چگونه وام ازدواج بخریم

 
helpkade
چگونه وام ازدواج بخریم
چگونه وام ازدواج بخریم

وام ازدواج این روزها به دلیل شرایط بسیار مناسبی که از جهت نرخ بازپرداخت و سود دارد، باعث شده بسیاری از افرادحتی زودتر از موعد، به فکر ازدواج بیافتند. یکی از مهمترین دلایل این است که دریافت کنندگان وام، می بایست عقدنامه ازدواج را برای دریافت این وام به بانک ارائه دهند. همچنین وسوسه انگیز بودن شرایط پرداخت، از سویی دیگر ما را به دریافت این وام مشتاق تر می کند. اما این نکته را بدانید :

بدون اینکه شما عقدنامه ای در اختیار داشته باشید هم می توانید این وام را دریافت کنید. حتما برای شما این سوال پیش می آید که چطور بدون اینکه ازدواج کرده باشم بتوانم وام خود را دریافت کنم؟! پاسخ بسیار ساده است! شما می توانید امتیاز وام اشخاصی که نیاز به وام خود ندارند را خریداری کنید!

وام چی، اولین و بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش وام، ارائه ی ضمانت و سرمایه گذاری به شما لیستی از صد ها وام آماده به واگذاری در کمتر از ۱۰ روز را تهیه کرده، تا بتونید بدون اینکه ازدواج کرده باشید، فقط و فقط با ارائه ضمانت های مورد درخواست بانک، از سراسر کشور اقدام به خرید این وام ها کنید.

که البته روش دریافت آن به این روش بسیار ساده تر از روش های مرسوم مورد ارائه ی بانک هاست. شما دیگر نیازی نیست که حتما عقدنامه ارائه دهید، چون اشخاصی که وام  خودشان را برای فروش گذاشته اند عقدنامه را به بانک ارائه داده اند و برای دریافت وام خود ثبت نام نموده اند و با کسر درصدی از مبلغ کل وام، امتیاز وامشان را به صورت تمام و کمال به شما واگذار می کنند.چگونه وام ازدواج بخریم

صاحبین این وام ها به دلایل مختلفی چون ( نداشتن ضامن، نیاز به وام، عدم توانایی پرداخت اقساط و … ) امکان دریافت وام خود را ندارند، بنابراین وام خودشان را بر روی سایت وام چی آگهی کرده و توضیحات کامل فروش وام ازدواج خود را به همراه نحوه ی واگذاری, در قسمت جزئیات هر وام درج نموده اند، فقط کافیست که از آگهی های وام ازدواج موجود در لیست زیر بازدید نموده و با آگهی دهندگان تماس حاصل فرمایید با هم قرار ملاقات بگذارید و قدم های اولیه رو برای دریافت وام بردارید.

در ابتدا وارد لیست آگهی های وام ها در وام چی شده و از میان آگهی های ثبت شده به دنبال آگهی وام مورد نظر خود بگردید،بعد از پیدا کردن آگهی مورد نظر، جزئیات آگهی را مطالعه نموده و در نهایت با آگهی دهنده در خصوص شرایط دریافت وام آگهی شده تماس حاصل فرمایید.

پس از اینکه اطلاعات تکمیلی را از فروشنده ی وام جویا شدید حتما از شعبه مورد نظر استعلام موجودیت وام را بگیرید،بعد از استعلام حتما یک قرارداد محضری بین خودتان و فروشنده ی وام  امضا نموده و از ایشان حتما چک به همراه سفته بابت ضمانت اجرای تعهد دریافت نمایید.

پس از آن ضمانت های مورد نظر برای دریافت وام مورد نظر را به بانک ارائه دهید تا فروشنده ی وام بتواند وام خود را دریافت کند. و در انتها طبق توافقی که با فروشنده وام امضا نموده اید درصد مورد توافق را به ایشان پرداخت نموده و مابقی وام را دریافت نمایید.و چون ضمانت ها از جانب شماست پرداخت اقساط نیز به عهده ی شما خواهد بود.

در سال ۹۸ مبلغ وام ازدواج با تسویه ۵ ساله ۳۰ میلیون تومان برای هر زوج بوده است.

در سال ۹۹ مبلغ وام ازدواج با تسویه ۷ ساله  ۵۰ میلیون برای هر زوج می باشد.

تیم حقوقی وام چی برای حفظ امنیت هر چه بیشتر معاملات شما قرارداد هایی جهت خرید و فروش وام تنظیم نموده است که تمام منافع شما را در برگیرد تا بتوانید یک معامله ی امن را برای خود تدارک ببینید. شما برای دسترس به لیست قرارداد ها از دو طریق می توانید اقدام نمایید :

در انتها شما برای دسترسی به لیست وام های موجود در سایت وام چی بر روی دکمه ی زیر کایک نموده و با صاحبین آگهی های وام ازدواج ثبت شده برای فروش در سایت تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

برای ثبت نام در سامانه وام ازدواج باید برای اولین بار اقدام به ثبت اطلاعات کنید یعنی اگر ازدواج دوم باشد و در ازدواج اول وام گرفته باشید دیگر به فرد، وام تعلق نمی گیرد.

امکان واگذاری امتیاز به صورت سوری و در یک قرارداد داخلی امکان دارد.

از زمان ثبت درخواست در سامانه ازدواج با توجه به افراد در انتظار و بودجه وام در همان سال با آمدن جواب نهایی و معرفی به بانک در اولویت گرفتن وام می باشید.

نرخ بهره وام ازدواج ۴ درصد است.

سلام من اشتراک یک ماهه خریداری کردم ولی شماره تماس آگهی دهنده ها رو برام نمایش نمیده

درود بر شما وقتتون بخیر دوست عزیز جهت بررسی این موضوع لازم است با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا راهنماییتان کنند با احترام

به علت نداشتن ضامن به فروش گذاشتیم

درود بر شما وقتتون بخیر دوست عزیز وارد سایت وام چی شوید و آگهیتان را از طریق ثبت رایگان آگهی ثبت کنید تا افراد متقاضی با شما تماس بگیرند و بدون حضور واسط و دلال وارد معامله شوید با احترام

«خریدار وام ازدواج به ۸ میلیون تومان»، «وام ازدواج فروشی» و «خریدار وام ازدواج بدون واسطه» ؛ این ها تنها عناوین چند آگهی از صدها آگهی خرید و فروش وام ازدواج در سایت دیوار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  با یک جست وجوی ساده در اینترنت و سایت های آگهی همچون دیوار، با صدها آگهی خرید و فروش وام های 50 میلیونی ازدواج مواجه می شوید. وام هایی که متعلق به جوانانی است که قرار است با آن سقفی برای آرزوهای خود بسازند اما حالا به جیب دیگران می رود.هم اکنون هر یک از زوجین می تواند 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه ازدواج با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 84ماهه دریافت کند، یعنی در مجموع 100 میلیون تومان؛ تا مقدمه ای برای آغاز زندگی مشترک آن هم در این شرایط سخت اقتصادی باشد.در سایت دیوار جست وجویی می کنم، عنوان یکی از این آگهی ها «خریدار وام ازدواج به 8 میلیون تومان» است و در متن آن نوشته: «وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی شما را به ۸ میلیون تومان خریدارم، یکی خریدم و یکی دیگه لازم دارم. لطفا اطلاع بدین».

18 میلیون؟!

با صاحب آگهی دیگری که عنوان آن «فروش و خرید وام ازدواج» بود ، تماس گرفتم تا جزئیات را از او بپرسم.

در متن آگهی نوشته بود: «خرید وام ازدواج باقیمت بالا، فروش وام ازدواج باقیمت مناسب»وقتی قیمت را از او جویا شدم گفت که برای یک وام 50 میلیونی باید 18 میلیون تومان بپردازم، یک ضامن هم باید برای دریافت با خودم بیاورم.چگونه وام ازدواج بخریم

بررسی آگهی های دیگر خرید و فروش وام ازدواج نشان داد که نرخ فروش این وام ها معمولا بالاست. به متن چند آگهی توجه کنید:

* «فروش سه عدد وام ازدواج ٥٠ میلیون تومانی که  سر جمع می شه ١٥٠ میلیون تومان،  قیمت ٤٢میلیون ؛ دوستانی که ضامن دارن تماس بگیرن»

* «وام ازدواج 50 میلیونی به فروش می‌رسد. وام با ۴ درصد سود به قیمت ۱۷ میلیون .قیمت مقطوع.»

* « وام ازدواج دوتا به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسد، هر کدام  ۱۶ میلیون تومان هزینه محضر بر عهده  خریدار است. به مبلغ وام هم سفته می گیرم توی محضر اون جا قرارداد می‌بندیم.»

نظارت کجاست؟

با این قیمت ها شاید به صرفه نباشد که 32 میلیون دریافت کنی و 55 تا 60 میلیون بازپرداخت داشته باشی. اما آن چه بیش از همه به چشم می آید ، نبود نظارت و تخلف در تبلیغات خرید و فروش وام ازدواج است. اما این موضوع مورد اعتراض معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز بوده است. محمدمهدی تندگویان روز یک شنبه درباره این آگهی ها به مهر گفته است:  «ما در این باره تذکرات لازم را به نهادهای مسئول داده‌ایم، اما تاکنون برخورد خاصی با این موارد نشده است.از پلیس فتا و نهادهای قضایی درخواست برخورد قانونی با این موارد را داریم. به تازگی با پلیس فتا نیز مکاتباتی درباره  برخورد با آگهی‌های تبلیغاتی فروش وام ازدواج در سایت هایی همچون دیوار داشتیم و امیدواریم برخورد قانونی منجر به پایان یافتن این موضوع شود. به علاوه در پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های متعدد نیز آگهی‌های مشاوره برای دریافت وام ازدواج یا انتقال غیر قانونی وام در حال انتشار است که با دریافت مبالغی، اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند.»

چرا خرید و فروش می شود؟

تندگویان با اشاره به علل افزایش آگهی‌های فروش وام ازدواج، معتقد است: متأسفانه یکی از دلایل این موضوع بی توجهی قانون گذار به اعمال شرایط خاص برای دریافت وام ازدواج است. با توجه به افزایش مبلغ وام باید شرایط و ضوابط خاصی برای متقاضیان لحاظ و جامعه هدف واقعی دریافت کنندگان وام مشخص شود تا از سوء استفاده در این موضوع، جلوگیری شود. از مجلس بعدی درخواست داریم به شرایط دریافت وام ازدواج و اعمال محدودیت برای دریافت کنندگان رسیدگی کنند.

تکلیف منی که 97 عقد کردم و هنوز نتونستم برم سر خونه زندگیم چی میشه ؟ ما هرکدوم 15 تومن گرفتیم . نباید یه وامم حتی درصد بالا به ما بدن ؟ این ظلمه که 85 میلیون وامو اضافه کنن و هیچ امتیازی برای امثال ماها در نظر نگیرن


فروش وام50ملیون تومانی

فروش وام ازدواج 50 میلیونی 4 درصد اقساط 84 ماهه از تهران

اگر وام ازدواج برای فروش دارید با این شماره تماس بگیرید
0911…

سلام. اگه وام برای فروش دارید، مبلغ بالای 150 میلیون لطفا تماس بگیرید.093…

من مشکلم ضامن بود. به خاطر همین فروختمش

سلام خسته نباشد من وام ازدواج ميخوام اينم شمارم 0919…

میشه توضیح بدید مشکل خرید و فروش وام ازدواج چیه؟ هم به نفع خریدار هست هم به نفع فروشنده.

سلام
فروش وام ازدواج قانونی هستش؟
آگه طرف قسط پرداخت نکنه چی

هرکی وام ازدواج می خره با این شماره تماس بگیره ۰۹۳۸۲…

خریداروام‌ازدواج‌هستم‌بامن‌تماس‌بگیری‌هرکی‌فروشنده‌وام‌ازدواج

وام ۵۰ تومنی برای فروش دارم ۰۹۳۳۵… تماس بگیرید

وام ازدواج دارم فروشی 100ملیون.هرکی خواست باین شماره تماس بگیره 0913…


سلام. میتونی زنگ بزنی

درخواست خرید وام ازدواج رادارم با قیمت مناسب لطفا تماس بگیرید۰۹۱۱۱…-۰۹۳۵۳…

سلام دوستان دوتا وام ۱۰۰ملیونی دارم هرکی خواست به این شماره تماس بگیره۰۹۱۷۵…

فروشنده وام
ازدواج 50 میلیونی… 0935

سلام هرکی وام خودش میفروشه من می‌خواهم لازم دا م فوری

اگه واس برای فروش دارید دراصفهان تماس بگیرید لطفا

بیشتر به خاطر نداشتن ضامن مجبور به فروش میشن
من خودم چندتا ضامن کاسب بردم ولی گفتن فقط کارمند کسر از حقوق که دریافتی بالا داشته باشه که نتونستم جور کنم و وامم را فروختم اگر شرایط ضامن کمی ساده تر باشه این پول بدرد عروس و داماد ها میخوره وگرنه میره تو جیب دلال ها

واقعا مزخرفه بخاطر این واما چرا از یارانه کم نمیشه
فقط واس خودشون ک برگرده یارانه رو کم میکنن
فقط بخاطر نداشتن ضامن میفروشم

وقتی بانک انقد سنگ جلوی پای جوونا میندازه و چندتا چندتا ضامن میخوان لااقل میتونن با فروش وامشون ی پولی بیاد تو دستشون

وام ها را فقط کارمنده ها و نظامی ها میتونند بگیرند هزار تا ضامن میبری قبول نمیکنند فقط کسر از حقوق دولتی میخواند من دارم کنار خیابون با زن جوونم زندگی میکنم وام نمیدنند بفروشم حداقل ی سر پنها دارم لوازم اولی زندگی تو سرم بخور


وام ازدواج مبفروشم

وام ۱۵۰ میلیون دارم ۴ درصد ولی ضامنی چیزی ندارم به مبلغ ۵۰ میلیون تومن میفروشم اینم شمارم 09909848963

همه قسطش به عهده خریدار میشه؟؟؟ چگونه وام ازدواج بخریم

من وام ازدواج ۵۰میلیونی دارم و ۱۸تومن میفروشم به پولشم نیازدارموگرنه نمیفروختم اگه خاستین ایمیل بدین @kobi.org.1

وام ازدواج واسه فروش داریم دوتا 50تومن هرکی خواست با شماره من تماس بگیره خیلی بهش نیاز داریم زندگیمون بهم میخوره اگه نگیریم آخه چیزی نداریم شروع کنیم ژندگیو

سلام از کدوم شهر هستین خواهر؟

وام ازدواج فروشی دارم لطفاً کمک کنی 09212653876

سلام وام ازدواج دارم تعیین شعبه شدیم 15روزفرصت دارم ضامن ببرم هرکی میخوادمیفروشم 09385995323

وام ازدواج را می فروشید بنده خریدارم

من نیازمند وام هستم تورا به خدا اگر قصد فروش دارید زنگ بزنید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

اگر سوالات حقوقی درباره فروش وام ازدواج دارید وارد صفحه درستی شده اید. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد فروش وام ازدواج از مشاوره حقوقی در مورد فروش وام ازدواج به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره فروش وام ازدواج داشته اند ، اطلاعات خود را درباره فروش وام ازدواج افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد فروش وام ازدواج طرح کنید.


1399/5/4

فروش وام ازدواج

سلام عرض ادب خدمت وکلای عزیز زحمت کش. بنده تازه ازدواج کردم و وضعیت مالی خوبی ندارم. ضامن هم ندارم وام بگیرم. در برنامه ای دیدم یک نفر آگهی گذاشته بود …چگونه وام ازدواج بخریم


1398/11/19

وام ازدواج

با عرض سلام .. آیا اگر وام ازدواج 60 میلیونی را در قبال 22 میلیون تومان بفروشم و شخص خریدار هم ضامنین را بیاورد .. از نظر قانونی برای منی که وام بنامم …


1398/4/30

فروش وام ازدواج

سلام. من وام ازدواجمو فروختم ضامن هم خود خریدار اورد. اما اون ٣ ساله هیچ قصدی پرداخت نکرده, الان بانک جلوی حساب منو بسته. میخوام بدونم پرداخت نکردن قس …


1399/9/23

وام ازدواج

سلام یه نفر گفت خریدار وام ازدواج هست من بهش گفتم وام ازدواجم میفروشم گفت بهم 11میلیون میده 50میلیون وامم رو میگیره ازم خواست عکس شناسنامه منو همسرم و …


1399/9/20

فروش وام ازدواج

با سلام. بنده امتیاز یک وام ازدواج 60 تومانی رو بابت نداشتن ضامن فروختم به یک خانم. ایشان به بنده قولنامه و 80 میلیون سفته دادن. ضامن هم خود ایشان آور …


1399/9/3

فروش وام ازدواج

با سلام. آیا میتوانم سفته ای که در قبال فروش وام ازدواج دریافت نموده ام را به اجرا بذارم؟ قرار بر این بود که در صورت پرداخت نکردن وام ازدواج قابل اجرا …


1399/9/3

فروش وام ازدواج

سلام من وام ازدواج به مبلغ 150تومان به شخصی فروختم و بابتش سفته به همان مبلغ دریافت کردم. و قرارداد شخصی بین طرفین نوشتیم. و پشت نویس سفته از این قرار …


1399/4/12

وام ازدواج

سلام بنده میخواستم وام ازدواجم رو بفروشم چون خودم ضامن ندارم و واقعا لازم دارم این پول رو کسی که از من میخواد بخره خودش ضامن میشه اگه یک وقت اقساط رو …چگونه وام ازدواج بخریم


1399/3/6

خرید و فروش وام ازدواج

سلام،وقت بخیر،خدا قوت
به منظور خرید وام ازدواج میخوام ضامن وام شده و طبق توافق مبلغی را به فروشنده وام پرداخت کنم ، جهت پیشگیری از بروز مشکل از سوی فر …


1398/3/29

وام ازدواج میخوام بفروشم

بنده تازه ازدواج کردم و بخاطر نبود توان مالی و نبود ضامن برا وامم این امتیاز وامم رو میخوام بفروشم آیا برای من خطری دارد ازآ نجایی که ضامن از خریداره …


1398/2/6

فروش وام ازوداج

باسلام خدمت وکلای عزیز، بنده به دلیل نداشتن ضامن جهت دریافت وام ازدواج که مبلغش 60میلیونه و تمام کاراشو انجام دادم شعبه هم مشخص شده خواستم مبلغ کل وام …

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل
می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران
ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا،
حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و
درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این
درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188886412

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

ارسال پیام

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت
الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

بر اساس ماده ۱۸۳ قانونی مدنی؛ «عقد عبارت از اینست که دو یا چند نفر در مقابل دو یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد»

بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی؛ «قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.»

خرید و فروش وام به عنوان یک نوع عقد محسوب می‌شود که بایستی همچون کلیه عقود، دارای چارچوب قانونی مشخصی باشد و با رعایت موازین شرعی وحقوقی منعقد شود.

آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟

در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید…

تمام موضوعات خانواده شامل طلاق، طلاق توافقی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و بسیار اطلاعات دیگر

موضوعات پیرامون مسائل کیفری مانند جرایم قتل، سرقت و مواد مخدر

سلام.
در آخرین مرحله تایید مدارک برای اخذ وام ازدواج،بانک مدارک پایان خدمت یا معافیت،خواستن.در حالیکه در سایت بانک مرکزی مدرک مربوط به خدمت سربازی خواسته نشده و بنده هم سربازی…
چگونه وام ازدواج بخریم

سلام
من سال ۸۸ ازدواج کردم و سال ۹۵ طلاق گرفتم آیا اگر بخواهم مجدد ازدواج کنم می‌توانم وام ازدواج بگیرم یا مابه التفاوت آن را بگیرم اون زمان ۲ملیون وام گرفتم.
بعد یک متنی خواندم…

من موقه گرفتن وام ازدواج هم برای خودمو گرفتم هم زنمو و هیچ مدرکی نداره که این وامو به من داده و الان بعد از ۳ سال که قسطارو پرداخت کردم و ۱ سال دیگر از قسطا مونده. رفته شکایت کرده…

بنده با شخصی در مورد خرید وام ازدواج ایشان به توافق رسیدم و قرار بر این شد که ایشان مبلغی بردارد و بقیه را به من بدهد. بنده نیز ضامن شده ام و وام واریز شده است. اما ایشان به تماس…

سلام
سال ۹۳ وام ازدواج دریافت کردم و به دلایلی نتونستم حتی یک قسطش رو هم پرداخت کنم،الان بعد بیش از پنج سال پرونده رو بانک به دادگاه برده و حسابهای من و خانومم و ضامنم مسدود…

باسلام
دو سال پیش وام ازدواج گرفتم و پدرم ضامن شده که اصلا قسط هاشو تا حالا پرداخت نکرده حالا من توان پرداخت قسط هارو ندارم بانک هم به من زنگ میزنه میخواستم بدونم ایا بانک…

سلام.حالتون خوبه؟ببخشید من میخوام وام ازدواج یکی رو بخرم.خودمم ضامن همون وام قراره بشم.وام به اسم ایشون هست و به حساب ایشون میریزن وام رو.برا ضمانت اینکه وقتی وام پرداخت شد،پول…

سلام
تبعه کشور بنگلادش هستم
در زمان عقد مشخصات پاسپورتم وارد شناسنامه اقای ایرانی میشه، و بعد از عقد شناسنامه ایرانی بهم داده میشه با این شرایط مشکلی پیش نمیاد برای گرفتن…

سلام من وام ازدواج خود را به شخصی فروختم و اون نصف پول رو بهم داد و نصف دیگه رو گف بعد از اعطای وام میدمش من الان که مدتی گذشته نیاز شدیدی به پول دارم حتی خانواده همسرم بخاطر طول…

سلام من معلمم و میخوام ضامن وام ازدواج صدتومنی بشم اما بابتش میخوام سفته بگیرم میخوام بدونم پشت سفته ها چی باید بنویسم که درصورت پرداخت نکردن اقساط بتونم سفته هارو بذارم اجرا و…

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

وام ازدواج از آن وام‌هایی است که مثل شتر بالاخره در هر خانه‌ای می‌خوابد. فقط باید خوش‌شانس باشید و در زمان مناسب، در جای مناسب باشید و تصمیم مناسب بگیرید! نتیجه این «مناسب»ها می‌شود وامی با کمترین میزان سود. حالا اگر اوضاع مملکت هم بر وفق مراد باشد، عدد این وام هم با توجه به تورم افزایش می‌یابد. نرخ سود این وام با تغییرات سالانه، معمولا 4 درصد باقی می‌ماند ولی دوره بازپرداخت آن متغیر است. در این شرایط سخت اقتصادی، این وام می‌تواند باری کوچک از دوش جوانان در آستانه ازدواج و خانواده‌های آن‌ها بردارد.

آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفته، وام ازدواج برای این سال با افزایش ۱۰۰درصدی مواجه شده و برای هر یک، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در کل ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. البته این عدد شرط و شروط دارد!
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه -که هنوز قطعی نشده و باید مراحل تصویب بودجه را بگذراند و در نتیجه عددی نهایی نیست!- با هدف ترویج ازدواج از سنین پایین‌تر، وام ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و زنان کمتر از ۲۳ سال به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد و برای بقیه زوج‌ها، هر کدام ۷۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود. یعنی افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ برای آنهایی که بیشتر از ۲۵ و ۲۳ سال سن دارند.

هنوز مشخص نشده که اگر یکی از زوج‌ها در این بازه سنی مشخص‌شده بود، تکلیف وامش چه می‌شود؟

[توضیح بیشتر درباره وام ازدواج را پس از جدول بخوانید]

وام ازدواج در سال ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان است. آنطور که نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به خبرگزاری‌ها گفته این وام برای هر یک از زوج‌ها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و زوج‌ها می‌توانند برای مخارج اولیه زندگی روی ۱۰۰ میلیون تومان حساب کنند.چگونه وام ازدواج بخریم

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به آنهایی که تاریخ عقدشان بعد از یکم فروردین ۹۶ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت کند. اگر تاریخ عقد فردی قبل از تاریخ ۱۳۹۶/۱/۱ باشد مشمول وام ۵۰ میلیونی نمی‌شوند و وام ۳۰ یا ۱۵ میلیونی تومانی به زوج تعلق می‌گیرد.

محدودیت سنی وام ازدواج

 

شرایط متقاضیان وام ازدواج در سال 99 به شرح زیر است:

اولین شرط برای دریافت این وام داشتن تابعیت ایران است. پس این وام معزز به اتباع دیگر کشورها پرداخت نمی‌شود.

از مهم‌ترین شرایط متقاضیان دریافت وام این است که فرد متقاضی پیش‌تر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده نکرده باشد. هر فرد تنها یک‌بار می‌تواند این وام را بگیرد. این‌که فرد متقاضی قبلاً ازدواج کرده باشد برای دریافت وام معیار نیست، اگر فرد در ازدواج قبلی خود وام نگرفته باشد هنوز مشمول دریافت وام است.

[در انتهای همین مطلب، بخش سوالات متداول را حتما بخوانید]

 

بدیهی است مهم‌ترین مدرک برای دریافت این وام سند ازدواج است. اصل و کپی سند ازدواج را به همراه داشته باشید. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه زوجین از مدارکی است که بانک از شما می‌خواهد. از ضروریات ثبت‌نام داشتن کارت ملی (دائم یا موقت) است. اگر هنوز برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اید زودتر دست بجنبانید.

اصل و کپی مدارک شناسایی ضامن یا ضامن‌ها از جمله مدارک مورد درخواست بانک از شما خواهد بود. فرد متقاضی می‌بایست آدرس محل سکونت و کدپستی ده‌رقمی خود را هنگام ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج وارد کند. پس از ثبت‌نام در سامانه یک کد رهگیری 10 رقمی از سامانه دریافت می‌کنید. این کد رهگیری 10 رقمی را جایی یادداشت کنید چون در مراحل بعدی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قیدشده است وام برای هر یک از زوجین مبلغ ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 ساله است و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته قابل دریافت است. حتی اشاره‌شده است که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند يارانه پرداختی به اشخاص را به‌عنوان تضمين در مورد وام ازدواج قبول کنند.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹: «چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت‌کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.»

این افزایش وام ازدواج خبر بسیار خوب و امیدوارکننده برای جوانان است اما این در حالی است که بیشتر شعب پس از افزایش مبلغ وام به 30 میلیون، از متقاضیان تعداد ضامن‌های بیشتری می‌خواستند چه برسد به حالا که وام به 50 میلیون رسیده. پس قبل از هر اقدامی، از شعب مختلف بانک‌ها اطلاعات دقیق در مورد تعداد ضامن‌ها بگیرید.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹: «چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو نفر، یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.»

لازم است ضامن‌ها فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهند. اغلب بانک‌ها بازنشستگان را به‌عنوان ضامن وامشان می‌پذیرند. ضامن می‌تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت یا نیروی‌های نظامی و انتظامی باشد. ضامن می‌تواند کاسب دارای پروانه کسب باشد منوط به این‌که در زمان ضمانت فعالیت اقتصادی داشته باشد.

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | قبلا این مورد اعلام شده بود ولی باز بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹ روی آن تاکید کرد که: «اگر خود فرد متقاضی کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عـمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری‌، هلال‌احمر و بنیاد)، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعـتباری باشند با ارائه گواهی کسر از حقوق خود دیگر نیاز به ضامن ندارند»

تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی | بنابر اعلام بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ۹۹ شرایط دیگر ضامن‌ها چنین اعلام شده است: «ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش‌حساب که به تأیید و تشخیص شعبه پرداخت‌کننده رسیده باشد. / در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) / سایر وثایق قابل قبول از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان.»

 

بازپرداخت وام ازدواج ۷ ساله (۸۴ ماه) است. نرخ سود آن 4 درصد در نظر گرفته شده. اقساطش به‌طور مساوی است. به این ترتیب مبلغ قسط وام ۵۰ میلیون، به ازای هر نفر، حدود ۵۹۵ هزار تومان می‌شود. (یعنی زن و شوهر باید مبلغ یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان را ماهانه کنار بگذارند). بد نیست بدانید کارمزد ۴ درصدی وام به رقم قسط اول هر سال (تا دوسال) اضافه می‌شود.

 

وام ازدواج تنها یک‌بار به هر فردی تعلق می‌گیرد. اگر فردی در ازدواج اول خود از این وام استفاده کرده باشد، دیگر نمی‌تواند دوباره وام بگیرد. حالا هرچندبار که دوست دارد و می‌تواند ازدواج کند! اما اگر فرد در زمان ازدواج اول خود وام دریافت نکرده باشد، در ازدواج دوم خود می‌تواند برای وام ازدواج ثبت‌نام کند.

اگر فردی در طول زمان ازدواجش ثبت‌نام کرده باشد اما قبل از گرفتن وام، طلاق بگیرد همچنان مشمول دریافت وام ازدواج است و می‌تواند پس از ازدواج مجدد وام دریافت کند. به یاد داشته باشید تنها دو سال بعد از تاریخ عقد فرصت برای ثبت‌نام وام در سامانه دارید. پس می‌توان گفت وامی مختص ازدواج اول نیست، معیار این است که هر فرد تنها یک‌بار و فقط یکبار در زندگی‌اش می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند و فرقی نمی‌کند این استفاده در زمان ازدواج چندم فرد است.

 

در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که وارد می‌شوید، در قسمت سمت چپ سایت لیست بانک‌های ارائه‌دهنده وام ازدواج را مشاهده می‌کنید که به ترتیب زیر است:

بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، پست‌بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک گردشگری، بانک دی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران‌زمین، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، موسسه اعتباری ملل، بانک شهر، بانک سینا، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات، بانک مشترک ایران ونزوئلا، بانک خاورمیانه، بانک سرمایه، موسسه اعتباری کاسپین.

 

این‌ها سوالاتی است که شاید جواب‌های ساده‌ای داشته باشد ولی مرور آنها از ابهامات کم می‌کند.

 

محدودیت سنی برای ازدواج اول تعیین نشده است.

اگر یک فرد ایرانی در خارج از کشور ازدواج کند باید گواهی ازدواجش توسط سفارت ایران صادرشده باشد تا بتواند برای وام ازدواج ثبت‌نام کند. این گواهی ازدواج که توسط کنسولگری ایران در خارج از کشور مهر می‌شود، سند ازدواج فرد محسوب می‌شود. حالا واقعا یک خارج‌نشین به این وام نیاز دارد؟!

مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور وجود دارند که مورد تأیید حکومت هستند و اقرارنامه ازدواج یا مدرکی مشابه برای اقلیت‌های دینی صادر می‌کنند که معادل عقدنامه است و با این مدرک اقلیت‌های دینی هم می‌توانند برای وام ازدواج ثبت‌نام کنند. بنابر قانون مدنی کشورمان اقلیت‌های دینی در احوال شخصیه خود (ازدواج، طلاق، وصیت و ارث) تابع مقررات خاص خود هستند. اقلیت‌های دینی یعنی مذاهب و ادیان به رسمیت شناخته‌شده در قانون اساسی کشورمان. مذاهب اسلامی غیر از شیعه شامل مذاهب اهل تسنن (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) می‌شود و ادیان به رسمیت شناخته‌شده در قانون اساسی، شامل یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان ایرانی می‌شود.

متقاضیان وام ازدواج دو سال (24 ماه) بعد از تاریخ عقدشان زمان برای ثبت‌نام وام ازدواج در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دارند. یعنی این وام شامل آنهایی که در ازدواج موفق‌شان مویی سپید کرده‌اند ولی تا کنون وامی نگرفته‌اند، نمی‌شود!چگونه وام ازدواج بخریم

این مدت بستگی به منابع تامین وام در بانک دارد. ولی معمولا کمتر از ۳ ماه وام پرداخت می‌شود.

در صورتی‌که تا ابتدای سال ۹۹، مهلت ۲۴ ماهه درخواست وام به اتمام نمی‌رسد، بلافاصله درخواست ابطال بدهید. با ابطال، وام‌تان سوخت نمی‌شود و می‌توانید برای وام ۵۰ میلیونی اقدام کنید.

خیر، زوج و زوجه باید هرکدام به‌طور جداگانه ثبت‌نام کنند.

خیر، تعلق نمی‌گیرد.

به‌منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت‌نام کنند.

جهت ثبت‌نام باید کلیه اطلاعات متقاضی در سـامانه درج شود. وکیل در صورت دارا بودن وکالت‌نامه معتبر می‌تواند جهت دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و تسهیلات را دریافت کند و پذیرش یا عدم پذیرش وکالت‌نامه به تشخیص بانک عامل است.

استعلام وضعیت ایثارگری متقاضیان مشمول، فقط از طریق گزینه استعلام در سامانه ازدواج امکان‌پذیر است.

متقاضی پس از پذیرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت 1 ماه فرصت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک موردنیاز بانک اقدام کند. بدیهی است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکمیل مدارک مربوطه از سوی متقاضی، نام وی از سامانه ازدواج حذف می‌شود تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور فراهم شود. براین اساس متقاضیان مذکور، با رعایت سایر شرایط سامانه ازدواج می‌توانند در صورت تمایل و واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت‌نام مجدد در سامانه اقدام کنند.

اگر متقاضی از سوی بانک تعیین شعبه شده باشد و متقاضی به مدت 12 روز کاری به شعبه موردنظر مراجعه نکند، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف‌شده و می‌تواند مجدداً ثبت‌نام کند ولی اگر متقاضی تعیین شعبه نشده باشد، با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت‌نام قبلی در سامانه می‌تواند نسبت به تغییر بانک اقدام کند.

در صورت اتمام اعتبار بانک‌های یک استان و یا افزایش بیش‌ازحد مراجعین به بانک مذکور در استان موردنظر، امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید وجود ندارد. لذا متقاضی باید در فرصت‌های بعدی برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کند یا بانک‌های دیگر در سامانه ازدواج را انتخاب کند.

خیر، متقاضی فقط از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج امکان ثبت‌نام دارد.

تازه‌ترین نوشته‌ها

همه چیز درباره مدیریت چک‌های صیادی با اپلیکیشن آپ

ایردراپ چیست؟ چگونه ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آشنایی با عرضه اولیه سکه یا ICO و چگونگی انجام آن

«آساس» صندوق سرمایه گذاری 5 ستاره بازار سرمایه

آخرین تغییرها

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی


صندوق سرمایه‌گذاری نیکی گستران

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه

پیشنهادهای دیگر


محدودیت سنی وام ازدواج | هیاهو برای هیچ

در طرح شهریار بانک شهر تا 2 میلیارد تسهیلات بگیرید

بانک‌هایی که دستور بانک مرکزی را اجرا نکردند +جوابیه بانک…

طرح 67 بانک صادرات ایران برای چه کسانی مناسب است؟
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت:  در حالی که بسیاری از مردم به دنبال گرفتن وام از شبکه بانکی هستند، برخی از زوج‌های جوان قید وام ۳۰ میلیون تومانی که دولت به آن‌ها می‌دهد را زده‌اند و آن را می‌فروشند.

مدتی پیش محمد تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان هم گفته بود که «به دنبال افزایش مبلغ وام ازدواج، مبلغ اقساط ماهانه آن نیز افزوده شد که به گفته برخی از جوانان، آنها در پرداخت اقساط دچار مشکل شده‌اند. این مساله نشان می‌دهد افزایش مبلغ وام، دیگر به حل مشکل ازدواج در کشور کمک نمی‌کند، چرا که عمده مشکل جوانان اشتغال است.»

در برخی از آگهی‌های از این دست یک طرف و در برخی دیگر هر دو طرف عقدنامه وام خود را می‌فروشند و برخی نیز خواستار شریک هستند. میانگین قیمت خرید این وام‌ها ۱۰ میلیون تومان است. اما خریدارانی هم در این بازار حضور دارند که با قیمت پایین‌تر و حدود هفت میلیون تومان از زوج‌ها خریداری می‌کنند که با سود چند میلیونی این امتیاز وام را به متقاضیان دیگر بفروشند.

برخی از این وام‌ها آماده برداشت هستند و فقط نیاز به این دارد که ضامن کارمند و نامه کسر از حقوق آن تهیه شود. در سوی دیگر نیز افرادی از قبیل کارمندان سازمان‌های دولتی هستند که آگهی زده‌اند و نامه کسر از حقوق خود را برای ضمانت وام به فروش گذاشته‌اند.

در یکی از این آگهی‌ها ذکر شده: فروش دو عدد وام که سود هر دو وام چهار درصد است و بازپرداخت وام ازدواج پنج ساله و وام مسکن جانبازی با بازپرداخت بلندمدت ۲۰ ساله هر دو وام با شرایطی کاملا آسان و راحت آماده واگذاری است.چگونه وام ازدواج بخریم

اما در بعضی از این آگهی‌ها آگهی‌دهنده ذکر کرده که هنوز این وام هیچ کدام از مراحل را طی نکرده و خریدار باید مراحل آن را انجام دهد.

در حالی که زمان بازپرداخت برخی از این وام‌ها برای مبلغ ۳۰ میلیون تومان ۶۰ ماه ذکر شده، اما این فاکتور در در بسیاری دیگر از آگهی‌ها که مبلغ آن دو برابر است (یعنی وام ازدواج هر دو نفر را شامل می‌شود) نیز ۶۰ ماهه اعلام شده است.این آگهی‌ها محدوده جغرافیایی خاصی ندارد و زوج‌های جوان از همه‌ استان‌ها و شهرهای کشور اقدام به فروش وام ازواج خود کرده‌اند.

اگر شخصی بخواهد وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج را از شخصی دیگر به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بخرد، با احتساب سود چهار درصد(سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) پس از پرداخت آخرین قسط این وام برای فرد ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

چه کسانی وام ازدواج می‌خرند؟

در طرف دیگر این معادله نیز افرادی قرار گرفته‌اند که آگهی خرید وام ازدواج ثبت کرده‌اند، تعداد این گروه نیز همانند گروه اول کم نیست.

یکی از این خریداران وام ازدواج گفت: چون خودم مصرف‌کننده هستم و این وام را برای خرید مسکن می‌خواهم این وام را با قیمت پنج تا هفت میلیون می‌خرم. چون موسسات و دلال‌ها این وام‌ ۳۰ میلیون تومانی را با همین نرخ می‌خرند و به عنوان مصرف‌کننده به مبلغ ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند.

وی افزود: چون ضامن کارمند یکی از بانک‌ها را دارم اگر پرونده وام در بانک مدنظر من باشد با یک ضامن هم کار من راه می‌افتد.

او در خصوص نحوه توافق گفت: من از موسسات پرسیدم و گفتند دو طرف می‌روند در محضرخانه تعهدنامه‌ای را امضا می‌کنند و فروشنده کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی را به خریدار امانت می‌دهد. البته بعضی‌ها سفته می‌گیرند و برخی دیگر نه، وقتی هم که وام واریز شد ۲۰ میلیون تومان به خریدار و ۱۰ میلیون تومان به فروشنده می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که این موسسات چه نوع موسسه‌ای هستند؟ گفت: موسساتی هستند که کار خرید و فروش وام جانبازی و این قبل وام‌ها را انجام می‌دهند، و زمانی که با اپراتورهای این موسسات تماس گرفته شود مثلا می‌گوید من در چندین شهر وام فروشی با آماده انتخاب بانک و با بانک‌های انتخاب شده دارم. این موسسات از این طربق دلالی می‌کنند و هیچ مجوزی هم ندارند.

اخیرا سایت عصر ایران نیز علت تعدد آگهی خرید و فروش وام ازدواج در فضای مجازی را این گونه تحلیل کرده که با توجه به اینکه وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر رسیده و بعد از ازدواج هم در صورت داشتن برخی شرایط طرفین می‌توانند شناسنامه سفید دریافت کنند، امروز با آسیبی به عنوان ازدواج صوری به دلایل مختلف روبه‌رو هستیم.

۲۲۳۲۲۳

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

ساخت و ساز و مسکن متأثر از قیمت مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد است. اما به طور کلی قیمت‌ها در ایران با نوسانات دلار جابجا می‌شود.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چگونه وام ازدواج بخریم
چگونه وام ازدواج بخریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *