چطور صدای خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور صدای خود را تقویت کنیم
چطور صدای خود را تقویت کنیم

مرا به خاطر بسپار

ما بر این عقیده ایم که سخنوری عالی ترین نوع ارتباط انسانی است. یک سخنور حرفه ای این قابلیت را دارد که دیگران را رهبری و راهبری کند.

چطور صدای خود را تقویت کنیم

ارتباطات در تمامی موارد در دنیای امروز اهمیت ویژه­ ای دارد به طور مثال در سازمان ها، مؤسسات و شرکت­ها حتی مباحثی چون بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، مذاکرات تجاری و… نیز باید از رهگذار مسیر ارتباط مورد توجه واقع شود

در ارتباط موثر انسانی، پنج ارتباط کلامی ویژه وجود دارد. مذاکره، مباحثه، مناظره، گفتگو و سخنرانی.

برای آگاهی و ثبت نام آخرین رویداد ها کلیک کنید

ارتباطات در تمامی موارد در دنیای امروز اهمیت ویژه­ ای دارد به طور مثال در سازمان ها، مؤسسات و شرکت­ها حتی مباحثی چون بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، مذاکرات تجاری و… نیز باید از رهگذار مسیر ارتباط مورد توجه واقع شود

در ارتباط موثر انسانی، پنج ارتباط کلامی ویژه وجود دارد. مذاکره، مباحثه، مناظره، گفتگو و سخنرانی.

برای آگاهی و ثبت نام آخرین رویداد ها کلیک کنید

تمرین صداسازی و تقویت صدا از جمله مواردی است که کمک شایانی به فن بیان قوی می کند .

شما با هر صدایی که داشته باشید می توانید با تمرین های صداسازی ، صدای خود را تقویت کنید .

تمرین صداسازی و تقویت صدا از جمله مواردی است که کمک شایانی به فن بیان قوی می کند.

شما با هر صدایی که داشته باشید می توانید با تمرین های صداسازی، صدای خود را تقویت کنید و اگر تمرین ها و نکات تمرینی را رعایت کنید، بعد از مدتی از تغییرات به وجود آمده در صدای خود لذت می برید.

اگر یک ساز را در نظر بگیرید مشاهده می کنید که صدا از برخورد آرشه یا مضراب یا دست نوازنده به سیم، پوست و یا کلاویه ها به وجود می آید. سپس صدای تولید شده توسط یک جعبه یا کاسه ای تقویت شده و به گوش مخاطب می رسد. عواملی که هنگام نواختن یک ساز در تولید صدای موسیقایی آن تاثیر دارند شامل موارد زیر است:

الف: کیفیت جنس و نحوه ساخت صحیح قسمت های مختف ساز

ب: کوک بودن ساز

ج: مهارت ضربه زدن با آرشه، دست و یا کلاویه ها

اگر هر سه مورد بالا در بهترین حالت و کیفیت خود باشد قطعا صدایی هم که تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار است. عامل ضربه زننده در تولید صدا در بدن انسان شبیه سازهای بادی است. ولی عامل ضربه گیرنده شبیه سازهای زهی است. اگر شما فلوت، نی، ساکسیفون و سازهایی از این دست را در نظر بگیرید مشاهده می کنید که صدا از برخورد هوایی که در ساز دمیده می شود با دریچه هایی که تعبیه شده است تولید می شود و در سازهای بادی که فاقد دریچه هستند در اثر فشار هوا صدا تولید می شود.

در بدن انسان هم دقیقا همین اتفاق می افتد و صدا در اثر برخورد هوای بازدمی به تارهای صوتی حنجره تولید می شود و سپس توسط مجراها و حفره های متلفی مانند محوطه شکمی، فضای قفسه سینه، ناحیه کمر، تون فقرات، گلو، دهان، کاسه سر، سینوس ها و بینی تقویت و تشدید شده و به گوش مخاطب می رسد. اگر هر کدام از این موارد دچار مشکل شود صدای تولیدی هم با کیفیت پایین تری خارج می شود.

به عنوان مثال اگر شما سرما بخورید و تارهای صوتی دچار آماس و تورم شوند و یا ریه ها برای تنفس عملکرد مناسبی نداشته باشد و یا بینی دچار احتقان شود به وضوح می توانید دریابید که صدای تولیدی چقدر دچار مشکل می شود.

آنچه که در تمرین های صداسازی و نحوه تقویت صدا در فن بیان و سخنرانی مورد بحث قرار می گیرد به مورد سوم یعنی نحوه ضربه زدن با هوا به تارهای صوتی برمی گردد. ما در مورد جنس ساز که همان جنس تارهای صوتی و نحوه قرارگیری آن در حنجره است کار خاصی نمی توانیم انجام دهیم جز آنکه با رعایت موارد بهداشتی و غذایی در حفظ سلامت حنجره بکوشیم که در ادامه مقاله توصیه های بهداشتی لازم در این زمینه ارائه می شود.

جنس ساز مهم است ولی تفاوت نوازنده های حرفه ای فقط در جنس ساز نیست. مهمترین توانایی یک نوازنده حرفه ای مهارت ضربه زدن با آرشه، دست، هوا و یا کلاویه ها است. اگر قدرت، شدت، سرعت و زاویه ضربه مناسب نباشد قطعا نتی که تولید می شود کیفیت مناسب هم نخواهد داشت. از آنجایی که این ضربه برای تولید صدا در بدن انسان با هوا انجام می شود، انجام تمرین های تنفسی برای رسیدن به مهارت لازم در کنترل تنفس و ضربه زدن با هوا بسیار ضروری است. اولین قدم در تمرین صداسازی و تقویت صدا در فن بیان و سخنرانی، انجام تمرین های تنفس شکمی است.

تنفس سینه ای:

تنفس شکمی (تنفس دیافراگمی)

انجام تمرین های نفسی موثرترین و پایه ای ترین تمرین برای تقویت صدا است. برای انجام تمرین های تنفس دیافراگمی یا تنفس شکمی می توانید به مقاله تنفس صحیح در سخنرانی مراجعه کنید.

الف: تمرین تقویت صدا با صدای سوت

ب: تمرین تقویت صدا با مصوت های کوتاه و بلند

ج: تمرین تقویت صدا با تغییر اندازه صدا

..

دو | ر | می | فا | سل | لا |سی | دو

د: تمرین تقویت صدا با بلندخوانی

..

عالی بود

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چطور صدای خود را تقویت کنیم

چگونه صدایمان را تقویت کنیم ؟ برای ما لذت بخش نیست که به صحبت های فردی که بریده بریده حرف می‌زند و نفسش موقع حرف زدن کم می‌آید یا تن صدای پایینی دارد، گوش کنیم. به همین دلیل باید صدایمان را تقویت کنیم تا به هنگام صحبت کردن این مشکلات برای ما پیش نیاید و طرف مقابل از صحبت با ما لذت ببرد. در این مقاله قصد داریم تمرینات تقویت صدا را به شما آموزش دهیم.

احتمالا برای همه ما پیش آمده که در جمع صحبت کنیم. برای صحبت در جمع علاوه‌ بر این که نیازمند اعتماد به نفسی قوی هستیم، باید بتوانیم خوب هم صحبت کنیم. برای خوب صحبت کردن به یک صدای قوی نیاز داریم. با ما همراه باشید تا به کمک هم بیاموزیم که چگونه صدایمان را تقویت کنیم.

تقویت صدا مجموعه تمرین هایی است که با استفاده از آن‌ها موفق به به‌کارگیری همه‌ ظرفیت حنجره خود می‌شوید بدون این که به آن آسیبی‌ برسد. دقت کنید برای آن که صدایمان را تقویت کنیم باید با تمرینات مکرر و آهسته پیش برویم و یک روند مستمر را طی کنیم.

در غیر این صورت به جای آن که صدایمان را تقویت کنیم با آسیبی که به حنجره ما وارد می‌شود همین صدایی که داریم را هم از دست میدهیم. پس برای این که بدانیم چگونه صدایمان را تقویت کنیم باید آهسته پیش رفته و صبور باشیم.

پیشنهاد می کنم بعد از مطالعه مقاله، مقاله صداسازی چیست را مطالعه کنید تا بتوانید با مبحث صداسازی بیشتر آشنا شوید.

تقویت صدا یکی از مواردی است که همه ما به خصوص سخنرانان باید آن را جدی بگیریم و برایش برنامه ریزی داشته باشیم. مانند ورزشکاری که برای تقویت ماهیچه های خود به تمرین نیاز دارد.

برای آن که صدایمان را تقویت کنیم (صداسازی داشته باشیم) باید دو دسته تمرین انجام دهیم. تمرین های تنفسی و تمرین های تارآوایی. در تمرین های تنفسی همان طور که از اسمش هم پیداست می‌خواهیم از تنفس خود درست استفاده کرده و آن را ذخیره کنیم و در وقت های مشخص هنگام صحبت استفاده‌ کنیم.

این که چطور نفس را نگه‌ داریم و چه زمان هایی آن را برای استفاده آزاد کنیم یکی از اساس تمرین هایی است که به ما ‌می‌گوید چگونه صدایمان را تقویت کنیم .

قبل از آن که به تمرین های تقویت صدا بپردازیم و ببینیم چگونه صدایمان را تقویت کنیم باید بفهمیم که اصلا ضعف صدای ما در موقع سخنرانی در چیست. برای این کار سعی کنید زمان هایی که تنها هستید سخنرانی خود را اجرا کرده و صدای خود را ضبط کنید. یا اگر قبلا سخنرانی داشتید به صدای آن گوش دهید.

در هنگام شنیدن صدای خود صادق باشید و خود را به جای مخاطبان تان تصور کنید. در این صورت می‌توانید اشتباهات و ضعف های صدای خود را بشناسید و در صدد رفع آن اقدام کنید.

به این موضوعات دقت کنید که آیا صحبت هایتان از جذابیت کافی برخوردار است، آیا لحن بیان و نحوه تنفس تان صحیح است یا نه. اگر به این نتیجه رسیدید که باید صدای خود را تقویت کنید، حتما تمرینات زیر را انجام دهید.

مهمترین و بهترین اتفاقی که در تمرین کردن برای تان رخ میدهد، کنترل تن صداست. با تمرین کردن می‌توانید در مواقع لزوم تن صدای خود را کم و زیاد کنید. این کار جذابیت بیشتری به صدای شما داده و باعث می‌شود تاثیرگذاری صدای تان بر مخاطب نیز بیشتر شود.

در ادامه تمریناتی را برای شما شرح میدهیم که با استفاده از آن به خوبی می‌توانید صدای خود را تقویت کرده و از صحبت کردن لذت ببرید.

خیلی از ما موقع نفس کشیدن بیشتر از آن که از شکم نفس بکشیم از ناحیه سینه نفس می‌کشیم. تمرین تنفس شکمی به ما کمک می کند بفهمیم چگونه صدایمان را تقویت کنیم. برای تست این مساله دست تان را روی سینه تان بگذارید و نفس عمیق بکشید.

اگر هنگام تنفس عمیق و دم و بازدم سینه شما بالا و پایین رفت یعنی تنفس شما شکمی نیست. تنفس شکمی به ما کمک می کند نفس بیشتری داشته باشیم و هنگام حرف زدن بریده بریده حرف نزنیم.

برای تنفس شکمی هوا را وارد شکم خود کنید و سپس خارج کنید. در این تنفس شکم شما بزرگ می‌شود، نه قفسه سینه شما.

برای این تمرین ابتدا نفس عمیق بکشید و هوای زیادی را در ریه های خود ذخیره کنید. سپس با ادا کردن حرفی بی صدا مثل سسسسس هوای درون ریه های خود را خارج کنید.

یک بار دیگر هوا را وارد ریه‌های خود کنید و حالا با ادا کردن حرفی صدا دار مثل آآآآآآآآ هوا را خارج کنید اما این بار درجه صدای تان را کم و زیاد کنید و به طور منظم با کم و زیاد کردن صدا هوا را از ریه ها خارج کنید. این تمرین را ده بار پشت هم انجام دهید تا به مرور حجم صدای تان برای سخنرانی افزایش پیدا کند.

یکی از تمریناتی که باعث تقویت عضلات لب و دهان ما می‌شود، تمرین مشددخوانی است. در این تمرین باید یک جمله را انتخاب کنید و آن را به گونه ای بخوانید که انگار روی هر یک از حروف تشدید وجود دارد. این روخوانی را با شدت زیاد انجام دهید.

اگر بعد از انجام دادن این تمرین صورت تان سرخ شد، بدانید که این تمرین را درست انجام داده اید.

تمرین خودکار به ۲ روش انجام می‌شود که هر دو روش از مهمترین تمرینات تقویت صداسازی است و برای تقویت ماهیچه های صورت شما بسیار موثر است.

در این روش خودکار را در بین دندان های خود به صورت افقی قرار داده و لب های خود را به حالت خنده باز کنید. این تمرین را به صورت مداوم ادامه دهید تا حالت خنده بر لب های شما دائمی شود.

برای این تمرین خودکار را مانند تمرین قبل به حالت افقی در بین دندان های خود قرار دهید و در همان حال صحبت کنید. باید لب های خود را بیشتر از حالت معمولی باز و بسته کنید تا صحبت هایتان قابل فهم باشند.

در تمرین شمارش اعداد باید دم بگیرید و در بازدم اعداد را بیان کنید. مراحل این تمرین به صورت زیر است:

-اولین دم را بگیرید و در بازدم با صدای بلند بگویید یک.

-دومین دم را بگیرید و در بازدم با صدای بلند بگویید یک، دو.

-سومین دم را بگیرید و در بازدم با صدای بلند بگویید یک، دو، سه

این تمرین را تا رسیدن به شماره ۱۲ انجام دهید و در روزها و هفته های آتی آن را بیشتر کنید. در هر بازدم باید نفس خود را به طور کامل خارج کنید.

یکی دیگر از تمریناتی که می‌تواند به سوال شما جواب دهد که چگونه صدایمان را تقویت کنیم ، تمرین نگه داشتن کاغذ است. کاغذ A5 را بر دیوار قرار داده و رو به روی آن بایستید. سپس سعی کنید با بازدم خود آن را نگه دارید. این تمرین شاید در ابتدا برای شما سخت باشد اما بدون شک با تکرار ممکن می‌شود.

بارها و بارها صدای خود را ضبط کنید و با دقت به آن گوش دهید. در حین گوش دادن نکاتی که احساس می کنید باید اصلاح شوند را بنویسید و تلاش کنید هر کدام از موارد را حل کنید. سپس بعد از حل آن مشکل دوباره صدای خود را ضبط کنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا از گوش دادن به صدای خود لذت ببرید.

یکی از تمرینات تقویت صدا ، تمرین بلند خوانی است. یک صفحه از کتاب را انتخاب کرده و آن را بلند بلند بخوانید. با این روش به راحتی می‌توانید صدای خود را تقویت کنید. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در هنگام بلندخوانی، فریاد نزنید و به صدای خود فشار بیش از حد وارد نکنید. با این کار در طولانی مدت به تارهای صوتی خود آسیب وارد می کنید.

ابتدا موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و سپس تلاش کنید بلندتر از آن صحبت کنید و یا بلندتر از خواننده با موسیقی همخوانی کنید. این روش روحیه شما را نیز بهتر خواهد کرد.

فیلم ها و صوت های سخنرانان حرفه ای و بزرگ را با دقت ببینید و بشنوید. با این تمرین می‌توانید به خوبی با نقطه ضعف های خود آشنا شده و صدای خود را حرفه ای کنید.

در این تمرین شعری را که در خواندن آن مشکلی ندارید، انتخاب کنید و آن را بخوانید. بهتر است حماسه خوانی کنید تا بتوانید تن صدای خود را تغییر دهید.

هر چقدر هم که دقیق و کامل تمرینات تقویت صدا و تنفس را انجام دهید و حنجره فوق العاده ای داشته باشید، استرس دقیقا همان چیزی‌ است که راه نفس را مسدود می کند، در جریان تنفس اختلال ایجاد می کند و الگوی تنفس شما را تغییر میدهد.

چطور صدای خود را تقویت کنیم

پس برای آن که بدانید چگونه صدایمان را تقویت کنیم ، سعی کنید اجرای سخنرانی‌ را وقتی درگیر حل مساله یا بحران خاصی در زندگی هستید قبول‌ نکنید و یا اگر مجبور به سخنرانی در بازه زمانی خاصی هستید حتما مخاطبان خود را از این امر آگاه کنید و اجازه دهید با همدلی و همراهی به حرف‌های شما گوش کنند.

مهمترین نکته ای که باید در تمرینات تقویت صداسازی به آن توجه کنید، نحوه انجام تمرینات است. لازم است تمرینات خود را روزانه و به طور مکرر انجام دهید تا تاثیرگذاری چند برابری داشته باشد. برای خود ساعت تمرین مشخص کنید و آلارم گوشی همراه خود را در آن ساعت کوک کنید تا فراموش تان نشود.

نکته مهم بعدی این است که تمرینات صداسازی را ایستاده انجام دهید تا صدای تان بازتر شود. زمانی که نشسته اید صدای شما به صدایی گرفته شبیه است.

اگر شما هم تمرینات صداسازی دیگری را می‌شناسید، حتما در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

21 بازدید

43 بازدید

24 بازدید

28 بازدید

49 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ما در وبسایت آموزش مهارت های ارتباطی، سخنرانی و فن‌بیان در «مجموعه معماری زندگی» به ارائه سمینار‌ها، دوره‌ها، کارگاه‌ها و محصولات آموزشی در زمینه مهارت‌های ارتباطی، سخنرانی و فن بیان می‌پردازیم.

در این قسمت 6 تمرین برای گرم کردن صدا (vocal warm up ) ارائه می کنیم که تاثیر بسیار زیادی بر تقویت قدرت صدا دارند . این تمرین ها با توجه به درک کامل از دستگاه تولید صدا و ارتباط آن با تشدید و رزونانس صدا بوجود آمده و به همین خاطر بسیار موثر هستند. اگر علاقه من به آموزش صداسازی هستید مقاله صداسازی راحتما مطالعه کنید.

در یک مقاله اختصاصی به راه‌های تقویت حنجره پرداختیم که اگر خواستید مطالعه کنید.

خمیازه یک ابزار بسیار موثر برای باز کردن قسمت پشتی گلو است که به صدا گرمی و بلندی قابل توجهی اضافه می کند . بهترین حالت استفاده از خمیازه این است که نفس عمیق بکشید درست مثل زمانی که می خواهید خمیازه بکشید , و در هنگام بازدم با همان حالت بخوانید و تمرینات زیر را انجام دهید .

در این صورت قسمت نرم کام شما بالا می رود و فضای پشت گلوی شما باز می شود و حس می کنید که حتی یک تخم مرغ می تواند در آنجا قرار بگیرد . در این حالت خواندن نت های پایین تر ساده تر خواهند بود , پس با اجرا کردن و خواندن یک نت پایین شروع کنید و توجه کنید که گلویتان در همان حالت باقی بماند .

چطور صدای خود را تقویت کنیم

حالا یک الگوی پنج نتی را با همان حالت از بالا به پایین اجرا کنید . مانند 5-4-3-2-1 یا سل-فا-می-ر-دو

در نت های بالاتر هم باید سعی کنید فرم گلویتان را به همان حال نگه دارید که ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد . پس بهتر است تمرین بعد را امتحان کنید .

هامینگ (humming) با استفاده از رزونانس بینی – گلویی به صورت مستقیم ما را به سمت شفافیت و همچنین تقویت قدرت صدا هدایت می کند .  شما ممکن است اصطلاح خواندن در ماسک صورت را شنیده باشید که تقریبا همین تاثیر را دارد .

کاری که این نوع زرونانس انجام می دهد این است که به صورت خیلی حرفه ای و مخصوص در راحت و بدون فشار اجرا کردن نت های بالا تاثیر می گذارد و سنگینی اجرا کردن نت های پایین را هم از بین می برد , تقریبا همان ویژگی هایی را دارد که هر خواننده ای به دنبال آن است .

هامینگ را با نت نسبتا بالایی که اجرای آن تقریبا برای شما سخت است شروع کنید . به حالت لرزش و صدای وزوز مانندی که در بینی ایجاد می شود توجه کنید .

حالا بدون اینکه صدایتان را قطع کنید دهانتان را باز کنید که صدایی شبیه به ” آ ” ایجاد می شود و توجه داشته باشید همان احساس لرزش و وزوزی  را که با دهان بسته داشتید در این حالت هم باید ادامه داشته باشد . چند بار این کار را تکرار کنید .

آیا اجرای این نت برایتان آسان تر از قبل نشد ؟ اگر اینطور است پس تمرین را درست انجام داده اید . حالا می توانید کم کم نت های بالا تر را هم امتحان کنید .

در این حالت قسمت عقب زبان کمی بالا می رود و هوا به سمت حفره های بینی هدایت می شود . برای بسیاری از افراد اجرای مصوت ” ای ” تقریبا اولین تجربه در درک رزونانس بینی می باشد .

این صدا را در الگوی پنج نتی در حالتی که به نت های بالا و پایین می روید اجرا کنید و به صدای زنگ مانند و تشدیدی که ایجاد می شود توجه کنید . به این صورت : 1-2-3-4-5-4-3-2-1 یا دو-ر-می-فا-سل-فا-می-ر-دو

سعی کنید این حالت را به صورت اغراق آمیز انجام دهید یعنی دو تا سه برابر حالت معمول از زرونانس بینی استفاده کنید .

بسیاری از افراد با درک صحیح تشدید و زرونانس بینی کیفیت خوانندگیشان به یکباره چندین برابر افزایش خواهد یافت .

داشتن کسی در کنارتان که گوش آموزش دیده دارد که به آواز خواندن شما گوش دهد می تواند کمک خوبی در فهمیدن اشکالات و برطرف کردن آنها داشته باشد .

هنگام ادای این صامت ها فشار هوا در پشت لب ایجاد می شود . تمرکز کامل بر پرتاب شدن ( ادا شدن ) این صامت ها توجه  را از حلقی خواندن بر می دارد . می توانید از یک الگوی ملودیک ساده مانند : 8-5-3-1 یا دو-سل-می-دو

می توانید یک حرف صدا دار را بعد از این صامت ها به کار ببرید مانند : بی , با , پی , پا

هر نت را با تکرار این ترکیب ها اجرا کنید . به این صورت : بی-بی-بی-بی

در مرحله ی بعدی می توانید تنوع به خرج دهید و آنها را با هم ترکیب کنید : بی-پا-بی-پا  یا  بی-پی-بی-پی

موقع ادا کردن حرف ” ز ” زبان در حالت شل و ریلکس قرار دارد . از طرف دیگر این طور احساس می شود که صدا به سمت پایین حرکت می کند . این کار باعث تقویت کنترل در زرونانس گلو می شود . می توانید ملودی های مختلف را در این حالت تمرین کنید .

تقویت قدرت صدا به طور قابل توجهی نتیجه ی تقویت صداهای اصلی است . خوانندگان معمولا خواندن یکی از صداهای اصلی را بیشتر از بقیه دوست دارند چون در اجرای آن مسلط تر هستند , اما این به تنهایی کافی نسیت . برای تقویت سایر صداها و مصوت ها روشی را به شما معرفی می کنیم که بسیار ساده است .

ابتدا یک نت مشخص را انتخاب کنید . بعد مصوت یا صدای مورد علاقه تان را در آن نت بخوانید . حالا همان طور که نت مورد نظر را نگه داشتید صدا را به یکی از مصوت های دیگر تغییر دهید . هنگام خواندن موصوت و صدای دوم سعی کنید کیفیت اجرایتان مانند صدای اول خوب باشد . این تغییر را از صدای مورد علاقه تان به تمام صداهای دیگر انجام دهید .

انجام این تمرین ها علاوه بر تقویت قدرت صدا باعث می شود هنگام خواندن نیز احساس بهتری داشته باشید .

در مطلب حرف “ز” یک غلط املایی وجود داره..♥

بله . ممنون از توجه شما

چقدر جالب و متفاوت
ممنون به خاطر مطالب مفید و علمیتون

سلام این مطالب یا مقاله هایی که تو سایت هستن ،تو پکیج طلایی اموزش مدرن خوانندگی(دوره ی کامل) هست؟؟؟

سلام به شما. بله تمام تمرین ها به صورت بسیار کامل و جامع در دوره کامل پکیج طلایی هست.
موفق باشید

سلام به شما دوست عزیز
پکیج طلایی آموزش مدرن خوانندگی شامل 7 بخش هست که در فصل اول مطالب و مقالات و آموزشهای تئوری مورد نیاز قرار داده شده و بخش های بعدی به آموزش های عملی اختصاص پیدا کرده
موفق باشید

صدای من قدرتیه یه جورایی توی خانواده صدای آرش ap این تمرین ها برای صدای من هم مناسب هست؟؟

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

بسیار مطالب مفید و جامع بود عالی هستید شما

سلام درست نکات دقیق و بجا رو اموزش دادید من هم تو کلاس صدا سازی همه ی این اموزش هارو دیدم همین راه صدارو به بالاترین حد خودش میرسونه و شخص میتونه تسلط کامل رو حنجره خودش داشته باشه

حاجی من هیچی نفهمیدم
میشه بهم بگین چطوری استارت بزنم
واقعا دلم میخاد یاد بگیرم .

Mn chra srm drd grft :/

سلام به شما عزیزان!
ناظر حسین باتوری هستم. یک سوال داشتم که خیلی دیر وقت میشود با آن درگیر هستم.
استاد عزیز سوال من این است که چگونه تن صدای جذاب و بلند داشته باشیم.
تشکر!

سلام
ببخشید کشیدن عنبرنسارا(فضیله خر)تار های صوتی را میبندد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور صدای خود را تقویت کنیم

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “aa3e9ad12309de9b791e1dcf3574d736” );document.getElementById(“e6d5916fc7”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد

خانه » وبلاگ » آموزش آواز (گام به گام) » مطالب آموزشی آواز خوانی » 4 تا از بهترین تمرین های صداسازی برای تقویت هر چه بهتر شما

صدا سازی به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن باعث تقویت صدا می شود .به طور کلی می توان گفت که صدا سازی یعنی افزایش قابلیت های حنجره و آشکار کردن توانایی نهفته در صدا ها .تعریف دیگری که از صدا سازی بیان می شود این است که فرد بتواند از تمامی بازه های صوتی خود استفاده کند. زمانیکه شما در یک جمع هستید می بینید که کسی که صدای بهتری دارد از جذابیت بیشتری برخورداراست و هم چنین حرفش برش دارد .

تمرینات صدا سازی به دو دسته تقسیم می شوند تمرینات تنفسی و تمرینات تارآوایی. تمرینات تنفسی اساس صدا سازی است  اینکه چه زمانی بتوانیم نفس را نگه داریم و چه زمانی از آن استفاده کنیم خیلی مهم است واین نکته راباید در نظر داشت که در صدا سازی باید این دو تمرین با هم دیگر انجام شوند.

چطور صدای خود را تقویت کنیم

 

نکته مهم! با این بسته استثنایی آموزش آواز، آواز خواندن را بصورت اصولی، حرفه ای و سریع بیاموزید! (بدون نیاز به کلاس)

 

 

خوانندگی با صدای بم همشه طرفداران خاص خودش را داشته است . برای بم شدن صدا می بایست مدتی از خواندن با صدای بلند دوری کنید. انجیر تر یا خشک، مویز به ویژه مویزی که در روغن بادام خیس شده باشد بخورید.اگر زبری از بریده شدن زبان کوچک باشد باید آب انگور را با عسل بجوشانید تا کف کند سپس کف آن را گرفته و با آب گرم قاطی کنید و ابتدا غرغره سپس تناول نمایید.

همه مقالات مربوط به : آموزش آوازخوانی

منظور از قوی کردن حنجره صدای بلند یا فریاد نیست بیشتر منظور داشتن حنجره ای با بنیه و قدرت است بعضی از افرادکه خوانندگی می کنند بعد از مدتی تار های صوتی آنها از کار افتاده می شود ودیگر نمی توانند مثل قبل خوانندگی کنند و لی بعضی از افراد با اینکه از حنجره ی خود کار می کشند باز هم می توانند مثل قبل کار خود را ادامه دهند اینگونه افراد دارای حنجره ی پر قدرتی هستند. در مورد مطلب پر حجم کردن صدا می توان گفت که صدا زمانی پر حجم به نظر می رسد اگر خواننده در یک اتاق بخواند صدای او بر فضای اتاق احاطه داشته باشد و صدا از همه جای اتاق یکنواخت به گوش برسد. و اما در مورد تجویز خوراکی ها می توان گفت که بعضی از خوراکی ها هستن که روی صدای خواننده تاثیر مثبت می گذارند و بعضی دیگر روی صدای خواننده ثر منفی می گذارند وبا این حال باید فرد از خوردن بعضی از مواد غذایی پرهیز کند.

 

 

 

 

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

با سلام من خیلی دوست دارم کتاب های صوتی درست کنم ولی صدای خیلی ضعیف و سطحی دارم میخواستم ببینم برنامه ای دارید برای این منظور برای گویندگی ؟

اسم این استاد. موسی رسایی هستش

سلام و تشکر برای مطالب آموزنده شما و همینطور از زحماتی که در این مسیر میکشید
قسمتهای بعدی ویدیوی اول را چطور ببینم و نام این استاد چه کسی هست با تشکر فراوان

ویدئو های بعدی استاد رحمانی رو چطور و کجا دنبال کنیم؟

به سایت دلنوا مراجعه کنید.

درود ، خانم شیرخانی عزیز شما اگه دوست دارید آواز یاد بگیرید بهترین راه کلاس حضوری هستش ، اگه بخواید بنده میتونم کلاسهای استاد معتمدی بهتون معرفی کنم

برای داشتن صدای که مردم رو جذب کنه و قوی و صاف و رسا چه باید کرد؟

باید تمیرین کرد

من صدام ب نظر خودم جالب نیست ولی دوست دارم خوانندگی رو حداقل برای خودم و جمع هامون یادبگیرم اما صدام ی جاهایی گیر میکنه و لحنش یهو عوض میشه ک از گم اوردن نفسه . نمیدونم واقعا چجوری باید شروع کنم تمرین بکنم خوب بهتر میشه یا راهوار دیگ ای داره

رو صامت و مصوت ها کار کن با انواع گام ها از پایین به بالا حنجره راه بیفته

به نظر من اگه واقعا حس میکنید نفس کم میارید باید تمرین های مخصوص نفس رو انجام بدین واینکه موقع خوندن مدیریت داشته باشین رو نفستون. و یکباره و با هوای زیاد نفستون رو ترین بیرون

آخرین جملم ندین بیرون بود?

سلام. من دنبال خوانندگی نیستم صرفا میخوام صدای پر حجم و قوی داشته باشم. دوست دارم بصورت اموزشگاهی یاد بگیرم ایا جایی هست معرفی کنید

سلام دوستان.من یه مشکل دارم،نمیتونم با صدای اصلی خودم کار کنم.تقلیدی شده صدام.سلفژ هم رفتم،بنده خدا نتونست راهم رو تغییر بده.چه تمرین یا نکته ای رو انجام بدم که بتونم بهترین صدای خودم رو پیدا کنم.پیشاپیش سپاس از شما

به یه اهنگ سازی هماهنگ بشین که با صدای خودتون اهنگ بسازه اونوقت شما با رنگ وگام صدا خوت تمرین کنید تا عادت کنید

دوست عزیز شما با صدایی نه چندان بلند. مثل خواندن مقاله در کلاس منطورم در این حد بلند .روزنامه یا کتاب بخونید و سعی کنید کلمات رو با احساس همون کلمه یا جمله بیان کنید و در حد نه چندان زیاد بصورت اختیاری اغراق آمیز تلفظ کنید و با همون صدا بعد چند روز تمرین با پمپاژ از دیافراگم سعی کنید از نتهای پایین شروع بروی نت خوندن کنید .یادتون نره پمپاژ از دیافراگم بسیار مهمه .و سعی کنید به همراه نگهداشتن رنگ همون صدایی که میخوندید نت رو اجرا کنید و کم کم ویبر رو بهش اضافه کنید .حتما صدای خودتونه اگر این مساله هارو رعایت کنید و در ادامه میتونید با کمک همین دیافراگم و ویبر تحریر رو هم بهش آضافه کنید .و این رو هم درنظر داشته باشید بهمراه نفس گیری درست البته پمپاژ دیافراگم بهتون کمک میکنه تا نفس گیری تعدادش کمتر بشه اما باز باید رعایت بشه برای مثال جاهایی لازمه با نفس کاملا پر خونده نشه و خیلی جاها نیازه که اصلا نفس خالی نخونید منظورم با انتهای هوای داخل شش هاست .موفق باشید

میخواهم هنجره خوبی برای آواز خوانی مداحی داشته باشیم

سلام من صدام خیلی خوب بود یعنی توکار خوندن بودم امایک سالی میشه که صدام گرفته اصلا بالا نمیاد انگارحنجرم قفل شده .به نظرتون چیکار باید کنم

دقیقا منم همین مشکلو دارم . احساس میکنم حنجرم کاملا از بین رفته اعتماد به نفسم اومده پایین . چی کار کنیم ؟

سلام همنام😃🖐
منم همینطوری شدم قبلا صدامو میکشیدم یا کم و زیاد میکردم برای خودم میخوندم اصلا مشکل نداشتم ولی الان یه سالی هست اصلا انگار این حنجره مال من نیس تا میام صدامو کم و زیاد کنم یا بکشم گلوم میگیره یا نفس کم میارم یا خلط میاد تو گلوم یا صدام قطع میشه یا سرفم میگیره.
چیزی که حس میکنم اینه که انگار تار های صوتیم سنگین شده یه چیزی سنگین شدنشون شده و نمیذاره درست لرزش داشته باشن و صدای خوبی تولید کنن.
با توجه به رشته خودم و چیزایی که چن دقیقه پیش داشتم از اینترنت میخوندم از یه دارویی گیاهی به اسم روتارین میشه استفاده کرد که با آب ولرم باید قاطی کنیم و بخوریم چای سلز هم برای تقویت صدا خوبه،از غذاهای خیلی سرد یا گرم نباید استفاده کنیم،غذاهلی چرب و ترشی جات و لبنیات هم نباید مصرف کنیم چیزیکه خیلی توصیه شده آب هست که مصرف بشه مخصوصا صبح ها
این پیج اینستام هست لطفا اگه مورد جدیدی یاد گرفتی به منم یاد بده مرسی❤
Instagram:Arsin Irani

شما دچار بیماری هماتوم شدی (پارگی مویرگهای خونی تارهای صوتی
) همون بیماری که ادل خواننده معروف انگلیسی به اون دچار شده

سلام خسته نباشید….من صدام برا خوانندگی خوبه و زیاد میخونم….ولی مشکلم اینه گام بالا در حد ۲۰دقیقه بیشتر نمیتونم بخونم و صدام نمیاد بالا دیگه….بنظرتون برای بالا رفتن گام صدام چیکار باید کنم

چطوري ميشود سي دي اين دروس را تهيه كرد چون من نميتوانم به كلاس برومو

چطور صدای خود را تقویت کنیم

دوست گرامی از اینجا تهیه فرمایید

سلام من میخام یک صدا خواننده گی داشته باشم البته حالا صدام یک ذرهغور است چکار کنم صدایی خواننده گی داشته باشم

من کلاسهای استاد احدکشاورز رو درشیراز توصیه میکنم ایشون فوق العاده روش جالبی درآموزش آواز وصداسازی دارن

سلام میشه اموزش سلفژ رو هم بگین

سلام دوستانی که گفتند صدا شون بالا نمیاد قفل شده فقط یک دلیل داره اونم فشار اوردن و زور زدن موقع خوندنه یا این که تمرین رو اشتباه دارید انجام میدین صدا تون برمیگرده ولی باتمرین درست

درود بر شما. و خسته نباشيد
من يك سوال دارم خدمت شما
من صدام خوب نيست ،و تازه كلاس صدا سازي ثبت نام كردم و آيا با تمرينات زياد ميشه صدا رو تغيير داد و از حالت ازار دهنده دراورد؟و آواز خوند؟

بله میشه من هم صدام خوب نبود و هم یه خورده لهجه ترکی داشتم که با تمرینات متعدد تونستم این مشکلمو حل کنم ، فقط باید اصولی پیش برین و تمرین کنین

سلام دوست عزیز ابولفظل
بنده هم دقیقا همین مشکل و دارم میشه لطفا راهنمایم کنید ؟

با سلام و تشکر از مطالب خوب و آموزنده تون
یک زمانی صدای خیلی خوبی داشتم و وقتی آواز میخوندم همه رو به خودم جذب میکردم ولی الان دیگه صدام مثل قبل نیست و خیلی این موضوع آزارم میده خیلی دلم میخواد صدای خودمون ترمیم کنم اگر راهی هست دارویی هست و یا تمرینی لطفآ بهم بگید سپاسگزارم

با سلام
بنده کرد زبان هستم و از کردستان
صدام بد نیست و اکثر افراد موقه خوندنم تایید میکنن و چندبار هم آواز خوندم و برای خواننده های مطرح کرد فرستادم و کاملا تایید کردن. منتهی جهت بهتر شدن و اصلا برا مطرح کردن خودم و صدام چه کاری لازمه انجام بدم.. ممنون

معمولا هرکسی صدایه منحصر به فرد خودشو داره ، اینکه میگن یه نفر خوش صداس اکثر اوقات جمله درستی نیست ، میشه گفت که چقدر خوب بلده صحبت کنه
برای خوانندگی هم باید خوندن بلد بود .
باید بدونی چطور میشه از صدا استفاده کرد.

سلام من صدام خوب نبود ولی هروز یه ترانه را زم زمه میکردم الان خیلی فرق کرده البته میگن بهتر شده ولی کافی نیس

سلام خدمت استاد گرامی من پسر هستم 15 سالمه از بچگی توی شهرتسان قروه(کردستان) زندگی کردم کمی بزرگتر شدم ب همدان اومدم پدر مادمم کردی صحبت میکنن الان ی جورایی چند نوع لحجه رو باهم قاطی کردم چکار باید کنم لحجمو درست کنم صدامم پشت تلفن نازک میشه

لطف میکنید از جوابمو ب ایمیلم ارسال کنید

سلام خدمت همه عزیزان من تو مدح خوانی مشکل دارم نمیدونم چجوری صدامو کنترل کنم.
تو خواندن حس نداره صدام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
برای تمیرین کردن هم نمیدونم باید چیکار کنم از کجا باید شروع کنم یا اصلا چیرو تمرین کنم
ممون از همتون
یاعلی

من هم خوانندگی هم مداحی میکنم که واسه صدا سازی همه جوره آموزش دوس دارم ببینم

آقا من اون یه تیکه برای بم شدن صدا رو که نوشته شده اگه زبری از بریده شدن زبان کوچیک باشد رو نفهمیدم یعنی چی؟
۲ برای بم شدن چیکار کنیم؟

یک پیشنهادبرای دوستانی که نفس کم میارن با یه تیکه شلنگ با بتری نوشابه درست کنن مثل قلیون داخلش عرق نعنا بریزن ومکش هوارا باشلنگ بگیرن وآروم آروم خارج کنن به این صورت هوابارطوبت عرق نعنا به ریه برخورد میکنه حتی اگرریه هم براثر سیگار مشگل پیداکرده باشه سالم میشه واقا اگر ادامه بدهید ریه میشود مثل ریه کودک صداتون فوقلاده ساف وشفاف خوهد شد

تنفس صحیح هر سایت یه جور توضیح میده ، تنفس صحیح دیلفراگم چطوریه؟

صدای خوب مادر زادیه چرت پرت نگید سلفژ فقط 20درصده

آب انگور رو بجوشونیم که نجس میشه.نمیشه؟( برای باز شدن حنجره)

سلام من میخوام خوانندگی یاد بگیرم ولی نمیدونم چجوری لطفا راهنمایی کنید یا اگه کلاسی چیزی هست به من معرفی کنید. ممنون♥️♥️♥️❤️👑

بنده از نظر خودم و اطرافیانم صدای خیلی خفنی دارم و نویسنده خوبی هم هستم ولی هیچ سرمایه ای برای این کار ندارم که در حد صدام باشه چون واقعا هزینه ها برای خوانندگی خیلی خیلی زیاده و این مشکل منه و امیدوارم برای من یه سرمایه گذار پیدا بشه و یا ایشالله در سری بعدی عصر جدید شرکت کنم ولی فک نکنم عصر جدید منو قبول کنه چون سبک من هیپ پاپ هستش

درود داداش تو که همچین سبکی میخونی تو عصر جدید به چشم دشمن بهت نگا میکنن نه هنرمند کار کن پول در بیار یا استعدادت رو نشون بده تا یک سرمایه گذار پیدا کنی ولی در هر حال کار ساده‌ای نیست تو باید خیلی تلاش کنی

درود . دوست عزیز جهت هرگونه کمک و مشاوره رایگان و همکاری با کمپانی ما میتونین به پیوی بنده مراجعه کنین
درسبک رپ . پاپ . هیپ هاپ و دیسلاو میتونم کمک و مشاوره بدم و باهاتون یه همکاری توپ در مورد آهنگ داشته باشیم . درضمن اگر استعداد داشته باشین اهنگ هاتون رو تو سایت ها پخش کنم
منتظرت حضور گرم هستم
اگه استعداد داشته باشی و بچه پایین باشی کمکت میکنم
تلگرام : TIDEN_RECORD

سلام من اهنگ های خارجی رو خیلی خوب وباجذبه. می خونم وحشتی جاهایی که صدا بوزیر میشه اما وقتی میخوام ایرانی بخونم تحریرالوسیله تونم خوب بکشم چکار کنم

سلام من صدا یه خش عجیبی داره باید چیکار کنم
کمکم کنین دوستان .

سلام
آیا تمرین صدا برای خوانندگی و گویندگی فرق داره. من به دنبال تقویت صدا برای صحبت کردن هستم نه خوانندگی. میترسم تمرینهای اشتباه داشته باشم. مثلا گفتی صدا در داخل سر باید باشه در خوانندگی یا گویندگی؟
متشکرم

سلام به استاد.
ممنونم بابت تمام تمرين هايي كه به ما ميدهيد.
ببخشيد من يك سوال دارم
من 13 سالمه صداي من الان خوب نيستش
من از اين ميترسم كه ممكنه كه صدام بهتر بشه
مثلا امكان ندارد كه من در سن 20 سال همين صدا را داشته باشم.

سلام خسته نباشید من یه دخترم و صدای خیلی بم دارم و استاد گیتارم به من گفته صدای بمی دارم میخوام یه کم صدای متوسط و خوبی داشته باشم و حتی برای خوانندگی چه تمریناتی بکنم ؟

سلام ، خیلی ممنون از تمریناتتون من خواننده ی دیس لاو هستم ، از وقتی این تمرینات رو انجام میدم صدام بهتر شده

سلام من وقتی صدا نکن ضبت میکنم خوب نیست و تکنیک ها مثل نفس دیگفراگمی نمی فهمم چیه لطفا راهنمایان کنین

سلام چطور میشه این بیماری هماتوم که گفتید رو برطرف کرد؟ منم همیطوریم ولی قبلاتمرین نداشتم ؛ یه چند وقتی میشه تصمیم گرفتم تمرین کنم ولی تازگی ها صدام وقتی با چیزی میخونم اینجوری میشه و یهو میگیره و خلط میاد تو گلوم یا نفس کم میارم ؛ آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

صدام بده ضعیفه باید چکارکنم

من هر وقت می خواهم مداحی بخانم استرس یه وقت میاد منو می گیره ولی خیلی تمرین می کنم ولی همش استرس منو می گیره . می شه بگید چکار کنم؟

سلام.من صدام وقتی میخونم انگاردارم ازروکتاب میخونم هرکارمیکنم باصوت بخونم نمیشه.چیکارکنم؟لطفا کمکم کنید

سلام من خیلی به گویندگی علاقه دارم و دوس دارم این کارو شروع کنم میشه راهنماییم کنید

سلام من دخترم ولی دارم تغییر جنسیت میدم.صدام نه خیلی نازکه نه کلفت ولی میخوام صدام کاملا پسرونه بشه.باید چی کار کنم؟
برای دختر ها هم آواز خوندن کمک میکنه که صدا پسرونه بشه؟

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم ۰۰

با سلام من صدام خوبه و کارهایی که گفته بودین انجام دادم و خیلی تاثیر داشت ولی صدای من بعضی وقتا مبارزه چیکار کنم ؟

سلام من دو یا سه سالی هستش که صدام دو رگه شده به حاطر بلوغ و الان صدام بم شده و نمیتونم صدای زیر رو با تار های صوتیم ایجاد کنم انگار صدام میگیره راه حلی هست که بشه روی این یکم کار کنم؟

درود رفیق من هم همینطور هستم و فقط میتونم از صدای کلفت و متالم استفاده کنم فکر کنم بلوغت تموم بشه درست میشه در کل تو دوران بلوغ صدا خیلی داغون میشه ولی درست میشه فک کنم

سلام چقدر این تمرین ها اثر گذاره

سلام چرا بعد از خواندن صدا ی ما می‌گیرد؟

سلام من میخوام سبک کی پاپ بخونم خب قبلا صدام شبیه سارن خواننده ی ایرانی بود اما الان جدیدا اهنگاشو میخونم همه میگن صدات تغییر کرده و من 19 سالم هست اگه کمکم کنین ممنونتون میشم.💜

سلام من به نظرم صدام خوبه و همین طور زیر است یکی از مشکلات من قدرت صداست وقتی صدام از یک حدی بلند تر می کنم انگار یک خراشی تو صدام ایجاد می شه باید چیکار کرد

ماشالله همه میخان خاننده شن رانندگیم شغل بدی نیستا😂😂

سلام من کاوریست هستم هر وقت با صدای خواننده میخونم سعی میکنم صدامو تغییر بدم و شبیه خواننده کنم صدامو و همیشه بقیه هم بهم میگن که صداتو تغییر نده میشه چند تا راهکار بگین تا بتونم کنترلش کنم
بعدم خیلی گرم میکنم قبلا از اینکه بخونم باز هم میبینم صدام خوب گرم نشده
میشه کمک کنید
ممنون میشم

درود خسته نباشید یک سوال داشتم این تمرین ها فقط برای آواز و سبک های پاپ هست یا برای سبک های دیگه مثل هیپ هاپ یا متال هم به کار میره

سلام
من خیلی دوستدارم که گوینده خبربشم چون درخودم می بینم وحس می کنم ویژگی هاشو دارم
میشه راهنماییم کنید کجابایدبرم وچکارکنم

استاد خیلی ممنون از همایتون

سلام
من یک فرد معمولی با یک حنجره ی معمولی هستم
میخوام خواننده بشم
چقدر زمان میبره که من به یک خواننده عالی و بدون ایراد تبدیل بشم(لطفا حدودا یک زمانی رو اعلام کنید)
من ۱۵ سالمه

سلام من وقتی همراه خاننده میخونم صدام خیلی خوبه ولی وقتی تنها میخونم صدام خراب میشه مشکل چیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هنرفردی

سلامتی-زیبایی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی

© استفاده از مطالب ســازیها تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

همه افراد به این نکته واقف هستند که برخورد اولی که هر فرد با شخص دیگری دارد، تاثیر بسیار زیادی بر روی ذهنیت دو طرف خواهد گذاشت. در این بین قدرت صدا و گویندگی شما می تواند بر روی طرف مقابل بسیار تاثیرگذار باشد.نحوه بیان و صدای شما می تواند نشان دهنده اعتماد به نفستان باشد و یا برخی اوقات احساسات‌تان را بروز دهد.

اگر شما صدا یا بیان خوبی ندارید و همیشه در اولین دیدارهایتان با دیگران نمی توانید تاثیر بسزایی بگذارید، اصلا نگران نباشید! شما به راحتی می توانید این توانایی را در خود بهبود ببخشید.اگرچه امکان تغییر صدای طبیعی شما امکان پذیر نیست، اما می توانید بر روی عناصر دیگری کار کنید که باعث می شود این قدرت قوی تر و چشمگیر تر شود.قسمت اول:

تکنیک های تنفس و آرامش

1. تکنیک های تنفس درست را تمرین کنید.

برای داشتن صدایی رسا، قدرتمند و طبیعی ابتدا باید تکنیک های مناسب تنفس را یاد بگیرید. در حالی که افراد باید در هنگام صحبت کردن از دیافراگم خود نفس بکشند، بسیاری از مردم به جای آن این کار را با سینه خود انجام می دهند و این عمل باعث می شود صدای ضعیف تری داشته باشند.اگر شما هنگام صحبت کردن از سینه خود نفس بکشید، ممکن است نفس کم بیاورید و به نفس نفس بیفتید. برای اصلاح این موضوع و آموزش تنفس برای اصلاح این موضوع و آموزش تنفس از دیافراگم تمرین های زیر را انجام دهید:

چطور صدای خود را تقویت کنیم

این مقاله را هم بخوانید: چگونه تنفس خود را بهبود ببخشیم؟

2. در هنگام صحبت کردن درست نفس بکشید.

همانطور که تکنیک تنفس صحیح را به بدن خود می آموزید، در هنگام صحبت کردن نیز باید این روند را تکرار کنید. برای انجام این کار، از دیافراگم خود نفس بکشید و هنگام بیرون دادن نفس، صحبت کنید. دوباره نفس عمیق بکشید و این کار را تکرار کنید. ابتدا کمی سخت است ولی با کمی تمرین راه می افتید.

3. بدن شما باید در آرامش باشد.

تنش عضلانی در بدن و گلو یا استرس هیجانی همه می تواند صدای شما را نامفهوم کند و این مورد منجر به بیان ضعیف می گردد. با استفاده از تمرینات تنفسی سعی کنید ذهن و بدن خود را در آرامش کامل نگه دارید. نمونه ای از تمرینات در زیر برایتان بیان شده است:

Your browser does not support HTML5 video.به دنبال کلاس معتبر و مطمئن فن بیان و گویندگی می گردید؟ما تجربه و دانش کافی را برای توانمندسازی شما داریم، پس خوبه با ما تماس بگیرید.برای مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید: 22898478-021 ، 26710643-021

قسمت دوم:

داشتن صدایی طبیعی

1. راه رفتن درست را تمرین کنید.

صحبت کردن در هنگام قدم زدن بسیار اهمیت دارد چرا که تلاش برای حرف زدن درست در این شرایط می تواند به تارهای صوتی شما آسیب برساند و این امر طنین و صدای شما را تحت تاثیر قرار دهد.علاوه بر این شما می توانید قدرت صدای بهتری داشته باشید و حتی در هنگام راه رفتن در سطوح مختلف می توانید صدای خود را کامل تر و عمیق تر کنید و شخصیت خود را به طور کامل به نمایش بگذارید.

2. سعی کنید هنگام صحبت کردن از بینی نفس نکشید (استفاده نکنید).

استفاده از بینی هنگام صحبت کردن به این معنی است که صدای شما به اندازه واقعی، عمیق، غنی یا کامل نخواهد بود. با قرار دادن انگشتان روی پل بینی خود و گفتن کلمات (رونگ) و (مااااام) می توانید صدای بینی خود را تعیین کنید. شما هنگام گفتن این کلمات باید لرزشی را احساس کنید. اکنون کلمات “ترش”، “دستبند” و “ببر” را بگویید. اگر همان لرزش را در بینی خود احساس کردید، در هنگام صحبت از بینی نفس می کشید. برای جلوگیری از این کار:

3. با صدایی ملودیک (آهنگین) صحبت کنید.صدای ملودیک صدائی است که تغییر، احساسات و زندگی را منتقل می کند، در حالی که یک صدای غیر ملودیک صاف و یکنواخت است. صدای شما باید تمامی تغییرات روحی و احساست شما را به نمایش بگذارد. شما می توانید با تغییر تن صدای خود در هنگام صحبت کردن، روی آهنگ بیشتر در صدای خود کار کنید و قدرت صدای خود را افزایش دهید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: کلیدهای داشتن صدایی جذاب و تاثیرگذار

انجام تمرین های آوازی برای تقویت قدرت صدا

1. بر روی شیوه ی گفتار و بیان خود تمرین کنید.

اگر بر روی این دو مورد تمرین کافی نداشته باشید، وقتی صحبت می کنید کلمات شما مشخص نیست و مردم سخت می توانند شما را درک کنند. بیان درست، نحوه ادای کلمات به طور صحیح، درست نفس کشیدن هنگام صحبت کردن از جمله تمریناتی است که باید انجام دهید. این تمرینات شامل موارد زیر می شود:

2. تمرکز بر روی تمامی اعضای صورت

صورت شما شامل لب، بینی و پل بینی است و اینها اعضایی است که صدای شما باید از آنها خارج شود. برای یافتن منطقه مناسب (مممممممم – همممممممم) را بارها و بارها بگویید. دستان خود را روی لب های خود بگذارید و عبارت بالا را تکرار کنید. این کار را تا زمانی که لرزش را احساس می کنید، ادامه دهید. برای انجام درست این مورد کار زیر را انجام دهید.

3. تمرینات صدا را با قدرت انجام دهید.

برای کمک به داشتن صدایی بهتر و قوی تر تمرینات قدرتی را امتحان کنید. برای انجام این کار، هنگام صحبت کردن عمیق و آهسته نفس بکشید. این کار را روزانه 10 بار تکرار کنید تا قدرت صدایتان افزایش پیدا کند.شما همچنین می توانید 10 بار گفتن (نِی) را امتحان کنید، اما نکته مهم این است که بدون اینکه فریاد بزنید آن را با صدای بلند بیان کنید.

ما در این زمینه می توانیم به شما کمک کنیم

آموزشگاه گویندگی و فن بیان رویای صدا با تدریسِ استاد سعید پورمحمودی سال ها است در زمینه ی آموزش گویندگی و فن بیان، شاگردان زیادی را تربیت کرده است؛ چیزی حدود 2550 نفر در طی 13 سال آموزش مداوم.

درسته؛شما هم می توانید یکی از هنرجویان ما باشید…

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی در کلاس های فن بیان و گویندگی رویای صدا، همین حالا با ما تماس بگیرید:22898478 021  |  26710643 021  |  09192425303اگر با موبایل هستید با لمس این دکمه مستقیم با ما تماس بگیرید:


به خانواده ی رویای صدا بپیوندید

تصوری که شما از صدای خود دارید اغلب با واقعیت مطابقت نمی کند بیشتر مردم هنگامی که برای اولین بار صدای ضبط شده خود را می شنوند سخت تعجب می کنند صدای ضبط شده را ساختگی, زیر, وارفته و یا خفه می یابند این امر دو علت دارد یکی آنکه شما بخشی از صدای خود را از طریق هدایت استخوانی و لرزش های درون جمجمه می شنوید و دلیل دیگر آن است که شما صدای خود را به طور ذهنی می شنوید یعنی آنچه می شنوید از یک سو آمیخته است با تصوری که از صدای خوب و مناسب دارید و از سوی دیگر با مفهوم و مطالبی که می خواهید

برای ایجاد صوت دو عامل نیاز است؛ یکی ضربه می زند و دیگر آنکه ضربه را دریافت می کند و متناسب با کیفیت مقاومت خود و شدت ضربه به لرزه درمی آید. این ارزش ها به نوبه خود هوای اطراف را مرتعش می سازند و سلسله موج های صوتی پدید می آورند که به وسیله گوش دریافت می شوند و متناسب با کیفیت شان در مغز تفسیر و تعبیر می شوند.

در تولید صدا، نفس عامل اولی است که در حنجره بر تار آواها که به یکدیگر نزدیک شده اند (یا کشیده شده اند) ضربه می زند و آنها را به لرزه درمی آورد. این لرزه ها امواج صوتی ای پدید می آورند که در سینه، حلق، حفره های بالای حنجره، دهان، خیشوم، صورت و سینوس ها تشدید می شوند. از آنجا که اندام های گفتاری همه افراد از لحاظ شکل و اندازه متفاوت است صدای هر فرد کاملا با صدای دیگران متفاوت است. صدای برخی در ناحیه جمجمه بیش از اندازه تشدید می شود. علت این نقیصه وجود تنش در انتهای کام و قسمت پسین زبان است که به نت های سینه اجازه نمی دهد تا صوت را تقویت کنند. در این گفتار بارها از ریشه دار کردن یا عمق بخشیدن به صدا سخن رفته است. از لحاظ فیزیکی این کار عبارت است از به کار انداختن دنده های تحتانی و پایین بردن دیافراگم به درون شکم آنچنان که نفس تا آنجا که ممکن است از عمق بدن شما آغاز شود. هر گاه شما به هر علتی کلمات را با فشار پرتاب کنید احتمالا نارسایی های زیر به وجود خواهد آمد؛ صدا اندکی زیر می شود، انعطاف صدا و نوسان های آن از بین می رود، صدا حالتی یکنواخت تولید می کند، گفتار حالت مکالمه ای خود را از دست می دهد و لحن خطابی می یابد. تنش در گردن، گلو را منقبض می کند و به آن فشار می آورد. همچنین انقباض مانع تولید نت های سینه می شود و موجب صدمه دیدن تار آواها می شود. در عمل تنفس برای تولید صدا نفس نباید زیاد شدید باشد زیرا صوت را نازک می کند و بدان امکان تشدید نخواهد داد. همچنین نباید زیاده ضعیف یا کم باشد چرا که حالتی حلقی و خفه به صدا می دهد. در کار تشدید و تقویت نت اولیه استخوان ها نیز می توانند شرکت کنند و شما می توانید لرزش ایجادشده به وسیله نت اولیه را تا انتهای ستون مهره ها احساس کنید. البته این کار منوط به قرار داشتن بدن در یک حالت صحیح است. مثلا اگر پشت شما کاملا صاف نباشد دنده ها نمی توانند به طورکامل باز شوند و در قسمت پایین قفسه سینه امکان اندکی برای حرکت به وجود می آید و باعث ایجاد تنش می شود. مثلا تنش در کمر باعث تنش در شانه ها می شود و یا تنش در پس گردن به تنش در قسمت پیشین گردن منجر می شود که حنجره در این ناحیه قرار دارد و تنش علاوه بر اینکه استفاده از حفره های تشدید کننده را محدود می کند ظرفیت تنفسی را کاهش می دهد. اگر عمل تنفس را همراه با پایین بردن دیافراگم در پایین دنده ها به ویژه در قسمت پسین آنها و نیز در شکم انجام دهید از آنجا که تمام نیم تنه در عمل تنفس شرکت می کنند، لزومی ندارد برای تولید صدا به گلو فشار بیاورید و صوتی که بدین صورت به دست می آید دارای عمق و ریشه دار خواهد بود. در ادامه بحث پیرامون پرورش صدا و بیان به تمرین های فیزیکی و بدنی برای پرورش صدا می پردازیم. به پشت، کف اتاق دراز بکشید تا آنجا که می توانید پشت خود را باز و گسترده کنید. زانوها را خم کنید به طوری که نوک آنها به طرف سقف باشد. نباید به پشت فشار آورد زیرا این کار باعث ایجاد تنش در عضلات آن ناحیه خواهد شد. شانه ها را رها کنید تا باز شوند. رها کردن آرنج ها در دو سوی بدن و گذاشتن مچ ها روی پهلو به این منظور کمک می کند. لیک چنان تصور کنید که پشت تان روی کف اتاق کش می آید. اجازه دهید که گردن کش بیاید و سر از شانه ها دور شود. مچ ها را به نرمی تکان دهید و بگذارید بیفتد.

هما بیابانی

چطور صدای خود را تقویت کنیم

فرهیختگان آنلاین

صدای خود را آزاد کنید تا از شخصیت خود لذت ببرید. باورش کمی سخت است اما حقیقت دارد که شخصیت درخشان ما نیاز به صدای خوبی دارد تا خود را به دیگران نشان دهد.

صدای خود را آزاد کنید نام کتابی از مربی بزرگ صداسازی آقای راجر لاو است (rogerlove) است.

سلام به شما همراهان عزیز سایت بیان آسان. من حمید حاجی پور هستم و در این نوشتار قصد دارم کمی در مورد تمرینات تقویت صدا با شما صحبت کنم.

 

چطور صدای خود را تقویت کنیم

به نظرم راجر لاو بر صدانسازی بیشتر تکیه دارد تا صداسازی.

در جای جای کتاب صدای خود را آزاد کنید راجر لاو به این مسئله تأکید شده که،

قرار نیست صدای جدیدی تولید کنیم بلکه باید صدای موجود را تقویت کنیم.

بله صدانسازی. ما به جای واژه صداسازی از صدانسازی استفاده می‌کنیم و دلیل هم داریم.
اگر ما دنبال صداسازی باشیم شاید به اشتباه فکر کنیم که باید کار خاصی انجام بدهیم تا صدایی شبیه به بازیگران و یا صداپیشگان داشته باشیم.
ولی اگر فقط موانع موجود در سر راه صدای خود را مرتفع کنیم، خواهیم دید که صدای موجود ما به طرز شگفت آوری مؤثرتر و رساتر خواهد شد.
پس از شما هم خواهش می‌کنم به جای صداسازی از کلمات تقویت صدا و یا آزادسازی صدا استفاده کنید.

 

برای آشنایی با مهمترین عضو فن بیان این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

صدای خود را آزاد کنید

بعضی از دوستان می‌پرسند که مگر تمرینات صدا مخصوص خواننده‌ها و گوینده‌ها و بازیگران نیست؟
خب ما که همچین مشاغلی نداریم و قصد هم نداریم داشته باشیم، پس چه نیازی به تمرینات صدا داریم؟
جواب ما این است : اگر مایل هستید از تمام امکانات خدادادی صدای خود استفاده کنید باید تمرین داشته باشید.
تمرین صدا و تقویت صدا و آزادسازی صدا باعث آشنایی ما با امکانات صدایی مان خواهد شد.
در صورت آشنایی با قدرت صدایمان، حتماً شگفت زده خواهیم شد و افسوس می‌خوریم که چرا قبلاً به این توانایی آشنا نبودیم.
پس تمرین سرآغاز آشنایی با قدرت صدایمان است.

 

برای آشنایی با مکانیزم تولید صدا این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

یکی از تأکیداتی که راجر لاو در کتاب صدای خود را آزاد کنید دارد ، گذر زمان است.

سؤال دیگر این است که چه مقدار تمرین صدا داشته باشیم ؟
تمرینات صدا باید روزانه حداقل 15 دقیقه ، و حداکثر یکساعت ادامه داشته باشد.
و برای نتیجه گرفتن باید مداومت حداقل شش ماهه داشته باشیم. اما تجربه نشان داده از 10 روز اول متوجه تغییرات و بهبودها هر چند اندک، خواهیم شد.
پس لطفاً صبر داشته باشید.

با استمرار تمرین‌ها شاهد بهبود صدا و آشکار شدن قدرت پنهان آن خواهید بود.

اگر بخواهید با فشار بیش از حد مجاز زودتر نتیجه بگیرید مطمئن باشید که تارهای صوتی آسیب خواهند دید.

 

برای آشنایی با رزونانس صدا این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

بهترین تمرین برای تقویت صدا، خوب گوش دادن و بعد تکرار کردن است. سعی در تکرار صدای شنیده شده می‌تواند آغاز تمرینات صدا باشد.
همواره برای داشتن صدای بهتر، گوش دادن، تحلیل و تکرار صداها بیش‌ترین کمک را به ما خواهد کرد.
از کنار هیچ مکالمه و صدایی نباید بی تفاوت رد شویم و حتمن باید تحلیل درستی از آن داشته باشیم.
البته درستی تمرینات در اوایل کار دور از انتظار است بلکه باید در مرور زمان این کار صورت بگیرد.
بنابراین تأکید ما بر اجرای تمرینات و بعد سعی در بهبود عملکرد است.
تمرینات اولیه قطعاً کامل نیستند و نباید باعث نا امیدی ما شوند.

 

صدای خود را آزاد کنید

 

یکی از مشکلاتی که برای تمرینات صدا همواره در سر راه است، مکان مناسب است.
چون تمرینات صدا اغلب با انرژی بالا و یا تکرار مداوم همراه است و این برای اطرافیان ما خوشایند نیست.
من درون خودرو و هنگام رانندگی را بهترین مکان میدانم.البته به شرطی که منجر به تصادف نشود!
دامان طبیعت و مکان‌های باز مثل پارکها هم گزینه مناسبی است.
یا زمان‌هایی که کسی منزل نیست و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
همچنین تنظیم میزان بلندی صدا در هنگام تمرین هم به ما کمک می‌کند که مزاحم دیگران نشویم.
با توجه به اینکه بدون تمرین هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت، پس باید بهانه‌های از این دست را رفع کنیم.
اینکه گفتم بهانه به دلیل این است که ما اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم راهش را پیدا می‌کنیم و اگر نخواهیم بهانه‌اش را.
پس باید بخواهیم و مطمئن باشیم راهی برای تمرین پیدا خواهیم کرد.

 

کجا تمرین کنیم؟ این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

صدانسازی و تقویت صدا به ابزار هم نیاز دارد.

بهترین وسیله تمرین صدا، ضبط صوت است.
اگر شما برای اولین بار به صدای خود گوش کنید از تفاوت آن با تصورات قبلی درباره صدای خودتان ناراحت می‌شوید.
این لحظه دقیقاً همان زمانی است که خیلی از دوستان دست از تمرین ضبط صدا برداشته و دیگر سراغ آن نخواهند رفت.
همه ما باید مواظب این مسئله باشیم که اگرنتوانیم با صدای خود دوست باشیم و آن را نپذیریم، نمی‌توانیم آن را تقویت کنیم.
ضبط کردن مداوم صدای خود و شنیدن چند باره آن بهترین تمرین است که تأثیرات زیادی در بهبود صدای ما خواهد داشت.

کتاب صدای خود را آزاد کنید تأکید بر شناخت صدای خودمان دارد.

صدانسازی و تقویت صدا نیاز به ثبت مکتوب دارد.

از دیگر امور لازم داشتن دفتر تحلیل صدا است،
که همه ما باید آن را داشته باشیم و بعد از گوش کردن به هر کدام از فایلهای ضبطی خود،
تحلیلمان را به صورت مکتوب در دفتر بنویسیم و نقاط مثبت و منفی تشخیص داده شده را ثبت کنیم.
این کار در عین سادگی تأثیر زیادی در بهبود صدای ما خواهد داشت.
لطفاً شما هم این تجربه شیرین را داشته باشید و به ما اعتماد کنید.

صدانسازی و تقویت صدا رابطه مستقیمی با صبر و حوصله دارد.

بعد از شنیدن صدای خودمان و تشخیص نقاط منفی دوست داریم که سریع‌تر مشکلات را برطرف کنیم.
اما اشتباه در کار صداسازی باعث نتیجه عکس خواهد شد. به این معنی که نباید عجله به خرج داد.
سعی ما بر این است که با سرعت کم اشتباهات را برطرف کنیم.

صدای خود را آزاد کنید

تمرینات صداسازی امروزه بسیار آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود،

چطور صدای خود را تقویت کنیم

دلیل این امر وجود دستگاه‌های ضبط الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه، میکروفن کامپیوتر، لپ تاب و یا انواع رکوردرها است.

باید دقت کنیم که از فایلهای ضبطی کوتاه و حداکثر 2 جمله برای شروع استفاده کنیم.
فایل بلند برای شروع تمرینات مشکل ساز است و باعث عدم درک صحیح ما از صدای خودمان خواهد شد.
همچنین همیشه در یک حالت و با یک دستگاه تمرینات را انجام داده و باید فاصله کاملاً یکسانی را رعایت کنیم.
فاصله سی سانیتی متری از دستگاه ضبط صدا مناسب بوده و بهتر است همیشه رعایت شود.

 

برای آشنایی با قدرت واژگان این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

اگر می خواهید صدای خود ر ا آزاد کنید بدون اقدام عملی و وارد شدن در کار امکان پذیر نیست.

تمرینات صداسازی باید شروع شوند و منتظر زمان خاصی برای شروع نمی‌مانیم.
ضبط صدای هر روزه با شرایط گفته شده و دقت در صدای های محیط اطراف، باید جزئی از زندگی ما باشد.
مطمئن باشید بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییرات اندک خواهید شد
و با ادامه پیدا کردن این تغییرات شاهد بروز قابلیت‌های صدائی خواهیم بود.
اگر در هر هفته به اندازه نیم درصد در وضعیت صدای ما بهبود حاصل شود،

به نظر شما بعد از 10 هفته چه میزان از تغییر را باید شاهد باشیم؟
پس از همین امروز شروع کنید و دست از تلاش برندارید. تمرین را به صورت لذت بخش انجام دهید.
ابتکار عمل به خرج دهید و تا می‌توانید سعی کنید قدرت تحلیلتان را از صدای خودتان افزایش دهید.

 

تمرین بدون تنش ، این مقاله را هم مطالعه بفرمایید.

 

برای تحلیل تمرینات صدا قبل از دیگران از خودتان نظر بخواهید.
گوش خود را در معرض صداهای بلند و آسیب رسان قرار ندهید.
سعی کنید روزی 2 لیتر آب خالص میل کنید.
تا می‌توانید از خوردن ترشیجات پرهیز کنید.
آب یخ و داغ برای تارهای صوتی زیان آور هستند.
تنفس شکمی را جایگزین تنفس سینه ای کنید.

در شکل زیر نحوه صحیح تنفس شکمی یا دیافراگمی را توضیح داده ام.

 

صدای خود را آزاد کنید

 

برای تقویت صدا به جای صداسازی بر صدانسازی متمرکز شویم.
رهایی صدا از قید و بندها اولین و مهم‌ترین کار ماست.
تمرین هر روزه و حداقل 15 دقیقه در روز لازمه کار است.
ضبط صوت بهترین ابزار تمرین ماست.
گوش مهم‌ترین عضو ما برای داشتن صدای بهتر است.
من حمید حاجی پور مدیر وب سایت آموزشی بیان آسان هستم
در پایان این نوشتار یکبار دیگر از اینکه همراه من بودید کمال تشکر را دارم.
خدانگهدار شما


کلاس فن بیان آنلاین

گوشی خود را در حالت افقی نگه دارید رد کردن



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با ما همراه باشید با دانلود تمرین چگونه صدای بم و کلفت داشته باشیم – از بین بردن صدای زنانه برای آقایان

چرا باید صدای بم و کلفت داشته باشیم؟ صدای بم و کلفت معمولاً برای هر فردی خوش آیند است و البته برای برخی از افراد آرزو!

چطور صدای خود را تقویت کنیم

 

در یک کلاس فن بیان و صدا سازی،‌ فردی دستش را بالا برد و وقتی گفتم بفرمایید سوالتان را مطرح کنید ایستاد و هیکلی دو برابر من داشت و یک سیبیل خیلی کلفت – طوری که واقعاً از دیدن ابهت او واقعاً ترسیدم – اما به محض این که صحبت کردم اتفاق بسیار خاصی رخ داد! زمانی که او با صدای زنانه خود شروع به صحبت کرد، و کل کلاس از خنده منفجر شد!

 

مساله چنین عزیزانی مساله بسیار مهمی است و آقایانی که به جای داشتن صدای مردانه یعنی صدایی بم و کلفت (البته نه خیلی زیاد بلکه به اندازه کافی)  صدای زنانه و بسیار زیر و نازکی دارند، سختی های بسیار زیادی را تحمل می کنند که در ادامه به برخی از مشکلات آنها اشاره می‌کنیم:

 

 

 

 

فکر می‌کنم همین دلایل کافی باشند که بپذیریم به عنوان یک آقا باید صدای بم و کلفت داشته باشیم و عزیزانی که این مساله را دارند باید بگویم که با تمرین درست و اصولی این مشکل برایشان حل خواهد شد! فقط به شرطی که تلاش درست و اصولی داشته باشند.

 

 

 

سوال مهم این است که آیا صدای خوب صدای بم و کلفت است یا صدای زیر و نازک؟ و کدام بهتر است؟

در پاسخ باید بگویم که اصلاً صدای خوب یا بد وجود ندارد و صدای مناسب مهم است. صدایی که با جنسیت، شخصیت و منش شما تناسب کافی داشته باشد. یعنی یک آقای 20 ساله، شاید نباید صدای بیش از اندازه بم و کلفتی داشته باشد و همچنین نیازی به داشتن یک صدای زیر و نازک زنانه ندارد!

بنابراین هر کسی باید بهترین صدای خود را داشته باشد. و آقایانی که صدای زنانه و یا نازکی دارند، باید با تمرین‌ها و تکنیک‌هایی که ارائه می‌کنیم.

 

یکی از مهمترین کارهایی که برای مدیریت صدا و در کنترل داشتن آن این است که گوش‌هایمان را به درستی تقویت کنیم زیرا صدای ما توسط مغز ما تولید می شود و مغز ما نیز بر اساس حافظه شنیداری ما عمل می کند و و به همین دلیل گام اول برای کنترل درست صدا، تقویت گوش‌هاست…

 

 

مقاله فن بیان با تقویت گوش می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند و همچنین در راهکار سوم و فایل صوتی که در آن قرار دادیم به صورت مفصل در این رابطه صحبت کردیم.

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای نداشتن صدای استاندارد و بیش از اندازه زیر و زنانه شدن صدای آقایان این است که تارهای صوتی تقویت نشده‌اند. البته باید بگویم که تارهای صوتی واقعاً تار نیستند و عملاً حنجره ما از دو لایه رو به روی هم تشکیل شده و ما باید به روش‌های مختلف تقویت آن را انجام دهیم.

 

عموماً افرادی که صدای ضعیف و نازک و زنانه دارند، از هنجره خود کمتر استفاده می‌کنند زیرا تمایل دارند که دیگران کمتر صدای آنان را بشنوند و دقیقاً همین موضوع باعث می‌شود که هنجره آنها ضعیف‌تر شود و این یک چرخه معیوب را ایجاد می کند که هر روز باعث ضعیف‌تر شدن صدا می‌شود.

 

بنابراین تمرینی که باید انجام دهید، تمرین بلند خوانی است.  تمرین بلند خوانی به شما کمک می‌کند تا صدای خود را به صورت کامل تولید کنید و تارهای صوتی و حنجره خود را قوی کنید. به این صورت که شما یک کتاب یا یک متن (مثلاً بخشی از کتاب از شنبه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.) را انتخاب می‌کنید و هر روز به مدت 3 تا 55 دقیقه با صدای بسیار بلند (نزدیک فریاد زدن) می‌خوانید.

 

دقت کنید که صدای شما نباید تبدیل به فریاد شود و تا جایی باید صدا را بلند کنید که احساس کنید اگر کمی بلندتر اجرا کنید، حنجره شما خسته خواهد شد.

 

نکته مهم در این تمرین مداومت در آن است، شما باید به مدت 40 روز، هر روز 5 دقیقه این تمرین را انجام دهید و یادتان باشد که انجام این تمرین به هیچ عنوان نباید باعث آسیب به حنجره شما شود و به همین دلیل از فشار آوردن زیاد به صدای خود جداً خودداری کنید.

 

سومین راهکار برای داشتن صدای بم و کلفت و از بین بردن صدای زنانه برای آقایان این است که از تمرینات صدا سازی به خوبی استفاده کنید.

 

چطور صدای خود را تقویت کنیم

در این فایل، گفت و گویی از محمد پیام بهرام پور و فرهاد لقایی، از مدرسان صداسازی مجموعه ما را می‌شنوید که به همین منظور ضبط شده و شامل تمریناتی است

 

همانطور که در فایل صوتی بالا گفته شد، فایل صوتی تمرینی برای بم کردن صدا در ادامه قرار دارد:

 

دانلود فایل تمرینی 

 

 

اگر دوست دارید سخنرانی حرفه‌ای را بیاموزید و فن بیان خوبی داشته باشید،

 

پیشنهاد می کنم که حتماً در دوره رایگان سخنراین و فن بیان شرکت کنید.

 

اگر هنوز در این دوره شرکت نکرده‌اید (که البته بسیار عجیب است زیرا بیش از 118 هزار نفر در ان شرکت کرده‌اند) برای این کار کافیست با نوشتن آدرس ایمیل و نام خودتان در کادر پایین به ما بگویید که این دروس را به چه ایمیلی ارسال کنیم:

 

 

اگر نگاهی به این موضوع در اینترنت داشته باشیم، نکاتی را می‌بینیم که وحشت می‌کنیم!

 

مثلاً برخی برای داشتن صدای بم و کلفت به دیگران پیشنهاد می‌کنند که سیگار یا قلیان مصرف کنند و یا در آب فریاد بزنند و یا در فضای آزاد با صدای بسیار بلند جیغ بکشند و یا از مکمل‌های بدن سازی استفاده کنند!!!!

 

خیلی دوست ندارم در مورد احمقانه بودن این روش‌ها صحبت کنم. فقط خواستم اشاره کنم که این روش‌ها معمولاً اثرات بسیار بدی دارند و حتی اگر صدای کسی را درست کنند، نشان می‌دهند که مغز ان فرد مشکل دارد که به دلیل این موضوع، به جای روش اصولی، سراغ چنین روش‌های غیر عاقلانه‌ای می‌روند.

 

 

 

به نام آنکه هستی نام از او یافت                                                                                               فلک جنبش زمین آرام از او یافت

 

عرض سلام دارم خدمت شما همراهان عزیز مجموعه بیشتر از یک

 

من محمد پیام بهرام پور هستم به همراه آقای فرهاد لقایی مدرس صداسازی مجموعه ما از مجموعه بیشتر از یک.

 

قصد دارم در مورد این موضوع مهم با شما صحبت بکنم که یکی از دغدغه‌های بسیاری از عزیزان اعضای سایت این بود که…

 

عزیزان یعنی آقایانی که حنجره‌شان شکل درست خودش را پیدا نکرده و صدای زنانه دارند، چه‌کاری می‌توانند بکنند و چه تمریناتی رو انجام بدهند.

 

توی این مقاله‌ای که ما توی سایت bishtarazyek.com نوشتیم کامل توضیح داده ‌شده که روند به چه صورت است و چه کارهایی باید اتفاق بی افتد.

 

و یک قسمت آن هم شامل تمرینات صوتی می‌شود.

 

محمدپیام بهرام پور: آقای لقایی می خواید یک سلام داشته باشید خدمت دوستان.

 

فرهاد لقایی: سلام عرض می‌کنم خدمت دوستان عزیز.

 

بله آقای بهرام پور برای حل کردن این مشکل یک سری تمرینات وجود داره که با پیانو تمرین می‌شود و تمرین سولفژ هست.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: به این صورت که ما یک سری نت را با ساز می‌نوازیم و بعد سعی می‌کنیم به‌خوبی دقت کنیم، گوش بدهیم و اون نت  رو درعین‌حال سعی می‌کنیم که اجرا کنیم.

و برای این کار تداعی آن صدا قبل از اینکه بخواهیم صدا را در ذهن تولید کنیم بسیار مقوله مهمی ست،

 

 که اول با دقت گوش بدهیم،

تداعی کنیم در ذهنمان که چه صدایی می‌تواند باشد،

 

بعد بیاییم و شروع کنیم آن صدا را تکرار کردن.

من می‌توانم الآن یک سری تمرین‌ها رو توضیح بدم، برای دوستان بزنم و بعد فایلی رو بگذارم که بتونند از روی آن تمرین کنند.

 

محمدپیام بهرام پور: پس الآن یک فایلی با توضیح شماست و بعد یه فایلی هم در ادامه قرار می‌دهیم که فقط تمرین هست و خود  دوستان می‌توانند انجام بدهند.

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

محمدپیام بهرام پور: خب بفرمایید.

 

فرهاد لقایی: من در این فایلی که الآن می‌خواهیم کارکنیم نمی‌خواهم ذهن را درگیر نت‌ها بکنم.

 

بنابراین در مورد نت صحبتی نخواهم کرد.

فقط یک سری نت را می‌زنم و خودم اول با آن تکرار می‌کنم و

دوست دارم که ابتدا دوستان به‌دقت این را گوش کنند.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

فرهاد لقایی: و بعد فایلی رو می‌زنیم، شروع می‌کنند عین نتی که می‌شنوند رو سعی می‌کنند اجرا کنند.

و سعی می‌کنم در این فایل بیشتر به سمت نت‌های بم بروم.

چون ما می‌خواهیم که صدا رو از یک صدای نازک تبدیل به یک صدای بم بکنیم.

 

محمدپیام بهرام پور: دقیقاً همین طوره.

 

فرهاد لقایی: در خدمتتون هستیم، با اجازه.

 

محمدپیام بهرام پور: مرسی، متشکر.

 

فرهاد لقایی: خواهش می‌کنم.

 

“به فایل صوتی توجه شود: با دهان بسته ممممممممم………”

 

محمدپیام بهرام پور: عذر می‌خواهم، خب یعنی الآن شما همزمان با صدای “مممممم” این‌رو هم دارید اجرا می‌کنید؟

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

محمدپیام بهرام پور: من فکر می‌کنم میکروفن رو بیارم بالاتر که صدای شما واضح‌تر شنیده شود.

 

آقای لقایی: بله اول با “مممممم ” می‌گوییم به خاطر اینکه با دهان بسته حرف “م ” رو سعی می‌کنیم با آن آوا این صدا را بگوییم و  این‌که در مرحله بعد سعی می‌کنیم به سمت نت‌های بم برویم.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالیه.

 

فرهاد لقایی: اول یه مقدار به سمت نت‌های زیر آمدم

چون می‌خواهیم که یک آمادگی ذهنی پیدا کنیم از کارمان.

و بعد می‌رویم آرام آرام به سمت نت‌های بم‌تر.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالیه.

 

فرهاد لقایی: “به فایل صوتی توجه شود: با دهان بسته ممممممممم………”

حالا همین را با آوای “آآ ” می‌گوییم.

 

محمدپیام بهرام پور: یعنی دهان باز می‌شود؟

 آقای لقایی: بله دهان باز می‌شود، آوای “آآ “.

“به فایل صوتی توجه شود: با دهان باز آآآآآآآآآآآآ………”

 

فرهاد لقایی: به این صورت هست که حالا من فایل رو به‌صورت تکمیل‌شده دوباره می‌زنم به‌صورت خالی و خودم تکرار نمی‌کنم.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: اول با آوای “ممممم ” یعنی حرف “م ” رو می‌گوییم با دهان بسته

بعد با آوای “آ ” که با دهان باز انجام می‌شود.

 

محمدپیام بهرام پور: بسیار عالی.

فکر می‌کنید که اگر در روز مثلاً 3 یا 4 مرتبه در قسمت‌های مختلف همین یک فایل را اجرا بکنند، به مدت احتمالاً سی الی چهل  روز آن نتیجه مطلوب گرفته می‌شود؟

 

فرهاد لقایی: صد در صد. حتماً تغییراتی در همان 2، 3 روز اول ایجاد خواهد شد.

ولی برای آنکه این نوع صدا در حافظه صدایی ثبت شود، به خاطر اینکه ما اصولاً وقتی عادت می‌کنیم به یک نوع صدا صحبت کردن،

حافظه صدایی ما این‌رو ثبت می‌کند و اصرار به این دارد که همیشه با آن صدا صحبت کنیم.

 

محمدپیام بهرام پور: درسته.

 

فرهاد لقایی: و متأسفانه اگر جایش را تغییر ندهیم، شاید تا آخر عمرمان همان صدا را حفظ کند.

 

محمدپیام بهرام پور: پس یعنی الآن کسی که صدایش زیر است،

حافظه صداییش در حقیقت این را گرفته و دارد همان را تکرار می‌کند.

حالا ما با این کار می‌آییم حافظه صدایی را دست‌کاری می‌کنیم.

مغز ما به حنجره ما در حقیقت دستور دیگری را ساطع می‌کند که آن رو اجرا کند درسته؟

 

فرهاد لقایی: دقیقاً با یک سری صدای جدید آشنا می‌شویم.

 

بعداً از آن به بعد تلاشمان را بر این می‌گذاریم که بتوانیم این نت‌ها را دنبال کنیم.

 

آرام آرام این در بدن ما نهادینه می‌شود و می‌بینیم به‌مرورزمان، همان‌طور که گفتم در 2، 3 روز اول تغییراتی خواهد بود، ولی بعد از یک یا دو ماه تمرین این نوع صدا در وجود ما می‌نشیند.

 

محمدپیام بهرام پور: درسته.

فرهاد لقایی: بعد می‌توانیم با این صدا صحبت کنیم.

 

آرام آرام در گفتارمان بیاوریم و البته تا یه حدودی از آن هم به‌صورت ناخودآگاه انجام خواهد شد.

 

محمدپیام بهرام پور: پس ما اصلاً پیشنهادمان به شنونده‌های عزیز این باشد که اصلاً کاری نداشته باشند چه می‌شود.

 

فقط این را به مدت چهل روز، هرروز 3 الی 4 مرتبه انجام دهند و تکرار کنند. با صدای بلند.

 

فرهاد لقایی: دقیقاً.

 

محمدپیام بهرام پور: مثلاً می‌توانند این را در ماشینشان پخش کنند با تمرکز تکرار و اجرا کنند و خودشان هم سعی کنند اول گوش  کنند چند بار به آهنگ بعداً، اجرا کنند.

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

گوش دادن بسیار مهم ست به خاطر آنکه یکی از مهم‌ترین مقوله‌های صداسازی شنود خوبه.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: اگر ما به نت‌ها خوب گوش ندهیم خب، خوب هم نمی‌توانیم اجرا کنیم.

مثل یک کودک که اول سعی می‌کند یک آواهایی را تولید کند و اول‌ازهمه به بزرگ‌ترها گوش می‌دهد،

ببیند این‌ها چه صدایی تولید می‌کند.

 

در این مورد هم دقیقاً باید فکر کنیم خودمان یک کودک هستیم که می‌خواهیم حرف زدن را تازه شروع کنیم و شروع کنیم خوب گوش دادن بعد خوب تکرار کردن.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالی، مرسی از شما فرهاد جان ممنونم که وقت گذاشتید و ان شاالله در فایل بعدی دقیقاً راجع به  این فایل‌های تمرین صحبت می‌کنیم که خود شنونده‌ها تمرین کنند.

 

فرهاد لقایی: در خدمتتون هستم.

 

برای دانلود متن فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید

 

 

روی تصویر کلیک کنید 👇

این دوره به تازگی ضبط شده، کاربردی، علمی و کامل است!

 

 

 

بر اساس رای 693 نفر از بازدیدکنندگان

87 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

پیام بهرام پور

امیدوارم یه روزی در مدارس کشورمون، مهارت های زندگی آموزش بدن در مورد من: ✅دانشجوی علوم اعصاب کاربردی دانشگاه KCL لندن ✅موسس هلدینگ آموزشی بیشتر از یک نفر (1+) ✅نگارش بیش از 10 کتاب ✅مشاور سخنرانی برخی از غول‌های اقتصادی و نمایندگان مجلس ✅کارشناس50 برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتر روی اسمم کلیک کن

امیدوارم یه روزی در مدارس کشورمون، مهارت های زندگی آموزش بدن در مورد من: ✅دانشجوی علوم اعصاب کاربردی دانشگاه KCL لندن ✅موسس هلدینگ آموزشی بیشتر از یک نفر (1+) ✅نگارش بیش از 10 کتاب ✅مشاور سخنرانی برخی از غول‌های اقتصادی و نمایندگان مجلس ✅کارشناس50 برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتر روی اسمم کلیک کن

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما


برای دانلود فایل صوتی کلیک کنیدDownloads-icon


دانلود فایل تمرینی Downloads-icon


Downloads-icon


برای دانلود متن فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنیدDownloads-icon


Downloads-icon

چطور صدای خود را تقویت کنیم
چطور صدای خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *