چگونه ارزون سفر کنیم؟

 
helpkade
چگونه ارزون سفر کنیم؟
چگونه ارزون سفر کنیم؟

مسافرت از تفریحات فوق العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته یا ایام نوروز و تابستان است. بچه ها عاشق سفر کردن هستند و سفر برای والدین و بزرگسالان بهانه خوبی برای فراموش کردن مشغله های کاری و ذهنی و رفع خستگی های روزمره است.

اما بسیاری از خانواده ها به دلیل مخارج سنگین و هزینه های سر به فلک کشیده معمولا از مسافرت صرف نظر کرده و سفرهای تفریحی را به یک بار در سال یا هر چند سال یکبار کاهش می دهند در حالی که با توجه به برخی نکات ساده می توان هر چند وقت و با حداقل بودجه یک مسافرت ارزان و خوب با افراد خانواده داشت.

در ادامه با کوکا همراه باشید تا با برخی نکات و ترفندهای ساده برای سفر کم هزینه در ایران آشنا شویم.

برای این که سفرتان مقرون به صرفه و کم هزینه باشد از خدماتی که لحظه آخر ارائه می شود نهایت استفاده را بکنید. اتاق خالی هتل که امشب خالی است یا صندلی هواپیمایی که امشب پرواز دارد نمی تواند برای روز بعد عرضه شود، به همین دلیل در لحظات آخر معمولا قیمت رزرو آن ها کاهش پیدا می کند، مخصوصا اگر با آژانس های مسافرتی، تورهای تفریحاتی و هتل ها سر و کار دارید.

یکی از بدترین چیزهایی که ممکن است شما را آزار دهد این است که بلیط خود را خیلی زود تهیه کرده و قیمت های کاهش یافته لحظات آخر شما رو شوکه کند!

چگونه ارزون سفر کنیم؟

بدون شک میزان مسافرت های بین شهری در ایران در ایام نوروز و فصل تابستان بیشتر از سایر فصول و اوقات سال است، اگر زمان مسافرت چندان اهمیتی برای شما ندارد سعی کنید تا آن جا که امکان دارد خارج از زمان، مسافرت کنید. روزهای آخر فصل تابستان یا ایام نزدیک سیزده بدر شلوغ ترین ایام سال برای مسافرت است که علاوه بر افزایش هزینه های حمل و نقل، ترافیک و شلوغی شما را آزار خواهد داد.

همچنین توجه داشته باشید می توانید در فصول سرد سال به مناطق جنوبی کشور که هوای نسبتا معتدلی خواهد داشت مسافرت کنید.

اگر قصد دارید با هواپیما یا قطار مسافرت کنید حتما قبل از خرید بلیط به سایت های مختلف رجوع کرده و لیست قیمت ها را با توجه به خدماتی که ارائه می دهند مقایسه کنید، برای داشتن سفر کم هزینه مطمئنا می توانید از برخی خدمات اضافه چشم پوشی کرده و بلیط ارزان تری خریداری کنید.

اگر می خواهید برای تعطیلات یک یا چند ماه آینده برنامه ریزی کنید سعی کنید ابتدا در سایت های مربوط به تورهای مسافرتی ثبت نام کرده و از آخرین قیمت ها مطلع شوید. این موسسه ها معمولا پیشنهادات فوق العاده خود را از طریق ایمیل به متقاضیان ارائه می دهند. گوش به زنگ باشید!

اگر قصد دارید با ماشین شخصی یا اتوبوس مسافرت کنید سعی کنید قبل از سفر مقداری غذا به اندازه خود و خانواده تهیه کرده و در طول مسیر، استفاده از غذاهای رستوران و خرید تنقلات در مجتمع های بین راهی را کاهش دهید. معمولا قیمت غذا و تنقلات در جاده های بین شهری بیشتر از داخل شهر است.

در صورت امکان می توانید از وسایل سرمایشی کوچک در ماشین استفاده کنید تا آب و سایر مواد غذایی را به مدت بیشتری خنک نگه دارید.

هرچه در طول سفر نیاز کمتری به خرید داشته باشید بهتر است. تا آن جا که امکان دارد لوازم ضروری از جمله چادر مسافرتی، پتو و زیرانداز، داروهای ضروری، اقلام مرتبط با خورد و خوراک مانند لیوان، فلاسک چای، نان و غیره را همراه داشته باشید تا از خریدهای اضطراری در فروشگاه های بین راهی اجتناب شود.

در عصر تکنولوژی و فناوری، تلفن هوشمند می تواند نقش زیادی در صرفه جویی هزینه های مسافرت داشته باشد. همه برنامه های مرتبط با سفر از جمله راهنمای سفر، نقشه ها، بهترین مسیرهای ممکن برای رسیدن به مکان های مشهور را روی تلفن همراه نصب کنید تا در طول مسافرت، برای رفتن به مکان خاصی مجبور نباشید چند مسیر مختلف را امتحان کرده و زمان و پول خود را هدر دهید.

به نظر بسیاری از افراد، مسافرت یعنی رفتن به مناطقی که تاکنون به آن جا سفر نکرده اند اما گاهی با رفتن به مکان های نزدیک تر و کم هزینه تر می توان لحظات خوشی برای خود و خانواده ایجاد کرد. شک نکنید در شهرهایی که تاکنون به آن ها سفر کرده اید هنوز هم جاذبه های گردشگری وجود دارد که قبلا از آن ها غفلت کرده اید.

مسافرت به شهرهای نزدیک تر که قبلا به آن جا رفته اید هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

در طول مسافرت های خود به شهرهای دیگر، سعی کنید بسیاری از اوقات خود را در دل طبیعت از جمله جنگل و کوه و کنار دریاچه بگذرانید. طبیعت هم برای کودکان هم بزرگسالان هیچ وقت تکراری نمی شود و کودکان در طبیعت جنب و جوش بیشتری دارند. اگر با ماشین مسافرت می کنید حتما وسایل لازم برای ماندن در طبیعت را به همراه داشته باشید.

رفتن به دل طبیعت همیشه ارزان یا حتی رایگان است.

در حین مسافرت به خدمات رایگان برخی موسسات تفریحی در بعضی از روزهای ماه یا سال دقت داشته باشید. ورود به اماکنی همچون موزه یا باغ وحش ها گاهی به دلایل مختلف و در روزهای خاصی رایگان اعلام می شود. از این فرصت ها استفاده کنید.

اگرچه چنین روزهایی با شلوغی زیاد همراه است و توصیه می شود در اول یا آخر وقت از این اماکن استفاده کنید.

هتل ها به دلیل خدمات کامل و تجهیزاتی که ارائه می دهند برای افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه مسافرت هستند گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.

توصیه می شود به جای هتل از مهمان خانه ها، آپارتمان های اجاره ای یا خانه های محلی استفاده کنید که البته همگی خدماتی کمتر نسبت به هتل ارائه می دهند اما علاوه بر بهره مند شدن از خدمات ضروری، مقدار پول قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد.

یک سفر جاده ای کم هزینه معمولا با ماشین شخصی انجام می شود، اما لازم است قبل از مسافرت کارهای ضروری و احتیاطی را انجام دهید، مطمئن شوید که لاستیک ها برای چنین مسافرتی مناسب هستند، سوخت مورد نیاز ماشین را قبل از سفر تهیه کنید و بهترین جاده برای خودرو را انتخاب کنید تا نیاز به تعمیر ماشین در میان راه نداشته باشید.

اگر بیش از یک خانواده هستید و نیاز است با دو ماشین به مسافرت بروید اجاره کردن یک ماشین کمی بزرگ تر به جای استفاده از دو ماشین می تواند تاثیر خوبی در کاهش هزینه ها داشته باشد. در این صورت در هزینه های جانبی مانند هزینه پارکینگ، بنزین و گاز و غیره صرفه جویی خواهد شد.

بسیاری از ما اعتقاد داریم در طول مسافرت باید برای کودکان، خانواده و افرادی که بعد از سفر منتظر ما هستند هدیه و سوغاتی بخریم. اما این خریدهای به ظاهر جزئی تاثیر منفی در هزینه های کلی مسافرت خواهد داشت.

توجه داشته باشید که خودِ تجربه سفر، برای کودکان یک هدیه است و نیازی به خرید هدایای بیشتری نیست. در صورت تمایل به خرید سوغاتی نیز سعی کنید از وسایل زینتی و خوراکی های مختص همان شهر به مقدار کم خریداری کنید.

گاهی بین انتخاب مسافرت هوایی یا قطار، ماشین شخصی و اتوبوس سردرگم می شوید. بهترین کار این است که همه هزینه های ممکن از جمله تهیه بلیط، خرابی ماشین، زمان مورد نیاز و غیره را بررسی کرده و طبق شرایط و بودجه موجود انتخاب کنید.

مسافرت هوایی معمولا گران ترین و راحت ترین نوع سفر محسوب می شود، قطار گزینه کم هزینه تر اما راحت می باشد و اتوبوس با هزینه بسیار کمتر سختی ها و مزایای خاص خودش را دارد.

اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید هدف، نباید فقط رسیدن به مقصد باشد بلکه مسیر را نیز جزئی از مسافرت خود در نظر گرفته و از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری رایگان و کم هزینه شهرهای بین راه دیدن کنید.

در صورتی که قصد رزرو اتاق در هتل دارید حتما به این نکته توجه کنید که در روزهای شلوغ تر ممکن است قیمت ها افزایش قابل توجهی داشته باشد، همچنین به خدمات رایگان یا اشانتیون های ارائه شده دقت داشته باشید مانند “اجاره دو شب + یک شب رایگان” یا “خدمات آب گرم رایگان”، “صبحانه رایگان” و غیره.

شاید مسافرت به شهرهای بزرگ مانند اصفهان، مشهد و شیراز نیاز به کسب اطلاعات بیشتر نداشته باشد اما اگر به شهرهای ناآشنا مسافرت می کنید حتما از قبل درباره جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی آن جستجو کنید و تا آن جایی که امکان دارد اطلاعات بیشتری درباره مسیرها، نام ها و نقشه شهر مورد نظر کسب کنید. این کار از سردرگمی و صرف هزینه های اضافی تا حد زیادی می کاهد.

اغلب هزینه هایی که مردم در مسافرت ها متحمل می شوند به این علت است که دقیقا نمی دانند به کجا می خواهند بروند!

نکات کوچک اما مهمی که باید در مسافرت به آن ها توجه داشته باشید:

18. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما داروها و لوازم مورد نیاز از جمله دستگاه فشار خون، تست قند، قرص تهوع و غیره را همراه داشته باشید.

19. قبل از مسافرت حتما با مراجعه به سایت های معتبر از وضعیت آب و هوای مسیرها و مقصد مورد نظر در چند روز آینده مطلع شوید.

20. لوازم ضروری از آب سرد تا پتو و زیرانداز و لوازم کودک را همراه ببرید تا مجبور نباشید در فروشگاه های بین راهی نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

21. کارت های اعتباری و دفترچه بیمه را فراموش نکنید.

22. تا آن جا که امکان دارد در هزینه های حمل و نقل داخل شهری صرفه جویی کرده و از اتوبوس های درون شهری استفاده کنید.

23. چادر زدن را به عنوان راه عالی و رایگان برای اقامت های کوتاه مدت بین راهی در نظر داشته باشید.

24. اگر چند خانواده با هم مسافرت می کنید حتما درباره تقسیم هزینه و مخارج سفر با هم صحبت کنید.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.


قاصدک۲۴

قاصدک۲۴


خواندنی ها

خواندنی ها


مسیرهای پرپرواز

چگونه ارزون سفر کنیم؟

مسیرهای پرپرواز


اطلاعات تکمیلی

اطلاعات تکمیلی

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه
می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است و بلیط ها توسط آژانس
کارمانیا صادر می گردد.

برای علاقمندان به مسافرت و دوست داران سفر و گردش، دستیابی به بلیط هواپیما، بلیط چارتر، بلیط قطار و بلیط اتوبوس، یکی از گزینه‌های اقتصادی و راحت برای سفر به حساب می‌آید که با کاهش هزینه‌ها در سال‌های اخیر رواج بیشتری نیز یافته است و بدون شک در یک سفر خارجی، بیمه مسافرتی نیز به این مجموعه افزوده می شود.
سایت خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار ، خرید بلیط اتوبوس ، رزرو اینترنتی هتل و تور گردشگری قاصدک 24 در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری الکترونیک، اقدام به ارائه انواع پروازهای چارتری و سیستمی و ارائه بیمه مسافرتی نموده است و این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که به سرعت و سهولت انواع بلیط هواپیما مورد نظر خود را در کلیه خطوط هواپیمایی کشور نظیر ماهان ، کیش ایر ، معراج ، کاسپین ، آسمان ، ایران ایر و زاگرس و بلیط قطار خود را در کارگزاران ریلی کشور نظیر رجا و فدک جستجو و اقدام به خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار نمایند.
نکته قابل توجه در سایت قاصدک 24، الکترونیکی بودن تمام مراحل فروش بلیط هواپیما داخلی، بلیط هواپیما خارجی ، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، رزرو هتل و تور مسافرتی است چراکه در هیچ یک از مراحل نیاز به مراجعه حضوری به جایی نیست و تنها با در اختیار داشتن یک خط اینترنت و از طریق انواع مختلف کامپیوتر و رایانه، تبلت، تلفن همراه(موبایل) و … با مراجعه به سایت قاصدک ۲۴ اقدام به تهیه بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس یا رزرو هتل مورد نیاز خود نمایید.
با آنکه امکان استرداد سریع و آسان بلیط هواپیما معمولا یکی از دغدغه های همیشگی مسافران است اما در قاصدک 24 روال انجام آن به راحتی پیش بینی شده است. پس از خرید بلیط هواپیما اگر دچار مشکلی شدید یا برنامه سفرتان تغییر کرد، می توانید خرید بلیط هواپیما خود را کنسل نموده و در اینصورت بسته به نوع بلیط چارتر و سیستمی و شرایطی که بر هریک حاکم است تلاش میشود در صورت امکان قیمت بلیط هواپیما با کمترین جریمه به حساب شما برگشت داده شود.
آرمان بی پایان سایت قاصدک ۲۴ برپایه ارائه خدمات سریع، آسان، مطمئن و همچنین پشتیبانی مطلوب از مشتریان و مخاطبان خود است و در این راستا تلاش می‌نماید تا همواره بهترین خدمات در زمینه خرید بلیط ارزان هواپیما، خرید بلیط قطار، خرید بلیط اتوبوس، رزور هتل، تورهای مسافرتی و خرید بیمه مسافرتی را با شرایط مطلوب در اختیار کاربران خود قرار دهد. مجموعه عوامل سایت قاصدک 24 آماده دریافت نظرات شما برای ارتقاء کیفیت خدمات فروش بلیط هواپیما است و امیدوار است با جلب رضایت شما در نخستین گام یک سفر، لحظات بیادماندنی یک مسافرت خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.



سفر ارزان با رعایت چند نکته، تقریبا امکان‌پذیر است. برای سفرهای ارزان لازم نیست لذت‌های سفر را نادیده بگیرید.

سفر ارزان لزوما به این معنا نیست که مثل کوله‌گردان سفر کنید یا در هاستل‌های شلوغ، شب را به صبح برسانید. با کمی برنامه‌ریزی می‌توانید سفری ارزان‌تر داشته باشید و از دیدن جاذبه‌ها و تجربه کردن عطرها و طعم‌های جدید لذت ببرید. تقریبا برای همه مقصدهای دنیا، راه‌هایی وجود دارد که سفرتان را ارزان‌تر کند.

بسیاری از این نکته‌ها تقریبا برای همه مقصدهای گردشگری قابل انجام است؛ ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که بعضی از مقصدهای دنیا، هزینه‌های به مراتب بالاتری دارند و حتی اگر برنامه‌ریزی کنید، در مجموع هزینه بسیار بیشتری از سفرهای عادی خواهند داشت. در چنین مواردی می‌توانید با کمی تغییرات اندک در مقصد سفر، هزینه‌های سفرتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و از دیدن جاذبه‌های مشابه لذت ببرید.

در ادامه چند نکته مهم را عنوان می‌کنیم که با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانید سفری ارزان‌تر داشته باشید؛ بدون اینکه سفرتان مثل سفر دوران دانش‌آموزی و دانشجویی باشد یا به سبک کوله‌گردان باشد.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

یکی از کارهایی که برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید انجام دهید این است که گروهی سفر کنید. تورهای گروهی سازمان‌دهی شده برای امکاناتی مثل اقامتگاه، غذا و تورهای گشت‌وگذار، تخفیف‌های قابل توجهی می‌گیرند که باعث می‌شود سفر شما به مراتب ارزان‌تر تمام شود. اگر بخواهید سفری را تنهایی انجام دهید، هزینه‌هایتان بیشتر می‌شود در حالی که سفرهای گروهی و خرید بلیط‌های گروهی، تخفیفی ۳۰ تا ۷۰ درصدی را نصیب‌تان می‌کند.

گروه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها سفر کنید. اگر موفق شوید که گروهی مناسبی برای سفر پیدا کنید، گروهی که بتوانید با هم کنار بیایید و با هم تفاهم داشته باشید، می‌توانید سفرهای بدون دغدغه و ارزان‌تری را تجربه کنید.

اگر از ابتدای سفر با یک گروه همراه نمی‌شوید و تنها سفر می‌کنید، جای نگرانی نیست. در طول سفر فرصت‌های فراوانی برای آشنایی با گروه‌های مختلف فراهم می‌شود یا با افراد دیگری که تنها سفر می‌کنند. این گروه‌های دوستانه را می‌توانید در هاستل‌ها پیدا کنید.

برای اینکه سفرتان ارزان تمام بشود، فصل خلوت سال یا آف سیزن را برای سفر انتخاب کنید. آف سیزن یا شولدر سیزن، بهترین زمان برای سفر است برای کسانی که دوست دارند سفری کم‌هزینه‌تر داشته باشند. شولدر سیزن حد فاصل بین فصل شلوغ و فصل خلوت سال است. به‌اندازه آف سیزن خلوت نیست ولی شلوغی های‌سیزن یا فصل شلوغ گردشگری را ندارد. در بسیاری از مقصدهای گردشگری محبوب دنیا، پروازها و اقامتگاه‌ها در فصل‌های خلوت، تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند.

البته فصل خلوت سال برای مقصدهای مختلف یکسان نیست. در نتیجه بعد از انتخاب مقصد سفر باید در مورد فصل‌های مختلف گردگشری آن مقصد تحقیق کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در فصل‌های خلوت گردشگری، ممکن است آب‌وهوا به مطبوعی سایر ایام سال نباشد. ولی سفر در این فصل مزیت‌های متعددی دارد. از جمله اینکه ارزان‌تر است، مجبور نیستید در صف‌های طولانی بایستید و در مجموع، همه جاذبه‌ها و امکانات مقصد، خلوت‌تر هستند.

با توجه به کشور محل زندگی شما، نرخ تبدیل ارز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش یا افزایش هزینه‌های سفر داشته باشد. مثلا ارزش دلار آمریکا به مراتب بیشتر از پزوی مکزیک است. به همین دلیل سفر به مکزیک برای آمریکایی‌ها بسیار ارزان تمام می‌شود؛ بنابراین، قبل از سفر در مورد مقصدی که انتخاب می‌کنید، تحقیق کنید. دنبال مقصدهایی بگردید که با توجه به نرخ تبدیل پول، برای شما مقصد ارزان‌تری باشد.

برای سفر مقصدها و مسیرهایی را انتخاب کنید که کمتر کسی به آنجا سفر کرده است. به‌جای اینکه برای اقامت و سفر به شهرهای توریستی و بسیار شلوغ برنامه‌ریزی کنید، مقصدهایی را انتخاب کنید که خلوت‌تر هستند و گردشگران کمتری دارد. مثلا در همان منطقه می‌توانید شهرهای کوچک‌تر و اطراف را انتخاب کنید. این کار، مزیت‌های فراوانی دارد. غیر از اینکه هزینه سفرتان را کم می‌کند، باعث می‌شود سفری آرام‌تر در محیط‌های خلوت‌تر داشته باشد.

مثلا اگر قصد دارید به پاریس سفر کنید، در همان کشور فرانسه می‌توانید مقصد دیگری مثل لیون را انتخاب کنید. لیون هیچ دست کمی از پاریس ندارد. این شهر سالانه ۶ میلیون گردشگر دارد در حالی که هر سال ۳۲ میلیون نفر به پاریس سفر می‌کنند.

بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم دنیا، از این جایگزین‌های خلوت‌تر و ارزان‌تر دارند؛ با جاذبه‌های تقریبا مشابه و بدون حضور سیل جمعیت گردشگران که باعث می‌شود سفری شلوغ، خسته‌کننده و گران داشته باشید. در شهرهای کوچک‌تر و مقصدهای کمتر شناخته شده، غذا و اقامتگاه، بسیار ارزان‌تر است و این تضمین هم وجود دارد که تجربه‌ی سفری آرام‌تر، خلوت‌تر و بومی‌تر خواهید داشت.

گاهی در همین مقصدهای کمتر شناخته شده، جاذبه‌ها و تفریحاتی پیدا می‌کنید که بسیار لذت‌بخش‌تر از جاذبه‌های صرفا توریستی هستند. هدف اصلی سفر نیز آشنایی با فرهنگ بومی و لذت بردن از جاذبه‌های خاص هر منطقه است.

این روزها هاستل‌ها فقط مخصوص کوله‌گردان نیستند. برای کاهش هزینه‌های سفر خود، اقامت در هاستل را به‌عنوان یکی از گزینه‌های موجود، در نظر بگیرید. هاستل‌های لوکس زیادی وجود دارند که دارای اتاق‌های خصوصی هستند حتی سوئیت دارند. با رزرو اتاق خصوصی و سوئیت لازم نیست در خوابگاه کنار غریبه‌ها بمانید. حتی اگر خانوادگی سفر می‌کنید، باز هم می‌توانید هاستل را به‌عنوان یک گزینه اقامتی در نظر داشته باشید.

قیمت هاستل‌ها از هتل‌ها پایین‌تر است؛ ولی امکاناتی در همان حد در اختیارتان می‌گذارند. هاستل‌ها امکانات بیشتری نسبت به اقامتگاه‌های Airbnb دارند. مثلا کافه در بام، رستوران با غذای ارزان و مناسب و امکاناتی از این دست. علاوه بر این، اقامت در هاستل فرصتی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید است؛ به‌خصوص برای کسانی که تنها سفر می‌کنند.

هاستل‌ها به‌خاطر ایکه قیمت مناسبی دارند و معمولا در مرکز شهرها قرار دارند، خیلی زود پر می‌شوند؛ بنابراین اگر قصد دارید در سفر بعدی خود در هاستل اقامت کنید، حتما از قبل اتاق خود را رزرو کنید.

اگر مشکلی با این مورد ندارید که همراه با غریبه‌ها و با مردمی از گوشه و کنار دنیا، در یک خوابگاه بخوابید، می‌توانید در خوابگاه هاستل اقامت داشته باشید. هزینه خوابگاه هاستل، به مراتب پایین‌تر از اتاق‌های خصوصی است.

کیف‌های چندکاره قابلیت‌های مختلفی دارند. چه در سفر چه در خانه می‌توانید به‌شکل‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کنید. این کیف‌ها این قابلیت را دارند تا متناسب با نیاز مسافر، تغییر شکل پیدا کنند. مثلا در هواپیما می‌توانید به‌شکل کیف دستی از آن استفاده کنید. در این صورت هزینه اضافه بابت بار نمی‌پردازید و دچار دردسرهای گم شدن چمدان نمی‌شوید.

وقتی به مقصد برسید می‌توانید از آن به‌عنوان کوله‌پشتی برای گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی استفاده کنید. توصیه ما این است که موقع خرید چنین کیف‌هایی حتما دقت کنید که وسایلی که بیشتر نیاز دارید، به‌راحتی در دسترس‌تان قرار بگیرند. این وسایل مورد نیاز برای برخی افراد بطری آب و گوشی تلفن همراه است و برای برخی دیگر ممکن است کیف پول و مدارک باشد.

داشتن دوست و آشنا در مقصدی که قرار است به آنجا سفر کنید مزایای فراوانی دارد. از جمله اینکه می‌توانید دوستان بیشتری پیدا کنید و دوم اینکه می‌توانید توصیه‌های مفیدی در مورد جاذبه‌های ارزان، مناطق کمتر شناخته شده و… از آن‌ها بگیرید.

اهالی یک محله یا یک شهر بیشتر و بهتر از هر فرد دیگری در مورد جاذبه‌ها، بهترین رستوران‌ها، تفریحات و رستوران‌ها و کافه‌های رزان ولی باکیفیت محل زندگی خود می‌دانند. به همین دلیل همیشه توصیه اهالی یک منطقه، بهترین توصیه‌ها است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای پیدا کردن دوست در نقاط مختلف دنیا است. از این فرصت استفاده کنید و توصیه‌های آن‌ها را در سفر به کار ببندید. علاوه بر این، می‌توانید از فردی که قبلا سفر به همان مقصد را تجربه کرده است، راهنمایی بگیرید. اگر از این دوست‌ها و آشناها دور و برتان ندارید، از اپلیکیشن‌های مخصوص سفر و اشتراک‌گذاری اطلاعات و خاطرات سفر استفاده کنید. در این اپلیکیشن‌ها افراد مختلف اطلاعات خوبی در مورد شهر محل زندگی خود در اختیار دیگران می‌گذارند تا مسافران بتوانند سفری بهتر و دلپذیرتر داشته باشند.

فهرستی از کارهایی که می‌خواهید حتما انجام دهید، تهیه کنید. سفر ارزان به این معنا نیست که تجربه‌های شگفت‌انگیز و خاص سفر را نادیده بگیرید. فهرستی از جاذبه‌هایی که باید ببینید و تفریحاتی که باید تجربه کنید، تهیه کنید و برای آن‌ها هزینه مشخصی در نظر بگیرید. با این کار، از ولخرجی‌های لحظه‌ای جلوگیری می‌کنید.

با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص برنامه‌ریزی مالی می‌توانید هزینه سفر خود را جداگانه برای هر بخش مشخص کنید. در طول سفر به این برنامه‌ریزی مالی پایبند باشید. در نهایت می‌توانید هزینه‌های سفرتان را بررسی کنید. می‌توانید از قبل مبلغی را برای خرج‌های غیرضروری و ناگهانی یا میل به ولخرجی‌های فوری، کنار بگذارید.

موقع خرج کردن در سفر، همه جوانب را در نظر بگیرید. شاید سوغاتی که برای خود می‌خرید در نگاه اول جذاب باشد؛ ولی بعدا که فکر می‌کنید، تجربه‌ای که به‌خاطر خرید آن سوغات از دست داده‌اید، به مراتب جذابیت بیشتری داشته است.

در بعضی از هواپیمایی‌ها پروازهای ارزان، ولی غیرمستقیم ارائه می‌شود. این پروازها ارزان هستند؛ ولی بین راه توقف دارند. اگر فرصت کافی برای سفر دارید و مشکلی با توقف در بین مسیر ندارید، می‌توانید برای سفر، این پروازهای ارزان را در نظر بگیرید.

این کار باعث می‌شود هزینه‌های سفرتان را کمتر کنید، به مقصد رویایی‌تان برسید و در عین حال منتظر تجربه‌های جدید و غیرمنتظره باشید.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

“سفر ارزان” پدیده‌ای است که در چند سال اخیر بین اهالی سفر و گردشگران بسیار پر طرفدار شده، اما این سفر کم خرج الزامات و ترفندهایی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سفر یک فعالیت ضروری برای انسان است، این پدیده از جهات مختلف از جمله کسب تجربه و نشاط کارآمد بوده و در قرآن نیز بر سفر تاکید شده است. سفر در طی سالیان تغییرات بسیاری کرده و می‌توان گفت که فرم سفر به طور کامل تغییر یافته است. در این راه ظهور پدیده‌های در حمل و نقل مانند تولید انبوه خودروهای شخصی و اختراع هواپیما معادلات گردشگری را تغییر دادند.

سفر همواره به عنوان یک فعالیت پر خرج یاد می‌شود، زیرا سفر خود زنجیره‌ای از فعالیت‌ها است که هرکدام از آن‌ها خود زیرمجموعه‌هایی دارند. سفر در دنیای امروز که هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ظهور کردند تبدیل به کالایی لوکس شده است. همچنین گرانی بنزین و تورم سفر کردن را برای خانواده‌های ایران بسیار دشوار ساخته است. با این حال همچنان می‌شود ارزان سفر کرد، برای انجام این عمل ترفندها و راهکارهایی وجود دارد که دانستن آن‌ها باعث می‌شود کم خرج سفر کنید.

سفر و گردشگری از چندین جز کلی و مهم تشکیل می‌شود، در ادامه به هر کدام از اجزا اشاره و راه‌های کاهش هزینه سفر ذکر می‌شود:

انتخاب مقصد و راه رسیدن به آن مهم‌ترین بخش یک سفر بوده و در واقع این مقصد است که فعالیتی به نام سفر را شکل می‌دهد. مقصد به عنوان هدف سفر یاد می‌شود و انتخاب آن می‌توان بر اساس علاقه یا شناخت افراد باشد، اما یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای سفر ارزان انتخاب درست مقصد است. هر مقصدی که گردشگران انتخاب می‌کنند بسته به محل قرارگیری، فاصله از مبدا، میزان شناخته شدن و فصل انجام سفر شرایط خاصی دارد.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

ایران کشوری بسیار پهناور با جاذبه‌ها و مقاصد بسیار ناشناخته است. هر گردشگری از هر مبدا می‌تواند با جستجوی دقیق و مطالعه کافی درباره مناطق مختلف ایران مقصدی کم طرفدار را انتخاب کند تا هزینه‌های سفر را کاهش دهد؛ زیرا در مقاصد پرطرفدار قیمت خدمات گردشگری نیز بالاتر است. البته مقصد انتخابی باید حداقل امکانات گردشگری مانند دسترسی و یا اقامتگاه‌های ارزان قیمت را داشته باشد تا مسافر مجبور نباشد هزینه گزافی برای خدمات پرداخت کند.

حمل و نقل پس از مقصد مهم‌ترین بخش سفر است. ممکن است این بخش هزینه بسیار زیادی حتی بیشتر از اقامت بر روی دست مسافران بگذارد ضمن اینکه اغلب گردشگران از خرج کردن برای حمل و نقل بی‌زارند. انتخاب وسیله نقلیه به مقصد وابستگی دارد، به عنوان مثال اگر مقصد شما یک شهر بزرگ که دارای حمل و نقل عمومی مطلوب است پیشنهاد می‌شود که از خودرو شخصی استفاده نکنید و سفرهای بین راهی و درون شهری را با اتوبوس انجام دهید.

هیچ‌هایک نیز یک گزینه بسیار جذاب برای افراد ماجراجو است. یک هیچهایکر کنار جاده می‌ایستد و نام مقصد خود را بر روی برگه‌ای نوشته و آن را در دست نگه می‌دارد تا یک هم‌مسیر پیدا شود و او را به مقصد برساند. این راه در ابتدا بسیار پر خطر و ریسک پذیر به نظر می‌رسد، اما با کسب کمی تجربه می‌توان متوجه شد که چقدر این سفر مفت و مجانی ارزش دارد.

برای مسافرت با قطار، هواپیما و حتی اتوبوس بلیط‌های تخفیف دار و لحظه آخری بهترین انتخاب برای کاهش هزینه سفر هستند. البته این وسیله‌هایی مانند قطار و هواپیما لوکس بوده و هرچقدر هم که تخفیف داشته باشند باز هم گران هستند. با این حال عبارت معروف “هر وقت همه می‌آیند، تو برو” را به یاد داشته باشید؛ اگر در شهر گردشگر پذیر زندگی می‌کنید، فصل شلوغ شهر شما بهترین زمان برای رفتن است زیرا در آن زمان پروازهایی که از شهر خارج می‌شود در ارزان‌ترین حالت ممکن هستند. این قانون برای مقصد مورد نظر شما در فصلی که کمترین مسافر به آنجا سفر می‌کند نیز وجود دارد.

در مقاصدی که جاذبه‌ها فاصله زیادی از هم دارند و زیرساخت حمل و نقل درستی وجود ندارد، بهترین وسیله خودرو شخصی است زیرا دیگر نیازی نیست هزینه گزافی برای جابجایی بین جاذبه‌ها پرداخت کنید.

اقامت معمولاً بزرگترین بخش خرج سفر را شامل می‌شود، اما بیشترین ترفند برای سفر ارزان در اقامتگاه‌ها وجود دارد. در کشور ایران پدیده‌ای به نام بوم‌گردی و در جهان هاستل‌ها کار را برای سفری ارزان بسیار راحت کرده‌اند. با ظهور این اقامتگاه‌های ساده و ارزان دیگر نیازی نیست به هتل‌های چند ستاره و یا خانه‌های اجاره‌ای رفته و هزینه زیادی برای اقامت پرداخت کرد. حتی با وجود بوم گردی‌ها و هاستل‌ها طرفداران مهمانپذیران بی کیفیت نیز کم شده است.

امروزه تقریباً در همه جای ایران بوم‌گردی را می‌توان یافت. پدیده‌ای جذاب که در عین اقامتی سنتی قیمتی بسیار معقول دارد. البته بوم گردی‌ها درجات و قیمت‌های گوناگون دارند، اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی درجه سه نیز تجربه‌ای خوب و قابل قبول در اختیار شما قرار می‌دهد. پیش از سفر به مقصد با جستجوی در اینترنت به راحتی می‌توان اقامتگاه‌های بوم گردی منطقه را یافت.

در کنار بوم گردی، هاستل‌ها نیز در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این اقامتگاه‌های اشتراکی به جای اجاره یک اتاق یا سوئیت به شما یک تخت ارائه می‌دهد. هاستل‌های جدید هم روند بسیار رو به رشدی دارند و تقریباً در شهرهای بزرگ ایران حداقل یک هاستل تر و تمیز یافت می‌شود. این اقامتگاه‌ها علاوه بر اقامتی ارزان، فضایی خوبی برای ایجاد روابط دوستی و شناخت هم‌قطارانی که عاشقانه سفر می‌کنند، است.

اقامت حتی می‌تواند رایگان هم درآید. کافی است عضو سایت “کوچ سرفینگ” شوید و به دنبال میزبان در مقصد مورد نیاز بگردید. این میزبان برای هر چند روز از شما رایگان پذیرایی می‌کند. همچنین با عضویت در این سایت شما نیز می‌توانید در خانه خود از مسافرانی که قصد سفر به شهر شما را دارند میزبانی کنید. راه دیگر اقامت رایگان و بسیار ارزان کمپ زدن است، در برخی از شهرهایی ایران محل‌هایی برای دایر کردن چادر و کمپ زدن وجود دارد که امنیت نیز در این محل‌ها تأمین می‌شود.

همچنین برخی شرکت‌ها و ارگان‌ها در شهرهای مختلف اقامتگاه‌هایی دارند، اگر برای یکی از این سازمان‌ها کار می‌کنید حتماً از واحد رفاه کارکنان درباره شرایط اقامت در مقصد مورد نظر پرس و جو کنید.

از همه چیز که بگذریم، از غذا نمی‌شود گذشت. یک بخش جدا نشدنی از تجربه سفر مدیون به کیفیت غذا است. هیچگاه در انتخاب غذا در سفر ریسک نکنید و سعی داشته باشید که خوراکی‌های محلی و خاص مقصد را حتماً امتحان کنید. برای خوردن غذای خوب الزامی به رفتن رستوران‌های شیک و لوکس نیست، بلکه با گشت و گذار در خیابان‌ها می‌توان غذای خوب خیابانی پیدا کرد. غذا فروشی‌های معتبر بازارهای سنتی یک شهر هم محل خوبی برای تجربه غذا با کیفیت و با قیمت مناسب است. استفاده از غذاهای آماده، کنسرو و پخت و پز در سفر هم یک راهکار دیگر برای کاهش هزینه‌های سفر است.

تا جای ممکن سعی کنید در سفر خرید نکنید، اما اگر علاقه زیادی به خرید سوغاتی دارید هیچگاه از فروشگاه‌هایی که در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و یا در خیابان‌های پر تردد هستند خرید نکنید. برای خرید سوغاتی به بازار اصلی مقصد بروید، در شهرهای ایران همواره یک بازار سنتی وجود دارد که در آنجا می‌توان سوغات اصلی شهر را از تولید کنندگان و با قیمت بسیار پایین‌تر از بازارهای خیابان‌های اصلی خرید. خرید کالای کوچک و زینتی راهکار دیگری برای کمتر خرج کردن در خرید است.

همیشه به یاد داشته باشید که از فروشگاه‌های فرودگاه و یا پایانه‌ها خرید نکنید، این فروشگاه‌ها اجناس بسیار بیشتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسانند.

سعی کنید گروهی سفر کنید، سفر گروهی و پخش شدن هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، اقامت و غذا در ارزان‌تر شدن سفر بیشترین کمک را می‌کند.

تاریخ‌های خاص را به خاطر داشته باشد، به عنوان مثال در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی (۲۸ اردیبهشت) و روز جهانی گردشگری (پنجم مهر) موزه و مراکز زیر نظر میراث فرهنگی رایگان و یا تخفیف دار هستند و نیازی نیست برای خرید بلیط هزینه زیادی بکنید.

سفر خود را پیش بینی کنید و وسایل و داروهایی ممکن است مورد نیاز شود را همراه خود داشته باشید تا مجبور نشوید در مقصد آن‌ها را خریداری کنید.

در آخر “هر چقدر بیشتر بدانید، کمتر هزینه می‌کنید” این قانون نانوشته سفر و یا حتی زندگی است، پس تا جای ممکن درباره سفر اطلاعات کسب کنید.

جدول سانس ها و ساعت پخش فیلم ها

جدول سانس ها و ساعت پخش فیلم ها

جدول سانس ها و ساعت پخش فیلم ها

جدول سانس ها و ساعت پخش فیلم ها

جدول سانس ها و ساعت پخش فیلم ها

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

سفر گران شده یا ما میل به سفر کردن نداریم؟ جوابش خیلی ساده است. کافی است بلیط هواپیما تهیه کنید و پایتان را از ایران بیرون بگذارید تا متوجه شوید که هزینه سفر چقدر زیاد هست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تورگردان، اگر هم تصمیم بگیرید سفر ارزان به شهرهای داخلی داشته باشید و از جاذبه‌های ایران عزیز لذت ببرید باید برای سه ضلعِ مثلثِ سفر یعنی «بلیط رفت و برگشت»، «اقامت» و «غذا» پول خرج کنید. از پسِ این‌ها هم اگر بر بیایید با ریخت‌وپاش‌ها و خریدهای طولِ سفر چه می‌کنید؟؟؟ حتی اگر خودتان اهل صرفه‌جویی باشید نمی‌توانید به همسفرانتان، به‌خصوص اگر بچه باشند، سخت بگیرید. در چنین اوضاعی چه باید بکنیم؟؟ سفر نرویم؟؟ اما افرادی را می‌شناسیم که علی‌رغم داشتن درآمد متوسط، همیشه در سفرند.

گزافه نیست اگر بگوییم این روزها همه برای یافتن آرامش و تجدید قوا باید به سفر پناه ببرند. مردم به‌دنبال این هستند که بیرون بزنند و فراغ خاطری برای خود به وجود بیاورند. سوال اینجاست که دیگران چگونه در این شرایط از پس مخارج سفر بر می‌آیند؟؟ چندان هم کار سختی نیست.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

در متن پیش رو به موضوعات مختلفی در زمینه تهیه بلیط رفت و برگشت با هواپیما یا قطار، رزرو محل اقامت، خورد و خوراک و… در سفر اشاره می‌کنیم. این متن را از دست ندهید. شاید روزی شما نیز خواستید کوله‌بارتان را ببندید و برای رهایی از کارها و افکار خسته کننده، سفر ارزان به دور دنیا داشته باشید.

۱. سفر ارزان به مسیرهای نزدیک و کم‌طرفدار

اگر تازه در این راه افتاده‌اید و می‌خواهید با هزینه کم سفری بی‌بدیل و خاطره‌انگیز را تجربه کنید، بهتر است از کم شروع کنید. اگر در یک سفر هزینه‌هایتان خیلی بالا برود، دیگر تا مدت‌ها نمی‌توانید سراغ سفر بعدی بروید ولی اگر پول برای سفر بعدی ته جیبتان باقی مانده باشد خیلی زود دوباره عازم سفر خواهید شد. امروزه پا به هر کشور خارجی که بگذارید متوجه می‌شوید که هزینه تهیه غذا و خرید کردن در آنجا زیاد است. باورکردنی نیست که برای یک بطری آب معدنی که در ایران هزار تومان است باید چیزی بالای ۱۰ هزار تومان بپردازید یا برای یک مک‌دونالد کوچکِ ناقابل به اندازه کف دست، باید حدود ۶۰ هزار تومان پرداخت کنید. اینها تجربه یکی از مسافران به عراق و چین است. همچنین در مالزی برای یک بطری آب، ۲ رینگت معادل ۸ هزار تومان و برای نان، ۱۲ هزار تومان باید پرداخت کنید.

در چنین اوضاعی بهترین راهِ سفر ارزان این است که اول سعی کنیم جاذبه‌های ایران را ببینیم. تور مشهد، تور اصفهان و تور کیش همیشه پر رونق است. از نقاط مختلف جهان به این شهرها می‌آیند، پس حیف است که ما ایرانی باشیم و شهرهای بزرگ و مهم کشورمان را ندیده باشیم.

برای رزرو تور مشهد از هر کجای ایران کلیک کنید: تور مشهد

۲. سفر ارزان از طریق خرید آنلاین بلیط

روش سنتی خرید بلیط سفر این است که به‌دنبال آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی راه بیفتیم تا بلیط تهیه کنیم. چندین روز باید این طرف و آن طرف برویم، قیمت‌ها را از دفاتر مختلف بگیریم و بعد از مقایسه، بلیط تهیه کنیم. هنوز قانع نشده‌اید که این روش‌ها دیگر قدیمی شده‌اند؟؟ الان زمانه‌ای است که می‌توان به‌راحتی در خانه نشست و از طریق گوشی اندرویدی کل آیتم‌های سفر را خریداری کرد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه به رزرو تور دارید از طریق سایت‌های اینترنتی و موتورهای جستجوی تور دست به کار شوید. در این زمینه وب سایت تورگردان، گزینه خوبی است. در منوهای مختلف این سایت همه چیز در مقابل چشم است و می‌توانید قیمت‌ها را ببینید و با هم مقایسه کنید. همیشه ارزان‌ترین قیمت‌های بلیط‌های چارتر و سیستمی در بالای صفحه به نمایش در می‌آید؛ پس کار راحت است. بیشتر وقت‌ها همان اولین گزینه را انتخاب کنیم و خلاص.

برای رزرو تور کیش اینجا (تور کیش) را کلیک کنید.

۳. سفر ارزان با کم کردن از هزینه‌های اضافی

یک سری نکات ریز وجود دارد که شاید برایشان هزینه زیادی نکنید ولی وقتی سفرتان تمام می‌شود و این خرده خرج‌ها را با هم جمع می‌زنید، می‌بینید بیشتر از هزینه بلیط‌های هواپیما برایتان آب می‌خورد یا حتی ممکن است از آن‌ها هم بیشتر شود. این نکات را در یک لیست برایتان آورده‌ایم.

-از پروازهای دارای توقف استفاده کنید!

-مراقب اضافه بار باشید!

-به جای هتل‌های ۵ ستاره از آپارتمان و سوئیت استفاده کنید!

-پول نقد همراه داشته باشید!

-در ایام اوج گردشگری به سفر نروید!

-پارکینگ فرودگاه را از قبل رزرو کنید!

-کمی در تاریخِ رفت و برگشت انعطاف به خرج دهید!

-در هزینه غذا صرفه‌جویی کنید!

برای تهیه بلیط هواپیمای ارزان، بلیط‌های لحظه آخری، پرواز تهران مشهد، خرید بلیط چارتر و انواع ایرلاین‌ها از طریق سایت پروازیاب یا اپلیکیشن آن اقدام کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه
می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .

سیمرغ ۲۴

مسیرهای پر پرواز

خواندنی ها

نهمین روز از پنجمین ماه سال 1374 – کارشناس نرم افزار – دانشکده فنی دختران شریعتی – کارشناس تولید محتوا در شرکت آماج.

سلام من برگشتم با یه پست گردشگری جذاب دیگه که قطعا برای هر آدمی تو زندگیش یه بار این اتفاق میوفته که بخواد بره سفر و اصطلاحا بادی به کله ش بخوره، اما نخواد خیلی هم زیاد پول خرج کنه.

برای همین من به این فکر افتادم که تو این اوضاع اقتصادی مملکت بیام و یه سری نکته ها که تو این 2 سال درباره گردشگری به دست آوردم تو این پست جمع کنم و در قالب یه مقاله شسته رفته در اختیارتون قرار بدم… بریم که ببینیم

.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

.

.

چگونه در ایران ارزان سفر کنیم؟

ایران کشوری است با تمدن کهن و تاریخی غنی؛ که همین موضوع سبب شده تا گردشگران و علاقمندان بسیاری از سراسر جهان برای دیدن زیبایی های کشور عزیزمان به ایران سفر کنند. در این بین هنوز بسیاری از هم وطنان خودمان به دلایل متعددی تا به حال موفق به بازدید از معروف ترین مقاصد گردشگری داخلی نشده اند.

از طرفی در این چند سال اخیر با بالا رفتن نرخ ارز، تور مسافرتی داخلی بسیار در بین مردم کشورمان رواج پیدا کرده و مردم دیگر پول خود را به دلار و ارزهای دیگر تبدیل نمی کنند و از کشور پول کم تری خارج می گردد، این امر باعث توسعه صنعت گردشگری داخلی شده و بسیاری از توریست های ایرانی سفرهای داخلی را به سفرهای خارجی گران قیمت ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، از آن جایی که دغدغه بسیاری از مسافران برای عدم توانایی سفر به شهرهای مختلف ایران، هزینه و قیمت تورهای مسافرتی است، ما قصد داریم در این مقاله شما عزیزان را با ارزانترین تورهای داخلی و چگونگی داشتن سفری ارزان به مقاصد گردشگری معروف ایران آشنا نماییم. بدین منظور با ما همراه باشید..

مسیر تورهای مسافرتی داخلی محبوب

بیشتر گردشگران یا به شهرهای مشهد، اصفهان، قشم، کیش و شیراز سفر کرده اند یا قصد سفر به این شهرها را دارند. در همین ابتدا باید به شما گردشگران عزیز تور داخلی ارزان بگوییم که قیمت یک تور در هر مسیر چه داخلی و چه خارجی به عوامل گوناگونی نظیر وسیله حمل و نقل (زمینی یا هوایی)، اقامتگاه، مدت اقامت، نوع پرواز و غیره بستگی دارد؛ بنابراین ما به شما خواهیم گفت که چگونه در مسیرهای مختلف توری با قیمت مناسب تر از تورهای استاندارد خریداری کنید.

سفر به شهرهای ارزان تر

اگر بیشتر تمرکز شما روی ارزان سفر کردن است، پیشنهاد من به شما انتخاب شهرهای ارزان تر مثل تبریز و اصفهان و شهرکرد است. این شهرها معمولا در مقایسه با شهرهایی مثل کیش و مشهد و قشم دارای تورهای ارزان قیمت تری هستند بنابراین اگر شما فقط قصد دارید چند روزی از حال و هوای شهر خود بیرون بیایید و مقصد خیلی برایتان اهمیت ندارد، شهرهای نامبرده برای سفر مناسب هستند..

سفر در فصل های کم گردشگر یا به اصلاح لو سیزن

همان طور که می دانید هر مسیر و هر شهر گردشگری، در فصول یا ماه های خاصی از سال گردشگر کمتری به خود جذب می کنند. به طور مثال جزیره کیش که در واقع توریست پذیرترین مقصد گردشگری ایران است، در زمان امتحانات یا شروع مدارس بسیار خلوت می شود و در نتیجه قیمت تور کیش در این بازه های زمانی افت بسیار زیادی دارد.. بنابراین اگر بچه مدرسه ای یا دانشجو ندارید، فرصت را در این بازه از دست ندهید که بی شک تورهای قیمت مناسبی گیرتان خواهد آمد.

سفر با تور لحظه آخری داخلی

تورهای لحظه آخری یا اصطلاحا تور چارتر در 100 درصد مواقع دارای قیمت ارزانتری نسبت به تورهای استاندارد دارد بنابراین برای داشتن سفری ارزان و مقرون به صرفه از تورهای لحظه آخری کیش، مشهد، قشم و شیراز استفاده کنند.

سفرهای زمینی

سفرهای زمینی عموما دارای قیمت ارزانتری نسبت به سفرهای هوایی با هواپیما دارند. چرا که بلیط هواپیما معمولا به مراتب گران تر از بلیط اتوبوس یا قطار می باشد. بنابراین اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب تورهای زمینی قشم، شیراز، اصفهان و دیگر مسیرهای داخلی پر طرفدار می باشد.

امیدوارم مطالعه این مقاله شما را برای خرید یک تور ارزان قیمت داخلی کمک و راهنمایی کرده باشه و منو در پست های بعدی همراهی کنید. ♥

نهمین روز از پنجمین ماه سال 1374 – کارشناس نرم افزار – دانشکده فنی دختران شریعتی – کارشناس تولید محتوا در شرکت آماج.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

سفر گران شده یا پول ما بی ارزش شده؟؟ جوابش خیلی ساده است. کافی است پایت را از ایران بیرون بگذاری تا متوجه شوی همین که تکان می خوری ریال های ناقابلت تمام می شود. اگر هم تصمیم بگیری به سفرهای داخلی بروی و از جاذبه های ایران عزیز لذت ببری باید برای سه ضلعِ مثلثِ سفر یعنی «بلیط رفت و برگشت»، «اقامت» و «غذا» پول خرج کنی. از پسِ این ها هم اگر بر بیایی با ریخت و پاش ها و خریدهای طول سفر چه می کنی؟؟؟

سفر گران شده یا پول ما بی ارزش شده؟؟ جوابش خیلی ساده است. کافی است پایت را از ایران بیرون بگذاری تا متوجه شوی همین که تکان می خوری ریال های ناقابلت تمام می شود. اگر هم تصمیم بگیری با سفر ارزان به شهرهای داخلی بروی و از جاذبه های ایران عزیز لذت ببری باید برای سه ضلعِ مثلثِ سفر یعنی «بلیط رفت و برگشت»، «اقامت» و «غذا» پول خرج کنی. از پسِ این ها هم اگر بر بیایی با ریخت و پاش ها و خریدهای طول سفر چه می کنی؟؟؟ حتی اگر خودت اهل صرفه جویی باشی نمی توانی به همسفرانت به خصوص اگر بچه باشند سخت بگیری. در چنین اوضاعی چه باید بکنیم؟؟ سفر نرویم؟؟ اما افرادی را می شناسم که علیرغم داشتن درآمد متوسط همیشه در سفرند. اصلا این روزها حال آدم ها آنقدر خراب است که برای یافتن آرامش و تجدید قوا همه باید به سفر پناه ببرند. همه دنبال این هستند که بیرون بزنند و فراغ خاطری برای خود به وجود بیاورند. دیگران چگونه در این گرانی ها از پس مخارج سفر بر می آیند؟؟ چندان هم کار سختی نیست. من این راه را امتحان کرده ام و چون عاشق سفر هستم در مدیریت کردن هزینه ها استاد شده ام. می خواهم امروز تجربیاتم را با شما هم در میان بگذارم.

صحبت هایی که امروز خواهم کرد، جنبه های مختلفی دارد. درباره اینکه چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم، راهکارهایی مثل پروازهای بدون توقف و لحظه آخری را مطرح می کنم. در خصوص این موضوع که چگونه اقامتی ارزان داشته باشیم پیشنهاداتی مثل رزرو آپارتمان یا هتل های کم ستاره و اقامتگاه های ارزان قیمت را می دهم. موضوع مهم دیگر این است که چطور غذاهایی باب میل، سالم و مقرون به صرفه میل کنیم؟ این هم راه حل دارد. نکات ریز و مهم دیگری درباره پیدا کردن تور لحظه آخری، موضوع اضافه بار، فصل ارزان سفر کردن و غیره وجود دارد که همه را در ادامه خواهید خواند. این مقاله را از دست ندهید. شاید روزی شما نیز خواستید کوله بارتان را ببندید و برای رهایی از کارها و افکار خسته کننده، سفر ارزان به دور دنیا داشته باشید.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

اگر تازه در این راه افتاده اید و می خواهید با هزینه کم سفری بی بدیل و خاطره انگیز را تجربه کنید، بهتر است از کم شروع کنید. اگر در یک سفر هزینه هایتان خیلی بالا برود، دیگر تا مدت ها نمی توانید سراغ سفر بعدی بروید ولی اگر پول برای سفر بعدی ته جیبتان باقی مانده باشد خیلی زود دوباره عازم سفر خواهید شد. از آنجایی که این روزها پول رایج کشور ما خیلی بی ارزش شده، پا به هر کشور خارجی که می گذاری متوجه می شوی که هزینه تهیه غذا و خرید کردن در آنجا وحشتناک است. باورکردنی نیست که برای یک بطری آب معدنی که در ایران هزار تومان است باید چیزی بالای 10 هزار تومن بپردازید یا برای یک مک دونالد کوچکِ ناقابل به اندازه کف دست باید حدود 60 هزار تومن پرداخت کنید. من این ها را در سفر اخیرم به عراق و چین تجربه کرده ام. دوست من که در اردیبهشت 98 به مالزی رفته بود برای یک بطری آب 2 رینگت معادل 8 هزار تومان و برای نان 12 هزار تومان پرداخت کرده بود. 

در چنین اوضاعی بهترین راهِ سفر ارزان به جاهای مختلف این است که اول سعی کنیم جاذبه های ایران را ببینیم. تور مشهد، تور اصفهان، تور کیش و تور شیراز همیشه پر رونق است. از نقاط مختلف جهان به این شهرها می آیند، پس حیف است که ما ایرانی باشیم و  شهرهای بزرگ و مهم کشورمان را ندیده باشیم. ایران برای هر نوع سلیقه ای حرفی برای گفتن دارد. طبیعت، آثار تاریخی، سواحل، کویر و تمامی چیزهایی که در سفرهای خارجی به دنبال آن می گردید، در ایران پیدا می شود. فقط یک چیز را یادتان نرود؛ وقتی به این مناطق سفر می کنید به حفظ محیط زیست اهمیت دهید. اگر از طبیعت زیبا و آثار دیدنی ایران به خوبی مراقبت نکنیم در آینده هیچ چیزی برای فرزندانمان باقی نمی ماند. 

 

همانطور که گفتم سفر 3 ضلع مهم دارد که باید پیش از هر چیز برای آن هزینه کرد. حمل و نقل، اقامت و غذا. روش سنتی این است که به دنبال آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی راه بیفتیم تا بلیط تهیه کنیم. چندین روز باید این طرف و آن طرف برویم، قیمت ها را از دفاتر مختلف بگیریم و بعد از مقایسه، بلیط تهیه کنیم. هنوز قانع نشده اید که این روش ها دیگر قدیمی شده اند؟؟ الان زمانه ای است که می توان به راحتی روی مبلمان خانه ولو شد و از طریق گوشی اندرویدی کل آیتم های سفر را خریداری کرد. رزرو تور بهترین گزینه است. کافی است از طریق سایت های رزرو تور قدم به قدم پیش بروید.

من خودم از طریق سایت تورگردان خرید می کنم. این سایت از مجموعه سایت های اقامت 24 است. اول مسیرم را مشخص می کنم و در تاریخ مورد نظر هزینه های مختلف پرواز، قطار و اتوبوس را مشاهده می کنم. همه چیز در مقابل چشم من است و می توانم قیمت ها را خودم ببینم و با هم مقایسه کنم. بعد از انتخاب بلیط سفر و رزرو آن، محل اقامتم را انتخاب می کنم. اگر در مقصد مورد نظرم رستوران و غذاخوری خوبی سراغ نداشته باشم، سعی می کنم هتل های فولبرد یا هافبرد را رزرو کنم؛ چون این هتل ها صبحانه و نهار و شام را هم با همان هزینه اقامت ارائه می کنند و نیازی به پرداخت هزینه ای مجزا برای غذا ندارم. به همین راحتی! خوبیِ این سایت این است که موتور جستجوی تور به شمار می رود و من را به تورگردان های سرتاسر کشور وصل می کند. حتی برای سفرهای خارجی نیز از همین سایت خرید می کنم، چون همیشه ارزان ترین بلیط ها و بلیط های لحظه آخری را همان ابتدا نمایش می دهد و تخفیف های خوبی هم دارد. 

یک سری نکات ریز وجود دارد که شاید برایشان هزینه زیادی نکنید ولی وقتی سفرتان تمام می شود و این خرده خرج ها را با هم جمع می زنید، می بینید به همان اندازه هزینه های سه گانه سفرتان(حمل و نقل، اقامت، غذا) آب می خورد یا حتی ممکن است از آن ها هم بیشتر شود. من این نکات را در یک لیست برایتان می آورم.

 

از پروازهای دارای توقف استفاده کنید!

در سفرهای خارجی بعضی مسیرها هم پرواز مستقیم از مبدا به مقصد دارند، هم پروازهای دارای توقف؛ به این معنی که شما باید در کشور واسطی پیاده شوید و در هواپیمای دیگری بنشینید. پروازهای دارای توقف طولانی تر می شوند ولی قیمتشان به طرز قابل توجهی ارزان تر از پروازهای مستقیم است؛ در بعضی مسیرها تا چند ده برابر ارزان تر. فارغ از بحث طولانی تر شدن مسیر، عموما نوع ایرلاین ها و هواپیماها هم در نرخ نهایی پرواز تاثیرگذار است. در سایت های آنلاین تهیه بلیط، می توانید خودتان این تفاوت قیمت ها را مقایسه کنید. اگر از قبل خودتان را برای آن آماده کنید و در فرودگاه کشور سوم برای خود برنامه ای بچینید این موضوع برایتان نه تنها سخت نخواهد بود که به بخشی از جاذبه های سفر تبدیل می شود. خیلی ها که در سفر کردن حرفه ای هستند برای بعضی سفرها به فرودگاه های اطراف محل اقامتشان می روند تا آنجا از پروازی ارزان تر بهره مند شوند.

 

مراقب اضافه بار باشید!

یکی از هزینه هایی که ممکن است به صورت غیر مترقبه برایتان پیش بیاید، هزینه اضافه بار است. تا جایی که برایتان ممکن است موارد مورد نیازتان را همراه داشته باشید و در ساک دستی با خود داخل پرواز ببرید. لباس های لازم را تنتان کنید و آن ها را در چمدان تلنبار نکنید. بهتر است برای اطمینان چمدانتان را قبل از رفتن به فرودگاه وزن کنید تا مطمئن شوید مشمول قانون اضافه بار نمی شوید. میزان مجاز بار را قبل از حرکت از پشتیبانان تورگردان بپرسید. هزینه اضافه بار در ایرلاین های مختلف متفاوت است.

 

به جای هتل های 5 ستاره از آپارتمان و سوئیت استفاده کنید!

بسیاری از سوئیت ها و آپارتمان ها امکانات بسیار خوبی برای اقامت دارند. قرار نیست وقتی به سفر می روید همیشه در اقامتگاه باشید. قرار است بگردید و از سفرتان لذت ببرید و تنها برای تجدید قوا و خوابیدن به هتل بیایید. پس به یک سوئیت یا آپارتمان تمیز رضایت بدهید و پولتان را به جیب هتل های چند ستاره نریزید. تنها زمانی از هتل های گران قیمت استفاده کنید که آن شهر یا کشور جاذبه دیگری جز هتل هایش نداشته باشد چون بعضی از این هتل ها خودشان مجموعه هایی گردشگری به شمار می روند وامکانات متعدد تفریحی مثل مجموعه های آبی و مراکز خرید جذاب دارند.

 

پول نقد همراه داشته باشید!

در سفر به خصوص سفرهای خارجی برداشت پول نقد اصلا به صرفه نیست. بانک ها کارمزدهای عجیب و غریبی دریافت می کنند و وقتی پرداخت هایتان زیاد باشد و این کارمزدها را جمع بزنید متوجه می شوید که می توانستید با آن مبلغ کارهای بهتری انجام دهید. بنابراین همیشه هنگام برداشت پول کمی بیشتر پول نقد بردارید تا بخشی از خریدهایتان را با آن انجام دهید. این حرف ها را کنار بگذارید که «اگر پول نقد داشته باشم بیشتر خرج می کنم»؛ برعکس! وقتی یک همراه بانک روی موبایلتان نصب کرده باشید خیلی سریع تر از پرداخت نقدی می توانید پرداخت هایی مثل کارت به کارت را انجام دهید. 

 

 

در ایام اوج گردشگری به سفر نروید!

هر کشوری در ایامی خاص از سال پر گردشگر است مثلا کشورهای اروپایی در کریسمس گران می شود. در کشور خودمان تابستان ها و ایام نوروز بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و حتی هتل ها افزایش قیمت پیدا می کنند. اگر بچه مدرسه ای در خانه ندارید یا اینکه خودتان دانشجو نیستید، در ایام غیر تعطیلی به سفر بروید. در سایر ایام سال مرخصی هایتان را جمع کنید و در فصل هایی که تب و تاب گردشگری خوابیده برای رزرو تور مسافرتی اقدام کنید. از این طریق کلی صرفه جویی کرده اید. در ایران آخر هفته ها نیز تقریبا قیمت ها با وسط هفته ها فرق می کند.

پارکینگ فرودگاه را از قبل رزرو کنید!

اگر تصمیم دارید خودروی خود را از طریق بار به همراه ببرید، حتما از قبل، پارکینگ فرودگاه را رزرو کنید چون اگر پس از رسیدن به آنجا بخواهید این کار را انجام دهید قیمتها چند برابر می شود.

 

کمی در تاریخِ رفت و برگشت انعطاف به خرج دهید!

اگر در سایت های رزرواسیون آنلاین مقایسه ای انجام دهید، متوجه می شوید که در بعضی تاریخ ها قیمت ها به شکل محسوسی تفاوت دارد. چرا روز سفرتان را کمی این طرف و آن طرف نکنید، وقتی که قرار است کمتر هزینه کنید؟

 

در گوگل سرچ کنید!

وقتی در گوگل کروم به دنبال سایت های رزرو بلیط یا رزرو تور مسافرتی بودید هیچ وقت به چند نتیجه صفحه اول اکتفا نکنید. بگذارید یک چیزی به شما یاد بدهم؛ غالبا سایت هایی که اول از همه برای چیزی که جستجو کرده اید به نمایش در می آیند پولی به گوگل پرداخت کرده اند و اصطلاحا تبلیغ ادوردز خریده اند و به همین دلیل بالاتر از همه سایت ها به نمایش در می آیند اما این دلیل بر این نیست که هزینه تورهای آن ها از بقیه سایت ها کمتر است یا اینکه سایت معتبرتری هستند. بهتر است صفحات بعدی نتایج گوگل را هم ورق بزنید و همه سایت ها را با هم مقایسه کنید.

 

از قطار و اتوبوس استفاده کنید!

سفر با قطار و اتوبوس تجربه ای منحصر به فرد است. می توانید از دل شهرها بگذرید و به راحتی طبیعت متفاوت هر منطقه را به تماشا بنشینید، با همسفرانتان وقت بیشتری بگذارید و در طول مسیر کلی بخندید و لذت ببرید. بیشتر افراد قطار را به دلیل همین حال و هوای خوبش انتخاب می کنند، در حالی که ممکن است در همان مسیر، بلیط هواپیمای ارزان تری هم بتوان پیدا کرد. این روزها قطارهایی چند ستاره و لوکس در خطوط ریلی ایران شروع به کار کرده اند که از بعضی مسیرهای پروازی نیز قیمت بیشتری دارند.

چگونه ارزون سفر کنیم؟

 

در هزینه غذا صرفه جویی کنید!

اگر هتل یا سوئیت و آپارتمانتان سرویس صبحانه و نهار و شام ندارد و شما می خواهید از هزینه های خورد و خوراک کم کنید، پیشنهاد می شود از فروشگاه های زنجیره ای که عموما تخفیف های قابل توجهی دارند مواد اولیه را بخرید و خودتان غذا درست کنید؛ البته به شرط اینکه اقامتگاهان امکان پخت و پز داشته باشد. این روزها گردشگری غذا رونق زیادی گرفته و بسیاری از گردشگران حرفه ای، بخشی از سفرشان را به تجربه و چشیدن غذاهای ساده و حاضری کشورهای مختلف و حتی یاد گرفتن روش پخت آن ها اختصاص می دهند. آشپزی نیز خود یک تفریح است. بگذارید آن هایی که عاشق آشپزی هستند برایتان در طول سفر پخت و پز کنند. حُسن دیگرش این است که مجبور نیستید غذاهای تکراری و همیشگی را بخورید.

 

اگر این مقاله را تا اینجا خوانده اید نشان می دهد که سفر ارزان به مقاصد مختلف برایتان اهمیت دارد و از رویاهایتان است. شک نکنید که به زودی به آن خواهید رسید. همیشه در سفر باشید و از زندگی لذت ببرید!

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

از مطالب این وبسایت فقط میتوانید برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع استفاده کنید. تمامی حقوق این وبسایت به تورگردان تعلق دارد.

چگونه ارزون سفر کنیم؟
چگونه ارزون سفر کنیم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *