چگونه موهای جذاب داشته باشیم

 
helpkade
چگونه موهای جذاب داشته باشیم
چگونه موهای جذاب داشته باشیم


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم‎

 

چگونه موهای جذاب داشته باشیم

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و …. نمی تواند کمکی به شما بکند. در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنیدهمه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنیدلازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنیدابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

پوست سرتان را ماساژ دهیداگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارندوقتی می خواهید موی مرطوب  را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

 

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید

 

موهای تان را با حوله خشک نکنیدبه جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنیدبا کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

 

با ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنیدمواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنیداتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنیدبر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

منبع: تبیان

 

رازهای زیبایی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


خرید مستقیم فرش از کارخانه


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

 

 

چگونه موهای جذاب داشته باشیم

چنانچه مو بمیرد، ما مجبور خواهیم شد که زمان، پول و انرژی زیادی صرف آن کنیم. مو از چند نظر قابل اهمیت است. جدا از این که رنگ و مدل مو تاثیر زیادی در چهره دارد و از دیدن آن لذت می بریم، وجود مو به دلیل بیولوژیکی نیز قابل توجه است، زیرا مو سر را گرم نگه می دارد و بدین ترتیب دمای بدن را تنظیم می کند.

 

مو بیرونی ترین لایه پوست بوده و مانند ناخن یک پوشش روپوستی است که عمدتا از پروتئین تشکیل شده است.

 

یک سلول مو در حدود سه تا چهار سال زنده است، تا زمانی که به نهایت رشد خود می رسد و می میرد. اکثر مواقع به جای تار موی مرده، تار دیگری جایگزین می شود.

 

روزانه از میان 80 تا 120 هزار تار مو در سر هر فرد، 50 تا 200 تار مو می ریزد. بنابراین وجود دسته ای موی ریخته شده بعد از هر حمام، امری طبیعی است. اما هنگامی که ریزش مو از این مقدار طبیعی بیشتر شود باید به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است دچار بیماری های پوست سر و در موارد بسیار نادر دچار کمبود مواد غذایی باشید.

 

 

برای داشتن موهای براق این گونه عمل کنید:

 

برای داشتن موهایی براق از آواکادو استفاده کنید. این گیاه حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب مورد نیاز مو است. برای این کار هسته یک عدد گیاه آواکادو را گرفته، آن را با یک عدد تخم مرغ له کنید و هنگامی که مو خیس و مرطوب است به آن آغشته کنید. حدود 20 دقیقه صبر کرده، سپس موها را چندین بار بشویید. توصیه می شود این کار را هفته ای یک بار برای موهای آسیب دیده و ماهی یک بار برای موهای سالم تکرار کنید.

 

چنانچه چند قطره از رایحه مورد علاقه تان را با ژل موی خود قبل از مصرف مخلوط کنید، موهایتان در عین زیبایی بسیار خوشبو نیز خواهد شد.

 

شما می توانید شامپوی معمولی خود را تنها با اضافه کردن چند قطره روغن مورد نیاز مو، به یک شامپوی گیاهی تبدیل کنید:

 

– قوطی شامپو را تا نصف پُر از آب کرده و 240 سی سی از شامپو را در آن رقیق کنید. سپس حدود 20 قطره روغن استوخودوس به آن اضافه نمایید.

 

برای متعادل نگه داشتن PH پوست سر و هم چنین داشتن هایلایت طبیعی رنگ قرمز می توانید از سرکه سیب ، به علاوه دو برابر مقدار آن آب داغ استفاده کنید. البته ممکن است تا حدی بوی نامطبوع داشته باشد، اما بسیار موثر است: این محلول را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. مدتی صبر کنید تا مو کمی خشک شود. سپس طبق معمول، موهای خود را بشویید.

 

کوتاه کردن مو

 

چنان چه در آستانه طاسی قرار دارید، موهای خود را کوتاه کنید. یکی از اشتباهاتی که چنین افرادی مرتکب می شوند، شانه زدن بیش از حد مو است. در صورتی که اگر مو کوتاه شود، شیک تر و جذاب تر به نظر می رسد و در این صورت خود فرد نیز قادر است به راحتی مو را به مدل دلخواهش درآورد.

 

موها را با روغن های گیاهی نظیر زیتون و روغن بادام شیرین، که همگی اکسیرهای عالی برای مو هستند و در عین حال قابل دستیابی نیز می باشند، چرب کنید. چنان چه موهای سنگین دارید، از روغن نارگیل استفاده نمایید. بهتر است ابتدا موها را کمی مرطوب کنید. سپس آن ها را با مقداری از این روغن های گیاهی آغشته نمایید.

 

به مدت 30 دقیقه کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و روی آن را با حوله گرم بپوشانید و سپس موها را با شامپو بشویید. بدین وسیله می توانید آسیب دیدگی را کاهش دهید.

 

یک مِش زیبای خانگی

 

عسل و زاج سفید(ترکیب آلومینیومی موجود در داروخانه) را با هم ترکیب کرده تا خمیر غلیظی به دست آید.چگونه موهای جذاب داشته باشیم

 

سپس با نوک انگشت آن را به موها بمالید و به مدت 45 دقیقه در آفتاب بنشینید در نهایت موهایتان را با شامپو بشویید. در این صورت شما هایلایت سه رنگه ای روشن تر از رنگ طبیعی موی خود خواهید داشت.

 

بعد از حمام بهتر است مدتی صبر کنید. سپس موهایتان را به مدل دلخواه درست کنید، چرا که در این فاصله مو تقریبا خشک می شود. توجه داشته باشید موی خیس بسیار آسیب پذیرتر است.

 

فاصله زمانی مناسب برای تجدید رنگ مو، برای موهای یک رنگ، حداقل 4 هفته و برای موهای هایلایت و لولایت 8 هفته است.

 

برای داشتن موهای نرم و صاف، در مدت کوتاه، چنین عمل کنید:

 

چند قطره روغن زیتون را در کف دست خود ریخته و به نوک موهایتان بکشید. این روش برای موهای سخت و شکننده نیز بسیار مناسب است. همچنین می توان برای این کار از چند قطره لوسیون دست نیز استفاده کرد. خواهید دید به چه راحتی قادرید موها را به مدل دلخواه در آورید.

 

با استفاده از سایه چشم طلایی رنگ می توانید ظرف مدت کوتاهی موها را هایلات کنید. کافی است از یک ابر یا اسفنج آرایشی برای این کار استفاده کنید.

 

شب ها به خصوص وقتی هوا سرد است، در اتاقتان از دستگاه بُخور استفاده نمایید. با این کار از خشک شدن موهایتان جلوگیری کرده اید، زیرا گرم کننده ها باعث خشک شدن هوا و در نتیجه خشکی مو می شوند.

 

برای داشتن موهایی سالم و با نشاط، هر چند وقت یک بار فقط ریشه ها را با شامپو شسته و به نوک مو نرم کننده بزنید و سپس بشویید.

 

بعضی از مردم به اشتباه فکر می کنند که باید مو را با سشوار خشک کنند. این کار درست نیست. فقط کافی است رطوبت مو را تا حدود 90 درصد بگیرید. بعد دست نگه دارید. بدین ترتیب جلوی آسیب دیدگی آن را گرفته، باعث می شوید مو پف کند و مدل مو خود را نشان دهد. البته اگر موی سالم داشته باشید که خوب اصلاح شده باشد.

 

اگر عادت دارید موی خود را دم اسبی ببندید، بهتر است چندین ساعت در روز آن را باز بگذارید تا مو استراحت کند. هم چنین بهتر است موهایتان را به هنگام بستن خیلی به عقب نکشید و هیچ گاه با موی بسته نخوابید.

 

برای داشتن یک مدل موی زیبا از آرایشگر خود بخواهید به جای آن که زیر آن را صاف و یک دست بزند، آن را پله پله کوتاه کند. در این صورت مو پُرپشت تر به نظر می رسد.

رازهای زیبایی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


اسلایس براونی آلبالو


طراحی و بازسازی فضای داخلی


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


انواع جراحی زیبایی سینه


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

1.انتخاب یك شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است .
شامپو مسئول پاك كردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاك و چربی است كه بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نكرده است.

هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود . اگر هم عجله به خشك شدن سریع مو داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید.

2 . همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب كنید
شخصی كه موی چرب دارد نباید از شامپویی كه مختص موهای خشك است استفاده كند .

3 . به نحوه شستن موها دقت كنید
به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید.چگونه موهای جذاب داشته باشیم

4 . برای نرمی مو از نرم كننده استفاده كنید.
اگرچه بسیاری از تولیدكنندگان ادعا می كنند كه شامپوهایشان حاوی نرم كننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یك نرم كننده جانبی نیز بهره ببرد.

5 . پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یك حوله خشك كنید
توجه داشته باشید كه هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم در خشك کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید.

6 . از شانه كردن موی خیس، جداً بپرهیزید
بگذارید موهایتان كمی خشك شوند سپس با شانه ای كه دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه كنید.

7 . از برس هایی استفاده كنید كه نرم و انعطاف پذیر باشد.
انتخاب یك شامپوی مناسب مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

8 . از رنگ مو كمتر استفاده كنید
در صورت استفاده ، مو را مرتب تقویت كنید.

9 . از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز كنید
این كار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شكننده كند

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
زیبایی و پوست و مو

۲۱ دیدگاه
24,202 بازدید

موهای سالم و زیبا آرزوی افراد زیادی است و مطمئنا شما هم به سلامت ، طراوت و شادابی موهای خود علاقمندید.

معمولا این علاقمندی در اکثر افراد بویژه خانم ها وجود دارد اما بهرهمندی از موهای سالم و زیبا به چیزی بیش از علاقه نیازمند است و در واقع مستلزم توجه کافی و مراقبت شایسته از آن است.

یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و مو راههای طبیعی هستند که در آنها استفاده از مواد شیمیایی به حداقل رسیده و به این ترتیب از اثرات جانبی آنها نیز اجتناب می شود.چگونه موهای جذاب داشته باشیم

توصیه های زیر به شما کمک می کند بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه زیاد به سلامت موهای خود کمک کنید:

۱- هنگام خواب به موهایتان روغن زیتون یا روغن خردل بمالید و صبح روز بعد آنها را شستشو دهید.

۲- روغن خردل را بجوشانید و با آن به طور مرتب موها را ماساژ دهید.

۳- برای حفظ سلامت مو و پوست و داشتن موهای سالم و زیبا همیشه رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید. نوشیدن مقادیر کافی آب در روز و خوردن میوه و سبزی تازه بهترین راه داشتن موهای سالم و زیبا است.

۴- استفاده از عصاره شنبلیله نیز ۲ تا ۳ بار در هفته برای حفظ طراوت موها توصیه شده است.

۵- حتی اگر مایلید موهایتان بلند شود ۵-۴ هفته یک بار کمی آنها را کوتاه کنید.

۶- مالیدن مخلوط روغن نارگیل با آب لیمو روی موها در روز هم برای سلامت آن مفید است.

۷- موها را با کش های پلاستیکی قدیمی نبندید.
این کش ها موجب شکستن تار مو می شوند. به جای آن از یک نوار قابل ارتجاع با پوشش پارچه ای استفاده کنید.

۸- موی خیس را به سختی شانه نزنید زیرا استحکام آن یک سوم قدرت موی خشک است و احتمال شکسته شدن آن وجود دارد ابتدا با حوله موی خیس را خشک کنید آنگاه بااستفاده از یک شانه به آرامی گره های مو راباز کنید.

۹- شستشوی مو با آب لیمو طراوت و درخشندگی را به آن بر می گرداند.

۱۰- اگر به شوره سر دچار هستید یکی از قدیمی ترین روش ها استفاده از مخلوط سرکه و آب است به این صورت که طی شب پوست سر را به آن آغشته کرده صبح روز بعد نیز آن را با آب و سرکه شستشو دهید. پس از چند هفته نتیجه را خواهید دید.

۱۱- روش مناسب دیگر برای خلاص شدن از شوره سر این است که موها را با عصاره آبی بذر شنبلیله آغشته کرده پوست سر را با این عصاره ماساژ داده چند دقیقه بگذارید بماند و سپس شستشو دهید.

۱۲- همچنین مالیدن روغن زیتون و بادام بر پوست سر برای رهایی از شوره سر توصیه شده است.

۱۳- یکی دیگر از دستورالعمل های توصیه شده برای درخشندگی مو ها این است که موز را با عسل مخلوط کرده به مدت ۴۰ -۳۰ دقیقه اجازه دهید روی سر بماند و بعد شستشو دهید.

۱۴- گفته شده برای جلوگیری از سفید شدن مو نیز راههایی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از مخلوط یک گیاه علفی به نام (Bhringraj (Eclipta elba ، Amala ، مرجان ، آهن و دانه کنجد سیاه است که در کاهش روند سفید شدن مو موثر شناخته شده است.

۱۵- روش مناسب دیگر برای داشتن موهای سالم مالیدن عصاره برگهای گشنیز سبز بر روی پوست سر است.

به هرحال توصیه اصلی و مهم رعایت رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی مناسب است که بر سلامت همه اعضای بدن و از جمله موها تاثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید انعکاس آنچه در بد ن اتفاق می افتد بر روی پوست و مو نمایان می شود.

رژیم غذایی ناسالم و ناقص از نظر عناصر مهم برای سلامت ، بیماری ها و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بر کیفیت موی سر اثر دارد و مشکلاتی مانند شوره ، نازک شدن موها ، ریزش مو و سفید شدن زودرس به موها آسیب می رسانند

 

برچسبفروشگاه محصول خوب

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

خیلی خوب بود

خوب بود ممنون

عالی ممنون ادنان جان:-*

بدکی نبود مرسی

خوب

عالیییییییییی بود مرسی۹

اصلا خوب نبود

خیلی خیلی خوب بود

kheyli mofid bud mamnunam……..

مرسی از اطلاعاتتون استفاده کردم

چگونه موهای جذاب داشته باشیم

مرسی

عالی بود

ممنونم خیلی زحمت کشیدید دستتون درد نکنه.* ۵۰%درصد زیبایی خصوصا برای خانومها به موهاشون بستگی داره هرچی اطلاعات بیشتر بهتر *TNX*

عالییییییییی بود خیلی از زحمتاتون ممنون

عالی بود مرسی ولی میشه یه کم درمورد اینکه به رشد مو های خود افزایش بدیم مطالب بیشتری ارائه بدید

خیلی به درد نخور بود.میخوام موهام صافو براق و زیبا بشه.ولی هیچ کدوم از مطالب شما به دردم نخورد.خیلی مزخرف هستید.دیگه نمیام وبلاگتون.حالم به هم خورد.

سلام.توروخدا کمکم کنید موهام داره میریزه-از قسمت شقیقه ها به بالا.آخه من هنوز بیست سالمه.خواهشا یه راه درمان طبیعی بگید بهم.مرسی

منم همینجور????

hi. khili mofid bod ba tashakor

خیلی خوب بود

عالی بیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

زیباترین موها را وقتی خواهید داشت که بهترین مراقبت‌ها را انجام دهید، اما آیا می‌دانید که چگونه باید از موها مراقبت کرد تا استایل زیباتری برایتان ایجاد کنند؟

از شستشو و شانه زدن صحیح موها تا تغذیه کردن آن‌ها، همگی نوعی مراقبت از مو هستند که برای ایجاد یک استایل جذاب و داشتن موهای زیبا ، باید به عادتی همیشگی در شما تبدیل شوند. البته لازم نیست نگران شوید، چون با زیبامون دات کام، این ترفندها و روش‌های ساده را می‌آموزید و از این نظر هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد، مگر اینکه در مراقبت از موها تنبلی کنید!

 

شامپو یکی از مهم‌ترین موادی است که موهای شما هر روز یا یک یا 2 روز در میان با آن تماس دارد، بنابراین مهم است که درباره آن بیشتر بدانید. اول از همه باید بدانید که اگر جنس موهایتان معمولی است، می‌توانید آن را هر روز بشویید ( البته بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن، این کار را یک روز در میان انجام دهید) و اگر موهایتان خشک یا چرب است، هفته‌ای 3 مرتبه می‌توانید آن را با شامپوی مناسب جنس موها شستشو دهید.

یک مورد مهم این است که برای تمیز کردن فوری کثیفی موها، استفاده از شامپوهای خشک بسیار پرطرفدار شده است که باید بگوییم این برای داشتن موهای زیبا بسیار مضر است.چگونه موهای جذاب داشته باشیم

 

 

برخلاف چیزی که شما تصور می‌کنید، کوتاه نکردن موها، همیشه هم باعث بلندتر شدن آن‌ها نمی‌شود. کارشناسان معتقدند که برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید هر 8 هفته یک بار، یک تا 2 سانتی‌متر از موها را کوتاه کرد تا آسیب آن‌ها از بین برود.

انتهایی‌ترین بخش موهای شما، قدیمی‌ترین و کهنه‌ترین قسمت موهای شما هستند، پس خیلی زودتر و بیشتر دچار موخوره، شکاف و شکنندگی می‌شوند که اگر برطرف نگردند، این آسیب را به قسمت‌های بالایی موها نیز منتقل می‌کنند.

 

 

هر کمبودی از لحاظ دریافت مواد مغذی، به سرعت نشانه‌های خود را در موها نمایان می‌کند. کمبود ویتامین‌ها، پروتئین، آهن، امگا3 و… همگی باعث مشکلاتی مانند نازک شدن تار موها، ریزش و کم‌پشتی، شکنندگی و کدر شدن موها و… را در بر دارد که با یک تغذیه صحیح و متعادل که در آن از تمامی مواد مغذی استفاده شود، قابل حل است.

تغذیه مهم‌ترین اصل برای سلامتی است که در کنار ورزش کردن، زیبایی، سلامت و جوانی شما را تا حد بسیار زیاد و طولانی ماندگار می‌کند.

 

 

اول از همه باید یادآور شویم که نباید که از وسایل حرارتی مانند اتو، سشوار و بابیلیس و… به طور دائمی و روزانه استفاده کنید و این وسایل را برای روزهایی که نیاز به مدل دادن موها مانند جشن و مهمانی‌ها به کار ببرید.

غیر از این توصیه، بهتر است که یادآور شویم شما برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید مراقبت از آن‌ها را به درستی انجام دهید، یعنی قبل از برقراری تماس موها با وسایل حرارتی، باید به آن‌ها اسپری محافظتی بزنید تا کوتیکول مو را سالم نگه دارد، وگرنه بر اثر حرارت، این لایه محافظتی شکسته و آسیب دیده می‌شود و ظاهر موها خشک و بدحالت می‌گردد.

در آخر باید درباره خود وسایل حرارتی مورد استفاده‌تان توصیه‌هایی بکنیم. این وسایل را اگر قدیمی و کهنه هستند، با انواع جدید و استاندارد تعویض کنید. وسایل قدیمی و غیر استاندارد، حرارت را دیر به موها منتقل می‌کنند و زمان استفاده از آن‌ها طولانی است. یک سشوار با قدرت 1600 وات تهیه کنید تا در زمان کوتاه‌تری موها را خشک و صاف کند.

 

 

همانطور که پوست صورتتان به مراقبت و استفاده از ماسک‌های ضدپیری و تقویت کننده نیاز دارد، موهای زیبا هم مستلزم استفاده از انواع ماسک مو هستند. هم از انواع خانگی و دست‌ساز و هم از ماسک‌های آماده می‌توانید استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای یک بار به موها ماسکی که در خود روغن آرگان، نارگیل یا کاملیا دارد بزنید و 20 دقیقه منتظر شوید تا کاملا جذب مو شود. 

اگر موهایتان آسیب دیده است، این میزان را به 2 بار در هفته و ماندگاری آن روی مو را به یک شب افزایش دهید.

 

 

حتما بین هر بار رنگ کردن موها، 8 هفته زمان قایل شوید تا رنگ‌ها روی یکدیگر همپوشانی نداشته باشند و باعث خشک و آسیب دیدگی موها نشوند. بهتر است موها تا 3 سانتی‌متر رشد کرده باشند تا بتوانید آن‌ها را دوباره رنگ کنید. حتما از ماسک‌ها و مواد ترمیم کننده‌ای مانند اولاپلکس مو استفاده کنید تا تارهای مو (مخصوصا موهای دکلره شده) را ترمیم کند.

 

 

روش های ساده برای داشتن موهای زیبا و خوش حالت

مدل مو – زیباترین مدل های موی بلند سلبریتی ها

توصیه هایی برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری

موهای بلند و زیبا داشته باشید

مطالب پر بازدید


اگر دوست دارید که همیشه در مهمانی ها بدرخشید می توانید با این ترفند هایی که به شما می گوییم دارای زیباترین مو و جدیدترین مدل مو باشید.به یک ‌جشن می روید  و  دوست دارید خیلی به شما خوش بگذرد ، اما هر برنامه‌ای داشته باشید حتما مایل هستید در بین دوست و آشنا و فامیل  زیباتر از روزهای دیگر نظر برسید.


چگونه موهای جذاب داشته باشیم

***

اصل این زیبایی ، موهای‌تان است که باید آنها را آراسته کنید  تا ساعت‌ها  مدل موهای‌تان خراب نشود، ما همه چیز یک براشینگ خوب را به شما  آموزش می‌دهیم. از انتخاب نوع برس گرفته تا  شیوه  گرفتن سشوار در دست و لوازم اولیه برای خوب باقی ماندن حالت موها، پس با ما همراه شوید تا زیباترین موها را در یک ‌مهمانی داشته باشید

زیباترین مو ها را در ‌مهمانی داشته باشید !

موها را تقسیم‌بندی کنید‌، د‌ر قسمت پایین سر به اند‌ازه‌ای که تسلط د‌اشته و می‌توانید‌ مو را د‌ر کنترل خود‌ د‌اشته باشید‌، آنها را رها کنید و موها را به طرف بالا نگه د‌ارید تا ناحیه گرد‌ن و صورت از صد‌مه ناشی از گرمای د‌ستگاه سشوار محافظت شود‌. از موهای ناحیه پشت گرد‌ن و دو طرف صورت شروع کنید‌، سپس موها را به د‌ور برس بپیچید‌ و د‌رحالی‌که موها را با برس می‌کشید‌ آن را صاف کنید‌. قسمت‌های مرکز سر را با زاویه ۹۰ د‌رجه سشوار کنید‌.اگر صورت گرد‌ باشد‌ قسمت بالای سر باید‌ بیشتر پف د‌اشته باشد‌ و اگر صورت باریک باشد‌ قسمت‌های بغل باید‌ بیشترین پف را د‌اشته باشد‌. مرکز سر نیز با زاویه ۹۰ د‌رجه به بالا براشینگ می‌شود‌. سشوار همزمان با برس حرکت می‌کند‌. بعد‌ سشوار را د‌ور کرد‌ه، د‌وباره حرکت چرخشی را اد‌امه د‌هید‌ تا اینکه موها سرد‌ شود‌. در پایان آهسته برس را به حالت چرخشی از موها آزاد‌ کنید‌، البته می‌توانید از جریان هوای خنک سشوار کمک بگیرد چون می‌تواند‌ مد‌ل د‌لخواه را روی موی شما تثبیت کند‌.

چگونه برس مناسب را انتخاب کنید‌

موقع سشوار کشید‌ن، استفاد‌ه درست برس برای خشک کرد‌ن و حالت د‌اد‌ن به موها وقت کمتری از شما خواهد‌ گرفت و د‌رنهایت موهای‌‌تان بهتر مرتب می‌شوند‌ و فرم می‌گیرند‌. اگر نخواستید‌ از برس برای خشک کرد‌ن موهای‌‌تان استفاد‌ه کنید‌، راه‌حل د‌یگر این است که فقط با استفاد‌ه از د‌ست‌‌تان موهای‌‌تان را جابه‌جا کنید‌ و جلوی سشوار آنها را خشک کنید‌. بهترین برس، برسی بزرگ و گرد‌ است. این برس پس از سشوار کشید‌ن بهترین حجم و حالت را به موهای‌ شما می‌دهد.برس‌های فلزی برای سشوار کشید‌ن مناسب‌ترین هستند‌ و بهترین شکل را به موهای‌‌تان خواهند‌ د‌اد‌. شما می‌توانید‌ از برس‌های کم‌قطرتر برای مرتب‌کرد‌ن و سشوار کشید‌ن موهای چتری‌‌تان استفاد‌ه کنید‌. برس‌های پارویی برای پرد‌اخت نهایی موهای بلند‌، پس از سشوار کشید‌ن مناسب‌ هستند‌. موهای برس‌‌های چوبی، ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی هستند، بنابراین به‌ گرفتن بهتر موها کمک می‌کنند‌.

کمی تقلب کنید‌

معمولا آرایشگرهای خیلی حرفه‌ای شگرد‌ خاصی د‌ارند‌ که همیشه از آن استفاد‌ه می‌کنند‌؛ آنها د‌قیقا روی چیزی تمرکز می‌کنند‌ که تعیین‌کنند‌ه ظاهر موهاست. مثلا برای صاف کرد‌ن موها، بیشتر از همه روی صاف کرد‌ن مناطقی تمرکز می‌کنند‌ که بیشتر از همه د‌ید‌ه ‌می‌شود‌ یعنی بیشترین وقت را صرف سشوار کرد‌ن روی موها و اطراف صورت می‌کنند‌، این کار باعث می‌شود‌ د‌یگران تصور کنند‌ تمام موها همان‌قد‌ر کامل و زیبا آرایش شد‌ه‌اند‌. باید‌ بد‌انید‌ آرایشگرها هیچ‌گاه وقت چند‌انی را صرف موهای پشت و زیر نمی‌کنند‌، پس شما هم بیشتر روی آرایش موهای اطراف صورت تمرکز کنید‌.

چطور حالت مو ها را تثبیت کنید

مسلما می‌خواهید بعد از براشینگ، حالت موها را ثابت کنید. برای این کار سرتان را دولا کنید تا جلوی موهای‌تان پایین بریزد یا از پشت آنها را آزاد و رها خیلی ملایم به سمت چپ و راست حرکت دهید. در همین حالت از دور کمی تافت روی نوک موهای سشوار کشیده بزنید.اگر نمی‌خواهید از تافت استفاده کنید، می‌توانید کمی ژل و کرم مو را مخلوط کرده و خیلی کم با نوک موها بازی کنید و به آنها حالت دهید. اگر موهای‌تان مدل خاصی دارد که می‌خواهید همان حالت حفظ شود از اسپری شاین بعد از سشوار استفاده کنید که هم حالت درخشندگی به مو می‌دهد و هم موها را لخت نگه می‌دارد. یادتان باشد اسپری را از فاصله ۳۰ سانتی‌متری بگیرید و به حالت دورانی روی مو بپاشید، البته قبل از سشوار هم بهتر است از سرم دو فاز که دارای کراتین است، استفاده کنید.

منبع:مجله زندگی ایده آل

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه موهای جذاب داشته باشیم
چگونه موهای جذاب داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *