چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

 
helpkade
چطور موهای خود را خوش حالت کنیم
چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

دسته‌بندی‌ها

۲۴ راز حالت دادن مو که همه باید بدانند!

چگونه موهای زیبایی داشته باشیم؟ چگونه موهای خود را حالت دهیم؟ راز افرادی که موهای زیبا دارند چیست؟ بهترین ماده برای حالت دادن مو کدام است؟ روش صحیح حالت دادن مو با سشوار چگونه است؟ فرقی نمی‌کند مدل موی مردانه دارید یا زنانه، به دنبال حالت مو برای استایل پسرانه هستید یا دخترانه، داشتن موی زیبا و خوش حالت آرزوی همه‌ی افراد است. در این مطلب ۲۴ نکته‌ی به ظاهر ساده درباره‌ی حالت دادن مو می‌خوانید که زیبایی موها را برای شما از یک آرزو به یک امر طبیعی تبدیل می‌کند. این رازهای کوچک به شما کمک می‌کند تا همیشه موهایتان زیبا به نظر برسد.

۱. برای این که حالت فر طبیعی را بدون سشوار به موهایتان بر گردانید، آب را به صورت یکنواخت و ملایم روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

۲. همیشه از باد گرم سشوار استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد بگذارید، با انگشت موها را لوله کنید و موقع سشوار کردن جهت باد را تغییر دهید. با این کار می‌توانید از زیبایی حالت موهایتان لذت ببرید.

۳. برای این که موهایتان گره نخورد کافی است هنگام شست‌وشو موهای فر یا مجعد را در حمام به چهار بخش تقسیم کنید و روی هر دسته از آن‌ها جداگانه شامپو بریزید.

۴. برای حالت دادن مو با سشوار موهای خود را دور برس پیچ بپیچید ولی به سرعت باز نکنید. کمی صبر کنید تا موها در همان حالت سرد شود و بعد موها را از دور برس باز کنید.

۵. برای حجم دادن به موها ابتدا ریشه‌های موها را خشک کنید و سپس انگشت‌ها را لای موها ببرید و آن‌ها را بالا نگه دارید. بعد ساقه‌ی موها را سشوار بکشید تا صاف شوند.

۶. اگر می‌خواهید حالت موها بعد از سشوار کشیدن تغییر نکند، موها باید کاملا خشک شوند. از حالت‌دهنده‌ها یا فریزکننده‌ی مو استفاده کنید. دقت کنید هیچ قسمتی از موهایتان نم‌دار باقی نماند.

۷. اگر وقت ندارید دوش بگیرید موهایتان را پشت سرتان گوجه کنید و روی آن ژل یا واکس بدون روغن بزنید تا براق به نظر بیاید. به این ترتیب موها چرب به نظر نمی‌رسند.

۸. برای پف دادن موها آن‌ها را خلاف جهت رشد طبیعی موها سشوار بکشید و گوجه کنید یا باز بگذارید (یعنی موها را بالا نگه دارید و سشوار بکشید).

۹. برای دم اسبی کردن موها، سر را به اندازه‌ی ۴۵ درجه به سمت عقب نگه دارید و با برس همه‌ی موها را به طرف عقب جمع کنید.

۱۰. اگر وقت کمی برای مدل دادن به موهایتان دارید، از انواع مدل‌های دم اسبی استفاده کنید و با تغییری کوچک و خلاقانه حالت موهایتان را  زیبا کنید.

۱۱. برای این که موهایتان راحت‌تر پرحجم و حالت‌دار شود، قبل از خواب موها را با شامپوی مخصوص موهای خشک بشویید. موهایتان را گوجه کنید و با همان حالت بخوابید.

۱۲. برای این که هنگام استفاده از اسپری‌های حالت دهنده، موهایتان خشک نشود و به همدیگر نچسبد چند قطره روغن مو را کف دستتان بمالید و موهایتان را به آرامی چنگ بزنید و سپس از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.

۱۳. برای حالت دادن مو می‌توانید دسته‌ای از مو را لای گیره‌ی اتوی مو بگذارید و بقیه موها را به دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی باز کنید.

۱۴. اگر می‌خواهید در طول شب، حالت موهایتان حفظ شود دستمال یا روسری نرم و ظریف روی سرتان ببندید تا موهایتان کاملاً پوشیده باشد.

۱۵. برای صاف کردن موها آن‌ها را هنگام خشک کردن، به طرف پایین شانه کنید تا خشک شوند. تکرار این کار باعث می‌شود به مرور زمان حالت مو تغییر کند و صاف شود.

۱۶. برای این که با سشوار موها را فر و خوش‌حالت کنید، جهت نگه داشتن اتوی مو یا برس را از حالت عمودی به افقی و بالعکس تغییر دهید و این کار را مدام تکرار کنید تا فرهای خوش فرم‌تری داشته باشید.

۱۷. اگر از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده‌اید و وقت ندارید موهایتان را بشویید کافی است کمی آب روی موهایتان اسپری کنید تا ژل یا حالت‌دهنده‌ای که روز قبل به موهایتان زده‌اید دوباره فعال ‌شود.

۱۸. برای این که فر یا حالت مو ثابت بماند بعد از سشوار یا اتو کردن هر بخش مو، آن را با یک سنجاق یا گیره در همان حالت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. قطر برس یا اتو باید تقریبا ۵ سانتی متر باشد.

۱۹. برای پرپشت‌تر نشان دادن موهای کم پشت پیشنهاد می‌کنیم به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر موها را کوتاه کنید.

۲۰. موهای سالم، رنگشان را بیشتر حفظ می‌کنند. پس به طور هفتگی از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که عمیقاً موها را نرم می کنند. به این ترتیب موهای براق و شادابی خواهید داشت.

۲۱. حفظ رطوبت موها، در ماندگاری حالت و بافت طبیعی آن‌ها بسیار مهم است. بعد از هر بار دوش گرفتن از کرم مو یا نرم کننده استفاده کنید.

۲۲. اگر موهای نازک یا کم‌پشتی دارید، رنگ آن‌ها را تغییر دهید و هایلایت کنید. به این ترتیب قسمت‌های روشن‌تر، برجسته‌تر به نظر می‌رسند و تیره و روشن شدن رنگ موها، آن‌ها را حجیم نشان می‌دهد.

۲۳. بخش زیرین موها سالم‌تر و درخشان‌تر است. پس وقتی نمی‌دانید با موهایتان چه کار کنید، آن‌ها را طوری جمع کنید که بخش‌های زیرین موها بیشتر دیده شود یا فرق خود را به سمتی باز کنید که زیر مو را بیشتر نشان دهد.

۲۴. اگر از محصولات زیبایی مو بیش از اندازه استفاده کردید، موهایتان را به شامپوی مخصوص موهای خشک آغشته کنید و کمی با آن ماساژ دهید تا شامپو جذب موهایتان شود و سپس به آرامی آب بکشید.

بیشتر بخوانید:

چقدر و چگونه موهایمان را بشوییم؟مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاه خودتان را ارسال کنید انصراف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

مشاهده عنوان‌های بیشتر

مجله اینترنتی دیجی استایل

برای دنبال کردن مجله اینترنتی دیجی‌استایل و اطلاع از آخرین نوشته ها و اخبار داغ، ایمیل خود را وارد کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

استفاده از مطالب مجله اینترنتی دیجی استایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت آوازه نو پوشان پارسی (فروشگاه اینترنتی دیجی استایل) است.

Digistyle.com – 2021 © Copyright

روزی چند دقیقه برای مراقبت از موهایتان وقت می گذارید؟ آیا به اندازه پوست به موها هم اهمیت می دهید؟ اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، این نکته ها را به خاطر بسپارید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پول زیادی را صرف شامپوهایی گرانقیمت می کنید اما هرگز آن شفافیت و جذابیتی که تبلیغات به شما می گویند را به دست نمی آورید؟ این مشکل خیلی هاست و کاملاً محتمل است که شامپوها نتوانند انتظارتان را برآورده کنند. یادتان باشد که تبلیغات با هدف جلب نظر شما برای محصولات طراحی می شوند.

برای داشتن موهایی فوق العاده آن طور که خودتان می خواهید چندان ربطی به تبلیغات ندارد. به جای اینکه برای شامپوها و حالت دهنده های گرانقیمت هزینه کنید از راه هایی خانگی و طبیعی کمک بخواهید. این نکته های ساده و آسان برای اینکه موهای درخشان، سالم و جذاب داشته باشید بسیار مؤثرتر از شامپوها هستند. فقط باید حوصله داشته باشید و کمی وقت صرف این کار کنید.

تمیزی مهم است بزرگترین دلیل ریزش مو، شوره و خارش پوست سر است. تمیز نگه داشتن برای زیبایی و سلامت مو مهم است.چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

از آب داغ اجتناب کنید این برای سلامت مو بسیار مهم است که مو را با آب بسیار داغ نشویید. آب داغ مو را خشک و شکننده می کند. این کار همچنین باعث می شود روغن های محافظ طبیعی مو از بین بروند. پس بهتر است فقط از آبی استفاده کنید که کمی از دمای بدنتان گرمتر باشد.

درمان با کدوی سبز آب کدوی سبز را بگیرید و آن را روی موها بمالید. بهتر است که حداقل این ماده نیم ساعت روی سرتان بماند. این یکی از راه های ساده برای داشتن موهایی زیباست.

برای داشتن موهای نرم و درخشنده مخلوطی از یک فنجان نرم کننده روزانه مو را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری از عسل تهیه کنید. این مخلوط باید روی موهای خیس گذاشته شود و سپس با آب ولرم شسته شود. این ماسک برای درخشندگی موها بسیار راهکار ساده ای است.

درمان با جوش شیرین جوش شیرین برای زیبایی موها بسیار مؤثر است. مخلوطی از سه قاشق غذاخوری و مقداری آب را تهیه کنید. بعد از شست و شوی مو با شامپو موها را با این محلول آب کشی کنید. حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس موها را خوب بشویید. این محلول برای از بین بردن آثار شامپو و دیگر مواد شوینده کاربرد دارد.

برای داشتن موهایی فنری مقداری از محلول آب گرم و سرکه سیب را روی موها بمالید. برای اینکه موهای خوش حالتی داشته باشید بعد از 5 دقیقه موها را آب کشی کنید تا بوی سرکه کاملاً از بین برود.

موها را دائماً نشویید بهترین زمان برای شست و شوی مو هر دو تا سه روز یک بار است. این قاعده می تواند میزان مناسبی از روغن طبیعی مو را حفظ کند. اگر کمتر از این موها را بشویید موها بهتر و سالم تر باقی می مانند.

نرم کننده بسازید برای تهیه یک حالت دهنده پروتئینه تخم مرغ را با ماست مخلوط کنید و روی کف سر ماساژ بدهید.

درمان تخم مرغی اگر موهایی خشک و شکننده دارید از زرده تخم مرغ برای حالت دادن به موها استفاده کنید. یک دوم فنجان از مخلوط سفیده و زرده را روی موی تمیز و خشک بگذارید. 20 دقیقه این ماسک درمانی را روی موها نگه دارید و سپس آن را آب کشی کنید. این یکی از بهترین و مؤثرترین روش های زیبایی مو است و حتماً نتیجه آن را خواهید دید.

بالا نگه داشتن مو یا حالت دادن مو به سبک و مدلی که خود به دنبال آن هستیم گاهی اوقات با وجود همه تجهیزات امروزی، سخت می شود. گاهی به دلیل جنس مو، گاهی به دلیل مدل مو، گاهی به خاطر اشتباهات ما در مدل دادن و حتی اشتباهات در استفاده از تجهیزات. امروز روش هایی که برای بالا نگه داشتن مو تا رسیدن به مدل مورد نظر باید طی کنیم را با یکدیگر مرور می کنیم.

شاید شما به دنبال یک مدل موی جدید باشید، یا شاید به دنبال اضافه کردن حجم و شکل دادن به موهایتان هستید. امروزه اکثر مدل های موی مردانه و پسرانه و بسیاری از مدل های موی دخترانه با حجم دادن و البته بالا نگه داشتن مو همراه است. صرف نظر از ظاهری که شما به دنبال آن هستید، راه های زیادی برای حفظ حالت موها وجود دارد. با استفاده از برخی محصولات و روش های جدید آرایش که برای نوع موی شما مناسب هستند، مو شما می تواند در عرض چند دقیقه با نیروی جاذبه مقابله کند. احتمالا شما با بسیاری از این روشها آشنا هستید و برخی را نیز قبلا استفاده کرده اید اما نکته استفاده صحیح و درست از این مواد و تجهیزات است که شما را به بهترین نتیجه می رساند. ما روش صحیح را به شما آموزش می دهیم.با ما در هاو کن یو همراه باشید

اگر موها تمیز و شسته شده باشند، مدل دادن به آنها راحت تر خواهد بود. وقتی کارتان تمام شد، آنها به آرامی با یک حوله خشک کنید.چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

از تکنیک های پوش دادن برای مدل دادن به موی بلند استفاده کنید. پوش دادن عبارت است از برعکس شانه کردن موها (از نوک مو به سمت ریشه) به منظور ایجاد حجم بیشتر. اغلب ظاهر “کندوی عسل” (یک مدل مو) به مو می دهد، پوش دادن یک گزینه عالی برای بالا نگه داشتن موهای شما بدون/حداقل استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی است.

از تکنیک های نوک انگشتی برای استفاده از محصولات مو، روی موی کوتاه استفاده می شود. در مورد موهای کوتاه، شما می توانید با استفاده از نوک انگشتان خود، در موهای خود حجم ایجاد کرده و آنها را به سمت بالا شکل دهید. بسته به طول موهایتان یک مقدار محصول حالت دهنده با اندازه یک سکه کوچک یا بزرگتر به دستتان بزنید. سپس به آرامی انگشتان خود را از میان موها برده و از ریشه تا نوک مو شانه کنید. انگشتانتان را به سمت بالا ببرید تا موهایتان به حالت ایستاده درآید. کمی نیاز به تکرار و البته صبر دارید.

برای این که ظاهر مو مرطوب باشد، از ژل استفاده کنید. برای خشک بودن، از یک محصول مات کننده استفاده کنید.

این روش بر روی موهای کمی کثیف بسیار خوب است، چون روغن طبیعی خود مو، به موی شما کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند. سعی کنید موهای خود را یکی دو روز بعد از شسته شدن، به روش نوک انگشتی مرتب کنید.

خیلی از کسانی که مو های فر دارند از شانه کردن سخت مو ها شکایت دارند اما نمی دانند که مشل ان ها مو نیست بلکه شانه استباه است. برای انواع موی مجعد از شانه دندانه بلند استفاده کنید. اگر موهای شما بسیار مجعد است، می توانید به موهایتان حجم دهید و آن ها را به حالت ایستاده درآورید. شانه را روی سر، در خلاف جهت رشد موها قرار داهید و حدود دوسانت به سمت نوک مو شانه کنید. با اینکار موی شما داری حجم می شود.

حال که تقریبا مو های خود را با شانه حالت دادید به سراغ ثابت نگه داشتن ان با محصئلات می رویم

پس از شانه کردن در مراحل قبل، قبل از هر چیز با سشوار مو ها را به حالتی که تمایل دارید، کمی حالت دهید تا شکل اولیه را به خود بگیرند. حال به مقدار مورد نیاز (۱۵ میلیلیتر) تافت ( یا ژل و مواد حالت دهنده) را در موهای مرطوب خود ماساژ دهید. برای برخی محصولات لازم است کمی مو های شما مرطوب باشد. این مورد را می تواند از روی توضیحات خود محصول مرور کنید.

به اندازه کف دستتان ژل مو را در دستان خود بمالید و سپس انگشتان خود را از جلو به پشت سر خود بکشید. این محصول را به روی بخش های مختلف مو ماساژ دهید. سعی کنید خوبمحصول را به قسمت ها مورد نظر ماساژ دهید و تنها به روی مو اکتفا نکنید. استفاده از این محصول به اضافه کردن حجم و شکل دادن به موی شما کمک خواهد کرد.

برای اثر بخشی بیشتر، ژلی را انتخاب کنید که در مقابل گرما مقاوم باشد.

برای ۵ تا ۶ دقیقه موهای خود را با سشوار روی حرارت متوسط مجدد خشک کنید. موهای خود را از پشت سر تا جلو خشک کنید، به طوری که موهای پشت خشک تان میتواند به عنوان یک سطح برای پوشاندن موهای بلند جلوی شما عمل کند.

بهترین نوع وسیله برای حالت دادن به مو برس های گرد است. از برس گرد برای شانه کردن موهایتان به سمت بالا و عقب استفاده کنید. با چرخاندن برس سعی کنید علاوه بر شکل مورد نظر در هر قسمت کمی هم مو را حجم دهید تا قسمت های دیگر از مو به کمک شما بیاییند. این کار مخصوصا در لبه ها به منظم و ایستادن مو بسیار کمک می کند.

همان طور که موی خود را خشک می کنید، به صورت مواج موهایتان را برس بکشید. این کار باعث می شود موهای شما به حالت سر بالا بماند، و حجم موهای شما را زیاد می کند.

برای موهای کوتاه، این کارها تمام چیزی ست که شما برای صاف نگه داشتن موهایتان نیاز خواهید داشت. موهای بلندتر ممکن است به کمک محصول اضافی نیاز داشته باشند.

۲ تا ۲ دقیقه موهای خود را با سشوار خنک خشک کنید. در پایان ۵ – ۶ دقیقه خشک کردن موها در دمای متوسط / گرم، تنظیمات سشوار روی را به حالت سرد تغییر دهید. تا زمانی که موهایتان کاملا خشک شود، از سشوار خنک استفاده کنید. استفاده از تنظیمات سرد برای آخرین دقیقه خشک کردن به ثابت کردن شکل موی شما کمک خواهد کرد.

از یک قاشق چای خوری (۴.۹ میلی لیتر)واکس مو و یا حالت دهنده استفاده کنید. مقدار کمی از آن را بین کف دست خود بمالید و دستتان را بین موهای حجیم شده و حالت گرفته خود بمالید. استفاده از این محصول به موی شما کمک خواهد کرد تا شکل خود را حفظ کند و در هین حال ظاهر طبیعی خود را حفظ می کند.

اگر در مرحله قبل فکر میک نید حالت و درخشندگی لازم ره به دسن آورده اید کار شما به اتمام رسیده است اما در غیر این صورت از یک ژل مو برای نرمی بیشتر و کمی درخشندگی می توتانید کمک بگیرید. 1 قاشق سوپ خوری (۱۵ میلی لیتر) ژل مو و یا موم برای نمناک کردن مو استفاده کنید.

مقدار کمی از محصول را بین انگشتان خود بمالید و از محصول برای تبدیل موی خود به حالت سیخی استفاده کنید. زمانی که از ژل  استفاده می کنید، از ریشه های مو شروع کنید و انگشتان خود را به سمت بالا بکشید. ژل و واکس باعث می شود موهای شما یک شکل محکم و میخ مانند که تمام روز خیس به نظر می رسند، به خود بگیرد.

حال که به مدل موی مورد نظر خود رسیده اید با کمی اسپری تافت مو را ثابت و کار را تمام کنید. این مرحله اختیاری است، اما استفاده از اسپری تافت کمک خواهد کرد تا مدل موی شما شکل خود را برای ساعت ها حفظ کندپ. به موهایتان سریع اسپری بزنید تا حجم موی حفظ شود. این کار را با فاصله مناسب انجام دهید و اسپری را خیلی به مو نزدیک نکنید. سعی کنید از مقدار کمی اسپری کمک بگیرید. این کار به خصوص برای موی بلند بسیار مهم است چون در مقابل بالا ایستادن مقاوم تر هستند.

محصولات مختلف را آزمایش کنید. اگر در ساخت موی خود دچار مشکل می شوید، ممکن است به این دلیل باشد که از نوع اشتباهی از محصولات مو استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر موی شما بلندتر از ۵ اینچ (۱۳ سانتی متر) باشد – بهترین محصول برای شما یک کرم یا محصول رسمی است. اگر موی شما کوتاه تر است، ژل و یا یک موم افزایش برای شما بهتر است.

این روش شاید کمی خنده دار به نظر برسد ولی جالب است بدانید با تجهیزات مناسب در بسیاری از آرایشگاه ها از این روش برای حالت دادن مو استفاده می شود هر چند بهتر است از قبل حالت های قبلی را تست کنید واگر به نتیجه نرسیدید به سراغ این روش بیایید.

یک بادکنک لاستیکی بردارید و آن را از هوا پر کنید، با پمپ یا با استفاده از تنفس خود آن را پر کنید. بادکنک را به قدر کافی پر کنید تا سفت و محکم شود و سپس سر آن را ببندید.

بالن را روی موهای بالای سر خود بمالید. به آرامی بادکنک را چند بار روی سر خود به عقب و جلو حرکت دهید. با این کار انرژی ایستایی بادکنک به موهای شما منتقل می شود، که به موها  کمک می کند بایستند.

در این نقطه، موهای شما باید ایستاده باشند. اثرات الکتریسیته ساکن بیشتر از یک دقیقه یا بیشتر دوام نخواهند داشت، اما شما می توانید مدل موی خود را با ادامه دادن به مالیدن بادکنک به موهایتان حفظ کنید.

حالت دادن مو به هنگام اصلاح بسیار راحت تر است. با این کار شما از پایه مو و اندازه ان ها را برای حالت مورد نظر خود اماده می کنید. اما برای مدل موی مورد نظر به آرایشگر چه بگوییم؟چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

quiff در اینجا به معنی مدل مویی ست که قسمت جلوی آن بلندتر است. به آرایشگر خود بگویید که مو های دو طرف و پشت سرتان را کوتاه کند ولی موهای جلوی سرتان بلندتر باشد.

اگر نگران هستید که نتوانید آنچه را می خواهید توصیف کنید، چند عکس از سبک طره روی گوشی خود ذخیره کنید و به آرایشگر نشان دهید. برای این کار quiff hairstyle را در گوگل سرچ و عکس های مورد نظر را به آرایشگر خود نشان دهید.

بسته به سایز و اندازه مو های خود اندازه حجم مو را ۵ الی ۱۳ سانتی متر انتخاب کنید. زمانی که جلوی موهای خود را بلند می کنید، موهایتان بیشتر پرپشت به نظر می رسد تا ژولیده. هر چه موهای شما در قسمت جلو بلندتر باشد، می توانید حجم بیشتری  با توجه به مدل مورد نظرتان ایجاد کنید.

از آرایشگر بخواهید موهای اطراف و پشت سرتان را کوتاه کند، اندازه موها باید کوتاه تر از 1 اینچ باشد. زمانی که کوتاهی موهای تان انجام شد، باید تفاوت مشخصی بین قد جلو و عقب موهایتان وجود داشته باشد.

مدل مویتان را یک بار در ماه تمدید کنید. اگر طول موهایتان بلندتر از ۵ اینچ (۱۳ سانتی متر) باشد، آرایش موی شما دشوار خواهد بود. اگر این مدل مو را دوست دارید، وقتی متوجه شده اید موهایتان بین ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) تا ۲ اینچ (۵.۱ سانتیمتر) رشد کرده است، دوباره به آرایشگاه بروید.

 

چگونه یک خانم با شخصیت باشیم؟

چگونه سرعت رشد ناخن ها را زیاد کنیم ؟

چگونه مدل موی مناسب انتخاب کنیم؟ ( انتخاب مدل مو )

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

خیلی خوب توضیح داده

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

 

 

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

 

 

تکنیکهای بالا نگاه داشتن موها :

 

۱٫ موها را در حالیکه خیس هستند حالت داده تنظیم کنید .

 

۲٫ اصطکاک داخل مویی را افزایش دهید.

 

۳٫ موها را در جایگاه‌های خودشان متصل کنید .

 

تنظیمات در حالت خیس و تغییر شکل تارهای مو :

 

اغلب مردم برای تغییر شکل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو کردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس کردن مو و سپس خشک کردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین کار، شامپو کردن موها با سورفکتانت است که به نفوذ آب بداخل تارهای مو کمک می‌کند . یکبار مو را خیس کرده سپس مجددا آنرا در شکل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشک نمایید.

 

استالینگ گرم :

 

بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشک بر همین اساس کار می‌کنند .آب در پیوندهای نمکی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشکیل داده و شکل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

 

آب موجود درهوا که بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ کند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشکند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است که چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌کند که با شامپو مخلوط شود .

 

ایجاد اصطکاک میان موها :

 

افزایش موقتی اصطکاک میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن کمک می‌کند .

 

چهار راه برای افزایش موقتی اصطکاک مو وجود دارد :

 

۱٫ تمیز کردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است که می‌تواند سنگینی ، لیزی ، کاهش اصطکاک و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاک نمودن این روغنها با استفاده از یک شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطکاک اولیه اش در آورده و این بهترین کار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

۲٫ استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطکاک مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وکمک می‌کنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یک فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی که نیمه خشک شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشک شدن کامل، به موها فرم می‌دهند .

 

۳٫ شانه کردن معکوس : شانه کردن معکوس از نوک به ریشه به راحتی اصطکاک موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

۴٫ استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممکن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معکوس شانه نمایند. ولیکن بایستی با این نکته توجه نمود که پوش دادن مکرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده که معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیکه یکی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است که همان فوائد افزایش اصطکاک را بهمراه دارد بدون آنکه به کوتیکول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطکاک می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تکان دادن‌های مکرر سر محافظت کند .چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

منبع:toppatogh.com

زیبایی خود را دوچندان کنید

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


این کاغذدیواری های چسب دار رو


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


به همسرت اعتماد نداری؟

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


کرم های آبرسان کامان/ خرید


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید هنگام خشک کردن با حوله خشن نباشید

 

امروز می خواهم به شما یاد بدهم که چگونه موهای بی حالت و خشک را به موهایی صاف، نرم و سالم تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید این نکات همچنین کمک می کنند موها سریعتر رشد کنند پس اگر این چیزی است که به دنبالش هستید این 10 نکته را دنبال کنید تا یک گام به هدفتان نزدیکتر شوید.چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

 

نکته شماره یک برای داشتن موهایی نرم و صاف

هر روز به موهای خود شامپو نزنید، این نکته را بارها گفتم اما همچنان سوالات زیادی درباره شستن موها دریافت می کنم ببینید، می توانید هر روز اگر می خواهید موهای خود را بشویید اما این بدان معنا نیست که هر روز شامپو استفاده کنید پس پیشنهاد من این هست تنها زمانی که نیاز است شامپو استفاده کنید. چون واقعا می تواند برای موها و پوست کفِ سر زننده باشد و می تواند تمام روغن های طبیعی که برای درخشش سالم مو نیاز دارید را از بین ببرد مخصوصا اگر شامپویی که دارید بدون سولفات نیست، بنابراین من چهار تا پنج مرتبه در هفته موهای خود را می شویم اما تنها دو مرتبه یا شاید سه مرتبه شامپو می زنم.

در مواقع دیگر تنها از آب و نرم کننده استفاده می کنم این کار را امتحان کنید و موهایتان بسیار سالم تر خواهد شد مخصوصا اگر موهای خشکی دارید.

  

نکته شماره دو برای داشتن موهایی نرم و صاف

خشن نباشید بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید هنگام خشک کردن با حوله خشن نباشید فقط به آرامی خشک کنید یا در غیر این صورت موهای بسیاری را از دست می دهید چون موها وقتی خیس هستند بسیار شکننده و در معرض شکستگی هستند و به همین دلیل وقتی موها خیس هستند آنها را بُرس نکشید چون این بُرسی که اینجاست موها را می کشد و این خوب نیست به جای این کار اگر مجبور هستید می توانید از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و این کار را برایتان انجام می دهد.

  

نکته شماره سه برای داشتن موهایی نرم و صاف

وقتی موها هنوز خیس هستند به رختخواب نروید چون شب ها زیاد حرکت می کنیم و سر خود را به بالش می مالید این کار نیز باعث شکستگی می شود. اگر می خواهید آسیب را به حداقل برسانید توصیه می کنم از یک بالش پنبه ای استفاده کنید این بالش ها بسیار نرمتر هستند و وقتی از این پهلو به آن پهلو می شوید زیاد باعث کشیدگی نمی شوند سعی کنید بهترین پوزیشن برای خواب را پیدا کنید.

  

نکته شماره چهار برای داشتن موهایی نرم و صاف

از کمی روغن آرگان استفاده کنید چیزی که من به روتینم اضافه می کنم و نمی توانم بدون آن زندگی کنم روغن آرگان است. این روغن باعث می شود موهایم بویی عالی بدهند و باعث نرمی، درخشش و صافی اش می شود بنابراین حتی وقتی به مسافرت می روم یکی از اینها را با خودم می برم. این روغن بسیار به ترمیم مو خُره، کف سر و درمان شوره سر کمک می کند.

 

نکته شماره پنج برای داشتن موهایی نرم و صاف

مواظب لوازم حالت دهنده موی گرم باشید، به این دلیل می گویم که حرارت در واقع فیبرهای مو را تضعیف می کند روغن آرگان در واقع یک محافظ خوب در برابر حرارت است و یا می توانید یک محصول ضد حرارت مانند این را بخرید.

 

حرارت دادن مو در واقع فیبرهای مو را تضعیف می کند

 

نکته شماره شش برای داشتن موهایی نرم و صاف

از رنگ کردن یا بلیچ کردن مو پرهیز کنید، این را می گویم چون برای مثال حاوی مواد شیمیایی مانند آمونیاک هستند که می توانند واقعا به موها آسیب برسانند و یا حتی پوست کف سر را خشک کنند. من فقط یک بار موهایم را رنگ کردم اما خیلی حواسم بود که قبل و بعدش چه کار کنم تا مطمئن شوم موهایم سالم می ماند بنابراین اگر می خواهید این کار را بکنید می توانید انجامش دهید فقط مواظب باشید و تمام این نکات را دنبال کنید.

 

نکته شماره هفت برای داشتن موهایی نرم و صاف

مواظب آسیب نور خورشید باشید وقتی بیرون می روید و یا برای مدت زمان طولانی زیر نور خورشید می مانید و سرتان واقعا داغ می شود حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؛ این اصلا برای پوست کفِ سرتان خوب نیست. بنابراین اگر می توانید برای مدتی در سایه بمانید در صورتی که می دانید برای مدت زمان طولانی بیرون خواهید ماند و یا اگر نمی توانستید سایه ای پیدا کنید و یا برای مدتی بیرون رفتید حداقل کلاه سر کنید تا از موها و پوست کف سر محافظت کنید.

  

نکته شماره هشت برای داشتن موهایی نرم و صاف

موهای خود را اصلاح کنید، جدای کاری که می کنید موها فقط به خاطر روتین های روزانه آسیب زیادی می بینند اگر می خواهید رشد کنند فقط زمانی اصلاح کنید که مجبورید. هر سه ماه یا بیشتر اما اگر این کار را نمی کنید به یاد داشته باشید هر چند هفته موها را اصلاح کنید چون باعث می شود از هرگونه موی آسیب دیده، شکسته یا مو خُره که نمی خواهیدشان راحت شوید.

  

نکته شماره نه برای داشتن موهایی نرم و صاف

یک ماسک موی خوب پیدا کنید، این کاری است که اخیرا خیلی بیشتر انجام می دهم و به حرفم اطمینان کنید موهایم تا به حال حسی بهتر از این نداشتند ماسک های مختلفی هستند که می توانید امتحان کنید اما آنهایی که من پیشنهاد می کنم ماسک آووکادو چون بسیار طبیعی است و خیلی سالم همچنین ماسک روغن نارگیل که من هفته ای یکبار استفاده می کنم چون پوست کفِ سرم بسیار خشک است و این ماسک خیلی کمک می کند کافی است فقط روی موها قرارش دهید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس می توانید بشوریدش.

 

نکته شماره ده برای داشتن موهایی نرم و صاف

ساده ترینشان است اجازه دهید موها نفس بکشند هر چند وقت یکبار هیچ کاری با موها نکنید نه واکسی نه ژلی نه پمادی اینگونه موها می توانند نفس بکشند و شما می توانید آسوده باشید، به خاطر داشته باشید استرس در واقع برای موها خوب نیست بنابراین شما نمی خواهید دچار استرس شوید و همه موها را از دست دهید.

 

منبع : kermany.com

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

 

رازهای زیبایی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی


قاعدگی دردناک زنان و دختران


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

13 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چطور موهای خود را خوش حالت کنیم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

در دنیای مد و زیبایی هرروز شاهد ترندهای جدیدی هستیم مثلا یک دوره ابروی نخ مد می‌شود و در دوره دیگر ابروهای پرپشت و بلند محبوب می‌شوند. اما داشتن موهای خوش حالت و پرپشت چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه معیار زیبایی و جذابیت است. داشتن چنین موهایی به خصوص برای خانم‌هایی که موهای نازک و کم پشت دارند یک آرزوی تقریبا دست نیافتنی است و می‌تواند به قیمت هزینه‌های گزاف در سالن‌های زیبایی یا استفاده از اکستنشن‌ها و … تمام شود. اما نگران نباشید، ترفندهایی برای مراقبت و آرایش مو وجود دارد که به داشتن موهای خوش حالت و زیبا کمک می‌کند و شما بدون هزینه و زحمت اضافی می‌توانید از آن بهره مند شوید. در ادامه نیز با یک روش جدید برای فرکردن موها آشنا خواهید شد.

اگر پس از کوتاه کردن موها به نوک موهای خود توجه کنید خواهید دید که موها ضخیم‌تر به نظر می‌رسند. پس از مدتی با رشد نامساوی تارهای مو، نوک موها نازک‌تر و کمتر می‌شوند در حالی که تغییری در حجم موها صورت نگرفته است. بنابراین کوتاه کردن موها می‌تواند باعث شود که موهای شما حجیم‌تر به نظر برسد و اگر می‌خواهید موهای خوش حالت و پرپشتی داشته باشید بهتر است هرماه یک بار یا هر شش هفته یک بار یکی دو سانت از نوک موهای خود را کوتاه کنید.

البته موهای بلند زیبا و جذاب هستند اما یک مدل موی کوتاه و مناسب هم می‌تواند به همان اندازه شیک و جذاب باشد. اگر موهای نازکی دارید که حجم قابل توجهی ندارد بهتر است مدل‌های کوتاه‌تر را برای موهای خود انتخاب کنید. هرچه موهای شما کوتاه‌تر باشد ساقه مو قدرت بیشتری خواهد داشت و کمتر آسیب خواهد دید علاوه بر این حجم دادن و حالت دادن به موها نیز ساده‌تر خواهد شد.

اگر موهای نازکی دارید باید در استفاده از محصولات مراقبت مو دقت کافی داشته باشید. برای این نوع مو یک قانون کلی وجود دارد و آن استفاده خیلی کم از محصولات حالت دهنده است. یک موس حجم دهنده، یک شامپوی خشک و یک اسپری بافت دهنده شاید تنها چیزی باشد که شما برای مراقبت و زیبایی موهای خود به آن نیاز دارید. حتی این محصولات را نیز باید به مقدار کم استفاده کنید چون استفاده از مقدار زیاد آن‌ها باعث سنگین شدن موها و حالت گرفتن آن‌ها در جهت جاذبه زمین خواهد شد.

متاسفانه داشتن موهای نازک به معنای چرب شدن سریع‌تر موها هم هست و اگر موهای چربی دارید باید به دفعات بیشتری موهای خود را بشویید. البته این مقدار نباید از سه یا چهار بار در هفته تجاوز کند. شامپوهای کنترل کننده چربی کف سر که فاقد سولفات هستند و حالت حجم دهنده هم دارند بهترین انتخاب برای این افراد هستند، استفاده از نرم کننده را هم فراموش نکنید و آن را تنها روی نیمه پایینی مو استفاده کنید تا موها نرم و خوش حالت شوند اما سنگین نشوند.

پوش دادن موها از روش‌های قدیمی برای حجم دادن موهای نازک است که هنوز هم کارایی زیادی دارد چون این روش حجمی متعادل و طبیعی روی موها به وجود می‌آورد و به زیبایی آن اضافه می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که پوش دادن موها باعث گره خوردن موها می‌شود که در درازمدت می‌تواند باعث آسیب به مو شود به همین دلیل سعی کنید این کار را با فاصله و با برس مناسب انجام دهید تا موها آسیب کمتری ببینند.

اکسسوری‌های مو هم می‌توانند نقش مهمی در داشتن موهای خوش حالت و حجیم ایفا کنند به طور مثال اگر به جای یک لایه کش از دو یا سه لایه کش برای دم اسبی کردن موها استفاده کنید دم اسبی شما زیباتر و حجیم‌تر به نظر خواهد رسید. همچنین روش‌های جدید برای دم اسبی کردن مثل دم اسبی دو بخشی می‌تواند به بلندتر و پرحجم‌تر دیده شدن موها کمک خواهد کرد.

آیا همیشه فرق موهای خود را در یک جهت جدا می‌کنید؟ این کار احتمالا مهم‌ترین علتی است که باعث می‌شود موهای شما نازک و کم حجم به نظر برسد چون جدا کردن فرق موها در یک جهت به طور مکرر باعث می‌شود ریشه موها در همان جهت حالت بگیرند و به کف سر بچسبند. لازم است بدانید که عوض کردن مکرر فرق موها یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود موهای شما حجیم و خوش حالت به نظر برسد، پس برای داشتن موهای خوش حالت حتما چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 

همان طور که برای هر نوع مویی شامپوی مخصوصی وجود دارد هر نوع برسی هم مخصوص نوع خاصی از مو است و اگر موهای نازک و کم حجمی دارید بهتر است از برس‌های نرم مویی برای برس کشیدن موهای خود استفاده کنید. البته این برس‌ها قیمت بالایی دارند اما ارزش سرمایه گذاری کردن را دارند چون علاوه بر افزایش دادن حجم موها درخششی زیبا به موهای شما می‌دهند و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

 

شاید یکی از آخرین راه‌ها برای ایجاد حجم در مو فر کردن آن‌ها باشد. برای فر کردن موها راه‌های مختلفی وجود دارد اما روش‌هایی که بدون حرارت مستقیم این کار را انجام می‌دهند آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان آرایشی استفاده از بیگودی را برای این کار توصیه می‌کنند، یک دست بیگودی با سایز مناسب بر اساس سایز فری که می‌خواهید داشته باشید تهیه کنید و موهای خود را با آن فر کنید. اگر موج‌های ملایم هم شما را راضی می‌کند می‌توانید موهای خود را نمدار ببافید و پس از خشک شدن آن‌ها را باز کنید.

شاید فکر کنید تنها کاربرد اتوموی حرارتی صاف کردن موهای فر و حالت دار است اما اگر ویدئوهای آموزشی مختلف را در فضای مجازی مشاهده کرده باشید حتما دیده‌اید که برخی افراد از این وسیله برای فر کردن و حالت دادن به موهای خود هم استفاده می‌کنند. اما آیا این کار واقعا ممکن است؟ بله شما می‌توانید با این وسیله فرها و موج‌های زیبایی روی موهای خود ایجاد کنید بدون آن که زمان زیادی را صرف این کار کنید یا هزینه زیادی را برای رفتن به سالن‌های آرایشی بپردازید. برای این کار شما به چند وسیله ساده که در هر منزلی یافت می‌شود نیاز دارید:

۱- برای شروع کار موهای شما باید خشک باشد. یک یا دو روز پس از شستشوی موها بهترین زمان برای انجام این کار است و بهترین نتیجه را به شما می‌دهد چون بافت موجدار و فر روی موهایی که کاملا تمیز نیستند ماندگارتر است. کمی اسپری نمک روی موهای خود بزنید چون این اسپری به موهای شما بافت می دهد و فر کردن آن را ساده‌تر می‌کند. اسپری نمک را می‌توانید در منزل هم بسازید و فقط کافی است چند قطره آبلیمو و یک قرص آسپرین را با کمی جوش شیرین در آب حل کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید و روی موها بزنید.

۲- حال سشوار را بردارید و با درجه حرارت بالا موها را آنقدر سشوار بکشید تا کاملا خشک شوند.

۳- از لایه زیرین موها شروع کنید و آن‌ها را به چند دسته افقی تقسیم کنید و با گیره جدا کرده و نگه دارید. از سنجاق هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

۴- اتومو را داغ کنید و یکی از دسته‌های و را داخل آن قرار دهید طوری که به ریشه مو نزدیک باشد. سپس اتو مو را به آرامی بچرخانید طوری که موها دور آن پیچیده شود و همزمان آن را از ریشه مو دور کنید تا جایی که بلندی موهای شما اجازه می‌دهد. برای داشتن فرهای طبیعی‌تر و جذاب‌تر نوک موها را صاف نگه دارید. بهتر است این حرکت را زمانی که اتومو خاموش است چندبار تمرین کنید تا مسلط شوید سپس با اتوی روشن آن را انجام دهید. برای احتیاط بهتر است دستکش به دست داشته باشید تا نگران سوختن دست خود نباشید.

۵- این مرحله را برای همه قسمت‌های مو انجام دهید سپس با دستان خود فرها را جدا کنید و حالت دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)


کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۴ بهمن ۱۳۹۹

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

622,012

468,656

441,400

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

اگر موهایتان فر است، دست کم یک‌بار و با حالت تأسف این جمله را شنیده اید که «موهای شما خیلی زیباست، کاش موهای من هم فر بود!» کسانی که این جمله را می‌گویند، فقط ظاهر زیبای موهای فر را می‌بینند و از دردسرهای آن بی‌خبرند. حقیقت این است که حفظ زیبایی موهای فر در طول روز، دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

اما، این مسئله نباید شما را نگران کند. در واقع، با رعایت چند نکته‌ی ساده، می‌توانید کاری کنید که امواج و فر موهایتان، براق و محکم به نظر برسند. خبر خوب اینکه، در ادامه‌ی این مقاله راهکارهای مراقبت از سلامت موهای فر را بیان کرده‌ایم.

 

وقتی موهایتان را از پایین به بالا شانه کنید، به جای اینکه تمام گره‌های مو را از بالا به پایین ببرید، هر گره را جداگانه و به آرامی باز می‌کنید. به همین دلیل شانه به راحتی روی موهایتان پایین می‌آید.چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

گیسوان شما با موخوره ظاهر خوبی ندارند (ناگفته نماند که موخره مو را وز می‌کند). اگر می‌خواهید فر مو شما سالم و زیبا به نظر برسد، هر شش تا هشت هفته یک‌بار برای مرتب کردن موهای خود به آرایشگاه سر بزنید.

بهترین سرم مو،، موهای فر شما را نرم می‌کند. علاوه بر این، با مصرف آن موهایتان منظم می‌شوند و به آسانی می‌توانید آنها را تفکیک کنید. به این منظور، هر بار که می‌خواهید از سرم مو استفاده کنید، سه یا چهار پاف از آن را مصرف کنید. البته این میزان به قد و جنس موهای شما بستگی دارد. محصول را کف دستان خود بریزید و آن را به آرامی روی فرهای موهایتان بمالید .

موهای فر در قسمت‌های به هم پیچیده یا گره خورده به شدت شکننده هستند. استفاده از یک برس نامناسب هم می‌تواند موجب گره خوردگی، و وز شدن موها می‌شود هر فر مو، نقطه‌ای مستعد برای شکسته شدن موهاست. استفاده از شانه‌ی دندانه‌ درشت، راهی مناسب و ملایم برای باز کردن گره موهای فر است. این شانه، بر خلاف برس، حالت طبیعی فرها را خراب نمی‌کند. البته، یادتان باشد شانه زدن را از پایین به بالا آغاز کنید. (به نکته ی شماره ۱ مراجعه کنید).

زمانی که موهای شما خشک، وز یا کدر می شود، لازم نیست با محصولات خاصی آن را درمان کنید. بلکه، با نوک انگشتان خود، به قدر یک سکه‌ی کوچک از کرم یا روغن حالت دهنده را بردارید و به انتهای ساقه‌ی موهای خود بمالید، این‌کار رطوبت بیشتری به موهای شما می‌رساند.

در تکنیک آناناس باید شب ها پیش از خواب، موهای خود را خیلی شل در بالاترین نقطه ی سر خود جمع کنید. این ترفند، نظم حلقه های فر موهای شما را حفظ می کند. همچنین، کمک می کند تا گیسوان شما حجم و حالت طبیعی خود را حفظ کنند. جالب اینکه، به سادگی می‌توانید موهایتان را از مدل آناناسی خارج کنید.

اگر تا به حال از دیسپانسر سشوار استفاده نکرده اید، باید بگوییم فرصتی طلایی را از دست داده اید. دیسپانسر ابزار جانبی سشوار است که روی خروجی آن قرار می‌گیرد و برای حفظ فر مو استفاده می‌شود. این وسیله تا حد زیادی از وز شدن موهای فر (نسبت به زمانی که موها به طور طبیعی خشک می شوند) جلوگیری می‌کند. افزون بر این، با کمک دیسپانسر، فر موهای شما یکنواخت تر و حجیم تر می‌شود.

برای استفاده از دیسپانسر، ابتدا بعد از دوش گرفتن، آب اضافه ی موهایتان را بگیرید. اگر موهایتان خشک است، مقداری آب روی آن اسپری کنید یا بپاشید. سپس، از یک محافظ حرارتی، روی ریشه‌های موهای خود استفاده کنید.

در مرحله ی بعد، با کمک انگشتان خود، هر حلقه را به شکل مطلوب بچرخانید. سپس، تمام موهایتان را در دیسپانسر جمع کنید و آن را دور تا دور موهای خود بچرخانید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام فرها فرم زیبایی را که می خواهید، به خود بگیرند و خشک شوند.

ممکن است فر کردن موهایی که خودشان فر هستند، احمقانه به‌ نظر برسد. اما وقتی موهایتان به هم ریخته و در هم است، این ترفند بهترین راه برای منظم کردن آن است. آیرونی را انتخاب کنید که تقریباً به اندازه ی قطر موهای شماست. اگر فکر می کنید فرهای موهایتان خیلی ریز است، برای باز شدن آن از آیرنی استفاده کنید که قطرش یک سایز بزرگتر است. اگر فر موهایتان خیلی ریز نیست، از آیرونی استفاده کنید که یک سایز کوچکتر است.

 

قبل از حمام، برای رطوب موها به اندازه‌ی یک کف دست روغن نارگیل را بردارید و روی موهای خشکتان بمالید، این کار را تا جایی ادامه دهید که موهایتان کاملاً از چربی روغن نارگیل اشباع شوند. سپس، موهای خود را بپیچانید. در پایان، آنها را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با یک کلیپس یا گیره به صورت گوجه ای ببندید.

برای اینکه موهایتان بیشتر از این مرطوب شود، می‌توانید موهای روغنی خود را که با کلیپس بسته اید، تا چند دقیقه با حرارت ملایم گرم کنید تا روغن بهتر و بیشتر به داخل رشته های آن نفوذ کند. همچنین، می‌توانید از یک کلاه گرمایشی استفاده کنید که در مایکروفر قرار می‌گیرد و گرم می‌شود. کلاه را تا زمانی که سرد شود، روی موهای روغنی خود بپوشید.

وز شدن مو تقصیر کسی نیست، این یک قسمت طبیعی از زندگی مو فرفری هاست. اما، اگر وز شدن مو در طول شب، به آشفتگی، گره خوردن و شکستن موها در صبح بینجامد، مشکل ساز می شود.

در اولین فرصت، روبالشی پنبه ای خود را با جنس ساتن یا ابریشم عوض کنید. شاید به نظرتان این کار خیلی خاص و غیر ضروری است، اما، احتمال اینکه موهای فر و حالت دار شما روی سطح خشن روبالشی پنبه ای گیر کند و گره بخورد، بیشتر است. در حالی که، موهای شما روی الیاف ابریشم و ساتن سُر می خورد و کمتر به گره خوردگی دچار می شود. پس، به ما اعتماد کنید؛ با روبالشی ساتن یا ابریشم، موهایی نرم تر و شفاف تر خواهید داشت که کمتر گره می خورند و صبح ها وز نمی شوند.

بسیاری از مو فرفری‌ها، گمان می‌کنند باید برای حفظ موهای خود از شامپوهای دو کاره استفاده کنند که هم شامپو دارند هم نرم کننده، یا اینکه موهای خود را فقط باید با نرم کننده بشویند. در واقع، این افراد فکر می‌کنند که شامپو زدن برای موهای فر خیلی مناسب نیست، زیرا بیشتر شامپوها حاوی سولفات‌هایی است که رطوبت طبیعی مو را از بین می برد و رطوبت برای وز نشدن فرها خیلی مهم است.

اما، حقیقت این است که برای داشتن موهای سالم و تمیز، باید بوسیله شامپو روزانه مو پوست سرتان سالم و پاکیزه باشد. هنگامی که پوست سرتان تمیز نشده است، چربی و آلودگی ها روی ریشه های مو جمع می شوند. این مسئله، ممکن است سلامت موهایتان را به خطر بیندازد.

درست مانند پرایمری که در آرایش کامل و ماندگار نقشی کلیدی دارد، برای داشتن موهای فر براق، فنری، شاداب و بدون وز فرایند «آمادگی» ضروری است.

بسیاری از افراد روی نرم کننده‌ها متمرکز شده اند. اما بهتر است. از انواع ماسک مو استفاده کنید. با این کار، زندگی جدیدی را برای فرهایتان به ارمغان می آورید. همچنین، آنها را تا شستشوی بعدی سالم و براق نگه خواهید داشت.

در حقیقت، شستن مو با آب سرد از وز شدن آن جلوگیری می کند. کوتیکول های مو با آب سرد بسته می شوند. این کار به ویژه زمانی مؤثر است که با استفاده از ماسک مو رطوبت رسان همراه باشد. آب سرد علاوه بر بستن کوتیکول، رطوبت را در موها به دام می اندازد.

با تقسیم موهای خود به صورت افقی کار را شروع کنید، موهای خود را از لاله‌ی گوش تا لاله ی گوش دیگر جدا و آن را به دو بخش بزرگ تقسیم کنید. سپس، هر یک از این نیمه‌ها را به صورت عمودی به دو قسمت جدا کنید.

در پایان، شما چهار بخش عرضی خواهید داشت. در گام بعدی، هر بخش را جداگانه به صورت مارپیچ و فنری بپیچید. سپس، هر سه قسمت آن را جداگانه و به صورت گوجه‌های کوچک با کلیپس محکم کنید تا برای باز کردن گره های بخش چهارم موهای خود فضای کافی داشته باشید.

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم

موهای شما باید خیس باشند تا گره خوردگی آن به خوبی باز شود، خیس بودن مو، به شما کمک می کند تا به راحتی راه خود را از میان گره‌ها پیدا کنید. بنابراین، پیش از باز کردن گره موهای خود بهتر است، برای هر قسمت از موهای خود سه تا چهار بار، آب اسپری کنید تا رطوبت بیشتری به آنها برسانید.

افزون بر این، رطوبت و آب به شما اطمینان می‌دهد محصولات بعدی ای که می خواهید برای موهایتان استفاده کنید، به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. بهتر است وقتی موهایتان خشک است، محصولات مراقبتی را روی موهایتان استفاده نکنید. زیرا روی موی مرطوب و نم‌دار بهتر و مؤثرتر عمل خواهند کرد.

بیشتر ما آنقدر درگیر ابزارهای مناسب موهای فر هستیم و نگرانیم تا بهترین وسیله را استفاده کنیم که ابزاری خدادادی را فراموش کرده‌ایم: دستهایمان. در حقیقت، باز کردن گره مو با انگشت، خیلی ملایم تر از هر شانه و ابزار دیگری است. حتی، ملایم‌تر از برس‌های خط ریش که برای نرم کردن موی کودکان استفاده می‌شود.

می‌توانید محصول مراقبتی مورد نظر خود را به طور مستقیم روی انگشتان خود بریزید. سپس، با کمک آن موهای خود را مرتب کنید و موهای پریشان و آشفته را به راحتی روی هم بخوابانید.

یکی از اولین چیزهایی که شما مو فرفری ها باید بدانید این است که اگر موهای خود را در معرض هوا خشک کنید (نسبت به زمانی که از سشوار استفاده می کنید) معمولاً بهتر به نظر می رسند و کمتر وز می شوند.

اگر موها به طور طبیعی خشک شوند، محصولات مراقبتی به خوبی روی آنها جذب می شوند و اثر جادویی خود را بر جای می گذارند. اما، اگر شاغلید و نمی‌خواهید خانه را با موهای خیس ترک کنید، زمان آن است که دیسپانسر را بیرون بیاورید. (ابزار جانبی سشوار که با لطیف کردن جریان هوای خروجی سشوار، موهایتان را خشک و از وز شدن آن جلوگیری می کند.)

اگر موهای شما فرفری و کم پُشت است. باید آنها را بیشتر بشویید، زیرا موهای کم پشت، بعد از چند روز، به زودی چرب و سنگین می‌شوند، به هم می‌چسبند و حالت حجیم خود را از دست می‌دهند. چنانچه موهای شما ضخیم است، چند روز دیرتر آنها را بشویید.

(نکته: موی کم پشت با موی نازک متفاوت است، وقتی درباره‌ی موی نازک صحبت می‌کنیم، در واقع، قطر و ضخامت هر رشته‌ی مو مدنظر ماست و این متفاوت از تعداد فولیکول‌های مو است که کم پشتی یا پر پشت بودن آن را تعیین می‌کند. ممکن است موهای شما پرپشت ولی نازک باشد. همچنین، ممکن است موهای شما ضخیم ولی کم پشت باشد.)

به هر حال، همه‌ی ما باید موهای خود را حداقل یک‌بار در هفته بشوییم. با این کار، علاوه بر اینکه، موهایمان زیبا و شاداب به نظر می‌رسند، سلامت و مراقبت از آنها هم رعایت می‌شود.

حالا که با راهکارهای پیشنهادی ما آشنا شدید، نوبت شماست تا تجربه های خود را با خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید. پس، در قسمت «بیان نظر» بگویید که معمولاً برای مراقبت از موهای فر خود چه کارهایی را انجام می‌دهید.

خیلی مفید بود، متشکرم

مطالب مفیدی بود سپاس
امامن هرموقع سرم مومیزنم موهام وز میشن

سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون.
موهای من طوری هست که اگر بعد از حمام روغن نارگیل استفاده کنم و موها رو شانه نکنم، فر موهام خیلی خوب وثابت میمونه، اما اگر روغن رو نزنم و اجازه بدم بدون سشوار و… موها خشک بشن، بسیاااااار وز میشن، و اگر روغن رو بزنم و شانه هم بکنم، فر موهام تا حد زیادی باز میشه و موهام خیلی حجیم میشن.
پس مشکلی نداره که موها رو بیرون از حمام شانه نکنم؟

سلام دوست عزیز در صورتی که گره و خشکی زیاد ندارد خیر مشکلی نیست.

سلام من موهام فره ولی خیلی جنس موهام خشکه باید هر روز بهشون اب بزنم ک دوباره حالت بگیره با استفاده از ماسک و روغن و حالت دهنده هم موهام خیلی کم حجم نشون داده میشه با این که موهام خیلی پر حجمه

سلام من وقتی از روغن نارگیل استفاده میکنم موهام بیشتر از قبل خشک میشه البته فکر کنم به این خاطره که من روغنو بعد از حمام استفاده میکنم اگر قبلش استفاده کنم نرم میشه ؟

سلام امکان داره به روغن نارگیل حساسیت داشته باشین

بعضی از موها به روغن نارگیل یکم حساسیت نشون میدن و انگار که خشک تر میشن…طبیعیه…شاید واسه اینکه روغن نارگیل به موهای شما نمیسازه

انجام ندادم ولی حتما این کار هارا انجام میدهم به نظرم که موهام خوب میشن عالی

عالیییییییییییییی

چطور موهای خود را خوش حالت کنیم
چطور موهای خود را خوش حالت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *