مشاوره درسی کنکور ۹۸

 
helpkade
مشاوره درسی کنکور ۹۸
مشاوره درسی کنکور ۹۸

تحریریه ایران مشاوره نظری بدهید

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشاوره کنکور 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

کمتر از یک سال تا برگزاری کنکور 98 باقی مانده است و اگر می خواهید در کنکور 98 به رتبه، رشته و دانشگاه دلخواهتان دست یابید بایستی از همین الان و بدون فوت وقت یک برنامه حساب شده و منسجم را تنظیم کرده و طبق آن پیش بروید. مطمئنا چون قرار است برای اولین بار شرکت در یک ماراتن بزرگ همچون کنکور سراسری را تجربه کنید و حجم دروسی که قرار است مطالعه کنید زیاد است روش صحیح برنامه ریزی، مطالعه، بهترین منابع کمک آموزشی کنکور سراسری 98 و … را نمی دانید و از طرفی ممکن است دسترسی به مشاور نیز نداشته باشید یا اینکه ویژگی یک مشاور خوب را ندانید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مشاوره کنکور 98 بپردازیم و تا حد امکان نکات مشاوره ای لازم را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.مشاوره درسی کنکور ۹۸

تنها راه موفقیت در کنکور 98 داشتن یک برنامه ریزی درست، منعطف و کارآمد و اجرای دقیق آن است.

ما در این بخش سعی می کنیم مهمترین نکاتی را که مشاوران مرکز ایران مشاوره در مشاوره های خود به داوطلبان متذکر می شوند، ارائه دهیم.

تعیین هدف برای آینده شغلی و تحصیلی

ما زمانی در ابعاد مختلف زندگی موفق خواهیم شد که هدف روشن و مشخصی برای خود ترسیم کنیم زیرا انسان فقط با وجود داشتن هدف، انگیزه لازم را پیدا خواهد کرد تا دشوارترین مسیرها را برای رسیدن به آن هدف طی کند، در غیر این صورت خیلی زود خسته شده و از ادامه مسیر دلسرد خواهد شد. پس ابتدا هدف خود را از شرکت در کنکور و ادامه تحصیل در دانشگاه مشخص کنید. از خود بپرسید که هدفتان از تحصیل چیست؟ برای رسیدن به این خواسته حاضر به تحمل چه سختی هایی هستید؟ می خواهید در آینده چه شغلی داشته باشید؟ در چه رشته و دانشگاهی تحصیل کنید؟ مطمئن باشید اگر پاسخ روشن و مشخصی برای این سوال ها داشته باشید سخت ترین مسیرها را با انگیزه طی خواهید کرد و در نیمه راه خسته و دلسرد نخواهید شد.

اولویت بندی اهداف

هیچ کس در زندگی فقط یک هدف ندارد، شما نیز ممکن است اهداف مختلفی داشته باشید ولی نکته مهم این است که مشخص کنید کدام هدف نسبت به بقیه اهدافتان اولویت بیشتری دارد. در حال حاضر که کمتر از یک سال تا کنکور 98 باقی مانده شما باید موفقیت در کنکور را نسبت به بقیه اهدافتان در اولویت قرار دهید و تمام تلاشتان را جهت رسیدن به این هدف به کار بگیرید.

برنامه ریزی

پس از دو مرحله فوق نوبت برنامه ریزی است. باید یک برنامه مشخص و منسجم داشته باشید. برنامه ریزی باید متناسب با هدفی باشد که برای خود تعیین کرده اید تا با انجام آن برنامه ریزی هر روز بیشتر از روز قبل به هدفتان نزدیک تر شوید. شاید الان این پرسش برای شما بوجود آید که در یک برنامه ریزی اصولی بایستی به چه نکاتی پرداخته شود؟ پاسخ این سوال چیزی نیست جز : نحوه صحیح مطالعه، میزان ساعات مطالعه، اختصاصی بودن برنامه ( برنامه ریزی با توجه به توانایی های هر فرد )، خلاصه نویسی، انعطاف پذیری، قابل ارزیابی بودن، توجه به ساعات استراحت.

کنکوری خواندن

نحوه درس خواندن برای کنکور با درس خواندن زمان مدرسه متفاوت است. برای موفقیت در کنکور می بایست کلی خوانی را فراموش کنید و جزئی تر و مفهومی تر مطالعه کنید و به هیچ وجه سعی در حفظ مطالب نداشته باشید چرا که برای موفقیت در کنکور بایستی مطالب کتاب را کاملا درک کرده و به صورت مفهومی فرا بگیرید. در ادامه به نحوه مطالعه کنکوری می پردازیم:

پیشنهاد می کنیم برای یادگیری مطالب و نکات کوتاه که یادگیری آن ها الزامی است از حاشیه نویسی در کتاب استفاده کنید. این ر.ش هنگام مرور به کارتان خواهد آمد. البته توجه داشته باشید که فقط برای نکات کوتاه از این روش استفاده کنید.

ابتدا درس موردنظر را مطالعه کنید و پس از درک عمیق آن، خلاصه ای از مطلب را که درک کرده اید در برگه ای یادداشت کنید. خلاصه نویسی هنگام دوره کردن قسمت های مهم در زمان نزدیک به کنکور روش بسیار خوبی است و مانع از اتلاف وقت خواهد شد.

برخی از داوطلبان همچون زمان مدرسه صرفا درس می خوانند و هیچ وقتی برای تست زدن نمی گذارند. این روش مطالعه کاملا اشتباه است و برای موفقیت در کنکور جواب نخواهد داد چرا که سوالات کنکور تستی است و شما بایستی با تست زدن مدیریت زمان را یاد بگیرید. مزیت دیگر تست زدن این است که شما با نحوه طراحی سوالات کنکور در سال های گذشته آشنا خواهید شد و یاد خوایهد گرفت که چگونه درس بخوانید. سعی کنید برای تسلط بر مباحث دروس اختصاصی بلافاصله پس از مطالعه‌ی هر مبحث تست بزنید ولی برای دروس عمومی حتما 24 تا 48 ساعت پس از مطالعه تست بزنید.

از آن جا که کنکور یک ماراتن بزرگ محسوب می شود و رقابت در آن زیاد است وجود یک مشاور برای هر داوطلب که بتواند با توجه به تجربیات کنکور سال های گذشته به آن ها کمک کند، احساس می شود. سعی می کنیم در این بخش شما را در جهت انتخاب مشاوری خبره یاری دهیم.

در صورت تمایل جهت گرفتن یک برنامه ریزی تخصصی، مشاوره کنکور سراسری ، برنامه ریزی کنکور 98  می توانید با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی کنکور مرکز ایران مشاوره تماسحاصل فرمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشاوره کنکور 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور مشاوره تحصیلی مشاوره کنکور مشاوره کنکور سراسری

2 روز پیش

4 روز پیش

5 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مشاوره رایگان کنکور تجربی 1400 آن هم برای راه بسیار پرفراز و نشیبی همانند کنکور سراسری و مهم تر از آن کنکور رشته تجربی با ترافیک عظیم جمعیت داوطلبی در کشورمان امری بسیار حیاتی است. کمتر کسی از بین داوطلبان رشته تجربی یافت می شود که علاقمند به قبولی در کنکور سراسری و رسیدن به رشته های پرطرفداری همانند پزشکی و دندان پزشکی و یا داروسازی نباشد. پس اینجاست که مشاوره رایگان کنکور تجربی اهمیت خود را نشان می دهد.

 

مشاورین ایران تحصیل آماده اند تا در رابطه با مشاوره رایگان کنکور تجربی 1400 و  مشاوره موفقیت در کنکور سراسری در کنار داوطلبان عزیز باشند. تا در این راه دشوار و پر پیچ و خم راه مطمئن تر و کوتاه تر را با ارائه مشاوره  آن هم مشاوره رایگان کنکور تجربی راه را از بیراهه نشان داده و از هدر رفتن وقت و هزینه داوطلبان جلوگیری نمایند.

مؤفقیت در رشته تجربی با توجه به ترافیک پر حجم آن و آینده روشن اقتصادی و اجتماعی جامعه پزشکی و پیراپزشکی امروزه بسیار پیچیده تر شده است. اما یک داوطلب با داشتن  مشاوره رایگان تجربی در کنار خود می تواند با آسودگی خاطر از اینکه مزد زحمات خود را خواهد گرفت به تلاش بی وقفه بپردازد.

 

مشاوره درسی کنکور ۹۸

 

جهت اطلاع از مشاوره رایگان کنکور تجربی – مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور ، رشته های تجربی پردرآمد ، مشاوره تحصیلی تلفنی ، ویرایش اطلاعات کنکور 99 و معرفی منابع نظام قدیم کنکور تجربی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9099072952 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

 

سیر مراحل پیش روی یک داوطلب برای موفقیت ، چندین مرحله ثبت نام ، انتخاب منابع کنکور تجربی، انتخاب آزمون و برنامه ریزی و مطالعه دقیق و غیره است.

اشتباه در هرکدام از این مراحل می تواند حتی داوطلب جدی را به سمت شکست سوق دهد لذا ما در این مقاله به مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور تجربی پرداخته ایم تا بهترین راه را در هر مرحله پیش روی داوطلب قرار دهیم. 

برای یک داوطلب جدی بسیار واضح است که کوچکترین اشتباه در این زمینه ( کنکور سراسری) موجب تغییر مسیر آینده وی می شود.

لذا اینجاست که  لازم دانستیم  مشاوره رایگان کنکور تجربی 1400 را کلید بزنیم. اما چرا یک داوطلب تجربی بیش از  سایر داوطلبان نیاز به مشاوره کنکور و برنامه ریزی دارد؟

وجود داوطلبان جدی در این رشته که خود را از ابتدای سالهای اول دبیرستان و یا حتی قبل از انتخاب رشته تجربی آماده کرده اند از یک سو و از سوی دیگر ورود بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی ( رشته هایی مانند زیست شناسی – ریاضی -فیزیک و …)  نوید رقابتی جدی حساس و نفس گیر در این رشته را می دهد.

لذا برای اینکه مشاوره حرفه ای کنکور تجربی به داوطلبان در این راه نفس گیر کمک کند اطلاعات جامع و دقیقی لازم است . مشاورین ایران تحصیل با آمادگی کامل در این زمینه درکنار شما هستند تا قدم به قدم با شما در طی مراحل کنکور در این مسیر تا رسیدن به نتیجه دلخواهتان شما را یاری نمایند.

 

 

در مشاوره رایگان کنکور تجربی پایه و اساس مطالعه شما همان کتاب درسی شماست. هیچ منبع کمک درسی را به جای کتاب استفاده نکنید بلکه برای فهم بهتر کتاب استفاده نمایید. 

 

 

داوطلب کنکور تجربی 99 که قصد شرکت در کنکور را گرفته در نقطه شروع  قرار دارد . لذا اولین قدم در مشاوره رایگان تجربی تعیین نقطه پایان ( رشته محل مورد علاقه داوطلب ) است.

لذا نقطه خاتمه جریان مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به یاری خداوند ثبت نام در رشته و دانشگاه مورد علاقه داوطلب است.

حال در ابتدای مشاوره رایگان تجربی ابتدا باید ببینیم داوطلب در نقطه شروع چه فاصله ای از مقصد دارد .

به عبارت دیگر، توانایی ، نقاط قوت و ضعف داوطلب در زمان شروع مشاوره در چه زمینه هایی است.

حال که فهمیدیم سطح علمی و انگیزشی داوطلب در ابتدا در چه حدی است. قدمهای بعدی را متناسب با شرایط علمی و حتی درصورت شاغل بودن شرایط کاری  و نقطه هدف داوطلب تجربی برخواهیم داشت.

 

 

قدم دوم در موفقیت در کنکور در کمترین زمان  کاملا اختصاصی و منحصر به فرد است. بدین معنا که باید باتوجه به سطح علمی و در کل جایگاه نقطه شروع و پایان انتخابهای درست و متناسب داوطلب گرامی اتخاذ شود.

در این مرحله ابتدا منابع کنکور تجربی لازم جهت مطالعه، انتخاب آزمون، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ساعات مطالعه تعیین می شود.

این مرحله را می توان مهمترین مرحله مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور تجربی نامید. چرا که هرگونه اشتباه در هرکدام از این موارد صدمات و خسارات زیاد و گاهی جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بعنوان مثال داوطلبی که سطح آموزشی ضعیفی دارد و خواهان قبولی در رشته دندانپزشکی تهران است ابتدا باید منابعی راانتخاب کند تا فهم درستی از مطالب درسی بدست آورد.

مطالعه درست کتاب درسی و منابع مطالعه کنکور تجربی به تستهای سطوح پایین بپردازد تا هم منابع مطالعه شده تثبت شده هم با کسب اعتماد بنفس لازم به ادامه راه و حل تستهای سطح متوسط و دشوار بپردازد.

مشاوره رایگان کنکور تجربی وظیفه ای سنگین و خطیر است که کمکی به تعیین مسیر زندگی و حتی سرنوشت یک داوطلب می باشد.

 

 

یک اصل اساسی در برنامه ریزی و مشاوره رایگان تجربی انتخاب منابع است. اما شاید بپرسید چرا انتخاب منبع مطالعه آنقدر مهم است؟

یک داوطلب جدی که شروع به مطالعه می کند و ساعات متعددی  در روز و ماه های متوالی باجدیت  مطالعه می کند فقط درصورتی می تواند موفق شود که منابعی که مطالعه نموده نزدیک به کنکور و در حیطه سطح علمی کنکور سراسری باشند تا بتواند نیاز وی را برطرف نماید.

نکته بسیار مهمی که ما همیشه در هنگام مشاوره رایگان تجربی به داوطلبان گرامی توصیه می کنیم این است که مهمترین منبع و باز هم مهمترین منبع برای مطالعه فقط و فقط کتاب درسی شماست. مشاوره درسی کنکور ۹۸

چرا که تمامی سوالات کنکور و کتابهای تست زنی هر چند دشوار بر پایه مطالب کتاب درسی هستند.

 

 

 

جهت استفاده از خدمات مشاوره رایگان کنکور تجربی – مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور ، مشاوره ادامه تحصیل در سنین بالا ، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ، انجام ثبت نام ، مشاوره قبولی در آزمون فراگیر از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید.

9099072952 و در صورت شلوغی 9099072952 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

 

بیشتر بدانید

چگونه پزشکی قبول شویم

روش های مطالعه نفرات برتر کنکور

رشته گیاهان دارویی بدون کنکور 99

راه های افزایش ساعت مطالعه

لیست مشاغل رشته انسانی

بودجه بندی کنکور تجربی 99

مشاوره رایگان کنکور تجربی

مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور تجربی

استفاده از این نوع مشاوره می تواند در عین باکیفیت بودن کمک بزرگی به قبولی داوطلب کند.

بله. شما می توانید این مشاوره را به صورت حضوری هم دریافت کنید.

خیر. به هیچ وجه اینطور نیست. این مشاوره در عین رایگان بودن با کیفیت بالا رائه می شود.

سلام یه سوال داشتم اگر کسی رشته مهندسی کامپبوتر باشه و بخواد کنکور تجربی بده کار درستی هست

سلام و وقت بخیر در صورتی که علافه داشته باشین ایرادی نداره

سلام وقت بخیر.اگرکسی مدرک کاردانی ب کارشناسی داشته باشه وکنکور سراسری شرکت کرده باشه دررشته تجربی .این ترمیم معدل چجوری براش لحاظ میشه .؟واینک معدلشم پایین باشه .ممنون

سلام و وقت بخیر فعلا ترمیم معدل انجام نمیشه

سلام کنکور1400درشرایط کرونا چجوری میخوان سوال بدن چون ما در قرنطینه هستیم اموزش مجازی برامون جانیفتاده و شرایطش سخته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

در این مقاله سعی داریم یک برنامه ریزی مناسب برای کنکور 98 در اختیار داوطلبان قرار دهیم .مشاوره درسی کنکور ۹۸

برای مشاوره برنامه ریزی کنکور سراسری 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۳ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

 

برنامه ریزی یکی از شروط اصلی درس خواندن هدف دار برای کنکور است . بدون برنامه درس خواندن موجب سردر گمی می شود و نتیجه ای که باید داوطلب در جلسه کنکور کسب کند را کم می کند . همانطور که می دانید تغییرات کنکور 98 باعث شده آزمون سراسری امسال با سبک و رویکردی جدید برای دو گروه نظام جدید و نظام قدیم برگزار می شود که هر کدام سوالات جداگانه و منابع جداگانه برای کنکور دارند . از آنجاییکه امسال آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم هست بنابراین آخرین فرصت داوطلبان نظام قدیم برای شرکت در کنکور سراسری با استفاده از منابع قدیمی ( نظام آموزشی 4-3-5 یا ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ) خواهد بود . همچنین امسال اولین سال برگزاری کنکور سراسری برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ( 3-3-6 ) است . در این مقاله سعی داریم برنامه صحیحی برای کنکوری درس خواندن در اختیارتان قرار دهیم و نکات مهم را در این بخش خاطر نشان می کنیم . در ادامه به بررسی سرفصل های مهم برنامه ریزی کنکور 98 از جمله انتخاب منابع مناسب ، زمان مناسب برای استارت برنامه ریزی و زمان مطالعه مناسب می پردازیم .

در برنامه ریزی کنکور مهم ترین چیز استفاده از منابع مهم است که بتواند شما را در درس خواندن کمک کند اما در نظر داشته باشید اصلی ترین منابع ، کتب درسی شما هستند زیرا منبع طرح سوالات کنکور فقط و فقط کتاب درسی است بنابراین در ابتدا می بایست بر مطالب کتاب درسی رشته خود تسلط پیدا کنید ولی داشتن منابع  مناسب کنار کتب درسی ، شما را در نحوه درس خواندن به زبان ساده تر کمک کند در نظر داشته باشید آگاهی از ضرایب هر درس و داشتن دفتر برنامه ریزی که بتوانید برنامه روزانه و هفتگی و ماهانه خود را بر طبق ساعات درس خواندن و دروسی که در طی روز های هفته در نظر دارید بخوانید و تست آن دروس را بزنید به شما کمک شایانی می کند . ( در صورتی که در همه دروس آمادگی نسبی تقریبا یکسانی دارید برنامه خود را بر اساس ضرایب دروس در کنکور بچینید و ساعات بیشتری به دروسی که ضرایب بیشتری دارند اختصاص بدهید ) برای آشنایی با منابع درسی نظام قدیم و نظام جدید کنکور سراسری 98 کلیک کنید .

تابستان بهترین فرصت برای جلو افتادن از سایر رقبای کنکوری برای مطالعه عمیق و مفهومی دروس ، به خصوص دروس پایه است . تابستان این اجازه را به شما می دهد تا زمان زیادی را برای مطالعه کردن اختصاص دهید . شما با شروع فصل پاییز روزانه زمان قابل توجه ای را در کلاس درس سپری می‌ کنید و طبیعتا فرصت آن چنانی برای مطالعه کردن در اختیار نخواهید داشت . البته کسانی هم که از مهر شروع می کنند می توانند به سرعت عقب ماندگی خود را جبران کنند چون حجم دروس در ابتدای سبک تر است و می توانند با برنامه ریزی صحیح دروس پایه دهم  و یازدهم را نیز جمع کنند . در نظر داشته باشید برای برداشتن اولین قدم باید جواب یکسری از سوال ها رو بدانید : ساعت مطالعه روزانه و هفتگی را در نظر گرفته اید ؟ میدانید چند ساعت میخوابید ؟ میدانید چقدر زمان صرف سرگرمی ( تلویزیون ، شبکه های اجتماعی و تفریح با دوستان و… ) می کنید ؟ به طور کل باید بدانید که در طول روز چقدر زمان صرف کارهای مختلف می کنید ، اگر جواب سوالات بالا رو میدانید قدم اول رو برداشته اید ، اگر هم که نه توصیه می کنیم چند روزی بدون اینکه برنامه ریزی داشته باشید به ثبت کردن تاریخ و مدت زمان کارهایی که در طول روز انجام میدهید بپردازید . در نهایت باید دروس اختصاصی که از همان ابتدای دبیرستان ضعیف بودید را دقیق مشخص کنید . مثلا ریاضیات سال دوم کدام بخشش و ریاضیات سال سوم کدام بخش ها و … در نهایت شما لیستی از بخش های کتاب های مختلف رشته خود که در آن نیاز دارید قوی تر عمل کنید در دست دارید و این گام بسیار بلندی است که تا الان برداشته اید . در تابستان بهتر است بیشتر تمرکز خود را بر روی دروس پایه سال دوم و سوم بگذارید زیرا برای شروع سال چهارم نیاز دارید حتما بر روی دروس پایه تسلط مناسبی داشته باشید .

کنکوری درس خواندن به این معنا نیست که شما از روز اول روزی 10 الی 12 ساعت درس بخوانید مهم این است که آهسته و پیوسته پیشرفت داشته باشید شما حتی اگر از تابستان شروع به درس خواندن کنید روزی 4 تا 5 ساعت هم وضعیت خوبی است در مهر ماه چون مدرسه می روید نباید از خودتون انتظار تایم های بالارو داشته باشید . در مهر اگر بتوانید استارت روزی از 4 ساعت را بزنید و بعد از امتحانات نیم سال اول خودتان را به 7 ساعت برسانید یک حرکت ایده آل است و می توانید تا قبل از عید کل دروس را جمع کنید . در روزهای مدرسه میتونید ۴ تا ۶ ساعت مطالعه داشته باشید سعی کنید دروسی رو مطالعه کنید که در اون روز تدریس شده اینطوری قدرت تسلط و تثبیت بهتری پیدا می کنید . برای اطلاع از منابع کنکور سراسری تجربی 98 ، منابع کنکور ریاضی 98 ، کنکور سراسری انسانی 98 کلیک کنید . همچنین شما می تونید برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری 98 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا باشید . ضمناً کارشناسان مرکز مشاور تحصیلی هیوا نیز می توانند شما را برای انجام برنامه ریزی کنکور 98 و کسب موفقیت در کنکور سراسری 98 با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی نمایند .

 

برای مشاوره برنامه ریزی کنکور سراسری 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

سلام تو رو خدا جواب بدین من پرستاری ازاد ثبت نام کردم و علوم ازمایشگاه ملی هم قبول شدم توی کارنامه سبز مامایی هم اوردم میتونم یک ترم برم پرستاری ازاد بعد با کارنامه سبز برم مامایی ؟؟؟

سلام . خیر .

سلام بنده رتبه 5218 شدم فرهنگیان مجاز شدم ولی دعوت به مصاحبه نشدم و میخوام تکمیل ظرفیت شرکت کنم ترازم6516 میباشد آیا قبول میشم درضمن من در دیماه98سنم 22سال یک ماه میباشد اشکالی نداره.

سلام . شانس قبولی شما با تراز 6516 زیاد نیست .

سلام. به نظرتون با تراز 8406 و رتبه 7110 زیرگروه چهار اقتصاد تهران یا بهشتی قبول میشم؟

سلام . بر اساس نتایج کنکور 97 شانس قبولی شما خیلی کمه .

سلام من تجربی نظام قدیم هستم امسال کنکور دادم سال بعدهم میخوام نظام قدیم کنکور بدم ولی کلاسی برای نظام ما نیست در درس ریاضی و فیزیک ضعیفم و نیاز به کلاس دارم ایا میتونم کلاس نظام جدید این دوتا درسو برم یا فرق میکنن با نظام قدیم

سلام . می تونین در کلاس های خصوصی شرکت کنین .

سلام من تجربی نظام قدیم هستم میخوام سال بعد هم کنکور نظام قدیم بدم ولی به کلاس کنکور نیاز دارم و جایی برای نظام قدیم کلاس کنکوری نداره میتونم برای درس فیزیک کلاس نظام جدیدو برم یانه و اینکه کلاس حضوری بهتره یا انلاین لطفااااا جواب بدین خیلی ذهنم مشغوله ممنون

سلام . شما نمی تونین در کلاس هایی که برای داوطلبین نظام جدید برگزار میشه شرکت کنین ، باید در کلاس هایی که برای داوطلبین نظام قدیم برگزار میشه شرکت کنین .

سلام من نظام قدیم خوندم میخوام نظام جدید کنکور بدم کلاس برم بهتره یا کمک درسی بخونم فیلم اموزشی ببینم گروه تجربی هستم

سلام . می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا در این مورد شما رو راهنمایی کنن .

پیرو سوال قبلیم چطور باید از اموزش پرورش اجازه نامه بگیرم؟ینی من اگ برم از اموزش پرورش اجازه نامه بگیرم دیگه میتونم کنکور شرکت کنم؟؟

سلام . در صورتی که شما به آموزش و پرورش تعهد خدمت دارین برای ادامه تحصیل باید به آموزش و پرورش درخواست ادامه تحصیل بدین ، در صورتی که آموزش و پرورش با ادامه تحصیل شما موافقت کنه ، می تونین در کنکور سراسری شرکت کنین و ادامه تحصیل بدین.

سلام تورو خدا یه سوال دارم خیلیی ذهنمو درگیر کرده لطفا جواب بدین ممنون میشم من ماه مهر سال96 دانشگاه فرهنگیان قبول شدم و از همون مهر سر کلاس رفتیم و…من میخوام کنکور تجربی شرکت کنم ایا سال1400 میتونم کنکور سراسری شرکت کنم و اگ قبول شدم ثبت نام کنم دانشگاه ازاد چطور ؟تورو خدا جوابمو بدین هرکی یه چی میگگیج شدممشاوره درسی کنکور ۹۸

سلام . شما به آموزش و پرورش تعهد خدمت د ارین ، برای شرکت در کنکور سراسری باید از آموزش و پرورش اجازه نامه کتبی بگیرین .

سلام وقتتان بخیر. اگر من در کنکور ۹۸ پرستاری دانشگاه ازاد ثبت نام کنم و در کنکور ۹۹ شرکت کنم آیا در صورت قبولی در پرستاری روزانه یا رشته های علوم پزشکی دیگر ِ روزانه، میتوانم واحدهای پاس شده در ازاد را به دانشگاه روزانه انتقال یا تطبیق دهم؟؟؟و در صورت انصراف از دانشگاه آزاد ( پرستاری) چقدر باید جریمه بدم؟؟ ممنونم .

سلام . در صورتی که دانشگاه موافقت کنه ، می تونین دروس مشترک رو معادلسازی کنین . جریمه انصراف از دانشگاه آزاد معادل نصف شهریه ثابت تمام ترم های باقی مانده هستش .

و یک سوال دیگر : هزینه انصراف از دانشگاه ازاد چقدر میشود ( بافرض اینکه پرستاری قبول شوم و ۲ترم تحصیل کنم ) . سپاسگزارم.

سلام . باید نصف شهریه ثابت تمام ترم ها باقی مانده رو به عنوان جریمه انصراف به  دانشگاه پرداخت کنین ، البته ممکنه دانشگاه تخفیفی برای شما در نظر بگیره .


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار محاسبه درصد

منابع کنکور ریاضی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور انسانی 99

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی در کنکور 99 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ویژه کنکور تجربی سال 99 توسط تیم استاد رضا افشار

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

مشاوره درسی کنکور ۹۸

در این مطلب سعی داریم تا در ابتدا داوطلبان و دانش آموزان کنکور تجربی 99 را دسته بندی کنم و سپس، بهترین روش مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99 را برای آنها تشریح کنم. تیم مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی موسسه 3گام با مدیریت استاد رضا افشار (دارای 16 سال سابقه مشاوره و برنامه ریزی کنکورهای سراسری، کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت و آزمونهای دکترا) سعی دارد تا به بهترین شکل یک راهنمای جامع و دقیق برای شما اماده سازی کند تا شما بتوانید با هر شرایطی، تکلیف خود را برای موفقیت در کنکور بدانید.

دسته بندی دانش آموزان و داوطلبان از نظر شرایط آنها به شکل زیر خواهد بود:

1- داوطلبان و دانش آموزان سال دوزادهمی

2- داوطلبان و دانش آموزان نظام قدیم و پشت کنکوری

3- داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا که تمایل دارند دتا مجدد در کنکور تجربی 99 شرکت کنند.

4- داوطلبانی که سالها از تحصیل انها گذشته است و می خواهند این بار به موفقیتی که آرزوی آن را داشته اند برسند.

5- داوطلبان و دانش آموزان سال یازدهمی

6- داوطلبان و دانش آموزان سال دهمی

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

بهترین مشاوه  کنکور تجربی 99 به چه شکل است و یا به عبارت دیگر بهترین مشاور کنکور تجربی 99 چه کسی است؟ این سوالیست ذهن بسیاری از خانواده ها، پدرها و مادرها و دانش آموزان را به خود مشغول کرده است. ابتدا بیایید ببینیم چرا کنکور تجربی 99، انقدر از نظر مشاوره و مشاور اهمیت پیدا کرده است. باید در نظر داشت که در مجموع در هر کنکوری، اعتماد به نفس بالای یک دانش آموز برای کسب رتبه های برتر در کنکور تجربی 99، رفته رفته و به مرور زمان کاهش می یابد. دلیل این امر این است که علاوه بر افزایش حجم مطالب مطالعه شده و فراموشی زود هنگام آنها، تست زنی های ضعیف نیز مزید بر علت می شود. برای این که اعتماد به نفس داوطلب به مرور زمان افزایش یابد باید درصدگذاریهای منطقی برای داوطلب انجام شود و پس از انجام درصد گذاریها، راه رسیدن به این درصدها برای داوطلب هموار گردد. همچنین وجود تغییرات بی شمار در منابع درسی و طرح سوالات جدید در کنکور تجربی 99 نسبت به کنکور تجربی سالهای گذشته  باعث می شود تا ابهام و سر درگمی در فرآیند برنامه ریزی و مطالعه داوطلب بیشتر شود. مشاوره کنکور تجربی 99 نباید به نحوی باشد که لحظه به لحظه داوطلب بدون برنامه و هدف بگذرد و یا نبود منابع متناسب باعث شود تا داوطلب نتواند از پس تستهای جدید کنکور تجربی 99 برنیاید. تضمین قبولی در کنکور تجربی 99 زمانی می تواند واقعی شود که دانش آموز هر مرحله از پیشرفت خود را لمس کند. فرض کنید یک دانش آموز متوسط تصمیم داشته باشد با روزی 15 ساعت مطالعه با کسب یک رتبه عالی در رشته ای مانند پزشکی قبول شود. قبولی در رشته پزشکی تنها با 15 ساعت مطالعه به مدت یک سال اتفاق نمی افتد. شانس قبولی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، زمانی افزایش می یابد که دانش آموز هر روز پیشرفت در روند مطالعه خود را ببیند تا اعتماد به نفس و انگیزه اش افزایش یابد. اگر همین دانش آموز فرضی، به نوعی برنامه ریزی کند که  به همه اهداف دقیق تعیین شده توسط مشاور دست یابد، تضمین قبولی او در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کار سختی نخواهد بود. باید توجه داشته بهترین مشاور کنکور تجربی 99 کسی است که ویژگی ها و اطلاعات زیر را داشته باشد:

1- بهترین مشاوره کنکور تجربی 99 باید به طور کامل تغییرات کنکور تجربی 99 را نسبت به کنکورهای تجربی سالهای گذشته بداند.

2- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید بر روی منابع جدید موسسات آموزشی نظیر قلم چی، گاج، خیلی سبز، نشر الگو، مهر و ماه و غیره تسلط کامل داشته باشد تا بتواند بهترین منابع را با توجه به تغییرات کنکور و روش طراحی تست ها به دانش اموز و داوطلب کنکور تجربی 99 ارائه دهد.

3- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 کسی است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه مشاوره تحصیلی، بتواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بشناسد و بتواند نقاط قوت او را تثبیت و نقاط ضعف او را با ورش ها، ابزارها و امکانات مختلف پوشش دهد.

4- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید یک متخصص در امر برنامه ریزی باشد و به نوعی برنامه ریزی کند که بتواند از تمام استعدادها و تواناییهای یک داوطلب استفاده کند و بیشترین بازدهی را با طراحی یک برنامه ریزی دقیق برای دانش آموز به وجد بیاورد.

5- بهترین مشاور کنکور تجربی 99 باید تنها یک نفر نباشد، بلکه باید تیمی داشته باشد که این تیم هر کدام در یک زمینه از امر مشاوره و برنامه ریزی بهترین باشد و نیاز به یک مدیر بسیار توانمند دارد تا بتواند بهترین راهها را برای خلق یک رتبه خوب از دانش آموز پیدا کند.

6- بهترین مشاور کنکور تجربی 99، باید سابقه ای خوب درامر مشاوره و برنامه ریزی و همچنین یک روزمه بسیار قوی در تربیت دانش آموزان تک رقمی داشته باشد.

7- بهترین مشاور کنکور تجربی 99، کسی است که بتواند با توجه به سطح هر دانش آموز از او آزمون های منظم هفتگی و مبحثی بگیرد تا سطح دانش آموز برای برنامه ریزی هفته بعدی به طور کامل مشخص شود.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

 

بهترین نوع برنامه ریزی برای فصل تابستان برای یک دانش آموز نظام جدید دوازدهمی این است:

1- ابتدا باید منبع کمک اموزشی و تستی خود را مشخص کند. در مورد سالهای دهم و یازدهم، تعداد کتاب ها انقدر زیاد نیست و منابعی هم که وجود دارد اکثرا با شبیه سازی تستها، بانک تست خود را ایجاد کرده اند. از نظر ما بهترین منابع کنکور تجربی 99 برای سال دوازدهمی ها، منابعی است که پوشش دهنده سوالات مشابه کنکورهای تجربی سال های گذشته به اضافه تستهای تالیفی استاندارد مطابق با تغییرات کتاب های درسی سال های دهم و یازدهم می باشد. تیم مشاوره با بررسی دقیق منابع موجود برای کنکور تجربی 99 مخصوص سال دوازدهمی ها، گلچینی از منابع را فراهم اورده است که این منابع با توجه به شرایط هر فرد، نقاط قوت و ضعف او و همچنین پایه علمی و توانایی فرد ارائه می شود.

2- بهتر است ابتدا بر روی دروس پایه پیش نیاز سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال در درس ریاضی بهتر است ریاضی دهم به خوبی مطالعه شود تا شما در مطالعه مسائل فیزیک، شیمی و حتی خود ریاضی به مشکلی از نظر دروس پایه برنخورید. ضمناً باید توجه داشته باشید که ساختار کتابهایی مانند شیمی به شدت تغییر کرده است و عملا نمیتوانید بدون سرفصلهای گذشته از سرفصلهای جدید سر در بیاورید. بنابراین باید بر روی مباحث پیش نیاز مسلط شوید. البته اگر دانش اموز بسیار قوی بوده اید می توانید بیشتر تمرکز خود را روی دروس پایه یازدهم بگذارید. در کل پیشنهاد می شود که ابتدا سعی کنید آن مواردی را که به هیچ عنوان نمی توان بدون آنها، سایر فصلها را درک کرد دراولویت مطالعه قرار دهید.

3- سعی کنید حداقل زمان مطالعه خود را در هفته اول یا هفته های آغازین روی 8 ساعت قرار هید و تا پایان تابستان، اگر برنامه فوق العاده یا کلاسی ندارید این زمان را تا 12 ای 15 ساعت افزایش دهید. 

4- کسانی که از سال دهم شروع به مطالعه کرده اند و در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند، بهتر است که تمرکز خود را بیشتر روی پیش خوانی دروس دوازدهم و مرور و تست زنی مطالب دهم و یازدهم بگذارند.مشاوره درسی کنکور ۹۸

5- حتما و حتما خلاصه برداری، حاشیه نویسی و چکیده نویسی را استفاده کنید. بدون اینها، شما انگار هیچ چیزی نخوانده اید و مطالعه شما کم ارزش است. شما بدون اینها مجبورید دائما مطالب تکراری را با همان سرعت قبلی بخوانید تا مطالب به ذهن شما برگردند. تیم مشاوره موسسه 3گام در کنکور تجربی، به شدت بر روی اموزش تکنیک های خلاصه نویسی، حاشیه نویسی و چکیده نویسی تمرکز دارد تا در دوران تسلط و جمع بندی به بهترین شکل بازدهی خود را نشان دهید.

6- اگر تصمیم دارید که در آزمونهای ازمایشی شرکت کنید و قبلا شرکتت نکرده اید، حتما از تابستان اقدام کنید تا با فضای آزمون های آزمایشی آشنا شوید و بتوانید با شروع آزمون های اصلی، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

7- به هیچ عنوان خود را با دیگران مقایسه نکنید. روزهای اول مطالعه شما در خطر کاهش روحیه و انگیزه قرار دارید. سعی کنید از شایعات، حرف و حدیث ها و کسانی که شما را ناامید می کنند به شدت دوری کنید.

8- از پدر و مادر خود بخواهید تابه صلاحدید خود یک تیم مشاوره کامل و متخصص را برای کمک به شما پیدا کنند.

9- شما باید در انتهای تابستان، دروس دهم و یازدهم را حداقل به صورت مفهومی مطالعه کرده باشید و خلاصه نویس های خوبی را از دروس داشته باشید. اگر دردروس عمومی زیاد خوب عمل نکرده بودید زیاد نگران نباشید البته به جز درس عربی و زبان که بسیار زمان بر هستند. درس ادبیات و دینی را می توان طی فصلهای بعدی به درصد خوبی رساند ولی تابستان بهترین فرصت برای دروس تخصصی و عربی و زبان است. البته اگر زبان شما جزء  نقاط قوت شماست که به راحتی می توانید از پس زبان نیز بربیایید.

10- اگر جزء داوطلبانی هستید که در سال های گذشته زیاد به فکر کنکور تجربی نبوده اید و از تابستان سال دوزادهم شروع به مطالعه کرده اید، سعی کنید در آخرین روزهای تابستان، نیم نگاهی به دروس دوازدهم داشته باشید و اگر از ابتدا و از سال دهم به فکر افتاده اید بهتر است پیش خوانی دروس دوازدهم را به اتمام برسانید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

با شروع سال تحصیلی دوازدهم، در دو دسته طبقه بندی می شوید. 

دسته اول: کسانی که تابستان خوبی داشته اند:

اگر در این دسته قرار گرفته اید سعی کنید برای نیمسال اول به ترتیب زیر عمل کنید:

1- حتما درسی را که معلم می دهد را در همان روز مطالعه کنید و حتی خلاصه برداری داشته باشید.

2- حتما در طول روز یا شب، زمانی را برای مرور انچه که در تابستان خوانده اید بگذارید.

3- حتما در برنامه خودتان هر شب مطالعه لغات زبان و عربی را داشته باشید.

4- آخر هفته اختصاص دارد به مرور و تست زنی دروس پایه و همچنین تست زنی و مطالعه خلاصه های دروس دوازدهم.

5- اگر در ازمون آزمایشی شرکت کرده اید، با توجه به آزمون آزمایشی که در آن شرکت کرده اید، باید برنامه ریزی داشته باشید. مثلا در آزمون آزمایشی قلم چی که هر دو هفته یک بار برگزار می شود، شما باید در نظر داشته باشید که بهتر است که آخر هر هفته دروس پایه دهم و یازدهم را به خوبی مطالعه کرده باشید وتست زده باشید و در هفته دوم در روزهای پایانی به جمع بندی دروس دهم و یازدهم و دوازدهم بپردازید و حتما حتما، آزمون قبلی را تحلیل کنید.

6- سعی کنید بدون این که کلافه شوید و تا جایی که می توانید از کلاسهای فوق برنامه اضافی که سودی به حال شما نخواهد داشت، دوری کنید. اگر در درسی قوی هستید نیازی نیست وقت خود را با کلاس فوق العاده رفتن و یا با دی وی دی های آموزشی تلف کنید.

7- اگر سرعت پیشرفت و مطالعه شما نسبت به تابستان کند شده است این امر دو دلیل دارد: 1- یا خسته شده اید و نیاز به انگیزه دارید 2- و یا دچار سردرگمی در برنامه های خود شده اید که یعنی برنامه های شمابا شرایط شما سازگار نیست.

8- به هیچ عنوان با کسانی که در کلاس بی خیال مطالعه هستند و حرفهای ناامید کننده می زنند رفت و آمد نداشته باشید. این افراد، شما را با محدودیتهای خودشان می سنجند.

دسته دوم: کسانی که تابستان خوبی نداشته اند:

اگر در این دسته قرار گرفته اید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- توصیه های شماره 1، 2، 3، 4 را که در بالا برای کسانی که تابستان خوبی داشته اند را اشاره کرده ایم را به دقت رعایت کنید.

2- هر چه سریعتر کنترل اوضاع را به دست بگیرید و یک برنامه ریزی منسجم داشته باشید و اگر خودتان این کار را نمی توانید انجام دهید، یک مشاور بسیار با حوصله، دلسوز و متخصص داشته باشید.

3- اگر در آزمون آزمایشی شرکت کرده اید، کار سخت تری خواهید داشت، چون ازمونهای آزمایشی با سرعت سرسام آوری جلو می روند و شما دائم عقب می افتید و دائم ترازتان کمتر و کمتر می شود. بهتر است که هدفگذاری خود را در ازمونهای آزمایشی عوض کنید. مثلا در آزمونهای اولیه دروس تخصصی برایتان مهم باشد و تراز دروس تخصصی را اهمیت بدهید. بگذارید ذهنتان آرامش بگیرد و در هر آزمون قدری تراز عمومی خود را افزایش دهید.

4- اصلا اصلا  اصلا و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هدفگذاری شما با همه آنها متفاوت است. سعی نکنید به دیگران برسید و یا از آنها بهتر باشید، سعی کنید در مرحله اول از دیروز خودتان بهتر شوید.

5- مرور بری شما بسیار اهمیت دارد. شما چون عجله دارید تا به مطالب برسید، دستپاچه می شوید و دائما به حجم مطالبی که خوانده اید اضافه می کنید و اصلا به روزی که همه چیز را فراموش خواهید کرد فکر نمیکنید ولی آن روز می رسد و روز بسیار بدی برای شما خواهد بود. بنابراین حتما از ابتدا مرورهای منظم را برای خودتان در نظر داشته باشید.

در پایان نیمسال اول، شما باید اولین دوره جمعبندی خود را انجام دهید. یک جمعبندی خیلی مهم که هر چه خلاصه برداشته اید و نکته نوشته اید در آنجا اهمیت پیدا می کند. برای داشتن جمعبندی بهتر به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- برای جمعبندی در نظر داشته باشید که اولویت در درجه اول با دروس نیمسال اول دوزادهم و در درجه بعدی با دروس دهم و یازدهم می باشد. 

2- اگر می خواهید بدون دردسر و با خیال راحت، به رضایت از خودتان برسید حتما و حتما تمامی نکاتی را که از تابستان تا به حال یاد گرفته اید و یا حفظ کرده اید را جمعبندی کنید و تا می توانید تست زنی انجام دهید.

3- یکی از بهترین زمان ها برای مدیریت مطالعه دروس ادبیات و دینی همین زمان می باشد. اگر از کسانی هستید که هیچ کاری برای این دو درس تا به حل نداشته اید، دیگر زمان آن رسیده است که به سراغ این دو درس هم بروید و آنها را نیز شروع کنید.

4- پایان نیمسال اول، بهترین زمان است تا شما بفهمید که دقیقاً در چه درس هایی می توانید درصدهای بالایی بزنید و در چه درس هایی ناموفق هستید و نمی توانید از پس انها بربیایید. بنابراین حتمااز وضعیت خود ارزیابی دقیق داشته باشید. برای حل مشکلتان در این درسها باید بدانید که مشکل شما بنیادی بوده است و یا مشکل شما به خاطر شیوه غلط مطالعه بوده است.

5- حتما آزمونهای ازمایشی مراحل قبل را یکبار دیگر تحلیل کنید. اینطور خودتان را بهتر و بیشتر می شناسید.

6- اگر استرس به سراغتان آمد به جای جویدن ناخن هایتان، افسردگی و از دست دادن تعادل روحی – روانی، سعی کنید درباره اتفاقاتی که از تابستان تاکنون افتاده است، فکر کنید و بنویسی. این باعث می شود تااشتباهات شما در ادامه کمتر شود و البته از بار استرس شما کاسته شود.

 

نوشته شده توسط استاد رضا کشاورز افشار

روزمه کامل استاد را از طریق لینک زیر مطالعه کنید

رزومه استاد افشار

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 

با شروع نمیسال دوم دوازدهم، حجم ناامیدی ها، رها کردن ها و کلا تمام کلافی ها بیشتر می شود. برای اینکه بتوانیم باز هم دقیقتر و بهتر، شما را راهنمایی کنیم دانش آموزان دوازدهمی را به دو دسته تقسیم می کنیم:

دسته اول: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل کرده اند و همه چیز برای آنها طبق برنامه و بر روی اصول پیش رفته است:

1- این دسته از دانش آموزان باید توجه داشته باشند که در یکی از حساس ترین شرایط مطالعه خود قرار دارند. به دو دلیل این حسیاسیت بیشتر و بیشتر می شود. دلیل اول اینکه حالا به طور کامل خود را شناخته اید و ممکن است ضعفهای شما بسیار به استرس شما دامن بزند. دلیل دوم اینکه احساس خستگی و فرسایش بر شما غلبه می کند. بنابراین سعی کنید حتما برای اینکه بتوانید خود را از شر نقاط ضعف خود نجات دهید، با یک مشاور خبره و خوب مشورت کنید تا بتواند راه حلی را به شما ارائه کند و همچنین برای رفع خستگی و عدم افزایش فرسودگی، بیشتر زمان خود را به مطالعه مطالب جدید نیمسال دوم دوازدهم همچنین تست زنی مطالب قبلی بگذرانید.

2- اگر احساس می کنید که بر روی دروس دهم و یازدهم به طور کامل مسلط شده اید، مرور و زدن تستهای جدید و حتی کنکوری را شروع کنید.

3- مرور دروس نمیسال اول دوازدهم برای شما بسیار حائز اهمیت است.

4- سعی نکنید که به خودتان بیشاز اندازه مغرور شوید. فراموش نکنید که برای کنکور تجربی هر قدر بخوانید کم است و لحظه ای که از حرکت بایستید همه انهایی که از شما کلی عقب بوده اند به شما می رسند و شاید در نهایت از شما سبقت هم بگیرند.

5- اگر ترازهای شما در آزمون های ازمایشی یه یک حد مطلوب رسیده است به این معناست که شما مسیر را درست رفته اید و فقط و فقط سعی کنید خود را در مسیر حفظ کنید.

6- اگر ترازهای شما در آزمونهای ازمایشی نوسان زیادی داشته است باید با کمک یک مشاور دلیل آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از دل این نوسان ها بیرون بکشید.

7- سعی کنید زمانی را برای کنترل استرس و ایجاد آرامش در خودتان اختصاص دهید.

دسته دوم: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل نکرده اند و همه چیز برای آنها شبیه یک کابوس بوده است:

1- در اولین قدم آنها باید فراموش کنند که تا به اینجا کاری انجام نداده اند و باید ببینید که در حال حاضر بهترین کار چه خواهد بود. انها باید بدانندکه خیلی ها که قبل از آنها شروع کرده اند به دلیل نداشتن یک برنامه منسجم، نداشتن یک انگیزه خوب و نبود یک ساختار منظم در مرور، فرسوده و خسته شده اند.

2- باید به دقت بر روی حذف سرفصلها تمرکز کنند. دروسی که در انها به شدت قوی تر هستند را برای بعد از عید برنامه ریزی کنند و دروسی که در انها ضعیف تر هستند را هر چه سریعتر آغاز کنند.

3- باید با ساعت مطالعه بالا مطالعه را شروع کنند.

4- آزمون ازمایشی دیگر برای انها فایده ای نخواهد داشت.

5- به خاطر دستپاچه گی نباید مرور خود را فدا کنند.

6- باید به اندازه ای که حجم مطالب بالا م یرود، مرور های خود را افزایش دهند.

7- هر روز یک زمانی را به فکر کردن به هفد خود و ایجاد نیرو و انگیزه در خود صرف کنند. مثلا به خوشان بگویند، هنر تو در این است که نسبت به بقیه سریع تر هستی و تازه نفس تر. باید تمام تلاش خود را بکنید. شما باید یک مبارز خستگیناپذیر باشید که هیچ چیزی نمی شنود و هیچ چیزی نمی بیند. فقط ندای موفقیت را می شنود و فقط هدف خود را می بیند. این افراد باید دقت داشته باشند که باید حتما به سرعت دروس نیمسال اول دوازدهم را جمع بندی کنند و سپس بر روی مطالعه همزمان درسهای نیمسال دوم دوازدهم با مدرسه تمرکزداشته باشند و در پایان هفته به سرعت دروس تخصصی دهم و یازدهم را مطالعه، تست زنی و مرور کنند.

8- این افراد باید تا جایی که می توانند، ستسها را غربال شده بزنند، چون که وقت زیادی برای زدن همه تستها خواهند داشت. آنها باید همزمان مطالعه و تسلط را پیش ببرندو به تدریج با مرورهای منظم و فشرده خود، مطالب را به یاد بسپارند. مرورهای منظم شبانه فرمول ها، لغات و نکات در این کار بسیار تاثیرگذار است.

این مطلب همچنان ادامه دارد

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی 99

 


مجتبی کیان‏ – 99/5/14

سلام من ۹۷دیپلم گرفتم و خواستم کنکور نظام قدیم بدم الان تو برگ ثبت نامم زده گروه آموزشی ۳-۳-۶اقا الان من موندم کنکور نظام قدیم میدم یا جدید تورا خدا راهنماییم کنید


شروین‏ – 99/5/13

سلام من دیپلم نظام قدیمم و میخوام کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم سوالم اینه در صورت اینکه کنکور ۱۴۰۰ دو نوع سوال برای نظام قدین و جدید جدا داشته باشه من میتونم با توجه به اینکه دیپلم قدیم دارم کنکور سراسری سوالات نظام جدید انتخاب کنم ؟؟ سوال بعدی اینه به نظر شما کدوم نظام بهتره که براش خودمو اماده کنم ؟؟!


فاطمه.ر‏ – 99/1/7

با سلام. عذر میخوام به سؤال بنده جوابی ندادید!لطف بفرمایید و پاسخمو بدید چون بسیار ضروریه! با تشکر از شما.


فاطمه.ر‏ – 99/1/5

سلام و عرض ادب!سوالی داشتم که شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندم!کسی که کنکور ۹۶ جزو سهمیه ۵٪ ایثارگری بوده، اما انتخاب رشته نکرده!سال ۹۷ مجددا با سهمیه ۵٪ در کنکور شرکت کرده و رشته دوره شبانه آورده، ثبت نام هم کرده اما انصراف داده! سال ۹۸ مجددا با سهمیه ۵٪ کنکور داده اما انتخاب رشته نکرده!حالا برای کنکور ۹۹ میتونه بازم از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟!خواهشمندم در اسرع وقت پاسخ بدید!با تشکر.


مشاور تحصیلی‏ – 99/1/2

سلام ، خیر دیگه نمی تونید ، چون بر اساس قوانین موجود هر داوطلب حد اکثر می تواند دو نوبت در آزمون دوره روزانه پذیرفته شود .


زهرا‏ – 98/10/27

سلام من ۱۲ تجربی هستم بدلیل شرایطی نتونستم تابستون و ترم اولو خیلی خوب استفاده کنم درواقع الان حس میکنم هیچ کاری نکردم ممکنه الان شروع کنم نتیجه بگیرم؟


دکتر امین ملکی‏ – 98/10/17

سلام پشتیبان محترم.حدود ۱سال میشه در نظر دارم کنکور شرکت کنم.دندون پزشکی قبول شم.غیرتشو دارم و میتونم.چون سال ۸۹کنکور شرکت کردم و دامپزشکی خوندم.دانشگاه دولتی ارومیه.الانم فارق التحصیل دکتری دامپزشکی دارم.ولی دندون یه چیز دیکست.مشکلی که دارم اینه حس میکنم سنم دیگه رفته بالا و حال و حوصلشو ندارم.۲۷سالمه.خواستم راهنماییم کنید شدیدا تو دوراهییم ثبت نام کنم کنکور یا نه.ممنون میشم راهنماییم کنین


پروانه پهلوان زاده‏ – 98/5/28

سلام.من لیسانس عمران دارم. میخوام کنکور 99 تجربی شرکت کنم.سوالات زیادی دارم.


زینب ‏ – 98/5/19

سلام من سال ۹۶ دیپلم گرفتم معدل کلم ۱۷/۱۹ و معدل کتبیم ۱۰/۸۵ ، درسم خیلی خوب بود خیلیم میخوندم اما سال اخر بنا به دلایلی بیخیال درس شدم میخوام بدونم الان بعد از ۳ سال میخوام دوباره شروع کنم به درس خوندن و کلاس رفتن میتونم برای سال ۹۹ کنکور پزشکی قبول شم ؟حتی شهرستان برام مسئله ای نیست و اینکه میخواستم کنکور نظام جدید شرکت کنم ایرادی نداره و کارمو مشکلتر نمیکنه ؟چون از چن نفر پرسیدم میگن نظام جدید هم مباحث اسونتره هم حجمشو کم کردن


martyr‏ – 98/5/17

سلام خسته نباشيدسهميه فرزند شهيد با سهميه فرزند جانباز ٧٠٪ به بالا يكي هس يا خير؟لطفا جواب بدين


رویا‏ – 98/5/10

سلام.بنده 29 سالمه .دیپلم تجربی نظام قدیم دارم با معدل16.تازه فارغ التحصیل شدم از دانشگاه پیام نور رشته زیست شناسی.میخوام کنکور 99ثبت نام کنم چون علاقه ام به پزشکی بود و بنا به شرایطی نتونستم برم . سوالم این بود اونایی که نظام قدیم هستن برای کنکور باید کتاب های خودشون رو بخونن یا کتاب های نظام جدید رو؟دقیقا باید از کجا شروع کنم برای مطالعه ؟مطالعه چه دروسی شانس قبولی پزشکی رو میبره بالا؟ممنون میشم راهنماییم کنید


نگار‏ – 98/4/27

سلام جناب آقای افشار من( فقط با خودتون ) میخوام صحبت کنم نه مشاورینتون اگه امکانش هست ممنون میشم جوابمو بدین


خانم حسن زاده‏ – 98/4/30

سلام وقت بخیر لطفا با موسسه تماس بگیرید راهنماییتون می کنن.


مریم دلاویز‏ – 98/3/30

سلام.من در دبیرستان رشتم تجربی بود. کارشناسی مدیریت دارم.و ۲۳ سالمه.میخوام برای کنکور تجربی دوباره شرکت کنم.باهدف پزشکی.اگه میشه با ی مشاوره و برنامه کامل و جامع منو راهنمایی کنید و کمکم کنید.


حسن جودکی‏ – 98/2/8

سلام من دانش اموز کلاس دهم ریاضی هستم آیا میتوانم در سال اینده در کنکور تجربی شرکت کنم و هم چنین آیا میشود همزمان در کنکور هنر هم شرکت نمایم . ممنون از زحمات شما


مهسا‏ – 97/12/4

سلام من لیسانس زیست شناسی زنتیک دارم میخوام کنکور99پرستاری قبول بشم متاهل وشاغل هستم میشه من وراهنمایی کنید هنوز شروع نکردم نیاز به راهنمایی دارم


Mahya‏ – 97/11/5

سلام من سال 88 دیپلم گرفتم میخوام امسال دوباره کنکور تجربی بدم اما تا الان چیزی نخوندم اگه از الان شروع کنم امکانش هست رشته های پیراپزشکی قبول بشم؟5 درصد سهمیه ایثارگری دارم


negin‏ – 97/10/22

سلام می خواسستم بدونم میشه دهم ویازدهم رو توی دو ماه خوند ودرصد های بالا زد


فاطمه‏ – 97/10/17

با سلام . من دانش اموز پایه دوازدهم تحصیلی هستم . تا کنون دروس پایه رو نخوندم و قصد دارم در طی سال دازدهم رو بخونم واز عید به بعد دروس پایه . ترازم ۴۵۰۰است و معدلم ۱۸/۶۴. دو سوال دارم : ۱-ایا برنامم خوبه یا نه ؟ ۲- من دوست دارم پرستار ی قبول شم با این تراز میتونم دولتی قبول شم ؟ لطفا جوابمو بدین . ممنون


محمدکاظم امیدی‏ – 97/7/5

سلام موردمن ی موردخاصه و الان ۵ساله از درس جداشدم و سرکارمیرم براتامین زندگیم و معدل کتبیم ودیپلمم ۱۴بودوپیش دانشگاهیمو۹۲گرفتم وازاون ببعد برا خرج های زندگیم کار رفتم و حتی پارسال خواستم بخونم ولی نشد چون برنانه درست نداشتم وگیجم ولی عاشق پزشکیم اگر میتونیدکمکم کنید تاپزشکی دربیام بامن تماس بگیرید تاصحبت کنیم گوشم پره از این حرف هایی که توسایت هاهست که اینحور باش و…چون من بچه کف بازارم و تو۲۲سالگیم پیرشدم اماامیددارم چون بجاارزو. هدف دارم


آقای افشار‏ – 97/9/25

سلام. با توجه به شرایطی که برات پیش اومده درسته که کار سختی برای قبولی داری و لی همونطوری که اشاره کردی با یه برنامه خوب و البته با یه روش مطالعه هوشمندانه می تونی به هدفت برسی. یکی از کارهایی که تو این مدت باید می کردی و شاید انجام نداده باشی اینه که تک بعدی رفتی جلو و فقط به کسب درآمد برای حل مشکلات زندگی خانوادگی و خانواده ات فک رکردی که البته قطعا اولویت اولته و شاید هر کس دیگه ای هم جای تو بود این کارو می کرد اما ای کاش در حد اولویت دوم هر ساله یه مقدار درسها رو می رفتی جلو و در نظر داشته باش که الان که 22 سالته می تونستی به راحتی پزشکی قبول شی اگر آهسته و صبور بودی و یه گوه چش هم به آرزوهات داشتی. تو پنل مشاوره و برنامه ریزی تجربی ثبت نام کن. می گم مشاور با هاتون تماس بگیره. موفق باشی


شاهین‏ – 97/7/1

با عرض سلام و خسته نباشیدمن تو دانش آموز نظام قدیمم امسال هم کنکور ندادم و میخام سال98کنکور تجربی بدم میشه ی راهنماییم کنید و راه کاری واسم بگین ممنون


آقای افشار‏ – 97/9/25

سلام. شما هیچی از شرایطتون نگفتید متاسفانه که بتونم کامل راهنماییتون کنم. تو پنل مشاوره و برنامه ریزی سایت ثبت نام کنید تا مشاورها باهاتون تماس بگیرند.


سعید صادقی مهر‏ – 97/6/27

سلام…من رشته تجربی بودم معدل کل ۱۴/۷۵وکتبی۸/۵۶دارم….۴سال از درس فاصله گرفتم میخوام امسال کنکور بدم و ایا میتونم پزشکی قبول بشم یا نه…..منتطر جوابم


کیانوش پالیزبان ‏ – 97/6/26

سلام من کنکور نود و هفت شرکت کردم در رشته تجربی قبول نشدم مرا دریابید تا اینشااله در کنکور نود و هشت موفق شم منتظر جوابم


اسرا‏ – 97/6/15

سلاممن رشته تجربی هستماگر امسال کنکور دادم میتونم ریاضیات کاربردها ثبت نام کمآیا فبول کنم یا نهلطفا جواب بدید😳


احمد ام‏ – 97/5/12

سلام شرایط مرخصی گرفتن از دانشگاه پردیس چطوره؟ میشه کنکور 98 رو بدم درحالی که دانشگاه پردیس درس میخونم ولی مرخصی گرفتم؟


فرناز‏ – 97/5/10

سلام من میتونم با رتبه ی 15120 (رشته ی انسانی منطقه 3) دانشگاه فرهنگیان قبول بشم؟


هادی‏ – 96/12/14

سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه … میخواستم بدونم دانشگاه ازاد مشهد نیم سال دوم پذیرش پزشکی داره ؟ منظورم برای بهمن ماه هست … سوال دومم اینه که اگه فرضا پذیرش بهمن داشته باشه .. ایا کارت پایان خدمت سربازی رو باید همون مهر ببریم یا امکانش هست تا بهمن براشون ببریم اخه من ابان ماه خدمتم تموم میشه … ایا امکانش هست ودیعه ای چیزی بدم که حتما تا ابان براشون میبرم ؟؟…. وااااقعا ازتون ممنونم اگه پاسخ بدید .. لطف میکنید …


آرتین‏ – 96/11/20

سلام خدمت مشاورین محترم.بنده امسال پشت کنکوری هستم والان ک دراواخربهمن ماه هستیم نسبت به ازمون های قبل افت زیادی داشتم دلیلش هم کاهش ساعت مطالعه بوده. ودلیل کاهش ساعت مطالعه ام بی حوصلگی وازخونه زده شدم واقعا همیشه تنهام بنظرتون کتاب خانه میتونه کمک مناسبی باشه؟باسپاس


فاطمه‏ – 96/11/20

سلام من دانشجوی رشته علوم تغذیه هستم میخواستم برای کنکور پزشکی اقدام کنمسوالم این بود اونایی که نظام قدیم هستن برای کنکور باید کتاب های خودشون رو بخونن یا کتاب های جدید ؟و اینکه چجور میتونم هم درس دانشگاهم رو بخونم هم واسه کنکور؟


مهدي زنگباري‏ – 96/11/7

سلام من ليسانس دامپروري هستم فارغ التحصيل ٨٣ متاهل و داراي دو فرزند ميخاستم بپرسم بعد از اين همه سال كه از تحصيل فاصله گرفتم ميشه باز كنكور بدم و پزشكي قبول بشم خيلي علاقه دارم


محمداحمدی امیری‏ – 96/11/6

سلام من متولد72هستم دیپلم تجربی دارم ولیسانس اقتصادکشاورزی دارم ازهمون بچگی عاشق رشته پزشکی بودم حالا که لیسانسموگرفتم دوست دارم دوباره کنکورتجربی بدم تابه ارزوم که همون پزشکی برسم ولی نمیدونم باید چطوروازکجا شروع کنم اگرراه حلی داریدلطفا منوراهنمایی کنین تابه ارزوم برسم.ممنون


اکرم‏ – 96/11/2

سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی دارم و لیسانس برق دارم میخاستم ببینم میتونم برای پزشکی کنکور بدم ایا شرایط سنی مهمه؟واینکه من ازچه منبعی استفاده کنم میخوام واقفا بخونم ولی نمیدونم باید چحوری وازکجا شروع کنم و چی بخونم با دروس زیست وزمین شناسی تخصصی تجربی هم اشنایی ندارم


mahta‏ – 96/9/19

سلام ميشه از كنكور سراسري انساني رشته مترجمي زبان رو در دانشگاه انتخاب كرد؟


مهرناز‏ – 96/9/14

سلام من رشته ام ریاضی بوده و کامپیوتر خوندم.الان میخوام کنکور تجربی بدم برای قبولی در پزشکی، هیچ کتابی و منبعی ندارم . به نظرتون چی بخونم که هم زمان زیادی وقت نگیره و هم جامع باشه که مجبور نشم برای هر درسی چند تا کتاب بگیرم. کتاب های درسی رو هم باید بخونم؟ و برای هر درس یک کتاب مرور و نکته و تست؟ ممکنه بهم معرفی کنید کتابهایی برای عمومی و تخصصی؟ سپاسمندم


mohammadreza‏ – 96/9/5

سلام من دیپلم فنی دارم امسال پیش ثبت نام کردم گه کنگور تجربی بدم چجوری باغید بخونم برای قبولی خواهشا پاسخ بدید هزینه مشاور ندترم ینی کم دارم اگه میشه کمکم کنیدددددددددددددددد


ندارم‏ – 96/8/20

سلام می خواستم از زحمات شما تشکر کنم


خانم پور واحدی‏ – 96/8/20

امیدواریم بهترین نتیجه ها را بگیرید


فرزاد‏ – 96/7/9

سلام من عمران خوندم دیپلمم فنی بوده شیمی هم نخومدم امسال تصمیم گرفتم برای تجربی بخونم که دارم عین …. میخونمD:فقط کامنت گذاشتم که بگم میخام بترکونم راستی خیلی دلم مشاوره میخاد ولی پول ندارم کتابارم با مصیبت جمع کردم آزمون هم قسطی ثبت نام کردم D:فقط میخام بهتون بگم که من شرایطشو ندارم و اینا همش کشکهموفق باشید


Ela‏ – 96/6/26

سلام من متولد ٧٧هستم سال اول ودوم من كنكور رياضي دادم وسال دوم پذيرفته شدم يه رشته ملي رو وثبت نام هم كردم براي سال سوم ميخوام پرديس خودگردان شهيد بهشتي يا ازاد تهران پزشكي قبول بشم ايا مي تونم شركت كنم يا نه؟


بنفشه‏ – 96/6/21

سلام من دوبار در کنکور روزانه پذیرفته شدم یکبار سال 86 که انصراف دادم و یگبار سال 92 که فارغ التخصیل شدم . هردو در مقطع کارشناسی بودن . حالا میخواستم برای کنکور 97 ثبت نام کنم و برای مقطع دکتری عمومی بخونم ولی تو دفترچه دیدم کسایی که از 26 سال پیش دو بار در کنکور روزانه پذیرفته شدن کلا از ثبت نام محرومن!! یعنی دیگه نمیتونم تا ابد کنکور سراسری شرکت کنم ؟؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

شاید الان که این متن رو میخونی تو دورترین نقطه مرزی ایران باشی یا شاید شمال شهر تهران! فرقی نمیکنه کی هستی و کجا هستی، کنکور معیار سنجش تو برای ورود به دانشگاه و رقم خوردن آینده تحصیلی تو هست. از الان باید دنبال راهکارهایی باشی که به بهترین نحو برای این آزمون بزرگ زندگیت آماده شی و یک شروع قوی برای کنکور داشته باشی.

من می خوام در این مقاله یاد بگیری که چطور یک شروع طوفانی برای کنکور داشته باشی و از شکست هیچ ترسی نداشته باشی، دنبال این نیستم که از بَدیهیات بهت بگم، روش‌های درس خوندن و تست زنی و… رو با یه سرچ کوچیک همه جا حتی تو همین سایت محصل ایرانی میتونی پیدا کنی. من میخوام کمکت کنم که تا آخر این مسیر بدون ذره‌ای وقفه برای رسیدن به آرزوهات بجنگی. پس اگر برای اهدافت ارزش قائل هستی تا آخر این مقاله همراه من باش.

 

یک سال وقت داری که نشون بدی چند مرده حلاجی، این حرف‌ها که اگر از اول زیاد تلاش کنی خسته میشی رو بنداز دور! اگر میخوای موفق بشی باید از اول جدی شروع کنی، محکم و مقتدارنه.

اول و آخر سال نداره، هر بازه زمانی از سال کنکور اهمیت خودش رو داره و نباید زمانی رو به سادگی از دست بدی، حواست باشه رقبای زیادی داری بنابراین خودت رو از چرخه رقابت خارج نکن.مشاوره درسی کنکور ۹۸

سعی کن امسال که مهم ترین سال زندگی تو تا به این لحظه هست زیاد درگیر آزمون و خطا نشی و از نظرات کسایی که از تو تجربه بیشتری دارن استفاده کنی تا بهترین مسیر رو پیش روی خودت قرار بدی.

خوشبختانه یا متاسفانه سیاهی لشکرهای کنکوری زیاد هستن، کسایی که وسط راه جا میزنن و ادامه نمیدن، کسایی که با یکی دو دفعه تلاش کردن و نتیجه نگرفتن ناامید میشن. پس اگر تو جزو نفراتی باشی که تو مسیرت تداوم داشته باشی و با تمام وجود تلاش کنی اطمینان میدم در آینده خیلی نزدیک رو صندلی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور نشستی.

 

خیلی ها اینجور مواقع ناامید میشن و آرزوهاشون رو رها میکنن

اما دوست دارم تو یکی از اون‌ها نباشی.

این دنیا پر از آدم هایی هست که روزی آرزوهای بزرگی داشتن اما یک جایی کم آوردن یا شایدم زمین خوردن اما دیگه پا نشدن…

 

گاهی وقت‌ها باید “کر” باشی

یک چیزی که خیلی دلم می خواست بهت بگم اینکه احتمال داره در مسیرت از طرف اطرافیان یا نزدیکانت دلسرد بشی.

بهت بگن که نمیشه یا نمیتونی

اینجور مواقع “کر” باش تا موفق بشی

اما اگر به حرف هاشون گوش بدهی چه اتفاقی میفته؟

آینده‌ات دقیقا مشابه اون‌ها میشه، یک نگاه به چشماشون کن و از خودت بپرس آيا این آينده‌ای هست که همیشه آرزوش رو داشتم؟

پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی شریف و حقوق علامه و باقی رشته‌ها و دانشگاه‌های تاپ سهم کسایی شده که بارها شکست خوردن اما تسلیم نشدن

برات آرزو میکنم که بتونی برای آرزوهای بزرگ بجنگی چون اگر وقتی که نخوای برای رسیدن به آرزوهای بزرگ بجنگی مجبور میشی اون‌ها رو با آرزوهای کوچک و ناچیز جایگزین کنی.

 

کنکور میدون جنگه و جنگیدن هنر میخواد!

هنر یک کنکوری موفق اینه که:

روش مطالعه صحیح هر درس رو بلد باشه

بتونه برای خودش یک برنامه ریزی منسجم روزانه و هفتگی تهیه کنه

با انواع روش‌های تست زنی و حل سوال آشنا باشه

انضباط شخصی و مدیریت زمان رو خوب بلد باشه

از خودش آزمون‌های هفتگی بگیره تا خودش رو ارزیابی کنه و نقاط ضعف رو خودش مشخص کنه

ساعت مطالعه خودش رو ثبت کنه و هر روز کمی به تایم درس خوندن خودش اضافه کنه

با یه سرچ ساده میتونی در همین سایت میتونی این مهارت ها رو یاد بگیری.

 

مطمئناً هیچ کار دراز مدتی رو نمیشه بدون انگیزه‌ی کافی و تشدید ‌شونده انجام داد ولی یک واقعیت مهم هم این هست که حداقل برای شروع، هیچ نیازی به انگیزه نیست. میشه، علیرغم آمادگی زیاد و انگیزه کافی کار رو شروع کرد و منتظر اومدن انگیزه موند ولی در هر صورت کار رو انجام داد.

طبق قانون نیوتن دو نوع اینرسی وجود دارده: «اینرسی سکون» که در اون جسم تمایل داره به حالت سکون باقی بمونه و «اینرسی حرکت» که جسم متحرک تمایل داره به حرکتش ادامه بده و جالب اینجاست که این قانون در مورد تنبلی کاملاً صادق هست.

یعنی اگر شما تحت تأثیر اینرسی تنبلی، از انجام کار طفره برید مثل جسم ساکن، دوست دارید در همون وضع بمونید و اون رو تغییر ندید. اگر در حالت فعالیت و تلاش باشید باز هم دوست دارید ادامه بدید. نکته مهم اینجاست که کافیه ما به این واقعیت آگاهی داشته باشیم و با کمی انرژی اولیه، اینرسی خودمون رو از تنبلی و تعلل به اینرسی نظم و فعالیت تبدیل کنیم، اونوقته که تمایل عجیبی به حرکت و فعالیت و درس خوندن داریم.

خب حالا آماده هستید که این باور جدید رو برای کارهایی که دائماً به تاخیر میندازید و دلیل اون رو نداشتن انگیزه میدونید به کار ببندید؟ انگیزه نمیخواد، یالا شروع کن!

 

شاید جالب باشه که بدونی چیزی در حدود 2 درصد کنکوری‌ها توی تاپ ترین رشته‌های دانشگاهی پذیرفته میشن، این یعنی تو این مسیر اگر برای بهترین شدن میجنگی باید مثل همون دو درصد رفتار کنی. از توصیه‌ها و تجربیات رتبه‌های برتر میتونه مسیر رو برات مشخص تر کنه

بیشتر شرکت کننده‌های کنکور سیاهی لشکر هستن ولی عده ای انگشت شماری از کنکوری‌ها هم وجود دارن که تشنه موفقیت هستن دقیقا مثل خودت، باید بدونی تو با دیگران فرق داری.

به همین خاطر هست که وظیفه سنگین تری روی دوشِت داری.مشاوره درسی کنکور ۹۸

فکر میکنم دیگه میدونی باید چه کار کنی. سریع دست به کار شو.

خیلی ها منتظرت هستن…

 

میخوای یه استارت طوفانی برای کنکور 1400 بزنی؟ چرا از کوئیک استفاده نمیکنی؟

شروع از صفر تا نقطه اوج موفقیت

مشاهده برنامه کوئیک

سلام
فقط التماس دعا
و ان لیس للانسان الی ما سعی
برای انسان چیزی جز تلاش وکوشش او نیست

سلام من امسال میرم کلاس دوازدهم رشته ریاضی منطقه ۲هستم و میخوام که دانشگاه شریف تهران رشته مهندسی شیمی قبول بشم متنتون خیلی بیشتر از قبل بهم انگیزه داد واقعا ممنونم…
درسمو میخونم وجایی ک میخوام قبول میشم
برام دعا کنید که موفق بشم وجا نزنم
ممنون

سلام کنکور سراسرس ۹۹ آسان خواهد بود یا سخت؟

متن ساده و خوبی بود . ممنون

لیسانس معماریم میخوام ارشد مدیریت پروژه و ساخت بخونم کلی کتاب گرفتم منابع خوبیم تهیه کردم عصرکنکاش، ماهان ، چندتاییم تک کتاب تهیه کردم حدود 9 ماه وقت برا خوندن دارم ولی نمیدونم کتابامو چطور زمان بندی کنم اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنونش میشم. با آرزوی موفقیت همه ایرانیای عزیز.

یه جمله پدرم همیشه بهم میگه هرکس مزد تلاش خودشو میگیره به نظرم ما واسه نشستن روی اون صندلی دانشگاه مد نظرمون باید بجنگیم و مزد تلاشمونو بگیریم چون اون صندلی جایگاه ماعه که درس میخونیمو تلاش میکنیم نه اینا که با سهمیه میان.

سلام من ۹۸ کنکور دادم الان برای ۹۹ هم ثبت نام کردم منبع برای من همون کتاب های خودمه؟ آخه امسال کتاب ها خیلی تغییر کرده

اين همه درس خوندين نتيجه ١٢سال زحماتتونو به خودتون نشون بدين
ادامه بدين ك خدا خودش كمك ميكنه اينكه ك يه اتفاقي تو زندگي ميوفته موفقيتا باهمينا شيرين ميشه هميشه تو مهم ترين دوران زندگي ادم يه اتفاقاي عجيبي ميوفته كه انگار خدا ادمارو امتحان ميكنه كه دوس داره بهمون بگه ك زندگي يعني جنگيدن
ده سال ديگه همين درس خوندن برا ادم ميمونه نه چيز ديگه

متن انگیزشی بود در عین سادگیش…

سلام
به نظرتون من از الان شروع کنم برای کنکور فنی(رشتمم کامپیوتر هستش) میتونم توی دانشگاه های خوب تهران قبول بشم ؟؟؟؟

برای رسیدن باید کله زندگیه یک شخص تومدتی که وقت داری همون هدف باشه ازیک منبع به اضافه یک کنکور ازمایشی برای رفع اشکال استفاده کنید تکرار کنید و منبع تغییر ندهید ان شالله همه به خواسته هاشون برسن

اگه من از الان شروع کنم برای کنکور99برای پزشکی تهران خیلی دیره؟اخه امسال میرم دوازدهم ممنون میشم راهنماییم کنید

فک نکنم تازه تایم خوبی هم هست . منم دانشجوام ولی میخوام کنکور بدم و تصمیم دارم کسی نفهمه ولی نتیجشو به همه بگم تا فکشون بیفته

سلام انای عزیز
هیچ وقت واسه شروع دیر نیست که تو تموم تلاشت رو بکن و حتی یک ثانیه رو هم از دست ندا

مرسی نسای عزیز از انرژی خوبت راستش من سهمیه منطقه ۱دارم ودردبیرستان دولتی تحصیل میکنم واطرافیانم دائم از اینکه کنکور تجربی بدبختیه وانرژی گزاشتن بی فایده هست صحبت میکنن نمیدونم واقعا چکار کنم وبه شدت علاقه مندبه رشته پزشکی هستم تابستان مطالعه کمی داشتم بنظرتون برای نیمسال دوم چطور درس بخونم که موفق بشم؟

سلام من یه مشکلی دارم و اینه که الان دوازدهمم ولی هنوز دهم و یازدهم رو جمع نکردم….الانم نمیدونم چیکار باید کنم از کجا باید شروع کنم ؟؟اصلن شدنی هست یانه؟؟؟

سلام من امسال میرم کلاس دوازدهم رشته ریاضی منطقه ۲هستم و میخوام که دانشگاه شریف تهران رشته مهندسی شیمی قبول بشم متنتون خیلی بیشتر از قبل بهم انگیزه داد واقعا ممنونم…
درسمو میخونم وجایی ک میخوام قبول میشم
برام دعا کنید که موفق بشم وجا نزنم
ممنون

سلام من یه مشکلی دارم و اینه که الان دوازدهمم ولی هنوز دهم و یازدهم رو جمع نکردم….الانم نمیدونم چیکار باید کنم از کجا باید شروع کنم ؟؟اصلن شدنی هست یانه؟؟؟

منم دارم یاواش یاواش میخونم :)))

فیلمای در جستجوی خوشبختی و فارست گامپ رو حتما ببینین
انگیزشی ان?

تو باید با چیزیی که داری و در دستته موفق و عالی باشی اونایی که موفقن هیچکدومشون شرایطشون خوب نبوده به عبارتی باید از آب گل الود ماهی بگیری

چه فایده این همه خوندن. وقنی میدونی تو مملکت قرار نیست به جایی برسی. کشورهای دیگه رو ببین که هیچکدومشون کنکور ندارن، ولی از این کشور موفق ترن.. فایده نداره..

ناراحتی برو خارج اینجوری جا واسه ما هم باز تر میشه مرد باش بگو رتبه نمیتونم بیارم اینا همش مشتی بهانه است شما رتبه نمیاری کشور چی کار کننه برو یه جا کنکور نداشته باشه واللا

دمت گرم واقعا . یه همچین ادمایی فقط انرژی منفی ان.

.این خودمونیم که این ایران و ساختیم به روشی بارای هامون باانتخابامون.فرهنگیه که خودمون ساختیمش خودمون ازخودمون شروع کنیم.اما درست میشه هرچیزی باتلاش به دست میاد
درستونو بخونید همینجاهم میتونیدموفق بشید یا حق

دمت گرم سیده بانو جان

من دانشجوی ارشد هوافضای شریف هستم …. میخوام به همه ی شما پشت کنکوری های عزیز بگم هیچی تو این دنیا بدون تلاش به دست نمیاد …. خیلی باید فراتر از اونچه که بقیه هستن باشید …. کنکور سخت نیست فقط کافیه بخوایید وتلاش کنید …. اینم بگم اینکه بعضیا میگن من معدلم کمه ..پایم ضعیفه..زیست دهم افتادم.. همش توهماتی بیش نیستن… این دنیا جایی برای ادمایی تنبل و ضعیف نداره … پس قوی باشید و بجنگید….

هوافضا خوبه؟ من دوست دارم بیام هوافضا اما اطرافیانم میگن برا دختر هوانوردی بهتره
دو دلم
کمکم کن

سلام.من رشته ی الکترونیک هنرستان میخونم.هنوز معلوم نیست کنکور داریم یانه.توسالهای قبل انگیزه و علاقه شدید داشتم و نفر اول تو مدرسه بودم.امسال به طرزعجیبی انگیزمو از دست دادم و علاقم هم از درس کم شده و حال و حوصله ندارم.نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنماییم کنید.

سلام من علوم تجربی خوندم الان میخوام انسانی کنکور بدم باید چیکار کنم ممنون؟

سلام زمان ثبت نام کنکور 98 مشخص شده؟من توی ثبت نام کنکور 98 تحصیلیکو دیدم زده 24 بهمن مگه زمان ثبت نام مشخص شده؟

سلام بچه ها ، من امسال یازدهم ریاضی ام . منطقه یک ام. میخواستم بدونم با چه رتبه ای میشه روانشناسی سراسری قبول شد ؟

اگه میشد ی گروه تلگرامی داشت بهتر ازاینجا بود.

سلام من امسال رتبه ۱۱۵۰۰۰تجربی منطقه ۳اوردم من همون روز کنکورمیدونستم کنکورم خراب دادم بعد یه هفته ازکنکور من دوباره شروع کردم به خوندن سه هفته خوندم بعد سه هفته نشد ادامه بدم رفتم تفریح اینور اونور بعدش ک نتایج اومد انتخاب رشته نکردم فقط واسه کنکور ۹۸نشستم امسال میخوام انشالله پزشکی بیارم الانم یه هفته هست شروع کردم به خوندن جدی و با اراده. به نظرتون میشه از الان به پزشکی رسید؟؟

اراده خیلی قوی میخاد اگه میخای ب پزشکی برسی باید از خیلی چیزا بگذری اگه هم فکر بیرون رفتن داری بنظرم باید موهاتو باصفر بزنی

سلام.من دوازدهمم.و تاالان هم معدلم کم بوده هم تلاشی نکردم.میخام شروع کنم ولی میگم شاید نشه و…بنطر شما میشه تو این 9ماه؟

سلا زهرا جان
“میگم شاید نشه” دقیقا چه معنی میده؟
بزار من بهت بگم این یعنی تو به خودت و توانایی‌ های خودت باور نداری
میشه از همین الان شروع کرد و بهترین نتایج رو رقم زد به شرطی خودت رو باور داشته باشی

سلام من امسال118000این رتبه رواوردم علوم ورزشی قبول شدم من تومدرسه دانش اموز زرنگی بودم ولی نمیدونم چیشد امتحانات نهاایی رو هم بد دادم خدا میدونه چقد گریع کردم همه همه مسخره میکنن همه فامیل خیلی ناراحتم خیلی امروز29 مهرع تاالان درس خوندم ولب ن تااون حد منطقه 3 هستیم چون پول نداریم قلم چی شرکت نکردم هیچ ازمونی بورسیه نمیکنن بهونه میارن انگیزه کاملا افت کرده لطفا برام دعا کنین من از بچگی ارزو داشتم پزشکی قبول شم خیلی براش جنگیدم خیلی اما ازوسط راه دیگه نع موبایل کنار گزاشتم ولی بازم..میخام سال بعد پزشکی قبول شم ولی انگیزه ندارم اگ سال بعد قبول نشم نمیدونم چی میشه
ببخشید ی سوال داشتم ما نظام قدیم فقط کنکور98میتونیم شرکت کنیم بعد ازاون دیگه باید درس های نظام جدید بخونیم برای ما کنکور نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام میتونید در کنکور سال های آینده هم شرکت کنید ولی کنکور 99 به بعد تنها منبع طراحی سوال کتاب‌های نظام جدید خواهد بود

ایشالااااااااااااااااااا قبول میشید

محکم بخون و به هیچی جز درس فکر نکن

ببخشید. آیا ممکنه تا سال 99 کنکور رو حذف کنند؟؟ چون من معدلم بالاس و از همین الان برای کنکور خیلی استرس دارم و فکر نمیکنم اون رتبه ای که میخوام رو بدست بیارم.

نه

سلام…من ی دخترروستاییم پیشدانشگاهی روغیرحضوری تمومکردمو کنکور۹۷رو ب گندددکشیدم باررتبه داغون..بخاطرشرایط روحی ومشکلات خانودگی نخوندم یعنی برام مهم نبود.
اما الان خعلی پشیمونم وتنها خواسته ام قبولی تو دانشگاه ملی منطقه۱عه
میدونم تواین راه اذیت میشم بعضی وقتا سست میشه ارادم اما میخام امسالو بجنگم ن بخاطرکسی فقط بخاطرخودم..بخاطرایندم…بخاطرهدفای مهم ترم
برام دعا کنین مچکرم ازتمام کامنتای خوبتون همش انگیزشی بود ب امیدوفقیت همگیمووون

سلام من لیسانس بیوشیمی دارم ورودی ۸۰هستم حالا بعد از چند سال دوری از درس و دانشگاه دوباره تصمیم گرفتم که کنکور شرکت کنم و حتما دندانپزشکی تهران قبول بشم ولی کتابها خیلی عوض شده با یکی از موسس های کنکور آشنا شدم که برای تمام درسها سی دی با جزوه داره از پایه ولی هزینش خیلی زیاده .لطفا راهنمایی کنید

سلام نسیم جان
چه کمکی از ما ساخته هست؟

استادای گرامی یبارازتون پرسیدم آیاباوجود معدل کمم میتونم پزشکی قبول شم ؟هنوز جواب ندادین میشه کمک کنید برام مهمه واینکه
من فیزیک یازدهم رونتونستم پاس کنم کی باید امتحانشو بدم میترسم پشت کنکوری شم ممنون میشم کمک کنید

سیما جان سلام
این موضوع نیاز به بررسی و تحلیل از جهات مختلف داره
به زودی این کار رو انجام خواهیم داد و نتایج رو به صورت مقاله‌ای در سایت منتشر میکنیم
موفق باشید

سلام بچه ها
من کنکور نود و هشت و دادم ولی از نتیجه راضی نبودم انتخاب رشته ام نکردم کلا
برا نود و نه دینی و شیمی مون عوض شده…
ینی چاپ نود و پنج ک ماییم با نودو شیش فرق داره
الان باید کتابامو عوض کنم عایا ؟؟ :/
مثلا کتاب تست دینی جدید بگیرم ?

سلام رضا هستم از یزد .امسال دارم میخونم و اماده بشم واسه کنکور 98 . رشتمم انسانی و دوست دارم دفعه بعدی ک میام اینجا و این سایت کنکورم رو داده باشم و توی دانشگاه فرهنگیان واسه تربیت معلمی قبول شده باشم . واسه موفقیتم هرکاری لازم باشه میکنم چون زحمت این 12 سال ک درس خوندم رو نمیخام هدر بدم . قلم چی هم 2 ساله دارم میرم و عاااااشق ازموناش شدم . اول ک امیدم ب خدا هست و بعدشم با تلاش خودم ….. یاعلی..
رفتییییییییییییییممممممممم ک برییییییم تا کنکور 98

هیچ وقت واسه شروع دیر نیست منم یه زمانی دری خون ترین دانش اموز مدرسمون بودم اما با امسال میشه سه سال که پشت کنکورم … چ قدر مسخرم کردن جلوی رو تحقیرم کردن …اما ما میتونیم ک موفق شیم …

سلام شمابراکسایی که ازمون شرکت میکنن هم برنامه ریزی میکنین؟ینی یه برنامه مطابق باازمون

سلام سعید عزیز بله به صورت شخصی برنامه ریزی میکنیم
صفحه زیر رو ببینید:برنامه ریزی شخصی

سلام آقامحمد اینجور رشته ها(مثل مهندسی پزشکی) دیگه جواب نمیدن ریسک نکن به اسم مهندسی؛کار نیس ؛توهمون معلمی قانع باشی تضمینیه خوبه ؛حواستون باشه وضعیت کار خیلی داغونه

سلام. من متولد ۶۸هستم. فوق لیسانس شیمی دارم. پنج سال بی وقفه تو ازمایشگاه کار کردم.پایان نامه ها و پروژه های متعدد رو انجام دادم. اما متاسفانه از نظر شغلی نقطه امنی ندارم. هر روز که میگذره بیشتر احساس میکنم عمرم رو از دست دادم.میخوام از دانشجوی دکتری بودن انصراف بدم و کنکور سراسری شرکت کنم. اما ترس از کنکور دارم. که میتونم رشته تاپ قبول بشم یا نه رو دارم…
ضمن اینکه دبیرستانمم شاگرد زرنگی بودم و با ۱۹.۸۲به پایان بردم. دیپلم سال ۸۷ هستم.
لطفا راهنماییم کنید…
میتونم؟!

سلام.من دوازدهم ریاضی هستم.کسی میدونه مهندسی نفت شریف چه رتبه ای میخواد؟منطقه یک

سلام. برای تجربی 98، اگر کسی عمومی ها و زیست را بالای 90 بزنه ولی بقیه را جواب نده، دندانپزشکی روزانه احتمال داره قبول بشه؟

سلام حسین جان
حذف چند درس به طور کامل کار خطرناکی هست اصلا توصیه نمیکنیم
موفق باشید

سلام من رشتم تجربیه، مهندسی برق مجازی دولتی قبول شدم،به نظرتون برم این رشته رو یا بخونم واسه کنکور 98؟

سلام من دوازدهم ریاضی ام باید سال بعد مهندسی پزشکی امیرکبیر قبول شوم،نه به خاطر خودم بلکه بخاطر پینه خای دست پدرم طلای فروخته شده ی مادرم برای کلاس کنکور
برام دعا کنید به امید روزی که بیام بگم
(((قبول شدم))). خدایا کمکم کن

انشالله که خدا همراهت باشه که این قدر برای خانواده ات غیرت داری. سربلند باشی برادر عزیز.

سلام امروز24 شهریوره من قول میدم سال بعد پزشکی قبول شم من امسال کنکور دادم همه منو بخاطر اینکه رشته بد قبول شدم مسخره کردن من میخام بخودم ن ب دیگران بخودم ثابت کنم من میتونم بخداا فقط یهسال بعد به همه نشون میدم ای خدا دیگه موبایل اینا رو کنار گذاشتم میخام ب همه ثابت کنم تو این امکانات کم منطقه 2 میشه میشه برام دعا کنید

فداتشم به منم انگیزه دادی منم منطقه 3 هستم مطمئن باش باهمین منابعی ک الان در دست داری موفق خواهی شد

انشا الله موفق میشی من سال اولی که کنکور دادم رتبم ۱۲۰۰۰ شده بود هدف داروسازی بود ولی نرسید دیوونه شدم حدودا دو هفته با کسی حرف نزدم ولی بعدش رفتم تو مغازه ی بابام کار کردم حدود یک ماه دیدم که از این کارها پول در نمیآید رفتم نشستم درس خوندم خدا میدونه چه قدر گرسه کردم ولی بالاخره در داروسازی تبریز قبول شدم اگه هدف داشته باشی میبری

کنکور 98 ساله سومه کنکورمه رشتمم ریاضیه
نمیتونم از هدفم کامپیوتر شریف دست بکشم
به نظرتون الان دیرشده واسه رسیدن به هدفم

سلام!
من محمد هستم پزشک اینده .
الان که دارم تایپ میکنم تنها 5 درصد شارژ دارم پس سریع حرفمو بزنم و برم.
من امروز تصمیم گرفتم دیگه از موبایلم تا بعد از کنکور 98 استفاده نکنم با راهنمایی مشاورم هفته قبل رو بدون موبایل پشت سر گذاشتم
واقعا خیلی خوب بود و خیلی از فکرهای بیخود من کم کرد.
من پشت کنکوری هستم و امسال برای سال دوم کنکور میدم و بر خلاف پارسال ، من مییخوام کنکور 98 رو منفجر کنم و این اوضاع رو
تغییر بدم .
1 ماه هست خوندن رو شروع کردم واقعا عالیه باورم نمیشه که داخل این مدت اینقدر پیشرفت کردم و با ساعت مطالعه 8 ساعت دارم
جلو میرم . من 1 ماه قبل مطالعه نداشتم ولی الان هر روز 8 ساعت مطالعه دارم و دارم به روز های اوجم بر میگردم.
اگر من تونستم پس تو هم میتونی فقط باید بخوای تا مسیر موفقیت رو با اخرین سرعت طی کنی یا علی بگو و شروع کن اول کار سخت
هست ولی عادت میکنی و درسخوندن برای تو میشه لذتبخش ترین کار دنیا پس به زندگی لبخند بزن برو به دل سختی ها و از اون ها نترس
برای موفقیت یک جمله رو فراموش کن اینکه درسو فردا میخونم و امروز حالا استراحت کنم.این دشمن تو میشه پس از همین الان شروع کن
مثل مرداب ساکن نباش حرکت کن و تازگی رو به ارمغان بیار . لبخند رو هیچ وقت فراموش نکن تو بهترینی و تنها قهرمان زندگی خودتی
پس برو تا بریم کنکور 98 ما اومدییییییییییم.

سلام خسته نباشید من امسال کنکور سوممه میخواستم بدونم برای اینکه مشکلی برای کنکور ۹۸ از نظر نظام وظیفه برام پیش نیاد پیام نور یا ازاد باید ثبت نام کنم و بعد ۲ ترم مرخصی بگیرم و پس از قبولی در کنکور انصراف بدم ؟ میدن ۲ ترم متوالی مرخصی رو ؟ شرایط خاصی داره این قضیه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام علی عزیز
بله میشه هر دو ترم رو مرخصی گرفت و بعد از قبولی در کنکور انصراف داد

سلام
این کامنتو میذارم تا در آینده ای نزدیک بیام بخونمش و بگم که موفق شدم بگم که از پزشکی شهید بهشتی در اومدم…اون روزه که خودمو به همه ثابت خواهم کرد….می دونم که میشه و از پسشم بر میام?

نمیدونم چرا همه کامنت میذارن
من بعد قبولیه پزشکی میام اینجا اشک شوق میریزم بعد همچین با افتخار میگم سخت بود ولی قبول شدم ناموسا دست از این بچه بازیا بردارید

من باید رتبه 1 کنکورتجربی 98 بشم به خاطر اشک شوق پدرو مادرم حاضرم همه ی سختی ها روبه جون بخرم من باید رتبه برتربشم و پزشکی شهیدبهشتی تهرانو بیارم دلم می خواد وقتی از جلسه کنکور اومدم بیرون سرمو با افتخاربالا بگیرم و به پدر ومادرم بگم سخت بود ولی من از پسش براومدم من موفق شدم پریای شما پزشک شده.خدا جواب زحماتمو میده به این حرف ایمان دارم
بجنگ و صبور باش که این روزاتم تموم میشن.

به امید روزی که میام این کامنتمو می خونم و با اشک شوق موفقیتمو اعلام می کنم.

یا اباالفضل هدفتو خیلی بالا گرفتی

سلام من کارشناسی ارشد کامپیوتر دارم و تصمیم گرفتم دوباره دروس تجربی رو. بخونم. در این چند روز با برنامه ریزی شروع کردم اما پایه ضعیفی دارم. بنظرتون میتونم در رشته های پیراپزشکی روزانه قبول بشم؟

کاری ک نشد ندارم {از الان هم نگو پایم ضعیفه نمیتونم ارادتو قوی کن بگو من میتونم} پس موفق باشی

سلام من داوطلب کنکورم رشته انسانی
از همون اول داشتم خودمو واسه کنکور اماده میکردم رفتم مشاوره برنامه چید واسم به مدت سه هفته دنبال کتاب تست بودیم پیدا نکردم گفتن مرداد میاد الان دوماهه وقتمو تلف کردم و کتاب های تست انسانی منتشر نکردن هیچی هم نخوندم و ناامید شدم

من هم اوایل مثل تو به دنبال دروس تخصصی انسانی بودم و اما حدود یک ماه و خرده ای وقت من را گرفت اما از الان شروع کن کتاب جامع فقط بگیر بعد به عنوان مثال درس ادبیات تخصصی که داری میخونی اول سبک ها رو از پایه دهم بخون بعد همون سبک رو از پایه یازدهم بخون اینجوری هم یادگیریت بهتره هم اون مباحث برات جا افتاده تره.

سلام من سپیدم کنکوری 98 هستم خیلی استرس دارم انقد ک بیخیال شدم
الان 6 مرداده و من خیلی ناراحتم که وقتمو تلف کردم انگیزه ندارم فک میکنم دیره از طرفی مشاورم ندارم برنامه خوبیم ندارم لطفا کمک کنید???

اصلا نگران نباش الان وقته فکر کردن ب زمانایی که از دست دادی نیست تو هنوز بیشتر از یک ماهو نیم دیگه وقت داری فکر کردن به اینکه بقیه تموم این مدت درس میخوندن وتو نخوندی فقط باعث میشه تمرکزو انگیزه از دست بدی و پر بشی از استرس
توکل کن ب خدا و شروع کن از همین حالا
بهترین مشاور خودتی اما اینکه کسی کنارت باشه که تجربه هاشو در اختیارت بزاره و میانبرو بهت نشون بده ک دیگه باعث نباشه هر درستو غلطی رو تو این وقت محدود خودت تجربه کنی خیلی خوبه اما ب این ایمان بیار که تو میتونی انجامش بدی تو خدارو داری اون همیشه پشتته

سلام
من امسال وارد پایه یازدهم(تجربی) میشم. بنظرتون تو تابستان دروس کدوم پایه رو باید بخونم؟ دهم یا یازدهم؟ یا هردو؟
آیا درسته که من از تابستان تو کلاس های کنکوری دروس پایه دوازدهم شرکت کنم؟

سلام داریوش جان
پیشنهادم برای شما اینه که در تابستان کاملا روی درس‌های پایه (دهم و یازدهم)‌ متمرکز بشی و اگر وقت اضافه داشتی به بعضی مباحث مهارتی سال دوازدهم هم توجه ویژه داشته باشی.
به طور کل کاربرد زمان تابستان قوی تر شدن در دروس پایه هست

اینکه گفتین تا تو خلوت با خودمون کنار نیایم پارسال با امسال فرقی نداره برامون وحشتناک قبول دارم تا وقتی که تکلیفت با خودت مشخص نباشه نمی دونی میخوای براچی بجنگی از بس دیگران ازت میخوان این و اون باشی که یادت میره چی از خودت میخوای … ای کاش یکی به این جماعت با صدای بلند و رسا و گیرا بگه دست از سر خودخواهیتون بردارین …

سلام حقوق پیام نور چجوریه بده؟من شنیدم به دردنمبخوره
راهنمایبم گنیدممنون

سلام
خیلی عالیه
براحتی در آزمون وکالت قبول میشی

سلام دوستان عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه ودوروزمونده به کنکورروعالی وبدون استرس بگذرونید.
من رشته دبیرستانم ریاضی هست امامیخوام کنکورتجربی بدم 97،بنظرتون چکار کنم که توی 98موفق بشم

ساعت نزدیک 2 شبه و من دارم این کامنتو مینویسم
بعد از خوندن این متن و کامنتایی که بچه های تجربی تواین سایت گذاشته بودن همزمان چند تا حسو تجربه کردم
ترس برای زندگیم
شادی برای وقتی که هنوز دارم
خجالت برای زمانایی که از دست دادم
و انگیزه برای ساختن آیندم آینده ای که بچم بتونه راحت توش زندگی کنه
و این انگیزه باعث میشه برای هدفی که تا حالا برای به دست اوردنش جدی نبودم مصمم بشم
من میخوام پزشک بشم
برام دعا کنید که تسلیم نشم

افرین عالیه

سلام.منم همه حسایی که گفتیو دارم من چون مامان بابام دوست دارن فرهنگیان قبول بشم بخاطر اوا از این لحظه میجنگم من درسته روانشناسیو خیلی دوست دارم ولی اول مامان بابامو ب ارزوشون میرسونم بعد خودم اون رشته ای که دوست دارمو میخونم من قول میدم…
من همیشه درس خون بودم ولی دوسال که دیگه خوب درس نمیخوم همه اونایی که ازم کلی عقب بودن الان ازم زدن جلو دیگه خیلیا باورم ندارن ولی من از این لحظه به بعد میجنگم چون میدونم خیلیا منتظر شکست خوردن منن ولی من ثابت میکنم خودمو…
(19/4/97_16:09) ایشالا هممون موفق بشیم
یه سال دیگه میام و این کامنتو ک با گریه نوشتم میخونم و میگم اسون نبود ولی من از پسش براومدم

سلام بسیار عالی امیدوارم هر کس هر رشته ای میره با انگیزه بره و هدفش خدمت به مردم و کشورش باشه?این اصل انسانیته.اگه کسی میره پزشکس یا…فقط به فکر درآمدش نباشه هدفش رفع غم از کسی باشه…واقعا اراده خیلی مهمه از تابستون شروع کنید زمان خیلی زود میگذره.

سلام.من میخام برا کنکور ۹۸ برنامه ریزی کنم.به نظرتون بهترین ازمون ازمایشی کدومه؟ از همین تابستون اگه خدا بخاد شروع میکنم.لیسانس عمران دارم.ولی به خاطر علاقه به پزشکی میخام کنکور تجربی بدم.فقطم زیست و عربیم ضعیفه.بقیه درسا خوبم.

سلام…. یه جوری ناامیدیم از زندگی ک بیان بگن بدون کنکور پزشکی قبول شدی میگمشون بیخیال بابا 🙂

باسلام خدمت تک تک شما دوستای کنکوری انشاالله همگی موفق باشید و سال ۹۸ رتبه بشین،خواستم بپرسم شما برنامه ریزی درسی تجربی دارید واسه تابستون چون واقعا وضع اقتصادیم خوب نیست بخوام مشاور بگیرم

از نظر من برنامه ایی که خودت با توجه به توانایی و علاقه خودت میریزی خیلی بیشتر کارایی داره تا برنامه ایی که مشاور بهت میده اگرم ازمون خاصی مدرسه ازتون میگیره بعد از ازمون روی تست غلط و نزدت و مباحث مربوطشون تمرکز کن تا دیگه اشتباهاتت رو تو ازمونای بعدی تکرار نکنی مشاور بهت میتونه توی برنامه ریزی بهتر بهت کمک کنه نه برنامه ایی که تورو به اوج خودت تو ازمونا برسونه البته موارد نقض هم هست عزیزم امیدوارم کنکور ۹۸ رشته ای که میخوای قبول شی

سلام دوستم،ببين منم ميخواستم مشاوره بگيرم ولي ب اين نتيجه رسيدم ك هيچ نيازي ب مشاور نيست مشاور از خودمون دلسوز تر نيست فقط بخون همين من خودم با برنامه قلمچي ميخوام پيش برم برنامه اي كه همه ي رتبه هاي برتر باهاش پيش رفتن بخدا ميشه فقط بايد خوندوجا نزد،من پارسال يه مشاور و برنامه ريز داشتم به اسم آقاي ديبازر خيلي معروفه ٣ماه باهاش پيش رفتم ولي بخدا يه برنامه چاپ ميكردنو ب همه ميدادن با هزينه ي خيلي زياد كه با بدبختي جور كردم همون سه ماه رو اينو ميخوام بهت بگم ك همشون فكر پولو بخدا كار خاصي نميكنن با همون برنامه قلمچي برو ك برنامش دو هفته يه باره بعد تو روزا پخشش كنو بخون

سلام.. ببخشید من رشته انسانی هستم و فوق لیسانس گرفتم ولی میخوام کنکور تجربی بدم واسه پزشکی هرچقدر هم وقت و هزینه بخواد میزارم چون عاشقشم..بنظرتون من که انسانی هستم باید از کجا شروع کنم..کجاها کلاس برم ..کمکم کنید ..ممنون دوستان گلم

سلام من کنکور 98ام و ایشالا رشته دلخواهم رو با انگیزه ها و کمک های خوب شما قبول میشم پیش بسوی دندانپزشکی تهران یا شهید بهشتی

مامی تونیم خودمون اینومیدونیم

سلام بچه ها من میخوام کنکور 98 بدم نظام قدیمم هستم لطفا بهم بگین کلاس کنکور برای نظام قدیمی هام هست ؟

اطرافم پر بود از آدمایی که حس شکست رو بهم القا میکردن. هرکسی که گذارش به مسیرم افتاد، به یه نحوی دلسردم کرد. یه عده علنی و واضح. که مثلا الان دیگه چه موقع شروع کردنه و داری خیلی دیر اقدام میکنی. یه عده گفتن اووو تو این شهر پره از آدمای تحصیلکرده ی بیکار! بیخیال؛ بشین زندگیتو کن انقدر خودتو عذاب نده با درس خوندنو به نتیجه نرسیدن… و اما اکثریت!!! و امان از این اکثریت!!! که با لباس دوست وارد شدنو نیت دشمن داشتن! میگفتن بخون تو تواناییشو داری. ولی چنان اوضاع زندگی و روحیمو بهم ریختن، که از گروه اول هم مخرب تر بودن.
خیلی خوب شروع کرده بودمو خیلی عالی داشتم پیش میرفتم… اما اونقدر مشکلاتم زیاد بود که نتونستم عالی تموم کنم.. اصلا نتونستم تموم کنم!! تمام زحماتم جلوی چشمام از بین رفت به همین راحتی… و من چیکار کردم؟ فقط نشستمو پودر شدن آرزوهامو تماشا کردمو براشون عزاداری کردم! و هرروز بدتر شدم
اما دیگه نمیخوام یه شکست خورده باشم… واسه قبولی تو کنکور97 خیلی دیره.. ولی واسه قبولی تو کنکور98 یه عاااالمه تایم طلایی دارم که میتونه با همت و اراده ام، آیندمو تغییر بده!!!
پس عزاداری چرا؟ یاعلی رو واسه همین روزا گذاشتن
امسال میخوام جزو اون 2درصدی ها باشم…. پس؛ یاعلی!
متشکرم از مقاله ی خوبتون

منم مثل شمام واسه تغییر این شرایط باید جنگید

با سلام و عرض ادب
3سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
1-میخواستم بدونم اگه امسال شبانه قبول شدم میتونم سال بعد کنکور بدم اینم بگم که مشکل سربازی ندارم
2-ایا درسته میگن کنکور 98 به 2 صورت برگذار میشه یکی برای داوطلبین که قبل 97 دیپلم گرفتن و یکی برای داوطلبین که بعد از سال 97 دیپلم گرفتن
3-شرایط سوابق تحصیلی برای کنکور 98 به چه شکل خواهد بود تاثیر به صورت مثبت خواهد بود یا تاثیر قطعی
با تشکر

رامین جان سلام،
۱- بله میتونید
۲- طبق اعلام مسئولین سازمان سنجش به دو صورت برگذار میشه
۳- هنوز خبر رسمی این موضوع برای کنکور 98 اعلام نشده باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش موند

سلام
امسال سال چهارمی هست که من کنکور میدم یعنی 3 سال پشت کنکور بودم
با این حال امسال هم آمادگی کافی برای قبولی در رشته ای که ارزوم بوده رو ندارم
من عاشق پزشکی هستم ولی یکم دیر فهمیدم و یه عالمه تنبلی کردم
ولی الان دیگه مسمم هستم و از الان برای کنکور 98 تلاش میکنم
من سال 98 رتبه میشم و پزشکی دانشگاه تهران یعنی آرزومو براورده میکنم
اینارو نوشتم تا بدونید من برای آرزوم هر کاری میکنم حتی زخم زبون 4 سال پشت کنکور بودن در حالی که میتونستم همون سال اول دانشگاه آزاد برم یا پرستاری دانشگاه دولتی
اما
عشق
نمیزاره
چند بار تا پای ثبت نام دانشگاه هم رفتم ولی نتونستم!
الان میفهمم چرا این همه سال نشده
چون
پزشکی ارزوی من بود نه هدفم
الان توی زندگیم هدف دارم
امسال کر میشم
کور میشم
و فقط به هدفم فکر میکنم
هدفی که آینده ی منو میسازه
یه نصیحت از یه پشت کنکوری
هدفتو پیدا کن
نشونش بگیر و فقط به سمت اون حرکت کن
بهترین خودتو به نمایش بزار تا دنیا هم بهترین خودشو بهت تقدیم کنه
یا علی

عزیزمم کلی انرژی گرفتم چ خوبه ک انقدرر تلاش میکنی انشاءالله موفق میشی،من کنکور ۹۸م هدفم رشته حقوقه تمام تلاشمم میکنم و مطمعنم ک قبول میشم?

دوست عزیزم محدثه بااینکه شما روتابه حال ندیدم ونمیشناسم مطمئن هستم که ده سال آینده شمابه جایگاهی خواهید رسید که حتی کسانی که شمارو به دلیل این تاخیر در قبولیتون تحقیر میکنن به افتخارتون دست میزنند. با ارزوی موفقیت برای شما عزیز با پشتکار ./الهام

بسیار زیبا بود من بخاتر یسری مشکلات روحی و افسردگی و تنبلی خودم نتونستم برا97 بخونم ولی میخام یسال پشت کنکور بمونم و برای موفقیت تلاش کنم التماس دعا.ولی یترسم اینه ک وسط راه ول کنم چون ارادم یخورده ضعیفه کار هامو نصفه نیمه ول میکنم

سلام واسه منم 100درصد ناموفقیتم تقصیر خودم شد. واسه همین میخوام واسه 98 واستم و با اراده شروع کنم.ان شاالله خدا همه تلاشگرارو موفق کنه.

مشکل همه ما همینه تنبلیم یا اینکه اراده قوی نداریم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: info@irmohasel.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات       شکایات

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور

مشاوران 100
اخبار کنکور, نهایی و معدل
۹۲۸ نظرها

 کنکور ۹۹ در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه امسال برگزار می شود. بر اساس مصوبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در کنکور ۹۹ دو نوع سوال (برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید) طرح خواهد شد و داطلبان می ­توانند بدون توجه به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند یکی از دو مجموعه سوال (سوالات نظام آموزشی ۳-۳-۶ یا سؤالات مربوط به نظام قدیم، ترمی واحدی و سالی واحدی)‌ را انتخاب کنند. همچنین داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام کنکور ۹۹ نشده اند، اواخر اردیبهشت ماه امسال باید منتظر مهلت جدید ثبت نام باشند.

با این وجود، به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، یک سری حواشی دیگر هم در مورد زمان و نحوه برگزاری کنکور ۹۹ و همچنین امتحانات نهایی پیش آمده که قابل بررسی هستند.

آخرین خبر در این زمینه، اعلام تاریخ برگزاری امتحانات نهایی از اواسط خرداد تا اواسط تیرماه بوده است. برنامه کامل امتحانات نهایی را می توانید در پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ به آیدی moshaverane100 مشاهده کنید. همچنین ۲۰ نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم از ۸۰ درصد مطالب ابتدای کتاب های درسی طرح خواهد شد.مشاوره درسی کنکور ۹۸

 

در این صفحه از سایت گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ علاوه بر این موضوع، به سوالاتی از قبیل اینکه شرکت در کنکور کدام نظام آموزشی بهتر است، شیوه برگزاری کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود، جزئیات حق انتخاب نظام جدید یا قدیم در کنکور ۹۹ و سال بعد، کنکور نظام جدید بهتره یا نظام قدیم، میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰، تکلیف پشت کنکوری های ۹۸ در کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ چگونه است، آیا دو کنکور همزمان در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد یا خیر، ابهامات مربوط به سرنوشت کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ و احتمال حذف کنکور در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰، تغییرات کتاب درسی نظام جدید نسبت به کتاب های نظام قدیم و سایر سوالات مشابه از این دسته جواب خواهیم داد.

اگر نظر یا سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات انتهای همین صفحه سوال رو ارسال کنید (قبل از ثبت و ارسال سوال، حتما به این مقاله بین ۱ تا ۵ ستاره امتیاز بدید) مشاوران ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد. علاوه بر این، از طریق صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ هم میتونید نظرات و سوالاتتون رو زیر آخرین پست بصورت کامنت بنویسید تا مشاوران ما در اولین فرصت پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان باشند.

 

تا اواخر دهه ۷۰ نظام آموزشی کشور ترمی واحدی بود که به نظام قدیم معروف بود و اوایل دهه ۸۰ نظام آموزشی به سالی واحدی تغییر کرد. در کنکور سال ۸۱ سازمان سنجش آموزش کشور برای هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و جدید سوالات جداگانه ای طرح کرد و این روند تا سه سال یعنی تا کنکور ۸۳ هم ادامه پیدا کرد.

سازمان سنجش در قسمت هایی که مطالب کتاب های نظام قدیم و جدید شبیه هم بود سوالات یکسان و در بخش هایی که مباحث متفاوت بود سوالات جداگانه ای برای هر گروه طرح می کرد. بنابرین این احتمال در ذهن خیلی از داوطلبان کنکور شکل گرفت که کنکور سال ۹۹ و حتی کنکور ۱۴۰۰ به صورت دو کنکور همزمان برای نظام قدیم و جدید برگزار بشه چون این امر قبلا تا سه سال پیاپی سابقه داشته. در ادامه این موضوع رو بیشتر بررسی می کنیم.

 

اولین اظهارات رسمی مسئولین درباره نحوه برگزای کنکور ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ صحبت های رئیس وقت سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بود. ایشان در پاسخ به این سوال که شیوه برگزاری کنکور ۹۸ چگونه خواهد بود گفت: کنکور سال ۹۸ شامل دو سری سوال جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید خواهد بود و البته این دو کنکور در یک زمان با هم برگزار خواهند شد و فقط سوالات فرق دارند.

همچنین در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ آقای عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد که در کنکور ۹۹ دو نوع سوال ویژه داوطلبان نظام قدیم و جدید طرح خواهد شد. علاوه بر این، در متن اطلاعیه سازمان سنجش درباره مصوبات هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ذکر شده که «داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌ التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت نمایند».

اما چند ماه بعد در اوایل مرداد ماه ۱۳۹۸ رئیس محترم سازمان سنجش اموزش کشور اعلام کرد که «داوطلبان کنکور سال ۹۹ درخواست داشتند که بتوانند نظام آموزشی خود را برای امتحان انتخاب کنند که این حق به داوطلبان داده شد». این خبر برای بعضی از داوطلبان نظام قدیم خبر خوشحال کننده ای بود اما البته برای بعضی دیگر باعث سردرگمی در انتخاب منابع شد. اگر هنوز بین انتخاب نظام قدیم یا جدید شک دارید حتما ادامه این مقاله رو مطالعه کنید.

 

با توجه به اینکه به فارغ التحصیلان نظام قدیم حق انتخاب کنکور ۹۹ داده شده، بسیاری از این عزیزان شک دارند که منابع و کتاب های نظام قدیم رو مطالعه کنند یا نظام جدید.

در کنکور سال های گذشته از کتاب های درسی دوم و سوم دبیرستان، پیش دانشگاهی و همچنین فیزیک اول دبیرستان سوال طرح شده و منابع کنکور ۹۷  و همچنین منابع کنکور ۹۸ نظام قدیم همین کتاب ها بودند. اما در کنکور ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام جدید از دروس دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان سوال طرح میشه. شاید برای داوطلبان نظام قدیم و پشت کنکوری های نظام قدیم که نتونستن در رشته و دانشگاه دلخواهشون قبول بشن این سوال پیش بیاد که با توجه به انتخابی بودن نظام آموزشی و با توجه به اینکه ممکنه برگزاری دو کنکور مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید در سال های بعد منتفی بشه و فقط یک کنکور طبق کتاب های درسی نظام جدید برگزار بشه، تغییر کتاب های درسی برای کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ چقدره و آیا این افراد با توجه به تغییر منابع میتونن در کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ یا سال های بعد شرکت کنن و موفق بشن؟

با نگاه کلی به تغییر کتاب های نظام جدید می بینیم که تغییر کتاب های درسی دبیرستان خیلی زیاد نبوده و چارچوب اصلی مطالب تقریبا همون مطالب کتاب های درسی نظام قدیم هستند. اما به این معنی نیست که داوطلبان نظام جدید از کتاب های کمک درسی یا فیلم و دی وی دی های کنکور ۹۹ نظام قدیم استفاده کنند زیرا این منابع تغییراتی داشته و بعضی مباحث حذف یا اضافه شده. به عنوان مثال، در درس زیست شناسی مباحثی مثل گوارش، قلب، دفع مواد زائد، گازهای تنفسی و … که در کتاب درسی زیست دوم دبیرستان نظام قدیم وجود داشت با شباهت نسبی در کتاب زیست شناسی دهم نظام جدید تکرار شده اما بعضی نکات حذف یا اضافه شدن و بعضی اسم ها فارسی شدن که البته در اکثر موارد معادل لاتین این اصطلاحات هم در کتاب ذکر شده. در تمام دروس رشته تجربی، ریاضی و انسانی تغییرات تقریبا در همین حد بوده اما باز هم تاکید می کنیم داوطلبان هر نظام آموزشی از منابع (کتاب یا فیلم آموزشی) ویژه خودشون استفاده کنند و به ویژه داوطلبان نظام جدید صرفا به استفاده از منابع نظام قدیم اکتفا نکنند. در اینجا فایل pdf کتاب زیست شناسی دوم دبیرستان نظام قدیم و زیست شناسی دهم نظام جدید رو آوردیم که میتونید هر دو کتاب رو دانلود و مقایسه کنید:


دانلود کتاب زیست شناسی دهم نظام جدید


دانلود کتاب زیست دوم دبیرستان نظام قدیم

اگر تفاوت کتاب های نظام قدیم و جدید رو برای سایر درس ها کمی دقیق تر بررسی کنیم می بینیم که در درس ادبیات فارسی بیشتر مباحث تاریخ ادبیات از کتاب های نظام جدید حذف شده. علاوه بر این حجم مباحث لغت و املا و زبان فارسی هم تا حدودی کمتر شده. در درس عربی مباحث انواع اعراب، تمیز، منادا، اعلال و مفعول فیه از کتاب های نظام جدید حذف شده. در درس دین و زندگی حدود ۷ درس حذف شده.

درس زمین شناسی که برای داوطلبان کنکور نظام قدیم شامل دو کتاب با ۱۹ فصل بود برای داوطلبان نظام جدید به یک کتاب با ۷ فصل تبدیل شده. فصل انتگرال به طور کامل از کتاب های ریاضی نظام جدید حذف شده و مباحثی مثل دنباله، آمار و احتمال، هندسه، مشتق و کاربرد مشتق، حد و … کاهش حجم قابل توجهی دارند. در کتاب های زیست شناسی نظام جدید مسائل عددی، دودمانه و … از بخش ژنتیک حذف شده، مباحث گیاهی کاهش حجم قابل ملاحظه ای پیدا کرده، فصل های آغازیان، قارچ ها و باکتری ها به طور کامل حذف شده و در کل مطالب کتاب ها ساده تر شده. البته بعضی اصطلاحات لاتین در کتاب های نظام جدید به فارسی ترجمه شده مثلا سلول به یاخته ترجمه شده. در درس فیزیک مباحث عدسی و آینه های کروی، به هم بستن خازن ها و مدارهای چند حلقه ای از کتاب های نظام جدید حذف شدند. حجم بعضی مباحث هم نسبت به کتاب های نظام قدیم کمتر شده. در درس شیمی قسمت های محاسباتی و حل مساله تا حد زیادی از کتاب های نظام جدید حذف شده ولی در عوض حجم مطالب حفظی نسبت به کتاب های نظام قدیم بیشتر شده. بیشتر ساختارهای حفظی مربوط به شیمی آلی که در کتاب های نظام قدیم وجود داشت از کتاب های نظام جدید حذف شده. تعداد واکنش های شیمیایی مطرح شده در کتاب های نظام جدید که لازمه برای کنکور حفظ باشید نسبت به کتاب های نظام قدیم خیلی کمتر شده.

بنابرین با بررسی کتاب های نظام جدید متوجه خواهیم شد که حجم مطالب و همچنین سطح دشواری کتاب های نظام جدید تا حدودی پایین تر از کتاب های نظام قدیم است. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر چند سال از درس و کنکور فاصله گرفتید و مطالب کتاب های نظام قدیم مثل کتاب های نظام جدید برای شما نا آشنا هستند بهتره نظام جدید رو انتخاب کنید چون تا حدودی آسان تر و کم حجم تر هستند.

 

شایعات زیادی درباره اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۹۸ و ۹۹ فقط ۲۰ یا ۳۰ درصد خواهد بود به گوش همه ما رسید اما خوشبختانه با مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش مهر ابطال بر تمامی این شایعات زده شد. طبق مصوبه این جلسه، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در کنکور ۹۸ بین دو نظام قدیم و جدید درصدی بندی نخواهد شد و حالت رقابتی خواهد داشت که این عادلانه ترین حالت ممکن است. بنابرین رتبه ۱ کنکور ممکنه داوطلب نظام جدید یا نظام قدیم باشه، در واقع ممکنه همه قبولی های یک رشته در یک دانشگاه خاص داوطلبان نظام قدیم یا همگی نظام جدید یا ترکیبی از این دو گروه باشند و هیچ درصد بندی برای ظرفیت پذیرش مطرح نیست.

به احتمال زیاد این قضیه درباره کنکور ۹۹ هم صدق خواهد کرد. اخبار جدید در این زمینه از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ بلافاصله منتشر خواهد شد. برای عضویت روی دکمه های زیر کلیک کنید:

 

تعداد تقریبی ثبت نام کنندگان کنکور ۹۸ در مرحله اول رو میتونید در تصویر زیر ببینید:

تعداد داوطلبان کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ فعلا مشخص نیست اما با توجه به سیر صعودی تعداد داوطلبان کنکور تجربی و سیر نزولی تعداد داوطلبان کنکور ریاضی میشه پیش بینی کرد که احتمالا پرجمعیت ترین گروه آزمایشی در کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ کنکور تجربی باشه مخصوصا اگر همچنان دو کنکور مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید برگزار بشه. آمار شرکت کنندگان کنکور در سال های گذشته در هر رشته رو میتونید در تصویر زیر ببینید:

در تصویر بالا می بینید که تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی سال به سال رو به افزایش است که دلیل اصلیش تقاضای بالا برای قبولی در رشته های پرطرفداری مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و سایر رشته ها میتونه باشه.

 

در جلسه شواری سنجش و پذیرش در روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۷ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به صورت مستقیم (قطعی) و به میزان ۳۰ درصد تصویب شد. هر سال ده ها هزار نفر در گروه آزمایشی تجربی معدل کتبی بالای ۱۹ و نزدیک به ۲۰ دارند.

این مصوبه باعث اعتراض دانش آموزان و داوطلبان زیادی شده و دلایل مختلفی هم برای درخواست لغو این مصوبه وجود داره. در ویدئو کلیپ زیر میتونید صحبت ها و انتقادات دکتر هامون سبطی (فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه تهران و مولف سرشناس کتاب های کمک درسی کنکور) رو در شبکه سه سیما بشنوید:

اما در سیزدهمین جلسه شواری سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ مصوبه قبلی اصلاح شد و قرار بر این شد که در کنکور ۹۸ تاثیر سوابق تحصیلی به صورت ۲۰ درصد قطعی و ۱۰ درصد مثبت اعمال بشه ولی برای کنکور ۹۹ به صورت ۳۰ درصد تاثیر قطعی باشه. در پی اعتراض دانش آموزان این مصوبه لغو شد و نهایتا در چهاردهمین جلسه تصویب شد که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ حداکثر ۳۰ درصد مثبت باشه. همین میزان تاثیر برای کنکور ۹۹ هم اعمال خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ مراجعه کنید.مشاوره درسی کنکور ۹۸

برای اطلاع از آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ در کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ عضو شوید:

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

 

یکی از پرحاشیه ترین و شایعه خیز ترین خبرها درباره کنکور، سال حذف کنکور است حتی بعضا خبرهایی از حذف کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ هم می شنویم که جای بسی تأمل داره! از سال ها پیش گاه به گاه از منابع مختلف می شنویم که کنکور در فلان سال حذف میشه. توصیه می کنیم حتما ویدئوی زیر که صحبت های رئیس سازمان سنجش درباره حذف کنکور است رو ببینید:

 

به نظر شما کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ چگونه حذف خواهد شد؟ آیا اصلا مکان حذف کنکور در سال های آینده وجود دارد؟ مطمئن باشید تا زمانی که جایگزین مناسبی برای تفکیک دانش آموزان برتر برای ورود به رشته های پرطرفداری مثل پزشکی وجود نداره امکان حذف کامل کنکور سراسری نیست و حداقل تا چند سال آینده هم کنکور برگزار میشه. همه ما از آسیب های کنکور خبر داریم اما وقتی ظرفیت کل رشته پزشکی در تمامی دوره های روزانه، ظرفیت مازاد و پردیس بین الملل جمعا حدود ۵۰۰۰ نفر بیشتر نیست و از طرفی هزاران نفر معدل ۲۰ و نزدیک ۲۰ دارن چطور امکان داره بدون برگزاری کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی این داوطلبان رو برای ورود به رشته پزشکی از هم تفکیک کرد؟

در حال حاضر در بسیاری از رشته های دانشگاه های دولتی دوره روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و … پذیرش دانشجو بدون کنکور انجام میشه و در بعضی از این دوره ها صرفا بر اساس سوابق تحصلی یعنی معدل است. اما در رشته های پر متقاضی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و حتی در رشته هایی مثل مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، رشته حقوق دانشگاه تهران و … پذیرش بدون کنکور وجود نداره و فعلا جایگزین مناسبی برای کنکور جهت پذیرش دانشجو در این رشته ها وجود نداره. بنابرین حذف کنکور ۹۹ شایعه ای بیش نیست.

 

اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که کنکور ۹۸ چگونه خواهد بود، گفت: «در کنکور سراسری سال ۹۸ دو سری سوال در قالب نظام جدید و قدیم بین شرکت کنندگان پخش خواهد شد و سال ۹۹ به روال سابق برمی‌گردد.»

سوالات زیادی در یک سال اخیر به ویژه از طرف داوطلبان نظام قدیم از ما پرسیده میشه که با توجه به تغییر مصوبه تاثیر معدل از قطعی به مثبت، آیا امکان تغییر نظر مسئولین در این مورد هم وجود داره؟ آیا ممکنه کنکور ۹۹ یا حتی کنکور سال ۱۴۰۰ هم مثل کنکور ۹۸ به صورت مجزا برای داوطلبان نظام قدیم و جدید برگزار بشه؟ آیا با توجه به اینکه اوایل دهه ۸۰ شمسی با تغییر نظام آموزشی تا چند سال پیاپی دو کنکور مجزا برای داوطلبان نظام قدیم و جدید برگزار شد همین قضیه درباره کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ هم صدق خواهد کرد و تقریبا رایج ترین سوال برای داوطلبان نظام قدیم این بوده که کنکور نظام قدیم تا کی ادامه دارد؟

در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ به همه این سوالات جواب داده شد. به گفته عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، شورای سنجش و پذیرش تصویب کرد که در کنکور ۹۹ هم دو نوع سوال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم طراحی بشه. این خبر برای دسته ای از داوطلبان نظام قدیم که از ابتدا قصد شرکت در کنکور ۹۹ رو داشتند اما بلاتکلیف بودند و هنوز تصمیم نگرفته بودند که کتاب های نظام جدید رو مطالعه کنند یا نظام قدیم خبر خوشحال کننده ای بود.

البته این خبر نباید باعث کم کاری داوطلبان کنکور ۹۹ به ویژه داوطلبان نظام قدیم بشه. اگر داوطلب کنکور ۹۹ هستید و با توجه به مدت زمان باقی مانده تا برگزاری کنکور ۹۹ امید قبولی دارید بهتره تمرکزتون روی مطالعه برای کنکور ۹۹ باشه و از برنامه ریزی درست، روش مطالعه صحیح و منابع مناسب استفاده کنید تا ان شا الله در کنکور ۹۹ نتیجه بگیرید و استرس نحوه برگزاری کنکور ۹۹ یا سالهای بعد رو نداشته باشید. اگر در درس خاصی نیاز به فیلم یا دی وی دی آموزشی دارید میتونید نمونه تدریس دی وی دی های کنکور ۹۹ و فیلم های آموزشی نظام جدید و قدیم رو با کلیک روی هر یک از محصولات زیر مشاهده کنید و در صورت نیاز با تخفیف تهیه کنید:

دکتر کریم خلیلی

استاد میثم فلاح

عمارلو، چلاجور، فرهادیان

دکتر بابایی و مصلایی

استاد سادات و نصیرلو

شاهین شاهین زاد

سروش موئینی و مقدم نیا

محمد شاملو و موسی بیات

مهدی یحیوی

شاهین شاهین زاد

مرادی، عباسی، عزیزآبادی

حمیدرضا اکرمی

رضا مومن زاده

پازوکی،شاملو،بیات،نشتایی

۱۶ استاد

۱۳ استاد

شاهین زاد، مومن زاده، اکرمی

سروش موئینی و مقدم نیا

احسان عزیزآبادی

دکتر پازوکی، نشتایی، بیات

رضا مومن زاده

حمیدرضا اکرمی

۱۱ استاد

نوید شاهی

محمد عباسی

رضا مومن زاده

۹ استاد

موئینی،محسنی منش،خالقی

دوست حسینی، گلزاری

عائذی، صابری، پوریا

رضا شریف خطیبی

۴ استاد

شاهین شاهین زاد

رضا مومن زاده

دکتر محمد کریمی

مهدی یحیوی و نوید شاهی

موئینی، مقدم نیا، محسنی منش

دکتر محمد پازوکی

سروش موئینی و علی مقدم نیا

 

اگر هنوز به طور جدی شروع نکردید و نیاز به مشاوره کنکور برای موفقیت در کنکور ۹۹ یا کنکور سال ۱۴۰۰ دارید میتونید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ و برنامه ریزی و پیگیری روزانه توسط رتبه های برتر کنکور استفاده کنید. همچنین داوطلبان نظام جدید و قدیم که قصد شرکت در کنکور ۹۹ یا ۱۴۰۰ رو دارند می توانند از تخفیف ویژه خرید دی وی دی ها و فیلم های آموزشی اساتید برتر کنکور استفاده کنند. نمونه تدریس این اساتید و نحوه استفاده درست از سی دی ها و فیلم های آموزشی کنکور رو میتونید در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ ببینید: «معرفی بهترین اساتید کنکور ایران و بهترین دی وی دی های کنکور»

در پایان، اگر درباره نحوه برگزاری کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ یا راهکارها و ابزارهای لازم برای موفقیت در این کنکور نظرات یا سوالاتی دارید در قسمت دیدگاه های پایین همین صفحه مطرح کنید. مشاوران ما در کمترین زمان پاسخگوی سوالات شما هستند. ضمنا قبلا از ثبت نظر یا ارسال سوال، حتما به این مقاله ستاره بدید.

 

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

با سلام الان کتاب های کمک درسی توی بازار مطابق کنکور ۹۹ اگر این منابع رو تهیه کنم واسه ۱۴۰۰قابل استفاده هست یا اینکه تغییرات کتاب ها زیاده ؟

سلام مریم خانم بعیده تغییرات زیاد باشه در پایه دوازدهم امسال قابل استفاده است

سلام خسته نباشید من کنکور نظام قدیم شرکت کردم میخواستم بدونم حذفیات برای ما هم اعمال میشود یا نه ؟؟؟

سلام خیر

با سلام
به نظرتون با توجه به شرایط موجود تاثیر معدل کنکور ۱۴۰۰به چه صورت خواهد بود امکانش هست تاثیر معدل مثبت باشه؟ یا اینکه به فکر ترمیم معدل باشم؟
از طرفی هم با توجه به شرایط موجود به خودم میگم که تاثیر قطعی اعتراض گسترده بچه ها رو به دنبال خواهد داشت به جای وقت گذاشتن واسه تشریحی خوندن و ترمیم معدل تمرکزم رو بزارم روی تقویت پایه و مهارت تست زنی
از راهنمایی شما ممنونم

سلام در چند سال اخیر تاثیر مثبت بوده و احتمالش زیاده که تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ هم مثبت باشه هر خبر جدیدی اعلام بشه بلافاصله از طریق پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ به آیدی moshaverane100 اطلاع رسانی می کنیم. بهتره به جای وقت گذاشتن واسه تشریحی خوندن و ترمیم معدل، تمرکزتون رروی تقویت پایه و مهارت تست زنی برای کنکور باشه.

سلام ببخشید من یک سوال داشتم.
میخواستم از مشاوران عزیز این سایت بپرسم که آیا حذفیات کنکور ۹۹ به پشت کنکوری ها شامل میشود یا نه؟

سلام رامیز جان شامل همه داوطلبان کنکور نظام جدید ۹۹ میشه

سلام خسته نباشید من فارغ التحصیل سال ۹۲ هستم و دانشگاه ازاد بدون کنکور یه رشته انتخاب کردم و ترم ۵ و ۶ رهاش کردم و دیگه سراغش نرفتم الان من بخوام کنکور سال بعد رو شرکت کنم برام مشکلی پیش نمیاره؟ حتما باید برم انصراف بدم یا مهم نیست؟

سلام در صورتی که بخواهید در دانشگاه جدیدی ثبت نام کنید باید از دانشگاه قبلی انصراف بدید

با سلام ممنون از سایت خوبتون
چند تا سوال داشتم
۱- ساماندهی کنکور که توسط شورای عالی فرهنگی انجام شده محدودیت سنی برای شرکت کردن در کنکور تجربی ایجاد نمیکند؟ چون من سال ۹۲ فارغ التحصیل شدم و الان به خاطر سنم نگرانم
۲- معدلم سومم۱۸/۸۰ لازمه که دیپلم نظام جدید بگیرم ؟ از راهنماییتون خیلی ممنونم

سلام مریم خانم شرط سنی برای کنکور مطرح نیست و نیازی به دیپلم نظام جدید ندارید با همان مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم میتونید در کنکور شرکت کنید.

سلام.
سال ۱۴۰۰ هم کنکور نظام قدیم برگزار میشه؟

سلام خیر

باسلام بابت جوابگویی سریع شما خیلی ممنونم
سوالم واسه کنکور ۱۴۰۰ بود یعنی امکانش هست واسه ۱۴۰۰ محدودیت برای شرکت در کنکور سراسری تجربی در نظر بگیرند و رنج سنی خاصی رو از شرکت کردن در کنکور محروم کنن چون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته بود که کنکور ۱۴۰۰رو با ساماندهی جدید برگزار میکنه همین موضوع باعث استرسم شده که سنم مانع ورود به شرکت درکنکور ۰ ۱۴۰ باشه چون میخوام بدون هیچ استرس و ترسی برنامه ریزی کنم و با آمادگی کامل کنکور ۱۴۰۰ رو شرکت کنم از راهنمایی تون خیلی ممنونم

نگران این موضوع نباشید درصد زیادی از شرکت کنندگان کنکور دانش آموز یا فارغ التحصیل سال های اخیر نیستند و خیلی بعیده محدودیت سنی در نظر گرفته بشه. هر خبر اعلام بشه یا تغییری در شرایط ثبت نام کنکور اعمال بشه از طریق پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ اطلاع رسانی می کنیم. صفحه اینستاگرام ما رو به آیدی moshaverane100 فالو کنید.

سلام مرسی از سایت خوبتون.
من دو سالی از کنکور تجربی ای که دادم گذشته و میخوام برای سال ۱۴۰۰ هم کنکور تجربی بدم. همونطور که تو نظرات متوجه شدم ۱۴۰۰ فقط میتونم کنکور نظام جدید بدم و خب من الان سردرگمم و برای اینکه شروع کنم از چه کتاب هایی و چه انتشاراتی استفاده کنم که بهترین نتیجه رو بگیرم؟
خیلی ممنون میشم که راهنماییم کنید

سلام مهلا خانم
خوشحالیم که سایت مشاوران ۱۰۰ رضایت شما رو جلب کرده.
کنکور ۱۴۰۰ طبق آخرین مصوبه ها تک نظام هست و همه داوطلبان باید به سوالاتی که از کتاب های نظام جدید طرح میشه جواب بدهند.
انتشارات خیلی سبز، گاج، نشرالگو، مهروماه در اکثر دروس کتاب های خوبی منتشر کردند. در بعضی دروس مثل زبان انگلیسی انتشارات مبتکران و شبقره، ریاضی تخته سیاه، ادبیات نشر دریافت و حتی انتشاراتی مثل کانون، فار، سفیر خرد و … هم بعضا کتاب های خوبی دارند.
برای تک تک دروس در سایت مشاوران ۱۰۰ بهترین کتاب های کمک درسی با هم مقایسه شدند که میتونید از منوی سایت قسمت منابع کمک درسی مقالات مربوطه رو مطالعه کنید.
اگر نیاز به پاسخ کامل تر در همین کامنت دارید بفرمایید که بیشتر توضیح بدیم خدمتتون.

خیلی ممنون از پاسخگوییتون. به منوی سایت مراجعه کردم و بخش های مختلفش رو دیدم. تو بخش روش مطالعه فقط برای نظام قدیم و کنکور ۹۸ گفته شده بود مخصوصا در باب فصل هایی که باید بیشتر خونده بشن. خب الان نظام جدید یه سری مباحث حذف شده ولی تو مقاله برحسب کتاب های قدیم مثال زدین. الان من چجوری باید متوجه بشم روی چه فصل هایی تاکید طراح بیشتره؟

خواهش میکنم برای نظام جدید پیشنهاد ما کتاب های زیر هستند و اگر در درسی از سطح متوسط به پایین هستید و نیاز به تدریس در کنار کتاب دارید از فیلم های آموزشی اساتید برتر کشور هم میتونید استفاده کنید: کتاب ادبیات میکرو گاج عربی خیلی سبز انگلیسی خیلی سبز یا مبتکران زمین شناسی خیلی سبز ریاضیات تجربی ترجیحا گاج (یا خیلی سبز) رشته ریاضی مهر و ماه یا خیلی سبز زیست خیلی سبز برای آموزش و زیست نشرالگو برای تست بیشتر فیزیک منبع اول گاج منبع دوم نشرالگو یا خیلی سبز برای تست بیشتر شیمی خیلی سبز اگه قوی هستید شیمی نشرالگو

در هر درس بعضی فصل ها تعداد تست بیشتری ازشون طرح میشه تقریبا میشه گفت هر چه حجم فصل بیشتر باشه تعداد تست بیشتری هم ازش در کنکور طرح میشه به عنوان مثال در درس ریاضی از مبحث مشتق و کاربرد مشتق تعداد تست خیلی بیشتری طرح میشه نسبت به مبحث دنباله و تصاعد که مبحث نسبتا راحت و کم حجمی هست.

خسته نباشید
ببخشید من از جایی شنیدم به علت تعطیلی ها احتمال داره ۸۰ درصد مطالب دوازدهم جزو کنکور باشه فقط
ولی جای دیگه ای ندیدم همچین چیزی بگه به نظرتون ممکنه این اتفاق بیفته؟

سلام تمامی این موارد حدس و گمان هستند و فعلا قطعی نشده. اخبار موثقی رو که از یک منبع رسمی و معتبر اعلام بشه همیشه در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ اعلام می کنیم، حتما دنبال کنید. اگر مدارس به این زودی باز نشه و قسمت های باقی مانده از دروس دوازدهم تدریس نشه این احتمال وجود داره که مباحث تدریس نشده از پایه دوازدهم در کنکور ۹۹ سوالی ازش طرح نشه. اما باز هم تاکید میشه که اینها همه احتمال هست.

درود و وقت بخیر من فارغ التحصیل کاردانی رشته معماری هستم میخوام کنکور کاردانی به کارشناسی دولتی شرکت کنم کنکور من نظام قدیم می باشد یا جدید؟ برای منابع باید دروس فنی حرفه ای نظام جدید را بخونم یا منابع نظام قدیم رو؟ ممنونم

سلام دوست عزیز اگر در کنکور ۹۹ ثبت نام کرده باشید که قطعا تا الان نظام آموزشیتون رو انتخاب کردید. بنابرین فرض ما این هست که قصد شما شرکت در کنکور سال ۱۴۰۰ یا سال های بعد هست که فقط از کتاب های نظام جدید سوال طرح میشه. کنکور ۹۹ آخرین کنکوری هست که از کتاب های نظام قدیم سوال طرح میشه و امکان انتخاب نظام آموزشی وجود داره. از سال ۱۴۰۰ و سال های بعد به روال قبل برمیگرده و همه داوطلبان باید به سوالات نظام جدید جواب بدهند.

سلام امکانش نیست بهمن ماه فارغ التحصیل بشم و بتونم کنکور ۱۴۰۲ رو بدم کنکور من میفته ۱۴۰۳ با این اوصاف حالا از الان دارم میخونم میشه لطفا خیال آدمو راحت کنید آیا کنکور تا اون موقع برداشته نمیشه؟ این چند روزه همش فکر میکنم نکنه این همه تلاش کنم آخرش برسم ۱۴۰۳ بد کنکور برداشته بشه لطفا خیال آدمو راحت کنید بتونم بخونم بدون افکار مزاحم ممنون بابت جوابتون

سلام زهرا خانم سالهاست که حرف از حذف کنکور زده میشه ولی هنوز برای رشته های پرمتقاضی مثل پزشکی جایگزینی پیدا نشده. در کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ یک ویدیو منتشر شده که بطور مفصل درباره دلایل حذف نشدن کنکور اونجا صحبت شده. احتمال حذف کامل کنکور برای رشته های پرمتقاضی طی یکی دو سال آینده کمه.

سلام من دانشجوی روزانه هستم خرداد ۱۴۰۲ فارغ التحصیل میشم میتونم در بهمن ۱۴۰۱ ثبت نام کنکور تجربی کنم با توجه به این که کنکور تیر ماه برگزار میشه؟ و این که اگ من دندون روزانه قبول بشم تحصیل من رایگانه؟ آخه شنیدم جدیدا قانون شده تا ۲ بار تحصیل روزانه رایگان هست درسته؟

سلام زهرا خانم حدود چهار ماه قبل از برگزاری کنکور یعنی تقریبا در طی اسفند ماه سال قبل (تاریخ دقیقش توسط سازمان سنجش اعلام میشن) باید از دانشگاه انصراف قطعی بدید تا حق شرکت در کنکور رو داشته باشید. بنابرین با توجه به اینکه دانشجوی روزانه هستید برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۲ باید قبل از خرداد (حدود اسفند ماه) از دانشگاه فارغ التحصیل بشید یا از دانشگاه انصراف قطعی بدید. در صورت انصراف شما از دانشگاه و قبولی در کنکور میتونید رایگان دندانپزشکی بخونید. این دو قانون در حال حاضر برقرار هستند (انصراف اجباری و تحصیل رایگان) اما در صورتی که بعدا تغییری در هر کدام از این قوانین ایجاد بیفته هم از طریق سایت و هم از طریق کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ اعلام می کنیم. بهتره کانال و صفحه اینستاگرام ما رو دنبال کنید. اگر سوال دیگری داشتید در خدمتیم.

سلام وقت بخیر
من دانشجوی ارشد دوره روزانه در دانشگاه امیرکبیر هستم لیسانس رو هم روزانه بودم میخواستم بدونم اگر من فوق لیسانس رو بگیرم و بعدش در کنکور تجربی شرکت کنم ، در صورت قبولی در دوره روزانه رشته پزشکی از تحصیل رایگان برخودار میشم یا نه؟
چون تو دفترچه کنکور بند “و” امسال تغییر کرده واسه اطمینان بیشتر خواستم بپرسم ، مطمئنم سوال خیلیاست
ممنونم

سلام مهران جان
بله میتونید رایگان بخونید

خیلی از شما ممنونم.

سلام و خسته نباشید من دانشجوی ارشد رشته ی پرستاری در دانشگاه روزانه هستم و فعلا تموم نکردم و میخوام برا کنکور سال ۹۹ رشته ی زبان در مقطع کارشناسی امتحان بدم ایا میتونم بدم و اگه دادم و روزانه قبول شدم میتونم در دانشگاهه مربوطه ثبت نام کنم؟؟

سلام خانم صلاحی
بله میتونید

مچکرم از پاسختون. پس همزمان در دو رشته ی مختلف ولی در دو دانشگاه روزانه میشه خوند؟

خواهش میکنم خیر همزمان نمیشه دو رشته روزانه خوند. بعد از انصراف از رشته فعلی یا فارغ التحصیل شدن از رشته و دانشگاه فعلی میتونید در کنکور شرکت کنید و در صورت کسب رتبه لازم در رشته جدید تحصیل کنید.

سلام من دارای مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم نظام قدیم هستم و سال ۹۲ کنکور دادم و الان فارغ التحصیل رشته ی اتاق عمل هستم طرح اجباری ام رو رفتم میخواستم من بدونم می‌توانم در کنکور نظام جدید ۱۴۰۰ و سال های بعدش شرکت کنم؟

سلام خانم دهقان بله میتونید در کنکور نظام جدید سال ۱۴۰۰ و سال های بعد شرکت کنید.

سلام وقتتون بخیر. من درحال حاضر دارم سوم تجربی رو امتحان میدم درمدرسه بزرگسالان و خرداد ان شاء الله تموم میشه و پیش هم که بخوام بعدش شروع کنم کنکورم میفته برای سال ۱۴۰۰ واقعا نمیدونم که باید چیکار کنم. چون میگن ۱۴۰۰ نظام قدیم کنکورش برگزار نمیشه و برای منی که دارم نظام قدیمو همین الان میخونم سخته ک همزمان مثلا برای کنکور نظام جدید۱۴۰۰هم بخونم. لطفا کمکم کنید

سلام. وقتتون بخیر. من سال ۸۸ دیپلم ریاضی گرفتم و سال ۸۹ پیش دانشگاهی رو گرفتم. حالا سوالم اینه که برای کنکور تجربی ۹۹ نظام قدیم هستم یا جدید؟ اگر قدیم هستم چطوری میتونم تغییر بدم تا کنکور نظام قدیم بدم چون هیچ کجا پاسخ درستی نمیدن. کاملا گیج شدم.

سلام هوتن جان شما داوطلب فارغ التحصیل نظام قدیم هستید و برای کنکور ۹۹ حق انتخاب دارید که سوالات دفترچه نظام قدیم رو انتخاب کنید یا نظام قدیم. اما مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات کنکور ۹۹ به پایان رسیده و اگر ثبت نام کرده باشید قطعا در حین ثبت نام گزینه نظام قدیم یا جدید رو انتخاب کردید و دفترچه سوالات همون نظام در جلسه کنکور به شما تحویل داده میشه.

سلام و خسته نباشید، بنده دیپلم تجربی نظام قدیم دارم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارم و الان دارم کاردانی حسابداری دانشگاه آزاد میخونم و تا پایان خرداد ۱۴۰۰ مدرک کاردانی رو میگیرم. آیا میتونم کنکور ۱۴۰۰ ثبت نام کنم و در صورت قبولی وارد دانشگاه علوم پزشکی شوم؟ می تونم مدرک کاردانی رو جایگزین مدرک پیش دانشگاهی که ندارم بکنم و وارد دانشگاه شوم؟

سلام دوست عزیز با داشتن مدرک کاردانی (حتی بدون داشتن مدرک پیش دانشگاهی) میتونید در کنکور تجربی شرکت کنید و در صورت قبولی وارد دانشگاه علوم پزشکی شوید.

سلام خسته نباشین، میخواستم بپرسم واس کنکور سال ۱۴۰۱ برای درسهای دهم و یازدهم کتاب‌های درسی و تست چاپ ۹۷ رو میتونم از الان بخونم؟ یا تا سال ۱۴۰۱ خیلی تغییر میکنه، نخونم. ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز امکان تغییر کتاب های درسی وجود داره از الان قابل پیش بینی قطعی نیست.

سلام من متولد آبان هشتاد هستم و امسال پشت کنکور هستم یک سال جهشی خوندم و بنا به دلایلی میخوام برای کنکور ۱۴۰۰ بخونم آیا امکان پشت کنکور موندن بازم برای من هست یا باید دانشگاه آزاد ثبت نام کنم ؟ ممنونم

سلام محمد جان با توجه به مسائل اخیر پیش امده به دلیل شیوع ویرویس کرونا (تعصیلی مدارس، وضعیت اعزام سربازان مشمول به دوره آموزشی، احتمال تعویق زمان برگزاری کنکور و …) بهتره تا بعد از تعطیلات عید نوروز صبر کنید که ببینیم تکلیف تمدید یا لغو معافیت های تحصیلی چطور میشه. اگر فعلا مشمول نیستید حداقل تا بعد از تعطیلات نوروز صبر کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

سلام، خسته نباشین، آیا برای کنکور سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محدودیت سنی هس برای قبولی تو پزشکی؟ آخه شنیدم سن بالای ۳۰ سال اگ قبول هم بشن نمیتونن پزشکی بخونن، درسته؟

سلام دوست عزیز هیچ شرط سنی برای ورود به رشته پزشکی مطرح نیست.

سلام و خسته نباشید به تیم‌ فوق العاده کنکوریتون.
من دانشجوی ترم هشت علوم آزمایشگاهی علوم پزشکی همدان هستم.
قصد شرکت در کنکور سراسری رو دارم.
سال ۱۴۰۰ و اگر نشد با توجه به اینکه باید طرح برم و وقتم محدوده و امکان موفقیتم پایین میاد، سال ۱۴۰۱ تو کنکور سراسری شرکت میکنم. دیپلمم نظام قدیمه با معدل نوزده و هشتاد و سه.
میخواستم بپرسم با توجه به داشتن دیپلم نظام قدیم اصلا میتونم توی کنکور این دو سال در نظام جدید شرکت کنم؟ یا باید برم دیپلم نظام جدید بگیرم؟
و اینکه با توجه به اینکه من یکی از رشته های علوم پزشکی یعنی علوم آزمایشگاهی رو خوندم، کنکور نظام جدید برام راحت تر میشه؟ درسها رو راحت تر یاد میگیرم؟
ممنون از حوصله و لطفتون.

سلام خانم مطهره بدون نیاز به گرفتن مدرک دیپلم نظام جدید میتونید در کنکور تجربی نظام جدید سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت کنید. دروس نظام جدید راحت تر از نظام قدیم هستند و حجم مطالب در کتاب های نظام جدید کمتر شده.

سلام ببخشید کنکور ۱۴۰۰ هم نظام قدیم و نظام جدید داره؟

سلام حسین جان برای کنکور ۱۴۰۰ فقط از کتاب های نظام جدید سوال طرح میشه.

سلام و عرض ادب!
سوالی داشتم که شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندم!
کسی که کنکور ۹۶ جزو سهمیه ۵٪ ایثارگری بوده، اما انتخاب رشته نکرده!
سال ۹۷ مجددا با سهمیه ۵٪ در کنکور شرکت کرده و رشته دوره شبانه آورده، ثبت نام هم کرده اما انصراف داده!
سال ۹۸ مجددا با سهمیه ۵٪ کنکور داده اما انتخاب رشته نکرده!
حالا برای ثبت نام کنکور ۹۹ میتونه بازم از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟!
خواهشمندم در اسرع وقت پاسخ بدید!
با تشکر.

سلام فاطمه خانم
اگر با استفاده از این سهمیه دانشگاه روزانه قبول نشده باشید و در حال حاضر دانشجوی هیچ دانشگاهی نباشید میتونید مجددا از این سهمیه در کنکور استفاده کنید

با تشکر از پاسخگویی شما.

با سلام من دارای مدرک نظام قدیم انسانی هستم میخوام برای نظام جدید تجربی کنکور بدم
سوالم اینه ۱ تو چه مرحله ای من میتونم نظام جدید رو انتخاب کنم؟
۲ تو مرحله اول که سریال رو باید بزنیم باید کدوم نظام رو انتخاب کنم؟ ایا اون مال حق انتخاب هست؟ چون ۶_۳_۳ رو انتخاب میکنم مرحله بعدی که سوابق دیپلم میزنم قبول نمیکنه
ممنون میشم زود جواب بدید چون روز اخر ثبت نامه خیلی استرس دارم

سلام دوست عزیز در اولین مرحله نظام اموزشی که در اون تحصیل کردید رو باید انتخاب کنید در مرحله بعد نظام اموزشی که میخواهید سوالات اون دفترچه رو پاسخ بدید (قدیم یا جدید) رو انتخاب می کنید.

سلام. من پارسال سال دوازدهم بودم و برای اولین بار در کنکور ۹۸ شرکت کردم. بعدش دانشگاه آزاد قبول شدم و ثبت نام کردم ولی چون به رشته ی قبولی علاقه نداشتم تصمیم گرفتم از دانشگاه مرخصی بگیرم که دوباره بشینم برای کنکور ۹۹ بخونم. سوالم ازتون اینه که الان بنده باید چه کدی رو برای نظام وظیفه توی ثبت نام کنکور وارد کنم با توجه به اینکه ۱۹ سال دارم و دانشجوی دانشگاه آزادم هستم؟؟

سلام جناب ابراهیمی اگر بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد برگه معافیت تحصیلی (موقت) رو دریافت کردید باید کد ۳ رو در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ وارد کنید.

سلام. نظام قدیم تجربی خوندم. حالا میخوام تو ازمون ورودی کشور هندوستان برای پزشکی بخونم نظام قدیم بخونم یا جدید

سلام خسته نباشد ببخشید من میخواستم بپرسم من سال ۹۸ کنکور دادم الان اگه بخوام کنکور بدم باید نظام جدید ثبت نام کنم یا نظام قدیم

سلام حق انتخاب نظام دارید

من یازدهم هستم الان منابع ها رو تهیه کنم برای ۱۴۰۰ تغییر نمیکنه؟

سلام جناب اسدی برای کنکور ۱۴۰۰ از کتاب های درسی پایه یازدهم چاپ سال ۱۳۹۸ سوال طرح میشه بنابرین اگر الان دانش آموز یازدهم هستید باید از کتاب های کمک درسی استفاده کنید که بر اساس کتاب درسی یازدهم چاپ ۹۸ باشند.

سلام. میخوام ازدانشگاه هند برای رشته ی پزشکی پذیرش بگیرم رشته ی تجربی نظام قدیم خوندم. باید برای قبولی تو ازمون شرکت کنم. به نظرتون بهتره کتابای نظام قدیم رو بخونم یا نظام جدید؟

سلام خانم ملیکا سادات پذیرش دانشجو در دانشگاه های خارجی تابع قوانین خاص اون کشور و همون دانشگاه هست. اگر قصد شرکت در کنکور تجربی داخل یا کنکور تجربی خارج کشور (که از کتاب های درسی آموزش و پرورش ایران سوال طرح میشه) دارید احتمالا در جریان هستید که حجم مطالب کتاب های نظام جدید کمتر هست و در اکثر دروس مطالب ساده تر شدند. ضمن اینکه اگر سال ۱۴۰۰ کنکور نظام قدیم برگزار نشه، مطالعه کتاب های نظام قدیم برای شما ریسک داره. پس بهتره نظام جدید رو انتخاب کنید چون نسبتا بهتره مگر در شرایط خاص (مثلا اینکه تسلط خیلی بالایی روی کتاب های نظام قدیم داشته باشید و تغییر منابع براتون سخت باشه)

سلام ممنون به خاطر مطالب کاملتون واسه ثبت نام کنکور ۹۹ از سهمیه ۵ درصد استفاده کنیم یا منطقه سه؟ از کجا بدونیم که عین سالهای پیش تو هردو مورد بررسی میشه؟

سلام باید منتظر انتشار دفترچه ثبت نام کنکور باشیم تا جزئیات بیشتری اعلام بشه

سلام خسته نباشید من پشت کنکوری هستم و سال ۹۸ یه بار کنکور دادم آیا برای ثبت نام توی کنکور ۹۹ مدارک خاصی لازم هست که من باید از مدرسه قبلی بگیرم؟ مثلا سال پیش depcode داشتیم لازمه که من امسال مجددا باز بگیرمش؟

سلام دوست عزیز ثبت نام کنکور ۹۹ هم مثل کنکور ۹۸ هست سوابق تحصیلی رو باید تایید کنید.

سلام قربان ببخشید مزاحم شدم شرمنده
من امسال از دانشگاه انصراف دادم و قصدم کنکور ۱۴۰۰ هست
دو سوال خیلی بزرگ دارم که ذهنم رو مشغول کرده
۱- آیا برای شرکت در کنکور ۱۴۰۰ مشکلی ندارم؟ یعنی محروم نیستم؟
۲- کدام کنکور رو بدم. نظام جدید یا قدیم؟ کدوم بهتره لطفا راهنماییم کنید

سلام محمد جان ۱- از شرکت در کنکور محروم نمیشید اما اگر خدمت سربازی پیش رو دارید باید به قوانین نظام وظیفه و مشمولیت هم توجه کنید. ۲- کنکور ۱۴۰۰ فقط نظام جدید برگزار میشه و حق انتخاب بین نظام قدیم یا جدید ندارید.

سلام من نظام قدیم انسانیم امسال دومین سالی بود که کنکور دادم و فرهنگیان میخواستم ولی مدیریت دولتی روزانه قبول شدم میخوام اگه بشه واسه ۹۹ دوباره شروع کنم از طرفی نمیخوام از دانشگاه انصراف بدم چون مطمئن نیستم که ۹۹ هم بتونم فرهنگیان قبول بشم یانه میخواستم بدونم میشه از دانشگاه انصراف ندم ولی کنکور ۹۹ شرکت کنم؟

سلام آیدا خانم با توجه به اینکه دانشجوی روزانه هستید بدون انصراف قطعی از دانشگاه امکان شرکت کردن در کنکور رو ندارید.

سلام تراز ۷۷۵۰ گزینه ۲ معادل چه ترازی از کانون میشه؟ ممنون میشم جواب بدید

سلام مائده خانم تقریبا بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ میشه

سلام خسته نباشید

سوال من اینه که آیا من که نظام قدیم هستم و قرار شده نظام جدید کنکور بدم ممکنه سازمان سنجش اولویت بندی یا سهمیه بندی کنه که افرادی مثل من رو در کنکور برای رتبه یا پذیرش در اولویت های بعدی قرار بدن و خود نظام جدیدها در اولویت اول باشن و افرادی مثل ما در الویت های بعدی ولو اینکه درصدهامون مشابه باشه؟

آیا همچین چیزی هست؟

لطفا منو راهنمایی کنید چون این سوال خیلی ذهنم رو درگیر کرده و از طرفی هم فقط امسال برای قبول شدن وقت دارم و هدفم فقط کنکور ۹۹ هست.

ولی با این سوالی که برام پیش اومده نمیتونم درس بخونم و ذهنم درگیره لطفا کمک کنید

ممنونم

گفتم از شما بپرسم چون معتقدم شما خیلی خوب راهنمایی میکنین و جوابم رو با کمال صداقت و مهربونی میدین

سلام مریم خانم
در کنکور ۹۸ بعضی ها شایعه می کردند که ظرفیت پذیرش نظام قدیم ها کمتر از نظام جدید هست که دیدیم اینطور نبود. اگر در همین صفحه کامنت های سال گذشته (قبل از برگزاری کنکور ۹۸) رو نگاه کنید می بینید که اینجا هم عده ای این سوال رو مطرح کرده بودند اما خوشبختانه اینطور نشد و هیچ سهمیه بندی بر اساس نظام قدیم یا جدید اعمال نشد. هر داوطلبی که تراز بالاتری داشته باشه (صرف نظر از بومی گزینی، منطقه و …) شانس قبولی بالاتری داره. در کنکور ۹۹ هم هیچ خبری مبنی بر اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان نظام قدیم کمتر یا بیشتر از داوطلبان نظام جدید باشه تا این لحظه منتشر نشده و مثل کنکور ۹۸ خواهد بود. در صورتی که خبر جدیدی در این زمینه اعلام بشه در همین صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ و همچنین از طریق کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ اعلام خواهیم کرد. بنابرین خیالتون راحت باشه و هیچ نگرانی بابت این مساله نداشته باشید.

ممنون از پاسخ کامل شما. سوال دیگه ای هم داشتم. ممکنه تراز قدیمی هایی که جدید شرکت کردن رو نسبت به خود نظام جدیدهایی که کنکور نظام جدید میدن کم تر حساب کنن یا همچین چیزی نیست؟ پیشاپیش ممنونم

در جدیدترین مصوبه های شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اطلاعیه کاملش در سایت سازمان سنجش آموزش کشور هم موجود هست چنین موردی مطرح نشده و بعیده که این مورد اجرا بشه.

سلام. لطفا به سوال قبلی من جواب بدید

سلام مجدد به نظرات قبلی توجه کنید در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ قبل از ظهر سوال شما درباره انصراف از ظرفیت مازاد پزشکی و مجددا کنکور شرکت کردن پاسخ داده شد. اگر سوالی دیگری مد نظرتون هست در خدمتیم.

سلام. وقت تون بخیر
پدر و مادر من اوایل دهه هفتاد دیپلم گرفتند و مادرم تا مقطع کارشناسی هم خوندن. ولی جفتشون تصمیم گرفتن که برای سال ۱۴۰۰ دوباره کنکور بدن. میخواستم ازتون بپرسم که بهتره منابع نظام جدید بخونن یا نظام قدیم؟ و آیا اصلا اگه بشه کتابای اوایل دهه هفتاد رو پیدا کرد برای کنکور به درد میخوره؟ و اگه از دی ماه با کتاب های نظام جدید شروع کنن به نتیجه میرسن یا خیر؟
ممنون از شما و سایت خوبتون.

درود بر شما و خانواده با انگیزتون کتاب های دهه هفتاد به درد کنکور ۱۴۰۰ نمی خورند. باید منابع کنکور نظام جدید رو برای سال ۱۴۰۰ مطالعه کنند یعنی کتاب های پایه دهم چاپ سال ۱۳۹۷ و پایه یازدهم چاپ سال ۱۳۹۸ و پایه دوازدهم چاپ سال ۱۳۹۹ با توجه به اینکه تا این لحظه هنوز کتاب های دوازدهم چاپ سال ۱۳۹۹ منتشر نشدند فعلا میتونید از کتاب های چاپ ۱۳۹۸ پایه دوازدهم هم استفاده کنید.

سلام من دو سال کنکور امتحان دادم قبول نشدم رفتم سربازی. الان سربازیم تموم شده میخوام کنکور شرکت کنم اما پایه ی درسیم ضعیفه خواستم از همین الان هم برای کنکور ۱۴۰۰ که نظام جدیده بخونم و پایه ام قوی بشه کنار درس خوندن هم کار میکنم روز کار شب ها درس های پایه رو میخونم خواستم ببینم نظرتون چیه ولطفا راهنماییم کنید با تشکر

سلام هر چه که بتونید زمان بیشتری برای درس خوندن مخصوصا در ساعات اولیه روز (نه شب ها) بگذارید بهتره.

سلام احمد رهگذر هستم
متولد ۱۳۷۹/۱۰ هستم و دیپلم حسابداری نظام جدید ۱۳۹۸/۳ فارغ شدم
کنکور ۹۸ حسابداری شرکت دارم و دانشگاه روزانه قبول شدم
ولی اگه تا قبل از ثبت نام کنکور انصراف بدم محروم نمیشم؟

سلام جناب رهگذر برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ باید چند ماه قبل از برگزاری کنکور (حدود اسفند ماه ۹۸) از دانشگاه فعلی انصراف بدید. آخرین مهلت انصراف در دفترچه ثبت نام کنکور هر سال اعلام میشه.

با سلام و خسته نباشید
من کتاب دینی دهم خیلی سبز و دینی یازدهم خیلی سبز چاپ ۹۸ رو تهیه کردم ایا قابل استفاده برای کنکور ۹۹ هست؟
یا این که عوضشون کنم؟
با تشکر از سایت مفیدتان

سلام بله دوست عزیز جدیدترین چاپ موجود ۹۸ هست و برای کنکور ۹۹ قابل استفاده است.

با عرض سلام و خسته نباشید.
من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم و امسال رتبه ام طوری شد که پزشکی ظرفیت مازاد قبول شدم و خودم اعتقاد دارم که نتیجه ی واقعی تلاشم رو نگرفتم و از رتبه ام راضی نیستم. از یک طرف نمیخوام‌ این رشته محل رو از دست بدم و از طرفی نگران این هستم که نظام قدیم هستم و اینکه دیگه از ۹۹ به بعد کنکور نظام قدیم برگزار نمیشه و ممکنه همین رو هم از دست بدم.
خانواده ام هم مشکلی با هزینه اش ندارن.
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام نگین خانم اگه با هزینه و شهریه مشکلی ندارید اکیدا توصیه میشه ظرفیت مازاد پزشکی رو از دست ندید (البته اگر به رشته پزشکی علاقه دارید). ریسک بزرگی هست که صرفا به خاطر اینکه روزانه قبول بشید پشت کنکور بمونید.

سلام من امسال دولتی قبول شدم انتخاب رشته ام کردم منتهی به دلایلی نتونستم برم
میخاستم بدونم چون امسال سال اخر کنکور نظام قدیم هست میتونم کنکور ۹۹ شرکت کنم؟

سلام سحر خانم، حق شرکت در کنکور رو دارید و در هر صورت از شرکت در کنکور محروم نیستید. اما اگر امسال روزانه قبول شده باشید در کنکور سال بعد حق انتخاب رشته روزانه رو ندارید فقط میتونید رشته محل های غیر روزانه (شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و …) رو انتخاب کنید.

حق انتخاب نظام اموزشی برای سال ۱۴۰۰ هم هست؟

خیر حق انتخاب نظام جدید یا قدیم در کنکور ۹۹ وجود داره. برای کنکور ۱۴۰۰ فقط یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید طرح میشه

با عرض سلام و خسته نباشید. اینکه گفته میشه مدل کنکور ۱۴۰۰ با سالهای قبل متفاوته به چه معناست؟ به نظر شما ایا تغییرات کنکور ۱۴۰۰ خیلی گسترده است؟

سلام بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه، در کنکور ۱۴۰۰ یک نوع سوال و فقط از کتاب های نظام جدید طرح میشه. تغییر خاصی بجز این تا الان اعلام نشده.

سلام . تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ به چه شکلی خواهد بود؟ ایا امکان داره برای ما نظام قدیما مثبت باشه چون امتحانات استانداردی نداشتیم ولی برای نظام جدیدا قطعی باشه؟ بر فرض اگر قطعی باشه ایا راهی برای جبران میذارن یا نه؟ ممنون اگه پاسخ بدید

سلام اگر تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ مستقیم (قطعی) بشه باید راه جبران یعنی شرکت در ترمیم معدل براش در نظر گرفته بشه. طی سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ تاثیر معدل مثبت بوده و خواهد بود بنابرین احتمال اینکه برای سال ۱۴۰۰ هم تاثیر مثبت باشه بیشتره.

سلام من داوطلب نظام قدیم هستم و سال سوم هست که کنکور شرکت می کنم. استرس دارم اینکه امسال درصد پذیرفته شدگان نظام جدید بیشتر بشه آیا نسبت قبولی نظام قدید به جدید ۳۰ به ۷۰ درصده؟

سلام هیچ درصد بندی برای پذیرش داوطلب های نظام قدیم و جدید وجود ندار و درصد پذیرش هیچ کدوم بیشتر یا کمتر نیست. هر داوطلبی که تراز بالاتری داشته باشه رتبه بهتری کسب میکنه.

سلام وقت بخیر
برای کنکور نظام قدیم یا جدید دادن باید تمام مدارک تحصیلی مربوط به همون نظام باشه یا نظام قدیم میتونه چند سال بعد کنکور نظام جدید بده؟منظورم سال های بعد از ۱۴۰۰ هست.

سلام یک فارغ التحصیل نظام قدیم بدون داشتن مدرک دیپلم نظام جدید میتونه در کنکور نظام جدید سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شرکت کنه.

سلام. من داوطلب نظام قدیم هستم، دو بار کنکور دادم، امسال هم موندم باز بخونم برای سال ۹۹ الان تمام کتاب هایی که دارم نظام قدیم هستن، حالا چکار کنم بنظرتون کنکور نظام قدیم بدم بهتره برام یا نظام جدید؟

سلام اگر تسلط خوبی روی کتاب های نظام قدیم دارید و حاشیه نویسی و علامت دار کردن تست ها رو انجام دادید نظام قدیم بخونید و تمام تلاشتون رو به کار بگیرید که همین کنکور ۹۹ قبول بشید چون اخر سال برگزاری کنکور نظام قدیم سال ۹۹ میشه. در غیراینصورت اگر تسلط چندانی روی کتاب های نظام قدیم ندارید و قدیم یا جدید خوندن فرقی براتون نداره مخصوصا اگه مشکل مالی برای تهیه کتاب های نظام جدید ندارید بهتره کنکور نظام جدید شرکت کنید چون حجم مطالب کم تر و تا حدودی ساده تر هستند.

سلام من فارغ التحصیل ۹۷ هستم یعنی نظام قدیم. سال قبل رتبه خوبی نیاوردم چون درصدهای زیست و شیمی و ریاضی رو کم زدم به دلیل نخوندن. امسال میخوام واقعا بخونمشون ولی به هر کی میرسم میگه برو نظام جدید. در حالیکه من دلم با نظام قدیمه چون فکر میکنم اگه وقت بذارم نتیجه میگیرم، حالا به نظرتون چکار کنم؟

سلام اگر تسلط کافی روی کتاب های نظام قدیم دارید و حاشیه نویسی کردید همون نظام قدیم رو بخونید ولی واقعا تلاش کنید که حتما کنکور ۹۹ قبول بشید چون اخرین کنکور نظام قدیم ۹۹ خواهد بود.

سلام و خسته نباشید
من پشت کنکوری ۹۹ نظام جدید هستم .میخواستم بدونم اگر تغییرات کتاب درسی رو خودم حاشیه نویسی کنم کافیه یا کتاب های تستم رو هم باید عوض کنم یعنی کتاب تست ها سطحشان بهتر شده یا منابع بهتری نسبت به کنکور ۹۸ عرضه شده؟
با تشکر از وقتتان

سلام بیشتر در کتاب های کمک درسی دهم ویژه کنکور ۹۹ تغییراتی نسبت به کتاب های کمک درسی دهم ویژه کنکور ۹۸ بوجود امده البته در دوازدهم هم همینطور اما اگر تست های رو علامت گذاری کردید داخل کتاب ها حاشیه نویسی کردید و … نیاز به خرید کتاب جدید نیست و با همون منابع ۹۸ هم میتونید نتیجه خوبی در کنکور ۹۹ بگیرید. تست های کنکور سراسری ۹۸ رو هم حتما جداگانه کار کنید.

سلام لطفا پاسخ بدهید. آیا با مطالعه کتب نظام قدیم میتونیم تو کنکور نظام جدید شرکت کنیم یعنی شباهتشون اونقدری هست که بامطالعه قدیم بشه جدید رتبه آورد؟ دیگه نمیخوام پول برای منبع جدید بدم

سلام بطور خلاصه تفاوت کتاب های نظام قدیم و نظام جدید برای کنکور ۹۹ در این مقاله توضیح داده شده. یک سری مطالب حذف و مطالب دیگری اضافه شده و از طرفی نام بعضی اصطلاحات فارسی شده به همین دلیل بهتره از منابع نظام جدید برای کنکور نظام جدید استفاده کنید.

سلام. ببخشید سال ۱۴۰۰ آیا دانش آموزان نظام قدیم میتونن کنکور نظام جدید بدن؟

سلام در کنکور ۹۹ حق انتخاب نظام جدید برای داوطلبان نظام قدیم در نظر گرفته شده. در کنکور سال ۱۴۰۰ فقط یک نوع سوال و فقط از کتاب های نظام جدید طرح میشه بنابرین سال ۱۴۰۰ همه داوطلبان (چه فارغ التحصیلان نظام قدیم و چه دانش اموزان نظام جدید) باید به سوالات طرح شده از کتاب های نظام جدید جواب بدن. بنابرین جواب سوال شما مثبت است.

سلام. من دانش آموز رشته تجربی نظام آموزشی قدیم هستم هنوز یک درس از پیش دانشگاهی ام را پاس نکردم آیا میتوانم نظام آموزشی جدید شرکت کنم؟

سلام باید حتما تا شهریور مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید داشته باشید.

سلام من فارغ التحصیل نظام جدید هستم یعنی من یک بار کنکور ۹۸ دادم الان هم پشت کنکوری هستم آیا الان من باید با آخرین تغییرات کتب درسی برای کنکور آماده شوم یا کتاب های درسی خودم را بخوانم لطفا راهنمایی کنید

سلام کتاب های دوازدهم چاپ سال ۹۸ و کتاب های یازدهم چاپ سال ۹۷ و کتاب های دهم چاپ سال ۹۶ منابع کنکور سال ۹۹ هستند و اینها رو باید بخونید.

سلام. خدری هستم. من الان دانشجو دانشگاه پیام نورم. میخواستم بپرسم میتونم در کنکور ۹۹ شرکت کنم یا باید قبلش از دانشگاه انصراف بدم. دیپلم نظام قدیم دارم. میتونم کتابهای نظام جدید رو بخونم. لطفا راهنمایی کنید
تشکر

سلام خانم خدری بدون انصراف از دانشگاه میتونید در کنکور شرکت کنید. حق انتخاب بین کنکور نظام جدید و قدیم دارید.

سلام عذر میخوام میخواستم بدونم اینکه نظام قدیمی ها میتونن کنکور جدید بدن به تصویب سازمان سنجش رسیده؟

سلام بله

سلام وقت بخیر ایا کنکور هزار و چهار صد نظام قدیم یا جدید خواهیم داشت؟

سلام ۱۴۰۰ فقط جدید برگزار خواهد شد

سلام ببخشید یه سوال داشتم.
من فارغ التحصیل سال ۹۵ رشته تجربی هستم و در حال حاضر دانشجوی ترم ۲ کارشناسی برق دانشگاه آزاد هستم و سربازی نرفتم و تا پایان کارشناسیم معافیت تحصیلی دارم ببخشید میخواستم بدونم امسال میتونم کنکور تجربی امتحان بدم دوباره و اگر که میتونم باید نظام اموزشی قدیم رو امتحان بدم یا میتونم نظام جدید امتحان بدم؟

سلام میتونید کنکور شرکت کنید حق انتخاب نظام در کنکور ۹۹ رو هم دارید.

پس چرا هیچ چیزی درمورد اینکه نظام قدیمی ها میتونن کنکور نظام جدید بدن توی سایت نزده

احتمالا میزنن

سلام خسته نباشید
می خواستم ببینم چطور میشه فیلم های آموزشی استاد مرادی برای شیمی رو تهیه کنم؟
و یه سوال دیگه شیمی دوازدهم استاد مرادی موجود نمی باشد

سلام برای خرید فیلم های آموزشی شیمی و آشنایی بیشتر با محصولات با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۴۰۳۲ و یا ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ تماس بگیرید.

ببخشید یه سوال دیگه داشتم، واسه کسی که سال ۷۷ مدرک پیش دانشگاهی گرفته معدل هم تاثیری داره یا نه؟هم درکنکور نظام قدیم و هم جدید توضیح بدید لطفا

خیر تاثیر معدل در کنکور ۹۹ برای این افراد لحاظ نمیشه.

درود من مدرک پیش دانشگاهیم رو سال ۷۷ گرفتم، فوق لیسانس مهندسی شیمی دارم اما میخوام کنکور ۹۹ واسه پزشکی امتحان بدم.سوالم اینه که میتونم انتخاب کنم نظام قدیم امتحان بدم یا جدید؟ و اینکه اگر حق انتخاب داشته باشم، چون این همه سال دور بودم نظام جدید راحت‌تره و شانس قبولیم بیشتره یا قدیم؟

سلام بله حق انتخاب نظام در کنکور ۹۹ به فارغ التحصیلان نظام قدیم داده شده و بهتره منابع نظام جدید رو بخونید.

سلام من فارغ التحصیل نظام قدیم سال ۹۶ هستم. فارغ التحصیل رشته ریاضی الان دارم مهندسی میخونم. سال ۱۴۰۰ درسم تموم میشه. آیا در ۱۴۰۰ میتونم با همون دیپلم نظام قدیم ریاضیم کنکور تجربی نظام جدید بدم؟ و آیا سوابق دیپلم ریاضی توی کنکور تجربی تاثیر داره؟

سلام با دیپلم ریاضی میتونید در کنکور تجربی ۱۴۰۰ شرکت کنید. سوابق تحصیلی ریاضی با درصد تاثیر کمتر در کنکور تجربی اعمال میشه.

سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاوران محترم.
من فارغ التحصیل رشته انسانی نظام جدید هستم و کنکور ۹۸ رو شرکت کردم اما نتیجه دلخواه رو نگرفتم میخواستم بدونم اگر بخوام دوباره کنکور ۹۹ رو بدم، ایا لازمه کتاب های درسی کنکوری های ۹۹ رو بخونم و کتاب ها تغییر زیادی با سال قبلی کردن یا همون کتاب های درسی انتشار شده در سال تحصیل خودم رو بخونم برای کنکور ۹۹ کافیه؟

سلام تغییرات خیلی زیاد نیست اگر حاشیه نویسی و یادداشت هایی داخل کتاب های خودتون انجام دادید یا مثلا تست ها رو نشان دار کردید همون ها رو استفاده کنید در غیر اینصورت کتاب های چاپ جدید تر (چاپ ۹۸) رو برای کنکور ۹۹ تهیه کنید.

سلام، خسته نباشید، ببخشید ۲ تا سوال داشتم، لطفا به ۲ تاش جواب بدید
۱: بنظرتون سوالات کنکور۹۹ انسانی نسبت به ۹۸ خیلی سخت تر میشه یا در همون سطح ۹۸ میمونه؟

۲: تراز حدود ۶۲۰۰ توی گاج رشته انسانی خوبه؟ و امیدی به قبولی فرهنگیان هست اگه همینجوری‌ بخونم؟ منطقه ۳ هستم

سلام رضا جان ۱- این مورد اصلا قابل پیش بینی نیست و هیچکس نمیتونه پیش بینی کنه از الان. ۲- تراز نسبتا خوبی دارید و امید قبولی دانشگاه فرهنگیان هم هست.

سلام بنظرتون بیشتر شدن نظام جدیدی ها به نفع نظام قدیمی ها خواهد بود برای کنکور ۹۹؟

سلام خیر

سلام، من متولد ۷۶/۱۱/۱۱ هستم از نظر سنی اگه در کنکور ۹۹ شرکت کنم فرهنگیان پذیرفته میشم

سلام با توجه به اینکه در سال ۹۹ سن شما از ۲۲ سال بیشتر میشه امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان رو نخواهید داشت مگر اینکه شرط سنی افزایش پیدا کنه که در این صورت حتما در سایت مشاوران ۱۰۰ و کانال تلگرام خبر رو فورا اعلام میکنیم.

سلام آیا این موضوع حقیقت داره که نظام قدیما فقط میتونن سال ۹۹ شرکت کنند و سال ۱۴۰۰ دیگه حق شرکت در کنکور حتی نظام جدید رو هم ندارند؟

سلام اینطور نیست

سلام. من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم. میخوام برای کنکور پزشکی امتحان بدم. دیپلم ریاضی با معدل کتبی ۱۱ دارم. به نظرتون دیپلم تجربی بگیرم یا معدل دیپلم ریاضیم رو ترفیع بدم؟ یا نگران تاثیر معدل نباشم؟

سلام نگران تاثیر مثبت معدل نباشید

میگم سازمان سنجش تو سایت نزده میتونیم جدید شرکت کنیم الان اگه منابع گرون رو بخریم بخونیم بعد بگن نمیشه چی؟
با تشکر

خبر حق انتخاب کنکور نظام جدید ۹۹ برای فارغ التحصیلان نظام قدیم رو رئیس سازمان سنجش اعلام کردند.

سلام خسته نباشید
ببخشید من سال سومی هست ‌ک میخوام کنکور بدم
بعد من ب درس فیزیک علاقه ای ندارم اصلا تو ذهنم نمیره
میشه ک فیزیک و صفر زد
و شانس قبولی در رشته های دندون و پزشکی داشته باشم؟
پیراپزشکی چطور

سلام درصورتی که درصد های سایر دروس شما اینقدر بالا باشه که فیزیک رو جبران کنه احتمالش هست. ولی بهتره هیچ درصدی رو صفر نزنید.

سلام من نظام قدیم هستم اما امتحانات پیش دانشگاهیم کامل پاس نشده و میخوام بدونم اگر نظام جدید پاس کنم میتونم کنکور قدیم بدم یا نه؟

سلام بله میتونید.

سلام میشه با دیپلم ریاضی کنکور تجربی داد؟ و همزمان با این دو کنکور زبان و هنر داد؟

سلام بله میشه. از بین سه کنکور ریاضی و تجربی و انسانی میتونید یکی رو شرکت کنید. همزمان میتونید در کنکور هنر یا زبان هم شرکت کنید.

سلام خسته نباشید
من سال ۹۹ برای سومین سال میخام کنکور بدم ولی مشمول هستم حالا میتونم به جا اینکه نیم سال اول ثبت نام کنم نیمسال دوم ثبت نام کنم
در ضمن مجاز به انتخاب رشته دولتی و غیره شدم میخواستم بدونم میشه باید برای دانشگاه پیام نور جهاد یا علمی کاربردی دانشگاه برم ثبت نام کنم یا باید از طریق انتخاب رشته ثبت نام کنم
لطفاً زودتر جواب بدید

سلام تا آخرین روز معافیت تحصیلی دانش اموزی مهلت دارید در یک دانشگاه (دولتی یا غیردولتی) ثبت نام کنید در غیراینصورت وارد دوره غیبت سربازی خواهید شد. اگر تاریخ پایان معافیت تحصیلی شما تا نیمسال دوم باشه میتونید نیمسال دوم در یک دانشگاه ثبت نام کنید. برای دانشگاه پیام نور باید از طریق انتخاب رشته اقدام کنید.

جواب منو نمیدید؟

سلام رضا جان کمی پایین تر در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ به سوالات شما جواب داده شد. اگر سوال دیگری دارید در خدمتیم

سلام
خدا قوت
من فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم سال ۹۶ هستم و امسال کنکور دادم و رتبه کاملاً داغونی دارم چون اصلاً براش وقت ننگاشته بودم، حالا دو تا سوال دارم
اول اینکه چند تا درس مونده از پیش دانشگاهی دارم که امتحان ندادم با این شرایط میتونم امسال دانشگاه ثبت نام کنم؟ آزاد، علمی کاربردی و …
دوم اینکه من سهمیه جانبازی ۲۵ درصد دارم، اگه امسال برای انتخاب رشته ازش استفاده کنم برای کنکور ۹۹ دیگه از دستش میدم؟

سلام ممنون برای ورود به دانشگاه باید مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید داشته باشید. اگر با سهمیه ایثارگران رشته محل روزانه قبول بشید دیگه نمیتونید بعدا در کنکور سراسری دوباره از این سهمیه استفاده کنید.

سلام وقت بخیر خواهشمندم که‌ سوال من رو جواب بدید. من داوطلب نظام جدید هستم متولد ۷۹ من کنکور ۹۸ رو دادم و نتایج رو هم دیدم ولی چیزی که میخواستم در نیومدم از طرفی درگیر پاس کردن امتحان های دیپلم هم هستم که دارم امتحان میدم شنیده بودم که چون من نتایج کنکورم رو دیدم نمیتونم کنکور ۹۹ شرکت کنم آیا این قضیه صحت داره؟ لطف جواب بدید.

سلام پریا خانم نه اصلا چنین چیزی وجود نداره. مشاهده کارنامه و نتیجه نهایی کنکور مانع شرکت در کنکور سال بعد نمیشه.

سلام من پشت کنکوری نظام قدیم هستم ولی کنکور ۹۸ قبول نشدم میخوام کنکور ۹۹ بمونم برای اینکه نرم سربازی بنظرتون کدوم دانشگاه ثبت نام کنم که لازم نباشه اصلن کلاساش رو برم؟

سلام در دانشگاه های پیام نور امکان کمتر رفتن به دانشگاه وجود داره.

سلام
من نظام قدیمم
میخوام ۱۴۰۰ نظام جدید کنکور بدم میشه یا نه؟

سلام ۱۴۰۰ کنکور نظام قدیم برگزار نمیشه. بنابرین همه داوطلبان چه نظام جدید ها و چه فارغ التحصیلان نظام قدیم مثل شما باید کتاب های نظام جدید رو بخونند و در کنکور نظام جدید سال ۱۴۰۰ شرکت کنند.

اصلا با شرایط فعلی – بحث افزایش ظرفیت و اشباع رشته پزشکی – دوباره کنکور دادن منطقه؟
از لحاظ اپلای پزشکی راحتتر اپلای میکنه یا پیراپزشکی مثل هوشبری و پرستاری و اتاق عمل؟

سلام ما هم قبول داریم که در مقایسه با سالهای گذشته، جمعیت پزشکان کشور افزایش پیدا کرده اما هنوز هم وضعیت و بازار کار رشته پزشکی برای پیدا کردن شغل نسبت به خیلی از رشته ها بهتره مخصوصا در مقطع تخصص. برای رشته های غیر پزشکی اپلای راحتتره.

با سلام
من مدرک مهندسی دارم و بعد از ۱۲ سال میخوام کنکور شرکت کنم برای رشته تجربی البته سال ۹۷ هم کنکور دادم اما رتبه خوبی نیاوردم!
حالا میخوام ببینم امسال کنکور نظام جدید شرکت کنم یا نظام قدیم؟
الان یک ماه و نیمه که دارم درس می خونم با منابع نظام قدیم!
واقعا مردد شدم کدوم رو انتخاب کنم!
ممنون میشم جواب بدید.

سلام کنکور نظام جدید تا حدودی راحت تر است.

سلام من نظام قدیم سال ۹۷ فارغ التحصیل شدم و میخواستم برای کنکور ۹۹ شرکت کنم دو تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید
۱- بهتره که من نظام جدید رو امتحان بدم یا قدیم رو؟ {از اون جایی که زمان زیادی از فارغ التحصیلیم نمیگذره از کتابای قدیم دور نیستم و خیلی چیزاش رو بلدم ولی از طرفی نظام جدید اسون تره و در کنکور هم مثل شیمی که ۹ مسئله کمتر داشتند به نفع نظام جدیدی هاست شیوه ی سوالات}

۲- ایا برای ترمیم معدل میتونم اقدام کنم؟ و اگر بله کار درستی هست یا نه تو این بازه ی زمانی که میخوام واسه کنکور اماده بشم؟ و اینکه باید با نظام جدید امتحان ترمیم معدل بدم یا قدیم اگر فرضا بخوام کنکور نظام جدید بدم؟

بینهایت ممنون میشم اگر به سوالام پاسخ بدید

سلام اگر در سطحی هستید که بتونید با یکسال تلاش در کنکور ۹۹ رتبه لازم رو کسب کنید و از خودتون اطمینان دارید که به اندازه کافی و در مسیر درست با برنامه درس میخونید و میتونید رتبه دلخواه رو در کنکور ۹۹ کسب کنید با توجه به تسلط و آشنایی بیشتر با کتاب های نظام قدیم همون نظام قدیم رو بخونید. در غیر اینصورت نظام جدید بخونید. شرکت در طرح ترمیم معدل رو توصیه نمی کنیم.

سلام. خسته نباشید.
درحال حاضر ایا افرادی که دیپلم نظام قدیم دارند می توانند در کنکور نظام جدید ۹۹ شرکت کنند؟

سلام بله حق انتخاب کنکور نظام جدید ۹۹ به فارغ التحصیلان نظام قدیم داده شده.

سلام وقت بخیر ببخشید من لیسانس برق شبانه دارم الان میخوام کنکور ۹۹ شرکت کنم و ان شاء الله پرستاری بخونم میخواستم بدونم میتونم دروس نظام جدید رو بخونم واسه کنکور ۹۹؟

سلام بله اخیرا اعلام شد که حق انتخاب در کنکور ۹۹ نظام جدید به فارغ التحصیلان نظام قدیم داده شده.

سلام خسته نباشید. ببخشید من لیسانس نرم افزار دارم و ریاضی نظام قدیم خوندم. الان میخام کنکور تجربی بدم. امکانش هست بدون داشتن دیپلم تجربی کنکور تجربی شرکت کنم؟ و میخام کتابهای نظام جدید رو بخونم. ایا با این شرایط میتونم کنکور تجربی با منابع نظام جدید بدم؟ ممنونم از پاسخگوییتون

سلام بله بدون داشتن دیپلم تجربی میتونید در کنکور تجربی شرکت کنید. حق انتخاب کنکور ۹۹ نظام جدید رو هم دارید.

سلام و خسته نباشید خدمت شما زحمتکشان سایت مشاوران ۱۰۰
ببخشید یه سوال داشتماینه که من امسال کنکور ۹۸ رو دادم ولی به احتمال زیاد دانشگاه های دولتی خوب قبول نمیشم و میخوام بمونم واسه سال بعد اما اینطور که شما تو سایت نوشتین کنکور ۹۹ سی درصد تاثیر قطعی معدل رو داره اما من معدلم اصلا خوب نیست الان نمیدونم بمونم واسه سال بعد یا نه
راستی رشتم هم ریاضیه و نظام جدید.

سلام دوست عزیز
فعلا مشخص نیست که تاثیر معدل در کنکور ۹۹ چطور باشه. اگر ما یا کاربران سایت اظهار نظری در قسمت نظرات کردیم مربوط به همان تاریخ بوده چون ابتدا تصمیمی درباره میزان و نحوه تاثیر معدل گرفته شد و بعد از مدتی مصوبه لغو شد. قرار بود تاثیر معدل در کنکور ۹۸ و ۹۹ قطعی باشه که لغو شد و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ مثبت شد. برای کنکور ۹۹ هم باید منتظر تصمیم نهایی اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو باشیم.

سلام وقتتون بخیر ببخشید حتی نمی تونین حدس بزنین که تاثیر معدل چجوری میشه حتی اگه احتمال میدین هم میشه لطف کنین نظرتون بگین

سلام امیدواریم مثبت باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945



برنامه ریزی درسی، مشاوره کنکور تجربی و آموزش شیوه اصولی مطالعه، مرور و تست زنی زیر نظر مهندس صبور. پاسخگویی دقیق به سوالات دانش آموزان درباره کنکور و تغییرات مهم اعمال شده در کنکور ۹۹، رازهای موفقیت در کنکور تجربی ۹۹

وقتی یک دانش آموز کنکوری رشته تجربی تصمیم می گیره خیلی جدی شروع کنه به درس خوندن، تازه متوجه میشه چقدر سوال درباره کنکور و آمادگی برای اون داره که نه جواب سوالاشو میدونه و نه منبع موثقی برای پاسخ به سوالاتش وجود داره. خیلی از مطالب مشاوره ای هم هست که ممکنه اصلا تا روز کنکور به گوشش نخوره در حالی که دونستنشون خیلی ضروری بوده باشه. یک راه حل برای این مشکل استفاده از خدمات مشاوره کنکور تجربی از مراکز معتبر مشاوره تحصیلی هست. اما دانش آموزانی که نمی تونن از خدمات مشاوره کنکور تجربی ما یا سایر مراکز استفاده کنند مطالبی رو بر روی سایت و صفحات اجتماعی در اختیارشون گذاشتیم که با مطالعه دقیق اونا می تونند پاسخ تمام سوالات مشاوره ای خودشون رو تو زمینه کنکور دریافت کنن. بخش عمده این مطالب به موضوعات زیر اختصاص داده شده:

روش استاندارد مطالعه هر یک از دروس، روش تست زنی، مرور، خلاصه نویسی و …

معرفی بهترین منابع کنکور – کتاب محوری و کتاب تست

رشته های بدون کنکور تمامی دانشگاه های آزاد، لیست رشته و محل ها + شرایط پذیرش + جدول شهریه دانشگاه ها و …مشاوره درسی کنکور ۹۸

معرفی بهترین آزمون آزمایشی، بهترین اساتید کنکور تجربی و بهترین مشاوران کنکور تجربی

مناسب ترین برنامه تغذیه، خواب، تفریح، ورزش و استراحت در دوران کنکور

اطلاعیه ها و اخبار مهم پیرامون کنکور

دستورالعمل های کنکور (نحوه گزینش، تاثیر معدل، شرایط نظام وظیفه و …) + تغییرات مهم کنکور تجربی ۹۸

۱۰۰ نکته طلایی برای موفقیت در کنکور تجربی + آفت های کنکور

نحوه برنامه ریزی روزانه، هفتگی و بلند مدت

توی بخش های مختلف سایت، تک تک موضوعات بالا رو با جزئیات براتون توضیح دادیم. همچنین می تونید تمام اطلاعیه ها و مطالب آموزشی و مشاوره ای رو براحتی از طریق صفحات اجتماعی سنجش یک دریافت کنید.

هر یک از دانش آموزان بدون هیچگونه محدودیت و به انتخاب خود در کنکور نظام جدید یا نظام قدیم شرکت کنند. انتخاب نظام جدید یا قدیم می بایست بر اساس برنامه ریزی خود دانش آموز صورت بگیرد.

ریاضی: مهروماه و میکرو گاج، فیزیک: سه بعدی نشر الگو، شیمی: خیلی سبز، زیست: خیلی سبز و نشر الگو، عربی: میکرو گاج، ادبیات: میکرو گاج، دینی: میکرو گاج، زبان: مبتکران

ضرایب دروس در زیر گروه یک: زیست:12، فیزیک: :6، ریاضی:6، شیمی:9، زمین شناسی:0 و دروس عمومی: ادبیات:4، دینی:3، عربی:2، زبان:2

با این برنامه دیگه از بلاتکلیفی در میایی و میدونی هر لحظه باید چیکار کنی

کتاب های کمک آموزشی باید متناسب با سطح تو، برنامه و هدفت مشخص بشه.

هر درس روش مطالعه مختص خودش رو داره و باید این روش هارو کامل بلد باشی.

ارائه برنامه علمی و اصولی خواب جهت تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت

ارتباط مستقیم با رتبه های برتر سال های گذشته جهت افزایش انگیزه و پاسخ به برخی از ابهامات دانش آموزان

مشخص نمودن برنامه بلند مدت داوطلب تا شب کنکور و حذف بلاتکلیفی

ایجاد انگیزه تلاش در داوطلبان با روش های اصولی و منطقی

رصد کردن عملکرد دانش آموز بصورت روزانه توسط پشتیبان تحصیلی

تحلیل نتیجه آزمون آزمایشی و ارائه راهکار برای تقویت نقاط ضعف در آزمون های بعدی

با دونستن این ۱۰۰ نکته طلایی مشاوره ای، دیگه از بلاتکلیفی در میایی و میدونی هر لحظه دقیقا باید چیکار کنی. یاد میگیری هر درس رو چجوری بخونی. چجوری مرور کنی و چطوری تست بزنی. برا هر درس چقد وقت بذاری. کدوم فصل هارو حذف کنی و کدومارو با تمرکز بیشتر بخونی. خلاصه هر چیزی که برای رتبه برتر شدن لازم داری رو اینجا برات نوشتم. به شرطی که همشو بادقت بخونی و همش رو مو به مو انجام بدی…

هر چقدر تعداد دانش آموزان کلاس کمتر باشه بازدهی اون کلاس بیشتر خواهد بود. و میشه گفت کلاس های خصوصی بیشترین بازدهی رو تو یادگیری دانش آموز داره بویژه در کلاس های تدریس خصوصی کنکور. چون استاد دقیقا مطابق با شرایط دانش آموز تدریس می کنه و دانش آموز هم می تونه هر جا که اشکال داشت سوال کنه. البته مزایای کلاس خصوصی زیاده که مفصل درباره اون گفته شده. اما نگرانی اصلی اولیا بیشتر درباره هزینه کلاس های خصوصی اساتید باتجربه کنکوری هست که ما این نگرانی رو برای اولیای محترم برطرف کردیم و در ادامه مطلب به طور کامل درباره اون توضیح دادیم.

دانش آموزا تو سال کنکور انقدر تحت فشار هستند که معمولا زیاد اشتباه می کنند و گاها متوجه بعضی از اشتباهات واضح خودشون هم نیستن، اگه جلوی این اشتباهات رو نگیرید مثل آفت قراره کنکور شما رو خراب کنن. قسمت اعظمی از این اشتباها ناشی از استرس، فشار بیش از حد، عدم آگاهی نسبت به مسائل کنکور، نداشتن راهنما، کمبود وقت و … است. قدم اول برای رفع این آفت ها شناخت اوناست. در ادامه مطلب به شش مورد از مهمترین آفت های دوران کنکور اشاره کردیم و راه حل رفع هرکدوم رو هم براتون نوشتیم.

اکثر دانش آموزا، برنامه ای که از مشاور دریافت می کنن یا برنامه ریزی درسی که خودشون نوشتن رو اجرا نمی کنن. علت اصلی این موضوع اینه که در نوشتن برنامه بسیاری از شرایط دانش آموز و همچنین برخی از اصول در نظر گرفته نمیشه. موارد مهم زیادی وجود داره که در نوشتن برنامه باید رعایت کنیم که همه این نکات رو تو صفحه برنامه ریزی برای کنکور تجربی برای کنکوری های عزیز رشته تجربی نوشتم. برنامه هفتگی مدرسه ت، برنامه آزمون ها، برنامه معلم های خصوصیت، برنامه ورزش و خوابت و خیلی چیزای دیگه تو برنامه ریزی درسی باید رعایت بشه. حتی رشته دانشگاهی مورد علاقه ت هم تو این موضوع دخیله. اگه رشته ت از زیر گروه 1 باشه تو باید ساعات مطالعه نسبتا زیادی رو برای درس های زیست و شیمی صرف کنی و زمین شناسی که ضریب صفر داره رو فقط برای امتحانات مدرسه بخونی و کمتر وقت بذاری. موارد زیادی وجود داره که اگه اونارو رعایت کنی می تونی یه برنامه درست و اصولی برای خودت بنویسی.

اگه مایل هستی با من یا سایر مشاورهای مجموعه در ارتباط باشی و از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنی می تونی در ادامه مطلب تمام جزئیات مربوط به جلسات مشاوره، هزینه جلسات مشاوره، نحوه هماهنگی، مباحثی که توی جلسات به اون اشاره میشه و هر مطلبی که درباره جلسات مشاوره هست بخونی …

بودجه بندی سوالات نشون میده که سال های گذشته، از هر مبحث چندتا تست توی کنکور اومده. اگه روند سالهای گذشته رو ببینی متوجه میشی که توی سالهای مختلف این روند تقریبا ثابته. پس اگه بودجه بندی سوالای کنکور رو بررسی کنی می تونی پیش بینی کنی تو کنکور تجربی ۹۸ از کدوم فصل ها تست های بیشتری میاد و به راحتی می تونی فصل های مهم رو از فصول کم اهمیت تشخیص بدی. تو ادامه مطلب درس به درس بودجه بندی هارو برات تشریح کردم.

شک نکن که مهمترین ابزار برای موفقیت توی کنکور کتاب های خوب کمک آموزشی هست. هیچ چیز نمی تونه جای کتاب رو بگیره. نه معلم خصوصی، نه مشاور، نه کلاس های تقویتی و نه دی وی دی و چیزهای شبیه به این. که متاسفانه دانش آموزا معمولا کمترین اهمیت رو به کتاب میدن و فک می کنن این آموزشگاه ها و معلم ها و مشاورا هستن که باعث می شن بچه ها موفق بشن. اونا هم بی تاثیر نیستن اما مهمترین ابزار تو کتابه. بهترین کتاب های کمک آموزشی رو با توضیحات هر کدوم برات نوشتم و می تونی با توجه به شرایط و سطح خودت بهترین رو انتخاب کنی.

هر دانش آموز کنکوری معمولا چند رشته – محل رو تو ذهن خودش به عنوان هدف در نظر می گیره و به امید قبولی توی اون رشته و دانشگاه تلاش می کنه. این خیلی مهمه که بدونه برای قبولی تو رشته – محل های هدف خودش چه رتبه ای لازم داره و برای کسب اون رتبه چه درصدهایی رو باید تو کنکور بزنه. برا اینکار لازمه که چند تا کارنامه کنکور سوال های گذشته رو با دقت بررسی کنه.

sanjesh1org2019-01-13T15:55:22+03:3030 th دسامبر 2018|

شناخت کنکور           یک امر خیلی […]

sanjesh1org2019-01-13T14:56:21+03:3030 th دسامبر 2018|

تصمیم گیری                […]

تو جلسه مشاوره کنکور تجربی بهت یاد میدم که هر درس رو چجوری بخونی

تو جلسه مشاوره کنکور تجربی بهت میگم هر درسی رو از روی چه کتاب کمک آموزشی بخونی و کتاب تست چی تهیه کنی

تو جلسه مشاوره کنکور تجربی بهت یاد میدم دوره های متناوب مرورت چطوری باشه که توی کنکورت همه چیز یادت باشه.

تو جلسه مشاوره کنکور تجربی بهت یاد میدم چطوری برنامه خوابت رو منظم کنی که موقع درس خوندن خوابت نیاد.مشاوره درسی کنکور ۹۸

تو این جلسه بهت می گم اگه فرصتت کم باشه یک سری فصل هایی که تست زیاد ازشون میاد برات انتخاب می کنم که با خوندن اونا خیلی سریع به میانگین ۵۰ درصد برسی. اگه تو کنکور تجربی میانگین ۵۰ درصد بزنی رتبت زیر ۳۰۰۰ میشه (منطقه ۱)

قراره بهم تمرین کنیم که چجوری استرست رو کامل از بین ببری و راحت بتونی آزمون بدی.

سر جلسه کنکور و آزمون های آزمایشی چطوری زمانت رو مدیریت کنی.

با برنامه هفتگی که بهت میدم از بلاتکلیفی در میای و مشخص می کنم هر لحظه چیکار باید بکنی. مو به مو اونارو انجام میدی و نتیجه ش رو هم توی آزمون های آزمایشیت میبینی.

و قراره انگیزه و روحیه مونو انقد زیاد کنیم که هیچی نتونه دلسردمون کنه. هر مشکلی تو مسیر باشه قراره باهم از روش رد بشیم.

سوالات متداول

هیچ کدوم از دانشگاه های داخل کشور تو رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی پذیرش بدون کنکور نداره. موارد استثنایی وجود داره (مثل دارندگان مدال طلای المپیاد زیست شناسی، یا پذیرش اتباع غیر ایرانی در برخی از دانشگاه ها و …) که هر کسی که شرایطش رو داره قطعا از نحوه پذیرش اون شرایط هم مطلع هست. پس با خیال آسوده مطمئن باش که هیچ راهی برای ورود به این رشته ها بصورت بدون کنکور وجود نداره.

تو سه چهارتا رشته پیراپزشکی فقط در مقطع کاردانی پذیرش محدود تو چندتا شهرستان با شرط معدل کتبی دیپلم وجود داره که برای قبولی نیاز به معدل کتبی نسبتا بالایی داره. (کاردانی هوشبری، کاردانی مامایی، کاردانی علوم آزمایشگاهی)

یکی از مباحثی که تو جلسات مشاوره کنکور تجربی مفصل بهش می پردازیم لیست رشته های بدون کنکور تجربی هست.

اگه می خوای توی کنکور رتبه خوب بیاری قبل از هرکاری باید اطلاعات خودت رو درباره کنکور زیاد کنی. کنکور مقوله آسونی نیست و باید هوشمندانه قدم برداری. وگرنه ممکنه با تلاش زیاد هم به نتیجه نرسی. خیلی از کنکوری ها حتی ضرایب دروس کنکور رو هم نمی دونند.نمی دونند ضریب زیست شناسی ۶ برابر ضریب عربی هست. یعنی تاثیر زیست روی تراز ۶ برابر عربیه . منابع خوب رو نمی شناسند. با روشهای اصولی مطالعه، مرور و تست آشنا نیستند. سوالات کنکور سال گذشته رو یکبار هم نگاه نکردند که ببینند مسابقه ای که می خوان شرکت کنند چه شکلیه! سوالات در چه سطحیه! تعداد سوالات و زمان آزمون چقدره! و خیلی نکته دیگه. بهت قول میدم تا اطلاعات خودتو تو این زمینه زیاد نکنی درس خوندنت بی فایده ست. میشی مثل کشتی گیری که می خواد تو المپیک شرکت کنه ولی هیچی از قوانین و مهارت های کشتی بلد نیست و فقط تلاش می کنه زورشو زیاد کنه. وقتی نمیدونی سوالای کنکور چه تیپیه دقیقا چیو داری می خونی؟! وقتی بودجه بندی سوالارو نمی دونی وقتت رو چجوری قراره بین فصل ها تقسیم کنی؟ می تونم صدتا دیگه از این سوالارو بپرسم که تاحالا ساده از کنارش رد شدی!

اما از کجا به این اطلاعات برسم؟

تو باید سراغ کسی بری که این اطلاعات رو داره و ازش بخوای اینارو بهت بگه. ممکنه اون شخص یک مشاور کنکور باشه یا یه رتبه برتر کنکور. اگه هم شرایط این رو نداری مشاور داشته باشی من توی سایت و صفحه های اجتماعیم خیلی از این مطالب رو برات نوشتم. فقط باید با دقت بخونی و مو به مو انجام بدی.

آخرین اطلاعیه که سازمان سنجش منتشر کرده رو خلاصه شو برات نوشتم. بخون تا بدونی معدلت چطوری قراره توی ترازت تاثیر ذاره:

بر اساس مصوبات چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخه ۹۷/۰۸/۱۴ درخصوص میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۸ بشرح زیر می باشد:

الف- دیپلم نظام جدید (دوازدهمی ها): تاثیر معدل حداکثر ۳۰ درصد و به صورت مثبت.

تذکر: مبنای محاسبه معدل، نمره امتحانات نهایی و کشوری می باشد نه نمره مستمر یا امتحانات داخلی مدارس.

ب- دیپلمه های سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ (نظام قبلی): نمرات امتحانات نهایی دیپلم حداکثر ۲۵ درصد تاثیر مثبت، و نمرات امتحانات نهایی پیشدانشگاهی حداکثر ۵ درصد تاثیر مثبت.

تذکر: مبنای محاسبه معدل، نمره امتحانات نهایی و کشوری می باشد نه نمره مستمر یا امتحانات داخلی مدارس.

سوال: منظور از تاثیر مثبت چیست؟

پاسخ: تراز هر درس با توجه به میانگین وزنی تراز کنکور آن درس و تراز نمره امتحان نهایی آن درس محاسبه می شود. در روش “تاثیر مثبت” درصورتی که تراز کنکور آن درس بالاتر از تراز نمره آن درس باشد، تراز نمره آن درس اعمال نشده و فقط تراز کنکور آن درس در نظر گرفته می شود.

داوطلبانی که نگرانی از بابت معدل پایین خود دارند می توانند با شرکت در آزمون های ترمیم معدل که از سوی آموزش و پرورش برگزار می شود معدل خود را ارتقا دهند.

در این لینک می توانید متن کامل مصوبات چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخه ۹۷/۰۸/۱۴ درخصوص میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۸ و نحوه پذیرش را مشاهده نمایید. (مشاهده مصوبات)

اگه معدلت پایین هست نباید نگران باشی. چون معدل تاثیر مثبت داره. یعنی اگه کنکورتو خوب بدی فقط کنکورت در نظر گرفته میشه و معدل تاثیر نمی ذاره. یه راه دیگه هم اینه تو آزمون ترمیم معدل شرکت کنی. اگه نمره بالاتر از نمره کتبی دیپلمت آوردی نمره ای که بیشتر هست برات در نظر گرفته میشه. فقط یادت باشه یکبار می تونی تو آزمون ترمیم معدل شرکت کنی.

اطلاعات بیشتر درباره آزمون ترمیم معدل در کانال تلگرام سنجش یک به نشانی https://t.me/sanjesh1_mag

ترمیم معدل:

الف ) در سه دوره دی، خرداد و شهریور این طرح اجره میشه، متقاضیان مجاز به شرکت فقط در یک دوره رو دارن.

ب ) دانش آموزان فقط تو همون منطقه ی فارغ التحصیلی مجاز به شرکت توی این طرح هستند.

ج ) نمرات جدید، جایگزین نمرات قبلی نمیشن و فقط برای اعمال در نتیجه کنکور به سازمان مربوطه فرستاده میشه.

د ) بین دو نمره ی قبلی و جدید، نمره ی بالاتر لحاظ میشه.

تذکر

پاسخ

محتویات موردنظر اینجا قرار می گیرد

محتویات موردنظر اینجا قرار می گیرد

مطالب نامرتبط

بوش یکی از محبوب ترین برندهای لوازم خانگی در ایران است و کیفیت، ظرافت و شهرت بوش، آن را در بین تمامی برندها متمایز ساخته است. برای استفاده کنندگان از محصولات بوش ضروری است تا با تعمیرگاه های مجاز این برند آشنا باشند تا درصورت بروز هرگونه مشکل از خدمات گارانتی این برند استفاده نموده و یا درصورت اتمام مدت زمان گارانتی، از تعمیرکاران متخصص و قطعات اورجینال استفاده نمایند. استفاده از قطعات تقلبی ممکن است بطور موقت خرابی دستگاه را رفع نماید اما به مرور زمان مجددا معیوب شده و یا به بخش های دیگر نیز آسیب وارد می نماید. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی نمایندگی تعمیرات بوش ، لیست نمایندگی های مجاز فروش و خدمات بوش در تهران را مشاهده نمایید. این نمایندگی ها، نمایندگی های اصلی بوش می باشند و در بخش تعمیرات از قطعات اورجینال استفاده نموده و خدمات آنها دارای گارانتی می باشد. همچنین تمامی خدمات مطابق تعرفه اتحادیه بوده و فاکتور رسمی ارائه می گردد.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “تکلیف دانش آموزان نظام جدید و نظام قدیم در کنکور 99 چگونه است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “هر یک از دانش آموزان بدون هیچگونه محدودیت و به انتخاب خود در کنکور نظام جدید یا نظام قدیم شرکت کنند. انتخاب نظام جدید یا قدیم می بایست بر اساس برنامه ریزی خود دانش آموز صورت بگیرد.”
}
},
{
“@type”: “Question”,
“name”: “بهترین منابع کمک آموزشی کنکور تجربی 99 کدام ها هستند؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ریاضی: مهروماه و میکرو گاج، فیزیک: سه بعدی نشر الگو، شیمی: خیلی سبز، زیست: خیلی سبز و نشر الگو، عربی: میکرو گاج، ادبیات: میکرو گاج، دینی: میکرو گاج، زبان: مبتکران”
}
},
{
“@type”: “Question”,
“name”: “ضریب دروس در کنکور تجربی چگونه است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ضرایب دروس در زیر گروه یک: زیست:12، فیزیک: :6، ریاضی:6، شیمی:9، زمین شناسی:0 و دروس عمومی: ادبیات:4، دینی:3، عربی:2، زبان:2”
}
}
]
}

تماس از تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

شماره تماس از تلفن ثابت سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صفحه اصلی / کنکور و انتخاب رشته / مشاوره تحصیلی / شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور 98

مشاوره تحصیلی

ارسال دیدگاه
2,526 بازدید

مشاوره درسی کنکور ۹۸

جهت مشاوره در زمینه شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور 98

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور 98 به صورت دو شماره تلفن مجزا و برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه (سیمکارت همراه اول) جهت ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی کنکور 98، در اختیار داوطلبان گرامی قرار گرفته است، برقراری تماس و استفاده از شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور جهت مشاوره و کسب راهنمایی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل امکانپذیر می باشد.

خدمات مشاوره تحصیلی کنکور 98 شامل تمامی مراحل کنکور از انجام ثبت نام در کنکور تا ثبت نام در دانشگاه مورد پذیرش (ثبت نام کنکور سراسری 98 ، اطلاع از مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 98، شرایط ثبت نام کنکور 98 ، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98، اعلام لیست باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری کنکور 98 ، اعلام نتایج اولیه کنکور 98 ، انجام انتخاب رشته کنکور 98 ، اعلام نتایج نهایی و انتخاب رشته کنکور 98، اعتراض به نتایج کنکور 98، دریافت کارنامه سبز کنکور 98، انجام ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، انجام ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های متعدد نظیر دانشگاه های دولتی – پردیس های خودگردان ، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و…  ) می باشد.

شماره تلفن مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای کنکور سال 98 از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه به شرح ذیل می باشد، جهت برقرار تماس با مشاوران تحصیلی صدای مشاور و بهره مندی از خدمات مشاوره تلفنی کنکور در تمامی مراحل از ثبت نام در کنکور 98 تا ثبت نام در دانشگاه مورد پذیرش با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید:

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور، با شماره ده رقمی 9099071614 از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

تماس از طریق تلفن همراه و سیمکارت اپراتور همراه اول از طریق شماره تلفن 99225595 از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

جهت مشاوره در زمینه شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور 98

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

برچسباخبار کنکور سال 98 تاریخ کنکور 98 سازمان سنجش کنکور 98 شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره تحصیلی کنکور 98 مشاوره تحصیلی کنکور صدای مشاور منابع درسی کنکور 98 منابع کنکور 98 تجربی منابع کنکور تجربی 98 سازمان سنجش

6 روز قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

چت با مشاور تحصیلی مجانی به یکی از مطالب پر بازدید سایت صدای مشاوران تبدیل …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

صدای مشاوران با بهره گیری از بهترین و متخصص ترین مشاوران ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری در زمینه های انتخاب رشته تحصیلی در مقاطع پایه ، انتخاب رشته کنکور سراسری ، ارشد ، دکتری و برنامه ریزی تحصیلی کنکور و… می باشد. در صورت لزوم به شما پیشنهاد میکنیم تمامی سوالات خود در زمینه های مذکور را با مشاوران ما در میان بگذارید.مشاوران ما هرروزه از ساعت ۸ الی ۲۴ آماده پاسخگویی به شما عزیزان از سراسر ایران میباشند. در همین راستا شما قادر به به ارتباط با مشاوران ما خواهید بود.

تماس از تلفن ثابت: ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صدای مشاوران یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
صدای مشاوران هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

مشاوره درسی کنکور ۹۸
مشاوره درسی کنکور ۹۸
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *