چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

 
helpkade
چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم
چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

برای همه زن و شوهرها گاهی پیش می آید که همسرشان را ناخواسته برنجانند یا سوءتفاهمی ایجاد شود که موجب آزردگی خاطر طرف مقابل شود. چرا که همه ما انسان هستیم و گاهی در روابطمان اشتباه می‌کنیم و این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما اینکه بلد باشید چطور از همسرتان معذرت‌خواهی کنید و موضوع را از دلش در آورید، مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است. در این مقاله بیان میکنیم در صورت بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور میتوانید از همسر یا شوهرتان به بهترین نحو معذرت‌خواهی کنید و چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر نیز به شما پیشنهاد میکنیم.

فهرست مطالب

ما همه انسان‌های ناقصی هستیم و ممکن است در جاهای مختلف اشتباه کنیم. بنابراین اینکه وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، آن را بپذیرید از اهمیت بسیاری برخوردار است. از اشتباهاتتان درس بگیرید و تلاش کنید به یک شخص بهتر و همسر بهتری تبدیل شوید.

الزاما شما همیشه مقصر نیستید که بخواهید معذرت‌خواهی کنید. گاهی اصلا درست و غلطی وجود ندارد، بلکه مشکل تنها تفاوت نظر و عقیده است. نباید بین شما بخاطر غرور و قدرت دعوا شود. هر یک از شما، به عنوان زن یا شوهر، باید غرور را کنار بگذارید تا بتوانید از خود فارغ و با همسرتان یکی شده و با یکدیگر رشد کنید.اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن به این معنی نیست که شما همسرِ ضعیفی هستید. “ضعیف” بودن یک اصطلاح کلیشه‌ای استاندارد بریتانیایی است که برای هوش احساسی به کار می‌رود. عذرخواهی و بیان تاسف به این معنی است که شما آنقدر بزرگ و بالغ شده‌اید که اشتباهاتتان را بپذیرید، از صمیم قلب بابت آنها عذرخواهی کنید و با خود عهد ببندید که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید.بنابراین، اگر تردید دارید که بگویید متاسفم یا نه، پاسخ این است که بله، بگویید.

گاهی اوقات، همسرتان آمادگی ندارد که همان موقع شما را ببخشد. صبور باشید. بسته به شدت اشتباه و شرایط موجود، ممکن است همسرتان همچنان ناراحت، عصبانی و ناامید باشد و هنوز به زمان نیاز داشته باشد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

اما اگر باتوجه به شرایط احساس میکنید، زمان مناسب برای آشتی با همسر و عذرخواهی از او فرارسیده است، طبق مراحل زیر عمل کنید:

قبول کنید که اشتباه کردید

این مرحله، مهم‌ترین مرحله است. قبول کنید که مشکلی دارید. تا زمانی که قبول نکنید اشتباه کرده‌اید، معذرت‌خواهی‌تان صادقانه، معنی‌دار و واقعی نخواهد بود زیرا این موارد از حالت‌های چهره و طرز برخوردتان مشخص خواهد شد. بنابراین، یاد بگیرید که اشتباهات خود را قبول کنید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

قبول کنید که به احساس همسرتان صدمه زدید

وقتی شخصی که دوستش داریم اشتباهی مرتکب شود، ما همه احساس می‌کنیم که آسیب دیده‌ایم. بنابراین، همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید. به احساسات همسرتان احترام بگذارید. خودتان را جای او قرار دهید. “متاسفم که احساس کردی من به اندازه کافی به کمک به تو و بیرون گذاشتن زباله‌ها اهمیت ندادم. من چنین قصدی نداشتم.”

متواضعانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد

بهترین روش برای معذرت‌خواهی از همسر به صورت شخصی، حضوری و رو در رو است. سعی کنید عذرخواهی را ننویسید یا به شکل پیام یا ایمیل نفرستید، حتی اگر ترجیح می‌دهید یک نامه‌ی عذرخواهی برای همسرتان بفرستید. اگر نمی‌توانید معذرت‌خواهی را به زبان بیاورید، کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنید و از خود بپرسید چه چیزی مانع بیان این جمله می‌شود؟ آیا دلیلش این است که نمی‌دانید چگونه بدون ایجاد دعوا با همسرتان ارتباط کلامی برقرار کنید؟ اگر دلیلش همین است، پس امروز این کار را یاد بگیرید.

عذرخواهی باید کاملا صادقانه و صمیمانه باشد، نه اینکه فقط برای راضی کردن همسرتان چیزی را به زبان آورید. علاوه بر این، علت عذرخواهی را مشخص کنید. سعی کنید این عذرخواهی را با موارد دیگر همراه نکنید. هر بار بر یک موضوع تمرکز کرده و یک بار عذرخواهی کنید.گذشته از این، در هنگام معذردت‌خواهی، از جملاتی که با “من” شروع می‌شوند، استفاده کنید. مثلا، به جای این که بگویید متاسفم، بگویید من بابت … متاسفم. انتخاب لغت مناسب، مهم است.یک معذرت‌خواهی صمیمانه به ایجاد یا عدم ایجاد اعتماد مجدد کمک می‌کند، مهارت شما در برقراری ارتباط را بیشتر کرده، و صمیمیت موجود در ازدواج را افزایش می‌دهد.

جملات پیشنهادی مناسب برای معذرت خواهی از همسر:دو الگوی زیر را برای شروع مکالمه استفاده کنید. الگوی 1: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) و احساسی که در تو ایجاد کرد، متاسفم. من اشتباه کردم (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد). الگوی 2: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) متاسفم و مسئولیت همه چیز را به عهده می‌گیرم. دفعه بعد، (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد).

گاهی اوقات، پس از تشخیص شدت درد و رنجی که در فرد مورد علاقه‌تان ایجاد کردید، بخشیدن خودتان کار سختی است. همان‌طور که باید همسرتان را ببخشید، باید برای خودتان نیز احساس دلسوزی کنید. بخشیدن خودتان، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری به شما می‌دهد و بنابراین می‌توانید تلاش کنید تا همسر بهتری شوید.

وقتی به همسرتان می‌گویید که بابت چیزی متاسفید، گفتن این جمله تمام مشکلات را حل نمی‌کند. این جمله فقط بدان معنی است که می‌دانید چیزی نادرست است. و باید در ادامه بگویید که تلاش می‌کنید دفعه بعد بهتر عمل کنید. ممکن است همان اشتباه را دوباره تکرار کنید اما از خود بپرسید:

پرسیدن چنین سوالاتی از خودتان، کمک می‌کند همسر بهتری شده و اشتباهات یکسان را تکرار نکنید. همچنین خواهید توانست برای پیشرفتتان کمک‌های لازم را دریافت کنید.

به همسرتان نشان دهید که قصد دارید برای جلوگیری از تکرار این اشتباه، چه کارهایی انجام دهید. لیستی از کارها و چیزهایی که برای جلوگیری از تکرار مجدد این اشتباه انجام خواهید داد، تهیه کنید.

اگر فکر می کنید این کار به شما کمک می‌کند، لیستی از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید را بنویسید. در مورد عدم پرداخت صورتحساب، یک راه حل عالی این است که روی تقویم یا تلفنتان یک یادآور نصب کنید.حالت ایده‌آل این است که با کمک همسرتان، یک برنامه عملی تهیه کنید. اگر به تنهایی این برنامه را تهیه می‌کنید، از همسرتان بخواهید داده یا بازخوردی ارائه دهد.با پرسیدن نظر همسرتان، او متوجه تلاش شما برای بهتر شدن خواهد شد. این نشان می‌دهد که شما به نظر او احترام می‌گذارید.

تاثیر عمل بیشتر از حرف است. بنابریان، به جای حرف زدن، عمل کنید. خود را متعهد کنید که یک اشتباه یا مشکل را تکرار نکنید. تمرین کنید. تلاش کنید تا اشتباهاتتان را جبران کنید. رفتار خود را تغییر دهید. با تبدیل شدن به یک انسان بهتر، همسرتان نیز متوجه پیشرفت شما خواهد شد. این کار احساس تردید و ترس از تکرار مجدد یک اشتباه را از بین می‌برد.به عبارت دیگر، عمل کردن به برنامه‌ی عملی تهیه شده یکی از راه‌های برقراری ارتباط مجدد با همسر پس از بحث یا دعوا است.

برای پایان دادن به ناراحتی و رنجش همسر به کمک یک عذرخواهی عاشقانه، علاوه بر هفت مرحله‌ی ذکر شده، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

پس از اینکه خالصانه احساس تاسف کردید، همسرتان را در آغوش بگیرید. گرفتن دست‌ها و تماس جسمی به برقراری مجدد ارتباط بین شما کمک می‌کند. مراقب احساسِ همسرتان باشید. اگر نمی‌خواهند آنها را لمس کنید، به آنها فضای کافی داده و به آنها احترام بگذارید. آنها را وادار به انجام کاری نکنید.

برای همسرتان گُل مورد علاقه‌اش را خریده یا یک هدیه‌ی عاشقانه‌ی جذاب به او تقدیم کنید. فراموش نکنید که یک نوشته‌ی صمیمانه شامل “متاسفم” را نیز به آن اضافه کنید. اگر زبانِ بیان عشقِ در همسرتان هدیه دادن باشد، این کار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را بپزید و با این کار، هنگام صرف غذا او را شگفت‌زده کنید.

در انجام کارهای روزمره، همچون شستن ظرف‌ها در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، به همسرتان کمک کنید. حتی بهتر است برخی از کارهای روزمره که وظیفه همسرتان است را نیز انجام دهید. اگر زبانِ بیانِ عشق در همسرتان، انجام کاری باشد، این روش به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، نگویید بخاطر انجام X متاسفم اما واقعا تقصیر من نبود. استفاده از چنین عباراتی، مسئولیت آنچه انجام شده را از دوش شما برمی‌دارد.

تلاش زیاد برای آوردن دلایل اشتباه برای آنچه انجام دادید. دیگران، الکل، مکان، اشیاء، زمان، و موارد دیگر را مقصر ندانید. شما یک فرد بالغ و یکی از طرفین این ازدواج هستید. مسئولیت آنچه انجام داده، یا انجام نداده‌اید را بر عهده بگیرید.

فقط نگویید بخاطر حرفی که زدم متاسفم. متاسفم یک کلمه‌ی جادویی نیست که پس از گفته شدن بتواند آسیب وارده شده را برطرف کند. صادق بوده و مطمئن باشید عملکرد شما در آینده می‌تواند چیزی که گفته‌اید را جبران کند. هرگز احساسات همسرتان را نادیده نگیرید. درست است که ما هریک باید مسئولیت احساس خود را بر عهده بگیریم، اما تمام احساس‌ها وقتی منتقل می‌شوند، سزاوار احترام هستند.

معذرت‌خواهی به معنای قبول کاری است که انجام داده یا انجام نداده‌اید و در نهایت تاثیر منفی روی همسرتان گذاشته‌ است. مهم‌تر این که، زمان معذرت‌خواهی، زمان مناسبی برای درخواست چیزی کنید، که آن نیز خود نوعی مهارت خاص نیاز دارد، نیست.

در یک کلام

عذرخواهی از همسر به این معنا نیست که شما شریک عاطفی ضعیفی هستید یا اینکه الزاما خطاکارید. بلکه به این معناست که برای رابطه تان ارزش قائلید، فروتن هستید و برای بهتر شدن رابطه(لینک به مقاله بهبود رابطه) تلاش میکنید. بهترین روش عذرخواهی این است که خالصانه معذرت بخواهید و سپس اشتباهتان را جبران کنید یا برای حل مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

برای معذرت خواهی از همسر اقرار کنید که اشتباهاتی انجام داده اید و احساسات همسرتان را جریحه دار کرده اید. فروتنانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد و اجازه دهیداو بداند شما پشیمان هستید. خودتان هم خودتان را ببخشید. در محله بعد مشکل را ریشه یابی کنید و برای حل مشکل و جبران اشتباهات برنامه ریزی نمایید.برای معذرت خواهی عاشقانه از همسر، میتوانید او را در آغوش بگیرید و ببوسید یا با یک هدیه او را غافگیر کنید و  در انجام مسئولیت ها به او کمک کنید.هنگام عذرخواهی از همسر از کلمه “اما” استفاده نکنید و بهانه نیاورید. آزردگی همسرتان را نادیده نگیرید و در برابر پیش قدم شدن برای عذرخواهی، چیزی از او طلب نکنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۲۰.سالمه ، ۷ ماهه ک با پسری دوست هستم قصدمون ازدواجه فامیل هم هستیم، وقتی بهش میگم تو منو دوست نداری یا بهم توجه نمیکنی انقدر ناراحت میشه ک حد نداره واقعا هم همه کار واسم میکنه. شده دو ساعت تو راه باشه بیاد شهرمون که واسه دو دقیقه پشت پنجره ببینه منو واقعا دوسم داره ولی تا یه کوچولو توجهش کم بشه سریع بهم میریزم خیلی ناراحت میشم خیلی حساس شدم اونم خیلی حساس شده الان نمیدونم تقصیر من بوده ک گفتم توجهت کمتر شده ؟من باید معذرت خواهی کنم؟ ازش معذرت خواهی کردم ولی خیلی دیر قبول میکنه چندروز سرد شده باهام الان باید منت کشی کنم یا سرد باشم مثل خودش چیکار کنم کمکم کنید

سلام دوست گرامی اشاره کردید نسبت به کم شدن توجه از سمت او واکنش منفی دارید و او نیز از این ماجرا بهم می‌ریزد. این مساله نشان می‌دهد شما نیاز به توجه دارید و می‌خواهید او تمام این نیاز را برطرف کند. پس این حساسیت شما باید بررسی بیشتری شود که چرا تا این حد نسبت به بی‌توجهی واکنش منفی دارید. پس ابتدا این مشکل فردی را با کمک مشاور حل کنید.

سلام خسته نباشید. من دوساله با آقایی دوستم. به تازگی اومدن خاستکاری و الان خانواده م هم درجریان هستند. ولی من درمورد یک موضوعی نگرانم. وقتی دعوامون میشه و ناراحتی پیش میاد اگر نامزدم معذرت خواهی کنه من سعی میکنم زود فراموش کنم و گاهی حتی تظاهر میکنم که قضیه حل شده واسم و سعی میکنم مثل قبل رفتار کنم ولی وقتی من از ایشون بابت اشتباهاتم معذرت خواهی میکنم فرقی نمیگنه کوچیک باشه یا بزرگ ایشون خیلی سخت معذرت خواهی من رو قبول میکنن.هرچقدرم که محبت میکنم یا تلاش میکنم برطرف بشه بازم نتیجه ای نمیگیرم.بی محلی میکنه سرد حرف میزنه چ معمولا چند روز ادامه داره و باعث میشه ناراحتی های قبلی هم دوباره گفته بشه منم دیگه خسته میشم و رفته رفته این میشه یه دعوای بزرگتر. من باید چه رویه در پیش بگیرم؟ چیکار کنم که وضعیت بهتر بشه؟

سلام دوست گرامی همسر شما باید مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و لازم هست منطقی و با درایت با ایشان صحبت کنید و در مورد این مشکل کاملا ایشان را روشن کنید. اینکه ایشان نمیتوانند معذرت و عذرخواهی شما را بپذیرند در واقع امکان و فرصت اینکه شما از اشتباهتان پشیمان بشید را از شما میگیرند با ایشان حتما صحبت کنید و عواقب این رفتارشان را توضیح بدهید

سلام.خسته نباشید.من بااقایی ۲۷ساله در دوره اشنایی برای ازدواج هستم.ایشون خانواده خوبی دارن و مرد کاری و مهربونی هستن و مطمئنم که خوشبخت میشم با وجود خصوصیات خوبی که ایشون دارن…مشکل اینجاست که ایشون در مقابل کوچک ترین اشتباهات من ناراحت میشن و گاهی بددهنی میکنن و بعضی اوقات حتی تهدید…..من اینقد ایشون رو دوس دارم که بعداز گذشت چندساعت حتی بدترین حرفا و تهدیداشونو یادم میره و ذره ای از دوست داشتنم کم نمیشه…بددهنی و کمی شکاک بودن ایشون ریشه در گذشتشون داره و بخاطر نامزدیه ناموفقشون….قبول نمیکنه که بره مشاوره….حالا موندم چیکار کنم ایا درست میشه نمیشه…ممنون میشم راهنماییم کنید❤

سلام دوست گرامی مهم ترین اتفاق در زندگی هر فرد، انتخاب همسر و شریک زندگی اش است. افراد بیش از نیمی عمر خود را با همسر و فرزندان خود سپری می کنند. پس این که چه کسی شریک زندگی من باشد بسیار مهم است و لازم و ضروری است حد تعادل را رعایت کرده و برای یک زندگی موفق پیش از ازدواج همه جوانب را در نظر گرفت و به دور از احساسات عاطفی و هیجانات تصمیم گرفت شما در مورد خواسنگارتان به چند نکته منفی اشاره کردید : ۱-بددهنی ۲-شکاک و بددل بودن ۳-زود عصبانی شدن

و نکات مثبت اعلامی علاقه شما به ایشان هست که فراموش میکنید رفتار ایشون رو مهربون هستند خانواده دار هستند

اما دوست عزیز اینکه گفتید مطمئن هستید که با ایشون خوشبخت میشید چ تضمینی در رابطه هست؟ الان شما بخاطر تازه بودن رابطه خاضر به بخشش و فراموشس هستید اما فکر میکنید پس لز شروع زندگی مشترک و یکنواختی رابطه بازهم راحت فراموش میکنید؟ شما مطرح کردید که این رفتارها از گذشته و تجربه بدی هست که دارند اما بیشتر از کمبود و یا زیاد بودن عواطف است و نشانه ضعیف بودن ایشان است. شما در مقابل این رفتارها سکوت کردید و نباید اجازه بدید به شما توهین کنند و به راحتی کوتاه بیایند الان زمانی است که باید بدون درکیرکردن عواطف در انتخابتون تصمیم بگیرید پس بهتر است منطقی و با صراحت با ایشان در مورد این موارد صحبت کنید و درخواست تغییر رفتار بدید و مدتی زمان بدید تا تغییرات واقعی را احساس کنید و عجله ای برای رسمی شدن رابطه نداشته باشید و برای کنترل و مدیریت رفتار باید به مشاوره حضورس با خود ایشان مراجعه کنید و در صورتی که تغییرات ایحاد نشد بهتر است در ادامه رابطه تجدید نظر کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای همه زن و شوهرها گاهی پیش می آید که همسرشان را ناخواسته برنجانند یا سوءتفاهمی ایجاد شود که موجب آزردگی خاطر طرف مقابل شود. چرا که همه ما انسان هستیم و گاهی در روابطمان اشتباه می‌کنیم و این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما اینکه بلد باشید چطور از همسرتان معذرت‌خواهی کنید و موضوع را از دلش در آورید، مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است. در این مقاله بیان میکنیم در صورت بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور میتوانید از همسر یا شوهرتان به بهترین نحو معذرت‌خواهی کنید و چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر نیز به شما پیشنهاد میکنیم.

فهرست مطالب

ما همه انسان‌های ناقصی هستیم و ممکن است در جاهای مختلف اشتباه کنیم. بنابراین اینکه وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، آن را بپذیرید از اهمیت بسیاری برخوردار است. از اشتباهاتتان درس بگیرید و تلاش کنید به یک شخص بهتر و همسر بهتری تبدیل شوید.

الزاما شما همیشه مقصر نیستید که بخواهید معذرت‌خواهی کنید. گاهی اصلا درست و غلطی وجود ندارد، بلکه مشکل تنها تفاوت نظر و عقیده است. نباید بین شما بخاطر غرور و قدرت دعوا شود. هر یک از شما، به عنوان زن یا شوهر، باید غرور را کنار بگذارید تا بتوانید از خود فارغ و با همسرتان یکی شده و با یکدیگر رشد کنید.اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن به این معنی نیست که شما همسرِ ضعیفی هستید. “ضعیف” بودن یک اصطلاح کلیشه‌ای استاندارد بریتانیایی است که برای هوش احساسی به کار می‌رود. عذرخواهی و بیان تاسف به این معنی است که شما آنقدر بزرگ و بالغ شده‌اید که اشتباهاتتان را بپذیرید، از صمیم قلب بابت آنها عذرخواهی کنید و با خود عهد ببندید که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید.بنابراین، اگر تردید دارید که بگویید متاسفم یا نه، پاسخ این است که بله، بگویید.

گاهی اوقات، همسرتان آمادگی ندارد که همان موقع شما را ببخشد. صبور باشید. بسته به شدت اشتباه و شرایط موجود، ممکن است همسرتان همچنان ناراحت، عصبانی و ناامید باشد و هنوز به زمان نیاز داشته باشد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

اما اگر باتوجه به شرایط احساس میکنید، زمان مناسب برای آشتی با همسر و عذرخواهی از او فرارسیده است، طبق مراحل زیر عمل کنید:

قبول کنید که اشتباه کردید

این مرحله، مهم‌ترین مرحله است. قبول کنید که مشکلی دارید. تا زمانی که قبول نکنید اشتباه کرده‌اید، معذرت‌خواهی‌تان صادقانه، معنی‌دار و واقعی نخواهد بود زیرا این موارد از حالت‌های چهره و طرز برخوردتان مشخص خواهد شد. بنابراین، یاد بگیرید که اشتباهات خود را قبول کنید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

قبول کنید که به احساس همسرتان صدمه زدید

وقتی شخصی که دوستش داریم اشتباهی مرتکب شود، ما همه احساس می‌کنیم که آسیب دیده‌ایم. بنابراین، همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید. به احساسات همسرتان احترام بگذارید. خودتان را جای او قرار دهید. “متاسفم که احساس کردی من به اندازه کافی به کمک به تو و بیرون گذاشتن زباله‌ها اهمیت ندادم. من چنین قصدی نداشتم.”

متواضعانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد

بهترین روش برای معذرت‌خواهی از همسر به صورت شخصی، حضوری و رو در رو است. سعی کنید عذرخواهی را ننویسید یا به شکل پیام یا ایمیل نفرستید، حتی اگر ترجیح می‌دهید یک نامه‌ی عذرخواهی برای همسرتان بفرستید. اگر نمی‌توانید معذرت‌خواهی را به زبان بیاورید، کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنید و از خود بپرسید چه چیزی مانع بیان این جمله می‌شود؟ آیا دلیلش این است که نمی‌دانید چگونه بدون ایجاد دعوا با همسرتان ارتباط کلامی برقرار کنید؟ اگر دلیلش همین است، پس امروز این کار را یاد بگیرید.

عذرخواهی باید کاملا صادقانه و صمیمانه باشد، نه اینکه فقط برای راضی کردن همسرتان چیزی را به زبان آورید. علاوه بر این، علت عذرخواهی را مشخص کنید. سعی کنید این عذرخواهی را با موارد دیگر همراه نکنید. هر بار بر یک موضوع تمرکز کرده و یک بار عذرخواهی کنید.گذشته از این، در هنگام معذردت‌خواهی، از جملاتی که با “من” شروع می‌شوند، استفاده کنید. مثلا، به جای این که بگویید متاسفم، بگویید من بابت … متاسفم. انتخاب لغت مناسب، مهم است.یک معذرت‌خواهی صمیمانه به ایجاد یا عدم ایجاد اعتماد مجدد کمک می‌کند، مهارت شما در برقراری ارتباط را بیشتر کرده، و صمیمیت موجود در ازدواج را افزایش می‌دهد.

جملات پیشنهادی مناسب برای معذرت خواهی از همسر:دو الگوی زیر را برای شروع مکالمه استفاده کنید. الگوی 1: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) و احساسی که در تو ایجاد کرد، متاسفم. من اشتباه کردم (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد). الگوی 2: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) متاسفم و مسئولیت همه چیز را به عهده می‌گیرم. دفعه بعد، (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد).

گاهی اوقات، پس از تشخیص شدت درد و رنجی که در فرد مورد علاقه‌تان ایجاد کردید، بخشیدن خودتان کار سختی است. همان‌طور که باید همسرتان را ببخشید، باید برای خودتان نیز احساس دلسوزی کنید. بخشیدن خودتان، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری به شما می‌دهد و بنابراین می‌توانید تلاش کنید تا همسر بهتری شوید.

وقتی به همسرتان می‌گویید که بابت چیزی متاسفید، گفتن این جمله تمام مشکلات را حل نمی‌کند. این جمله فقط بدان معنی است که می‌دانید چیزی نادرست است. و باید در ادامه بگویید که تلاش می‌کنید دفعه بعد بهتر عمل کنید. ممکن است همان اشتباه را دوباره تکرار کنید اما از خود بپرسید:

پرسیدن چنین سوالاتی از خودتان، کمک می‌کند همسر بهتری شده و اشتباهات یکسان را تکرار نکنید. همچنین خواهید توانست برای پیشرفتتان کمک‌های لازم را دریافت کنید.

به همسرتان نشان دهید که قصد دارید برای جلوگیری از تکرار این اشتباه، چه کارهایی انجام دهید. لیستی از کارها و چیزهایی که برای جلوگیری از تکرار مجدد این اشتباه انجام خواهید داد، تهیه کنید.

اگر فکر می کنید این کار به شما کمک می‌کند، لیستی از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید را بنویسید. در مورد عدم پرداخت صورتحساب، یک راه حل عالی این است که روی تقویم یا تلفنتان یک یادآور نصب کنید.حالت ایده‌آل این است که با کمک همسرتان، یک برنامه عملی تهیه کنید. اگر به تنهایی این برنامه را تهیه می‌کنید، از همسرتان بخواهید داده یا بازخوردی ارائه دهد.با پرسیدن نظر همسرتان، او متوجه تلاش شما برای بهتر شدن خواهد شد. این نشان می‌دهد که شما به نظر او احترام می‌گذارید.

تاثیر عمل بیشتر از حرف است. بنابریان، به جای حرف زدن، عمل کنید. خود را متعهد کنید که یک اشتباه یا مشکل را تکرار نکنید. تمرین کنید. تلاش کنید تا اشتباهاتتان را جبران کنید. رفتار خود را تغییر دهید. با تبدیل شدن به یک انسان بهتر، همسرتان نیز متوجه پیشرفت شما خواهد شد. این کار احساس تردید و ترس از تکرار مجدد یک اشتباه را از بین می‌برد.به عبارت دیگر، عمل کردن به برنامه‌ی عملی تهیه شده یکی از راه‌های برقراری ارتباط مجدد با همسر پس از بحث یا دعوا است.

برای پایان دادن به ناراحتی و رنجش همسر به کمک یک عذرخواهی عاشقانه، علاوه بر هفت مرحله‌ی ذکر شده، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

پس از اینکه خالصانه احساس تاسف کردید، همسرتان را در آغوش بگیرید. گرفتن دست‌ها و تماس جسمی به برقراری مجدد ارتباط بین شما کمک می‌کند. مراقب احساسِ همسرتان باشید. اگر نمی‌خواهند آنها را لمس کنید، به آنها فضای کافی داده و به آنها احترام بگذارید. آنها را وادار به انجام کاری نکنید.

برای همسرتان گُل مورد علاقه‌اش را خریده یا یک هدیه‌ی عاشقانه‌ی جذاب به او تقدیم کنید. فراموش نکنید که یک نوشته‌ی صمیمانه شامل “متاسفم” را نیز به آن اضافه کنید. اگر زبانِ بیان عشقِ در همسرتان هدیه دادن باشد، این کار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را بپزید و با این کار، هنگام صرف غذا او را شگفت‌زده کنید.

در انجام کارهای روزمره، همچون شستن ظرف‌ها در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، به همسرتان کمک کنید. حتی بهتر است برخی از کارهای روزمره که وظیفه همسرتان است را نیز انجام دهید. اگر زبانِ بیانِ عشق در همسرتان، انجام کاری باشد، این روش به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، نگویید بخاطر انجام X متاسفم اما واقعا تقصیر من نبود. استفاده از چنین عباراتی، مسئولیت آنچه انجام شده را از دوش شما برمی‌دارد.

تلاش زیاد برای آوردن دلایل اشتباه برای آنچه انجام دادید. دیگران، الکل، مکان، اشیاء، زمان، و موارد دیگر را مقصر ندانید. شما یک فرد بالغ و یکی از طرفین این ازدواج هستید. مسئولیت آنچه انجام داده، یا انجام نداده‌اید را بر عهده بگیرید.

فقط نگویید بخاطر حرفی که زدم متاسفم. متاسفم یک کلمه‌ی جادویی نیست که پس از گفته شدن بتواند آسیب وارده شده را برطرف کند. صادق بوده و مطمئن باشید عملکرد شما در آینده می‌تواند چیزی که گفته‌اید را جبران کند. هرگز احساسات همسرتان را نادیده نگیرید. درست است که ما هریک باید مسئولیت احساس خود را بر عهده بگیریم، اما تمام احساس‌ها وقتی منتقل می‌شوند، سزاوار احترام هستند.

معذرت‌خواهی به معنای قبول کاری است که انجام داده یا انجام نداده‌اید و در نهایت تاثیر منفی روی همسرتان گذاشته‌ است. مهم‌تر این که، زمان معذرت‌خواهی، زمان مناسبی برای درخواست چیزی کنید، که آن نیز خود نوعی مهارت خاص نیاز دارد، نیست.

در یک کلام

عذرخواهی از همسر به این معنا نیست که شما شریک عاطفی ضعیفی هستید یا اینکه الزاما خطاکارید. بلکه به این معناست که برای رابطه تان ارزش قائلید، فروتن هستید و برای بهتر شدن رابطه(لینک به مقاله بهبود رابطه) تلاش میکنید. بهترین روش عذرخواهی این است که خالصانه معذرت بخواهید و سپس اشتباهتان را جبران کنید یا برای حل مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

برای معذرت خواهی از همسر اقرار کنید که اشتباهاتی انجام داده اید و احساسات همسرتان را جریحه دار کرده اید. فروتنانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد و اجازه دهیداو بداند شما پشیمان هستید. خودتان هم خودتان را ببخشید. در محله بعد مشکل را ریشه یابی کنید و برای حل مشکل و جبران اشتباهات برنامه ریزی نمایید.برای معذرت خواهی عاشقانه از همسر، میتوانید او را در آغوش بگیرید و ببوسید یا با یک هدیه او را غافگیر کنید و  در انجام مسئولیت ها به او کمک کنید.هنگام عذرخواهی از همسر از کلمه “اما” استفاده نکنید و بهانه نیاورید. آزردگی همسرتان را نادیده نگیرید و در برابر پیش قدم شدن برای عذرخواهی، چیزی از او طلب نکنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۲۰.سالمه ، ۷ ماهه ک با پسری دوست هستم قصدمون ازدواجه فامیل هم هستیم، وقتی بهش میگم تو منو دوست نداری یا بهم توجه نمیکنی انقدر ناراحت میشه ک حد نداره واقعا هم همه کار واسم میکنه. شده دو ساعت تو راه باشه بیاد شهرمون که واسه دو دقیقه پشت پنجره ببینه منو واقعا دوسم داره ولی تا یه کوچولو توجهش کم بشه سریع بهم میریزم خیلی ناراحت میشم خیلی حساس شدم اونم خیلی حساس شده الان نمیدونم تقصیر من بوده ک گفتم توجهت کمتر شده ؟من باید معذرت خواهی کنم؟ ازش معذرت خواهی کردم ولی خیلی دیر قبول میکنه چندروز سرد شده باهام الان باید منت کشی کنم یا سرد باشم مثل خودش چیکار کنم کمکم کنید

سلام دوست گرامی اشاره کردید نسبت به کم شدن توجه از سمت او واکنش منفی دارید و او نیز از این ماجرا بهم می‌ریزد. این مساله نشان می‌دهد شما نیاز به توجه دارید و می‌خواهید او تمام این نیاز را برطرف کند. پس این حساسیت شما باید بررسی بیشتری شود که چرا تا این حد نسبت به بی‌توجهی واکنش منفی دارید. پس ابتدا این مشکل فردی را با کمک مشاور حل کنید.

سلام خسته نباشید. من دوساله با آقایی دوستم. به تازگی اومدن خاستکاری و الان خانواده م هم درجریان هستند. ولی من درمورد یک موضوعی نگرانم. وقتی دعوامون میشه و ناراحتی پیش میاد اگر نامزدم معذرت خواهی کنه من سعی میکنم زود فراموش کنم و گاهی حتی تظاهر میکنم که قضیه حل شده واسم و سعی میکنم مثل قبل رفتار کنم ولی وقتی من از ایشون بابت اشتباهاتم معذرت خواهی میکنم فرقی نمیگنه کوچیک باشه یا بزرگ ایشون خیلی سخت معذرت خواهی من رو قبول میکنن.هرچقدرم که محبت میکنم یا تلاش میکنم برطرف بشه بازم نتیجه ای نمیگیرم.بی محلی میکنه سرد حرف میزنه چ معمولا چند روز ادامه داره و باعث میشه ناراحتی های قبلی هم دوباره گفته بشه منم دیگه خسته میشم و رفته رفته این میشه یه دعوای بزرگتر. من باید چه رویه در پیش بگیرم؟ چیکار کنم که وضعیت بهتر بشه؟

سلام دوست گرامی همسر شما باید مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و لازم هست منطقی و با درایت با ایشان صحبت کنید و در مورد این مشکل کاملا ایشان را روشن کنید. اینکه ایشان نمیتوانند معذرت و عذرخواهی شما را بپذیرند در واقع امکان و فرصت اینکه شما از اشتباهتان پشیمان بشید را از شما میگیرند با ایشان حتما صحبت کنید و عواقب این رفتارشان را توضیح بدهید

سلام.خسته نباشید.من بااقایی ۲۷ساله در دوره اشنایی برای ازدواج هستم.ایشون خانواده خوبی دارن و مرد کاری و مهربونی هستن و مطمئنم که خوشبخت میشم با وجود خصوصیات خوبی که ایشون دارن…مشکل اینجاست که ایشون در مقابل کوچک ترین اشتباهات من ناراحت میشن و گاهی بددهنی میکنن و بعضی اوقات حتی تهدید…..من اینقد ایشون رو دوس دارم که بعداز گذشت چندساعت حتی بدترین حرفا و تهدیداشونو یادم میره و ذره ای از دوست داشتنم کم نمیشه…بددهنی و کمی شکاک بودن ایشون ریشه در گذشتشون داره و بخاطر نامزدیه ناموفقشون….قبول نمیکنه که بره مشاوره….حالا موندم چیکار کنم ایا درست میشه نمیشه…ممنون میشم راهنماییم کنید❤

سلام دوست گرامی مهم ترین اتفاق در زندگی هر فرد، انتخاب همسر و شریک زندگی اش است. افراد بیش از نیمی عمر خود را با همسر و فرزندان خود سپری می کنند. پس این که چه کسی شریک زندگی من باشد بسیار مهم است و لازم و ضروری است حد تعادل را رعایت کرده و برای یک زندگی موفق پیش از ازدواج همه جوانب را در نظر گرفت و به دور از احساسات عاطفی و هیجانات تصمیم گرفت شما در مورد خواسنگارتان به چند نکته منفی اشاره کردید : ۱-بددهنی ۲-شکاک و بددل بودن ۳-زود عصبانی شدن

و نکات مثبت اعلامی علاقه شما به ایشان هست که فراموش میکنید رفتار ایشون رو مهربون هستند خانواده دار هستند

اما دوست عزیز اینکه گفتید مطمئن هستید که با ایشون خوشبخت میشید چ تضمینی در رابطه هست؟ الان شما بخاطر تازه بودن رابطه خاضر به بخشش و فراموشس هستید اما فکر میکنید پس لز شروع زندگی مشترک و یکنواختی رابطه بازهم راحت فراموش میکنید؟ شما مطرح کردید که این رفتارها از گذشته و تجربه بدی هست که دارند اما بیشتر از کمبود و یا زیاد بودن عواطف است و نشانه ضعیف بودن ایشان است. شما در مقابل این رفتارها سکوت کردید و نباید اجازه بدید به شما توهین کنند و به راحتی کوتاه بیایند الان زمانی است که باید بدون درکیرکردن عواطف در انتخابتون تصمیم بگیرید پس بهتر است منطقی و با صراحت با ایشان در مورد این موارد صحبت کنید و درخواست تغییر رفتار بدید و مدتی زمان بدید تا تغییرات واقعی را احساس کنید و عجله ای برای رسمی شدن رابطه نداشته باشید و برای کنترل و مدیریت رفتار باید به مشاوره حضورس با خود ایشان مراجعه کنید و در صورتی که تغییرات ایحاد نشد بهتر است در ادامه رابطه تجدید نظر کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای همه زن و شوهرها گاهی پیش می آید که همسرشان را ناخواسته برنجانند یا سوءتفاهمی ایجاد شود که موجب آزردگی خاطر طرف مقابل شود. چرا که همه ما انسان هستیم و گاهی در روابطمان اشتباه می‌کنیم و این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما اینکه بلد باشید چطور از همسرتان معذرت‌خواهی کنید و موضوع را از دلش در آورید، مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است. در این مقاله بیان میکنیم در صورت بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور میتوانید از همسر یا شوهرتان به بهترین نحو معذرت‌خواهی کنید و چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر نیز به شما پیشنهاد میکنیم.

فهرست مطالب

ما همه انسان‌های ناقصی هستیم و ممکن است در جاهای مختلف اشتباه کنیم. بنابراین اینکه وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، آن را بپذیرید از اهمیت بسیاری برخوردار است. از اشتباهاتتان درس بگیرید و تلاش کنید به یک شخص بهتر و همسر بهتری تبدیل شوید.

الزاما شما همیشه مقصر نیستید که بخواهید معذرت‌خواهی کنید. گاهی اصلا درست و غلطی وجود ندارد، بلکه مشکل تنها تفاوت نظر و عقیده است. نباید بین شما بخاطر غرور و قدرت دعوا شود. هر یک از شما، به عنوان زن یا شوهر، باید غرور را کنار بگذارید تا بتوانید از خود فارغ و با همسرتان یکی شده و با یکدیگر رشد کنید.اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن به این معنی نیست که شما همسرِ ضعیفی هستید. “ضعیف” بودن یک اصطلاح کلیشه‌ای استاندارد بریتانیایی است که برای هوش احساسی به کار می‌رود. عذرخواهی و بیان تاسف به این معنی است که شما آنقدر بزرگ و بالغ شده‌اید که اشتباهاتتان را بپذیرید، از صمیم قلب بابت آنها عذرخواهی کنید و با خود عهد ببندید که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید.بنابراین، اگر تردید دارید که بگویید متاسفم یا نه، پاسخ این است که بله، بگویید.

گاهی اوقات، همسرتان آمادگی ندارد که همان موقع شما را ببخشد. صبور باشید. بسته به شدت اشتباه و شرایط موجود، ممکن است همسرتان همچنان ناراحت، عصبانی و ناامید باشد و هنوز به زمان نیاز داشته باشد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

اما اگر باتوجه به شرایط احساس میکنید، زمان مناسب برای آشتی با همسر و عذرخواهی از او فرارسیده است، طبق مراحل زیر عمل کنید:

قبول کنید که اشتباه کردید

این مرحله، مهم‌ترین مرحله است. قبول کنید که مشکلی دارید. تا زمانی که قبول نکنید اشتباه کرده‌اید، معذرت‌خواهی‌تان صادقانه، معنی‌دار و واقعی نخواهد بود زیرا این موارد از حالت‌های چهره و طرز برخوردتان مشخص خواهد شد. بنابراین، یاد بگیرید که اشتباهات خود را قبول کنید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

قبول کنید که به احساس همسرتان صدمه زدید

وقتی شخصی که دوستش داریم اشتباهی مرتکب شود، ما همه احساس می‌کنیم که آسیب دیده‌ایم. بنابراین، همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید. به احساسات همسرتان احترام بگذارید. خودتان را جای او قرار دهید. “متاسفم که احساس کردی من به اندازه کافی به کمک به تو و بیرون گذاشتن زباله‌ها اهمیت ندادم. من چنین قصدی نداشتم.”

متواضعانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد

بهترین روش برای معذرت‌خواهی از همسر به صورت شخصی، حضوری و رو در رو است. سعی کنید عذرخواهی را ننویسید یا به شکل پیام یا ایمیل نفرستید، حتی اگر ترجیح می‌دهید یک نامه‌ی عذرخواهی برای همسرتان بفرستید. اگر نمی‌توانید معذرت‌خواهی را به زبان بیاورید، کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنید و از خود بپرسید چه چیزی مانع بیان این جمله می‌شود؟ آیا دلیلش این است که نمی‌دانید چگونه بدون ایجاد دعوا با همسرتان ارتباط کلامی برقرار کنید؟ اگر دلیلش همین است، پس امروز این کار را یاد بگیرید.

عذرخواهی باید کاملا صادقانه و صمیمانه باشد، نه اینکه فقط برای راضی کردن همسرتان چیزی را به زبان آورید. علاوه بر این، علت عذرخواهی را مشخص کنید. سعی کنید این عذرخواهی را با موارد دیگر همراه نکنید. هر بار بر یک موضوع تمرکز کرده و یک بار عذرخواهی کنید.گذشته از این، در هنگام معذردت‌خواهی، از جملاتی که با “من” شروع می‌شوند، استفاده کنید. مثلا، به جای این که بگویید متاسفم، بگویید من بابت … متاسفم. انتخاب لغت مناسب، مهم است.یک معذرت‌خواهی صمیمانه به ایجاد یا عدم ایجاد اعتماد مجدد کمک می‌کند، مهارت شما در برقراری ارتباط را بیشتر کرده، و صمیمیت موجود در ازدواج را افزایش می‌دهد.

جملات پیشنهادی مناسب برای معذرت خواهی از همسر:دو الگوی زیر را برای شروع مکالمه استفاده کنید. الگوی 1: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) و احساسی که در تو ایجاد کرد، متاسفم. من اشتباه کردم (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد). الگوی 2: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) متاسفم و مسئولیت همه چیز را به عهده می‌گیرم. دفعه بعد، (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد).

گاهی اوقات، پس از تشخیص شدت درد و رنجی که در فرد مورد علاقه‌تان ایجاد کردید، بخشیدن خودتان کار سختی است. همان‌طور که باید همسرتان را ببخشید، باید برای خودتان نیز احساس دلسوزی کنید. بخشیدن خودتان، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری به شما می‌دهد و بنابراین می‌توانید تلاش کنید تا همسر بهتری شوید.

وقتی به همسرتان می‌گویید که بابت چیزی متاسفید، گفتن این جمله تمام مشکلات را حل نمی‌کند. این جمله فقط بدان معنی است که می‌دانید چیزی نادرست است. و باید در ادامه بگویید که تلاش می‌کنید دفعه بعد بهتر عمل کنید. ممکن است همان اشتباه را دوباره تکرار کنید اما از خود بپرسید:

پرسیدن چنین سوالاتی از خودتان، کمک می‌کند همسر بهتری شده و اشتباهات یکسان را تکرار نکنید. همچنین خواهید توانست برای پیشرفتتان کمک‌های لازم را دریافت کنید.

به همسرتان نشان دهید که قصد دارید برای جلوگیری از تکرار این اشتباه، چه کارهایی انجام دهید. لیستی از کارها و چیزهایی که برای جلوگیری از تکرار مجدد این اشتباه انجام خواهید داد، تهیه کنید.

اگر فکر می کنید این کار به شما کمک می‌کند، لیستی از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید را بنویسید. در مورد عدم پرداخت صورتحساب، یک راه حل عالی این است که روی تقویم یا تلفنتان یک یادآور نصب کنید.حالت ایده‌آل این است که با کمک همسرتان، یک برنامه عملی تهیه کنید. اگر به تنهایی این برنامه را تهیه می‌کنید، از همسرتان بخواهید داده یا بازخوردی ارائه دهد.با پرسیدن نظر همسرتان، او متوجه تلاش شما برای بهتر شدن خواهد شد. این نشان می‌دهد که شما به نظر او احترام می‌گذارید.

تاثیر عمل بیشتر از حرف است. بنابریان، به جای حرف زدن، عمل کنید. خود را متعهد کنید که یک اشتباه یا مشکل را تکرار نکنید. تمرین کنید. تلاش کنید تا اشتباهاتتان را جبران کنید. رفتار خود را تغییر دهید. با تبدیل شدن به یک انسان بهتر، همسرتان نیز متوجه پیشرفت شما خواهد شد. این کار احساس تردید و ترس از تکرار مجدد یک اشتباه را از بین می‌برد.به عبارت دیگر، عمل کردن به برنامه‌ی عملی تهیه شده یکی از راه‌های برقراری ارتباط مجدد با همسر پس از بحث یا دعوا است.

برای پایان دادن به ناراحتی و رنجش همسر به کمک یک عذرخواهی عاشقانه، علاوه بر هفت مرحله‌ی ذکر شده، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

پس از اینکه خالصانه احساس تاسف کردید، همسرتان را در آغوش بگیرید. گرفتن دست‌ها و تماس جسمی به برقراری مجدد ارتباط بین شما کمک می‌کند. مراقب احساسِ همسرتان باشید. اگر نمی‌خواهند آنها را لمس کنید، به آنها فضای کافی داده و به آنها احترام بگذارید. آنها را وادار به انجام کاری نکنید.

برای همسرتان گُل مورد علاقه‌اش را خریده یا یک هدیه‌ی عاشقانه‌ی جذاب به او تقدیم کنید. فراموش نکنید که یک نوشته‌ی صمیمانه شامل “متاسفم” را نیز به آن اضافه کنید. اگر زبانِ بیان عشقِ در همسرتان هدیه دادن باشد، این کار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را بپزید و با این کار، هنگام صرف غذا او را شگفت‌زده کنید.

در انجام کارهای روزمره، همچون شستن ظرف‌ها در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، به همسرتان کمک کنید. حتی بهتر است برخی از کارهای روزمره که وظیفه همسرتان است را نیز انجام دهید. اگر زبانِ بیانِ عشق در همسرتان، انجام کاری باشد، این روش به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، نگویید بخاطر انجام X متاسفم اما واقعا تقصیر من نبود. استفاده از چنین عباراتی، مسئولیت آنچه انجام شده را از دوش شما برمی‌دارد.

تلاش زیاد برای آوردن دلایل اشتباه برای آنچه انجام دادید. دیگران، الکل، مکان، اشیاء، زمان، و موارد دیگر را مقصر ندانید. شما یک فرد بالغ و یکی از طرفین این ازدواج هستید. مسئولیت آنچه انجام داده، یا انجام نداده‌اید را بر عهده بگیرید.

فقط نگویید بخاطر حرفی که زدم متاسفم. متاسفم یک کلمه‌ی جادویی نیست که پس از گفته شدن بتواند آسیب وارده شده را برطرف کند. صادق بوده و مطمئن باشید عملکرد شما در آینده می‌تواند چیزی که گفته‌اید را جبران کند. هرگز احساسات همسرتان را نادیده نگیرید. درست است که ما هریک باید مسئولیت احساس خود را بر عهده بگیریم، اما تمام احساس‌ها وقتی منتقل می‌شوند، سزاوار احترام هستند.

معذرت‌خواهی به معنای قبول کاری است که انجام داده یا انجام نداده‌اید و در نهایت تاثیر منفی روی همسرتان گذاشته‌ است. مهم‌تر این که، زمان معذرت‌خواهی، زمان مناسبی برای درخواست چیزی کنید، که آن نیز خود نوعی مهارت خاص نیاز دارد، نیست.

در یک کلام

عذرخواهی از همسر به این معنا نیست که شما شریک عاطفی ضعیفی هستید یا اینکه الزاما خطاکارید. بلکه به این معناست که برای رابطه تان ارزش قائلید، فروتن هستید و برای بهتر شدن رابطه(لینک به مقاله بهبود رابطه) تلاش میکنید. بهترین روش عذرخواهی این است که خالصانه معذرت بخواهید و سپس اشتباهتان را جبران کنید یا برای حل مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

برای معذرت خواهی از همسر اقرار کنید که اشتباهاتی انجام داده اید و احساسات همسرتان را جریحه دار کرده اید. فروتنانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد و اجازه دهیداو بداند شما پشیمان هستید. خودتان هم خودتان را ببخشید. در محله بعد مشکل را ریشه یابی کنید و برای حل مشکل و جبران اشتباهات برنامه ریزی نمایید.برای معذرت خواهی عاشقانه از همسر، میتوانید او را در آغوش بگیرید و ببوسید یا با یک هدیه او را غافگیر کنید و  در انجام مسئولیت ها به او کمک کنید.هنگام عذرخواهی از همسر از کلمه “اما” استفاده نکنید و بهانه نیاورید. آزردگی همسرتان را نادیده نگیرید و در برابر پیش قدم شدن برای عذرخواهی، چیزی از او طلب نکنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۲۰.سالمه ، ۷ ماهه ک با پسری دوست هستم قصدمون ازدواجه فامیل هم هستیم، وقتی بهش میگم تو منو دوست نداری یا بهم توجه نمیکنی انقدر ناراحت میشه ک حد نداره واقعا هم همه کار واسم میکنه. شده دو ساعت تو راه باشه بیاد شهرمون که واسه دو دقیقه پشت پنجره ببینه منو واقعا دوسم داره ولی تا یه کوچولو توجهش کم بشه سریع بهم میریزم خیلی ناراحت میشم خیلی حساس شدم اونم خیلی حساس شده الان نمیدونم تقصیر من بوده ک گفتم توجهت کمتر شده ؟من باید معذرت خواهی کنم؟ ازش معذرت خواهی کردم ولی خیلی دیر قبول میکنه چندروز سرد شده باهام الان باید منت کشی کنم یا سرد باشم مثل خودش چیکار کنم کمکم کنید

سلام دوست گرامی اشاره کردید نسبت به کم شدن توجه از سمت او واکنش منفی دارید و او نیز از این ماجرا بهم می‌ریزد. این مساله نشان می‌دهد شما نیاز به توجه دارید و می‌خواهید او تمام این نیاز را برطرف کند. پس این حساسیت شما باید بررسی بیشتری شود که چرا تا این حد نسبت به بی‌توجهی واکنش منفی دارید. پس ابتدا این مشکل فردی را با کمک مشاور حل کنید.

سلام خسته نباشید. من دوساله با آقایی دوستم. به تازگی اومدن خاستکاری و الان خانواده م هم درجریان هستند. ولی من درمورد یک موضوعی نگرانم. وقتی دعوامون میشه و ناراحتی پیش میاد اگر نامزدم معذرت خواهی کنه من سعی میکنم زود فراموش کنم و گاهی حتی تظاهر میکنم که قضیه حل شده واسم و سعی میکنم مثل قبل رفتار کنم ولی وقتی من از ایشون بابت اشتباهاتم معذرت خواهی میکنم فرقی نمیگنه کوچیک باشه یا بزرگ ایشون خیلی سخت معذرت خواهی من رو قبول میکنن.هرچقدرم که محبت میکنم یا تلاش میکنم برطرف بشه بازم نتیجه ای نمیگیرم.بی محلی میکنه سرد حرف میزنه چ معمولا چند روز ادامه داره و باعث میشه ناراحتی های قبلی هم دوباره گفته بشه منم دیگه خسته میشم و رفته رفته این میشه یه دعوای بزرگتر. من باید چه رویه در پیش بگیرم؟ چیکار کنم که وضعیت بهتر بشه؟

سلام دوست گرامی همسر شما باید مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و لازم هست منطقی و با درایت با ایشان صحبت کنید و در مورد این مشکل کاملا ایشان را روشن کنید. اینکه ایشان نمیتوانند معذرت و عذرخواهی شما را بپذیرند در واقع امکان و فرصت اینکه شما از اشتباهتان پشیمان بشید را از شما میگیرند با ایشان حتما صحبت کنید و عواقب این رفتارشان را توضیح بدهید

سلام.خسته نباشید.من بااقایی ۲۷ساله در دوره اشنایی برای ازدواج هستم.ایشون خانواده خوبی دارن و مرد کاری و مهربونی هستن و مطمئنم که خوشبخت میشم با وجود خصوصیات خوبی که ایشون دارن…مشکل اینجاست که ایشون در مقابل کوچک ترین اشتباهات من ناراحت میشن و گاهی بددهنی میکنن و بعضی اوقات حتی تهدید…..من اینقد ایشون رو دوس دارم که بعداز گذشت چندساعت حتی بدترین حرفا و تهدیداشونو یادم میره و ذره ای از دوست داشتنم کم نمیشه…بددهنی و کمی شکاک بودن ایشون ریشه در گذشتشون داره و بخاطر نامزدیه ناموفقشون….قبول نمیکنه که بره مشاوره….حالا موندم چیکار کنم ایا درست میشه نمیشه…ممنون میشم راهنماییم کنید❤

سلام دوست گرامی مهم ترین اتفاق در زندگی هر فرد، انتخاب همسر و شریک زندگی اش است. افراد بیش از نیمی عمر خود را با همسر و فرزندان خود سپری می کنند. پس این که چه کسی شریک زندگی من باشد بسیار مهم است و لازم و ضروری است حد تعادل را رعایت کرده و برای یک زندگی موفق پیش از ازدواج همه جوانب را در نظر گرفت و به دور از احساسات عاطفی و هیجانات تصمیم گرفت شما در مورد خواسنگارتان به چند نکته منفی اشاره کردید : ۱-بددهنی ۲-شکاک و بددل بودن ۳-زود عصبانی شدن

و نکات مثبت اعلامی علاقه شما به ایشان هست که فراموش میکنید رفتار ایشون رو مهربون هستند خانواده دار هستند

اما دوست عزیز اینکه گفتید مطمئن هستید که با ایشون خوشبخت میشید چ تضمینی در رابطه هست؟ الان شما بخاطر تازه بودن رابطه خاضر به بخشش و فراموشس هستید اما فکر میکنید پس لز شروع زندگی مشترک و یکنواختی رابطه بازهم راحت فراموش میکنید؟ شما مطرح کردید که این رفتارها از گذشته و تجربه بدی هست که دارند اما بیشتر از کمبود و یا زیاد بودن عواطف است و نشانه ضعیف بودن ایشان است. شما در مقابل این رفتارها سکوت کردید و نباید اجازه بدید به شما توهین کنند و به راحتی کوتاه بیایند الان زمانی است که باید بدون درکیرکردن عواطف در انتخابتون تصمیم بگیرید پس بهتر است منطقی و با صراحت با ایشان در مورد این موارد صحبت کنید و درخواست تغییر رفتار بدید و مدتی زمان بدید تا تغییرات واقعی را احساس کنید و عجله ای برای رسمی شدن رابطه نداشته باشید و برای کنترل و مدیریت رفتار باید به مشاوره حضورس با خود ایشان مراجعه کنید و در صورتی که تغییرات ایحاد نشد بهتر است در ادامه رابطه تجدید نظر کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای همه زن و شوهرها گاهی پیش می آید که همسرشان را ناخواسته برنجانند یا سوءتفاهمی ایجاد شود که موجب آزردگی خاطر طرف مقابل شود. چرا که همه ما انسان هستیم و گاهی در روابطمان اشتباه می‌کنیم و این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما اینکه بلد باشید چطور از همسرتان معذرت‌خواهی کنید و موضوع را از دلش در آورید، مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است. در این مقاله بیان میکنیم در صورت بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور میتوانید از همسر یا شوهرتان به بهترین نحو معذرت‌خواهی کنید و چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر نیز به شما پیشنهاد میکنیم.

فهرست مطالب

ما همه انسان‌های ناقصی هستیم و ممکن است در جاهای مختلف اشتباه کنیم. بنابراین اینکه وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، آن را بپذیرید از اهمیت بسیاری برخوردار است. از اشتباهاتتان درس بگیرید و تلاش کنید به یک شخص بهتر و همسر بهتری تبدیل شوید.

الزاما شما همیشه مقصر نیستید که بخواهید معذرت‌خواهی کنید. گاهی اصلا درست و غلطی وجود ندارد، بلکه مشکل تنها تفاوت نظر و عقیده است. نباید بین شما بخاطر غرور و قدرت دعوا شود. هر یک از شما، به عنوان زن یا شوهر، باید غرور را کنار بگذارید تا بتوانید از خود فارغ و با همسرتان یکی شده و با یکدیگر رشد کنید.اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن به این معنی نیست که شما همسرِ ضعیفی هستید. “ضعیف” بودن یک اصطلاح کلیشه‌ای استاندارد بریتانیایی است که برای هوش احساسی به کار می‌رود. عذرخواهی و بیان تاسف به این معنی است که شما آنقدر بزرگ و بالغ شده‌اید که اشتباهاتتان را بپذیرید، از صمیم قلب بابت آنها عذرخواهی کنید و با خود عهد ببندید که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید.بنابراین، اگر تردید دارید که بگویید متاسفم یا نه، پاسخ این است که بله، بگویید.

گاهی اوقات، همسرتان آمادگی ندارد که همان موقع شما را ببخشد. صبور باشید. بسته به شدت اشتباه و شرایط موجود، ممکن است همسرتان همچنان ناراحت، عصبانی و ناامید باشد و هنوز به زمان نیاز داشته باشد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

اما اگر باتوجه به شرایط احساس میکنید، زمان مناسب برای آشتی با همسر و عذرخواهی از او فرارسیده است، طبق مراحل زیر عمل کنید:

قبول کنید که اشتباه کردید

این مرحله، مهم‌ترین مرحله است. قبول کنید که مشکلی دارید. تا زمانی که قبول نکنید اشتباه کرده‌اید، معذرت‌خواهی‌تان صادقانه، معنی‌دار و واقعی نخواهد بود زیرا این موارد از حالت‌های چهره و طرز برخوردتان مشخص خواهد شد. بنابراین، یاد بگیرید که اشتباهات خود را قبول کنید. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

قبول کنید که به احساس همسرتان صدمه زدید

وقتی شخصی که دوستش داریم اشتباهی مرتکب شود، ما همه احساس می‌کنیم که آسیب دیده‌ایم. بنابراین، همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید. به احساسات همسرتان احترام بگذارید. خودتان را جای او قرار دهید. “متاسفم که احساس کردی من به اندازه کافی به کمک به تو و بیرون گذاشتن زباله‌ها اهمیت ندادم. من چنین قصدی نداشتم.”

متواضعانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد

بهترین روش برای معذرت‌خواهی از همسر به صورت شخصی، حضوری و رو در رو است. سعی کنید عذرخواهی را ننویسید یا به شکل پیام یا ایمیل نفرستید، حتی اگر ترجیح می‌دهید یک نامه‌ی عذرخواهی برای همسرتان بفرستید. اگر نمی‌توانید معذرت‌خواهی را به زبان بیاورید، کمی عمیق‌تر به قضیه نگاه کنید و از خود بپرسید چه چیزی مانع بیان این جمله می‌شود؟ آیا دلیلش این است که نمی‌دانید چگونه بدون ایجاد دعوا با همسرتان ارتباط کلامی برقرار کنید؟ اگر دلیلش همین است، پس امروز این کار را یاد بگیرید.

عذرخواهی باید کاملا صادقانه و صمیمانه باشد، نه اینکه فقط برای راضی کردن همسرتان چیزی را به زبان آورید. علاوه بر این، علت عذرخواهی را مشخص کنید. سعی کنید این عذرخواهی را با موارد دیگر همراه نکنید. هر بار بر یک موضوع تمرکز کرده و یک بار عذرخواهی کنید.گذشته از این، در هنگام معذردت‌خواهی، از جملاتی که با “من” شروع می‌شوند، استفاده کنید. مثلا، به جای این که بگویید متاسفم، بگویید من بابت … متاسفم. انتخاب لغت مناسب، مهم است.یک معذرت‌خواهی صمیمانه به ایجاد یا عدم ایجاد اعتماد مجدد کمک می‌کند، مهارت شما در برقراری ارتباط را بیشتر کرده، و صمیمیت موجود در ازدواج را افزایش می‌دهد.

جملات پیشنهادی مناسب برای معذرت خواهی از همسر:دو الگوی زیر را برای شروع مکالمه استفاده کنید. الگوی 1: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) و احساسی که در تو ایجاد کرد، متاسفم. من اشتباه کردم (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد). الگوی 2: بخاطر (کاری که انجام داده‌اید را بیان کنید) متاسفم و مسئولیت همه چیز را به عهده می‌گیرم. دفعه بعد، (بگویید برای بهبود شرایط چه کار خواهید کرد).

گاهی اوقات، پس از تشخیص شدت درد و رنجی که در فرد مورد علاقه‌تان ایجاد کردید، بخشیدن خودتان کار سختی است. همان‌طور که باید همسرتان را ببخشید، باید برای خودتان نیز احساس دلسوزی کنید. بخشیدن خودتان، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری به شما می‌دهد و بنابراین می‌توانید تلاش کنید تا همسر بهتری شوید.

وقتی به همسرتان می‌گویید که بابت چیزی متاسفید، گفتن این جمله تمام مشکلات را حل نمی‌کند. این جمله فقط بدان معنی است که می‌دانید چیزی نادرست است. و باید در ادامه بگویید که تلاش می‌کنید دفعه بعد بهتر عمل کنید. ممکن است همان اشتباه را دوباره تکرار کنید اما از خود بپرسید:

پرسیدن چنین سوالاتی از خودتان، کمک می‌کند همسر بهتری شده و اشتباهات یکسان را تکرار نکنید. همچنین خواهید توانست برای پیشرفتتان کمک‌های لازم را دریافت کنید.

به همسرتان نشان دهید که قصد دارید برای جلوگیری از تکرار این اشتباه، چه کارهایی انجام دهید. لیستی از کارها و چیزهایی که برای جلوگیری از تکرار مجدد این اشتباه انجام خواهید داد، تهیه کنید.

اگر فکر می کنید این کار به شما کمک می‌کند، لیستی از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید را بنویسید. در مورد عدم پرداخت صورتحساب، یک راه حل عالی این است که روی تقویم یا تلفنتان یک یادآور نصب کنید.حالت ایده‌آل این است که با کمک همسرتان، یک برنامه عملی تهیه کنید. اگر به تنهایی این برنامه را تهیه می‌کنید، از همسرتان بخواهید داده یا بازخوردی ارائه دهد.با پرسیدن نظر همسرتان، او متوجه تلاش شما برای بهتر شدن خواهد شد. این نشان می‌دهد که شما به نظر او احترام می‌گذارید.

تاثیر عمل بیشتر از حرف است. بنابریان، به جای حرف زدن، عمل کنید. خود را متعهد کنید که یک اشتباه یا مشکل را تکرار نکنید. تمرین کنید. تلاش کنید تا اشتباهاتتان را جبران کنید. رفتار خود را تغییر دهید. با تبدیل شدن به یک انسان بهتر، همسرتان نیز متوجه پیشرفت شما خواهد شد. این کار احساس تردید و ترس از تکرار مجدد یک اشتباه را از بین می‌برد.به عبارت دیگر، عمل کردن به برنامه‌ی عملی تهیه شده یکی از راه‌های برقراری ارتباط مجدد با همسر پس از بحث یا دعوا است.

برای پایان دادن به ناراحتی و رنجش همسر به کمک یک عذرخواهی عاشقانه، علاوه بر هفت مرحله‌ی ذکر شده، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

پس از اینکه خالصانه احساس تاسف کردید، همسرتان را در آغوش بگیرید. گرفتن دست‌ها و تماس جسمی به برقراری مجدد ارتباط بین شما کمک می‌کند. مراقب احساسِ همسرتان باشید. اگر نمی‌خواهند آنها را لمس کنید، به آنها فضای کافی داده و به آنها احترام بگذارید. آنها را وادار به انجام کاری نکنید.

برای همسرتان گُل مورد علاقه‌اش را خریده یا یک هدیه‌ی عاشقانه‌ی جذاب به او تقدیم کنید. فراموش نکنید که یک نوشته‌ی صمیمانه شامل “متاسفم” را نیز به آن اضافه کنید. اگر زبانِ بیان عشقِ در همسرتان هدیه دادن باشد، این کار مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را بپزید و با این کار، هنگام صرف غذا او را شگفت‌زده کنید.

در انجام کارهای روزمره، همچون شستن ظرف‌ها در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، به همسرتان کمک کنید. حتی بهتر است برخی از کارهای روزمره که وظیفه همسرتان است را نیز انجام دهید. اگر زبانِ بیانِ عشق در همسرتان، انجام کاری باشد، این روش به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، نگویید بخاطر انجام X متاسفم اما واقعا تقصیر من نبود. استفاده از چنین عباراتی، مسئولیت آنچه انجام شده را از دوش شما برمی‌دارد.

تلاش زیاد برای آوردن دلایل اشتباه برای آنچه انجام دادید. دیگران، الکل، مکان، اشیاء، زمان، و موارد دیگر را مقصر ندانید. شما یک فرد بالغ و یکی از طرفین این ازدواج هستید. مسئولیت آنچه انجام داده، یا انجام نداده‌اید را بر عهده بگیرید.

فقط نگویید بخاطر حرفی که زدم متاسفم. متاسفم یک کلمه‌ی جادویی نیست که پس از گفته شدن بتواند آسیب وارده شده را برطرف کند. صادق بوده و مطمئن باشید عملکرد شما در آینده می‌تواند چیزی که گفته‌اید را جبران کند. هرگز احساسات همسرتان را نادیده نگیرید. درست است که ما هریک باید مسئولیت احساس خود را بر عهده بگیریم، اما تمام احساس‌ها وقتی منتقل می‌شوند، سزاوار احترام هستند.

معذرت‌خواهی به معنای قبول کاری است که انجام داده یا انجام نداده‌اید و در نهایت تاثیر منفی روی همسرتان گذاشته‌ است. مهم‌تر این که، زمان معذرت‌خواهی، زمان مناسبی برای درخواست چیزی کنید، که آن نیز خود نوعی مهارت خاص نیاز دارد، نیست.

در یک کلام

عذرخواهی از همسر به این معنا نیست که شما شریک عاطفی ضعیفی هستید یا اینکه الزاما خطاکارید. بلکه به این معناست که برای رابطه تان ارزش قائلید، فروتن هستید و برای بهتر شدن رابطه(لینک به مقاله بهبود رابطه) تلاش میکنید. بهترین روش عذرخواهی این است که خالصانه معذرت بخواهید و سپس اشتباهتان را جبران کنید یا برای حل مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

برای معذرت خواهی از همسر اقرار کنید که اشتباهاتی انجام داده اید و احساسات همسرتان را جریحه دار کرده اید. فروتنانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد و اجازه دهیداو بداند شما پشیمان هستید. خودتان هم خودتان را ببخشید. در محله بعد مشکل را ریشه یابی کنید و برای حل مشکل و جبران اشتباهات برنامه ریزی نمایید.برای معذرت خواهی عاشقانه از همسر، میتوانید او را در آغوش بگیرید و ببوسید یا با یک هدیه او را غافگیر کنید و  در انجام مسئولیت ها به او کمک کنید.هنگام عذرخواهی از همسر از کلمه “اما” استفاده نکنید و بهانه نیاورید. آزردگی همسرتان را نادیده نگیرید و در برابر پیش قدم شدن برای عذرخواهی، چیزی از او طلب نکنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۲۰.سالمه ، ۷ ماهه ک با پسری دوست هستم قصدمون ازدواجه فامیل هم هستیم، وقتی بهش میگم تو منو دوست نداری یا بهم توجه نمیکنی انقدر ناراحت میشه ک حد نداره واقعا هم همه کار واسم میکنه. شده دو ساعت تو راه باشه بیاد شهرمون که واسه دو دقیقه پشت پنجره ببینه منو واقعا دوسم داره ولی تا یه کوچولو توجهش کم بشه سریع بهم میریزم خیلی ناراحت میشم خیلی حساس شدم اونم خیلی حساس شده الان نمیدونم تقصیر من بوده ک گفتم توجهت کمتر شده ؟من باید معذرت خواهی کنم؟ ازش معذرت خواهی کردم ولی خیلی دیر قبول میکنه چندروز سرد شده باهام الان باید منت کشی کنم یا سرد باشم مثل خودش چیکار کنم کمکم کنید

سلام دوست گرامی اشاره کردید نسبت به کم شدن توجه از سمت او واکنش منفی دارید و او نیز از این ماجرا بهم می‌ریزد. این مساله نشان می‌دهد شما نیاز به توجه دارید و می‌خواهید او تمام این نیاز را برطرف کند. پس این حساسیت شما باید بررسی بیشتری شود که چرا تا این حد نسبت به بی‌توجهی واکنش منفی دارید. پس ابتدا این مشکل فردی را با کمک مشاور حل کنید.

سلام خسته نباشید. من دوساله با آقایی دوستم. به تازگی اومدن خاستکاری و الان خانواده م هم درجریان هستند. ولی من درمورد یک موضوعی نگرانم. وقتی دعوامون میشه و ناراحتی پیش میاد اگر نامزدم معذرت خواهی کنه من سعی میکنم زود فراموش کنم و گاهی حتی تظاهر میکنم که قضیه حل شده واسم و سعی میکنم مثل قبل رفتار کنم ولی وقتی من از ایشون بابت اشتباهاتم معذرت خواهی میکنم فرقی نمیگنه کوچیک باشه یا بزرگ ایشون خیلی سخت معذرت خواهی من رو قبول میکنن.هرچقدرم که محبت میکنم یا تلاش میکنم برطرف بشه بازم نتیجه ای نمیگیرم.بی محلی میکنه سرد حرف میزنه چ معمولا چند روز ادامه داره و باعث میشه ناراحتی های قبلی هم دوباره گفته بشه منم دیگه خسته میشم و رفته رفته این میشه یه دعوای بزرگتر. من باید چه رویه در پیش بگیرم؟ چیکار کنم که وضعیت بهتر بشه؟

سلام دوست گرامی همسر شما باید مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و لازم هست منطقی و با درایت با ایشان صحبت کنید و در مورد این مشکل کاملا ایشان را روشن کنید. اینکه ایشان نمیتوانند معذرت و عذرخواهی شما را بپذیرند در واقع امکان و فرصت اینکه شما از اشتباهتان پشیمان بشید را از شما میگیرند با ایشان حتما صحبت کنید و عواقب این رفتارشان را توضیح بدهید

سلام.خسته نباشید.من بااقایی ۲۷ساله در دوره اشنایی برای ازدواج هستم.ایشون خانواده خوبی دارن و مرد کاری و مهربونی هستن و مطمئنم که خوشبخت میشم با وجود خصوصیات خوبی که ایشون دارن…مشکل اینجاست که ایشون در مقابل کوچک ترین اشتباهات من ناراحت میشن و گاهی بددهنی میکنن و بعضی اوقات حتی تهدید…..من اینقد ایشون رو دوس دارم که بعداز گذشت چندساعت حتی بدترین حرفا و تهدیداشونو یادم میره و ذره ای از دوست داشتنم کم نمیشه…بددهنی و کمی شکاک بودن ایشون ریشه در گذشتشون داره و بخاطر نامزدیه ناموفقشون….قبول نمیکنه که بره مشاوره….حالا موندم چیکار کنم ایا درست میشه نمیشه…ممنون میشم راهنماییم کنید❤

سلام دوست گرامی مهم ترین اتفاق در زندگی هر فرد، انتخاب همسر و شریک زندگی اش است. افراد بیش از نیمی عمر خود را با همسر و فرزندان خود سپری می کنند. پس این که چه کسی شریک زندگی من باشد بسیار مهم است و لازم و ضروری است حد تعادل را رعایت کرده و برای یک زندگی موفق پیش از ازدواج همه جوانب را در نظر گرفت و به دور از احساسات عاطفی و هیجانات تصمیم گرفت شما در مورد خواسنگارتان به چند نکته منفی اشاره کردید : ۱-بددهنی ۲-شکاک و بددل بودن ۳-زود عصبانی شدن

و نکات مثبت اعلامی علاقه شما به ایشان هست که فراموش میکنید رفتار ایشون رو مهربون هستند خانواده دار هستند

اما دوست عزیز اینکه گفتید مطمئن هستید که با ایشون خوشبخت میشید چ تضمینی در رابطه هست؟ الان شما بخاطر تازه بودن رابطه خاضر به بخشش و فراموشس هستید اما فکر میکنید پس لز شروع زندگی مشترک و یکنواختی رابطه بازهم راحت فراموش میکنید؟ شما مطرح کردید که این رفتارها از گذشته و تجربه بدی هست که دارند اما بیشتر از کمبود و یا زیاد بودن عواطف است و نشانه ضعیف بودن ایشان است. شما در مقابل این رفتارها سکوت کردید و نباید اجازه بدید به شما توهین کنند و به راحتی کوتاه بیایند الان زمانی است که باید بدون درکیرکردن عواطف در انتخابتون تصمیم بگیرید پس بهتر است منطقی و با صراحت با ایشان در مورد این موارد صحبت کنید و درخواست تغییر رفتار بدید و مدتی زمان بدید تا تغییرات واقعی را احساس کنید و عجله ای برای رسمی شدن رابطه نداشته باشید و برای کنترل و مدیریت رفتار باید به مشاوره حضورس با خود ایشان مراجعه کنید و در صورتی که تغییرات ایحاد نشد بهتر است در ادامه رابطه تجدید نظر کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای همه زن و شوهرها پیش می آید که گاهی ناخواسته به علت یک اختلاف نظر یا سوء تفاهم شروع به جر و بحث و دعوا می کنند و یکدیگر را می رنجانند اما این رنجش با کوتاه آمدن یکی از آنها و عذرخواهی برطرف می شود و باعث ایجاد شکاف بزرگ در زندگی نمی شود. معذرت خواهی مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است که باید همه همسران این مهارت را بیاموزند و بدانند پس از بگو مگو و بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور از همسر خود به بهترین نحو معذرت خواهی کنند . در این بخش از نمناک چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر را آورده ایم .

عذرخواهی از همسر به چه معناست؟

معذرت خواهی بدین معنی نیست که شما همیشه مقصرهستید بلکه ممکن است ناراحتی به دلیل تفاوت نظر و عقیده به وجود آید که در این صورت فردی که قوی تر است و گذشت بیشتری دارد ، غرور خود را کنار می گذارد و از دیگری معذرت خواهی می کند . در رابطه زناشویی اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن نشان دهنده ضعیف بودن شما نیست بلکه نشان می دهد “شما آنقدر بزرگ و بالغ شده اید که اشتباهاتتان را پذیرفته اید .

1. اگر همسرتان از دست شما عصبانی شده و رنجیده است باید بررسی کنید که او از کدام حرفتان ناراحت شده است .

2. از روی چهره همسرتان تشخیص دهید که او از مسئله خاصی ناراحت شده و یا صرفاً کمی دلبری می کند و کارهای او ناز و ادای زنانه است در این صورت می توانید با چند کلام زیبا ، ناراحتی را از دل همسرتان در آورید.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

3. اگر همسرتان از شما ناراحت شده ، از او کناره گیری نکنید بلکه با زدن حرفهای قشنگ ناز او را بخرید.

4. پس از ناراحتی همسرتان شما اخم نکنید و بابت کار یا رفتارتان عاشقانه از او عذرخواهی کنیدو قول دهید آن کار یا رفتار را دیگر تکرار نخواهید کرد و او را دوست دارید .

5. اگر شما فقط با کارهای خود به همسرتان نشان دهید که از کارتان پشیمانید سخت در اشتباهید زیرا قوی ترین حس یک بانو حس شنوایی اوست پس قبل از دیدن معذرت خواهی در عملتان از او با زبانتان معذرت خواهی کنید.

6. از همسرتان سریعا عذرخواهی کنید و در معذرت خواهی از همسر تعلل نکنید زیرا در صورت تعلل زیاد میزان ناراحتی همسر شما بیشتر خواهد شد .

7. بعد از عذرخواهی هدیه ای کوچک و یا حتی چند شاخه گل برای همسرتان هدیه بگیرید.

8. اگر هنگام معذرت خواهی فرزندتان در کنار شما بود خجالت نکشید و از همسرتان محترمانه عذرخواهی کنید تا آنها عذرخواهی را از شما بیاموزند.

1. اولین واکنشی که آقایان پس از ناراحتی از حرف همسر خود نشان می دهند ، سکوت کردن و یا اخم و بی محلی است . در این زمان خانم ها باید به آنها زمان دهند تا با خود خلوت کنند.

2. اگر همسر شما سکوت نمی کند و غر می زند بگذارید این کار را انجام دهد زیرا آقایان نیاز به زمان دارند و روند کند تری را در این زمینه نسبت به خانم ها طی می کنند .

3. سریع معذرت خواهی نکنید و بعد از گذشت ده دقیقه این کار را انجام دهید زیرا در صورت معذرت خواهی سریع فقط با عمیق تر شدن ماجرا مواجه خواهید شد.

4. پس از معذرت خواهی دوباره ماجرا را بازگو نکنید و این طور نشان دهید که اتفاقی نیافتاده است.

5. بعد از عذرخواهی به همسرتان زمان دهید تا عذرخواهی تان را بپذیرد و توقع نداشته باشید که او بلافاصله بعد ار عذرخواهی شما را در آغوش بگیرد.

6. بعد از عذرخوهی برای نشان دادن اینکه به او اهمیت می دهید به کارهایی که او دوست دارد یا متعلق به اوست بپردازید .

7. پرداختن به کارهایی که همسرتان دوست دارد و یا از شما می خواهد را انجام دهید برای آقایان خیلی بهتر از معذرت خواهی کلامی است زیرا آقایان بیشتر از اینکه متکی به کلام باشند متکی به عملند.

8. نمناک توصیه می کند در برابر فرزندانتان از همسرتان عذرخواهی کنید تا آنها طریقه عذرخواهی را یاد بگیرد.

9. به صورت کلامی و با بیان جملات محبت آمیز بگویید که کار یا رفتارتان اشتباه بوده و حق را به او بدهید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دمنوشی که شمارا به وزن ایده آل خود میرساند  

سلام چند روزه شوهرم باهام قهره اصلا جواب حرفامم نمیده جواب تلفنمم نمیده انگار ن انگار که اصلا وجود دارم… چه جوری باید باهاش رفتار کنم که اینکارا رو نکنه؟؟ 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اگر در یک رابطه جدی هستید و یا مدتی از ازدواجتان گذشته است، حتما به این نکته پی برده اید که چیزی به نام یک مشارکت بی نقص و عیب وجود ندارد. چرا که همه ی افراد مرتکب اشتباه میشوند و هیچکس کامل نیست. ممکن است اتفاقات کوچک و بزرگی باعث به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی بین شما و همسرتان شود مثل فراموش کردن سالگرد ازدواج یا روز تولد همسر، توهین به همسر و…. اما بدانید هر اشتباهی که انجام داده اید، دانستن اینکه چگونه از همسر خود دلجویی کنید اولین قدم برای ترمیم رابطه است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه سعی میکنیم راه های عذرخواهی از همسر، عبارات مناسب برای ابراز ناراحتی و دلجویی…. را بیان کنیم.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

بدیهی است که برخی اشتباهات بزرگ مثل خیانت و سواستفاده روحی و جنسی و… به راحتی قابل بخشش نیستند و نیاز به همفکری مشاوره زناشویی دارد. اما برای موارد دیگر که ناخواسته همسرتان را ناراحت کرده اید باید با مهربانی و متفکرانه اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که معذرت خواهی از همسر تنها گفتن کلمه ببخشید یا متاسفم نیست. کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای طلب بخشش انجام دهید، از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباهتان گرفته تا عذرخواهی صادقانه و… با توجه به شرایط و شدت ناراحتی همسرتان باید به دنبال راه حل مناسب باشید.

بیشتر بخوانید: 13 راه برای اثبات عشق به همسر

برای اینکه ابراز پشیمانی خود را به همسرتان نشان دهید و او به صداقت شما پی ببرد بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. از به کاربردن کلمه “اما” در متن عذرخواهی جلوگیری کنید. چرا که کلمه “اما” بعد از هر عبارتی قرارگیرد، آن عبارت خودبخود معنای واقعی خود را از دست میدهد. مثلا اگر بگویید عزیزم من متاسفم اما…. صداقت شما زیر سوال میبرد.

2. بخشش را حق مسلم خود ندانید. همسرتان حق دارد بخاطر اشتباه شما ناراحت باشد پس به او زمان کافی بدهید.

3. از همسرتان بخواهید شما را ببخشد اما او را تحت فشار قرار ندهید.

4. مسئولیت اشتباهتان را بر عهده بگیرید و همسرتان را به خاطر رفتار خود سرزنش نکنید. به او نگویید که مرا عصبانی کردی و مجبور به انجام این کار شدم، یا تقصیر تو بود که من از کوره در رفتم و…

5. از صبر و شکیبایی شریک زندگیتان تشکر کنید.

6. کلمات و عبارات نرم و ملایم به کار ببرید؛ اما زیاده روی نکنید تا ابراز پشیمانی شما واقعی و از ته دل باشد.

7. برای معذرت خواهی از همسرتان یک یادداشت عاشقانه برایش بنویسید و ناراحتی و تاسف خود را بروز دهید. به یاد داشته باشید که نوشتن یک یادداشت دست نویس موثر تر از ارسال پیام یا ایمیل است.

8. اگر احساس کردید که بابت کاری باید از همسرتان عذرخواهی کنید اما او در دسترس نیست، پیام صوتی بهتر از پیام متنی است.

9. در زمان عذرخواهی از همسر عباراتی همچون” اگر ناراحت شدی” ” اگر کار اشتباهی کردم” و عبارات از این دست استفاده نکنید. چرا که استفاده از این عبارات به معنای جدی نگرفتن احساسات همسرتان است.

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر

ممکن است برای معذرت خواهی از همسر چه به شکل حضوری و چهره به چهره، چه با ارسال یک پیام صوتی یا متنی، به کمک نیاز داشته باشید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که افکار و احساسات خود را به بهترین شکل به همسرتان نشان دهید تا از ناراحتی و تاسف شما مطلع شود. در اینجا به عنوان مثال برخی عبارات مفید برای عذرخواهی از همسر را بیان میکنیم:

نکته ی مهمی که در متن دلجویی باید در نظر داشته باشید این است که هرگز عذرخواهی از شوهر یا خانم خود را با بهانه آوردن خراب نکنید. به جای این کار از عبارات کاربردی زیر استفاده کنید:

بیشتر بخوانید: 10 راه برای قدردانی کردن از همسر

اولین قدم برای عذرخواهی صادقانه، اعتراف به اشتباه است. پذیرفتن اشتباهات، مسئولیت پذیری در قبال آنها و یادگیری از آنها نه تنها باعث میشود، عذرخواهی شما واقعی و قلبی باشد، بلکه به طور کلی شما را به همسر بهتری تبدیل خواهد کرد.

در این مرحله شما باید بپذیرید که باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان شده اید. پس از عباراتی که برای بهانه آوردن و طفره رفتن است، استفاده نکنید.  مثل “متاسفم اما” ، “میدانم ناراحتی فقط” و… در عوض به همسرتان بگویید به خاطر احساس بدی که برایت به وجود آوردم متاسفم.

برای نشان دادن پشیمانی و ناراحتی خود به همسرتان سعی کنید در متن سخنانتان از کلمه ی “من” استفاده کنید. مثلا بگویید من بسیار پشیمانم و میخواهم جبران کنم. این کار شما نشان میدهد که قلبا اشتباه خود را پذیرفته اید.

به یاد داشته باشید وقتی از همسرتان میخواهید شما را ببخشد باید منتظر بدترین جواب ها هم باشید. زیرا ممکن است همسرتان هنوز آمادگی لازم را برای بخشیدن شما ندارد. شما نمیتوانید توقع داشته باشید همسرتان فورا شما را ببخشد. بنابراین اگر همسرتان گفت هنوز نمیتواند اشتباه شما را ببخشد ناراحت نشوید و به او بگویید که درک میکنید.

این مرحله همراه با مرحله بالا است. در واقع وقتی همسرتان آمادگی لازم برای پذیرش معذرت خواهی شما را ندارد، باید به او وقت بیشتری بدهید. بسته به درجه لغزش شما ممکن است کمی طول بکشد که همسرتان شما را ببخشد. اشکالی ندارد باز هم تاسف و ناراحتی خود را بروز دهید و صبر کنید.

یک مرحله مهم برای دلجویی از شریک زندگی این است که خودتان را ببخشید. بپذیرید که گاهی ممکن است اشتباه کنید و بیش از حد خودتان را سرزنش نکنید.

بعضی افراد تصور میکنند که تنها عذرخواهی کردن کافی است. این در حالی است که موضوع مهم تر، تکرار نکردن اشتباهات است. به یاد داشته باشید اگر مرتبا همان اشتباهات را انجام دهید، حتی بهترین عذرخواهی هم تاثیر چندانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آیا در یک رابطه پایدار و سالم هستید یا نه؟

علاوه بر ابراز تاسف به شکل گفتاری یا نوشتاری، یکی از بهترین راه ها برای عذرخواهی هدیه دادن است.  هدیه میتواند یک نشانه از عشق و توجه شما به همسر، دوست دختر یا دوست پسرتان باشد، که برای جبران اشتباه راه حل خوبی است.

مثلا برای معذرت خواهی از دوست دختر هدیه ی ساده ای مثل یک بلیط استخر، دسته گلی زیبا، یک کاردستی خلاقانه و… بدون در نظر گرفتن قیمت و ارزش مادی، میتواند بسیار کمک کننده باشد. معذرت خواهی از دوست پسر یا شوهر نیز میتواند با یک هدیه ساده راحت تر شود. مثلا میتوانید او را به دیدن یک فیلم دو نفره دعوت کنید، یا یک کیک یا غذای لذیذ برایش بپزید. همین هدیه های کوچک میتواند لبخند را روی لبان پارتنر شما بیاورد و مقدمه ای برای آشتی و بخشش باشد.

البته به یاد داشته باشید که هدیه دادن میتواند عذرخواهی شما را تکمیل کند اما نمیتواند جایگزین آن شود. در واقع هدیه دادن ممکن است دردی را که برای همسرتان به وجود آورده اید کمتر کند، اما نباید در ازای هدیه، انتظار بخشش فوری داشته باشید.

به طور طبیعی ممکن است شریک زندگی شما به مدتی برای فکر کردن و آرام شدن احتیاج داشته باشد. اما معمولا بهتر است زودتر عذرخواهی کنید. اگر چه گاهی انتظار نتایج بسیار خوبی دارد. زیرا اگر عصبانیت اولیه همسرتان فروکش کند، احتمال بخشیده شدن بیشتر میشود. اما به یاد داشته باشید که اگر بعد از فروکش کردن عصبانیت نیز برای عذرخواهی پیش قدم نشوید، ممکن است دوباره همه آن ناراحتی ها به وجود بیاید و چرخه نا امیدی و عصبانیت را طولانی تر کند. پس با توجه به روحیات همسرتان در بهترین زمان برای عذرخواهی و طلب بخشش پیش قدم شوید.

در نهایت باید بگوییم که معذرت خواهی، پذیرفتن اشتباهات و ابراز تاسف و ناراحتی از انجام دادن آنها، برای ثبات یک زندگی مشترک الزامی است. علاوه بر این عذر خواهی به موقع، بهترین راهی است برای اینکه هرگز کینه ای در دوران زندگی زناشویی ماندگار نباشد.

من همسرم مدام با من قهر می کند و حتی زمانی که از او عذرخواهی می کنم نیز قبول نمی کند. مرا راهنمایی کنید

سعی کنید او را عصبانی نکنید و علت آن را ریشه یابی کنید. اگر مقصر همسرتان بود و تلاش های شما نیز نتیجه نداد سعی کنید  خانواده تان را برای حل اختلاف واسطه کنید. اگر کارساز نبود حتما  با او به مشاور مراجعه کنید.

همسرم قبول نمی کند که اشتباه کرده و مدام باید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنیم. راه حل شما چیست؟

اگر اشتباهش را با گفتگو و مذاکره نپذیرفت آنوقت مشکل شما نیستید، مشکل خود اوست. در این شرایط همسرتان نیاز به مشاوره دارد. احتمالا بهانه گیر است و به دنبال بهانه می گردد تا به نحوی خودش را خالی کند.

یک سال و نیمه که ازدواج کردم  خسته شدم از بس پا پیش گذاشتم. همسرم هیچ وقت برای آشتی پا پیش نمی زاره… به نظر شما چیکار کنم اونم بفهمه که اشتباه کرده؟

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

همسرتون هم باید از غرورش بزنه. بهترین راه اینه که باهاش صحبت کنید و در فضای آروم خواسته هاتون رو به دور از تنش و عصبانیت بخواید. اگه قبول نکرد و همه راه هارو رفتید، بهتره که حتما به مشاوره مراجعه کنید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Best Way to Properly Apologize to Your Spouse – …)

براي مشاوره در زمينه عذرخواهی از همسر|چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

عذرخواهی کردن در زندگی زناشویی کاری است که بیشتر مردان انجام نمی دهند

 

عذرخواهی کردن در زندگی زناشویی کاری است که بیشتر مردان انجام نمی دهند و این تنها زنان هستند که در زندگی شان باید از شوهرشان عذرخواهی کنند.وقتی اشتباهی بین زوجین صورت می گیرد، معمولا زنان زودتر از مردان عذر خواهی می کنند. شاید گفتن جمله « من را ببخش» یا « معذرت می خواهم» از جملاتی است که مردان کمتر از آن استفاده می کنند.نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که زنان در مقایسه با مردان بیشتر عذرخواهی می‌کنند. زنان در مواجهه با برخوردهای توهین‌آمیز، آستانه تحمل پایین‌تری دارند و به همین دلیل مجبور می‌شوند بیشتر عذرخواهی کنند. همچنین محققان معتقدند، مردان کمتر تمایل به چنین کاری دارند زیرا اغلب حس می‌کنند، فردی که عذرخواهی می‌کند در موضع پایین‌تری قرار می‌گیرد. آقایان ممکن است به دلیل ترس از اعتراف به اشتباه خود، کمتر رغبتی به عذرخواهی کردن داشته باشند. از زنان عذرخواهی کنید تا سکته نکنندشاید گفتن کلمه متاسفم سخت‌ترین کار برای مردان باشد ، تحقیقات نشان می‌دهد عذرخواهی کردن از زنان می‌تواند سلامت آن‌ها را بهبود ببخشد. زنانی که در قبال رفتار بی‌دابانه یا آزاردهنده دیگران عذرخواهی دریافت نمی‌کنند، فشار خونشان بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را در آن‌ها افزایش دهد. برخلاف مردان که پس از شنیدن اقرار به اشتباه دیگران، فشارشان بالا می رود و بیش تر تههیج می شوند. به طور کلی، زنان بعد از شنیدن عذرخواهی سریع‌تر آرام می‌شوند ، در حالی که مردان برعکس زنان بیش‌تر برآشفته می‌شوند. عذرخواهی کردن را یاد بگیریماشتباهاتی که از نظر عاطفی در روابط خود مرتکب می شویم اغلب اثرات ماندگارتر و زیان آوری بر روابط ما با دیگران می گذارد. این خطاها به تدریج بر روی هم انباشته می شود و بعد از چند سال، رابطه ما را با دیگران سرد می کند و حتی می تواند موجب قطع رابطه با آنها شود.پس قوانین یک معذرت خواهی را یاد بگیریم. عذرخواهی با شیوه ای درستهر معذرت خواهی شامل دو بخش است : 1- معذرت خواهی، 2 – پاسخ آن. برای آنکه معذرت خواهی موثر واقع شود، باید به طور کامل و درست بیان شود، مورد تعمق قرار گیرد و در آخر به آن پاسخ داده شود.وقتی کسی دیگری را آزرده می سازد و سپس به شیوه ای سطحی عذرخواهی می کند و عذرخواهی او مورد پذیرش نیز واقع می شود، علاوه بر اینکه مشکل حل نمی شود، ممکن است اثرات زیان بار آن برای همیشه باقی بماند و در طولانی مدت، رابطه را به سوی قهقرا بکشاند و این نوع عذرخواهی، هیچ نتیجه مثبت و سازنده ای به بار نیاورد. بنابراین پذیرش معذرت خواهی نباید به سرعت و بدون تامل و تعمق صورت گیرد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

معمولا زنان زودتر از مردان عذر خواهی می کنند

 

اشتباه کاملا مشخص شودمعذرت خواهی زمانی موثر واقع می شود که عمل اشتباه فرد در آن کاملا مشخص شود. بعضی اوقات مردم به خاطر عملی که چندان مشکل آفرین نبوده به عذرخواهی می پردازند و عامل اصلی رنجش را فراموش می کنند. لازم است هر مشکلی دقیقا و با موشکافی مورد تحلیل قرار گیرد تا معذرت خواهی به خاطر اصل عمل (نه ظاهر آن) انجام پذیرد. از تاثیر اشتباه تان آگاه شویددر هنگام معذرت خواهی از عمل اشتباه خود، باید از شدت تاثیر آن بر دیگران آگاه باشیم. اگر میزان ناراحتی و رنجش افراد از عملکرد دیگران را به سه بخش «خفیف، متوسط و شدید» تقسیم کنیم، لازم است میزان عذرخواهی ما دقیقا متناسب با میزان یا درجه رنجش طرف مقابل باشد.به یک عذرخواهی لفظی ساده بسنده نکنیدبه کار بردن کلماتی مانند «ببخشید»، «معذرت می خواهم» یا «وای؛ اشتباه کردم» و غیره، به هیچ وجه عذرخواهی واقعی محسوب نمی شود. این نوع عذرخواهی ها شاید در زمانی که ناخواسته به کسی تنه می زنیم یا به میان حرف کسی می پریم مثمر ثمر باشد اما اگر احساسات فردی را شدیدا جریحه دار کرده ایم، به هیچ وجه موثر نیستند. سریع نبخشیدسریع بخشیدن افراد، دقیقا به همان اندازه خطرناک است که نبخشیدنشان، زیرا اگر عذرخواهی دیگران را بدون هیچ واکنشی فورا بپذیرید در روابط عاطفی خود با او به هیچگونه تغییر مثبت یا بهبود عاطفی دست نمی یابید. او ظاهرا آرام است. انتخاب با شماست و هیچ اجباری در کار نیست. اگر فکر می کنید عذرخواهی او از صمیم قلب و واقعی نیست، آن را رد کنید.مردانه عذرخواهی کنیددر اتفاقات مهم ناتوانی در عذرخواهی ممکن است به همه روابط مان صدمه بزند، چه روابط کاری و چه شخصی. اینکه یاد بگیرید چطور به درستی عذرخواهی کنید، قدمی مهم در عاقل شدن تان است. گاهی غرور، شرم و خشم نمی گذارد جمله «معذرت می خواهم» بر زبانمان جاری شود. همه ما گاهی اشتباه می‌کنیم. باید نواقص خود را جزء بخشی از زندگی خود قبول کنیم. سرکوب نکردن آن، شما را از دیگران دور می‌کند و پذیرفتن آن به رشد فکری شما کمک می کند. کارهایی که می توانید انجام دهید

اگر نمی‌توانید به زبان بیاورید، بنویسیدگاهی‌اوقات غرور یا خجالت اجازه نمی‌دهد از کسی عذرخواهی کنید. گاهی‌اوقات یک یادداشت و یا نامه بهتر از حرف زدن است زیرا باعث می‌شود بتوانید همه احساساتتان را بدون اینکه حرفهایتان را فراموش کنید بیان کنید. در صورت لزوم از شوخ‌طبعی استفاده کنیدبعضی شوخی‌ها، اگر درست باشند، می‌تواند فشار موجود را شکسته و باعث خنده هر دو شما شود. البته دقت کنید که گفتیم شوخی که درست و مناسب باشد، اگر به همسرتان خیانت کرده باشید، دیگر نمی‌توانید درمورد آن جوک بسازید و بخندید. یک عذرخواهی بدون جدیت بدتر از عذرخواهی نکردن استناراحتی و عصبانیت فرد از شما با این رفتار بیشتر می‌شود. بگویید که فهمیده‌اید چرا اشتباه کرده‌اید. وقتی می‌خواهید عذرخواهی کنید، کارتان را توجیه نکنید و بهانه نیاوریداین کار ارزش و جدیت اعتراف و عذرخواهی شما را از بین می‌برد. هیچ «اما» و «اگر»ی در جملات خود به کار نبرید.و در آخر اینکه متعهد شوید که جبران می‌کنیداین یک قسمت بسیار مهم از فرایند عذرخواهی است. باید راه‌هایی برای جبران اشتباهی که مرتکب شده‌اید، پیشنهاد دهید. از حل کردن مشکلی که بوجود آورده اید، دریغ نکنید.منبع : tebyan.net 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و محبت تان را به او نشان دهید.

 

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

همه ما آدم ها گاهی اشتباه می کنیم، گاهی دل یکدیگر را ناخواسته می شکنیم و این پایان موضوع نیست بلکه باید این اشتباه را جبران کنیم.

عذر خواستن یكی از موثر ترین روشهایی است كه می تواند آتش معركه را در خانواده خاموش كند و جو آرامی را دوباره به خانه تان بر گرداند.

 

اما عذر خواهی هم مانند هر کار دیگری ،چم و خم های مخصوص به خود را دارد مانند :

 

1 – انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید چون همیشه حق با شما نیست

در مجادله ای که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز مکررا بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید, لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید.

 

2 – موقتا به جای خلوتی بروید

در اوج بحث فشار خونتان بالا می رود و تپش قلبتان بالا می رود و ممکن است چیز هایی بگویید که لزوما بیان آنها منظوری ندارید . همیشه به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن از هم جدا شده آرام گرفته و افکار خود را جمع کنید.

 

3 – گذشته را یاد آوری نکنید

به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید . آتش بیار معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

 

4 – به همسرتان بگویید که دشمن اش نیستید

اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و محبت تان را به او نشان دهید. دست خو را به آرامی در دستش قرار دهید تا بفهمد که این مجادله بی اهمیت است.

 

5 – محیط دور و برتان را منظم و آراسته کنید

محیط اطراف تاثیر مستقیمی روی احساسات ما دارد. عصبانیت یک احساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز همیشه می توان آن را کنترل کرد.

 

6 – نترسید ومشکل ترین کلمه را به زبان بیاورید

یک عذر خواهی واقعی می تواند یکی از دشوارترین پیشنهاداتی باشد که ما ارائه می دهیم! بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است.

 

7 – جمله ای دلپذیر به او بگویید

گاهی اوقات فراموش کردن حرفهای آزار دهنده کسی که دوستش دارید مشکل به نظر می رسد اما اگر چیزی قابل تعریف را با آن بیاموزید روبه رو شدن با مسائل بسیار آسان تر خواهد شد.

 

8 – بگویید که دوستش دارید

هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد,بسیار خوب است.

 

9 – قانون طلایی : ببخشید و فراموش کنید

عذر خواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متاسفید بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید. در حقیقت فراموشی باعث می گردد که مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرایت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.

منبع : khabarfarsi.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


خرید مستقیم فرش از کارخانه

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت


بعضی وقت ها حتی نمی دانیم در چه
زمانی باید از همسرمان عذرخواهی کنیم!! گاهی وقت ها از رفتارهای همسرمان متوجه می
شویم مشکلی پیش آمده و همسرمان با بداخلاقی رفتار ميکند و احتمالا متقابلا ما هم
رفتار تند و زننده ای با وی خواهیم داشت. بعضی از رفتارهای ما میتواند سبب پیدایش
ناراحتی های به حقی در همسرمان شود، با دانستن این رفتارها درک بهتری از وضعیت پیدا
خواهیم کرد! درصورتی که یک یا چند مورد فهرست زیر را مرتکب شده اید، احتمالا لازم
است به عذرخواهی از همسرتان بصورت جدّي فکر کنید!
تهمت ناروایی به همسرتان زده اید!
زمان زيادي براي فعالیت های کاری صرف می کنید!
بیان کردن یک حرف کاملاً غیر ضروری و مضر، دقیقا وسط یک صحبت جدّي!
مانند کودکان رفتار کردن، دقیقا زمانیکه انتظار رفتار معقولانه میرود !
کار مهمی را که مربوط به خانواده بوده است را فراموش نموده اید بگویید!
فراموش کردن روزهای مهم؛ مانند روز تولد ، سال گرد ازدواج، نخستین روز آشنایی!
برملا کردن راز همسر در موردی که وی فکر می نموده کاملاً مورد اعتماد هستید!
گرفتن یک تصمیم بد مالی به طوری که روی هر دوی شما تأثير منفی زيادي داشته است!
شوخي کردن با همسر در جمع، درحالی که فکر می کردید بامزه است ولی سبب شرمنده شدن وی
شدید!
عذرخواهی در زندگی مشترک,جملات عذرخواهی عاشقانه , عذرخواهی


چطور می توانیم عذر خواهی تأثير گذاری داشته باشیم؟

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

در زمانیکه مجرد بودم براي عذر خواهی از کلماتی مثل” من متاسفم”” من معذرت می
خواهم” استفاده می کردم و یا با انجام رفتاری حس پشیمانی می کردم و همین کلمات کافی
بود. ولی در خانواده شوهرم، عذرخواهی جزیی تر و پیچیده تر شد. بجاي این که تنها
بگویم” من متاسفم”، می بایست بگویم که چرا متأسف هستم. در خانواده همسر عذر خواهی
خاص تر است و احتیاج به شفاف سازی دارد. آن ها انتظار شنیدن چنين جملاتی را دارند
به عنوان مثال” من متاسفم که بدون توضیح اولیه رفتار بدی را مرتکب شدم”.
تفاوت در روش های عذرخواهی بسیار رایج و عادی است. آیا ميدانيد موقع عذرخواهی چه
کاری باید انجام دهید، به خصوص اگر میخواهید از شخصی که دوستش دارید، به روش مؤثر
عذر خواهی کنید. دکتر گری چاپمن پنج زبان عذرخواهی جهانی را شرح ميدهد .

ابراز تاسف و پشیمانی
این زبان عذر خواهی به احساسات وابسته است. این نشان ميدهد که ما آگاه هستیم که سبب
ناراحتی فردی شده ایم. به عنوان مثال می گویید:” من متاسفم که با لحن بد حرف کردم.
من می دانم که احساسات شما خدشه دار شده است و من به خاطر آن واقعا متاسفم.”
عذرخواهی در زندگی مشترک,جملات عذرخواهی عاشقانه , عذرخواهی

عذر خواهی از همسر
قبول کنید که به حس همسرتان صدمه زدید
هنگامی که فردی که دوستش داریم اشتباهی مرتکب شود، ما همه حس می کنیم که آسیب دیده
ایم. بنابراین، مدام این مسئله را در نظر داشته باشید. به احساسات همسرتان احترام
بگذارید. خودتان را جای وی بگذارید . “متاسفم که حس کردی من به میزان کافی به کمک
به تو و بیرون گذاشتن آشغال ها اهمیت ندادم. من چنين قصدی نداشتم. ”

بیشتر بخوانید:

مراحل بخشیدن همسراجازه دهید همسرتان بداند چه قدر متأسف هستید
عذرخواهی باید کاملاً صادقانه و دوستانه باشد، نه این که تنها براي راضی کردن
همسرتان چیزی را به زبان آورید. همچنین ، دلیل عذرخواهی را معلوم کنید. تلاش کنید
این عذرخواهی را با موردهای ديگر همراه نکنید. هر دفعه بر یک موضوع تمرکز نموده و
یک دفعه عذرخواهی کنید. قبل از این، در موقع معذردت خواهی، از جملاتی که با “من”
آغاز میشوند ، استفاده کنید. به عنوان مثال، بجاي اینکه بگویید متاسفم، بگویید من
بابت … متاسفم. انتخاب واژه مطلوب، مهم است. یک عذرخواهی دوستانه به ایجاد یا عدم
ایجاد اعتماد دوباره کمک ميکند ، مهارت شما در برقراری رابطه را بیش تر نموده، و
صمیمیت موجود در ازدواج را افزایش ميدهد .

 


ابراز تمایل به تغيير رفتار
این مدل عذرخواهی کاملاً شفاف است. به عنوان مثال می گویید:” من عصبانی شدم و می
دانم که کارم درست نبود. من ديگر آنرا تکرر نمی کنم. چه کاری انجام دهم تا خاطرجمع
شوی این رفتارم ديگر تکرار نمی شود؟”متواضعانه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد
براي یک عذر خواهی تاثیر گذار صادقانه و خالصانه باید درخواست بخشش کرد. به عنوان
مثال می گویید:” من خيلي متاسفم که با لحن بد و ناملایم صحبت کردم و رفتار اشتباهی
داشتم. می دانم این نوع رفتارم به شما اسیب رساند. من را می بخشید؟درصورتی که نمی توانید به زبان بیاورید، بنویسید
گاهی وقت ها غرور یا خجالت اجازه نمی دهد از کسی عذرخواهی کنید. گاهی وقت ها یک
يادداشت و یا نامه بهتر از صحبت کردن هست برای این که سبب ميشود بتوانید تمامی
احساساتتان را بدون این که حرفهایتان را فراموش کنید بیان کنید.
هنگامی که میخواهید عذرخواهی کنید، کارتان را توجیه نکنید و بهانه نیاورید
این کار ارزش و جدیت اعتراف و عذرخواهی شما را از بین می برد. هیچ« اما» و« اگر» ی
در جملات خویش بکار نبرید.
خودتان را ببخشید
گاهی وقت ها، بعد از تشخیص شدت درد و رنجی که در شخص مورد علاقه تان ایجاد کردید،
بخشیدن خودتان کار سختی است. همانطور که باید همسرتان را ببخشید، باید براي خودتان
هم حس دلسوزی کنید. بخشیدن خودتان، حس دلگرمی و اطمینان بیشتری به شما ميدهد و بدین
ترتیب میتوانید سعی کنید تا همسر بهتری شوید.
عذرخواهی در زندگی مشترک,جملات عذرخواهی عاشقانه , عذرخواهیچگونه عذرخواهی کنم
مشکل را ریشه یابی کنید
هنگامی که به همسرتان می گویید که بابت چیزی متاسفید، بیان کردن این جمله تمام
مشکلات را حل نمی کند. این جمله تنها بدان معنی است که ميدانيد چیزی اشتباه است. و
باید در ادامه بگویید که سعی می کنید دفعه بعد بهتر عمل کنید. امکان دارد همان
اشتباه را دوباره تکرار کنید ولی از خویش سوال کنید:
به چه دلیل دارم به خودم و همسرم اسیب می رسانم؟
به چه دلیل نمی توانم انجام این اشتباه را متوقف سازم؟
همسرم چطور میتواند براي عدم تکرار این مشکل به من کمک کند؟
آیا به کمک یک شخص ديگر، به عنوان مثال درمان گر یا مشاور احتیاج دارم؟
پرسیدن چنين سوالاتی از خودتان، کمک ميکند همسر بهتری شده و اشتباهات یکسان را
تکرار نکنید. همچنين خواهید توانست براي پیشرفتتان کمک های لازم را دریافت کنید.جبران کردن
این مدل عذرخواهی براي جبران و بازسازی دوباره روابط است. معمولاً این درخواست با
زبان عشق آن فرد همخوانی دارد. به عنوان مثال میتوانید بگویید:” من نمی توانم باور
کنم که این رفتار را با شما داشتم. لطفا به من بگو چه کار کنم تا آن رفتارم را
جبران کنم.”


بیشتر بخوانید:

روشهای عذرخواهی


بیشتر بخوانید:

نامه به همسر برای آشتی


به نقل از بیتوته



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم


 افراد آنلاین :


39384


بازدید امروز:


33407


بازدید دیروز:


232220142


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

بهترین همسر دنیا هم که باشید حتما گاهی پیش می اید که بین تان شکراب شود.می گویند در دعوا حلوا خیر نمی کنند! اما بعضی ها هم می گویند آدمها در عصبانیت حرف هایی را میزنند که همیشه بهشان فکر می کرده اند…در هر حال هر کدام از اینها که باشد بعد از دعوا و بعد از کمی مرور کردن حرف هایی که وسط این جنجال ها بین تان رد و بدل شده است به فکر آشتی می افتید که با وجود آن حرف ها چگونه می توانم راه را برای آشتی باز کنم؟! چطور از همسرم دلجویی کنم و به او بگوییم آن حرف هایی که زدم تنها از روی عصبانیت بوده است؟!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برترین ها، مسلما اگر در زمان بحث، دعوا شدت و تندی زیادی نداشته باشد و به آرامی دعوا کنیم و صبر بیشتری به خرج دهیم. آشتی کردن و برقراری دوباره ارتباط راهی ساده‌تر خواهد بود. اما در جنبه‌ی دوم اگر دعوا شدت بیشتری داشته باشد و به یکدیگر ناسزا بگویم و یا در حین دعوای حتی یکدیگر را بزنیم، این رابطه را به سختی می‌توانیم برقرار کنیم یا حتی زمانی که این رابطه برقرار شد، دیگر آن صمیمت سابق را ندارد و مثل چینی ترک خورده‌ای می‌باشد که با یک ضربه کوچک برای همیشه می‌شکند و فنا می‌شود… همیشه این موضوع رابه هنگام دعوا بخاطر داشته باشید تا حدی جلو بروید که جایی برای بازگشت داشته باشید و به قول ما ایرانی‌ها همه‌ی پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید که دیگر راهی برای بازگشت نداشته باشید.حالا چگونه آشتی کنیم؟

اولین گام برای آشتی کردن این است که بپذیریم همه‌ی انسان‌ها نظرات مختلفی نسبت به یکدیگر دارند و مسلما ما و شخصی که با او نزاع داشته‌ایم نیز دارای ایده‌ها و عقاید متفاوتی هستیم و اولین گام این است که این موضوع را بپذیریم و نظرات یکدیگر را حتی متفاوت قبول کنیم و برای صحبت‌های یکدیگر ارزش قائل شویم. و مهم تر اینکه بعد از دعوا به دنبال انتقام جویی نباشیم وبه دنبال این نباشیم که بعد از دعوا با صحبت‌های و یا رفتارمان دیگری را تحقیر کنیم و یا اینکه قصد آزار او راداشته باشیم به جای این کارها به تفاهم برسید و با یکدیگر سازش کنید.

زن‌ها بیشتر قهر می‌کنند یا مردها؟

نمی‌توان دقیق گفت مردها بیشتر قهر می‌کنند یا زنان، ولی بین زنان و مردان در علت توسل به این رفتار تفاوت وجود دارد.

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم

قهر واکنش تنبیهی برای نشان دادن نارضایتی است که زنان از قهر برای نمایش نارضایتی خود استفاده می‌کنند. زنان مشتاق نشان دادن عواطف و احساسات‌شان به محیط اطراف هستند، بنابراین با تصمیم به قهر سریعا می‌خواهند ثابت کنند که از مساله‌ای ناراحت هستند، در واقع یک زن با هدف جلب توجه طرف مقابل قهر می‌کند؛ از سوی دیگر زن برای بیان احساسات و عواطف خود از کلمات استفاده کرده و تصور می‌کند‌ بدترین جریمه برای دیگران، محروم کردن آنها از حرف زدن است، اما این هرگز به معنی قطع کل رابطه نیست و آشتی کردن حتمی است، اما مردان از قانون همه یا هیچ استفاده می‌کنند یک رابطه یا از نظرشان کلا مختومه است یا ادامه دار، هیچ نقطه میانی در یک رابطه برای خودشان قائل نیستند و چون نسبت به زنان در ارتباط کلامی ضعف دارند، به همین دلیل نمی‌توانند از قهر به‌عنوان ابراز ناراحتی استفاده کنند، چون مانند آنها از گفت‌وگو نکردن ناراحت و اذیت نمی‌شوند، شاید به همین دلیل است که برخی از مردان اگر قهر کنند و در دور باطل لجبازی گرفتار شوند، دیگر کمتر حاضر به آشتی می‌شوند، حتی اگر به ضررشان‌ تمام شود.

چرا قهر می‌کنیم؟

افرادی که زیاد قهر می‌کنند،عموما انتقاد ناپذیر و زودرنج هستند و اعتماد به نفس کمی دارند و از عزت نفس بالایی برخوردار نیستند. آنها هنگام رویارویی با مشکلات یا اختلاف عقیده با دیگران، احساس ترس و حقارت می‌کنند و به ناچار برای دفاع از خود و اجتناب از استرس و اضطراب، راهی جز قهر نمی‌یابند، در حقیقت فرد با قهر و محل نگذاشتن به دیگری به نوعی از مساله فرار می‌کند که این خود نشانه ترس و ضعف شخصیتی فرد است.

بعد از قهر چگونه منت کشی کنیم ؟

برای دلجویی پیشقدم شوید

وقتی هر دو از موضوعی ناراحت هستید، شاید منتظر بمانید تا دیگری قدم اول را برای دلجویی بردارد؛ این یعنی شما مهارت لازم را برای ترمیم آسیب احساسی که در زندگی مشترکتان ایجاد شده است، ندارید و توجه ندارید که به خاطر همین اشتباه‌تان، ممکن است به مرور زمان، علاقه شما و همسرتان کمرنگ شود؛ بنابراین برای دلجویی، خودتان پیشقدم شوید.

از لحاظ روحی خود را برای آشتی آماده کنید و بعد پیش بروید

اگر احساس می‌کنید که حتی یک درصد برای مصالحه و سازش آمادگی ندارید به هیچ وجه پیش نروید زیرا ممکن است که صحبتی شود و شما کنترل خود را از دست دهید و اوضاع از اینکه هست بدتر شود برای همین گفته می‌شود که از لحاظ روحی آمادگی کامل داشته باشید و بعد جلو بروید. شما از خود گذشتگی کنید و علی رغم تمامی هیجانات منفی خود که به نوعی شما را از این کار منع می‌کند اما باز هم به سمت طرف مقابل خود بروید، و رابطه را ادامه دهید. این کار شما باعث می‌شود که او از کرده‌ی خود پشیمان شود و ارزش شما را بهتر درک کند. در دعواها به تنهایی پیش نروید و قضاوت پیش از موعد نداشته باشید و مانند نوجوانان پرخاش جو و یکه تاز نباشید. شما باید یک فرقی با نوجوانان داشته باشید.

معذرت خواهی سخت است اما…

بسیار پیش می‌آید که افراد با هم دعوا می‌کنند. فقط به این دلیل که نتوانستند به درستی منظورشان را به یکدیگر بفهمانند یا از عبارات و کلماتی استفاده می‌کنند که به درستی منظورشان را نشان نمی‌دهد و باعث سوء‌تفاهم بسیار می‌شود، همین می‌تواند برای زندگی زناشویی شما بسیار مضر باشد. بنابراین نخستین کار بعد از هر دعوا این است که غرور و تکبر‌تان را کم کنید و برای به‌وجود آمدن دعوا و کارها و حرف‌های اشتباه‌تان اظهار تاسف کنید. در واقع یک عذر خواهی واقعی می‌تواند یکی از دشوار‌ترین پیشنهاداتی باشد که ما به شما می‌‌دهیم. بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است.

حتما به او بگویید که دوستش دارید

هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد,بسیار خوب است.

با تفاوت شیوه دلجویی از خانم‌ها و آقایان آشنا شوید

در دلجویی باید بدانید شیوه دلجویی از مرد و زن به چه صورت است و به تفاوت این دو جنس بیشتر دقت کنید. از آنجا که خانم‌ها خیلی شنیداری هستند و دوست دارند بشنوند بهتر است، مرد‌ها عبارت‌هایی مانند اینکه «من هنوز تو رو دوست دارم» و «تو برایم مهمی» و «من منظوری نداشتم» را زیاد استفاده کنند. نیاز ذاتی خانم‌ها دوست داشته شدن و دوست داشتن است؛ بنابراین وقتی در موضوعی قرار می‌گیرند که آزرده خاطرند نیاز ذاتیشان، آسیب می‌بیند و با خودشان فکر می‌کنند «من رو دوست نداره» یا «نفهمید من دوستش دارم.»

در خور ذکر است که نیاز ذاتی آقایان نیز قدرت و توانایی است. معمولا در بحران‌ها احساس آزاردهنده آقایان بی‌کفایتی و تحقیر شدن است؛ بنابراین باید کلماتی به کار گرفته شود که این احساس از او گرفته و حس توانمندی به او بازگردانده شود؛ بیان عبارت‌هایی مانند «من می‌دونم که تو می‌تونی» و «می‌دونم به فکر ما هستی و حواست هست» بسیار مهم است. به طور کلی در دلجویی کردن باید به فرهنگ کلماتی که بینتان است، بیشتر توجه کنید و هر آنچه را که برای بهتر شدن حال طرف مقابلتان لازم است انجام دهید.

قبول کنید که اشتباه کرده‌اید

زمانی‌که به‌طور شفاف مشخص شد که مرتکب اشتباه شده‌اید و مـطـلقا راه گریزی از پیامدهای حاصله از خطاکاری و جرم‌تان وجود نداشت، باید گناه خود را بپذیریـد. برای جبران خرابکاری و رسیدگی کردن به موقـــعیت ایـجـاد شده پیش بروید. اگـر در این مـرحله در بیان جزئیات متوسل به دروغ شوید، احتمال این‌که او احساس کند، به‌طور کـامـل بـا او صـادق نـیستـید، زیاد می‌شود یا ممکن است داستان شما را به‌صورت متفاوتی از شخصی دیگر بشنود.

رو راست و یک‌دل باشید اما کار غیرعاقلانه انجام ندهید. تا می‌توانید اشتباه خود را بی‌اهمیت جلوه دهید. هـمسر شـما شـدیدا می‌خواهد باور کند که شما قصد اذیت و آزار او را نداشته‌اید، بنابراین تمام تلاش خود را برای پاک کردن ذهـن او بکار ببندید. حتی اگر یک عذر و بهانه به‌نظر شما ناکار آمد برسد، اگر به‌صورت متقاعد‌کننده‌ای آن‌را بیان کنید باز او خریدارش خواهد بود.

شما هم ببخشید و فراموش کنید

عذر خواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متأسفید بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید. در حقیقت فراموشی باعث می گردد که مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرایت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

بیشتر بخوانید :روش های عذرخواهی از همسرچگونه از همسرمان عذرخواهی کنیم؟آداب معذرت‌خواهی

چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم
چطور از شوهرم معذرت خواهی کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *