چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

 
helpkade
چگونه ارایش زیبا انجام دهیم
چگونه ارایش زیبا انجام دهیم


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

چگونه آرایش ساده کنیم

 

شما نیاز به آرایشی دارید که لک ها و معایب صورتتان را پنهان کند، و در عین حال قسمت‌های زیبای چهره تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایشتان همچنین در هزینه ای که صرف آرایش خود می نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

 

چگونه آرایش کنیم که زیبا به نظر برسیم:

1 – استفاده از آینه کوچک بزرگ نمابرای آرایش کردن از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید. سعی کنید از یک مرطوب کننده خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از به وجودآمدن چین و چروک جلوگیری شود.

 

2 – زیر سازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوستتان یا حتی کمی روشن تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوستتان استفاده کرده، لکه ها را بپوشانید و صورتتان را صاف تر کنید.

 

3 – رژ گونه بزنید

اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچین در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .

 

یک رژ گونه ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ‌ها بنظر می‌رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره تان را بشاش، جوان و فوق‌العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب میدهد اما گام بزرگی در آرایش صورت خواهد بود.

 

4 – مژه های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

 

5 – سایه چشم بزنید

یک سایه چشم صورتی کم‌رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلکتان بزنید.

 

6 – رژ لب ملایم استفاده کنیدبرای لب هایتان از رژ لب ملایم استفاده کنید که درخششی به لب هایتان بدهد.

 

چگونه زیبا به نظر برسیم

 

بدون آرایش چگونه زیبا به نظر برسیم؟

– استراحت کافی

هر شب به مقدار کافی بخوابید. این مقدار بین 6 الی 8 ساعت در نظر گرفته شده است. به اندازه کافی آب بنوشید. از نوشیدنی‌های الکلی و قندی پرهیز کنید تا بتوانید پوست خوب و جذابی داشته باشید.

 

– ابروهای‌تان را مرتب کنید

ابرو یکی از مهمترین بخش‌های صورت است و تاثیر زیادی بر صورت دارد. اندازه و فرم آن را می‌توانید در یک آرایشگاه خوب، تغییر دهید.

 

–  به صورت و بدن‌تان مرطوب‌کننده بزنید

هر روز از یک مرطوب‌کننده خوب بر صورت و بدن‌تان استفاده کنید. سعی کنید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. حتی در روزهای بارانی از کرم ضدآفتاب استفاده شود و شب‌ها سعی کنید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید که پوست‌تان نرم و زیبا شود.

 

–  لب های خود را مرطوب کنید

اگر لب های شما پوسته پوسته شده اند و به قدری دلربایی بیشتر نیاز دارند ولی به بالم یا برق لب دسترسی ندارید، با استفاده از هر پاک کننده یا روغنی که می بینید تا حد ممکن لب های خود را مرطوب کنید. می توانید با یک بار استفاده خشکی را درمان کرده و کاری کنید که لب های شما بدرخشند. 

 

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

چگونه ارایش زیبا کنیم

 

– رژیم غذایی

مصرف میوه و سبزیجات باعث شادابی پوست می‌شود. سعی کنید قبل از غذا از میوه استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

 

– موهای سالم

برای موهای‌تان از شامپوهایی که مناسب نوع موی شما است، استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها هر روز که از شامپو استفاده می‌کنند، از نرم‌کننده هم استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود مو چرب و روغنی به نظر برسد.

 

– مژه های خود را با انگشت حالت دهید

متخصصین یک نکته و راهنمایی عالی و ارزان دیگر برای زیبا بودن بدون آرایش دارند. این کار باعث می شود چشم ها هشیار و درخشان بنظر بیایند و به شما اجازه می دهد زمانی که لوازم مخصوص آن را ندارید، از یکی از انگشتان خود استفاده کنید. برای این کار انگشت اشاره ی خود را کمی خیس کرده و مژه ها را با استفاده از آن به بالا خم کنید. انگشتان شما می توانند تقریبا به شکل نوعی فرم دهنده یا فر مژه عمل کنند. می توانید انگشت خود را با کمی لیس زدن یا نگاه داشتن زیر شیر آب خیس کنید و کار خود را انجام دهید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


فروشگاه سیسمونی آنلاین

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

 

 

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

 

اینكه چگونه باید آرایش كنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشكی به سراغ كیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می كردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یك آرایش ترمیم كننده. قبل از اینكه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فكر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یك لایه كرم مرطوب كننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن كیك آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از كرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش كنید.

 

پس از مالیدن كرم پودر كمی پن كیك روشن را با قلم مو روی صورتتان بكشید تا كاملاً پخش شود و دیر عرق كند. اگر صورتتان پهن است از كشیدن یكنواخت پن كیك روی صورت خودداری كنید. نواحی كنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان كوچك تر نشان داده شود. از پن كیك دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این كار بهره گرفت. با پن كیك تیره می توان برای كوچك و كوتاه نشان دادن بینی، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریك، برجسته نشان دادن گونه و برطرف كردن لكه ها و زخم ها استفاده كرد. برای برجسته نشان دادن گونه یك خط از گوشه دهان به وسط گوش و یكی دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض كنید. تلاقی این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالی روی صورت بكشید.

 

برای اینكه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه كنید. اگر موی گندمی یا زیتونی دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسی بروید. اگر موهایتان خرمایی است، سایه های براق، كرم و رژ لب نارنجی بسیار پیشنهاد می شود. موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگ های تابستانی را می پذیرد. سبز با آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است. این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده كنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی. تیپ مشكی ها نیز پیشنهاد می شود سراغ طوسی، خاكستری، مشكی و سرمه ای بروند و از رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده كنند.

 

اگر هم به مد فكر می كنید، سراغ رنگ های استوایی بروید. سایه های سبز (چمنی، فیروزه ای و مرجانی)، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایی ندارد و تنها از مداد مشكی و سایه برای آرایش چشم استفاده می شود.

 

 

اگر عینك می زنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده كنید. استفاده از سایه های روشن و صدفی باعث گم شدن چشم پشت عینك می شود. اگر عینك تان فریم مشكی دارد حتی الامكان از ریمل استفاده كنید و تا می توانید خط چشم نكشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

برعكس در عینك های گریف (بدون فریم) و یا عینك های پنسی هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می كند. نكته مهم دیگر در آرایش های ترمیمی استفاده از سایه كمرنگ برای رفع گودی چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلی تا كمی خارج چشم زده و سپس كمی سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه كند. در مدل های آرایشی كه امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمركز روی چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبی- سرمه ای در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم می شود.

 

برعكس استفاده از سایه تك رنگ چشم را كوچك نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود.

 

حتماً از ریمل یا خط چشم برای تكمیل آرایش استفاده كنید. در این نوع آرایش برای بهتر جلوه كردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده كنید. مداد لب می تواند فرورفتگی ها را بپوشاند و همانند ژل بوتاكس عمل كند.رژلب روشن و براق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و كشیدن مداد لب برای لب های باریك بسیار توصیه می شود.اینها دستورالعمل هایی بود كه برای آرایش ترمیمی به كار می رود.

 

برای یك آرایش طبیعی كه تنها صورت شما را از بی حالی و رخوت درآورد استفاده از پودر كمرنگ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژ لب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است.

 

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

زیبایی خود را دوچندان کنید


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین


لاغری موضعی با لیزر


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

زیبایی همیشه از درون افراد نشات می گیرد. بهترین راه برای زیبا شدن، طبیعی به نظر آمدن است اما ایده ها و راه هایی هم هست که به آن کمک می کند. لازم نیست برای زیبا دیده شدن حتماً چشمتان را در سایه و گونه هایتان را در رژگونه غرق کنید. این مقاله به شما نشان می دهد که چطور سایه ها و شکل های طبیعی صورتتان را زیباتر نشان دهید تا هم اعتماد به نفستان بالا رود و هم زیبایی طبیعی داشته باشید.

از انجایی که چهره ی آرایش شده , هر چند کم با چهره ی بدون آرایش بسیار تفاوت دارد , را هایی برای همیشه مرتب بودن با صرف کمنرین زمان وجود دارد تا شما چه در منزل برای انتقال روحیه ای شاد به افراد خانواده و نیز خودتان و چه بیرون از خانه در حدی ساده و با آرایش کم به راحتی به چهره تان رنگ تازه ای بدهید .

1. صبح پس از بیدار شدن از خواب و شست و شوی صورت با اب سرد و خنک , بگذارید آب روی پوستتان به حالت طبیعی خشک شود . همین امر در ابتدای روز پوست صورت شما را از افتادگی و شل شدن حفظ کرده و شادابی و سر حالی خاصی به شما منتقل میکند .

2. تنها کرمی که بهتر است در منزل یا حتی برای خرید , بیرون از منزل استفاده کنید و زمان ماندن آن روی پوست ضرری به پوستتان نمیرساند , انواع کرم های ضد آفتاب است . اگر دوست داشته باشید که مانند یک کرم پودر در صورت داشتن جوش و لک روی پوستتان , آن ها را بپوشانید از نوع رنگی آن روی پوست بمالید و با شست شوی بعدی صورت دوباره از آن روی پوست بزنید .

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

3. برای انواع چشم ها چه چشم ریز , چه درشت و با حالت های مختلف و رنگ های متفاوت استفاده از یک خط چشم مدادی سیاده و تنها یک بار کشیدن در داخل چشم , فرم و حالت چشم را نمایان ساخته و آن را از بی حالتی در خواهد آورد که البته توجه داشته باشید فقط یک مداد را داخل چشم بکشید تا چشم تان سیاه نشود و تنها حالت ملایم و طبیعی به چشم ها داده باشید . 4. توجه داشتن به هماهنگی رنگ رژ لب با لباس منزل یا با شال و روسری که برای بیرون رفتن از منزل میپوشید , مهم ترین قسمت آرایش در مرتب بودن و تغییر شما در مدت زمان کوتاه است و طوری که تنها یک لایه رژ بدون خط لب و گاهی خط لب بدون رژ هم رنگ لباس منزل یا شال و روسری روی لب بزنید و برای شیک تر بودن از رمگ های ملایم یا برق لب در انواع رنگ ها استفاده کنید تا بیرون از منزل نیز راحت باشید .

5. اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچینی در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .

6. اگر مژه های خیلی صاف و بلندی دارید با یک بار استفاده از فر مژه به آن ها حالت دهید .


۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۸


توسط سوگل پورمهرام

همه ما خانم‌ها دوست داریم که زیبایی چهره خود را بهتر نمایان کنیم؛ چه از طریق آرایش کردن، و چه از راه‌های دیگر مثل استفاده از ماسک صورت و غیره. اما بعضی از خانم‌ها آرایش کردن را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند که چهره‌ای طبیعی داشته باشند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم تا در مقاله امروز، آرایش ساده صورت را به شما آموزش دهیم. با چی بپوشم همراه باشید!

 

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

یک آرایش ساده یعنی شما به میزانی کم از یک کرم پودر و یا پنکیک دقیقا به رنگ پوست صورت خودتان استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید عیوب پوست خود را بپوشانید و آن را شادابتر و زیباتر نشان دهید. سپس می‌توانید برای برجسته کردن زیبایی‌های طبیعی چهره خود، از یک رژ لب و رژ گونه ملایم استفاده کنید و چشمان خود را نیز کاملا ساده آرایش کنید. در ادامه مراحل این فرآیند را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

قبل از استفاده از هر گونه مواد آرایشی، ابتدا باید پوست صورت خود را برای این فرآیند به خوبی آماده کنید. بهتر است صورت خود را با استفاده از یک شوینده صورت ملایم بشویید تا گرد و غبار و چربی از روی آن کاملا پاک شود. سپس صورت خود را با یک حوله تمیز و نرم و با ضربات آرام خشک کنید.

اگر هنوز هم اثراتی از لوازم آرایش قبلی روی پوست صورتتان باقی مانده است، با استفاده از پنبه آرایش و مایع پاک کننده آرایش این اثرات را از روی پوست خود کاملا پاک کنید. سعی کنید از مواد پاک کننده آرایشی که اکسفولیانت (لایه بردار) هستند استفاده نکنید؛ چون این مواد باعث می‌شوند که پوست صورت شما ملتهب و قرمز بشود.

مواد مرطوب کننده، پوست شما را آبرسانی کرده و آن را کاملا نرم و لطیف می‌کنند. به اندازه یک نخود از کرم مرطوب کننده را روی سر انگشت خود بزنید، سپس آن را روی خطوط پوست صورت خود بمالید. حدودا ۵ دقیقه صبر کنید که مرطوب کننده به خوبی به پوستتان جذب شود. اگر پوست صورتتان مستعد حساسیت و قرمز شدن است، ترجیحا از کرم مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که رایحه ندارد. اگر پوست صورت شما به طور طبیعی چرب است، هرگز از کرم مرطوب کننده‌ای که روغن اضافی دارد استفاده نکنید. این مدل کرم‌ها باعث می‌شوند که پوست صورت شما از حالت عادی چربتر شده و جوش بزند.

پرایمر آرایشی یکی از مواد آرایشی بسیار مفید است که چند کار مهم برای شما انجام می‌دهد؛ ۱٫ به شما کمک می‌کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید که مواد آرایشی به خوبی روی آن پخش می‌شوند. ۲٫ پوست شما را مات می‌کند که به خصوص برای خانم‌هایی با پوست چرب و براق مناسب است. ۳٫ کاری می‌کند که میزان ماندگاری لوازم آرایشی روی پوست صورت شما افزایش یابد.

به اندازه یک نخود از پرایمر آرایشی را روی نوک انگشت خود بزنید. سپس آن را روی گونه‌ها، بالای ابروها، و خط بینی خود بمالید (این‌ها قسمت‌هایی هستند که معمولا چرب شده و برق می‌زنند). با استفاده از انگشتان خود پرایمر را به طور یکنواخنت روی دیگر قسمت‌های پوست صورت نیز پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید و اجازه بدهید که پرایمر کاملا به پوستتان جذب شود. پرایمر آرایشی کاری می‌کند تا کرم پودر و یا پنکیک روی پوست صورت شما کاملا طبیعی به نظر برسد. همچنین، بهتر است بدانید که استفاده از این محصول آرایشی کاملا اختیاری است.

 

پدیده‌ای به نام هایپر پیگمنتیشن باعث می‌شود تا رنگ نقاط مختلف پوست صورت شما با هم فرق داشته باشند. کسانی که چنین پوستی دارند، معمولا روی پوست صورت خود لکه‌های تیره رنگ، کک و مک، خال، لکه‌های تیره حاصل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، و یا جای زخم باقی مانده از آکنه دارند. در ابتدا پوست صورت خود را به خوبی بررسی کرده و این نقاط را شناسایی کنید. در هنگام زدن کرم پودر، پنکک و یا کانسیلر، حواستان را جمع کنید که این نقاط کاملا پوشانده شده، و پوست صورت شما صاف و یکنواخت به نظر برسد.

کرم پودر و پنکک به شما کمک می‌کنند تا عیوب و یا قرمزی پوست صورت خود را بپوشانید و در نتیجه، پوستی صاف و زیبا داشته باشید. برای اینکه احساس سنگینی نکنید و آرایشی طبیعی داشته باشید، بهتر است که کرم پودر و یا پنکک را به رنگی دقیقا مطابق با رنگ پوست خودتان انتخاب کرده، و آن را فقط روی قسمت‌هایی از پوست صورت بزنید که احتیاج به پوشانده شدن دارند. سپس آن را روی صورت محو کنید تا کاملا طبیعی به نظر برسد. می‌توانید این کار را با استفاده از یک برس آرایشی، اسفنج آرایشی و یا انگشت خود انجام دهید.

متاسفانه گاهی کرم پودر و پنکک نمی‌توانند عیوب پوست صورت را به طور کامل پوشش دهندو اینجاست که کانسیلر به کمک شما میاید. با استفاده از یک برس آرایشی، مقداری کانسیلر روی قسمت‌هایی از پوست صورت که دوست دارید پوشانده شوند و همچنین بر روی پوست اطراف بینی خود بزنید. برای پوشاندن پوست تیره اطراف چشم‌ها، از مقدار بیشتری کانسیلر استفاده کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج آرایشی و یا انگشت خود، کانسیلر را کاملا محو کنید تا آرایشتان طبیعی به نظر برسد. برای اینکه چهره‌ای طبیعی‌تر داشته باشید، بهتر است که رنگ کانسیلر را یک درجه روشنتر از رنگ پوست خودتان انتخاب کنید.

پودر فیکساتور به شما کمک می‌کند تا پوستی مات داشته باشید و همچنین، کاری می‌کند که مدت زمان ماندگاری کرم پودر و یا پنکک روی پوست صورت شما افزایش یابد. شما می‎توانید به دلخواه، از یک پودر فیکساتور بدون رنگ و یا رنگی (که رنگ آن دقیقا مطابق با رنگ پوست صورتتان است) استفاده کنید. با استفاده از یک برس آرایشی بزرگ این پودر را با فرم حرف W روی پوست خود بزنید؛ یعنی از قسمت بالایی صورت و زیر خط رویش مو شروع کنید، سپس روی گونه‌ پودر بزنید، بعد به سراغ استخوان بینی بروید، سپس روی گونه دیگرتان پودر بزنید و در آخر هم دوباره می‌رسید به قسمت بالایی صورت و زیر خط رویش مو.

بهترین مدل پودرهای فیکساتور، پودرهای بدون رنگ هستند که برای هر رنگ پوستی مناسبند. همچنین، این پودرها نور را منعکس می‌کنند، در نتیجه کاری می‌کنند تا پوست صورت شما به شکلی طبیعی و زیبا بدرخشد.

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا پوست صورت خود را به شکلی کاملا طبیعی آرایش کنید و آرایش ساده داشته باشید، باید به جای برنزر، از یک رژ گونه با رنگی طبیعی استفاده کنید که رنگ آن تا حد امکان به رنگ طبیعی پوست صورتتان نزدیک باشد. با استفاده از یک برس رژ گونه آن را روی گونه‌های خود بزنید و سپس محو کنید تا کاملا طبیعی به نظر برسد.

سعی کنید که تا حد امکان چشمان خود را طبیعی آرایش کنید. در ابتدا با استفاده از یک فرمژه، مژه‌های خود را فر کنید. سپس از طریق یک برس ریمل نازک، یک یا دو لایه ریمل روی مژه‌های خود بزنید. اگر رنگ مژه‌های شما به طور طبیعی مشکی است، می‌توانید از ریمل استفاده نکنید و فقط مژه‌هایتان را فر کنید تا زیباتر دیده شوند. برای یک آرایش ساده همین مقدار ریمل کافی است!

 

در آخر فرآیند، با استفاده از یک رژ لب و یا برق لب، رنگ طبیعی و زیبای لب‌های خود را بهبود ببخشید. می‌توانید از رنگ صورتی روشن، هلویی، و یا شنی استفاده کنید. سپس روی آن یک لایه برق لب بدون رنگ بزنید. اگر دوست دارید که آرایش لب‌هایتان کاملا طبیعی باشد، می‌توانید از زدن رژ لب صرف نظر کرده و فقط از یک لایه برق لب استفاده کنید.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

 

مطالب مرتبط:

۱- ۲۰ اشتباه رایج زیبایی که از انجام دادن آن اطلاع نداشتید!

۲- چگونه بهترین آرایشگاه عروس را انتخاب کنیم؟

۳- ۴۵ مدل طراحی ناخن که هر خانم شیک پوشی باید با آن ها بیشتر آشنا شود

محبوبترین مطالب

وای مرسی از راهنمایی تون

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

آرایش کردن از آن دسته کارهایی است که بسیاری از خانمها وقت خود را صرف آن می کنند. و گاهی هزینه های زیادی هم برایش پرداخت می کنند. بانوی شهر پله پله راهکارهای آرایش حرفه ای در منزل برای مبتدیان و علاقمندان را با شما در میان می گذارد.

آیا نوع پوست خود را می شناسید؟این اولین قدم برای آرایش صورت است و لازم است بدانید که پوست نرمال، چرب، خشک یا مختلط دارید، خصوصا این نکته را موقعی که قصد خرید لوازم آرایش دارید در نظر بگیرید.پاک کننده صورتبرای شروع خود آرایی، پوست باید تمیز باشد. روزها وقتی از خواب بیدار می شوید از یک شستشو دهنده ملایم استفاده کنید. پوست پس از بیداری حساس بوده اما کثیف نیست. شبها برای شستشوی صورت و پاک کردن آرایش از یک شستشو دهنده قوی مناسب نوع پوست استفاده نمایید.مرطوب کنندهمرطوب کننده ای مناسب نوع پوست و سن پوست تان تهیه کنید. یادتان باشد آرایش حرفه ای روی پوست خشن خوب در نمی آید.آرایش حرفه ای را با پرایمر شروع کنیدپرایمر کمک می کند که آرایش بهتر روی صورت بنشیند. خود آرایی یک هنر است. آیا وقتی می خواهید نقاشی کنید به یک زمینه صاف و صیقلی نیاز ندارید؟ پرایمر کمک می کند تا خطوط، حفره و چین و چروک های پوست محو شده، پوستی صاف برای ادامه آرایش داشته باشید.یک کرم پودر با کیفیت بخریدکرم پودر برای آرایش حرفه ای صورت واقعا مهم است اگر می خواهید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. سعی کنید دو نوع کرم پودر داشته باشید. یکی کرم پودر روزانه و سبک که پوشش متوسطی دارد، دیگری کرم پودر با پوشش بیشتر برای مهمانی. یک کرم پودر خوب و با کیفیت از یک برند تجاری معروف بخرید اما مدام از آن استفاده نکنید. کرم پودر راه تنفس پوست را محدود می کند. آرایش حرفه ای

کرم پودر برای آرایش حرفه ای صورت واقعا مهم استکانسیلراگر پوست شما، نقص خاصی ندارد به کانسیلر احتیاجی ندارید. اما اگر جوش دارید یا زیر چشم هایتان سیاه است، با کانسیلر مناسب آنها را بپوشانید.مداد چشم و خط چشماگر در خودآرایی تازه کار هستید از خط چشم مایع استفاده نکنید. اگر نتوانید درست خط چشم بکشید، ظاهری شلخته و نامرتب پیدا خواهید کرد. برای شروع بهتر است از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنید.آرایش لب هالبهای شما در صورتی زیبا به نظر می آیند که نرم و مرطوب باشند. برای این منظور بهتر است از نرم کننده لب استفاده نمایید.رژگونهرژگونه را تنها روی برجستگی گونه استفاده کنید. برای اینکه طبیعی به نظر برسید از رنگ های ملایم استفاده کنید.براس های آرایشی خوب را فرموش نکنید دومین وسیله مهم آرایشی که باید کیفیت بالایی داشته باشد براس های آرایشی هستند. برس ها مدت زمان طولانی برای شما کار خواهند کرد، پس روی آن سرمایه گذاری کنید.همه چیز را پوشش ندهیداگر روی صورتتان زخم یا لکه خاصی دارید، یادتان باشد که این زخم ها چهره ای طبیعی به شما می دهند و همین طبیعی بودن شما را زیباتر می کند. نیازی نیست آنها را محو کنید و پوشش دهید. با اعتماد به نفس بیشتر با آنها کنار بیایید.بر یک قسمت صورت تمرکز کنیدسعی نکنید از همین ابتدا روی تمام صورت کار کنید. مثلا اگر در سایه چشم زدن ضعیف هستید تمرکزتان را روی آرایش لب بگذارید. نگران نباشید در نهایت با تمرین می توانید در همه چیز حرفه ای شوید اما فعلا روی یک قسمت از آرایش صورت تمرکز کنید.به همه چیز نیاز نداریدبرندهای آرایشی مدام در حال معرفی محصولات جدید به بازار هستند اما نیازی نیست شما همه این محصولات را تهیه نمایید.سعی کنید لوازمی که می خرید از محصولات با برندهای معتبر و شناخته شده باشد.مواد آرایشی را سبک و مقدار کم استفاده کنیدسعی کنید وقتی می خواهید از کرم پودر استفاده کنید یک لایه نازک بزنید و سپس اگر احساس کردید به مقدار بیشتری نیاز دارید، میزانش را بیشتر کنید. اگر از همان ابتدا مقدار زیادی از مواد آرایشی را روی پوست بزنید، کم کردن آن برایتان دشوار شده و چهره ای مصنوعی پیدا می کنید.کیفیت مهمتر از کمیتشما همیشه باید محصولات با کیفیت خریداری کنید. تعداد لوازمی که می خرید را کم کنید و سعی کنید کیفیتی عالی داشته باشند. بسیاری از افراد تنها از چهار یا پنج قلم از انبوه لوازم آرایشی داخل کیفشان استفاده می کنند.یک ویژگی برجسته در آرایش صورت داشته باشید همه ما یک ویژگی زیبا داریم. ویژگی زیبای شما ممکن است لب ها یا چشمانتان و یا حتی هر دو باشد. با برجسته کردن آن با آرایش زیبایی تان را دو چندان کنید.به صورتتان دست نزنیدقبل و بعد از آرایش صورت از لمس کردن پوست بپرهیزید. لمس پوست باعث ایجاد حساسیت و حتی جوش می شود. اگر می خواهید کرم پودر را با دست بزنید، دستهایتان را حتما بشویید.لوازم آرایش تان را به اشتراک نگذاریددر این مورد از نه گفتن به دیگران خجالت نکشید و اجازه ندهید کسی از لوازم آرایشی تان استفاده کند. این کار اصلا بهداشتی نیست. البته بعضی از لوازم آرایش را می توانید با بقیه به شرط رعایت بهداشت به اشتراک بگذارید. در مورد این موارد بیشتر بدانید.منبع: بانوی شهر

مدیس با مشاوران با‌تجربه در بخش پدیرش جهت ارائه اطلاعات به صورت تلفنی منتظر پاسخگویی به پرسش‌های شما جهت دستیابی به نتایج مطلوب خدمات در این مرکز می‌باشد.

آرایش ملایم به مرور زمان جایگزین آرایش های غلیظ شده است چرا که بسیاری از بانوان به دنبال زیبایی طبیعی و شادابی پوست خود هستند و این مسائل تنها با انجام آرایش ملایم میسر خواهد بود. طبق نظرسنجی هایی که محققان آمریکایی انجام داده اند درصد بالایی از بانوان با آرایش ملایم اعتماد به نفس بیش تری داشتند، زیرا با پذیرفتن چهره طبیعی و واقعی خود زیبا تر و البته جوان تر به نظر می رسند. به هر حال فرم و شکل طبیعی صورت، طرفداران بسیار بیش تری در سر تا سر دنیا دارد و همین عامل باعث شده است تا آخرین مد های آرایشی روز دنیا از انواع ملایم آن باشند.

در این مطلب به موضوعات زیر در خصوص آرایش ملایم می پردازیم:

[tie_list type=”checklist”]

[/tie_list]

در این مطلب می‌خوانید:

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

برای آرایش ملایم لازم است تا ابتدا پوست صورت خود را برای آرایش آماده کنید. لازم است تا شما پیش از آرایش صورت خود، پوست را با یک شوینده ملایم شسته و اجازه دهید پوست تان نفس بکشد.

سپس برای آن که پوست خود را آماده پذیرش کرم های آرایشی کنید، می توانید از کرم های مرطوب کننده رنگی (برای پوست های خشک) و یا کرم های بدون چربی (برای پوست های چرب) استفاده نمایید.

اما انجام آرایش ملایم بر روی تک تک بخش های صورت، نیازمند آگاهی از تکنیک های ویژه ای است که در ادامه به طور کامل آن ها را توضیح می دهیم.

در آرایش ملایم سعی می شود تا صورت طبیعی جلوه گردد بنابراین اگر هاله ای لکه ها و یا حتی کک و مک پوستی نمایان باشد، نه تنها بد و آزار دهنده نیست، بلکه همگام و هماهنگ با آرایش ملایم است که به زیبایی چهره شما خواهد افزود. اگر چه فوندانسیون صورت را یکدست نشان می دهد اما صورتی که فوندانسیون شده است به وضوح مقدار زیاد مواد آرایشی را بر روی خود نشان می دهد که این امر خود با آرایش ملایم صورت مغایر است.

بنابراین تا حدی که می توانید و اگر مشکل خاصی در پوست صورت خود ندارید فوندانسیون را کنار بگذارید و یا این کار را بسیار کم انجام دهید و استفاده از کرم های ضد آفتاب را جایگزین آن نمایید . در آرایش ملایم باید از کرم پودر با پوشش کم یا از کرم‌های ب‌ب یا مرطوب کننده رنگی یا ضدآفتاب رنگی برای پوشش مختصر صورت استفاده کنید. استفاده از این نوع محصولات نسبت به کرم پودر ساده‌ تر هم هستند و علاوه بر آن وقت کمتری از شما می گیرند.

یکی از اصول آرایش غلیظ این است که از کرم پودر های مات کننده نیز برای بخشی از پوست صورت استفاده می کنند که اگر چه ممکن است به زیبا به نظر رسیدن کمک کند اما در کنار آن جلوه ای مصنوعی و غیر طبیعی به چهره تان خواهند داد، بر خلاف آن اما درخشش در صورت و انعکاس نور کمک می‌کند که چهره شما سالم، طبیعی و جوان دیده شود، بنابراین در آرایش ملایم به دنبال درخشش بیش تر پوست خود باشید.

برای آن که بتوانید در آرایش ملایم صورت خود درخشندگی ایجاد نمایید، شما می‌توانید یک قطره درخشان کننده مایع به مرطوب کننده خود اضافه کنید و آن را روی صورت بمالید تا صورت شما درخشان شود و طبیعی جلوه کند. اما اگر قصد ندارید تا همه صورت تان براق به نظر برسد تنها کافی است تا کمی از این ترکیب را روی برحستگی گونه‌ های خود بزنید و یا از براق کننده‌ های استیکی استفاده کنید و آن را روی گونه بمالید تا چهره شما شاداب‌ تر و طبیعی تر شود.

بسیاری از بانوان، رژگونه را جزئی جدا نشدنی از آرایش صورت خود می دانند در حالی که اگر صورت شما به اندازه کافی در قسمت گونه ها سرخ باشد، استفاده از رژگونه یک عمل اضافی به شمار می آید و صورت تان را غیر طبیعی می کند اما اگر چهره شما حالت تک بعدی دارد و بر روی گونه ها سرخی وجود ندارد، می توانید تنها مقدار اندکی از رژگونه‌ ها استفاده کنید تا صورت شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان دهد.

برای استفاده از مقدار کمی رژگونه در آرایش ملایم ترجیحا بهتر است تا به جای رژگونه‌ های پودری که حالتی مصنوعی به وجود می‌آورند از انواع رژگونه های کرمی و مایع استفاده نمایید. یک رنگ ملایم و مناسب برای رژگونه مایع انتخاب کنید و مقدار خیلی کمی از آن را روی برجستگی گونه‌ها بمالید و محو کنید.

دقت داشته باشید که اگر پوست شما ته رنگ زرد دارد از رژگونه مرجانی و اگر ته رنگ صورتی دارد از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. اگر پوست تان متوسط و تیره رنگ است نیز رژگونه‌های طلایی-صورتی بهترین انتخاب برای افزایش زیبایی چهره تان هستند.

زیبایی ابرو ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره شما ایفا می کنند، با رسیدگی به ابرو های خود خواهید دید که چهره تان دچار تغییراتی زیادی شده است بنابراین از آرایش و مرتب کردن ابرو های خود هرگز غافل نشوید.

هنگامی که قصد دارید تا یک آرایش ملایم و زیبا بر روی صورت خود انجام دهید از یک ژل ابروی تیره کننده استفاده کرده و موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید، اگر ابروهای پراکنده‌ای دارید با یک مداد ابرو خطوطی موازی خطوط طبیعی ابرو و تنها داخل کادر ابرو بکشید تا فضای ابرو پر شود. سپس اطراف ابرو را به دقت تمیز کنید و موهای زائد رشد کرده را بردارید تا خط های ابرو تیز و مشخص شود، به این صورت شما تنها با رسیدگی به ابرو های خود موفق شده اید تا گام مهمی به سوی افزایش زیبایی صورت خود بردارید.

فر کردن مژه ها در آرایش ملایم بسیار موثر است چرا که در آرایش ملایم عملیات خاصی بر روی چشم صورت نمی گیرد و فر کردن مژه می تواند به زیبایی چشم ها و چهره شما کمک کند. فر کردن مژه ها راه های مختلفی دارد که رایج‌ترین آن استفاده از فرمژه می باشد.

برای زیبا تر شدن چشم ها در آرایش ملایم علاوه بر استفاده از فر مژه می‌توانید از یک لایه مختصر ریمل برای پرتر کردن مژه‌ها نیز استفاده کنید. ترجیحا از ریمل مشکی استفاده نکنید، در آرایش ملایم ریمل قهوه‌ای یا بی رنگ انتخاب بهتری برای زیبایی صورت شما خواهد بود به خصوص اگر پوست شما روشن است و رنگ مشکی روی آن تضاد زیادی ایجاد می‌کند.

هنگامی که قصد دارید تا با یک آرایش ملایم صورت خود را زیبا و طبیعی جلوه دهید باید استفاده از رژ لب مایع، جامد براق و مات را کنار بگذارید اما برای آن که لب های شما خشک و بی رنگ نیز نباشند، می توانید از مقداری بالم لب استفاده کنید و در انتها با مداد لب هلویی یا صورتی کم رنگ سطح لب را کادرب بندی کرده و پوشش دهید. بالم لب باعث می‌شود رنگ مداد لب پراکنده شود و حالتی طبیعی پیدا کند که به هدف شما از آرایش ملایم کمک خواهد کرد.

اگر چه استفاده از کرم پودر های مات کننده صورت در آرایش ملایم جایگاهی ندارد اما براقی و چرب بودن بیش از حد صورت هم مانع از داشتن چهره‌ای زیبا، شاداب و حتی طبیعی می‌شود که با هدف آرایش ملایم مغایرت دارد، بنابراین اگر پوست چربی دارید بهتر است روی آرایش خود از پودرهای مات کننده هم استفاده کنید و هر چند وقت یکبار چربی اضافی صورت را با دستمال بگیرید، اما دقت داشته باشید که در آرایش ملایم از مقادیر کمی پودر های مات کننده استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی شما *

نام *

ایمیل *

سایت

آخرین اخبار ما را مستقیما در ایمیل خود دریافت نمایید

فروشگاه عطر و ادکلن ایرانوس، گستره‌ای به وسعت عطر و ادکلن‌های مردانه (پرفیوم مردانه، عطر مردانه، ادو پرفیوم مردانه، ادو تویلت مردانه، ادکلن مردانه ، ادو فرش مردانه)، عطر و ادکلن‌های زنانه (پرفیوم زنانه، عطر زنانه، ادو پرفیوم زنانه ، ادو تویلت زنانه، ادکلن زنانه، ادو فرش زنانه)، عطر های اصیل دست ساز از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون عطر و ادکلن های برند هرمس (Hermes)، دیور (Dior)، شنل (Chanel)، آمواژ (Amouage)، بربری (Burbery)، بولگاری (Bvlgari)، دانهیل (Dunhill)، کرید (Creed)، کارولینا هررا (Carolina Herrera)، لالیک (Lalique)، مون بلان (Mont Blanc) و … را خواهید دید که خوش نام ترین نمایندگان کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، آلمان، انگلستان، عمان، امارت و امریکا هستند. تلخ و تند یا شیرین و ترش، در این بخش رایحه مورد علاقه خود را بر اساس انواع پرفیوم (Parfum)، ادو پرفیوم (Eau De Parfum)، ادو تویلت (Eau De Toilette) و ادکلن (Eau De Cologne) انتخاب کنید. ایرانوس پس از 3 سال از آغاز فعالیت، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صدهزارتومان) پس از ثبت سفارش و خرید عطر و ادکلن فراهم کرده است.

© کپی رایت 1399– کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه آنلاین ایرانوس می‌باشد.

آرایش یک مسئله ی بسیار بزرگ در زندگی خانم‌هاست. در یک میهمانی نه‌تنها نگاه‌ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه‌ها به‌صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شما را از این‌ رو به آن رو می‌کند.

این‌ رو در نظر داشته باشید که، آرایش مکمل عواملی مثل رسیدگی و مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده آب‌رسان خوب جهت جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از ماسک‌های مناسب پوست قبل از آرایش و معمولاً یک روز قبل از آرایش، هماهنگی رنگ موی سر با رنگ ابرو، خوابیدن کافی قبل از آرایش، پاک‌سازی پوست صورت هرچند وقت یک‌بار و … است. همچنین از لوازم آرایشی بدون سرب باید استفاده کرد.

قدرت آرایش غیر قابل انکار است. محصولات آرایشی مورد علاقه‌مان به ما کمک می‌کند تا ظاهر زیبایی را  که دوست داریم را داشته یاشیم، ظاهر خود را بهبود بخشیم و به تعریف شخصی‌مان از زیبایی دست پیدا کنیم. آرایش روزانه اعتماد به نفس زنان امروزی را برای رویارویی با جهان پیرامون بهبود می‌بخشد.

وقتی پای آرایش کردن درمیان باشد، میزان مهارت درانجام آن تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. استفاده از محصولات مورد علاقه شما به روش درست می‌تواند 2 نتیجه داشته باشد:

آیا به دنبال یک آرایش طبیعی هستید که پوست شما را در تمام طول روز درخشان نگهدارد؟ اکنون با این نکات مهم مربوط به زیبایی یاد بگیرید که چگونه آرایش خود را انجام دهید. از انجام زیر سازی پودر مایع تا استفاده از خط چشم، این نکات و ترفندها به شما کمک می‌کند که یک ظاهر بی نقص خلق کنید.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

قبل از اینکه ۰ تا ۱۰۰ آرایش کامل خود را شروع کنید زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب کننده با کیفیت صرف کنید. انتخاب یک مرطوب کننده مناسب یک تکه حیاتی این پازل است. بهتر است در ابتدا پوست خود را بشناسید تا با توجه به پوست خود مرطوب کننده را انتخاب کنید.اسپری صورت: این‌ها محلول‌هایی با پایه‌ی آب هستند که ممکن است محتوی ویتامین‌ها و خوش‌بو کننده‌های مفید مشخصی برای پوست باشند. اسپری‌های صورت برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما ساخته نشده‌اند، بلکه، مرطوب به نظر رسیدن پوست در کل طول روز کمک می‌کنند. به زبان ساده پوست شما را در طول روز مرطوب نشان می‌دهند وقتی که پوستتان احساس خشکی می‌کند.

سرم ها: یک محلول سبک است که به راحتی جذب پوست می‌شود. مجموعه‌ی وسیعی از سرم‌ها وجود دارند که برای هدف قرار دادن مناطق مشخصی که دارای مشکل هستند طراحی شده اند. بعضی از سرم‌ها به مرطوب کردن پوست برای جلوگیری از چین و چروک شدن کمک می‌کنند. در حالی که بقیه سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به شفافیت پوست کدر اضافه می‌کنند.

لوسیون ها: لوسیون ها متداول ترین انواع مرطوب کننده ها هستند و مفید برای بسیاری از انواع پوست. لوسیون هایی را انتخاب کنید که روی آن ها برچسب غیر کومدون زا  یا  “non-comedogenic”  زده شده است. این محصولات به منظور جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست طراحی شده اند.کرم ها: اگر پوست خشک شما به کمک بیشتری احتیاج دارد بهتر است که روی کرم ها سرمایه گذاری کنید. این یک محلول سنگین تری است که می‌تواند به پوست های بسیار خشک آب‌رسانی کند. کرم های روزانه می‌تواند در زیر آرایش شما قرار بگیرند ولی کرم‌های شب طراحی شدند تا رطوبت بیشتری را وقتی شما خواب هستید به پوستتان برسانند. قبل از اینکه سرتان را روی بالش بگذارید استفاده کنید و صبح با یک پوست نرم و انعطاف پذیر بیدار شوید.

روغن ها: اگر شما به رطوبت رسانی بیشتری  احتیاج دارید به روغن ها فکر کنید. روغن های خاصی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای پوست‌های خشک، حساس و یا معمولی باشند. در هر صورت اگر پوستی مستعد آکنه دارید یا پوستتان چرب است از محصولات روغنی مرطوب‌کننده اجتناب کنید.

یادگیری استفاده صحیح از مرطوب‌کننده خود نصف مسیر است. مقدار کمی را روی انگشت خود بریزید تقریباً به اندازه یک سکه کوچک. با پخش کردن مرطوب کننده روی پیشانی شروع کنید و از وسط  صورت به کناره ها پخش کنید. سپس  همین کار را از روی بینی خود شروع کنید و به سمت گونه ها مرطوب کننده را پخش کنید. مطمئن شوید که مرطوب کننده را به صورت صاف و هموار به پوست خود بمالید تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری شود. وقتی به میزان مناسب مرطوب کننده را روی سطح پوست پخش کردید به آرامی آن را با حرکات دایره وار مالش دهید و قبل از شروع مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده خشک شود.

حالا که پوستتان را به خوبی مرطوب کرده‌اید، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. چه در نظر داشته باشید که یک لایه آرایش سبک ابتدایی انجام دهید و چه قصد انجام یک آرایش کامل برای کل صورتتان داشته باشید پرایمر یک قدم اولیه‌ی مهم است.

پرایمر را پایه‌ای برای آرایش خود فرض کنید که کمک می‌کند سطح آرایش شما صاف‌تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمرها، ژل‌ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منافذ سطح صورت شما را پر می‌کنند و سطوح زبر را نرم کرده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما فراهم می‌آورند.

برای زدن پرایمر مقدار بسیار کمی از آن را روی نوک انگشت خود یا اسفنج یا برس آرایش خود قرار دهید.

نکته مهم: مقدار کمی از آن برای سطح زیادی کافی است. با مقداری حدود اندازه یک سکه کوچک از پرایمر در وسط صورت شروع کنید و به آرامی به کار را به سمت گونه‌ها پیشانی و چانه ادامه دهید.

اگر قصد دارید به پوست حساس کنار پلک‌ها پرایمر بزنید و آرایش چشمتان را در طول روز حفظ کنید، محصولات تخصصی برای این بخش از صورتتان را استفاده کنید. پلک‌های ما می‌تواند در طول روز چربی جمع کند و باعث شود که سایه چشم ما چروک به نظر برسد. اگر پلک‌های شما چرب باشد و شما سایه چشم یا خط چشم بزنید بدون اینکه قبل از آن پرایمر زده باشید، ممکن است آرایش شما تکه تکه و غیر یک دست شود.

وقتی صحبت از لایه اولیه است انتخاب یک سایه مناسب برای پوستتان یک اولویت درجه یک است. یک سایه مناسب برای لایه اولیه می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند.

حالا چگونه آن را انتخاب می‌کنید؟ رنگ لایه اولیه را روی چانه خود امتحان کنید. اگر بعد از زدن آن روی چانه کاملاً محو شود بدون هیچ آثاری از مخلوط رنگ شما رنگ مناسب خود را یافته‌اید. این ممکن است کمی نیاز به سعی و خطا داشته باشد ولی وقت گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ سایه مناسب بسیار حیاتی است.

بعد از انتخاب محصول مناسب باید به ابزار اعمال آن روی پوست خود توجه کنید. بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از انگشت خود استفاده کنند در حالی که بقیه ترجیح می‌دهند از ابزارهای آرایشی مانند برس و اسفنج استفاده کنند. اگر به دنبال این هستید که آرایش شما یک لایه‌ی سبک به نظر برسد بهتر است از انگشتان خود استفاده استفاده کنید. در هر صورت به هیچ وجه قبل از این که دستانتان را کامل بشویید به صورت خود دست نزنید و بعد از انجام آرایش نیز دست خود را بشویید چرا که نمی‌خواهید آثار انگشت آلوده به مواد آرایشی خود را در نقاط مختلف خانه ببینید.

از وسط صورت خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید و لایه اولیه مایع را مخلوط کنید. در هنگام پخش کردن این لایه در سطح پوست پخش می‌کنید مطمئن شوید که آن را کاملاً فشرده می‌کنید. بعضی خانوم‌ها علاقه دارند که با یک اسفنج مرطوب روی نقاطی از سطح لایه ی اولیه  آرایش خود فشار بیاورند تا لایه ی اولیه بطور کامل خطوط و چین و چروک‌ها را پر کند تا سطحی صاف‌تر و نرم‌تر را برای مراحل بعدی آرایش فراهم کنند. بعضی انواع خاص بورس‌های آرایشی نیز برای فشرده کردن لایه اولیه آرایش بسیار مناسبند.

دو نوع اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و استیک (ماتیکی)

کانسیلر مایع در مواقعی که می‌خواهید یک لایه سبک را روی سطح زیادی از پوست خود اعمال کنید بهترین عملکرد را دارند. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد یک لایه‌ی نهایی مخصوصاً در نزدیکی چین و چروک ها مانند اطراف چشم و دهان هستند عملکرد خوبی دارند.

کانسیلرهای ماتیکی بیشتر برای آرایش‌های سنگین‌تر در سطوح کوچکتر و مشخص‌تر مناسب هستند. رنگ کانسیلر خود را انتخاب کنید. عاقلانه‌تر آن است که روی دو رنگ کانسیلر سرمایه‌گذاری کنید. یکی باید خیلی نزدیک به رنگ پوستتان باشد و برای پوشاندن نقاط تیره، جوش‌ها و دیگر لک‌های صورت بکار رود. دیگری باید روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد و برای روشن‌تر کردن قسمت‌های مشخصی از پوست یا ایجاد شفافیت بیشتر در آرایش شما بکار می‌رود.

نکته: بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از کانسیلر قبل از لایه‌ی اولیه آرایش استفاده کنند. ترتیب این دولایه بیشتر سلیقه‌ای است و با سعی و خطا به دست می‌آید. هر دو ترتیب را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای ایجاد صافی و درخشندگی بیشتری روی پوست شما می‌شوند. در هر صورت وقتی فقط از لایه‌ی اولیه استفاده می‌کنید، حتماً اول از کانسیلر استفاده کنید.

برای کاهش نقاط تیره زیر چشم به منظور بوجود آوردن یک ظاهر درخشان و روشن ،کانسیلر را زیر چشم ها با یک اسفنج مرطوب یا بورس آرایشی اعمال کنید. اگر از کانسیلر برای به حداقل رساندن عیوب و لک‌ها استفاده می‌کنید آن را مستقیماً روی همان نقاط اعمال کنید.

برای روشن کردن صورت با استفاده از کانسیلر مایع یا کرم نقاط کوچکی را در مناطقی که در زیر آمده قرار دهید:

به نرمی آن را به پوست اطراف این مناطق بمالید و همیشه اطمینان حاصل کنید که با لایه ی اولیه پوشیده می‌شود.

استفاده از پودر پایه می‌تواند یک روند دشوار باشد. اگر خیلی کم استفاده کنید انگار که اصلاً این مرحله را انجام ندادید و اگر بیش از اندازه استفاده شود شبیه یک کیک ترسناک خواهید شد. در جستجوی چهره بی عیب و نقص، احتمالاً ترفندهای راجع به کرم پودر شنیده‌اید. این نکات را در نظر داشته باشید تا به چهره عالی دست پیدا کنید.

با استفاده از یک بورس بزرگ نرم، شروع به مالیدن یک لایه سبک در سراسر صورت خود کنید. موهای برس را درون پودر فشار دهید، سپس برس را به روی پوست بکشید.
اگر قسمت‌های خاصی از پوست شما وجود دارد که نیاز به پوشش بیشتری دارند (قسمت های قرمز و روغنی صورت شما به طور کلی در مرکز صورت قرار دارند)، ممکن است بخواهید کمی پودر بیشتری بمالید. برای این مرحله، برس خود را درون پودر قرار دهید و سپس آن را محکم به پوست فشار دهید. این مرحله به پودر کمک می کند تا راه خود را به منافذ و خطوط برای بوجود آوردن سطح صاف‌تر باز کند.

برای مالیدن یک برنز کننده براق طلایی روی صورت خود از یک بورس مخصوص برنز کننده استفاده کنید. بورس های برنز کننده با مو‌های بیشتری ساخته شده و خیلی محکم‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود. با هر بار کشیدن آن روی پوست خود مقدار بیشتری برنزکننده روی آن قرار می‌دهید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب برنز کننده، انتخاب سایه اشتباه است. اگر عادت ندارید با برنزر کار کنید، حداکثر از سایه‌ای دو درجه تیره تر از پوست خود استفاده کنید.

پس از انتخاب سایه مناسب ، برنزر خود را از پیشانی شروع کنید، برنزر را در امتداد گونه‌های خود بکشید، سپس آن را به سمت خط چانه بکشید، تا به طرف چانه خود برسید. در طرف مقابل تکرار کنید.

نکته مهم : فراموش نکنید که این کار را تا نواحی گردن خود ادامه دهید.

سرخی گونه قرن‌ها است که پایه اصلی فریبندگی و گیرایی آرایش است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر به رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید، کلید آن ممکن است سرخی گونه باشد. برای این کار از یک برس متراکم و با موهای فراوان استفاده کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین مقدار آن را روی پوست خود بمالید.

پاسخی قطعی و اندازه و سایز مشخصی برای محل استفاده از رژ گونه وجود ندارد. از رنگ سرخ رژ گونه خود استفاده کنید تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن کمک کند.

“سیب” به قسمت جلوی گونه گفته می‌شود. زمانی که یک لبخند بزرگ می‌زنید کاملاً مشخص می‌شود.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

هایلایت مناسب کمی از لعاب و درخشش به هر نوع آرایش می‌افزاید. این که آیا شما به دنبال ظاهر طبیعی‌تری هستید یا می‌خواهید چشمگیر و زیبا باشید، هایلایتر می‌تواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند.

هایلایت‌ها به اشکال مختلفی از جمله مایع، کرم‌ها و پودرها وارد می‌شوند. شما می‌توانید انتخاب کنید که از یکی از آن ها را استفاده کنید، یا ترکیب مورد علاقه خود را از دو یا سه تا از آنها پیدا کنید. هرچه انتخاب کنید، روند اعمال هایلایت یکسان است.

پس از ایجاد سطحی بی‌نقص روی پوست با روال جدیدتان، مناطقی را که می‌خواهید هایلایت کنید، مشخص کنید.

ابتدا با استفاده از هایلایت مایع، قسمت های زیر اعمال کنید:

بعد ازپایان یافتن هایلایتر روی نقاط مناسب پوست، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج بمالید. برای به حداکثر رساندن تأثیر هایلایتر، لایه‌ای با پودر یا مایع هایلایتر را بر روی مناطقی که می‌خواهید تاکید بیشتری کنید، بمالید.

سایه چشم می‌تواند ظاهر آرایش شما را جالب‌تر نشان دهد، خواه شما سایه‌های طبیعی را انتخاب کنید یا با رنگ های جیغ جسورانه ظاهر شوید یا از هر ظاهری استفاده کنید، از دو سایه چشم مکمل استفاده کنید: یک سایه روشن تر و دیگری سایه تیره.

حالا قلم مو سایه چشم خود را درون سایه تیره تر فرو کنید و سپس به آن ضربه بزنید تا از هر مقدار اضافه آن بریزد. سایه روشن تر را روی کل پلک بمالید، از خط رویش مژه شروع کنید و دقیقاً بالای چاله پلک خود پایان دهید.

اکنون بورس خود را به رنگ تیره‌تر آغشته کرده و بار دیگر از آن خارج کنید. رنگ را در گوشه بیرونی چشم ، دقیقاً بالای خط مژه خود بمالید. سایه‌ی تیره تر را در چاله پلک خود، دقیقاً زیر استخوان ابرو بکشید. مالیدن سایه را در حدود مرکز پلک خود متوقف کنید، زیرا نمی‌خواهید گوشه‌های داخلی را تیره کنید. یک برس سایه تمیز بگیرید و دو سایه را در محل تلاقی با هم مخلوط کنید. اگر ظاهری چشمگیر تر را دوست دارید، سایه تیره را یک بار دیگر استفاده کنید.

استفاده از خط چشم می تواند مشکل باشد: یک اشتباه کوچک و شما با چشمانی که دورشان سیاه شده روبه رو می‌شوید. با استفاده از این نکات ضروری برای استفاده از خط چشم، مشکلات آرایش چشم خود را از بین ببرید.

نحوه استفاده: با خط چشم مایع، در گوشه داخلی چشم خود خط را نازک شروع کنید، سپس سمت گوشه بیرونی چشم خط را ضخیم‌تر کنید. می‌توانید کشیدن خط چشم را از وسط چشم یا از گوشه داخلی چشم شروع کرده و نوک بورس مخصوص رسم خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط رویش مژه ها نگه دارید. از قسمت نازک برس خط چشم برای ایجاد خط های کوچک در طول خط مژه ها استفاده کنید، سپس آنها را به هم وصل کنید تا فضاهای خالی را پر کنید. اگر دست شما می‌لغزد، نگران نباشید! مقداری از پاک کننده آرایش چشم را روی نوک گوش پاک کن بمالید و محل آن را تمیز کنید.

نحوه استفاده: بورس مخصوص خط چشم را داخل ظرف محتوی ژل خط چشم فرو کنید. قلم مو را چرخانده تا اطمینان حاصل شود که هر دو طرف بورس کاملاً به ژل آغشته شده باشد وشروع به کشیدن خط چشم از وسط خط مژه ها به سمت بیرون چشم کنید. سپس یک خط از گوشه داخلی چشم خود را به سمت وسط بکشید ، و در نهایت این دو خط را به هم متصل کنید.

نحوه استفاده: هر بار که از آن استفاده می کنید، مداد خط چشم خود را تیز کنید. پس از کشیدن پلک خود به سمت بیرون، نقاط کوچکی را که از گوشه خارجی پلک فوقانی شما شروع می‌شود، بکشید. این کار را تا گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید تا یک خط باریک از نقاط ریز ایجاد کنید، تا حد ممکن به مژه‌ها نزدیک شوید. نقاط را با مداد خود وصل کنید یا از یک برس کوچک سایه برای ترکیب آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید، ریمل باید در صدر لیست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل می‌تواند باعث شود با یک حرکت چشمان شما براق‌تر به نظر برسد.

ریمل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند. با فر دادن مژه ها با فر مژه شروع کنید.

بعد از اینکه مژگان شما فر شُد، ریمل خود را در دست بگیرید. برای اطمینان از اینکه تمام موهای قلم ریمل به ریمل آغشته هستند، گره را به آرامی گرد کنید.

نکته حرفه ای: قلم ریمل را به داخل و خارج  ظرف ریمل نکنید زیرا این کار باعث می‌شود هوا وارد ظرف شود و حباب کند.

برس ریمل را به آرامی روی ریشه‌های مژه های خود به صورت چرخشی حرکت دهید. با این کار حجم بیشتری ایجاد می‌شود، که می‌توانید تا انتهای مژه های خود آن را بکشید. اگر مژه های شما به هم چسبیده است، یک برس تمیز ریمل را بگیرید و به مژه های بکشید. برای حجم بیشتر از یک بار دیگر ریمل بزنید.

قبل از استفاده از برق لب، لب های خود را آماده کنید. اگر لب‌های شما خشک شده و ترک خورده است، حتما از یک نرم کننده لب ملایم استفاده کنید تا پوست مرده را از روی لب ها بردارید. در مرحله بعد از نرم کننده یا مرطوب کننده لب برای نرم کردن بیشتر لب ها استفاده کنید. بعد از اینکه لب شما تمام رطوبت را جذب کرد، لکه‌های باقی مانده روی لب ها را پاک کنید.

شروع به زدن برق لب از وسط لب های خود کنید و این کار را در طول دهان خود ادامه دهید. سعی کنید از کشیدن هرگونه براق بالای خط طبیعی لب خودداری کنید و لب های خود را به آرامی صاف کنید تا اطمینان حاصل شود که لب شما به تمام قسمت ها و گوشه های لب شما می‌رسد.

اسپری و پودر تثبیت کننده می‌تواند مرحله نهایی برای آرایش روتین شما باشد. اگر می‌خواهید آرایش شما در تمام طول روز باقی بماند، بدون اینکه چرب یا چروک و خراب شوند، مهم است که در یک راه حل تثبیت کننده‌ی کیفیت سرمایه گذاری کنید.

اسپری‌های تثبیت کننده برای همه نوع پوست طراحی شده‌اند و می‌توانند از آن برای تثبیت انواع آرایش استفاده کنید. اسپری تثبیت کننده آرایش شما را در جای خود نگه می‌دارد، به شما کمک می‌کند نیازها به ترمیم مجدد آرایش را کاهش داده و آرایش خود را ساعت‌ها به صورت بی‌عیب و نقص نگاه داشته باشید.

اسپری تثبیت کننده برای چهره شماست همانطوری عمل می‌کند که اسپری مو برای حفظ مدل موهای شما و به روشی بسیار مشابه اعمال می‌شود. اسپری را به فاصله حداقل 8 اینچ از صورت خود نگه دارید، سپس چند بار اسپری بزنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های صورت شما پوشانده شده است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است، ابتدا اسپری را به شکل X در سراسر صورت خود بزیند، سپس با اسپری کردن شکل T ادامه دهید.

نیازی به مالش اسپری یکبار مصرف نیست، زیرا طی چند ثانیه به طور طبیعی خشک می شود.

برای بهتر انجام دادن آرایش خود ما برای شما چند ویدیوی آموزشی نیز در اینجا قرار می‌دهیم تا هر چه بهتر بتوانید آرایش ملایم خود را انجام دهید.

 

آرایش شما به پایان رسید. با استفاده از این نکات مربوط به  آرایش، ایجاد انواع ظاهرهای زیبا آسان است چه بخواید به سر کار بروید یا یک شب در شهر بیرون بروید.

این متن از سایت (colorescience) برگرفته شده است.

من کشیدن خط چشم یکی از دغدغه های روزمره من هستش برای اینکه بخوام درست بکشم ولی این مطلبی که گذاشتین خیلی آموزش خوب بود و مفید بود.

خواهشم می کنم دوست عزیز.

مطالبتون بسیار عالی و مفید بود.ممنونم

مررررررررررررسی خیلی خووووووبه

من به شخصه آرایش رو دوس ندارم گریم دوس دارم.

بله کاملاً سلیقه‌ای است اما برای مهمانی آرایش دخترانه و لایت بسیار مناسب است. یک بار امتحان کنید.

عالی بود

عالییییی بود

ببخشید منظور از لایه‌اولیه ی مایع‌چیست؟

بسیار علی بود

عالی بود خیر بنگری

خوب بود من عاشق آرایش ام

عالیییییییی😚😚😚😚😚😚😚😘😘😘😘😘😘

لایه اولیه مایع چیه دقیقا؟؟؟

خیلی زیبا و مفید بود بسیار ممنونم
اما خیلی ها صورتشون مو داره و نمیتونن کرم کرم پودر استفاده کنن باید اون وقت چه کنیم چون مو ها بیشتر ‌پورز میدن 😔😔

خوب بود. کاش آرایش های دیگخ برای صورت رو هم میزاشتین

خیلی خوب بودکاش بیشترمزاشتید😜😍

عالی بود.. مرررررسی

خیلی خوب بود مرسی

عالی بود

عالییی بود 😍😍🥰

هنوز مطالبها نخوندم ولی عالی بود

واقعا خیلی عالی بود من از وقتی ویدیو هارو نگا کردم کلا روش آرایش کردنمو تغیر دادم و آرایشم روی صورتم خیلی خوب دیده میشه یه ویدوئو راحت برا کشیدن خط چشمم بزارین عالی میشه😍😍

سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین
عالی بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زنان امروزه در اجتماع حضور گسترده‌ای دارند و همین حضور گسترده باعث شده که نیاز به یک آرایش ساده صورت در منزل خیلی بیش از قبل احساس شود، چراکه آرایش‌های غلیظ برای حضور در محل کار، خرید و فضاهای عمومی چندان مناسب نیست. از طرف دیگر این‌روزها آرایش ساده و ملایم دخترانه در میان سلبیریتی‌ها و بازیگران زیادی طرفدار دارد (باران کوثری، پگاه آهنگرانی، ترانه علیدوستی، لیلا حاتمی و موارد بسیار زیاد دیگر) و همین روی نگاه خیلی از دخترها و خانم‌ها تاثیر گذاشته است.

در این مقاله به صورت قدم به قدم و تصویری یک آرایش ساده صورت در منزل را به شما آموزش خواهیم داد. شما در این مقاله آرایش چشم ، آرایش لب و نحوه استفاده از کانسیلر را یاد می‌گیرید. اما عجله نکنید، اموزش ارایش ساده صورت در منزل را ما شامل سه بخش است.

 

 

دقت کنید که یک ارایش ساده برای اینکه خوب روی صورت شما بنشیند، نیاز به پوست و صورت شفاف دارد. بنابرین اگر تا به حال مراحل زیر را قبل از شروع آرایش عملی نکرده‌اید، تنبلی را کنار بگذارید و حتما مراحل زیر را انجام دهید. چراکه شما به مراقبت از پوست خود احتیاج دارید تا در بلندمدت پوستتان آسیب نبیند. کل این مراحل وقت چندانی از شما نمی‌گیرد، اما تاثیر بسیار مثبتی دارد.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

قبل از شروع آرایش صورت خود را به طور کامل بشویید، نه با صابون، بلکه با پاک کننده‌های صورت. چراکه صابون به پوست صورت شما آسیب زیادی می‌رساند.

دقت کنید که به هیچ عنوان نباید در این کار افراط کنید، چون افراط در لایه برداری به پوست شما آسیب زیادی می‌رساند. اما انجام اینکار در حد یکی دوبار در هفته به پوست شما کمک زیادی می‌کند، منافذ آن را باز می‌کند و خود همین باعث شادابی و شفافیت پوست می‌شود.

برای لایه برداری:

آخرین مرحله قبل از شروع آرایش، زدن یک مرطوب کننده در تمام سطح صورت شماست. مرطوب کننده باعث می‌شود که کرم‌های شما بهتر روی پوستتان بنشیند. دقت کنید که حتما مرطوب کننده را متناسب با پوست صورتتان انتخاب کنید (چرب، خشک یا معمولی)

مرطوب کننده را خیلی آرام روی تمام صورت خود پخش کنید. حواستان باشد که پلک‌ها، لب و بینی را از قلم نیاندازید و همه جا را خوب ماساژ دهید.

پس از انجام این مرحله چند دقیقه‌ای صبر کنید تا مرطوب کننده به طور کامل جذب پوست شما بشود و رطوبت آن به خورد پوست برود. چراکه در غیر این صورت آرایش شما خوب روی چهره نمی‌نشیند و چسبندگی کرم مرطوب‌کننده اذیتتان خواهد کرد.

خیلی از بازیگران و آرایش‌های طبیعی که به نظرتان خیلی شیک و ساده به نظر می‌رسند، به دلیل همین مرحله زیرسازی آرایش است که اینطور زیبا جلوه می‌کند. این مراحل شاید به ظاهر زیاد و طولانی به نظر برسند و فکر کنید آرایش زیاد طول می‌کشد اما حقیقت این است که کل مراحل زیرسازی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، اما تاثیر فوق‌العاده در آرایش شما دارد و باعث می‌شود که آرایش خیلی بهتر روی پوست شما بنشیند و طبیعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید. علاوه بر تمام اینها زیرسازی ماندگاری آرایش صورت شما را هم بالا می‌برد.

حالا نوبت به فونداسیون می‌رسد. یک فونداسیون مناسب پوست خود انتخاب کنید. حواستان باشد که رنگ فونداسیون شما به رنگ پوستتان نزدیک باشد و با آن اختلاف فاحشی نداشته باشد. در این مرحله به جای فونداسیون می‌تواند از کرم مرطوب‌کنندۀ رنگی یا بی بی کرم (نوعی کرم است که ترکیبی از پرایمر، ضدآفتاب، کرم‌پودر و کانسیلر است) استفاده کنید.

یک توصیه بسیار کاربردی: فونداسیون را حتما از فروشگاه‌های آرایشی خرید کنید که امکان تست آن وجود واشته باشد. (البته در صورت خرید از سایت ما امکان تست وجود دارد) و حتما فونداسیون را تست کنید که ببنید با رنگ پوست شما سازگار هست یا نه، می‌توانید آنرا گوشه‌ای از استخوان چانه امتحان کنید.

حتما و اکیدا آنرا روی صورت خود امتحان کنید و اصلا به پوست دست‌های خود اعتماد نکنید. چراکه رنگ پوست دست‌های شما با پوست صورتتان متفاوت است.

فونداسیون را به پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود بمالید و با استفاده از یک براش یا پد فونداسیون را به صورت یکنواخت در تمام سطح صورت خود پخش کنید. سعی کنید ترجیحا به جای دست از براش استفاده کنید، چراکه براش حجم اضافۀ فونداسیون را از پوست شما می‌گیرد و آن را یکنواخت‌تر در سطح پوست شما پخش می‌کند.

همانند کرم‌پودر، کانسیلر را هم هماهنگ با رنگ پوست صورت خود انتخاب کنید. کانسیلر را باید دودرجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید. اگر زیر چشمان شما سیاه و گود افتاده است، تنها کانسیلر است که به داد شما می‌رسد. در این نواحی می‌توانید از کانسیلر روشنتر استفاده کنید.

برای استفاده از کانسیلر هم حتما ار براش استفاده کنید تا نتیجۀ بهتری بگیرید. استفاده از کانسیلر چشمان شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد و احساس خواب‌آلودگی را از چشمان شما می‌گیرد. البته اگر وقت شما برای آرایش کردن اندک است و می‌خواهید یک آرایش ساده صورت در منزل انجام دهید که در عین حال خیلی سریع باشد، می‌توانید از مرحله کانسیلر عبور کنید. این دقیقا به این بستگی دارد که شما چه چیزی را می‌خواهید در آرایش خود برجسته کنید. اگر می‌خواهید پوست و چشمان شما عالی و بی‌نقص برسد، استفاده از کانسیلر گزینۀ بسیار مناسبی است.

اگر دوست دارید درباره ی کانسیلر بیشتر بدانید. مقاله‌ی کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ را بخوانید.

کانسیلر را به مثلت زیر چشم، چانه، بینی و پیشانی بزنید و با یک براش آنرا در سطح صورت پخش کنید.

این مقالات برای شما مفید است:

آموزش قدم به قدم استفاده از کانسیلر

چطور با کانسیلر پف زیر چشم را از بین ببریم؟

چطور از شر تیرگی زیر چشم خلاص شویم؟

حالا دو مرحله مهم را پشت سر گذاشته‌اید و می‌ماند آخرین و مهمترین مرحلۀ آرایش صورت شما

همچنان کرم‌پودر یا پنکیک خود را هماهنگ با پوست صورت خود انتخاب کنید، نهایتا دو یا سه درجه تیره‌تر یا روشنتر آن را استفاده کنید. چون در این صورت آرایش شما غیر طبیعی و ناهماهنگ به نظر خواهد رسید. کرم پودر یا پنکیک را با یک براش یا پد در سطح صورت خود پخش کنید. (بالاتر از لزوم استفاده از براش زیاد حرف زده‌ام).

با حرکات نرم و دایره‌ای کرم‌پودر را در تمام صورت خود پخش کنید. این باعث می‌شود که شما یک آرایش ساده و در عین حال طبیعی و بسیار ماندگار داشته باشید که در تمام روز روی صورت شما باقی بماند.

برای یک آرایش ساده صورت در منزل تا همینجا برای پوست کافی است، اما اگر زمانی پیش آمد که وقت بیشتری داشتید و یا خواستید به مهمانی بروید، می‌توانید با برنزر و هایلاتر صورت خود را به اصطلاح کانتور کنید. کانتورینگ تکنیکی است که اولین استفادۀ آن در گریم تئاتر است، اما امروزه در میان آرایشگران هم طرفداران ویژه‌ای دارد و جلوۀ فوق‌‌العاده‌ای به چهرۀ شما می‌بخشد. در کانتورینگ با استفاده یک کرم‌پودر تیره‌تر (برنزه‌تر) بینی، چانه، استخوان زیر گونه و پیشانی راتیره‌تر می‌کنند و در مقابل استخوان بالای گونه، زیر چشم‌ها را با یک کرم‌پودر چند درجه روشنتر هایلایت می‌کنند. شاید این فرآیند به نظر شما پیچیده بیاید، اما کافی است چند بار امتحان کنید و تمرین. خواهید دید که برونزر سایۀ فوق‌العاده زیبایی در صورت شما ایجاد می‌کند و هایلایتر نواحی که می‌خواهید بدرخشد را برای شما شفاف می‌کند.

برای یک آرایش ساده و ملیح، یک رنگ ملایم را برای رژگونۀ خود استفاده کنید، اگر ته‌مایۀ رنگی صورت شما به زردی می‌زند از تم‌های صورتی رژگونه و اگر پوست شما به صورتی می‌زند رنگ‌های گرم مانند نارنجی برای پوست شما مناسب است. رژگونه را روی استخوان گونه بزنید.

برای آرایش ساده صورت از یک پالت با رنگ‌های متمایل به طبیعی استفاده کنید. قهوه‌ای، طلایی، خاکستری و آبی همه گزینه‌های مناسبی برای انتخاب رنگ‌های سایه هستند. رنگ سایه را متناسب با رنگ چشمان خود انتخاب کنید. رنگ‌های طلایی و براق اصلا مناسب روز و فضاهایی مانند خرید و سرکار رفتن نیستند. برای اینکه سایه در آرایش شما ساده و طبیعی بنشیند:

ابتدا از پالت رنگی نزدیک به رنگ پوست خود انتخاب کنید (رنگی در طیف کرم و قوه‌ای) سپس کل سطح پلک خود را تا زیر ابروها با این رنگ پر کنید. سپس با یک رنگ تیره از گوشه‌های پلک به سمت داخل حرکت کنید. براش خود را عوض کنید و با یک رنگ روشن بالای چشم‌ها را سایه بزنید. در نهایت با یک براش تمیز مرز رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید که سایه شما یکدست و طبیعی به نظر برسد. یادتان باشد با  آرایش چشم غلیظ، از رژلب مات و کم‌رنگ و با آرایش چشم ملیح، رژ قرمز و پررنگ استفاده کنید.

 

اگر به دنبال یک آرایش ساده، ملیح و طبیعی می‌گردید، آرایش چشم بسیار مهم است. بهتر است از یک مداد چشم به رنگ دودی یا قهوه‌ای استفاده کنید. از خط چشم مشکی برای آرایش‌های غلیظ‌تر یا برای آرایش در مهمانی استفاده کنید. برای آرایش ساده و طبیعی، خط چشم را فقط بالای پلک‌های خود بکشید و آن را خیلی دنباله‌دار نکشید. همچنین دقت کنید که خط شما نرم و مستقیم حرکت کند. یک خط چشم خوب و طبیعی فقط و فقط با بارها و بارها تمرین به‌دست می‌آید. پس اگر اوایل آن چیزی نشد که می‌خواهید خودتان را ناراحت نکنید. در ادامه می‌توانید با یک براش خط آن را کمی محو کنید که خط خیلی تیزی نداشته باشد

.

ریمل را بسته به مژه‌های خود انتخاب کنید. اگر مژه‌های پرپشت و ضخیمی دارید، یک ریمل بلند کننده کافی است و در این حالت ریمل حجم‌دهنده کمی تا قسمتی شما را ترسناک نشان می‌دهد. اما اگر مژه‌های شما نازک و کم‌حجم است، استفاده از ریمل حجم‌دهنده گزینۀ خوبی برای شماست.

ریمل خود را به صورت رفت و برگشتی چند بار روی یک‌ مژۀ خود بمالید. وقتی از نتیجه راضی شدید و خواستید به سراغ چشم دومتان بروید، دوباره ریمل را داخل جعبه بزنید و چشم دوم را شروع کنید. ریمل قهوه‌ای‌رنگ هم یکی از گزینه‌های مناسب برای چهرههای بور است و همینطور کسانی که عاشق یک آرایش ملیح و زیبا هستند.

از یک رنگ صورتی یا رنگ‌های طبیعی یا برق لب برای لب‌های خود استفاده کنید. برای آرایش روز از رنگ‌های خیلی تند یا خیلی براق دوری کنید. برای گرفتن برق یا رنگ اضافی روی لب‌هایتان از یک دستمال نمدار می‌توانید استفاده کنید. پس از زدن رژ لب، خوب لب‌هایتان را به هم بمالید.

نکته طلایی: اگر آرایش چشم غلیط کردید از رنگ رژ مات و کم‌رنگ استفاده کنید.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم

نکته طلایی: اگر سایه و میکاپ چشم شما سادست از رنگ‌های پر رنگ مثل قرمز استفاده کنید

 

همیشه سعی کنید از مارک خوب لوازم آرایش استفاده کنید، چراکه بسیاری از مارک‌های ارزان و تقلبی، آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست شما وارد می‌کنند. به جای اینکه ۱۰ رنگ رژ ارزان‌قیمت بخرید، دو رنگ بخرید، اما با جنس خوب و قابل اطمینان. در این مقاله مراحل آرایش ساده صورت در منزل را برایتان شرح دادیم. شما هم از تجربیاتتان برای ما در کامنت‌ها بنویسید.

چگونه ارایش زیبا انجام دهیم
چگونه ارایش زیبا انجام دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *