چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

 
helpkade
چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم
چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

برای انجام حرکات ورزشی همیشه نیازی به رفتن به باشگاه نیست بلکه در خانه با دنبال کردن برنامه خاص و پشتکار می توان به اندامی متناسب و خوش فرم رسید.قبل از انجام ورزش در خانه برای کاهش وزن، باید مطمئن شوید که میزان کاهش وزن را درک می کنید.اغلب افراد با کاهش وزن به عنوان هدف شروع می کنند. آنچه که بدن شما به منظور کسب نتیجه بهتر به آن نیاز دارد کمک می کند بنابراین زمانی که برای کاهش وزن تمرین می کنید، باید بدانید که وقتی شروع به ورزش می کنید بدن چطور عمل می کند.

وقتی مساله کاهش وزن به میان باشد، باید یک تغییر سبک زندگی را ایجاد کنید با اینکه تمرینات ساده ای در خانه برای کاهش وزن می تواند نتایج متوسطی داشته باشد همچنین باید مراقب غذایی که می خورید هم باشید و این زمانی است که شما بیش ترین نتیجه را دریافت می کنید.

در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند ورزش خانگی تان را برای کاهش وزن موثرتر کنید ؛ با ما همراه باشید.

-روتین خود را منظم نگاه دارید. 

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

-برای از دست دادن وزن ورزش را برای حداقل 60 دقیقه برنامه ریزی کنید. 

-از صبحانه صرف نظر نکنید. 

-غذاهایی را بخورید که کالری و چربی پایینی دارند. 

-الگوی غذایی را نگه دارید که سازگار باشد. 

-اگر ورزش نمیکنید، به سرعت فعالیت کنید. 

-از بیرون غذا خوردن پرهیز کنید. 

-استراحت کافی داشته باشید. 

اینکه چه زمانی برای شما طول می کشد تا متوجه کاهش وزن شوید، از یک فرد به فرد دیگر فرق می کند.عواملی وجود دارند که چرخه کاهش وزن شما را مشخص می کنند.شما هم چنین روند کاهش وزن را زمانی که شروع به کار می کنید، خواهید دید. 

اگر شما تغییراتی شدید در رژیم غذایی و سطح فعالیت خود ایجاد کرده اید، چند هفته اول زمانی است که بیش ترین نتیجه را خواهید دید.مردم هر هفته با 1 تا 2 کیلوگرم شروع می کنند.در اغلب موارد، این کاهش اولیه وزن در واقع افت آب بدن است.

به عنوان مثال، اگر شما ورزش هوازی در خانه را با رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید، گلیکوژن در ماهیچه ها به تدریج کاسته می شود.علاوه بر این، مقداری آب باقی مانده نیز از دست می رود.اما این زمانی نیست که کاهش چربی شروع می شود.به عبارت دیگر، ترازو همیشه بهترین راهنمای شما نیست.

همانطور که در برنامه ورزشی خود پیشرفت می کنید، توده عضلانیتان نیز ممکن است افزایش یابد.نتایج تمرین های تناسب اندام شما در خانه، در این نقطه آرام به نظر می رسد.

بهترین راه برای با انگیزه ماندن، پی گیری روند پیشرفت با یک نوار اندازه گیری است. کمر، بازوها، باسن، ران و سینه خود را اندازه بگیرید.یک سابقه از خود داشته باشید و نتایج را در هر چند هفته باهم مقایسه کنید.

همچنین ارتباط بسیار مهمی بین کاهش وزن و سبک زندگی شما وجود دارد. اگر یک برنامه بسیار پر استرس دارید، کاهش وزن انجام نمی شود. 

شما تفاوتی در سایز لباس و همچنین سلامت کلی خود را خواهید دید.به رغم این احساس است که ورزش بدنی شما در خانه منجر به نتایج گسترده نمی شود.مطمئن شوید که یک حس سلامتی با کاهش وزن دارید.

به تدریج با یک برنامه منظم و رژیم غذایی خوب، بهبودی محسوسی در سلامتی خود خواهید دید و همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می خوانید این شامل کاهش سطح کلسترول و فشار خون نیز می شود. بسیار مهم تر از اعداد واقعی است که شما در مقیاستان می بینید. 

به عبارت دیگر، تمرین های تناسب اندامی در خانه وجود دارند که بسیار موثرتر از بقیه هستند.گنجاندن آن ها در برنامه ورزشی تان می تواند نتایج شدیدی داشته باشد. 

شکستن برنامه تمرینی! 

دو جز برای تمرین خوب ورزش هوازی و آموزش استقامت وجود دارد.

ورزش هوازی به معنی بالا بردن ضربان قلب است. این به شما نیاز دارد که در هر فعالیتی که نیاز به مقدار زیادی تلاش دارد، شرکت کنید. شامل دویدن، رقص، پرش با طناب، پروانه یا پیاده روی تند است.

زمانی که به دنبال برنامه کاهش چربی خوب هستید، تمرین مقاومت و یا آموزش استقامت همراه با کاردیو به شما کمک خواهد کرد که چاق شوید.

تمرین استقامت به شما نیاز دارد تا کمی مقاومت را به شکل وزنه های قوزک پا، نوارهای مقاومت،دمبل اضافه کنید. دلیل اینکه نیاز به تمرین قدرت دارید، این است که شما ماهیچه های بیشتری با این نوع ورزش خواهید ساخت.

دلیل اینکه نیاز به تمرین های قدرتی دارید، این است که ماهیچه های بیشتری با این نوع ورزش خواهید ساخت. هرچه ماهیچه بیشتری داشته باشید، سوخت بدن تان سریع تر خواهد بود.

این یک قانون ساده است – اگر می خواهید اندازه خود را تغییر دهید، به ورزش های هوازی نیاز دارید و شکل بدن خود را تغییر می دهید و به آموزش قدرت نیاز دارید.

هنگامی که تصمیم گرفتید بدن سالم داشته باشید، می توانید این 10 ورزش مطمئن معرفی شده در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک را در خانه برای کاهش وزن اضافه کنید: 

1. شنا:

شنا یک تمرین عالی برای کار کردن کل بدن، به خصوص سینه است.

دست هایتان را روی دو طرف سینه خود قرار دهید. در هنگام دراز کشیدن روی دست خود، از وزن بدنتان پشتیبانی کنید. حالا بدن خود را بلند کنید و آن را با خم کردن آرنج به موقعیت شروع پایین ببرید.

شما می توانید این تمرین را برای کار بر روی عضلات سه سر خود با حرکت دادن دست هایتان به کمر خود تغییر دهید.اگر در ابتدا سخت بود می توانید زانوهایتان را خم کنید. 

2. پل:

این یک ورزش ساده است که باید در خانه انجام دهید.به پشت خود دراز بکشید. زانوهایتان را روی زمین خم کنید. سپس باسن خود را بلند کنید و آن را به موقعیت اصلی برگردانید. حداقل 15 بار در یک ست این تمرین را تکرار کنید. 

3. اسکیت:

این یک ورزش هوازی خوب و یک ورزش پا ساده در خانه است. حالت نیمه اسکات داشته باشید. سپس به یک طرف خیز بردارید.پایتان را روی زمین قرار دهید و در طرف دیگر آن را مجددا تکرار کنید. 

4. پلانک کرال:

این ورزش یک ورزش عالی برای عضلات شکم است و یک ورزش کمر خوب در خانه است. بدن خود را به یک موقعیت چوبی با بدن خود بیاورید که توسط انگشتان پا و بازوهای شما حمایت می شود. سپس زانوی خود را به یک طرف تا آرنج در یک طرف قرار دهید. از طرف دیگر تکرار کنید. این باعث می شود که وزن از یک طرف به طرف دیگر تغییر یابد و استقامت و پایداری زیادی به شما بدهد.

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

5. اسکات:

این یکی از بهترین تمرین های خانگی برای مبتدیان و آموزش های سطح پیشرفته است. پاهای خود را در شروع باز کنید. سپس باسن خود را پایین بکشید، طوری که انگار روی یک صندلی نشسته اید. دقت کنید که زانو تا قوزک پا تکان نخورد. به نقطه شروع برگردید و تکرار کنید. 

6. لانگ راه رفتن:

لانگ یک ورزش ماهیچه ای بزرگ برای پاها است. همچنین بر روی تنه شما هم کار می کند. با پاهای خود شروع کنید. یک قدم بزرگ با پای راست خود بردارید. سپس زانوی چپ را به پایین خم می کند. زانوی خود را به موقعیت شروع قرار دهید و در طرف مقابل آن را تکرار کنید.

7. پرش با طناب :

این یکی از آسان ترین تمرین های کاردیو است که در خانه انجام می شود.شما می توانید با یک مجموعه ساده از چرخاندن طناب شروع کنید و سپس به سمت الگوهای پیچیده بروید. 

8. تمدید بازگشت:

هم چنین به عنوان سوپرمن هم شناخته می شود، این یک تمرین کمری عالی در خانه است. روی زمین دراز بکشید. سپس یکی از بازوهایتان را در هوا بلند کنید و تا جایی که می توانید پاهای خود را در هوا بالا ببرید.

سرتان را صاف نگه دارید تا یک ضمیمه کامل در پشت خود داشته باشید. چند ثانیه صبر کنید و به موقعیت اولیه برگردید. 

9. پلانک جانبی:

این تمرین دیگری است که برای بازوها، تنه، کمر و پاها تلاش می کند.با دراز کشیدن روی پهلوی خود شروع کنید.آرنج تان را زیر شانه قرار دهید. سپس بدن خود را طوری بالا ببرید که تمام وزن روی انگشتان پا و آرنج قرار گیرد.

حالا بلند شوید و فقط باسن خود را پایین بیاورید.از طرف دیگر مجددا این تمرین را تکرار کنید. 

10. کرانچ:

این حرکت برای از دست دادن چربی شکم مناسب است.با راهنمای مناسب متخصص، برایتان مفید است. با دراز کشیدن به پشت خود شروع کنید.

زانوهایتان را خم کنید و دست هایتان را روی سینه و یا پشت سرتان قرار دهید.سپس پشت شکم را عقب بکشید و ماهیچه های آن را منقبض کنید تا تیغه شانه را بلند کنید.

دقت کنید که گردن تان صاف باشد و از بازوهایتان استفاده نکنید، تا بالاتنه تان را بالا بکشید.به موقعیت شروع پایین بروید و دوباره تکرار کنید. 

چند بار باید این تمرین ها را تکرار کرد؟

بهترین راه برای اجرای این تمرینات ورزشی در خانه، آموزش در فواصل زمانی معین است.برای هر تمرین با 30 ثانیه شروع کنید.تا جای ممکن چند بار این کار را تکرار کنید.

سپس به مدت ده ثانیه استراحت کنید و به سمت قسمت بعدی حرکت کنید.شما می توانید این را برای هر ده تمرین برای حدود 60 دقیقه تکرار کنید.شدت را با گذشت زمان، افزایش دهید. 

زمانی که به روتین خود عادت کردید، باید آن را با سخت تر کردنش جالب تر کنید. 

برای ورزش های خانگی برای کاهش وزن، می توانید کمی مقاومت کنید تا آن را چالش برانگیز تر کنید ؛ همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شده است به عنوان مثال، می توانید از یک کیف وزن دار یا دمبل در هنگام انجام وزنه برداری و لانگ استفاده کنید. 

وقتی که حرکت اسکیت را انجام می دهید، وزنه هایی را به قوزک پایتان اضافه کنید. شما حتی می توانید مدت زمان هر تغییر را افزایش دهید، تا دوره های بیشتری را تکرار کنید. 

شما حتی می توانید با اضافه کردن یک پرش در یک مسیرهای مشخص، آن را شدیدتر کنید. برای مثال، یک پرش کوتاه به جای وزنه برداری عادی می تواند ورزش خانگی عالی برای زنان و مردان باشد. به طور مشابه، اضافه کردن یک پرش پس از کامل شدن هر دو طرف آن، آن را شبیه به ورزش با شدت بالا می کند.

چگونه با انگیزه باقی بمانیم؟

سخت ترین چیز در رابطه با ورزش خانگی برای از دست دادن وزن، سازگار بودن است. دقت کنید که هر هفته میزان پیشرفت خود را ثبت کنید.سپس می توانید کمی موسیقی را به زمان ورزش تان اضافه کنید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید یافتن یک شریک است.زمانی که کسی را دارید که می توانید با آن برنامه خود را به اشتراک بگذارید، به احتمال بیشتری به آن پایبند خواهید ماند.در نهایت، آن را جالب نگاه دارید.

ترتیب ورزش را تغییر دهید. همچنین می توانید فعالیت هایی را در نظر بگیرید که از قبیل شنا کردن یا هر ورزشی دیگری در طول هفته برای خود نگه داشتن انگیزه تان داشته باشید.

 

رژیم غذایی دکتر کرمانی

وقتی زمان کافی ندارید باید علایق خود مثل غذا خوردن در رستوران مورد علاقه را نادیده بگیرید. رستورانی که می روید چه سالم و چه غیر سالم، نمک، قند و چربی بیشتری نسبت به غذاهای خانگی دارد. زمان کم یعنی خود را در خانه با وعده ها و میان وعده ها محدود کنید. در روز اول به فروشگاه بروید. لیستی از سبزیجات رنگارنگ و برگ دار، پروتئین های بدون چربی، ماهی، آجیل، دانه ها و تخم مرغ تهیه کنید. همچنین این روز، زمانی مناسب برای برنامه ریزی ورزش در طول هفته است.

یک ساعت ورزش هوازی با شدت بالا  در صبح یا عصر انجام دهید. بعد از شام نیز یک ساعت پیاده روی سریع داشته باشید. حرکت کردن بعد از وعده غذایی بهترین چیز برای سیستم گوارشی و سوخت و ساز بدن است. اگر عضو باشگاه هستید بهترین کار این است که یک ساعت ورزش هوازی را کنار دیگران انجام دهید تا انگیزه تان بالا برود اما اگر به باشگاه نمی روید از فیلم یا روتین های ورزشی استفاده کنید.

 

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

 

هر روز صبح را با نوشیدن یک لیوان آب به همراه چند قطره لیموترش شروع کنید. این آب ضدعفونی کننده کمک می کند کل سیستم بدن تازه شود. همچنین باید بیش از هر زمان دیگری در طول روز آب بنوشید. تامین آب مورد نیاز، عملکرد بدن از جمله متابولیسم را بهتر می کند. همچنین نوشیدن زیاد آب کمک می کند کمتر احساس گرسنگی کنید چون در طول هفته غذایتان کم می شود.

در روز دوم حواستان به مقدار وعده ها باشد. وعده ها در این هفته کم می شود اما فقط همین هفته است. در این هفته از سبزیجات و میوه های کم کالری استفاده کنید. قبل از ورزش کردن صبحانه دارای پروتئین و فیبر مانند تخم مرغ آب پز و سیب میل کنید.

از آنجا که دیروز ورزش هوازی را انجام دادید تمرین امروز را به ورزش مقاومتی کل بدن تبدیل می کنیم. روی ورزش هایی مانند اسکات با یک دست، دراز و نشست با یک دست، پرس شانه تمرکز کنید که چندین گروه عضلانی را با هم درگیر می کنند. این ورزش های خوب و کالری سوز ضربان قلب را بالا می برند. برای ورزش بعد از شام نیز بهترین کار این است که پیاده روی قدرتی را تبدیل به دویدن کنید.

 

حالا زمان آن رسیده است که بیشتر غذاهای خام بخوریم. غذاهایی مانند مرغ و ماهی را به صورت بخار پز یا کبابی درست کنید. مورفی می گوید خوردن غذاهای خام و پروتئین یعنی نمک و کالری کمتر به لاغرتر شدن کمک می کند. برای ناهار سالاد اسفناج، کاهو و گردو به همراه یک قطعه مرغ را امتحان کنید و روی سالاد، روغن زیتون و سرکه بریزید. برای شام ماهی قزل آلا به همراه مارچوبه میل کنید. برای ورزش با فشار تمرینات چرخشی را امتحان کنید.

اگر همین حالا هم از رفتن به باشگاه خسته شدید به پیاده روی بروید ( پیاده روی در سربالایی ها ). با این کار تمام عضلات هسته بدن و پایین تنه را به کار می گیرید. امروز روز خوبی است که پیاده روی بعد از شام را با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست انجام دهید.

 

در روز چهارم روی غذاهایی تمرکز کنید که کمک می کند آب اضافی بدن را دفع کنید. مارچوبه، سرکه سیب، گوجه فرنگی، سیر، زغال اخته، کلم بروکسل، برگ قاصدک ( چای )، چای سبز، رازیانه، انواع توت ها ، جعفری، کرفس، کاهو، هندوانه، قهوه، شاهی، و چغندر نمونه هایی عالی هستند. از هندوانه و چای سبز به عنوان میان وعده صبح استفاده کنید. برای عصر نیز میان وعده کرفس یا چغندر مناسب است.

روز چهارم فرصتی خوب برای اضافه کردن تمرینات مقاومتی به روتین ورزشی است. مورفی می گوید هدف از انجام تمرینات مقاومتی بالا نگه داشتن ضربان قلب و انجام تعداد زیادی حرکات با کمترین استراحت در بین هر ست است.

 

هر کاری که می کردید را ادامه دهید. اول صبح آب به همراه لیمو بنوشید. در طول روز زیاد آب بخورید و از غذاهای خام و پروتئین کم چرب استفاده کنید. غذاهایی که برای دفع آب اضافی معرفی شد را در برنامه روزانه غذایی خود جای دهید و روی کنترل وعده ها تمرکز کنید. به یاد داشته باشید تنوع بسیار مهم است چون انجام کار تکراری خسته کننده است و سبب تسلیم شدن می شود.

در روز پنجم دیگر از انجام ورزش ها بسیار خسته شدید. برای اینکه خود را با انگیزه نگه دارید، ورزش را به کلاس های ورزشی یا استفاده از ویدئو های ورزشی برگردانید. همچنین مطمئن شوید صبحانه ای سالم میل می کنید. در طول روز به اندازه آب بنوشید تا بدن تمرینات ورزشی را به خوبی انجام دهد.

 

روز ششم رسید، باید حسی خوب داشته باشید. برای اینکه تا اینجا رسیدید تبریک می گوییم و از آن برای انگیزه دادن به خود استفاده کنید تا این دو روز باقی مانده را نیز با قدرت به پایان برسانید. حتی اگر وعده های غذایی را کم کردید مطمئن شوید که به اندازه پروتئین مصرف می کنید. بعد از ورزش صبح آب نارگیل یا شیر بنوشید تا سریع پروتئین مورد نیاز بدن را بدست بیاورید. این جملات الهام بخش را به خاطر بسپارید: تغییر، تغییر به وجود می آورد. تنوع کلید پیشگیری از سقوط است.

پس این هفته را با چالش تکرار نکردن یک نوع ورزش خاص بگذرانید. حتی اگر یک ورزش خاص بسیار مورد علاقه تان است این هفته آن را فراموش کنید.

 

روز پایانی ورزش هوازی فرا رسیده است. شما می دانید چه کار بزرگی انجام دادید؟ حالا باید ارزش کار خود را بدانید و در این روز آخر همان کارها را دوباره انجام دهید یعنی همان طور با قدرت ورزش کنید و با دقت و برنامه ریزی شده از وعده ها و میان وعده ها استفاده کنید. مورفی می گوید در روز آخر کاملا از نمک بپرهیزید و بشقاب خود را پر از غذایی کنید که به دفع آب اضافی از بدن کمک می کنند، این آخرین شانس شماست که پف را شکست دهید. ورزش تان هم باید ترکیبی از ورزش های کالری سوز هوازی و چند تمرین عضلانی باشد تا عضلات را شکل دهد.

 نکته مهم: این برنامه تنها برای موقعیت های ضروری طراحی شده است و قبل از استفاده از آن باید حتما نظر مشاور یا پزشک خود را بپرسید در غیر این صورت ما نیز آن را به شما توصیه نمی کنیم! همچنین فراموش نکنید این برنامه کوتاه مدت است و در بلند مدت به هیچ وجه جواب نمی دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

خوب بود.

کاش کم کنم تلاش می.کنم 12سالمه میتونم

امیر عزیز، سن رشد برای شروع رژیم سن حساسیه . چون در این سن در حال رشد هستین و انتخاب برنامه غذایی نادرست ممکنه به سلامتیتون آسیب وارد کنه. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

۳۰کیلو بودم این حرکات را انجام دادم بودم۲۰ کیلو

دوست عزیز، ممنون از همراهیتون.

سلام من ۱۲ سالمه و ۱۴۰ مقدمه و ۴۱ وزنه

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

دوست عزیز، شما باید BMI بدنتون رو محاسبه کنید. BMI به شما کمک می کنه تا با وارد کردن اطلاعاتی مثل قد، وزن، سن، جنسیت و دور مچ از میزان اضافه وزنتون مطلع بشین. برای محاسبه ی BMI به این لینک مراجعه کنید.

سلام من نیکا هستم و وزنم ۴۵ و قدم ۱۵۵ هست خوبها یا باید کم کنم ؟

نیکای عزیز، بهتره شاخص توده بدنی را مشخص کنید. برای محاسبه ی BMI به صفحه محاسبه BMI مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

تاریخ انتشار

تعداد بازدید

زمان مطالعه

خانه » ورزش در خانه را چطور شروع کنم؟ (راهنمای جامع تمرین در منزل برای رسیدن شما به هدفتان)

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

ورزش در خانه انتخاب 87 درصد مردمی است که با وجود کرونا، بیشتر از قبل، به فکر سلامتی و تناسب اندامشان‌اند. مثل افراد پرمشغله‌ای که هیچ وقت فرصتی برای رفتن به باشگاه پیدا نمی‌کنند. اما باز هم چند ساعت در هفته را به تمرین در منزل اختصاص می‌دهند.

ما در این مطلب قصد داریم همراه شما تمام مشکلات تغییر محل تمرین و ورزش در خانه به جای باشگاه برای شما وجود دارد را بررسی کنیم. بعد برایتان بگوییم که چگونه به بهترین شکل ورزش در خانه را با توجه به هدفتان شروع کنید. در آخر هم چند ورزش‌ مختلف را معرفی می‌کنیم تا خیلی راحت بتوانید ورزش مورد نظرتان را انتخاب کرده و از دیدنِ نتیجه تمریناتش در منزل شگفت‌زده شوید.

 

 

 

ترس و نگرانی از شروع ورزش در خانه و تمرین در تنهایی، به جانِ خیلی‌ها می‌افتد. هرکسی هم دلایل خاص خودش را دارد. برای برطرف‌کردنِ این نگرانی‌‌های شایع، در ادامه هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواردی که نام بردیم، مشکلات و موانع خیلی از افرادی‌ست که هرروز فاصله‌شان را از ورزش بیشتر و بیشتر می‌کنند. اگر مورد دیگری به نظرتان می‌رسد، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به مطلب اضافه کنیم. اما ورزش اصولی (چه در منزل و چه در باشگاه ورزشی) تا حدی قابل انعطاف است که تمام مشکلات را از سر راه شما برمی‌دارد. همچنین با هر هدفی که سمتش رفته باشید، همان را برایتان به واقعیت تبدیل می‌کند.

 

 

همیشه در هر موضوعی برای جلوگیری از بی‌انگیزگی بهتر است که هدف اول و آخرمان را مشخص کنیم. برای ورزش هم لازم است که این کار را انجام دهیم. فرقی نمی‌کند دنبال کالری‌سوزی و کاهش وزن باشید، یا عضله‌سازی، تثبیت وزن و تناسب اندام، یا بخواهید ورزشتان را به‌صورت حرفه‌ای ادامه بدهید.

البته اگر از تأثیر فوق‌العاده ورزش در سلامتی و شادابی و نشاط هم بگذریم شما می‌توانید به‌راحتی در منزل، به اندام و هدف دلخواه خود برسید. در همین پاراگراف چند خطی، اهداف مهم را باهم مرور کردیم. اگر برای بدنتان اهمیت زیادی قائلید و برای رسیدن به هدفتان دنبال برنامه ورزشی کاملا اختصاصی در منزل می‌گردید، پس حتما روی این لینک کلیک کنید. در ادامه از چند هدف پرطرفدار برایتان خواهیم گفت.

 

 

 

فقط چربی‌سوزی و لاغری شکم هدفتان است یا می‌خواهید حتما سیکس پک هم بسازید؟ برای داشتنِ شکم شش تکه لازم است که درصد چربیِ بدنتان را پایین بیاورید. شما با انجام ورزش در خانه می‌توانید شکمتان را لاغر کنید و بعد هم شکم شش‌تکه بسازید.

اما صرفا تمرین ورزشی کافی نیست. اینجا‌ست که نقش تغذیه مثل همیشه پررنگ‌تر می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید تغذیه لازمه یک بدن لازم است که رژيم غذایی ورزشی را با تمرینات اختصاصی برای رسیدن به هدف دلخواهتان همراه کنید.

 

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند حرکات پایین تنه را فقط با دستگاه بدنسازی و تمرینات خاص در باشگاه می‌توانند انجام دهند. در صورتی‌که با ورزش در خانه (حتی بدون وسیله) هم می‌توان به این هدف جذاب، یعنی خوش‌فرم‌شدن، حجم گرفتن و برجسته‌شدنِ باسن و پاها رسید. البته افرادی‌که هدفشان داشتنِ پاهای لاغر و باریک است ناامید نشوند. آن‌ها هم می‌توانند به‌راحتی در منزل تمرین کنند و به هدفشان برسند.

 

 

انجام تمرینات بالاتنه با دمبل یک راه تضمینی برای داشتنِ بالاتنه و سرشانه و بازوی خوش‌فرم است. شما می‌توانید با انجام ورزش در خانه و فقط با یک جفت دمبل، بهترین تمرینات بالاتنه با دمبل را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم حتما این حرکات را تمرین کنید تا خیلی زود از دیدنِ اندام زیبا و ایده‌آل خود در آینه لذت ببرید. چند فایده این تمرین را در ادامه بخوانید.

 

 

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

 

 

 

 

به مهم‌ترین قسمت ماجرا رسیدیم. جایی که می‌خواهیم بدانیم با تمام محدودیت‌ها و سؤالاتی که در ذهن داریم چگونه ورزش در خانه را شروع کنیم؟ همراه با توضیح تمام مواردی که برای شروع تمریناتتان لازم است بدانید.

 

 

در مورد زمان انجام تمرین صحبت‌های فراوانی شده، صبح عصر، یا شب؟ برای پیدا کردنِ بهترین زمان تمرین، اول به زندگی خودتان نگاه کنید. ببینید مشغله‌های روزانه‌تان، به شما اجازه ورزش در چه زمانی از روز را می‌دهد؟

اگر هم مشغله خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم زمان‌های مختلف را امتحان کنید. شما می‌توانید زمان‌های مختلف روز را امتحان کنید. ببینید بیشتر در چه ساعتی از روز احساس بهتری دارید. همان زمان را برای تمرین انتخاب کرده و دنبال کنید.

 

لطفا یک‌دست لباس راحت، مت (زیرانداز)، کفش یا پاپوش مناسب، همراه با یه بطری یا قمقمه آب جزء جدانشدنیِ تمریناتتان باشد. از این لوازم اولیه که بگذریم، می‌رسیم به انتخاب وسایلی که قرار است حرکات را با آن‌ها انجام دهیم. برای مشخص‌شدنِ با وسیله یا بدونِ وسیله بودنِ تمرینتان اول باید شرایط جسمی، هدف، سطح ورزشی‌ و سلیقه شخصی‌تان را در نظر بگیرید.

البته اگر می‌خواهید بهترین بدن را بسازید، بهتر است که بیشتر از هرچیزی طبق شرایط جسمی و هدفتان، تمریناتتان را باوسیله (کش و دمبل) یا بدونِ وسیله (با وزنِ بدن) انتخاب کنید. در تمرینات با وسیله می‌توانید از بطری آب (داخل آن شن بریزید)، قوطی کنسرو (به جای دمبل)، هالتر و صفحه، کتل بل، دمبل، انواع کش و بندهای مختلف استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با کارشناسان ورزشی مشاوره داشته  باشید.

 

 

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

 

 

شما برای ورزش در خانه به فضای خاصی نیاز ندارید. فقط لازم است اطرافتان کمی خلوت باشد. مثلا وسایل اضافی را از اطرافتان بردارید؛ تا هنگام تمرین دست و پایتان به وسایل برخورد نکند. همچنین فضایی را برای تمرین انتخاب کنید که محل رفت‌وآمد نباشد.

برای این‌که به بهترین نتیجه برسید، لازم است تمام حواستان به حرکات و بدنتان باشد. اگر در فضای ساکت نمی‌توانید ورزش کنید یا نیاز به هیجان و انگیزه دارید؛ یک گلچین موزیک ورزشی انتخاب کنید تا موقع شروع برنامه ورزشی‌تان به کمک شما بیاید.

 

زمان انجام تمرینات هم با توجه به نوع برنامه تمرینی، تعداد جلسات، و شرایط جسمی هر فرد متفاوت است. اگر بخواهیم یک آمار کلی به شما بدهیم، باید بگوییم که تمرینات، سه روز در هفته، هر جلسه حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

 

برای این‌که بهترین نتیجه را بگیرید لازم است که حتما یک برنامه تمرینی کاملا شخصی متناسب با هدف و مدل بدنی خود همراه با یک رژيم غذایی ورزشی اصولی داشته باشید. تنها در این‌صورت رسیدن شما به هدف دلخواهتان تضمینی است.

 

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید در لیست ورزش در خانه مثل باشگاه قرار دهید، انجام تمرینات سرد کردن و گرم کردن است. فواید این تمرینات زیاد است. ما به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

گرم کردن بدن (5 تا 10 دقیقه): افزایش جریان خون، اکسیژن، ضربان قلب، تقویت عملکرد اعصاب و هماهنگ‌سازیِ بدن، پیشگیری از آسیب.

سرد کردن بدن (3 تا 5 دقیقه): جلوگیری از تجمع خون، کاهش تدریجیِ ضربان قبل بعد از ورزش، دریافت میزان کافیِ خون و اکسیژن، کاهش میزان اسیدلاکتیک خون، کاهش درد عضلانی، ریکاوری و اکسیژن‌رسانی به بدن.

همیشه قبل از شروع ورزش در خانه یا باشگاه، تمرین گرم کردن را انجام دهید؛ بعد از ورزش هم تمرینات سرد کردن را اجرا کنید. با این تمرینات از مشکلات مفاصل و آسیب به بدنتان پیشگیری خواهید کرد.

 

 

تمرینات قدرتی علاوه‌بر لاغری به افزایش قدرت بدنی هم کمک می‌کند. در کل تمرینات ضروری و مهمی برای بدن است. این تمرینات انواع مختلفی مثل تمرین با وزن بدن (بادی ویت) یا دستگاه‌های بدنسازی و کش و دمبل، وزنه آزاد، با بندهای تی آر ایکس، تراباند.

برای افزایش قدرت عضلات لازم است که تا حد خستگی کامل تمرین کنید. البته ربای رسیدن به هدف و عضلانی‌شدن باید رژيم غذایی ورزشی اصولی داشته باشید. وگرنه تمریناتتان به نتیجه لازم نخواهد رسید.

 

 

 

 

پیشنهاد می‌کنیم بدنسازی در خانه را حتما شروع کنید و بدنتان را به چالش بکشید. فواید بدنسازی آن‌قدر زیاد است که در این مطلب نمی‌گنجد. فقط این را بدانید که هر ورزشی نیاز به تمرینات بدنسازی دارد. اگر استایلی جذاب، خوش‌فرم و عضلانی می‌خواهید حتما سراغ بدنسازی بروید.

با این تمرینات تغییرات فوق‌العاده‌ای در بدن خود مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید بدنسازی در منزل را با کش و دمبل یا با وزن بدن انجام دهید. تمرین با وزن بدن هم چالش‌های جذاب خودش را دارد. برای انجام بدنسازی با وزن بدن هم فقط به بدنتان و نهایت یک زیرانداز نیاز دارید.

شما تمام تمرینات باشگاهی را می‌توانید در منزل اجرا کنید. حتی تمام حرکاتی که با دستگاه بدنسازی در باشگاه انجام می‌دادید، دقیقا می‌توانید با کش و دمبل انجام دهید و به عضله‌سازی و اهداف دیگرتان برسید. ورزشکار مبتدی باشید یا پیشرفته، شک نداشته باشید که کش بدنسازی هم تأثیر فوق‌العاده‌ای در بدنتان ایجاد می‌کند. پس به این وسیله ورزشی اعتماد کامل داشته باشید.

 

شاید ویدیوهای زومبا را در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر دیده باشید. ورزشی هیجان‌انگیز و پرتحرکت که شامل تمرینات هوازی و رقص است. از فوایدش می‌شود به افزایش سوخت‌وساز بدن، کالری‌سوزی، افزایش انعطاف‌پذیری، حس شادابی و نشاط بالا، اشاره کرد.

این ورزش در لیست رشته‌های ورزشی برخی باشگاه‌ها قرار دارد و بیشتر با نام ایروبیک پیشرفته معرفی می‌شود. اگر دنبال یک ورزش پرشورو نشاط هستید، می‌توانید زومبا در منزل (بدونِ نیاز به وسیله) را با ویدیوهای آموزشی مختلف شروع کنید. یادتان باشد برای شروع هر ورزشی، اول درباره آن اطلاعات لازم را به‌دست بیاورید.

 

ورزش پیلاتس روی ذهن و جسم تمرکز دارد. شما می‌توانید هم با ثبت نام در باشگاه، هم در منزل تمرینات این ورزش را انجام دهید. پیلاتس هم مثل سایر ورزش‌ها فواید مخصوص به خودش از جمله افزایش انعطاف‌پذیری، تعادل و قدرت عضلات بدن، کمک به کاهش وزن، اصلاح فرم بدن، کاهش استرس را دارد. برای انجام پیلاتس در خانه فقط به یک تشک نیاز دارید و تمرینات اصولی که انجامشان دهید. مگر این‌که بخواهید پیلاتس را با دستگاه یا توپ انجام دهید.

 

 

اگر به تمرینات چربی‌سوز علاقه‌مندید، شاید از تمرین با استپ هم لذت ببرید. استپ یا پله وسیله ورزشی با جنس فوم یا پلاستیک است که با استفاده از آن تمرینات مختلف انجام می‌شود. از فواید جذاب آن در کنار بهبود سلامتی و شادابی، می‌توان به به افزایش تحرک و کالری‌سوزی، انعطاف‌پذیریِ بیشتر، اصلاح فرم بدن، افزایش سوخت‌وساز بدن، هماهنگی بین عضلات و سیستم قلبی-عروقی اشاره کرد.

 

 

یوگا زندگی‌ست. این نظر طرفداران ورزش ذهن و جسم یوگا است. اگر می‌خواهید ورزشی که انجام می‌دهید، علاوه‌بر جسمتان بر ذهن و روحتان هم تأثیر داشته باشد، حتما سراغ یوگا بروید.

این ورزش می‌تواند در افزایش قدرت و انعطاف بدن، تعادل، استقامت، بهبود گردش خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، سلامت دستگاه گوارش، کمک به تنفس درست، افزایش سوخت‌وساز، بهبود خواب، رسیدن به وزن ایده‌آل، بهبود تمرکز، حافظه و کاهش استرس مؤثر است. برای انجام تمرینات یوگا مثل هر ورزشی به یک زیرانداز نیاز دارید. البته برای انجام بهتر تمرینات و کمک به انعطاف بدنتان می‌توانید از کش یا کمربند یوگا و آجر یوگا استفاده کنید.

 

ورزش تی آر ایکس با وزن بدن انجام می‌شود و به استقامت، چربی‌سوزی، تعادل بدن و خوش‌فرم‌شدن و تناسب اندام کمک می‌کند. تمرینات تی آر ایکس شامل حرکات استقامتی و کششی است که با بند نایلونیِ تی آر ایکس انجام می‌شود. شما می‌توانید این بند یا کش، را می٬توانید از سقف یا میله بارفیکس آویزان کنید.

 

 

ایروبیک یکی از انواع تمرینات هوازی است. ایروبیک را به این‌صورت توضیح می‌دهیم: یک ورزش هوازی با شور و نشاط بالا که چربی‌سوزی و بالارفتن سوخت‌وساز بدن، بهبود ضربان قلب، از فوایدش است. برای رسیدن به نتیجه عالی در کنار تمرینات ایروبیک حتما از تمرینات قدرتی و رژیم غذایی ورزشی اصولی استفاده کنید.

می‌خواهید ایروبیک در خانه را شروع کنید؟ با سرچ در اینترنت از ویدیوهای مبتدی تا حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تمرینات ایروبیک در خانه فیتامین پیش بروید. شما می‌توانید این تمرینات را در منزل همراه با خانواده انجام دهید. اگر یک موزیک چاشنی کار کنید که عالی است و عملکردتان چند برابر خواهد شد.

بازهم یادآور می‌شویم که اگر می‌خواهید کاهش وزنِ متناسب و دائمی داشته باشید، لازم است ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی همراه با رژیم غذایی ورزشی اصولی انجام دهید. شما می‌توانید از تکنیک تمرینیِ هیت چربی‌سوز هم در تمریناتتان استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌اش شگفت‌زده شوید.

 

برنامه ورزشیتون حرف نداره من ورزش در خونه با کش رو توی کرونا گرفتم پایبندش شدم

سلام سعید عزیز. از همراهی شما ممنونیم. خوشحالیم که پایبند ورزش شدید و در مسیر تناسب اندام و سلامتی قرار گرفتید.

عالی هستید واقعا

سلام ممنون از همراهی شما دوست عزیز:)

عالی بود مقاله کامل و مفیدی بود

سلام سهیلا عزیز. از همراهی شما ممنونیم:)

عالی بود در صورتیکه انجام بدیم 🙂
ممنون

سپاس از همراهی همیشگی شما دوست عزیز 🌷

سلام ممنون از این روش های سلامت

درود بر شما دوست عزیز 🌷
ممنون از همراهی‌تون

چگونه در کمترین زمان پاها‌یم را ۱۸۰ درجه باز کنم؟

لاغری ران در کمترین زمان! + (9 حرکت چربی‌سوز برای کوچک کردن ران)

چاق کردن پا با راهکارهای تضمینی + (9 حرکت ورزشی برای چاقی و خوش‌فرمی پاها)

گودی بغل ران را با این ۸ حرکت ساده اما موثر پر کنید

معجزه رشد سریع مو با ۱۶تکنیکی که جهانی شده! + (ویدیو تهیه ماسک مو)

من با سرکه سیب لاغر شدم ! تجربه یک ماهه لاغری با سرکه سیب

راز برجسته‌کردن و پیدا شدن رگ در بدنسازی

جملات انگیزشی ورزشی انرژی ‌زا از زبان راک

بدن درد بعد از ورزش شما را قوی تر خواهد کرد؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با فیتامین

پشتیبانی

021-22863740

پست الکترونیک

Info@Fitamin.ir

برای عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

دریافت نرم افزار فیتامین

©
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

موبایل

رمز عبور

با حساب کاربری به اندام (دکتر کرمانی) وارد شوید

ثبت نام در نسخه آزمایشی

موبایل

رمز عبور

 تمریناتی که در این مطلب آموزش داده می‌شود به دلیل شدتی بالایی که دارند، در زمان کم می‌تواند بیشترین نتیجه را برای کاهش چربی بدن و تناسب اندام به دنبال داشته باشد

اگر فرصت کافی برای باشگاه رفتن را ندارید، می‌توانید با انجام این تمرینات در منزل یا هر مکانی که مایل هستید، در کنار رعایت رژیم غذایی سالم، به تناسب اندام و کاهش چربی بدن دست پیدا کنید.

بیشتر بدانید : ورزش هایی که 14 روزه لاغرتان می کند

توجه : این تمرینات برای کسانی که اضافه وزن بالا و یا مشکلات زانو دارند توصیه نمی‌شود.

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

در حالت اسکوات قرار بگیرید، پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و پنجه‌ها رو به بیرون باشد. سپس حرکت اسکوات را انجام دهید تا زانوها به زوایه ۹۰ درجه خم شوند، سپس مستقیم رو به بالا بپرید و به آرامی به موقعیت اول برگردید، این حرکت را ۱۲ بار تکرار کنید.

به وضعیت شنا سوئدی قرار بگیرید، به نحوی که بدن صاف باشد و پاها، کمر و گردن در یک راستا قرار بگیرند. تمان بدن را صاف نگه دارید. یک شنا سوئدی انجام دهید و وقتی که بالا آمدید دست چپ را به سمت شانه راست  حرکت دهید و آن را لمس کنید. سپس یک حرکت شنا سوئدی دیگر و انجام حرکت با تغییر دست. این حرکت را ۱۲ بار تکرار کنید.

مانند وضعیت شنا سوئدی قرار بگیرید، سپس با یک حرکت پاها را به سمت دست‌ها حرکت دهید و در ادامه مستقیم رو به بالا بپرید و به آرامی فرود بیاید، سپس دوباره به حالت شنا سوئدی قرار بگیرید برای ادامه حرکت. ۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید.

چهارمین حرکت برای کاهش چربی بدن و تناسب اندام از مجموعه حرکات پلانک است، در این حرکت بدن باید کاملاً صاف باشد، پنجه پاها و ساعد با زمین تماس داشته باشند. در این حالت زانو چپ را خم کنید و به طرف آنرج دست چپ حرکت دهید، سپس پا را به وضعیت اول ببرید و برای طرف دیگر بدن نیز انجام دهید. این حرکت را نیز ۱۲ بار تکرار کنید.

در وضعیت اسکوات قرار بگیرید، سپس رو به بالا و طرفین بپرید. ۱۲ بار تکرار کنید.

در وضعیت شنا سوئدی قرار بگیرید، پاها، کمر و گردن صاف باشند. سپس به آرامی دست راست و پای چپ را بلند کنید، طوی که دست راست موازی با زمین باشد. به موقعیت اول برگردید و حرکت را برای طرف دیگر تکرار کنید.  برای هر طرف ۳ بار تکرار کنید.

پاها به اندازه عرض شانه باز شوند و دست‌ها نیز روی هم در جلو سینه قرار بگیرند، سپس زانو را خم کنید و در این حالت رو به بالا بپرید و به آرامی پایین بیایید. این حرکت را ۱۲ بار تکرار کنید.

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن صبح ورزش کنیم یا عصر؟ چه موقع بهتر است؟

  بیشتر بدانید : لاغری با 13 روش پانزده دقیقه ای!!

بیشتر بدانید : فواید آب کرفس برای لاغری، آب کرفس واقعا لاغر مان می کند؟

بیشتر بدانید : برای لاغری کینوا بخوریم یا برنج قهوه ای، کدام موثرتر است؟

بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای لاغر شدن و چربی سوزی چیست؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : elmevarzesh.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

5 روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه

برای لاغر شدن همیشه نیاز به ثبت نام در باشگاه نیست! برای کاهش وزن در خانه می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اگر می خواهید لاغر شوید اما مشلغه های کاری زیادی دارید، در این مطلب از زوم لایف با 5 روش کاهش وزن در خانه آشنا شوید.

برای لاغر شدن در خانه باید نکاتی را رعایت کنید، در ادامه 5 روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه گفته شده است که پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. اگر شرایط جسمانی خاصی دارید حتماً برای لاغر شدن، درباره برنامه کاهش وزن خود حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید.

اولین روش برای کاهش وزن در خانه، نوشیدن آب حداقل روزی هشت لیوان است. برای افزایش سرعت از دست دادن وزن و لاغر شدن باید روزی 2 لیتر و یا 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر روی متابولیسم بدن تاثیر متثبی در جهت کاهش وزن سریع دارد.

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

در تمام مطالبی که برای کاهش وزن در زوم لایف منتشر شده، حداقل یکبار به موضوع اهمیت ورزش در کاهش وزن اشاره شده است. کاربران زیادی در نظرات اعلام کردند که زمان برای انجام ورزش و یا رفتن به باشگاه ندارند! اگر زمان برای رفتن به باشگاه و یا پیاده روی ندارید، در خانه و در زمان هایی که آزاد هستید ورزش کنید. در یک جمله، کاهش وزن بدون ورزش کردن امکانپذیر نیست!

ورزش کردن علاوه بر سوزاندن چربی ها برای لاغر شدن تمامی اعضای بدن را در یک سطح آمادگی مناسب قرار می دهد و سلامت بدن شما را تضمین می کند. اگر می خواهید لاغر شوید سعی کنید حداقل روزی 30 دقیقه در خانه ورزش کنید.

برای لاغر شدن در خانه باید به میزان کالری غذاهایی که می خورید توجه کنید. برای لاغر شدن ورزش می کنید تا کالری بسوزانید پس از طرف دیگر نباید کالری بیشتری بخورید! در این شکی نیست که باید غذاهای مقوی و با حجم کم رو در وعده های غذایی داشته باشید اما باید به کالری لازم بدن هم توجه کنید.

جدول کالری مواد غذایی پرمصرف را ببینید!

پیشنهاد می شود میزان کالری که دریافت می کنید را یادداشت کنید و بعد از هر هفته بررسی کنید که چه میزان کالری دریافت کرده اید و چه میزان کالری سوزانده اید. همچنین می توانید از رژیم های کم کالری و یا بسیار کم کالری نیز استفاده کنید. ما قبلاً درباره رژیم های کم کالری مقاله ای منتشر کرده ایم که می توانید برای خواندن مطلب آشنایی با رژیم غذایی بسیار کم کالری اینجا کلیک کنید.

میوه یک صبحانه لذیذ و یک میان وعده سبک است. متخصصین تغذیه توصیه می کنند صبح ها و در میان وعده ها از میوه های تازه استفاده شود. میوه کم ضررترین خوردنی ممکن برای کاهش وزن و لاغری است و توسط متخصصین تغذیه همیشه توصیه شده است. برای لاغر شدن سعی کنید میوه های تازه و طبیعی بخورید زیرا میوه ها ویتامین های لازم بدن را تامین می کنند.

یک اشتباه در بین خانم ها رایج شده است که برای کاهش وزن سریع، برنج را از برنامه غذایی حذف می کنند. این کار خطرناک است و باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که به هیچ وجه غذاهای با انرژی و کالری بالا را از وعده های غذایی حذف نکنید. همانطور که در گزینه سوم گفته شد، برای لاغر شدن باید به میزان کالری غذاها توجه کنید. پس غذاهای مغذی را حذف نکنید فقط آنها را با خوردنی های مفیدتر متعادل و یا در اصطلاح بالانس کنید.

علاوه بر 5 نکته ای که خواندید، نکات مهمی دیگری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم (1):

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

اینکه نوشته روزی ۸ لیوان آب یک چیز الکیه چون بدن هرکس شناسنامه ی مربوط ب خودشو داره و یه آدمی ک ۸۰ کیلوعه با یه آدمی ک ۵۰ کیلوعه باتوجه ب میزان کالری ک دریافت میکنن و آن میزان کالری ک میسوزونند باید قوانین مربوط ب بدن خود را داشته باشند

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

ورزش و تمرین با شدت بالا می‌تواند کمکتان کند با تمرین کمتر و البته صرف وقت کمتر، وزن بیشتری کم کنید. ضمناً این شیوه‌ی تمرینی باعث می‌شود بافت عضلانی خود را حفظ کرده و وزنی که از دست می‌دهید، برنگردد.

به گزارش مشرق، حثی که همچنان ادامه دارد این است که آیا تمرینات تناوبی پُرشدت برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر است یا ورزش‌هایی با شدت متوسط و یکنواخت؟ تمرینات تناوبی با شدت بالا از جهت طول مدت کوتاهی که دارند، یک امتیاز جلوترند. مطالعات نشان می‌دهند شما می‌توانید حتی با جلسات ده دقیقه‌ای تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) به سلامت قلب و عروقتان کمک کنید.

رمز نتیجه گرفتن از تمرینات تناوبی، شدت آن است. شما نمی‌توانید به مدت 10 دقیقه با سرعت و شدت کم ورزش کنید و انتظار داشته باشید چربی زیادی بسوزانید.

بیشتر بخوانید:

هرچند ده دقیقه تمرین متناوب با شدت بالا کافی است تا از فوایدش بهره‌مند شوید؛ اما بیشتر افراد این تمرینات را به مدت 20 دقیقه انجام می‌دهند. اگر جلسات تمرینی خود را به بیش از 30 دقیقه برسانید، خسته می‌شوید و احتمالاً نمی‌توانید با همان شدتی که در ابتدا تمرین می‌کردید ادامه بدهید. اما 20 تا 30 دقیقه تمرین، در مقایسه با 40 تا 60 دقیقه تمرین و ورزش با شدت متوسط (مثل دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تند و یا دو)، همچنان از جهت صرف وقت، خوب و قابل توجه است. اما اگر قصدتان کاهش وزن است، کدام فُرم از تمرین، احتمال موفقیتتان را بالا می‌برد؟

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

در مطالعه‌ای که در نشریه‌ی Sports Medicine منتشر شد، محققان به بررسی و مقایسه‌ی تمرین با شدت متوسط با تمرینات تناوبی پُرشدت در زمینه‌ی کاهش وزن پرداختند.

آن‌ها پژوهش‌های قبلی در این مورد را نیز بررسی کردند و بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته‌ها از بسیاری از مطالعات معلوم شد تمرینات تناوبی برای کاهش وزن مؤثرترند. در واقع تمرینات تناوبی در مقایسه با تمرینات با شدت متوسط به طور کلی منجر به افزایش 28.5 درصدی در کاهش وزن شده بودند.

دانشمندان، تفاوت قابل توجهی از جنبه‌ی چربی سوزی پیدا نکردند. کاهش چربی بدن بین دو گروه مشابه بود. در میان انواع گوناگون تمرینات تناوبی با شدت بالا، دوره‌های کوتاه اسپرینت و به دنبال آن ریکاوری، مؤثرترین شیوه برای کاهش وزن بوده است. چربی‌سوزی باز بین دو گروه تفاوت چندانی نداشت. با وجود اینکه میزان چربی سوزی مشابه بوده اما تمرینات تناوبی پُرشدت به این علت که طول مدت کوتاهی دارند برای بیشتر افراد مفیدتر و ممتازترند.

تمرینات تناوبی پُرشدت برای حفظ وزن ایده آل

تمرینات تناوبی با شدت بالا از جهت دیگری نیز برای کنترل وزن مفیدند. یکی از فرسوده کننده‌ترین جنبه‌های کاهش وزن، برگشت وزن از دست رفته است! حدود 80 درصد از افرادی که ده درصد یا بیشتر از وزن بدن خود کم می‌کنند، بعد از مدتی همین اندازه یا بیشتر، وزنشان برمی‌گردد. این واقعیت بسیار تلخی در مورد کاهش وزن است. بدن شما با تغییرات متابولیکی نسبت به کاهش وزن زیاد واکنش نشان می‌دهد و همین باعث می‌شود وزن از دست رفته، راحت‌تر برگردد.

یکی از بزرگ‌ترین موانع افراد برای ورزش کردن، کمبود وقت است. اما تمرینات تناوبی با شدت بالا این مشکل را برطرف کرده است زیرا شما می‌توانید طول مدت تمرین را به نصف و یا حتی یک‌سوم برسانید و همان نتیجه را بگیرید

اما مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشگاه آلاباما انجام شد دریافت ترکیب کردن یک رژیم غذایی کم کالری با تمرینات تناوبی با شدت بالا، در حفظ توده‌ی عضلانی و کاهش برگشت وزن بعد از کاهش وزن، مؤثرتر بوده است. یکی از دلایل اینکه بعد از کاهش وزن، افزایش وزن به راحتی صورت می‌گیرد این است که بافت عضلانی فعال کمتری برای حفظ سرعت سوخت و سازتان دارید. ضمناً بدن شما بدون اینکه متوجه شوید، زیرکانه از میزان فعالیت و تحرکتان کم می‌کند تا انرژی‌تان را حفظ کند. بنابراین تمرینات تناوبی با شدت بالا در کنار یک رژیم غذایی با کالری محدود، به حفظ عضلات کمک می‌کند و به گفته‌ی دکتر Eric Plaisance، سرپرست این تحقیق، تمرینات تناوبی پُرشدت می‌توانند در عرض 20 دقیقه، کاهش وزنی مشابه ورزش‌هایی با شدت متوسط اما به مدت 60 دقیقه ایجاد کنند. برای بیشتر ما که فرصت کم و مشغله‌های زیاد داریم، این تفاوت در طول مدت ورزش، اهمیت دارد، ضمن اینکه بهتر از هر روش دیگری جلوی برگشت وزن از دست رفته را می‌گیرد.

سایر امتیازات تمرینات تناوبی پُرشدت برای کنترل وزن

یکی از بزرگ‌ترین موانع افراد برای ورزش کردن، کمبود وقت است. اما تمرینات تناوبی با شدت بالا این مشکل را برطرف کرده است زیرا شما می‌توانید طول مدت تمرین را به نصف و یا حتی یک‌سوم برسانید و همان نتیجه را بگیرید. یک دلیل دیگر طفره رفتن افراد از ورزش و تمرین این است که فشار وارد کردن به بدن تا جایی که به نفس نفس زدن بیفتید و عرق از سر و روی‌تان بریزد کار سختی است. جالب است بدانید دانشمندان دریافته‌اند افراد، تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را به ورزش‌هایی با شدت متوسط ترجیح می‌دهند. تمرین و ورزش با شدت متوسط می‌تواند کسل‌کننده و یکنواخت باشد. هرچند تمرینات تناوبی، شدت زیادی دارند اما شما می‌توانید اینتروال‌های پُرشدت را با اینتروال‌های ریکاوری، تعدیل کنید و خستگی و یکنواختی آن را بگیرید.

در مطالعه‌ای محققان دریافتند بیشتر افراد، تمرینات تناوبی پُرشدت را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از ورزش با شدت متوسط می‌دانند. همچنین معلوم شد افراد، اینتروال‌های کوتاه مدت‌تر را کم شدت‌تر از اینتروال‌های بلندمدت‌تر می‌دانند. در این پژوهش، میزان خستگی و ناتوانی در اینتروال‌های 30 و 60 و 120 ثانیه‌ای با استفاده از نسبت یک به یک مدت فعالیت و استراحت سنجش و اندازه‌گیری شد. افراد مورد آزمایش، اینتروال‌های 30 ثانیه‌ای را قابل تحمل‌ترین مدت ارزیابی کرده بودند، حتی زمانی که شدت تمرین‌شان کنترل شده بود.

در مورد سلامت قلبی و عروقی چطور؟

یکی از علت‌هایی که افراد به ورزش با شدت متوسط می‌پردازند این است که قلبشان را ورزیده‌تر کنند و ظرفیت هوازی‌شان را بالا ببرند. تحقیقات نشان می‌دهد ورزش با شدت متوسط و یکنواخت می‌تواند به مرور زمان، VO2 max (بیشترین مقدار اکسیژنی که بدن می‌تواند حین ورزش مصرف کند) را افزایش بدهد. داشتن توان هوازی بیشتر، استقامت و توان ورزشی را افزایش می‌دهد تا بتوانید ورزش را با شدت ساب ماکسیمال تاب بیاورید و ادامه دهید. اما تحقیقات نشان می‌دهد تمرینات تناوبی با شدت بالا، هم ظرفیت هوازی و هم ظرفیت غیرهوازی را تقویت می‌کند و این شرایط می‌تواند در افزایش ظرفیت هوازی موفق‌تر از ورزش‌های هوازی با شدت یکنواخت، مانند دوچرخه سواری و پیاده روی باشد. در یک پژوهش مردانی که در هفته 150 دقیقه با سرعتی یکنواخت می‌دویدند، نسبت به مردانی که فقط 40 دقیقه در هفته تمرینات تناوبی پُرشدت انجام می‌دادند، افزایش کمتری در VO2 max خود داشتند. ضمناً مطالعات حاکی از آن هستند که تمرینات تناوبی با شدت بالا سریع‌تر از ورزش با شدت متوسط می‌توانند VO2 max را تقویت کنند.

کلام آخر

ورزش و تمرین با شدت بالا می‌تواند کمکتان کند با تمرین کمتر و البته صرف وقت کمتر، وزن بیشتری کم کنید. ضمناً این شیوه‌ی تمرینی باعث می‌شود بافت عضلانی خود را حفظ کرده و وزنی که از دست می‌دهید، برنگردد. همچنین دست آوردهای قلبی و عروقی‌تان نیز هدر نخواهند رفت. البته توجه داشته باشید که این نوع فعالیت بدنی برای بیماری‌های قلبی و بیماران خاص مناسب نیست و حتما باید قبل از تمرینات با پزشک خود مشورت کنند. مطالعات نشان می‌دهند جلسات HIIT منجر به بهبودهای بیشتری در VO2 max در ازای صرف زمان کمتر می‌شوند. این فاکتورها را هنگام برنامه‌ریزی برای ورزش و تمرین‌تان به خاطر داشته باشید و مدت زمان مناسبی را به استراحت و ریکاوری بین تمرین‌ها اختصاص دهید. اگر تمرینات تناوبی با شدت بالا انجام می‌دهید، بیشتر از دو تا سه بار در هفته تمرین نکنید.

منبع : تبیان

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

چگونه با ورزش لاغر شویم؟در سال های اخیر کاهش وزن و تناسب اندام به یکی از دغدغه های اصلی در جامعه به ویژه در میان بانوان و دختران جوان تبدیل شده است. به همین دلیل همواره شاهد تبلیغات درباره محصولاتی هستیم که ادعا می کنند بدون هیچ زحمتی کالری و چربی های اضافی بدن را می سوزانند. اما آیا به راستی میانبری برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد؟

اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید، این نکته را به خاطر بسپارید که تنها راه رسیدن به وزن مطلوب، کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری مصرفی بدن است.ورزش و فعالیت های بدنی موجب افزایش مصرف کالری و بالا بردن متابولیسم بدن می شوند.

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

بدیهی است که ورزش و تحرک مستلزم مصرف انرژی است، اما اگر قصد دارید از ورزش برای افزایش سوخت و ساز بدن استفاده کنید، باید بدانید که برای این منظور باید تمرینات ورزشی مداوم، منظم و پیوسته داشته باشید. در حقیقت هر چه قدر زمان بیشتری به انجام تمرینات ورزشی بپردازید به همان نسبت کالری بیشتری مصرف می کنید. به عقیده متخصصان پیاده روی سریع و منظم می تواند ساده ترین و بهترین روش برای سوزاندن کالری و بهبود متابولیسم بدن باشد.

 

زمانی که شما به صورت روزانه و منظم ورزش می کنید، کالری بیشتری جهت تامین سوخت مصرف می کنید و حتی بعد از اتمام تمرین نیز بدن شما همچنان کالری بیشتری مصرف می نماید و این یعنی افزایش متابولیسم بدن که مهم ترین گام برای حفظ سلامتی و برخورداری از اندام متناسب است.مشخص کردن اینکه تا چه مدت پس از ورزش سوخت و ساز بدن شما همچنان در سطح بالایی باقی می ماند، چندان آسان نیست و تا حد زیادی به شرایط فیزیولوژیک بدن و میزان و شدت فعالیت  ورزشی بستگی دارد. اما به طور حتم می توان گفت که سرعت متابولیسم بدن حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام تمرینات ایروبیک (هوازی) منظم، بالا می باشد. نکته کلیدی برای حفظ متابولیسم بدن در سطح بالا، تداوم و نظم در انجام تمرینات ورزشی هوازی است.

 

اگر طرفدار ورزش های قدرتی هستید، خوب است بدانید که این تمرینات موجب افزایش حجم عضلات می شوند. از آنجایی که به طور کلی بافت ماهیچه ای بیشتر از بافت چربی، کالری مصرف می کند، با افزایش توده ماهیچه ای، متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد. بر اساس مطالعات، 10 پوند ماهیچه در حالت استراحت، به میزان 50 کالری در روز انرژی مصرف می کند، در حالیکه 10 پوند بافت چربی 20 کالری می سوزاند.

 

بنابراین موثرترین روش برای افزایش میزان متابولیسم و سوزاندن کالری بیشتر، انجام تمرینات ایروبیک یا تمرینات قدرتی  و یا تلفیقی از هر دو می باشد. تمرینات قدرتی به خصوص با افزایش سن اهمیت بیشتری می یابند، زیرا این سنین دقیقا زمانی است که متابولیسم بدن شما در حال کاهش است و بهترین روش برای متوقف کردن این روند رو به افت، افزودن تمرینات قدرتی به سایر ورزش های روزانه است.

منبع : seemorgh.com

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


لاغری موضعی با لیزر


زیباترین باغ رستوران فشم تهران


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

سؤال برخی از دوستان این است که آیا لاغری در خانه امکان‌پذیر است؟  آیا برای لاغر شدن بایستی حتماً در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنیم؟

من وحید خانی هستم از مجموعه‌ی همیار تناسب و در این مقاله سعی می‌کنم که به شما آموزش دهم چگونه بتوانید به‌راحتی در خانه به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

قبل از اینکه بخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه در خانه لاغر شوید بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که آیا واقعاً برای لاغر شدن نیاز به ورزش کردن داریم؟

اگر بخواهم دیدگاه مراجعین حضوری که به مطب مراجعه می‌کنند را با شما در میان بگذارم پاسخ اکثر مراجعه‌کننده‌ها مثبت است.

اکثر افرادی که برای لاغری به مجموعه‌ی ما مراجعه می‌کنند اعتقاددارند که به دلیل اینکه ورزش نمی‌کنند چاق شده‌اند و این گفته‌ها نشان‌دهنده‌ی این باور است که ورزش کردن باعث لاغری من می‌شود و برای اینکه بتوانم این لاغری را حفظ کنم باید همیشه ورزش کنم!

یکی از مراجعین رو به من کرد و در پاسخ به این سؤال که علت چاق شدن رو چی میدونید گفت:

” آقای خانی من هر وقت که ورزش نمی‌کنم وزنم بالا میره!

شش‌ماهه پیش تصمیم گرفتم که دوباره ورزش کنم، در باشگاه ورزشی نزدیک محله‌مان ثبت‌نام کردم.

حدود چند ماه ورزش کردم و وزنم را چند کیلوگرم کاهش دادم.

بعدازاینکه مجدداً ورزش را کنار گذاشتم بازگشت وزن به سراغم آمد. ”

همان‌طور که می‌بینید این دوستمان شدیداً اعتقاد دارد که ورزش کردن باعث لاغر شدنش می‌شود.

بسیاری از دوستان ما در فضای مجازی نیز اعتقاددارند که با ورزش کردن می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

تا به اینجای مقاله به نظرات افراد مختلف درباره‌ی تأثیر ورزش و فعالیت بر وزن اشاره کردیم و اکثراً اعتقاد داشتند که نقش بسیار زیادی را در چاق شدن و یا عدم لاغری ایفا می‌کند.

اما ازنظر من ( وحید خانی ) که سال‌هاست در حیطه‌ی تغذیه و مشاوره‌ی لاغری در حال فعالیت هستم و مطالعات فراوانی در این زمینه داشته‌ام شاید اگر ورزش را باهدف لاغری انجام دهید تأثیر معکوسی در طولانی‌مدت دریافت می‌کنید.

به هراندازه که ورزش بیشتری برای لاغری انجام دهید به همان اندازه یا بیشتر کالری دریافت می‌کنید.

علت اینکه همواره اعتقاددارم برای لاغر شدن نباید روی ورزش حساب بازکنید این است که شما به هراندازه‌ای که در ورزش کالری بسوزانید به همان اندازه بدن شما نیاز به کالری پیدا می‌کند و چون شما در تنظیم کالری ممکن است تبحر نداشته باشید در بسیاری از موارد با شکست مواجه می‌شوید.

در ابتدا و چند هفته‌ی ابتدای ورزش شاید بتوانید که با کنترل کردن خوراکی‌های دریافتی کالری بیشتری بسوزانید اما این کنترل کردن درنهایت با شکست مواجه می‌شود و شما به‌مرور با ریزه‌خواری‌هایی که حتی خودتان دلیلش رانمی‌دانید و در بسیاری از مواقع متوجه آن نمی‌شوید به‌مرور کالری‌های سوزانده شده را برمی‌گردانید.

بدون شک ورزش کردن باعث سلامتی بی‌حدواندازه‌ای در شما خواهد شد. بنابراین ورزش را فقط و فقط برای سلامتی انجام دهید.

همان‌طور که در طی مقاله اشاره کردیم اگر ورزش برای لاغری انجام گیرد با توجه به مکانیسم‌های بدن تمام کالری سوزانده شده به بدن بازمی‌گردد و شما در طولانی‌مدت نتیجه‌ی مطلوبی را به دست نخواهید آورد.

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که برای لاغری حتماً نیازی به ورزش کردن نداریم چراکه بدن ما بر اساس مکانیسم‌هایی که دارد به‌مرور کالری‌های سوزانده شده توسط ورزش را برمی‌گرداند اما برای سلامتی و داشتن زندگی سالم‌تر حتماً فعالیت ورزشی توصیه می‌شود.

حال وقتی متوجه شدیم که برای لاغری نیازی به ورزش کردن نیست پس به‌راحتی می‌توانیم در خانه لاغر شویم و حرکات ورزشی مناسب را نیز به‌مرور برای داشتن زندگی سالم‌تر در خانه انجام دهیم .

راستش را بخواهید ازنظر تئوری لاغر شدن بسیار راحت است. شما اگر کالری دریافتی را کنترل کنید به‌راحتی می‌توانید وزن خود را کنترل و کاهش دهید. اما آیا در عمل هم به همین راحتی امکان‌پذیر است؟

باید بگویم این دیگر بستگی به شما دارد که چقدر آماده‌ی یادگیری و پذیرش مطالب جدید هستید. اگر فردی باشید که میزان پذیرش و آموزش پذیریتان بالا باشد به‌راحتی می‌توانید با آموزش‌هایی که مجموعه‌ی همیار تناسب در اختیار شما قرار می‌دهد به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر مقاومت ذهنی داشته باشید و بر اساس تجربیات خود پیش بروید یا اینکه نکاتی را رعایت کنید که عموم مردم برای لاغری استفاده می‌کنند این مسیر برایتان سخت و حتی غیرقابل دستیابی می‌شود.

به‌عنوان‌مثال ما در این مقاله اشاره کردیم که برای لاغری نیازی به ورزش ندارید و ورزش فقط برای سلامتی بهتر بایستی صورت گیرد!

حال شما چقدر توانایی یادگیری و آموزش‌هایی رادارید که مخالف آن چیزی است که تا به امروز شنیده‌اید؟ آیا می‌توانید زمانی که ورزش می‌کنید به فکر لاغری نباشید و فقط به‌سلامتی جسمی و حس خوبی که از ورزش ناشی می‌شود را ببینید؟

یا مدام به شکم و پهلوی خود نگاه می‌کنید که چه زمانی از بین می‌رود؟

نکته‌ی دومی که باید برای لاغری در خانه به آن توجه کنید این است که از همه‌ی مواد غذایی استفاده کنید اما به مقداری که بدن شما به آن نیاز دارد.

آیا می‌توانید با خیالی آسوده از غذاها استفاده کنید بدون اینکه ترس از چاق شدن داشته باشی؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس میزان یادگیری و آموزش پذیری شما بالاست و به‌راحتی می‌توانی در این مسیر به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر نمی‌توانی بدون ترس غذا بخوری باید بیشتر آموزش ببینی تا بتوانی میزان پذیرش و آموزش پذیری خود را بالاتر ببری.

اگر بیشتر از میزانی که موردنیاز بدن است استفاده کنیم، آن‌وقت چاق‌تر هم می‌شویم!

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم

باید به شما بگویم که فکر شما کاملاً درست است.

در شروع کار ممکن است بیشتر یا کمتر از مقادیری که نیاز دارید مصرف کنید چون نمی‌دانید که چقدر باید بخورید. به همین خاطر ما مقاله‌ای را در وب‌سایت همیار تناسب منتشر کردیم که می‌توانید بامطالعه‌ی آن به‌راحتی متوجه شوید که احساس گرسنگی واقعی و گرسنگی کاذب را شناسایی کنید و فقط به گرسنگی واقعی پاسخ دهید.

برای مطالعه‌ی مقاله کلیک کنید.

مقاله‌ی تفاوت میان گرسنگی، میل و ولع را بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که آیا با رعایت نکاتی که گفته‌شده است من به وزن ایده آلم می‌رسم و می‌توانم لاغری در خانه را تجربه کنم؟

پاسخ من ( وحید خانی ) در صورتی مثبت است که شما در این مسیر بتوانید ذهن خود را سازمان‌دهی کنید. یعنی بتوانید این باور را در خود ایجاد کنید که شما به‌راحتی می‌توانید با خوردن همه‌ی مواد غذایی و بدون اینکه بخواهید ورزشی را برای لاغری انجام دهید به وزن ایده آل خود دست‌یابید.

ایجاد این باور ممکن است نیاز به تلاش داشته باشد که ما در جلسات مشاوره و محصولاتمان سعی کرده‌ایم به کمک شما بیاییم و این باور را به‌مرورزمان در شما ایجاد کنیم.

برای لاغری در خانه نیازی به ورزش یا رژیم‌های سخت نداریم. شما کافی است با مصرف همه‌ی مواد غذایی به‌اندازه‌ای که بدن به آن نیاز دارد به‌راحتی به وزن ایده آل خود دست‌یابید. اما نکته‌ی مهم این است که برای اینکه بتوانیم به‌اندازه غذا بخوریم بایستی باورهای ذهنمان را تغییر دهیم.

 

یک دهه مطالعه و فعالیت در رشته ی تغذیه و نوشتن کتاب “بیندیشید و لاغر شوید” به من آموخت که لاغری و چاقی با آموزش صحیح امکان پذیر است. پس هر آنچه را می آموزم به دیگران آموزش می دهم.
شماره ی نظام پزشکی : ت-5281

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام و تشکر بابنت مقاله خوبتون؛
من قصد دارم وزن کم کنم و از طرفی برای درمان کم خونی دارم عرق یونجه طوبی گستر مصرف می‌کنم. داخل یه مقاله خوندم عرق یونجه باعث چاقی میشه! میخواستم بدونم شما اطلاعای دارین که صحت داره یا خیر؟ و اینکه اگر مصرف عرق یونجه باعث چاقی بشه چه راهکاری رو به من پیشنهاد می‌دید؟

مقاله که عرض کردم این بود https://vrgl.ir/n9WOj

با سلام
اگر از مخاطبین مجموعه ی همیار تناسب باشید تا به حال متوجه شده اید که هیچ ماده ی غذایی نمی تواند سبب چاقی شما شود. تنها دلیل چاقی رفتارهای اشتباه غذایی است. بنابراین خوردن عرق یونجه سبب چاقی نمی شود بلکه فکر کردن به اینکه عرق یونجه شما را چاق می کند سبب می شود که شما رفتارهای غذایی چاق کننده ای از خود بروز دهید که در نهایت سبب می شود با بیش خوری وزنتان بالا رود.
بنابراین با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید میل کنید. پیشنهاد می کنیم در دوره ی رایگان لاغری با ذهن شرکت کنید. جهت شرکت در این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.
دوره ی رایگان لاغری با ذهنhttps://hamyartanasob.com/product/free-weight-loss-course-with-mind/

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

با عضویت در خبر نامه همیار تناسب از جدید ترین مقالات  و تخفیفات ویژه همیار تناسب با خبر شوید.

عضویت در خبرنامه

 

چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم
چطور در خانه ورزش کنیم تا لاغر شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *