چطور پوست زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور پوست زیبا داشته باشیم
چطور پوست زیبا داشته باشیم

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شوید

چطور پوست زیبا داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:

چطور پوست زیبا داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

چسباندن نیش مصنوعی به دندان با چسب ناخن، ترند عجیب و جدید تیک تاکی ها

لوکس تهران

جستجو در سایت

چطور پوستی زیبا داشته باشیم،پوست شاداب،پوست لطیف،پوست سفید

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند! آرزوی خوبی است که می توانید خیلی وقت ها به سادگی به آن برسید. به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید و البته از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید. در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه های پنجم یا ششم زندگی تان هستید باز هم روشی مناسب برای روشن کردن پوست تان وجود دارد. بعضی از فناوری های هم به شما کمک می کنند. پس بهتر است آنها را بشناسید و با نظر پزشک مناسبترین راه را انتخاب کنید

شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد که می توانید پوست خود را در مدت کوتاه یک ماه بهبود ببخشید. یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید تا در مدت بسیار کوتاهی پوست زیباابی داشته باشید.اول با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید. درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دکتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه کلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دکتر «نیکولاس لوو»، از دانشکده پزشکی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست.

چطور پوست زیبا داشته باشیم

البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. تا جایی که می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند. مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود. استفاده از فنون «مدیتیشن» در کاهش استرس و کمک به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.کاری کنید که خونتان گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد..وقتی ورزش می کنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می کند.

● مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می شود. ● به خالهای صورت توجه کنید با استفاده از آینه سر تا پای خود را چک کنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک ترین شکل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید.رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از ۱۰ درصد کالری روغن تأمین می شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغنهایی که برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است. ● آب بنوشید وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می رسد اما توجه کنید که از نوشیدنیهای ساده به جای نوشیدنیهای گازدار استفاده کنید. میوه جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آنها شامل بیش از ۷۵ درصد آب هستند. ● زود بخوابید کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. به گفته «دیوید بنکز»، متخصص پوست، شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند. ● به پشت بخوابید خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروک روی پوستتان می گردد. پاهای خود را نرم کنید هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب کتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می شود. ● به استخر و شنا بروید گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد که از آن جمله می توان به گردش خون و آرامش اشاره کرد. اما بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا نمانید. ● به میزان کافی ویتامین ث استفاده کنید،ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن موجب استحکام پوست می شود. برای اینکه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمائید. از جمله این مواد غذایی می توان به پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز اشاره کرد. همچنین از کرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمائید. ● در رژیم غذایی خود از غذاهای رنگی استفاده کنید غذاهای روشن حاوی مقادیر بالایی از «فیتوکمیکالز» می باشند. به گفته «لسلی بونسی» استاد مراقبتهای بهداشتی در مرکز پزشکی دانشگاه پیترزبورگ، «فیتوکمیکالز»ها در گیاهان یافت شده و نقش آنها حفاظت از پوست و بدن است. او مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت فرنگی، فلفل زرد، سیب زمینی و خیار را در رژیم روزانه پیشنهاد می کند. ● چهره خود را شاد نگه دارید این یک حقیقت است که وقتی حال شما بهتر باشد، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. وقتی خوشحال هستید، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد و باعث سرخ شدن پوست شما می شود. کودکی را در آغوش بگیرید، درختی بکارید، یا جوک بگویید تا لبخند را بر روی صورت خود و دیگران بنشانید.

روشن کننده های طبیعی از آنجا که بعضی از کرم ها و سرم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود، بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگر چه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. در ضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:

کرم های روشن کننده تاثیر کند اما موثر یکی دیگر از روش هایی که برای روشن سازی پوست از آن استفاده می شود، استفاده از کرم های موضعی است. این روزها اگر به هر داروخانه ای سر بزنید تعداد زیادی کرم های روشن کننده خارجی و ایرانی می بینید که کارشان شفاف سازی و روشن کردن پوست است. البته در این کرم ها از ترکیبات حاوی ویتامین C و … استفاده می شود که برای از بین بردن لک ها و درخشندگی پوست کاربرد دارند. اگر سراغ کرم های روشن کننده پوست می روید باید حداقل چهارتا شش ماه صبر کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید. توصیه می شود این کرم ها را با نظر متخصص پوست و مو تهیه کنید تا محصولی مناسب با نوع پوست تان داشته باشید.اسکراب هاکرم های سنباده ای! اسکراب کرمی است که داخل آن ذرات زبری وجود دارد. باید آن را روی پوست صورت بمالید سپس ماساژ دهید. با این کار سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و پوست شفاف تر می شود.این روش مکانیکی برای افرادی مناسب است که شرایط پوست شان مناسب بوده و به لایه برداری عمیق نیاز ندارند. اسکراب ها ضمن تمیز و شفاف کردن پوست برای درمان جوش های سرسیاه و تنظیم تعادل چربی پوست هم کاربرد دارند. میکرودرم ابریژندستگاه جوانسازی در مطب متخصصان پوست و مو برای روشن کردن پوست از دستگاه دیگری هم استفاده می شود که به آن میکرودرم ابریژن می گویند. در این روش پزشک با کمک دستگاهی یک لایه از سطح پوست را می تراشد. در نتیجه لایه های زیرین پوست برای ساختن کلاژن تحریک می شوند و سلول های جوان و روشنی روی پوست قرار می گیرند. البته استفاده از این روش برای درمان آثار جوش و لکه های سطحی هم موثر است.

لیزردرمانی

نور شفابخش برای روشن کردن پوست از لیزر هم استفاده می شود. لیزرهای لایه بردار انواع مختلفی دارند که پزشک متخصص تشخیص می دهد برحسب نوع پوست به چه نوع لیزری نیاز دارد. به کمک لیزر لایه ای سطحی از پوست برداشته می شود تا زمینه برای تولید سلول های تازه فراهم شود. البته بعد از لیزر، پوست دچار التهاب می شود و ممکن است احساس سوختگی یا خارش به وجود بیاید اما با کمک پمادهایی التهاب پوست برطرف می شود. در مجموع تورم پوست دو تا چهار روز طبیعی است و بعد از چند هفته رنگ پوست به حالت اولیه بازمی گردد و سلول های تازه و روشنی روی پوست قرار می گیرند. درباره لیزر یک نکته مهم وجود دارد؛ متخصصان پوست معتقدند این روش برای افرادی که پوست شان خیلی تیره است، چندان مفید نیست و شاید نتیجه عکس داشته باشد.لایه بردارهاشمشیر دو لبه اگر استفاده از کرم های روشن کننده پوست نتیجه بخش نباشد و البته فرد تغذیه مناسبی هم نداشته باشد، در مرحله بعد توصیه می شود برای روشن کردن پوستش از روشی به نام لایه برداری یا پیلینگ استفاده کند. لایه برداری انواع مختلفی دارد و برحسب درجه مورد نیاز به صورت سطحی، متوسط یا عمیق انجام می شود. به کمک روش لایه برداری سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و زمینه برای رشد سلول های تازه فراهعم می شود. بدین ترتیب سلول های تازه روشنی روی پوست قرار می گیرند؛ ضمن اینکه به کمک روش لایه برداری چین و چروک ها، لکه های بارداری، کک و مک و زخم های خفیف و آکنه هم درمان می شوند. – یکی از بهترین روش های لایه برداری استفاده از اسیدهای میوه است. این اسیدها توسط پزشک متخصص تجویز شده و روی پوست قرار می گیرند سپس پوست شسته و سفید می شود. به کمک لایه برداری سطحی، پوست های سبزه و اندکی تیره به خوبی روشن می شوند اما اگرچه درجه تیرگی پوست بیشتر باشد، لایه برداری متوسط یا عمیق مورد نیاز است. در این شرایط احتمال التهاب و سوزش بیشتری وجود دارد. اگر سراغ این روش می روید، باید تا چند روز بعد از لایه برداری از پوست تان به خوبی مراقبت کنید.  نکته مهم اینجاست که اگر بعد از لایه برداری از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و در معرض آسیب ها قرار بگیرید، پوست تان نه تنها روشن نمی شود، بلکه تیرگی هایش بیشتر هم می شوند، بنابراین توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد.چند ماسک روشن کننده پوست ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است. اگرچه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

آیا صابون های روشن کننده پوست واقعیت دارند؟ در میان محصولات بهداشتی صابون هایی به چشم می خورند که به ادعای فروشندگان به روشن شدن پوست کمک می کنند. شاید این محصولات با تمیز کردن منافذ، پوست را باز و چهره را شاداب تر کنند اما تاثیر قابل ملاحظه ای ندارند و نمی توانند بافت تیره و کدر پوست را چند درجه روشن کنند. در واقع، این محصولات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نمی توان از این محصولات انتظار زیادی داشت. استفاده از قرص و کپسول هم در روشن کردن پوست بی تاثیر است. در واقع این قبیل داروها سبب روشن شدن پوست نمی شوند.

منابع : مجله تندرستی – سایت پارسی طب

 

بهترین روش زدن موهای زائد

آموزش ماساژ برای افزایش سایز سینه

تنگ کردن واژن و پریتورافی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور پوست زیبا داشته باشیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


29862


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232373167


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

برای رسیدن به زیبایی و شفافیت پوست صورت چند نکته را رعایت کنید تا در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه ای خاص و با تکنیک های خانگی به پوست صاف و زیبا برسید. آیا شما از آن دسته از دختران یا پسران هستید که هیچ وقت پوست مطلوب و درخشان نداشتند؟

کمی زمان صرف جوان سازی و شفاف کردن پوستتان کنید تا زیبایی شما چند برابر شود. در این بخش از سلامت نمناک برایتان نکاتی را خواهیم گفت که در عین سادگی موثر هستند و در 2 ماه پوست شما را دچار تغییرات فوق العاده خواهند ساخت.

شستشوی صورت صبح و شب به شما کمک شایانی در خصوص شفافیت پوست می کند زیرا باعث زدودن آلودگی های روزانه از صورت می شود.

خشک کردن پوست با صابون کاکائو کره ای صبح و شب برای جوان ماندن پوست شما و همچنین حفاظت پوست شما در برابر آلودگی ها گزینه بسیار مناسبی است.

چطور پوست زیبا داشته باشیم

هویج منبع بسیار مناسبی از ویتامین آ است که روند پیری پوست را به طور مجعزه آسایی کاهش می دهد همچنین برای شادابی و شفافیت پوست صورت می توانید از ویتامین ای استفاده کنید.

75% بدن آب است. نوشیدن فراوان آب می تواند کمک زیادی به آب رسانی پوست بکند و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست شود.

سبزیجات منبع قوی ویتامین های هستند با خوردن سبزیجات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند دارای پوستی روشن و درخشنده هستند.

موهای سرتان روغنی تولید می کند که باعث لکه روی پوست می شود.

فکر می کنید دست هایتان تمیز است اما اینطور نیست شما مقدار زیادی باکتری و روغن را اینطوری انتقال میدهید.

اگر خسته شدید رژیم پوست خود را تغییر ندهید زیرا این کار باعث می شود شما از هیچ روشی جواب کامل را نگیرید.

روی بدن ما انواع و اقسام آلودگی ها وجود دارند که یکی از مناسب ترین مکان ها برای رشد آن ها رخت خوابمان است پس برای محافظ از پوست خود از آلودگی ها رو بالشتی خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

فراموش نکنید که استفاده از صابون های شیمیایی باعث خشکی و به مرور پیری پوست صورت می شود پس بهتر از لایه برداری پوست صورتتان را با ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل انجام دهید.

تخم کتان بخورید این روغن حیاتی قدرت مغز را بالا می برد.

گوجه بخورید چون از پیری و بروز لک صورت جلوگیری می کند.

قطرات لیمو را به لیوان آب تان اضافه کنید.

با این 13 توصیه کوتاه و مختصر در دو ماه و کمتر از دو ماه رنگ چهره شما شفاف و پوست صافی خواهید داشت.

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

1. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود میکند.آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید:لایه برداری پوست را فراموش کنید.، حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند.اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود ، شما همچنین می توانید از ماسک پودر گردو و ماست ،برای شفافیت پوست استفاده کنید.

چطور پوست زیبا داشته باشیم

2. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

3. شما چه چیزی می خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

4. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا ،گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج،از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

5. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود – و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

نباید:”قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید”، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست “برای پوست خشک، از پاک کننده های خفیف غیر الکلی استفاده کنید.مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند. “

6. آب درمانی :

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . “

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

7. خداحافظ آکنه:

باید:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید:به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر عینک آفتابی یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

8. اسکراب های دوست دار پوست صورت :

باید:استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند.ندی گورجا،در هنر زندگی، می گوید:”سودارزان کریا ،یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش ، کمک می کند تا استرس از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. “

9. اسپای روزانه:

باید:یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید “برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید “

نباید:فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است – از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

بعد از 20 دقیقه چه چیزی دارید؟ پوست زیبا و آرامش .

10. عادت های سالم:

باید:وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر میشود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب میکند .تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید:فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید ؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.

چطور پوست زیبا داشته باشیم

لبخند زیبا داشته باشید !

در حالیکه انرژی و وقت زیادی را صرف ظاهر خود میکنیم، فراموش میکنیم که شادی درونی مان را بیان کنیم “نگه داشتن یک لبخند روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست کمک می کند.

مردم ممکن است بگویند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر میرسید.

1. وقتی قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تکرار این مورد مطمئنا دلیلی دارد ، نکته ای که متخصصان پوست و زیبایی مدام به آن اشاره می کنند ولی چرا ؟ استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است ، فراموش نکنید که اس پی اف کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست و پیشنهاد پزشک انتخاب کنید.

 

2. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

3. جنس و نوع پوست خود را بشناسید

این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

4. مطلقا سیگار نکشید

مصرف دخانیات به عنوان مثال سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا حتی بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5. مراجعه به پزشک متخصص پوست در شرایط لازم

حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید با این اقدام می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

6. تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. براساس نظر پزشکان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت.

7.به بهداشت پوست اهمیت دهید صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید

اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است‎

 

چطور پوست زیبا داشته باشیم

با دوبار استفاده از اين ماسک جادویی آكنه ها، چروک و اسكارهای پوستتان از بين می رود.پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است تا جايي كه برخي افراد هزينه هاي زيادي براي زيبايي صرف مي كنند برخي لک هاو چین و چروک صورت تحت تاثير سن به وجود آمده همچنين يكي ديگر مواردي كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقي نمي گذارند.ما به شما چند ماسک صورت خانگی را که می تواند موجب صاف شدن، جواني، درخشش و زيبايي آن شوند معرفي مي كنيم:ماسكي كه جوش ها و آكنه ها را ناپديد مي كند

1. دارچین، لیمو، عسل و جوزهنديدارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نيز کمک مي كند جای جوش ازبين برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آکنه بسيار موثر است.مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:1 قاشق چای خوری عسل خالص1 قاشق چای خوری آب لیمو1/2 قاشق چای خوری دارچین1/2 قاشق چای خوری جوزهمه مواد تشکیل دهنده را مخلوط كرده تا زمانی که یک خمیر بدست بياييد و در صورتي كه پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق كنيد.خمیر به دست آمده حاصل از تركيب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش كرديد اين زمان را تا 10 دقیقه كاهش دهيد. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنيد.

 

يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است

 

ماسكي كه به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب مي كند

2. زردچوبه و آلوئه ورازردچوبه و آلوئه ورا تامين كننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید براي پوست است كه در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن كمك كننده است.یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداري زردچوبه با هم مخلوط كرده تا به هم چسبيده و حالت خميري پيدا كرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.قرمزی پوست را با اين ماسك از بين ببريد

3.شیر و عسل خالصشیر و عسل خالص را با هم تركيب كرده و ماسک به دست آمده را بر روي صورت بماليد اين ماسك پوست قرمز و تحریک شده را تسکین مي دهد.مواد تشکیل دهنده، روش آماده سازی و کاربرد:1 قاشق غذا خوری ماست یا شیر1 قاشق غذا خوری عسل خالصعسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم تركيب كرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روي صورت خود بماليد و پس از ١٥ دقيقه آن را بشوييد.پوستتان را آبرساني كرده و از شر جوش ها خلاص شويد

4. موز و آووکادواين دو ماده بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری پوست را تامين مي كند.موز را به قطعات كوچك خرد كرده وبا آووکادو درمخلوط كن تركيب كنيد شما مي توانید به اين مخلوط عسل خالص نيز اضافه كرده و پس از 30 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید اين ماسك موجب مرطوب شدن پوست و محو شدن جای جوش مي شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

رازهای زیبایی


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


اسلایس براونی آلبالو


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


به همسرت اعتماد نداری؟


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

داشتن پوستی سالم می‌تواند شاخصی برای سلامتی کلی بدن باشد

 

چطور پوست زیبا داشته باشیم

پوست برای سلامتی بسیار مهم است چون بدن را از میکروب‌ها و عوامل غفونی حفظ می‌کند. داشتن پوستی سالم می‌تواند شاخصی برای سلامتی کلی بدن باشد. پوست سالم با داشتن یک بدن سالم است که به دست می‌آید. محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری ناشی از صنایع بزرگی هستند اما مراقبت از پوستتان به همان‌اندازه که نیاز است از بدنتان مراقبت کنید اهمیت دارد.

 

پوست برای سلامتی بسیار مهم است چون بدن را از میکروب‌ها و عوامل غفونی حفظ می‌کند. داشتن پوستی سالم می‌تواند شاخصی برای سلامتی کلی بدن باشد. پوست سالم با داشتن یک بدن سالم است که به دست می‌آید. محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری ناشی از صنایع بزرگی هستند اما مراقبت از پوستتان به همان‌اندازه که نیاز است از بدنتان مراقبت کنید اهمیت دارد.

 

 بخش اول

تمیز کردن و مرطوب کردن

 

1. پوستتان را به طور منظم اما نه بیش از حد بشویید.

پوست شما با لایه‌ای از پوست مرده، چربی و باکتری‌هایی که از ورود مواد مضر به بدنتان کمک می‌کند پوشیده شده‌است. دوشِ آب این لایه را خیس می‌کند. تمیز شدن پوست برای سلامتی اهمیت زیادی دارد اما شست‌وشوی آن بیش‌تر مواقع غیر ضروری است و می‌تواند مشکلات بیش‌تری برای پوستتان ایجاد کند؛ مانند دشوار شدن حفظ بدن در برابر آلودگی‌ و عفونت.

 

به طور کلی هیچ‌کس بیشتر از یک‌بار در روز و یا دو‌-سه روز یک‌بار به دوش گرفتن احتیاج ندارد.

 

ممکن است شما بخواهید بیش‌تر دوش بگیرید. اغلب کسانی‌که به این‌کار تمایل دارند کسانی‌ هستند که بیش‌تر در میان مردم، در حمل‌ نقل عمومی کار و یا کار فیزیکی می‌کنند.

  

2. با آب گرم و کوتاه دوش بگیرید

حمام‌کردن در آب گرم برای مدت خیلی طولانی چربی‌های مفید و ضروری پوست شما را از بین می‌برد، چیزی که می‌تواند منجر به اگزما و یا قرمزی پوست شود.

  

3. از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید

درست مانند آبِ خیلی گرم، شوینده‌های قوی چربی را از روی پوست شما حذف می‌کنند و باعث سفتی و خشکی آن می‌شوند.

 

در هنگام حمام کردن، از شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم و همچنین بدونِ عطر مصنوعی باشند. شما باید به دنبال این صابون‌ها باشید:

 

صابونی که درونش مواد تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده وجود داشته باشد؛ مانند آلوئه‌ورا، نارون کوهی و روغن‌های گیاهی. همچنین صابونی که در آن گیاهانی همچون بابونه، اسطوخدوس، رزماری و نعناء باشد.

 

صابونی که حاوی سدیم لوریل سولفات یا الکل نباشد، چون پوستتان را خشک می‌کند.

شما باید صابونی انتخاب کنید که با پوستتان مطابقت داشته باشد. اگر پوست خشک دارید به دنبال صابون مرطوب‌کننده بروید و یا برای پوست حساس صابون ضد عطر و ضد حساسیت استفاده کنید.

 

4. پوستتان را درست خشک کنید

به‌جای این‌که پوستتان را با حوله خشک کنید، پس از حمام حوله به آرامی را روی پوستتان بگردانید تا رطوبت باقی مانده روی پوستتان خشک شود. این‌کار باعث می‌شود شما یک لایه چربی روی پوستتان باقی بگذارید که به مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از خشکی پوستتان کمک می‌کند.

  

5. یک‌ یا دوبار در هفته لایه‌برداری کنید

این‌کار، لایه اول پوست مرده را از بین می‌برد و پوست درخشان، تازه و جدید زیرِ آن را نمایان می‌سازد و به پوست شما ظاهری درخشان و سالم خواهد داد.

 

از مالیدن مواد اسیدی مانند لیمو یا آب گوجه‌فرنگی بر روی پوستتان به‌خصوص پوست صورتتان اجتناب کنید زیرا می‌توانند روغن طبیعی پوست را از بین ببرند و باعث حساسیت بیش‌تر پوست شما در برابر خورشید شوند.

 

چطور پوست زیبا داشته باشیم

تمیز کردن، لایه‌بردای و مرطوب‌کردن پوست به طور منظم می‌تواند به جلوگیری از شکسته شدن و آسیب‌دیدنِ آن کمک کند.

 

برای پوست‌های خشک باید به دنبال لایه‌‌برداری باشید که حاوی هیچ ‌پاک‌کننده اضافی (مگر بسیار خفیف) نباشد. برای پوست‌های چرب نیز لایه‌برداری را انتخاب کنید که پوست را متعادل کند و آن را به طور عمیق شست‌وشو دهد.

  

6. پوستتان را به طور مرتب مرطوب کنید

علاوه بر اینکه باید رطوبت پوستتان را حفظ کنید، مرطوب‌کننده‌ها نیز می‌توانند از پوست محافظت کنند و بافت آن‌را بهبود بخشند.

 

از مرطوب‌کننده‌هایی که دارای امتیاز SPF و محافظت‌کننده در برابر نور خورشید هستند استفاده کنید.

 

روغن زیتون نیز می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان ضد التهاب و به عنوان نوعی مرطوب‌کننده طبیعی کاربرد داشته باشد. روغن بادام، نارگیل و جوجوبا نیز می‌توانند به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی عمل کنند، روغن درخت شیا و کره کاکائو نیز دارای همین کاربرد هستند.

شما می‌توانید از این محصولات به تنهایی استفاده کنید و یا به دنیال مرطوب‌کننده‌هایی صنعتی باشید که حاوی این مواد باشند.

 

اگر پوستتان چرب است از لوسیون‌ها و ژل‌ها استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید کِرِم‌ها را انتخاب کنید.

اگر پوستتان دارای آکنه هست دنبال مرطوب‌کننده‌هایی حاوی سالیسیلیک اسید باشید اما اگر پوستتان حساس است دنبال محصولی باشید که چای‌سبز، ویتامین سی و یا آلوئه‌ورا داشته باشد.

  

بخش دوم

رژیم غذایی سالم داشته باشید

 

1. میوه و سبزیجات بخورید

خوردن غذاهایی که تمام رنگ‌های یک رنگین‌کمان را دارند، دریافتِ مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را تضمین می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات به رشد سلامتی پوست کمک می‌کنند چراکه آن‌ها به داشتن بدنی سالم کمک می‌کنند. داشتن رژیمی که مملوء از این غذاها باشد می‌‌تواند ریسکِ ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و فشار خون را کم کند. هم‌چنین این غذاها قند خون و وزن را تنظیم و به دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

 

سبزیجاتی داری برگ سبز و سبز تیره بخورید

غذاهای رنگارنگی که نارنجی، آبی، زرد، قرمز و بنفش هستیند بخورید.

برای مثال گوجه‌فرنگی اثر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارد، چراکه خوردنِ آن از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند، پوست را نرم و کلاژن ِ آن را افزایش می‌دهد.

 

 

2. خوردن غذاهایی که دوست پوست هستند

غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، سلنیوم، کوآنزیم (کیو 10) و فلاونوئیدها همگی برای بالابردن سلامتِ بدن مفید هستند و پوست را شفاف می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها و سلنیوم مانع از آسیبِ رادیکال‌های آزاد می‌شوند که منجر به چروک‌شدن و آسیب زدن به بافت پوست می‌شوند. کوآنزیم (کیو 10) آنتی‌اکسیدانی است که بدن شما تولید می‌کند. فلاونوئیدها نیز محصول رشد گیاه هستند و خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند.

 

آنتی‌اکسیدان‌ها در غلات کامل وجود دارند. انواع توت‌ها، زردآلو، چغندر، کدو، سیب‌زمینی شیرین، نارنگی، لوبیا و روغن زیتون شامل آنتی‌اکسیدان هستند.

 

سلنیوم در غذاهایی مانند پاستا، گل‌کلم، آجیل برزیلی، قارچ دکمه‌ای، گوشت گاو و بوقلمون، میگو و انواع دیگری از ماهی‌ها وجود دارد.

کوآنزیم(کیو10) را می‌توان در همه غلات، گوشت، سویا، کانولا و روغن کنجد پیدا کرد.

فلاونوئیدها نیز در خوراکی‌هایی مانند چای سبز و شکلات تلخ وجود دارد.

  

3. مصرف غذاهایی که میزان زیادی ویتامین A، C و E دارند

این ویتامین‌ها فواید مختلفی دارند، اما همگی به داشتن پوست سالم کمک می‌کنند. ویتامین C می‌تواند کلاژن و الاستینِ پوست را افزایش دهد و از چروک، ایجاد خطوط و تضعیفِ پوست جلوگیر کند. ویتامین اِی به حفاظت از پوستتان کمک می‌کند تا خشک نشود و لکه‌های تیره و چین‌وچروک روی آن ایجاد نشود. ویتامین ای نیز آنتی اکسیدانی است که با آسیب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند.

 

غذاهای غنی از ویتامین سی شامل فلفل، مرکبات، سبزیجات سبز تیره، پاپایا و کیوی هستند. همچنین می‌توانید خوردنِ توت‌فرنگی، کدو تنبل و انار را برای جلوگیری از پوستتان امتحان کنید چرا که این خوراکی‌ها میزان بالایی از این ویتامین را در خود دارند.

غذاهای حاوی ویتامین آ شامل سبزیجاتِ دارای برگ سبز تیره، پرتقال، هویج، طالبی و تخم‌مرغ هستند.

ویتامین ای نیز در دانه‌ها و آجیل، زیتون، سبزیجات با برگ سبز تیره و روغن‌های گیاهی وجود دارد.

 

4. امگا بخورید

چربی برای پوست سالم ضرری است؛ به خصوص اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6. این اسیدهای چرب پوست را روشن و مرطوب نگه می‌‌دارند و مانع لکه‌ شدن و خشکی آن خواهند شد.

 

بهترین منابع برای این اسیدهای چرب گردو، روغن کلزا و روغن زیتون، دانه کتان، ماهی ساردین و ماهی سالمون هستند.

  

5. آب بنوشید

پوست مانند هر عضو دیگری از بدن نیاز به هیدراتاسیون مناسب برای عملکرد خوب دارد. هیدراتاسیون مناسب می‌توان از خشک‌شدن و پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری کند.

 

دستورالعمل سنتی برای نوشیدن آب 8 لیوان در روز است. با این‌حال میوه‌ها و سبزیجات نیز حاوی مقادیری آب هستند که خوردنشان به سمت هیدراتاسیون روزانه خواهد رفت.

 

بهترین راه این است که به بدنتان گوش کنید. هر وقت احساس تشنگی کردید آب بنوشید.

  

6. از خوردن قندِ اضافه بپرهیزید

خوردن شکر در رژیم غذایی می‌توان منجر به اسجاد چین و چروک شود. مولکول‌های شکر خود را به مولکول‌های پروتئین وصل می‌کنند و پس از این، به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رسد. این در حالی است که در بسیاری از مواد غذایی که برای شما مفید هستند قند وجود دارد.

 

مراقبت از پوستتان به همان‌اندازه که نیاز است از بدنتان مراقبت کنید اهمیت دارد

 

بخش سوم

از بدنتان مراقبت کنید

 

1. به طور منظم ورزش کنید

ورزش‌کردن برای ریه‌های سالم، سیستم قلبی و عروقی و کل بدن شما ضروری است. ورزش از آن‌جایی که گردش خون را بهبود می‌بخشد به داشتن پوستی بهتر کمک می‌کند، مواد مغذی را در پوست به جریان در می‌آورد و کثیفی را از پوست پاک می‌کند. همچنین ورزش می‌تواند روند پیری را به تعویق بیاندازد.

 

2. آرامش و استراحت داشته‌باشید

استرس می‌تواند پوست، ذهن و بدن شما را ویران کند. همچنین می‌تواند هورمون‌هایی که بدن شما برای مقابله با استرس تولید می‌کند را تشدید کند. آکنه، پسوریازیس، رزاسه و اگزما نتیجه استرس است. علاوه بر این، استرس می‌تواند روند بهبودی را در بدنتان طولانی‌تر کند؛ مثلا شکستگی‌ها در مدت بیش‌تری بهبود پیدا خواهند کرد.

 

یوگا و مراقبه می‌تواند برای پوست شما مفید باشد، چون هر دوی این‌ها فعالیت‌هایی هستند که استرس را تسکین می‌دهند.

 

3. سیگار نکشید

سیگار کشیدن نیز همچون استرس تاثیری منفی روی پوست و ظاهرتان دارد. سیگار جریان خون را که برای پوست ضروری است کم می‌کند. همچنین سیگار به کلاژن و الاستین پوست ضربه می‌زند. به جز این، حرکات فیزیکی که هنگام سیگار کشیدن انجام می‌دهید منجر به ایجاد چین‌وچروک در اطراف دهان و چشم خواهد شد.

 

4. به اندازه کافی بخوابید

خوب خوابیدن بر روی چیزهای زیادی تاثیر می‌گذارد که داشتن پوست سالم تنها یکی از آنهاست. وقتی که ما خواب هستیم بدنمان برخی از هورمون‌های رشد را ترشح می‌کند که منجر به تولید کلاژن می‌شود.

 

5. از پوستتان در برابر خورشید محافظت کنید

حداقلی از اشعه ماوراء بنفش برای تولید ویتامین دی ضروری است (20 دقیقه برای اکثر مردم کافی است)، با این‌حال تابیدن بیش از اندازه نور خورشید به پوست آسیب‌زننده و منجر به سرطان پوست می‌شود.

 

از این گذشته آسیبی که خورشید می‌زند، دلیلی برای ایجاد نشانه‌های پیریِ زودرس است.

 

باید بین ساعاتِ 10 صبح تا 4 بعدازظهر یعنی زمانی‌که قوی‌تر است اجتناب کرد و هروقت در این زمان در آفتاب بودید خودتان را به زیر یک سایه برسانید.

 

کرم‌های ضد آفتاب و نرم‌کننده‌هایی دارای اس پی افی بین 30 تا 50 انتخاب کنید.

 

در برابر آفتاب لباس‌هایی بچوشید که محافظ پوست هستند؛ پیراهنِ آستین بلند و با یقه‌های بالا و کلاه‌های عریض.

 

6. حواستان به نشانه‌های سرطان پوست باشد

سرطان پوست ناشی از رشد غیرطبیعی سلول‌های پوست در اثر جهش دی ان اِی است که علت اصلی این جهش نیز اشعه ماوراء‌بنفش است. اگر متوجه تغییرات غیرمعمولی یا خال‌های که قبلا نبوده‌ان دروی پوست شدید بالافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

شایع‌ترین نشانه‌هایی که سرطان یا سلول‌های پیش‌سرطانی را نشان می‌دهند موارد زیر هستند:

 

خال‌هایی که لبه‌هایی نامنظم، چهره‌ای نامتقارن و بیش از یک رنگ دارند و در طول زمان تغییر می‌کنند.

 

زخم‌ها و توده‌هایی که ناشی از گزندگی، خراش یا ضربه نیستند.

لکه، نشانه و یا تغییراتی در ظاهر یا بافت پوست.

 

7. کمک‌های حرفه‌ای برای مسائل غیرمعمول پوستی را دنبال کنید

این مهم است که شما نسبت به چیزهایی که پوست شما بر اثر آن‌ها دچار آلرژی، سوزش و سایر حساسیت‌ها می‌شود آگاهی داشته باشید تا بتوانید واکنش عادی پوست را از واکنش غیر عادی آن تشخیص دهید و بدانید کدام وضعیت را باید با پزشک در میان بگذارید. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند به پوست سرایت کند که باید آن‌ها را تحت مراقبت پزشکی قرار دهید:

 

کهیر ناشناخته، تاول، جوش یا پوسته‌پوسته شدن

ترشح کردن، بیرون زدنِ زخم یا جوش‌های چرکی

سوزش و التهاب شدید، سرخ‌شدن، خارش یا تغییرِ رنگ

خالِ سیاه، تورم و زگیلی که از بین نرود

  

بخش چهارم

مراقبت از پیری پوست

 

1. تمرکزتان را ابتدا روی بزرگترین مشکل پوست قرار دهید و نه همگی آن‌ها

بیش از حد از محصولات ضد پیری استفاده نکنید. هیچ محصولی نمی‌تواند به خودیِ خود با چروک‌ها، لکه‌های تیره و خشکی پوست مبارزه کند، بنابراین سعی نکنید همه این مشکلات را در یک زمان برطرف کنید. اگر یک موضوع را انتخاب کنید و زمان و پولتان را روی آن صرف کنید نتیجه می‌گیرید.

 

اگر یک محصول پوستتان را تحریک می‌کند استفاده از آن را متوقف کنید.

 

پیر شدن پوست طبیعی است و شما نخواهید توانست آن را با هیچ تکنیکی متوقف کنید در عوض باید روی داشتن پوستی سالم متمرکز شوید که درنتیجه پوستتان جوان‌تر به نظر برسد.

 

2. یک مرطوب کننده مناسب پوستتان بخرید و هر روز از آن استفاده کنید

استفاده از یک مرطوب‌کننده روزانه یکی از کلیدهای داشتن پوست سالم در هر سنی است. با بالارفتن سن اما استفاده از آن مهم‌تر می‌شود. پوست شما به طور طبیعی و در گذر زمان خشک خواهد شد که باید با مرطوب‌کننده آن را جوان و نرم نگه دارید. هیچ محصولی برای همه مناسب نیست. آنچه که برای شما خوب است پیدا کنید.

 

3. رژیم غذایی غنی از آنتی‌آکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی داشته باشید

شما می‌توانید بیشتر مواد مغذی و ویتامین‌ها را از غذاها دریافت کنید. دریافت این مواد زمانی اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند که پا به سن بگذارید. با این حال شما باید استفاده از یک مکمل را هم در نظر بگیرید.

 

4. مراقبت از پوستتان را با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، هیدراتاسیون و بررسی سرطان ادامه دهید

همان‌طور که سنتان زیاد می‌شود، مراقبت از آن نیز بسیار اهمیت دارد. نیازی نیست که عادت‌های مراقبت از پوستتان به‌طور مرتب تغییر کند، چون شما در حال بزرگ‌تر شدن هستید. روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، یک رژیم غذایی سالم بخورید و به اندازه کافی بخوابید. اگر این عادت‌ها را در طول زندگی داشته باشید، پوست شما جوان و پر انرژی باقی خواهد ماند.

  

منبع: سلامت نیوز

 

رازهای زیبایی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


لاغری موضعی با لیزر


واسه همه چی جا هست!


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف ، تلفن : 32240828

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین – 09128883465

آیا دوست دارید با روش طبیعی و در مدت زمان کوتاه باقی ماند تا عید پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید؟ با زیبامون دات کام همراه باشید!

امروزه عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، استرس، آلودگی هوا، عوارض دارویی، نور خورشید، بیماری های پوستی، ژنتیک و … بر روی تیره شدن رنگ پوست موثر هستند. مطمئنا این تغییر در رنگ پوست برای هیچ کس خوشایند نیست و همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند پوستی روشن، درشخان و زیبا داشته باشند.

اگر شما نیز دوست دارید در سال جدید و عید نوروز 97 رنگ پوستتان را بهتر کنید و کمی آن را روشن تر و شفاف تر نمایید بهتر است این قسمت از زیبامون دات کام را تا آخر ببینید و از توصیه هایی که در این مقاله گردآوری شده است برای روشن شدن رنگ پوست خود استفاده نمایید.

 

 

چطور پوست زیبا داشته باشیم

قبل ازاستفاده از هر روش خانگی برای روشن تر شدن رنگ پوست خود باید سه اقدام کلی برای پوست خود داشته باشید و سپس از بهترین درمان های خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

 

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

 

 

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. 

مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

 

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است که علاوه بر روشن تر کردن پوست نقش موثری در ایجاد و حفظ رطوبت پوست دارد. اگر پوست صورتتان حساس است می توانید از عسل به عنوان یک جایگزین مناسب برای شست و شو دهنده های صورت استفاده کنید زیرا عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و از ایجاد اسیب به پوست جلوگیری خواهد کرد.

قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را مانند ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روش شاید کمی سخت و چسبنده باشد اما واقعا ارزشمند است و کمک می کند تا پوستی سالم تر، زیباتر و روشن تر داشته باشید.

 

 

 

ماست حاوی اسید لاکتیک بسیار بالایی است و به همین دلیل برای روشن و سفید شدن پوست بسیار موثر و مفید است. برای این ماسک صورت بهتر است از ماست ساده استفاده کنید و در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.

چند قاشق ماست را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. با استفاده مداوم از این ماسک طبیعی پوستی روشن تر و طبیعی تر خواهید داشت.

 

 

 

استفاده از آرد گندم با حالت خمیری شکل یکی دیگر از روش های طبیعی برای روشن تر شدن رنگ پوست است. مقداری آرد گندم را با چند قطره آب یا گلاب مخلوط کنید تا حالتی خمیری و چسبناک پیدا کند. این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس ان را بشویید. از این خمیر می توانید برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

 

 

 

آلوئه ورا یکی دیگر از معجزه های طبیعت برای افزایش زیبایی پوست است. برای استفاده از این گیاه تنها به یک برگ آلوئه ورا نیاز دارید. ژل آن را استخراج کنید و روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس ان را بشویید. ژل آلوئه ورا سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند و باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست خواهد شد.

 

 

چطور پوست زیبا داشته باشیم

 

اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست و همچنین روشن و سفید شدن پوست خود هستید استفاده از روغن بادام را فراموش نکنید. روغن بادام دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی بسیار زیادی است که بای پوست لازم و ضروری هستند و ماساژ پوست با این روغن طبیعی سبب روشن تر شدن و همچنین مرطوب شدن پوست خواهد شد.

برای این منظور پوست خود را با مقداری روغن بادام ماساژ دهید و این کار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا به مرور پوستی روشن، جوان و زیبا داشته باشید.

 

 

روشهای جوانسازی پوست – از لایه برداری تا هایفوتراپی

چگونه از موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

داشتن پوست زیبا و درخشان در یک هفته – رژیم زیبایی برای نوروز 97

خوش رنگی و روشن شدن لب های تیره با نوعی ماساژ 

چطور پوست زیبا داشته باشیم
چطور پوست زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *