چه طور خوشبخت باشیم

 
helpkade
چه طور خوشبخت باشیم
چه طور خوشبخت باشیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 + 
3
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چه طور خوشبخت باشیم

خوشبختی، سرزمینی رویایی که پشت قله قاف، پنهان شده باشد نیست. خوشبختی، تکرار بی پایان شادی‌‌های کوچک در زندگی ما است. اگر شادی‌‌های کوچک زندگی‌مان را تماشا کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها اصلا هم کوچک نیستند.

در واقع این شادی‌ها کلکسیونی استثنایی از بهترین‌های جهان برای ما هستند. چیزهای کوچکی که به یادمان می‌آورند چطور خوشبختی را احساس کنیم.

خوشبخت‌تر بودن، بزرگ‌ترین تلاشی است که هر روز با آن رو به رو هستیم.

گاهی آن‌قدر سرمان شلوغ می‌شود که یادمان می‌رود حقیقت پنهان پشت تمام هدف‌های دنیا، شادی و آرامش است. ما پول می‌خواهیم تا چیزهایی که دوست داریم را بخریم، برای خود و خانواده‌مان امنیت ایجاد کنیم، می‌خواهیم شرکتمان به موفقیت شگرفی برسد؛ جهانی شود. می‌خواهیم با فرد رویاهایمان ازدواج کنیم، می‌خواهیم کسی ما را دوست بدارد، می‌خواهیم کسی را دوست بداریم، می‌خواهیم و می‌خواهیم و در بین این خواستن‌های بسیار ارزشمند، تنها یک چیز از قلم می‌افتد، آن هم خوشبخت بودن است.

در این سری از مقاله‌ها، نکته‌ها، ترفندها و حقایق علمی را با هم مرور می‌کنیم تا یاد بگیریم چگونه از همین الان شادی و خوشبختی زندگی‌مان را احساس کنیم.

سانجا لیمبرسکی، یک استاد روانشناس است که نتیجه تحقیقاتش را در مجله (چگونگی خوشبختی) دانشگاه کالیفرنیا به چاپ رسانده است. او می‌گوید:

تنها 10 درصد از خوشبختی، اتفاق‌هایی است که در زندگی رخ می‌دهند و 90 درصد دیگرش، واکنش ما در برابر آن اتفاقات است.

یعنی 90 درصد خوشبختی ما بر این اساس پیش می‌رود که چطور دنیا را می‌بینیم. این 90 درصد، شامل دو فاکتور مهم است که بر نوع نگاه ما به دنیا تاثیر مستقیم می‌گذارند:

این دو فاکتور به تنهایی چهار برابر بیشتر از هر چیز دیگری که در زندگی‌مان رخ می‌دهد روی خوشبختی‌مان تاثیر می‌گذارند.

در حقیقت، اگر کسی همه چیز را درباره شرایط زندگی ما بداند – مثلا کار ما، وضعیت سلامتی، اوضاع زندگی مشترک و حتی ریز گردش حسابمان  – فقط می‌تواند 10 درصد از خوشبختی ما را پیش‌بینی کند. آنچه  90 درصد دیگر خوشبختی ما را تعیین می‌کند، نحوه پردازش ذهن ما است.

این عامل نیز ارتباط مستقیمی به عادت‌ها و روشی دارد که ما با استفاده از آن ذهنمان را تربیت کرده‌ایم. همواره به یاد داشته باشیم که ما با رفتارمان، با نوع واکنشمان به ماجراهای زندگی، میزان خوشبختی خود را مشخص می‌کنیم.

 

مردم شاید کلمات شما را بشنوند، ولی آن‌ها طرز نگرش شما را احساس می‌کنند.

 

به دنبال شادی در کجا بگردیم؟ چه کار کنیم که شاد باشیم؟ اصلا الان وقت مناسبی برای شاد بودن است؟ بیشتر ما، دچار یک سوءتفاهم بزرگ شده‌ایم. سوءتفاهمی به نام شادی پس از پیروزی! این جمله به آن معناست که الان وقت مناسبی برای شاد و خوشبخت بودن نیست و باید زمان آن را وقف کار و تلاش کرد. گویی کسی در پشت صحنه ذهنمان مدام تکرار می‌کند که وقتی به هدفت رسیدی هم می‌توانی شاد و خوشبخت باشی!

در واقع، مدلی که ما آن را پذیرفته‌ایم چیزی شبیه به این است:

تلاش شبانه روزی ← پیروزی ← شادی و خوشبختی

این یک مدل باطل است. اجازه بدهید چند قدم فراتر از حالا بردارم و از آخر به اول ماجرا را برایتان بگویم.
تصور کنید شما الان به هدف بزرگ خود رسیدید. برای یک لحظه آن را با تمام وجودتان احساس کنید. خب، حالا چه کار می‌کنید؟ آیا شروع می‌کنید به داشتن احساس خوشبختی و شادمانی؟ نه متاسفانه ما این کار را نمی‌کنیم.

ما بدون اینکه چرخه را تمام کرده باشیم آن را دوباره از اول آغاز می‌کنیم؛ به این صورت که هدف‌های جدیدتر و بزرگ‌تری را برای خودمان در نظر می‌گیریم مثلا: به آن مقدار سرمایه دست پیدا کردم، چطور است کارم را گسترش دهم؟ مدیر اجرایی سازمانمان شدم، چرا معاون ارشد نشوم؟ خانه رویاهایم را به دست آوردم؟ چرا فقط یک خانه داشته باشم؟ در کنکور ارشد قبول شدم؟ چرا دکتری نگیرم؟

ما در این طرف فلش‌های مدل موفقیت، سخت تلاش می‌کنیم، به خیالمان که سخت تلاش کردن، در نهایت باعث خوشبختی ما می‌شود. اما ماجرا دقیقا برعکس است.

البته اگر به دنبال یک موفقیت معمولی و سخت هستید پیشنهاد می‌کنم همان روش همیشگی را دنبال کنید اما در صورتی که می‌خواهید غیر  معمولی و شگفت انگیز موفق شوید، علاوه بر آن در هر لحظه از زندگی‌تان احساس شادی و خوشبختی کنید، باید از این چرخه و مدل اشتباه خارج شوید.

همین جا این نکته را هم بگویم که بیشتر خواستن، اصلا چیز منفی یا بدی نیست. منظور من این است که وقتی ما شادی و خوشبختی زندگی‌مان را به بعد از رسیدن به اهدافمان موکول می‌کنیم یعنی در حقیقت، هیچ وقت فرصت اینکه شاد باشیم و از اعماق وجودمان احساس خوشبختی کنیم را به خودمان نمی‌دهیم.

 

 

بهترین و زیباترین چیزها در جهان را نمی‌توان دید یا لمس کرد؛ آنها را باید با قلب احساس کرد.

 

وقتی هر روز صبح، چشمانتان را باز می‌کنید، اولین واژه‌ای که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ اجازه بدهید سوال را عوض کنم. وقتی صبح، چشمانتان را باز می‌کنید چه احساسی دارید؟ اگر قرار باشد در یک کلمه حال اکنون خود را توصیف کنید چه خواهید گفت؟ شاد؟ بی حوصله؟ غمگین؟ عصبانی؟ خنثی؟

گذر فصل‌ها را احساس می‌کنید؟ برگ‌های پاییزی زیر پاهایتان یا شکوفه‌های درختان بهاری را تماشا می‌کنید؟ تا به حال هوس کردید وقتی در حال عبور از یک پل هوایی هستید برگ درختانی را که از لا‌به‌لای نرده‌های پل عابر پیاده به داخل سرک می‌کشند لمس کنید. می‌دانید، در حالت عادی و قد معمولی‌مان هیچ وقت دستمان به آنها نمی‌رسد. به ماجراهای کوچک حوالی خودتان مجال عرض اندام می‌دهید؟

چیزهای کوچک زندگی، آن اتفاق‌های ریزه‌میزه‌ای که هر روز در کنارمان رخ می‌دهند نقطه‌های طلایی زندگی‌مان هستند. این شادی‌های کوچک، همیشه در پس زمینه زندگی ما حضور دارند. شادی‌های کوچکی مثل:

از این مدل اتفاق‌های کوچک در زندگی همه ما وجود دارد اما ما از کنارشان خیلی عادی رد می‌شویم انگار که وظیفه‌شان بوده و کار خاصی انجام نداده‌اند. ولی اگر درست نگاه کنیم می‌بینیم که این اتفاق‌ها برای ما و فقط به خاطر ما رخ داده‌اند.

 

لطفا برای مطالعه ادامه این مقاله، قسمت بعد را دنبال کنید. راستی در حوالی شما چه شادی‌های کوچکی جریان دارند؟ برایم بنویسید.

 

شادی هدیه گرانبهایی است که هر کسی آن را در جایی پیدا می کند، من آن را در نوشتن و طراحی پیدا کردم.
شادی من سبز است، شادی شما چه رنگی است؟ ^^

چه طور خوشبخت باشیم

Instagram: reyhane_bahari

مقاله قبلی

وقتی کسی شما را باور ندارد چطور باید به رویاهایتان برسید؟

مقاله بعدی

تصمیم گیری بدون اشتباه – بهترین راه‌کارها تا با تصمیم‌های نادرست بای بای کنید!

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید – قسمت ۱

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که شما را محبوب‌ترین دایره‌تان…

ممنون از سایت عالی شما تشکر

سلام
خوشحالم که این مقاله را خوندم و شنبه خیلی خوبی را آغاز کردم.
مرسی

سلام دوست عزیز، آقای مرتضی واحد
سپاسگزارم که زمان گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
خیلی خوشحالم که حال خوبی رو به شما منتقل کردم و بسیار خوشحال‎ترم که شما هم این حال خوب رو به من منتقل کردید.
سرسبز باشید^^

درود بر شما
حرف دل من را گفتید.
سرکار خانم بهاری،
میتوانم ایمیلتان را داشته باشم تا برایتان یک رمان بفرستم؟
سپاس فراوان

سلام دوست گرامی، آقای مهدی 46
سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
بله خواهش می‌کنمreyhane.bahari93@gmail.com
سرسبز باشید^^

درودی دوباره سرکار خانم بهاری
و با سپاس بسیار
فایل رمان را برایتان فرستادم.
امیدوارم خوشایندتان باشد.
تندرست و شادکام و پیروز باشید.

سپاس از سایت بسیار عالی تان واقعا فوق العاده است . خیلی زحمت میکشید خداقوت .

سلام دوست عزیز، آقای وهاب احساس
سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
شاد و سرسبز و پیروز باشید^^

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 + 
3
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

به طور قطع می توان گفت که همه ی ما می توانیم در زندگیمان شادتر باشیم. ما زمان زیادی را صرف جستجوی این احساس به ظاهر بی معنی می کنیم، اما معمولا دست خالی باز می گردیم و به جایی نمی رسیم.

بنابراین، سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانیم این روند تکراری خسته کننده را که غالبا ما را به جایی نمی رساند پشت سر گذاشته و به خوشحالی و شادی دست یابیم.؟ چطور می توانیم چرخه ی ناامیدی و سرخوردگی را کنار گذاشته و به سوی سعادت و کامیابی حرکت کنیم؟ خوب، قطعا نمی توان به تمام این سوالات در این مقاله پاسخ داد، اما به نظر می رسد که ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی می تواند دنیایی متفاوت را برای ما ایجاد کند.

ما توانایی های ذهنی زیادی داریم که می توانیم از آن ها برای ایجاد شادی استفاده کنیم، بنابراین باید از این هدیه ی خدادادی برای رسیدن به کمال و دستیابی به سعادت و شادی بهره جوییم.

در این مقاله، ما در مورد چند راه کار مفید بحث که به شاد بودنمان کمک خواهند کرد بحث خواهیم نمود.

چه طور خوشبخت باشیم

10 نکته برای اینکه بتوانیم خوشحال تر باشیم:

اگر یک مشکل قابل حل باشد و اگر در وضعیتی قرار بگیرید که بتوانید چیزی را تغییر دهید، خب لازم نیست نگران باشید و تنها کافیست کار مورد نظر را انجام دهید اما اگر وضعیت پیش آمده غیر قابل اصلاح باشد، باز هم جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا کاری از دست شما بر نمی آید. بنابراین نگرانی هیچ مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت. – دالای لاما

نگران نباشید، چرا که نگرانی هیچ مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت مگر اینکه سطح استرس زندگی تان را بیشتر خواهد کرد. اگر می توانید چیزی را اصلاح کنید، نگران نباشید، بلکه به جای آن سعی کنید راه حل های جدیدی بیابید.

اگر نمی توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید، باز هم نگران نباشید. البته ما به خوبی می دانیم که گفتن این حرف ها آسان تر از انجام دادنش است اما به هر حال نگران بودن هیچ کدام از دردهای شما را دوا نخواهد کرد و حتی ممکن است سلامتیتان را هم به خطر بیندازد.

هر روز چیزهایی را که باعث نگرانی تان می شوند، فهرست کنید و سپس به این امر بیندیشید که برای کدام یک از آن ها کاری از دستتان بر می آید. اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، بهتر است آن را از لیست خود حذف کنید. مشکلات قابل حل را در فهرست خود قرار دهید و اقدامات عملی را که می توانند باعث کاهش استرس و نگرانی تان شوند انجام دهید.

هنگامی که همه این موارد را بر روی کاغذ نوشتید، می توانید افکار موجود در ذهنتان را مرتب کرده و آن ها را دسته بندی کنید. این کار کمک می کند تا در دریای افکار منفی خود غرق نشوید.

دانشمندان و محققان بی شماری هر روزه بدین نکته اشاره می کنند که برای سالم ماندن باید ورزش کنیم. بهترین کار این است که ورزشی را پیدا کنیم که از انجام دادنش لذت می بریم. به عبارت دیگر، ورزشی را انتخاب کنیم که باعث رنجش و عذاب ما نشود.

فراتر از تمام مزایای بی شماری که ورزش به همراه دارد، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که سرگرم کننده است و مانع از حجوم فکر و خیال های منفی به ذهنتان می شود علاوه بر این، تمرکز بر انواع جدیدی از ورزش ها ذهن شما را مشغول نگاه داشته و از تمرکز بر افکار نا مطلوب دور نگاه می دارد.

برای مثال، بسیاری از افراد از کلاس های زومبا لذت می برند، زیرا علاوه بر این که کالری زیادی سوزانده اند، از مصاحبت در درون گروه نیز لذت می برند. اگر به ورزش های رزمی علاقه مند هستید، بهتر است کلاس های کیک بوکسینگ را امتحان کنید.

اگر از ورزش های خارج از منزل و فضای باز لذت می برید ورزش های آبی مانند قایقرانی را انتخاب کنید. و این نکته را به ذهن بسپارید که در عرصه ی ورزشی انتخاب های بی شماری برای شما وجود دارد.

رژیم غذایی سالم و مغذی

همانطور که حتما می دانید داشتن یک رژیم غذایی نا سالم هیچ کمکی به سالم تر بودن و شادتر بودن شما نخواهد کرد. بدن ما نمی تواند بسیاری از غذاهای خاص فراوری شده را تجزیه کند. علاوه بر این ما نیز همانند حیوانات به منظور داشتن قدرت و توان لازم، به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز داریم.

تجزیه ی غذاهای فراوری شده، تنقلات فوق العاده شیرین یا نا سالم برای بدن ما سخت است و از لحاظ تغذیه ای نیز ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. بنابراین بهتر است از مواد غذایی سالم استفاده کنید و مصرف گوشت قرمز، غذاهای شیرین یا شور، الکل و سایر مواد غذایی ای را که ارزش غذایی کمی دارند کاهش دهید.

به آنچه در این سیاره طبیعی رشد می کند نگاه کنید و بدن خود را با آن همساز نمایید. این کار ممکن است اندکی سخت باشد اما مزایای فراوانی را برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت.

در دنیای پر جنب و جوش امروزی، ما به راحتی می توانیم تعادل و تمرکز خود را از دست بدهیم. مهم نیست که در زندگیتان چه اتفاقی می افتد، نفس عمیقی بکشید و بر لحظه کنونی تمرکز کنید. حتی اگر مدیتیشن را دوست نداشته باشید، می توانید ساعاتی از روز خود را به تمرینات ذهنی اختصاص بدهید و برای این کار حتما لازم نیست در گوشه ای آرام بنشینید و در اطراف خود شمع و عود روشن کنید.

شما می توانید آگاهی ذهنی و بدنی خود را در هر شرایط و هر کجا که باشید؛ چه در یک جلسه کاری، در ماشین در راه خانه، در فروشگاه مواد غذایی، در طول تمرین و غیره افزایش دهید. تنها کافی است که به جای فکر کردن به مسائل پوچ بر شرایط فعلی خود تمرکز کنید. هنگامی که این کار را به طور مداوم انجام دهید، به مرور آرامش ذهنی شما بیشتر شده و خوشحال تر خواهید بود.

دنیای بیرونی به هم ریخته قطعا به یک دنیای درونی درهم و برهم و به هم ریخته ختم می شود، بنابراین برای جلوگیری از به هم ریختگی و داشتن فضای بیشتری در محل زندگی خود، سعی کنید از قانون حداقل ها استفاده کنید و مدام در حال خرید وسایل جدید نباشید. این کار باعث می شود که پول بیشتری در جیب و حساب پس اندازتان باقی بماند و لذا آرامش ذهنی تان نیز بیشتر شود.

همه ی ما به فضای بیشتری چه از لحاظ ذهنی و چه جسمی نیاز داریم، بنابراین یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین راه ها برای رسیدن به این هدف، خلاص شدن از شر لوازم اضافی تان است.

ایجاد فضای بیشتری در محل زندگیتان باعث می شود که فضای موجود در ذهنتان نیز بیشتر شود و بتوانید با آرامش بیشتری فکر کنید. علاوه بر این با پس انداز پول بیشتر، استرس کمتری نیز خواهید داشت.

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود بسیاری از مردم شاد نباشند این است که آنها مدام به چیزی که ندارند فکر می کنند و آنچه که در اختیار دارند را نمی بینند تا زمانی که آن را از دست می دهند. حتی اگر هیچ چیزی در زندگیتان ندارید می توانید برای زنده و سالم بودن، شکرگزار باشید. شما می توانید برای توانایی راه رفتن، نفس کشیدن، نوشیدن و غذا خوردن سپاس گزار باشید.

در پایان زندگی ما وسایل رفاهی جذاب و یا خانه های منحصر به فردمان را به یاد نخواهیم آورد بلکه ارتباط خود با دیگران ، کیفیت زندگی و عشقی را که به معشوقمان و خانواده مان هدیه داده ایم به خاطر خواهیم آورد. بنابراین، به جای اینکه همیشه به دنبال خرید بهترین چیزها باشید، یاد بگیرید که با کمترین چیزها هم خوشحال باشید.

اجازه ندهید که حرص خرید اجناس لوکس شما را از داشتن زندگی ای شاد و توام با خوشحالی محروم کند.

کمک کردن به دیگران

ما با نگه داشتن غم ها و غصه هایمان و فکر کردن مداوم به آن ها شانس خوشحال بودن را از خودمان می گیریم. یک راه حل ساده برای کنار گذاشتن این غم و غصه ها این است که به صورت داوطلبانه به دیگران کمک کنیم.

بنابراین هرگز نباید فراموش کنیم که ما موجوداتی اجتماعی هستیم و همان طور که خودمان به کمک دیگران نیاز داریم باید به دیگران نیز کمک کنیم تا یتوانیم شاد و خوشحال باشیم.

ناراحتی و افسردگی می تواند ناشی از خستگی و سکون باشد، بنابراین برای مقابله با این موضوع، بهتر است چیزهایی را در زندگیمان تغییر دهیم. اگر همیشه می خواستید هنرهای رزمی را بیاموزید، یک کلاس مناسب را پیدا کنید و در آن ثبت نام نمایید.

ما بزرگترین مانع در راه رسیدن به اهدافمان هستیم، بنابراین هرگز اجازه ندهید ذهنتان به شما بگوید که این کار را نمی توانید انجام دهید. هر انسانی در راه رسیدن به موفقیت، محدودیت هایی دارد بنابراین بهتر است خود را به چالش بکشید و برای چیزی که می خواهید بدان دست یابید بر نا امیدی ها و ترس هایتان غلبه نمایید.

هنگامی که مجددا در زندگی احساس غم و اندوه به سراغتان آمد زمان آن است که مجددا کارهایی را که از آن ها لذت می برید آغاز نمایید. از شروع کارهای جدید نترسید زیرا هنگامی که این کار را انجام دادید، اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت و چرخه ناامیدی موجود در زندگیتان از بین خواهد رفت.

همانطور که احتمالا قبلا نیز متوجه شده اید، ما به جامعه ای فوق العاده منزوی تبدیل شده ایم. مطمئنا، ما بیشتر در دنیای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستیم، اما در دنیای واقعی، بیش از هر زمان دیگری، در حال فاصله گرفتن از یکدیگر حتی از خانواده مان هستیم.

ما اغلب روزهایمان را به صورت خیره به صفحه نمایش های مختلف، از تلویزیون گرفته تا گوشی های هوشمند و لپ تاپمان سپری می کنیم. لکن بهتر است بدانید که بزرگترین دارایی ما در زندگی، تصویر یا وضعیت آنلاین ما نیست، بلکه دوستان واقعی ما، خانواده و کسانی هستند که ما را واقعا دوست دارند.

ما موجودی اجتماعی هستیم که برای بقا و خوشحال بودن به دیگران به خصوص خانواده و کسانی که دوستمان دارند وابسته هستیم بنابراین بهتر است پرسه زدن در محیط آنلاین را کنار گذاشته و زمان خود را در دنیای واقعی سپری کنیم.

روزهایی را به یاد آورید که کودکی بیش نبودید و در مزارع آفتاب گردان به این سو و آن سو می دویدید و با دویدن در گودال های پر از آب به جای مانده پس از باران، اب را به روی لباس های خود و اطراف می پاشیدید و بر روی چوب هایی که در پشت کلبه تان به عنوان هیزم ذخیره شده بودند می پریدید. شما مجبور نیستید که در یک زمان معین در جای خاصی باشید، به جز زمان شام که باید سر میز شام حاضر باشید.

شما می توانید در طبیعت گم شوید و حس موجود در درون قلبتان را کشف کنید و بیشتر و بیشتر احساس شادی نمایید. چرا فکر می کنید که نمی توانید این کار را انجام دهید. تنها کافی است اندکی وقت بگذارید و به دل طبیعت بروید، پیاده روی کنید و یا با خودروی تان از میان دشت های سرسبز گذر کنید.

سلام.من خیلی احساس خوبی ندارم.احساس میکنم خوش بخت نیستم.نه از اوضاع مالی مشکل داریم نه کمبود مهر و محبت دارم و نه کمبود دوست.ولی نمیدونم چرا. قراره برم تیز هوشان خیلی باید درس بخونم.روز و شبم شده درس.خیلی اضطراب و استرس دارم.کلاس ششم هستم.میشه لطفا کمکم کنید؟ تمام راهکار هایی که در مقاله زیباتون گفتید رو از اول انجام میدادم.ولی نمیشه.ممنون میشم اگه جواب بدید.

چه طور خوشبخت باشیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟

چه طور خوشبخت باشیم

شادی را خود ما انسان ها می سازیماین ما و شما هستیم که تصمیم می گیریم در زندگی شاد باشیم یا نباشیم. بیایید تصمیم بگیریم که هیچ وقت شادی‌هایمان را خراب نکنیم!  حتی اگر زلزله، سیل، یک کوه بدهی و قرض و وام و تورم هم در مسیرمان قرار گرفت.

اما برای درک علل و اثرات شادی، محققان ابتدا باید آن را تعریف کنند. بسیاری از آنها با اصطلاح “رفاه ذهنی” به طور تعاملی استفاده می کنند که به سادگی از مردم می خواهند که گزارش کنند که چگونه احساسات خود را با زندگی خود و احساسات مثبت و منفی آنها تجربه می کنند. سونیا لووبومیرسکی، محقق روانشناسی مثبت، در کتاب «چگونگی خوشبختی» در سال 2007 توضیح داد: خوشبختی به عنوان «تجربه شادی، محبت و یا رضایت مثبت همراه با حس بودن زندگی، خوب، معنی دار و ارزشمند است».

حتما بخوانید: روش قران در روان درمانی​

نوزادان از سن دو تا شش ماهگی با بالا بردن گوشه‌های دهان یا درآوردن صدا، شروع به نشان دادن خوشحالی خود به هنگام دیدن چهره‌ای آشنا می‌کنند. کودکان پس از طی دوران نوزادی نیز همچنان الگویی برای شادی و صمیمیت هستند. آنها در طول روز تا 400 مرتبه می‌خندند در حالی که بزرگسالان به طور میانگین 15 تا 20 بار در روز می‌خندند.

نه تنها انسان‌ها که حیوانات نیز قادر به خندیدن هستند. اگرچه ارسطو، فیلسوف سرشناس یونانی معتقد بود که خنده عامل تمایز میان انسان و حیوان است اما دانشمندان بعدها دریافتند که حتی حیوانات نیز می‌توانند شادی‌شان را با قهقهه و خنده بیان کنند. هر چند خنده آنها صدای دیگری دارد برای مثال شامپانزه‌ها به هنگام خنده نفس‌نفس می‌زنند یا موش‌ها صدای جیغ‌ ریتمیکی از خود در‌می‌آورند.

 

بعضی‌ها در این مواقع سؤالاتی شبیه به این را مطرح می‌کنند: «آیا کسانی که همیشه کوکائین مصرف می‌کنند، افراد خوشحالی هستند؟»، اگر تنها چیزی که نیاز داریم احساس خوشحالی همیشگی باشد باید در جواب گفت بله افراد خوشحالی هستند! اما نگران نشوید قصد نداریم بگوییم برای اینکه به جمع خوشحالان بپیوندید کوکائین مصرف کنید! آخرین تحقیقات علمی جواب کامل‌تری برای این موضوع مطرح می‌کند؛ افراد با خلق و خوی آرام و متعادل نسبت به کسانی که حد بالایی از شادی موقتی را تجربه می‌کنند، سلامت روانی بالاتری دارند، چون مثل تمام احساساتی که تجربه می‌کنیم شادی کاذب هم هر اندازه به اوج برسد به همان اندازه، افت می‌کند و حال بدتری را تجربه خواهیم کرد.

از طرف دیگر معمولا هنگامی که از افراد مختلف درباره‌ی اینکه چه چیزی به زندگی‌شان ارزش می‌دهد سؤال می‌کنیم، به ندرت حرفی درباره‌ی خلق و خو و احساسات خود می‌زنند. آدم‌ها معمولا به چیزهایی استناد می‌کنند که هویت‌شان را می‌سازد؛ چیزهایی مثل شغل یا روابط‌شان! از طرف دیگر همین یافته‌های علمی نشان می‌دهد اگر بیش از حد روی تلاش برای شادی بیشتر و تجربه‌‌ی همیشگی حس خوب تمرکز کنید، توانایی‌تان برای داشتن احساس خوب ضعیف‌تر می‌شود، بعد از این اتفاق، هیچ مقدار احساس خوب شما را راضی نمی‌کند. از طرف دیگر آنچه شما انتظار دارید یعنی همان «شادی همیشگی» به لحاظ فیزیکی هم برای اغلب افراد امکان‌پذیر نیست.

هر چند با زندگی کردن زیر خط فقر، خوشحال بودن واقعا کار سختی است! اما گذشته از این، به نظر نمی‌رسد شادی را هم بشود با پول خرید. تصور کنید ناگهان 50 میلیون تومان در سال افزایش درآمد داشته باشید، قبول دارم! من هم بودم هیجان‌زده می‌شدم! اما این خوشحالی مقطعی فقط تا زمانی طول می‌کشد که توقعات‌ جدیدی هماهنگ با این بودجه‌ی تازه پیدا کنید. شما خوشحال شدید چون قبل از این توقعاتی داشتید که کمتر از درآمد جدید‌تان بود و حالا اوضاع تغییر کرده است. شما خوشحال‌تر از قبل شدید چون پیش از این نمی‌دانستید قرار است پولدار‌تر شوید حالا که فهمیدید خوشحال شدید وگرنه شاید قبلش هم به اندازه‌ی کافی خوشحال بوده‌اید.

این شرایط درباره‌ی تمام چیزهایی که هر فردی مدت‌ها در حسرت داشتنش بوده‌ است، صدق می‌کند. درباره‌ی خانه‌ی جدید، اتومبیل جدید، ابزارهای جدید و… اما شما بهتر از من می‌دانید وقتی به هرکدام از این چیزها برسیم اولش شاد می‌شویم اما بلافاصله چیز دیگری می‌خواهیم تا با داشتن آن چیز جدید بتوانیم دوباره خوشحال بشویم. اما یک مورد استثنا وجود دارد، زمانی که پول‌تان را صرف تجربه با آدم‌های دیگر می‌کنید. مثلا پول‌تان را برمی‌دارید و به تعطیلات و سفر می‌روید، مکان‌های تازه را می‌بینید و اوقات هیجان‌انگیز و جذابی را با دوستان یا افراد خانواده‌تان می‌گذرانید، در این‌صورت به مفهوم واقعی شادتر خواهید بود. اما چه می‌شود کرد، به ندرت افراد این شادی‌ها را به کسب ثروت‌های بادآورده ترجیح می‌دهند.

ضرب‌المثل قدیمی «بالاخره رسیدیم»، اغلب برای بحث شادی صادق است، هرکس در پی شادی باشد بالاخره روزی به آن می‌رسد! اما برخلاف تصور عموم شادی مقصد نهایی نیست چون تمام شادی‌ها موقتی هستند. مگر اینکه شما ژنتیکی فرد خوش‌شانسی باشید یا طبیعت شادی داشته باشید، در واقع چیزی که مهم است شاد ماندن و حفظ بقای احساس شادی درون شماست که تلاش زیادی می‌خواهد.

بیشتر تکنیک‌های ابداع شده برای شاد بودن، مثل یادداشت‌های سپاسگزاری، برای این است که شاد بودن جزو عادات ما باشد پس می‌توانید برای همه‌ی اتفاقات، یادداشت شکرگزاری بنویسید. نه تنها برای یک اتفاق، بلکه برای تمام رویدادهای زندگی‌تان حتی آنها که مدت کوتاهی خوشحال‌تان کرده است مثل ازدواج یا ترقی کردن، چون تمام این خوشحالی‌ها بعد از اینکه به آنها برسیم از بین می‌روند.

 

با قبول این عادت شروع کنید: چند دقیقه در روز را در تنهایی و سکوت بگذرانید. سوزان ویلیس، دکتر و مربی زندگی می‌گوید: واقعیت‌های زندگی مدرن، معمولا ما را مجبور به فکر کردن در مورد مسائل نگران کننده می‌کند. مثلا شما درباره‌ی این چیزها فکر می‌کنید: امروز چه کاری باید انجام دهید، 5 دقیقه پیش، چه چیزی گفته‌اید یا در مورد تماس تلفنی فردا که نگرانش هستید فکر می‌کنید.

یک زمان ساکت و آرام به شما این امکان را می‌دهد که آن سر و صداها را قطع کنید و متوجه شوید که واقعا چه چیزی برایتان مهم است. سوزان پیشنهاد می‌کند که ساعتتان را 10 دقیقه زودتر از وقت بیداری معمولتان تنظیم کنید (قبل از بیدار شدن اعضای خانواده یا زنگ خوردن تلفن) و به یک اتاق ساکت بروید.

در دفتر وقایع روزانه‌تان چیزی بنویسید، تمرینات تنفسی پاکسازی ذهن انجام دهید یا فقط یک شمع روشن کنید و آرام بنشینید. این تمرین، به شما کمک می‌کند که به دو روش شادی را پیدا کنید.

اول، جلوی ترشح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را می‌گیرد. اگر این هورمون‌ها تولید شوند، شما مضطرب، تحریک پذیر و ناراضی می‌شوید.

دوم، پزشکانی که در زمینه‌ی بودیسم و یوگا فعالیت می‌کنند معتقدند هنگامی که یاد بگیرید این نداهای درونی را ساکت کنید، چیز جالبی اتفاق می‌افتد. استفان کوپ، محقق مرکز یوگا و سلامت در لنوکس می‌گوید: هنگامی‌که شما آرام و ساکت هستید، پاسخ سوال «چه چیزی مرا خوشحال می‌کند؟» خود بخود مشخص می‌شود.

کارشناسان می‌گویند اگر می‌خواهید واقعا خوشحال باشید، عادت کنید که در زندگی‌تان بدنبال خوبی باشید. هر روز لیستی از پنج چیزی که دوست دارید و از آن لذت می‌برید تهیه کنید. شاید از چرت زدن روی نیمکت یا در آغوش گرفتن فرزندتان لذت می‌برید یا از اینکه وقت دارید تا با همسرتان شام بخورید، خوشحال و سپاسگزارید.

اینکه چطور این قدردانی را انجام می‌دهید به خودتان بستگی دارد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که آن 5 چیز را قبل از خواب بنویسید. بنابراین بطور ناخوداگاه با یک احساس مثبت به خواب می‌روید. بعضی دیگر پیشنهاد می‌کنند که قبل از هر وعده‌ی غذایی، در ذهنتان آنها را بررسی کنید. می‌توانید هر روز روی 5 چیز ثابت تمرکز کنید یا هر روز یک لیست جدید تهیه کنید.

 

اگر به روش‌های منفی با خودتان صحبت کنید، نمی‌توانید خوشحال باشید. سوزان می‌گوید: چیزهایی که به خودتان می‌گویید، روی اخلاق و بدنتان تاثیر می‌گذارد.

افکار منفی باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود و در نتیجه احساس بدتری پیدا می‌کنید. بسیاری از ما، یکسری انتقادات تند و خشن داریم که بی وقفه در ذهنمان در جریانند. اگر شما با این نوع صحبت کردن، شانس خود را برای رضایت و آرامش درونی از بین می‌برید، تصمیم بگیرید که با خودتان مانند یک دوست خوب صحبت کنید.

قول دهید که به افکارتان توجه کنید و وقتی متوجه افکار منفی شدید، آنها را با افکار مثبت جایگزین کنید.

                        هفت قانون معنوی موفقیت

عادت دیگری که می‌تواند شما را به خوشبختی واقعی برساند، بخشنده بودن است. استفان کوپ می‌گوید: «بودا می‌گفت اگر ما قدرت بخشندگی را برای ایجاد شادی درک می‌کردیم، هرگز به تنهایی غذا نمی‌خوردیم.» او توصیه می‌کند که بیشتر کارهای سخاوتمندانه انجام دهید.

همه‌ی ما انگیزه‌های طبیعی برای بخشندگی داریم. مثلا ممکن است به ذهنتان خطور کند که یک دوست تنها را به شام دعوت کنید، به عمه‌ی پیرتان زنگ بزنید یا برای همکارتان قهوه بگیرید.

شاید بهانه بیاورید که وقت ندارید یا نمی‌خواهید پول خرج کنید. اما دفعه‌ی بعد که یکی از این افکار به ذهنتان رسید، به آن عمل کنید. بخشش، باعث ایجاد شادی می‌شود، هم در کسی که می‌بخشد و هم در گیرنده. آن احساسات خوب می‌توانند بمدت طولانی باقی بمانند.

در نهایت برای شاد بودن، شما باید استعدادهای خود را بشناسید و هر روز از آنها استفاده کنید. بسیاری از مردم، زندگیشان را صرف تلاش برای رفع نقاط ضعفشان می‌کنند (صفاتی مانند بی نظمی، زود عصبانی شدن یا کمرویی شدید).

بجای اینکه روی نقاط ضعف‌تان تمرکز کنید، برای نقاط قوت‌تان، بیشتر انرژی بگذارید. توجه کنید که وقتی لبخند می‌زنید، در حال انجام چه کاری هستید. حداقل یک هفته، لیستی از این لحظات شاد تهیه کنید و در روز بعد، آنها را مطالعه کنید. تعدادی از لحظات شاد خود را انتخاب کنید و با خودتان قرار بگذارید تا جایی که می‌توانید، آن‌ها را تکرار کنید.  

 

دانلود PDF مقاله:چگونه انسان شاد و خوشبختی باشیم؟

چه طور خوشبخت باشیم

هیچ روش تضمینی برای شناختن اینکه آیا یک شخص واقعا شما را دوست دارد وجود ندارد، اما نشانه هایی برای خواندن وجود دارد تا دریابید که چه چیزی در ذهن دوست عزیز شماست. اگر می خواهید بدانید که شخص مورد علاقه شما واقعا شما را دوست دارد، باید توجه داشته باشید که چگونه شخص عمل می کند، آنچه می گویند، و آنچه که آنها انجام می دهند زمانی که شما با هم هستند.

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

یعنی هرچه بیشتر برای به‌دست‌آوردنش تقلا کنید بیشتر از چنگ‌تان می‌گریزد. دارن مک‌ماهون (Darrin McMahon)، نویسنده‌ی کتاب تاریخچه‌ی شادی می‌گوید: «لحظه‌ای که از خودتان بپرسید «آیا خوشحال هستم؟» از خوشحال بودن دست می‌کشید.» چطور ممکن است چنین چیزی درست باشد؟ آیا در جاهای اشتباهی به‌دنبال شادی می‌گردید؟ آیا فکر می‌کنید که شادی حسی است که درهنگام به دست آوردن چیزی که می‌خواهید، احساس می‌کنید؟ بعضی‌ها معتقدند که خوشحالی کمی شبیه به عاشق شدن است. شما نمی‌توانید باعث آن شوید. در این صورت چطور می‌توانید خوشحال‌تر شوید؟ این نوشته را بخوانید تا ببینید واقعا چرا شاد نیستیم.

احساس خوب داشتن و تغییر در زندگی که موجب خوشحالی و کارایی در زندگی تان می شود.با احساس خوب داشتن به همه ارزوهایتان می رسید.

 حتما شما هم این تجربه را دارید که بعضی روزها بعد از بیدار شدن از خواب احساس نشاط، انرژی و عشق می کنیم و به همه چیز از جمله خود، خانواده و همکارانمان خوش بین هستیم. اما بعضی روزهای دیگر بدون آنکه علت را بدانیم کسل و بی حوصله هستیم، گویی هیچ چیز در زندگی نمی تواند ما را خوشحال و امیدوار کند.

در گزارش شادی جهان، 156 کشور دنیا براساس شش عامل رتبه‌بندی می‌شود. این عامل‌ها عبارت‌اند از تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت‌های اجتماعی، سخاوت، آزادی و فساد. امسال برای نخستین بار، سازمان ملل متحد سطح شادی مهاجران را هم در 117 کشور بررسی کرد

خنده و تبسم  که از عوامل نشاط و شادی است. شادی نوعی رضایت درونی است که در انسانها وجود دارد و برخی نیز آن را غرور، قناعت و یا قدردانی توصیف کرده‌اند

برای کسانی که شور زندگی در وجودشان کم است یا اصلا ندارند و یا با خودشان کامل نیستند و از خودشان ایراد می گیرند و خودشان را دوست ندارند و خدای ناکرده از زندگیشان خسته شده اند و نا امید و دلخسته اند و یا به روز مره گی رسیده اند و معنای زندگی خود را گم کرده اند ، تمرین عملی های زیر کمک می کند که هیجان انگیز، پر شور و شوق، عاشق زندگی، کامل با خودشون، عاشق خودشون و خلاصه یه آدم هیجان انگیز و خوشمزه بشوند و باشند.

تعداد کل امتیازات این مطلب 10

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلود PDF مقاله:چگونه انسان شاد و خوشبختی باشیم؟Downloads-icon

مدیرآفرین – آموزش تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی

افراد موفق و خوشبخت از مشکلات و امتحانات زندگی معاف نیستند. درحقیقت بیشتر افراد موفق و خوش‌بینی که می‌شناسیم بر مشکلات بسیاری غلبه کرده‌اند تا در جایگاهی که امروزه آنها را می‌بینیم بیاستند.

افراد خوشبخت توانایی عجیبی در تمرکز بر روی جنبه‌های مثبت و ارزشمند زندگی دارند. موفقیت این افراد نتیجه آمادگی، کار جدی و یادگیری از شکست‌ها است.

آنها در سختی و مشکلات روی نکات شاد و مثبت تمرکز می‌کنند تا روحیه‌شان بهتر شود. برای هر چیزی که زندگی در اختیارشان می‌گذارد سپاسگزارند و به زمین و زمان بابت اتفاقات پیش آمده لعنت نمی‌فرستند و به سوی چالش‌ها می‌شتابند.

آنها به شکل غریزی یا اکتسابی می‌دانند چگونه ذهن‌شان را بر روی راه حل‌ها متمرکز کنند. اینکه این توانایی را داشته باشید تا دیدگاه‌تان را تغییر دهید می‌تواند تغییرات غیر قابل باوری در زندگی شما ایجاد کند. زمانی که تلاش می‌کنید تا ذهن‌تان را بر روی چیزی که به شما احساس خوبی می‌دهد متمرکز کنید روح‌تان را غنی می‌کنید، روحی که جوهره هر آنچه که شما هستید را تشکیل می‌دهد.

چه طور خوشبخت باشیم

افراد شاد به این نتیجه رسیده‌اند که روحیه خوب است که آنها را در زندگی به پیش می‌برد و به همین دلیل بیشتر از اینکه تحت تاثیر اتفاقات بیرونی باشند به درون خود نگاه می‌کنند.

افرادی که احساس خوشبختی می‌کنند به روشنی و با اطمینان، تصمیم‌گیری کرده‌اند. آنها خودشان را موظف به گزینش‌هایی نموده‌اند که همیشه راحت یا آسان نبوده است. این اشخاص دست به کارهایی زده‌اند که نیروی زندگی، اهداف و رویاهای‌شان را تقویت کرده است.

به هیچ کدام از ما رویاهایی برای زندگی داده نمی‌شود که نتوانیم به آنها دست یابیم.

در واقع انتخاب‌هایی که پشتیبان خشنودی درازمدت ما هستند، همیشه سرگرم کننده و شادی‌آور به شمار نمی‌آیند و افزون بر این، آسان‌ترین و جذاب‌ترین انتخاب‌ها هم نیستند. اما اگر بخواهیم رویای زندگی‌مان را واقعیت ببخشیم، انجام انتخاب‌هایی همسو با آینده دلخواه حیاتی است.

یک فرد موفق باتری‌اش را با احساسات خوب، صبر و تحمل، شارژ می‌کند و زمانی که باز می‌گردد تا با موقعیتی که باعث تشویش شده است روبرو شود، راه‌حل‌ها بهتر به سراغ او می‌آیند زیرا ذهن آرامی دارد.

نمی‌توانید شرایط ناخواسته را در زندگی خود متوقف کنید تنها کاری که می‌توانید بکنید انتخاب پاسخی است که به اتفاقات بیرونی می‌دهید. افراد شاد می‌دانند اینکه چه اتفاقی افتاده مهم نیست، زندگی همچنان ادامه دارد و آنها می‌توانند روی چیزی تمرکز داشته باشند که به آنها قدرت و توانایی بدهد.

در حقیقت شما معنای واقعی زندگی و آرامش را تا زمانی که چالش و سختی را تجربه نکنید متوجه نمی‌شوید. تمرکز روی نکات مثبت، مهارتی است که روح‌تان را زنده نگاه می‌دارید و می‌توانید دیدگاه‌تان را در زندگی تغییر دهید.

این کلیدی است تا زندگی شادی را خلق کنید. تمرین کنید و تمرکزتان روی مسائلی باشد که به شما روحیه می دهد. به جای اینکه از نداشته‌هایتان شکایت کنید، سپاسگزار باشید و این همان کاری است که افراد خوشبخت و شاد در زندگی انجام می‌دهند.

اگر قرار است شخصی زندگی شما را تغییر دهد آن شخص خودتان هستید. یک فرد موفق تنها خودش را مسئول زندگی‌اش می‌داند. زندگی چه خوب چه بد، نتیجه انتخاب و اعمال خود ما است، پس هر آنچه بوده از آن درس های لازم را بگیرید و برای بهتر شدن زندگی تلاش کنید.

خوشبختی ناشی از چیزهایی که داریم نیست بلکه ناشی از نحوه زندگی ما است.

این دیدگاه باعث می‌شود که انگیزه بیشتری برای تلاش و حرکت داشته باشید زیرا کنترل زندگی‌تان را در دستان خودتان می‌بینید. گفته‌ای دیگر از جیم ران این نکته را به خوبی نشان می‌دهد: “شما باید مسئولیت زندگی تان را به عهده بگیرید. شما نمی‌توانید بسیاری از شرایط را تغییر دهید. اما می‌توانید خودتان را تغییر دهید و این دقیقا همان چیزی است که شما مسئولش هستید”.

هیچ کدام از ما زندگی بی‌اهمیت و بی‌ارزشی نداریم، حضور ما در این دنیا هدفی دارد و برای ماموریتی مهم پا به این جهان گذاشته‌ایم. این حقیقتی است که همه می‌دانیم اما بسیاری آن را فراموش کرده‌اند و تنها درگیر زندگی روزمره و مسائل بی‌اهمیت هستند. ما باید به بلوغی در اندیشه و فکرمان برسیم چون بینش و دید ما به زندگی یعنی همه چیز.

تا به حال به این فکر کرده‌اید چگونه شخصی با انبوهی از محدودیت‌ها و مشکلات زمین نمی‌نشیند و تسلیم نمی شود اما شخصی دیگر با امکانات و شرایط بسیار مطلوب، روحیه افسرده‌ای دارد و دچار عادت‌های خود تخریبی می‌شود؟ آیا تفاوت در چیزی جز بینش درست و تحلیل منطقی مسائل است؟ بینش و دید شما به زندگی یا شما را به اوج سرافرازی می‌رساند یا اعماق شکست و ناکامی.

ما باید از هر اتفاقی در زندگی برای کسب تجربه و قدرتمند شدن بهره بگیریم و مطمئن باشیم برنده نهایی ما هستیم. در پس هر رویدادی چه خوب و چه بد، معنایی عمیق‌تر بیابیم و تنها به دنبال خوشی و لذت صرف نباشیم. آنچه شما را می‌سازد تلاش و پشتکار برای پیمودن پله‌های موفقیت و حل مشکلات است و بعد از آن دیگر هیچ گاه آن آدم قدیمی نخواهید بود.

اینکه به کدام جنبه زندگی، مثبت یا منفی نگاه می‌کنید، بر تمام زندگی شما تاثیر می‌گذارد و در طولانی مدت، تفاوت‌های بسیار قابل توجهی در نوع زندگی و شخصیت‌تان پدید می‌آورد.

در برداشتی که از زندگی دارید تجدید نظر کنید و از امروز همه توجه خود را بر این نکته بگذارید که به زندگی از دریچه سرور، شادی، بهروزی و برکت نگاه کنید. به تدریج خواهید دید که با همین چیزها احاطه شده‌اید. به ارزشی که در زنجیره کائنات دارید بیندیشید و خود را یک انسان ارزشمند بدانید.

انسانی پرشور و شوق باشید، نسبت به هر چه دارید و هر چه می‌کنید شور و شوق نشان دهید. برنارد شاو به صورتی زیبا هدفی را که از زندگی برای خود ترسیم کرده بیان می‌کند:

این اوج شادی واقعی زندگی است که در مسیر هدفی که براساس اقتدار خویش تعیین کرده‌ایم زندگی کنیم. من بر این باورم زندگی‌ام متعلق به همه مردم است و تا زمانی که زنده‌ام، این بخت به من روی آورده است که آنچه می‌توانم برای مردم انجام دهم. از زندگی لذت می‌برم، برای نفسِ خود زندگی. زندگی در چشم من شمع کوتاهی نیست بلکه “مشعلی فروزان و شکوهمند” است که آن را برای لحظه‌ای به من سپرده‌اند و می‌خواهم آن را فروزان‌تر از پیش حفظ کنم و به نسل بعدی بسپارم.

پیام اصلی شاو این است، که می‌توانید تصویری را که از خویش دارید تغییر دهید. آیا دیدی که او به زندگی دارد جذاب نیست؟

اما این مسئله هنوز باقی مانده که چگونه به زندگی‌مان معنا ببخشیم؟ چگونه به معنای زندگی پی ببریم؟ تنها کسی که می‌تواند به این سوال جواب بدهد خود شما هستید، البته اگر به دنبال یک جواب حقیقی هستید. به قول سامرست موام:

راز و معنای زندگی ارزشی ندارد اگر خودتان آن را کشف نکرده باشید

حضور شما در اینجا نه از روی تصادف بوده نه اجبار و نه اشتباه، شما جزئی مهم از آفرینش هستید که باید آن را در رسالت نهایی‌اش به سوی دنیایی بهتر همراهی کنید. به جای اینکه تحت تاثیر سطحی‌ترین اتفاقات قرار بگیرید، کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید و به طرح بزرگ‌تر زندگی ‌تان توجه کنید. دیدگاه‌تان را تغییر دهید تا ببینید زندگی چگونه به شما لبخند می زند.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۴.۱ / ۵. ۷

قوانین طلایی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی حرفه‌ای

چگونه بر کمالگرایی غلبه کنیم؟

چگونه فردی قابل اعتماد باشیم؟ ( ۱۴ نکته برای جلب اعتماد دیگران)

۱۱ روش افزایش اعتماد به نفس و جذاب‌تر به نظر رسیدن

چه طور خوشبخت باشیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد و نزد ما محفوظ است

نام و ایمیل من را برای دیدگاه بعدی ذخیزه کن

می خواهم جدیدترین مقالات و اخبار سایت را دریافت کنم

مدیرآفرین باور دارد که شما یک مدیر هستید و خودتان بهترین فردی هستید که می تونه زندگی که شایسته‌اش هستید را بسازید. آموزش‌های زندگی شخصی و شغلی همان چیزی است که مدیرآفرین هدف خود قرار داده تا در این مسیر همراهتان باشد. به‌روزترین مقالات، کتابها، فایل های صوتی و تصویری در زمینه توسعه فردی و کسب و کار به صورت رایگان و ویژه برای شما فراهم شده است. رسالت مدیرآفرین این است که در مسیر موفقیت، انگیزه و دانشی را که برای ادامه راه نیاز دارید در اختیارتون قرار بدهد. موفقیت یک علم و اگر خوب یادش بگیرید شما هم به موفقیت می رسید.

برای اطلاع از جدید ترین دوره های کارگاه و محصولات آموزشی و فروش های ویژه همین الان ایمیل تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم

خوش آمدید

بازگردانی رمز عبور

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

اگر تصور تو از خوشبختی این است که زندگی تو بدون درد و رنج شود و همه خواسته ها و آرزو های تو براورده شود و در یک بهشت برین زندگی کنی، باید بگویم که تصور یک حباب است که با ترکیدن این حباب تو به یک نا امیدی مزمن و یک افسردگی شدید دچار میشویچرا که هر خواسته ای که براورده شود جای خود را به آرزوهای دیگر میدهد پس هیچ انسانی در هیچ مقطعی بدون خواسته و ارزو نیست در مورد پایان یافتن رنج ها هم اینگونه است دردی میرود و دیگری جایگزین میشود چون این فرمت حقیقی زندگی ماست پس برای خوشبخت بودن باید این فرمت زندگی انسان بر روی زمین را به رسمیت شناخت و به قول سهراب سپهری چشم را بشوییم و جور دیگر به این خوشبختی نگاه کنیم تا بتوانیم حقیقتا تجربه اش کنیم و یونگ اینجا برای ما دریچه جالبی از انسان خوشحال باز میکند .
خوشحال بودن یعنی توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی‌ها. .
خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگیست، اما هیچ کدام از آنها نمی‌تواند مرا از پا بیاندازد.
.
خوشحالی یعنی میل به زندگی علی‌رغم علمِ به فانی‌بودنِ همه چیز. .
خوشحالی یعنی در سختی‌ها لبخند‌زدن. .
خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات. ..
خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم. .
خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی. .
خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن، عبور کردن و به عظمتی بی‌پایان چشم دوختن. .
خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی. .
خوشحالی یعنی ادامه دادن..
.
و به نظر من خوشحالی یعنی داشتن این ایمان قلبی که جهان به من کمک میکند چه در سختی ها چه در آسانی ها او همراه شکست ناپذیر من است.
سوده هروي

مدرس مجموعه دوره های زندگی سالم

برای خرید این محصول ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام نمایید

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چه طور خوشبخت باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چه طور خوشبخت باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

به گزارش «بهداشت نیوز» خوشبختی، چیزی است که خود ما می‌توانیم به سادگی آن را به دست بیاوریم و لازمه به دست آوردن خوشبختی، برطرف کردن موانعِ سر راه آن مانند استرس، افکار منفی، ماندن در گذشته و انتظارات غیرواقع‌بینانه است.

ما انسان‌ها با تمام تفاوت‌های‌مان،‌ اهداف مشترکی را هم در زندگی دنبال می‌کنیم. خوش‌بختی، یکی از همین اهداف مشترک است. صرف نظر از راه‌های متفاوتی که برای دستیابی به خوش‌بختی انتخاب می‌کنیم، موانع مختلفی هم بر سر راه‌مان قرار می‌گیرند. در عصری که تنها اشتغال و افزایش بهره‌وری به هر قیمت اهمیت دارند،‌ کلید اصلی برای رسیدن به خوش‌بختی، حذف کردن همین موانع مزاحم از زندگی است.

فکر کردن مداوم به گذشته
احساس شرمندگی و ناامیدی نسبت به گذشته، شخصیت امروزی شما را هم تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. با این‌حال، ‌وقتی که مستقیما بر زمان حال تمرکز می‌کنید، احساسات و توانایی‌های شما فقط به کسب خوش‌بختی در لحظه حال محدود می‌شوند. بنابراین، نگاه دائمی به گذشته را کنار بگذارید و خوش‌بختی در لحظه حال فکر کنید.

انتظارات غیرواقع‌بینانه
یکی از بزرگ‌ترین درس‌های بزرگسالی، یادگیری مدیریت انتظارات است. تردیدی نیست که در نظر گرفتن انتظارات معقول و واقع‌بینانه برای رسیدن به موفقیت در زندگی ضرورت دارد. با این‌حال، کنار گذاشتن انتظارات غیرواقع‌بینانه از خود و دیگران، به شما کمک می‌کند تا احساس ناامیدی، شکست و بدبختی را تجربه نکنید. خوش‌بختی واقعی زمانی معنا پیدا می‌کند که انتظار نتایج دقیق را کنار بگذارید و با ذهن باز با جهان پیرامون خودتان مواجه شوید. احساس شادی درونی وقتی نمایان می‌شود که پیش‌فرض‌های ثابت خودتان را فراموش کنید و امکان‌های متفاوت را بپذیرید.

توجه بیش از حد به نظر دیگران
آیا دائما به این فکر می‌کنید که مردم درباره شما چه نظری دارند؟ رها شدن از شرّ این فکر، یکی از کلیدهای حیاتی برای دستیابی به احساس شادی و خوش‌بختی در زندگی است. بنابراین، به‌جای این‌که خودتان را از چشم دیگران ببینید، روی انرژی درونی خودتان تمرکز کنید. فکر کردن دائمی به نظر مردم، به شما اجازه نمی‌دهد که رفتار آزادانه‌ای داشته باشید. اگر به تصمیم‌های خودتان افتخار کنید، دیگر به مُهر تایید مردم نیازی نخواهید داشت. انرژی‌ای که هر روز برای نگرانی درباره نظر مردم صرف می‌کنید، شما را برای ادامه مسیر زندگی‌تان خسته می‌کند.

چه طور خوشبخت باشیم

ترس از افزایش سن و پیری
از تبلیغ‌های عمومی در سطح شهرها گرفته تا اینستاگرام و فیس‌بوک، ما با پیام‌هایی مواجه می‌شویم که پیری را نامطلوب توصیف می‌کنند. درنتیجه، بسیاری از ما حتی از پیری طبیعی هم می‌ترسیم و نمی‌توانیم پایان دوران جوانی را تصور کنیم. با این‌حال، همه ما پیر می‌شویم و هیچ راه فراری هم نداریم. هیچ معجزه‌ای وجود ندارد که شرایط بدن ما را به دهه ۲۰ سالگی برگرداند. خوش‌بختی واقعی وقتی پدید می‌آید که این واقعیت‌ها را بپذیرید و قبول کنید که پیری هم یکی از بخش‌های طبیعی زندگی است.

منفی‌نگری
منفی‌نگری، یکی از چالش‌های اساسی در جهان امروزی ما است که پیامدهای منفی و مخربی دارد. اگر ما همواره به نیمه خالی لیوان توجه کنیم، جهان خودمان را هم براساس همین تصور خواهیم ساخت. بنابراین، ذهن خودتان را عادت بدهید به این‌که نیمه پُر لیوان را هم ببیند. وقتی که دائما از اصطلاحات منفی‌نگرانه برای بیان احساسات و وضعیت خودتان استفاده می‌کنید، احساس خوش‌بختی را از بین می‌برید.

استرس
کمی استرس می‌تواند محرک مثبتی باشد و حتی به ما انگیزه بدهد. با این‌حال، استرس شدید که با علائم جسمانی و روانی مختلفی همراه است، قطعا هم عملکردهای ما را دچار اختلال می‌کند و هم احساس خوش‌بختی را در ما از بین می‌برد. وقتی که سطح هورمون استرس (کورتیزول) بیش از حد بالا برود، مشکلاتی مانند التهاب، افزایش وزن و بیماری‌های قلبی را تجربه خواهیم کرد. استرس زیاد در درازمدت حتی می‌تواند ما را به افسردگی مبتلا کند.

یاد گرفتن عذرخواهی
پذیرش مسئولیت همه انتخاب‌ها در طول زندگی، یکی از رازهای دستیابی به خوش‌بختی واقعی است. وقتی که مسئولیت اشتباهات خودمان را نمی‌پذیریم و از دیگران عذرخواهی نمی‌کنیم، دائما خودمان را مورد قضاوت قرار می‌دهیم یا تحقیر می‌کنیم. درحالی که عذرخواهی، یکی از بهترین راه‌ها برای پذیرش مسئولیت همه رفتارهای اشتباه در مقابل دیگران است. این نکته مهم، توانایی ایجاد تغییر در زندگی را به شما یاد می‌دهد و احساس خوش‌بختی را در شما تقویت می‌کند.


 


منبع: سلامتیسم

چه طور خوشبخت باشیم
چه طور خوشبخت باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *