چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

 
helpkade
چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم
چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

مطالب پر بازدید


حتما تاکنون در شبکه های اجتماعی یا کتاب ها  مطالب زیادی برای سلامت و زیبایی پوست مطالعه کرده اید و یا با خودتان اندیشیده اید که هیچ کدام از آنها درست نیست. ولی این مطلب با مطالب دیگران تفاوت زیادی دارد . بهترین متخصصان پوست دنیا، از بهترین شیوه های  مراقبت از پوست گفته اند تا یک بار تا اخر عمر زیبا شوید و زیبا بمانید. بهانه‌تراشی‌های همیشگی ما دلیل خوبی برای مراقبت نکردن از سر وشکل‌مان نیست؛ آن هم عضو حساس و مهمی مانند پوست که درصد بالایی از زیبایی و جوانی ما به آن وابسته است.

نکات ریز اما ضروری که تا امروز از کنار آنها ساده می گذشتید تبدیل به اتفاق های بزرگی می شوند که جبران کردنش به این سادگی ها نیست.رد پیری و چین و چروک هایی که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود نتیجه عادت های بد ما در روش مراقبتی مان است.  نکات زیر را تا تبدیل شدن به عادت، روزی چند بار بلند بلند برای خودتان بخوانید.
چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

اول سراغ متخصص پوست بروید

برای شروع داشتن یک متخصص پوست بسیار به نفع شماست. به این ترتیب، می‌توانید یک برنامه درمانی قابل اطمینان که به‌طور خاص برای شما طراحی شده، داشته باشید. معاینه منظم به متخصص پوست‌تان کمک می‌کند تا تغییرات پوست شما را پیگیری کند؛ پس برنامه‌تان می‌تواند مثل پوست‌تان تغییر کند. دانستن نیازهای منطبق با جنس پوست‌تان (ترکیب، حساس، خشک، چرب) نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند چرا که هر نوع پوست نیاز به انواع متفاوتی از مواد پاک‌کننده، سرم، مرطوب‌کننده‌ و درمان دارد، پس با پرسیدن نیازهای اساسی از متخصص پوست‌تان چند سال آزمون و خطا برای خودتان کنار بگذارید تا بدانید چه محصولاتی برای شما مناسب است.

این کرم را روزی دوبارمصرف کنید

در قدم دوم باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید. صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب‌کننده ضمن از بین بردن خشکی و در پی آن چین و چروک‌ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

اول تست کنید بعد مصرف

اگر قرار است از یک محصول جدید استفاده کنید، همیشه و همیشه قبل از استفاده آزمونی کوچک (مثلا روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوش) ا نجام دهید. حداقل 24 ساعت برای مشاهده علائم سوزش، قرمزی یا دیگر مشکلات پوستی صبر کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است، این آزمون را روی پوست ساعدتان تکرار کنید. اگر موردی نبود می‌توانید با فراغ خاطر از محصول استفاده کنید. محصولات غیرآلرژی‌زا مخصوص پوست لزوما بهترین انتخاب شما نیستند. از آنجایی که هیچ استانداردی بر کلمه غیرآلرژی‌زا وجود ندارد، محصولاتی که این ادعا را دارند، همیشه برای پوست‌های حساس مناسب نیستند پس این مواد را کورکورانه نخرید.

حتما ضد آفتاب بزنید

هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود استفاده کنید. باور کنید کرم‌پودرهایی که مصرف می‌کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند. پس همیشه پیش از هر کاری روی صورت‌تان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. پوست‌های تحریک‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه‌های تشدیدکننده با کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.

سرم های آب رسان را فراموش نکنید

باید از دهه 20 زندگی‌تان دنبال محصولات ضدپیری باشید. درست از همان زمان همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید پوست‌تان زیبا نیست، وقت اقدامات پیشگیرانه است. اگر تا به امروز سرمی برای مراقبت از پوست خود انتخاب نکرده‌اید، به‌طور جدی چیزی را از دست نداده‌اید اما می‌توانید مطمئن باشید که دوز بالایی از مواد و عوامل فعال پیرکننده پوست به سرعت برق و باد جذب پوست‌تان می‌شوند. استفاده از سرم‌هایی با قدرت ضد پیری، آبرسان و روشن‌کننده تمام نیازهای پوست‌تان را برطرف خواهد کرد. البته فراموش نکنید که باید محصولاتی را بخرید که برای نوع پوست شما باشد.

بدون پاکسازی نخوابید

پوست شما همیشه باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می‌تواند برای پوست‌های حساس زیاد باشد). پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای پوست‌های حساس فرموله شده اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایش یا آلودگی باقی مانده به مالش‌های سخت نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که بعد از شست‌وشو یا استفاده از پاک‌کننده‌ها پوست‌تان را سریع مرطوب کنید.

هر محصولی را مصرف نکنید

پوست عضوی آسیب‌پذیر است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرایش غرق نکنید. همه چیزی که واقعا برای مراقبت از پوست‌تان نیاز دارید، یک پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب است؛ پس به یاد داشته باشید هرچه فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی که برای پوست‌تان استفاده می‌کنید، کمتر باشد، بهتر است. آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می‌کند که برای پوست‌های حساس از محصولات با کمتر از 10 مواد تشکیل‌دهنده استفاده شود. چرا که هر چه فرمول محصول پیچیده‌تر باشد، احتمال تحریک بیشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضیحات کامل آنها خود را مجهز کنید.

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید

اینکه پوست شما حساس است به این معنا نیست که باید بدون آرایش باشید. آرایش کنید اما این چهار راهنمایی را همیشه دنبال کنید: 1) از مواد معدنی پودری (که اکثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) یا از مواد پایه سیلیکون استفاده کنید تا احتمال حساسیت سوزش را کاهش دهید. 2) از ریمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نکنید چون برای حذف آن مواد پاک‌کننده خشن مورد نیاز است. 3) از خط چشم فرم مدادی استفاده کنید، نه مایع چون دومی اغلب شامل لاتکس بوده و ممکن است باعث واکنش‌هایی روی پوست‌تان شود. 4) لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید. چون می‌توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم‌تر تمیز کردن مرتب برس خود را فراموش نکنید.

ماساژ درمانی

اگر به دنبال درمانی برای همه مشکلات پوست‌تان هستید، فیشیال کار شگفتی در بازگرداندن اکسیژن و رطوبت‌رسانی به پوست انجام می‌دهد. چرا که پوست با آلودگی، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن آسیب‌پذیر می‌شود و نیاز به مراقبت‌های خاص به اصطلاح فیشیال (پاک‌سازی، ماساژ، ویتامینه کردن پوست، اکسیژن‌رسانی و جوانسازی و لیفتینگ از طریق ماساژ‌های مخصوص) دارد، پس گاهی برای خود وقت بگذارید و حداقل یک بار در ماه از این روش به پوست‌تان زندگی ببخشید. پوست شما زمانی پذیرای محصولات متفاوت است که آنها را با لمس نرم و حرکات دایره‌ای استفاده کنید. البته روش‌های خانگی فیشیال هم وجود دارد که می‌توانید آن را در منزل به‌طور مرتب انجام دهید.

ویتامین درمانی کنید

متاسفانه تمام سمی که از طریق الکل، سیگار، کافئین یا آلودگی محیط دریافت می‌کنید، در پوست‌تان نمایان می‌شود. بهترین راهکار این است که استفاده از این محصولات را تا حد امکان کاهش دهید. در تغذیه خود استفاده از ویتامین C و رتینول را ضروری بدانید. ویتامین Cآنتی اکسیدان دارد و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. رتینول چین و چروک صورت را صاف می‌کند. هر دو محصول را از طریق تغذیه یا استفاده از کرم و سرم‌های مخصوص وارد برنامه خود کنید تا پوست‌تان زیبا به نظر برسد.

منبع : مجله سیب سبز

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به پوست صاف و شفاف برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی مواد غذایی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید. 

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید. چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید. 

3. پک زرد چوبه و لیمو بینظیر برای پوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید. 

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید. 

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید. 

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. 

مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید. 

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید. 

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

ابتدا شیر نارگیل را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد. 

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

یک قاشق غذا خوری آب پرتقال ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید. 

چندین قطره ، روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. 

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و صابون ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

شما میتوانید ،میوه های سرشار از ویتامین C که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است. 

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید. 

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند. 

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و خشکی پوست یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید. 

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و آووکادو را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید. 

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

 


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است‎

 

چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

با دوبار استفاده از اين ماسک جادویی آكنه ها، چروک و اسكارهای پوستتان از بين می رود.پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است تا جايي كه برخي افراد هزينه هاي زيادي براي زيبايي صرف مي كنند برخي لک هاو چین و چروک صورت تحت تاثير سن به وجود آمده همچنين يكي ديگر مواردي كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقي نمي گذارند.ما به شما چند ماسک صورت خانگی را که می تواند موجب صاف شدن، جواني، درخشش و زيبايي آن شوند معرفي مي كنيم:ماسكي كه جوش ها و آكنه ها را ناپديد مي كند

1. دارچین، لیمو، عسل و جوزهنديدارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نيز کمک مي كند جای جوش ازبين برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آکنه بسيار موثر است.مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:1 قاشق چای خوری عسل خالص1 قاشق چای خوری آب لیمو1/2 قاشق چای خوری دارچین1/2 قاشق چای خوری جوزهمه مواد تشکیل دهنده را مخلوط كرده تا زمانی که یک خمیر بدست بياييد و در صورتي كه پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق كنيد.خمیر به دست آمده حاصل از تركيب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش كرديد اين زمان را تا 10 دقیقه كاهش دهيد. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنيد.

 

يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است

 

ماسكي كه به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب مي كند

2. زردچوبه و آلوئه ورازردچوبه و آلوئه ورا تامين كننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید براي پوست است كه در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن كمك كننده است.یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداري زردچوبه با هم مخلوط كرده تا به هم چسبيده و حالت خميري پيدا كرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.قرمزی پوست را با اين ماسك از بين ببريد

3.شیر و عسل خالصشیر و عسل خالص را با هم تركيب كرده و ماسک به دست آمده را بر روي صورت بماليد اين ماسك پوست قرمز و تحریک شده را تسکین مي دهد.مواد تشکیل دهنده، روش آماده سازی و کاربرد:1 قاشق غذا خوری ماست یا شیر1 قاشق غذا خوری عسل خالصعسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم تركيب كرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روي صورت خود بماليد و پس از ١٥ دقيقه آن را بشوييد.پوستتان را آبرساني كرده و از شر جوش ها خلاص شويد

4. موز و آووکادواين دو ماده بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری پوست را تامين مي كند.موز را به قطعات كوچك خرد كرده وبا آووکادو درمخلوط كن تركيب كنيد شما مي توانید به اين مخلوط عسل خالص نيز اضافه كرده و پس از 30 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید اين ماسك موجب مرطوب شدن پوست و محو شدن جای جوش مي شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

رازهای زیبایی


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


اسلایس براونی آلبالو


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


خرید مستقیم فرش از کارخانه


کرم های آبرسان کامان/ خرید


انواع جراحی زیبایی سینه


خرید ماست ساز پونته


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شویدچطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

چسباندن نیش مصنوعی به دندان با چسب ناخن، ترند عجیب و جدید تیک تاکی ها

لوکس تهران

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

اگر به دنبایل بهترین ماسک صورت هستید باید بدانید بهترین ماسک صورت ماسک‌های طبیعی و خانگی هستند که سلامت پوست را تضمین می‌کنند. می‌توانید ماسک صورت خانگی برای جوش یا ماسک صورت برای شفاف شدن پوست و هر نوع ماسک صورت دیگری را خودتان بسازید. در این ویدیو با 5 ماسک خانگی آشنا شوید که پوست شما را مثل آینه شفاف می کند.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی عالی و بی عیب و نقص داشته باشند. پوست شفاف و باطراوت یکی از مهمترین چیزهایی است که زیبایی یک فرد را تعیین می کند. پوست سالم کمک می کند شما زیباتر به نظر برسید.

مراقبت از پوست و عادت هایی که در طول زندگی دارید از عواملی هستند که سلامت پوست را تعیین می کنند. از عواملی که جنس و بافت پوست شما را تغییر می دهند و بر آن تاثیر منفی می گذارند می توان استرس، بی خوابی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی را نام برد.

محصولات زیادی برای مراقبت از پوست و زیبایی در بازار وجود دارد که به شما وعده می دهند پوستتان را شفاف و زیبا سازند. اما بهتر است به جای اعتماد به این گونه محصولات به فکر مراقبت های ساده و آسان در خانه باشید که می تواند به سلامت پوست شما کمک کند و چهره شما را زیباتر نماید.

در اینجا روش های ساده مراقبت از پوست در خانه را به شما یاد می دهیم:

مقداری آب لیموی تازه برداشته و به پوست صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. بعد از آن تکه های خیار را روی پوستتان بگذارید تا به نرم و مرطوب شدن آن کمک کند. این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقداری آب لیمو را با یک قاشق مربا خوری عسل ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشویید.

برای لایه برداری پوست می توانید دو قاشق آب لیمو را با شکر مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت، گردن و دست های خود بمالید. آن را با حرکات چرخشی روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را با مقدار کافی از آب آناناس مخلوط کرده و آن را به شکل خمیر در آورید. این خمیر نرم را روی صورت و گردن خود بمالید. کمی صبر کنید تا این ترکیب روی صورتتان کاملا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای دو الی سه مرتبه انجام دهید تا لکه های پوستی را از بین ببرد.

مقداری زرد چوبه را با آرد و آب یا شیر مخلوز کنید. آن را به طور یکدست روی پوست صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست شما شفاف شود و جوش های آن از بین برود.

عسل طبیعی را روی پوست صورت خود بمالید. صبر کنید تا خود به خود خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید. آبی که در عسل وجود دارد به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند و آن را نرم و صاف می کند. این کار را روزی یک مرتبه و یا یک روز در میان انجام دهید.

دو قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. یک قاشق چای خوری آرد نخود به آن اضافه کنید و آنرا خوب با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید. بگذراید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا پوستتان شفاف و درخشان شود.

آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است . در آن مواد آنتی باکتریال وجود دارد که می تواند به از بین بردن باکتری هایی که سبب ایجاد آکنه می شوند کمک کند. در آن مواد ضد التهاب وجود دارد که می تواند به نرم شدن پوست کمک کند و علاوه بر آن به مرطوب شدن پوست و رشد سلول های پوستی تازه هم کمک میکند.

ژل موجود در یک برگ آلوئه ورا را خارج کنید.

آنرا با استفاده از یک دستمال روی صورت خود بمالید.

بگذارید خود به خود خشک شود و نیم ساعت بعد آن را با آب ولرم بشویید.

این کار را هر روز و یا چند بار در هفته انجام دهید.

نمک طعام به متعادل شدن پی هاش پوست کمک می کند. علاوه بر این در نمک طعام مواد ضد عفونی کننده و ضد التهاب وجود دارد که به درمان آکنه و جوش کمک میکند. همچنین می تواند به لایه برداری پوست کمک کند و سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

یک قاشق چای خوری نمک طعام را با یک قاشق آب لیمو ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. این ماده به لایه برداری از پوست کمک می کند. بعد صورت خود را با آب ولرم شسته و با دستمال خشک کنید. این کار را دو الی سه مرتبه در هفته انجام دهید.

یک قاشق چای خوری نمک طعام را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید. آن را روی صورت خود ماساژ دهید. بعد با آب ولرم بشویید. بعد کمی آب خنک به صورت خود بپاشید تا منافذ آن بسته شود. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

یک خیار تازه را به تکه هایی برش زده و آنرا به کل صورت خود بمالید . بگذارید در طول شب روی پوست شما بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

مقداری آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

گردو می تواند پوست های خشک را نرم کند. در گردو مواد آنتی اکسیدان وجود دارد که به ترمیم سلول های پوستی کمک می کند و پوست را درخشان می سازد. می توان از پودر گردو برای لایه برداری پوست هم استفاده کرد و پوست را با آن پاکسازی نمود.

دو قاشق چای خوری پودر گردو را با دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از اینکه خشک شد آن را از روی پوست خود بکنید و با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته ای یک مرتبه استفاده کنید.

سه عدد گردو را شب تا صبح در آب خیس کنید. صبح آن ها را کوبیده و با یک قاشق گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت مالیده و یک ساعت صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

علاوه بر این هر روز صبح دو یا سه عدد گردو را همراه با یک لیوان شیر بخورید که به سلامت پوست شما کمک می کند.

روغن نارگیل سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که مانع از فعالیت رادیکال های آزاد می شود. همچنین در آن مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ وجود دارد که به شفاف شدن پوست کمک می کند. روغن نارگیل به نرم شدن و مرطوب شدن پوست هم کمک میکند و به لایه های زیرین آن نفوذ می کند.

مقداری روغن نارگیل را حرارت ملایم دهید.

چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

روغن گرم را روی پوست صورت و گردن و دست و پای خود بمالید. ده دقیقه آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

بعد آن را با آب ولرم بشویید

این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید.

مهمترین ماده ای که در نعناع وجود دارد منتول است که سبب خنک شدن و نرم شدن پوست می شود.

یک قاشق چای خوری پودر نعناع را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید.

بگذارید نیم ساعت در این حالت بماند و بعد آن را روی پوست خود بمالید.

بگذارید این ترکیب خود به خود روی پوست شما خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

خشکی پوست یکی از عوارض شایع پوستی است که دلایل زیادی برای بروز آن وجود دارد؛ همین خشکی ساده پوست می‌تواند نشانه‌ای از مشکل و یا بیماری جدی‌تری باشد، اما …

تا به‌حال چندبار به‌خاطر مشکلات پوستی به متخصص پوست و مو  مراجعه کردید؟ خانم‌ها برای حفظ زیبایی خود از روش‌های مختلفی ازجمله تجربه‌های دیگران استفاده می‌کنند. البته در خیلی از …

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ورزش‌های صورت هم می‌تواند جایگزین خوبی به جای تزریق بوتاکس باشد؟ با بالا رفتن سن، آرام آرام خط و خطوطِ تجربه، روی پیشانی …

جذابیت لب‌ها در صورت را نمی‌توان انکار کرد؛ علاقه به بزرگ‌ کردن لب‌ها در میان خانم‌ها نیز از همین جذابیت سرچشمه می‌گیرد. آیا شما هم دوست دارید لب‌هایی مثل آنجلینا …

برخی تحقیقات نشان داده افراد با انجام ورزش صورت به مدت ۲۰ هفته، سه سال جوان‌تر خواهند شد. به‌نظر شما آیا این ادعا حقیقی بوده و چنین چیزی ممکن است؟

اگر …

ماساژ پوست صورت، شاید ابتدا ترسناک و گیج‌کننده باشد؛ اما زمانی‌که به درستی انجام شود، فوق‌العاده موثر و مفید خواهد بود؛ برای مثال بسیاری از افرادی که از پف صورت …

ماساژ ورزشی یکی از انواع ماساژهای شناخته شده و پرطرفداری است که تقریباً بیش از ۳۰۰۰ سال تاریخچه دارد. این نوع از ماساژ جزئی جدایی ناپذیر از ورزش شناخته شده …

تاثیرات زردچوبه بر پوست؟
زردچوبه سال هاست که در مناطق مختلف برای کاهش التهاب و دیگر موارد درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. ریشه آن خشک و سپس خرد می شود …

در ابتدای مقاله می خواهیم ببینیم بیماری پوستی صدفک (پسوزیاریس) چه نوع بیماری بوده و دارای چه علائمی است.
بیماری صدفک و علائم آن
صدفک (پسوزیاریس) یک نوع بیماری شایع پوستی است …

 ترک پوستی باعث شده دور استخر رفتن رو خط بکشین و نتونین لباس‌های مورد علاقه‌تون رو هم بپوشین؟ شاید هیچ‌وقت فکرش رو هم نمی‌کردین که گرفتار خط و خطوط روی …

این روزها مراقبت از پوست در هوای آلوده یک کار ضروری‌ست که اصلا نباید پشت‌ِگوش انداخت.

هوای کثیف تنفسِ پوست را سخت می‌کند و باعث کم‌آبی، تحریک و بدترشدنِ شرایط موجود …

آیا می‌دانستید که بوی بدن‌تان حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد سلامتی شما دارد؟ اگر مدت طولانی نظافت خود را رعایت نکنید، اگر خواکی و غذایی که نباید می‌خوردید را …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم ، پوست ار عناصر مهم در زیبایی به شمار می اید و مراقبت از ان هم بسیار مهم است . در سایت راز ثروت با انواع پوست و مراقبت از ان میپردازیم.

 

 

پس در قدم اول اگر می‌خواهید روش های مراقبت از پوست موثر واقع شوند، باید نوع پوست خود را بشناسید.

انواع پوست شامل معمولی، خشک، چرب و مختلط می‌شود. نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود و قابل تغییر نیست.چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

 

اصطلاح علمی برای این نوع، «یودرمیک» است. منظور از «معمولی» این است که پوست در حالت تعادل نسبی قرار دارد.

البته ممکن است ناحیه‌ی T (شامل پیشانی، چانه و بینی) در افراد با پوست معمولی کمی‌ چرب‌تر باشد؛

اما به طور کلی پوست معمولی از نظر رطوبت و چربی به این شکل است که پوست نه خشک است و نه چرب.

برای تشخیص پوست معمولی به نکات زیر دقت کنید:

۱-منافذ پوستی ریز

۲-خونرسانی مناسب

۳-بافت اسفنجی، صاف و لطیف

۴-بدون قرمزی

۵-رنگ صورتی شاداب و یکدست

این نوع پوست معمولاً حساس نمی‌شود ولی با افزایش سن ممکن است به سمت خشکی برود.

پوست معمولی می‌تواند کم آب هم بشود که با خشک شدن متفاوت است.

در این صورت برای بهبود شرایط به روش‌های آبرسانی نیاز است.

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم

پوست خشک به پوستی گفته می‌شود که کمتر از حد معمول چربی (سبوم) تولید کند.

رطوبت پوست به میزان آب موجود در لایه‌های عمقی پوست و همچنین به میزان از دست دادن آب بستگی دارد.

با کاهش تولیدات سبوم، لایه‌ی چرب محافظتی روی پوست نازک شده و نمی‌تواند رطوبت را به خوبی حفظ کند.

اصطلاح علمی این نوع پوست «زروسیس» نام دارد و از نظر شدت بین افراد مختلف متفاوت است، در حدی که گاهی به سختی قابل تشخیص است.

 

پوست به طور مداوم از طریق راه‌های زیر آب از دست می‌دهد:

 

تعرق یا تبخیر: پوست شما به صورت طبیعی و غیرفعال، روزانه حدود نیم لیتر آب از دست می‌دهد.

این اتفاق به دلیل تبخیر یا تعرق آب از سطح پوست صورت می‌گیرد.

پوست خشک نیاز به استفاده دائمی از کرم های مغذی و مرطوب کننده ها برای تجدید مواد معدنی خود دارد .

 

روش های مراقبت از پوست خشک

 

پوست خشک مستعد دچار شدن به التهاب و اگزما است؛ برای همین روش های مراقبت از پوست اهمیت زیادی در مورد این نوع دارند.

 

۱-حمام آب ولرم

۲-محدود کردن استحمام به ۵ تا ۱۰ دقیقه

۳-استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد از حمام یا شستن دست

۴-استفاده از صابون‌ها و شوینده‌های دارای مرطوب کننده

۵-استفاده از محصولات مرطوب کننده قوی و غلیظ در زمستان و لوسیون‌های سبک‌تر در تابستان

۶-از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست‌های خشک ساخته شده‌اند. این محصولات قدرت شویندگی ملایمی دارند، یعنی چربی‌های محدود پوست شما را از بین نمی‌برند.چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

به علاوه بیشترشان حاوی مواد مرطوب کننده هستند.

 

یک نوع شایع دیگر از انواع پوستها، پوست مختلط است

که در برخی از قسمتهای صورت مانند پیشانی، بینی و چانه پوست چرب و دارای منافذ باز و جوش های سرسیاه است و در نواحی گونه ها پوست خشک است.

این افراد باید از محصولات پوست چرب در قسمتهای چرب صورت و از محصولات پوست خشک در نواحی خشک صورت استفاده کنند.

برای تشخیص پوست مختلط به نکات زیر دقت کنید:

 

۱-ناحیه‌ی T شکل چرب شامل پیشانی، چانه و بینی

۲-منافذ بزرگ در ناحیه‌ی T

۳-گونه‌های دارای پوست معمولی تا خشک

۴-روش های مراقبت از پوست مختلط

 

پوست چرب به پوستی گفته می‌شود که بیش از حد چربی (سبوم) تولید می‌کند. تولید بیش از حد سبوم، «سبوریا» نامیده می‌شود.

علت پوست چرب

مواردی مانند عوامل ژنتیکی، تغییرات و عدم تعادل هورمونی، برخی داروها، استرس و محصولات آرایشی آکنه‌زا می‌توانند باعث ایجاد پوست چرب شوند.

 

برای تشخیص پوست چرب به نکات زیر دقت کنید:

 

۱-منافذ پوستی بزرگ و قابل مشاهده

۲-براق شدن پوست

۳-پوست ضخیم‌تر و رنگ‌پریده است. ممکن است عروق خونی دیده نشوند.

۴- داشتن کومودوها (جوش‌های سرسیاه و سرسفید) و همچنین انواع و اقسام آکنه‌ها است.

 

روش های مراقبت از پوست چرب و مستعد آکنه

۱-از شوینده‌های ضد آکنه استفاده کنید. این محصولات حاوی سالیسیلیک اسید و بنزویل پراکسید هستند که به پاکسازی آکنه‌ها کمک می‌کنند.

 

۲-با ملایمت پوست خود را بشویید. آسیب زدن به آکنه‌ها می‌توانند باعث بدتر شدن یا زخم‌شدن آن‌ها شود. یادتان باشد که جای زخم به سختی محو می‌شود.

 

۳-پوست خود را نسابید و جوش‌ها را نترکانید. این دو شایع‌ترین علل زخم شدن در افراد با پوست چرب هستند.

 

۴-از محصولات آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید ولی مواردی را انتخاب کنید که رقیق* بر پایه‌ی آب و ضد آکنه باشند.

 

۵-خانم‌ها باید از محصولات آرایشی بدون روغن و ضد آکنه استفاده کنند. محصولات آرایشی غیر از این و آرایش سنگین می‌تواند باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن آکنه‌ها شود.

 

 

پوست همه ما به مرور زمان و با افزایش سن پیر می‌شود.

قوام پوست کاهش می‌یابد، چین و چروک‌ها پدیدار می‌شوند و پوست خشک‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

در این حالت باید به سراغ روش های خاص مراقبت از پوست برویم.

راهکارهای تخصصی و خاصی که به مجموع آن‌ها روش‌های جوانسازی پوست می‌گویند.

 

برخی از روش‌های پرطرفدار جوانسازی پوست عبارت‌اند از:

 

۱-تزریق بوتاکس، ژل و چربی

 

۲-لیفت صورت با نخ

 

۳-هایفوتراپی

 

۴-روش‌های آر اف کونتراج و فرکشنال

 

۵-میکرودرم ابریژن و هیدرودرم

 

گاهی اوقات پوست دچار کم آبی می‌شود. یعنی رطوبت موجود در لایه‌های پوست کاهش می‌یابد.

 

پوست کم آب لزوماً خشک نیست و اساساً پوست خشک با پوست کم آب تفاوت دارد.

حتی گاهی اوقات پوست‌های چرب نیز دچار کم آبی می‌شوند.

 

اولین قدم برای حل این مشکل، نوشیدن مایعات است.

نوشیدن آب و مایعات از کم آبی‌های آینده جلوگیری می‌کند

ولی گاهی اوقات برای جبران آسیب‌های وارد شده و کم آبی کنونی پوست کافی نیست.

در این مواقع باید به سراغ روش‌های آبرسانی به پوست بروید.

برنامه مراقبت از پوست و قدم به قدم تا داشتن پوست صورت تمیز و زیبا:

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

اما استفاده از کرم ضدآفتاب آسان‌ترین راهی است که پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

 

با استفاده‌ی مداوم از کرم ضدآفتاب مانع ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط عمیق روی پوست بشویم.

همیشه از طیف گسترده‌ی کرم‌های ضدآفتاب با حداقل SPF۳۰ استفاده کنید.

 

برس‌‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌تواند محل تجمع و رشد باکتری‌های ایجاد کننده‌ی انواع آلودگی باشد،

با وجود این، ۷۲درصد زنان هرگز برس و اسفنج آرایشی خود را نمی‌شویند.

«هر دو یا سه هفته یک بار باید برس و اسفنج‌های آرایشی خود را بشویید.»

چند قطره مایع تمیزکننده‌ی صورت یا شامپو را با مقداری آب‌ِ ولرم در یک فنجان یا لیوان مخلوط کنید و برس‌های خود را در لیوان تکان دهید تا تمیز شوند.

با توجه به مطالعات اخیر، مغزها حاوی مقادیر زیادی سلنیوم هستند که موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

سعی کنید روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید و از فواید خوردن این مغزهای خوشمزه بهره‌مند شوید.

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

«سرم‌های پوستی خیلی قوی‌تر از لوسین‌ها و کرم‌ها هستند، بنابراین با استفاده از مقدار کمی از این سرم‌ها خیلی زود می‌توانید شاهد نتایج آن باشید.»

آنتی‌اکسیدان‌ از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس دفاع می‌کند،

و پنتاپپتیدها نیز عامل اصلی تقویت کلاژن در پوست هستند که به آن استحکام و جوانی می‌بخشد،

بنابراین دنبال سرم‌های حاوی این دو ماده باشید.

 

 

تلفن همراه که همیشه دست‌مان است و آنرا زمین نمی‌گذاریم، می‌تواند از سرویس‌های بهداشتی و متروی شلوغ هم آلوده‌تر باشد.

در واقع حتی می‌تواند از وقتی‌که کسی توی صورت‌مان عطسه می‌کند هم میکروب بیشتری منتقل کند.

پس برای تمیز نگه‌داشتن گوشی موبایل و البته صورت‌،

چندین بار در روز گوشی‌تان را با دستمال ضدعفونی‌کننده‌ی آنتی باکتریال تمیز کنید.

به محض اینکه پوست خود را شستید و به آرامی خشک کردید از محصولات پوستی حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ی فعال استفاده کنید.

«معمولا محصولات مراقبت از پوست بسیار قوی هستند، پس بهتر است

در تماس مستقیم با پوست قرار بگیرند، بنابراین اگر از چند محصول مؤثر و متفاوت  استفاده می‌کنید

از ضعیف‌ترین و رقیق‌ترین‌شان شروع کنید.

«محصولات لبنی حتی اگر ارگانیک‌ باشند حاوی مقادیر زیادی از هورمون‌های گاوی هستند

که غدد چربی و منافذ پوست را تحریک می‌کند و باعث بروز آکنه می‌شود.»

دقت کنید که محصولات لبنی در مواد غذایی مثل انواع سس‌ها، غذاهای پروتئینی و انواع شیک‌ها و بستنی‌ها نیز به کار می‌رود و اگر باید از آنها استفاده کنید گروه بدون چربی را به کار ببرید.

«هورمون‌ها در چربی متمرکزند، به همین دلیل محصولات بدون چربی، گزینه‌ی بهتری هستند.»

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

این ماده به احیاء سلول‌های پوستی کمک می‌کند، و به قدرت محصولات حاوی کلاژن می‌افزاید تا پوست را سالم و جوان نگه دارند.

«عوارض ضد التهابی این ماده بی‌نظیر است به همین‌ دلیل می‌تواند در درمان آکنه، چین و چروک‌ها و دیگر عوامل پیری پوست مؤثر باشد».

 

«کم‌خوابی و بی‌خوابی، گردش خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود پریده‌رنگ‌ به نظر برسید.

از طرفی شب‌هنگام بهترین زمان بازسازی سلول‌های پوست است

بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.»

 

جای تعجب دارد که چطور منافذ به این ریزی می‌توانند این همه مشکل‌ساز شوند تا جایی که متداول‌ترین مشکلات پوستی در خانم‌ها مربوط به همین منافذ کوچک پوست است.

برای تمیز کردن و بستن منافذ باز پوست، روزانه و به طور مرتب پوست را با موادی مثل اسید سالیسیلیک و گلیکولیک، از اجزای ثابت ژل‌های درمان‌ آکنه، لایه‌برداری کنید.

می‌توانید برای لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ی پوست با دستگاه میکرودرم هر یکی دو هفته به پزشک مراجعه کنید.

رسوراترول (Resveratrol) یک پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان قوی در پوست انگور قرمز است

که برای جلوگیری از چین و چروک و ضعیف شدن سلول‌های پوست در اثر عوامل مخرب‌ زیستی مثل انواع آلاینده‌ها و دود استفاده می‌شود.

«در بسیاری از محصولات پوستی این ماده بسیار قوی‌تر از ویتامین سی ظاهر می‌شود

و بر اساس مطالعات این ماده می‌تواند تا حدی باعث سفتی پوست شود.»

برای پر کردن خطوط و چروک‌های پوستی و داشتن پوستی صاف هر شب از مقدار کمی سرم رسوراترول استفاده کنید.

 

«این ناحیه، دارای پوستی نازک و حساس، بدون ذخیره‌ی خونی فراوان است

پس به این راحتی‌ها التیام نمی‌یابد. علاوه‌ بر این، همیشه یادمان می‌رود به این قسمت از پوست کرم ضد آفتاب بزنیم.»

پوست گردن و سینه هم نیازمند همان محصولاتی است که برای صورت‌ به کار می‌برید

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

 

«اکثر مواد آرایشی حاوی نوعی مولکول قندی است که می‌تواند موجب رشد قارچ‌ها در طول شب بشوند.»

فراموش نکنید آرایش چشم‌ را نیز خوب پاک کنید.

به نظر دکتر وو «باقی ماندن آرایش چشم، موجب جوش ‌های اطراف چشم، خارش و پدید آمدن جوش‌های ریز سفید موسوم به کیست میلیا می‌شود.»

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

شیرسویا یک ضدالتهاب طبیعی است که تورم و پف را کم می‌کند.

پروتئین سویا باعث می‌شود خطوط موسوم به پنجه کلاغی که معمولا اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند

کم‌تر و ملایم‌تر به نظر برسند.

خنکی شیر سویا، پف چشم را کم می‌کند و با انقباض رگ‌های اطراف چشم باعث می‌شود

خون به چشم‌تان ندود و چشم‌تان قرمز به نظر نرسد.

 

 

«چون تمام مدت شب دراز کشیده هستید، زیر چشم‌تان آب جمع می‌شود و به مرور زمان زیر چشم‌‌ها پف می‌کند.»

سعی کنید صبح‌ها زیر چشم‌تان را با یک کرم دور چشم حاوی مواد ضدپف چشم و بازسازی‌کننده ماساژ دهید.

برای رفع تیرگی دور چشم هم می‌توانید از کرم‌های کافئین‌دار استفاده کنید.

کافئین عروق خونی را منقبض می‌کند و باعث می‌شود خون مویرگ‌ها کمتر زیر پوست پخش شود و پوست را تیره نکند.

دی اکسید تیتانیوم، میکا و اکسید آهن موجود در این کرم‌ها باعث بازتاب نور می‌شود و پوست را شفاف‌تر می‌کند.

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

هرچند دوش آب داغ مخصوصا در فصل سرد لذت‌بخش است اما حمام با آب داغ یا خیلی گرم یکی از دشمنان بی چون‌ و چرای پوست شماست.

دوش آب داغ نه تنها ممکن است موجب قرمزی و بعد از آن سوختگی پوست شود بلکه باعث می‌شود عروق خونی برای خنکی پوست تلاش کنند در نتیجه فرد ممکن است دچار سرگیجه شود.

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

همه‌ی مرطوب‌کننده‌ها حاوی ترکیبات کلیدی هستند که برای پوست مانند یک سد محافظ عمل می‌کنند

و مانع از بین رفتن رطوبت سطح پوست می‌شوند اما از آنجایی‌که پوست همیشه با تبخیر رطوبت خود را خنک می‌کند

پس قبل از هیدراتاسیون و از دست رفتن رطوبت پوست، فقط چند دقیقه زمان دارید تا از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

موم انداختن یا اصلاح موهای زائد مخصوصا در خانم‌هایی که پوست تیره‌تر دارند می‌تواند به آسیب‌های پوست مثل لک یا زخم منجر شود.

حتما یک ماده‌ی ضد التهاب برای بعد از اصلاح داشته باشید تا پوست کمترین آسیب را ببیند و تغییر رنگ ندهد.

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

«آسیب‌ها و قرمزی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را پایین می‌آورد و از چروک پوست و حتی ابتلا به سرطان پوست چلوگیری می‌کند.»

 

«به مرور زمان آنزیم‌های نرمال پوست دیگر کارآیی لازم برای حذف سلول‌های مرده را از دست می‌دهند، این سلول‌ها روی پوست باقی می‌مانند و مانع بازتاب نور از روی پوست می‌شوند.»

نتیجه؟

رنگ پوست تغییر می‌کند و شادابی خود را از دست می‌دهد.

می‌توان با لایه‌برداری پوست با استفاده از اسیدهای آلفاهیدروکسی مثل اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک روند حذف این سلول‌های پوستی مرده را سرعت بخشید.

 

اعینک آفتابی بیشتر از کرم ضدآفتاب در جلوگیری از ایجاد خطوط زیر چشم و پیری پوست مثمرثمر است.

«پوست اطراف چشم‌ها از دیگر مناطق صورت نازک‌تر است و همیشه هم پیری پوست بیشتر خود را در چروک‌های اطراف چشم نشان می‌دهد، هر بار زیر نور آفتاب چشم‌های خود را جمع می‌کنید زمینه را برای ایجاد خطی تازه در زیر چشم مهیا می‌کنید.»

پس برای خودتان یک عینک آفتابی خوب و به اندازه‌ی کافی بزرگ بخرید تا تمام منطقه‌ی اطراف چشم‌ را پوشش بدهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

 

دکتر الیاز می‌گوید «آب سمومی که موجب التهاب و قرمزی می‌شوند از بین می‌برد. آب کافی، به انتقال مواد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست، و در نتیجه پیری زودرس می‌شود.»

باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب میل کنید. اگر فعالیت‌تان زیاد است یا در مناطقی با آب و هوای گرم‌تر زندگی می‌کنید حتما به آب بیشتری نیاز دارید.

برای طعم دادن به نوشیدنی‌تان و تسکین پوست‌ می‌توانید یک جوشانده‌ی تسکین‌دهنده و ضدالتهاب مثل بابونه یا نعنا را هم امتحان کنید.

اگر پوست شما خسته و کدر به نظر می‌رسد، احتمالا کمبود زینک دارید.

زینک به بهبود بافت آسیب‌دیده‌ی پوست و التیام التهاب کمک می‌کند. از طرفی باعث از بین رفتن جوش‌های پوستی، آکنه و تحریکات پوستی می‌شود.

غلات صبحانه حدودا ۲۵ درصد نیاز روزانه به مواد مغذی و روی (زینک) را تأمین می‌کند و می‌تواند باعث سلامت پوست شود و کمک کند تا رنگ و روی شاداب‌تری داشته باشید.

هنگام استفاده از محصول پوستی چند روز زمان بدهید تا تأثیرات خود را نشان بدهد.

و از چند محصول جدید با هم استفاده نکنید.

 

تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی پر چربی و پر کربوهیدرات، چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

«پنیرهای خامه‌ای و گوشت قرمز به نام چربی‌های سالخوردگی معروفند زیرا باعث پیری پوست می‌شوند.»

برای بازسازی سلول‌های پوست و بازیابی روند جوانسازی آن بهتر است به پروتئین‌های سبک مانند ماهی، گوشت سفید، توفو، لوبیا و عدس روی بیاورید.

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

«گیاهانی که می‌خوریم خواص ضدسرطانی دارند، یعنی دارای عناصری هستند که در سیستم گوارش ما از بین نمی‌روند.

پس اگر مستقیم روی پوست استفاده شوند تأثیرشان دو چندان خواهد شد.»

پس بکوشید از سرم‌های گیاهی مثل سرم قارچ روی پوست‌ استفاده کنید.

میزان ویتامین ث بروکلی از پرتقال هم بیشتر است.

مورگان معتقد است «نصف فنجان بروکلی خام ۶۵ درصد نیاز هر روزه‌ی بدن به ویتامین ث را تأمین می‌کند.

تحقیقات نشان می دهد مواد غذایی سرشار از ویتامین ث نه تنها رادیکال های آزاد را که بوجود آورنده‌ی چروک پوست هستند و باعث تیره شدن آن می‌شوند از بین می‌برد،

بلکه می توانند آسیب‌های وارد شده به «دی ان ای» را هم التیام بخشند.

 

 

«تحریک پوست صورت با دست حتی اگر به آرامی هم باشد ممکن است به پوست آسیبی همیشگی بزند.»

هر بار جوشی را تحریک می‌کنید، پوست دچار آسیب و التهاب می‌شود. از طرفی باکتری‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند، غدد چربی را تحریک می‌کنند و موجب آسیب‌های شدیدتری می‌شوند

 

یک معجون پر قدرت ضدپیری در یخچال‌تان پنهان است.

تمشک، الاجیک اسید دارد، آنتی اکسیدانی که بر اساس نتایج تحقیق‌ها، اگر روی پوست قرار گیرد می‌تواند چروک‌ها را کاهش دهد.

دکتر وو می‌گوید: «آب تمشک از کلاژن محافظت می‌کند و کلاژن محافظ شادابی و زیبایی پوست در برابر تابش خورشید است».

اگر به تمشک‌، عسل اضافه کنید نور علی نور است،

 

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در درجه حرارت کم، داغ کنید.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و ۴ عدد تمشک تازه یا فریز شده را به آن اضافه کنید، آن را درون یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید و مابقی را نگه دارید.

مقداری از آن را با انگشتانتان به آرامی روی لب ها ماساژ دهید، این کار را هر چند روز یکبار تکرار کنید.

 

این حرکات ماساژ، می تواند گردش خون در پوست شما را افزایش دهد و لیفت کردن پوست کمک می کند،

به سادگی می توانید انگشتانتان را به طرف بالا بکشید و این کار را حدود ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

به طور طبیعی پوست خشک خود را هیدراته نگه دارید، این ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بعد از پاک کردن صورت آن را روی پوستتان اعمال کنید،

یا می توانید ۳ تا ۶ قطره از این روغن ها کمی گرم کنید و بعد با انگشت به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید، این کار به رفع چین و چروک ها و خطوط ریز صورت کمک میکند.

با تغییر بالش و انتخاب یک بالش نرم و ابریشمی می توانید اصطکاک پوست خود را کاهش دهید،

در نتیجه خطوط نیز از بین می رود. سعی کنید به طرفین بخوابی و یا به روی کمرتان باشید،اینگونه صورت شما در طول شب تا صبح با بالش تماس ندارد.

 

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم:

بهتر است که از پاپایا سبز که حاوی آنزیم طبیعی است استفاده کنید، که به طور طبیعی پوست را نرم و لطیف می کند. پاپایا خام دارای مقادیر بالایی از پاپئین است، بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه آن را انتخاب کنید.

یک قاشق غذاخوری پاپایا له شده را با یک قاشق عسل غذاخوری آناناس مخلوط کنید، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید و سپس آن را روی پوست خشک خود بمالید و بعد از ۵ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 

 

شکر بزرگ ترین عامل التهاب است که خود را به صورت آکنه، خشکی و چین و چروک نشان می دهد.

به مدت ۱۰ روز شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و شاهد بهتر شدن و درخشندگی پوستتان باشید.

 

اگر شما سیاهی زیر چشم دارید، ممکن است به دلیل حساسیت غذایی و یا آلودگی محیطی باشد،

سعی کنید در ابتدا هرگونه آلرژن ممکن را شناسایی کنید و به مدت ۱۰ روز از آن دوری کنید، و متوجه تفاوت شوید.

اگر مدام با این تیرگی های دور چشم بیدار می شوید و مواجه هستید سعی کنید از ژل حاوی گیاه بهار کوهی خوبی استفاده بکنید،

یا محصولات مراقبت از پوست را تهیه کنید که حاوی آرنیکا است.

که دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد و باعث کاهش ورم و کاهش ویژگی دور چشم میشود.

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم : از ماسک الوورا استفاده کنیم

اگر می خواهید جوش ها و قرمزها را از بین ببرید، استفاده از ژل آلوورا بسیار مناسب خواهد بود، زیرا دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی است و به راحتی جذب پوستتان خواهد شد.

روغن درخت چای، دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و تحقیقات نشان می دهد که به کاهش اکنه خفیف تا متوسط کمک می کند،

فقط مطمئن شوید که از روغن درخت چای مناسب و ارگانیک استفاده می کنید،

یک قاشق چای خوری بابونه را به حدود یک و نیم فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را در جا یخی بریزید و به فریزر منتقل کنید،

سپس این تکه های یخ چای بابونه را درون یک حوله یا پارچه نرم بپیچید و روی پف چشم یا جوشها اعمال کنید، که باعث کاهش فوری التهاب و خستگی چهره میشود و بعد از چند دقیقه آن را بردارید.

 

چگونه پوستی صاف مثل اینه داشته باشیم

میوه های طبیعی و سبزیجات و محصولات طبیعی به مراتب برای پوست مناسب ترند . ماسک های خانگی درست کنید و به روی پوست خود ماساژ دهید  از جمله مواردی که برای پوست مفید است :

۱- انواع میوه ها

۲-سبزیجات

۳-عسل

۴-عرقجات ها

۵-نشاسته ها

۶- بخور با گل ها و سبزیجات

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


ثبت نام – فراموشی رمز عبور

کانال رسمی راز ثروت در تلگرام

گروه ثروت و موفقیت از سال 88 تا به حال در مورد مسائل مالی ، موفقیت در شغل ، ثروت آفرینی و بازاریابی …

ارتباط با ما از طریق شبکه های مجازی

هرگونه کپی برداری از راز ثروت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


طراحی و توسعه: تیم ام اس بی وب


فایل صوتیDownloads-icon


کتاب های صوتیDownloads-icon


فایل صوتیDownloads-icon


فایل صوتیDownloads-icon


https://razservat.ir/wp-content/uploads/edd/2017/06/Gotrat-Javani-Razservat.ir_.mp3Downloads-icon

چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم
چطور پوست خود را مثل آینه صاف کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *