چطور از شوهرم انتقاد کنم

 
helpkade
چطور از شوهرم انتقاد کنم
چطور از شوهرم انتقاد کنم

اگر میخواهید همسرتان به صحبت های تان گوش دهد باید وقت شناس باشید

 

این سوال بسیاری از زوجین است: چطور از همسرم انتقاد کنم ؟ انتقاد کردن به طوری که به روابط آسیبی وارد نسازد کار سختی است، مخصوصا اگر بحث انتقاد از همسر مطرح باشد. در ادامه قصد داریم مواردی را که باید در هنگام انتقاد از همسرتان رعایت کنید را برایتان شرح دهیم با ما همراه باشید.

 

۱. وقت شناس باشید! 

چطور از شوهرم انتقاد کنم

اگر میخواهید همسرتان به صحبت های تان گوش دهد و انتقادی که می کنید را بپذیرد، پس باید وقت شناس باشید. باید زمانی انتقادات را مطرح کنید که همسرتان به لحاظ جسمی و ذهنی خسته نباشد و آمادگی شنیدن حرف‌های تان را داشته باشد.

 

اگر میدانید که همسرتان روز کاری سختی داشته است الان زمان مناسبی برای مطرح کردن انتقاد نیست. زیرا همسرتان اصلا حرفهایتان را نخواهد شنید و حتما آن را به طور بدی برداشت خواهد کرد و یا حالت تدافعی خواهد گرفت. پس صبر داشته باشید تا زمان مناسب فرا برسد.

  

۲. به محیطی که در آن هستید توجه کنید! 

هیچگاه در جمع مخصوصا در جمعی که میدانید همسرتان همیشه دوست دارد تصویر مثبتی در آن داشته باشد از او انتقاد نکنید.

به طور کلی انتقاد اگر به صورت خصوصی مطرح شود احتمال ایجاد احساسات منفی در فرد را کاهش می دهد. پس بهتر است موضوع را به صورت خصوصی با همسرتان در میان بگذارید تا نتیجه ای که به دنبال آن هستید را دریافت کنید.

 

انتقاد های مکرر مطمئنا به رابطه ی تان صدمه خواهد زد

 

۳. به لحن گفتارتان توجه کنید! 

اگر میخواهید به همسرتان بفهمانید که رفتار اجتماعی پخته ای ندارد نباید با عصبانیت به او بگویید که من خجالت میکشم وقتی با تو به یک مهمانی میروم چون تو اصلا بلد نیستی چطور با دیگران گرم و مودبانه احوال پرسی کنی!

در عوض می توانید با لحنی دوستانه و مهربانانه بگویید که به نظرت بهتر نیست که کمی روی مهارت های اجتماعی ات تمرکز کنی؟ اینگونه حتما می توانی ارتباطات بهتری برقرار کنی.لحن آمرانه و عصبانیت چیزی نیست که به آن احتیاج داشته باشید.

 

۴.تا جایی که می توانید انتقاد را غیر مستقیم مطرح کنید: 

انتقاد برای بعضی افراد هرچقدر هم که همه ی شرایط را رعایت کنید ناراحت کننده خواهد بود پس بهتر است انتقاد از اینگونه افراد به طور غیر مستقیم گفته شود. مثلاً می توانید شخص دیگری را که مشکل مشابه همسرتان را دارد را مثال بزنید.

 

۵. از انتقاد های مکرر خودداری کنید! 

انتقاد های مکرر مطمئنا به رابطه ی تان صدمه خواهد زد چون شما به عنوان فردی بهانه گیر و عیب جو به چشم خواهید آمد که همواره فقط نقص های همسرش را می بیند‌. انتقادهای مکرر باعث خواهد شد که همسرتان موضوع را بد برداشت کرده و اصلا آنها را قبول نکند.

 

منبع: وارونه

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

چطور از شوهرم انتقاد کنم


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

یکی از مهمترین مهارت هایی که باید هر فرد متاهل در زندگی مشترک بداند، روش صحیح انتقاد از همسر است. در همه زندگی های زناشویی و در همه جوامع بشری موقعیت هایی ایجاد می شود که مردان و زنان از عملکرد همسر خود راضی نمی باشند و نسبت به یکدیگر انتقاد می کنند.

اما چگونه باید از همسر انتقاد کرد که هم تاثیر لازم را داشته باشد و هم اینکه به تعادل روانی زندگی مشترک آسیبی وارد نکند؟ در این بخش از خانواده پلاس نمناک با اصول درست انتقاد از همسر در زندگی مشترک آشنا می شوید.

اگر می خواهید که همسرتان را مورد اتقاد قرار دهید در زمان و مکان مناسبی با او صحبت کنید. به طور مثال زمانی که همسرتان به هردلیلی عصبانی است، نباید از او انتقاد کنید، باید صبر کنید تا آرام شود و آن گاه نقد خود را بگوئید تا موثر واقع شود. علاوه براین نباید از همسرتان در حضور دیگران انتقاد کنید زیرا نه تنها موثر نیست بلکه می تواند منجر به ناراحتی و عصبانیت او شود.

فردی که عیوب همسرش را تذکر می دهد بسیار محبوب است زیرا گفتن معایب یکی از راههای ابراز نیت خالص است، از سوی دیگر فردی که به هردلیلی از ابراز عیوب همسر خود خودداری می کند ناخودآگاه در مسیر دشمنی با همسر خود گام برمی دارد.چطور از شوهرم انتقاد کنم

هنگام انتقاد از واژگان مناسبی استفاده کنید که حالت تهاجمی نداشته باشد. انتقاد شما باید در مورد رفتار همسرتان باشد و نباید شخصیت او را زیر سوال ببرید. به طور مثال اگر همسرتتان منظم نیست به ان نگوئید که چقدر شلخته هستی، به جای بگوئید که وقتی به خانه میایی لباس های خود را روی تخت یا مبل نزار و اونها رو در کمد آویزان کن و یا بریز تو ماشین لباسشوئی.

بسیاری از زوج ها از کاربرد دقیق کلمات «همیشه» و «هرگز» اطلاع کافی ندارند. این کلمات یکی از موانع بزرگ برای برقراری ارتباط سالم میان زوج ها است. نباید یک رفتار اشتباه را به تمام رفتار و شخصیت او تعمیم دهید زیرا آسیب زیادی بخ سلامت خانواده وارد می کنید.

برخی افراد برای مقصر نشان دادن همدیگر، تلاش می کنند، در حالی که هیچ کس کامل نیست و تمایلی به سرزنش شدن ندارد. هنگامی که همسرتان شما را سرزنش می کند در صورت تداوم این رفتار به مرور در لاک دفاعی فرو رفته و دیگر توانایی برقراری ارتباط سالم را نخواهید داشت. تهدید و اهانت به رایطه زوج ها آسیب زیادی وارد می کند و حتی بیان آنها در قالب شوخی منجر به واکنش های خشمگین طرف مقابل می شود.

یکی از اصول مهم انتقاد، صداقت و روراستی است. اگر زن و شوهر از علاقه همدیگر اطمینان داشته باشند و پایبندی هر یک به زندگی مشترک برای هم ثابت شده باشد، برای حفظ و تحکیم زندگی از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنند. بنابراین پذیرای انتقاد در هر زمینه ای اعم از رفتاری، اخلاقی، جنسی و غیره هستند. این نوع انتقاد بیشتر به معنای تلاش برای تفاهم و رضایت مندی بیشتر تعبیر می شود. البته زن و شوهر نباید از انتقاد خود منظوری به غیر از بهبود کیفیت زندگی و روابط زناشویی داشته باشند.

تا حد امکان از انتقادهای کلی و مبهم خودداری کنید. گفتن جملاتی مانند “احساس می کنم روابط ما کسالت بار شده است”، “من ناراضی ام” یا “شدیدا دلخورم”، بسیار مبهم و کلی است و همسرتان نمی تواند منظور اصلی شما را دریافت کند. این مدل انتقاد اصلا مناسب نیست، بنابراین باید مسائل به صورت بسیار ریز و جزئی بیان شود تا فرد با فهمیدن موضوع اصلی، درصدد تغییر و اصلاح آن تلاش کند. به طور مثال به جای گفتن ” من ناراحت و دلخورم” بگوئید:” من به خاطر این که زحمات من را نادیده مگرفته و تشکر نمی کنی، ناراحت می شوم”.

انتقاد اگر تکرار شود می تواند به ارتباط شما و همسرتان صدمه وارد کند، زیرا شما به عنوان فردی بهانه گیر و عیب جو به نظر می رسید که همیشه نقایص همسر خود را ی بیند، به همین دلیل با تکرار انتقاد، همسرتان برداشت بدی از منظور شما خواهد کرد.

رفتار قاطع با تهاجمی بودن متفاوت است. برخی افراد تصور می کنند که صدای بلند بهتر شنیده می شود. این موضوع از وجود نقص در زندگی مشترک خبر می دهد. گاه زوجها در گفتگوهای خود به یکدیگر توصیه های اخلاق می دهند. در این صورت زن یا مرد احساس می کند که برای او تکلیف معین می شود به همین دلیل موضع می گیرد. بنابراین گفتگوی تهاجمی هیچ فایده ای ندارد. باید به این نکته توجه کرد که ازدواج برقراری یک رابطه عاطفی و احساسی است تا قانونی؛ به همین دلیل دادن تذکر قانونی، بسیار اشتباه است.

برای موثر بودن انتقاد باید از مقایسه کردن خودداری کنید. اگر همسرتان در جمع بند صحبت می کند، بلند می خندد و یا شوخی می کند که از نظر شما شایسته نیست و می خواهید از او انتقاد کنید هرگز نگوئید که مانند فلان شخص در جمع رفتار کن. این طرز بیان انتقاد شما را بی تاثیر می کند. البته اگر مقایسه کردن شما حس مثبتی در فرد ایجاد می کند می توان در راستای انتقاد سازنده از آن استفاده کرد.

برای برقراری ارتباط سالم باید ظرفیت خود را برای شنیدن «نه» افزایش دهید. قاطعیت مخالفت و نه گفتن؛ که از حقوق فردی هر انسان در اجتماع و زندگی مشترک است. اما نه گفتن و مخالفت با همسر معمولا کار دشواری است زیا آنها مخالفت را با تهاجم یکی می دانند، در صورتی که بدون تهاجم نیز می توان مخالفت خود را ابراز کرد. متاسفانه علاوه بر مخالفت کردن شیندن نظر مخالف نیز برای بسیاری از زوج ها کار سخت و دشواری است چرا که آنها باشنیدن نظر مخالف دچار خلا عاطفی و روانی می شوند در صورتی که نه گفتن احترام گذاشتن هر فرد به حریم و مرزهای اخلاقی خود است.

نحوه درست انتقاد از همسر شامل مهارت های زندگی در زندگی می شود که باید آنها را رعایت کرد:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “منبری ها” حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمخانی- یکی از پرسش‌های مکرر خانم‌ها این است که می‌گویند ما هر وقت می‌آییم از شوهرمان انتقاد کنیم و اشتباه او را به خودش بگوییم، یا لجبازی می‌کند یا دعوا به راه می‌اندازد یا کار غلط خود را توجیه می‌کند یا اصلاً رفتار خود را انکار می‌کند!! و من نمی‌دانم باید چه‌کار کنم؟


چه باید کرد؟

اول مرد را تحسین کنید و به خاطر کارهایی که برای شما انجام داده، از او تشکر کنید.

هرگز موقع انتقاد کردن شوهر خود را مقایسه نکنید و اسم فرد خاصی را نیاورید؛ مثلاً نگویید برادرم یا برادرت یا دوستت بلکه او را فقط با خودش مقایسه کنید.

مثلاً: عزیزم دیروز که نشستی و به حرف‌هایم گوش دادی خیلی لذت بردم و به تو افتخار کردم (هم اقتدار و هم اطلاعات لازم را به او می‌دهید)چطور از شوهرم انتقاد کنم

اگر بتوانید به‌جای انتقاد کردن از شوهرتان به او پیشنهاد بدهید، اثربخش‌تر خواهد بود مثلاً به‌جای اینکه بگوییم چرا من را به تفریح نمی‌بری به او بگوییم وقتی من را به تفریح می‌بری حالم خوب می‌شود و یا به‌جای اینکه بگویید چرا دیر به خانه آمدی؟ و تا حالا کجا بوده‌ای؟ می‌توانید بگویید خیلی ترسیدم و نگرانت شدم، اتفاق خاصی افتاده بود که دیر آمدی؟ (دارید هم اطلاعات می‌دهید و هم اقتدار)

برای انتقاد کردن وقت‌شناس باشید، مثلاً وقتی شوهرتان در تنهایی خودش هست، انتقاد نکنید؛ چون او از این وضعیت دارد لذت می‌برد و شما با حرف زدنتان هرچند هم صحیح و درست و منطقی باشد، دارید حس لذت را از او می‌گیرید. مثلاً وقتی از سرکار به منزل آمد یا دیر آمد مدتی به او وقت بدهید تا خودش را بازیابی کند.

خانم! برعکس خود شما که وقتی یک مرد بخواهد از شما انتقاد کند باید کلی مقدمه‌چینی کند تا پذیرش آن برایتان راحت شود، حین انتقاد کردن از مرد خیلی برایش توضیح و تفسیر ندهید، چون مردان حوصله نشستن و حرف گوش دادن را ندارند، پس خلاصه سر اصل مطلب بروید. (کسب سریع اطلاعات)


انتقاد کردن باید در مکان مناسب انجام شود.

برخی خانم‌ها در حین انتقاد کردن، دادوفریاد و جیغ می‌زنند. سؤال من این است مگر همسر شما ناشنوا است؟! من میدانم شما حداقل با داد زدن خودتان را یک‌لحظه تخلیه می‌کنید ولی میدانید که دیگر حرفتان اثر نخواهد داشت و متقابلاً او هم فریاد بلندتری بر سر شما میزند و چون تن صدای مردان کلفت است، هرگز نمی‌توانید بلندتر از او حرف بزنید و درنتیجه رو به گریه و زاری می‌آورید!!!

از انتقاد کردن حین دعوا، عصبانیت و مشاجره زناشویی بپرهیزید، چون در هنگام دعوا احساس بر دو طرف غالب است و هیچ حرف منطقی پذیرفته نمی‌شود.

هیچ‌وقت از مردتان انتظار نداشته باشید که اگر انتقادی کردید، سریع بر روی او اثر بگذارد بلکه به او فرصت فکر کردن بدهید و اجازه دهید مطالب شمارا تجزیه‌وتحلیل کند. اجازه دهید حس کند انگار خودش دارد به نتیجه می‌رسد نه اینکه شما، او را به نتیجه رسانده‌اید.

یادتان باشد در یک انتقاد خوب باید از همه فن‌های بالا استفاده کرد نه اینکه فقط یکی را انجام بدهید و از سایر موارد غافل شوید.

مطمئن باشید روی شوهر شما اثر خواهد گذاشت؛ پس بهترین همسر دنیا باشید./ انتهای پیام

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

وب‌سایت فرارو: همه ما ممکن است در زندگی مورد ارزیابی و انتقاد از سوی دیگران قرار بگیریم انتقاد از دیگران اگر هوشمندانه باشد بسیار موثر و کارگشا است، اما اگر به شیوه درست انجام نشود موجب واکنش منفی، ناراحتی و کدورت می‌گردد در روابط بین زوجین هم بسیار پیش می‌آید که یکی از طرفین نقدی نسبت به رفتار دیگری داشته باشد، اما از آن جایی که غالباً روش درست انتقاد کردن را بلد نیستیم موجب رنجش طرف مقابل می‌شویم در واقع انتقاد از همسر در زندگی مشترک اگر با اصول درست آن صورت نگیرد می‌تواند زندگی را به مخاطره بیاندازد و مشکلاتی برای زوجین به وجود بیاورد.

راه کار‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید انتقادی سازنده و به دور از ناراحتی و کدورت را نسبت به همسرتان داشته باشید این راه کار‌ها به شرح ذیل است:

۱. در زمان و مکان مناسب انتقاد کنید

چطور از شوهرم انتقاد کنم

اگر نقدی نسبت به رفتار همسرتان دارید زمان مناسبی را برای ابراز آن انتخاب کنید به عنوان مثال در زمانی که وی بنا به هر دلیلی عصبی است و آرامش ندارد زمان مناسبی برای بیان انتقاد نیست بنابراین منتظر بمانید تا او آرام شود بعد نقد خود را بیان کنید تا موثر واقع گردد. علاوه بر زمان، انتخاب مکان مناسب هم برای موثر واقع شدن انتقاد بسیار مهم است به عنوان مثال انتقاد در حضور دیگران نه تنها تاثیری ندارد بلکه باعث ناراحتی و رنجش و اغلب باعث خجالت کشیدن طرف مقابل می‌گردد.

۲. اجازه بگیرید

برای بیان نظر خود و نقد کردن رفتار فرد مورد نظر از وی اجازه بگیرید این کار نشان دهنده احترامی است که برای مخاطب قائل می‌شوید اجازه گرفتن باعث می‌شود اگر همسرتان یا هر فرد دیگری که نقدی نسبت به رفتار او دارید در شرایط روحی مناسبی نباشد به عنوان مثال روز سختی را سپری کرده باشد از شما بخواهد که در وقت دیگری راجع به موضوع مورد نظر صحبت کنید.

۳. واژگان مناسب انتخاب کنید

برای بیان نظرتان از واژه‌های مناسب استفاده کنید سعی کنید از واژه‌هایی استفاده کنید که حالت تهاجمی نداشته باشد در انتقاد کردن باید رفتار فرد را نقد کنید نه اینکه شخصیت او را زیر سوال ببرید مثلاً اگر همسرتان آدم منظمی نیست نگویید تو خیلی شلخته هستی بلکه می‌توانید به جای آن بگویید که وقتی به خانه می‌آیی لباس هایت را روی تخت نزار بلکه آن‌ها را در کمد آویزان کن.همچنین کلماتی مثل همیشه و هرگز بار منفی دارند مثلاً اگر به همسرتان بگویید تو همیشه بد قول هستی مطمئناً ناراحت می‌شود می‌توانید به جای آن بگویید که تو گاهی اوقات بدقولی می‌کنی، سعی کنید تا جایی که می‌توانید ساده و روشن درباره شرایط حرف بزنید و با مطرح کردن مشکلات و مسائل مربوط به گذشته شرایط را دشوار نکنید.

۴. مقایسه نکنید

برای اینکه انتقادتان موثر واقع شود از مقایسه کردن پرهیز کنید مثلاً اگر همسر شما در جمع با صدای بلند می‌خندد یا خیلی شوخی می‌کند و این مسائل برای شما خوشایند نیست و می‌خواهید به او گوشزد کنید نگویید که در جمع مثل فلانی رفتار کن این طرز صحبت سازندگی انتقادتان را مخدوش می‌کند البته اگر مقایسه به صورتی باشد که مخاطب شما حس مثبتی نسبت به خودش پیدا کند می‌توانید در راستای انتقاد سازنده از آن استفاده کنید.

۵. از انتقاد صریح و مستقیم اجتناب کنید

سعی کنید به صورت غیر مستقیم و در لفافه انتقاد کنید تمام توانایی‌ها و استعداد‌های فرد را به خاطر کاری که از نظر شما اشتباه و مورد انتقاد است به یک باره زیر سوال نبرید علاوه بر این به او فرصت دفاع بدهید شاید بتواند شما را در خصوص رفتارش قانع کند.

۶. به لحن گفتارتان توجه کنید

اگر می‌خواهید به همسرتان بگویید که رفتار اجتماعی پخته‌ای ندارد نباید با عصبانیت به او بگویید که من خجالت می‌کشم با تو به مهمانی بروم، چون تو بلد نیستی چطور با دیگران گرم و مودبانه احوال پرسی کنی! در عوض می‌توانید با لحنی دوستانه و مهربانانه بگویید که به نظرت بهتر نیست که کمی روی مهارت‌های اجتماعی ات تمرکز کنی؟ اینگونه می‌توانی ارتباطات بهتری برقرار کنی لحن آمرانه و عصبانیت نتیجه معکوس می‌دهد.

۷. از انتقادات مکرر خودداری کنید

انتقاد‌های مکرر مطمئناً به رابطه شما صدمه خواهد زد، چون شما به عنوان فردی بهانه گیر و عیب جو به چشم خواهید آمد که همواره فقط نقص‌های همسرش را می‌بیند انتقاد‌های مکرر باعث می‌شود همسرتان موضوع را بد برداشت کند.

۸. رفتار‌های مثبت مخاطب را ببینید

قبل از نقد رفتار‌های منفی مخاطب، حتماً به رفتار‌های مثبتش فکر کنید و آن‌ها را به زبان آورده و به خاطر آن رفتارها، تقدیرش کنید مثلاً اگر همسر شما در جمع‌های دوستانه نمی‌تواند به خوبی ارتباط برقرار کند و شما می‌خواهید راجع به این مسئله با او صحبت کنید بهتر است در ابتدا به رفتار‌های مثبت او اشاره کنید مثلاً بگویید تو دختر مهربان و خوش قلبی هستی و می‌توانی دوست خوبی برای دوستان مشترکمان باشی سپس اگر نقدی نسبت به رفتار او دارید ابراز کنید. در واقع اینگونه هم نقدتان را بدون ایجاد ناراحتی و کدورت بیان کرده اید هم باعث افزایش عزت نفس در مخاطب شده اید.

جستجو در سایت


انتقاد به معنای ذرّه بین به دست
گرفتن و به دنبال عیب های همسر گشتن نیست. این صفت علاوه بر این که خود عیب بزرگی
است، موجب می شود رابطه محبتی میان زن و شوهر از بین برود.

بهترین زمان انتقاد وقتی است که همسر، آمادگی روحی و ذهنی لازم برای شنیدن انتقاد
را داشته باشد. به عنوان مثال انتقاد در زمانی که همسر از کار روزانه خسته است، در
اوج عصبانیت، در هنگام ناراحتی از یک مساله و…، کار چندان درستی نیست. بدون این
آمادگی ممکن است انتقاد موجب ایجاد تنش در زندگی شود. گاهی بهتر است گفتن یک انتقاد
را تا چند هفته و یا چند ماه به تأخیر انداخت تا آمادگی لازم برای شنیدن آن در همسر
ایجاد شود؛ البته ما نباید در این مدت بی کار نشسته و فقط منتظر باشیم که خود همسر
این آمادگی را کسب کند؛ بلکه بهتر است خودمان هم نکات لازم در زمینه سازی را رعایت
کنیم تا زمان انتقاد زودتر فرا برسد.

اگر با انتقاد به دنبال تغییر همسرتان هستید، در جمع به او انتقاد نکنید؛ زیرا
بسیاری از افراد؛ حتّی آن‌هایی که مشتاق شنیدن عیب های خود هستند، از انتقاد در
جمع، عصبانی شده و واکنش منفی از خود نشان می دهند.چطور از شوهرم انتقاد کنم

برخی، عقده های خود را به بهانه
انتقاد خالی می کند؛ یعنی در جمع عیب فرد را می گویند تا شخصیت او خُرد شود، بعد هم
اسم این عمل را انتقاد می گذارند.

اگر انتقاد را اهداء عیب به همسر بدانیم، باید در هنگام انتقاد رویی گشاده، گفتاری
دوستانه و لحنی مهربانانه داشته باشیم. در غیر این صورت، انتقاد تأثیر خود را
نخواهد داشت. برخی انتقاد خود را با زبان سرزنش آمیز مطرح می کنند. این کار بیش از
این کار شخص را تغییر دهد، ناراحت می کند؛ پس باید مراقب بود که انتقاد ما شکل زخم
زبان یا سرزنش به خود نگیرد.

تا حدّ ممکن انتقادها را به صورت غیرمستقیم بگوییم. وقتی همسرمان دیروز کار خوبی
انجام داد و امروز همان را ترک کرد، به جای یادآوری این اشتباه بهتر است، آن کار
خوب را به یادش بیاوریم. فرض کنید مردی به رابطه با وقار همسرش با افراد نامحرم
حسّاس است. دیروز دوستانش به خانه آمدند و زن بسیار متین و با وقار با آن‌ها برخورد
کرد. امروز یک عده دیگر از دوستان او به خانه آمده؛ امّا زن وقار خود را آن گونه که
بایسته بود رعایت نکرد. در این جا می توان دو برخورد داشت؛ یکی این که مرد بگوید
چرا امروز وقارت را حفظ نکردی؟ دیگر آن که بگوید دیروز خیلی از دستت خوش‌حال شدم؛
چرا که بهتر از امروز وقارت را رعایت کردی. به طور حتم شیوه دوم تأثیر بیشتری دارد؛
زیرا علاوه بر این که انتقاد هست و غیرمستقیم، تشویقی هم در آن نهفته که تأثیر سخن
را بیش تر می کند.

انتقادهای پشت سر هم موجب می شود که همسرمان احساس کند، ما فردی عیب‌جو بوده و فقط
به دنبال نقص های او می گردیم. به وجود آمدن این احساس موجب می شود که همسرمان
گرایش دوستانه ای را که در انتقاد هست حسّ نکند.

لازم نیست همیشه انتقادها در قالب گفتار باشد، گاهی می توان در قالب یک نامه
دوستانه انتقاد کرد. گاهی هم در قالب رفتار؛ یعنی به جای این که از رفتار نادرست
همسرمان انتقاد کنیم، با رفتار صحیح به او بفهمانیم که کار او نادرست است؛ مثلاً
اگر همسرمانی عصبانی شده و بر سر ما فریاد می کشد، ما به او به نرمی و آرامی سخن
بگوییم تا بفهمد که کار درست، آرام سخن گفتن است.

انتقاد، تنها و تنها باید برای اصلاح عیب همسر بیان شود. اگر عیب همسر را پیدا کرده
و از آن در مواقعی استفاده کنیم  که با او دچار اختلاف شده ایم، علاوه بر این که از
نظر معنوی ضربه سهمگینی به خود زده‌ایم، رابطه خود و همسرمان را هم به مرز دشمنی
رسانده ایم.

نباید انتقاد از یک فرد به کس دیگری جز خود او گفته شود.این کار علاوه بر این که
غیب محسوب می‌شود، نوعی دشمنی به شمار می آید. در صورتی که فرد متوجه شود، همسرش
عیب او را به کس دیگری گفته، در روابط زناشویی تنش های قابل توجّهی پیش می آید. عیب
همسر باید به خود او گفته شود و در غیاب او هم باید حریم او را حفظ کرد.

انتقاد به معنای ذرّه بین به دست گرفتن و به دنبال عیب های همسر گشتن نیست. این صفت
علاوه بر این که خود عیب بزرگی است، موجب می شود رابطه محبتی میان زن و شوهر از بین
برود.

فرق عیب‌جو و انتقاد کننده آن است
که عیب‌جو نگاهش را تیز کرده تا لغزش در رفتار و گفتار طرف مقابل بیابد و به او
بگوید، انتقادکننده در همان روابط عادی خود با دیگران، بدون این که قصد پیدا کردن
عیب داشته باشد، در صورت مشاهده عیبی، آن را به صاحبش منتقل می کند.

می توانید پس از آنکه عیب و نقاط
ضعف همسر خود را با توجه به شرایط مناسب آن با او در میان گذاشتید، از او بخواهید
که ضعف های شما در مدت یک هفته ای که پشت سر گذاشته اید را برای آنکه عیب  خودتان
را بدانید و در جهت رفع آن تلاش کنید نیز به شما بگوید.

 برگرفته
از کتاب تا ساحل آرامش نوشته محسن عباسی ولدی  / تبیان


 

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی

چطور از شوهرم انتقاد کنم


 


 افراد آنلاین :


39208


بازدید امروز:


33407


بازدید دیروز:


232219966


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

جستجو در سایت

نحوه انتقاد از همسر،چگونه از همسر انتقاد کنیم،نقد همسر،گفتن اشتباهات همسر

نارضایتی‌ها کاملا خاموش اما به طور ناخودآگاه به انحای مختلف در کلام، منش و کردار نمایان می‌شود، حتی ممکن است در مسائل نامرتبط با موضوع، دلخوری به وجود بیاید، خود را نشان بدهد و به اختلافات موجود دامن بزند. این درحالی است که هیچ یک از طرفین نمی‌دانند علت شدت گرفتن ناراحتی‌های اخیر چیست و ریشه آن اختلاف‌ به کجا بر می‌گردد؛ به همین دلیل انتقاد همسران از یکدیگر نه تنها لازم و ضروری است، بلکه برای بهینه‌سازی زندگی مشترک و آرامش بیشتر هر یک از زوجین بسیار مفید است. فارغ از ارزش و اهمیت انتقاد سازنده باید بگوییم انتقاد سخت است آن هم در رابطه خصوصی چون رابطه زن و شوهری؛ به دیگر سخن، انتقاد از همسر از دشوارترین نوع انتقادهاست که اگر بدرستی مطرح نشود ممکن است به یک مساله بحرانی و کاملا لاینحل مبدل شده و دودمان یک زندگی را بر باد دهد.

قبل از آن‌که درباره انتظارات، خواسته‌ها و تمایلات خود حرف بزنید یا آن که اعتراض و انتقاد خود را درباره موضوعی به همسرتان ابراز کنید، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید: به چه دلیل می‌خواهید انتقاد کنید؟ اصلی‌ترین دلایل از بیان آن چیست؟ صرفا می‌خواهید گله‌گذاری کنید یا این که هدف دیگری هم دارید؟ قصد اصلاح یا تغییر چه مطلبی را دارید؟ اگر این انتقاد مطرح نشود شما متحمل چه آسیب‌هایی خواهید شد و در صورت بیان از چه مسائل باارزشی ممکن است جدا بیفتید یا آن‌که چه چیز مفیدی را به‌دست آورید؟ واکنش‌های همسرتان را هنگام مواجهه با انتقاد، چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا آمادگی لازم را برای مواجهه با رفتارهای احیانا تکانشی و مقابله‌ای همسرتان دارید؟ در مقابل جبهه‌گیری او چگونه عمل خواهید کرد؟ آیا پیش از این در بیان انتقادات خود به همسر موفق بوده‌اید؟ علت موفقیت یا عدم موفقیت‌تان را چه می‌دانید؟ آیا همسرتان شرایط لازم برای شنیدن یا پذیرش انتقاد را دارد؟ چه زمانی را برای بیان انتقادتان در نظر گرفته‌اید؟ بهترین مکان برای بازگو کردن انتقادتان کجاست؟ با پاسخ‌گویی به سوالات فوق و ارزیابی شرایط و جوانب آن، قطعا از انتقادتان نتیجه‌ای را که مساعد حال خود و همسرتان است به‌دست می‌آورید.چطور از شوهرم انتقاد کنم

روراست بودن و صداقت، اصلی مهم در پذیرش انتقاد است. زمانی که زن و شوهر از تعلق خاطر و علاقه به یکدیگر اطمینان خاطر داشته باشند و به هر دویشان ثابت شده باشد که با همه وجود به زندگی مشترک‌شان پایبندند و برای حفظ و تحکیم آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، و…؛ تنها در این صورت است که دریافت‌کننده انتقادهای جنسی، اخلاقی، شخصیتی، رفتاری و… هستند و دقیقا همان پیامی را دریافت می‌کنند که ارسال‌کننده پیام، مدنظرش بوده است. به دیگر سخن، این نوع انتقاد، از جانب هر دو نفر به معنای تلاش برای تفاهم و رضایت‌مندی بیشتر تعبیر می‌شود. از سوی دیگر، زن و شوهر نباید از بیان انتقادات خود، منظوری جز بهبود کیفیت زندگی مشترک و روابط زناشویی‌شان داشته باشند. انتقاد نباید هرگز به عنوان ابزاری برای انتقام‌جویی، سلطه‌طلبی یا به منظور باج‌گیری از همسر بیان شود.

انتقاد مفید و سازنده انتقادی است که رضایت‌مندی و خشنودی منتقد را در بر می‌گیرد. به هنگام انتقاد بهتر است به جای تمرکز بر آن چه که در همسرتان نمی‌پسندید یا آن که خواهان تغییر و اصلاح آن مورد هستید، بر رضایت خاطری که از بیان آن انتقاد عایدتان می‌شود، تاکید کنید. مثلا به جای آن که بگویید: دوست ندارم سر من داد بزنی و خشونت کنی بگویید زمانی که با مهربانی حرف‌هایت را به من می‌زنی، من هم راغب می‌شوم به تو بیشتر گوش دهم. وقتی به جای مطرح کردن خواسته‌تان، چیزی را بیان می‌کنید که از آن بدتان می‌آید، به این ترتیب به طور تلویحی، خود و همسرتان را مجبور می‌کنید که به جای تمرکز بر احساس و حالت‌های رفتاری، بر جزئیات انجام آن توجه کرده و متمرکز شود.

حتی‌المقدور از انتقادهای کلی و مبهم خودداری کنید. بیان جملاتی چون احساس می‌کنم روابط ما کسالت بار شده است، من ناراضی‌ام، شدیدا دلخورم بسیار کلی و مبهم است و شنونده آن را در جهات متعددی به فکر وا می‌دارد که حتی گاه ممکن است فرسنگ‌ها با نظر گوینده آن (انتقادکننده) فاصله داشته باشد. این مدل انتقادات مناسب نیستند، به همین دلیل همسران باید سعی کنند مصداق مشکل یا موردی را که منجر به دلخوری و کدورت‌ شده است، به‌صورت بسیار ریز و جزئی بیان کنند؛ چون در این صورت است که فرد مقابل متوجه اصل موضوع شده و می‌فهمد چه چیزی را باید تغییر دهد یا اصلاح کند. مثلا به‌جای این که بگویید: «من ناراحت و دلخورم،» بگویید «من به‌خاطر این که از زحمات من تشکر و قدردانی نمی‌کنی، ناراحت و دلخورم.»

انتقاد بر پایه باورها و تصورات شخصی غلط، شنیده‌ها و دیده‌ها، فیلم‌های مستهجن و غیراخلاقی، تبلیغات ماهواره یا ادعاهای سودجویان مفید به فایده نیست. دیر به خونه میایی من فکر می‌کنم زیر سرت بلند شده، کاش مثل اون مانکن تبلیغات بودی، خیلی مقتصدانه برخورد می‌کنی، نکنه خسیسی و…، همسران باید سعی کنند بر پایه شناخت واقعی که از توانایی‌ها و استعدادهای یکدیگر به‌دست آورده‌اند و بر اساس حقیقت زندگی‌شان، نه آرزوها و خیالبافی‌های آرمانی‌شان، از هم توقع داشته باشند، تنها در این صورت است که می‌توان از زندگی مشترک احساس رضایت واقعی داشت و کم و کاستی‌های آن را اصلاح و برطرف کرد.

از بیان انتقاد راجع به مسائلی که امکان تغییرپذیری محدود یا غیرممکن دارند، جدا خودداری کنید. احساس می‌کنم دماغت کوچکتر بود، زیباتر بودی، اگر سبزه‌تر بودی، بانمک‌تر می‌شدی، کاش اندامت بهتر از این بود و…، طرح انتقاد از حالت چهره، اندام، رنگ پوست و… باعث دلسردی عاطفی در بین همسران شده و ممکن است فرد مورد انتقاد واقع شده را در جهتی پیش ببرد که به جراحی‌های دشوار، پیاپی و گاه پرعارضه تن دهد اگر چه شاید، هرگز نیز نتواند تغییرات دلخواه را به دست آورد.

در بیان انتقاد، هرگز از عبارات آمرانه یا جملاتی که با ضمیر دوم شخص مفرد شروع می‌شوند، استفاده نکنید. بیان جملاتی چون «تو باید بفهمی که»…، «تو همیشه می‌خوای، حرف خودت باشه»، «رفتارهای تو، همیشه این مدلیه» و… نه تنها منجر به اصلاح رفتار نمی‌شوند بلکه باعث دوری زوج از یکدیگر شده و اختلافات را تشدید می‌کند. «من احساس آرامش بیشتری دارم وقتی که»…، «زمانی بیشتر مورد توجه‌ام قرار می‌گیری که»…، و… بیان جملاتی که پیام‌های دلنشین‌تری داشته و کمتر آسیب زا هستند، بسیار مثمرثمر بوده و انتقاد را بهینه و سازنده می‌کند.

مواظب کلمات و جملات، لحن بیان و حالات چهره خود باشید. پیام‌های کلامی و یا غیر کلامی تحقیر کننده و تهدید کننده نه تنها مسیرهای احتمالی موفقیت را نابود می‌کند، بلکه می‌تواند باقیمانده تفاهم و دلایل بهبود روابط زناشویی را زیر سوال برده و خراب کند. مثلا از گفتن عباراتی چون «این هم زندگی است که ما داریم»، «تو دیگه هیچ وقت تغییر نمی‌کنی»، «زندگی ما به آخر خط رسیده»، «تو اصلا بی منطقی»، «تو اصلا زن‌/‌مرد نیستی»، و… بشدت پرهیز کنید یا از عبوس بودن، دهن کجی، چهره خموده، ابرو در هم کشیدن، شانه بالا انداختن، بی تفاوتی در نگاه و یا هر حالت بدنی طرد کننده و القاگر حس بد که شاید هزاران مرتبه از کلام تلخ دردناک تر است، امتناع کنید.انتقاد بموقع و بجا انتقاد سازنده در زمان و مکان مناسب و مساعد اتفاق می‌افتد. هنگام دلخوری و اختلاف، در رابطه زناشویی و یا زمانی که همسرتان آمادگی یا انتظار شنیدن جملات سرد شما را ندارد، هرگز انتقاد نکنید. طرح انتقاد در چنین شرایطی نتایج معکوسی به بار می‌آورد یا حتی می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌زا باشد. مثلا، به جای آن که پیش مادرتان بگویید «خیلی دلخورم، فکر نمی‌کردم این طور رفتار کنی، چرا چنین کردی؟! و…، صبر کنید تا خلوتی پیش بیاید؛ سپس در جمع دونفره کاملا خصوصی، ناراحتی و دلخوری‌تان را ابراز کنید.انتقاد از نوع مقایسه؛ ممنوع سرزنش و مقایسه، ازجمله روش‌های مضر در بیان انتقاد یا اظهار خواسته‌هاست. سرزنش همسر یا مقایسه مدام او با همسر سابق یا همسر دیگران، بسان آفتی است که نه‌تنها بتدریج از درون، بطن زندگی‌تان را پوک و شکننده می‌کند، بلکه ثمری نیز جز کاهش اعتماد به نفس، از بین رفتن صمیمیت عاطفی، لجاجت، سوءظن و گاه در شدیدترین حالت کینه و خشم نخواهد داشت. به‌جای مقایسه‌های نابجا و گاه حتی ناعادلانه، که نتیجه‌ای مساعد هم به دنبال ندارد، تلاش کنید همسرتان را بشناسید، پستی بلندی‌های شخصیتش را درک کنید، از علایقش آگاه شوید، زبان گفت‌وگوی مفید با او را شناسایی کنید و… بی‌شک با کسب شناخت کامل، می‌توانید درباره آنچه که به آن متمایلید با او صحبت کنید مثلا، به‌جای آن‌که بگویید همسر فلانی، بسیار مدبر و داناست، اما تو چی؟!… بگویید: من به مدیریت تو اعتماد دارم، اما یقین دارم می‌توانی بهتر از این هم عمل کنی، مثلا اگر برای حل مساله این چنین می‌کردی… بهتر نبود؟انتقاد عمل‌گرایانه گاهی لازم است از موضع انتقاد کلامی خود کنار بروید و به جای آن عملا و به صورت کاملا رفتاری، نیازها، انتظارات و تمایلات یا هر آنچه را که می‌خواهید ابراز کنید. مثلا به‌جای این که بگویید «هرشب من باید بگویم ساعت یازده شب بخوابیم»، سعی کنید مقدمات لازم برای ورود به ساعت خواب را فراهم آورید، مثلا دندان‌هایتان را مسواک بزنید، چراغ‌های اضافی را خاموش کنید و… .

منبع : چاردیواری – ضمیمه روزنامه جام جم

بازنشر از : سلامت نیوز – پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

تاثیر رابطه جنسی بر میزان علاقه زن و شوهر

چگونه انتقاد جنسی را مطرح کنید

تاثیر انتقاد از همسر

آنچه که یک مرد از زنش میخواهد

رفتارهای اشتباه زن و شوهر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

چطور از شوهرم انتقاد کنم

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


39210


بازدید امروز:


33407


بازدید دیروز:


232219968


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه همسرمان را نقد کنیم و به او برنخورد!بدیهی است که همه ی ما کمبودها و نقاط ضعفی داریم که باید روی آنها کار کنیم و آنها را برطرف کنیم. اما زمانی که در یک رابطه عاشقانه قرار میگیریم این نقایص اهمیت بیشتری پیدا میکنند و نکات منفی بزرگتر می شوند. در چنین مواقعی انتقادات و گاهی اختلاف نظر شروع میشود. شما هیچکس را پیدا نمیکنید که او را نقد کنید و او از این کار لذت ببرد. بنابراین این سوال پیش میاید، چکار کنیم که ضمن انتقاد از همسرمان، او را ناراحت نکنیم؟چطور از شوهرم انتقاد کنم

وقتی زوجین یاد بگیرند به جای ابراز ناراحتی، از انتقاد سازنده استفاده کنند، رابطه نزدیکتری با یکدیگر خواهند داشت. در اینجا چند روش مهم برای انتقاد از همسر را عنوان میکنیم که تاثیر بسزایی در رابطه شما دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

یکی از سخت ترین کارها در زمان انتقاد از همسر شروع مکالمه است. بنابراین تا آنجا که ممکن است سعی کنید با دیدگاهی مثبت و با ملایمت گفتگو را شروع کنید. چون شما قرار است حرف هایی را به همسرتان بگویید که عکس العمل او را نمیدانید. پس برای شروع با نرمی و صمیمیت هر چه بیشتر به او بگویید “لازم است درباره موضوعی با هم حرف بزنیم” و بعد احساس واقعی و نگرانی هایتان را برایش شرح دهید. به این ترتیب این لحظه برایتان راحت تر میشود.

فراموش نکنید یک گفتگوی موفق زمانی شکل میگیرد که شما صحبت های همسرتان را نیز بشنوید و دیدگاه های او را درک کنید نه اینکه شما پشت سر هم عیب های او را بیان کنید. انتقاد،نتیجه گیری و قضاوت کردن ساده ترین کاری است که در یک گفتگو میتوانید انجام دهید اما نکته مهم این است که با تمام وجود به همسرتان گوش دهید.

نکته مهمی که در انتقاد از همسر باید در نظر داشته باشید این است که خودتان را جای همسرتان بگذارید. به این فکر کنید که اگر او به سراغ شما بیاید و عادات و رفتارهای بد شما را یکی پس از دیگری نقد کند، چه احساسی خواهید داشت. بدون شک در نود درصد موارد ناراحت و عصبانی میشوید. برای اینکه این احساسات ناخوشایند را در همسرتان به وجود نیاورید، بهتر است روی راه حل های موجود برای بهبود رابطه تان تمرکز کنید. این کار به همسرتان کمک میکند که نگرانی شما را درک کند و بفهمد واقعا به او اهمیت میدهید و سعی دارید به او کمک کنید که بهترین نسخه از خودش باشد.

مثلا یک نمونه انتقاد از همسر که معمولا اختلافاتی را بین زوجین به وجود میاورد، انتقاد به وضعیت شغلی و مشکلات مالی است. اما غز زدن نه تنها مشکلی را حل نمیکند بلکه روحیه همسرتان را تخریب میکند. لذا به جای ابراز ناراحتی و صرفا نقد کردن سعی کنید به همسرتان در حل کردن این مشکلات کمک کنید.

همانطور که گفتیم اولین قدم برای نقد کردن این است که در طی گفتگو با همسرتان سعی کنید به آرامی و با منطق درست پیش بروید تا ناراحتی و دلخوری را به حداقل برسانید. اما چنانچه در این کار موفق نبودید و همسرتان با عصبانیت و ناراحتی با شما برخورد کرد، باید بدانید در جواب چه کار باید بکنید. زیرا در چنین مواقعی ممکن است طرف مقابل منظور شما را به درستی درک نکند. برای جلوگیری از این اتفاق از قبل به عکس العمل همسرتان فکر کنید. ببینید موضوع را چطور با همسرتان در میان بگذارید. بدین ترتیب از اختلاف و درگیری پیشگیری میکنید.

بیشتر بخوانید: 13 راه برای اثبات عشق به همسر

وقتی شما به یکی از رفتارهای همسرتان انتقاد میکنید، ممکن است او نتواند در همان زمان عادتش را تغییر دهد. در چنین مواقعی سعی کنید نگرانی های خود را بیان کنید اما توقع نداشته باشید او در همان لحظه تغییر کند. بلکه با پیشنهاد سازش مکالمه را ادامه دهید. یعنی به او فرصت دهید درباره رفتارش فکر کند و برای اصلاح آن قدم بردارد. فراموش نکنید هدف از انتقاد این است که رابطه بهتری داشته باشید نه اینکه اوضاع را خرابتر کنید. لذا چنین برخوردی نه تنها میتواند از عصبانیت و ناراحتی همسرتان بکاهد بلکه هرگز به دلیل ترس از انتقاد چیزی را از شما پنهان نمیکند.

مطمئنا همه ی ما دوست داریم که در روابطمان آزادانه نظرات و انتقادات خود را بیان کنیم. اما انتقاد بیش از حد بسیار آزار دهنده است و نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه آثار منفی ماندگاری را بر جای خواهد گذاشت. اگر از آن دسته افراد هستید که دائما از همسرتان انتقاد میکنید، بهتر است در برخی موارد تجدید نظر کنید و به یاد داشته باشید که خود شما نیز عیب هایی دارید. به عنوان مثال انتقاد از همسر در جمع کار مخربی که برخی زوجین انجام میدهند.

نکته اساسی در انتقاد این است که از این قانون طلایی پیروی کنید: طوری با دیگران رفتار کنید که میخواهید با شما رفتار شود. با انتقاد بیش از حد تنها یک چرخه ای از کینه توزی و خشم را ایجاد میکنید که تاثیر انتقادات شما را به حداقل میرساند.

یکی از راه های انتقاد از همسر این است که نظرات خود را به شکل غیر مستقیم و به آهستگی عنوان کنید. اگر انتقاد خود را مستقیما بیان کنید همسرتان ممکن است آزرده خاطر شود و منظور شما را به درستی درک نکند. اما اگر موضوع را به تدریج عنوان کنید، نه تنها تاثیر بیشتری دارد بلکه ممکن است تنها به عنوان یک پیشنهاد به آن نگاه کند.

یکی از اصول اساسی برای انتقاد این است که زمان مناسبی را انتخاب کنید. اهمیت این موضوع در این است که همسرتان آمادگی لازم برای شنیدن نظرات و انتقادات شما را داشته باشد. وقتی همسرتان از نظر شغلی، خانوادگی و… تحت فشار است قطعا شما میتوانید تشخیص دهید که او روزهای سختی را پشت سر میگذارد. در چنین شرایطی او به حمایت شما نیاز دارد نه به انتقاد. پس شما با رفتار بی رحمانه و سرزنش گر خود او را از خود دور نکنید. یک مثال بارز زمانی است که در روابط خانوادگی با اقوام همسرتان به مشکل برخورده اید در چنین شرایطی به جای انتقاد از خانواده همسر و تحت فشار گذاشتن شریک زندگی، سعی کنید به دنبال راه حلی برای بهبود روابط بگردید.

قبل از اینکه همسرتان را مورد انتقاد قرار دهید، خودتان را نیز ارزیابی کنید. زیرا شما نمیتوانید همسرتان را به دلیل موضوعی که خودتان هم در آن مقصرید سرزنش کنید. لذا این کار شما را به سمت یک انتقاد سازنده هدایت میکند.

همواره این اصل را به یاد داشته باشید که وقتی همسرتان را نقد میکنید، توجه به همسر و نکات مثبت او نیز لازم است. مثلا در زمان انتقاد از ظاهر همسر تنها نظرات منفی خود را بیان نکنید بلکه سعی کنید به او بگویید که این لباس مناسب تو نیست اما آن یکی تو را فوق العاده میکند. به این ترتیب این حتی یک انتقاد به نظر نمیرسد بلکه یک راه حل برای انجام کارها به شیوه ای بهتر است. درواقع انتقاد از ظاهر همسر یکی از مواردی است که میتواند در اعتماد به نفس و روحیه فرد تاثیر بگذارد پس بهتر است این کار را با دقت هر چه تمام تر انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 10 راه برای قدردانی کردن از همسر

بهترین نحوه بیان دلخوری در زندگی زناشویی نحوه ای از بیان خواسته ها و ناراحتی هاست که باعث سوءتفاهم در رابطه زن و مرد نشود. به مثالی اشاره میکنیم که نحوه صحیح بیان مشکل را به طور ملموس تر توصیف کنیم. فرض کنید که زن از عدم استقلال شخصیتی و مدیریت مرد در زندگی ناراضی است و میخواهد این مطلب را به شوهرش انتقال دهد. زن نباید با لحن تحقیر با مرد حرف بزند و شوهر این حس را از همسرش دریافت کند که؛ همسرم به من اعتماد و اعتقادی ندارد.

زنان نباید از جملاتی مثل: (( تو هیچ استقلالی از خود نداری و همه به خودشان اجازه میدهند که برای تو تصمیم بگیرند)) استفاده کنند. حالا به بهترین نحوه بیان دلخوری دقت کنید. ((عزیزم به نظر من تو خیلی در مدیریت زندگی و تصمیمات به موقع و درست گرفتن توانایی داری اما به نظرت بهتر نیست کمی بیشتر روی این موضوع متمرکز شوی تا نتیجه بهتری بگیریم؟ اگر احساس میکنی من هم میتوانم به تو کمک کنم فقط کافی است که به من بگویی)). اگر جملات را با یکدیگر مقایسه کنید خواهید دید که تاثیر کلمات چقدر زیاد است.

بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟

همسر انتقاد ناپذیر با لجبازی و غرور خود در نهایت به زندگی مشترک آسیب وارد میکند و این انتقاد ناپذیری در کوتاه مدت و بلند مدت عوارض خود را در زندگی زناشویی نشان میدهد. اما همسر انتقاد ناپذیر به فردی که با بحث و گفتگو دلایل خود برای رفتار و کردارش را توضیح میدهد گفته نمیشود. فردی که انتقاد ناپذیر است دارای مشخصاتی است مثل:

روش های غلط انتقاد از همسر می تواند طیف گسترده ای را شامل شود که ما در این مقاله سعی می کنید تعدادی از آنها را برای شما بازگو کنیم. حتی المقدور از انجام آنها پرهیز کنید. روش های غلط انتقاد از همسر شامل موارد زیر است:

یکی از پرسش های مکرر خانم ها در مشاوره خانواده اینه که میگن ما تا میاییم از شوهرمون انتقاد کنیم و اشتباهش رو بهش بگیم یا لج میکنه یا دعوا راه می اندازه یا کار غلطش رو توجیه میکنه یا اصلا منکر رفتارش میشه!! و من نمیدونم باید چه کار کنم؟ و برخی زوجین هم میگویند سکوت میکنیم و میسوزیم و میسازیم که این خود باعث میشه در دراز مدت احساس افسردگی و پوچی و بی انگیزگی اونا رو فرابگیره پس چه باید کرد؟

در جواب باید گفت: برهیچ کسی پوشیده نیست که زندگی که در اون انتقاد نباشه همانند آب سالمی است که اگه یکجا راکد بمونه میگنده پس باید انتقاد کرد ولی نحوه انتقاد کردن رو بلد شد.

چگونه خواسته های خود را به همسرمان بگوییم؟

انتقاد ازهمسر باید در مکان مناسب مثلا جاهایی که شلوغه و کسی شما رو نمیشناسه و همراه با یک چیز لذت بخش باشه انجام بشه مثلا پارک و جنگل که در اون موسیقی صدای آب و یا خوردن تنقلات هست انجام بشه.

نحوه درست انتقاد از همسر چیست؟

نحوه درست انقاد از همسر در شناخت مردان نهفته است.چندویژگی مردان رو میگم و با توجه به این ویژگیها، چند راهکار رو مرورمیکنیم:اولین ویژگی مردان کسب احساس.اقتدار است پس هرچیزی این احساس رو کم کنه باهاش مقابله میکنند.دومین ویژگی مردان پناه بردن به غار تنهایی در مشکلات و اختلافات است.سومین ویژگی مردان کسب سریع اطلاعات و آگاهی و راه حل از گفتگو کردن است.چهارمین ویژگی مردها اینه که اونا در یک لحظه بر روی یک مساله تمرکز میکنند.

بدترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

هنگام انتقاد از همسرتان، او را به هیچ وجه تحقیر و مورد تمسخر قرار ندهید.هنگام انتقاد از همسرتان، او را با دیگران مقایسه نکنیدو رفتارهای آنها را به رخ همسرتان نکشید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 9 راه برای انتقاد از همسر که حتما باید بدانید

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

چطور از شوهرم انتقاد کنم

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

خیلی مفید بود ممنونم از مطلب خوبتون

با سلام
خیلی ممنون از نظرتون

خیلی آموزنده بود مرسی ♥️♥️

سلام . ممنون از بازخورد خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نظر شما این گونه به رگبار بستن می تواند کاری از پیش ببرد و آن ویژگی منفی همسرتان را تصحیح کند؟ در این مواقع معمولا اجازه و فرصت صحبت کردن و دفاع به همسر داده نمی شود و پشت سر هم جملاتی را بیان می کنند که نشان دهنده خشم و عصبانیت  و نارضایتی آنها از ارتباط همسرشان است. به طور کلی این رفتارها نوعی انتقاد کردن است اما ویژگیهای یک انتقاد خوب چیست؟ چگونه انتقاد کنیم؟ انتقاد کردن همسران از یکدیگر می تواند تاثیر مثبتی را بر ارتباط آنها با یکدیگر بگذارد و همچنین فرزندان سالمی را تربیت کنند به شرط آنکه بتوانند مهارت آن را یاد بگیرند و آن را در گفته های خود به کار برند

هر فردی در طول دوران زندگیش بالاخره بارها و بارها ممکن است که مورد ارزیابی قرار بگیرد که این ارزیابی ها می تواند مثبت بوده و فرد را تشویق کند و یا منفی بوده و نیاز به اصلاح فرد در آن وجود داشته باشد. انتقاد چه به صورت مثبت و چه منفی باشد، ارزشمند است زیرا می تواند نشان دهنده ویژگی های رفتاری و شخصیتی ما باشد. انتقاد یعنی آشکار کردن و بازگو کردن زوایا و نکات مهم در یک سخن یا نوشتار یا رفتار. انتقاد، انتقال اطلاعات به دیگران به نحوی که افراد مورد انتقاد بتوانند آن را در جهت مصالح خود به کار برند، است. ولی در عرف انتقاد کردن یعنی بیان نقاط ضعف و عیب های یک فرد. در صورتی که به صورت کلی انتقاد کردن بیان نکات مهم یک مساله از جمله رفتار، سخن و نوشته می باشد. انتقاد از این مسیر

به غیر از ائمه و معصومین، هیچ فرد دیگری در دنیا پیدا نمی شود که بدون عیب و نقص بوده و هیچ ویژگی منفی رفتاری و شخصیتی را نداشته باشد. هیچ فردی کمال مطلق و صد در صد مثبت نیست. قطعا در ارتباط بین دو نفر بین عنوان همسر، هم مرد و هم زن هر دو یکسری ویژگی های منفی و یکسری ویژگی های مثبت دارند. اما نحوه بیان آنها به یکدیگر بسیار مهم می باشد. اگر همسران ویژگی های منفی همدیگر را به نحو صحیح نتوانند به هم بیان کنند ممکن است که موجب جبهه گیری، دلخوری، لجاجت، پرخاشگری   و … در همسرشان بشوند. پس همسران باید مهارت های انتقاد کردن صحیح از یکدیگر را یاد بگیرند. مهم ترین هدف در نقد و انتقاد، اصلاح کردن یک فرد است. انتقاد زمانی ارزش دارد که به وسیله آن بتوانم گفتار یا رفتار یک فرد را به سمت مثبت هدایت کنیم. چگونه انتقادم را به همسرم بگویم؟ در بیان انتقاد از ویژگی های منفی همسرتان سعی کنید ابتدا موقعیت سنجی کنید و بعد حتما چند ویژگی مثبت او را بیان کنید

اگر همسران بتوانند با طرز صحیح انتقادشان از همدیگر را بیان کنند، می توانند به بهبود روابطشان نیز کمک کنند و وقتی ارتباط همسران با یکدیگر خوب باشند، می توانند فرزندان سالمی را هم تربیت نمایند. حالا که اهمیت انتقاد صحیح را می دانیم، باید مهارت های آن را نیز یاد بگیریم و با تکرار و تمرین آن را ملکه ذهن خودمان کنیم. 1- زمان و مکان مناسب: سعی کنید قبل از بیان انتقادتان، در ابتدا مشخص کنید آیا مکان مکان مناسبی است ؟ و آیا زمان زمان مناسبی است؟ در بیان انتقاد باید فرد مورد نظر از نظر جسمانی و روحی در شرایط خوبی قرار داشته باشد. اگر خسته، گرسنه و یا بیمار باشد، زمان مناسبی برای بیان انتقاد ما نیست. 2- مکان خلوت: شلوغ بود مکان نیز دلیل دیگری است که ما نباید انتقادمان را بیان کنیم. سعی کنید در زمانی انتقادتان را بیان کنید که کسی به غیر از همسرتان در آنجا حضور نداشته باشد. در غیر این صورت ممکن است به تخریب همسرتان کمک کرده باشید. 3- اول ویژگی های مثبت: حتما قبل از بیان انتقادتان، یک لیست از ویژگی های رفتاری و شخصیتی مثبت همسرتان تهیه کنید و آنها را به همسرتان بیان کنید. در این صورت ابتدا اعتماد به نفس همسرتان را بالا می برید و همسرتان با شنیدن نقاط منفی اش، احساس نمی کند که نکند شما دیگر او را دوست ندارید. 4-گذشته را بررسی کنید: اگر آن ویژگی منفی را قبلا خودتان نیز داشته اید بیان کنید تا در این حالت همسرتان فکر نکند که فقط اوست که مشکل دارد. 5- لحن و صوت مناسب: در زمان بیان انتقاد سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با لحن مناسب و آرام و بدون کنایه حرف خود را بزنید. 6- تحکم ممنوع است: در زمان بیان انتقاد، مواظب باشید که لحنتان به حالت دستور دادن و تحکم کردن نباشد زیرا جواب برعکس می دهد و لجبازی همسرتان را بیشتر می کند. 7- یکی یکی: هیچ گاه در یک زمان انتخاب شده و مشخص به بیان همزمان چند ویژگی منفی نپردازید زیرا در این حالت اعتماد به نفس همسرتان را به کلی می گیرید. 8- اصل ساندویچی را رعایت کنید، سعی کنید در بیان انتقادتان، آن ویژگی منفی را به صورت مختصر و شفاف بیان کنید و از زیاده گویی و افراط در بیان آن بپرهیزید. 9- تکرار و تمرین یادتان نرود: مطمئن باشید اگر مواردی که در بالا بیان شد را در ارتباطات تان تکرار و تمرین کنید به مرور زمان می تواند به مهارت آن دست پیدا کنید. هنگامی که همسرتان تغییر در نحوه بیانتان را مشاهده کند هم سعی می کند خود را اصلاح کند و هم سعی می کند از شما نیز درست تر انتقاد کند.

منبع: تبیان

چطور از شوهرم انتقاد کنم

انتهای پیام/


“>

چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ بدون ناراحتی و دلخوری ، روش انتقاد از مردان چطور باید باشد ؟  چگونه از همسرم انتقاد کنم ؟ انتقاد از شوهر به بهترین وجه ،  چگونه از مردان انتقاد کنیم ؟ تا تاثیر بگذارد.

چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ موثر و بدون ناراحتی

در این مقاله تصمیم گرفته ای م تا این موضوع را روشن کنیم که چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ به گون های که موثر باشد و بدون ناراحتی بپذیرد .

خیلی از زن و شوهرها برای اینکه همسرشون رو نرنجونن از ابراز عقیده خودداری میکنند. اون ها فکر میکنند که اگر صادق باشن همسرشون ناراحت میشه.چطور از شوهرم انتقاد کنم

به خاطر همین به جای ریز ریز کردنه رابطه ترجیح میدن که وحدت و صلح همیشگی رو انتخاب کنند.

نیت اون ها خوبه و بیشتر ما این تنش ها رو که بر اثر ابراز عقیده های زیاد توی زندگی مون به وجود اومدن رو احساس کردیم.

ما با همدیگه با ملاطفت رفتار میکنیم انگار که بچه هستیم. شاید تصورمون درست باشه اما اگه قرار باشه مثل بزرگسال ها با هم ارتباط برقرار نکنیم چطور می تونیم با این طرز برخورد بالغ بشیم به هدف ازدواج و زندگی مشترک ینی “کمال” برسیم.

من نمیگم که به اسم صداقت و اینکه میخواید مثل بزرگسال ها رفتار کنید برید هر چی احساس منفی دارید رو روی سر همسرتون بریزید.

هدف اینه که حقیقت رو با عشق و محبت بگیم تا باعث رشد و اصلاح بشه نه ویرانی و کدورت.mehcom.com

ما نباید بیش از حد همسرمون رو حمایت کنیم. چیزی که همسرمون بهش احتیاج داره یه پدر و مادر دیگه نیس بلکه یه شریک زندگیه که اونقدر دوستش داشته باشه که حقیقت رو با محبت بهش بگه.

دارو رو خوب اندازه گیری کنید و مقدار بیش از حد تجویز نکنید .اعتدال و میانه روی همیشه جواب میده. هیچ کدوم از ما نمی تونه توی یه یک روز با همه نقاط ضعفش روبرو بشه. دارو ها باید در فواصل زمانی منظم داده بشن نه یه دفعه!!!

 

می توانید نظرات خود درباره مقاله چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ را در پایین صفحه درج نمایید.

انتخاب زمان مناسب برای مطرح کردن انتقاد خیلی می تونه توی نتیجه و تاثیرگذار انتقاد موثر باشه.

انتقاد رو زمان هایی مطرح کنید که همسرتان خسته یا گرسنه نباشد.

گفتن انتقادی بلافاصله بعد از مهمونی یا تفریح یا به محض آمدن همسر از سرکار هم درست نیست .

ما به مهمونی میریم و تفریح میکنیم تا انرژی کسب کنیم برای بهتر انجام دادن کارها و وظایفمون اگر انتقاد بعد از این شارژ شدن انجام بشه ممکنه باعث دشارژ همسرمون بشه و مزه ی اون مهمونی و یا تفریح رو از بین ببریم.

 

می توانید مقاله NVC ان وی سی تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر را نیز مطالعه بفرمایید.


اول از همه این نکته رو یاد آوری کنم که هکه ی ما از انتقاد کردن بدمون میاد و انتقاد از ما و ایراد گرفتن از ما باعث ناراحتی ما میشه و این حس کاملا طبیعیه و برای انتقاد پذیر ترین آدم ها هم وجود داره.

پس تا جایی ممکنه رفتارهای دیگه رو مثل تشویق ، تعریف و تمجید رو جاگزین انتقاد کردن بکنیم.

mehcom.com

1.اول از همه کسب اجازه بکنیم

با گفتن جمله هایی مثل: میشه یه نکته ای بهت بگم ؟ وقت داری یکم باهم حرف بزنیم؟ اجازه بگیریم تا صحبت کنیم و موضوع رو باهاش درمیون بذاریم .

هیچوقت توی کسب اجازه از کلمه انتقادو نقد استفاده نکینم مثلا نگیم میشه یه نقدی بکنم ؟ اصلا این کارو نکنید چون باعث میشه همسرمون با یه گاردی با ما هم صحبت بشه و حالت دفاعی بگیره.


باگفتن یکی از ویژگی های خوب همسرتون یکم انرژی مثبت بهش بدین و جو رو لطیف کنید یا با بیان کردن اشتباهی که شما توی گذشته داشتین رو براش بگین تا در ادامه حس نکنه که شما دارین از دید یه دانای کل و عقل کل به قضیه نگاه میکنید.


قبل از اینکه به موضوع اصلی اشاره کنید حتما بگید که این نظر شحصیه منه و من اینطور فکر میکنم که…

با گفتن این جملات همسرتون حرف شما رو یه حکم از طرف همه نمیبینه و این نقد به رفتار همسرتون برمیگرده به شخصیتش!


بهتره که نقدتون به صورت یه پیشنهاد مطرح کنید مثلا نگید که تو نسب به من بی توجه هستی. بگین میتونی یکم به من بیشتر توجه کنی؟ نگین تو به من بی احترامی کردی. بگین اگه با من مودبانه تر برخورد کنی بهتره….

خب، امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشه و موضوع مقاله ما درباره ی اینکه چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ مورد قبول شما واقع شده باشه.

می توانید نظرات خود درباره مقاله چگونه از همسر انتقاد کنیم ؟ را در پایین صفحه درج نمایید.

از شما دعوت می کنم حتما مقاله های مفید زیر را نیز مطالعه نمایید:

چگونه اشتباهات همسرم را بدون قهر و دعوا به او بگویم ؟

NVC ان وی سی تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر

چگونه ازدواج بدون شکست داشته باشیم ؟

چطور از شوهرم انتقاد کنم

 10 راز ازدواج موفق – دکتر ویلیام گلاسر ؟

همچنین می توانید از مقاله چگونه آینده رابطه و یا ازدواج را تشخیص دهیم ؟ برای پیش بینی سرانجام ازدواج ها استفاده کنید.

در ضمن اگر علاقه به خواندن منابع انگلیسی زبان درباره دارید می توانید به منبع زیر مراجعه نمایید :

how to criticize your wife

 

ممنون از همراهی شما


مشاوره آنلاین مهکام

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

09351034457

مشاوره تلفنی : 9099072932

چطور از شوهرم انتقاد کنم
چطور از شوهرم انتقاد کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *