چطور در خانه لاغر شویم

 
helpkade
چطور در خانه لاغر شویم
چطور در خانه لاغر شویم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: اگر قصد لاغر شدن دارید، باید در ابتدا بدانید که جستجوی اینترنتی همیشه به شما کمک نمی‌کند و بسیاری از منابع غیر معتبر اطلاعات اشتباه بسیاری برای کاهش وزن در اختیارتان قرار می‌دهد. اغلب این اطلاعات بر اساس آمار و سؤالات ساده به دست آمده‌اند و پایه علمی ندارند.

تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است و در نتیجه آن‌ها برخی از روش‌های ساده و طبیعی برای کاهش وزن و لاغری معرفی شده‌اند که اثرگذار هستند و تأثیر آن‌ها نیز به اثبات رسیده است. همین حالا با ۳۰ روش به شما می‌گوییم که چگونه به صورت طبیعی در خانه لاغری شوید.

۱. پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

برای کاهش وزن، پروتئین یکی از مواد غذایی اصلی و مورد نیاز بدن محسوب می‌شود. بدن در زمان گوارش و سوخت و ساز پروتئین مصرفی، کالری می‌سوزاند؛ بنابراین رژیم غذایی دارای پروتئین بالا می‌تواند متابولیسم بدن را به میزان سوخت ۸۰-۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد. رژیم غذایی پروتئینه احساس سیری را نیز در فرد افزایش می‌دهد و اشتها را کم می‌کند.چطور در خانه لاغر شویم

در حقیقت برخی از مطالعات نشان می‌دهند افرادی که رژیم غذایی دارای پروتئین بالا را انتخاب می‌کنند، کالری مصرفی‌شان در طول روز حدود ۴۰۰ کالری کمتر می‌شود. حتی مصرف یک ماده غذایی ساده پروتئینه در وعده صبحانه مانند تخم مرغ هم تأثیر بسیاری در فرد می‌گذارد.

۲. غذای کامل، ارگانیک و دارای یک ماده تشکیل دهنده بخورید

یکی از روش‌های به دست آوردن سلامت این است که به سراغ رژیم غذایی کامل و سالمی بروید که تنها از یک ماده تشکیل شده باشد. در این صورت مقدار زیادی از قند و چربی افزوده شده و همچنین مواد غذایی فرآوری شده را حذف می‌کنید. اغلب مواد غذایی کامل به صورت طبیعی سیرکننده هستند و حفظ محدودیت در کالری مصرفی سالم را ساده‌تر می‌کنند. علاوه بر این مصرف غذای کامل بسیاری از مواد مغذی ضروری که برای عملکرد صحیح بدن مورد نیاز است را نیز وارد بدن می‌کند. کاهش وزن اغلب به دنبال تأثیرات جانبی طبیعی خوردن غذای کامل به وجود می‌آید.

۳. از مصرف غذای فرآوری شده پرهیز کنید

مواد غذایی فرآوری شده معمولاً حاوی مقدار زیادی قند و چربی افزودنی و البته کالری فراوان هستند. نکته قابل ذکر آن است که طراحی و تولید مواد غذایی فرآوری شده به گونه‌ای انجام شده که فرد را وادار کند تا حد امکان از این مواد خوراکی مصرف کند. این دسته از مواد غذایی بیشتر از خوراکی‌های فرآوری نشده اعتیادآور هستند.

۴. میان وعده سالم را انتخاب کنید

مطالعات نشان می‌دهند دسته‌ای از مواد غذایی که در خانه هر فرد نگهداری می‌شود، بر وزن و عادت‌های غذایی او تأثیر می‌گذارد. اگر همیشه در خانه خوراکی‌های سالم داشته باشید، احتمال مصرف مواد غذایی ناسالم بین افراد خانواده کمتر می‌شود.

می‌توانید میان وعده و خوراکی‌های سالم مانند ماست، میوه، خشکبار و آجیل، هویج و تخم مرغ آب پز را تهیه کنید و آن‌ها را درون کابینت قرار دهید تا در زمان گرسنگی در اختیارتان قرار گیرند.

۵. مصرف قند افزودنی را محدود کنید

مصرف مقدار زیاد قند افزودنی با بیماری‌های رایج دنیا مانند بیماری قلبی، دیابت نوع دوم و سرطان در ارتباط است. مردم آمریکا به طور متوسط و روزانه ۱۵ قاشق چای‌خوری قند افزودنی مصرف می‌کنند. این مقدار فقط به صورت قند و شکر مصرف نمی‌شود بلکه در مواد غذایی فرآوری شده مختلف پنهان است، پس شاید بدون آنکه متوجه باشید مقدار زیادی قند افزودنی را وارد بدن خود کنید.

از آنجایی که قند در لیست ترکیبات استفاده شده مواد غذایی نام‌های بسیاری دارد، برای شما سخت است که بتوانید مقدار قند موجود در محصولات را محاسبه کنید. اگر بتوانید مقدار مصرف شکر افزودنی را کاهش دهید، قدم بزرگی در بهبود رژیم غذایی خود برداشته‌اید.

۶. آب بنوشید

این جمله حقیقت دارد که مصرف آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن نیم لیتر آب سوزاندن کالری را تا یک ساعت بعد به مقدار ۲۴-۳۰ درصد افزایش می‌دهد. نوشیدن آب قبل از صرف وعده غذایی اصلی خصوصاً در افراد میان‌سال و مسن‌تر هم موجب کاهش کالری مصرفی می‌شود.

آب به طور ویژه برای کاهش وزن و لاغری مناسب است، زیرا جایگزین نوشیدنی‌هایی می‌شود که کالری و قند بالایی دارند.

۷. قهوه بدون شکر بنوشید

قهوه یکی از نوشیدنی‌های سالمی است که مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات مفید دیگر دارد. نوشیدن قهوه ممکن است با افزایش سطح انرژی و میزان کالری سوخته شده به کاهش وزن کمک کند. قهوه کافئینه می‌تواند متابولیسم بدن را به میزان ۳-۱۱ درصد افزایش دهد و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را به میزان ۲۳-۵۰ درصد کم کند.

قهوه سیاه یکی از مواد غذایی مناسب برای لاغری محسوب می‌شود چرا که با مصرف آن احساس سیری می‌کنید در حالی که تقریباً می‌توان گفت هیچ کالری را وارد بدن نکرده‌اید.

۸. مکمل کاهش وزن گلوکومانان استفاده کنید

گلوکومانان یکی از قرص‌های لاغری محسوب می‌شود که تأثیر آن اثبات شده است. این فیبر طبیعی و محلول در آب از ریشه‌های گیاه کنجاک یا کونیاک به دست می‌آید. این قرص لاغری کم کالری است، فضای معده را پر می‌کند و خالی شدن معده را به تأخیر می‌اندازد. گلوکومانان همچنین جذب پروتئین و چربی را کاهش می‌دهد و باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کند.

باور بر این است که توانایی فوق‌العاده گوکومانان در جذب آب باعث می‌شود به این اندازه بتواند در کاهش وزن مؤثر باشد. یک کپسول آن قادر است یک لیوان آب را به ژل تبدیل کند.

۹. از نوشیدنی‌های پر کالری اجتناب کنید

نوشیدنی‌های پر کالری شامل شربت، آب‌میوه، شیر کاکائو و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. این مایعات به دلایل مختلف برای بدن مضر است و احتمال چاقی را افزایش می‌دهد. بر اساس نتایج حاصل از مطالعه انجام شده در این موضوع، چاقی در کودکان با مصرف روزانه نوشیدنی شیرین شده، ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به یاد داشته باشید که مغز شما کالری مایع را مانند کالری جامد ثبت نمی‌کند، بنابراین شما بعد از خوردن هر ماده خوراکی، این کالری مایع را به آن اضافه می‌کنید.

۱۰. مصرف کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید

کربوهیدرات تصفیه شده دسته‌ای از مواد غذایی محسوب می‌شوند که اکثر مواد مغذی مفید و فیبر خود را از دست داده‌اند. در فرآیند تصفیه کردن تنها کربوهیدراتی باقی می‌ماند که به راحتی هضم می‌شود و در نتیجه احتمال پرخوری و بیماری افزایش می‌یابد.

منابع اصلی کربوهیدرات تصفیه شده عبارت‌اند از: آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، سودا، کیک و شیرینی، چیپس و پفک، ماکارونی، غلات صبحانه و قند افزودنی.

۱۱. هر از گاهی کمتر بخورید و روزه بگیرید

روزه گرفتن یکی از الگو‌های مصرف غذایی است که می‌تواند هر مدت یک‌بار انجام شود. این روش لزوماً به معنای مذهبی آن نیست و می‌تواند با چند ساعت مصرف نکردن ماده غذایی اعمال شود. در واقع با کم‌خوری به طور کلی بدون آنکه بدانید، کالری کمتری مصرف کنید. در نتیجه وزن کاهش می‌یابد و مزایای سلامتی بیشتری نیز به بدنتان می‌رسد.

۱۲. چای سبز بدون شکر بنوشید

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های طبیعی و سرشار از آنتی اکسیدان به شمار می‌رود. این نوشیدنی مزایای بسیاری دارد و سوزاندن چربی و لاغری را افزایش می‌دهد. چای سبز ممکن است مصرف انرژی را تا ۴ درصد و چربی سوزی به ویژه چربی‌های مضر شکم را تا ۱۷ درصد افزایش دهد.

چای سبز ماتا نوعی چای سبز پودر شده است که حتی مزایای سلامتی بیشتری نسبت به چای سبز معمولی دارد.

۱۳. میوه و سبزی بیشتری بخورید

میوه‌ها و سبزیجات بسیار سالم هستند و از مواد خوراکی مناسب برای کاهش وزن محسوب می‌شوند. این مواد علاوه بر داشتن آب، ماده مغذی و فیبر بالا، معمولاً حجم انرژی کمی دارند. به همین دلیل می‌توانید میوه و سبزی را به میزان زیاد مصرف کنید و نگران جذب کالری زیاد نباشید. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند افرادی که میوه و سبزی بیشتری مصرف می‌کنند، وزن کمتری دارند.چطور در خانه لاغر شویم

۱۴. هر چند مدت کالری‌ها را بشمارید

اگر می‌خواهید لاغر شوید، اطلاع از آنچه مصرف می‌کنید، کمک بزرگی به شما می‌کند. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان شمردن کالری مصرفی و گرفتن عکس از مواد غذایی پیش رویتان را نام برد. می‌توانید در این راستا از اپلیکیشن‌های مختلف و مرتبط استفاده کنید.

۱۵. از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید

بعضی از مطالعات نشان می‌دهند استفاده از ظرف و بشقاب کوچک‌تر کمک می‌کند کمتر غذا بخورید، زیرا میزان پرس غذایی که می‌بینید که تغییر می‌دهد. افراد معمولاً عادت دارند بشقاب خود را به یک میزان پر کنند و برایشان تفاوتی ندارد ابعاد ظرف چقدر است. پس اگر ظرف شما کوچک‌تر باشد، نمی‌توانید مقدار زیادی غذا درونش جای دهید. ظرف کوچک، غذای مصرفی شما را کاهش می‌دهد و این احساس را به وجود می‌آورد که میزان غذای بیشتری خورده‌اید.

۱۶. رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را دنبال کنید

مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم برای لاغری و کاهش وزن مؤثر هستند. محدود کردن کربوهیدرات و مصرف بیشتر چربی و پروتئین اشتها را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود کالری کمتری مصرف کنید. در نتیجه سه برابر بیشتر از رژیم غذایی استاندارد و بدون چربی به لاغری کمک می‌کند. رژیم غذایی با کربوهیدرات کم عوامل ریسکی بیماری را هم کاهش می‌دهد.

۱۷. آهسته‌تر غذا بخورید

اگر سریع غذا بخورید ممکن است قبل از آنکه بدن متوجه سیری شود، کالری بسیاری را وارد کنید. افرادی که سریع غذا می‌خورند، نسبت به افرادی که آهسته‌تر هستند، در معرض چاقی بیشتری قرار دارند. جویدن آهسته‌تر غذا کمک می‌کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید و ترشح هورمون‌هایی که با کاهش وزن مرتبط هستند را نیز افزایش می‌دهد.

۱۸. چربی را با روغن نارگیل جایگزین کنید

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیاد چربی است که به نام زنجیره متوسط‌تری گلیسیرید شناخته می‌شود و نسبت به باقی چربی‌ها به گونه متفاوتی متابولیسم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده غذایی می‌تواند متابولیسم را مقداری افزایش دهد و در عین حال موجب شود کالری کمتری مصرف کنید. روغن نارگیل در کاهش چربی‌های مضر شکمی نیز کمک کننده است.

توجه کنید که این گفته‌ها به آن معنا نیست که این روغن باید به رژیم غذایی اضافه شود، ولی می‌توانید برخی از منابع روغنی خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

۱۹. تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تخم مرغ به عنوان یکی از مواد غذایی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود. این ماده غذایی ارزان است، کالری کم و پروتئین زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی متعدد است. مواد غذایی با پروتئین بالا در مقایسه با غذای کم پروتئین، اشتها را کم می‌کند و احساس سیری به وجود می‌آورد. اگر شما تخم مرغ را برای مدت ۸ هفته به عنوان صبحانه مصرف کنید، ۶۵ درصد بیشتر از زمانی لاغر می‌شوید که از نان گرد معمولی استفاده کرده‌اید. این ماده غذایی کمک می‌کند تا در باقی روز هم کالری کمتری مصرف کنید.

۲۰. غذا را پر ادویه و تندتر کنید

فلفل چیلی و هالوپینو حاوی ترکیبی به نام کپسایسین هستند که متابولیسم و سوزاندن چربی را افزایش می‌دهد. کپسایسین اشتها و مصرف کالری را نیز کم می‌کند.

۲۱. پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که با مصرفشان از مزایای سلامتی بسیاری بهره‌مند می‌شوید. آن‌ها سلامت سیستم گوارش و قلب را بهبود می‌بخشند و حتی به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. بر اساس نتایج حاصل از مطالعات، افراد چاق معمولاً باکتری روده متفاوتی نسبت به افراد با وزن معمولی دارند که ممکن است بر وزنشان تأثیرگذار باشد.

پروبیوتیک به تنظیم باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند، موجب توقف جذب چربی غذا می‌شود و اشتها و التهاب را نیز کاهش می‌دهد. در بین همه باکتری‌های پروبیوتیک، Lactobacillus gasseri تأثیرات مؤثر بیشتری بر کاهش وزن دارد.

۲۲. به میزان کافی بخوابید

خواب کافی یکی از موارد مهم برای لاغری است و از افزایش وزن در آینده جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که از خواب کافی محروم هستند، نسبت به افرادی که خواب خوبی دارند، ۵۵ درصد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. این عدد در بین کودکان بیشتر است.

دلیل آن است که خواب ناکافی عملکرد روزانه هورمون سیری و اشتها را دچار تداخل می‌کند و موجب تنظیم ضعیف اشتها می‌شود.

۲۳. فیبر بیشتری بخورید

مواد غذایی حاوی فیبر بالا به کاهش وزن کمک می‌کنند. ماده‌ای که حاوی فیبر محلول در آب باشد، از آنجایی که می‌تواند احساس سیری را بیشتر کند، در لاغری مؤثرتر است. فیبر خالی شدن معده را به تأخیر می‌اندازد، معده را بزرگ‌تر می‌کند و موجب ترشح هورمون سیری می‌شود. در نتیجه بدون آنکه بخواهید فکرش را بکنید، مصرف غذا کمتر می‌شود.

علاوه بر این بسیاری از انواع فیبر، باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کنند. این باکتری‌ها با کاهش احتمال ابتلا به چاقی مرتبط هستند. مطمئن شوید که مصرف فیبر را به تدریج افزایش می‌دهید تا از ناراحتی‌های معده مانند نفخ، دل درد و اسهال جلوگیری کرده باشید.

۲۴. بعد از غذا، دندان‌ها را مسواک بزنید

بسیاری افراد بعد از صرف غذا دندان‌های خود را مسواک می‌زنند یا نخ دندان می‌کشند. این روش میل به مصرف خوراکی و میان وعده‌های دیگر را کاهش می‌دهد. اغلب افراد دوست ندارند بعد از مسواک زدن، چیزی بخورند و حس می‌کنند طعم غذا تغییر می‌کند. پس اگر بعد از صرف غذا مسواک بزنید یا از دهان‌شویه استفاده کنید، کمتر به سراغ خوراکی‌های غیر ضروری می‌روید.

۲۵. با اعتیاد به غذا مبارزه کنید

اعتیاد به مواد غذایی به معنای افزایش میل به خوردن غذا و ایجاد تغییر و تحولات شیمیایی در مغز است که مقاومت در برابر خوردن برخی غذا‌ها را سخت‌تر می‌کند. این مشکل یکی از دلایل اصلی پرخوری در بین افراد است و درصد زیادی از مردم جامعه را در بر می‌گیرد. در حقیقت مطالعه اخیری که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان می‌دهد تقریباً ۲۰ درصد مردم به مشکل اعتیاد به مواد غذایی دچار هستند.

برخی از مواد غذایی نسبت به باقی مواد موجب ایجاد علائم بیشتر اعتیاد می‌شوند. مواد غذایی فرآوری شده، سرشار از قند و چربی و فست فود‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. پس بهتر است سریع‌تر با این اعتیاد مبارزه کنید.

۲۶. حرکات ورزشی کاردیو انجام دهید

انجام حرکات کاردیو مثل طناب زنی، دو، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی سریع یا کوهنوردی روش فوق‌العاده‌ای برای کالری سوزی محسوب می‌شوند و سلامت ذهن و فیزیک را بهبود می‌بخشند. حرکات کاردیو عوامل ریسکی بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند و به کاهش وزن بدن نیز کمک می‌کنند.

این حرکات ورزشی، چربی‌های مضر شکمی تشکیل شده در اطراف اندام‌های بدن که می‌تواند به بیماری متابولیکی منجر شود را کاهش می‌دهد.

۲۷. ورزش‌های مقاومتی را دنبال کنید

کمبود حجم ماهیچه‌ای یکی از عوارض جانبی رژیم گرفتن است. اگر مقدار زیادی از ماهیچه‌های خود را از دست دهید، بدن کالری کمتری نسبت به قبل می‌سوزاند. با بلند کردن وزنه و دمبل‌های ورزشی به صورت منظم، از کاهش حجم ماهیچه بدن جلوگیری می‌کنید. علاوه بر این مزیت، اندام بهتری به دست می‌آورید و سرحال‌تر می‌شوید.

۲۸. پروتئین وی مصرف کنید

اغلب افراد پروتئین کافی را از رژیم غذایی به دست می‌آورند، ولی برای افرادی که میزان مورد نیاز پروتئین را مصرف نمی‌کنند، مصرف مکمل‌های پروتئینی وی روش مؤثری است تا جذب پروتئین را افزایش دهد. یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد اگر مقداری از کالری خود را با پروتئین وی جایگزین کنید، کاهش وزن قابل چشمگیری را مشاهده می‌کنید و در عین حال حجم ماهیچه بیشتری به دست می‌آورید.

زمانی که می‌خواهید این مکمل‌ها را مصرف کنید، ترکیبات نوشته شده آن را با دقت بخوانید، زیرا برخی از انواع آن‌ها حاوی قند افزودنی و دیگر افزودنی‌های غیر سالم هستند.

۲۹. مصرف غذا با ذهن آگاهی را تمرین کنید

این روش ترفندی است که برای افزایش آگاهی در حین صرف غذا به کار می‌رود. خوردن غذا با ذهن آگاهی کمک می‌کند انتخاب‌های هوشیارانه‌تری داشته باشید و احساس سیری و گرسنگی را درست‌تر بشناسید. در نتیجه برای پاسخ به گرسنگی خود غذای سالم‌تری خواهید داشت. مصرف غذا با ذهن آگاهی بر کاهش وزن، عادت‌های غذایی و استرس در افراد چاق نیز مؤثر است. با این روش از خوردن غذا در شرایط عصبی و احساسی نیز جلوگیری می‌کنید.

۳۰. بر تغییر سبک زندگی تمرکز کنید

رژیم گرفتن یکی از روش‌هایی است که برای مدت طولانی با شکست مواجه می‌شود. در واقع افراد رژیم گرفته در معرض افزایش وزن بیشتری در طول زمان قرار دارند. به جای آنکه فقط بر کاهش وزن تمرکز کنید، این هدف را در اولویت قرار دهید که بدنتان را با مواد غذایی سالم و مغذی تغذیه کنید.

با روشی غذا بخورید که سالم‌تر، شادتر و خوش‌اندام‌تر شوید، نه آنکه فقط لاغر شوید.

منبع: healthline

5 روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه

برای لاغر شدن همیشه نیاز به ثبت نام در باشگاه نیست! برای کاهش وزن در خانه می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اگر می خواهید لاغر شوید اما مشلغه های کاری زیادی دارید، در این مطلب از زوم لایف با 5 روش کاهش وزن در خانه آشنا شوید.

برای لاغر شدن در خانه باید نکاتی را رعایت کنید، در ادامه 5 روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه گفته شده است که پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. اگر شرایط جسمانی خاصی دارید حتماً برای لاغر شدن، درباره برنامه کاهش وزن خود حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید.

اولین روش برای کاهش وزن در خانه، نوشیدن آب حداقل روزی هشت لیوان است. برای افزایش سرعت از دست دادن وزن و لاغر شدن باید روزی 2 لیتر و یا 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر روی متابولیسم بدن تاثیر متثبی در جهت کاهش وزن سریع دارد.چطور در خانه لاغر شویم

در تمام مطالبی که برای کاهش وزن در زوم لایف منتشر شده، حداقل یکبار به موضوع اهمیت ورزش در کاهش وزن اشاره شده است. کاربران زیادی در نظرات اعلام کردند که زمان برای انجام ورزش و یا رفتن به باشگاه ندارند! اگر زمان برای رفتن به باشگاه و یا پیاده روی ندارید، در خانه و در زمان هایی که آزاد هستید ورزش کنید. در یک جمله، کاهش وزن بدون ورزش کردن امکانپذیر نیست!

ورزش کردن علاوه بر سوزاندن چربی ها برای لاغر شدن تمامی اعضای بدن را در یک سطح آمادگی مناسب قرار می دهد و سلامت بدن شما را تضمین می کند. اگر می خواهید لاغر شوید سعی کنید حداقل روزی 30 دقیقه در خانه ورزش کنید.

برای لاغر شدن در خانه باید به میزان کالری غذاهایی که می خورید توجه کنید. برای لاغر شدن ورزش می کنید تا کالری بسوزانید پس از طرف دیگر نباید کالری بیشتری بخورید! در این شکی نیست که باید غذاهای مقوی و با حجم کم رو در وعده های غذایی داشته باشید اما باید به کالری لازم بدن هم توجه کنید.

جدول کالری مواد غذایی پرمصرف را ببینید!

پیشنهاد می شود میزان کالری که دریافت می کنید را یادداشت کنید و بعد از هر هفته بررسی کنید که چه میزان کالری دریافت کرده اید و چه میزان کالری سوزانده اید. همچنین می توانید از رژیم های کم کالری و یا بسیار کم کالری نیز استفاده کنید. ما قبلاً درباره رژیم های کم کالری مقاله ای منتشر کرده ایم که می توانید برای خواندن مطلب آشنایی با رژیم غذایی بسیار کم کالری اینجا کلیک کنید.

میوه یک صبحانه لذیذ و یک میان وعده سبک است. متخصصین تغذیه توصیه می کنند صبح ها و در میان وعده ها از میوه های تازه استفاده شود. میوه کم ضررترین خوردنی ممکن برای کاهش وزن و لاغری است و توسط متخصصین تغذیه همیشه توصیه شده است. برای لاغر شدن سعی کنید میوه های تازه و طبیعی بخورید زیرا میوه ها ویتامین های لازم بدن را تامین می کنند.

یک اشتباه در بین خانم ها رایج شده است که برای کاهش وزن سریع، برنج را از برنامه غذایی حذف می کنند. این کار خطرناک است و باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که به هیچ وجه غذاهای با انرژی و کالری بالا را از وعده های غذایی حذف نکنید. همانطور که در گزینه سوم گفته شد، برای لاغر شدن باید به میزان کالری غذاها توجه کنید. پس غذاهای مغذی را حذف نکنید فقط آنها را با خوردنی های مفیدتر متعادل و یا در اصطلاح بالانس کنید.

علاوه بر 5 نکته ای که خواندید، نکات مهمی دیگری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم (1):

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

اینکه نوشته روزی ۸ لیوان آب یک چیز الکیه چون بدن هرکس شناسنامه ی مربوط ب خودشو داره و یه آدمی ک ۸۰ کیلوعه با یه آدمی ک ۵۰ کیلوعه باتوجه ب میزان کالری ک دریافت میکنن و آن میزان کالری ک میسوزونند باید قوانین مربوط ب بدن خود را داشته باشند

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

چگونه در خانه لاغر شویم ؟ آدم‌های زیادی هستند که به دنبال راهی برای لاغری در خانه و جواب این سوال می‌گردند. این افراد شاید وقت نداشته باشند به باشگاه بروند. به دلیل مشغله‌های زیاد نتوانند به طور منظم تمرین کنند. هزینه باشگاه برایشان خیلی گران باشد. یا شاید اصلا از محیط باشگاه خوششان نمی‌آید و دوست دارند در خانه و با کمترین امکانات وزن کم کنند.

این مقاله دقیقا برای همین افراد نوشته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آدم‌هایی با سطح درآمد پایین و یا درآمد بالا اما فرصت کم، به ندرت یک برنامه جامع تمرین و رژیم غذایی اصولی را رعایت می‌کنند. اما همین افراد بعدها به دلیل اضافه وزن، بیماری‌های ناشی از تغذیه نادرست و مشکلات کم تحرکی، از کرده خود پشیمان خواهند شد. اما آیا راهی سالم و موثر برای لاغر شدن در خانه وجود دارد؟

آشپزی حوصله می‌خواهد. اما همین که غذاهای بیرون، منجمد و یا کنسروی را با غذای سالم خانگی جایگزین کنید، قدم بزرگی برداشته‌اید.

مهم است که غذا را از مواد اولیه تازه و کامل درست کنید. یعنی بجای خریدن رب، گوجه تازه بخرید و بجای پیاز سرخ کرده آماده، خودتان پیاز را سرخ کنید.

محصولات بسته‌بندی و آماده، معمولا مقدار زیادی چربی اشباع، روغن ترانس، افزودنی و طعم‌دهنده، نمک و شکر دارند و همه این موارد دشمن سلامتی و تناسب اندام شما هستند.چطور در خانه لاغر شویم

اگر نمی‌دانید باید چه غذایی درست کنید، از متخصص کمک بگیرید.

اگر نمی‌دانید باید چه غذایی درست کنید، از متخصص کمک بگیرید. یک برنامه غذایی داشته باشید و بر اساس آن مقدار و نوع غذایی که با نیاز شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

اگر مادر خانه هستید یا شمایید که برای دیگران غذا می‌پزید، لازم است بیشتر دقت کنید. کیفیت غذایی که شما درست می‌کنید به طور مستقیم بر سلامتی و وزن اعضای خانواده اثر می‌گذارد.

اگر به فکر لاغر شدن در خانه هستید لازم نیست خیلی شرایط را برای خودتان سخت کنید.

شما به باشگاه نرفته‌اید، چون وقت و حوصله فکر کردن به این مسائل را ندارید. پس اگر برنامه شما بی‌اندازه دشوار باشد، به احتمال زیاد آن را هم کنار می‌گذارید و پیتزا سفارش می‌دهید.

مشکل اصلی چاقی، غذا خوردن در موقع گرسنگی نیست. بلکه خوردن در زمانی است که سیر شده‌اید.

شاید دیدن غذا شما را به هوس بیندازد، یا به خاطر بوی خوب، وسوسه شوید که یک کم دیگر هم بخورید.

اگر بدانید به چند قاشق غذا نیاز دارید، این مشکل برطرف می‌شود.

شمردن کالری را فراموش کنید. بهتر است یک راه ساده‌تر و قابل اندازه‌گیری پیدا کنید. مثلا محدود کردن برنج به ده قاشق (بسته به برنامه غذایی شما)، بسیار عملی‌تر از «دریافت 200 کالری از منبع کربوهیدرات» است.

سعی کنید به غذای خود تنوع بدهید. از غذاهای دریایی و گوشت سفید، حبوبات و مغزها، سبزیجات و میوه‌های متنوع استفاده کنید.

اگر یک بسته بزرگ بیسکویت شکلاتی بخرید و آن را در کابینت بگذارید، به سختی می‌توانید به برنامه لاغری در خانه فکر کنید.

موقع خرید لیستی از خوراکی‌های سالم درست کنید. چیپس، پاستیل، کیک، شیرینی، بستنی و خوراکی‌هایی از این دست، اگر خریداری شده و در کابینت انبار شوند، برای خوردن آن‌ها وسوسه می‌شوید.

به چیزی که می‌خرید دقت کنید. میوه‌های تازه و سبزیجات گزینه‌های بسیار بهتری هستند.

اگر رژیم غذایی اختصاصی دارید، مواد اولیه برای تهیه غذاهایی را بخرید که در رژیم شما پیش‌بینی شده‌اند.

وقتی در خانه، بستنی و لواشک نداشته باشید، راحت‌تر می‌توانید جلوی خودتان را بگیرید.

چیدن یک میز غذای رنگارنگ و مفصل حس خیلی خوبی دارد.

اما یک میز رنگارنگ هم می‌تواند سالم باشد، وقتی با سالاد بدون سس، ماست یونانی و انتخاب‌های کم کالری دیگر تزئین شود.

بجای گذاشتن مقدار زیادی غذا در دیس و بعد تلاش برای کم‌تر خوردن غذا، به اندازه غذا بپزید و دقیقا همان مقداری را سر میز بیاورید که در رژیمتان مشخص شده.

اگر بیشتر از نیاز خود غذا درست کرده‌اید، می‌توانید قبل از شروع غذا آن را بسته‌بندی کنید و برای روز بعد بگذارید.

حواستان به کالری‌های مایع باشد. نوشابه و ماالشعیر هم کالری دارند. اما هر قدر که سیر باشید، باز هم می‌توانید به سادگی با نوشیدن یک لیوان نوشابه، مقدار زیادی کالری دریافت کنید.

بهترین انتخاب یا آب است، یا دوغ کم نمکی که خودتان از ماست کم‌چرب درست کرده باشید.

اگر برای تمرین کردن وقت زیاد ندارید، می‌توانید از یک برنامه تمرین لاغری در خانه استفاده کنید.

بسیاری از تمرین‌های هوازی را می‌توانید در خانه انجام دهید. روی تردمیل بدوید، دوچرخه ثابت کار کنید یا طناب بزنید.

سعی کنید مقدار پیاده‌روی خود را بیشتر کنید. فعالیت بدنی، هر چه بیشتر بهتر.

اما برای لاغری در خانه تنها پیاده‌روی و طناب‌زدن کافی نیست.

دست کم هفته‌ای سه بار را برای وزنه بگذارید. از روی یک برنامه تمرین با وزنه، عضلات خود را به صورت چرخشی تمرین بدهید.

وقتی عضلات شما تحت فشار قرار می‌گیرند، بدن برای ترمیم و تقویت عضلات انرژی زیادی مصرف می‌کند. این یعنی از ذخیره چربی می‌کاهد و مقداری از کالری را به عضلات شما می‌فرستد.

تنها با یک جفت دمبل با وزن مناسب می‌توانید تمرین‌های زیادی را در خانه انجام دهید.

تنها با یک جفت دمبل با وزن مناسب می‌توانید تمرین‌های زیادی را در خانه انجام دهید.

در صورت تمایل یک نیم کت، یک هالتر و یک جفت وزنه سبک‌تر برای سوپرست هم انتخاب خوبی است.

باشگاه نرفتن، بهانه خوبی برای تمرین نکردن نیست. هر فرد دست کم به سه ساعت و نیم فعالیت شدید بدنی نیاز دارد. پس چه بهتر که این زمان را برای تمرین اصولی با هدف کاهش وزن خود بگذارید.

آدم‌های زیادی با هدف کاهش وزن، دمبل و طناب می‌گیرند. اما وقتی می‌بینند بعد از یک هفته یا یک ماه به هیکل ورزشی نرسیده‌اند، ناامید می‌شوند و دوباره به همان رژیم نادرست قبلی خود باز می‌گردند.

هیچ کس در یک هفته به اندامی عضلانی و شکم شش تکه نرسیده است.

اگر از روی برنامه تخصصی تمرین می‌کنید، به برنامه اعتماد کنید. سعی کنید تا پایان همین برنامه را ادامه بدهید.چطور در خانه لاغر شویم

هر چهار هفته دوباره وضعیت خود را کنترل کنید و در صورت لازم برنامه خود را تغییر دهید. ممکن است متخصص متوجه شود که برنامه قبلی کاملا برای بدن شما مناسب نیست و با تغییری ساده می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

در مواردی ممکن است وزن شما پایین نیاید، اما سایز کم کنید. ایرادی ندارد. کاهش سایز بدون کاهش وزن، به معنای گرفتن عضله و از دست دادن چربی است که اتفاق خوبی به حساب می‌آید.

امیدواریم در این مطلب به پاسخ سوال چگونه در خانه لاغر شویم ؟ رسیده باشید و شروع به لاغری در خانه کنید. 

مشاوره ژنتیک

آزمایش ژنتیک

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چطور در خانه لاغر شویم

سؤال برخی از دوستان این است که آیا لاغری در خانه امکان‌پذیر است؟  آیا برای لاغر شدن بایستی حتماً در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنیم؟

من وحید خانی هستم از مجموعه‌ی همیار تناسب و در این مقاله سعی می‌کنم که به شما آموزش دهم چگونه بتوانید به‌راحتی در خانه به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

قبل از اینکه بخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه در خانه لاغر شوید بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که آیا واقعاً برای لاغر شدن نیاز به ورزش کردن داریم؟

اگر بخواهم دیدگاه مراجعین حضوری که به مطب مراجعه می‌کنند را با شما در میان بگذارم پاسخ اکثر مراجعه‌کننده‌ها مثبت است.

اکثر افرادی که برای لاغری به مجموعه‌ی ما مراجعه می‌کنند اعتقاددارند که به دلیل اینکه ورزش نمی‌کنند چاق شده‌اند و این گفته‌ها نشان‌دهنده‌ی این باور است که ورزش کردن باعث لاغری من می‌شود و برای اینکه بتوانم این لاغری را حفظ کنم باید همیشه ورزش کنم!

یکی از مراجعین رو به من کرد و در پاسخ به این سؤال که علت چاق شدن رو چی میدونید گفت:

” آقای خانی من هر وقت که ورزش نمی‌کنم وزنم بالا میره!

شش‌ماهه پیش تصمیم گرفتم که دوباره ورزش کنم، در باشگاه ورزشی نزدیک محله‌مان ثبت‌نام کردم.

حدود چند ماه ورزش کردم و وزنم را چند کیلوگرم کاهش دادم.

بعدازاینکه مجدداً ورزش را کنار گذاشتم بازگشت وزن به سراغم آمد. ”

همان‌طور که می‌بینید این دوستمان شدیداً اعتقاد دارد که ورزش کردن باعث لاغر شدنش می‌شود.

بسیاری از دوستان ما در فضای مجازی نیز اعتقاددارند که با ورزش کردن می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

تا به اینجای مقاله به نظرات افراد مختلف درباره‌ی تأثیر ورزش و فعالیت بر وزن اشاره کردیم و اکثراً اعتقاد داشتند که نقش بسیار زیادی را در چاق شدن و یا عدم لاغری ایفا می‌کند.

اما ازنظر من ( وحید خانی ) که سال‌هاست در حیطه‌ی تغذیه و مشاوره‌ی لاغری در حال فعالیت هستم و مطالعات فراوانی در این زمینه داشته‌ام شاید اگر ورزش را باهدف لاغری انجام دهید تأثیر معکوسی در طولانی‌مدت دریافت می‌کنید.

به هراندازه که ورزش بیشتری برای لاغری انجام دهید به همان اندازه یا بیشتر کالری دریافت می‌کنید.

علت اینکه همواره اعتقاددارم برای لاغر شدن نباید روی ورزش حساب بازکنید این است که شما به هراندازه‌ای که در ورزش کالری بسوزانید به همان اندازه بدن شما نیاز به کالری پیدا می‌کند و چون شما در تنظیم کالری ممکن است تبحر نداشته باشید در بسیاری از موارد با شکست مواجه می‌شوید.

در ابتدا و چند هفته‌ی ابتدای ورزش شاید بتوانید که با کنترل کردن خوراکی‌های دریافتی کالری بیشتری بسوزانید اما این کنترل کردن درنهایت با شکست مواجه می‌شود و شما به‌مرور با ریزه‌خواری‌هایی که حتی خودتان دلیلش رانمی‌دانید و در بسیاری از مواقع متوجه آن نمی‌شوید به‌مرور کالری‌های سوزانده شده را برمی‌گردانید.

بدون شک ورزش کردن باعث سلامتی بی‌حدواندازه‌ای در شما خواهد شد. بنابراین ورزش را فقط و فقط برای سلامتی انجام دهید.

همان‌طور که در طی مقاله اشاره کردیم اگر ورزش برای لاغری انجام گیرد با توجه به مکانیسم‌های بدن تمام کالری سوزانده شده به بدن بازمی‌گردد و شما در طولانی‌مدت نتیجه‌ی مطلوبی را به دست نخواهید آورد.

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که برای لاغری حتماً نیازی به ورزش کردن نداریم چراکه بدن ما بر اساس مکانیسم‌هایی که دارد به‌مرور کالری‌های سوزانده شده توسط ورزش را برمی‌گرداند اما برای سلامتی و داشتن زندگی سالم‌تر حتماً فعالیت ورزشی توصیه می‌شود.

حال وقتی متوجه شدیم که برای لاغری نیازی به ورزش کردن نیست پس به‌راحتی می‌توانیم در خانه لاغر شویم و حرکات ورزشی مناسب را نیز به‌مرور برای داشتن زندگی سالم‌تر در خانه انجام دهیم .

راستش را بخواهید ازنظر تئوری لاغر شدن بسیار راحت است. شما اگر کالری دریافتی را کنترل کنید به‌راحتی می‌توانید وزن خود را کنترل و کاهش دهید. اما آیا در عمل هم به همین راحتی امکان‌پذیر است؟

باید بگویم این دیگر بستگی به شما دارد که چقدر آماده‌ی یادگیری و پذیرش مطالب جدید هستید. اگر فردی باشید که میزان پذیرش و آموزش پذیریتان بالا باشد به‌راحتی می‌توانید با آموزش‌هایی که مجموعه‌ی همیار تناسب در اختیار شما قرار می‌دهد به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر مقاومت ذهنی داشته باشید و بر اساس تجربیات خود پیش بروید یا اینکه نکاتی را رعایت کنید که عموم مردم برای لاغری استفاده می‌کنند این مسیر برایتان سخت و حتی غیرقابل دستیابی می‌شود.

به‌عنوان‌مثال ما در این مقاله اشاره کردیم که برای لاغری نیازی به ورزش ندارید و ورزش فقط برای سلامتی بهتر بایستی صورت گیرد!

حال شما چقدر توانایی یادگیری و آموزش‌هایی رادارید که مخالف آن چیزی است که تا به امروز شنیده‌اید؟ آیا می‌توانید زمانی که ورزش می‌کنید به فکر لاغری نباشید و فقط به‌سلامتی جسمی و حس خوبی که از ورزش ناشی می‌شود را ببینید؟

یا مدام به شکم و پهلوی خود نگاه می‌کنید که چه زمانی از بین می‌رود؟

نکته‌ی دومی که باید برای لاغری در خانه به آن توجه کنید این است که از همه‌ی مواد غذایی استفاده کنید اما به مقداری که بدن شما به آن نیاز دارد.

آیا می‌توانید با خیالی آسوده از غذاها استفاده کنید بدون اینکه ترس از چاق شدن داشته باشی؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس میزان یادگیری و آموزش پذیری شما بالاست و به‌راحتی می‌توانی در این مسیر به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر نمی‌توانی بدون ترس غذا بخوری باید بیشتر آموزش ببینی تا بتوانی میزان پذیرش و آموزش پذیری خود را بالاتر ببری.

اگر بیشتر از میزانی که موردنیاز بدن است استفاده کنیم، آن‌وقت چاق‌تر هم می‌شویم!چطور در خانه لاغر شویم

باید به شما بگویم که فکر شما کاملاً درست است.

در شروع کار ممکن است بیشتر یا کمتر از مقادیری که نیاز دارید مصرف کنید چون نمی‌دانید که چقدر باید بخورید. به همین خاطر ما مقاله‌ای را در وب‌سایت همیار تناسب منتشر کردیم که می‌توانید بامطالعه‌ی آن به‌راحتی متوجه شوید که احساس گرسنگی واقعی و گرسنگی کاذب را شناسایی کنید و فقط به گرسنگی واقعی پاسخ دهید.

برای مطالعه‌ی مقاله کلیک کنید.

مقاله‌ی تفاوت میان گرسنگی، میل و ولع را بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که آیا با رعایت نکاتی که گفته‌شده است من به وزن ایده آلم می‌رسم و می‌توانم لاغری در خانه را تجربه کنم؟

پاسخ من ( وحید خانی ) در صورتی مثبت است که شما در این مسیر بتوانید ذهن خود را سازمان‌دهی کنید. یعنی بتوانید این باور را در خود ایجاد کنید که شما به‌راحتی می‌توانید با خوردن همه‌ی مواد غذایی و بدون اینکه بخواهید ورزشی را برای لاغری انجام دهید به وزن ایده آل خود دست‌یابید.

ایجاد این باور ممکن است نیاز به تلاش داشته باشد که ما در جلسات مشاوره و محصولاتمان سعی کرده‌ایم به کمک شما بیاییم و این باور را به‌مرورزمان در شما ایجاد کنیم.

برای لاغری در خانه نیازی به ورزش یا رژیم‌های سخت نداریم. شما کافی است با مصرف همه‌ی مواد غذایی به‌اندازه‌ای که بدن به آن نیاز دارد به‌راحتی به وزن ایده آل خود دست‌یابید. اما نکته‌ی مهم این است که برای اینکه بتوانیم به‌اندازه غذا بخوریم بایستی باورهای ذهنمان را تغییر دهیم.

 

یک دهه مطالعه و فعالیت در رشته ی تغذیه و نوشتن کتاب “بیندیشید و لاغر شوید” به من آموخت که لاغری و چاقی با آموزش صحیح امکان پذیر است. پس هر آنچه را می آموزم به دیگران آموزش می دهم.
شماره ی نظام پزشکی : ت-5281

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام و تشکر بابنت مقاله خوبتون؛
من قصد دارم وزن کم کنم و از طرفی برای درمان کم خونی دارم عرق یونجه طوبی گستر مصرف می‌کنم. داخل یه مقاله خوندم عرق یونجه باعث چاقی میشه! میخواستم بدونم شما اطلاعای دارین که صحت داره یا خیر؟ و اینکه اگر مصرف عرق یونجه باعث چاقی بشه چه راهکاری رو به من پیشنهاد می‌دید؟

مقاله که عرض کردم این بود https://vrgl.ir/n9WOj

با سلام
اگر از مخاطبین مجموعه ی همیار تناسب باشید تا به حال متوجه شده اید که هیچ ماده ی غذایی نمی تواند سبب چاقی شما شود. تنها دلیل چاقی رفتارهای اشتباه غذایی است. بنابراین خوردن عرق یونجه سبب چاقی نمی شود بلکه فکر کردن به اینکه عرق یونجه شما را چاق می کند سبب می شود که شما رفتارهای غذایی چاق کننده ای از خود بروز دهید که در نهایت سبب می شود با بیش خوری وزنتان بالا رود.
بنابراین با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید میل کنید. پیشنهاد می کنیم در دوره ی رایگان لاغری با ذهن شرکت کنید. جهت شرکت در این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.
دوره ی رایگان لاغری با ذهنhttps://hamyartanasob.com/product/free-weight-loss-course-with-mind/

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

با عضویت در خبر نامه همیار تناسب از جدید ترین مقالات  و تخفیفات ویژه همیار تناسب با خبر شوید.

عضویت در خبرنامه

 

چگونه در خانه لاغر شویم؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟ چطور در خانه لاغر شویم؟ آقای مردانی، راه های لاغر شدن سریع در خانه چیست؟ از این قبیل سوالات در وبسایت لاغر فیت از من زیاد سوال می شود. خیلی ها به جهت اینکه امکان رفتن باشگاه و یا پیاده روی را ندارند می خواهند در منزل لاغر شوند. شخصی می گفت: آقای مردانی من امکان باشگاه رفتن ندارم، آیا می توانم در خانه لاغر شوم؟ او می گفت من دو تا بچه کوچک دارم و کارهای آنان زیاد است. به او گفتم که می توانید حتی در خانه نیز لاغر شوید.

در این مقاله آموزش هایی که برای آن بانوی کرجی دادیم را با شما به اشتراک می گذاریم. پس با سایت لاغرفیت باشید تا ببینیم راه های لاغر شدن سریع در خانه چیست؟

دوست عزیز سلام‌‌‌‌‌‌‌‌،

لاغر شدن سریع در خانه خیلی متفاوت از دیگر روش های کاهش وزن است. اما یادتان باشد لاغر کردن در خانه آرزو و رویا نیست.چطور در خانه لاغر شویم

اگر خوب به تکنیک هایی که در ادامه به شما آموزش می دهم دقت کنید و آنها را انجام دهید، لاغر کردن در خانه به راحتی و در کمترین زمان به دست می آید.

روش لاغر شدن در خانه عمومی است، یعنی نیاز نیست زندگی را بر خودتان تیره و تار کنید، بلکه کافیست نظارت بیشتری روی رفتار و کارهای اصلی زندگی داشته باشید

تا حالا از خودتون سوال کرده اید که یک خانم چند ساعت در آشپزخانه مشغول کار است؟ ۲ساعت؟ ۴ ساعت؟ ۸ ساعت؟

واقعیت مطلوب این است که اگر زمان تهیه صبحانه، زمان طبخ ناهار، زمان تهیه و طبخ شام را در نظر بگیریم حداقل بین ۶ تا ۸ ساعت خانم ها در آشپزخانه هستند.

تعجب نکنید، آخه شستن ظروف نیز به این عدد اضافه می شود. سفره آرایی و دکوراسیون سفره نیز همینطور. پس یک کدبانو بایستی هوشمندانه و هدفمند کار کند.

در اینجا ده تکنیک از راه های لاغر شدن سریع در خانه مخصوص خانم ها را بیان می کنم که حتما باید انجام دهید.

تعداد کمی هم ساعت  ۱۰ را اعلام کردند.

به طور کلی ساعت ۱۱ مناسب خوابیدن می باشد. هورمون ملاتونین که تنظیم کننده هورمون های بدن است، حدودا از این ساعت شروع به ترشح می کند. وقتی هم که زود بخوابید، زودتر هم از خواب بیدار می شوید

وقتی زودتر از خواب بیدار شوید، می توانید صبحانه بخورید. خود خوردن صبحانه سبب می شود، به راحتی در خانه لاغر شوید.

به راستی اگر می خواهید لاغر شوید، نیاز است زود بخوابید. اگر سوال کنید که چگونه در خانه لاغر شویم ؟

قطعا یکی از جواب ها درست خوابیدن است. تمام سلول به سلول بدن ما برای متابولیسم خود به خواب کاقی نیاز دارند. بیائید با هم قرار بگذاریم که از حالا زود بخوابیم.

اگر دیر از خواب بیدار شوید و بخواهید به محل کار خود برسید، معمولا وقت نمی کنید صبحانه بخورید.

یا اینکه کسانی خیلی دیر از خواب بیدار می شوند، در هر صورت، صبحانه نمی خورند. در مطلب تعریف رژیم آلکالین چیست هم گفتم که این جمله برای شما آشنا می باشد که می گویند وقتی صبحانه نمی خورم، گرسنه هم نمی شوم.

نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود

مثلا با خود می گوئید: دیگه نزدیک ظهره و گرسنه نیستم، یک دفعه ناهار می خورم.

این روند باعث چاقی می شود. دقت کرده اید که وقتی صبحانه می خورید، گرسنه تر می شوید؟

وقتی صبحانه بخورید، سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد. پس خوردن صبحانه سبب لاغری می گردد. در سایت لاغر فیت توضیح دادم چطور می توانید با خودن صبحانه هم  می توانید لاغر شوید.

این اصل ثابت شده است که کاهش قند خون باعث چاقی می شود. یعنی اینکه شما برای اینکه لاغر شوید، نباید گرسنگی شدید داشته باشید.

گرسنگی شدید سبب افت قند خون شده و به خوردن را زیاد می کند. در رژیم لاغری نباید زجر گرسنگی بکشید. وقتی به هر دلیل قند خون شما خیلی پائین می آید، گرسنگی سلولی رخ می دهد

در این حالت سلول به سلول شما نیاز به تغذیه و انرژی دارد. اصلا دست خوتان نیست، ناخود آگاه بسمت خوراکی می روید. خواه شیرینی و یا اینکه هر هله هوله دیگری که به دست شما برسد.

ممکن است به سمت یخچال بروید و هر چه خوردنی است بخورید. پاسخ پرسش چگونه در خانه لاغر شویم را نمی توانید با گرسنگی شدید انجام دهید.

برای غلبه به این مشکل، شما می توانید از میان وعده کمک بگیرید. یعنی بین صبحانه و ناهار یک عدد سیب یا یک میوه دیگری که دوست دارید، بخورید.

خوردن این میان وعده از افت و کاهش قند خون شما جلو گیری می کند. میان وعده عصر و میان وعده آخر شب نیز به همین صورت عمل می کند.

اشخاصی که برای لاغری به خود گرسنگی می دهند، لاغر که نمی شوند هیچ، چاق تر هم می شوند

همانطور که می بینید با اصولی ساده می توان لاغری در خانه را به سرانجام رساند.

حتما شنیده اید که بعضی ها می گویند: ناهار نمی خورم تا لاغر شوم. برخی هم می گویند برای لاغری شام نمی خورند. به نظر شما این اشخاص کار درستی انجام می دهند؟

به اعتقاد من این حرکت کاری اشتباه و زجرآور می باشد.

چون نخوردن یک وعده باعث لاغری نمی شود، بلکه باعث چاقی هم می شود. حذف ناهار و یا شام سبب چاقی می شود. حتی نخوردن یک وعده غذایی ممکن باعث می شود که صورت شما لاغر شود

لاغر شدن صورت به زیبایی شما آسیب جدی وارد می کند. ممکن است بطور مقطعی و در کوتاه مدت تاثیر کمی داشته باشد. اما در دراز مدت چون قند خون افت می کند، شخص چاق تر هم می شود.

تازه اشتهای وی نیز بیشتر شده و چند کیلو نیز بیشتر از قبل اضافه می کند. شما می توانید یک ناهار مفصل هم بخورید و به راحتی لاغر شوید.

حذف حتی یک وعده ناهار و یا شام باعث چاق شدن می شود

یک نکته مهم این است که قبل از ناهار و شام خود حتما یک یا دو پیاله سالاد بخورید. می توانید از چاشنی آبلیمو و روغن زیتون داخل سالاد خود استفاده نمائید.
خوردن سالاد قبل غذا باعث می شود حجم معده شما پر شود و یک قدرت سیر کنندگی ایجاد نماید.

یک دلیل دیگر که سالاد شما را لاغر می کند این است که زمان غذا خوردن شما را طولانی می کند. یعنی اینکه سالاد به طول کشیدن زمان غذا خوردن شما کمک می کند. چون به جویدن زیاد نیاز دارد. وقتی که زمان غذا خوردن طول بکشد، هیپوتالاموس دستور سیری می دهد.

چون هیپوتالاموس مرکز سیری و گرسنگی است و زمانی که غذا خوردن طول بکشد، دستور سیر شدن می دهد.

در دوره ۲۱ روزه رژیم قلیایی برای لاغری تمام این تکنیک ها توضیح داده شده است. این دوره به هزاران نفر کمک کرده است تا به وزن و اندام ایده آل خود برسند.چطور در خانه لاغر شویم

در مطلب برنامه غذای هفتگی در سایت لاغر فیت گفتم که خوردن شام را از خود دریع نکنید.

اگر می خواهید به راحتی در خانه لاغر شوید و خودتان را لاغر کنید، هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. حتی اگر کمی هم شده شام بخورید.

اگر اینکه چگونه در منزل لاغر شویم سوال ذهنی شماست مطمئن باشید آنهایی که شام نمی خورند به امید اینکه لاغر شوند، موفق نمی شوند.

به نظر من، نخوردن شام نیز سبب افت قند خون می شود.

وقتی شام نخورید، از گرسنگی نمی توانید بخوابید و فیزیولوژی بدن شما نیز به هم می ریزد. مجددا حرص و ولع شدید به غذا پیش آمده و چاقی شروع می شود.

با توجه به تجربه چند ده ساله در تغذیه و رژیم درمانی، تاکید می کنم که یک شام معمولی و سبک برای لاغری شما مقرون به صرفه است.

خیلی از بیمارانم می گویند: یعنی ما می توانیم در وعده شام، برنج هم بخوریم؟

چون در رژیم قلیایی هم برای وعده ناهار و هم برای وعده شام برنج همراه خورش توصیه کرده ام. در پاسخ به آنها می گوئیم که بله، هم در وعده ناهار و هم در وعده شام می توانید از انواع پلو خورشها بخورید نوش جونتون.

درست است که در هر دو وعده برنج می خورید ولی کالری آن کمتر است که همین کم بودن کالری باعث لاغری شما می شود. اندازه بسیار اهمیت دارد.

شما که می خواهید در خانه لاغر شوید، حتما به این نکات توجه داشته باشید.

ایدئولوژی من این است که هم از غذا لذت ببرید و هم از لاغری خود لذت ببرید. اگر کسی توانسته لاغر شود، پس شما هم می توانید لاغر شوید و لاغر بمانید.

یکی از راه های لاغر شدن در خانه عدم ناخنک زدن بی مورد به غذا و خوراکی ها است.

اگر یک خانم که ساعات زیادی را دور و بر غذا میگذراند ناخنک بزند، متوجه نمی شود چقدر غذا خورده است و چقدر کالری اضافه به بدن خود سرازیر کرده است

که این کالری اضافه در دراز مدت به اضافه وزن و چاقی منجر می شود!

بعنوان مثال، اگر ناخنک زدن یک نفر چنین باشد که یک روز یک تکه نان، یا یک عدد شیرینی یا دو قاشق برنج یا یک برش کیک، یا یک میوه اضافه یا چیزی در این حد مصرف کند فقط با این یک ناخنک زدن در یک سال حدود ۲ تا ۳ کیلو وزن اضافه می نماید.

پس نتیجه اینکه:

یکی از راه های لاغر شدن سریع در خانه جلوگیری از ناخنک زدن است.

هیچ گاه اینطوری غذا نخورید.

زمان غذا خوردن وقتی طول می کشد، سیر می شویم امتحان کنید.

زمان ۲۰ دقیقه را برای سرو غذا امتحان کنید و متوجه می شوید که حالت سیری به شما دست می دهد و این دستور از جانب هیپوتالاموس است که فرمان

سیری می دهد و این تکنیک یکی از راه های لاغر شدن سریع در خانه می باشد. در محصول لاغری و کاهش وزن با رژیم قلیایی کاملا نحوه اجرای صحیح این تکنیک را شرح دادم.

وقتی با آرامش می خورید، به نرون های چشایی سطح زبان خود اجازه می دهید که بیشتر مزه غذا را درک کنند

مطمئن باشید تمام غذاها مزه غذای اول را می دهد. مثلا شیرینی اول مزه شیرینی دهمی را هم می دهد قبول دارید؟

یک روش لاغر شدن سریع در خانه این است که نشسته و با آرامش غذا بخورید. موقع غذا خوردن زیاد از جای خود بلند نشوید و آرامش داشته باشید!

معمولا ما شنیده ایم و یا دیده ایم و یا اینکه خودمان این کار را انجام داده ایم که، سر پا و ایستاده چیزهایی را می خوریم. این به این معنی نیست که همیشه همه چیز را سر پا و ایستاده می خوریم. نه اصلا منظور من این نیست.

بلکه معمولا پیش می آید که میوه ای را در حالت ایستاده گاز می زنیم و می خوریم.

یا عجله داریم لقمه ای می گیریم و در حالی که در حال بیرون رفتن از منزل هستیم، آنرا می خوریم. این اتفاق معمولا بیشتر برای آقایان اتفاق می افتد.

یکی از دوستان شرکت نفتی من می گفت: من برای اینکه زودتر به محل کارم برسم و به ترافیک نخورم، سال های سال داخل ماشین، صبحانه می خورم؟!

وقتی یک خانم مشغول پختن غذا می باشد، ممکن است ناخنک هم بزند. البته مزه کردن غذا برای طبخ که باعث تنظیم چاشنی های غذا می باشد ایرادی ندارد ولی یک لقمه از این یک لقمه از آن قطعا باعث چاقی می شود.

یک کار عملی برای خانم ها در منزل:

یک برگه و خودکار روی کابینت آشپزخانه خود داشته باشید و از صبح تا شب هر چیزی را که خوردید، یاد داشت نمایید و در پایان شب آن برگه را باز بینی کنید

متوجه می شوید که ذره ذره چیزهای زیادی را میل نموده اید که تا حالا فکرش را هم نمی کردید.

بیایید این تصمیم را بگیرید که هر چیزی خواستید بخورید را نشسته بخورید و سرپا هیچ چیزی استفاده نکنید.

قطعا یکی از راه های لاغرشدن سریع در خانه در حالت نشسته غذا خوردن است.

وقتی بخواهید فقط نشسته غذا یا یک میوه یا ماده غذایی دیگری را بخورید، دیگر افراط و زیاده روی نمی کنید. مثلا اگر درب یخچال را باز بکنید و جعبه شیرینی را ببینید و بخواهید بخورید یک شیرینی را در دهان گذاشته و شیرینیدیگر را برمی دارید.

آخه چون با دست راست خود درب یخچال را باز کرده و همانطور نگه می دارید و با دست چپ خود تند تند شیرینی برمی دارید ولی اگر یک عدد شیرینی را با دست چپ خود بردارید و با دست راست خود درب یخچال را ببندید، دیگر شیرینی اضافه خورید و آن شیرینی را در یک بشقاب گذاشته و می نشینید و با آرامش آنرا میل می نمایید.

یکی از راه های کاهش وزن و لاغرشدن سریع در خانه را می توان ورزش در منزل نام برد.

ورزش ، آن هم در منزل؟ مگه امکان داره؟

بله، یکی از مراجعان من که به هر دلیلی نمی توانست باشگاه برود و یا پیاده روی داشته باشد، فقط در منزل ورزش می کرد و توانست ۲۶ کیلو از وزن خود را از دست بدهد. پس شما هم می توانید.

قبلا در لاغرفیت در مورد ورزش های مناسب برای لاغر کردن شکم و پهلو صحبت کردم حتما مطالعه کنید.

یک ورزش موثر این است که کارهای خودتان را سریع انجام دهید. یعنی اینکه یک کار را در مدت پنج دقیقه انجام دهید و سپس استراحت نمایید

مثلا تمیز کردن منزل و جارو زدن در پنج دقیقه و بعد از آن استراحت. این کار دو مزیت فوق العاده دارد:

وقتی یک کار را در پنج دقیقه انجام دادید، استراحت کنید و پس از چند دقیقه دوباره یک کار دیگر.

مضافا اینکه این ورزش، یک ورزش حرفه ای است و مثل یک ورزشکار حرفه ای کالری می سوزاند.

بله درست است، نوشیدن آب را بیشتر کنید تا اثرات فوق العاده آن را ببینید.

قبلا در محصول درمان یبوست در رژیم غذایی قلیایی گفتم، نوشیدن آب و به نوعی تامین آب مورد نیاز بدن نه تنها باعث لاغری می شود بلکه می تواند از بیماری هایی مانند یبوست جلوگیری به عمل بیاورد.

پیشنهاد می کنم صبح، قبل از میل کردن صبحانه حداقل یک لیوان آب با دمای اتاق نوش جان کنید بتوانید سریع تر روش لاغر شدن در خانه را طی نمائید.

بله این اسم یکی از دوره های من در سایت لاغرفیت است. دوره رژیم قلیایی برای کاهش وزن توسط هزاران نفر از مراجعین حضوری و اینترنتی بنده در سایت لاغرفیت استفاده شده و نتایج درخشان کسب کرده اند.

اگر دنبال یک روش لاغر شدن سریع در خانه هستید که بدون عوارض و بازگشت باشد من این دوره فوق العاده کاربردی را به شما پیشنهاد می کنم.

در تمام طول دوره لاغری در ۲۱ روز با رژیم قلیایی، در کنارتان هستم تا به نتیجه دلخواه برسید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

دیدگاه

محصولات ما

لینک های ضروری

اطلاعات

عضویت در خبرنامه سایت

تمامی حقوق محفوظ است .فارسی سازی توسط راست چین

پنل جستجو می تواند شامل ابزارک و کد کوتاه باشد.

چگونه در خانه لاغر شویم از جمله سوالاتی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است . لاغر شدن بدون عوارض یکی از دغدغه های مهم این روز های خیلی از افراد است و ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده …

چگونه در خانه لاغر شویم  از جمله سوالاتی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است . لاغر شدن بدون عوارض یکی از دغدغه های مهم این روز های خیلی از افراد است و ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. با استفاده از چند راهکار ساده می توان به راحتی و بدون عوارض از مشکل چاقی رهایی پیدا کنیم.

سویق جو و به طور کلی جو، می تواند تا مدت زیادی انرژی مورد
نیاز ما را تامین کند و به ما این توانایی را بدهد تا برای مدت طولانی نیازی به
خوردن چیزی نداشته باشیم بدون این که دچار ضعف بشوییم.

سویق جو به دلیل دارا بودن سبوس و تامین ویتامین های گروه «ب»
به سوخت و ساز بدن کمک می کند و اجازه نمی دهد مواد ضروری بدن دچار افت شوند.

ترک ناهار یکی از روش های جدی برای تامین سلامتی پایدار است .ناهار
در طب اسلامی توصیه نشده است بلکه باعث سودا می شود.چطور در خانه لاغر شویم

در واقع ترک ناهار باعث استراحت بیشتر دستگاه گوارش می شود و همچنین
باعث کم شدن سودا نیز می شود.

نکته: سوالی که شاید ذهن
خیلی ها را به خود مشغول کند این است که چگونه با حذف یک وعده غذایی بتوان انرژی
مورد نیاز خود را تامین کنیم؟ جواب این سوال در استفاده از سویق خصوصا سویق جو می
باشد. با استفاده روزانه از سویق خصوصا در وعده صبحانه می توانیم از اثرات مثبت
این موارد استفاده بیشتری داشته باشیم.

همیشه از گیاهان و ادویه ها برای طعم
و مزه بخشیدن به غذاها استفاده می کنیم اما بعضی از این این مواد مورد استفاده هر
روز ما برای لاغر شدن هم مفید هستند.

زیره هم برای تولید انرژی مفید است و
هم باعث لاغری میشود

زنجبیل می تواند جلوی اشتها را بگیرد
و باعث لاغری شود

قاصدک باعث میشود  فرد برای
مدت زمانی طولانی تر احساس سیری کند

مصرف روزانه خردل باعث سوزاندن کالری
و لاغری می شود

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

مطالب منتشر شده در این مجله تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

چطور در خانه لاغر شویم
چطور در خانه لاغر شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *