چطور محتوای جذاب تولید کنیم

 
helpkade
چطور محتوای جذاب تولید کنیم
چطور محتوای جذاب تولید کنیم

برای شما هم پیش آمده وسط بعضی از همایش ها یا سمینارها یا حتی کلاس های درس هر 1 دقیقه دستشویی تان بگیرد یا صدای غار و غور شکم تان را بشنوید و دوست داشته باشید بروید بیرون چیزی بخرید و بخورید یا شاید هم انقدر خمیازه بکشید که دهان درد بگیرید و…

برعکس هم ممکن است به سمینارها و همایش هایی رفته باشید که یک دفعه 4 ساعت پشت سر هم نشسته اید ولی اصلا متوجه گذر زمان نشده اید و اصلا دوست هم ندارید که زمان بگذرد و مجبور شوید این فضا را ترک کنید

خب به نظر شما فرق بین آنها چیست ؟

شاید فکر کنید که خب حتما سخنران دومی اطلاعات مفید تری به مخاطب می دهد .

به هیچ وجه!

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

شاید فکر کنید که فضا و محیط دومی بهتر و مجلل تر است .

به هیچ وجه!

شاید فکر کنید که حال شما بیش از حد خوب بوده یا شاید هم اثر کافئین قهوه ای است که درست قبل از سمینار یا سخنرانی خورده اید یا ..

به هیچ وجه!

تنها چیزی که باعث شده است شما به هیچ چیزی جز چیزهایی که سخنران میگوید توجه نکنید و اصلا متوجه گذر زمان نشوید ، جذاب بودن و کاریزماتیک بودن سخنران و حرف هایش است .

مثلا فرض کنید که به دو سمینار با موضوع مشابه  « چگونه پولدار شویم ؟» می روید موضوع هر دو سمینار و روش هایی که معمولا سخنران ها برای پولدار شدن هم ارائه می دهند کاملا مشابه است اما فرض کنید که  سخنران اولی ( همان کسل کننده هه که در دلتان به خودتان فحش می دادید که چرا در این سمینار شرکت کرده اید ) با یک کت و شلوار نخ نمایِ تیره  با موهای ژولیده پولیده و با بوی عرقی که از فرسخ ها آن طرف تر هم حس می شود به صحنه می آید و بعد از یک سلام و علیک شروع میکند لاب لاب لاب لاب لاب لاب لاب لاب ….. پشت سرهم جمله ها را کنار هم چیدن جوری که شما از سردرد حالت تهوع میگیرید .

ولی سخنران دوم با یک تیپ منحصر به فرد رنگی رنگی و جلب توجه کننده و جذاب وارد صحنه ای می شود که به طرز ماهرانه ای یک طراح صحنه آن را چیدمان کرده است . یک طرف صحنه نشان از زمان های دوری است که سخنران در آن دوران در فقر و بی پولی روزها را سپری می کرده و طرف دیگر صحنه ای را نشان می دهد که سخنران در یک کاخ بزرگ یا ساحلی در یکی از جزیره های مشهور دنیا و یا پشت فرمان یک پورشه در حال لذت بردن از زندگی است و سخنران هم به محض ورود به صحنه دقیقا مانند یک نمایش هیجان برانگیز شروع به بازی و تعریف مسیر موفقیتش در قالب یک داستان میکند.

خب نظرتان را بگویید . کدام یکی از سخنرانی ها شما را جذب میکند جوری که متوجه زمان نشوید ؟

تولید محتوا هم به نوعی شبیه سخنرانی است  و اگر نتوانید یک محتوای جذاب و هیجان برانگیز به مخاطب ارائه بدهید ، مخاطب در حال خمیازه کشیدن شما را ترک میکند.

یکی از دلایلی که یک محتوا حالا از هر نوعی مثل فیلم ، متن ، سخنرانی و… کسل کننده و یکنواخت می شود، تکرار یک سری کلیشه های خاص در محتوا است . مثلا در همان مثال بالا دیدیم که سخنران اول با حضور کلیشه ای کت و شلواری خودش در همان لحظه ورود باعث شد مخاطب اصلا به حرف هایش توجهی نکند و بر عکس سخنران دوم با یک ورود هیجان بر انگیز کل سالن را ترکاند و توجه و تمرکز مخاطب را روی خودش برد .

در مورد انواع تولید محتوا هم دقیقا همین حالت صادق است . شما در تولید محتوا متنی می توانید انقدر در مقدمه کسل کننده و تکراری بنویسید که مخاطب همان اول دستش روی دکمه ضربدر برود و یا برعکس با یک مقدمه هیجان بر انگیز و غیر کلیشه ای باعث شوید مخاطب تا ته مقاله شما را واو به واو بجود.

پس یکی از روش های تولید محتوای جذاب ، غیر معمول بودن در محتوا نویسی است . البته این به این معنی نیست که انقدر در غیر معمول بودن اغراق کنید که از آن طرف بوم بیافتید و حال مخاطب را به هم بزنید و انقدر غیر واقعی باشید که مخاطب اصلا متوجه نشود چه میگویید. پس هر ترفند و تکنیکی را به اندازه لازم استفاده کنید نه بیشتر.

برای غیر معمول بودن در تولید محتوا می توانید :

مثلا ما در این مقاله رایتینا به جای اینکه از عنوان نخ نمای«  10 نکته مهم برای تولید محتوای خوب » که حال مخاطب را به هم می زند استفاده نکنیم آن را تبدیل به این عنوان کردیم که همین تغییر کوچک باعث شد این مقاله جزو مقالات پر بازدید رایتینا شود : ۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای بد و افتضاح!!

همیشه شعبان یک بار هم رمضان 😉

و یا

به جای تیتر عادی و نخ نمای : چگونه 5 صبح از خواب بیدار شویم

عنوان را با جزئیات بیشتری به مخاطب بگویید که دقیقا حس کند همان موضوعی است که خودش با آن درگیر است مثل : حتی اگر فرد سحرخیزی نیستیم، چگونه هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار شویم

آموزش عنوان نویسی جذاب

به حرف های سخنران های حرفه ای مثل آنتونی رابینز گوش کرده اید ؟

از لحظه ای که سلام میکند تا لحظه خداحافظی دائما در حال وعده دادن به مخاطب است و به هر طریقی به او می فهماند که اگر حرف های او را تا آخر گوش کنند به آنها چیزهایی میگوید که هیچ جایی نشنیده و زندگی آنها را زیر رو خواهد کرد .

در تولید محتوای جذاب هم شما باید از لحظه ای که به مخاطب سلام و علیک میکنید ( یعنی عنوان مقاله ) تا انتهای محتوا دست او را سفت و محکم بگیرید و به او در هر قدم وعده بدهید که یک جعبه جادویی در انتظارش است که با رفتن به ادامه مقاله می تواند این جعبه هیجان انگیز را باز کند و ببیند چه چیزی در انتظارش هست .

پس اول از هر چیزی باید در عنوان مقاله به مخاطب بگویید که چه چیز منحصر به فردی با خواندن این مقاله در انتظارش است ولی هیچ وقت دست تان را کامل رو نکنید و همه کنجکاوی مخاطب را از بین نبرید . و بعد از  مقدمه تا پایان مقاله در هر پاراگراف به او وعده بدهید که در پاراگراف بعدی یک چیز خارق العاده دیگر انتظارش را می شکد و همین طور تا به آخر او را همراه خودتان نگه دارید . جوری که این حس را به او انتقال بدهید که حتی اگر یک خط این محتوا را هم جا بیاندازد چیزهایی زیادی از دست می دهد و به خیلی از چیزها نمی رسد !

جذابیت شغل تولید محتوا همیشه این است که شما هر روز و هر لحظه خودتان را برای نوشتن محتوا به شکلی که مخاطب را شیفته خودش کند به چالش می کشید. پس همین حالا این چالش هیجان برانگیز را شروع کنید.

این روزها حتی اگر مخاطبی جذب عنوان شما شود و مقاله شما را باز کند باز هم همان ابتدای ورود شک میکند که اصلا جای درستی آمده است یا نه ؟

پس برای اینکه سریعا این شک و تردید را در دل مخاطب از بین ببرید و او را پا بند مقاله تان کنید باید در همان جمله اول یا پاراگراف اول تلنگر را به مخاطب بزنید و کاری کنید که مخاطب بتواند یک صحنه شاد یا حتی خیلی تلخ جلوی چشمش بیاید و با شما همراه شود .

چند مثال از رایتینا :

این مقاله با داستان شروع محتوا نویسی من شروع می شود و به مخاطب تلنگر می زنم که ببین من در چه زمان بدی شروع کردم چرا تو نمی توانی ؟!!

 

 

یا در خط اول این مقاله در مورد فیل ها و گوریل های تولید کننده محتوا !! صحبت کردم

 

یا در این مقاله از یک کلمه عجیب و غریب که حتی خودمم هم خیلی اتفاقی به آن برخورد کردم و به نظرم جالب رسید استفاده کردم : « سیسیفوسی »!!

 

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

پس بهتر است همان ابتدای مقاله با شروع یک بازی جذاب و هیجان برانگیز ذهن مخاطب را درگیر خودتان بکنید .

ما همگی عاشق چیزهای جدید هستیم.

چیزی که قبلا ندیده باشیم.

چیزی که باعث شود با خود بگوییم “لعنتی! کاش من این را نوشته بودم.”

به همین دلیل مقدمه های منحصر به فرد و خاص مستقیما باعث افزایش مخاطب و همین طور قانع کردن او برای خواندن بقیه متن می شود .

آیا شما هم به این دقت روی عنوان نویسی و مقدمه نویسی مقاله های خودتان وقت می گذارید ؟! اگر جواب تان نه است باید زودتر فکری به حال این نقطه ضعف محتوای تان بکنید وگرنه هر روز مخاطب های بیشتری را از دست می دهید .

با سلام و عرض ادب به مدیریت و کادر مجرب سایت رایتینا خیلی خیلی از شما ممنونم که مقالات بسیار آموزنده ای در زمینه تولید محتوا میگذارید من همش پیگیر مقالات جدید شما هستم چون نکات فوق العاده ای دارد و از دوستان دیگه هم میخوام حتما از مطالب این سایت آموزنده ستفاده کنید.همچنین یک مقاله هم داخل سایتم منتشر کردم که سایت اول معرفی بهرتین سایت های آموزش تولید محتوا سایت خوب رایتینا هست.

مطلبتون خیلی کاربردی بود ممنونم از ادیمن سایت بابت راهنمایی های خوبی که میکنن

ممنونم بابت راهنماییتون

دوست داری تولید محتوا رو از 0ِ صفر یاد بگیری؟!

 

دوره‌ی ایمیلی ۱۳ روزه‌ رایگان تبلیغ نویسی

محتوای جذاب و سرگرمی‌محور همیشه برای همه دوست‌داشتنی‌ است.

برای درک بهتر این قانون، کافی است نگاهی به فیلم‌هایی که در سرتاسر جهان محبوب می‌شوند بیاندازید و ببینید چگونه دل مخاطبان را به دست می‌آورند.

مخاطبانی که فقط از یک نسل نیستند؛ تماشاگرانی که ممکن است از هر نژادی باشند و با هر زبانی سخن بگویند، اما همگی فقط یک وجه مشترک دارند: آنها به محتوای جذاب علاقه دارند.

امروزه برای ما روشن است که بازاریابی محتوایی می‌تواند هر کسب‌وکاری حتی مشاغل سنتی را دگرگون کند اما باز کردن قفل پیشرفت نیازمند یک کلید است و آن کلید چیزی نیست جز: تولید محتوای جذاب.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

بله تنها شرط سودمندی ابزاری قدرتمند همچون بازاریابی محتوایی، در راستای تحول مشاغل؛ در دست داشتن یک محتوای جذاب است.

این که هر شغل و هر مبحثی ممکن است به خودی خود سرگرم‌کننده و جالب به نظر نرسد حرف درستی است، اما دلیل نمی‌شود که نتوان یک محتوای جذاب برای یک زمینه به نظر غیر جذاب تولید کرد. اگر در صدد دستیابی برای رشد و شکوفایی شغلی هستید، بدانید که باید محتوا جذاب باشد تا راهگشا شود. پس بی‌ هیچ تاملی دست به کار شوید و این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

با خواندن این مقاله، مرحله به مرحله بیشتر با فوت و فن تولید محتوای جذاب آشنا خواهید شد.

این نکات بی‌شک شما را در فرآیند تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام یا وب سایت کاری شما، کمک خواهد کرد. قول می‌دهم با تمرکز روی نیمی از این گام‌ها، خودتان هم از محتوای جذاب بعدی‌تان شگفت‌زده خواهید شد.

اگر بی‌صبرانه منتظر هستید تا زودتر برویم سراغ اصل مطلب، پس با ما همراه باشید.

پیش از آن اگر علاقه دارید درباره محتوای نوشتاری جذاب بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله محتوای نوشتاری جذاب دیگر کافی نیست، محتوای گره‌گشا تولید کنیم! را مطالعه کنید.

یک قاعده کلی و پایه‌ای را همیشه مد نظر قرار دهید: محتوای کاربردی، طبیعتا یک محتوای جذاب به شمار می‌آید، یا دست کم اینطور بگوییم: محتوایی که می‌تواند برای مخاطب خاصیت عملی داشته باشد محتوایی بسیار جذاب‌تر از نوع غیر کاربردی همان موضوع است.

بیایید با یک مثال عینی موضوع را بررسی کنیم. یک یادداشت درباره خواص شیمیایی جوش شیرین، آنچنان جالب و گیرا نیست، لااقل برای همه!

حالا فرض کنید همین موضوع را تبدیل کنیم به یک محتوای جذاب:

نحوه استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری منزل.

حالا نوشته دوم در زندگی روزمره افراد کاربرد دارد پس قطعا از دید آنها این محتوا جذاب و کاربردی‌ محسوب می‌شود.

پس بهتر است روی نوشته‌هایی که جنبه راهنما دهنده و کاربردی دارند تمرکز کنیم چرا که این سبک نوشته پتانسیل تبدیل شدن به یک محتوای جذاب را داراست.

خلاقیت عنصری است که به ما کمک می‌کند هر موضوعی؛ حتی مواردی که کمتر به نظر کاربردی هستند را به نوعی کاربردی‌تر شرح دهیم و به محتوای جذاب بدل کنیم.

مثلا به جای نوشتن مرور درباره یک محصول یا خدمات، راهنمای خرید و استفاده کاربر بنویسیم.

به جای نوشتن خبر، بیاییم یک محتوا بنویسیم، محتوا جذاب و حاوی پیشنهادهای عملی برای مخاطب باشد و آنچه که باید در آینده انجام دهیم را شرح دهد.

در زمینه بهینه سازی سایت برای سئو، به قول دیگر تولید محتوای سئومحور، قطعا اولین و ساده‌ترین راه پیشروی شما تولید محتوای جذاب متنی است. اما هرگز از مهم‌ترین قوه انسان یعنی همان قوه بینایی، غافل نشوید چون:

وبلاگ شخصی شما زمانی جان می‌گیرد که نوشته‌های شما، صدای شما را به گوش مخاطب برساند نه مشتی حرف بی سر و ته که از دهان دیگران بیرون آمده است.

این صدای شماست، این حرف شخصی شماست که برای مخاطب محتوای جذاب می‌سازد و او را به آن محتوا پیوند می‌دهد.

اگر دقت کرده باشید همه برندهای حرفه‌ای در نهایت انتظار دارند از طریق بازاریابی محتوایی درست بتوانند صدایی متمایز، معتبر و ویژه را به مشتریان خود منعکس کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که محتوا چگونه به هویت برند شما کمک می‌کند می‌توانید مقاله محتوای متنی و ارتباط آن با انسجام هویت برند را مطالعه کنید.

در فرآیند تولید محتوای جذاب، بدون استفاده از تکنیک‌هایی همچون شخصی‌سازی لحن نوشته، هرگز موفق نمی‌شوید که به برند مورد نظر، اعتبار و درخشش خاصی ببخشید.

بدون لحن صمیمانه، محتوا جذاب نیست و در دام شعار خواهد افتاد.

مردم عاشق طنز و خنده هستند. موضوعات کمی کسل‌کننده می‌توانند به کمک یک شوخی ظریف، تبدیل به یک محتوای جذاب و جالب ‌شوند.

پس چه چیزی بهتر از اینکه محتوا جذاب و سرگرم‌کننده از آب درآید و خنده‌ای گوشه لب خواننده بنشاند؟

برای تولید محتوای جذاب، حس طنز و شوخ‌طبعی خود را چاشنی مطالب جدی و حرفه‌ای کنید.

بدانید که این تعادل، ذهن مخاطب را از خستگی می‌رهاند و جذابیت خاصی به محتوا می‌بخشد.

درباره نوع و میزان استفاده از شوخی در راستای تولید محتوای جذاب، بی‌شک آگاهی کامل به این نکته دارید که از هرگونه افراط باید دوری کرد چرا که گاهی طنز به تمسخر پهلو می‌زند و تمسخر ممکن است توهین‌آمیز و بی‌ادبانه تلقی شود.

پس پیوسته خط تعادل را پیش بگیرید تا محتوای جذاب شما از آن لب بوم سقوط نکند.

در خلق یک محتوای جذاب، به زبان تصویری پناه ببرید و رنگ استعاره به آن بزنید تا خلاقانه‌تر از همیشه به نظر برسد.

خلاقیت حاصل از این تکنیک، انعطافی خارق‌العاده به متن می‌دهد.

شما در بستر استعاره و تصاویر می‌توانید موضوعات بسیار معمولی را جالب و شنیدنی‌تر بیان کنید، یعنی همان چیزی که برای تولید محتوای جذاب به آن نیاز دارید.

هر قدر استعاره و تشبیه شما بازیگوشانه‌تر و به دور از کلیشه‌های معمول باشد، محتوا جذاب تر و تازه‌تر خواهد بود. باید با استفاده از این جنبه زبانی، بتوانید مفاهیم عادی و پیش پا افتاده را بارزتر و هیجان‌انگیزتر وصف کنید.

برای خلق محتوای جذاب ذهن خود را از چارچوب آزاد کنید.

شاید لازم بدانید در یک نوشته، خدمات‌رسانی و تدارکات دفتر پزشکان در یک بیمارستان را به کار تولیدی ساندویچ ربط بدهید تا مخاطب بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کند. این ارتباط زمانی محسوس خواهد شد که در ساختار محتوا به خوبی جای بگیرد و آن را معنادارتر کند.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

قصه‌ها به خاطر ساده و قابل‌فهم بودن، همیشه مورد استقبال عموم قرار می‌گیرند.

از قدیم محتوای آموزشی دشوار برای کودکان را از طریق قصه و داستان به یک محتوای جذاب تبدیل می‌کردند و این جذابیت باعث آسان شدن فراگیری کودکان می‌شد.

پس چرا شما از این تکنیک برای تولید محتوای جذاب و عامه‌پسند استفاده نکنید؟

تولید محتوای جذاب روایی گرچه کار ساده‌ای نیست؛ به خصوص وقتی که قصد دارید از موضوعات تخصصی و حرفه‌ای نه خیلی آشنا بنویسید.

اما وقتی تار و پود محتوای شما با داستان و قصه‌گویی گره بخورد نه فقط اعداد و ارقام و آماری دشوار و حوصله‌سربر، آن وقت می‌توانید به هدف خود برسید.

تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام به دلیل استفاده بیشتر از تصویر، زمینه‌ای هموارتر برای روایتگری می‌سازد.

داستان شما، سفری است که شما برای مخاطب تدارک می‌بینید فقط همیشه به یاد داشته باشید که داستان‌تان باید یک آغاز، فراز و فرود مشخص داشته باشد. نبود هر کدام از این قسمت‌ها ممکن است خواننده را گیج کند.

اگر می‌خواهید از داستان در تولید محتوای خودتان استفاده کنید قبلا بخشی از کتاب‌های مفید را در مقاله کتاب‌هایی برای تولید محتوای داستانی معرفی کرده‌ایم.

اصلا جذاب نیست اگر هر آنچه می‌دانید را برایتان مرور کنند. پس حین تولید محتوای جذاب، به نکات غافلگیرکننده برای مخاطبان نیاز داریم.

کنجکاوی محرک طبیعی هیجان است.

خود شما اگر نگاهی بیاندازید به تمام مطالبی که در صفحات اینترنت کلیک کرده‌اید تا ادامه آنها را بخوانید، متوجه می‌شود چیزی در عنوان، کنجکاوی شما را تحریک کرده است. شاید با این حرف: «… باورتان نخواهد شد در ادامه چه پیش می‌آید!»

این ماجرا، تکنیک مفید استفاده از تعلیق در روایت را به ما یادآوری می‌کند.

یک محتوای جذاب با عنوانی کنجکاوی‌برانگیز تولید کنید و درون محتوا مخاطب را با داده‌های تعجب‌آور میخکوب کنید.

اگرچه بروزرسانی‌های خبری و مطالب نظری جذابیت خاص خود را دارند. اما می‌توان با عملی کردن آن می‌توان به استراتژی مطمئن‌تری برای تولید محتوای جذاب رسید.

طراحی مراحل و توصیه‌هایی که خواننده بتواند موضوع را به صورت گام به گام بیشتر درک کند و آنرا قابل اجرا ببیند محتوای جذاب می‌سازد.

مخاطب یک محتوای جذاب درباره موضوع به خصوصی در روانشناسی می‌خواند اما نویسنده است که باید او را کمک کند تا مفاهیمی که خوانده را در زندگی‌اش به کار ببندد.

گاهی امکان تبدیل متن به محتوای آموزشی یا یک فیلم آموزشی کاربردی وجود دارد که گزینه‌ هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد البته قطعا در همه موضوعات امکان‌پذیر نیست.

قطعا یکی از اصول استراتژی محتوا، همیشه سبز ماندن است به این معنا که عمر و ارزش محتوا تا جای ممکن زود منقضی نشود و برای میانگین 5 سال مورد استفاده باقی بماند.

گاهی برای اهداف کوتاه مدت‌تر و جلب توجه بیشتر مخاطبان فعلی، از قدرت گزارش‌های اخیر کمک بگیرید.

در اخبار صنعت بگردید و موردی بیابید که بازار را متحول کرده یا حوادث زنجیره‌ای که تمام حواس مطبوعات و مخاطبان گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

راهی بیابید که از محتوای خود به این موارد کانالی بزنید و تا زمانی که هنوز حوادث داغ است شما هم در این روند بمانید و آنها را تبلیغ کنید.

وقتی محتوایی برای «همه» نوشته شده باشد، احتمالا این محتوا جذاب نیست.

محتوا باید هدف و موضوعات مربوط به گروه‌های خاص مخاطبان را در نظر داشته باشد تا یک محتوای جذاب شمرده شود.

به طور مثال اگر کسب و کار شما مربوط به جوانان است، به سراغ موضوعات مرتبط با آنها بروید، موضوعاتی که جوانان را جذب کند.

تا زمانی که مخاطب اصلی خود را نشناسید تولید محتوای جذاب امکانپذیر نخواهد بود.

یکی از علائم جذاب نبودن محتوا، قابل درک نبودن آن است.

اگر موضوع را برای مخاطب هدف طوری توضیح دهید که بتواند همذات‌پنداری کند و ارتباط درستی با موضوع برقرار کند، محتوا شکست نخواهد خورد؛ چرا که از این طریق همیشه می‌تواند اشتیاق مخاطب را برای فهم ادامه موضوع تقویت کند.

بعضی با محافظه‌کاری سعی دارند روی نقطه جنجال‌برانگیز موضوع دست نگذارند که مبادا از سمت برخی مخاطبان یا مشتریان با موضع مخالفت رو به رو شوند. این روش به محتوای جذاب ختم نمی‌شود. برای هیجان‌انگیز کردن موضوع باید چالش‌ بپذیرید؛ چرا که محتوای جذاب از دل چنین جنگ و جدلی مخاطبان خاص و واقعی خود را به چنگ می‌آورد، حتی اگر به قیمت منحرف شدن بخشی از مخاطبان باشد.گام چهاردهم: محتوای جذاب مختصر و مفید است

اگر موضوع محتوا جذاب اما بیش از حد نیاز طولانی باشد، توجه مخاطب به اصل مطلب را کمرنگ می‌کند.

سعی کنید اختصار در انتقال پیام را رعایت کنید. تولید محتوای جذاب اینستاگرام به دلیل فرمت خاصی که دارد کمتر به دام درازگویی می‌افتد، اما بهتر است هر لحظه به نکاتی از این دست آگاه باشیم تا همیشه محتوای جذاب تری تولید کنیم.

بازاریابی محتوایی یک استراتژی بلند مدت است.

مدت زمان زیادی طول می‌کشد که بتوانید بسنجید با اعمال چه تغییراتی روی محتوای همیشگی، می‌توانید به تولید محتوای جذاب برسید.

بعد از آن باید بتوانید راه‌هایی برای بررسی میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطبان پیدا کنید، پس طولانی شدن روند تولید محتوای جذاب اصلا نباید باعث ناامیدی شما شود.

محتوای جذاب فقط برای جذاب‌تر نشان دادن کسب‌وکار در چشم بازدیدکنندگان نیست.

بلکه ابزاری برای معرفی برندی قابل اعتماد و در دسترس‌تر برای مشتریان است.

محتوای جذاب برای این است که بتوانید با مشتریان بالقوه و بازار هدف خود ارتباطی صمیمانه و شخصی‌تر بسازید.

تولید محتوای جذاب وسیله‌ای است که این راه را برای شما طی خواهد کرد.

حال چه صاحب کسب‌وکار سنتی باشید چه نه، می‌توانید از تمام این نکات برای تولید محتوای جذاب و هرچه کابردی‌تر برای بازار هدف خود سود ببرید.

با تمرین بیشتر می‌توانید محتوای جالب‌تری برای خواندن تولید کنید. پس چرا از همین الان دست به کار نمی‌شوید؟

اگر درباره تولید محتوای جذاب تجربه یا نظری دارید، آن‌ را با ما و خوانندگان وبلاگ واژه بان در میان بگذارید.

منبع

قلمروی من قلمروی کلمات است و انگار درون من کسی هنوز در پیچ و خم قصه‌های کودکی‌اش قدم می‌زند و راز کلمات را می‌کاود.
نوشتن را دوست دارم و در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. معتقدم نوشتن، فهم هر آنچه دشوار است را برایمان آسان می‌کند.

سلام
مقاله خیلی خوبی بود .ممنونم
آیا می توان محتوای تولید را فروخت و از آن در آمد کسب کرد .

واژه بان گروهی است که برای تولید محتوای ارزشمند گرد هم آمده است. تولید محتوا به دانش تخصص و تجربه نیاز دارد، ما این دانش و تجربه را کسب کرده‌ایم و می‌خواهیم با تولید محتوای استاندارد آن را در اختیار شما بگذاریم.

۰۹۳۸۸۰۲۹۳۹۷

۰۹۳۵۴۲۰۷۹۸۶

تهران، چهارراه فلسطین، ساختمان شماره ۱۰۹۰، گروه واژه بان

خواندنی‌ها را برای شما می‌فرستیم

همه حقوق این سایت متعلق به شرکت یکتا واژه بان با شماره ثبت ۵۳۵۸۶۵ است

توسط
سيامك اسلامي

·

منتشر شده جولای 12, 2018
· بروزرسانی شده نوامبر 30, 2020

Table of Contents

درآغاز:

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

مقاله آیین نامه تولید محتوای «جذاب»، فاکتور های موثر برای ایجاد جذابیت در تولید محتوا و مشخصاتی که به جذاب بودن محتوای تولید شده ما کمک می کند را بطور مشروح بیان کرده است:

می خواهم “جذاب” بنویسم…

بی شک هر نویسنده و محتوا نویسی دلیل، هدف و انگیزه ای برای کارش دارد. برای برآورده شدن نیازش، دست به قلم شده یا به هر شکل به تولید محتوا می پردازد.

موضوع مهم این است که وقتی از ما در مورد دلایل کارمان سوال می شود،بعضاً خودمان هم دلایل روشن و مسیر از پیش تعیین شده ای برای کارمان در نظر نداریم !

این نوشته سعی کرده تا مهمترین موارد و عناصر جذاب کننده محتوا را به شکل یک شیوه نامه جامع ،برای علاقه مندان و تولید کنندکان “محتوا”  گرد آوری و تقدیم نماید.

هر چه دلایل و «استراتژی» کارمان را روشن تر کنیم، تعریفمان از کار هم عملیاتی تر شده، با کیفیت بالاتری جریان پیدا می کند .در این صورت نتیجه بهتری هم از تلاشمان خواهیم گرفت.

به این ترتیب احتمال رضایت و پسند مخاطب هم به مراتب افزایش خواهد یافت.بسیاری از ما به اشکال مختلف تولید محتوای همگانی می کنیم . یا مایل به تولید محتوا  در قالب هایی مثل این نمونه ها هستیم :

 

– می خواهم در یک “شبکه اجتماعی” که قبلاً عضو آن شده ام مطلب منتشر کنم.

– می خواهم برای “وبلاگ شخصی” ام مطالب با کیفیت تولید کنم.

– علاقه دارم “وبسایت شخصی” دایر کنم و مطالبش را خودم تهیه و تولید کنم.

– دوست دارم یک “کپی رایتر”(تبلیع نویس)شوم و متن های جذاب و مشتری پسندی بنویسم.

– می خواهم یک “نویسنده محتوا”ی حرفه ای باشم (یا هستم).

– سعی می کنم خودم و کیفیت هایم را ارتقاء داده و به روزرسانی کنم.

 

قبل از هرچیز باید گفت که برای تولید “محتوای جذاب” پارامترهایی مثل: مخاطب، رسانه (وسیله ارتباطی)، هدف، تولید کننده (فرستنده پیام) و حتی متغیر هایی مثل زمان و مکان، سن و جنسیت باید مورد توجه قرار گیرد.

   مثال :

• داستان نویسی برای یک کودک با فرد میانسال تفاوت های اساسی دارد.

• نویسنده قهار و تولید کننده محتوای دیجیتال برای وبسایت ها همزمان که یک متن با کیفیت می نویسد، می خواهد نکات مربوط به سئو (بهینه نویسی برای موتورهای جستجو) را هم رعایت کند و نوشته اش نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.

• کسی که وبلاگش مربوط به تخصص خاصی در علم پزشکی است در همان زمینه بصورت ویژه و اختصاصی پست می نویسد.

 

اگر مایل به مطالعه مطلبی دیگر در مورد اهمیت تولید محتوای اختصاصی هستید این مطلب را هم بخوانید:

 موارد ذکر شده بالا را مقایسه کنید با کسی که فقط می خواهد چند مدل کالا، مثلاً شامل ۱۰ قلم جنس را به شکلی مشتری پسند و گیرا معرفی کند.

هر نیاز و تقاضایی سبک خاصی از تولید محتوا را طلب می کند. ما با انتخاب و به کارگیری  این روش ها  به آن تقاضا پاسخ می دهیم.  

 

کار تولید محتوا دامنه وسیعی دارد. موضوعات و مقولات مختلفی را هم در بر می گیرد.

هر یک از ما با توجه به نیاز، استعداد و توانایی مان می توانیم دریک یا چند مورد متمرکز شویم .

با تمرین ،آموزش و پشتکار می شود به عنوان متخصص و تولید کننده توانمند معرفی و مطرح شویم.

 

بزرگترین ادعا می تواند این باشد. چند سال پیش شروع کردم. حالا قدری از شما جلو تر هستم. این مایه امیدواری است. یعنی اینکه هریک از ما می توانیم با تلاش،خودمان را به پیشرو ها برسانیم!

همه ما می توانیم شرو ع کنیم و در این بازار رقابتی جای خودمان را پیدا و باز کنیم. همه ما در حال یاد گیری هستیم. فقط کمی جلوتر و یا چند متر و پله عقب تر از دیگری حرکت می کنیم.

ممکن است یک نفر در زمینه نویسندگی عالی باشد ولی بازاریابی را با همان کیفیت انجام ندهد.یا در مورد «سئو» seo مطالب خبره نباشد. یا در مسائل فنی توانایی کمتری داشته باشد.

یک نفر را در نظر بگیرید که طراح وبسایت عالی است، اما قلم گیرایی ندارد. مطالبی که می نویسد خیلی شیوا و کاربر پسند از آب در نمی آید.

اما همین شخص هم می تواند با کسی که توانایی نوشتن بهتری نسبت به خودش دارد یک تیم کار آمد تشکیل دهد.

در کار های تیمی عملاً به همین شکل است و افراد همدیگر را کامل می کنند. هر کس مهارت و استعداد خاص خودش را دارد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

همانطور که گفته شد تولید محتوا موضوعات متعددی را شامل می شود. ما ناچاریم که مطالب را طبقه بندی کنیم. پس طبیعی است که موارد را در مقالات جدا از هم به اشتراک بگذاریم.

از این که بگذریم موضوعات هم ثابت و همیشگی نیستند .زمانی موضوعی مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. مورد دیگر توسعه می یابد.یک چیز دیگر منسوخ و بی ارزش می شود. پس نیاز به،”به روز رسانی” دائماً وجود دارد.

 

در این نوشته، توضیحات مقدماتی و عمومی پیرامون تولید محتوا، و مواردی که باعث می شود نوشته ای را جذاب بنامند، توضیح داده شده است.

نکات فنی مربوط به اشکال دیگر نوشتار، انواع رسانه و انتخاب های ما و همه موضوعات مربوط به محتوا در نوشته های دیگر ،تقدیم حضورتان می شود.

 

 

ابتدایی ترین قدم برای موفقیت در تولیدمحتوا ،تمرکز داشتن روی موضوع و هدف از پیش تعیین شده است. تولید محتوا مهمترین دلیل و از فاکتور های ثابت و همیشگی ارتباط ، دیده شدن، بازاریابی و تبلیغ است.بقیه مسائل در الویت های بعدی قرار می گیرند. (اگر چه هر فاکتوری در جای خودش مهم و قابل تامل است).

توصیه های عمومی !

می دانم کسی که کار تولید محتوای حرفه ای انجام می دهد می خواهد نتیجه و بازخورد کارش را بداند. بفهمد کجای کار است .نقاط ضعفش را برطرف کند. خودش را اصلاح کند و بهتر شود.

اما باز هم توصیه اکید برای شروع کار همین می تواند باشد. اول تمرکز روی تولید محتوا و بعد بصورت تدریجی و همزمان با تسلط نسبی در کار، و کسب تجربه و افزایش دامنه عمل و توسعه دادن.

خوب است بخوانید:

پس تا اینجا ما در مورد بند اول آیتم های الویت دار تولید محتوا توضیح دادیم.

برای کار تولیدمحتوای جذاب ،بخصوص نوشتن که پایه اصلی تولید به شمار میاد،احتیاج داریم به حال و حوصله و دل و دماغ! که معمولاً به ندرت پیش میاد.حد اقل برای من که اینطوره. خب من علاقه به نوشتن و گفتن دارم.اما وقتی فکر می کنم که چطوری چیزی که توی سرمه روی کاغذ بیارم یا روی صفحه تایپ کنم، کمی تعلل می کنم.

به خاطر وسواسی که در انتخاب موضوعات ،کلمات ،و استراتژی و سایر عواملی که احتیاج به انتخاب و تصمیم و فکر کردن داره ،دست نگه می دارم و می گم حالا باشه بیشتر روی موضوع فکر کنم .واقعیت اینه که دست دست و امروز و فرداکردن انرژی و انگیزه که ایجاد نمی کنه هیچ،اون ته مانده حس و حال آدم رو هم می گیره!

یک راه معقول، در دسترس و کاربردی برای شروع وجود داره .خودمان را مقید به انجام کار و برنامه تنظیم شده کنیم .مثلاً بگوییم در هفته n تا مطلب می نویسم. فلان روز حتماً آن کار خاص را انجام می دهم . روزانه راس ساعت مقرر شروع به نوشتن می کنم. 

منتظر مساعد شدن اوضاع نباشید .شروع کنید . وقتی به میل درونی علاقه به اتلاف وقت و تنبلی کردن غلبه کردید حالتان بهتر می شود .می بینید که دارید کار می کنید و به همین شکل از خودتان و کارتان رضایت پیدا می کنید.

من چند سال در مطبوعات بوده ام. هنوز هم به شکلی با کار نویسندگی مطبوعاتی در ارتباط هستم.تحصیلاتم هم علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری بوده. قبل از این ها هم علاقه مند پی گیری اخبار و رویدادهای اجتماعی بودم.شاید این ها بتونه به نوعی مقدمه و انگیزه ای برای شروع باشه. ولی به تنهایی باعث نویسنده شدن نمی شه.

توی مدرسه برای نوشتن انشایی با موضوع ساده و جواب روشن علم بهتر است با ثروت ،میمردم و زنده می شدم.از بس که توی انتخاب واژه ها وسواس داشتم . هیچ وقت هم به عنوان انشاء نویس خوب کلاس انتخاب نشدم بماند، خودم هم از خواندن انشای خودم بیزار بودم .

همیشه نتیجه نوشتنم، یک موضوع و داستان بی سر و ته می شد که خودم هم از به اشتراک گذاشتنش خجالت می کشیدم! بعدها هم همینطور بود در کلاس،دانشگاه و تحریریه روزنامه و…جاهای مختلف که کار نویسندگی داشته ام.

همیشه فکر می کردم و مترصد بودم که سوژه ای ناب توی ذهنم بیفته . چیزی که باعث بشه زحمت سوژه یابی من کم بشه. کلمه ای ،جمله ای،کل مطلب که زیاده خواهی میشه! اما اوضاع همیشه معمولی بود. مجبور بودم کلی با خودم کلنجار برم. همیشه تا دقیقه نود صبر می کردم . آخرش فقط اجبار باعث می شد که دست به قلم بشم.

بعد از سالها به این نتیجه رسیدم که هیچ موضوع جذابی بدون دلیل و واسطه نمی تونه وارد ذهن ما بشه.حتی الهامات عارفانه هم زمانی ظاهر می شن که خلوص نیت و طی مقدمات و مراحل از طرف سالک صورت گرفته باشه.مکانیزم سو‍ژه یابی هم دقیقاً به همین شکله.فقط کیفیت ها فرق می کنه!

ما برای اینکه سو‍‍ژه و موضوع دلخواهمان را پیدا کنیم ،محتوای مناسب و با کیفیت ارائه دهیم و در کارمان پیشرفت کنیم، باید چارچوب های حرفه ای داشته باشیم:

مثل یک کارمند یا کسی که در جایی استخدام شده و قانوناًباید راس ساعت مقرر سر کار حاضر شود و یا مقدار زمان و ساعث معینی در هفته کار کند.

موقع کار فقط به فکر انجام کار باشیم .بقیه دلمشغولی ها را کنار بگذاریم.

خود تلقینی یک تکنیک مهم و اثر گذار است و در هر صورت (مثبت و منفی) اثر می کند. ما دائم باید به خودمان بگوییم که یک نویسنده هستیم. می توانیم با رفتارمان این موضوع را به خود بقبولانیم.

برای نویسندگی الزاماً نباید کارمند اداره باشیم . لازم نیست حتماًدر یک دفتر اختصاصی حاضر شویم . ما در خانه و محل سکونت هم می توانیم همان کارها را انجام دهیم .بعضی وقتها هم با کیفیت بالاتر . منتها باید شرایط را مناسب کنیم.یکی همین رسمی بودن است .

اگر حواستان در خانه پرت می شود و نمی توانید خوب روی کارتان تمرکز کنید. شرایط را عوض کنید. فکر کنید کارمندی هستید که در اداره مشغول کار کردن هستید.

می توانید داخل اطاق بروید . از اهل خانه هم بخواهید تا ساعتی که شما تعیین می کنید ، وارد نشوند. به این شکل تا حدود زیادی می توانید اوضاع دلخواه را بوجود بیاورید.

پوشیدن لباس رسمی و آراستگی ظاهر و بازآفرینی محیط حرفه ای یک تکنیک روانشناختی است . تلقین به خویشتن، اثر کاملاً ملموسی روی کارتان خواهد داشت.

به یاد داشته باشیم که تولید و مصرف محتوا همزمان صورت می گیرد. جالب است، ما در همان حال که برای تولیدمحتوای خودمان تلاش می کنیم بصورت توامان از تولیدات دیگران برای تولید محتوایمان بهره می بریم .

هر فرد در زندگی اجتماعی وامدار دیگران است در حالی که خودش هم خدمتی برای دیگران انجام می دهد . موضوع “ارتباط” و  «تولید محتوا”» هم از ابتدا رابطه بده و بستان بوده و خواهد بود.

اما در عصر حاضر سرعت و نیاز به «محتوا» به حدی است که کلمه جدیدی متداول شده، که ترکیبی است از دو واژه تولید کننده و مصرف کننده .

تولید کننده    Producer

                    ⇐   prosumer تولید و مصرف کنندهمصرف کننده  consumer

روشن است که تولیدمحتوا به معنای واقعی نیازمند به روز رسانی اطلاعات و مطالعه تخصصی است. لازم است که حداقل در زمینه ای که داریم محتوای تخصصی ارائه می دهیم . دانش و اطلاعات روزآمد را پی گیری و کسب کنیم.

این مورد باید همیشه مورد نظر باشد و همیشه به سایت هایی که هم راستا با ما فعالیت دارند،توجه و دقت نظر ویژه داشته باشیم.این جزئی از کار است و ما از هم و مطالب هم مطلع می شویم و می توانیم بهره ببریم و اگر رقیب هستیم تلاش کنیم تا کیفیت ها را ارتقاء دهیم.

 

با استفاده از تصاویر و اسلاید های اینفوگرافی در جهت تولید محتوای جذاب و با کیفیت برتر گام برداریم

 

مطالبی که در آن از اینفو گرافیک استفاده می شود، می تواند نقش پر رنگی در بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده داشته باشد. در زمینه دیجیتال مار کتینگ هم نقش آن موثراست .و با عنوان بسیار اثرگذار تحلیل شده است. (اینفوگرافی به تصاویر اطلاع رسان که می تواند با نوشته هم همراه باشد می گویند.)

با رعایت نکات و آیتم های فرموله شده ترقی می کنید. به مرور زمان می توانید به عنوان یک نویسنده و کارشناس،تولید کننده و کارآفرین شناخته شوید و کسب رتبه و اعتبار کنید.

موارد بالا نکاتی است که رعایت آنها برای نوشتن و اصولاً تولید هر گونه محتوا الزامی و ضروری است. اما موارد دیگری که جنبه تکمیلی دارد و بیشتر در وبلاگ نوسی و محتوای وبسایت کاربرد پیدا می کند به صورت فهرست وار آمده است.

گفتیم داشتن هدف روشن جزو شرایط اولیه موفقیت یک نویسنده حرفه ای محتواست. وقتی موضوعات، و افکارمان را بیشتر وارسی کنیم ،می بینیم که بیشتر وزن نوشته ما روی واژه های  خاصی سنگینی می کند.

این کلمات محوری دلیل و هدف ما برای تولید محتواست.این کلمات را اصطلاحاً کلمات کلیدی ( key words) می گویند.

 

 

لیست کلمات کلیدی :

برای تولید آگاهانه و هدفمند لازم است که روی موضوع و دلایل و نحوه تولید محتوای خود از قبل خوب فکر کرده باشیم و با تدوین استراتژی مناسب شروع به کار تولید محتوا کنیم .این لیست کلمات کلیدی همه جا کاربرد خواهد داشت. ما را در مسیر نگه می دارد . دائم هدف اصلی را گوشزد می کند .

به کار بردن آن از الزامات سئو مناسب برای محتواست، در جذب مخاطب نقش دارد. می تواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. و به نوشته ما وجهه تخصصی می دهد.

می پرسید دلیل این استقبال مخاطب از چند کلمه خاص چیست؟

خیلی ساده است. مخاطب برای این به شما مراجعه کرده تا در مورد همان کلمات خاص و کلیدی اطلاع کسب کند .ما با به کار بردن این کلمات و به دنبال آن بازاریابی، از راه های مختلف به مخاطب می گوییم که ما در این مورد اطلاعات به شما عرضه می کنیم.

بیایید در فلان آدرس (وبلاگ،سایت،شبکه اجتماعی و…) و نوشته ،صدا،تصویر عکس و یا به هر حال محتوایی که برای شما تولید کرده ایم را ببینید یا بشنوید. 

به این ترتیب شما یک مخاطب هم راستا با هدفتان را فرا می خوانید و در طرف دیگر مخاطب با دیدن کلمات کلیدی و احساس نیاز و انگیزه و سپس کسب اطلاع به شما مراجعه می کند. این پروسه مهم خود می تواند باعث رشد و افزایش رتبه و یا سکون عدم استقبال از کار تولید محتوای ما شود.

عنوان مطلب اولین قسمتی است که مخاطب بوسیله آن با محتوای شما ارتباط برقرار می کند. اگر ناقص، نا مفهوم یا الکن باشد . احتمالاً قدرت اثر گذاری کمتری هم خواهد داشت.

علاوه براین ها کار نوشتن تیتر احتیاج به صرف وقت و تمرین و تجربه هم دارد. (قابل توجه کسانی که می خواهند نویسنده حرفه ای باشند)

این احتیاج به توضیح ندارد. محتوای ما باید در پاسخ به یک نیاز نوشته شود.سئوالی را پاسخ دهد. آموزشی ارائه کند. و به هر حال کار کردی داشته باشد.

این مطلب برای رفع یک نیاز نوشته شده. من معمولاً برای گرفتن جواب سئوالاتم به فضای وب مراجعه می کنم.با سرچ کردن ، موضوعی رو که دنبالش هستم رو پیدامی کنم.

خیلی وقت ها مطالب تکراری ،کپی و سطحی هستند. بعضی وقت ها هم جاهایی می ری که واقعاً لذت می بری از توضیح و اطلاعاتی که بدست آوردی .احساس برنده بودن می کنی.

سعی کردم با این نوشته یک شیوه نامه مختصرتولید کنم .برای کسانی که به دلایل مختلف تجاری ،کسب و کار، علاقه به نویسندگی و هر دلیل دیگه دوست دارند در وب محتوا تولید کنند.

چون قبلاً خودم هم به دنبال همین موضوع در فضای دیجیتال گشته بودم. البته مطالبی که پیدا می کردم، خیلی منسجم نبود . به همین خاطر من مجبور بودم زمان زیادی رو بین سایت های مختلف در رفت وآمد باشم .

در کاری که می کنید توجه داشته باشید که با تمام توانایی تان تولید کنید. کار سطحی و سمبل کردن به مزاق مخاطب خوش نمی آید.خودتان هم بیشتر و قبل از همه می دانید که چه کرده اید!

به هر حال همین مطالب رزومه و شناسنامه کاری شماست و از طریق همان ها شما را خواهند شناخت .پس به عنوان یک اصل اساسی، ارائه گر کار با کیفیت باشید.

محتوا۲۰- چگونه و با استفاده از کدام پارامتر ها می توانیم “محتوای جذاب” تری برای مخاطب تولید کنیم؟

هر ظرفی گنجایشی دارد.در تولید محتوا رعایت نکاتی ضروری است. جملات را ساده کنیم:

در مورد مطالب طولانی

اگر مطلبی که می خواهیم به مخاطب منتقل کنیم طولانی است در ۲ یا چند قسمت مجزا ارائه کنیم. وسیله و رسانه مناسب هر محتوا یی را بشناسیم و در همان قالب توضیح دهیم.خلاصه مواظبتکنیم که مطلب به شیر بی یال و دم تبدیل نشود!. 

لازم نیست و خوب هم نیست که مثل هم و از روی دست هم بنویسیم. امکان اشتباه برای همه وجود دارد. حتی بهترین ها هم می توانند اشتباه کرده باشند.

ما می توانیم نظر مان را حتی در مورد قوانین به ظاهر پذیرفته شده هم بیان کنیم.در مورد مطالب نظر دهیم. مطلبی را با دلیل موجه رد کنیم. تفسیر کنیم. مقایسه کنیم . ترتیب و الویت بندی کنیم.

اندیشه انتقادی باعث رشد می شود باعث روشنگری می شود کیفیت ها را بالا می برد. از نظر کیفیت و منفعت کاری هم برای ما اعتبار و جایگاه میسازد. و… تولید ما را متمایز می کند.

در بعضی از سایت های تولید محتوا دیده ام که می گویند: “مخالف بقیه بنویسید”!!!. و توجیه شان این است که این باعث جلب توجه می شود و در نتیجه برای شما مشتری می آورد. به هر حال این هم شگردی است.

در این باره خودتان باید قضاوت کنید. خوب است یا بد، هر کس انتخاب خودش را دارد. مرز انتقاد،انصاف،مخالفت ، سیاه بازی و جنگ زرگری به هم نزدیک است!.

مخاطب بسیار علاقه مند به دانستن رازهای مگو و شگردهای ویژه است.برای جلب نظرش می توانید شمه ای از این ظرافت های کسب و کارتان را رو کنید.سود مطرح کردنش دو جانبه است.

شما اعتماد سازی می کنید و به رقیب احتمالی اطلاعات می دهید.در عوض اعتماد متقابل + مشتری بالقوه بدست می آورید.

محتوایی که تولید می کنید، نیاز به مرمت، ویراستاری، تغییرات و بهینه سازی دارد. از این ها گذشته بعد از مدتی محتوا شامل مرور زمان شده و بعضی مطالب و به خصوص نکات و موارد مربوط به آمار و تکنولوژی روز، غیر قابل استناد می شود. لینک ها و بقیه مطالب هم کم و بیش نیاز به وارسی و روزآمد شدن دارند.

تولید محتوای طولانی از جهات مختلف مناسب است. مخاطب را بیشتر در اختیار دارید و امکان اثر گذاری بر او افزایش می یابد. مورد نظر و علاقه موتورهای جستجوست.

باعث لینک دهی و قدرت مانور بالاتر از طرف شما می شود. مخاطب می تواند بهره بیشتری از محتوای تولید شده ببرد.

البته معیار شناسایی مطلب مهم بیشتر حالت توصیه ای دارد و آن اینکه سعی شود از ۵۰۰ کلمه کمتر نباشد . بالای ۵۰۰۰ کلمه نباشد. اگر از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر است سعی کنید در دو مقاله موضوع را مطرح کنید.

   تولید محتوای جذاب-محتوای آموزشی بخش مهمی از محتوای مورد نیاز در فضای وب است

 

یکی دیگر از الزامات تولید محتوا رعایت مسائل مربوط به آیین نگارش مطلب است. مثل نقطه،ویرگول،جمله بندی،پاراگراف،شیوایی و روانی جمله ها،املای کلمات و سایر مسائل که هم در زیبایی و هم در کیفیت سئو وبسایت موثر است.

سئو محتوای جذاب- محتوا۲۰

برای افزایش رتبه و قرارداشتن در کورس رقابت باید نکات مربوط به بهینه سازی را در راستای جلب نظر موتورهای جستجو ( بخوانید گوگل) در برنامه کارمان داشته باشیم و رعایت کنیم.

کلمات کلیدی علاوه بر آنکه نشان دهنده الویت و هدف تولید محتوای ماست از نظر مسائل مربوط به سئو و دیده شدن در موتور های جست و جو باید معیارهایی داشته باشد. هر تولید کننده باید در اندازه قابل قبول این نکات را در محتوایش بگنجاند.

اگر مطلب مناسب و قابل قبولی به چشمتان خورد که احساس می کنید از نظر مخاطب شما هم پذیرفته می شود، می توانید آنرا در رسانه تان منتشر کنید.

البته ذکر منبع لازم است و حرفه ای بودنتان را به رخ می کشد.ضمن اینکه در بلند مدت از همین راه می شود.بک لینک های ارزشمندی به دست آورد.

برای دسترسی آسانتر و معرفی بهتر محتوا آنها را در وبسایتتان به هم متصل کنید تا مخاطب و موتورهای جستجو دسترسی بیشتر و آسانتری به محتوای شما داشته باشند.

از “متا تگ ها” که بخش عمده آن همان “کلمات کلیدی” برچسب شده به محتوای شماست درست و اصولی استفاده کنید.

از مهمترین آنها متا تگ عنوان ( title meta) و متا تگ توضیحات ( description meta) و بقه متا تگ ها هم در جای خود دارای اهمیت هستند.

این تکنیک مواردی راشامل می شود که جزء روشهای غیر تالیفی ، کپی برداری شده ،مجعول و منسوخ به حساب می آید. و از اعتبار وبسایت می کاهد.

این روشها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت تغییر اندکی در بالا آوردن وبسایت داشته باشد. اما با استناد به شواهد، روشی منسوخ است و در بلند مدت کارکرد منفی خواهد داشت.

مثل: خرید لینک،کامنت های اسپم،محتوای کپی شده،به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی و موارد دیگر.

تولید محتوای جذاب- مخاطب علاقه دارد که تجسمی از تولید کننده مطلب داشته باشد با پاسخ دادن به این حس کنجکاوی ارتباط کاملتری خواهید داشت

معمولاً مخاطب دوست دارد از تولید کننده

محتوایی که مورد توجهش قرار گرفته

اطلاعاتی داشته باشد. با معرفی می

توانید تاثیر مثبتی بر ذهنیت مخاطبان

داشته باشید. ( البته منظور معرفی

خوب و صادقانه است).

اگر در محتوای تولید شده از منابع دیگر استفاده یا نقل قول مستقیم دارید، حتماً آن را عنوان کنید. منطقی است که اگر مناسب باشد، لینکی برای ارتباط با همان منبع اصلی ایجاد کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی در حال حاضر حدود نیمی از کاربران توسط گوشی های همراه وارد صفحات وب می شوند.

این آمار پیوسته روبه افزایش است . اگر می خواهید بیشتر و بهتر دیده شوید، لازم است که علاوه بر مانیتور رایانه، به نمایش مناسب محتوا در صفحات گوشی همراه هم نظر داشته باشید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد.

سعی کردم کلیاتی از مهمترین آیتم های موثر در کار تولید محتوا و بر پا کردن یک استراکچر قابل قبول برای شروع کار رو به صورت جامع خدمتتان ارائه و توضیح کوتاه دهم.

در پایان باز هم باید گفت سر موفقیت در تکرار، مداومت و پشتکار است.

نکته ای را یادآوری کنم :  هدف وب سایت ایجاد یک دانشنامه در ارتباط با تولید محتوا ،محتوای دیجیتال و رسانه های ارتباط جمعی است.

با پیگیری لینک های هر مطلب می توانید از جزئیات و موضوعات مرتبط اطلاعات بیشتر و تخصصی تری بدست بیاورید.

یکی از راههای دسترسی به اطلاعات تخصصی ثبت نام در “محتوا۲۰” و دریافت خبرنامه ها و مطالب تخصصی به صورت مفصل تر است.

بدون ثبت نام هم همانقدر امکان دخالت ،تعامل  و نظر دهی در مورد محتوای وبسایت فراهم است.

در مورد این مطلب  خاص نظری دارید؟  سودمند بود ؟    برای بهتر شدن آن ایده ای دارید؟

دیدگاه و نقطه نظرتان را در ذیل صفحه و در بخش دیدگاه بنویسید.   ↓

با سپاس فراوان

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر

برچسب‌ها: آموزش محتواي جذابتوليد محتواي ديجيتالروش توليد محتواكتاب توليد محتوامقاله توليد محتوا

سيامك اسلامي

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر


نوامبر 27, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published نوامبر 27, 2020


می 26, 2019

 توسط
سيامك اسلامي
· Published می 26, 2019
· Last modified دسامبر 4, 2020


ژانویه 28, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published ژانویه 28, 2020
· Last modified اکتبر 17, 2020

درود و سپاس
بی تعارف میگم. این مطلب حرف نداره. خیلی ازش استفاده کردم. هر چند وقت هم بهش مراجعه می کنم و مرورش می کنم. هم نکته زیاد داره ، هم انگیزه بخشه.خواستم قدردانی کرده باشم.
خداحافظ

واقعا ممنون از شما جناب اسلامی که این همه مطالب مهم و سودمند را در اختیار ما قرار دادین. یه سوالی که میخواستم از جناب عالی بپرسم، این هست که چطور میتوانم هدفم را از تولید محتوا بهتر و سریعتر پیدا کنم؟ با توجه به این که تحصیلاتم ارتباط نسبتا قابل قبول(و نه زیاد) به این حرفه دارد و کارشناسی فناوری اطلاعات دارم…

سلام و ممنون از اظهار لطف شما
چطور می توانم با تولید محتوا زودتر به هدفم برسم ؟ یا چطور می توانم زودتر محتوایی رو که من رو به هدفم نزدیک می کنه تولید کنم؟
راستش فکر میکنم اینا دو تا موضوع باشه. با توجه به موقعیتها و دلایل متفاوت افراد سخته که بشه راهکار خاص ارائه داد.
بنظرم توصیه کلی می تونه این باشه که سعی کنیم بروز باشیم. مطالعه کنیم. با موضوعات هم راستا با هدفمون در ارتباط مستقیم باشیم.
تو این مسیر می شه پیگیری سایت های پر محتوا ، افراد موفق در فضای آنلاین ، شبکه های اجتماعی، سر زدن به لایوهای اینستاگرامی و حضور در سمینارهای آنلاین اشاره کرد.
با این رویکرد و مطالعه و پشتکار می تونیم تو مسیر درست قرار بگیریم و ابزار و اطلاعات اولیه برای تصمیم گیری درست رو بدست بیاریم.

سلام بر شما اول می خواهم به خاطر این مطلب تشکر کنم کارم واقعا راه افتاد و شروع کردم به تولید محتوا و بعد هم سوالم اینه که شما دوره آموزشی حضوری یا آنلاین هم برگزار می کنید؟

درود بر شما – خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده . ما تا اینجای کار تلاش کردیم که محتوای آموزشی و مفید تولید کنیم و در فاز مشاوره و همکاری با اشخاص و شرکت ها فعالیت کنیم، با توجه سیر تحول فضای آنلاین و استقبال روز افزون کاربران حتماً کلاسها و برنامه های “برخط” هم خواهیم داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دنبال کنید:


Email Address


محتو ا

رمز و راز نوشته «پر محتوا»

3 دسامبر, 2020

محتو ا

آموزش تولید محتوا برای وبمسترها

27 نوامبر, 2020

كارآفريني / محتو ا

آموزش کارآفرینی ؛ بلد شو

25 نوامبر, 2020

رسانه / كارآفريني / محتو ا

می خواهم فریلنسر شوم

9 نوامبر, 2020

رسانه / محتو ا / نمونه كار

من و تو TV؛ رویکرد برنامه ها در فرکانس آشنا

7 نوامبر, 2020

رسانه

باغستان کرج با ترافیک هایش!

19 آگوست, 2018

محتو ا

محتوا چیست؟

5 ژوئن, 2018

رسانه

گزارش از زور آباد – به آتشت نشدم گرم و دود کورم کرد!

20 جولای, 2018

محتو ا

۲۷ قدم تولید محتوای جذاب

12 جولای, 2018

محتو ا

سفارش تولید محتوا

26 مه, 2019

دانستنی ها درباره محتوای موفقفرمول موفقیت شما در تولید محتوا


Email Address


محتوا ۲۰ – پایگاه فرآوری محتوای رسانه – mohtava20 – content creation website پشتيباني :09011010055

توسط
سيامك اسلامي

·

منتشر شده جولای 12, 2018
· بروزرسانی شده نوامبر 30, 2020

Table of Contents

درآغاز:

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

مقاله آیین نامه تولید محتوای «جذاب»، فاکتور های موثر برای ایجاد جذابیت در تولید محتوا و مشخصاتی که به جذاب بودن محتوای تولید شده ما کمک می کند را بطور مشروح بیان کرده است:

می خواهم “جذاب” بنویسم…

بی شک هر نویسنده و محتوا نویسی دلیل، هدف و انگیزه ای برای کارش دارد. برای برآورده شدن نیازش، دست به قلم شده یا به هر شکل به تولید محتوا می پردازد.

موضوع مهم این است که وقتی از ما در مورد دلایل کارمان سوال می شود،بعضاً خودمان هم دلایل روشن و مسیر از پیش تعیین شده ای برای کارمان در نظر نداریم !

این نوشته سعی کرده تا مهمترین موارد و عناصر جذاب کننده محتوا را به شکل یک شیوه نامه جامع ،برای علاقه مندان و تولید کنندکان “محتوا”  گرد آوری و تقدیم نماید.

هر چه دلایل و «استراتژی» کارمان را روشن تر کنیم، تعریفمان از کار هم عملیاتی تر شده، با کیفیت بالاتری جریان پیدا می کند .در این صورت نتیجه بهتری هم از تلاشمان خواهیم گرفت.

به این ترتیب احتمال رضایت و پسند مخاطب هم به مراتب افزایش خواهد یافت.بسیاری از ما به اشکال مختلف تولید محتوای همگانی می کنیم . یا مایل به تولید محتوا  در قالب هایی مثل این نمونه ها هستیم :

 

– می خواهم در یک “شبکه اجتماعی” که قبلاً عضو آن شده ام مطلب منتشر کنم.

– می خواهم برای “وبلاگ شخصی” ام مطالب با کیفیت تولید کنم.

– علاقه دارم “وبسایت شخصی” دایر کنم و مطالبش را خودم تهیه و تولید کنم.

– دوست دارم یک “کپی رایتر”(تبلیع نویس)شوم و متن های جذاب و مشتری پسندی بنویسم.

– می خواهم یک “نویسنده محتوا”ی حرفه ای باشم (یا هستم).

– سعی می کنم خودم و کیفیت هایم را ارتقاء داده و به روزرسانی کنم.

 

قبل از هرچیز باید گفت که برای تولید “محتوای جذاب” پارامترهایی مثل: مخاطب، رسانه (وسیله ارتباطی)، هدف، تولید کننده (فرستنده پیام) و حتی متغیر هایی مثل زمان و مکان، سن و جنسیت باید مورد توجه قرار گیرد.

   مثال :

• داستان نویسی برای یک کودک با فرد میانسال تفاوت های اساسی دارد.

• نویسنده قهار و تولید کننده محتوای دیجیتال برای وبسایت ها همزمان که یک متن با کیفیت می نویسد، می خواهد نکات مربوط به سئو (بهینه نویسی برای موتورهای جستجو) را هم رعایت کند و نوشته اش نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.

• کسی که وبلاگش مربوط به تخصص خاصی در علم پزشکی است در همان زمینه بصورت ویژه و اختصاصی پست می نویسد.

 

اگر مایل به مطالعه مطلبی دیگر در مورد اهمیت تولید محتوای اختصاصی هستید این مطلب را هم بخوانید:

 موارد ذکر شده بالا را مقایسه کنید با کسی که فقط می خواهد چند مدل کالا، مثلاً شامل ۱۰ قلم جنس را به شکلی مشتری پسند و گیرا معرفی کند.

هر نیاز و تقاضایی سبک خاصی از تولید محتوا را طلب می کند. ما با انتخاب و به کارگیری  این روش ها  به آن تقاضا پاسخ می دهیم.  

 

کار تولید محتوا دامنه وسیعی دارد. موضوعات و مقولات مختلفی را هم در بر می گیرد.

هر یک از ما با توجه به نیاز، استعداد و توانایی مان می توانیم دریک یا چند مورد متمرکز شویم .

با تمرین ،آموزش و پشتکار می شود به عنوان متخصص و تولید کننده توانمند معرفی و مطرح شویم.

 

بزرگترین ادعا می تواند این باشد. چند سال پیش شروع کردم. حالا قدری از شما جلو تر هستم. این مایه امیدواری است. یعنی اینکه هریک از ما می توانیم با تلاش،خودمان را به پیشرو ها برسانیم!

همه ما می توانیم شرو ع کنیم و در این بازار رقابتی جای خودمان را پیدا و باز کنیم. همه ما در حال یاد گیری هستیم. فقط کمی جلوتر و یا چند متر و پله عقب تر از دیگری حرکت می کنیم.

ممکن است یک نفر در زمینه نویسندگی عالی باشد ولی بازاریابی را با همان کیفیت انجام ندهد.یا در مورد «سئو» seo مطالب خبره نباشد. یا در مسائل فنی توانایی کمتری داشته باشد.

یک نفر را در نظر بگیرید که طراح وبسایت عالی است، اما قلم گیرایی ندارد. مطالبی که می نویسد خیلی شیوا و کاربر پسند از آب در نمی آید.

اما همین شخص هم می تواند با کسی که توانایی نوشتن بهتری نسبت به خودش دارد یک تیم کار آمد تشکیل دهد.

در کار های تیمی عملاً به همین شکل است و افراد همدیگر را کامل می کنند. هر کس مهارت و استعداد خاص خودش را دارد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

همانطور که گفته شد تولید محتوا موضوعات متعددی را شامل می شود. ما ناچاریم که مطالب را طبقه بندی کنیم. پس طبیعی است که موارد را در مقالات جدا از هم به اشتراک بگذاریم.

از این که بگذریم موضوعات هم ثابت و همیشگی نیستند .زمانی موضوعی مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. مورد دیگر توسعه می یابد.یک چیز دیگر منسوخ و بی ارزش می شود. پس نیاز به،”به روز رسانی” دائماً وجود دارد.

 

در این نوشته، توضیحات مقدماتی و عمومی پیرامون تولید محتوا، و مواردی که باعث می شود نوشته ای را جذاب بنامند، توضیح داده شده است.

نکات فنی مربوط به اشکال دیگر نوشتار، انواع رسانه و انتخاب های ما و همه موضوعات مربوط به محتوا در نوشته های دیگر ،تقدیم حضورتان می شود.

 

 

ابتدایی ترین قدم برای موفقیت در تولیدمحتوا ،تمرکز داشتن روی موضوع و هدف از پیش تعیین شده است. تولید محتوا مهمترین دلیل و از فاکتور های ثابت و همیشگی ارتباط ، دیده شدن، بازاریابی و تبلیغ است.بقیه مسائل در الویت های بعدی قرار می گیرند. (اگر چه هر فاکتوری در جای خودش مهم و قابل تامل است).

توصیه های عمومی !

می دانم کسی که کار تولید محتوای حرفه ای انجام می دهد می خواهد نتیجه و بازخورد کارش را بداند. بفهمد کجای کار است .نقاط ضعفش را برطرف کند. خودش را اصلاح کند و بهتر شود.

اما باز هم توصیه اکید برای شروع کار همین می تواند باشد. اول تمرکز روی تولید محتوا و بعد بصورت تدریجی و همزمان با تسلط نسبی در کار، و کسب تجربه و افزایش دامنه عمل و توسعه دادن.

خوب است بخوانید:

پس تا اینجا ما در مورد بند اول آیتم های الویت دار تولید محتوا توضیح دادیم.

برای کار تولیدمحتوای جذاب ،بخصوص نوشتن که پایه اصلی تولید به شمار میاد،احتیاج داریم به حال و حوصله و دل و دماغ! که معمولاً به ندرت پیش میاد.حد اقل برای من که اینطوره. خب من علاقه به نوشتن و گفتن دارم.اما وقتی فکر می کنم که چطوری چیزی که توی سرمه روی کاغذ بیارم یا روی صفحه تایپ کنم، کمی تعلل می کنم.

به خاطر وسواسی که در انتخاب موضوعات ،کلمات ،و استراتژی و سایر عواملی که احتیاج به انتخاب و تصمیم و فکر کردن داره ،دست نگه می دارم و می گم حالا باشه بیشتر روی موضوع فکر کنم .واقعیت اینه که دست دست و امروز و فرداکردن انرژی و انگیزه که ایجاد نمی کنه هیچ،اون ته مانده حس و حال آدم رو هم می گیره!

یک راه معقول، در دسترس و کاربردی برای شروع وجود داره .خودمان را مقید به انجام کار و برنامه تنظیم شده کنیم .مثلاً بگوییم در هفته n تا مطلب می نویسم. فلان روز حتماً آن کار خاص را انجام می دهم . روزانه راس ساعت مقرر شروع به نوشتن می کنم. 

منتظر مساعد شدن اوضاع نباشید .شروع کنید . وقتی به میل درونی علاقه به اتلاف وقت و تنبلی کردن غلبه کردید حالتان بهتر می شود .می بینید که دارید کار می کنید و به همین شکل از خودتان و کارتان رضایت پیدا می کنید.

من چند سال در مطبوعات بوده ام. هنوز هم به شکلی با کار نویسندگی مطبوعاتی در ارتباط هستم.تحصیلاتم هم علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری بوده. قبل از این ها هم علاقه مند پی گیری اخبار و رویدادهای اجتماعی بودم.شاید این ها بتونه به نوعی مقدمه و انگیزه ای برای شروع باشه. ولی به تنهایی باعث نویسنده شدن نمی شه.

توی مدرسه برای نوشتن انشایی با موضوع ساده و جواب روشن علم بهتر است با ثروت ،میمردم و زنده می شدم.از بس که توی انتخاب واژه ها وسواس داشتم . هیچ وقت هم به عنوان انشاء نویس خوب کلاس انتخاب نشدم بماند، خودم هم از خواندن انشای خودم بیزار بودم .

همیشه نتیجه نوشتنم، یک موضوع و داستان بی سر و ته می شد که خودم هم از به اشتراک گذاشتنش خجالت می کشیدم! بعدها هم همینطور بود در کلاس،دانشگاه و تحریریه روزنامه و…جاهای مختلف که کار نویسندگی داشته ام.

همیشه فکر می کردم و مترصد بودم که سوژه ای ناب توی ذهنم بیفته . چیزی که باعث بشه زحمت سوژه یابی من کم بشه. کلمه ای ،جمله ای،کل مطلب که زیاده خواهی میشه! اما اوضاع همیشه معمولی بود. مجبور بودم کلی با خودم کلنجار برم. همیشه تا دقیقه نود صبر می کردم . آخرش فقط اجبار باعث می شد که دست به قلم بشم.

بعد از سالها به این نتیجه رسیدم که هیچ موضوع جذابی بدون دلیل و واسطه نمی تونه وارد ذهن ما بشه.حتی الهامات عارفانه هم زمانی ظاهر می شن که خلوص نیت و طی مقدمات و مراحل از طرف سالک صورت گرفته باشه.مکانیزم سو‍ژه یابی هم دقیقاً به همین شکله.فقط کیفیت ها فرق می کنه!

ما برای اینکه سو‍‍ژه و موضوع دلخواهمان را پیدا کنیم ،محتوای مناسب و با کیفیت ارائه دهیم و در کارمان پیشرفت کنیم، باید چارچوب های حرفه ای داشته باشیم:

مثل یک کارمند یا کسی که در جایی استخدام شده و قانوناًباید راس ساعت مقرر سر کار حاضر شود و یا مقدار زمان و ساعث معینی در هفته کار کند.

موقع کار فقط به فکر انجام کار باشیم .بقیه دلمشغولی ها را کنار بگذاریم.

خود تلقینی یک تکنیک مهم و اثر گذار است و در هر صورت (مثبت و منفی) اثر می کند. ما دائم باید به خودمان بگوییم که یک نویسنده هستیم. می توانیم با رفتارمان این موضوع را به خود بقبولانیم.

برای نویسندگی الزاماً نباید کارمند اداره باشیم . لازم نیست حتماًدر یک دفتر اختصاصی حاضر شویم . ما در خانه و محل سکونت هم می توانیم همان کارها را انجام دهیم .بعضی وقتها هم با کیفیت بالاتر . منتها باید شرایط را مناسب کنیم.یکی همین رسمی بودن است .

اگر حواستان در خانه پرت می شود و نمی توانید خوب روی کارتان تمرکز کنید. شرایط را عوض کنید. فکر کنید کارمندی هستید که در اداره مشغول کار کردن هستید.

می توانید داخل اطاق بروید . از اهل خانه هم بخواهید تا ساعتی که شما تعیین می کنید ، وارد نشوند. به این شکل تا حدود زیادی می توانید اوضاع دلخواه را بوجود بیاورید.

پوشیدن لباس رسمی و آراستگی ظاهر و بازآفرینی محیط حرفه ای یک تکنیک روانشناختی است . تلقین به خویشتن، اثر کاملاً ملموسی روی کارتان خواهد داشت.

به یاد داشته باشیم که تولید و مصرف محتوا همزمان صورت می گیرد. جالب است، ما در همان حال که برای تولیدمحتوای خودمان تلاش می کنیم بصورت توامان از تولیدات دیگران برای تولید محتوایمان بهره می بریم .

هر فرد در زندگی اجتماعی وامدار دیگران است در حالی که خودش هم خدمتی برای دیگران انجام می دهد . موضوع “ارتباط” و  «تولید محتوا”» هم از ابتدا رابطه بده و بستان بوده و خواهد بود.

اما در عصر حاضر سرعت و نیاز به «محتوا» به حدی است که کلمه جدیدی متداول شده، که ترکیبی است از دو واژه تولید کننده و مصرف کننده .

تولید کننده    Producer

                    ⇐   prosumer تولید و مصرف کنندهمصرف کننده  consumer

روشن است که تولیدمحتوا به معنای واقعی نیازمند به روز رسانی اطلاعات و مطالعه تخصصی است. لازم است که حداقل در زمینه ای که داریم محتوای تخصصی ارائه می دهیم . دانش و اطلاعات روزآمد را پی گیری و کسب کنیم.

این مورد باید همیشه مورد نظر باشد و همیشه به سایت هایی که هم راستا با ما فعالیت دارند،توجه و دقت نظر ویژه داشته باشیم.این جزئی از کار است و ما از هم و مطالب هم مطلع می شویم و می توانیم بهره ببریم و اگر رقیب هستیم تلاش کنیم تا کیفیت ها را ارتقاء دهیم.

 

با استفاده از تصاویر و اسلاید های اینفوگرافی در جهت تولید محتوای جذاب و با کیفیت برتر گام برداریم

 

مطالبی که در آن از اینفو گرافیک استفاده می شود، می تواند نقش پر رنگی در بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده داشته باشد. در زمینه دیجیتال مار کتینگ هم نقش آن موثراست .و با عنوان بسیار اثرگذار تحلیل شده است. (اینفوگرافی به تصاویر اطلاع رسان که می تواند با نوشته هم همراه باشد می گویند.)

با رعایت نکات و آیتم های فرموله شده ترقی می کنید. به مرور زمان می توانید به عنوان یک نویسنده و کارشناس،تولید کننده و کارآفرین شناخته شوید و کسب رتبه و اعتبار کنید.

موارد بالا نکاتی است که رعایت آنها برای نوشتن و اصولاً تولید هر گونه محتوا الزامی و ضروری است. اما موارد دیگری که جنبه تکمیلی دارد و بیشتر در وبلاگ نوسی و محتوای وبسایت کاربرد پیدا می کند به صورت فهرست وار آمده است.

گفتیم داشتن هدف روشن جزو شرایط اولیه موفقیت یک نویسنده حرفه ای محتواست. وقتی موضوعات، و افکارمان را بیشتر وارسی کنیم ،می بینیم که بیشتر وزن نوشته ما روی واژه های  خاصی سنگینی می کند.

این کلمات محوری دلیل و هدف ما برای تولید محتواست.این کلمات را اصطلاحاً کلمات کلیدی ( key words) می گویند.

 

 

لیست کلمات کلیدی :

برای تولید آگاهانه و هدفمند لازم است که روی موضوع و دلایل و نحوه تولید محتوای خود از قبل خوب فکر کرده باشیم و با تدوین استراتژی مناسب شروع به کار تولید محتوا کنیم .این لیست کلمات کلیدی همه جا کاربرد خواهد داشت. ما را در مسیر نگه می دارد . دائم هدف اصلی را گوشزد می کند .

به کار بردن آن از الزامات سئو مناسب برای محتواست، در جذب مخاطب نقش دارد. می تواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. و به نوشته ما وجهه تخصصی می دهد.

می پرسید دلیل این استقبال مخاطب از چند کلمه خاص چیست؟

خیلی ساده است. مخاطب برای این به شما مراجعه کرده تا در مورد همان کلمات خاص و کلیدی اطلاع کسب کند .ما با به کار بردن این کلمات و به دنبال آن بازاریابی، از راه های مختلف به مخاطب می گوییم که ما در این مورد اطلاعات به شما عرضه می کنیم.

بیایید در فلان آدرس (وبلاگ،سایت،شبکه اجتماعی و…) و نوشته ،صدا،تصویر عکس و یا به هر حال محتوایی که برای شما تولید کرده ایم را ببینید یا بشنوید. 

به این ترتیب شما یک مخاطب هم راستا با هدفتان را فرا می خوانید و در طرف دیگر مخاطب با دیدن کلمات کلیدی و احساس نیاز و انگیزه و سپس کسب اطلاع به شما مراجعه می کند. این پروسه مهم خود می تواند باعث رشد و افزایش رتبه و یا سکون عدم استقبال از کار تولید محتوای ما شود.

عنوان مطلب اولین قسمتی است که مخاطب بوسیله آن با محتوای شما ارتباط برقرار می کند. اگر ناقص، نا مفهوم یا الکن باشد . احتمالاً قدرت اثر گذاری کمتری هم خواهد داشت.

علاوه براین ها کار نوشتن تیتر احتیاج به صرف وقت و تمرین و تجربه هم دارد. (قابل توجه کسانی که می خواهند نویسنده حرفه ای باشند)

این احتیاج به توضیح ندارد. محتوای ما باید در پاسخ به یک نیاز نوشته شود.سئوالی را پاسخ دهد. آموزشی ارائه کند. و به هر حال کار کردی داشته باشد.

این مطلب برای رفع یک نیاز نوشته شده. من معمولاً برای گرفتن جواب سئوالاتم به فضای وب مراجعه می کنم.با سرچ کردن ، موضوعی رو که دنبالش هستم رو پیدامی کنم.

خیلی وقت ها مطالب تکراری ،کپی و سطحی هستند. بعضی وقت ها هم جاهایی می ری که واقعاً لذت می بری از توضیح و اطلاعاتی که بدست آوردی .احساس برنده بودن می کنی.

سعی کردم با این نوشته یک شیوه نامه مختصرتولید کنم .برای کسانی که به دلایل مختلف تجاری ،کسب و کار، علاقه به نویسندگی و هر دلیل دیگه دوست دارند در وب محتوا تولید کنند.

چون قبلاً خودم هم به دنبال همین موضوع در فضای دیجیتال گشته بودم. البته مطالبی که پیدا می کردم، خیلی منسجم نبود . به همین خاطر من مجبور بودم زمان زیادی رو بین سایت های مختلف در رفت وآمد باشم .

در کاری که می کنید توجه داشته باشید که با تمام توانایی تان تولید کنید. کار سطحی و سمبل کردن به مزاق مخاطب خوش نمی آید.خودتان هم بیشتر و قبل از همه می دانید که چه کرده اید!

به هر حال همین مطالب رزومه و شناسنامه کاری شماست و از طریق همان ها شما را خواهند شناخت .پس به عنوان یک اصل اساسی، ارائه گر کار با کیفیت باشید.

محتوا۲۰- چگونه و با استفاده از کدام پارامتر ها می توانیم “محتوای جذاب” تری برای مخاطب تولید کنیم؟

هر ظرفی گنجایشی دارد.در تولید محتوا رعایت نکاتی ضروری است. جملات را ساده کنیم:

در مورد مطالب طولانی

اگر مطلبی که می خواهیم به مخاطب منتقل کنیم طولانی است در ۲ یا چند قسمت مجزا ارائه کنیم. وسیله و رسانه مناسب هر محتوا یی را بشناسیم و در همان قالب توضیح دهیم.خلاصه مواظبتکنیم که مطلب به شیر بی یال و دم تبدیل نشود!. 

لازم نیست و خوب هم نیست که مثل هم و از روی دست هم بنویسیم. امکان اشتباه برای همه وجود دارد. حتی بهترین ها هم می توانند اشتباه کرده باشند.

ما می توانیم نظر مان را حتی در مورد قوانین به ظاهر پذیرفته شده هم بیان کنیم.در مورد مطالب نظر دهیم. مطلبی را با دلیل موجه رد کنیم. تفسیر کنیم. مقایسه کنیم . ترتیب و الویت بندی کنیم.

اندیشه انتقادی باعث رشد می شود باعث روشنگری می شود کیفیت ها را بالا می برد. از نظر کیفیت و منفعت کاری هم برای ما اعتبار و جایگاه میسازد. و… تولید ما را متمایز می کند.

در بعضی از سایت های تولید محتوا دیده ام که می گویند: “مخالف بقیه بنویسید”!!!. و توجیه شان این است که این باعث جلب توجه می شود و در نتیجه برای شما مشتری می آورد. به هر حال این هم شگردی است.

در این باره خودتان باید قضاوت کنید. خوب است یا بد، هر کس انتخاب خودش را دارد. مرز انتقاد،انصاف،مخالفت ، سیاه بازی و جنگ زرگری به هم نزدیک است!.

مخاطب بسیار علاقه مند به دانستن رازهای مگو و شگردهای ویژه است.برای جلب نظرش می توانید شمه ای از این ظرافت های کسب و کارتان را رو کنید.سود مطرح کردنش دو جانبه است.

شما اعتماد سازی می کنید و به رقیب احتمالی اطلاعات می دهید.در عوض اعتماد متقابل + مشتری بالقوه بدست می آورید.

محتوایی که تولید می کنید، نیاز به مرمت، ویراستاری، تغییرات و بهینه سازی دارد. از این ها گذشته بعد از مدتی محتوا شامل مرور زمان شده و بعضی مطالب و به خصوص نکات و موارد مربوط به آمار و تکنولوژی روز، غیر قابل استناد می شود. لینک ها و بقیه مطالب هم کم و بیش نیاز به وارسی و روزآمد شدن دارند.

تولید محتوای طولانی از جهات مختلف مناسب است. مخاطب را بیشتر در اختیار دارید و امکان اثر گذاری بر او افزایش می یابد. مورد نظر و علاقه موتورهای جستجوست.

باعث لینک دهی و قدرت مانور بالاتر از طرف شما می شود. مخاطب می تواند بهره بیشتری از محتوای تولید شده ببرد.

البته معیار شناسایی مطلب مهم بیشتر حالت توصیه ای دارد و آن اینکه سعی شود از ۵۰۰ کلمه کمتر نباشد . بالای ۵۰۰۰ کلمه نباشد. اگر از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر است سعی کنید در دو مقاله موضوع را مطرح کنید.

   تولید محتوای جذاب-محتوای آموزشی بخش مهمی از محتوای مورد نیاز در فضای وب است

 

یکی دیگر از الزامات تولید محتوا رعایت مسائل مربوط به آیین نگارش مطلب است. مثل نقطه،ویرگول،جمله بندی،پاراگراف،شیوایی و روانی جمله ها،املای کلمات و سایر مسائل که هم در زیبایی و هم در کیفیت سئو وبسایت موثر است.

سئو محتوای جذاب- محتوا۲۰

برای افزایش رتبه و قرارداشتن در کورس رقابت باید نکات مربوط به بهینه سازی را در راستای جلب نظر موتورهای جستجو ( بخوانید گوگل) در برنامه کارمان داشته باشیم و رعایت کنیم.

کلمات کلیدی علاوه بر آنکه نشان دهنده الویت و هدف تولید محتوای ماست از نظر مسائل مربوط به سئو و دیده شدن در موتور های جست و جو باید معیارهایی داشته باشد. هر تولید کننده باید در اندازه قابل قبول این نکات را در محتوایش بگنجاند.

اگر مطلب مناسب و قابل قبولی به چشمتان خورد که احساس می کنید از نظر مخاطب شما هم پذیرفته می شود، می توانید آنرا در رسانه تان منتشر کنید.

البته ذکر منبع لازم است و حرفه ای بودنتان را به رخ می کشد.ضمن اینکه در بلند مدت از همین راه می شود.بک لینک های ارزشمندی به دست آورد.

برای دسترسی آسانتر و معرفی بهتر محتوا آنها را در وبسایتتان به هم متصل کنید تا مخاطب و موتورهای جستجو دسترسی بیشتر و آسانتری به محتوای شما داشته باشند.

از “متا تگ ها” که بخش عمده آن همان “کلمات کلیدی” برچسب شده به محتوای شماست درست و اصولی استفاده کنید.

از مهمترین آنها متا تگ عنوان ( title meta) و متا تگ توضیحات ( description meta) و بقه متا تگ ها هم در جای خود دارای اهمیت هستند.

این تکنیک مواردی راشامل می شود که جزء روشهای غیر تالیفی ، کپی برداری شده ،مجعول و منسوخ به حساب می آید. و از اعتبار وبسایت می کاهد.

این روشها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت تغییر اندکی در بالا آوردن وبسایت داشته باشد. اما با استناد به شواهد، روشی منسوخ است و در بلند مدت کارکرد منفی خواهد داشت.

مثل: خرید لینک،کامنت های اسپم،محتوای کپی شده،به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی و موارد دیگر.

تولید محتوای جذاب- مخاطب علاقه دارد که تجسمی از تولید کننده مطلب داشته باشد با پاسخ دادن به این حس کنجکاوی ارتباط کاملتری خواهید داشت

معمولاً مخاطب دوست دارد از تولید کننده

محتوایی که مورد توجهش قرار گرفته

اطلاعاتی داشته باشد. با معرفی می

توانید تاثیر مثبتی بر ذهنیت مخاطبان

داشته باشید. ( البته منظور معرفی

خوب و صادقانه است).

اگر در محتوای تولید شده از منابع دیگر استفاده یا نقل قول مستقیم دارید، حتماً آن را عنوان کنید. منطقی است که اگر مناسب باشد، لینکی برای ارتباط با همان منبع اصلی ایجاد کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی در حال حاضر حدود نیمی از کاربران توسط گوشی های همراه وارد صفحات وب می شوند.

این آمار پیوسته روبه افزایش است . اگر می خواهید بیشتر و بهتر دیده شوید، لازم است که علاوه بر مانیتور رایانه، به نمایش مناسب محتوا در صفحات گوشی همراه هم نظر داشته باشید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد.

سعی کردم کلیاتی از مهمترین آیتم های موثر در کار تولید محتوا و بر پا کردن یک استراکچر قابل قبول برای شروع کار رو به صورت جامع خدمتتان ارائه و توضیح کوتاه دهم.

در پایان باز هم باید گفت سر موفقیت در تکرار، مداومت و پشتکار است.

نکته ای را یادآوری کنم :  هدف وب سایت ایجاد یک دانشنامه در ارتباط با تولید محتوا ،محتوای دیجیتال و رسانه های ارتباط جمعی است.

با پیگیری لینک های هر مطلب می توانید از جزئیات و موضوعات مرتبط اطلاعات بیشتر و تخصصی تری بدست بیاورید.

یکی از راههای دسترسی به اطلاعات تخصصی ثبت نام در “محتوا۲۰” و دریافت خبرنامه ها و مطالب تخصصی به صورت مفصل تر است.

بدون ثبت نام هم همانقدر امکان دخالت ،تعامل  و نظر دهی در مورد محتوای وبسایت فراهم است.

در مورد این مطلب  خاص نظری دارید؟  سودمند بود ؟    برای بهتر شدن آن ایده ای دارید؟

دیدگاه و نقطه نظرتان را در ذیل صفحه و در بخش دیدگاه بنویسید.   ↓

با سپاس فراوان

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر

برچسب‌ها: آموزش محتواي جذابتوليد محتواي ديجيتالروش توليد محتواكتاب توليد محتوامقاله توليد محتوا

سيامك اسلامي

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر


نوامبر 27, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published نوامبر 27, 2020


می 26, 2019

 توسط
سيامك اسلامي
· Published می 26, 2019
· Last modified دسامبر 4, 2020


ژانویه 28, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published ژانویه 28, 2020
· Last modified اکتبر 17, 2020

درود و سپاس
بی تعارف میگم. این مطلب حرف نداره. خیلی ازش استفاده کردم. هر چند وقت هم بهش مراجعه می کنم و مرورش می کنم. هم نکته زیاد داره ، هم انگیزه بخشه.خواستم قدردانی کرده باشم.
خداحافظ

واقعا ممنون از شما جناب اسلامی که این همه مطالب مهم و سودمند را در اختیار ما قرار دادین. یه سوالی که میخواستم از جناب عالی بپرسم، این هست که چطور میتوانم هدفم را از تولید محتوا بهتر و سریعتر پیدا کنم؟ با توجه به این که تحصیلاتم ارتباط نسبتا قابل قبول(و نه زیاد) به این حرفه دارد و کارشناسی فناوری اطلاعات دارم…

سلام و ممنون از اظهار لطف شما
چطور می توانم با تولید محتوا زودتر به هدفم برسم ؟ یا چطور می توانم زودتر محتوایی رو که من رو به هدفم نزدیک می کنه تولید کنم؟
راستش فکر میکنم اینا دو تا موضوع باشه. با توجه به موقعیتها و دلایل متفاوت افراد سخته که بشه راهکار خاص ارائه داد.
بنظرم توصیه کلی می تونه این باشه که سعی کنیم بروز باشیم. مطالعه کنیم. با موضوعات هم راستا با هدفمون در ارتباط مستقیم باشیم.
تو این مسیر می شه پیگیری سایت های پر محتوا ، افراد موفق در فضای آنلاین ، شبکه های اجتماعی، سر زدن به لایوهای اینستاگرامی و حضور در سمینارهای آنلاین اشاره کرد.
با این رویکرد و مطالعه و پشتکار می تونیم تو مسیر درست قرار بگیریم و ابزار و اطلاعات اولیه برای تصمیم گیری درست رو بدست بیاریم.

سلام بر شما اول می خواهم به خاطر این مطلب تشکر کنم کارم واقعا راه افتاد و شروع کردم به تولید محتوا و بعد هم سوالم اینه که شما دوره آموزشی حضوری یا آنلاین هم برگزار می کنید؟

درود بر شما – خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده . ما تا اینجای کار تلاش کردیم که محتوای آموزشی و مفید تولید کنیم و در فاز مشاوره و همکاری با اشخاص و شرکت ها فعالیت کنیم، با توجه سیر تحول فضای آنلاین و استقبال روز افزون کاربران حتماً کلاسها و برنامه های “برخط” هم خواهیم داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دنبال کنید:


Email Address


محتو ا

رمز و راز نوشته «پر محتوا»

3 دسامبر, 2020

محتو ا

آموزش تولید محتوا برای وبمسترها

27 نوامبر, 2020

كارآفريني / محتو ا

آموزش کارآفرینی ؛ بلد شو

25 نوامبر, 2020

رسانه / كارآفريني / محتو ا

می خواهم فریلنسر شوم

9 نوامبر, 2020

رسانه / محتو ا / نمونه كار

من و تو TV؛ رویکرد برنامه ها در فرکانس آشنا

7 نوامبر, 2020

رسانه

باغستان کرج با ترافیک هایش!

19 آگوست, 2018

محتو ا

محتوا چیست؟

5 ژوئن, 2018

رسانه

گزارش از زور آباد – به آتشت نشدم گرم و دود کورم کرد!

20 جولای, 2018

محتو ا

۲۷ قدم تولید محتوای جذاب

12 جولای, 2018

محتو ا

سفارش تولید محتوا

26 مه, 2019

دانستنی ها درباره محتوای موفقفرمول موفقیت شما در تولید محتوا


Email Address


محتوا ۲۰ – پایگاه فرآوری محتوای رسانه – mohtava20 – content creation website پشتيباني :09011010055

توسط
سيامك اسلامي

·

منتشر شده جولای 12, 2018
· بروزرسانی شده نوامبر 30, 2020

Table of Contents

درآغاز:

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

مقاله آیین نامه تولید محتوای «جذاب»، فاکتور های موثر برای ایجاد جذابیت در تولید محتوا و مشخصاتی که به جذاب بودن محتوای تولید شده ما کمک می کند را بطور مشروح بیان کرده است:

می خواهم “جذاب” بنویسم…

بی شک هر نویسنده و محتوا نویسی دلیل، هدف و انگیزه ای برای کارش دارد. برای برآورده شدن نیازش، دست به قلم شده یا به هر شکل به تولید محتوا می پردازد.

موضوع مهم این است که وقتی از ما در مورد دلایل کارمان سوال می شود،بعضاً خودمان هم دلایل روشن و مسیر از پیش تعیین شده ای برای کارمان در نظر نداریم !

این نوشته سعی کرده تا مهمترین موارد و عناصر جذاب کننده محتوا را به شکل یک شیوه نامه جامع ،برای علاقه مندان و تولید کنندکان “محتوا”  گرد آوری و تقدیم نماید.

هر چه دلایل و «استراتژی» کارمان را روشن تر کنیم، تعریفمان از کار هم عملیاتی تر شده، با کیفیت بالاتری جریان پیدا می کند .در این صورت نتیجه بهتری هم از تلاشمان خواهیم گرفت.

به این ترتیب احتمال رضایت و پسند مخاطب هم به مراتب افزایش خواهد یافت.بسیاری از ما به اشکال مختلف تولید محتوای همگانی می کنیم . یا مایل به تولید محتوا  در قالب هایی مثل این نمونه ها هستیم :

 

– می خواهم در یک “شبکه اجتماعی” که قبلاً عضو آن شده ام مطلب منتشر کنم.

– می خواهم برای “وبلاگ شخصی” ام مطالب با کیفیت تولید کنم.

– علاقه دارم “وبسایت شخصی” دایر کنم و مطالبش را خودم تهیه و تولید کنم.

– دوست دارم یک “کپی رایتر”(تبلیع نویس)شوم و متن های جذاب و مشتری پسندی بنویسم.

– می خواهم یک “نویسنده محتوا”ی حرفه ای باشم (یا هستم).

– سعی می کنم خودم و کیفیت هایم را ارتقاء داده و به روزرسانی کنم.

 

قبل از هرچیز باید گفت که برای تولید “محتوای جذاب” پارامترهایی مثل: مخاطب، رسانه (وسیله ارتباطی)، هدف، تولید کننده (فرستنده پیام) و حتی متغیر هایی مثل زمان و مکان، سن و جنسیت باید مورد توجه قرار گیرد.

   مثال :

• داستان نویسی برای یک کودک با فرد میانسال تفاوت های اساسی دارد.

• نویسنده قهار و تولید کننده محتوای دیجیتال برای وبسایت ها همزمان که یک متن با کیفیت می نویسد، می خواهد نکات مربوط به سئو (بهینه نویسی برای موتورهای جستجو) را هم رعایت کند و نوشته اش نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.

• کسی که وبلاگش مربوط به تخصص خاصی در علم پزشکی است در همان زمینه بصورت ویژه و اختصاصی پست می نویسد.

 

اگر مایل به مطالعه مطلبی دیگر در مورد اهمیت تولید محتوای اختصاصی هستید این مطلب را هم بخوانید:

 موارد ذکر شده بالا را مقایسه کنید با کسی که فقط می خواهد چند مدل کالا، مثلاً شامل ۱۰ قلم جنس را به شکلی مشتری پسند و گیرا معرفی کند.

هر نیاز و تقاضایی سبک خاصی از تولید محتوا را طلب می کند. ما با انتخاب و به کارگیری  این روش ها  به آن تقاضا پاسخ می دهیم.  

 

کار تولید محتوا دامنه وسیعی دارد. موضوعات و مقولات مختلفی را هم در بر می گیرد.

هر یک از ما با توجه به نیاز، استعداد و توانایی مان می توانیم دریک یا چند مورد متمرکز شویم .

با تمرین ،آموزش و پشتکار می شود به عنوان متخصص و تولید کننده توانمند معرفی و مطرح شویم.

 

بزرگترین ادعا می تواند این باشد. چند سال پیش شروع کردم. حالا قدری از شما جلو تر هستم. این مایه امیدواری است. یعنی اینکه هریک از ما می توانیم با تلاش،خودمان را به پیشرو ها برسانیم!

همه ما می توانیم شرو ع کنیم و در این بازار رقابتی جای خودمان را پیدا و باز کنیم. همه ما در حال یاد گیری هستیم. فقط کمی جلوتر و یا چند متر و پله عقب تر از دیگری حرکت می کنیم.

ممکن است یک نفر در زمینه نویسندگی عالی باشد ولی بازاریابی را با همان کیفیت انجام ندهد.یا در مورد «سئو» seo مطالب خبره نباشد. یا در مسائل فنی توانایی کمتری داشته باشد.

یک نفر را در نظر بگیرید که طراح وبسایت عالی است، اما قلم گیرایی ندارد. مطالبی که می نویسد خیلی شیوا و کاربر پسند از آب در نمی آید.

اما همین شخص هم می تواند با کسی که توانایی نوشتن بهتری نسبت به خودش دارد یک تیم کار آمد تشکیل دهد.

در کار های تیمی عملاً به همین شکل است و افراد همدیگر را کامل می کنند. هر کس مهارت و استعداد خاص خودش را دارد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

همانطور که گفته شد تولید محتوا موضوعات متعددی را شامل می شود. ما ناچاریم که مطالب را طبقه بندی کنیم. پس طبیعی است که موارد را در مقالات جدا از هم به اشتراک بگذاریم.

از این که بگذریم موضوعات هم ثابت و همیشگی نیستند .زمانی موضوعی مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. مورد دیگر توسعه می یابد.یک چیز دیگر منسوخ و بی ارزش می شود. پس نیاز به،”به روز رسانی” دائماً وجود دارد.

 

در این نوشته، توضیحات مقدماتی و عمومی پیرامون تولید محتوا، و مواردی که باعث می شود نوشته ای را جذاب بنامند، توضیح داده شده است.

نکات فنی مربوط به اشکال دیگر نوشتار، انواع رسانه و انتخاب های ما و همه موضوعات مربوط به محتوا در نوشته های دیگر ،تقدیم حضورتان می شود.

 

 

ابتدایی ترین قدم برای موفقیت در تولیدمحتوا ،تمرکز داشتن روی موضوع و هدف از پیش تعیین شده است. تولید محتوا مهمترین دلیل و از فاکتور های ثابت و همیشگی ارتباط ، دیده شدن، بازاریابی و تبلیغ است.بقیه مسائل در الویت های بعدی قرار می گیرند. (اگر چه هر فاکتوری در جای خودش مهم و قابل تامل است).

توصیه های عمومی !

می دانم کسی که کار تولید محتوای حرفه ای انجام می دهد می خواهد نتیجه و بازخورد کارش را بداند. بفهمد کجای کار است .نقاط ضعفش را برطرف کند. خودش را اصلاح کند و بهتر شود.

اما باز هم توصیه اکید برای شروع کار همین می تواند باشد. اول تمرکز روی تولید محتوا و بعد بصورت تدریجی و همزمان با تسلط نسبی در کار، و کسب تجربه و افزایش دامنه عمل و توسعه دادن.

خوب است بخوانید:

پس تا اینجا ما در مورد بند اول آیتم های الویت دار تولید محتوا توضیح دادیم.

برای کار تولیدمحتوای جذاب ،بخصوص نوشتن که پایه اصلی تولید به شمار میاد،احتیاج داریم به حال و حوصله و دل و دماغ! که معمولاً به ندرت پیش میاد.حد اقل برای من که اینطوره. خب من علاقه به نوشتن و گفتن دارم.اما وقتی فکر می کنم که چطوری چیزی که توی سرمه روی کاغذ بیارم یا روی صفحه تایپ کنم، کمی تعلل می کنم.

به خاطر وسواسی که در انتخاب موضوعات ،کلمات ،و استراتژی و سایر عواملی که احتیاج به انتخاب و تصمیم و فکر کردن داره ،دست نگه می دارم و می گم حالا باشه بیشتر روی موضوع فکر کنم .واقعیت اینه که دست دست و امروز و فرداکردن انرژی و انگیزه که ایجاد نمی کنه هیچ،اون ته مانده حس و حال آدم رو هم می گیره!

یک راه معقول، در دسترس و کاربردی برای شروع وجود داره .خودمان را مقید به انجام کار و برنامه تنظیم شده کنیم .مثلاً بگوییم در هفته n تا مطلب می نویسم. فلان روز حتماً آن کار خاص را انجام می دهم . روزانه راس ساعت مقرر شروع به نوشتن می کنم. 

منتظر مساعد شدن اوضاع نباشید .شروع کنید . وقتی به میل درونی علاقه به اتلاف وقت و تنبلی کردن غلبه کردید حالتان بهتر می شود .می بینید که دارید کار می کنید و به همین شکل از خودتان و کارتان رضایت پیدا می کنید.

من چند سال در مطبوعات بوده ام. هنوز هم به شکلی با کار نویسندگی مطبوعاتی در ارتباط هستم.تحصیلاتم هم علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری بوده. قبل از این ها هم علاقه مند پی گیری اخبار و رویدادهای اجتماعی بودم.شاید این ها بتونه به نوعی مقدمه و انگیزه ای برای شروع باشه. ولی به تنهایی باعث نویسنده شدن نمی شه.

توی مدرسه برای نوشتن انشایی با موضوع ساده و جواب روشن علم بهتر است با ثروت ،میمردم و زنده می شدم.از بس که توی انتخاب واژه ها وسواس داشتم . هیچ وقت هم به عنوان انشاء نویس خوب کلاس انتخاب نشدم بماند، خودم هم از خواندن انشای خودم بیزار بودم .

همیشه نتیجه نوشتنم، یک موضوع و داستان بی سر و ته می شد که خودم هم از به اشتراک گذاشتنش خجالت می کشیدم! بعدها هم همینطور بود در کلاس،دانشگاه و تحریریه روزنامه و…جاهای مختلف که کار نویسندگی داشته ام.

همیشه فکر می کردم و مترصد بودم که سوژه ای ناب توی ذهنم بیفته . چیزی که باعث بشه زحمت سوژه یابی من کم بشه. کلمه ای ،جمله ای،کل مطلب که زیاده خواهی میشه! اما اوضاع همیشه معمولی بود. مجبور بودم کلی با خودم کلنجار برم. همیشه تا دقیقه نود صبر می کردم . آخرش فقط اجبار باعث می شد که دست به قلم بشم.

بعد از سالها به این نتیجه رسیدم که هیچ موضوع جذابی بدون دلیل و واسطه نمی تونه وارد ذهن ما بشه.حتی الهامات عارفانه هم زمانی ظاهر می شن که خلوص نیت و طی مقدمات و مراحل از طرف سالک صورت گرفته باشه.مکانیزم سو‍ژه یابی هم دقیقاً به همین شکله.فقط کیفیت ها فرق می کنه!

ما برای اینکه سو‍‍ژه و موضوع دلخواهمان را پیدا کنیم ،محتوای مناسب و با کیفیت ارائه دهیم و در کارمان پیشرفت کنیم، باید چارچوب های حرفه ای داشته باشیم:

مثل یک کارمند یا کسی که در جایی استخدام شده و قانوناًباید راس ساعت مقرر سر کار حاضر شود و یا مقدار زمان و ساعث معینی در هفته کار کند.

موقع کار فقط به فکر انجام کار باشیم .بقیه دلمشغولی ها را کنار بگذاریم.

خود تلقینی یک تکنیک مهم و اثر گذار است و در هر صورت (مثبت و منفی) اثر می کند. ما دائم باید به خودمان بگوییم که یک نویسنده هستیم. می توانیم با رفتارمان این موضوع را به خود بقبولانیم.

برای نویسندگی الزاماً نباید کارمند اداره باشیم . لازم نیست حتماًدر یک دفتر اختصاصی حاضر شویم . ما در خانه و محل سکونت هم می توانیم همان کارها را انجام دهیم .بعضی وقتها هم با کیفیت بالاتر . منتها باید شرایط را مناسب کنیم.یکی همین رسمی بودن است .

اگر حواستان در خانه پرت می شود و نمی توانید خوب روی کارتان تمرکز کنید. شرایط را عوض کنید. فکر کنید کارمندی هستید که در اداره مشغول کار کردن هستید.

می توانید داخل اطاق بروید . از اهل خانه هم بخواهید تا ساعتی که شما تعیین می کنید ، وارد نشوند. به این شکل تا حدود زیادی می توانید اوضاع دلخواه را بوجود بیاورید.

پوشیدن لباس رسمی و آراستگی ظاهر و بازآفرینی محیط حرفه ای یک تکنیک روانشناختی است . تلقین به خویشتن، اثر کاملاً ملموسی روی کارتان خواهد داشت.

به یاد داشته باشیم که تولید و مصرف محتوا همزمان صورت می گیرد. جالب است، ما در همان حال که برای تولیدمحتوای خودمان تلاش می کنیم بصورت توامان از تولیدات دیگران برای تولید محتوایمان بهره می بریم .

هر فرد در زندگی اجتماعی وامدار دیگران است در حالی که خودش هم خدمتی برای دیگران انجام می دهد . موضوع “ارتباط” و  «تولید محتوا”» هم از ابتدا رابطه بده و بستان بوده و خواهد بود.

اما در عصر حاضر سرعت و نیاز به «محتوا» به حدی است که کلمه جدیدی متداول شده، که ترکیبی است از دو واژه تولید کننده و مصرف کننده .

تولید کننده    Producer

                    ⇐   prosumer تولید و مصرف کنندهمصرف کننده  consumer

روشن است که تولیدمحتوا به معنای واقعی نیازمند به روز رسانی اطلاعات و مطالعه تخصصی است. لازم است که حداقل در زمینه ای که داریم محتوای تخصصی ارائه می دهیم . دانش و اطلاعات روزآمد را پی گیری و کسب کنیم.

این مورد باید همیشه مورد نظر باشد و همیشه به سایت هایی که هم راستا با ما فعالیت دارند،توجه و دقت نظر ویژه داشته باشیم.این جزئی از کار است و ما از هم و مطالب هم مطلع می شویم و می توانیم بهره ببریم و اگر رقیب هستیم تلاش کنیم تا کیفیت ها را ارتقاء دهیم.

 

با استفاده از تصاویر و اسلاید های اینفوگرافی در جهت تولید محتوای جذاب و با کیفیت برتر گام برداریم

 

مطالبی که در آن از اینفو گرافیک استفاده می شود، می تواند نقش پر رنگی در بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده داشته باشد. در زمینه دیجیتال مار کتینگ هم نقش آن موثراست .و با عنوان بسیار اثرگذار تحلیل شده است. (اینفوگرافی به تصاویر اطلاع رسان که می تواند با نوشته هم همراه باشد می گویند.)

با رعایت نکات و آیتم های فرموله شده ترقی می کنید. به مرور زمان می توانید به عنوان یک نویسنده و کارشناس،تولید کننده و کارآفرین شناخته شوید و کسب رتبه و اعتبار کنید.

موارد بالا نکاتی است که رعایت آنها برای نوشتن و اصولاً تولید هر گونه محتوا الزامی و ضروری است. اما موارد دیگری که جنبه تکمیلی دارد و بیشتر در وبلاگ نوسی و محتوای وبسایت کاربرد پیدا می کند به صورت فهرست وار آمده است.

گفتیم داشتن هدف روشن جزو شرایط اولیه موفقیت یک نویسنده حرفه ای محتواست. وقتی موضوعات، و افکارمان را بیشتر وارسی کنیم ،می بینیم که بیشتر وزن نوشته ما روی واژه های  خاصی سنگینی می کند.

این کلمات محوری دلیل و هدف ما برای تولید محتواست.این کلمات را اصطلاحاً کلمات کلیدی ( key words) می گویند.

 

 

لیست کلمات کلیدی :

برای تولید آگاهانه و هدفمند لازم است که روی موضوع و دلایل و نحوه تولید محتوای خود از قبل خوب فکر کرده باشیم و با تدوین استراتژی مناسب شروع به کار تولید محتوا کنیم .این لیست کلمات کلیدی همه جا کاربرد خواهد داشت. ما را در مسیر نگه می دارد . دائم هدف اصلی را گوشزد می کند .

به کار بردن آن از الزامات سئو مناسب برای محتواست، در جذب مخاطب نقش دارد. می تواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. و به نوشته ما وجهه تخصصی می دهد.

می پرسید دلیل این استقبال مخاطب از چند کلمه خاص چیست؟

خیلی ساده است. مخاطب برای این به شما مراجعه کرده تا در مورد همان کلمات خاص و کلیدی اطلاع کسب کند .ما با به کار بردن این کلمات و به دنبال آن بازاریابی، از راه های مختلف به مخاطب می گوییم که ما در این مورد اطلاعات به شما عرضه می کنیم.

بیایید در فلان آدرس (وبلاگ،سایت،شبکه اجتماعی و…) و نوشته ،صدا،تصویر عکس و یا به هر حال محتوایی که برای شما تولید کرده ایم را ببینید یا بشنوید. 

به این ترتیب شما یک مخاطب هم راستا با هدفتان را فرا می خوانید و در طرف دیگر مخاطب با دیدن کلمات کلیدی و احساس نیاز و انگیزه و سپس کسب اطلاع به شما مراجعه می کند. این پروسه مهم خود می تواند باعث رشد و افزایش رتبه و یا سکون عدم استقبال از کار تولید محتوای ما شود.

عنوان مطلب اولین قسمتی است که مخاطب بوسیله آن با محتوای شما ارتباط برقرار می کند. اگر ناقص، نا مفهوم یا الکن باشد . احتمالاً قدرت اثر گذاری کمتری هم خواهد داشت.

علاوه براین ها کار نوشتن تیتر احتیاج به صرف وقت و تمرین و تجربه هم دارد. (قابل توجه کسانی که می خواهند نویسنده حرفه ای باشند)

این احتیاج به توضیح ندارد. محتوای ما باید در پاسخ به یک نیاز نوشته شود.سئوالی را پاسخ دهد. آموزشی ارائه کند. و به هر حال کار کردی داشته باشد.

این مطلب برای رفع یک نیاز نوشته شده. من معمولاً برای گرفتن جواب سئوالاتم به فضای وب مراجعه می کنم.با سرچ کردن ، موضوعی رو که دنبالش هستم رو پیدامی کنم.

خیلی وقت ها مطالب تکراری ،کپی و سطحی هستند. بعضی وقت ها هم جاهایی می ری که واقعاً لذت می بری از توضیح و اطلاعاتی که بدست آوردی .احساس برنده بودن می کنی.

سعی کردم با این نوشته یک شیوه نامه مختصرتولید کنم .برای کسانی که به دلایل مختلف تجاری ،کسب و کار، علاقه به نویسندگی و هر دلیل دیگه دوست دارند در وب محتوا تولید کنند.

چون قبلاً خودم هم به دنبال همین موضوع در فضای دیجیتال گشته بودم. البته مطالبی که پیدا می کردم، خیلی منسجم نبود . به همین خاطر من مجبور بودم زمان زیادی رو بین سایت های مختلف در رفت وآمد باشم .

در کاری که می کنید توجه داشته باشید که با تمام توانایی تان تولید کنید. کار سطحی و سمبل کردن به مزاق مخاطب خوش نمی آید.خودتان هم بیشتر و قبل از همه می دانید که چه کرده اید!

به هر حال همین مطالب رزومه و شناسنامه کاری شماست و از طریق همان ها شما را خواهند شناخت .پس به عنوان یک اصل اساسی، ارائه گر کار با کیفیت باشید.

محتوا۲۰- چگونه و با استفاده از کدام پارامتر ها می توانیم “محتوای جذاب” تری برای مخاطب تولید کنیم؟

هر ظرفی گنجایشی دارد.در تولید محتوا رعایت نکاتی ضروری است. جملات را ساده کنیم:

در مورد مطالب طولانی

اگر مطلبی که می خواهیم به مخاطب منتقل کنیم طولانی است در ۲ یا چند قسمت مجزا ارائه کنیم. وسیله و رسانه مناسب هر محتوا یی را بشناسیم و در همان قالب توضیح دهیم.خلاصه مواظبتکنیم که مطلب به شیر بی یال و دم تبدیل نشود!. 

لازم نیست و خوب هم نیست که مثل هم و از روی دست هم بنویسیم. امکان اشتباه برای همه وجود دارد. حتی بهترین ها هم می توانند اشتباه کرده باشند.

ما می توانیم نظر مان را حتی در مورد قوانین به ظاهر پذیرفته شده هم بیان کنیم.در مورد مطالب نظر دهیم. مطلبی را با دلیل موجه رد کنیم. تفسیر کنیم. مقایسه کنیم . ترتیب و الویت بندی کنیم.

اندیشه انتقادی باعث رشد می شود باعث روشنگری می شود کیفیت ها را بالا می برد. از نظر کیفیت و منفعت کاری هم برای ما اعتبار و جایگاه میسازد. و… تولید ما را متمایز می کند.

در بعضی از سایت های تولید محتوا دیده ام که می گویند: “مخالف بقیه بنویسید”!!!. و توجیه شان این است که این باعث جلب توجه می شود و در نتیجه برای شما مشتری می آورد. به هر حال این هم شگردی است.

در این باره خودتان باید قضاوت کنید. خوب است یا بد، هر کس انتخاب خودش را دارد. مرز انتقاد،انصاف،مخالفت ، سیاه بازی و جنگ زرگری به هم نزدیک است!.

مخاطب بسیار علاقه مند به دانستن رازهای مگو و شگردهای ویژه است.برای جلب نظرش می توانید شمه ای از این ظرافت های کسب و کارتان را رو کنید.سود مطرح کردنش دو جانبه است.

شما اعتماد سازی می کنید و به رقیب احتمالی اطلاعات می دهید.در عوض اعتماد متقابل + مشتری بالقوه بدست می آورید.

محتوایی که تولید می کنید، نیاز به مرمت، ویراستاری، تغییرات و بهینه سازی دارد. از این ها گذشته بعد از مدتی محتوا شامل مرور زمان شده و بعضی مطالب و به خصوص نکات و موارد مربوط به آمار و تکنولوژی روز، غیر قابل استناد می شود. لینک ها و بقیه مطالب هم کم و بیش نیاز به وارسی و روزآمد شدن دارند.

تولید محتوای طولانی از جهات مختلف مناسب است. مخاطب را بیشتر در اختیار دارید و امکان اثر گذاری بر او افزایش می یابد. مورد نظر و علاقه موتورهای جستجوست.

باعث لینک دهی و قدرت مانور بالاتر از طرف شما می شود. مخاطب می تواند بهره بیشتری از محتوای تولید شده ببرد.

البته معیار شناسایی مطلب مهم بیشتر حالت توصیه ای دارد و آن اینکه سعی شود از ۵۰۰ کلمه کمتر نباشد . بالای ۵۰۰۰ کلمه نباشد. اگر از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر است سعی کنید در دو مقاله موضوع را مطرح کنید.

   تولید محتوای جذاب-محتوای آموزشی بخش مهمی از محتوای مورد نیاز در فضای وب است

 

یکی دیگر از الزامات تولید محتوا رعایت مسائل مربوط به آیین نگارش مطلب است. مثل نقطه،ویرگول،جمله بندی،پاراگراف،شیوایی و روانی جمله ها،املای کلمات و سایر مسائل که هم در زیبایی و هم در کیفیت سئو وبسایت موثر است.

سئو محتوای جذاب- محتوا۲۰

برای افزایش رتبه و قرارداشتن در کورس رقابت باید نکات مربوط به بهینه سازی را در راستای جلب نظر موتورهای جستجو ( بخوانید گوگل) در برنامه کارمان داشته باشیم و رعایت کنیم.

کلمات کلیدی علاوه بر آنکه نشان دهنده الویت و هدف تولید محتوای ماست از نظر مسائل مربوط به سئو و دیده شدن در موتور های جست و جو باید معیارهایی داشته باشد. هر تولید کننده باید در اندازه قابل قبول این نکات را در محتوایش بگنجاند.

اگر مطلب مناسب و قابل قبولی به چشمتان خورد که احساس می کنید از نظر مخاطب شما هم پذیرفته می شود، می توانید آنرا در رسانه تان منتشر کنید.

البته ذکر منبع لازم است و حرفه ای بودنتان را به رخ می کشد.ضمن اینکه در بلند مدت از همین راه می شود.بک لینک های ارزشمندی به دست آورد.

برای دسترسی آسانتر و معرفی بهتر محتوا آنها را در وبسایتتان به هم متصل کنید تا مخاطب و موتورهای جستجو دسترسی بیشتر و آسانتری به محتوای شما داشته باشند.

از “متا تگ ها” که بخش عمده آن همان “کلمات کلیدی” برچسب شده به محتوای شماست درست و اصولی استفاده کنید.

از مهمترین آنها متا تگ عنوان ( title meta) و متا تگ توضیحات ( description meta) و بقه متا تگ ها هم در جای خود دارای اهمیت هستند.

این تکنیک مواردی راشامل می شود که جزء روشهای غیر تالیفی ، کپی برداری شده ،مجعول و منسوخ به حساب می آید. و از اعتبار وبسایت می کاهد.

این روشها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت تغییر اندکی در بالا آوردن وبسایت داشته باشد. اما با استناد به شواهد، روشی منسوخ است و در بلند مدت کارکرد منفی خواهد داشت.

مثل: خرید لینک،کامنت های اسپم،محتوای کپی شده،به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی و موارد دیگر.

تولید محتوای جذاب- مخاطب علاقه دارد که تجسمی از تولید کننده مطلب داشته باشد با پاسخ دادن به این حس کنجکاوی ارتباط کاملتری خواهید داشت

معمولاً مخاطب دوست دارد از تولید کننده

محتوایی که مورد توجهش قرار گرفته

اطلاعاتی داشته باشد. با معرفی می

توانید تاثیر مثبتی بر ذهنیت مخاطبان

داشته باشید. ( البته منظور معرفی

خوب و صادقانه است).

اگر در محتوای تولید شده از منابع دیگر استفاده یا نقل قول مستقیم دارید، حتماً آن را عنوان کنید. منطقی است که اگر مناسب باشد، لینکی برای ارتباط با همان منبع اصلی ایجاد کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی در حال حاضر حدود نیمی از کاربران توسط گوشی های همراه وارد صفحات وب می شوند.

این آمار پیوسته روبه افزایش است . اگر می خواهید بیشتر و بهتر دیده شوید، لازم است که علاوه بر مانیتور رایانه، به نمایش مناسب محتوا در صفحات گوشی همراه هم نظر داشته باشید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد.

سعی کردم کلیاتی از مهمترین آیتم های موثر در کار تولید محتوا و بر پا کردن یک استراکچر قابل قبول برای شروع کار رو به صورت جامع خدمتتان ارائه و توضیح کوتاه دهم.

در پایان باز هم باید گفت سر موفقیت در تکرار، مداومت و پشتکار است.

نکته ای را یادآوری کنم :  هدف وب سایت ایجاد یک دانشنامه در ارتباط با تولید محتوا ،محتوای دیجیتال و رسانه های ارتباط جمعی است.

با پیگیری لینک های هر مطلب می توانید از جزئیات و موضوعات مرتبط اطلاعات بیشتر و تخصصی تری بدست بیاورید.

یکی از راههای دسترسی به اطلاعات تخصصی ثبت نام در “محتوا۲۰” و دریافت خبرنامه ها و مطالب تخصصی به صورت مفصل تر است.

بدون ثبت نام هم همانقدر امکان دخالت ،تعامل  و نظر دهی در مورد محتوای وبسایت فراهم است.

در مورد این مطلب  خاص نظری دارید؟  سودمند بود ؟    برای بهتر شدن آن ایده ای دارید؟

دیدگاه و نقطه نظرتان را در ذیل صفحه و در بخش دیدگاه بنویسید.   ↓

با سپاس فراوان

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر

برچسب‌ها: آموزش محتواي جذابتوليد محتواي ديجيتالروش توليد محتواكتاب توليد محتوامقاله توليد محتوا

سيامك اسلامي

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر


نوامبر 27, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published نوامبر 27, 2020


می 26, 2019

 توسط
سيامك اسلامي
· Published می 26, 2019
· Last modified دسامبر 4, 2020


ژانویه 28, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published ژانویه 28, 2020
· Last modified اکتبر 17, 2020

درود و سپاس
بی تعارف میگم. این مطلب حرف نداره. خیلی ازش استفاده کردم. هر چند وقت هم بهش مراجعه می کنم و مرورش می کنم. هم نکته زیاد داره ، هم انگیزه بخشه.خواستم قدردانی کرده باشم.
خداحافظ

واقعا ممنون از شما جناب اسلامی که این همه مطالب مهم و سودمند را در اختیار ما قرار دادین. یه سوالی که میخواستم از جناب عالی بپرسم، این هست که چطور میتوانم هدفم را از تولید محتوا بهتر و سریعتر پیدا کنم؟ با توجه به این که تحصیلاتم ارتباط نسبتا قابل قبول(و نه زیاد) به این حرفه دارد و کارشناسی فناوری اطلاعات دارم…

سلام و ممنون از اظهار لطف شما
چطور می توانم با تولید محتوا زودتر به هدفم برسم ؟ یا چطور می توانم زودتر محتوایی رو که من رو به هدفم نزدیک می کنه تولید کنم؟
راستش فکر میکنم اینا دو تا موضوع باشه. با توجه به موقعیتها و دلایل متفاوت افراد سخته که بشه راهکار خاص ارائه داد.
بنظرم توصیه کلی می تونه این باشه که سعی کنیم بروز باشیم. مطالعه کنیم. با موضوعات هم راستا با هدفمون در ارتباط مستقیم باشیم.
تو این مسیر می شه پیگیری سایت های پر محتوا ، افراد موفق در فضای آنلاین ، شبکه های اجتماعی، سر زدن به لایوهای اینستاگرامی و حضور در سمینارهای آنلاین اشاره کرد.
با این رویکرد و مطالعه و پشتکار می تونیم تو مسیر درست قرار بگیریم و ابزار و اطلاعات اولیه برای تصمیم گیری درست رو بدست بیاریم.

سلام بر شما اول می خواهم به خاطر این مطلب تشکر کنم کارم واقعا راه افتاد و شروع کردم به تولید محتوا و بعد هم سوالم اینه که شما دوره آموزشی حضوری یا آنلاین هم برگزار می کنید؟

درود بر شما – خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده . ما تا اینجای کار تلاش کردیم که محتوای آموزشی و مفید تولید کنیم و در فاز مشاوره و همکاری با اشخاص و شرکت ها فعالیت کنیم، با توجه سیر تحول فضای آنلاین و استقبال روز افزون کاربران حتماً کلاسها و برنامه های “برخط” هم خواهیم داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دنبال کنید:


Email Address


محتو ا

رمز و راز نوشته «پر محتوا»

3 دسامبر, 2020

محتو ا

آموزش تولید محتوا برای وبمسترها

27 نوامبر, 2020

كارآفريني / محتو ا

آموزش کارآفرینی ؛ بلد شو

25 نوامبر, 2020

رسانه / كارآفريني / محتو ا

می خواهم فریلنسر شوم

9 نوامبر, 2020

رسانه / محتو ا / نمونه كار

من و تو TV؛ رویکرد برنامه ها در فرکانس آشنا

7 نوامبر, 2020

رسانه

باغستان کرج با ترافیک هایش!

19 آگوست, 2018

محتو ا

محتوا چیست؟

5 ژوئن, 2018

رسانه

گزارش از زور آباد – به آتشت نشدم گرم و دود کورم کرد!

20 جولای, 2018

محتو ا

۲۷ قدم تولید محتوای جذاب

12 جولای, 2018

محتو ا

سفارش تولید محتوا

26 مه, 2019

دانستنی ها درباره محتوای موفقفرمول موفقیت شما در تولید محتوا


Email Address


محتوا ۲۰ – پایگاه فرآوری محتوای رسانه – mohtava20 – content creation website پشتيباني :09011010055

توسط
سيامك اسلامي

·

منتشر شده جولای 12, 2018
· بروزرسانی شده نوامبر 30, 2020

Table of Contents

درآغاز:

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

مقاله آیین نامه تولید محتوای «جذاب»، فاکتور های موثر برای ایجاد جذابیت در تولید محتوا و مشخصاتی که به جذاب بودن محتوای تولید شده ما کمک می کند را بطور مشروح بیان کرده است:

می خواهم “جذاب” بنویسم…

بی شک هر نویسنده و محتوا نویسی دلیل، هدف و انگیزه ای برای کارش دارد. برای برآورده شدن نیازش، دست به قلم شده یا به هر شکل به تولید محتوا می پردازد.

موضوع مهم این است که وقتی از ما در مورد دلایل کارمان سوال می شود،بعضاً خودمان هم دلایل روشن و مسیر از پیش تعیین شده ای برای کارمان در نظر نداریم !

این نوشته سعی کرده تا مهمترین موارد و عناصر جذاب کننده محتوا را به شکل یک شیوه نامه جامع ،برای علاقه مندان و تولید کنندکان “محتوا”  گرد آوری و تقدیم نماید.

هر چه دلایل و «استراتژی» کارمان را روشن تر کنیم، تعریفمان از کار هم عملیاتی تر شده، با کیفیت بالاتری جریان پیدا می کند .در این صورت نتیجه بهتری هم از تلاشمان خواهیم گرفت.

به این ترتیب احتمال رضایت و پسند مخاطب هم به مراتب افزایش خواهد یافت.بسیاری از ما به اشکال مختلف تولید محتوای همگانی می کنیم . یا مایل به تولید محتوا  در قالب هایی مثل این نمونه ها هستیم :

 

– می خواهم در یک “شبکه اجتماعی” که قبلاً عضو آن شده ام مطلب منتشر کنم.

– می خواهم برای “وبلاگ شخصی” ام مطالب با کیفیت تولید کنم.

– علاقه دارم “وبسایت شخصی” دایر کنم و مطالبش را خودم تهیه و تولید کنم.

– دوست دارم یک “کپی رایتر”(تبلیع نویس)شوم و متن های جذاب و مشتری پسندی بنویسم.

– می خواهم یک “نویسنده محتوا”ی حرفه ای باشم (یا هستم).

– سعی می کنم خودم و کیفیت هایم را ارتقاء داده و به روزرسانی کنم.

 

قبل از هرچیز باید گفت که برای تولید “محتوای جذاب” پارامترهایی مثل: مخاطب، رسانه (وسیله ارتباطی)، هدف، تولید کننده (فرستنده پیام) و حتی متغیر هایی مثل زمان و مکان، سن و جنسیت باید مورد توجه قرار گیرد.

   مثال :

• داستان نویسی برای یک کودک با فرد میانسال تفاوت های اساسی دارد.

• نویسنده قهار و تولید کننده محتوای دیجیتال برای وبسایت ها همزمان که یک متن با کیفیت می نویسد، می خواهد نکات مربوط به سئو (بهینه نویسی برای موتورهای جستجو) را هم رعایت کند و نوشته اش نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند.

• کسی که وبلاگش مربوط به تخصص خاصی در علم پزشکی است در همان زمینه بصورت ویژه و اختصاصی پست می نویسد.

 

اگر مایل به مطالعه مطلبی دیگر در مورد اهمیت تولید محتوای اختصاصی هستید این مطلب را هم بخوانید:

 موارد ذکر شده بالا را مقایسه کنید با کسی که فقط می خواهد چند مدل کالا، مثلاً شامل ۱۰ قلم جنس را به شکلی مشتری پسند و گیرا معرفی کند.

هر نیاز و تقاضایی سبک خاصی از تولید محتوا را طلب می کند. ما با انتخاب و به کارگیری  این روش ها  به آن تقاضا پاسخ می دهیم.  

 

کار تولید محتوا دامنه وسیعی دارد. موضوعات و مقولات مختلفی را هم در بر می گیرد.

هر یک از ما با توجه به نیاز، استعداد و توانایی مان می توانیم دریک یا چند مورد متمرکز شویم .

با تمرین ،آموزش و پشتکار می شود به عنوان متخصص و تولید کننده توانمند معرفی و مطرح شویم.

 

بزرگترین ادعا می تواند این باشد. چند سال پیش شروع کردم. حالا قدری از شما جلو تر هستم. این مایه امیدواری است. یعنی اینکه هریک از ما می توانیم با تلاش،خودمان را به پیشرو ها برسانیم!

همه ما می توانیم شرو ع کنیم و در این بازار رقابتی جای خودمان را پیدا و باز کنیم. همه ما در حال یاد گیری هستیم. فقط کمی جلوتر و یا چند متر و پله عقب تر از دیگری حرکت می کنیم.

ممکن است یک نفر در زمینه نویسندگی عالی باشد ولی بازاریابی را با همان کیفیت انجام ندهد.یا در مورد «سئو» seo مطالب خبره نباشد. یا در مسائل فنی توانایی کمتری داشته باشد.

یک نفر را در نظر بگیرید که طراح وبسایت عالی است، اما قلم گیرایی ندارد. مطالبی که می نویسد خیلی شیوا و کاربر پسند از آب در نمی آید.

اما همین شخص هم می تواند با کسی که توانایی نوشتن بهتری نسبت به خودش دارد یک تیم کار آمد تشکیل دهد.

در کار های تیمی عملاً به همین شکل است و افراد همدیگر را کامل می کنند. هر کس مهارت و استعداد خاص خودش را دارد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

همانطور که گفته شد تولید محتوا موضوعات متعددی را شامل می شود. ما ناچاریم که مطالب را طبقه بندی کنیم. پس طبیعی است که موارد را در مقالات جدا از هم به اشتراک بگذاریم.

از این که بگذریم موضوعات هم ثابت و همیشگی نیستند .زمانی موضوعی مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. مورد دیگر توسعه می یابد.یک چیز دیگر منسوخ و بی ارزش می شود. پس نیاز به،”به روز رسانی” دائماً وجود دارد.

 

در این نوشته، توضیحات مقدماتی و عمومی پیرامون تولید محتوا، و مواردی که باعث می شود نوشته ای را جذاب بنامند، توضیح داده شده است.

نکات فنی مربوط به اشکال دیگر نوشتار، انواع رسانه و انتخاب های ما و همه موضوعات مربوط به محتوا در نوشته های دیگر ،تقدیم حضورتان می شود.

 

 

ابتدایی ترین قدم برای موفقیت در تولیدمحتوا ،تمرکز داشتن روی موضوع و هدف از پیش تعیین شده است. تولید محتوا مهمترین دلیل و از فاکتور های ثابت و همیشگی ارتباط ، دیده شدن، بازاریابی و تبلیغ است.بقیه مسائل در الویت های بعدی قرار می گیرند. (اگر چه هر فاکتوری در جای خودش مهم و قابل تامل است).

توصیه های عمومی !

می دانم کسی که کار تولید محتوای حرفه ای انجام می دهد می خواهد نتیجه و بازخورد کارش را بداند. بفهمد کجای کار است .نقاط ضعفش را برطرف کند. خودش را اصلاح کند و بهتر شود.

اما باز هم توصیه اکید برای شروع کار همین می تواند باشد. اول تمرکز روی تولید محتوا و بعد بصورت تدریجی و همزمان با تسلط نسبی در کار، و کسب تجربه و افزایش دامنه عمل و توسعه دادن.

خوب است بخوانید:

پس تا اینجا ما در مورد بند اول آیتم های الویت دار تولید محتوا توضیح دادیم.

برای کار تولیدمحتوای جذاب ،بخصوص نوشتن که پایه اصلی تولید به شمار میاد،احتیاج داریم به حال و حوصله و دل و دماغ! که معمولاً به ندرت پیش میاد.حد اقل برای من که اینطوره. خب من علاقه به نوشتن و گفتن دارم.اما وقتی فکر می کنم که چطوری چیزی که توی سرمه روی کاغذ بیارم یا روی صفحه تایپ کنم، کمی تعلل می کنم.

به خاطر وسواسی که در انتخاب موضوعات ،کلمات ،و استراتژی و سایر عواملی که احتیاج به انتخاب و تصمیم و فکر کردن داره ،دست نگه می دارم و می گم حالا باشه بیشتر روی موضوع فکر کنم .واقعیت اینه که دست دست و امروز و فرداکردن انرژی و انگیزه که ایجاد نمی کنه هیچ،اون ته مانده حس و حال آدم رو هم می گیره!

یک راه معقول، در دسترس و کاربردی برای شروع وجود داره .خودمان را مقید به انجام کار و برنامه تنظیم شده کنیم .مثلاً بگوییم در هفته n تا مطلب می نویسم. فلان روز حتماً آن کار خاص را انجام می دهم . روزانه راس ساعت مقرر شروع به نوشتن می کنم. 

منتظر مساعد شدن اوضاع نباشید .شروع کنید . وقتی به میل درونی علاقه به اتلاف وقت و تنبلی کردن غلبه کردید حالتان بهتر می شود .می بینید که دارید کار می کنید و به همین شکل از خودتان و کارتان رضایت پیدا می کنید.

من چند سال در مطبوعات بوده ام. هنوز هم به شکلی با کار نویسندگی مطبوعاتی در ارتباط هستم.تحصیلاتم هم علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری بوده. قبل از این ها هم علاقه مند پی گیری اخبار و رویدادهای اجتماعی بودم.شاید این ها بتونه به نوعی مقدمه و انگیزه ای برای شروع باشه. ولی به تنهایی باعث نویسنده شدن نمی شه.

توی مدرسه برای نوشتن انشایی با موضوع ساده و جواب روشن علم بهتر است با ثروت ،میمردم و زنده می شدم.از بس که توی انتخاب واژه ها وسواس داشتم . هیچ وقت هم به عنوان انشاء نویس خوب کلاس انتخاب نشدم بماند، خودم هم از خواندن انشای خودم بیزار بودم .

همیشه نتیجه نوشتنم، یک موضوع و داستان بی سر و ته می شد که خودم هم از به اشتراک گذاشتنش خجالت می کشیدم! بعدها هم همینطور بود در کلاس،دانشگاه و تحریریه روزنامه و…جاهای مختلف که کار نویسندگی داشته ام.

همیشه فکر می کردم و مترصد بودم که سوژه ای ناب توی ذهنم بیفته . چیزی که باعث بشه زحمت سوژه یابی من کم بشه. کلمه ای ،جمله ای،کل مطلب که زیاده خواهی میشه! اما اوضاع همیشه معمولی بود. مجبور بودم کلی با خودم کلنجار برم. همیشه تا دقیقه نود صبر می کردم . آخرش فقط اجبار باعث می شد که دست به قلم بشم.

بعد از سالها به این نتیجه رسیدم که هیچ موضوع جذابی بدون دلیل و واسطه نمی تونه وارد ذهن ما بشه.حتی الهامات عارفانه هم زمانی ظاهر می شن که خلوص نیت و طی مقدمات و مراحل از طرف سالک صورت گرفته باشه.مکانیزم سو‍ژه یابی هم دقیقاً به همین شکله.فقط کیفیت ها فرق می کنه!

ما برای اینکه سو‍‍ژه و موضوع دلخواهمان را پیدا کنیم ،محتوای مناسب و با کیفیت ارائه دهیم و در کارمان پیشرفت کنیم، باید چارچوب های حرفه ای داشته باشیم:

مثل یک کارمند یا کسی که در جایی استخدام شده و قانوناًباید راس ساعت مقرر سر کار حاضر شود و یا مقدار زمان و ساعث معینی در هفته کار کند.

موقع کار فقط به فکر انجام کار باشیم .بقیه دلمشغولی ها را کنار بگذاریم.

خود تلقینی یک تکنیک مهم و اثر گذار است و در هر صورت (مثبت و منفی) اثر می کند. ما دائم باید به خودمان بگوییم که یک نویسنده هستیم. می توانیم با رفتارمان این موضوع را به خود بقبولانیم.

برای نویسندگی الزاماً نباید کارمند اداره باشیم . لازم نیست حتماًدر یک دفتر اختصاصی حاضر شویم . ما در خانه و محل سکونت هم می توانیم همان کارها را انجام دهیم .بعضی وقتها هم با کیفیت بالاتر . منتها باید شرایط را مناسب کنیم.یکی همین رسمی بودن است .

اگر حواستان در خانه پرت می شود و نمی توانید خوب روی کارتان تمرکز کنید. شرایط را عوض کنید. فکر کنید کارمندی هستید که در اداره مشغول کار کردن هستید.

می توانید داخل اطاق بروید . از اهل خانه هم بخواهید تا ساعتی که شما تعیین می کنید ، وارد نشوند. به این شکل تا حدود زیادی می توانید اوضاع دلخواه را بوجود بیاورید.

پوشیدن لباس رسمی و آراستگی ظاهر و بازآفرینی محیط حرفه ای یک تکنیک روانشناختی است . تلقین به خویشتن، اثر کاملاً ملموسی روی کارتان خواهد داشت.

به یاد داشته باشیم که تولید و مصرف محتوا همزمان صورت می گیرد. جالب است، ما در همان حال که برای تولیدمحتوای خودمان تلاش می کنیم بصورت توامان از تولیدات دیگران برای تولید محتوایمان بهره می بریم .

هر فرد در زندگی اجتماعی وامدار دیگران است در حالی که خودش هم خدمتی برای دیگران انجام می دهد . موضوع “ارتباط” و  «تولید محتوا”» هم از ابتدا رابطه بده و بستان بوده و خواهد بود.

اما در عصر حاضر سرعت و نیاز به «محتوا» به حدی است که کلمه جدیدی متداول شده، که ترکیبی است از دو واژه تولید کننده و مصرف کننده .

تولید کننده    Producer

                    ⇐   prosumer تولید و مصرف کنندهمصرف کننده  consumer

روشن است که تولیدمحتوا به معنای واقعی نیازمند به روز رسانی اطلاعات و مطالعه تخصصی است. لازم است که حداقل در زمینه ای که داریم محتوای تخصصی ارائه می دهیم . دانش و اطلاعات روزآمد را پی گیری و کسب کنیم.

این مورد باید همیشه مورد نظر باشد و همیشه به سایت هایی که هم راستا با ما فعالیت دارند،توجه و دقت نظر ویژه داشته باشیم.این جزئی از کار است و ما از هم و مطالب هم مطلع می شویم و می توانیم بهره ببریم و اگر رقیب هستیم تلاش کنیم تا کیفیت ها را ارتقاء دهیم.

 

با استفاده از تصاویر و اسلاید های اینفوگرافی در جهت تولید محتوای جذاب و با کیفیت برتر گام برداریم

 

مطالبی که در آن از اینفو گرافیک استفاده می شود، می تواند نقش پر رنگی در بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده داشته باشد. در زمینه دیجیتال مار کتینگ هم نقش آن موثراست .و با عنوان بسیار اثرگذار تحلیل شده است. (اینفوگرافی به تصاویر اطلاع رسان که می تواند با نوشته هم همراه باشد می گویند.)

با رعایت نکات و آیتم های فرموله شده ترقی می کنید. به مرور زمان می توانید به عنوان یک نویسنده و کارشناس،تولید کننده و کارآفرین شناخته شوید و کسب رتبه و اعتبار کنید.

موارد بالا نکاتی است که رعایت آنها برای نوشتن و اصولاً تولید هر گونه محتوا الزامی و ضروری است. اما موارد دیگری که جنبه تکمیلی دارد و بیشتر در وبلاگ نوسی و محتوای وبسایت کاربرد پیدا می کند به صورت فهرست وار آمده است.

گفتیم داشتن هدف روشن جزو شرایط اولیه موفقیت یک نویسنده حرفه ای محتواست. وقتی موضوعات، و افکارمان را بیشتر وارسی کنیم ،می بینیم که بیشتر وزن نوشته ما روی واژه های  خاصی سنگینی می کند.

این کلمات محوری دلیل و هدف ما برای تولید محتواست.این کلمات را اصطلاحاً کلمات کلیدی ( key words) می گویند.

 

 

لیست کلمات کلیدی :

برای تولید آگاهانه و هدفمند لازم است که روی موضوع و دلایل و نحوه تولید محتوای خود از قبل خوب فکر کرده باشیم و با تدوین استراتژی مناسب شروع به کار تولید محتوا کنیم .این لیست کلمات کلیدی همه جا کاربرد خواهد داشت. ما را در مسیر نگه می دارد . دائم هدف اصلی را گوشزد می کند .

به کار بردن آن از الزامات سئو مناسب برای محتواست، در جذب مخاطب نقش دارد. می تواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. و به نوشته ما وجهه تخصصی می دهد.

می پرسید دلیل این استقبال مخاطب از چند کلمه خاص چیست؟

خیلی ساده است. مخاطب برای این به شما مراجعه کرده تا در مورد همان کلمات خاص و کلیدی اطلاع کسب کند .ما با به کار بردن این کلمات و به دنبال آن بازاریابی، از راه های مختلف به مخاطب می گوییم که ما در این مورد اطلاعات به شما عرضه می کنیم.

بیایید در فلان آدرس (وبلاگ،سایت،شبکه اجتماعی و…) و نوشته ،صدا،تصویر عکس و یا به هر حال محتوایی که برای شما تولید کرده ایم را ببینید یا بشنوید. 

به این ترتیب شما یک مخاطب هم راستا با هدفتان را فرا می خوانید و در طرف دیگر مخاطب با دیدن کلمات کلیدی و احساس نیاز و انگیزه و سپس کسب اطلاع به شما مراجعه می کند. این پروسه مهم خود می تواند باعث رشد و افزایش رتبه و یا سکون عدم استقبال از کار تولید محتوای ما شود.

عنوان مطلب اولین قسمتی است که مخاطب بوسیله آن با محتوای شما ارتباط برقرار می کند. اگر ناقص، نا مفهوم یا الکن باشد . احتمالاً قدرت اثر گذاری کمتری هم خواهد داشت.

علاوه براین ها کار نوشتن تیتر احتیاج به صرف وقت و تمرین و تجربه هم دارد. (قابل توجه کسانی که می خواهند نویسنده حرفه ای باشند)

این احتیاج به توضیح ندارد. محتوای ما باید در پاسخ به یک نیاز نوشته شود.سئوالی را پاسخ دهد. آموزشی ارائه کند. و به هر حال کار کردی داشته باشد.

این مطلب برای رفع یک نیاز نوشته شده. من معمولاً برای گرفتن جواب سئوالاتم به فضای وب مراجعه می کنم.با سرچ کردن ، موضوعی رو که دنبالش هستم رو پیدامی کنم.

خیلی وقت ها مطالب تکراری ،کپی و سطحی هستند. بعضی وقت ها هم جاهایی می ری که واقعاً لذت می بری از توضیح و اطلاعاتی که بدست آوردی .احساس برنده بودن می کنی.

سعی کردم با این نوشته یک شیوه نامه مختصرتولید کنم .برای کسانی که به دلایل مختلف تجاری ،کسب و کار، علاقه به نویسندگی و هر دلیل دیگه دوست دارند در وب محتوا تولید کنند.

چون قبلاً خودم هم به دنبال همین موضوع در فضای دیجیتال گشته بودم. البته مطالبی که پیدا می کردم، خیلی منسجم نبود . به همین خاطر من مجبور بودم زمان زیادی رو بین سایت های مختلف در رفت وآمد باشم .

در کاری که می کنید توجه داشته باشید که با تمام توانایی تان تولید کنید. کار سطحی و سمبل کردن به مزاق مخاطب خوش نمی آید.خودتان هم بیشتر و قبل از همه می دانید که چه کرده اید!

به هر حال همین مطالب رزومه و شناسنامه کاری شماست و از طریق همان ها شما را خواهند شناخت .پس به عنوان یک اصل اساسی، ارائه گر کار با کیفیت باشید.

محتوا۲۰- چگونه و با استفاده از کدام پارامتر ها می توانیم “محتوای جذاب” تری برای مخاطب تولید کنیم؟

هر ظرفی گنجایشی دارد.در تولید محتوا رعایت نکاتی ضروری است. جملات را ساده کنیم:

در مورد مطالب طولانی

اگر مطلبی که می خواهیم به مخاطب منتقل کنیم طولانی است در ۲ یا چند قسمت مجزا ارائه کنیم. وسیله و رسانه مناسب هر محتوا یی را بشناسیم و در همان قالب توضیح دهیم.خلاصه مواظبتکنیم که مطلب به شیر بی یال و دم تبدیل نشود!. 

لازم نیست و خوب هم نیست که مثل هم و از روی دست هم بنویسیم. امکان اشتباه برای همه وجود دارد. حتی بهترین ها هم می توانند اشتباه کرده باشند.

ما می توانیم نظر مان را حتی در مورد قوانین به ظاهر پذیرفته شده هم بیان کنیم.در مورد مطالب نظر دهیم. مطلبی را با دلیل موجه رد کنیم. تفسیر کنیم. مقایسه کنیم . ترتیب و الویت بندی کنیم.

اندیشه انتقادی باعث رشد می شود باعث روشنگری می شود کیفیت ها را بالا می برد. از نظر کیفیت و منفعت کاری هم برای ما اعتبار و جایگاه میسازد. و… تولید ما را متمایز می کند.

در بعضی از سایت های تولید محتوا دیده ام که می گویند: “مخالف بقیه بنویسید”!!!. و توجیه شان این است که این باعث جلب توجه می شود و در نتیجه برای شما مشتری می آورد. به هر حال این هم شگردی است.

در این باره خودتان باید قضاوت کنید. خوب است یا بد، هر کس انتخاب خودش را دارد. مرز انتقاد،انصاف،مخالفت ، سیاه بازی و جنگ زرگری به هم نزدیک است!.

مخاطب بسیار علاقه مند به دانستن رازهای مگو و شگردهای ویژه است.برای جلب نظرش می توانید شمه ای از این ظرافت های کسب و کارتان را رو کنید.سود مطرح کردنش دو جانبه است.

شما اعتماد سازی می کنید و به رقیب احتمالی اطلاعات می دهید.در عوض اعتماد متقابل + مشتری بالقوه بدست می آورید.

محتوایی که تولید می کنید، نیاز به مرمت، ویراستاری، تغییرات و بهینه سازی دارد. از این ها گذشته بعد از مدتی محتوا شامل مرور زمان شده و بعضی مطالب و به خصوص نکات و موارد مربوط به آمار و تکنولوژی روز، غیر قابل استناد می شود. لینک ها و بقیه مطالب هم کم و بیش نیاز به وارسی و روزآمد شدن دارند.

تولید محتوای طولانی از جهات مختلف مناسب است. مخاطب را بیشتر در اختیار دارید و امکان اثر گذاری بر او افزایش می یابد. مورد نظر و علاقه موتورهای جستجوست.

باعث لینک دهی و قدرت مانور بالاتر از طرف شما می شود. مخاطب می تواند بهره بیشتری از محتوای تولید شده ببرد.

البته معیار شناسایی مطلب مهم بیشتر حالت توصیه ای دارد و آن اینکه سعی شود از ۵۰۰ کلمه کمتر نباشد . بالای ۵۰۰۰ کلمه نباشد. اگر از ۴۰۰۰ کلمه بیشتر است سعی کنید در دو مقاله موضوع را مطرح کنید.

   تولید محتوای جذاب-محتوای آموزشی بخش مهمی از محتوای مورد نیاز در فضای وب است

 

یکی دیگر از الزامات تولید محتوا رعایت مسائل مربوط به آیین نگارش مطلب است. مثل نقطه،ویرگول،جمله بندی،پاراگراف،شیوایی و روانی جمله ها،املای کلمات و سایر مسائل که هم در زیبایی و هم در کیفیت سئو وبسایت موثر است.

سئو محتوای جذاب- محتوا۲۰

برای افزایش رتبه و قرارداشتن در کورس رقابت باید نکات مربوط به بهینه سازی را در راستای جلب نظر موتورهای جستجو ( بخوانید گوگل) در برنامه کارمان داشته باشیم و رعایت کنیم.

کلمات کلیدی علاوه بر آنکه نشان دهنده الویت و هدف تولید محتوای ماست از نظر مسائل مربوط به سئو و دیده شدن در موتور های جست و جو باید معیارهایی داشته باشد. هر تولید کننده باید در اندازه قابل قبول این نکات را در محتوایش بگنجاند.

اگر مطلب مناسب و قابل قبولی به چشمتان خورد که احساس می کنید از نظر مخاطب شما هم پذیرفته می شود، می توانید آنرا در رسانه تان منتشر کنید.

البته ذکر منبع لازم است و حرفه ای بودنتان را به رخ می کشد.ضمن اینکه در بلند مدت از همین راه می شود.بک لینک های ارزشمندی به دست آورد.

برای دسترسی آسانتر و معرفی بهتر محتوا آنها را در وبسایتتان به هم متصل کنید تا مخاطب و موتورهای جستجو دسترسی بیشتر و آسانتری به محتوای شما داشته باشند.

از “متا تگ ها” که بخش عمده آن همان “کلمات کلیدی” برچسب شده به محتوای شماست درست و اصولی استفاده کنید.

از مهمترین آنها متا تگ عنوان ( title meta) و متا تگ توضیحات ( description meta) و بقه متا تگ ها هم در جای خود دارای اهمیت هستند.

این تکنیک مواردی راشامل می شود که جزء روشهای غیر تالیفی ، کپی برداری شده ،مجعول و منسوخ به حساب می آید. و از اعتبار وبسایت می کاهد.

این روشها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت تغییر اندکی در بالا آوردن وبسایت داشته باشد. اما با استناد به شواهد، روشی منسوخ است و در بلند مدت کارکرد منفی خواهد داشت.

مثل: خرید لینک،کامنت های اسپم،محتوای کپی شده،به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی و موارد دیگر.

تولید محتوای جذاب- مخاطب علاقه دارد که تجسمی از تولید کننده مطلب داشته باشد با پاسخ دادن به این حس کنجکاوی ارتباط کاملتری خواهید داشت

معمولاً مخاطب دوست دارد از تولید کننده

محتوایی که مورد توجهش قرار گرفته

اطلاعاتی داشته باشد. با معرفی می

توانید تاثیر مثبتی بر ذهنیت مخاطبان

داشته باشید. ( البته منظور معرفی

خوب و صادقانه است).

اگر در محتوای تولید شده از منابع دیگر استفاده یا نقل قول مستقیم دارید، حتماً آن را عنوان کنید. منطقی است که اگر مناسب باشد، لینکی برای ارتباط با همان منبع اصلی ایجاد کنید.

با توجه به رشد تکنولوژی در حال حاضر حدود نیمی از کاربران توسط گوشی های همراه وارد صفحات وب می شوند.

این آمار پیوسته روبه افزایش است . اگر می خواهید بیشتر و بهتر دیده شوید، لازم است که علاوه بر مانیتور رایانه، به نمایش مناسب محتوا در صفحات گوشی همراه هم نظر داشته باشید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد.

سعی کردم کلیاتی از مهمترین آیتم های موثر در کار تولید محتوا و بر پا کردن یک استراکچر قابل قبول برای شروع کار رو به صورت جامع خدمتتان ارائه و توضیح کوتاه دهم.

در پایان باز هم باید گفت سر موفقیت در تکرار، مداومت و پشتکار است.

نکته ای را یادآوری کنم :  هدف وب سایت ایجاد یک دانشنامه در ارتباط با تولید محتوا ،محتوای دیجیتال و رسانه های ارتباط جمعی است.

با پیگیری لینک های هر مطلب می توانید از جزئیات و موضوعات مرتبط اطلاعات بیشتر و تخصصی تری بدست بیاورید.

یکی از راههای دسترسی به اطلاعات تخصصی ثبت نام در “محتوا۲۰” و دریافت خبرنامه ها و مطالب تخصصی به صورت مفصل تر است.

بدون ثبت نام هم همانقدر امکان دخالت ،تعامل  و نظر دهی در مورد محتوای وبسایت فراهم است.

در مورد این مطلب  خاص نظری دارید؟  سودمند بود ؟    برای بهتر شدن آن ایده ای دارید؟

دیدگاه و نقطه نظرتان را در ذیل صفحه و در بخش دیدگاه بنویسید.   ↓

با سپاس فراوان

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر

برچسب‌ها: آموزش محتواي جذابتوليد محتواي ديجيتالروش توليد محتواكتاب توليد محتوامقاله توليد محتوا

سيامك اسلامي

مدير وب سايت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز – داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي – توليدات محتوايي – كارشناس رسانه نوشتاري – وبمستر


نوامبر 27, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published نوامبر 27, 2020


می 26, 2019

 توسط
سيامك اسلامي
· Published می 26, 2019
· Last modified دسامبر 4, 2020


ژانویه 28, 2020

 توسط
سيامك اسلامي
· Published ژانویه 28, 2020
· Last modified اکتبر 17, 2020

درود و سپاس
بی تعارف میگم. این مطلب حرف نداره. خیلی ازش استفاده کردم. هر چند وقت هم بهش مراجعه می کنم و مرورش می کنم. هم نکته زیاد داره ، هم انگیزه بخشه.خواستم قدردانی کرده باشم.
خداحافظ

واقعا ممنون از شما جناب اسلامی که این همه مطالب مهم و سودمند را در اختیار ما قرار دادین. یه سوالی که میخواستم از جناب عالی بپرسم، این هست که چطور میتوانم هدفم را از تولید محتوا بهتر و سریعتر پیدا کنم؟ با توجه به این که تحصیلاتم ارتباط نسبتا قابل قبول(و نه زیاد) به این حرفه دارد و کارشناسی فناوری اطلاعات دارم…

سلام و ممنون از اظهار لطف شما
چطور می توانم با تولید محتوا زودتر به هدفم برسم ؟ یا چطور می توانم زودتر محتوایی رو که من رو به هدفم نزدیک می کنه تولید کنم؟
راستش فکر میکنم اینا دو تا موضوع باشه. با توجه به موقعیتها و دلایل متفاوت افراد سخته که بشه راهکار خاص ارائه داد.
بنظرم توصیه کلی می تونه این باشه که سعی کنیم بروز باشیم. مطالعه کنیم. با موضوعات هم راستا با هدفمون در ارتباط مستقیم باشیم.
تو این مسیر می شه پیگیری سایت های پر محتوا ، افراد موفق در فضای آنلاین ، شبکه های اجتماعی، سر زدن به لایوهای اینستاگرامی و حضور در سمینارهای آنلاین اشاره کرد.
با این رویکرد و مطالعه و پشتکار می تونیم تو مسیر درست قرار بگیریم و ابزار و اطلاعات اولیه برای تصمیم گیری درست رو بدست بیاریم.

سلام بر شما اول می خواهم به خاطر این مطلب تشکر کنم کارم واقعا راه افتاد و شروع کردم به تولید محتوا و بعد هم سوالم اینه که شما دوره آموزشی حضوری یا آنلاین هم برگزار می کنید؟

درود بر شما – خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده . ما تا اینجای کار تلاش کردیم که محتوای آموزشی و مفید تولید کنیم و در فاز مشاوره و همکاری با اشخاص و شرکت ها فعالیت کنیم، با توجه سیر تحول فضای آنلاین و استقبال روز افزون کاربران حتماً کلاسها و برنامه های “برخط” هم خواهیم داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دنبال کنید:


Email Address


محتو ا

رمز و راز نوشته «پر محتوا»

3 دسامبر, 2020

محتو ا

آموزش تولید محتوا برای وبمسترها

27 نوامبر, 2020

كارآفريني / محتو ا

آموزش کارآفرینی ؛ بلد شو

25 نوامبر, 2020

رسانه / كارآفريني / محتو ا

می خواهم فریلنسر شوم

9 نوامبر, 2020

رسانه / محتو ا / نمونه كار

من و تو TV؛ رویکرد برنامه ها در فرکانس آشنا

7 نوامبر, 2020

رسانه

باغستان کرج با ترافیک هایش!

19 آگوست, 2018

محتو ا

محتوا چیست؟

5 ژوئن, 2018

رسانه

گزارش از زور آباد – به آتشت نشدم گرم و دود کورم کرد!

20 جولای, 2018

محتو ا

۲۷ قدم تولید محتوای جذاب

12 جولای, 2018

محتو ا

سفارش تولید محتوا

26 مه, 2019

دانستنی ها درباره محتوای موفقفرمول موفقیت شما در تولید محتوا


Email Address


محتوا ۲۰ – پایگاه فرآوری محتوای رسانه – mohtava20 – content creation website پشتيباني :09011010055

وجیهه جمشیدی

در این نوشتار میگوییم که چطور میتوان برای مخاطبان تولید محتوا داشت و به 9 نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب اشاره می کنیم  هدف از به کار بردن این نکات این است که خواننده تا متن شما را تا انتها نخواند، نتواند ذهن خود را بر روی کار دیگر متمرکز کند!

اگر در زمینه مارکتینگ و کپی رایتینگ فعالیت می‌کنید یا قصد فعالیت دارید، نباید از قدرت کلمات غافل شوید. شما می‌توانید با خلاقیت و انتخاب درست کلمات و عبارات کلیدی، با مخاطب ارتباط مؤثری برقرار کنید، ارتباطی که در ذهن خواننده بماند و او را هر چه بیشتر به خواندن ادامه محتوای شما و یا شناخت بیشتر برند شما جذب کند.

خوانده شدن کامل محتوا توسط مخاطب علاوه بر اینکه نشان دهنده رضایت مخاطب از محتوای تولید شده است، باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما می شود که تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت خواهد داشت.با استفاده از فوت و فن ها و راهکارهایی می توانید در تولید محتوا موفق تر باشید:

اما خیلی اوقات رها کردن مطلب توسط مخاطب به دلیل مفید نبودن محتوای شما نیست. بلکه نشان دهنده این است که شما در تولید محتوا نکاتی که باعث جذب بیشتر مخاطب به ادامه مطلب می شود ، توجه نکرده اید.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

قانون اینرسی در مطالعه نیز صادق است. هر چه مخاطب بیشتر می‌خواند، از تمایل و نیرویش برای خواندن ادامه مطلب کاسته می‌شود. دوست دارد که به انتهای مطلب برسد و مطالعه را تمام کند.

اما مخاطبی که جذب مطلب شده باشد، به راحتی آن را رها نمی‌کند و تا انتها پیش می‌رود. جمله اول همان نیرویی است که خواننده را تا آخر محتوا می‌رساند؛ هرچه قوی‌تر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

لزومی ندارد که جمله اولیه شما دقیقاً با عنوان و یا موضوع مطلبی که می‌خواهید در ادامه به آن بپردازید در ارتباط باشد. بیشتر از هر چیز باید هدفتان جلب توجه و انگیزه مخاطب به خواندن محتوا باشد. سه ویژگی زیر، ویژگی‌هایی است که استفاده از آن‌ها در جملات ابتدایی مؤثر است.

اگر به متن‌های نگارنده‌های حرفه‌ای نگاهی بیندازید، خواهید دید که جملات ابتدایی را معمولاً کوتاه انتخاب می‌کنند. حتی گاهی از عبارت کوتاهی به‌جای جمله استفاده می‌کنند و یا با استفاده از یک جمله تکمیل‌نشده، خواننده را به خواندن جملات بعدی دعوت می‌کنند.

شروع متن با بیان مکالمه بین دو نفر و یا به‌صورت گفت‌وگوی مستقیم با خواننده می‌تواند به گیرایی محتوای شما اضافه کند. حس ارتباط و صمیمیت را منتقل کند و یا خواننده را در فضای احساسی جدیدی وارد کند.

اگر جملات ابتدایی شما دربرگیرنده سؤال باشد و یا ابهامی در جمله وجود داشته باشد، احتمال اینکه خواننده به خواندن ادامه مطلب ترغیب شود، بیشتر خواهد بود.

 

در پاراگراف ابتدایی نوشته‌هایی که بیشتر اهداف آموزشی دارند، سعی کنید مخاطب را در جریان کلیت موضوع مورد بحث در آن متن قرار دهید. در نگارش این سبک مطالب، ضمن حفظ جذابیت و بیان اهمیت محتوا، باید چارچوب خوبی برای نوشتار خود ارائه دهید، تا خواننده بداند در ادامه با چه موضوعاتی روبه‌رو خواهد شد.

البته در نوشته‌هایی که جنبه بازاریابی محتوا در آن‌ها پررنگ‌تر است، نکته بالا همیشه صادق نیست. ولی آنچه لازم است انجام دهید، این است که فضای محتوای خود را به سمت موضوع اصلی هدایت کنید تا خواننده سردرگم نشود و بداند کلیت موضوع چیست.

هدف از انتشار محتوا برقراری ارتباط و آشنایی مخاطب با شما و محصولات شما است. بنابراین در صورتی خواننده جذب نوشته شما می‌شود که تمایل شما به برقراری ارتباط را از محتوا درک کند. برقراری ارتباط یک نیاز طبیعی است. خواننده در صورتی به خواندن ادامه محتوا مشتاق خواهد بود که او را مخاطب قرار داده باشید، محترم شمرده و به این نیاز پاسخ داده باشید.

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

برای برقراری ارتباط مؤثر با خواننده، فردی را به‌عنوان خواننده نوعی در ذهن خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که این فرد احتمالاً چه شغلی دارد و چندساله است؟ در نظر گرفتن همه این نکات به شما در نگارش مناسب کمک می‌کند.

چند نکته تجربی که بهتر است در نوشتار مکالمه‌ای به آن توجه کنید:

این کار ضمن خسته نکردن ذهن خواننده، به توجه او به مطلب اضافه می‌کند. ضمن رعایت اختصار در نوشتن محتوا که قبلاً به آن اشاره کردیم، گاهی سعی کنید جمله جدید را از سر سطر شروع کنید.

فراموش نکنید که هدف، جلب مخاطب برای مطالعه کامل محتوا است. قرار نیست دایره لغات خود را به رخ دیگران بکشید.

این روش، توجه بیشتر شما را به خواننده نشان می‌دهد و باعث می‌شود مخاطبانتان به خواندن نوشتار شما ترغیب شوند.

 

برای ایجاد هماهنگی ذهنی مخاطب (harmonizing) با محتوا نکات زیر را در نظر بگیرید:

دقت: در مطلب خود از آمار و ارقام و یا قوانین اثبات‌شده استفاده کنید.

جذابیت: مثل یک داستان جذاب و چالشی که مخاطب را با خود همراه می‌کند و مخاطب را تا انتهای داستان همراه خود می‌برد، محتوا تولید کنید.

آموزنده: با آموزش نکات علمی یا تجربی در هر زمینه‌ای، محتوای خود را ارزشمند کنید.

اگر قصد تبلیغ کسب‌وکار خود در سراسر وبسایت های ایرانی را دارید، شبکه تبلیغات دیجیتال مدیا اد به شما کمک می‌کند تا ترافیک باکیفیتی از متنوع ترین وبسایت ها را تجربه کنید.

 

با ایجاد سؤال برای خواننده و برانگیختن حس کنجکاوی او می‌توانید او را تا انتهای متن مشتاق نگه دارید. اگر چاشنی کنجکاوی را به محتوای خود اضافه نکنید، خواننده کمی بعد از شروع متن، هیجان خود را از دست می‌دهد و خواندن محتوا را رها می‌کند. شما می‌توانید از تئوری “دانه کنجکاوی” در این زمینه استفاده کنید.کاربرد این تئوری به این صورت است که در انتهای هر تعداد از پاراگراف‌های متن، یک جمله کوتاه قرار دهید. آن جمله باید حاوی دلیلی برای خواندن پاراگراف بعد باشد. این جملات کوتاه می‌توانند مشابه جملات زیر باشد:

این یک تکنیک خوب برای همراه نگه داشتن خواننده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

خود را جای خواننده بگذارید و ببینید با مطالعه این محتوا چه سؤال‌هایی ممکن است برایتان پیش آید. سعی کنید پاسخ به آن سؤال‌ها را نیز به متن خود اضافه کنید. مخصوصاً برای معرفی محصولات و خدمات، این نکته بسیار تعیین‌کننده است. مهم است که بتوانید سؤالات احتمالی را پیش‌بینی کنید و یا اطلاعاتی از مشتری در این رابطه تهیه کنید و جواب‌های حساب‌شده و دقیق و کامل را، در محتوای خود بگنجانید. به یاد داشته باشید که محتوایی جذاب است که همیشه یک قدم از ذهن خواننده جلوتر باشد.

 

 

بنا به پژوهشی که در مدرسه کسب‌وکار استنفورد انجام شد، استفاده از اعداد مخصوصاً در عنوان بسیار مؤثر است. بهتر است به‌جای نوشتن اعداد به فارسی از نمایش عدد به‌صورت ریاضی استفاده کنید. همچنین آمارها نشان می‌دهند که هر چه عدد به‌کاررفته در عنوان بیشتر باشد، نرخ کلیک بیشتر می‌شود.

در تیم تاکیپی متشکل از جمعی از نویسندگان محتوا و کپی رایترهای خوب، تحقیقاتی درباره اینکه چه پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بیشترین طرفدار و نشر مجدد را دارد، انجام شد. نتیجه این تحقیق نشان داد که استفاده از کلمات منفی مخصوصاً در عنوان محتوا، توجه مخاطبان بیشتری را جلب می‌کند. جمله “10 کار که در تابستان نباید انجام دهید!” نمونه‌ای ساده است که این ترفند را نشان می‌دهد.

تفکر خارج از چارچوب می‌تواند محتوای شما را به اثری خارق‌العاده تبدیل کند. این روش ضمن جلب‌توجه مخاطب، او را به دنبال کردن مطلب ترغیب می‌کند. بر اساس تحقیقات پژوهشگران در زمینه‌های روانشناسی، تأثیر محتوا یا هر چیز پیش‌بینی‌نشده به‌مراتب بیشتر از چیزهایی است که برایمان قابل پیش‌بینی است. بنابراین از قدرت شگفت‌زده کردن مخاطب استفاده کنید. فراموش نکنید حتی اگر نظر مخاطب، این باشد که به موضوع شما علاقه‌مند نیست و یا موضوع دیگری را بیشتر دوست دارد، تحقیقات نشان می‌دهد که خارق‌العاده نویسی توجه او را به نوشته شما بیشتر از نوشته عادی با موضوع موردعلاقه‌اش جلب خواهد کرد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

ویرایش جزء مراحل مهم کپی‌رایتینگ است. کپی‌رایترهای ماهر زمان زیادی را صرف ویرایش متن‌های خود می‌کنند. بارها آن را می‌خوانند و تغییر می‌دهند. سعی می‌کنند که دقیقاً همان منظورها را در جملات کوتاه‌تر بیان کنند. خیلی مواقع اکثر نکاتی که گفتیم در تولید یک محتوا محقق نمی‌شود و درواقع با ویرایش مکرر آن است که می‌توانید این ویژگی‌ها را به متنتان اضافه کنید.

نمونه های موفق بازاریابی محتوا را در کالج تپسل بخوانید.

خیلی اوقات می‌توان کلمات چند جمله را با حفظ چند کلمه کلیدی که منظور را منتقل می‌کند ترکیب کرد. حذف افعال به قرینه نیز مؤثر است.

تکرار معانی ذهن خواننده را خسته می‌کند.

ادی شیلر، ازجمله نگارنده‌های ماهر در زمینهٔ کپی‌رایتینگ ، در نوشته‌ای جذاب به معرفی خود پرداخته است. این نوشته نمونه خوبی است که در آن نکات بارز یک کپی‌رایتینگ خوب، مانند جملات کوتاه و استفاده بجا و خلاقانه از تصاویر و گیف ها و … را می‌توان دید. zp-pdl.com zp-pdl.com https://zp-pdl.com/online-payday-loans-cash-advances.php www.zp-pdl.com http://www.otc-certified-store.com/osteoporosis-medicine-usa.html zp-pdl.com www.zp-pdl.com

سال نو مبارک و عرص ادب به بزرگان اهل قلم معنا و مفهوم را باید دانست

درود بر شما
سال نو مبارک:)
پاینده باشید

مطلب به روز و مفیدی بود.
ممنون

سلام
خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتین.
موفق باشید

سلام
ممنون میشم اگر یک مطلب راجع به نحوه تولید محتوا در بلاگ بنویسید
باتشکر

سلام بر شما:)
در مورد تولید محتوا بلوک یادگیری بازاریابی محتوا که در چندین جلسه به صورت کامل این موضوع بیان شده رو بهتون پیشنهاد می کنیم.
موفق باشید:)

سلام.
ضمن تشکر از مقاله مفیدتون خواستم ببینم این مقالات رو توی توییتر هم میزارید و اینکه کلا اونجا فعال هستین یا چک میکنید ؟!

سلام بر شما آقای فضلی
مقالات به صورت مرتب از طریق صفحه لینکدین و توییتر و اینستاگرام تپسل منتشر میشه. من هم سعی می کنم مقالات را در توییتر و لینکدین بذارم تا دوستان علاقمند مطلع بشن. پیام شما را در توییتر دریافت کردم و در پاسختون ایمیلی ارسال شد.
همچنین می تونید برای دریافت ایمیل های کالج تپسل در خبرنامه عضو بشید و ایمیل های ما رو دریافت کنید.
موفق باشید.

برای تولید محتوای اختصاصی که در آن زمینه هیچ اطلاعاتی نداریم چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟با تصور اینکه مقالات انگلیسی قبلا توسط سایتهای رقبا ترجمه و منتشر شدن.ممنون

سلام پیشنهاد من
تمرین، تمرین و تمرین هست
میتونید در وبلاگ کمی کار کنید تولید و گردآوری محتوا داشته باشید تا به نتیجه برسید

برای تولید محتوای اختصاصی که در آن زمینه هیچ اطلاعاتی نداریم چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟با تصور اینکه مقالات انگلیسی قبلا توسط سایتهای رقبا ترجمه و منتشر شدن.ممنون

سلام
باید وب‌سایت‌ها و منابع مرتبط با اون موضوع اختصاصی رو سرچ کنید. بسیاری از مقالات انگلیسی که ترجمه شده‌اند، مقالاتی هستند که در سرچ گوگل نمایش داده میشن. ممکنه وب‌سایت‌های مرتبط با اون موضوع در سرچ‌های اول گوگل نمایش داده نشن و حتی ممکنه از لحاظ کیفیت بهتر از مطالب سرچ اول باشن. بنابراین، بهتره وب‌سایت‌های مرتبط با اون موضوع رو پیدا کنید و داخل اون وب‌سایت موضوع مورد نظرتون رو سرچ کنید.

[…] منبع”college” […]

مطالب برای من مفید واقع شد ، امیدوارم که در کسب و کارم هم نایجه بده

سلام
خوشحالیم که مفید بوده براتون
موفق باشید

عالي بود

ممنون از شما

اون جمله های محرک و شعاری رو چجوری بنویسیم؟

سلام
وقت بخیر
بهترین راهکار اینه که دقیقاً خودتون رو به جای مخاطب هدفتون قرار بدین و ببینید چه عبارت و کلمه‌هایی رو در عنوان و زیرعنوان ها و حتی CTA ها بنویسید، مخاطب ترغیب میشه که مطلب رو بخونه یا روی CTA کلیک کنه
کمی درباره موضوع کپی رایتینگ مطالعه بفرمایید بهتون کمک میکنه که بتونین جملات ترغیب کننده تولید کنید. این پست کالج تپسل رو هم میتونید بخونید:https://college.tapsell.ir/effective_copywriting/

مطالب محشری بود.

سلام وقتتون بخیر

خیلی ممنون از توجه و نظر لطفتون

امیدوارم موفق باشید

 لطفا اگر پاسخی به نظر من داده شد مرا مطلع ساز!

© ۲۰۱۷ – تمامي حقوق سايت براي تيم تپسل محفوظ است. هرگونه کپي مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است.

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

باز هم با یک مقاله آموزش یوتیوب دیگر برگشتیم تا ببینیم چگونه در یوتیوب محتوای جذاب تولید کنیم؟

محتوا عنصر اصلی کسب درآمد در یوتیوب است. به بیان دیگر، مرحله‌ی اول برای جذب مخاطب و سپس تبدیل کردن آنها به منبع درآمد، تولید ویدیوهایی است که افراد را به مراجعه‌ی دائمی به کانال شما تشویق کرده و حتی در مراحلی بالاتر، آنها را مجاب به پرداخت حق عضویت کند. در این بخش، به‌طور خلاصه به راهکارهایی برای جذاب‌تر کردن محتوای ویدیویی می‌پردازیم. فراموش نکنید که این راهکارها نه‌ تنها در یوتیوب، بلکه در هر سرویس انتشار ویدیوی آنلاین دیگر نیز راهگشا هستند.

با مدیر هاب همراه باشید.

 

شاید در قدم اول، تجهیزات حرفه‌ای و استودیوهای مجهز را پیش‌نیاز اصلی تولید ویدیوهای با‌کیفیت در یوتیوب بدانید. هرچند این ابزارها هم به پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند اما در واقعیت، ماهیت و محتوای ارائه شده در ویدیو، اهمیت بیشتری دارد. در نتیجه، حتی با یک گوشی هوشمند در کنار یک طرح و برنامه‌ریزی خوب برای تولید محتوا، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای کانال ویدیویی متصور شد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

در اینجا، ۲ مورد بیش از همه نیاز به توجه دارند و جذابیت ویدیوی شما را بیشتر می‌کنند. صرف‌نظر از ابزار مورد استفاده، ابتدا باید لرزش ویدیو را به حداقل برسانید. هیچ کاربری دوست ندارد که روزانه به ویدیوهایی با لرزش بالا و تصویر تار نگاه کند. المان مهم بعدی، صدای ویدیو است که باید بدون نویز، واضح و باکیفیت باشد. موسیقی زمینه برخی اوقات در این بخش مفید است اما باید مراقب قوانین کپی‌رایت آن باشید.

پس از کسب اطمینان از کیفیت این دو مورد، نوبت به مهم‌ترین بخش یعنی برنامه‌ریزی زمانی می‌رسد. ویدیو نیز مانند هر محتوای دیجیتال دیگر، باید منظم و پیوسته تولید و پخش شود. به بیان دیگر باید پیش از شروع هر کار، یک تقویم محتوایی برای این بخش طراحی کنید. انتخاب موضوع، طول ویدیوها، زمان و توالی انتشار، مواردی هستند که باید در این بخش مد نظر قرار دهید.

برای برنامه‌ریزی محتوایی و آماده کردن موضوع و حتی داستان ویدیوها، چند موضوع بیش از بقیه مفید خواهد بود. ویدیوهای آموزشی و سرگرمی همیشه در صدر پربازدیدترین محتوای یوتیوب قرار دارند. آموزش آشپزی، ورزش و بدنسازی، ساخت کاردستی یا DIY، آموزش‌‌های سبک زندگی، ویدیوبلاگ و موارد این‌چنینی، از جذابیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی برخوردارند.

کارشناسان محتوای ویدیویی، یک عبارت کوتاه را برای توصیه‌ی انتخاب موضوع محتوا استفاده می‌کنند: آیا ویدیوی شما باعث می‌شود که کاربران احساس بهتری در زندگی داشته باشند؟ همین سوال ساده شما را در مسیر طراحی راهنمایی خواهد کرد. در نتیجه‌، تولید محتوایی پر از اطلاعات تکراری یا ارسال موج منفی، نگرانی و ناراحتی، هیچ‌گاه مخاطب بالایی جذب نخواهد کرد.

انتخاب گروه مخاطبان، بخش مهم دیگر در تولید ویدیو است. برخی تولیدکنندگان محتوا از همان ابتدا تلاش می‌کنند تا تمامی کاربران دنیا را به سمت خود جذب کنند و عموما نیز در این مسیر دلزده می‌شوند. قطعا تولید محتوایی که برای همه‌ی مردم جذاب باشد، نیاز به تجربه‌ای بسیار زیاد در امر تهیه‌کنندگی ویدیو دارد و شاید تولیدکنندگان شخصی در این سبک، به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد.

راهکار مفید برای انتخاب گروه مخاطبان، کوچک کردن ابعاد آنها و تلاش برای جلب توجه دائمی همین گروه کوچک است. به‌عنوان مثال، بسیاری از کانال‌های موفق یوتیوب، مخصوص علاقه‌مندان به بازی هستند. کانال‌های متعددی نیز برای علاقه‌مندان به ورزش و بدنسازی وجود دارد. این کانال‌ها با تمرکز بر گروه اختصاصی خود، محتوای جذاب برای آنها تولید می‌کنند و همین گروه، وقتی در ابعاد جهانی به محتوای کانال جذب می‌شود، تعداد کاربران را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

ارتباط با مخاطبان در دنیای امروز کسب‌وکار، از پیش‌نیازهای اصلی هر فعالیت است. درواقع کاربران کانال شما انتظار دارند تا همیشه، رفتاری دوستانه داشته باشید و به سؤالات، نظرات و انتقادات آنها واکنش نشان دهید. کانالی که تنها به تولید محتوا پرداخته و ارتباطی با مخاطبان ندارد، شبیه یک ماشین است که هرچند جذاب، اما نمی‌تواند دوستی دائمی باشد.

یکی از جذاب ترین موضوعات برای مردم آموزش است. بله ویدیوهای آموزشی همه جای دنیا در هر پلتفرم یا شبکه اجتماعی طرفداران خاص خودش را دارد. سعی کنید در حوزه ای که تخصص دارید آموزش دهید. آموزش های خاص یا آموزش هایی عمومی تر که نیاز اصلی مردم است.

به عکس زیر نگاه کنید. ببینید ویدیو اول چه عنوانی دارد و چقدر هم دیده شده است. آموزش دادن چیزهایی که واقعا مردم دنبالش هستند باعث می شود بازدید ویدیوهای شما به شکل ناگهانی افزایش یابد.

یکی دیگر از پر طرفدار ترین موضوعات نقد و بررسی است. از نقد و بررسی گوشی های موبایل گرفته تا فیلم های ایرانی و خارجی! همیشه نقد و بررسی برای مردم جذاب بوده است. شما با تولید ویدیو های نقد و بررسی می توانید بازدید کانال یوتیوب خود را به صورت شگفت انگیزی بالا ببرید.

تا دلتان هم بخواهد موضوع برای نقد کردن  وجود دارد. فقط باید فکر کنید چه موضوعاتی برای نقد و بررسی کردن می تواند برای مردم جذاب باشد.

باید برای ویدیوی خود عنوانی انتخاب کنید که جذاب باشد و باعث شود افراد بیشتری ترغیب به دیدن ویدیوهای شما شوند. عنوان همیشه در هر جا مهم بوده و در یوتیوب هم مهم خواهد بود.

اگر ویدیوی شما عنوان خوبی نداشته باشد انتظار نداشته باشید که دیده شود. حتی اگر محتوای خیلی خوبی هم در ویدیوی شما ارائه شده باشد!

در پایان فراموش نکنید که محتوای ویدیویی نیز نیاز به بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو دارد. شما باید در انتخاب کلیدواژه، برچسب و عنوان برای ویدیوی خود نیز دقت کنید. رعایت این موارد صرف‌نظر از پلتفرم، در همه‌ی سرویس‌های انتشار ویدیو الزامی است.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

 

 

مدیر هاب به عنوان یک پلتفرم کامل برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی راه اندازی شده است تا بتوان به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، کلیه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، پینترست و … را مدیریت کرد.

تمامی حقوق این وبسایت برای مدیر هاب محفوظ می باشد

به مدیر هاب، پلتفرم جامع مدیریت شبکه های اجتماعی خوش آمدید.

بازاریابی ویدیویی، آن چیزی نیست که چند سال پیش وجود داشت. امروز به ویژه برای شرکت‌هایی که قبلاً توانسته‌اند مخاطبان خود را جذب کنند، بسیار جدی‌تر و مؤثرتر شده است. تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک برای دستیابی به اهداف خود، از بازاریابی محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند تا از رقابت خارج نشوند.

چرا فیلم؟ از آنجا که نتیجه‌بخش است و این کارایی تداوم دارد.

اگر به اطراف خود نگاه کنید، خواهید فهمید که محتوای ویدیویی مانند گذشته استفاده نمی‌شود. یوتیوب به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان تبدیل شده است.

درست است، نه بینگ نه یاهو، بلکه یوتیوب جایی است که افراد بلافاصله بعد از گوگل برای جستجوی همه‌چیز سراغ آن می‌روند. آنها در جستجوی دستورالعمل‌ها، نسخه‌های نمایشی محصول، فیلم‌های مربوط به طرز کار و… هستند.

در اینجا برخی از آمارهای ویدیویی دیگر، برای متقاعد کردن شما درباره قدرت ویدیوی موجود در وب آورده شده است:چطور محتوای جذاب تولید کنیم

به بیان ساده این مطلب بدین معنی است که نباید به هیچ وجه بازاریابی محتوای ویدئویی را یک مزیت رقابتی منحصر به فرد برای خودتان بدانید.

با گذشت زمان اکثر رقبای شما از این حربه استفاده خواهند کرد و در نتیجه این تاکتیک میبایست بخشی از استراتژی اصلی و روتین بازاریابی شما باشد

اگر می‌خواهید با تلاش‌های بازاریابی محتوا، موفقیت واقعی را بچشید، ارزش فیلم را نباید دست‌کم بگیرید.

داستان‌گویی از طریق ویدیو

قبل از اینکه به نحوه استفاده از بازاریابی محتوای ویدیویی بپردازیم، مهم است که ابتدا بفهمید چه چیزی باعث کلیک ویدیو می‌شود.

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که به ذهن خطور می‌کند، بزرگ‌ترین مورد این است که فیلم‌ها به شما اجازه می‌دهند داستان بگویید.

داستان‌هایی که می‌توانید برای اتصال به مخاطب مورد نظرتان استفاده کنید. داستان‌هایی که بازاریاب می‌تواند از آن برای ایجاد برداشت‌های قدرتمند و روابط طولانی‌مدت استفاده کند. داستان‌هایی که به راحتی ارائه می‌شوند.

بله، ویدیو این امکان را دارد که به چشم‌اندازها و مشتریان‌تان در درک شغل‌تان کمک کند و زمینه‌ای برای تبلیغات آینده ایجاد کند. اما این روشی شگفت‌انگیز برای پخش ایده‌هایتان با داستان‌های معنی‌دار نیز هست و این چیزی است که آن را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

شما به عنوان مصرف‌کننده به احتمال زیاد درگیر کدام‌یک هستید؟ ویدیویی که به نظر می‌رسد مانند قله فروش است یا روایتی که به شما ارزش محصول را می‌گوید؟

مصرف‌کنندگان اکنون اگر احساس کنند زندگی‌شان پس از استفاده از آن تغییر می‌کند، بیشتر به برند گرایش پیدا می‌کنند. از نظر عاطفی با آنها در ارتباط باشید؛ این مهم است.

همچنین، می‌توانید از ویدیو برای آزمایش محتوای جدید و جسورانه استفاده کنید تا مخاطبان خود را از نظر احساسی تحت تاثیر قرار دهید.

از آنجا که فیلم‌ها ترکیبی از تصاویر، حرکت و صداها هستند، به شما امکان می‌دهند ارتباطات عمیق و معنادارتری با افراد برقرار کنید در حالی که برند خود را در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهید.

با این حال برای استفاده بیشتر از ویدیو و کسب موفقیت در تبلیغات ویدیویی، شرکت شما باید چگونگی استفاده از آن را به روش صحیح بداند و درک کند.

تا زمانی که متوجه قدرت واقعی ویدیو نشوید و قدم‌های صحیحی برای شناخت آن برندارید، نتیجه‌ای را که مدنظر دارید مشاهده نمی‌کنید.

جدول محتویات

بازاریابی محتوا، در خالص‌ترین شکل آن چیزی جز تولید و توزیع آنلاین مطالبی نیست که بار آموزشی بالایی دارند. هدف از این محتوا، تبدیل مصرف‌کنندگان محتوای آنلاین به مشتری است و همچنین ارائه اطلاعات کافی به مشتریان فعلی و ترغیب آنها به تکرار خرید.

از آنجایی که فیلم، روشی قوی و مؤثر برای انتشار پیام بازاریابی شماست، میتواند به شدت باعث ارتقای کیفی سطح استراتژی های بازاریابی محتوایی شما شود. از طرف دیگر، این بستگی به آن دارد که کمپین بازاریابی محتوای ویدیویی خود را با چه کیفیتی انجام دهید و به نتیجه مطلوب برسانید.

تاکنون باید فهمیده باشید که بازاریابی محتوای ویدیویی دقیقاً چیست و چگونه به سرعت در حال رشد است. این تاکتیکی است که باید شرکت شما برای کسب درآمد بیشتر از تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود به کار ببندد.

حال بیایید به چند دلیل مهم توجه کنیم که چرا باید در بازاریابی محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید و آن را جزئی از استراتژی اصلی شرکت خود کنید.

۱. نرخ تبدیل بیشتر

هنگامی که نوبت به اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین می‌رسد، شاخص نهایی که اهمیت دارد نرخ تبدیل است. اگر دورنمای خود را به مشتری تبدیل نکنید، شرکت‌تان در حال رشد نیست، به همین سادگی.

با اعمال بازاریابی در محتوای ویدیویی، می‌توانید تعداد بیشتری از افراد را برای عضویت در خبرنامه خود یا خرید آخرین محصول خود به دست آورید.

در مقایسه با انواع دیگر محتوا، محتوای ویدیویی می‌تواند شفافیت لازم را برای تصمیم‌گیری نهایی به دورنمای خود بدهد. این به شما امتیاز خاصی در رقابت می‌دهد و از آنجایی که فیلم‌برداری باکیفیت کار آسانی نیست، ممکن است مدتی طول بکشد تا دیگران پا به پای شما پیش آیند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 71٪ از بازاریابان معتقدند محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در نرخ تبدیل دارد که اگر درست انجام شود می‌تواند به راحتی به شما کمک کند با حداقل تلاش نتایج بهتری کسب کنید.

۲. ارتباط عاطفی بهتر

اگر به دورنمای رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که فیلم‌ها در مقایسه با انواع دیگر محتوا، بیشترین اشتراک‌گذاری را دارند.

با وجود اینکه دلایل زیادی در مورد اینکه چرا مردم دوست دارند ویدیوها را به اشتراک بگذارند وجود دارد، یکی از قویترین «چراها» این است که افراد به سطح ویدیوی صحیح در سطحی احساسی مرتبط ‌شوند.

با ایجاد فیلم‌هایی که برای احساسات مخاطبان هدف‌تان جذابند نه تنها به آنها بهانه می‌دهید تا محتوای شما را به کار گیرند، بلکه آن را در شبکه خود نیز پخش می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر به پستی از یک وبلاگ سنتی نگاه ‌کنید، علائم عاطفی ناشی از محتوای ویدیویی را پیدا نخواهید کرد. از صدا گرفته تا جلوه‌های صوتی/موسیقایی مورد استفاده، همه می‌تواند تأثیر مثبتی بر بیننده داشته باشند که در نهایت باعث می‌شوند محتوای شما از بقیه متمایز شود و همچنین به یادماندنی باشد.

هنگامی که افراد علاقه‌مند ویدیوی شما را تماشا می‌کنند در حالی که قویترین احساسات‌شان را برانگیخته است (خوشی، ابهت، عصبانیت، و غیره)، ممکن است آنها را به سمت اقدام سریع سوق ندهد.

با این حال، به آنها کمک خواهد کرد که بعداً وقتی محتواهای بیشتری را از شما مشاهده می‌کنند، تصمیم به خرید از شما بگیرند.

بنابراین، چه در بازار B2B باشید و چه در بازار B2C، اگر احساسات مخاطبان خود را از طریق بازاریابی ویدیویی تحت تأثیر قرار دهید، به شما در کسب و کار بیشتر کمک خواهد کرد.

۳. دسترسی بیشتر

عملا میبینیم که تولید ویدیو دیگر مانند چند سال پیش کار دشواری نیست. دیگر نیازی نیست برای دستیابی به کیفیت سطح بالا در استودیو، تمام وقت خود را صرف ایجاد فیلم کنید یا بودجه بالایی داشته باشید.

بله، ما در مورد آن نوع محتوای ویدیویی صحبت می‌کنیم که قبلاً فقط افراد بزرگ قادر به تولید آن بودند.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

به لطف پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از ابزارهای جدید/نوآورانه، ایجاد و راه‌اندازی فیلم شخصی شما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر شده است.

در حقیقت، شرکت‌ها بیشتر و بیشتر به سمت تولید فیلم‌های خود و شروع به کار کانال‌های خاص خود می‌روند و این کار حتی در سال‌های آینده آسان‌تر می‌شود.

۴. سطح مشارکت قوی‌تر

مطالعات زیادی ثابت کرده‌اند که وقتی محتوای متنی مخاطب شما را درگیر می‌کند، محتوای تصویری به همان نسبت عالی عمل می کند. امروزه مردم دوست دارند از محتوایی استفاده کنند که از نظر بصری جذاب باشد.

اکنون این فقط به عکس محدود نمی‌شود. ثابت شده است که محتوای ویدیویی، بخش بزرگی از جنبش «محتوای تصویری» است.

با تماشای محتوای ویدیویی در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی دست اول مانند یوتیوب، آپارات و توئیتر می‌توانید ببینید که چگونه ویدیو در ایجاد مشارکت شدید کاربران هدف کمک می‌کند.

وقتی محتوای ویدیویی را برای هواداران اجتماعی خود ایجاد و به اشتراک می‌گذارید، شانس 10 برابر دارید که آنها با فیلم‌تان درگیر شوند که اغلبِ به‌ اشتراک‌گذاری ها و نظرات بیشتر ختم می‌شوند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کیفیت بازاریابی محتوای ویدیویی، بسیار اهمیت دارد و تأثیر مستقیمی دارد بر نوع نتایجی که قادر به تولید آن هستید.

۵. کسب رتبه های بالاتر و سریع تر در حوزه سئو

آیا بازاریابی محتوای ویدیویی در سئو تأثیر دارد؟ آیا فیلم‌ها در واقع می‌توانند به شما در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی که رتبه‌بندی آنها سخت است، کمک کند؟

مادامی که درست کار کنید، جواب مثبت است. شکی نیست که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر اصلی مانند بینگ، عاشق محتوای ویدیویی هستند و از رتبه‌بندی آن در رتبه‌ای بالاتر از مقالات سنتی دریغ نمی‌کنند.

طبق مطالعه‌ای که توسط کام‌اسکور انجام شده، با اضافه کردن محتوای ویدیویی به سایت خود 53 درصد شانس بیشتری دارید که در صفحه اول SERP ها قرار بگیرید.

این فقط نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی باکیفیت می‌تواند تفاوت بزرگی را نه تنها در نرخ تبدیل شما بلکه در ترافیک جستجوی ارگانیک شما ایجاد کند.

زمانی که چشم‌انداز قیف بازاریابی با محتوای تعریف‌شده را به دست آورید، استفاده از فیلم برای بازاریابی بسیار مؤثرتر خواهد بود. با اجرای ویدیو می‌توانید با استراتژی محتوای خود، فروش بیشتری تولید کنید.

مهم نیست از چه نوع محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، با کمک قیف مناسب برای بازاریابی محتوای ویدیویی می‌توانید:

برای استفاده بیشتر از قیف بازاریابی محتوای خود، مهم است که از نوع مناسب محتوا استفاده کنید تا خریداران بالقوه را از طریق آن به دست آورید.

هنگامی که از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، قیف شما نه تنها قوی‌تر می‌شود بلکه سرمایه‌تان را نیز به دست می‌آورید. درخواهید یافت که این فیلم رسانه‌ای مناسب برای به دست آوردن همه‌چیز است؛ از ایجاد وفاداری به برند گرفته تا افزایش نرخ تبدیل خود.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای ویدیویی شما به نتیجه برسد، باید رویکردی محاسبه‌شده برای آن در نظر بگیرید. شما نمی‌توانید بازی بازاریابی ویدیویی را کورکورانه انجام داده و انتظار داشته باشید که بازدهی داشته باشید.

در اینجا هفت نکته اثبات‌شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از تلاش‌های بازاریابی محتوای ویدیویی خود، نهایت استفاده را ببرید.

شماره 1: توجه آنها را سریع جلب کنید

كاربران اينترنت همانند گذشته صبور نیستند. امروزه مهم‌ترین چیز، پیدا کردن بهترین مطالب است. اگر به اندازه کافی برای مردم جذاب نباشد، ویدیوی شما را ندید می‌گیرند و به دنبال فیلم دیگری می‌روند و این نباید مایه تعجب باشد.

راه‌حل این است که بیننده‌هایتان را بدون هدر رفتن وقت و تحقق وعده‌های خود درگیر کنید. برای تأثیرگذاری آنها فقط چند ثانیه زمان دارید (کمتر از 10 دقیقه).

بنابراین شروع جالبی در فیلمبرداری داشته باشید و برای رسیدن به نتیجه خیلی صبر نکنید. چه فیلم‌تان طولانی و چه کوتاه باشد، به بینندگان خود انگیزه تماشای آن را بدهید.

شماره 2: ارزش واقعی را تحویل دهید

بازاریابی پرقدرت از طریق محتوای ویدیویی، ارائه ارزشی عظیم است به بیننده به هر شکلی که انتخاب کنید. استراتژی محتوای شما باید بر افزودن ارزش به زندگی مخاطبان هدف‌تان متمرکز شود.

نحوه ارائه این مقدار، ذهنی است؛ زیرا ممکن است آنچه برای مخاطبان‌تان باارزش باشد، برای نوع دیگری از مخاطبان ارزشمند نباشد.

به عنوان مثال، اگر می‌دانید با ایجاد و انتشار محتوای ویدیویی سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده می‌توانید برای دیگران ارزش قائل شوید این کار را انجام دهید.

یا اگر می‌خواهید با ایجاد فیلم‌هایی با دانش خاص (مکان یا صنعت مرتبط) مسیری ساده‌تر انتخاب کنید نیز خوب است. به خاطر داشته باشید که هر ویدیویی که تولید می‌کنید باید قابل تماشا و لذت‌بخش باشد.

بنابراین جالب باشید. مرتبط باشید. درگیری را جستجو کنید.

شماره 3: فراتر از یوتیوب بروید

اگرچه شکی نیست که برنامه بازاریابی محتوای ویدیویی شما بدون یوتیوب کامل نمی‌شود، اما کافی نیست. به عبارت دیگر، کانال‌ها/پلتفرم های به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی ارزشمند بسیاری وجود دارد که می‌توانید علاوه بر یوتیوب به آنها سری بزنید.

هدف شما این است که به بهترین وجه ممکن، به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و در صورتی که فقط روی یوتیوب متمرکز شوید، این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد.

واضح‌ترین دلیل عدم نیاز به در نظر گرفتن پلتفرم دیگر، امکان ارتباط با مخاطب متنوع است. به عنوان مثال، نوع افرادی که می‌توانید با فیلم‌های خود در فیسبوک به آنها برسید، مانند یوتیوب نیست.

زیرا کاربران فیسبوک، محتوای ویدیویی را به روشی متفاوت کشف می‌کنند. همچنین، پلتفرم مختلف افرادی را در گروه‌های سنی گوناگون دارند که از آنها استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، منطقی است که بتوانید از امکانات بسیاری از پلتفرم های ویدیویی استفاده کنید. با این حال، بیشتر وقت خود را به پلتفرمی اختصاص دهید که احتمالاً مخاطب هدف‌تان در آن یافت می‌شود.

شماره 4: در رویکرد خود سازگار باشید

ثبات، نقش مهمی در برجسته کردن ویدیوی شما در رقابت بازی می‌کند، چرا؟ از آنجا که ویدیوها بصری هستند، این بدان معناست که شما در نحوه ارائه محتوا محدود نیستید.

با هر محتوای ویدئویی که تولید می کنید نوعی استمرار را ایجاد می کنید که از این طریق مخاطبینتان به خوبی با پیام های محتوایی تان ارتباط برقرار می کنند

از نظر شخصیت، ظاهر و طراحی برند شما تا حد زیادی در بالا نگه داشتن قدرت برند شما اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد فیلم با افراد مختلف هستید، پس از همان بازیگران استفاده کنید تا بینندگان‌تان چهره‌هایی را که قبلاً با آنها آشنا نبودند، ببینند.

به همین ترتیب حتی اگر فقط بر روی فیلم‌هایتان صدا وجود دارد به این نکته نیز توجه کنید که رنگ‌ها و طراحی موجود در ویدیویی که استفاده می‌کنید با یکدیگر سازگار باشند.

همچنین ممکن است بخواهید محتوای ویدیوی خود را از قبل به خوبی برنامه‌ریزی کنید (تقویم محتوای ویدیویی ایجاد کنید) تا مطمئن شوید که با زمان‌بندی نیز مطابقت دارد.

با این حال، وقتی صحبت از سیستم‌های عامل ویدیویی می‌شود، فیلم‌هایتان برای هر یک باید سفارشی شوند.

شماره 5: جنبه کیفیت را نادیده نگیرید

فقط به این دلیل که ویدیوها را در یوتیوب یا فیسبوک ایجاد و بارگذاری می‌کنید، به این معنی نیست که باید کیفیت را فراموش کنید. در حقیقت، رعایت کیفیت در این سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا آنها توسط جوامع واقعی تعدیل می‌شوند.

اگر در آنها کیفیتی نبینند، کاربران قبل از اینکه انگشت شست خود را به طرف پایین نشانه روند و نظر منفی دهند، دو باره فکر نمی‌کنند.

بنابراین به ویدیوی با کیفیت پایین نه بگویید و به محتوای ویدیوی HD که مردم دوست دارند آنها را با دیگران مشاهده و به اشتراک بگذارند، بله بگویید.

با پیشرفت سیستم‌های عامل ویدیویی در کیفیت و خدمات، انتظار می‌رود تجربه بهتری به کاربران خود بدهید که فقط در صورت متوقف کردن آزمایش صبر بینندگان خود با فیلم‌های بد اتفاق می‌افتد.

به یاد داشته باشید که کیفیت بیش از کمیت قانون شماره یک ایجاد محتوای ویدیویی شگفت‌انگیز است.

شماره 6: برای سکوت بهینه شوید

علاوه بر یوتیوب، سایر سیستم‌های عامل رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام تمایل دارند به طور خودکار فیلم‌ها را بدون صدا پخش کنند.

کاربر ممکن است تصویری را با صدا تماشا کند یا نکند. اما آمار نشان می‌دهد که حداکثر 85 درصد از فیلم‌های مشاهده‌شده در فیسبوک با میزان صدای تا صفر مشاهده می‌شوند.

از آنجا که تجربه اجتماعی تا حد زیادی ساکت است، به‌خصوص در مورد افراد اطراف، جای تعجب نیست که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند فیلم‌ها را با صدای خاموش مشاهده کنند.

بنابراین چگونه می‌توانید کاربران را تحت تأثیر قرار دهید وقتی فقط تماشا می‌کنند و گوش نمی‌دهند؟

با ایجاد تصاویری جذاب و در عین حال مرتبط که باعث می‌شود فیلم جذاب شود. اگر در ویدیوی شما دیالوگ وجود دارد به آن زیرنویس انگلیسی اضافه کنید. به طور خلاصه، در فیلم خود صدا داشته باشید اما برای سکوت نیز بهینه شوید.

شماره 7: یک فراخوان به اقدام اضافه کنید

در صورت نبود فراخوان به اقدام مناسب (CTA) ، از بازاریابی محتوای ویدیویی چه استفاده‌ای می‌کنید؟ به لحاظ تجاری، اگر در زمینه بازاریابی محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری می‌کنید، به نتایج قابل اندازه‌گیری نیاز دارید.

با داشتن CTA روشن، تجارت واقعی را حس می‌کنید و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

فراخوان به اقدامات در فیلم‌ها باید پیچیده باشد. ترغیب بینندگان به بازدید از وبسایت یا عضویت در خبرنامه‌تان در انتهای ویدیو معمولاً کافی است.

اما اگر می‌خواهید قدمی جلوتر بروید، ممکن است در وسط فیلم وقتی تماشاگر عمیقاً در فیلم غرق شده است، فراخوان برای اقدام ایجاد کنید.

با این حال، پر کردن فیلم‌هایتان با فراخوان های متعدد جهت اقدام، غیرضروری است. آخرین چیزی که می‌خواهید خاموش باشد، فشار زیاد به بینندگان‌تان است. زیرا بینندگان اذیت‌شده، از فیلم دور می‌شوند و از اشتراک آن با دیگران خودداری می‌کنند.

4 ایده سریع برای بازاریابی با محتوای ویدیویی که می‌توانید امروز در شغل خود استفاده کنید

با ایده‌های خلاقانه محتوای ویدیویی می‌توانید دلهره‌آور به نظر برسید، اما غیرممکن نیست. کاری که با فیلم انجام می‌دهید تا حد زیادی به اهداف‌تان بستگی دارد، بنابراین اگر از آنها آگاه باشید نباید برایتان مشکل باشد.

در اینجا چند ایده وجود دارد که بسته به اهداف بازاریابی می‌توانید در تجارت خود استفاده کنید.

4- نشان دهید که با ایجاد فیلم‌هایی در مورد صنعت خود و درباره موضوعات همیشه‌سبز مربوط به تخصص‌تان، برند شما راهبر افکار است.

به مخاطبان خود کمک کنید تا مناطق دشوار بازار شما را درک کنند. زندگی خود را با فیلم‌های خود راحت‌تر کنید و در عوض، آنها سود بیشتری به شما می‌دهند.

صرف‌نظر از نوع شرکت‌تان، بازاریابی محتوای ویدیویی می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. با این حال، اگر فیلم‌های مسحور‌کننده، ایجاد کردید و از آن طریق بازاریابی کردید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و خوشحال خواهیم شد که در اجرای کمپین خود به شما کمک کنیم.

از طرف دیگر، صفحه خدمات بازاریابی محتوای خود را بررسی کنید تا درک بهتری از نحوه کمک به شما داشته باشیم.

پریناز نیکنامی

2020, 31, ژانویه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آژانس آران

آژانس تبلیغات خلاق و دیجیتال مارکتینگ آران یک آژانس تمام خدمات تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ است که با هدف حضور همه جانبه در بازار و حوزه تبلیغات در این عرصه فعالیت می کند. تیم آران متشکل از پرسنل و کارکنان مجرب و زبده و متخصص در تمامی حوزه های تبلیغات آفلاین و آنلاین است.

© تمام حقوق این سایت برای «آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران» محفوظ است.

تولید محتوای جذاب به صورت ثابت کار ساده ای نیست. اگر میخواهید در این راه موفق شوید، خواندن این مقاله میتواند به شما کمک کند. برای بسیای از نویسندگان این مسئله پیش آمده که هفته ای حداقل یکبار برای سایتی خاص محتوا می نویسند و حتی چندین روز هفته را صرف بروزرسانی محتوای جذب کننده در شبکه های اجتماعی می کنند. آیا میخواهید بدانید که روند کاری آنها چگونه به بهترین نحو ممکن انجام میشود؟

مسئله اینجاست؛ روند تولید محتوا برای هر کسی متفاوت بوده و در طی سال ها تکامل می یابد. مطمئنا هم اکنون سبک نگارش شما نسبت به سال های گذشته، بسیار متفاوت است. اگر در گذشته تنها به چهار مرحله زیر توجه داشتید؛

اکنون به موارد دیگری نیز توجه خواهید کرد.

در ادامه این مقاله در نظر داریم شما را با 9 مرحله ساده که به تولید محتوای جذاب ختم می شود آشنا کنیم. این نکات کمک می کنند مخاطبان بیشتری را به سمت وبلاگ خود جذب نمائید. با ما همراه باشید.

هیچگاه نباید تولید محتوای جذاب را کاری آسان بدانید. برای فعالیت در این شغل نیاز است تا گستره خلاقیت خود را افزایش دهید. و در اعماق مغزتان به دنبال کلماتی تاثیرگذارتر باشید. در این میان استفاده از این نکات میتواند بسیار کمک کننده باشد.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

تمام ایده های محتوایی که به ذهن تان خطور می کند را یادداشت کنید. در برخی موارد حتی خواندن یک مقاله جدید، ایده ای را در ذهن شما فعال می کند. حتی در زمان دوش گرفتن ممکن است ایده ای در ذهن تان جرقه زند. مسلما تمامی ایده ها نمیتوانند جذاب باشند. از همین رو خیلی مهم نیست که ایده تان تا چه اندازه احمقانه یا پیچیده است. در هر صورت آنها را یادداشت کنید. این ایده‌ها کمک می کند زمانی که از هر محتوایی تهی هستید، به سراغشان بروید و شروع به نوشتن کنید.

هنگامی که در مورد موضوعی اقدام به تولید محتوا می کنید، باید به خوبی در رابطه با آن تحقیق کنید. حتی شاید گاهی لازم باشد به سراغ مقالات پژوهشی دانشگاهی نیز بروید. تا به عمق موضوع پی ببرید. در حین انجام این کار، باید تمامی موارد را در فایل word یادداشت کنید.

بعد از اینکه اطلاعات کافی را جمع آوری کردید و تحقیقات کاملی را صورت دادید. به تحقیق بر روی برخی از نکات اولیه سئو می پردازید. در این راستا میتوانید از ابزارهایی همچون Ubersuggest & Ahrefs کمک بگیرید. این ابزارها تصمیم گیری در رابطه با موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید را برای شما آسان می کند. این همچنین به شما کمک می کند تا حجم جستجو برای هر کلمه کلیدی را اندازه گیری کرده و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار داشته باشید.

سپس بر روی فایل word خود یک طرح کلی ایجاد کنید. باید به بررسی تمامی محتوای وبلاگ خود در تمامی بخش ها بپردازید. درواقع باید مطمئن شوید در تمامی بخش ها از محتوای کافی برخوردار هستید. ایجاد طرح کلی به شما کمک می کند تا به راحتی جریان مقاله را پیش ببرید.

در حین ایجاد طرح کلی، اگر احساس کردید، اطلاعات کافی در مورد موضوع/بخش خاصی ندارید باید به تحقیق بیشتری بپردازید. مطمئنا این اتفاق برای تمامی محتواها رخ نمی دهد. معمولا زمانی که به دنبال یک مجموعه اطلاعات خاص بگردید، با چنین فرآیندی روبرو خواهید شد.

حال میرسیم به مرحله اصلی. شروع به نوشتن متن جذابی کنید که برای خودتان هم جذاب است. میتوانید نوشتن را حتی در وردپرس یا فایل word جدیدی باز کرده و کار خود را آغاز نمائید.

حالا که کیک پخته شد، به آلبالو نیاز دارد. یکبار به طور کامل مقاله را مرور کنید، تمامی عباراتی را که ممکن است خواننده درک نکند، پر رنگ کنید. سپس تمام تصاویر مربوط به تصویر / ویدیو / GIF / طرح را به پست وبلاگ اضافه نمائید. این کار 30-90 دقیقه طول می کشد. تصمیم گیری درباره عنوان، افزودن برچسب ها، نوشتن توضیحات متا و … همه در این مرحله اتفاق می افتد.

اکنون که MVP (حداقل محصول زنده) آماده است، تصحیح مفصلی را باید صورت دهید. اگر براین باورید هر پاراگراف بیش‌ازحد بلند است، برای خوانش آسانتر آن را به بندهای کوتاه تر تقسیم کنید. بعد از اتمام کار، و دوباره باید با دقت آن را بخوانید تا برای شما هم جذاب باشد.

با یک پیش نمایش سریع، برای دیدن ظاهر مقاله ، دکمه “انتشار” را بفشارید. سپس آن را برای خواندن مخاطبان در سراسر جهان (یا شاید فقط چند علاقه مند) منتشر خواهید کرد.

برای اینکه بتوانید در فضای مجازی تولید محتوا جذاب داشته باشید این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. تولید محتوا به صورت کلی به سه دسته ی: تولید محتوای متنی، تصویری و صوتب تقسیم بندی می شود. هر کدام از این انواع تولید متن ها فواید و خصوصیات خودشان را دارند، که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم. راجع به این صحبت خواهیم کرد که محتوای جذاب چگونه بر مخاطب تاثیر خود را خواهد گذاشت.

برای اینکه در فضای مجازی موفق ترشویم و بتوانیم محتوای جذاب تولید کنیم، باید سراغ مطالب جدیدتری برویم. بایستی از سایت ها موفق خارجی الگو برداری کنیم و همچنین از خلاقیت خودمان استفاه کنیم، تا محتوای بسیار جذاب داشته باشیم. تولید محتوا به صورت جذاب کار ساده ای نیست و باید وقت صرف آن کرد تا خروجی کار بسیار با ارزش و قابل احترام باشد.

یکی از مرسوم ترین کارها برای اینکه تعدادی محتوای جذاب تولید کنید، این است که از سایت های خارجی مرتبط با کارتان استفاده کنید. شما می توانید زمینه کار خودتان را به زبان انگلیسی تایپ کنید و به دنبال مطلب به این زبان بگردید. ببینید کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند چه کرده اند، با توجه به طیف مخاطبانی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند و یا این زبان را بلد هستند شما مطالب گوناگونی خواهید یافت.

بهتر است کمی به زبان انگلیسی مسلط باشیم تا بتوانیم محتوای به روز تری ارائه کنیم. دلیل استفاده این است که سایت های خارجی همیشه از ما جلوتر گام بر می دارند و ما به دنبال آن ها خواهیم رفت.

روش دیگر این است که از خلاقیت خودمان استفاده کنیم. استفاده از خلاقیت می تواند باعث شود که ما مطالب جدیدتر و نوآورتری تولید کنیم.

برای آنکه بازدید کننده به سایت خودمان بیاوریم باید محتوای فوق جذاب تولید کنیم. محتوای بسیار جذاب آمار بازدیدکنندگان ما را افزایش می دهند که این به خودی خود دو مزیت بزرگ دارد:

اول اینکه محتوای جذاب باعث می شود رنک ما در گوگل به صورت چشم گیری افزایش پیدا کند. افزایش رنک در گوگل ما را در موتورهای جست و جو در رتبه های اول نشان می دهد.

دوم اینکه خود اینکار باعث می شود که ما باز بازدیدکنندگان بیشتری در سایت خود داشته باشید. این کار دقیقا مانند چرخه عمل می کند و وقتی این چرخه تکمیل شود ما می توانیم به فروش برسیم.

گفتیم که اگر خودمان صاحب کار هستیم بهتر است این کار را به دیگران واگذار کنیم. تولید محتوای جذاب همیشه نیازمند وقت کافی است و شخصی که این کار را انجام میدهد باید ذوق و سلیقه به خرج دهد تا کاری که سرانجام در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

روش دیگر این است که خودمان محتوا تولید کنیم، اما نگارش محتوا را به شخصی دیگر واگذار کنیم. مثلا می توانید فیلم یا ویدئو ضبط کنید و یا از جای دیگر بهره بگیریم.

شما می توانید یک مترجم استخدام کنید و فایلهای ویدئو را برای او بفرستید، تا برایتان ترجمه کند بعد از ترجمه آن را به یک متخصص سئو بدهید تا برایتان تدوین کنید و در نهایت محتوا تولید شود.

محتوای جذاب باعث می شود مشتری به مطالب سایت شما عادت پیدا کند و برای برطرف کردن نیازهای خودش سراغ سایت های دیگری نرود. این عادت ارزشمند برای مشتری می تواند برای شما بسیار سودآور باشد. به این علت که مشتری دیگر سراغ بقیه سایت ها نمی رود تا نیازهایش را برآورده کند. کم کم به این نتیجه می رسد که یا سایت شما پاسخگوی نیازش است و یا به صورت کلی منصرف می شود.

در بحث تولید محتوای الکترونیک گفتیم روش های زیادی برای تولید محتوا بی نظیر به صورت الکترونیک وجود دارد. از جمله به آن ها اشاره خواهیم کرد:

برای انکه محتوای بسیار جذاب تولید کنید باید مواردی را رعایت کنید:

اول کیفیت فیلم برداری بسیار مهم است. اگر فیلم برداری با کیفیت باشد محتوا جذاب تر به نظر می رسد.

تاثیر لبخند و چهره بر بیننده، لبخند بسیار می تواند در تولید یک محتوای بسیار جذاب کمک کننده باشد. شاید ساده به نظر برسد اما همین کار کوچک در بیننده این برداشت را ایجاد می کند که دوست داشتنی است و مردم بیشتر به این که احساس خوبی در آن ها ایجاد شود بها  می پردازند، تا اینکه  الزاما مطالب خیلی مفیدی به دست بیاورند.

البته این به این معنا نیست که در انتقال مطالب کم بگذارید. شما علاوه بر اینکه ظاهر مطلب را باید رعایت کنید، محتوای ارزشمندی هم باید تولید کنید. شما از تولید محتوای تصویری بیشتر در شبکه های اجتماعی باید استفاده کنید، زیرا این شبکه ها از این جنس هستند. در مقاله هایی تحت عنوان چگون تولید محتوای جذاب در اینستاگرام تولید کنیم بیشتر راجع به این موضوع بحث کردیم.

در تولید محتوای صوتی جذاب هم ظاهر کار بسیار مهم است. شما باید صدای گیرایی داشته باشید و خوش صحبت باشید. اگر اینطور نیستید از دیگران کمک بگیرید و یا این توانایی را در خودتان بوجود آورید.

در تولید محتوای صوتی هم باطن کار اهمیت دارد. شما می توانید همان محتوای تصویری را به صوتی هم تبدیل کنید و در این صورت دیگر نیازی نیست که حتما فایل مجزا به صورت صوتی تولید کنید. اما اگر محتوای جدید و کمی متفاوت تولید کنید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، تولید محتوای صوتی هم در تلگرام و هم در اینستاگرام کاربرد دارد.

برای این که تولید محتوای متنی جذاب به سرانجام خوبی برسد باید شکیل باشد. از قواعد فوتوشاپ در کارتان استفاده کنید. همچنین شما می توانید مطالبی را که ضبط کردید و یا به صورت تصویری فیلم برداری کردید را به صورت متنی تایپ کنید. در این صورت نیازی ندارید تا محتوای متنی جدیدی بنویسید، اما به خاطر داشته باشید که محتوای متنی باید تازه باشد. مخاطبان دیگر حوصله ی خواندن مطالب تکراری را ندارند. تولید محتوا متنی بیشتر در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام کاربرد دارد. همچنین برای سایت خود نیز باید محتوای الکترونیک متنی تولید کنید تا بتوانید بیشتر در دید قرار بگیرید.

برای آنکه محتوای بسیار جذاب تولید کنیم بهتر است که مطالبی را در سایتمان بنویسیم که اکثر مردم دنبال آن می گردند.

امروزه موتورهای جست و جوگر می توانند کمک زیادی به شما بکنند، که  مطالبی در سایت خودتان بگذارید که دیگران راجع به آن جست و جو کرده اند. به سایت گوگل بروید و چند کلمه را به صورت تصادفی تایپ کنید و چند حرف آن کلمه را بنویسید گوگل قبل از اینکه تمام جمله را تایپ کنید چندین نتیجه مرتبط به شما می دهد.

بخواهید و سفارش بدهید که دیگران به شما پیشنهاد بدهند. با پیشنهاد آن ها می توانید روی گزینه های مناسب بیشتر مانور بدهید. شاید بهتر باشد از نزدیکان، دوستان و اعضای خانواده هم کمک بگیرید که بتوانید تولید محتوای جذاب کنید.

مطالب راجع به چهره های سینمایی و یا افراد معروف ورزشی قرار دهید.

اگر مطالبی که ارائه می کنید راجع به چهره ها باشد این امکان را به شما خواهد داد که از جذابیت این فضا به نحو احسنت استفاده کنید.چطور محتوای جذاب تولید کنیم

کافی است راجع به چند چهره ی معروف زندگی نامه یا اتفاقات جالب را تعریف کنید. آنگاه مشاهده می کنید که سایتتان چقدر متفاوت شده است.

همیشه مخاطبان دنبال اخبار می گردند اگر شما اخباری تولید کنید، که جذاب باشد می تواند مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند.

به روز بودن باعث جذابیت محتوای شما می شود. باید یک تیم داشته باشید تا به صورت منظم برای شما محتوا تولید کند. هر چقدر محتوای شما به روزتر باشد مخاطببان بیشتری را به سمت خود خواهید آورد.

به صورت کلی اگر بخواهید دیده شوید می توانید از ابزارهایی مانند آپارت، یوتیوب و … استفاده کنید. می توانید با سایت های دیگر آشنا شوید و آن ها سایت شما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند. این یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید تا سایتتان دیده شود.

به صورت کلی گفته شد که اگر بتوانیم یک چرخه ی سالمی از مخاطبان و مطالب سایت ارائه کنیم، می توانیم مخاطبان بیشتری به سمت خود بیاوریم. هر چقدر تولید محتوای جذاب تری داشته باشیم مخاطب و بازدیدکننده بیشتری خواهیم داست و بیشتر سایت ما دیده می شود و هر چقدر سایت ما بیشتر دیده شود رتبه ی ما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد. از این که این مقاله را خواندید سپاسگزاریم. امیدوارم مطالبی که خوانده اید مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

این مطلب به شما کمک کرد؟ برای دوستانتان فوری ارسال کنید!

تعداد کلمه و مقاله را وارد کنید تا سفارش شما محاسبه شود

الو محتوا ساخته یک کمبود بزرگ و علمی در کشورمان است که رسالت آن پر کردن این نقص به صورت علمی در حوزه محتوا و دیجیتال مارکتینگ فضای وب فارسی است.

تمامی حقوق برای سایت الومحتوا محفوظ است .

امیر رضا دهقان

اگر این بلاگ را بازکرده اید، نشان می دهد که قصد دارید آینده مالی خود را متحول کرده و کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. همانطور که همیشه گفته ام، برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خودتان کافیست یک سیستم ثابت شده را قدم به قدم پیش ببرید. حالا من امروز این جا هستم تا یکی از قدم هایِ مهمّ این سیستم را به شما آموزش دهم. تولید محتوا!

برای ما بیشتر از آنکه جایگاه سایت های اینترنتی اهمیت داشته باشد این موضوع اهمیت دارد که چه محتوایی را در این سایت ها مشاهده می کنیم.

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

محتوای مطالب بخش مهمی در اینترنت است.

و جز این راه دیگری برای جذب مخاطب و دعوت او به کمپین های بازاریابی خودتان وجود ندارد. چرا؟ زیرا…

محتوا دارای اهمیت زیادی است

بگذارید واضح تر برایتان بگویم. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم.

این به این معنی است که هر محتوایی دارای ارزش بسیار است. واین محتوا است که به مردم اطلاعات می­دهد!

نیاز مردم به کسبِ اطلاعات از طریق محتوای خوبی که ما در اختیار آنها می گذاریم، به طور کامل روش بازاریابی را تغییر می­دهد و راهی است تا بتوانیم در فضای اینترنت حضور موثری داشته باشیم.

بدون تولید محتوای جذاب (در بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و غیره) نمی توانید موفق باشید. در هر حرفه و صنعتی به ویژه همراه با بازاریابیِ مشارکتی، بازاریابی ایمیل و دیجیتال اپیدمیک می توانید از این روش پیشرفت کنید.

در ابتدا تنها باید به این مسئله فکر کنید که اصلا چرا مردم به اینترنت مراجعه می­کنند. اغلب اوقات آنها به دنبال دستیابی به اطلاعات هستند. آنها با جدیت بدنبال محتوای با کیفیت در اینترنت هستند.

و اطلاعات یعنی محتوا!

هر کسی که می خواهد آگاهانه و موفق عمل کند، باید از تولید مطالب و محتوای بی فایده دوری کند و به مردم دقیقاً همان چیزی را بدهد که متناسب با نیاز آنها است. اطلاعات باید به شکل یک بسته با محتوای جذاب به مردم تحویل داده شود.

اما در ابتدا برایتان کمی دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. رسانه ها و روش های بسیاری برای ارائه محتوا به مردم وجود دارد. با استفاده از این روشها، می توانید در این راه موفق باشید و مطمئن باشید که مردم محتوای تولیدی شما را دنبال می­کنند.

با این حال، تولید محتوای عالی آنچنان که بنظر می رسد هم کار دشواری نیست.

سالهاست که ما در سایت کاراستارتر در حال تولید محتوای با کیفیت هستیم. از همین راه، ما بهترین شیوه برای انجام این کار را یاد گرفته ایم. و در حال حاضر قصد داریم این روش ها را با شما به اشتراک گذاریم …

15 راه برای تولید محتوای بسیار جذاب

تولیدِ  محتوا، باید به درستی و به بهترین نحو انجام شود.

محتوای بد و بی کیفیت می تواند آسیب و خسارت زیادی را به بار آورد.

محتوا باید توجه مخاطب را به خود جلب کند، مخاطب را درگیر خود کند و برای او ارزشمند باشد.

خوشبختانه، راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. در اینجا 15 راه برای ایجاد و ارائه محتوای بسیار جذاب برای بینندگان، مشتریانتان و هر کسی که به دنبال جلب نظر او هستید، ارائه می شود.

بیایید به سرعت با هم این کار را شروع کنیم…

1. پاسخ به 3 سوال اساسی

مردم هر روز در فضای مجازی با اطلاعات زیادی روبرو می شوند. آنها راه خلاصی از این وضعیت ندارند مگر اینکه به طور کامل از این فضا جدا شوند. و این جدا شدن کامل از اینترنت برای اکثر مردم گزینه مناسبی به حساب نمی­آید.

به منظور موفقیت در این فضا و جلب توجه مخاطبان در میان این حجمِ زیاد از اطلاعات، باید بتوانید محتوایی مناسب برای نیاز مخاطبان ایجاد کنید. برای انجام این کار باید سه سوال مهم پاسخ داده شود:

 پاسخ دادن به این سه سوال را درست در ابتدای محتوایتان، در سمت راست و در قسمت مقدمه شروع کنید. این کار توجه مردم را جلب می­کند و آنها را درگیر محتوا می­کند؛ زیرا آنها حس می­کنند مطالب ارزشمندی در محتوای شما وجود دارد.

2. با ثبات باشید

با ثبات بودن برای شما اعتبار زیادی ایجاد می­کند!

در این جهان پر از هرج و مرج، مردم در هر جایی بدنبال ثبات هستند. آنها می خواهند از چیزهایی استفاده کنند که آینده­ای قابل پیش بینی را برایشان ایجاد کند.

به همین دلیل است که هر محتوایی که منتشر می­شود باید به طور مداوم و با ثبات باشد. این یعنی یک هدف با ثبات، روش ارسال کالای با ثبات، و زمان بندی با ثبات داشته باشید.

این آخرین مورد بسیار مهم است. بسیار با اهمیت است که محتوایِ جدید را به صورت منظم منتشر کنید. این کمک می کند تا مخاطبانی برای خود پیدا کنید. مثلا وقتی مردم انتظار دارند که یک وبلاگ هر یکشنبه محتوای جدید برایشان بگذارد، روی آن حساب می کنند. و آن را دنبال خواهند کرد.

این ثبات همچنین به موتورهای جستجوگر هم کمک می کند. محتوا در این جستجوگرها بطور منظم تر منتشر می شود و به آسانی توسط موتورهای جستجو قابل دریافت می­شود.

اما در نهایت، بهترین دلیل برای این کار این است که با این ثبات در کارتان می­توانید اعتماد ایجاد کنید. مردم به شخصی که این محتوا را ایجاد می­کند، اعتماد می­کنند و همین موضوع برای شما یک نام تجاری ایجاد می کند. این کار یک گروه از افرادی که مخاطب محتوای شما هستند را ایجاد می کند. همچنین میان شما و مخاطبتان رابطه برقرار می کند.

و هیچ چیز مهمتر از ایجاد رابطه با مشتری نیست.

3.   کمال گرایی ممنوع

کامل و بدون نقص بودن برای ایجاد یک محتوای عالی چندان ضرورتی ندارد. مهم این است که چه محتوایی را منتشر کنید. آن را در دسترس اکثر مردم قرار دهید – همین حالا!چطور محتوای جذاب تولید کنیم

بله، محتوای شما باید با کیفیت بالایی باشد. اما لازم نیست که کامل و بدون عیب باشد. لازم نیست صادق هدایت یا شکسپیر آن را نوشته باشند. کافیست محتوا تعادل داشته باشد – همین تعادل کافی است که مردم احساس کنند که محتوای شما با ارزش است، اما نیاز نیست زمانِ زیادی صرف نوشتن یک صفحه محتوا کنید. هرگز نباید چنین کاری بکنید!

خودت را به انجام این کارها عادت بده. نوشتن را شروع کن، تولید محتوا را شروع کن و در کار خودت با ثبات باش!

 اگر محتوای شما مخاطب نداشته باشد دیگر کیفیتِ کار اصلاً اهمیتی ندارد.

4.    محتوای شما باید حالت محاوره ای داشته باشد

محتوا باید به شیوه محاوره ای نوشته شود.

اگر محتوا خشک و رسمی باشد، مردم به آن جذب نمی­شوند. درک محتوایی که اینگونه نوشته شود بسیار سخت است. این کار توجه مردم را کاهش می دهد.

هیچ کس نمی خواهد یک مقاله کسل کننده بخواند.

در عوض، محتوا را به زبان عامه مردم ارائه کنید. مانند صحبت کردن با یک دوست. مردم بیشتر به اطلاعاتی که توسط یک دوست ارسال شده جذب می­شوند تا اطلاعاتی که توسط یک فرد خشک و رسمی ارائه شده باشد.

کاملاً لازم است که محتوا بتواند توجه مردم را جلب کند!

شروع این نوشتن محتوا باید با کلماتی باشد که در ادامه توضیح می­دهم. محتوا باید با عنوان شروع شود. چیزی را باید بگویی که نظر مردم را جلب می کند و آنها را به فکر کردن وادار می کند. با آنها بحث کنید یا از آنها سوالاتی بپرسید. به سمت هدفت حرکت کن.

مردم به مطالب تکراری و قدیمی نگاه نمی کنند. آنها برای اینکار وقت ندارند. چون قبلاً آن را دیده اند. امّا اگر مردم به اندازه کافی کنجکاو شوند، به اندازه کافی شوکه شوند ، به اندازه کافی جذب شوند، آنگاه تا پایان آن محتوا را دنبال خواهند کرد. آنها با آن مطلب همراهی خواهند کرد. چون آن را  مفید می دانند ..

5.   منحصر به فرد باشید

اگر محتوایِ شما، مثل همه محتواهای موجود باشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

بسیار مهم است که محتوای شما تفاوت زیادی با نمونه های مشابه قدیمی تر آن داشته باشد.

در یک ساحل، تمام شن و ماسه ها مثل هم هستند. این رنگ، اندازه و شکل منحصر به فرد هر دانه شن و ماسه است که آن را از بقیه متمایز می­کند.

منحصر به فرد باشید. یک دیدگاه منحصر به فرد در مورد موضوع، و یک لحن  و سبک منحصر به فرد از موضوع را داشته باشید.

این منحصر به فرد بودن محتوا با گذشت زمان افزایش می یابد، اما از همین امروز این کار را شروع کنید. فهرستی از افراد شناخته شده را تهیه کنید که محتوای شما را می­خوانند و تحسین می­کنند. این کار موجب ایجاد یک نام تجاری منحصر به فرد می­شود که مردم آن را دوست دارند و به آن وفادار خواهند بود.

 6.     محتواهای با کیفیت را بشناسید

محتوایی ایجاد کنید که مردم واقعا دنبال آن هستند.

از کجا بدانیم که مردم بدنبال چه چیزهایی هستند؟  فقط محتویاتی که با کیفیت هستند و دنبال کننده دارند را بشناسید.

این چیزی است که مردم واقعا می خواهند. همچنین به آنچه که در رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر و اینستاگرم در صدر بازدیدها هستند نگاهی بیندازید.

مردم واقعا محتواهای با کیفیت را دنبال می­کنند. از آن استفاده کنید! تا شما هم بتوانید محتواهای با کیفیت ایجاد کنید.

اما آن محتوا را عیناً کپی نکنید. کلید کار این است که محتوایی را پیدا کنید و سپس آن را منحصر به فرد کنید. آن را مال خود کنید. شیوه و سبک نوشتن محتواهای با کیفیتی را نگاه کنید و محتوای اصلی خودتان را طبق همان شیوه بنویسد. این کار باعث جذاب و قابل توجه بودن محتوای شما می­شود.

7.    از شیوه تبلیغ نویسی استفاده کنید

برای نوشتن یک محتوای خوب لازم است یک تبلیغ نویس خوب باشید.

تبلیغ نویسی اساس تولید محتوای عالی و فروش اینترنتی هر محصولی است.

محتوا باید جذاب و جالب باشد. این محتوای جذاب با استفاده از اصول تبلیغ نویسی به دست می آید.

اما به یاد داشته باشید، این بحث به کامل و بدون عیب بودن محتوا ارتباطی ندارد.

این مورد در ارتباط با جلب توجه مردم به یک عنوان و تیترِ خوب است. تبلیغ نویسی عملاً نقل یک داستان برای مردم است؛ داستانی که با آن ارتباط برقرار می کنند . باید در محتوای خود مردم را به طوری منطقی و در عین حال جذاب با خود همراه می کند.

8. مردم را به عمل تشویق کنید

با وجود اینکه محتوا برای ارائه اطلاعات به مردم طراحی شده است، اما باید افراد را به نشان دادن واکنش وادارد.

 نشان دادن واکنش از جانب مردم در مورد بخش های مختلف محتوا مهم است. آیا منظور من این است که در این مرحله از مردم درخواست خرید یک دوره 3 میلیون تومانی کنید؟ خیر!

در ابتدا با کارهای کوچک شروع کنید. مثلا مردم را وادار به انجام تعهدات کوچک کنید.

مثلا به سادگی فرم ثبت نام در خبرنامه خود را در انتهای مقاله قرار دهید.

وقتی مردم تعهدات کوچک را به عهده می گیرند، هر یک از این کارها سریعتر پیش می­رود. یک تعهد منجر به تعهدات بعدی می شود، که همینطور تعهدات بیشتری  در آینده را بدنبال دارد. هر تعهدی می تواند کمی بیشتر از تعهد قبلی باشد. همانطور که این تعهدات کوچک را بر عهده می گیرند، اعتماد میان شما و آنها ایجاد می­شود.

و این باعث می شود آنها برای خرید بزرگتر از شما آماده شوند.

9. بهترین چیزها را آموزش دهید

مردم دوست دارند همه چیز را به صورت رایگان دریافت کنند.

کلید این کار این است که چیزهایی را که بسیار ارزشمند است به آنها بدهید تا پیش خودشان بگویند، “اگر این چیزی است که من به صورت رایگان دریافت می کنم، در صورت پرداخت پول حتماً محتوایِ شگفت انگیزی می­توانم بدست آورم .”

البته تمام محتوا رایگان است. فقط مطمئن شوید که محتوای رایگان شما بهتر از محتوای پولی ارائه شده توسط سایر افراد است. این واقعا مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را به سمت شما برمی گرداند. این کار وفاداری و اعتماد مردم را به شما ایجاد می­کند.

فقط در این راه حریص نباشید.

در نهایت، همه ما می خواهیم پول کسب کنیم. اما اگر برای هر چیز کوچکی از مردم پول طلب کنید هرگز پیشرفت نخواهید کرد. ابتدا با محتوای رایگان اعتماد و وفاداری مردم را بدست آورید تا آنها خودشان در آینده برای دریافت محتوای بیشتر پول پرداخت کنند.

10.   از محتوای ترکیبی استفاده کنید

همه چیز را عوض کن.

تولید محتوای مشابه خسته کننده خواهد بود. و وقتی مردم خسته شوند، سایت شما را ترک می کنند.

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می تواند ایجاد شود و به اشتراک گذاشته شود.

محتواهای نوشته شده می تواند به شکلهای مختلفی باشد، مانند:

محتوای صوتی یک راه عالی برای به دست آوردن مخاطب و علاقه مند کردن وی به موضوع است. این کار می تواند تولید کتاب های صوتی و یا پادکست ها باشد.

پادکست ها در حال حاضر بسیار رایج هستند. نمونه هایی از محتوا که می توانند از طریق پادکست ارسال شوند عبارتند از:

محتوای ویدئویی در سایت کاراستارتر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این محتوا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

کلید موفقیت در این زمینه این است که تجربه کنید و ببینید چه چیزی بهترین کار است، چه چیزی به نیاز مخاطبان پاسخ می دهد.

فقط تنوع داشته باشید. به این ترتیب، مخاطبان از روش های مختلفی که برای آموزش به آنها استفاده کرده اید، لذت خواهند برد. این کار باعث می شود که آنها بیشتر جذب شوند و در آینده به سمت شما برگردند.

11. محتوایی ساده و خوب برای به اشتراک گذاشتن در شبکه هایِ اجتماعی ایجاد کنید

محتوا را ساده کنید و سپس آن را به اشتراک بگذارید!

محتوا باید ساده باشد تا بتوان آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت؛ چون این رسانه ها مکان هایی هستند که مردم زمان زیادی را  در آنجا صرف می کنند. مهم این است که از آنها این پرسش کلیدی را بپرسید «آیا کسی می خواهد این محتوا را با تمام دوستانش به اشتراک بگذارد؟»

محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی می تواند به صورت زیر باشد:

برای اشتراک گذاری، محتوا باید جذاب و ساده باشد. این کار را می توان توسط موارد زیر انجام داد:

هرچه محتوا جذابتر باشد، افراد بیشتری نام تجاری و اشخاص ایجاد کننده آن محتوا را می شناسند. و این یک وفاداری را ایجاد خواهد کرد که بیشتر از پولی که در این راه خرج می کنید ارزش دارد.

12. پرزنت و ارائه را جدی بگیرید

محتوایی که بیان می­کنید باید خوب به نظر بیاید به گونه ای که حتی مردم تابحال به آن توجه نکرده باشند.

به یاد داشته باشید که مردم با محتوای زیادی روبرو هستند. همه نوع محتوا وجود دارد. برای آنکه در این میان محتوای شما به چشم بیاید، لازم است که محتوا را به صورت حرفه ای ارائه کنید. چرا؟

مهم است که محتوا با اعتبار و قابل اعتماد باشد. منبع و مرجعی که محتوا از آن آورده شده باید برای مردم قابل اعتماد باشد.

برای تولید محتوای حرفه ای، اطلاعات را با روش های جذاب و آسان برای خواندن ارائه کنید. از تصاویر، جلوه های بصری و نمودار استفاده کنید. نباید در استفاده از این ابزار ها افراط کنید. این ابزارها با مخاطب ارتباط برقرار می کنند و به آنها کمک می­کنند تا محتوا را بهتر متوجه شوند – این به خاطر  نحوه کارکرد ذهن انسان است. با این کار، شما از روانشناسی ذهن به سودِ خودتان بهره می جویید.

این ابزارها همچنین به بهبود عوامل بعدی کمک می کنند …

13. محتوای خود را بَصَری کنید.

محتوای نوشته شده باید به آسانی قابل درک  باشد.

بیایید با هم این شرایط را درک کنیم. مردم پر مشغله هستند، و هر زمان که محتوایی را می بینند، به جای آنکه همه چیز را بخوانند، فقط نگاهی به مطالب مهم می اندازند.

تولید محتوایی که به راحتی قابل فهم باشد به کمک استفاده از سرفصل ها و مطالب علامتدار امکان پذیر است. به همین خاطر اطمینان حاصل کنید که کل مطلب به سادگی از طریق عناوین و سرفصل ها قابل درک باشد.

بنابراین، اگر خواننده به اندازه کافی محتوا را جذاب و جالب ببیند، دوباره باز می­گردد و واقعاً مطلب را می خواند.

اشکال و نمودارهایی که در بالا به آن اشاره شد به بصری سازی و جذابیت محتوا کمک می کنند. محتوا واقعا باید خوب بنظر بیاید. باید چشمگیر و خیره کننده باشد. گاهی کلمات را بصورت بُلد شده  ایتالیک ( کَج ) به کار ببرید و گاهی زیر آن ها خط بکشید؛ و اگر فضای کاری شما اجاز می دهد، از رندگ های مختلف بهره بجویید.

همه این ها جذابیت بصری صفحه را افزایش می دهد و مردم را به خواندن آن محتوا جذب می کند.

14. از فریلنسر ها کمک بگیرید.

هیچ کس نباید به تنهایی، تمام بخش های تولید محتوا را انجام دهد!

متخصص هایی وجود دارند که به آن ها فریلنسر می گویند و این افراد  می توانند بسیاری از کارها را برای شما انجام بدهند. انجام دهند.

نویسندگان و طراحانی را می توانید با قیمت های مناسبی از سایت هایی مانند پونیشا و کاریتو به کار گیرید. این افراد می توانند تمام کارهای تولید محتوا را انجام دهند.

15. الگویی از سایر افراد موفق برای خود بسازید

از دیگران یاد بگیرید!

نیازی به انجام کارهای تکراری نیست. برای گرفتن الهام و ایده، فیلم های افراد دیگر را تماشا کنید. متن هایشان را بخوانید و به فایل های صوتی شان گوش کنید. مطمئن باشید نکات جالبی دستگیرتان می شود.

برای مثال، یک پُست در وبلاگ خود با الهام از یک مقاله خوب بنویسید. اما نظرات شخصی و تخصصی خود را به آن بیفزایید تا آن را منحصر به فرد و مالِ خود کنید.

از کار دیگران جهت گرفتن ایده، الهام و راهنمایی استفاده کنید.

کار تولید محتوا در موفقیت هر کسب و کار و بازاریاب اینترنتی بسیار مهم است.

بدون تولید محتوای جذاب، ارتباط برقرار کردن با مشتری سخت است. یا عملاً غیر ممکن است!

اما نوشتن محتوایی که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد کار ساده ای است.

راه اصلی این است که از این 15 راه برای تولید محتوای بسیار جذاب استفاده کنید. برای دوره مجدد، 15 راه را دوباره اینجا می آوریم:

1-     پاسخ به سوالات اساسی

2-     با ثبات باشید

3-     کمال گرا نباشید

4-     محتوای شما باید حالت محاوره ای داشته باشد

5-     منحصر بفرد باشید

6-      محتوای با کیفیت را بشناسید

7-     از ایده های تبلیغ نویسی استفاده کنید

8-     مردم را به عمل تشویق کنید

9-     بهترین چیزها را آموزش دهید

10- از محتوای ترکیبی استفاده کنید

11- محتوایی ساده و خوب برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

12- ارائه را جدی بگیرید

13- محتوایتان را بصری کنید

14- از فریلنسر ها برای نوشتن و طراحی در محتوایتان استفاده کنید

15- الگویی از سایر افراد موفق برای خود بسازید

انجام دادن این کارها برای تولید محتوا، مخاطبانی برایتان جذب می کند. مطمئن می­شوید که مردم به نام تجاری شما اعتماد پیدا می­کنند. و این کمک خواهد کرد روابط شگفت انگیز با این افراد برقرار کنید.

خوب، اگر شما یک وبسایت مطرح و یک کسب و کار آنلاین درآمد زا دارید، و در بخش تولید محتوا به اندازه کافی خوب عمل نکردید، به شما تبریک می گویم چرا که با خواندن این بلاگ احتمالاً مشکلات شما حل می شود. ولی اگر شما کسب و کار آنلاین ندارید، و می خواهید با سرمایه اندک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، یادگیریِ تولید محتوا به تنهایی زندگی مالی شما را متحول نخواهد کرد؛ چرا که تولیدِ محتوا تنها یک درس از یکی از قدم های سیستم ساده ی من می باشد؛ و برای این که بتوانید یک کسب و کار آنلاین را از صفر راه اندازی کنید، باید کلّ این سیستم را داشته باشید. اما لازم نیست نگران باشید، چرا که شانس به شما رو کرده و می توانید به سادگی با یک کلیک روی دکمه زیر، همین حالا به صورت رایگان این سیستم را در اختیار داشته باشید.

منتظر چی هستی؟ همین حالا سیستم قدم به قدم رو بگیر.

خوب و مفید بود.
از زحماتتون سپاسگزارم

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 – 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com

مطمئنا خودتان تجربه لذت بردن از خواندن یا دیدن یک محتوای جذاب را داشته‌اید. هیچ چیز به اندازه تولید محتوای جذاب نمی‌تواند به شما برای دیده شدن کمک کند. برای رسیدن یک شبه به صدر نتایج جستجو و طی کردن راه هزار ساله، هیچ فرمول جادویی به جز تلاش کردن وجود ندارد. در نهایت سایت شما بدون داشتن محتوای جذاب حتی با وجود بهترین متخصصان سئو و شبکه، نمی‌تواند به موفقیت برسد. ارزش وب سایت شما به محتوای درون آن است. همانطور که می‌دانید و قبلا بارها به آن اشاره کردیم، رقابت در سئو یک ماراتن بی انتها است که برای برنده شدن در آن نیاز به صرف وقت و هزینه است. این بازی طولانی نیاز به نیروی شگفت انگیزی دارد که تولید کننده‌های محتوا آن را برای شما فراهم می‌کنند. چیزی که باعث تفاوت شما و سایر سایت‌های مشابه می‌شود همین تولید محتوای جذاب و متفاوت با سایر سایت‌های مشابه است.

سایت بدون محتوا، شبیه به ویترینی بدون کالا و جنس است.

بهتر است بدانید هیچ راهی به جز تولید محتوای جذاب برای صعود و رسیدن به صفحه نمایش نتایج جستجو وجود ندارد و تنها چیزی که باز هم شما را در صدر نگه می‌دارد، بروزرسانی و تولید محتوای جدید و تازه است. اگر می‌خواهید از طریق گوگل افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند باید اهمیت تولید محتوای جذاب و باکیفیت را جدی بگیرید.

بدون وجود محتوا، سایت شما در واقع یک جعبه زیبای خالی خواهد بود. در این مقاله از وبلاگ پارس فریلنسر به بررسی اهمیت تولید محتوا، نکات و بیان ایده‌هایی تازه برای این کار می‌پردازیم که امیدواریم برای کسب و کار شما مفید باشد.

چطور محتوای جذاب تولید کنیم

شاید ساده‌ترین و بهترین پاسخ به این سوال، این موضوع باشد که مردم تشنه دانستن هستند. روزانه در سراسر جهان مردم میلیون‌ها بار عبارت یا کلمات مورد نظر خود را در یکی از موتورهای جستجو وارد کرده و به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی درباره آن هستند. بنابراین اگر می‌خواهید که حتما در این میلیون‌‌ها جستجو شانسی برای دیده شدن داشته باشید باید سلیقه مخاطبان خود را دانسته و حول آن محتوای جذاب تولید کنید. هرچه محتوایی که تولید می‌کنید پاسخ بهتر و کاملتری به سوال مخاطبان بدهد رتبه شما بهبود یافته و بازدید از سایتتان بالا خواهد رفت و این دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید زیرا در نهایت به صفحه اول نمایش نتایج جستجو راه پیدا خواهید کرد.

همانطور که در موضوعات قبلی به آن اشاره کردیم پیش از شروع هر کاری باید مخاطبان خود را شناخته و بدانید که بازار هدف شما چه کسانی هستند. زمانی که در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه محتوایی برای سایت شما مناسب خواهد بود. برای این کار باید به جای مشتریان خود فکر کنید. تصور کنید که چه اطلاعاتی می‌تواند برای آن‌ها مفید بوده و جستجوی آنلاین مخاطبان شما بیشتر حول چه مطالبی خواهد بود. می‌توانید از دوستان خود هم کمک بگیرید. به آن‌ها راجع به هدف سایت خود توضیح داده و بپرسید که چه سوالاتی ممکن است برایشان پیش بیاید. زمانی که توانستید یک لیست از کلید واژه‌ها درست کنید. آن‌ها را در گوگل جستجو کنید و ببینید سایت‌های رقیب شما درباره آن موضوعات چه محتوایی تولید کرده‌اند. گاهی سرسخت‌ترین رقیب بهترین راهنمای شما خواهد بود. بهتر است انواع مختلفی از تولید محتوا را در سایت خود قرار دهید و باعث افزایش جذابیت آن شوید. این که صرفا از محتوای متنی در سایت خود استفاده کنید باعث ایجاد یکنواختی می‌شود.

در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروزه که کمتر کسی وقت برای مطالعه مطالب می‌گذارد، توجه به تولید محتوای گرافیکی، ویدیویی و تصویری می‌تواند شانس شما را در افزایش بازدید و صعود به رتبه‌های برتر بیشتر کند.

همانطور که می‌دانید سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین بوده و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف دیدن یک ویدیوی ۴ دقیقه‌ای در اینستاگرام کنند تا مطلبی که اطلاعات بیشتری به آن‌ها می‌دهد را بخوانند. تنوع بخشید به تولید محتوا و استفاده از انواع مختلف آن را یاد بگیرید و بر حسب سلیقه مشتری خود محتوای جذاب و جدید تولید کنید.

نکته : بهتر است نقشه‌ای برای تولید محتوای جذاب داشته باشید و به ترتیب و بر اساس برنامه ریزی روزانه محتواهای مختلف در سایت خود قرار دهید. محتوا می‌تواند به صورت پادکست، ویدیو، پست‌های اینستاگرامی، توئیت یا مطالب ترجمه شده و جذاب باشد.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که برای یک انسان یا بهتر بگوییم دوستتان، می‌خواهید موضوعی را شرح دهید و مخاطب شما ربات نیست. تولید محتوای با کیفیت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. زمانی که مخاطبان خود را در واقع به عنوان یک دوست در نظر بگیرید و احساس کنید که در حال یک گپ و گفتگوی دوستانه هستید کار خیلی راحت‌تر می‌شود. هیچ کس دوست ندارد مطلبی را که خیلی ادبی، سنگین، بدون جمله بندی صحیح و بیش از حد رسمی نوشته شده باشد را بخواند. در تولید محتوای متنی دقت داشته باشید که با رعایت اصول نگارشی و استفاده از یک سبک ساده و دوستانه که در عین حال کمی هم رسمی بوده و با فرهنگ مخاطبان بومی سازی شده است به راحتی می‌توانید دل مخاطب را به دست بیاورید.

بارها به این اشاره کردیم که برای تولید محتوای خوب باید خود را به جای مخاطب قرار دهید. از دید او کسب و کارتان را شرح داده و بگویید در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. محصولات خود را به سادگی معرفی کنید و کارآیی آن‌ها را بگویید. در بهترین حالت اگر بتوانید به همه سوالات ممکن پاسخ داده و همه احتمالات را در نظر بگیرید و بر اساس آن محتوای ایده آل تولید کنید، شانس خود را به شدت برای صعود به رتبه‌های بهتر افزایش می‌دهید.

هرچه بازدید کنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و تعداد بازدید از صفحات سایت افزایش یابد، احتمال دیده شدن شما زیاد شده و به مرور زمان می‌توانید تبدیل به یک سایت محبوب با رتبه بالا شوید.

در مورد موتورهای جستجو هم این شما هستید که باید به آن‌ها کمک کنید که درک کنند مطالب شما در مورد چه چیز است. زمانی که موتور جستجو درک کند وب سایت شما در مورد چیست و مخاطبان‌تان چه کسانی هستند باعث می‌شود که بدانند چه موقع وب سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهند و به این ترتیب احتمال دیده شدن شما افزایش خواهد یافت.

دلیل دیگری که تولید محتوای جذاب اهمیت دارد، کلمات کلیدی هستند.  کلمات کلیدی عبارت‌های ۳ تا ۵ کلمه‌ای هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ کرده و به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره آن‌ها هستند. کلمات کلیدی روح و قلب سئو هستند. زمانی که مخاطب کلمه کلیدی مورد نظر را در موتور جستجو وارد می‌کند، ربات‌های مربوطه به دنبال این کلمات کلیدی در وب سایت‌های مختلف گشته و بهترین مطالب را که پاسخی کامل به سوال مخاطب باشد به او نشان خواهند داد. به بیان ساده کار موتور جستجو مطابقت دادن کلمات کلیدی مورد نظر مخاطب با کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای وب سایت شما است. به همین دلیل است که توزیع مناسب کلمات کلیدی ایده خوبی برای دیده شدن در صفحه نمایش نتایج جستجو یا همان SERP است.

اما شاید شنیده باشید که استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در یک صفحه یا به عبارت دیگر اشباع صفحه از کلمات کلیدی ایده خوبی نیست. شما باید بدانید که چطور کلمات کلیدی هم معنی و مترادف را در محتواهای مختلف توزیع کنید. خیلی بهتر است که چند مطلب متفاوت با یک کلمه کلیدی داشته باشید تا یک مطلب که از کلمات کلیدی اشباع شده باشد. هرچه بیشتر کلمات کلیدی را طوری در وب سایت خود توزیع کنید که طبیعی جلوه کند، به گوگل در درک بهتر وب سایت و این که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید،  کمک بیشتری خواهید کرد.

درست است که فراوانی و تعداد محتوا بسیار اهمیت دارد اما به روز رسانی و جدید نگه داشتن محتوا نیز اهمیت دارد. بهتر است همیشه مطالب خود را کاملا به روز نگه دارید و هر از گاهی محتوای منسوخ شده را بازنویسی کنید. به خصوص اگر محتوای وب سایت شما خبری است همیشه باید آن را به روز نگه دارید. موتورهای جستجو همیشه به دنبال وب سایت‌هایی هستند که مرتبا در حال به روز رسانی هستند. این که یک وب سایت مرتبا مطالب جدید، به روز شده و همراه با دانش روز را منتشر می‌کند شانس بسیار بیشتری نسبت به وب سایتی دارد که ۱ سال است مطالب آن حتی دست نخورده و منسوخ شده است. دنیای وب سایت‌ها و مطالب هم مانند دنیای مد و فشئن دائما در حال تغییر و به روز رسانی است و همانطور که می‌دانید مدهای منسوخ شده چقدر سریع از دور خارج شده و باعث مرگ برند خود خواهند شد.

به بیان بهتر موتور جستجو با این پیش فرض در حال پیدا کردن بهترین پاسخ به مخاطب است که هرچه مطالب یک سایت به روز بوده احتمال دارد پاسخ بهتری به مخاطب داده باشد.

امتیاز خوبی که به روز رسانی محتوا دارد این است که هرچه بیشتر به آن دقت داشته باشید، گوگل ربات‌های بیشتری را برای اسکن و فهرست بندی سایت‌های شما ارسال خواهد کرد. توجه مداوم به وبلاگ نویسی هم به شما برای قرار گرفتن در این فهرست بندی کمک خواهد کرد. هر زمانی که شما یک صفحه جدید به وبلاگ خود اضافه می‌کنید موتورهای جستجو سایت شما را برای اسکن و فهرست بندی بررسی خواهند کرد. به بیان ساده و بدون پیچیده کردن موضوع کافی است بگوییم که صفحات ایندکس شده برای سئو مناسب‌تر هستند.

تولید محتوای جذاب و تازه برای مخاطبان اهمیت بسیار زیادی دارد. همیشه در صفحه اول وب سایت خود جدیدترین مطالب را قرار دهید. اگر صفحه رسمی اینستاگرام دارید می‌توانید از قسمت استوری اینستاگرام برای اطلاع رسانی و نمایش جدیدترین پست‌ها یا مطالب خود به مخاطبان استفاده کنید. هر چه بیشتر روی به روز رسانی و افزایش دانش مخاطبان خود دقت داشته باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. همیشه مخاطبان خود را در جریان جدیدترین اخبار و مطالب قرار دهید. به آن‌ها اجازه دهید که محصولات یا کالاها و خدمات جدید شما را بشناسند. هر چه ارتباط بهتری با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید بیشتر از سلیقه و علایق آن‌ها باخبر شده و می‌توانید محتوای مخاطب پسند تولید کنید.

بسته به نوع کسب و کاری که دارید نیاز به تولید محتوای تازه خواهید داشت. در واقع پاسخ دقیق به این سوال برای هر کسب و کاری متفاوت است. برای مثال اگر وب سایتی در زمینه جدیدترین اخبار تکنولوژی یا گجت‌ها دارید یا اصلا سایت شما مربوط به فروش گجت و وسایل هوشمند است، نیاز است که روزانه در بخش وبلاگ آخرین اخبار مربوط به محصولات خود را بنویسید. بهترین پیشنهاد ما برای شما این است که در سایت خود بخش وبلاگ را جدی بگیرید و روزانه محتوای جدید در آن قرار دهید. هر چه محتوای شما به روزتر بوده و مطابق با نیاز مشتری و مخاطب باشد، بازدید از سایت نیز بیشتر خواهد شد.

یک قانون اساسی در تولید محتوای جذاب این است که تا حد ممکن محتوای با کیفیت تولید کنید. این که شما روزانه ده محتوای تازه اما پر از غلط املایی یا بی هدف و بی ربط به موضوع کسب و کار خود تولید کنید اصلا چیز خوبی نیست. در عوض می‌توانید با مشخص کردن هدف و تعیین استراتژی تولید محتوا، روزانه محتوایی بسیار با کیفیت تولید کنید. درست است که در ابتدای کار همه چیز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که بسیار کند پیشرفت کنید، اما هرچه بیشتر جلو بروید بهتر می‌دانید که باید چه کاری کنید. از خودتان بپرسید روزانه چند محتوا باید در قسمت وبلاگ وب سایت خود قرار دهید و نوع آن را مشخص کنید. همه چیز را روی کاغذ نوشته و سعی کنید اصول و هدف خود را فراموش نکنید. در این برگه بنویسید که آیا نیاز است روزانه در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام پست قرار دهید؟ چه تعداد پستی باید روزانه در هر شبکه قرار دهید ؟ آیا نیاز به پادکست یا اپلیکیشن خاصی دارید؟

همه این سوالات شما را به هدف تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند نزدیک می‌کند، بهتر است در پاسخ به این سوالات با خود صادق باشید و قبل از تولید محتوای بی کیفیت و زیادی که باعث کاهش بازدید سایت شما و بونس ریت منفی شود، بدانید که چه چیزی انتظار داشته و از تولید محتوای خود چه هدفی دارید.

منبع : boostmediagroup

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور محتوای جذاب تولید کنیم
چطور محتوای جذاب تولید کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *