چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

 
helpkade
چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم
چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد ؟ بانک های متعددی در سال 99 وام ازدواج می دهند، از طریق این مقاله از مبلغ و زمان وام ازدواج بانک ها مطلع می شوید. مطابق با سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک ها شرایط و دستورالعمل های مشترکی برای دریافت وام ازدواج اعلام شده است. پیشنهاد می دهیم برای گرفتن وام ازدواج شرایط مندرج در این صفحه را […]

کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد ؟ بانک های متعددی در سال 99 وام ازدواج می دهند، از طریق این مقاله از مبلغ و زمان وام ازدواج بانک ها مطلع می شوید. مطابق با سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک ها شرایط و دستورالعمل های مشترکی برای دریافت وام ازدواج اعلام شده است. پیشنهاد می دهیم برای گرفتن وام ازدواج شرایط مندرج در این صفحه را به دقت مطالعه کنید، سپس برای گرفتن وام از بانکی که زودتر وام ازدواج می دهد اقدام کنید:

واجدین شرایط با اطلاع از اینکه کدام بانک زودتر وام ازدواج می دهد می توانند برای دریافت وام ازدواج در سال 99 اقدام کنند. شرایط دریافت وام ازدواج مطابق دستورالعمل های مشترک از سوی سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک ها اعلام می شود:

 

چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

ثبت نام وام ازدواج

اگر قصد دریافت وام ازدواج در سال 99 را دارید، می توانید برای اطلاع از اخبار مربوط به ثبت نام وام ازدواج و اطلاع از زمان اعطای تسهیلات و وام ازدواج هر یک از بانک ها با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید:

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611

تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 

 

شرایط لازم برای ضامن وام ازدواج بانک 

9- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ پانصدمیلیون (500.000.000) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

10- بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‏

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .

 

مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد وام ازدواج بانک

 

دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران

 

ثبت نام وام ازدواج

اگر قصد دریافت وام ازدواج در سال 99 را دارید، می توانید برای اطلاع از اخبار  مربوط به ثبت نام وام ازدواج و اطلاع از زمان اعطای تسهیلات و وام ازدواج هر یک از بانک ها با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید:

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611

تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

سوالات پرتکرار دریافت وام بانکی:

+ آیا میتوان از هر بانک بیش یک مرتبه وام گرفت؟

+ درصد بهره کدام بانک پایین تر است؟

+ اقساط کدام بانک کم تر و طولانی مدت تراست؟

+ آیا نوع شغل، نوع مدرک تحصیلی ، مقطع تحصیلی و میزان درآمد یا سابقه گردش بانکی بلندمدت در گرفتن وام موثر است؟

+ آیا شرایط ویژه ای برای وام دانشجویی در نظر گرفته می شود؟

+ حداکثر وامی که زوجین دانشجو می توانند دریافت کنند چقدر است؟

و…

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام من ۷ ماه ثبت نام کردم تععین شعبه نمیشه الان رفتم بانک گفتم بانکتو عوض کن بودجه ندارم .ثبت نام قبلیرو حذف کردم تا بانک دیگگه بنویسم میگه اطلاعات شما ثبت احوال ثبت نشدهچگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

کلا همینجوریه ماهم چن تابانک عوض کردیم .حالا هم ک پیامش پیاد میگن باید دوتا ضامن بیاری درحالی ک همه جانوشته یک ضامن معتبرکافیه

ما سه ماه بیشتره ک تو بانک سپه ثبت نام کردیم هنوز پیام تاییدش نیومده
بکار باید کرد ؟ اوضاع اقتصادی ام ک خودتون بهتر میدونید

من پنج ماه پیش تو سایت بانک شهر رو انتخاب کردم بعد از 5 ماه گفتن بانک بودجه نداره بهتره ثبت نام تو کنسل کنی یه بانک دیگه رو انتخاب کنی .

سلام من الان دو ماهی میشه تو بانک ملت ثبت نام کردم هنوز پیام تاییدش برام نیومده چیکار کنم

سلام آقاتوروخداجواب بدین.سایت زده بانک مسکن بودجه نداره واسه وام ازدواج بایدچیکارکنیم?کی مشخص میشه بخداماها همینجوری عقبیم چه برسه ک بخایم بیشترصبرکنید

ممنون از راهنماییتون

سلام چند روزی است که سایت ثبت نام وام ازدواج باز نمیشه؟

بازدید : – بار ، 17 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 17 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 16 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 16 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 15 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 12 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 16 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 17 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 16 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 16 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 15 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 24 دی 1399

بازدید : – بار ، 2 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 آذر 1399

بازدید : – بار ، 17 آذر 1399

بازدید : – بار ، 10 آذر 1399

بازدید : – بار ، 12 بهمن 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 17 دی 1399

بازدید : – بار ، 16 دی 1399

تمامی حقوق مطالب برای خبرینو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

خبرینو یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از نظام وظیفه ،سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

تمام حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به تیم مدیریت

وب سایت خدمات اینترنتی کندو

می باشد

تهران، بالاتر از میدان آرژانتین، ابتدای بزرگراه آفریقا خیابان نوروز، ساختمان نگین سپه ادارات مرکزی بانک سپه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی سایت نظام وظیفه موضوعی که ما در این مقاله در موردش اطلاعات جمع آوری کرده ایم در رابطه با این است که کدام بانک برای وام ازدواج بهتر است می باشد. جوانان با ازدواج کردن و تشکیل زندگی دادن با سند ازدواج می توانند وام ازدواج دریافت کنند که به هر کدام مقداری تعلق می گیرد که ماهانه باید قسط های آن را پرداخت کنند . عزیزان با ارائه سند ازدواج و مدارک شناسایی خودشان به بانک می توانند وام را دریافت کنند البته از زمان ثبت نام تا دریافت وام اندکی زمانبر است.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

 

 

 

چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

 

همانطور که اشاره بانک مسکن در زمره بانک های منتخب مردم و خوش سابقه جهت دریافت وام ازدواج قلمداد می شود. بانک ملی، تجارت، رفاه، بانک مهر اقتصاد ایران ،کشاورزی و سپه نیز مابقی بانک های مناسب در جهت پاسخ به سوال کدام بانک برای وام ازدواج بهتر است، می باشند.یکی دیگر از سوالات در خصوص وام ازدواج این است که کدام بانک ها زودتر وام ازدواج میدهند  پر تکرارترین سوالی است که در بستر آنلاین وجود دارد. در پاسخ به سوال «کدام بانک ها زودتر وام ازدواج میدهند »، میتوان به بانک هایی که شامل طرح ضربتی می شوند، اشاره کرد. بانک ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان این بانک‌ها هستند. بنابراین این بانک ها زودتر وام ازدواج می دهند ! و در حال حاضر بانکهاینام برده شده در بالا  وام ازدواج می‌دهد. کلیه بانک های ذکر شده به ویژه بانک های ضربتی جزو بانک هایی هستند که در حال حاضر وام ازدواج میدهند. در این بین بانک مسکن هم جزو بانک هایی که در حال حاضر وام ازدواج میدهد و هم در گروه بانکهایی که در مدت کوتاه به واجدین شرایط وام اعطا می کند، هستند. ضمن اینکه بانک رفاه و سپه اعلام کرده اند که  شرایط پرداخت وام های ازدواج یک روزه برای زوج های جوان فراهم کرده شده است.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

 

بانک مرکزی اعلام کرد: چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.چنانچه متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج، کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و موسسات عمومی ( نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته‌امداد، هلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فیش حقوق و حکم کارگزینی منوط به آنکه مانده حقوق نامبرده کفایت کند، پذیرفته شده و نیازی به اخذ ضامن نیست.

 

 

شرایط وام در سال 99 :بر اساس این مصوبه به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین 96 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: طبق این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین در سال آینده 50 میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته خواهد بودبانک مرکزی جهت سرعت و آسانی در پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج تصمیمات متعددی برای فراهم کردن شرایط پرداخت وام ازدواج به متقاضیان برآمده است. بانک های ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، پارسیان، سامان، قرض الحسنه مهر ایران، انصار، دی، قرض الحسنه رسالت، توسعه تعاون، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، آینده، اقتصاد نوین، قوامین، شهر، گردشگری، سینا، پست بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، موسسه اعتباری عسکریه، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری نور، بانکهای پذیرفته شده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و به عبارتی جزو بانک های دارای بودجه وام ازدواج شمار می آیند.البته در طرح ضربتی وام ازدواج ،علاوه بر ادامه معمول روند پرداخت این تسهیلات از سوی تمام بانک‌های عنوان شده به عنوان بانک های دارای بودجه وام ازدواج، ۱۱ تا  از بانک ها به طور ویژه و با سهمیه‌های تعیین شده به پرداخت وام می‌پردازند. بانک ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان این بانک‌ها هستند. در طرح ضربت اولویت با مناطق محروم بوده و بعد از آن سایر مناطق کشور را شامل می‌شوند.

 

 

 

 

شرایط دریافتوام ازدواج در سال گذشته به این صورت بوده است ,منبع تأمین اعتبار وام ازدواج از محل منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها خواهد بود و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی درباره پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج مربوط به بانک‌هایی می‌شود که حساب‌های قرض‌الحسنه دارند و می‌توانند از منابع خود این تسهیلات را پرداخت کنند. بیشتر بانک‌هایی که دارای حساب‌های قرض‌الحسنه هستند، بانک‌های دولتی هستند اما بانک‌های خصوصی که با بانک مرکزی در این زمینه همکاری می‌کنند نیز مطابق با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌توانند اقدام به پرداخت وام ازدواج کنند. طبق اعلام صورت گرفته، وام‌های ازدواج در سال آینده به‌روز و با کمترین زمان انتظار به زوج‌های جوان متقاضی پرداخت خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، حداکثر زمان انتظار زوج‌هایی که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند تا زمان دریافت وام بین یک هفته تا 10 روز کاری خواهد بود. البته سقف وام ازدواج  احتمالا تغییر می کند.در سال 99 شرایط پرداخت وام ازدواج 50 میلیون تومانی طبق دستورالعمل، ضوابط و مراحل سال گذشته می باشد و در سراسر کشور به طور یکسان به زوج‌های جوان تعلق می گیرد. با توجه به پرداخت سریع وام و نبود لیست انتظار، اولویت خاصی برای پرداخت وام 50 میلیون تومانی به زوجین در نظر گرفته نشده است و همه زوج‌های جوان در تمامی شهرها می‌توانند با ثبت درخواست از این وام استفاده کنند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

 

1- دارا بودن  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.2-  به هر یک از زوجین، مــبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد. تبصره 1:  کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سـند ازدواج تلقی می‌گردد.تبصره 2:  اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.3- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی.4- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفاً یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.)5- متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال شمسی (24 ماه) مهلت ثبت نام برای استفاده از تسهیلات موصوف را دارند.کدام بانک برای وام ازدواج سال 99 بهتر است

 

 

 

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱

( تماس بدون پیش شماره / حتی ایام تعطیل )

وام ازدواج از آن وام‌هایی است که مثل شتر بالاخره در هر خانه‌ای می‌خوابد. فقط باید خوش‌شانس باشید و در زمان مناسب، در جای مناسب باشید و تصمیم مناسب بگیرید! نتیجه این «مناسب»ها می‌شود وامی با کمترین میزان سود. حالا اگر اوضاع مملکت هم بر وفق مراد باشد، عدد این وام هم با توجه به تورم افزایش می‌یابد. نرخ سود این وام با تغییرات سالانه، معمولا 4 درصد باقی می‌ماند ولی دوره بازپرداخت آن متغیر است. در این شرایط سخت اقتصادی، این وام می‌تواند باری کوچک از دوش جوانان در آستانه ازدواج و خانواده‌های آن‌ها بردارد.

آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفته، وام ازدواج برای این سال با افزایش ۱۰۰درصدی مواجه شده و برای هر یک، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در کل ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. البته این عدد شرط و شروط دارد!
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه -که هنوز قطعی نشده و باید مراحل تصویب بودجه را بگذراند و در نتیجه عددی نهایی نیست!- با هدف ترویج ازدواج از سنین پایین‌تر، وام ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و زنان کمتر از ۲۳ سال به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد و برای بقیه زوج‌ها، هر کدام ۷۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود. یعنی افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ برای آنهایی که بیشتر از ۲۵ و ۲۳ سال سن دارند.

هنوز مشخص نشده که اگر یکی از زوج‌ها در این بازه سنی مشخص‌شده بود، تکلیف وامش چه می‌شود؟

[توضیح بیشتر درباره وام ازدواج را پس از جدول بخوانید]

وام ازدواج در سال ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان است. آنطور که نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به خبرگزاری‌ها گفته این وام برای هر یک از زوج‌ها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و زوج‌ها می‌توانند برای مخارج اولیه زندگی روی ۱۰۰ میلیون تومان حساب کنند.چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به آنهایی که تاریخ عقدشان بعد از یکم فروردین ۹۶ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت کند. اگر تاریخ عقد فردی قبل از تاریخ ۱۳۹۶/۱/۱ باشد مشمول وام ۵۰ میلیونی نمی‌شوند و وام ۳۰ یا ۱۵ میلیونی تومانی به زوج تعلق می‌گیرد.

محدودیت سنی وام ازدواج

 

شرایط متقاضیان وام ازدواج در سال 99 به شرح زیر است:

اولین شرط برای دریافت این وام داشتن تابعیت ایران است. پس این وام معزز به اتباع دیگر کشورها پرداخت نمی‌شود.

از مهم‌ترین شرایط متقاضیان دریافت وام این است که فرد متقاضی پیش‌تر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده نکرده باشد. هر فرد تنها یک‌بار می‌تواند این وام را بگیرد. این‌که فرد متقاضی قبلاً ازدواج کرده باشد برای دریافت وام معیار نیست، اگر فرد در ازدواج قبلی خود وام نگرفته باشد هنوز مشمول دریافت وام است.

[در انتهای همین مطلب، بخش سوالات متداول را حتما بخوانید]

 

بدیهی است مهم‌ترین مدرک برای دریافت این وام سند ازدواج است. اصل و کپی سند ازدواج را به همراه داشته باشید. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه زوجین از مدارکی است که بانک از شما می‌خواهد. از ضروریات ثبت‌نام داشتن کارت ملی (دائم یا موقت) است. اگر هنوز برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اید زودتر دست بجنبانید.

اصل و کپی مدارک شناسایی ضامن یا ضامن‌ها از جمله مدارک مورد درخواست بانک از شما خواهد بود. فرد متقاضی می‌بایست آدرس محل سکونت و کدپستی ده‌رقمی خود را هنگام ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج وارد کند. پس از ثبت‌نام در سامانه یک کد رهگیری 10 رقمی از سامانه دریافت می‌کنید. این کد رهگیری 10 رقمی را جایی یادداشت کنید چون در مراحل بعدی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قیدشده است وام برای هر یک از زوجین مبلغ ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 ساله است و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته قابل دریافت است. حتی اشاره‌شده است که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند يارانه پرداختی به اشخاص را به‌عنوان تضمين در مورد وام ازدواج قبول کنند.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹: «چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت‌کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.»

این افزایش وام ازدواج خبر بسیار خوب و امیدوارکننده برای جوانان است اما این در حالی است که بیشتر شعب پس از افزایش مبلغ وام به 30 میلیون، از متقاضیان تعداد ضامن‌های بیشتری می‌خواستند چه برسد به حالا که وام به 50 میلیون رسیده. پس قبل از هر اقدامی، از شعب مختلف بانک‌ها اطلاعات دقیق در مورد تعداد ضامن‌ها بگیرید.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹: «چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو نفر، یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.»

لازم است ضامن‌ها فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهند. اغلب بانک‌ها بازنشستگان را به‌عنوان ضامن وامشان می‌پذیرند. ضامن می‌تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت یا نیروی‌های نظامی و انتظامی باشد. ضامن می‌تواند کاسب دارای پروانه کسب باشد منوط به این‌که در زمان ضمانت فعالیت اقتصادی داشته باشد.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | قبلا این مورد اعلام شده بود ولی باز بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹ روی آن تاکید کرد که: «اگر خود فرد متقاضی کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عـمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری‌، هلال‌احمر و بنیاد)، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعـتباری باشند با ارائه گواهی کسر از حقوق خود دیگر نیاز به ضامن ندارند»

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹ شرایط دیگر ضامن‌ها چنین اعلام شده است: «ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش‌حساب که به تأیید و تشخیص شعبه پرداخت‌کننده رسیده باشد. / در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) / سایر وثایق قابل قبول از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان.»

 

بازپرداخت وام ازدواج ۷ ساله (۸۴ ماه) است. نرخ سود آن 4 درصد در نظر گرفته شده. اقساطش به‌طور مساوی است. به این ترتیب مبلغ قسط وام ۵۰ میلیون، به ازای هر نفر، حدود ۵۹۵ هزار تومان می‌شود. (یعنی زن و شوهر باید مبلغ یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان را ماهانه کنار بگذارند). بد نیست بدانید کارمزد ۴ درصدی وام به رقم قسط اول هر سال (تا دوسال) اضافه می‌شود.

 

وام ازدواج تنها یک‌بار به هر فردی تعلق می‌گیرد. اگر فردی در ازدواج اول خود از این وام استفاده کرده باشد، دیگر نمی‌تواند دوباره وام بگیرد. حالا هرچندبار که دوست دارد و می‌تواند ازدواج کند! اما اگر فرد در زمان ازدواج اول خود وام دریافت نکرده باشد، در ازدواج دوم خود می‌تواند برای وام ازدواج ثبت‌نام کند.

اگر فردی در طول زمان ازدواجش ثبت‌نام کرده باشد اما قبل از گرفتن وام، طلاق بگیرد همچنان مشمول دریافت وام ازدواج است و می‌تواند پس از ازدواج مجدد وام دریافت کند. به یاد داشته باشید تنها دو سال بعد از تاریخ عقد فرصت برای ثبت‌نام وام در سامانه دارید. پس می‌توان گفت وامی مختص ازدواج اول نیست، معیار این است که هر فرد تنها یک‌بار و فقط یکبار در زندگی‌اش می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند و فرقی نمی‌کند این استفاده در زمان ازدواج چندم فرد است.

 

در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که وارد می‌شوید، در قسمت سمت چپ سایت لیست بانک‌های ارائه‌دهنده وام ازدواج را مشاهده می‌کنید که به ترتیب زیر است:

بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، پست‌بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک گردشگری، بانک دی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران‌زمین، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، موسسه اعتباری ملل، بانک شهر، بانک سینا، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات، بانک مشترک ایران ونزوئلا، بانک خاورمیانه، بانک سرمایه، موسسه اعتباری کاسپین.

 

این‌ها سوالاتی است که شاید جواب‌های ساده‌ای داشته باشد ولی مرور آنها از ابهامات کم می‌کند.

 

محدودیت سنی برای ازدواج اول تعیین نشده است.

اگر یک فرد ایرانی در خارج از کشور ازدواج کند باید گواهی ازدواجش توسط سفارت ایران صادرشده باشد تا بتواند برای وام ازدواج ثبت‌نام کند. این گواهی ازدواج که توسط کنسولگری ایران در خارج از کشور مهر می‌شود، سند ازدواج فرد محسوب می‌شود. حالا واقعا یک خارج‌نشین به این وام نیاز دارد؟!

مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور وجود دارند که مورد تأیید حکومت هستند و اقرارنامه ازدواج یا مدرکی مشابه برای اقلیت‌های دینی صادر می‌کنند که معادل عقدنامه است و با این مدرک اقلیت‌های دینی هم می‌توانند برای وام ازدواج ثبت‌نام کنند. بنابر قانون مدنی کشورمان اقلیت‌های دینی در احوال شخصیه خود (ازدواج، طلاق، وصیت و ارث) تابع مقررات خاص خود هستند. اقلیت‌های دینی یعنی مذاهب و ادیان به رسمیت شناخته‌شده در قانون اساسی کشورمان. مذاهب اسلامی غیر از شیعه شامل مذاهب اهل تسنن (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) می‌شود و ادیان به رسمیت شناخته‌شده در قانون اساسی، شامل یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان ایرانی می‌شود.

متقاضیان وام ازدواج دو سال (24 ماه) بعد از تاریخ عقدشان زمان برای ثبت‌نام وام ازدواج در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دارند. یعنی این وام شامل آنهایی که در ازدواج موفق‌شان مویی سپید کرده‌اند ولی تا کنون وامی نگرفته‌اند، نمی‌شود!چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

این مدت بستگی به منابع تامین وام در بانک دارد. ولی معمولا کمتر از ۳ ماه وام پرداخت می‌شود.

در صورتی‌که تا ابتدای سال ۹۹، مهلت ۲۴ ماهه درخواست وام به اتمام نمی‌رسد، بلافاصله درخواست ابطال بدهید. با ابطال، وام‌تان سوخت نمی‌شود و می‌توانید برای وام ۵۰ میلیونی اقدام کنید.

خیر، زوج و زوجه باید هرکدام به‌طور جداگانه ثبت‌نام کنند.

خیر، تعلق نمی‌گیرد.

به‌منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت‌نام کنند.

جهت ثبت‌نام باید کلیه اطلاعات متقاضی در سـامانه درج شود. وکیل در صورت دارا بودن وکالت‌نامه معتبر می‌تواند جهت دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و تسهیلات را دریافت کند و پذیرش یا عدم پذیرش وکالت‌نامه به تشخیص بانک عامل است.

استعلام وضعیت ایثارگری متقاضیان مشمول، فقط از طریق گزینه استعلام در سامانه ازدواج امکان‌پذیر است.

متقاضی پس از پذیرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت 1 ماه فرصت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک موردنیاز بانک اقدام کند. بدیهی است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکمیل مدارک مربوطه از سوی متقاضی، نام وی از سامانه ازدواج حذف می‌شود تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور فراهم شود. براین اساس متقاضیان مذکور، با رعایت سایر شرایط سامانه ازدواج می‌توانند در صورت تمایل و واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت‌نام مجدد در سامانه اقدام کنند.

اگر متقاضی از سوی بانک تعیین شعبه شده باشد و متقاضی به مدت 12 روز کاری به شعبه موردنظر مراجعه نکند، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف‌شده و می‌تواند مجدداً ثبت‌نام کند ولی اگر متقاضی تعیین شعبه نشده باشد، با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت‌نام قبلی در سامانه می‌تواند نسبت به تغییر بانک اقدام کند.

در صورت اتمام اعتبار بانک‌های یک استان و یا افزایش بیش‌ازحد مراجعین به بانک مذکور در استان موردنظر، امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید وجود ندارد. لذا متقاضی باید در فرصت‌های بعدی برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کند یا بانک‌های دیگر در سامانه ازدواج را انتخاب کند.

خیر، متقاضی فقط از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج امکان ثبت‌نام دارد.

تازه‌ترین نوشته‌ها

همه چیز درباره مدیریت چک‌های صیادی با اپلیکیشن آپ

ایردراپ چیست؟ چگونه ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آشنایی با عرضه اولیه سکه یا ICO و چگونگی انجام آن

«آساس» صندوق سرمایه گذاری 5 ستاره بازار سرمایه

آخرین تغییرها

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی


صندوق سرمایه‌گذاری نیکی گستران

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه

پیشنهادهای دیگر


محدودیت سنی وام ازدواج | هیاهو برای هیچ

در طرح شهریار بانک شهر تا 2 میلیارد تسهیلات بگیرید

بانک‌هایی که دستور بانک مرکزی را اجرا نکردند +جوابیه بانک…

طرح 67 بانک صادرات ایران برای چه کسانی مناسب است؟
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

​​​​​​​ شرایط دریافت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی سال ۱۳۹۹ اعلام شده است.

‌به گزارش ایمنا ثبت نام وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی آغاز شده است و افرادی که در ۲ سال اول ازدواج هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده و وام را دریافت نمایند.

سامانه ثبت نام وام ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است. یعنی در مجموع به عروس و داماد ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

تبصره ۱: کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.
تبصره ۲: اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تأیید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

۲- به هر یک از زوجین مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

* حداقل سن جهت دریافت وام ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال تمام است.

۳- دارا بودن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

۴- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند گردد. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفاً یک مرتبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد)

۵- به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

۶- چنانچه متقاضیان قبل از سال ۱۳۹۶ ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی ۱۵۰ میلیون ریال خواهند شد.

۱- اصل و کپی سند ازدواج.

* فرصت ثبت نام وام ازدواج از تاریخ وقوع عقد تا ۲۴ ماه بعد (۲ سال) است.

۲- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین.

۳- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .

۴- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) زوجین.

۵- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) ضامن.

۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

۷- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

۱- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

۲- بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‌

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند، ابتدا باید از طریق سایت ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد.

تجربه می‌گوید در لیست بانک‌های ارائه شده از سوی سامانه بانک‌های دولتی، یا بانک‌هایی که تعداد افراد در صف انتظار آنها بیشتر است سریع‌تر روند اجرایی وام را انجام می‌دهند. پرداخت وام وابسته به بودجه‌ای است که دولت و بانک مرکزی در اختیار هر بانک می‌گذارد و رابطه مستقیمی با بزرگی و کوچکی سازمان دارد.

متقاضیان وام ازدواج برای ثبت نام باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به نشانی /https://ve.cbi.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند.

* در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی شما حذف خواهد شد.

* متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک‌ها به عمل آید.


 

زمان دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی بسته به میزان نفرات در صف و سیاست‌های بانک انتخابی متقاضیان دارد. معمولاً کمتر از ۱ ماه زمان می‌برد تا ثبت نام کنندگان به وام خود برسند.

ماده ۱- تسهیلات موضوع این دستورالعمل از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می‌شود. یعنی اگر رقم وام سال ۹۹ در برای عروس یا داماد ۵۰ میلیون تومان است با استعلام ایثارگری به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد. البته این افزایش دوبرابری فقط مختص یکی از زوجین (فردی که بند ایثارگری دارد) است.

ماده ۲- متقاضی ایثارگری می‌تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده ۳- با توجه به ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفاً شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می‌باشند.

ماده ۴- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر ۷ سال (۸۴ ماه) می‌باشد.چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

ماده ۵- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می‌باشد.

ماده ۶- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می‌باشد.

ماده ۷- در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بر اساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستورالعمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت بهره‌مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می‌گیرد:

خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میزان وام ازدواج و شرایط گرفتن این وام همواره جزو سوالاتی بوده که مخاطبان خبرگزاری تسنیم، در بخش #از_تسنیم_بپرسید، مطرح کرده‌اند.

 

گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم به این سوال پاسخ داده است که می‌توانید در ذیل بخوانید: 

باتوجه به وضعیت اقتصادی و شرایط سخت جوانان برای ازدواج، مجلس در بررسی بودجه امسال تصویب کرد که وام ازدواج از 15 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یابد.چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

هرچند وام 30 میلیونی هم در شرایط فعلی اقتصاد کشور و گرانی لحظه‌ای کالاها نمیتواند گره‌گشای ازدواج جوانان باشد ولی بازهم برای زوجین اهمیت دارد.

در بند (الف) تبصره (16) لایحه بودجه 98 آمده است: به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از 1396/1/1 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به‌عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

بسیاری از کاربران تسنیم این سوال را مطرح کرده اند که شرایط دریافت وام ازدواج از بانک‌ها چیست؟ در این گزارش قصد داریم با استناد به اطلاعات رسمی بانک مرکزی مروری داشته باشیم به مراحل و شرایط دریافت وام ازدواج.

* مراحل ثبت نام و اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

  مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج، قبل از ثبت نام

 ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت برای هر یک از زوجین بصورت جداگانه.

 دریافت کد رهگیری 10 رقمی.

 مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج

 توجه : مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

 مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر  12 روز  کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم

 اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

توجه 1 :  در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده ، اطلاعات ثبت نامی شما حذف خواهد شد. 

توجه 2 :  تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ 300 میلیون ریال می‌باشد.

توجه 3 : حسب مصوبات بیست و پنجمین صورت‌جلسه کمیسیون اعتباری مورخ 29/5/1393 مقرر گردیده است :

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف مدت 45 روز کاری نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک ها به عمل آید.

* شرایط دریافت وام ازدواج از بانک‌ها

  الف – شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج            1- دارا بودن  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .            2-  به هر یک از زوجـــین مــبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.             تبصره 1 :  کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.            تبصره 2 :  اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .            3- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .             4- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)            5- متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال شمسی (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .     ب – مدارک مورد نیاز            1- اصل و کپی سند ازدواج .             2- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .            3- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .              4- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .            5- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .            6- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .            7- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .     پ- شرایط ضامنین (یکی از موارد ذیل به تشخیص بانک مربوطه)             تبصره 1 : اعمال شرایط ذیـل منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد .           1- چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب نموده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین مکفی می باشد .           2- چنانچه متقاضی در صف همان بانک دریافت کننده یارانه خود باشد، مراتب در چارچوب مفاد نامه شماره 56202‏/96 مورخ 27‏/2‏/1396 موضوع اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجرا می باشد .           3- چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی  نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از  سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق وحکم کارگزینی، و در صورتیکه مانده حقوق نامبرده کفایت نماید، نیازی به اخذ ضامن نمی‌باشد .          4- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات  عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)،کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و … امکان پذیر می باشد .         5- ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد .          6- ضمانت‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال وخوش حساب که به تایید وتشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد .         7- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) .          8- سایر وثایق قابل قبول به تشخیص بانک عامل که بیشترین میزان سهولت و سرعت در پرداخت تسهیلات را فراهم سازد ( از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده های متقاضی و بستگان آنان و…) .

** به گزارش تسنیم، برخی از کاربران این سوال را دارند که شرایط لازم جهت ضامن در زمان اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کدام است؟

در پاسخ باید گفت: در خصوص اخذ ضامن جهت بهرهمندی از تسهیلات مذکور، حسب مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ 100 میلیون ریال یک ضامن معتبر و برای تسهیلات 200 میلیون ریال دو ضامن معتبر کافیست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل است.

    ج- روش ثبت نام                کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود                  متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .       د- مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد           – مدت بازپرداخت تسهیلات 60ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .           – نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد تعیین می‌گردد .     و- دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران           ماده 1- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.           ماده 2- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال شمسی (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نماید.           ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.           ماده 4- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر 5 سال (60 ماه) می باشد.           ماده 5- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.           ماده 6- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.            ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:                    ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.                    ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.                   ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

همچنین براساس اعلام بانک مرکزی، سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاد شده است و سامانه این بانک، هیچگونه ارتباطی با وب سایت کـندو و سایر سایت‌های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان می‌توانند بطور مستقیم نسبت به ثبت نام خود در سامانه یاد شده اقدام کنند.

انتهای پیام/

وام ازدواج این روزها به دلیل شرایط بسیار مناسبی که از جهت نرخ بازپرداخت و سود دارد، باعث شده بسیاری از افرادحتی زودتر از موعد، به فکر ازدواج بیافتند. یکی از مهمترین دلایل این است که دریافت کنندگان وام، می بایست عقدنامه ازدواج را برای دریافت این وام به بانک ارائه دهند. همچنین وسوسه انگیز بودن شرایط پرداخت، از سویی دیگر ما را به دریافت این وام مشتاق تر می کند. اما این نکته را بدانید :

بدون اینکه شما عقدنامه ای در اختیار داشته باشید هم می توانید این وام را دریافت کنید. حتما برای شما این سوال پیش می آید که چطور بدون اینکه ازدواج کرده باشم بتوانم وام خود را دریافت کنم؟! پاسخ بسیار ساده است! شما می توانید امتیاز وام اشخاصی که نیاز به وام خود ندارند را خریداری کنید!

وام چی، اولین و بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش وام، ارائه ی ضمانت و سرمایه گذاری به شما لیستی از صد ها وام آماده به واگذاری در کمتر از ۱۰ روز را تهیه کرده، تا بتونید بدون اینکه ازدواج کرده باشید، فقط و فقط با ارائه ضمانت های مورد درخواست بانک، از سراسر کشور اقدام به خرید این وام ها کنید.

که البته روش دریافت آن به این روش بسیار ساده تر از روش های مرسوم مورد ارائه ی بانک هاست. شما دیگر نیازی نیست که حتما عقدنامه ارائه دهید، چون اشخاصی که وام  خودشان را برای فروش گذاشته اند عقدنامه را به بانک ارائه داده اند و برای دریافت وام خود ثبت نام نموده اند و با کسر درصدی از مبلغ کل وام، امتیاز وامشان را به صورت تمام و کمال به شما واگذار می کنند.چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم

صاحبین این وام ها به دلایل مختلفی چون ( نداشتن ضامن، نیاز به وام، عدم توانایی پرداخت اقساط و … ) امکان دریافت وام خود را ندارند، بنابراین وام خودشان را بر روی سایت وام چی آگهی کرده و توضیحات کامل فروش وام ازدواج خود را به همراه نحوه ی واگذاری, در قسمت جزئیات هر وام درج نموده اند، فقط کافیست که از آگهی های وام ازدواج موجود در لیست زیر بازدید نموده و با آگهی دهندگان تماس حاصل فرمایید با هم قرار ملاقات بگذارید و قدم های اولیه رو برای دریافت وام بردارید.

در ابتدا وارد لیست آگهی های وام ها در وام چی شده و از میان آگهی های ثبت شده به دنبال آگهی وام مورد نظر خود بگردید،بعد از پیدا کردن آگهی مورد نظر، جزئیات آگهی را مطالعه نموده و در نهایت با آگهی دهنده در خصوص شرایط دریافت وام آگهی شده تماس حاصل فرمایید.

پس از اینکه اطلاعات تکمیلی را از فروشنده ی وام جویا شدید حتما از شعبه مورد نظر استعلام موجودیت وام را بگیرید،بعد از استعلام حتما یک قرارداد محضری بین خودتان و فروشنده ی وام  امضا نموده و از ایشان حتما چک به همراه سفته بابت ضمانت اجرای تعهد دریافت نمایید.

پس از آن ضمانت های مورد نظر برای دریافت وام مورد نظر را به بانک ارائه دهید تا فروشنده ی وام بتواند وام خود را دریافت کند. و در انتها طبق توافقی که با فروشنده وام امضا نموده اید درصد مورد توافق را به ایشان پرداخت نموده و مابقی وام را دریافت نمایید.و چون ضمانت ها از جانب شماست پرداخت اقساط نیز به عهده ی شما خواهد بود.

در سال ۹۸ مبلغ وام ازدواج با تسویه ۵ ساله ۳۰ میلیون تومان برای هر زوج بوده است.

در سال ۹۹ مبلغ وام ازدواج با تسویه ۷ ساله  ۵۰ میلیون برای هر زوج می باشد.

تیم حقوقی وام چی برای حفظ امنیت هر چه بیشتر معاملات شما قرارداد هایی جهت خرید و فروش وام تنظیم نموده است که تمام منافع شما را در برگیرد تا بتوانید یک معامله ی امن را برای خود تدارک ببینید. شما برای دسترس به لیست قرارداد ها از دو طریق می توانید اقدام نمایید :

در انتها شما برای دسترسی به لیست وام های موجود در سایت وام چی بر روی دکمه ی زیر کایک نموده و با صاحبین آگهی های وام ازدواج ثبت شده برای فروش در سایت تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

برای ثبت نام در سامانه وام ازدواج باید برای اولین بار اقدام به ثبت اطلاعات کنید یعنی اگر ازدواج دوم باشد و در ازدواج اول وام گرفته باشید دیگر به فرد، وام تعلق نمی گیرد.

امکان واگذاری امتیاز به صورت سوری و در یک قرارداد داخلی امکان دارد.

از زمان ثبت درخواست در سامانه ازدواج با توجه به افراد در انتظار و بودجه وام در همان سال با آمدن جواب نهایی و معرفی به بانک در اولویت گرفتن وام می باشید.

نرخ بهره وام ازدواج ۴ درصد است.

سلام من اشتراک یک ماهه خریداری کردم ولی شماره تماس آگهی دهنده ها رو برام نمایش نمیده

درود بر شما وقتتون بخیر دوست عزیز جهت بررسی این موضوع لازم است با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا راهنماییتان کنند با احترام

به علت نداشتن ضامن به فروش گذاشتیم

درود بر شما وقتتون بخیر دوست عزیز وارد سایت وام چی شوید و آگهیتان را از طریق ثبت رایگان آگهی ثبت کنید تا افراد متقاضی با شما تماس بگیرند و بدون حضور واسط و دلال وارد معامله شوید با احترام

چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم
چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *