیگران نیز نمی توانند شما را درک کنند. در این سن حالات شادمانی و خنده‌رویی ناگهان به افسردگی و پریشانی، احساس غرور به احساس شرمندگی تبدیل می‌شود و با وجود داشتن دوستان متعدد ممکن است گاهی اوقات تنهایی شدیدی را احساس کنند. تا زمانی که شما نتوانی خواسته ها و هیجانات خودتو به خوبی شناسایی کنید نمی توانی پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنی . شاید بعد از خود زنی و سیگار برای یک مدت کوتاه احساس آرامش کنی اما بهتر دنبال راحل هایی باشی که بتونه بهت برای مدت طولانی تری آرمش بده و آسیبی بهت نرساند. سعی کن هیجاناتتو بشناسی در موردش با دوستای قابل اعتمادت یا یکی از اعضای خانوادت یا یک متخصص مثلا روانشناس مدرسه یا بیرون صحبت کنید. ورزش ، گوش دادن به موسیقی های آرمش بخش ،انجام فعالیت های هنری و نوشتن احساسات و هیجاناتت می تونه کمک زیادی به شما کند. در مورد تجربه عشق نیز باید بدانی تازه در شروع تجربه این احساس ها هستی و زمان زیادی داری تا یک فرد مناسب و قابل اعتماد را پیدا کنی عموما دوستی های این سن پایداری زیادی ندارند پس تنها به عنوان یک دوستی به آن نگاه کن و پروبال اضافی به آن ندهید . سعی کنید حتما برنامه ریزی داشته باشید در این برنامه تمام یک روزتان را سعی کنید یاداشت کنید . در آخر روز سعی کنید مشکلات پیش آمده و دلایل اجرای بعضی از آنها را بنویسید و از افراد دیگر راهنمایی بگیرید و سعی کنید در روزهای بعد آنها را برطرف کنید.
شاد باشید

سلام من دچار افسردگی شدم خونه یک جا نشینم ۱۴سالمه بی خوابی دارم از خدا میپرسم چرا زندگی من اینه شرایط زندگی مون خوب نیست خونمون همیشه دعواست انگار یه چیز تو دلمه که نمیزاره از زندگی لذت ببرم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
لطفا اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم.
۱٫ چند مدت سات که بی خوابی و یکجا نشینی دارید؟
۲٫ قبل از آن برنامه روزانه زندگی شما چگونه بود؟
۳٫ روابط شما با پدر و مادرتان و دوستانتان چگونه می باشد؟
۴٫ درگیری های منزل شما بین چه کسانی و برای چه موضوعاتی می باشد؟
۵٫ تغییراتی در تغذیه شما ایجاد شده است؟
۶٫ در چه زمان هایی احساس بهتری را تجربه می کنید؟

سلام من پیام دادم ولی پیامم نیست

سلام دوباره ارسال کنید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

ارسالی توسط مینا در دسته بندی روانشناسی افسردگی | 7 پاسخ

من مدت 6 سال هست دچار افسردگی شدید هستم و دلیل آن طلاق پدر و مادر و تنهایی بود. این مساله خیلی در روابطم تاثیر گذاشته از زمانی که افسردگی پیدا کردم خجالتی هم شدم اصلا نمیتوانم به فرد مقابلم نگاه کنم دچار اضطراب، تپش قلب شدید هم میباشم. 5 سال هست تحت نظر دکتر اعصاب و روان هستم. اما حالم خیلی بد هست

خب دیگه بخاطر جدایی پدر و مادرتون این حالت به وجود اومده بهتره با مشاوره کردن این مشکل رو برطرف کنید … مطالعه کنید و از جمع فراری نباشید

تو این ۵ سال چی به شما گذشت
پس درمان چی شد میگی که حالت بدهandroid.programmer0@gmail.com

همسر من ۸ سال پیش که آشنا شدیم افسردگی داشت و اقدام به خودکشی هم گرد. ۵ساله ازدواج کردیم، برای فرار از افسردگی حشیش می کشید. الان خودش بدون اینکه من بگم ترک کرده اما دوباره همون رفتارا و حرفای غیر منطقی اومده سراغش. با خانواده من قطع رابطه کرده تقریبا هم بیکار شده واقعا تحمل ادامه این شرایطو ندارم. اعتیادش منو خیلی سرد کرده نسبت بهش و فاصلمون با رفتارای جدیدش روز به روز سرد تر می شه. چه کنم؟

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

دوست عزیز در این مورد با ایشون صحبت کنید تا زیر نظر پزشک نسبت به ترک اقدام کنه …در غیر اینصورت باید از طریق بزرگان فامیل و معتمدان خانواده موضوع رو پیگیری کنید چون اگر به همین منوال بخواد ادامه پیدا کنه خبری از آرامش نخواهد بود … و شما هم هر چقدر تلاش کنید نمیتونید کاری از پیش ببرید چون خودش هم باید بخواد تا درمان اثرگذار باشه

سلام من ۱۷ ساله هستم و گاهی اوقات از رفتار دوستانم افسرده میشوم با اینکه میدونم چیز خاصی نیست اما ذهنم رو مشغول میکنه باید چیکار کنم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
گاهی در سن شما حساسیت به صحبت های همسالان زیاد می شود و این به دلیل این موضوع است که در این سن روابط با همسالان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است. برای گفتن افسردگی نیاز به وجود یک سری علایم از جمله گوشه گیری، افکار غیرمرتبط، گریه و … به مدت مشخص می باشد در حالت عادی افراد می توانند در بعضی موقعیت ها این علایم را نشان بدهند اما اگر این علایم از روند عادی خارج شود و مدت طولانی باشد و بر روند زندگی فرد تاثیر بگذارد می تواند به عنوان افسردگی شناخته شود. دقت کنید که هرچقد میزان شناخت و اعتماد به نفس شما بهتر باشد می توانید این مرحله را با کمک خانواده بهتر پشت سر بگذارید.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۳۵۴۷۸۳
شاد باشید

سلام من هم چند وقته افسرده ام کسی نمی دونه به خاطر اینکه خانواده ام بیشتر به خواهرم که کنکوری توجه می کنه اوایل زیاد نبود وتوجهی نکردم ولی هر چی دوستانم به من میگن اینکار هارا نکن من احساس خیلی بدی به همه دارم راستی من ۱۳سالم است بهفکر مشاور انلاین افتادم لطفا کمکم کنید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

می توانید در این بخش لیست مشاوره افسردگی سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دکتری روانشناسی ، روانشناسی

دکتری روانشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز
،
گذراندن دوره های زوج درمانی،معنویت درمانی،مشاره طلاق،مشاوره آموزش زندگی خانواده و پیش از ازدواج
،
دارای پروانه تخصصی نظام

روانپزشکی

متخصص روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
،
سابقه طبابت: از سال ۸۴
،

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

روانشناسی

کارشناسی روانشناسی عمومی
،
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
،
سابقه فعالیت: ۳سال

روانشناسی

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
،
سابقه فعالیت مشاوره از سال ۹۷
،
گذراندن دوره های آرت تراپی / مشاوره ی پیش از ازدواج / MMT / mindfulness

روانشناسی

متخصص روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد کرج
،
سابقه طبابت:از سال 96
،

کارشناس ارشد روان‌شناسی ، روانشناسی

لیسانس روانشناسی عمومی
،
ارشد روانشناسی بالینی
،
سابقه 10 سال فعالیت مشاوره

افسردگی یک بیماری متداول و جدی روانی است که اثرات منفی بر احساسات، روش های فکری و فعالیت های روزمره ی انسان ها می گذارد.خبر خوب این که این بیماری قابل درمان است.

افسردگی عامل احساس غم و اندوه و عدم لذت از هر گونه فعالیتی است. این اختلال عامل بسیاری از مشکلات احساسی و فیزیکی انسان هاست که توانایی افراد را در عملکرد روزانه آن ها، در محل کار یا منزل، کاهش می دهد.

 

این بیماری در طیف های مختلفی از خفیف تا شدید طبقه بندی می شود و می تواند با علائم زیر آشکار شود:

1-احساس اندوه و افسردگی

2-از دست دادن احساس هیجان و لذت در برابر چیزهایی که قبلا از آن ها لذت می بردیم.

3-خواب کم و یا خواب بسیار زیاد

4-کاهش وزن غیر طبیعی

5-از دست دادن انرژی و احساس خستگی مداوم

6-افزایش فعالیت های بدنی بی هدف و یا آهستگی در حرکت و صحبت

7-احساس گناه و عذاب وجدان

8-سخت شدن تمرکز و تصمیم گیری

9-فکر کردن به مرگ یا خودکشی

به خاطر داشته باشید که این علائم باید دوهفته و یا بیشتر طول بکشد تا بتوانیم بگوییم فرد دچار اختلال افسردگی هست یا نه.

البته برخی بیماری های جسمی از جمله اختلالات تیروئید، تومور مغزی و یا کمبود برخی ویتامین ها نیز علائم مشابهی ایجاد می کنند.

 

نزدیک به 7 درصد افراد در هرسال به این بیماری مبتلا می شوند و از هر 6 نفر 1 نفر در طول عمر خود این بیماری را تجربه می کند. زنان بیش تر از مردان مبتلا می شوند به طوری که از هر 3 زن 1 زن این اختلال را تجربه می کند. افسردگی در هر سنی ممکن است رخ دهد اما به طور میانگین این بیماری از اواخر نوجوانی تا اواسط دهه ی سوم زندگی بیشتر رخ می دهد.

مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن شغل، پایان یک رابطه و اتفاقاتی از این دست ممکن است برای افراد دشوار باشد. این بسیار طبیعی است که با چنین حوادثی افراد غمگین شوند. در این مواقع اغلب افراد تصور می کنند که دچار افسردگی شده اند، اما بهتر است بدانید که غمگین بودن به معنای داشتن اختلال افسردگی نیست. فرآیند غم و اندوه بسیار طبیعی و برای هر شخص منحصر به فرد است، البته که علائم مشترکی نیز با افسردگی دارد. در هر دو صورت احساس غم و اندوه وجود دارد، اما در بسیاری موارد با هم متفاوت هستند. مانند:

1-در هنگام حزن یا اندوه، احساسات به طور نوسانی بروز می کنند و با مرور خاطرات مثبت در مورد اتفاق نیز همراه هستند در حالی که در بیماری افسردگی احساس لذت به مدت دو هفته یا بیشتر به شدت کاهش می یابد.

2-در احساس اندوه، اعتماد به نفس افراد دچار ضربه و اختلال نمی شود اما افراد دچار بیماری افسردگی احساس بی مصرف بودن و عدم اعتماد به نفس دارند.

3-در مورد برخی افراد، مرگ یکی از عزیزان و اتفاقاتی از این دست می تواند باعث شروع بیماری افسردگی شود. زمانی که احساس اندوه با افسردگی همراه باشد، احساس اندوه بسیار طولانی تر از زمانی است که افراد دچار غم و اندوه طبیعی می شوند.

تمیز دادن احساس اندوه و بیماری افسردگی، حمایت و درمان مورد نیاز را راحت تر می کند.

 

افسردگی می تواند همه ی افراد – حتی افرادی که به ظاهر در موقعیت های ایده آل هستند – را تحت تاثیر قرار بدهد.

عوامل متعددی در ایجاد این بیماری دخیل هستند. از جمله :

1-اختلالات شیمیای در مغز : اختلاف در میزان مواد شیمیایی در مغز می تواند در ایجاد افسردگی نقش داشته باشد.

2-ژنتیک : افسردگی می تواند ژنتیکی باشد.به طور مثال در افراد دوقلو اگر یکی از آن ها دچار افسردگی شود، 70 درصد احتمال دارد که دیگری نیز به این بیماری مبتلا شود.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

3- شخصیت : افراد با اعتماد به نفس پایین و کسانی که به راحتی دچار استرس و اضطراب می شوند و افراد بدبین بیشتر دچار افسردگی می شوند.

4-عوامل محیطی : تحمل خشونت و آزار و اهمال و فقر عواملی هستند که ممکن است در افراد باعث ایجاد افسردگی شوند.

 

افسردگی یکی از اختلالت روانی قابل درمان است. بین 0 تا 90 درصد مبتلایان به افسردگی کاملا درمان می شوند، اگرچه تمام بیماران با دریافت درمان علائمشان بهبود می یابد.

قبل از تشخیص یا درمان نیاز است که افراد از لحاظ جسمی مورد آزمایش قرار بگیرند تا مطمئن شوند که علائمی که دارند بابت بیماری های جسمی نیست. در برخی موارد، آزمایش خون انجام می شود تا فرد دچار اختلال تیروئید یا مواردی مشابه نباشد. بررسی هایی نیز در رابطه با سابقه ی پزشکی و خانوادگی، عوامل فرهنگی و محیطی انجام می شود تا نهایتا به تشخیص صحیح بیانجامد . پس از تشخیص بیماری افسردگی، درمان های زیر انجام می شود :

1-دارو درمانی : داروهای ضد افسردگی می توانند در عملکرد شیمیایی مغز موثر باشند . این داروها مسکن های موقتی نیستند . این داروها اعتیاد آور نیستند .به طور عمومی این داروها هیچ تاثیر مهیجی بر افرادی که دچار افسردگی نیستند ندارند.

داروهای ضد افسردگی ممکن است در هفته ی اول و دوم استفاده اثر داشته باشند اما برای بهبود کامل علائم حداقل 2 تا 3 ماه استفاده از این داروها لازم است. اگر بیماران بعد از دو هفته احساس بهبودی نداشته باشند، روانپزشک دوز دارو و یا نوع دارو را تغییر می دهد . بسیار مهم است که در صورت عدم احساس بهبودی و یا هر گونه عوارض جانبی روانپزشک خود را مطلع کنید .

معمولا توصیه می شود که حتی پس از بهبودی کامل بیماران برای 6 ماه و یا بیشتر مصرف دارو ها را ادامه دهند . این موضوع کمک می کند که افراد در آینده ریسک کمتری برای بازگشت بیماری داشته باشند .

2-روان درمانی : روان درمانی گاهی اوقات به تنهایی برای افسردگی های خفیف استفاده می شود، اما در افسردگی های متوسط تا حاد این روش در کنار دارو درمانی مورد استفاده قرار می گیرد . درمان شناختی-رفتاری یا ذر اصطلاح علمی (CBT ) می تواند در درمان افسردگی موثر باشد. CBT نوعی از درمان است که بیشتر بر روی زمان حال و حل مسائل تمرکز دارد. CBT به افراد کمک می کند تا افکار مزاحم را از خود دور کرده و روش رفتار و فکر کردن خود را تغییر دهند.

روان درمانی ممکن است فردی یا گروهی باشد. گروه درمانی برای افرادی که معضل مشابهی دارند استفاده می شود.

بسته به میزان افسردگی، درمان می تواند هفته های کوتاه و یا طولانی به طول بیانجامد اما به طور میانگین درمان افسردگی 10 تا 15 جلسه زمان می برد.

3-تکانه درمانی با شوک الکتریکی (ECT ) : این روش درمانی به طور متداول برای افسردگی های حاد و اختلال شخصیت دوقطبی استفاده می شود. این روش در بیمارانی استفاده می شود که به روش های درمانی دیگر پاسخ نداده اند. در این روش شوک الکتریکی مختصری به مغز بیمار وارد می شود. این در حالی است که بیمار بیهوش باشد. این شوک دو تا سه بار در هفته و به طور کلی 6 تا 12 بار روی بیمار انجام می شود. ECT از سال 1940 و پس از سال ها تحقیق و بررسی برای درمان بیماری های حاد روانی مورد استفاده قرار گرفت. در این روش درمانی یک تیم پزشکی اعم از روانپزشک، متخصص بی هوشی و پرستاران دخیل هستند.

 

کارهایی هست که افراد با انجام آن ها می توانند علائم افسردگی را کاهش دهند. ورزش روزانه، بهبود کیفیت و زمان خواب، رژیم غذایی سالم و مصرف نکردن الکل می تواند در بهبود علائم موثر باشد.

 

باید دانست که افسردگی یک بیماری جدی روانی است که تنها با تشخیص و درمان به موقع آن افراد می توانند نجات پیدا کنند. اگر شما یا اطرافیانتان علائم افسردگی را دارید در قدم اول باید با یک متخصص مشورت کنید . یکی از راه هایی که وجود دارد استفاده از خدمات درمانی غیر حضوری از جمله سامانه رساست که می تواند در این امر یاری گر شما باشد

یکی از راههای درمان و بهبود افسردگی، برگزاری جلسات مشاوره با روانشناس است. در بسیاری موارد، بدون کمک مشاور افسردگی نمی‌توان از این مرحله عبور کرد. مشاوره افسردگی به بررسی دلایل و ریشه های به وجود آمدن آن می‌پردازد و طی جلسات مشاوره به شما کمک می‌شود تا به راهکارهایی برای درمان افسردگی برسید. از جمله روش های درمانی که در جلسات مشاوره افسردگی به کار می‌رود، شامل موارد زیر است:

– طرحواره درمانی

– واقعیت درمانی

– درمان رفتاری و …

خدمات درمانی غیر حضوری برای افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند راه حل بسیار مناسبی است، از لحاظ هزینه به صرفه تر است و زمان های بیشتری در دسترس افراد قرار دارد.2

با استفاده از سامانه رسا شما می توانید در هر مکانی که هستید با پزشک خود مشورت کنید. بدین صورت که ابتدا با ثبت نام در سامانه رسا عضو شوید. سپس حساب کاربری خود را به تعداد دقایقی که می خواهید با پزشک خود صحبت کنید، شارژ کنید. این کار را با استفاده از درگاه امن بانکی می توانید انجام دهید پس از آن به راحتی می توانید با مشاوره خود صحبت کنید. در ضمن برای انتخاب پزشک، روانشناس و یا مشاور خود می توانید به صفحه ای که مربوط به آن هاست بررسی های لازم را انجام دهید.

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

زیاد شنیده ایم که می گویند فلانی افسرده است، با کسی حرف نمی زند، بیرون نمی رود و خلاصه همیشه ناراحت است. اما آیا این ها واقعا نشانه های افسردگی هستند و اگر هستند چرا ایجاد شده اند و چگونه درمان می شوند؟

depression یا همان افسردگی، یک بیماری است که بسیاری از افراد در هر سن، شرایط و موقعیتی در خطر ابتلا به آن هستند. دلایل بسیاری برای ایجاد این خلق و خوی غمگین و منزوی وجود دارد، از آب و هوای مرطوب و ابری یک منطقه در یک دوره ی زمانی گرفته تا شوک ها و بحران های شدید زندگی.

شروع افسردگی به هر دلیلی که باشد، می تواند از یک بی حوصلگی و کسالت کوچک تا رسیدن به اعتیاد، افکار منفی و حتی اقدام به خودکشی پیش برود و هرچه زودتر برای درمان آن اقدام شود احتمال و سرعت بهبودی آن بیشتر می شود.

روش های درمانی زیادی برای این مشکل وجود که متخصصان روانشناسی و مشاوره از آنها استفاده می کنند تا لذت های زندگی را دوباره به یاد افراد افسرده بیاورند. این روش ها با توجه به دلیل و سطح این بیماری در فرد می تواند شامل دارو درمانی، رفتار درمانی، درمان های شناختی و دیگر روش های کاربردی و سازنده باشد.

با توجه به حالات خاصی که در افسردگی به سراغ افراد می آیند، مشاوره آنلاین می تواند یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط فرد با روانشناس یا مشاور باشد. مشاوره آنلاین تاپمو با سیستم آنلاین مشاوره در این زمینه به کمک افراد آمده است.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

امروزه زندگی ما با دنیای مجازی گره خورده است و با پیشرفت علم و فناوری هر روز بیش از پیش به کاربرد تکنولوژی و ارتباطات از راه دور آگاه می شویم و خود را نیازمند استفاده از امکانات پیش رو می بینیم. بر همین اساس ما بر آن شدیم تا با اغتنام فرصت و بهره گیری از زمینه ها و امکانات وسیع موجود، متخصصان و مشاوران را در زمینه های مختلف روانشناسی، کسب و کارهای اینترنتی و غیره، در محیطی امن و کارآمد در فضای مجازی گرد هم آوریم و امکان ارتباط سریع و آسان با آنها را برای مردم عزیز کشورمان ایجاد کنیم.

تست افسردگی کاملا رایگان است و تفسیر جامعی در اختیار شما قرار می دهد. لطفا بعد از انجام تست، تفسیر آن را مطالعه و پیشنهادات را به دقت انجام دهید.

تست افسردگی کاملا رایگان است و تفسیر جامعی در اختیار شما قرار می دهد. لطفا بعد از انجام تست، تفسیر آن را مطالعه و پیشنهادات را به دقت انجام دهید.

تست افسردگی بک را با تفسیر منحصر به فرد و کامل در سایت ای سنج تجربه کنید.

تست روانشناسی برای سنجش بسیاری از اختلالات و بیماری های روانی از جمله اضطراب، استرس و افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. این تست ها به طور معمول توسط روانشناسان بالینی و بر اساس مطالعه روی مراجعین آن ها ساخته شده است.  تست های روانشناسی در حوزه سنجش مشکلات روانشناختی از جمله تست افسردگی بک و تست اضطراب کتل از استاندارد بالایی برخوردار بوده و در پژوهش های مختلف با افراد بهنجار و بیمار مورد استفاده قرار گرفته است.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی

پرسشنامه افسردگی بک (BDI، BDI-1A، BDI-II)، توسط آرون بک(Aaron T. Beck) تهیه شده است. این ابزار یک پرسشنامه خودرارزیابی چند گزینه ای با 21 سوال است که یکی از رایج ترین آزمون های روانسنجی برای اندازه گیری شدت افسردگی می باشد. در نسخه فعلی آن، BDI-II برای افراد 13 سال و بالاتر طراحی شده است و شامل اقلامی است که مربوط به علائم افسردگی می باشند. برخی از این موارد عبارتند از؛ ناامیدی و تحریک پذیری، تشخیص هایی از قبیل احساس گناه یا حس مجازات شدن و همچنین نشانه های جسمی از قبیل خستگی، کاهش وزن و عدم توجه به جنس مخالف.

ما بر این باوریم که خودشناسی ناشی از ارزیابی می تواند اولین گام موثر برای هدایت شما به سمت سلامتی و آرامش باشد. 

پرسشنامه افسردگی بک به طور گسترده ای به عنوان ابزار ارزیابی رسمی توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی و محققان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در چهل سال اخیر بارها و بارها توسط روانشناسان و پژوهشگران مورد استفاده قرار گرفته است. در این آزمون از فرد خواسته می شود تا احساس خود را در دو هفته اخیر در نظر گرفته و به سوالات پاسخ دهد. تیم ای سنج تلاش نموده است با تدوین منحصر به فرد تفسیر این آزمون پس از ارزیابی و سنجش، اطلاعاتی را جهت راهنمایی و هدایت موثر در اختیارتان قرار دهد. خواهشمند است پس از انجام آزمون حتما به نکات راهنما و اخطارهایی که ارائه می شود توجه لازم را داشته باشید. تیم ای سنج در تلاش است تا به منظور گسترش اطلاعات شما در رابطه با این اختلال وضعیت فعلی تان را نیز مشخص نماید. 

با تست افسردگی بک در سایت ای سنج وضعیت خود را در مولفه های زیر ارزیابی نمایید:

افسردگی برای سلامتی شما بسیار خطرناک است. افراد مبتلا به افسردگی سه برابر خطر ابتلا به بیماری قلبی را تجربه می کنند. در واقع، افسردگی بر کل بدن تاثیر می گذارد. این اختلال سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، باعث افزایش حساسیت به عفونت های ویروسی در طول زمان شده و حتی برخی از انواع سرطان به این اختلال مرتبط است. برخی از افرادی که از افسردگی رنج می برند میزان بالای دیابت و پوکی استخوان را تجربه می کنند. همچنین افسردگی عملکرد زندگی سالم را به مخاطره انداخته و باعث اختلال در تمرکز و عملکرد ذهنی می شود. به طور کلی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افراد افسرده طول عمر پایین تری نیز داشته و بیش از سایرین به انواع بیماری های جسمی مبتلا می شوند.

توجه- افسردگی تنها یکی از اختلالات روانی شایع است. جهت سنجش سایر جنبه های مشکلات روانی می توانید از تست نشانه های اختلالات روانی استفاده نمایید.

هر کسی که افسرده است ممکن است هر علامتی را تجربه کند. بعضی از افراد علائم چندگانه را تجربه می کنند، بعضی از آنها ممکن است علائم محدودی داشته باشند. شدت علائم در افراد متفاوت است و همچنین در طول زمان متغیر است. افسردگی اغلب شامل غم انگیز بودن، حس پوچی، احساس ناامیدی یا بدبینی همراه با احساس گناه و بی ارزش بودن یا آشفتگی است. همچنین می تواند از دست دادن علاقه یا لذت بردن از سرگرمی ها و فعالیت هایی که قبلا فرد از آن لذت می برده است نیز باشد. کاهش انرژی، خستگی، بیقراری، تحریک پذیری و اختلال در تمرکز، یادآوری یا تصمیم گیری نیز در برخی افراد دیده می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی افکار خود خودکشی نیز  دارند. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است اختلالات خواب را نیز تجربه کنند (بی خوابی، بیداری صبحگاهی، پرخوابی). رفتار خوردن (تغییرات اشتها، کاهش وزن یا افزایش وزن) در این افراد دچار مشکل خواهد شد. علائم فیزیکی پایدار ممکن است شامل سردرد، اختلالات گوارشی و درد مزمن باشد. افسردگی اغلب با اضطراب نیز همراه است. تحقیقات نشان می دهد که نه تنها این دو در شرایط مشترک رخ می دهند، بلکه در الگوهای آسیب پذیری ژنتیکی نیز همپوشانی دارند.

علت خاصی را نمی توان به طور مشخص برای افسردگی تعیین نمود. بلکه احتمالا از ترکیب عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و عوامل روانشناختی حاصل می شود. تجربیات عمده منفی ناشی از تروما، از دست دادن یک دوست، رابطه نافرجام یا هر وضعیت استرس زا که فرد توانایی مقابله با آن را ندارد، ممکن است در افسردگی نقش داشته باشد. با این حال افسردگی نتیجه ذاتی آن واقعه استرس زا نیست بلکه بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که تاثیر این وقایع به طور مکرر و در تعامل با تجربیات زندگی فرد برالگوهای تفکری اوست که می تواند این مسئله را ایجاد نماید.

تحقیقات با استفاده از فن آوری های تصویربرداری مغز، مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، نشان می دهد که مغز افرادی که افسردگی دارند متفاوت از افراد بدون افسردگی است. قسمت هایی از مغز که مسئول تنظيم خلق، تفکر، خواب، اشتها و رفتار هستند به طور غير طبيعی عمل می کنند. معلوم نیست که تغییراتی که در مغز دیده می شود علت افسردگی است و یا اینکه به عنوان پیامد افسردگی می باشد. بعضی از انواع افسردگی در خانواده ها دیده می شوند، که نشان می دهد آسیب پذیری ژنتیکی در این اختلال وجود دارد.

اگرچه افسردگی و درمان های آن شناخته شده است اما کمتر از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری در جهان (در بسیاری از کشورها کمتر از 10 درصد) چنین درمان هایی را دریافت می کنند. مهمترین موانع برای مراقبت موثر عبارتند از؛ فقدان منابع، فقدان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آموزش دیده و برچسب منفی اجتماعی ناشی از اختلالات روانی. مانع دیگر برای مراقبت موثر ارزیابی نادرست است. بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 در بسیاری از کشورها افرادی که افسرده هستند اغلب به درستی تشخیص داده نمی شوند و برخی که این اختلال را ندارند به اشتباه تشخیص داده شده و حتی داروهای ضد افسردگی برایشان تجویز می شود.

ارزیابی افسردگی کمک خواهد کرد تا بتوانیم دید روشنی نسبت به وضعیت فعلی خود داشته و در صورت نیاز به روانشناس مراجعه نماییم.

شاید برای خیلی ازافراد رفتن پیش روانشناس دشوار باشد اما باید بدانیم که انتخاب یک روانشناس درست می تواند تغییر بسیار مطلوبی در زندگیمان داشته باشد. تست افسردگی می تواند به شما کمک نماید تا قبل از مراجعه به روانشناس خودتان را بهتر بسنجید. همچنین ممکن است میزان افسردگی تان در حدی نباشد که نیاز به مراجعه کردن داشته باشید. تیم ای سنج تلاش نموده است تا با در دسترس قرار دادن این آزمون رایج شرایطی را فراهم سازد که بتوانید بر اساس استاندارد های جهانی میزان افسردگی خود را بسنجید. در صورت نیاز ما راهکارهایی را به شما توصیه خواهیم کرد. چنانچه مسئله جدی باشد و شما نیز صادقانه به این تست پاسخ داده باشید توصیه می گردد که در اولین فرصت به روانشناس مراجعه نمایید.   

 

نتیجه مطالعه دابسون و محمدخانی(1386) در ایران:

نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تست افسردکی بک 2 هم تشخیص و هم سنجش شدت نشانگان افسردگی را به خوبی میسر می سازد.

از هنگام تدوین تست افسردگی بک، ارزیابی های بسیاری توسط محققان و پژوهشگران در مورد آن صورت گرفته است. بک، استیر و گاربین( 1988 )، در یک تحلیل سطح بالا از کوشش های مختلف برای تعیین همسانی درونی، ضرایب 0/73 تا 0/92 با میانگین 0/86 را به دست آوردند. روایی همزمان با درجه بندیهای بالینی برای بیماران روان پزشکی نشانگر ضرایب همبستگی از متوسط تا بالا  0/55 – 0/96  گزارش شده است.  ضریب همبستگی پس از آزمون پس آزمون در گروه مراجعین با افسردگی به فاصله یک هفته برابر با 0/93 گزارش شده است. همچنین روایی سازهاز طریق اجرای همزمان آن با مقیاس نا امیدی بک، مقیاس خودکشی، پرسشنامه اضطراب بک و مقیاس درجه بندی روانپزشکی همیلتون برای افسردگی و همچنین مقیاس اضطراب همیلتون بین 0/37 تا 0/71 گزارش شده است(بک و همکاران، 1987).

روایی و اعتبار بر اساس مطالعات  در ایران

در پژوهش طاهری تنجانی و همکاران که بر روی 233 نفر از سالمندان اجرا شد ثبات درونی از طریق آلفا کرونباخ و تصنیف به ترتیب 0/93 و 0/64 و همچنین در بررسی روایی همگرای آن نیز با GHQ-28  همبستگی 0/80 گزارش شده است. همبستگی این پرسشنامه با مقیاس درجه بندی روان پزشکی همیلتون برای افسردگی 0/73، مقیاس افسردگی زونگ 0.76 گزارش شده استو ضریب آلفای کرونباخی نیز 0/91 در نمونه ایرانی محاسبه شده است(حمید، 1390). 

تست افسردگی بک پرکاربردترین و معتبرترین  تست افسردگی در سراسر جهان می باشد.

اشتراک گذاری

ای سنج به منظور ارائه خدمات اندازه گیری برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی توسعه یافته است. این سایت علاوه بر ایجاد بستر لازم جهت استفاده کلیه افراد به صورت عمومی، پنل های تخصصی را برای مدیران مدارس، کلینیک ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی توسعه خواهد داد.

مشاوره آنلاین رایگان افسردگی
مشاوره آنلاین رایگان افسردگی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *