چطور به وای فای رمز بدهیم

 
helpkade
چطور به وای فای رمز بدهیم
چطور به وای فای رمز بدهیم

این روز‌ها استفاده از وای فای یکی از بهترین راه‌های اتصال به اینترنت در خانه و محل کار است. اما یکی از ملزومات استفاده از اینترنت وای فای یا بی‌سیم این است که هر چند وقت یک بار برای امنیت بیشتر رمز آن را تغییر دهیم. تغییر رمز وای فای کمک می‌کند تا غریبه‌ها به سختی قادر به استفاده از اینترنت شما باشند.

تغییر پسورد وای فای کار دشواری نیست و برای انجام آن باید وارد پنل مربوط به روتر یا مودم خود شده و اطلاعاتی که پیش از این به عنوان رمز عبور در آن درج شده بود را تغییر دهید. در این مطلب به آموزش چگونگی تغییر رمز وای فای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ابتدا باید به پنل مدیریت مودم خود بروید. اگر از لپتاپ استفاده می‌کنید و می‌خواهید به صورت بی‌سیم رمز عبور روتر خود را تغییر دهید، باید ابتدا با وارد کردن رمز عبور قبلی به اینترنت متصل شوید. اگر رمز عبور وای فای خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید با استفاده از کابل Ethernet مودم را به کامپیوتر خود متصل کنید. در این صورت دیگر نیازی به وارد کردن پسورد وای فای نخواهید داشت. به چند نکته‌ی زیر دقت کنید:

چطور به وای فای رمز بدهیم

حالا باید نام کاربری و رمز عبور مربوط به روتر را وارد کنید. اگر هرگز این گزینه را تغییر نداده باشید (که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود) احتمالا نام کاربری روتر شما admin یا userAdmin باشد. برای رمز عبور هم باید یکی از گزینه‌های admin یا password را وارد کنید تا وارد پنل تنظیمات مودم خود شوید. البته همانطور که گفتیم این گزینه می‌تواند در مودم‌های مختلف متفاوت باشد.

حالا باید به بخش Wireless بروید. در تصویر مودمی که استفاده می‌شود Cisco نام دارد و برای تغییر رمز عبور باید به بخش Wireless رفت که البته در اکثر مودم‌ها یکسان است اما اگر این گزینه را پیدا نمی‌کنید باید به دنبال گزینه‌هایی نظیر Wireless Settings یا Wireless Setup بگردید. اگر بخش Wireless شما چند بخش دیگر را شامل می‌شود به دنبال صفحه‌ی Wireless Security بگردید.

حالا زمان آن رسیده که رمز عبور خود را تغییر دهید. برای این کار به دنبال گزینه‌ای تحت عنوان Password یا Passphrase یا Shared Key بگردید. در این بخش قادر هستید رمز جدید وای فای خود را وارد کنید. ممکن است برخی از روتر‌ها از شما بخواهند که دو بار رمز عبور خود را وارد کنید اما در مودم‌های Cisco و D-Link چنین نیست.

یکی از مواردی که باید دقت زیادی به آن داشته باشید، نوع رمزگذاری روتر یا مودمتان است که WEP، WPA و WPA2 از انواع آن هستند. برای امن ترین حالت باید از حالت WPA2 استفاده کنید. البته ممکن است برخی از دستگاه‌های قدیمی قادر به اتصال به این نوع اتصالات نباشند که در این صورت می‌توانید از WPA/WPA2 استفاده نمایید. به هیچ عنوان استفاده از WEP توصیه نمی‌شود چرا که شکستن رمز‌های WEP به سادگی اتفاق می‌افتد و با تکنولوژی‌های کنونی در کمتر از 30 دقیقه هک می‌شوند.

این مرحله دلخواه است. اما بد نیست حالا که وارد بخش تنظیمات مودم خود شده‌اید، عنوان روتر را نیز تغییر دهید. عنوان روتر در واقع همان نام وای فای است که در جستجوی کامپیوتر‌ها و گوشی‌ها نمایش داده می‌شود. بهتر است نام مودمتان ارتباطی به اسم خودتان نداشته باشد. به صورت روانی با انجام این کار احتمال تلاش هکر‌ها برای شکستن رمز عبور کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین روتر‌هایی که از نام پیش فرض خودشان استفاده می‌کنند عموما بیشتر مورد هدف هکر‌ها قرار خواهند گرفت.

بعد از پایان اعمال تغییرات باید آن‌ها را ذخیره سازی کنید. برای این کار عموما باید گزینه‌ی Save Settings یا Apply را بزنید که در مودم‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. مکان این دکمه هم در روتر‌ها یا مودم‌ها متفاوت است. بعد از کلیک کردن روی گزینه‌ی مد نظر، چند ثانیه‌ای اعمال تغییرات طول خواهد کشید. همچنین توجه داشته باشید که با تغییر رمز عبور همه‌ی دستگاه‌هایی که به مودم متصل بودند اتصالشان قطع خواهد شد.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

خوش آمدید. به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی پسورد

گذرواژه جدید به ایمیل شم اارسال خواهد شد

فارنت | Farnet – اخبار فناوری اطلاعات

افزایش فعالیت‌های هواوی در حوزه‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری

چطور به وای فای رمز بدهیم

نخستین تصاویر از Xperia 1 III سونی از لنز دوربین پریسکوپی و حاشیه اندک اطراف نمایشگر…

بسته 3 گیگابایت اینترنت داخلی هدیه همراه اول به‌مناسبت دهه فجر

کامپیوتر کمیاب اپل وان ساخته دست استیو جابز 1.5 میلیون دلار به حراج گذاشته شد

کارت گرافیک Iris Xe اینتل معرفی شد؛ اولین کارت گرافیک دسکتاپ اینتل در 20 سال اخیر

تماشا کنید: تمسخر تاچ بار مک بوک پرو اپل در ویدیو تبلیغاتی سرفیس پرو 7 مایکروسافت

دانشمندان می‌خواهند برای کشف منشا ویروس کرونا از توییتر استفاده کنند

گوگل برنامه تأمین اینترنت با بالن موسوم به پروژه لون را تعطیل کرد

اپلیکیشن پارلر به‌عنوان جایگزین توییتر برای طرفداران ترامپ از پلی استور گوگل حذف شد!

اکانت توییتر دونالد ترامپ برای همیشه مسدود شد

تماشا کنید: جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به دستبند هوشمند امیزفیت بند 5

بررسی گلکسی S20 FE سامسونگ؛ پرچم‌داری برای همه

بررسی گوشی میان‌رده هواوی Y9a؛ شیک‌پوش و خواستنی

تماشا کنید: جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به گوشی میان‌رده هواوی Y9a

خودرو تسلا مدل اس 2021 می‌تواند بازی ویچر 3 را اجرا کند

ایسوس لپ‌تاپ ROG Moba 5 را با پردازنده رایزن 9 و نمایشگر ۳۰۰ هرتزی معرفی کرد

10 مقاله که باید پیش از تجربه بازی سایبرپانک 2077 بخوانید

فناوری RealSense ID اینتل با قابلیت تشخیص چهره و استفاده در دستگاه‌های هوشمند معرفی…

تی سی ال ادعای جاسوسی برای چین و با استفاده از تلویزیون‌های خود را رد کرد

ده‌ها گوشی متعلق به خبرنگاران الجزیره با استفاده از یک حفره امنیتی آیفون هک شده است!

هشدار مایکروسافت در خصوص تداوم حملات هکری Solarwinds در سراسر جهان

خودرو تسلا مدل اس 2021 با طراحی داخلی جدید و برد ۸۴۰ کیلومتر معرفی شد

آیا به زودی شاهد سبقت بیت کوین از غول‌های فناوری مثل اپل و آمازون خواهیم بود؟!

کیا ظاهرا هدایت پروژه خودرو اپل در مجموعه هیوندای موتورز را برعهده دارد

مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A71 سامسونگ | کدامیک را بخریم؟

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان | آبان ۹۹

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان | دی ۹۹

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان | دی ۹۹

دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد وای فای وجود دارد که مهم‌ترین آنها لو رفتن آن است و نگرانی از تمام شدن حجم اینترنت. در این مطلب قصد داریم نحوه تغییر رمز مودم وای فای را توضیح دهیم.

تفاوتی ندارد به دنبال تغییر پسورد وای فای مودم دی لینک یا تغییر رمز وای فای مودم تی پی لینک یا مودم ایرانسل و یا تغییر رمز وای فای مودم دی لینک یا تندا و یا هواوی باشید. روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد برای تغییر رمز تمام مودم های وای فای پاسخگو است.

در عین حال تفاوتی ندارد که از چه سرویس‌دهنده اینترنتی استفاده می‌کنید و شاید به دنبال تغییر پسورد وای فای پارس آنلاین باشید که در واقع بهتر است با توجه به مدل مودم خود روش زیر را دنبال کنید.

ساده‌ترین راه برای تغییر رمز و پسورد وای فای مودم استفاده از تنظیمات مودم است. تمامی مودم ها از یک تنظیمات ثابت برخوردار هستند و صرفا روش دسترسی به صفحه مورد نظر با تغییرات جزئی روبرو است.

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم یا روتر، معمولاً می‌توانید از راهنمای درون جعبه یا روی جعبه آن استفاده کنید اما همان روش را به طور ساده در ادامه بازگو می‌کنیم. برای ورود به صفحه تنظیمات مودم، باید مودم شما به صورت بی سیم و یا با سیم به دستگاه شما متصل شده باشد.

اگر به دنبال مشاهده پسورد وای فای در ویندوز 10 و یا بازیابی و تغییر رمز وای فای در ویندوز 10 هستید بهتر است مطلب آموزش کامل و تصویری دیدن و نحوه تغییر پسورد وای فای در ویندوز 10 را در فارنت بخوانید که به طور اختصاصی و با توجه به ویندوز 10 آماده شده است.

احتمال دارد در خانه یا محل کار خود به کامپیوتر دسترسی نداشته باشید. این به این معنا نیست که نمی‌توانید پسورد وای فای مودم را تغییر دهید. این یعنی تفاوتی ندارد که با کامپیوتر و یا گوشی بخواهید این آموزش را انجام دهید و می‌تواند تغییر پسورد وای فای مودم با گوشی را نیز به همان راحتی با کامپیوتر انجام دهید.

برای این کار کافیست پس از وصل شدن به صورت بی‌سیم به مودم مورد نظر مراحل کار را مطابق آموزش دنبال کنید.

چطور به وای فای رمز بدهیم

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم کافیست در مرورگر کامپیوتر و یا گوشی خود در یک صفحه یا تب جدید، آدرس آی پی مخصوص ورود به دستگاه را وارد کنید که این آدرس معمولاً 192.168.1.1 است.

اگر آدرس 192.168.1.1 برای ورود به صفحه تنظیمات مودم برای شما کار نکرد مشکلی وجود ندارد، برخی از شرکت‌های از آی‌پی‌های دیگری برای ورود به صفحه تنظیمات مودم استفاده می‌کنند که پیدا کردن آن کار ساده‌ایست.

ساده‌ترین روش برای پیدا کردن ادرس آی پی مودم و آدرس صفحه تنظیمات مودم جستجو در گوگل است. به طور مثال جستجوی عبارت Tenda default IP Address می‌تواند آی پی آدرس پیشفرض مودم تندا را به شما در همان نتیجه اول نمایش دهد. کافیست به جای عبارت Tenda نام برند مودم خود را ترجیحا به انگلیسی وارد کنید.

البته به شرطیست که این آدرس پیشفرض توسط شما یا هر کاربر دیگری تغییر داده نشده باشد که در این صورت باید سراغ روش‌های دیگری بروید که در ادامه ذکر می‌کنیم که اگر چه به اندازه روش بالا آسان نیست اما اصلا نمی‌توان آنها را سخت دانست.

برای فهمیدن آدرس ورود به صفحه تنظیمات مودم این کار را با توجه به سیستم عامل دستگاه خود انجام دهید.

از منوی استارت وارد شوید و در کادر Run عبارت CMD را وارد کنید. در عین حال می‌توانید دو دکمه Windows Key و R را بزنید. (دکمه Windows Key همان دکمه با نشانه ویندوز در سمت چپ کیبرد و در قسمت پایین است.) و بعد عبارت CMD را تایپ و دکمه اینتر را بزنید.

حالا در صفحه مشکی باز شده عبارت ipconfig را تایپ کنید و سپس دکمه اینتر را بزنید. بعد از آن با نمایش نتایج دستور اجرا شده در پایین صفحه می‌توانید آدرس آی‌پی اصلی مودم را در برابر عبارت Default Gateway پیدا کنید.

برای انجام این عمل در سیستم عامل مکینتاش تنها کافی است به منوی اپل رفته و سپس گزینه System Preferences را انتخاب نمایید. اکنون بر روی گزینه Network رفته و بر روی شبکه وای فای مورد نظر کلیک کنید و سپس به سربرگ Advanced بروید.

اکنون در زبانه TCP/IP در برابر گزینهRouter  می‌توانید مطابق شکل بالا ادرس ورود به صفحه تنظیمات مودم را پیدا کنید.

در گوشی اندروید و یا آیفون با سیستم عامل iOS کار کمی سخت می‌شود اما همچنان غیرممکن نیست. در گوشی اندروید این موضوع به نسخه اندروید و نوع گوشی شما بستگی دارد اما روشی که تقریبا همیشه ج.ا ب می‌دهد این روش است.

کافیست در تنظیمات گوشی و در بخش شبکه و وای فای، شبکه وای فای مودم مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید بعد کافیست Modify Network را انتخاب و به دنبال گزینه Gateway باشید. آدرس درج شده در برابر این گزینه همان آدرس ورود به صفحه تنظیمات مودم شما است.

اگر نتوانستید با این روش آدرس آی پی و ورود به تنظیمات مودم خود را پیدا کنید می‌توانید از برنامه اندرویدی Wifi Analyzer استفاده کنید و در بخش مشخصات مودم مورد نظر خود در لیست شبکه‌های متصل شده در برابر همان گزینه Gateway آدرس ورود به تنظیمات مودم خود را پیدا کنید.

در گوشی آیفون و یا سیستم عامل iOS کافیست این مراحل را دنبال کنید. ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی آیفون خود بروید بعد به سراغ بخش Wi-Fi بروید.

شبکه وای فای مودم مورد نظر خود را (که باید به آن متصل باشید) پیدا کنید. بعد نشانه آبی ! را که در برابر نام آن مشخص است مطابق شکل بالا بزنید. در صفحه باز شده در برابر گزینه Router می‌توانید آدرس آی پی مودم مورد نظر خود را پیدا کنید.

حال که شماره آی‌پی روتر خود را به دست آورده‌اید، یک تَب جدید در مرورگر گوشی و یا کامپیوتر خود باز کرده و آن را همچون شکل زیر وارد نمایید.

اگر مرحله قبلی را به درستی انجام داده باشید، اکنون از شما نام و رمز عبور ورود به تنظیمات روتر خواسته می‌شود. یوزرنیم و پسورد بیشتر مودم‌های بازار admin است و می توانید در هر دو کادر آن را استفاده کنید. در عین حال می‌توانید از مشخصات برچسب نصب شده بر روی بدنه (زیر)‌ دستگاه استفاده نمایید.

اگر در حال تنظیمات اولیه دستگاه هستید و هنوز مشخصات حساب اینترنتی خود را پیش از این بر روی دستگاه ثبت نکرده‌اید بهتر است یک بار مودم را با فشار دادن دکمه reset بر روی مودم ریست (سخت‌افزاری) کنید.

این کار که اغلب بایستی با یک شی نوک‌تیز همچون مداد انجام شود. پس از ریست به طور معمول می‌توانید در هر دو کادر و فیلد خواسته شده عبارت پیشفرض مودم که به احتمال فراوان عبارت admin است را برای ورود وارد کنید.

نکته: برای ورود به تنظیمات برخی از مودم‌ها پس از ریست دستگاه بایستی هر دو فیلد را خالی بگذارید و یا اینکه نام کاربری را “admin” وارد کرده و جای رمز عبور را خالی بگذارید.

اگر هیچ یک از روش‌ها و مقادیر گفته شده برای ورود به تنظیمات مودم درست از آب درنیامد، بهتر است مطابق معمول به دنبال آن در اینترنت با جستجو کردن عبارت default password for dlink modem باشید و البته طبیعتا به جای dlink نام برند مودم خود را وارد کنید.

البته قبل از انجام این کار بهتر است به این وب‌سایت که نام کاربری و رمز عبور اغلب مودم‌ها و روترها را گردآوری کرده است مراجعه نمایید و در کادر بالای صفحه نام برند مودم خود را وارد کرده و جستجو کنید.

پس از انجام مراحل بالا و پس از آنکه توانستید به صفحه تنظیمات مودم وای فای خود وارد شوید، برای تغییر پسود و یا تعویض رمز وای فای مودم خود به دنبال زبانه یا سربرگ Wi-Fi settings یا عنوانی مشابه آن باشید. این گزینه را می‌توانید از منوی سمت چپ و یا بالای صفحه با همان نام و یا نام‌هایی همچون “Wi-Fi”، “Wireless”و یا “Wireless Networks” پیدا کنید.

برای تغییر رمز وای فای مودم خود کافیست قسمت “password” یا “passphrase” را با پسود جدید پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن سطح امنیت شبکه وای فای مودم خود از رمزهای ترکیبی (حروف + عدد) با سطح امنیتی WPA-PSK و یا بالاتر استفاده کنید. پس از اتمام کار بایستی حتماً گزینه  Applyیا Save را برای ذخیره کردن تنظیمات بزنید.

پس از انجام این کار بهتر است یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید (در برخی مواقع این عمل به طور خودکار انجام خواهد شد). به یاد داشته باشید که پس از تغییر رمز وای فای مودم، تمامی دستگاه‌هایی که با رمز قبلی به وای فای مودم متصل بوده‌اند اتصال آنها قطع شده و بایستی پسورد جدید را در انها وارد کنید.

در صفحه تنظیمات مودم و در همین بخش تغییر پسورد وای فای در عین حال می‌توانید چیزهای دیگری مانند نام وای فای را نیز تغییر دهید که برای تغییر نام شبکه تنها کافیست عبارت مورد نظر خود را در کادر “SSID” یا “Network name” وارد نمایید.

البته توجه داشته باشید در صورت تغییر نام شبکه وای فای بایستی در تمام دستگاه‌هایی که به ان شبکه وای فای متصل بوده‌اند به شبکه جدید با پسورد جدید وصل شوید.

حتما به خاطر داشته باشید که اگر یوزرنیم و پسورد ورود به صفحه تنظیمات مودم شما همانطور که در آموزش بالا خواندید در حالت پیشفرض باشد، هر کسی که به رمز وای فای مودم شما دسترسی داشته باشد می‌تواند با همین آموزش تنظیمات آن را تغییر داده و حتی رمز وای فای مودم را بدون اطلاع شما تغییر دهد!

توصیه می‌کنیم حالا که به صفحه تنظیمات مودم دسترسی دارید رمز عبور و در صورت امکان نام کاربری ورود به صفحه تنظیمات مودم خود را تغییر دهید. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه دستگاه‌های متصل به وای فای شما نیز به شمار می‌روند.

تغییر رمز تنظیمات وای فای باعث جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست.

در عین حال همه صفحات بخش تنظیمات مودم شما برای شما کاربردی نیست و اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید هرگز انها را تغییر ندهید چرا که این کار مکن است در کیفیت و حتی دسترسی شما به اینترنت تاثیر مستقیم داشته و مودم شما را از کار بیندازد.

مطلب قبلی

درز مشخصات فنی دو مدل Vivo X6 Plus با دریافت تائیدیه استاندارد TEENA

مطلب بعدی

فناوری ارتقا کیفیت سامسونگ چگونه خوراک مورد نیاز تلویزیون UHD شما را فراهم می‌کند؟

امنیت وای فای؛ WPA2-AES یا WPA2-TKIP ، مسئله این است!

هشت راه مؤثر برای افزایش قدرت و کارایی شبکه وای فای

چرا حالت و دکمه WPS در مودم‌ها ناامن است و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟

آشنایی با یک پهنای باند فرکانسی متفاوت برای استفاده بهتر از شبکه وای‌فای

چگونه در ویندوز متوجه شویم چه دستگاه‌ها‌یی به وای‌فای ما متصل شده‌اند؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

نام و آدرس ایمیل من رو برای دفعه بعد که کامنت می‌گذارم ذخیره کن

با سلام چگونه برم حساب وای فای رمزو عوض کنم بلد نیستم برم تو حساب وای فای

مطلب رو خوندید؟

سلام و خسته نباشیدخدمت شما
اگه امکانش هست لطفا به سوال من جواب بدین
من میخک رمز وای فای رو عوض کنم تمام کارهای داخل مقاله بالا رو انجام دادم ولی بعد از خاموش روشن کردن دستگاه دوباره با همون رمز قبلی هست لطفا میشه راهنماییم کنید که باید چیکار کنم؟

سلام
مطمئن هستید درست انجام دادید و در انتها ذخیره کردید؟
اگر این طور باشه احتمال مشکل مودم هست اگر دستگاهتون قدیمیه

سلام من ریسرت کردم وایفا را الان رمز میزنم وسل میشه ولی می نویسه اینترنت وجود نداره

با سلام … من از وقتی که پسورد و نام مودم رو عوض کردم , با روشن کردن مودم علاوه بر اینکه وای فای خودم میاد . یک وای فای بدون رمز هم بالا میاد ….. با خاموش کردن وای فای خودم اون وای فای هم میره و دیگه نیست …. میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم ؟

سلام
احتمالا همون مودم خودتون هست. مراحل رو چک کنید درست انجام داده باشید

سلام و خسته نباشید
خواهشا جواب سوال من رو بدید

چرا من رمز وای فای رو که عوض میکنم و save میکنم .به محض اینکه خودم مودم رو روشن یا خاموش میکنم رمزی که داده ام میپره؟یعنی بدون رمز میشه؟ آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟

سلام
شاید مشکل سخت افزاری باشه که نمیتونه تنظیمات رو حفظ کنه. البته شاید

ببخشید اگه وایفا رو تغییر بدیم باید پسوورد رو هم عوض کنیم؟

منظورتون از تغییر وای‌فای چیه؟ بهتر توضیح بدید

سلام ببخشید من از کجا باید username و پسوردم رو به دست بیارم؟

سلام
مطلب رو بخونید لطفا..

یک سوال دارم برای من بسیار مهم است لطفا به من جواب بدهی ممنون می شوم
یک وای فای با اساس ای دی bexo-ughvbmu ,وبدون رمز در روی گوشی من ذخیره شده و در درست رس نیست خواستم بدانم برای گوشی هست یا وایرلس یا بچه من نا خواسته اد کرده واز اینترنت مردم استفاده کرده است وذخیره هست وپاک نمی شود لطفا به صورت امانت به جیمیل من جواب بدهید ومن الله التوفیق

سلام
نمیشه تشخیص داد.

خیلی زرنگی…فکر میکنی همه دزد هستند؟میخوای یاد بگیری برو Tor browser البته اگه تو dark net پیدات کنن باید آب خنک بخوری

سلام ببخشید سریع میشه جواب بدین که چطور رمز و پسورد صفحه ی که باید بزنی بعد بری تو تنظیمات رو تغییر بدم من متوجه نشدم با تشکر خواهشا سریع جواب بدین

سلام
لطفا به بخش چگونگی تغییر نام و پسورد شبکه وای‌فای در داخل مطلب مراجعه کنید از این کاملتر و بهتر نمیشه توضیح داد

سلام ببخشید وقتی میزنم 192.186.1.1 گزینه ای نیماره که بزنم ادمین لطفا خیلی سریع کمک کنید

سلام دوستان اون کسایی که نمیتون به صفحه تنظیمات مودم برن مودم رو یکبار خاموش روشن کنید درحین روشن شدن وارد شید
و کسایی که نمیدونن ای پی شون چیه تا وارد شن
زیر مودم تو برچسب زیرش نوشته و همچنین توی کارتون مودم ، دفترچه راهنما هست و نیازی هم به این همه کار نیست
موفق باشید

من هر کاری میکنم نمیتونم یوزرنیم رو از ادمین در بیارم

من هر کاری میکنم با این روش جواب نمیگیرم میشه ی راه ساده تر بگین ممنون.

ساده‌تر از این راه سراغ نداریم

سلام عرض حضورتون میخواستم بپرسم که میتونین برام تصویری بفرستین طرز عوض کردن رمز مودم رو

اقا من هر کاری میکنم یوزرنیم و پسورد رو نمیتونم از حالت ادمین تغییر بدهم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام من میخوام رمز وای فای خود را عوض کنم ولی اصلا هرکاری میکنم با این روش نمیشه
راه دیگه ای نداره که بتونم عوض کنم با برنامه ای چیزی مرسی اگه جواب بدین

شما لپتاپ یا کامپیوترتون رو با سیم ب مودمتون وصل کنید ویک بار مودم رو خاموش روشن کنید و بعد در اینترنت آدرس 192.168.1.1 رو وارد کنید و یوزرنیم و پسورد رو admin وارد کنید و از اونجا میتونید رمز رو عوض کنید فقط یادتون باشه ک قبل از اینکه وای فای ب سرور وصل بشه باید آدرس رو وارد کنید

مرسی ممنون از راهنمایی خوبتون

اول 192.168.1.1 رو بزنید 2- پسوردها رو ادمین بدید +کد رو هم بدید بعدnext بزنید 3-از wireless conectionگزینه ی manual wireless setup رو بزنیدتا صفحه ای جدید باز شود 4-از صفحه ی جدید security seeting رو بزنید تا صفحه ی جدیدتر باز شود5- آخرای صفحه ی جدید در ٌWPA passphrse هر رمزی میخوایید بدید.التماس دعا.

با سلام.وخسته نباشید.من یو زرنیم وپسورد مودم وای فای رو که ادمین بوده تغیر دادم ولی الان اونو اشتباه میزنم.یادم رفته. باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید

سلام
فکر کنم چاره‌ای جز ریست سخت‌افزاری ندارید. البته طبیعتا همه چیز پاک میشه!

عالی

سلام
میشه آموزش ریست مودم رو توضیح بدید؟؟؟

سلام
راهی برای پیدا کردن نام کاربری و رمز ورود نیست؟

من می خواهم به صورت ویدیو ببینم که چه طور است

خیلی بد است ممنون

اسم عوض کردن وای فای

خیلی مسخره است که برنامه را روی گوشی طرف نصب کنم بعد پیداکنم انو باید شماره بدم بدونه اینکه بدونه رسد بشه

اره درست می گی

ماشاءالله فارنت
ماشاءالله مستر ایزدی
ماشاءالله آموزش باحالو روون

افرین

سلام اصلا بدرد نمی خوره

بسیار عالی و آموزنده
دست مریزاد دارید یعنی اینجور مطالب رو اونم با این کیفیت رو فقط تو سایت شما میشه پیدا کرد

پربازدیدترین

آپدیت iOS 14.4 اپل منتشر شد؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

موتورولا فناوری شارژ بی‌سیم دوربرد وان هایپر خود را به نمایش گذاشت

تماشا کنید: تمسخر تاچ بار مک بوک پرو اپل در ویدیو تبلیغاتی سرفیس پرو 7…

سونی دوربین پرچم‌دار آلفا 1 (Sony A1) را با قیمت ۶۵۰۰ دلار معرفی کرد

درز تصاویر رسمی گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ پیش از رونمایی رسمی

امکان استفاده از حسگر اثر انگشت برای اتصال به واتساپ وب یا نسخه دسکتاپ…

خودرو تسلا مدل اس 2021 می‌تواند بازی ویچر 3 را اجرا کند

آخرین مطالب فارنت

کامپیوتر کمیاب اپل وان ساخته دست استیو جابز 1.5 میلیون دلار…

افزایش فعالیت‌های هواوی در حوزه‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری

نخستین تصاویر از Xperia 1 III سونی از لنز دوربین پریسکوپی و…

بسته 3 گیگابایت اینترنت داخلی هدیه همراه اول به‌مناسبت دهه…

هدیۀ 42 گیگابایتی ایرانسل برای مشترکان به مناسبت دهه فجر

این تصاویر ممکن است نگاهی واقعی به گلکسی زد فولد 3 بر اساس…

خودرو تسلا مدل اس 2021 می‌تواند بازی ویچر 3 را اجرا کند

سامسونگ تایید کرد؛ گوشی‌هایی با نمایشگر رول شونده و کشویی در…

تاخیر دوباره در اکران فیلم جدید جیمز باند برای فیلمبرداری…

موتورولا فناوری شارژ بی‌سیم دوربرد وان هایپر خود را به نمایش…


گلکسی اسمارت تگ سامسونگ رسما معرفی شد

دایرکت اینستاگرام در نسخه تحت وب در حال آزمایش است

اکسپریا تی2 اولترا شاید در آینده نزدیک به اندروید 5 آپدیت…

مطالب ویژه

آموزش/ چگونه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنیم؟


جامع و کامل درباره «تورنت»

آموزش: چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس…


آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

مشترک خبرنامه فارنت شوید تا آپدیت بمانید!

قدرت گرفته از

ساخت ایمیل جیمیل با گوشی ، آموزش دانلود از یوتیوب ، سایبرپانک 2077 ، نصب ویندوز از روی فلش ، آموزش تیک تاک ، کد استعلام مانده اینترنت ایرانسل، کد بسته های مکالمه همراه اول ، دیلیت اکانت اینستا، تیک تاک چیست؟ ، آپدیت iOS 13 آیفون ،‌ یکاپ گرفتن از آیفون ، دایرکت اینستاگرام در کامپیوتر ، بهترین فیلم های سال 2019 ، مشاهده ویدیوهای لایو اینستاگرام در کامپیوتر ، سیم کارت رایگان همراه اول  ، اخبار بازی ، پلی استیشن 5 , نصب iOS 14 آیفون ، فیفا ۲۱ ،  بازی PES 2021 ،

خوش آمدید. به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی پسورد

گذرواژه جدید به ایمیل شم اارسال خواهد شد

اینترنت در دنیای امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزارها برای اتصال به دنیای اطرافمان می باشد که نسبت به گذشته شاهد رشد چشمگیر سرعت آنها هستیم و به وسلیه آن می توانیم کارهای روزمره خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهیم.

برای استفاده از اینترنت باید از مودم یا داده های سیم کارت استفاده کرد که اغلب ما از هر دوی آنها استفاده می کنیم که اتصال با استفاده از مودم گاها می تواند کم هزینه تر به همراه ارائه حجم بالای دانلود باشد که می تواند برای دانلودهای ما بسیار مناسب و منطقی باشد.

اما از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برخی از ما با مودم ها پیدا کنیم این است که علاقه نداریم هر کسی رمز آنرا داشته باشد و بتواند به آن متصل شود که این گونه میزان سرعت مودم نسبت به کاربرد مختلف کارب می تواند کاهش پیدا کند و نتوانید کارهای ضروری خود را انجام دهید و منجر به عصبانیت شما شود.

به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم روش هایی ساده را معرفی کنیم که به کاربرهای مختلف می توانید بدون آنکه رمز را بگویید، دسترسی استفاده از اینترنت را بدهید. همراه ما باشید.

اتصال به شبکه وای فای می تواند تبدیل به کاری آسان شود اگر به روتر یا مودم دسترسی داشته باشید. از این رو اولین روشی که ما قصد معرفی و آموزش آنرا به شما داریم، روش wps یا ” Wi-Fi Protected Setup ” می باشد که برای فعال کردن این روش باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

چطور به وای فای رمز بدهیم

1- از منو کاربری وارد تنظیمات شوید. اینک وارد ” Wi-Fi ” شوید و سپس بر روی تنظیمات ( 3 نقطه عمودی ) کلیک کنید و گزینه ” Advanced ” را انتخاب کنید.

2- در این مرحله باید بر روی ” Wi-Fi Push Button ” کلیک کنید و بعد از این مرحله باید دکمه ” wps ” بر روی روتر را روشن بفشارید تا روشن شود. این گونه کاربر می تواند بدون پسورد مودم شما را پیدا کند و به آن متصل شود.

روش دیگری که ما قصد معرفی و آموزش آن به شما علاقمندان داریم، ” وصل شدن به وای فای با کد qr ” است که در این روز همانند روش بالا، رمز وای فای شما قادر به مشاهده توسط کاربر متصل به آن نخواهد بود. برای استفاده از این روش باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا از طریق مرورگر کامپیوتر خود وارد ”  QR Stuff ” شوید.

2- در منو سمت چپ سایت ”  QR Stuff ” می توانید لیستی را مشاهده کنید که در انتهای این لیست باید گزینه ” Wifi Login ” را انتخاب کنید.

3- اینک باید نامی که برای مودم انتخاب کرده اید ” SSID ” را به همراه پسورد وارد کنید. در نهایت qr code جدیدی برای شما تولید خواهد شد که می توانید آنرا بر روی یک کاغذ پرینت نمایید.

4- برای استفاده از این کد باید با استفاده از برنامه ” WiFiKeyShare ” را روی گوشی کاربران جدید نصب کنید تا با گرفتن دوربین در مقابل کد، به وای فای شما متصل شود و دیگر نیازی به فاش شدن رمز و پسورد نیست!

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

برای تعغیر پسورد مودم بی سیم از طریق تنظیمات خود مودم وارد عمل شوید

 

چطور به وای فای رمز بدهیم

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند تا اینترنت آن‌ها توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. در این صورت شما اگر یک بار رمز را از طریق گوشی و یا لپ‌تاپ وارد کنید، دیگر در آن ذخیره خواهد شد و در مواقع بعدی به صورت خودکار متصل خواهد شد و اگر پسورد را بر روی دستگاه نیز ذخیره نکرده باشید، می‌توانید هر بار رمز را دوباره وارد کنید.

 

اما گاها مشکل بزرگ‌تری پیش می‌آید. شما بر روی مودم وای فای خود پسورد قرار می‌دهید اما دیگر آن رمز عبور را به خاطر نمی‌آورید تا در دستگاه وارد کنید. در چنین مواقع باید چه اقدامی کرد؟ در ادامه چند راه حل برای پیدا کردن و بازیابی رمز عبور ارایه شده است. همراه ما باشید.

 

پسورد را از طریق لپ‌تاپ بازیابی کنیداگر شما پیش‌تر از طریق لپ‌تاپ به مودم متصل شده باشید و رمز عبور نیز بر روی آن ذخیره شده باشد (به‌صورت پیش فرض پسورد ذخیره می‌شود)، می‌توانید از طریق لپ‌تاپ به رمز مودم بی سیم پی ببرید. این قابلیت هم در کامپیوتر‌های بر پایه ویندوز و هم در لپ‌تاپ‌های بر پایه مک وجود دارد. البته شما از طریق اسمارت فون خود نیز می‌توانید چنین کاری را انجام دهید اما می‌بایست دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد و یا اگر از آی‌فون یا آی‌پد استفاده می‌کنید، آن را جیلبریک کرده باشید.

 

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند

 

برای بازیابی پسورد مودم از طریق ویندوز وارد کنترل پنل شوید و سپس به بخش شبکه و اینترنت بروید (میانبر:‌ با فشار دادن همزمان دکمه ویندوز و حرف R وارد پنجره Run شوید و سپس ncpa.cpl را تایپ کنید). حال بر روی شبکه‌ وای‌فای‌ای که به آن متصل هستید راست کلیک کرده و گزینه Status را انتخاب کنید. اکنون وارد قسمت Wireless Properties شوید و در سربرگ Security تیک گزینه Show characters را فعال کنید. حال شما می‌توانید رمز عبور مودم بی سیم خود را مشاهده نمایید.

 

برای بازیابی پسورد مودم از طریق مک وارد Keychain Access شوید

 

اما اگر شما از کاربران مک هستید، می‌بایست ابتدا اپلیکیشن Keychain Access را اجرا کنید که با میانبر Command+Space نیز قابل اجراست. حال طبقه بندی Passwords را انتخاب و به دنبال شبکه وای‌فای خود بگردید که به صورت AirPort network password شناخته می‌شود. حال بر روی شبکه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Copy password to clipboard را کلیک کنید.

 

علاوه بر این شما می‌توانید بر روی شبکه مذکور راست کلیک کرده و گزینه Get Info را انتخاب نمایید و سپس از طریق Show password شما می‌بایست نام کاربری و رمز عبور پسورد مک خود را وارد کنید تا بتوانید به اطلاعات این بخش که پسورد وای فای نیز در آن قرار دارد، دسترسی داشته باشید. البته توجه کنید که برای دسترسی به این بخش می‌بایست از طریق حساب administrator وارد سیستم شده باشید.

 

بازیابی پسورد از طریق تنظیمات مودمشما همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات خود مودم وارد عمل شوید و رمز عبور را بازیابی کنی. البته برای این کار می‌بایست دستگاه شما به مودم متصل باشد (چه از طریق کابل و چه از طریق وای فای)، اگر هیچ کدام از دستگاه‌های شما از طریق وای‌فای نمی‌توانند به مودم متصل شوند (چون رمز را فراموش کرده‌اید) بهتر است که از طریق کابل شبکه که Ethernet نامیده می‌شود وارد عمل شده و مودم و کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنید.

 

حال می‌بایست مرورگر خود را اجرا و آی‌پی مودم را وارد نمایید (اغلب آی‌پی پیشفرض مودم‌ها 192.168.1.1 و یا 192.168.1.2 است). حال اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که رمز خود مودم را تغییر نمی‌دهند، به سادگی می‌توانید با وارد کردن واژه admin در قسمت نام کاربری و پسورد وارد تنظیمات مودم بی سیم شوید (اگر این پسورد کارساز نبود دست به دامان اینترنت شوید و با یک جستجو پسورد پیش فرض مودم خود را پیدا کنید).

 

از طریق بخش Network Password می‌توانید پسورد شبکه بی‌ سیم خود را مشاهده کنید

 

بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات مودم، حال وارد قسمت Wi-Fi شوید و از طریق بخش Network Password می‌توانید پسورد شبکه بی‌ سیم خود را مشاهده کنید و یا حتی آن را تغییر دهید.

 

اگر شما پسورد خود را عوض نکرده‌اید بهتر است که به سراغ برچسب نصب شده بر روی مودم بروید زیرا اغلب روتر‌های جدید (مخصوصا روتر‌هایی که توسط ارایه دهندگان اینترنتی عرضه شده‌اند) به صورت پیش فرض دارای یک پسورد خاص هستند که به صورت برچسب بر روی آن‌ها چسبیده است.

 

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند

 

مودم خود را به صورت دستی ریست کنیداگر شما بعد از اجرای مراحل فوق الذکر همچنان نتوانستید رمز عبور دستگاه خود را پیدا کنید بهتر است که کمی خشن‌تر عمل کنید و مودم را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. شما در این مرحله نیاز دارید که به مودم دسترسی داشته باشید. در بخش پشتی اغلب مودم‌ ها یک سوراخ ریز وجود دارد که زیر آن نوشته است Reset که می‌بایست دکمه موجود در آن سوراخ را از طریق یک جسم نوک تیر فشار دهید.

 

البته توجه کنید که در اغلب موارد لازم است این دکمه را حدود 10 ثانیه فشار دهید تا عمل ریست انجام شود و بعد از این مدت روتر رستارت خواهد شد و با تنظیمات پیش فرض به کار خود ادامه می‌دهد که در واقع در این صورت شما می‌بایست وارد بخش تنظیمات مودم شوید و اطلاعات مختلف نظیر نام کاربری و پسورد سرویسی که از آن اینترنت را خریداری کرده‌اید و اطلاعات دیگر را وارد کنید (در بالا آموزش ورود به بخش تنظیمات مودم ارایه شده بود).

چطور به وای فای رمز بدهیم

 

توجه کنید که اگر اطلاعاتی نظیر نام کاربری، پسورد و… را که برای راه اندازی مودم لازم است، نداشتید، با ارایه دهنده سرویس خود تماس بگیرد و اطلاعات مذکور را به دست آورید. حال نیز شما می‌توانید با وارد شدن به قسمت Wi-Fi یک رمز عبور برای آن قرار دهید تا امنیتش حفظ شود و از طریق همان رمز نیز بتوانید با سایر دستگاه‌های خود به مودم متصل شوید.منبع:itresan.com

چند گام بالاتر


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


تهیه اینترنتی بلیط اتوبوس به قیمت ارزان


سینما رو به خونت بیار!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور به وای فای رمز بدهیم
چطور به وای فای رمز بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *