چطور عاشقانه زندگی کنیم

 
helpkade
چطور عاشقانه زندگی کنیم
چطور عاشقانه زندگی کنیم

بنای یک زندگی بی تنش، با گذشت پایه ریزی می شود

 

قبلا زیاد به این موضوع فکر می کردم که همسرم فردی خجالتی است و باید خجالت را کنار گذارد. حالا به این نتیجه رسیدم که بهتر است به نیازش که می خواهد تنها باشد احترام بگذارم. به این ترتیب برخی از نیازهای شخصی ام را خودم برآورده میکنم.هر دوی ما مراقب رابطه مان هستیم. یکدیگر را نمی رنجانیم و برخورد نمیکنیم. اگر هر انسانی بداند که چه انتظاری از طرف مقابلش دارد، احساس امنیت خاطر می کند.

همسرم ما را مجبور می کند تا درباره ی مسایل بحث کنیم و در نتیجه رابطه مان روز به روز معنی دارتر و لذت بخش تر می شود.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

” ما زوج بسیار گرم و پر حرارتی نیستیم اما از نوع رابطه مان لذت می بریم.”ما می خواهیم برای یکدیگر حضور داشته باشیم. وقتی ایده ای مطرح می شود، هر کدام آنرا به ذهن می بریم و با خود خلوت می کنیم.”

” روزی به همسرم گفتم که دوست دارم بالای ماشین لباسشویی منزل، قفسه ای داشته باشیم. آن شب همسرم تا دیر وقت بیدار ماند و آن قفسه را ساخت. بدون کلمه ای حرف، کاری که می خواستم را انجام داد.”…

…رمز بهره مندی از یک زندگی آرام، سخت و پیچیده نیست. کافیست که به عبارات مذکور کمی عمیق تر بیندیشیم و سعی کنیم آنرا در زندگی روزمره به کار ببریم. به این ترتیب می توان گام هایی مثبت و موثر در جهت شکل دهی به یک خانواده منسجم ، مهربان و صمیمی را برداشت.بهتر است نگاهی عمیق تر به ” خانواده ” داشته باشیم. «خانواده» ای که کوچکترین شکل یک جامعه است که زن و شوهر ارکان آن هستند .اگر این دورکن، آرامش درونی داشته باشد، خانواده محلی امن برای زن و مرد و سپس برای تربیت فرزندان خواهد بود. وقتی فضای دوستی و مودت به این شکل در خانواده جریان داشته باشد، فرزندان هم از همان کودکی با این فضا خو می گیرند و این رفتارها در روح و ذهنشان می نشیند.

کافیست که زن و شوهر باور داشته باشند که بنای یک زندگی بی تنش، با گذشت پایه ریزی می شود.اگر هر کدام به وظایف اخلاقی و انسانی خود عمل نمایند و زندگی را بر اساس فداکاری، عشق و گذشت بنا کنند، با صفاترین خانواده را خواهند داشت، امّا اگر هوی و هوس، خودخواهی و غرور بر زندگی، حاکم شد و انسان «بایدها» و «نبایدها»، «شایدها» و «نشایدها» را به بازی گرفت و هر کس خواسته های شخصی خود را ملاک عمل قرار داد، به موجودی خطرناک تبدیل می شود و امروز، ریشه ی بسیاری از اختلافات خانوادگی و گروهی، چیزی جز بی توجهی به این ضرورت های نه چندان پیچیده، نیست. موضوعاتی که بسیار ساده و قابل فهم هستند. آنچه در روابط اجتماعی و خانوادگی و به ویژه روابط همسری، توجه بدان به عنوان یک اصل، ضرورت دارد ، تقویت شالوده های اخلاقی، حرکت بر اساس تفاهم، گذشت و فداکاری متقابل است. شکل دادن روابط زناشویی در چهارچوب الزامات اخلاقی و ارزشهای والای اوست که به زندگی و جامعه، گرمی بخشیده و پیوندهای آن را استوار می سازد، و نه صرفا تکیه بر حقوق قانونی و شرعی.اسلام نه مردمدار است، نه زن مدار. محور قوانین دینی ما هم بر اساس حق مداری بر پایه کرامت انسان و مصلحت خانواده و سلامت جامعه است و در چنین نظامی، مرد و زن، باید به آنچه حق و حقیقت است عمل کنند و نسبت به خانواده و جامعه خود مسئول هستند.

اینکه زوجین برای جلب رضایت و شاد بودن یکدیگر ارزش و اهمیت قایل باشند و همین تفکر، سلسله احساساتی در وجودشان ایجاد می کند که نتایج و اثرات مثبت و متعددی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و به عنوان یار و یاوری قدرتمند در زندگی، حامی آنها خواهد بود.خانواده تجلیگاه شکوه وحدت و یکپارچگی است، اینجا همان جایی است که انسان می تواند به آرامش و سکون برسد. جایی که باید سرشار از همدلی و مهربانی باشد. اینجا همان جایگاهی است که می توان به رشد و تعالی رسیدو صفات والای انسانی را در خود رشد و پرورش داد. صفاتی چون مودّت، فضل، عفو و اغماض و لطف را به تمرین و تجربه گذاشت و صلاحیت خویش را بررسی کرد.

آنچه مسلم است اینکه  بنیاد مقدس خانواده بر عشق و محبت و روابط عاطفی و صمیمانه ، پی ریزی شده است و بهترین راه تحکیم اساس خانواده و صیانت آن، رعایت اخلاق انسانی از سوی زن و شوهر است.

اخلاق انسانی هم موضوع پیچیده و غیرقابل درکی نیست. اخلاق انسانی یعنی توجه زوجین به یکدیگر و درک متقابلی که لازم است در موقعیت های مختلف زندگی از سوی طرفین دیده و رعایت شود و این می تواند در ساده ترین رفتارها میان زن و شوهر به دست بیاید.

اینکه زوجین برای جلب رضایت و شاد بودن یکدیگر ارزش و اهمیت قایل باشند و همین تفکر، سلسله احساساتی در وجودشان ایجاد می کند که نتایج و اثرات مثبت و متعددی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و به عنوان یار و یاوری قدرتمند در زندگی، حامی آنها خواهد بود.منبع: تبیان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

عشق یک رفتار است. این مهم‌ترین نکته‌ای است که برای داشتن یک رابطه عاشقانه با همسرتان باید بدانید؛ به عبارت دیگر منتظر نباشید که احساسی در شما ایجاد شود تا برای همسرتان کاری کنید، بلکه خودتان با رفتار‌های عاشقانه و محبت آمیز می‌توانید حسی سرشار از انرژی‌های مثبت را در فضای خانه‌تان پراکنده کنید. در این مقاله ۸ نکته کلیدی برای فهمین اینکه چگونه عاشقانه زندگی کنیم ارائه می‌کنیم. می‌توانید با این روش‌ها و همه راه‌هایی که مبتنی بر احترام متقابل و خیرخواهی برای همسرتان است، پیوند عاطفی با همسرتان را هر روز مستحکم‌تر کنید.

هرگز فکر نکنید چون می‌داند که دوستش دارید، از گفتن عبارت‌هایی مثل «عاشقت هستم» یا «خیلی دوستت دارم» بی نیاز هستید. تلاش کنید تا به همسرتان بگویید چقدر دوستش دارید و حداقل یک بار در روز این احساس خوب را به زبان بیاورید. چه حسی بهتر از اینکه در یک زمان مناسب در روز، در حالی که آرام به سمت او می‌ روید، با عشق و محبت به چشمان همسرتان نگاه کنید و بگویید که چقدر دوستش دارید. به پیام‌های متنی اکتفا نکنید و برای اینکه این پیام سرشار از محبت را، به همسرتان بدهید وقت مشخصی کنار بگذارید. این باعث می‌شود تا همسرتان از عمق وجودش به شما و عشق شما باور پیدا کند. جالب است این موضوع در تعالیم دینی اسلام و سیره بزرگان هم آمده است. بدانید که هیچ چیز دوست داشتنی‌تر از پیام دوستت دارم برای یک خانم از سمت همسرش دلچسب‌تر و شیرین‌تر نیست. به یاد داشته باشید:

در آغوش گرفتن و بوسیدن همسرتان در آغاز روز باعث می‌شود تا شما و همسرتان حس عمیقی از عشق را در تمام طول روز نسبت به هم تجربه کنید. شاید دوست داشته باشید که صبحتان را با یک قهوه و یا کارهای معمول صبح آغاز کنید ولی به یاد داشته باشید فقط چند دقیقه وقت برای در آغوش کشیدن همسرتان و یا بوسیدن او در حالی که نوازشش می‌کنید، باعث می‌شود روزتان بسیار بهتر از یک روز عادی باشد. اگر شاغل هستید و در طول روز زمان کمی برای بودن کنار همسرتان دارید، این حرکت عاشقانه و با احساس باعث می‌شود وقتی شب به خانه برمی‌گردید احساس بهتری داشته باشید و از بودن کنار همسرتان لذت بیشتری ببرید.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

هرچقدر در رابطه شما و همسرتان جلو می‌روید، متوجه خواهید شد که ضرورت‌های روزمره زندگی مانع بیشتری برای شما ایجاد می‌کند که برای همسرتان وقت بگذارید. هرچند شاید شما زمانی را در کنار همسرتان در مهمانی خانوادگی یا خانه پدر همسرتان اختصاص دهید، ولی هیچ چیز جای یک خلوت عاشقانه و دونفری را نمی‌گیرد. این موضوع مخصوصاً در دوران نامزدی بسیار اهمیت دارد. آقایان، جواب چگونه عاشقانه زندگی کنیم را می‌خواهید؟ پس بدانید که هیچ چیز مثل حضور شوهر برای زنان آرام‌بخش نیست.

تا جایی که می‌توانید در موقعیت‌های مناسب روزانه همسرتان را در آغوش بگیرید، او را لمس کنید، ببوسیدش و تا جای ممکن کنار او بمانید. این تماس و نزدیکی فیزیکی باعث می‌شود رابطه شما در قوی‌ترین حالت ممکن باقی بماند و بتوانید زندگی عاشقانه را به طور مداوم تجربه کنید. به یاد داشته باشید اگر به نزدیکی فیزیکی و بودن کنار همسرتان توجه نداشته باشید، سردی در رابطه شما ایجاد می‌شود و به همان اندازه از همسرتان دور می‌شوید.

توجه به این نکته ضروری است که همه اشخاص به یک اندازه به لمس شدن علاقه ندارند. این موضوع به خصوص در اماکن عمومی بسیار مهم است. قبل از در آغوش کشیدن همسرتان به این نکته دقت کنید تا او معذب نباشد.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که داشتن یک رابطه جنسی و فیزیکی سالم با همسرتان طراوت رابطه شما را حفظ می‌کند. در مورد روابط فیزیکی و جنسی با همسرتان روراست و صادق باشید و انتظارات خود را بیان کنید و به توقع‌های طرف مقابلتان هم پاسخ دهید.

چگونه عاشقانه زندگی کنیم ؟ مشخص است، فراموش نکنید بعضی کارهای کوچک که شاید در نگاه اول عاشقانه به نظر نرسد، علاوه بر اینکه شما را شاد می‌‌کند، وجود شما را سرشار از عشق و امید می‌‌سازد. بوسیدن دست همسرتان، انجام دادن کارهای خانه در هفته‌ای که همسرتان خیلی سرش شلوغ است، نوشتن یک جمله عاشقانه روی آیینه‌ای که صبح‌ها همسرتان بعد از بیدار شدن، خودش را درون آن می‌بیند شاید کارهای کوچکی به نظر بیایند ولی تاثیرات مثبت و عمیقی بر رابطه زناشویی شما خواهد گذاشت. به این نکته توجه کنید، عشق بیشتر از آنکه یک احساس باشد، یک رفتار است. فقط کافیست به این نکات کوچک توجه داشته باشید و هرگز دست از انجام این کارها برندارید. به یاد داشته باشید تنبلی کردن در مورد این کارهای کوچک به ضرر شما و رابطه‌تان خواهد بود.

اگر وقت کافی را برای انجام این کارها به طور منظم ندارید، در تعطیلات آخر هفته یا زمانی که وقت کافی دارید این کار را انجام دهید. اجازه دهید همسرتان بداند برایتان فرق دارد و بخشی از روزمرگی‌های زندگی برای شما نیست.

اجازه دهید همسرتان بداند که چه مقدار، از کارهایش تقدیر می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که همسر شما می‌داند به قدر کفایت قدر زحمات او را می‌دانید. توجه داشته باشید این تشکر‌ها برای هر کار کوچک و بزرگی باید انجام شود. قطعا در زندگی مشترک شما خیلی از کارهای بزرگ مورد تحسین و تقدیر واقع می‌شود ولی به کارهای روتین روزانه کمتر توجه می‌شود؛ مثلا یک فنجان دمنوش یا یک دسر خوشمزه مورد علاقه شما، برای عصرانه را فقط و فقط همسرتان می‌تواند برای شما تهیه کند. پس به خاطر این کارهای کوچک به او بگویید که قدردان زحمات او هستید. تصور نکنید که این کارهای کوچک وظیفه همسر شما است چون این نوع نگرش یک آسیب بزرگ در زندگی مشترک است. می‌توانید این تقدیر و تشکرتان را به طور عملی به همسرتان نشان دهید.

یکی از راه‌ها برای تقدیر و تشکر از همسرتان این است که یک یادداشت عاشقانه برای همه کار‌هایی که او انجام می‌ دهد بنویسید. هرچقدر بیشتر به جزئیات و کارهای ریز بها بدهید، همسرتان از خواندن آن احساس بهتری خواهد داشت. برای یک شام عاشقانه همسرتان را در یک رستوران زیبا مهمان کنید و این متن را به او هدیه دهید. توجه کنید که هرچقدر بدون مناسبت این کار را انجام دهید بهتر خواهد بود.

 

زوج‌های عاشق همیشه هیجان را به زندگی‌شان تزریق می‌کنند و هدیه‌های یهویی یکی از بهترین روش‌ها برای این کار است آنها جواب چگونه عاشقانه زندگی کنیم را می‌دانند. توجه داشته باشید که ناگهانی دادن و غافلگیرکننده بودن هدیه به اندازه خود هدیه اهمیت دارد. هدیه‌های ناگهانی خیلی بیشتر از هدیه‌های معمول در مناسبت‌های خاص اثربخش هستند. این کار باعث می‌شود که لحظات خاص و ویژه‌ای را رقم بزنید. به یاد داشته باشید قرار نیست همیشه کادو‌هایی که می‌گیرید قیمتی یا بزرگ باشند. بیشتر از قیمت و اندازه کادو، اینکه شما به طور خالصانه و فقط به خاطر تشکر از بودن عشق بین شما و همسرتان از او تقدیر می‌کنید، تاثیر بسیار عمیقی بر محکم‌تر شدن پیوند عاطفی شما خواهد داشت. در صحبت‌های روزمره به این توجه کنید که چه چیز ممکن است همسرتان را سر ذوق بیاورد و با خریدن آن و هدیه دادن آن به طور غیر منتظره در زمان مناسب، قوام و دوام رابطه‌تان را بهبود دهید.

فارغ از موقعیت‌های خاص مثل تولد یا سالروز ازدواج که هدیه دادن در آنها مرسوم است، بهترین زمان‌ها برای دادن هدیه زمان‌هایی هستند که همسرتان از گرفتن آن غافلگیر شود. هدیه دادن در چنین موقعیت‌هایی باعث می‌شود همسر شما فکر نکند که شما از روی اجبار یا عرف هدیه را تهیه کرده‌اید و هدیه شما برآمده از عشق شما به اوست.

هرگاه در خانه همسرتان نیاز به کمک داشت به او کمک کنید. اگر همسر شما یک هفته شلوغ را پشت سر گذاشته است، حتماً وقت بیشتری را برای آشپزی، تمیز کردن خانه، شستن ظرف‌ها و دیگر امور خانه اختصاص دهید. در این صورت، در روزهایی که شما هم این مشکل را در وقت و برنامه‌تان دارید قطعاً همسرتان به کمک شما خواهد شتافت. هرچند بهتر است شما برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که به زمان بودن با همسرتان در خانه لطمه وارد نشود، ولی اگر همسرتان درگیر مشغله‌های کاری خودش بود، به جای گله و شکایت، به کمک او بشتابید. هیچ کسی مثل شما نمی‌تواند به او در چنین شرایطی کمک کند. شاید به هردلیلی همسرتان نتواند از شما کمک بخواهد. این بر عهده شماست که ببینید چه زمانی همسرتان نیاز به کمک دارد.

 

رابطه عاشقانه شما مثل گلی است که نیاز به مراقبت دارد. همانند برخورد با گل، نیاز به ظرافت، صبر، حوصله و از خودگذشتگی برای یک ارتباط موثر لازم است. عشق جنبه‌های مختلفی دارد: فیزیکی، ذهنی، عاطفی و…. وقتی به همه جنبه‌های رابطه توجه شود، می‌‌توانید در کنار همسرتان احساس خوشبختی داشته باشید. در این مقاله ۸ نکته برای فهمیدن اینکه چگونه عاشقانه زندگی کنیم و پرورش عشق در رابطه شما ارائه می‌شود. به یاد داشته باشید در همه این نکات وفاداری و صداقت در رفتار، جایگاه اساسی دارد.

 

https://www.wikihow.com/Live-a-Happy-Married-Life/

برچسب:زندگی عاشقانه, عاشقی, عشق

مطلب قبلی

مطلب بعدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام «رشد تو» به شما این است: امید داشته باشید. اگر رابطه‌ یا ازدواج شما به مشکل خورده است. اگر انگیزه‌ای برای ادامه زندگی ندارید. اگر دچار چالش‌ها و بحران‌های عاطفی و یا تحصیلی و شغلی شده‌اید. امید داشته باشید. چرا که ما با روش‌ها و راهکارهای تازه‌ای آمده‌ایم تا شما را در برابر این مشکلات مقاوم کنیم. خیانت‌ها، اختلافات، جدایی‌ها، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و هر آنچه که در زندگی مشترک به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دارند. تنها تصمیم شما باقی مانده است.

جهت دانلود رایگان این کتاب ایمیل خود را وارد نمایید.

(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

Leave this field empty if you’re human:

چطور عاشقانه زندگی کنیم

طراحی فرامحتوا
تمامی حقوق برای رشد تو محفوظ می باشد.




من را به یاد داشته باش


به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، خیلی از اوقات عادتهای ساده و بی اهمیت زندگی شما را به دست اندازهای بدی می اندازد، لحظات زیبای زندگی تان رنگ عشق را از دست می دهند و فاصله میان و شما و همسرتان  هر روز بیشتر می شود، حال چه کنید که زندگی عاشقانه تان آخرین نفس ها را نکشد.

اولین نکته اینکه مراقب باشید! دنیای زن و شوهری، پیچیده تر از آن است که به حال خودش رهایش کنید.اگر می خواهید عشق تان همیشه پا برجا بماند، باید در تمام لحظات زندگی تان چهار چشمی مراقب این عشق باشید. یادتان باشد عادت های خیلی کوچک، صدمات بزرگی به زندگی شما می زند. ناهار دو نفره بدون پیامک بازی

نگذارید دیگران هنگام صرف یک ناهار دو نفره و رمانتیک با تلفن زدن و خاطره تعریف کردن، میان شما فاصله بیندازند. وسیله های ارتباطی گاهی در لحظاتی که در کنار همسرتان هستید، دسترس ساز می شوند. پس مراقب باشید و وقت بودن تان با او را صرف گپ زدن های تلفنی و دوستانه یا پیامک بازی نکنید. اگر وقت تان پر است، ازدواج نکنید

شاید شما آنقدر سرگرم شده باشید که توان دیدن این واقعیت را پیدا نکنید اما پر بودن همیشه برنامه های شما، وقتی برای توجه به همسرتان و نیازهای او باقی نمی گذارد. برای اینکه به یک نفر نزدیک شوید، باید زمان و انگیزه کافی برای توجه کردن به او را داشته باشید. عاشق کار کردن هستید؟ اشکالی ندارد. ما نمی خواهیم کار را به عنوان متهم اصلی سرد بودن رابطه تان معرفی کنیم اما بد نیست بدانید که نه خود کار، بلکه شیوه کار کردن تان می تواند زندگی شما را با چالش هایی روبرو کند. زندگی با خانواده مجازی در حضور همسر

شاید خودتان ندانید که به لپ تاپ یا آیفون کوچک تان معتاد شده اید اما همسرتان زودتر از هر کسی این را متوجه می شود. کافی است شما بگویید «می روم ایمیل هایم را چک کنم و زود برگردم» و بعد از گذشت دو، سه ساعت هنوز پشت رایانه باشید تا همسرتان مهر معتاد بودن را به شما بچسباند. این اتفاق فاصله ای پر نشدنی را میان شما دو نفر ایجاد می کند که به مرور می تواند سرنوشت رابطه صمیمانه تان را به خطر بیندازند. زنده کردن عشق به این روش

چطور عاشقانه زندگی کنیم

اگر می خواهید زندگی مشترک تان سرزنده بماند، می توانید با هم وقت بگذرانید و بدون صرف هیچ هزینه ای عشق را در خانه تان زنده کنید. روشهای زیر در این زمینه به شما کمک می کند: الکی از هم تعریف کنید

شامل تشکر و قدردانی از کارهای بسیار کوچک و معمول در خانه. برای مثال چه لباس قشنگی، چه آرایش موی قشنگی، چه دست پخت خوبی، از اینکه بچه را خوب نگه داشتی ممنون، واقعا متشکرم آشغال ها را بردی و … اگر زن و شوهر مرتب و منظم چنین گفته هایی را از هم بشنوند فضای عاطفی بین شان بهتر می شود. تعریف و تمجید یکی از خارق العاده ترین اجزای یک زندگی مشترک است که اگر به درستی انجام شود، چنان انرژی مثبتی ایجاد کرده و اوضاع را رو به راه می کند که گویی معجزه اتفاق افتاده است. وقت گذاشتن به صرف عشق نگذارید دیگران هنگام صرف یک ناهار دو نفره و رمانتیک با تلفن زدن و خاطره تعریف کردن، میان شما فاصله بیندازند

دوتایی با هم صحبت کردن ، قدم زدن گاه گاهی، به هم توجه کردن، نه اینکه روی دو مبل نشسته و به تلویزیون نگاه کنید، یا در حالی که با گوشی موبایل در دنیای مجازی هستید بگویید و بشنوید. در واقع وجه اساسی وقت گذاشتن برای یکدیگر با هم بودن است، نه در کنار هم بودن. با هم بودن یعنی نگاه کردن به چشم های همسر در موقع حرف زدن، گوش دادن و در ضمن آن در پی کشف احساسات طرف مقابل بودن، قطع نکردن سخن او. هدیه های غیر ریالی بدهید

هدایا از نمادهای بصری عشق است و برای برخی افراد بسیار مهمتر از برخی دیگر است. اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است، شما می توانید هدیه دهنده حرفه ای شوید و در واقع یکی از آسان ترین زبان های عشق برای یادگیری است.یکی از این هدایا حضور فیزیکی شما در موقعیت های خاص است، وقتی که همسرتان یک درصد هم احتمال نمی دهد که به موقعیتی که او در آن قرار گرفته فکر می کنید. با دستور دادن جریان عشق را متوقف نکنید

دو طرف رابطه در خدمت به یکدیگرند. در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک بدون در نظر گرفتن مرد و زن بودن. البته یادمان باشد درخواست کردن به عشق جهت می دهد ولی دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند. به جای دستور دادن دست به کار شوید. یادتان باشد، عشق جایگاه اصلی و عمده ای در رفتار انسان دارد اما این واژه از ابعاد و تعابیر متعددی برخوردار است. مقصود از رابطه زناشویی در درجه اول حمایت از عشق و صمیمیت است و ازدواج اولین جایی است که می توان مخزن عشق را در آنجا پر کرد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

برای دانلود قانونی کتاب چگونه عاشقانه زندگی کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه عاشقانه زندگی کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

چگونه کیفیت زندگی خود را بالا برده و به آن عمق ببخشیم.

سلام، من تونی السندرا هستم. وین و من در سه قاره باهم بوده‌ایم. من با تمام وجود می‌توانم بگویم که او یکی از درست‌ترین افرادی است که تا به حال با آنها آشنا شدم. وین با آنچه آموزش می‌دهد، زندگی می‌کند. اصولی که در مورد آنها صحبت می‌کند را عملی می‌کند و توانایی فوق‌العاده‌ای در انتقال ارزش‌هایش به دیگران دارد تا آنها هم بتوانند آرامش، فهم و روشنگری که خیلی مهم هستند (اما در عین حال گریزان) را حس کنند. کار وین، دعوت به تفکر بسیاری از سخنرانان، آموزش‌دهندگان و نویسندگان مهم و همچنین من را تحت تاثیر قرار داده است. من روی ایجاد روابط مستحکم افراد باهم در کسب و کار و همچنین در زندگی شخصی تمرکز می‌کنم. اگر فردی عزت نفس کمی داشته باشد یا با وجود درونی خود در تعادل نباشد، برای آنها مشکل است با دیگران روابط سالمی داشته باشند.

وین به ما یاد می‌دهد که چطور به خودمان ایمان داشته باشیم. وین واقعاً این موهبت را دارد که به دیگران نشان دهد که چطور زندگی‌شان را بهتر کنند، چه از نظر احساسی، روحی یا روانشناختی. شما نمی‌توانید با او مواجه شوید و انسان بهتری نشوید. به وین دایر گوش کنید و شکفتن زندگی و روابطتان را تماشا کنید.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

چگونه عاشقانه زندگی کنیم؟
روابط کارگر میافتند
روابط سحرآمیز، روابط سحرآمیز!
خلاقیت
همة ما در مسیر هستیم.
تمرین کنید
روابط فوق‌العاده ایده‌آل
عشق خالصانه

برای دانلود کتاب چگونه عاشقانه زندگی کنیم؟ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

تنها دو نوع رابطه وجود دارد- روابطی که بلند مدت‌اند و روابطی که خیلی بلند مدت‌اند. بقیه روابط فقط درحد آشنایی هستند. روابط بلند مدت، عمیقند و ایجاد می‌شوند تا بتوانیم حوادث و شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

11 کار کوچکی که افراد شگفت‌انگیز برای ایجاد روابط عمیق‌تر انجام می‌دهند:

آنها جوری به ملاحظات شما اهمیت می‌دهند که انگار مربوط به خود آنهاست. بین واقعا محتاط بودن و ” تظاهر به احتیاط ” تفاوت وجود دارد . این افراد آشکارا “واقعا محتاط ” اند. وقتی با شما حرف می‌زنند سعی می‌کنند برنامه‌ها و افکارخودشان را رها کرده و به شما توجه کنند.

من در مورد تاریخ تولد و سالگردها صحبت نمی‌کنم. این افراد به چیزهایی که برای شما مهم‌ترین است، اهمیت داده و مراقبند. به‌عبارتی دیگر، آنها مانند شرکای مسئولیت‌پذیری که خودتان گمارده‌اید عمل می‌کنند و چیزهایی را که ممکن است در برنامه پرمشغله خودتان از قلم انداخته باشید، به شما یادآوری می‌کنند.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

آنها اندیشمندانه و با درنظر گرفتن ملاحظات، شما را به افراد شبکه خودشان ارتباط می‌دهند تا فضای فرصت‌ها و امکانات شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان گسترش دهند. آنها مشتاقانه می‌دانند که وقتی با افراد درست و مناسبی در ارتباط باشید، توانایی و ظرفیت‌تان به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

آنها در پیگیری‌های‌شان سرسخت هستند، نه درمورد چیزهایی که ازجانب شما نیاز دارند بلکه درمورد چیزهایی که نیازمندی‌ها و پیچیدگی‌ها را از زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان دور می‌کند. آنها آگاهند که شما پروژه‌های‌تان را با اهداف بزرگی شروع کرده‌اید اما مانند هرکس دیگری برای پیگیری و به انجام رساندن‌شان به کمک و همیاری نیاز دارید.

وقتی قرار است تصمیمات مهمی در زندگی یا حرفه‌تان بگیرید، این افراد هرچه می‌گویید را به سادگی نمی‌پذیرند. از شما سوالات جدی و عمیق پی‌پرسند تا وادار به اندیشه و تفکر دوباره شوید. در این فرایند، تصمیمات بهتری در انتها خواهید گرفت.

آنها نسبت به پیروزی‌های شما، حسود یا بی‌تفاوت نیستند و از صمیم قلب‌شان برای این موفقیت‌ها شادمانی می‌کنند. به‌علاوه، با کمک به شما در هدف‌گیری‌ بزرگ بعدی، به شما این ضمانت را می‌دهند که به دست آوردهای خودتان قانع نمانید و همچنان جلو بروید.

به حرف شما گوش می‌سپارند و همچنین به چیزهایی که نمی‌گویید هم گوش می‌دهند. آنها معنای نهفته در حرفهای شما را می‌خوانند تا ته توی چیزی را که درموضوع پنهان شده و آزارتان می‌دهد درآورند.

آنها همچنین برای شما آن اندازه راحتی را فراهم می‌نمایند تا آزادانه آرزوها، رویاها، خواسته‌ها، ترس‌ها، چالش‎‌ها، نگرانی‌ها، و مطالبات‌تان را با آنها درمیان بگذارید.

آنها مانند نسیم فرحبخشی هستند، همیشه با لبخند وارد می‌شوند، و وقت گذراندن با آنها لذت بخش است. وقتی در اطراف‌تان هستند شما هم در جریانی خوشایند قرار دارید.

آنها به طرز شگفت‌انگیزی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، جوری که درمورد خودتان احساس خوبی دارید. نقاط قوت و مثبت‌تان را برجسته کرده و کمک‌تان می‌کنند نقاط ضعف‌تان را پوشش دهید. به‌طور خلاصه، شما را وادار به لبخند زدن و احساس آرامش می‌کنند. در حضور آنها شما در مورد زندگی احساس راحتی و خوبی خواهید داشت.

وقتی می‌گویند کافیست یک تماس بگیرید تا خودشان را برسانند، واقعا همین‌کار را می‌کنند. دراوقات خوشی و ناخوشی کنارتان هستند. تنها همین حقیقت که هرگاه به آنها نیاز داشتید، دردسترس‌اند به شما اطمینان می‌دهد تا با چالش‌ها روبرو شوید.

ضریب بخشندگی کاربردی، ظرفیتی است که فرد در روابطش به ظرفیت نیازهای شخص دیگر اضافه می‌کند تا به شیوه‌ای موثر، نیازهای او را برطرف نماید. آنها چنان ضریب بخشندگی کاربردی بالایی دارند که شما چاره‌ای جز این ندارید که بابت داشتن چنین دوستی احساس خوشبختی و کامروایی کنید.

به‌طور خلاصه، زندگی شما عالی می‌شود چون با این افراد شگفت‌انگیز و عالی احاطه شده‌اید. با آنها روابط عمیق برقرار نمایید تا زندگی‌تان را سحرآمیز کنید.

khob bod

منم میخوام عضو بشم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب بود

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جستجو در سایت

داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کار سختی نیست. شما می توانید یک زندگی عاشقانه مانند فیلم ها و کتاب ها داشته باشید فقط کافی است چند نکته اصلی و مهم را بدانید.

در مقاله قبل (چگونه با همسر خود صمیمی شویم) درباره معجزه عشق شما بدون رابطه جنسی صحبت کردیم. گفتیم رابطه جنسی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روش های بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد.

گفتن رازهای خصوصی به همسر، یکی از طرق ایجاد صمیمیت است. اگر افشای راز باعث ایجاد مشکل نمی شود، آن را با همسرتان در میان بگذارید. وقتی شما با او درد و دل می کنید و او را از مکنونات قلبی تان مطلع می کنید، یعنی این که به او اعتماد دارید و او را مهم و جزیی از خود می دانید.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

درست است به خاطر دعوای شدید،از دست همسرتان ناراحت هستید اما لزومی ندارد شهر را خبردار کنید. بهتر است یاد بگیرید بین مشکلات و حریم شخصی و عمومی تان حد و مرز قایل شوید. برای تلافی و انتقام اختلاف تان را جهانی نکنید و همسرتان را مقابل دیدگان دیگران تحقیر و سرزنش نکنید، در اوج اختلاف اگر جایی لازم است از همسرتان تعریف و تمجید کنید.

لازم نیست وقتی کنار همسرتان هستید، مدام از این در و آن در بگوئید تا بهانه ای برای صحبت کردن داشته باشید. لطفا کمی هم سکوت کنید! سکوت معجزه گر است و چنان صمیمتی بین شما ایجاد می کند که گاه با هزاران حرف و کلمه هم به دست نمی آید. از این به بعد تمرین کنید هرگاه کنار همسرتان نشستید، زمانی را بی هیچ کلام و درسکوت بگذارنید، این کار قطعا به هر دوی شما آرامش می دهد!

همسرتان را چون دوستان تان بدانید. جهت شادی و خوشحال کردن یکدیگر و سرگرم شدن تان لطیفه تعریف کنید و یا شوخی ها و شیطنت هایی که باب مزاج تان است، انجام دهید. بی شک برای حس نزدیکی و ایجاد صمیمیت، گاهی لازم است از پوسته بالغ شخصیت تان بیرون بیائید و کودک شوید.

بپذیرید همسرتان در قبال شما هیچ وظیفه ای ندارد، اگر کاری برای شما انجام می دهد، از سر لطف و محبت بسیار به شماست. لازم است از کوچکترین محبت و زحماتی که متحمل می شود، سپاسگزار باشید.

به دنبال بهانه یا مناسبت خاصی نباشید. هر زمان که احساس کردید باید زندگی احساسی تان را از یکنواختی خارج کنید، بهتر است به فکر خوشحال کردن همسرتان بیفتید. دعوت به یک رستوران، خرید هدیه، تهیه میز شام رمانتیک، دعوت به یک مکان تفریحی و… گزینه های خوبی است که همسرتان را متوجه میزان علاقه و محبت تان کنید.

روزانه وقتی را برای کنار هم بودن انتخاب کنید. می توانید قرار یک پیاده روی بگذراید، دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر، همچون دوران اولیه آشنایی، راه بروید و راجع به خودتان گفتگو کنید، و یا هنگامی که در منزل هستید به اتفاق به تماشای فیلمی بنشینید و یا سرگرم بازی شوید و یا به همراه یکدیگر پخت و پز کنید.

در محافل عمومی و میهمانی ها دست همسرتان را بگیرید و دوشادوش او قدم بردارید. گرفتن دست همسر اگر چه از نظر بعضی ها لوس بازی است و یا کار پیش افتاده ای به نظر می آید، اما به طرف مقابل تان احساس غرور و امنیت می دهد و ثابت می کند که شما خوشبخت و صمیمی هستید و زندگی عاشقانه ای دارید.

از هر فرصتی استفاده کنید و به ملاقات اعضای خانواده همسرتان بروید. با این کار نه تنها همسرتان را دلگرم می کنید بلکه عملا به او نشان می دهید که آنچنان که او را دوست دارید، خانواده اش را هم محترم می دانید و حضور در کنار آنها برایتان ارزشمند است.

منابع : سایت tebyan.net و seemorgh.com

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

نشانه های عاشق شدن در رابطه زن و شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

چطور زنم را عاشق خودم کنم

آموزش عشق بازی با همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور عاشقانه زندگی کنیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


12658


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232272210


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

عاشق شدن آسان است و عاشق ماندن دشوار. همه ما میخوایم عشقمون تا همیشه تداوم داشته باشه و تا آخر عمر شادمانه زندگی کنیم. اگر میخواید رابطه ای بهتر از اون چیزی که والدینتون دارن داشته باشین و اگر میخواید…

عاشق شدن آسان است و عاشق ماندن دشوار. همه ما میخوایم عشقمون تا همیشه تداوم داشته باشه و تا آخر عمر شادمانه و عاشقانه زندگی کنیم. در واقع هیچ کسی نیست که موقع ازدواج بگه: عزیزم بیا ازدواج کنیم و دوسالی باهم خوش زندگی کنیم و بعد با دعوا و مرافعه از هم جدا شیم!!! هیچکس به قصد جدایی عاشق نمیشه ولی گاهی این اتفاق میفته و رنج حاصل از اون به انسان صدمه میزنه. امروز میخوایم صحبت کنیم که چطور در عشق عاشق بمانیم؟

عاشقانه

اگر میخواید رابطه ای بهتر از اون چیزی که والدینتون دارن داشته باشین و اگر میخواید عشق برای شما کاربرد داشته باشه باید روی اون کار کنین و به خودتون بقبولونبن که باید یاد بگیرین چطور عشق رو به کار ببرین.

خودتون رو از غرور رها کنین، اونوقت هست که درونتون احساس نیاز به صمیمیت، قدردانی و عشق میکنین. ساده ترین روش هم این هست که وانمود کنین چیزی از عشق نمیدونین و این رو بدونین که غنی کردن روابطتون نوعی علم و هنر هست و اکتسابی. مثل پل ساختن یا غذا درست کردن. اگر خودتون رو مبتدی ببینین درهای یادگیری مسائل نو و جدید براتون باز میشه. این کار مهارت و تمرین میخواد و میتونین رابطتون رو مستحکم تر کنین.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

برای اینکه بتونین رابطه عاشقانه خوبی داشته باشین و پایدار باشه باید احساسات منفی رو از خودتون دور کنین. رها شدن از احساسات منفی کار زیاد دشواری نیست به شرط اینکه توجه وفهم آگاهانه نسبت به چطور رها شدن از اون حس منفی رو داشته باشیم. راز چطور رها شدن از حس منفی اینه که در مورد اون چیزی که باعث رنجش شما میشه صحبت کنین. در واقع با بیان احساسات واقعی خودتون از احساسات منفی رها میشین واحساسات مثبت برمیگردن. البته ممکنه که صحبت کردن همیشه کاربرد نداشته باشه و گاهی شمارو بدتر در دام بندازه.

احساس منفی خودتون رو به چهار حس خشم وغم و ترس و تاسف تقسیم کنین و سعی کنین بدون داشتن احساس منفی به تک تکشون فکر کنین و در درونتون اونهارو واکاوی کنین. اگر هرکدوم از این احساسات در درون شما ندیده گرفته بشه اثر منفی اون در بقیه هم باقی میمونه. استفاده از این تکنیک به این صورت هست که اگر شما از خشم به غم و بعد به ترس و بعد به تاسف برسید میتونید از اون حس منفی رهایی پیدا کنین.

به خودتون زمان بدین تا احساسات منفی رو دور کنین. از صبوری و استقامت و قدردانی و احترام و امیدواری و اعتماد و بخشش و اهمیت دادن و پذیرش و همدردی میشه به عنوان منابع ضروری حل نگرانی و مشکلات نام برد. زمانی که موقعیت مناسبی مهیاست، صحبت کردن از احساسات منفی بهترین راه رهایی هست. بخشش رو فراموش نکنین چرا که آرامش حق شماست.

عمل و عکس العمل در عصبانیت رهایی شما از احساسات منفی رو دشوارتر میکنه و شما فرصتی برای یافتن و بخشش عشق پیدا نمیکنید. هر زمان احساس رنجش کردید، بشیشنید و نامه ای احساسی به مخاطبتون بنویسین. تمام عصبانیت و رنجش خودتون رو طوری بیان کنین که از مرحله غم، ترس و تاسف بگذره، بلافاصله میبینین که به طور معجزه آسایی حجمی از عشق بوجود میاد و به طور بی نظیری توانایی بخشیدن مخاطبتون رو پیدا میکنین. بعد از اون از جایگاه صمیمانه تری میتونید در مورد آرزوها، احساسات و خواهش هاتون باهاش صحبت کنین. وقت گذاشتن برای نوشتن احساسات منفی این امکان رو به شما میده تا عشقتون رو بازنگری کنین و کمکتون میکنه نسبت به مخاطبتون بخشنده تر برخورد کنین و این همون حس آرامش هست.

بنویسید

این رو هم بدونین که گشاده رویی به این معنی نیست که مخاطبتون رو تایید میکنین و در واقع بخشش به معنای رفع موانع در بروز احساساته، به طوریکه بتونید مثل قبل در فضایی با عشق و مبت آزادانه عمل کنین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

 چگونه رومانتیک باشیم و زندگی عاشقانه ای برای خود و همسرمان خلق کنیم؟ توصیه های این مطلب یک شاه راه برای رسیدن به زندگی رومانتیک و تبدیل شدن به یک زوج رومانتیک است.

هفته ای یک نامه محبت آمیز کوچک بنویسید و آن را جایی بگذارید که او حتماً آن را ببیند.

 یک بسته از کارت پستال های زیبا را که جملات طنزآمیز و رمانتیک روی آنها نوشته شده همیشه در خانه داشته باشید. هر وقت که خواستید، یکی از آنها را در گوشه ای برایش بگذارید.

 گاه گاهی از محل کار به همسرتان زنگ زده و به او بگویید الان به جای آنکه کار کنید، دوست داشتید چه کار می کردید؟

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما یکی از راههای مهم این است که  روزانه 5 دقیقه صرف ماساژ دادن پای همسرتان کنید.

چطور عاشقانه زندگی کنیم

 با همسرتان به مانند معشوقه خود رفتار کنید. بدین ترتیب رابطه شما به یک رابطه عشقی پرشور و حرارت تبدیل می شود، اما چنانچه به گونه ای با همسرتان رفتار کنید که گویی فقط زن یا شوهرتان است و همه چیز را خیلی مادی برگزار کنید. ارتباطتان نیز کسل کننده، یکنواخت و عادی خواهد شد.

 

سعی کنید ماهی یک بار یکدیگر را غافلگیر و هیجان زده کنید.

 کارهای مورد علاقه خودتان و کارهایی را که کودک درونتان دوسـت داشته انجام دهد، به همراه همسرتان انجام دهید. مثلاً با هم به تماشای فیلم بروید، بدمینتون بازی کنید و ….

 به فعالیت های رمانتیک بپردازید. مثلاً در مکان خصوصی با یکدیگر شام بخورید، یا با هم به گردش بروید یا در شب های مهتابی مدتی قدم بزنید.

 گاهی به فعالیت های نو و متنوع و همچنین فعالیت هایی که به طور معمول آنها را انجام نمی دهید، بپردازید مثلاً یک شب در یک هتل بخوابید یا به مغازه هایی سر بزنید که معمولاً آنجا نمی روید یا لباس هایی را در منزل بپوشید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردید.

 روزانه 5 دقیقه موهای همسرتان را شانه کنید.

 تعطیلات و مسافرت های ناگهانـــی و غافلگیرکننده ترتیب دهید.

 با همسرانی ارتباط داشته باشید که عاشق یکدیگرند و از بودن با هم لذت می برند؛ چرا که تنش های عاطفی- احساسی زن و شوهرهای دیگر که با آنها رفت و آمد دارید و با آنها وقت می گذرانید، روی شما نیز تأثیر خواهند گذاشت.

 در سمینارهای مربوط به همسران شرکت کنید.

 همیشه به یاد داشته باشید که ازدواج شما استحقاق آن را دارد که تا سرحد توان از آن حمایت کنید.

چطور عاشقانه زندگی کنیم
چطور عاشقانه زندگی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *