چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه حباب ساز درست کنیم
چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

چطور از ناخن‌ های خود مراقبت کنید تا همیشه زیبا بمانند؟

معرفی کتاب مدیر مدرسه؛ داستان مشکلات یک مدیر بی‌پشتیبان

طرز تهیه لازانیا؛ فست‌فودی خوشمزه از خانواده پاستا

 شعر دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من…

آموزش نقاشی اسب تک شاخ (یونیکورن) به سه روش مختلف

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

درست کردن حباب یکی از تفریحات لذت‌بخش و بی‌خطر برای کودکان است. شاید کمتر بچه‌ای را بتوان پیدا کرد که از این کار لذت نبرد. همه ما خاطره خوب حباب بازی را از کودکی به یادگار داریم. اما خاطره بد تمام شدن مایع حباب ساز هم کنار خاطرات خوب آن قرار دارد. اگر شما هم برای فرزندتان یک حباب‌ساز تهیه کرده‌ باشید، بدون‌شک متوجه شده‌اید که پس از اتمام مایع آن‌ها، هیچ مخلوطی از آب و مواد شوینده عملکرد اولیه حباب‌ساز را به آن برنمی‌گرداند.

در اغلب اوقات مایع حباب‌سازی که در خانه آماده می‌کنید، حباب‌های خوبی درست نمی‌کند و حباب‌های جدید خیلی زود از بین می‌روند. در این مطلب از کاغذ رنگی به آموزش تهیه مایع حباب‌ساز را ارائه کرده‌ایم. اگر مدتی است که دستگاه حباب‌ ساز فرزندتان را کنار گذاشته‌اید، بدون‌شک پایان این مطلب تصمیم خواهید گرفت دوباره آن را فعال کنید.

شما برای تهیه مایع حباب‌ساز به وسایل ساده و با دسترسی آسان نیاز دارید. مواد مورد نیاز

تنها با اجرای همین چند کار ساده می‌توانید یک مایع با غلظت مناسب تهیه کنید تا حباب‌های بیشتری بسازید.

در قدم اول کافی است یک فنجان آب داخل بطری شیشه‌ای بریزید. هرچند دمای آب چندان اهمیتی ندارد، اما پیشنهاد می‌کنیم از آب خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده نکنید. بهتر است آب هم‌دمای محیط باشد.

صابون مایع یا مایع ظرف‌شویی را به آب اضافه کنید و آن را آرام‌آرام مخلوط کنید. حین هم‌زدن مواد، مخلوط آب و صابون نباید کف کند. تا اینجا مایع حباب‌‌ساز تقریبا آماده است. هرچند این محلول حباب درست می‌کند؛ اما خودتان هم متوجه شده‌اید که عملکرد چندان درستی ندارد. چاره این مشکل در مرحله سوم تهیه مایع حباب‌ساز است.

در این مرحله یک قاشق گیلیسیرین به محلول اضافه کرده و مثل مرحله پیش آن را به آرامی هم بزنید. گیلسیرین یک ترکیب شیرین است که وقتی با محلول آب و صابون مخلوط می‌شود، باعث ایجاد حباب‌های ضخیم‌تر شده و در نتیجه حباب‌ها مدت زمان بیشتری در هوا معلق خواهند بود.

تبریک می‌گوییم! محلول شما آماده است. اگر هنگام استفاده از محلول متوجه شدید که درست کار نمی‌کند، کمی صابون مایع یا مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید تا محلول شما غلیظ‌تر شود. درصورتی‌که باز هم محلول درست کار نکرد، مقدار کمی گیلسیرین به محلول اضافه کنید. خواهید دید که محلول شما به‌خوبی کار می‌کند.

حالا کودک شما می‌تواند خاطره خوش حباب بازی را تا ابد با خود داشته باشد. اگر شما هم تجربه یا خاطره‌ای از درست کردن مایع حباب‌‌ساز دارید، آن را با ما و همراهان کاغذرنگی در میان بگذارید. اگر اهل ساخت کاردستی هستید، از ساخت کاردستی با پوست تخم مرغ هم خوشتان خواهد آمد.

برای درست کردن مایع حباب ساز هیچ محدودیتی در نوع مایع (دستشویی یا ظرف شویی)و برند مایع وجود ندارد. آنچه در ساخت مایع حباب ساز مهم است، غلظت محلولی است که درست می‌کنید؛ اگر محلول رقیق باشد مایع حباب ساز شما درست کار نخواهد کرد.

برای درست کردن مایع حباب ساز رنگی به رنگ‌های قابل شستشو و غیر سمی نیاز دارید. به‌این‌منظور می‌توانید از ماژیک هایلایت استفاده کنید. روش کار به این شکل است که نوک ماژیک هایلایت را با کمک دم باریک بیرون کشیده و داخل مایع حساب ساز قرار دهید. البته می‌توانید به‌جای این‌کار قبل از اینکه مایع و آب را با هم مخلوط کنید نوک ماژیک هایلایت را داخل آب گذاشته و با آبِ رنگی مایع خود را درست کنید.

برای خرید مایع حباب ساز می‌توانید به اسباب‌بازی فروشی‌ها مراجعه کرده یا اینترنتی آن را تهیه کنید.

اگر به هر دلیلی مایع حباب‌ساز شما درست کار نکرد می‌توانید از طریق لینک‌های زیر آن را خریداری کنید.

مایع حباب ساز مدل Rainbow 20 ، ابعاد 50*70*160 میلی متر وزن 500 گرم وزن بسته بندی 514 گرم سبک اسباب بازی سرگرم کننده نوع کارکرد مکانیکی

مایع حباب ساز طرح دایناسوری مدل k-100 ابعاد 180x90x40 میلی‌متر وزن 500 گرم سبک اسباب بازی سرگرم‌کننده نوع کارکرد مکانیکی

برچسب ها :

بهنام جعفری

بهنام یه مردادماهی پر از عشق و احساسه که سال 75 به دنیا اومده و تقریبا سه، چهار سالی می‌شه کار تولید محتوا انجام میده. اون یه پسر عجول، آینده‌نگر و البته رویاپردازه که از کوچیکی علاقه خاصی به کامپیوتر داشته. اگه بخواییم ازعلایق و آرزوهای بهنام بگیم؛ باید بگیم که اون علایق و آرزوهای زیادی داره، تقریبا هر چی که فکرش رو بکنید! اما بین آرزوهاش پرواز رو بیش از همه دوست داره. این جوون ما همه آدمای روی زمین رو دوست داره و امید داره یه روزی بتونه زمین رو جای بهتری برای زندگی کنه. به‌عنوان آخرین حرف هم باید بگیم که؛ بهنام با عشق و احساسش برای شما مخاطبای کاغذرنگی می‌نویسه و امیدواره که بتونه با نوشته‌هاش زندگی شما رو رنگی‌تر کنه.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

همه حقوق این سایت برای کاغذ رنگی محفوظ است.

نام کاربری یا ایمیل

رمز عبور نمایش

مرا بخاطر بسپار

ورود

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام

نام خانوادگی

ایمیل

نام کاربری

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

رمز عبور نمایش

ثبت نام

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید. رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازنشانی رمز عبور

بازگشت به فرم ورود

آیا تاکنون فکر کرده اید یک حباب چگونه تشکیل می شود؟ راز درست کردن حباب نیروی کشش سطحی است.

با افزودن صابون یا مایع های پاک کننده به آب نیروی کشش سطحی بین مولکول های آن را تغییر می دهید که این بهترین راه حل برای حباب درست کردن است اگر سعی کنید از آب معمولی حباب درست کنید، خواهید دید روش مناسبی نیست.

این به دلیل زیاد بودن نیروی کشش سطحی بین ذره های سازنده ی آب است )این نیرو مولکول های مایع را کنار هم نگه می دارد(. با افزودن پاک کننده به آب این نیروها کم تر می شوند. با اضافه کردن چیزهای دیگری مانند شربت ذرت یا گلیسیرین می توانیم حباب های بهتری بسازیم. با دلگرم همراه شوید.

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

در یک ظرف کوچک آب، مولکول های بسیار ریز آب با کشیدن یکدیگر کنار هم می مانند. مولکول ها در سطح آب هم توسط مولکول های اطراف شان و هم توسط مولکول هایی که زیرشان قرار دارند جذب می شوند.

اما روی سرشان مولکولی نیست که آن ها را جذب کند )فقط هواروی آن هاست(. مولکول های سطح آب نمی خواهند به سوی بالا حرکت کنند و از مولکول های اطراف شان دور شوند. این موجب ایجادنیروی کشش سطحی قدرتمندی می شود. این نیرو آن قدر زیاد است که از تشکیل حباب ها جلوگیری می کند.

هنگامی که کمی مایع ظرف شویی به آب اضافه می کنیم، نیروی کشش سطحی کم تر می شود و حباب ها می توانند تشکیل شوند. مولکول های مایع ظرف شویی فاصله ی مولکول های آب را زیادتر می کنند و کشش بین آن ها را کاهش می دهند و کشش سطحی در مایع کم می شود.

فکر می کنید چرا در هر سه ظرف به پاک کننده نیاز داریم؟

با توجه به برچسب ها به هر ظرف به ترتیب به فنجان های دوم و سوم، یک قاشق سوپ خوری گلیسیرین و یک قاشق سوپ خوری شربت ذرت اضافه کنید.

می توانید این فعالیت را با مقدارهای گوناگونی از گلیسیرین یا شربت ذرت تکرار کنید. چقدر که زیادی کم است، و چقدر زیاد بیش از حد زیاد است؟ ایا می توانیدحباب هایی درست کنید که عمرشان از حباب های فعالیت اصلی زیادتر باشد؟

سعی کنید با خم کردن یا تاباندن لوله پاک کن ها شکل حباب ها را عوض کنید وشکل هایی مانند ستاره، چهرگوش یا سه گوشه درست کنید. با این چوب های جدید حباب ها به چه شکلی درمی آیند؟

آیا با گلیسیرین بادوام ترین حباب ها درست می شدند؟ پاک کننده با کم تر کردن نیروی کشش سطحی تشکیل حباب را امکان پذیر می کند. یک حباب که از محلول پاک کننده و آب ساخته می شود یک لایه ی کروی ازمولکول های اب است که در هر سو با لایه ای کروی از مولکول های پاک کننده احاطه شده است.

یک سر مولکول های پاک کننده به مولکول های آب متصل می شوند بخش آب دوست و سر دیگرشان از مولکول های آب می گریزند قسمت آب گریز مولکول ها مولکول های پاک کننده طوری قرار می گیرند که انتهای آب گریزشان مجاور هوا باشد.

با افزودن گلیسیرین یا شربت ذرت حباب ها درشت تر و بادوام تر می شوند. وقتی که لایه ی آب بین لایه های پاک کننده تبخیر می شودحباب ها می ترکند. اما مولکول های گلیسیرین و شربت ذرت پیوندهای ضعیفی با مولکول های آب آب برقرار می کنند و از سرعت تبخیر آب می کاهند.

گلیسیرین حباب های بادوام تر و نیرومند تری می سازد، اما شربت ذرت ارزان تر است. در خانه جست جو کنید وببینید چه مواد دیگری می توانید پیدا کنید که به آب بیفزایید و حباب درست کنید؟ اگر فرآورده هایی مانند شامپو یا صابون مایع را امتحان کنید، می توانید اجزای گوناگون شان را که به تولید حباب صابون کمک می کنند بشناسید.

یکی از تفریحات بچه ها و والدین شان حباب بازی است ! ساخت حباب آن هم در ابعاد بزرگ و غول آسا میتواند خیلی مفرح و جالب باشد ؛ برای درست کردن حباب های بزرگ باید یک وسیله درست کنیم .

در این آموزش قصد داریم تا یک بوم حباب ساز درست کنیم که قابلیت ساخت حباب های بزرگ با آن را داشته باشیم ؛ میتوانید به آسانی و سادگی با آن کار کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید .

برای درست کردن حباب های بزرگ شما یه حلقه آب صابون و مقداری باد نیاز دارید ! حلقه را در این آموزش میسازیم و همچنین آموزش ساخت مایع حباب ساز را نیز خواهید دید .

برای استفاده از این وسیله میتوانید در زمان های وزش باد آن را مقابل باد بگیرید و یا اگر باد نمیوزید با دویدن یا چرخاندن دسته حباب ساز ؛ حباب بسازید .

وسایل مورد نیاز:

بیشتر بخوانید :

۵ روش طلایی برای ساخت خمیر اسلایم در خانه

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

بافت عروسک پلنگ صورتی با هنر قلاب بافی به صورت گام به گام

آموزش بافت عروسک روباه با هنر قلاب بافی به صورت گام به گام

آموزش بافت عروسک جوجه طلایی با قلاب زیبا و آسان

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

تکنیک های بی دقتی در امتحان

برای دریافت برنامه درسی و یا کاربرگ (کلیک کنید)


. . . . . . . . . . . . .

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم


فوت کردن حباب ها یکی از تفریحات ساده و لذت بخش است. بهترین نکته درباره ی بازی کردن با حباب ها این است که مجبور نیستید برای درست کردن آن ها محلول خاصی بخرید. می توانید به راحتی محلول خودتان را به هر مقداری که می خواهید، تهیه کنید. به همین دلیل می توانید هر چقدر که دوست داشته باشید، حباب درست کنید.

کلمات کلیدی: آموزش ساخت حباب ساز | تفریح و سرگرمی | ویدئو آموزشی | سرزمین تیزهوش ها |

نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

 
خانم تابش حبیب وند من نمیدونم مواد لازمش چیه

 
خانم اسرا نوری من می خواهم یک حباب. درست کنم ولی نمی تونم درستش کنم به هم کمک می کنید.

 
خانم غزل صفری خیلی جالب و کاربردی و یک سرگرمی برای روز های گرم تابستان


 
خانم مهم عالی بوپ


 
خانم راضی خیلی جالب و کاربردی بود

 
خانم مریم فیروزی بلد نیستم و تازه می خواهم در ست کنم

 
خانم بازدید کننده سایت ببخشید ولی من مدل دیگه ای درست کردم و زیاد محکم نیست و حباب تولید نمی کنه


 
خانم بازدید کننده سایت عالی بود

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2021 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا



Downloads-icon

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

تکنیک های بی دقتی در امتحان

برای دریافت برنامه درسی و یا کاربرگ (کلیک کنید)


. . . . . . . . . . . . .

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم


فوت کردن حباب ها یکی از تفریحات ساده و لذت بخش است. بهترین نکته درباره ی بازی کردن با حباب ها این است که مجبور نیستید برای درست کردن آن ها محلول خاصی بخرید. می توانید به راحتی محلول خودتان را به هر مقداری که می خواهید، تهیه کنید. به همین دلیل می توانید هر چقدر که دوست داشته باشید، حباب درست کنید.

کلمات کلیدی: آموزش ساخت حباب ساز | تفریح و سرگرمی | ویدئو آموزشی | سرزمین تیزهوش ها |

نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به دیگران کمک کنید تا بیشتر بدانند. نظرات شما توسط کارشناسان بررسی، تایید و پاسخ داده می شوند. اگر ایمیلتان را وارد کنید، پاسخ کارشناسان برای شما ایمیل می شود.

 
خانم تابش حبیب وند من نمیدونم مواد لازمش چیه

 
خانم اسرا نوری من می خواهم یک حباب. درست کنم ولی نمی تونم درستش کنم به هم کمک می کنید.

 
خانم غزل صفری خیلی جالب و کاربردی و یک سرگرمی برای روز های گرم تابستان


 
خانم مهم عالی بوپ


 
خانم راضی خیلی جالب و کاربردی بود

 
خانم مریم فیروزی بلد نیستم و تازه می خواهم در ست کنم

 
خانم بازدید کننده سایت ببخشید ولی من مدل دیگه ای درست کردم و زیاد محکم نیست و حباب تولید نمی کنه


 
خانم بازدید کننده سایت عالی بود

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2021 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا



Downloads-icon

 

 

 مواد لازم برای این کار:

 

یک فنجان مواد شوینده(این ماده میتواند مایع دستشویی و یا ماده ظرفشویی و یا حتی پودر رخت شویی باشد)

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

 

۸ فنجان آب گرم

 

۳ قاشق چایخوری گلیسرین(در تمام داروخانه ها یافت میشود)

 

ابتدا به یک فنجان ماده شوینده کم کم آب گرم در حد جوش اضافه نمایید . این کار را به آرامی و در یک ظرف بزرگ انجام دهید و همانطور که آب جوش را اضافه میکنید ماده ترکیبی را به هم بزنید تا خوب کف کند و در پایان ۳ قاشق گلیسیرین اضافه نمایید.

 

این ترکیب بسیار عالی خواهد بود و شما حبابهای خیلی بزرگی خواهید ساخت.

 

چند فرمول پیشنهادی:

 

فرمول شماره ۱ : ۳/۲ پیمانه مایع ظرف شویی ۱ قاشق سوپ خوری گلیسیرین ۳٫۸ لیتر آب مقطر

 

– فرمول شماره ۲ : ۱ لیتر آب خالص ۳۱ گرم گلیسیرین ۱ قالب صابون پودر زیتون

 

۳- فرمول شماره ۳ : ۳۱ گرم گلیسیرین ۱ لیتر آب خالص ۱ قالب پودر صابون زیتون ۶۲ گرم روغن نارگیل

 

۴- فرمول شماره ۴ : ۴٫۵ پیمانه آب مقطر ۰٫۵ پیمانه مایع دستشویی ۰٫۵ پیمانه گلیسیرین یا روغن ذرت

 

۵- فرمول شماره ۵ : ۳/۲ پیمانه مایع ظرف شویی ۱ گالن آب مقطر ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری گلیسیرین

 

از آزمایش مواد دیگر غافل نشوید، شما می توانید با افزودن مواد مختلف به فرمولهای بالا حباب های بزرگتر و بهتری درست نمایید. مثلاً می توانید اثر روغن کتان ، پودر ژله، روغن زیتون یا مایع دستشویی و … را در نسبت های مختلف آزمایش کنید.

مایع حباب ساز را می توانید با کمترین امکانات در خانه درست کنید. با استفاده از مایع حباب ساز می توانید یک سرگرمی ساده و دوست داشتنی درست کنید.

بساز و بفروش (B&B) | بساز – حباب ساختن یکی از سرگرمی های قدیمی و کلاسیک است که می تواند کودکان را در هر سنی سرگرم کند. آما تا بحال سعی کرده اید که مایع حباب ساز بسازید؟ دقت کرده اید که مایع درون حباب ساز نسبت به چیزی که شما در منزل درست می کنید کیفیت بهتری دارند؟ نکته ریز همین جاست! آنها یک ماده مخفی دارند که به کمک آن می توان حباب های بزرگتر و قوی تری درست کرد. ما در این مطلب می خواهیم تمام ریزه کاری های ساخت مایع حباب ساز به ۳ روش مختلف را به شما آموزش بدهیم. پیش از این ساخت اسلایم با مایع دستشویی را به شما آموزش داده بودیم که البته ساخت حباب بسیار آسانتر است.

مواد لازم

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

آب و مایع ظرفشویی را به نسبت ۶ به ۱ درون ظرفی بریزید و به آرامی هم بزنید تا مایع ظرفشویی در آب حل شود. سعی کنید در طول این مرحله مایع کف نکند. برای این منظور بهتر است که ابتدا مایع ظرفشویی را داخل ظرف بریزید و آب را کم کم به آن اضافه کنید.

نکته:

حالا باید ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین را به محلول اضافه کنید. (مقدار گلیسیرین به مقدار آب و مایع ظرفشویی بستگی دارد. اگر یک پیمانه مایع را با ۶ پیمانه آب ترکیب کرده اید باید از یک قاشق غذاخوری گلیسیرین استفاده کنید)

ترکیب را هم بزنید تا به صورت یکدست در بیاید.

نکته:

به جای گلیسیرین می توانید از شربت ذرت (به اندازه یک چهارم پیمانه) استفاده کنید.

مایع حباب ساز شما آماده است اما برای این که حباب های بهتر و بزرگتری بدهد می توانید یک شبانه روز درب آن را ببندید و سپس از آن استفاده کنید.

مواد لازم

شکر را درون آب گرم بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود.

مایع ظرفشویی را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب کاملا یکدستی بوجود بیاید.

مشابه روش قبل باید چند ساعتی را به آن استراحت بدهید تا آماده استفاده شود. هر چند می توانید بلافاصله بعد از ترکیب کردن مایع ظرفشویی با محلول آب و شکر از آن استفاده کنید.

مواد لازم

نشاسته ذرت و آب را در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا حل شود.

سایر مواد را هم اضافه کنید و همچنان به هم زدن ادامه بدهید. هم زدن را آرام انجام دهید که کف درست نشود.

ترکیب مایع حباب ساز را حداقل برای یک ساعت استراحت دهید.

قسمت بیرونی حباب از سه لایه بسیار نازک درست شده است:

این سه لایه به شکل ساندویچ لایه بیرونی حباب را تشکیل می دهند و دو لایه مایع ظرفشویی لایه میانی را که از آب است در بر می گیرد. به عبارت دیگر آب بین دو لایه از مایع ظرفشویی به دام می افتد و حباب تشکیل می شود. گلیسیرین یا شربت ذرت با مایع ظرفشویی مخلوط می شود و غلظت آن را افزایش می دهد. این افزایش غلظت از تبخیر سریع آب جلوگیری می کند و ماندگاری حباب را بیشتر می کند. همین مساله باعث می شود که حباب های بزرگتر با ماندگاری بالاتر درست شود.

در ویدئوی کوتاه زیر می توانید روش ساخت حباب را مشاهده کنید:

پیشنهاد می کنیم که این سرگرمی دوست داشتنی را درست کنید و کودکانتان را برای ساعت ها سرگرم کنید. اگر درباره این موضوع سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

[one_half][/one_half][one_half_last][/one_half_last]

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه می توانید یک مایع حباب ساز بسازید و کودکان خود را شگفت زده کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

با فرا رسیدن فصل تابستان هیجان بسیار زیادی در بچه ها ایجاد می شود و یکی از بازی هایی که می تواند بیش تر از سایرین  آن ها را سرگرم کند حباب ساز  می باشد. در واقع می توانید به راحتی این وسایل را برای کودک خود بسازید و شادی را به آن ها هدیه دهید. با ساختن این وسایل می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم

آیا تا کنون به نحوه تشکیل شدن یک حباب فکر کرده اید ؟ باید بدانید که راز تشکیل حباب نیروی کشش سطحی می باشد. شما می توانید با افزودن صابون و یا مایع های شوینده به آب کشش سطحی را بین مولکول های آن ایجاد کنید. در واقع آب تنها نمی تواند برای ساختن حباب مناسب باشد چون نیرو و کشش سطحی ندارد و این تغییرات در کشش سطحی را مایع و صابون ایجاد می کند. البته گلیسیرین و شربت ذرت هم می تواند با کند کردن فرایند تبخیر را به تاخیر بیندازد. ساختن مایع حباب ساز بسیار راحت است که در ادامه به آن می پردازیم و روش ساخت آن را برای شما بازگو می کنیم.

اگر به یک ظرف کوچک آب نگاه کنید مولکول های بسیار ریز آب می توانند با کشیدن یک دیگر کنار هم می مانند. مولکول های آب کششی دارند که می توانند کنار هم قرار بگیرند.

باید تمام مواد گفته شده را با همان نسبت ها با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. با همین کار ساده مایع حباب ساز شما آماده می شود و می توانید با همین مواد کم کودک خود را خوشحال کنید.

شاید برای شما هم سوال ایجاد شود که چگونه می شود یک حباب با هاله های رنگی ایجاد کرد. می توانید با افزودن چند قطره رنگ خوراکی به ترکیبی که تهیه کرده اید حباب های زیبا و رنگارنگ ایجاد کنید. بهتر است برای جلوگیری از رنگی شدن دیوار ها و وسایل خانه حباب بازی را در فضای آزاد انجام بدهید. می توانید برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی کودک خود برای آن ها حین بازی کردن به آموزش رنگ ها بپردازید مثلا به آن ها نشان دهید که ترکیب رنگ هایی مانند سبز و زرد می تواند رنگ آبی را ایجاد کند.

حباب هاب شکری حباب هایی هستند که پایدار تر می باشند و بسیار بزرگ تر از حباب های عادی می باشند. اگر می خواهید در یک مسابقه حباب بازی شرکت کنید بهتر است از این روش برای ساختن حباب های بزرگ با پایداری بیش تر استفاده کنید.

بهتر است تمام مواد را با هم ترکیب کنید و انقدر همین مواد را هم بزنید که شکر کامل حل شود. با حل شدن شکر می توانید به راحتی به حباب سازی بپردازید. اگر حباب ها را با این روش می سازید باید بیرون از خانه بازی کنید.

برای ساختن یک حباب پایدار می توانید از موادی مانند گلیسیرین، شربت ذرت یا شکر استفاده کنید و این مواد را در مایع حباب ساز استفاده کنید تا حباب های شما بزرگ تر و پایدار تر باشد. می توانید به جای آب معمولی از آب مقطر و تصفیه شده استفاده کنید تا میزان خالصی افزایش و میزان نا خالصی کاهش یابد. البته بازی کردن در محیط های مرطوب تر هم می تواند باعث بزرگی و پایداری حباب ها شود.

در نظر داشته باشید که می توانید مایع ساخته شده را نگهداری کنید اما برای نگه داشتن آن باید نکاتی را رعایت کنید. باید حتما از یک ظرف در بسته و تمیز استفاده کنید و مایع را به درون آن بریزید و تا هر زمانی که می خواهید آن را در جای خنک نگهداری کنید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور در خانه حباب ساز درست کنیم
چطور در خانه حباب ساز درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *