چه طور شکم خود را کوچک کنیم

 
helpkade
چه طور شکم خود را کوچک کنیم
چه طور شکم خود را کوچک کنیم

آیا شکمتان باعث ناراحتی شما می شود؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که شما می توانید یک شکم صاف باور نکردنی را سریع تر از هر یک از همسالان خود بدست آورید؟ با توجه به شیوه زندگی روزمره و تغذیه نادرست، جای تعجبی نیست که چربی شکم چیزی باشد که بیشتر ما را ناراحت کند. چه اتفاقی می افتد اگر سریع تر از یک هفته شکمتان را صاف کنید؟ شگفت انگیز، نه؟ این چیزی است که در این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند.

1. خوردن وعده های کمتر مفید کوچک کردن شکم:

این یک راه عالی برای از دست دادن چربی شکم در یک هفته است. ما پیشنهاد می کنیم که به جای خوردن 3 وعده غذایی کامل و ایجاد اضافه بار سیستم گوارش، قسمت های کوچکتر بیشتری با فاصله زمانی حدود 2 تا 3 ساعت از هم داشته باشید. مزایایش کوچک شدن شکم و افزایش متابولیسم است که باعث افزایش سوزاندن چربی بیشتر خواهد شد. 

گاهی اوقات بیشتر ما دچار نفخ می شویم، که موجب ورم شکم می شود. با محدود کردن مصرف غذاهای فیبری که باعث بوجود آمدن نفخ می شود، از ایجاد چربی جلوگیری می شود، غذاهایی شامل:

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

این سبزیجات با فیبر بالا برای بدن مناسب هستند، اما به شکلی دیگر، شکل بدن شما را خراب می کنند.

3. تنظیم مصرف میوه های خام و سبزیجات:

ما پیشنهاد می کنیم که یک باره سبزی ها و میوه های خام زیادی را مصرف نکنید بهتر است آنها را در مقادیر کمتر و در طول روز پخش کنید. 

4. کاهش مصرف لبنیات برای کوچک کردن شکم:

محصولات لبنی، به خصوص در افراد مبتلا به ناتوانی جذب لاکتوز، باعث ایجاد شرایط ناراحت کننده گاز معده و نفخ می شوند.ما پیشنهاد می دهیم که ماست و مقادیر کمی از شیر و محصولات آن را بخورید.

5. غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری بخورید:

غذاهایی با پتاسیم بالا، مانند آووکادو، موز، پاپایا، انبه، نعناع و ماست دارای مزایای کاهش نفخ هستند. این به این دلیل است که پتاسیم یک دیورتیک طبیعی است و باعث کاهش احتباس آب و پف می شود. 

6. برای کوچک کردن شکم انواع توت ها و آجیل های بیشتر بخورید:

توت ها غذاهای مبارز با چربی هستند. علم ثابت می کند که سلول های چربی را از بین می برند. این همچنین به سلولهای چربی در تولید آدیپونکتین کمک می کند، هورمونی که به کاهش التهاب در زمان کاهش قند خون کمک می کند.

آجیل همچنین می تواند به شکل شکم شما کمک می کند ، تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوبار در هفته آجیل می خورند، به احتمال زیاد وزن بیشتری نسبت به افرادی که نمی خورند، کم می کنند.

7. نوشیدن آب بیشتر موثر در کوچک کردن شکم:

آب برای سلامتی عالی است، اما هنگام تلاش برای کاهش وزن و صاف کردن شکم بهتر هم می شود. 

8. چای سبز برای کوچک کردن شکم:

چای سبز بسته غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش چربی شکم کمک می کند. پیشنهاد میکنیم قبل از تمرین و کار چای سبز بنوشید. 

9. برای کوچک کردن شکم روز خود را با یک اسموتی شروع کنید:

اسموتی ها یک راه عالی برای حفظ سلامتی و هیدراته شدن بدن هستند ؛ ما اسموتی هندوانه را پیشنهاد می کنیم، زیرا این میوه غنی از اسید آمینه ای به نام آرژینین است که برای کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک می کند.اسموتی آناناس و آنزیم هایش به شکستن پروتئین و کاهش نفخ کمک می کنند.

10. زنجبیل را دوست خود بدانید:

زنجبیل نه تنها به آرامش روده کمک می کند و موجب کاهش نفخ می شود، بلکه یک درمان عالی برای گاز معده است ؛ شما می توانید زنجبیل را به چای سبز خود یا به خوراکی ها و غذاهایتان اضافه کنید. 

11. برای کوچک کردن شکم از نوشابه های گازدار دور بمانید:

اگر شما می خواهید یک شکم صاف به بدون چربی داشته باشید و همچنین باعث می شود تا به میزان 36% کمتر چربی و کالری بسوزانید،از نوشابه های گازدار دور بمانید همچنین می تواند تولید هورمون های سوزاندن چربی را متوقف کند.نوشیدنی های گازدار حاوی گازهایی هستند و پس از مصرف آنها به طور طبیعی با گاز بیشتری در دستگاه گوارش شما می مانند و منجر به التهاب می شوند.

متعجبید که چطور می توانید چربی شکم را در یک هفته از دست بدهید؟ تمریناتی که بر روی کل بدن تمرکز می کنند بهتر هستند ؛ در این بخش از تناسب اندام نمناک چند نوع ورزشی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1. ورزش های هوازی؛

ورزش هوازی بزرگترین سلاح شما در مقابل چربی شکم است. و مطالعات نشان می دهد که حتی بهتر از تمرینات مقاومتی یا غیره است بنابراین، اگر بخواهید یک شکم صاف را در یک هفته بدست بیاوردید باید پیاده روی یا شنا کنید. 

2. کرانچ:

این تمرینات مخصوصا برای صاف کردن شکم بسیار مناسب هستند، زیرا روی عضلات جلویی و شکم کار می کنند در این بخش از نمناک نوع کرانچی معرفی شده است که می توانید با آنها از چربی های شکمتان خلاص شوید:

کرانچ لگن کج:

کرانچ بازوها و پاهای صاف:

3. روی هسته خود کار کنید:

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

هسته شما از عضلات شکمی و ماهیچه های کمری، لگن و باسن تشکیل شده ؛ در مجموع 15 عضله دارد. بنابراین، برای داشتن یک شکم تخت، نیاز به تمرینی دارید که روی همه اینها کار کنند. این تمرینات عبارتند از:

پانل جانبی:

شما می توانید این تمرین ساده را با لمس کردن سمت چپ خود با آرنج خود انجام دهید.

تمرین فشار دادن:

شروع تمرین را با فشار انجام دهید.

استرس و اضطراب باید در طول این هفته قطع شود ؛ استرس یک هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند که باعث افزایش وزن در ناحیه شکم می شود پس فقط آرام باشید!

1. صاف ایستادن:

این کار باعث اصلاح وضعیتتان می شود ؛ روی حالت ایستادنتان کار کنید، زیرا بلندتر دیده خواهید شد و 5 پوند لاغرتر.

چگونه می توان به صاف ایستادن عادت کرد؟ با حرکت پیلاتس می توانید

پیشنهاد می کنیم که امتحانش کنید ، تحقیقات ثابت می کنند که پیلاتس یکی از بهترین راه های بهبود وضع موجود و تقویت عضلات شکم و کمر است. در ادامه بخش تناسب اندام نمناک حرکاتی ار پیلاتس وجود دارد که می توانید در حالی که هنوز در رختخواب هستید انجام دهید.

شکم:

2. زود خوابیدن:

زود خوابیدن مزایای زیادی دارد ، افرادی که زودتر میخوابند کمتر پرخوری می کنند. ورزش و خواب زود باعث داشتن شکم تختی می شود. اکنون می دانیم که این امر می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول هورمون استرس شود که موجب افزایش ذخیره چربی در اطراف آن می شود.

3. کمد لباس:

همیشه لباس هایی که جای شکم تنگ و صافی دارند را انتخاب کنید ، پارچه هایی را انتخاب کنید که همه برامدگی ها را نشان ندهد و از لباس ها و پارچه هایی استفاده کنید که چشم ها را از شکمتان به بالاتر ببرد و معلوم نشود.

انجام دادن رژیم غذایی فوق العاده ترین راه برای کاهش چربی شکم در یک هفته است!

بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن شامل این مواد نمی شود:

و اینها غذاهایی هستند که می توانید در رژیم غذایی خود داشته باشید:

رژیم غذایی دکتر کرمانی

حتما تا حالا براتون پیش اومده که مراسمی داشته باشید و به دنبال لاغری شکم و آب کردن شکم باشید. هر فردی حداقل یک بار توی عمرش دنبال این روش ها بوده حتی اگر اندام مناسبی داشته باشه. چون شکم و پهلو اولین جایی از بدن هستن که چاق میشه و از طرفی جزو سرسخت ترین چربی هاست. با ما همراه باشید تا انواع روش های کاربردی آب کردن شکم و لاغری شکم رو بررسی کنیم.

قبل از اینکه راه حل های لاغری شکم رو با هم بررسی کنیم، اول باید بدونیم  که بر چه اساسی می گیم شکممون بزرگه یا نه. خیلی آسونه. کافیه با یه متر دور کمرتون رو اندازه بگیرید. مردایی که دور کمرشون بالای ۱۰۱ سانتی متر و زن هایی که دور کمرشون بالای ۸۹ سانتی متر باشه، دچار چاقی شکم هستن.

شک ندارم وقتی شکم و پهلوتون می زنه بیرون و می فهمین اندامتون نافرم شده، اولین کاری که می کنید اینه که سریع بپرین رو تردمیل و دوچرخه یا به پیشنهاد یکی از آشناها شروع کنید به دراز و نشست. ولی خودتونو زیاد اذیت نکنین. این کارا تقریبا بی فایده س.

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

البته اینو اول کار بگم که سوء تفاهم پیش نیاد. اینکه ورزش برای خوش اندام شدن فوق العاده س حرفی توش نیست ولی مشکل اینجاس که دراز و نشست و دوچرخه و همه ی این ورزشایی که واسه لاغری و چربی سوزی شکم اسمشونو شنیدین، بیشتر ماهیچه های شکم رو تقویت می کنن تا اینکه آبش کنن. تازه وقتی می تونید با ورزش، شکمتونو آب کنید که کنارش رژیم بگیرید و یه برنامه غذایی سالم  داشته باشین. ورزشایی که می خوام بهتون معرفی کنم، ماهیچه های شکمتون و سفت می کنه:

اگر می خواید در مورد تاثیر ورزش روی لاغری موضعی بیشتر بدونید، این ویدئوی دکتر کرمانی رو از دست ندید:

اولین حرکت برای سفت شدن ماهیچه های شکم، همین حرکت کرانچ هست. برای شروع:

رازهای آب کردن شکم رو از زبان دکتر کرمانی بشنوید: 

بعضی از خوراکی ها (مثل سبزی ها و میوه ها) فیبر و آب زیادی دارن که باعث می شه بعد از مصرفشون یه مدت طولانی سیر بمونید. اگه کلمه ی فیبر تازه به گوشتون خورده و دلتون می خواد بیشتر در موردش بدونید، پیشنهاد می کنم مقاله ی فیبر چیست رو بخونید. بعضی از خوراکی ها هم (مثل فلفل، دارچین و …) خاصیت چربی سوزی دارن. یعنی چی؟ یعنی  سرعت سوخت و ساز بدنو بالا می برن. البته تاثیر چربی سوزیشون اونقدر بالا نیست که بخواید به عنوان تنها راه لاغری شکم ازشون استفاده کنید.

جو دوسر یکی از خوراکی های فوق العاده برای بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدنه. اگه جو دو سر رو تو وعده ی صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی دارید و دیگه سراغ غذاهای ناسالم هم نمی رید.

بادام منبع پروتئینه و عین یه سپر جلوی گرسنگی رو می گیره. تازه چربی های سالمی هم داره که سریع سیرتون می کنه و باعث کاهش وزنتون می شه.

کاهو مملو از فیبر و آبه که مصرفش باعث پر شدن معده و احساس سیری می شه. وقتی احساس سیری می کنید، مشخصه که کمتر سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم می رید، در نتیجه لاغرتر می شید و شکمتون هم کوچکتر می شه.

لوبیا هم جزء اون دسته خوراکی هاییه که فیبر و پروتئین بالایی داره و باعث می شه برای یه مدت طولانی سیر باشید.

سرکه سیب آنزیم های چربی سوزی رو تحریک و قند خون رو تنظیم می کنه. مصرف سرکه سیب بهتون کمک می کنه که احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

دارچین طبعش گرمه و سوخت و ساز بدنو بالا می بره. وقت سوخت و ساز بدن بالا بره، مسلمه که وزنتون پایین تر می یاد. می تونید از دارچین به عنوان چاشنی برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنید.

شاید براتون عجیب باشه که آب چطوری می تونه لاغر کنه. آب سرعت سوخت و سازو بالا می بره و بدنو سم زدایی می کنه، بنابراین اشتها رو هم کم می کنه. برای اینکه تاثیر آب روی چربی های شکم و لاغری رو زیاد کنید، این نکته ها رو یادتون نره:

زردچوبه یه آچار فرانسه ی به تمام معناس. از کاهش التهاب تو بدن گرفته تا افزایش سرعت سوخت و ساز چربی ها و پیشگیری از بیماری های قلبی همه و همه از خواص همین ادویه ی زرد رنگه.

پروتئین که تو غذاهایی مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به مقدار فراوون هست، نسبت به چربی و کربوهیدارت (قندها) بیشتر سیر نگهتون می داره. پس خوردن پروتئین باعث می شه دیرتر گرسنه بشین. مصرف پروتئین، سوخت و ساز بدنو بالا می بره و به تعادل قند خون هم کمک می کنه.

آجیل و مغز تخمه ها منابع گیاهی خیلی خوبی از پروتئین و اسیدچرب های امگا ۳ هست. این خوراکی های خوشمزه، کلسترول بدنو پایین می یاره و باعث می شه احساس سیری کنید.

شکلات منبع فیبره. کافیه یه تکه شکلات بخورید تا چند ساعت گرسنتون نشه و اشتهاتون نسبت به غذاهای شور و چرب کم بشه. علاوه بر این، شکلات تلخ سوخت و ساز بدنو بالا می بره و باعث کاهش وزن می شه.

منظور از برگه سیب همون سیب خشک شده هست. این ماده ی غذایی خیلی راحت هضم و باعث تصفیه خون و پاکسازی معده و روده می شه. از خاصیتای دیگه ی این خوراکی خوشمزه فیبر، انواع ویتامین های B، کلسیم، آهن و … هست.

جالبه بدونید وقتی وزنتون پایین می یاد بیشترین مقدار چربی از قسمت شکم و پهلو آب می‌شه!

BMI بدنت و حساب کن تا متوجه بشی وزنت بالاست یا فقط شکم داری

نان سفید قند بالایی داره که بعد از مصرفش قند خون به شدت بالا می ره و یه دفعه هم افت می کنه. این افت ناگهانی قند خون باعث می شه خیلی سریع گرسنتون بشه. بهتره به جای نان سفید از نان بربری، سنگک یا نان های سبوس دار استفاده کنید.

آبمیوه های طبیعی به اندازه نوشابه قند دارن. کافیه یه لیوان بخورین تا ۱۰۰ کالری بی مصرف تو بدنتون ذخیره بشه. به جای آبمیوه، میوه های تازه نوش جان کنید. درسته که قند دارن اما قندشون طبیعییه و فیبر هم دارن. فیبر باعث میشه میوه ها دیرتر هضم بشن.

با توجه به اینکه سیب زمینی و فست فودها تو روغنای ناسالم سرخ می شن و مواد مغذیشونو موقع سرخ شدن از دست می دن، بهتره تا جای ممکن ازشون استفاده نکنید. به جای فست فود و غذاهای سرخ شده از غذاهای بخارپز، آب پز یا کبابی استفاده کنید.

چربی اشباع یه نوع چربیه که خیلی راحت با اکسیژن ترکیب می شه و عملکرد بدن رو ضعیف می کنه. خوراکی هایی مثل خامه، روغن، کره، پیه و روغن هسته ی پالم منبع چربی های اشباع هستن.

حتما براتون جای سواله که لبنیات کم چرب چجوری باعث افزایش وزن می شن. باید بهتون بگم که کارخونه دارها برای اینکه طعم بهتری به این لبنیات بدن و چربی از دست رفتشونو جبران کنن، بهشون طعم دهنده و قند اضافه می کنن که این موضوع خودش به مرور باعث افزایش وزن می شه. برعکس مصرف لبنیات پرچرب چون یه غذای کامل محسوب می شن، احساس سیری بیشتری بهتون می دن.

از رژیم و ورزش هم که بگذریم همه ی ما یه سری عادتای بد داریم که اگه ترکشون کنیم کمک زیادی به سلامتی و کاهش وزنمون کردیم. منظور ما از ترک عادتای بد، همون تغییر سبک زندگی به سمت عادتای خوب و سالمه. از راهکارهای زیر به عنوان ترفند کاهش وزن و لاغری شکم می تونید استفاده کنید:

ترفندهای کاهش وزن از زبان دکتر کرمانی: 

یه سری نکته ها هست که اگه حواستون بهش جمع باشه، راحت می تونید وزنتونو پایین بیارید. با هم بریم سراغ این نکته ها:

برای اینکه کالری بیشتری بسوزونید می تونید این ترفندارو هر روز انجام بدین:

استرس باعث میشه هورمونی به اسم کورتیزول تو بدن ترشح بشه که خوب البته اگه زیاد نباشه، برای بدن مفید و ضروریه. اما وقتی استرس از حدش بگذره، ترشح کورتیزول خیلی زیاد می شه و عادتای غذایی رو به هم می زنه. تو این مواقع میلتون به غذاهای شیرین یا شور بالا می ره. این میل شدید به خوراکی های شور باعث می شه سراغ غذاهای ناسالم برید.

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

کم خوابی هورمونای مربوط به استرسو تو بدن بالا می بره و باعث ایجاد چربی های شکمی میشه. علاوه بر اون هورمون لپتین (کنترل اشتها) رو هم تو بدن افزایش می ده که باعث میشه سراغ خوراکی های ناسالمی مثل کیک، شیرینی، چیپس و … بریم.

موقع غذا خوردن اصلا عجله نکنید. گیرنده هایی که پیام سیری رو به مغز می رسونن ۲۰ دقیقه تاخیر دارن. یعنی اینکه شما ۲۰ دقیقه قبل از اینکه سیر بشید باید دست از غذا خوردن بکشید. حالا می شه فهمید که چرا از قدیم می گفتن هر لقمه رو ۴۰ مرتبه باید بجوی.

تا حالا فکر کردین که چرا هندیا اکثرا اندامای خوبی دارن و انقدر تیز و فرزن؟ اگه نمی دونید ما بهتون می گیم؛ دلیلش غذاهای تندی هست که می خورن. غذاهای تند، سوخت و ساز بدنو بالا می برن و باعث می شن چربی و کالری بیشتری بسوزونید.

کم نیستن دستگاه هایی که برای کاهش سایز و لاغری شکم ازشون استفاده می شه. اما اگه بخوایم بهترین و کم خطرترین شون رو معرفی کنیم، باید کویتیشن و آر اف رو معرفی کنیم. این دو روشِ غیر تهاجمی، بدون درد و نیاز به جراحی، مورد تایید سازمان FDA آمریکا هستن که هم زمان با لاغری شکم، افتادگی پوست رو هم درمان می کنن. کویتیشن و آر اف فقط روی سلول های چربی اثر می ذارن و به اندام های دیگه بدن آسیبی نمی رسونن.

کویتیشن یه روش بدون درد و خطر برای آب کردن چربی های پهلو و شکمه. تو این روش امواجی به اسم اولتراسوند وارد بدن می شن و دور سلول های چربی حباب درست می کنن. این حباب ها باعث می شن که سلول های چربی پاره بشن و محتویاتشون از طریق ادرار و عرق از بدن دفع بشن. جالب اینجاست که امواج این دستگاه فقط روی سلول های چربی تاثیر دارن و به سلول های دیگه آسیبی نمی رسونن.

لاغری شکم با کویتیشن یکی از بهترین روش های لاغری موضعیه. البته به شرطی می تونید ازش استفاده کنید که سنتون بالای ۱۸ سال باشه، بیماری خاصی مثل دیابت، چربی خون یا کبد چرب نداشته نباشید و تو دوران بارداری و شیردهی هم نباشید.

بعد از هر جلسه کویتیشن یادتون نره که:

آر اف بیشتر یه روش تکمیلی برای کویتیشن هست که باعث سفت شدن پوست بعد از لاغری موضعی می شه. البته به تنهایی هم می تونه به عنوان یه دستگاه لاغری موضعی استفاده بشه و فرقش با کویتیشن این هست که به جای امواج اولتراسوند از امواج رادیوفرکانسی استفاده می کنه. این روش هم بدون خطر و درد هست. فقط ممکنه قسمت هایی از پوست که دستگاه روش کشیده شده، یه کمی قرمز بشه یا ورم کنه.

البته به شرطی از این روش می تونید استفاده کنید که باردار و شیرده نباشید. وزنتون بیش از حد سنگین نباشه، بیماری قلبی، سرطان و اختلال انعقاد خون نداشته باشید.

بعد از هر جلسه آر اف یادتون نره که:

صحبت های دکتر کرمانی در مورد کویتیشن

بهترین راهکار برای اینکه ببینید چقدر تلاشتون برای لاغری شکم نتیجه داده، اینه که هفته ای یه یار تو یه زمان مشخص و با شرایط یکسان دور کمرتونو با متر اندازه بگیرید. ترازو وسیله ی مناسبی برای اندازه گیری موفقیت شما تو لاغری شکم نیست. مثلا اگه ورزشکار باشید و پروتئین زیاد مصرف کنید. بدنتون بیشتر ماهیچه سازی می کنه. از اونجا که وزن ماهیچه بیشتر از چربیه، مشخصه که عدد روی ترازو هم بالا می ره. برای اینکه ببینید واقعا چربی شکم و پهلو رو سوزوندین یا نه، از یه متر نواری استفاده کنید و همیشه از یک نقطه ی بدن اندازه گیری رو شروع کنید. کمرتونو صاف کنید و شکمتونو به سمت داخل نکشید. از قسمت ناف، دور شکمتون رو اندازه بگیرید.

سوال از دکتر کرمانی: رژیم گرفته ام ولی لاغری شکم اتفاق نیفتاده است. چه کنم تا شکم و پهلوهایم هم آب شود؟

تو این مقاله تمام راهکارهایی که می تونه به لاغری شکم و آب کردن شکم کمک کنه رو بررسی کردیم که امیدواریم براتون مفید بوده باشه. نکته ی جالبی که تو همه ی روش های لاغری شکم مشترک بود، داشتن یه برنامه غذایی سالم بود. شما هر راهی رو که برای لاغری شکم انتخاب کنید، انتهاش می رسید به رژیم غذایی. پس یادتون باشه زمانی ورزش و دستگاه لاغری می تونه بهتون کمک کنه که مقدار غذاتون رو کنترل کنید.  اگه حس می کنید نمی تونید این همه تغییر تو خودتون ایجاد کنید، از کارهای خیلی کوچک شروع کنید و همونا رو کم کم به برنامه ی روزانتون اضافه کنید. اگه تو این مسیر پاتون لغزید، فکر نکنید همه چی تموم شده و شما هم دیگه هیچ راهی ندارین. هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن نظر شما

نام کامل شما *

ایمیل

خیلی ممنون از توضیح های خوبتون

سلام متشکرم از راهنمآیتون

سلام ممنون از راهنمایی شما آقای کرمانی عزیز

بسیار تشکر از مشوره های نیک شما دا کتر صاحب

محمد عزیز، ممنون از همراهیتون.

باسلام من فقط شکم دارم چیکار کنم خودم هم عمل دیسک کمر کردم نمیتونم زیاد ورزش کنم ممنون از راهنمایتون

علی عزیزف بهتره با یک رژیم اصولی به وزن مناسب برسید. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.


http://mag.kermany.com/wp-content/uploads/2016/03/28-shekampahlo.mp3Downloads-icon

قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

 

*قطع مصرف هله هوله

دکـتر “لزلي بونسي” از دانشگاه پترزبورگ بخش پزشکي اظــهار مي دارد: “بسياري از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـليسـيرين و شــکر بالايي هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمي شوند و اين امر سبب مي شود که شکم شما نفخ کند.”

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

 

*بدويد (در حدود 2 کيلومتر)

دکتر “ديانا تيلور” از دانشگاه کاليفرنيا، ايالت سنفرانسيسکو، بخش حفظ سلامتي معتقد است که: “ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را بر روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود که عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل (مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي ها سرعت مي دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتري حل مي کند.”

*در مصرف نمک و ادويه زياده روي نکنيد

مصرف بيش از حد ادويه جات و نمک ها باعث مي شود که شکم شما نفخ کند. يک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سديمي که بدن شما در طول روز نياز دارد، را فراهم مي سازد. يک قاشق سوپخوري سس سويا جايگزين مناسبي براي آن خواهد بود.

*پتاسيم مصرف کنيد

اين ماده طبيعي ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بين مي برد. مي توانيد آنرا در گوجه فرنگي، موز، ماهي قزل آلا، بادام و گيلاس پيدا کنيد.

 

*H2Oبيشتري مصرف کنيد

نوشيدن آب به ميزان لازم، باعث مي شود تا آبي که در بدن شما به دليل وجود نمک جمع شده به آساني خارج شود و نفخ شکمتان از بين برود.

4 حرکت شکم که معجزه مي کند!

1-دراز نشست استاندارد.

2-دوچرخه.

3- دراز نشست عمودي .

4- ورزش پهلوها

6 تصور غلط که باعث افتادگي شکم مي شود

1- براي سفت کردن شکم يايد حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهيد

دليل: عضلات شکم نياز به استراحت و بهبودي دارند. در طول زمان استراحت است که ماهيچه ساخته مي شود. “کتي کيلر” مربي و نويسنده کتاب ” تمرين هاي کتي براي هنر پيشگان” اظهار مي دارد که: “انجام تمرين هاي شکمي براي 3 تا 5 روز در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت، و شکم صافي پيدا کنيد.”

2- تمرين کامل شکم نيم ساعت طول مي کشد

دليل: کيلر معتقد است. “اگر نيم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنيد عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام مي دهيد. …نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبيني نماييد و بر روي مدت زمان تمرکز نکنيد. هميشه کيفيت مهم تر از کميت است.

   

 

3- دراز نشست خيلي آرام، عضلات را محکم تر مي کند

دليل: آنقدر که روند معمولي دراز نشست شما را لاغز مي کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربي ها کمک نمي کند. در حقيقت کندي در انجام حرکات اصلا سودمند نيست. تمرينات بايد به شما در هر حالتي کمک کنند: چه بخواهيد وارد ورزش کيک بوکس شويد چه بخواهيد يک چمدان را از روي زمين بلند کنيد. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهاي خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نميدهيد.

 

 

4- بهترين زمان براي انجام حرکات شکمي، آخر تمرين ها مي باشد

دليل: “گيلبرت ويلت” محقق، فيزيوتراپيست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکي مي گويد: “هيچ فرقي نمي کند شما چه زمان ورزش هاي شکمي را انجام دهيد، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرينات است که بايد مورد توجه قرار گيرد.” بنابراين بهترين زمان وقتي است که احساس کنيد مي خواهيد تمرينات را انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد در ابتداي تمرينات حرکات مربوط به شکم را انجام دهيد، اول بايد خودتان را حسابي گرم کنيد. هنگاميکه خون در گردش باشد، مي توان به آساني از بروز بسياري از آسيب ديدگي ها جلوگيري کرد.

5- با انجام حرکات پايليت (Pilates ) نمي توانيد شکم خود را 6 تكه کنيد

دليل: “کيمبرلي ليون” يک مربي خصوصي در لوس آنجلس معتقد است که: “اين حرکات بيشترين تاثير را بر روي شکم شما مي گذارند و اگر آنها را به همراه يک رژيم غذايي سالم انجام دهيد، به طور حتم مي توانيد لايه هاي مورد نظر خود را بر روي شکم به وجود آوريد. شکل شکم، قد و بلندي نيم تنه بالايي شما، جزء اموري هستند که به ژن هايتان ارتباط پيدا مي کند.”

6- بدون وزنه و دستگاه نمي توانيد شکم خود را آب کنيد

دليل: شما به هيچ وجه به وزنه نيازي نداريد، البته بسياري از ورزشکاران براي اينکه توانايي و قدرت خود را افزايش دهند از وزنه استفاده مي کنند. ليون مي گويد: “بسياري از دستگاهها و وزنه ها براي استفاده خانم ها طراحي نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگيريد، ممکن است فشار به قسمت هاي که نبايد، وارد شود. او براي ما يک نصيحت ديگر هم دارد: به زمين بچسبيد که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جايي به راحتي مي توانيد پيدا کنيد.

 

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

نتيجه بيشتر در زمان کمتر

“ليو جردن”، مربي تناسب اندام در مجموعه ورزشي اکينوکس در شهر نيويورک رازها را براي ما فاش مي کند:حرکات را کمي آرام تر انجام دهيد: با چهار شماره بالا بياييد و با 4 شماره به حالت اول باز گرديد.

 

5 تا 10 ثانيه در دشوارترين حالت دراز نشست باقي بمانيد.حرکات خود را کم کم انجام دهيد: اين کار باعث مي شود تا عضلات شکم از ساير ماهيچه ها جدا شده و تاثير تمرينات مستقيما بر روي شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنيد

انجام اين حرکت به شما کمک مي کند تا شکمتان را لاغر تر کنيد. در حالي که صورتتان در مقابل زمين قرار دارد، بر روي شکم دراز بکشيد. وزنتان را بر روي کمر و شکم بدهيد و سعي کنيد دست ها و پاها را از روي زمين بلند کنيد. براي چند ثانيه در اين وضعيت باقي بمانيد. سپس به موقعيت اوليه باز گرديد و يک مرتبه ديگر اين حرکت را تکرار کنيد

وزن بدن چگونه تنظيم مي شود؟

جولای 29, 2008 در 4:44 ق.ظ · طبقه بندی شده زیر رژیم های لاغری, زیبایی و تناسب اندام and برچسب زده شده: Add new tag, لاغری, وزن, کاهش وزن, افسردگي, بي اشتهايی, بانوان, تک بانو, تکبانو, زیبایی و تناسب اندام

افراد سالم ، وزن خود را با در نظر گرفتن تغيير زياد در مصرف کالري و ميزان فعاليت روزانه به طور چشمگير در يک مقدار ثابت حفظ مي کنند.

اشتها و سوخت و ساز بدن با شبکه پيچيده اي از عوامل عصبي و هورموني تنظيم مي شود. به عنوان مثال ، اپي نفرين و نوراپي نفرين موجب کاهش اشتها و افزايش سرعت متابوليسم مي شود.

کاهش ميزان انسولين نيز مصرف گلوکز را کم و فعاليت مرکز سيري را مهار مي کند. مراکز اصلي تغذيه سيري در هيپوتالاموس قرار دارد.

جالب است بدانيد که داروهايي نظير آمفتامين که به منظور سرکوب اشتها در ترکيب برخي قرصهاي لاغري مورد استفاده قرار مي گيرد، از راه آزادسازي نورابي نفرين در سيستم اعصاب مرکزي عمل مي کنند.

 

وقتي مصرف انرژي بيش از ميزان کالري در دسترس باشد، کاهش وزن رخ مي دهد که اين مساله مي تواند بنا به دلايلي نظير کم شدن مقدار غذاي دريافتي ، سوئ جذب ، از دست دادن کالري ، افزايش نياز به انرژي ، تغيير در حجم مايعات بدن و… باشد.

اگر بخواهيم کاهش وزن را در نموداري خلاصه کنيم ، مي توانيم آن را به صورت زير نشان دهيم:

افسردگي يا فراموشي,عوامل هورموني,اشکال در خوردن غذا,داروها,بي اشتهايي,عوامل اجتماعي يا اقتصادي,وزن بدن عفونت هايي نظير HIV يا سل يا بيماري هاي انگلي,مصرف انرژي,از دست دادن کالري,سوء جذب

هر چند فهرست علل احتمالي کاهش وزن بسيار مفصل تر از موارد بالاست ؛ به عنوان مثال ، در دوران کهولت شايع ترين دلايل عبارتند از سرطان و بيماري هاي خوش خيم و بدخيم دستگاه گوارش و ريه ، افسردگي و در افراد جوان تر، ديابت مليتوس ، هيپرتيروئيديسم و عفونت هايي نظير HIV.

مهمترين نکته اي که در ارتباط با کاهش وزن وجود دارد، اين است که علت اصلي آن بندرت پنهان مي ماند و در بيشتر موارد، پس از شرح حال و معاينه فيزيکي دقيق توام با آزمايش هاي تشخيصي کنترل شده مي توان به علل کاهش وزن پي برد.

به طور کلي ، پيش از انجام هر اقدامي درباره اين افراد بايد اثبات کرد واقعا چنين مشکلي وجود دارد، چرا که تقريبا نيمي از بيماراني که مدعي کاهش وزن شديد هستند، بعد از اندازه گيري عملي متوجه مي شوند کاهش وزن آنها کاملا کاذب است.

براي تاييد نهايي اين مساله مي توان از مواردي نظير تغيير در اندازه کمربند يا گشاد شدن لباسهايي که قبلا اندازه شخص بوده اند، استفاده کرد. به طور طبيعي ، از حدود 60 سالگي وزن بدن به طور متوسط 5 درصد در سال کم مي شود. کهولت همچنين بر ترکيب بدن تاثير مي گذارد و موجب کاهش حجم توده عضلاني مي شود.

 


از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


راهنمای سفر کم هزینه در ایران

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


آموزش زبان انگلیسی از صفر تا 100


انواع جراحی زیبایی سینه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چاپ صفحه

انتشار: 15 خرداد 99

زمان مطالعه: 13 دقیقه

دسته بندی ها: رژیم و تغذیه

هیچ نظر

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم تا اندامی متناسب داشته باشیم؟ این سوال بسیاری از افراد است که از چربی‌های شکم و پهلو رنج می‌برند. دلایل متعددی برای تجمع چربی اطراف شکم و پهلو وجود دارد که از مهمترین آنها به کم تحرکی و رژیم غذایی غلط می‌توان اشاره کرد. با این حال نیاز به حذف این چربی‌های زائد برای بسیاری از افراد وجود دارد که در این متن سعی کرده‌ایم به موثرترین آنها اشاره کنیم. با ما همراه باشید؟

گاهی تناسب اندام فقط نیاز به لاغر شدن شکم دارد. یعنی بازوهای متناسب، سایز ران متعادل، سایز سینه و دور باسن اندازه وجود دارد اما تنها شکم بزرگ فرم اندام را بهم ریخته است.

موضوع چربی شکمی ممکن است دلایل متعددی از جمله گزینه‌های زیر را داشته باشد:

با وجود این دلایل تا حدودی متوجه شدید که چگونه فقط شکم را لاغر کنیم و تقریبا مشخص شد که راهکارهای مناسب برای تناسب اندام چیست؟ بهتر است تمرکز اصلی را روی تغذیه درست و فعالیت بدنی مناسب برد. در ادامه این دو مورد و موارد کاربردی دیگری را کاملا توضیح خواهیم داد.

برخی از مواد غذایی وجود دارند که به لاغری شکم کمک شایانی می‌رسانند اما در مقابل برخی دیگر از مواد غذایی نقش پررنگی در افزایش سایز شکم دارند. بهتر است این دو دسته را از یکدیگر مجزا کنیم و کامل با آنها آشنا شویم.

در حالت کلی مواد غذایی سرشار از فیبر بسیار عالی برای کاهش وزن عمل می‌کنند. اما برخی از آنها تاثیر بیشتری بر کاهش چربی اطراف شکم دارند. زیرا تنوعی از میوه و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر فراوان از ابتلا به یبوست که تاثیر به سزایی در بزرگ شدن شکم دارد، جلوگیری خواهد کرد. بهترین موارد موثر شامل گزینه‌های زیر هستند:

مواردی که بهتر است کمتر مصرف کنید یا کاملا حذف کنید تا به لاغری شکم دست یابید شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

برای اینکه بتوان به لاغری شکمی و دور کمر دست یافت بهتر است در برنامه ورزشی کمی تغییرات ایجاد کرد. از راهکارهای زیر برای تغییر برنامه ورزشی استفاده کنید:

شاید خیلی سطحی به نظر برسد اما خواب به موقع شبانه بین 6 الی 8 ساعت، تاثیر به سزایی در خوش فرمی اندام دارد. چربی‌های شکمی در صورت نداشتن خواب کافی به شکل غیر قابل کنترلی اضافه خواهند شد. یکی از راهکارهای مهم برای داشتن خواب کافی که به داشتن اندام مناسب منجر می‌شود، مدیریت استرس است که باید راهکارهایی برای دست یافتن به آن در نظر داشت.

صبحانه باید حاوی پروتئین باشد تا در طول روز بتوان از ریزه‌خواری پرهیز کرد. برای شام شب نیز بهتر است مقدار متعادلی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کمی مصرف کرد تا شب را سبک خوابید. اما به هیچ وجه نباید هیچکدام از این وعده‌های غذایی را حذف کنید.

برای اینکه بدانیم چگونه فقط شکم را لاغر کنیم لازم است نکاتی را در مورد وعده‌های غذایی در نظر داشته باشیم:

در این متن به پاسخ اینکه چگونه فقط شکم را لاغر کنیم پرداختیم. راهکارهای بیان شده تاثیر به سزایی در این زمینه دارند که بهتر است آنها را انجام دهید. به هیچ وجه انگیزه خود را برای این منظور از دست ندهید و در لحظه ناامیدی از نتیجه است که باید فشار بیشتری آورده تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید. البته نه فشارهای غیر اصولی که به بدن آسیب برساند. بلکه روندی اصولی برای تغذیه انتخاب کنید که شامل تنوعی از مواد غذایی سالم باشد. از جادوی حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو نیز غافل نشوید.

نام، ایمیل و وبسایت من را برای دفعه بعد در مرورگر ذخیره کنید.

متأسفانه تمام دراز و نشست های دنیا هم نمی توانند
میان تنه شما را لاغر کنند. این ورزش ها تنها عضله ای که زیر لایه چربی قرار دارد را
قوی می کنند، اما تا زمانی که این لایه چربی را آب نکنید عضلات شکل گرفته در زیر آن
پنهان می مانند. نمی توانید چربی را تنها در نقاط خاصی از بدن کاهش دهید، مجبورید چربی
را در کل بدنتان کم کنید. بهترین راه برای انجام این کار ورزش هوازی است.

اگر برنامه ورزشی که دنبال می کنید این کار را انجام
نمی دهد، پس زمان آن رسیده که تغییر ایجاد کنید.

پس چه ورزشی؟

ورزش هوازی انتخاب کنید که شدت بالایی داشته باشد
و حسابی کالری بسوزاند، مانند دویدن، شنا کردن، طناب زدن، پیاده روی با سرعت بالا،
و یا یک کلاس ورزش هوازی. این نوع ورزش ها کمک می کنند حسابی کالری بسوزانید و چربی
کلی بدن را کاهش دهید. همچنین سعی کنید در بین تمرینات خود فواصلی را ایجاد کنید که
سرعت را افزایش دهید، ثابت شده است که این کار به آب کردن چربی ناحیه میانی کمک می
کند.

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

دور این ها خط بکشید

می توانید با استفاده از برنامه غذایی خود از نرم
شدن بیش از حد ناحیه شکم جلوگیری کنید. غذاهای حاوی چربی ترانس از جمله کلوچه های بسته
بندی شده، کراکر، مارگارین را استفاده نکنید. اگر در لیست مواد تشکیل دهنده یک محصول
نام روغن جامد را دیدید کنارش بگذارید و استفاده اش نکنید. غذاهایی که حاوی اسید چرب
اشباع شده هستند نیز همین وضعیت را دارند، به جز مواردی مانند آجیل ها، دانه ها و روغن
زیتون که چربی های غیراشباع دارند. غذاهایی که با چربی شکمی مبارزه می کنند شامل بلوبری
ها، آناناس، پروتئین هایی نظیر لبنیات کم چرب، و غذاهای دارای فیبر بالا از جمله گلابی
و سبزیجات سبز برگ.

استرس را کنار بگذارید

استرس می تواند دلیل دیگر چربی شکم باشد. استرس
تولید هورمون کورتیزول، هورمونی که باعث افزایش اشتها و چربی شکم است را بالا می برد.
می توانید با استفاده از یوگا، مدیتیشن، نوشیدن چای و دم نوش های آرامش بخش از میزان
استرس خود در زندگی بکاهید و علاوه بر احساس آرامش به تخت شدن شکم نیز کمک کنید.

برنامه یک ماهه

شنبه: هر وقت سر کار به شما تلفن شد یا برایتان
پرونده یا نامه ای آوردند از جایتان بلند شوید. از جا بلند شدن یک و نیم برابر بیشتر
از حالت نشسته کالری می سوزاند.

یکشنبه: یک خودکار بردارید و هر چه می خورید بنویسید.
افرادی که به مدت دست کم 3 هفته از غذاهایی که می خورند یادداشت بردارند، یک و نیم
کیلوگرم بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند وزن کم می کنند.

یادداشت کردن خوردنی ها

دوشنبه: آرام و کامل غذا را بجوید. مطالعه منتشر
شده در ژورنال تغذیه بالینی نشان داده با این کار 12 درصد کمتر کالری دریافت خواهید
کرد.

سه شنبه: جلوی تلویزیون غذا نخورید. تحقیقات در
دانشگاه ماساچوست نشان داده، افرادی که این کار را انجام می دهند در طول روز 300 کالری
بیشتر دریافت خواهند کرد.

چهارشنبه: هر هفته خودتان را وزن کنید. تحقیقات
نشان داده از هر 4 نفری که در کاهش وزن خود موفق بوده اند 3 نفر این کار را انجام داده
اند.

آخر هفته: پیاده روی کنید البته پیاده روی تند.
در این صورت در عرض 15 دقیقه، 16 کالری خواهید سوزاند. اگر این کار یک ساعت باشد چه
بهتر است.

شنبه: حوصله ندارید روز اول هفته ورزش کنید؟ اصلاً
ایده خوبی نیست. اگر امروز ورزش نکنید 61 درصد احتمال دارد، هفته بعد هم ورزش اول هفته
را کنار بگذارید.

یکشنبه: موقع ناهار به جای آب سیب، خود سیب را بخورید.
تحقیقات نشان داده با این کار احساس سیری و رضایت بیشتری خواهید داشت. در این صورت
15 درصد کمتر کالری دریافت خواهید کرد.

دوشنبه: قند و شکر باعث چاقی می شود، بنابراین آن
ها را کنار بگذارید. در این هفته سعی کنید غذاهای شیرین مثل نوشابه، شیرینی، آب نبات،
کلوچه، آبمیوه های صنعتی و بستنی را کنار بگذارید.

سه شنبه: برای صبحانه تخم مرغ بخورید. نتایج تحقیقی
که در ژورنال تحقیقات تغذیه به چاپ رسیده نشان می دهد، افرادی که تخم مرغ می خورند
در طول روز کالری کمتری دریافت خواهند کرد.

تخم مرغ

چهارشنبه: در یخچال را باز کرده و در هر طبقه مواد
غذایی بگذارید. یادتان باشد اگر غذاهای سالم در خط دیدتان باشد ٧.٢ برابر بیشتر ممکن
است آن ها را بخورید.

آخر هفته: با یک شام عالی به خودتان جایزه بدهید
اما یادتان باشد، قرار نیست این اتفاق همیشه بیفتد و رژیم شما را به هم بریزد.

چه طور شکم خود را کوچک کنیم

شنبه: خانه را تمیز کنید. محققان دانشگاه ایندیانا
اشاره می کنند، افرادی که به بهداشت و تمیزی منزل اهمیت می دهند و به طور مرتب خانه
را جارو و گردگیری می کنند، بالاترین سطح فعالیت فیزیکی را دارند.

یکشنبه: اگر فکر می کنید سرتان برای ورزش کردن بیش
از حد شلوغ است در این فکر تجدیدنظر کنید: محققان معتقدند؛ 11 دقیقه ورزش روزانه به
شما کمک می کند تا در طول روز چربی بسوزانید.

دوشنبه: شنا تأثیری فوق العاده در چربی سوزی دارد.
زمانی که بدن خود را پایین می برید به مدت 3 ثانیه مکث کرده و بعد با حداکثر قدرت خود
را بالا بکشید. هر چند بار که می توانید به همین شیوه شنا بروید.

سه شنبه: نگذارید ظرف نان بیش از حد صبحانه شما
را تحت الشعاع قرار دهد. تحقیقات نشان داده وقتی تعداد نان سر صبحانه زیاد باشد 85
درصد مردم همه آن ها را خواهند خورد.

چهارشنبه: قبل از ورزش آدامس نعنایی بجوید. نتایج
مطالعه منتشر شده در ژورنال روان شناسی ورزش نشان داده، بوی نعنا سرعت دویدن و قدرت
وزنه زدن را افزایش می دهد.

آخر هفته: برای صبحانه نان جو با درصد بالای غله
بخورید. نتایج مطالعه منتشر شده در ژورنال تحقیقات تغذیه نشان داده، فیبرهای موجود
در جو به مدت 4 ساعت اشتهای شما را تنظیم می کند.

یک خودکار بردارید و هر چه می خورید بنویسید. افرادی
که به مدت دست کم 3 هفته از غذاهایی که می خورند یادداشت بردارند، یک و نیم کیلوگرم
بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند وزن کم می کنند

شنبه: هر وقت اندکی احساس کردید مثانه تان پر شده
به دست شویی بروید و صبر نکنید. افرادی که قبل از هر وعده غذایی یک تا دو لیوان آب
می خورند در عرض 12 هفته حدود 2 کیلوگرم وزن کم خواهند کرد.

یکشنبه: موقع ورزش بین هر ست کمتر از یک دقیقه استراحت
کنید تا سطح هورمون های موثر در سوزاندن چربی ها در طول ورزش بالا بماند.

دوشنبه: بشقاب خود را از روی ظرف روی گاز پر کنید
نه از روی دیس روی میز. تحقیقات محققان دانشگاه کورنل نشان داده، در این حالت شما
35 درصد کمتر غذا خواهید خورد.

سه شنبه: شیب تردمیل باید حداقل روی 2 درصد تنظیم
شده باشد تا دویدن شما با حداکثر شدت و حداقل همراه باشد. اگر شیب را بیشتر کنید کالری
بیشتری خواهید سوزاند.

چهارشنبه: سوپ نخودفرنگی بخورید. خوردن یک کاسه
کوچک سوپ نخودفرنگی 6 گرم فیبر وارد بدن شما می کند که در مقابله با چربی و کاهش وزن
نقش موثری دارد.

آخر هفته: موقع حرف زدن با تلفن راه بروید. تلفن
و موبایل را جایی دور از دسترس خود بگذارید تا وقتی زنگ خورد مجبور شوید مسافتی را
راه بروید تا به آن برسید.

شنبه: شیر بخورید. مطالعات دانشمندان استرالیایی
نشان داده، خوردن یک لیوان شیر کم چرب قبل از ظهر به جای آبمیوه می تواند کالری دریافتی
شما را تا ٥.٨ درصد کاهش دهد.

یکشنبه: تبریک می گوییم. شما در آخر برنامه هستید.
امروز می توانید انگور بخورید چون این میوه به خصوص نوع قرمز آن حاوی آنتی اکسیدان
های بی نظیری است که چربی خون را کاهش می دهد.

برای دریافت رژیم غذایی مناسب می توانید از رژیم آنلاین استفاده نمایید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

چه طور شکم خود را کوچک کنیم
چه طور شکم خود را کوچک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *