چگونه محتوای جذاب بسازیم

 
helpkade
چگونه محتوای جذاب بسازیم
چگونه محتوای جذاب بسازیم

محتوای جذاب و سرگرمی‌محور همیشه برای همه دوست‌داشتنی‌ است.

برای درک بهتر این قانون، کافی است نگاهی به فیلم‌هایی که در سرتاسر جهان محبوب می‌شوند بیاندازید و ببینید چگونه دل مخاطبان را به دست می‌آورند.

مخاطبانی که فقط از یک نسل نیستند؛ تماشاگرانی که ممکن است از هر نژادی باشند و با هر زبانی سخن بگویند، اما همگی فقط یک وجه مشترک دارند: آنها به محتوای جذاب علاقه دارند.

امروزه برای ما روشن است که بازاریابی محتوایی می‌تواند هر کسب‌وکاری حتی مشاغل سنتی را دگرگون کند اما باز کردن قفل پیشرفت نیازمند یک کلید است و آن کلید چیزی نیست جز: تولید محتوای جذاب.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

بله تنها شرط سودمندی ابزاری قدرتمند همچون بازاریابی محتوایی، در راستای تحول مشاغل؛ در دست داشتن یک محتوای جذاب است.

این که هر شغل و هر مبحثی ممکن است به خودی خود سرگرم‌کننده و جالب به نظر نرسد حرف درستی است، اما دلیل نمی‌شود که نتوان یک محتوای جذاب برای یک زمینه به نظر غیر جذاب تولید کرد. اگر در صدد دستیابی برای رشد و شکوفایی شغلی هستید، بدانید که باید محتوا جذاب باشد تا راهگشا شود. پس بی‌ هیچ تاملی دست به کار شوید و این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

با خواندن این مقاله، مرحله به مرحله بیشتر با فوت و فن تولید محتوای جذاب آشنا خواهید شد.

این نکات بی‌شک شما را در فرآیند تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام یا وب سایت کاری شما، کمک خواهد کرد. قول می‌دهم با تمرکز روی نیمی از این گام‌ها، خودتان هم از محتوای جذاب بعدی‌تان شگفت‌زده خواهید شد.

اگر بی‌صبرانه منتظر هستید تا زودتر برویم سراغ اصل مطلب، پس با ما همراه باشید.

پیش از آن اگر علاقه دارید درباره محتوای نوشتاری جذاب بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله محتوای نوشتاری جذاب دیگر کافی نیست، محتوای گره‌گشا تولید کنیم! را مطالعه کنید.

یک قاعده کلی و پایه‌ای را همیشه مد نظر قرار دهید: محتوای کاربردی، طبیعتا یک محتوای جذاب به شمار می‌آید، یا دست کم اینطور بگوییم: محتوایی که می‌تواند برای مخاطب خاصیت عملی داشته باشد محتوایی بسیار جذاب‌تر از نوع غیر کاربردی همان موضوع است.

بیایید با یک مثال عینی موضوع را بررسی کنیم. یک یادداشت درباره خواص شیمیایی جوش شیرین، آنچنان جالب و گیرا نیست، لااقل برای همه!

حالا فرض کنید همین موضوع را تبدیل کنیم به یک محتوای جذاب:

نحوه استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری منزل.

حالا نوشته دوم در زندگی روزمره افراد کاربرد دارد پس قطعا از دید آنها این محتوا جذاب و کاربردی‌ محسوب می‌شود.

پس بهتر است روی نوشته‌هایی که جنبه راهنما دهنده و کاربردی دارند تمرکز کنیم چرا که این سبک نوشته پتانسیل تبدیل شدن به یک محتوای جذاب را داراست.

خلاقیت عنصری است که به ما کمک می‌کند هر موضوعی؛ حتی مواردی که کمتر به نظر کاربردی هستند را به نوعی کاربردی‌تر شرح دهیم و به محتوای جذاب بدل کنیم.

مثلا به جای نوشتن مرور درباره یک محصول یا خدمات، راهنمای خرید و استفاده کاربر بنویسیم.

به جای نوشتن خبر، بیاییم یک محتوا بنویسیم، محتوا جذاب و حاوی پیشنهادهای عملی برای مخاطب باشد و آنچه که باید در آینده انجام دهیم را شرح دهد.

در زمینه بهینه سازی سایت برای سئو، به قول دیگر تولید محتوای سئومحور، قطعا اولین و ساده‌ترین راه پیشروی شما تولید محتوای جذاب متنی است. اما هرگز از مهم‌ترین قوه انسان یعنی همان قوه بینایی، غافل نشوید چون:

وبلاگ شخصی شما زمانی جان می‌گیرد که نوشته‌های شما، صدای شما را به گوش مخاطب برساند نه مشتی حرف بی سر و ته که از دهان دیگران بیرون آمده است.

این صدای شماست، این حرف شخصی شماست که برای مخاطب محتوای جذاب می‌سازد و او را به آن محتوا پیوند می‌دهد.

اگر دقت کرده باشید همه برندهای حرفه‌ای در نهایت انتظار دارند از طریق بازاریابی محتوایی درست بتوانند صدایی متمایز، معتبر و ویژه را به مشتریان خود منعکس کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که محتوا چگونه به هویت برند شما کمک می‌کند می‌توانید مقاله محتوای متنی و ارتباط آن با انسجام هویت برند را مطالعه کنید.

در فرآیند تولید محتوای جذاب، بدون استفاده از تکنیک‌هایی همچون شخصی‌سازی لحن نوشته، هرگز موفق نمی‌شوید که به برند مورد نظر، اعتبار و درخشش خاصی ببخشید.

بدون لحن صمیمانه، محتوا جذاب نیست و در دام شعار خواهد افتاد.

مردم عاشق طنز و خنده هستند. موضوعات کمی کسل‌کننده می‌توانند به کمک یک شوخی ظریف، تبدیل به یک محتوای جذاب و جالب ‌شوند.

پس چه چیزی بهتر از اینکه محتوا جذاب و سرگرم‌کننده از آب درآید و خنده‌ای گوشه لب خواننده بنشاند؟

برای تولید محتوای جذاب، حس طنز و شوخ‌طبعی خود را چاشنی مطالب جدی و حرفه‌ای کنید.

بدانید که این تعادل، ذهن مخاطب را از خستگی می‌رهاند و جذابیت خاصی به محتوا می‌بخشد.

درباره نوع و میزان استفاده از شوخی در راستای تولید محتوای جذاب، بی‌شک آگاهی کامل به این نکته دارید که از هرگونه افراط باید دوری کرد چرا که گاهی طنز به تمسخر پهلو می‌زند و تمسخر ممکن است توهین‌آمیز و بی‌ادبانه تلقی شود.

پس پیوسته خط تعادل را پیش بگیرید تا محتوای جذاب شما از آن لب بوم سقوط نکند.

در خلق یک محتوای جذاب، به زبان تصویری پناه ببرید و رنگ استعاره به آن بزنید تا خلاقانه‌تر از همیشه به نظر برسد.

خلاقیت حاصل از این تکنیک، انعطافی خارق‌العاده به متن می‌دهد.

شما در بستر استعاره و تصاویر می‌توانید موضوعات بسیار معمولی را جالب و شنیدنی‌تر بیان کنید، یعنی همان چیزی که برای تولید محتوای جذاب به آن نیاز دارید.

هر قدر استعاره و تشبیه شما بازیگوشانه‌تر و به دور از کلیشه‌های معمول باشد، محتوا جذاب تر و تازه‌تر خواهد بود. باید با استفاده از این جنبه زبانی، بتوانید مفاهیم عادی و پیش پا افتاده را بارزتر و هیجان‌انگیزتر وصف کنید.

برای خلق محتوای جذاب ذهن خود را از چارچوب آزاد کنید.

شاید لازم بدانید در یک نوشته، خدمات‌رسانی و تدارکات دفتر پزشکان در یک بیمارستان را به کار تولیدی ساندویچ ربط بدهید تا مخاطب بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کند. این ارتباط زمانی محسوس خواهد شد که در ساختار محتوا به خوبی جای بگیرد و آن را معنادارتر کند.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

قصه‌ها به خاطر ساده و قابل‌فهم بودن، همیشه مورد استقبال عموم قرار می‌گیرند.

از قدیم محتوای آموزشی دشوار برای کودکان را از طریق قصه و داستان به یک محتوای جذاب تبدیل می‌کردند و این جذابیت باعث آسان شدن فراگیری کودکان می‌شد.

پس چرا شما از این تکنیک برای تولید محتوای جذاب و عامه‌پسند استفاده نکنید؟

تولید محتوای جذاب روایی گرچه کار ساده‌ای نیست؛ به خصوص وقتی که قصد دارید از موضوعات تخصصی و حرفه‌ای نه خیلی آشنا بنویسید.

اما وقتی تار و پود محتوای شما با داستان و قصه‌گویی گره بخورد نه فقط اعداد و ارقام و آماری دشوار و حوصله‌سربر، آن وقت می‌توانید به هدف خود برسید.

تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام به دلیل استفاده بیشتر از تصویر، زمینه‌ای هموارتر برای روایتگری می‌سازد.

داستان شما، سفری است که شما برای مخاطب تدارک می‌بینید فقط همیشه به یاد داشته باشید که داستان‌تان باید یک آغاز، فراز و فرود مشخص داشته باشد. نبود هر کدام از این قسمت‌ها ممکن است خواننده را گیج کند.

اگر می‌خواهید از داستان در تولید محتوای خودتان استفاده کنید قبلا بخشی از کتاب‌های مفید را در مقاله کتاب‌هایی برای تولید محتوای داستانی معرفی کرده‌ایم.

اصلا جذاب نیست اگر هر آنچه می‌دانید را برایتان مرور کنند. پس حین تولید محتوای جذاب، به نکات غافلگیرکننده برای مخاطبان نیاز داریم.

کنجکاوی محرک طبیعی هیجان است.

خود شما اگر نگاهی بیاندازید به تمام مطالبی که در صفحات اینترنت کلیک کرده‌اید تا ادامه آنها را بخوانید، متوجه می‌شود چیزی در عنوان، کنجکاوی شما را تحریک کرده است. شاید با این حرف: «… باورتان نخواهد شد در ادامه چه پیش می‌آید!»

این ماجرا، تکنیک مفید استفاده از تعلیق در روایت را به ما یادآوری می‌کند.

یک محتوای جذاب با عنوانی کنجکاوی‌برانگیز تولید کنید و درون محتوا مخاطب را با داده‌های تعجب‌آور میخکوب کنید.

اگرچه بروزرسانی‌های خبری و مطالب نظری جذابیت خاص خود را دارند. اما می‌توان با عملی کردن آن می‌توان به استراتژی مطمئن‌تری برای تولید محتوای جذاب رسید.

طراحی مراحل و توصیه‌هایی که خواننده بتواند موضوع را به صورت گام به گام بیشتر درک کند و آنرا قابل اجرا ببیند محتوای جذاب می‌سازد.

مخاطب یک محتوای جذاب درباره موضوع به خصوصی در روانشناسی می‌خواند اما نویسنده است که باید او را کمک کند تا مفاهیمی که خوانده را در زندگی‌اش به کار ببندد.

گاهی امکان تبدیل متن به محتوای آموزشی یا یک فیلم آموزشی کاربردی وجود دارد که گزینه‌ هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد البته قطعا در همه موضوعات امکان‌پذیر نیست.

قطعا یکی از اصول استراتژی محتوا، همیشه سبز ماندن است به این معنا که عمر و ارزش محتوا تا جای ممکن زود منقضی نشود و برای میانگین 5 سال مورد استفاده باقی بماند.

گاهی برای اهداف کوتاه مدت‌تر و جلب توجه بیشتر مخاطبان فعلی، از قدرت گزارش‌های اخیر کمک بگیرید.

در اخبار صنعت بگردید و موردی بیابید که بازار را متحول کرده یا حوادث زنجیره‌ای که تمام حواس مطبوعات و مخاطبان گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

راهی بیابید که از محتوای خود به این موارد کانالی بزنید و تا زمانی که هنوز حوادث داغ است شما هم در این روند بمانید و آنها را تبلیغ کنید.

وقتی محتوایی برای «همه» نوشته شده باشد، احتمالا این محتوا جذاب نیست.

محتوا باید هدف و موضوعات مربوط به گروه‌های خاص مخاطبان را در نظر داشته باشد تا یک محتوای جذاب شمرده شود.

به طور مثال اگر کسب و کار شما مربوط به جوانان است، به سراغ موضوعات مرتبط با آنها بروید، موضوعاتی که جوانان را جذب کند.

تا زمانی که مخاطب اصلی خود را نشناسید تولید محتوای جذاب امکانپذیر نخواهد بود.

یکی از علائم جذاب نبودن محتوا، قابل درک نبودن آن است.

اگر موضوع را برای مخاطب هدف طوری توضیح دهید که بتواند همذات‌پنداری کند و ارتباط درستی با موضوع برقرار کند، محتوا شکست نخواهد خورد؛ چرا که از این طریق همیشه می‌تواند اشتیاق مخاطب را برای فهم ادامه موضوع تقویت کند.

بعضی با محافظه‌کاری سعی دارند روی نقطه جنجال‌برانگیز موضوع دست نگذارند که مبادا از سمت برخی مخاطبان یا مشتریان با موضع مخالفت رو به رو شوند. این روش به محتوای جذاب ختم نمی‌شود. برای هیجان‌انگیز کردن موضوع باید چالش‌ بپذیرید؛ چرا که محتوای جذاب از دل چنین جنگ و جدلی مخاطبان خاص و واقعی خود را به چنگ می‌آورد، حتی اگر به قیمت منحرف شدن بخشی از مخاطبان باشد.گام چهاردهم: محتوای جذاب مختصر و مفید است

اگر موضوع محتوا جذاب اما بیش از حد نیاز طولانی باشد، توجه مخاطب به اصل مطلب را کمرنگ می‌کند.

سعی کنید اختصار در انتقال پیام را رعایت کنید. تولید محتوای جذاب اینستاگرام به دلیل فرمت خاصی که دارد کمتر به دام درازگویی می‌افتد، اما بهتر است هر لحظه به نکاتی از این دست آگاه باشیم تا همیشه محتوای جذاب تری تولید کنیم.

بازاریابی محتوایی یک استراتژی بلند مدت است.

مدت زمان زیادی طول می‌کشد که بتوانید بسنجید با اعمال چه تغییراتی روی محتوای همیشگی، می‌توانید به تولید محتوای جذاب برسید.

بعد از آن باید بتوانید راه‌هایی برای بررسی میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطبان پیدا کنید، پس طولانی شدن روند تولید محتوای جذاب اصلا نباید باعث ناامیدی شما شود.

محتوای جذاب فقط برای جذاب‌تر نشان دادن کسب‌وکار در چشم بازدیدکنندگان نیست.

بلکه ابزاری برای معرفی برندی قابل اعتماد و در دسترس‌تر برای مشتریان است.

محتوای جذاب برای این است که بتوانید با مشتریان بالقوه و بازار هدف خود ارتباطی صمیمانه و شخصی‌تر بسازید.

تولید محتوای جذاب وسیله‌ای است که این راه را برای شما طی خواهد کرد.

حال چه صاحب کسب‌وکار سنتی باشید چه نه، می‌توانید از تمام این نکات برای تولید محتوای جذاب و هرچه کابردی‌تر برای بازار هدف خود سود ببرید.

با تمرین بیشتر می‌توانید محتوای جالب‌تری برای خواندن تولید کنید. پس چرا از همین الان دست به کار نمی‌شوید؟

اگر درباره تولید محتوای جذاب تجربه یا نظری دارید، آن‌ را با ما و خوانندگان وبلاگ واژه بان در میان بگذارید.

منبع

قلمروی من قلمروی کلمات است و انگار درون من کسی هنوز در پیچ و خم قصه‌های کودکی‌اش قدم می‌زند و راز کلمات را می‌کاود.
نوشتن را دوست دارم و در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. معتقدم نوشتن، فهم هر آنچه دشوار است را برایمان آسان می‌کند.

سلام
مقاله خیلی خوبی بود .ممنونم
آیا می توان محتوای تولید را فروخت و از آن در آمد کسب کرد .

واژه بان گروهی است که برای تولید محتوای ارزشمند گرد هم آمده است. تولید محتوا به دانش تخصص و تجربه نیاز دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولید محتوای استاندارد آن را در اختیار شما بگذاریم.

۰۹۳۸۸۰۲۹۳۹۷

۰۹۳۵۴۲۰۷۹۸۶

تهران، چهارراه فلسطین، ساختمان شماره ۱۰۹۰، گروه واژه بان

خواندنی‌ها را برای شما می‌فرستیم

همه حقوق این سایت متعلق به شرکت یکتا واژه بان با شماره ثبت ۵۳۵۸۶۵ است

در طول روز چند بار سراغ گوشی تان می روید که تعداد لایک ها یا فالوهای اینستاگرام تان را چک کنید ؟ این روزها تقریبا غیر ممکن است که در یک شبکه اجتماعی یک اکانت بسازیم اما دنبال این نباشیم که فالور بیشتری داشته باشیم یا عکس ها و متن ها و خلاصه محتوایی که منتشر میکنم دیده شود و پسندیده شود !

مگر میشود از این حجم هورمون های شادی که با دیدن لایک ها و فالورها در بدن مان تولید میشود بگذریم ؟!

شاید هم به تازگی تصمیم گرفتید یک اینفلونسر بشوید و یا از طریق اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر میلیون میلیون پول در بیاورید و به جای چرخ زدن بیخود و بی هدف در شبکه های اجتماعی از آنها کسب در آمد کنید .

به هر حال به هر هدفی که از اینستاگرام استفاده میکنید قطعا دوست دارید دیده شوید و معروف شوید و این قطعا به همان آسانی ای که فکر میکنید نیست و باید راهکارهایی را بلد باشید و در کنار آن به صورت مداوم و منظم تولید محتوا کنید

چگونه محتوای جذاب بسازیم

در اینجا می خواهیم با هم در مورد  12 تاکتیک افزایش فالور و لایک در اینستاگرام صحبت کنیم :

شاید هنوز هم شما به اهمیت هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام پی نبرده باشید و توجه به این مساله نکنید که باید برای هر پست یک تعداد مشخص و محدودی هشتگ در نظر بگیرید ( لطفا در این مورد زیاده روی نکنید چون نتیجه عکس میگیرید !)

همانطور که پیدا شدن محتوا و مقاله ما در موتور جستجوی گوگل با کلمات کلیدی و یا جستجوی موضوع مورد نظر برای مخاطب امکان پذیر است در اینستاگرام هم هشتگ ها هستند که می توانند به مخاطب کمک کنند که بر اساس موضوعی که جستجو می کند ما را پیدا کند .

وقتی شما به عنوان مثال هشتگ #آموزش _تولید _محتوا را می زنید . هر کاربری که به تولید محتوا علاقه داشته باشد و این هشتگ را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو کند می تواند تمام پست هایی که شما نوشته اید و در ارتباط با تولید محتوا هستند را ببیند .

هر پستی که حداقل یک هشتگ مرتبط با موضوع کپشن داشته باشد می تواند 12.6 % مخاطب بیشتری را در اینستاگرام نسبت به پست های بدون هشتگ جذب کند . پس اگر می خواهید در اینستاگرام لایک بیشتری داشته باشید ، از هشتگ گذاری حرفه ای شروع کنید.

اما لطفا در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید!

درست است که اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید اما بهتر است حداکثر بین 5 تا 10 هشتگ در هر پست استفاده کنید.

هیچ چیزی در اینستاگرام بدتر از این نیست که یک عکس با کیفیت عالی منتشر کنید و بعد عکس بریده شود یا نصفه آپلود شود یا به سختی آپلود شود.

پس برای اینکه عکسی که می خواهیم در اینستاگرام آپلود کنیم دچار مشکل نشود و اینستاگرام به انتخاب خودش آن را کوچک نکند بهتر است ما تصویر مناسبی را ارسال کنیم .

عرض و طول تصاویر در اینستاگرام باید حداقل 1080*1080 باشد . البته اینستاگرام تصاویر را در ابعاد ۶۱۲ * ۶۱۲ پیکسل نشان می‌دهد.  و به طور خاص ابعاد تصاویری که درحالت افقی قرار می گیرند ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز ابعاد تصاویر برابر با ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل می باشد .

Snapseed : یک ویرایشگر عالی عکس می باشد که به وسیله گوگل توسعه و به بازار ارائه شده است .

VSCO Cam : یک برنامه کامل دیگر برای ویرایش تصاویر

  Camera+ : تنظیم نور دهی و فوکوس در این برنامه به صورت جداگانه قابل انجام است . میزان تاریکی و روشنی تصاویر به راحتی قابل کنترل است .

Overgram : از 16 فونت متفاوت برای ویرایش و متن نویسی عکس ها در آن استفاده میشود

Pic Stitch : رتبه #1 کلاژ عکس ها  و ویدئوها

Squaready : این برنامه به شما کمک میکند که بدون نیاز به برش عکس آنها را در اینستاگرام منتشر کنید

Hipstamatic : یک برنامه فیلتر عکس و تصاویر عالی

البته باید علاوه بر سایز مناسب عکس ها به جذاب بودن آنها هم توجه کنید . مطالعات نشان داده اند که تصاویر روشن 592 % بیشتر از تصاویر تیره برای مخاطب جذاب هستند .  و بهتر است از تصاویری استفاده کنید که رنگ های خاکستری روشن ، سبز و آبی در آنها وجود داشته باشد .

اینستاگرام مشخصا یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است اما حتی در اینجا هم نمی توانیم از تاثیر و جادوی کلمات غافل بشویم . شما با اضافه کردن یک CTA یا یک دکمه اقدام به عمل در عکسهای اینستاگرام می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و این دقیقا همان چیزی است که هدف شما در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان می باشد.

علاوه بر عکس نوشته ها شما می توانید از این نوع CTA ها در کپشن عکس ها هم استفاده کنید .

در بسیاری از موارد شما به کمک تولید محتوای حرفه ای برای شبکه های اجتماعی می توانید مخاطب را ترغیب به عمل و اعلام حضور کنید .

شما می توانید برای « مزه دار کردن » کپشن های اینستاگرام خودتان از این ترفندها استفاده کنید :

و یک چیز جالب اینکه برای به حداکثر رساندن میزان تعامل مخاطب با صفحه اینستاگرام تان باید از اموجی ها به میزان مناسب و هدفمند استفاده کنید . ( خواهشا در این مورد هم زیاده روی نکنید . بعضی از کپشن ها یا کامنت ها انقدر پر از اموجی خنده ، لبخند ، گریه ، عصبانی ، خجالت و… هم زمان با هم است که کلا متنی دیده نمیشود و هدف خاصی نشان داده نمی شود.  اصولا اموجی ها باید بیان احساس شما در لحظه نوشتن و پست متن باشند و قطعا یک انسان نرمال نمی تواند همزمان هم بخندد هم عصبانی باشد هم گریه کند هم تعجب کند هم …!! )

در مورد زمان مناسب ارسال پست ها در شبکه های اجتماعی اغلب تحقیقات مربوط به سایت های معتبر خارجی است که مشخصا ممکن است نتایج حاصل در مورد مخاطب ایرانی مقداری متفاوت باشد اما می توانیم از آنها به عنوان یک ایده یا راهنما استفاده کنیم و البته خودمان در پست های مختلف تست کنیم و ببینیم در چه زمان هایی پست ها بهتر دیده می شوند.

مثلا در این بررسی ها نشان داده شده است که در روزهای دوشنبه و یک شنبه میزان تعامل مخاطب بیشتر است . و بهترین ساعت 8-9 صبح است  و البته هر ساعت دیگری به جز 3-4 ساعت بعد از ظهر .

و ویدئو ها در ساعت 9 شب بیشترین بازدید را داشته اند و بهترین ساعت کلی انتشار پست ها در ساعات غیر کاری نسبت به ساعت های کاری است .

چگونه محتوای جذاب بسازیم

چون ممکن است عادات و رفتارهای مخاطب ایرانی متفاوت از این رفتار باشد و بنابراین بهترین کار در پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی روش آزمون و خطاست .

این روزها یکی از بهترین راه های جذب مخاطب در اینستاگرام، راه اندازی یک مسابقه هیجان بر انگیز است . ما در هر سنی که باشیم هر نوع جایزه گرفتنی را دوست داریم حتی غیر مادی ترین جایزه ها را .

در مورد هدف خود به مخاطب مستقیم توضیح بدهید تا دقیقا مخاطب را به همان کاری که هدف تان هست ترغیب کنید . قبل از برگزاری مسابقه قوانین و اهداف خود را مرور کنید :

 

 

و در کنار این موارد همیشه از یک هشتگ خاص برای برند خودتان استفاده کنید که مخاطب بعد از مدتی هر جا این هشتگ را دید یاد شما یا برند شما بیافتد .

استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید پشت صحنه کارتان را به مخاطب نشان بدهید و با او ارتباط نزدیک تری برقرار کنید . هر مخاطبی در مورد پشت صحنه ها بسیار کنجکاو است حالا چه پشت صحنه زندگی خصوصی شما چه پشت صحنه کسب و کار شما . مثلا اگر شما یک رستوران دار هستید می توانید از پشت صحنه درست کردن غذاها هر روز یک یا چند استوری بگذارید .

 

 

برای انتشار استوری اینستاگرام به این شکل عمل کنید :

با توجه به هدفی که می خواهید مخاطب را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به سمت آن هدایت کنید از جمله اینکه او را به سایت تان هدایت کنید یا ، برای ثبت نام تلفنی ترغیب کنید ، یا به وبلاگ خودتان بفرستید یا … می توانید آدرس URL مورد نظرتان را در پروفایل خودتان بگذارید .

اینستاگرام این اجازه را به شما نمی دهد که در هر جایی به تعداد نامحدود لینک بگذارید . فقط می توانید آدرس صفحه مورد نظرتان را در قسمت بیو و قسمت آدرس وب سایت بگذارید تا به کاربران دیگر نشان بدهد .

برای وارد کردن آدرس سایت تان در اینستاگرام به این شکل عمل کنید :

و حتما خودتان یکبار روی لینک کلیک کنید تا اشتباهی کاربر را به یک صفحه نادرست هدایت نکنید

حتما در بین پست ها ویدئو های جذاب و جالب هم منتشر کنید . هر چند که طبق برخی از تحقیقات و مطالعه ها نشان داده شده است که میزان جذابیت ویدئو ها نسبت به عکس ها در اینستاگرام کمتر هستند اما قطعا این به معنی بی اثر بودن ویدئو ها در اینستاگرام نیست . خصوصا از زمانی که طول مدت زمان ویدئو از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش پیدا کرد .

مثلا برند نایک در اینستاگرام خودش از ویدئو ها به میزان زیادی استفاده میکند

یکی از راه های کنجکاو کردن مخاطب و جلب توجه او در اینستاگرام منتشر کردن تصاویر Banner Images یا به صورت قطعه ای و پازلی در زمان های پشت سر هم و مشخص است .

برای قطعه قطعه کردن تصاویر و ایجاد Banner Images می توانید از این ابزارها استفاده کنید :Giant Square  ، Banner

یکی از بهترین کارها خصوصا در مورد برندها و کسب و کارها این است که از یک تم یا فیلتر خاص برای تمام عکس هایی که منتشر میکنید استفاده کنید تا مخاطب هر جایی که عکس شما را دید تشخیص بدهد که این عکس متعلق به شما یا برند شماست .

طبق گزارشی که Refinery29 منتشر کرده است شما می توانید با استفاده از یک فیلتر مناسب تا 21 % شانس دیده شدن عکس تان را بیشتر کنید و تا 45 % هم احتمال کامنت گذاری را افزایش بدهید .

به احتمال زیاد شما به عنوان یک برند شخصی یا کسب و کار در شبکه های اجتماعی مختلفی اکانت دارید . مثلا فیس بوک ، توییتر و لینکدین و…

و یک لینک سازی بین این شبکه های می تواند به میزان زیادی برای کسب و کار شما مفید باشد . مثلا هر چند وقت یکبار می توانید از تویتر خود یا حساب فیس بوک تان به اینستاگرام لینک بدهید و تعدادی از  مخاطبین را از این صفحه ها به صفحه اینستاگرام تان هدایت کنید.

حتما در اینستاگرام بگردید و اینفلونسرهای حوزه تخصصی خودتان و یا افرادی که علاقه های مشابه با شما دارند پیدا کنید . برای پیدا کردن این افراد می توانید از هشتگ های خاص کسب و کار یا هدف تان استفاده کنید و در اینستاگرام جستجو کنید . مثلا یک هشتگ اصلی در حوزه کاری ما # تولید _محتوا  است که با جستجوی آن می توانید افرادی که در زمینه تولید محتوا یا موارد مشابه فعالیت میکنند را پیدا کنید و آنها را بشناسید و فالو کنید .

یه لحظه به این فکر کنید که …

چند بار شده که پشت میز بشینید و بخواید شروع کنید به تولید محتوا ولی هیچ ایده ای به ذهن تون نرسه ؟

و شاید ساعت ها بگذره و شما همچنان به صفحه سفید خالی زل زدید و هیچی به هیچی .

منم مثل شما تو شروع کارم همچین تجربه ای رو بارها و بارها داشتم
و همین باعث میشد خیلی کند پیش برم و بعضی وقت ها حتی چند روز و چند هفته درگیر پیدا کردن ایده بودم و اینجوری کلی زمان رو از دست میدادم.

به خاطر همین تصمیم گرفتم که بانک ایده رایتینا رو راه اندازی کنم تا هر زمان که ایده کم آوردیم و نمیدونستیم در مورد چی میخوایم تولید محتوا کنیم با سر زدن به این بانک کلی ایده برداشت کنیم یا این ایده ها جرقه ای بشن برای ایده های بهتر.

یکی از بخش های این بانک ، بانک ایده برای اینستاگرام هستش که میتونید برای ساخت پست هاتون از این ایده ها کمک بگیرید

 

 

 

بسیار عالی و کاربردی

سپاسگزارِ حضورِ شما در رایتینا هستیم
پیروز و پاینده باشید

واقعا مطالب خوبی دارید

سلام . لحظاتتون سبز و عالی . تشکر از شما .

سلام، ممنون از سایت خوبتون، گویا این صفحه برای موبایل به درستی ریسپانسیو نشده

سلام
این مورد رو هم بنده اضافه می کنم، با استفاده از My-Official.ir میشه چندین لینک رو در بیو اینستاگرام وارد کرد.
(از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)

لحظه هاتون سبز و پر از خبرهای خوب
سپاس از شما
به روی چشم حتما

سلام
ممنون مقاله خیلی خوبی بود . سوالی داشتم از خدمتتون که برای تولید محتوای متنی توی اینستاگرام چه فونتی رو پیشنهاد می کنین که هم جذاب باشه هم مخاطب پسند؟؟؟

عالی بود

سلام
مطالب خیلی عالی بود ممنون از شما

با سلاااام و آرزوی بهترینها…
مرسی از مطلب عالی توضیحات کاربردیتون ❤❤❤

عالی دستتون درد نکنه

سپاس از شما

لذت بردم ممنون

حرف نداری رایتینا…

 

16 پیشنهاد برای تولید محتوای اینستاگرام

رایگان

متنی

3 ترفند تولید محتوای لینکدین که در یک روز میزان بازدید را 24 برابر میکند؟

رایگان

متنی

11 نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند ( این راهکارها 100% جواب میدهند )

رایگان

متنی

چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ (توصیه : این 10 راهکار را با هم استفاده کنید )

رایگان

متنی

چگونه یک میکرو اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کارمان پیدا کنیم ؟

رایگان

متنی

رمز و راز یک کمیپن اینفلوئنسر مارکتینگ موفق و پولساز ( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)

رایگان

متنی

تولید محتوا در پینترست را بلدید ؟ اصلا پینترست را می شناسید ؟

رایگان

متنی

با این 12 روش تولید محتوای اینستاگرام ، تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید (+دانلود برنامه و ابزارهای کاربردی )

رایگان

متنی

دوره‌ی ایمیلی ۱۳ روزه‌ رایگان تبلیغ نویسی

داشتن محتوای جذاب اینستاگرام برای کسانی که کسب‌وکار آنلاین دارند موضوع بسیار مهمی است. امروز قصد دارم در رابطه با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً اینستاگرام، توضیحاتی ارائه کنم. همانطور که می‌دانید امروزه شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با یک استراتژی مناسب و هدفمند در این بستر می‌توان به نتایج فوق‌العاده‌ای رسید و درآمدهای بسیار بالایی از آن کسب کرد.

در ادامه قصد دارم به شما آموزش دهم که چگونه در اینستاگرام فعالیت کنید تا بتوانید مخاطب بیشتر، همراه با لایک و کامنت و ذخیره داشته باشید.

این نکات کمک شایانی برای بیشتر دیده شدن شما می‌کند. پس با یک لیوان قهوه داغ، همراه من باشید.

در شروع کار چند نکته مهم و اساسی در تولید محتوای جذاب اینستاگرام خواهم گفت.

محتوای جذاب اینستاگرام که ارزشمند باشد محتوایی است که کاربر با آن تعامل بیشتری برقرار کند. اینستاگرام الگوریتم‌ها و ربات‌هایی را برای این شبکه‌ی اجتماعی برنامه‌نویسی کرده است که به صورت کاملا دقیق و واقعی رفتار کاربران را رصد میکند.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

نرخ تعامل کاربر با محتوا، یا همان پست شما، توسط این الگوریتم‌ها بررسی می‌شود. طبق این الگوریتم باید کاری کنید که کاربر زمان بیشتری را روی محتوای شما (یا به اصطلاح پست و استوری که در اینستاگرام به این اسامی معروف هستند) صرف کند. دلیل انتشار ویدئو در این صفحه اجتماعی و بازخورد بالای آن همین موضوع است.

از جمله مواردی که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن محتوای ویدئویی‌تان در نظر بگیرید:

رصد رفتار دقیق کاربران در اینستاگرام این موضوع را نشان می‌دهد که در این پلتفرم، مخاطبان آدم‌های واقعی را بیشتر می‌پسندند. پس اولین نکته‌ی مهم این است که خودتان را به تصویر بکشید و به کاربرانتان حس واقعی بودن بدهید.

زمانی که یک ویدئو برای اینستاگرام می‌سازید حتماً باید برای آن پست، کاور مخصوص به آن را لحاظ کنید.

اینستاگرام برای صفحات خود یک جلوه بصری به صورت خانه خانه (در اصطلاح به آن، گِرِید گفته می‌شود) در نظر گرفته است. وقتی کاربر وارد صفحه‌ی شما می‌شود، با یک ظاهر یا جلوه‌ی بصری از کارهای شما روبه‌رو خواهد شد. اگر ظاهر پست‌های شما مورد پسند واقع شود، مخاطب با دیدن آن‌ها جذب خواهد شد و شما را دنبال (در اصطلاح: فالو) می‌کند.

همین موارد می تواند در زمینه محتوای جذاب اینستاگرام به شما کمک کند.

اگر آموزش یا سرگرمی جذاب و مرتبط به محتوایتان در یوتیوب دیدید و قصد استفاده از آن را داشتید، حتما ارزش افزوده به آن ویدئو اضافه کنید. یعنی چند ثانیه اول را از خودتان فیلم بگیرید و با این جملات مخاطب را با خود همراه کنید:

در پاراگراف بالا به این موضوع اشاره کردم که مخاطب رو با خود همراه کنید. به این عمل در اصطلاح call to action گفته می‌شود که بسیار موضوع مهمی است.

تا جایی که میشود با مخاطبان تبادل نظر داشته باشید و صحبت کنید. اجازه دهید بعد از این که مخاطب فالوئر شما شد، دوست شما و هوادارتان نیز بشود. در این صورت ذهنیت او را آماده خرید از خود می‌کنید. وقتی مخاطب از فالوئر به طرفدار یا دوست شما تبدیل شد، خیلی راحت می‌توانید محصولتان را معرفی کنید و بفروشید.

برای جذب مخاطب راه‌های زیادی وجود دارد. مسابقه برگزار کنید، جایزه بگذارید و قرعه‌کشی انجام دهید. مراحل انجام کار را نمایش دهید و برنده را اعلام نمایید. به مخاطبان بگویید این پست رو لایک کنید، کامنت بگذارید، استوری کنید و ما را منشن کنید تا وارد قرعه کشی شوید.

ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما مخاطبان بیشتر جذب کند.

بطور مثال می‌توانید بگویید جواب این معما را بدهید و این پست را استوری کنید تا در صورت پاسخ صحیح، به قرعه‌کشی ما وارد شوید.

توجه داشته باشید که حتما تصویری را برای این نوع محتوا در نظر بگیرید که نمایان‌گر مسابقه و جایزه باشد. با این کار مخاطبانتان را افزایش دهید.

حتی اگر برای تولید محتوای آموزشی به در بن بست خوردید و دیگر هیچ ایده‌ای نداشتید، خیلی راحت از فالوئرهای خود بپرسید که علاقه‌مند هستید چه آموزشی برای شما ارائه دهم؟

با رعایت این مسائل بازخوردهای خیلی عالی در زمینه‌ی جذب مخاطب (یا همان فالوئر) خواهید داشت. برای دیدن نمونه‌های موفق بازاریابی اینستاگرامی، چند صفحه‌ی اینستاگرامی را در این مقاله معرفی کرده‌ایم.

حتما 100 درصد خودتان را ارائه بدهید و آموزش‌های ارزشمند برای مخاطبتان تهیه کنید. با ساخت آموزش ارزشمند، مخاطب به شما اعتماد می‌کند و با شما همراه می‌شود. وقتی محتوای آموزشی ارزشمند می‌سازیم آمار ذخیره، ارسال، لایک و کامنت خیلی بالاتر می‌رود.

به زودی مقاله‌ای در زمینه‌ی محتوای ارزشمند نیز خواهم نوشت.


مشاوره کسب و کار بلوباکس

فاطمه سرلک سرلک

1399-10-28

بازاریابیبازاریابی رسانه های اجتماعی

اینستاگرامبازاریابی اینستاگرامفروش اینستاگراممحتوای جذاب اینستاگراممخاطبان اینستاگراممشاوره کسب و کار بلوباکس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

بازاریابی ویدیویی، آن چیزی نیست که چند سال پیش وجود داشت. امروز به ویژه برای شرکت‌هایی که قبلاً توانسته‌اند مخاطبان خود را جذب کنند، بسیار جدی‌تر و مؤثرتر شده است. تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک برای دستیابی به اهداف خود، از بازاریابی محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند تا از رقابت خارج نشوند.

چرا فیلم؟ از آنجا که نتیجه‌بخش است و این کارایی تداوم دارد.

اگر به اطراف خود نگاه کنید، خواهید فهمید که محتوای ویدیویی مانند گذشته استفاده نمی‌شود. یوتیوب به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان تبدیل شده است.

درست است، نه بینگ نه یاهو، بلکه یوتیوب جایی است که افراد بلافاصله بعد از گوگل برای جستجوی همه‌چیز سراغ آن می‌روند. آنها در جستجوی دستورالعمل‌ها، نسخه‌های نمایشی محصول، فیلم‌های مربوط به طرز کار و… هستند.

در اینجا برخی از آمارهای ویدیویی دیگر، برای متقاعد کردن شما درباره قدرت ویدیوی موجود در وب آورده شده است:

چگونه محتوای جذاب بسازیم

به بیان ساده این مطلب بدین معنی است که نباید به هیچ وجه بازاریابی محتوای ویدئویی را یک مزیت رقابتی منحصر به فرد برای خودتان بدانید.

با گذشت زمان اکثر رقبای شما از این حربه استفاده خواهند کرد و در نتیجه این تاکتیک میبایست بخشی از استراتژی اصلی و روتین بازاریابی شما باشد

اگر می‌خواهید با تلاش‌های بازاریابی محتوا، موفقیت واقعی را بچشید، ارزش فیلم را نباید دست‌کم بگیرید.

داستان‌گویی از طریق ویدیو

قبل از اینکه به نحوه استفاده از بازاریابی محتوای ویدیویی بپردازیم، مهم است که ابتدا بفهمید چه چیزی باعث کلیک ویدیو می‌شود.

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که به ذهن خطور می‌کند، بزرگ‌ترین مورد این است که فیلم‌ها به شما اجازه می‌دهند داستان بگویید.

داستان‌هایی که می‌توانید برای اتصال به مخاطب مورد نظرتان استفاده کنید. داستان‌هایی که بازاریاب می‌تواند از آن برای ایجاد برداشت‌های قدرتمند و روابط طولانی‌مدت استفاده کند. داستان‌هایی که به راحتی ارائه می‌شوند.

بله، ویدیو این امکان را دارد که به چشم‌اندازها و مشتریان‌تان در درک شغل‌تان کمک کند و زمینه‌ای برای تبلیغات آینده ایجاد کند. اما این روشی شگفت‌انگیز برای پخش ایده‌هایتان با داستان‌های معنی‌دار نیز هست و این چیزی است که آن را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

شما به عنوان مصرف‌کننده به احتمال زیاد درگیر کدام‌یک هستید؟ ویدیویی که به نظر می‌رسد مانند قله فروش است یا روایتی که به شما ارزش محصول را می‌گوید؟

مصرف‌کنندگان اکنون اگر احساس کنند زندگی‌شان پس از استفاده از آن تغییر می‌کند، بیشتر به برند گرایش پیدا می‌کنند. از نظر عاطفی با آنها در ارتباط باشید؛ این مهم است.

همچنین، می‌توانید از ویدیو برای آزمایش محتوای جدید و جسورانه استفاده کنید تا مخاطبان خود را از نظر احساسی تحت تاثیر قرار دهید.

از آنجا که فیلم‌ها ترکیبی از تصاویر، حرکت و صداها هستند، به شما امکان می‌دهند ارتباطات عمیق و معنادارتری با افراد برقرار کنید در حالی که برند خود را در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهید.

با این حال برای استفاده بیشتر از ویدیو و کسب موفقیت در تبلیغات ویدیویی، شرکت شما باید چگونگی استفاده از آن را به روش صحیح بداند و درک کند.

تا زمانی که متوجه قدرت واقعی ویدیو نشوید و قدم‌های صحیحی برای شناخت آن برندارید، نتیجه‌ای را که مدنظر دارید مشاهده نمی‌کنید.

جدول محتویات

بازاریابی محتوا، در خالص‌ترین شکل آن چیزی جز تولید و توزیع آنلاین مطالبی نیست که بار آموزشی بالایی دارند. هدف از این محتوا، تبدیل مصرف‌کنندگان محتوای آنلاین به مشتری است و همچنین ارائه اطلاعات کافی به مشتریان فعلی و ترغیب آنها به تکرار خرید.

از آنجایی که فیلم، روشی قوی و مؤثر برای انتشار پیام بازاریابی شماست، میتواند به شدت باعث ارتقای کیفی سطح استراتژی های بازاریابی محتوایی شما شود. از طرف دیگر، این بستگی به آن دارد که کمپین بازاریابی محتوای ویدیویی خود را با چه کیفیتی انجام دهید و به نتیجه مطلوب برسانید.

تاکنون باید فهمیده باشید که بازاریابی محتوای ویدیویی دقیقاً چیست و چگونه به سرعت در حال رشد است. این تاکتیکی است که باید شرکت شما برای کسب درآمد بیشتر از تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود به کار ببندد.

حال بیایید به چند دلیل مهم توجه کنیم که چرا باید در بازاریابی محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید و آن را جزئی از استراتژی اصلی شرکت خود کنید.

۱. نرخ تبدیل بیشتر

هنگامی که نوبت به اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین می‌رسد، شاخص نهایی که اهمیت دارد نرخ تبدیل است. اگر دورنمای خود را به مشتری تبدیل نکنید، شرکت‌تان در حال رشد نیست، به همین سادگی.

با اعمال بازاریابی در محتوای ویدیویی، می‌توانید تعداد بیشتری از افراد را برای عضویت در خبرنامه خود یا خرید آخرین محصول خود به دست آورید.

در مقایسه با انواع دیگر محتوا، محتوای ویدیویی می‌تواند شفافیت لازم را برای تصمیم‌گیری نهایی به دورنمای خود بدهد. این به شما امتیاز خاصی در رقابت می‌دهد و از آنجایی که فیلم‌برداری باکیفیت کار آسانی نیست، ممکن است مدتی طول بکشد تا دیگران پا به پای شما پیش آیند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 71٪ از بازاریابان معتقدند محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در نرخ تبدیل دارد که اگر درست انجام شود می‌تواند به راحتی به شما کمک کند با حداقل تلاش نتایج بهتری کسب کنید.

۲. ارتباط عاطفی بهتر

اگر به دورنمای رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که فیلم‌ها در مقایسه با انواع دیگر محتوا، بیشترین اشتراک‌گذاری را دارند.

با وجود اینکه دلایل زیادی در مورد اینکه چرا مردم دوست دارند ویدیوها را به اشتراک بگذارند وجود دارد، یکی از قویترین «چراها» این است که افراد به سطح ویدیوی صحیح در سطحی احساسی مرتبط ‌شوند.

با ایجاد فیلم‌هایی که برای احساسات مخاطبان هدف‌تان جذابند نه تنها به آنها بهانه می‌دهید تا محتوای شما را به کار گیرند، بلکه آن را در شبکه خود نیز پخش می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر به پستی از یک وبلاگ سنتی نگاه ‌کنید، علائم عاطفی ناشی از محتوای ویدیویی را پیدا نخواهید کرد. از صدا گرفته تا جلوه‌های صوتی/موسیقایی مورد استفاده، همه می‌تواند تأثیر مثبتی بر بیننده داشته باشند که در نهایت باعث می‌شوند محتوای شما از بقیه متمایز شود و همچنین به یادماندنی باشد.

هنگامی که افراد علاقه‌مند ویدیوی شما را تماشا می‌کنند در حالی که قویترین احساسات‌شان را برانگیخته است (خوشی، ابهت، عصبانیت، و غیره)، ممکن است آنها را به سمت اقدام سریع سوق ندهد.

با این حال، به آنها کمک خواهد کرد که بعداً وقتی محتواهای بیشتری را از شما مشاهده می‌کنند، تصمیم به خرید از شما بگیرند.

بنابراین، چه در بازار B2B باشید و چه در بازار B2C، اگر احساسات مخاطبان خود را از طریق بازاریابی ویدیویی تحت تأثیر قرار دهید، به شما در کسب و کار بیشتر کمک خواهد کرد.

۳. دسترسی بیشتر

عملا میبینیم که تولید ویدیو دیگر مانند چند سال پیش کار دشواری نیست. دیگر نیازی نیست برای دستیابی به کیفیت سطح بالا در استودیو، تمام وقت خود را صرف ایجاد فیلم کنید یا بودجه بالایی داشته باشید.

بله، ما در مورد آن نوع محتوای ویدیویی صحبت می‌کنیم که قبلاً فقط افراد بزرگ قادر به تولید آن بودند.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

به لطف پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از ابزارهای جدید/نوآورانه، ایجاد و راه‌اندازی فیلم شخصی شما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر شده است.

در حقیقت، شرکت‌ها بیشتر و بیشتر به سمت تولید فیلم‌های خود و شروع به کار کانال‌های خاص خود می‌روند و این کار حتی در سال‌های آینده آسان‌تر می‌شود.

۴. سطح مشارکت قوی‌تر

مطالعات زیادی ثابت کرده‌اند که وقتی محتوای متنی مخاطب شما را درگیر می‌کند، محتوای تصویری به همان نسبت عالی عمل می کند. امروزه مردم دوست دارند از محتوایی استفاده کنند که از نظر بصری جذاب باشد.

اکنون این فقط به عکس محدود نمی‌شود. ثابت شده است که محتوای ویدیویی، بخش بزرگی از جنبش «محتوای تصویری» است.

با تماشای محتوای ویدیویی در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی دست اول مانند یوتیوب، آپارات و توئیتر می‌توانید ببینید که چگونه ویدیو در ایجاد مشارکت شدید کاربران هدف کمک می‌کند.

وقتی محتوای ویدیویی را برای هواداران اجتماعی خود ایجاد و به اشتراک می‌گذارید، شانس 10 برابر دارید که آنها با فیلم‌تان درگیر شوند که اغلبِ به‌ اشتراک‌گذاری ها و نظرات بیشتر ختم می‌شوند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کیفیت بازاریابی محتوای ویدیویی، بسیار اهمیت دارد و تأثیر مستقیمی دارد بر نوع نتایجی که قادر به تولید آن هستید.

۵. کسب رتبه های بالاتر و سریع تر در حوزه سئو

آیا بازاریابی محتوای ویدیویی در سئو تأثیر دارد؟ آیا فیلم‌ها در واقع می‌توانند به شما در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی که رتبه‌بندی آنها سخت است، کمک کند؟

مادامی که درست کار کنید، جواب مثبت است. شکی نیست که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر اصلی مانند بینگ، عاشق محتوای ویدیویی هستند و از رتبه‌بندی آن در رتبه‌ای بالاتر از مقالات سنتی دریغ نمی‌کنند.

طبق مطالعه‌ای که توسط کام‌اسکور انجام شده، با اضافه کردن محتوای ویدیویی به سایت خود 53 درصد شانس بیشتری دارید که در صفحه اول SERP ها قرار بگیرید.

این فقط نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی باکیفیت می‌تواند تفاوت بزرگی را نه تنها در نرخ تبدیل شما بلکه در ترافیک جستجوی ارگانیک شما ایجاد کند.

زمانی که چشم‌انداز قیف بازاریابی با محتوای تعریف‌شده را به دست آورید، استفاده از فیلم برای بازاریابی بسیار مؤثرتر خواهد بود. با اجرای ویدیو می‌توانید با استراتژی محتوای خود، فروش بیشتری تولید کنید.

مهم نیست از چه نوع محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، با کمک قیف مناسب برای بازاریابی محتوای ویدیویی می‌توانید:

برای استفاده بیشتر از قیف بازاریابی محتوای خود، مهم است که از نوع مناسب محتوا استفاده کنید تا خریداران بالقوه را از طریق آن به دست آورید.

هنگامی که از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، قیف شما نه تنها قوی‌تر می‌شود بلکه سرمایه‌تان را نیز به دست می‌آورید. درخواهید یافت که این فیلم رسانه‌ای مناسب برای به دست آوردن همه‌چیز است؛ از ایجاد وفاداری به برند گرفته تا افزایش نرخ تبدیل خود.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای ویدیویی شما به نتیجه برسد، باید رویکردی محاسبه‌شده برای آن در نظر بگیرید. شما نمی‌توانید بازی بازاریابی ویدیویی را کورکورانه انجام داده و انتظار داشته باشید که بازدهی داشته باشید.

در اینجا هفت نکته اثبات‌شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از تلاش‌های بازاریابی محتوای ویدیویی خود، نهایت استفاده را ببرید.

شماره 1: توجه آنها را سریع جلب کنید

كاربران اينترنت همانند گذشته صبور نیستند. امروزه مهم‌ترین چیز، پیدا کردن بهترین مطالب است. اگر به اندازه کافی برای مردم جذاب نباشد، ویدیوی شما را ندید می‌گیرند و به دنبال فیلم دیگری می‌روند و این نباید مایه تعجب باشد.

راه‌حل این است که بیننده‌هایتان را بدون هدر رفتن وقت و تحقق وعده‌های خود درگیر کنید. برای تأثیرگذاری آنها فقط چند ثانیه زمان دارید (کمتر از 10 دقیقه).

بنابراین شروع جالبی در فیلمبرداری داشته باشید و برای رسیدن به نتیجه خیلی صبر نکنید. چه فیلم‌تان طولانی و چه کوتاه باشد، به بینندگان خود انگیزه تماشای آن را بدهید.

شماره 2: ارزش واقعی را تحویل دهید

بازاریابی پرقدرت از طریق محتوای ویدیویی، ارائه ارزشی عظیم است به بیننده به هر شکلی که انتخاب کنید. استراتژی محتوای شما باید بر افزودن ارزش به زندگی مخاطبان هدف‌تان متمرکز شود.

نحوه ارائه این مقدار، ذهنی است؛ زیرا ممکن است آنچه برای مخاطبان‌تان باارزش باشد، برای نوع دیگری از مخاطبان ارزشمند نباشد.

به عنوان مثال، اگر می‌دانید با ایجاد و انتشار محتوای ویدیویی سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده می‌توانید برای دیگران ارزش قائل شوید این کار را انجام دهید.

یا اگر می‌خواهید با ایجاد فیلم‌هایی با دانش خاص (مکان یا صنعت مرتبط) مسیری ساده‌تر انتخاب کنید نیز خوب است. به خاطر داشته باشید که هر ویدیویی که تولید می‌کنید باید قابل تماشا و لذت‌بخش باشد.

بنابراین جالب باشید. مرتبط باشید. درگیری را جستجو کنید.

شماره 3: فراتر از یوتیوب بروید

اگرچه شکی نیست که برنامه بازاریابی محتوای ویدیویی شما بدون یوتیوب کامل نمی‌شود، اما کافی نیست. به عبارت دیگر، کانال‌ها/پلتفرم های به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی ارزشمند بسیاری وجود دارد که می‌توانید علاوه بر یوتیوب به آنها سری بزنید.

هدف شما این است که به بهترین وجه ممکن، به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و در صورتی که فقط روی یوتیوب متمرکز شوید، این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد.

واضح‌ترین دلیل عدم نیاز به در نظر گرفتن پلتفرم دیگر، امکان ارتباط با مخاطب متنوع است. به عنوان مثال، نوع افرادی که می‌توانید با فیلم‌های خود در فیسبوک به آنها برسید، مانند یوتیوب نیست.

زیرا کاربران فیسبوک، محتوای ویدیویی را به روشی متفاوت کشف می‌کنند. همچنین، پلتفرم مختلف افرادی را در گروه‌های سنی گوناگون دارند که از آنها استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، منطقی است که بتوانید از امکانات بسیاری از پلتفرم های ویدیویی استفاده کنید. با این حال، بیشتر وقت خود را به پلتفرمی اختصاص دهید که احتمالاً مخاطب هدف‌تان در آن یافت می‌شود.

شماره 4: در رویکرد خود سازگار باشید

ثبات، نقش مهمی در برجسته کردن ویدیوی شما در رقابت بازی می‌کند، چرا؟ از آنجا که ویدیوها بصری هستند، این بدان معناست که شما در نحوه ارائه محتوا محدود نیستید.

با هر محتوای ویدئویی که تولید می کنید نوعی استمرار را ایجاد می کنید که از این طریق مخاطبینتان به خوبی با پیام های محتوایی تان ارتباط برقرار می کنند

از نظر شخصیت، ظاهر و طراحی برند شما تا حد زیادی در بالا نگه داشتن قدرت برند شما اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد فیلم با افراد مختلف هستید، پس از همان بازیگران استفاده کنید تا بینندگان‌تان چهره‌هایی را که قبلاً با آنها آشنا نبودند، ببینند.

به همین ترتیب حتی اگر فقط بر روی فیلم‌هایتان صدا وجود دارد به این نکته نیز توجه کنید که رنگ‌ها و طراحی موجود در ویدیویی که استفاده می‌کنید با یکدیگر سازگار باشند.

همچنین ممکن است بخواهید محتوای ویدیوی خود را از قبل به خوبی برنامه‌ریزی کنید (تقویم محتوای ویدیویی ایجاد کنید) تا مطمئن شوید که با زمان‌بندی نیز مطابقت دارد.

با این حال، وقتی صحبت از سیستم‌های عامل ویدیویی می‌شود، فیلم‌هایتان برای هر یک باید سفارشی شوند.

شماره 5: جنبه کیفیت را نادیده نگیرید

فقط به این دلیل که ویدیوها را در یوتیوب یا فیسبوک ایجاد و بارگذاری می‌کنید، به این معنی نیست که باید کیفیت را فراموش کنید. در حقیقت، رعایت کیفیت در این سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا آنها توسط جوامع واقعی تعدیل می‌شوند.

اگر در آنها کیفیتی نبینند، کاربران قبل از اینکه انگشت شست خود را به طرف پایین نشانه روند و نظر منفی دهند، دو باره فکر نمی‌کنند.

بنابراین به ویدیوی با کیفیت پایین نه بگویید و به محتوای ویدیوی HD که مردم دوست دارند آنها را با دیگران مشاهده و به اشتراک بگذارند، بله بگویید.

با پیشرفت سیستم‌های عامل ویدیویی در کیفیت و خدمات، انتظار می‌رود تجربه بهتری به کاربران خود بدهید که فقط در صورت متوقف کردن آزمایش صبر بینندگان خود با فیلم‌های بد اتفاق می‌افتد.

به یاد داشته باشید که کیفیت بیش از کمیت قانون شماره یک ایجاد محتوای ویدیویی شگفت‌انگیز است.

شماره 6: برای سکوت بهینه شوید

علاوه بر یوتیوب، سایر سیستم‌های عامل رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام تمایل دارند به طور خودکار فیلم‌ها را بدون صدا پخش کنند.

کاربر ممکن است تصویری را با صدا تماشا کند یا نکند. اما آمار نشان می‌دهد که حداکثر 85 درصد از فیلم‌های مشاهده‌شده در فیسبوک با میزان صدای تا صفر مشاهده می‌شوند.

از آنجا که تجربه اجتماعی تا حد زیادی ساکت است، به‌خصوص در مورد افراد اطراف، جای تعجب نیست که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند فیلم‌ها را با صدای خاموش مشاهده کنند.

بنابراین چگونه می‌توانید کاربران را تحت تأثیر قرار دهید وقتی فقط تماشا می‌کنند و گوش نمی‌دهند؟

با ایجاد تصاویری جذاب و در عین حال مرتبط که باعث می‌شود فیلم جذاب شود. اگر در ویدیوی شما دیالوگ وجود دارد به آن زیرنویس انگلیسی اضافه کنید. به طور خلاصه، در فیلم خود صدا داشته باشید اما برای سکوت نیز بهینه شوید.

شماره 7: یک فراخوان به اقدام اضافه کنید

در صورت نبود فراخوان به اقدام مناسب (CTA) ، از بازاریابی محتوای ویدیویی چه استفاده‌ای می‌کنید؟ به لحاظ تجاری، اگر در زمینه بازاریابی محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری می‌کنید، به نتایج قابل اندازه‌گیری نیاز دارید.

با داشتن CTA روشن، تجارت واقعی را حس می‌کنید و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

فراخوان به اقدامات در فیلم‌ها باید پیچیده باشد. ترغیب بینندگان به بازدید از وبسایت یا عضویت در خبرنامه‌تان در انتهای ویدیو معمولاً کافی است.

اما اگر می‌خواهید قدمی جلوتر بروید، ممکن است در وسط فیلم وقتی تماشاگر عمیقاً در فیلم غرق شده است، فراخوان برای اقدام ایجاد کنید.

با این حال، پر کردن فیلم‌هایتان با فراخوان های متعدد جهت اقدام، غیرضروری است. آخرین چیزی که می‌خواهید خاموش باشد، فشار زیاد به بینندگان‌تان است. زیرا بینندگان اذیت‌شده، از فیلم دور می‌شوند و از اشتراک آن با دیگران خودداری می‌کنند.

4 ایده سریع برای بازاریابی با محتوای ویدیویی که می‌توانید امروز در شغل خود استفاده کنید

با ایده‌های خلاقانه محتوای ویدیویی می‌توانید دلهره‌آور به نظر برسید، اما غیرممکن نیست. کاری که با فیلم انجام می‌دهید تا حد زیادی به اهداف‌تان بستگی دارد، بنابراین اگر از آنها آگاه باشید نباید برایتان مشکل باشد.

در اینجا چند ایده وجود دارد که بسته به اهداف بازاریابی می‌توانید در تجارت خود استفاده کنید.

4- نشان دهید که با ایجاد فیلم‌هایی در مورد صنعت خود و درباره موضوعات همیشه‌سبز مربوط به تخصص‌تان، برند شما راهبر افکار است.

به مخاطبان خود کمک کنید تا مناطق دشوار بازار شما را درک کنند. زندگی خود را با فیلم‌های خود راحت‌تر کنید و در عوض، آنها سود بیشتری به شما می‌دهند.

صرف‌نظر از نوع شرکت‌تان، بازاریابی محتوای ویدیویی می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. با این حال، اگر فیلم‌های مسحور‌کننده، ایجاد کردید و از آن طریق بازاریابی کردید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و خوشحال خواهیم شد که در اجرای کمپین خود به شما کمک کنیم.

از طرف دیگر، صفحه خدمات بازاریابی محتوای خود را بررسی کنید تا درک بهتری از نحوه کمک به شما داشته باشیم.

پریناز نیکنامی

2020, 31, ژانویه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آژانس آران

آژانس تبلیغات خلاق و دیجیتال مارکتینگ آران یک آژانس تمام خدمات تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ است که با هدف حضور همه جانبه در بازار و حوزه تبلیغات در این عرصه فعالیت می کند. تیم آران متشکل از پرسنل و کارکنان مجرب و زبده و متخصص در تمامی حوزه های تبلیغات آفلاین و آنلاین است.

© تمام حقوق این سایت برای «آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران» محفوظ است.

ورود


وبینار رایگان و تجربه محور، چطور پیج فروشگاه دارمارت را به 5 میلیون تومان فروش روزانه رساندیم. (ظرفیت بلیط محدود)

چگونه محتوای جذاب بسازیم

وبلاگ

تولید محتوای پرترافیک اهمیت بسیار بالایی دارد، در واقع میزان دیده شدن محتوای تولید شده یکی از فاکتورهای موفقیت محتوا می باشد، محتوایی که توسط کسی دیده نشود و به اشتراک گذشته نشود حتی اگر محتوای با کیفیتی هم باشد در نهایت عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته تاثیری روی کسب‌وکار شما داشته باشد.

سلام دوستان، در این مطلب قصد دارم به ۵ فرمول اشاره کنم که بهتون کمک می‌کنه مطالب جذاب و پرترافیکی رو داشته باشید. این ۵ فرمول در واقع شما را در انتخاب نوع مطلب راهنمایی می‌کنند. در ادامه بهتر متوجه خواهید شد.

عنوان مطلب باید خیلی واضح توضیح بدهد که کاربر در این مطلب قرار است چه چیزی را یاد بگیرد یا از چه چیزی مطلع شود. نباید طوری باشد که کاربر پس از خواندن عنوان بازهم دقیقا متوجه نشود که این مطلب قرار است چه چیزی را ارایه دهد.

عنوان مطلب باید تا حد ممکن جذابیت داشته باشد و در عین حال جمله بندی خوبی نیز داشته باشد.

در نهایت عنوان یک مطلب باید با اصول سئو نیز هماهنگی داشته باشد.

به سراغ عنوان اصلی خودمون برمی‌گردیم، ۵ فرمول برای تولید محتوا، چطور محتوای جذاب و پرترافیک تولید کنیم؟

[alert type=”info”]بازاریابی محتوایی دقیقا چیست و چرا به آن نیاز داریم؟[/alert]

مثلا : ۱۰ روش سریع برای کاهش حجم تصاویر

مثلا: ۲۳ وب سایت برتر در سال ۱۳۹۶

به این نوع مطالب که چنین عناوینی دارند مطالب لیستی نیز گفته می‌شود، در واقع شما لیستی از چند چیز ارزشمند را به کاربر ارایه می‌دهید.

این مدل مطالب چند سالی است که بسیار مورد توجه کاربران قرارگرفته است و به دلیل ماهیت کاملا واضح و مشخصی که دارد علاقه کاربران به مطالعه آنها زیاد است و تولید محتوا به سبک بازدید خوبی را خواهد داشت.

در برخی موارد در کنار عدد کلمات تاثیرگذار دیگری با توجه به نوع مطلب اضافه می‌شود.

مثلا اگر شما در حال معرفی ابزارهای برتر هستید و آن ابزارها رایگان هستند، بهتر است به این شکل بنویسید: ۱۰ ابزار سریع و رایگان برای کاهش حجم تصاویر

 

مثلا: چطور در سه ماه سایت خود را به درآمد برسانیم؟

مثلا: چطور یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشیم؟

این مدل تولید محتوا به این دلیل که خیلی واضح و مستقیم به چگونگی انجام یک کار و آموزش آن اشاره می‌کنند بین کاربران محبوب هستند و بازدید بالایی را دریافت می‌کنند. باید حواستان باشد که در این نوع مطالب اغراق نکنید و به هرچه که در عنوان مدعی می‌شوید عمل کنید.

[alert type=”info”]چگونه تبلیغ موفق بسازیم| تکنیک‌های تبلیغ نویسی حرفه‌ای و ساخت تبلیغ موفق[/alert]

مثلا: ۱۰ نکته ای که قبل از شروع کسب و کار باید بدانید.

مثلا: ۸ کاری که پس از انتشار پست در وبلاگ باید انجام دهید.

این فرمول شباهت زیادی به فرمول شماره ۱ دارد با این تفاوت که در اینجا به تعداد کاری که باید انجام شوند یا نباید انجام شوند و … اشاره می‌کنیم.

در واقع در این فرمول این حس در کاربر ایجاد می‌شود که شاید چیزهایی هستند که او نمی‌داند، مثلا با دیدن عنوان”۸ اشتباهی که افراد در تولید محتوا مرتکب می‌شوند” این حس در کاربر ایجاد می‌شود که نکند حتی یکی از این ۸ اشتباه را من نیز مرتکب می‌شوم، به این شکل او تحریک می‌شود که مطلب را مطالعه کند.

 

مثلا: چطور آموزش راه اندازی سایت به من کمک کرد یک فروشگاه اینترنتی داشته باشم

مثلا: چطور بازاریابی محتوا به من کمک کرد که ترافیک وبسایتم را دوبرابر کنم.

در دنیایی که خیلی از آموزش‌ها و مطالب آموزشی کیفیت بالایی ندارند، این مدل مطالب توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، زیرا این حس در افراد ایجاد می‌شود که این آموزش هم در عمل اجرا شده و جواب داده است و هم توسط کسی که آن‌ را اجرا کرده است توضیح داده می‌شود. این مدل تولید محتوا به شدت توصیه می‌شود، به شرط آنکه واقعا به آن‌چیزی که در عنوان مدتی می‌شوید عمل کنید و واقعیت داشته باشد.

 

مثلا: ۶ اشتباه در بازاریابی محتوایی که باید از آن دوری کنیم

مثلا: ۸ اشتباه در شروع یک کسب‌وکار که باید از آنها اجتناب کنیم

این مدل از مطالب نیز ، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و بازدید خوبی دارند.

زیرا خیلی از افراد مایل اند مطمئن شوند که این اشتباهات را مرتکب نمی‌شوند یا اگر می‌شوند از آنها دوری کنند.

 

این موارد تنها چند نمونه از عناوین پرطرفدار بین کاربران هستند، با کمی بررسی و خلاقیت می‌توان عناوین جدید تری نیز ایجاد کرد. اما نکته مهم این است که بدانید عناوین تنها افراد را به کلیک کردن تشویق می‌کنند، بعد از کلیک باید محتوای شما واقعا جذاب باشد تا افراد به مطالعه آن ادامه دهند، یک محتوای بی کیفیت با عنوان جذاب تنها کلیک دریافت می‌کند.

امیدوارم که این عناوین به شما در تولید محتوا و ساخت مطالب جذاب و پرترافیک کمک کرده باشد.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

مهران دهقانی هستم، مدیر سایت رونق.کام اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، به بخش درباره ما مراجعه کنید و با من و رونق.کام، مفصل‌تر آشنا بشید.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

با سلام
خیلی خوب و عالی بود. طبق روال همیشه با دقت خوندم و حتما استفاده خواهم کرد. ممنونم از زحمات شما که اطلاعات خوتون رو در اختیار ما قرار میدین.
با تشکر خواننده همیشگی سایت شما evoltex.ir

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها،‌ آموزش‌ها و جشنواره‌های فروش، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا شما را مطلع کنیم.

(function() {
if (!window.avangpress) {
window.avangpress = {
listeners: [],
forms: {
on: function(event, callback) {
window.avangpress.listeners.push({
event: event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();



نام شما (ضروری)


ایمیل (ضروری)


متن پیام شما


در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

دسته‌بندی نشده

آموزش اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در تلگرام

آموزش ترفندهای تلگرام

پیشنهاد ما

چگونه محتوای جذاب بسازیم

شبکه‌های اجتماعی

آموزش یوتیوب

آموزش جامع ترفندهای اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام

معرفی

داستان موفقیت

اخبار

آموزش تلگرام

پیامرسان‌ها

آموزش لینکدین

دسته‌بندی نشده

آموزش اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در تلگرام

آموزش ترفندهای تلگرام

پیشنهاد ما

شبکه‌های اجتماعی

آموزش یوتیوب

آموزش جامع ترفندهای اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام

معرفی

داستان موفقیت

اخبار

آموزش تلگرام

پیامرسان‌ها

آموزش لینکدین

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی خدمات و محصولات معمولاً یک بخش جدانشدنی از کسب‌وکار است! البته شاید تعداد بسیار محدودی از کسب‌وکارها وجود داشته باشند که نیازی به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند اما تعداد آن‌ها بسیار محدود است. تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فعالیت در این شبکه بسیار محبوب به شمار می‌رود که باید به درستی انجام شود. با استفاده از تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید مشتریان فعلی خود را پایدارتر کنید و مشتریان جدیدی جذب کنید! محتوا برای کاربر بسیار مهم است؛ زیرا کاربران از محتوای شما در اینستاگرام استفاده می‌کنند و چیزی یاد می‌گیرند! یا حتی از محتوای شما لذت می‌برند و برای چند ثانیه می‌خندند. این موارد بسیار مهم است و شما فقط با استفاده از تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید تعامل کاربران خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم و به شما بگوییم که چطور با استفاده از محتوای جذاب در اینستاگرام می‌توانید کاربران زیادی را تشویق به ایجاد ارتباط با صفحه خود کنید. اگر آماده هستید، در ادامه ما را همراهی کنید!

اگر به عنوان یک کاربر (نه مدیر کسب‌وکار!) در اینستاگرام عضو هستید، روزانه چندبار به اینستاگرام سر می‌زنید؟ اکثر کاربرها روزانه چندین ساعت را در اینستاگرام می‌گذرانند و در زمان بیکاری به سراغ آن می‌روند. بنابراین خیلی از مشتری‌های شما در اینستاگرام وجود دارند و باید با تولید محتوای خوب آن‌ها را تشویق به فالو کردن پیج خود کنید. چیزی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، محتوای یک صفحه است! هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بالا می‌رود و هنگامی که یک کاربر جدید پست‌های شما را می‌بیند،در صورت جذاب بودن قطعاً صفحه شما را فالو می‌کند. یک راه تضمینی برای داشتن یک پیج جذاب، این هست که گرافیک پست‌هایتان حرفه‌ای باشد. اما اگر شما یک گرافیست حرفه‌ای نیستید دوره آموزشی طراحی پست اینستاگرام را حتما ببینید. با دیدن این دوره می‌توانید خودتان به راحتی پست‌های جذاب تولید کنید.

در اینجا ۱۰ دستور جادویی برای تولیدمحتوا در اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

مطمئن باشید که هیچ کاربری دوست ندارد در یک صفحه تبلیغ ببیند مگر آن که تبلیغ متناسب با محتوا پیج و در کنار محتوای ارزشمند باشد! اگر شما هم به عنوان یک کاربر وارد صفحه‌ای شوید که محصولات یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنید و محتوای ارزشمندی ندارد، حتماً آن را آن‌فالو می‌کنید. پس شما باید محتوای ارزشمند ایجاد کنید تا کاربران بتوانند با شما تعامل برقرار کنند. هر چقدر کاربر بیشتر بتواند با شما تعامل برقرار کند، راحت‌تر اعتماد می‌کند. بعد از آن هم خیلی راحت می‌توانید محصولات یا خدمات خود را هم بفروشید. اگر قصد دارید محصولات یا خدمات خود را بیشتر بفروشید، ابتدا باید سعی کنید تعامل و ارتباط کاربران را افزایش دهید. برندسازی، افزایش تعامل و ارتباط، افزایش فروش و… همه وابسته به برندسازی و محتوای صفحه است که کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.

قانون مربع یا ۹ قسمت برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که به کمک آن می‌توانید یک محتوای بهینه تولید کنید:

با تولید محتوا در اینستاگرام به صورت بالا می‌توانید ارتباط بسیار خوبی با کاربران برقرار کنید، تعامل صفحه را افزایش دهید و فروش محصولات خود را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان حس نکند که تنها تبلیغ محصولات شما را می‌بینند و صفحه شما برای آن‌ها ارزشمند نیست؛ بلکه با این کار آن‌ها حس می‌کنند خدمات یا محصولات شما ابزاری بسیار عالی و مکمل پست‌هایتان است و فروش شما تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

یک نکته! شرکت‌هایی که خدمات یا محصولاتی به کاربران ارائه می‌کنند، باید به دنبال تولید محتوای ارزشمند باشند تا بتوانند اعتماد کاربران را جلب کنند! اعتماد کاربران در اینستاگرام مهم‌ترین مسئله است که با استفاده از آن می‌توانید فروش کسب‌وکارتان را متحول کنید. به دنبال ایده‌های خلاق در اینستاگرام باشید و از قانون مطرح شده در بالا استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصویر پست‌های خود را باکیفیت ایجاد کنید و کپشن جذابی برای آن بنویسید.

همانطور که گفتیم، ۴ پست از میان ۹ پست شما باید کاملاً ارزشمند باشد؛ در واقع باید ارزشی را به مخاطبان شما منتقل کنند! مثلاً این ارزش می‌تواند ارائه یک نکته آموزشی به کاربران باشد یا حتی در مورد یکی از خدمات خود و اهمیت آن با کاربران صحبت کنید. بنابراین هر چیزی که بتواند به دانسته‌های کاربران اضافه کند، ارزشمند است! در ادامه به بررسی چند مورد از چیزهایی که با استفاده از آن می‌توانید پست‌های ارزشمند برای کاربران تولید کنید، می‌پردازیم.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

کاربران عاشق یادگیری هستند و به همین دلیل، عاشق افرادی هستند که به آن‌ها چیزی یاد می‌دهند! اگر در صفحات اینستاگرام جستجو کنید و به پست‌های مختلف سر بزنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کاربران با پست‌های آموزشی تعامل بسیار خوبی برقرار می‌کنند. در حوزه فعالیتی شما (در صورتی که صفحه شما مربوط به کسب‌وکارتان است!) هزاران نکته وجود دارد که کاربران علاقه زیادی به یادگیری آن‌ها دارند. کافی است یک پست ایجاد کنید و عنوان موردنظر را بر روی تصویر درج کنید؛ سپس در بخش کپشن اطلاعات مربوط به آن عنوان را بنویسید و از کاربران بخواهید که اگر سوالی از شما دارند، در بخش کامنت‌ها بپرسند. جالب است بدانید برخی از کاربران از این که با ارائه نکات تخصصی در زمینه کسب‌وکارشان فالوورهای خود را از دست بدهند، می‌ترسند. این موضوع را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد:

در اکثر مواقع شما با ریزش فالوورهای خود مواجه نمی‌شوید اما ممکن است تعامل کاربران با چنین پست‌هایی کمتر باشد! البته در صورتی که شما از روش‌های مختلف برای جذب فالوور فیک اینستاگرام (شامل فالوورهای غیرواقعی یا غیرهدفمند) اقدام کرده باشید، احتمالاً با ریزش فالوورهای زیادی مواجه می‌شوید. در این صورت دیدگاه دوم را بخوانید تا بدانید همین مورد هم بسیار ارزشمند است.

اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی مربوط به کسب‌وکارتان را برعهده دارید، حتماً هدف شما افزایش فروش محصول یا خدمات است! تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چه کسانی محصولات شما را می‌خرند؟ قطعاً پاسخ مخاطبان هدف است. مخاطبان هدف کسانی هستند که به حوزه تخصصی شما نیاز یا علاقه دارند و به دنبال محتوای تخصصی در این زمینه هستند. در صورتی که از محتوای صفحه خود اطمینان دارید اما برخی کاربران شما را آنفالو می‌کنند، قطعاً مخاطبان هدف شما نیستند! در هر صورت خوشحال باشید؛ مخاطبانی که شما را آنفالو می‌کنند، هیچ‌وقت مشتری شما نخواهند بود و کاربرانی که در صفحه می‌مانند و با شما تعامل برقرار می‌کنند، خریداران محصولات یا خدمات و همچنین مشتریان کسب‌وکارتان هستند. بنابراین هر چقدر کاربران و مخاطبان غیرهدف شما را آنفالو کنند، تعامل صفحه شما بیشتر می‌شود که این مسئله کمک زیادی به رشد کسب‌وکار شما خواهد کرد.

در حالت کلی هنگامی که شما نکته‌ای را به کاربران می‌گوید، در آن‌ها این حس را ایجاد می‌کنید که شما یک متخصص در یک حوزه تخصصی هستید! در این صورت کاربران به شما اعتماد می‌کنند و هنگامی که محصول خود را به همراه مزایای آن پیشنهاد می‌کنید، کاربران حس می‌کنند که به آن نیاز دارند و محصول یا خدمات تبلیغ‌شده را تهیه می‌کنند. در واقع مهم‌ترین عاملی که می‌تواند یک کاربر را ترغیب به خرید محصولات یا کسب‌وکار کند، اعتماد است و شما با ارائه نکات منحصر به فرد در زمینه فعالیت خود به کاربران این اعتماد را در آن‌ها ایجاد می‌کنید.

یک پیشنهاد! شما می‌توانید از سوالات کاربران هم برای ارائه نکته به کاربران استفاده کنید. خوش‌بختانه استیکر اینستاگرام به نام Question Sticker این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید سوالات کاربران را بپرسید. سوالاتی که تعداد زیادی از کاربران از شما می‌پرسند، بهترین ایده برای تولید پست‌های آموزشی است. به سوالات آن‌ها در قالب متن یا ویدئو پاسخ دهید و حس رضایت را در کاربران خود ایجاد کنید. به خصوص اگر بتوانید در قالب ویدئو به سوالات کاربران پاسخ دهید، خیلی راحت می‌توانید اعتمادسازی و برندسازی کسب‌وکارتان را در ذهن مخاطبان ایجاد کنید.

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید تعامل خوبی را در صفحه خود تجربه کنید و لایک‌های پست‌ خود را به صورت واقعی افزایش دهید، این است که پست‌های سرگرمی برای کاربران به اشتراک بگذارید! به عبارت ساده‌تر برای افزایش لایک پست‌های خود، کاربران را بخندانید؛ البته باید توجه داشته باشید که پست‌های سرگرمی شما هم تا حد امکان مربوط به حوزه فعالیتی شما باشد. مثلاً می‌توانید در همان حوزه فعالیتی خود پست‌های سرگرمی منتشر کنید و باعث سرگرم شدن و خندیدن کاربران شوید. این پست‌ها معمولاً تعداد لایک شما را افزایش می‌دهند اما نسبت به پست‌های بخش قبل نمی‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. این روش برای کسب‌وکارهایی که کمی خسته‌کننده هستند و کاربران پس از مدتی از پست‌های خشک و خسته‌کننده خسته می‌شوند، بسیار مناسب است. مثلاً فرض کنید خدمات مربوط به یدک ماشین را دارید که می‌خواهید مشتریان جدیدی از طریق تولید محتوا در اینستاگرام جذب کنید! اگر همیشه به معرفی محصولات یا کاربرد هر محصول بپردازید، کاربر پس از مدتی خسته می‌شود. با تولید محتوای جذاب و سرگرم‌کننده در کنار پست‌های مربوط به کسب‌وکار خود می‌توانید خستگی آن‌ها را از یکنواختی پست‌های خود برطرف کرده و تاثیرگذاری پست‌های خود را هم بیشتر کنید.

این مورد را حتماً در صفحات زیادی دیده‌اید که یک سخن از بزرگان را نقل می‌کنند! سخن بزرگان معمولاً به گونه‌ای هستند که به دل می‌نشینند و به راحتی می‌توانید این پست‌ها را در صفحه خود منتشر کنید. سخنان انگیزی معمولاً کاربران را به جلو هل می‌دهند؛ به عبارت ساده‌تر انگیزه‌ای در کاربر ایجاد می‌کنند که کاری را شروع کنند. مثلاً اگر در حوزه آموزش فعالیت می‌کنید، می‌توانید کمی سخنان انگیزشی به کاربران ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید برای رسیدن به خواسته‌های خود از آموزش‌های شما استفاده کنند و با کمی تلاش به آن‌چه می‌خواهند برسند. در هر حوزه فعالیتی افرادی هستند که سخنان خوبی گفته‌اند؛ مثلاً در حوزه آی‌تی، افرادی نظیر استیو جابز، بیل‌گیتس و… سخنان بسیار ارزشمندی گفته‌اند که می‌توانید در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. توجه داشته باشید که این سخنان را دقیقاً بر روی عکس پست خود منتشر کنید تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. بسیار دیده شده است که با صفحات مختلف یک عکس از فرد موردنظر گذشته و سخنان ارزشمند او را در بخش کپشن قرار داده است. این روش بازدهی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و شانس افزایش تعامل کاربران را از آن صفحه می‌گیرد. نمونه‌ای از این نقل‌وقول‌ها را در تصویر زیر می‌بینیم:

 

هنگامی که یک کاربر صفحه اینستاگرام شما را فالو می‌کند، قطعاً به خدمات شما نیاز دارد! به عنوان مثال هنگامی که خود شما صفحه مربوط به خرید کفش را دنبال می‌کنید، حتماً احساس نیاز کرده‌اید و در آینده از آن خرید می‌کنید. کاربران نیز مانند شما هستند و هنگامی که صفحه کسب‌وکارتان را دنبال می‌کنند، به محصول یا خدمات شما نیاز دارند. اما دلیل این که از کسب‌وکارتان خرید نمی‌کنند، ترس یا شک داشتن آن‌ها نسبت به کسب‌وکارتان است. کیفیت خدمات مهم‌ترین عاملی است که کاربران هنگام خرید از کسب‌وکارتان به آن شک می‌کنند! این مسئله بسیار مهم است که بتوانید اعتماد کاربران را به گونه‌ای جلب کنید که از شما خرید کنند؛ مثلاً می‌توانید نظر مشتریان قبلی خود را به اشتراک بگذارید یا ضمانت کیفیت خدمات یا محصولات خود را بدهید.

معمولاً سخن نقل‌وقول برای زمانی است که حس می‌کنید کسب‌وکارتان به رشد بالایی رسیده است و رشد بیشتر بسیار سخت است! در واقع شما همه نوع تولید محتوا در اینستاگرام خود ایجاد کرده‌اید و حس می‌کنید غیر از محتوای معمولی چیزی برای تولید ندارید. بازنشر یک محتوای قدیمی هم می‌تواند برای کاربران قدیمی شما تکراری باشد و این مسئله اصلاً جالب نیست! در این صورت شما می‌توانید به راحتی از سخنان بزرگان استفاده کنید و فالوورهای جدیدی را جذب کنید. این نوع پست‌ها را فالوورهای شما برای دوستان خود هم می‌فرستند و به این طریق می‌توانید کاربران جدیدی جذب کنید و آن‌ها را به کمک بازاریابی درست، به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

بالاتر گفتیم که ۳ پست از ۹ پست شما باید به منظور ارتباط برقرار کردن با کاربران با‌شد. این پست‌ها باید به گونه‌ای باشند که کاربران با کسب‌وکار شما و به خصوص محصولات یا خدمات ارتباط برقرار کنند! این پست‌ها معمولاً به جهت اعتمادسازی و از آن مهم‌تر، برندسازی ایجاد می‌شوند و باید بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید. در ادامه به بررسی چند مورد از این پست‌ها خواهیم پرداخت:

در هر شرکتی آداب و رسوم خاصی وجود دارد که برخی از آن‌ها جزء قوانین آن شرکت هم به حساب می‌آیند! مثلاً برخی شرکت‌ها اتاق بازی برای کارمندان خود ایجاد می‌کنند تا در زمان استراحت بتوانند از بازی کردن هم لذت ببرند. یکی از راه‌های تولید پست در اینستاگرام برای ایجاد ارتباط با کاربران این است که بتوانید پشت صحنه شرکت خود را به کاربران نمایش دهید. مثلاً از همین اتاق بازی خود در حالی که کارمندان شما سرگرم بازی‌های هیجان‌انگیز هستند، عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام منتشر کنید. هنگامی که کاربران می‌بینند که توانسته‌اید یک فضای جذاب در میان کارمندان شرکت خود ایجاد کنید، به شما اعتماد بیشتری می‌کنند و سعی می‌کنند با درج کامنت حس خود را نسبت به فضای شرکت شما اعلام کنند.

 

همچنین اگر کسب‌وکار شما به گونه‌‌ای است که نیاز به پشتیبانی کاربران دارد، کافی است از اتاق پشتیبانان خود عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با این کار خیال کاربران بابت پشتیبانی شرکت راحت می‌شود و از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند. با همین کارهای ساده به راحتی می‌توانید فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید و درآمد کسب‌وکارتان را متحول کنید. جالب است بدانید هر چقدر فضای شرکت شما صمیمی‌تر باشد و کاربران بیشتر از پشت صحنه شرکت شما اطلاع داشته باشند، بهتر با کسب‌وکارتان ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل، تعامل صفحه شما هم افزایش زیادی پیدا می‌کند.

انسان‌ها به صورت ذاتی شنیدن داستان‌های جذاب را دوست دارند! تاکنون دقت‌ کرده‌اید که چرا همه هنگام کودکی به قصه‌های افراد گوش می‌کردیم؟ دقیقاً به خاطر ذات انسان است. در حال حاضر هم تقریباً تمام کاربران علاقه بسیار زیادی به داستان‌های جذاب دارند. کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند با استفاده از داستان گفتن یا روایت‌گری، به برندسازی تجارت خود کمک کنند. در هنگام تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید داستان‌های مختلفی را برای کاربران خود بیان کنید. مثلاً می‌توانید داستان استفاده مشتریان از محصولات خود را بگویید! به این صورت که به راحتی می‌توانید نظر مشتریان خود را در قالب داستان به سایر کاربران بگویید. همچنین به راحتی می‌توانید خدمات خود را به صورت داستان برای کاربران توضیح دهید تا بهترین نتیجه را در امر بازاریابی بگیرید.

یک پیشنهاد! اگر ایده‌ای برای داستان‌سرایی در هنگام تولید محتوا در اینستاگرام ندارید، پیشنهاد می‌کنم اعضای تیم خود را در قالب داستان به کاربران معرفی کنید. مثلاً برای توصیف فردی که در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدئوی می‌گذارند، می‌توانید بنویسید:

“اون صفحات اجتماعی شما رو مدیریت می‌کنه و منتظره یه فرصته تا بازی کنه! حقیقاً اون عاشق بازی‌های ویدئوییه!”

حال اگر همین جمله را بخواهیم به صورت کاملاً رسمی بنویسیم و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنیم، احتمالاً کاربران زیادی خوششان نمی‌آید و خیلی سریع از آن رد می‌شوند. اما اگر به صورت داستانی که در بالا مطرح کردیم بنویسیم، خیلی راحت می‌توانیم ویژگی‌های آن فرد را ذهن کاربر ماندگار کنیم و حتی کاربر را به سایت هدایت کنیم تا اطلاعات بیشتری از تیم خود بدست آورند. در سایت هم می‌توانیم یک پیشنهاد عالی به کاربر بدهیم و اطلاعات تماس نظیر ایمیل یا شماره تماس را از آن فرد بگیریم. همچنین می‌توانیم یک تخفیف عالی به کاربر ارائه کنیم و فروش محصولات کسب‌وکارمان را افزایش دهیم.

یادتان هست که گفتیم ۲ پست از ۹ پست شما می‌تواند در مورد تبلیغ محصول یا خدمات شما باشد؟ الان می‌گوییم باید برای این دو پست برنامه‌ریزی کنید! اصلاً چرا می‌گوییم فقط باید دو پست از ۹ پست برای تبلیغات باشد؟ دلیلش این است که اینستاگرام یک پلتفرم برای فروش محصولات نیست؛ بلکه اینستاگرام پلتفرمی برای برندسازی کسب‌وکارها است و نباید همیشه محصول خود را در آن تبلیغ کنید. در واقع شما باید کاربران را جذب کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید. شما می‌توانید در ۷ پست قبلی (پست‌های ارزشمند و پست‌های ایجاد ارتباط) به بررسی مزایای محصول و نظرات مشتریان در مورد آن بپردازید و در این دو پست به تبلیغ محصولات یا خدمات خود بپردازید. البته توجه داشته باشید که اگر پست‌های قبلی شما هم مربوط به محصول است، نباید از کاربران بخواهید که آن را بخرند! در واقع شما تنها باید از مزایا یا نظرات مشتریان در مورد آن بگویید تا کاربران اصلاً حس نکنند که در حال تبلیغ محصولات یا خدمات خود هستید.

اگر به صفحه اینستاگرام TruGreen سر بزنید، متوجه می‌شوید که این کسب‌وکار برای تولید محتوا در اینستاگرام به دنبال ایجاد ارتباط و افزایش تعامل با کاربران است. پس از ایجاد ارتباط خدمات خود را به کاربران افزایش می‌دهد تا بتوند درآمد بیشتری کسب‌ کند.

اکنون که شما قالب ۹ پست را یاد گرفته‌اید، باید به دنبال تولید محتوا در اینستاگرام باشید! تولید محتوای شما باید آن‌قدر حرفه‌ای باشد که بتوانید نظر کاربران را جلب کنید. داشتن تصاویر باکیفیت بسیار مهم است و نظرات کاربران را جلب می‌کند! اگر حوزه کسب‌وکارتان به گونه‌ای است که می‌توانید با عکاسی از چیزهای مختلف محتوا تولید کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این کار را انجام دهید. مثلاً گروه‌های معماری برای نمایش نمونه‌کار خود کافی است ساختمان‌های خود عکس بگیرند و در اینستاگرام نمایش دهند. اگر کسب‌وکار شما هم این چنین است، پیشنهاد می‌کنم نکته‌های زیر را با دقت بخوانید و هنگام تولید محتوا در اینستاگرام خود پیاده‌سازی کنید:

عکاسان حرفه‌ای دو ویژگی دارند؛ اولی داشتن تجهیزات حرفه‌ای و دومی داشتن دانش لازم و تجربه کافی برای عکاسی حرفه‌ای! اگر قصد دارید از کسب‌وکار خود عکس‌های واقعی منتشر کنید، کافی است از یک عکاس به صورت پروژه‌ای یا حتی تمام‌وقت استفاده کنید تا بتوانید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید. اگر ادعا کنید که یک کسب‌وکار حرفه‌ای هستید که خدمات عالی ارائه می‌دهید اما تصاویر موجود بر روی صفحه شما با گوشی موبایل گرفته شده باشند، کاربران در مورد شما چه فکری می‌کنند؟ قطعاً این مسئله تاثیر منفی بر روی کاربران می‌گذارد و نمی‌توانید اعتمادسازی را به درستی انجام دهید. اگر یک کسب‌وکار حرفه‌ای دارید، حتماً درآمد خوبی هم دارید! شما با استفاده از یک عکاس حرفه‌ای می‌توانید اعتماد کاربران خود را در اینستاگرام افزایش دهید و فروش خود را بیشتر کنید. هر چقدر تولید محتوا در اینستاگرام را باکیفیت‌تر انجام دهید، راحت‌تر می‌توانید اعتمادسازی انجام دهید. لازم است بدانید یک عکاس خیلی خوب می‌داند که کدام نقطه از کسب‌وکارتان جذابیت بیشتری دارد و کیفیت کار بهتر می‌شود؛ این دقیقاً همان چیزی است که شما به عنوان کسی که عکاسی حرفه‌ای را تجربه نکرده است نمی‌دانید و بازخورد ضعیف‌تری دریافت می‌کنید.

بسیاری از صفحات هنگام تولید محتوا در اینستاگرام از تصاویر آماده استفاده می‌کنند که ممکن است همان تصویر را کاربران در ده‌ها صفحه دیگر هم ببینند! در این‌صورت کاربران فکر منفی در مورد شما می‌کنند و نمی‌توانند به شما اعتماد کنند. پیشنهاد می‌کنم همیشه از طراحی‌های گرافیکی به صورت کاملاً سفارشی و اختصاصی استفاده کنید. تصاویری طراحی کنید که نظیر آن را کاربران در صفحات دیگر یا حتی سایت‌های مختلف نبینند. ابزار Canva یکی از ابزارهای بسیار عالی در زمینه طراحی گرافیک است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر خود را به صورت کاملاً اختصاصی و سفارشی‌شده طراحی کنید. این ابزار برای زمانی مفید است که نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین نظیر فتوشاپ را یاد نداشته باشید یا بخواهید در کمترین زمان یک تصویر گرافیکی طراحی کنید. رابط کاربری این ابزار بسیار راحت است و تنها با چند کلیک می‌توانید از عناصر موجود در این سایت برای تصویر خود استفاده کنید.

در این سایت هنگامی که یک فایل گرافیکی جدید باز می‌کنید، کافی است تصاویری که برای شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام طراحی شده است را انتخاب و ویرایش کنید. پس از طراحی و ویرایش طرح موردنظر، کافی است آن فایل را دانلود کنید و برای تولید محتوا در اینستاگرام خود استفاده کنید.

تصاویر باکیفیت که در بین طراحان با نام Stock شناخته می‌شود، همان تصاویری هستند که عکاسان با دوربین‌های حرفه‌ای خود تهیه کرده‌اند. اگر نمی‌خواهید از یک عکاس در کار خود استفاده کنید یا اگر کار شما به گونه‌ای نیست که نیاز به عکاسی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم از تصاویر Stock استفاده کنید. این تصاویر معمولاً در سایت‌های مختلفی یافت می‌شوند که یکی از بهترین آن‌ها، سایت Pexels است.

در این سایت هزاران عکس رایگان یافت می‌شود که به راحتی می‌توانید یک از آن‌ها را انتخاب و دانلود کنید.

قابلیت بسیار جالب این سایت، این است که می‌توانید تصاویر خود را بر اساس رنگ جستجو کنید! مثلاً اگر نیاز به تصویری با رنگ آبی دارید، کافی است از طریق بخش فیلترها، فیلتر رنگ را بر روی آبی قرار دهید و از میان صدها تصویر نمایش داده شده یکی را انتخاب و دانلود کنید. همچنین سایت‌ها و شبکه‌‌‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ مثلاً سایت freepik هم می‌تواند در زمینه تصاویر باکیفیت به شما کمک کند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پست هنگام تولید محتوا در اینستاگرام کپشن است. در واقع شما اطلاعاتی که نمی‌توانید در تصاویر به کاربران منتقل کنید، در بخش کپشن می‌توانید بنویسید. در بخش کپشن شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خود را به کاربران بدهید؛ مثلاً فرض کنید که می‌خواهید یکی از خدمات خود را به کاربران معرفی کنید! یک تصویر در اینستاگرام منتشر کنید و محتوای خود را که همان توضیحات خدمات شما است را در بخش کپشن در اختیار کاربران قرار دهید. ۳ نکته مهم برای نوشتن کپشن‌های جذاب وجود دارد که اگر بتوانید آن‌ها را رعایت کنید، نرخ تبدیل شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند! این ۳ نکته عبارتند از:

کمی بالاتر به بررسی داستان گفتن برای کاربران پرداختیم اما مسئله مهم این است که شما بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در بخش کپشن‌ها سعی کنید داستان‌های واقعی برای کاربران تعریف کنید؛ مثلاً می‌توانید تجربیات خود را به شکل داستانی برای کاربران تعریف کنید. حتماً پیش آمده است که بخواهید خاطراتی را برای دوستان خود بگویید؛ دقت کرده‌اید که هنگام خاطره تعریف کردن برای دوستان خود چقدر وارد جزئیات می‌شوید؟ در اینستاگرام هم می‌توانید کپشن‌های خود را به صورت داستانی و به همراه جزئیات بیان کنید تا کاربران ارتباط بهتری با آن برقرار کنند. البته شخصیت کاربران، فرهنگ کسب‌وکار و خدمات خود را هم در هنگام داستان‌پردازی در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین نرخ تبدیل را برای کسب‌وکار خود تجربه کنید. اگر هنوز نمی‌دانید که داستان پردازی چه اهمیتی دارد و چرا باید از آن استفاده کرد، حتماً بخش قبلی را نخوانده‌اید! پیشنهاد می‌کنم کمی بالاتر کامل و بادقت بخوانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

اگر به صفحات خبری سر بزنید، بسیاری از آن‌ها یک خبر را به صورت کاملاً رسمی و معمولاً می‌نویسند و تنها به عنوان و محتوای کلی اهمیت می‌دهند. بسیاری از کاربران هم تنها واکنش خشک و خالی به آن‌ها نشان می‌دهند! اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید که خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌کنید، باید توجه داشته باشید که هدف شما افزایش مشتریان و فروش است. بنابراین باید مشتریان را به چالش بیندازید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بهترین کار برای افزایش فروش ایجاد ارتباط با کاربران است؛ یعنی کاری کنید که کاربران بتوانند با پست‌های شما تعامل برقرار کنند. برای این کار می‌توانید یک تصویر جذاب تولید کنید و در بخش کپشن در مورد آن بنویسید.

به گونه‌ای بنویسید که کاربر حس کند تنها برای او نوشته‌اید و با آن پست تعامل برقرار کند؛ منظور ما از تعامل تنها لایک کردن نیست، بلکه کامنت بگذارد و سوالی را با شما مطرح کنید. همچنین می‌توانید در بخش کپشن یک سوال از آن‌ها بپرسید و پاسخ آن‌ها را در بخش کامنت‌ها دریافت کنید. توجه داشته باشید که صادقانه با کاربران سخن بگویید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید؛ سعی کنید علاقه کاربران خود را از طریق سوال پرسیدن در بخش کپشن بشناسید! همچنین باید سعی کنید که از روی کامنت‌ها متوجه شوید که کاربران کدام پست‌ها را بیشتر دوست داشته‌اند و پس از آن، چنین پست‌هایی تولید کنید تا بتوانید تعامل کاربران صفحه خود را افزایش دهید. تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند دقت به همین نکته‌های ریز است تا بتوانید موفق شوید!

با دکمه‌های عمل اینستاگرام آشنا هستید؟ در اینستاگرام دکمه‌هایی وجود دارند که در صورت کلیک کاربر عملکرد خاصی دارند! در صفحه هر شخص اگر بر روی Message کلیک کنید وارد دایرکت فرد موردنظر می‌شود و می‌توانید برای او پیغامی ارسال کنید. این شبکه اجتماعی برای صفحه تجاری اینستاگرام دکمه‌های دیگری هم در نظر گرفته است که می‌توانید آن‌ها را به کاربران پیشنهاد کنید. مثلاً دکمه تماس در اینستاگرام یکی از دکمه‌های عمل به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید از کاربران بخواهید در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. یک کپشن بدون آن که از کاربران بخواهید کاری را انجام دهند، کامل نیست! یک کپشن خوب، کپشنی است که در آن به کاربران داستان بگویید، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در نهایت که اعتماد آن‌ها را تا حدودی جلب کرده‌اید، بخواهید تا کاری را انجام دهند. البته این کار هم باید ساده باشد تا کاربر به راحتی بتواند انجام دهد! مثلاً از کاربران خود بخواهید تا کامنت بگذارند و نظر یا سوال خود را مطرح کنند. شما هم به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید تا تعامل کاربران ادامه پیدا کند و بتوانید فروش خود را افزایش دهید. در این مورد حتماً لازم نیست از دکمه‌های عمل خود اینستاگرام استفاده کنید، بلکه خیلی راحت می‌توانید از آن‌ها بخواهید. مثلاً یک لینک از سایت خود را در بخش بیو قرار دهید و در کپشن‌ پست‌های خود از کاربران بخواهید تا وارد آن لینک شوند و ایمیل خود را ثبت کنند.

با رعایت این ۳ نکته ساده، به راحتی می‌توانید کپشن‌های جذاب و هدفمند بنویسید و در نهایت فروش محصول یا خدمات کسب‌وکارتان را افزایش دهید.

همان‌طور که می‌دانید تولید محتوا در اینستاگرام برای افزایش تعامل کاربران است و هیچ صفحه‌ای وجود ندارد که بدون محتوا بتواند تعامل خوبی با کاربران برقرار کند! بنابراین شما باید سعی کنید که با تولید کپشن مناسب تعامل کاربران را افزایش دهید؛ هدف اصلی از افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام افزایش فروش و البته افزایش رتبه صفحه در اینستاگرام است! هر چقدر رتبه صفحه شما بهتر باشد، کاربران بیشتری شما را می‌بینند و در بخش هشتگ‌ها بهتر دیده می‌شوید. این موارد به افزایش دنبال‌کنندگان کمک زیادی می‌کنند و در نهایت فروش کسب‌وکارتان را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

این موارد تنها مثال‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید کاربران را به تعامل دعوت کنید. اگر می‌خواهید سوالات تخصصی‌تر بپرسید تا اکثر کاربران را به تعامل دعوت کنید، باید سوالات دیگری بپرسید! مثلاً شاید تگ کردن افراد دیگر توسط کاربران شاید بازدهی خوبی نداشته باشد اما برخی درخواست‌ها وجود دارند که اگر مطرح شوند، تعامل بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌کنند که گاهی اطلاعاتی از کاربران می‌خواهید. سوالات زیر را ببینید:

این سوالات علاوه بر این که کاربر را ترغیب به دیدن پروفای شما برای دیدن لینک بیو می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی از کاربران بگیرید و از آن استفاده کنید. مثلاً می‌توانید ایمیل کاربران را بگیرید و با ایجاد یک کد تخفیف و ارسال ایمیل به آن‌ها، فروش سایت خود را افزایش دهید. داشتن ایمیل یا شماره تماس کاربران ارزش بسیار زیادی دارد و قابل مقایسه با این که فقط فالوور شما هستند، نخواهد بود. در واقع به کمک این سوالات کاربران را ترغیب به بازدید از سایت خود می‌کنید و می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها نمایش دهید.

اگر محصول یا خدمات شما به نحوی است که نمی‌توانید تصاویر مستقیم از آن منتشر کنید، باید بخش کپشن را بسیار کامل بنویسید. مثلاً اگر فروشنده لباس هستید، می‌توانید تصویر همان لباس را به کاربران نمایش دهید اما اگر متخصص تولید محتوا در اینستاگرام هستید، نمی‌توانید به صورت مستقیم تصویر آن را نمایش دهید. می‌توانید از نمونه‌کارها به همراه توضیح کامل خدمات خود استفاده کنید و کاربران را جذب کنید. نکته مهم در هنگام نوشتن کپشن این است که بتوانید کاربران را به چالش بکشید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید! مراحل بعدی فروش محصول یا خدمات نسبت به مرحله اعتمادسازی بسیار آسان‌تر است؛ زیرا اگر کاربری به کسب‌وکارتان اعتماد داشته باشد، خیلی راحت از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کند.

مسابقه‌ها از بهترین محتواهایی هستند که شما می‌توانید روی آن حساب کنید. چرا؟ چون فالوورها عاشق رقابت و جایزه گرفتن هستند. برای این‌که به طور کامل با راه‌اندازی مسابقه در اینستاگرام آشنا شوید، حتما مقاله چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه بیندازیم را بخوانید.

۹- برای محتوای حرفه‌ای، هشتگ گذاری حرفه‌ای داشته باشید

اصلا بدون هشتگ گذاری محتوای شما دیده نمی‌شود. شرط اصلی دیده شدن در اکسپلور و سرچ افراد، داشتن هشتگ مناسب است. شاید فکر کنید نوشتن هشتگ کار راحتی‌ست. ولی شما باید برای هشتگ‌گذاری استراتژی داشته باشید. باید بدانید دقیقا چه هشتگی را به کار ببرید. اگر می‌خواهید در هشتگ گذاری حرفه‌ای شوید، حتما مقاله هشتگ در اینستاگرام را بخوانید.

تولید محتوا در اینستاگرام مهم‌ترین عامل موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ است! حتی در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم کاربران به دنبال محتوای خوب هستند و اگر نتوانید این نیاز کاربران را برطرف کنید، شاید نتوانید محصول یا خدمات خود را به خوبی بفروشید. در این مقاله به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به گونه‌ای که بتوانید برندسازی کنید و محصولات خود را به خوبی بفروشید، پرداختیم.

اکنون شما بگویید! به نظر شما برای تولید محتوا در اینستاگرام چه نکات مهمی را باید رعایت کنیم؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سلام وقت بخیر یه سوال داشتم راجع پیج بیزنس توی پیج بیزنسی بالای پیج یه بازدید پروفایل زده که هر شب ساعت ۱۲ تغییر میکنه ماچجوری میتونیم اون امار بازدید رو افزایش بدیم؟ اون امار به چه عوامل یا عواملهای بستگی داره؟ ممنون میشم کمک کنین

سلام اون عدد تعداد بازدید کاربران از پروفایل صفحه شما در ۷ روز اخیر هست. برای افزایش این عدد باید فالوورها و تعامل صفحه رو افزایش بدید؛ پیشنهاد می‌کنم دو مقاله زیر رو بخونید تا با راه‌کارهای افزایش فالوور اینستاگرام و تعامل آن‌ها آشنا بشید:راه‌کارهای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرامافزایش فالوور اینستاگرام موفق باشید.

vaghean mofid bod faghat chetori robot bkharim ?

سپاس از شما

سلام، خواهش می‌کنم. موفق باشید

خیلی پست مفیدی بود. بینهایت سپاس

سلام خوشحالم که مفید بوده براتون، موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

همین حالا شرکت کنید

تهران فاطمی غربی کوچه خزان پلاک 2

021-41897111

didogram.co@gmail.com

همکاران ما پاسخگو شما خواهند بود

همکاران ما پاسخگو خواهند بود

نیاز به مشاوره دارید؟

ارسال

وبلاگ آکادمی اینفوگرام – برای آموزش‌های رایگان در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ با وبلاگ آکادمی اینفوگرام همراه باشید

چه کسی است که از افزایش فالوور و دیده شدن بیشتر در فضای اینستاگرام استقبال نکند؟ اینستاگرام رفته رفته بین ما محبوبیت بیشتری پیدا کرده و این روزها به بستری مهم برای درآمدزایی بیشتر کسب و کارها و افراد مختلف تبدیل شده است.

بررسی‌ها و مطالب زیادی نشان می‌دهد کیفیت بالای محتوای در کنار تداوم رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام است.

هرچند استاندارد جهانی برای ایده‌ یابی محتوای اینستاگرام وجود ندارد، با این وجود، انواع محتواهای گوناگونی وجود دارد که همواره برای مخاطبان اینستاگرامی جذاب است. در این پست به بررسی مفهوم تولید محتوا و نکات مهم آن می‌پردازیم و در ادامه اید‌ه‌های مناسب  تولید محتوای در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای پیشرفت کار شما و افزایش مخاطب‌ها بسیار مفید باشد. همچنین، تلاش می‌کنیم به شما آموزش بدهیم که چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنید.

به طور کلی به اطلاعات طبقه‌بندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند، محتوا می‌گوییم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست مخاطب است.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد، همواره سعی می‌کنند با تولید محتوای باکیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

اگر این روزها عبارت تولید محتوا در اینستاگرام را زیاد می‌شنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز، «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعه‌ای است.

به این موضوع فکر کنید که هر روز چه مقدار از زمان خود را در اینستاگرام می‌گذرانید؟ چه محتوایی شما را جذب خود می‌کند؟ استراتژی تولید محتوا و فروش کدام کسب و کار را در اینستاگرام می‌پسندید؟

وقتی به عنوان یک کاربر و نه صاحب یک کسب و کار یا برند شخصی به این توجه کنید، متوجه می‌شوید که افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با تولید محتوای خوب می‌توان آن‌ها را تشویق به فالو کردن یک صفحه کرد.

واضح است که هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده می‌شود. در این صورت هنگامی که یک کاربر جدید محتوای پست‌ها، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را می‌بیند، ترغیب به فالو کردن صفحه‌تان می‌شود.

جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزش‌آفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند.

اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته ساختمان همین بستر تبادل ارزش را ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.

تصور کنید قرار است فردا عازم سفری طولانی و طاقت‌فرسا شوید. چه کارهایی انجام می‌دهید؟ احتمالا ابزارهای مورد نیاز خود را آماده می‌کنید، اتفاقات احتمالی را در نظر می‌گیرید و از همه مهم‌تر اینکه نقشه راه خود را برای رسیدن به مقصد مشخص می‌کنید. موفق شدن در اینستاگرام دقیقا مانند سفری طولانی و طاقت‌فرساست.

برای رسیدن به مقصد در این راه پر پیچ خم، چه کسب و کاری داشته باشید و یا بخواهید روی پرسونال برندینگ خودتان کار کنید، نیاز به نقشه‌ای دقیق دارید. اینجاست که اهمیت استراتژی محتوا در اینستاگرام یا همان نقشه راه، مشخص می‌شود. برای تدوین استراتژی محتوای خود نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به چندتای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

برای موفق شدن در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص و سپس مخاطب خود را بشناسید تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید.  تولید محتوا و تعامل بیشتر با مخاطبان آن‌ها را در نهایت به مشتریان همیشگی تبدیل ‌می‌کند.

همچنین باید رقبای خود را بررسی کرده تا ببینید چطور می‌توان با الهام گرفتن از محتواهای دیگران و بدون کپی برداری از آن‌ها،  ایده‌های خود را عملی کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که با شناخت رقبا و فعالیت‌های آنان متوجه می‌شویم که چه فعالیت‌هایی هست که تا به حال انجام نشده و می‌تواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبان باشد.

درباره شخصیت برندتان خوب فکر کنید؟ برند شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه ارزش‌هایی برای شما اهمیت پررنگ‌تری دارند؟ دیگران درباره برند شما چگونه فکر می‌کنند؟ ویژگی‌های رفتاری برند شما چیست؟ بازیگوش و رفیق هستید؟ ماجراجویی را دوست دارید؟ جدی و حرفه‌ای رفتار می‌کنید؟

در تمام شبکه‌های اجتماعی باید هویتی استوار داشته باشید. با لحنی واحد صحبت کنید. احتمالا مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحه‌تان را دنبال نمی‌کند. مثلا نمی‌توانید چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کنید و در پست‌های بعد خیلی شوخ‌طبع و بازیگوش باشید! شخصیتی واحد و استوار را برای خود انتخاب کنید.

اینستاگرام اقیانوس محتوا است. برای آنکه در میان این حجم گسترده از محتوا شانس دیده شدن بیشتری داشته باشید، باید سعی کنید پست‌هایی با قالب شبیه به هم داشته باشید. داشتن هویت یکپارچه در اینستاگرام باعث می‌شود تا چشم مخاطب به سبک پست‌های شما عادت کند و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را می‌بیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید با او صحبت می‌کنید و نه صفحه‌ای دیگر!

در گذشته برای اینکه بتوانید طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای و زیبایی داشته باشید، چاره‌ای جز استخدام کردن یک گرافیست حرفه‌ای یا یادگیری نرم‌افزارهای نسبتا دشواری مثل فتوشاپ وجود نداشت. امروزه اما وب‌سایتی‌های زیادی مانند کنوا به وجود آمدند که حداقل امکان شروع مستقل کار و طراحی پست‌های ساده در ابتدای مسیر را به راحتی آب خوردن ممکن کرده‌اند!

به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصویر جدید را روی صفحه خود منتشر می‌کنند. به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر می‌کنند! وقتی چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر می‌‌کنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما چه چیزی باشد و تا به حال چه پست‌هایی را منتشر کردید، بسیار سخت خواهد شد.

اینجاست که باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفه‌جویی کنید و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگ‌ها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامه‌ریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت می‌رسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پست‌های لحظه‌ آخری می‌شوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا می‌گذارند.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند، آنفالو می‌کنند.

پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و در استراتژی محتوای خود با ریتم مشخص و به اندازه‌ای محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبمان ایجاد کنیم.

حال که اهمیت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بیشتر درک کردیم، نوبت آن رسیده که به بررسی راه‌های مختلف انجام آن بپردازیم.

بعضی از صفحات در یک قالب محتوایی خاص گیر می‌کنند! به مرور زمان سبک محتوای شما تکراری می‌شود و در دنیای رنگارنگ و مملو از تنوع گم می‌شوید. برای موفقیت در فضای اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.

 از ویدیو و عکس، گیف و پست‌های اسلایدی تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه را کنار هم داشته باشید تا برای مخاطب تازه و خلاق باقی بمانید.

هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. ارتباط با مخاطب‌ها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.

اما از طرفی دیگر ارتباط با صفحات هم سو و شبیه به خود را فراموش نکنید. همواره سعی کنید به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساختن ارتباط بیشتر بتوانید هم‎ افزایی بیشتر داشته باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکاران و مخاطبان.

هزنکه با تولید محتوای مستمر و باکیفیت به مرور زمان در اینستاگرام دیده می‌شوید و به اهداف خود می‌رسید، اما همکاری با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است که به شما کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد برسید.

امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه بسیار سریع‌تر برای صفحات خود مخاطب جذب می‌کنند. شما هم می‌توانید با افرادی که دنبال کننده‌های بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریع‌تر رشد کنید.

انتشار محتوا در اینستاگرام شبیه بازی‌سازی در فوتبال است! توپ از دروازه‌بان پاسکاری می‌شود و تا دم دروازه حریف، که همان «هدف» ما است، پیش می‌رود، اما اگر ضربه آخر را مهاجم درست شوت نکند، تمام زحمات هدر می‌رود! انتشار محتوا در زمان درست، دقیقا مثل شوتی است که مهاجم یک تیم فوتبال به سمت دروازه هدف می‌گیرد. اگر درست انجام نشود، زحمات شما آنطور که باید نتیجه نخواهند داد.

حتما از بخش insight یا همان آمار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا استفاده کنید. علاوه بر آن مخاطب هدف خود را هم در نظر بگیرید. مثلا اگر بیشتر دنبال‌کننده‌های شما را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند احتمالا انتشار پست در صبح برای صفحه شما بهتر است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال می‌کنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت آن‌ها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید.

استفاده درست از هشتگ‌ها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پست‌های شما است. با راه‌اندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان و یا تحلیل پست‌های موفق صفحه‌های رقیب یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

البته این را هم در نظر بگیرید که نباید در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی کنید. سعی کنید رویه طبیعی اما موثری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که مخاطب‌های شما علاوه بر خود پست، به کپشن هم نگاه می‌کنند. پس باید به کپشن هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. سعی کنید در کپشن شرح بدهید که پست شما درباره چه موضوعی است. قرار دادن یک کال تو اکشن مناسب (نوشتن نظر/پرسیدن سوال/مراجعه به لینک در بایو) هم گزینه مناسبی است. از هشتگ های مرتبط هم غافل نشوید.

پس از روشن‌ کردن چراغ راه کلی که قرار است در ایسنتاگرام در پیش بگیرید، احتمالا باید به فکر ساختن یک تقویم محتوایی باشید. برای ساختن یک برنامه محتوایی هم نیاز به ایده‌هایی برای تولید محتوا دارید. در ادامه سعی کردیم ایده‌های مختلفی را برای تولید محتوا در اینستاگرام گردآوری کنیم:

کدهای تخفیف و حراج‌های استثنایی از جمله محتواهایی هستند که به مخاطبان شما حس خاص بودن را القا می‌کنند؛ چرا که زودتر از سایرین از تخفیف‌ها و فرصت‌های خرید ویژه مطلع می‌شوند. می‌توانید برای تاثیر بیشتر، کد تخفیف مخصوص فالوورهای اینستاگرامی تعریف کنید. تعریف کردن گزینه‌هایی مانند «ارسال رایگان برای فالوورهای اینستاگرام»، «محصول ایکس به عنوان اشانتیون برای شما» و … می‌توانند افراد را بیشتر به خرید کردن از شما ترغیب کنند.

در هر زمینه کاری، افراد مشهوری وجود دارند که می‌توانید از نقل قول‌های آن‌ها به عنوان ایده تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. این نوع محتوا اغلب برای مخاطبان جالب است و علاوه بر آن نشان می‌دهد که فعالیت برند شما در راستای ارزش‌هایی است که افراد سرشناس آن موضوع تعریف کرده‌اند.

محتواهی آموزشی بسازید و منتشر کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده لوازم آشپزخانه‌ای مانند غذاساز هستید، چند دستور تهیه برای انواع اسموتی را که می‌توان با غذاساز تهیه کرد، منتشر کنید. اگر در رابطه با گردشگری کار می‌کنید، منتشر کردن محتوای آموزشی در رابطه با دسترسی به نقاط توریستی یک شهر خاص می‌تواند ایده جالبی باشد. این ایده تولید محتوا در اینستاگرام زمانی به نهایت جذابیت خود می‌رسد که آن را به صورت محتوای ویدیویی در بیاورید. بدین ترتیب هم ایده محتوا و هم روش اجرای آن به نهایت جذابیت خود می‌رسد.

چگونه محتوای جذاب بسازیم

خوب است که مخاطبان شما هر از گاهی به جز محتواهای گرافیکی و از پیش آماده، چهره‌ انسانی برند شما را نیز ببینند. بدیهی است که برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز به یک تقویم محتوایی دارید. با این حال بد نیست که گاهی نیز در لحظه عمل کنید و نشان بدهید کارکنان شما در چه وضعیتی هستند. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان حس همدلی بیشتری با شما داشته باشند. همچنین، آنچه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد اغلب برای رفع حس کنجکاوی افراد جذاب است. به عنوان مثالی خوب از این روز‌ها، می‌توانید تصویری از یک جلسه اسکایپی یا فعالیت کردن کارکنان با ماسک و دستکش را منتشر کنید.

انتشار مصاحبه یک ایده تولید محتوا در اینستاگرام است که می‌تواند به خوبی توجه مخاطبان را جلب کند. این مصاحبه را می‌توانید با مدیرعامل برند یا همکارانی از برندهای همکار و حتی رقیبتان تولید کنید. برای انتشار مصاحبه در اینستاگرام، چند روش وجود دارد:

لایو: می‌توانید مصاحبه را در قالب لایو انجام بدهید. این کار به مخاطبان امکان می‌دهد تا سوال‌های خودشان را از مصاحبه‌شونده بپرسند. خبر لایو را از ۲۴ ساعت قبل در صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید.

استوری: می‌توانید ویدیوی لایو را به صورت چند استوری پشت سر هم منتشر کنید.

IGTV: برای این که از تمام قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کرده باشید، IGTV نیز گزینه مناسبی برای انتشار مصاحبه است.

راهنمای ساخت یک صفحه شرکتی در لینکدین و فعالیت موثر در آن

از سیر تا پیاز ساخت فروشگاه اینستاگرام با ایجاد تگ خرید…

برای یافتن ایده تولید محتوا در اینستاگرام ، حواستان به انواع ترندهای روز دنیا نیز باشد. یکی از انواع ترند، انواع چالش‌هایی است که در دنیا باب می‌شود تا اتفاق‌هایی که دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک مثال بارز از ترندهای این روزها، شیوع بیماری کرونا و تشویق کردن مردم به شستن دست‌ها و استفاده از ماسک است. می‌توانید برای همراه شدن با این ترند، محتواهای متناسب تولید کنید.

خوب است که در برنامه محتوای اینستاگرامی، بخشی را به سرگرمی مخاطبان اختصاص بدهید. معرفی فیلم و کتاب می‌تواند یک گزینه مناسب در این زمینه باشد. بهتر است کتاب‌ها و فیلم‌هایی را معرفی کنید که مرتبط با زمینه کاری برندتان باشد. مثلا اگر در زمینه هوش مصنوعی و برنامه نویسی کار می‌کنید، می‌توانید فیلم AI را معرفی کنید. معرفی مستندها و کتاب‌های خودآموز نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر محصول/خدمت جدیدی در راه دارید، می‌توانید درباره آن محتوا منتشر کنید. هیجان قضیه زمانی به اوج می رسد که محصولتان را به صورت کامل لو ندهید. مثلا یک تصویر مات‌شده یا نیمه کامل از آن منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید حدس بزنند محصول جدید شما چیست. این ایده تولید محتوا در اینستاگرام نه‌تنها هیجان‌انگیز است که میزان تعامل مخاطبان را افزایش می‌دهد.

محصولات شما چگونه به مرحله مصرف می‌رسند؟ لباس‌ها چگونه دوخته می‌شوند، خوراکی‌ها چطور آماده می‌شوند، و غیره. می‌توانید ویدیوهایی از مراحل تهیه محصولاتتان تهیه کنید. اگر امکانش را دارید، ساخت تایم لپس یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای این کار است.

سوال کردن و منتظر سوال بودن یک ایده تولید محتوا برای اینستاگرام است که می‌تواند تعامل زیادی بیش ما و مخاطبین ایجاد کند. می‌توانید در یک پست یا استوری از مخاطب‌ها سوالی بپرسید و بخواهید به آن پاسخ بدهند. یا برعکس از قابلیت question استوری اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبان سوال‌هایشان درباره برند و محصولات شما را بپرسند.

اینستاگرام علاوه بر این که یک شبکه اجتماعی برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتواهای تازه است، می‌تواند برای انتشار دوباره بعضی محتواها نیز به شما کمک کند. انتشار محتواهای وبسایت یا اطلاع‌رسانی درباره پست‌ّهای جدید وبسایت، تعامل مخاطب با شما را هم در محیط اینستاگرام و هم در بحث سایت و سئو بالا می‌برد.

یک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام که اعتماد مخاطب را به برند شما جلب می‌کند، تجربه مشتری‌های قبلی با برند شما است. در صورتی که مشتری از شما راضی باشد و رضایت خود را اعلام کرده باشد، می‌توانید این رضایت را در اینستاگرام منتشر کنید. برای انتشار تستیمونیال فقط به بخش رضایت از محصول اکتفا نکنید. تبدیل مشتریان ناراضی به راضی و انتشار تستیمونیال آن‌ها نیز روش مناسبی است. با این کار به مخاطب‌ها نشان می‌دهید رضایت و حل مشکلات آن‌ها اولویت شماست.

برگزاری مسابقه همیشه جالب است. مسابقه، حس رقابت مخاطبان را تحریک می‌کند و در نهایت به یک تعامل شاد و مناسب در اینستاگرام می‌انجامد. مسابقه را می‌توانید به سادگی با یک مسابقه گذاشتن کامنت، یا کمی سخت‌تر با پرسیدن یک چیستان، برگزار کنید. البته از یاد نبرید که جایزه‌ای برای مسابقه تعریف کنید و در رساندن آن به دست برنده، خوش قول باشید!

سعی کنید یک هشتگ منحصر به فرد برای صفحه خود بسازید و مثلا در یک روز مشخص از هفته محتوایی متناسب با آن هشتگ در صفحه خود منتشر کنید. این کار احتمالا به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

مثلا می‌توانید در یک روز خاص تصاویری از لبخندهای کارکنان مجموعه هنگام کار منتشر کنید و مخاطبان خود را دعوت به لبخند زدن کنید.

کسب و کار شما را ربات‌ها اداره نمی‌کنند. برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با مخاطبانتان خوب است که ارتباط انسانی بیشتری بین شما و آن‌ها برقرار باشید. کسب و کار یا فرد بی‌نقص وجود خارجی ندارد. بنابراین لازم نیست خجالت بکشید.

اشتباهات خود را همراه یک داستان جذاب به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بهترین قصه‌گو برنده است!

تصاویر قبل و بعد تاثیر واقعی وجود شما یا کسب و کارتان را به مخاطب‌ها نشان می‌دهد! با این تصاویر است که دیگران متوجه می‌شود شما دقیقا چه ارزشی را در حین انجام یک کار اضافه می‌کنید.

مثلا اگر چند نفر جدید را استخدام کردید، می‎‌توانید تصاویر بزرگ شدن تیمتان را کنار هم بچینید، از فرآیند تولید محصول خود عکس بگیرید و یا اگر روی برند شخصی خودتان کار می‌کنید، قبل و بعد از خلق یک اثر را به نمایش بگذارید.

‌تولید محتوای جدید نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است. همیشه شاید امکان ساخت محتوای جدید وجود نداشته باشد. سعی کنید گاهی اوقات از محتوای اختصاصی دیگر شبکه‌های اجتماعیتان نیز استفاده کنید.

مثلا اگر هفته گذشته محتوای موفقی در توییتر داشتید، آن را در اینستاگرام خود بازنشر دهید. یا اگر ویدویی برای کانال آپارات یا یوتیوب خود ساختید، قسمتی از آن را به عنوان یک پست اینستاگرامی استفاده کنید.

اگر به اندازه کافی مورد توجه مخاطبان خود باشید، احتمالا آن‌ها نیز درباره شما محتواهای مختلفی را تولید می‌کنند. چه محتوایی بهتر از بازنشر صحبت‌های آن‌ها؟ با انجام این کار هم ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبانتان برقرار می‌کنید و هم باکمترین هزینه ممکن، یک محتوا از دل مخاطبان خود به دست آوردید.

نوستالوژی همیشه طعم شیرینی برای ما داشته است. سعی کنید گاهی اوقات با محتوای خود مخاطبان را به یک سفر با مقصد گذشته مهمان کنید و از این طریق پیوند احساسی عمیق‌تری میان خود و آن‌ها خلق کنید.

برندی که از ادبیات مخاطبان خود فاصله داشته باشد و شخصیت صمیمی خود را نسازد، در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است به موفقیت برسد. مخصوصا در دنیای شبکه‌های اجتماعی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک محتوا، سرگرم کردن مخاطبان است.

بنابراین بد نیست گاهی با مسائل مختلف شوخی کنید و کمی از جدی بودن فاصله بگیرید.

محیط‌زیست، دغدغه‌های اجتماعی، حقوق حیوانات و تمام مسائلی که در حیطه مسئولیت اجتماعی افراد و برندها قرار دارند بسیار مهم هستند.

سعی کنید در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود با تولید محتوای مناسب نشان دهید شما هم نسبت به چنین مسائلی حساس هستید.

مناسبت‌های مختلف در تقویم فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و مخاطبانتان را بیشتر درگیر کنید.

کافی است تا نگاهی به تقویم و مناسبت‌های ملی و جهانی داشته باشید تا کلی ایده بگیرید!

اعداد و ارقام همیشه برای مخاطبان جذاب هستند. درباره مسائل مختلف مربوط به کار خود آمارهای مختلفی را گردآوری کرده و از این طریق محتوای جدید تولید کنید.

برای برنامه‌ریزی محتواها در اینستاگرام، پیش از هرچیز احتیاج به تقویم محتوایی دارید. در همین مقاله مختصری درباره تقویم محتوا صحبت کرده‌ایم و به همین دلیل در ادامه فقط به برنامه‌ریزی برای اینستاگرام می‌پردازیم.

ابتدا باید ببینید که از کدام انواع و ایده‌های محتوا می‌خواهید استفاده کنید. مسلما تمام ۲۳ ایده‌ای که در این مقاله گفته شده به کار شما نمی‌آید. تعدادی از آن‌ها را متناسب با کسب‌وکارتان انتخاب کنید. مثلا آکادمی اینفوگرام محتواهای ویدیویی، اینفوگرافیک، مصاحبه، پرسش و پاسخ و مسابقه را انتخاب کرده است.

بعد از تعیین نوع محتوا، مشخص کنید که هر محتوا در چه روزی باید منتشر شود. اینفوگرافیک زیر یک مدل برنامه‌ریزی ماهیانه برای ایده‌های تولید محتوا را نشان می‌دهد.

برای انواع محتواهایتان قالب گرافیکی مشخصی داشته باشید. تعیین این قالب به سلیقه شما برمی‌گردد اما خوب است که از نظم خاصی پیروی کنید. مثلا اگر برنامه هفتگی دارید، برای هر روز هفته یک قالب خاص داشته باشید. یا اگر تم شطرنجی را برای صفحه اینستاگرامتان انتخاب کرده‌اید، دقت کنید محتواها را طوری بچینید که این تم را بهم نزند.

به یاد داشته باشید که موفقیت در الگوریتم اینستاگرام همیشه الگوی یکسانی ندارد. برای موفقیت بودن لازم نیست تمام ایده‌های معرفی شده را به کار بگیرید. بلکه باید ببینید کدام ایده‌ها به کسب‌وکار شما نزدیک‌تر هستند و کدام را بهتر می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

یکی از بسترهای عالی و قوی برای بازاریابی محتوا اینستاگرام است. پس سعی کنید روزانه در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و با پست‌های جذاب و هیجان انگیز مخاطبان را با خود همراه کنید. داستان سرایی در محتوا را در ایده‌های خود بگنجانید زیرا عکس، متن، فیلم و استوری همگی نوعی محتوا هستند.

 

 

هر پیجی که محتوای مفید، تخصصی و مورد نیاز گروهی از کاربران تولید کند موفق خواهد شد. با این حال صفحات طنز و سرگرمی، موفقیت ، سبک زندگی و فروشگاه‌های اینترنتی از محبوبترین صفحات در اینستاگرام هستند. پس اگر ایده‌ای ندارید می‌توانید از این موضوعات استفاده کنید.

 

ابتدا هدف خود را مشخص کنید. سپس سعی کنید کاربران خود را بشناسید و با یک برنامه ریزی دقیق کار خود را شروع کنید. یک تقویم محتوای منعطف ماهانه و هفتگی برای این کار بسیار مناسب است تا بتوانید در صورت لزوم نوع محتوای خود را تغییر دهید.

 

محتوای آموزشی، نقل قول‌ها، مصاحبه‌ها، معرفی فیلم کتاب، ترندها، مسابقات، تخفیفات و … از محتواهای پربازدید در اینستاگرام هستند. به کمک تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید.

 

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بستگی به تعداد پست در روز و نوع محتوا متفاوت است. برای مثال ساخت پست‌های ویدئویی، اینفوگرافیک و … نسبت به عکس ساده، بسیار سختتر بوده و هزینه بالاتری نیز دارد.

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی انتشار محتواهای تصویری در اینستاگرام (عکس و ویدیو) که متناسب با برند شما باشند. از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویرمحور است، بیشتر بار تولید محتوای آن هم روی تولید محتوایی از جمله ویدیو، موشن گرافیک، انیمیشن، اینفوگرافیک و عکس قرار دارد. هرچند تولید محتوای متنی برای نوشتن کپشن هم از جمله محتواهایی است که باید در اینستاگرام از آن استفاده کنید.

برای تولید محتوا در اینستاگرام علاوه بر محتوای متنی، نیاز زیادی به محتواهای بصری دارید. در نتیجه باید کمی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را یاد بگیرید یا از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌‌های مخصوص تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده کنید.

برای تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. ساده‌ترین برنامه، پاورپوینت است که البته کیفیت چندان بالایی به شما تحویل نمی‌دهد اما برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام ابزار مناسبی است. فتوشاپ، ایلاستریتور و افترافکت از دیگر برنامه‌هایی هستند که می‌توانید به صورت حرفه‌ای‌تر از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت هم می‌توانید از برنامه‌های آنلاین مانند Canva استفاده کنید که رایگان هستند و قالب‌های حرفه‌ای و زیبای اینستاگرام را در اختیار شما می‌گذارند.

آموزش کامل پاورپوینت در گوشی – چطور روی گوشی پاورپوینت نصب و با آن کار کنیم؟

آموزش ساخت اسلاید حرفه ای در پاورپوینت ۲۰۱۹

۱۰ استراتژی قدرتمند ورود به بازار برای استارتاپ ها

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال اینستاگرام

مرسی واقعا توضیحات جامعی داده اید.

مطاااالب عااالی بود چکیده و قابل فهم.
فقط یک مورد را متوجه نشدم. تقویم محتوایی رو درک نکردم.

ممنون از لطفتون. تقویم محتوا یا تقویم ویراستاری در واقع یک برنامه زمانیه که شما برای فرایند انتشار تمام محتواهاتون برنامه‌ریزی می‌کنید. نویسنده، طراح، تاریخ انتشار و تاریخ بازنشرش رو مشخص می‌کنید و بهتون کمک می‌کنه به صورت منظم محتوا منتشر کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌تونید پست «تقویم محتوایی» رو ببینید.

منم به تازگی یه پیج راه اندازی کردم و این ایده ها خیلی به دردم خورد. ممنون 🙂
ولی میخواستم ببینم چقدر طول میکشه تا تولید محتوا باعث افزایش فروشم بشه؟

ببینید بازاریابی محتوایی یه پروسه زمانبره و شما نباید انتظار داشته باشید که در چند ماه اول مشتری‌هاتون یکهو زیاد بشن. ولی توی یک بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه تاثیرش رو می‌بینید و از همه مهم‌تر اینه که با وجود زمانبر بودن هزینه‌ش خیلی کمتر از روش‌هایی مثل تبلیغات دادن به اینفلوئنسره.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

جدیدترین‌ها


فروش چیست؟ آموزش صفر تا صد فروش

راهنمای ساخت یک صفحه شرکتی در لینکدین و فعالیت موثر در آن

از سیر تا پیاز ساخت فروشگاه اینستاگرام با ایجاد تگ خرید…

چطور در لینکدین پست منتشر کنیم؟ آموزش کامل انتشار پست در…

روش‌ها و نکات مهم تولید محتوا در لینکدین را بشناسید

این مقالات را حتما بخوانید!

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۰ : الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟


آموزش بازاریابی درونگرا به زبان ساده

تقویم محتوا چیست؟ معرفی ۴ ابزار برای ساخت تقویم محتوایی

اینفوگرافیک چیست؟ با انواع اینفوگرافی ها آشنا شوید

نرم افزار پرزی چیست ؟ آشنایی با امکانات و قابلیت های Prezi…


پرسونا چیست ؟ آموزش کامل تدوین پرسونا مشتری


اهمیت روانشناسی رنگ در تبلیغات و برندینگ

بازاریابی محتوایی چیست ؟ راهنمای جامع بازاریابی محتوایی

تعریف داستان سرایی در محتوا و بررسی اهمیت آن در بازاریابی…

استراتژی محتوا چیست؟ آموزش استراتژی محتوا از پایه

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه محتوای جذاب بسازیم
چگونه محتوای جذاب بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *