چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

 
helpkade
چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟
چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

تمام کردن یک رابطه عاطفی به هیچ وجه ساده نیست

 

تمام کردن یک رابطه عاطفی به هیچ وجه ساده نیست. اما یادتان باشد که قبل از هر تصمیمی، خوب در مورد دلایلی که به خاطر آن دارید از عشق زندگی تان می گذرید، فکر کنید. این را هم در نظر بگیرید اگر چه در حال حاضر او را نمی خواهید اما روزی او عشق زندگی تان بوده است، پس در تصمیمات خود صادق باشید.با رعایت نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم، می توانید آسان تر و با آسیب کمتری رابطه عاطفی خود را به پایان برسانید.1.در مورد تصمیمی که می گیرید، مطمئن باشیداگر بین شما و شریک زندگی تان مشکلی هست، بهتر است قبل از این که یک طرفه در مورد اتمام رابطه تصمیم بگیرید، با شریک زندگی خود گفتگو کنید. اگر پس از آن واقعا بر تصمیم تان مصمم هستید، فهرستی از دلایل جدایی خود را بر کاغذ بنویسید و اگر اطمینان یافتید که هیچ راه حلی برای آنها وجود ندارد، آنوقت تصمیم درست را بگیرید.2.هنگام عصبانیت تصمیم نگیریدهنگامی که از دست شریک زندگی خود عصبانی هستید یا خودتان را بابت اتفاقی که افتاده سرزنش می کنید یا حتی اگر روزهای سختی را پشت سر گذاشته اید و در آرامش کافی به سر نمی برید، از گرفتن تصمیم در مورد رابطه عاطفی تان به شدت خودداری کنید. قبل از گرفتن همچین تصمیم مهمی، با افراد قابل اعتمادی که از رابطه شما باخبر و به اخلاقیات تان آگاهند نیز مشورت کنید.اگر تصمیم بر جدایی گرفته اید، قبل از آن که این موضوع را با دوستان صمیمی تان مطرح کنید، آن را با شریک زندگی تان در میان بگذارید. بهتر است که او این موضوع را از زبان خود شما بشنود تا افرادی دیگر.3.زمان و مکان را آگاهانه انتخاب کنیداگر می خواهید در مورد جدایی صحبت کنید، سعی کنید این اتفاق در بهترین زمان و مکان بیافتد. این کار را هنگامی که شریک زندگی تان مجبور است به محل کار یا جلسه ای مهم برود، انجام ندهید. هر دوی شما باید در آرامش باشید. تعطیلات زمان خوبی برای این کار است.سعی کنید آخرین قرارتان را در رستوران یا کافه ای که به آن علاقه دارید، نگذارید. مکانی را انتخاب کنید که هیچ اهمیتی برای هردوی شما ندارد.4.حضوری از هم جدا شویداز شریک زندگی تان به گونه ای جدا شوید که لایق اش هستید. مهم نیست که چقدر از دست او ناراحت یا عصبانی هستید، سعی کنید این کار حضوری باشد.صحبت کردن در مورد جدایی تنها زمانی از طریق تلفن قابل قبول است که فاصله مکانی شما بیش از حد باشد و قادر نباشید برای مدت طولانی یکدیگر را ملاقات کنید. اگر هم احساس می کنید که او فردی عصبی است که ممکن است آسیبی به شما برساند، تمام کردن رابطه از راه دور عاقلانه است.5.سر حرف تان بمانیداگر واقعا تصمیم شما جدایی است، بر آنچه فکر می کنید درست است مصمم باشید و از حرف تان کوتاه نیایید. اگر شریک زندگی تان احساس کند که بر تصمیم تان قاطع نیست و آن را به شوخی و مسخره می گیرد، نتیجه آن بدتر از قبل خواهد شد.از گفتن جملاتی که طرف مقابل تان تصور کند ممکن است در آینده بار دیگر بتواند در کنار شما باشد، خودداری کنید.اگر فکر می کنید که گفتن جملاتی مانند «من خودم هم در حال حاضر آمادگی این کار را ندارم» از درد او می کاهد، اشتباه کرده اید. این جملات تنها درد او را تشدید می کند پس هم با خود و هم با او صادق باشید.6.صادق باشید اما بی رحم نه بدترین دلیلی که از نظر طرف مقابل تان می تواند یک رابطه عاطفی را به پایان برساند، این است که شما به او علاقه نداشته و فکر می کنید که او فرد ایده آل شما نیست. اگر واقعا دلیل شما این است، بهتر است صادق باشید اما سعی کنید با مهربانی این جملات را به زبان آورید.

دلایل جدایی خود را بیان کنید اما لازم نیست به جزییات بپردازید و دوباره مسائل گذشته را بیرون بکشید و در مورد آنها بحث کنید، مگر این که طرف مقابل تان واقعا حرف های شما را نفهد و کاملا گیج شده باشد. یادتان باشد که مطرح کردن مشکلات گذشته تنها نمک پاشیدن به زخم هایتان است.طوری صحبت نکنید که طرف مقابل تان احساس خرد شدن و کوچک شدن کند. به عنوان مثال نگویید: «من یک مردزن واقعی می خواهم» به جای آن بگویید: «به نظر من تو باید اعتماد به نفس ات را بالا ببری»چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

 

قبل از تمام کردن رابطه، خوب در مورد دلایلی که از عشق زندگی تان می گذرید، فکر کنید

 

7.خودتان را برای هر عکس العملی آماده کنیدشریک زندگی تان پس از شنیدن حرف های شما ممکن است هر عکس العملی از خود نشان دهد، عصبانیت، ترس، ناراحتی، شوکه شدن و غیره… خودتان را برای هر عکس العملی آماده کنید.اگر او عصبانی شد، سعی کنید که با آرامش سخن بگویید و او را هم آرام کنید. اگر کنترل خودش را از دست داد، او را برای مدتی تنها بگذارید تا دوباره به حالت نرمال خود باز گردد اما قبل از ترک اتاق این اطمینان را به او دهید که پس از آرام شدن اش، باز خواهید گشت.اگر لازم است او را آرام کنید. اگر هم نگران تنهایی اش هستید، با یکی از دوستان یا اقوام اش تماس بگیرید تا نزد او بیاید.اگر طرف مقابل تان می خواهد که با شما گفتگوی بیشتری کند، به او بگویید که این کار را برای آرامش او انجام خواهید داد اما بر تصمیم خود راسخ هستید و آن را تغییر نمی دهید. در صورتی که او با شما تماس گرفت، گوشی را بردارید و به تمام سوالات اش صادقانه پاسخ دهید اما سعی کنید مکالمه خود را هر چه سریع تر به پایان برسانید تا حرف هایتان به دعوا نکشد.8.برای آینده خود برنامه ریزی کنیدبهتر است جنبه منفی این اتفاق را کنار گذاشته و روی نکات مثبت آن تاکید کنید. به عنوان مثال این رابطه را فرصتی برای رشد، یادگیری و شناخت افراد بپندارید و از آن درس بگیرید.اگر دوستان مشترکی دارید، سعی کنید تا مدتی از آنها دور بمانید تا همه چیز برایتان عادی و بی تفاوت شود.اگر هر دوی شما به یک کافه یا رستوران یا حتی پارک علاقه دارید، برای مدتی از رفتن به این مکان ها خودداری کنید.اگر وسیله ای متعلق به او دست شماست، بهتر است همین حالا او را پس دهید تا مجبور نباشید بعدها این کار را انجام دهید و بار دیگر خاطرات خود را پر رنگ کنید.9.سعی کنید رابطه خود را به عنوان دو دوست معمولی ادامه ندهیدبهتر است قید برقراری ارتباط به عنوان دو دوست معمولی را پس از جدایی بزنید زیرا این کار تنها نمک به زخم تان می پاشد. اگر هم می خواهید این کار را انجام دهید، بگذارید چند ماه یا حتی سال از آخرین دیدارتان بگذرد.10.به خودتان زمان دهیدفردی که یک رابطه عاطفی را بهم می زند، به اندازه فرد دیگر، غصه دار است. سعی نکنید پس از جدایی جشن بگیرید و نشان دهید که هیچ اتفاقی نیافتاده است. به خودتان زمان دهید و در موزرد آنچه اتفاق افتاده و آنچه می خواهید در آینده اتفاق افتد، فکر کنید. ببینید چه کارهایی شما را خوشحال می کند و به دنبال شان بروید.اگر دوست دارید که چند روز تنها در خانه بمانید و گریه کنید، اشکالی ندارد اما پس از آن به دنیای واقعی خود بازگردید و زندگی را از سر بگیرید.صحبت کردن با یک دوست در این شرایط می تواند به شما کمک فراوانی کند.11.از رابطه ای که در گذشته داشته اید، لذت ببریدپس از گذشت چند هفته یا حتی ماه، حال شما به تدریج رو به بهبودی می رود. در طول این مدت سعی کنید از هر آنچه شما را یاد او می اندازد، خودداری کنید. زمانی که حالتان کاملا خوب شد، تغییراتی به زندگی خود دهید. به عنوان مثال به سفر بروید، سرگرمی های جدیدی برای خود بسازید، دکوراسیون خانه تان را تغییر دهید یا در کلاس های گوناگون ثبت نام کنید. آن وقت می بینید که زندگی هنوز هم در جریان است.

 

منبع: برترینها

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


درمان نازایی زنان و مردان


ارسال محرمانه محصولات جنسی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


دانستنی های سلامت واژن

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


سینما رو به خونت بیار!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

گاهی اینجا نوشته هام رو باهاتون به اشتراک میذارم.

رابطه عاطفی و احساسی معمولا در زندگی همه مردم شکل می گیرد و این موضوع یکی از مهم‌ترین قسمت های زندگی تمام انسان‌هاست. با این حال، گاهی اوقات یک رابطه عاطفی به دلایل مختلف به پایان می‌رسد و باید با آن کنار آمد! اما نوع و مدل به پایان رساندن یک رابطه نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید، هرچند که شاید تصور کنید تمام کردن یک رابطه به راحتی شروع کردن آن است، در حالی که در واقعیت اینطور نیست و گاهی در حین تمام کردن یک رابطه احساسی به افراد صدمات جبران ناپذیری می‌خورد که مانند یک زخم بر روی روح و احساس افراد باقی می‌ماند!

بسیاری از مردم، نحوه تمام کردن یک رابطه عاطفی را بلد نیستند و این موضوع به هیچ وجه به سن و سال و میزان دانش شما بستگی ندارد! از همین رو دانستن اینکه چطور یک رابطه عاطفی را به درستی و به شکل عادلانه تمام کنید، بسیار مهم است، چرا که اگر اشتباهی کنید، یا به خودتان صدمه می‌زنید یا به طرف مقابل‌تان و گاهی نیز صدمات به هردو طرف می رسد و در نهایت به سختی می توان از رنجی که برایتان باقی میگذارد، رها شوید.

نسخه انگلیسی این مطلب من در وب سایت مدیوم

در این مطلب قصد دارم به شما بگویم چگونه یک رابطه عاطفی را به خوبی و عادلانه تمام کنید تا نه خودتان دچار آسیب شوید و نه به طرف مقابلتان آسیب برسانید. گاهی در زمان تمام کردن یک رابطه فکرتان کار نمی کند و ممکن است کارهایی انجام دهید که بعدها به این نتیجه برسید که اشتباه کرد‌ه‌اید و به دنبال فرصت جبران باشید تا به شکل دیگری رفتار کنید و رابطه خود را به اتمام برسانید، در حالی که دیگر زمان به گذشته برنمی‌گردد و مجبور خواهید شد، با این عذاب وجدان خود کنار بیایید!چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتار شده‌اید!

قبل از شروع راهنمایی، این موضوع را نیز باید بیان کنیم که تمام کردن یک رابطه عاطفی شاید دردناک و سخت باشد، اما ماندن در آن نیز و گول زدن خودتان، سخت‌تر است. گاهی برخی از مردم به بهانه های مختلف از جمله دلسوزی، ترس و … یک رابطه را در بدترین حالت حفظ می‌کنند که معمولا کار اشتباهی است. پس یادبگیرید چگونه یک رابطه را در بهترین حالت ممکن تمام کنید.

اگر در اوایل شروع رابطه عاطفی افکار دیگری داشته‌اید و بعد نظرتان تغییر کرده است، با خودتان رو راست باشید و اعتراف کنید. دنبال بهانه نباشید تا به این طریق رابطه تان را تمام کنید.

اگر می دانید رابطه تان را به هر دلیلی نمی‌خواهید، خودتان پا پیش گذاشته و این موضوع را بگویید و طوری رفتار نکنید که باعث شود شریکتان از شما دل زده شود و به شما بگویید: «بس است دیگر نمی خواهم یا نمی توانم». به دلیل اینکه شما جرات گفتن دلیل قطع رابطه را ندارید، ممکن است کاری کنید که طرف مقابلتان از شما روبرگرداند. مثلا بی احساس برخورد کنید، سرد شوید یا رفتار عجیب و غریب از خودتان نشان دهید.

راسل فریدمن، مدیر مرکز مشاوره بهبودی از غم کالیفرنیا می گوید:

این کار شما باعث می شود که او در رابطه‌های بعدی هم فلج شود، بله قرار نیست که تا اخر عمر به فکر شما باشد و برای شما گریه و زاری کند. بنابراین، دیگر نمی تواند به از خودگذشتگی یا شایستگی نفر بعدی اطمینان کند و شما مقصر این موضوع خواهید بود!

احتمالا خودتان یه این موضوع پی برده‌اید که در ارتباطات رو در رو، افراد درک بیشتری از یک دیگر دارند. اگر قصد تمام کردن رابطه‌تان را دارید حتما این کار را به صورت رو در رو و حضوری انجام دهید. اگر رابطه عاطفی خود را حضوری تمام نکنید، این پیام را به طرف مقابل می‌رسانید: «تو برایم اهمیتی نداری»! این موضوع باعث می شود طرفتان دچار استرس شوید و حالات عصبی و غیر قابل پیشبینی از خودش نشان دهد.

ممکن است فکر کنید با پیامک فرستادن، پیامی در واتس اپ و تلگرام و ..می توانند از تلخی اعلام قطع رابطه کم کنید و یا ترس و شرم باعث شود که حضوری طرف مقابلتان را ملاقات نکنید، اما این روش های از راه دور به شخصی که خبر قطع رابطه را دریافت کرده چنان ضربه‌ای وارد می کند که اثراتش در رابطه‌های بعدی او بر جای خواهد ماند و شاید شخص مقابلتان هرگز نتواند با این موضوع کنار بیاید و از خود مدام بپرسد: چرا؟ فرصتی ایجاد کنید و یکدیگر را ببنید و به صورت حضوری دلایلتان را برای پایان رساندن رابطه بیان کنید.

الزون می گوید:

جان کاکیبو، عصب شناس دانشگاه شیکاگو نیز می گوید:

سوزان نولن، استاد روانشناسی دانشگاه ییل هم معتقد است:

جالب است بدانید که وقتی از راه دور قطع رابطه می کنید، دیر یا زود دچار عذاب وجدان خواهید شد، روزی بالاخره می فهمید که چطور به طرف مقابلتان ضربه زده‌اید و با تمام گفته‌هایتان در طول رابطه که او ادم مهمی است، چقدر کم نگران حال و اوضاعش بوده‌اید.

جان پورتمن، استاد درس فلسفه اخلاق در دانشگاه ویرجینیا می گوید:

ممکن است روزی عاشق طرف مقابلتان بوده‌اید، اما حالا نیستید، شما به راحتی می توانید به او بگویید که دیگر عاشقت نیستم و نمی توانم ادامه دهم، اما نباید غرور طرف مقابلتان را با صداقت بیش از حد و گفتن همه چیز خورد کنید. مثلا به طرفتان نگویید «حالم ازت بهم میخوره»!

جان پورتمن، استاد دانشگاه ویرجینیا می گوید:

با این حال، در مورد دلایل به پایان رساندن رابطه‌تان توضیح دهید. اگر اوایل رابطه قول هایی داده‌اید یا حتی صحبت هایی در مورد اینده و .. کرده‌اید و حال می خواهید زیر قول ها و حرف های‌تان بزنید، به صورت صادقانه بگویید.

شما قصد دارید رابطه خود را با طرف مقابلتان به دلایل گوناگون تمام کنید، پس چه فایده ای که حالا دوست باشید یا مدل رابطه تان را تغییر دهید؟ برای اینکه جلوی ضربه را بگیرید، نباید رابطه تان را به اشکال گوناگون ادامه دهید، مثلا بگویید از این به بعد دوست معمولی باشیم، یا رابطه ما در حد دوستی از راه دور باشد! حتی اگر طرف مقابلتان این درخواست را از شما داشت.

روی بامیستر می گوید:

به اعتقاد فریدمن، روزنامه نگار آمریکایی، خیلی خوب است که هنگام خداحافظی، دوران خوبی که بایکدگیر داشته‌اید را مورد قدردانی قرار دهید و حس ناراحتی تان را بروز دهید و بگویید که مثلا حیف شد رابطه به جدایی کشید و حتی قطره‌ای اشک بریزید. این کار به طرف مقابل شما ثابت می‌کند که او بسیار با ارزش بوده است و از ناراحتی‌های بعدی و حس سرخوردگی جلوگیری می‌شود.

این موضوع فقط انرژی خودتان را تلف می کند و باعث می شود متوجه نشوید که رابطه‌تان به آخر رسیده است، نقشه‌ی انتقام را کنار بگذارید، چون باعث می شود که طرف مقابل بیشتر از قبل در تفکرات شما حضور داشته باشد و این یعنی عقب افتادن روند بهبود! وقتی طرف مقابلتان شما را نمی‌خواهد، انتقام هم فایده‌ای ندارد. این فکر را از خود دور کنید.

وقتی کسی را دوست دارید و عاشق آن هستید، تصور می کنید که فقط او مناسب شماست و حتی چشم های‌تان را به روی نقاط ضعف وی می‌بندید. به همین دلیل، از طرف مقابلتان یک فرد خاص در ذهن خود می‌سازید!

روی بامیستر می گوید:

کافی است فکر کنید که میلیاردها انسان بر روی زمین زندگی می‌کند و قطعا کسی وجود خواهد داشت که با او سازگاری بیشتری داشته باشید. البته همیشه نقاط ضعف و عدم تفاهم در بخش هایی از یک رابطه وجود دارد و این کاملا طبیعی است.

اگر شما نیز تجربه یک رابطه عاطفی را دارید، نظر خود را حتما با دیگر کاربران در میان بگذارید

مهارت‌های زندگی نگاهی جدید است به…

گاهی اینجا نوشته هام رو باهاتون به اشتراک میذارم.

مهارت‌های زندگی نگاهی جدید است به مهارت‌هایی که برای زندگی بهتر و موفقیت نیاز داریم. خوب زیستن نیاز به نگاه جدید و یاد گرفتن مهارت‌ها دارد در غیر این صورت باید هزینه سنگین‌تری داد تا روزگار یادمان بدهد.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

تصمیم گیری برای پایان دادن به رابطه عاشقانه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است شما و شریک عاطفی‌تان به مرور زمان متوجه شوید که علایق، ایده‌ها، احساسات و ارزش‌های متفاوتی دارید. در واقع ممکن است همه چیز آن طور که روز اول رابطه فکر می‌کردید پیش نرود و تفاوت‌ها میان شما و طرف مقابلتان آن قدر زیاد شود که جدایی را به با هم بودن ترجیح دهید. اما در هر صورت به هم خوردن رابطه عاشقانه می‌تواند بسیار دردناک باشد. اگر افراد در این شرایط اصولی عمل نکنند ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به احساسات و سلامت روان یکدیگر وارد کنند. اگر قصد پایان دادن به رابطه خود را دارید ما در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم که مطالعه آن‌ها می‌تواند برای شما سودمند باشد.

تمام کردن یک رابطه عاشقانه تصمیم سختی در زندگی است. شما به طور طبیعی هنگام تصمیم گیری در این باره با افکار و احساسات گوناگونی مواجه خواهید شد. ممکن است بترسید که بعدها از این تصمیم پشیمان شوید و یا به این فکر کنید که ممکن است اوضاع بهتر شود یا خیر. رسیدن به یک تصمیم درست در میان حجم انبوهی از افکار و احساسات متفاوت نیازمند این است که زمان کافی را برای فکر کردن اختصاص دهید و اگر نمی‌توانید به تنهایی اوضاع را مدیریت کنید از یک مشاور روان شناس کمک بگیرید. 

دشواری پایان دادن به رابطه عاشقانه تنها به تصمیم‌گیری در مورد آن محدود نمی‌شود. در واقع حتی اگر شما در این باره مطمئن باشید و بدانید که حتماً این رابطه باید تمام شود بازهم ممکن است با مشکلات و ناراحتی‌هایی رو به رو شوید. به هم زدن رابطه از جانب شما می‌تواند منجر به این شود که شخص مقابل دچار نا امیدی، خشم و غمگینی شود و احساس کند که صدمه دیده است. در این شرایط لازم است که گفت وگوی سالمی با او داشته باشید و به عواطف او احترام بگذارید. انجام این کارها در موقعیت واقعی زندگی همیشه آسان نیست و می‌تواند فشارهای زیادی را به افراد وارد کند. 

خواندن مقاله ما با عنوان چه رابطه هایی را باید تمام کرد می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کند. برای مطالعه آن کلیک کنید. چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

 

به هم زدن هر رابطه عاشقانه‌ای دشواری‌های مربوط به خود را دارد و نمی‌توان هیچ نسخه‌ای را برای همه تجویز کرد. با این حال برخی اصول کلی وجود دارند که هنگام بحث برای پایان دادن رابطه عاطفی می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه تحت عنوان بایدها و نبایدها به این اصول اشاره کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روابط دختر و پسر کلیک کنید. 

– به آنچه که می‌خواهید بگویید و دلایل آن فکر کنید. برای این کار وقت بگذارید و احساسات و دلایل خود را بیشتر بشناسید. هم چنین به واکنش‌های طرف مقابل نیز فکر کنید و برای رو به رو شدن با آن آمادگی داشته باشید. اگر از قبل به واکنش‌ها و حساسیت‌های طرف مقابل خود فکر کرده باشید می‌توانید برخورد معقولانه‌تری داشته باشید و در آن لحظه بهتر عمل کنید. 

–  به شریکتان نشان دهید که با وجود تصمیم‌گیری برای پایان دادن به رابطه برای او هم چنان ارزش و احترام قائل هستید و احساساتش را درک می‌کنید. 

– برای اینکه گفت و گو را درست پیش ببرید دائماً بر نقاط ضعف فرد مقابل و مشکلات رابطه تأکید نکنید. ابتدا از ویژگی‌های مثبتی که باعث شد این رابطه را شروع کنید بگویید و سپس صادقانه دلایل خود را برای به هم زدن بیان کنید. هنگامی که می‌خواهید صادقانه دلایل خود را مطرح کنید به نحوه بیان خود دقت داشته باشید. 

– اگر هنگام بحث و گفت و گو نمی‌توانید هیجانات خود را به درستی مدیریت کنید و یا در مورد تصمیم خود شک دارید حتماً از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا به گونه‌ای رفتار کنید که هم خودتان و هم شریکتان آسیب کم‌تری ببینید.

– از مکالمه و گفت و گو درباره تمام کردن رابطه اجتناب نکنید. هر چقدر که فرایند اتمام رابطه بیشتر طول بکشد افراد آسیب بیشتری خواهند دید.

– بحث در مورد اتمام رابطه را بدون فکر قبلی آغاز نکنید. در این شرایط ممکن است چیزی بگویید که به احتمال زیاد بعداً در مورد آن پشیمان شوید.

نحوه‌ای که شما رابطه خود را پایان می‌دهید می‌تواند روابط بعدی زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. اگر نتوانید از این مرحله به درستی عبور کنید، ممکن است در آینده نیز در انتخاب و پیشبرد روابط عاشقانه دچار مشکل شوید. اگر پس از اتمام رابطه احساس شکست شدیدی می‌کنید و با گذشت زمان هم چنان حس می‌کنید که نمی‌توانید با شرایط سازگار شوید حتماً برای ارتقای سلامت روان خود و پیشگیری از مشکلات بعدی به یک روانشناس مراجعه کنید. برای فراموش کردن عشق از دست رفته کلیک کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکست عشقی و رابطه سالم کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

در یک رابطه عاشقانه ممکن است به هر دلیلی به این نتیجه برسید که دیگر این رابطه آخر و عاقبت خوبی برایتان ندارد و برای به‌هم زدن  مصمم شوید اما سخت ترین مرحله این است که چطور این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید زیرا کات کردن نه تنها برای شما بلکه برای شریک عاطفیان نیز ممکن است صدمات روحی شدیدی به‌دنبال داشته باشد. به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهم تا با استفاده از آن بتوانید به‌طور مسالمت آمیز و با کمترین تنش این کار را انجام دهید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.

 سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بسیار بدی داشته­اید رابطه را به پایان نرسانید. بلافاصله بعد از دعوا و مشاجره نیز به فکر تمام کردن رابطه نیفتید زیرا طبیعی است که در حین بحث حرف‌هایی گفته می‌شود که از ته قلب نیست.

 پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

با گفتن جملاتی مثل” تو هم به من علاقه نداری“، ” تو دیگر مرا دوست نداری“، ” تو به من توجه نمیکنی” مسئولیت را به گردن او نیندازید و خود از پذیرش مسئولیت پایان رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، طرف مقابل را درگیر کرده­اید و باعث می شوید احساس بی ارزشی کند و اعتماد به نفسش را در رابطه‌های بعدی و در زندگی خود از دست بدهد.

 برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

 به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

 شما وظیفه دارید صادقانه مشکلات را با او در میان بگذارید. ولی از زدن بعضی از حرف‌هایی که باعث شود عزت نفس و اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب ببیند پرهیز کنید. برای مثال اگر از نحوه حرف زدن او بدتان می آید لازم نیست آن‌را بیان کنید. فقط سعی کنید به او بفهمانید شخص مناسبی برای یکدیگر نیستید “همین“

 به خوبی‌ها و نکات مثبت طرف مقابل اقرار کنید و لحظات خوبی که با هم داشتید را یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود که او احساس ارزشمندی نماید.

اگر بتوانید خودتان را به جای طرف مقابل بگذارید بهتر می­توانید او را درک کنید و به نحوی رابطه را به پایان برسانید که شخص آسیب جدی نبیند.

شما لازم نیست ده‌ها دلیل برای قطع ارتباط عنوان کنید، زیرا ممکن است فرد مقابل از بین این دلایل ضعیف‌ترینشان را انتخاب کند و برای آن دلیل نقض بیاورد. این مساله، شما را وارد یک گفت‌گوی پیچیده می‌کند که ممکن است دلخوری‌هایی را پیش بیاورد.

پیشنهاد قطع ارتباط از طرف شما به اندازه کافی بار هیجانی منفی دارد، به همین دلیل سعی نکنید با آوردن جملات و کنایه‌های مختلف، حس‌های منفی‌تری در فرد مقابل ایجاد کنید. سعی کنید خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و ببینید که اگر خودتان بودید از شنیدن این جملات چه احساسی داشتید.

گاهی برخی از افراد سعی می‌کنند در عین بر هم زدن رابطه، همچنان فرد مقابل را به خود علاقه‌مند نگه دارند. این یکی از بدترین کارهایی است که در حق فرد مقابل انجام می‌دهید، زیرا، عبور از این مرحله و پذیرش قطع رابطه را برایش سخت‌تر می‌کنید. شما او را با یک تناقض عجیب خواستن و نخواستن، مواجه می‌کنید که فرد را در یک برزخ احساسی قرار می‌دهد.

بسیار طبیعی است که فرد مقابل بخواهد با حرف‌هایش نظر شما را برگرداند. اما اگر قبلا تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید، حتما سر حرف خود بایستید، زیرا، به دلیل احساسی بودن شرایط، برگشتن از نظر اصلا به نفع شما نیست و احتمالا داستان مشکلات قبلی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.

بعضی از افراد بدون توجه به آسیب‌هایی که هم به خودشان و هم به دیگران می‌زنند، برای ادامه رابطه با طرف مقابل به ابراز خشم و تهدید کردن می­پردازند. در این شرایط چند راهکار مقابله ای برای فرد وجود دارد:

بسیاری از افراد به خصوص زنان به دلیل مسائل عاطفی در این شرایط سعی می‌کنند تصمیم خود را تغییر داده و رابطه را هرچند برایشان ناسالم و غیر قابل تحمل است ادامه دهند در اینجا راهکارهایی برای این وضعیت ارائه می شود:

تمام کردن یک رابطه عاشقانه برای هردو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده است. و مشکلات روانشناختی بسیاری برای بیشتر افراد ایجاد می کند. با این حال،  بسیاری از افراد ممکن است تصمیم به قطع رابطه بگیرند. برای این اشخاص راه هایی وجود دارد که بتوانند رابطه­ی خود را با آسیب و ناراحتی کمتری به پایان برسانند. برخی از این روش ها عبارتند از: تصمیم گیری قطعی درمورد اتمام رابطه، لیست کردن مشکلات و دلایل برای پایان دادن به رابطه، مشورت گرفتن از خانواده و دوستان مورد اعتماد، مطرح کردن تصمیم در زمان و مکان مناسب، و مطرح کردن دلایل برای اتمام رابطه به صورت واضح و مشخص برای طرف مقابل. همچنین برای اینکه به طرف مقابل آسیب جدی وارد نشود باید ،سعی کنید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهید، برای اتمام رابطه فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید، به اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب نرسانید، رابطه را با قطعیت به پایان برسانید، کلیشه ها را کنار بگذارید، و مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

سلام من دختری28ساله هستم.دوس پسرم نمیخواداین رابطه روادامه بده.ورابطمون قطع شده.امامن نمیتونم ازش دورباشنم اذیت میشم فکرم مشغوله وشباخوابم نمیبره دوس دارم بهش پیام بدم.ولی چون اون دیگه نمیخوادسردشده منم نمیخوام ادامه بدم ولی سخته نمیتونم.باید چکارکنم که سمتش نرم؟

سلام دوست گرامی نیاز است تا برای بررسی کیفیت این رابطه، با مشاور صحبت کنید و علت این عدم تمایل از جانب طرف مقابل‌تان بررسی شود. همچنین این نکته را بخاطر داشته باشید، اگر او واقعاً قصد ماندن در رابطه را نداشته باشد، ماندن و ادامه دادن از سمت شما، کار بیهوده‌ای است. اما جون سوال‌تان مختصر است، حتما تمامی حوان باین رابطه باید بررسی شود تا راهنمایی دقیق‌تری به شما ارائه شود.

با سلام و وقت بخیر من ی پسر ۳۰ ساله هستم و به مدت یکساله با خانومی که کمی بزرگتر از خودم و مطلقه هستن و فرزند دارن آشنا شدم بخاطر مسائل شرعی بین ما صیغه موقت جاری شد ، من همون اوایل گوشزد کرده بودم من تا قبل ازدواج دائم ادامه میدم و … با توجه به الان ک خانواده فشار آوردن برای ازدواج چطوری با این خانوم کات کنم ک ضربه روحی نخورن ، چون بشدت به من وابسته شدن و از این موضوع بسیار نگرانم .

سلام دوست گرامی دلیل اینکه می‌خواهید کات کنید، به خاطر شرایط اوست؟ درست است که از ابتدا گفتید که ادامه دادن این ارتباط تا قبل از ازدواج دائم است؛ اما به مساله عاطفه و وابستگی بین خودتان و او توجه نکردید. نیاز است که حتماً مشاوره دریافت کنید تا بتوانید مدیریت بهتری در روابط خود داشته باشید.

سلام . من داخل رابطه ای هستم که واقعا ازش راضیم هم از نظر خونواده هم از نظر اخلاق و همه چیز . میدونم انتخابی که کردم لیاقت خونوادم داره ولی متاسفانه یه مشکل وجود داره اون بهم نیاز داره دوست داشتنش و عشقش بهم ثابت شده چون ویژگی های مثبت زیادی داره و همیشه کمکم کرده یه مدت زمان کوتاه دیگه رو که صبر کنیم میتونیم با خانواده هامون صحبت کنیم ولی نمیدونم نیازش رو چیکار کنم راستش من رابطه قبل از ازدواج رو دوست ندارم اونم ازم رابطه کامل نمیخواد ولی واقعا سختمه . میشه لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. اگر شرایط او خوب است، به چه دلیل برای ازدواج اقدامی نمی‌کند؟

سلام.من پسری ۳۵ ساله هستم که مدت ۷ساله با یه خانم که شوهرش فوت کرده و دوتا دختر دارن در رابطه ام.دلم میخواد با دخترش اولش که ده سال از بنده کوچکتره ازدواج کنم.لطفا راهنمایی کنید این کار صحیح هست یا نه؟دخترشون از رابطه من ومادرش بی اطلاع هستن ه

سلام دوست گرامی بنظر می‌رسد از واقعیت فاصله گرفته باشید. شما با مادر او در ارتباط بودید و حال قصد ازدواج با دختر را دارید؟ این مساله قطعا شما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین پیش از هرگونه تصمیم، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من دختری هستم که با یه پسر ۱۸ ساله دوستم چند بار خواستم باهاش کات کنم ولی با گریه و التماس و خواهش و حتی خودکشی من رو نگه داشت من مطمعن هستم که منو برای خودم میخواد و واقعا دوستم داره ولی خیلی اختلاف داریم از همه لحاظ و این دلیلیه که میخوام ادامه ندم ولی نمیدونم چیکار کنم اون خیلی جدیه و میترسم بازم دست به این کار بزنه

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. تهدید به خودکشیف گریه و التماس و… به معنای دوست داشتن نیست. بلکه به معنی ضعیف بودن طرف مقابل است. شما مسئولیتی در قبال ایشان ندارید، چون با این تهدیدها کنترل شما را در دست گرفته است. بهتر است با او صحبت کنید و دلایل اینکه نمی‌خواهید با او ادامه دهید را بگوئید.

با سلام. من نزدیک به سه سال هست که با پسری در ارتباط هستم. و دراین مدت متوجه بازیگوشی هایش شدم و بهش گوشزد کردم و بدلیل پنهان کاری هایش فضولی کردم توی گوشیش و متوجه شدم صحبت میکند و طی این مدت خیلی به مشکلات برخوردیم و من بی اعتماد بودم و چون اون شخص همیشه عوض اینکه راه چاره ای پیدا کنه حرف نزنه با اشخاص دیگه عوضش پنهان کاری هاش بیشتر میشد هرچقدر راه کار میدادم بیشتر پنهان کاری میکرد و خیانت هاش در حد چت بود دیگه دیدار نمیدونم و ما ارتباطمون بیشتر شد و نزدیک تر شدیم و ماپشیمون شدیم ولی بازم ادامه دادیم بعد خیلی اذیت کردیم همو و اون ترکم کرد به مدت سه ماه و من متوجه شدم با شخصی در ارتباط هست تو این سه ماه و طبق ملاک های ازدواجش هست ولی هیچوقت از من نخواست باهاش ازدواج کنم و بعد موقعی که اومد شهر من بدلیل دانشگاهش دوباره ارتباط داشتیم تا به امروز و الان که کلا دیگه کاراش تموم شده میخواد بره میگه ما نمیسازیم ولی بازم یه مدت میخواد باهم باشیم ببینیم این رابطه ادامه دار خواهد بود یا نه و بعدش اگر دیدیم نشد تموم کنیم … ایشون اهل یه شهر دیگه هستن که خیلی دورن نزدیک ۱۰ ساعت فاصله س و به واسطه دانشگاه باهم آشنا شدیم … من خیلی بهش وابسته م و از طرفی نمیدونم کسی توی زندگیش هست یا نه قبلا هم پرسیده بودم میگفت نه ولی بودن کسایی و روراست نبود در این مورد برای همین میترسم اما ادم صادقی هست فقط توی این مورد حس میکنم نمیخواد من آسیب ببینم که بهم نمیگه نمیدونم واقعا و الان شرایط ازدواج نداره و باید بره سربازی و از طرفی اگر از اینجا بره من بی اعتماد میشم همش نگران میشم نکنه با کس دیگه ای آشنا بشه و شغلشم بیشتر با خانم ها درارتباطه و چه میدونم حس میکنم تمایلی به ادامه دادن با من نداره و میخوام قبل رفتنش اگر قراره تموم کنیم تموم کنم رودر رو بهتره چون نمیخوام دعوایی بشه نامرد تو اون سه ماهی که ولم کرد نذاشت به هفته بگذره زود کسیو پیدا کرد باهاش گرم بگیره ولی خب به اصرار من دوباره برگشت و متاسفانه من دیر متوجه شدم که تو اون سه ماه با شخصی در ارتباط بوده ( اینم از طریقی فهمیدم که خودش نمیدونه میدونم و باز هم ازش میپرسم کسی تو زندگیت بود تو اون سه ماه میگه نه ) از طرفی میترسم ترکم کنه و من چون دیگه دختر نیستم کسی منو قبول نکنه از طرفی نمیخوام برم جراحی کنم کسیو گول بزنم چون این میشه خیانت به شخصی که تو آینده وارد زندگیم میشه واقعا موندم تو دوراهی باهاش ادامه بدم یا نه. اگر میبینین نمیتونین کمکی کنین لااقل بگین من برم مشاور تا این هفته سه شنبه شهر ماست دیگه میره منم میخواستم زود به نتیجه برسم که آیا بمونم بهتره ببینیم چی میشه یا تموم کنیم …. نمیدونم با توجه به شرایط خاص من چیکار کنم لطفا جواب بدین و نظر من رو حتی اگر نذاشتین لااقل از طریق ایمیلی که گذاشتم کمکی کنین

سلام دوست گرامی پرسش شما بسیار طولانی است. لطفا خلاصه بنویسید.

سلام 19 ساله هستم. من راسش من دو سالی فکر میکردم خیلی به دختر ها علاقه مند هستم یعنی (همجنسگرا )و بعد با دختری در شبکه مجازی دوست شدم اولا خیلی عاشقش بودم و به مرور احساس کردم حسم داره کمتر از همیشه میشه و اونم 21 سال سن داره خیلی قربون صدقع میرفت و خیلی گیر میداد و این باعث میشد حسم بهش کم بشه ولی با حرفاش احساس میکردم نباید ناراحت بکنمش و منم مثل خودش خیلی بهش ابراز علاقه کنم اما این رابطه احساس کردم بهم داره اسیب میزنه چون حس میکردم وقتمو دارم تو شبکه مجازی با دختریی که خیلی ازم دوره هدر میدم و اون همیشه از اینده حرف میزد که باهم چیکار میکنیم میدونم اشتباه کردم ولی منم برا اینکه ناراحت نشه از ایندمون میگفتم تا اینکه واقعا زد به سرم که باهاش تموم کنم و از اونجاایی که میدونم با دختر و اینکه خیلی از هم دوریم اینده ایی نداریم باهاش کات کردم ولی خیلی بهم وابستس و پشت تلفن التماس میکرد و میترسم بلایی سر خودش بیاره و بهم گفتش که من خودمو میکشک و بدجوری عذاب وجدان دارم

سلام دوست گرامی کشش و جاذبه‌ای که برای شما نسبت به هم‌جنس‌تان بوجود آمده است، نیاز به بررسی بیشتری دارد. علت‌های زیادی می‌تواند برای این علاقه وجود داشته باشد. مثلاً نارضایتی شما از هویت جنسیتی‌تان می‌تواند باعث شده باشد که در برابر ایشان آسیب‌پذیر و منفعل باشید. اینکه از لحاظ منطقی پذیرفتید که با او اینده مشترکی ندارید، نکته مهمی است اما از نظر هیجانی نیز باید به این نتیجه برسید تا بتوانید در برابر تهدید خودش به خودکشی پایدار باشید و تن به رابطه اشتباه ندهید. اما به صورت کلی وضعیت شما باید توسط یک روانشناس بررسی شود، پس هرچه سریع‌تر نوبت مشاوره خود را از رادیو عشق رزرو کنید.

سلام و خسته نباشید. من دختری 18 ساله هستم که درحال حاضر با یک مرد 30 ساله در رابطه هستم. رابطمون جدی نیست و بیشتر جفتمون برای سرگرمی و برطرف کردن نیاز جنسی همو میخوایم. اینشکلی هم نیست که هیچ احساسی بهم نداشته باشیم. من وقتی توی چیزای مختلف مشکل داشته باشم اون کمکم میکنه و اونم وقتی مشکلی داشته باشه من کمکش میکنم و من درس های زیادی ازش یاد میگیرم. جفتمون از رابطه سود میبریم. من خودم رابطه ی جنسیمونو دوست دارم ولی هرچی بیشتر پیش میره میبینم که به ایشون علاقه چندانی ندارم. بیشتر بخاطر رابطه ی جنسی بهشون کشش پیدا کردم. رابطمون صمیمیه و خیلی هم با هم حرف میزنیم و اخلاقامونم میخوره بهم دیگه و انگار که این یک رابطه ی عالی باید باشه چون خود من هم به مرد های سن بالا و مثل اون علاقه دارم. ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر میگذره انگار که زیاد قلب من باهاش نیست. یعنی حتی در حد دوست معمولی هم به ایشون حس ندارم فقط کشش جنسی دارم. سعی میکنم که دوسش داشته باشم چون از هر لحاظ که بهش نگاه میکنم بیشتر ارزش های منو داره توی خودش و این رابطه بر طبق الگوهای ارزشی من باید خوب و درست پیش بره ولی چرا من عاشقش نمیشم؟

ایشون هم تنها کسی نبودن که حسم بهشون اینشکلی بود. نفر قبلی هم همینشکلی شد با اینکه سنش پایین تر از ایشون بود فقط کشش جنسی داشتم و هرچی تلاش میکردم عاشق طرفم نمیشدم با اینکه اون هم در نوع خودش خوب بود.

میخوام که با ایشون تموم کنم و اینکارو میکنم اما بازم مشکلی رفع نمیشه چون صورت مسئله رو برای خودم دارم پاک میکنم. من چرا نمیتونم عاشق کسی بشم؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 12 ساله و رابطه‌ای که صرفاً روی رابطه جنسی بنا نهاده شده باشد، نمی‌تواند رابطه ادامه داری باشد.در رابطه سه عنصر بسیار مهم است: تعهد، کشش جنسی، صمیمت. اگ ردر رابطه صرفاً کشش جنسی باشد، رابطه خوبی نخواهد بود. درباره سوال مهمی که پرسیدید، نیاز به بررسی بیشتری وجود دارد که مشاور شما بداند دقیقا انتظارتان از عاشق شدن چیست؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم، حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره داشته باشید.

سلام من ی دختر ۱۶ساله هستم مدتی هست که با یه اقا پسری دوست شدم. اولش خیلی باهم صمیمی بودیم و مطمئن به ادامه رابطه بودیم. اما از یک جایی به بعد رفتارش سرد شد و شروع کرد از حرف زدن راجب عشق اولش و… اما حالا میگه دوست معمولی باشیم و این حرفا . لطفا کمکم کنید چجوری این رابطه رو ب پایان برسونم؟!

سلام دوست گرامی سنی که شما در آن قرار دارید سن حساسی است و ممکن بود اگر خلاف این موضوع تصمیم می‌گرفتید، نتیجه مناسبی نمی‌گرفتید. بنابراین راه شما برای تمام کردن این رابطه و تصمیم برای آن درست است. اما در مورد چگونگی تمام کردن آن، باید تمامی راه های ارتباطی خودتان را با ایشان ببنیدید. هر یادگاری از او دارید، یا پس بدهید یا از جلوی چشمان خودتان بردارید. حرفی که ایشان زده که با شما فقط دوست معمولی باشد امکان پذیر نیست و رابطه‌ها رشد می‌کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام من 19 سالمه و امسال هم کنکور دارمم ی چن وقت پیش میخاستم ب یکی از دوستام ی پیام بفرستم که شماره رو اشتباه زدم رفت واسه این عاقا که هی پیام دادو اینا از اونجایی که من کنکور دارم و اصن وقتی واسه این کارا ندارم و کاملا هم مخالفم با رابطه در زمان کنکورم و خیلی هم درس خوندم هر وقت بهش میگم پیام نده بعدش حس میکنم ناراحت شده و همش تو فکرشم سریع میرم بهش پیام میدم .من بهشم گفته وقت ندارم اونم گفت ماهی 2 یا 3 بار فقط پیام میدیم که منم مخالفم اینجوری .خیلی هم پسر خوبیه و کاری هست با اینکه میدونم از هم دوریم با اینکه میدونم اصن بدرد من نمیخوره ولی سعی دارم نگهش دارم واقعا نمیدونم چرا و چیکار کنم الان که باید درسمامو جمع کنم بخاطر این موضوع اصن نمیتونم درس بخونم تروخدا اگه میشه هرچه زودتر کمکم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شما تصمیم گرفتید که فعلاً روی درس‌تان تمرکز کنید، و هرچیزی که ذهن‌تان را مشغول کند را کنار می‌گذارید، پس بهتر است پای این تصمیم بمانید. چون شما انتخاب کرده‌اید که فعلاً درس بخوانید. درس و رابطه تداخلی باهم ندارند اما گویا برای شما مدیریت این مساله که همزمان بخواهید به هر دو موضوع که مهم هستند فکر کنید، دشوار است. اشاره کردید که «خیلی هم پسرخوبیه»؛ به نظر شما با ارسال یک پیام اشتباهی به فردی که او را نمی‌شناسید و ماهی 2 یا 3 پیام ردوبدل می‌شود، می‌وشد همچین قضاوتی کرد که او پسر خوبی است؟؟ هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید سود و زیان ناشی از آن را بررسی کنید تا کمترین آسیب را ببینید.

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام روز بخیر،دختری ۲۱ساله هستم بعد از چهار سال سینگلی با کسی دوست شدم ک از خودم شش سال بزرگتر هست.اوایل میگف ک ۱۰۰درصد دوسم داره،الان ک سه ماه و نیم از رابطه گذشته،میگه ۵۰ درصد دوسم داره و ۵۰ درصد باقی بستگی ب بدنم داره😂😂😂و ب نظر من این نوع دوست داشتن ب درد عمه ش میخوره.ب نظرم درستش اینه ک کات کنم. بعضی از دوستانم میگن ک این ی امر طبیعیه و داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج ی امر طبیعیه.اما من قبل از شروع دوستی بهش گفته بودم ک هیچ گونه رابطه جنسی قبل ازدواج نمیخوام داشته باشم. ب نظر شما دلیل کات کردنم قانع کننده ست؟دلیل اول:حرفاش یادش رفت دلیل دوم:دوست داشتنش ب بدن من بستگی داره

سلام دوست گرامی یکی از مضراتی که رابطه جنسی پیش از ازدواج دارد این است که وابستگی جسمانی و روانی دونفر، بخصوص دختر بیشتر می‌شود. این وابستگی به مرور باعث می‌شود که اگر رابطه به سرانجام نرسد، بیرون آمدن از ان بسیار دشوار باشد و ضربه‌ها و آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد شود. تصمیم شما درست و منطقی است بخصوص اینکه از ابتدا رابطه این مرز را برای خودتان گذاشته بودید. بهتر است در این مواقع به جای مشورت با دوستان، حتما از مشاوره تخصصی ازدواج بهره‌مند شوید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

سلام دختری ۱۴ ساله هستم من ی چند هفته ای هست که با ی پسر رابطع دارم و خیلی دوستش دارم ولی من نمیدونم اون منو دوست داره یا نه خودش که میگه دوست دارم ولی احساس میکنم دوسم نداره عصبی میشم دوست دارم باهاش کات کنم ولی نمیتونم و نمیدونم چطوری وقتی اسم از کات میارم میگه دستمو با تیغ میزنم خودش هم همیشه دستشو با تیغ میزنه و چند بار هم بلاکش کردم گفت که اگه از بلاکی درم نیاری دستمو با تیغ میزنم و خیلی دلیل های دیگه لطفا هر چه زودترکمکم کنید

سلام دوست گرامی سن شما اوج سن بلوغ و داشتن هیجانات مختلف است و مطئمنا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی نیست. در این زمان نوجوانان به شیوه‌های مختلفی عصبانیت، خشم و شادی خود را بروز می‌دهند. شیوه بروز هیجان در طرف‌مقابل شما شیوه سالمی نیست و سعی دارد برای جلب توجه کردن به خودش آسیب بزند. پس شما مسئول رفتارهای ایشان نیستید و بهتر است روی این رابطه سرمایه‌گذاری نکنید. به او بگویید دوست ندارید با او در ارتباط باشید. در ضمن رابطه شما چندهفته است که به وجود آمده است و این رفتارهای ناسالم از طرف مقابل، نشان می‌دهد او شخصیت وابسته‌ای دارد.

ممنونم دوست دارم باهاش تمام کنم ولی خودمم دوسش دارم

سلام خسته نباشید من به مدت ۵ ماهه با اقایی برای ازدواج دوستم ک قبلا مشکلات خاصی مانند اعتیاد داشته ولی الان ۲ ساله پاکه ،قضیع تفاوت شخصیت های ماست و اون اصلا توانایی نه شنیدن رو نداره ، راهنمای خودش گفته این دختر باعث مصرف دوباره تو خواهد شد تو بهتره با یه دختر سنتی ازدواج کنی ، در ضمن وقتی عصبی میشه هر چیزی از دهنش درمیاد میگه ولی بعد اروم شدن گریه میکنه و عذرخاهی میکنه ،خیلی خیلی ب من وابستس و اونروز حرف از جدایی زدم گفت بری خودمو میکشم و از این بابت مطمعنم چون سابقه خودکشی داشته . چیکار کنم من بخدا خیلی افکار ناراحتی دارم .من خودم یکسال و نیمه افسردگی شدید دارم ، و الان بیس روزه فهمیدیم بابام سرطان بدخیم داره ،ازدواج خاهرم درست پیش نمیره(قسمت نمیشه) مادرم قبلا سرطان داشت خوب شده الان مشکلات جسمی دیگه ای پیدا کرده ،پدربزرگم فوت شده…در ضمن این شخص فامیلمونه

سلام دوست گرامی شما در وضعیت سختی قرار گرفته اید و نیاز هست حتما با مشاور صحبت کنید. وابستگی ایشان به شما، سابقه خودکشی،سابقه اعتیاد، افسردگی شدید شما و خانواده آشفته، همه می توانند شما را از گرفتن تصمیم درست دور کنند. پس بهتر است بجای تمرکز بر طرف مقابل، ابتدا برای درمان افسردگی خود از مشاوران رادیو عشق ، وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام، دختری 26 ساله هستم، 9 سال با آقایی در رابطه بودم، به قصد ازدواج، با مشکلات بسیاااار ولی به خاطر علاقه و عشق بینمون رابطمون رو ادامه دادیم، ولی هیچ تلاشی برای به دست آوردن من نمیکنه و اصلا به حرفام توجه نمیکنه، حتی وقتی حرفی از خاستگاری و ازدواج میزنم یهو غیب میشه و آفلاین میشه، و وقتی که بهش میگم باید رابطمون رو تموم کنیم منو تهدید میکنه که خودکشی میکنم و… خیلی پسر خوب و کاری هست ولی نمیدونم چرا وقتی حرفی از ازدواج پیش میکشم فرار میکنه ولی حاضر به جدایی هم نیست و میگه خودکشی میکنم تو رو خدا کمکم کنید، چطوری باید رفتار کنم باهاش چطوری میتونم رابطه رو بدون دردسر تموم کنم؟!

سلام دوست گرامی رابطه شما مدت زمان زیادی طول کشیده است و خیلی پیش تر از این باید تکلیف آن روشن می شد ایشان با تهدید به خودکشی در حال کنترل شما هستند و نمی خواهند مسئولیت این رابطه را بپذیرند. شما می توانید از او به صورت مستقیم بخواهید تکلیف رابطه را مشخص کند و اگر نکرد بدون هیچ واهمه ای او را ترک کنید. این رابطه رابطه سالمی نیست و بهتر است برای بررسی بیشتر آن با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من مهتابم و 19 سالمه..دو ماه پیش برای اولین بار با پسری دوست شدم ک فکر میکردم میتونه اولین و اخرین انتخابم باشه..اما این احساس عشق و عاشقی و علاقه من ب اونفقط تا ی ماه دووم اورد..مشکل اینجاست که طرف مقابل هیچ تقصیری نداره و خیلی هم ادم خوبیه و اینا همش بخاطر اینه ک احساسات من یهوویی تغییر کردن و این تغییر همراه بوده با حسی از تنفر نسبت ب خودم و اینکه از خودم بدم بیاد که این زابطه رو شروع کردم…نمیدونم چطوری موضوعو مطرح کنم..من س ماه دیگه کنکور دارم..و با وضع کرونا هم همدیگه رو نشده ک ببینیم..نمیدونم الان تمومش کنم یا بزارم بعد امتحانم..یا اصلا غیرحضوری بگم بهش؟ اینکه ازش بخوام عکسهامونو پاک کنه معقوله؟

سلام دوست گرامی هیجان دوستی با جنس مخخالف و کنجکاوی برای آشنایی با ایشان می تواند به دلیل سن پایین شما باشد و یا نیاز به حضور یک همراه. تغییر در احساسات اگر اختلال خاصی پشت آن نباشد، مساله خاصی نیست اما بهتر است برای بررسی بیشتر با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام دختری ۱۸ ساله هستم که به مدت چهار سال با یک نفر در ارتباط بودم و اون رابطه بالاخره با خوبیاش و بدیاش تموم شده و من خیلی اذیت شدم و الان یک اقا پسر نوزده ساله با اخلاق خیلی خوب و وضع مالی خوب که دوست همان فرد قبلی است به من وابسته شده و قصد این اقا جدی است و حتی با مامانمم صحبت کردن که مامانم جواب نه دادن و گفتن که معلوم نیست اینده چی بشه و نمیشه قولی داد و منم با نظر مامانم موافقم و اصلا علاقه ای به اون ندارم و اصلا حوصله ی کسیو هم ندارم ولی اون خیلی وابسته شده و نمیدونم چجوری تموم کنم رابطه رو که اذیتش نکنم و ما از هم دور هم هستیم .اگه میشه بگید چجوری بهش بگم که کمتر اذیت بشه و تموم شه این رابطه ؟

سلام طبیعیه که نخواهید این رابطه رو ادامه بدید چون با وجود ویژگی‌های مثبت ایشون، علاقه لازم در شما وجود نداره و به نظر میرسه هنوز نتونستید با جدایی قبلی‌تون کنار بیایید. بنابراین لازمه قاطع و محکم به ایشون بگید که الان اصلا آمادگی داشتن رابطه رو ندارید. در حین صحبت به ویژگی‌های مثبتش اشاره کنید و بهش بگید که جواب منفی شما به خاطر شرایط خودتونه نه ایشون. لازمه بعدش روی حرف خودتون باشید و همین‌طور محکم برخورد کنید. حتما ایشون اصرار میکنه ولی وقتی قاطع بودن شما رو ببینه و دیگه شما رابطه رو باهاش قطع کنید با موضوع کنار میاد

سلام دختری ۲۰ ساله هستم به مدت ۵ سال با اقایی دوست بودم در این مدت مشکلات زیادی داشتیم اما به خاطر علاقه به هم رابطه رو تموم نمیکردیم تا اینکه یک خاستگار برای من اومد و من بعد از دعوا با اون اقا از سر لجبازی خاستگار رو قبول کردم و حالا چند ماهه که با اون خاستگار در ارتباطم برای شناخت بیشتر اما حالا پشیمونم این اقا خیلی به من وابسته شده و به من خیلی علاقه داره اما من بهش مایل نیستم و حتی از ته دل راضی به صحبت تلفنی ام نیستم باهاش اما نمیدونم چطور باید بهش بگم تا آسیب نبینه و برای خودم هم توی خانواده بد نشه خاهش میکنم راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی. اشاره کردید 5 سال با طرف قبل در ارتباط بودید یعنی از 15 سالگی. زمانی که برای انتخاب همسر سن مناسبی نیست. اگر از خواستگارتان خوشتان نمی آید، می توانید صریح این مساله را به ایشان بگویید تا بیشتز از این وابسته نشوند اما اگر علت پشیمانی شما از قبول خواستگارتان، دلتنگی برای فرد گذشته بوده و می خواهید به ارتباط با او برگردید پیش از این تصمیم حتما از مشاوره استفاده کنید.

با سلام. پسر ۲۰ ساله هستم. حدود یک ساله که یه دختر با حجاب و با خانواده با من علاقه مند شده ولی من در شرایط ازدواج نیستم اولا ، دوما حاضر به رابطه خارج از ازدواج هم نیستم همچنین قصد ازدواج تا سن ۲۸،۲۹ سالگی را ندارم. از طرفی هر چقدر سعی میکنم ایشون رو از خودم برونم نمیتونم. حتی یه بازه سه ماهه گوشیمو خاموش کردم، ولی ایشون نمیدونم به چه طریق شماره یکی از بستگان من رو پیدا کرده بود و به ایشون التماس میکرد پیامشو به من برسونه. حالا من از شما یه راهکار میخوام تا بتونم ایشون رو از خودم جدا کنم و بره دنبال زندگیش. هر چه سریعتر اگه پاسخ بدین ممنون میشم. تشکر

سلام مهم‌ترین کاری که باید بکنید اینه که کاملا قاطعانه برخورد کنید. یک بار دیگه بهش بگید که به دلیل شرایط خاص خودتون به هیچ‌وجه الان نمی‌خواهید در هیچ رابطه‌ای باشید و در عین حال نمی‌خواهید اونم اذیت بشه. به همین خاطر دیگه جواب پیام‌ها یا تماس‌هاشو نمیدین و واقعا هم دیگه جوابی بهش ندین. بهتره پیاماش رو هم نخونید که این امید در دلش نباشه که ممکنه جواب بدید. یادتون باشه قاطعیت با احترام منافاتی نداره. شما می‌تونید کاملا جدی و قاطعانه و در عین حال محترمانه عمل کنید که ایشون هم کمتر اذیت بشه.

سلام من مدت شیش ماهه با پسری آشنا شدم ما با هم دوستیم البته ایشون قصده ازدواج دارن اما در حال حاضر شرایط مالیش رو ندارن روانشناسشون هم گفته که شرایط روحی و امادگیش رو ندارن من هر چقدر ایشون و از خودم میرونم بخاطره ترسی که از اینده باهاشون دارم توجهی نمیکنن و باز بسمت من میان من واقعا گیج شدم و واقعا نمی دونم باید چیکار کنم اما بیشتر تصمیم به تموم شدن رابطمون دارم بدون اینکه طرف مقابلم ناراحت بشه و خاطره بدی از من داشته باشه من ترجیح میدم ریسکی برای اینده انجام ندم چون خیلی میترسم اما از ایشون مطمینم که سالمن و قصدشونم خیره و همه حتی مادرم تاییدشون میکنن

دوست عزیز سلام همون‌طور که خودتون گفتید ایشون هم ویژگی‌های مثبتی دارند و هم مشکلاتی از جمله مشکل مالی و شرایط روحی نامساعد. شما قبل از هر کاری باید به تصمیم قطعی برسید. دو مشکلی که بیان کردید جدی هستند، یعنی اگر شما تصمیم بگیرید با ایشون بمونید، باید صبر کنید شرایط مالیش فراهم بشه. آیا می‌تونید صبر کنید؟ فکر می‌کنید طرف مقابل‌تون بتونه در آینده انتظارات‌تون رو برآورده کنه؟ ضمن اینکه عدم آمادگی روحی ایشون باید مشخص بشه. آیا اختلالی دارن و مشکل‌شون جدیه یا به دلیل یه شرایط بحرانی ایجاد شده؟ بنابراین شما با درنظر گرفتن این دو موضوع مهم در کنار ویژگی‌های مثبت ایشون باید سودها و ضررهای ماندنتون رو دقیقا بررسی کنید و به تصمیم نهایی و قطعی‌تون برسید. وقتی تصمیم‌تون قطعی شد باید با آرامش و در عین قاطعیت دلایل واقعی‌تون رو بگید و دیگه رابطه رو دوباره شروع نکنید.

سلام و عرض ادب،۳۸سالمه مدت ۶ماه با آقایی۳۵ساله از طریق فضای مجازی به قصد ازدواج آشنا شدم،همدیگرو دوست داریم اما ایشون بعد از ۶ماه پیام دادن و گفتن مشکلی دارن که فعلا تا چند سال نمیتونن ازدواج کنن و هر کاری کردم نگفتن چیه مشکل اما گفت همیشه به یادمه و آرزوشه باهام ازدواج کنه ولی گفت منو از ذهن و قلبت بیرون کن و برو دنبال زندگیت،در جوابش چی بگم؟

سلام دوست گرامی وقتی پارتنر شما توان مدیریت مشکلات رو ندارد و نمیتواند مجزا از هم مسائل رو مدیریت کند بهترین کار این هست که رابطه را تمام کنید. در پاسخ هم برای ایشان ارزوی موفقیت کنید

سلام من 19 سال دارم و 3 سال پیش از سر دلسوزی با دختری دوست شده ام که بسیار زندگی سختی داشته پدرش بیمار و خواهر کوچکش را از دست داده به گفته خودش خیلی هم تونستم بهش کمک کنم. هر ماه با هم بیرون میریم خیلی طول نکشید که وابستگی شدیدی به من پیدا کرد واکنون خیلی با من راحت شده و شوخی های +18 که کم کم حس میکنم داره جدی میشه یکم احساس ترس دارم که نکنه به رابطه و گناه کشیده بشه شاید اینقدر راحت شدنش با من به صلاح نباشه از طرفی هم میترسم که با کات کردنم به هم بریزه و کار دست خودش بده بسیار هم احساساتی است ممنون میشم جواب بدهید که چکار کنم

سلام دوست گرامی کمک کردن و حمایت شما از دوست‌تان بسیار مفید و موثر بوده و تاثیر زیادی در بهبود حال او داشته است. اما این وابستگی به نوعی خطرناک نیز هست و نگرانی شما به حق است. برای اینکه این وابستگی کمتر شود به او کمک کنید که استقلال خود را پیدا کند مثلا سرگرم کاری شود و یا هنری یاد بگیرد. و زمانی که با شما شوخی های بیش از اندازه انجام داد، مستقیما به او بگویید که از شنیدن این حرفها ناراحت می‌شوید و نمی‌خواهید که مجددا او از این حرفها بزند. اگر نگران حال او هستید که او بهم بریزد، بهتر است به او پیشنهاد بدهید که با مشاور صحبت کند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

بر هم خوردن رابطه هیچوقت آسان نیست اما بعضی وقت‌ها چاره دیگری ندارید. اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید به بهترین روش ممکن رابطه‌تان با کسی که دوست دارید را پایان دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید رابطه ای که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است را به اتمام برسانید؟ تا به حال شده است خود را مجبور به ماندن در چنین شرایطی کرده باشید؟ اگر چنین است در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ بیشتر افراد در قطع روابط خود با دیگران با چالش مواجه هستند حتی اگر این روابط زیاد مستحکم نباشد، دلیل این امر بسیار ساده است.

پایان دادن به یک رابطه دشوار است و این موضوع تنها در روابط عاشقانه دیده نمی شود. پایان دادن به هر رابطه ای که برای تشکیل آن زمان، انرژی عاطفی، هویت و سایر موارد سرمایه گذاری شده است بسیار دشوار خواهد بود.چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

به همین خاطر است که بیشتر افراد در قطع چنین روابطی عذر و بهانه می آورند و سعی می کنند با امید واهی به روابط خود ادامه دهند.

با اینکه دستور جادویی برای قطع یک رابطه وجود ندارد اما به کمک مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید بدون آسیب زدن به خود و طرف مقابل، رابطه موجود را به پایان برسانید.

ما به عنوان یک انسان به دنبال ارتباط با دیگران هستیم و در برخی از موارد حس تعلق به روابط خود داریم. در چنین شرایطی اتمام رابطه نیازمند تشویق و رغبت زیادی است زیرا می تواند با شکست مواجه شود.

به همین خاطر قبل از اینکه تصمیم بگیرید رابطه موجود را به پایان برسانید، در مورد چرایی نماندن در این رابطه خوب فکر کنید و ببینید چرا دیگر نمی خواهید با چنین فردی ارتباط داشته باشید.

از خودتان بپرسید به دنبال چه چیزی هستم و ایا این رابطه می تواند مرا به سمت جلو هدایت کند؟ نوشتن احساسات در یک دفترچه یادداشت می تواند به روشن شدن افکارتان کمک کند.

اگر نتوانید حس ناراحتی حاصل از قطع رابطه را تحمل کنید، قادر نخواهید بود این رابطه را برای همیشه کنار بگذارید. چیزی که بیشتر ما اغلب می خواهیم نیازمند دور شدن از مواد اشنا و پذیرفتن خطر مواردی همچون ناراحتی روحی و روانی است.

همه انسان ها به طور ذاتی به دنبال حس آرامش و دوری از درد و ناراحتی هستند و به همین خاطر در رابطه ای که هیچ احساسی به آن ندارند برای مدت زمان طولانی می مانند. با اینحال، مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که انسان ها بیشتر از حس آرامش و راحتی در برخی از موارد به اسیب پذیر بودن نیاز دارند.

از منطقه امن خود خارج شوید. از خودتان بپرسید اگر ترس خود را کنار بگذارم و این رابطه را قطع کنم چه اتفاقی روی می دهد؟

زمانی که رابطه شما به مراحل پایانی خود می رسد، به طور طبیعی دوست دارید سایرین را سرزنش کنید.

در این شرایط خودتان را قربانی رابطه موجود می دانید. اما مسئولیت پذیر بودن در این شرایط می تواند باعث بهبود روابط بعدی شما در اینده شود. پس 100 درصد مسئولیت کاری که انجام داده اید را بپذیرید و خودتان را برای بهبود وضعیت موجود آماده کنید.

شاید قبلا خیلی زود به دیگران اعتماد می کردید. شاید نتوانسته اید فرد قابل اعتمادی برای دیگران باشید. شاید مشکلاتی داشته اید که شما را به قطع رابطه مجبور کرده است.

شاید به سخنان دیگران خوب گوش نکرده اید و احساسات طرف مقابل را نادیده گرفته اید. اما حتی اگر احساس می کنید همه وظایف خود را در رابطه موجود به درستی انجام داده اید، باز هم باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و بر اساس آن رفتار کنید.

محبت داشتن نسبت به فردی که دیگر نمی خواهید با او ارتباط داشته باشید، نشانه ضعف شما نیست. اینکار باعث می شود شما خودتان را جای طرف مقابل قرار دهید و ببینید چه چیزی را مشاهده می کند و چه احساسی دارد. اینکار باعث بهبود شرایط می شود.

یک تغییر ساده در تن صدا یا ایمیل می تواند به کاهش تنش کمک کند یا باعث ایجاد یک درگیری بزرگ گردد. به خاطر داشته باشید وقتی افراد رفتار و اقدام ضعیفی از خود نشان می دهند حس خوبی نسبت به خودشان ندارند. این موضوع بدین خاطر است که اسیب دیده اند و ترسیده اند و نمی دانند چه رفتاری باید از خود نشان دهند.

اگر چنین بود با آن ها مهربان باشید. از خودتان بپرسید چگونه می توانم خود را جای طرف مقابل بگذارم؟ این فرد چه داستانی در زندگی خود دارد؟

زمانی که رابطه ای را به اتمام می رسانید، ممکن است با موارد زیادی دست و پنجه نرم کنید. یکی از این موارد حس گناه است. در این شرایط مدام با خود تکرار می کنید اگر این رابطه را تمام کنم چه اتفاقی برای او می افتد؟ ممکن است به خودش اسیب بزند؟ در این شرایط با خودتان صادق باشید.

اگر دلیل ماندن شما در یک رابطه به جای خواست قلبی و واقعی تان، حس اجبار و الزام باشد، از خودتان بپرسید از ماندن در این رابطه چه نفعی می برم؟ اگر این رابطه را به اتمام برسانم چه مزایایی خواهم داشت؟ ماندن در رابطه ممکن است مزایا و پاداش های زیادی برای شما داشته باشد اما نمی توان هزینه و انرژی که بر روی این روابط صرف می شود را نادیده گرفت.

در برخی از شرایط افراد به جای اینکه به دستاوردهای یک اتفاق تمرکز کنند بر روی مواردی تمرکز می کنند که ممکن است بعد از قطع رابطه از دست بدهند.

در این شرایط احتمال دارد بر روی چیزی که در گذشته داشته اند تمرکز نمایند و اینده را نادیده بگیرند. همیشه لازم نیست به گذشته فکر کنید.

از خودتان بپرسید رابطه جدیدی را می توانم با عشق بسازم؟ من باید با چه کسی رابطه داشته باشم؟ در آینده چه شرایطی خواهم داشت و چگونه می توانم اینده را بر اساس نیازهای خود بسازم؟ گذشته دیگر وجود ندارد.

از آن درس بگیرید و سپس بر روی زمان و انرژی خود برای اینده تمرکز کنید. سعی کنید مواردی که دوست دارید بدان دست یابید را یادداشت کنید و قدم به قدم برای ایجاد آن حرکت کنید.

روابط بلند مدت و ازدواج به دلایل بسیاری و گاهی بدون هیچ دلیلی تمام می‌شوند. اگر دلایل روشن در هر دو طرف قابل درک نباشد (مخصوصا هنگامی که یکی از دو طرف تصمیم به ترک بگیرد)، کینه و بیزاری و احساس گناه خاطرات خوب را از بین می‌برد. قطع رابطه بد می‌تواند بر رابطه آینده تاثیر منفی بگذارد.

اگر شما به فکر ترک یک رابطه طولانی مدت هستید، راه‌های برای انجام این کار وجود دارد که می‌تواند خسارت‌های ناخواسته را کاهش دهد. مطالب زیر بر اساس تجارب شخصی و مقالات روانشناسان معروف در مورد پایان دادن سالم روابط گردآوری شده است.

در تلاش برای تغییر دادن شریک زندگی خود او را تهدید به ترک نکنید. مطمئن باشید که واقعا فقدان عشق، احترام و یا شادی وجود دارد که آن را نمی‌توانید احیا کنید. اگر هنوز امید وجود دارد، از مشاوره برای تعیین یک راه برای نجات رابطه استفاده کنید. بهتر است هنگامی که شما خداحافظی را انتخاب می‌کنید احساس قعطی و نه عصبانیت داشته باشید.

آنچه که ما دوست داریم، امیدواری و پشت سر گذاشتن تغییرات در مراحل زندگی خود است. هنگامی دو شریک می‌خواهند از هم جدا شوند این می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی، ناامیدی و خشم شود. در مورد این تغییرات با شریک زندگی خود بحث کنید.

روند تلاش برای به اشتراک گذاشتن افکار خود بسیار حیاتی است ، حتی اگر شما در بیان آنچه احساس می کنید مشکل دارید.

ما می‌دانیم که به اشتراک گذاری احساسات منفی می‌تواند مخاطره آمیز باشد و شریک زندگی شما ممکن است در مقابل شما جبهه بگیرد، به همین دلیل عاقلانه آن است که برای کمک به تسهیل گفتگو با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

سرزنش، انتقاد، تهمت، شکایت کردن و رازها ممکن است شما را به پایان مورد نظر برساند، اما این روندی غیرضروری و دردناک خواهد بود. در تلاش برای پوشش دادن گناه خود برای تمایل به ترک، تقصیر را گردن شریک زندگی خود نیندازید.

مسئولیت انتخاب خود را قبول کنید. آنچه را که شما از یک شریک و از یک زندگی می‌خواهید را مشخص کنید و اگر شما مطمئن هستید که نمی‌توانید آن را در رابطه فعلی خود را پیدا کنید، رابطه خود را پایان دهید.

بسیاری از روابط تا زمانی که انرژی تخلیه شود برای سال‌ها ادامه می‌یابد. پس از این فرسایش آهسته، چیزی اتفاق می‌افتد و یکی از شریک‌ها “از خواب بیدار” می‌شود که چگونه احساس نارضایتی می‌کند.

شما معمولا می‌توانید رد یک مسیر از شکایت، بی‌احترامی و بی‌توجهی که منجر به این بیداری می‌شود را پیدا کنید. قبل از کشتن رابطه سعی کنید متوجه این علائم شوید و در مورد آنها بحث کنید. هنگامی که احترام ازبین می‌رود، رابطه بعید است احیا شود.

شریک زندگی خود را برای انسان بودن ببخشید. خود را برای انتخاب به ترک ببخشید. اگر شما این کار را انجام دادید، شما هنوز ممکن است قادر به یک قطع رابطه ساده نباشید، اما احتمال تحمیل آسیب کمتری وجود دارد.

از گفت و گو فرار نکنید مگر اینکه شما از طغیان خشونت ترس داشته باشید. محلی خصوصی را برای به اشتراک گذاشتن تصمیم خود با شریک زندگی‌تان انتخاب کنید. سپس اگر پاسخ او همراه خشم یا رفتار فریبکارانه بود آمادگی حفظ آرامش خود را داشته باشید.چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

اگر مراحل قبل را انجام داده باشید پس یک پیش زمینه ذهنی را ایجاد نموده‌اید، بنابرین شریک زندگی شما احساس شوکه نمی‌کند. اما هنوز هم امکان یک واکنش احساسی وجود دارد.

سعی نکنید شریک خود را آرام کنید. صادق باشید. سوالات را با مهربانی جواب دهید. برای دردی که او را احساس می‌کند عذرخواهی کنید، اما نه برای تصمیم خود. سپس می‌توانید زمانی را برای تعین اموال و هزینه‌ها پیدا کنید.

شما هنوز هم ممکن است با یک قطع رابطه دشوار مواجه شوید. شما احتمالا دیگر با هم دوست نیستید. اما سعی کنید برای شخصی که زمانی او را دوست داشته‌اید و هنوز هم ممکن است او شما را عمیقا دوست بدارد احترام نشان دهید.

هنگامی که شما فرآیند جداسازی را آغاز کرده‌اید، مرزهای خود را معلوم کنید: اگر شما دلایل خود را برای ترک توضیح داده‌اید، لازم نیست که آن را دوباره توضیح دهید.

شما ممکن است بعدا یک دوستی ایجاد کنید اما شما نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را آماده کنید. به علاوه، شما ممکن است نیاز به پیدا کردن راه‌هایی برای کنار آمدن با تنهایی و تسکین خود پس از قطع رابطه داشته باشید.

در نهایت، از خود بپرسید که از آن تجربه چه چیزی را آموخته‌اید. پاسخ خود را بنویسید، بنابراین شما اغلب می‌توانید با کمک آن‌ها به عنوان یک حرکت روبه جلو دسترسی داشته باشید.

شما به یک دلیل رابطه را ترک کردید. اطمینان حاصل کنید که آن کمک می‌کند تا رابطه بعدی خود را مشخص کنید و از خط خارج نشوید.

منم دقیقا شرایط تور و دارم

چی شد بعد از چند سال؟

می‌خوام رابطمو با کسیکه هفت سال دوست بودم تموم کنم چون آینده ای نداره، اون نمی‌ذاره جدا شیم ولی هیچ اقدامی هم برای ازدواج نمیکنه هنوزم اما و اگر زیاد میاره ولی دیگه تصمیممو گرفتم ، بجایی رسیدم ک هیچ وقت فکرش هم نمی‌کردم تموم کننده من باشم

سلام من مدت طولانیی میشه که با یکی دوست شدم و کم کم همو دوست داشتیم اون الان عاشقمه ولی من هر چی فکر میکنم میبینم نمیتونم باهاش ادامه بدم به هزار و یک دلیل و اینکه از نظر فرهنگ و‌… باهامون فرق دارن تصمیم گرفتم باهاش کات کنم فقد دعا کنید بتونم کاش بتونم فقط نمیخوام عذابش بدم نمیدونم چکار کنم ولی اگه این رابطه قطع بشه به نفع هر دوی ماست اگه باهام بمونه ضربه میخوره

عمل کردن به به اینکه دلمون چی میگه و قلبمون چی میگه سخته و تموم کردن رابطه از همه سخت تره چون ادما به گربه توو خونه شون هم وابسته میشن و جدایی سخت چه برسه به کسی ک یکی رو عاشقانه دوس داشته باشه اما من اعتقاد دارم که ادما به هرچی میخوان میرسن و همیشه از خدا میخوام ک ایشالا همه سر یه دو راهی باشن اونم بین الحرمین میان حرم امام حسین و حضرت عباس واسه منم دعا کنید چون دقیقا همین جوریم

مننونم از مطالب مفيدتون ولي واقعن خيلي سخته كسي كه دوستش داري به اين شيوه ها بخواي ازش جداشي

واقعا سخته میدونی که این رابطه به هیچ جا نمیرسه ولی بازم نمیشه جدا شد امیدوارم با راهکار شما بتونم

توی یک رابطه ی عاطفی هستم و عاشق طرفم هستم و یکسال میگذره ولی رتبطه ام هیچ آینده ای نداره از منی که قراره آسیب ببینم به شماها نصیحت به هیج عنوان از تنهایی با کسی وارد رابطه نشد

منم می خوام از کسی که واقعا عاشقش هستم جدا بشم چون یه عشق یک طرفه است و او هیچ عشقی به من نداره.

ایشاالله خدا کمکتون کنه سعی کنین تو این کارا انگیزه به زندگیتون و رو بالا ببرید تا راحت تر کات کنین من تا حالا توهمچین مشکلاتی نبودم ولی می فهمم چی میگین خدا کمکتون کنه

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید….نمیدونم چیکار کنم…نمیتونم خداااااا

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید

خیلی خوب بود.منم دارم باکسی ک دوسش دارم تموم کنم البته واسه دومین بار ایندفه سخت تره چون هنوز یه هفته از دفعه اول ک باهم بودیم و تموم کردیم میگذره اصلا تو رابطمون خوشحال نبودم همیشه استرس و همیشه ترس ایندفعه میخوام بدون دعوا تموم شه کاش بتونم کاش..

بخدا منم بدجور گیر افتادم چیکار کنم آخه؟؟

مطالب خوبی بود باکسی ام که اینده اهداف خودش هر روز براش روشن تر میشه تامن حس میکنم تموم کردن منطقی این رابطه برای من اینده بهتری داره یا بدتر ولی از این حس کناره بودن الاف بودن رها میشم

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون

امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون من باید بگم خودم بخاطر هنرمند بودنم خیلی احساساتی و شکننده هستم ، اما وقتی فکر میکنم و میبینم که طرف مقابلم بارها و بارها دل منو شکسته و مرتب رنگ عوض میکنه و اونطوری که باید و شاید کنار من نیست و همیشه بهانه ای برای نبودنش داره و خیلی دروغها به من گفته که یکی یکی مشخص شدن برام احساس میکنم کل ماجرای رابطه ی من با اون فقط براورده کردن میل جنسی اون بوده و منو بازیچه قرار داده و این باعث میشه دلزده بشم از هر گونه رابطه ای و دلسرد من خیلی بهش علاقه نشون دادم و سعی کردم هر کاری که میتونم براش بکنم ولی درعوض اون فرایندی که میخواستم دستگیرم نشد و خودم به نوعی میخوام پیش قدم بشم برای تمام کردن رابطه ی بی احساس که یکباره اتفاق افتاد و بی دلیل البته از طرف ایشون امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

خوبه نوشته هاتون ولی عمل کردن بهش سخته من تو ی رابطه م که همسرم رو دوست دادم ولی میدونم که باهاش هیچ آینده ای ندارم موندم چه کنم

منم با کسی که دوستش داشتم، خداحافظی کردم. الانم حالم بده

من باید ب اصراره خانوادم ازدواج کنم و از کسی ک واقعا دوسش دارم باید جدا بشم از سره اجبار…خیلی سخته ازدواجه اجباری.. خدا کمکم کنه…

منم تو یه رابطه بد گیر افتادم و میخوام تمومش کنم ولی نمیتونم…واسم دعا کنید بتونم…

همه این حرفا نوشتنش و خوندنش راحت بود..عمل کردن بهش خیلی سخته

خیلی خوب بود…دقیقا حال منه! میخوام با کسی که دوسش دارم تموم کنم چون خوشحال نیستم…اما هنوز دو دلم:(

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بر هم خوردن رابطه هیچوقت آسان نیست اما بعضی وقت‌ها چاره دیگری ندارید. اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید به بهترین روش ممکن رابطه‌تان با کسی که دوست دارید را پایان دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید رابطه ای که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است را به اتمام برسانید؟ تا به حال شده است خود را مجبور به ماندن در چنین شرایطی کرده باشید؟ اگر چنین است در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ بیشتر افراد در قطع روابط خود با دیگران با چالش مواجه هستند حتی اگر این روابط زیاد مستحکم نباشد، دلیل این امر بسیار ساده است.

پایان دادن به یک رابطه دشوار است و این موضوع تنها در روابط عاشقانه دیده نمی شود. پایان دادن به هر رابطه ای که برای تشکیل آن زمان، انرژی عاطفی، هویت و سایر موارد سرمایه گذاری شده است بسیار دشوار خواهد بود.چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

به همین خاطر است که بیشتر افراد در قطع چنین روابطی عذر و بهانه می آورند و سعی می کنند با امید واهی به روابط خود ادامه دهند.

با اینکه دستور جادویی برای قطع یک رابطه وجود ندارد اما به کمک مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید بدون آسیب زدن به خود و طرف مقابل، رابطه موجود را به پایان برسانید.

ما به عنوان یک انسان به دنبال ارتباط با دیگران هستیم و در برخی از موارد حس تعلق به روابط خود داریم. در چنین شرایطی اتمام رابطه نیازمند تشویق و رغبت زیادی است زیرا می تواند با شکست مواجه شود.

به همین خاطر قبل از اینکه تصمیم بگیرید رابطه موجود را به پایان برسانید، در مورد چرایی نماندن در این رابطه خوب فکر کنید و ببینید چرا دیگر نمی خواهید با چنین فردی ارتباط داشته باشید.

از خودتان بپرسید به دنبال چه چیزی هستم و ایا این رابطه می تواند مرا به سمت جلو هدایت کند؟ نوشتن احساسات در یک دفترچه یادداشت می تواند به روشن شدن افکارتان کمک کند.

اگر نتوانید حس ناراحتی حاصل از قطع رابطه را تحمل کنید، قادر نخواهید بود این رابطه را برای همیشه کنار بگذارید. چیزی که بیشتر ما اغلب می خواهیم نیازمند دور شدن از مواد اشنا و پذیرفتن خطر مواردی همچون ناراحتی روحی و روانی است.

همه انسان ها به طور ذاتی به دنبال حس آرامش و دوری از درد و ناراحتی هستند و به همین خاطر در رابطه ای که هیچ احساسی به آن ندارند برای مدت زمان طولانی می مانند. با اینحال، مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که انسان ها بیشتر از حس آرامش و راحتی در برخی از موارد به اسیب پذیر بودن نیاز دارند.

از منطقه امن خود خارج شوید. از خودتان بپرسید اگر ترس خود را کنار بگذارم و این رابطه را قطع کنم چه اتفاقی روی می دهد؟

زمانی که رابطه شما به مراحل پایانی خود می رسد، به طور طبیعی دوست دارید سایرین را سرزنش کنید.

در این شرایط خودتان را قربانی رابطه موجود می دانید. اما مسئولیت پذیر بودن در این شرایط می تواند باعث بهبود روابط بعدی شما در اینده شود. پس 100 درصد مسئولیت کاری که انجام داده اید را بپذیرید و خودتان را برای بهبود وضعیت موجود آماده کنید.

شاید قبلا خیلی زود به دیگران اعتماد می کردید. شاید نتوانسته اید فرد قابل اعتمادی برای دیگران باشید. شاید مشکلاتی داشته اید که شما را به قطع رابطه مجبور کرده است.

شاید به سخنان دیگران خوب گوش نکرده اید و احساسات طرف مقابل را نادیده گرفته اید. اما حتی اگر احساس می کنید همه وظایف خود را در رابطه موجود به درستی انجام داده اید، باز هم باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و بر اساس آن رفتار کنید.

محبت داشتن نسبت به فردی که دیگر نمی خواهید با او ارتباط داشته باشید، نشانه ضعف شما نیست. اینکار باعث می شود شما خودتان را جای طرف مقابل قرار دهید و ببینید چه چیزی را مشاهده می کند و چه احساسی دارد. اینکار باعث بهبود شرایط می شود.

یک تغییر ساده در تن صدا یا ایمیل می تواند به کاهش تنش کمک کند یا باعث ایجاد یک درگیری بزرگ گردد. به خاطر داشته باشید وقتی افراد رفتار و اقدام ضعیفی از خود نشان می دهند حس خوبی نسبت به خودشان ندارند. این موضوع بدین خاطر است که اسیب دیده اند و ترسیده اند و نمی دانند چه رفتاری باید از خود نشان دهند.

اگر چنین بود با آن ها مهربان باشید. از خودتان بپرسید چگونه می توانم خود را جای طرف مقابل بگذارم؟ این فرد چه داستانی در زندگی خود دارد؟

زمانی که رابطه ای را به اتمام می رسانید، ممکن است با موارد زیادی دست و پنجه نرم کنید. یکی از این موارد حس گناه است. در این شرایط مدام با خود تکرار می کنید اگر این رابطه را تمام کنم چه اتفاقی برای او می افتد؟ ممکن است به خودش اسیب بزند؟ در این شرایط با خودتان صادق باشید.

اگر دلیل ماندن شما در یک رابطه به جای خواست قلبی و واقعی تان، حس اجبار و الزام باشد، از خودتان بپرسید از ماندن در این رابطه چه نفعی می برم؟ اگر این رابطه را به اتمام برسانم چه مزایایی خواهم داشت؟ ماندن در رابطه ممکن است مزایا و پاداش های زیادی برای شما داشته باشد اما نمی توان هزینه و انرژی که بر روی این روابط صرف می شود را نادیده گرفت.

در برخی از شرایط افراد به جای اینکه به دستاوردهای یک اتفاق تمرکز کنند بر روی مواردی تمرکز می کنند که ممکن است بعد از قطع رابطه از دست بدهند.

در این شرایط احتمال دارد بر روی چیزی که در گذشته داشته اند تمرکز نمایند و اینده را نادیده بگیرند. همیشه لازم نیست به گذشته فکر کنید.

از خودتان بپرسید رابطه جدیدی را می توانم با عشق بسازم؟ من باید با چه کسی رابطه داشته باشم؟ در آینده چه شرایطی خواهم داشت و چگونه می توانم اینده را بر اساس نیازهای خود بسازم؟ گذشته دیگر وجود ندارد.

از آن درس بگیرید و سپس بر روی زمان و انرژی خود برای اینده تمرکز کنید. سعی کنید مواردی که دوست دارید بدان دست یابید را یادداشت کنید و قدم به قدم برای ایجاد آن حرکت کنید.

روابط بلند مدت و ازدواج به دلایل بسیاری و گاهی بدون هیچ دلیلی تمام می‌شوند. اگر دلایل روشن در هر دو طرف قابل درک نباشد (مخصوصا هنگامی که یکی از دو طرف تصمیم به ترک بگیرد)، کینه و بیزاری و احساس گناه خاطرات خوب را از بین می‌برد. قطع رابطه بد می‌تواند بر رابطه آینده تاثیر منفی بگذارد.

اگر شما به فکر ترک یک رابطه طولانی مدت هستید، راه‌های برای انجام این کار وجود دارد که می‌تواند خسارت‌های ناخواسته را کاهش دهد. مطالب زیر بر اساس تجارب شخصی و مقالات روانشناسان معروف در مورد پایان دادن سالم روابط گردآوری شده است.

در تلاش برای تغییر دادن شریک زندگی خود او را تهدید به ترک نکنید. مطمئن باشید که واقعا فقدان عشق، احترام و یا شادی وجود دارد که آن را نمی‌توانید احیا کنید. اگر هنوز امید وجود دارد، از مشاوره برای تعیین یک راه برای نجات رابطه استفاده کنید. بهتر است هنگامی که شما خداحافظی را انتخاب می‌کنید احساس قعطی و نه عصبانیت داشته باشید.

آنچه که ما دوست داریم، امیدواری و پشت سر گذاشتن تغییرات در مراحل زندگی خود است. هنگامی دو شریک می‌خواهند از هم جدا شوند این می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی، ناامیدی و خشم شود. در مورد این تغییرات با شریک زندگی خود بحث کنید.

روند تلاش برای به اشتراک گذاشتن افکار خود بسیار حیاتی است ، حتی اگر شما در بیان آنچه احساس می کنید مشکل دارید.

ما می‌دانیم که به اشتراک گذاری احساسات منفی می‌تواند مخاطره آمیز باشد و شریک زندگی شما ممکن است در مقابل شما جبهه بگیرد، به همین دلیل عاقلانه آن است که برای کمک به تسهیل گفتگو با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

سرزنش، انتقاد، تهمت، شکایت کردن و رازها ممکن است شما را به پایان مورد نظر برساند، اما این روندی غیرضروری و دردناک خواهد بود. در تلاش برای پوشش دادن گناه خود برای تمایل به ترک، تقصیر را گردن شریک زندگی خود نیندازید.

مسئولیت انتخاب خود را قبول کنید. آنچه را که شما از یک شریک و از یک زندگی می‌خواهید را مشخص کنید و اگر شما مطمئن هستید که نمی‌توانید آن را در رابطه فعلی خود را پیدا کنید، رابطه خود را پایان دهید.

بسیاری از روابط تا زمانی که انرژی تخلیه شود برای سال‌ها ادامه می‌یابد. پس از این فرسایش آهسته، چیزی اتفاق می‌افتد و یکی از شریک‌ها “از خواب بیدار” می‌شود که چگونه احساس نارضایتی می‌کند.

شما معمولا می‌توانید رد یک مسیر از شکایت، بی‌احترامی و بی‌توجهی که منجر به این بیداری می‌شود را پیدا کنید. قبل از کشتن رابطه سعی کنید متوجه این علائم شوید و در مورد آنها بحث کنید. هنگامی که احترام ازبین می‌رود، رابطه بعید است احیا شود.

شریک زندگی خود را برای انسان بودن ببخشید. خود را برای انتخاب به ترک ببخشید. اگر شما این کار را انجام دادید، شما هنوز ممکن است قادر به یک قطع رابطه ساده نباشید، اما احتمال تحمیل آسیب کمتری وجود دارد.

از گفت و گو فرار نکنید مگر اینکه شما از طغیان خشونت ترس داشته باشید. محلی خصوصی را برای به اشتراک گذاشتن تصمیم خود با شریک زندگی‌تان انتخاب کنید. سپس اگر پاسخ او همراه خشم یا رفتار فریبکارانه بود آمادگی حفظ آرامش خود را داشته باشید.چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

اگر مراحل قبل را انجام داده باشید پس یک پیش زمینه ذهنی را ایجاد نموده‌اید، بنابرین شریک زندگی شما احساس شوکه نمی‌کند. اما هنوز هم امکان یک واکنش احساسی وجود دارد.

سعی نکنید شریک خود را آرام کنید. صادق باشید. سوالات را با مهربانی جواب دهید. برای دردی که او را احساس می‌کند عذرخواهی کنید، اما نه برای تصمیم خود. سپس می‌توانید زمانی را برای تعین اموال و هزینه‌ها پیدا کنید.

شما هنوز هم ممکن است با یک قطع رابطه دشوار مواجه شوید. شما احتمالا دیگر با هم دوست نیستید. اما سعی کنید برای شخصی که زمانی او را دوست داشته‌اید و هنوز هم ممکن است او شما را عمیقا دوست بدارد احترام نشان دهید.

هنگامی که شما فرآیند جداسازی را آغاز کرده‌اید، مرزهای خود را معلوم کنید: اگر شما دلایل خود را برای ترک توضیح داده‌اید، لازم نیست که آن را دوباره توضیح دهید.

شما ممکن است بعدا یک دوستی ایجاد کنید اما شما نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را آماده کنید. به علاوه، شما ممکن است نیاز به پیدا کردن راه‌هایی برای کنار آمدن با تنهایی و تسکین خود پس از قطع رابطه داشته باشید.

در نهایت، از خود بپرسید که از آن تجربه چه چیزی را آموخته‌اید. پاسخ خود را بنویسید، بنابراین شما اغلب می‌توانید با کمک آن‌ها به عنوان یک حرکت روبه جلو دسترسی داشته باشید.

شما به یک دلیل رابطه را ترک کردید. اطمینان حاصل کنید که آن کمک می‌کند تا رابطه بعدی خود را مشخص کنید و از خط خارج نشوید.

منم دقیقا شرایط تور و دارم

چی شد بعد از چند سال؟

می‌خوام رابطمو با کسیکه هفت سال دوست بودم تموم کنم چون آینده ای نداره، اون نمی‌ذاره جدا شیم ولی هیچ اقدامی هم برای ازدواج نمیکنه هنوزم اما و اگر زیاد میاره ولی دیگه تصمیممو گرفتم ، بجایی رسیدم ک هیچ وقت فکرش هم نمی‌کردم تموم کننده من باشم

سلام من مدت طولانیی میشه که با یکی دوست شدم و کم کم همو دوست داشتیم اون الان عاشقمه ولی من هر چی فکر میکنم میبینم نمیتونم باهاش ادامه بدم به هزار و یک دلیل و اینکه از نظر فرهنگ و‌… باهامون فرق دارن تصمیم گرفتم باهاش کات کنم فقد دعا کنید بتونم کاش بتونم فقط نمیخوام عذابش بدم نمیدونم چکار کنم ولی اگه این رابطه قطع بشه به نفع هر دوی ماست اگه باهام بمونه ضربه میخوره

عمل کردن به به اینکه دلمون چی میگه و قلبمون چی میگه سخته و تموم کردن رابطه از همه سخت تره چون ادما به گربه توو خونه شون هم وابسته میشن و جدایی سخت چه برسه به کسی ک یکی رو عاشقانه دوس داشته باشه اما من اعتقاد دارم که ادما به هرچی میخوان میرسن و همیشه از خدا میخوام ک ایشالا همه سر یه دو راهی باشن اونم بین الحرمین میان حرم امام حسین و حضرت عباس واسه منم دعا کنید چون دقیقا همین جوریم

مننونم از مطالب مفيدتون ولي واقعن خيلي سخته كسي كه دوستش داري به اين شيوه ها بخواي ازش جداشي

واقعا سخته میدونی که این رابطه به هیچ جا نمیرسه ولی بازم نمیشه جدا شد امیدوارم با راهکار شما بتونم

توی یک رابطه ی عاطفی هستم و عاشق طرفم هستم و یکسال میگذره ولی رتبطه ام هیچ آینده ای نداره از منی که قراره آسیب ببینم به شماها نصیحت به هیج عنوان از تنهایی با کسی وارد رابطه نشد

منم می خوام از کسی که واقعا عاشقش هستم جدا بشم چون یه عشق یک طرفه است و او هیچ عشقی به من نداره.

ایشاالله خدا کمکتون کنه سعی کنین تو این کارا انگیزه به زندگیتون و رو بالا ببرید تا راحت تر کات کنین من تا حالا توهمچین مشکلاتی نبودم ولی می فهمم چی میگین خدا کمکتون کنه

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید….نمیدونم چیکار کنم…نمیتونم خداااااا

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید

خیلی خوب بود.منم دارم باکسی ک دوسش دارم تموم کنم البته واسه دومین بار ایندفه سخت تره چون هنوز یه هفته از دفعه اول ک باهم بودیم و تموم کردیم میگذره اصلا تو رابطمون خوشحال نبودم همیشه استرس و همیشه ترس ایندفعه میخوام بدون دعوا تموم شه کاش بتونم کاش..

بخدا منم بدجور گیر افتادم چیکار کنم آخه؟؟

مطالب خوبی بود باکسی ام که اینده اهداف خودش هر روز براش روشن تر میشه تامن حس میکنم تموم کردن منطقی این رابطه برای من اینده بهتری داره یا بدتر ولی از این حس کناره بودن الاف بودن رها میشم

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون

امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون من باید بگم خودم بخاطر هنرمند بودنم خیلی احساساتی و شکننده هستم ، اما وقتی فکر میکنم و میبینم که طرف مقابلم بارها و بارها دل منو شکسته و مرتب رنگ عوض میکنه و اونطوری که باید و شاید کنار من نیست و همیشه بهانه ای برای نبودنش داره و خیلی دروغها به من گفته که یکی یکی مشخص شدن برام احساس میکنم کل ماجرای رابطه ی من با اون فقط براورده کردن میل جنسی اون بوده و منو بازیچه قرار داده و این باعث میشه دلزده بشم از هر گونه رابطه ای و دلسرد من خیلی بهش علاقه نشون دادم و سعی کردم هر کاری که میتونم براش بکنم ولی درعوض اون فرایندی که میخواستم دستگیرم نشد و خودم به نوعی میخوام پیش قدم بشم برای تمام کردن رابطه ی بی احساس که یکباره اتفاق افتاد و بی دلیل البته از طرف ایشون امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

خوبه نوشته هاتون ولی عمل کردن بهش سخته من تو ی رابطه م که همسرم رو دوست دادم ولی میدونم که باهاش هیچ آینده ای ندارم موندم چه کنم

منم با کسی که دوستش داشتم، خداحافظی کردم. الانم حالم بده

من باید ب اصراره خانوادم ازدواج کنم و از کسی ک واقعا دوسش دارم باید جدا بشم از سره اجبار…خیلی سخته ازدواجه اجباری.. خدا کمکم کنه…

منم تو یه رابطه بد گیر افتادم و میخوام تمومش کنم ولی نمیتونم…واسم دعا کنید بتونم…

همه این حرفا نوشتنش و خوندنش راحت بود..عمل کردن بهش خیلی سخته

خیلی خوب بود…دقیقا حال منه! میخوام با کسی که دوسش دارم تموم کنم چون خوشحال نیستم…اما هنوز دو دلم:(

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آموختن رفتار جدایی بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه بسیاری از ما نه شیوه عشق‌ورزی را می‌دانیم و نه آداب پایان دادن به یک رابطه را آموخته‌ایم و به همین دلیل یک جدایی غیر مسئولانه می‌تواند برای سال‌های زیادی فرد مقابل را دچار آسیب‌های جدی کند.

چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟
چطور رابطه عاطفی را تمام کنیم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *