چگونه با همسر صمیمی باشیم

 
helpkade
چگونه با همسر صمیمی باشیم
چگونه با همسر صمیمی باشیم

ایسنا/بوشهر یک روانشناس و مشاور خانواده عنوان کرد: اگر در زندگی رابطه‌های مثبت نداشته باشیم زندگی ما به خوبی پیش نخواهد رفت. وقتی بتوانیم به درستی ارتباط موثر برقرار کنیم اعتماد به نفسمان نیز رشد می‌کند اما زمانی که در مهارت ارتباطی ناقص باشیم زندگیمان نیز به مشکل برمی‌خورد.

به گزارش ایسنا، کیمیا زارعی، مشاور خانواده و مدرس کارگاه آموزشی صمیمیت با همسر برای متاهلین در ادامه جلسات موسسه روانشناسی اندیشمندان گفت: صمیمیت باعث ایجاد رابطه خوب می شود و رابطه خوب زندگی را حفظ می‌کند. حفظ صمیمیت در رابطه سالم، سلامت جامعه را حفظ می کند و آن وقت است که می گوییم مشکلات در زندگی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر در زندگی رابطه‌های مثبت نداشته باشیم زندگی ما به خوبی پیش نخواهد رفت و لازمه یک زندگی خوب داشتن ارتباط موثر است. وقتی ما بتوانیم به درستی ارتباط موثر برقرار کنیم اعتماد به نفسمان نیز رشد می‌کند اما زمانی که ارتباط مشکل دارد و در این مهارت ارتباطی ناقص باشیم زندگیمان نیز به مشکل برمی‌خورد.

این مشاور خانواده ادامه داد: در مقوله ارتباط موثر ۳ عامل ارتباطی داریم. برای نمونه در ارسال پیام عوامل فرستنده پیام، گیرنده پیام و مسیر انتقال پیام که پردازش‌گر است و معنای آن، مفاهیم است که شما می توانید با داده هایی که از کودکی دریافت کرده اید درک مفاهیم داشته باشید و اینجا درک مفاهیم عاطفی مهم است.

زارعی تاکید کرد: شاید در موقعیتی چیزی را بشنوید که برایتان بار منفی داشته باشد ولی در شرایط مساعد برایتان مثبت و خوشایند باشد، مثل زمان خستگی که صدای موسیقی در ماشین آزارتان می دهد اما در شرایط عادی و مساعد برایتان خوشایند و بار مثبتی دارد. اگر ما بدانیم و صحبتمان را در یک موقعیت مناسب به زبان بیاوریم ارتباط موثری برقرار خواهیم کرد.

چگونه با همسر صمیمی باشیم

این روانشناس افزود: عناصر غیرکلامی در مباحثه بسیار مهم است یعنی اینکه ما بدانیم چه زبان بدنی به کار ببریم و چه حسی را منتقل کنیم تا باعث ایجاد انگیزه در شنونده شود. محتوای کلام در روابط زوجین بسیار مهم است؛ آیا ما تهدید آمیز صحبت می کنیم یا آرام؟ احساستمان را به صورت منفی انتقال می دهیم یا مثبت؟ وقتی صحبت می کنیم در شنونده انگیزه ایجاد می کنیم یا خیر؟ با این تکنیک که جلوی آینه، حرف هایی که می‌خواهید بیان کنید را تمرین کنید تا حالات چهره و بدن خود را ببینید و اصلاح کنید.

وی عنوان کرد: زمانی که همسرتان خسته از سر کار برمی‌گردد حالت چهره و برخورد شما می‌تواند مانند یک شارژر برای او عمل کند، و یا حالتی منفی باشد تا او را سریعا به فرار از منزل تشویق کند زیرا همانطور که گفتیم ارتباط غیرکلامی بسیار مهم است.

کیمیا زارعی در ادامه تاثیرات تفاوت فرهنگی در روابط زوجین را اینگونه بیان کرد: زمانی که زوجین از دو فرهنگ مختلف بومی باشند ارتباط فرهنگی و غیر بومی در زندگیشان بسیار تاثیرگذار است، یکی از کارهای سخت زندگی هماهنگ کردن فرهنگ‌ها است، زیرا تفاوت زیاد فرهنگی باعث ایجاد چالش در زندگی می شود. در ازدواجی که مرد از جامعه مرد سالار و زن از جامعه زن سالار باشد معمولا همانطور که در مثل آمده دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در ارتباط موثر، نحوه صحبت کردن ما است که با چه فرایند، لحن و سرعتی صحبت کرده و منظور خود را چطور بیان کنیم؟ لازم است که بلندی صدا را مدیریت کنیم، صحبت هایمان در ابراز احساسات، با انگشت اتهام نباشد یعنی نگوییم تو همیشه مرا ناراحت می‌کنی، بلکه بگوییم شنیدن این حرف ها مرا ناراحت می‌کند.

وی با تشریح یک مثال دیگر گفت: از تکنیک ساندویچ استفاده کنیم، یعنی برای مطرح کردن انتقاد ابتدا یک نکته خوب و سپس جمله اصلی و باز یک نکته مثبت را بیان کنیم، ابتدا و انتهای کلام جملات مثبت و صحبت اصلی ما بین این دو باشد. در برقراری ارتباط موثر شخص را با نام کوچک صدا بزنیم تا توجه چشم به چشم حاصل شود بعد صحبت را شروع کنیم.

این مشاور خانواده توصیه کرد: مواظب باشید در بیان جملات اتهام‌زنی نداشته باشید زیرا افراد در مقابل انگشت اتهام گارد می‌گیرند، صحبت شما را نمی‌پذیرند و گفتگو را تمام می‌کنند. داشتن بار عاطفی جملات در تن صدا بسیار تاثیرگذار است، آوایی که به کلمات می‌دهید، و تماس چشمی که برقرار می‌کنید عوامل ارتباط غیر کلامی و تاثیرگذاری هستند.

زارعی تصریح کرد: عامل بعدی “شنونده فعال” به مفهوم گوش دادن و شنیدن است؛ شنونده فعال بودن یعنی با فردی که صحبت می‌کند ارتباط چشمی داشته باشیم، با تکان دادن سر و سوال پرسیدن به طرف مقابل بفهمانیم که در حال گوش دادن هستیم و این شما را به سمت درک اطلاعات سوق می‌دهد یعنی وقتی مسائل را می‌فهمید سوال می‌پرسید. بدن خود را به سمت طرف مقابل متمایل کنید تا نشان دهید که در حال توجه به کلامش هستید و در مورد سوال پرسیدن یک جمله سوالی کوتاه می تواند کافی باشد، مثل متوجه نشدم؟ واقعا؟ چطور شد؟ خب؟ دیگه چی؟ چرا؟

به گزارش ایسنا، تاکنون دو نشست از سلسله جلسات طرح یک‌ساله تحکیم بنیان خانواده برگزار شده که در این جلسات در مورد “صمیمیت با همسر” و “ارتباط موثر مابین زوجین” بحث و گفتگو صورت گرفته است.

انتهای پیام

اگر افرادی با توان ارتباطی کم، و دید بد به ارتباط انسانی، در جامعه فعال باشند، و یا تصمیم‌گیر باشند، آیا خطر ایجاد جامعه ای خشن یا بی محبت وجود دارد؟ ارتباطات بین مردم آیا دامنه کشورها را نیز در بر میگیرد؟

جستجو در سایت

صمیمی شدن با همسر کار دشواری نیست، خواسته همه جوجین داشتن ارتباط صمیمی با همسر است   هر چند  که رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن وشوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را  به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روشهای بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد. روشهای زیر اگر چه شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر آیند، اما می توانند معجزه عشق دوباره شما باشند:

به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید، یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید

لازم نیست همسرتان شق القمر کند که  کارهای او به چشم تان بیاید و یا حرفی متفاوت بزند که به حرفهایش گوش دهید. فقط کافی است با خود تمرین کنید که همسرتان را همیشه و در همه حال ببینید و بشنوید. حتما دیدن خرابکاری ها و یا شنیدن غرغر هایش هم لطف دیگری دارد.

چگونه با همسر صمیمی باشیم

البته برای دیده و شنیده شدن گاهی لازم است پویا شوید. لازم است، برای خارج کردن زندگی تان از یکنواختی، هر روز به دنبال کشفی جدید از توانایی ها و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود و همسرتان باشید. شما آقای عزیز، اگر تا دیروز عادت به خرید گل نداشتید، امروز با شاخه گلی به خانه بروید و یا شما خانم عزیز، ذوق زنانه تان را بکار بگیرید و سفره ای رنگین با دیزاین متفاوت تر از شبهای قبل برای همسرتان بچینید.

چشم ها هیچ وقت به هم دروغ نمی گویند! در اوج دعوا هم که باشید، اگر عمیقا به چشمان همسرتان خیره شوید، می توانید عشق او را نسبت به خودتان دریابید. عاشقانه و با لبخندی بر لب به چشمان همسرتان زل برنید، آن وقت خواهید دید که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با همسرتان می کنید. از همین امروز این تمرین را شروع کنید، به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید. یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید.

«دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند

درست است که می دانید همسرتان شما را دوست دارد و او هم از علاقه شما نسبت به خودش مطمئن است، اما این دلیل نمی شود که شما و یا همسرتان از ابراز علاقه نسبت به یکدیگر امتناع کنید. همه افراد نیازمند شنیدن این جمله هستند، ولو آن که جمله تکراری باشد.

تاکید به این حس هیچ گاه از ارزش شما نمی کاهد و یا همسرتان را پرتوقع نمی کند، به همسرتان  بگوئید: دوستش دارید و از این که او کنارتان هست، احساس آرامش و خوشبختی می کنید. «دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند.

همسرتان را در آغوش بگیرید، او را ببوسید و موهایش را نوازش کنید. به معجزه نوازش کردن و بوسیدن اعتقاد قلبی داشته باشید، بی شک حال و احوال تان را تغییر می دهد. بوسیدن پیشانی همسر، نشانه عشق و علاقه است و نوازش کردن، زن و شوهر را به لحاظ احساسی و جسمی به یکدیگر نزدیک می کند و باعث احساس رضایت و خشنودی می شود. این امر برای زنان بسیار حیاتی است، چه بسا وقتی ببینند همسرشان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و محبت این کار را انجام می دهد، احساس خوبی خواهند داشت.

در همه حال، حتی شرایط بحرانی، به همسرتان بی احترامی نکنید. سعی کنید کلام و یا حرکتی نکنید که در ذهن همسرتان حک شود ، یادتان باشد دیر یا زود تاوان آن را می بینید

مقاله از : نسرین صفری/کارشناس ارشد روان شناسی-بخش خانواده ایرانی تبیان

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی موفق

رابطه جنسی صمیمانه در زوجین

چطور رابطه شادی با همسر داشته باشیم

با شوهرم چگونه رفتار کنم

نحوه ابراز علاقه به همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چگونه با همسر صمیمی باشیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


22589


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232649249


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

برای ایجاد رابطه صمیمی با همسر قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید

 

هرگز فکر کرده اید چرا بعضی از زوجها اینقدر عاشق و صمیمی هستند؟ این به آن دلیل نیست که زندگی آنها ایده آل است و هیچ مشکلی ندارند، بلکه نکته اینجاست که آنها نحو حفظ روابط عاشقانه و جلوگیری از فرسایش روزمره آن را به خوبی می دانند.ازدواج ها اغلب با یک حال خوب شروع می شوند. دوست داشتن، دوست داشته شدن و رسیدن به فردی که پسندیده ایم یا به دلمان نشسته، شور و هیجانی ایجاد می کند که به زندگی مان عطر و رنگ می بخشد. تجربه چنین شور و هیجانی نه تنها حال خود ما که حال اطرافیان را هم خوب می کند. زن و شوهرها به تجربه می گویند این حال خیلی خوب تا ابد ماندگار نیست و بالاخره یک روز همه چیز معمولی می شود.

در ادامه راهکارهای ساده ای معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بدون آن که هزینه زیادی صرف نمایید، می توانید زندگی صمیمانه ای برای خود و همسرتان بسازید و حال خوب روزهای اول را دوباره داشته باشید.

چگونه با همسر صمیمی باشیم

تهیه لیستی از کارهای لذت بخش دو نفرهبا همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.

کنار همسر به آشپزخانه فکر نکنیددر کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید. شاهراه رسیدن به صمیمیت، توانایی برقراری ارتباط موثر با همسر است. اگر سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن چه می گوید را درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید. بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده اید.

همسر شما نیاز دارد که بداند برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست. اگر بتوانید چنین حسی به همسرتان بدهید، گام بزرگی برای رسیدن به صمیمیت در زندگی زناشویی تان برداشته اید.

 

شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابراین تا جایی که می توانید با هم باشید

 

در مورد آن چه برایتان مهم است صحبت کنیدهرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.

به نیازهای همسرتان توجه کنیداگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان در مورد همه حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی در مورد حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد. بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.

تکی تصمیم نگیریدتنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیم   دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.

دفترچه خاطرات زندگی مشترک را ورق بزنیدشما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آن ها و پررنگ نمودن نشان می تواند به افزایش صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید. تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواجتان، قرارگذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آن ها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیرکننده دوران عاشقی معجزه می کند.

با کارهای کوچک و بدون هزینه او را خوشحال کنیدبرای ایجاد رابطه صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه ، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعده غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمیت بین همسران دارند.منبع: تبیان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


ارسال محرمانه محصولات جنسی


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چگونه با همسر صمیمی باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه با همسر صمیمی باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

دوستی با همسر؛ همسرتان بهترین دوست شماست وقتی نشانه هایی که خواهیم گفت را داشته باشد ، اگر این ویژگی ها در رفتارهای شریک زندگی تان ذاتی است پس شما خوشبخت ترین زن و شوهر دنیا هستید.

در رابطه ی همسری حس فداکاری ، تعهد و عشق مطلق وجود دارد و مثل دوران مجردی نیست که فقط چیزی از طرف مقابل درخواست کنید و ازدواج برای فرار از تنهایی یا برطرف کردن نیازهای اقتصادی نیست.

بعضی ها با این طرز تفکر ازدواج می کنند که فقط چیزی از همسرشان درخواست کنند ولی خود کاری در مقابل برای همسرشان انجام نمی دهند.اگر به همسرتان به چشم یک دوست نگاه کنید شانس بیشتری برای ادامه رابطه دارید.

کارشناس ازدواج هلن چن می گوید:بیشتر ازدواج های نا آگاهانه به طلاق منجر می شود، مفهوم این آمارها این نیست که رابطه شما هم با شکست مواجه می شود، مفهوم آن این است که در ابتدای رابطه چه کار کنید.

چگونه با همسر صمیمی باشیم

دوست دارید برای همسرتان بهترین باشید و او را شیفته ی خود کنید پس باید هنگامی که با او هستید به نحوی رفتار کنید که شریک زندگیتان از بودن کنار شما لذت ببرد و با نبود شما احساس خلا کند. این بخش از نمناک مخصوص شمایی است که تلاش می کنید و دوست دارید بهترین دوست همسرتان شوید و او را جذب خود کنید پس برای این کار:

با همسرتان بیشتر از هر کس دیگری جوک بگویید و بخندید 

زندگی رنگ و بوی شادی به خودش میگیرد و همسرتان جدیت را کنار می گذارد و شما برای مدتی کوتاه مشکلات را فراموش میکنید. 

اوقات خوشی با همسرتان داشته باشید 

همسرتان سعی می کند شرایطی را به وجود بیاورد که شما احساس خوشحالی و راحتی کنید، شما هم باید از ته قلب از کنار همسرتان بودن لذت ببرید. اینجاست که شما بهترین دوست یکدیگر خواهید بود.

در شرایط سخت روی همسرتان حساب کنید

بدون شک شما می توانید وقتی که زمین می خورید و از نظر روحی ناراحت هستید، روی همسرتان حساب کنید و بدانید که کنار شما می ایستد و حمایتتان می کند. او شما را وقتی که به او نیاز دارید ترک نمی کند و مثل یک دوست خوب شما را سوال پیچ نمی کند. 

احساس خوبی دارید حتی وقتی کاری انجام نمی دهید

نیاز نیست شما همسرتان را برای اینکه تاثیر بیشتری روی همسرتان بگذارید تغییر دهید، همین که کنار همسرتان بنشینید و به عوامل بیرونی تکیه نکنید برای رابطه شما کافی است.

با هم بحث کنید ولی اجازه ندهید رابطه شما خراب شود

بهترین دوستان هم با هم بحث میکنند ولی اجازه نمی دهند تفاوت ها رابطه آنها را خراب کند. شما باید مشکلاتتان را حل کنید نه اینکه رابطه خود را تمام کنید. 

ساعت ها با هم صحبت کنید

شما هیچ وقت از این که با دوستانتان صحبت می کنید احساس بدی ندارید. تصور کنید همسرتان بهترین دوستتان است. شما می توانید شب را بیدار بمانید و با همسرتان صحبت کنید و از صحبت کردنتان لذت ببرید.

درخت دوستی بنشان

برخی از افراد ازدواج و دوستی را جدا از یکدیگر می دانند و در ازدواج جایگاهی برای رابطه دوستی با همسر در نظر نمی گیرند اما دوستی و ازدواج جدا از هم نیستند و وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند، در واقع بهترین دوست را برای خود بر می گزینند و اگر نتوانند همدیگر را مثل دو دوست صمیمی بدانند زندگی زیر یک سقف ممکن نخواهد بود.

لحن و کلام دوستانه

برای برقرای رابطه دوستانه با همسرتان لازم است با او مهربان و خوش رفتار باشید و با او مودبانه و با احترام برخورد کنید و هنگام صحبت با او کلمات و جملات خود را با ملایمت و واضح بیان کنید.

مدارا، سازش و فداکاری

برای دستیابی به رابطه دوستانه میان خود و همسرتان با هم مصالحه کنید و تفاوت ها و اختلافات سلیقه ای هم را بپذیرید، خود را با شرایط یکدیگر وفق دهید و در مقابل کارهایی که برای یکدیگر انجام می دهید ، از هم توقع متقابل نداشته باشید.

رفتار متوازن و برابر

همسرتان از شما یک آغوش ساده و لحن ملایم می خواهد پس هرگز مانند فرزند و از دید یک رئیس با او رفتار نکنید زیرا همسرتان شریک و برابر با شما است. از توقع بیجا از همسرتان و دستور دادن به او خودداری کنید و خودخواهی راکنار بگذارید وبه جای آن به شناخت و درک دیدگاهها و احساسات همسرتان بپردازید.

داشتن یک احساس ویژه

برای ایجاد رابطه دوستانه با همسرتان، شما می توانید برخی کارهایی که توجه، عشق و حس قدردانی شما را نسبت به همسرتان نشان می دهد مانند ماساژ یا کمک در کارهای خانه و … انجام دهید.

عشق ورزی

برای برقراری یک رابطه دوستانه و پایدار شدن ازدواجتان به همسرتان عشق بورزید و به او توجه کنید به نیازهایش اهمیت دهید. از او تعریف و تمجید کنید، ودر مقابل فرزندان و یا خانواده تان او را در آغوش بگیرید، دستان او را مدام لمس کنید و همدیگر را ببوسید تا احساسات عاشقانه شما در بالاترین سطح باشد.

اختصاص زمان

اگر می خواهید استرس های روزانه به رابطه دوستانه شما لطمه وارد نکند ساعاتی از روز را فقط با هم بگذرانید و در طول هفته برای گذراندن وقت خود با همسرتان برنامه ریزی کنید.

پذیرش و احترام

تفاوت ها و نقاط ضعف همدیگر را قبول کنید و با آن ها کنار بیایید و همسرتان را همان طوری که هست قبول داشته باشید و به شخصیت او احترام بگذارید. سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید و او را آنگونه که هست بپذیرید و در خانه و در مقابل دیگران به او احترام بگذارید.

برقراری ارتباط

چگونه با همسر صمیمی باشیم

برقراری ارتباط درست با همسر لازمه هر ازدواج موفقی است . اگر می خواهید با همسرتان مثل یک دوست صمیمی باشید باید از هر فرصتی برای با هم بودن و برقراری ارتباط استفاده کنید و بدون خجالت احساسات تان را به همدیگر ابراز کنید و هیچ گاه درباره افکار و احساسات همسرتان حدس نزنید و پیشگویی نکنید.

ابراز احساسات

برای داشتن رابطه دوستی و به طبع آن ازدواج پایدار و موفق احساساتتان را به یکدیگر ابراز کنید. اما اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به دلیل خجالت از ابراز احساسات شان به یکدیگر خودداری می کنند از روش هایی مثل نوشتن برای ابراز احساسات کمک بگیرید و یا به یک مشاور مراجعه نمایید.

گوش دادن

زمانی که همسرتان صحبت می کند به جای حدس و گمان و پریدن به میان صحبت های او، اجازه دهید او حرف خود را بزند و شما به حرف های او خوب گوش دهید. هنگام حرف زدن با یکدیگر به همسرتان کمک کنید احساسش را بیان کند و درباره مشکلاتتان ، رویاها، اهداف، چیزهایی که دوست دارید و یا نفرت دارید، توقعات، انتظارات خود با هم حرف بزنید.

صداقت، وفاداری و اعتماد

همانگونه که بین دو دوست صمیمی چیز پنهانی وجود ندارد بین شما و همسرتان نیز نباید مطلبی پنهان بماند زیرا این کار موجب از بین رفتن اعتماد بین شما و همسرتان می شود. لازمه یک ازدواج موفق این است که اسراری بین زن و شوهر وجود ندارد و آنها با یکدیگر راحت و صادق هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، اگر به دنبال یک تحول در زندگی زناشویی خود هستید باید ابتدا واژه صمیمیت را به درستی درک کنید و سپس سعی کنید این صمیمیت را در زندگی زناشویی خود پیاده کنید. جملهٔ «دلم می خواهد یک نفر باشد که عمیقاً دوستش داشته باشم و بتوانم حرف هایم را به او بزنم»، اشاره به یک نیاز درونی دارد که «نیاز به صمیمت» نامیده می شود.

بسیاری از ما بارها و بارها این جملات را از دهان افراد مختلف شنیده ایم و یا خودمان آن را حس کرده ایم، اما ممکن است چیز زیادی در مورد آن ندانیم؛ بنابراین اولین سؤالی که به ذهن می آید این است که صمیمت چیست؟ صمیمت به احساس نزدیکی، رودربایستی نداشتن و شریک شدن در دنیای خصوصی دیگری گفته می شود.

همان طور که گفته شد صمیمیت یک نیاز است و بسیاری از روابط ما بر اساس این نیاز شکل می گیرد؛ اما شکل پخته و قوام یافتهٔ این نیاز، در ازدواج و در ارتباط بین زن و شوهرها دیده می شود که شامل هشت قسمت است: «همکاری صمیمانه زوج ها با هم؛ تعهد و پایبندی آن ها نسبت به یکدیگر و نسبت به زندگی مشترک؛ رضایت از رابطهٔ جنسی؛ احساس استقلال زن و شوهر برای ارتباط با خانواده و دوستان؛ اعتماد به نفس و عزت نفس زن و شوهر، میزانی که زوج ها می توانند عقاید و نگرش های خود را ابراز، اختلاف نظرهای خود را حل و فصل و احساسات و عواطف خود را برای یکدیگر بیان کنند.»

ایجاد صمیمت مهم است
سؤال دیگری که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که ایجاد صمیمت بین زن و شوهرها چه فایده ای دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم صمیمت باعث می شود ارتباط بین زن و شوهرها محکم تر شود و آن ها نسبت به هم وفادارتر و متعهدتر باشند. زن و شوهرهای صمیمی بیشتر با هم می سازند، از زندگی مشترک خود راضی تر هستند و زندگی شان دوام بیشتری دارد و دلیلش این است که صمیمیت، حال کلی رابطه را خوب می کند و وقتی حال کلی رابطه خوب شود، معمولاً توجه بیشتری به یکدیگر خواهند داشت و کم تر از هم دلخور خواهند شد.

صمیمیت را مهمان همیشگی زندگی مشترکتان کنید

چگونه با همسر صمیمی باشیم

حالا که دربارهٔ اهمیت صمیمت دانستیم، این سؤال پیش می آید که چه گونه می توانیم آن را در زندگی مشترک ایجاد کنیم یا پس از ایجاد آن، چه طور می توانیم این احساس را در زندگی زناشویی ماندگار کنیم؟

در ادامه راهکارهای ساده ای معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بدون آن که هزینهٔ زیادی صرف نمایید، می توانید زندگی صمیمانه ای برای خود و همسرتان بسازید:

ارتباط مؤثری با همسرتان برقرار کنید

شاهراه رسیدن به صمیمت، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با همسر است. اگر سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن چه می گوید را درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید، بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمت با همسرتان را پیموده اید.

درباره خودتان و آن چه برایتان مهم است، صحبت کنید

هر چه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطهٔ صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطهٔ صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسد.
توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای راضی نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند؛ بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد. صریح و شفاف در مورد خودتان و آن چه خوشحال یا دلخورتان کرده، با همسرتان صحبت کنید.

تعبیرها و برداشت هایی که از اتفاقات و حرف های دیگران داشتید را هم حتماً بگویید. دقت کنید چنان چه خودتان برای شناساندن خود به همسرتان پیش قدم نشوید، همسرتان ناچار است براساس حدس ها و پیش بینی های خودش عمل کند که ممکن است مطابق با واقعیت نباشد. در این صورت همسرتان برای خوشحال نگه داشتن شما تلاش می کند؛ اما نتیجهٔ دیگری می گیرد.

همسرتان را بشناسید و به نیازهای او توجه کنید

اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان دربارهٔ همهٔ حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی دربارهٔ حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد؛ بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.

به همسرتان نشان دهید که برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست

همسر شما نیاز دارد که بداند برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست. اگر بتوانید چنین حسی به همسرتان بدهید، گام بزرگی برای رسیدن به صمیمت در زندگی زناشویی تان برداشته اید؛ بنابراین سعی کنید همواره از همسرتان حمایت کنید، در برابر دیگران از وی تعریف کرده و هوایش را داشته باشید، تلاش های وی را، هر چند از نظر شما کوچک و ناکافی باشد، حتماً ببینید. اجازه بدهید دلخوری هایش دربارهٔ شما و دیگران را بگوید، غر بزند، حرف هایش را بشنوید و همدلی کنید.

برای ساختن فضای دونفره تلاش کنید

یکی از کارهایی که می تواند به افزایش صمیمت شما منجر شود، تلاش برای ساختن یک فضای دونفره و خصوصی با همسرتان است. گاهی قیدِ بودن در کنار دوستان و خانواده و حضور در جمع را بزنید و فضایی بسازید که فقط شما و همسرتان در آن حضور داشته باشید. چنان چه صاحب فرزند هستید، گاهی چند ساعتی از یک فرد معتمد بخواهید که از فرزندانتان مراقبت کند تا شما و همسرتان با هم وقت بگذرانید.

در این فضای دونفره مهم نیست که شما دقیقاً چه کارهایی انجام می دهید، مهم باهم بودن شماست. با هم بیرون رفتن، تفریح و مسافرت، بازی، مشارکت در فعالیت هایی همچون آشپزی، تعمیر وسایل منزل و نظافت می تواند نمونه کارهایی باشد که در این فضای دونفره، شما و همسرتان انجام می دهید.

خاطراتتان را مرور کنید

شما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آن ها و پررنگ نمودنشان ممکن است به افزایش صمیمت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما، خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید.

تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواجتان، قرارگذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آن ها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیرکنندهٔ دوران عاشقی، معجزه می کند. البته در کنار مرور خاطرات قدیمی، ساختن خاطرات صمیمانهٔ جدید را نیز فراموش نکنید.

اظهار علاقه را فراموش نکنید

دوران نامزدی و اوایل ازدواج معمولاً افراد در اظهار علاقه سنگ تمام می گذارند. کار قشنگی که متأسفانه با گذشت زمان و به ویژه با تولد بچه ها کمرنگ می شود. توجه داشته باشید که گذشت زمان، نیاز همسران به دوست داشتنی بودن را کاهش نمی دهد؛ بنابراین قربان صدقه رفتن ها، تحسین ها و «دوستت دارم گفتن ها» را فراموش نکنید.

نکتهٔ دیگری که باید آن را به خاطر بسپارید، دست کم نگرفتن قدرت لمس و تماس جنسی است؛ بنابراین سعی کنید همواره و به خصوص هنگام دیدار و سلام و خداحافظی همسرتان را در آغوش بکشید و ببوسید. لذت بخش کردن رابطهٔ جنسی، ماساژ و نوازش یکدیگر نیز نتایج شگفت انگیزی برای صمیمت به همراه دارد.

کارهای کوچکی که همسرتان دوست دارد و خوشحالش می کند را انجام دهید

برای ایجاد رابطهٔ صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب وغریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعدهٔ غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمت بین همسران دارند.

با خانواده همسرتان وقت بگذرانید

برقراری ارتباط مناسب با خانواده همسر، یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد رابطهٔ صمیمی بین همسران به ویژه در خانواده های ایرانی است؛ بنابراین اگر رابطهٔ صمیمی با همسرتان برای شما مهم است، برای خانوادهٔ همسرتان وقت بگذارید و برایشان کاری انجام دهید؛ مثلاً به دیدنشان بروید، برای آن ها هدیه بخرید یا سعی کنید روابط خود را با خانوادهٔ همسرتان بهبود بخشید. وقتی همسرتان ببیند که به خانواده اش علاقه مندید و به آن ها اهمیت می دهید، با شما صمیمی تر می شود.

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد .

همه می دانند كه رابطه جنسی حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج هاست. پس اگر یكی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه می شود؟ تحقیقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چننین ازدواج هایی با شكست مواجه می شود. (بعد از مسایل مالی، مسایل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است)

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را به اوج لذت جنسی رساند؟

نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟ هدف از ثبت و درج این مطلب ایجاد روابط صمیمانه با زوج و استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده است به گزارش سلامت نیوز رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با اینحال زوج های زیادی بدون توجه عمیق به آن زندگی میكنند. در این بحث از دیدگاه مرد و زن نحوه صحیح رابطه جنسی را بررسی می کنیم .

چگونه با همسر صمیمی باشیم

 ناامید نشوید. راه های زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد. در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر می خواهید کانون خانواده تان ، مراحل زیر را دنبال كنید.

به خودتان متكی باشید فرقی نمی كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد لذت ببرید , تحریكات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریك شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید كه چطور گهگاه نیازهایتان را كنترل كنید. احتمالاً تصور خواهید كرد كه عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.

تنوع، مزه ی زندگی است احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یكنواختی شده است. حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر رابطه جنسی برایش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می كنید، پس وقتش رسیده كه كمی تنوع وارد این رابطه كنید. برای جلوگیری از یكنواختی جنسی، باید كمی خلاق باشید.

* عطر خوشبو استفاده کنید

* حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید : آرایش و زدودن موهای زائد بسیار مهم است و نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود می باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسی پیش قدم می شود . بد نیست برای تنوع زن نیز گاهی پیش قدم شود .

*رفتار  زنانه داشته باشید : عشوه و ناز زنانه قبل از نزدیکی سبب تحریک مرد می شود

* با آرامش و مهربانی با او رفتار کنید : خشن و عجول نباشید . سعی کنید با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامی همسر را تحریک کنید . بگذارید او نشانه های عشق و محبت را در شما ببیند و به ارامی به او نزدیک شوید … * بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای آغاز   * گفتار های عاشقانه : تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود صحبت های عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل می شود بسیار پر اهمیت است .   * لمس و نوازش با حوصله

* مرد باید در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعالیت خود را متوجه تحریك و آماده كردن زن نماید. و البته زن نیز باید به آماده سازی مردش در این مرحله توجه داشته باشد

* مرد هر چه بیشتر بتواند با مهارت زن را تحریك كند زن در ادامه هر كاری مرد طالب باشد انجام می‌دهد. این مسئله برای خانم ها نیز صادق است .

*زمان آمیزش زناشویی بهترین زمان برای سخنان محبت‌آمیز است. در این لحظه از همسر خود قدردانی کنید و او را بهترین بنامید که این خود سبب افزایش روابط زناشویی و استحکام زندگی می شود

*به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می شود و می خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل  برای روش جلوگیری از بارداری هماهنگ كنید. چرا که این مطلب سبب آرامش خاطر بیشتر طرفین و تحریک بیشتر می شود.

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس ازآمیزش یا می‌خوابند، یا پشت به زن می‌كنند. در صورتی كه كاری كه باید انجام دهند این است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، برای همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسی بهتر است از همسر خود تشکر كنید

و…هزاران كار دیگر هست كه می توانید برای از بین بردن یكنواختی موجود در رابطه تان انجام دهید.

اگر همه چیز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشید

زوج های زیادی بوده اند كه بی علاقگی و نارضایتی یكی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اینكار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل های مناسبی نیستند. درست است كه خیانت می تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانید كه در طولانی مدت مشكلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم می شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی كه همسرتان از خیانت شما متحمل می شود، بی اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنید(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج دیگری پیدا كنید كه او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این كار را تا كجا ادامه خواهید داد؟

قبل از اینكه بار و بندیلتان را جمع كنید و همسرتان را ترك كنید، ببینید آیا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رابطه ی جنسیتان با او ناراضی هستید؟

چگونه با همسر صمیمی باشیم
چگونه با همسر صمیمی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *