چطور چشم خود را رنگی کنیم

 
helpkade
چطور چشم خود را رنگی کنیم
چطور چشم خود را رنگی کنیم

زیبایی چشمها یعنی زیبایی چهره چرا که درصد بالایی از جذابیت و زیبایی هر انسانی در رنگ و شکل چشم خلاصه می شود. علاوه بر زیبایی چشم ها نشانه سلامت جسم و روح شما نیز هستند ( برای این موضوع به مطلب بیماری کشنده ای که چشم پزشک قبل از همه می بیند! مراجعه کنید .)

 رنگ چشم هایتان یک ویژگی ژنتیکی است که از ژن های پدر و مادر شما تاثیر می گیرد اما لزوماً از یک فرمول ژنتیکی خاصی پیروی نمی کند. جایگزین کردن چند خوراکیِ ساده در رژیم غذاییتان می تواند رنگ فوق العاده ای که شما مدت ها آرزو داشتید، به چشم هایتان بدهد. تغییر رنگ چشمها به روش های مختلف مدتی است که مورد توجه خانم ها و آقایان قرار گرفته است ، یکی از روش های جالب و بدون دردسر به پیشنهاد وب سایتhealthypanda.net مصرف یک سری از مواد غذایی است که با تقویت سلامت بدن رنگ چشمان را شفاف ، براق و زیبا می سازد.

عنبیه جزء رنگی چشم است. این رنگ توسط رنگدانه، ملانین، تعیین می شود.یک کودک بعد از تولد در دوره رشد با تغییر رنگ چشمانش ظاهری زیباتر به مرور زمان خواهد داشت که بسته به غلظت ملانین ظاهر می شود. با پایان دوره کودکی دیگر رنگ چشم ها تثبیت می شود اما شفافیت و زیبایی آن با توجه به وضعیت سلامتی جسمی دچار تحول می شود . در حقیقت هدف این مطلب معرفی مواد غذایی است که با رفع مشکلات احتمالی در جسم و روح زیبایی رنگ چشم ها را ایجاد کند. 

یک تغییر مثبت در تغذیه خود ایجاد کنید تا چشمانی زیبا و شفاف داشته باشید با مصرف مواد غذایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

چطور چشم خود را رنگی کنیم

زنجبیل ریشه گیاهی فوق العاده برای سلامتی و در نتیجه زیبایی است . زنجبیل موجب کم کردن التهابِ روده ی بزرگ که منجر به سرطان روده می شود. مطالعات و بررسی های گسترده ای که درمورد زنجبیل شده است نشان می دهد این گیاه مشکلاتِ قاعدگی دردناک، نشانه های آسم و همچنین آسیب های کبدیِ را که ناشی از عوارض مصرف داروها و قرص هاست را کم می کند. به گزارش وب سایت منبع مصرف زنجبیل به خصوص در فصول سرد بسیار توصیه می شود و در صدر مواد غذایی توصیه شده برای زیبایی چشمان است. 

 

از خواص مغزهای پرخاصیت آجیل ها هر چه بگوییم کم است . پیش تر راجع به تاثیرات این مواد مغذی در زیبایی پوست و مو گفته بودیم و اینبار به زیبایی چشم ها اشاره می کنیم.برای تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی آجیل اولین منبع مغذی ای هست که باید در برنامه غذایی خود بگذارید. بادام موجود درآجیل، بین سایر آجیل ها کم کالری ترین است.بهترین نوع آجیل نوعی است که بو داده نشده باشد. 

هرجا مطلبی در مورد زیبایی و سلامت مطرح می شود بخشی از آن در مورد تاکییدات و فواید روغن گیاهی زیتون است .روغن زیتون دارای عناصر فوق العاده ایست که باعث می شود رنگ زیبا و ملایمی به عنبیه ی چشمتان بدهد. همچنین این روغن برای درمان دردهای مفصلی شگفت انگیز است و بعلاوه به عنوان یه مرطوب کننده ی عالی کار می کند و کلسترول خون را نیز کم می کند.

 

گوشت منبعی است سرشار از مواد معدنی از جمله:زینک و منیزیم که برای روشن کردن رنگ عنبیه ی چشم بسیار مفید است. محصولات گوشتی، تمام پروتئین های لازم و حیاتی را به بدن ما می رسانند. بعلاوه آنها به حفظ و نگهداریِ سلامت بدن کمک بسیار می کنند.

 خوب می دانیم که یکی از رازهای زیبایی چهره ، پوست و حتی اندام مصرف کامل و به اندازه ویتامین ها ، املاح معدنی و چربی های سالم است . ماهی ها و غذاهای دریایی منبع غنی این ترکیبات پرخاصیت هستند به خصوص امگا 3 و6 .غذاهای دریایی یک منبع غنی از همه ی انواع ویتامین ها ی B,C A,D,E وK و املاح معدنی است. در گوشت ماهی کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر زیادی وجود دارد که در رنگ چشم شما تغییر ایجاد می کند. این تغییر می تواند دائمی باشد، اگر ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

استفاده مرتب از پیاز در برنامه ی غذاییتان، بتدریج تغییراتی در رنگ چشم هایتان و همچنین رنگ پوست تان می دهد. بعلاوه،پیاز برای از بین بردن خطر سرطان روده بزرگ بسیار حیاتی است. این منبعِ غنی ِ گوگرد همچنین سرشار از ویتامین سی است که برای رنگ پوست و مو یتان شگفت انگیز است. فولات، عنصر اصلیِ موجود در پیاز،برای از بین بردن افسردگی و بی خوابی نیز موثر است.

این چای آرامش بخش بلافاصله چشم های شما را تسکین می دهد و آنها را درخشنده تر می کند. چای انگور خرس یک ضد عفونی کننده ی قوی وادرار آور است وعفونت های دستگاه ادراری را نیز درمان می کند. مصرف منظم این چای گیاهی برای درمان بیماری های پوستی نیز موثر است.

 این گیاه مقوی و خارق العاده، جوانی را به چشم های شما باز میگرداند و موجب تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی میشود. مقدار زیاد آهن موجود در اسفناج، چشم هایتان را درخشان تر می کند. 1 فنجان اسفناج خام تنها 27 کالری دارد. یک رژیم سرشار از این گیاه به جلوگیری از سرطان، آسم، کاهش فشار خون بالا و تقویت استخوان ها کمک می کند. همچنین باعت بهتر شدن مو ها و پوست نیز می شود.

 

 استفاده ی زیاد از عسل در رژیم غذاییتان می تواند تا حد زیادی رنگ چشم هایتان را عوض کند، به شرطی که عسلِ طبیعی باشد. استفاده ی مداوم از این ترکیب جادویی، رنگ طبیعی چشم شما را روشن تر می کند. برای تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی با عسل آشتی کنید. این چای برای درمان موثر بیماری های پوستی مختلف نیز شناخته شده است. برای تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی در کوتاه ترین زمان، تنها چیزی که نیاز دارید اضافه کردن این موارد به رژیم تان است

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

تغییر رنگ چشم یکی از مسائل محبوب در میان افراد است. اگر راهی برای تغییر رنگ چشم وجود داشته باشد، افراد زیادی مایل هستند تا آن را امتحان کنند. امروزه لنزهای تماسی رنگی بسیار مورد توجه افراد است و زیاد استفاه می‎شود. اما اگر راهی برای تغییر رنگ چشم با استفاده از لیزر باشد، جلوی بسیاری از عوارض مربوط به لنزها گرفته می‌شود.

در ادامه مقاله‌ی دکتر حمیدرضا صابر، جراح و فوق تخصص چشم را می‌خوانیم که در ارتباط با روش‌های نوین تغییر رنگ چشم است.

استفاده از لنزها عوارض زیادی برای چشم داشته است و دانشمندان به دنبال روش  مطمئن‌تری برای تغییررنگ چشم افراد بودند. استفاده از لنزهای داخل چشمی مدتی باب شد، ولی به علت عوارض زیاد استقبال زیادی از آن‌ها نشد.چطور چشم خود را رنگی کنیم

اخیرا با استفاده از لیزری از نوع «ان دی یاگ» روش کم‌خطرتری برای تغییر رنگ چشم ابداع شده است. به این ترتیب که افرادی که رنگ چشم تیره دارند با این لیزر لایه «پیگمانته‌ای» که در جلوی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) وجود دارد را با لیزر برمی‌دارند و این لایه توسط «ماکروفاژها» هضم می‌شود.

در نتیجه رنگ عنبیه یا «آیریس» که در اثر «اسکترینگ» نور ایجاد می‌شود یک رنگ مایل به آبی تا خاکستری خواهد بود؛ البته بستگی به میزان استفاده از لیزر هم دارد. این رنگ روشن به شخصی که رنگ چشم تیره داشته هویت جدید می‌بخشد.

عمل تغییر رنگ چشم در طی بیست ثانیه انجام می‌شود و ممکن است نیاز به چند جلسه تکرار نیز باشد. این عمل درد شدیدی ندارد، نیاز به بستری ندارد و با این روش تغییر رنگ چشم غیر قابل بازگشت خواهد بود.

هیچ رنگدانه‌ای به چشم اضافه نمی‌شود. در واقع زیر هر چشم قهوه‌ای یک رنگ آبی یا سبز نهفته است. یک لایه نازک به رنگ قهوه‌ای که جلوی پوشش سطح چشم است  باعث تغییر رنگ چشم به رنگ‌های قهوه‌ای یا تیره‌تر می‌شود.

بنابراین با استفاده از یک نوع لیزر کم انرژی که در زمانی بسیار محدود در هزارم ثانیه لایه «پیگمانته» را گرم و سرد می‌کند، تحریک انجام می‌شود و رنگدانه‌ها نیز توسط  سلول‌های «ماکروفاژ» هضم می‌شود.

رنگدانه‌ها در طی ۴ هفته از چشم خارج می‌شوند و این باعث بروز پدیده تغییر رنگ چشم به آبی یا خاکستری می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند برای خال‌های سطح عنبیه هم استفاده شود و درمان کم خطری است و نیاز به جراحی چشم نخواهد بود.

گاهی در یکی از چشم‌ها رنگ‌های متفاوت وجود دارند. یک عنبیه ممکن است متشکل از رنگ‌های مختلف باشد. این بیماری «هتروکرومیا بخشی» نام دارد.

اگر چشم راست و چپ دارای رنگ‌های مختلف هستند، این وضعیت به نام «هتروکرومیا» شناخته می‌شود. اگر هر دو چشم با لیزر درمان شوند‌ می‌توان «هتروکرومیا» را درمان کرد.

دلیل رنگ چشم رنگ عنبیه چشم است. عنبیه قسمت رنگدانه‌دار چشم است که توسط ژن در افراد ایجاد می‌شود. هیچ‌کس رنگدانه‌ای به معنای این‌که رنگ آبی یا خاکستری یا قهوه‌ای در چشمش داشته باشد ندارد؛ بلکه به دلیل «اسکترینگ» یا تفرق نوری که وارد چشم می‌شود و از  «استروما»ی سطح عنبیه برگشت می‌کند، ما رنگ‌های متفاوتی را می‌بینیم.

این لایه «پیگمانته» که «ملانین» است نور برگشتی را می‌تواند تغییر دهد و وقتی این لایه توسط لیزر برداشته شود رنگ چشم از قهوه‌ای به خاکستری و آبی تغییر می‎کند.

بنابراین اگر کسی دچار «آلبینیسم» یا زالی باشد و هیچ رنگدانه‌ای نداشته باشد رنگ به صورت خیلی روشن منعکس می‌شود و افرادی که پیگمان کمتری دارند به صورت آبی، افرادی که پیگمان متوسطی دارند به صورت خاکستری و افرادی که پیگمان بیشتری دارند بصورت قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره متفاوت خواهند بود.

در مجموع خیلی از افراد مایل به تغییر رنگ چشم خود هستند و برای این آرزو حاضر هستند هر هزینه و رنجی را تحمل کنند. اما ما به عنوان چشم پزشک باید دقت داشته باشیم که این روش‌ها کم‌ترین عارضه را داشته باشد و بینایی فرد را تهدید نکند.

با توجه به این‌که تغییر رنگ چشم یک انتخاب است و نه یک اجبار، ما باید در پیشنهاد دادن روش عمل تغییر رنگ چشم به بیمار دقت کنیم.هم‌چنین مطمئن باشیم عوارض خطرناکی مثل نابینایی نداشته باشد و کمترین عوارض را ایجاد کند.

همه روش‌های تغییر رنگ چشم هنوز در مرحله تحقیقاتی و داوطلبانه به صورت مطالعات تحت کنترل هستند و توسط  «اف دی ای»  آمریکا تایید نشده است. ولی احتمال این‌که روش لیزری به زودی تایید شود بسیار زیاد است؛ زیرا نسبت به بقیه روش‌ها عوارض کمتری دارد.

در این روش‌های لیزری، ما در کمتر از یک دقیقه لیزر را اعمال می‌کنیم. اثر لیزر در طی ۴ هفته بعد پدیدار می‌شود. تغییر رنگ چشم تا حدودی قابل پیش‌بینی است. به این صورت که باید عکسی با کیفیت بالا از چشم گرفته شود و رنگ چشم  پدر و مادر پرسیده شود.

نتیجه‌ای که از  لیزر به دست می‌آید در درجه اول به دلیل وجود پیگمانت‌ها است و اگر کسی بخواهد تغییر بیشتری انجام شود باید جلسات بیشتری لیزر را انجام دهد. فعلا چون این عمل در سطح مطالعاتی است، لیزر دو چشم را در مدت کوتاهی از هم انجام می‌دهند تا نتایج به جایی برسد که بتوان همزمان هر دو چشم لیزر کرد.

باید شناخت دقیقی از رنگ داشته باشیم. رنگ شامل سه جزء است: رنگ یا هیو، اشباع یا سچوریشن، ارزش یا ولیو. آن‌چه که بیماران از ما می‌خواهند معمولا یک تغییر رنگ است با «ولیو» بالا، یعنی رنگ روشن. ولیو اگر بالاتر باشد رنگ روشن‌تر می‌شود.

اما ممکن است آبی پررنگ را نشان ندهد و افرادی که تمایل به رنگ آبی دارند احتمالا به جلسه دوم تا سوم لیزر نیاز خواهند داشت تا «سچوریشن» رنگ بالاتر برود و طراحی لیزر و الگوریتمی که برای تغییر رنگ است بر اساس هر چشم و وضعیت ضخامت «پیگمانت‌های» هر چشم برنامه ریزی شود و قابل پیش بینی صد در صد نیست.

ولی تغییر رنگ چشم به سمت خاکستری در چشم‌های قهوه‌ای به راحتی به دست خواهد آمد؛ اما رنگ آبی تیره نیاز به چند جلسه لیزر دارد.

دو روش لیزری وجود دارد: شرکت «استروما» که آمریکایی است و مطالعاتش را  در آمریکای جنوبی، مکزیک و آرژانتین انجام می‌دهد و دیگری در اسپانیا است در کلینیکی در بارسلونا که تقریبا پنج هزار دلار هزینه دارد و در طی دو جلسه تغییر رنگ چشم را ایجاد می‌کنند.

در ترکیه نیز کلینیکی با روش‌های قدیمی‌تر لیزر انجام می‌دهد که نتایج آن خیلی خوب نبوده است. داوطلبان زیادی برای این روش‌ها در نوبت هستند، ولی همه این‌ها زمانی مورد تایید “اف دی ای” قرار خواهد گرفت که عوارض چشمی مهمی ایجاد نکنند.

با توجه به این‌که احتمال بالا رفتن فشار داخل چشم وجود دارد، احتمال آب سیاه، احتمال صدمه زدن به سلول‌های قرنیه و کدورت قرنیه و احتمال پخش رنگدانه در داخل  چشم و عوارض آن وجود دارد.

احتمال این‌که عدسی چشم دچار تغییرات خفیف و گاهی آب مروارید شود نیز وجود دارد. بنابراین “اف دی ای” باید درباره مطالعات بالینی مطمئن شود که این عوارض در حد خطرناک نبوده و اگر هم عوارضی وجود دارد قابل پیشگیری و درمان است و بعد آن را تایید کند.

عمل تغییر رنگ چشم یک انتخاب است. بنابراین باید به بیمار آگاهی لازم را داد و رضایت آگاهانه از او گرفت. نباید برای تغییر رنگ چشم عجله کرد و تا حد امکان از وضعیت چشم که قبلا بیماری‌هایی مانند دیابت، گلوکوم، قوز قرنیه، بیماری‌های روماتیسمی و … نداشته و در آینده نیز مشکلی نخواهد داشت مطمئن باشیم.

برای مشاوره و ویزیت در خصوص بیماری‌های مرتبط با چشم می‌توانید به پروفایل دکتر حمیدرضا صابر، جراح و فوق تخصص چشم مراجعه کرده و نوبت اینترنتی خود را دریافت نمایید.

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

دیدگاه

نام

ایمیل

چطور چشم خود را رنگی کنیم

سلام ببخشید من مبتلا به هتروکرومیام چطور میتونم رنگ دوتا چشمم یکسان کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام‌عزیزم باید با فوق تخصص عنبیه مشورت کنید و برای معاینه برین

خیلی قشنگه که ..چرامیخای یه رنگ کنی گاهی لنز رنگ یه چشمتو بزار گاهی لنز رنگ چشم دیگتو من که ارزوم بود چشام دورنگ بود

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال داشتنم کسی که یکی از چشماش آسیب دیده و دیدی نداره میتون لیزر کنه و رنگ چشمش قهوه ای بشه

سلام بهتره كه اينكارو انجام نديد اما باز هم

برای معاینه کامل و تجویز دارو، به صورت حضوری به چشم پزشک مراجعه کنید.

سلام هزینه عمل چنده و این عمل در تبریز صورت میگیره

سلام هنوز در ایران انجام‌نمیشود

سلام وقت بخیر ببخشید من چشم چپم ضربه خورده و به رنگ ابی در اومده ولی چشم راستم قهوه ای هس،خیلی دلم میخواد ۲تاشون همرنگ بشه ایا امکانش هس؟؟؟

سلام این روش فعلا در ایران انجام نمیشه اما شما با توجه به نوع مشکلتون اول باید معاینه شین به فوق تخصص عنبیه مراجعه کنید

سلام ببخشید میشود رنگ سیاه چشم رابه آبی برای همیشه عوض کرد امابدونه هیچ عوارضی ویامی شود چشم رابزرگ کرد

سلام خیر

در حال حاضر هیچ روشی برای تغیر همیشگی رنگ چشم نیست ؟ ممکنه در اینده چنین عملی ممکن بشه؟

سلام فعلا نيست

درود خدمت شما بزرگواران قطره تغییر رنگ چشم که به تازگی تولید شده است را شما تایید میکنید؟

سلام خير

باعرض سلام وخسته نباشید حضور چشم پزشکان خواهشمندم برای رضای خدا این مشکل تغییر رنگ چشم مثه بقیه بیماری چشم انجام بدین یک عالمه ثواب دنیا واخرت نصیبتان میشود با تشکر فروان

سلام شما بايد توسط متخصص چشم ويزيت شويد

عمل تغییر رنگ چشم به رنگ سیاه هم هست یا فقط به یک رنگ ثابت تغییر میکنه

سلام دوست عزیز این روش هنوز در ایران و حتی بسیاری کشورها همچون آمریکا مجوز ندارد بستگی به رنگ زمینه چشم شما دارد بیشتر برای روشن کردن چشم است

برای تغییر رنگ چشم از قهوه ای تیره به ابی چه باید کرد؟ایا عمل تعییر رنگ چشم انجام میشود و اگه انجام میشه هزینه ش چقدره؟با سپاس فراوان بابت پاسخ خوبتان

سلام دوست عزیز این روش هنوز در ایران و حتی بسیاری کشورها همچون آمریکا مجوز ندارد

سلام وقت تون بخیر میخواستم ببینم این عمل تو تهران انجام میشه و هزینه اش چقدره و بهترین کلینیک کجای تهران قرار داره؟؟ممنون

سلام فعلا در ایران و بسیاری کشورها مجوز ندارد

میخوام تغیررنگ چشم کنم ایا میشه کردممنون میشم

سلام فعلا در ایران و حتی آمریکا مجوز ندارد

سلام،کسی ک عمل لیزیک کرده میتونه رنگ چشمشو تغییربده ضرری

سلام دوست عزیز هنوز در ایران و حتی آمریکا مجوز ندارد

سلام.من چشمام قهوه ای بود.این لیزر در ترکیه انجام دادم اما وقتی برگشتم ایران خاکستری شد ک البته تو نور خاکستری آبیه.اما نیاز به جلسات بیشتر هست که ترجیحا صبر میکنم ایران تکمیلش کنم.فواصل زمانی بین لیزر دو تا سه روز بود که تاری دید داری و بعد اوکی میشه..تو اون چند روز قرصا و قطره هست ک همش میخوابیدم و مایعات میخوردم.کافیین و الکلم ممنوع.با یک دستگاه یگ لیزر قدیمی زایس بود و البته ترکا کلاهبردارن و الان چند کلینیک دیگه هم دارن اونجا انجام میدن.اما اصلا پیشنهاد نمیدم.صبر کنید تا مجوز بیاد ک ایران انجام بدین

میشه پیجشو هم به من بدید؟

با سلام آقای دکتر صابر انجام میدن ؟ من چشمام قهوه ایی تیرست رو به سیاه اما سیاه نیست ، مشکل چشمی خاصی نداشتم ولی چشام بخاطر نور تبلت گاهی خشک میشه میشه انجام بدم ؟ هزینه چجوره؟ و آیا رنگ چشم آبی یا خاکستریش طبیعی میشه یا مصنوعی ؟ مرسی

سلام دوست عزیز انجام این جراحی زیبایی بعلت مجوز هنوز در ایران رواج ندارد با متخصص چشم مشورت کنید

میشہ ادرس دقیق بدی

ایا این روش در ایران صورت میگیرد

سلام فعلا مجوز ندارد

مجله اینترنتی دکتردکتر در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد بستر قابل اعتماد و کاملی از اطلاعات پزشکی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر، تمرکز مجله دکتردکتر روی موضوعات متنی و ویدیویی معرفی بیماری‌ها، علائم، دلایل، روش‌های درمان، تشخیص و موضوعات ترند روز است. در طول مسیرِ سختِ درمان و تشخیص بیماری، سوالات و دغدغه‌های پزشکی زیادی هستند که می‌توانید برای دستیابی به پاسخ پزشکی درست از امکانات مجله مانند پرسش و پاسخ پزشکی، مشاوره تلفنی با پزشک و …. استفاده کنید.

با پزشک تلفنی صحبت کنید

از پزشک سوال بپرسید


Downloads-icon


دانلود رایگان کتابچه بیماری‌های درد شکمیDownloads-icon


Downloads-icon


هر آنچه که درباره پلاکت خون باید بدانیدDownloads-icon

چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم؟ رنگ چشم یکی از ویژگی‌های ظاهری افراد است که تاثیر فوق‌العاده زیادی در زیبایی دارد. رنگ‌ چشم‌های خاص مانند خاکستری یا سبز یا آبی اولین ویژگی صورت هستند که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند. به همین علت هم این رنگ‌ها از رنگ قهوه‌ای یا مشکی محبوب‌تر هستند. این در حالی است که تقریبا ۵۵ تا ۷۹ درصد مردم دنیا چشمان قهوه‌ای دارند. حدود ۸ تا ۱۰ درصد چشم آبی هستند و تنها ۲ درصد چشم سبز دارند. در این بین حدود ۵ درصد چشم فندقی و ۵ درصد چشم کهربایی دارند. رنگ چشم‌های خاکستری، قرمز یا بنفش نیز هر کدام حدود ۱ درصد از این جامعه آماری را تشکیل می‌دهد. نظرتان چیست که شما هم به جمعیت چشم رنگی‌ها بپیوندید و یک ویژگی منحصر به فرد درصورت‌تان داشته باشید؟  آیا می‌دانید که با قطره تغییر رنگ چشم می‌توان حتی رنگ چشم را هم تغییر داد؟ با وبلاگ مالتینا همراه باشید. تا به شما بگوییم چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم ؟

همانطور که در بالا دیدید، رنگ‌های متنوعی برای چشم وجود دارد. جدا از طیف‌های رنگی مختلف، غلظت و ترکیب رنگ هر چشم هم می‌تواند متفاوت و خاص باشد. رنگ چشم افراد به عوامل مختلفی مانند وراثت، محیط و شرایط آب‌و‌هوایی بستگی دارد. تابه‌حال پیش آماده است که دوست داشته باشید رنگ چشم‌تان تغییر کند؟ افراد زیادی هستند که از انواع لنزهای رنگی طبی یا غیر طبی استفاده می‌کنند تا رنگ چشم را موقتا تغییر دهند. اما امروزه روش‌های پیشرفته‌تری برای تغییر رنگ چشم ابداع شده است. برای اینکه با این روش‌ها آشنا شوید لازم است در ابتدا مروری بر ساختار چشم و چگونگی ایجاد هر کدام از رنگ‌ها در چشم داشته باشیم.

 

چشم انسان مانند بسیاری از اندام‌ دیگر پیچیدگی خاص خود را دارد. حتی ایجاد رنگ چشم هم از قوانین فیزیکی جالبی پیروی می‌کند. قسمت رنگی چشم عنبیه است که از دو بخش اپیتلیوم (قسمت پشتی) و استروما (قسمت جلویی) تشکیل شده است. خود استروما هیچ رنگی ندارد. درواقع رنگ چشم حاصل ورود نور به این قسمت و بازتاب آن ایجاد می‌شود. به همین علت است که رنگ چشم سبز یا آبی در محیط باز یا بسته و با تغییر میزان نور، تغییر می‌کنند.چطور چشم خود را رنگی کنیم

اپیتلیوم حاوی فیبرهای کلاژن بی‌رنگ و رنگدانه‌های ملانین است. مقدار هر کدام از این موارد می‌تواند روی رنگ چشم تاثیر بگذارد. درواقع این دو عامل اصلی‌ترین فاکتورها در تعیین رنگ چشم هستند. در چشم‌های قهوه‌ای مقدار ملانین در استروما بیشتر است. حجم بالای ملانین در استروما بخش زیادی از نور را جذب می‌کند. این روند باعث تیره‌تر شدن چشم می‌شود. در نتیجه این چشم‌ها مشکی یا قهوه‌ای دیده می‌شوند.

درون عنبیه افراد چشم سبز، ملانین زیادی وجود ندارد. همچنین هیچ ذخیره کلاژنی هم در این قسمت موجود نیست. نور وارد شده به چشم توسط سلول‌های رنگدانه‌دار جذب شده و ذرات درون استروما نور را مشابه اثر تیندال که نور آبی تولید می‌کند، پراکنده می‌کنند. در نهایت نور آبی با نور قهوه‌ای ملانین ترکیب شده و نور سبز ایجاد می‌شود

کسانی که چشم آبی دارند، هیچ سلول رنگدانه‌داری در استروما ندارند. ذخیره کلاژن هم در چشم آن‌ها بسیار کم است. خود استروما نیز همان‌طور که می‌دانید هیچ رنگی ندارد. نبود سلول رنگدانه‌دار و ذخیره کلاژن باعث می‌شود که در چشم فقط اثر تیندال ایجاد شود و چشم آبی دیده شود.

چشم‌های خاکستری هم گونه نادری هستند. در استروما چشم خاکستری هیچ ملانینی وجود ندارد. در مقابل ذخیره کلاژن بیشتری در استروما موجود است. ذخیره کلاژن باعث می‌شود که در اثر تیندال پراکندگی ایجاد شود و رنگ آبی به‌خوبی دیده نشود. به‌این‌ترتیب رنگ چشم خاکستری به نظر می‌رسد.

در پاسخ به این سوال که چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم باید گفت که تغییر رنگ چشم پدیده‌ای است که از صدها سال پیش مورد توجه و علاقه بشر بوده است. همانطور که افرد دوست دارند سایر اعضای صورت‌شان مانند بینی‌ گونه‌ پوست و غیره را تغییر داده و زیباتر کنند، ممکن است بخواهند رنگ چشمشان هم به رنگ دیگری تغییر کند. حتی برخی از بیماری‌ها می‌توانند باعث تغییر رنگ یا ایجاد اختلاف در رنگ هر کدام از چشم‌ها شوند. اگر فرد بخواهد این وضعیت را اصلاح کند، می‌تواند از این روش‌ها کمک بگیرد. جالب است بدانید که حتی در سال‌های دور هم با روش‌های ابتدایی مانند چکاندن آب و عسل در چشم، افراد سعی می‌کردند رنگ چشم‌شان را تغییر دهند.

در سال‌های اخیر هم روش‌ها و متدهای خاصی مانند لیزر درمانی ابداع شده است که می‌تواند رنگ چشم را تغییر دهد. همانطور که گفتیم ملانین موجود در عنبیه نقش زیادی در تعیین رنگ چشم دارد. به‌این‌ترتیب با حذف مقداری از آن می‌تواند رنگ چشم را عوض کرد. روش‌های مذکور هم با نظر به همین واقعیت، هدف خود را عملی می‌کنند.

برای تغییر رنگ چشم با لیزر یک پرتوی نوری به هدف نفوذ به عنبیه، به چشم تابانده می‌شود. لایه‌ای که نور را دریافت می‌کند طی چند هفته پوسته ریزی کرده و به عبارتی بخشی از ملانین موجود در آن از بین می‌رود. این روند باعث‌ می‌شود که چشم نور بیشتری را از عنبیه بازتاب کند و چشم آبی به نظر برسد.

این کار تنها ۵ ثانیه برای هر چشم زمان می‌برد. و بعد از چند هفته هم اثر خود را نشان می‌دهد. استفاده از لیزر برای تغییر رنگ چشم هنوز در ایالات‌متحده تایید نشده است. اما افراد زیادی این روش را برای تغییر رنگ چشم خود استفاده می‌کنند. استفاده از لیزر برای تغییر رنگ چشم ضرری برای بینایی ندارد و باعث کوری نمی‌شود اما عوارض جانبی آن هنوز به‌درستی بررسی نشده‌اند.

روش دیگری که برای تغییر رنگ چشم استفاده می‌شود این است که عنبیه را با ایمپلنت‌های مصنوعی تعویض کنند. در این روش عنبیه به‌طور کامل از چشم خارج می‌شود و ایمپلنت‌های مصنوعی با مقادیر مشخص ملانین و رنگ مشخص و موردنظر فرد جایگزین می‌شوند. این روش هم تنها ۱۵ دقیقه برای هر چشم زمان می‌برد.

این متد هم عوارض خاص خود را دارد. مواردی مانند زخم، عفونت و حتی کوری تدریجی ممکن است دامن‌گیر کسانی شود که این روش را انتخاب می‌کنند.

روش دیگری که برای تغییر رنگ چشم کاربرد دارد استفاده از قطره‌های تغییر رنگ چشم است. این قطره‌ها معمولا در دوره‌های مشخص مصرف می‌شوند تا اثر خود را نشان دهند. در بین تمام شیوه‌های تغییر رنگ چشم این مورد ریسک کمتری داشته و ایمن‌تر است. حتی به گفته خود کمپانی تولیدکننده قطره‌ها می‌توانند به بینایی فرد هم کمک کنند.

قطره تغییر رنگ چشم داخل چشم چکانده می‌شوند و وارد لایه عنبیه چشم می‌گردند. این قطره‌ها در عنبیه آنزیم‌های مسئول تولید ملانین را مهار می‌کنند و باعث می‌شوند مقدار ملانین در چشم کمتر و کمتر شود. به‌این‌ترتیب رنگ چشم به رنگ‌های مشخصی تغییر می‌کند. نکته جالبی که در خصوص این قطره‌ها وجود دارد این است که طیف‌های رنگی مشخصی دارند. به عبارتی می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف مانند عسلی، سبز، آبی، قهوه‌ای و غیره رنگ موردنظرتان را انتخاب کرده و قطره مخصوص آن را مصرف کنید.

قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR روی نژادها و رنگ چشم‌های مختلف تست شده است و اثر خود را نشان داده است. این قطره‌ها روی ۹۵ درصد از کیس‌های آزمایشی اثر موفقیت‌آمیزی داشته و توانسته‌است نتایج رضایت‌بخشی به دنبال داشته باشد. باوجود این قطره‌ها شما از لنزهای خشک و سفت و موقت بی‌نیاز می‌شوید و می‌توانید رنگ چشم‌ها را تنها با چکاندن چند قطره در چشم تغییر دهید.

قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR شامل ۱۶  طیف رنگ مختلف خاکستری سیر، آبی، فندقی، نقره‌ای، یاقوت کبود، سبز روشن، فیروزه‌ای، قهوه‌ای روشن، کهربایی، آبی روشن، سبز تیره،  آبی تیره، آبی، خاکستری، سبز می‌باشد. این طیف گسترده گزینه‌های متعددی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‎‌دهد. برای انتخاب رنگ قطره‌های چشم کافی است به منوی سمت راست صفحه در سایت مراجعه کنید. همچنین در این لینک مجموعه‌ای از قطره‌های تغییر رنگ به چشم می‌خورد.

عنصر فعال و موجود در این قطره‌ها به‌عنوان یک مسدود‌کننده طبیعی و ایمن برای ملانین عمل کرده و بدون اینکه آسیبی به چشم برساند، مقدار ملانین موجود در عنبیه را کاهش می‌دهد. این عنصر در انواع لوسیون‌ها و کرم‌ها به‌عنوان روشن‌کننده پوست کاربرد دارد. قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR به‌مرور تولید ملانین در چشم را کاهش داده و باعث تغییر رنگ چشم می‌شود. قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR دارای طیف متنوعی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند یک رنگ منحصر به فرد را ایجاد کنند. دلیل این تفاوت هم وجود مقادیر متفاوت آنزیم مسدودکننده ملانین در هر کدام از قطره‌هاست.

ترکیبات: آب استریل، گلیسیرین، سدیم، بوریک اسید، N-استیل گلوکوزامین، بی کربنات پتاسیم، بنزیل الکل ، کربوکسی متیل سلولز

این قطره برای همه افراد با هر سن و هر نژادی قابل استفاده است. کمپانی تولیدکننده این قطره تغییر رنگ چشم مدعی است که چکاندن این قطره‌ها حتی به بینایی شما هم کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید همزمان در دوره درمان و استفاده از قطره‌ها از انواع لنز، عینک طبی و عینک‌های آفتابی هم استفاده کنید. حتی کسانی که عمل لیزر چشم را انجام داده‌اند هم می‌توانند از این قطره‌ها استفاده کنند.

طریقه استفاده

از این قطره‌های iCOLOUR باید یک بار در روز استفاده شود. می‌توانید این کار را صبح بعد از بیدار شدن و یا شب قبل از خواب انجام دهید. دوره‌های مصرف این قطره‌ها معمولا یک ماه است و نتیجه آن نیز شش تا دوازده ماه بعد پدیدار می‌شود. رنگ چشم نیز برای چندین سال دوام خواهد داشت. شما با استفاده مداوم از این قطره‌ها می‌توانید رنگ چشم موردنظرتان را برای مدت بیشتری ثابت نگه دارید.

برای خرید قطره تغییر رنگ چشم به لینک زیر مراجعه کنید

شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جالب باشد.

معرفی روش‌های موثر کاهش چروک‌های دور چشم

برندهای برتر لنز رنگی که مورد تایید متخصصان چشم است را می شناسید؟

کرم دور چشم کلینیک موثرترین کرم جوان سازی و ضدپیری در دنیا ساخت آمریکا

 

منبع: buzzfeednews ، healthline


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور چشم خود را رنگی کنیم

سلام ببخشید دو تا سوال داشتم ۱ اینکه الان این قطره موجود است یا نه؟ و ۲ اینکه ایا اگه مثلا همیشه استفاده کنیم تا همیشه یشه رنگ چشمامون اب بمونه یعنی اگه همیشه استفاده کنیم همیشه رنگی میمونه دیگه؟

ببخشید اینو توی ایران نمفروشن؟الان موجود نیست کی موجود میشه،شماره پشتیبانی رو لطف میکنید

سلام برای ارتباط با پشتیبانی می تونید هفت روز هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ با شماره تلفن ۰۲۶۳۶۱۶۴۰۰۰ تماس بگیرید یا با ایمیل shop@malltina.com در ارتباط باشید.

کسی استفاده کرده دوستان؟

سلام ببخشید برای اینکه رنگ چشم ترکیبی از آبی و طوسی بشه، میشه از هر دو رنگ استفاده کرد؟

سلام خسته نباشيد.
مي خواستم بپرسم آيا در خصوص همين محصول ، قطره اي وجود داره كه چشم رنگي رو تيره يا قهوه اي بكنه ؟
ممنون ميشم اگر پاسخ بديد.

سلام خسته نباشین میخواسم ببینم بعد از استفاده این قطره ک دوره یک ماهه داره تا چند وقت بعد چشممون رنگی میشه ؟ اخه بعضی ها میگن تا شیش ماه بعد رنگی میشه و بعضی دیگه میگن بعد یک ماه استفاده همون موقع رنگی میشه . ممنون میشم جواب بدین

با سلام
مالتبنا تنها واسط سایت آمازون آمریکا بوده و به طور مستقل نمیتواند در مورد کارایی و زمان اثر بخشی محصولات نظری دهد. اما به توجه به ادعای کارخانه ی سازنده محصول و نظرات کاربران سایت آمازون که در زیر صفحه ی محصول نوشته شده بهترین نتیجه این محصول ۶ تا ۱۲ ماه پس از مصرف نمایان می شود.

اصلا روی سایت موجود نیست؟؟؟؟؟😅

سلام
به محض موجود شدن در سایت آمازون در مالتینا نیز موجود خواهد شد.

سلام خسته نباشید یعنی واقعیت داره اگه این جوریه چشم همه باید رنگی باشه
عوارضی نداره

با سلام
مالتینا تنها واسط سایت آمازون آمریکا در ایران بوده و به تنهایی نمی تواند کارایی این محصول را تایید یا تکذیب نماید. اما با توجه به ادعای شرکت آمریکایی سازنده و نظرات کاربرات وبسایت آمازون مصرف این محصول تاثیر گذار بوده است.
با تشکر

چرا چشم همه باید رنگی باشه هرکس سلیقهای داره مثلا من رنگ چشام که قهوه ای خیلی تیرس خیلی دوس دارم و برا تنوع تو مهم‌نیا بعضی وقتا لنزای رنگی میذارم و از کساییم که چشاشون رنگی و روشنه خیلی بدم میاد

گاهی اوقات لنز رنگی میزاری ولی از کسایی که چشم رگی هستن بدت میاد ؟!😐

ببخشید اگر بخواهیم با استفاده از این قطره ها بصورت دائم رنگ چشممون رو تغیییر بدیم باید چیکار کنیم

با سلام همانطورکه که در انتهای مقاله اشاره شده طبق گفته ی شرکت سازنده بعد از مصرف یک ماهه، تغییر رنگ چشم برای چندین سال دوام خواهد داشت و با استفاده مداوم از این قطره‌ها می‌توانید رنگ چشم موردنظرتان را برای مدت بیشتری ثابت نگه دارید.

اگه بخوای داعمی باشه باید تا اخر عمرت قطره بندازی

چند ماه باید استفاده کنی

باید ۶تا۱۲تا از اینا بخری تا جواب بده

سلام.یعنی باعث تغییر رنگ چشم میشه به مروز زمان برای همیشه یا نه؟

با سلام همانطورکه که در انتهای مقاله اشاره شده طبق گفتهی شرکت سازنده بعد از مصرف یک ماهه، تغییر رنگ چشم برای چندین سال دوام خواهد داشت و با استفاده مداوم از این قطره‌ها می‌توانید رنگ چشم موردنظرتان را برای مدت بیشتری ثابت نگه دارید.

سلام.یعنی باعث تغییر رنگ چشم میشه به مروز زمان بطور کلی؟

سلام و احترام
دوست بزرگوار، تمام محصولاتی که ازین لینک روی سایت بود رو دیدم،اما بجز رنگ آبی نتونستم رنگای دیگه رو تشخیص بدم کاملا
شما زحمت کشیدید،لطفا ی لیست کامل از قطره ها رو قیمتا و رنگاشون ارائه بفرمایید
دیگه لاک و روژ لب بین قطره چیکار میکنه متوجه نشدم عزیزم

باسلام و ادب
جسارتا قطره تغییر رنگ چشم به آبی میخواستم موفق به خرید نشدم لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام به محض موجود شدن مجدد محصول در آمازون در مالتینا هم قرار خواهد گرفت و شما میتونید سفارش بدید.
برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرید.

سلام من ازین سفارش دادم گفتن دیگه ازین کالا وارد نمیکنیم چون تاریخش گذشته هست

تونستین بگیرین?

چرا قیمت هاش اینقدر متفاوته؟و لطف کنید رنگ آبی رو قیمت بفرمایید و چند وقته به دستمون میرسه

سلام
قیمتها بر اساس قیمت محصول در آمازون آمریکا محاسبه شده است. برای قیمت روز محصول به صفحه محصول در فروشگاه مالتینا مراجعه فرمایید.
برای اطلاعات بیشتر با پشتیانی فروشگاه تماس بگیرید.

چجور سفارس بدم قیمتش چقدره ؟

سلام
با کلیک روی آیکون ” مشاهده و خرید” به صفحه محصول در مالتینا منتقل شده و میتوانید ضمن اطلاع از قیمت محصول در آمریکا و ایران به راحتی آن را سفارش دهید

چرا هیچ کس اطلاعی از این قطره ندارد ؟

برنامه های ما

تلفن تماس: 02636164000
ساعت تماس: هفت روز هفته، ۸:۳۰ تا ۲۳
ایمیل: shop@malltina.com

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

درباره ما

مالتینا واسطه خرید از فروشگاه اینترنتی Amazon.com در ایران است و دروازه قانونی ورود کالاهای خاص و اصیل (اورجینال) به کشور محسوب می‌شود. مشتریان مالتینا به تنوع کالایی بی‌نظیری از ۶۰۰ میلیون نوع قلم کالای باکیفیت دسترسی دارند.

 

از تخفیف های مالتینا زودتر از همه با خبر شوید

 



شاید برایتان پیش آمده باشد که دلتان خواسته باشد بدانید اگر چشم هایتان رنگ دیگری، مثلاً یک رنگ روشن تر یا تیره تر داشت، چه شکلی می شدید. اما کمتر کسی می داند عواملی هست که می توانند رنگ عنبیه ی چشم های ما را تغییر دهند. در ادامه با چیزهایی آشنا خواهیم شد که می توانند روی رنگ چشم ها تأثیر بگذارند.

۱- حال روحی

احساسات شدید و قوی به بدن ما شوک وارد می کنند. وقتی خشم شدید یا شادی زیادی احساس می کنیم، ضربان قلب ما بسامد دیگری پیدا می کند، سرعت نفس کشیدن ما بالا می رود و نفس کشیدن برای ما سخت تر می شود. اما رنگ عنبیه ی چشم ها هم تغییر می کند. این تغییر می تواند شدید باشد و رنگ چشم گاهی تیره تر و گاهی روشن تر شود.چطور چشم خود را رنگی کنیم

از قرار معلوم وقت هایی که آدم ها احساس شادی می کنند، چشم های آن ها خوش رنگ ترین حالت خود را پیدا می کند.

۲- ملانین و سن

اگر نوزادی با چشم های آبی مایل خاکستری متولد شود، ممکن است بعدها رنگ چشم های او تغییر کند. چیزی که باعث آبی شدن چشم ها می شود و به آن «اثر آسمان» گفته می شود، پایین بودن میزان ملانین موجود در عنبیه ی چشم ها است. وقتی میزان ملانین در عنبیه کم باشد، نوری که وارد عنبیه می شود تجزیه می شود و چشم رنگی آبی مانند پیدا می کند. اگر با بالا رفتن سن، مقدار ملانوسیت های موجود در عنبیه افزایش پیدا کند رنگ عنبیه تیره تر می شود، به همین دلیل رنگ چشم بسیاری از نوزادان در ۳ تا ۱۸ ماهگی می تواند تیره تر شود. مثلاً کسانی که در مناطق کوهستانی زندگی می کنند اغلب با چشم های آبی رنگ متولد می شوند که بعدها به فندقی تغییر پیدا می کند اما این مسأله بیش از هر چیزی به رنگ چشم های والدین آن ها بستگی دارد. گاهی رنگ نهایی چشم تا قبل از سن ۱۲ سالگی شکل نمی گیرد.

اما نوزادانی که با چشم های قهوه ای متولد می شوند، هیچ تغییری در رنگ چشم های آن ها رخ نخواهد داد و رنگ چشم هایشان تا پایان عمر ثابت خواهد ماند. به دلیل بالا بودن میزان ملانین، لایه ی بیرونی عنبیه نور را جذب و منعکس می کند و در نتیجه چشم ها رنگی قهوه ای پیدا می کنند. گرچه کسانی که چشم های تیره دارند کمتر دچار بیماری های چشمی می شوند، اما آن ها هم باید از عینک آفتابی استفاده کنند. طبق تحقیقی که در جمهوری چک صورت گرفته، کسانی که چشم های قهوه ای دارند از نظر دیگران معمولاً افراد قابل اعتمادتری تلقی می شوند، در حالی که زنان چشم روشن کمتر دچار منفی نگری و افسردگی می شوند.

در هر حال، تحقیقات اخیر نشان داده ۱۶ ژن بر رنگ چشم ها تأثیر می گذارند، به همین دلیل است که پیش بینی رنگ چشم قبل از تولد کار دشواری است.

۳- رژیم خام خواری و سم زدایی بدن

در طب سنتی این نظریه مطرح است که میان رنگ عنبیه و سلامت اندام های داخلی بدن ارتباط وجود دارد. به این بخش از علم پزشکی، عنبیه شناسی گفته می شود، اما از آنجایی که هنوز مدارک و شواهد کافی ای وجود ندارد، آن را یک شبه علم می دانند. با این حال، بعضی پزشکان معتقدند میان یک چهارم بیرونی چشم و سلامت مغز ارتباط وجود دارد و دایره ی داخلی را با دستگاه گوارش مرتبط می دانند. به گفته ی این دانشمندان مصرف زیاد میوه و سبزیجات می تواند رنگ چشم ها را تغییر دهد.

عکس بالا دختری را نشان می دهد که به مدت ۶ سال رژیم غذایی گیاهخواری داشته. شما می توانید ببینید که رژیم غذایی او چطور رنگ چشم هایش را تغییر داده. تجمع طیف زرد در رنگ چشم ها نشان دهنده ی وجود مقادیر زیادی سم است. این دختر موفق شده دستگاه گوارش خود را بهبود بخشد و چشم های او از یک رنگ سبز- قهوه ای تبدیل به یک سبز روشن تر و واضح تر شد. بخش سفید رنگ چشم های او هم سفیدی بیشتری پیدا کرده. به گفته ی پزشکان، هر کسی رنگدانه های منحصر به خودش را دارد، به همین دلیل روش تغییر رنگ چشم ها برای همه یکسان نیست. به اعتقاد دانشمندان، اسفناج به حفظ جوانی و جلوه ی چشم ها کمک می کند، عسل می تواند به رنگ چشم ها، یک طیف گرم دهد و غذاهای دریایی می تواند وضوح رنگ چشم ها را بیشتر کند. مواد غذایی دیگری که می توانند روی رنگ چشم ها تأثیر بگذارند روغن زیتون، پیاز و آجیل هستند.

۴- آرایش و لباس

خانم ها ابزارهایی جادویی ای در اختیار دارند که می توانند از آن ها برای تغییر رنگ چشم های خود و پر رنگ تر کردن آن استفاده کنند. این چوب جادو همان لوازم آرایشی، لباس، رنگ مو و اکسسوری است. مثلاً زنانی که چشم های قهوه ای دارند می توانند از لباس هایی به رنگ طلایی، صورتی و سبز پررنگ استفاده کنند تا رنگ عنبیه ی آن ها روشن تر به نظر برسد.

خانم های چشم آبی و چشم سبز می توانند با استفاده از رنگ های فیروزه ای، سبز زمردی و آبی، رنگ چشم های خود را پررنگ تر کنند.

برای تأکید روی رنگ چشم طبیعی تان می توانید از رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و مشکی استفاده کنید. اگر عینکی هستید می توانید از عینک های با پوشش AR استفاده کنید که بازتاب نور در شیشه ی عینک را از بین می برد و اجازه می دهد رنگ چشم های شما به وضوح دیده شود.

۵- نور خورشید و محل زندگی

رنگ چشم بیشتر آدم ها قهوه ای است به طوری که چشم قهوه ای ها ۷۰ درصد از جمعیت کره ی زمین را تشکیل می دهند و شما می توانید آن ها را در هر قاره ای از استرالیا گرفته تا آمریکای شمالی پیدا کنید. در بعضی مناطق، نسبت چشم قهوه ای ها به ۹۵ درصد جمعیت می رسد، مثل آسیا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی، اروپای جنوبی و اقیانوسیه. در کشور آمریکا، ۵۰ درصد از جمعیت چشم قهوه ای هستند.

در اروپای شمالی چشم آبی ها بیشتر هستند: آن ها در استونی، دانمارک و فنلاند ۸۵ درصد جمعیت، در آلمان ۷۵ درصد جمعیت و در انگلستان ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند. این رنگ چشم گاهی در میان مردم خاورمیانه هم دیده می شود. در هر حال، به گفته ی محققان حوزه ی ژنتیک، عنبیه ی آبی در نتیجه ی جهش ژنتیکی ای به وجود آمده که حدود ۶ تا ۱۰ هزار سال قبل رخ داده. در ابتدا رنگ چشم همه ی انسان ها قهوه ای بود اما وقوع یک جهش ژنتیکی باعث کاهش تولید ملانین شد. به گفته ی دانشمندان این اتفاق اولین بار در شمال غربی دریای سیاه رخ داده.

تنها ۲ درصد از جمعیت دنیا چشم سبز هستند. این رنگ در اثر مقادیر متوسطی ملانین و ترکیب رنگدانه های زرد و قهوه ای به وجود می آید. چشم سبزها بیشتر در اسپانیا، ایرلند، روسیه، برزیل، ایسلند و پاکستان هستند. نادرترین رنگ چشم زرد است که در نتیجه ی وجود رنگدانه ی لیپوکروم به وجود می آید.

۶- رنگ چشم آفتاب پرستی

چشم های بعضی افراد توانایی تغییر رنگ دارند. گرچه این پدیده تا به حال به طور عمیق مورد مطالعه قرار نگرفته، اما همه ی دانشمندان هنوز معتقدند این نه یک بیماری، بلکه یک ویژگی منحصر به فرد است که معدود افرادی از آن برخوردارند. معمولاً کسانی که چشم های سبز آبی یا فندقی دارند، رنگ چشم آن ها اصطلاحاً آفتاب پرستی است. پزشکان هیچ مشکلی در بینایی این افراد نیافته اند و این «نعمت» نمی تواند ارثی باشد.

طبق تحقیقات، تغییر مداوم رنگ چشم ها با فرآیندی در سیستم های عصبی و غدد درون ریز و میزان ملانین مرتبط است. چشم های آفتاب پرستی به اضطراب، احساسات عاشقانه و خستگی واکنش نشان می دهد. تغییر رنگ این چشم ها می تواند با وضعیت آب و هوا و محیط هم مرتبط باشد.

۷- عمل لیزر تغییر رنگ چشم

این دست عمل ها ریسک زیادی دارند و حتی می توانند باعث نابینایی شوند، اتفاقی که سال گذشته برای یک اینستاگرامر آرژانتینی به نام Nadinne Bruna رخ داد. اما در سال ۲۰۱۱، پزشکی به نام گرگ هومر عمل جراحی لیزری اختراع کرد که ادعا می شود می تواند رنگ چشم ها را تغییر دهد. در این روش سلول های ملانین به کمک یک لیزر از بین برده می شوند تا رنگ عنبیه روشن تر شود. این بدان معنی است که کسانی که چشم های قهوه ای دارند می توانند رنگ چشم های خود را به آبی یا خاکستری تغییر دهند.

این عمل فقط ۲۰ ثانیه طول می کشد و اینطور که ادعا شده نتیجه ی نهایی آن ظرف ۲ تا ۴ هفته نمایان می شود. دکتر گرگ هومر ایده ی این جراحی را از یکی از همکاران خود گرفته بود که متخصص پوست است و خال های مادرزادی و گوشتی را با لیزر از بین می برد. به ادعای این پزشک تحقیقات نشان داده این عمل جراحی روی بینایی تأثیر نمی گذارد اما هنوز به زمان بیشتری نیاز است تا همه ی عوارض جانبی این روش مورد بررسی قرار بگیرد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 2.8 / 5. تعداد رای: 5

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور چشم خود را رنگی کنیم

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

چطور چشم خود را رنگی کنیم
چطور چشم خود را رنگی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *