چطور صورت خود را اصلاح کنیم

 
helpkade
چطور صورت خود را اصلاح کنیم
چطور صورت خود را اصلاح کنیم

یکی از راه های رهایی از شر موهای زائد صورت، بند انداختن است. بسیاری از خانم ها برای رفع موهای زائد صورت خود به آرایشگاه ها مراجعه می کنند تا آرایشگرشان برایشان بند بیاندازد.

مراجعه به آرایشگاه گاهی اوقات بسیار وقت گیر است بنابراین بهتر است خودتان هنر بند انداختن به صورت خود را بیاموزید و بدون نیاز به دیگران این کار را انجام دهید تا در مواقعی که برای رفتن به جایی عجله دارید وقت خود را بیهوده در آرایشگاه تلف نکنید. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با روش های بند انداختن به صورت آشنا می کنیم.

شما برای اینکه بتوانید صورت خود را از موهای زائد تمیز کنید ابتدا باید وسایل مورد نیاز برای بند انداختن را تهیه کنید. این وسایل عبارتند از:

چطور صورت خود را اصلاح کنیم

یکی از روش هایی که شما کاربران از بخش دنیای مد نمناک درخواست کرده بودید روش بند انداختن صورت با انگشت شصت پا بود که در ادامه توضیح داده شده است.

نکته:

بسیاری از خانم ها برای جلوگیری از التهاب پوست و جوش زدن بعد از اصلاح، قبل و بعد از بند انداختن پوست صورت شان را با الکل بهداشتی پاک می کنند، این کار سبب از بین رفتن میکروب های روی پوست و استریل شدن پوست می شود اما به هیچ وجه سبب کاهش التهاب پوست نشده و حتی در بعضی از افراد، سبب به وجود آمدن التهابات پوستی بیشتر نیز می شود و پوست را خشک می کند. بنابراین به جای این کار بهتر است از ژل های بعد از اصلاح استفاده کنید.

روشی ارزان و سـریــع بوده و هیچ ماده شیمیایی حساسیت زایی در آن به کار برده نمی شود. با بند انداختن، پوست هیچ آسیبی نمی بیند بنابراین بهترین روش برداشتن موهای زائد برای افراد دارای پوست حساس و تحت درمان آکنه است. استفاده از بند درد کمتری نسبت به موچین دارد. بند انداختن ماندگاری بیشتری داشته و موها در آن دیرتر (پس از 8-3 هفته) رشد می کنند.

بند انداختن می تواند دردناک باشد و سبب خارش و التهاب گردد، بکارگیری این روش برای برخی از افراد با سرخی و التهاب پوست، عفونت فولیکول مو و تغییر در رنگدانه های پوست همراه است.


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

 

 

چطور صورت خود را اصلاح کنیم

 

شاید خیلی وقتها برای یک اصلاح ساده صورت مجبور شوید مدت زمان طولانی را در سالنهای آرایش که البته اگر خودتان یاد بگیرید کمتر وقت شما را بگیرد اختصاص دهید، با سه روش ساده که در اینجا به شما ارائه می شود می توانید خودتان به راحتی این کار را در منزل انجام دهید…

 

چیزهایی که لازم دارید یک دوک نخ مخصوص اصلاح، مقداری الکل، پنبه ی تمیز و یک هد بند یا تل پهن جهت جمع شدن کامل موها در اطراف صورت می باشد.

 

بهتر آن است برای شروع تمرین و یادگیری ابتدا این کار را روی پاها انجام دهید.

روش اول: راحت ترین راه این است که 50-60 سانت از نخ اصلاح را جدا کرده و آن را با پنبه ای که به الکل آغشته شده ضد عفونی کنید و انتهای نخ را به هم گره دهید تا یک خط بسته درست شود سپس با انگشتان شصت و نشانه ی هر دودست با این نخ بسته یک مستطیل درست کنید و همچنان که انگشتان دو دست در دو عرض مستطیل قرار دارند نخ را بپیچانید به طوریکه ضربدری در وسط ایجاد شود، با این کار شما یک پروانه درست کرده اید آن را روی پوست قرار دهید و با باز و بسته شدن خود را اصلاح کنید .

 

شاید در ابتدای کار کمی برایتان سخت به نظر آید اما با تمرین بسیار آسان و راحت خواهد شد.

روش دوم:یک سر بند ضد عفونی شده را به پایه ی میزی که روی آن آینه تان قرار گرفته ببندید و انتهای سر دیگر نخ در دست چپ، تقریبا میانه ی این نخ کشیده شده را با دست راست که به حالت باز است و حتما در آرایشگاهها دیده اید بپیچانید تا یک مثلث دزست شود حال به آرامی آن را با کشیدن نخ دست چپ و باز و بسته شدن مثلث روی صورت بازی دهید تا موها بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج شوند.

روش سوم: بنشینید و پاها را دراز کنید، یکسر نخ را به شصت پا گره زده و بقیه را در حالی که قسمت انتهایی آن در دست چپ و قسمت میانی با دست راست مثلثی شکل شده روی صورت بلغزانید تا موهای صورت آرام آرام گرفته شوند.

نکته :تنها کافیست روش صحیح گرفتن نخ در دستانتان را که می توانید با دقت از افرادی که این کار را انجام میدهندیاد بگیرید،سپس می توانید اینکار را با دو روش آخر انجام دهید اما توصیه ی ما یادگیری روش اول است که بسیار برای شما آسان و راحتتر خواهد بود.

منبع:seemorgh.com

زیبایی خود را دوچندان کنید


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


به همسرت اعتماد نداری؟

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


دانستنی های سلامت واژن


انواع جراحی زیبایی سینه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

اصلاح صورت برای آقایان یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی است و البته یکی از راهکارهای مهم زیبایی هم محسوب می‌شود. با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می‌کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می‌تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می‌شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته‌ریش و مدل‌های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده‌اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته‌تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده‌اند، از بین می‌روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می‌شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی‌تان هر روز اصلاح صورت را انجام می‌دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوست‌های حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می‌شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می‌کنند، پوستی صاف و سالم دیده می‌شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. باید بدانید که برخی از راهکارها می‌تواند شما را نیز به همین سمت سوق بدهد.

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً نیاز است که هر روز صورتتان را اصلاح کنید؟ کشیده شدن تیغه‌های خودتراش روی صورت می‌تواند عواقبی بر جای بگذارد خصوصاً اگر به روش صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. اگر دلیل غیرشخصی برای شیو کردن شما وجود ندارد، برای مثال اگر از طرف محل کارتان مجبور نیستید که همیشه اصلاح شده و منظم حاضر شوید و یا اصلاً موی صورتتان به اندازه کافی رشد نکرده است، به جای اینکه هر روز صورتتان را اصلاح کنید، دفعات تکرار را به یک روز در میان تغییر دهید. در این صورت حتی اصلاح کردن بهتر هم انجام می‌شود.چطور صورت خود را اصلاح کنیم

با وجود اینکه اصلاح صورت زمان زیادی نمی‌گیرد، دلیلی هم وجود ندارد که برای انجام آن بیشتر عجله کنید. مثل هنرمندی که بوم نقاشی خود را آماده می‌کند، شما هم باید پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید. قبل از شروع، یک حوله داغ و مرطوب را برای مدت ۳۰ ثانیه روی صورت قرار دهید، با انجام این کار موهای صورت کمی نرم می‌شوند و منافذ صورت باز می‌گردند. در نتیجه تیغه اصلاح راحت‌تر روی موهای صورت سر می‌خورد، با فشار کمتری می‌توانید اصلاح صورت را انجام دهید و زخم و خراش‌های کمتری روی پوست باقی می‌ماند.

به گفته برخی متخصصان کمتر بهتر است! خودتراش‌های سه تیغ موی صورت را از نزدیک‌ترین قسمت به پوست صورت برش می‌زنند، درست است که با این خودتراش‌ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می‌شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می‌دهید، پوست را اذیت می‌کند. بهتر است خودتراش‌های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می‌تواند جراحات بیشتری ایجاد کند. با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشری که به آن وارد می‌شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می‌شود و سطحی ناهموار باقی می‌گذارد که می‌تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد. تیغی را انتخاب کنید که دوستش دارید و کار کردن با آن برایتان راحت و خوش‌دست است.

برخی افراد برای اصلاح از ژل و فوم‌های با پایه الکل استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که رطوبت بیشتری به پوست می‌دهد که التهاب آن را کاهش می‌دهد. نوع کرمی که برای اصلاح استفاده می‌کنید به ترجیح خودتان و البته نوع پوستتان بستگی دارد. برندهای مختلف از فرمول‌های متفاوت استفاده می‌کنند که برای پوست‌های گوناگون هم کارآمد باشد. بهتر است محصولات مختلف مانند صابون، کف، ژل و کرم را در دفعات مختلف استفاده کنید تا خودتان ببینید که کدام محصول مناسب پوستتان است و می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند.

کف اصلاح پوستی نرم و باقی می‌گذارد و شیو را راحت‌تر می‌کند، ولی مشکلی که دارد این است که نمی‌توانید پوستتان را به خوبی ببینید و مطمئن شوید که همه قسمت‌ها به خوبی اصلاح شده است. خصوصاً در افرادی که ریش صورتشان از مدل‌های خاص و متفاوت است، باید پوست به خوبی دیده شود تا مدل ریش به هم نریزد. پس بهتر است این افراد از محصولاتی استفاده کنند که شفاف هستند و حالت ژلی دارند.

اگر از کف اصلاح استفاده می‌کنید، به یک برس مناسب هم نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کف را روی صورت پخش کنید. از برس های مرغوبی استفاده کنید که با استفاده مدام زود کیفیتش را از دست ندهد.

شیو کردن صورت هم تکنیک خاص خودش را دارد. اگر اصلاح کردن را به گونه‌ای انجام دهید که تیغ در جهت رشد موها حرکت کند، بعدها احتمال رویش موهای زیر پوستی را کاهش می‌یابد. پس برای اینکه فراموش نکنید این جمله را به خاطر بسپارید: تیغ را روی صورت به سمت پایین و روی گردن به سمت بالا حرکت دهید. جهت رویش موها در صورت به سمت پایین و در روی گردن اغلب به سمت بالا است.

بعد از تمام شدن فرآیند، فوم اصلاح را بشویید و برای اینکه پوست خود را در برابر التهاب و تحریکات پوستی تسکین دهید، باید از افتر شیو استفاده کنید تا پوست صورت آب‌رسانی، تغذیه و نرم شود. از آنجایی که شیو کردن نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شود و پوست به دلیل فشاری که به آن اعمال شده و نیز عملیاتی که رویش انجام شده، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از افتر شیوهای بدون الکل استفاده کنید.

در برخی افراد بعد از اصلاح جوش‌هایی روی پوست ظاهر می‌شود که اغلب به دلیل گیر کردن فولیکول مو درون پوست است که دانه‌های قرمز رنگی را پدید می‌آورند. برای جلوگیری از جوش زدن، قبل از اصلاح صورت خود را با آب گرم بشویید تا جریان خون در پوست بیشتر می‌شود. استفاده از کرم اصلاح هم از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. کرم یا هر محصول دیگری که روی پوست می‌مالید، باعث می‌شود برخورد کمتری از تیغ روی پوست صورت گیرد و احتمال ایجاد آکنه را کمتر می‌کند. همه مراحل گفته شده هم در جلوگیری از ایجاد جوش بعد از اصلاح مؤثر است.

اگر اصلاح صورت با تیغ به هر روش و با رعایت همه نکات همچنان پوست شما را آزار می‌دهد از ریش‌تراش‌های برقی استفاده کنید. این وسیله ریش را درست از محل پوست قطع نمی‌کند و پوست صورت را آسیب نمی‌رساند. ریش تراش ها، موهای صورت را بدون خراش پوست، کوتاه و مرتب می‌کنند.

منبع:https://www.digikala.com

آریاتودی – مجله سلامت

  رییس جمهور افغانستان

  مقامات اندونیزیایی اعلام

  اسراییل روز یکشنبه

  روسای جمهوری امریکا

  وزارت صنعت و

صاحب امتیاز و مدیر مسوول:  الیاس کاتب

info@ariatoday.af  : ایمیل

شماره تماس:  0766386436

سردبیر و مسوول سیاست گذاری: داکتر روبینا پویش بدخشی

دبیر خبر و ویراستار: مریم بیات

بخش شبکه های اجتماعی: ادریس موسوی، حکیم کاتب، سمانه سادات، انتیا تاجیک

مشاور بخش سیاسی و اجتماعی: رامش غزنوی

دبیر بخش ادبیات، فرهنگ و هنر: فرحناز پنجشیری

نویسندگان و گزارشگران افتخاری: نیاز کُهزاد، فرهاد پروانی، سعیده آریانژاد، مهربان آذرخش، گلرخ تاجیک

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: شما برای از بین بردن مو‌های زائد صورت‌تان از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر ترجیح می‌دهید هنوز هم مانند مادر‌بزرگ‌های‌مان از روش بند انداختن با نخ استفاده کنید، این مطلب احتمالا برای‌تان جالب است، به خصوص اگر دوست داشته باشید که خودتان در خانه این مو‌های زائد را از بین ببرید.

در اینجا می‌توانید تمام روش‌های بند انداختن را ببینید؛ اینکه باید حرکت نخ چگونه باشد و روی هر قسمت از صورت چطور قرار بگیرد تا بیشترین کارکرد و کمترین آسیب را برساند. علاوه بر این‌ها تمام نکات تکمیلی بند انداختن را که به سلامت پوست کمک می‌کند می‌توانید در خلال آموزش‌ها ببینید؛ اینکه چه نخی استفاده کنید، چه کرمی قبل و بعد از بند استفاده کنید و نکته‌هایی از این قبیل.

نخ کتانی را حدود ۴۵ سانتی‌متر ببرید

چطور صورت خود را اصلاح کنیم

چه نخی برای بند انداختن مناسب است؟

نخ مناسب برای این کار در بازار موجود است. بهترین نخ از جنس غیرپلاستیک و محکم است و باعث حساسیت تماسی در پوست نمی‌شود. بهتر است برای این کار از نخ قرقره استفاده نشود، چون این نخ‌ها باریک‌اند و باعث بریدگی و خراش پوستی می‌شوند. چون این نخ‌ها ارزان هستند تمام سالن‌های آرایشی می‌توانند این نخ‌ها را بخرند و در آرایشگاه استفاده کنند.

یادتان باشد نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما قبل از بند انداختن با تکه‌ای پنبه آغشته به مواد ضدعفونی‌کننده بند را ضد عفونی کنید و اگر هم در آرایشگاه بند می‌اندازید از آرایشگرتان بخواهید این کار را انجام دهد. برای بند زدن دور چشم یا دور لب و ابرو، حرکت نخ و دست نزدیک به نزدیک و با احتیاط کامل و به‌طور سطحی و مماس با پوست انجام می‌شود.

دو سر آن را به هم گره بزنید و یک حلقه بسازید

دو راه کمکی

جدا از شیوه‌ای که در ۵ مرحله به شما ارائه شده از این ۲ شیوه هم می‌توانید استفاده کنید:

۱. یک سر بند ضدعفونی شده را به پایه میزی که روی آن آینه‌تان قرار گرفته، ببندید و انتهای سر دیگر نخ در دست چپ، تقریبا میانه این نخ کشیده شده را با دست راست که به حالت باز است و حتما در آرایشگاه‌ها دیده‌اید، بپیچانید تا یک مثلث درست شود، حال به آرامی آن را با کشیدن نخ دست چپ و باز و بسته شدن مثلث روی صورت بازی دهید تا مو‌ها بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج شوند.

۲. بنشینید و پا‌ها را دراز کنید، یک‌سر نخ را به شست پا گره زده و بقیه را در حالی که قسمت انتهایی آن در دست چپ و قسمت میانی با دست راست مثلثی شکل شده روی صورت بلغزانید تا مو‌های صورت آرام‌آرام گرفته شوند. سپس با انگشتان شست و نشانه هر دودست با این نخ بسته یک مستطیل درست کنید و همچنان که انگشتان دو دست در دو عرض مستطیل قرار دارند نخ را بپیچانید به طوری که ضربدری در وسط ایجاد شود، با این کار شما یک پروانه درست کرده‌اید.

چندبار تمرین کنید تا بتوانید یاد بگیرید که حلقه‌ها را به طرفین حرکت دهید. برای این کار باید انگشتان یک دست را از هم باز کنید و در همان حال انگشتان دست دیگر را ببندید.

وقتی یاد گرفتید حلقه‌ها را کنترل کنید؛ پروانه درست شده را روی مو‌های زائدی که می‌خواهید بردارید و با باز و بسته شدن خود را اصلاح کنید. جهت حرکت دست‌ها باید خلاف جهت رویش مو‌ها باشد. شاید در ابتدا کار کمی برای‌تان سخت به نظر آید، اما با تمرین، بسیار آسان و راحت خواهد شد.

چه کار کنید تا جوش نزنید؟

یادتان باشد که حتما قبل از بند انداختن یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون یا بند یا وکس صورت هم می‌توانید از موادی مانند ژل آلوورا یا روغن درخت چای یا کرم‌های مخصوص بعد از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون‌های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می‌شوند و عامل ایجاد جوش هستند را خنک می‌کنند و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند.

همچنین بهتر است به محلی که بند انداخته‌اید دست نزنید و از کرم‌های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای ٢۴ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب می‌کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می‌شوند.

روشی دیگر که برخی پزشکان توصیه می‌کنند این است که بعد از بند انداختن در صورت قرمزی و تورم از پماد‌های کالامین دی، کالاندولا، بتامتازون و اکسید دوزنگ استفاده کنید. یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یک‌بار پشت هم انجام می‌دهید موهای‌تان زیاد بلند نشده و پوست صورت‌تان کشیده نمی‌شود که این خود مانع جوش زدن می‌شود.

شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟

۱- خانم‌های دارای مو‌های زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع مو‌های زائد روش اول یعنی همان بند انداختن را انجام دهند و در صورت مستعد بودن برای جوش‌صورت تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلول‌های ضدجوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند که خود در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود.

۲- خانم‌های با مو‌های نازک، اما زیاد بهتر است این کار را از طریق بند انداختن، اما دیر به دیر انجام دهند که حتی در مواقعی بین این زمان می‌توانند از روش اصلاح کردن نیز استفاده کنند.

۳- خانم‌هایی که مو‌های زیاد، اما کمرنگ و بوری دارند، می‌توانند به‌راحتی روش دوم یا اصلاح کردن را مورد استفاده قرار دهندو نگران پر یا ضخیم شدن آن‌ها نباشند.

۴- افراد با پوست‌های چرب و مختلط که صورت‌شان برای جوش زدن، بعد از بند مستعدتر است و شاید به همین دلیل تمام صورت‌شان را بند نمی‌اندازند بهتر است بدانند که می‌توانند تیغ را جایگزین بند کنند.

۵- روش نهایی که بیشتر برای خانم‌هایی است که به طور طبیعی دارای مو‌های بسیار کلفت، ضخیم و تیره هستند که مجبورند زودبه‌زود برای رفع آن‌ها اقدام کنند و به نوعی خسته شده‌اند، لیزر کردن است که حتما تحت نظر و با مشاوره پزشکان متخصص پوست و مو انجام گیرد که خود طی مراحلی چند تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد گرفت.

اپلیکیشن خدمت از ما

در این روزها که رفتن به آرایشگاه مقدور نیست، باید کارهای آرایشی بهداشتی را در منزل انجام دهیم. اصلاح صورت با روش های خانگی از کارهایی است که نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و به راحتی با چند تکنیک و روش می‌توانید اصلاح صورت را در خانه انجام دهید. موهای صورت در زیبایی بانوان بسیار تاثیرگذار است، چرا که به صورت مداوم ظاهر می‌شوند و به صورت آشکار در صورت نمایان می‌شوند. در این مطلب قصد داریم اصلاح صورت با روش های خانگی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

 

چطور صورت خود را اصلاح کنیم

یکی از آسان‌ترین روش‌های اصلاح صورت در خانه استفاده از وکس شکر می‌باشد. برای تهیه این وکس 2 قاشق شکر را با یک قاشق عسل و یک قاشق آب با هم ترکیب می‌کنیم، بعد از آن مخلوط را در ظرف آب داغ قرار می‌دهیم که هم مواد با هم ترکیب شود و هم داغ شود؛ بعد از آن کمی صبر میکنیم تا کمی سرد شود و پوست را نسوزاند سپس به وسیله کاردک در قسمت‌هایی که می‌خواهیم وکس کنیم قرار میدهیم و آن‌ را خلاف جهت رویش مو می‌کنیم.

 

ترکیب آب لیمو و عسل هم به عنوان یک موبر خوب عمل‌ می‌کند و هم برای پاکسازی پوست بسیار مناسب است. برای تهیه این محلول یک قاشق آب‌لیمو را با ۴ قاشق عسل مخلوط می‌کنیم و حسابی این دو را هم می‌زنیم تا مخلوطی یک دست به دست بیاید، ماده به‌دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب و لیف نرم آن را پاک کنید.

 

به وسیله زردچوبه به راحتی می توان موهای صورت خود را از بین ببرید. برای تهیه ماده موبر به وسیله زردچوبه ابتدا زردچوبه را با آب یا شیر را به نسبت 2 به 1 ترکیب کنید و تا زمانی که به حات خمیری درآمد آن را هم بزنید و برای کامل شدن این ترکیب مقداری نمک یا شکر به آن اضافه کنید؛ قبل از آن‌که این مواد را روی پوست قرار دهید مقداری آرد ذرت به پوست بزنید سپس این ترکیب را روی پوست قرار داده و پارچه‌ای روی آن بگذارید پس از گذشت 15 دقیقه پارچه را در خلاف جهت رویش مو بردارید و در آخر پوست را با آب بشویید. این روش را دوبار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دل‌خواه خود برسید.

 

 

برای ساخت محلول خمیردندان، ابتدا ا قاشق غذاخوری خمیردندان را با 4 قاشق چای خوری شیر و 2 قاشق غذاخوری آرد نخود ترکیب می‌کنیم تا محلوای یک دست به دست بیاید اگر این ترکیب سفت بود چند قطره شیر به ان اضافه کنید. اکنون این ترکیب را در جاهایی که می‌خواهید اصلاح انجام دهید قرار دهید و پارچه نخی را روی آن بگذارید، سپس بعد از گذشت چند دقسقه که این ماده به پوست چسبید آن را  میکنیم و کار را تا جایی که تمام موهای زائد از بین رود انجام می‌دهیم.

 

برای تهیه این ترکیب ۱ قاشق چای خوری آرد ذرت با شکر و 1 عدد سفیده‌ تخم مرغ مخلوط می‌کنیم. سپس این ترکیب را روی صورت‌ می‌دهید و به آن اجازه میدهیم تا خشک شود و سپس آن را می‌کنیم. این روش تا ۲ بار در هفته قابل تکرار است.

 

 

با استفاده از موچین میتوانید موهای زائد ابروی خود را بکنید و ابروها را در خانه مرتب کنید ولی این روش برای کل صورت خیلی کاربردی نمی‌باشد و زمان‌بر است؛ بتابراین بهتر است برای کل صورت از بند استفاده کنید.

 

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

یکی از مواد و داروهای گیاهی مورد نظر برای  اصلاح صورت و از بین بردن موهای زائد استفاده از پوست گردو است. برای این روش پوست قهوه‌تی گردو را حسابی می‌سوزانیم تا خاکستر شود، سپس 1 قاشق غذاخوری خاکستر تولید شده را در 1 لیتر آب بریزید و بگذارید 12 ساعت بماند، بعد از آن پنبه را به این محلول آغشته کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید و برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

 

 

با وسایل مختلفی می‌توان موهای صورت را اصلاح کرد. روش قدیمی و متداول اصلاح صورت با استفاده از بند و موچین است که این روش بسیار در بین بانوان محبوب می‌باشد. وسیله دیگر استفاده از مومک یا نوارهای مومی می‌باشد. گاهی اوقات برخی از بانوان در زمان‌هایی که با کمبود وقت مواجه هستند از تیغ استفاده می‌کنند که این روش را ما توصیه نمیکنیم چرا که باعث ارویش مو در زیر پویت می‌شود و پوست را در بلند مدت سیاه می‌کند.

 

برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه یکی از خواسته‌های بانوان در تمام زمان‌ها بوده است. این روزا با روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر و الکترولیز می‌توان برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شویم، ولی هزینه آن مقداری بالا می‌باشد. یک سری روش‌ها و درمان‌هایی نیز در طب سنتی وجود دارد که به کم شدن موهای زائد کمک می‌کند ولی  دائمی نیست.

 

در این مطلب سعی کردیم اصلاح صورت با روش های خانگی را به شما آموزش دهیم. رشد برخی از موها در صورت غیر طبیعی است. این موها معمولا به علت مشکلات هورمونی در صورت ظاهر می‌شوند و ضخامت آن نسبت به سایر موها بیشتر است. اگر این موها را در پوست صورت خود مشاهده کردید حتما به دکتر مراجعه کنید. در این روزها که همگی خانه‌نشین شدیم و سالن‌های زیبایی بسته می‌باشد امیدوارم اصلاح صورت با روش های خانگی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و آن را بتوانید در خانه انجام دهید.

3.81 امتیاز از 78 رای

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

اصلاح صورت و ابرو بانوان

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

برای اصلاح صورتتان دچار مشکل میشود؟ ممکن است تمام مشکل شما در رعایت نکردن برخی از نکات ریز اصلاح صورت باشد.

به گزارش آلامتو به نقل از سالم زی؛ صورت اصلاح شده و عاری از مو، از مهمـترین مشخصه های بهداشـت و زیبـایی در مردان است و ماشین ریش تراش و تیغ مناسب، ابزارهای این کار به شمار می روند. اما برای یک اصلاح صحیح و کامل و همچنین پیشگیری از بروز صدمه های ناخواسته در هنگام اصلاح با تیغ، پیش زمینه هایی لازم است که در اینجا یک به یک توضیح داده شده اند.

نکته: از یک تیغ بیش از سه بار جهت اصلاح صورت استفاده نکنید. پس از هر بار استفاده آن را با آب داغ شستشو داده و به صورت ایستاده در لیوانی قرار دهید تا خشک شود. همچنین جهت جلوگیری از رشد باکتری ها، هیچگاه تیغ مرطوب را به صورت خوابیده در جایی نگذارید.

با پیش بردن مراحل اشاره شده و رعایت موارد بهداشتی مسطور در این راهنما، همواره صورتی تمیز، بدون التهاب و بدون آسیب دیدگی خواهید داشت.چطور صورت خود را اصلاح کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خانه » مجله زیبایی » پوست » خانم‌ها، چطور صورت خود را با تیغ اصلاح کنید؟

صورت خود را با تیغ اصلاح کنیم یا نه؟

بیایید حقیقت را قبول کنیم، زنان هم صورتشان مو دارد. با اینکه موم انداختن قابل قبول است، تراشیدن صورت با تیغ، تا امروز یک تابو محسوب شده است. اما این فرضیه، سال گذشته کنار گذاشته شد. هنگامی که نیویورک تایمز مطلب جالبی منتشر کرد که آرایشگر ستاره‌ها، کیت سامرویل فاش کرد که مشتری‌های او مانند جسیکا آلبا و دبرا مسینگ و بسیاری دیگر مراجعانش طرفدار تراشیدن صورت با تیغ بودند. سامرویل به تایمز گفت که با آزمایش و خطا متوجه شد که موم انداختن، صورت او را تحریک می‌کرد و به همین دلیل او شروع به تراشیدن موهای پشت لبش با تیغ کرد.

سامرویل در مورد این روش گفت: «در ابتدا به خاطر موها این کار را کردم، اما بعد متوجه شدم که لایه بردار خوبی هم هست، و از آن پس بهتر می‌توانستم آرایش کنم!» او همچنین اضافه کرد که توسط منابع موثق می‌داند که لیز تیلور و مریلین مونرو هم، موهای صورتشان را مخفیانه با تیغ می‌تراشیدند، و به این ترتیب، آرایش ساده‌تر روی صورتشان می‌نشست.

و البته او تنها کسی نیست که اخیرا پیدا شده تا در مورد این روش صحبت کند. میشل مانی، بلاگر معروف و چهره مشهور برنامه تلویزیونی Bachelor in Paradise هم ویدیویی منتشر کرده که در آن روش اصلاح صورت خود را نشان می‌دهد، و نیز کارولین مانزو، ستاره برنامه The Real Housewives of New Jersey گفته که بیش از یک دهه است که این کار را انجام می‌دهد!چطور صورت خود را اصلاح کنیم

مانزو، در شوی Reality Tea گفت: من بیش از ده سال است که این کار را انجام می‌دهم. الان دیگر در صورتم مو ندارم و با کمترین چروک، پوست زیبایی دارم. فکر می‌کنم این بتواند هر سوالی را پاسخ دهد.

بعد از مطلب تایمز، در بسیاری از سایت‌های زیبایی روش هایی برای «چطور صورتمان را تیغ بزنیم؟» ظاهر شد که با داستان زن‌هایی همراه بود که می‌گفتند تیغ زدن صورت روش متداولی است که حتی با نزدیکترین دوستانشان هم آشکارا درباره آن صحبت نمی‌کردند.

زنان، به دلایل مختلفی روی صورتشان مو در‌ می‌آورند. در حالی که اندکی موی نازک طبیعی است، اما موهای زائد بیش از اندازه که روی بدن و صورت زنان رشد می‌کند، هیرسوتیسم نام دارد. سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، به همراه بارداری و دیگر شرایطی که باعث عدم تعادل هورمونی می‌شوند، از دلایل رایج هیرسوتیسم هستند.

هرچند اصلاح صورت اجباری نیست، اما بسیاری از زنان مخالف داشتن خط ریش یا موی زیر لب هستند. موم انداختن دردناک است و می‌تواند باعث قرمزی یا موی زیر پوستی شود. لیزر هم برای هر نوع پوستی قابل استفاده نیست و ممکن است باعث تجمع رنگدانه‌های پوستی شود. پس تیغ زدن مخفیانه، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کلی بیکر متخصص زیبایی، می‌گوید که خانم‌ها، از اصلاح با تیغ دوری کنید. کلی می‌گوید: «من واقعا عاشق این روش جدید و عجیب و غریب شدم که نتیجه را تضمین می‌کند و همین طور هم هست، اما متاسفانه من با تیغ صورتم را اصلاح نمی‌کنم و به شما هم این کار را توصیه نمی‌کنم.» با این که طرفداران اصلاح با تیغ از آن به عنوان انتخابی عالی برای لایه ‌برداری دفاع می‌کنند، چون موها و پوست مرده روی صورت را از بین می‌‌برد، به نظر کلی، روش های امن‌تری برای این کار وجود دارد.

«در واقع، این یعنی چهره شاداب‌تر و درخشان‌تر و این خیلی خوب است، اما راه های فراوان دیگری هست که بدون آسیب احتمالی به پوست، این کار را انجام می‌دهد. پس چرا خطر کنیم؟»

خطری که کلی درباره آن حرف می‌زند احتمال بیرون زدن موهای بیشتر بعد از تیغ زدن نیست. مثلا شما بعد از اینکه پاهایتان را تیغ می‌زنید، رشته موهای بیشتری سبز می‌شوند؟ اما تیغ زدن می‌تواند باعث تحریک پوست، بوجود آمدن موهای زیر پوستی، و عفونت ریشه‌ی موها شود.

اما به نظر نیکولا جانسون، آرایشگر خبره استرالیایی آن طور که آنها که مخالف تیغ زدن هستند می‌گویند، جای نگرانی نیست. پس بهتر است روشی را ادامه دهیم که بسیاری والدین برای نوجوانان با نشاط به کار می‌برند؛ اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، به شما می‌گوییم چطور آن را به شیوه‌ای امن انجام دهید.

نیکولا می‌گوید: «برای از بین بردن کامل موها، من توصیه نمی‌کنم تیغ زدن را بعد از روش‌هایی مانند بند انداختن انجام دهید، چون ممکن است که پوست کشیده و تحریک شود. با این همه، روش‌هایی وجود دارند که این کار را با کمترین تبعات منفی که تیغ زدن صورت برای زنان دارد، انجام دهید.»

ابزار خود را بررسی کنید، یک تیغ معمولی بدن، برای اصلاح موی پشت لب مناسب نیست. نیکولا می‌گوید: «شما به یک تیغ مخصوص صورت نیاز دارید».

در غیر این صورت، برای اصلاح صورت، تیغ ریش تراشی مردانه بهتر از تیغ اصلاح بدن زنانه است. پیش از اصلاح، صورت خود را تمیز و مرطوب کنید تا موها نرم شده و سطح تمیزی داشته باشند. نیکولا اضافه می‌کند: « صورت واقعا تمیز بسیار مهم است، چون در صورت وجود آلودگی احتمال جوش زدن افزایش می‌یابد.»

«وقتی تیغ را روی صورت می‌کشید، پوست را به آرامی بکشید و در جهت رویش مو اصلاح کنید تا از بروز موهای زیر پوستی پیشگیری کنید. از محصولات قوی برای موهای زیر پوستی که برای خط مایو یا بدن مناسب هستند، روی صورت استفاده نکنید.» نیکولا توصیه می‌کند: «تیغ زدن روی پوست خشک باعث رویش کمتر مو می‌شود، اما باید تجهیزات مناسب داشته باشید و پوست خود را به درستی آماده کنید». او می‌گوید اگر نیاز دارید روغن های طبیعی یا فوم‌های مخصوص اصلاح مردان وجود دارد و اگر الکل نداشته باشند، برای زنان مناسب هستند چون PH پوستتان را بهم نمی‌زنند.

سلام
اصلاح با تیغ باعث افزایش موهای زائد میشه

من چهارساله صورتمو تیغ میزنم و این روش عالیه!هیچ ضرریم نداشت برام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور صورت خود را اصلاح کنیم
چطور صورت خود را اصلاح کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *