چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

 
helpkade
چطور ترس از دخول رو از بین ببریم
چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از پارسینه، همسرمانی هستند که از دخول در واژن ترس دارند در ادامه می توانید با روش هایي برای رضایت همسر در دخول روابط جنسی را دنبال نمایید. 
رضایت همسر در رابطه جنسی, برخی از زنان از دخول آلت همسر درون واژن ترس دارند، این ترس ناشی از فشارهای روانی است که به آسانی درمان می شود.به توصیه مشاوران سلامت جنسی، مردان باید قبل از برقراری رابطه از نظر عاطفی وقت لازم را برای رفع تنش و آمادگی روحی همسر به کار گیرند
چراکه اگر یکی از زوجین در دوران برقراری روابط دچار استرس، فشار و هیجانات منفی باشد هیچ یک از طرفین احساس رضایت نخواهد داشت.
بسیاری از دختران جوان که تازه ازدواج می کنند به دلیل یک ترس ناخوداگاه از رابطه جنسی و از دست دادن بکارت دچار اضطراب و استرس می شوند و به همین دلیل در هنگام رابطه جنسی دچار انقباض شدید مجرای تناسلی می‌شوند و برقراری رابطه جنسی و دخول بسیار سخت و حتی غیر ممکن میشود.
ترس یا فوبی جنسی به یک حالت روانی اطلاق میشود که در آن حالت زن و ندرتا” مرد از برقراری ارتباط جنسی یا مقاربت جنسی می هراسد.
گاهی اوقات این اختلال یا فوبی به حدی شدید است که مشاهده شده سال‌ها پس از ازدواج هنوز رابطه زناشویی برقرار نمی شود «به وفور مشاهده شده است». گاهی اوقات حتی جراحی صورت میگیرد اما باز این مشکل ارتباط وجود دارد.
بسیاری از اوقات پس از مدتی مردی که همسرش چنین مشکلی دارد نیز دچار مشکل جنسی میگردد. از جمله علل روانی این اختلال خاطرات و تجربیات تلخ گذشته می‌باشد که عبارتند از:
شنیدن خاطرات تلخ دیگران، افسردگی «طبق متداول چنین افرادی افسرده می باشند»، مورد هتک حرمت و تجاوز جنسی قرار گرفتن، به تعویق انداختن رابطه زناشویی هنگامی که برقراری ارتباط بلا مانع باشد وغیره.دلیل درد هنگام نزدیکی
متخصص زنان و زایمان ضمن تشریح علل درد هنگام نزدیکی را عفونت های دستگاه تناسلی زنان دانست و گفت: در این خصوص نباید به هیچ عنوان خوددرمانی و استفاده از داروهای خودسرانه صورت گیرد.
دکتر شهلا رشیقی گفت: درد هنگام نزدیکی علل گوناگونی دارد و در بسیاری از اوقات ذاتی است .ضمن اینکه یکسری از بانو ها عصبی هستند و به علت مشکلات روحی ، روانی از برقراری روابط جنسی نوعی احساس ترس دارند.
وی عنوان کرد: در اشخاصی که تجربه جنسی کافی ندارند روابط جنسی علاوه بر اینکه برایشان ایده آل و مطلوب نیست بلکه میتواند دردناک هم باشد.
وی یادآورشد: بنابراین به دلیل ترس امکان دارد عضلات رحم دچار اسپاسم شود و تحریک جنسی در حد کافی صورت نگیرد و بانو ایجاد ترشحات تحریکی جنسی را نداشته باشند. در نتیجه به دلیل عدم لغزندگی واژن، نزدیکی دردناک خواهد بود.
متخصص زنان و زایمان توصیه کرد:
حال با توجه به این مسائل کسب آموزش های صحیح درزمینه مسائل جنسی قبل از ازدواج امری ضروری به شمار می رود که دست اندکاران مربوطه باید به این نکته به توجه توجه نماینداسترس در برقراری اولین رابطه

​ مشکل متعارف دیگر​​ برقراری روابط زناشویی برای اولین بار است که میتواند بسیار استرس زا باشد، بویژه اگر زوج یا زوجه آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این روابط نداشته و به میزان کافی آموزش ندیده باشند.
به گفته ایمان نژاد، روابط جنسی اولیه زن و مرد اگر بخوبی انجام شود در استقبال زوجین برای برقراری مجدد این روابط و در نتیجه، داشتن زندگی جنسی رضایت بخش نقش بسزایی دارد.
او بیان میکند: تجربه جنسی ناموفق و استرس زای اولیه میتواند تا سال‌ها بدون آن که دلیل خاص و مشخصی داشته باشد موجب کارکرد بد جنسی زوجین شود. بنابراین توصیه میشود در طول مشاوره قبل از ازدواج درباره این مساله بوضوح به زوجین آگاهی داده شود.یکدیگر را متهم به ناآگاهی نکنید

به گفته یک روانپزشک، اگر زوجین به داشتن رابطه زناشویی تمایل دارند باید با کاهش استرس و فراهم آوردن شرایط محیطی و روانی مناسب برای برقراری رابطه اقدام کنند و هرگز یکی از طرفین، دیگری را برخلاف میلش وادار به این کار نکند یا در صورت ناتوانی در برقراری این روابط یکدیگر را متهم به ناآگاهی نکنند،
زیرا چنین رفتاری موجب سردی و استرس در تمایلات جنسی و مشکلات بعدی میشود. حمایت عاطفی و تلاش برای لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر، شرط اصلی موفقیت در تجربه های جنسی اولیه است و سایر مهارت ها آموختنی است.
فوبی جنسی در ارتباط با مردان به این صورت است که مرد نعوظ خود را که تا قبل از ارتباط کامل است به محض نزدیک شدن به دلایل مختلف از جمله استرس و اضطراب از دست می‌دهد.
متاسفانه استرس زیاد چه به خاطر مسائل کاری و مشکلات خانوادگی و چه به علت خستگی، نداشتن تناسب اندام، ترس از ناتوانی جنسی، رابطه دردناک، هراس از بارداری و ترس از برقراری روابط زناشویی بخصوص در اوایل ازدواج باشد، میتواند آتش شور جنسی را خاموش کند.
این استرس میتواند در هر سنی و برای هر دو جنس رخداد بیفتد، ولی اغلب ابتدای ازدواج و در دوران بارداری و یائسگی زنان و در دوران سالمندی مردان متعارف تر است.
امروزه ثابت شده اختلالات اضطرابی با تشدید بسیاری از بیماری ها ازجمله بیماری های قلبی، دیابت، پرفشاری خون، اختلالات گوارشی و روحی میتواند عملکرد جنسی زن و مرد را مختل کند و باعث زودانزالی، ناتوانی و بی میلی جنسی در مردان و کاهش برانگیختگی و نرسیدن به ارگاسم در زنان شود و می توان
گفت استرس و اختلال های جنسی بر یکدیگر اثر متقابل دارند. یعنی استرس ممکن است به بروز مشکلات جنسی در فرد بینجامد یا بر عکس مشکلات جنسی به عنوان عاملی اضطراب آفرین بر زندگی فرد سایه بیفکند.
اما باید این واقعیت را پذیرفت که پاسخ افراد به تغییرات زندگی متفاوت است و حتی یک استرس یا مشکل کوچک هم می تواند فرد را از چند ساعت تا چند روز درگیر کند و انگیزه و انرژی بدن را برای داشتن یک رابطه زناشویی مطلوب تقلیل دهد.
استرس در روابط عاطفی و زناشویی میتواند باعث شود همسران به جای ارائه رویکردهای ارتباطی ـ عاطفی از رویکردهای ارتباطی ـ اجتنابی استفاده کنند.گاهی هم زوجین به دلیل علاقه ای که به یکدیگر دارند، اجتناب از برقراری رابطه را راه حلی مطمئن برای کاهش بحث هاو نگرانی های خود در نظر می‌گیرند و همه ی ي توجه و تمرکزشان را بر مسائل دیگر زندگی مانند روابط دوستانه و بین فردی، مسائل کاری و…
معطوف کرده و عملا از پرداختن به روابط زناشویی پرهیز می کنند، غافل از اینکه استرس و اضطرابی که آن گونه سرکوب میشود تاثیرهای مخربی بر عواطف و هیجان های بین فردی میگذارد و مشکل را حادتر میکند.
در این شرایط زوجین باید بلافاصله به افراد متخصص مراجعه کنند تا با بررسی و ارزیابی دقیق روابط بین فردی، علل مشکلات زناشویی شناسایی و در نهایت با ارائه درمان ها و آموزش ها مشکل حل شود.
بسیاری از زوجین به دلیل اینکه در طول رابطه جنسی درک نمیشوند یا ترس از ارضا نشدن یا عدم ارضای طرف مقابل دارند یا اصول و روش های رابطه جنسی را نمی دانند، دچار اضطراب شده و همین باعث اختلالات جنسی در مرد یا زن میشود.
البته تحقیقات نشان داده است استرس الزاما موجب کاهش میل جنسی نمیشود و درجه آن در زنان و مردان متفاوت است. به طور مثال مردان بهتر از زنان میتوانند بر استرس خود غلبه کنند، ولی زنان در شرایطی که خسته و مضطرب هستند یا آرزوها و تمایلات مختلفشان برآورده نشده است، از نظر جنسی ضعیف می‌شوند
که به توصیه مشاوران سلامت جنسی، مردان باید قبل از برقراری رابطه از نظر عاطفی وقت لازم را برای رفع تنش و آمادگی روحی همسر به کار گیرند چراکه اگر یکی از زوجین در دوران برقراری روابط دچار استرس، فشار و هیجانات منفی باشد هیچ یک از طرفین احساس رضایت نخواهد داشت.
به گزارش تالاب : مشکل متعارف دیگر برقراری روابط زناشویی برای اولین بار است که میتواند بسیار استرس زا باشد، بویژه اگر زوج یا زوجه آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این روابط نداشته و به میزان کافی آموزش ندیده باشند.
روابط جنسی اولیه زن و مرد اگر بخوبی انجام شود در استقبال زوجین برای برقراری مجدد این روابط و در نتیجه، داشتن زندگی جنسی رضایت بخش نقش بسزایی دارد. سعی کنید دلیل استرس خود را شناخته
و جهت رفع آن قدم به قدم با کمک یک روانشناس عمل نمایید. همسرتان را درک کنید و به نیاز او احترام بگذارید. در روابط عاطفی خود تغییر ایجاد کنید و تلاش مشترکی را برای رفع مشکل آغاز کنید. البته بهترین راه کار برای شما مراجعه به روان درمانگر و درمانگر جنسی است.

 

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

زنان ممکن است در هر سن و مرحله ای از زندگیشان، واژینیسموس را تجربه کنند. ارتباط جنسی یکی از مهم‌ترین حریم‌ها و البته تجربه‌ای لذت‌بخش است، اما هنگامی که یکی از زوجین، در این مورد دچار ترس و استرس شود یا از عملکرد جنسی خود اضطراب داشته باشد، بی‌تردید احساس جذاب بودن یا صمیمیت با همسر مخدوش شده و حتی بسیار سخت هم خواهد شد.

عضلات واژن برخی بانوان، به صورت غیرارادی یا به طور مداوم هنگام تلاش برای دخول در واژن منقبض می‌شود. این عارضه واژینیسموس نام دارد. این انقباض‌ها مانع انجام رابطه زناشویی می‌شود یا آن را بسیار دردناک می‌کند.

بانوان در مواقع زیر درد و گرفتگی عضلات واژن را تجربه می‌کنند:

هنگام دخول زمان قرار دادن تامپون لمس کردن ناحیه نزدیک واژن ترس از نزدیکی و دخول مانع برانگیختگی و تحریک جنسی نمی‌شود، اما از دخول جلوگیری می‌کند. در معاینه ملایم لگن معمولاً هیچ اثری از انقباض مشاهده نمی‌شود. واژینیسموس با هیچ گونه ناهنجاری جسمی همراه نیست.چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

هم بانوان و هم آقایان دچار مشکلات جنسی می‌شوند که خوشبختانه این اختلال‌ها معمولاً قابل درمان است. هیچ یک از زوجین مقصر بروز این ناراحتی‌ها نیستند و هیچ کدام نباید شرمنده شوند. در هر حال این اختلال‌ها روابط زناشویی و کیفیت زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. آمار دقیقی از تعداد بانوان مبتلا به واژینیسموس در دست نیست، اما ترس از دخول عارضه شایعی محسوب نمی‌شود.

انواع واژینیسموس ترس از نزدیکی و دخول به دو نوع طبقه بندی می‌شود:

واژینیسموس اولیه: در این حالت دخول هیچگاه انجام نشده است.واژینیسموس ثانویه: در این حالت دخول در گذشته انجام شده است، اما انجام آن دیگر ممکن نیست. عامل‌هایی چون جراحی زنان و زایمان یا پرتودرمانی از علل این عارضه به شمار می‌آید. برخی بانوان پس از یائسگی دچار واژینیسموس می‌شوند. کاهش میزان استروژن و در پی‌آمد آن خشکی و کاهش خاصیت ارتجاعی و لغزندگی واژن نزدیکی را دردناک، اضطراب‌آور یا غیرممکن می‌کند. این عوارض یائسگی در بعضی موارد منجر به ترس از دخول و واژینیسموس می‌شود.

دیسپارونی (نزدیکی دردناک) دیسپارونی اصطلاح تخصصی پزشکی است که به نزدیکی دردناک گفته می‌شود و غالباً با واژینیسموس اشتباه گرفته می‌شود. اما دیسپارونی علل دیگری چون کیست، بیماری‌های التهابی لگن یا آتروفی واژن دارد.

علل ترس از نزدیکی و دخول واژینیسموس همواره علت مشخصی ندارد. ترس از دخول گاهی نتیجه سوء استفاده‌های جنسی یا تجارب آسیب‌زننده جنسی قبلی، سابقه نزدیکی دردناک و عامل‌های حسی و عاطفی متعدد است. برای بعضی از موارد واژینیسموس نمی‌توان هیچ علت مستقیمی را پیدا کرد. پزشک برای تشخیص واژینیسموس معاینه انجام می‌دهد و سوالاتی را درباره سابقه پزشکی و روابط جنسی مطرح می‌کند تا بهتر بتواند علت اصلی انقباض‌ها را تشخیص دهد.

مزایای درمان واژینیسموس مشکلات جنسی اثر مخربی بر روابط زناشویی دارد، نباید اجازه داد این اختلال‌ها بر زندگی زناشویی سایه بیفکند، باید در اولین فرصت برای درمان آنها اقدام کرد و مانع از نابودی و تیرگی روابط شد. به خاطر داشته باشید که هیچ دلیلی برای شرمندگی و خجالت کشیدن وجود ندارد. ترس‌ها و احساسات‌ خود درباره رابطه جنسی را با همسرتان در میان بگذارید تا آرامش بیشتری پیدا کنید. درمانگر یا پزشک نیز روش‌های کارآمدی را برای غلبه بر ترس از نزدیکی و واژینیسموس در اختیارتان قرار می‌دهد.

آمیزش‌درمانی نیز درمان موثری است. استفاده از روان کننده (لوبریکانت) یا برقراری رابطه جنسی در وضعیت‌های خاص مقاربت را لذت‌بخش‌تر می‌کند. منفعل نباشید، روش‌ها و موقعیت‌های مختلف را در کنار همسرتان امتحان کنید تا بهترین وضعیت را پیدا کنید.

روش‌های درمان واژینیسموس ترس از نزدیکی و دخول اختلالی قابل درمان است که برای درمان آن معمولاً از آموزش، مشاوره و ورزش درمانی بهره گرفته می‌شود.

آمیزش‌درمانی و مشاوره آموزش آمیزش‌درمانی معمولاً شامل ارائه اطلاعات درباره آناتومی دستگاه تناسلی و اتفاقات حین برانگیختگی جنسی و نزدیکی زوجین می‌شود. همچنین نکاتی درباره عضله‌های موثر در بروز واژینیسموس به زوجین آموزش داده می‌شود. به این ترتیب همسران با وظایف هر یک از اعضاء بدن و واکنش بدن خود به این عملکردها آشنا می‌شوند.

مشاوره با حضور یکی از زوجین یا هر دو نفر انجام می‌شود. بهره‌گیری از خدمات مشاور متخصص در زمینه مشکلات جنسی به درمان واژینیسموس کمک می‌کند. روش‌های آرام‌سازی و هیپنوتیز نیز باعث می‌شود زن هنگام نزدیکی آرام‌تر و راحت‌تر باشد.

دیلاتورهای واژن متخصص زنان و زایمان استفاده از دیلاتورهای واژن را به بیمار آموزش می‌دهد. سر مخروطی شکل دیلاتور را وارد واژن کنید. واژن با استفاده از دیلاتور به تدریج گشادتر می‌شود و عضله‌های واژن کشیده و منعطف می‌شود. برای صمیمی‌تر شدن رابطه با همسرتان می‌توانید برای وارد کردن دیلاتور از ایشان کمک بگیرید. دوره درمان پس از استفاده از یک مجموعه از دیلاتورها کامل می‌شود و در این زمان می‌توانید بار دیگر داشتن یک رابطه زناشویی لذت‌بخش را امتحان کنید.

ورزش‌های کگل برای انجام ورزش‌های کگل باید عضله‌های کف لگن یعی عضله‌های کنترل کننده واژن، راست روده و مثانه را مرتب منقبض و شل کنید. محل این عضله‌ها را می‌توانید هنگام ادرار کردن پیدا کنید. برای این کار پس از شروع دفع ادرار، خروج آن را متوقف کنید. عضله‌هایی که برای کنترل تخلیه ادرار از آنها استفاده می‌کنید، همان عضله‌های کف لگن هستند که در این حالت انقباض و حرکت کردن آنها را حس می‌کنید. این عضله‌ها به صورت گروهی حرکت می‌کنند، بنابراین به طور همزمان منقبض و شل می‌شوند.

با انجام این حرکت‌ها می‌توانید هنگام شل شدن و انقباض عضله‌ها کنترل بهتری روی آنها داشته باشید. مراحل انجام ورزش‌های کگل به شرح زیر است:

مثانه را تخلیه کنید. عضله‌های کف لگن را منقبض کنید و تا ۱۰ بشمرید. عضله‌ها را شل کنید و تا ۱۰ بشمرید. این حرکات را ۳ بار در روز، هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید. برای این که عضله‌های کف لگن بهتر تقویت شود، عضله‌های شکم، باسن یا ران را حین انجام ورزش کگل درگیر نکنید.

آرام‌سازی و لمس تمرین‌های آرام‌سازی و اکتشافی به برخی بانوان کمک می‌کند. استحمام، ماساژ و تمرین‌های تنفسی روش‌های مفیدی برای آرام کردن بدن است. سکس‌تراپیست‌ تکنیکی به نام آرام‌سازی پیشرونده را نیز آموزش می‌دهد. در این روش باید عضله‌های مختلف بدن را به ترتیب خاصی منقبض و شل کنید. سپس می‌توانید عضله‌های کف لگن را قبل از ورود انگشت یا مخروط دیلاتور منقبض و شل کنید.

اگر به مرحله‌ای رسیدید که توانستید انگشت را داخل واژن کنید، سعی کنید تامپون را در واژن قرار دهید. در صورت لزوم می‌توانید از روان‌کننده نیز استفاده کنید. عجله نکنید و مراحل را به آرامی پیش ببرید، پس از آن که برای برقراری رابطه زناشویی آماده شدید، مرحله برانگیختگی و تحریک را کامل کنید و دخول را پس از پیش‌نوازی کافی انجام دهید.

سلام من یک سال ازدواج کردم وازنزدیکی میترسم همه راه هاروامتحان کردم ومشاوره ام رفتم ولی موثرنبوده وبایکبارنزدیکی ک باترس بود باردارشدم وزایمان کردم بصورت طبیعی الان داره مشکل سازمیشه واسم ورابطم باشوهرم خراب شده راهنماییم کنیدچیکارکنم؟؟

سلام خوب هستین، ببخشید الان مشکلتون حل شده یانه، منم الان دقیقا مشکل شمارو دارم لطفا راهنماییم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ترس از نزدیکی و آمیزش

۱۳۹۳/۰۲/۳۱


۲۱۱۵۶ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

سلام من ١٠ماه هست ازدواج كردم وبه خاطر ترس زياد از دخول نميتونم نزديكي داشته باشم با شوهرم و از تب گرمي برخوردارم هم خودم اذيت ميشم هم شوهرم ويه مشكل ديگه اينكه من پريودي هاي نامنظمي دارم دوماه و خورده اي هست پريود نشدم يبار ديگه اين اتفاق افتاد با مراجعه به پزشك يه قرص مصرف كردم كه تو ماه بعدش سه بار تو يه ماه پريود شدم حالا الان بايد چيكار كنم من به كدوم دكتر بايد مراجعه كنم و چه كاري بايد انجام بدم؟

پاسخ صوتی

واژه واژینیسموس از ترکیب دو کلمه واژن و ایسموس(انقباض) ساخته شده است. در واقع واژینیسموس انقباض غیرارادی عضلات در یک سوم انتهایی واژن است که شدتش ممکن است متفاوت باشد. در حال حاضر منابع علمی دلایل معت…

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان پزشکی نیست و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. استفاده از سایت و یا اپلیکیشن “یک زن” به معنی مطالعه و پذیرفتن “قوانین و مقررات و شرایط استفاده سایت یک زن  “می باشد.چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

© 1399 استفاده از سایت به معنی پذیرش کلیه قوانین و مقررات سایت است و انتقال و استفاده ازمطالب سایت با ذکر منبع و لینک به منبع مجاز خواهد بود.

مطالب پر بازدید

آغاز هر رابطه ای خوب است و سرشار از خوشحالی برای طرفین ، اما گاهی اوقات احساسات و افکار مختلف باعث ایجاد ترس و ناراحتی هایی در بین طرفین می شود. اگر از این موضوع جلوگیری نشود گاهی اوقات امکان از بین رفتن رابطه وجود دارد.


چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

وقتی می شنویم یک زوج از هم جدا شده اند، اولین علتی که به ذهنمان خطور می کند، این است که با هم تفاهم نداشته اند یا تربیت متفاوت و اختلاف فرهنگی باعث ایجاد این جدایی شده است و کمتر کسی به این نکته توجه می کند که استرس زیاد هم می تواند باعث ازهم پاشیدن رابطه ​ شود. درواقع هرچه میزان استرس زندگی بیشتر باشد، آمادگی برای دعوا و نزاع و نارضایتی از زندگی زناشویی بیشتر می شود.

به گفته یک روان شناس، استرس زیاد چه به خاطر مسائل کاری و مشکلات خانوادگی و چه به علت خستگی، نداشتن تناسب اندام، ترس از ناتوانی جنسی، رابطه دردناک، هراس از بارداری و ترس از برقراری روابط زناشویی بخصوص در اوایل ازدواج باشد، می تواند​ آتش شور جنسی را خاموش کند. این استرس می تواند در هر سنی و برای هر دو جنس اتفاق بیفتد، ولی اغلب ابتدای ازدواج و در دوران بارداری و یائسگی زنان و در دوران سالمندی مردان شایع تر است.

 

امروزه ثابت شده اختلالات اضطرابی با تشدید بسیاری از بیماری ها ازجمله بیماری های قلبی، دیابت، پرفشاری خون، اختلالات گوارشی و روحی می تواند عملکرد جنسی زن و مرد را مختل کند و باعث زودانزالی، ناتوانی و بی میلی جنسی در مردان و کاهش برانگیختگی و نرسیدن به ارگاسم در زنان شود و می توان گفت استرس و اختلال های جنسی بر یکدیگر اثر متقابل دارند. یعنی استرس ممکن است به بروز مشکلات جنسی در فرد بینجامد یا بر عکس مشکلات جنسی به عنوان عاملی اضطراب آفرین بر زندگی فرد سایه بیفکند.

 

اما باید این حقیقت را پذیرفت که پاسخ افراد به تغییرات زندگی متفاوت است و حتی یک استرس یا مشکل کوچک هم می تواند فرد را از چند ساعت تا چند روز درگیر کند و انگیزه و انرژی بدن را برای داشتن یک رابطه زناشویی مطلوب تقلیل دهد.

 

 

استرس در روابط عاطفی و زناشویی می تواند باعث شود همسران به جای ارائه رویکردهای ارتباطی ـ عاطفی از رویکردهای ارتباطی ـ اجتنابی استفاده کنند.

 

کبری ایمان نژاد، کارشناس ارشد روان شناسی در این باره می گوید: استرس و نگرانی یکی از زوجین یا هر دوی آنها باعث می شود رابطه زناشویی موفقیت آمیز و لذت بخشی را تجربه نکنند و به جای تمرکز بر لذت بردن از رابطه، ذهنشان درگیر نگرانی ها و استرس ها باشد. تکرار چنین تجربه ای در روابط جنسی ممکن است اضطراب های شدیدی در همسران پدید آورد و باعث شود یکی از طرفین به دلیل اضطراب و تجربه های ناموفق گذشته از همسرش دوری کرده ، به دلایل غیرمنطقی مانند خستگی، بی میلی، نداشتن زمان کافی یا مشغله های دیگر از برقراری این ارتباط خودداری کند. با ادامه این نگرش به آرامی افکار منفی در ذهن زوجین شکل می گیرد و روابط زناشویی خود را شکست خورده قلمداد کرده و حالا دیگر دو طرف از انجام روابط خودداری می کنند که تبعات آن ناسازگاری و نارضایتی از زندگی زناشویی و در نهایت جدایی و متارکه خواهد بود.

 

این روان شناس تصریح می کند: معمولا همسران در بسیاری از موارد به اشتباه، علت نداشتن رابطه زناشویی را بروز مشکلات جنسی عنوان می کنند، حال آن که استرس و مشکلات ارتباطی بین فردی دلیل اصلی نداشتن این ارتباط است.

 

 

به گفته ایمان نژاد، گاهی هم زوجین به دلیل علاقه ای که به یکدیگر دارند، اجتناب از برقراری رابطه را راه حلی مطمئن برای کاهش بحث ها و نگرانی های خود در نظر می گیرند و همه توجه و تمرکزشان را بر مسائل دیگر زندگی مانند روابط دوستانه و بین فردی، مسائل کاری و… معطوف کرده و عملا از پرداختن به روابط زناشویی پرهیز می کنند، غافل از این که استرس و اضطرابی که این گونه سرکوب می شود تاثیرهای مخربی بر عواطف و هیجان های بین فردی می گذارد و مشکل را حادتر می کند که در این شرایط زوجین باید بلافاصله به افراد متخصص مراجعه کنند تا با بررسی و ارزیابی دقیق روابط بین فردی، علل مشکلات زناشویی شناسایی و در نهایت با ارائه درمان ها و آموزش ها مشکل حل شود.

 

 

ایمان نژاد به علت دیگر بروز استرس و اضطراب در روابط زناشویی می پردازد و می گوید: بسیاری از زوجین به دلیل این که در طول رابطه جنسی درک نمی شوند یا ترس از ارضا نشدن یا عدم ارضای طرف مقابل دارند یا اصول و روش های رابطه جنسی را نمی دانند، دچار اضطراب شده و همین باعث اختلالات جنسی در مرد یا زن می شود.

 

البته تحقیقات نشان داده است استرس الزاما موجب کاهش میل جنسی نمی شود و درجه آن در زنان و مردان متفاوت است.

 

ه طور مثال مردان بهتر از زنان می توانند بر استرس خود غلبه کنند، ولی زنان در شرایطی که خسته و مضطرب هستند یا آرزوها و تمایلات مختلفشان برآورده نشده است، از نظر جنسی ضعیف می شوند که به توصیه مشاوران سلامت جنسی، مردان باید قبل از برقراری رابطه از نظر عاطفی وقت لازم را برای رفع تنش و آمادگی روحی همسر به کار گیرند چراکه اگر یکی از زوجین در زمان برقراری روابط دچار استرس، فشار و هیجانات منفی باشد هیچ یک از طرفین احساس رضایت نخواهد داشت.

 

 

​ مشکل شایع دیگر​​ برقراری روابط زناشویی برای اولین بار است که می تواند بسیار استرس زا باشد، بویژه اگر زوج یا زوجه آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این روابط نداشته و به میزان کافی آموزش ندیده باشند. به گفته ایمان نژاد، روابط جنسی اولیه زن و مرد اگر بخوبی انجام شود در استقبال زوجین برای برقراری مجدد این روابط و در نتیجه، داشتن زندگی جنسی رضایت بخش نقش بسزایی دارد.

 

او بیان می کند: تجربه جنسی ناموفق و استرس زای اولیه می تواند تا سال ها بدون آن که دلیل خاص و مشخصی داشته باشد موجب کارکرد بد جنسی زوجین شود. بنابراین توصیه می شود در طول مشاوره قبل از ازدواج درباره این مساله بوضوح به زوجین آگاهی داده شود.

 

 

به گفته یک روانپزشک، اگر زوجین به داشتن رابطه زناشویی تمایل دارند باید با کاهش استرس و فراهم آوردن شرایط محیطی و روانی مناسب برای برقراری رابطه اقدام کنند و هرگز یکی از طرفین، دیگری را برخلاف میلش وادار به این کار نکند یا در صورت ناتوانی در برقراری این روابط یکدیگر را متهم به ناآگاهی نکنند، زیرا چنین رفتاری موجب سردی و استرس در تمایلات جنسی و مشکلات بعدی می شود. حمایت عاطفی و تلاش برای لذت بردن زن و شوهر از یکدیگر، شرط اصلی موفقیت در تجربه های جنسی اولیه است و سایر مهارت ها آموختنی است.

 

 

آگاهی از تفاوت های فردی و سعی در درک و احترام به یکدیگر، اطلاع از کارکرد اندام های تناسلی، آگاهی از چگونگی ارتباط کلامی و غیرکلامی رضایت بخش، تخیل و تمرکز حسی، حداکثر تلاش برای آمادگی دو طرف، چگونگی شکل گیری میل جنسی و به ارگاسم رسیدن، تلاش برای لذت بردن، داشتن حداقل میل جنسی برای برقراری رابطه، داشتن مهارت های عاطفی لازم، امتحان شرایط مختلف و متنوع برای برقراری رابطه مورد نظر و انتخاب مکان و زمان متفاوت از اصلی ترین اصول شکل گیری یک رابطه مطلوب است.

 

چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

​به توصیه روان شناسان برای داشتن یک رابطه سالم، ابتدا باید رابطه عاطفی را بهبود بخشید تا احساس خجالت و غریبگی، رابطه ای مصنوعی و اجباری در پی نداشته باشد . همچنین لازم است بدانید صرفا عشق و علاقه برای داشتن میل جنسی کافی نیست و زن و مرد باید نسبت به یکدیگر جذابیت جنسی نیز داشته باشند که این جذابیت با کسب مهارت های عاطفی و جنسی و گفت وگو و به تفاهم رسیدن در نیازها و خواسته های معقول یکدیگر ایجاد می شود.

 

 

بد نیست بدانید گاهی استرس​ عامل برانگیزاننده و تشدیدکننده ​ رابطه جنسی به شمار می رود و به نوعی در ذهن و تخیل فرد به طور دائم می ماند، یعنی فرد از طریق تکرار مداوم این روابط آلام عاطفی و عقده های روانی خود را تسکین می دهد. اعتیاد به رابطه جنسی در هر دو جنس زن و مرد مشاهده شده است. درواقع انجام این روابط سبب آزادسازی آدرنالین و اندورفین شده، به فرد احساس سرخوشی می دهد و به طور موقت آرام می شود. این افراد گاهی با وجود همسر برای تخلیه استرس و اضطراب خود به عادات نامناسب جنسی روی می آورند که خود در بروز اختلالات جنسی و حتی ناباروری بی تاثیر نیست.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7



چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی کامل از بیماری واژینیسموس (ترس از نزدیکی از راه واژن)، علتها و روشهای درمان آن به شما ارائه کنیم. جهت دستیابی به یک مطلب خوب و جامع، این مقاله، به مرور و درطول زمان، تکمیل شده و اطلاعات جدید به آن اضافه می شود.
جهت دسترسی سریع به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. کافی ست روی سرفصل موردنظر کلیک کنید.

فهرستواژینیسموس یا عدم موفقیت به نزدیکی چیست؟علائم اصلی واژینیسموس کدامند؟چرا من واژینیسموس دارم؟برای درمان واژینیسموس چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟در روز معاینه، پزشک چه سوالاتی از شما می پرسد؟روشهای درمان واژینیسموسجدیدترین و موثرترین روش درمان واژینیسموس


 

واژینیسموس که اغلب به آن واژینیسم هم گفته می شود، اصطلاحی است که برای توصیف حالت انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه واژن در هنگام دخول به کار می رود که این وضعیت می تواند دائمی یا عود کننده باشد.

این مشکل می تواند زندگی شما را به طور کامل مختل کند و منجر به ناراحتی، از دست دادن اعتماد به نفس و مشکلات در روابط بین زوجین شود. این مشکل همچنین می تواند مانعی بر سر راه فرزند دار شدن شما باشد. این وضعیت همچنین می تواند معاینات لگنی یا رحمی را دشوار یا غیر ممکن کند.


 


 

علامت اصلی واژینیسموس منقبض شدن غیر ارادی واژن است که می تواند دخول را دشوار یا حتی غیر ممکن کند.

علائم این مشکل در میان زنان متفاوت است. واژینیسموس درجات مختلفی دارد. برخی زنان قادر به وارد کردن هیچ چیزی در واژن خود نیستند زیرا به طور کامل بسته می شود، در حالی که بقیه می توانند تامپون را وارد واژن خود کنند اما قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند و زنان دیگری هم هستند که قادر به برقراری رابطه جنسی هستند اما این رابطه برایشان بسیار دردناک است. جالب است بدانید که شما می توانید از بهترین پوزیشن مناسب واژینیسموس برای برقراری رابطه استفاده کنید.

دیگر علائم واژینیموس می توانند شامل موارد زیر باشند:

• احساس سوزش در هنگام دخول یا وارد کردن چیزی به واژن
• ترس شدید از دخول و درد که موجب می شود خانم از رابطه جنسی دوری کند
• در صورت تلاش برای دخول، زن میل جنسی خود را از دست می دهد.

منقبض شدن واژن غیر داوطلبانه است و نمی توانید هیچ کاری برای متوقف کردن آن انجام دهید. بدن شما یاد گرفته که دخول را با درد مرتبط سازد و هرگاه که انتظار دخول یا وارد شدن چیزی را به واژن خود داشته باشید، عضلات واژن به عنوان واکنش محافظتی منقبض می شوند.

این حرف حقیقت ندارد که زنان مبتلا به واژینیسموس، دوست ندارند یا نمی خواهند که رابطه جنسی داشته باشند. بسیاری از زنان از رابطه نزدیک مثل پیشنوازی و معاشقه جنسی با همسرشان لذت می برند و در طی آن حتی ممکن است به ارگاسم برسند. مشکل آن جایی است که تلاش برای انجام دخول صورت می گیرد، در این نقطه واژن آنها بصورت غیر ارادی منقبض می شود.



 

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا عضلات واژن برخلاف میل زنان منقبض می شوند. مهم ترین این دلایل را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

1- مشکلات جنسی
واژینیسموس اغلب با تجربه جنسی قبلی یا دیگر مشکلات جنسی مرتبط است.
برای مثال، رابطه جنسی ناخوشایند قبلی یا معاینه توسط پزشک زنان در سن پایین می تواند منجر شود که بدن به شیوه ای محافظتی برای اجتناب از درد بیشتر واکنش نشان دهد. درک نادرست از رابطه جنسی یا احساس شرم از رابطه جنسی نیز می تواند در وقوع واژینیسموس سهیم باشند. 

برای مثال، افرادی با شرایط زیر معمولا با رابطه جنسی مشکل دارند:

• زنانی که در کودکی و نوجوانی شیوه تربیت بسیار سختگیرانه ای داشته اند و هیچگاه درباره رابطه جنسی آگاهی لازم را پیدا نکرده اند.
• زنانی که به آنها گفته شده است که میل جنسی گناه است و رابطه جنسی بسیار دردناک است.
• کسانی که تحت تاثیر تابوهای فرهنگی درباره رابطه جنسی قرار گرفته اند.
• تعرض جنسی یا تجاوز نیز می توانند منجر به واژینیسموس شوند.

شما در مقاله اختلال عملکرد جنسی، با انواع اختلالها آشنا می شوید و اطلاعاتی درمورد راههای درمان هر یک بدست خواهید آورد.


2- درد در هنگام رابطه جنسی
احساس درد در هنگام رابطه جنسی (مقاربت دردناک) می تواند منجر به واژینیسموس شود.
موارد زیر می توانند منجر به رابطه جنسی دردناک شوند:

• ولوودینیا (اعصاب بیش از حد حساس در ناحیه ورودی واژن) تحریک شده باشد
• جراحی در ناحیه تناسلی (مانند اپیزیاتومی در طی زایمان)
• عفونت ناحیه تناسلی مانند کاندیدیاز (نوعی عفونت قارچی)، زگیل تناسلی یا تریکومونا که نوعی بیماری آمیزشی است که توسط نوعی انگل اتفاق می افتد.
• پرتودرمانی ناحیه لگن
• خشکی واژن که اغلب ممکن است در هنگام مصرف قرص ضدبارداری یا پس از یائسگی رخ دهد.
• عدم تحریک جنسی قبل از رابطه جنسی
• عوارض جانبی برخی داروها
• زخم و پارگی کوچک در دهانه واژن
• آندومتریوز یا بیماری التهاب لگن نیز ممکن است موجب درد در حین رابطه جنسی شوند که البته درد بیشتر در سمت لگن است.

پیشنهاد ویژه: درد هنگام نزدیکی چه دلایلی دارد؟

3- موارد دیگر
غیر از موارد بالا عوامل دیگری هم هستند که می توانند موجب واژینیسموس شوند. این عوامل عبارتند از:

• ترس از کوچک بودن واژن برای رابطه جنسی
• ترس از بارداری
• آسیب به واژن یا عضلات اطراف آن در حین زایمان
• مشکل در روابط بین زوجین
• خستگی یا افسردگی 

درد در هنگام نزدیکی غالباً نخستین نشانه‌ی واژینیسموس است. این درد فقط زمان دخول حس می‌شود و معمولاً، البته نه همیشه، پس از خارج کردن آلت برطرف می‌شود. بانوان دچار واژینیسموس ناراحتی را به صورت احساس پاره شدن واژن یا احساس اصابت ضربات متوالی توصیف می‌کنند. بسیاری از بانوان مبتلا به واژینیسموس هنگام وارد کردن تامپون یا زمان معاینه داخلی لگن نیز متحمل ناراحتی می‌شوند.

اگر شما نیز دچار ترس از نزدیک و دخول هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد. 


 

در صورتی که فکر می کنید که واژینسموس دارید می توانید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. ممکن است از مراجعه و درخواست کمک، احساس شرمزدگی کنید و خجالت بکشید، اما واژینیسموس یک مشکل جنسی رایج است که با قابل درمان است.


بیشتر بخوانید: بارداری با وجود واژینیسموس 


 

خیلی از خانمها خجالت می کشند برای درمان واژینیسموس به پزشک مراجعه کنند. در اینجا باید بگوییم که واژینیسموس یک مشکل رایج بین خانمهاست مخصوصا اینکه در کشور ما رابطه با جنس مخالف یک تابو محسوب می شود، تعداد زنانی که از این مشکل رنج می برند بیشتر از کشورهای توسعه یافته است. اگر شما هم علائم واژینیسموس را دارید باید به پزشک متخصص زنان رجوع کنید. پزشک بر اساس علائم، تاریخچه پزشکی شما و در صورت نیاز، معاینه جسمی شما قادر به تشخیص خواهد بود.

پزشک ممکن است سوالات شخصی مانند موارد زیر را برای اطلاع از وضع شما بپرسد:

• آیا می توانید ورود چیزی به واژن خود مانند انگشت یا نامپون را تحمل کنید یا بسیار دردناک است؟
• آیا فکر ورود هر چیزی به واژن موجب نگرانی شما می شود؟
• آیا در گذشته رابطه جنسی ناخوشایندی داشته اید؟
پس از پرسش سوالات اولیه، پزشک به معاینه واژن برای بررسی علت جسمی واژینیسموس مانند جراحت، عفونت یا اعصاب بیش از حد حساس در دهانه واژن (ولوودینیا تحریک شده) خواهد پرداخت.چطور ترس از دخول رو از بین ببریم

دوستان توجه کنید لزومی به انجام این معاینه در اولین ویزیت نیست و بهتر است تا هنگامی که احساس آمادگی و راحتی بیشتری بکنید، صبر شود.


 

درمان از طریق مراجعه به متخصص و مشاوردر این روش زوجین با یکدیگر می توانند به متخصص مراجعه کنند و به ریشه یابی مشکل خود بپردازند. با مراجعه به پزشک مشخص خواهد شد که این اختلال جنبه روانی دارد یا انقباضات به صورت غیر ارادی رخ می دهند. در صورتی که اختلال به صورت غیرارادی باشد متخصص با روش های پزشکی مثل درمان واژینیسموس با آر اف آن را درمان می کند، ولی اگر جنبه روانی داشته باشد به روانپزشک ارجاع داده و فرد با روش های آرام سازی آشنا می شود. همچنین در این مراجعات، زوجین می توانند با آموزش های مربوط به برقراری رابطه جنسی، بهترین پوزیشن برای واژینیسموس، آناتومی دستگاه تناسلی، اتفاقات درحین برانگیختگی جنسی و نکات مربوط به عضله های موثر در ایجاد واژینیسموس آشنا شوند و با درکی بهتر، یک رابطه جنسی را برقرار کنند.


استفاده از وان آب ولرم
فرد می تواند قبل از برقراری رابطه جنسی به مدت 15 تا 20 دقیقه در وان آب ولرم بنشیند. این کار باعث شل شدن عضلات و ایجاد آرامش می شود و احتمال ایجاد انقباضات را پایین می آورد.

استفاده از ژل‌های لوبریکنت
ژل‌های لوبریکنت یا همان ژل های مرطوب کننده در افرادی که دچار خشکی واژن هستند، افراد یائسه، افرادی که به تازگی زایمان کرده اند و افرادی که می خواهند اولین تجربه جنسی را داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل ها خشکی واژن را برطرف نموده و حالت لغزنده ای ایجاد می کند که در رابطه جنسی موثر می باشد. اگر شما هم دچار خشکی واژن هستید می توانید با مراجعه به متخصص زنان این مشکل خود را رفع کنید. در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله درمان خشکی واژن را مطلعه بفرمایید.

پروتز درمانی
در این روش متخصص از پروتزهای مخصوص ساخته شده از جنس پلاستیک استفاده می کند که باعث گشاد شدن ناحیه تناسلی می شوند. استفاده از این روش ها ابتدا در مطب و توسط متخصص زنان انجام می شود و پس از مدتی و ارائه آموزشهای لازم، این وسایل در اختیار خود فرد قرار می گیرند تا خود فرد به انجام آن بپردازد.

تزریق بوتاکس
بوتاکس دارویی است که در موارد واژینیسموس حاد به عضلات کف لگن تزریق می شود. اگر این ماده به ناحیه تناسلی تزریق شود منجر به شل شدگی و آزاد شدن عضلات ایجاد کننده واژینیسموس می شود. در برخی افراد یک بار تزریق کافیست ولی در برخی افراد نیاز به چند دوره تزریق می باشد. در برخی افراد پس از تزریق دیگر اصلا دچار واژینیسموس نمی شوند ولی در صورت بازگشت هر 6 ماه یا یک سال تزریق باید تکرار شود. در این موارد از روشهای تکمیلی مثل آر اف واژینال هم میتوان استفاده کرد.

انجام تمرینات کگل
این تمرینات مربوط به کف لگن می باشند این تمرینات شامل فشار دادن و آزاد کردن ماهیچه های کف لگن می باشند این تمرینات باعث می شود تا فرد به ماهیچه های خود کنترل داشته باشد و از بسته شدن غیر ارادی ماهیچه های واژن جلوگیری کند. جهت آشنایی با ابن تمرینات حتما مقاله تمرینات مناسب برای درمان واژینیسموس را بخوانید.

بیشتر بخوانید: درمان تنگی دهانه واژن (بسته بودن واژن)


جراحی بزرگ کردن واژندر صورتی که فرد از قبل جراحی داشته که محل زخم یا بافتی اضافه را بر جای گذاشته باشد که واژن مسدود شده باشد، از جراحی بزرگ کردن واژن استفاده می شود.

در صورتیکه احیانا زخمهای قدیمی و کهنه باعث ابتلای شما به واژینیسموس شده اند، می توانید با مراجعه به خانم دکتر ذاکرین (متخصص و جراح زنان) جهت انجام جراحی بزرگ کردن واژن اقدام کنید. انجام این عمل نیازمند دقت و حساسیت بالایی است و متخصص باید نه به اندازه ای واژن را گشاد کند که موجب گشادی بیش از حد آن شود و لذت جنسی را کاهش دهد و نه آنقدر طوری باشد که فرد هنوز در رابطه جنسی خود دچار مشکل باشد. جهت دریافت نوبت و وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.

درمان اندومتریوزاندومتریوز باعث می شود تکه کوچکی از پوشش داخلی رحم به خارج رحم رشد کند و باعث ایجاد درد شدید در ناحیه لگن در هنگام رابطه جنسی می شود. با جراحی، این بافت از بین می رود. 


 

امروزه بهترین روش برای رفع مشکلات واژینیسموس استفاده از دستگاه RF می باشد. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیسی که فرکانس بالایی دارند باعث تغییرات مولکولی در عضلات واژن شده و با ارتعاشات مولکولی موجب رهاسازی و بهبود واژینیسموس می شود. با رهاسازی عضلات واژن، دیگر با گرفتگی عضلانی واژن روبرو نخواهیم بود و در نتیجه واژینیسموس درمان می شود.

از مهمترین مزایای استفاده از تکنولوژی RF می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نیاز به تعداد جلسات بسیار پایینی دارد.- برای واژینیسموسهای شدید و مقاوم به درمان بسیار موثر است.- دیگر نیازی به انجام تمرینات در منزل ندارد و بعد از هر جلسه مراقبت خاصی نیاز نیست.- این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و هیچ عارضه ای ندارد.- شما بعد از همان جلسه اول، تغییرات را احساس خواهید کرد و همین امر موجب تشویق شخص برای حضور در جلسات بعدی می شود.

بیشتر بخوانید: دستگاه آراف واژن و کاربردهای آن

چنانچه شما هم به واژینیسموس مبتلا هستید و تاکنون رابطه جنسی کامل و لذتبخشی را تجربه نکرده اید حتما این روش را امتحان کنید. هم اینک مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به دستگاه آر اف بوده و ارائه خدمات به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت وقت ویزیت با شماره تلفن 02144463475 تماس حاصل فرمایید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

سلام. عزیزم همونطوری که تو مقاله هم گفتم شما به واژینیسموس مبتلا هستید. روشهای درمان رو ذکر کردم. بهتره برای یکی از درمانها زیرنظر متخصص اقدام کنین. معمولا درمانهای واژینیسموس صبر و حوصله می طلبند اما نگران نباشید. مشکل رفع میشه.

سلام بله ممکنه واژینیسموس باشه. واژینیسموس همیشه مشکلش جسمی نیست. میتونه مشکل روحی باشه یا شما میترسید یا حس خوبی به رابطه ندارید یا آمادگیش رو ندارید. بهتره روی خودتون و روحیتون کار کنید. همینطور اگر بهبود پیدا نکردید به سکس تراپیست مراجعه کنید.

سلام عزیزم نمیشه بدون معاینه مشکلت رو فهمید. بهتره به پزشک مهربون و صبوری مراجعه کنی و براش توضیح بدی واژینیسموس داری تا بتونه کمکت کنه و معاینت کنه.

سلام عزیزم. یکی از مهمترین علتهای واژینیسموس، مسائل روحی و روانیه. در یک کلام بخوام بگم ترس تون پایه واقعی نداره و قابل درمانه. پیشنهاد میکنم به یه مشاور خوب مراجعه کنید تا بتونه ضمن روان درمانی شما رو برای برقراری رابطه درمان کنه. البته در کنارش با مراجعه به متخصص زنان و یا همکاران ماما می تونین از تکنیکهای غیر روانشناسی هم برای حل و فصل این مساله بهره ببرید.

سلام اگه لکه بینی بعد از رابطه جنسی داشتی حتما برای معاینه مراجعه کن. اگر استرس نداری و مشکل هورمونی هم نداری پس حتما با یک سکس تراپیست مشورت کن. ممکنه مسائلی توی ناخوداگاهت باشه که خودت تنهایی نتونی بهشون پی ببری و حلشون کنی. مشاور به تو کمک می کنه که با مشکلاتت کنار بیای.

سلام بله اشکالی نداره. اما بدون رابطه چطور حدس میزنید که واژینیسموس دارین؟ بهتره سعی کنید با یک سکس تراپیست یا مشاور خوب در این زمینه حتما صحبت کنید چون ممکن اضطراب و استرس شدید ناشی از فکر کردن به برقراری رابطه باعث واکنش غیر ارادی بدنتون بشه.

سلام عزیزم. اگر عضلات کف لگنت به طور غیر ارادی منقبض میشه و نمیتونی رابطه داشته باشی ممکنه علت متفاوتی داشته باشی که یکی از اون ها تشویش و اضطراب در اثر کر کردن به برقرای رابطه است. میتونی تزریق بوتاکس هم امتحان کنی اما بهتره حتما حتما به یه سکس تراپیست هم مراجعه کنی. مشاور بهت کمک می کنه که با مسائلی باعث میشن این مشکل در تو به وجود بیاد کنار بیای.

سلام عزیزم. بله واژینیسموس دارید و از نوعیه که هیچ چیزی نمیتونه وارد واژنتون بشه. با توجه به علائمی که گفتید به نظر میرسه به جز درمان واژینیموس با RF درمان دیگه ای روی شما جواب نمیده. بهرحال امکان درمان هست به پزشک مراجعه کنید. 

سلام عزیزم. با اطمینان نمیشه گفت. به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه تون کنند. اگر واژینیسموس باشه بهتون میگن و بسته به شدت واژینیسموس روش درمان رو تعیین می کنند. ممکنه با تغییر پوزیشن و یا تمرین کگل خوب  بشه شاید هم به درمان واژینیسموس با آر اف نیاز داشته باشید.

سلام عزیزم. برای اینکه متوجه بشید واژینیسموس دارید یا نه باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه تون کنه.

سلام عزیزم. من معاینه ت نکردم ولی طبق گفته های خودت فکر میکنم تا حدی واژینیسموس داری. به پزشک متخصصی که احساس راحتی داری مراجعه کن تا معاینه ت کنه. اگر واژینیسموس داشته باشی قابل درمان هست.

سلام عزیزم. معاینه ت نکردم که ببینم واژینیسموس داری یا نه. میتونی قبل از رابطه با لوبریکانتهای بر پایه آب واژن رو روانکاری کنی. اگر مشکلت حل نشد حتما به متخصص زنان مراجعه کن چون احتمال داره واژینیسموس داشته باشی. نگران نباش چون خوشبختانه واژینیسموس با RF قابل درمانه. 

سلام عزیزم. با چیزهایی که نوشتید میتونم بگم مشکل اژینیسموس اولیه دارید. به متخصص زنان مراجعه کنید. بعد از معاینه و تعیین شدت واژینیسموس روش درمان اون مشخص میشه. اگر خیلی شدید باشه میتونید از روش درمان واژینیسموس با RF استفاده کنید.

سلام. نه چنین اسپری وجود نداره. برای درمان واژینیسموس تون باید به متخصص زنان مراجعه کنید. بعد از معاینه روش درمان شما مشخص میشه. این عارضه کاملا قابل درمانه

سلام عزیزم. برای احساس درد زیر شکم باید معاینه بشی. خروج مایع منی هم طبیعیه. مشکل دیگه ای برای بچه دار شدن هست که برای تشخیصش باید هر دو توسط پزشک معاینه بشید. 

شما مشکل واژینیسموس اولیه دارید. برای درمانش حتما باید به یک روانشناس مراجعه کنید تا ترس شما درمان بشه و هم اینکه برای درمان واژینیسموس باید به متخصص زنان مراجعه کنید. کاملا مشکل شما برطرف میشه.

سلام. هر دو روش درمان بدون عارضه هستن و بسته به شدت واژینیسموس هر دو روش کاملا موثره. انتخاب روش بر عهده پزشکه و بعد از معاینه تعیین میشه. اگر واژینیسموس شدید باشه با آر اف قابل درمانه.

سلام در این حد که اینجا نوشتید فکر میکنم به مشاوره روانشناس نیاز داشتید و بهتره همسرتون هم همراه شما بیاد. اما اگر دخول دردناک دارید باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه تون کنند تا مطمئن بشن واژینیسموس دارید یا نه و اینکه علت درد موقع نزدیکی چی میتونه باشه.

سلام. با توضیحی که دادید شما واژینیسموس دارید. برای تعیین شدت واژینیسموس تون باید معاینه بشید و بعد درمان رو شروع کنید. نگران نباشید شدیدترین واژینیسموس هم کاملا قابل درمانه. یکی از موثرترین و سریعترین روشها هم درمان واژینیسموس با آر اف هست.

سلام. توصیه می کنم به پزشک جراحتون مراجعه کنید تا شما رو معاینه کنند. در صورتی که به دارو نیاز داشته باشید ایشون برای شما تجویز می کنند.

سلام. ارتباطی به بکارت نداره. شما واژینیسموس دارید. مدت زمان درمان شما هم بستگی داره به روشی که برای درمان انتخاب میشه و شدت واژینیسموس. معمولا سریعترین روشها ی درمان واژینیسموس با RF و یا تزریق بوتاکس هست.

سلام. شما مشکل واژینیسموس دارید و بدون درمان نمی تونید رابطه کامل داشته باشید. استفاده از بی حس کننده هم شاید به دخول کمک کنه ولی فقط وضعیت شما رو بدتر میکنه. روشهای مختلفی برای درمان هست. پزشک زنان معاینه تون می کنند و درجه واژینیسموس رو تشخیص میدن. بعد طبق شدت واژینیسموس روش درمان رو بهتون میگن.

سلام. احتمال داره زخم ایجاد شده باشه که اینو میشه توی معاینه لگنی مطمئن شد. اما به طور کلی مشکل واژینیسموس دارید برای همین دخول انجام نمیشه حتی با اینکه میتونید انگشت وارد واژن کنید. به پزشک زنان مراجعه کنید تا درجه واژینیسموس رو تشخیص بدن و بعد می تونید یکی از راههای درمان واژینیسموس رو شروع کنید.

سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید، میتونم بگم شما واژینیسموس دارید. ولی جای نگرانی نیست چون کاملا قابل درمانه. به متخصص زنانی که در زمینه درمان واژینیسموس مجرب هستند مراجعه کنید تا درمان رو شروع کنند.

نگران نباشید مشکلتون رفع میشه. درمان واژینیسموس با آر اف جدیدترین و سریعترین روش درمان واژینیسموسه.

سلام. شما مشکل واژینیسموس دارید. باید به متخصص زنانی که در این زمینه تخصص دارند مراجعه کنید تا درمان بشید.

سلام. بله. شدیدترین واژینیسموس ها رو هم با آر اف درمان کردم. الان کاملا از روابط زناشویی شون راضی هستند.

سلام. واژینیسموس دارید و باید درمان بشید. به متخصص زنانی که در این حوزه کار می کنند مراجعه کنید. با فشار و زور زدن هم ممکنه پارگی در واژن ایجاد بشه و وضعیتتون رو بدتر از این کنه.

سلام. مشاوره و سکس تراپیست فقط در مواردی که تروما یا مشکلی در برقراری رابطه دارید میتونن به شما کمک کنند. برای درمان واژینیسموس باید به متخصص زنان که در این حوزه کار می کنند مراجعه کنید. دیلاتور واقعا روش قدیمیه که من خودم به بیمارم اصلا توصیه ش نمی کنم چون جواب نمیده. ما از روشهای جدیدتر مثل درمان واژینیسموس با rf یا تزریق بوتاکس استفاده می کنیم که سریع و عالی جواب میده. نیازی به جراحی هم ندارید.

بله عزیزم. دقیقا مشکل شما واژینیسموس هست و به درمان پزشکی نیاز دارید. ما این مشکل رو با تزریق بوتاکس و یا با  دستگاه آر اف درمان می کنیم که سریع ترین و قطعی ترین روش درمان برای بیماران مون هست.

سلام. شما بیماری واژینیسموس دارید که برای درمانش حتما به کمک متخصص زنان نیاز دارید. تغییر پوزیشن یه مقداری بهتون کمک کنه ولی واژینیسموس رو درمان نمی کنه. میتونید مقاله بهترین پوزیشن برای واژینیسموس رو که در سایتم نوشتم بخونید.

سلام دوست عزیز. مشکل درد در رابطه جنسی ربطی به مشکلات هورمونی نداره مگر اینکه باعث خشکی واژن بشن. اگر خشکی واژن دارید روش های متعددی برای درمانش هست. همچنین درمان با آر اف تاثیر زیادی برای درد در هنگام رابطه جنسی داره.

سلام بله ار اف روش درمانی بسیار مثبتی برای درمان واژینیسموس هست.

سلام. از مشاور می تونید کمک بگیرید برای ترستون ولی اگر موقع نزدیکی احساس انقباض شدید و درد داشتید و نتونستید دخول رو انجام بدید، بیماری واژینیسموس دارید که باید درمانش کنید. برای درمان این بیماری از روشهای مختلفی استفاده می کنیم که بستگی به این داره که توی جلسه ی معاینه تون، شدت بیماری رو درجه چند تشخیص بدیم.

سلام. بله شما واژینسسموس دارید. مواردی مثل شما رو با آر اف واژینال یا با تزریق بوتاکس در مدت کوتاهی درمان می کنیم.

سلام. استرس نداشته باشید. اگر در دفعات بعدی باز همین مشکل رو داشتید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر مشکل شما واژینیسموس باشه، با درمانهای جدید میتوینم ظرف مدت کوتاهی مشکل شما رو برطرف کنیم.

سلام. استرس وضعیت شما رو بدتر میکنه. اگر دفعه بعدی دچار همین حالت شدید و موفق به دخول نشدید باید به متخصص زنان مراجعه کنید. چون در این موارد تشخیص ما برای بیمار، واژینیسموس هست که با روشهای جدید پزشکی به راحتی درمان میشه.

سلام. حتما به پزشک مراجعه کنید. چون نباید درد و سوزش یا بی میلی و عدم ارگاسم داشته باشید. این حالتها به دلایل مختلفی مثل واژینیسموس، خشکی واژن و موارد دیگه ایجاد میشه. اول باید علت رو متوجه بشیم. بدون معاینه کامل نمیشه در این موارد نظر بدیم.

سلام. از اونجایی که رابطه های اولتون هست بهتره خیلی آرومتر و با احتیاط انجام شه. نباید بگذارید در این روابط اولیه زخم روی دهانه واژن ایجاد شه. هم ترس شما رو بیشتر میکنه و هم باعث انقاباضات بعدی واژن میشه. پیشنهاد می کنم صبر کنید تا زخم دهانه واژن درمان شه و بعد روابط ملایم تری را با پیش نوازی و استفاده از لوبریکانتها داشته باشید.

سلام. اگر مایل هستید سریعتر درمان بشه سریعترین و موثرترین روشهای درمانی مون در حال حاضر درمان واژینیسموس با RF و یا تزریق بوتاکس هست.

سلام عزیزم این دو تا مشکل متفاوته خارش و درد و عفونت میتونه از خشکی واژن و قفل شدن واژن موقع رابطه جنسی هم در اثر واژینیسموس هست. در این موارد درمان با ار اف واژن رو پیشنهاد میدم که هر دو مشکل رو همزمان حل میکنه.

سلام. عزیزم شما باید به متخصص زنانی مراجعه می کردی که درمان های مربوط به اختلالات جنسی رو انجام میدن. شما بیماری واژینیسموس دارید باید برای درمانش اقدام کنید چون برای بارداری و زایمانتون هم مشکل سازه. نگران هم نباشید کاملا قابل درمانه.

سلام. عزیزم واژینیسموس درجات مختلفی داره. بهر حال شما نیاز به درمان های پزشکی دارید. دیگه درمان با دیلاتور رو پیشنهاد نمیدیم. چون باید ماهها تمرینات رو هر روز انجام بدید و در این مدت نزدیکی هم نداشته باشید. خب واضحه دچار مشکلات زناشویی زیادی میشید. برای همین روشهای زودبازده رو به بیماران توصیه می کنیم.

سلام. عزیزم شما باید به متخصص زنان مراجعه می کردید تا شما رو درمان کنند. الان هم دیر نشده به متخصص زنانی که اختلالات جنسی مثل واژینیسموس رو درمان می کنند مراجعه کنید. معمولا مواردی مثل شما رو با تزریق بوتاکس یا آر اف واژن درمان می کنیم که سریع جواب میده هر دو روش.

سلام. عزیزم شما واژینیسموس دارید. برای درمان مواردی مثل شما، علاوه بر درمان جسمی اگر طی دوره درمانتون لازم دیدیم به مشاور هم معرفی تون می کنیم که سریعتر مشکل برطرف بشه.

جهت دریافت نوبت و مشاوره برای عمل های زیبایی می توانید از طریق واتساپ زیر با مشاورین ما در تماس باشید.


09909236065

جهت دریافت مشاوره برای لیزر پیشرفته موهای زائد و اطلاع از پکیج های ویژه ما به واتساپ زیر پیام دهید.


09032431616

اشرفی اصفهانی- بالاتر از پونک- نبش کوچه نوزدهم- ساختمان بانک سامان- پلاک 24- طبقه 4- واحد 7


021-44463475 09909236065


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به ” دکتر ذاکرین ” می باشد

طراحی سایت، توسعه و پشتیبانی توسط آتی دیتا

ترس از اولین نزدیکی و ترس زنان از دخول در اوایل زندگی مشترک شاید یکی از ترس های شایع بین زنان باشد ولی ترس از رابطه جنسی در برخی زنان دلایل دیگری دارد که در این مطلب به دلایل ترس این خانمها از رابطه جنسی می پردازیم.

ترس و اضطراب در اتاق خواب می تواند مانع لذت شما از رابطه جنسی تان شود. پیشنهاد می کنیم،  این استراتژی های مورد تایید متخصصان را برای غلبه بر نگرانی ها در مورد اندام تان، همسرتان و سایر مواردی که در یک رابطه جنسی ممکن است شما را مضطرب کند، امتحان کنید. داشتن رابطه جنسی فقط مفرح و لذت بخش نیست، بلکه دارای خواص درمانی مانند تسکین استرس، بهبود سیستم ایمنی بدن و حتی افزایش طول عمر نیز هست.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید رابطه جنسی برای بدن خانم هاچطور ترس از دخول رو از بین ببریم

 

ولی برای بعضی از زنان، انجام رابطه زناشویی می تواند ایجاد حس گناه، ترس و اضطراب کند. این موضوع دلیلی شد تا یک کلینیک آنلاین مستقر در لندن یک نظر سنجی را برای 2000 آمریکایی و اروپایی جهت کشف جدی ترین ترس ها و نگرانی هایشان در مورد رابطه جنسی انجام دهد که در ادامه نتیجه آن را می خوانید.

 

نتایج نظرسنجی در باره ترس در رابطه جنسی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمانی که با ترس زنان در اتاق خواب مواجه می شوید و روش های برخورد با ترس در رابطه زناشویی، ما به دنبال توصیه های دکتر املی مورس ( Emily Morse) متخصص سکس تراپی هستیم. 

 

بله، رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم، احساس متفاوتی دارد و بعضی ها این استدلال را دارند که از نزدیکی بدون کاندوم لذت بیشتری می برند. با این حال حفاظت از خود در مقابل امراض مقاربتی و حاملگی ناخواسته مهم تر ازاین است که مطمئن شوید همسرتان چند درجه لذت بیشتری می برد.  اگر همسر شما زیر بار استفاده از کاندوم، هنگام برقراری رابطه جنسی نرفت و اصرار داشت، بهترین کار تنها گذاشتن او با گزینه ” نه ” است. اگر از شما خواست که از قرص استفاده کنید به او یادآور شوید که قرص در برابر امراض مقاربتی از شما محافظت نمی کند و جلوی بهانه های او را بگیرید.

به علاوه بسیاری از افراد اذعان دارند که استفاده از برخی کاندوم ها باعث لذت بیشتر در حین نزدیکی و دخول می شود. انواع مختلفی از کاندوم در دسترس همه هست و مطمئنا می توانید نوعی را که مورد علاقه شما باشد، پیدا کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : باید و نبایدهای کاندوم را بدانید

 

می دانم که بحث جالبی نیست، ولی بهتر است از قبل در مورد ترستان از انتقال بیماری مقاربتی حین رابطه جنسی، با همسرتان صحبت کنید. همه در مورد بیماری مقاربتی که دارند صادق نیستند و یا ممکن است که ندانند که مبتلا هستند، به دلیل اینکه مورد بررسی قرارنگرفته اند یا این که ممکن است ناقل ولی بدون علامت باشند. برای همین، استفاده از کاندوم در رابطه جنسی ضروری بوده و به شما آرامش خاطر می دهد. 

 

احتمال خیلی کمی برای پاره شدن کاندوم وجود دارد که نباید مانع از لذت شما در اتاق خوابتان شود. فقط یک لحظه قبل از مقاربت و نزدیکی، آن را چک کنید که درست قرار گرفته باشد و کاملا تا انتها باز شده و تا بیخ آلت کشیده شده باشد. بهتر است مقداری فضای آزاد در سر کاندوم ( قسمت پوشاننده سر آلت ) بگذارید تا مشکلی پیش نیاید، چون اگر این فضا به اندازه کافی نباشد ممکن است حجم منی خارج شده از سر آلت، منجر به پاره شدن کاندوم شود. فراموش نکنید که کاندوم را به درستی درآورید و پس از پایان رابطه جنسی، کاندوم را خارج کنید. انتهای کاندوم ( قسمت دهانه کاندوم که بیخ آلت قرار گرفته)  را با انگشتان یک دست نگه داشته و قسمت سر کاندوم را که در سر آلت قرار داشته و منی در آن قسمت پرشده است، با انگشتان دست دیگر به سمت بیرون بکشید، به طوری که کاندوم مانند یک بادکنک حاوی آب منی، از روی آلت سر خورده و خارج شود، مطمئن شوید اسپرم ها در کاندوم باقی مانده اند.

 

بیایید با این مسئله کنار بیائیم، ما همه از اندام خود احساس نارضایتی داریم، چه به خاطر وزن اضافه ای که داریم یا ظاهر باسن مان. ولی به جای تمرکز روی این معایب بی اهمیت، بهتر است بر لذت بردن از رابطه در لحظه، تمرکز کنید. حقیقت این است که همسرتان در زمان برقرای رابطه جنسی توجهی به هیچ کدام از اینها ندارد و فقط از بودن در کنار شما هیجان زده است.

 

قبل از شروع رابطه جنسی مرزهای شخصی خود را مشخص کنید. مثلا، من بدون کاندوم رابطه جنسی برقرار نمی کنم، من موافق رابطه جنسی مقعدی یا رابطه جنسی دهانی، نیستم و به قواعد خود پایبند بمانید. تلاش برای تجربه های جدید جنسی، بخش مهمی از زندگی سالم جنسی است، ولی نباید همسرتان شما را برای انجام حالت های مختلف رابطه جنسی، تحت فشار بگذارد. 

 

 

به علاوه مهم است که احساسات خود را بشناسید. مردان ذهن خوان نیستند، پس اشکالی ندارد که بنشینید و درباره خواسته ها و رضایتمندی های جنسی صحبت کنید. مثلا، این کار و یا این نوع رابطه جنسی، احساس ناراحت کننده ای به من می دهد و در حال حاضر آمادگی اش را ندارم یا امشب حالم خوب نیست یا شاید بهتر باشد بعدا امتحان کنیم.

لازم است خانم ها از این موضوع مطلع باشند که با شروع رابطه جنسی و تقریبا پس از ایجاد نعوظ در آقایان،  تنش و فشار جنسی در آقایان شروع به افزایش نموده و با ادامه فعالیت جنسی، بر شدت این تنش، لحظه به لحظه افزوده می شود و آقایان معمولا تحت اثر و فشار این تنش، تقریبا کنترل زیادی بر فعالیت جنسی خود نخواهند داشت (که گاها با کمی بی ملاحظه گی تا لحظه انزال همراه خواهد بود) و ممکن است فعالیت جنسی آقایان در حین برقراری رابطه جنسی، آنگونه که مورد نظر شماست قابل مدیریت نباشد. پس واقع بین باشید و حتما قبل از شروع، نظرات خود را بصورت مشخص بیان کنید و از آقایان انتظار زیادی، در حرف شنوی و کنترل فعالیت هایشان، در حین اعمال جنسی نداشته باشید.

 

واقعیت این است که رابطه جنسی با کثیف کاری همراه است. اتفاقات زیادی ممکن است حین رابطه جنسی پیش آید، سر و صداهایی از بدنتان، مایعات، گاز، ولی فقط کافیست به این اتفاقات بخندید و از کنارشان رد شوید.

 

ارگاسم نباید هدفتان باشد و اگر شما یا همسرتان به اوج لذت جنسی نرسید، دلیل بر شکست رابطه جنسی شما نیست. البته توجه به این نکته لازم است که در یک رابطه جنسی، آقایان حتما به ارگاسم میرسند ( مگر اینکه مشکلی جنسی در آقایان وجود داشته باشد) و رابطه را تا رسیدن به ارگاسم ادامه می دهند و خانم ها هستند که ممکن است بخاطر انزال زودتر و رسیدن به ارگاسم در آقایان، ارگاسم را تجربه نکنند، ولی مسائل رضایت بخش زیادی حین رابطه جنسی وجود دارد، حتی اگر به ارگاسم نرسید.

اگر می خواهید لذت و رضایت جنسی همسرتان را افزایش دهید، سوالاتی از او بپرسید. مثل در حال حاضر تمایل دارد چه کاری انجام دهید؟ سریع تر باشید یا آرام تر؟ البته مطمئن باشید، بهتر است به جای پرسیدن این که چه چیزی را دوست دارد، گزینه هایی را به او ارائه بدهید.

 

رو راست به شما می گویم که هیچ کس در رابطه جنسی بد عمل نمی کند. ممکن است کمی کم تجربه باشید یا خیلی فعال نباشید، ولی تا زمانی که مایل به برقراری رابطه با همسرتان باشید، نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست.

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چطور ترس از دخول رو از بین ببریم
چطور ترس از دخول رو از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *