چطور در خانه زبان یاد بگیریم

 
helpkade
چطور در خانه زبان یاد بگیریم
چطور در خانه زبان یاد بگیریم

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیمچطور در خانه زبان یاد بگیریم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

در گذشته تنها منابع آموزشی، خانواده و مدرسه بوده است اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و فنّاوری، روش‌های یادگیری بسیار گسترده‌تر و قابل‌دسترس‌تر شده‌اند. البته تنها کمیت روش‌های یادگیری بیشتر نشده است بلکه کیفیت یادگیری نیز در روش‌های جدید بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی شده است.

یکی از موضوعاتی که زبان آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند، یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. البته در اینجا بیشتر منظور این است که بدون رفتن سر کلاس آموزشی، زبان انگلیسی را یاد بگیریم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل شاید برای خیلی‌ها لازم باشد. شاید کسی دوست نداشته باشد که محل گرم‌ونرم خانه را رها کند و در یک زمستان سرد، سر کلاس‌های آموزشی برود. شاید مادری در حال تربیت فرزندان خود است و می‌خواهد زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرد. خلاصه دلایل متعددی وجود دارد که شخصی بخواهد بدون رفتن به کلاس‌های آموزشی و در منزل خود، زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: آزادخوانی و آموزش زبان انگلیسی

اگر جزء این دسته از افراد هستید خبر خیلی خوبی برای شما دارم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل می‌تواند بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از کلاس‌های آموزشی باشد. در ادامه بهترین استراتژی‌های یادگیری زبان انگلیسی در منزل برای شما ارائه می‌شود.

جهان امروز یک آشفته‌بازار بی‌نظم و پر سروصدا از فعالیت‌های مختلف است؛ که هرسال بدتر نیز می‌شود. بازی‌های کامپیوتری، خواندن اخبار، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های بی‌فایده‌ی تلویزیونی، و هزاران کار بی‌اهمیت دیگر. به‌راستی روزانه هر شخص چقدر روی این مسائل کم‌اهمیت و بعضاً مضر وقت می‌گذارد؟ در حقیقت مشکل جهان امروز ما کمبود وقت نیست. بلکه کمبود اولویت‌بندی بین فعالیت‌ها است. آقای تیم فریس در کتابش به‌عنوان “چهار ساعت کار در هفته” می‌گوید:

خیلی از چیزها تفاوتی را برای ما ایجاد نمی‌کند. اینکه سرتان بسیار شلوغ باشد از پرکاری نیست بلکه از تنبلی است – تنبلی فکر و کارهای طبقه‌بندی نشده. غرق شدن و سراسیمگی در انجام کارهای زیاد، گاهی اوقات به‌اندازه‌ی اینکه هیچ کاری نکنید بی‌حاصل است. اما به‌گزین بودن – فعالیت کمتر – راهی به‌سوی کارآمدی است. به فعالیت‌های کمتر و مهم‌تر تمرکز کن و بقیه چیزها را نادیده بگیر.

در علم اقتصاد قانونی به نام پارتو وجود دارد که می‌گوید ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آید. این قانون به زبان ساده به این معنی است که معمولا تنها بیست درصد از فعالیت های روزمره ی ما، مفید است و بقیه فعالیت های ما یا بازدهی مناسبی ندارد، یا حتی مضر است! اعمال این قانون بسیار ساده در فعالیت‌های روزانه و کم کردن از حجم فعالیت های غیر مفید، می‌تواند وقت فراوانی را برای کارهای مهم به شما بدهد. بنابراین مهم‌ترین، و پر عملکردترین فعالیت‌های زندگی خودتان را شناسایی کنید و تمرکزتان را معطوف آن‌ها نمایید تا وقت بسیار بیشتری را بتوانید به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

خیلی‌ها این چیزها را می‌دانند اما هیچ‌گاه به آن عمل نمی‌کند. همین‌الان وقت عمل است. شما با صرف تنها ده دقیقه از زمان الآن خودتان می‌توانید با انجام دادن مراحل زیر، فعالیت‌های اضافی روزمره خود را شناسایی کرده و قانون پارتو را روی آن اعمال نمایید تا زمان بسیار زیادی را برای خود باز نمایید.

۱- در ستون اول یک جدول، تا آنجایی که می‌توانید فعالیت‌های روزمره، هفتگی و ماهیانه‌ی خود را یادداشت کنید.

۲- در ستون دوم جدول، زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را یادداشت کنید.

۳- در ردیف سوم جدول را با قرار دادن عدد صفر تا پنج، به ارزیابی خروجی فعالیت‌ها اختصاص دهید.

پس از تکمیل این جدول، ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که به آن‌ها نمره‌ی بالایی داده‌اید را انتخاب نموده و تمرکزتان را بیشتر روی آن بگذارید و ۸۰ درصد بقیه را کمتر انجام دهید. با این کار می‌توانید محاسبه کنید که به‌طور متوسط چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید.

خواندن زبان انگلیسی در صبح زود و شب قبل از خواب:

پس‌ازاینکه روش بالا را برای تمرکز بیشتر روی مسائل مهم‌تر پیاده‌سازی کنید وقت بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل خواهید داشت. حال وقت این است که درجه‌ی اهمیت زبان انگلیسی را برای خود بالا ببرید. مطالعه‌ی زبان انگلیسی در صبح زود سه فایده‌ی عمده دارد:

تضمین می‌کند که هرروز حداقل زمانی را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده‌اید، فرقی نمی‌کند که روزتان چقدر دیوانه‌وار شلوغ شده است. در یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مسائل آهستگی و پیوستگی یادگیری است. اگر آهستگی و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی برقرار باشد، انگیزه‌ی شما بیشتر می‌شود و درنهایت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

به ذهن شما یادآوری می‌کند که یادگیری زبان انگلیسی از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یادگیری زبان انگلیسی، اولین کار روزانه‌ی شما باشد؛ این کار در ذهن شما در صدر کارهای پراهمیت روزانه قرار می‌گیرد. با این کار، احتمال اینکه در زمان‌های مرده و مخفی نیز یادگیری زبان انگلیسی را انجام بدهید، نیز بالاتر می‌رود.

مطالبی که احیاناً شب گذشته خوانده‌اید را تقویت می‌کند. تکرار یکی از مهم‌ترین عناصر یادگیری زبان انگلیسی است که معمولاً اهمیت آن فراموش می‌شود. با مرور سریع مطالبی که شب گذشته قبل از خواب یاد گرفته‌اید احتمال یادآوری آن مطالب را در آینده بسیار بالاتر می‌برید.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه می‌توانیم بهتر یاد بگیریم

از طرف دیگر مطالعه‌ی زبان انگلیسی درست قبل از خواب، سه فایده‌ی دیگر برای شما دارد:

یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یک عادت روزانه می‌شود: شما روزتان را با یادگیری زبان انگلیسی آغاز کردید؛ شبتان را نیز با آن به پایان می‌برید. این تقارن مثبت عملکرد شما احساس خوبی را به شما می‌دهد. انگیزه‌ی شما را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند که عادت یادگیری زبان انگلیسی‌تان را بیشتر تقویت کنید.

باعث می‌شود که مطالب در خواب در ذهن شما تثبیت شود: ذهن ما در خواب مطالب جدید را تجزیه‌وتحلیل و ذخیره می‌کند. وقتی‌که یادگیری زبان انگلیسی آخرین فعالیت شما قبل از خواب باشد زودتر از همه‌ی اطلاعات در ذهن شما تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

نکته‌ی انحرافی: این موضوع را با بحث آموزش زبان انگلیسی در خواب اشتباه نگیرید.

یکی از مشکلات ما در زندگی روزمره‌ی خود این است که به کارهای بیهوده‌ای عادت کرده‌ایم. مثلاً عادت کرده‌ایم که هر وقت از خواب بیدار می‌شویم، به مدت نیم ساعت اخبار سایت‌های اینترنتی را مرور کنیم و ایمیل‌های خود را چک کنیم. یا عادت کرده‌ایم که وقتی‌که از سر کار یا مدرسه برمی‌گردیم، یک ساعت تلویزیون نگاه کنیم و بعد غذا بخوریم. این عادت‌های بی‌فایده، وقت خیلی زیادی از ما می‌گیرد. اما می‌توان این عادت‌ها را با دانستن نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها، تعویض کرد و به عادت خوبی تبدیل کرد. چارلز داهیگ روش این کار را برای ما شرح داده است که بنده در این نوشته با جزئیات کاملی توضیح داده‌ام. خلاصه بخواهم بگویم شیوه‌ی کار به این صورت است که هر عادت از ۳ جزء تشکیل می‌شود:

۱- جرقه : مثلاً بیدار شدن از خواب. ۲- کار عادی: چک کردن اخبار. ۳- جایزه: خوردن صبحانه.

برای اینکه عادتمان را به عادت خوب تبدیل کنیم، کافی است که با نگه‌داشتن جزء اول و جزء سوم عادت، یعنی جرقه و جایزه، جزء دوم را به کار مفیدی تغییر دهیم (در اینجا خواندن زبان انگلیسی).

در فعالیت‌هایی که به‌طور روزمره انجام می‌دهیم زمان‌های مرده و فعالیت‌های مخفی بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلاً فکرش را نمی‌کنیم که بتوان از آن‌ها استفاده‌ی مناسب کرد. این‌ها را می‌توان کشف کرد و از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد.

شنیدن مطالب انگلیسی از آن دسته از فعالیت‌ها است که برای رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی بسیار نیاز است. خیلی‌ها هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتشان همین درک مطالب شنیداری است. شاید از خوش‌شانسی ما باشد که شنیدن می‌تواند به‌راحتی زمان‌های مرده‌ی ما را زنده کند. زیرا برای شنیدن نه نیازی به چشم‌ها و دست‌هایمان نداریم. بنابراین خیلی از فعالیت‌های روزمره خود، که نیازی به فکر کردن ندارند را می‌توانیم با گوش دادن به مطالب صوتی زنده کنیم. شاید فکرش را نکنید که چقدر این کار می‌تواند زمان مرده‌ی شما را زنده کند. الآن یک حساب سرانگشتی برایتان می‌کنم: ورزش صبحگاهی: ۱۵ دقیقه؛ صبحانه ۱۵ دقیقه؛ رفتن و برگشتن سر کار یا مدرسه: به‌طور متوسط یک ساعت؛ نهار: ۲۰ دقیقه؛ شام: ۲۰ دقیقه. تا همین‌جا می‌شود ۲ ساعت و ده دقیقه زمان مرده که تقریباً برای همه‌ی افراد اتفاق میفتد. خیلی‌ها برای خودشان در منزل غذا درست می‌کنند، به مرتب کردن وسایل منزل می‌پردازند و یا برای خرید مواد موردنیاز منزلشان بیرون می‌روند. همه‌ی این‌ها زمان‌های مرده‌ای است که به‌راحتی می‌توان از آن برای این‌چنین مسئله‌ی مهمی استفاده کرد.

نکته‌ی غیر انحرافی: متأسفانه در کشور ما به دلیل بوروکراسی‌هایی که وجود دارد بعضاً با معطلی‌های زیادی مواجه می‌شویم، در ادارات، بانک‌ها، و …. به‌جای اینکه این چیزها تنها بر عصبانیت ما بیفزاید، می‌توان این وقت‌ها را با همین روش زنده کرد. تنها کافی است که یک پخش‌کننده صوتی (یا گوشی همراه هوشمند) و یک هدفون کوچک همیشه همراهتان باشد.

نکته‌ی غیر انحرافی ۲: خواندن، شنیدن، و دیدن اخبار، واقعاً هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند. باوجوداین، طبق گزارش الکسا، سایت‌های خبری جزو پر بازدیدترین سایت‌های ایرانی هستند (در ۲۵ سایت اول ایران، ۶ سایت خبری مشاهده می‌شود). اگر واقعاً اتفاق بسیار مهمی در دنیا یا کشور بیفتد دیر یا زود با دیدن سر تیتر روزنامه‌هایی که در راه می‌بینید یا حرف‌های مردم به آن پی می‌برید بنابراین هیچ‌وقت از دنیا عقب نمی‌مانید. بااین‌وجود، اگر جزو آن دسته از افراد هستید که واقعاً نمی‌توانید بدون اخبار روزتان را به شب برسانید، حداقل اخبار انگلیسی بخوانید یا بشنوید.

اگر دانشجو هستید، اکثر درس‌ها کتاب‌های مرجع انگلیسی دارند. به‌جای کتاب ترجمه‌ی فارسی (که معمولاً پر از غلط‌غلوط هستند!) کتاب‌های مرجع انگلیسی بخوانید. خواندن اخبار به زبان انگلیسی (که در نکته غیر انحرافی ۲ آمد) نیز جزء همین دسته قرار می‌گیرد.

در مکاتبات ایمیلی خود می‌توانید به برخی از افرادی که فکر می‌کنید زبان انگلیسی‌شان قوی است به انگلیسی مکاتبه کنید. اساتید دانشگاه و دیگر دانشجویان از این دسته هستند. لینکدین هم فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط با دیگران به‌صورت انگلیسی است. این روش حتی می‌تواند در پیامک‌هایی که به افراد مختلف می‌زنید نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه یک ای میل انگلیسی خوب بنویسیم

اکثر افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، مهم‌ترین مشکل پیش رویشان مکالمه زبان انگلیسی است. اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در منزل با دیدن فیلم‌ها و گوش دادن به مطالب جذاب انگلیسی پیاده‌سازی کرد. این روش که همان تکنیک سایه است را در نوشته‌های قبلی به‌طور مفصل توضیح داده‌ام. این تکنیک به سه روش نیم‌سایه، سایه‌ی کامل، و سایه تکاملی قابل پیاده‌سازی است. تکنیک سایه در حالت ساده‌ی آن یعنی تکرار آنچه که می‌شنوید. اما ظرافت‌های بسیار زیادی دارم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کرده و در برنامه‌ی روزمره‌ی خود برای یادگیری زبان انگلیسی پیاده‌سازی کنید.

نوشته‌ی مرتبط: تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایهچطور در خانه زبان یاد بگیریم

در تارنگار زبانشناس یک قسمت با عنوان داستان کوتاه انگلیسی قرار دارد که تکنیک سایه را می‌توانید در منزل خود، روی این داستان‌ها پیاده‌سازی کنید. خواندن و گوش دادن داستان‌ها به‌طورکلی شامل پنج مرحله می‌شود:

۱- گوش دادن کلی داستان کوتاه

۲-گوش دادن داستان به همراه متن انگلیسی

۳- گوش دادن داستان بدون نگاه کردن متن

۴- تمرین تلفظ

۵- پیاده‌سازی شگرد سایه

با پیاده‌سازی این پنج روش روی هر داستان کوتاه، اولاً لغت‌های فراوانی یاد می‌گیرید، ثانیاً گرامر زبان انگلیسی را به‌طور ناخودآگاه یاد می‌گیرید و درنهایت مکالمه زبان انگلیسی شما نیز به نحو چشمگیری تقویت می‌شود.

همانند تقویت مکالمه زبان انگلیسی، افزایش دایره‌ی لغات انگلیسی نیز یکی از آن چیزهایی است که نه‌تنها بسیار مهم است بلکه به بهترین شیوه‌ی ممکن در منزل قابل پیاده‌سازی است.همان‌طور که قبلاً گفته شد، بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی این است که آن‌ها را حفظ نکنید. یکی از مهم‌ترین کارها برای یادگیری لغات انگلیسی خواندن کتاب است. اما نه کتاب‌های آموزش زبان و لغات. بلکه خواندن کتاب‌های داستان و آموزنده. بنابراین پیشنهاد بنده این است که در کتابخانه‌ی منزلتان همیشه چند عدد کتاب انگلیسی ( داستان، رمان و …) برای خواندن داشته باشید.

نوشته‌ی مرتبط: بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

از طرف دیگر در نوشته‌ی نقش فراموشی در یادگیری لغات انگلیسی به این نکته اشاره کردم که تغییر در شرایط یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به حفظ کردن بهتر لغات انگلیسی بسیار کمک کند. بنابراین تنها به کتاب بسنده نکنید بلکه منابع دیگر مانند فیلم، موسیقی، و اخبار انگلیسی (اگر نکته‌ی غیر انحرافی ۲ برایتان صدف می‌کند!) را نیز در برنامه‌ی خود قرار بدهید تا لغت‌های جدید زبان انگلیسی را در مکان‌ها و شرایط مختلف ببینید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس طوری طراحی شده است که به راحتی و در منزل خود میتوانید زبان انگلیسی را با آن یاد بگیرید.

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود، پکیج‌های آموزشی زیر را بخوانید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

برای دانلود نرم‌افزار زبانشناس روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

آیا شما نیز تجربه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در منزل را داشته‌اید؟ لطفاً این تجربه را با دیگران در میان بگذارید.

سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و یجورایی میشه گف درحده کلاس هفتم یاد داره و هربار خواستم شرو کنم بعده دوروز انگیزم از دست رفت
میشه راهنمایی کنید ؟

سلام ، من ۵ ساله که دارم کلاس زبان میرم و هیچ مشکلی نداشتم ، اما واسه این ترمم خیلی تو گرامر ها مشکل دارم ، ممنون بابت برنامه ریزی و برنامه زبانشناس😄

انصافا برنامه ی زبانشناس خیلی خوبه.ولی متاسفانه یه مشکلی که داره اینه که نحوه ی درست کار کردن با اون آموزش داده نمیشه.نمی دونم چرا!مثلا باید فقط گوش بدیم یا نه،آیا باید منتو ما هم بخوانیم باذصدای بلند یا نه و….
در کل دست مریضاد به سازنده هاش.به درد ما ها که توانایی مالی برای رفتن به کلاسو نداریم خورده.بازم ممنون

باسلام و عرض ادب:
بنده برای اولین بار بود که افتخار اشنایی و حضور در سایت شما نصیبم شد لذا با نهایت مسرت از شما کمال تشکر رادارم، واز صمیم دل توفیقات شما را در امر باارزش اموزش مسءلت مینمایم.

دیروز در بازار به صورت اتفاقی با نرم افزار زبان شناس برخورد کردم من به یادگیری زبان علاقه زیادی دارم به طوری که تا قبل از زمان کنکور به اموزشگاه زبان میرفتم که در زمان کنکور وقتم را صرف خواندن برای کنکور کردم و در دانشگاه در همان حد زبان عمومی و تخصیصی کار کردم ولی علاقه وافری به یادگیری سریع زبان دارم و بعد از مدت زمان زیادی از رفتنم به اموزشگاه زبان میگذرد به کلا مطالب را فراموش کرده ام و در حال حاضر یه دلیل مشغله های زیاد فرصت رفتن به اموزشگاه زبان را ندارم و در ضمن من ادم خیلی عجولی هستم می خواهم خیلی سریع زبان یاد بگیرم تا بتونم مدرک تافل خود را بگیرم هم برای رزومه کاریم خوبه و هم زبان لاتین در همه موارد قابل استفاده می باشد و قبل از رفتن به سفر خارج از کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشم.
با تشکر از شما برای به راه اندازی این نرم افزار و دراختیار قرار دادن تجربیات خود به علاقه مندان .

سلام خسته نباشید.
اگه امکانش هست بهم چن تا کتاب معرفی کنین از مبتدی تا پیش رفته راستش کارشناسی مکانیک دارم میخونم هیچی زبان بلد نیستم.از نرم افزار نمیتونم استفاده کنم.فقط کتاب بخونم اگه میشه چن تا کتاب خوب از مبتدی تا پیش رفته معرفی کنین ممنون میشم.

سلام. وقت بخیر. بنده یه مدتی به شدت دنبال یادگیری زبان بودم. علاقه
دارم به یادگیری منتها امکان شرکت تو کلاس های آموزشی رو ندارم.به همین
دلیل تو اینترنت و همچنین بازار جستجو کردم. اول از همه با سایت استاد
حامد اسکندری اشنا شدم که به نظرم خیلی خیلی جالب اومد. یادگیری لغات به
صورت کدگذاری…یک ایده ی بسیار جالب و جدید..البته باید کتاب کامل
کدگذاری رو خریداری می کردیم. به دلایلی هنوز نتونستم کتاب ها رو خریداری
کنم ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنظر بنده قبل از تماشای فیلم و اخبار
زبان اصلی افزایش دایره ی لغات و افزایش دانسته های گرامری واجب تره و از
اونجایی که بنده هم زیاد علاقه یی به گوش دادن ندارم (چون اغلب متوجه نمی
شم) ترجیح دادم اول لغاتم را بهتر کنم.. بعد از اینکه دیدم فعلا قادر به
خرید کتابهای استاد اسکندری نیستم از طریق نرم افزار بازار نرم افزار
زبانشناس رو پیدا کردم و نصب کردم اما صادقانه بگم.اصلا ازش سر در
نیاوردم متاسفانه : / و تقریبا یک ماهه که دوباره بی خیاله یادگیری شدم

سلام و عرض ادب دوست عزیز جناب آقای ناصری
مطالبتون رو بادقت خوندم و از آونها لذت بردم من دانشجوی سال آخر ارشد رشته مدیریت اجرایی هستم از کودکی که در روستا بزرگ شدم خب امکاناتی نبود که بشود زبان رو آموخت حتی میتونم بگم دبستان ما برق هم نداشت بگذریم زندگی رو به سختی تا اینجایی که الان هستم رسوندم و واقعا یکی از آرزوهای دیرینم یادگیری زبان انگلیسی و بعد از اون سایرزبانهاسات چون زبان رو دریچه ارتباط با جهان میدونم و فکر میکنم با استفاده از اون در آینده میتونم قدمهای بزرگی بردارم من 35 سال سن دارم و متاهلی هستم و خب مشغول به کار و تخصصم در حوزه crm هست آرزوم اینه بتونم یه روزی داستان زندگی و خاطرات بسیار خوب و جذاب دوران کودکی خودم رو از روستا و تحصیلم بنویسم و واقعا با حرفهای خوب شما امید تازه گرفتم امیدوارم بتونم برای شما یه دوست خوب باشم و همراه که بتونم چیزهای زیادی از شما یاد بگیرم

چه قدر جامع و مفید بووود,,,,ممنون از زحمات بسیار شما,,,انشاالله همیشه سلامت باشید

با سلام و روز بخیر خدمت شما
لطف میکنید منو راهنمایی کنید که از چه دیکشنری مناسب، کامل و کاربردی برای یادگیری لغات استفاده کنم. ممنون میشم پاسخ بنده رو به ایمیلم ارسال بفرمایین.

با سلام خدمت استاد محترم
من تازه با نرم افزارتون اشنا شدمو اونو نصب کردم.
سوالی داشتم. میخواستم بدونم زمانی که دارم کار گوش دادن به همراه متنو انجام میدم. ایا باید خط به خط مفهوم جمله رو متوجه بشم. یا پاراگرافی درک کنم
که چی میگه. البته من از تظر لیسنینگ خیلی ضعیفم و گیجج میشم. و نمیدونم چکار کنم.
لطفا لطفا جواب منو بفرمایین. مرسی

سلام. ببخشید نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا خیر، اگه نصب کردین پیشنهاد میکنم این برنامه رو روی دروس داستان بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

با عرض سلام و خسته نباشید.
من با اینکه ارشدمو گرفتم . اما متاسفانه انگیزه ای برای یادگیری مکالمه ندارم. میدونم که برا ایندم لازم میشه. چون به غیر از دکترا برا جاهای دیگم به دردم میخوره. اما نمیدونم چرا انگیزه لازم سریع از بین میره. البته باید بگم که لغت کار میکنم بعدش ول میکن. یا صوتی نصرت چن جلسه‌ای جلو میرم دوباره ول میکنم. نمیدونم باید چکار کنم. وخیلی دوس دارم یاد بگیرم
خیلی زیاد اما میگم یاد بگیرم کع چی بشه . سریع سست میشم خواستم از شما استاد محترم که در زمینه اموزش مکالمه زبان تخصص دارین راهنمایی بخوام
البته من پشتکارم خیلی زیاده ولی برا شروع نمیدونم باید چکار کنم که ول نکنم.

وبرا مکالمه از شما استاد محترم منوی یادگیری یا همون برنامه مشخص روزانه میخواستم . که چه مطالبی رو در طول روز یاد بگیرم تا
هم گرامرم قوی بشه . هم صحبت کردن. وهم نوشتاری اگر جواب بنده رو بدین خوشحال میشم.
البته من تازه با سایت شما اشنا شدم. و یه نگاه کلی کردم و سوالی برام پیش اومد . واونم اینه که برا شروع کار نرم افزار در ابتدا باید خودمان بدون گوش کردن متن انگلیسی رو بخوانیم یا باید فقط گوش بدیم. ببخشید متنم طولانی شد. سپاسگزارم

سلام,آقای ناصری,خسته نباشید,من از دوران ابتدایی به کانون زبان ایران توی شهرم میرفتم,کلا زبان انگلیسی رو خیلی دوست داشتم و خانواده ام من رو از همان اوایل دوران راهنمایی بطور جدی به کلاس زبان میفرستادند,خوب از اونجایی که شایدبدونید سطح کانون خیلی بالاست و واقعا اگه آدم تا تافل پیش برع میتونه خیلی خوب زبانو یاد بگیره ولی من نصفه رهاش کردم بخاطرکنکوری که ٣سال پیش داشتم رهاش کردم و الان واقعا خیلی چیزا از یادم رفته و در حسرت اینکه چرا ادامه ندادم,ولی خوب خود کانون هم برام همیشه استرس زا بوده به خاطر مکالمات و ریدینگ های سختش و اینکه چون تو کلاس بود خیلی از مشکلاتم تو درسا حل نمیشد و از این نظر ضعفش بود,,بخاطر همین تصمیم گرفتم دوباره زبان رو یاد بگیرم ولی دیگه نه از کانون و میخواستم که در منزل یاد بگیرم
بخاطر همین تو گوگل سرچ کردم و سایت شما بالا اومد,,اولش فکر کردم بازم از این سایتاس که چن تا چیز کلی میگه و چن تا قواعد میزاره و چن تا لغت برای حفظ کردن,ولی وقتی توضیحات صفحه اولشو خوندم دیدم خیلی مهندسی شده هست مخصوصا اینکه در مورد گرامر گفتید که باید تو ناخداگاه انسان شکل بگیره تو هرچقدر هم دستوری بلد باشی باز تو جمله نمیتونی به کارش ببری,گفتم حالا نرن افزارشو دانلود کنم ببینم چجوریه وقتی تو بازار نظرات کاربرا رو خوندم انگار بیشتر ترغیب شدم وقتی رضایت ٩۴درصدی کاربرا و تعریفاشونو شنیدم,الان دوره اول رو دانلود کردم,و به وقتش میخوام که شروع کتم,و امیدوارم که نتیجه بگیرم و حتما نظراتمو در ادامه میگم
ممنون از شما که به فکر این بودین که روش ها رو از سایت های خارجی گرفتین و واسه هموطناتون طراحی کردید و قطعا شما خدمت بسیار بزرگی میکنین که انشاالله خدا اجر بسیاری به شما بده.
همیشه سلامت باشید

با سلام و درود
کلا از نظر شما برای اموختن زبان فیلم بهتر است یا یا کتاب داستان ؟
با تشکر از سایت مفیدون

باعرض سلام و خسته نباشید. بنده بدلیل شاغل بودن و کمبود وقت جهت یادگیری زبان در منزل چندین بار بصورت خودآموز اقدام کردم. یعنی توسط دوستان و آشنایانی که مشغول یادگیری زبان بودند منابع و روشهای از آنها پرسش میکردم و خودم آن را در منزل انجام میدادم اما پس از مدتی بدلیل نداشتن روش و منابع یادگیری درست مانند ؛فیلم، داستان،موزیک، کتاب و پراکندگی مطالب وسطح آنها و سوالات رفع ابهامی، دل سرد شدم. امیدوارم با وجود ارزشمند شما که عشق و لذت آموخته به دیگران از آن نمایان است بتوانم شروعی موفقیت آمیز برای فراگیری زبان انگلیسی داشته باشم. در صورت امکان اگر مطالب یا فایلهای هم بصورت ایمیل در اختیار علاقه مندان قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. با سپاس فروان

سلام جناب ناصري بزرگوار
قبل از هر چيز از سايت پر محتواي شما نهايت تشكر را دارم. دقيقا مشكل من هم همينه كه هم شديد به زبان علاقه دارم و هم براي كارم و درسم به اون نياز بسيار دارم. منم كلاس زياد رفتم ولي مجبور شدم به خاطر كار دو ترم برم و ديگه نتونم چند بار اين داستان تكرارشد و دوباره يك كلاس ديگه و بدون تعيين سطح از اول شروع مي كردم ولي فايده اي نداشت حتي زمان مجردي يك مدت يكي از بهترين معلم هاي كيش كه از اشناهاي دوستم بود و لطف مي كرد به من آموزش مي داد به طور خصوصي ولي باز نتونستم با ايشون هم ادامه بدم تا اينكه درگير زندگي و بچه و كار و درس و …. اصلا نمي تونستم بهش فكر كنم ولي همچنان اين ضعف بزرگ را در خودم احساس مي كنم و وقتي يك نفر مي تونه راحت يك زبان ديگه رو بخونه و بفهممه با تمام وجود به او حسادت مي كنم و همچنين احساس ضعف . از خيلي ها خواستم كه برام يك برنامه بدن كه طبق اون عمل كنم چون هميشه فكر مي كنم بايد از طرف كسي كه بلد اين كار انجام بشه و از شما چه پنهون كه احساس مي كردم يك نفر اين كار رو پيگيري مي كنه مقيد تر بودم براي انجامش ولي بهر حال هر كس درگيري هاي خود رو داره يا در پي آن درخواست هزينه داشت كه من توان پرداخت رو ندارم. ببخشيد كه دارم سر شما رو درد مي آرم ولي خواهشن بهم بگيد واقعا منم مي تونم بدون اينكه كلاس برم زبان رو ياد بگيرم و اين حسرت ديرنه من تحقق پيدا مي كنه نمي دونم واقعا از شما سپاسگزارم كه وقت مي زاريد و کامنت هاي همچون من را مي خونيد ولي خواهش مي كنم جواب هم بديد اميدوارم بتونم دوباره با توكل به خدا و ياري شما بزرگوار من هم بتونم اين پروژه را به انتها برسونم بازم از شما تشكر مي كنم و اميدوارم راهنمايي خودتون را از اين حقير دريغ نكنيد براي شما طلب خير مي كنم.

سلام
خیلی ممنونم از پیغامی که دادین. شما میتونین بدون کلاس زبان یاد بگیرین و ما روشها و برنامه های خوبی رو در این زمینه تو وبسایت دادیم که حتما براتون مفید هست. اما سوالی که از شما داشتم این هست که آیا گوشی اندروید برای نصب برنامه زبانشناس دارین که بتونم برنامه ی اولیه ای با این نرم افزار به شما بدم؟
این برنامه بدلیل اینکه میتونه همه جا همراهتون باشه خیلی میتونه زمانهای خالی شما رو برای یادگیری زبان پوشش بده

سلام و خسته نباشید من میخوام برای ایلتس شرکت کنم و هدفم گرفتن نمره 7 هستش و برای همین نمیدونم از کجا و با چه منابعی کارم رو شروع کنم و برای بالا بردن 4 مهارت اصلی باید چیکار کنم و همینطور بالا بردن سطح لغات ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام.
خسته نباشید.
من کارشناسی حسابداری هستم وچون ساعت کاریم زیاد هست نمیتونم کلاس زبان برم.و خیلی علاقه به یادگیری زبان دارم البته زبانم نسبتا بد نیست ولی توی جواب دادن ضعیفم.
ازشما میخوام کمکم کنید که بتونم توی منزل یا محل کار زبان رویاد بگیرم.
ممنونم

سلام. شما میتونین برای شروع از اپلیکیشن زبانشناس استفاده بفرمایین.

باسلام و احترام
چرا نرم افزار زبانشناس فقط برای اندروید هستش. نسخه ای برای IOS موجود نمیباشد؟

خیر فعلا آماده نشده

سلام من بهار اکبری هستم .
ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم
می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود
اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .
مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.
ممنون میشم کمک کنید.

من با توجه به اینکه سرکار میرم و وقتم کمه برای زبان خوندن تو نت جستجو کردم یادگیری زبان در منزل و سایت شما رو از اونجا دیدم .چون تایمم واقعا کمه، برای کلاس رفتن وقت ندارم و ۲-۳ باری که امتحان کردم همش نیمه کاره رها کردم به خاطر مشغله کاری، ولی درباره سطح زبانم باید بگم که نه خیلی پایینم نه خیلی بالا،لغت تا حدودی میدونم و سعی میکنم بخونم هرروز و گرامر هم تقریبا یادمه از دبیرستان ولی مهارت گوش دادن و حرف زدن رو خیلی ضعیفم و با اینکه کلی کلمه تو ذهن دارم ولی موقع حرف زدن یادم نمیادکه بتونم ازشون درست و بجا استفاده کنم ،ببخشید که وقتتون رو گرفتم و ممنون از وقتی که گذاشتید

با سلام و عرض ادب
بنده به همراه همسر و نوزادم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم ,نهایت زمانی که بنده برای یادگیری زبان دارم نه ماه است با توجه به مشکلات بچه داری و کار های منزل ,وقتی برای اموزش زبان بیرون از منزل ندارم ,از طرفی باید نمره ایلتس هفت بگیرم ,الان سطح زبانم در حد مبتدی است ,به نظر شما با تکنیک هایی که شما اشاره کردید میتونم به اون حد برسم تو این مدت ؟

سلام
راستش اگه بخواین به اون حد برسین بایستی روزانه زمان زیادی بذارین و کاملا جدی باشین. یعنی حتی زمان آشپزی و غیره به انگلیسی گوش بدین و برخی از متد ها رو پیاده سازی کنین.
شدنش میشه کار برای انسان نشد نداره ولی زحمت داره
اما این رو به شما بگم که بهتر از این متد ها چیز خاصی پیدا نمیشه. بنابراین همین امروز شروع کنین که عقب نیفتین.

با سلام

بنده از دوران دبیرستان علاقه زیادی به زبان داشتم ولی با توجه به سیستم ضعیف آموزش و پرورش هیچ وقت نتونستم در مدرسه و حتی کلاس های زبان به خواسته خودم برسم. برای همین با ورود به دوره کارشناسی ارشد و نیاز مبرمی که به یادگیری زبان داشتم شروع به مطالعه در منزل کردم و خدا رو شکر از سطح مبتدی به سطح بالای متوسط رسیدم . اخیرا با توجه به تولد فرزند دومم و کار سنگین کمی از زبان فاصله گرفته بودم و این بسیار برام آزار دهنده بود تا اینکه به دنبال پیدا کردن یه روش برنامه ریزی خوب به سایت شما رسیدم و با مطلب Don’t break the chain روبرو شدم. این مطلب انگیزه ای شد برای این که نرم افزار شما رو دانلود کنم و این تکنیک برای مسیر خودم انتخاب کنم. حتی از همین تکنیک قصد دارم برای آزمون دکترا هم بهره ببرم. انشالله به نتیجه برسم.

از سایت و مطالب عالی تون بسیار سپاسگزارم

جناب آقای ناصری .
دانشجوی ارشد پرستاری هستم . با وجود دو فرزند و شغل و وظایف خانه داری بعد از 19 سال که از زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ام میگذرد، نه بدنبال گرفتن ارشد، بلکه یکبار دیگر برای لذت بردن از درس خواندن تلاش کردم . اگرچه با 42 سال سن و مشکلات گذران زندگی در این دنیای واویلا ،نمی توانم خیلی تمرکز داشته باشم و ان توانایی جوان تر ها را برای حفظ مطالب ندارم ، ولی در دو سه سال اخیر با خودم هر پروژه یا تصمیمی را شروع کردم ، یک پیام برای خودم دارم :’من بالاخره کمرش را به زمین میزنم’. حالا میخواهم تا مقطع دکترا بروم و ثابت کنم 1- دود از کنده بلند میشه 2-خواستن توانستن است .
یکی از سنگ های بزرگ جلوی پایم همین مبحث زبان است . من از شهرستان کوچکی برایتان می نویسم که خیلی از امکانات پایتخت و مراکز استان ها را ندارد . بنابراین وارد اینترنت شدم و با سایت شما آشنا شدم .البته کمی کار با فن اوری جدید هم برایم ناآشناست . چون شغلم با کار عملی است کمتر به نرم افزار نیاز دارم . برنامه زبان شناسی را در موبایلم نصب کردم ولی هنوز نتواستم اجرا کنم و واردش بشوم . ایمیل ها چک میکرد پیام شما را خواندم . همین علت موفقیت شماست که کاربران خود را به ارتباط تشویق می کنید و در واقع از نظر روحی چون همدلی می کنید ،کاربری چون من احساس میکنه که شمای درد کشیده از سرگردانی برای زبان ،طبیب افرادی چون من هستید که نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم . بهر حال از این که با شما حرف زدم خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم . انفاق عمل به یاد دادنش است . احسنت بر شما .

درود بر شما بانوی ایرانی
دقیقا خواستن توانستن هست علی الخصوص برای شخص مصمم و توانمندی مثل شما این کار به راحتی قابل انجامه و بنده امیدوارم که هم در این کار و هم در تمام موقعیت های بعدی زندگیتون موفق و پیروز باشین.
اگر مشکلی در اجرای نرم افزار دارین در خدمت شما هستیم. امیدوارم بتونم کمک کوچیکی در این راه برای شما انجام بدم
ارادتمند شما
حسین

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما..عیدتون مبارک..!
سوالی داشتم از حضورتون ، میخواستم بدونم که به وسیله ی این نرم افزار تا چه حدی میشه زبان رو ارتقا داد..یعنی تا چ سطحی میشه پیشرفت؟و چقد طول میکشه ب طور متوسط؟و اینکه برای این سطح از پیشرفت چقدر باید وقت گذاشت؟
خیلی خیلی سپاسگذارم

سلام

عید فطر بر شما هم مبارک باشه

سوال سختی خوب پرسیدین و به پارامترهای زیادی بستگی داره:

سطح فعلی شما، منظور شما از تسلط، میزان وقتی که دارین، و …

به طور کلی سعی کردم در این نوشته توضیحاتی بدم اما اعداد و ارقام ارائه شده کاملا کلی است و ربطی به اپلیکیشن نداره. یعنی فقط خواستم یه دید در این رابطه پیدا کنین.

از طرف دیگه ما معتقد هستیم که روش ما یکی از سریعترین متد ها برای تقویت زبان و مکالمه هست. بنابراین اگر شما تنها به خود یادگیری زبان انگلیسی تمرکز بفرمایین و سعی کنین که انگیزه و جدیت بالایی داشته باشین، سریعتر از روش های دیگه به نتیجه میرسین.

در رابطه با حد تسلط میتونم بگم که مثلا یک فرد متوسط ، اگه شیش ماه بکوب کار کنه (پکیج داستان واقعی و پکیج انگلیسی قدرت، روزی 8 ساعت) نمره ای نزدیک به 100 تافل میتونه دریافت کنه.

سلام آقای ناصری بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی هستم، زبانم خیلی ضعیفه چند بار کلاس رفتم ولی نتیجه نگرفتم خیلی تو اینترنت جستجو کردم بازم به نتیجه نرسیدم تا اینکه به سایت شما برخورد کردم … خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم امیدوارم با این نرم افزار شما بتونم یاد بگیرم فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که با این نرم افزار من میتونم در عرض چند ماه یا چند سال زبان و یاد بگیرم و تو آزمون تافل نمره خوب بگیرم ؟ ممنون از لطفتون.

سلام
سوال سختی پرسیدین. به خیلی چیزها میتونه ربط داشته باشه. سعی کردم توی این نوشته یه توضیح کلی بدم.
در کل روشی که ما توضیح دادیم یکی از سریعترین روشهاییه که متونین امتحان کنین.

سلام آقای ناصری عزیز
من هم فارغ التحصیل عمران هستم.
پایه زبانم بد نیست.همیشه مسلط نبودن زبان واسم ناراحت کننده بوده و احساس کمبود میکنم
منم راهای زیادی رو تست کردم که فقط باعث زده شدن من شد اما دوباره باز یه مدت بعد احساس نیاز پیدا می کردم.
الان به دلیل مشکل مالی و نداشتن وقت کافی واقعا شرایط رفتن و حضور در کلاس رو ندارم.من شاغل هستم متاهل هم هستم
خیلی خوشحالم از اینکه افرادی مث شما هستن که هنوز دلشون برای آدمای دیگه میتپه

با سلام
متاسفانه من هم مانند دیگران دارای مشکل زبان هستم وبه شدت علاقه مندم سطح زبانم را بالا ببرم در حرف زدن اعتماد به نفس پایینی دارم و بسیار هم نیاز دارم که متون علمی مناسبی بنویسم
بیشتر دوست دارم خودم زبان را به بخونم یعنی self-study باشه چون فرصت شرکت در کلاسها را ندارم و از طرفی خیلی هم مفید نیستند

بسیار علاقمندم در مدت کوتاهی بتونم به راحتی حرف بزنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نرم افزار را نصب کردم ولی هنوز استفاده نکردم
کاش نرم افزار در محیط ویندوز هم قابل استفاده بود
ممنون از پیگیری تون

سلام
در رابطه با دلهرتون لطفا ابتدا مقاله ی کاهش دلهره و اضطراب مطالعه بفرمایین.
در رابطه با مکالمه هم راهنمایی های لازم خدمت شما ارسال میشه.

سلام خدمت شماوعرض خسته نباشید به شما.من نزدیک به سه سال کلاس زبان انگلیسی رفتم هرسال تا اینترچنج ۳ میخواندم بعد ادامه نمیدادم چون نمتوانستم درست صحبت کنم مایوس میشدم.سال بعد دوباره امتحان سطح میدادم ودوباره شروع میکردم به یادگیری.ولی دیگه خسته شدم اخه میخواهم تا ۲سال دیگه باخانواده ام مهاجرت کنم به کانادا برایم سخته زبان بلد نباشم

من مشکلات زیادی در زبان دارم یکی اینکه کلمات زود یادم میره و دایره لغاتم سریع میاد پایین و مناز نظر تلفظی هم مشکل زیادی دارم یعنی هرموقع یه تلفظی می شنوم زود یادم میره از نظر گرامرمشکلی ندارم زیرا گرامر ها را زود یادم نمیره مشکلی از نظر گوش دادن هم مشکلی ندارم من فقط دنبال کتابی میباشم که بتوانم با خواندن ان از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسم یا دنبال روشی هستم که از مقدماتی به پیشرفته بروم لطفا کتاب و روشی را به من معرفی کنید تا از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته بروم

سلام خدمت شما سرور عزیزم.
بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم .اول یه تشکر داشته باشم از شما بابت این نرم افزار خیلی عالی و بعد از اون سپاس ویژه که وقت گران خودتون رو به حقیر دادید.
راستش بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم و خیلی دوست دارم راحت به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشم و از طرفی نه پول کلاس رفتن دارم نه وقتشو چون کارگر تراشکاری هستم و تا دیروقت کار میکنیم.
کارهایی که الان دارم انجام میدم اینه: روزی 1 ساعت voaگوش میدم و کتاب tactics for listening هم روزی یه درس گوش میدم و روی کاغذ پیاده میکنم. از اول سال این روند رو شروع کردم و البته بعضی اوقات کتاب داستان هم میخونم.
با این تفاسیر راهنمایی شما سرور عزیزم رو با جان و دل پذیرا هستم.
با تشکر فراوان

سلام
اگه روزی یک ساعت اخبار زنده ی VOA گوش میدین زیاد مناسب نیست. چون برای یادگیری زبان انگلیسی بحث تکرار مطالب خیلی مهم هست و بعید میدونم اخبار زنده تکرار بشه درسته؟
اگه میخواین مکالمه خوبی داشته باشین، بهترین پکیج توی نرم افزار ما که مناسب شما باشه، پکیج داستان های واقعی هست. این پکیج شامل سرعت های آهسته تا سریعه که میتونین تکنیک سایه رو روش پیاده سازی کنین. درضمن درسنامه هایی برای گرامر و مکالمه هم داره که بسیار مناسب هست
به راحتی سر کار هم میتونین استفاده بفرمایین.

ممنون از لطف شما.voa زنده نیست یه پکی بود خریدم و متوجه میشم چی میگن ولی نمیتونم صحبت کنم.ممنون که درک کردید.لطف عالی مستدام.فقط باید بگم من چیزی ندارم ولی هرچیزی از خدا میخوای بهت بده.امیدوارم خدا پنجره باز اتاقت باشد

با سلام و احترام
من دیروز درس اول از داستانهایی واقعی رو گوش کردم هم به صورت آهسته و متوسط و سریع داستان مرگ و زندگی و قطع کردن دست کوهنورد بود برام جالب بود .اما هنوز بخشای بعدی فکر کنم در مورد گرامر بود نخوندم امشب میخونم.منم قبلا کتاب ۵۰۴ رو خوندم اما لغاتش رو فراموش می کردم.نیخواستم یه راهنمایی کنید این روشی که مثلا یه لغت رو با تلفظش یه واژه فارسی ایجاد می کنند تا فراموش نشه مناسبه ؟

سلام
خیر روش کدینگ رو میفرمایید دیگه؟ به شدت توصیه نمیکنم و اصلا مناسب نیست.
همینطور با اپلیکیشن ما کار کنین نتایجش رو به سرعت میبینین.
ممنون

سلام
من زبان انگلیسی را همیشه بخاطر زیبایی و البته کاربردی بودنش دوست داشته اممثل خیلیای دیگه بهداز مدتها تحصیل ان دردبیرستان ودانشگاه احساس میکنم بهره کافی رانبرده ام پس در نت روشهای یادگیری را سرچ کردم و به سایت شما رسیدم که بنظرم قابل توجه امد امیدوارم با استفاده از راهنماییهای شما وبا توجه به وقت کمی که بدلیل مشغله کاری دارم بتوانم تحولی دراموزشم ایجاد کنم البته متاسفانه بعلت زمانبر بودن مراحل قبل ونتیجه گیری نامتناسب با ان کمی انگیزه هایم کمرنگ شده که دارم سعی میکنم اصلاحش کنم
با تشکر

با سلام
من برای شغلم نیاز شدید دارم به زبان هم سرچ اطلاعات فنی و هم مکالمه و شنیداری چون در سفرای خارجی دچار مشکل میشم.دایره لغاتم بد نیست.شنیداری و توی گفتار مشکل دارم و
امیدوارم نرم افزار و کمک شما تاثیر گذار باشه
ممنون

سلام

جناب استاد همیشه احساس میکنم که توی زندگیم یک چیز کم دارم و اون هم خوب نبودن زبان انگلیسیم است همیشه دوست داشتم که خوب صحبت کنم خوب بخونم و… ولی متاسفانه در این امر ناکام بودم همشه توی سایتها مختلف وارد میشوم که شاید راهی مناسب پیدا کنم اینبار با شما و سایتتان اشنا شدم امید وارم که دست خالی برنگردم

با سلام . خیلی خوشحالم که سایت شمارو پیدا کردم . من توو زندگیم در حال حاضر یک هدف دارم و اون هم گرفتن نمره ی 9 آیلیس هستش. راستش به هرکسی میگم خندش میگیره. ولی من انقدر روی این مسءله مصمم هستم که خدا میدونه. به جز 2ساعت و نیم که در روز ورزش میکنم بقیه وقتم آزاد هستش. میتونم در روز حدود 7 تا 8 ساعت زبان بخونم. از ماهه دیگه هم قراره به کلاس خصوصی آیلیس با یکی از بهترین اساتید برم. از شما کمکی میخواستم اینکه از اپلیکیشن شما چه جوری استفاده کنم. و امکانش هست که به جز تلفن همراه (مثلا پرینت گرفتن از همهی داستانها یا خرید سی دی و … از شما ) از روش شما استفاده کنم چون واقعا چشمم رو اذیت میکنه . در سطح متوسط زبان هستم در حال حاضر .چندین سال کلاسهای متعدد از جمله موسسه شکوه سفیر کیش و رسپینا تاک رفتم ولی نتونستم پیشرفت چشمگیری کنم. یاد گرفتن زبان برای شروع مثل بالا رفتن از کوه میمونه . ای کاش شما یک برنامه ی منظم به ما هم میداد حتی اگه قابل خرید هم باشه . ممنونم از شما بابت پاسخ سریع و صبر و شکیبایی تون برای کمک به کسانی مثل من

سلام
خوشحالم که این روحیه در شما وجود داره.
برای استفاده از نرم افزار برنامه دادیم. البته این برنامه بیشتر به صورت روش هایی هست که شما میتونین برای یادگیری بهتر، به کار ببرین. مثلا تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه از جمله این روش ها هستن.
از طرف دیگه، بعضی از مطالبی که داخل اپ میتونین استفاده کنین، در سایت هم وجود داره. که میتونین ازش پرینت بگیرین. مثلا مگا داستان ها و داستان های پیشرفته که در بخش داستان های این وبسایت قرار داده شده. البته سعی کنین که حتما از اپ استفاده کنین. چون ویژگی هایی مثل هایلایت لغات، و جعبه ی لایتنر تعاملی، خیلی میتونه سرعت یادگیریتونو بالاتر ببره.
یکی دیگه از منابعی که میتونین استفاده کنین بسته ی 12 داستان واقعی هست.
باز اگه تو جزئیات موضوع سسوال داشتین در خدمتیم

سلام
من در شرکت مپنا/توگا به عنوان کارشناس تامین تجهیزات جانبی توربین مشغول به فعالیت هستم و تقریبا در طول روز زمان کافی برای خوندن زبان آیلتس ندارم، البته چند جلسه ایی در سال گذشته کلاس آمادگی آزمون آیلتس با اینکه سطح درسی کمی پایین تر بود شرکت کردم که به علت مشغله کاری نتونستم ادامه بدم.
الان تقریبا منابع خیلی خوبی از کتابها و فایلهای زبان رو دارم، می خواستم کمکم کنید که برای گرفتن نمره آیلتس 7.5 در بخش General چه کاری انجام بدم بهتر هستش.
ممنون

I am a medical doctor, studied in shiraz medical school, now residing in canada. I am so obsessed about my English. My English level is advanced but that’s not enough for me. I love English so much that I wish it was my native tongue. My goal is to speak it like a native speaker without any accent. This is so important to me and although I am told that my english is perfect and my accent is very mild I still am not satisfied. Can you help me with that? introducing materials I can use or anything that you think would be helpful. I really appreciate it.

I also think you don’t need anything. For your accent, I suggest you to use the shadowing technique on anything you find interesting. The shadowing technique works like this: 1) Get an audio recording transcript of a native speaker talking at normal speed. 2) Listen to the first sentence (or phrase) of the audio, then pause it and try to repeat it exactly, imitating the native speaker’s rhythm and the “flow” of the words 3) Continue – listen, pause, repeat after each phrase 4) If you can also try to do this without looking at the text, it will be even more effective.

با سلام و خسته نباشید. سایت واقعا جالبی دارید.
راستش روبخواهین من وقتی یه متن انگلیسی میخونم آنقدر وسواس دارم که باید معنی تموم لغات اون متن رو ترجمه کنم و بدونم ولی خیلیا میگن باید معنی لغات مهم رو بدونم و لازم نیس تمام لغات رو بلد باشم ولی چطور میشه از ترجمه یه لغت در متن عبور کرد و مفهوم کل متن رو درک کرد؟!سوالم از شما اینه که هنگام خواندن یک متن چگونه پیش برم و اینکه لغات مهم متن رو از لغات غیر مهم چگونه تشخیص بدم؟ با تشکر

سلام میلاد جان.
اگر هدف شما از خوندن متن، یادگیری زبان انگلیسیه، باید متونی انتخاب کنین که 90 الی 95 درصد لغاتشو بلد باشین. لغاتی مهم هستن که بدون دونستن اون، مفهوم جملاتی که میخونین رو نمیفهمین.
مثلا:
من به رستوران رفتم و چلوکوبیده سفارش دادم.
اگر یه همچین جمله ای به انگلیسی دیدین و تمامی لغاتش رو بجز چلوکوبیده بلد بودین، راحت متوجه میشین که چلوکوبیده یه غذای خاصه و نیازی به حفظ کردنش نیست.
پیشنهاد میکنم مبحث یادگیری لغات انگلیسی رو هم بخونین اگه باز سوالی داشتن بپرسین.

ببخشید من مشکل زبان دارم هر کاری میکنم برا یادگیری نمیشه اگه لطف کنید راهنمایی کنید چه کار کنم زود زبان یاد بگیرم برام مهمه ممنون میشم

احتمالا مشکل اصلی شما درک مطلب هست. این موضوع به خاطر این برای شما اتفاق افتاده که زیاد در برابر مطالب واقعی قرار نگرفتین. چه ریدینگ چه لیسنینگ. که طبیعی هم هست چون احتمالا بیشتر کتاب های آموزشی خوندین. ببینید شما باید ترکیبی از خوندن کتاب داستان و دیدن فیلم با توجه به تکنیک سایه ای که نوشتم رو حتما در نظر بگیرین که موفق بشین.
کتاب داستان: داستان
شما باید دایره ی لغاتتون رو به نحو مطلوبی بالا ببرین که الان حدس میزنم بسیار پایین باشه یا طرز استفاده از لغات رو به درستی بلد نباشین. بنابراین مطالب مربوط به نحوه ی یادگیری لغت رو هم از تو سایتم بخونین. در ضمن پیشنهاد میکنم که اگه گوشی اندرویدی دارین حتما نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنین و پکیج انگلیسی قدرت رو از تو اون بخونین که تقریبا اکثر موارد بالا به طور طبیعی با استفاده از این نرم افزار براتون محقق میشه. البته این موضوع برای یادگیری الزامی نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیمچطور در خانه زبان یاد بگیریم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

در گذشته تنها منابع آموزشی، خانواده و مدرسه بوده است اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و فنّاوری، روش‌های یادگیری بسیار گسترده‌تر و قابل‌دسترس‌تر شده‌اند. البته تنها کمیت روش‌های یادگیری بیشتر نشده است بلکه کیفیت یادگیری نیز در روش‌های جدید بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی شده است.

یکی از موضوعاتی که زبان آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند، یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. البته در اینجا بیشتر منظور این است که بدون رفتن سر کلاس آموزشی، زبان انگلیسی را یاد بگیریم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل شاید برای خیلی‌ها لازم باشد. شاید کسی دوست نداشته باشد که محل گرم‌ونرم خانه را رها کند و در یک زمستان سرد، سر کلاس‌های آموزشی برود. شاید مادری در حال تربیت فرزندان خود است و می‌خواهد زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرد. خلاصه دلایل متعددی وجود دارد که شخصی بخواهد بدون رفتن به کلاس‌های آموزشی و در منزل خود، زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: آزادخوانی و آموزش زبان انگلیسی

اگر جزء این دسته از افراد هستید خبر خیلی خوبی برای شما دارم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل می‌تواند بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از کلاس‌های آموزشی باشد. در ادامه بهترین استراتژی‌های یادگیری زبان انگلیسی در منزل برای شما ارائه می‌شود.

جهان امروز یک آشفته‌بازار بی‌نظم و پر سروصدا از فعالیت‌های مختلف است؛ که هرسال بدتر نیز می‌شود. بازی‌های کامپیوتری، خواندن اخبار، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های بی‌فایده‌ی تلویزیونی، و هزاران کار بی‌اهمیت دیگر. به‌راستی روزانه هر شخص چقدر روی این مسائل کم‌اهمیت و بعضاً مضر وقت می‌گذارد؟ در حقیقت مشکل جهان امروز ما کمبود وقت نیست. بلکه کمبود اولویت‌بندی بین فعالیت‌ها است. آقای تیم فریس در کتابش به‌عنوان “چهار ساعت کار در هفته” می‌گوید:

خیلی از چیزها تفاوتی را برای ما ایجاد نمی‌کند. اینکه سرتان بسیار شلوغ باشد از پرکاری نیست بلکه از تنبلی است – تنبلی فکر و کارهای طبقه‌بندی نشده. غرق شدن و سراسیمگی در انجام کارهای زیاد، گاهی اوقات به‌اندازه‌ی اینکه هیچ کاری نکنید بی‌حاصل است. اما به‌گزین بودن – فعالیت کمتر – راهی به‌سوی کارآمدی است. به فعالیت‌های کمتر و مهم‌تر تمرکز کن و بقیه چیزها را نادیده بگیر.

در علم اقتصاد قانونی به نام پارتو وجود دارد که می‌گوید ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آید. این قانون به زبان ساده به این معنی است که معمولا تنها بیست درصد از فعالیت های روزمره ی ما، مفید است و بقیه فعالیت های ما یا بازدهی مناسبی ندارد، یا حتی مضر است! اعمال این قانون بسیار ساده در فعالیت‌های روزانه و کم کردن از حجم فعالیت های غیر مفید، می‌تواند وقت فراوانی را برای کارهای مهم به شما بدهد. بنابراین مهم‌ترین، و پر عملکردترین فعالیت‌های زندگی خودتان را شناسایی کنید و تمرکزتان را معطوف آن‌ها نمایید تا وقت بسیار بیشتری را بتوانید به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

خیلی‌ها این چیزها را می‌دانند اما هیچ‌گاه به آن عمل نمی‌کند. همین‌الان وقت عمل است. شما با صرف تنها ده دقیقه از زمان الآن خودتان می‌توانید با انجام دادن مراحل زیر، فعالیت‌های اضافی روزمره خود را شناسایی کرده و قانون پارتو را روی آن اعمال نمایید تا زمان بسیار زیادی را برای خود باز نمایید.

۱- در ستون اول یک جدول، تا آنجایی که می‌توانید فعالیت‌های روزمره، هفتگی و ماهیانه‌ی خود را یادداشت کنید.

۲- در ستون دوم جدول، زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را یادداشت کنید.

۳- در ردیف سوم جدول را با قرار دادن عدد صفر تا پنج، به ارزیابی خروجی فعالیت‌ها اختصاص دهید.

پس از تکمیل این جدول، ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که به آن‌ها نمره‌ی بالایی داده‌اید را انتخاب نموده و تمرکزتان را بیشتر روی آن بگذارید و ۸۰ درصد بقیه را کمتر انجام دهید. با این کار می‌توانید محاسبه کنید که به‌طور متوسط چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید.

خواندن زبان انگلیسی در صبح زود و شب قبل از خواب:

پس‌ازاینکه روش بالا را برای تمرکز بیشتر روی مسائل مهم‌تر پیاده‌سازی کنید وقت بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل خواهید داشت. حال وقت این است که درجه‌ی اهمیت زبان انگلیسی را برای خود بالا ببرید. مطالعه‌ی زبان انگلیسی در صبح زود سه فایده‌ی عمده دارد:

تضمین می‌کند که هرروز حداقل زمانی را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده‌اید، فرقی نمی‌کند که روزتان چقدر دیوانه‌وار شلوغ شده است. در یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مسائل آهستگی و پیوستگی یادگیری است. اگر آهستگی و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی برقرار باشد، انگیزه‌ی شما بیشتر می‌شود و درنهایت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

به ذهن شما یادآوری می‌کند که یادگیری زبان انگلیسی از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یادگیری زبان انگلیسی، اولین کار روزانه‌ی شما باشد؛ این کار در ذهن شما در صدر کارهای پراهمیت روزانه قرار می‌گیرد. با این کار، احتمال اینکه در زمان‌های مرده و مخفی نیز یادگیری زبان انگلیسی را انجام بدهید، نیز بالاتر می‌رود.

مطالبی که احیاناً شب گذشته خوانده‌اید را تقویت می‌کند. تکرار یکی از مهم‌ترین عناصر یادگیری زبان انگلیسی است که معمولاً اهمیت آن فراموش می‌شود. با مرور سریع مطالبی که شب گذشته قبل از خواب یاد گرفته‌اید احتمال یادآوری آن مطالب را در آینده بسیار بالاتر می‌برید.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه می‌توانیم بهتر یاد بگیریم

از طرف دیگر مطالعه‌ی زبان انگلیسی درست قبل از خواب، سه فایده‌ی دیگر برای شما دارد:

یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یک عادت روزانه می‌شود: شما روزتان را با یادگیری زبان انگلیسی آغاز کردید؛ شبتان را نیز با آن به پایان می‌برید. این تقارن مثبت عملکرد شما احساس خوبی را به شما می‌دهد. انگیزه‌ی شما را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند که عادت یادگیری زبان انگلیسی‌تان را بیشتر تقویت کنید.

باعث می‌شود که مطالب در خواب در ذهن شما تثبیت شود: ذهن ما در خواب مطالب جدید را تجزیه‌وتحلیل و ذخیره می‌کند. وقتی‌که یادگیری زبان انگلیسی آخرین فعالیت شما قبل از خواب باشد زودتر از همه‌ی اطلاعات در ذهن شما تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

نکته‌ی انحرافی: این موضوع را با بحث آموزش زبان انگلیسی در خواب اشتباه نگیرید.

یکی از مشکلات ما در زندگی روزمره‌ی خود این است که به کارهای بیهوده‌ای عادت کرده‌ایم. مثلاً عادت کرده‌ایم که هر وقت از خواب بیدار می‌شویم، به مدت نیم ساعت اخبار سایت‌های اینترنتی را مرور کنیم و ایمیل‌های خود را چک کنیم. یا عادت کرده‌ایم که وقتی‌که از سر کار یا مدرسه برمی‌گردیم، یک ساعت تلویزیون نگاه کنیم و بعد غذا بخوریم. این عادت‌های بی‌فایده، وقت خیلی زیادی از ما می‌گیرد. اما می‌توان این عادت‌ها را با دانستن نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها، تعویض کرد و به عادت خوبی تبدیل کرد. چارلز داهیگ روش این کار را برای ما شرح داده است که بنده در این نوشته با جزئیات کاملی توضیح داده‌ام. خلاصه بخواهم بگویم شیوه‌ی کار به این صورت است که هر عادت از ۳ جزء تشکیل می‌شود:

۱- جرقه : مثلاً بیدار شدن از خواب. ۲- کار عادی: چک کردن اخبار. ۳- جایزه: خوردن صبحانه.

برای اینکه عادتمان را به عادت خوب تبدیل کنیم، کافی است که با نگه‌داشتن جزء اول و جزء سوم عادت، یعنی جرقه و جایزه، جزء دوم را به کار مفیدی تغییر دهیم (در اینجا خواندن زبان انگلیسی).

در فعالیت‌هایی که به‌طور روزمره انجام می‌دهیم زمان‌های مرده و فعالیت‌های مخفی بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلاً فکرش را نمی‌کنیم که بتوان از آن‌ها استفاده‌ی مناسب کرد. این‌ها را می‌توان کشف کرد و از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد.

شنیدن مطالب انگلیسی از آن دسته از فعالیت‌ها است که برای رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی بسیار نیاز است. خیلی‌ها هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتشان همین درک مطالب شنیداری است. شاید از خوش‌شانسی ما باشد که شنیدن می‌تواند به‌راحتی زمان‌های مرده‌ی ما را زنده کند. زیرا برای شنیدن نه نیازی به چشم‌ها و دست‌هایمان نداریم. بنابراین خیلی از فعالیت‌های روزمره خود، که نیازی به فکر کردن ندارند را می‌توانیم با گوش دادن به مطالب صوتی زنده کنیم. شاید فکرش را نکنید که چقدر این کار می‌تواند زمان مرده‌ی شما را زنده کند. الآن یک حساب سرانگشتی برایتان می‌کنم: ورزش صبحگاهی: ۱۵ دقیقه؛ صبحانه ۱۵ دقیقه؛ رفتن و برگشتن سر کار یا مدرسه: به‌طور متوسط یک ساعت؛ نهار: ۲۰ دقیقه؛ شام: ۲۰ دقیقه. تا همین‌جا می‌شود ۲ ساعت و ده دقیقه زمان مرده که تقریباً برای همه‌ی افراد اتفاق میفتد. خیلی‌ها برای خودشان در منزل غذا درست می‌کنند، به مرتب کردن وسایل منزل می‌پردازند و یا برای خرید مواد موردنیاز منزلشان بیرون می‌روند. همه‌ی این‌ها زمان‌های مرده‌ای است که به‌راحتی می‌توان از آن برای این‌چنین مسئله‌ی مهمی استفاده کرد.

نکته‌ی غیر انحرافی: متأسفانه در کشور ما به دلیل بوروکراسی‌هایی که وجود دارد بعضاً با معطلی‌های زیادی مواجه می‌شویم، در ادارات، بانک‌ها، و …. به‌جای اینکه این چیزها تنها بر عصبانیت ما بیفزاید، می‌توان این وقت‌ها را با همین روش زنده کرد. تنها کافی است که یک پخش‌کننده صوتی (یا گوشی همراه هوشمند) و یک هدفون کوچک همیشه همراهتان باشد.

نکته‌ی غیر انحرافی ۲: خواندن، شنیدن، و دیدن اخبار، واقعاً هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند. باوجوداین، طبق گزارش الکسا، سایت‌های خبری جزو پر بازدیدترین سایت‌های ایرانی هستند (در ۲۵ سایت اول ایران، ۶ سایت خبری مشاهده می‌شود). اگر واقعاً اتفاق بسیار مهمی در دنیا یا کشور بیفتد دیر یا زود با دیدن سر تیتر روزنامه‌هایی که در راه می‌بینید یا حرف‌های مردم به آن پی می‌برید بنابراین هیچ‌وقت از دنیا عقب نمی‌مانید. بااین‌وجود، اگر جزو آن دسته از افراد هستید که واقعاً نمی‌توانید بدون اخبار روزتان را به شب برسانید، حداقل اخبار انگلیسی بخوانید یا بشنوید.

اگر دانشجو هستید، اکثر درس‌ها کتاب‌های مرجع انگلیسی دارند. به‌جای کتاب ترجمه‌ی فارسی (که معمولاً پر از غلط‌غلوط هستند!) کتاب‌های مرجع انگلیسی بخوانید. خواندن اخبار به زبان انگلیسی (که در نکته غیر انحرافی ۲ آمد) نیز جزء همین دسته قرار می‌گیرد.

در مکاتبات ایمیلی خود می‌توانید به برخی از افرادی که فکر می‌کنید زبان انگلیسی‌شان قوی است به انگلیسی مکاتبه کنید. اساتید دانشگاه و دیگر دانشجویان از این دسته هستند. لینکدین هم فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط با دیگران به‌صورت انگلیسی است. این روش حتی می‌تواند در پیامک‌هایی که به افراد مختلف می‌زنید نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه یک ای میل انگلیسی خوب بنویسیم

اکثر افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، مهم‌ترین مشکل پیش رویشان مکالمه زبان انگلیسی است. اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در منزل با دیدن فیلم‌ها و گوش دادن به مطالب جذاب انگلیسی پیاده‌سازی کرد. این روش که همان تکنیک سایه است را در نوشته‌های قبلی به‌طور مفصل توضیح داده‌ام. این تکنیک به سه روش نیم‌سایه، سایه‌ی کامل، و سایه تکاملی قابل پیاده‌سازی است. تکنیک سایه در حالت ساده‌ی آن یعنی تکرار آنچه که می‌شنوید. اما ظرافت‌های بسیار زیادی دارم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کرده و در برنامه‌ی روزمره‌ی خود برای یادگیری زبان انگلیسی پیاده‌سازی کنید.

نوشته‌ی مرتبط: تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایهچطور در خانه زبان یاد بگیریم

در تارنگار زبانشناس یک قسمت با عنوان داستان کوتاه انگلیسی قرار دارد که تکنیک سایه را می‌توانید در منزل خود، روی این داستان‌ها پیاده‌سازی کنید. خواندن و گوش دادن داستان‌ها به‌طورکلی شامل پنج مرحله می‌شود:

۱- گوش دادن کلی داستان کوتاه

۲-گوش دادن داستان به همراه متن انگلیسی

۳- گوش دادن داستان بدون نگاه کردن متن

۴- تمرین تلفظ

۵- پیاده‌سازی شگرد سایه

با پیاده‌سازی این پنج روش روی هر داستان کوتاه، اولاً لغت‌های فراوانی یاد می‌گیرید، ثانیاً گرامر زبان انگلیسی را به‌طور ناخودآگاه یاد می‌گیرید و درنهایت مکالمه زبان انگلیسی شما نیز به نحو چشمگیری تقویت می‌شود.

همانند تقویت مکالمه زبان انگلیسی، افزایش دایره‌ی لغات انگلیسی نیز یکی از آن چیزهایی است که نه‌تنها بسیار مهم است بلکه به بهترین شیوه‌ی ممکن در منزل قابل پیاده‌سازی است.همان‌طور که قبلاً گفته شد، بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی این است که آن‌ها را حفظ نکنید. یکی از مهم‌ترین کارها برای یادگیری لغات انگلیسی خواندن کتاب است. اما نه کتاب‌های آموزش زبان و لغات. بلکه خواندن کتاب‌های داستان و آموزنده. بنابراین پیشنهاد بنده این است که در کتابخانه‌ی منزلتان همیشه چند عدد کتاب انگلیسی ( داستان، رمان و …) برای خواندن داشته باشید.

نوشته‌ی مرتبط: بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

از طرف دیگر در نوشته‌ی نقش فراموشی در یادگیری لغات انگلیسی به این نکته اشاره کردم که تغییر در شرایط یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به حفظ کردن بهتر لغات انگلیسی بسیار کمک کند. بنابراین تنها به کتاب بسنده نکنید بلکه منابع دیگر مانند فیلم، موسیقی، و اخبار انگلیسی (اگر نکته‌ی غیر انحرافی ۲ برایتان صدف می‌کند!) را نیز در برنامه‌ی خود قرار بدهید تا لغت‌های جدید زبان انگلیسی را در مکان‌ها و شرایط مختلف ببینید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس طوری طراحی شده است که به راحتی و در منزل خود میتوانید زبان انگلیسی را با آن یاد بگیرید.

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود، پکیج‌های آموزشی زیر را بخوانید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

برای دانلود نرم‌افزار زبانشناس روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

آیا شما نیز تجربه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در منزل را داشته‌اید؟ لطفاً این تجربه را با دیگران در میان بگذارید.

سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و یجورایی میشه گف درحده کلاس هفتم یاد داره و هربار خواستم شرو کنم بعده دوروز انگیزم از دست رفت
میشه راهنمایی کنید ؟

سلام ، من ۵ ساله که دارم کلاس زبان میرم و هیچ مشکلی نداشتم ، اما واسه این ترمم خیلی تو گرامر ها مشکل دارم ، ممنون بابت برنامه ریزی و برنامه زبانشناس😄

انصافا برنامه ی زبانشناس خیلی خوبه.ولی متاسفانه یه مشکلی که داره اینه که نحوه ی درست کار کردن با اون آموزش داده نمیشه.نمی دونم چرا!مثلا باید فقط گوش بدیم یا نه،آیا باید منتو ما هم بخوانیم باذصدای بلند یا نه و….
در کل دست مریضاد به سازنده هاش.به درد ما ها که توانایی مالی برای رفتن به کلاسو نداریم خورده.بازم ممنون

باسلام و عرض ادب:
بنده برای اولین بار بود که افتخار اشنایی و حضور در سایت شما نصیبم شد لذا با نهایت مسرت از شما کمال تشکر رادارم، واز صمیم دل توفیقات شما را در امر باارزش اموزش مسءلت مینمایم.

دیروز در بازار به صورت اتفاقی با نرم افزار زبان شناس برخورد کردم من به یادگیری زبان علاقه زیادی دارم به طوری که تا قبل از زمان کنکور به اموزشگاه زبان میرفتم که در زمان کنکور وقتم را صرف خواندن برای کنکور کردم و در دانشگاه در همان حد زبان عمومی و تخصیصی کار کردم ولی علاقه وافری به یادگیری سریع زبان دارم و بعد از مدت زمان زیادی از رفتنم به اموزشگاه زبان میگذرد به کلا مطالب را فراموش کرده ام و در حال حاضر یه دلیل مشغله های زیاد فرصت رفتن به اموزشگاه زبان را ندارم و در ضمن من ادم خیلی عجولی هستم می خواهم خیلی سریع زبان یاد بگیرم تا بتونم مدرک تافل خود را بگیرم هم برای رزومه کاریم خوبه و هم زبان لاتین در همه موارد قابل استفاده می باشد و قبل از رفتن به سفر خارج از کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشم.
با تشکر از شما برای به راه اندازی این نرم افزار و دراختیار قرار دادن تجربیات خود به علاقه مندان .

سلام خسته نباشید.
اگه امکانش هست بهم چن تا کتاب معرفی کنین از مبتدی تا پیش رفته راستش کارشناسی مکانیک دارم میخونم هیچی زبان بلد نیستم.از نرم افزار نمیتونم استفاده کنم.فقط کتاب بخونم اگه میشه چن تا کتاب خوب از مبتدی تا پیش رفته معرفی کنین ممنون میشم.

سلام. وقت بخیر. بنده یه مدتی به شدت دنبال یادگیری زبان بودم. علاقه
دارم به یادگیری منتها امکان شرکت تو کلاس های آموزشی رو ندارم.به همین
دلیل تو اینترنت و همچنین بازار جستجو کردم. اول از همه با سایت استاد
حامد اسکندری اشنا شدم که به نظرم خیلی خیلی جالب اومد. یادگیری لغات به
صورت کدگذاری…یک ایده ی بسیار جالب و جدید..البته باید کتاب کامل
کدگذاری رو خریداری می کردیم. به دلایلی هنوز نتونستم کتاب ها رو خریداری
کنم ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنظر بنده قبل از تماشای فیلم و اخبار
زبان اصلی افزایش دایره ی لغات و افزایش دانسته های گرامری واجب تره و از
اونجایی که بنده هم زیاد علاقه یی به گوش دادن ندارم (چون اغلب متوجه نمی
شم) ترجیح دادم اول لغاتم را بهتر کنم.. بعد از اینکه دیدم فعلا قادر به
خرید کتابهای استاد اسکندری نیستم از طریق نرم افزار بازار نرم افزار
زبانشناس رو پیدا کردم و نصب کردم اما صادقانه بگم.اصلا ازش سر در
نیاوردم متاسفانه : / و تقریبا یک ماهه که دوباره بی خیاله یادگیری شدم

سلام و عرض ادب دوست عزیز جناب آقای ناصری
مطالبتون رو بادقت خوندم و از آونها لذت بردم من دانشجوی سال آخر ارشد رشته مدیریت اجرایی هستم از کودکی که در روستا بزرگ شدم خب امکاناتی نبود که بشود زبان رو آموخت حتی میتونم بگم دبستان ما برق هم نداشت بگذریم زندگی رو به سختی تا اینجایی که الان هستم رسوندم و واقعا یکی از آرزوهای دیرینم یادگیری زبان انگلیسی و بعد از اون سایرزبانهاسات چون زبان رو دریچه ارتباط با جهان میدونم و فکر میکنم با استفاده از اون در آینده میتونم قدمهای بزرگی بردارم من 35 سال سن دارم و متاهلی هستم و خب مشغول به کار و تخصصم در حوزه crm هست آرزوم اینه بتونم یه روزی داستان زندگی و خاطرات بسیار خوب و جذاب دوران کودکی خودم رو از روستا و تحصیلم بنویسم و واقعا با حرفهای خوب شما امید تازه گرفتم امیدوارم بتونم برای شما یه دوست خوب باشم و همراه که بتونم چیزهای زیادی از شما یاد بگیرم

چه قدر جامع و مفید بووود,,,,ممنون از زحمات بسیار شما,,,انشاالله همیشه سلامت باشید

با سلام و روز بخیر خدمت شما
لطف میکنید منو راهنمایی کنید که از چه دیکشنری مناسب، کامل و کاربردی برای یادگیری لغات استفاده کنم. ممنون میشم پاسخ بنده رو به ایمیلم ارسال بفرمایین.

با سلام خدمت استاد محترم
من تازه با نرم افزارتون اشنا شدمو اونو نصب کردم.
سوالی داشتم. میخواستم بدونم زمانی که دارم کار گوش دادن به همراه متنو انجام میدم. ایا باید خط به خط مفهوم جمله رو متوجه بشم. یا پاراگرافی درک کنم
که چی میگه. البته من از تظر لیسنینگ خیلی ضعیفم و گیجج میشم. و نمیدونم چکار کنم.
لطفا لطفا جواب منو بفرمایین. مرسی

سلام. ببخشید نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا خیر، اگه نصب کردین پیشنهاد میکنم این برنامه رو روی دروس داستان بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

با عرض سلام و خسته نباشید.
من با اینکه ارشدمو گرفتم . اما متاسفانه انگیزه ای برای یادگیری مکالمه ندارم. میدونم که برا ایندم لازم میشه. چون به غیر از دکترا برا جاهای دیگم به دردم میخوره. اما نمیدونم چرا انگیزه لازم سریع از بین میره. البته باید بگم که لغت کار میکنم بعدش ول میکن. یا صوتی نصرت چن جلسه‌ای جلو میرم دوباره ول میکنم. نمیدونم باید چکار کنم. وخیلی دوس دارم یاد بگیرم
خیلی زیاد اما میگم یاد بگیرم کع چی بشه . سریع سست میشم خواستم از شما استاد محترم که در زمینه اموزش مکالمه زبان تخصص دارین راهنمایی بخوام
البته من پشتکارم خیلی زیاده ولی برا شروع نمیدونم باید چکار کنم که ول نکنم.

وبرا مکالمه از شما استاد محترم منوی یادگیری یا همون برنامه مشخص روزانه میخواستم . که چه مطالبی رو در طول روز یاد بگیرم تا
هم گرامرم قوی بشه . هم صحبت کردن. وهم نوشتاری اگر جواب بنده رو بدین خوشحال میشم.
البته من تازه با سایت شما اشنا شدم. و یه نگاه کلی کردم و سوالی برام پیش اومد . واونم اینه که برا شروع کار نرم افزار در ابتدا باید خودمان بدون گوش کردن متن انگلیسی رو بخوانیم یا باید فقط گوش بدیم. ببخشید متنم طولانی شد. سپاسگزارم

سلام,آقای ناصری,خسته نباشید,من از دوران ابتدایی به کانون زبان ایران توی شهرم میرفتم,کلا زبان انگلیسی رو خیلی دوست داشتم و خانواده ام من رو از همان اوایل دوران راهنمایی بطور جدی به کلاس زبان میفرستادند,خوب از اونجایی که شایدبدونید سطح کانون خیلی بالاست و واقعا اگه آدم تا تافل پیش برع میتونه خیلی خوب زبانو یاد بگیره ولی من نصفه رهاش کردم بخاطرکنکوری که ٣سال پیش داشتم رهاش کردم و الان واقعا خیلی چیزا از یادم رفته و در حسرت اینکه چرا ادامه ندادم,ولی خوب خود کانون هم برام همیشه استرس زا بوده به خاطر مکالمات و ریدینگ های سختش و اینکه چون تو کلاس بود خیلی از مشکلاتم تو درسا حل نمیشد و از این نظر ضعفش بود,,بخاطر همین تصمیم گرفتم دوباره زبان رو یاد بگیرم ولی دیگه نه از کانون و میخواستم که در منزل یاد بگیرم
بخاطر همین تو گوگل سرچ کردم و سایت شما بالا اومد,,اولش فکر کردم بازم از این سایتاس که چن تا چیز کلی میگه و چن تا قواعد میزاره و چن تا لغت برای حفظ کردن,ولی وقتی توضیحات صفحه اولشو خوندم دیدم خیلی مهندسی شده هست مخصوصا اینکه در مورد گرامر گفتید که باید تو ناخداگاه انسان شکل بگیره تو هرچقدر هم دستوری بلد باشی باز تو جمله نمیتونی به کارش ببری,گفتم حالا نرن افزارشو دانلود کنم ببینم چجوریه وقتی تو بازار نظرات کاربرا رو خوندم انگار بیشتر ترغیب شدم وقتی رضایت ٩۴درصدی کاربرا و تعریفاشونو شنیدم,الان دوره اول رو دانلود کردم,و به وقتش میخوام که شروع کتم,و امیدوارم که نتیجه بگیرم و حتما نظراتمو در ادامه میگم
ممنون از شما که به فکر این بودین که روش ها رو از سایت های خارجی گرفتین و واسه هموطناتون طراحی کردید و قطعا شما خدمت بسیار بزرگی میکنین که انشاالله خدا اجر بسیاری به شما بده.
همیشه سلامت باشید

با سلام و درود
کلا از نظر شما برای اموختن زبان فیلم بهتر است یا یا کتاب داستان ؟
با تشکر از سایت مفیدون

باعرض سلام و خسته نباشید. بنده بدلیل شاغل بودن و کمبود وقت جهت یادگیری زبان در منزل چندین بار بصورت خودآموز اقدام کردم. یعنی توسط دوستان و آشنایانی که مشغول یادگیری زبان بودند منابع و روشهای از آنها پرسش میکردم و خودم آن را در منزل انجام میدادم اما پس از مدتی بدلیل نداشتن روش و منابع یادگیری درست مانند ؛فیلم، داستان،موزیک، کتاب و پراکندگی مطالب وسطح آنها و سوالات رفع ابهامی، دل سرد شدم. امیدوارم با وجود ارزشمند شما که عشق و لذت آموخته به دیگران از آن نمایان است بتوانم شروعی موفقیت آمیز برای فراگیری زبان انگلیسی داشته باشم. در صورت امکان اگر مطالب یا فایلهای هم بصورت ایمیل در اختیار علاقه مندان قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. با سپاس فروان

سلام جناب ناصري بزرگوار
قبل از هر چيز از سايت پر محتواي شما نهايت تشكر را دارم. دقيقا مشكل من هم همينه كه هم شديد به زبان علاقه دارم و هم براي كارم و درسم به اون نياز بسيار دارم. منم كلاس زياد رفتم ولي مجبور شدم به خاطر كار دو ترم برم و ديگه نتونم چند بار اين داستان تكرارشد و دوباره يك كلاس ديگه و بدون تعيين سطح از اول شروع مي كردم ولي فايده اي نداشت حتي زمان مجردي يك مدت يكي از بهترين معلم هاي كيش كه از اشناهاي دوستم بود و لطف مي كرد به من آموزش مي داد به طور خصوصي ولي باز نتونستم با ايشون هم ادامه بدم تا اينكه درگير زندگي و بچه و كار و درس و …. اصلا نمي تونستم بهش فكر كنم ولي همچنان اين ضعف بزرگ را در خودم احساس مي كنم و وقتي يك نفر مي تونه راحت يك زبان ديگه رو بخونه و بفهممه با تمام وجود به او حسادت مي كنم و همچنين احساس ضعف . از خيلي ها خواستم كه برام يك برنامه بدن كه طبق اون عمل كنم چون هميشه فكر مي كنم بايد از طرف كسي كه بلد اين كار انجام بشه و از شما چه پنهون كه احساس مي كردم يك نفر اين كار رو پيگيري مي كنه مقيد تر بودم براي انجامش ولي بهر حال هر كس درگيري هاي خود رو داره يا در پي آن درخواست هزينه داشت كه من توان پرداخت رو ندارم. ببخشيد كه دارم سر شما رو درد مي آرم ولي خواهشن بهم بگيد واقعا منم مي تونم بدون اينكه كلاس برم زبان رو ياد بگيرم و اين حسرت ديرنه من تحقق پيدا مي كنه نمي دونم واقعا از شما سپاسگزارم كه وقت مي زاريد و کامنت هاي همچون من را مي خونيد ولي خواهش مي كنم جواب هم بديد اميدوارم بتونم دوباره با توكل به خدا و ياري شما بزرگوار من هم بتونم اين پروژه را به انتها برسونم بازم از شما تشكر مي كنم و اميدوارم راهنمايي خودتون را از اين حقير دريغ نكنيد براي شما طلب خير مي كنم.

سلام
خیلی ممنونم از پیغامی که دادین. شما میتونین بدون کلاس زبان یاد بگیرین و ما روشها و برنامه های خوبی رو در این زمینه تو وبسایت دادیم که حتما براتون مفید هست. اما سوالی که از شما داشتم این هست که آیا گوشی اندروید برای نصب برنامه زبانشناس دارین که بتونم برنامه ی اولیه ای با این نرم افزار به شما بدم؟
این برنامه بدلیل اینکه میتونه همه جا همراهتون باشه خیلی میتونه زمانهای خالی شما رو برای یادگیری زبان پوشش بده

سلام و خسته نباشید من میخوام برای ایلتس شرکت کنم و هدفم گرفتن نمره 7 هستش و برای همین نمیدونم از کجا و با چه منابعی کارم رو شروع کنم و برای بالا بردن 4 مهارت اصلی باید چیکار کنم و همینطور بالا بردن سطح لغات ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام.
خسته نباشید.
من کارشناسی حسابداری هستم وچون ساعت کاریم زیاد هست نمیتونم کلاس زبان برم.و خیلی علاقه به یادگیری زبان دارم البته زبانم نسبتا بد نیست ولی توی جواب دادن ضعیفم.
ازشما میخوام کمکم کنید که بتونم توی منزل یا محل کار زبان رویاد بگیرم.
ممنونم

سلام. شما میتونین برای شروع از اپلیکیشن زبانشناس استفاده بفرمایین.

باسلام و احترام
چرا نرم افزار زبانشناس فقط برای اندروید هستش. نسخه ای برای IOS موجود نمیباشد؟

خیر فعلا آماده نشده

سلام من بهار اکبری هستم .
ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم
می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود
اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .
مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.
ممنون میشم کمک کنید.

من با توجه به اینکه سرکار میرم و وقتم کمه برای زبان خوندن تو نت جستجو کردم یادگیری زبان در منزل و سایت شما رو از اونجا دیدم .چون تایمم واقعا کمه، برای کلاس رفتن وقت ندارم و ۲-۳ باری که امتحان کردم همش نیمه کاره رها کردم به خاطر مشغله کاری، ولی درباره سطح زبانم باید بگم که نه خیلی پایینم نه خیلی بالا،لغت تا حدودی میدونم و سعی میکنم بخونم هرروز و گرامر هم تقریبا یادمه از دبیرستان ولی مهارت گوش دادن و حرف زدن رو خیلی ضعیفم و با اینکه کلی کلمه تو ذهن دارم ولی موقع حرف زدن یادم نمیادکه بتونم ازشون درست و بجا استفاده کنم ،ببخشید که وقتتون رو گرفتم و ممنون از وقتی که گذاشتید

با سلام و عرض ادب
بنده به همراه همسر و نوزادم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم ,نهایت زمانی که بنده برای یادگیری زبان دارم نه ماه است با توجه به مشکلات بچه داری و کار های منزل ,وقتی برای اموزش زبان بیرون از منزل ندارم ,از طرفی باید نمره ایلتس هفت بگیرم ,الان سطح زبانم در حد مبتدی است ,به نظر شما با تکنیک هایی که شما اشاره کردید میتونم به اون حد برسم تو این مدت ؟

سلام
راستش اگه بخواین به اون حد برسین بایستی روزانه زمان زیادی بذارین و کاملا جدی باشین. یعنی حتی زمان آشپزی و غیره به انگلیسی گوش بدین و برخی از متد ها رو پیاده سازی کنین.
شدنش میشه کار برای انسان نشد نداره ولی زحمت داره
اما این رو به شما بگم که بهتر از این متد ها چیز خاصی پیدا نمیشه. بنابراین همین امروز شروع کنین که عقب نیفتین.

با سلام

بنده از دوران دبیرستان علاقه زیادی به زبان داشتم ولی با توجه به سیستم ضعیف آموزش و پرورش هیچ وقت نتونستم در مدرسه و حتی کلاس های زبان به خواسته خودم برسم. برای همین با ورود به دوره کارشناسی ارشد و نیاز مبرمی که به یادگیری زبان داشتم شروع به مطالعه در منزل کردم و خدا رو شکر از سطح مبتدی به سطح بالای متوسط رسیدم . اخیرا با توجه به تولد فرزند دومم و کار سنگین کمی از زبان فاصله گرفته بودم و این بسیار برام آزار دهنده بود تا اینکه به دنبال پیدا کردن یه روش برنامه ریزی خوب به سایت شما رسیدم و با مطلب Don’t break the chain روبرو شدم. این مطلب انگیزه ای شد برای این که نرم افزار شما رو دانلود کنم و این تکنیک برای مسیر خودم انتخاب کنم. حتی از همین تکنیک قصد دارم برای آزمون دکترا هم بهره ببرم. انشالله به نتیجه برسم.

از سایت و مطالب عالی تون بسیار سپاسگزارم

جناب آقای ناصری .
دانشجوی ارشد پرستاری هستم . با وجود دو فرزند و شغل و وظایف خانه داری بعد از 19 سال که از زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ام میگذرد، نه بدنبال گرفتن ارشد، بلکه یکبار دیگر برای لذت بردن از درس خواندن تلاش کردم . اگرچه با 42 سال سن و مشکلات گذران زندگی در این دنیای واویلا ،نمی توانم خیلی تمرکز داشته باشم و ان توانایی جوان تر ها را برای حفظ مطالب ندارم ، ولی در دو سه سال اخیر با خودم هر پروژه یا تصمیمی را شروع کردم ، یک پیام برای خودم دارم :’من بالاخره کمرش را به زمین میزنم’. حالا میخواهم تا مقطع دکترا بروم و ثابت کنم 1- دود از کنده بلند میشه 2-خواستن توانستن است .
یکی از سنگ های بزرگ جلوی پایم همین مبحث زبان است . من از شهرستان کوچکی برایتان می نویسم که خیلی از امکانات پایتخت و مراکز استان ها را ندارد . بنابراین وارد اینترنت شدم و با سایت شما آشنا شدم .البته کمی کار با فن اوری جدید هم برایم ناآشناست . چون شغلم با کار عملی است کمتر به نرم افزار نیاز دارم . برنامه زبان شناسی را در موبایلم نصب کردم ولی هنوز نتواستم اجرا کنم و واردش بشوم . ایمیل ها چک میکرد پیام شما را خواندم . همین علت موفقیت شماست که کاربران خود را به ارتباط تشویق می کنید و در واقع از نظر روحی چون همدلی می کنید ،کاربری چون من احساس میکنه که شمای درد کشیده از سرگردانی برای زبان ،طبیب افرادی چون من هستید که نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم . بهر حال از این که با شما حرف زدم خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم . انفاق عمل به یاد دادنش است . احسنت بر شما .

درود بر شما بانوی ایرانی
دقیقا خواستن توانستن هست علی الخصوص برای شخص مصمم و توانمندی مثل شما این کار به راحتی قابل انجامه و بنده امیدوارم که هم در این کار و هم در تمام موقعیت های بعدی زندگیتون موفق و پیروز باشین.
اگر مشکلی در اجرای نرم افزار دارین در خدمت شما هستیم. امیدوارم بتونم کمک کوچیکی در این راه برای شما انجام بدم
ارادتمند شما
حسین

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما..عیدتون مبارک..!
سوالی داشتم از حضورتون ، میخواستم بدونم که به وسیله ی این نرم افزار تا چه حدی میشه زبان رو ارتقا داد..یعنی تا چ سطحی میشه پیشرفت؟و چقد طول میکشه ب طور متوسط؟و اینکه برای این سطح از پیشرفت چقدر باید وقت گذاشت؟
خیلی خیلی سپاسگذارم

سلام

عید فطر بر شما هم مبارک باشه

سوال سختی خوب پرسیدین و به پارامترهای زیادی بستگی داره:

سطح فعلی شما، منظور شما از تسلط، میزان وقتی که دارین، و …

به طور کلی سعی کردم در این نوشته توضیحاتی بدم اما اعداد و ارقام ارائه شده کاملا کلی است و ربطی به اپلیکیشن نداره. یعنی فقط خواستم یه دید در این رابطه پیدا کنین.

از طرف دیگه ما معتقد هستیم که روش ما یکی از سریعترین متد ها برای تقویت زبان و مکالمه هست. بنابراین اگر شما تنها به خود یادگیری زبان انگلیسی تمرکز بفرمایین و سعی کنین که انگیزه و جدیت بالایی داشته باشین، سریعتر از روش های دیگه به نتیجه میرسین.

در رابطه با حد تسلط میتونم بگم که مثلا یک فرد متوسط ، اگه شیش ماه بکوب کار کنه (پکیج داستان واقعی و پکیج انگلیسی قدرت، روزی 8 ساعت) نمره ای نزدیک به 100 تافل میتونه دریافت کنه.

سلام آقای ناصری بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی هستم، زبانم خیلی ضعیفه چند بار کلاس رفتم ولی نتیجه نگرفتم خیلی تو اینترنت جستجو کردم بازم به نتیجه نرسیدم تا اینکه به سایت شما برخورد کردم … خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم امیدوارم با این نرم افزار شما بتونم یاد بگیرم فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که با این نرم افزار من میتونم در عرض چند ماه یا چند سال زبان و یاد بگیرم و تو آزمون تافل نمره خوب بگیرم ؟ ممنون از لطفتون.

سلام
سوال سختی پرسیدین. به خیلی چیزها میتونه ربط داشته باشه. سعی کردم توی این نوشته یه توضیح کلی بدم.
در کل روشی که ما توضیح دادیم یکی از سریعترین روشهاییه که متونین امتحان کنین.

سلام آقای ناصری عزیز
من هم فارغ التحصیل عمران هستم.
پایه زبانم بد نیست.همیشه مسلط نبودن زبان واسم ناراحت کننده بوده و احساس کمبود میکنم
منم راهای زیادی رو تست کردم که فقط باعث زده شدن من شد اما دوباره باز یه مدت بعد احساس نیاز پیدا می کردم.
الان به دلیل مشکل مالی و نداشتن وقت کافی واقعا شرایط رفتن و حضور در کلاس رو ندارم.من شاغل هستم متاهل هم هستم
خیلی خوشحالم از اینکه افرادی مث شما هستن که هنوز دلشون برای آدمای دیگه میتپه

با سلام
متاسفانه من هم مانند دیگران دارای مشکل زبان هستم وبه شدت علاقه مندم سطح زبانم را بالا ببرم در حرف زدن اعتماد به نفس پایینی دارم و بسیار هم نیاز دارم که متون علمی مناسبی بنویسم
بیشتر دوست دارم خودم زبان را به بخونم یعنی self-study باشه چون فرصت شرکت در کلاسها را ندارم و از طرفی خیلی هم مفید نیستند

بسیار علاقمندم در مدت کوتاهی بتونم به راحتی حرف بزنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نرم افزار را نصب کردم ولی هنوز استفاده نکردم
کاش نرم افزار در محیط ویندوز هم قابل استفاده بود
ممنون از پیگیری تون

سلام
در رابطه با دلهرتون لطفا ابتدا مقاله ی کاهش دلهره و اضطراب مطالعه بفرمایین.
در رابطه با مکالمه هم راهنمایی های لازم خدمت شما ارسال میشه.

سلام خدمت شماوعرض خسته نباشید به شما.من نزدیک به سه سال کلاس زبان انگلیسی رفتم هرسال تا اینترچنج ۳ میخواندم بعد ادامه نمیدادم چون نمتوانستم درست صحبت کنم مایوس میشدم.سال بعد دوباره امتحان سطح میدادم ودوباره شروع میکردم به یادگیری.ولی دیگه خسته شدم اخه میخواهم تا ۲سال دیگه باخانواده ام مهاجرت کنم به کانادا برایم سخته زبان بلد نباشم

من مشکلات زیادی در زبان دارم یکی اینکه کلمات زود یادم میره و دایره لغاتم سریع میاد پایین و مناز نظر تلفظی هم مشکل زیادی دارم یعنی هرموقع یه تلفظی می شنوم زود یادم میره از نظر گرامرمشکلی ندارم زیرا گرامر ها را زود یادم نمیره مشکلی از نظر گوش دادن هم مشکلی ندارم من فقط دنبال کتابی میباشم که بتوانم با خواندن ان از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسم یا دنبال روشی هستم که از مقدماتی به پیشرفته بروم لطفا کتاب و روشی را به من معرفی کنید تا از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته بروم

سلام خدمت شما سرور عزیزم.
بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم .اول یه تشکر داشته باشم از شما بابت این نرم افزار خیلی عالی و بعد از اون سپاس ویژه که وقت گران خودتون رو به حقیر دادید.
راستش بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم و خیلی دوست دارم راحت به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشم و از طرفی نه پول کلاس رفتن دارم نه وقتشو چون کارگر تراشکاری هستم و تا دیروقت کار میکنیم.
کارهایی که الان دارم انجام میدم اینه: روزی 1 ساعت voaگوش میدم و کتاب tactics for listening هم روزی یه درس گوش میدم و روی کاغذ پیاده میکنم. از اول سال این روند رو شروع کردم و البته بعضی اوقات کتاب داستان هم میخونم.
با این تفاسیر راهنمایی شما سرور عزیزم رو با جان و دل پذیرا هستم.
با تشکر فراوان

سلام
اگه روزی یک ساعت اخبار زنده ی VOA گوش میدین زیاد مناسب نیست. چون برای یادگیری زبان انگلیسی بحث تکرار مطالب خیلی مهم هست و بعید میدونم اخبار زنده تکرار بشه درسته؟
اگه میخواین مکالمه خوبی داشته باشین، بهترین پکیج توی نرم افزار ما که مناسب شما باشه، پکیج داستان های واقعی هست. این پکیج شامل سرعت های آهسته تا سریعه که میتونین تکنیک سایه رو روش پیاده سازی کنین. درضمن درسنامه هایی برای گرامر و مکالمه هم داره که بسیار مناسب هست
به راحتی سر کار هم میتونین استفاده بفرمایین.

ممنون از لطف شما.voa زنده نیست یه پکی بود خریدم و متوجه میشم چی میگن ولی نمیتونم صحبت کنم.ممنون که درک کردید.لطف عالی مستدام.فقط باید بگم من چیزی ندارم ولی هرچیزی از خدا میخوای بهت بده.امیدوارم خدا پنجره باز اتاقت باشد

با سلام و احترام
من دیروز درس اول از داستانهایی واقعی رو گوش کردم هم به صورت آهسته و متوسط و سریع داستان مرگ و زندگی و قطع کردن دست کوهنورد بود برام جالب بود .اما هنوز بخشای بعدی فکر کنم در مورد گرامر بود نخوندم امشب میخونم.منم قبلا کتاب ۵۰۴ رو خوندم اما لغاتش رو فراموش می کردم.نیخواستم یه راهنمایی کنید این روشی که مثلا یه لغت رو با تلفظش یه واژه فارسی ایجاد می کنند تا فراموش نشه مناسبه ؟

سلام
خیر روش کدینگ رو میفرمایید دیگه؟ به شدت توصیه نمیکنم و اصلا مناسب نیست.
همینطور با اپلیکیشن ما کار کنین نتایجش رو به سرعت میبینین.
ممنون

سلام
من زبان انگلیسی را همیشه بخاطر زیبایی و البته کاربردی بودنش دوست داشته اممثل خیلیای دیگه بهداز مدتها تحصیل ان دردبیرستان ودانشگاه احساس میکنم بهره کافی رانبرده ام پس در نت روشهای یادگیری را سرچ کردم و به سایت شما رسیدم که بنظرم قابل توجه امد امیدوارم با استفاده از راهنماییهای شما وبا توجه به وقت کمی که بدلیل مشغله کاری دارم بتوانم تحولی دراموزشم ایجاد کنم البته متاسفانه بعلت زمانبر بودن مراحل قبل ونتیجه گیری نامتناسب با ان کمی انگیزه هایم کمرنگ شده که دارم سعی میکنم اصلاحش کنم
با تشکر

با سلام
من برای شغلم نیاز شدید دارم به زبان هم سرچ اطلاعات فنی و هم مکالمه و شنیداری چون در سفرای خارجی دچار مشکل میشم.دایره لغاتم بد نیست.شنیداری و توی گفتار مشکل دارم و
امیدوارم نرم افزار و کمک شما تاثیر گذار باشه
ممنون

سلام

جناب استاد همیشه احساس میکنم که توی زندگیم یک چیز کم دارم و اون هم خوب نبودن زبان انگلیسیم است همیشه دوست داشتم که خوب صحبت کنم خوب بخونم و… ولی متاسفانه در این امر ناکام بودم همشه توی سایتها مختلف وارد میشوم که شاید راهی مناسب پیدا کنم اینبار با شما و سایتتان اشنا شدم امید وارم که دست خالی برنگردم

با سلام . خیلی خوشحالم که سایت شمارو پیدا کردم . من توو زندگیم در حال حاضر یک هدف دارم و اون هم گرفتن نمره ی 9 آیلیس هستش. راستش به هرکسی میگم خندش میگیره. ولی من انقدر روی این مسءله مصمم هستم که خدا میدونه. به جز 2ساعت و نیم که در روز ورزش میکنم بقیه وقتم آزاد هستش. میتونم در روز حدود 7 تا 8 ساعت زبان بخونم. از ماهه دیگه هم قراره به کلاس خصوصی آیلیس با یکی از بهترین اساتید برم. از شما کمکی میخواستم اینکه از اپلیکیشن شما چه جوری استفاده کنم. و امکانش هست که به جز تلفن همراه (مثلا پرینت گرفتن از همهی داستانها یا خرید سی دی و … از شما ) از روش شما استفاده کنم چون واقعا چشمم رو اذیت میکنه . در سطح متوسط زبان هستم در حال حاضر .چندین سال کلاسهای متعدد از جمله موسسه شکوه سفیر کیش و رسپینا تاک رفتم ولی نتونستم پیشرفت چشمگیری کنم. یاد گرفتن زبان برای شروع مثل بالا رفتن از کوه میمونه . ای کاش شما یک برنامه ی منظم به ما هم میداد حتی اگه قابل خرید هم باشه . ممنونم از شما بابت پاسخ سریع و صبر و شکیبایی تون برای کمک به کسانی مثل من

سلام
خوشحالم که این روحیه در شما وجود داره.
برای استفاده از نرم افزار برنامه دادیم. البته این برنامه بیشتر به صورت روش هایی هست که شما میتونین برای یادگیری بهتر، به کار ببرین. مثلا تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه از جمله این روش ها هستن.
از طرف دیگه، بعضی از مطالبی که داخل اپ میتونین استفاده کنین، در سایت هم وجود داره. که میتونین ازش پرینت بگیرین. مثلا مگا داستان ها و داستان های پیشرفته که در بخش داستان های این وبسایت قرار داده شده. البته سعی کنین که حتما از اپ استفاده کنین. چون ویژگی هایی مثل هایلایت لغات، و جعبه ی لایتنر تعاملی، خیلی میتونه سرعت یادگیریتونو بالاتر ببره.
یکی دیگه از منابعی که میتونین استفاده کنین بسته ی 12 داستان واقعی هست.
باز اگه تو جزئیات موضوع سسوال داشتین در خدمتیم

سلام
من در شرکت مپنا/توگا به عنوان کارشناس تامین تجهیزات جانبی توربین مشغول به فعالیت هستم و تقریبا در طول روز زمان کافی برای خوندن زبان آیلتس ندارم، البته چند جلسه ایی در سال گذشته کلاس آمادگی آزمون آیلتس با اینکه سطح درسی کمی پایین تر بود شرکت کردم که به علت مشغله کاری نتونستم ادامه بدم.
الان تقریبا منابع خیلی خوبی از کتابها و فایلهای زبان رو دارم، می خواستم کمکم کنید که برای گرفتن نمره آیلتس 7.5 در بخش General چه کاری انجام بدم بهتر هستش.
ممنون

I am a medical doctor, studied in shiraz medical school, now residing in canada. I am so obsessed about my English. My English level is advanced but that’s not enough for me. I love English so much that I wish it was my native tongue. My goal is to speak it like a native speaker without any accent. This is so important to me and although I am told that my english is perfect and my accent is very mild I still am not satisfied. Can you help me with that? introducing materials I can use or anything that you think would be helpful. I really appreciate it.

I also think you don’t need anything. For your accent, I suggest you to use the shadowing technique on anything you find interesting. The shadowing technique works like this: 1) Get an audio recording transcript of a native speaker talking at normal speed. 2) Listen to the first sentence (or phrase) of the audio, then pause it and try to repeat it exactly, imitating the native speaker’s rhythm and the “flow” of the words 3) Continue – listen, pause, repeat after each phrase 4) If you can also try to do this without looking at the text, it will be even more effective.

با سلام و خسته نباشید. سایت واقعا جالبی دارید.
راستش روبخواهین من وقتی یه متن انگلیسی میخونم آنقدر وسواس دارم که باید معنی تموم لغات اون متن رو ترجمه کنم و بدونم ولی خیلیا میگن باید معنی لغات مهم رو بدونم و لازم نیس تمام لغات رو بلد باشم ولی چطور میشه از ترجمه یه لغت در متن عبور کرد و مفهوم کل متن رو درک کرد؟!سوالم از شما اینه که هنگام خواندن یک متن چگونه پیش برم و اینکه لغات مهم متن رو از لغات غیر مهم چگونه تشخیص بدم؟ با تشکر

سلام میلاد جان.
اگر هدف شما از خوندن متن، یادگیری زبان انگلیسیه، باید متونی انتخاب کنین که 90 الی 95 درصد لغاتشو بلد باشین. لغاتی مهم هستن که بدون دونستن اون، مفهوم جملاتی که میخونین رو نمیفهمین.
مثلا:
من به رستوران رفتم و چلوکوبیده سفارش دادم.
اگر یه همچین جمله ای به انگلیسی دیدین و تمامی لغاتش رو بجز چلوکوبیده بلد بودین، راحت متوجه میشین که چلوکوبیده یه غذای خاصه و نیازی به حفظ کردنش نیست.
پیشنهاد میکنم مبحث یادگیری لغات انگلیسی رو هم بخونین اگه باز سوالی داشتن بپرسین.

ببخشید من مشکل زبان دارم هر کاری میکنم برا یادگیری نمیشه اگه لطف کنید راهنمایی کنید چه کار کنم زود زبان یاد بگیرم برام مهمه ممنون میشم

احتمالا مشکل اصلی شما درک مطلب هست. این موضوع به خاطر این برای شما اتفاق افتاده که زیاد در برابر مطالب واقعی قرار نگرفتین. چه ریدینگ چه لیسنینگ. که طبیعی هم هست چون احتمالا بیشتر کتاب های آموزشی خوندین. ببینید شما باید ترکیبی از خوندن کتاب داستان و دیدن فیلم با توجه به تکنیک سایه ای که نوشتم رو حتما در نظر بگیرین که موفق بشین.
کتاب داستان: داستان
شما باید دایره ی لغاتتون رو به نحو مطلوبی بالا ببرین که الان حدس میزنم بسیار پایین باشه یا طرز استفاده از لغات رو به درستی بلد نباشین. بنابراین مطالب مربوط به نحوه ی یادگیری لغت رو هم از تو سایتم بخونین. در ضمن پیشنهاد میکنم که اگه گوشی اندرویدی دارین حتما نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنین و پکیج انگلیسی قدرت رو از تو اون بخونین که تقریبا اکثر موارد بالا به طور طبیعی با استفاده از این نرم افزار براتون محقق میشه. البته این موضوع برای یادگیری الزامی نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیمچطور در خانه زبان یاد بگیریم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

در گذشته تنها منابع آموزشی، خانواده و مدرسه بوده است اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و فنّاوری، روش‌های یادگیری بسیار گسترده‌تر و قابل‌دسترس‌تر شده‌اند. البته تنها کمیت روش‌های یادگیری بیشتر نشده است بلکه کیفیت یادگیری نیز در روش‌های جدید بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی شده است.

یکی از موضوعاتی که زبان آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند، یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. البته در اینجا بیشتر منظور این است که بدون رفتن سر کلاس آموزشی، زبان انگلیسی را یاد بگیریم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل شاید برای خیلی‌ها لازم باشد. شاید کسی دوست نداشته باشد که محل گرم‌ونرم خانه را رها کند و در یک زمستان سرد، سر کلاس‌های آموزشی برود. شاید مادری در حال تربیت فرزندان خود است و می‌خواهد زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرد. خلاصه دلایل متعددی وجود دارد که شخصی بخواهد بدون رفتن به کلاس‌های آموزشی و در منزل خود، زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: آزادخوانی و آموزش زبان انگلیسی

اگر جزء این دسته از افراد هستید خبر خیلی خوبی برای شما دارم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل می‌تواند بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از کلاس‌های آموزشی باشد. در ادامه بهترین استراتژی‌های یادگیری زبان انگلیسی در منزل برای شما ارائه می‌شود.

جهان امروز یک آشفته‌بازار بی‌نظم و پر سروصدا از فعالیت‌های مختلف است؛ که هرسال بدتر نیز می‌شود. بازی‌های کامپیوتری، خواندن اخبار، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های بی‌فایده‌ی تلویزیونی، و هزاران کار بی‌اهمیت دیگر. به‌راستی روزانه هر شخص چقدر روی این مسائل کم‌اهمیت و بعضاً مضر وقت می‌گذارد؟ در حقیقت مشکل جهان امروز ما کمبود وقت نیست. بلکه کمبود اولویت‌بندی بین فعالیت‌ها است. آقای تیم فریس در کتابش به‌عنوان “چهار ساعت کار در هفته” می‌گوید:

خیلی از چیزها تفاوتی را برای ما ایجاد نمی‌کند. اینکه سرتان بسیار شلوغ باشد از پرکاری نیست بلکه از تنبلی است – تنبلی فکر و کارهای طبقه‌بندی نشده. غرق شدن و سراسیمگی در انجام کارهای زیاد، گاهی اوقات به‌اندازه‌ی اینکه هیچ کاری نکنید بی‌حاصل است. اما به‌گزین بودن – فعالیت کمتر – راهی به‌سوی کارآمدی است. به فعالیت‌های کمتر و مهم‌تر تمرکز کن و بقیه چیزها را نادیده بگیر.

در علم اقتصاد قانونی به نام پارتو وجود دارد که می‌گوید ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آید. این قانون به زبان ساده به این معنی است که معمولا تنها بیست درصد از فعالیت های روزمره ی ما، مفید است و بقیه فعالیت های ما یا بازدهی مناسبی ندارد، یا حتی مضر است! اعمال این قانون بسیار ساده در فعالیت‌های روزانه و کم کردن از حجم فعالیت های غیر مفید، می‌تواند وقت فراوانی را برای کارهای مهم به شما بدهد. بنابراین مهم‌ترین، و پر عملکردترین فعالیت‌های زندگی خودتان را شناسایی کنید و تمرکزتان را معطوف آن‌ها نمایید تا وقت بسیار بیشتری را بتوانید به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

خیلی‌ها این چیزها را می‌دانند اما هیچ‌گاه به آن عمل نمی‌کند. همین‌الان وقت عمل است. شما با صرف تنها ده دقیقه از زمان الآن خودتان می‌توانید با انجام دادن مراحل زیر، فعالیت‌های اضافی روزمره خود را شناسایی کرده و قانون پارتو را روی آن اعمال نمایید تا زمان بسیار زیادی را برای خود باز نمایید.

۱- در ستون اول یک جدول، تا آنجایی که می‌توانید فعالیت‌های روزمره، هفتگی و ماهیانه‌ی خود را یادداشت کنید.

۲- در ستون دوم جدول، زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را یادداشت کنید.

۳- در ردیف سوم جدول را با قرار دادن عدد صفر تا پنج، به ارزیابی خروجی فعالیت‌ها اختصاص دهید.

پس از تکمیل این جدول، ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که به آن‌ها نمره‌ی بالایی داده‌اید را انتخاب نموده و تمرکزتان را بیشتر روی آن بگذارید و ۸۰ درصد بقیه را کمتر انجام دهید. با این کار می‌توانید محاسبه کنید که به‌طور متوسط چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید.

خواندن زبان انگلیسی در صبح زود و شب قبل از خواب:

پس‌ازاینکه روش بالا را برای تمرکز بیشتر روی مسائل مهم‌تر پیاده‌سازی کنید وقت بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل خواهید داشت. حال وقت این است که درجه‌ی اهمیت زبان انگلیسی را برای خود بالا ببرید. مطالعه‌ی زبان انگلیسی در صبح زود سه فایده‌ی عمده دارد:

تضمین می‌کند که هرروز حداقل زمانی را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده‌اید، فرقی نمی‌کند که روزتان چقدر دیوانه‌وار شلوغ شده است. در یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مسائل آهستگی و پیوستگی یادگیری است. اگر آهستگی و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی برقرار باشد، انگیزه‌ی شما بیشتر می‌شود و درنهایت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

به ذهن شما یادآوری می‌کند که یادگیری زبان انگلیسی از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یادگیری زبان انگلیسی، اولین کار روزانه‌ی شما باشد؛ این کار در ذهن شما در صدر کارهای پراهمیت روزانه قرار می‌گیرد. با این کار، احتمال اینکه در زمان‌های مرده و مخفی نیز یادگیری زبان انگلیسی را انجام بدهید، نیز بالاتر می‌رود.

مطالبی که احیاناً شب گذشته خوانده‌اید را تقویت می‌کند. تکرار یکی از مهم‌ترین عناصر یادگیری زبان انگلیسی است که معمولاً اهمیت آن فراموش می‌شود. با مرور سریع مطالبی که شب گذشته قبل از خواب یاد گرفته‌اید احتمال یادآوری آن مطالب را در آینده بسیار بالاتر می‌برید.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه می‌توانیم بهتر یاد بگیریم

از طرف دیگر مطالعه‌ی زبان انگلیسی درست قبل از خواب، سه فایده‌ی دیگر برای شما دارد:

یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یک عادت روزانه می‌شود: شما روزتان را با یادگیری زبان انگلیسی آغاز کردید؛ شبتان را نیز با آن به پایان می‌برید. این تقارن مثبت عملکرد شما احساس خوبی را به شما می‌دهد. انگیزه‌ی شما را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند که عادت یادگیری زبان انگلیسی‌تان را بیشتر تقویت کنید.

باعث می‌شود که مطالب در خواب در ذهن شما تثبیت شود: ذهن ما در خواب مطالب جدید را تجزیه‌وتحلیل و ذخیره می‌کند. وقتی‌که یادگیری زبان انگلیسی آخرین فعالیت شما قبل از خواب باشد زودتر از همه‌ی اطلاعات در ذهن شما تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

نکته‌ی انحرافی: این موضوع را با بحث آموزش زبان انگلیسی در خواب اشتباه نگیرید.

یکی از مشکلات ما در زندگی روزمره‌ی خود این است که به کارهای بیهوده‌ای عادت کرده‌ایم. مثلاً عادت کرده‌ایم که هر وقت از خواب بیدار می‌شویم، به مدت نیم ساعت اخبار سایت‌های اینترنتی را مرور کنیم و ایمیل‌های خود را چک کنیم. یا عادت کرده‌ایم که وقتی‌که از سر کار یا مدرسه برمی‌گردیم، یک ساعت تلویزیون نگاه کنیم و بعد غذا بخوریم. این عادت‌های بی‌فایده، وقت خیلی زیادی از ما می‌گیرد. اما می‌توان این عادت‌ها را با دانستن نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها، تعویض کرد و به عادت خوبی تبدیل کرد. چارلز داهیگ روش این کار را برای ما شرح داده است که بنده در این نوشته با جزئیات کاملی توضیح داده‌ام. خلاصه بخواهم بگویم شیوه‌ی کار به این صورت است که هر عادت از ۳ جزء تشکیل می‌شود:

۱- جرقه : مثلاً بیدار شدن از خواب. ۲- کار عادی: چک کردن اخبار. ۳- جایزه: خوردن صبحانه.

برای اینکه عادتمان را به عادت خوب تبدیل کنیم، کافی است که با نگه‌داشتن جزء اول و جزء سوم عادت، یعنی جرقه و جایزه، جزء دوم را به کار مفیدی تغییر دهیم (در اینجا خواندن زبان انگلیسی).

در فعالیت‌هایی که به‌طور روزمره انجام می‌دهیم زمان‌های مرده و فعالیت‌های مخفی بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلاً فکرش را نمی‌کنیم که بتوان از آن‌ها استفاده‌ی مناسب کرد. این‌ها را می‌توان کشف کرد و از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد.

شنیدن مطالب انگلیسی از آن دسته از فعالیت‌ها است که برای رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی بسیار نیاز است. خیلی‌ها هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتشان همین درک مطالب شنیداری است. شاید از خوش‌شانسی ما باشد که شنیدن می‌تواند به‌راحتی زمان‌های مرده‌ی ما را زنده کند. زیرا برای شنیدن نه نیازی به چشم‌ها و دست‌هایمان نداریم. بنابراین خیلی از فعالیت‌های روزمره خود، که نیازی به فکر کردن ندارند را می‌توانیم با گوش دادن به مطالب صوتی زنده کنیم. شاید فکرش را نکنید که چقدر این کار می‌تواند زمان مرده‌ی شما را زنده کند. الآن یک حساب سرانگشتی برایتان می‌کنم: ورزش صبحگاهی: ۱۵ دقیقه؛ صبحانه ۱۵ دقیقه؛ رفتن و برگشتن سر کار یا مدرسه: به‌طور متوسط یک ساعت؛ نهار: ۲۰ دقیقه؛ شام: ۲۰ دقیقه. تا همین‌جا می‌شود ۲ ساعت و ده دقیقه زمان مرده که تقریباً برای همه‌ی افراد اتفاق میفتد. خیلی‌ها برای خودشان در منزل غذا درست می‌کنند، به مرتب کردن وسایل منزل می‌پردازند و یا برای خرید مواد موردنیاز منزلشان بیرون می‌روند. همه‌ی این‌ها زمان‌های مرده‌ای است که به‌راحتی می‌توان از آن برای این‌چنین مسئله‌ی مهمی استفاده کرد.

نکته‌ی غیر انحرافی: متأسفانه در کشور ما به دلیل بوروکراسی‌هایی که وجود دارد بعضاً با معطلی‌های زیادی مواجه می‌شویم، در ادارات، بانک‌ها، و …. به‌جای اینکه این چیزها تنها بر عصبانیت ما بیفزاید، می‌توان این وقت‌ها را با همین روش زنده کرد. تنها کافی است که یک پخش‌کننده صوتی (یا گوشی همراه هوشمند) و یک هدفون کوچک همیشه همراهتان باشد.

نکته‌ی غیر انحرافی ۲: خواندن، شنیدن، و دیدن اخبار، واقعاً هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند. باوجوداین، طبق گزارش الکسا، سایت‌های خبری جزو پر بازدیدترین سایت‌های ایرانی هستند (در ۲۵ سایت اول ایران، ۶ سایت خبری مشاهده می‌شود). اگر واقعاً اتفاق بسیار مهمی در دنیا یا کشور بیفتد دیر یا زود با دیدن سر تیتر روزنامه‌هایی که در راه می‌بینید یا حرف‌های مردم به آن پی می‌برید بنابراین هیچ‌وقت از دنیا عقب نمی‌مانید. بااین‌وجود، اگر جزو آن دسته از افراد هستید که واقعاً نمی‌توانید بدون اخبار روزتان را به شب برسانید، حداقل اخبار انگلیسی بخوانید یا بشنوید.

اگر دانشجو هستید، اکثر درس‌ها کتاب‌های مرجع انگلیسی دارند. به‌جای کتاب ترجمه‌ی فارسی (که معمولاً پر از غلط‌غلوط هستند!) کتاب‌های مرجع انگلیسی بخوانید. خواندن اخبار به زبان انگلیسی (که در نکته غیر انحرافی ۲ آمد) نیز جزء همین دسته قرار می‌گیرد.

در مکاتبات ایمیلی خود می‌توانید به برخی از افرادی که فکر می‌کنید زبان انگلیسی‌شان قوی است به انگلیسی مکاتبه کنید. اساتید دانشگاه و دیگر دانشجویان از این دسته هستند. لینکدین هم فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط با دیگران به‌صورت انگلیسی است. این روش حتی می‌تواند در پیامک‌هایی که به افراد مختلف می‌زنید نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه یک ای میل انگلیسی خوب بنویسیم

اکثر افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، مهم‌ترین مشکل پیش رویشان مکالمه زبان انگلیسی است. اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در منزل با دیدن فیلم‌ها و گوش دادن به مطالب جذاب انگلیسی پیاده‌سازی کرد. این روش که همان تکنیک سایه است را در نوشته‌های قبلی به‌طور مفصل توضیح داده‌ام. این تکنیک به سه روش نیم‌سایه، سایه‌ی کامل، و سایه تکاملی قابل پیاده‌سازی است. تکنیک سایه در حالت ساده‌ی آن یعنی تکرار آنچه که می‌شنوید. اما ظرافت‌های بسیار زیادی دارم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کرده و در برنامه‌ی روزمره‌ی خود برای یادگیری زبان انگلیسی پیاده‌سازی کنید.

نوشته‌ی مرتبط: تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایهچطور در خانه زبان یاد بگیریم

در تارنگار زبانشناس یک قسمت با عنوان داستان کوتاه انگلیسی قرار دارد که تکنیک سایه را می‌توانید در منزل خود، روی این داستان‌ها پیاده‌سازی کنید. خواندن و گوش دادن داستان‌ها به‌طورکلی شامل پنج مرحله می‌شود:

۱- گوش دادن کلی داستان کوتاه

۲-گوش دادن داستان به همراه متن انگلیسی

۳- گوش دادن داستان بدون نگاه کردن متن

۴- تمرین تلفظ

۵- پیاده‌سازی شگرد سایه

با پیاده‌سازی این پنج روش روی هر داستان کوتاه، اولاً لغت‌های فراوانی یاد می‌گیرید، ثانیاً گرامر زبان انگلیسی را به‌طور ناخودآگاه یاد می‌گیرید و درنهایت مکالمه زبان انگلیسی شما نیز به نحو چشمگیری تقویت می‌شود.

همانند تقویت مکالمه زبان انگلیسی، افزایش دایره‌ی لغات انگلیسی نیز یکی از آن چیزهایی است که نه‌تنها بسیار مهم است بلکه به بهترین شیوه‌ی ممکن در منزل قابل پیاده‌سازی است.همان‌طور که قبلاً گفته شد، بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی این است که آن‌ها را حفظ نکنید. یکی از مهم‌ترین کارها برای یادگیری لغات انگلیسی خواندن کتاب است. اما نه کتاب‌های آموزش زبان و لغات. بلکه خواندن کتاب‌های داستان و آموزنده. بنابراین پیشنهاد بنده این است که در کتابخانه‌ی منزلتان همیشه چند عدد کتاب انگلیسی ( داستان، رمان و …) برای خواندن داشته باشید.

نوشته‌ی مرتبط: بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

از طرف دیگر در نوشته‌ی نقش فراموشی در یادگیری لغات انگلیسی به این نکته اشاره کردم که تغییر در شرایط یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به حفظ کردن بهتر لغات انگلیسی بسیار کمک کند. بنابراین تنها به کتاب بسنده نکنید بلکه منابع دیگر مانند فیلم، موسیقی، و اخبار انگلیسی (اگر نکته‌ی غیر انحرافی ۲ برایتان صدف می‌کند!) را نیز در برنامه‌ی خود قرار بدهید تا لغت‌های جدید زبان انگلیسی را در مکان‌ها و شرایط مختلف ببینید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس طوری طراحی شده است که به راحتی و در منزل خود میتوانید زبان انگلیسی را با آن یاد بگیرید.

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود، پکیج‌های آموزشی زیر را بخوانید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

برای دانلود نرم‌افزار زبانشناس روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

آیا شما نیز تجربه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در منزل را داشته‌اید؟ لطفاً این تجربه را با دیگران در میان بگذارید.

سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و یجورایی میشه گف درحده کلاس هفتم یاد داره و هربار خواستم شرو کنم بعده دوروز انگیزم از دست رفت
میشه راهنمایی کنید ؟

سلام ، من ۵ ساله که دارم کلاس زبان میرم و هیچ مشکلی نداشتم ، اما واسه این ترمم خیلی تو گرامر ها مشکل دارم ، ممنون بابت برنامه ریزی و برنامه زبانشناس😄

انصافا برنامه ی زبانشناس خیلی خوبه.ولی متاسفانه یه مشکلی که داره اینه که نحوه ی درست کار کردن با اون آموزش داده نمیشه.نمی دونم چرا!مثلا باید فقط گوش بدیم یا نه،آیا باید منتو ما هم بخوانیم باذصدای بلند یا نه و….
در کل دست مریضاد به سازنده هاش.به درد ما ها که توانایی مالی برای رفتن به کلاسو نداریم خورده.بازم ممنون

باسلام و عرض ادب:
بنده برای اولین بار بود که افتخار اشنایی و حضور در سایت شما نصیبم شد لذا با نهایت مسرت از شما کمال تشکر رادارم، واز صمیم دل توفیقات شما را در امر باارزش اموزش مسءلت مینمایم.

دیروز در بازار به صورت اتفاقی با نرم افزار زبان شناس برخورد کردم من به یادگیری زبان علاقه زیادی دارم به طوری که تا قبل از زمان کنکور به اموزشگاه زبان میرفتم که در زمان کنکور وقتم را صرف خواندن برای کنکور کردم و در دانشگاه در همان حد زبان عمومی و تخصیصی کار کردم ولی علاقه وافری به یادگیری سریع زبان دارم و بعد از مدت زمان زیادی از رفتنم به اموزشگاه زبان میگذرد به کلا مطالب را فراموش کرده ام و در حال حاضر یه دلیل مشغله های زیاد فرصت رفتن به اموزشگاه زبان را ندارم و در ضمن من ادم خیلی عجولی هستم می خواهم خیلی سریع زبان یاد بگیرم تا بتونم مدرک تافل خود را بگیرم هم برای رزومه کاریم خوبه و هم زبان لاتین در همه موارد قابل استفاده می باشد و قبل از رفتن به سفر خارج از کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشم.
با تشکر از شما برای به راه اندازی این نرم افزار و دراختیار قرار دادن تجربیات خود به علاقه مندان .

سلام خسته نباشید.
اگه امکانش هست بهم چن تا کتاب معرفی کنین از مبتدی تا پیش رفته راستش کارشناسی مکانیک دارم میخونم هیچی زبان بلد نیستم.از نرم افزار نمیتونم استفاده کنم.فقط کتاب بخونم اگه میشه چن تا کتاب خوب از مبتدی تا پیش رفته معرفی کنین ممنون میشم.

سلام. وقت بخیر. بنده یه مدتی به شدت دنبال یادگیری زبان بودم. علاقه
دارم به یادگیری منتها امکان شرکت تو کلاس های آموزشی رو ندارم.به همین
دلیل تو اینترنت و همچنین بازار جستجو کردم. اول از همه با سایت استاد
حامد اسکندری اشنا شدم که به نظرم خیلی خیلی جالب اومد. یادگیری لغات به
صورت کدگذاری…یک ایده ی بسیار جالب و جدید..البته باید کتاب کامل
کدگذاری رو خریداری می کردیم. به دلایلی هنوز نتونستم کتاب ها رو خریداری
کنم ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنظر بنده قبل از تماشای فیلم و اخبار
زبان اصلی افزایش دایره ی لغات و افزایش دانسته های گرامری واجب تره و از
اونجایی که بنده هم زیاد علاقه یی به گوش دادن ندارم (چون اغلب متوجه نمی
شم) ترجیح دادم اول لغاتم را بهتر کنم.. بعد از اینکه دیدم فعلا قادر به
خرید کتابهای استاد اسکندری نیستم از طریق نرم افزار بازار نرم افزار
زبانشناس رو پیدا کردم و نصب کردم اما صادقانه بگم.اصلا ازش سر در
نیاوردم متاسفانه : / و تقریبا یک ماهه که دوباره بی خیاله یادگیری شدم

سلام و عرض ادب دوست عزیز جناب آقای ناصری
مطالبتون رو بادقت خوندم و از آونها لذت بردم من دانشجوی سال آخر ارشد رشته مدیریت اجرایی هستم از کودکی که در روستا بزرگ شدم خب امکاناتی نبود که بشود زبان رو آموخت حتی میتونم بگم دبستان ما برق هم نداشت بگذریم زندگی رو به سختی تا اینجایی که الان هستم رسوندم و واقعا یکی از آرزوهای دیرینم یادگیری زبان انگلیسی و بعد از اون سایرزبانهاسات چون زبان رو دریچه ارتباط با جهان میدونم و فکر میکنم با استفاده از اون در آینده میتونم قدمهای بزرگی بردارم من 35 سال سن دارم و متاهلی هستم و خب مشغول به کار و تخصصم در حوزه crm هست آرزوم اینه بتونم یه روزی داستان زندگی و خاطرات بسیار خوب و جذاب دوران کودکی خودم رو از روستا و تحصیلم بنویسم و واقعا با حرفهای خوب شما امید تازه گرفتم امیدوارم بتونم برای شما یه دوست خوب باشم و همراه که بتونم چیزهای زیادی از شما یاد بگیرم

چه قدر جامع و مفید بووود,,,,ممنون از زحمات بسیار شما,,,انشاالله همیشه سلامت باشید

با سلام و روز بخیر خدمت شما
لطف میکنید منو راهنمایی کنید که از چه دیکشنری مناسب، کامل و کاربردی برای یادگیری لغات استفاده کنم. ممنون میشم پاسخ بنده رو به ایمیلم ارسال بفرمایین.

با سلام خدمت استاد محترم
من تازه با نرم افزارتون اشنا شدمو اونو نصب کردم.
سوالی داشتم. میخواستم بدونم زمانی که دارم کار گوش دادن به همراه متنو انجام میدم. ایا باید خط به خط مفهوم جمله رو متوجه بشم. یا پاراگرافی درک کنم
که چی میگه. البته من از تظر لیسنینگ خیلی ضعیفم و گیجج میشم. و نمیدونم چکار کنم.
لطفا لطفا جواب منو بفرمایین. مرسی

سلام. ببخشید نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا خیر، اگه نصب کردین پیشنهاد میکنم این برنامه رو روی دروس داستان بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

با عرض سلام و خسته نباشید.
من با اینکه ارشدمو گرفتم . اما متاسفانه انگیزه ای برای یادگیری مکالمه ندارم. میدونم که برا ایندم لازم میشه. چون به غیر از دکترا برا جاهای دیگم به دردم میخوره. اما نمیدونم چرا انگیزه لازم سریع از بین میره. البته باید بگم که لغت کار میکنم بعدش ول میکن. یا صوتی نصرت چن جلسه‌ای جلو میرم دوباره ول میکنم. نمیدونم باید چکار کنم. وخیلی دوس دارم یاد بگیرم
خیلی زیاد اما میگم یاد بگیرم کع چی بشه . سریع سست میشم خواستم از شما استاد محترم که در زمینه اموزش مکالمه زبان تخصص دارین راهنمایی بخوام
البته من پشتکارم خیلی زیاده ولی برا شروع نمیدونم باید چکار کنم که ول نکنم.

وبرا مکالمه از شما استاد محترم منوی یادگیری یا همون برنامه مشخص روزانه میخواستم . که چه مطالبی رو در طول روز یاد بگیرم تا
هم گرامرم قوی بشه . هم صحبت کردن. وهم نوشتاری اگر جواب بنده رو بدین خوشحال میشم.
البته من تازه با سایت شما اشنا شدم. و یه نگاه کلی کردم و سوالی برام پیش اومد . واونم اینه که برا شروع کار نرم افزار در ابتدا باید خودمان بدون گوش کردن متن انگلیسی رو بخوانیم یا باید فقط گوش بدیم. ببخشید متنم طولانی شد. سپاسگزارم

سلام,آقای ناصری,خسته نباشید,من از دوران ابتدایی به کانون زبان ایران توی شهرم میرفتم,کلا زبان انگلیسی رو خیلی دوست داشتم و خانواده ام من رو از همان اوایل دوران راهنمایی بطور جدی به کلاس زبان میفرستادند,خوب از اونجایی که شایدبدونید سطح کانون خیلی بالاست و واقعا اگه آدم تا تافل پیش برع میتونه خیلی خوب زبانو یاد بگیره ولی من نصفه رهاش کردم بخاطرکنکوری که ٣سال پیش داشتم رهاش کردم و الان واقعا خیلی چیزا از یادم رفته و در حسرت اینکه چرا ادامه ندادم,ولی خوب خود کانون هم برام همیشه استرس زا بوده به خاطر مکالمات و ریدینگ های سختش و اینکه چون تو کلاس بود خیلی از مشکلاتم تو درسا حل نمیشد و از این نظر ضعفش بود,,بخاطر همین تصمیم گرفتم دوباره زبان رو یاد بگیرم ولی دیگه نه از کانون و میخواستم که در منزل یاد بگیرم
بخاطر همین تو گوگل سرچ کردم و سایت شما بالا اومد,,اولش فکر کردم بازم از این سایتاس که چن تا چیز کلی میگه و چن تا قواعد میزاره و چن تا لغت برای حفظ کردن,ولی وقتی توضیحات صفحه اولشو خوندم دیدم خیلی مهندسی شده هست مخصوصا اینکه در مورد گرامر گفتید که باید تو ناخداگاه انسان شکل بگیره تو هرچقدر هم دستوری بلد باشی باز تو جمله نمیتونی به کارش ببری,گفتم حالا نرن افزارشو دانلود کنم ببینم چجوریه وقتی تو بازار نظرات کاربرا رو خوندم انگار بیشتر ترغیب شدم وقتی رضایت ٩۴درصدی کاربرا و تعریفاشونو شنیدم,الان دوره اول رو دانلود کردم,و به وقتش میخوام که شروع کتم,و امیدوارم که نتیجه بگیرم و حتما نظراتمو در ادامه میگم
ممنون از شما که به فکر این بودین که روش ها رو از سایت های خارجی گرفتین و واسه هموطناتون طراحی کردید و قطعا شما خدمت بسیار بزرگی میکنین که انشاالله خدا اجر بسیاری به شما بده.
همیشه سلامت باشید

با سلام و درود
کلا از نظر شما برای اموختن زبان فیلم بهتر است یا یا کتاب داستان ؟
با تشکر از سایت مفیدون

باعرض سلام و خسته نباشید. بنده بدلیل شاغل بودن و کمبود وقت جهت یادگیری زبان در منزل چندین بار بصورت خودآموز اقدام کردم. یعنی توسط دوستان و آشنایانی که مشغول یادگیری زبان بودند منابع و روشهای از آنها پرسش میکردم و خودم آن را در منزل انجام میدادم اما پس از مدتی بدلیل نداشتن روش و منابع یادگیری درست مانند ؛فیلم، داستان،موزیک، کتاب و پراکندگی مطالب وسطح آنها و سوالات رفع ابهامی، دل سرد شدم. امیدوارم با وجود ارزشمند شما که عشق و لذت آموخته به دیگران از آن نمایان است بتوانم شروعی موفقیت آمیز برای فراگیری زبان انگلیسی داشته باشم. در صورت امکان اگر مطالب یا فایلهای هم بصورت ایمیل در اختیار علاقه مندان قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. با سپاس فروان

سلام جناب ناصري بزرگوار
قبل از هر چيز از سايت پر محتواي شما نهايت تشكر را دارم. دقيقا مشكل من هم همينه كه هم شديد به زبان علاقه دارم و هم براي كارم و درسم به اون نياز بسيار دارم. منم كلاس زياد رفتم ولي مجبور شدم به خاطر كار دو ترم برم و ديگه نتونم چند بار اين داستان تكرارشد و دوباره يك كلاس ديگه و بدون تعيين سطح از اول شروع مي كردم ولي فايده اي نداشت حتي زمان مجردي يك مدت يكي از بهترين معلم هاي كيش كه از اشناهاي دوستم بود و لطف مي كرد به من آموزش مي داد به طور خصوصي ولي باز نتونستم با ايشون هم ادامه بدم تا اينكه درگير زندگي و بچه و كار و درس و …. اصلا نمي تونستم بهش فكر كنم ولي همچنان اين ضعف بزرگ را در خودم احساس مي كنم و وقتي يك نفر مي تونه راحت يك زبان ديگه رو بخونه و بفهممه با تمام وجود به او حسادت مي كنم و همچنين احساس ضعف . از خيلي ها خواستم كه برام يك برنامه بدن كه طبق اون عمل كنم چون هميشه فكر مي كنم بايد از طرف كسي كه بلد اين كار انجام بشه و از شما چه پنهون كه احساس مي كردم يك نفر اين كار رو پيگيري مي كنه مقيد تر بودم براي انجامش ولي بهر حال هر كس درگيري هاي خود رو داره يا در پي آن درخواست هزينه داشت كه من توان پرداخت رو ندارم. ببخشيد كه دارم سر شما رو درد مي آرم ولي خواهشن بهم بگيد واقعا منم مي تونم بدون اينكه كلاس برم زبان رو ياد بگيرم و اين حسرت ديرنه من تحقق پيدا مي كنه نمي دونم واقعا از شما سپاسگزارم كه وقت مي زاريد و کامنت هاي همچون من را مي خونيد ولي خواهش مي كنم جواب هم بديد اميدوارم بتونم دوباره با توكل به خدا و ياري شما بزرگوار من هم بتونم اين پروژه را به انتها برسونم بازم از شما تشكر مي كنم و اميدوارم راهنمايي خودتون را از اين حقير دريغ نكنيد براي شما طلب خير مي كنم.

سلام
خیلی ممنونم از پیغامی که دادین. شما میتونین بدون کلاس زبان یاد بگیرین و ما روشها و برنامه های خوبی رو در این زمینه تو وبسایت دادیم که حتما براتون مفید هست. اما سوالی که از شما داشتم این هست که آیا گوشی اندروید برای نصب برنامه زبانشناس دارین که بتونم برنامه ی اولیه ای با این نرم افزار به شما بدم؟
این برنامه بدلیل اینکه میتونه همه جا همراهتون باشه خیلی میتونه زمانهای خالی شما رو برای یادگیری زبان پوشش بده

سلام و خسته نباشید من میخوام برای ایلتس شرکت کنم و هدفم گرفتن نمره 7 هستش و برای همین نمیدونم از کجا و با چه منابعی کارم رو شروع کنم و برای بالا بردن 4 مهارت اصلی باید چیکار کنم و همینطور بالا بردن سطح لغات ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام.
خسته نباشید.
من کارشناسی حسابداری هستم وچون ساعت کاریم زیاد هست نمیتونم کلاس زبان برم.و خیلی علاقه به یادگیری زبان دارم البته زبانم نسبتا بد نیست ولی توی جواب دادن ضعیفم.
ازشما میخوام کمکم کنید که بتونم توی منزل یا محل کار زبان رویاد بگیرم.
ممنونم

سلام. شما میتونین برای شروع از اپلیکیشن زبانشناس استفاده بفرمایین.

باسلام و احترام
چرا نرم افزار زبانشناس فقط برای اندروید هستش. نسخه ای برای IOS موجود نمیباشد؟

خیر فعلا آماده نشده

سلام من بهار اکبری هستم .
ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم
می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود
اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .
مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.
ممنون میشم کمک کنید.

من با توجه به اینکه سرکار میرم و وقتم کمه برای زبان خوندن تو نت جستجو کردم یادگیری زبان در منزل و سایت شما رو از اونجا دیدم .چون تایمم واقعا کمه، برای کلاس رفتن وقت ندارم و ۲-۳ باری که امتحان کردم همش نیمه کاره رها کردم به خاطر مشغله کاری، ولی درباره سطح زبانم باید بگم که نه خیلی پایینم نه خیلی بالا،لغت تا حدودی میدونم و سعی میکنم بخونم هرروز و گرامر هم تقریبا یادمه از دبیرستان ولی مهارت گوش دادن و حرف زدن رو خیلی ضعیفم و با اینکه کلی کلمه تو ذهن دارم ولی موقع حرف زدن یادم نمیادکه بتونم ازشون درست و بجا استفاده کنم ،ببخشید که وقتتون رو گرفتم و ممنون از وقتی که گذاشتید

با سلام و عرض ادب
بنده به همراه همسر و نوزادم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم ,نهایت زمانی که بنده برای یادگیری زبان دارم نه ماه است با توجه به مشکلات بچه داری و کار های منزل ,وقتی برای اموزش زبان بیرون از منزل ندارم ,از طرفی باید نمره ایلتس هفت بگیرم ,الان سطح زبانم در حد مبتدی است ,به نظر شما با تکنیک هایی که شما اشاره کردید میتونم به اون حد برسم تو این مدت ؟

سلام
راستش اگه بخواین به اون حد برسین بایستی روزانه زمان زیادی بذارین و کاملا جدی باشین. یعنی حتی زمان آشپزی و غیره به انگلیسی گوش بدین و برخی از متد ها رو پیاده سازی کنین.
شدنش میشه کار برای انسان نشد نداره ولی زحمت داره
اما این رو به شما بگم که بهتر از این متد ها چیز خاصی پیدا نمیشه. بنابراین همین امروز شروع کنین که عقب نیفتین.

با سلام

بنده از دوران دبیرستان علاقه زیادی به زبان داشتم ولی با توجه به سیستم ضعیف آموزش و پرورش هیچ وقت نتونستم در مدرسه و حتی کلاس های زبان به خواسته خودم برسم. برای همین با ورود به دوره کارشناسی ارشد و نیاز مبرمی که به یادگیری زبان داشتم شروع به مطالعه در منزل کردم و خدا رو شکر از سطح مبتدی به سطح بالای متوسط رسیدم . اخیرا با توجه به تولد فرزند دومم و کار سنگین کمی از زبان فاصله گرفته بودم و این بسیار برام آزار دهنده بود تا اینکه به دنبال پیدا کردن یه روش برنامه ریزی خوب به سایت شما رسیدم و با مطلب Don’t break the chain روبرو شدم. این مطلب انگیزه ای شد برای این که نرم افزار شما رو دانلود کنم و این تکنیک برای مسیر خودم انتخاب کنم. حتی از همین تکنیک قصد دارم برای آزمون دکترا هم بهره ببرم. انشالله به نتیجه برسم.

از سایت و مطالب عالی تون بسیار سپاسگزارم

جناب آقای ناصری .
دانشجوی ارشد پرستاری هستم . با وجود دو فرزند و شغل و وظایف خانه داری بعد از 19 سال که از زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ام میگذرد، نه بدنبال گرفتن ارشد، بلکه یکبار دیگر برای لذت بردن از درس خواندن تلاش کردم . اگرچه با 42 سال سن و مشکلات گذران زندگی در این دنیای واویلا ،نمی توانم خیلی تمرکز داشته باشم و ان توانایی جوان تر ها را برای حفظ مطالب ندارم ، ولی در دو سه سال اخیر با خودم هر پروژه یا تصمیمی را شروع کردم ، یک پیام برای خودم دارم :’من بالاخره کمرش را به زمین میزنم’. حالا میخواهم تا مقطع دکترا بروم و ثابت کنم 1- دود از کنده بلند میشه 2-خواستن توانستن است .
یکی از سنگ های بزرگ جلوی پایم همین مبحث زبان است . من از شهرستان کوچکی برایتان می نویسم که خیلی از امکانات پایتخت و مراکز استان ها را ندارد . بنابراین وارد اینترنت شدم و با سایت شما آشنا شدم .البته کمی کار با فن اوری جدید هم برایم ناآشناست . چون شغلم با کار عملی است کمتر به نرم افزار نیاز دارم . برنامه زبان شناسی را در موبایلم نصب کردم ولی هنوز نتواستم اجرا کنم و واردش بشوم . ایمیل ها چک میکرد پیام شما را خواندم . همین علت موفقیت شماست که کاربران خود را به ارتباط تشویق می کنید و در واقع از نظر روحی چون همدلی می کنید ،کاربری چون من احساس میکنه که شمای درد کشیده از سرگردانی برای زبان ،طبیب افرادی چون من هستید که نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم . بهر حال از این که با شما حرف زدم خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم . انفاق عمل به یاد دادنش است . احسنت بر شما .

درود بر شما بانوی ایرانی
دقیقا خواستن توانستن هست علی الخصوص برای شخص مصمم و توانمندی مثل شما این کار به راحتی قابل انجامه و بنده امیدوارم که هم در این کار و هم در تمام موقعیت های بعدی زندگیتون موفق و پیروز باشین.
اگر مشکلی در اجرای نرم افزار دارین در خدمت شما هستیم. امیدوارم بتونم کمک کوچیکی در این راه برای شما انجام بدم
ارادتمند شما
حسین

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما..عیدتون مبارک..!
سوالی داشتم از حضورتون ، میخواستم بدونم که به وسیله ی این نرم افزار تا چه حدی میشه زبان رو ارتقا داد..یعنی تا چ سطحی میشه پیشرفت؟و چقد طول میکشه ب طور متوسط؟و اینکه برای این سطح از پیشرفت چقدر باید وقت گذاشت؟
خیلی خیلی سپاسگذارم

سلام

عید فطر بر شما هم مبارک باشه

سوال سختی خوب پرسیدین و به پارامترهای زیادی بستگی داره:

سطح فعلی شما، منظور شما از تسلط، میزان وقتی که دارین، و …

به طور کلی سعی کردم در این نوشته توضیحاتی بدم اما اعداد و ارقام ارائه شده کاملا کلی است و ربطی به اپلیکیشن نداره. یعنی فقط خواستم یه دید در این رابطه پیدا کنین.

از طرف دیگه ما معتقد هستیم که روش ما یکی از سریعترین متد ها برای تقویت زبان و مکالمه هست. بنابراین اگر شما تنها به خود یادگیری زبان انگلیسی تمرکز بفرمایین و سعی کنین که انگیزه و جدیت بالایی داشته باشین، سریعتر از روش های دیگه به نتیجه میرسین.

در رابطه با حد تسلط میتونم بگم که مثلا یک فرد متوسط ، اگه شیش ماه بکوب کار کنه (پکیج داستان واقعی و پکیج انگلیسی قدرت، روزی 8 ساعت) نمره ای نزدیک به 100 تافل میتونه دریافت کنه.

سلام آقای ناصری بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی هستم، زبانم خیلی ضعیفه چند بار کلاس رفتم ولی نتیجه نگرفتم خیلی تو اینترنت جستجو کردم بازم به نتیجه نرسیدم تا اینکه به سایت شما برخورد کردم … خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم امیدوارم با این نرم افزار شما بتونم یاد بگیرم فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که با این نرم افزار من میتونم در عرض چند ماه یا چند سال زبان و یاد بگیرم و تو آزمون تافل نمره خوب بگیرم ؟ ممنون از لطفتون.

سلام
سوال سختی پرسیدین. به خیلی چیزها میتونه ربط داشته باشه. سعی کردم توی این نوشته یه توضیح کلی بدم.
در کل روشی که ما توضیح دادیم یکی از سریعترین روشهاییه که متونین امتحان کنین.

سلام آقای ناصری عزیز
من هم فارغ التحصیل عمران هستم.
پایه زبانم بد نیست.همیشه مسلط نبودن زبان واسم ناراحت کننده بوده و احساس کمبود میکنم
منم راهای زیادی رو تست کردم که فقط باعث زده شدن من شد اما دوباره باز یه مدت بعد احساس نیاز پیدا می کردم.
الان به دلیل مشکل مالی و نداشتن وقت کافی واقعا شرایط رفتن و حضور در کلاس رو ندارم.من شاغل هستم متاهل هم هستم
خیلی خوشحالم از اینکه افرادی مث شما هستن که هنوز دلشون برای آدمای دیگه میتپه

با سلام
متاسفانه من هم مانند دیگران دارای مشکل زبان هستم وبه شدت علاقه مندم سطح زبانم را بالا ببرم در حرف زدن اعتماد به نفس پایینی دارم و بسیار هم نیاز دارم که متون علمی مناسبی بنویسم
بیشتر دوست دارم خودم زبان را به بخونم یعنی self-study باشه چون فرصت شرکت در کلاسها را ندارم و از طرفی خیلی هم مفید نیستند

بسیار علاقمندم در مدت کوتاهی بتونم به راحتی حرف بزنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نرم افزار را نصب کردم ولی هنوز استفاده نکردم
کاش نرم افزار در محیط ویندوز هم قابل استفاده بود
ممنون از پیگیری تون

سلام
در رابطه با دلهرتون لطفا ابتدا مقاله ی کاهش دلهره و اضطراب مطالعه بفرمایین.
در رابطه با مکالمه هم راهنمایی های لازم خدمت شما ارسال میشه.

سلام خدمت شماوعرض خسته نباشید به شما.من نزدیک به سه سال کلاس زبان انگلیسی رفتم هرسال تا اینترچنج ۳ میخواندم بعد ادامه نمیدادم چون نمتوانستم درست صحبت کنم مایوس میشدم.سال بعد دوباره امتحان سطح میدادم ودوباره شروع میکردم به یادگیری.ولی دیگه خسته شدم اخه میخواهم تا ۲سال دیگه باخانواده ام مهاجرت کنم به کانادا برایم سخته زبان بلد نباشم

من مشکلات زیادی در زبان دارم یکی اینکه کلمات زود یادم میره و دایره لغاتم سریع میاد پایین و مناز نظر تلفظی هم مشکل زیادی دارم یعنی هرموقع یه تلفظی می شنوم زود یادم میره از نظر گرامرمشکلی ندارم زیرا گرامر ها را زود یادم نمیره مشکلی از نظر گوش دادن هم مشکلی ندارم من فقط دنبال کتابی میباشم که بتوانم با خواندن ان از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسم یا دنبال روشی هستم که از مقدماتی به پیشرفته بروم لطفا کتاب و روشی را به من معرفی کنید تا از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته بروم

سلام خدمت شما سرور عزیزم.
بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم .اول یه تشکر داشته باشم از شما بابت این نرم افزار خیلی عالی و بعد از اون سپاس ویژه که وقت گران خودتون رو به حقیر دادید.
راستش بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم و خیلی دوست دارم راحت به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشم و از طرفی نه پول کلاس رفتن دارم نه وقتشو چون کارگر تراشکاری هستم و تا دیروقت کار میکنیم.
کارهایی که الان دارم انجام میدم اینه: روزی 1 ساعت voaگوش میدم و کتاب tactics for listening هم روزی یه درس گوش میدم و روی کاغذ پیاده میکنم. از اول سال این روند رو شروع کردم و البته بعضی اوقات کتاب داستان هم میخونم.
با این تفاسیر راهنمایی شما سرور عزیزم رو با جان و دل پذیرا هستم.
با تشکر فراوان

سلام
اگه روزی یک ساعت اخبار زنده ی VOA گوش میدین زیاد مناسب نیست. چون برای یادگیری زبان انگلیسی بحث تکرار مطالب خیلی مهم هست و بعید میدونم اخبار زنده تکرار بشه درسته؟
اگه میخواین مکالمه خوبی داشته باشین، بهترین پکیج توی نرم افزار ما که مناسب شما باشه، پکیج داستان های واقعی هست. این پکیج شامل سرعت های آهسته تا سریعه که میتونین تکنیک سایه رو روش پیاده سازی کنین. درضمن درسنامه هایی برای گرامر و مکالمه هم داره که بسیار مناسب هست
به راحتی سر کار هم میتونین استفاده بفرمایین.

ممنون از لطف شما.voa زنده نیست یه پکی بود خریدم و متوجه میشم چی میگن ولی نمیتونم صحبت کنم.ممنون که درک کردید.لطف عالی مستدام.فقط باید بگم من چیزی ندارم ولی هرچیزی از خدا میخوای بهت بده.امیدوارم خدا پنجره باز اتاقت باشد

با سلام و احترام
من دیروز درس اول از داستانهایی واقعی رو گوش کردم هم به صورت آهسته و متوسط و سریع داستان مرگ و زندگی و قطع کردن دست کوهنورد بود برام جالب بود .اما هنوز بخشای بعدی فکر کنم در مورد گرامر بود نخوندم امشب میخونم.منم قبلا کتاب ۵۰۴ رو خوندم اما لغاتش رو فراموش می کردم.نیخواستم یه راهنمایی کنید این روشی که مثلا یه لغت رو با تلفظش یه واژه فارسی ایجاد می کنند تا فراموش نشه مناسبه ؟

سلام
خیر روش کدینگ رو میفرمایید دیگه؟ به شدت توصیه نمیکنم و اصلا مناسب نیست.
همینطور با اپلیکیشن ما کار کنین نتایجش رو به سرعت میبینین.
ممنون

سلام
من زبان انگلیسی را همیشه بخاطر زیبایی و البته کاربردی بودنش دوست داشته اممثل خیلیای دیگه بهداز مدتها تحصیل ان دردبیرستان ودانشگاه احساس میکنم بهره کافی رانبرده ام پس در نت روشهای یادگیری را سرچ کردم و به سایت شما رسیدم که بنظرم قابل توجه امد امیدوارم با استفاده از راهنماییهای شما وبا توجه به وقت کمی که بدلیل مشغله کاری دارم بتوانم تحولی دراموزشم ایجاد کنم البته متاسفانه بعلت زمانبر بودن مراحل قبل ونتیجه گیری نامتناسب با ان کمی انگیزه هایم کمرنگ شده که دارم سعی میکنم اصلاحش کنم
با تشکر

با سلام
من برای شغلم نیاز شدید دارم به زبان هم سرچ اطلاعات فنی و هم مکالمه و شنیداری چون در سفرای خارجی دچار مشکل میشم.دایره لغاتم بد نیست.شنیداری و توی گفتار مشکل دارم و
امیدوارم نرم افزار و کمک شما تاثیر گذار باشه
ممنون

سلام

جناب استاد همیشه احساس میکنم که توی زندگیم یک چیز کم دارم و اون هم خوب نبودن زبان انگلیسیم است همیشه دوست داشتم که خوب صحبت کنم خوب بخونم و… ولی متاسفانه در این امر ناکام بودم همشه توی سایتها مختلف وارد میشوم که شاید راهی مناسب پیدا کنم اینبار با شما و سایتتان اشنا شدم امید وارم که دست خالی برنگردم

با سلام . خیلی خوشحالم که سایت شمارو پیدا کردم . من توو زندگیم در حال حاضر یک هدف دارم و اون هم گرفتن نمره ی 9 آیلیس هستش. راستش به هرکسی میگم خندش میگیره. ولی من انقدر روی این مسءله مصمم هستم که خدا میدونه. به جز 2ساعت و نیم که در روز ورزش میکنم بقیه وقتم آزاد هستش. میتونم در روز حدود 7 تا 8 ساعت زبان بخونم. از ماهه دیگه هم قراره به کلاس خصوصی آیلیس با یکی از بهترین اساتید برم. از شما کمکی میخواستم اینکه از اپلیکیشن شما چه جوری استفاده کنم. و امکانش هست که به جز تلفن همراه (مثلا پرینت گرفتن از همهی داستانها یا خرید سی دی و … از شما ) از روش شما استفاده کنم چون واقعا چشمم رو اذیت میکنه . در سطح متوسط زبان هستم در حال حاضر .چندین سال کلاسهای متعدد از جمله موسسه شکوه سفیر کیش و رسپینا تاک رفتم ولی نتونستم پیشرفت چشمگیری کنم. یاد گرفتن زبان برای شروع مثل بالا رفتن از کوه میمونه . ای کاش شما یک برنامه ی منظم به ما هم میداد حتی اگه قابل خرید هم باشه . ممنونم از شما بابت پاسخ سریع و صبر و شکیبایی تون برای کمک به کسانی مثل من

سلام
خوشحالم که این روحیه در شما وجود داره.
برای استفاده از نرم افزار برنامه دادیم. البته این برنامه بیشتر به صورت روش هایی هست که شما میتونین برای یادگیری بهتر، به کار ببرین. مثلا تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه از جمله این روش ها هستن.
از طرف دیگه، بعضی از مطالبی که داخل اپ میتونین استفاده کنین، در سایت هم وجود داره. که میتونین ازش پرینت بگیرین. مثلا مگا داستان ها و داستان های پیشرفته که در بخش داستان های این وبسایت قرار داده شده. البته سعی کنین که حتما از اپ استفاده کنین. چون ویژگی هایی مثل هایلایت لغات، و جعبه ی لایتنر تعاملی، خیلی میتونه سرعت یادگیریتونو بالاتر ببره.
یکی دیگه از منابعی که میتونین استفاده کنین بسته ی 12 داستان واقعی هست.
باز اگه تو جزئیات موضوع سسوال داشتین در خدمتیم

سلام
من در شرکت مپنا/توگا به عنوان کارشناس تامین تجهیزات جانبی توربین مشغول به فعالیت هستم و تقریبا در طول روز زمان کافی برای خوندن زبان آیلتس ندارم، البته چند جلسه ایی در سال گذشته کلاس آمادگی آزمون آیلتس با اینکه سطح درسی کمی پایین تر بود شرکت کردم که به علت مشغله کاری نتونستم ادامه بدم.
الان تقریبا منابع خیلی خوبی از کتابها و فایلهای زبان رو دارم، می خواستم کمکم کنید که برای گرفتن نمره آیلتس 7.5 در بخش General چه کاری انجام بدم بهتر هستش.
ممنون

I am a medical doctor, studied in shiraz medical school, now residing in canada. I am so obsessed about my English. My English level is advanced but that’s not enough for me. I love English so much that I wish it was my native tongue. My goal is to speak it like a native speaker without any accent. This is so important to me and although I am told that my english is perfect and my accent is very mild I still am not satisfied. Can you help me with that? introducing materials I can use or anything that you think would be helpful. I really appreciate it.

I also think you don’t need anything. For your accent, I suggest you to use the shadowing technique on anything you find interesting. The shadowing technique works like this: 1) Get an audio recording transcript of a native speaker talking at normal speed. 2) Listen to the first sentence (or phrase) of the audio, then pause it and try to repeat it exactly, imitating the native speaker’s rhythm and the “flow” of the words 3) Continue – listen, pause, repeat after each phrase 4) If you can also try to do this without looking at the text, it will be even more effective.

با سلام و خسته نباشید. سایت واقعا جالبی دارید.
راستش روبخواهین من وقتی یه متن انگلیسی میخونم آنقدر وسواس دارم که باید معنی تموم لغات اون متن رو ترجمه کنم و بدونم ولی خیلیا میگن باید معنی لغات مهم رو بدونم و لازم نیس تمام لغات رو بلد باشم ولی چطور میشه از ترجمه یه لغت در متن عبور کرد و مفهوم کل متن رو درک کرد؟!سوالم از شما اینه که هنگام خواندن یک متن چگونه پیش برم و اینکه لغات مهم متن رو از لغات غیر مهم چگونه تشخیص بدم؟ با تشکر

سلام میلاد جان.
اگر هدف شما از خوندن متن، یادگیری زبان انگلیسیه، باید متونی انتخاب کنین که 90 الی 95 درصد لغاتشو بلد باشین. لغاتی مهم هستن که بدون دونستن اون، مفهوم جملاتی که میخونین رو نمیفهمین.
مثلا:
من به رستوران رفتم و چلوکوبیده سفارش دادم.
اگر یه همچین جمله ای به انگلیسی دیدین و تمامی لغاتش رو بجز چلوکوبیده بلد بودین، راحت متوجه میشین که چلوکوبیده یه غذای خاصه و نیازی به حفظ کردنش نیست.
پیشنهاد میکنم مبحث یادگیری لغات انگلیسی رو هم بخونین اگه باز سوالی داشتن بپرسین.

ببخشید من مشکل زبان دارم هر کاری میکنم برا یادگیری نمیشه اگه لطف کنید راهنمایی کنید چه کار کنم زود زبان یاد بگیرم برام مهمه ممنون میشم

احتمالا مشکل اصلی شما درک مطلب هست. این موضوع به خاطر این برای شما اتفاق افتاده که زیاد در برابر مطالب واقعی قرار نگرفتین. چه ریدینگ چه لیسنینگ. که طبیعی هم هست چون احتمالا بیشتر کتاب های آموزشی خوندین. ببینید شما باید ترکیبی از خوندن کتاب داستان و دیدن فیلم با توجه به تکنیک سایه ای که نوشتم رو حتما در نظر بگیرین که موفق بشین.
کتاب داستان: داستان
شما باید دایره ی لغاتتون رو به نحو مطلوبی بالا ببرین که الان حدس میزنم بسیار پایین باشه یا طرز استفاده از لغات رو به درستی بلد نباشین. بنابراین مطالب مربوط به نحوه ی یادگیری لغت رو هم از تو سایتم بخونین. در ضمن پیشنهاد میکنم که اگه گوشی اندرویدی دارین حتما نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنین و پکیج انگلیسی قدرت رو از تو اون بخونین که تقریبا اکثر موارد بالا به طور طبیعی با استفاده از این نرم افزار براتون محقق میشه. البته این موضوع برای یادگیری الزامی نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کنچطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسیچطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزلآیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless Englishچگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریمچگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیمچطور در خانه زبان یاد بگیریم

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدیددیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدیدچگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدیدبرای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدیدتقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدیدپنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدیدمدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدیدآموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

در گذشته تنها منابع آموزشی، خانواده و مدرسه بوده است اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و فنّاوری، روش‌های یادگیری بسیار گسترده‌تر و قابل‌دسترس‌تر شده‌اند. البته تنها کمیت روش‌های یادگیری بیشتر نشده است بلکه کیفیت یادگیری نیز در روش‌های جدید بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی شده است.

یکی از موضوعاتی که زبان آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند، یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. البته در اینجا بیشتر منظور این است که بدون رفتن سر کلاس آموزشی، زبان انگلیسی را یاد بگیریم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل شاید برای خیلی‌ها لازم باشد. شاید کسی دوست نداشته باشد که محل گرم‌ونرم خانه را رها کند و در یک زمستان سرد، سر کلاس‌های آموزشی برود. شاید مادری در حال تربیت فرزندان خود است و می‌خواهد زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرد. خلاصه دلایل متعددی وجود دارد که شخصی بخواهد بدون رفتن به کلاس‌های آموزشی و در منزل خود، زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: آزادخوانی و آموزش زبان انگلیسی

اگر جزء این دسته از افراد هستید خبر خیلی خوبی برای شما دارم. یادگیری زبان انگلیسی در منزل می‌تواند بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از کلاس‌های آموزشی باشد. در ادامه بهترین استراتژی‌های یادگیری زبان انگلیسی در منزل برای شما ارائه می‌شود.

جهان امروز یک آشفته‌بازار بی‌نظم و پر سروصدا از فعالیت‌های مختلف است؛ که هرسال بدتر نیز می‌شود. بازی‌های کامپیوتری، خواندن اخبار، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های بی‌فایده‌ی تلویزیونی، و هزاران کار بی‌اهمیت دیگر. به‌راستی روزانه هر شخص چقدر روی این مسائل کم‌اهمیت و بعضاً مضر وقت می‌گذارد؟ در حقیقت مشکل جهان امروز ما کمبود وقت نیست. بلکه کمبود اولویت‌بندی بین فعالیت‌ها است. آقای تیم فریس در کتابش به‌عنوان “چهار ساعت کار در هفته” می‌گوید:

خیلی از چیزها تفاوتی را برای ما ایجاد نمی‌کند. اینکه سرتان بسیار شلوغ باشد از پرکاری نیست بلکه از تنبلی است – تنبلی فکر و کارهای طبقه‌بندی نشده. غرق شدن و سراسیمگی در انجام کارهای زیاد، گاهی اوقات به‌اندازه‌ی اینکه هیچ کاری نکنید بی‌حاصل است. اما به‌گزین بودن – فعالیت کمتر – راهی به‌سوی کارآمدی است. به فعالیت‌های کمتر و مهم‌تر تمرکز کن و بقیه چیزها را نادیده بگیر.

در علم اقتصاد قانونی به نام پارتو وجود دارد که می‌گوید ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آید. این قانون به زبان ساده به این معنی است که معمولا تنها بیست درصد از فعالیت های روزمره ی ما، مفید است و بقیه فعالیت های ما یا بازدهی مناسبی ندارد، یا حتی مضر است! اعمال این قانون بسیار ساده در فعالیت‌های روزانه و کم کردن از حجم فعالیت های غیر مفید، می‌تواند وقت فراوانی را برای کارهای مهم به شما بدهد. بنابراین مهم‌ترین، و پر عملکردترین فعالیت‌های زندگی خودتان را شناسایی کنید و تمرکزتان را معطوف آن‌ها نمایید تا وقت بسیار بیشتری را بتوانید به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

خیلی‌ها این چیزها را می‌دانند اما هیچ‌گاه به آن عمل نمی‌کند. همین‌الان وقت عمل است. شما با صرف تنها ده دقیقه از زمان الآن خودتان می‌توانید با انجام دادن مراحل زیر، فعالیت‌های اضافی روزمره خود را شناسایی کرده و قانون پارتو را روی آن اعمال نمایید تا زمان بسیار زیادی را برای خود باز نمایید.

۱- در ستون اول یک جدول، تا آنجایی که می‌توانید فعالیت‌های روزمره، هفتگی و ماهیانه‌ی خود را یادداشت کنید.

۲- در ستون دوم جدول، زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را یادداشت کنید.

۳- در ردیف سوم جدول را با قرار دادن عدد صفر تا پنج، به ارزیابی خروجی فعالیت‌ها اختصاص دهید.

پس از تکمیل این جدول، ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که به آن‌ها نمره‌ی بالایی داده‌اید را انتخاب نموده و تمرکزتان را بیشتر روی آن بگذارید و ۸۰ درصد بقیه را کمتر انجام دهید. با این کار می‌توانید محاسبه کنید که به‌طور متوسط چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید.

خواندن زبان انگلیسی در صبح زود و شب قبل از خواب:

پس‌ازاینکه روش بالا را برای تمرکز بیشتر روی مسائل مهم‌تر پیاده‌سازی کنید وقت بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل خواهید داشت. حال وقت این است که درجه‌ی اهمیت زبان انگلیسی را برای خود بالا ببرید. مطالعه‌ی زبان انگلیسی در صبح زود سه فایده‌ی عمده دارد:

تضمین می‌کند که هرروز حداقل زمانی را برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده‌اید، فرقی نمی‌کند که روزتان چقدر دیوانه‌وار شلوغ شده است. در یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مسائل آهستگی و پیوستگی یادگیری است. اگر آهستگی و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی برقرار باشد، انگیزه‌ی شما بیشتر می‌شود و درنهایت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید.

به ذهن شما یادآوری می‌کند که یادگیری زبان انگلیسی از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یادگیری زبان انگلیسی، اولین کار روزانه‌ی شما باشد؛ این کار در ذهن شما در صدر کارهای پراهمیت روزانه قرار می‌گیرد. با این کار، احتمال اینکه در زمان‌های مرده و مخفی نیز یادگیری زبان انگلیسی را انجام بدهید، نیز بالاتر می‌رود.

مطالبی که احیاناً شب گذشته خوانده‌اید را تقویت می‌کند. تکرار یکی از مهم‌ترین عناصر یادگیری زبان انگلیسی است که معمولاً اهمیت آن فراموش می‌شود. با مرور سریع مطالبی که شب گذشته قبل از خواب یاد گرفته‌اید احتمال یادآوری آن مطالب را در آینده بسیار بالاتر می‌برید.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه می‌توانیم بهتر یاد بگیریم

از طرف دیگر مطالعه‌ی زبان انگلیسی درست قبل از خواب، سه فایده‌ی دیگر برای شما دارد:

یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یک عادت روزانه می‌شود: شما روزتان را با یادگیری زبان انگلیسی آغاز کردید؛ شبتان را نیز با آن به پایان می‌برید. این تقارن مثبت عملکرد شما احساس خوبی را به شما می‌دهد. انگیزه‌ی شما را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند که عادت یادگیری زبان انگلیسی‌تان را بیشتر تقویت کنید.

باعث می‌شود که مطالب در خواب در ذهن شما تثبیت شود: ذهن ما در خواب مطالب جدید را تجزیه‌وتحلیل و ذخیره می‌کند. وقتی‌که یادگیری زبان انگلیسی آخرین فعالیت شما قبل از خواب باشد زودتر از همه‌ی اطلاعات در ذهن شما تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

نکته‌ی انحرافی: این موضوع را با بحث آموزش زبان انگلیسی در خواب اشتباه نگیرید.

یکی از مشکلات ما در زندگی روزمره‌ی خود این است که به کارهای بیهوده‌ای عادت کرده‌ایم. مثلاً عادت کرده‌ایم که هر وقت از خواب بیدار می‌شویم، به مدت نیم ساعت اخبار سایت‌های اینترنتی را مرور کنیم و ایمیل‌های خود را چک کنیم. یا عادت کرده‌ایم که وقتی‌که از سر کار یا مدرسه برمی‌گردیم، یک ساعت تلویزیون نگاه کنیم و بعد غذا بخوریم. این عادت‌های بی‌فایده، وقت خیلی زیادی از ما می‌گیرد. اما می‌توان این عادت‌ها را با دانستن نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها، تعویض کرد و به عادت خوبی تبدیل کرد. چارلز داهیگ روش این کار را برای ما شرح داده است که بنده در این نوشته با جزئیات کاملی توضیح داده‌ام. خلاصه بخواهم بگویم شیوه‌ی کار به این صورت است که هر عادت از ۳ جزء تشکیل می‌شود:

۱- جرقه : مثلاً بیدار شدن از خواب. ۲- کار عادی: چک کردن اخبار. ۳- جایزه: خوردن صبحانه.

برای اینکه عادتمان را به عادت خوب تبدیل کنیم، کافی است که با نگه‌داشتن جزء اول و جزء سوم عادت، یعنی جرقه و جایزه، جزء دوم را به کار مفیدی تغییر دهیم (در اینجا خواندن زبان انگلیسی).

در فعالیت‌هایی که به‌طور روزمره انجام می‌دهیم زمان‌های مرده و فعالیت‌های مخفی بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلاً فکرش را نمی‌کنیم که بتوان از آن‌ها استفاده‌ی مناسب کرد. این‌ها را می‌توان کشف کرد و از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد.

شنیدن مطالب انگلیسی از آن دسته از فعالیت‌ها است که برای رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی بسیار نیاز است. خیلی‌ها هم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتشان همین درک مطالب شنیداری است. شاید از خوش‌شانسی ما باشد که شنیدن می‌تواند به‌راحتی زمان‌های مرده‌ی ما را زنده کند. زیرا برای شنیدن نه نیازی به چشم‌ها و دست‌هایمان نداریم. بنابراین خیلی از فعالیت‌های روزمره خود، که نیازی به فکر کردن ندارند را می‌توانیم با گوش دادن به مطالب صوتی زنده کنیم. شاید فکرش را نکنید که چقدر این کار می‌تواند زمان مرده‌ی شما را زنده کند. الآن یک حساب سرانگشتی برایتان می‌کنم: ورزش صبحگاهی: ۱۵ دقیقه؛ صبحانه ۱۵ دقیقه؛ رفتن و برگشتن سر کار یا مدرسه: به‌طور متوسط یک ساعت؛ نهار: ۲۰ دقیقه؛ شام: ۲۰ دقیقه. تا همین‌جا می‌شود ۲ ساعت و ده دقیقه زمان مرده که تقریباً برای همه‌ی افراد اتفاق میفتد. خیلی‌ها برای خودشان در منزل غذا درست می‌کنند، به مرتب کردن وسایل منزل می‌پردازند و یا برای خرید مواد موردنیاز منزلشان بیرون می‌روند. همه‌ی این‌ها زمان‌های مرده‌ای است که به‌راحتی می‌توان از آن برای این‌چنین مسئله‌ی مهمی استفاده کرد.

نکته‌ی غیر انحرافی: متأسفانه در کشور ما به دلیل بوروکراسی‌هایی که وجود دارد بعضاً با معطلی‌های زیادی مواجه می‌شویم، در ادارات، بانک‌ها، و …. به‌جای اینکه این چیزها تنها بر عصبانیت ما بیفزاید، می‌توان این وقت‌ها را با همین روش زنده کرد. تنها کافی است که یک پخش‌کننده صوتی (یا گوشی همراه هوشمند) و یک هدفون کوچک همیشه همراهتان باشد.

نکته‌ی غیر انحرافی ۲: خواندن، شنیدن، و دیدن اخبار، واقعاً هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند. باوجوداین، طبق گزارش الکسا، سایت‌های خبری جزو پر بازدیدترین سایت‌های ایرانی هستند (در ۲۵ سایت اول ایران، ۶ سایت خبری مشاهده می‌شود). اگر واقعاً اتفاق بسیار مهمی در دنیا یا کشور بیفتد دیر یا زود با دیدن سر تیتر روزنامه‌هایی که در راه می‌بینید یا حرف‌های مردم به آن پی می‌برید بنابراین هیچ‌وقت از دنیا عقب نمی‌مانید. بااین‌وجود، اگر جزو آن دسته از افراد هستید که واقعاً نمی‌توانید بدون اخبار روزتان را به شب برسانید، حداقل اخبار انگلیسی بخوانید یا بشنوید.

اگر دانشجو هستید، اکثر درس‌ها کتاب‌های مرجع انگلیسی دارند. به‌جای کتاب ترجمه‌ی فارسی (که معمولاً پر از غلط‌غلوط هستند!) کتاب‌های مرجع انگلیسی بخوانید. خواندن اخبار به زبان انگلیسی (که در نکته غیر انحرافی ۲ آمد) نیز جزء همین دسته قرار می‌گیرد.

در مکاتبات ایمیلی خود می‌توانید به برخی از افرادی که فکر می‌کنید زبان انگلیسی‌شان قوی است به انگلیسی مکاتبه کنید. اساتید دانشگاه و دیگر دانشجویان از این دسته هستند. لینکدین هم فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط با دیگران به‌صورت انگلیسی است. این روش حتی می‌تواند در پیامک‌هایی که به افراد مختلف می‌زنید نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

نوشته‌ی مرتبط: چگونه یک ای میل انگلیسی خوب بنویسیم

اکثر افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، مهم‌ترین مشکل پیش رویشان مکالمه زبان انگلیسی است. اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را می‌توان به‌راحتی در منزل با دیدن فیلم‌ها و گوش دادن به مطالب جذاب انگلیسی پیاده‌سازی کرد. این روش که همان تکنیک سایه است را در نوشته‌های قبلی به‌طور مفصل توضیح داده‌ام. این تکنیک به سه روش نیم‌سایه، سایه‌ی کامل، و سایه تکاملی قابل پیاده‌سازی است. تکنیک سایه در حالت ساده‌ی آن یعنی تکرار آنچه که می‌شنوید. اما ظرافت‌های بسیار زیادی دارم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کرده و در برنامه‌ی روزمره‌ی خود برای یادگیری زبان انگلیسی پیاده‌سازی کنید.

نوشته‌ی مرتبط: تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایهچطور در خانه زبان یاد بگیریم

در تارنگار زبانشناس یک قسمت با عنوان داستان کوتاه انگلیسی قرار دارد که تکنیک سایه را می‌توانید در منزل خود، روی این داستان‌ها پیاده‌سازی کنید. خواندن و گوش دادن داستان‌ها به‌طورکلی شامل پنج مرحله می‌شود:

۱- گوش دادن کلی داستان کوتاه

۲-گوش دادن داستان به همراه متن انگلیسی

۳- گوش دادن داستان بدون نگاه کردن متن

۴- تمرین تلفظ

۵- پیاده‌سازی شگرد سایه

با پیاده‌سازی این پنج روش روی هر داستان کوتاه، اولاً لغت‌های فراوانی یاد می‌گیرید، ثانیاً گرامر زبان انگلیسی را به‌طور ناخودآگاه یاد می‌گیرید و درنهایت مکالمه زبان انگلیسی شما نیز به نحو چشمگیری تقویت می‌شود.

همانند تقویت مکالمه زبان انگلیسی، افزایش دایره‌ی لغات انگلیسی نیز یکی از آن چیزهایی است که نه‌تنها بسیار مهم است بلکه به بهترین شیوه‌ی ممکن در منزل قابل پیاده‌سازی است.همان‌طور که قبلاً گفته شد، بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی این است که آن‌ها را حفظ نکنید. یکی از مهم‌ترین کارها برای یادگیری لغات انگلیسی خواندن کتاب است. اما نه کتاب‌های آموزش زبان و لغات. بلکه خواندن کتاب‌های داستان و آموزنده. بنابراین پیشنهاد بنده این است که در کتابخانه‌ی منزلتان همیشه چند عدد کتاب انگلیسی ( داستان، رمان و …) برای خواندن داشته باشید.

نوشته‌ی مرتبط: بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

از طرف دیگر در نوشته‌ی نقش فراموشی در یادگیری لغات انگلیسی به این نکته اشاره کردم که تغییر در شرایط یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به حفظ کردن بهتر لغات انگلیسی بسیار کمک کند. بنابراین تنها به کتاب بسنده نکنید بلکه منابع دیگر مانند فیلم، موسیقی، و اخبار انگلیسی (اگر نکته‌ی غیر انحرافی ۲ برایتان صدف می‌کند!) را نیز در برنامه‌ی خود قرار بدهید تا لغت‌های جدید زبان انگلیسی را در مکان‌ها و شرایط مختلف ببینید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس طوری طراحی شده است که به راحتی و در منزل خود میتوانید زبان انگلیسی را با آن یاد بگیرید.

برای شروع کار با این اپلیکیشن، پس از دانلود، پکیج‌های آموزشی زیر را بخوانید:

سطح ابتدایی: داستان‌های کودکانه

سطح متوسط: داستان‌های واقعی، و انگلیسی قدرت

سطح پیشرفته: مگا داستان‌ها، انگلیسی مهارت، و داستان‌های کوتاه

سطح فوق پیشرفته: مکالمات تجاری

برای دانلود نرم‌افزار زبانشناس روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

دانلود نرم افزار «زبانشناس»

آیا شما نیز تجربه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در منزل را داشته‌اید؟ لطفاً این تجربه را با دیگران در میان بگذارید.

سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و یجورایی میشه گف درحده کلاس هفتم یاد داره و هربار خواستم شرو کنم بعده دوروز انگیزم از دست رفت
میشه راهنمایی کنید ؟

سلام ، من ۵ ساله که دارم کلاس زبان میرم و هیچ مشکلی نداشتم ، اما واسه این ترمم خیلی تو گرامر ها مشکل دارم ، ممنون بابت برنامه ریزی و برنامه زبانشناس😄

انصافا برنامه ی زبانشناس خیلی خوبه.ولی متاسفانه یه مشکلی که داره اینه که نحوه ی درست کار کردن با اون آموزش داده نمیشه.نمی دونم چرا!مثلا باید فقط گوش بدیم یا نه،آیا باید منتو ما هم بخوانیم باذصدای بلند یا نه و….
در کل دست مریضاد به سازنده هاش.به درد ما ها که توانایی مالی برای رفتن به کلاسو نداریم خورده.بازم ممنون

باسلام و عرض ادب:
بنده برای اولین بار بود که افتخار اشنایی و حضور در سایت شما نصیبم شد لذا با نهایت مسرت از شما کمال تشکر رادارم، واز صمیم دل توفیقات شما را در امر باارزش اموزش مسءلت مینمایم.

دیروز در بازار به صورت اتفاقی با نرم افزار زبان شناس برخورد کردم من به یادگیری زبان علاقه زیادی دارم به طوری که تا قبل از زمان کنکور به اموزشگاه زبان میرفتم که در زمان کنکور وقتم را صرف خواندن برای کنکور کردم و در دانشگاه در همان حد زبان عمومی و تخصیصی کار کردم ولی علاقه وافری به یادگیری سریع زبان دارم و بعد از مدت زمان زیادی از رفتنم به اموزشگاه زبان میگذرد به کلا مطالب را فراموش کرده ام و در حال حاضر یه دلیل مشغله های زیاد فرصت رفتن به اموزشگاه زبان را ندارم و در ضمن من ادم خیلی عجولی هستم می خواهم خیلی سریع زبان یاد بگیرم تا بتونم مدرک تافل خود را بگیرم هم برای رزومه کاریم خوبه و هم زبان لاتین در همه موارد قابل استفاده می باشد و قبل از رفتن به سفر خارج از کشور به زبان انگلیسی تسلط داشته باشم.
با تشکر از شما برای به راه اندازی این نرم افزار و دراختیار قرار دادن تجربیات خود به علاقه مندان .

سلام خسته نباشید.
اگه امکانش هست بهم چن تا کتاب معرفی کنین از مبتدی تا پیش رفته راستش کارشناسی مکانیک دارم میخونم هیچی زبان بلد نیستم.از نرم افزار نمیتونم استفاده کنم.فقط کتاب بخونم اگه میشه چن تا کتاب خوب از مبتدی تا پیش رفته معرفی کنین ممنون میشم.

سلام. وقت بخیر. بنده یه مدتی به شدت دنبال یادگیری زبان بودم. علاقه
دارم به یادگیری منتها امکان شرکت تو کلاس های آموزشی رو ندارم.به همین
دلیل تو اینترنت و همچنین بازار جستجو کردم. اول از همه با سایت استاد
حامد اسکندری اشنا شدم که به نظرم خیلی خیلی جالب اومد. یادگیری لغات به
صورت کدگذاری…یک ایده ی بسیار جالب و جدید..البته باید کتاب کامل
کدگذاری رو خریداری می کردیم. به دلایلی هنوز نتونستم کتاب ها رو خریداری
کنم ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنظر بنده قبل از تماشای فیلم و اخبار
زبان اصلی افزایش دایره ی لغات و افزایش دانسته های گرامری واجب تره و از
اونجایی که بنده هم زیاد علاقه یی به گوش دادن ندارم (چون اغلب متوجه نمی
شم) ترجیح دادم اول لغاتم را بهتر کنم.. بعد از اینکه دیدم فعلا قادر به
خرید کتابهای استاد اسکندری نیستم از طریق نرم افزار بازار نرم افزار
زبانشناس رو پیدا کردم و نصب کردم اما صادقانه بگم.اصلا ازش سر در
نیاوردم متاسفانه : / و تقریبا یک ماهه که دوباره بی خیاله یادگیری شدم

سلام و عرض ادب دوست عزیز جناب آقای ناصری
مطالبتون رو بادقت خوندم و از آونها لذت بردم من دانشجوی سال آخر ارشد رشته مدیریت اجرایی هستم از کودکی که در روستا بزرگ شدم خب امکاناتی نبود که بشود زبان رو آموخت حتی میتونم بگم دبستان ما برق هم نداشت بگذریم زندگی رو به سختی تا اینجایی که الان هستم رسوندم و واقعا یکی از آرزوهای دیرینم یادگیری زبان انگلیسی و بعد از اون سایرزبانهاسات چون زبان رو دریچه ارتباط با جهان میدونم و فکر میکنم با استفاده از اون در آینده میتونم قدمهای بزرگی بردارم من 35 سال سن دارم و متاهلی هستم و خب مشغول به کار و تخصصم در حوزه crm هست آرزوم اینه بتونم یه روزی داستان زندگی و خاطرات بسیار خوب و جذاب دوران کودکی خودم رو از روستا و تحصیلم بنویسم و واقعا با حرفهای خوب شما امید تازه گرفتم امیدوارم بتونم برای شما یه دوست خوب باشم و همراه که بتونم چیزهای زیادی از شما یاد بگیرم

چه قدر جامع و مفید بووود,,,,ممنون از زحمات بسیار شما,,,انشاالله همیشه سلامت باشید

با سلام و روز بخیر خدمت شما
لطف میکنید منو راهنمایی کنید که از چه دیکشنری مناسب، کامل و کاربردی برای یادگیری لغات استفاده کنم. ممنون میشم پاسخ بنده رو به ایمیلم ارسال بفرمایین.

با سلام خدمت استاد محترم
من تازه با نرم افزارتون اشنا شدمو اونو نصب کردم.
سوالی داشتم. میخواستم بدونم زمانی که دارم کار گوش دادن به همراه متنو انجام میدم. ایا باید خط به خط مفهوم جمله رو متوجه بشم. یا پاراگرافی درک کنم
که چی میگه. البته من از تظر لیسنینگ خیلی ضعیفم و گیجج میشم. و نمیدونم چکار کنم.
لطفا لطفا جواب منو بفرمایین. مرسی

سلام. ببخشید نمیدونم نرم افزار زبانشناس رو نصب فرمودین یا خیر، اگه نصب کردین پیشنهاد میکنم این برنامه رو روی دروس داستان بچه گانه پیاده سازی بفرمایین.

با عرض سلام و خسته نباشید.
من با اینکه ارشدمو گرفتم . اما متاسفانه انگیزه ای برای یادگیری مکالمه ندارم. میدونم که برا ایندم لازم میشه. چون به غیر از دکترا برا جاهای دیگم به دردم میخوره. اما نمیدونم چرا انگیزه لازم سریع از بین میره. البته باید بگم که لغت کار میکنم بعدش ول میکن. یا صوتی نصرت چن جلسه‌ای جلو میرم دوباره ول میکنم. نمیدونم باید چکار کنم. وخیلی دوس دارم یاد بگیرم
خیلی زیاد اما میگم یاد بگیرم کع چی بشه . سریع سست میشم خواستم از شما استاد محترم که در زمینه اموزش مکالمه زبان تخصص دارین راهنمایی بخوام
البته من پشتکارم خیلی زیاده ولی برا شروع نمیدونم باید چکار کنم که ول نکنم.

وبرا مکالمه از شما استاد محترم منوی یادگیری یا همون برنامه مشخص روزانه میخواستم . که چه مطالبی رو در طول روز یاد بگیرم تا
هم گرامرم قوی بشه . هم صحبت کردن. وهم نوشتاری اگر جواب بنده رو بدین خوشحال میشم.
البته من تازه با سایت شما اشنا شدم. و یه نگاه کلی کردم و سوالی برام پیش اومد . واونم اینه که برا شروع کار نرم افزار در ابتدا باید خودمان بدون گوش کردن متن انگلیسی رو بخوانیم یا باید فقط گوش بدیم. ببخشید متنم طولانی شد. سپاسگزارم

سلام,آقای ناصری,خسته نباشید,من از دوران ابتدایی به کانون زبان ایران توی شهرم میرفتم,کلا زبان انگلیسی رو خیلی دوست داشتم و خانواده ام من رو از همان اوایل دوران راهنمایی بطور جدی به کلاس زبان میفرستادند,خوب از اونجایی که شایدبدونید سطح کانون خیلی بالاست و واقعا اگه آدم تا تافل پیش برع میتونه خیلی خوب زبانو یاد بگیره ولی من نصفه رهاش کردم بخاطرکنکوری که ٣سال پیش داشتم رهاش کردم و الان واقعا خیلی چیزا از یادم رفته و در حسرت اینکه چرا ادامه ندادم,ولی خوب خود کانون هم برام همیشه استرس زا بوده به خاطر مکالمات و ریدینگ های سختش و اینکه چون تو کلاس بود خیلی از مشکلاتم تو درسا حل نمیشد و از این نظر ضعفش بود,,بخاطر همین تصمیم گرفتم دوباره زبان رو یاد بگیرم ولی دیگه نه از کانون و میخواستم که در منزل یاد بگیرم
بخاطر همین تو گوگل سرچ کردم و سایت شما بالا اومد,,اولش فکر کردم بازم از این سایتاس که چن تا چیز کلی میگه و چن تا قواعد میزاره و چن تا لغت برای حفظ کردن,ولی وقتی توضیحات صفحه اولشو خوندم دیدم خیلی مهندسی شده هست مخصوصا اینکه در مورد گرامر گفتید که باید تو ناخداگاه انسان شکل بگیره تو هرچقدر هم دستوری بلد باشی باز تو جمله نمیتونی به کارش ببری,گفتم حالا نرن افزارشو دانلود کنم ببینم چجوریه وقتی تو بازار نظرات کاربرا رو خوندم انگار بیشتر ترغیب شدم وقتی رضایت ٩۴درصدی کاربرا و تعریفاشونو شنیدم,الان دوره اول رو دانلود کردم,و به وقتش میخوام که شروع کتم,و امیدوارم که نتیجه بگیرم و حتما نظراتمو در ادامه میگم
ممنون از شما که به فکر این بودین که روش ها رو از سایت های خارجی گرفتین و واسه هموطناتون طراحی کردید و قطعا شما خدمت بسیار بزرگی میکنین که انشاالله خدا اجر بسیاری به شما بده.
همیشه سلامت باشید

با سلام و درود
کلا از نظر شما برای اموختن زبان فیلم بهتر است یا یا کتاب داستان ؟
با تشکر از سایت مفیدون

باعرض سلام و خسته نباشید. بنده بدلیل شاغل بودن و کمبود وقت جهت یادگیری زبان در منزل چندین بار بصورت خودآموز اقدام کردم. یعنی توسط دوستان و آشنایانی که مشغول یادگیری زبان بودند منابع و روشهای از آنها پرسش میکردم و خودم آن را در منزل انجام میدادم اما پس از مدتی بدلیل نداشتن روش و منابع یادگیری درست مانند ؛فیلم، داستان،موزیک، کتاب و پراکندگی مطالب وسطح آنها و سوالات رفع ابهامی، دل سرد شدم. امیدوارم با وجود ارزشمند شما که عشق و لذت آموخته به دیگران از آن نمایان است بتوانم شروعی موفقیت آمیز برای فراگیری زبان انگلیسی داشته باشم. در صورت امکان اگر مطالب یا فایلهای هم بصورت ایمیل در اختیار علاقه مندان قرار گیرد بسیار عالی خواهد بود. با سپاس فروان

سلام جناب ناصري بزرگوار
قبل از هر چيز از سايت پر محتواي شما نهايت تشكر را دارم. دقيقا مشكل من هم همينه كه هم شديد به زبان علاقه دارم و هم براي كارم و درسم به اون نياز بسيار دارم. منم كلاس زياد رفتم ولي مجبور شدم به خاطر كار دو ترم برم و ديگه نتونم چند بار اين داستان تكرارشد و دوباره يك كلاس ديگه و بدون تعيين سطح از اول شروع مي كردم ولي فايده اي نداشت حتي زمان مجردي يك مدت يكي از بهترين معلم هاي كيش كه از اشناهاي دوستم بود و لطف مي كرد به من آموزش مي داد به طور خصوصي ولي باز نتونستم با ايشون هم ادامه بدم تا اينكه درگير زندگي و بچه و كار و درس و …. اصلا نمي تونستم بهش فكر كنم ولي همچنان اين ضعف بزرگ را در خودم احساس مي كنم و وقتي يك نفر مي تونه راحت يك زبان ديگه رو بخونه و بفهممه با تمام وجود به او حسادت مي كنم و همچنين احساس ضعف . از خيلي ها خواستم كه برام يك برنامه بدن كه طبق اون عمل كنم چون هميشه فكر مي كنم بايد از طرف كسي كه بلد اين كار انجام بشه و از شما چه پنهون كه احساس مي كردم يك نفر اين كار رو پيگيري مي كنه مقيد تر بودم براي انجامش ولي بهر حال هر كس درگيري هاي خود رو داره يا در پي آن درخواست هزينه داشت كه من توان پرداخت رو ندارم. ببخشيد كه دارم سر شما رو درد مي آرم ولي خواهشن بهم بگيد واقعا منم مي تونم بدون اينكه كلاس برم زبان رو ياد بگيرم و اين حسرت ديرنه من تحقق پيدا مي كنه نمي دونم واقعا از شما سپاسگزارم كه وقت مي زاريد و کامنت هاي همچون من را مي خونيد ولي خواهش مي كنم جواب هم بديد اميدوارم بتونم دوباره با توكل به خدا و ياري شما بزرگوار من هم بتونم اين پروژه را به انتها برسونم بازم از شما تشكر مي كنم و اميدوارم راهنمايي خودتون را از اين حقير دريغ نكنيد براي شما طلب خير مي كنم.

سلام
خیلی ممنونم از پیغامی که دادین. شما میتونین بدون کلاس زبان یاد بگیرین و ما روشها و برنامه های خوبی رو در این زمینه تو وبسایت دادیم که حتما براتون مفید هست. اما سوالی که از شما داشتم این هست که آیا گوشی اندروید برای نصب برنامه زبانشناس دارین که بتونم برنامه ی اولیه ای با این نرم افزار به شما بدم؟
این برنامه بدلیل اینکه میتونه همه جا همراهتون باشه خیلی میتونه زمانهای خالی شما رو برای یادگیری زبان پوشش بده

سلام و خسته نباشید من میخوام برای ایلتس شرکت کنم و هدفم گرفتن نمره 7 هستش و برای همین نمیدونم از کجا و با چه منابعی کارم رو شروع کنم و برای بالا بردن 4 مهارت اصلی باید چیکار کنم و همینطور بالا بردن سطح لغات ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام.
خسته نباشید.
من کارشناسی حسابداری هستم وچون ساعت کاریم زیاد هست نمیتونم کلاس زبان برم.و خیلی علاقه به یادگیری زبان دارم البته زبانم نسبتا بد نیست ولی توی جواب دادن ضعیفم.
ازشما میخوام کمکم کنید که بتونم توی منزل یا محل کار زبان رویاد بگیرم.
ممنونم

سلام. شما میتونین برای شروع از اپلیکیشن زبانشناس استفاده بفرمایین.

باسلام و احترام
چرا نرم افزار زبانشناس فقط برای اندروید هستش. نسخه ای برای IOS موجود نمیباشد؟

خیر فعلا آماده نشده

سلام من بهار اکبری هستم .
ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس می خونم.با اینکه ترم قبل شاگرد اول شدم اما به خاطر ضعفم در زبان نه می تونست منابع خارجی رو بخونم نه تو شرکتها برام کار بود ما حداقل باید به یکی از زبانها انگلیسی آلمان ،فرانسه مسلط باشیم .خلاصه استادا بهم پیشنهاد دادن حتما کلاس برم چون پشتکار خوبی دارم
می خواستم کلاس های کانون زبان ایران رو برم که به قول شما طولانی و خسته کننده به نظر می رسید.18 ترم بود گفت 9 ترم شایدم 12 ترم اول رو خودم بخونم یا کلاسای مجازی رو شرکت کنم که در وقتم صرفه جویی بشه آخه تازگی ازدواج کردم. و زیاد وقت ندارم.اینترنت جست و جو زدم با سایت شما آشنا شدم به نظرم برای شما خیلی بهتر از بقیه بود
اما قصد ندارم کلاس نر م بلکه 10 -12 ترم رو خودم با کمک منابعی مثل شما بخونم و تعیین سطح بدم و کلاسای 6 ترم آخر رو برم کانون .
مکالمه و مکاتبات تجاری برام خیلی مهمه .و مدرک تافل یا آیلتس برای کنکور دکترام. و مقاله نویسیم.
ممنون میشم کمک کنید.

من با توجه به اینکه سرکار میرم و وقتم کمه برای زبان خوندن تو نت جستجو کردم یادگیری زبان در منزل و سایت شما رو از اونجا دیدم .چون تایمم واقعا کمه، برای کلاس رفتن وقت ندارم و ۲-۳ باری که امتحان کردم همش نیمه کاره رها کردم به خاطر مشغله کاری، ولی درباره سطح زبانم باید بگم که نه خیلی پایینم نه خیلی بالا،لغت تا حدودی میدونم و سعی میکنم بخونم هرروز و گرامر هم تقریبا یادمه از دبیرستان ولی مهارت گوش دادن و حرف زدن رو خیلی ضعیفم و با اینکه کلی کلمه تو ذهن دارم ولی موقع حرف زدن یادم نمیادکه بتونم ازشون درست و بجا استفاده کنم ،ببخشید که وقتتون رو گرفتم و ممنون از وقتی که گذاشتید

با سلام و عرض ادب
بنده به همراه همسر و نوزادم قصد مهاجرت به استرالیا را داریم ,نهایت زمانی که بنده برای یادگیری زبان دارم نه ماه است با توجه به مشکلات بچه داری و کار های منزل ,وقتی برای اموزش زبان بیرون از منزل ندارم ,از طرفی باید نمره ایلتس هفت بگیرم ,الان سطح زبانم در حد مبتدی است ,به نظر شما با تکنیک هایی که شما اشاره کردید میتونم به اون حد برسم تو این مدت ؟

سلام
راستش اگه بخواین به اون حد برسین بایستی روزانه زمان زیادی بذارین و کاملا جدی باشین. یعنی حتی زمان آشپزی و غیره به انگلیسی گوش بدین و برخی از متد ها رو پیاده سازی کنین.
شدنش میشه کار برای انسان نشد نداره ولی زحمت داره
اما این رو به شما بگم که بهتر از این متد ها چیز خاصی پیدا نمیشه. بنابراین همین امروز شروع کنین که عقب نیفتین.

با سلام

بنده از دوران دبیرستان علاقه زیادی به زبان داشتم ولی با توجه به سیستم ضعیف آموزش و پرورش هیچ وقت نتونستم در مدرسه و حتی کلاس های زبان به خواسته خودم برسم. برای همین با ورود به دوره کارشناسی ارشد و نیاز مبرمی که به یادگیری زبان داشتم شروع به مطالعه در منزل کردم و خدا رو شکر از سطح مبتدی به سطح بالای متوسط رسیدم . اخیرا با توجه به تولد فرزند دومم و کار سنگین کمی از زبان فاصله گرفته بودم و این بسیار برام آزار دهنده بود تا اینکه به دنبال پیدا کردن یه روش برنامه ریزی خوب به سایت شما رسیدم و با مطلب Don’t break the chain روبرو شدم. این مطلب انگیزه ای شد برای این که نرم افزار شما رو دانلود کنم و این تکنیک برای مسیر خودم انتخاب کنم. حتی از همین تکنیک قصد دارم برای آزمون دکترا هم بهره ببرم. انشالله به نتیجه برسم.

از سایت و مطالب عالی تون بسیار سپاسگزارم

جناب آقای ناصری .
دانشجوی ارشد پرستاری هستم . با وجود دو فرزند و شغل و وظایف خانه داری بعد از 19 سال که از زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ام میگذرد، نه بدنبال گرفتن ارشد، بلکه یکبار دیگر برای لذت بردن از درس خواندن تلاش کردم . اگرچه با 42 سال سن و مشکلات گذران زندگی در این دنیای واویلا ،نمی توانم خیلی تمرکز داشته باشم و ان توانایی جوان تر ها را برای حفظ مطالب ندارم ، ولی در دو سه سال اخیر با خودم هر پروژه یا تصمیمی را شروع کردم ، یک پیام برای خودم دارم :’من بالاخره کمرش را به زمین میزنم’. حالا میخواهم تا مقطع دکترا بروم و ثابت کنم 1- دود از کنده بلند میشه 2-خواستن توانستن است .
یکی از سنگ های بزرگ جلوی پایم همین مبحث زبان است . من از شهرستان کوچکی برایتان می نویسم که خیلی از امکانات پایتخت و مراکز استان ها را ندارد . بنابراین وارد اینترنت شدم و با سایت شما آشنا شدم .البته کمی کار با فن اوری جدید هم برایم ناآشناست . چون شغلم با کار عملی است کمتر به نرم افزار نیاز دارم . برنامه زبان شناسی را در موبایلم نصب کردم ولی هنوز نتواستم اجرا کنم و واردش بشوم . ایمیل ها چک میکرد پیام شما را خواندم . همین علت موفقیت شماست که کاربران خود را به ارتباط تشویق می کنید و در واقع از نظر روحی چون همدلی می کنید ،کاربری چون من احساس میکنه که شمای درد کشیده از سرگردانی برای زبان ،طبیب افرادی چون من هستید که نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم . بهر حال از این که با شما حرف زدم خوشحالم و آرزوی موفقیت برای شما دارم . انفاق عمل به یاد دادنش است . احسنت بر شما .

درود بر شما بانوی ایرانی
دقیقا خواستن توانستن هست علی الخصوص برای شخص مصمم و توانمندی مثل شما این کار به راحتی قابل انجامه و بنده امیدوارم که هم در این کار و هم در تمام موقعیت های بعدی زندگیتون موفق و پیروز باشین.
اگر مشکلی در اجرای نرم افزار دارین در خدمت شما هستیم. امیدوارم بتونم کمک کوچیکی در این راه برای شما انجام بدم
ارادتمند شما
حسین

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما..عیدتون مبارک..!
سوالی داشتم از حضورتون ، میخواستم بدونم که به وسیله ی این نرم افزار تا چه حدی میشه زبان رو ارتقا داد..یعنی تا چ سطحی میشه پیشرفت؟و چقد طول میکشه ب طور متوسط؟و اینکه برای این سطح از پیشرفت چقدر باید وقت گذاشت؟
خیلی خیلی سپاسگذارم

سلام

عید فطر بر شما هم مبارک باشه

سوال سختی خوب پرسیدین و به پارامترهای زیادی بستگی داره:

سطح فعلی شما، منظور شما از تسلط، میزان وقتی که دارین، و …

به طور کلی سعی کردم در این نوشته توضیحاتی بدم اما اعداد و ارقام ارائه شده کاملا کلی است و ربطی به اپلیکیشن نداره. یعنی فقط خواستم یه دید در این رابطه پیدا کنین.

از طرف دیگه ما معتقد هستیم که روش ما یکی از سریعترین متد ها برای تقویت زبان و مکالمه هست. بنابراین اگر شما تنها به خود یادگیری زبان انگلیسی تمرکز بفرمایین و سعی کنین که انگیزه و جدیت بالایی داشته باشین، سریعتر از روش های دیگه به نتیجه میرسین.

در رابطه با حد تسلط میتونم بگم که مثلا یک فرد متوسط ، اگه شیش ماه بکوب کار کنه (پکیج داستان واقعی و پکیج انگلیسی قدرت، روزی 8 ساعت) نمره ای نزدیک به 100 تافل میتونه دریافت کنه.

سلام آقای ناصری بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی هستم، زبانم خیلی ضعیفه چند بار کلاس رفتم ولی نتیجه نگرفتم خیلی تو اینترنت جستجو کردم بازم به نتیجه نرسیدم تا اینکه به سایت شما برخورد کردم … خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه هر کاری میکنم نمیتونم امیدوارم با این نرم افزار شما بتونم یاد بگیرم فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که با این نرم افزار من میتونم در عرض چند ماه یا چند سال زبان و یاد بگیرم و تو آزمون تافل نمره خوب بگیرم ؟ ممنون از لطفتون.

سلام
سوال سختی پرسیدین. به خیلی چیزها میتونه ربط داشته باشه. سعی کردم توی این نوشته یه توضیح کلی بدم.
در کل روشی که ما توضیح دادیم یکی از سریعترین روشهاییه که متونین امتحان کنین.

سلام آقای ناصری عزیز
من هم فارغ التحصیل عمران هستم.
پایه زبانم بد نیست.همیشه مسلط نبودن زبان واسم ناراحت کننده بوده و احساس کمبود میکنم
منم راهای زیادی رو تست کردم که فقط باعث زده شدن من شد اما دوباره باز یه مدت بعد احساس نیاز پیدا می کردم.
الان به دلیل مشکل مالی و نداشتن وقت کافی واقعا شرایط رفتن و حضور در کلاس رو ندارم.من شاغل هستم متاهل هم هستم
خیلی خوشحالم از اینکه افرادی مث شما هستن که هنوز دلشون برای آدمای دیگه میتپه

با سلام
متاسفانه من هم مانند دیگران دارای مشکل زبان هستم وبه شدت علاقه مندم سطح زبانم را بالا ببرم در حرف زدن اعتماد به نفس پایینی دارم و بسیار هم نیاز دارم که متون علمی مناسبی بنویسم
بیشتر دوست دارم خودم زبان را به بخونم یعنی self-study باشه چون فرصت شرکت در کلاسها را ندارم و از طرفی خیلی هم مفید نیستند

بسیار علاقمندم در مدت کوتاهی بتونم به راحتی حرف بزنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نرم افزار را نصب کردم ولی هنوز استفاده نکردم
کاش نرم افزار در محیط ویندوز هم قابل استفاده بود
ممنون از پیگیری تون

سلام
در رابطه با دلهرتون لطفا ابتدا مقاله ی کاهش دلهره و اضطراب مطالعه بفرمایین.
در رابطه با مکالمه هم راهنمایی های لازم خدمت شما ارسال میشه.

سلام خدمت شماوعرض خسته نباشید به شما.من نزدیک به سه سال کلاس زبان انگلیسی رفتم هرسال تا اینترچنج ۳ میخواندم بعد ادامه نمیدادم چون نمتوانستم درست صحبت کنم مایوس میشدم.سال بعد دوباره امتحان سطح میدادم ودوباره شروع میکردم به یادگیری.ولی دیگه خسته شدم اخه میخواهم تا ۲سال دیگه باخانواده ام مهاجرت کنم به کانادا برایم سخته زبان بلد نباشم

من مشکلات زیادی در زبان دارم یکی اینکه کلمات زود یادم میره و دایره لغاتم سریع میاد پایین و مناز نظر تلفظی هم مشکل زیادی دارم یعنی هرموقع یه تلفظی می شنوم زود یادم میره از نظر گرامرمشکلی ندارم زیرا گرامر ها را زود یادم نمیره مشکلی از نظر گوش دادن هم مشکلی ندارم من فقط دنبال کتابی میباشم که بتوانم با خواندن ان از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسم یا دنبال روشی هستم که از مقدماتی به پیشرفته بروم لطفا کتاب و روشی را به من معرفی کنید تا از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته بروم

سلام خدمت شما سرور عزیزم.
بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم .اول یه تشکر داشته باشم از شما بابت این نرم افزار خیلی عالی و بعد از اون سپاس ویژه که وقت گران خودتون رو به حقیر دادید.
راستش بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم و خیلی دوست دارم راحت به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشم و از طرفی نه پول کلاس رفتن دارم نه وقتشو چون کارگر تراشکاری هستم و تا دیروقت کار میکنیم.
کارهایی که الان دارم انجام میدم اینه: روزی 1 ساعت voaگوش میدم و کتاب tactics for listening هم روزی یه درس گوش میدم و روی کاغذ پیاده میکنم. از اول سال این روند رو شروع کردم و البته بعضی اوقات کتاب داستان هم میخونم.
با این تفاسیر راهنمایی شما سرور عزیزم رو با جان و دل پذیرا هستم.
با تشکر فراوان

سلام
اگه روزی یک ساعت اخبار زنده ی VOA گوش میدین زیاد مناسب نیست. چون برای یادگیری زبان انگلیسی بحث تکرار مطالب خیلی مهم هست و بعید میدونم اخبار زنده تکرار بشه درسته؟
اگه میخواین مکالمه خوبی داشته باشین، بهترین پکیج توی نرم افزار ما که مناسب شما باشه، پکیج داستان های واقعی هست. این پکیج شامل سرعت های آهسته تا سریعه که میتونین تکنیک سایه رو روش پیاده سازی کنین. درضمن درسنامه هایی برای گرامر و مکالمه هم داره که بسیار مناسب هست
به راحتی سر کار هم میتونین استفاده بفرمایین.

ممنون از لطف شما.voa زنده نیست یه پکی بود خریدم و متوجه میشم چی میگن ولی نمیتونم صحبت کنم.ممنون که درک کردید.لطف عالی مستدام.فقط باید بگم من چیزی ندارم ولی هرچیزی از خدا میخوای بهت بده.امیدوارم خدا پنجره باز اتاقت باشد

با سلام و احترام
من دیروز درس اول از داستانهایی واقعی رو گوش کردم هم به صورت آهسته و متوسط و سریع داستان مرگ و زندگی و قطع کردن دست کوهنورد بود برام جالب بود .اما هنوز بخشای بعدی فکر کنم در مورد گرامر بود نخوندم امشب میخونم.منم قبلا کتاب ۵۰۴ رو خوندم اما لغاتش رو فراموش می کردم.نیخواستم یه راهنمایی کنید این روشی که مثلا یه لغت رو با تلفظش یه واژه فارسی ایجاد می کنند تا فراموش نشه مناسبه ؟

سلام
خیر روش کدینگ رو میفرمایید دیگه؟ به شدت توصیه نمیکنم و اصلا مناسب نیست.
همینطور با اپلیکیشن ما کار کنین نتایجش رو به سرعت میبینین.
ممنون

سلام
من زبان انگلیسی را همیشه بخاطر زیبایی و البته کاربردی بودنش دوست داشته اممثل خیلیای دیگه بهداز مدتها تحصیل ان دردبیرستان ودانشگاه احساس میکنم بهره کافی رانبرده ام پس در نت روشهای یادگیری را سرچ کردم و به سایت شما رسیدم که بنظرم قابل توجه امد امیدوارم با استفاده از راهنماییهای شما وبا توجه به وقت کمی که بدلیل مشغله کاری دارم بتوانم تحولی دراموزشم ایجاد کنم البته متاسفانه بعلت زمانبر بودن مراحل قبل ونتیجه گیری نامتناسب با ان کمی انگیزه هایم کمرنگ شده که دارم سعی میکنم اصلاحش کنم
با تشکر

با سلام
من برای شغلم نیاز شدید دارم به زبان هم سرچ اطلاعات فنی و هم مکالمه و شنیداری چون در سفرای خارجی دچار مشکل میشم.دایره لغاتم بد نیست.شنیداری و توی گفتار مشکل دارم و
امیدوارم نرم افزار و کمک شما تاثیر گذار باشه
ممنون

سلام

جناب استاد همیشه احساس میکنم که توی زندگیم یک چیز کم دارم و اون هم خوب نبودن زبان انگلیسیم است همیشه دوست داشتم که خوب صحبت کنم خوب بخونم و… ولی متاسفانه در این امر ناکام بودم همشه توی سایتها مختلف وارد میشوم که شاید راهی مناسب پیدا کنم اینبار با شما و سایتتان اشنا شدم امید وارم که دست خالی برنگردم

با سلام . خیلی خوشحالم که سایت شمارو پیدا کردم . من توو زندگیم در حال حاضر یک هدف دارم و اون هم گرفتن نمره ی 9 آیلیس هستش. راستش به هرکسی میگم خندش میگیره. ولی من انقدر روی این مسءله مصمم هستم که خدا میدونه. به جز 2ساعت و نیم که در روز ورزش میکنم بقیه وقتم آزاد هستش. میتونم در روز حدود 7 تا 8 ساعت زبان بخونم. از ماهه دیگه هم قراره به کلاس خصوصی آیلیس با یکی از بهترین اساتید برم. از شما کمکی میخواستم اینکه از اپلیکیشن شما چه جوری استفاده کنم. و امکانش هست که به جز تلفن همراه (مثلا پرینت گرفتن از همهی داستانها یا خرید سی دی و … از شما ) از روش شما استفاده کنم چون واقعا چشمم رو اذیت میکنه . در سطح متوسط زبان هستم در حال حاضر .چندین سال کلاسهای متعدد از جمله موسسه شکوه سفیر کیش و رسپینا تاک رفتم ولی نتونستم پیشرفت چشمگیری کنم. یاد گرفتن زبان برای شروع مثل بالا رفتن از کوه میمونه . ای کاش شما یک برنامه ی منظم به ما هم میداد حتی اگه قابل خرید هم باشه . ممنونم از شما بابت پاسخ سریع و صبر و شکیبایی تون برای کمک به کسانی مثل من

سلام
خوشحالم که این روحیه در شما وجود داره.
برای استفاده از نرم افزار برنامه دادیم. البته این برنامه بیشتر به صورت روش هایی هست که شما میتونین برای یادگیری بهتر، به کار ببرین. مثلا تکنیک سایه و استراتژی های تقویت مکالمه از جمله این روش ها هستن.
از طرف دیگه، بعضی از مطالبی که داخل اپ میتونین استفاده کنین، در سایت هم وجود داره. که میتونین ازش پرینت بگیرین. مثلا مگا داستان ها و داستان های پیشرفته که در بخش داستان های این وبسایت قرار داده شده. البته سعی کنین که حتما از اپ استفاده کنین. چون ویژگی هایی مثل هایلایت لغات، و جعبه ی لایتنر تعاملی، خیلی میتونه سرعت یادگیریتونو بالاتر ببره.
یکی دیگه از منابعی که میتونین استفاده کنین بسته ی 12 داستان واقعی هست.
باز اگه تو جزئیات موضوع سسوال داشتین در خدمتیم

سلام
من در شرکت مپنا/توگا به عنوان کارشناس تامین تجهیزات جانبی توربین مشغول به فعالیت هستم و تقریبا در طول روز زمان کافی برای خوندن زبان آیلتس ندارم، البته چند جلسه ایی در سال گذشته کلاس آمادگی آزمون آیلتس با اینکه سطح درسی کمی پایین تر بود شرکت کردم که به علت مشغله کاری نتونستم ادامه بدم.
الان تقریبا منابع خیلی خوبی از کتابها و فایلهای زبان رو دارم، می خواستم کمکم کنید که برای گرفتن نمره آیلتس 7.5 در بخش General چه کاری انجام بدم بهتر هستش.
ممنون

I am a medical doctor, studied in shiraz medical school, now residing in canada. I am so obsessed about my English. My English level is advanced but that’s not enough for me. I love English so much that I wish it was my native tongue. My goal is to speak it like a native speaker without any accent. This is so important to me and although I am told that my english is perfect and my accent is very mild I still am not satisfied. Can you help me with that? introducing materials I can use or anything that you think would be helpful. I really appreciate it.

I also think you don’t need anything. For your accent, I suggest you to use the shadowing technique on anything you find interesting. The shadowing technique works like this: 1) Get an audio recording transcript of a native speaker talking at normal speed. 2) Listen to the first sentence (or phrase) of the audio, then pause it and try to repeat it exactly, imitating the native speaker’s rhythm and the “flow” of the words 3) Continue – listen, pause, repeat after each phrase 4) If you can also try to do this without looking at the text, it will be even more effective.

با سلام و خسته نباشید. سایت واقعا جالبی دارید.
راستش روبخواهین من وقتی یه متن انگلیسی میخونم آنقدر وسواس دارم که باید معنی تموم لغات اون متن رو ترجمه کنم و بدونم ولی خیلیا میگن باید معنی لغات مهم رو بدونم و لازم نیس تمام لغات رو بلد باشم ولی چطور میشه از ترجمه یه لغت در متن عبور کرد و مفهوم کل متن رو درک کرد؟!سوالم از شما اینه که هنگام خواندن یک متن چگونه پیش برم و اینکه لغات مهم متن رو از لغات غیر مهم چگونه تشخیص بدم؟ با تشکر

سلام میلاد جان.
اگر هدف شما از خوندن متن، یادگیری زبان انگلیسیه، باید متونی انتخاب کنین که 90 الی 95 درصد لغاتشو بلد باشین. لغاتی مهم هستن که بدون دونستن اون، مفهوم جملاتی که میخونین رو نمیفهمین.
مثلا:
من به رستوران رفتم و چلوکوبیده سفارش دادم.
اگر یه همچین جمله ای به انگلیسی دیدین و تمامی لغاتش رو بجز چلوکوبیده بلد بودین، راحت متوجه میشین که چلوکوبیده یه غذای خاصه و نیازی به حفظ کردنش نیست.
پیشنهاد میکنم مبحث یادگیری لغات انگلیسی رو هم بخونین اگه باز سوالی داشتن بپرسین.

ببخشید من مشکل زبان دارم هر کاری میکنم برا یادگیری نمیشه اگه لطف کنید راهنمایی کنید چه کار کنم زود زبان یاد بگیرم برام مهمه ممنون میشم

احتمالا مشکل اصلی شما درک مطلب هست. این موضوع به خاطر این برای شما اتفاق افتاده که زیاد در برابر مطالب واقعی قرار نگرفتین. چه ریدینگ چه لیسنینگ. که طبیعی هم هست چون احتمالا بیشتر کتاب های آموزشی خوندین. ببینید شما باید ترکیبی از خوندن کتاب داستان و دیدن فیلم با توجه به تکنیک سایه ای که نوشتم رو حتما در نظر بگیرین که موفق بشین.
کتاب داستان: داستان
شما باید دایره ی لغاتتون رو به نحو مطلوبی بالا ببرین که الان حدس میزنم بسیار پایین باشه یا طرز استفاده از لغات رو به درستی بلد نباشین. بنابراین مطالب مربوط به نحوه ی یادگیری لغت رو هم از تو سایتم بخونین. در ضمن پیشنهاد میکنم که اگه گوشی اندرویدی دارین حتما نرم افزار زبانشناس ما رو دانلود کنین و پکیج انگلیسی قدرت رو از تو اون بخونین که تقریبا اکثر موارد بالا به طور طبیعی با استفاده از این نرم افزار براتون محقق میشه. البته این موضوع برای یادگیری الزامی نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبانشناس (سایت مادر)اپلیکیشن (اصلی) زبانشناسزیبوکزومتالار زبانشناس

دانلود مستقیمآموزش زبان انگلیسی زبانشناسکافه بازارمایکتآیفون

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگه‌ای هزاران در رو به روی هر نفر باز می‌کنه و فرصت‌های یادگیری و حتی شغلی رو چند برابر می‌کنه. خوشبختانه آموزش زبان انگلیسی تو ایران بسیار جدیه و خیلیا از سن کم به کلاس زبان میرن. تنوع آموزشگاه زبان هم اونقدر زیاده که برای هر سلیقه‌ای جایی هست. ولی مقاله امروز درباره یادگیری زبان از خانه و به صورت خودآموزه. موضوعی که من از سن دبیرستان درگیرش بودم و تا به حال با زبان‌های زیادی تجربه اش کردم. هر وقتم عکسی از زبان خوندن خودم تو اینستاگرامم گذاشتم یه سریا خواستن که از این تجربه بگم. 

تو این مقاله قراره از تجربیات و ترفند‌هایی بگم که که در یادگیری زبان کمکم کردن. اول از همه بذارین یکم از خودم بگم:

من زبان انگلیسی رو در سن خیلی کم تو محیط انگلیسی زبان یاد گرفتم. بعدش تو ایران و چند جای دیگه کلاس زبان انگلیسی رفتم. اول دبیرستان بودم که شروع به خودآموزی زبان اسپانیایی کردم. تو ۱۸ سالگی معلم زبان یکی از آموزشگاه‌های معروف تهران شدم و ۲۰ سالگی به طور جدی تو آموزشگاه اسپانیایی خوندم. بعدش زبان اسپانیایی رو خارج از ایران تو موسسه سروانتس ادامه دادم و زبان پرتغالی رو تو دانشگاه ادبیات لیسبون خوندم. از حدود ۲-۳ سال پیش هم شروع به خودآموزی زبان فرانسه که کردم.

در کل تو زندگیم تا دلتون بخواد زبان‌های مختلف رو امتحان کردم. تو مدرسه دبستانم یه مدت چینی یاد میگرفتم و بعدها در دوره خیلی کوتاه کلاس ژاپنی رفتم. ولی خب تنها زبان‌هایی که برام جدی شدن انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی و فرانسه بودن و با وجود اینکه خیلی از چیز‌هایی که بلد بودم رو به دلیل استفاده نکردن از یاد بردم ولی همیشه می‌دونم اگر برام فرصتی پیش بیاد سریعا می‌تونم با دو ماه زبان خوندن فشرده خودمو به مقطع خوبی برسونم. 

خیلی از فرصت‌های شغلی زندگیم رو بخاطر دونستن زبان بدست آوردم. زبان‌ها تو سفر به شدت بدردم خوردن. می‌تونم هر چی که بخوام رو به صورت آنلاین از منابع معتبر یاد بگیرم بدون اینکه هزینه‌ای بدم. می‌دونم اگر سفری به آمریکای جنوبی که از رویاهامه داشته باشم، تو هیچ کشوری مشکلی برای ارتباط برقرار کردن با مردم ندارم و الان که دارم سریال Casa de papel رو میبینم، از اینکه می‌تونم به زبان اسپانیایی ببینم و متوجه بشم کلی لذت می‌برم. چطور در خانه زبان یاد بگیریم

خلاصه اینکه اگر ‌می خواین زبانی رو یاد بگیرین، خیلی به این فکر نکنید که کی بدرد می‌خوره. چون یه جا حتما شمارو نسبت بقیه جلوتر می ‌اندازه. 

حالا بریم سراغ اصل مطلب و یادگیری زبان: 

یادگیری زبان از طریق آموزشگاه چند تا مزیت داره. اول اینکه حضور آدم‌های دیگه با هدف مشابه بهتون انگیزه میده، رقابتش باعث میشه تلاش بیشتری کنین و اجباری که تو کلاس هست شما رو در یادگیری منظم میکنه. علاوه بر اینکه در ایران کلاس‌های زبان کیفیتشون واقعا خوبه و همچنان هم قیمتشون مناسبه.

من بارها شده تو آموزشگاه‌های خیلی معروف در خارج از ایران زبان خوندم و واقعا هیچ وقت سطحشون به کلاس های ایران نمی رسیده. هزینه هاشون هم تفاوت خیلی خیلی وحشتناکی با ایران داشته. پس اگر فرصتش رو دارین که کلاس برین، ازش غافل نشین. مخصوصا اگر سطحتون در زبان مورد نظر مبتدیه. معمولا به افراد مبتدی توصیه میشه که برای یادگیری زبان به کلاس برن و بعد که سطحشون بالاتر رفت سراغ خود آموزی برن.

خیلیا وقتی سراغ کلاس زبان انگلیسی میرن براشون ارزشمنده که یه معلمی یا زبان مادریش انگلیسی باشه و یا در یه کشور انگلیسی زبان زندگی کرده باشه. مهمترین دلیل هم معمولا اصرار بر یادگرفتن زبان با لهجه آمریکایی یا انگلیسیه.

واقعیت اینه که مهم نیست معلم شما کی باشه. اگر شما در دوران بعد از نوجوانی دارین زبانی رو یاد میگیرین، به احتمال خیلی زیاد لهجه ایرانیتون حفظ میشه. این لهجه مخصوص شماست چون شما زبان مادریتون یه زبان دیگه بوده و اصلا هم بد نیست. در واقع هیچ اهمیتی نداره که شما زبان دوم رو با لهجه حرف بزنید و مهم درست تلفظ کردن کلماته.

خیلی وقتا معلمی که همزبان شماست دید بهتری از نوع یادگیری شما داره. علاوه بر اینکه تمام معلم‌ها تو ایران دوره‌های آموزش زبان رو طی می‌کنند و خیلی وقتا معلم‌های نیتیو صرفا بخاطر دونستن زبان معلم میشن و چیزی از اصول آموزش نمی‌دونن. این موضوع بارها برای خودم تکرار شده. هم درباره معلم‌های انگلیسی زبان و هم وقتی که تو سروانتس با معلم اسپانیایی درس خوندم. بعدش فهمیدم معلم اسپانیایی‌ای که تهران داشتم چقدر بهتر بوده.

زبان مثل خیلی از مهارت‌های دیگه کاملا یاد گرفتنیه و همه می‌تونن اونو یاد بگیرن. ولی اگر سالهاست دارین کلاس زبان انگلیسی میرین و هزاران روش یادگیری زبان رو امتحان کردین شاید مشکل از جای دیگه باشه. شاید واقعا شما اونقدر به زبان انگلیسی علاقه ندارین، اما اگر مثلا سراغ زبان فرانسه برین به سرعت توش موفق بشین. من بارها آدم‌هایی رو دیدم که تو زبان‌های غیر از انگلیسی خیلی موفق‌تر عمل کردن چون به شدت بهش علاقه‌ مند بودن و بعد از یادگیری اون زبان انگلیسی هم براشون راحت تر شده. 

تو تجربه خود من هر چقدر زبان یاد بگیرین زبان دوم و سوم راحت‌تر میشه. حالا مثلا اگر یه زبان با ریشه لاتین مثل اسپانیایی بلد باشین، یادگیری فرانسه، پرتغالی و ایتالیایی که ریشه و قواعد لاتین داره دیگه خیلی خیلی سهل‌تره. 

جدا از اینکه گاهی یادگیری یه زبان غیرمحبوب‌تر مثل چینی فرصت‌های استثنایی‌ای رو در اختیارتون میذاره، 

خوشبختانه الان دوره ‌های آنلاین آموزش زبان تو ایران بسیار متنوع و باکیفیت شده. من خودم کلاس‌های آنلاین ‌Francaisgram رو گذروندم و بسیار بسیار راضی بودم. هم وقتم تو رفت و آمد تلف نمی‌شد و هم اینکه داشتم با یه معلم حرفه ای زبان فرانسه یاد. می گرفتم. یه مزیت جدی هم این بود که هر هفته باید تکلیفی رو تحویل میدادم و فقط تا آخر هفته براش فرصت داشتم وگرنه تصحیح نمی‌شد. همین باعث می‌شد که تنبلی نکنم و تا آخر هفته تمام درس‌هارو با تکالیف انجام داده باشم. علاوه بر اینکه معلم پشتیبان هم همیشه پیگیر یادگیریم بود. 

مصطفی شالچی که مدرس دوره‌های Francaisgram هستش تو کانال یوتیوبش ویدیو‌های آموزشی خیلی با کیفیتی میذاره. حتی اگر کلاس حضوری هم جایی میرین، دیدن این ویدیوها برای یادگیری زبان فرانسه به شدت توصیه میشه. 

تو آموزش آنلاین زبان انگلیسی در ایران یلدا علایی حرف اولو می‌زنه. من سالهاست یلدارو تو اینستاگرام دنبال می‌کنم و استمرارش در کار برام همیشه الهام بخشه. تو تمام این سالها دیدم که چقدر کیفیت کارش رو بهبود بخشیده و حالا کلی ویدیو جذاب و با کیفیت آموزشی تو پیجش میذاره. کلاس‌های اموزش آنلاین Yenglishtube هم توسط یلدا تدریس میشه. قیمت‌هاش واقعا مناسبه و استقبال خیلی خوبی هم ازش شده.  

حالا فرض رو بر این می‌ذاریم که شما فارغ از کلاس‌ها و دوره ‌های آنلاین قصد دارین خودتون زبانی رو یاد بگیرین. حتی ممکنه در کنار کلاس و دوره‌ی آنلاین بخواین خودتون هم درس بخونین. سوال مهم اینه که از کجا باید شروع کنیم؟

من سعی می‌کنم تمام پروسه‌ی این خودآموزی رو با مثال یادگیری زبان فرانسه براتون تشریح کنم. ولی شما می‌تونید روش هارو برای هر زبان دیگه‌ای استفاده کنید. این قسمت رو اگر دوست داشتین میتونید بصورت ویدیو هم تماشا کنید.

اول از همه مهمه که یه کتاب مرجع داشته باشین. من برای خرید کتاب یه سر رفتم کتاب فروشی وصال و تمام کتاب‌های آموزش فرانسه رو چک کردم. به خود فروشنده هم گفتم که می‌خوام خودآموزی کنم و اونم نظراتش رو گفت. من در نهایت کتاب Taxi رو انتخاب کردم. برام مهم بود که ظاهر کتاب جذاب باشه که انگیزه بهم بده. مهم بود درس ها کوتاه باشه تا پیشرویم محسوس باشه و اینکه از دوست و آشنا هم پرس وجو کردم و خیلیا کتاب رو توصیه کردن. 

واقعیت اینه که بهتره انتخاب رو کاملا بر اساس معیار‌های شخصی خودتون در نظر بگیرین. این شمایین که باید به تنهایی انگیزه برای درس خوندن داشته باشین. اگر کتاب با عکس بیشتر براتون جذاب‌تره پس سراغ همون برین. 

تمام کتاب ‌های آموزش زبانی که موجوده قطعا دارای یک استاندارده و اینکه کدومش بهتره از نظر من سلیقه شخصیه. حتی معلم های یک زبان هم درباره کتاب مورد علاقه‌شون توافق ندارن. پس وقت بذارین و یک ساعت تمام کتاب‌هارو بررسی کنین تا چیزی که مورد علاقتون هست رو پیدا کنید. معمولا نسخه pdf هر کتاب هم به راحتی تو اینترنت پیدا میشه و می‌تونین اینجوری هم بررسی کنین. 

بعد از اینکه کتاب اصلیتون رو خریدین لازمه که کتاب‌‌های مکمل هم بخرین. کتاب‌های مکمل رو به مرور و با توجه به سطحتون بخرین. مثلا من اول از همه رفتم یه کتاب گرامر فرانسه خریدم تا هر گرامری رو یاد میگیرم تمرین های بیشتری رو بتونم انجام بدم. معمولا کتاب‌های آموزش اصلی تمرینات کمی دارن و یا کتاب تمرینشون خیلی خیلی کسل کننده است. 

بعد به مرور که سطحم بالا رفت کتاب آموزش لغات خریدم. حالا هر درسی می‌خوندم با توجه به موضوعش تمرینات مرتبط تو کتاب لغتم رو حل می‌کردم تا دابره لغتم بیشتر بشه. و در آخر رفتم سراغ کتاب درک مطلب. 

اینا لیستی از کتاب‌هایی هستن که من برای یادگیری زبان فرانسه استفاده می‌کردم. براتون لینک‌های دیجیکالا رو هم گذاشتم که اگر خواستین آنلاین تهیه شون کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی این کتاب‌هارو همیشه خیلی دوست داشتم:

برای یادگیری اسپانیایی این کتابارو امتحان کردم و مفید بودن:

حتما حتما برای پروسه یادگیریتون برنامه ریزی داشته باشین و برنامه رو جایی مکتوب کنین و هر روز کارهای انجام شده رو تیک بزنید. می‌تونید از روش برنامه ریزی با بولت ژورنال هم استفاده کنید. بسته به اینکه می‌‌خواین با چه سرعتی پیش برین برنامه یادگیری زبان رو هر روز یا یک روز در میون بذارین. ولی حتما حداقل ۳ روز در هفته براش وقت بذارین.

من برای شروع از روزی ۱ ساعت شروع کردم. کتابی که می خوندم هر درسش ۲ صفحه داشت و من هر روز یه درس می ‌خوندم. وقتی یکم پیشرفت کردم و کتاب ‌های کمکی اومد یک روز رو برای درس جدید میذاشتم و فرداش سراغ کتاب ‌های کمکیم می‌رفتیم تا تمرینات مرتبط با روز قبل رو حل کنم. 

هر درسی معمولا با یه مکالمه شروع میشه. من معمولا خودم چندین بار متن رو می‌خونم، زیر کلماتی که نمی‌دونم خط میکشم و بعد مکالمه رو گوش میدم. فایل‌های صوتی کتاب‌هاتون رو حتما تو کامپیوتر بریزین تا همیشه به راحتی قابل دسترس باشن. 

اگر کتاب آموزش اصلیم تمرین درک مطلب داشته باشه من حتما اول ۲-۳ بار متن رو گوش میدم و تا جایی که می‌تونم متن رو پیاده میکنم. مهم نیست چقدرش خالی بمونه ولی با توجه به اینکه معلمی در کار نبود من باید تمرینات م listening رو خیلی جدی بگیرم.

من بالای صفحه هر درس یه sticky note چسبونده بودم و تمام لغات جدید رو با معانیش برای خودن می نوشتم. ولی دو روش خیلی بهم در یادگیری لغت‌های زبان جدید کمک کرده که از زمان اسپانیایی خوندن اجرا میکردم. 

یه دفترچه کوچیک داشتم که تمام لغات جدید رو با معنیاش مینوشتم. اگر زیر هر کلمه یه جمله هم ازش بنویسین خیلی بهتره ولی من هیچ وقت حوصله نداشتم. این یه دفتر کوچک و جمع و جور بود که تو کیفم میذاشتم و مثلا تو تاکسی و جاهایی که میشد مرورش میکردم. دستمو میذاشتم رو جوابا و سعی می‌کردم حدس بزنم. اگر بلد نبودم از رو جواب میدیدم. 

این روش دوم خیلی خیلی جذابه. من تو گوشیم یه فایل صوتی ضبط می کردم و از همون دفترچه ‌ای که داشتم می خوندم. مثلا اول کلمه رو می گفتم و بعد با ۲ ثانیه تاخیر معنیش رو می‌خوندم. بعد وقتی بیرون بودم فایل رو گوش میدادم و همون چند ثانیه مکث بین کلمه و معنیش به من اجازه میداد تا معنی رو حدس بزنم. تاثیری که شنیدن صدای خودتون رو یادگیری داره واقعا بی‌نظیره. اینجوری می‌تونین تلفظ‌های خودتون رو هم محک بزنید. 

یه روش دیگه برای یادگیری لغت استفاده از فلش کارته. اپلیکیشن Quizlet برای اینکار عالیه و بهتون اجازه میده تا فلش کارتهاتون رو به صورت آنلاین درست کنید و همیشه در دسترستون باشه. کلی امکانات جذاب دیگه هم برای متنوع کردن یادگیری لغت‌های جدید داره. 

چطور در خانه زبان یاد بگیریم

خودآموزی زبان دو تا مشکل داره. یکی اینکه کسی نیست باهاش مکالمه کنیم و دومی اینکه کسی نیست برامون نوشته‌هامون رو تصحیح کنه. از طرفی نوشتن یه روش خیلی خوب برای تقویت مکالمه است. یادمه سال اولی که اسپانیایی می‌خوندم معلممون مجبورمون میکرد هر هفته انشا بنویسیم. همون باعث شد جمله‌ها تو ذهنمون بمونن و بتونیم تو مکالمه ازشون استفاده کنیم. ولی خب همیشه یکی رو داشتیم که متن‌هارو برامون چک کنه. حالا هم می تونید یه سری مکالمات آماده رو برای خودتون بنویسید. 

اما یه موضوعی که ازش غافلیم اینه که چقدر آدم‌های زیادی هستن که تو دنیای مجازی حاضرن به ما بدون هیچ دست مزدی کمک کنن. من زمانی که اسپانیایی می‌خوندم تو سایت‌هایی مثل Babble و Busuu کلی دوست اسپانیایی زبان پیدا کرده بودم که همه حاضر بودن متن‌هامو اصلاح کنن. یکی از روش‌های مکالمه هم پیدا کردن یه دوست مجازیه. 

یکی از دوستام که داره زبان نروژی یاد میگیره به تازگی به چند تا نروژی تو فضای مجازی پیام داده بود و اونا حاضر شده بودن هر روز باهاش ۱۵-۲۰ دقیقه مکالمه کنن به شرطی که موضوع رو خودش مطرح می‌کرد. خودش میگه باورش نمیشد اینقدر آدم های زیادی حاضر باشن مجانی اینکارو بکنن. 

علاوه بر گوش دادن به موسیقی پادکست هم یه روش عالی برای یادگیری زبان هستش. پادکست Coffee Break یکی از بهترین نمونه‌هاست که کلی زبان ‌های مختلف داره و من خودم مدتی فرانسه‌اش رو گوش میدادم. به زودی من یه مقاله از پادکست‌های مورد علاقه‌ام به زبان انگلیسی می‌نویسم که می تونید از اونم استفاده کنید. پادکست Coffee break رو میتونید رو همه اپلیکیشن های معروف پادگیر پیدا کنید. 

من اپلیکیشن‌های زیادی رو امتحان کردم و بین اونایی که مجانی هستن ‌Duolingo و Memrise بهترین‌ها هستن. ولی خب بیشتر بدرد کسانی می‌خورن که سطح مبتدی دارن. یه مزیت دیگه‌شون اینه که اگر برای شروع یه زبان جدید دودل هستین میتونین مدتی اینجا به صورت تستی یکم باهاشون پیش برین تا ببینید خوشتون میاد یا نه. در ضمن اگر با ‌Duolingo زبان می‌خونید حتما درس های رو از طریق نسخه دسکتاپ هم پیش ببرین چون اینجا بهتون یه سری نکته گرامری هم آموزش میدن در حالی که تو اپلیکیشن بیشتر بر پایه لغت هستش. 

سخت ترین و مهمترین علت موفقیت و یا عدم موفقیت شما در خودآموزی داشتن استمراره. مثل هر کار دیگه‌ای زبان خوندن احتیاج به استمرار داره. مخصوصا اگر شما این زبان رو برای دل خودتون می‌خونید خیلی مهمه که انگیزه ادامه دادن رو داشته باشین. 

تمام مواردی که گفتم مثل انتخاب کتاب مورد علاقه‌تون و استفاده از منابع های متفاوت می‌تونن تو انگیزتون تاثیر بذارن. یه کار جالب دیگه که به تازگی از یه دوستی یاد گرفتم اینه که یه Study buddy داشته باشین. کسی که مثل شما می خواد زبان یا هر درس دیگه ای رو بخونه. باهاش قرار بذارین که هر روز از ساعت فلان تا ساعت فلان ویدیو چت واتس اپتون رو روشن می‌کنید و تو اون یه ساعت هر کدوم درس خودتون رو می خونید. می‌تونید موقع شروع بهم بگین که قراره امروز این درس‌هارو تمام کنید. اگر امکانش رو دارین که حضوری کنار هم باشین که عالیه ولی حتی ویدیویی بودنش هم بهتون انگیزه میده. باعث میشه یه تعهدی به طرف مقابلتون داشته باشین. 

برای داشتن انگیزه خوندن زبان و هر مهارت دیگه راه‌های مختلفی هست ولی واقعیتش اینه که این بخش سخت‌ترین بخشه. باز اگر شما پیشنهادی برای کمک بهش دارین تو کامنت‌ها بنویسین تا بقیه هم استفاده کنن. 🙂

 

اینا بخشی از تجربیات من بود که فکر کردم می‌تونه برای بقیه هم سودمند باشه. اگر سوالی دارین و یا نکته یه نظرتون میاد که می‌تونه این مقاله رو تکمیل کنه حتما بهم بگین تا مقاله رو به روز رسانی کنم.  

I’m Matin, an Iranian Graphic Design graduate and a traveller at heart. I enjoy exploring new places, hunting for artwork, soaking into new cultures and meeting people from all walks of life.

خیلی ممنون متین جان از متن و توضیحات کاملت. عالی بود⁦☺️

ممنون از لطفت 🙂

سلام ممنونم از مطلب واقعا عالی که در اختیارمون گذاشتین. فقط اون دوتا اپلیکیشن Memrise و Duolingo که گذاشتین هیچکدوم زبان پایه فارسی رو ندارن. میشه راهنمایی کنید؟

نه ندارن. این دو اپ کلا بدرد انگلیسی نمیخوره چون باید یه زبان دیگه ای بلد باشین قبلش. ولی اپ برای انگلیسی خیلی خیلی زباده. یکم سرچ کنی پیدا میشه. 🙂

ممنون متین جان …عاااالی بود …موفق باشید

خواهش می‌کنم 🙂

سلام متین جان. ممنون از توضیحات جامع و کامل ات. خیلی عالی بود. منم این روزها درگیر خودآموزی زبان انگلیسی هستم. البته نه از مبتدی. ولی خیلی چیزهارو فراموش کردم و باید دوباره مرورشون کنم. برای لغات یه مدت از ممرایز استفاده میکردم و خیلی خوب بود. جدیداً ولی لغت هایی که از جاهای مختلف یاد میگیرم رو توی لایتنر اپلیکیشن Leitnary اضافه میکنم و هر روز سعی میکنم کارت های روز رو بخونم. خوبیش اینه که چون این اپلیکیشن خودش یه دیکشنری هست، روی هر لغت که بلد نباشی میتونی تمام توضیحات اون لغت و مثال های معانی مختلفش رو توی جملات مختلف به انگلیسی و فارسی ببینی؛ و همچنین هر نتی هم نیاز داشتی برای اون لغت بنویسی که هر دفعه بهت نمایش بده. برای درک مطلب و یادگیری لغات جدید هم از News in Levels استفاده میکنم که در سه سطح مطلب رو با لغات جدید گذاشته و تو میتونی یک مطلب رو در سه سطح مطالعه کنی و تا یادش گرفتی به سطح بعدی بری و همون مطلب رو یکم پیشرفته ترش رو بخونی. و برای گرامر هم از سایت Lingolia استفاده میکنم که گرامر چندین زبان مختلف رو آموزش میده. و تمرین هم داره آنلاین که میتونی جواب بدی و چک بکنی که درست حل کردی یا نه. گفتم شاید این موارد هم به درد بقیه دوستانی که دغدغه زبان خوندن دارن مفید باشه. با آرزوی موفقیت برای همگی 🙂

شبنم جان خیلی خیلی ممنون از توضیحات و پینشهاداتت. حتما میرم همه شونو امتحان می‌کنم و بعد تو مقاله میذارم. باز هم تشکر از وقتی که گذاشتی 🙂

واقعا ممنون کامل بود همه چیز فقط واسه اسپانیایی کتاب نظرتون چیه

مصمم شدم برای ی استارت مستمر در زمینه ی یادگیری
ممنونم متین جان و احسنت به پشتکاری ک داری
. برای شروع مجدد زبان آموزیم استفاده کردم و واقعا راضی بودم از روشش.memriseمن هم از

ممنونم متین جان و احسنت به پشتکاری ک داری
. برای شروع مجدد زبان آموزیم استفاده کردم و واقعا راضی بودم از روشش.memriseمن هم از

چقدر خوب. منم ‌memrise رو خیلی دوست داشتم.

مرسی واقعا، شما عالی هستین. اپ quizzED رایگان نیست انگار 🙁

متشکرم از وقتی ک گذاشتید عالی بود مخصوصا نکته ای ک در مورد خوندن لغات گفتید بنظرم عالی بود و مشتاقم زودتر با این روش شروع کنم.

خواهش ‌میکنم سحر جان. 🙂 موفق باشی

سلام متین جان ممنونم برای مقاله ی جامع و کاملت و وقتی که صرفش کردی
متین میشه یه اموزش برامون بزاری برای استفاده از دولینگو چون برای استفاده اصلا کورس انگلیسی و نداره و یا اینکه تواپش باید زبان مادری و انتخاب کنی که بازم متاسفانه فارسی نداره
امکانش هست منو راهنمایی کنی

آره این اپلیکیشن خیلی بدرد انگلیسی نمیخوره. ولی کلا این اپلیکیشن‌ها هیچ کدوم فارسی ندارن. برای زبان انگلیسی اپ خیلی زیاده. یکم تو اپ استور بگرد چندتارو دانلود کن و امتحان کن. 🙂

مرسی متین جون
توضیحاتت عالی و واضح بود،منم این روزا دارم زبانمو تقویت می‌کنم، خوندن این مقاله انگیزه مو بیشتر کرد ????????

مرسی متین جون
توضیحاتت عالی و واضح بود،منم این روزا دارم زبانمو تقویت می‌کنم، خوندن این مقاله انگیزه مو بیشتر کرد ????????

چه چیزی بهتر از این! خیلی برات خوشحالم زهرا جان. خدا قوت!

❤️♥️سلام متین جان با این مقاله عالی مصمم شدم که انگلیسی و ادامه بدم

بسیار خوشحالم 🙂 موفق باشی.

در زمینه نرم افزار های آموزش زبان می توان
قابلیت پیدا کردن متن آهنگ ها در گوگل musixmatch نرم افزار پلی آهنگ های منتخب نرم افزار باامکانات قابل قبول و DOrun(1
مثل ممرایزankidroid(2
دوستان علاقه مند به سخنرانی های تد هم استفاده از نرم افزار تد با زیرنویس دلخواه

خیلی ممنون از پیشنهاداتت 🙂 عالی بود.

سلام و ممنون از مقاله زیبایی که نوشتید.
یه سوال دارم :
با توجه به تجربه شما ، به صورت عمومی بعد از انگلیسی چه زبان دیگه ای را پیشنهاد می کنید؟
اگه هدف خاصی مدنظر نباشه.
منظورم پرکاربردترین زبان بعد از انگلیسی برای یه توریسته.
با تشکر

وقتی میگی پرکاربرد برای یه توریست طبیعتا داری براش هدف تعیین می‌کنی. پس باز بستگی داره که توریست کجا. ولی زبان اسپانیایی هم آسونه و هم یعد از انگلیسی و چینی پرکاربرد تره.

خیلی کامل و عالی بود. به این ویدیوهات ادامه بده.

واقعا عالی بود من مدت هاست می خواستم که خود اموزی در زان رو شروع کنم اما مسیر گنگ و مبهم بود برام.مرسی

خواهش میکنم 🙂

خيلي عالي توضيح داديد ممنون از شما كه تجربياتتون رو در اختيار ما ميزاريد
و آفرين به شما كه اين همه زبان هاي مختلف بلديد واقعا تحسين بر انگيزه
موفق باشيد

ممنونم عظیمه جان. لطف دارین 🙂

English 900
من با این مجموعه کتاب خیلی راحت انگلیسی رو یاد گرفتم، البته بعد از اون باید سراغ کتابهای دیگه برین، ولی سیستم این کتاب فوق العادست

ممنون از پیشنهادت سپیده جان 🙂

ممنون از راهنمایی تون

خواهش میکنم 🙂

خیلی خیلی خوب و کاربردی بود مطالبت متین جان ممنون از راهنمایی های خوبت

خواهش میکنم 🙂

در زمینه زبان آلمانی هم لطفاً منابع و خودآموز معرفی کنید.

من منابع آلمانی نمیشناسم چون هیچ وقت آلمانی نخوندم. پیدا کردنش با یه سرچ ساده امکان پذیره و منابعی هم که تو مقاله ذکر شده نسخه آلمانی دارن.

سلام.ممنون بابت مقاله خوبتون.یه سوال.من اپ coffee break انگلیسی رو پیدا نکردم. داره اصلا‌؟در زمینه پادکست میشه راهنمایی کنین؟ یه پادکست که بشه از اول با سطح ساده شروع بشه بعد سختتر بشه..با لهجه آمریکن…ی

بله کافی بریک انگلیسی داره. بعد دیگه خودتون باید تو پادکست‌ها بگردین و پیدا کنین. من چیزی که امتحان کرده بودم رو گفتم.

مرسی از وقتی که میزارین خیلی مطالب مفیدی بود مخصوصن برای من که مدتی هستش دارم خودآموزی میکنم تقویت روحیه برای راه بود

خواهش می کنم مهناز عزیز 🙂

درود بر شما سرکار خانم محترم . مطلب بسیار مفید و اموزنده بود . سپاس از زمانی که برای نوشتن این متن گذاشتید

خواهش‌ میکنم 🙂

سلام متين جان خيلى لذت بردم از خوندن اين مقاله ازت ممنونم
يه سوال داشتم تجربه ى اسپانيايى خوندن تو موسسه ى سروانتس كدوم كشور رو داشتى؟ و آيا توصيش ميكنى؟!

من تو لیسبون خوندم. و با توجه به متنی که نوشتم طبیعتا راضی نبودم 🙂

سلام متين جون در رابطه با پيدا كردن دوست هاي مجازي يه اپليكيشن هست كه هدفش اصلا اموزش زبانه وموقع ثبت نام انتخاب ميكني كه چه زبان هايي رو در چه سطحي بلدي و چي دوست داري كه ياد بگيري حتي خود برنامه قابليت اصطلاح پيام ها از طرف شخص مقابل رو داره و براي من خيلي تجربه ي خوبي شد حتي دوستاني پيدا كردم كه هنوز باهم در ارتباطيم 
اسم برنامه اينه Tandem

سلام نازی جان. خیلی خیلی ممنون از پیشنهادت. عالیه!

سلام
این اولین پست از وبلاگ شما بود که خوندم و باید بگم خیلی عالی بود و نه تنها در مورد یادگیری زبان انگلیسی که در مورد خیلی .چیزهای دیگه هم کلی چیز یاد گرفتم و لازمه از شما تشکر کنم

سلام میثم. خیلی خیلی ممنونم از لطفت. خوشحالم که برات مفید بوده.

سلام.
من برای مکالمه به پیشنهاد دوستی از یک اپلیکشن استفاده کردم ولی همه تایم به این میگذشت که سلام و احوال پرسی کنیم و اهل کجام و چکار میکنم و فراتر نمیرفت حتی وقتی میخواستیم راجع به یک موضوع حرف بزنیم

سلام محدثه جان. برای همچین چیزی بهتره کلا با یه نفر دائمی صحبت کنید که دیگه نیازی به معرفی نباشه. کلا گروه خیلی مناسب نیست.

سلام، من امروز باهاتون آشنا شدم، کاملا از یک موضوع بیربط به سایتتون رسیدم! خییییلی از نوشته هاتون الهام گرفتم، مرسی.
بنظرم زندگی کردن(حیات فیزیولوژی) یک هنره و شما حداقل از امثال من بهتر بلدش هستید. تبریک میگم
میخاستم بگم دیالوگ عضویت درخبرنامه واقعا با کل سایت هارمونی نداره بعلاوه اینکه مثلا غرق خوندن محتوا هستم یهو مثلا پوتک میخوره تو صورتم 🙂 کلی ایده بهتر میشه داد واسش…
برنامه نویس وب اپلیکیشن هستم. اگه کمک یا مشورت لازم داشتین شاید بتونم مفید باشم.
بوکمارک-تون کردم، یه وقتایی بازم میام دیدنتون 🙂

وای متین خیلی خوشحالم از خبرنامه هات. فوق العادن همشون. بنظر من تو ذاتا معلمی، بس که خوب و صادقانه و درست یاد میدی مطلبو. خودتو بغل کن از طرف من????

راجع به مدیرت زمان اگه میشه بازم بگو. اون مطلبت رو دیدم راجع به دورکاری. ولی بازم میخوام????

سلام متین جان جان. من همیشه کلی انرژی مثبت از سمت شما میگیرم و بابت این انرژی درجه یک بهت تبریک میگم. ممنون بابت مقاله کامل و جامعی که گذاشتی. من سالها قبل کلاس انگلیسی رفتم ولی خب الان میخوام دوباره شروع کنم و امیدوارم که این بار تا اخرش برم.مثل همیشه کلی انگیزه بهم دادی.ممنونم از وقتی که گذاشتی.

سلام و احترام خدمت شما
عذر میخوام که مزاحم شدم اگه ممکنه که ممنون میشم توی تلگرام

سلام عزیزم ،برای یادگیری زبان پرتقالی ،دونستن زبان انگلیسی در سطح متوسط الزامه؟؟؟

خیر هیچ ارتباطی به هم ندارن

سلام متین عزیز
ممنونم از مقاله کامل و عالی
واقعا انرژی و انگیزه از دست رفته با خوندن مقاله شما برمی گرده
خیلی خوشحالم که با سایتون آشنا شدم

سلام متین جانم خوبی؟عزیزم اگر واسه اسپانیایی و آلمانی هم معلم آنلاین میشناسی لطف میکنی معرفی کنی؟

کسایی که انگلیسیشون خوبه و میخوان یه زبان
خیلی خوبه براشون Duolingo دیگه یاد بگیرن نرم افزار
من خودم ژاپنی رو با همین نرم افزار یاد گرفتم

دوست عزیز من خیلی به زبان روسی علاقه مندم متاسفانه در شهر من که اراک خیلی زبان توش خوب درس
نمیدن من توی اراک زبان فرانسه خوندم ولی نتیجه خوبی نگرفتم از این رو شروع کردم به خودن زبان روسی در خانه فهمیدم زبان روسی خیلی گرامر سخت و پیچیده ای داره و به صورت خود آموز خیلی سخته به نظر شما
چیکار کنم ؟ممکنه دوتا زبان را با هم یادگرفت

متین جان خسته نباشی عزیزم
من چون تازه خودآموزی فرانسوی رو شروع کردم خیلی وقت گذاشتم برای پیدا کردن سایت ها و اپ های مختلف براش و وقتی متنتو خوندم و فیلمتو دیدم واقعا از انتخاب منابعت خوشم اومد و معلومه واقعا براش وقت گذاشتی
در کل تحسینت میکنم نه تنها این مقاله بلکه کل سایتت رو دوست دارم و با اینکه خیلی اتفاقی باهاش آشنا شدم خیلی ازش خوشم اومد
موفق باشی عزیزم:)

متین جان ممنون از تجربهه ها و اطلاعات خوبی که با ما به اشتراک گذاشتی. من مییخواستم دو تا اپ دیگه هم معرفی کنم که به نظرم اونا هم بد نیستن. یکی اپ Mondlyهستش که قسمتیش پولیه ولی بخش مجانیش هم خوبه و
واسهه پیدا کردن دوست نیتیو هم میشه از اپ Hellotalk استفاده کرد که عالییه. هم میشه دوست نیتیو پیدا کرد هم قابلیت تصحیح متن داره که عالیه.

ممنون مریم جان. خیلی لطف کردی 🙂

چقدر سایت شما جالب هست! واقعا لذت بردم! کلی چیزهم یاد گرفتم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

جلوگیری از ثبت دیدگاه اسپم توسط اکیسمت.

HOME

Destination

Blog

About us

فارسی

Join Persian Food Tours on Culinary retreats and hands-on cooking classes around Iran.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

اگر تمایل دارید در جریان جدیدترین اخبار و آموزش‌های رایگان «استاد مرتضی جاوید» قــرار بگیرید‌، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه در خانه زبان یاد بگیریم؟ در این روزها که ترافیک و کمبود زمان معضل بسیاری از ما است،ییادگیری زبان در خانه می تواند یکی از بهترین راه های برای یادگیری باشد. به همین منظور چگونه در خانه زبان یاد بگیریم؟ می تواند مسئله ای مهم و گاه حیاتی باشد به خصوص برای کسانی که در شهرهای بزرگ هستند و رفت و آمد می تواند نصف روز آنها را هدر دهد.پس با ما باشید و از این مقاله لذت ببرید.

یک راه برای یادگیری جذاب زبان انگلیسی این است که آن را در یک وضعیت بسیار راحت و در خانه شروع کنید. زیرا خانه یک محل آرام و ساکت است که می توانید هر آنچه را می خواهید به روش خود یاد بگیرید. البته دلایل دیگر هم وجود دارد که به شما خواهد گفت چرا مطالعه زبان در خانه لذت بخش تر است:

یادگیری زبان در خانه

هیچ جای جهان به اندازه منزل هر کسی نمی تواند احساس آرامش و راحتی به انسان بدهد.مثلا نگران طرز لباس پوشیدن خود نیستید، اینکه مثلا دیر به کلاس برسید و یا جواب سوالات را اشتباه بدهید.اگر راحت باشید، یادگیری شما هم موفقیت آمیز خواهد شد.چطور در خانه زبان یاد بگیریم

نیازی به جابه جایی و رفتن به جای دیگر نیست. هر زمان و هر کجای خانه را بخواهید می توانید برای مطالعه انتخاب کنید. اینکار باعث می شود شما پر بار تر شوید، و به جای اینکه هیچ کاری انجام ندهید می توانید زمان های فراغت خود را پر بار کنید.

هیچ گونه فشاری بر روی شما وجود ندارد. شما می توانید سرعت یادگیری خود را با توجه و در مقایسه با خودتان تنظیم کنید و دیگر نگران این مسئله نباشید که آیا با همکلاس هایتان در یک حد هستید یا نه؟و وقتی فشار وجود نداشته باشد، روند یادگیری بهتر خواهد شد.

بسیار لذت بخش است. بعد از مدتی از اینکه می توانید در خانه انگلیسی صحبت کنید، متعجب خواهید شد و این کار را بدون رفتن به کلاس های پر هزینه و با بهترین و راحت ترین متد ها یاد گرفته اید.

همانطور که میبینید یادگیری می تواند لذت بخش هم باشد. و به این باور می رسید که اگر تلاش کنید به راحتی می توانید موفق شوید و یاد بگیرید.

خب اکنون بی صبرانه منتطرید که بتوانید در خانه بدون نیاز به کلاس، انگلیسی صحبت کنید.

ما در اینجا روش های  جذاب و آسان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در خانه انگلیسی صحبت کنید:

این نوع همخوانی هنگامی است که یک آهنگ بدون کلام پخش می شود و شما همراه با آهنگ میخوانید و در واقع خواننده شما هستید و انگار که آهنگ برای شما نواخته شده است. این کار به تنهایی بسیار لذت بخش و جالب است و اگر در یک جمع این کار را انجام دهید ممکن است خجالت بکشید و راحت نباشید.

ولی وقتی در منزل هستید می توانید استراحت کنید و آهنگ های مورد علاقه خود را بخوانید و مهم نیست که چقدر هم داد بزنید. البته در خانه های آپارتمانی امروزه زیاد داد نزنید…!!! با این کار هم لذت برده اید و هم انگلیسی یاد گرفته اید.

بعد خودتان را تست کنید و با یک بازی و یا استفاده از بازی هایی که شعرها کلمات گم شده دارند و جایگزین کردن کلمات درست خود را تست کنید و در مرحله بعد با خود خواننده آهنگ را بخوانید.

خواندن آرام و بی صدا به شما کمک می کند که ذهن خود را به آموزش زبان عادت دهید اما خواندن با صدای بلند به شما کمک میکند تا بتوانید صحیح صحبت کنید مثلا یک شعر و یا یک کتاب داستان بردارید و شروع کنید به بلند بلند خواندن آن.

این فرایندی است برای تمرین زبان و با این کار مطمئن می شوید که کلمات را درست تلفظ کرده اید.

 

در منزل با ویدئوهای انگلیسی زبان تمرین کنید. حتی می توانید بدون نگاه کردن به مربی، تمرینات را انجام دهید و اگر تمرینات شمارش داشت، می توانید همراه با مربی شمارش کنید.

این کار به شما کمک می کند تا یک مدت زمانی را انگلیسی صحبت کنید و خودتان را مجبور به حرف زدن کنید.

چه راهی بهتر از اینکه بتوانید از دوستان غیر فارسی زبان خود که به انگلیسی مسلط هستند و یا انگلیسی زبان هستند چت کنید و می توانید به جای تایپ کردن با وویس و یا وب با آنها صحبت کنید. یکی از همین برنامه های مفید می تواند استفاده از اسکایپ باشد.

این کار اشتباهات شما را در تلفظ مشخص می کند. به صدای خودتون گوش کنید و اشتباهات گرامری و یا تلفظی خود را تصحیح کنید.

 

نام محصول: پکیج آمپول مکالمه انگلیسی جاوید (تسلط به کل مکالمات روزمره انگلیسی بدون نیاز به گرامر)
نوع …

مرتضی جاوید ملقب به سلطان حافظه‌ی ایران؛ تنها ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس ، بنیانگذار آموزش واژگان خارجی بدون فراموشی با روش LWF و IMT به شماره ثبت ۱۴۲۹، مبتکر سریع ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد Substitution Drill و مبتکر تکنیک های نوین پرورش حافظه، هوش و خلاقیت در ایران است که تا کنون بیش از ۳۰ محصول پرفروش در زمینه‌های زبان‌، حافظه و روان‌شناسی داشته است.

همچنین خالق جامع ترین دوره پرورش مغز و مهارتهای ذهنی با عنوان «دوپینگ مغز» است که میتواند مغز هر انسانی را به یک ابرمغز تبدیل کند تا با بهره گیری از بیش از ۲۰۰ تکنیک کاربردی اعم از حافظه ، خلاقیت ، تمرکز ، تجسم ، محاسبات ذهنی ، مهارتهای مطالعه و تندخوانی ، پرورش دو نیمکره و حواس پنجگانه ، از اوجا ظرفیت و توانمندیهای مغز خود استفاده نماید.

حضور در برنامه های مختلف صداوسیما؛ تدریس در دانشگاه‌های صنعتی شریف تهران، امیرکبیر تهران، فردوسی مشهد، شهید چمران اهواز و دانشگاه‌های آزاد از دیگر سوابق ایشان می‌باشد و تا امروز در بیشتر شهرها و استانهای کشور از جمله: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان، بندرعباس، تبریز، ارومیه، کرج، قم، همدان، یزد، کاشان، زنجان، رشت، اهواز، کرمان ، کرمانشاه و حتی در کشورهای مختلف ، دوره‌ها، کلاس‌ها، سمینار‌ها و کارگاه‌های ایشان برگزار شده است.

در خبرنامه‌ی ما عضو شوید تا از تازه‌ترین مقالات، آموزش‌های رایگان و تخفیف‌های تکرارنشدنی مطلع شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به استاد مرتضی جاوید می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

طراحی و پیاده سازی توسط: مهیار وب

زبان آموزان باید بدانند مدرسه تنها جایی نیست که می‌توان در آنجا به تحصیل دانش پرداخت، و مقدار زمانی که بیرون از مدرسه برای تحصیل دانش صرف می‌کنید، تاثیر مستقیم بر نتیجه کار شما دارد. اگر نظر من را بخواهید، باید بگویم که من زبان انگلیسی را بیشتر به طور خود آموز  یاد گرفتم تا با شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی. بهترین شیوه‌ی یادگیری زبان انلگیسی

اما چطور یک فرد می‌تواند به درستی و به شکل خودآموز انگلیسی یاد گرفته و آن را تقویت کند؟

ساده است. در واقع به دو روش می‌توان زبان آموخت. می‌توان به شکل فعال و با مطالعه دقیق زبان یاد گرفت؛ مثل یادگیری زبان در مدرسه. یا به شکل مفعولی (Passive) و به شکل نتیجه‌ی یک عمل دیگر، برای مثال گوش دادن به موسیقی، تماشای برنامه‌های تلویزیونی و غیره.

با انجام کار‌های روزانه‌ای چون مکالمه در محل کار، پوشیدن لباس، آشپزی، تمیزکاری، ورزش و غیره، در کمترین زمان میتوانید سطح زبان خود را تقویت کنید. روش‌ها و ترفند‌های سریع، تمیز و بدون استرسی وجود دارد که فقط با روزانه 20 دقیقه تمرین، مهارت‌های انگلیسی شما را تقویت می‌کند.

اولین و مهم‌ترین

چطور در خانه زبان یاد بگیریم

به هر آنچه یاد‌می‌گیرید دقت کنید. قبل از انجام هر یک از روش‌های یادگیری زبان در ۲۰ دقیقه، هر زبان آموز باید آگاه باشد که حفظ مسیر پیشرفت‌اش بالاتر از همه روش‌هاست و در اصل با حفظ این روند نیمی از مسیر را رفته است. قبلا درباره راههای یادگیری لغات صحبت کردیم، و فکر می‌کنم که هر زبان آموزی باید یکی از این دفترچه‌ها را داشته باشد. با این حال، بیایید خود را فقط به واژگان محدود کنید.

آنچه می‌توانید انجام دهید همراه داشتن دفترچه یادداشت حین یادگیری زبان است. همیشه به دانش ‌آموزانم توصیه می‌کنم که از یک دفترچه در دو بخش استفاده کنند: دستور زبان و واژگان، تا بتوانند نکاتی درباره واژگان، مثلا واژگان جدید، مثال‌هایی از واژگان در متن و غیره را از ابتدا تا وسط دفترچه بنویسند.

سپس، نکاتی درباره دستور‌زبان در دفترچه یادداشت کنند مثلا، قواعد زمانی، کاربرد آنها، نمونه های جمله ای و غیره را از وسط تا پایان دفترچه یا بر عکس اضافه کنند.

احتمالا مفید‌ترین نکته درباره دفترچه‌ای این چنین این است که بتوانید آن را همراه خود داشته باشید و وقتی موردی را فراموش کردید از آن استفاده کنید .

حالا بیایید این روشها را معرفی کنیم….

کتاب بخوانید

۲۰ دقیقه مطالعه در روز چه کتاب، چه مجله یا روزنامه به زبان انگلیسی، برای زبان آموز می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه براین، مطالعه برای سلامتی نیز مفید است. همچنین برای بسیاری از زبان آموزان، خواندن کتاب در مقایسه با دیگر الزامات، کار چندان سخت و دشواری نیست.

با توجه به پیشرفت زبان، اثرات مثبت مطالعه‌ی روزانه در جنبه‌های مختلف زبان دیده می‌شود. از آنجایی که زبان آموز خودش مشخص می‌کند که چه چیزی را بخواند، به جای اینکه متنی به او از سوی معلم دیکته شود، درک کلی مهارت خواندن افزایش پیدا می‌کند و مفاهیم پیرامون به خوبی یاد گرفته می‌شوند. علاوه بر این، خواندن یک متن مناسب، تاثیری زیادی در فراگیری واژگان دارد، و اگر زبان آموز متن را با صدای بلند بخواند، سرعت خوانش و همچنین تلفظ او نیز تقویت می‌شود.

مطالعه فرهنگ لغت (دیکشنری)

بهترین روشی که من همیشه برای بهبود زبان انگلیسی به کار می‌برم، یک رویکرد غیر‌سنتی برای یادگیری زبان است. در‌واقع اکثر اوقات به من گفته می‌شود که این کار احمقانه است. استفاده از این روش به روزهایی بر‌میگردد که من در کالج بودم، و این روش برای من بسیار کاربردی بود. و این همان دلیلی است که من این روش را به همه پیشنهاد می‌کنم، چرا که اثرات این روش را دیده‌ام.

وقتی قصد بهبود زبان انگلیسی خود را دارم، دیکشنری را باز کرده و مطالعه می‌کنم. انگشتم را روی صفحات دیکشنری می‌کشم و هرجا واژه‌ی جالبی می‌یابم، آن را حفظ می‌کنم و معنی‌، مترادف‌ها،کاربرد‌ها و موارد دیگر را مطالعه می‌کنم. می‌دانم کمی عجیب به نظر می‌رسد.

به من اعتماد کنید، به نظرم این بهترین روش برای یادگیری واژگان جدید برای یک زبان آموز است. علاوه بر این با داشتن انگیزه‌ی استفاده از واژگان و عبارات جدید در مکالمات یا نوشتار روزانه، معانی آنها را بهتر به ذهن می‌سپاریم، به راحتی واژگان را از یاد نمی بریم و فرصت‌های زیادی برای یادگیری واژگان جدید فراهم می‌کنیم.

این روش را امتحان کنید، نا امید نمی‌شوید.

به طور گسترده از برنامه‌های نرم‌افزاری (اپلیکیشن) آموزش زبان استفاده کنید

این روش احتمالا به صرفه‌ترین روش از نظر زمانی در این فهرست است. در هر زمان،مکان یا با هر وسیله‌ای می‌توان از این روش استفاده کرد و لزومی ندارد ۲۰ دقیقه به یکباره صرف این موضوع کنید. می‌توانید به راحتی هر زمانی از این روش استفاده کرده و سپس استراحت کنید، در اتوبوس هنگام رفتن به مدرسه، قبل از خواب و غیره.

علاوه بر فرصت‌های بی‌شماری که برای بهبود زبان انگلیسی شما وجود دارد، تنوع زیادی در اپ‌های آموزش زبان وجود دارد که می‌توانید مناسبترین آنها را انتخاب کنید. بیشتر آنها بر اساس واژگان هستند ولی موارد بسیاری هم‌ وجود دارد که متفاوت و جالب هستند، خبر خوب این است این است که اغلب این اپ‌ها رایگان هستند.

برخی از بهترین اپ‌های اموزش زبان از نظر من  Duolingo, Memrise و QuizUp هستند. پیشنهاد می‌کنم آنها را فورا دانلود کنید و یک روز را هم برای تمرین از دست ندهید.

به پادکست‌ها گوش کنید

بخاطر محبوب نبودن استفاده از پادکست‌ها، این روش مهجورترین روش موجود در این فهرست است؛ روشی که می‌توانید به طور گسترده و جامعی از آن به عنوان یک ابزار برای یادگیری زبان استفاده کنید. مهم تر اینکه این روش زحمتی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید وقتی سر کار یا در مدرسه هستید، می دوید، غذا درست می کنید، برای رفتن به جایی آماده می‌شوید و غیره.

هر روز هنگام کارهای روزانه این فایل‌ها را پلی کرده و گوش کنید. اگر بتوانید ۲۰ دقیقه کامل این کار را انجام دهید، تاثیر آن بهتر است. لازم به گفتن نیست ولی پادکست‌های آموزشی مزیت‌های بسیاری برای مهارت‌های شنیداری و درک مطلب دارند.

در واقع اغلب پادکست‌های آموزشی بر جنبه‌های خاص زبان انگلیسی تمرکز دارند که در نتیجه می‌توانید بر مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص‌تان که در مقایسه با دیگر مهارت‌ها، در آنها ضعیف هستید، تمرکز کنید. مثلا تقویت تلفظ در برابر آموختن یک نکته گرامری.

شما می‌توانید در این لینک برخی از محبوب‌ترین پادکست‌های زبان انگلیسی را پیدا کنید.

از YouTube برای آموزش استفاده کنید

به جای صرف ساعت‌های بی‌شمار در روزبرای تماشای ویدیو‌ها یا گوش دادن موسیقی‌هایی که متوجه آن نمی‌شوید چرا فقط ۲۰ دقیقه برای تقویت زبان صرف نمی‌کنید؟ از آنجایی که یوتیوب امروزه به طور فراگیری استفاده می‌شود، واضح و مبرهن است که زبان آموزان می‌توانند از آن به عنوان ابزار مهمی در فرآیند یادگیری استفاده کنند.

می‌توان برای گوش دادن به موسیقی با رویکردی متفاوت، و کسب مزیت‌های بیشمار دیگری در زمینه آموزش زبان، مخصوصا گسترش دایره واژگان و تلفظ، از این ابزار سود برد.

علاوه براین بسیاری از سخنرانی های آموزشی TED هم در کانال های آموزش زبان یوتویوب وجود دارد. فقط ۲۰ دقیقه در روز تمرین زبان در کانال یوتیوب بسیار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

شما می‌توانید با علم به تکنیک‌های نگاه کردن فیلم، از فیلم‌های سینمایی و شوهای تلویزیونی به نفع خود برای یادگیری زبان استفاده کنید.

مرور، مرور، مرور…

احتمالا مهم ترین موضوع برای موفقیت در هر یک از روشهای بالا؛ پشتکار است، چیزی که یک زبان آموز نمی تواند آن را نداشته باشد.

بگذارید به این شکل بگویم: ۲۰ دقیقه زمان در هر روز در کل یک عدد بهینه برای رسیدن به نتایج بهتر در یادگیری است. با این وجود این عدد ممکن است برای برخی زبان آموزان، بسته به سطح زبان آنها، ۵،۱۰ یا حتی ۳۰ دقیقه باشد.

تنها وظیفه‌ی شما :همیشه سعی کنید بهتر باشید، آگاهی خود را به روشهای مختلف تقویت کنید و مسیر پیشرفت خود را ادامه دهید. مهم‌تر از همه این است که هر آنچه در روز یادگرفته اید را مرور کنید.

همچنین می‌توانید روش‌های مختلف را در صورت لزوم به کار ببرید. فقط برای هر روشی که به کار می‌برید وقت کافی بگذارید. یادداشت هایتان را در هر روز قبل از یادگرفتن مطلب جدید مرور کنید. به زمان توجه کنید و نگذارید از دستتان خارج شود.

نکته: مهم نیست چقدر یادگیری زبان در روز برای شما طول بکشد، هر روز باید زمان خاصی را به آن اختصاص دهید.

اگر از هر یک از این روش‌های سریع بالا استفاده کنید، موفقیت شما بدون توجه به سطحی که در آن قرار دارید، تضمین شده است.

مایلم بگویم که امیدوارم ۲۰ دقیقه یادگیری زبان انگلیسی به صورت روزانه برای شما مفید‌تر باشد. فقط به خاطر داشته باشید که از وقت به درستی استفاده کنید، پشتکار داشته باشید.چطور در خانه زبان یاد بگیریم

با وارد کردن ایمیل خود، منابع دانلودی اعم از متن‌های کوتاه به همراه ترجمه، به محض انتشار بر روی سایت برای شما ارسال می‌گردد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

لطف کنید همه 330 درس را در یک فایل بزارید هرچه سرچ کردم پیدا…

سلام خیلی مچکر به خاطر درسهایی که خیلی عالی تدریس شدن بهتر ا…

درود، سایت شما بلحاظ محتوا ونظم وسرویس دهی راحت وآسون بسیار…

با عرض سلام وخسته نباشید واقعا مطلب مفیدی بود وخیلی بهم کمک…

خسته نباشید. واقعا عالی بود. فقط یه سوال کلمات داخل پرانتز ت…

ای بابا – معروف تریناشو نزاشتین که خخخخخ :)…

سلام خیلی خوب بود . تشکر تی ال پی اس…

آیا حساب کاربری ندارید؟

خانه » بلاگ » آموزش زبان انگلیسی (رایگان) » آموزش اصولی انگلیسی مقدماتی » بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس (طبق تحقیقات جدید)

بسیاری از زبان آموزان مبتدی قصد دارند زبان را مثل خود من به صورت خودآموز و بدون کلاس رفتن یاد بگیرند. خود من این کار را انجام داده ام و بالاترین نمره تافل و آیلتس را هم بدون حتی یک ساعت کلاس گرفته ام. اما چطور؟ یادگیری زبان خارجی فرآیندی طولانی است و در طول مسیر یادگیری، باید تصمیمات زیادی بگیرید. مثلاً این که چقدر باید مطالعه کنید؟ آیا باید یک معلم داشته باشید یا خودتان می توانید انگلیسی را یاد بگیرید؟ زمانی که حس کردید خسته شده اید؛ چه باید بکنید؟ این مطلب نتیجه ۷ سال تجربه خودم و همچنین جدیدترین تحقیقات موسسات معتبر آموزش زبان در دنیاست که حاصل سال ها تجربه را در قالب ۵ صفحه در اختیارتان قرار می دهد! این بهترین روش خودخوان برای یادگیری موثر زبان انگلیسی ست. ضمنا همه موضوعاتی که در ابتدای کار نیاز دارید را به رایگان می توانید دانلود کنید!

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

بسیاری از اهداف دیگر نیز هستند که می توانید انتخاب کنید، بنابراین یکی از آنها که برای شما اهمیت دارد؛ انتخاب نمایید. هدف تان را روی یک کاغذ سفید A3 بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

حتما دانلود کنید: ۱۱ رمان انگلیسی برای یادگیری زبان از صفرچطور در خانه زبان یاد بگیریم

بهترین روش یادگیری زبان این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

گام بعدی شما این است که ابزارهایی را که به شما کمک می کند که چگونه انگلیسی را مطالعه کنید؛ انتخاب کنید. در ادامه ۵ تا از متداول ترین منابع یادگیری زبان انگلیسی آورده شده است. برای هر یک، ما خلاصه ای از آنچه که هست، و همچنین جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کرده ایم. در طول یادگیری و مطالعه؛ شما به احتمال زیاد از بیش از یک ابزار استفاده می کنید، حتی ممکن است از تمام شش ابزارتان استفاده کنید.

گزینه دیگری برای یادگیری زبان، برنامه های خودآموز مانند رزتا استون و دولینگو است. این نرم افزار ها به شما برنامه های درسی و ساختاری برای پیروی می دهد؛ اما آنها معلمی ندارند که آنها را هدایت کند. این راه ارزان تر است و به شما اجازه می دهد هر جایی که می خواهید زبان بخوانید. بهترین نرم افزارهای خودآموز زبان انگلیسی را در فروشگاه مان گلچین کرده ایم!

نکات مثبت

نکات منفی

کتاب درسی می تواند روشی عالی برای کمک به بهبود مهارت های زبان انگلیسی شما باشد و بهترین کتاب ها؛ مهارت های مختلفی را به شما آموزش می دهد و با تمرینات منظم و آزمون هایی که دارد؛ یک یادگیری تعاملی ایجاد می کند. کتاب های درسی خوب، شامل کلیپ های صوتی نیز می شوند، بنابراین شما می توانید مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ را نیز تمرین کنید.

با این حال، مراقب باشید که بر یک کتاب درسی بیش از حد تکیه نکنید. خواندن کتاب درسی یکی از ساده ترین روش های مطالعه است و می تواند به صورتی شما را وسوسه کند تا به جای فعالیت هایی مانند نوشتن یا صحبت کردن به زبان انگلیسی، فقط روی صندلی نشسته و چند صفحه ای از کتاب را مطالعه کنید. بهترین کتاب های زبان انگلیسی را در اینجا معرفی کرده ایم!

نکات مثبت

نکات منفی

گوش دادن به پادکست یک راه عالی برای تقویت مهارت های لیستنینگ (شنیداری) انگلیسی است و می توانید به موضوعاتی گوش بدهید که برایتان جالب توجه است. پادکست ها؛ فایل های صوتی هستند که مدت زمان آنها معمولاً کمتر از یک ساعت است. در این مطلب بهترین پادکست ها معرفی شده اند، آنها را روی گوشی خود نصب کنید!

نکات مثبت

نکات منفی

فلش کارت ها ابزار دیگری هستند که می توانید به فهرست منابع انگلیسی تان اضافه کنید. شما حتی می توانید کارت های خودتان را با استفاده از فلش کارت های خالی که در بازار موجود است؛ تهیه کنید. هنگام ساخت فلش کارت، می توانید لغت انگلیسی را در یک طرف کارت نوشته و سمت دیگر معنای آن به زبان مادری تان را یادداشت کنید.

شما همچنین می توانید کلمه را به زبان انگلیسی در یک طرف کارت نوشته و تعریف آن؛ یک جمله که آن لغت را شامل می شود را در طرف دیگر بنویسید. فلش کارت ها یک راه عالی برای یادگیری واژگان است. پیشنهاد می کنیم لغات زبان انگلیسی را به این شکل یاد بگیرید!

نکات مثبت

نکات منفی

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی؛ تمرین با شخص دیگری است! اول از همه این که؛ یک شریک در مطالعات شما می تواند به شما انگیزه دهد و شما را نسبت به وظایف مطالعاتی تان مسئولیت پذیرتر می نماید، همچنین اگر به برنامه تان واقعاً پایبند باشید؛ به پیشرفت دست می یابید. دوم این که، مطالعه با افراد دیگر باعث می شود تا مهارت های زبان انگلیسی مانند اسپیکینگ و لیستنینگ را تمرین کنید. شما مطمئناً می توانید به زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید، اما اگر با یک شخص دیگر مکالمه داشته باشید، یاد خواهید گرفت که چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید.

سوم این که، حتی اگر زبان انگلیسی خود آنها نیز کامل نباشد، شریک مطالعاتی شما هنوز هم می تواند در مورد چگونگی بهبود زبان انگلیسی تان، به شما مشاوره و فیدبک بدهد و هر گونه اشتباه که شما متوجه آنها نیستید؛ را می توانند به شما گوشزد کنند. و در نهایت، مطالعه با دوستان می تواند زبان انگلیسی را سرگرم کننده تر کند.

باید چشم، گوش و زبان تان به انگلیسی عادت کند. برای این کار بهترین منابع را به رایگان می توانید از اینجا دانلود کنید. این مرحله مهم ترین بخش یادگیری زبان بدون نیاز به کلاس است. برای این کار موارد زیر را انجام دهید:

یکی از مهمترین مواردی که زبان آموزان را از پیشرفت در مهارت های زبان باز می دارد، ترس از اشتباه کردن است. ممکن است تمرین با دیگر زبان آموزان انگلیسی که آنها نیز احتمالاً اشتباهاتی دارند برای شما ساده تر و راحت تر باشد. مهمتر از همه این است که به یاد داشته باشید که انجام اشتباهات هنگام یادگیری زبان اجتناب ناپذیر است و برای همه اتفاق می افتد. سعی کنید طنز آن را پیدا کنید و به آن بخندید.

به عنوان مثال، دوستی داشتم که در خارج از کشور؛ در آمریکای مرکزی تحصیل کرده و داشت زبان اسپانیایی یاد می گرفت. روزی سعی کرد که به خانواده میزبانش بگوید که از سوسک (cucaracha) می ترسد اما در عوض گفت که از قاشق (cuchara) می ترسد. هفته ها طول کشید تا متوجه شود که چرا خانواده میزبان او همیشه با چنگال به او غذا می دهند، اما هنگامی که متوجه شد، فقط خندید و مطمئن بود که این دو کلمه را دوباره اشتباه نخواهد گرفت.

هنگامی که به یادگیری زبان انگلیسی می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

بهترین راه برای مطالعه زبان انگلیسی این است که یادگیری را به امری سرگرم کننده و جذاب برای خودتان تبدیل کنید. عاشق اتومبیل هستید؟ مجله های اتومبیل که به زبان انگلیسی هستند تهیه کرده و بخوانید. به ورزش علاقه دارید؟ می توانید مسابقه هایی را از تلویزیون دنبال کنید که گوینده انگلیسی زبان آن را گزارش می کند. به کتاب خواندن علاقه دارید؟ ترجمه انگلیسی کتاب های محبوب تان را پیدا کرده و برای تمرین مطالعه از آن استفاده کنید. مجددا پیشنهاد می کنم موضوعات مورد علاقه تان را از این وبسایت پیدا کنید و مطالعه نمایید!

تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

با توجه به روش گفته شده در بالا، پیشنهاد شده است که زبان آموز بصورت خودآموز از کتاب های فورکورنرز یا اینترچنج سطح مبتدی شروع می کند. همزمان از دی وی دی های آموزشی به کمک کامپیوتر و گوشی نیز استفاده می کند و همه انها را با صدای بلند تکرار کرده و به همین صورت جلو می رود. حتی بسته های آموزش زبان انگلیسی از صفر وجود دارد (مثل این بسته یا این کتاب) که شما را از هر کلاسی بی نیاز می کند. نهایتا بعد از یادگیری و رسیدن به یک حد قابل قبول از نظر خودتان، در کلاس های رفع اشکال زبان در حد دو سه جلسه شرکت می کنید. اگر هم فقط از طریق کلاس یاد میگیرید، ابتدا دایره واژگان خود را به حد قابل قبولی برسانید که وقتتان در کلاس ها هدر نرود. همین!

با انجام اکثر موارد گفته شده در بالا به نظر شما زبان آموز بعد از چند وقت تسلط پیدا خواهد کرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

چطور در خانه زبان یاد بگیریم

طرز تهیه دسر و گلاسه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغـات    فروشـگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی

” من هفت سال در مدرسه انگلیسی خوندم ولی تموم چیزی که به یاد دارم تفاوت Blackboard و window بوده “
این جمله برای شما آشناست ؟  یادگیری یک زبان جدید یکی از مهارتهای غنی و پر ارزش است که می توانیم در طی یک عمر بدست آوریم، اما چرا  یادگیری سریع زبان تا این حد دشوار است؟ اگر شما در مدرسه زبانی خوانده اید، چرا هنوز قادر به انجام یک گفتگوی ساده نیستید؟ در این مقاله فوق العاده همراه ما باشید

شما تصمیم گرفته‌اید ! حالا چطور سریع زبان یاد بگیرم ؟ اولین نصیحت کارشناسان ما این بود که از خودتان بپرسید: می‌خواهید به چه چیزی دست یابید و تا چه زمانی؟ دوناوان وایت، معاون سرمایه‌گذاری و آموزش در روزتا استون[۱]، می‌گوید: “یادگیری زبان به بهترین شکل در زمانی رخ می‌دهد که به اهداف کوچکتری تقسیم گردد که قابل‌حصول در عرض چند ماه باشد. این امر بسیار مهیج‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌باشد.”

ممکن است شما در زمانی که آموختن زبان را شروع می‌کنید بسیار خوشبین باشید اما اینکه هدف صحبت‌ کردن روان آن زبان را داشته باشیم ضرورتا بهترین چیز نیست. فیل مک‌گوان، مدیر ورب مپس[۲]،  پیشنهاد می‌نماید که این اهداف به اهدافی محسوس و خاص تبدیل گردد: “چرا هدف خود را قادر بودن به خواندن یک مقاله‌ی روزنامه به زبان هدف بدون جستجوی لغات در فرهنگ لغت قرار نمی‌دهید؟”چطور در خانه زبان یاد بگیریم

این امر ممکن است واضح به نظر برسد، اما تشخیص دقیق این که چرا می‌خواهید یک زبان را یاد بگیرید واقعا مهم می‌باشد. آلکس راولینگ، یک معلم زبان که اکنون در حال یادگیری سیزدهمین زبان خود می‌باشد، می‌گوید: “انگیزه معمولا اولین چیزی است که باید داشته باشید، به خصوص در مورد دانش‌آموزانی که خودشان به خودشان آموزش می‌دهند.” او پیشنهاد می‌نماید که برای اینکه به این راه ادامه دهید ۱۰ دلیل برای یادگیری یک زبان بنویسید و آن را روی پوشه‌ای که از آن استفاده می‌کنید بچسبانید: “من در زمان‌هایی که دچار شک و تردید می‌شوم به سراغ این دلایل می‌روم.”

معمولا بحث مربوط به پاسخ اینکه چطور سریع زبان یاد بگیرم به یک مناظره بین رویکردهای سنتی و تکنولوژیکی تبدیل می‌گردد. برای آرون رالبی، مدیر لینگویستیکیتور[۳]، این مناظره یک نکته را نادیده می‌گیرد: “این مساله چندان به بحث آنلاین در برابر آفلاین یا اپلیکیشن در برابر کتاب مربوط نمی‌گردد. بلکه باید به چگونگی جمع‌آوری عناصر زبانی لازم برای یک هدف خاص، ارائه‌ی آنها به شیوه‌ای ساده برای کاربران، و ارائه‌ی یک ابزار به دانش‌آموزان برای درک آن عناصر مربوط گردد.” یکی از بهترین نمونه های یادگیری با روشی ساده و روان اکسین چنل است

آموزش سریع زبان با اکسین چنل

هنگامی که یک روش یا رویکرد خاص را بکار می‌برید، به موادی که در پشت آن سبک یا تکنولوژی قرار دارد فکر کنید. او می‌گوید، “در نهایت، یادگیری در درون شما اتفاق می‌افتد نه در بیرون از شما، صرف نظر از اینکه آن ابزار یک کامپیوتر یا کتاب یا یک معلم در مقابل شما باشد.”

برای بسیاری از کارشناسان ما، خواندن نه تنها برای پیشرفت کردن خوب بود، بلکه یکی از بهترین جنبه‌های تجربه‌ی یادگیری نیز بود. آلکس راولینگ شرح می‌دهد که خواندن برای لذت “شما را در معرض تمامی انواع لغاتی قرار می‌دهد که شما در زندگی روزمره‌ی خود نخواهید یافت، و باعث تسهیل ساختارهای گرامری می‌گردد که در غیر این صورت گیج‌کننده و دشوار می‌بودند. اولین کتابی که شما آن را به یک زبان خارجی به پایان می‌رسانید یک دستاورد بیادماندنی است که شما آن را برای مدتی طولانی به خاطر خواهید آورد.”

حفظ کردن لیست‌هایی از لغات می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اگر نگوییم که به طور بالقوه کسل‌کننده است. اِد کوک، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد ممرایس[۴] ،  بر این باور است که ارتباط ؛ کلید حفظ لغات جدید است:

“یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت لغات حصول اطمینان از این نکته است که لیست‌هایی که شما دارید یاد می‌گیرید از موقعیت‌ها یا متونی می‌آید که شما خودتان آنها را تجربه کرده‌اید، و در نتیجه محتوای آن همواره مرتبط بوده و به تجربه‌ی پس‌زمینه‌ای مربوط است.”

شما یک فرد بزرگسال تک-زبانه هستید: آیا شما از قایق زبان جا مانده‌اید؟ رالبی استدلال می‌نماید که “یکی از افسانه‌های مهم زبان این است که یادگیری زبان به عنوان یک فرد بزرگسال دشوارتر می‌باشد.” بزرگسالان و کودکان ممکن است به شیوه‌های مختلفی یاد بگیرند اما این امر نباید مانع از حضور شما برای یادگیری یک زبان دیگر گردد. “زبان‌ها به طور همزمان ارگانیک و سیستماتیک می‌باشند. به عنوان کودک، ما زبان‌ها را به طور ارگانیک و شهودی فرا می‌گیریم؛ به عنوان یک فرد بزرگسال، ما می‌توانیم زبان‌ها را به صورت سیستماتیک یاد بگیریم.”

اگر شما همچنان نسبت به شانس خود متقاعد نشده‌اید، رالبی پیشنهاد می‌نماید که از فیلولوژیست‌ها و بنیانگذاران اولیه‌ی زبان یاد بگیریم که “ده‌ها زبان  را تا سطح دایره‌المعارف در بزرگسالی یاد گرفتند.”

این مقاله رو حتما بخونید : یادگیری زبان در سنین بالا : گمان میکنید برای یادگیری خیلی پیر شدید ؟

صحبت‌ کردن به زبان اول ممکن است امری طبیعی باشد، اما این امر بدین معنی نیست که شما آن را به خوبی می‌فهمید. کرستین هامس، ویراستار وبلاگ روان در زبان[۵]، بر این باور است که شما نمی‌توانید پیشرفت خوبی در یک زبان ثانویه داشته باشید مگر اینکه زبان خودتان را بفهمید. “من فکر می‌کنم که درک زبان بومی خود و اینکه به طور کلی زبان چگونه عمل می‌نماید قبل از اینکه شما را خود را در معرض انبوهی از عبارات خارجی قرار دهید کاملا ضروری می‌باشد.”

ممکن است رویکردهای مختلفی در مراحل مختلف یادگیری سریع زبان اهمیت داشته باشد. ربکا براون، مدرس ارشد در مطالعات زبان آلمانی در دانشگاه لنکاستر، بیان می‌دارد که زمانی که شما به سطح خاصی از مهارت رسیدید و بتوانید چیزهای نسبتا زیادی را نسبتا درست بیان نمایید، احساس یک کاهش در پیشرفت امری معمول است. او می‌گوید، “ترجمه یک تمرین مهم برای کمک به شما جهت عبور از یک مرحله‌ی خاص است که به عنوان یک یادگیرنده‌ی زبان به آن خواهید رسید … تمرینات ترجمه به شما اجازه‌ی تفسیر نمی‌دهند و یادگیرنده وادار به عبور به مرحله‌ی بعدی می‌نماید.”

هامس معتقد است که نه تنها تعریف نمودن روانی کلام دشوار است، بلکه “به عنوان یک هدف، این امر بسیار بزرگتر از آن چیزی است که شایسته‌ی آن است. یادگیری زبان هرگز متوقف نمی‌شود زیرا این امر یک یادگیری فرهنگ، رشد شخصی و بهبود بی‌پایان است. من معتقدم که این جایی است که فراگیران دچار اشتباه می‌شوند.”

ممکن است این گزینه برای همه میسر نباشد اما براون به ما یادآوری می‌نماید که “اگر شما در مورد یادگیری سریع زبان و لذت بردن از آنچه یاد گرفته‌اید جدی هستید، باید به جایی بروید که آن زبان صحبت می‌شود.”

سفر کردن و زندگی کردن در خارج می‌تواند پاسخ به سوال چطور زبان یاد بگیرم ؟ را تکمیل نماید. “کتاب‌ها و نمودارهای لغات ممکن است ساده‌ترین راه برای قرار دادن خویش در معرض زبان در خانه باشد، اما زمانی که به کشوری می‌روید که آن زبان در آنجا صحبت می‌شود مردم  و فرهنگ آنجا در سطحی بسیار بالاتر واقع می‌شود.”

اگر به خودتان گزینه ای برای استفاده از مهارتهای زبانی خود ندهید، شانسی برای استفاده از آنها نخواهید داشت. مغز ما به طور غریزی تصمیم ساده را که نیاز به تفکر کمتری دارد انتخاب میکند. پس کسب هر مهارت جدید و آموزش سریع زبان جدید، نیاز به قدرتی قوی دارد. شما باید آگاهانه خود را در خارج از منطقه‌ی راحتی قفل کنید و به خودتان اجازه ندهید که حتی لحظه ای به عقب برگردید. این تصمیم آسان نیست، و ممکن است نیاز به تفکر خلاق داشته باشد، اما نتایجی که بدست می آیند ارزش این تلاش را دارند.

اما واقعا آیا می توانیم خود را در موقعیتی قرار دهیم که در آن ما هیچ انتخابی بجز استفاده از مهارت های زبانمان نداریم؟ بله

وقتی به چین رفتم، در مدرسه ای در بخشی از شنزن بود که کمتر صنعتی شده بود مشغول کار شدم. اگرچه این شهر بیش از ۱۲ میلیون نفر جمعیت داشت، اما به ندرت یک فرد چینی را میشد دید که به زبان انگلیسی تسلط دارد. اکثر اوقات، من تنها فرد خارجی در شعاع ۵ مایلی بودم. در ابتدا این امر ناامید کننده بود، اما من مجبور شدم شروع به یادگیری زبان کنم. اگر می خواستم غذا را در یک رستوران بخرم یا راهم را در اطراف شهر پیدا کنم، مجبور بودم با مردم محلی ارتباط برقرار کنم. ظرف چند هفته چندین عبارات جدید و مفید را که ممکن بود یادگیری آنها چندن ماه طول بکشد یاد گرفتم.

خارج از کشور زندگی نمی کنی؟ هیچ مشکلی نیست! هنوز روشهای زیادی برای اجتناب ناپذیر شدن  یادگیری سریع وجود دارد. بعضی از این موارد ممکن است شامل تعویض زبان تلفن همراه یا رسانه های اجتماعی به زبان مورد مطالعه ی شما و یا متعهد کردن خودتان به یادگیری با فیلم های سینمایی یا گوش دادن به موسیقی های انگلیسی باشد که البته هر کدام راه و روش خاص خودشان را می طلبد !

یکی از ضعف های کلاس های درس ایران تلفیق یادگیری زبان انگلیسی در کنار زبان فارسی است ، وقتی شما خیلی راحت سوالاتتان را به فارسی میپرسید هیچ گاه دغدغه یادگیری انگلیسی را پیدا نمیکنید ، البته این ضعف در اپلیکیشن های آموزش زبان نظیر اکسین چنل به خوبی رفع شده است .

وقتی خودتان را اجبارا در چنین موقعیتهایی قرار دهید و مجبور شوید از زبان انگلیسی استفاده کنید، مطمئنا سریع تر زبان می آموزید.

راه دیگر یادگیری سریع زبان این است که سلاست را به دقت ترجیح دهید، که درک آن یکی از سخت ترین و در عین حال قدرتمندترین مفاهیم است. ابتدا، اجازه دهید منظورم را در مورد “سلاست” و “دقت” به صورت بهتری بیان کنم.

سلاست، یعنی توانایی بیان منظور خود ، به صورت روان و مفصل . یعنی استفاده ی روان از زبان در زمان واقعی.

دقت، از یک طرف، به توانایی تصحیح و اختصار گفته میشود. یعنی برقراری ارتباط بدون هیچگونه خطای گرامری، واژگان، لحن و خطاهای دیگر.

بله، این دو نهادهای مجزا هستند . شما بدون داشتن دقت ۱۰۰٪ می توانید در یک زبان تسلط داشته باشید. همچنین می توانید بدون سلاست در تمام جمله ها، دقت داشته باشید. هدف نهایی در هنگام یادگیری یک زبان جدید، استفاده از آن به صورت روان است، و نه دقیق.

این بدان معنی است که ما باید حهت افزایش سرعت یادگیری وسواس در دقت را فراموش کنیم. بله، هنگام استفاده از زبان جدید شما ممکن است خطاهایی داشته باشید، درست است. به زمانی فکر کنید که قواعد زبان مادری خود را با دقت دنبال نمیکردید، اما باز هم به خوبی میتوانستید دیگران را درک کنید. این امر بیشتر از آنچه که ما متوجه شویم محقق میشود.

هنگامی که شروع به یادگیری یک زبان جدید میکنید، در برابر تمایل  به یاد گرفتن بیشترین تعداد لغات ممکن،  مقاومت کنید.(چرا ؟ کلیک کنید) از اینکه بخواهید هر جمله را کاملا بی نقص بگویید مقاومت کنید. زبان را نمیتوان تنها از یک کتاب درسی آموخت . در عوض، بر یادگیری سریع مباحث عملی و محاوره ای و تمرین کردن تمرکز کنید. با این کار تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کرده و استرس خود را کاهش میدهید.

در ماندارین، این عبارت وجود دارد: 好好 学习 天天 向上، یعنی “هر روز به سختی مطالعه کنید و پیشرفت کنید.” اما آیا واقعا این کار راحت است؟

وقتی برای خودتان مطالعه کنید، وسوسه میشوید تا تعداد زیادی کلمه‌ی جدید را وارد ذهنتان کنید و سپس خسته میشوید و همان لغات را هم فراموش میکنید . اگرچه اینکار در کوتاه مدت موثر است، اما نهایتا راه درستی برای حفظ حافظه‌ی بلند مدت نیست.

در یادگیری یک زبان جدید از روشی متفاوت از روش یادگیری زبان برای امتحان عمل کنید. راه های مؤثرتری برای حفظ اطلاعات وجود دارد که باعث افزایش احتمال یادگیری طولانی مدت میشود، مانند نرم افزارهای تکرار با فاصله  (Spaced repetition  ین برنامه ها  بعد از فرآیندی مشابه با استفاده از فلش کارت مدل سازی شدند. این فلش کارتها با الگوریتم های پیشرفته تولید می شوند و دارای فواصل زمانی هستند که وقتی یک کارت مجددا در صفحه نشان داده میشود، زمان آن نیز مشخص میشود.

به عبارت دیگر، کارتهای آسان کمتر از کارتهای سخت نشان داده میشوند، و کاربر میتواند زمان بیشتری را به مطالعه‌ی کارتهای سخت اختصاص دهد. کارتهای دشوار تا زمانی که در آنها مهارت پیدا کنید نمایش داده میشوند، و این شانس را دارید که موثرتر از سبکهای دیگر یادگیری این لغات سخت را مطالعه کنید.

با جایگزین کردن مطالعه‌ی انبوه با نرم افزارهای تکرار، میتوانید مقدار زیادی در زمان مطالعه‌ی خود صرفه جویی کنید و همچنین سریع تر یاد بگیرید.

از اینها گذشته، فقط حفظ کردن کلمات کافی نیست. آنچه شما واقعا نیاز دارید درک دقیقی از لغات است، و این کار فقط با مثالهای واقعی محقق میشود. بهره گیری از اپلیکیشن های تعاملی شما را هر روز در معرض یادگیری مثال های واقعی قرار میدهدچطور در خانه زبان یاد بگیریم

نباید بخاطر کمک خواستن از دیگران شرمنده شوید. پس این کار را انجام بده! درخواست کمک، اقدامی است که باید از انجام آن افتخار کنید. ین نشان می دهد که شما یادگیری خود را جدی گرفته‌اید و هر کاری که لازم است انجام میدهید تا در مهارت دلخواه خود ماهر شوید.

با این گفته، با داشتن حمایت فرد دیگر، یادگیری شما بسیار سریع تر خواهد شد. مهم نیست که در چه مرحله ای از یادگیری زبان هستید، کسی که او هم مشغول یادگیری زبان است را پیدا کنید. زمان ملاقاتها را برنامه ریزی کنید و پیشرفتهای خود را با هم به اشتراک گذاشته و به یکدیگر بازخورد دهید. منابع یا نکاتی که برایتان مفید بوده را در اختیار یکدیگر بگذارید. همچنین میتوانید در کنار خود معلم خصوصی آنلاین داشته باشید تا مشکلات شمار ا در کنارتان مرتفع سازد

همچنین زمانهای ملاقات شما میتواند زمان خوبی برای تمرین باشد. از همه مهمتر، شما می توانید اهدافی تعیین کنید و هر زمان که یکدیگر را ملاقات میکنید این اهداف را تکمیل کنید.

آماده باشید تا اشتباهات زیادی انجام دهید.  بهترین کار این است که وقتی کاری انجام میدهید که به اندازه‌ی یادگیری یک زبان جدید سخت است، خودتان را از موقعیت دفاعی خارج کنید. هر گونه آرزو برای کمال آنی و هر گونه ترس از قضاوت را کنار بگذارید.

شما می توانید هوشمندترین فرد در جهان باشید، اما اگر حالت دفاعی به خود بگیرید ، فرصتهای بی پایان برای رشد را از خودتان خواهید گرفت.

هر مکالمه‌ی خود را بازبینی کرده و در مورد آن بازخورد داشته باشید. چیزی که باید در مورد آن فکر کنید عبارت است از اینکه:

در این مکالمه چه کلمه یا عبارت جدیدی به من کمک کرد؟

چه کلمات جدیدی شنیدم/ دیدم؟

چگونه می توانم به طور موثرتری یک گفتگو مشابه در آینده داشته باشم؟

هنگامی که با فراز و نشیب های فرآیند یادگیری سریع روبرو میشوید، بهتر است از سفر لذت ببرید و قدردان آن باشید، زیرا فرصتهای بیشتری برای یادگیری در اختیار شما قرار میدهد.

به یاد داشته باشید موفقیت از واقعیت ساده ای به وجود میاید که برای آن تلاش میکنید. از این نکات استفاده کنید و مطمئن باشید که با سرعت، آرامش و آسانی زبان جدید خود را یاد میگیرید.

موفق باشید!

[۱] رزتا استون –  : Rosetta Stone   یک نرم‌افزار آموزش زبان است که توسط شرکت رزتا استون آمریکا منتشر می‌گردد. این نرم‌افزار چندرسانه‌ای به وسیله تصویر، صدا و ویدئو و در عین حال بدون ترجمه، به آموزش کلمات و دستور زبان می‌پردازد.

[۲] ورب مپس  – Verb maps : وب سایت آموزش افعال به زبان دلخواه کاربران است

[۳] لینگوییستیکیتور – Linguisticator  برگزار کننده دوره های آنلاین آموزش زبان به صورت خودآموز

[۴] ممرایس  – Memrise  پلتفرم آموزش زبان بر مبنای وب سایت و موبایل است ، این برنامه بر پایه گیمیفیکیشن عناصر زبانی را تا اعماق ذهن شما جاری می سازد

[۵] Fluent Language Blog  – بلاگ آموزش زبان برای همه سنین و همه اقشار در جهان

Khob bod

خیلی ممنون لطف دارین

مطالب ارائه شده در این بخش از قسمت آموزش رایگان اپلیکیشن استخراج شده است، جهت استفاده از دروس اصلی اکسین چنل، اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود نمایید

برای آگاهی از میزان تسلط خود بر زبان انگلیسی، شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین و تلفنی به صورت رایگان و اطلاعات بیشتر از دوره های آنلاین اکسین چنل به لینک زیر مراجعه نمایید

اکسین چنل انگلیسی

اکسین چنل آیلتس

اکسین چنل فارسی

اکسین چنل را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگرام اکسین چنل

برای دریافت مشاوره تلفنی و همچنین تعیین سطح رایگان، روی دکمه زیر کلیک کنید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ثبت درخواست

در این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری زبان انگلیسی بدون شرکت در کلاس های آموزشگاهها و موسسات زبان و چگونگی آموزش زبان در خانه توضیحاتی ارائه شده است.پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزلبرای یادگیری گرامر زبان از مطالب آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنیدیکی از بخش های مهم زبان انگلیسی که باید آموزش دیده شود گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. شما باید با انواع زمان های مورد استفاده در زبان انگلیسی، نحوه استفاده از جملات شرطی، چگونگی کاربرد افعال کمکی و منفی و سوالی کردن جملات و …. آشنایی داشته باشید تا هم بتوانید خوب حرف بزنید و هم اینکه وقتی متنی را به زبان انگلیسی می نویسید از درست بودن آن مطمئن باشید. البته نکته ای که وجود دارد این است افرادی که زیاد به اخبار و مکالمات انگلیسی و فیلم و …. گوش می دهند به صورت اتوماتیک ساختار درست جملات و گرامر زبان انگلیسی در ذهن آنها نقش می بندد. ولی به هر حال بسیار خوب است برای اینکه این روند تسریع پیدا کند خود شما هم همزمان با تقویت سایر مهارتهای زبانی خودتان، گرامر و قواعد زبان انگلیسی را مطالعه نمائید. در همین سایت ایران مدرس مقالات زیادی در زمینه نحوه یادگیری سریع گرامر و قواعد زبان انگلیسی بدون شرکت در کلاس و در خانه ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله چگونه گرامر یاد بگیریم و بهترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی را بخوانید. در ضمن جزوات و کتاب هایی هم برای آموزش قواعد زبان انگلیسی به صورت رایگان در همین سایت ارائه شده است. به عنوان مثال دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی و دانلود کتاب گرامر زبان را ببینید.از اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا برای یادگیری زبان در خانه کمک بگیریداگر می خواهید در منزل و خانه خودتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید و حال و حوصله یا زمان شرکت در کلاس های زبان که در آموزشگاهها برگزار می شود را ندارید، راهکار بسیار خوبی که وجود دارد این است که از اساتید خصوصی که کار تدریس زبان در منزل را انجام می دهند کمک بگیرید. می توانید سایر راهکارها را هم مورد استفاده قرار دهید و در کنار آنها هفته ای یکی دو جلسه کلاس خصوصی زبان در منزل خودتان و به صورت حضوری و یا حتی آنلاین داشته باشید. برای مشاهده لیست مدرسین زبان انگلیسی خانم و آقا در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید. کلاس های خصوصی زبان علاوه بر اینکه مزیت برگزار شدن در منزل خود شما را دارد در وقت شما صرفه جویی می کند و به نسبت کلاس های گروهی هم بازدهی بالایی دارد. در این کلاس ها شما هر مبحث یا مطلبی را بخواهید استاد دقیقا به همان خواهد پرداخت و انعطاف بالایی برای نحوه ارائه درس و زمان برگزاری کلاس ها و …. وجود دارد. مطالعه مقاله بهترین مدرسین و معلمان تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا هم مفید است.مطالعه مقاله کلاس های تدریس خصوصی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن هم مفید است.

مداومت داشته باشید و هر روز برای یادگیری زبان وقت بگذاریداگر می خواهید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید، انگلیسی را روان صحبت کنید و در یادگیری این زبان پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به جای اینکه یک روز 4 ساعت زبان بخوانید و 3 روز بعد اصلا مطالعه و مروری نداشته باشید، هر روز برای یادگیری این زبان وقت بگذارید و به صورت آهسته و پیوسته پیش بروید. علت یاد نگرفتن زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد این است که مدتی روی آن کار می کنند و بعد دوباره آن را رها می کنند و به جای اول خودشان برمی گردند. البته اگر روزانه زمان زیادی هم بگذارید خوب است ولی مهم است که پیوسته و مداوم باشد. هر روز کمی به اخبار و داستانهای انگلیسی گوش دهید و لغات جدیدی که یاد گرفته اید را مرور نمائید. در ماشین می توانید به اخباری که به زبان انگلیسی پخش می شود گوش دهید و از تمامی زمان هایی که دارید به بهترین شکل استفاده نمائید.برای تقویت lessening و مکالمه اخبار و داستان انگلیسی گوش دهیدبسیاری از اساتید زبان انگلیسی ذکر می کنند که برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن بسیار مهم است. در واقع یک نوزاد که در مدت زمان دو سال زبان مادری خودش را بسیار عالی آموزش می بیند و حرف می زند، فقط با تمرکز 100 درصدی بر روی آموزش زبان مادری و فقط با گوش دادن می تواند به این تسلط برسد. یک نوزاد برای یادگیری زبان مادری خودش مطالعه نمی کند و گرامر یاد نمی گیرد اما حتی ساختار جملات را درست بیان می کند. برای یادگیری زبان بدون کلاس و در خانه خوب است گرامر و لغات جدید و …. مطالعه شود اما گوش دادن در اولویت اول قرار دارد و می تواند باعث پیشرفت سریع گردد.پیشنهاد می شود مقاله راهکارهایی برای آموزش سریعتر زبان انگلیسی در زمان کم را هم بخوانید.از کتاب هایی مانند 504 استفاده کنید و لغات جدید را مرور نمائیدوقتی که می خواهید حرف بزنید و یا متنی را به زبان انگلیسی بنویسید ذهن شما در جستجوی لغات و کلماتی است که بتواند با استفاده از آنها منظور خودش را برساند. شما با مطالعه کتاب هایی مانند 504 لغت ضروری انگلیسی می توانید دایره لغات خودتان را افزایش دهید و راحت تر حرف بزنید و متن های بهتری را بنویسید. حتی می توانید پیشرفت کنید و در آزمون هایی مانند آیلتس و تافل هم موفق شوید. البته سعی کنید به صورت مداوم لغات جدید را مرور کنید و مورد استفاده قرار دهید تا در ذهن شما خوب جا بیفتد و بتوانید در مکالمه و نوشته های خودتان از آنها استفاده کنید. اگر لغات خیلی خوب آموزش دیده نشده باشند، وقتی معنی آن را از شما بپرسند بلد هستید اما خودتان به اندازه کافی حضور ذهن ندارید که در جملات از این کلمات استفاده نمائید. باید لغات جدید را به صورت مداوم مرور نمائید و در جمله و متن از آنها استفاده کنید.

سعی کنید هر روز یک پاراگراف بنویسید و از لغات جدید در آن استفاده کنیدهمانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید کلمات انگلیسی را خوب به خاطر بسپارید، فراموش نکنید و در مکالمات و مکاتبات خودتان مورد استفاده قرار دهید، بسیار خوب است که مرور مداوم را داشته باشید و در ضمن سعی کنید برای هر لغت جدید یکی دو جمله به زبان خودتان و در رابطه با هر موضوعی که می خواهید بنویسید. در بعضی از مسابقه های تلویزیونی نشان می دهند که 5 کلمه به فرد داده می شود و باید با استفاده از آنها یک داستان کوتاه بسازد. شما هم می توانید اگر مثلا امروز 5 لغت جدید را یاد گرفته اید با استفاده از همین 5 لغت جدید یک پاراگرف در مورد هر موضوعی که می خواهید و یا یک داستان کوتاه بنویسید. به این ترتیب با کاربرد لغات در جمله آشنا می شوید و مدت زمان بیشتری این کلمات در ذهن شما باقی می مانند.مطالعه مقاله بهترین روش ها و راهکارها برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل هم پیشنهاد می گردد.از سایت های معتبر که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند استفاده کنیدبرای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل و برای اینکه بتوانید بدون شرکت در کلاس های آموزشگاهها و موسسات زبان را یاد بگیرید، می توانید از سایت های خوب آموزش زبان مانند https://learnenglish.britishcouncil.org/ و https://www.talkenglish.com/ هم استفاده نمائید. با مراجعه به این سایت ها مطالب مفیدی در زمینه آموزش زبان انگلیسی می توانید مطالعه نمائید. البته همانطور که گفته شد در همین سایت ایران مدرس هم مطالب مفید و خوبی برای یادگیری زبان ارائه شده است و در بخش بعد تعدادی از این موارد معرفی خواهد شد. در ضمن، یادآور می شود که اساتید زبان ثبت نامی در همین سایت می توانند در کلاس های خصوصی زبان که در خانه خود شما برگزار می شود به شما در یادگیری بهتر و سریع تر زبان کمک زیادی بکنند.از کتابهای آموزشی و مطالب موجود در همین سایت ایران مدرس استفاده نمائیددر همین سایت ایران مدرس مطالب آموزشی زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس ارائه شده است. اگر در جستجوی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، می خواهید گرامر زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید و یا در یادگیری مکالمه زبان پیشرفت کنید و یا مثلا برای زبان انگلیسی کنکور آمادگی بیشتری را در خودتان ایجاد کنید، در هر صورت مطالب آموزشی زیر می تواند به شما کمک زیادی بکند. بر روی لینک های زیر کلیک کنید تا مطالب آموزشی زیادی برای یادگیری زبان به صورت رایگان در اختیار شما قرار بگیرد.دانلود جزوات کنکوری زباندانلود گرامر و قواعد زباندانلود آموزش مکالمه زباندانلود کتب آموزشی زباندانلود سایر مطالب آموزشی زبانحتما بخوانید: روش یادگیری زبان انگلیسی در خانهدر این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری و آموختن زبان انگلیسی در منزل و خانه و بدون شرکت در کلاس های گروهی زبان توضیح داده شد. با در نظر گرفتن راهکارهای ارائه شده می توانید در کمترین زمان ممکن خودتان زبان انگلیسی را در خانه آموزش ببینید.منبع: ایران مدرس

چطور در خانه زبان یاد بگیریم
چطور در خانه زبان یاد بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *