چگونه دختری مستقل باشیم

 
helpkade
چگونه دختری مستقل باشیم
چگونه دختری مستقل باشیم

یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


مشاوره تلفنی طلاق

ویژگی‌های یک زن مستقل

 

استقلال زنان

چگونه دختری مستقل باشیم

دیگر زمان آن رسیده است که افکار نادرست خود را کنار گذاشته و خود را از محدودیتی که در اصل خود برای خود ساخته‌اید آزاد سازید. باید بگوییم استقلال شما تاثیر شگرفی در سطح کیفی زندگی و میزان رضایتمندی شما از زندگی دارد.

 

و تنها زمانی می‌توانید حقیقت این اثرگذاری را درک کنید که آن را تجربه کنید. بهانه‌تراشی‌های شما تنها مانع‌تان برای رسیدن به شخصیتی مستقل است. مطمئنا بدون داشتن روحیه استقلال طلبانه شما نمی توانید در کار، زندگی و مشغله خود مستقل باشید.

 

استقلال به معنای جدایی از دیگران نیست!

استقلال به خودی خود دارای معانی متفاوتی است که شاید خیلی ساده و خلاصه بتوان آن را وابسته نبودن تعریف کرد. اما برای فردی که در یک شرایط و مکان اجتماعی زندگی می کند آیا می شود کاملا از بقیه جدا شود و هیچ وابستگی ای از هر نظر به سایر افراد نداشته باشد؟

 

آنچه در داشتن شخصیت مستقل مد نظر است جدایی از دیگران نیست بلکه خود را تکیه‌گاه اصلی قرار دادن، داشتن شخصیت محکم و با اعتماد به نفس بالاست که برای انجام کار ها و یا رسیدن به اهداف مصمم است هرچند در این راه هوشمندانه از کمک دیگران استفاده کند. 

 

شخصیتی که به خود و تواناییهای خود ایمان دارد و اگر کمبودی در خود احساس می کند سریع برای رفع آن اقدام می کند و هیچ گاه بدون تلاش، دیگران را بهتر و بزرگ تر از خود نمیبیند.

 

اگر به دنبال داشتن شخصیت قوی، محکم و البته با اراده هستید پس ناخواسته باید شخصیت مستقل خود را بسازید. در ادامه شاخصه هایی که از شما یک شخصیت مستقل می سازد را بررسی می کنیم.

 

جدای از خواسته ی ما، زندگی خود به خود ما را به سمت داشتن استقلال بیشتری هدایت میکند. از زمانی که خود را از هر وابستگی و محدودیتی که باعث میشود با زندگی واقعی آشنا نشویم رها می‌سازیم، بیش از پیش به اهمیت استقلال یابی و مستقل شدن پی میبریم.

 

از طرفی بعضی از افراد خودشان برای خودشان محدودیت هایی تعیین میکنند و هیچوقت به معنی واقعی کلمه در زندگی رشد نمیکنند… اما ارتباط زیادی بین موفقیت در زندگی و مستقل بودن یک فرد وجود دارد به همین علت موفقیت را یکی از دستآورد های مستقل شدن دانست.

 

فاکتورهای لازم برای مستقل شدن یک خانم

راهکارهایی برای استقلال یافتن

 

– خود را بشناسید

شما تا زمانی که خود را نشناسید نمی توانید مستقل باشید. آیا تا به حال به این سوال ها فکر کرده اید که شما چه کسی هستید و چه ویژگی های شخصیتی دارید؟ همین الان برای چند دقیقه به این سوال و سوالات بعدی فکر کنید که  چه مواردی نکات مثبت شما و چه مواردی معایب و نقاط ضعف شخصیت شماست؟

 

دیگران در مورد شما چه می گویند؟ از سوی دیگر در طول یک شبانه روز چه کار هایی انجام می دهید. وجه تمایز شما از دیگران چیست؟ آیا برای آینده خود قدم بر می دارید؟ شما باید با خود و شخصیتی که تا به امروز از خود ساخته اید بیشتر آشنا شوید و در صورت نیاز خود را برای تغییر و تحولاتی آماده کنید.

 

اگر که می خواهید مستقل باشید باید اقدام به آنالیز خود و رفتار های خود کنید و در کمترین زمان معایب آن را برطرف کنید. در نهایت همه این سوال ها و همچنین شناخت خود برای این مورد است که شما خود را بپذیرید و قبول کنید و از خود رضایت نسبی داشته باشید. این همان ایمان به خود است.

 

– قدرت فیزیکی‌تان را افزایش دهید

به ساخت یک بدن قوی بپردازید. به مقدار کافی ورزش کنید و تمرکزکنید بر آنچه که بدن شما می توانید انجام دهید. خوردن از تمام گروه های غذایی و هیدراته مانند ( پروتئین، گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، سویا) به شما کمک خواهد توده عضلانی محکمی داشته باشید.

 

میوه و سبزی گیاهان به شما ویتامین و مواد معدنی نیاز به قوی کمک میکند. چربی ها و دسر بلکه برای مغز و سلامت سلولی مهم است. نگه داشتن یک لیوان آب در میز کار خود، و همچنین داشتن چیزی برای نوشیدن با هر وعده غذایی مناسب است. حداقل 8  ساعت خواب.

 

بدن شما نیاز دارد به خواب به منظور شارژ و رشد قوی .اگر شما خود را فرسوده کنید، شما قادر نخواهد بود به خوبی انجام دهید کار های روزمره تان را. شاید بگویید زن واقعی اهل مبارزه و دعوا نیست؛ اما شاید در طول زندگی شما نیازمند به دفاع از خودتان باشید.

 

این در مواقعی است که شما با یک دزد و یا شوهری که به کتک زدن و پرخاشگری روی آورده، مفید واقع می شود. گاهی یادگیری همین فنون کوچک می‌تواند زندگی شمارا نجات دهد. کلاس‌های کیک بوکسینگ و دفاع شخصی برای هر زنی مفید است.چگونه دختری مستقل باشیم

 

– به تقوت قدرت ذهنیتان بپردازید

مغز شما در حال رشد است و در حال توسعه و این فوق العاده است.  به چالش کشیدن خود و یادگیری چیزهای جدید به توسعه یک ذهن قوی کمک میکند.

 

– توانایی کنتل عواطف خود را داشته باشید

قدرت عاطفی است که به شما برای درک احساسات و تحمل احساسات کمک میکند. یک دختر احساسی قوی و انعطاف پذیر شوید. نگاهی هم به استراحت هر روز. آرامش بخش مهمی از احساس سالم و متعادل است، و آن به شما اجازه تصمیم خوب و شایسته در وقتی که مشکلات بوجود می‌آورد را میدهد. سرگرمی های خود را، با خواندن یک کتاب سرگرم کننده، رفتن برای پیاده روی، یک حمام آرامش بخش، و یا صرف وقت با کسی که دوستش داری بگذرانید.

 

– اعتماد به نفس

اگر می خواهید روی پای خودتان بایستید، اولین قدم این است که یک حس اعتماد به نفس قوی در خودتان ایجاد کنید. اگر خودتان به خودتان اعتقاد و اطمینان نداشته باشید، چطور انتظار دارید دیگران به شما اعتماد کنند و کاری دستتان دهند.

 

اغلب افراد توانایی فرد را با میزان اعتماد به نفسی کا دارد می‌سنجند. شما برای حضور فعال در اجتماع و کسب و کار نیاز به جلب اعتماد دیگران دارید. همچنین اعتماد به نفس باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. شما می‌توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود این اقدانات را انجام دهید: 

 

مهارت های جدیدی یاد بگیرید ،به تناسب اندامتان اهمیت دهید، جملات مثبت را هر روز تکرار کنید و … و حتما این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ چیز یک شبه قابل تغییر نیست و با اراده و خواست شما در طول زمان این کار امکان پذیر است.

 

– عمل‌گرا باشید

نسبت به فعالیت‌های جدید و متنوع خوش‌بین باشید و در انجام آنها شجاعت به خرج بدهید. وقتی کودک هستید، انتخابی جز برنامه‌های والدین ندارید. اما حالا که بزرگ شده‌اید پس منتظر چه هستید؟

 

ببینید چه چیزی دوست دارید و آن را پیگیری و اجرا کنید. سعی کنید هر هفته یک کار جدید در برنامه‌ی خود داشته باشید. انجام کارهای جدید بستگی به سلیقه، توانایی و امکانات شما دارد. می‌توانید یک غذای جدید را امتحان کنید یا به کار داوطلبانه برای نجات خرس‌های پاندای رو به انقراض بپیوندید.

 

– شغل رویایی خود را پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای ساختن شخصیتی مستقل، استقلال مالی است. با هر سطح تحصیلی و اجتماعی که هستید، کاری مناسب خود را دست و پا کنید. البته هیچ‌چیزی بدتر از ماندن در شغلی نیست که از آن متنفر هستید پس یافتن شغل رویایی تان هدف اصلی شماست.

 

هنگامی‌که شما در شغل موردعلاقه‌تان در حال کار کردن هستید شما سخت کارکرده و پول بیشتری کسب می‌کنید. اگر برای اینکار شرایط لازم را ندارید، با کارهای کوچک شروع کرده و درکنار آن دانش و مهارتتان را برای کسب جایگاه های بالاتر شغلی افزایش دهید.

 

– پس‌انداز مالی داشته باشید

شما به مقدار پول زیادی برای حمایت مالی خودتان نیاز ندارید؛ اما شما برای مستقل شدن نیازمند آن هستید که همیشه مقداری پس از انداز داشته باشید. بسیاری از زنان به دلیل فقر مالی در روابط زناشویی بسیار بدی باقی می‌مانند زیرا هزینه زندگی خود و فرزندشان را ندارند. همیشه برای خود پس‌اندازی داشته باشید زیرا آینده پیش‌بینی‌ناپذیر است.

 

– خانه ای برای خود بخرید

داشتن فضایی برای زندگی اعتمادبه‌نفس و استقلالی وصف‌ناشدنی به شما می‌دهد. هنگامی‌که شما دارای سر پناهی باشید دیگر نگران نبوده و روابط مخرب خود را به‌راحتی ترک می‌کنید. منظور روابطی است زنان مجبور به تحمل آن هستند و دیگر راهی برای بهبودی نمی‌یابند. شاید خرید یک آپارتمان برای شما غیرقابل‌تصور باشد اما شما با برنامه‌ریزی قطعاً می‌توانید.

 

– سفر کنید

سفر به‌تنهایی برایتان مملو از تجربه خواهد بود. این سفر می‌تواند یک سفر جاده‌ای کوتاه و یا یک تور جهانی باشد. هنگامی‌که شما به‌تنهایی سفر می‌کنید فرصت این را دارید که جزئیات اطرافتان را با دقت بیشتری نگاه کرده و با انسان‌های جدیدی آشنا شویید. این در حالی است که شاید هنگامی‌که شما با دیگران به سفر می‌روید ممکن است از دیدن شگفتی‌های اطراف قافل شوید.

 

– تبدیل به الگوی برای جامعه شوید

شما می‌توانید مادر قوی، خواهری قوی و یا مادربزرگی قدرتمند باشید. شما می‌توانید رئیسی مستقل و قوی بوده و الگوی برای بسیاری از افراد باشید. من مطمئن هستم زنان بسیاری لیستی بلندبالا برای رسیدن به موفقیت در زندگی دارند. تعیین اهداف، شمارا قوی‌تر و جسورتر کرده و در این زمان شما می‌توانید از زندگی شاد و به کمال رسیدن خود لذت ببرید.

 

– خانواده‌ای موفق تشکیل دهید

زن مستقل الزاماً نباید تنها باشد. تلاش کنید تا خانواده‌ای موفق تشکیل دهید. مردان نیز زنان قوی و مستقل را دوست دارند. قوی باشید و اجازه ندهید ترس‌تان شما از رسیدن به موفقیت‌هایتان جلوگیری کند و مانع از ایجاد رابطه‌ای موفق شود.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

یک زن قوی و مستقل بودن به این معنا است که شما می توانید به تنهایی خوشحالی را بیابید. بدون اینکه به شخص دیگر یا جامعه برای اعتبارسازی نیاز داشته باشید، اعتماد به نفس دارید. این به معنای استقلال عاطفی و قدرت برای برقراری رابطه سالم با دیگران بدون قرار گرفتن در الگوهای وابسته است. این بدان معنا است که بیاموزید تا بیان کنید که شما در ذات خود چه کسی هستید، آیا شما خجالتی بوده و به آرامی صحبت کرده یا با صدای بلند صحبت کرده و مدعی هستید. لازم نیست تا سعی کنید در قالب خاصی قرار بگیرید. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بیاموزید، چگونه زنی که الان هستید را پذیرا بوده و می خواهید چه کسی شوید.

هنگامی که متوجه می شوید به چیزی نیاز دارید، خواه صمیمیت، محبت یا توجه باشد، آن را برای خود فراهم کنید. اگر به توجه نیاز دارید، یک روز برای خود وقت گذاشته و خود را لوس کنید. اگر به صمیمیت نیاز دارید، وقت خود را صرف نوشتن در یک مجله یا کاوش در طبیعت کنید. اگر به محبت نیاز دارید، با فکر کردن به آنچه دوست دارید یا بیرون رفتن برای شام یا تماشای فیلم، به خود محبت کنید. هر چه راحت تر بتوانید نیازهای عاطفی خود را برآورده کنید، روابط شما سالم تر خواهد بود؛ زیرا خودتان را خواهید شناخت و درک خواهید کرد و قادر خواهید بود خود را به شریک زندگی خود نشان دهید.

داشتن یک قهرمان زن (سوپراستار) برای پیروی کردن از او عالی است. فقط مراقب باشید تا به او حسادت نکنید. اگر چه حسادت تا حدی طبیعی است، اما جامعه غربی از طریق تبلیغات و فیلم هایی که دارای معیارهای غیر واقعی هستند، حسادت زن را بر می انگیزد.

چگونه دختری مستقل باشیم

مرزهای واضحی را تعیین کنید که نیازهای شما را در الویت قرار دهد. به عنوان مثال، با توجه به اینکه چه مدتی را با شخصی می گذرانید، یا انواع انتقاداتی که مایل به شنیدن آنها نیستید، مرزهایی را تعیین کنید. مطمئن باشید که چیزهای دیگری نیز در زندگی شما وجود دارد که خارج از هر گونه رابطه عاشقانه است، خواه مدرسه، محل کار، دوستان، روال تناسب اندام باشد یا خانواده.

چه مرد باشید و چه زن، اگر نمی خواهید مورد سوء استفاده قرار بگیرید، یاد بگیرید که در دنیای واقعی از خود محافظت نمایید. باید یاد بگیرید که چگونه در مدرسه، محل کار و زندگی اجتماعی خود پابرجا بمانید. بر روی دفاع کردن از خودتان کار کنید. در مورد دفاع کردن از خود شرمنده نبوده و یا عذرخواهی نکنید. قاطعیت، واسطه بین بی ارادگی و پرخاشگری است.

وقتی به توانایی ها و دستاوردهای خود اعتقاد دارید، آنگاه قدرت خواهید داشت. آنچه را که دوست دارید و یا می خواهید دنبال کنید. هنگامی که شما اعتماد به نفس نداشته و نقش قربانی را بازی می کنید، خطر کرده که اجازه می دهید دیگران به جای چیزی که شما نیاز داشته و یا دوست دارید، به شما چیزی را تحمیل کنند.

اگر شخصی به هر دلیلی به شما خیانت می کند، مطمئن شوید که او را از این مساله آگاه کرده اید. به اشتراک گذاشتن احساسات ممکن است دشوار باشد، به خصوص هنگامی که احساس آسیب یا عصبانیت می کنید. اما گفتن به آن شخص که شما چه احساسی دارید، ممکن است مانع از تکرار رفتار در آینده شود. 

اگر می شنوید که کسی در حال اظهار نظر جنسی، نژادپرستانه یا هر گونه اظهار نظر گستاخانه ای است، اجازه ندهید که از لحاظ اخلاقی دچار لغزش شود. این صرفا به معنای شرکت در یک بحث نیست. به آرامی به آن مرد یا زن بگویید که آنچه که او می گوید، قابل درک نیست.

اگر به همدیگر وابسته باشید، ممکن است دریابید که این رابطه زندگی شما را تعریف می کند. ممکن است با وسواس به شخص دیگر فکر کنید و در مورد تصمیم گیری تا زمان بررسی کردن تصمیم با او صبر کنید. با آگاهی از علائم زیر سعی کنید بر وابستگی غلبه کنید:

سعی کنید دلسوزی و خوشبختی را برای این واقعیت پرورش دهید که همه افراد از جمله خود شما در نوع خود، با استعداد و با توانایی هستید! هر زن استعدادهای خود را دارد، خواه مهارت ریاضی، توانایی نقاشی یا مهارت های مدیریتی باشد. مهارت ها و منابعی را که در اختیار دارید، با آغوش باز بپذیرید. اگر تصور می کنید که شخصی با استعداد است، به او اطلاع دهید.

بسیاری از زنان هنگامی که به ظاهر فیزیکی خود به ویژه در هنگام برهنه بودن نگاه می کنند، احساس ناراحتی می کنند. راحت تر بودن با اینکه بدن شما چگونه به نظر می رسد، دشوار است، اما سعی کنید بر روی قسمت هایی از بدن خود تمرکز  کنید که آنها را دوست دارید. به قسمت های مختلف بدن خود و اینکه چگونه برای بدن شما مناسب به نظر می رسند، فکر کنید.

هنگام صمیمیت، نیازهای خود را به روشنی با شریک زندگی خود در میان بگذارید. دوست داشتن خود و احترام گذاشتن به جنسیت خود، به این معنی است که به شریک زندگی خود بگویید چه چیزی را دوست دارید و چه محدودیتی دارید.

از خواهان رابطه جنسی بودن شرمنده نباشید. به خودتان قدرت دهید تا جنسیت خود را به هر شکلی که بخواهید بپذیرید، و شرکای جنسی دیگری را انتخاب کنید که اعمال جنسی سالم را تسهیل و پشتیبانی می کنند.

تقریبا هر زنی، از یک لحاظ یا جنبه های دیگر، با شخصی رو به رو می شود که می خواهد از لحاظ جنسی از او سوء استفاده کند. این مهم است که بیاموزید چگونه و چه موقع به شخصی که قصد رابطه ناخوشایند با جنس مخالف خود را دارد نه بگویید. اجازه ندهید که تجاوزهای جنسی بی توجه بماند. از هر 5 زن، 1 زن و از هر 71 مرد، 1 مرد در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند.

به یاد داشته باشید که گزارش دادن این نوع اعمال فقط به نفع خود شما نیست؛ این می تواند مانع آزار و اذیت دیگران در آینده شود.

هیکل مناسب داشتن (رو فرم بودن)، سلامت عمومی، خلق و خوی، و سطح انرژی شما را بهبود می بخشد، که باعث بهبود عملکرد شما در همه جنبه های زندگی می شود. ورزش منظم می تواند به پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت کمک کند و همچنین می تواند در کنترل اختلالات مزمن مانند آسم یا کمردرد کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم، مانند ورزش، می تواند به جلوگیری از بیماری و افزایش روحیه و انرژی شما کمک کند. هر فردی متفاوت است و می تواند نیازهای غذایی متنوعی داشته باشد. برای تهیه برنامه غذایی مناسب برای خود، با پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر صحبت کنید.

کمبود خواب می تواند بر سلامتی و روحیه شما تاثیر بگذارد. هدف شما حداقل هفت تا هشت ساعت خوابیدن باشد تا هر روز بتوانید به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

قدرت جسمی به صورت فیزیکی، جسمی و ذهنی آشکار می شود. اگر می خواهید یک زن قوی و مستقل باشید، لازم نیست که فراتر از بدن خود را در نظر بگیرید. زنان و مردان هم سو جنسی (اصطلاحی است برای افرادی که هویت جنسیتی آنها با جنس جنسی که هنگام تولد به آنها اختصاص داده شده مطابقت دارد.)، به دلیل اختلافات بیولوژیکی با خطرات و چالش های سلامتی مختلفی روبرو هستند.

استقلالی که با توانایی شما در کسب درآمد شخصی تان ایجاد می شود، از حساب بانکی شما شروع کرده تا خریداری ملک خودتان، چیزی است که زنان از آن محروم شده اند (و در برخی از نقاط جهان، هنوز هم هستند). این فرضیه که شما برای امنیت مالی باید به دیگران وابسته باشید، را زیر سوال ببرید.

زنان کمتر از مردان درخواست افزایش حقوق خود را می کنند. هنگامی که آنها درخواست افزایش حقوق می کنند، آنها به طور معمول، حقوق کمتری نسبت به مردان را درخواست می کنند. به تمرینات دفاع از خود بازگشته و از درخواست افزایش حقوقی که لایق آن هستید، نترسید.

چگونه دختری مستقل باشیم

اجازه ندهید که هنجارهای اجتماعی موضوع مطالعه شما را تحت تاثیر قرار دهند. غالباً جامعه، زنان را به حوزه های خاصی سوق می دهد (انگلیسی، هنرهای زیبا، تدریس، پرستاری و سایر موضوعات «کمک کننده»)، در حالی که مردان به سایر زمینه ها مانند: علوم، ریاضیات و فناوری سوق می یابند.

به یاد داشته باشید که همه آموزش ها نباید رسمی باشند (یعنی از طریق موسسه ای مانند دانشگاه حاصل می شوند). با وقایع فعلی در سیاست، علم و فناوری همراه باشید، کتاب بخوانید (چه داستانی و چه غیر داستانی)، یادگیری یک زبان دیگر، تماشای مستند و غیره. اشتیاق به یادگیری موضوعات جدی در سرتاسر زندگی خود داشته باشید.

یک زن مستقل بودن به معنای پوشیدن لباس به سبکی است که می خواهید، صرف نظر از اینکه اطرافیان به شما بگویند چه چیزی بپوشید. از مد به عنوان راهی برای بیان خلق و خوی، سلیقه و خلاقیت خود استفاده کنید.

یکی از بهترین راه های به کارگیری قدرت خود، این است که به کسانی که به اندازه شما خوشبخت نیستند، کمک کنید. لازم نیست تا شما پولدار یا ثروتمند باشید تا بتوانید تاثیر مثبتی بر جامعه خود بگذارید، بنابراین از چیزهای کوچک شروع کنید. مطالعه ای در سال 2012 بر روی داوطلب شدن و «کمک کردن» در جامعه مشخص کرد که از کسانی که در این مطالعه شرکت کرده اند، 68٪ از سلامت جسمی بهتری برخوردار بوده اند، در 89٪ احساس اعتماد به نفس و بهزیستی افزایش یافته و 73 ٪ از افرادی که کمک کرده اند، نسبت به کسانی که کمک نکرده اند، سطح استرس کمتری داشته اند.

سازمان های غیر انتفاعی (غیر سود طلب) از داوطلبان و حمایت کنندگان استقبال می کنند. مشخص کنید که بیشتر به چه مواردی علاقه دارید، مانند: حیوانات، هنرها، کودکان، ورزش و غیره. مکانی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و اینگونه تصور کنید که شما تغییری ایجاد می کنید.

نیازی نیست تا برای کمک کردن تبدیل به یک داوطلب رسمی شوید. اگر فرد نیازمندی را می بینید، به او کمک کنید. حتی با یک عمل کوچک می توانید به شخصی کمک کنید. به عنوان مثال، به شخصی کمک کنید تا مواد غذایی را حمل کند یا در را برای کسی باز کنید.

اغلب اوقات زنان شرمنده شده و توسط زنان دیگر مورد قضاوت قرار گرفته و یا توسط زنان دیگر سرکوب می شوند. در عوض، زنان می توانند به پیشرفت هم کمک کنند و به هر زنی این قدرت را بدهند که او بدون اظهار نظر و قضاوت دقیقا چه کسی است.

در مورد قاطعیت، ایجاد مهارت های مدیریتی، دوست داشتن خود، و ایستادگی برای خود و دیگران به آنها بیاموزید. برای آنها یک الگو (قهرمان) خوب باشید.

منبع: wikihow

حتی اگر متوجه آن نباشید، به عنوان یک زن از قدرت و استقلال باورنکردنی برخوردار هستید. اگرچه هنوز مسیری طولانی در پیش داریم، اما زنان امروز نسبت به گذشته کنترل بیشتری روی شغل، بدن، امور مالی و شیوه زندگی خود دارند. امروزه زنان قادر به حمایت از خود و خانواده های خود هستند و کلیشه های قدیمی نقش های سنتی زنانه را پس زده اند.

تبعیض جنسیتی هنوز وجود دارد، اما در مقایسه با پنجاه سال پیش مشارکت زنان در مشاغل ۵۳٪ افزایش داشته و صدای زنان در جامعه بلندتر شده است.

امروز زنان باید بتوانند قدرت جمعی و شخصی خود را گسترش دهند و به رشد خود ادامه دهند و قوی تر شوند. چگونه می توانید مطمئن شوید که جز میلیون ها زن مستقل در جهان هستید؟

اجازه دهید در مورد برخی از ذهنیت ها و اقداماتی که زنان مستقل ندارند وانجام نمی دهند بحث کنیم، در نتیجه شما می توانید قدرت و استقلال خود را ارزیابی کنید.

این زنان هنگام تصمیم گیری نیازها و خواسته های خود را در اولویت قرار می دهند و نیازی به تغییر تصمیمات خود برای دلجویی از اشخاص دیگر ندارند. وقتی مشکلی پیش می آید، با اطمینان می توانند یک روش عملی برای رفع آن انتخاب کنند.چگونه دختری مستقل باشیم

از مسائل دور نمی شوند و منتظر نیستند که کسی دیگری برای آنها تصمیم بگیرد. از آنچه باید انجام شود آگاه هستند و این کار را انجام می دهند.

اگر پول بخواهند شغل پیدا می کنند. اگر خانواده بخواهند، تشکیل خانواده می دهند. اگر شریک زندگی بخواهد، یکی را پیدا می کنند.

زنان قوی منتظر نمی مانند که کسی آنها را نجات دهد یا به آنها بگوید چه باید بکنند. این زنان می دانند چه باید بکنند و این کار را انجام می دهند. زنان قوی فعال هستند، نه منفعل.

اگر بخواهند فیلمی را ببینند و کسی را نداشته باشند که با او به سینما بروند، آنقدر راحت هستند که به تنهایی بروند. نیازی نیست که صبر کنند تا شخصی دیگری بیاید و دستشان را بگیرد.

از حضور و همراهی دیگران لذت می برند، اما برای انجام اقدامات خود به آنها وابستگی ندارند.

به اندازه کافی به خودشان احترام می گذارند و می دانند که ارزشمند هستند. اجازه بازجویی و بازخواست از خود را به خودشان نمی دهند. به عنوان یک زن قوی، ویژگی های مثبتی که در اختیار دارند و به اشتراک می گذارند را به خود و دیگران یاد آور می شوند. در رویارویی با چالش ها، تمرکز خود را به قدردانی و خوش بینی معطوف می کنند.

نقاط ضعف خود را تشخیص می دهند اما آنها را مانند فرصتی برای رشد در نظر می گیرند. طوری با خود صحبت می کنند که با دوست صمیمی خود حرف می زنند- با شفقت و مهربانی.

حتما بخوانید: موثرترین روش برای رسیدن به مثبت اندیشی و حذف افکار منفی در زندگی

اگر بخواهند کاری انجام دهند، منتظر صدور اجازه از طرف دیگران نمی مانند. انتخاب هایی را انجام می دهند که با استقلال و قدرت درونی شان همسو هستند. تصمیمات خود را با اطمینان می گیرند و نیازی به مشورت با شریک زندگی یا والدین خود ندارند. در حقیقت صلاح خود را بهتر از هر کس دیگری می دانند.

این زنان به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند چه موقع باید با افراد مهم زندگی خود مشورت و سازش کنند.

زنان قوی می دانند که نشستن و شکایت کردن، اتلاف وقت است. به جای این کار، وارد عمل می شوند و اقدامات لازم برای برطرف کردن مسائل را انجام می دهند.

زنان مستقل و قوی به خوبی می دانند که مشکلات به خودی خود برطرف نمی شوند. ابتکار عمل را در دست می گیرند و رو به جلو حرکت می کنند.

اگر اعتقاد داشته باشند كه رفتار كسی نادرست است، به او اخطار می دهند. آنها می دانند که چگونه باید این کار را به روشی محکم اما محترمانه انجام دهند و بدون اینکه به اظهارات تهاجمی یا آزار دهنده متوسل شوند، از حق خود دفاع کنند.

از اینکه به دیگران بگویند که اشتباه می کنند هراسی ندارند حتی اگر باعث نارضایتی آنها شود. این زنان به دیگران اجازه نادیده گرفتن خط قرمز های خود را نمی دهند.

حتما بخوانید: ۸ تا از جدیدترین و موثرترین روش های درمان اضطراب زنان (تحقیقات جدید)

و از آنجا که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند مستقیم سر اصل مطلب می روند و وقت خود و دیگران را تلف نمی کنند. در مقابل تهین های جنسی، نژادپرستانه یا بی احترامی، با آرامش برخورد می کنند و به طرف مقابل اخطار می دهند.

در رسانه های اجتماعی برای گرفتن لایک و کامنت پست نمی گذارند و با دوستان خود تعارف نمی کنند. مشغول انجام کارهای مهم هستند و آنقدر برای خود ارزش قائلند که نیازی به تعریف دیگران ندارند.

برای تقویت عزت نفس خود به دنبال جلب توجه دیگران نیستند و می دانند که عالی هستند.

دارای خصوصیات رهبری هستند و کنترل موقعیت ها را از طریق مهارت های رهبری خود در دست می گیرند. جذابیت و کاریزمای لازم برای جلب توجه و مطیع و همراه کردن دیگران را دارند.

زنان مستقل قادر هستند به کمک قدرت کاریزماتیک خود دیگران را رهبری کنند.

با هوش بالای خود خطرات را مورد سنجش قرار داده، و به هیچ وجه خود را در معرض خطر قرار نمی دهند. نحوه ارزیابی گزینه های موجود را می دانند و قبل از تصمیم گیری، عواقب و مشکلات احتمالی را در نظر می گیرند.

اما زمانیکه تصمیم می گیرند، روی تصمیم خود پافشاری کرده و از خطر کردن نمی ترسند.

حتما بخوانید: مردان از چه نوع چهره زنانه خوششان می آید؟ زنان چطور؟(جدید ترین تحقیقات)

زنان قوی و مستقل می دانند که زندگی مجموعه ای از اتفاقات است و همه باید تلاش کنند. همچنین می دانند که همه چیز قرار نیست به وفق مراد آنها باشد و در مقابل شکست ها احساس ضعف نمی کنند.

در باور آنها مشکلات زندگی، ارتباطی با ارزش ها و توانمندی هایشان ندارند. برای خود تفکر منفی ایجاد نمی کنند و خود را ضعیف نمی پندارند. آنها هرگز دیگران را به خاطر وضعیت خود سرزنش نمی کنند. اگر شرایط فعلی خود را دوست نداشته باشند، راهی برای خروج از آن پیدا می کنند.

آنها می دانند که تنها شخصی که می تواند احساساتشان را کنترل کند خودشان هستند. در برابر سختی ها و شکست ها، مسئولیت را به گردن دیگران نمی اندارند و خوشحالی و خوشبختی خود را به بود و نبود دیگران مرتبط نمی دانند.

مسئولیت احساسات خود را به عهده می گیرند و درک می کنند که تنها فردی که می تواند برای تغییر آنها کاری انجام دهد خودشان هستند.

وقت یا پولشان را برای بهبود خود سرمایه گذاری می کنند. قدر خود را می دانند و متوجه هستند که برای کمک به دیگران، ابتدا باید به خودشان کمک کنند.

خود را به عنوان “دارایی” با ارزشی در نظر می گیرند که با گذشت زمان باید از آن مراقبت کرد.

بدون در نظر گرفتن قومیت، پیشینه، وضعیت، عقاید، استعدادها و توانایی ها، همه افراد را با آغوش باز می پذیرند. به این مسئله اعتقاد دارند که هر کس توانمندی ها و خصوصیات خاص خود را دارد. افراد دارای مجموعه ای از دارایی های مثبت هستند، و تهدیدی برای دیگران محسوب نمی شوند.

مهارت ها و منابع مشترک را پذیرفته و تفاوتها را درک می کنند. از تعریف و تمجید از دیگران واهمه ای ندارند.

بسیاری از خانم ها از نظر ظاهری و خصوصاً از بدنشان ناراضی هستند. این می تواند دشوار باشد که بدنتان را دوست نداشته باشید و در عین حال قادر به تغییر آن نباشید، اما زنان قوی می توانند روی بخشی از بدن خود متمرکز شوند که دوستش دارند.

آنها می توانند به ویژگی های مثبت بدن خود فکر کنند. این زنان تمرکز خود را روی ظاهر بدن خود نمی گذارند و بیشتر روی آنچه بدنشان می تواند انجام دهد تمرکز می کنند.

حتما بخوانید: چگونه اعتماد بنفس داشته باشیم (راههای کامل و جدید برای زنان)چگونه دختری مستقل باشیم

یک زن قوی و مستقل قادر است تشخیص دهد که ظرفیتش پر شده، و نمی تواند بیش از این به خود فشار بیاورد. بعضی از افراد از ترس از دست دادن دیگران قادر به نه گفتن به آنها نیستند. اما، یک زن قدرتمند محدودیت های خود را می داند و می داند چه زمانی نمی تواند به دیگران کمک کند.

وقتی صحبت از یک رژیم غذایی سالم، ورزش مناسب و خواب کافی می شود، زنان قوی مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهند. زنانی که مستقل هستند، می دانند که قبل از هر چیز باید از خود مراقبت کنند، تمرکزخود را روی تغذیه و استراحت مورد نیاز بدنشان بگذارند تا بتوانند بهینه کار کنند.

آنها می دانند که برای جوانسازی خود چه اقداماتی باید انجام دهند و می دانند چگونه باید به نیازهای روحی، جسمی و عاطفی خود پاسخ دهند.

زنان قوی ارزش خود را می دانند و مسئولیت امور مالی خود را بر عهده می گیرند. به همین دلیل، می توانند تشخیص دهند که آیا به اندازه کافی، حقوق دریافت می کنند یا خیر و تا زمانی که از درآمد خود راضی نباشند، از مذاکره با کارفرمای خود دریغ نخواهند کرد.

زنان تمایل دارند که رشته تحصیلی و حرفه خود را بر اساس هنجارهای اجتماعی انتخاب کنند. غالباً، جامعه زنان را ترغیب می کند که معلمی، پرستاری، منشی گری یا سایر حرفه های “کمکی” را انتخاب کنند، در حالی که مردان به سایر رشته ها مانند علوم، ریاضیات، پزشکی و فناوری سوق می یابند.

امروزه مدارس به طور فزاینده ای به دنبال مشارکت زنان در حوزه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند زیرا مردان با وجود علاقه زیاد زنان به این زمینه ها بیشتر از زنان این زمینه ها را اشغال کرده اند.

حتما بخوانید: چگونه اعتماد به نفس را در چهره و ظاهر خود نشان دهیم؟

زن قدرتمندی که به فیزیک یا علوم کامپیوترعلاقه مند است، به دنبال آن می رود و به جامعه اجازه تعیین تکلیف نمی دهند. زنان قوی به نقش های تعیین شده جنسیتی توجه نمی کنند و به این کلیشه ها اجازه نمی دهد سد راهشان شوند.

یک زن قوی هرگز باور نمی کند که به اندازه کافی می داند. زنان قوی تمایل دارند، با وقایع سیاسی، اکتشافات علمی و اختراعات فناوری همراه باشند.

زبان های جدید یاد می گیرند، فیلم های مستند تماشا می کنند و در کلاس های مختلف شرکت می کنند. این زنان هرگز دست از یادگیری چیزهای جدید بر نمی دارند.

زنانی که از قدرت و استقلال واقعی برخوردار هستند، اعتماد به نفس خود را تحت کنترل دارند و به دیگران از بالا نگاه نمی کنند. آنها اعتماد به نفس کافی دارند که نیازی به نمایش و کنترل ندارد.

شما به عنوان یک زن مستقل و قوی، به خود متکی هستید و می توانید کارها را به تنهایی انجام دهید، البته در عین حال می دانید چه زمانی به مساعدت، پشتیبانی و مشارکت دیگران نیاز دارید.

شما به اندازه کافی قوی هستید و می دانید چه موقع باید عقبگرد کنید و اجازه می دهید شخص دیگری در کانون توجه قرار بگیرد- بدون اینکه خود را به خطر بیاندازید. تبدیل شدن به چنین زنی به زمان و تمرین نیاز دارد. ممکن است نیاز به تغییر طرز فکر خود داشته باشید، کلیشه ها ومحدودیت ها را پس بزنید و به خودتان اجازه خطر کردن بدهید.

حتما بخوانید: چگونه جذاب باشیم؟ ۱۵ راهکار عملی، جدید و کاملا موثر برای زنان

در صورتی لزوم در اقدامات، تصمیمات و ایده های خود مستقل تر عمل کنید و برای بازیابی قدرت شخصی خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید. نترسید به جلو حرکت کنید و به این ترتیب راه را برای خود و زنان دیگر در اقصی نقاط جهان باز کنید. به امید روی که زنان خود را باور کنند و قدرت خود را نادیده نگیرند…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

اصن فقط شطرنج😐😂…

سلام. در زنجان آموزشگاه سرآمد بطور تخصصی به آموزش سر فصلهای…

از شرکت زعفران زرتاب بخصوص مهندس نورمحمدی بابت آموزش و ارسال…

با سلام من در کانادا زندگی میکنم خط مینوسم چه شکسته وچه نستع…

سلام من یه بازیکنه تکنیکی و بازی ساز و شوت زن هستم ولی یه بد…

موندم چرا کسی کامنت نذاشته.واقعا مطلب خلاصه و مفید و کاربردی…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 

مستقل و باهوش‌بودن همیشه رویای بسیاری از زنان بوده است. کسانی که شاید تحت تأثیر فرهنگ جامعه یا خانواده مجبور شدند بسیاری از آرزوهای خود را نادیده بگیرند. مستقل‌بودن برای زنان کار راحتی نیست و به تلاش و همت شما بستگی دارد. بسیاری از زنان نیز در کشور ما هستند که با تمام وجود برای زندگی خود تلاش‌می‌کنند تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنچه درباره استقلال و هوش زنان بسیار مهم است، نترسیدن و دلسرد نشدن از مشکلاتی است که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. شما برای رسیدن به استقلال باید قبل از هر چیز هدفی برای خود در نظر گرفته و آرام‌آرام در راه رسیدن به آن قدم بردارید. در این مقاله نیز ما به شما راهکارهایی ارائه‌می‌کنیم تا بتوانید زودتر به این رؤیا دست پیدا‌کنید.مستقل و باهوش‌بودن همیشه رویای بسیاری از زنان بوده است. کسانی که شاید تحت تأثیر فرهنگ جامعه یا خانواده مجبور شدند بسیاری از آرزوهای خود را نادیده بگیرند. مستقل‌بودن برای زنان کار راحتی نیست و به تلاش و همت شما بستگی دارد. بسیاری از زنان نیز در کشور ما هستند که با تمام وجود برای زندگی خود تلاش‌می‌کنند تا بتواند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنچه درباره استقلال و هوش زنان بسیار مهم است، نترسیدن و دلسرد نشدن از مشکلاتی است که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. شما برای رسیدن به استقلال باید قبل از هر چیز هدفی برای خود در نظر گرفته و آرام‌آرام در راه رسیدن به آن قدم بردارید. در این مقاله نیز ما به شما راهکارهایی ارائه‌می‌کنیم تا بتوانید زودتر به این رؤیا دست پیدا‌کنید.

فهرست مطالب

سخت‌ کارکردن و تلاش‌کردن چیزی است که همه‌ی افراد باید صرف نظر از سن، جنسیت و یا سایر عوامل انجام‌دهند و فرقی‌نمی‌کند که یک شیفت شبانه در بیمارستان باشد و یا ساعتی را بعنوان مدیر عامل یک شرکت  فورچن جهانی۵۰۰ باشد. زنان مستقل و باهوش همواره سخت‌ کارمی‌کنند و چشمشان به آینده است و در شغلشان سخت‌کوش هستند. این ضرب‌المثل که استانداردهایت را به اندازه پاشنه‌پاهایت بالابگیر تا حدودی در اینجا کاربرد دارد با این تفاوت که شما بایستی استانداردها، رویاها و جاه‌طلبی‌هایتان را تا حدی بالابکشید که کارتان به شما اجازه‌می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که زنان باهوش و مستقل همواره انجام‌می‌دهند این است که می‌توانند از پس شرایط موجود ،خوب یا بد، برآیند. صبحت‌کردن با خود چیزی است که هرکسی باید آن را انجام‌دهد اما این زنان هرگز در انتقال ایده‌های خود به دیگران مشکلی‌ندارند و مطمئن‌هستند که هر نوع تصمیم‌گیری که بصورت مستقیم شامل حال آنها می‌شود به نوعی بازتابی از انتخاب‌هایشان است. این زنان نگران‌‌های شغلی خود، مشکلات هم‌اتاقیش و پنچری لاستیک ماشین‌ را خودشان مدیریت‌می‌کنند. البته وابستگی به سایر افراد آنقدر هم بد نیست اما داشتن دانش و اطلاعاتی که به کمک آن بتوانید شرایط موجود را کنترل‌کنید خود یک نوع قدرت و اقتدار است.

زنان مستقل و باهوش این توانایی را دارند که مشکلات را پشت‌سر بگذارند و از انتخاب‌های بد خود درس‌بگیرند. این دسته از زنان از دنیای ناجوانمردی که در حق‌شان بدی کرده‌است گلایه و یا شکایتی ندارند. اگر شما یک دختر مستقل و باهوش هستید به خودتان اجازه اشتباه‌کردن بدهید و اشتباهاتتان درس‌هایی بیاموزید. نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که ممکن‌است برای هر کسی اتفاق‌بیفتد واکنش منفی نشان‌ندهید (هرچند مسائل وحشتناک و ناخوشایند تضمین‌کننده‌ی واکنش مورد علاقه‌ی شما هستند). به این سناریوهای منفی بعنوان یک روند یادگیری و راهی برای رشد و بهتر و باهوش‌تر شدن نگاه‌کنید. شاید برای مدت کوتاهی  ناراحت و عبوس شوند اما ناله و یا شکایت‌نمی‌کنند و پس از مدتی برای تبدیل‌شدن به فردی بهتر تلاش‌می‌کنند.چگونه دختری مستقل باشیم

صبر و بردباری از نظر این زنان بسیار مهم است. آنها هر روز صبر و خویشتن‌داری را تمرین‌می‌کنند و هرگز در مورد مسائلی که بر سر راهشان قرارمی‌گیرد تکانشی تصمیم‌نمی‌گیرند. آنها می‌دانند که پرسه‌زدن با فردی که نمی‌شناسند، صرف‌کردن هزینه‌ی گزافی که سه هفته پس‌اندازکرده بودند برای خرید کیفی که حتی دوست‌ندارند و انجام کارهای خطرناک همگی حماقت محض است. زنان مستقل و باهوش همیشه منتظرمی‌مانند و در مورد همه مسائل خوب فکر‌می‌کنند. آنها همیشه و تا حد ممکن‌ سعی‌می‌کنند تا کنترل زندگیشان را در اختیار داشته باشند و کارهایی را انجام‌دهند که باعث خوشحالی و شادی واقعی آنها می‌شود. زنان مستقل و باهوش اجاره‌بهایشان را پرداخت‌می‌کنند، خرید کیف را برای موقعی می‌گذارند که به اندازه‌ی کافی پول داشته باشند و قیمت آن معقول باشد و نه اینکه همچون بلیطی یک‌طرفه به سمت آوارگی و بی‌خانمانی در خیابان‌ها باشد.

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کارهایی که زنان مستقل و باهوش انجام‌می‌دهند این است که به دیگران اجازه‌نمی‌دهند تا اعتماد به نفس و عزت‌نفس آنها را زیر سوال ببرند. اندام شما همانطور که هست خوب است و پیش‌بینی‌های کمال‌گرایی که رسانه تبلیغ‌می‌کند مضر هستند. این دسته از زنان اجازه‌نمی‌دهند تا تحت تاثیر این تبلیغات قراربگیرند. آنها همواره سرشان را بالامی‌گیرند و توجهی به شکل و ظاهر، قد، رنگ پوست، هویت جنسیتی و یا ویژگی‌هایی از این دسته نمی‌کنند. چیزهایی که آنها را متمایز از سایرین می‌کند بزرگترین دارایی این زنان هستند. هیچکدام از این زنان هرگز به خود اجازه‌نمی‌دهند که از بودن خود به همان شکلی و ظاهری که هستند ناراحت‌شده و احساس بدی داشته باشند.

داشتن انتظارات غیرواقعی از زندگی یکی از سریع‌ترین راه‌های رسیدن به غم و اندوه است. خوشبختانه اگر شما نیز یک زن مستقل و باهوش باشید می‌بینید که این مسئله برای شما حل‌شده است و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از زندگی دارید و نسبت به آینده و دستاوردهایش خوش‌بین هستید. تفاوت ظریفی بین تفکر آرزومندانه و تفکر عجیب‌غریب و غیرواقعی وجود دارد. بگذارید با یک مثال واضح‌تر بگوییم. هر کسی در رویا و خیال‌پردازی بردن قرعه‌کشی و گذراندن دوران بازنشستگی در یک ویلای لوکس و مجلل در جنوب فرانسه است. زنان هوشمند و مستقل این توقف‌های کوتاه را پذیرفته و از آنها لذت‌می‌برند اما هرگز به آنها اجازه‌نمی‌دهند که بر زندگیشان تأثیربگذارد؛ این دسته از زنان واقع‌بین هستند و بر مبنای واقعیت‌ها فکرمی‌کنند اما همزمان هرگز رویاها و اهدافشان را سرکوب‌نمی‌کنند.

قانون جذب معمولا بدین معنی است که بهتراست این زنان با مردانی مستقل و باهوش در ارتباط باشند. با این همه گاهی پیش‌می‌آید که این زنان با افرادی وارد رابطه شوند که ناراضی، دارای تفکراتی کوچک، عصبانی و یا به طور کلی مضر هستند. اگر نمی‌توانید در مورد مسائل با دوستتان سازگاری داشته باشید پس زمان آن رسیده است که رابطه‌ی خود با او را قطع‌کرده و از آنها جدا شوید. زنان مستقل و باهوش هرگز اجازه‌نمی‌دهند که رفتارهای سمی و مضر شخص دیگری بر روی آنها تاثیربگذارد فرقی‌نمی‌کند که این آدم یک همکار باشد و یا یک دوست صمیمی در هر صورت در اغلب موارد رابطه‌ی خود را با او قطع‌می‌کنند. بودن و ماندن در یک رابطه‌ی و یا دوستی مضر و خطرناک هرگز چیز خوبی نیست و زنان مستقل و باهوش هرگز وارد این نوع از روابط نمی‌شوند.

 اکثر افراد علاقمند به داشتن و حفظ یک رابطه‌ی عاشقانه هستند و به هرکسی این اجازه را می‌دهند که روابط عاشقانه را به آنها تحمیل‌کرده و در آن دخالت‌کنند. آنها روابط عاشقانه‌ی زیادی برقرارمی‌کنند تا فرد موردی را پیداکنند که ارزش صرف‌کردن وقت، انرژی و تلاش را داشته‌ باشد. زنان مستقل و باهوش با افرادی که آنها را تحقیرکنند، به آنها بی‌احترامی‌کنند و یا سعی بر کنترل تمامی ابعاد رابطه بین آنها را داشته باشند وارد رابطه نمی‌شوند. آنها وقت کافی برای برخورد با این دسته از افرادی را که سعی بر محدودکردن زندگی آنها را داشته باشد و یا به هر صورت و شکلی بخواهند آنها را کنترل‌کنند را اصلا ندارند.

آخرین ویژگی زنان مستقل و باهوش این است که آنها هرگز کنترل زندگی خود را از دست نمی‌دهند. بر اساس فیلسوفان منتخب کنترل توهمی است که بشر برای هماهنگی خود و جلوگیری از نابودی جامعه ساخته است. با این حال، کنترل در خدمت یک هدف مهم است و دانستن این موضوع که کنترل انتخاب‌ها، تصمیمات و سبک زندگیتان در دستان خودتان قرار دارد انگیزه‌ی بزرگی برای تقویت عزت‌نفس و اعتماد به نفس است. خود کنترلی یکی از بزرگترین فضایل و دارایی‌های زندگی است. اطمینان از اینکه خواب کافی دارید تا صبح به موقع در سر کار حاضر شوید یکی از ویژگی‌های باهوش بودن است. خودداری از تهمت‌زدن به عکس‌های اینستاگرام در مکانی که ممکن‌است کارفرما آنها را ببیند نوعی رفتار هوشمندانه است. دعوت‌کردن خود به صرف تماشای یک فیلم و یا نوشیدنی بعد از کار و یا یک غذای عالی نشان از استقلال شما است.  زنان مستقل و باهوش زندگی و مسیرهای خودشان را درست آنگونه که باید رقم‌می‌زنند.

خودبازتابی مهارتی است که نیازمند تکرار و تمرین زیادی است. اگر در این زمینه تازه‌کار هستید شاید بهتر است که از برخی ابزارها برای کمک‌گرفتن استفاده‌کنید. تا زمانی که ندانید که این خود مستقل درون شما کیست نمی‌توانید مستقل باشید. باید در این زمینه با خودتان کاملا صادق و رو راست باشید. در مورد نقص‌ها و کمبودهایتان با خود صادق باشید و خود را فریب‌ندهید. این نکته را همه‌ی ما می‌دانیم که هیچکس در این دنیا کامل و بی‌نقص نیست و قرار نیست که ما از این قضیه مستثنی باشیم. فکرکردن در مورد خودتان به شما این امکان و بنیان را می‌دهد تا گام‌های مهم دیگری همچون درک خواسته‌ها و نیازهای خود، دانستن نقاط قوت و ضعف خویش و یادگیری جرات و قاطعیت را برای مستقل‌شدن بردارید. در واقع این مرحله اعتماد بنفس لازم برای مستقل‌شدن را به شما می‌دهد.

دلیل اهمیت مستقل‌بودن را بدانید. آیا هدفتان از مستقل‌بودن داشتن خانه‌ی خود است؟ آیا به دنبال ایمنی و رفاه آینده‌ی خود در دوران بازنشستگی هستید؟ اولویت‌های مالی خود را هرچه که هست بر روی کاغذی بنویسید. تجسم انگیزه‌ی خودتان از مستقل‌بودن به شما کمک‌می‌کند تا اشتیاق لازم برای شروع یک بودجه‌بندی مالی ثابت را پیداکنید. مقدار معینی از پولتان را به ابعاد مختلفی از زندگیتان اختصاص‌دهید. برای مثال، اگر دوست‌دارید که هفته‌ای یک فیلم در سینما ببینید هزینه‌ آن را نیز در بودجه‌بندی مالی خود لحاظ‌کنید. مقداری از پولتان را برای خرج و پس‌انداز بصورت هفته‌ای و یا ماهانه کنار بگذارید. در بودجه‌بندی مالیتان انعطاف‌پذیر باشید تا در صورت بالارفتن ناگهانی قیمت‌ها و یا خرجی‌های ناگهانی دستپاچه و دچار مشکل‌نشوید. برای اینکه از لحاظ مالی بطور کامل مستقل‌شوید بایستی در این زمینه تحقیق و برنامه‌ریزی‌کنید. در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز مطالعه‌کنید و چیزهایی یادبگیرید. در صورتی که احساس‌می‌کنید به یک مشاور یا برنامه‌ریز مالی نیاز دارید به او مراجعه‌کنید. معمولا در کارهای یکسان درآمد زنان نسبت به مردان کمتر است.‌ ارزش‌های کاری خود را ارزیابی‌کنید و ببینید که آیا اکنون زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق است یا نه. جلساتی را برنامه‌ریزی‌کنید تا با رئیس خود بنشینید و در مورد اهداف و حقوق خود با وی صحبت‌کنید. به طور واضح و شفاف درخواست خود را با او در میان بگذارید. در حین گفتگو خونسرد و مصمم باشید و نسبت به گفته‌های رئیس‌تان انتقادپذیر باشید.

چند وقت یک بار از واژه‌هایی مانند “نمی‌توانم”، “نمی‌خواهم”، “نباید”، “انجام‌نمی‌دهم” و یا عبارات ناامیدکننده و منفی و مخصوصا در مورد خودتان استفاده‌می‌کنید؟ البته تنها به این واژه محدودنمی‌شود بلکه شامل هر نوع پاسخ منفی به نظرات مخصوصا نظراتی که بطور مستقیم به شما مربوط‌می‌شود نیز می‌گردد. برخی از این عبارات عبارتند از:

• نمی‌توانم به این هدف برسم، این هدف برای من خیلی بزرگ است و خارج از توان من است.

• امروز ظاهر و وضعم خوب نیست، من احساس بسیار بدی دارم.

• توانایی انجام این کار را ندارم.

• به اندازه کافی خوب نیستم تا احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشم.

• من زشت هستم.

• من چاق هستم.

• من به اندازه کافی باهوش نیستم.

• هیچ مهارتی ندارم.

• همه از من بهتر هستند.

دقیقا چه چیزی از زندگی می‌خواهید؟ چه چیزی شما را خوشحال‌می‌کند؟ هر روز باید چه چیزهایی بدست‌بیاورید؟ کلمه نیاز  واژه‌ی بدی نیست و همه ما آن را در زندگی خود داریم. حتی تئوری انگیزش نیازهای اولیه‌ی انسان شامل نیاز به برقراری ارتباط، صمیمیت و محبت، رابطه جنسی و نیاز به تحقق خود را می‌داند. همه ما نیازهایی داریم که با خواسته‌ها و تمایلات شما فرق‌می‌کند. درک خواسته‌ها، نیازها و تمایلات یک نقطه قوت محسوب‌می‌شود. درک و آگاهی از نیازها و خواسته‌های خود مبنایی برای قاطع‌بودن شما است. اگر از نیازها و خواسته‌ها و تمایلات خود آگاهی داشته باشید در این صورت می‌دانید که باید در خواستن آنها قاطع باشید و به رخ‌دادن آنها ایمان داشته باشید. آنچه که شما از زندگی، روابط، خودتان و شغلتان می‌خواهید پایه‌ها و اساس اهداف شما را تشکیل‌می‌دهد. این اهداف چیزهایی هستند که شما بخاطر آنها کارمی‌کنید و بدنبال آنها هستید. نیازهای شما چیزهایی هستید که در زندگی برای خوشحال‌شدن و رسیدن به کمال به آنها نیازمندید.

شناخت نقاط ضعف و قوت خود بخشی از مرحله خودبازتابی است و می‌تواند باعث تغییرات بزرگی در زندگی شما شود. خود و نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید و برای بهبودی آنها برنامه‌ریزی‌کنید.

داشتن یک نگرش مثبت به شما بعنوان یک زن مصمم در برخورد با دیگران به شما کمک‌می‌کند. همچنین مثبت اندیش بودن باعث‌می‌شود تا حس خوبی در مورد خود داشته باشید و قدرت لازم برای مستقل‌شدن را به شما می‌دهد. از فکرکردن به چیزهای منفی اجتناب‌کنید. در عوض هر روز خودتان را تحسین‌کنید.

یک رکن اصلی در تبدیل‌شدن به یک زن مستقل این است که از خودتان بودن شرمی‌ نداشته باشید. در واقع سعی‌کنید که روی واقعی خودتان را نشان‌دهید. سعی‌کنید که تصویر آیینه‌ای از یک زن دیگر باشید. نقاط قوت و علایق خودتان را بشناسید و بر روی آنها تمرکزکنید.

• قربانی الگوهای مد روز نشوید. آراسته‌کردن خودتان به شما بهترین حس را می‌دهد. لباس‌هایی بپوشید که در آنها احساس راحتی‌ می‌کنید و به شما اعتمادبنفس می‌دهد.

• از فشارآوردن به خود برای بهتر جلوه دادن خود بپرهیزید. بسیاری از زنان فشارهای زیادی را متحمل‌می‌شوند صرفا بخاطر این که زن هستند اما در صورتی که نمی‌خواهید لازم‌نیست که کارهایی را انجام‌دهید و یا کسی بشویید که نیستید. لازم‌نیست که آرایش‌کنید و یا لباس‌های خاصی بپوشید. علاوه بر این، اجباری نیست که فعالیت‌های زنانه‌ای مانند خریدکردن و یا دیدن فیلم‌های عاشقانه را صرفا به دلیل این که زن هستید را انجام‌دهید.

در یک کلام تبدیل‌شدن به یک زن مستقل و باهوش شاید برای خیلی از زنان رویای بزرگی باشد. کسانی که می‌خواهند بدون وابستگی به دیگران زندگی خوبی برای خودشان بسازند. اما زنان مستقل و قوی چه ویژگی‌هایی دارند؟ زنان مستقل اغلب به داشتن یک شغل و حرفه که بتوانند از آن طریق کسب درآمد کنند فکرمی‌کنند. آن‌ها از پس مدیریت شرایط مختلف برمی‌آیند. نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که قطعا در زندگی هرکسی وجود دارد، واکنش منفی نشان‌نمی‌دهند و شاید دوره‌ای احساسات بدی را تجربه‌کنند اما هیچ‌وقت مغلوب آن‌ها نمی‌شوند. این زنان همیشه به دنبال یادگرفتن مطالب جدید هستند و از این کار خسته‌نمی‌شوند. هیچ‌وقت تکانشی تصمیم‌نمی‌گیرند و قبل از هر کاری همه جوانب را در نظر‌می‌گیرند. اجازه‌نمی‌دهند که دیگران اعتمادبه‌نفس آن‌ها را زیر سؤال ببرند. به جسم خود اهمیت‌می‌دهند و می‌دانند که خواب و خوراک مناسب برای داشتن یک ذهن سالم جزء ضروریات است. زنان باهوش از زندگی انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند. هیچ‌گاه در رابطه‌ای نمی‌مانند که به ضرر روح و روانشان باشد. عاشق‌می‌شوند اما اجازه دخالت به دیگران را در زندگی خصوصی خود نمی‌دهند. این افراد همواره کنترل زندگی را در دست دارند. اما شما هم اگر می‌خواهید تبدیل به یک زن باهوش و مستقل‌شوید به یاد داشته باشید که باید به خودتان و خواسته‌هایتان زیاد اهمیت‌دهید، بدانید که از زندگی چه می‌خواهید و دنبال چه هستید. خوشبختی خود را به کسی وابسته نکنید و سعی‌کنید از تنهایی خود نیز لذت‌ببرید. حواستان به دخل‌وخرجتان باشد و حتما یک برنامه‌ریزی مالی خوب برای خودتان داشته باشید. کلمات ناامیدکننده مانند نمی‌توانم و نمی‌شود و … را از دامنه لغات خود پاک‌کنید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا‌کنید و آن‌ها را بهبود‌ببخشید. همیشه مثبت فکر‌کنید و مهم‌تر از همه این‌ها خودتان باشید!

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

416 بازدید

481 بازدید

چگونه دختری مستقل باشیم

452 بازدید

452 بازدید

454 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تمامی افکار خود درباره اینکه به فرد دیگری تبدیل شوید را کنار بگذارید. در واقع شما نیازی به لایک شدن در اینستاگرام یا مورد توجه قرار گرفتن در توییتر و یا سر زبان افتادن در بین مردم شهر خود ندارید. فقط لازم است به دختری موفق تبدیل شوید که در درون خود احساس راحتی و قدرت می کند. دختری که همه برای هم صحبتی ترجیح می دهند، دختری است که از خود اعتماد به نفس و توانایی و قدرت را انعکاس می دهد.

مشخص است که حرف زدن سخت تر از عمل کردن به آن است اما باید توجه کنید که برای رسیدن به خودشناسی راه درازی در پیش دارید. ما متوجه شده ایم که هر چه افراد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند فضای کمتری در ذهن آنها برای نق زدن و بهانه گرفتن، افکار منفی و تلاش برای تبدیل شدن به شخص دیگری به وجود می آید. در حالی که بهترین تلاش تان را برای حرکت رو به جلو انجام می دهید، همیشه این قانون طلایی را به یاد داشته باشید که با دیگران همان طوری که دوست دارید با شما رفتار شود، رفتار کنید.

تحقیقات نشان می دهد که مورد تمجید قرار گرفتن مانند یک ارگاسم کوچک عمل می کند و مانند یک جرقه همان قسمتی از مغز شما را روشن می کند که در هنگام ارگاسم تحریک می شود. تحقیقات دیگری نشان داده است که تعریف شنیدن از دیگران تاثیر بیشتری از انجام دادن ژیمناستیک در حالت روحی شما دارد. به عنوان مثال، زمانیکه از کافه داری که معمولاً به آنجا می روید درباره ظاهر جدید خود تعریف می شنوید، به صورت ناخودآگاه لبخند به سراغ شما می آید. اگر ظاهر کسی را دوست داشتید حتما به او بگویید، مثلاً کفش هایش چقدر زیباست، با این کار شاید شما روز او را بهتر کنید اما توجه داشته باشید که آن را به صورت همیشگی تکرار نکنید.

چگونه دختری مستقل باشیم

همه در اطرافشان دختری با وقار را می شناسند که زمانیکه وارد یک می کده می‌شود در حالی که لبخند بزرگی روی صورتش است. آنها از بهترین زنانی هستند که می شناسیم و در عین حال به بهترین دوست های ما تبدیل می شوند. دوست هایی که بدون ترس از قضاوت شدن می توانید در مورد همه چیز با آنها صحبت کنید و مطمئن باشید که پشت سر شما حرف نمی زنند.

همه ما دخترانی را دیده ایم که در جامعه گم شده اند و بدتر از آن خودمان نیز در این شرایط قرار گرفته ایم اما در همچین شرایطی چقدر به  این افراد کمک کرده ایم؟ یا از دختری که در حال گریه کردن است پرسیده اید که آیا کمک می خواهد یا نه؟

در یک تحقیق مشخص شده است، ۷۵ درصد از مواردی که افراد تنها بوده اند برای کمک کردن پیش قدم شده‌اند اما در هنگامی که در یک گروه ۶ نفره قرار داشتند این آمار به ۱۵ درصد رسیده است.

داشتن دوستان زیادی کنار خود مزیت های بیشماری دارد اما اگر به طور مداوم با آنها باشید و مانند آنها رفتار کنید شروع به مقایسه کردن خود با آنها می کنید. اگر شما موهای کوتاهی دارید به جای اینکه نگران این باشید که دوست شما از شما زیباتر به نظر می رسد،  به او آرایشگر خود را پیشنهاد دهید تا برای تغییرات بزرگتر آماده شود.

در مورد دوستی که به تازگی ارتقا گرفته است در حالی که شما هنوز برای قدم بزرگتر خود در حال برنامه‌ریزی هستید نیز می توان همین را گفت. زمانی که متوجه می شوید که شما با همدیگر در حال رقابت نیستید و در اداره خود برای همه فرصت هایی وجود دارد، بار سنگینی از روی شانه های شما برداشته می شود

برای خود یک سیستم رتبه بندی تعیین کنید و موفقیتهای بقیه را داخل آن بگذارید. اگر شما در حال رقابت نیستید پس در موفقیت یکدیگر شریک هستید و چه چیزی بهتر از این؟

مهم نیست که از نظر شما خوشگذرانی به معنی دیدن شبکه های ماهواره ای و یا رقصیدن باشد. چیزی که برای دیگران مثبت و تاثیرگذار است ممکن است برای شما به این صورت نباشد. مهم نیست که از رژ لب خوشتان نمی آید یا از اهنگ های بیانسه لذت نمی برید یا حتی سریال گیم آف ترونز برای شما جذاب نیست. درک چیزهایی که دوست دارید بسیار قدرتمند و موثر است و شما را به یک دختر قدرتمند تبدیل می کند. 


 دچار اشتباه نشوید در مورد شفاف کننده های پوستی حرف نمی زنیم، بلکه درخشان بودن به معنی درون درخشان است. مسری بودن خوشبختی و خوشحالی از کسی  مخفی نیست در حقیقت علم نشان داده است هنگامی که شما در اطراف افراد خوشحال قرار می گیرید تمایل دارید تا شخصیت مثبت و پیروز خود را بروز دهید و در این حالت با انرژی تر، خوشحال تر و کمتر مضطرب هستید.

تنها چیزی که  برای شروع نیاز دارید یک لبخند است پس دفعه بعد که از خیابان رد می شوید، تلفن خود را کنار بگذارید. سعی کنید با یک لبخند با کسانی که از کنار شما رد می شوند ارتباطی هر چند کوتاه برقرار کنید.

منبع: الو دکتر

السا

من خوشم نیومد ولی تا الان یکم قوی تر شدم منظورم اینکه مراقب خودم باشم

دکتر امیر عباس متولی

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی و سمعک سانا

دکتر منوچهر قارونی

دکتر حامد محمودهاشمی

کلینیک دندانپزشکی نارمک

کلینیک آبادیس

431 بازدید

470 بازدید

972 بازدید

925 بازدید

1408 بازدید

574 بازدید

417 بازدید

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

14 بهمن 1399

14 بهمن 1399

14 بهمن 1399

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی
چگونه دختری مستقل باشیم

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟


چند وقت یکبار باید گوشی را ریستارت کرد؟


با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید


برج نقاره‌خانه را بشناسید


بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

طی سفرام و تو برخورد با آدما می‌شنوم که بهم میگن «تو قوی هستی». این جمله رو جوری میگن انگار که این ویژگی راجع به دخترا خیلی عجیب باشه. از شما چه پنهون خیلی وقتا درونم رو کنکاش می‌کنم تا ببینم این خصوصیت از کجا اومده و هرچه بیشتر می‌گردم بیشتر به این نتیجه می‌رسم که این ویژگی ریشه در بچگیام و نوع تربیتم داره و یه پروسه‌ی یه شبه نیست. خیلی اتفاقی چندوقت پیش یه مقاله تو روزنامه‌ی گاردین خوندم که محتواش خیلی به این موضوع نزدیک بود پس حیفم اومد شما رو تو خوندنش شریک نکنم. اینکه چرا قوی و مستقل شدن در مورد دخترا انقدر خارق العاده‌ به نظر میاد: «تو خیلی خوشگلی» این یه جمله‌ی تعریفیه که اکثر پدر و مادرا به دخترشون میگن. شاید به نظر بی‌قصد و غرض و مثبت باشه ولی تو طولانی مدت، تکرار و گفتن همین یه جمله می‌تونه رو آینده‌ی اون دختر اثرات مخربی بذاره. چرا؟ یعنی چی؟ وقتی با یه دختربچه مواجه میشیم و ظاهرش اولین چیزیه که مورد تعریف و تمجید قرار میدیم ناخودآگاه داریم بهش این پیغام رو میدیم که: “هی! مهمترین ویژگی تو به عنوان یه دختر ظاهرته!” 

من نمی‌فهمم چطور نیازی نمی‌بینیم که به پسربچه‌ها بگیم که چقدر خوشتیپن یا چقدر لباسی که پوشیدن برازنده‌شونه. شاید تو ناخودآگاهمون تعریف از ظاهر فقط واسه دخترا مناسبه و واسه پسرا کار ناپسندیه.

شاید جالب باشه بدونی که تو تحقیقی که بر روی ۴۰۰ دختر در امریکا انجام شده، ۷۰ درصد اونا گفتن که نگران وزنشون هستند. بعضیاشون گفتن که واسه لاغری رژیم دارند و از صبحانه و ناهارشون میزنن. بعضیاشون گفتن که منتظرن که کمی بزرگتر بشن تا بتونن جراحی پلاستیک انجام بدن. تو دنیای امروز که پر شده از تصاویر، تعریف تو از ظاهر و لباس دخترت بیشتر این باور رو تو اون تقویت می‌کنه که تصویر همه چیزه! اون رو مصمم‌تر می‌کنه که قیافه‌اش مهمه نه حرفی که میزنه یا شخصیتی که داره. 

همین تعریف و تمجیدهای سطحی مربوط به ظاهر می‌تونه یه تاثیر منفی رو توانایی دخترا در مقابله با مشکلات زندگیشون بذاره. یعنی چی؟ ببین همین نظرات تو طولانی مدت ممکنه این ذهنیت رو به وجود بیاره که زیبایی، خوبی، استعداد یا حتی نبوغ چیزایی هستن که یا تو داری یا نداری. معلومه تو اگه با این تفکر بزرگ شی که اینجور توانایی‌ها ذاتیه پس کمتر به خودت زحمت میدی که واسه حل مشکلات تو موقعیت‌های سخت تلاش کنی و به خودت میگی «تلاش کنم که چی؟ بی‌فایده‌ست من استعدادش رو ندارم، من نمی‌تونم» و خیلی زود وا میدی و میشینی یه گوشه.

همین نظرات راجع به یه دختربچه باعث میشه اون فکر کنه که اعتماد به نفسش به یه سری خصوصیات خاص تو ظاهرش وابسته‌اس. با این طرز فکر رشد میکنه که خوشگل بودن مهم‌تر از قوی یا مستقل شدن است. باعث میشه در آینده از اینکه نابغه‌ست یا از اظهار نظر جلوی مردم یا از ابراز وجود و بقیه‌ی خصوصیات خوبش خجالت بکشه چون جامعه میگه این در مورد یه دختر ارزش نیست.

می‌خوام بگم وقتی اعتماد به نفس ما به یه چیز بیرونی وابسته‌ باشه نه یه چیز درونی، خیلی سخت می‌تونیم زمانی که حالمون بده یا انرژیمون پایینه به خودمون کمک کنیم در نتیجه خیلی راحت افسرده میشیم. ظاهربینی اطرافیان در مورد دخترا می‌تونه منجر به این شه که اونا خیلی راحت دست از تلاش واسه خواسته‌هاشون بر‌دارن و فکر کنن که نمی‌تونن تو رقابت‌های زندگیشون برنده باشن. بعدها تو زندگی، این مدل دخترها هستن که ممکنه شغل مورد علاقه‌شون رو رها کنن یا از قبول مسئولیت‌های بیشتر تو زندگی شونه خالی کنن فقط به این خاطر که فکر می‌کنن از پسش برنمیان.

خیلی جالبه که طی یک روز تو مدرسه به یه پسربچه هشت برابر یه دختربچه تذکر داده میشه تا رفتارش رو تصحیح کنه. این رو من نمیگم بلکه یه محقق و روانشناس به نام Carol Dweck روش تحقیق و مطالعه انجام داده. چرا؟ چون تو دختربچه‌ها کنترل رفتار درونی (Self-Control) خیلی زودتر رشد می‌کنه. وقتی اطرافیان مدام یه دختربچه رو به خاطر رفتار خوب و خانمانه‌اش و یه پسربچه رو به خاطر تلاش و پشتکارش تشویق ‌کنن. یه مدل ذهنی تو دخترا شکل می‌گیره که اون رو می‌ترسونه از اشتباه‌کردن. مدام راجع به هرکاری با خودش میگه «نکنه تلاشم نتیجه نده؟ نکنه شکست بخورم.» به اشتباه اینو باور میکنه که تلاش و پشتکار کلید موفقیت نیست. استعداد ذاتی کلید موفقیته! پس خیلی آروم و ساکت همون کاری رو میکنه که بقیه ازش انتظار دارن که «دختر خوبی بمونه» پس از هیچ خطی خارج نمیشه و هیچ چیز جدیدی رو امتحان نمی‌کنه مبادا شکست بخوره و توسط اطرافیان شماتت شه.

به جای اینکه مدام باهاشون راجع به ظاهرشون حرف بزنیم باید راجع به اینکه چه فعالیتی می‌کنن نظر بدیم و ازشون راجع به علایقشون بپرسیم. به جای اینکه بهشون بگیم «دختر خوب» باید بگیم چقدر صبورن یا چه شنونده‌ی خوبی هستن. به جای اینکه بگیم یه دختر باید این کارا رو بکنه و اون کارا رو نکنه باید بگیم که ما عاشق اینیم که اون می‌تونه خودش باشه یا شجاعت ابراز وجود داره و می‌تونه از پس خودش بربیاد. باور کن که همین تغییرات کوچیک تو مدلی که داری با دخترت حرف می‌زنی می‌تونه یه تغییر بزرگ تو رشد و تکامل اون و آینده‌‌اش به وجود بیاره و اون رو برای موفقیت و دنیای بزرگ روبه روش آماده کنه و به بلوغ برسونه.

تربیت دختران کمی پیچیده است همه‌جا شما با تبلیغات دختران قوی و تأثیرگذار و دستاوردهای چشمگیر آن‌ها روبرو می‌شوید اما افسردگی و اضطراب تهدیدی بسیار واقعی برای دختران است. ما در اینجا به شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا به‌رغم همه مشکلات دخترتان بهترین و کامل‌ترین خودش باشد. درست است که دختران روی کاغذ خیلی خوب عمل می‌کنند اما زمانی که دقیق‌تر نگاه می‌کنیم این داستان موفقیت، کمی رنگ می‌بازد. درحالی‌که دستاوردهای دختران در سطح دانشگاهی در حال رشد است و آن‌ها همواره عملکرد بهتری نسبت به پسرها داشته‌اند، به همان نسبت میزان استرس، اضطراب و افسردگی آن‌ها نیز در حال رشد است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که میزان افسردگی در بین دختران تقریباً سه برابر پسران است. این آمار نشان می‌دهد زمانی که دختران تمام تلاششان را می‌کنند تا به بهترین نحو خودشان را نشان دهند، از آن کار لذت نمی‌برند؛ و این شکاف موجود دقیقاً جایی است که والدین و معلم‌ها باید بر روی آن متمرکز شوند. مهم‌تر از اینکه دختران موفقی داشته باشیم باید یاد بگریم که چگونه شادی را به آن‌ها یاد بدهیم و دختران شادی داشته باشیم آن‌ها باید از روحیاتی برخوردار باشند تا بتوانند با چالش‌های زندگی در دوران بعد از بلوغ با موفقیت کنار بیایند و همچنین نسبت به خودشان حس خوبی داشته باشند.

فراموش نکنید که والدین به خصوص مادران به شدت بر روی دختران تأثیرگذارند. طبق آماری که از حدود ۱۱۰۰ دختر ۱۳ تا ۱۸ ساله گزارش‌شده ۶۳% آن‌ها بیان کردند که الگوی آن‌ها در زندگی مادرشان است و ۴۸% آن‌ها نیز گفتند زمانی که به مشکلی برمی‌خورند به اولین فردی که مراجعه می‌کنند مادرشان است. فقط ۱۵% آن‌ها گفتند که برای مشورت گرفتن به دوستانشان رجوع می‌کنند. دختران جوان‌تر بیشتر به مادرشان گرایش دارند. دختران در دوران راهنمایی با دوستانشان مشورت می‌کنند اما مادرشان مطمئن‌ترین فرد برای آن‌هاست. با توجه به یافته‌های تحقیق بالا و سایر نتایج باید در نظر داشته باشید که شما به‌عنوان مادر همه‌چیز دخترتان هستید. تمام گزارش‌ها تأیید می‌کنند که رفتار مادر جلوی دخترش تأثیر خیلی زیادی بر روی رفتار او خواهد گذاشت. سعی کنید در خانه یک مادر اکتیو باشید وقتی دخترتان می‌بیند که شما برای دویدن بیرون می‌روید و یا در خانه ورزش می‌کنید درواقع دارید به او یاد می‌دهید که بدنش را دوست داشته باشد.

بنا بر گزارش انجمن زنان دانشگاهی امریکا میزان اعتمادبه‌نفس در میان دختران در دوران راهنمایی و دبیرستان سه و نیم برابر کمتر از پسران است. حال چه باید کرد؟ با تشویق شخصیت و فردیت دختر جوانتان شما سکوهای قدرتمند عاطفی را در وجودش پایه گزاری می‌کنید تا زمانی که به سن نوجوانی می‌رسد بتواند با پیچیدگی‌های آن سن به‌خوبی کنار بیاید. بگذارید خودش را باور داشته باشد به او اجازه دهید تا استعدادهایش را بشناسد و خودش تصمیم بگیرد که در چه زمینه‌ای استعداد دارد. به‌جای اینکه اسمش را کلاس شنا بنویسید چون همه همکلاسی‌هایش این ورزش را انتخاب کرده‌اند و ورزش محبوبی است، فهرستی از گزینه‌هایی که می‌تواند انتخاب کند را برایش آماده کنید و اجازه دهید خودش از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند. وقتی به چیزی علاقه نشان داد بگذارید تا برود و آن مسیر را تجربه کند.

شاید برایتان عجیب باشد بدانید یکی از بهترین راه‌های بالا بردن اعتمادبه‌نفس دخترتان این است که اجازه دهید اشتباه کند. فلسفه پشت این ماجرا ازاین‌قرار است که ما سهواً زمانی دختران را با واژه «آفرین دختر خوب» تشویق می‌کنیم که کامل و بی‌نقص باشند. پس آن‌ها از این طریق به‌سرعت یاد می‌گیرند که اشتباه کردن به این معنی است که به‌اندازه کافی خوب نیستی. مشکل این روش این است که باعث می‌شود او در آینده از قدرت ریسک‌پذیری پایینی برخوردار شود و اعتمادبه‌نفسش را از دست بدهد. ما می‌خواهیم که همه کارها را خودمان برای بچه‌ها انجام دهیم تا آن‌ها راحت‌تر زندگی کنند چراکه معتقدیم آنها در انجام آن کار موفق نخواهند بود. به دخترتان یاد دهید که اشتباهات امری عادی در زندگی هستند. درباره اقدامات اشتباه زندگی خودتان با او صحبت کنید و به او فرصت اشتباه کردن بدهید حتی اگر این اشتباهات از دید شما خیلی احمقانه به نظر برسند. فهرستی از کارهای کوچکی که می‌توانید به او یاد دهید آماده کنید تا با کمک هم انجامش دهید کارهایی مثل نیمرو درست کردن. فرایند یادگیری از طریق روش آزمون‌ و خطا می‌تواند اعتمادبه‌نفسش را بالا ببرد. گاهی نیز می‌توانید باهم چیزهای جدید را امتحان کنید تجربه پخت یک شیرینی جدید، رفتن به کلاس هنرهای رزمی جایی که هردوی شما می‌توانید از ناکامل بودن و اشتباهات یاد بگیرید و شاد باشید.

شاید فکر می‌کنید که در حال حاضر نیاز نیست که نگران این مباحث در رابطه با کودکتان باشید اما شرایط سخت اجتماعی زودتر از آنکه فکرش را بکنید شروع می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که نیمی از کودکان و نوجوانان که تعداد زیادی از آنان دختران هستند خشونت در رابطه را تجربه می‌کنند. خشونت در رابطه زمانی است که سایر کودکان عمداً یک کودک را طرد می‌کنند یا دیگر کودکان را مجبور می‌کنند تا فرد مشخصی را طرد کنند. برخورد و دعوا در زندگی کودکان اجتناب‌ناپذیر است؛ و به همین دلیل نیاز هست که به دخترتان یاد دهید که چطور از پس این شرایط برآید. احساسات ابزار فوق‌العاده قدرتمندی هستند و ما باید به مادران و دخترانمان آموزش دهیم که زمانی که شما عصبانی و ناراحت هستید چنین احساساتی نشان‌دهنده این است که چیزی برایتان مهم است و شما باید آن را بیان کنید. اول‌ازهمه عصبانیتتان را امری نرمال نشان دهید به این صورت که به دخترتان با توجه به شرایط سنی‌اش توضیح دهید که چه چیزی موجب آشفتگی شما شده است. وقتی دخترتان دچار یکی از انواع مشکلات در ارتباطات اجتماعی‌اش شد مثلاً به یک مهمانی تولد دعوت نشد این اتفاق را نادیده نگیرد و به او نگویید که این اتفاق خیلی بزرگی نیست. وقتی این‌گونه رفتار می‌کنید این برایش به این معناست که احساساتش اهمیتی ندارند. بجای آن سعی کنید با او صحبت کنید و حرف‌هایش را بشنوید.

اجازه دهید دخترتان عضو یک گروه باشد، چه این گروه یک تیم ورزشی باشد یا جمعی از دوستانش که در یک کلاس یک‌هفته‌ای هنر شرکت کرده‌اند. دختران وقتی با بچه‌های دیگر بر روی یک هدف مشترک کار می‌کنند از حس استقلال و افتخار سرشار می‌شوند حتی اگر این‌یک کار ساده مثل درست کردن یک تصویر کلاژ باشد. ورزش‌های تیمی بخصوص می‌تواند برای دختران خیلی سودمند باشد زیرا بردوباخت انعطاف‌پذیری را به آن‌ها یاد می‌دهد. در نظرسنجی اخیری که از ۴۰۰ زن که جزء مدیران ارشد در سراسر جهان هستند صورت گرفت، ۹۴ درصد از آنان در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کردند و ۷۴ درصد از آنان اذعان داشتند که آن تجربه بر توانایی‌های شغلی آن‌ها تأثیرگذار بوده است. در انتها باید بگوییم که برای تمام چالش‌هایی که دخترتان با آن‌ها روبرو است و تمام تلاش‌هایی که شما می‌کنید تا به او کمک کنید تا در این میان راه خودش را پیدا کند هیچ‌چیزی مهم‌تر و قدرتمندتر از عشق بی‌قیدوشرط شما نسبت به او نیست. بیشتر از هر چیزی بچه‌ها دوست دارند پاسخ این سه سؤال را بدانند:

جواب‌های شفافی به دخترتان در خصوص این سوالات بدهید و آینده او روشن‌تر از همیشه خواهد شد.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

مطلب قبلی

آموزش ساخت اسباب بازی با وسایل دورریختنی

مطلب بعدی

مراقبت از پوست در دختران نوجوان

با مواردی که نشان می‌دهد فرد موفق هستید آشنا شوید

با کمبود اعتماد به نفس در رابطه عاطفی چه کنیم؟

چرا همسرمان می‌خواهد خودنمایی کند؟

چگونه دختری مستقل باشیم

راه‌های افزایش اعتماد به نفس در ۱۰دقیقه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آخرین مطالب

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟


آموزش شال و کلاه بافتنی پسرانه

والدین چطور می‌توانند به موفقیت تحصیلی فرزند خود کمک کنند؟

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

Publisher –

به عنوان فردی که نیازمند بودن زن را بارها و بارها دیده ام، خیلی روی کاربرانم کار کرده ام تا آن را رها کنند و به نیروی مستقل شدن آراسته شوند، می دانم که این خصوصیت چقدر دست و پاگیر است و سخت می تواند تغییر کند. اما این به معنی این نیست که اصلا شدنی نیست.

نیازمند بودن به معنی توجه به نیازها صرفا چیز بدی نیست. اما وقتی این مساله مضر می شود که برای همسرت یا شخص عاطفی مقابلت دردسر ساز باشد. شاید باور نکنی در میان دختران نسبت به دختران نیز ممکن است این حس هم رخ دهد. اما من بیشتر به مقوله زناشویی آن می پردازم.

البته نیازمند بودن در شما می تواند ناشی از کودکی تان باشد. این که ترس از دست دادن از بچگی در شما رخنه کرده باشد.

چگونه دختری مستقل باشیم

در مضرات نیازمند بودن زن ها همین کافی است که بگویم

خب تا این جا باید احتمالا تا کنون متوجه شده باشی که چقدر لازم است که تو نیازمند بودن را ترک کنی و به یک زن مستقل و یا دختر مستقل تبدیل شوی.

 

 لینک طلایی 1: علت بی توجهی پسر ها به دختر ها و راه حل ها

لینک طلایی 2: علت های سرد شدن یک مرد در یک رابطه عاطفی

لینک طلایی 3: چرا پسر ها از دخترها فاصله می گیرند ( موقتی و دائمی )

لینک طلایی 4: نشانه های تنفر پسر از دختر چیست؟ ( 49 نشانه )

 

در ادامه این مطلب به روش هایی می پردازم که یک زن در رابطه هایش ( دختر با دختر ) و دختر با مرد ( پسر ) به نمایش می گذارد.

 

نیازمند بودن معمولا در اولین مرحله خودش را به نیاز به مکالمه های طولانی نشان می دهد.

مثلا دختری که دوست دارد مدام با عشقش چت کند و تماس بگیرد این به صورت یک دختر نیازمند به شمار می آید که برای مرد ها تقریبا بی ارزش می شود. برای این که شیوه جذب با موبایل یا عاشق کردن با موبایل را یاد بگیری می توانی هم اکنون در دوره ای با همین نام از مجموعه پک قرص صورتی شرکت کنی و ترفند های بهبود رابطه با موبایل را یاد بگیری.

 

وقتی که دختری در رابطه ای نیازمند می شود، هر طور با او رفتار شود، دم بر نمی آورد. این یعنی این دختر نیازمند است. و البته در رابطه مرد را خسته می کند.

 

یکی از مدل دختران خیلی نیازمند این است که وقتی صحبت هایشان تمام شد، فورا یک موضوع دیگر برای ادامه صحبت های شان پیدا می کنند. این می تواند ناشی از این باشد که او بسیار نیازمند است. گاهی این مکالمه ها دارای نقاط منفی هستند و به دلیل زیاده گویی مرد را ناراحت می کند. بعد از این گونه مکالمات حس تو هم بد می شود. می توانی فن بیان عاشقانه و عاطفی را با کمک دوره بیان سبز یاد بگیری و طوری رفتار کنی که کلامت به ارزش تو بیفزاید.

 

لینک طلایی 5: نشانه های پسری که دیگر تو را نمی خواهد این است

 

عذرخواهی چیز خیلی خوبی است. اما وقتی که حرف از مشکلات می شود، یا چیزی با خطا روبرو می شود، برای بهبود حس وحال رابطه دائما این دختر نیازمند است که عذرخواهی می کند. این دختر حتی اگر مقصر هم نباشد، برای رقیق کردن جو رابطه خودش را مقصر جلوه داده و عذر خواهی می کند. چرا؟ چون نیازمند به توجه و محبت دیدن است.

 

دختران نیازمند یک لطف کوچک را زیاد می بینند و دائما در حال تشکر کردن هستند. این نشان می دهد که او نیازمند است. مرد ها گاهی از این همه تشکر هنگ می کنند. خیلی از این پسرها فکر می کنند دختر در حال نقش بازی کردن است و اصلا او را به خاطر همین ترس رد می کنند. همیشه همه جا طبیعی باش.

 

نق زدن و غر زدن هم یکی دیگر از نشانه های نیازمند بودن است. این دیگر نیازی به توضیح ندارد چرا که احتمالا تو هم دچار آن هستی و حتی نمی دانی که چه ویژگی هایی دارد. برای این مساله می توانی پکیج درمان غر زدن زنان را تهیه کنی.

 

خب من در ادامه این مقاله می خواهم به روش های استوپ کردن نیازمند بودن زن و مستقل شدن زن بپردازم تا یاد بگیری یک دختر ارزشمند باشی.

 

افرادی که نیازمند به شمار می آیند برای مستقل شدن، نیاز دارند تا ضد و مخالف این مساله رفتار کنند. نیازمند بودن یعنی باید حتما یکی باشد. ولی وقتی آگاهانه تصمیم میگیرید، به راحتی می توانید روی این مساله موفق شوید.

دختر مستقل کسی است که می داند اگر کسی هم دورش نباشد می تواند شاد و فعال باشد. این برای آقایان بسیار پسندیدنی است. چرا که دردسر آن ها را کم می کند.

 

گاهی اوقات من متوجه می شوم که دخترانی که مشکل مستقل شدن دارند، در اصل سیاست های ارتباطی را بلد نیستند. قرار نیست رفتار فریب گونه داشته باشیم اما مهم این است که بتوانیم مطابق کد بندی های روحی طرف مقابل و شناختن آقایان رفتار درست را یاد بگیریم. در چنین شرایطی من تلاش شبانه روزی سالانه داشته ام و توانسته ام بهترین سیاست های ارتباطی دخترانه را در پکیج قرص صورتی ارائه کنم.

می خواهم پک قرص صورتی را ببینم

نتایج کاربرانی که از پک قرص صورتی استفاده کرده اند

 

خانم هایی که نیازمند هستند، در واقع واگویه های منفی دارند. بدین صورت که:چگونه دختری مستقل باشیم

این واگویه های منفی ناشی از کمبود عزت نفس شما است که بخاطر همین نیازمند بودن آن را به حداقل ممکن رسانده اید.  برای این منظور دوره افزایش عزت نفس و اعتماد بنفس به شما کمک می کند.

می خواهم مشخصات دوره عزت نفس را ببینم

 

نیازمند بودن در مسائل عاطفی موجب می شود که گره های روحی بین تو و یک فرد ایجاد شود. در چنین حالتی بهترین کار این است که شما یک گروه از دوستان خود را انتخاب کنید و انرژی های درونت را با آن ها تخلیه کنی. می توانی روی یک سری فعالیت های جمعی نیز کار کنی.

معمولا دیده شده دخترانی که تمرکزشان روی پسر یا مرد مورد نظر تنها نیست در وابسته کردن مرد و عاشق کردن پسر بهتر عمل می کنند. این اتفاق حتی ناخواسته هم رخ می دهد.

 

وقتی با یک نفر به طور مکرر مکالمات طولانی داری، او تو را یک آدم مزاحم می پندارد که گاهی حتی در مقابل گفته هایت کم می آورد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که تو میزان مکالمه هایت را کم و کم تر کنی و با دیگر دوستانت این مکالمات را تقسیم کنی.

اما چند راه حل ویژه برای حل مشکل نیازمند بودن زنان را در زیر ارائه می کنم:

       

 

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

نشانه های پایان یک رابطه عاشقانه قبل از ازدواج

Next Post

چطور خودم به درمان شکست عشقی ام بپردازم

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

هنگام سوال از مرد این اشتباهات را نکن

چطور اولویت اول زندگی نامزدم باشم

13 ویژگی پسر نرمال برای زندگی آرام و ازدواج

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

+ شش = 8

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

− یک = 7

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

+ دو = 3

چگونه دختری مستقل باشیم
چگونه دختری مستقل باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *