چطور چشم خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور چشم خود را تقویت کنیم
چطور چشم خود را تقویت کنیم

چشم ها یکی از حساس ترین و البته آسیب پذیر ترین اندام های بدن هستند. روزانه فعالیت زیادی را با استفاده از آنها انجام می دهیم که با گذشت زمان و استفاده نادرست و بیش از اندازه از آن تاثیر منفی روی چشم می گذاریم. حتی اگر از سلامت کامل چشم برخوردار هستید مراقبت های لازم را انجام دهید.

 

بینایی ضعیف اغلب با دوربینی یا نزدیک بینی مرتبط است. عواملی مثل ژنتیک، تغذیه ضعیف، پیری و فشار بیش از حد بر چشم ها معمولاً به این مشکل میفزایند.شایع ترین نشانه های بینایی ضعیف، دید مات، سردردهای مکرر و چشم های آبدار هستند.

حتماً برای تشخیص درست و درمان با پزشک خود مشورت کنید. گاهی اوقات مشکلات چشمی می توانند با مشکلات جدی مانند گلوکوم، انحطاط ماکولا، آب مروارید و ناخوشی بینایی ایجاد شوند.

درمان مشکلات بینایی نسبتاً آسان است. شما می توانید از عینک تجویزی، لنز و حتی ممکن است دید خود را با جراحی اصلاح کنید. در این بخش از سلامت نمناک برخی روش های طبیعی خانگی برای بهبود طبیعی بینایی وجود دارد.

چطور چشم خود را تقویت کنیم

1. ورزش چشم:

جریان خون کافی برای چشم ها برای عملکرد مناسب چشم ضروری است. به درجه خوبی از انعطاف پذیری برای حفظ کیفیت بینایی نیاز دارد. از این رو، ورزش دادن چشم ها امری ضروری برای مبارزه با فشار و کرنش است. همچنین توانایی شما برای تمرکز را افزایش می دهد.

مداد را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید. به آرامی آن را به بینی نزدیک کنید و دوباره آن را از چشم خود دور کنید. این فرآیند را تا 10 بار در روز تکرار کنید.

چرخاندن چشم هایتان یکی از بهترین روش ها برای ورزش دادنشان در هر زمانی است. چشمان خود را جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هر گام را 10 بار در روز تکرار کنید.

20 تا 30 بار چشمان خود را به سرعت تغییر دهید و بلرزانید. اما، چشم های خود را فشار ندهید. در نهایت، با بستن چشم ها به آرامی چشم ها را باز کنید. 10 بار در روز.

سعی کنید به شی ای که در فاصله دور قرار داده شده، خیره شوید. از ماه به عنوان مرجع استفاده کنید. توجه خود را به ماه دهید و هر روز به مدت 5 دقیقه تمرکز خود را حفظ کنید.

این تمرین ها را به طور منظم برای چند ماه امتحان کنید تا شاهد نتایج مثبت باشید و به طور طبیعی دیدتان را بهبود ببخشید.

2. کف دست:

این یک ورزش عالی برای تحریک لنز و ماهیچه های مویی است.با مالش سریع کف دست تان گرما تولید کنید و سپس بخش گرم کف دست هایتان را روی چشمانتان قرار دهید. مواظب باشید فشاری روی چشم ها را اعمال نکنید. زمانی که ورزش کف دست را امتحان می کنید، این کار را در غیاب نور انجام دهید. ماهیچه های چشم ها به خاطر گرما آرام می شوند.

3. کف دست و خورشید:

خورشید و کف دست نیز برای چشم ها مفید هستند چون این روش ها به فعال کردن مجدد و انعطاف پذیری لنز چشم و ماهیچه های مویی کمک می کنند.

خورشید از توانایی های بهبود دهنده استفاده می کند و کف دست آرامش و احساس خوب را ترویج خواهد داد. با توجه به فرهنگ چین، خورشید شامل انرژی های حیاتی زندگی است که برای سلامت چشم ها و نیز بدن حیاتی هستند.

برای ورزش آفتاب، به خورشید اجازه دهید که به طور مستقیم بر روی پلک های بسته شما در هنگام تنفس عمیق، بتابد. این کار را هر روز به مدت چند دقیقه انجام دهید و پس از آن ورزش کف دست را دنبال کنید.

برای ورزش کف دست، کف دست هایتان را به هم بمالید تا گرما تولید کنید و سپس به آرامی کف دست تان را روی چشم های بسته خود بمالید بدون این که فشاری روی چشم ها اعمال شود.

حتما چشمان خود را به طور کامل بپوشانید تا هیچ ردی از نور وجود نداشته باشد. این کار را چندین بار در روز به هنگام تجسم یک صحنه دلپذیر انجام دهید.

4. طب فشاری / طب سوزنی:

طبق پزشکی سنتی چینی (TCM)، عملکرد بد یا بیماری در چشم ها اغلب ارتباط نزدیکی با کبد و کلیه ها دارد. نقاط فشاری و طب سوزنی مختلفی در اطراف مدارهای چشم ها وجود دارند که استخوان هایی هستند که مردمک چشم را احاطه کرده اند.

هر یک از نقاط فشاری دور مدار چشمان خود را به مدت 5 تا 10 ثانیه ماساژ دهید. از نقطه #1 که در تصویر بالا نشان داده شده است شروع کنید و به سمت بالا بروید و هر نقطه متمایز را ماساژ دهید.

شما می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید:اگر باردار هستید، قبل از امتحان این روش درمان با فرد متخصص طب سوزنی مشورت کنید. هم چنین مناطقی که دارای زخم ، سوختگی یا عفونت هستند را ماساژ ندهید.

راه رفتن پابرهنه بر روی علف در شبنم صبحگاهی برای حدود 30 دقیقه یک روش طب سوزنی برای کمک به بهبود بینایی است، چون فیبرهای عصبی متصل به پاهای شما را فعال می کند. برای چشم ها روی انگشت های دوم و سوم فشار زیادی وجود آورید. به علاوه، رنگ سبز چمن برای چشم ها آرامش بخش است.

5. فشار چشم:

6. چشمک زدن:

7. انعطاف پذیری:

8. تمرکز:

9. انعکاس چشم:

10. دنبال کردن عدد هشت انگلیسی :

چطور چشم خود را تقویت کنیم

11. شست به سمت بالا:

این می تواند پایان خوبی برای یک روز سخت در محل کارتان باشد. یک کاسه آب داغ و یک آب سرد دیگر بردارید. یک حوله را به آرامی در هر کاسه بگذارید. اول، کمپرس داغ را روی چشم ها و ابرو ها بگذارید. گرما را احساس کنید و در حدود 5 ثانیه آن را نگهدارید و سپس برای 5 ثانیه کمپرس سرد را استفاده کنید. حداقل 5 بار تکرار کنید. 

یعنی بعد از 20 دقیقه کار کردن و خیره شدن به کامپیوتر به مدت 20 ثانیه به یک نقطه دور خیره شده و روی آن تمرکز کنید. 

13. نگاه ردیاب

چند پیشنهاد ساده ولی کاربردی

تصویری که در زیر مشاهده می کنید یک الگوی کامل برای انجام حرکات ورزشی تقویت کنده چشم و بینایی است از آنها به صورت مرتب استفاده کنید.

عادت کنید تا هر روز زمانی رابرای استراحت دادن به چشم ها اختصاص دهید. برای چند دقیقه در هر دو تا سه ساعت چشم هایتان را ببندید و به آنها استراحت بدهید.

چشم پزشکان برای حفظ سلامت چشم ها پیشنهاد می کنند دو ساعت قبل از خواب به صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه نگاه نکنید.

یوگای چشم را امتحان کنید که البته برای تقویت چشم بهترین حرکت یوگا تمرین «تراتاکا» است که یکی از بهترین تمرینات برای رفع خستگی چشم هاست.

وقتی بیرون از منزل هستید تمرین کنید تا به نقاط دوردست خیره شوید.

به تغذیه خود اهمیت دهید ؛ تغذیه ای مناسب و مفید برای تقویت چشم را در بخش سلامت نمناک به صورت کامل شرح داده ایم.

شستشو با آب گرم برای رفع خستگی چشم ها مفید است پس امتحان کنید.

 

برخی از ترفندهایی که می‌تواند برای داشتن چشمانی سالم به شما کمک کند شامل ویزیت منظم توسط پزشک،انجام ورزش‌های منظم روزانه، محافظت از چشمان در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش، استفاده از محلول نمک در موارد ضروری، کاهش زمان استفاده از کامپیوتر، ترک سیگار، تغییر رژیم غذایی و افزودن موادی همچون کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، ماهی و آجیل به رژیم غذایی است.

در ادامه با مجله سلامت همراه شوید تا ۱۵ راهکار برای حفظ سلامت چشم ها را برای شما عزیزان شرح دهیم.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظریف و شکننده‌ی بدن انسان چشم اوست. نه تنها بیشتر کارهای انسان بر روی چشم تکیه دارد بلکه خود چشم‌ نیز به مراتب بیشتر از سایر اندام‌های حسی آسیب پذیر است. بنابراین محافظت از آن بسیار ضروری است. چشم انسان یکی از پیشرفت‌های تکاملی پیچیده در میان گونه‌ی ما بوده اما خیلی کمتر از چشم سایر موجودات محافظت شده است.

چشم متشکل از قرنیه و صلبیه بوده و این دو توسط لیمبوس به هم متصل شده است. این بافت‌ها به صورت مستقیم در معرض عناصر مختلفی قرار دارند و حتی کوچکترین جراحتی به چشم می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های غیر قابل جبران و دائمی گردد. با وجود اطلاع از همه‌ی این موارد، افراد معمولا نسبت به چشمان خود بی‌دقت هستند و فکر می‌کنند که یک چکاپ گاه به گاه و تجویز برخی از داروها برای محافظت از این اندام حسی حیاتی کافی است.

چطور چشم خود را تقویت کنیم

علاوه بر این، چشم می‌تواند به آسانی توسط موارد بیماری‌زای بیرونی دچار عفونت گردد، بنابراین شما باید در شستن دست‌های خود مراقب باشید و مطمئن شوید که چشم‌هایتان در معرض تماس با موارد بیماری‌زا قرار نمی‌گیرد. در نهایت، چشم نیز مانند سایر اندام‌های بدن در حال کار است و به مرور زمان ممکن است کارایی خود را از دست بدهد.

خوشبختانه با رعایت برخی از دستورالعمل‌ها می‌توان چشمانی سالم داشت. حالا اجازه دهید نگاهی دقیق تر به موضوع بیندازیم و ۱۵ ترفند برای داشتن چشمانی سالم را بررسی کنیم.

سیگار می‌تواند از طریق روش‌های بسیار برای سلامتی شما مضر باشد و یکی از اثرات مهمی که این ماده دارد بر روی چشم انسان است. افزایش سطح مواد سرطان‌زا در بدن افراد سیگاری منجر به شکست سلول‌های بیشتری گشته و رادیکال‌های آزاد را در بدن افزایش می‌دهد و باعث ایجاد سلول‌های سرطانی می‌گردد. علاوه بر این،مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن با شیوع بالاتری از دژنراسیون ماکولا و یووئیت مرتبط است.

اگر عینکی هستید و یا از لنز استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را به صورت تمیز نگهداری می‌کنید. به طور منظم، محلول لنز خود را تغییر دهید، شیشه‌های عینک و قاب عینک خود را باید تمیز کنید.این‌ها مکان‌هایی هستند که برای رشد باکتری و سایر مواد خارجی بسیار مناسب و ایده‌ال‌اند. زمانی که می خواهید لنزها را به چشم بگذارید حتما دست خود را بشویید.

اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو مورد وجود ندارد اما مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منطم و روزانه می‌تواند از گسترش دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. تجدید انرژی و افزایش متابولیسم در بدن می‌تواند به گردش خون در بدن کمک کند و هورمون‌های مفیدی نیز در بدن ترشح گردد. این موارد در چشم نیز تاثیر گذار خواهد بود.

خواص پرتقال برای تقویت چشم

پرتقال و آب آن به عنوان منبعی عالی از ویتامین C است. اگرچه شما می‌توانید این ویتامین را از منابع دیگری نیز دریافت کنید اما پرتقال ممکن است راحت‌ترین منبع باشد. این میوه‌ می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و اسید اسکوربیک موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و بینایی انسان را از موارد مختلف همچون دژنراسیون ماکولا محافظت می‌نماید.

بهترین راه از اطمینان سلامت چشم، مراجعه‌ی مرتب به چشم پزشک است. در این صورت می‌توانید از سلامت چشمان خود مطمئن شوید. روش‌ها و درمان‌های بسیاری برای بهبود سلامت چشم وجود دارد اما اینکار باید از طریق یک متخصص انجام گیرد.

غذای دریایی سرشار از روی است که می تواند برای افزایش دید مفید باشد. این ماده‌ی معدنی همچنین می‌تواند از رشد آب مروارید در چشم جلوگیری کند و یا روند رشد آن را آهسته‌تر نماید. گوشت قرمز، بوقلمون و شیر منابع دیگری هستند که این ماده‌ی معدنی را دارند.

در دنیای مدرن امروزی، ما زمان بسیار زیادی را پای کامپیوتر و لپ تاپ می گذارنیم. شما باید در مورد چشمان خود نیز مراقب و هوشیار باشید. صرف زمان زیاد در پشت کامپیوتر و یا دستگاه‌هایی همچون تبلت و گوشی‌های هوشمند، می‌تواند به چشم آسیب برساند. زل زدن زیاد به صفحه نمایش، باعث می‌شود شما کمتر پلک بزنید. پلک زدن برای چشم بسیار مهم است زیرا باعث مرطوب شدن سطح چشم شده و آن را از مواد بیرونی محافظت می‌کند.

سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز هستند، روشی عالی برای مراقبت از سلامت چشم به شمار می‌روند. کلم پیچ، غنی از لوتئین و زیگزانتین است. این دو ماده آنتی اکسیدانی قوی بوده و می‌تواند از بروز دژنراسیون ماکولای وابسته به سن جلوگیری کند و روند رشد آب مروارید را آهسته تر کند.

خواص هویج برای سلامت چشم

یکی از مواد مغذی که می‌تواند برای سلامت چشم مفید باشد، هویج است. این گیاه سرشار از بتا کاروتن است. اگر این سبزی خوشمزه و ترد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، سطح آنتی اکسیدان را در بدن خود افزایش داده‌اید. آنتی اکسیدان موجود در هویج، ترکیبی قدرتمند است که می‌تواند رادیکال‌های آازاد موجود در بدن را خنثی کند و از بروز بیماری‌های چشمی جلوگیری نماید.

یکی از واکنش‌های طبیعی ما به هنگام ورود یک ماده‌ی خارجی به چشم این است که چشم خود را با دست می‌مالیم تا اشک از چشم خارج شود و با خود ماده‌ی خارجی را به بیرون هدایت نماید. متاسفانه اینکار می‌تواند باعث ایجاد آسیب به قرنیه شده و اختلال در بینایی را موجب گردد. بهترین روش در اینگونه مواقع استفاده از قطره محلول آب نمک است. این یک راه موثرتر و کمتر تهاجمی برای درمان یک مشکل با چشم است.

این یک تصور غلط است که تمامی اسید‌های چرب برای بدن مضراند، در حقیقت برخی از اسیدهای چرب به عنوان کلسترول خوب در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند برای عملکرد بدن مفید باشند. زمانی که صحبت از چشم به میان می‌آید، اسیدهای چرب عملکرد شبکیه را بهبود بخشیده و می‌تواند از خشک شدن چشم جلوگیری کند. ماهی‌های روغنی مانند سالمون و یا تن ماهی سرشار از اسیدهای چرب مفید است. همچنین شما می‌توانید از مکمل‌های حاوی روغن ماهی نیز استفاده کنید.

وجود اشعه‌ی ماورا بنفش می‌تواند به چشم آسیب وارد کند. با پوشیدن عینک‌هایی که دارای محافظت از تابش ماورا بنفش هستند می‌توانید تا حدودی از مضرات آن جلوگیری کنید.

فواید انواه آجیل برای سلامت چشم ها

ویتامین E یک سلاح بسیار مهم برای مبارزه با دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری‌های چشمی است. بنابراین اضافه کردن غذاهایی که دارای این ویتامین هستند، می‌تواند به چشم شما کمک کند. آجیل‌ها و دانه‌های گیاهی منبعی عالی برای ویتامین E است. کره بادام زمینی، جوانه گندم و فندق بهترین انتخاب خواهد بود.

بتا کاروتن ماده‌ای است که برای سلامتی چشم بسیار مفید است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که برای سلامتی چشم بسیار مفید خواهد بود. لوتئین و زآگزانتین که در تخم مرغ یافت می‌شود، نقشی مهم در سلامت چشم بازی می‌کنند و چشم را در برابر دژنراسیون ماکولا و توسعه آب مروارید محافظت می‌نمایند.

هرگونه تغییر در محیط عمومی می‌تواند به سلامت شما آسیب بزند.به هنگام مسافرت، آب و هوای مختلف، مواد آلرژی زا، سطح تابش خورشید، فعالیت‌های مختلف می‌تواند به چشم آسیب برساند. همیشه مطمئن شوید که از چشم خود در برابر تغییرات محیطی محافظت می‌کنید. مواردی همچون عینک آفتابی، قطره‌ی چشم و غیره را به همراه داشته باشید.

مرسی .بابت مطالب وراهکارهای مفید که در اختیارم گذاشتید.استفاده کردم تشکر…

خواهش میکنیم دوست عزیز. خوشحالیم که مفید بوده براتون. شاد و سلامت باشید.

با سلام وخسته نباشید اگه من هنگام استفاده با کامپیوتر به صورت معمولی پلک بزنم باعث ضعیف شدن چشمم نمیشه؟لطفا زودتر جواب بدید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

احساس ضعف در بینایی خود دارید و میخواهید هرچه سریعتر مثل سابق چشمان تیزی داشته باشید؟

انجام معاینات منظم چشم فقط یکی از راه های بهبود بینایی و جلوگیری از صدمات یا بیماری هایی است که می تواند به بینایی شما آسیب برساند. روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن طریق بینایی تان را بهبود بخشید. 10 مورد از این روش ها را در این مطلب مفید از مجله آلامتو به شما معرفی می کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

ویتامین های A ، C و E و همچنین ماده معدنی روی، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از ابتلا به تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا (Macular degeneration) جلوگیری کنند. دژنراسیون ماکولا شرایطی است که، در آن ماکولا، یعنی آن بخش از چشم که بینایی مرکزی را کنترل می کند، آسیب می بیند.

منابع غذایی برای این مواد مغذی مهم شامل انواع سبزیجات و میوه های رنگارنگ از جمله موارد زیر هستند:

چطور چشم خود را تقویت کنیم

مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، مانند ماهی قزل آلا و تخم کتان نیز برای سلامت بهتر چشم توصیه می شود.

علاوه بر مواد مغذی که در قسمت قبل گفته شد، چند ماده مغذی دیگر وجود دارد که کلیدهای بهبود بینایی هستند. از جمله این ها می توانیم به لوتئین و زآگزانتین که کاروتنوئیدهای موجود در شبکیه چشم هستند، اشاره کنیم. شما می توانید این مواد مغذی را در سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی، کدو سبز و تخم مرغ پیدا کنید.

لوتئین و زاگزانتین را می توان به صورت مکمل نیز مصرف کرد. این کاروتنوئیدها با بهبود تراکم رنگدانه ها در آن قسمت از چشم و جذب نور ماورابنفش و آبی به محافظت از ماکولا کمک می کنند.

بله، در کمال تعجب، مزایای ورزش و حفظ وزن سالم فقط به داشتن اندامی متناسب و سلامت جسمانی ختم نمی شود، بلکه در سلامت چشم و بهبود بینایی نیز تاثیرگذار است.

جالب است بدانید که دیابت نوع 2 که بیشتر در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی دیده می شود، می تواند به رگهای خونی ریز چشم آسیب برساند. به این بیماری رتینوپاتی دیابتی (Diabetic retinopathy) گفته می شود.

مقدار زیاد قند در جریان خون شما به دیواره های ظریف عروق آسیب می رساند. رتینوپاتی دیابتی باعث می شود که عروق بسیار کوچک موجود در شبکیه شما – قسمت پشتی چشم که به نور حساس است – با نشت خون و مایعات به داخل چشم به بینایی شما آسیب برساند.

بررسی مرتب سطح قند خون و تناسب اندام می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و بسیاری از عوارض آن را کاهش دهد.

دیابت تنها بیماری‌ای نیست که می تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. سایر بیماری ها مانند فشار خون و مولتیپل اسکلروز یا ام اس (MS) نیز قادرند بر بینایی شما تأثیر بگذارند. این بیماری ها معمولا با التهاب مزمن همراه هستند و این التهاب مزمن چیزی است که می تواند از سر تا پا به سلامت شما آسیب برساند.

به عنوان مثال التهاب عصب بینایی می تواند باعث درد و حتی کاهش بینایی شود. درست است که نمی توان از بیماری های مانند ام اس پیشگیری کرد، اما با عادت ها و داروهای مربوط به آن می توانید آن را کنترل کنید. فشار خون بالا را می توان با رژیم غذایی مناسب برای قلب، ورزش و داروهای مربوط به فشار خون به طور موثر درمان کرد.

چه در حال بازی راکتبال باشید، چه در کارگاه خود مشغول به کار باشید و چه بخواهید یک آزمایش علمی در مدرسه انجام دهید، بسیار مهم است که با استفاده از عینک مناسب از چشم هایتان محافظت کنید.

در صورتی که خطر ورود مواد شیمیایی، اشیاء تیز یا موادی مانند تراش چوب، خرده های فلزی و … به چشم وجود دارد، استفاده از عینک محافظتی بسیار ضروری است.

بسیاری از عینک های محافظ با نوعی پلی کربنات ساخته می شوند که حدود 10 برابر سخت تر از سایر مدل های پلاستیکی است.

عینک آفتابی فقط برای داشتن ظاهری زیبا نیست. محافظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشید، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در زمینه بهبود بینایی انجام دهید. شما باید از یک عینک آفتابی استفاده کنید که 99 تا 100 درصد اشعه UVA و UVB ناشی از نور خورشید را مسدود کند.

جالب است بدانید که عینک آفتابی به محافظت از چشم شما در برابر شرایطی که از آسیب چشم ناشی می شود، کمک می کند. این موارد شامل آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک/ پتریژیوم است. استفاده از کلاه لبه پهن نیز می تواند به محافظت از چشم شما در برابر آفتاب کمک کند.

چشمان شما در طول روز سخت کار می کنند و هر از چند گاهی به استراحت نیاز دارند. به ویژه اگر در یک زمان طولانی با رایانه کار کنید، این فشار به چشم ها، شدت می یابد.

برای کاهش فشار، قانون 20-20-20 را دنبال کنید. این بدان معناست که هر 20 دقیقه که به کامپیوتر کار می کنید، کار را متوقف کنید و به مدت 20 ثانیه به چیزی که 20 فوت دورتر است، نگاه کنید.

شما می دانید که سیگار کشیدن برای ریه ها و قلب شما مضر است. مو، پوست، دندان ها و سایر اعضای بدن نیز از این عادت مخرب آسیب می بینند. جالب است بدانید که عوارض سیگار کشیدن به چشم ها نیز می رسد. سیگار کشیدن به طور چشمگیری خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را افزایش می دهد.

خبر خوب اینکه خوشبختانه، چشم‌ها، ریه ها، قلب و سایر اعضای بدن شما می توانند در طی اولین ساعات ترک سیگار از سالها آسیب ناشی از مصرف دخانیات بهبود یابند و هرچه مدت بیشتری بتوانید از سیگار کشیدن اجتناب کنید، رگ های خونی شما بیشتر سود می برد و التهاب موجود در چشمها و بقیه بدن شما نیز بیشتر تسکین می یابد.

برخی از بیماری های چشمی ارثی هستند، بنابراین آگاهی از بیماری های چشمی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما داشته اند می تواند به شما در اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید، کمک کند.

بیماری های ارثی عبارتند از:

چشم شما به طور خاص در برابر میکروب و عفونت آسیب پذیر است. حتی مواردی که فقط چشم شما را تحریک کنند نیز می توانند بر روی بینایی شما تأثیر بگذارند. به همین دلایل، همیشه باید دستان خود را قبل از لمس چشم و دست زدن به لنزهای تماسی، تمیز بشویید.

همچنین شستن دست ها و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی طبق دستورالعمل بسیار مهم است. همچنین باید طبق توصیه سازنده یا پزشک، لنزهای تماسی خود را هر چند وقت یکبار تعویض کنید. میکروب های موجود در لنزهای تماسی شما می تواند منجر به عفونت باکتریایی چشم شود.

ممکن است بینایی بهتر شما به شستن دست ها، خوردن سبزیجات یا متناسب نگه داشتن وزن وابسته نباشد، اما قطعا همه آنها در بهبود بینایی نقش دارند.

شاید داشتن یک سبک زندگی سالم و محافظت از چشم در برابر آفتاب و اجسام خارجی نتواند در برابر هر مشکل مرتبط با چشم از شما محافظت کند، اما همه این ها می توانند احتمال ایجاد مشکلی را که می تواند به بینایی شما آسیب برساند را کاهش دهند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

ورود

جینگوبینگو مگ

چطور چشم خود را تقویت کنیم

چشم و قدرت بینایی از جمله مهم‌ترین مسایلی است که هر فردی باید برای حفظ سلامت جسمانی خود توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. چشم‌ها دریچه روح انسان‌ها هستند. بنابراین مراقبت از آنها همیشه باید در اولویت زندگی هر فردی قرار داشته باشد.

در این مقاله از مجله خبری جینگوبینگو قصد داریم تا به شما بگوییم که چگونه چشم و قدرت بینایی خود را تقویت کنیم؟

شاید جالب باشد بدانید، به گفته یک متخصص، از منظر طب ایرانی تمام ارگان‌های بدن بر یکدیگر تأثیرگذار هستند. به طور مثال ضعف عملکرد سیستم گوارشی و مغز و همچنین رحم در بانوان می‌تواند باعث کاهش بینایی در افراد شود.

همچنین گفته می‌شود بی‌خوابی و کم‌خوابی نیز از جمله عللی هستند که می‌تواند اثر منفی بر بینایی افراد بگذارد. حضور افراد در محیط‌های آلوده و حاوی گردوغبار نیز در بلندمدت باعث تضعیف بینایی می‌شود.

استفاده از اشیای نورانی و خوابیدن به پشت یا شکم نیز از منظر طب ایرانی اثرات منفی بر بینایی خواهد داشت.

بد نیست بدانید بیماری‌های گوارشی از جمله عللی هستند که می‌تواند بر بینایی تأثیرگذار باشد همچنین گفته می‌شود که اگر فردی از بیماری گوارشی رنج می‌برد استفاده از ویتامین‌های تقویت‌ کننده بینایی تأثیری بر افزایش دید وی نخواهد داشت.

معمولا برای افرادی که از بینایی ضعیف رنج می‌برند ورزش‌های چشمی و همچنین تغذیه مناسب توصیه می‌شود و اگر این تضعیف بینایی به دلیل خشکی چشم باشد استفاده از روغن بنفشه برای آنها مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که تجویز هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک انجام شود.

اما در پاسخ به این سوال که چگونه چشم و قدرت بینایی را تقویت کنیم، می‌توان روش‌های زیر را پیشنهاد داد. برای آشنایی با این روش‌ها و مواد خوراکی مفید برای چشم در ادامه با فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی برای آرایش کردن چشم با استفاده از لنز

 

ویتامین‌های آ، E و C هر کدام به تنهایی نقش مهمی در سلامت چشم‌ها دارند. بعلاوه، گفته می‌شود مواد معدنی همچون مس و روی نقش موثری در تقویت چشم‌ها دارند. مواد غذایی همچون توت‌فرنگی، مرکبات، سبزیجات و ماهی سالمون از جمله خوراکی‌های مفید برای چشم‌ها بشمار می‌روند.

همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها همچون بتاکارتون و لوتنین که در سبزیجات تیره و هویج یافت می‌شوند، در محافظت از چشم در برابر نور خوشید و اشعه‌های مضر آفتاب نیز مفید هستند.

مصرف امگا ۳ نیز در رفع خشکی چشم بسیار مفید و ضروری است. مخصوصا برای کسانی که ساعات طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

 

برای ورزش دادن به چشم‌ها لازم نیست کار خاصی انجام دهید. فقط کافیست ۱۰ مرتبه در هر روز چشم‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس ۱۰ بار هم خلاف جهت عقربه‌های ساعت این کار را انجام دهید.

یا اگر از کاربران کامپیوتر یا صفحه‌نمایش‌های الکترونیک هستید، هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به نقطه‌ای در فاصله ۵۰ سانتی‌متری نگاه کنید.

از دیگر ورزش‌های چشم می‌توان به تمرین فوکوس اشاره کرد. برای این منظور، انگشت شست خود را در دورترین فاصله‌ای که می‌توانید نگه دارید و به آن خیره شوید. سپس به جسمی در پشت انگشت خود خیره شوید. این کار را ۱۰ بار پیاپی تکرار کنید.

یا یک تمرین خیلی ساده‌تر، دست‌ها را به هم بمالید. سپس آنها را به مدت ۱۰ ثانیه روی چشم‌ها بگذارید. این کار را ۵ بار پشت سر هم تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای جالب و عجیب برای تشخیص عینک آفتابی اصل

 

در صورتی که چشم‌های ضعیفی دارید و از عینک استفاده می‌کنید، حتما بهترین کیفیت عدسی را انتخاب کنید. در مورد عینک‌های آفتابی هم حتما نمونه‌ای را خریداری کنید که به صورت ۱۰۰ درصد از چشم در مقابل اشعه‌های UV محافظت می‌کنند.

یکی از کارهایی که برای چشم و تقویت قدرت بینایی خود می‌توانید انجام دهید این است که به چشم‌ها هم همانند دیگر اعضای بدن استراحت بدهید. ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. حین انجام کارهای کامپیوتری، هر نیم ساعت یا یک ساعت یک بار چند ثانیه به نقطه‌ای دورتر و جایی غیر از صفحه نمایش نگاه کنید.

نور اتاقی که کار می‌کنید باید ملایم باشد. منبع نور برای مطالعه باید حتما از پشت به کتاب بتابد. ترجیحا در تاریکی تلویزیون تماشا نکنید. سعی کنید زیاد پلک بزنید، مخصوصا اگر به تلویزیون نگاه یا با کامپیوتر کار می‌کنید.

به طور میانگین، ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. اگر چشم‌های شما معمولا خشک و خسته هستند و تار می‌بینید، سعی کنید آب بیشتری بنوشید.

بیشتر بخوانید: با اصطلاحات نسخه چشم پزشکی برای تجویز عینک بیشتر آشنا شوید

زردچوبه خاصیت درمانی زیادی دارد و برای چشم هم مفید است. این گیاه می‌تواند جلوی اکسیده شدن عدسی‌های چشم را بگیرد و این یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشم است.

زردچوبه بخاطر داشتن مقدار زیادی «کورکومین»خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و برای خشکی چشم خوب است.

زعفران در تقویت دید چشم و به ویژه درمان آب مروارید مفید است. در یک تحقیق تمامی بیمارانی که از زعفران استفاده کردند بهبودی چشم داشتند و به همین دلیل محققان بر این باور هستند که این گیاه می‌تواند جلوی کاهش دید در بیماران کهنسال را بگیرد.

اگر از التهاب و آب ریزش چشم رنج می‌برید رازیانه می‌تواند باعث تقویت چشم شما بشود. شستشوی چشم با رازیانه می‌تواند جلوی بیماری‌ها همچون آب مروارید را بگیرد. یک تحقیق در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد که استفاده از قطره رازیانه در درمان آب مروارید بسیار موثر است.

 

حلقه‌های تیره و پف دور چشم می‌تواند ناراحت کننده باشد. اگر کیسه‌های چای سبز را روی چشم خود بگذارید می‌تواند جلوی بادکردگی دور چشم را بگیرد. چای سبز مقدار زیادی تنین و آنتی‌اکسیدان دارد.

عصاره هسته انگور در درمان بیماری‌های چشم بسیار مفید می‌باشد و ناراحتی‌های چشم همچون لکه چشم، آب مروارید، بیماری قند و تغییر شکل آن را درمان می‌کند. هسته انگور «لینولئید» دارد که برای چشم مفید است و خاصیت آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان دارد.

چطور چشم خود را تقویت کنیم

بیشتر بخوانید: عینک فتوکرومیک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

مواد غذایی حاوی ویتامین C به خصوص فلفل دلمه‌ای و پرتقال از بهترین مواد غذایی برای تقویت چشم هستند. این خوراکی ها  سرشار از ترکیبی به نام «رفودوپسین» است که بازسازی دوباره سلول‌ها را سرعت می‌بخشد.

در جریان جنگ جهانی دوم، خلبان‌های نیروهای هوایی انگلستان گزارش دادند که خوردن زغال اخته به دید آنها در شب کمک می‌کند. زغال اخته بخاطر داشتن مقادیر زیادی انتوسیانوسید، برای جریان خون در موی‌رگ‌ها بسیار مفید است. این ماده آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است.

ماده مغذی در زغال اخته رگ‌های خونی را تقویت می‌کند و گردش خون در تمامی بدن از جمله چشم‌ها را بهبود می‌بخشد. این بهبود در گردش خون، ورم و ناراحتی چشم را کم می کند و کیفیت بینایی را افزایش می دهد.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و نقش موثری در  بازسازی سلول‌های چشم دارد.

ماهی‌ها همچون سالمون، تن و ساردین سرشار از اسیدها چرب امگا ۳ هستند که مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند و چشم‌ها را در برابر آسیب رادیکال آزاد در بدن محافظت می‌کتند. چربی ماهی مانع خشکی چشم بر اثر استفاده از لنز می‌شود.

 

از شما سپاس گذاریم که بار دیگر همراه یکی دیگر از مقاله های جینگوبینگو مگ بودید. نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید

تفکرات بزرگ باعث رشد شما میشن ، شما به اندازه خواسته ها و تفکراتتون از زندگی سهم دارید، پس بزرگ فکر کنید

مطالب مرتبط

[…] بیشتر بخوانید: چگونه چشم و قدرت بینایی خود را تقویت کنیم؟ […]

[…] بیشتر بخوانید: چگونه چشم و قدرت بینایی خود را تقویت کنیم؟ […]

[…] بیشتر بخوانید: چگونه چشم و قدرت بینایی خود را تقویت کنیم؟ […]

[…] بیشتر بخوانید: چگونه چشم و قدرت بینایی خود را تقویت کنیم؟ […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




جینگوبینگو مگ به عنوان یک مجله اینترنتی که در زمینه خرید و فروش ملک در ایران و کشورهای خارجی فعالیت می کند، برآن است تا بتواند اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه به کاربران خود ارائه دهد.

خرید ملک در ترکیه

خرید خانه در استانبول

خرید ملک در ازمیر

خرید ملک در آنکارا

خرید ملک در آنتالیا

خرید ملک در آلانیا

خرید آپارتمان در زعفرانیه

چطور چشم خود را تقویت کنیم
چطور چشم خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *