چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

 
helpkade
چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید
چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

درهمه روابط گاهی مشکلاتی به وجود می آید که رابطه را با شکست روبرو می کند و هر دو طرف را دلگیر یا دلشکسته می کند . در این روابط زن و مرد مانند قبل نمی توانند در رابطه بمانند زیرا آنها احساس سرشکستگی دارند و احساس می کنند در زندگی زناشویی درک نشده اند و به آنها توهین شده است.

در این رابطه زن و مرد هر یک از زاویه دید خود به مشکل نگاه می کند و خود را مقصر نمی دانند . اگر این افراد نتوانند به سادگی از رابطه خارج شوند، چه باید انجام دهند و چگونه باید رابطه شکست خورده را ترمیم کنند؟

به یکدیگر زمان بدهید

در روابطی که با مشکل روبرو می شوند ، اعتماد و اطمینان که پایه های محکم یک رابطه را تشکیل می دهند ، از بین می روند . برای جبران و ترمیم این روابط زمان لازم است.

با گذشت زمان از شدت خشم و هیجان دو طرف، به ویژه شخص آسیب دیده، کم می شود و او می تواند تصمیم خود را بگیرد . در این روابط نمی توان از شخص آسیب دیده انتظارپشت سر گذاشتن سریع مشکل را داشت و هر دو طرف باید به یکدیگر زمان بدهند.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

طرفین به یکدیگر زمان می دهند، هرکس باید به طور فردی مشکل را بررسی کرده یا کسی را داشته باشد که بتواند به او کمک کند. در این مدت نیز روابط باید عادی شود تا درکنار آن لازم است به مشاور یا متخصص مراجعه شود؛البته اگرهر دو با هم به مشاور مراجعه کنند، قطعا نتیجه بهتری می گیرند والبته یادمان باشد که گذشت زمان هم عامل بسیار مهمی است.

صحبت کنید

بارها در مطالب بخش خانواده پلاس نمناک عنوان کرده ایم که درباره آنچه موجب اذیت و آزار شما شده با شریک زندگی خود صحبت کنید و مشکلات و مسائل خود را با شریک خود در میان بگذارید تا بتواند آنها را حل کند . با همسرتان صادق باشید و نگرانی هایتان را بیان کنید.

مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید

بعد از شکست در رابطه اگر طرفین بخواهند زندگی خود را با یکدیگر ادامه دهند ، باید بتوانند مهارت های ارتباطی را افزایش دهند . یکی از مهارت های مهم اجتماعی که با آن می توان آسیب های جانبی را به حداقل رساند ، خوب گوش کردن است.

اگر شما بتوانید به صحبتهای طرف مقابلتان بدون جبهه گیری و با توجه به شناختی که از او دارید ، گوش کنید ، می توانید او را درک کرده و متوجه رفتار او شوید . در این گفتگو اگر حرف های طرف مقابل را فقط بشنوید و به آن توج نکنید ، نمی توانید او را درک کنید و مشکلتان پا برجا می ماند.

به شناخت خوبی از خود برسید

زمانی که مشکلی در رابطه به وجود می آید ، ابتدا باید به رفتار خودتان توجه کنید و شناخت بیشتری از خود به دست آورید . باید بدانید تاثیر وقایع و اتفاقات بر شما چیست و علت عصبانیتتان چه می تواند باشد . اگر به شناخت خوبی از خود برسید و بتوانید نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید به بهبود رابطه تان کمک خواهید کرد.

جهان را از چشم شریک زندگی خود ببینید

هر کسی ممکن است در زندگی اشتباه کند پس خود را به جای همسرتان بگذارید و فقط به احساسات خود توجه نکنید . سعی کنید دریابید کدام رفتار شما موجب بروز این مشکل شده پس هر چه زودتر این اشتباهات را جبران کرده روابط عاشقانه خود را ترمیم کنید.

واقعیت را بپذیرید

درست است پذیرش برخی از مسائل در رابطه شکست خورده بسیار مشکل است اما هرچه دیرتر آن را بپذیریم، دیرتر به نتیجه می رسیم . پس بهتر است برای پذیرش راحت تر از مشاور و متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

مثلا اگر همسرتان به شما خیانت کرده باید روی عزت نفس خود کار کنید تا بتوانید بپذیرید که دلیل خیانت همسرتان به شما ، خوب نبودن شما از نظر ظاهری و یا دوست داشتنی نبودن شما نیست بلکه دلیل این امر می تواند مشکلی در خود فرد باشد.

برای بازسازی و ترمیم رابطه رفتار دو طرف مهم است

بازسازی و ترمیم یک رابطه شکست خورده ممکن است زیاد زمان ببرد و یا برخی از افراد بتوانند زودتر به زندگی بازگردند اما مدت زمانی که برای ترمیم رابطه لازم است به عوامل بسیاری مانند :میزان آسیب، زمانی که از آن گذشته، میزان درگیری و شدت آسیبی که به رابطه وارد شده و …بستگی دارد.

همچنین رفتار دو طرف پس از شکست در رابطه ، می تواند در بازسازی رابطه تاثیر گذار باشد . رسیدن زودتر به نتیجه به این معنی نیست که طرفین بتوانند اعتماد لازم را به دست آورند بلکه بعضی افراد خیلی دیر به نتیجه می رسند، ولی شاید بتوانند با اعتمادی بیشتر از قبل به رابطه برگردند.

پیش فرض هایی که در ذهن خود دارید را تغییر دهید

در برخی از روابط نیز که طرفین ارتباط عاطفی محکمی با هم دارند ، بروز هر نوع مشکل آنها را بیشتر آزار می دهد و آنها ممکن است گاهی در ارتباط زناشویی هر بی توجهی و غفلت از نیازهای یکدیگر را خیانت تلقی کنند.

این مسئله ریشه در کودکی آنها دارد زیرا آنها در زمان کودکی نیز با بی توجهی پدر و مادر و ندیدن توجه کافی از آنها فکر می کردند والدین به آنها خیانت می کنند و واژه خیانت یا ترک و طرد در ذهن آن ها شکل گرفته و آنان را در مقایسه با دیگران آسیب پذیرترکرده است.

این افراد در زندگی زناشویی نیز آسیب پذیرتر هستند و میزان اعتماد آنان رابطه مستقیمی با تجربه و پیشینه گذشته شان دارد . پس در این مواقع بهتر است معانی و مفاهیمی را که قبلا در ذهنمان نقش بسته و باعث آزار و اذیت ما شده بود، تغییر دهیم؛ زیرا گاهی ما پیش فرض هایی در ذهن خود داریم که نمی گذارند از زندگی لذت بیشتری ببریم و مدام ما را آزار می دهند.

زمانی را برای بررسی مشکل اختصاص دهید

همانطور که گفتیم هر دو طرف باید زمان کافی به یکدیگر بدهند تا بتوانند آرام شوند و تصمیم بگیرند . اگر تصمیم آنها بر ادامه دادن رابطه بود ، باید زمانی را هم برای بررسی مشکل اختصاص دهند . در این هنگام باید دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند و یکدیگر را درک کنند و برای ترمیم رابطه با هم همدلی کنند.

مسئولیت اشتباهاتتان را بر عهده بگیرید

اگر در زندگی اشتباهاتی دارید که منجر به خراب شدن رابطه تان شده ، به اشتباهات خود اعتراف کنید و سعی کنید دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید و تنها شریک زندگیتان را سرزنش نکنید تا بتوانید به مرور به ترمیم رابطه عاشقانه کمک کنید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

برای حل مشکل افزایش اعتمادبه نفس اهمیت دارد . افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند بهتر می توانند با مسائل کنار بیایند. شما باید علت اینکه نمی توانید به خودتان اعتماد کنید و علت چیره شدن هراس بر خود را بیابید و مشکلاتان را حل کنید تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

همدیگر را ببخشید

سخت ترین و مهمترین بخش ترمیم یک رابطه بخشش است . بخشش سبب می شود خشم و نفرت و کدورت ها از بین برود و شما برای بازگشت به رابطه عاشقانه آماده شوید . شما برای بخشش طرف مقابلتان به زمان نیاز دارید . . گذشت زمان سبب آرام شدن و منطقی تر شدن شما می شود.

خاطرات عاشقی را مرور کنید

در زندگی مشترک زمانی عاشق همسر خود بوده اید و کم کم مشکلات و گرفتاری ها ، استرس ها ، فرزندان و . . . سبب دوری و کاهش علاقه شما به همسرتان شده است . اگر رابطه تان با مشکل روبرو شده برای ساعتی هم شده افکار منفی را از خود دور کنید و به مرور خاطرات گذشته که عشقتان عمیق بوده بپردازید.

در هر فاجعه ای، اولین قدم متوقف کردن خونریزی و بعد حل مشکل است.فردی که شریک زندگی اش ترکش کرده، هر کاری می کند تا او را باز گرداند. در واقع این رفتار طبیعی است زیرا او با این کار می خواهد جلوی آسیب های وارده بر خودش را بگیرد. اما آیا این کار عاقلانه است؟ اگر شما هم از طرف شریک زندگی تان رانده شده اید، قبل از هر تلاشی برای بازگرداندن او، خوب با خودتان فکر کنید. اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می کنیم که دور او را خط بکشید. می پرسید چرا؟ 5 دلیل این پیشنهاد را در اینجا برایتان آورده ایم.

شما شوکه شده اید، عصبانی هستید، ناراحت و دل شکسته اید و از این که از سوی عزیزترین فرد زندگی تان رد شده اید، احساس حقارت می کنید. این نشانه ها را «علائم کلاسیک افسردگی» می نامند. اگر خدایی ناکرده عشق زندگی تان در می گذشت، دیگر تلاشی هم برای باز گرداندن او وجود نداشت اما او حال در این جهان زندگی می کند و همین موضوع شما را بیشتر تحریک می کند تا برای ترمیم رابطه تان تلاش کنید. از نظر شما او مقصر است زیرا او این تصمیم را گرفته اما یادتان باشد که حتما دلیلی برای این رفتار او وجود دارد. مطمئنا رابطه شما به خوبی پیش نرفته است. پس چرا برای رابطه ای ناسالم تلاش می کنید؟ برای فردی که دیگر شما را نمی خواهد؟ به جای این که برای بازگرداندن او تلاش کنید، انرژی خود را صرف بهبود روحیه تان، بدون حضور او، کنید.

حتی اگر شما تمام تکنیک های باز گرداندن شریک زندگی تان را به کار بگیرید و با تمام سختی ها بجنگید و بتوانید بار دیگر او را بر گردانید، آیا این رابطه جدید، رابطه ای درست و کامل خواهد بود؟ شاید برای شما باشد اما برای او هرگز. مثل این است که شما روی یک پوست تخم مرغ ترک خورده راه بروید. شاید روزمرگی هایتان همان باشد، به عنوان مثال هر صبح بیدار شوید و به او سلام کنید یا این که با او به سینما بروید، درست است شما او را کنار خود دارید اما مهمترین اصل یک رابطه را از دست داده اید. پس بهتر است سرتان را مثل کبک داخل برف فرو نبرید و واقعیت را ببینید. با گول زدن خودتان به هیچ جایی نخواهید رسید.

درست که شما شوکه شده اید اما اگر ذهن تان را آرام کنید و به واقعیت اطرافتان نگاهی بیاندازید خواهید دید که چقدر نکات منفی رابطه تان زیاد است. زمانی که ما شکست عشقی می خوریم، مدام نکات خوب رابطه را به یاد می آوریم اما اگر دقیق تر به آن نگاه کنید خواهید دید که نکات منفی زیادی نیز وجود دارند و در واقع آنقدر کفه منفی ترازویتان سنگین تر بوده که موجب جدایی تان شد. شاید فکر کنید که می توان همه چیز را از اول آغاز کرد اما این موضوع زمانی امکان پذیر است که شما تمام هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی بدن تان را از نو بسازید که این نیز غیر ممکن است.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

آیا فکر می کنید که بازگشت شما به هم می تواند تضمین کننده یک رابطه دائمی برایتان باشد؟ احتمالش خیلی کم است. دلیل آن هم مشخص است زیرا شما همان آدم اید، همان رفتار و عادات را دارید پس باز هم همان اشتباهات گذشته را جبران خواهید کرد. شاید بتوانید خودتان را مجبور کنید که برای چند هفته رفتاری متفات از خود نشان دهید اما در نهایت، زمانی که تب و تاب جدایی تان خوابید، شما نیز به همان گذشته خود باز خواهید گشت. و درست همان جاست که مجبورید تمام این ناراحتی ها را بار دیگر تجربه کنید.

شاید شنیده باشید که آنچه بدان احتیاج دارید، کمی زمان است و پس از آن همه چیز به حالت قبل خود باز خواهد گشت. شاید حتی فکر کنید که گذشت زمان، عصبانیت شریک زندگی تان نیز برطرف خواهد کرد و او به اشتباهاتش پی خواهد برد و در این فاصله شما هم می توانید به خوبی در مورد رابطه تان فکر کنید و از خودتان فردی بهتر بسازید اما در واقع این راه حل هم جواب نمی دهد. دوری شما به مدت یک ماه یا حتی بیشتر، تنها شما را دلتنگ می کند اما راه حلی برای مشکلات رابطه تان نخواهد بود. اگر در این مدت با دیگران ارتباط بیشتری داشته باشید خواهید دید که رابطه قبلی شما آنقدرها هم که شما فکرش را می کردید، ایده آل و دوست داشتنی نیست.

این مقاله برای اشخاصی مفید هست که به دنبال پاسخ این سوال ها هستند. چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم؟

علت این که افراد به فکر ترمیم رابطه شکست خورده و بازگردندان طرف مقابل خود می افتند چیست؟ برقراری ارتباط بین پسر و دختر باعث برطرف شدن نیازهای زیادی از هر دو طرف میشود. در نتیجه وابستگی شدیدی بین مرد و زن به وجود میاید، در طول رابطه دوستی ممکن است یک سری رویدادها سبب ایجاد فاصله و یا قطع ارتباط بین مرد و زن شود از این رو بعد از جدایی معمولا فرد دچار افسردگی و سردرگمی خواهد شد. و تمام ذهن و وقت خود را صرف بازگشت به رابطه و برگرداندن عشق از دست رفته خود خواهد کرد.

                        ترمیم رابطه

اینکه تلاش کنیم عشق خود را به رابطه بازگردانیم یا بدنبال پاسخ سوال “چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم؟ ” بودن کار اشتباهی نیست و تلاش هایی که در مسیر ترمیم رابطه از دست رفته انجام میدهیم یک مکانیزم کاملا طبیعی هست.

اگر شما با تمام وجود تصمیم دارید هر جوری که شده همسر یا دوست خود را برگردانید و تمام تمرکز خود را روی راه های برگرداندن یک رابطه  شکست خورده گذاشتید نباید ناامید شوید همه چیز قابل ترمیم هست حتی رابطه ای که دچار شکست شده و یا اعتماد از دست رفته.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

آیا برگرداندن عشق از دست رفته صحیح است؟ آیا بازگشت به رابطه شکست خورده صحیح است؟

من هم با شما موافق هستم اینکه یک عشق یا یک رابطه را بخواهیم برگردانیم و از دوباره بسازیم طبیعی است اما در این بین نکاتی هم وجود دارد:

اگر با پاسخ دادن به این سوال ها باز هم احساس کردید که تصمیم شما برای بازگشت به رابطه صحیح هست پس دست بکار شوید! و با تیم روانشناسی ما در ارتباط باشید.

اکثر افراد وقتی در یک رابطه دچار شکست میشوند برای اینکه عشق خود را برگردانند اشتباهاتی انجام میدهند که نه تنها کمکی به ترمیم رابطه از دست رفته نخواهد کرد بلکه تاثیر کاملا منفی روی روند بازگشت خواهد گذاشت.

سایت دکتر سمیه سلطانی به شما کمک می کند که مشکل فعلی خود را پیدا کرده و با راه حل هایی آشنا شوید که به نیاز های شما در ارتباط با روابط عاشقی در مسیر ازدواج و تحصیلی پاسخ بدهد. در صورت تمایل برای گفتگو با یک مشاور با تجربه، می توانید از طریق شماره09913943537 در تلگرام یا واتس آپ هماهنگ بشید .همچنین می توانید پرسش های خود را در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ تان ارسال شود.

برای عضویت در کانال تلگرام روانشناسی دکتر سمیه سلطانی کلیک نمایید.

 سرد شدن عشق یک مرد

پیام عاشقانه

نرم کردن قلب مردان

شماره تماس : 09913943537

آدرس دفتر : تهران- خیابان شریعتی – بالاتر از ملک- پلاک 1 واحد 11

تلفن تماس : 02177653154

تلفن همراه: ۰٩٩١٣٩۴٣۵٣٧

 

سلام این مقاله برای اشخاصی مفید است که به دنبال پاسخ این سوال ها هستند..! چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم  بهترین راه برای برگرداندن عشقم؟ راه های برگرداندن دوست دختر  چگونه یک رابطه از دست رفته را برگردانیم .  چگونه عشق ازدست رفته خود را برگردانیم . چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم  چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم  چگونه یک رابطه را دوباره بسازیم   راه های برگرداندن همسر . چگونه اعتماد از دست رفته را برگردانیم؟  بازگشت به رابطه  چگونه عشقمان را به رابطه برگردانیم برگرداندن دوست پسر  برگرداندن عشق قبلی

شما میتونید با مشاهده این کلیپ آموزشی مراحل بازگشت عشق را یاد بگیرید و سپس در انتهای این مطلب روی لینک دانلود کتاب بازگشت عشق کلیک کنید و کتاب را هم دریافت کنید.

کتاب بازگشت به عشق برای ازدواج نوشته حسین رجب پور، این کتاب به کنترل احساسات، کنترل هوش هیجانی شما کمک می کنه کتاب بازگشت به عشق به شما کمک میکنه دید روشنی به رابطه خودتون داشته باشید، که آیا عشقی که قصد برگرداندن آن را با کمک کتاب بازگشت به عشق دارید فرد مناسبی هست و یا صرفا بخاطر وابستگی های کورکورانه و ضعف های احساسی میخواهید این فرد را برگردانید. وقتی این مرحله را انجام بدید میتوانید وابستگی و ضعف خود رو کنترل کنید و این کار به شما کمک میکنه تا کار های درست و تکنیک های کتاب رو انجام بدید و دیگر اشتباهی مرتکب نشید. در کتاب بازگشت به عشق شما با مفهوم ناخودآگاه آشنا میشوید و ریشه های روانی عشق و وابستگی رو بهتر میشناید و این مهارت کمک میکنه شما بتونید هر کسی رو وابسته خودتون بکنید.

این کتاب به آموزش تکنیک های NLP عشق، تکنیک های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، تکنیک های برنامه ریزی عصبی کلامی، قانون جذب عشق، تکنیک های روانکاوی، تکنیک های ایجاد احساس عشق، ایجاد حسادت، کنجکاوی و ترس، میپردازد. با کمک کتاب بازگشت به عشق برای هدف ازدواج شما مهارت های ارتباطی، فن بیان، زبان بدن و تحلیل رفتار طرف مقابل رو یاد میگیرید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

برقراری ارتباط بین پسر و دختر باعث برطرف شدن نیازهای زیادی از هر دو طرف می شود. در نتیجه وابستگی شدیدی بین مرد و زن بوجود میاید، در طول رابطه دوستی ممکن است یکسری رویداد ها سبب ایجاد فاصله و یا قطع ارتباط بین مرد و زن شود از این رو بعد از جدایی معمولا فرد دچار افسردگی و سردرگمی خواهد شد. و تمام ذهن و وقت خود را صرف بازگشت به رابطه و برگرداندن عشق از دست رفته خود خواهد کرد.

اینکه تلاش کنیم عشق خود را به رابطه بازگردانیم یا بدنبال پاسخ سوال چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم بودن کار اشتباهی نیست و تلاش هایی که در مسیر ترمیم رابطه از دست رفته انجام میدهیم یک مکانیزم کاملا طبیعی هست. اگر شما باتمام وجود تصمیم دارید هر جوری که شده همسر یا دوست خود رابرگردانید و تمام تمرکز خود را روی راه های برگرداندن یک رابطه گذاشتید نباید نا امید شوید همه چیز قابل ترمیم هست حتی رابطه که دچار شکست شده ویا اعتماد از دست رفته.

آیا برگرداندن عشق از دست رفته صحیح است؟

من هم با شما موافق هستم اینکه یک عشق یا یک رابطه را بخواهیم برگردانیم و از دوباره بسازیم طبیعی است اما در این بین نکاتی هم وجود دارد:

۱٫آیا طرف مقابل ما ارزش بازگرداندن را دارد؟

۲٫برای اینکه رابطه خود را برگردانم چه بهایی باید پرداخت کنم؟

۳٫آیا میتوانم معایب خود را از بین ببرم؟

۴٫آیا بعد از ترمیم رابطه توانایی فراموشی اتفاقات ناخوشایند را دارم؟

۵٫آیا واقعا عاشق او هستم یا احساس من فقط یک عادت است؟

اگر با پاسخ دادن به این سوال ها باز هم احساس کردید که تصمیم شما برای بازگشت به رابطه صحیح است پس دست بکار شوید!

اکثر افراد وقتی در یک رابطه دچار شکست می شوند برای اینکه عشق خود را بازگردانند اشتباهاتی انجام می دهند که نه تنها کمکی به ترمیم رابطه ازدست رفته نخواهد کرد بلکه تاثیر کاملا منفی روی روند بازگشت خواهد گذاشت.

قطعا شما با این نگرش به موضوع نگاه می کنید که اگر با او تماس نگیرم و همیشه وجود خود را اثبات نکنم عشقم من را فراموش خواهد کرد. اما از تماس های مدام و پیام های مکرر فقط یک چیز نصیب شما می شود (پیام ها و تماس های بی پاسخ) دلیل این اتفاق این است که وقتی طرف مقابل شما با این حجم از تماس و پیام روبرو می شود نسبت به شما یک احساس منفی پیدا می کند. وقتی شما مدام این احساس را افزایش می دهید مانند یک نیروی گریز از مرکز عمل میکنید و بیشتر باعث دورشدن عشق خود می شوید.

غریزه شما بر این موضوع پافشاری دارد که اگر طرف مقابل حس و حال بد من را ببیند دلش برایم خواهد سوخت وقطعا برمی گردد تا من را از این حال نجات دهد، در صورت انجام این اشتباه دو حالت رخ می دهد عشقتان شما را فردی ضعیف و بدون ارزش قلمداد می کند یا نهایتا بخاطر دلسوزی به رابطه باز می گردد، که امکانش بسیار کم است، اما اگر این تفاق افتاد و شما موفق شدید در نظر داشته باشید طرف مقابلتان تا حدی میتوند به دلیل دلسوزی در یک رابطه اجباری بماند و این رابطه دوامی نخواهد داشت جدای از ان رابطه ای که بر اساس دلسوزی باشد هیچ ثمری نخواهد داشت.

اینکه ما همیشه در دسترس باشیم شاید از نظرمان کار درستی باشد ولی نتیجه عکس دارد. به احتمال زیاد اینکار را انجام دادید ولی نتیجه ای نگرفتید، مانند ک غلام و برده عمل کردن باعث می شود استقلال شخصیتی خود را از دست بدهیم و نه تنها کمکی به برگرداندن عشق قبلی نمی کند بلکه از ما یک ابزار بی اهمیت خواهد ساخت.

در روز بارها به او بگویم که چقدر عاشقش هستم خب نتیجه چیست؟ آیا او از احساس قلبتان بی خبر است؟ اینکه مدام در گوشش یا با پیام و از طریق دوستان بگویم عاشق او هستیم فقط و فقط خود را شخصی ضعیف و بدون عزت نفس نشان داده ایم.

احتمال بروز این اتفاق هست، شخصی که در یک رابطه است بعد از جدایی حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد تا وارد یک رابطه جدید بشود اگر زودتر از این مدت رابطه جدیدی را شروع کنند قطعا دچار مشکل خواهد شد. زیرا این رابطه قطعا واکنشی خواهد بود و دوام زیادی نخواهد داشت، بعد از جدای خلع هایی بوجود خواهد آمد اگر طرف شما برای پر کردن این خلع های عاطفی با شخص دیگری وارد رابطه بشود نباید زیاد نگران باشید در واقع این موضوع کاملا هم بد نیست!

وقتی رابطه خود را از دست رفته می بینید و التماس و اصرار بی فایده بوده با خود می گوید باید تهدیدش کنم تا برگردد تنها راه همین است، اما تنها اتفاقی که با این کار روی می دهد از بین رفتن اعتماد عشقتان به شماست.

بجای اینکه مشکلات رابطه خود را بشناسید فقط در این تصور فرو می روید که دیگران تحمل خوشبختی و رابطه زیبای شما را نداشتند، پس به همین دلیل رابطه شما را برهم زدن اما اگر کمی احساسات را کنار بگذارید و عقلانی فکر کنید دشمنی نخواهید دید.

شاید با مطالعه این مقاله نا امید شده باشید و با خود بگوید من این اشتباهات را انجام دادم و دیگر راهی نیست،! اما برعکس شما هنوز هم می توانید رابطه دوستی خود را ترمیم کنید برای اینکار نیاز به یادگیری یک سری مهارت ها دارید.

میتوان در ۴ مرحله رابطه خود را ترمیم کرد:

مرحله اول قطع کامل ارتباط

دیگر تماس نگیرید

پیام ارسال نکنید

کسی را واسطه نکنید

مرحله دوم راه های برگرداندن عشق قبلی مربوط به زمان قطع ارتباط است. تکنیک ها و اقداماتی که شما باید در زمان قطع ارتباط انجام بدهید تا در مسیر برگرداندن عشق رفته پیشرفت کنید.

در مرحله دوم راه های برگرداندن دوست دختر شما باید احساس منفی که در طول رابطه و زمان تنش رابطه بوجود آمده است را ازبین ببرید تا زمانی که این احساس منفی نسبت به شما وجود داشته باشد تمام اقدامات شما با واکنش منفی مواجه خواهد شد.

در مرحله سوم شما باید با کمک قانون جذب و تکنیک های ان ال پی (برنامه ریزی عصبی کلامی) خودتان را در ناخودآگاه عشقتان با احساس مثبت مرتبط کنید، باید باور وی را نسبت به رابطه و خود و آینده رابطه تغییر دهید تا ناخودآگاه ایشان متقاعد شود، بازگشت به رابطه اشتباه نیست با انجام این نکات ما قادر خواهیم بود عشقمان را به رابطه برگردانیم.

در مرحله چهارم باید با استفاده از قانون جذب و ان ال پی ارتباط غیر مستقیم را با ناخودآگاه عشقمان برقرار کنیم این کار اهمیت زیادی دارد و اگر بصورت درست انجام شود می توانیم عشقمان را به رابطه برگردانیم. در این مرحله از نظریه پروانه ای و نظریه شش درجه جدایی استفاده می شود.

مرحله پنجم مرحله آخر است که باید به بهترین شکل ممکن و با تمرکز و دقت انجام پذیرد این مرحله شامل برقراری ارتباط مستقیم، تاثیر گذاری مستقیم است، برای اینکه مرحله پنجم بصورت عالی اجرا شود شما باید با تکنیک های پیام دادن زبان بدن تکنیک های ارتباطی مستقیم تکنیک های صحبت کردن راجب خود آشنایی کامل داشته باشید.

ادامه مراحل که بصورت تخصصی میباشد را میتوانید از طریق تلگرام دریافت کنید:

ادامه این مراحل شامل تکنیک های nlp عشق میباشد که بصورت خصوصی ارسال می شود.

همچنین می توانید پرسش های خود را به صورت رایگان در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ دریافت کنید شود.

تماس فقط از طریق تلگرام یا واتس آپ :

تلگرام telegram

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم

مقالات مرتبط:                              ارتباط با ما

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم

زبان بدن در عشق

دینامیک های مرد و زن

چگونه با اعتماد بنفس بنظر برسیم

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

لینک کانال تلگرام: sarbargetaze

سربرگ تازه یک سایت خسته کننده و بی هدف نیست، سربرگ تازه یک سایت تخصصی در زمینه ان ال پی و قانون جذب می باشد. من حسین رجب پور نویسنده مقالات سایت و محقق در زمینه قانون جذب و ان ال پی هستم.

 

مقاله چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم خیلی قشنگ بود انگار داشت راجب من حرف می زد خوندمش و دقیقا همین اشتباهاتی که شما گفتید نکنید من بارها تکرار کردم دیگه نمی دونستم چیکار کنم آخه واقعا حالم خیلی بده منم میخوام رابطه شکست خورده خودم رو ترمیم کنم تورو خدا بگید راهش چیه تعریفتون رو خیلی شنیدم شنیدم راه کاراتون خیلی خوبه به منم کمک کنید

این که ما چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ابتدا نیاز به یادگیری تکنیک های روانکاوی ان ال پی دارد شما باید احساس منفی بوجود آمده در رابطه خود را ازبین ببرید سپس احساس مثبت بوجود بیاورید تا شرایط برای اجرای تکنیک ها ترمیم یک رابطه شکست خورده فراهم شود. برای آشنایی با تکنیک های چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید میتونید دز موسسه سربرگ تازه عضو بشید. برای آشنایی با تکنیک ها میتونید به بخش ارتباط با ما از منی بالایی سایت مراجعه کنید و سوالات خودتون را از مدیر روابط عمومی موسسه سربرگ تازه بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

یک سال بزرگترم است .از هم جدا شدیم ولی همدیگه رو دوست داریم…

سلام دوست عزیز. شما اشاره کردید به این که طرف مقابلتون رو بخ…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020

شکست در رابطه عاطفی برای هر دو طرف نابود کننده است و می توان گفت یکی از سخت ترین تجربه های زندگی انسان است، چه رابطه بین زوجین باشد یا رابطه بین پدر و مادر و فرزند، دوستان، همکاران، خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده باشد.

بهبود رابطه و از بین بردن شکاف و فاصله کامل بین افراد، به ارزیابی اشتباهات گذشته و پاسخ صادقانه به مشکلات موجود در روابط وابسته است. هرچه با ذهن بازتری به مشکلات موجود در رابطه بیاندیشید، احتمال دارد که این مسئله را راحت تر حل کنید.

از سرگیری یک رابطه شکست خورده سخت و دشوار است. حفظ و دوام رابطه نیاز به تعهد، صبر و اظهار عواطف دارد. اگر تمایل دارید که به رابطه خود با همسرتان ادامه دهید پس تمام سعی و تلاش خود را برای از سرگیری رابطه بکار ببرید.

با دلگرم همراه باشید تا برای ترمیم رابطه از دست رفته نکته های مفید بیاموزید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

1- با احساسات منفی خود مقابله کنید

شما و هر شخص درگیر در رابطه، قبل از تلاش برای تجدید و از سرگیری رابطه شکست خورده، باید با احساسات منفی خودتان مقابله کنید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که فرزند بالغ تان به اعتماد شما آسیب زده است. در بسیاری از درگیری ها، هر دوی شما ممکن است فکر کنید که حق با شماست. از خودتان بپرسید که آیا بهتر است احساس حق به جانب داشته باشید و یا این که رابطه را از سر بگیرید، مرکز مشاوره سامیت در مقاله خود می گوید، ” احساسات خودتان را از مشکلات ومسائل کلیدی جدا کنید، در نتیجه برای “اصلاح و از سرگیری”رابطه خود و فرزندتان به بیراهه نخواهید رفت.

2- سرزنش نکنید

هنگامی که شما احساس می کنید آمادگی برای رابطه مجدد را دارید، مراقب نحوه صحبت کردنتان باشید. به عنوان مثال، کارولین هاکس، کارشناس نقض حقوق بشر واشنگتن پست می گوید: از عبارات مبهم و ناملایم و انتقادی اجتناب کنید . چنین اظهاراتی خطرناک به نظر می رسد بلکه باید به نحوه واکنش طرف مقابلتان در مورد درخواست تجدید نظرتان توجه داشته باشید. پس قبل از ملاقات طرف مقابل تان جملات کلیدی را با صدای بلند مرور کنید تا مطمعن شوید قصد دارید جملات مناسب به کار ببرید و سعی کنید سناریوهای مختلف را قبل از ملاقات اجرا کنید.

3- بدون قضاوت گوش بدهید

مهارت شنیدن را تمرین کنید. به گفته مشاور و درمانگر انگلیسی، تریا دولنز، شما باید به حرف های شریک خود گوش کنید بدون هیچ تفسیر اضافه که ناشی از ناامنی شماست. اگر شما نسبت به کلمه خاص یا رفتار خاص شریک زندگی تان تحریک و عصبانی می شوید، تریا دولنز به شما توصیه می کند که باید علت آن را بدانید. اگر شما واقعا عصبانی هستید، بهترین کاری که می توانید این خشم را کنترل کنید.

اگر فردی موافقت کند که برای اتمام بحث و مجادله با شما ملاقات کند یا تلفنی با شما صحبت کند، مهارت شنیدن را تمرین کنید بدون اینکه احساسات آن فرد را خدشه دار سازید. از قضاوت یا انتقاد هر گونه نظرات و پیشنهاداتی که می شنوید خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است آن فرد را از دست بدهید و از فرصت های ارتباط در آینده محروم شوید.

4- برای پاسخ به سوالات سخت آماده شوید

در مقاله ای با عنوان “هفت گام برای درمان رابطه شكست خورده” در مقاله “هافینگتون پست” در ژوئیه 2013 لیندا و چارلی بلوم، مشاوران رابطه می گویند: از نقش خود در از بین رفتن اعتماد و شکست رابطه آگاه باشید. این گام در رویارویی با تعهدات از جمله عدم خیانت مهم است”، سعی کنید که به سوالات سختی که شریکتان می پرسد، بدون اینکه حالت دفاعی داشته باشید یا گریزان باشید پاسخگو باشید، حتی اگر حس کنید که سوالات غیر ضروری یا تکراری هستند. به عنوان یک فرصت به آنها نگاه کنید تا برای از سرگیری رابطه به سازش و تفاهم برسید.

5- شجاعت به خرج دهد و به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید.

پاکتریا و رونالد پاتر در مقاله” اصلاح روابط ” خاطر نشان می کنند که بسیاری افراد احساساتشان را به شریک زندگی خودشان نمی گویند زیرا بیش از حد خجالتی، مغرور، ، آزرده و یا نگران هستند. با این حال، آنها استدلال می کنند که این “افکار سرد” معمولا با احساسات منفی یا غیر منطقی ایجاد می شود. آنها پیشنهاد می کنند که “افکار گرم” را جایگزین ” افکار سرد” کنید، مثلا با تعریف و تمجید کردن و ابراز علاقه و با تکرار آن، رابطه شما گشاده تر و صمیمی تر خواهد شد.

6- انتظارات و توقعات خود را با همسرتان درمیان بگذارید.

در یک مقاله در وب سایت اپرا، دکتر برنت آتکینسون یک زن و شوهری را که اغلب بحث ودعوا دارند را توصیف می کند. به گفته دکتر برنت هر شریک زندگی انتظارات و توقعاتی از ازدواج برای خود ساخته است اما آن توقعات را با همسرش درمیان نگذاشته است. زن انتظار دارد که شوهر توجه بیشتری به او داشته باشد، اما از طرفی استقلال زن یکی از دلایلی بوده است که شوهرش عاشق او شده است. اگر زن و شوهر انتظارات و خواسته های خود را در زمان مجردی بیان کنند ، ممکن است در زمان ازدواج رابطه شان کمتر به بحث و دعوا ختم شود.

7- خواسته هایتان باید شفاف و روشن باشد و باید علت آن ها را نیز بدانید

مشاور میکائیل فورمیکار در مقاله خود “ده عنصر روابط موثر” در سال 2010 می گوید که صریح و واضح سخن گفتن در مورد خواسته هایتان، بحث و مجادله را کاهش می دهد. شریک زندگی تان قدرت فوق العاده ندارد که بتواند ذهن شما را بخواند تا تمام خواسته های شما را درک کند. شفاف و بی پرده سخن گفتن این امکان را فراهم می سازد تا شما و شریک زندگی تان نیازهای یکدیگر را بدون نیاز به تفسیر برآورده سازید، این امر به شما فرصتی می دهد تا رابطه از دست رفته را مجددا بازسازی کنید.

8- به ارزش های فردی و صفات مثبت خود متمرکز شوید.

در کتاب “نجات رابطه”، دکتر فیلی می گوید که با صداهای موجود در سرتان که به شما می گوید شما شکست می خورید یا اینکه به اندازه کافی خوب نیستید، مقابله کنید. او می گوید، اغلب اوقات، هنگام بحث و دعوای زوجین، آنها روی افکار منفی متمرکز هستند، نسبت به اینکه سایر ارزش های موجود در رابطه را مرور کنند. پس روی ارزش های شخصی خود متمرکز شوید، به یاد آورید که چرا شریک زندگی تان برای اولین بار عاشقتان شد این افکار به شما یک تفکر پایدار می بخشد که به وسیله آن ها می توانید به مشکلات موجود در رابطه تان غلبه کنید.

9- از مشاوره حرفه ای کمک بگیرید

دکتر فردریک نئومن، مقاله نویس ” روانشناسی امروز”، می گوید: تصور نکنید که شما تمام صحبت ها را با همسر، دوست یا خویشاوند خود داشته اید و آنها شما را درک خواهند کرد و برای از سر گیری روابطه تان اقدام و پیشدستی خواهند کرد.

گاهی اوقات رابطه کاملا به انتها می رسد و بحثی برای صلح و سازش باقی نمی ماند. به عنوان آخرین راه حل، به دنبال مشاوره مشترک باشید. حتی اگر پاسخ طرف مقابلتان منفی باشد، برای از سرگیری رابطه تان در آینده، بن بست برای خودتان نسازید.

شما از کدام یک از شیوه های ترمیم رابطه عاشقانه استفاده کرده اید؟ آیا تاثیر گذار بوده است؟ چه راه هایی را برای بهبود رابطه را ترجیح می دهید؟

تجربه های خود را در زمینه ترمیم با ما و سایر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

مردها با این ۱۰ اشتباه رابطه شان را خراب میکنند !

ترجمه و گردآوری ، مجله دلگرم

سهیلا مقصودی

گاهی اوقات روابط عاشقانه و احساسی میان دو نفر ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و در نهایت به شکست می رسد خیلی از افراد باعد از پایان دادن به یک رابطه نیز به دنبال راه هایی برای ترمیم رابطه شکست خورده خود هستند این تلاش برای خیلی از افراد بی نتیجه است زیرا نمی دانند که چه اصولی را برای رسیدن به این هدف خود باید دنبال کنند.

مشکلاتی که در یک رابطه عاطفی به وجود می آید متعدد است خیلی از زوج ها به دلیل نداشتن اعتماد متقابل و عدم درک از تفاوت های یکدیگر به مرور زمان در روابط خود دچار مشکل می شوند تمامی این عوامل موجب می شود تا فرد به مرور زمان احساسات متفاوت تری نسبت به فرد مقابل خود داشته باشد و با کم شدن عشق دچار مشکل شوند. اگر شما در یک رابطه ای بوده اید که به فرد مورد نظر خود علاقه مند شده اید و در حال حاضر این رابطه به پایان رسیده است و در تلاش هستید تا رابطه خود را دوباره شروع کنید در این بخش می توانید اطلاعاتی را به دست آورید که کارساز هستند و چاره از مشکلاتتان می گشایند. با استفاده از این شیوه ها شما می توانید عشق سابق خود را برگردانید در برخی از موارد نیز مقالات اینگونه اشاره می کنند که برگرداندن رابطه ای که تمام شده است کاری نادرست می باشد و راهکارهایی را ارائه می دهند تا فرد بتواند این گذشته و این رابطه را فراموش کند در این مقالا بیان می شود که تلاش فرد بری برگرداندن عشق خود یک امر طبیعی است زیرا فرد تازگی دچار شکست شده است و سعی دارد به نحوی از این شکست فرار کند و با بیان برخی دلایل عصبانیت، انتقام، احساسات ناپایدار و عدم آگاهی نشان می دهند که این احساسات گذرا هستند و فرد باید با کنترل شخصی از آن ها بگذرد.

علت شکست یک رابطه بسیار مهم است خیانت، نداشتن موقعیت مالی مناسب، نداشتن حمایت خانوادگی و … از عمده ترین دلایلی هستند که موجب تمام شدن یک رابطه می شوند و در این میان فرد وظیفه دارد تا علت اصلی را شناسایی کند. هر یک از این علت ها با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتا می توانند تاثیرات متفاوتی را بر روی فرد نشان دهند به عنوان مثال عواقب عاطفی فردی که علت تمام شدن رابطه اش خیانت است با کسی که علت تمام شدن رابطه اش نداشتن وضعیت مالی مناسب است تفاوت دارد به طر واضح تر در مورد اول اغلب توصیه می شود تا رابطه را تمام شده بدانند و در دیگر موارد توصیه می شود تا با صبوری و ایجاد شرایط بهتر به حفظ و ادامه رابطه بیشتر کمک کرد. ترمیم یک رابطه شکست خورده شاید کاری دشوار باشد اما غیر ممکن نخواهد بود و تا زمانی که فرد با یک تصمیم عقلانی سعی دارد تا فرد مورد علاقه اش را به زندگی عاطفی خود باز گرداند توصیه می شود تا این کار صورت بگیرد و رابطه ترمیم شود.

تقویت رابطه عاطفی با چند تکنیک طلایی می تواند در برخی از موارد به فرد کمک کند تا رابطه خود را بازسازی کنند اما بهتر است تا پیش از استفاده از این  تکنیک ها ابتدا به شناخت کافی و لازم دست پیدا کنید تا تصمیمی درست برای برگرداندن یک رابطه بگیرید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

زمان در هر رابطه ای نقش به سزایی دارد و عاملی تعیین کننده است اگر شما نیز در رابطه خود با مشکل رو به رو شده اید صدمات زیادی متحمل شما و فرد مقابل می شود که نمونه ای مهم از این تاثیرات منفی از بین رفتن اعتمادها است برای اینکه بتوانید مجدد این اعتماد را در رابطه خود ایجاد کنید باید به خودتان زمان بدهید. هر قدر زمان می گذرد میزان صدماتی که فرد تحمل می کند کمتر می شود فرد در طی زمان گذشته خود را از یاد می برد، خشم خود را فرو می کشد، هیجانات خود را درک می کند و می تواند تصمیاتی درست تر را اتخاذ کند. فردی که در یک رابطه دچار آسیب شده است نمی تواند به سرعت به شرایط عادی زندگی خود باز گردد و با گذر زمان است که می تواند بر مشکلات خود فائق آید.

شناخت از خود، فرد مقابل و خواسته های که در رابطه با او دارید بسیار نقش مهمی در ترمیم یک رابطه خواهد داشت رابطه ای که شکست خورده است شاید به دلیل نداشتن آگاهی کافی از طرف مقابل است خیلی از افراد در یک رابطه نمی دانند که چه خواسته های دارند و نمی دانند که فرد مقابل از زندگی مشترک خود با او چه هدفی دارد از این رو به مرور زمان با مشکل مواجه می شوند. نقاط مثبت و منفی رفتار خود را شناسایی و همین مورد را درباره فرد مقابل مورد توجه قرار دهید شاید خیلی از افراد با به دست آوردن این شناخت به این نتیجه منطقی دست پیدا کنند که ادامه این رابطه به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود. با توجه به این توضیحات می توان گفت که شناخت یکی از مهم ترین نکاتی است که در مواجهه با شکست عشقی به کارتان می آید و باید به آن اهمیت بدهید.

 

شاید شما دوست نداشته باشید خیلی از واقعیت های رابطه خود را باور کنید اما باید بدانید که رسیدن به این واقعیت ها هر چه بیشتر به طول بیانجامد بیشتر به شما صدمه می زند اگر نمی توانید این واقعیت ها را راحت بپذیرید توصیه می کنیم با به مشاور مراجعه کنید. اگر در رابطه خود خیانت دیده اید و عزت نفس شما از بین رفته است باید این موضوع را همین حالا بپذیرید زیرا در ص.رت ادامه دادن به چنین رابطه ای ممکن است صدمات بیشتری در آینده متوجه شما شود.

برای ترمیم کردن رابطه شکست خورده تنها نباید خودتان را ببینید بلکه باید به خواسته ها و توقعات فرد مقابل خود نیز توجه کنید با توجه به اینکه علت شکست در یک رابطه مختلف است میزان آسیب ها نیز متغییر است همچنین خواسته های افراد نیز متغییر است. برای اینکه بتوانید رابطه شکست خورده خود را دوباره بازاسزی کنید نیاز به حمایت و همراهی دو طرفه دارید و باید بدانید که تلاش کردن از سوی شما با مقاومت از سوی دیگران همراه نمی شود. شاید شما بتوانید دوباره یک رابطه را ادامه دهید اما اینکه این رابطه پایداری داشته باشد و مثل قبل با شکست رو به رو نشود از این جهت است که باید خواسته های طرف مقابل و میزان حمایت او را نیز بررسی کنید.

کارهایی که بعد از شکست عشقی روحیه تان را به شما برمیگردانند کارهایی دشوار و دست نیافتنی نیستند بلکه می تواند با آگایهی بیشتر بر روی خودتان به این شناخت ها و آگاهی برسید و در نهایت خودتا را پیدا کنید. تکنیک هایی که در اینجا بیان شده است تکنیک هایی برای ترمیم رابطه شکست خورده است که در زندگی مشترک به کارتان می آید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رابطه ها بسیار حساس هستند و می تواند حتی با مسائل جزئی و یا سوء تفاهم های کوچک از بین برود.
وقتی رابطه شکست بخورد، ترمیم و برگرداندن آن به همان احساسات شدید اولیه، کار بسیار سختی است.
در این مقاله با راه کارهای ترمیم رابطه شکست خورده آشنا خواهید شد.

گاهی شکست رابطه به دلایل واضح رخ می دهد و گاهی سوء تفاهم ها و فاصله های ارتباطی و یا گاهی
اشتباه شخص دیگر در آن نقش دارد. رابطه های شکننده به هر دلیل ساده ای ممکن است از بین برود. دلیل
شکست ساده آن این است که رابطه ها به نوعی محصول ذهنی افراد هستند و به گزارش پرشین وی طرز
فکر و قوه درونی افراد بستگی دارد.

بسیاری از رابطه ها، اتحاد بهترین زوج با هم نیست بلکه اتحاد بهترین جفت های موجود است و یا  از
حاصل تصور اشتباه از شخص مورد نظر به وجود آمده است. رابطه ها ابتدا کورکورانه از روی درک و
جذابیت محیطی آغاز شده و در مراحلی از سازش، بخشش و درک، پیشرفت می کنند و سپس به دلیل سوء
تفاهم ها، اشتباهات و یا عدم تحمل، جدایی رخ می دهد. گرچه بازگشت به رابطه عاطفی قبل سخت است
ولی اگر با درک درستی از مشکلات، تغییر رویکرد و طرزفکر و همچنین تمایل به ترمیم آن، همراه باشد
امری ممکن تلقی می شود.

درک از دلایل پنهان در پشت رابطه

برای حل یک مشکل، در وهله اول درک دلایل ایجاد مشکل بسیار اهمیت دارد. بدون دانستن ریشه های
مسئله، مشکلات رابطه ترمیم نخواهد شد. ممکن است یک دلیل قدیمی باشد که اکنون دیگر وجود ندارد
و یا هنوز یک دلیل پابرجا در آن نقش داشته باشد. هر مرحله از رابطه را تحلیل و آنالیز کنید و متوجه
شوید در کدام نقطه از رابطه تان به مشکل برخوردید. به محض آنکه دلایل شکست یک رابطه مشخص
شد، راه حل آن آسان تر خواهد بود. شناسایی عناصر اصلی که منجر به برهم خوردن یک رابطه عاشقانه
شده، به دو طرف در تغییر آن و بازگشت به رابطه کمک خواهد کرد. کارشناسان این زمینه می گویند
پروسه ای که صرف شناسایی دلایل اصلی شکست رابطه می شود، اگر دو طرفه صورت بگیرد، بسیار
موثرتر خواهد بود.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

به محض آنکه مسئله های اصلی مشخص شد، مرحله بعدی بخشش اشتباهات هر دو طرف رابطه است.
اگر همچنان به اشتباهاتی که شریک عاطفی شما مرتکب شده، بچسبید، به گزارش پرشین وی حتی بعد
از آشتی، دوباره در آینده یک شکست و جدایی دیگر را تجربه خواهید کرد. درک کنید چرا وی مرتکب
چنین اشتباهی شده و اگر به راستی به دنبال یک رابطه بلندمدت با او هستید، وی را برای همیشه ببخشید.
بخشش شما، زندگی جدید و رابطه ای جدید را بین شما دو نفر شکل خواهد داد. اگر این اشتباه از جانب
شما صورت گرفته باشد، پس باید خود را برای تغییر کلی آماده کرده و آن اشتباه را دوباره تکرار نکنید
تا اجازه دهید طرف مقابل، برای همیشه از آن بگذارد، در غیراین صورت هیچ شانسی برای بازگشت
مجدد خود باقی نگذاشته اید.

تجدید عهد و پیمان

پس از آنکه دوباره در جریان رابطه خود قرار گرفتید، عهد و پیمان خود را تجدید کرده و اجازه دهید
شریک زندگی شما در مورد تصمیم ها و اصلاحات جدید اطلاع داشته باشد. به محض آنکه متعهد
شوید که یک شریک عاطفی خوب برای طرف مقابل بوده و از اشتباهات جلوگیری می کنید، پس
خود را مسئول تعهدات خود نشان داده اید. بسیاری از زوجین چنان سرسپرده تعهدات خود می شوند
که دیگر وجود آنها را فراموش می کنند. ثبات این تعهدها برای حفظ گرمای رابطه بسیار ضروری
است. بسیار درست گفته شده که شما هرگز نمی توانید گذشته را تغییر دهید؛ ولی احتمال تغییر آینده
وجود دارد. متوجه اشتباهات گذشته شده و متعهد شوید که دیگر در آینده آنها را تکرار نخواهید کرد.

خود را تغییر دهید

شما نمی توانید شریک زندگی خود را طبق میل خود تغییر دهید ولی به خوبی می توانید خودتان را
تغییر دهید. تغییر خود بهترین روش برای حل کردن مسائل و مشکلات است. تغییرات ایجاد شده در
شما برای طرف مقابل تان بسیار دلپذیر و قابل قبول تر به نظر می رسد. در صورت تمایل شخص
مقابل، می توانید سعی کنید برخی چیزها را نیز در طرف مقابل تغییر دهید و الا تنها روش، تغییر
خودتان برای کنار آمدن با شریک زندگی تان است. ایجاد تغییر در خود به معنی مطیع بودن  برای
شریک زندگی نیست بلکه پیروی از روش بهتری برای داشتن یک رابطه رضایت بخش تر است.

ارتباط کلید اصلی است

بیشتر مسائل یک رابطه، با یک ارتباط صحیح با طرف مقابل حل خواهد شد. مشاهده شده در بسیاری
از موارد تنها نادیده انگاری ها و سوء تفاهم های ساده، جدایی ها را رقم می زند. به مسائل موجود
در رابطه باید به شکل مثبت اندیشانه نزدیک شده و هر دو طرف باید متوجه وضعیت واقعی رابطه
خود باشند. ارتباط بدین معنی است که باید حقایق و واقعیت ها گفته شده و هر دو طرفین، حمایت،
کمک و بخشش نسبت به دیگری را از خود نشان دهند. باید قبول دیگری، هدف اصلی صحبت را
تشکیل داده و هر دو نفر با در نظر داشتن این موضوع پای صحبت بنشینند. نباید سعی در دفاع و یا
مقابله با شریک زندگی خود برخواسته و یا یکدیگر را متهم به اشتباهات کنید. اجازه دهید این ارتباط
سازنده باشد نه انتقادی!

تهیه و ترجمه: گروه روانشناسی پرشین وی

بخش اختصاصی پرشین وی

منبع: prokerala

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

278 بازدید

451 بازدید

492 بازدید

558 بازدید

1.09k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

پورتال جوانان ایرانی

خیلی وقت‌ها روابطمان با شکست مواجه می‌شوند. اگر بخاطر کاری که یکی از شما انجام داده یا حرفی که زده، سوءتفاهمی اتفاق بیفتد، می‌تواند رابطه را با شکست روبه‌رو کند.

خوشبختانه چیزهای شکسته شده قابل ترمیم هستند. البته گاهی‌اوقات. وقتی رابطه‌ای خاتمه می‌یابد، باید اول از خودتان سوال کنید آیا این رابطه ارزش نجات دادن را دارد؟ آیا واقعا می‌خواهید آن رابطه را ادامه دهید؟ آیا طرفتان همان کسی است که بخواهید با او بمانید؟ اگر اینطور نیست، پیشنهاد می‌کنیم برای ترمیم رابطه‌تان با او، وقت نگذارید.

از طرف دیگر، اگر برای دوستی و رابطه با آن فرد ارزش قائل هستید و آن رابطه برایتان اهمیت دارد، پس باید به هر طریق ممکن تلاش لازم برای ترمیم آن رابطه را صرف کنید.چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

سوال اینجاست که چطور باید این کار را انجام دهید؟ اولین کاری که باید بکنید این است که با آن فرد تماس بگیرید و بگویید که برای دوستی با او ارزش قائل هستید و دوست دارید که در این رابطه با او حرف بزنید. برای او توضیح دهید که می‌خواهید سوءتفاهمات را از بین ببرید، حال تقصیر هر کدام از شما بوده باشد. وقت مشخص کردن مقصر نیست، وقت آن است که درکتان را بالا ببرید و به هر راهی که شده برای برقراری یک گفتگو و ارتباط عمیق‌تر زمان بگذارید.

اول اجازه دهید طرف‌مقابلتان نظراتش را مطرح کند. کاری کنید که بفهمد نظراتش برای شما اهمیت دارد. این را خیلی واضح با گفتن، “واقعاً دوست دارم دوباره نظرت را در مورد این موضوع بدانم و قول می‌دهم که حرفت را قطع نکنم چون فکر کنم دفعه قبل وقت کافی برای اینکه همه حرفت را بزنی در اختیارت قرار ندادم” نشان دهید. با این روش، باعث می‌شوید طرف مقابلتان بفهمد که حرف‌هایش برای شما مهم است. وقتی حرف‌های او تمام شد، نوبت شماست که پاسخ دهید.

اولین پاسخ شما باید این باشد که حرف‌هایش را کاملاً فهمیده‌اید و به هیچ‌وجه بعد از آن نباید از کلمه “اما” استفاده کنید. زیرا آوردن این واژه، بخش اول جلمه‌تان را منفی خواهد کرد. استفاده از کلمه “اما” نشان می‌دهد که واقعاً به حرف‌های او گوش نمی‌کرده‌اید و فقط منتظر بوده‌اید که نوبت حرف زدن خودتان شود. می‌توانید جمله اولتان را با چنین جمله‌ای دنبال کنید: “چیزی که درمورد حرفهایت خیلی جالب است یا مهم است یا …” یا “حرفهایت کاملاً درست هستند و دوست دارم اضافه کنم که…”

از به کار بردن کلمات یا جملات منفی‌کننده مثل “چطور می‌توانستی چنین کاری کنی؟” خودداری کنید.

یک روش خوب دیگر این است که سوال بپرسید: “نظرت درمورد اینکه فردا همدیگر را ملاقات کنیم و درمورد آینده رابطه‌مان حرف بزنیم، چیست؟”، “آیا می‌توانی جزئیات بیشتری درمورد این موضوع مطرح کنی؟” و … سوالاتی که به باز کردن و روشن کردن هر چه بیشتر این سوءتفاهم کمک کند.

سعی کنید حرف‌هایتان را به طور کامل در این گفتگو مطرح کنید. گاهی اوقات وقتی هر دو طرف فرصت بیان همه حرف‌هایشان را به دست می‌آورند، خودبه‌خود مشکلات و سوءتفاهمات رابطه از بین رفته و رابطه ترمیم می‌شود. حداقل می‌تواند شروع خوبی برای ترمیم رابطه باشد.

وقتی همه اطلاعات لازم را در دسترس داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید یک راه‌حل برای داشتن رابطه‌ای بهتر در آینده پیدا کنید.

برچسب ها : شکست در رابطهشکست در عشقشکست عشقیمردمان

۲۹ شهریور, ۱۳۹۰

۲ خرداد, ۱۳۸۷

۲ تیر, ۱۳۹۴

سلام
خواهش میکنم کمکم کنید
من عاشق یه نفر شدم اونم همینجور برای خواستن همدیگه رو میخوایم ولی الان یکی رفته خودشو جای دختر زده و بهش گفته از زندگیه من و محمد مهدی برو بیرون ما میخوایم باهم ازدواج کنیم و از این حرفا اونم باور کرده و بهم میگه برو پی زندگیت
من باید چیکار کنم¿¿¿

سلام من با ی دختری اشنا شدم ک حدود ۴و۵ماهه باهمیم باهم خیلی خوبیم اما چند وقت پیش ب دلیل اینک مادر من بهش حرف زده و… این قصد ترک کردن من و کرده ب نظرتون چیکار کنم ک این موضوع ب خوبی و خوشی تموم بش منم ب این دختر برسم دوباره

خواهش میکنم کمکم کنید ایشالا مشکل شما هم حل بشه، من نازمدم ازم میخواد تغییر کنم ولی من خیلی بد کردم به حرفاش گوش ندادم ، الان میترسم رابطمون تموم بشه کمکم کنید خواهشاً چی بهش بگم که دوباره پی هم برگردیم؟؟؟

دخترا این قدر وابسته پسرا و سمت شون نرید…..فک می کنن چه خبره…بی محلی کنید بهشون زمان بدید….اگه نبودن تو نو احساس کنن بر می گردن….

عزیزم این کار درست نیست الان ۵ روزه نه زنگ نه پیام نه حتی رفتم پیش کسی که دوسش دارم شاید مجبور بشم ولش کن فقط ۱ روز وقت داره.اگه خبری ازش نشد بایه خداحافظی خوشحالش میکنم

لعنت ب عشقای امروز..دل نبندین بچه ها..ته این عشقای پنهونی هممون بازنده ایم 🙁

سلام
من و همسرم اولش همه چيز رو خيلي عاشقانه شروع كرديم ولي الان واقعا به بن بست خورديم
من يه تجربه ازدواج قبل از ايشون داشتم و ايشون نداشتند با هم ٦ ماه رفت و امد داشتيم تا من قانع شدم كه دوباره ازدواج كنم و بهم قول داد خوشبختم ميكنه و ارامش داريم تو زندگي
تا اينكه ازدواج كرديم و بعد از ٩ ماه رفتيم سر خونه زندگيمون اما ايشون خيلي از شب ها دير ميومدن خونه و منم بعد از تايم كاري ميومدم خونه كارام رو ميكردم و حوصلم واقعا سر ميرفت و عصبي ميشدم و وقت اومدن ايشون رفتار پرخاشگرانه نشون ميدادم و عدم رضايتم رو نشون ميدادم بعد از يه مدت تصميم گرفتم بيخيال بشم و به قول خودش الكي گير ندم بهش اما اخرين بار چنان دعوايي كرد و ناسزا به همه بزرگترامون داد و گفت ولم كنيد
الانم هرچي بهش زنگ ميزنم پيام ميدم يا جواب نميده يا خييييلي كم اونم جوري كه هي ميگه ديگه نميخوامت اونجوري جواب ميده
رفتم مشاوره گفت بايد باهاش حرف بزني عذرخواهي كني يه بار حضوري تونستم ولي ديگه اصلا حتي نميخواد منو ببينه
الان پسري كه به خاطر من جلو خانوادش وايساد خيلي راحت ميگه ديگه دلم باهات نيست ميگه بهتره جدا بشيم
من دوسش دارم اما از تحميل خودم به كسي به شدت بدم مياد ميترسم منم سرد بشم و كار به جدايي برسه و ازينكه دوباره مطلقه بشم ميترسم راستش
باباش يه خونه با پول خودش و خودمون خريد و زد به نام خودش الانم ميخواد خونه رو بفروشه و بهم زنگ زده كه با پسرش صحبت نميكنه و از من خواسته بهش بگم كه خونه رو خالي كنه و ميخواد بفروشه اون لحظه چنان فشارم افتاده بود و دستام ميلرزيد گفتم همه چي تموم شده اس
بهش رنگ زدم خواهش كردم برداره و بهم گفت ديگه نميتونيم زندگي كنيم
موندم چه كنم و چه عكس العملي نشون بدم
در ضمن همسر من براي تامين زندگي خيلي رو باباش حساب ميكرد ولي ازونجايي كه احساسم ميگه پدرش از من خوشش نمياد از زمان ازدواجمون ديگه بهش كمك نميكنه و به خاطر همين همسرم از زندگي كردن و روي پاي خودش ايستادن ميترسه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

مد و مسائل زندگی

نشانه ها، سمبل ها و کهن الگوها

۲۱ آبان, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

احیاء قلبی ریوی به روش اورژانسی

۷ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

روشهای غلبه بر دردها و ناراحتی ها

چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید

۱۵ فروردین, ۱۳۹۱

تغذیه و تناسب اندام

۵ راه دوست داشتن غذاهایی که از آنها متنفرید

۱۲ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

روانشناسی عشق : چطور کسی را عاشق خود کنید

۷ بهمن, ۱۳۹۴

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید
چطور یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *