مشاوره درسی کنکور 99

 
helpkade
مشاوره درسی کنکور 99
مشاوره درسی کنکور 99

تحریریه ایران مشاوره ۲۴۶ نظرها

کنکور سراسری و مسائل مربوط به آن، در چند دهه اخیر به شدت مورد توجه و نگرانی دانش آموزان قرار دارد که عمدتا خانواده ها نیز با این مسئله همراه می شوند. از این رو هر فرد در دوره دانش آموزی خود، به دنبال راهی است که به سرعت به اهداف و مقاصد خود در این راستا، برسد اما همچنین در این بین افراد زیادی هستند که خود را گرفتار سردرگمی می یابند و نا امیدی بر آن ها چیره می شود.مشاوره درسی کنکور 99

بزرگ ترین و اولین قدم در این راه پر فراز و نشیب اعتماد و اتکا، به صفر تا صد توانایی های بالقوه و بالفعل خود است. دومین گام دستیابی به موفقیت در کنکور، داشتن یک نقشه راه و چراغ هایی است که با ایجاد انگیزه و هدف گذاری واقع بینانه، ناجی شما در شرایط سخت و اصطلاحا پر چاله چوله کنکور باشند. بر خلاف تصور اکثر دانش آموزان، دستیابی و فتح قله موفقیت در کنکور کاملا امکان پذیر است و تنها نیاز به اسبابی است که آگاهی بخش تمام گره های راه پیش رو باشند. یکی از مهم ترین اسباب یاری دهنده در این مسیر، برنامه ریزی درسی صحیح و هدفمند است.بدون شک نمی توان یک برنامه ریزی ثابت را به همه ی داوطلبان پیشنهاد کرد زیرا شرایط و امکاناتی که در اختیار داوطلبان وجود دارد، متفاوت است و با توجه به آنکه میزان توانمندی و بهره هوشی افراد با یکدیگر فرق دارد، بنابراین برنامه ریزی کنکور هر داوطلب باید منحصر به خود او و منطبق با شرایط فردی داوطلب باشد.

برای موفقیت و پیشبرد برنامه ریزی درسی خود، حتما از جدول زمان بندی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از کتاب های کمک آموزشی غیراستاندارد نه تنها کمکی به پیشرفت و یادگیری شما نخواهد کرد بلکه با سوالات غیراستاندارد، سردرگم و مضطرب خواهید شد. همچنین استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد، تنها باعث دگرگونی و آشفتگی ذهن شما خواهند شد. بنابراین توصیه می شود پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی استاندارد، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

همچنین شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت برنامه ریزی درسی و کنکوری با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

هر داوطلب، قبل از هر چیزی باید سوال هایی را برای خود مطرح نموده و به پاسخ آن ها بپردازد به طوری که سقف آمال و آرزو های خود را مشخص نماید برای مثال، بدین صورت که قصد تحصیل در چه رشته ای و در چه دانشگاهی را دارد؟ و در نهایت علاقه مند به اشتغال در چه زمینه ای است؟ و دلیل او از انتخاب این رشته یا این حرفه چیست؟ بسیار مهم است که در این مُباحثه ذهنی، فرد کاملا با خود صادق بوده و علاوه بر داشتن انتخابی همراه با آگاهی و روشن بینی، اهداف واقع گرایانه نیز داشته باشد.

اهمیت هدف گذاری، زمانی نمایان خواهد شد که فرد از میزان تلاشی که برای دستیابی به آن هدف نیاز دارد، از قبیل رتبه مورد نیاز برای قبولی و درصد مورد نیاز برای کسب آن رتبه، اطلاع کسب خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به گروه های آموزشی مختلف ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و … دانش آموز موظف است که برنامه ریزی منحصر به فرد رشته خود را اعمال نماید و در راستای آن تلاش کند. با توجه به تنوع بالای رشته های تحصیلی در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کار دانش، شما کاربران عزیز می توانید با استفاده از لینک دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به تمامی رشته ها دسترسی کامل داشته باشید.

همانطور که گفتیم، برنامه ریزی مانند یک نقشه راهی است که داوطلب را به سمت هدف خود راهنمایی می کند از این رو برای طرح و ساخت آن باید دقیق و هوشمند عمل کنیم. با کسب آگاهی از رتبه، درصد، تعداد تست در طول روز، ساعات مطالعه و… می توان میزان انرژی و زمانی که لازم است برای هر درس صرف کنید را دریابید. برای سبک تر شدن کار می توانید دروس خود را به چند قسمت تقسیم کرده و در چند بازه زمانی مختلف در طول هفته به مطالعه آن بپردازید.

حال با دانستن و آگاهی از همه این موارد می توانید دروس خود را، با تنوع و نکاتی که پیش تر ذکر شد، دسته بندی کرده و در ساعات مختلف روز جای دهید. ساعت خواب، استراحت، بیدار شدن، نهار و شام خوردن، امور متفرقه و… را با برنامه ریزی، به اصول استاندارد نزدیک کنید. همچنین در نظر گرفتن زمان کوتاهی در برنامه خود، برای جبران وقت های تلف شده و انعطاف برنامه، نکته ای قابل ذکر است.

برای شروع برنامه ریزی و داشتن یک برنامه مفید، اطلاع از نحوه مطالعه صحیح امری الزامی است. مطالعه کنکور بسیار بی شباهت به مطالعه روزمرّه و تشریحی است. در مطالعه کنکوری تمام نکات، مطالب ریز و درشت، اصلی و پاورقی و موارد کمتر اشاره شده، بسیار مهم هستند و از هیچ مطلبی سرسری و بدون تفهیم کامل موضوع، گذر نخواهید کرد. اشتباه دیگری که اکثر دانش آموزان دچار می شوند، رجوع به کتاب های کمک درسی گوناگون، بدون مطالعه اولیه کتاب درسی خود است در صورتی که شرط لازم و اولیه، برای موفقیت در تست های کنکور، تسلط به مباحث کتاب درسی است.

آزمون های آزمایشی، تداعی کننده فضا و جو کنکور سراسری و آشنایی نسبی دانش آموز، با نحوه تست زنی و حل سوالات زمان دار می باشد و همچنین این آزمون ها، اطلاعات درسی مطالعه شده، در طول بازه های زمانی کوتاه یا بلند داوطلب را به چالش کشیده و به داوطلب این شانس را داده تامطالعات خود را مورد ارزشیابی دقیق قرار دهد.

آزمون های آزمایشی گاج

آزمون های آزمایشی گزینه دو

آزمون های آزمایشی قلمچی

آزمون های آزمایشی سنجش

از بین سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه مناطق و سهمیه رزمندگان و ایثارگران مهم ترین می باشند که به اختصار به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

مناطق کشور بر اساس امکانات آموزشی به سه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شوند و داوطلبان با توجه به منطقه خود شامل یکی از این سهمیه ها می باشند. مراکز استان ها مانند تهران، مشهد، اصفهان جز منطقه 1، شهر ها و شهرستان ها جز منطقه 2 و روستا ها و مناطق محروم در منطقه 3 دسته بندی می شوند. هر یک از رشته های دانشگاهی دارای ظرفیتی هستند که این ظرفیت بین سهمیه های مختلف تقسیم می شود.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران به دو دسته سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی تقسیم بندی می شود، بدین صورت که جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه، همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 5 درصدی و آزادگان و فرزندان و همسران آنان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 25 درصدی می باشند و به ترتیب 5 و 25 درصد ظرفیت رشته محل ها به این داوطلبان اختصاص دارد. برای استفاده از سهمیه خود باید با مراجعه به سازمان های ذیربط، کد پیگیری 12 رقمی را دریافت نمایید و آن را در فرم ثبت نام درج کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 از اواخر بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org و واریز هزینه، ثبت نام خود را انجام دهند. مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری که چند روز قبل از شروع ثبت نام در سایت سنجش قرار داده می شود، باعث می شود از کلیه اطلاعاتی که لازم است بدانید، مطلع شوید بنابراین قبل از اقدام به ثبت نام حتما این دفترچه را بررسی کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تحصیلی کنکور با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور سراسری مشاوره تحصیلی

3 روز پیش

3 روز پیش

4 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاوره درسی کنکور 99

درود بر شما من دیپلم تجربی سال ۸۹ با پیش دانشگاهی رو دارم.الان میخوام کنکور سراسری هنر شرکت کنم.نمیدونم باید کتابای هنر نظام جدیدو بخونم یا نظام قدیمو 🙁

با سلام و درود. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، جهت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می بایست از منابع و مباحث نظام جدید استفاده نمایید.

سلام و خسته نباشید من یک دانش اموز پشت کنکور سال ۹۸ هستم و اینکه امسال میخوام که کنکور ۹۹ بدهم میخواستم بدونم اگه من از الان شروع کنم و بکوب بخونم ایا میتونم در رشته پرستاری قبول بشم ایا امیدی هست لطفا کمکم کنید ممنون میشم راهنمایی ام کنید

با سلام، قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه به عوامل مختلفی از جمله میزان معدل، مباحث مطالعه شده، استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب و… بستگی دارد. پیشنهاد می شود با توکل برخدا، امید، انگیزه بسیار و اراده قوی، با جمع بندی و تست زنی صحیح مباحث در زمان باقی مانده، نهایت تلاش خود را برای کسب رتبه لازم در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ داشته باشید.

سلام آیا من با مدرک دیپلم طراحی دوخت هنرستان میتونم وارد رشته کارشناسی طراحی لباس بشوم ؟؟ برای شرکت در کنکور سراسری هنر دیپلم من کافیه یا باید پیش دانشگاهی بگذرونم؟؟ ممنون میشم جواب بدین

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، در صورتی که شما دارای مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶) فنی و حرفه ای و یا کار و دانش باشید، می توانید دز آزمون سراسری گروه هنر ثبت نام انجام دهید، لازم به ذکر است در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را داشته باشید، می بایست علاوه بر آزمون کتبی، در آزمون عملی رشته طراحی لباس نیز شرکت نمایید.

سلام خسته نباشید ، من سال ۹۲ کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوتر گرفتم ، الان به دلایلی میخوام مدرک معماری بگیرم ، برای شرکت در کنکور معماری باید چیکار کنم؟ ایا نیاز به دیپلم معماری هست؟ چون من دیپلم فنی حرفه ای دارم! ایا میتوانم در کنکور سال ۱۴۰۰ شرکت کنم یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام، چنانچه تمایل به شرکت در آزمون سراسری داشته باشید، نیازی به اخذ مدرک دیپلم معماری ندارید و می توانید با مدرک کاردانی خود در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در رشته و واحد دانشگاهی موردنظر به تحصیل بپردازید. لازم به ذکر است درصورتی که دارای منعی از سوی نظام وظیفه نباشید، امکان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را خواهید داشت.

باسلام من دانشجوی ترم اخر ارشد از دانشگاه روزانه هستم و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بنده از رشته علوم تجربی میباشد،میخواستم بدونم میتونم کنکور انسانی شرکت کنم ؟ یا باید مدرک پیش دانشگاهی رشته انسانی رو هم داشته باشم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

با سلام، مطابق با قوانین وزارت علوم، شما با داشتن مدرک تحصیلی مذکور منعی از بابت شرکت در آزمون سراسری و گروه آزمایشی علوم انسانی نخواهید داشت.

سلام من سال ۹۶ دیپلم تجربی نظام قدیم گرفتم ودیگه ادامه ندادم و پیش دانشگاهی نگرفتم والان میخام کنکور ۱۴۰۰انسانی بدم باید چکار کنم؟ ایا باید کتاب های پیش دانشگاهی نظام قدیم رو بخونم یا دوازدهم جدید؟

با سلام. شما برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می بایست مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید. انتخاب سوالات کنکور سال ۱۳۹۹ به صورت انتخابی بوده اما در حال حاضر برای انتخاب نوع سوالات آزمون سال ۱۴۰۰ اطلاعیه ای وجود ندارد.

سلام.ببخشید من رشته کامپیوتر هستم و خوزستانم…میخاستم ببینم اگه دانشگاهی که مدنظرم هست قبول نشدم میتونم دانشگاه آزاد تهران برای کامپیوتر ثبت نام کنم؟؟ الان هم سال دوازدهم هستم

با سلام. بله شما می توانید از طریق کنکور سراسری و از طریق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از کسب پذیرش نهایی در هر یک از رشته های مورد علاقه ثبت نام نهایی خود را انجام دهید.

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی دانشگاه دولتی روزانه هستم میخواستم ببینم میتونم بعد از انتخاب رشته از دانشگاه انصراف بدم

با سلام. دانشجویان دوره های روزانه برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ می بایست تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را ثبت می کردند تا مجاز به شرکت در کنکور سراسری باشند.

سلام وقتتون بخیر ما کد ۱۲ رقمی رو از سایت ارتش گرفتیم برای اعمال این سهمیه که ایثارگر هست باید تو کنکور کدوم بزنیم؟ یکیم اخر هفته اردیبهشت برای ویرایش کنکور وقت میدن تو اون مشخص میشه که سهمیه تایید شده یا نه ؟

با سلام ، شما می بایست مطابق با شرایط خود و ارگان مربوطه در قسمت اعمال سهمیه بند مدنظر را علامت بزنید ، چنانچه سوابق ایثارگری شما مورد تایید ارگان باشد در زمان نام نویسی مشکلی به وجود نخواهد آمد ، ولیکن به طور کلی سهمیه می بایست به تایید ارگان برسد.

سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم می خواستم ببینم می تونم اول کنکور ۱۴۰۰ رو بدم و بعد از اعلام نتایج دوم از دانشگاه انصراف بدم

باسلام و درود. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز، می توانند در کنکور مورد نظر خود شرکت کنند و پس از کسب قبولی نهایی، انصراف خود را در دانشگاه اولیه ثبت نمایند.

باسلام. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز، می توانند در کنکور مورد نظر خود شرکت کنند و پس از کسب قبولی نهایی، انصراف خود را در دانشگاه اولیه ثبت نمایند.

سلام من سال۹۸ کنکور ریاضی شرکت کردم و روزانه قبول شدم چه سالی میتونم کنکور تجربی شرکت کنم تا روزانه قبول شم؟

باسلام و درود. شما حق شرکت کردن در کنکور ۱۴۰۰ را دارا می باشید و به صورت کلی دانشجویان دانشگاه های روزانه در مقطع کارشناسی، پس از کسب قبولی در دوره ی روزانه؛ ۱ سال از انتخاب این دوره محروم می باشند.

با سلام من دیپلم ریاضی دارم آیا میتونم کنکور تجربی آزمون بدم، یا اول باید دروس تجربی رو امتحان بدم بعد برم کنکور بدم؟؟

با سلام. شما با داشتن مدرک دیپلم رشته ریاضی نظام جدید (۳-۳-۶) و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم می توانید در کنکور رشته تجربی شرکت کرده و نیازی به داشتن مدرک دیپلم تجربی نمی باشد.

سلام خسته نباشید من پشت کنکوریم بنظرتون اگه از امروز شروع کنم میتونم پزشکی شیراز قبول شم البته تا حالام مطالب زیادیو خوندم ولی جدی نبودم از امروز میخوام جدی شروع کنم پایمم قویه . باسپاس

با سلام با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ، شما می بایست با توکل بر خدا و تکیه بر تلاش و پشتکار خود ، مطالعه خود را با یک برنامه ریزی مناسب جهت جمع بندی مباحث شروع کنید . لازم به ذکر است استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب و پایبند بودن به برنامه ریزی خود ، کمک شایانی به شما می کند تا در رشته و دانشگاه دلخواه ادامه تحصیل داشته باشید .

سلام و عرض ادب! سوالی داشتم که شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندم! کسی که کنکور ۹۶ جزو سهمیه ۵٪ ایثارگری بوده، اما انتخاب رشته نکرده! سال ۹۷ مجددا با سهمیه ۵٪ در کنکور شرکت کرده و رشته دوره شبانه آورده، ثبت نام هم کرده اما انصراف داده! سال ۹۸ مجددا با سهمیه ۵٪ کنکور داده اما انتخاب رشته نکرده! حالا برای کنکور ۹۹ میتونه بازم از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟! خواهشمندم در اسرع وقت پاسخ بدید! با تشکر.

با سلام. برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شما می توانید سهمیه مورد نظر را مجددا اعمال کرده و با کسب رتبه و تراز مناسب برای دانشگاه و رشته مورد نظر انتخاب رشته انجام دهید.

سلام خسته نباشید ایا میشه همزمان دو کنکور داد و برای هر دو انتخاب رشته کرد مثلا یکیو دانشگاه دولتی خوند یکیو ازاد با پرداخت شهریه؟؟سپاس

با سلام ، شما به صورت همزمان می توانید در یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی ، ریاضی ، علوم انسانی و هنر و زبان های خارجی در آزمون سراسری شرکت نمایید.لازم به ذکر است درصورت تمایل به تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در صورتی که رشته اول را در دانشگاه سراسری پذیرفته شده باشید ، در رشته دوم چنانچه از طریق مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد و یا پیام نور پذیرفته شوید می توانید به تحصیل همزمان بپردازید.

سلام خسته نباشید رشتم انسانیه تبریز اگه بخوام به حسابداری قبول بشم کدوم درس رو باید بهتر بزنم

سلام ، با توجه به اینکه رشته مورد علاقه شما در زیرگروه سوم گروه علوم انسانی قرار دارد ، شما می بایست برای مطالعه دروسی همچون ( ریاضی و اقتصاد ) که دارای ضریب بالاتری می باشند ، زمان بیشتری برای مطالعه درنظر بگیرید . لازم به ذکر است مرور فراوان مباحث و دقت و تمرکر در زمان مطالعه رمز موفقیت شما در آرمون می باشد .

سلام من دانش آموز سال دوازدهم رشته ی تجربی هستم میخواستم ببینم به رشته ادبیات دانشگاه ازاد میتونم بدون کنکور برم؟

با سلام ، درصورتی که رشته زبان و ادبیات فارسی در واحد دانشگاهی مدنظر براساس سوابق تحصیلی ارائه شود ، شما می توانید در این مرحله نام نویسی کنید و درصورت قبولی به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام وقتتون بخیر .من ازمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ دانشکده فنی و حرفه ای روزانه قبول شدم میخوام کنکور سراسری ۹۹ شرکت کنم الان با توجه به اینکه تا تاریخ ۲۵ اسفند فرصت انصراف هست و به دلیل بیماری کرونا دانشگاه تعطیل شده چه کاری میتونم انجام بدم که دوره روزانه کنکور ۹۹ مجاز بشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

با سلام . شما می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر تمدید مهلت ثبت انصراف ارسال کنید تا با توجه به شرایط موجود در صورت امکان مهلت ثبت انصراف تمدید گردد.

سلام من یه سوال داشتم من یازدهم تجربی هستم برای تعطیلات نوروز یازدهم رو تموم کنم یا دهم رو مرور ویا دوازدهم رو شروع کنم

با سلام ، با توجه به اینکه شما در حال تحصیل در پایه یازدهم می باشید . پیشنهاد می شود در ایام نوروز در کنار استراحت و تفریح ، زمانی را جهت مرور دروس عمومی و اختصاصی پایه یازدهم و نکات مهم بعضی دروس پایه دهم مانند ( زیست شناسی و شیمی ) اختصاص دهید . لازم به ذکر است استفاده از برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن زمان بیشتر برای دروسی که دارای اهمیت می باشند و استفاده از روش های صحیح خلاصه نویسی و نکته نویسی دروس ، کمک شایانی در جمع بندی مباحث به شما خواهد کرد .

سلام من متولد ۴۲ام. دیپلم تجربی دارم. به رشته های حقوق، فقه و رشته هایی که با قانون سروکار داره علاقه دارم. با توجه به این که این که مدت زمان زیادی فاصله افتاده و دروس انساسی رو هم نخوندم به نظرتون تو کدوم رشته شانس قبولی دارم و کدوم درس ها مطالعه ش راحت تره؟ برای کنکور سال بعد میخوام شرکت کنم. حدودا بیشتر از یک سال وقت دارم. با تشکر

با سلام ، با توجه به اینکه رشته های مورد علاقه شما در زیرگروه اول گروه علوم انسانی قرار دارد ، می بایست زمان بیشتری برای مطالعه دروسی مانند ( زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، فلسفه و منطق و … ) که دارای اهمیت بالاتر هستند در نظر بگیرید . در مقایسه دو رشته ذکر شده ، از لحاظ واحد های درسی تفاوت چندانی باهم ندارند ، و پذیرش در رشته حقوق نسبت به رشته فقه و حقوق اسلامی دشوارتر می باشد . شما با داشتن برنامه ریزی صحیح ، تهیه منابع کمک آموزشی مناسب و تلاش و پشتکار مستمر جهت مطالعه مطالب ، می توانید در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوید .

سلام من رشته ی تربیت بدنی از شاخه ی فنی و حرفه ای هستم و در آزمون سراسری رشته ی انسانی را انتخاب کرده ام. میخواهم بدانم که دانشگاه های سراسری از هر کدام از رشته های نظری چه تعداد دانشجو در رشته ی علوم ورزشی و تربیت بدنی میپذیرند و شانس من در کدام رشته ی نظری بیشتر است؟

با سلام ، شما برای دریافت پاسخ سوال خود می بایست در انتظار انتشار دفترچه های انتخاب رشته سال ۱۳۹۹ باشید . و در حال حاضر با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته کنکور می توانید از طرفیت دانشگاه ها در رشته مورد نظر مطابق با آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ مطلع شوید .

سلام آیا میتوان در هر شهری کنکور داد؟؟؟

با سلام ، مکان و حوزه امتحانی شما جهت شرکت در آزمون سراسری مطابق با آدرس محل سکونت که در زمان ثبت نام قید نموده اید اعلام خواهد شد.

سلام من امسان کنکو دارم و میخوام دامپزشکی بخونم حداکثر رتبه ای که دانشگاه تهران قبول میکنه تا چند است؟ درصد هام باید چه جوری باشه؟

سلام با توجه به نامشخص بودن سهمیه ثبت نامی ، آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی در دانشگاه تهران دوره روزانه در سهمیه منطقه یک حدود ۱۰۰۰ الی ۱۸۰۰ ، سهمیه منطقه دو ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ و در سهمیه منطقه سه حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ در نظر گرفته می شود . لازم به ذکر است در صورتی که میانگین درصدهای دروس عمومی و اختصاصی شما بالانر از ۵۰ درصد باشد ، احتمال قبولی شما بالاتر می رود . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به نرم افزار تخمین رتبه کنکور مراجعه نمایید .

سلام خسته نباشید یه سوال دارم من فارغ التحصیل نظام جدید منطقه ۳ اگه از الان واسه کنکور ۹۹ بخونم میتونم فوریتهای پزشکی قبول شم البته از صفر نه ولی خوب نخوندم؟؟؟

ممنون میشم به جیمیلم پاسخ بدید

با سلام ، با در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی شما ، در صورتی که برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه دروس داشته باشید ، و زمان بیشتری را برای مطالعه دروسی که دارای اهمیت هستند از جمله : زیست شناسی ، شیمی ، ادبیات فارسی و … اختصاص دهید . احتمال پذیرش نهایی در رشته مورد نظر بالاتر می رود . شرکت در آزمون های آزمایشی و تهیه بهترین منابع کمک آموزشی نیز در طی مسیر موفقیت کمک شایانی به شما خواهد کرد .

با سلام. من میخوام تو کنکور ۹۹ رشته تجربی شرکت کنم. اگه فقط یک درس با ضریب بالا مثلا زیست رو حدود ۹۰ بزنم و بقیه رو جواب ندم رتبم حدودا چند میشه. با تشکر

سلام ، شما می بایست با مطالعه دروسی که دارای اهمیت وضریب بالاتری هستند ، درصد دروس خود را افزایش دهید . لازم به ذکر است که با توجه به سهمیه ثبت نامی در آزمون سراسری ، با تمرکز بر روی یک درس احتمال قبولی شما در رشته و دانشگاه مورد نظر کمتر خواهد بود .

سلام دروس عمومی کنکور انسانی فرقی داره با دروس عمومی تجربی دارن یا نه؟ اگه فرقی دارن میشه لطف کنین و بگین چه تفاوت هایی بینشون هست چون من کتاب های عمومی تجربی دارم میخواستم ببینم اگه از اونا بخونم مشکلی پیش میاد یا نه؟

با سلام. دروس عمومی در تمامی رشته های کنکور سراسری مشترک می باشند و تفاوتی در دروس عمومی رشته انسانی و تجربی وجود ندارد. شما می توانید دروس عمومی را با کتاب های موجود از رشته علوم تجربی مطالعه کنید.

سلام دیپلم تجربی دارم میخوام کنکور انسانی بدم و دانشگاه فرهنگیان قبول بشم از چند نفر پرسیدم گفتن میتونی کنکور انسانی بدی ولی اگه قبول شی چون اون درسای دیپلم انسانی نخوندی بری دانشگاه قبولت نمیکنن میخواستم ببینم حقیقت داره یا نه اگه اینطور باشه این همه درس خوندنم یعنی هیچی؟

با سلام. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم رشته تجربی در کنکور سراسری گروه آزمایشی خود را رشته علوم انسانی انتخاب کرده و در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ، همچنین کسب تراز و رتبه مناسب وارد دانشگاه های فرهنگیان شوید.

سلام ببخشین من فوق دیپلم امورفرهنگی دارم میخام واسه کارشناسی در دانشگاه آزادیاپیام نور ادامه بدم ایامیتونم ؟

با سلام. در دانشگاه های پیام نور رشته ها به صورت کارشناسی پیوسته ارائه می شوند. در صورت تمایل می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته وارد دانشگاه های پیام نور و یا دانشگاه آزاد شوید ، البته در دانشگاه های آزاد تعدادی از رشته ها به صورت ناپیوسته نیز ارائه می شوند که در صورت تمایل می توانید این دانشگاه ها را انتخاب کنید.

با سلام.در حال حاضر برای مثال میشه با دپیلم ریاضی کنکور تجربی داد. آیا این قانون تغییر میکنه؟ طوری که فقط با دیپلم تجربی بشه کنکور تجربی داد؟

با سلام.بر اساس شرایط ثبت نام سال جاری شما می توانید با مدرک دیپلم رشته ریاضی در کنکور علوم تجربی شرکت کرده و انتخاب رشته انجام دهید ، در رابطه با تغییر قانون اطلاعیه ای صادر نشده است و معمولا داوطلبان کنکور سراسری هر سال بر اساس نیاز و یا علاقه می توانند در رشته مورد نظر شرکت کنند.

سلام من دانشجوی کاردانی ایمنی کار و حفاظت از دانشگاه علمی کاربردی هستم(غیر انتفاعی )من تیر ماه میرم توی کارشناسی من که فوق دیپلم میگیرم میتونم توی کنکور ۱۴۰۰ تجربی شرکت کنم من دیپلم تجربی هم دارم من ممنوعیتی برای شرکت ندارم من نظام قدیم هستم و اینکه از دانشگاه معافیت تحصیلی دارم من متولد ۷۹ هستم

با سلام. در صورتی که موفق به کسب مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) شوید اجازه شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارید و معافیت تحصیلی شما برای مقطع کارشناسی ناپیوسته صادر می شود. شرکت در کنکور سراسری و پذیرش از دانشگاه ها برای شما تحصیل مجدد به شمار میرود و تا زمانی که خدمت سربازی را نگذرانده باشید معافیت تحصیلی در مقطع پایین تر به شما تعلق نمی گیرد.

من نظام سالی واحدی هستم ایا میتونم در نظام جدی شرکت کنم

با سلام. بله ، بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش شما می توانید به صورت انتخابی دفترچه سوالات خود را از بین نظام جدید (۳-۳-۶) و نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی انتخاب کنید. لازم به ذکر است امروز (۹۸/۱۱/۲۷) روز آخر ثبت نام می باشد.

اینجانب در کنکور سراسری ۹۵ در رشته علوم آزمایشگاهی دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شده و در تیر سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل خواهم شد آیا اینجانب می توانم در کنکور سراسری ۱۳۹۹ شرکت نموده و در یکی از رشته های روزانه پزشکی – دارو سازی – دندانپزشکی دانشگاه دولتی پذیرفته شوم؟

با سلام. دانشجویان دوره های روزانه چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را دارند می بایست تا تاریخ ۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را در دانشگاه ثبت کنند. در صورت تمایل می توانید بعد از فارغ التحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت کنید.

سلام من امسال فارغ التحصیل رشته کاردانی بهداشت عمومی می شم سربازی هم نرفتم ایا امکان شرکت در کنکور۹۹را دارم؟

با سلام. آقایان تا قبل از گذراندن خدمت سربازی اجازه تحصیل در مقطع پایین تر را ندارند ، شما می توانید صرفا در یک مقطع بالاتر (کارشناسی ناپیوسته) ادامه تحصیل دهید و از شرایط معافیت تحصیلی استفاده کنید.

سلام.من هم کارشناسی هم ارشدم رو از دانشگاه دولتی گرفتم. الان فارغ تحصیل شدم. میتونم برای کنکور ۹۹ شرکت کنم.در صورت قبولی در یکی از رشته های پیراپزشکی میتونم بازم دولتی برم.

با سلام. شما می توانید در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کنید و شرایط تحصیل مجدد در دوره های روزانه و غیر روزانه میسر می باشد.

با سلام بنده دانشحویی ترم ۸ کارشناسی هوشبری روزانه هستم و قطعا تیر ۹۹ مدرکم را خواهم گرفت و از سربازی نیز معافم ولی طرح نیروی انسانی را دارم سوالم اینست میتوانم در کنکور ۹۹ شرکت کرده و در صورت قبولی در پزشکی روزانه ثبت نام کنم ؟

با سلام ، بله ؛ مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری ۱۳۹۹ ، صفحه ۲۰ بند یکم شما می توانید خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به اتمام برسانید.لازم به ذکر است درصورتی که تمایل به تحصیل رایگان داشته باشید ، می بایست به دیوان عدالت اداری درخواست ارسال کنید و درصورت موافقت این سازمان می توانید از تحصیل رایگان بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید من ارشد میکروبیولوژی هستم میخوام امسال کنکور بدم برا رشته پرستاری یا علوم آزمایشگاهی میخواستم بدونم در صورت قبولی در دانشگاه ازاد و سراسری دروس مشترک پاس شده لحاظ میشه یا نه و اینکه مدرک چه میزان تاثیر در قبولیو داره؟

با سلام ، درصورتی که رتبه و تراز لازم جهت قبولی در رشته موردنظر را کسب نمایید می توانید به تحصیل در آن رشته بپردازید ، لازم به ذکر است تعداد دروس جهت تطبیق به مدرک تحصیلی شما و نظر واحد دانشگاهی بستگی دارد.

سلام وقت بخیر برای دانشجویانی ک دانشگاه روزانه هستن کنکور ۹۹ گقتن باید انصراف بدین دانشگاه فنی و حرفه ای جز دانشگاه های روزانس که باید انصراف بدیم یا نه؟

با سلام. اگر دانشجوی دوره روزانه دانشگاه های فنی و حرفه ای باشید برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ می بایست تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ انصراف خود را در دانشگاه ثبت کنید.

سلام وقت بخیر مک دیپلم فنی قدیم دارم سه ترمم حسابداری خوندم و ادامه ندادم الان میتونم کنکور انسانی شرکت کنم؟

با سلام ، با توجه به اینکه شما دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم می باشید . برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری نیاز به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی دارید . همچنین پیشنهاد می شود با مطالعه مدارک ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید .

سلام وقت بخیر.من کارشناسی هوشبری دارم و سه سال سابقه کار.تصمیم. گرفتم کارشناسی مامایی آزاد بخونم سوالی که دارم این هست که هیچ امتیازی در کنکور ندارم ؟

با سلام ، خیر ؛ مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری ، با شرایط مذکور سهمیه ای جهت اعمال در آزمون ندارید.

سلام.وقت شما بخیر.متولد ۱۳۷۲.۸.۱۶ هستم.۲ سال سربازی هم رفته ام.در کنکور سراسری ۹۹ انسانی نام نویسی کنم.مجاز به انتخاب دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه علوم قضایی هستم؟

با سلام ، با در نظر گرفتن شرایط سنی ، شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان نمی باشید ، اما شرایط سنی انتخاب رشته در دانشگاه علوم قضایی حداکثر ۲۴ سال می باشد ، و در صورت گذراندن خدمت سربازی دو سال به شرایط سنی در نظر گرفته شده اضافه می گردد . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به انتخاب رشته کنکور انسانی مراجعه نمایید .

سلام . من در دانشگاه ازاد نیمسال دوم تحصیلی رشته حسابداری ثبت نام کرده ام اما به هنر نیز علاقه دارم . میخواستم بدانم اگر کنکور هنر بدهم و در دانشگاه دولتی قبول بشوم امکان تحصیل همزمان وجود دارد یا خیر . با توجه به اینکه معدل کل دیپلمم ۱۹/۶۸ است و بسیار درسخوان هستم.

با سلام. امکان تحصیل همزمان برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های آزاد در صورتی وجود دارد که رشته دوم را در واحدهای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های پیام نور انتخاب کنند.

سلام خواهرم رشته مدیریت اداری بوده،و خرداد گذشته دیپلم گرفته،سال دوازدهم هم داشتن الان دوست داره کنکور انسانی شرکت کنه واولویتش تربیت معلم و حقوق هست که قبول بشع امکانش هست این کنکور شرکت کنه؟ معدل نهم حدود هفده شده ولی هدایت تحصیلیش انسانی نداشته یعنی الان ک دیپلمم گرفته نمیتونه اگه لازم بشه واسه تغییررشته اقدام کنه؟

با سلام ، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ، افرادی که دارای دیپلم نظام آموزشی جدید ( ۳-۳-۶ ) می باشند ، حتی در صورت دارا بودن دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش ، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور یکی از گروه های اصلی شامل ( علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم ریاضی و فنی ) و همچنین گروه زبان و هنر نیز می باشند . پیشنهاد می شود با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات تکمیلی را به دست آورید .

سلام.من سال ۹۵ پیام نور قبول شدم و تا الان حدود ۱۲ واحد اخذ کردم…فقط برای اینکه بمونیم پشت کنکور و به امید قبول شدن در رشته پزشکی …امسال من کنکور ثبت نام میکنم ب امید قبول شدن…ب فرض اگه قبول شدم و از پیام نور انصراف بدم معافیت تحصیلی به من میدن؟یاادامه معافیت تحصیلی دانشگاه پیام نور برام حساب میکنن (تا۱۴۰۱معافم) و برم دانشگاه پزشکی معافیتم ۱۴۰۱تموم شد باید برم سربازی؟ چجوری؟ یه سوال دیگه دارم من از کی باید انصراف بدم از پیام نور؟قانونی هست میگه تا قبل کنکور سال بعد باید انصراف داد این برای پیام نور صدق میکنه یعنی حدود تا بهمن یا اسفند وقت دارم برای انصراف یا نه ..منتظر باشم تا نتیجه کنکور ۹۹ بیاد بعد انصراف بدم

با سلام ، شما در صورتی که در سنوات مجاز تحصیلی خود از واحد دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید انصراف دهید ، می توانید در آزمون سراسری ثبت نام کرده و در صورت قبولی در رشته پزشکی از معافیت تحصیلی این دوره استفاده کنید ؛ در غیر این صورت امکان استفاده از معافیت تحصیلی این مقطع را نخواهید داشت.لازم به ذکر است از زمان انصراف به مدت ۶ ماه تا یک سال فرصت دارید تا در رشته مدنظر پذیرش اخذ نمایید.

ایا میشه با دیپلم تجربی کنکور انسانی داد؟؟

با سلام. بله در صورتی که مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم را دارا باشید در زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانید در گروه علوم انسانی شرکت کنید.

سلام من دوازدهم تجربی هستم و تاالان هیچ استارتی برای کنکور نزدم متاسفانه الانم توی دوراهی هستم که میتونم ازرشته ی خوبی قبول بشم اگه الان شروع کنم یا نه موقعیتشم ندارم که پشت کنکور بمونم دانش آموزم متوسطی هستم نه خیلی ضعیف نه خیلی زرنگ اگه میشه بهم کمک کنید ممنونم

با سلام , زمان شروع مطالعه برای کنکور ، بستگی به اطلاعات پایه ای شما دارد . و اگر شما هدف و اراده قوی داشته باشید . می توانید با تهیه منابع کمک آموزشی ،شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب و مهم تر از همه پیش بردن دروس با یک برنامه ریزی صحیح ، به نتیجه دلخواه نزدیک شوید . همچنین پیشنهاد می شود در مسیر موفقیت از تجربه و اطلاعات یک مشاور بهره ببرید .

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی در کنکور 99 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ویژه کنکور تجربی سال 99 توسط تیم استاد رضا افشار

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

مشاوره درسی کنکور 99

در این مطلب سعی داریم تا در ابتدا داوطلبان و دانش آموزان کنکور تجربی 99 را دسته بندی کنم و سپس، بهترین روش مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99 را برای آنها تشریح کنم. تیم مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی موسسه 3گام با مدیریت استاد رضا افشار (دارای 16 سال سابقه مشاوره و برنامه ریزی کنکورهای سراسری، کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت و آزمونهای دکترا) سعی دارد تا به بهترین شکل یک راهنمای جامع و دقیق برای شما اماده سازی کند تا شما بتوانید با هر شرایطی، تکلیف خود را برای موفقیت در کنکور بدانید.

دسته بندی دانش آموزان و داوطلبان از نظر شرایط آنها به شکل زیر خواهد بود:

1- داوطلبان و دانش آموزان سال دوزادهمی

2- داوطلبان و دانش آموزان نظام قدیم و پشت کنکوری

3- داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا که تمایل دارند دتا مجدد در کنکور تجربی 99 شرکت کنند.

4- داوطلبانی که سالها از تحصیل انها گذشته است و می خواهند این بار به موفقیتی که آرزوی آن را داشته اند برسند.

5- داوطلبان و دانش آموزان سال یازدهمی

6- داوطلبان و دانش آموزان سال دهمی

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

بهترین مشاوه  کنکور تجربی 99 به چه شکل است و یا به عبارت دیگر بهترین مشاور کنکور تجربی 99 چه کسی است؟ این سوالیست ذهن بسیاری از خانواده ها، پدرها و مادرها و دانش آموزان را به خود مشغول کرده است. ابتدا بیایید ببینیم چرا کنکور تجربی 99، انقدر از نظر مشاوره و مشاور اهمیت پیدا کرده است. باید در نظر داشت که در مجموع در هر کنکوری، اعتماد به نفس بالای یک دانش آموز برای کسب رتبه های برتر در کنکور تجربی 99، رفته رفته و به مرور زمان کاهش می یابد. دلیل این امر این است که علاوه بر افزایش حجم مطالب مطالعه شده و فراموشی زود هنگام آنها، تست زنی های ضعیف نیز مزید بر علت می شود. برای این که اعتماد به نفس داوطلب به مرور زمان افزایش یابد باید درصدگذاریهای منطقی برای داوطلب انجام شود و پس از انجام درصد گذاریها، راه رسیدن به این درصدها برای داوطلب هموار گردد. همچنین وجود تغییرات بی شمار در منابع درسی و طرح سوالات جدید در کنکور تجربی 99 نسبت به کنکور تجربی سالهای گذشته  باعث می شود تا ابهام و سر درگمی در فرآیند برنامه ریزی و مطالعه داوطلب بیشتر شود. مشاوره کنکور تجربی 99 نباید به نحوی باشد که لحظه به لحظه داوطلب بدون برنامه و هدف بگذرد و یا نبود منابع متناسب باعث شود تا داوطلب نتواند از پس تستهای جدید کنکور تجربی 99 برنیاید. تضمین قبولی در کنکور تجربی 99 زمانی می تواند واقعی شود که دانش آموز هر مرحله از پیشرفت خود را لمس کند. فرض کنید یک دانش آموز متوسط تصمیم داشته باشد با روزی 15 ساعت مطالعه با کسب یک رتبه عالی در رشته ای مانند پزشکی قبول شود. قبولی در رشته پزشکی تنها با 15 ساعت مطالعه به مدت یک سال اتفاق نمی افتد. شانس قبولی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، زمانی افزایش می یابد که دانش آموز هر روز پیشرفت در روند مطالعه خود را ببیند تا اعتماد به نفس و انگیزه اش افزایش یابد. اگر همین دانش آموز فرضی، به نوعی برنامه ریزی کند که  به همه اهداف دقیق تعیین شده توسط مشاور دست یابد، تضمین قبولی او در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کار سختی نخواهد بود. باید توجه داشته بهترین مشاور کنکور تجربی 99 کسی است که ویژگی ها و اطلاعات زیر را داشته باشد:

1- بهترین مشاوره کنکور تجربی 99 باید به طور کامل تغییرات کنکور تجربی 99 را نسبت به کنکورهای تجربی سالهای گذشته بداند.

2- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید بر روی منابع جدید موسسات آموزشی نظیر قلم چی، گاج، خیلی سبز، نشر الگو، مهر و ماه و غیره تسلط کامل داشته باشد تا بتواند بهترین منابع را با توجه به تغییرات کنکور و روش طراحی تست ها به دانش اموز و داوطلب کنکور تجربی 99 ارائه دهد.

3- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 کسی است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه مشاوره تحصیلی، بتواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بشناسد و بتواند نقاط قوت او را تثبیت و نقاط ضعف او را با ورش ها، ابزارها و امکانات مختلف پوشش دهد.

4- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید یک متخصص در امر برنامه ریزی باشد و به نوعی برنامه ریزی کند که بتواند از تمام استعدادها و تواناییهای یک داوطلب استفاده کند و بیشترین بازدهی را با طراحی یک برنامه ریزی دقیق برای دانش آموز به وجد بیاورد.

5- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید تنها یک نفر نباشد، بلکه باید تیمی داشته باشد که این تیم هر کدام در یک زمینه از امر مشاوره و برنامه ریزی بهترین باشد و نیاز به یک مدیر بسیار توانمند دارد تا بتواند بهترین راهها را برای خلق یک رتبه خوب از دانش آموز پیدا کند.

6- بهترین مشاور کنکور تجربی 99، باید سابقه ای خوب درامر مشاوره و برنامه ریزی و همچنین یک روزمه بسیار قوی در تربیت دانش آموزان تک رقمی داشته باشد.

7- بهترین مشاور کنکور تجربی 99، کسی است که بتواند با توجه به سطح هر دانش آموز از او آزمون های منظم هفتگی و مبحثی بگیرد تا سطح دانش آموز برای برنامه ریزی هفته بعدی به طور کامل مشخص شود.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

 

بهترین نوع برنامه ریزی برای فصل تابستان برای یک دانش آموز نظام جدید دوازدهمی این است:

1- ابتدا باید منبع کمک اموزشی و تستی خود را مشخص کند. در مورد سالهای دهم و یازدهم، تعداد کتاب ها انقدر زیاد نیست و منابعی هم که وجود دارد اکثرا با شبیه سازی تستها، بانک تست خود را ایجاد کرده اند. از نظر ما بهترین منابع کنکور تجربی 99 برای سال دوازدهمی ها، منابعی است که پوشش دهنده سوالات مشابه کنکورهای تجربی سال های گذشته به اضافه تستهای تالیفی استاندارد مطابق با تغییرات کتاب های درسی سال های دهم و یازدهم می باشد. تیم مشاوره با بررسی دقیق منابع موجود برای کنکور تجربی 99 مخصوص سال دوازدهمی ها، گلچینی از منابع را فراهم اورده است که این منابع با توجه به شرایط هر فرد، نقاط قوت و ضعف او و همچنین پایه علمی و توانایی فرد ارائه می شود.

2- بهتر است ابتدا بر روی دروس پایه پیش نیاز سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال در درس ریاضی بهتر است ریاضی دهم به خوبی مطالعه شود تا شما در مطالعه مسائل فیزیک، شیمی و حتی خود ریاضی به مشکلی از نظر دروس پایه برنخورید. ضمناً باید توجه داشته باشید که ساختار کتابهایی مانند شیمی به شدت تغییر کرده است و عملا نمیتوانید بدون سرفصلهای گذشته از سرفصلهای جدید سر در بیاورید. بنابراین باید بر روی مباحث پیش نیاز مسلط شوید. البته اگر دانش اموز بسیار قوی بوده اید می توانید بیشتر تمرکز خود را روی دروس پایه یازدهم بگذارید. در کل پیشنهاد می شود که ابتدا سعی کنید آن مواردی را که به هیچ عنوان نمی توان بدون آنها، سایر فصلها را درک کرد دراولویت مطالعه قرار دهید.

3- سعی کنید حداقل زمان مطالعه خود را در هفته اول یا هفته های آغازین روی 8 ساعت قرار هید و تا پایان تابستان، اگر برنامه فوق العاده یا کلاسی ندارید این زمان را تا 12 ای 15 ساعت افزایش دهید. 

4- کسانی که از سال دهم شروع به مطالعه کرده اند و در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند، بهتر است که تمرکز خود را بیشتر روی پیش خوانی دروس دوازدهم و مرور و تست زنی مطالب دهم و یازدهم بگذارند.مشاوره درسی کنکور 99

5- حتما و حتما خلاصه برداری، حاشیه نویسی و چکیده نویسی را استفاده کنید. بدون اینها، شما انگار هیچ چیزی نخوانده اید و مطالعه شما کم ارزش است. شما بدون اینها مجبورید دائما مطالب تکراری را با همان سرعت قبلی بخوانید تا مطالب به ذهن شما برگردند. تیم مشاوره موسسه 3گام در کنکور تجربی، به شدت بر روی اموزش تکنیک های خلاصه نویسی، حاشیه نویسی و چکیده نویسی تمرکز دارد تا در دوران تسلط و جمع بندی به بهترین شکل بازدهی خود را نشان دهید.

6- اگر تصمیم دارید که در آزمونهای ازمایشی شرکت کنید و قبلا شرکتت نکرده اید، حتما از تابستان اقدام کنید تا با فضای آزمون های آزمایشی آشنا شوید و بتوانید با شروع آزمون های اصلی، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

7- به هیچ عنوان خود را با دیگران مقایسه نکنید. روزهای اول مطالعه شما در خطر کاهش روحیه و انگیزه قرار دارید. سعی کنید از شایعات، حرف و حدیث ها و کسانی که شما را ناامید می کنند به شدت دوری کنید.

8- از پدر و مادر خود بخواهید تابه صلاحدید خود یک تیم مشاوره کامل و متخصص را برای کمک به شما پیدا کنند.

9- شما باید در انتهای تابستان، دروس دهم و یازدهم را حداقل به صورت مفهومی مطالعه کرده باشید و خلاصه نویس های خوبی را از دروس داشته باشید. اگر دردروس عمومی زیاد خوب عمل نکرده بودید زیاد نگران نباشید البته به جز درس عربی و زبان که بسیار زمان بر هستند. درس ادبیات و دینی را می توان طی فصلهای بعدی به درصد خوبی رساند ولی تابستان بهترین فرصت برای دروس تخصصی و عربی و زبان است. البته اگر زبان شما جزء  نقاط قوت شماست که به راحتی می توانید از پس زبان نیز بربیایید.

10- اگر جزء داوطلبانی هستید که در سال های گذشته زیاد به فکر کنکور تجربی نبوده اید و از تابستان سال دوزادهم شروع به مطالعه کرده اید، سعی کنید در آخرین روزهای تابستان، نیم نگاهی به دروس دوازدهم داشته باشید و اگر از ابتدا و از سال دهم به فکر افتاده اید بهتر است پیش خوانی دروس دوازدهم را به اتمام برسانید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

با شروع سال تحصیلی دوازدهم، در دو دسته طبقه بندی می شوید. 

دسته اول: کسانی که تابستان خوبی داشته اند:

اگر در این دسته قرار گرفته اید سعی کنید برای نیمسال اول به ترتیب زیر عمل کنید:

1- حتما درسی را که معلم می دهد را در همان روز مطالعه کنید و حتی خلاصه برداری داشته باشید.

2- حتما در طول روز یا شب، زمانی را برای مرور انچه که در تابستان خوانده اید بگذارید.

3- حتما در برنامه خودتان هر شب مطالعه لغات زبان و عربی را داشته باشید.

4- آخر هفته اختصاص دارد به مرور و تست زنی دروس پایه و همچنین تست زنی و مطالعه خلاصه های دروس دوازدهم.

5- اگر در ازمون آزمایشی شرکت کرده اید، با توجه به آزمون آزمایشی که در آن شرکت کرده اید، باید برنامه ریزی داشته باشید. مثلا در آزمون آزمایشی قلم چی که هر دو هفته یک بار برگزار می شود، شما باید در نظر داشته باشید که بهتر است که آخر هر هفته دروس پایه دهم و یازدهم را به خوبی مطالعه کرده باشید وتست زده باشید و در هفته دوم در روزهای پایانی به جمع بندی دروس دهم و یازدهم و دوازدهم بپردازید و حتما حتما، آزمون قبلی را تحلیل کنید.

6- سعی کنید بدون این که کلافه شوید و تا جایی که می توانید از کلاسهای فوق برنامه اضافی که سودی به حال شما نخواهد داشت، دوری کنید. اگر در درسی قوی هستید نیازی نیست وقت خود را با کلاس فوق العاده رفتن و یا با دی وی دی های آموزشی تلف کنید.

7- اگر سرعت پیشرفت و مطالعه شما نسبت به تابستان کند شده است این امر دو دلیل دارد: 1- یا خسته شده اید و نیاز به انگیزه دارید 2- و یا دچار سردرگمی در برنامه های خود شده اید که یعنی برنامه های شمابا شرایط شما سازگار نیست.

8- به هیچ عنوان با کسانی که در کلاس بی خیال مطالعه هستند و حرفهای ناامید کننده می زنند رفت و آمد نداشته باشید. این افراد، شما را با محدودیتهای خودشان می سنجند.

دسته دوم: کسانی که تابستان خوبی نداشته اند:

اگر در این دسته قرار گرفته اید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- توصیه های شماره 1، 2، 3، 4 را که در بالا برای کسانی که تابستان خوبی داشته اند را اشاره کرده ایم را به دقت رعایت کنید.

2- هر چه سریعتر کنترل اوضاع را به دست بگیرید و یک برنامه ریزی منسجم داشته باشید و اگر خودتان این کار را نمی توانید انجام دهید، یک مشاور بسیار با حوصله، دلسوز و متخصص داشته باشید.

3- اگر در آزمون آزمایشی شرکت کرده اید، کار سخت تری خواهید داشت، چون ازمونهای آزمایشی با سرعت سرسام آوری جلو می روند و شما دائم عقب می افتید و دائم ترازتان کمتر و کمتر می شود. بهتر است که هدفگذاری خود را در ازمونهای آزمایشی عوض کنید. مثلا در آزمونهای اولیه دروس تخصصی برایتان مهم باشد و تراز دروس تخصصی را اهمیت بدهید. بگذارید ذهنتان آرامش بگیرد و در هر آزمون قدری تراز عمومی خود را افزایش دهید.

4- اصلا اصلا  اصلا و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هدفگذاری شما با همه آنها متفاوت است. سعی نکنید به دیگران برسید و یا از آنها بهتر باشید، سعی کنید در مرحله اول از دیروز خودتان بهتر شوید.

5- مرور بری شما بسیار اهمیت دارد. شما چون عجله دارید تا به مطالب برسید، دستپاچه می شوید و دائما به حجم مطالبی که خوانده اید اضافه می کنید و اصلا به روزی که همه چیز را فراموش خواهید کرد فکر نمیکنید ولی آن روز می رسد و روز بسیار بدی برای شما خواهد بود. بنابراین حتما از ابتدا مرورهای منظم را برای خودتان در نظر داشته باشید.

در پایان نیمسال اول، شما باید اولین دوره جمعبندی خود را انجام دهید. یک جمعبندی خیلی مهم که هر چه خلاصه برداشته اید و نکته نوشته اید در آنجا اهمیت پیدا می کند. برای داشتن جمعبندی بهتر به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- برای جمعبندی در نظر داشته باشید که اولویت در درجه اول با دروس نیمسال اول دوزادهم و در درجه بعدی با دروس دهم و یازدهم می باشد. 

2- اگر می خواهید بدون دردسر و با خیال راحت، به رضایت از خودتان برسید حتما و حتما تمامی نکاتی را که از تابستان تا به حال یاد گرفته اید و یا حفظ کرده اید را جمعبندی کنید و تا می توانید تست زنی انجام دهید.

3- یکی از بهترین زمان ها برای مدیریت مطالعه دروس ادبیات و دینی همین زمان می باشد. اگر از کسانی هستید که هیچ کاری برای این دو درس تا به حل نداشته اید، دیگر زمان آن رسیده است که به سراغ این دو درس هم بروید و آنها را نیز شروع کنید.

4- پایان نیمسال اول، بهترین زمان است تا شما بفهمید که دقیقاً در چه درس هایی می توانید درصدهای بالایی بزنید و در چه درس هایی ناموفق هستید و نمی توانید از پس انها بربیایید. بنابراین حتمااز وضعیت خود ارزیابی دقیق داشته باشید. برای حل مشکلتان در این درسها باید بدانید که مشکل شما بنیادی بوده است و یا مشکل شما به خاطر شیوه غلط مطالعه بوده است.

5- حتما آزمونهای ازمایشی مراحل قبل را یکبار دیگر تحلیل کنید. اینطور خودتان را بهتر و بیشتر می شناسید.

6- اگر استرس به سراغتان آمد به جای جویدن ناخن هایتان، افسردگی و از دست دادن تعادل روحی – روانی، سعی کنید درباره اتفاقاتی که از تابستان تاکنون افتاده است، فکر کنید و بنویسی. این باعث می شود تااشتباهات شما در ادامه کمتر شود و البته از بار استرس شما کاسته شود.

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

با شروع نمیسال دوم دوازدهم، حجم ناامیدی ها، رها کردن ها و کلا تمام کلافی ها بیشتر می شود. برای اینکه بتوانیم باز هم دقیقتر و بهتر، شما را راهنمایی کنیم دانش آموزان دوازدهمی را به دو دسته تقسیم می کنیم:

دسته اول: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل کرده اند و همه چیز برای آنها طبق برنامه و بر روی اصول پیش رفته است:

1- این دسته از دانش آموزان باید توجه داشته باشند که در یکی از حساس ترین شرایط مطالعه خود قرار دارند. به دو دلیل این حسیاسیت بیشتر و بیشتر می شود. دلیل اول اینکه حالا به طور کامل خود را شناخته اید و ممکن است ضعفهای شما بسیار به استرس شما دامن بزند. دلیل دوم اینکه احساس خستگی و فرسایش بر شما غلبه می کند. بنابراین سعی کنید حتما برای اینکه بتوانید خود را از شر نقاط ضعف خود نجات دهید، با یک مشاور خبره و خوب مشورت کنید تا بتواند راه حلی را به شما ارائه کند و همچنین برای رفع خستگی و عدم افزایش فرسودگی، بیشتر زمان خود را به مطالعه مطالب جدید نیمسال دوم دوازدهم همچنین تست زنی مطالب قبلی بگذرانید.

2- اگر احساس می کنید که بر روی دروس دهم و یازدهم به طور کامل مسلط شده اید، مرور و زدن تستهای جدید و حتی کنکوری را شروع کنید.

3- مرور دروس نمیسال اول دوازدهم برای شما بسیار حائز اهمیت است.

4- سعی نکنید که به خودتان بیشاز اندازه مغرور شوید. فراموش نکنید که برای کنکور تجربی هر قدر بخوانید کم است و لحظه ای که از حرکت بایستید همه انهایی که از شما کلی عقب بوده اند به شما می رسند و شاید در نهایت از شما سبقت هم بگیرند.

5- اگر ترازهای شما در آزمون های ازمایشی یه یک حد مطلوب رسیده است به این معناست که شما مسیر را درست رفته اید و فقط و فقط سعی کنید خود را در مسیر حفظ کنید.

6- اگر ترازهای شما در آزمونهای ازمایشی نوسان زیادی داشته است باید با کمک یک مشاور دلیل آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از دل این نوسان ها بیرون بکشید.

7- سعی کنید زمانی را برای کنترل استرس و ایجاد آرامش در خودتان اختصاص دهید.

دسته دوم: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل نکرده اند و همه چیز برای آنها شبیه یک کابوس بوده است:

1- در اولین قدم آنها باید فراموش کنند که تا به اینجا کاری انجام نداده اند و باید ببینید که در حال حاضر بهترین کار چه خواهد بود. انها باید بدانندکه خیلی ها که قبل از آنها شروع کرده اند به دلیل نداشتن یک برنامه منسجم، نداشتن یک انگیزه خوب و نبود یک ساختار منظم در مرور، فرسوده و خسته شده اند.

2- باید به دقت بر روی حذف سرفصلها تمرکز کنند. دروسی که در انها به شدت قوی تر هستند را برای بعد از عید برنامه ریزی کنند و دروسی که در انها ضعیف تر هستند را هر چه سریعتر آغاز کنند.

3- باید با ساعت مطالعه بالا مطالعه را شروع کنند.

4- آزمون ازمایشی دیگر برای انها فایده ای نخواهد داشت.

5- به خاطر دستپاچه گی نباید مرور خود را فدا کنند.

6- باید به اندازه ای که حجم مطالب بالا م یرود، مرور های خود را افزایش دهند.

7- هر روز یک زمانی را به فکر کردن به هفد خود و ایجاد نیرو و انگیزه در خود صرف کنند. مثلا به خوشان بگویند، هنر تو در این است که نسبت به بقیه سریع تر هستی و تازه نفس تر. باید تمام تلاش خود را بکنید. شما باید یک مبارز خستگیناپذیر باشید که هیچ چیزی نمی شنود و هیچ چیزی نمی بیند. فقط ندای موفقیت را می شنود و فقط هدف خود را می بیند. این افراد باید دقت داشته باشند که باید حتما به سرعت دروس نیمسال اول دوازدهم را جمع بندی کنند و سپس بر روی مطالعه همزمان درسهای نیمسال دوم دوازدهم با مدرسه تمرکزداشته باشند و در پایان هفته به سرعت دروس تخصصی دهم و یازدهم را مطالعه، تست زنی و مرور کنند.

8- این افراد باید تا جایی که می توانند، ستسها را غربال شده بزنند، چون که وقت زیادی برای زدن همه تستها خواهند داشت. آنها باید همزمان مطالعه و تسلط را پیش ببرندو به تدریج با مرورهای منظم و فشرده خود، مطالب را به یاد بسپارند. مرورهای منظم شبانه فرمول ها، لغات و نکات در این کار بسیار تاثیرگذار است.

این مطلب همچنان ادامه دارد

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 


مجتبی کیان‏ – 99/5/14

سلام من ۹۷دیپلم گرفتم و خواستم کنکور نظام قدیم بدم الان تو برگ ثبت نامم زده گروه آموزشی ۳-۳-۶اقا الان من موندم کنکور نظام قدیم میدم یا جدید تورا خدا راهنماییم کنید


شروین‏ – 99/5/13

سلام من دیپلم نظام قدیمم و میخوام کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم سوالم اینه در صورت اینکه کنکور ۱۴۰۰ دو نوع سوال برای نظام قدین و جدید جدا داشته باشه من میتونم با توجه به اینکه دیپلم قدیم دارم کنکور سراسری سوالات نظام جدید انتخاب کنم ؟؟ سوال بعدی اینه به نظر شما کدوم نظام بهتره که براش خودمو اماده کنم ؟؟!


فاطمه.ر‏ – 99/1/7

با سلام. عذر میخوام به سؤال بنده جوابی ندادید!لطف بفرمایید و پاسخمو بدید چون بسیار ضروریه! با تشکر از شما.


فاطمه.ر‏ – 99/1/5

سلام و عرض ادب!سوالی داشتم که شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندم!کسی که کنکور ۹۶ جزو سهمیه ۵٪ ایثارگری بوده، اما انتخاب رشته نکرده!سال ۹۷ مجددا با سهمیه ۵٪ در کنکور شرکت کرده و رشته دوره شبانه آورده، ثبت نام هم کرده اما انصراف داده! سال ۹۸ مجددا با سهمیه ۵٪ کنکور داده اما انتخاب رشته نکرده!حالا برای کنکور ۹۹ میتونه بازم از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟!خواهشمندم در اسرع وقت پاسخ بدید!با تشکر.


مشاور تحصیلی‏ – 99/1/2

سلام ، خیر دیگه نمی تونید ، چون بر اساس قوانین موجود هر داوطلب حد اکثر می تواند دو نوبت در آزمون دوره روزانه پذیرفته شود .


زهرا‏ – 98/10/27

سلام من ۱۲ تجربی هستم بدلیل شرایطی نتونستم تابستون و ترم اولو خیلی خوب استفاده کنم درواقع الان حس میکنم هیچ کاری نکردم ممکنه الان شروع کنم نتیجه بگیرم؟


دکتر امین ملکی‏ – 98/10/17

سلام پشتیبان محترم.حدود ۱سال میشه در نظر دارم کنکور شرکت کنم.دندون پزشکی قبول شم.غیرتشو دارم و میتونم.چون سال ۸۹کنکور شرکت کردم و دامپزشکی خوندم.دانشگاه دولتی ارومیه.الانم فارق التحصیل دکتری دامپزشکی دارم.ولی دندون یه چیز دیکست.مشکلی که دارم اینه حس میکنم سنم دیگه رفته بالا و حال و حوصلشو ندارم.۲۷سالمه.خواستم راهنماییم کنید شدیدا تو دوراهییم ثبت نام کنم کنکور یا نه.ممنون میشم راهنماییم کنین


پروانه پهلوان زاده‏ – 98/5/28

سلام.من لیسانس عمران دارم. میخوام کنکور 99 تجربی شرکت کنم.سوالات زیادی دارم.


زینب ‏ – 98/5/19

سلام من سال ۹۶ دیپلم گرفتم معدل کلم ۱۷/۱۹ و معدل کتبیم ۱۰/۸۵ ، درسم خیلی خوب بود خیلیم میخوندم اما سال اخر بنا به دلایلی بیخیال درس شدم میخوام بدونم الان بعد از ۳ سال میخوام دوباره شروع کنم به درس خوندن و کلاس رفتن میتونم برای سال ۹۹ کنکور پزشکی قبول شم ؟حتی شهرستان برام مسئله ای نیست و اینکه میخواستم کنکور نظام جدید شرکت کنم ایرادی نداره و کارمو مشکلتر نمیکنه ؟چون از چن نفر پرسیدم میگن نظام جدید هم مباحث اسونتره هم حجمشو کم کردن


martyr‏ – 98/5/17

سلام خسته نباشيدسهميه فرزند شهيد با سهميه فرزند جانباز ٧٠٪ به بالا يكي هس يا خير؟لطفا جواب بدين


رویا‏ – 98/5/10

سلام.بنده 29 سالمه .دیپلم تجربی نظام قدیم دارم با معدل16.تازه فارغ التحصیل شدم از دانشگاه پیام نور رشته زیست شناسی.میخوام کنکور 99ثبت نام کنم چون علاقه ام به پزشکی بود و بنا به شرایطی نتونستم برم . سوالم این بود اونایی که نظام قدیم هستن برای کنکور باید کتاب های خودشون رو بخونن یا کتاب های نظام جدید رو؟دقیقا باید از کجا شروع کنم برای مطالعه ؟مطالعه چه دروسی شانس قبولی پزشکی رو میبره بالا؟ممنون میشم راهنماییم کنید


نگار‏ – 98/4/27

سلام جناب آقای افشار من( فقط با خودتون ) میخوام صحبت کنم نه مشاورینتون اگه امکانش هست ممنون میشم جوابمو بدین


خانم حسن زاده‏ – 98/4/30

سلام وقت بخیر لطفا با موسسه تماس بگیرید راهنماییتون می کنن.


مریم دلاویز‏ – 98/3/30

سلام.من در دبیرستان رشتم تجربی بود. کارشناسی مدیریت دارم.و ۲۳ سالمه.میخوام برای کنکور تجربی دوباره شرکت کنم.باهدف پزشکی.اگه میشه با ی مشاوره و برنامه کامل و جامع منو راهنمایی کنید و کمکم کنید.


حسن جودکی‏ – 98/2/8

سلام من دانش اموز کلاس دهم ریاضی هستم آیا میتوانم در سال اینده در کنکور تجربی شرکت کنم و هم چنین آیا میشود همزمان در کنکور هنر هم شرکت نمایم . ممنون از زحمات شما


مهسا‏ – 97/12/4

سلام من لیسانس زیست شناسی زنتیک دارم میخوام کنکور99پرستاری قبول بشم متاهل وشاغل هستم میشه من وراهنمایی کنید هنوز شروع نکردم نیاز به راهنمایی دارم


Mahya‏ – 97/11/5

سلام من سال 88 دیپلم گرفتم میخوام امسال دوباره کنکور تجربی بدم اما تا الان چیزی نخوندم اگه از الان شروع کنم امکانش هست رشته های پیراپزشکی قبول بشم؟5 درصد سهمیه ایثارگری دارم


negin‏ – 97/10/22

سلام می خواسستم بدونم میشه دهم ویازدهم رو توی دو ماه خوند ودرصد های بالا زد


فاطمه‏ – 97/10/17

با سلام . من دانش اموز پایه دوازدهم تحصیلی هستم . تا کنون دروس پایه رو نخوندم و قصد دارم در طی سال دازدهم رو بخونم واز عید به بعد دروس پایه . ترازم ۴۵۰۰است و معدلم ۱۸/۶۴. دو سوال دارم : ۱-ایا برنامم خوبه یا نه ؟ ۲- من دوست دارم پرستار ی قبول شم با این تراز میتونم دولتی قبول شم ؟ لطفا جوابمو بدین . ممنون


محمدکاظم امیدی‏ – 97/7/5

سلام موردمن ی موردخاصه و الان ۵ساله از درس جداشدم و سرکارمیرم براتامین زندگیم و معدل کتبیم ودیپلمم ۱۴بودوپیش دانشگاهیمو۹۲گرفتم وازاون ببعد برا خرج های زندگیم کار رفتم و حتی پارسال خواستم بخونم ولی نشد چون برنانه درست نداشتم وگیجم ولی عاشق پزشکیم اگر میتونیدکمکم کنید تاپزشکی دربیام بامن تماس بگیرید تاصحبت کنیم گوشم پره از این حرف هایی که توسایت هاهست که اینحور باش و…چون من بچه کف بازارم و تو۲۲سالگیم پیرشدم اماامیددارم چون بجاارزو. هدف دارم


آقای افشار‏ – 97/9/25

سلام. با توجه به شرایطی که برات پیش اومده درسته که کار سختی برای قبولی داری و لی همونطوری که اشاره کردی با یه برنامه خوب و البته با یه روش مطالعه هوشمندانه می تونی به هدفت برسی. یکی از کارهایی که تو این مدت باید می کردی و شاید انجام نداده باشی اینه که تک بعدی رفتی جلو و فقط به کسب درآمد برای حل مشکلات زندگی خانوادگی و خانواده ات فک رکردی که البته قطعا اولویت اولته و شاید هر کس دیگه ای هم جای تو بود این کارو می کرد اما ای کاش در حد اولویت دوم هر ساله یه مقدار درسها رو می رفتی جلو و در نظر داشته باش که الان که 22 سالته می تونستی به راحتی پزشکی قبول شی اگر آهسته و صبور بودی و یه گوه چش هم به آرزوهات داشتی. تو پنل مشاوره و برنامه ریزی تجربی ثبت نام کن. می گم مشاور با هاتون تماس بگیره. موفق باشی


شاهین‏ – 97/7/1

با عرض سلام و خسته نباشیدمن تو دانش آموز نظام قدیمم امسال هم کنکور ندادم و میخام سال98کنکور تجربی بدم میشه ی راهنماییم کنید و راه کاری واسم بگین ممنون


آقای افشار‏ – 97/9/25

سلام. شما هیچی از شرایطتون نگفتید متاسفانه که بتونم کامل راهنماییتون کنم. تو پنل مشاوره و برنامه ریزی سایت ثبت نام کنید تا مشاورها باهاتون تماس بگیرند.


سعید صادقی مهر‏ – 97/6/27

سلام…من رشته تجربی بودم معدل کل ۱۴/۷۵وکتبی۸/۵۶دارم….۴سال از درس فاصله گرفتم میخوام امسال کنکور بدم و ایا میتونم پزشکی قبول بشم یا نه…..منتطر جوابم


کیانوش پالیزبان ‏ – 97/6/26

سلام من کنکور نود و هفت شرکت کردم در رشته تجربی قبول نشدم مرا دریابید تا اینشااله در کنکور نود و هشت موفق شم منتظر جوابم


اسرا‏ – 97/6/15

سلاممن رشته تجربی هستماگر امسال کنکور دادم میتونم ریاضیات کاربردها ثبت نام کمآیا فبول کنم یا نهلطفا جواب بدید😳


احمد ام‏ – 97/5/12

سلام شرایط مرخصی گرفتن از دانشگاه پردیس چطوره؟ میشه کنکور 98 رو بدم درحالی که دانشگاه پردیس درس میخونم ولی مرخصی گرفتم؟


فرناز‏ – 97/5/10

سلام من میتونم با رتبه ی 15120 (رشته ی انسانی منطقه 3) دانشگاه فرهنگیان قبول بشم؟


هادی‏ – 96/12/14

سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه … میخواستم بدونم دانشگاه ازاد مشهد نیم سال دوم پذیرش پزشکی داره ؟ منظورم برای بهمن ماه هست … سوال دومم اینه که اگه فرضا پذیرش بهمن داشته باشه .. ایا کارت پایان خدمت سربازی رو باید همون مهر ببریم یا امکانش هست تا بهمن براشون ببریم اخه من ابان ماه خدمتم تموم میشه … ایا امکانش هست ودیعه ای چیزی بدم که حتما تا ابان براشون میبرم ؟؟…. وااااقعا ازتون ممنونم اگه پاسخ بدید .. لطف میکنید …


آرتین‏ – 96/11/20

سلام خدمت مشاورین محترم.بنده امسال پشت کنکوری هستم والان ک دراواخربهمن ماه هستیم نسبت به ازمون های قبل افت زیادی داشتم دلیلش هم کاهش ساعت مطالعه بوده. ودلیل کاهش ساعت مطالعه ام بی حوصلگی وازخونه زده شدم واقعا همیشه تنهام بنظرتون کتاب خانه میتونه کمک مناسبی باشه؟باسپاس


فاطمه‏ – 96/11/20

سلام من دانشجوی رشته علوم تغذیه هستم میخواستم برای کنکور پزشکی اقدام کنمسوالم این بود اونایی که نظام قدیم هستن برای کنکور باید کتاب های خودشون رو بخونن یا کتاب های جدید ؟و اینکه چجور میتونم هم درس دانشگاهم رو بخونم هم واسه کنکور؟


مهدي زنگباري‏ – 96/11/7

سلام من ليسانس دامپروري هستم فارغ التحصيل ٨٣ متاهل و داراي دو فرزند ميخاستم بپرسم بعد از اين همه سال كه از تحصيل فاصله گرفتم ميشه باز كنكور بدم و پزشكي قبول بشم خيلي علاقه دارم


محمداحمدی امیری‏ – 96/11/6

سلام من متولد72هستم دیپلم تجربی دارم ولیسانس اقتصادکشاورزی دارم ازهمون بچگی عاشق رشته پزشکی بودم حالا که لیسانسموگرفتم دوست دارم دوباره کنکورتجربی بدم تابه ارزوم که همون پزشکی برسم ولی نمیدونم باید چطوروازکجا شروع کنم اگرراه حلی داریدلطفا منوراهنمایی کنین تابه ارزوم برسم.ممنون


اکرم‏ – 96/11/2

سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی دارم و لیسانس برق دارم میخاستم ببینم میتونم برای پزشکی کنکور بدم ایا شرایط سنی مهمه؟واینکه من ازچه منبعی استفاده کنم میخوام واقفا بخونم ولی نمیدونم باید چحوری وازکجا شروع کنم و چی بخونم با دروس زیست وزمین شناسی تخصصی تجربی هم اشنایی ندارم


mahta‏ – 96/9/19

سلام ميشه از كنكور سراسري انساني رشته مترجمي زبان رو در دانشگاه انتخاب كرد؟


مهرناز‏ – 96/9/14

سلام من رشته ام ریاضی بوده و کامپیوتر خوندم.الان میخوام کنکور تجربی بدم برای قبولی در پزشکی، هیچ کتابی و منبعی ندارم . به نظرتون چی بخونم که هم زمان زیادی وقت نگیره و هم جامع باشه که مجبور نشم برای هر درسی چند تا کتاب بگیرم. کتاب های درسی رو هم باید بخونم؟ و برای هر درس یک کتاب مرور و نکته و تست؟ ممکنه بهم معرفی کنید کتابهایی برای عمومی و تخصصی؟ سپاسمندم


mohammadreza‏ – 96/9/5

سلام من دیپلم فنی دارم امسال پیش ثبت نام کردم گه کنگور تجربی بدم چجوری باغید بخونم برای قبولی خواهشا پاسخ بدید هزینه مشاور ندترم ینی کم دارم اگه میشه کمکم کنیدددددددددددددددد


ندارم‏ – 96/8/20

سلام می خواستم از زحمات شما تشکر کنم


خانم پور واحدی‏ – 96/8/20

امیدواریم بهترین نتیجه ها را بگیرید


فرزاد‏ – 96/7/9

سلام من عمران خوندم دیپلمم فنی بوده شیمی هم نخومدم امسال تصمیم گرفتم برای تجربی بخونم که دارم عین …. میخونمD:فقط کامنت گذاشتم که بگم میخام بترکونم راستی خیلی دلم مشاوره میخاد ولی پول ندارم کتابارم با مصیبت جمع کردم آزمون هم قسطی ثبت نام کردم D:فقط میخام بهتون بگم که من شرایطشو ندارم و اینا همش کشکهموفق باشید


Ela‏ – 96/6/26

سلام من متولد ٧٧هستم سال اول ودوم من كنكور رياضي دادم وسال دوم پذيرفته شدم يه رشته ملي رو وثبت نام هم كردم براي سال سوم ميخوام پرديس خودگردان شهيد بهشتي يا ازاد تهران پزشكي قبول بشم ايا مي تونم شركت كنم يا نه؟


بنفشه‏ – 96/6/21

سلام من دوبار در کنکور روزانه پذیرفته شدم یکبار سال 86 که انصراف دادم و یگبار سال 92 که فارغ التخصیل شدم . هردو در مقطع کارشناسی بودن . حالا میخواستم برای کنکور 97 ثبت نام کنم و برای مقطع دکتری عمومی بخونم ولی تو دفترچه دیدم کسایی که از 26 سال پیش دو بار در کنکور روزانه پذیرفته شدن کلا از ثبت نام محرومن!! یعنی دیگه نمیتونم تا ابد کنکور سراسری شرکت کنم ؟؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

مشاوره کنکور تجربی 100% امری تخصصی است اگر می خواهید در کنکور 99 پذیرفته شوید حتما به شما توصیه می کنیم 20 نکته طلایی مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 99 تجربی را به دقت مطالعه کنید به شما قول می دهیم موفقیت شما با کمک  بهترین مشاور کنکور تجربی تهران حتمی است.

 

مشاوره حرفه ای کنکور تجربی یعنی برنامه ریزی و مشاوره همراه با اطلاع از بودجه بندی – روش های تست زنی – حذفیات کنکور و… که در ادامه شما را با 20 مورد از فنون طلایی مشاوره کنکور تجربی 99  و همچنین از نحوه مطالعه درس شیمی و زیست شناسی آگاه خواهیم کرد. در قسمت پایانی خبر خوشی را به داوطلبان خواهیم داد.

 

 

مشاوره درسی کنکور 99

جهت ارتباط با مشاوران و رتبه های تک رقمی کنکور – اطلاع از مهم ترین منابع کنکور 98 و برنامه ریزی و مشاوره حرفه ای از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

مشاوره کنکور تجربی 99 از نظر چندین نفر از رتبه های برتر کنکور تجربی در سال های گذشته : برای اینکه موفقیت خود را تضمین نمایید باید ابتدا راه را بلد باشید. آنچه در مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی خیلی مهم است ، نشان دادن راهی متناسب با شرایط شما خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا قدم به قدم به موفقیت نزدیک تر شوید این موارد رو به خوبی متوجه بشین و یادداشت کنین حتما.

 

 

 

 

توصیه بهترین مشاور کنکور تجربی تهران برای مطالعه کنکور اولین شرط، انتخاب مکان مناسب برای مطالعه است. چنانچه از نظر فیزیکی در مکان نامناسبی قرار دارید تمام محرک های محیطی و همچنین عوامل مزاحم را از خود دور نمایید و تلاش نمایید که این موانع را رفع کنید.

یکی از عواملی که در مشاوره کنکور تجربی داوطلبان به آن اشاره می نمایند مربوط به حواس پرتی های ذهنی است. تکنیکی که باید اجرا نمایید این است تمام افکاری که به ذهن شما خطور می نماید و مانع مطالعه شما می شود را در برگه ای یادداشت نمایید و در طول روز یک زمان خاصی را به فکر کردن در آن مورد اختصاص دهید.

 

 

 

 

 

نکته مهمی که بسیاری از داوطلبان کنکور 99 از آن بی اطلاع می باشند و همین مسئله آنان را ناامید می نماید، این است که تمامی منابع درسی کنکور سراسری و جزوه ها را تهیه می نمایند تا بسیار مسلط شوند. غافل از اینکه این موضوع موجب اضطراب و ناامیدی آنان می شود.

توصیه چندین نفر از رتبه های تک رقمی در کنکور تجربی این است که منابع را به درستی تهیه نمایید و پس از آن به صورت دقیق و با توجه به تکنیک های تست زنی کنکور تلاش نمایید تا از این منابع به بهترین شکل بهره مند شوید و مهارت و تسلط خود را افزایش دهید.

نکته خیلی مهم : وقتی میخوای شروع کنی و برای برنامه ریزی کنکور تجربی اقدام کنی، اول لیست حذفیات کنکور 99 رو طبق آمار اعلامی ببدست بیار و در مرحله بعد بودجه بندی کنکور تجربی رو متوجه شو حالا میتونی طبق این مورد ها برنامه ریزی کنی برای چه مبحثی چقدر درس بخونی و برای چه درسی چقدر وقت بزاری لیست حذفیات و بودجه بندی رو میتونی از این شماره بگیری 9099072952 فقط از تلفن ثابت بدون اینکه کد بگیری باید تماس بگیرید.

 

 

اگر داوطلب کنکور 99 می باشید و سال های گذشته موفق به پذیرش در هیچ یک از رشته های مورد نظر نشده اید بهتر است مسیری که رفته اید را یکبار مرور کنید و ببنید در چه موردی دچار اشتباه شده اید که موجب شده است یکسال از تمامی همکلاسی های خود عقب بمانید؟ شاید یکی از دلایل آن، عدم استفاده از مشاوره حرفه ای کنکور تجربی بوده است.

یکی از مشکلاتی که برخی از داوطلبان با آن مواجه می باشند این است که در برخی از دروس ضعیف بوده اند . فقط به نقاط ضعف خود فکر نکنید و تلاش نمایید تا نقاط قوت خود را حفظ نمایید و برای سال جاری آنها را به کار ببرید.

 

 

 

 

 

در برنامه ریزی که برای خود دارید پس از اینکه نقاط قوت و ضعف را مشخص نمودید حال نوبت به این موضوع می رسد که هدفمند حرکت کنید. به عنوان مثال برای درس هایی که تسلط کافی ندارید بهتر است زمان بیشتری را اختصاص دهید.

 

 

وقتی از تکنیک های تست زنی کنکور صحبت می کنیم منظور ما فقط جلسه کنکور نیست. در واقع یکی از رسالت های مشاوره کنکور تجربی 99 این است که تکنیک های هر درس را با توجه به سطح دانش دانش آموز با داوطلب آموزش دهد.مشاوره درسی کنکور 99

در صورتی که در دروسی ضعیف می باشید توصیه می نماییم که در برنامه ریزی کنکور تجربی از تست های ساده آغاز کنید چون تست های سخت باعث کاهش انگیزه شما می شود. و در صورتی که به دنبال مهارت در هر یک از دروس می باشید بهتر است بر روی تست های دشوار تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

قطعا ضرایب دروس کنکور تجربی با توجه به زیر گروه های مورد نظر تعیین می شود اما فراموش نکنید که ما باید به تراز فکر کنیم و نه فقط به درصدهای فلان درس. بنابراین نیازی نیست تمام زمان مطالعه خود را به مطالعه درس زیست شناسی اختصاص دهید.

یکی از نکاتی که بهترین مشاور کنکور تجربی تهران بر آن تاکید دارد این است که باید زمانی که برای درس های مختلف می گذارید را به گونه ای تقسیم نمایید که به هیچ عنوان این موضوع موجب نشود تا شما از سایر دروس عقب بمانید. به یاد داشته باشید که مهارت و تسلط شما بر روی هر یک از مطالب می تواند متفاوت با ضرایب باشد.

 

 

بله! قطعا یک مشاوره حرفه ای کنکور تجربی هم می داندکه دروس تخصصی تاثیر بیشتری در رتبه و تراز شما برای قبولی در کنکور تحربی دارد اما اگر از دروس عمومی غافل شوید حداقل 40 درصد از موفقیت شما و قبولی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

برای اینکه بتوانید دروس عمومی را هم همانند دروس تخصصی مطالعه نماید بهتر است در طول روز یک یا دو ساعت را به مطالعه این دروس و تسلط بر روی هر یک از مباحث آن داشته باشید تا بتوانید ضریب مناسبی را داشته باشید.

 

 

نکته مهمی که نباید در مطالعه دروس عمومی فراموش شود این است که حتما تداوم را اولین اصول خود برای تسط بر این دروس قرار دهید. دروس عمومی را به عنوان یک زنگ تفریح در کنار سایر دروس تخصصی خود هر روز داشته باشید.

 

 

این ضرب المثل که «ره رو آن است که آهسته و پیوسته رود» شاید یکی از تکراری ترین جمله های است که در مورد مشاوره کنکور تجربی شما شنیده باشید. اما بهترین و درست ترین جمله برای برنامه ریزی کنکور تجربی همین است. مسیر کنکور یکساله است و به همین دلیل رعایت تناسب و تعادل در این مورد بسیار مهم است.

 

 

کیفیت مطالعه باید برای شما حرف اول را بزند. درست است که لازم است شما بتوانید به دروس مورد نظر هم تسلط یابید اما قطعا آنچه مطالعه می نمایید را باید به درستی بتوانید بخوانید تا تسلط کافی را بر این مسائل داشته باشید.

 

 

 

 

برنامه ریزی کنکور به شکل های مختلفی صورت می پذیرد که یکی از انواع آن را می توان برنامه ریزی هفتگی دانست. برنامه ریزی هفتگی خصوصا برای افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند بسیار ضروری خواهد بود.

 

 

مطالعه به تنهایی نمی تواند به شما برای قبولی کمک کند. یکی از مهم ترین 20 نکته طلایی مشاوره کنکور تجربی 99 این است که بتوانید به سریع ترین شکل ممکن و به بهترین حالت مطالعه نموده و بهترین نتیجه را اخذ نمایید.

 

 

هر یک از داوطلبان ممکن است اهداف متفاوتی از شرکت در کنکور و استفاده از کمک بهترین مشاور کنکور تجربی تهران داشته باشند. چنانچه هدف شما قبولی در رشته پزشکی است، بهتر است کارنامه داوطلبانی که در سال های گذشته پذیرفته شده اند را به صورت دقیق بررسی نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که کارنامه مورد نظر در صورتی به شما کمک خواهد نمود که با توجه به هدف شما و منطبق با رشته و همچنین دانشگاه مورد نظر شما باشد. همچنین نقش سهیمه ها را نیز در همین مورد نمی توان نادیده انگاشت . در صورتی که به تنهایی نمی توانید این مورد را به انجام برسانید از مشاوره حرفه ای کنکور تجربی کمک بگیرید.

 

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که به شما کمک می کند از کنکور های آزمایشی نتیجه مورد نظر و دلخواه خود را کسب نمایید بررسی عملکرد خود پس از آزمون می باشد. به تراز و همچنین رتبه خود توجه نمایید.

اگر از کنکور های آزمایشی استفاده می نمایید، بهتر است به این موضوع توجه نمایید که تراز شما در همین زمان تا حدود زیادی می تواند عملکرد شما در کنکور را پیش بینی نماید. به همین دلیل هر کنکور آزمایشی را همانند کنکور اصلی تصور نمایید.

 

 

یکی از شکایت های داوطلبان در رابطه با برنامه ریزی هایی که دارند این است که نمی توانند در زمان مقرر آنچه مورد انتظار آنان می باشد را داشته باشند. نحوه برنامه ریزی خود را باید به حجمی زمانی تغییر دهید.

برنامه های حجمی زمانی بدین صورت است که شما هم زمان و هم محتوا را با هم تنظیم می نمایید. بدین معنا که مثلا برای درس زیست شناسی زمان یک ساعت را برای مطالعه نصف فصل در نظر می گیرید.

 

جهت اطلاع از شیوه جدید تست زنی pqr5 کلیک کنید

 

 

کند خوانی مزایایی دارد و معایبی نیز خواهد داشت. برخی از اوقات همین کند خوانی می تواند موجب عقب افتادن داوطلبان شود. به عنوان مثال شما نمی توانید به برنامه ریزی درسی که داشته اید دست یابید و همچنین با حجم زیاد درس و مطالعه نشده روبه رو می شوید.

بنابراین یکی از 20 نکته طلایی برنامه ریزی برای کنکور 99 تجربی حتما باید به این موضوع اختصاص داده شود که از فنون تند خوانی به جای کند خوانی استفاده نماید تا بتوانید بر استرس های ناشی از حجم زیاد مطالب در آینده روبه رو نشوید.

 

 

 

هنگامی که از معایب کند خوانی سخن می گوییم بدین معنا نیست که شما در تمامی دروس باید به سرعت عبور نمایید در برخی از دروس شاید لازم است شما حتی نیم ساعت را صرف مطالعه یک صفحه نمایید. بنابراین تند خوانی در همه جا مناسب نیست.

با توجه به سوالات مختلفی که در رابطه با فنون موفقیت در آزمون تحربی ممکن است برای داوطلبان به وجود آمده باشد، ما امکان استفاده از مشاوره رایگان کنکور تجربی را با استفاده از شماره های 9099072952 (تماس از سراسر کشور) و  9099072952 ( استان تهران) تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب  فراهم نموده ایم.

مشاوره کنکور تجربی شما را به منبع بی پایانی از اطلاعات و آنچه که مایل به دانستن آن هستید ، متصل می نماید

 

یکی از دروسی که داوطلبان در رشته تجربی بسیار با آن مشکل دارند و در بهترین مشاور کنکور تجربی تهران مطرح می نمایند مربوط به درس شیمی است. اولین قدم این است که شما باید این درس را طبقه بندی کنید . یعنی برای حل مسائل قدم اول فهم مفاهیم است. مانند تفاوت گرما و دما و…

پس از فهم مفاهیم، برای حل مسائل باید تک به تک اجزای این مسائل را آگاه باشید تا بتوانید مسائل را شناسایی نمایید. زیرا مسائل شیمی به طور معمول به صورت ترکیبی طرح می شوند. و البته نقش خلاقیت در این موضوع می تواند بسیار مهم است.

 

 

 

 

قبل از حضور در کنکور سراسری بهتر است خودتان را با تفکیک کردن مباحث آشنا نمایید. به عنوان مثال سوالات را به صورت معلوم و مجهول در نظر بگیرید و همچنین خلاصه نمایید زیرا برخی از سوال های کنکور تنها مفاهیم را ممکن است به گونه ای دیگری مطرح نمایند.

نکته هم : هر چقدر شما در تست زنی تحربه بیشتری داشته باشید ، در جلسه آزمون عملکرد بهتری را خواهید داشت. بنابراین حتما و حتما به تست زنی و مهارت های آن توجه داشته باشید.

 

 

برای مطالعه یک درس زیس شناسی ابتدا عنوان ها را مظالعه نمایید و پس از ان متن سرفصل ها را مطالعه می نمایید و همچنین تصاویر مربوطه را مطالعه می نمایید. هدف تنها آشنایی است در این مرحله و می خواهیم با کل مبحث آشنا شویم.

پس از اینکه مطالعه نمودید به سراغ تست ها می رویم و برخی از تست ها را به عنوان آموزش در نظر می گیریم. برای مثال در صورتی که توانستید سوالات را به درستی پاسخ دهید، بهتر است توضیح تسریحی در کتاب تست را در کتاب درسی خود یادداست نمایید.

پس از گدر این مرحله شما به صورت سنجشی تست زنی می نمایید. به عنوان مثال شما مایل به اطلاع از میزان یادگیری می باشید ، زمان و تعداد تست ها را مشخص می نمایید و پس از آن به صورت یک آزمون از خود تهیه می نمایید.

 

 

در رابطه با استفاده از مشاوره تلفنی تحصیلی هیچ گونه محدودیتی برای داوطلبان در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، می توانید از تمامی خدمات مرکز ایران تحصیل به خصوص برنامه ریزی برای کنکور تجربی 99 بهره مند گردید.

با توجه به اینکه کاربران وب سایت ما از شهرها و مناطق مختلفی می باشند، ممکن است نتوانند از تمامی خدمات لازم مشاوره ای در شهر خود بهره مند شوند. به همین دلیل ما امکان مشاوره تلفنی و همچنین مشاوره آنلاین را فراهم نموده ایم.

آیا محدودیتی در رابطه با برقراری تماس برای استفاده از مشاوره کنکور تجربی وجود دارد؟

خوشبختانه خیر. این امکان برای تمامی افراد در سراسر کشور می باشد و به همین دلیل هر یک از داوطلبان می توانند از آن بهره مند شوند.

من سال سومی است که در کنکور تجربی نظام قدیم شرکت می کنم آیا امکان قبولیم وجود داره؟

امکان قبولی برای هر داوطلبی که تلاش کنه و همچنین از روش های درست موفقیت استفاده کنه حتما وجود خواهد داشت.

یکی از سوال های من از مشاوره حرفه ای کنکور تجربی این است که چند ساعت مطالعه در روز برای قبولی در کنکور 99 لازم است؟

این موضوع به عملکرد شما و سطح یادگیری و همچنین دانش شما بستگی خواهد داشت. قطعا در صورتی که تسلط کافی ندارید نیازمند زمان بیشتری هستید که این امر نیز با برنامه ریزی برای کنکور تجربی قابل حل خواهد بود.

ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی سال 99 چگونه است؟

با توجه به کمبود پزشک در سراسر کشور، یکی از سیاست های از بین بردن این کمبود افزایش ظرفیت پذیرش می باشد.

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با نحوه برنامه ریزی برای کنکور تجربی با توجه به تکنیک های بهترین مشاور کنکور تجربی تهران ، نکات طلایی مشاوره کنکور تحربی ، نحوه مطالعه برخی از دروس اصلی رشته تحربی و همچنین امکان مشاور تحصیلی تلفنی رایگان و برقراری ارتباط با مشاوره حرفه ای کنکور تجربی مطالبی را ارائه نماییم. برای ارتباط مستقیم با مشاوران ما می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با شیوع همه گیر ویروس کرونا در جلوی دوربین ها ظاهر شد تا…

قبل از بررسی دی وی دی های آموزشی کنکور و نکات مربوط به آن باید به این سوال پاسخ داد…

آشنایی با 7 اشتباه مهلک در سال کنکور با خواندن این مقاله قادر خواهید بود از ارتکاب چند اشتباه متداول…

روش استفاده ی درست از دی وی دی های آموزشی کنکور سبک یادگیری برخی از دانش آموزان کنکوری سمعی –…

تغییر رشته از ریاضی ، انسانی و … به تجربی برای قبولی در پزشکی تغییر رشته از ریاضی یا انسانی…مشاوره درسی کنکور 99

ساز و کار کنکور در دهه ی 90 تغییر کرد و سوالات مفهومی تر و سخت تر شد. معمولا کسانی…

سوالات زیادی در ارتباط با نحوه تست زنی و تحلیل و بررسی آن توسط دانش آموزان پرسیده میشود که برای…

تخمین بازه زمانی بزنید . مثلا بگو ۱۲۰ دقیقه آموزش اجرای برنا…

بین این دو موسسه حرف آخر بهتره ولی مجموعا با کلاس های آنلاین…

نظام جدید حجمش کمنره و منابع براش در دسترس هست قدیم هم دقیق…

از الان تا کنکور زیست و شیمی و ادبیات و دینی چون شامل مباحث…

سلام برای فیزیک بله برای ریاضی هم همچنین و موافق خیلی سبز به…

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۹۹ را دارند قبل از هر چیزی میبایست یک برنامه اصولی و دقیق را برای درس خواندن مد نظر داشته باشند  تا با این برنامه بتوانند خود را به قبولی در رشته محل مورد در نظر در آزمون نزدیک کنند .مشاوره درسی کنکور 99

برای مشاوره برنامه ریزی برای کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی 99

برای مشاوره برنامه ریزی برای کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی 99

درس خواندن بدون برنامه ریزی موجب کاهش شانس قبولی داوطلبان در کنکور سراسری می شود . بنابراین برای گرفتن نتیجه مطلوب و رسیدن به اهداف باید یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشید . قطعا از اهمیت بالای برنامه ریزی برای کسب موفقیت در کنکور سراسری مطلع هستید و می دانید مطالعه ای که برنامه ای پشت آن نیست هر چه قدر هم دقیق باشد به نتیجه نمی رسد . به عبارت دیگر برنامه ریزی برای کنکور به نحوه مطالعه داوطلب نظم بخشیده و وی را به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ نزدیک می کند . با توجه به اهمیت برنامه ریزی در این مقاله قصد داریم به زمانبندی ، نحوه مطالعه صحیح و نکات مهم در برنامه ریزی کنکور ۹۹ بپردازیم .

برنامه ریزی صحیح ، علاوه بر بالا بردن بازدهی مطالعه ، آرامشتان را هم بیشتر می کند . بنابراین متقاضیان قبل از هر چیز باید زمان باقی مانده تا کنکور 99 را تخمین زده و بر اساس آن برنامه ای تنظیم نمایند . داوطلبان با توجه به شرایط و ویژگی های فردی ، مطالعه خود را از زمان خاصی شروع می کنند . 
 

نکته قابله توجه در برنامه ریزی این است که هر چه داوطلبی زودتر از همه برای مطالعه و برنامه ریزی اقدام می کند می تواند برنامه بلند مدت بهتری تنظیم نماید . از این رو به متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور ۹۹ را دارند توصیه می کنیم از همین الان برنامه ریزی کرده و با توجه به گروه آزمایشی انتخابی خود مطالعه منابع کنکور سراسری تجربی 99 ، منابع کنکور سراسری انسانی 99 ، منابع کنکور سراسری ریاضی ۹۹ را آغاز کنند . شروع مطالعه به موقع سبب می شود فرد با برنامه ریزی صحیح سرفصل های بیش تری را مطالعه کرده و در فرصت مناسب به خلاصه نویسی و تست زنی بپردازند و با شرکت در آزمون های آزمایشی خود را برای شرکت در آزمون اصلی آماده نمایند .

نکته بعدی در زمانبندی مطالعه دروس ، تعداد ساعات مطالعه دروس سه سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید است که میبایست از تعادل برخوردار باشند .
این تعادل بر حسب فاکتورهایی همچون اهمیت و ضرایب دروس تخصصی و عمومی داوطلبان مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99 تعیین می شود .توصیه می شود در هر روز درس های مختلفی ( عمومی – اختصاصی ) مطالعه شود و فقط یک درس را برای مطالعه روزانه انتخاب نکنید . هر داوطلب می بایست با توجه به سطح معلومات خود و تعداد ساعاتی که می تواند به درس خواندن اختصاص دهد ، برنامه ریزی کند . 

 داوطلبان قبل از هر چیز باید زمان بندی مناسبی برای مطالعه دروس امتحانی داشته باشد . مسلما دروسی که دارای ضریب بیش تری می باشند از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و می بایست در اولویت قرار گیرند . داوطلب باید این زمان بندی را به صورت هفتگی برای خود تعریف کرده و سعی کند طبق برنامه پیش رود .یک برنامه ریزی خوب شامل تمام جزئیات ( زمان استراحت ، زمان تفریح ، زمان مطالعه دروس ، منابعی که قصد مطالعه آن ها رادرید ، زمان تست زنی و … ) می باشد . بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری سالیان گذشته نیز داوطلب را با نحوه طراحی سوالات کنکور آشنا می کند . توصیه می کنیم متقاضیان برنامه ریزی خود را طوری انجام دهند که حداکثر یک ماه قبل از کنکور مطالعه دروس را به اتمام رسانده و پس از آن به جمع بندی مطالب بپردازند . 

در ادامه نکاتی که داوطلبان می بایست در برنامه ریزی خود مورد توجه داشته باشند ذکر کرده ایم :

داوطلبان برای داشتن مطالعه صحیح باید تمامی نکات زیر را در نظر بگیرند :یادداشت برداریخط کشیدن زیر نکات مهمحاشیه نویسیخلاصه نویسینکته برداری مرور هر درس در همان روزروند افزایشی ساعت های مطالعه در هر روزتجزیه و تحلیل سوالات سال های گذشته و جمع بندی

در نهایت توصیه می کنیم مباحث هر درس را با دقت مطالعه کرده و تا زمانی که مشکلات خود را در خصوص یک مبحث رفع نکرده اید سراغ مبحث بعدی نروید . هم چنین زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید حداقل دو بار کلیه دروس را مرور کنید .

در این مقاله سعی کردیم نکات اساسی برنامه ریزی کنکور سراسری را در اختیار داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنکور ۹۹ قرار دهیم . با توجه به تفاوت های فردی توصیه می کنیم هر داوطلب برنامه متناسب با ویژگی های خود را تنظیم نماید . مشورت با کارشناسان مجرب نیز خالی از لطف نبوده و راهکارهای مناسبی در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد تا از بازه زمانی موجود به بهترین نحو استفاده نموده و نتیجه دلخواه را کسب نمایند  . توجه داشته باشید در صورتی که برای برنامه ریزی کنکور ۹۹ دچار ابهام شدید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز بهره مند شوید . هم چنین به منظور اطلاع داوطلبان از تمامی مراحل کنکور سراسری ۹۹ می توانید در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا عضو باشید .

 

داوطلبان کنکور سراسری به منظور اطلاع از منابع مناسب می توانند از داوطلبان سالیان گذشته کمک بگیرند که البته ما به منظور کمک به داوطلبان ، منابع کنکور سراسری را در این مقاله در اختیار داوطلبان قرار داده ایم . 

 

دروس دارای ضریب بیش تر از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و داوطلبان برای مطالعه آن ها باید زمان بیش تری را در نظر بگیرند که در این مقاله به نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس پرداخته شده است . 

بله ، شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری سبب می شود داوطلبان با چگونگی طراحی سوالات آشنا شده و مهارت آن ها را در تست زنی افزایش می دهد . 

 

برای مشاوره برنامه ریزی برای کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی 99

برای مشاوره برنامه ریزی برای کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی 99

سلام یه برنامه اصولی و دقیق برای کنکور باید چه جوری باشه؟

سلام . برنامه ریزی کنکور باید مطابق با توانایی داوطلب باشه .

سلام . خسته نباشید ؛ یه سوالی داشتم ! اگر در کنکور دو  تا از درس ها مثلا ریاضی و فیزیک رو در حد کمتراز ۵۰%بزنم اما بجاش در دروسی مثل زیست و شیمی درصدای بسیار عالی کسب کنم، شانس قبولی در پزشکی و دندان رو دارم یا خیــر؟!!

سلام . برای تعیین رتبه و شانس قبولی عبارت نرم افزار تخمین رتبه  کنکور سراسری هیوا رو در  گوگل سرچ کنین .

سلام وقتتون بخیر من به یه مشاور احتیاج دارم ولی نمیتونم بیدا کنم وبهش اطمینان کنم…

سلام . برای مشاوره و برنامه ریزی می تونین با شماره تلفن هایی که در سایت گذاشته شده تماس بگیرین و با مشاوران مرکز مشاوره هیوا ارتباط برقرار کنین .

سلام من کلاس دهم رو توی افسریه و کلاس یازدهم و دوازدهم رو توی پاکدشت که منطقه سه هست درس خوندم..سهمیه منطقه سه بهم تعلق می گیره یا نه؟

سلام . شما در کنکور سراسری می تونین از سهمیه منطقه 1 استفاده کنین .

سلام خواهشا جواب بدید,ایا درسته ک کنکور ب طبع سوابق تحصیلی است,چن درصد احتمال است?

سلام . کنکور سراسری 99  برگزار میشه .

سلام من یه پیش زمینه ای دارم و می خوام از الان که 3 ماه به کنکور 99 مونده شروع کنم بنظرتون می تونم رتبه 3 رقمی منطقه 3 بیارم

سلام . به توانایی ، استعداد و پشتکار شما بستگی داره .

برای پرستاری ۹۹چه درس هایی رو باید درصد بیشترزد و با چه رتبه ای می تونم قبول بشم?

سلام .عبارت کارنامه قبولی پرستاری 98-99 و حئاقل درصد لازم برای پرستاری سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین .مشاوره درسی کنکور 99

سلام . اگرمن از 8 اسفند بخوام برای کنکورشروع به خوندن کنم میتونم به رتبه دورقمی برسم؟

سلام .وقت بخیر.ایا میشه از الان که ۶ ماه به کنکور مونده .میشه با برنامه ریزی عالی رشته‌ی مناسبی کسب کرد؟؟؟

سلام . بله البته به هدف ، توانایی و پشتکار شما بستگی داره .

سلام , خواهشا جواب بدید , من متولد 77/10/29 هستم آیا اگه امسال کنکور بدم می تونم واسه ی فرهنگیان سنم مناسبه?

سلام . شما می تونین در پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 99 شرکت کنین .


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار محاسبه درصد

منابع کنکور ریاضی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور انسانی 99

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

کنکور سراسری 99 نیز مانند کنکور 98 برای دو دسته از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید برگزار می شود با این تفاوت که داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، نظام آموزشی امتحانی خود را انتخاب نمایند و در جلسه کنکور سوالات امتحانی مربوط به نظام آموزشی انتخابی را پاسخ دهند .مشاوره درسی کنکور 99

برای مشاوره نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

برای مشاوره نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

با تحول در نظام آموزشی کشور و تبدیل مقطع پیش دانشگاهی به سال دوازدهم ، کنکور 98 و 99 اولین کنکور های پس از تغییرات بوجود آمده در نظام آموزشی برای داوطلبان نظام قدیم خواهد بود . سازمان سنجش ابتدا اعلام کرده بود که نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم همانند داوطلبان نظام جدید بر اساس منابع نظام جدید است و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 سوال جداگانه طرح نخواهد شد اما طبق جدید ترین مصوبه این سازمان روال برگزاری کنکور 99 همانند کنکور سال 98 می باشد .
سازمان سنجش آموزش کشور که مجری ثبت نام و برگزاری کنکور ۹۹ می باشد ، طبق روند  سال های گذشته با انتشار اطلاعیه ای احتمالا در مهر ماه ۹۸ ، نحوه برگزاری کنکور 99 ، زمان برگزاری کنکور 99 ، شرایط شرکت در کنکور ۹۹ را مشخص خواهد کرد . در ادامه مقاله تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 99 و میزان تاثیر سوایق تحصیلی نظام جدید و نظام قدیم را شرح داده ایم .

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 99 را دارند ، می توانند طبق برنامه زمانی سازمان سنجش در روزهای 16 لغایت 24 اسفند 98 ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند . در نظر داشته باشید به محض آغاز ثبت نام این ماراتن ، مقاله به روز رسانی و لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام کنکور سراسری 99 در این بخش قرار می گیرد .

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 اعلام کرد که در این کنکور نیز همانند کنکور سال گذشته 2 نوع سوال برای داوطلبان متقاضی نظام جدید و نظام قدیم طراحی می شود با این تفاوت که داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 در فرم مربوطه نوع نظام آموزشی امتحانی خود را ( قدیم یا جدید )برای شرکت در کنکور انتخاب نمایند و در یکی از نظام های آموزشی جدید یا قدیم برای کنکور شرکت کنند .

بر این اساس در کنکور سراسری 99 یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام جدید و یک نوع سوال از کتاب های نظام قدیم برای داوطلبان متقاضی کنکور نظام قدیم طراحی می شود .

منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام جدید ( 6 – 3 – 3 ) کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در برای تمامی رشته ها می باشد و منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام قدیم کتاب های پایه های دوم و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد . تمامی متقاضیان نظام قدیم و جدید کنکور 99 می توانند برای اطلاع لحظه ای از اخبار این آزمون عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا باشید .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از امکان تغییر در شیوه برگزاری کنکور در شهرهای با وضعیت قرمز خبر داد و اعلام کرد داوطلبان می توانند در زمان مشخص که از سوی این سازمان اعلام می شود حوزه امتحانی خود را تغییر دهند .

از مهم ترین شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم دارا بودن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی است و یا دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و از مهم ترین شرایط ثبت نام داوطلبان نظام جدید دارا بودن مدرک پایه دوازدهم است و البته داوطلبانی که پایه دوازدهم خود را تا پایان شهریور ماه سال 1400 اخذ کنند نیز می توانند در این کنکور شرکت کنند .

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم و دیپلم نظام جدید ( 6-3-3 ) که امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار می شود به صورت 30 درصد مثبت اعمال می شود .

به این صورت که داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت نموده اند شامل 25 درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم در کنکور سراسری می باشند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 تا 97 دریافت کرده اند شامل 5 درصد تاثیر مثبت معدل دوره پیش دانشگاهی می باشند .

داوطلبانی که در پایه دوازدهم مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند داوطلبان نظام جدید می باشند و میزان تاثیر معدل برای آن ها در پایه دوازدهم به صورت 30 درصد تاثیر مثبت می باشد .

 

کنکور 99 برای دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید برگزار می شود و دو نوع سوال در این آزمون بین داوطلبان پخش خواهد شد .

بله . بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، داوطلبان می توانند نظام آموزشی که قصد شرکت در کنکور آن را دارند در زمان ثبت نام کنکور 99 مشخص نمایند .

سلام . طبق دفترچه ثبت نام  کنکور سراسری 98 باید حداکثر تا 25 اسفند از دانشگاه انصراف بدین .

 

برای مشاوره نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

برای مشاوره نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

سلام . ببخشید اگر کسی رشته دارای طرح اجباری خونده باشه و طرحش رو نرفته باشه می تونه تو سال ۹۹ رشته هایی به جز پزشکی و دندان و دارو رو بره؟ مثلا رشته هایی مثل کاردرمانی و فیزیوتراپی بخونه

سلام . خیر باید ابتدا طرح تون رو بگذرونین .

سلام من داوطلب نظام قدیم تجربی هستم در برگه ثبت نام کنکورم در بخش فارغ التحصیل یا دانش اموز نوشته شده ترمی واحدی ۵_۳_۳_۱ در صورتی که دوستم هم نظام قدیمه زده نظری یا فنی حرفه ای و بخش پاسخگویی به سوالات کنکور نظام قدیم ثبت شده الان من کدوم دفترچه سوال در جلسه دارم جدید یا قدیم ممنون میشم جواب بدین

سلام . شما باید در کنکور سراسری 99 به دفترچه سوالات مربوط به کنکور نظام قدیم پاسخ بدین .

سلام من دیپلمم رو سال ۹۸ گرفتم می خواستم کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم راهی هست که نرم سربازی ؟با این بخش نامه ای که اومده میگه باید تا یک هفته بعد از کنکور دفترچه سربازی پست کنی.ممنون میشم کمکم کنی

سلام . شما باید حداکثر تا یک هفته بعد از کنکور سراسری به پلیس +10 مراجعه کنین ، می تونین در یک دانشگاه غیر روزانه ثبت نام کنین و دانشجو بشین و در کنکور سراسری 1400 شرکت کنین بعد از قبولی نهایی در کنکور از دانشگاهی که ثبت نام کردین انصراف بدین .

سلام ببخشید من کنکور ۹۹ دادم موقع ثبت نام فقط دانشگاه دولتی زدم دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور علامت نزدم جواب کنکور اومد میشه کاری کرد ک بتونم این دانشگاه هارو انتخاب کنم؟؟؟

سلام . می تونین بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری زمان انتخاب رشته کارت علاقه مندی به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی رو خریداری کنین و در پذیرش دانشگاه های مورد نظر شرکت کنین .

سلام بخوانیم و بدانیم جامعه شناسی تو کنکور میاد؟

سلام . بهتره کتاب های درسی به طور کامل مطالعه شه .

سلام حد اکثر رتبه برای داروسازی یا بینایی سنجی آزاد چنده؟؟

سلام . عبارت آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، مقاله رو با دقت مطالعه کنین .مشاوره درسی کنکور 99

سلام حداقل و حداکثر رتبه برای دانشکده حسابداری فنی حرفه ای شبانه و روزانه چقدر است؟

سلام . آمار دقیقی از نتایج قبولی کنکور کاردانی فنی حرفه ای موجود نیست .

سلام من رشته انسانیم وامروز کارنامه گرفتم من 12 هستم معدل نهایی کل 16/47گرفتم ولی معدل کتبی نهای 9/53 به نظر شما این نمرات می تونم برم دانشگاه فرهنگیان وبه نظر شما این نمرات خوبن

سلام . برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باید حداقل معدل کل دیپلم شما 14 باشه .

با سلام و احترام.. ببخشید برای ثبت نام دانشگاه ازاد بروجرد رشته حسابداری فنی حرفه ایی میشه بعدا امدن نتیجه کنکور ثبت نام کرد یا در همین بازه زمانی ۵ مرداد تا ۶/۱۱ باید ثبت نام کرد؟ بعد اینکه شهریه دانشگاه ازاد فنی حسابداری چقد است؟

سلام . در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد رو دارین باید حداکثر تا 2 شهریور فرم ثبت نام و انتخاب رشته رو تکمیل کنین ، عبارت شهریه دانشگاه آزاد هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام خسته نباشید عذر می خوام من رشته حسابداری فنی حرفه ای هستم تا کنکورم وقت زیادی ندارم اگر فقط کتاب تست بخونم شانسی واسه قبولی هست؟

سلام . توصیه میشه کتاب های درسی رو مرور کنین و همزمان تست هم حل کنین .


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور 99

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

پی سی کنکور – مجله جامع و سایت کنکور شامل : اخبار کنکور و دانش آموزی، نکات و مطالب مشاوره ای کنکور، سوالات کنکور، جزوه های درسی و تستی کنکور، آزمون های آزمایشی، برنامه ریزی کنکور، مصاحبه با رتبه های برتر کنکور و . . .

تلگرام پی سی کنکور

اگر به این دلیل وارد این صفحه شده اید که سریع یه برنامه ریزی آماده کنکور 1400 دانلود کنی یا بهتون بگیم ساعت 7 تا 9  صبح زیست بخون و 9 تا 7 شب اینو بخون اونو بخون صفحه رو اشتباه اومدی! ، اما اگر اومدی که اصولی یاد بگیری چطوری با توجه به شرایط خودت برای کنکور 1400 برنامه ریزی کنی، خیلی هم خوش اومدی ،پس بزن بریم!مشاوره درسی کنکور 99

پی سی کنکور :  همونطور که می دانید، رقابت در کنکور سال به سال فشرده تر میشه،و کنکور 1400 هم از این قاعده مستثنی نیست،پس اگر هدف بزرگی داریم و میخوایم یه دانشگاه خوب قبول شیم، اولین کاری که باید انجام بدیم، یه برنامه ریزی درست و حسابیه برای کنکور 1400 هستش،که ما سعی می کنیم تا برنامه ریزی رایگان برای کنکور 1400 را به شما داوطلبان عزیز کنکوری آموزش دهیم.

فایل صوتی و کتاب گویای درس سوم زبان انگلیسی یازدهم + متن و تصاویر

کارت ورود به جلسه کنکور 99 + زمان و نحوه دریافت + نکات مهم

تعداد شرکت کنندگان کنکور 99 / آمار جدید داوطلبان کنکور تجربی انسانی…

مطالعه از روی برنامه ریزی، سبب ايجاد تعادل در مطالعه‌ی تمامی درس‌ها می‌شود ؛ اگر ما دارای يك برنامه ‌ی از پيش تنظيم شده، مطابق اصول برنامه ‌ريزی و متناسب با شرايط روحی خودمان نباشيم، ميل به مطالعه‌ی برخی از درس‌ها به صورت ناخودآگاه به آن‌ها علاقه‌ی بيشتری داريم، سبب می‌شود تا بعضی از درس‌ها در هفته چندين‌بار مطالعه نشوند، بعضي از درس‌ها بسيار كم مطالعه شوند و يا فراموش شوند. در حالی‌كه، داشتن يك برنامه سبب می‌شود تا تعادل در مطالعه حفظ شود.

 

مطالعه‌ی یک درس در ساعت‌های معينی از روز، سبب شرطی‌ شدن ذهن نسبت به موضوع آن درس و تفهيم و يادگيری ساده‌تر در آن ساعت خواهد بود،

 

داشتن برنامه‌ی مطالعه، سبب كاهش پرش ذهن در هنگام مطالعه و ايجاد تمركز می‌شود  افزود: عدم نگرانی از عدم مطالعه‌ی درس‌های ديگر، مرور و يا حتی انجام كارهای مورد علاقه، سبب تمركز خواهد شد كه همگی فقط با داشتن يك برنامه‌ريزی مناسب، ميسر است.

 

اصلی ‌ترين علت اجرايی شدنِ یک برنامه اين است كه ما به اجرای برنامه و مطالعه از روی برنامه عادت نكرده‌ايم گفت: برای اين‌كار بايد یک هفته فقط ساعت‌های مطالعه‌ی خود را به همراه تمامی جزييات ثبت کنیم. سپس با استفاده از آن برای هفته‌ی بعدِ خود یک برنامه بنويسيم.

يعنی به‌طور دقيق برنامه‌ای را كه هفته‌ی قبل اجرا كرده‌ايم، به عنوان برنامه‌ی هفته‌ی بعد در نظر بگيريم و آن را اجرا كنيم.پس از اين‌كه سه هفته اين كار را انجام داديم، اجراي برنامه برای ما به صورت یک عادت درمي‌آيد. يادمان باشد

 

اگر شما هم برای فصل تابستان کنکور 1400 هدف‌ گذاری جدی و منطقی دارید، بهتر است برنامه‌ریزی را از همین امروز شروع کنید. برنامه‌ی هر کس مختص اوست. برنامه‌ی شخصی‌تان را متناسب با ویژگی‌های فردی خودتان تنظیم کنید و عادت به مطالعه‌ی مستمر را به عنوان اولین هدف خود در تابستان قرار دهید.

– در برنامه‌ریزی برای تابستان، دو هدف را فراموش نکنید :1) برنامه‌ریزی برای نقاط قوت (درس‌ها و فعالیت‌هایی که در آن قوی و توانمند هستید). نقاط قوت‌تان را حفظ کنید.2) برنامه‌ریزی برای نقاط ضعف (درس‌ها و فعالیت‌هایی که در آن‌ها کمی ضعیف هستید). نقاط ضعف خود را شناسایی و تقویت کنید.

– سعی کنید درس‌های پایه و عمومی (به‌خصوص عربی) را حداقل یک بار مرور کنید

– تابستان فرصت مناسبی برای جبران اشکالات و عقب‌افتادگی‌ها در درس‌های پایه است. این فرصت را غنیمت شمارید.

– ساعت خواب روزانه‌ی خود را بین 6 تا 8 ساعت تنظیم کنید. خوابِ زیاد فرصت شما را برای مطالعه و تفریح کم می‌کند و شما صرفا برای مطالعه زمان خواهید داشت. بعد از مدتی به خاطر حذف شدن تفریح و جایگزین شدن آن با خواب، خسته می‌شوید.

– به هیچ وجه تک بعدی نباشید و در برنامه هفتگی تفریح را نیز بگنجانید

–  پیشنهاد می کنیم حتما در یکی از آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید که در مورد برنامه تابستان ما آزمون های گزینه دو پیشنهاد می کنیم که می توانید از برنامه آزمون های گزینه دو نیز دیدن کنید.

– یک عدد حداقلی را برای ساعت مطالعه و تعداد تست روزانه در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. بالا بردن سرعت عمل در تست‌زنی مهارتی است که در هر مبحث باید به تدریج به وجود بیاید.

– هر شب بخشی از زمان خود را به حل چند تست از مباحث قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، دستور زبان، درک متن زبان و متون عربی اختصاص دهید. تست‌های موضوعی در کنکور کمک زیادی به بهبود رتبه و تراز شما خواهند نمود.

– در دروسی که احساس ضعف می‌کنید هر روز تست‌زنی داشته باشید. کم بودن تعداد تست‌ها مهم نیست، تداوم مهم است. مثلا اگر هر شب تعدادی تست ریاضی حل کنید، پس از گذشت چند هفته پیشرفت خود را در این درس و بالا رفتن سرعت عمل خود را در تست‌زنی احساس خواهید کرد.

– به این مساله فکر کنید که به دنبال رسیدن به چه اهدافی هستید. شاید بخواهید در تابستان دروس زیادی را مرور یا پیش‌خوانی کنید. عادات مثبتی که در این مسیر نیاز دارید را مکتوب و روی یک دفتر بنویسید و از همین الان در این راه گام بردارید.

مشاهده متن کامل مطلب درس خواندن در تابستان برای کنکور 1400

خب برای اینکه بتوانید دید بهتری از برنامه ریزی کلی خود داشته باشید، به پرسش های پایین با دقت پاسخ دهید و همه پاسخ ها را به طور خلاصه روی کاغذی یادداشت کنید و با توجه به آنها یک طرح کلی از زمان حال تا برگزاری آزمون سراسري را برای خودتان در نظر بگیرید.

1 – تا کنکور 1400 چه مدت زمان دارید؟

2 – برای کنکور 1400 چه درس ها یا موضوعاتی باید مطالعه شود؟

3 – در طول هفته چند ساعت را براي مطالعه در نظر گرفته اید؟

4 – تاکنون چه میزان مطالعه کرده و چه درس هایی را خوانده و چه درس هایی را هنوز مطالعه نکرده اید؟

5 – برای مطالعه هر درس، چه مدت زمان لازم است؟

6 – با توجه به ضرایب درس ها یا مشکل بودن یک درس یا تعداد مرورهای آن، چه میزان وقت مطالعه باید براي هر درس در نظر داشته باشید؟ (ضرایب دروس کنکور )

7 – برای مرور و تست زنی همه مطالب، چه مدت زمان لازم است؟

این گام از برنامه ریزی، که شاید بیشترین وقت را از شما بگیرد و البته مهمترین بخش برنامه ریزی نیز هست، فقط یک بار انجام می شود. در صورتی که تغییری در برنامه اساسی شما رخ ندهد، یک بار تدوین برنامه کافی است؛ بنابراین، برنامه ياد شده به شما میگوید که تا زمان برگزاري کنکور به طور کلی چه کارهایی را (با توجه به زمان انجام هر کدام ) باید انجام دهید؛ در واقع، یک چشم انداز کلی از مطالعه و آمادگی شما براي شركت در کنکور را مجسم می سازد.

سعی کنید كه در طرح ریزی این مرحله از کارتان، حتما زمانی برای مرور نهایی و تست زنی سرعتی و مشابه آزمون در نظر بگیرید؛ حتی اگر انجام این کار باعث شود تا شما نتوانید برخی از فصول بعضی از دروس یا برخی از دروس را اصلا مطالعه نکنید؛ زیرا این مطالب باید در ذهن شما تثبیت شوند تا زمان برگزاري کنکور 1400 بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید.مشاوره درسی کنکور 99

اختصاصی بودن برای هر فرد : شما توی این دنیا منحصر به فرد هستین و کسی دیگه ای نیست که عینا اهداف و خصوصیات شما رو داشته باشه، بنابراین یک برنامه ریزی صحیح باید بر اساس خصوصیات جسمی و روحی شما تنظیم بشه.

 

انعطاف پذیری : برای هر فردی ممکنه در طول روز یکسری اتفاقات غیر منتظره (مثل اومدن مهمون) بیفته که اجازه نده طبق برنامه ریزی پیش بره اما نباید این اتفاقات باعث تغییرات عمده در برنامه ریزی شما بشه. حتما توی برنامتون ساعات و روزهایی رو برای جبران ساعت هایی که در اثر موارد غیر قابل پیش بینی از دست رفته قرار بدید.

 

در نظر قرار دادن اهداف : اینکه هدف شما برای شرکت در کنکور قبولی در چه رشته ای هست در برنامه ریزی خیلی اهمیت داره، چونکه قبولی در رشته های دانشگاهی مختلف رتبه و درصد های متفاوتی رو میطلبه. طبیعی هست که برای رسیدن به درصد و رتبه های خوب باید ساعات مطالعه بیشتری در طول روز داشته باشید و این ساعات رو در برنامه ریزی تون بگنجونید. مثلا داوطلبی که هدفش قبولی در پزشکیه با دو تا سه ساعت مطالعه در روز امیدی به دستیابی به هدفش نیست چون باید بیشتر از این ها مطالعه کنه.

 

سادگی و انجام پذیری : حتما توصیه میکنم برنامه ای واسه خودتون تهیه کنید که بتونید اجرا کنید. خیلی دیدم دانش آموزهایی رو که در اوایل جوگیر میشن و یه برنامه فضایی رو واسه خودشون تنظیم میکنن! نهایتش هم برنامه رو نمیتونن اجرا کنن و بی انگیزه میشن (روز از نو روزی از نو). توجه کنید که برنامه نباید فراتر از حد توان شما باشه، وقتی میانگین مطالعه روزانتون ۳ ساعته برای ۱۰ ساعت برنامه ریزی نکنید. شما باید قدم به قدم ساعت مطالعتون رو افزایش بدید.

 

تنوع : بارها داوطلبانی مشاهده شدن که ۶-۵ ساعت رو پشت سرهم صرف مطالعه یک درس خاص کردن، خب این روش درست نیست که در طول روز یک درس خاص رو مطالعه کنید و روز بعد یک درس دیگه رو. حتما تو برنامتون تنوع رو رعایت کنید، دروس اختصاصی رو در کنار عمومی در برنامه هر روزتون بگنجونید. این کار باعث میشه ک شما از مطالعه یک درس خاص در طول رو زده نشید.

 

قابل ارزیابی بودن : برنامه شما باید میزان پیشرفت و پسرفتتون رو بهتون نشون بده، یعنی باید بدونید تو انجام چه کارهایی و مطالعه چه درس هایی موفق بودید و یا ضعف داشتید. این ویژگی باعث میشه شما نقاط ضعفتون رو بشناسید و در برنامه ریزی های بعدتون برطرفش کنید.

 

مکتوب بودن: حتما برنامه خودتون رو در دفترچه ای ثبت کنید.

 

یکی از خصوصیات برنامه اصولی حرکت از مقیاس های بزرگ به مقیاس های کوچک است. شما باید در طول یک ماه برنامه ریزی کنید سپس این برنامه را کوچکتر کرده و هفته ای تنظیم کنید و سپس روزانه

مثلا اگر در طول یکماه کتاب ادبیات فارسی را به 4 بخش تقسیم کرده اید بر اساس این تقسیم بندی، یک بخش را می توانید در طول هفته به عنوان برنامه هفتگی بخوانید.

حالا مطالب و مباحث برنامه هفتگیتون را در طول هفته پخش کنید و بصورت روزانه آن را مطالعه نمایید.

مثلا مطالعه بخش اول کتاب ادبیات از صفحه اول تا صفحه سوم کتاب.

 

هنگامی که برنامه ریزی برنامه کلی و هم چنین برنامه ریزی ماهانه خود را به پایان رسانده اید، تدوین برنامه ریزی هفتگی و روزانه کنکور 1400 آغاز می شود. تدوین برنامه هفتگی، بر اساس برنامه کلی و با توجه به اهمیت دروس، نقاط قوت و ضعف شما در هر درس، میزان ساعاتی که می توانید مطالعه کنید و مواردی از این قبیل صورت می پذیرد.

تهیه برنامه مناسب هفتگی برای اولین بار، بدون خطا و اشتباه نخواهد بود و شاید در اجرای آن با مشکلاتی روبرو شوید؛ ولی در مراحل بعدی می توانید ایرادهای آن را برطرف کرده و برای هفته های آینده، یک برنامه ریزی دقیق و واقعی انجام دهید. برای تهیه و تدوین برنامه هفتگی و روزانه، به مراحل و نکات زیر دقت کنید:

 

1 – واحد مطالعه خودتان را تعیین کنید.

واحد مطالعه، زمانی است که در آن بهترین و بیشترین کارایی را برای انجام مطالعه دارا هستيد؛ مثلا شما از جمله داوطلبانی هستید که ساعت پنج صبح از خواب بیدار می شوید و مطالعه می کنید اما حتما ساعتی از عصر را به خواب روزانه اختصاص می دهید و شبها نیز ساعت ده می خوابید. با توجه به چنین شرایطی شما باید واحد هفتگی و روزانه مطالعاتی خود را مشخص سازید. دقت داشته باشید كه واحد مطالعه هر فرد، مختص خود اوست و شما نمیتوانید از برنامه شخص دیگری استفاده کنید.

معمولا واحدهای مطالعاتی 90 دقیقه ای یا 75 دقیقه ای هستند.

 

2 – جدول برنامه هفتگی را با توجه به واحد مطالعه خودتان پر کنید.

در این مورد حتما به اهمیت هر درس در رشته تحصیلی خودتان و میزان اطلاعات و آمادگی خود در آن درس توجه کنید: نه برای یک درس، بیش از حد ممكن، و نه برای یک درس، کمتر از آنچه که لازم است، وقت بگذارید.

 

3 – زمان استراحت پس از هر واحد مطالعه را در نظر داشته باشید و آن را نیز در برنامه خود وارد کنید.

همه شما داوطلبان عزیز دقت داشته باشید که مغز انسان نیز، مانند دیگر اعضای بدن، پس از هر فعالیتی نیاز به استراحت دارد؛ پس، هم برای اینکه مغز شما خسته نشود و هم یادگیری شما به حد اعلا برسد حتما در برنامه خود، اوقاتی را برای استراحت در نظر بگیرید. میتوانید پس از هر واحد مطالعه، زمان استراحت را به مدت پانزده دقیقه قرار دهید؛ البته این میزان، یک میزان عادی و استاندارد است.

 

4 – همه کارهای تان را در يك جدول ثبت کنید.

تمام کارها و فعالیت هایی را که به طور ثابت در هر هفته دارید در يك جدول وارد کنید. این کارها را كه شامل برنامه درسی کلاس های مدرسه و کارهای ثابت هفتگی تان مي شود، وارد جدول کنید؛ مثلا ساعات تغذیه، ورزش و کلاس های آموزشگاه یا کلاس های زبان ترمیک یا کار با کامپیوتر را مدنظر داشته باشید. حتما  به این نکته توجه داشته باشید فعالیت های فوق برنامه شما داوطلبان عزیز، مانند ورزش، تفریح، تلویزیون، کامپیوتر و … باید متناسب با حجم مطالبی که براي آمادگی کنکور مطالعه است، در نظر گرفته شود، و هر چه به پایان زمان آمادگی به کنکور می رسید باید از میزان برخی از فعالیت ها یا یک یا چند کار کاسته شود؛ البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این موارد مانند ورزش، نه تنها باعث تلف شدن وقت شما نمی شود، بلکه باعث میشود تا مغزتان نيز آمادگی بیشتری داشته باشد و شما با روحیه و نشاط بیشتری پیش بروید.

 

5 – دروسی را که باید مطالعه شود، با توجه به ساعت های لازم براي مطالعه آنها و متناسب با برنامه ریزی کلی تان، به طور دقیق وارد برنامه کنید.

دقت داشته باشید كه هر درس را به اجزای زمانی متناسب با واحد مطالعه خودتان تقسیم بندی کرده و آن را وارد برنامه کنید؛ مثلا شما برای انجام این کار می توانید در یک واحد مطالعه تان، یک موضوع فیزیک، مثلا آینه ها، را بخوانید یا یک یا چند درس از یک کتاب(درس پنج و شش کتاب عربی) را مطالعه کنید و یا حتی به صورت صفحه ای برنامه ریزی کنید (مثلا ده صفحه از کتاب زیست شناسی را در یک واحد مطالعه بخوانید).

 

5 – درس هایی که در کنکور از ضریب بالایی برخوردار است طبیعتا باید در اولویت اول شما در برنامه قرار گیرد.

اما تعادل در مطالعه دروس را نیز فراموش نکنید.

بهتر است 70 درصد برای دروس اختصاصی در نظر بگیرید و 30 درصد برای دروس عمومی.

در نهایت اگر تلاش کنید و از این زمانیکه در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید یقینا موفق خواهید شد.

 

6 – همه دروس را در برنامه بگنجانید.

دقت داشته باشید كه تمام دروس را در برنامه مطالعاتی هفتگی خود بگنجانید و هیچ درسی را به دلیل سخت بودن یا بی علاقگی رها نکنید. یکی از محاسن برنامه ریزی این است که شما را مکلف به خواندن دروسی می کند که به هر دلیل به آنها علاقه ندارید.

 

7 – برای مطالعه هر درس یا هر کتاب، وقت کافی در نظر بگیرید.

برای موفقیت بیشتر در این کار، ساعات مورد نیاز براي مطالعه یک درس یا یک موضوع را متناسب با میزان سختی آن در نظر بگیرید و همچنین به زمان لازم براي حل تمرین ها و تست زنی آن درس نیز توجه کنید؛ مثلا میزان ساعتی که برای مطالعه و حل تمرین های یک مبحث ریاضی نیاز دارید، خیلی بیشتر از میزان ساعت مطالعه یک یا دو درس ادبیات است از طرفی دیگر زمانی را نیز براي مرور اولیه هر درس طی هفته یا پایان آن در نظر بگیرید

 

8 – بین دو موضوع مشابه، یک موضوع دیگر را مطالعه کنید یا مدت زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید.

انجام این کار باعث میشود تا مطالب را بهتر یاد بگيريد و مباحث مشابه را با يكديگر خلط نکنید.

 

9 – مدت زمانی را در برنامه هفتگی، براي جبران عقب افتادگی هايتان در نظر بگیرید.

انجام این کار از مهمترین کارها در برنامه ریزی کنکور 1400 است؛ به این دلیل که همه ما نمی توانیم طبق برنامه ریزی که در نظر داشته ایم به طور کامل پیش رویم؛ زیرا همیشه مسائلی مانند بیماری، آمدن مهمانان ناخوانده که اصرار دارند وقتی را با شما بگذرانند، تلفن طولانی یک دوست و … وجود دارند که در اجرای کامل برنامه تان اخلال وارد می کند؛

بنابراین،در پایان روز،هفته و ماه ساعاتی را در برنامه خود به این منظور اختصاص دهید؛ مثلا روزانه یک ساعت تا 90 دقیقه و هفتگی دو ساعت از روز جمعه را برای جبران عقب افتادگی هاي خود در نظر بگیرید. در صورتی که از برنامه تان عقب نبودید، می توانید این مدت زمان را صرف مرور درس ها یا مطالعه دروس جدید نمایید

 

10 – اگر دانش آموز هستید، سعی کنید كه وقت مطالعه درسی را تا حد امکان، نزدیک تر به ساعت آن درس تعیین کنید.

تا جایی که امکان دارد، مطالعه هر درسی را که در مدرسه دارید در همان روز انجام دهید؛ زیرا مطالعه یک درس، چند روز پس از درس دادن، با فراموشی برخی از مفاهیم به خاطر مرور زمان همراه خواهد شد، و بالعكس، مطالعه در اولین فرصت، پس از درس دادن آن درس، با آمادگی ذهنی بیشتر برای جذب مباحث همراه مي شود. اگر دانش آموز هستید برنامه مدرسه را در نظر بگيريد. شما تنها با تکميل برگه برنامه شخصي نم يتوانيد مطمئن باشيد که برنامه تان به طور کامل اجرا ميشود. براي اجرايي شدن اين برنامه، بايد برنامه مدرسه را در نظر بگيريد؛ يعني برنامه آمادگي براي کنکور 99 را براساس برنامه هفتگي مدرسه خود اجرا کنيد.

 

بيشتر داوطلبان می‌خواهند به‌طوركامل همه‌ی درس‌ها را مطالعه كنند و به‌طور معمول در هنگام برنامه‌ريزی فكر نمي‌كنند.

پس بلند پروازی نکنید برنامه رو بیش از حد توانتون تنظیم نکنید، توانایی های خود را بهتر از هر کسی می دانید پس واقع بین باشین و به مرور پیشرفتتان را زیاد کنید

اگر می‌خواهيد برنامه‌ای كه می نويسيد، به‌طور كامل اجرا كنيد، واقعی فكر كنيد. يعنی خود را در شرايط  روزي قرار دهيد كه می‌خواهيد برای آن روز برنامه بنويسيد. قرار گرفتن در حال و هواي روزهايی كه می‌خواهيم برای آن برنامه‌ريزی كنيد، به‌طور قطع در اجرايی‌تر شدن برنامه به شما كمك خواهد كرد.

 

تنها شرايطی دارای دوام خواهد داشت كه ايجاد آن عميق و مستمر باشد اگر بخواهيم ميخ را با يك ضربه‌ی محكم به ديوار بكوبيم، به‌طورقطع موفق نخواهيم شد، اما اگر با ضربه‌های آرام و متعدد اين كار را انجام دهيم، ميخ براي مدت‌زمان بيشتر و با استحكام و اطمينان در جای خود باقی می‌ماند.

افزايش ناگهانی ساعت مطالعه كه به‌طور معمول به دليل شور و هيجان  ابتدايی به وجود می‌آيد، از عوامل اصلی بی‌انگيزگی در برنامه‌‌ريزي درسي است.

وقتی برنامه‌ای را به‌صورت دفعی و بدون در نظر گرفتنِ شرايط خود تنظيم مي‌كنيد، اجرای برنامه دشوار و غيرممكن شده و مي‌گوييد: «من نمي‌توانم از روي برنامه درس بخوانم» در حالی ‌كه اگر پس از هفته‌ی سوم تا هفته‌ی سوم فقط به ايجاد عادت مطالعه از روی برنامه مي‌پردازيم، روزانه 20 دقيقه (در هر هفته) به ساعتِ برنامه‌ی خود اضافه كنيم، پس از يك ماه، ساعت مطالعه‌ی هفتگي ما در حدود 10 ساعت افزايش خواهد يافت.  بنابراین ساعت مطالعه‌ی خود را به‌تدريج افزايش دهيد تا پس از رسيدن به حد مطلوب، تداوم و استمرار يابد.

 

بعضی از داوطلبان به دنبال بهانه هستند تا به خود اثبات كنند كه نمی‌توانند از روی برنامه درس بخوانند؛ به همين دليل وقتی يك يا چند زنگ به دليل‌هاي مختلف اجرا نشد، برنامه ریزی را غير‌قابل اجرا مي‌خوانند.

اما يادتان باشد حتی اگر يك روز كامل از برنامه‌تان هم اجرا نشد، باز هم اجرای برنامه را متوقف نكنيد. گفته شد كه اجرای 100 درصدِ یک برنامه غيرممكن است، بنابراين، در صورتی كه موفق به اجرای یک يا چند زنگ نشديد، برنامه را ادامه دهيد و ساعت‌های عقب‌افتاده را در ساعت‌های آزاد جبران نماييد.

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد میشه به شدت همیشه سر وقت بخوابید به مرور سعی کنید شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها راحت از جاتون بلند شید،پیشنهاد میشه شب ها قبل ساعت 11 بخوابید و صبح ها هم هر چه زودتر بهتر بیدار شید،شاید اوایل یکم سخت باشه و برای اینکه عادت کنید از همون روش 15 دقیقه یا 30 دقیقه ای استفاده کنید یعنی هر روز 15 دقیقه تا 30 دقیقه از روزهای معمول زودتر بیدار شید تا به اون چیزی که می خواید برسید(تنظیم خواب برای درس خواندن و کنکور)

 

جدا از استفاده ای که از شبکه های اجتماعی دارید ولی باید در سال کنکور باید بسیار بسیار کنترل شده باشه استفاده تون و گرنه اونقدر جذاب میشه براتون همین گوشی که دل نمی کنید ازش.

پس راهش چیه؟راهش اینه که در ماه های ابتدایی تا حدفاصل کنکور سراسری برای باخبر شدن از اخبار و مطالب کنکوری آخر شب پس از اجرای کامل برنامه 45 دقیقه تا 1 ساعت رو اختصاص بدین و هر چه به ماه های آخر کنکور نزدیکتر میشید این استفاده بشه هفتگی یک ساعت و می توانید از گوشی مادر یا پدرتون نیز استفاده کنید تا استفاده تون از مدت زمان مشخصی بیشتر نشه. (چطور موقع کنکور از گوشي فاصله بگيريم؟)

 

در هر هفته برای خودتان تفریح داشته باشید، حالا میتونه جمعه باشه یا وسط هفته و یا هر روز دیگه ای که حس می کنید نیاز به تفریح دارید.می توانید در حد چند ساعت به تفریحی موردعلاقه تون بپردازید. (تفریحات در سال کنکور آری یا نه؟!)

 

هر چیزی که برای نوشتن برنامه ریزی کنکور 99 لازم بود در این مطلب ذکر کردیم حالا شاید به سری جزئیات کمتر پرداختیم تا مطلب زیادتر از حد طولانی نشه که اون هم می توانید در سایت جستجو کنید،در کل ما پیشنهاد می کنیم که اگر می توانید به مطالب و نکاتی که در این مقاله گفته شد را به دقت اجرا کنید و از اراده و انگیزه ی خوبی برای کنکور 1400 برخوردار هستید، شما نیازی به مشاوره و هزینه های زیاد و وقت تلف کردن برای مشاوره ندارید. اما اگر حس می کنید باز هم در نوشتن برنامه ریزی دچار مشکل هستید و نیاز به نظارت دارید و یکی پیگیر کاراتون باشه ، بسته به شرایط خودتون می توانید مشاور داشته باشید.

 

– منابع کنکور 1400 – منابع کنکور 1400 تجربی – منابع کنکور 1400 انسانی – منابع کنکور 1400 ریاضی

– بودجه بندی کنکور 1400

– بهترین منابع کنکور 1400 تجربی – بهترین منابع کنکور 1400 انسانی – بهترین منابع کنکور 1400 ریاضی

– تاثیر معدل کنکور 1400

– روش مطالعه دروس کنکور 1400

– ترمیم معدل کنکور 1400

– بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1400

داوطلبان عزیز کنکوری هر چیزی که لازمه ی یک برنامه ریزی عالی برای کنکور 1400 بود را در این مطلب با شما عزیزان در میان گذاشتیم،با استفاده از این نکات گفته شده به راحتی می توانید برنامه ریزی شخصی خود را آماده کنید،به امید موفقیت تمامی شما داوطلبان عزیز.

 

منابع: پی سی کنکور،پیک سنجش

 

فایل صوتی و کتاب گویای درس سوم زبان انگلیسی یازدهم + متن و تصاویر

کارت ورود به جلسه کنکور 99 + زمان و نحوه دریافت + نکات مهم

تعداد شرکت کنندگان کنکور 99 / آمار جدید داوطلبان کنکور تجربی انسانی ریاضی ۹۹

زمان برگزاری کنکور 99 (آخرین اخبار تغییر زمان کنکور 99)

تکنیک ها و نحوه پاسخگویی به سوالات کلوز تست زبان کنکور + جزوه کلوز تست

تکنیک ها و روش های پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان کنکور + جزوه pdf سوالات 10 سال…

سلام من رشته تجربی میخونم برای کنکور99 اصلا نخوندم ولی میخوام برای سال1400 بخونم نه کتاب گرفتم نه دی وی دی ونه مشاوره .وحتی برنامه هم ندارم وطرز خوندن هم بلدنیستم سردرگمم که چجوری بخونم پایه ای بخونم یا مبحثی چ درسایی رو اول بخونم یا از چ پایه ای شروع کنم .میشه کمکم کنین و چند کتاب تست عالی معرفی کنین ممنونم

سلام مهدیس خانم گرامی همه چیز رو لازم نیست تهیه کنید بسته به نیازتون ببینید کجاها ضعف دارید،نقطه قوتتون کجاست بر همون اساس منابع رو تهیه کنید،شروع کنید به برنامه ریزی کردن آزمون و خطا کنید تا پس از یکماه نهایتا به برنامه ی دلخواهتون برسید برای تمام سوالاتی هم که فرمودید ،مطلب در سایت وجود داره کافیه جستجو کنید برای مثال ،بهترین منابع و کتاب های تستی را در لینک زیر ببینید :https://p30konkor.com/?s=%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9

سلام وقت بخیر من تازه دارم شروع میکنم واس کنکور بخونم.ی سری دی وی دی آموزشی دارم ک واقعا عالیه. نظر خودم اینکه تو این 3 ماه تا عید هر ماه ی پایرو در بیام. فقط فیلمارو ببینم و بعد تستای اون قسمتو بزنم.ی کم ک راه افتادم بعد از عید آزمونا رو شرکت کنم و دوره کنم. نظر شما چیه؟؟میشه بگید چیکار کنم بهتره؟؟ب غیر از فیلم آموزشی باید کتابم بخونم؟ ممنون از لطفتون…../

سلام فاطمه خانم گرامی سوالتون در قسمت انجمن پی سی کنکور پاسخ داده شد :https://p30konkor.com/questions/question/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%87

سلام خسته نباشید من رشتم تجربیه و خیلی دیر شروع کردم بنا به دلایلی مشاور هم نگرفتم و باید خودم برنامه ریزی کنم ک زیاد هم بلد نیستم و سردرگمم الان هم حدود ۷ماهو خرده ای وقت دارم واسه کنکور بخونم بنظر شما میرسم؟؟ چجور باید برنامه ریزی کنم؟

سلام آیسان خانم گرامی بله می رسید ولی خودتون هم باید بیشتر وقت بگذارید و این کم کاری رو جبران کنید،شما بهتره ابتدا برنامه هفتگی بنویسید و در کنارش هم تایم های جبرانی در نظر بگیرید،این مطلب دقیقا به همین منظور نوشته شده کافیه یک نصفه روز رو برای برنامه ریزی در نظر بگیرید تا کامل آشنا بشید و بعد از مدتی کامل نقاط ضعف و قوت برنامه تون مشخص میشه و سعی می کنید و اون ها رو بهبود ببخشید

سلام من پایه دوازدهم تجربی هستم میشه درایت مدت باقی مانده تاکنکور 99رتبه 100منطقه سه بیارم

سلام دوست عزیز این سوالات و مشابه ش بستگی به خودتون داره،بله شدنی هست ولی بید بسیار پشتکار عالی و بی توجهی به حواشی داشته باشید و سعی کنید به مرور اوج بگیرید

سلام سامان هستم من امسال کنکور دارم کنکور ۹۹ رشته انسانی هیچ برنامه ای برای درس خواندن ندارم اگه لطف کنید یه برنامه برای من بدین که روزایی که مدرسه هستم ۵ ساعت و روزایی که تعطیلم ۸ ساعت باشه ممنونم برای گمرک چه کتاب هایی رو باید درصد بالا بزنم ؟؟؟؟ گمرک دانشگاه دولتی

برای رشته گمرک دولتی که فرمودید از کارنامه های قبولی سایت گزینه دو استفاده کنید

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- نظرات بدون اسم تایید نمی شوند!

2- نظرات خود را به دور از توهین، تحقیر و تمسخر دیگران ارسال کنید.

3- نظرات شما پس از ارسال، حداکثر ظرف چند ساعت توسط مدیریت تائید خواهند شد.

یادت نره ! اسمت رو وارد کن

◉ زمان کارت ورود به جلسه کنکور 99 مشخص شد

◉ زمان برگزاری کنکور 99 اعلام شد

◉ برنامه امتحانات نهایی شهریور 99 اعلام شد

◉ حذفیات 20 درصدی کتب درسی دوازدهم کنکور و امتحان نهایی

◉ دفترچه بدون کنکور 99 منتشر شد

پیشنهاد سردبیر

زمان برگزاری کنکور 99 (آخرین اخبار تغییر زمان کنکور 99)

روش مطالعه دروس در تابستان برای کنکور + توصیه رتبه های برتر

چکار کنیم در امتحانات نهایی 20 بگیریم؟

حذفیات 20 درصدی و منابع 80 درصدی کتب درسی دوازدهم کنکور و امتحان نهایی…

چگونه در ماه رمضان برای کنکور بخوانیم؟ – برنامه ریزی کنکور در…

مطالب تصادفی

جمع بندی گرامر زبان کنکور نظام جدید (جزوه + تست های…

pdf گام به گام عربی یازدهم تجربی و ریاضی [حل تمرین…

معرفی جامع و کامل رشته زبان و ادبیات فارسی

متن انگیزشی کنکور(مثل بیرانوند تلاش کن)

▉ جمع بندی کنکور 99

▉ بهترین منابع جمع بندی کنکور 99

▉ دانلود جزوه جمع بندی کنکور 99

▉ سوالات کنکور سال های اخیر

 

▋ گروه کنکوری ▋ مشاوره کنکور

سایت کمک آموزشی پی سی کنکور به صورت تخصصی در زمینه کنکور فعالیت می کند و تلاش دارد تا بتواند به عنوان بروزترین مرجع کنکور ایران تازه ترین مطالب را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. پی سی کنکور به هیچ گونه موسسه و دسته ای متعلق نمی باشد و هر گونه کپی و رونوشت از مطالب نیر تنها با ذکر لینک فالو و مستقیم به مطلب مورد نظر مجاز می باشد.

 

پست های اخیر

سوالات و پاسخنامه امتحان نهایی شهریور 99 دوازدهم

دانلود امتحانات نهایی سوم دبیرستان شهریور 99 + پاسخنامه تشریحی

دانلود تمام سوالات امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم انسانی

دانلود تمام سوالات امتحان نهایی علوم اجتماعی دوازدهم (ریاضی و تجربی)

لغات پر تکرار زبان کنکور با معنی (1000 واژه کاربردی)

دانلود تمام سوالات امتحان نهایی فیزیک دوازدهم (ریاضی و تجربی)

دانلود تمام سوالات امتحان نهایی عربی اختصاصی دوازدهم انسانی

فایل صوتی و کتاب گویای درس سوم زبان انگلیسی یازدهم + متن و تصاویر

پیشرفت تحصیلی

کنکور سراسری مانند مسابقه دو، یک ماراتُن بزرگ است و برای موفقیت در این رقابت باید از ابتدا با شروع به موقع از سایر رقبا پیشی گرفت تا در پایان جزء نفرات برتر این ماراتُن باشید. تا قبل از سال کنکور ، آغاز سال تحصیلی برای دانش‌ آموزان تداعی کننده اول مهرماه بود. اما در سال کنکور ، سال تحصیلی از اواسط تیرماه آغاز می ‌شود و به همین علت است که مدارس در پایه دوازدهم از تابستان شروع به فعالیت می کنند. دوره تابستان حدود 20 تا 30 درصد از دوران مطالعه و یادگیری برای موفقیت در آزمون سراسری را در بر می گیرد. پس در این دوران باید با شروع به موقع، موفقیت خود را تضمین کنید. اما آیا دانش آموزانی که در راه آمادگی برای کنکور 99 تابستان را از دست داده اند، نمی توانند جزء رتبه های برتر کنکور باشند؟ قطعا این طور نیست. اما این دسته از دانش آموزان باید در ادامه راه، دقت، تمرکز و تلاش بیشتری داشته باشند تا زمان از دست رفته را جبران کنند.

سال تحصیلی 99 – 98 برای داوطلبان کنکور 99 تفاوت های زیادی با سال های گذشته خواهد داشت. مسیری که شما برای اولین بار است که آن را طی می کنید. بنابراین اتفاقات پیش بینی نشده زیادی در طول مسیر وجود دارد. حتی اگر جزء دانش آموزانی هستید که قبلا فارغ التحصیل شده اید و سال های گذشته شرایط مطالعه برای کنکور را تجربه کرده اید، بازهم در مسیر کنکور 99 شرایط پیش بینی نشده ای را تجربه خواهید کرد که اگر برای آن ها آماده نباشید، موفقیت شما را در کنکور به مخاطره می اندازند. بهترین راهکاری که هر دو دسته از داوطلبان کنکور 99 (دانش آموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیلان نظام قدیم و نظام جدید) می توانند از آن بهره ببرند این است که به مشاوران باتجربه و متخصص اعتماد کنند تا آن ها را در راه دستیابی به رتبه دلخواهشان راهنمایی کنند.

در این زمینه شما می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی خصوصی و مشاوره تحصیلی تلفنی موسسه بارسا بهره مند شوید. تمام مشاوران تحصیلی موسسه بارسا دوره های تخصصی مشاوره را تحت مربیگری علی میرصادقی آموزش دیده اند. علی میرصادقی کارآفرین و سخنران انگیزشی است که در سال 2015 به عنوان بهترین مشاور تحصیلی ایران از نگاه مجله Corporate Vision انگلیس انتخاب شد. هم چنین کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته وی مقام دوم کتاب های خودیاری جهان را کسب کرده است. مشاوران تحصیلی موسسه بارسا نیز مشاوره کنکور 99 را به سبک علی میرصادقی پیش می برند و هدف اصلی آن ها این است که با استفاده از تجربه و تخصص خود، برای موفقیت در کنکور به دانش آموزان کمک کنند.مشاوره درسی کنکور 99

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیریدیا عدد 6 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

اطلاع از حذفیات کنکور ۹۹ برای داوطلبان نطام جدید و نظام قدیم

در سال ۹۸ به علت اجرای عدالت بین داوطلبان فارغ التحصیل نظام قدیم و نظام جدید ، سازمان سنجش تصمیم گرفت که برای اولین بار و آخرین بار همزمان دو نوع کنکور برگزار شود. کنکور ۹۸ با دو نوع سوال برای نظام قدیم (برای داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم آموزش کشور را دارند) و کنکور نظام جدید (برای دانش آموزان متولد ۷۹ به بعد که در سال ۹۸ دوران پیش دانشگاهی یا همان دوره دوازدهم را سپری کرده اند) برگزار شد. دلیل اجرای این طرح نیز عوض شدن کتاب های درسی و تغییرات عمده ای بود که در منابع کنکور نظام جدید به وجود آمده بود. اما درباره نحوه برگزاری کنکور ۹۹ سازمان سنجش ابتدا اعلام کرده بود که کنکور ۹۹ برای داوطلبان نظام قدیم همانند داوطلبان نظام جدید ، بر اساس منابع نظام جدید است. یعنی  برای داوطلبان نظام قدیم ، مانند کنکور ۹۸ سوال جداگانه طرح نخواهد شد. اما طبق جدید ترین مصوبه این سازمان، نحوه برگزاری کنکور ۹۹ همانند کنکور سال ۹۸ می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور که مجری ثبت نام و برگزاری کنکور ۹۹ می باشد، طبق روند  سال های گذشته با انتشار اطلاعیه ای احتمالا در مهر ماه ۹۸ ، نحوه برگزاری کنکور ۹۹ ، زمان برگزاری کنکور ۹۹ و شرایط شرکت در کنکور ۹۹ را مشخص خواهد کرد. اما آن چه تا اکنون قطعی شده این است که کنکور ۹۹ نیز مانند کنکور ۹۸ با دو سری سوال برگزار خواهد شد و برای داوطلبان نظام قدیم سوالات جداگانه طرح می شود. هم چنین طبق آخرین مصوبه سازمان سنجش ، در کنکور ۹۹ دانش آموزان نظام قدیم می توانند در کنکور نظام جدید ثبت نام کرده و سوالات داوطلبان نظام جدید را پاسخ دهند.

.

درباره نحوه برگزاری کنکور ۹۹ و تاثیر معدل در کنکور ۹۹ بیشتر بخوانید.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از عوامل بسیار مهم موفقیت در کنکور می باشد که باید به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب شود. در این جا بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی موسسه آموزشی بارسا، به معرفی بهترین منابع کنکور 99 برای دانش آموزان رشته های مختلف پرداخته ایم. هم چنین منابع کمک آموزشی مناسب برای دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید را نیز به صورت مجزا بیان کرده ایم.

بهترین منابع کنکور 99 ( دروس عمومی ) >>

بهترین منابع کنکور 99 ( دروس اختصاصی ) >>

بهترین منابع زیست کنکور >>

بهترین منابع کنکور هنر 99 >>

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته (برنده مقام دوم کتاب های خودیاری جهان) >>

.

یکی از بهترین روش هایی که داوطلبان کنکور 99 برای پیشرفت کردن در دروس عمومی و اختصاصی می توانند از آن استفاده کنند، آشنایی و بررسی روش مطالعه رتبه های برتر کنکور سال های گذشته است. دانش آموزانی که با تلاش و کوشش فراوان تکنیک های خاص مطالعه هر درس را فراگرفتند و درنهایت موفق شدند درصدهای بالایی را در کنکور سراسری در هر یک از این دروس کسب کنند. با مطالعه این دسته از مقالات، می توانید با چکیده این تکنیک ها و روش ها آشنا شوید و موفق شوید در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری بالاترین درصدها را در هر یک از این دروس کسب کنید.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر >>

روش مطالعه عربی رتبه های برتر >>

روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر >>

روش مطالعه زبان رتبه های برتر >>

روش مطالعه زیست رتبه های برتر >>

روش مطالعه شیمی رتبه های برتر >>

روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر >>

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر >>

مشاوره تحصیلی کنکور 99

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری بارسا کافی است نام و شماره موبایل خود را وارد کنید.

مهدی دارابی (رتبه ۴۶ کنکور) : تو هم با نظارت بیشتر، بهتر درس می خونی؟ برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی بارسا عدد ۶ رو به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ بفرستید.مشاهده

پربازدیدترین ها:

آخرین ویدیو ها

دوره غیرحضوری افزایش عزت نفس

آخرین مقالات

پادکست های علی میرصادقی

دوره غیرحضوری سی روز تا پیروزی

پربازدیدترین های تحصیلی :

بهترین منابع کنکور

مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی

مشاوره درسی کنکور 99

معرفی رشته های دانشگاهی

تکنیک های تست زنی

دبیرستان های بارسا

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

برای خیلی از دانش آموزان عزیز، کنکور به عنوان یک دو راهه بزرگ در سرنوشت شغلی و یا حتی زندگی است. به خصوص برای دانش آموزان رشته تجربی که با توجه به استقبال گسترده ای که در سال های اخیر شده است، شاهد رقابت بسیار شدید و در نتیجه نیاز بیشتر به مشاوره کنکور تجربی هستیم. به دلیل رقابت شدیدی که در کنکور تجربی وجود دارد، و ظرفیت رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی محدود است، باید تلاش کنیم که برنامه ای اصولی داشته باشیم، وگرنه احتمال موفقیت در کنکور بسیار کم خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از نظر شغلی موفق باشید باید سعی کنید از رشته های دانشگاهی رشته تجربی اطلاع لازم به دست بیاورید. چه بسا شما با توجه به جوّ حاکم بر جامعه و یا خانواده تصور کنید که به رشته ای علاقه بسیاری دارید و یا می توانید در آن رشته موفق باشید. یا بالعکس به رشته ای علاقه ندارید و یا آن رشته را مفید نمی بینید، در صورتی که عکس آن درست باشد.مشاوره درسی کنکور 99

ابتدایی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دروس پایه رشته های دانشگاهی را بررسی کنید و با توانمندی ها و علایق حال حاضرتان در مباحث درسی مختلف را بررسی کنید. در این صورت می توانید به یک ایده کلی درباره رشته ها دست پیدا کنید. هر چند می توانید برای آگاهی بیشتر از رشته ها تحقیقات مفصل تری نیز انجام دهید، اما این کار زمان زیادی از شما می گیرد و شاید فرصت این همه تحقیق نداشته باشید.

لطفا پیش از ادامه در نظر سنجی کنکور تجربی شرکت کنید.

نمایش نتایج

از نقطه نظر یک مشاوره کنکور تجربی مناسب باید دقت کنید که چه رشته هایی در چه زیر گروه هایی قرار دارند. چرا که اهمیت هر یک از دروس در زیر گروه های کنکور تجربی تفاوت دارد. به همین دلیل پس از هدف گذاری رشته های دانشگاهی مد نظرتان، باید به اینکه این رشته ها در کدام زیر گروه قرار دارند توجه کنید. با توجه به اینکه ضریب دروس به چه صورت است، باید برای موفقیت یک برنامه ریزی مناسب در کنکور تجربی داشته باشید. تا بتوانید با توجه به میزان توانمندی ها و اهمیت دروس زمان بندی مناسب داشته باشید. در جدول زیر از دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ رشته های موجود در هر یک از زیرگروه ها آورده شده است. پس ببینید رشته هایی که به آنها علاقه دارید در کدام زیرگروه های کنکور تجربی قرار دارند، چرا که اهمیت دروس در هر یک از زیرگروه ها متفاوت است.

برای خیلی از داوطلبان این سوال مطرح است که برای قبولی در کنکور پزشکی چه باید کرد ؟ رشته های دانشگاهی گروه تجربی بسیار متنوع هستند و بیشترین تنوع را در بین گروه های کنکور سراسری دارند. درست است که در کنکور تجربی رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بیشترین خواهان را دارند، اما ظرفیت رشته پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی محدود است. باید توجه داشته باشید که رشته های دانشگاهی کنکور تجربی تنها معطوف به همین رشته ها نمی شود و رشته های دیگر هم از نظر شغلی وضعیت مناسبی دارند. گروه رشته های پیراپزشکی تنوع گسترده ای دارند که از نظر شغلی هم شرایط خوبی دارند. همچنین سایر رشته ها که در جدول زیر به نمایش در آمده اند. در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه حتماً از جدول زیر رشته های مورد نظر را بررسی و دروس با اهمیت تر را شناسایی نمایید.

همچنین ضرایب دروس عمومی نیز در جدول زیر آورده شده است که نشان دهنده اهمیت ادبیات و دین و زندگی نسبت به زبان و عربی است.

یکی دیگر از نکاتی که باید از نظر مشاوره کنکور تجربی توجه داشته باشید، این است که در هر یک از دروس، چه مباحثی اهمیت بیشتری دارند و از آنها تعداد سوالات بیشتری در کنکور تجربی می آید. این موضوع نیز در برنامه ریزی کنکور تجربی نقش بسزایی دارد. پس حتماً حتماً به بارم بندی هر یک از درس ها دقت کنید و به اهمیت هر کدام از مباحث در کنکور توجه ویژه ای داشته باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیرید

مرکز مشاوره آویژه

توضیح دادیم که باید اهمیت هر یک از دروس و مباحث را در رشته مد نظرمان بدانیم و با توجه به آن برنامه ریزی کنیم. توجه داشته باشید که در کنکور شما علاوه بر تسلط بر مباحث، باید بتوانید سوالات را با سرعت هر چه بیشتر حل کنید. به همین دلیل زمان برای شما نقش کلیدی دارد، چه در زمان حضور در جلسه کنکور، چه قبل از آن. شاید بپرسید قبل از آن برای چه؟ برای اینکه تعداد دروس و مباحث خیلی زیاد است و برای رسیدن به تسلط کامل و دست یافتن به سرعت بالای تست زنی، نیاز به زمان زیادی دارید. حالا به همه اینها رقابت بالای کنکور تجربی را هم در نظر بگیرید. پس باید حتماً چه در خواندن دروس (توجه به ضریب درسها در زیرگروه های مختلف) و چه در خواندن مباحث هر یک از دروس (تکرار مباحث کنکور در سالهای گذشته) باید اولویت بندی کنید.

در اینجا برای هر یک از دروسی که در کنکور تجربی می آید بودجه بندی مباحث آورده شده است. شما باید با مشورت گرفتن از یک مشاور کنکور تجربی خوب، و با توجه به نقاط قوت و ضعفتان برای چگونگی خواندن دروس برنامه ریزی کنید. پس به جدول های زیر با دقت توجه کنید و اهمیت هر یک از مباحث را در نظر داشته باشید. در ابتدا به بودجه بندی دروس تخصصی می پردازیم و در ادامه بودجه بندی دروس عمومی ذکر خواهد شد.

برای برنامه ریزی اصولی باید حتماً هدف و سقف آرزوهای خود را مشخص کنید. بعضی ها ممکن است بدون توجه به توانایی ها و یا میزان تلاش خود، انتظار داشته باشند که در بهترین دانشگاه ها و بهترین رشته ها را بخوانند. اما این طور هم نیست که تصور کنید اگر دیگران فکر می کنند شما کم استعداد هستید نمی توانید به نتیجه ای برسید. بسیاری از افراد بوده اند که علی رغم اینکه معدل مناسبی نداشته اند، ولی با تلاش زیاد و برنامه ریزی مناسب و البته اعتماد به نفس خوب، در بهترین رشته ها و در بهترین دانشگاه ها قبول شده اند. دقت کنید که همیشه تلاش زیاد منجر به نتیجه خیلی خوب هم نمی شود. بلکه باید تلاش زیاد هدفمند باشد. برای موفقیت در کنکور تجربی باید تلاش زیاد با برنامه ریزی اصولی داشته باشید که با توکل بر خدا، به نتیجه مناسب برسید.

خوب بحث را طولانی نکنیم و به ادامه بحث مشاوره کنکور تجربی بریم. تا اینجا گفتیم که هدفتان را باید به صورت روشن مشخص کنید. بعد از این، باید ببینید که چه برای رسیدن به هدفتان که همان دانشگاه و رشته مورد نظر است، باید چه درصد هایی بزنید. در جدول زیر رشته های مختلف کنکور تجربی نشان داده شده است که شما با مراجعه به آن می توانید بفهمید که برای قبولی در هر رشته و دانشگاه باید به چه تعداد از سوالات پاسخ دهید. پس حتماً روی لینک های درون جدول کلیک کنید و ببینید برای قبولی در هر رشته و هر دانشگاه باید به چه تعداد از سوالات پاسخ بگویید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه فرهنگیان – از ثبت نام تا مصاحبه

از سوالات مهم در مشاوره کنکور تجربی و برنامه ریزی مناسب برای کنکور این است که از کی باید شروع به درس خواندن کنیم؟ برای قبولی در کنکور پزشکی چه باید کرد؟ و … برای این که راحت تر بتوانیم توضیح دهیم، از یک تشبیه استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که کنکور مثل یک مسابقه دوی ماراتن است نه دوی سرعت. یعنی برای قبولی در آزمون کنکور، باید استقامت و پیوستگی داشته باشید. هم از نظر روانی و هم از نظر تدوام در خواندن باید استقامت داشته باشید.

زمان شروع کنکور در واقع همان سال های شروع متوسطه دوم است. نه اینکه از آن زمان شروع به تست زدن و شرکت در کنکورهای آزمایشی کنید، بلکه منظورمان این است که اگر کسی از آن زمان درس ها را به خوبی بخواند و مسلط شود، برای کنکور تنها نیاز به یک یادآوری دارد. بر خلاف کسی که می خواهد تازه از سال آخر شروع به درس خواندن کند و در مدت محدود یک سال به همه دروس مسلط شود و سرعت تست زنی بالایی داشته باشد. حتماً توجه کنید که نیاز نیست از همان سال اول متوسطه دوم به دانش آموزان فشار وارد شود که به لحاظ روانی زیر فشار کنکور شانه خالی کنند. بلکه بیشتر تمرکز باید روی یادگیری اصولی دروس باشد.

در کدام آزمون آزمایشی تجربی شرکت کرده اید یا خواهید کرد؟

نمایش نتایج

مشاوره درسی کنکور 99

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیرید

مرکز مشاوره آویژه

دقت داشته باشید که صرف زودتر شروع کردن برای کنکور تجربی، دلیل بر موفق شدن در کنکور نیست. ممکن است بعضی ها شروع خوبی داشته باشند، ولی در طی مسیر کم بیاورند. از طرفی هم لزوماً همه نباید از ابتدا روزی ۱۰-۱۲ ساعت درس بخوانند. همه اینها بستگی به افراد دارد. برای شروع لازم است به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید:

برای موفقیت در کنکور تجربی روزانه چند ساعت مطالعه میکنید؟

نمایش نتایج

هر یک از سوالات بالا تأثیر زیادی در نحوه برنامه ریزی شما خواهد داشت. در اینکه چگونه و از کی برای آمادگی برای کنکور شروع کنید.

برای قبولی در کنکور تجربی باید سعی کنید برای بازه های مختلف زمانی هدف گذاری کنید و برای کارهایی که باید انجام شود، زمانبندی مناسب داشته باشید. توجه داشته باشید که هدف گذاری ها نباید دور از دسترس و خیلی آرمان گرایانه باشد که در صورت نرسیدن به اهداف دلسرد شوید. همچنین نباید خیلی سهل انگارانه و سهل الوصول باشد که خیلی زودتر از موعد به آن دست پیدا کنید، بدون آنکه در نهایت بتوانید به هدف نهایی برسید. بلکه زمانبندی مناسب برای خواندن دروس کنکور تجربی باید به گونه ای باشد که شما را به جلو حرکت دهد و افق های مناسبی برای شما ترسیم کند. به همین دلیل باید برای مقاطع مختلف سال هدف گذاری ها و شیوه مطالعه متناسب داشته باشید.

در بحث مشاوره کنکور تجربی حتماً توجه داشته باشید که خیلی نیاز نیست برنامه ریزی شما برای کنکور ، ریز به ریز و تقسیم بندی شده باشد که حتماً در چه روزی و چه ساعتی چه درسی و چه مبحثی باید خوانده شود. بلکه بهتر است که شما در طول زمانبندی خواندن دروس، روند پیشرفتتان را بررسی کنید و در صورتی که در قسمتی از برنامه کمبود وجود دارد، خود را به برنامه برسانید. چون ممکن است که در حین خواندن دروس مشکلاتی پیش بیاید و یا شرایطی پیش بیاید که شما نتوانید طبق برنامه پیش بروید، بهتر است یک انعطاف در برنامه داشته باشید. به همین دلیل است که می گوییم نیاز نیست خیلی برنامه را ریز کنید.

بیشتر بخوانید: قبولی در کنکور تجربی نظام جدید

پیش از این که شروع به برنامه ریزی کنیم، بهتر است که یک نگاه کلی به دروسی که در کنکور می آید داشته باشیم. با بررسی این دروس که در جداول زیر آورده شده است، می توانیم دیدی کلی از مسیری که باید طی کنیم به دست بیاوریم و شروع به برنامه ریزی برای کنکور تجربی کنیم. در زیر دروسی که در طول تحصیل متوسطه دوم در کنکور می آید آورده شده است:

در مشاوره کنکور تجربی با توجه به شرایطی که هر کس دارد، برای هر یک از بازه های زمانی گفته شده، برنامه زمانبندی مطالعه دروس برای موفقیت در کنکور تجربی فرق خواهد کرد. زمانبندی کلی کنکور تجربی می تواند به صورت زیر باشد، که در ادامه بررسی می کنیم که در هر کدام از زمانبندی های کنکور تجربی چه شرایطی می تواند به وجود بیاید و به صورت کلی چه کار باید کرد.

همان طور که گفتیم، در ابتدای تابستان داوطلبان کنکور شرایط مختلفی دارند. به جز دوستان پشت کنکوری، دانش آموزان ممکن است شرایط زیر را داشته باشند:

۱- افرادی که در تابستان سال دوازدهم به مدرسه می روند تا نیمسال اول را زودتر آغاز کنند: به این افراد توصیه می شود که دروسی را که در تابستان می خوانند را با تمرکز بالاتری بخوانند تا بتوانند به این دروس تسلط یابند. در این صورت از چند بار کاری جلوگیری می شود. در ماه شهریور نیز در صورتی که کلاس نداشته باشند، پس از کمی استراحت می توانند دروس سال دهم را مرور کنند تا دروس یادآوری شود. با توجه به جدول منابع کنکور تجربی که در بالا آورده شده است، در نظام جدید از دروس زیست شناسی ۱، ریاضی ۱، فیزیک ۱ و شیمی ۱ در کنکور تجربی سؤال می آید. پس سعی کنید این دروس را هم مرور کنید و به آنها مسلط شوید.

۲- افرادی که در کنکورهای آزمایشی شرکت می کنند: افرادی که در کنکورهای آزمایشی تجربی شرکت می کنند، تلاش می کنند تا خود را به مباحث گفته شده در آزمون های آزمایشی برسانند. اما همین طور که این آزمون ها پیش می رود، احتمال دارد که از این مباحث عقب بیافتند. به همین دلیل در تابستان تلاش می شود که دروس تا حدود زیادی مرور شود و قبل از آزمون ها تست زنی انجام شود و تسلط بر دروس افزایش یابد.

۳- افرادی که تازه قصد جدی برای خواندن کرده اند و می خواهند برای کنکور بترکانند: توصیه ما این است که این افراد از دروس پایه ای تر شروع کنند. با توجه به نقاط قوت و ضعف خود و با نظر مشاور کنکور برنامه ریزی کنند و با شروع کردن از دروس دهم، کم کم خود را بالا بکشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیرید

مرکز مشاوره آویژه

از مهر ماه که کلاس ها شروع می شود، زمان برای خواندن درس ها خیلی کمتر می شود. چون باید هم در کلاس ها شرکت کنید و هم دروسی که به تازگی تدریس شده است را بخوانید. در نتیجه فرصت برای مرور درس های سال های گذشته خیلی کمتر می شود. باید سعی کنید درس های سال دهم و یازدهم را کم کم مرور کنید تا هم بتوانید خود را به کنکورهای آزمایشی برسانید و هم تسلط خوبی به درس ها پیدا کنید. نیاز نیست به خودتان خیلی استرس وارد کنید که به مواد کنکورهای آزمایشی نرسیده اید. ولی بی خیال هم نباشید.

برای اینکه بتوانید درس های سال های گذشته را هم مرور کنید، باید به تیپ شخصیتی و ویژگی های رفتاری خودتان هم توجه داشته باشید. برای بعضی از افراد خواندن درس ها به صورت پراکنده و در روزهای مختلف کار سختی است. ترجیح این افراد این است که اصطلاحاً به صورت کنتراتی یک درس را شروع کنند و تمام کنند. این افراد بهتر است آخر هفته ها را به مرور درسهایی مثل زیست شناسی و فیزیک و شیمی اختصاص دهند. ولی بعضی از افراد هم هستند که می توانند قسمتی از هر روز را به درسی اختصاص دهند و به خوبی از عهده خواندن آن بر بیایند و تمرکز خود را هم از دست ندهند. پس توجه داشته باشید که شما جزو کدام یک از این دسته ها هستید و با توجه به آن، برای موفقیت در کنکور تجربی برنامه ریزی کنید.

توجه داشته باشید که در حین مطالعه و تدریس درس های سال دوازدهم، توجه لازم را داشته باشید که به تسلط خوبی در این دروس دست پیدا کنید. با توجه به این نکته می توانید زمان بیشتری ذخیره کنید تا برای مرور درس ها فرصت بیشتری داشته باشید. مثلاً می توانید در حین امتحانات پایان ترم یا میان ترم، یکی دو روز را به مرور و خواندن درس اختصاص دهید و روزهای باقیمانده را به تست زنی بپردازید. با این روش هم تسلط شما بر موضوع بیشتر می شود و هم تست هم زده اید. با این روش خواهید دید که هم تسلط شما به درس بیشتر خواهد شد و هم از این فرصت برای بالا بردن مهارت تست زنی خود استفاده کرده اید.

بیشتر بخوانید: نحوه مطالعه دروس زیست برای کنکور سراسری

بهتر است که تا رسیدن به عید نوروز همه درس ها را خوانده باشید و به تسلط نسبی در درس ها رسیده باشید. از عید تا کنکور دیگر زمان یادگیری نیست و وقت جمع بندی است. اگر برخی از مباحث را فرصت نکرده اید یاد بگیرید، بهتر است که دور آن را خط بکشید. به همین دلیل در برنامه ریزی برای خواندن دروس گفتیم که اولویت بندی در مباحث را در نظر بگیرید. حتماً توجه داشته باشید که مباحث پر تکرار و پر اهمیت را که در قسمت بودجه بندی مباحث کنکور تجربی گفتیم، خوانده باشید و بتوانید تا عید خودتان را برسانید. در این بازه زمانی عید تا کنکور دیگر وقت تسلط بر مباحث و بالا بردن سرعت تست زنی است.

قبلاً در بحث مشاوره کنکور تجربی گفته بودیم، ولی اینجا باز هم تکرار می کنیم که استراحت هم بخشی از مسابقه کنکور تجربی شماست. حتماً سعی کنید قسمتی از روز یا هفته را به استراحت اختصاص دهید. توجه داشته باشید که استراحت هم جزوی از برنامه ریزی کنکور شماست و باید برای آن برنامه داشته باشید. حتی شده در یک روز از هفته یا یک روز از دو هفته را کاملاً استراحت کنید و تا جایی که می توانید به کنکور فکر نکنید.

سعی کنید با دوستان نزدیکتان وقت استراحت را بگذرانید. چون کنکور تجربی خیلی پر فشار است، بعضی ها نمی خواهند از بقیه عقب بیافتند و به همین دلیل آن قدر به خودشان فشار می آورند که دیگر از بعد از عید کم می آورند و نتایجشان ضعیف تر می شود. چون حدود ۶ تا ۹ ماه درس خوانده اید، ممکن است فشار زیاد باعث خالی کردن به لحاظ روانی شود. پس حتماً به استراحت هم توجه داشته باشید. مثلاً می توانید از بازی های فکری مثل بازی زیر نیز استفاده کنید. روی دکمه Play کلیک کنید تا بازی شروع شود.

همچنین این نکته را به عنوان یک تجربه و توصیه از مشاوره کنکور تجربی در نظر داشته باشید که هر فردی با توجه به تیپ شخصیتی و نوع مزاجش برنامه ریزی خاص خود را می طلبد و نمی توان برای همه یک نسخه یکسان پیچید. بعضی ها شاید با برنامه ریزی دقیق و سفت و سخت بتوانند عملکرد خوبی نشان دهند و بعضی ها فقط با ترسیم یک افق کلی و برنامه خیلی کلی بتوانند به نتیجه برسند و چه بسا اگر برنامه ریزی سفت و سختی وجود داشته باشد، اصلاً نتوانند به خواندن ادامه دهند.

در اینجا به صورت تیتر وار به نکات اساسی در برنامه ریزی اشاره می کنیم:

برای یک برنامه ریزی کنکور تجربی باید شرایط مختلفی در نظر گرفته شود. این شرایط علاوه بر فرد به عوامل دیگری هم بستگی دارد. بخش زیادی از این عوامل به خود فرد مربوط است و بخش دیگر آن به شرایط خانوادگی، محیطی، مدرسه و … وابسته است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیرید

مرکز مشاوره آویژه

برای قبولی در کنکور تجربی باید شرایط حال حاضر و گذشته فرد در نظر گرفته شود. در یک برنامه ریزی خوب برای کنکور تجربی، باید بررسی شود که فرد چه گذشته ای داشته است. یعنی قبلاً چه قدر درس می خوانده، در کدام یک از دروس کنکور تجربی قوی تر بوده، در کدام دروس مشکل داشته، جو مدرسه ای که در آن درس می خوانده چگونه بوده است و شرایطی دیگری که یک مشاور کنکور تجربی خوب، با توجه به روش خود در نظر می گیرد.

همچنین باید دید که فرد در حال حاضر چه میزان انگیزه دارد. اگر فرد دارای انگیزه مناسب است، باید از این انرژی استفاده شود و به گونه ای برنامه ریزی انجام داد که این انگیزه از بین نرود. مثلاً دروسی که بیشتر مورد علاقه اش است را در ابتدا به او پیشنهاد داد و به مرور از این درس ها کم کرد و درس هایی که علاقه و تسلط کمتری دارد را به او داد. همچنین اگر فردی دارای انگیزه کافی نیست، در مشاوره کنکور تجربی حتماً علاوه بر برنامه درسی باید برنامه ای برای افزایش انگیزه دانش آموز در نظر داشت. توجه داشته باشید که کنکور فقط درس خواندن نیست، عواملی مثل استراحت و تفریح مناسب هم جزوی از ماراتن کنکور است. چرا که استراحت باعث حفظ انگیزه و شرایط روحی و جسمی می شود.

یکی دیگر از شرایطی که باید در برنامه ریزی کنکور تجربی در نظر بگیریم، تیپ شخصیتی و مزاج فرد است. در واقع مزاج افراد در ویژگی های شخصیتی آنها تأثیر مستقیم دارد و باعث ایجاد تیپ های شخصیتی متفاوت در افراد می شود. با توجه به این که افراد دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند، صحیح نیست که برای همه افراد یک نسخه واحد پیچید. برنامه ریزی کنکور بر اساس تیپ شخصیتی مبحث گسترده ای دارد که مشاوران زبده کنکور با توجه به آن، دانش آموز را در مسیر صحیحی قرار داده و برای کنکور تجربی آماده می کنند.

اما به طور مثال خوب است که اشاره ای به برخی از تجربیات درباره افراد با مزاج های مختلف داشته باشیم. بعضی از دانش آموزان عزیز دارای استعداد زیادی هستند و مطالب را زود می گیرند، و از طرفی هم خیلی بازیگوش هستند. احتمالاً این افراد دارای مزاج دموی هستند. افراد دموی خیلی علاقه ای به مقید شدن و برنامه ریزی دقیق و ریز به ریز ندارند و اصرار کردن به آنها برای درس خواندن و رعایت برنامه، آنها را کلافه می کند و ممکن است روی دنده لج بیافتند و اصلاً درس نخوانند. این افراد بیشتر نیازمند یک همراه هستند تا یک نفر که آنها را امر و نهی کند.

از طرفی برخی هم هستند که با برنامه ریزی دقیق بهتر عمل می کنند و کلاً در زندگی شخصی هم افراد منظم و مطیعی هستند. این افراد عموماً افراد سرد مزاج هستند. به افراد سرد مزاج باید برنامه داد و آنها را جهت دهی کرد، تا بتوانند خود را مقید کرده و بهتر درس بخوانند. این افراد معمولاً شروع کندی دارند و برای شروع به درس خواندن شاید نیاز باشد که آنها را کمی هل بدهیم و در اوایل کار کمی نیاز به همراهی دارند.

توضیحاتی که داده شد، مختصری درباره ویژگی های شخصیتی افراد و اثر آن در برنامه ریزی بود و توضیحات جامع درباره این موضوعات را نمی توان در قالب این نوشته بیان کرد. شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران کنکور آویژه، در برنامه ریزی کنکور تجربی و مشاوره کنکور تجربی، از راهنمایی های آنها بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم

در حال حاضر کتاب های زیادی برای هر یک از دروس ارائه شده است که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به تنوع این کتاب ها و از طرفی گران شدن کتاب، دغدغه خیلی از داوطلبان کنکور، یافتن کتاب مناسب در هر یک از دروس است. به همین دلیل ما در اینجا سعی می کنیم کتاب هایی که به نظر ما برای موفقیت شما در کنکور تجربی مؤثرترند را معرفی کنیم. توجه کنید که شاید برای شما کتاب دیگری مناسب تر باشد، ولی ما با توجه به تجربیات کنکوری ها به این جمع بندی رسیده ایم و به شما این کتاب ها را به عنوان بهترین منابع کنکور تجربی توصیه می کنیم:

نشرالگو

نشر دریافت نوشته دکتر عمارلو که تست محور است و درسنامه آن قوی نیست.

خیلی سبز + ماز : مناسب به عنوان درسنامه

خیلی سبز + ماز (پینوکیو) (درحال حاضر فقط دهم یازدهم آن موجوده) و برای تست مناسب می باشد

فاگو : دارای درسنامه قوی

میکرو گاج (مناسب برای تست زنی)

خیلی سبز

مبتکران

ریاضی خیلی سبز و ریاضی میکرو گاج (دارای سطح متوسط)

ریاضی مهروماه و تخته سیاه (دارای سطح بالا)

فیزیک میکرو گاج

فیزیک نشر الگو

فیزیک خیلی سبز

این کتاب ها هم شامل درسنامه و هم تست می باشند.

ادبیات در کنکور باید به شکل موضوعی مطالعه شود. لیست منابع مناسب ادبیات در زیر آورده شده است

قرابت و آرایه و دستور زبان و لغت و املا: نشرالگو (شامل تست و درسنامه)

درسنامه کامل قرابت: ادبیات نشر دریافت (هامون سبطی)

میکرو گاج ادبیات موضوعی

خیلی سبز

نشر الگو

درک متن عربی :

جیبی مهروماه

جیبی خیلی سبز

گاج

خیلی سبز

مبتکران یا خیلی سبز

بیشتر بخوانید: بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی داوطلبان کنکور تجربی سال ۹۷

یکی از سؤالاتی که داوطلبان کنکور تجربی دارند، این است که چگونه باید مطالعه کنیم تا بتوانیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم. معمولاً برای مطالعه بیشتر به زمان مطالعه توجه می شود که مثلاً دروس در فواصل زمانی مشخص خوانده شود و بعد از کمی استراحت، مطالعه از سر گرفته شود. یا مثلاً در حین مطالعه خلاصه برداری کنیم و بعداً این خلاصه ها را مرور کنیم. این توصیه ها با توجه به شرایط هر فرد ممکن است مؤثر باشد و یا اصلاً کارایی نداشته باشد. از طرفی سؤال اساسی تر این است که چگونه کیفیت زمان های مطالعه را بالا ببریم.

همان طور که گفتیم نوع تیپ شخصیتی و مزاج افراد در نوع برنامه ریزی برای کنکور تجربی اثرگذار است. باید توجه داشته باشید که برای مطالعه نیز این ویژگی ها اثرگذارند. در نتیجه نمی توان یک روش را برای همه پیاده کرد. دقت داشته باشید که برای افراد گرم مزاج معمولاً خلاصه برداری کارایی چندانی ندارد. این افراد از خلاصه برداری زیاد کلافه می شوند و می توان گفت که خلاصه برداری می تواند بازدهی آنها را کاهش دهد. برای این افراد توصیه می کنیم که یک ماژیک فسفری یا مداد در دست بگیرند و حین خواندن دروس زیر نکات مهم خط بکشند. شاید این افراد بعداً هم خیلی زیاد به این نکات مراجعه نکنند، اما همین روش به ظاهر ساده باعث بهتر نقش بستن مطالب در ذهن آنها می شود. از طرفی هم برای مرور مراجعه به این نکات راحت تر از مراجعه به خلاصه ها خواهد بود.

از طرفی افراد سرد مزاج تر معمولاً قدرت خلاصه نویسی بهتری دارند و همین خلاصه نویسی باعث تکرار مطلب برای آنها می شود و باعث بهتر نقش بستن مطالب در ذهن آنها می شود. این خلاصه ها برای مرور مطالب هم بسیار اثرگذار است و باعث بیشتر شدن تسلط بر موضوعات می شود. حتماً توجه داشته باشید که همه مطالب را هم نمی توانید خلاصه برداری کنید و شاید خلاصه برداری باعث گرفتن وقت شما شود. چرا که در برخی از مطالب باید همه را بخوانید و در نتیجه خلاصه برداری نمی تواند کمک چندانی کند.

دروسی مثل فیزیک و شیمی و ریاضی را می توان راحت تر خلاصه برداری کرد و نکات و فرمول های مهم را خلاصه برداری کرد. همچنین خیلی از نکات مهم و اساسی دروس زیست و زمین شناسی را که برای تسلط نیاز به تکرار دارد، می توانید خلاصه برداری کنید. ولی نباید برای همه مباحث حتماً خلاصه برداری داشته باشید.

علاوه بر نکاتی که گفته شد، باید در هنگام مطالعه با توجه به شرایط هر فرد روش متناسب استفاده شود تا بتوان بازدهی بهتری دریافت کرد. اما برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، بهتر است در جای خود به توضیحات در این باره پرداخته شود.

با توجه به این که در رشته تجربی خیلی از مطالب حفظی است، باید سعی شود از روش های مناسب برای خواندن دروس حفظی استفاده کرد. از طرفی دروس عمومی هم نقش مهمی در موفقیت شما در کنکور دارد. شاید ضریب دروس عمومی کم باشد، اما با توجه به رقابت شدیدی که در کنکور تجربی وجود دارد، شما باید سعی کنید به درصدهای بالایی در دروس عمومی دست پیدا کنید تا با کسب تراز بالا شانس خود را در موفقیت در کنکور تجربی بیشتر کنید. در این جا فقط به ذکر یک نکته اساسی بسنده می کنیم و در مقاله های دیگر با تفصیل به شرح روش های مطالعه می پردازیم.

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که مطالعاتی که قبل از خواب انجام می شود، به مراتب بهتر در ذهن نقش می بندد. در نتیجه بهتر است که مباحثی که سخت تر است و دیر تا در ذهن می سپارید را قبل از خواب بخوانید. همچنین در درسهای عمومی مطالبی مثل تاریخ ادبیات یا لغات را می توانید قبل از خواب خوانید. پس بهتر است که یک برنامه ریزی برای خواندن قبل از خواب داشته باشید و مباحث مختلف را در بازه های زمانی مختلف برنامه ریزی کنید.

حال که آخر مقاله «مشاوره کنکور تجربی» رسیده ایم بیایید اطلاعات مان را با پاسخ به چند سئوال بسنجیم:

if (window.qmn_quiz_data === undefined) {
window.qmn_quiz_data = new Object();
}

به آزمون تجربی خوش آمدید

Time is Up!

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای برنامه ریزی، مشاوره کنکور و روش های موفقیت در کنکور شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر با مشاورین مجرب در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پیش شماره با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیرید

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره کنکور تجربی ۹۹

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور تجربی ۹۹

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

رشته های دانشگاهی تجربی و آینده شغلی آنها

قبولی در کنکور تجربی ۹۹

قبولی در کنکور تجربی نظام قدیم

واقعا عالی بود.بسیار کامل و کاربردی.

ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

برنامه ریزی کنکور و مشاوره کنکور

این پست یه مقاله جامع هست در مورد برنامه ریزی کنکور. از چند بخش مهم تشکیل شده

یاددون باشه هیچ کاری رو شروع نکنین، مگر اینکه قبلش برنامه ش رو ریخته باشین

یعنی همین که از قبل فکر کنی که میخوای چیکار کنی. ببین اشتباه نکن. تو قرار نیست همه جزئیات رو پیش بینی کنی. مثلا این یه چیز واضحه که 1 ماه مونده به کنکور زمان جمع بندیه. چیز عجیبی نیست. به این فکر نکردی که میخوای تو اون دوره چطوری درس بخونی؟ به این فکر کردی چه تمهیداتی رو باید از قبل بیندیشی تا اونجا راحت باشی؟ البته یه نکته هم بگم که یکی از خوبی های مشاور اینه که از قبل همه اینا رو واست پیش بینی میکنه و تو میتونی با خیال راحت درس بخونی.مشاوره درسی کنکور 99

برنامه ریزی خیلی سخته. یه تحقیقی تو دانشگاه MIT انجام شد. فهمیدن فقط 5 درصد دانشجو های اونجا برنامه ریزی میکنن. و فقط 3 درصد دانشجوها تو دانشگاه بزرگ MIT برنامه ریزی شون رو یادداشت میکنن. پس ناراحت نباش که برنامه ریزی نداری یا به برنامه ریزیت نمیتونی خوب عمل کنی. برنامه ریزی کلن کار سختیه. تازه این امار مربوط به دانشگاه MIT بوده که همه شون تقریبا قشر فرهیخته هستن. شاید همین آمار تو ایران زیر 1 درصد باشه

شاید جالب باشه که فقط همینکه برنامه ریزیت رو جلوی چشمت بچسبونی مثلا به دیوار جلوی محل مطالعه ت یا در یخچال یا در اتاقت یا هر جای دیگه که جلوی چشمته. همین کار احتمال رسیدن به هدفت رو دوبرابر میکنه.

تاحالا دیدی فیلمای گانگستری امریکایی رو. یه قاتل خونسرد هستش که فکر همه جا رو کرده. حرکت حریف رو از قبل پیش بینی کرده. اصلا هم به خودش استرس وارد نمیکنه. کنکوری های حرفه ای هم مثل گانگستر فکر هرچیزی رو از قبل کردن.

داشتن یه برنامه ریزی معمولی، بهتر از نداشتنِ برنامه ریزیه

اگه خواستین بیشتر راجع به این موضوع بدونین، این مطلب رو بخونین: اهمیت برنامه ریزی کنکور

در ادامه هر کدام توضیح داده میشه.

مثلا من میخوام کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و فیزیوتراپی اصفهان قبول بشم. تاجایی که میتونین هدف رو دقیق بنویسید.

باید اول بدونیم چی میخوایم تا بفهمیم چیکار باید بکنیم.

زمان دقیقا مشخص شده: مثلا امروز که ۲۳ مرداد ۹۹ هست، تا کنکور ۱۴۰۰ حدودا ۹ ماه و ۲۰ روز مونده.

رشته و دانشگاهی که میخوام دقیقا مشخص شده. (اینکه چطور این رو انتخاب کنین از حوصله این بحث خارجه)

خب من برای اینکه فیزیوتراپی اصفهان قبول بشم باید چه کارهایی انجام بدم؟ توی کنکور باید چه عملکردی داشته باشم؟ میرم آمار قبولی های پارسال فیزیوتراپی اصفهان رو توی کنکور ۹۸ درمیارم(گوگل میکنم). برای قبولی توی رشته فیزیوتراپی اصفهان حدودا رتبه ۲۲۰۰ نیازه. درصدها رو هم دیدم. فهمیدم که لازم نیست حتما ریاضی رو بالا بزنم. میتونم یه بخش هایی از ریاضی رو حذف کنم. به زمین هم نیازی ندارم.

جمع بندی: کل درسای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رو باید بخونم غیر زمین و مبحث کاربرد مشتق ریاضی

این بخش بیشتر مربوط به تعیین استراتژی هاست و نیاز به یه مقدار دانش قبلی داره. معمولا مهارت مشاورین کنکور توی همین بخشه.

ابتدا باید یسری ایستگاه های زمانی تعریف کنیم تا حجم معینی از درس رو تا قبل از رسیدن به ایستگاه تموم کرده باشیم. مثال این ایستگاه ها: اخر تابستان، شروع امتحانات نیم سال اول، شروع عید نوروز، شروع جمع بندی و …

تا هر ایستگاه چه حجمی رو باید جمع بکنیم؟ روش های مختلفی برای فهمیدن پاسخ این سوال داره. پاسخ برای افراد مختلف هم یکسان نیست. میتونین با یه مشاور مشورت کنین، یا از دوستاتون یا رتبه های برتر سال های قبل نظرشون رو بپرسین. همچنین میتونین به برنامه راهبردی آزمون ها هم نگاهی بندازین.

اما برگردیم به مثال: من میخوام تا آخر تابستان پایه رو جمع کنم. در حدی که برای کنکور آماده شده باشم. تا شروع امتحانات نیمسال اول میخوام پایه دهم و نصع دوازدهم رو جمع کنم و تا عید همه درس ها رو تموم میکنم. این شد زمان بندی کلی من. از عید هم دوباره برمیگردم جمع بندی میکنم و آزمون شبیه ساز میزنم.

این زمانی که متن رو مینویسم ما توی تابستونیم و من قرار بود تا آخر تابستون پایه رو جمع کنم. تا الان یه مقدار از پایه رو خوندم و باقیش رو باید توی ۴۰ روز باقی مونده بقیه مطالب رو برسونم. با یه حساب سر انگشتی میبینم هفته ای چند فصل از هر درس رو باید جمع کنم. بعد از حساب کردن متوجه میشم که هر هفته باید ربع فصل شیمی، نصف فصل ریاضی، یک فصل فیزیک و یک فصل زیست بخونم.

تا اینجا اسکلت برنامه ریزی مون مشخص شد. ازین به بعد میریم سراغ ریزه کاری های برنامه ریزی

فرض کنین قراره تا نمیسال اول قراره درس های پایه دهم و نصف دوازده رو بخونیم. به نظرتون بهتره که درس های پایه و دوازدهم رو باهم تموم کنیم یا اول یکیش رو تموم کنیم بعد بریم سراغ یکی دیگه؟

پاسخ: بهتره که پایه و دوازدهم رو باهم دیگه پیش ببریم. این روش چنتا خوبی داره:

توجه: به این روش میگن موازی خوندن پایه ها. موازی خوندن به این معنی نیست که امروز هم زیست دهم بخونی هم دوازدهم. یعنی اینکه چند روز پشت سرهم زیست دهم میخونی بعد چند روز دوازدهم و بعد دهم …

قاعده موازی توی برناتو رعایت میشه. میتونین از طریق این لینک خودتون امتحان کنین.

به نظرتون بهتره که تست و آموزش کنار همدیگه باشن یا جدا؟ اول تصویر پایین رو ببینین تا توضیح بدم

 

فرض کنین کلن میخوایم 3 روز برای فصل 5 زیست وقت بذاریم. 2 حالت دار: الف فصل 3 رو تقسیم بر 3 کنیم، هر قسمت هم تست بزنیم و هم کتاب درسی رو بخونیم و هم درسنامه. ب: یک روز کتاب درسی رو بخونیم، یک روز درسنامه کل فصل و یک روز هم فقط تست بزنیم.

حالت الف بهتره: چون برای کنکور اگه عمیق نشید توی مطالب فایده ای نداره. عمیق شدن توی مطالب نیاز به زمان زیادی داره و در هر 3 مرحله (کتاب درسی، درسنامه، تست) اتفاق میفته. اگه یه روز کلن کتاب درسی رو بخونیم، بدون خوندن درسنامه و تست زنی، زیاد نکته یادنمیگیریم.

مشاوره درسی کنکور 99

از طرف دیگه تو حالت ب وقتی به روز 3 میرسیم تازه باید تست بزنیم. این خیلی دیره. ما تا زمانی که تست ها رو ندیده باشیم، اصلا نمیدونیم چطور باید کتاب درسی رو بخونیم.

برای عمیق شدن روی مطالب باید کتاب درسی، درسنامه، جزوه، فیلم آموزشی و هر چیزی که دارین رو دور خودتون بچینین (از همش استفاده کنین) بعد جمله به جمله کتاب درسی برید جلو و بفهمین.

کنکور کمپانی

برای درسایی مثل ریاضی و فیزیک بهتره که تست چسیبده باشه به آموزش. چون اینا درسایی هستن که فقط با تست یادگیری شون امکان داره. اونم با تست زیاد. پس اینکه ما آموزش ریاضی رو از تست جدا بدونیم کار درستی نیست. این تفکر مضر هم هست. چون بچه ها رو میبینم که میگن ریاضی میخونیم ولی یاد نمیگیریم. پاسخش واضحه چون تست نمیزنن یا به اندازه کافی تست نمیزنن.

توی برناتو میتونین تعداد تست هایی که برای هر درس میخواین بزنین رو مشخص کنین. خودش براساس تست ها برنامه ریزی رو تحویل میده. اگه مشخض نکنین هم مقادیر پیشفرض (تعداد تست کتاب های رایج بازار) رو در نظر میگیره.

همه بچه ها دوست دارن سریع تر درسا رو تموم کنن و دوباره درس ها ها رو کامل دوره کنن. به همین خاطر از مرور ها فاکتور میگیرن. با خودشون میگن ما که قراره سریع برگردیم همینارو دوباره بخونیم پس لازم نیست الان وقتمون رو صرف مرور کردن کنیم.

شکل پایین رو ببینین تا مشخص بشه چه اتفاقی میفته:

نمودار بالایی مال وقتیه که ما درس رو میخونیم اما بعدش مرور نمیکنیم. به امید اینکه سریع تر درسا رو تموم کنیم و برسیم به جمع بندی. نمودار پایینی مربوط به زمانیه که ما بعد از خوندن درس مرور میکنیم. حالا میریم تفاوت هاشون رو بررسی میکنیم:

زمان شروع جمع بندی: وقتی بخشی از وقتیمون رو صرف مرور میکنیم، با فرض یکسان بودن سرعت مطالعه مون، دیر تر جمع بندی مون شروع میشه.

سرعت فراموشی مطالب: وقتی برای بار اول یه درس رو یادمیگیریم، بلافصله بعدش با سرعت زیاد یادگیری مون پایین میاد. اما اگه مرور کنیم میتونیم خیلی سریع یادگیری مون رو به سطح قبلی برگردونیم. بعد از هر مرور سرعت فراموشی مطلب کمتر میشه. بنابراین میتونیم برای مدت زیاد یادگیری مون رو تا مدت زمان زیادی تقریبا در سطح قبلی نگه داریم

زمان لازم برای جمع بندی مطالب: در حالت دوم (نمودار پایینی)، زمان لازم برای جمع بندی مطلب خیلی کمتره.چون تقریبا همه مطالب رو قبلش بلدیم.

دوران جمع بندی: اگه درسا رو کم کم مرور نکنیم، وقتی به دوران جمع بندی میرسیم، با انبوهی از درسای فراموش شده مواجه میشیم، تا میایم یکی رو مرور کنیم، اون یکی فراموش میشه. جدای از استرس فراموشی، نمیتونیم همه درسا رو به سطح بالای آمادگی برسونیم.

یعمی مرور های کوچیک، 1 روز بعد، 3 روز بعد و 6 روز بعد از خواندن مطلب. این مرور های جدای از دوره کردن کل دروس در دوران جمع بندی هستند

 

مرور ها در برنامه ریزی باید بر اساس نمودار ابینگهاوس گذاشته بشن. این نمودار بهمون میگه چطور مرور کنیم تا مطالب رو وارد حافظه بلندمدت مون بکنیم شکل پایین نسخه ساده تر برناتو هست. اما اصل مرور رو رعایت کرده. 

فیلم: روش مرور ابینگهاوس در برناتو

 

یادگیری خود محتوای کنکور کار سختی نیست. به تسلط رسیدن اونها هم کار سختی نیست. قسمت سخت ماجرا اینه که تسلط روی تک تک مباحث رو باید به سر کنکور برسونی.

کنکور کمپانی

اینم از هیچی بهتره، اما خب یه روز بعد فقط مرور کردن کافی نیست

یا مثلا بعضی ها رو دیدم که تست و آموزش رو از هم جدا میکنن توی برنامه ریزی کنکور شون. یعنی برای فصل 1 زیست میشینی متن کتاب درسی رو میخونی و درسنامه خیلی سبز رو کار میکنی و هایلایت میکنی و کلن هر کاری میکنی که خودت رو برای تست زدن اماده کنی. حتی میتونی تست آموزشی هم کار کنی. حالا جای تست توی برنامه ریزی کنکور ت رو میذاری روز بعد یا چند روز بعد. احتمالا چند روز بعد که برگشتی از همون مطالب تست بزنی بخشی از مطلب رو فراموش کردی. پس میای دوباره میخونیش و مرور میکنی. همین کار باعث تثبیت بهتر مطلب تو ذهنت میشه.

بیشتر بخوانید: علت های عقب افتادن از برنامه ریزی

افراد مختلف دیدیگاه های متفاوتی برای برنامه ریزی دارن. معمولا مشاورینی که از سال های خیلی دور دارن کار میکنن به تست و زمان کمتر توجه میکنن. بچه ها وقتی خودشون میخوان برنامه بنویسن معمولا سعی میکنن براساس

به این نوع برنامه ریزی میگن برنامه ریزی زمانی. علت اینکه که اون بنده خدا هم خیلی باهاش راحت بود اینه که اصلا مشخص نکرده چه حجمی رو بخون. مشکل این برنامه اینه که تا نزدیکای آزمون خیلی باهاش حال میکنیم اما بعدا میفهمیم نصف مطالب رو هم جمع نکردیم. اینجور برنامه ریختن اصلا استراتژی درستی برای رشد دادن نداره.

اینم بگم من خودم بعضی وقتا برای بعضیا استفاده میکنم. برنامه ریزی کنکور به روش زمانی فقط برای کسایی هستش که تازه میخوان بفهمن کنکور چی هست. برای همین برنامه رو اول پیچیده نمیکنیم تا خیلی گیج نشن. یکم که رفتن خوندن و فهمیدن چی به چیه برنامه رو یکم پیشرفته ترش میکنیم.

مثلا اینکه بگیم میخوام توی 4 ماه، 5 دور همه در درسا رو بخونم. خب این فایده ای نداره. اگه خیلی سریع بخوایم یه درس رو بخونیم و عمیق نشیم چیزی یادنمیگیریم. اندک چیزایی هم که یادگرفتیم به سرعت فراموش میکنیم. چون خوب درکشون نکردیم و وارد حافظه بلند مدتمون نکردیم.

این عبارت ها رو نزدیک کنکور زیاد میشنویم: با برنامه ما توی 3 ماه باقی مونده n بار درسا رو میخونی و این داستانا. برنامه هم واقعا همین طوریه. وقتی هم که میبینیش بهت انگیزه میده اما وقتی به مرحله اجرا میرسه تبدیل میشه به زباله. چرا؟ چون که برای یه درس سخت زیست کلن مشاور برای خوندن و تست زدن 3 ساعت وقت گذاشته. مثال پایین رو ببینین تا بیشتر توضیح بدهم

 

همون طور که میبینین برای فصل 5 زیست دهم 2 واحد توی برنامه گذاشته شده. فصل 5 در مورد دفع مواد زائد هست. درسته که حجم به نسبت کمی داره اما اگه قبلا نخونده باشی نمیتونی توی 2 تایم جمعش کنی. این فصل توی خیلی سبز تقریبا 120 تست داره. حالا بریم ببینیم برناتو برای فصل 5 زیست چیکار کرده:

این برنامه جزئیات زیای داره اما اینجا فقط روی همون فصل 5 زیست دهم تمرکز میکنیم. همونطور که میبینین ما توی برناتو زمان ها رو دقیقا بر اساس حجم دروس در نظر میگیریم. واقعی ترین حالت ممکن. البته زمان حدودی هست و نمیشه دقیقا پیش بینی کرد. اما میشه با دقت خوبی تقریب زد

 

حتما شنیدی که میگن اگه میخوای تو کارت حرفه ای باشی باید ازش لذت ببری. دقیقا از خودِ کار نه، از نتیجه ای که بعد از انجامش بدست میاری. برای برنامه ریزی هم همین عامل لازمه. یعنی تو باید از برنامه ریزی به اندازه دیدن یه فیلم سینمایی جذاب لذت ببری.

این طبیعیه که ادم وقتی از کاری لذت میبره دوست داره تکرارش کنه. پس سعی کن نقاط جذاب برنامه ریزی رو پیدا کنی و ازش لذت ببری. مثلا ازینکه میدونم چه روزی و چه ساعتی قراره چه درسی رو بخونم آرامش پیدا میکنم و میتونم در زمان هایی که در نظر گرفتم با خیال راحت تفریح کنم.

اگه برنامه ریزی نداشته باشی علاوه بر اینکه کمتر درس میخونی و بیشتر استراحت میکنی، از استراحتت لذت نمیبری. چون همیشه احساس عذاب وجدان داری! پس اول باید برنامه ریزی رو واسه خودت لذت بخش کنی تا بعدا هم تکرارش کنی.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی در دوران عید

نمیشه همینطوری روی هوا تصمیم گرفت که من میخوام فردا اینا رو بخونم. خب حالا اگه نخوندی چی میشه؟ آسمون به زمین میاد؟ برنامه ریزی که بر اساس یه هدف نباشه، حالا هر چقدر هم زیبا و دقیق، بدرد نمیخوره. چون اصلا معلوم نیست قراره تو رو به کجا برسونه.

اینکه الان بشینی برنامه فردات رو بنویسی کار خوبیه اما این برنامه باید بر اساس یه هدف بلند مدت باشه و نه اینکه درس خوندن فردا خودش هدفت باشه. (البته اینکار برای بچه هایی که تازه دارن به درس خوندن عادت میکنن شاید خوب باشه).

اگه برنامه ریزی کنکور بر اساس هدف باشه خوبیش اینه که میدونی عمل نکردن به برنامه به قیمت نرسیدن به هدفت تموم میشه. پس شده از جون مایه میذاری تا بهش برسی یا اگه نرسیدی هم سعی میکنی تا جبرانش کنی.

هیچ کاری رو شروع نکنین، مگر اینکه قبلش برنامه ش رو ریخته باشین

کنکور کمپانی

توی نمای روزانه برناتو میتونی ببنی چقدر به هدفت نزدیک شدی. بالای تصویر یه نوار میبینین که بهتون نشون میده چند درصد به هدف نزدیک شدین

این بحث که برنامه ریزی چطوری قابل اجرا میشه بمونه برای بعد اما نکته مهم تر اینکه اجرای برنامه از همون اول باید واسمون خیلی مهم باشه. وقتی که زمان اجرای برنامه میرسه و توی اجراش سستی میکنیم یعنی هنوز هدفمون در حد مرگ و زندگی واسمون مهم نیست. یعنی هنوز کار های مهم تر از هدفمون هم داریم. که البته قبل از نوشتن برنامه باید هدفمون رو درست انتخاب کنیم.

این یک واقعیت است که همان اول مشخص است که شما قرار است برنامه ریزی را انجام دهید یا خیر. نیت شروع برنامه ریزی همه چیز را مشخص میکند. حتی دوام ان را مشخص میکند. از همان اول مشخص است که به هدف میرسید یا نه. اصلا به زمان باقی مانده ربطی ندارد. اگر نیت درست باشد تا 1000 سال دیگر هم پای کار میمانید اما اگر همان اول شل برنامه ریزی کنید. 2 روز هم نمیکشد که شما ان را رها خواهید کرد.

قبل از شروع برنامه بنشینید و سنگ هایتان را وا بکنید. هدف چیست؟ چقدر این هدف برای شما مهم است. اگر انجام ندهید چه میشود. اگر انجام بدهید چه میشود. ایا اماده هستید با سختی های راه جا نزنید؟ ایا میتوانید بدون هر گونه سختی را تحمل کنید یا فقط سختی های کوجک را تحمل میکنید؟

هر هدفی بهایی دارد. شما باید بهای ان را بپردازید تا از گیت رد شوید. وگرنه به سادگی هرجه تمام تر در گیت خط میخورید و جای خود را به همان عده کم وبه اصطلاح رتبه برتر خواهید داد. هیج شوخی یا رحمی در کار نیست. بهایش را بپردازید، وارد جرگه رتبه برتر ها شوید. هیچ کس نه میتواند شما را مجبور کند و نه میتواند مانع شما شود. شما کاملا مختارید. بهایش را بپردازید و از گیت رد شوید.

شجاعتش را ندارید؟ دارید اتفاقا؛ اما نمیخواهید. نمیخواهید قبول کنید. شما همه چیز را برای رسیدن به هدفتان دارید. اما نمیخواهید. بخواهید تا همه کائنات تبدیل به ارتش جنگو ی شما شوند. این قانون دنیااست.

منظور اینکه باید دقت کنیم درسی که میخوایم بخونیم پیش نیاز هاش چیه؟ آیا پیش نیاز هاش رو بلدیم؟ خیلی وقت ها میریم سراغ یه درس میبینیم خیلی داره کند پیش میره. برای فهمیدن مطالب باید کلی وقت بذاریم و تجزیه و تحلیل کنیم. علتش اینه که هنوز مطالب پایه ای ترش رو بلد نیستیم. این مشکل بیشتر توی شاگردایی که سال های زیادی از کنکور دور بودن دیده میشه.

فرض کنین رفتین سراغ دینامیک فیزیک. شما تا زمانی که بردار ها رو خوب نفهمیده باشین اصلا دینامیک خوندن بدرتون نمیخوره. حالا هر چقدر هم که بیاین فرمول حفض کنین یا تیپ های مختلف سوال رو بررسی کنین و یادبگیرین. حتما توی برنامه ریزی برای کنکور به مباحث پایه ای تر توجه داشته باشین.

داوطلب هایی که به نسبت درساشون ضعیف تره یا مدت زمان زیادی از درس و مدرسه شون گذشته و میخوان کنکور بدن به سختی میتونن مباحث پایه ای رو تشخیص بدن که پیشنهاد میدیم از یه مشاور حتما کمک بگیرن. گاهی وقتا ایت مباحث پایه ای مربوط به مباحث کنکور نیست و از سال های ۸ام یا ۹ام هستش که باید حتما توجه داشته باشین.

نگاه به آینده: منظور اینکه به مباحث مرتبط حتما توجه کنیم. و سعی کنیم مباحثی که میتونن باهم ترکیب بشن را باهم دیگه بخونیم. مثلا مبحث گیاهی زیست دهم و یازدهم رو باید باهم بخونیم و گرنه احتمال اینکه باهم دیگه قاطی بشن بالا میره. معمولا کتاب تست ها به این نکته توجه خوبی دارن و لازم نیست نگران باشین. فقط تمرکزتون روی این باشه که برای هر مبحث تمام تست های حداقل یک منبع رو کار کنین

یسری فصل ها هستن که ازش تعداد بیشتری داخل کنکور میاد. پس طبیعیه که باید در اولویت قرار بگیرن و زمان بیشتری هم واسش گذاشته بشه. مثلا فصل اول زیست دهم اصلا ازش سوالی طرح نمیشه. دلیلی هم نداره که روش وقت بذاریم.

یه فاکتور دیگه رو هم باید در نظر بگیرین، اونم درجه سختی سوالات هست. یه فصلی ممکنه تعداد سوالات زیادی ازش طرح بشه اما سوالات سختی داشته باشه. مثل آرایه. خلاصه گفتم که این المان رو هم باید در نظر بگیرین.

توی برناتو میتونین بفهمیم مباحثی که داخل برنامه گذاشته شده چقدر در کنکور ارزش داره؛ یعنی چندتا سوال ازشون میاد.

نکته: ارزش سوالات در کنکور براساس ضرایب دروس و تعداد سوالات هر درس هست. مثلا یک تست زیست 0.8 کل کنکور رو تشکیل میده. هر تست فارسی 0.32 کل کنکور رو تشکیل میده و …

علت اصلی اینکه برنامه ریزی رو میندازیم دور اینه که استراحت هامون رو به رسمیت نمیشناسیم. از من میشنوین قبل از برنامه ریزی برای درساتون اول برای اشتراحت ها و تفریحاتتون برنامه ریزی کنین. اینجوری هم تفریحاتتون بیشتز لذت میبرین و هم انکه موقع درس خوندن حس ربات بودن بهتون دست نمیده.

آیتم ها کوچیک اینا هستن: متن زبان، متن عربی، زبان فارسی، قرابت، لغت، آرایه و … . اینها چیز هایی هستن که فقط در با خوندن مستمر و تدریجی میتونین روشون مسلط بشین و باید توی برنامه ریزی کنکورتون یه جایگاه ویژه بهشون اختصاص بدین. این آیتم های کوچیک داخل برنامه ریزی در دراز مدت تاثیر شگفت انگیز خودشون رو بهتون نشون میدن.

درسی مثل ادبیات و عربی بهتره که مباحث مختلفشون به صورت جداگانه توی برنامه ریزی گذاشته بشن. جدا کردن مباحث و جدا خوندن اونها بهتون کمک میکنه تا دقیق تر سوالارو بتونین تو ذهنتون تحلیل و تیپ بندی کنین. در نهایت مبحثی خوندن به شما کمک میکنه تا به یه کنکوری حرفه تبدیل بشی.

مثلا بچه هایی که ادبیات رو درس به درس میخونن معمولا نسبت به مبحث لغت و املا بی توجهی میکنن و تو آزمون ها و کنکور معمولا غلط جواب میدن. علتش هم اینه که مبحث قرابت معنایی به خاط تعداد زیاد سوالات معمولا باعث نادیده گرفتن مبحث لغت و املا میشه. ولی اگر ما لغت املا رو توی یه روز جداگانه بخونیم این فرصت رو داریم تا به صورت دقیق روی همین مبحث تمرکز کنیم و از خودمون بپرسیم چطور میشه به همه سولات لغت و املا درست پاسخ داد.

برای اینکه برنامه ریزی کنکور بعدا راحت تر اجرا بشه و موقع اجرا با چیز عجیب و غریبی رو برو نشی، اول ببین قبلا با چه سرعتی و چطوری درس میخوندی. مثلا تو تا الان حداکثر روزی یه گفتار زیست میخوندی، ازینجا به بعد نباید انتظار دشاته باشی روزی یه فصل زیست رو جمع کنی. حتی اگه شرایطت بحرانی هست. نباید غیر منطقی فکر کنی و گرنه برنامه ریزی کنکورت زود از هم میپاشه و کلن مجبور میشی هدف رو بیخیال بشی.

اما چطوری عملکرد قبلی مون رو بررسی کنیم؟ باید یسری فاکتور ها رو در نظر بگیری. مثلا ببین هر روز تعطیل به طور متوسط چنتا تست میزنی؟ میانگین ساعت مطالعه ت روز تعطیل چقدره؟ هر روز چند درس عمومی و چند درس اختصاصی میتونی باهم جمع کنی؟ بعد مدرسه معمولا کی شروع میکنی؟ شب ها کی خوابت میبره و کلی سوال دیگه. بعضی وقتا برنامه میریزی و به این چیزا توجه نمیکنی. بعد موقع اجراش میبینی برنامه ریزی کنکوری که انجام دادی خیلی از واقعیت دوره.

این معضل رو زیاد میبیبنم که بچه ها اونقدر وارد جزئیات میشن که خیلی از استراتژی های اصلی رو فراموش میکنن. همین اتفاق باعث میشه بعد یه مدت متوجه بشن بیخودی خودشون رو در گیر جزئیات بدرد نخور کرده بودن و مشکل اصلی جای دیگه ایه. مثلا دقیقا حساب میکنن که هفته دیگه قراره چه ساعتی شامم بخورن یا کی برن حموم یا مثلا ریاضی رو توی 90 دقیقه بخونن. بیخیال! توجه کردن به جزئیات خوبه اما نه برای کسی که تازه داره شروع میکنه برای برنامه ریزی کنکور و اجرای برنامه ریزیش.

بعضیا رو میبینم که تعداد دقیق تست هاشون رو در میارن و میگن فلان روز باید دقیقا این تعداد تست بزنم. این برای یه حساب سر انگشتی خوبه که ببینم حدودا به طور متوسط چنتا تست باید بزنم. اما باید اینطوری بگیم که مثلا من جمعه آزمون دارم. باید تا 4 شنبه کامل روی مطلب مسلط باشم و بعدش مرور کنم. حالا فرقی نمیکنه چنتا تست بزنم. شاید لازم باشه دوتا منبع رو کار کنم یا شاید تست های یک منبع رو یکی درمیون بزنم کافی باشه.

موقع برنامه ریزی باید از کل به جزء برسی

میتونم بگم اصلی ترین، ساده ترین و واضح ترین اصلی که تو برنامه ریزی کنکور نادیده گرفته میشه، اصل تدریج هست. بذار با یه مثال واست توضیح بدم. شب امتحان خودت رو دیدی چطور میخونی؟ چقدر توانایی ت بیشتر میشه؟ چقدر بازده بیشتر میشه؟ چقدر سرعتت بالاتره و کلن چقدر بیشتر و بهتر یادمیگیری؟ خب حالا این وضعیت رو با 1 ماه قبل امتحان مقایسه کن. استرس نداری و خیلی کند درس میخونی. این یه واقعیته موقعی که ما از امتحان دوریم و استرس نداریم کمتر میخونیم و در عوض نزدیک امتحان بیشتر میخونیم. اما معمولا موقع برنامه ریزی این دو وضعیت رو یکسان در نظر میگیری و از همون اول برنامه سنگین واسه خودت میریزی و طبق معمول برنامه از هم میپاشه. پس اصل تدریج رو همیشه تو برنامه ریزی کنکور رعایت کن و سعی کن به تدریج حجم درسای داخل برنامه ریزی کنکور رو سنگین تر کنی.

بر هر کنکوری واجب شرعی هست که داخل تابستان کل پایه رو تموم کنه. (البته اگر به رشته های تاپ فکر میکنه). ما قابلیتی رو داخل برنامتو تعبیه کردیم که کل درسای پایه رو یکجا توی چک لیست درسا علامت بزنی و واسش برنامه بریزی

 

تو این چند سالی که با بچه ها در ارتباطیم مشخصه که مشکل اصلی بچه ها اینه که اصلا برنامه ریزی ندارن؛ نه اینکه برنامه ریزی شون غلط باشه. برنامه ریزی درست شاید حداکثر 20 درصد تفاوت در نهایت ایجاد بکنه. اول برنامه ریزی رو انجام بده بعد دنبال برنامه ریزی درست باش.

امسال اولین سالیه که نظام جدید ها پشت کنکور میمونن. وقتی بچه ها پشت کنکور میمونن استرس هاشون 2 برابر میشه. پس بهتره برنامه بسته بشه که زودتر درسا رو تموم کنه. کانون هم کم و بیش این کار رو میکنه. اما نه خیلی.

مسئله بعدی اینکه وقتی بچه ها پشت کنکور میمونن قوی تر میشن. علت اینکه میانگین درصد کنکوری های نظام قدیم توی چند سال اخیر بالا رفته هم میتونه این باشه. بچه های نظام جدید باید توجه داشته باشن که اگه برنامه شون و درس خوندنشون مثل سال قبل باشه، وضعیتشون تو کنکور بدتر میشه. در کل باید بگم رقابت یه مقدار سخت تر میشه

برنامه های از پیش تعیین شده در کنکور زیاد هستن. زیاد هم بچه ها استفاده میکنن. اما اگه مطابق شرایط شما  نباشه میتونه بهتون آسیب بزنه.  چون در یک روز چیزی رو بهتون میگهه بخونین که بهش نیاز ندارین و چیزی رو که واقعا بهش نیاز دارین، در زمان مناسب بهتون پیشنهاد نمیکنه.

اما این موضوع توی دوران جمع بندی خطرناک میشه.  چون زمان زیادی به کنکور نمونده و شما دقیقا باید چیزی رو بخونین که بتونین باهاش سر جلسه کنکور تست بزنین. 

توی این پست خیلی مفصل توضیح دادیم : لینک

بریم سراغ تحلیل چنتا نمونه برنامه ریزی از مشاورین مختلف:

تصویر پایین رو ببینین. برنامه ریزی یکی از مشاورین کنکور هست. اول خودتون بررسی ش کنین. چی ازش یادمیگیرین؟

 

آیتم کوچیک: متن زبان، متن عربی، آرایه و زبان فارسی چیزایی نیستن که بشینیم سه چهار ساعت بخونیم یادبگیریم بعد بذاریم کنار. اگر مستمر کار نکنیم چیزی ازشون نمیتونیم یادبگیریم.

تمام کردن برنامه آزمون: 3 روز قبل از آزمون، مباحث آزمون رو تموم کرده. هر چقدر زودتر مباحث آزمون تموم بشه وقت برای دوره کردن بیشتره. توی دوره کردن علاوه بر یادآوری مطالب، با زوایای جدیدی از مطالب هم آشنا میشیم. یکی از علت هایی که بچه ها مباحث رو خوب میخونن اما خوب آزمون نمیدن هم همینه. نمیرسن دوره کنن

آرمون غیر حضوری: کنکوری خوندن بدون آزمون گرفتن خود در منزل (غیر از آزمونایی که بیرون شرکت میکنین) فایده نداره

 

ما به واسطه کارمون با انواع برنامه ریزی های مشاورین مختلف سروکار داریم. اینجا میخوایم بیشتر راجع به برنامه ریزی بقیه صحبت کنیم. برنامه ای که عکس رو بالا میبینیم (تیم سبا) به نسبت بعضی مشاورین برنامه خوبیه. درسته که دست نویس هست و یه ضعف محسوب میشه اما سعی کرده با ذکربعضی نکات برنامه رو شخصی سازی کنه. یکی از اشکالاتش ننوشتن جزئیات هست. توی برنامه ای که برناتو بهتون میده قشنگ واستون مشخص میکنه که کدوم صفحه از کتاب درسی رو بخونین، چقدر تست بزنین و چقدر واسش زمان بذارین. برنامه ریزی بالا کلن برای همه درسا گفته اول فصل فلان فصل فلان رو بخون، روز دوم، سوم و … بیا تست بزن.

توی درس خوندن باید خیلی وقتا باید زمان زیادی رو گذاشت تا به عمق مطالب نفوذ کرد. بعضی وقتا لازم میشه که برای 2 صفحه کتاب درسی سه یا چهار ساعت زمان بذاریم

برناتو یه سرویس برنامه ریزی کنکور هست که به کمک هوش مصنوعی کار میکنه. برناتو توسط کمپانی کنکور ارائه میشه

اگه میخواین روش برنامه ریزی کنکور رو خودتون یاد بگیرین و برنامه ریزی کنین، برید به اخر این مطلب.

 

 

تصویر بالا رو ببنین. این تقریبا جزء اولین نسخه های برناتو حساب میشه. گذاشتیمش تا بدونین برناتو قبلا چه شکلی بوده. البته خیلی از تغییرات توی الگوریتم ها دیده نمیشه. بیشتر این تغییرات هم نتیجه بازخوردهاییه که شما تو کامنتای همین پست بهمون میدین.

 

این نوع برنامه ریزی کنکور به کمک هوش مصنوعی سرور کمپانی کنکور برای شما برنامه ریزی میکند. خوبی این سبک برنامه ریزی اینه که هیچ چیز از قلم نمیفته. حواسش به تک تک جزئیات هست. مرور ها رو منظم واست میچینه. ادرس دهی اون کاملا دقیق هست. مشخص میکنه دقیقا کجا رو بخونی.

شما اگر بخواهید یک برنامه 100 روزه تا کنکور برای خودتان بنویسید حداقل یک روز کامل را باید زمان بگذارید تا یک برنامه ریزی با تمام جزئیات بنویسید اما به کمک برنامه ریزی کنکور کمپانی کنکور (برناتو) میتوانید در کمتر از 5 دقیقه یک برنامه بدون محدودیت زمانی، حتی تا 300 روز، با احتساب تمام جزئیات بنویسید! تنها زمانی که باید بگذارید همان علامت زدن درس هایی است که میخواهید بخوانید. (این را دیگر باید خودتان انجام دهید!)

اگه برنامه ریزی رو به ببینی متوجه میشی که هر مبحث رو به بخش های خیلی کوچیک تقسیم میکنه تا موقع مطالعه خرد خرد بری جلو و خسته نشی. برای مرورش هم برناتو حواسش به تک تک این واحد های کوچیک هست و هیچی رو از قلم نمیندازه.

همه ما میدونیم که تست زدن تو کنکور یه چیز ضروریه. اما انواع روش های درس خوندن به تعداد کنکوری ها و محصل هایی که در اینده کنکور دارن داریم. پس نمیشه واسه همه شون نسخه واحد پیچید. برای همین ما تو برنامه ریزی خودمون زمان خوندن رو حدودی مشخص کردیم. و دقیقا مشخص نکردیم که تو فلان زمان تست بزن یا تو یه زمان دیگه اینطوری بخون. ما زمان کلی و زمان های مرور منطقی رو برنامه ریزی کردیم. داوطلب خودش تصمیم میگیره که اون زمان رو چطور برای یادگیریش مصرف کنه. ما مجبورتون نمیکنیم. حتما همه تست ها رو تو زمان خوندن اولیه درس ها بزنین. (نمیخوام فعلا وارد مبحث روش های مطالعه و … بشم. اگه تو انتخاب روش های مطالعه تون مشکل دارین میتونین به مقاله های دیگه سایتمون مراجعه کنین. به طور مفصل توضیح دادیم یا میدیم)

 

 

نکته: این ویژگی اواسط اسفند 98 لانچ شد

این اپلیکیشن میتونه دسترسی شما رو به برناتو خیلی سریع کنه. برنامه ریزی رو باید داخل سایت انجام بدین. اپلیکیشن امکان مشاهده افلاین برنامه رو به شما میده

دانود مستقیم

دانلود از کافه بازار

 

لینک ربات (البته اول باید برنامه رو تو سایت بنویسی بعد ازش استفاده کنی)

الان که این قسمت از متن رو مینویسم 21 مرداد سال 1398 هست. دقیقا روز عید قربان. ما موفق شدیم یک گام برناتو رو باهوش تر کنیم. برناتو ازین به بعد این قابلیت رو داره که براساس حجم تست هایی که کاربر میخواد کار کنه برنامه ریزی کنه. مثلا اگه فصل 1 زیست دهم 100 تا تست داشته باشه و فصل 5، 300 تا، برناتو برای فصل حجیم تر بیشتر وقت میذاره. توی برنامه ریزی اصلی میتونین ازین به بعد جلوی هر سرفصل تعداد “پیمانه” ها را مشاهده کنین که نشان دهنده حجم و سختی اون درس هست. پیمانه ها از نظر سختی و زمانی که میگیرن تقریبا باهم مساوی اند اما از نظر تعداد تست ممکنه باهم فرق کنن. مثلا 35 تا تست زیست و 45 تا تست دینی جفتشون یک پیمانه اند. میدونم یکم پیچیده شد اما یک با برناتو کار کنین یاد میگیرین

یه خبر بد هم دارم واستون. الگوریتم های برناتو داره روز به روز پیچیده تر میشه و سرعت لود هم میاد پایین. پس باید یه مقدار به شکیبایی تون اضافه کنین و اگه صفحه باز نشد سعی کنین دوباره برنامه ریزی کنین. برناتو سالمه و عین مرد کار میکنه!

امروز 22 آبان 98 هست و یه الگوریتم کاربردی دیگه لانچ میشه. البته باید زودتر لانچ میشد اما به خاطر پیچیده بودنش یه مقدار طول کشید. شما ازین به بعد میتونین درس های پایه و دوازدهم رو موازی بخونین.

اگه اشتراک برنزی داشته باشین میتونین از پنل کاربری برناتو هم استفاده کنین. روش ورودش رو هم توی عکس بالا میتونین ببینین

جدول برنامه ریزی کنکور باید شامل چه چیزهایید. پس ستون ها شامل: یک ستون روز هفته، سه ستون درس های اختصاصی، دو ستون درس های عمومی و یک ستون آیتم کوچک شبانه (مجموعا ۷ ستون). برای شرایط متفاوت تعداد ستون ها متفاوت خواهد بود.

برناتو این قابلیت را دارد تا یک خروجی PDF از برنامه نوشته شده بگیرد. شما میتوانید به سادگی این نسخه پی دی اف را پرینت بگیرید.

فیلم آموزش استفاده از برناتو

با خرید اشتراک برنزی میتونید از قابلیت های بیستری از برناتو استفاده کنید. این اشتراک محدودیتی از نظر تعداد و زمان نداره. یعنی یک بار که خریدید میتونین به تعداد نامحدود برنامه سیو کنید و هر وقت خواستین استفاده کنین. لطفا به هیچ عنوان دوبار یا چند بار اشتراک برنزی نخرید

اگه برناتو مشکلی داشت میتونین به پشتیبانی پیام بدین

مرسی دوست عزیز. لطف دارین. اما اگه نظری برای بهبود برنامه میدادین خوشحال تر میشدیم

بخش نظام جدید زیست یازدهم تافصل پنج داره

این مشکل در نسخه جدید برطرف شد

هیچ ایرادی نداره واقعا…

لطف دارید. هنوز برناتو تا این تاریخ اشکالاتی داره که داریم روش کار میکنیم. از همه دوستانی که هم که خبر میدن بهمون تشکر میکنیم.

ممنون از برنامه خوبتون. فقط رو گرافیکش کار کنین. جایزه من رو کی میدین؟

سلام//چرا واسه نظام قدیم برنامه نزاشتین

برای بچه های نظام قدیم هم گذاشتیم

برنامتون یه مقدار خاصی رو قبول میکنه مثلا من که فقط 4 فصل زیست و 4 فصل شیمی و 4 فصل ریاضی و 2 فصل فیزیک رو میخوایتم بهم برنامه بده تو 13 روز قبول نکرد Request entity too large و این پیام رو داد پس نمیتونه دقیق و برای دانش آموزان سطح بالا برنامه بریزه یکی دیگه از مشکلات برنامه که من دیدم دقیقا از دانش آموز نخواسته که برای کنکور برنامه بریزه یا مدرسه ؟؟؟ فکر میکنم این فقط برای مدرسه هست که اگر هم برای مدرسه باشه فرایند تثبیت و تسلط توش رعایت نشده و جدا نشده از هم ضمنا برای مرور دروس عمومی حداقل لغات زبان که فرار هستن برنامه ای در نظر گرفته نشده که اخر هفته همه لغات هفته مرور بشن …. نکات دیگه ای هم بود که از این کامنت خارج میشه دیگه …..

مشکلات برنامه برطرف شد. با تشکر از نظر سازنده تون

سلام خسته نباشید بندتاالان یه تومن هزینه مشاوره کردم از یه موسسه اصلاتماسم نمیگیرن یبار پیگیری کنن میگن 500هم باید بدی بعد بارتبه های برتربحرفی بخدابچه مایه دارم نیستم اینارو از پس انداز خودم دادم خداازشون نگذره شمارمو گزاشتم اماباز شماها شماره ای ازخودتون نمگیزارین ادم بزنگه باتشکر

متاسفانه فضای کنکور ما به شدت مسموم هست. نگران نباشید باهاتون تماس میگیریم و کمکتون میکنیم

سلام من ميخوام كنكور تجربي ٩٩ شركت كنم واسه دندونپزشكي ارشد روانشناسي باليني دارم از دانشگاه بين الملل يه برنامه دقيق و كامل نظام قديم به شدت نياز دارم اي كاش شماره داشتيد كه تماس ميگرفتيم اگر با من تماس بگيريد محبت داريد ممنون

باهاتون تماس میگیریم

چرا اپلیکیشن دانلود نمیشه برای من؟؟؟؟

لینک اصلاح شد. مجددا امتحان کنید

اگر امکانش سریع تر پاسخ بدید وتماس بگیرید

چشم. نگران نباشید . خیلی زود باهاتون تماس میگیریم

وااای من عااشق برناتو و شاید بهتره بگم عاااشق سازنده‌اش شدم بابا دمتون گرم شما دیگه کی هستید

شاید باورتون نشه چقدر مشاوره رفتم اما با هیچ برنامه ای به اندازه برناتو حال نکردم دم همتون گرم اجرتونم با خدا

مرسی که بهمون انرژی میدین. این هنوز نسخه ابتدایی برناتو هست. داریم روی قابلیت های جدیدش کار میکنیم. منتظر بمونید. شگفت زده خواهید شد

ممنون از راهنمایی هاتون من واقعا تو برنامه نوشتن سردر گم بودم سپاس

سلام و احترام. باعث افتخار ماست

سلام،وقتی رو برنامه ریزی کلیک می کنم ارور میاد که صفحه ی مورد نظر یافت نشد،لطفا پیکری کنید

پیگیری شد. دوباره امتحان کنید

سایت خیلی خوبی دارید واقعا بهم خیلی کمک کرد اجرتون با خدا

سلام و احترام لطف دارید

منم نیاز به کمکتون دارم.. لطف میکنید اگه راهنماییم کنید

این برنامه عالیه،ممنون???

سلام ببخشید این کد برنزی رو ک هزینش رو پرداخت میکنیم یک بار مصرف هست یا برنامه ریزی این دفه تموم بشه دوباره بخوام برنامه بگیرم بازم قابل استفاده هست؟ با تشکر از شما

کد برنزی محدودیت زمانی و تعداد نداره

سلام وقتتون بخیر نسخه ویندوز نداره؟؟ فقط برای اندروید هست؟ ممنون

تحت وب هست. شما با هر وسیله ای میتونید از برناتو استفاده کنید

سلام باتشکر از برنامه خوبتون – درگاه پرداخت برای من نمیاد بالا. . . و اینکه اپلیکیشن رو سیستم نصب نمیشه ؟

با توجه به اینکه نصب اپلیکیشن به صورت مستقیم هست و از طریق اپ استور هایی مثل کافه بازار و گوگل پلی نیست، گوشی شما احتمالا اجازه نصب نمیدهد

سلام برناتو فقط واسه بچه های تجربی برنامه داره انگار کاش واسه ریاضی و انسانیا هم برنامه مینوشت.. با تشکر از کار مفیدتون واقعا…

مرسی لطف دارین

سلام ‌… برای خرید اشتراک برنزی…درگاه پرداخت برا من بالا نمیاد باید چیکار کنم؟؟

صفحه رو رفرش کنین. اشکال از برناتو نیست. بعضی وقت ها میزبانی سایت ای پی کاربر رو بلاک میکنه

عالی

ای نامردا من دو سال پیش به فکر همچین برنامه ای بودم حتی ایدشم دادم ولی چون سرمایه نداشتنم نشد ولی خدایی دمتون گرم کامل ترین و بهترین برنامه درسی دنیاست اجرتون با خدا خیلی کمکم میکنه فقط یه مشگل داره اینکه خوندن سر فصل رو جز ساعت مطالعه حساب نمیکنه فقط تست رو حساب میکنه گکه اونم باید اضافه شه

وری گودددد

مرسی

با سلام، از اینکه همچین چیزی تو بستر وب ایران وجود داره واقعا خوشحالم و برای استفاده از تمام امکانات این ابزار، نسخه برنزی اون رو هم تهیه کردم منتهی یه اشکالی این وسط وجود داره و اونم رابط کاربری برناتو هست؛ واقعا اگه رابط کاربری بهتری برای برناتو طراحی بشه خیلی بهتره تا کار با اون راحت‌تر بشه با تشکر

چشم. بله درست می فرمایید. چون اولویت ما در ابتدا توسعه الگوریتم های برناتو بوده تا رابط کاربری. اما داریم روی اون هم کار میکنیم

سلام وقتتون بخیر برنامه ریزی فوق العادست من کد برنز تهیه کردم ولی پایین برنامه چیزی به اسم ذخیره کردن کل برنامه و پی دی افش برام نمیاد چیکار باید کنم

باید وارد پنل کاربری تون بشین

ما كه رشته ي رياضي رو در پيش گرفتيم گناه كرديم آيا?؟ نميشه واسه رياضي هم اكي كنيد؟

سلام. چشم. به خاطر اینکه تعداد تجربی ها بیشتر بود اولویت رو گذاشتیم روی اونا. به زودی برای رشته ریاضی هم امکان برنامه ریزی رو فراهم میکنیم

سلام این برنامه اساسش چیه،؟خیلی ساعتاش پایینه مثلاً نهایتاً روزی ۸.اگه آنقدر راحت بود الآن همه پزشکی بودن.تازه برای من بعضی روزای مرور کمتر از یک ساعت.اصلا معنی میده؟

سلام. وقت بخیر. زمان ها بر اساس تعداد تست و سختی درس هست. ساعت مطالعه روزانه شما بستگی به تعداد روزی هست که داخل برنامه انتخاب میکنین

برنامتون عالیه … خدا خیرتون بده …. ولی ای کاش واسه ما دانش آموزای رشته ریاضی یا انسانی هم یه فکری میکردید … امیدوارم بازم شگفت زده مون کنید …

سلام. مرسی. به فکر شما هم هستیم

وقتی هزینه اشتراک برنزی رو برا یه برنامه پرداخت کنیم واسه یه برنامه دیگه هم باید دوباره پرداخت کنیم یا نه؟

سلام. خیر. اشتراک برنزی مادام العمر هست

اغلب میگن برای درس عمومی نباید بلافاصله تستش زده بشه شما چه پیشنهادی میکنید؟

درسته اما نه اینکه کلن هیچ تستی دفعه اول نزنیم. امروز مثلا تستای زوج. فردا تستای فرد

من تازه امروز شروع کردم ازتون ممنونم که به فکر همه هستین

سلام. ایشالله بعد کنکور بیاین همینجا بگین بالاخره به چیزی که میخواستم رسیدم!

سلام من یه پیشنهاد دارم واسه بهترشدن اگه بتونیم ترتیب درسا رو خودمون انتخاب کنیم خیلی خوب میشه. دستتون درد نکنه برناتو عالیه

چشم. این ویژگی جزء برنامه هامون هست. مرسی

سلام .خسته نباشید برنامه تون رو دیدم. واقعا عالی بود. اما جای بهتر شدن هم داره

سلام من ی سوالی داشتم . الان من کنکوری 1400هستم ولی این تو کل تنظیماتش در مورد کنکور نود و نه توضیح داده و برای تنظیم برنامه ربزی هم ک میری برا کنکور نود و نه برانامه ریزی میکنه باید چیکا کنم صب کنم کنکور نود و نه تموم شه بعد ؟؟؟

سلام و احترام. برناتو آپدیت شد. برای هر دو گروه برنامه داریم

سلام برناتو عالیه اما ای کاش برای رشته های دیگه ام به جز تجربی بود

سلام و احترام سعی میکنیم برای بقیه بچه ها هم داشته باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشاوره درسی کنکور 99
مشاوره درسی کنکور 99
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *