چطور در خانه کف شیر درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه کف شیر درست کنیم
چطور در خانه کف شیر درست کنیم

قهوه ترک، فرانسه و اسپرسو را آنلاین بخرید

برای درست کردن بعضی از نوشیدنی‌ها، شما نیاز به فوم شیر Foam milk دارید. این فوم را می توانید به روش های مختلفی در خانه، با دستگاه اسپرسوساز، فرنچ پرس، همزن‌های برقی، مایکروفر و با دستگاهای دیگری تهیه نمایید. در این بخش ما ۷ روش تهیه فوم یا کف شیر را برایتان آورده ایم.

دستگاه را روشن، دکمه steam (بخار) را بزنید، دماسنج را نیز داخل پارچ شیرتان بگذارید. شیر سرد را در پارچ بریزید، حال دسته بخار را به داخل شیر ببرید (سر آن کمی پایین تر از سطح شیر قرار گیرد). نازل بخار را باز کنید تا شیرتان شروع به کف کردن کند. در دمای (۶۵-۷۰) نازل را ببندید، اجازه ندهید دما بیشتر از ۷۰ درجه شود. این عمل به شما شیر با کف درشت تحویل می دهد. اما:

کف ریز و مخملی کفی زیباتر است، حال چگونه باید کف ریز درست کرد؟

حفره کوچکی بر روی روی دسته بخار قرار دارد که هوا را برای ایجاد کف به شیر وارد می کند، اگر این حفره را به صورت (مماس) با سطح شیر قرار دهید کف ایجاد شده حالتی مخملی دارد. حال وقتی دماسنج درون شیرتان عدد ۳۷ را نمایان کرد دسته را کمی پایین تر ببرید، دما را تا (۶۵-۷۰) برسانید، وقتی دسته بخار به پایین تر از سطح شیر می رود، زمان کوتاهی باید آن جا قرار گیرد تا شیر نسوزد و مزه بدی به خود نگیرد.

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

در ضمن:

شیر سردتان را در شیشه ای دهانه گشاد بریزید، نصف شیشه را پرکنید تا هم خوب کف کند و هم فضای کافی برای ایجاد کف باشد، شیشه را به مدت ۳۰ ثانیه یا بیشتر به شدت تکان دهید، حال برای تثبیت کف ایجاد شده آن را به مدت ۳۰ ثانیه در ماکروفر با توان نسبتا بالا قرار دهید.

البته این روش شاید برای یک باریستا خیلی چنگی به دل نزند اما برای تهیه کف شیر در خانه مناسب است. شیر سردتان را در ظرفی بریزید، روی گاز قرار دهید و با همزن های دستی کوچک شروع به هم زدن کنید تا زمانی این کار را انجام دهید که دمای شیر به ۶۰ تا ۷۰ درجه برسد و نگذارید که جوش بیاید باز برای تثبیت کف ها، می توانید آن را در ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه با دمای نسبتا بالا قرار دهید.

برای اندازه گیری دمای شیر راه های تجربی نیز وجود دارد برای مثال، دست تان را به ظرف بچسبانید اگر سریعا داغ شد و نتوانستید دیگر روی ظرف نگه دارید دما بالا رفته و مناسب نمی باشد اما اگر دستتان را به ظرف چسباندید و چند ثانیه نگه داشتید و دیگر نتوانستید نگه دارید، دما مطلوب است.

حال کف های ایجاد شده با هر یک از روش ها را می توانید برای نوشیدنی تان استفاده کنید، یا کف را در گوشه ای از ظرف نگه دارید و شیر را بریزید و سپس کف، یا کف را با قاشق از روی آن بر دارید.

ایجاد فوم شیر با این روش نسبتا آسان است، در این روش کافی است دمای شیر را به حدود ۶۰ درجه سانتی گراد برسانید سپس شیر را داخل فرنچ پرس بریزید (به اندازه ای پر کنید تا فضا برای ایجاد فوم باقی بماند).البته می توانید شیر سرد را درون فرنچ پرس بریزید و همراه با فرنچ پرس آن را در ماکروفر قرار دهید تا به دمای مورد نظر برسد.

حالا اهرم فرنچ پرس (اهرم مجهز به صافی) را بالا و پایین کنید تا صافی آن از شیر عبور کند.

تکرار این عمل باعث ایجاد فوم می شود بعد از این کار درب فرنچ پرس را برداشته و از فوم تان استفاده کنید.

شیر را گرم و سپس داخل کف ساز بریزید. این کف ساز دقیقا شبیه به فرنچ پرس برای شما کف شیر تهیه می کند. به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه پمپ را بالا و پایین فشار دهید. پس از اتمام کار کمی اجازه استراحت به شیر بدهید. مراقب بدنه داغ کف ساز باشید!

این ابزار علاوه بر جمع و جور بودن برای کارهای دیگری در منزل کاربرد دارد. هم کفساز و هم همزن. فقط کافیه شیر گرم رو داخل ظرفی بریزید و با این ابزار به صورت دورانی شیر را هم بزنید.

میتوانید با مخلوط کن نیز این کار را انجام دهید. این ابزار کف نسبتا بهتری از برخی از روش ها برایتان تهیه می‌کند. سرعت چرخش یکنواخت و نسبتا بالا! البته اگر سرعت را در حالت متوسط قرار دهید کافیست. کفی نسبتا یکنواخت و ریزپس از گرم کردن شیر آن را داخل مخلوط کن بریزید و فضای اضافی برای کف شیر باقی بگذارید.

کاپوچینو و لاته، کورتادو، ماکیاتو و … از نوشیدنی هایی هستند که برای تهیه آنها نیاز به شیر کف داده شده دارید. ویدئوی زیر شما را در تهیه فوم شیر راحت تر و بهتر کمک میکند. آیا روشی مد نظر شما هست که در این مطلب نباشد؟

منابع: thepioneerwoman، wikihow، thekitchn

محصولات مناسب اسپرسو

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

دستگاه ما برند دلونگی هست هر وقت کف شیر درست می کنم با شیر پر چربی هم درست می کنم ولی مثل کافی شاپ ها کف شیرش غلیظ در نمی یاد نمی دونم باید چی کار کنم لطفا کمکم کنید

سلام
لطفا یکبار با فرنچ پرس تهیه بفرمایید. نظرتون حتما عوض میشه

با سلام و خسته نباشید . وقتتون بخیر . بنده چندتا سوال داشتم ، من یه دستگاه اسپرسو ساز مدل نوا ۱۴۹ دارم ایا میشه باهاش فوم شیر خوبی گرفت ؟؟
سوال دوم هم اینکه من از شیر طبیعی استفاده میکنم چربیش هم بالاست ، از نظر خودم فکر میکنم فوم خوبی میگیرم وقتی میخوام شکل روش رو بزنم همش میره ته لیوان هیچ شکلی روی لیوان نمیمونه . لطفا کمکم کنین . با تشکر

سلام وقت شما هم بخیر
آرت زدن روی لته خیلی سخته و کار تخصصی و تجربی هست. ویدیئوهای آموزشی در پیج اینستاگرام هست که لیوان رو به چه صورتی نگهدارید و …

با سلام
من با موکاپات قهوه رو درست میکنم و کف شیر رو هم با فرنچ پرس درست میکنم ، مشکل موقع ایجاد طرح روی قهوه هست هر جوری شیر رو توی قهوه میریزم انگار میره داخلش و حل میشه و قهوه رنگ شیر میگیره و نمیشه طرح داد به قهوه ، و کف شیر هم خیلی زیاده روی قهوه پر کف میشه ،به نظرتون مشکل از چیه

سلام
مشکل از اینجاست که با خروجی موکاپات نمیتونید آرت بزنید و خیلی سخته. اسپرسو موکاپات خیلی رقیقه

نمیشه کاری کرد که غلظتش بیشتر بشه برای ما که توی خونه دستگاه اسپرسو نداریم؟
اگه قهوه رو بیشتر بریزیم نمیشه غلظتش رو به اسپرسو ساز های برقی برسونیم؟

سلام
منظورتون از غلظت چیست؟ غلظت قهوه؟

سلام وقت به خیر
من موکاپات ساز متوسط گرفتم ولی نمیدونم چند فنجون قهوه میده؟؟و اینکه اگر بخاوم کمتر درست کنم قهوه خراب میشه؟؟

سلام
هر قهوه که با موکاپات تهیه میکنید ۲۰ میلی لیتره(۲۰ گرم). میتونید با ترازوی آشپزخونه اندازه گیری کنید

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

سلام
به چه میزان باید قهوه بریزم که مزه اش را حفظ کند
بعد کف شیر اضافه کنم

سلام
برای تهیه هر نوشیدنی متفاوت هست. لاته و کاپوچینو را مشاهده نمایید.

در اینستاگرام ویدئوهای جذاب در مورد قهوه ببین!

از بهترین نقاط جمع آوری می‌کنیم

با عشق رُست می‌کنیم

مخصوص شما آسیاب می‌کنیم

هر روز به سراسر ایران ارسال می‌کنیم

سه تا پنج روز قبل از ارسال

۰۹۳۵۷۸۰۱۰۰۹

021-91016250

supports at coffeestore.ir

وقتی در کافه‌ای نشسته‌ایم و یک کاپوچینو، لاته و دیگر نوشیدنی‌های گرم را سفارش می‌‎دهیم، از کف شیر یا فومی که روی آن تشکیل و اغلب تزیین شده است لذت می‌بریم. امروز قصد داریم تمام فوت و فن‌های لازم برای درست کردن یک شیر کف حرفه‌ای را به شما آموزش دهیم تا حس یک باریستا را در منزل تجربه کنید. پس با ما همراه باشید!

در کافه و رستوران‌ها به سادگی با استفاده از دستگاه اسپرسوساز کف مورد نظرشان را برای مصارف مختلف درست می‌کنند؛ اما برای این کار حتما احتیاج به این دستگاه‌ها نیست. شما می‌توانید آن را با استفاده از وسایل و ابزاری که در دست دارید درست کنید. می‌توانید با استفاده ازمایکروویو، فرنچ پرس یا حتی یک همزن آن را تهیه کنید. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

داخل یک بطری (مثلا شیشه مربا یا سس) را تا نیمه از شیر سرد پر کنید و درب آن را ببندید. حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه به شدت هم بزنید تا حجم آن دو برابر و کف تشکیل شود.

درب شیشه را بردارید و برای تثبیت کف ایجاد شده آن را چند ثانیه (حدود ۳۰ ثانیه) داخل مایکروویو بگذارید.

اگر دوست دارید می‌توانید شیر گرم را داخل نوشیدنی خود بریزید و کف ایجاد شده را هم با استفاده از قاشق از روی آن برداشته و روی نوشیدنی مورد نظرتان بریزید. در این روش حباب‌های نسبتا درشت تشکیل می‌شود، پس برای طراحی چندان مناسب نیست.

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

شیر را گرم کنید و در ظرف بریزید و با استفاده
از همزن دستی (لیسک) آن را هم بزنید.

سعی کنید به صورت رفت و برگشتی آن را هم بزنید نه
دایره‌ای؛ چون در این روش حباب‌های بهتری به دست می‌آید.

اگر به همزن برقی دسترسی دارید می‌توانید از آن هم استفاده کنید و آن را تا زمانی که فوم دلخواهتان به دست آید هم بزنید.

شیر گرم را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را روی سرعت متوسط بگذارید. کف وحباب‌هایی که با استفاده از این روش تشکیل می‌شوند بسیار ریز، یکدست و با کیفیت خواهد بود.

شیر گرم (با دمای حدودا ۶۰ درجه سانتی‌گراد) را در فرنچ‌پرس بریزید. ظرف را تا نیمه پر کنید تا جایی برای تشکیل کف داشته باشد.

با بالا و پایین کردن دسته مخصوص فرنچ پرس کف مورد نظر شما به دست می‌آید.

برای تهیه کف شیر بهتر است از شیر بدون چربی یا با چربی ۲ درصد استفاده کنید؛ این شیرها کف‌های با ثبات‌تر و بهتری تشکیل می‌دهند.

A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Mar 15, 2020 at 6:28am PDT

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

کافی مافی –

پودر قهوه چیست و چگونه بخریم؟ (مخصوص غیر حرفه ای ها)

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

فرنچ پرس و آیروپرس (بررسی 6 تفاوت اصلی آنها برای انتخاب)

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

زمانی که افتتاح کافی شاپ می تواند باورها را به چالش بکشد

کاپوچینو و ماکیاتو کدام یک را انتخاب کنیم؟ (4 تفاوت اصلی)

رفتن به کافه و نوشیدن قهوه برای کسانی که عاشق قهوه هستند را می توان یکی از محبوبترین لحظه های روزانه آنها دانست، که یکی از مهمترین ملاک های لذت بردن از قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند (کاپوچینو،لاته و سایر نوشیدنی های گرم) را می توان فوم شیر یا همان کف شیر دانست.

ما در این مقاله سعی داریم با آموزش تهیه این فوم شیر در منزل و بدون استفاده از فرنچ پرس، دستگاه اسپرسو ساز و وسایل حرفه ای کافی شاپ این لذت را به خانه شما بیاوریم.

نکته: تهیه فوم شیر با استفاده از فرنچ پرس کار سختی به شمار نمی آید و شما می توانید با ریختن شیر گرم (جوشیده شده نباشد) در دمای حدود 60 درجه سانتی گراد در فرنچ پرس، با بالا و پایین کردن دسته مخصوص فرنچ پرس به راحتی فوم شیر شما تهیه می شود.

همانطور که گفتیم در کافی شاپ ها به راحتی با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز و لوازمی که در اختیار دارند می توانند فوم شیر را تهیه کنند.

ما در این جا سعی داریم دو روش اصلی که می توان برای تهیه فوم شیر در منزل استفاده کنید را برای شما توضیح دهیم که مهمترین و بهترین آن استفاده از مایکروویو می باشد.

یک ظرف شیشه ای دلخواه که بهتر است شیشه مربا یا سس باشد انتخاب کنید و درون آن به مقدار دلخواه شیر بریزید (دقت کنید که از نیمه بیشتر نباشد چون با کمبود فضا روبه رو می شوید.

پس از ریختن شیر سرد درون ظرف شیشه ای درب آن را محکم ببندید و به مدت 45 ثانیه آن را محکم تکان دهید این کار باعث می شود که هوا داخل شیر شما نفوذ کند و حجم آن تقریبا دوبرابر شود، همانند کاری که برای زدن خامه انجام می دهید.

برای تثبیت فوم شیر درب ظرف را برداشته و ظرف خود را به مدت 30 الی 45 ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا حرارت ببیند.

همزمان به ظرف شیر خود دقت کنید تا دمای آن خیلی بالا نرود، چون دمای بالا باعث از بین رفتن هوای داخل شیر می شود، یک کار عملی برای انجام این کار لمس کردن ظرف شیشه ای می باشد، ظرف شما باید آنقدر گرم باشد که نیاز به استفاده از دستگیره برای گرفتن آن نداشته باشید.

حال بعد از خارج کردن ظرف خود از مایکروویو اگر می خواهید از شیر نیز درون قهوه خود استفاده کنید با کج کرد ظرف و با استفاده از قاشق فوم ایجاد شده بر روی شیر را نگه دارید و به آرامی شیر را درون قهوه خود بریزید و در انتهای کار فوم شیر را روی قهوه خود بریزید.

در روش قبل که با استفاده از مایکروویو برای تهیه فوم شیر انجام می شد اصولا کف های ایجاد شده نسبتا درشت می باشند و اگر شما دنبال فوم های ریز برای تزیین زیباتر و بهتر توصیه می کنیم از همزن و مخلوط کن برای این کار استفاده کنید.

برای اینکار شما به یک همزن برقی در صورت عدم دسترسی می توانید از همزن دستی یا همان لیسک نیز استفاده کنید.

شیر خود را در ابتدای کار گرم کنید و با استفاده از همزن به صورت رفت و برگشتی هم بزنید، از همزدن دایره ای خود داری کنید چون باعث می شود حباب های شما خوب شکل نگیرند و تا زمانی که حباب های مورد نظرتان شکل بگیرد این کار را انجام دهید.

برای استفاده از مخلوط کن نیز در ابتدا شیر خود را گرم کرده و درون مخلوط کن ریخته و سرعت آن را روی دور متوسط بگذارید.

اگر دنبال حباب های ریز و یک دست می باشید استفاده از مخلوط کن گزینه بسیار مناسبی می باشد.

منابع: 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “af8aadfb2f206ad02a25d3bc20ef0136” );document.getElementById(“d39ee5b93a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام و نام خانوادگی و ایمیل من را برای دفعات بعدی در این مرورگر ذخیره کن.

پودر قهوه چیست و چگونه بخریم؟ (مخصوص غیر حرفه ای ها)

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

ورود به حساب کاربری

بازیابی کلمه عبور

پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

کافی مافی –

پودر قهوه چیست و چگونه بخریم؟ (مخصوص غیر حرفه ای ها)

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

فرنچ پرس و آیروپرس (بررسی 6 تفاوت اصلی آنها برای انتخاب)

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

زمانی که افتتاح کافی شاپ می تواند باورها را به چالش بکشد

کاپوچینو و ماکیاتو کدام یک را انتخاب کنیم؟ (4 تفاوت اصلی)

رفتن به کافه و نوشیدن قهوه برای کسانی که عاشق قهوه هستند را می توان یکی از محبوبترین لحظه های روزانه آنها دانست، که یکی از مهمترین ملاک های لذت بردن از قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند (کاپوچینو،لاته و سایر نوشیدنی های گرم) را می توان فوم شیر یا همان کف شیر دانست.

ما در این مقاله سعی داریم با آموزش تهیه این فوم شیر در منزل و بدون استفاده از فرنچ پرس، دستگاه اسپرسو ساز و وسایل حرفه ای کافی شاپ این لذت را به خانه شما بیاوریم.

نکته: تهیه فوم شیر با استفاده از فرنچ پرس کار سختی به شمار نمی آید و شما می توانید با ریختن شیر گرم (جوشیده شده نباشد) در دمای حدود 60 درجه سانتی گراد در فرنچ پرس، با بالا و پایین کردن دسته مخصوص فرنچ پرس به راحتی فوم شیر شما تهیه می شود.

همانطور که گفتیم در کافی شاپ ها به راحتی با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز و لوازمی که در اختیار دارند می توانند فوم شیر را تهیه کنند.

ما در این جا سعی داریم دو روش اصلی که می توان برای تهیه فوم شیر در منزل استفاده کنید را برای شما توضیح دهیم که مهمترین و بهترین آن استفاده از مایکروویو می باشد.

یک ظرف شیشه ای دلخواه که بهتر است شیشه مربا یا سس باشد انتخاب کنید و درون آن به مقدار دلخواه شیر بریزید (دقت کنید که از نیمه بیشتر نباشد چون با کمبود فضا روبه رو می شوید.

پس از ریختن شیر سرد درون ظرف شیشه ای درب آن را محکم ببندید و به مدت 45 ثانیه آن را محکم تکان دهید این کار باعث می شود که هوا داخل شیر شما نفوذ کند و حجم آن تقریبا دوبرابر شود، همانند کاری که برای زدن خامه انجام می دهید.

برای تثبیت فوم شیر درب ظرف را برداشته و ظرف خود را به مدت 30 الی 45 ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا حرارت ببیند.

همزمان به ظرف شیر خود دقت کنید تا دمای آن خیلی بالا نرود، چون دمای بالا باعث از بین رفتن هوای داخل شیر می شود، یک کار عملی برای انجام این کار لمس کردن ظرف شیشه ای می باشد، ظرف شما باید آنقدر گرم باشد که نیاز به استفاده از دستگیره برای گرفتن آن نداشته باشید.

حال بعد از خارج کردن ظرف خود از مایکروویو اگر می خواهید از شیر نیز درون قهوه خود استفاده کنید با کج کرد ظرف و با استفاده از قاشق فوم ایجاد شده بر روی شیر را نگه دارید و به آرامی شیر را درون قهوه خود بریزید و در انتهای کار فوم شیر را روی قهوه خود بریزید.

در روش قبل که با استفاده از مایکروویو برای تهیه فوم شیر انجام می شد اصولا کف های ایجاد شده نسبتا درشت می باشند و اگر شما دنبال فوم های ریز برای تزیین زیباتر و بهتر توصیه می کنیم از همزن و مخلوط کن برای این کار استفاده کنید.

برای اینکار شما به یک همزن برقی در صورت عدم دسترسی می توانید از همزن دستی یا همان لیسک نیز استفاده کنید.

شیر خود را در ابتدای کار گرم کنید و با استفاده از همزن به صورت رفت و برگشتی هم بزنید، از همزدن دایره ای خود داری کنید چون باعث می شود حباب های شما خوب شکل نگیرند و تا زمانی که حباب های مورد نظرتان شکل بگیرد این کار را انجام دهید.

برای استفاده از مخلوط کن نیز در ابتدا شیر خود را گرم کرده و درون مخلوط کن ریخته و سرعت آن را روی دور متوسط بگذارید.

اگر دنبال حباب های ریز و یک دست می باشید استفاده از مخلوط کن گزینه بسیار مناسبی می باشد.

منابع: 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “af8aadfb2f206ad02a25d3bc20ef0136” );document.getElementById(“d39ee5b93a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام و نام خانوادگی و ایمیل من را برای دفعات بعدی در این مرورگر ذخیره کن.

پودر قهوه چیست و چگونه بخریم؟ (مخصوص غیر حرفه ای ها)

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

ورود به حساب کاربری

بازیابی کلمه عبور

پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

کف شیر در بسیاری از نوشیدنی‌ها مانند اسپرسو و سایر نوشیدنی‌های گرم استفاده می شود. با یک دستور تهیه ساده، شما می توانید کف شیر فوق العاده برای کاپوچینو، ماکیاتو ، لاته، و نوشیدنی‌های دیگر تهیه کنید.

کف شیر در بسیاری از نوشیدنی‌ها مانند اسپرسو و سایر نوشیدنی‌های گرم استفاده می شود. با یک دستور تهیه ساده، شما می توانید کف شیر فوق العاده برای کاپوچینو، ماکیاتو ، لاته ، و نوشیدنی‌های دیگر تهیه کنید.
حتما وقتی در کافه نشسته‌اید لاته و کاپوچینو و… را میل می‌کنید نظرتان به کف شیر روی آنها جلب شده است. و در نظر داشته‌اید روزی طرز تهیه آن را یاد بگیرید ما در این محتوا این خواسته را برای شما برآورده کرده‌ایم

حال به شرح طرز تهیه با هرکدام از روش‌ها بپردازیم:

 تهیه کف شیر با دستگاه اسپرسو بسیار آسان است. اکثر ماشین ها (شامل بسیاری از ماشین های اتوماتیک)  به سادگی بخار را به شیر خود تحویل می دهد، به آرامی آن را با فشار گرم می کند. در عین حال، هوا را به شیر اضافه می کند، که باعث می‌شود کف ایجاد شود. همچنین به یک ظرف فلز کوچک برای فوم نیاز دارید. که  “فنجان کف ساز ” نامیده می‌شوند و در بسیاری از فروشگاه‌هایی که ماشین آلات و لوازم جانبی اسپرسو را می فروشند، در دسترس هستند. آنها عمق زیادی برای بخار دارند و دسته بلند که برای نگهداری و کنترل آسان بسیار مفید هستند. برای تهیه کف شیر به شکل زیر عمل می کنیم:
شیر تازه و خنک را در یک کاسه فلزی کوچک بریزید

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

شیرسرد و تازه را در شیشه ای دهانه گشاد بریزید، نصف شیشه را پرکنید تا هم خوب کف کند و هم فضای کافی برای ایجاد کف باشد، شیشه را به مدت ۳۰ ثانیه یا بیشتر به شدت تکان دهید، حال برای تثبیت کف ایجاد شده آن را به مدت ۳۰ ثانیه در ماکروفر با توان نسبتا بالا قرار دهید.

شیر سرد و تازه  را در ظرفی بریزید، روی گاز قرار دهید و با همزن های دستی کوچک شروع به هم زدن کنید تا زمانی این کار را انجام دهید که دمای شیر به ۶۰ تا ۷۰ درجه برسد و نگذارید که جوش بیاید باز برای تثبیت کف ها، می توانید آن را در ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه با دمای نسبتا بالا قرار دهید. تا کف در مایکروویو تثبیت شود.

ایجاد فوم شیر با این روش نسبتا آسان است، در این روش کافی است دمای شیر را به حدود ۶۰ درجه سانتی گراد برسانید سپس شیر را داخل فرنچ پرس بریزید (به اندازه ای پر کنید تا فضا برای ایجاد فوم باقی بماند).

البته می توانید شیر سرد را درون فرنچ پرس بریزید و همراه با فرنچ پرس آن را در ماکروفر قرار دهید تا به دمای مورد نظر برسد.

حالا اهرم فرنچ پرس (اهرم مجهز به صافی) را بالا و پایین کنید تا صافی آن از شیر عبور کند.

تکرار این عمل باعث ایجاد فوم می شود بعد از این کار درب فرنچ پرس را برداشته و از فوم تان استفاده کنید

برای تهیه‌‌ی کف شیر، شیر را به اندازه‌ای بخار می‌دهیم که بافت مخملی و شیرینی ذاتی شیر حفظ شود. چطور؟ نازل بخار را روی سطح شیر قرار می‌دهیم و به شیر حرارت می‌دهیم تا قند و پروتئین آن‌را به‌صورت فوم از شیر جدا کرده و بعد به‌هم می‌زنیم تا یک‌دست شود و البته خوش‌طعم‌تر. فنجان مخصوص تهیه کف شیر باید کاملا تمیز و خشک باشد؛ سایز فنخان کف‌ساز متناسب با اندازه‌ی نوشیدنی‌مان باشد تا دورریز ِ کمتری داشته باشیم. حداقل ۱/۴ و حداکثر ۱/۲ پیچر را شیر می‌ریزیم.

قبل و بعد از فوم گرفتن، نازل را با دستمالی مرطوب تمیز می‌کنیم؛ در حالی‌که دستمال را دور خروجی نازل گرفته‌ایم،  یک بار پیچ بخار را باز و بسته می‌کنیم تا آب باقی‌مانده در نازل خالی شده و شیر دور دهانه‌ی نازل خشک نشود. دمای شیر نباید بیشتر از ۷۱ و کمتر از ۶۲ درجه باشد. درغیراین‌صورت بافت مخملی شیر و در عین حال خواص آن‌ از دست خواهد رفت. بعد از هر بار استفاده، فنجان مخصوص تهیه کف باید تمیز و خشک شوند. از شیر فقط یک بار می‌شود فوم گرفت.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

با سلام
بسیار عالی بود من شیر سرد و رو فوم تهیه کردم خوردن شیر سرد فوم هم لذت بخش بود
عاللللللللللی

سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

سلام و سپاس فراوان از اشتراک گذاریتون مطالب سایت عالیه

مطالب سایت عالیهههه سعی میکنم بیشتر به سایتتون سربزنم

خیلی ممنون بابت آموزش های عالیتون
ممنون میشم موکا رو هم آموزش بدید
موفق باشید

[…] با ۴ روش اصلی تهیه کف شیر آشنا شوید – بلاگ بامارو […]

1- اسپرسو نوع خاصی از قهوه یا دانه ی رُست شده(برشته) نیست. هر نوع دانه ی قهوه ای با هر درجه ای از برشته شدن می تواند برای تهیه ی یک فنجان اسپرسو استفاده شود. اکثرا در کافه ها از مخلوطی از چند دانه ی قهوه برای تهیه ی این قهوه استفاده می کنند. اختصاصا…

این یه سوال بزرگه که خیلی از کسانیکه نگران وزن و یک رژیم سالم هستند، حتما یک بار با آن مواجه شده اند. اما جواب ما اینه: صبحانه قندی به خودی خود بد نیست! اما فرمولی نیست که همیشه جواب بده و حال شما رو اول صبح خوب کنه. اصولا وقتی از یک صبحانه ی سرشار…

حالا که بهار شده و گرمای هوا هم شروع شده و میوه های توی بازار هم دیگه رنگارنگ نیست و چند تا میوه ی محدود داریم چند تا نوشیدنی باحال براتون آوردیم که میتونه جای خالی میوه های تابستونی رو براتون پر کنه: اسموتی توت فرنگی و موز این میوه های خوش رنگ و بو…

بعضی وقت ها می خواهیم انواع قهوه ترکیبی با شیر درست کنیم اما دردسر تهیه فوم، ما را منصرف می کند یا شاید به دلیل آنکه نمی دانیم چقدر این کار در خانه راحت است، از خیر آن می گذریم. این مطلب را مطالعه کنید تا با چهار روش تهیه فوم شیر آشنا شوید.

اگر تا به حال تصمیم گرفته باشید که در خانه و محل کار کاپوچینو یا لاته درست کنید می‌دانید که برای تهیه این قهوه‌های ترکیبی، باید فوم شیر درست کنید. همچنین در رسپی قهوه‌های دیگری مانند ماروچینو، کورتادو و ماکیاتو نیز از فوم استفاده می‌شود. کف شیر «Milk Foam» را می‌توانید به شیوه‌های گوناگون بدون دستگاه یا با دستگاه تهیه کنید.

 

برگرفته با تلخیص از کافی استور

 

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

نظرات:

از طریق صفحه «ارتباط‌باما» پاسخگوی شما هستیم

همچنین می‌توانید به ماندیرو ایمیل بفرستید:

info@mundiro.ir

 واحد بازرگانی و فروش:

آقای امین عفتی 09153042403

 واحد تولید و کنترل کیفیت:

آقای مهدی نوریانی 09151171809

 تلفن امور نمایندگی ها:

 05138692790

به گزارش امروله، وقتی در کافه‌ای نشسته‌ایم و یک کاپوچینو، لاته و دیگر نوشیدنی‌های گرم را سفارش می‌‎دهیم، از کف شیر یا فومی که روی آن تشکیل و اغلب تزیین شده است لذت می‌بریم. امروز قصد داریم تمام فوت و فن‌های لازم برای درست کردن یک شیر کف حرفه‌ای را به شما آموزش دهیم تا حس یک باریستا را در منزل تجربه کنید. پس با ما همراه باشید!

در کافه و رستوران‌ها به سادگی با استفاده از دستگاه اسپرسوساز کف مورد نظرشان را برای مصارف مختلف درست می‌کنند؛ اما برای این کار حتما احتیاج به این دستگاه‌ها نیست. شما می‌توانید آن را با استفاده از وسایل و ابزاری که در دست دارید درست کنید. می‌توانید با استفاده ازمایکروویو، فرنچ پرس یا حتی یک همزن آن را تهیه کنید. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

داخل یک بطری (مثلا شیشه مربا یا سس) را تا نیمه از شیر سرد پر کنید و درب آن را ببندید. حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه به شدت هم بزنید تا حجم آن دو برابر و کف تشکیل شود.

درب شیشه را بردارید و برای تثبیت کف ایجاد شده آن را چند ثانیه (حدود ۳۰ ثانیه) داخل مایکروویو بگذارید.

اگر دوست دارید می‌توانید شیر گرم را داخل نوشیدنی خود بریزید و کف ایجاد شده را هم با استفاده از قاشق از روی آن برداشته و روی نوشیدنی مورد نظرتان بریزید.
در این روش حباب‌های نسبتا درشت تشکیل می‌شود، پس برای طراحی چندان مناسب نیست.

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

شیر را گرم کنید و در ظرف بریزید و با استفاده از همزن دستی (لیسک) آن را هم بزنید.

سعی کنید به صورت رفت و برگشتی آن را هم بزنید نه دایره‌ای؛ چون در این روش حباب‌های بهتری به دست می‌آید.

اگر به همزن برقی دسترسی دارید می‌توانید از آن هم استفاده کنید و آن را تا زمانی که فوم دلخواهتان به دست آید هم بزنید.

شیر گرم را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را روی سرعت متوسط بگذارید. کف وحباب‌هایی که با استفاده از این روش تشکیل می‌شوند بسیار ریز، یکدست و با کیفیت خواهد بود.

شیر گرم (با دمای حدودا ۶۰ درجه سانتی‌گراد) را در فرنچ‌پرس بریزید. ظرف را تا نیمه پر کنید تا جایی برای تشکیل کف داشته باشد.

با بالا و پایین کردن دسته مخصوص فرنچ پرس کف مورد نظر شما به دست می‌آید.

برای تهیه کف شیر بهتر است از شیر بدون چربی یا با چربی ۲ درصد استفاده کنید؛ این شیرها کف‌های با ثبات‌تر و بهتری تشکیل می‌دهند.

آیا شما هم جز آن دسته از قهوه دوستان می باشید که کف (فوم ) شیر روی فنجان کاپوچینو و یا لاته آرت برایشان بسیار مهم می باشد؟ و شاید حتی به خاطر همین کف شیر است که هرازگاهی به کافی شاپ مراجعه می کنید؟ما اکنون قصد آموزش چگونگی تهیه کف شیر بدون هزینه بسیار بالا و حتی بدون فوم ساز و یا کف ساز را داریم که امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

آنچه به آن احتیاج خواهید داشت:

برای آنکه کف شیر را از طریق اجاق مایکروویو تهیه نمایید نیاز است تا دو مرحله طی شود:

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

در واقع شیر کم چرب برای ایجاد کف شیر و فوم بسیار مناسب می باشد، چون شیر­های پرچرب تقریبا هنگامی که همزده می شوند و تشکیل فوم می دهند پروتئین موجود در آنها باعث کاهش حجم کف می شود.

در این مرحله نهایی می توانید کف شیر را که بر روی ظرف تشکیل شده است را با یک قاشق عقب نگاه داشته و شیر گرم را به داخل فنجان قهوه خود اضافه نمایید و سپس کف شیر را با قاشق بر روی سطح قهوه بی افزایید، و حال می توانید یک فنجان کاپوچینو همراه با کف شیر خوب را تهیه نمایید.

از شیوه طعم بخشی و رایحه دار کردن می توان برای انواع نوشیدنی های کاپوچینو و لاته بهره گرفت. شما به آسانی و راحتی با استفاده از سیروپ و طعم دهنده مناسب ذائقه خود می توانید جهت طعم دار کردن / شیرین کردن  استفاده نمایید به طور مثال برخی از سیروپ ها همچون وانیل ، کارامل ، بادام ، نارگیل، فندق و شکلات کمی شیرین تر از مابقی سیروپ ها می باشند و اگر علاقه به شیرین کردن کاپوچینو / لاته خود دارید می توانید از این نوع از سیروپ ها استفاده نمایید.همچنین در میان سیروپ ­ها ، شکلات تلخ و دیگر طعم دهنده ها که شیرینی کمتری دارند استفاده کرد.

نکته قابل ذکر در هنگام افزودن طعم دهنده آن است که بیشتر توصیه می گردد که یا در شات اسپرسو اضافه گردد و یا در خود شیر پیش از آنکه همزده شود.

اکنون شما نیز می توانید در خانه برای خود و اطرافیانتان نوشیدنی های که نیازمند کف شیر (همانند انواع لاته ها، کاپوچینو ها) تهیه فرمایید و از آن لذت برید.

 

timo

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قهوه ملو مجموعه ایست در زمینه ارائه انواع قهوه و لوازم و تجهیزات و دستگاه های خانگی حرفه ای به مشتریان خانگی و قهوه فروشی ها,کافی شاپ ها , رستوران ها و …

مجموعه ما از سال ۱۳۸۴ تا به امروز در زمینه روست و ترکیب قهوه های مخصوص و ممتاز و همچنین ارائه برند های معتبر در زمینه قهوه و لوازم و تجهیزات حرفه ای و خانگی مشغول می باشد.

سایت ملوکافی با هدف ارائه محصولات و خدمات بصورت اینترنتی به بازار هدف (قهوه) از سال ۹۲ شروع به فعالیت خود نمود و در این راستا تا به امروز به پیش از چندین هزار مشتری اعم از خانگی و قهوه فروشی ها ,کافی شاپ ها , …خدمت رسانی نموده.

هدف از ارائه محصولات بصورت اینترنتی دسترسی هر چه راحت تر مشتریان برای دسترسی به اطلاعات محصولات متفاوت در زمینه قهوه و نوشیدنی می باشد و همچنین سهولت خرید و دسترسی به محصولات مورد نظر به مشتریان.

در مطلب نوشیدنی های قهوه بر پایه شیر اشاره هایی به فوم شیر کردیم و در این مقاله قصد داریم تا روش های تهیه فوم شیر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

این روش بسیار ساده است.
شیر را در یک ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را محکم ببندید و سپس چندبار تکان دهید.این روش باعث ایجاد فوم در شیر با حباب های بزرگ خواهد شد و برای تزئین قهوه لاته با طرح های مختلف روش مناسبی نیست.

شیر خود را گرم کنید و هم زن داخل آن قرار دهید.
به ایجاد چرخش ادامه دهید تا به فوم دلخواهتان در شیر برسید.این روش برای تولید فوم ، بسیار مناسب است.این نوع هم زن ها با باطری قلمی کار می کنند و قیمت ارزانی دارند.

تولید فوم شیر با همزن برقی

شیر گرم را درون مخلوط کن بریزید.
برای ایجاد فوم در شیر ، مخلوط کن را روی سرعت متوسط تنظیم کنید.فوم حاصل از این روش بسیار مناسب است.چراکه حباب ها بسیار یکنواخت و نسبتا ریز هستند.

چطور در خانه کف شیر درست کنیم

تهیه فوم شیر با مخلوط کن

شیر خود را در یک شیرجوش بزرگ و عمیق گرم کنید و مخلوط کن را در آن قرار دهید.
مطمئن شوید که تیغه ها غوطه ور هستند و مخلوط کن را روی درجه کم روشن کنید.این روش فوم خوبی تولید می کند ولی باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش کثیف کاری دارد چون مخلوط کن معمولا شیر را به همه جا می پاشد در نتیجه در این روش باید حتما از ظر.ف عمیق و گود استفاده کنید.

تهیه فوم شیر با مخلوط کن غوطه وری

یکی از روش های تهیه فوم شیر ، استفاده از کف ساز پمپی است.
این وسیله باعث ایجاد فوم خامه ای و مطلوب خواهد شد.شیر داغ را درون دستگاه بریزید و ضمن توجه داشتن به اینکه نباید آن را بیش از حد پر کنید ، برای مدت 10 تا 15 ثانیه دسته پمپ را به شدت بالا و پایین کنید.

تهیه فوم شیر با کف ساز پمپی

شیر خود را گرم کنید و آن را استفاده از همزن دستی(حرکت جلو و عقب) هم بزنید.

تهیه فوم شیر با همزن دستی

این روش تهیه فوم شیر نسبت به حالت قبل ، فوم بهتری ایجاد می کند.

تهیه فوم شیر با همزن برقی

در واقع از فرنچ پرس نیز می توانید مثل کف ساز پمپی استفاده کنید.
شیر را گرم کرده و آن را درون فرنچ پرس بریزید و به مدت ده ثانیه دسته را بالا و پایین کنید.بسیاری از افراد استفاه از فرنچ پرس را به سایر روش ها ترجیح می دهند چراکه این دستگاه چند منظوره است.
فوم شیر را برای ایجاد طرح ، بهتر می توان روی قهوه ریخت.

تهیه فوم شیر با فرنچ پرس

آموزشقهوه

آموزش فوم گیری شیراموزش تهیه کف شیراموزش فوم شیراموزش فوم شیر با فرنچ پرساموزش فوم گرفتن شیرانواع فوم شیرانواع قهوهبریم کافهبهترین روش تهیه کف شیرپارچ فوم شیرپودر فوم شیرتهیه فوم شیرتهیه فوم شیر با دستگاهتهیه فوم شیر با فرنچ پرستهیه فوم شیر با همزن برقیتهیه فوم شیر بدون دستگاهتهیه فوم شیر برای لاته آرتتهیه فوم شیر در خانهتهیه فوم شیر در منزلتهیه کف شیرتهیه کف شیر با اسپرسو سازتهیه کف شیر با اسپرسوسازتهیه کف شیر با دستگاهتهیه کف شیر با دستگاه اسپرسوتهیه کف شیر با فرنچ پرستهیه کف شیر با نازل بخارتهیه کف شیر با همزنتهیه کف شیر با همزن برقیتهیه کف شیر بدون دستگاهتهیه کف شیر برای قهوهتهیه کف شیر در خانهتهیه کف شیر قهوهچجوری فوم شیر درست کنیمچطور فوم شیر درست کنیمچگونه فوم شیر بگیریمچگونه فوم شیر درست کنیمخرید آنلاین قهوه فوریخرید انلاین قهوه ارزانخرید اینترنتی قهوهخرید اینترنتی قهوه با کیفیتخرید اینترنتی قهوه فرانسهخرید اینترنتی قهوه فلهخرید اینترنتی قهوه فوریخرید اینترنتی قوری قهوهخرید فوم شیرخرید قهوهخرید قهوه اسپرسوخرید قهوه اصلخرید قهوه انلاینخرید قهوه برندخرید قهوه بن مانوخرید قهوه ترکخرید قهوه خارجیخرید قهوه خامخرید قهوه در قزوینخرید قهوه عمدهخرید قهوه فرانسهخرید قهوه فلهخرید قهوه فله ایخرید قهوه فوریخرید قهوه های برندخرید قهوه ی سبزدستگاه فوم زن شیردستگاه فوم ساز شیردستگاه فوم شیر سازدستگاه فوم شیر نسپرسودستگاه فوم گیر شیرروش تهیه کف شیرروش تهیه کف شیر برای قهوهروش گرفتن فوم از شیرساخت فوم شیرشیر فوم دارشیر فوم شدهشیر فوم گرفته شدهشیر فوم گرفته شده چیستشیر و فومطرز تهیه شیر قهوه کف دارطرز تهیه شیر کف کردهطرز تهیه شیر موز کف دارطرز تهیه شیر نسکافه کف دارطرز تهیه فوم شیر خانگیطرز تهیه فوم شیر سردطرز تهیه کف شیرطرز تهیه کف شیر با اسپرسوسازطرز تهیه کف شیر با دستگاهطرز تهیه کف شیر با دستگاه اسپرسوطرز تهیه کف شیر با دستگاه اسپرسو سازطرز تهیه کف شیر با دستگاه نواطرز تهیه کف شیر با فرنچ پرسطرز تهیه کف شیر با مخلوط کنطرز تهیه کف شیر با نازل بخارطرز تهیه کف شیر با همزنطرز تهیه کف شیر با همزن برقیطرز تهیه کف شیر بدون دستگاهطرز تهیه کف شیر برای قهوهطرز تهیه کف شیر برای کاپوچینوطرز تهیه کف شیر برای لاتهطرز تهیه کف شیر در خانهطرز تهیه کف شیر در منزلطرز تهیه کف شیر روی قهوهطرز تهیه کف شیر قهوهطرز تهیه ی کف شیرطرز تهیه ی کف شیر برای قهوهطرز فوم شیرطرزتهیه فوم شیرطریقه فوم شیرطریقه فوم گرفتن شیرظرف فوم شیرفروش آنلاین قهوهفروش انواع قهوهفروش اینترنتی قهوهفروش قهوه تازهفروش قهوه های برندفروشگاه اینترنتی قهوهفروشگاه قهوهفوم دادن شیرفوم درست کن شیرفوم ساز شیر برقیفوم ساز شیر دستیفوم شیر با دستگاهفوم شیر با فرنچ پرسفوم شیر با قهوه سازفوم شیر با مخلوط کنفوم شیر با همزنفوم شیر بدون دستگاهفوم شیر برای قهوهفوم شیر برای لاتهفوم شیر برای لتهفوم شیر چیستفوم شیر چیهفوم شیر در منزلفوم شیر زنفوم شیر سازفوم شیر ساز دستیفوم شیر سردفوم شیر طرز تهیهفوم شیر کالهفوم شیر لاتهفوم شیر لتهفوم شیر و خامهفوم گرفتن از شیرفوم گرفتن شیرفوم گرفتن شیر برای لاتهفوم گیر شیرفوم گیری از شیرفوم گیری از شیر بدون دستگاهفوم گیری شیرفوم گیری شیر با موکاپاتفوم میکر شیرقهوهقهوه ارزانقهوه اسپرسوقهوه ترکقهوه چیستقهوه خوبقهوه در قزوینقهوه سازقهوه عربیقهوه عربیکاقهوه فرانسهقهوه قیمتقیمت فوم ساز شیرکالری فوم شیرکف فوم شیرگرفتن فوم شیر با دستگاه اسپرسونحوه تهیه کف شیرنمایندگی قهوه بن مانو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تولید و ارائه محتوای تخصصی مورد نیاز کاربران جهت باز نشر بیشتر فعالیت ها و آگاهی بخشی متدوام در راستای گسترش فرهنگ صحیح قهوه نوشی در بین اقشار مختلف جـامعه میباشد.

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پارسینه وب می باشد . طراحی و سئو شده توسط : پارسینه وب

چطور در خانه کف شیر درست کنیم
چطور در خانه کف شیر درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *